فرمول یک ایران – استبان اکون از تیم آلپین با مدیریت فوق العاده اتفاقات مسابقه توانست به اولین پیروزی خود در فرمول یک مجارستان 2021 برسد.

سباستین فتل از تیم استون مارتین و لوئیس همیلتون، راننده مرسدس در رده های بعدی سکو قرار گرفتند در حالیکه مکس ورشتپن با خودروی آسیب دیده خود تنها یک امتیاز از این مسابقه کسب کرد.

والتری بوتاس در همان استارت مسابقه با برخورد به پشت خودروی لندو نوریس باعث ایجاد تصادف زنجیره ای با دو خودروی ردبول مکس ورشتپن و سرجیو پرز شد تا سرنوشت پیشتازی جدول قهرمانی در نیم فصل فرمول یک 2021 تغییر کند.

جدول مسابقه فرمول یک مجارستان 2021

ردهرانندهتیم زمان
1استبان اکونآلپین
2سباستین فتلاستون مارتین+1.918
3لوئیس همیلتونمرسدس+2.540
4کارلوس ساینزفراری+15.018
5فرناندو آلونسوآلپین+15.651
6پیر گسلیآلفاتائوری+63.614
7یوکی سونوداآلفاتائوری+75.803
8نیکولاس لطیفیویلیامز+77.910
9جورج راسلویلیامز+79.094
10مکس ورشتپنردبول+80.244
11کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
12دنیل ریکاردومک‌لارن+1دور
13میک شوماخرهاس+1دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
-چارلز لکلرکفراری-
-والتری بوتاسمرسدس-
-لنس استرولاستون مارتین-
-لندو نوریسمک‌لارن-
-نیکیتا مازپینهاس-
-سرجیو پرزردبول-

475 دیدگاه

  1. |ZXE-LECLERC16|

    65

    1

    عجب ریس عجیبی بود…انگار بارون مامور شده بود تا دو تا از بدترین راننده های گرید کاملا نشون بدن خودشونو!
    بیچاره نوریس،بیچاره لکلرک،بیچاره پرز،بیچاره ورشتپن…بیچاره دنی!
    راسل هم که کلا چندبار باید بگم شانس نداره! خودمم می دونم یه یه کاری تو پیت شده بود ولی آخر نفهمیدم چی شده بود!
    ولی راننده ریس واقعا فقط آلونسو…هیچ بنی بشر دیگه ای نمی تونست با اون لاستیکا جلوی همیلتون اونجوری دفاع کنه…عجب رانندگی ای کرد! اگه اون اشتباهو نمی کرد دیگه عالی بود…
    و چه سرعتی داشت همیلتون!
    تبریک به اکون 🙂
    کاش وتل این ریسو می برد…
    یک بار دیگه به شاهکار بوتاس و به تبع اون استرول اشاره کنم که دو تنه (!) ریس 6 نفر(ریکاردو نفر ششمه) رو به فنا دادن…
    ولی انصافا عجب ریسی بود!
    و کلام آخر:
    دوستان باید باتریاتونو ذخیره کنین تا ریس بعدی یعنی بلژیک که 4 هفته دیگه است…

    • |ZXE-LECLERC16|

      49

      1

      دوستان لطیفی بالای راسل تموم کرد :)))))))
      😐
      و گسلی هم فست لپ زد

      • |ZXE-LECLERC16|

        28

        1

        آره بابا 🙂
        راننده روز آلونسو با 28 درصد
        WOW!

      • mrz_ir

        38

        9

        اصلا برگام ریخته
        چقدر لوییس سبقت گرفت
        الونسو و اوکون چطور در برابر لوییس و سب دفاع کردن
        کلا ریسمعرکه ای بود
        کل جدول قهرمانی هم بهم ریخت و هم چیز جابجا شد
        و همچنین تبریک به فراری و الپین و مرسدس و ویلیامز
        معرکه بود خیلی معرکه بود
        و واقعا جزو مسابقه هاییست که ادم میخواد یبار دیگه ببینه و واقعا ارزش چند بار دیدن رو داره

      • mohammad

        29

        0

        آره لطیفی 8 راسل 9

        فکر کنم در مجموع هم الان لطیفی بالاتر باشه درسته؟

      • Hamoon

        37

        0

        راسل امتیاز نگرفت نگرفت نگرفت اخرش لطیفی بیشتر گرفت
        تبریک ب اقا مهریار و دوستان ویلیامز فن

      • ERMIYA

        31

        0

        دقیقا از اون روزایی بود ک مقداری بارون اومد واسه جذابیت استارت و بهم زدن برنامه تیمها…..
        ویلیامز این همه مدت امتیاز نگرفت و امروز دوتا راننده هاشم امتیاز گرفتند چیزی ک خودشونم فکرشو نمیکردند تبریکککک به ویلیامز
        امیدوارم به روزای خوبشون برگردند

      • SIAMAK

        31

        3

        آلونسو واقعا حقش بود راننده روز بشه .

      • ERMIYA

        18

        0

        تبریک ویژه به اقای صالحی و دوست خوبمون اقا مهدی شبگرد….

      • Hossein1382

        14

        9

        من همون دور اول که بوتاس گند زد به مسابقه و لکلرک DNF شد دیگا مسابقه رو ندیدم
        یعنی زبان قاصره از خرابکاری های متعدد بوتاس!!!!!! 😐😐😐😐

      • mrz_ir

        8

        2

        همچی به کنار
        سباستین دیسکوالیفای شد
        به خاطر اینکه باید یه لیتر بنزین ته باکشون مونده باشه
        سب 0.3 لیتر بوده
        الان همه یه رده میگیرن به خاطر این
        مرسدس فنم ولی لوییس و سب در یه حد هستن برام یه لحظه اینو دیدم کف کردم

      • Hamoon

        6

        1

        با اینکه سومی برا ساینز شد ولی این پودیوم مزه نمیده
        بیچاره فتل بدشانس

      • Parsa911

        5

        3

        من همیشه گفتم راسل الکی گندش کردن و فقط تک دور های خوبی میزنه که البته تو ماشین برابر از بوتاس باخت تو ریس های که احتمال امتیاز بوده هم لطیفی بهتر عمل کرده الانم که باز مشخص شد
        به نظرم مشکل راسل عجول بودنشه برا همین هم تک دور هاش خیلی خوبن ولی روز مسابقه خراب میکنه

    • Ferrari4ever

      14

      64

      مدیونید فکر کنید تصادف از قبل برنامه ریزی نشده بود توی گاراژ مرسدس. هفته قبل مسقیم زدن این هفته غیر مستقیم

      • Arash⁵⁴

        47

        7

        داداش شما یه قدم از ژولورن هم رفتی جلوتر!
        آخه مگه بیلیارده یجور تنظیم کنی که توپ یا توپایی که میخای رو پاکت کنی؟! :))))

      • mrz_ir

        34

        5

        😐
        خدایی ادم با چه چیز هایی مواجه میشه.

      • milad

        9

        47

        مقصر فیاست به نظر من اگر یکم شدیدتر برخورد میکردن تو ریس قبلی دیگه به خودشون اجازه این کار رو نمیدادن

      • Morteza

        12

        51

        مرسدس برای جبران عقب موندن هاش
        گریه نمیکنه
        تصادف میکنه

        برای از کار انداختن مکس نصف ماشین ها رو از مسابقه خارج کردن.
        خدایی تصادف نبود شاهکار بود
        انگلیس در برابر هیچی نبود هیچی

        ماشین مکس شده بود کادو تولد همه جاش چسب بود
        کادو بوتاس به مکس

        همه شاهکار ها هم غیرعمده
        ما اشتباه برداشت میکنیم

        خدایی چه جرعتی هم دارن مرسدسی ها با جون خودشون بازی میکنن
        اونم با دنده دو
        اینم در جواب کسایی که میگن نمیان جون خودشون رو بخطر بندان

        just enough
        wait till spa

      • SEB.5

        30

        5

        😂🤣 شربت با یخ بخور خوبه.

      • kiarash

        5

        1

        اها اینطور برنامه ریزی شده بود ک بوتاس بزنه ب نوریس،نوریس هم بعد بخوره ب مکس😐

      • Hossein1382

        10

        26

        تا حدی با شما موافقم از نحوه ترمز گیری بوتاس معلوم بود قصدی داره

      • L'NORRIS.04

        16

        3

        خداوکیلی این دیگه نمیتونست برنامه ریزی شده باشه اخه چطوری میتونستن‌مطمعن باشن نوریس استارتش بهتره و ویاد جلوی بوتاس و بوتاس چرخش قفل میکنه؟

      • Cosworth DFV

        1

        0

        به نام خدا

        سلام دوست گرامی

        درست اینه که بگیم این روزها روزهای مکس نیست و رو دور بد شانسی افتاده البته با بی دقتی بوتاس

        فکر نمیکنم چنین اشخاص حقیری در فرمول یک باشن که بخوان همچین کاری کنن ، این کارها از یکی مثل مارک مارکز برمیاد (سال ۲۰۱۵ پیست sepang مالزی) دوستانی که پیگیر هستن متوجه میشن چی میگم.

        امیدوارم دیگه چنین برخوردهایی رو نبینیم ، این فصل رقابت بین لوییز و مکس هستش و رقابت و نزدیک بودن این دو نفر مسابقه رو جذاب میکنه مابقی در اولویت بعدی هستن.

        موفق و پیروز باشید

    • 🔰Kourosh V5

      45

      1

      ای ول وتل
      تبریک به وتل فنای خودمون
      و تبریک به اوکون
      آلپین معرکه بود آپدیت آوردن ؟؟؟؟

      • ايزديار

        25

        32

        تبریک به فتل فن ها
        فتل همیشه یه قهرمان و محبوب طرفداراست

        احمق ترین راننده با فاصله زیاد بوتاسه
        اما چرا ساینز به الونسو دی ار اس نداد.چقدر حماقت اخه.
        الونسو نشون داد که هنوز یه قهرمانه، چه دفاعی کرد.

        و چرا یه راننده ای روش نمیشه بعد از مسابقه کاسکتش رو در بیاره؟ حتما باید بره توی پستو و کاسکتو در بیاره و بعد بیاد بره جلو دوربین😄

      • mohammad

        0

        2

        تبریک کوروش جان

        نیم ساعت ال رو ندیدم بقیه رو هم رو گوشی داشتم میدیدم تو ماشین هی فکر میکردم سیفتی کاری چیزی هست اینا بیرون نرفتن واسه همین جلو هستند ولی بعد دیدم نه واقعا جلو هستن و جدی جدی دارن سکو میگیرن

      • mohammad

        0

        1

        تبریک میگم بهت کوروش جان
        نیم ساعت اول رو ندیدم بقیه رو هم رو گوشی داشتم می دیدم تو ماشین
        هی فکر میکردم سیفتی کاری چیزی هست و اینا بیرون نرفتن واسه همین جلو هستند ولی بعد دیدم نه واقعا جلو هستن و جدی جدی دارن سکو میگیرن

      • mohammad

        5

        4

        چرا کامنت من منتشر نمیشه؟

      • امیرثانی

        7

        2

        الپین سریعتر از استون بود مرحبا فتل مرحبا به الونسو چه کرد الونسو

    • Ferrari4ever

      11

      53

      مدیونید فکر کنید تصادف از قبل برنامه ریزی نشده بود توی گاراژ مرسدس. هفته قبل مسقیم زدن این هفته غیر مستقیم.

      • محمدحسین

        46

        4

        برنامه ریزی که نه..
        ولی مرسدس باید قدر بوتاس رو بدونه.
        قهرمانی هاشو به بوتاس مدیونه.
        امروزم با یه شاهکار خودش و ۴ تا ماشین رو dnf کرد و مکس هم فرستاد اخر رده بندی😂

      • Mehdi mozafari

        32

        6

        واقعا دارین این چیزا را میگید یا شوخی میکنید!؟ باور نمیکنم این حجم از…
        تیمی که با دوتا راننده‌اش توی پیست خیس مجارستان، جلوی ۱۸ تا از بهترین راننده های دنیا، بتونه با قصد قبلی مثل بیلیارد بازها ماشینهای بخصوصی را طوری بزنه که حریفها عین توپ بیلیارد برند توی سوراخ باید آخر همین ریس به عنوان قهرمان معرفی بشه. نه اینکه شماتت بشه!
        خودتون را مسخره کردید یا ما را؟

      • NavasaN

        27

        4

        داداش بوتاس که هیچی بهترین های تاریخ هم نمیتونن جوری تنظیم کنن که بزنن به نوریس بعد ورشتپن که تو پیچ کج کرد نوریس بخوره بهش.یعنی اگه کنترل ماشین نوریس و ورشتپن دست بوتاس بود بازم نمی‌توانست این کارو کنه.از این پیاما میدین بعد میگین چرا اینترنتی قطع میکنن😐

      • behzad

        12

        3

        ای کاش انقدر تلنت داشت بوتاس 😀

      • Moli 44

        4

        3

        خدائی چرا اینقدر سعی دارید همیلتون رو ندید بگیرید امروز لوئیس فوق العاده بود تعصب نداشته باشید اینجوری بیشتر لذت میبرید

    • n3x0

      39

      3

      سلطان بوتاس به تنهایی پنج نفر و ناک اوت کرد استرول هم که دیگه چیزی نگیم بهتره فقط یه چیز اینکه دود از کنده بلند میشه واقعا عمرا اگه هرکسی بود غیر از آلونسو اونجور میتونست دفاع کنه جوری دفاع کرد که خود لوئیس ترسید کل نقطه عطف این ریس به نظرم همون بود

      • mrz_ir

        28

        4

        استرول کسیه که پارسال توی ترکیه بارونی تونست پول پوزیشن بگیره و از خوبای پیست خیسه
        این چه حرکی بود اخه؟ 😐
        بوتاس هم که وقتی پیست خیس شه دیگه کلا افسایده
        امتیاز جمع نکرد ولی کاری کرد که یه ریس خفن و عجیب غریب و جذاب ببینیم

      • Amin-sdg

        12

        4

        mrz_ir
        اگر اشتباه نکنم ترکیه سال پیش رو هر دو ماشین های ریسینگ پوینت به خاطر ستاپ درست و استراتژی تیمی ۱و۲ کردن و نمیشه صرفا گفت عملکرد معرکه ای داشت استرول اون مسابقه و از خوبای پیست خیسه.

      • mrz_ir

        10

        2

        اگه خوب نبود که پل پوزیشن نمیگرفت
        و همچنین تنها مسابقه خیسش که نبوده
        کلا استرول خیلی نوسانی از خودش عملکرد نشون میده
        ولی پیست های خیس نسبتا خوب بوده همیشه (مثل لوییس و سب عالی نبوده ) ولی رده بهتری از پیست خشکش میگرفته ( به نسبت )

      • L'NORRIS.04

        4

        5

        mrz_it
        الان به استقلال توهین کردی با کلمه کیسه؟

      • mrz_ir

        9

        2

        L’NORRIS.04
        کیسه کجا دیدی ؟
        کسیه => کسی هست که
        😐
        من اصلا از فوتبال بدم میاد
        کلا دو سه تا مسابقه فوتبال دیدم تو عمرم اونم جام جهانی بازی های ایران بود
        فقط به خاطر اینکه هفته کنکورم بود و حتی فوتبالی که بدم میاد هم جذاب بود برام 😐

      • Parsa911

        1

        1

        این مسابقه واقعا بوتاس جذابش کرد من که حال کردم باش
        استرول راننده خوبی هست ولی حس میکنم روحیش نمیتونه کنترل کنه یه روز عالی عمل میکنه یه روز فاجعه میشه

    • Fastboy 44

      1

      3

      بعضی وقتا فکر میکنم از مرسدس سیرک تر هم داریم؟!

    • Kenzo

      35

      9

      آخه مگه میشه ماشین مرسدسی که رو تایر نرم تر و نو تر هست رو با آلپین اینجوری زمینگیر کنی!
      هرچند اونایی که میشناسن فرناندو رو میدونن که حتی کسی مثل شوماخر هم نمیتونه ازش سبقت بگیره.
      فرناندو آلونسو دیاز: بهترین دفاع کننده تاریخ فرمول یک!
      و توی چهل سالگی هنوزم به راحتی یکی از سه راننده برتر گریده!

      • mrz_ir

        26

        3

        الپین عجیب غریب تو این پیست خوب بود
        هم سباستین و هم لوییس پشت الپین ها گیر افتاده بودن
        یچیز رو درباره دفاع الونسو میدونم
        اونم اینه که هم اوکون و هم سب سکو هاشون رو مدیون الونسو هستن
        وگرنه با اون سرعتی که لوییس داشت و استراتژی خوبش جفتشون رو میگرفت
        الونسو هم دفاع معرکه ای کرد و البته لوییس هم موقعیت لیدری جدولشو داشت
        به خاطر همین ریسک سبقت پهلو به پهلو با الونسو رو قبول نکرد (تو رادیو هم شنیدیم که لوییس گفت خطرناکه)
        اما این موضوع چیزی از دفاع معرکه الونسو کم نمیکنه
        کسی امروز برد که 2018 بدون صندلی شد و بعدش هم مرسدس با رنو معاملش کرد
        کسی امروز سکو گرفت که پارسال به شکل بدی فراری باهاش تمدید نکرد
        کسی امروز یه دفاع جذاب و جانانه نشون داد که چند سالی دور بود و قبلش هم با یه ماشین فاجعه مسابقه میداد
        جذاب ترین و خفن ترین ریس امسال
        و بالاخره ویلیامز هم نتیجه زحماتش رو داره میبینه
        ویلیامزی که مدت زیادی امتیاز نگرفته و یهو شش امتیاز میگیره

      • mrz_ir

        19

        4

        اینم بگم که آلونسو الگوی مکسه
        جفتشون سبقت گرفتن ازشون پر ریسک و خطرناکه
        دفاع های عجیب غریب وخطرناکی که میگه : باید از رو دی ان افم رد بشی تا بتونی ازم سبقت بگیری 😐

    • Amirali

      37

      13

      دوستان انقدر درمورد ناتوانی همیلتون در سبقت از آلونسو حرف بیخود نزنید.
      کاری که همیلتون کرد مثل این بود که تو موناکو از آخر بیای اول.نمیدونم کی بود نوشته بود هانگرورینگ مثل موناکو بدون دیواره،هرکی بود مثال قشنگی زد.مرسدس هم که افتضاح استراتژیش در مرحله اول رو تا حدودی با استراتژی پیت استاپه جبران کرد که خیلی بهتر از یک پیت استاپه بود.
      به هرحال کار آلونسو واقعا در یک سری صحنه ها عالی بود ولی لطفا دیگه شرایط پیست رو هم ببینید، به نظر من هنوز دفاع لوییس از مکس تو بحرین بهترین دفاع امساله.

      • Amirali

        14

        6

        استراتژی دو پیت استاپه
        عدد دو جا افتاده بود

      • آرشا

        28

        0

        واقعا اوکون ووتل اول دومیشون را مدیون دفاعهای عالی آلونسو هستن.

      • سامان

        22

        6

        ناتوانی؟؟فقط یه ردبولی میتونه همچین چیزی بگه که اونم طبیعیه,لِنگِش کن کار راحتیه,با اون هوای کثیف و سرعت کنترل شده و درگیری با آلونسو با تجربه,عالی کار کرد,یوگی سونودا که هنوز جنین تشریف داره تو فرمول یک چند دور همیلتون رو دفاع کرد,دفاع کردن آسونه,این حمله و رد شدنه که هنرِ که اونم کار لوئیسِ😉

      • Sebmm

        9

        16

        بیخود!!!!!
        یا چش دیدن دفاع خوب الونسو جلو لوئیس رو نداری
        از 2016 همه مسابقاتو نیگاه کردم این بهترین دفاع بود ب نظر من دیگه نمیدونم کیا قبلتر انقد دفاع خوب داشتن
        واقعا ی تاکتیک جالب رو داشت تو دفاع همیلتون جرات نمیکرد تو پیچ یا پهلو ب پهلو رد شه.. انگار تو ذهنش ی هیولا از الونسو داشت.. بالاخره ی اشتباه ک اونم طبیعی با اون ماشین این همه دفاع حیرت انگیزه و دفاع اوکون عشقی بود…
        وتل هنوز نشونه های اسطوره بودنت رو داری مرد دمت گرم عاشقتیم ما طرفدارات…
        موتور بد فراری واقعا افتضاحه یونه موتور از همین کارخونه سایپا بگیرن بهتر جواب میده
        این بوتاس واقعا مسخرست من گفتم دیروز نمیتونه حتی تو پیچ اول مکسو نگه داره ک نتونست و اون اتفاق برا مکس و بقیه رو ب وجود اورد
        میشه گفت ک مرسدس برا این کارا والتری رو نگه داشته
        گسلی فست لپ ایول باوه
        ویلیامز امتیاز گرفت جالب این بو ب قول دوستمون اینهمه راسل خوب بود لطیفی امتیاز بالاترو گرفت
        الونسو افسانه ای…
        والتری هم دیگه الفا رومئو از گرفتنش پشیمون شد فک کنم 🤣🤣🤣🤣…
        بازم دمت گرم فتل
        این اسفان اکون هم باید ب ذهنمون بسپاریم دوستان….

      • محمد

        17

        1

        دقیقا، وقتی همیلتون لاستیکی رو عوض کرد رفت آخر حتی برای سبقت از کیک شوماخر هم زحمت زیادی کشید درحالی که وقتی جلوش خالی بود با شدت زیادی فاصله رو کم میکرد،مشخص بود که رانندگی پشت هوای کثیف اثرش گذاشته بود

      • محمد

        3

        1

        بابت اشتباه تایپی معذرت میخوام،میک شوماخر

    • محمد

      12

      2

      سلام از چه طریقی مسابقه رو دیدی؟؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        11

        1

        خیلی مجاز نیست که بگم، ولی یه جستجوی ساده در گوگل حتما راه حل میده بهت 🙂

      • babakghara

        1

        2

        عجب پیستیه این مجارستان همیشه پر از شگفتیه، شمارش سبقت های همیلتون از دستم در رفت. لوئیس نشون داد به حق شماره یک تاریخ F1 هستش. اوکن و سب هم عالی بودن. لکلرک و راسل هم کلا با بخت و اقبال میونه ای ندارن

      • Sebmm

        6

        1

        ی ب. ر. ن. ا. م. ه هست اسمش همون چیزی هست ک قبلا خیلی وقت پیش برا جعبه جادویمون رو پشت بوم نصب میکردن تو گوگل هم سرچ کن ی ب. ر. ن. ا. مه دیگه هست ک اسمش
        ت. ی وی ف یک استریمس این بهتره

    • آرشا

      28

      2

      اوووووو چه گل به خودی زد مرسدس.
      ودهنت سرویس باران چه کردی با قهرمانان.
      باز هم ببار.🤗🤗

    • سامان

      27

      8

      هر چی بود و نبود رو تمام و کمال گفتی,,لوئیس کارشو عالی انجام داد مثه همیشه,قربانی یه پیت استاپ اضافه شد,ولی آلونسو واقعا دمش گرم,اکون تکرار مسابقه رو ببینه حتما بهش زنگ میزنه!😁ویلیامز هم تبریک لازمه👏

    • |ZXE-LECLERC16|

      19

      1

      راستی راستی!
      پیت مکس از هارد به مدیوم 1.8 بود که رکورد امسالو شکوند که از بحرین با 1.93 مونده بود
      کسی از صدمش خبر داره ببینیم رکورد دنیا رو زده ردبول یا نه؟!

    • Ali Hosseini

      16

      1

      ادم این مسابقه هارو می بینه واقعا درک میکنه چرا برای سال 2022 کلا طراحی ماشین هارو عوض کردن. ای کاش از 2020 می کردن این کارو.
      اصلا نمیشه سبقت گرفت مگر ماشینی که پاوریونیت قوی تری داشته باشه اونم به کمک دی ار اس.
      خیلی کسل کننده س. تازه این مسابقه هیجانی ترینش بود.

    • mohsen.p

      10

      2

      راستی چرا همیلتون اون شکلی بود انگار از سکته قلبی برگشته بود!

      • Amin-sdg

        11

        1

        فکر کنم دی هیدراته شده بود

      • Esmaeil_5

        2

        1

        آدرنالین چسبونده بود
        ناراحت هم بود چون میتونست راحت ببره مسابقه رو ولی دفاع جانانه ماتادور قافلگیرش کرد
        اوکون هم تو مصاحبه ش تشکر کرد از فرناندو و گفت این برد نتیجه کار تیمی بوده

    • داریوش

      9

      5

      بوتاس …………
      اشتباه برداشت نکنید ، دمش گرم ، یک تنه مسابقه ی کسل کننده ، هیجان آور کرد
      واقعا دفاع الونسو محشر بود
      دوستان استرول جایی نداشت بره ، یا باید میخورد به اکون ، یا چمن ، چمن خیس و ……
      تبریک به طرفداران ویلیامز
      تو رو خدا این صندلی از بوتاس بگیرید ، تو رو خداااااا

    • سامان

      13

      4

      dont worry lewis,just keep pushing,u can do it

    • محمد

      5

      2

      واقعا مسابقه عجیب و غریبی بود ،مسابقه بعد هم قطعا جذاب خواهد بود

    • بوتاس فن!!!

      11

      4

      پسر عجب ریسی بود!!بوتاس ی بار دیگه ثابت کرد بهترین گزینه برای مرسدسه.با این حرکت خودش رو برای یک سال دیگه بیمه کرد.قابل توجه دوستانی که میگفتن بوتاس خوش شانسه.جمله صحیح اینه: مرسدس خوش شانسه که بوتاس رو داره🤣🤣🤣.

      • بوتاس فن!!!

        16

        1

        دوستان کامنتم جنبه طنز داره هاا.وگرنه که اگه بوتاس با قصد و نیت قبلی همچین حرکتی زده باشه،با اختلاف باید برترین راننده تاریخ باشه😂😂😂

      • Mehrab

        1

        1

        خدایی اگه با قصد و نیت اینکار ور انجام داده باشه باید قهرمانی امسال رو دو دستی تقدیمش کنند . یعنی برگام ریخت زمین . با اون استارت افتضاح بهتر از این هم نمیشد انتظار داشت .

    • behzad

      5

      1

      مسابقه الونسو بود کی گفته راننده بده گریده !

    • L'NORRIS.04

      3

      2

      منظورتون از دوتا از بدترین هارو نفهمیدم،کدوم راننده هارو میگین؟

    • M.Kazemi

      2

      2

      منم به شخصه دوست داشتم فتل اول بشه اما از حق نگذریم اکون عالی دفاع کرد، به نظرم بخش زیادی از برد امروز رو مدیون هم تیمی درجه یکش آلونسو بود که حدود ده دور همیلتون رو نگه داشت، قبل از تعویض لاستیک سوم همیلتون و رفتن روی لاستیک مدیوم گفتم همیلتون برای سکو میره، سوم رو قطعی میدونستم براش اما بعد از تعویض لاستیک و کاهش سریع فاصله طی چند دور به شخصه تصور می‌کردم سکوی اول مال همیلتون میشه، توی اولین تلاش برای عبور از آلونسو در انتهای کفی که دیدم رایکونن داره میاد بیرون گفتم همینجا رد میشه از آلونسو و مطمئن هستم اگر همون دور رد شده بود اول میشد، عجب رانندگی کرد آلونسو، دفاع تمام قد از رده و چندین دور عقب نگه داشتن همیلتون به نظر من عامل اصلی چینش سکوی امروز شد

      چه فصلی شده این فصل!
      نیم ساعت پیش خبری خوندم که فتل به استیوارد ها معرفی شده بابت اینکه بنزین کافی توی باکش نبوده، مطابق قانون باید یک لیتر بنزین در ماشینی که روی سکو هست موجود باشه که برای فتل تنها 0.3 لیتر بوده و باعث شده تحت بررسی قرار بگیره
      نمیدونم سکو رو ازش پس میگیرن یا خیر

      • seb.vettel

        1

        0

        یه جای مسابقه کرفتی گفت که بهترین کادو تولد برای الوسنو اول شدن همتیمیشه و بعد رزبرگ گفت اخرین چیزی که میخوای اینه. و بعد از اون جالب تر رزبرگ که 3 سال مثل دشمن خونی لوییس بود هی میگفت کامان لوییس یو کن…………..

    • بیژن

      9

      2

      متاسفانه سباستین فتل رو استوارت ها
      disqualified کردن بخاطر کم بودن یک لیتر بنزین !!

      • mohammad

        3

        3

        کرافتی از رزبرگ پرسید این رو ولی رزبرگ گفت نه فقط کافیه تو مسابقه بنزین داشته باشی واسه این جریمه نمیشی

        اگه اینجوری شده باشه بدترین ضدحاله چرا اخه

    • بیژن

      6

      2

      متاسفانه سباستین فتل رو استوارت ها
      disqualified کردن بخاطر کم بودن یک لیتر بنزین !!واقعا خیلی ضد حال شد

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      9

      2

      اول باید بگم واقعا متاسفم واسه ا د م ی ن س ا ی ت با این ت ی ت ر زدنشون . از این اتفاقها کم نبوده طی سالیان گذشته استارت بارونی ، استارت لوییس عالی بود و داشت عالی فاصله باز میکرد .

      تبریک به طرفداران مرسدس و لوییس که با اشتباه تیم و عوض نکردن لاستیک اولی قطعی رو با سومی پر از هیجان عوض کردن ، من شخصا خوشحالم از اینکه این اتفاق واسه لوییس افتاد و کلی سبقت فوق العاده از لوییس دیدیم .

      تبریک به تیم الپین و اوکون و فرناندو که بینظیر بودن و بدون کوچکترین اشتباهی .
      اخ که اوکون اولی رو مدیون فرناندو و البته کمک فوق العاده ساینز به فرناندو جهت نگه داشتن لوییس بود و کلی لوییس رو معطل کردن وگرنه لوییس با مرسدس سریعتر و لاستیک بهتر فتل و اوکون رو میگرفت .
      اخ اخ تبریک ویژه به ساینز
      عالی بود این پسر
      رانندگی ۲۰
      مدیریت لاستیک ۲۰
      طراحی استراتژی ۲۰
      مدیریت ۲۰
      کلا امروز سایتز درس مدیریت و استراتژی به تیم فراری داد . معرکه بود این پسر .

      وای امروز فتل بینظیر رو دیدیم که معرکه بود و حیف پیت استاپ کند استون وگرنه روی سکوی اول میدیدمش .
      من ترجیح میدادم سکوی امروز به ترتیب زیر باشه :
      سکوی اول سباستین فتل
      سکوی دوم فرناندو الونسو
      سکوی سوم لوییس همیلتون

      یه تبریک به جناب صالحی عزیز که امروز هر دو راننده تیم ویلیامز امتیاز گرفتن و هر دو عالی بودن .

      اقا امروز شوماخر هم عالی بود
      این پسر یه استعداد ناب هست که فراری باید حسابی امادش کنه و یه ماشین در حد قهرمانی در اختیارش قرار بده .

      و در نهایت اینگونه بود که ردبول به بوووووووووووق رفت .
      البته تا اینجای فصل

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        2

        واقعا حیف شد سکوی فتل واقعا ناراحت شدم .
        دوستان کسی از نقش مدیریت فوق العاده ساینز در کمک به الونسو واسه دفاع از لوییس اشاره نمیکنه .
        ساینز با یه مدیریت فوق العاده با اینکه میتونست وقتی الونسو با لوییس درگیر هست فاصله بندازه و به فتل نزدیک بشه چون میدونست ماشین الونسو ضعیفتره و لوییس راحت ازش رد میشه و میاد ساینزم رد میکنه دائم با تیم در تماس بود و فاصله رو با الونسو نگه میداشت تا به دفاع الونسو کمک کنه .
        به نظرم ساینز فوق العاده بود امروز

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        0

        اقا یه چیز جالب رو بهش دقت کردین؟
        لوییس وقتی رسید پشت مکس اصلا خودشو نزدیک‌ مکس نکرد و با یه اندرکات ازش عبور کرد .
        مرسدس میدونست که مکس در حالت عادی مد مکسه چه برسه به اینکه ماشینشم اسیب دیده باشه و چیزی واسه از دست دادن نداشته باشه به هر قیمتی میخواد لوییس رو از مسابقه خارج کنه

    • Sebmm

      5

      3

      وتل متاسفانه دیسکوالیفای شد
      1..اوکون
      2..لوئیس
      3..ساینز
      تیم استون چقد تا چ اندازه بیلیاقتن ک دارن حیف میکنن وتلو

    • سامان

      5

      0

      تسلیت به فن های وتل که دیسکالیفه شد به خاطر سوخت ماشینش,مقام و امتیاز و پودیومش گرفته شد,انشالا مسابقات بعدی جبران کنه

    • Moli 44

      1

      2

      لوئیس از آخر امد سوم اونم با اون شرایط (سوتی بد تیم)
      دم فتل و اکون و به ویژه آلونسو گرم
      الان یه عده هم میان میگن تصادف عمدی بود که اصن نباید به اینها جوابی داد
      مکس هم با تمام احترامی که برای خودش قائل هستم متاسفانه توو بازی محو شد

    • seb.vettel

      0

      1

      بخدا ما وتل فنا حین مسابقه تو زمین نبودیم و میپریدیم بالا هر موقه به بازه نیم ثانیه اوکون میرسید ولی خوب همون 18 امتیاز رو ازمون گرفتند حالا ددیگه الفا تاوری و الپین فاصله باز کردن و ما باید دیگه بجای اونا مواضب باشیم با این دست گل به اب دادنا یه وقت نشه که ویلیامز هم که امروز 6 امتیاز گرفت مارو رد کنه

    • Esmaeil_5

      31

      2

      جانم سب 💚
      دود از کنده بلند میشه(فرناندو)
      هیچوقت تسلیم نشو(لوییس)
      ناشی(بوتاس، استرول)
      تبریک ویژه به ویلیامزیای سایت حقیقتا لطیفی عالی بود امروز و فراتر از انتظار
      بنظرم وقتی یه راننده به اولین پیروزیش میرسه همه خوشحالن براش نمیدونم طرفدار داره یا نه ولی تبریک به طرفدارای اوکون و رنو (آلپین).
      مکس هم که …💔

      • داریوش

        15

        4

        اول فصل استاد جینگو ز میفرمودن که دوره پیرمرد ها تموم شده ، دلم براش تنگ شده ، اشتاد تحویل بگیر

      • behzad

        6

        3

        منم وسط ریس 10 بار گفتم دود از کنده بلند میشه
        ساینز 1 دورم نتونست نگهش داره خداااا

      • L'NORRIS.04

        3

        3

        ناشی رو خیلی خوب اومدی دمت گرم

      • سامان

        4

        0

        سب دییکالیفه شد,مقامش گرفته شد,و امتیازی براش لحاظ نخواهد شد

  2. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    21

    1

    چقدر این مجارستان خوبه ۲۰۰۳/۲۰۰۶/۲۰۰۷/۲۰۰۹/۲۰۱۰/۲۰۱۱/۲۰۱۴/۲۰۱۵/۲۰۱۷/۲۰۱۹

    • mrz_ir

      11

      1

      2021 هم مینوشتی دیگه

  3. 🏁Parsa16

    20

    3

    تبریک به اکون و طرفداراش(البته اگه داشته باشه)

    • mohammad

      14

      3

      نمیتونم بگم طرفدارشم ولی از پرز بیشتر می پسندمش

    • M.Kazemi

      1

      1

      در میان استعداد های جوان به اندازه نوریس و راسل و میک شوماخر برام جذاب نیست اما ازش خوشم میاد، مثل ورستاپن سه چهار سال قبل جسارتش کافی نیست، مثل نوریس امسال تداوم در حفظ شرایط خوب خودش رو نداره، مثل راسل جنگجو در هر خودرویی نیست اما در کل یک راننده متوسط کم حاشیه است و براش خوشحالم که تونست اولین بردش رو جشن بگیره، اتفاقی که شاید در آینده خیلی کم براش رخ بده، همه میدونیم که او و راسل جزو آکادمی مرسدس هستند و از قضا راسل راننده بهتری است پس داشتن صندلی تیم اصلی براش یه جورایی دور از تصور خواهد بود شاید در تمام طول ورزش حرفه ایش در فرمول یک یکی دو تا برد دیگه بتونه کسب کنه

      یادی هم کنیم از تلاش قابل ستایش میک در دفاع از همیلتون و ورستاپن، واقعا دوست دارم توی ماشین بهتر ببینمش، فعلا راه زیادی داره اما به موقعش صندلی فراری مال او خواهد بود

  4. siavash

    21

    51

    یک مسابقه دیوانه وار عجیب و غریب
    ویک اثر هنری از فرناندو آلونسو دفاع فوق العاده با لاستیک های ضعیف تر و ماشین ضعیف تر
    و یک افتضاح از همیلتون که نشون میده این لباس 7 قهرمانی به تنش گشاده چطور با اون لاستیک ها نرم و نو این ماشین مرسدس هیولا نتونست سبقت بگیره و آخرش رو اشتباه آلونسو موفق شد!!

    • |ZXE-LECLERC16|

      20

      22

      اشتباه می کنی
      لباس 2 قهرمانی به تن آلونسو حسابی تنگه 🙂

      • |ZXE-LECLERC16|

        16

        5

        عزیزان مهم نیست ولی چرا دیسلایک؟! 😐
        گفتم نکنه اشتباه برداشت کردین، بگم منظورم چی بود:
        خب آلونسو حقش 4 تا قهرمانی بود حداقل

    • Amirali

      32

      11

      تو هوای کثیف خود لوییس گفت نمیتونه نزدیک بشه.با اون شاهکار تیم استراتژی بهتر از این خیلی سخت میشد بشه.فرناندو هم از ضعف مرسدس در هوای کثیف بهره کافی رو برد.الکی هم حرف بیخود درباره قهرمانی های همیلتون نزنید فعلا درگیر سبقت از پتروف باشید تا ببینیم بعدش چی میشه.

      • Ferrari4ever

        19

        31

        دیگه داشت گریه میکرد اینقدر نق زد تو رادیو

      • Erfan

        11

        17

        امیرعلی حرف بیخود چیه هی تکرار میکنی؟ دوستان نظرشون رو میدن. میتونی بخونی یا نخونی.

      • Amirali

        7

        2

        برای اینکه در تمام دنیا هیت حرف بیخود حساب میشه.وقتی توهین بشه دیگه گفتن حرف بیخود مودبانه ترین چیزیه که میشه گفت.دیگه شما اگر با همینش هم مشکل داری پیشنهاد میکنم کلا کامنت های من رو نخونی چون برای خودم یا تیم محبوبم تا جایی که بی ادبانه حساب نشه حق دفاع قایلم.
        نظر تا جایی قابل احترامه که نظر باشه.نه هیت یا توهین.

    • ERMIYA

      40

      11

      دادا شما کدوم مسابقرو دیدی؟؟؟مگه کلا چند نفر تونستن سبقت بگیرن؟؟؟
      همیلتون ک تو سبقت ترکوند….
      دادا تو مجارستان دنبال کردن سخته…مثالش مکس یا فتل…البته ک مکس دمج داشت

      • Sebmm

        5

        14

        اگه از مکس با ماشین سالم سبقت میگرفت ی چیزی ن سبقت از الفا و ویلیامزو هاسو فراری با اون موتور داغون یا ریکاردو با اون افتضاحات(😔)

    • Ferrari4ever

      24

      39

      قشنگ به همیلتون درس رانندگی داد.

      • جابر

        34

        12

        دادش مثل اینکه خیلی دلت پر از همیلتون درک می‌کنمت ولی با این حرفات چیزی تغییر نمی کنه فقط خودتو اذیت می کنی …

      • Lewiis44

        26

        7

        😁 😂 عین 2007؟چقدر حقیرانه نظر میدید… اصلا سبقتی تو اون پیست دیدید شما تو طول ریس؟؟

      • محمد یاسین

        22

        4

        سبقت لوییس از الونسو نبرد بین خوب و خوب تر بود …

      • سامان

        10

        2

        دفاع کردن تو همه رشته های انفرادی راحته,مهم حمله است,طرف قهرمان جهان شده,بوق نیس که ندونه چطور میشه دفاع کرد,اونم با سرعت مسابقه ایی,خوب دفاع کرد,کسی منکرش نیست,ولی از اون دفاع فقط لوئیس میتونست بیاد بیرون که اومد.لوئیس سه دور کم آورد,خوشحال باشن اونایی که این فرصت ازش گرفته شد!

    • Pink Floyd

      37

      8

      مطمئنی همون مسابقه رو دیدی که بقیه دیدن ؟ مطمئنی دیدی لوئیس از کجا شروع کرد و کجا تموم کرد ؟؟؟ آلونسو خیلی عالی بود ولی همیلتون کاری رو انجام داد که میشه گفت غیر ممکن بود

      • محمد امین

        26

        2

        واقعا الونسو شاهکار بود و لی نمیشه از اون همه سبقت های همیلتون در این پیست گذشت

      • سامان

        19

        4

        کسی اصن نمیگه لوئیس یه پیت استاپ اضافه کرد,نمیتونن ببینن,اشکال نداره ,ولی گوشه هشتمین قهرمانیش اومد بالا😁😁

      • Alireza3524

        10

        11

        داداش میشه اسم پروفایلتو عوض کنی پینک فلویدو از چشم ما میندازی. لطفا

      • Arash.sz

        5

        2

        درود به شرفت براشون ترجمه کن از رده ۱۴ به اینجا برسی یعنی چی. ببخشید ها اونایی ک میگن دفاعش خوب بود اون راننده ب قصد dfn داره دفاع میکنه تو بهش میگی دفاع خوب….

    • Sohrab

      13

      3

      چرا الونسو اشتباه کرد ؟!

      • |ZXE-LECLERC16|

        11

        6

        چون لاستیک یه روزی تموم میشه 🙂

    • Fastboy 44

      1

      2

      آلونسو دفاعش رو دیدی؟!
      اگه به هدف داشت dnf کردن لوییس بود!

    • Lewiis44

      22

      9

      دوست عزیز اب رو جای درست بریز… جای دیگه چرا میریزی

    • just.jeep

      35

      6

      اولا لاستیک آلونسو هم خیلی کهنه نبود.دوما داداش اینجا مجارستانه نه مونزا.بیشتر از نصف سبقتهای این پیستو همیلتون گرفت.چه کرده سر لوئیز که حاضرن از دکل هر کسی بالا برن.از آخر شروع کنی و بری پودیوم اونم‌مجارستان.یک کلاس رانندگی‌بی نقص و کامل.

      • Arash.sz

        6

        2

        حاجی اینا چشم ندارن قهرمان اصلی رو ببینن اخه اختلاف زمانی با جایگاه ۱۴ رو نمیبینن اقا میسوزه آب بریز. شوالیه سیاه بلده چطور مقام بگیره. اون یارو ک دفاع کرد براش مهم نبود تصادف هم شد ک شد. اره

    • Amirali

      21

      10

      افتضاح از همیلتون….
      سال 2010 و ناتوانی آلونسو در سبقت از پتروف اصلا یادتون هست که برای همیلتون کری میخونید؟
      خوبه این پیست شرایطش رو نداشت:)اون پیست چطور؟

    • سامان

      24

      6

      دقیقا درست میگی,تو با پراید بهتر از همیلتونی,اصن راننده نیس که,امروزم با ۲۵ ثانیه پیت استاپ اضافه شروع نکرد که,اون همه واسه سبقت هم نجنگید,اصن ماشین خود رانه و سیستم کنترلش میکنه,همیلتون فقط پشت رول نشسته,با جی پی اس و دوربین رو بال جلو ماشین رو از بیرون کنترل میکنن😂😂😂😂

    • Saman Barmaki

      2

      2

      درود به شرفت وقتی از کوچیکترین تا بزرگترین چیز برات مهیا باشه ماشینای خیلیا رو ضعیف کنن ایراد بگیرن داوری به نفعشون باشه دیگه سلطان اعتماد به نفس میشی با ماشین قویتر . ولی هیچ چیز همیشه دووم نداره همین الان راننده هایی هستن که رکورد ها رو در آینده جابجا میکنن همین امسال مکس و عشق است ترسو نکننش همه رو میخوره راحت قهرمان میشه

    • Morteza

      11

      3

      اونی که گشاده دهن تو اونیم که کوچیکه مغزه تو من ی چند ماهی اصلا قصد کامنت گذاشتن نداشتم هر چی میخواستم بی تفاوت باشم نشد اخه مگه مجبوری حرف بزنی انگاری همیلتون دشمن خونی تونه ببخشیدکه قهرمان شد من معذرت میخوام یکم حرف دهنتو مزه کن بعد پیام بده

    • L'NORRIS.04

      8

      1

      دوست عزیز پیست مجارستان پیستی نیست که بشه راحت سبقت گرفت و الونسو به طور فوقاالعاده ای دفاع کرد

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      2

      2

      کاربر siavash
      در جواب کسی که انقدر از فرمول یک هیچی حالیش نیست البته که نباید پاسخی داد ولی یه توضیح ریز بهت میدم .

      شرایط این پیست واسه سبقت گیری بسیار سخت و بده این پیست به تشبیه یکی از دوستان به درستی موناکوی بدون دیوار هست بخاطر مستقیمی های کم و پیچ های متعدد .

      ۱. فرناندو یکی از بهترین مدافع های تاریخ فرمول یک هست که همه این رو میدونن .
      ۲. ریس رو دوباره ببینید و به رادیوهای ساینز و فراری دقت کنید ، ساینز با حفظ یه فاصله مشخص کاملا داشت به الونسو کمک میکرد و بهش سرعت میداد .
      ۳. لوییس بخاطر موقعیتی که داشت توی جدول و فاصله ای که با رقیب قهرمانی باز کرده بود عاقلانه بود که به هیچ عنوان ریسک نکنه و چرخ به چرخ کنار فرناندو خودشو قرار نده تا به ریسک خارج شدن از پیست رو نداشته باشه و منتظر یه اشتباه از فرناندو بمونه .
      این رو بهش میگن تجربه
      این رو بهش میگن عجله الکی نداشتن و صبر استراتژیک
      میبینی که سومی و الان با حذف فتل دومی خیلی بیشتر به کار لوییس و مرسدس اومده تا رانندگی تهاجمی چشم بسته شبیه مکس بی پروا حمله کنه و فکر چیز دیگه ای نباشه که شاید بتونه به اول شدن برسه .
      این موضوع دقیقا تفاوت مکس و لوییس هست که جه کسی شخصیت و خصوصیت قهرمانی رو داره .
      پس بیشتر از اونکه فکر لباس گشاد لوییس باشی فکر گشاد بودن دهنت باش بیشتر به کارت میاد

  5. ERMIYA

    35

    11

    تبریک جانانه به اقای صالحی بابت اولین امتیاز بعد 3 فصل تبریک به طرفداران اوکون و فتل و فن هاش
    مسابقه دو دور دیگ ادامه داشت همیلتون برده بود…
    خیلی خوشحالم از دیدن سبقت های همیلتونتبریک به همیلتون و طرفدارهاش از جمله خودم

    • mrz_ir

      16

      0

      2019 ویلیامز یه تک امتیاز داشت که کوبیتسا گرفته بود .
      فقط قسمت دراماتیک ویلیامز اینه که لطیفی بالاتر از راسل تموم کرد 😐

  6. ERMIYA

    18

    2

    عجب سمی بود ……

  7. محمد یاسین

    26

    1

    از المان ۲۰۱۹ تا کنون ؛ دوران تاریک بی امتیاز ویلیامز پایان یافت

    • Amirali

      19

      1

      جالبه فکر کنم تا الان هرسال از نظر رده بندی خود فرمول یک لطیفی راسل رو شکست داده پارسال که یک یازدهمی داشت تا جایی که یادمه امسالم جلوتر تموم کرد.
      ولی آمار تعیین خط هاشون فقط…

      • mohammad

        15

        2

        تا جایی که یادمه راسل از نظر امتیاز از همه هم تیمی هاش شکست خورده

      • Mehdi mozafari

        4

        4

        پارسال راسل توی ریس دوم بحرین امتیاز گرفت

      • mohammad

        5

        0

        البته با ماشین مرسدس
        در شرایط برابر منظور هست

  8. 🏁Parsa16

    24

    2

    از اینکه چارلز اینقدر بد شانسه ناراحتم ولی از دومی سب خوشحال
    واقعا الان نمیدونم باید چی بگم…

    • سامان

      3

      0

      مقام دوم سب گرفته شد,خودم گفتم که از جای دیگه بخونی ناراحت نشی!

  9. Amirali

    27

    6

    واقعا بیشتر از اینکه حق اکون باشه حق لوییس،وتل و آلونسو بود.اکون بردش رو فقط و فقط مدیون دفاع آلونسو بود.
    واقعا مرسدس امروز خیلی تو هوای کثیف تحت فشار بود،پیسش در حد آلپین میرفت بالا.وگرنه اصلا فرناندو نمیتونست اونطوری دفاع کنه.واقعا انتخاب بهترین راننده روز سخته.الونسو شاید اگر اون قفل کردن بی موقعش نبود الان دیگه با احتمال بالاتری میشد گفت بهترین بود.
    ضمنا دوستان واقعا سر تیم استراتژی مرسدس چی اومده؟برد حتمی رو تبدیل کردن به سومی.همه رفتن پیت فکر کنم فقط لوییس نرفت.

    • Ferrari4ever

      13

      33

      بهتره بگی بوتاس سوپر من که برای تیم چه کار دیگه نمیکنه از تصادف ساختگی تا گوش به فرمان رادیو تیمی

      • Amirali

        29

        4

        واقعا اگر ساختگی در نظرش بگیرید بوتاس بهترین راننده دنیاست چون هیچکی نمیتونه اونطوری بزنه به یک ماشین و همتیمیش با فاصله اونقدر کم از ماجرا فرار کنه.

      • محمد یاسین

        24

        4

        احساس میکنم تصادف بوتاس ساختگی نبود هیچ راننده ای قبول نمیکنه که این همه سال تلاشش رو دود کنه بره هوا اگر بوتاس تصادف نمیکرد شانس خوبی برای گرفتن نوریس تو جدول داشت ؛ علاوه بر اون بوتاس همیشه تو مسابقات بارونی در جای دیگری از گرید قرار میگیرد .

      • سامان

        16

        2

        الکی بهش سالانه ۱۰ میلیون نمیدیم که,توتو بگه بمیر باید بمیره😂😂تاریخ فاتحان را به یاد خواهد آورد,پسر خوب این چه تفکرِ سمیِ,دیگه اونطوریام نیس

    • |ZXE-LECLERC16|

      0

      2

      ولی شاید بعد استارت آمریکای 2005(که خودمم ندیدمش حتی آرشیوش رو)، استارت مجدد این گرندپری عجیب ترین استارت تاریخ بود!(البته آمریکا استارت اصلی بود)

  10. Formula 44

    17

    39

    کاملا واضح بود قصد آلونسو دفاع نیست فقط میخواست همیلتون DNF کنه
    بعد از ۱۴ ساله عقده داره که از همیلتون روکی شکست خورد

    • محمد یاسین

      24

      6

      به نظر من که جز اون ۲ تا اشتباه تمامی حرکات الونسو مثل یک دفاع جانانه بود

    • Amirali

      27

      3

      نه آلونسو تیمش رو برنده کرد فرمولا 44 عزیز.خیلی خشن بود ولی خب دفاع بود دیگه.شاید اگر مکس بود هردو دی ان اف میشدن ولی آلونسو هم میدونست کی پشتشه.

      • Formula 44

        13

        24

        شخصیت آلونسو همه می شناسند
        آلونسو همیشه به راننده های دیگه حسادت کرده ( لوئیس فتل شوماخر و … )
        مطعمن باش همین الان به شدت از برد اوکون همتیمی ناراحته

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        19

        3

        کیه که خوشحال بشه وقتی هم تیمیش برده و خودش نتونسته ببره ولی اگه اون دفاع رو مقابل همیلتون انجام نمی داد ایا الان اکون مسابقه رو برده بود و و من دفعه اولم فهمیدم الونسو حسوده . حسرت از دست دادن قهرمانی حسودی نیست اگه اینطوریه کیمی و شوماخر ماسا وبر همیلتون نیکو وتل پراست لائودا … همه حسودن

    • Pink Floyd

      32

      5

      آلونسو میخواست دفاع کنه و حقش بود، حالا به خاطر تیمش یا خودش … به بهترین شکل هم این کار رو انجام داد ..لوئیس هم در نهایت یه ماموریت غیر ممکن رو با هر سختی ای بود و به زیبایی انجام داد.

      به جای حمله کردن میشه از دیدن این همه هیجان و رانندگی بی نظیر هر دوتاشون لذت برد .

      واقعا عالی و به یاد ماندنی بود این مسابقه

    • شاهین

      17

      5

      حالا راننده مورد علاقت نتونسته راحت ردش کنه دلیل نمیشه مهارت آلنسو رو نادیده بگیری و حرفای بی اعتبار بزنی. خوبه بگن همیلتون نتونست مکس رو رد کنه از قصد کوبید بهش یا از این جور چرت و پرت ها؟ خود روزبرگ کف کرده بود از دفاع آلنسو بعد شما میگی دفاع نبوده انتحاری میخواسته بزنه.

    • mejo7925

      8

      4

      ما از هیتر های مرسدس میشنیدیم این جور توهمات رو خوبه برای تنوع از این طرف هم شنیده بشه
      من که احساس میکنم یک دفاع درست و حسابی و اصولی بود

    • Mehriar Salehi

      11

      3

      با این طرز فکر درجه یک هستش که راننده های ایرونی هیچوقت هیچی نشدن دیگه عزیزم!
      اگر اینایی که میبینی دنبال عقده کشایی بعد نمیدونم چندسال بودن به قول شما، الان تو خونه اشون نشسته بودن داشتن کامنت تایپ میکردم چون از همون کارتینگ بالاتر نمیرفتن.

  11. Dr¡ft€r

    33

    0

    آلونسو بخوبی از شرافت رانندگیش دفاع کرد و یک تبریک ویژه به طرفداران ویلیامز که رانندگانش امتیازات خوبی گرفتند

    • mohammad

      15

      0

      هر دو امتیاز گرفتند دمشون گرم

  12. Mohammadali

    35

    2

    اون آه حسرت ساینز بعد سبقت همیلتون همه ی ما فراری فن ها بودیم حیف شد پودیوم پرید عالی بود کارلوس
    لکلرکم کاش بیرون نمیرفت
    فتلم که زور ماشینش نرسید به اکون هر کاری کرد

    مقاومت آلونسو هم بماند به یادگار که کلاس درس رانندگی ای بود واسه خودش
    امتیازهای راسلم مبارکمون باشه بالاخره شد
    عجب ریسی بود در کل

  13. محمد امین

    14

    5

    عجب ریس وحشتناکی ، استرول و بوتاس کلی خرابکاری کردن مخصوصا استرول، که لکلرک رو اوت کرد و شانس اصلی فراری رو گرفت ، استبان واقعا عالی بود ، وتل عالی کارلوس عالی و تا ۳ ثانیه اوکون رفت و لاستیک تموم کرد ، اما قهرمان واقعی الونسو بود، اون دفا هایی که کرد باید در تاریخ ثبت بشه ، بی نظیر بود ، از همه ی گرید بهتره ، لوییس هم خوب بود چیزی تا برد نداشت ، فراری پشکل استراتژی داشت چون باید کارلوس دو پیت میرفت ، در کل ریس خوبی بود، و مکلارن هم وحشتناک ، مکس هم که نتونست کاری بکنه

    • AmirAli

      18

      2

      تبریک ویژه به طرفداران اوکون و تبریک ویژه به طرفداران ویلیامز
      سب هر کاری از دستش بر میومد کرد، کم اشتباه و سریع
      پیس ها خیلی نزدیک بود نشد که بشه….
      سب یه آخر هفته خوبو داشت, به امید روز های بهتر, کلی انرژی گرفتم
      دو بار سوپرایر شدیم

  14. mazid

    15

    10

    سلام ، آلونسو برنده مسابقه شد ، خداحافظ

  15. Se5Mi7

    13

    30

    دوستی که میپرسید وینگ من کیه و چیه، این مسابقه بوتاس با رسم شکل توضیح داد و مطلب رو جا انداخت!

    • Pink Floyd

      29

      6

      رفیق دور بودی و رنگها هم شبیه هم بوده اشتباه دیدی ، اونی که داشت با رسم شکل توضیح میداد وینگ من چیه آلونسو بود و کاری که برای اوکون کرد ( که البته باید بدونید معنی بدی نداره و یه واژه مثبته ) . خیلی هم زیبا و حرفه ای این شکل رو رسم کرد برای همه . دیگه زیبا تر از نمیشد هوای هم تیمیت رو داشته باشی

      • mohammad

        19

        1

        سال 2019 تو بلژیک سب این کار رو برای لکلرک کرد و اونجا هم همیلتون رو پشت خودش نگه داشت

      • mn.a

        2

        5

        شگفتا

  16. Doctor

    4

    36

    آلونسو چه دفاعی کرد
    راننده استخدامی مرسدس هم ماموریتشو به نحو احسن انجام داد
    رو سیاهی هم موند برای سرررررررر همیلتون

    • Amirali

      24

      5

      برای اینکه فقط ذره ای از فرمول یک بفهمی این رو بهت میگم و انتظار درک هم ازت ندارم.
      ولی اگر چشمات رو باز کنی میبینی همیلتون سانتی متری فرار کرد از اون تصادف.میفهمی سانتی متر یعنی چی یا اونم توضیح بدم؟زاویه ای که بوتاس به نوریس خورد کاملا رو به همیلتون بود.اصلا در چنین مواقعی نمیشه برنامه ریزی شده ضربه زد.

      • |ZXE-LECLERC16|

        15

        3

        البته اون فرار دکتر توی موجلو یه چیز دیگه بود!
        البته اون کار خدا بود…واقعا…

      • Mahmoud

        19

        2

        امیرعلی جان بیخیال!جواب این کامنتا رو نده.

      • Amirali

        17

        2

        محمود عزیز شما درست میفرمایید،خاصیت طرفداریه دیگه آدم گاهی اوقات کنترل خودش رو از دست میده.
        آلونسو در کل همیشه معروف به منطقی بودن هست ظاهرا.ولی این مسابقه اصلا منطقی نبود فقط میخواست همیلتون رو ببنده و با همین کارش مانع از سبقت خودش از ساینز شد.در کل آدم یکم لجش میگیره دیگه،من معذرت میخوام.

      • Doctor

        1

        20

        انقدر میفهمی میفهمی نکن برای من، تو میفهمی بسه

      • AmirAli

        12

        1

        Amirali
        در عجبم که شما چرا جواب میدید به این دست کامنت ها !

    • just.jeep

      11

      19

      آلونسو احمقانه ترین کارو کرد اگه اون دفاع خشنو انجام نمیداد و تمام وقتشو صرف دفاع از همیلتون نمیکرد میتونست براحتی از ساینز سبقت بگیره و الان چهارم بود.ولی حقارت و حسادت چیزیه که در وجود آلونسو هست.۲۰۰۷ تکرار شد.

      • محمد امین

        14

        2

        داشت به تیم کمک می‌کرد که اوکون ببره ، انفاقا کارش درست بود

      • AmirHossein

        7

        3

        در کدوم شرایط امتیاز تیمی بالاتر میرفت؟ خودش ساینزو میگرفت و اکون دوم میشد یا همین جدول فعلی؟

      • mn.a

        1

        5

        بازم شگفتا

      • محمد امین

        6

        2

        اون موقه چهارم پیش و اوکون دوم یعنی در کل سی امتیاز میگرفت ،اما الان ۳۵ امتیاز ، یعنی خیلی مهمتره

      • امیرثانی

        6

        2

        من فتل فن هستم بهتون بگم الونسو شاهکار هنری ارائه داد واقعا سریع بود فاصله ۱۶ ثانیه ای رو با ساینز زیر ده دور رسوند به فکر کنم ۳ ثانیه محشر بود الونسو

  17. Erfan.5

    13

    16

    چقدر بدشانس هست این ردبول و مکس

  18. Se5Mi7

    17

    5

    امان امان امان از این پیت استاپهای تموم نشدنی وتل…
    با استراتژیها، راحت برد لیز خورد و رفت

    • mohammad

      11

      3

      اه اره دیدی 1 ثانیه پیتش بیشتر از اکون طول کشید و همون 1 ثانیه اختلاف موند

      • Se5Mi7

        9

        2

        دوبار هم قبل پیت اختلافشو نزدیک یه ثانیه رسوند، ولی نرفت داخل پیت، با اختلاف بیشتر از دو ثانیه رفت
        یه ثانیه هم تو تعویض تلف شد
        حیف شد

    • Saman Barmaki

      1

      1

      با این ماشین و تیم پودیوم ، پیت ردبول ببین

    • mn.a

      3

      5

      بعضیا تو اوج بدشانسی و اشتباهات، خوش شانسی میارن. فتل تو خوش شانسیش بدشانسی میاره. تازه بخاطر لباسش قبل از شروع مسابقه هم قراره بش پنالتی بدن.

  19. 🏁Parsa16

    13

    27

    بوتاس چقدر بی لیاقته،حیف اون صندلی مرسدس
    به این میگن کثیف بودن،وقتی خودت توی استارت کم آوردی اما بجای جبران اشتباهت مسابقه ۶ نفر رو خراب کنی

    • @sebvr

      19

      7

      پارسا جان با کمال احترام با حرفت مخالفم جوابم دارم

      • 🏁Parsa16

        9

        17

        Sebvr
        تعصب رو بگذار کنار
        بوتاس امروز چیکار کرد؟توی این ۵ فصل چکارکرد؟
        من دیگه صحبتی ندارم

      • @sebvr

        15

        5

        نمی دونم واقعا شما چی میگین…جوابم زیر هست

    • Amirali

      17

      4

      پارسا خدایی من صحنه رو چندبار دیدم و هنوزم نمیتونم بگم چی شد و استوارد ها هم چیزی نگفتن.با این قطعیت نمیشه گفت.اشتباه بود دیگه.

    • @sebvr

      26

      6

      پارسا جان راننده ها کل اخر هفته با تایر های خشک روی پیست خشک و شرایط کاملا متفاوت ریس دادن و پیدا کردن بریکینگ پوینت مناسب برای استارت فوق العاده سخته و بوتاس یه چند سانت اشتباه کرد کثیف بودن یعنی چی ؟! برخورد مسابقه ای بود و هیچ جای شکی نیست که والتری اشتباه کرد

      • 🏁Parsa16

        7

        21

        Sebvr
        بوتاس کاملا کوبید پشت مکس و لندو چه ربطی داره به تایر خشک و این چیزا؟

      • mrz_ir

        10

        2

        پارسا خان یه سوال
        تا حالا توی جاده ای که مدت ها بارون نباریده و یهو یه بارون سنگین اومده رانندگی کردی؟
        توی همچین جاده ای ساده ترین ترمز گیری هم تبدیل به یه چالش میشه
        حالا بیارش توی سطح فرمول یک
        البته از اشتباه بوتاس هم نمیشه چشم پوشی کرد و مسابقه بعدی بوتاس و استرول پنج رده پنالتی دارن

    • 🏁Parsa16

      4

      18

      بوتاس زد پشت لندو و مکس و باعث شد چارلز و استرول از لاینشون خارج بشن و به بقیه برخورد بکنن

      • Pink Floyd

        23

        4

        پارسا جان من فکر میکردم بیشتر از این حرفها با فرمول یک آشنا باشی … نه اینکه مثل مردمی که سر یه صحنه تصادف تو خیابون جمع شدن نظر بدی که آره ندیدی اون از پشت زده پس مقصره .

        چند تا مسابقه فرمول یک تو بارون ( حتی توی خشکی ) هم دیده باشی میدونی این اتفاق چقدر رایجه و چقدر هم از کنترل راننده خارج هستش

      • mohammad

        14

        1

        سال 2018 اسپا نیکو هالکنبرگ زد به الونسو الونسو پرواز کرد افتار رو لکلرک تازه خشکی هم بود
        تصادفات دور اول و پیچ اول همیشه هست
        منندیدم هنوز ولی فکر نمیکنم عمدی باشه

      • محمد امین

        11

        2

        اصلا چارلز کلری به اونها نداشت ، استرول خیلی احمقانه زد به چارلز

    • |ZXE-LECLERC16|

      18

      4

      عمدی که نزد بیچاره!
      بابا آرامش…
      ولی فاز استرول رو بیشتر درک نمی کنم… آخه اکون کاملا درست عمل کرد و استرول اگر پشتش می بود به راحتی الان تو ریس می بود، نمی فهمم واقعا…

      • 🏁Parsa16

        14

        7

        استرول که دیگه فاجعه بود
        از توی چمن ها پیچ رو برید و مسابقه چارلز و خودش رو نابود کرد

      • AmirAli

        9

        4

        اگر دقت کنید چارلز کمی زودتر ترمز کرد(تو آنبرد مشخصه)
        استرول پشت سر چارلز بود و شاید چند صدم دیرتر ترمز گیری رو شروع کرد و همین کافی بود…
        نمیگم تقصیر چارلزه، ولی مثل همه تصادفا چند عامل تاثیرگذار هست، همین طرف کثیف پیست بودنم بی تأثیر نبود

    • Majid

      16

      3

      چنان از بوتاس بد می گی انگار تاحالا چنین اتفاقی نیوفتاده و بوتاس از عمد کوبیده😐 تو استارت حالت معمولی تصادف میشه چه برسه به امروز پیست خیس بود. بوتاس لیاقت احترام بیشتر رو داره.

    • 🏁Parsa16

      12

      2

      پینک فلوید جان
      فکر کنم منظور من رو بد متوجه شدید
      منظور من این نیست که بوتاس از قصد زده پشت نوریس،منظور من اینه که بوتاس مقصر بیرون رفتن ۲-۳تا راننده بوده و اگه توی مسابقه میموند پنالتی میگرفت
      تقریبا همه میدونیم که تصادف از دست بوتاس خارج بود و عمدی نبود
      ولی قطعا اگه بوتاس توی مسابقه میموند پنالتی میگرفت که این به معنای اینه که مقصر برخورد بوده ولی برخورد عمدی نبوده

      • Pink Floyd

        11

        2

        پارسا جان اونطوری که شما اولش نوشته بودی دیگه خودت منظور رو بد رسوندی

      • Monarch

        2

        1

        ازاول یاارامش فک کن که الان مجبور به عوض کردن حرفت نشی پارسا جان

      • ali

        12

        0

        پارسا جان درسته
        بوتاس هم پنالتی گرفته ظاهرا، اما در بلژیک اعمال میشه پنالتیش.

    • 🏁Parsa16

      13

      1

      شرمنده دوستان مثل اینکه خیلی بد از کلمات استفاده کردم و منظور خودم رو بد رسوندم

    • سامان

      9

      6

      تا بسوزد آنکه نمیتونه ببینه,کلا کثیفه این پسر,اصن حموم هم نمیره,یه ایمیل به توتو بزن دنبالته ,فهمید هر روز میری حموم و تمیزی!😂😂😂😂😂

  20. Arvin.Hamilton 44

    21

    4

    واو!!!
    عجب مسابقه فوق العاده ای بود!
    یعنی همه چی داشت حقیقتا!
    آلونسو چه دفاعی کرد،اون موقعی که لوییس و فرناندو داشتن با هم دیگه رقابت میکردن قشنگ داشتم کیف میکردم:) کامل شده بود شبیه قدیما این مسابقه
    فتل دنبال برد،لوییس و فرناندو چرخ به چرخ،کامبک لوییس و…. لوییس هم انصافا عجب کامبکی زد!
    تبریک به فتل فن ها و لوییس فن ها و اوکون فن ها:)
    و اینکه ویلیامز بالاخره امتیاز گرفت! اونم هر دوتا راننده اش:) تبریک به ویلیامز فن ها مخصوصا آقای صالحی:)

    • Pink Floyd

      15

      2

      عالی بود واقعا … عالی بود
      دقیقا کامنتی که منم میخواستم بنویسم که زحمتشو کشیدی شما آروین جان

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        2

        واقعا لذت بردم از مسابقه:)
        شما هم بنویسید خب:)

      • Pink Floyd

        12

        4

        دقت کردی اگه لوئیس اول میموند احتمالا کل پیست رو لپ میکرد ! همون بهتر این اتفاق ها افتاد و انقدر هیجان دیدیم … دیدن این نوع مسابقه رو به اول شدن ترجیح میدم واقعا

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        3

        Pink Floyd
        آره حقیقتا منم ترجیح میدم:) یه چند تا سبقت خیلی قشنگ دیدیم از لوییس اگه اول میموند قطعا این شکلی نمیشد مسابقه

      • Amirali

        9

        4

        پینک فلوید و آرمین عزیز
        دفاع غیر منطقی آلونسو اگر نبود بازم اول میشد.ولی خب درسته واقعا جذاب بود مسابقه.هرچند من همون برد رو ترجیح میدادم.اگر میبرد اختلاف امتیاز بیشتر میشد.
        من خیلی تخصصی ندارم.ولی فکر میکنم اسپا و مونزا باید مال مرسدس باشه بیشتر.در مورد پیست هایی که باقی میمونن از مهریار عزیز خواهش میکنم یک توضیحی بده ببینیم تو هر پیست کدوم ماشین میتونه برتر باشه.

    • mohammad

      5

      1

      سپاس
      و تبریک به خودت

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        2

        mohammad
        قربونت:)
        لذت ببر از پودیوم راننده محبوبت:)

    • FJ

      13

      2

      ARVIN.HAMILTON 44
      سب و لوییس امروز حکم کیانوش رو داشتن تو برره ,اون از پیت استاپ نکردن لوییس اونم از پیت استاپ کند وتل.
      توام اینجوری حس میکنی یا نه فقط من اینجوری ام؟؟؟؟؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        2

        Fj
        نه منم اینجوری حس میکنم😂😂
        این فتل بیچاره همش این پیت استاپاش داغونه😂

      • FJ

        7

        1

        اگه یادت باشه سال 2012 هم تو برزیل ردبول یه پیت استاپ فوق افتضاح تو ریس آخر زد (اومده بود پیت یه ربع بد لاستیک آوردن 😂), خیلی سعی شده بود قهرمان نشه ولی شد , امروز ولی سعی کردن نبره که موفقیت آمیز بود(خاطرات فراری رو براش زنده کردن 😂)
        well done Aston 😂😂😂😂😂😂

      • FJ

        8

        1

        |ZXE-LECLERC16|
        چالرز بدبختم داشت راشو میرفت اصلا به کسی کاری نداشت بچه , انداخت بود گوشه جاده داشت آروم میرفت ,استرول اومد خودش اوت نشه بدتر لکلرک رو هم اوت کرد
        😂😂😂😂

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        5

        وای آره یادمه اون پیت استاپ رو😂😂
        فتل یه تنه داره آستون رو میکشه بالا اون استرول که اصلا…..😂

    • سامان

      5

      0

      فتل رو ورداشتن بخاطر تقلبی که کردن تو سوخت ماشین,مقامش گرفته شد,لوئیس دوم و چهارم میشه سوم!

  21. Silver Arrows

    17

    3

    عجب مسابقه‌ای
    طرفدار آلپاین داریم؟ امروز عالی بودید
    از یک طرف اوکون که از فرصت استفاده کرد و از یک طرف آلونسو فوق العاده که شخصا فکر میکنم سفت ترین راننده گریده :)) راه نمیداد که نمیداد…. می‌تونستیم اول بشیم… نذاشت
    بالاخره ویلیامز امتیاز گرفت 🙂 WOW
    تبریک به طرفداران فتل
    و در نهایت بوتاسی که…
    یکی میتونه توضیح بده چرا همیلتون بعد از پرچم قرمز چرا نرفت پیت؟

    • |ZXE-LECLERC16|

      8

      2

      آلپین بابا 🙂
      مگا آلپاین XB7 عه؟! :))))))))

      • Silver Arrows

        9

        1

        این از اون دست کلماتی هست که تلفظش سر دراز داره… 😄

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        2

        الان فهمیدم که به جای «مگه» نوشتم «مگا»
        😐

    • Pink Floyd

      11

      3

      من رنو رو همیشه دوست داشتم . طرفدار حساب میشم یا نه رو نمیدونم :)) در هر صورت امروز کلا روز خوبی بود … هر چند کامبک همیلتون بیشتر خوشحالم کرد

      • Silver Arrows

        10

        2

        تبریک به شما. اوکون خیلی خوب بود و آلونسو عالی!
        هر کسی جز آلونسو جلوی همیلتون بود، الان همیلتون اول شده بود…

      • Amirali

        7

        3

        آره،ولی هرکی جای آلونسو اونطوری 2007 نابود میشد بازم همینجوری دفاع میکرد:)
        یا من یا هیچکس:)

      • محمد امین

        1

        6

        الونسو سال ۲۰۰۷ همون مقدار امتیاز لوییس روگرفت 😊

  22. @sebvr

    17

    2

    تبریک به اقای مظفری و صالحی چه ریسی بود همه چی داشت لعنتی
    چقدر سر پیت استاپ سب حرص خوردم ولی فرمول یکه دیگه …
    جا داره اینجا بگیم : this is why we love motorsport

    • siavash

      11

      6

      تیم واقعا ضعیفی داره استون گرچه خوب سال اول حضورشونه ولی اصلا جای اشتباه نداشت پیت استاپ سب دقیقا همون 1 ثانیه تاخیر تعویض چرخ ها باعث شد سکو اول از دست بدن
      ماشین رقابتی نیست دست سب که بتونه سبقت بگیره

      • Amirali

        9

        4

        3 ثانیه رو دیگه انقدر بزرگش نکنید.پیس آلپین بهتر بود،خب آلپین برد.وگرنه اگر بحث ماشین نبود بازم سب میتونست ببره.

    • |ZXE-LECLERC16|

      11

      2

      پیت سب خراب شده بود؟!
      من چند دقیقه یه کاری داشتم ندیدم باز گند زدن… ای خدا!
      😐

    • Mehdi mozafari

      9

      2

      ممنون سب جان
      بعد اونهمه بدشانسی بالاخره دری به تخته خورد و امتیاز گرفتیم

      • امیرثانی

        4

        2

        ما عاشق سب ایم عادت ما ترک عادت است

        گر عادت است رسم تکلف میان خلق

  23. NavasaN

    14

    4

    وای وای وای
    ,عجب مسابقه ای بود.
    چه کرد اوکون …چه کرد فتل عشق من.واقعا ماشینش کم آورد از اکون.و چه کرد آلونسو!!!!بی نظیر بود .معنای حقیقی دفاع کردن

  24. Ali🦁33

    16

    24

    بوتاس جانم فدای مرسدس و همیلتون که با این کارش هم حقش بود اول هم نشن.

    تبریک به طرفداران وتل.
    اکون + دفاع آلونسو هم عالی.
    افسوس که ماشین مکس دیگه مسابقه ای نبود.

    • Ali🦁33

      5

      16

      واقعأ 5رده پنالتی واسه بوتاس کم بود.
      خیلی ناشیانه بود حرکتش.

    • Ali🦁33

      3

      9

      آخه مکس در رقابت قهرمانی چقد دیگه باید بدبیاری و بدشانسی بیاره تا نصف مسابقات هم نشده.
      باکو دو دور مانده تا برد تایرش ترکید.
      سیلورستون همیلتون مسابقش نابود کرد و بدتر موتورش که باعث شد از سومی استفاده کنه تا اینجای فصل.
      مجارستان شاهکار بوتاس ماشینش داغون کرد، رده از وتل گرفتن 2امتیاز بیشتر به همیلتون تعلق گرفت این چقد خوش شانس هست واقعأ همجا با اینکه اشتباه خودش بود نرفت پیت استاپ.

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        3

        2

        چند سال مد مکس ریس بقیه رو خراب کرده حالا توی اتفاق ریس بارانی که چنتا ماشینم خارج شدن یکیش هم مکس ، در ضمن لوییس هم پیشتاز بود و پیشتازیش رو ادامه میداد
        البته که همه میدونن مکس راننده ریس بارونی نیست نمونه بارزش ترکیه پارسال.

      • ...m6...

        1

        1

        علی33 در رابطه با فتل که همه سود بردن حتی راننده ی شما… تو این مسابقه گفتن این که همیلتون خوش شانس بود کمدی محضه خودتونو با این چیزا خراب نکنید… در ضمن اون اشتباه لوییس نبود
        اینکه از اول سقوط کنی به 15م خوش شانسی محسوب میشه؟
        اگر این اتفاق نیوفتاده بود احتمالا یه سری لپ شدنای جلز ولزی پیش نیومد که فعلا قسمت نبوده… حرفیم دربارش نیس

  25. REZA.M

    17

    2

    واقعا باید به آلپین و اکون تبریک گفت.نه تیم اشتباه کرد و نه راننده.اما به لطف پیت استاپ استون هرچی فتل ساخته بود با خاک یکسان شد.واقعا لایق برد بود.اما واقعا اکون هم لایق برد بود.

    • Amirali

      11

      2

      به نظرم ستاره های مسابقه لوییس،وتل و آلونسو،همون رقبای دیرین بودن.این مسابقه خاطرات خیلی از طرفدارای قدیمی رو زنده کرده حتما.

  26. Arash⁵⁴

    22

    12

    “بوتاس سرنوشت قهرمانی را عوض میکند” ؟!
    یباره تیتر بزنین لوییس همیلتون خوش‌شانس‌ترین آدم روی زمین :))) بازم امیدوارم روزی برسه که قلم از دست کسایی که با جانبداری می‌نویسن گرفته شه…
    تبریک به اوکون و آلپین، سباستین!!! کل مسابقه چسبیده بود به اوکون امیدوار بودم بعد 2سال بلخره اولین پیروزیشو ببینم ولی اوکون بدون اشتباه بود
    و عجب ریکاوری‌ای کرد همیلتون! دوست داشتم ماشین ورشتپن آسیب نمی‌دید تا می‌دیدیم آیا اونم می‌تونه ریکاوری کنه یا نه!
    به هرحال می‌ریم برای تعطیلات نیم فصل و امیدوارم بعدش استون و فراری رقابتی‌تر بشن و دنی ریک هم یادش بیاد که واقعن کیه :))

  27. Ferrari4ever

    7

    12

    فتل اگه یه ماشین هوب داشت چی میکرد!!!

    • امیرثانی

      6

      2

      فتل ۶۵ دور تو یک ثانیه ای اوکون میرفت کار هرکسی نیست با این فاصله لاستیک رو هم حفظ کنی اهل فن می دونن

    • Sebmm

      2

      4

      واقعا اگه فتل مکلارنو میداشت هر مسابقه ی پودیوم داشتیم

  28. Amin-sdg

    19

    2

    جدای از همه ی اتفاقات این مسابقه چ دفاعی کرد فرناندو…
    صحنه ی خوشحالی ش با اکون هم واقعا لذت بخش بود… این بشر عالیه 🙂

    • seb.vettel

      1

      1

      فرناندو:بیا بغلم پسرم این هفته شدم 40 ساله اوکون:ممنون بابایی تو اگه نبودی الان همیلتون به پیست مسابقه بعدی تو بلژیک رسیده بود و ما اینجا بودیم!!!

  29. م.یوسفوند

    4

    24

    بوتاس بازم ثابت کرد یه وینگمن به تمام معناست امیدوارم فصل بعد با راسل عوض بشه و خیلی چیزها رو اثبات خواهد کرد
    یه بارج بورد قشنگ حداقل یک و نیم تا دو ثانیه در هر دور از سرعت کم میکنه میگم ایکاش قطعاتی مثله بارج بورد مثله باله جلو ماژولار طراحی میشدن و در صورت آسیب دیدنشون قابل جایگزینی میبودن
    اول مسابقه جالب بود سر لویس با خودروی سه ثانیه سریعتر توان سبقت گرفتن از هاس رو نداشت

    • Monster

      15

      4

      دوست من حقیقت رو بیان کن اره حق به تو توان سبقت از هاس رو نداشت اما از آخر شروع کرد و سکو گرفت.

      حاجی زورش زیاده مرسدس و لویس میتونن

      شما یه فکری به حال تیم خودتون بکنین

    • Amirali

      9

      2

      کم کم داشت یادمون میرفت هیتر ها با این مسابقه بازم روشون میشه حرف بزنن.ممنون که یادآوری کردی.

      • Amir.Redbull99

        2

        8

        Amirali
        استاد چی میگی واسه خودت.کی باعث شد مکس ماشینش آسیب ببینه و اون رده تموم کنه مسابقه رو؟؟؟؟

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      1

      3

      کاربر یوسفوند
      وقتی افرادی مثل شما درکی از فرمول یک و ریس بارونی و لیز خوردن ماشین در قسمت کثیف پیست ندارید فقط باید بگیم مرسی که هستید و قیمه هارو میریزید تو ماستا .
      شما به جای انتظار اومدن راسل فکر راننده تیما باش .
      خودروی ۳ ثانیه سریعتر رو خوب اومدی ، تا کور شود هر انکه نتواند دید البته منظور شاعر شما نیستید هااااا اصلا به خودتون نگیرید .

      و اینکه توان سبقت از هاس رو نداشت هم به چیزی هست بنام پیست ، به این معنی که بعضی از پیست ها مثل موناکو و مجارستان به علت کوتاه بودن مستقیمی ها و عرض کم پیست هرجایی نمیشه سبقت گرفت و باید به موقع و با کمترین ریسک سبقت گرفت . البته افرادی مثل مد مکس چشماشونو میبندن و گاز رو فشار میدن و به اسم اینکه من تهاجی هستم با ریسک زیاد dnf شدن رقیب یا خودشون سبقت میگیرن . مثالش سبقت لوییس از الونسو و دفاع حرفه ای اما بدون اشکال فرناندو که با اینکه خشن بود ولی صحیح دفاع میکرد . البته اگه مد مکس بود قطعا خودش و فرناندو dnf بودن چون چیزی که لوییس داره رو مکس نداره اونم تجربه ، مهارت ، صبر استراتژیک ، هوش میابقه ای ، قدرت تحلیل ریسک و تصمیم به ترمز به موقع هست و اینه که فرق قهرمان جهان و مد مکس رو به چشم میاره

  30. Formula 44

    13

    7

    بحرین : ردبول
    ایتالیا : ردبول
    پرتغال : مرسدس
    اسپانیا : –
    موناکو : ردبول
    آذربایجان : ردبول
    فرانسه : ردبول
    اتریش : ردبول
    اتریش : ردبول
    بریتانیا : –
    مجارستان : مرسدس

    • محمد یاسین

      8

      1

      اینا الان دست بالاتر تیم ها به تفکیک مسابقه است ؟

    • Amirali

      6

      3

      درود بر شما
      با این وضعیت لوییس اوله:)))))جالب نیست؟؟؟؟تازه با وجود فاجعه موناکو!!!!!!!!!

      • Sebmm

        2

        6

        مکس هم با فاجعه باکو… انگلیس و این یکی ک شد هتریک دومه.. این جالبتر نیست دوست عزیز!!!!!! 🤣🤣🤣🤣

    • Sebmm

      2

      5

      عجب امان از شما
      خودتون میبرید میدوزید
      ب درو دیوار بکوبید ک ردبول برتره خخخخ
      خیلی خنده داره… واقعا نظر شخصیت شخصیه کاملا درست

  31. Mekaeel

    14

    4

    اوکون عالی بود و تبریک به خودش و طرفداراش
    سب ماهم که روز خوبی داشت و امتیاز خوبی هم گرفت
    ساینز و همیلتون هم خوب بودن
    اما آلونسو استثنایی بود، عجب رانندگی، حیف اون ۲ سالی که نبود

    یه یادی هم بکنم از اون دوست عزیزی که پارسال بعد پیروزی پرز میگفت ببینیم جانشینش هم میتونه ببره، بیا اینم دوتا پودیوم که البته این یکی اگه اشتباه تیم نبود حتما پیروز می شد

    بوتاس هم که یک تنه چندین نفر رو نابود کرد خسته نباشه

    • mohammad

      6

      4

      تازه با ماشینی به مراتب ضعیف تر از پارسال

    • Amirali

      5

      2

      سلام میکاییل عزیز.چند وقتی نبودی،خوشحالم که برگشتی.
      تبریک میگم بهت،به نظرم تو چنین پیستی خیلی مهارت میخواد برگشتن به پودیم وقتی آخری.لوییس هم استثنایی بود.

      • Mekaeel

        6

        3

        ممنون امیرعلی عزیز

        سب روز خوبی داشت و حتی شانس برد هم زیاد بود که نشد
        لویس هم سبقت های عالی گرفت، تبریک میگم بهت به خاطر دوباره پیشتاز شدنش در امتیازات
        به امید روزی که دوباره رقابت سب و لویس رو ببینیم و کیف کنیم

      • Amirali

        8

        1

        فعلا باید دعا کنیم تیمای ریشه دار سال بعد همون تیمای برتر باشن.تو یک سال رقابت با ردبول پیر شدیم.از بس که طرفداراش متعصب و غیر منطقی ان،البته بعضیاشون هم خوبن قطعا.به امید رقابت استون و مرسدس در سال بعد.

  32. رضا گوهری مهر

    8

    5

    بهتر از آلونسو هم داریم ؟

    استون با این ماشینش باید بره توی اتاق به اشتاباهاتش فکر کنه
    😐

  33. Monster

    12

    5

    فرناندو تو برد رو واسه اوکون دومی رو برای سب و یه بردو از سرلویس گرفتی. تو لایق اسمت هستی.

    تبریک به الپین فن ها و بخصوص به سب فن ها

    لویس فقط ۲دور کم داشت فقط.

    مکس فن ها حالتون چطوره؟

    به شوخی بود دوستان ردبول فن ناراحت نشین.

  34. REZA.M

    12

    2

    البته این رو هم فراموش نکنید که توی پیست هایی که به داونفورس نیازه آلپین از استون سریعتره ولی بازم فتل چسبیده بود به اوکون.

  35. benzfordengineerarteusupbestgod

    16

    2

    چرا اول مسابقه همیلتون مونده بود رو لاستیک اینتر بعد یه دو رفت پیت آخر شد ؟
    ولی انصافا همیلتون ترکوند تبریک به همیلتون فنا اگه مسابقه ۵ دور دیگه ادامه داشت همیلتون اول به توان ۲ میشد.

  36. mohammad

    8

    3

    بهتر بود عنوان رو به اکون اختصاص میدادید

  37. behrouz

    11

    4

    مسابقه خیلی هیجان انگیزی بود،اول اینکه آلونسو عالی دفاع کرد و واقعا حقش بود راننده روز بشه.
    و دوم اینکه بنظرم کسانی که فکر میکنن تصادف عمدی بوده،واقعا خیلی فکر محدود و پوچی دارند واقعا جای تاسفه همچین تفکری.

  38. mahyar

    16

    1

    اون نوستوراداموسی که گفت فاجعه سنگاپور در راه ، کجاست ؟ عجب پیش بینی .

    • DavidKame

      7

      1

      نمیخوام بزرگنمایی کنم ولی من یه حس ششمی دارم که همیشه اتفاقات که بهم الهام کرده درسته حتی در ثانیه آخر برای انجام کاری رفتم اما وجودم گفته نه برگشتم و به نفعم شده
      حالا نوستراداموسی چیه عزیز؟

      • mazid

        6

        0

        پیشگوی بزرگ فرانسوی

    • Amirali

      4

      2

      مهیار جان
      من تو باکو همینجا هم نوشتم وستپن دی ان اف میکنه.ولی این حدس دوستمون خیلی جالب بود

  39. mohammad

    8

    1

    من نیم ساعت اول رو ندیدم

    فکر کنم بهترین بخش مسابقه بود

  40. hamed.ab

    12

    10

    دیروز آقای صالحی فرمودند که در مید فیلد برای این پیست ،پیس فراری و آلپین سریع تر بود و استون کندترین میدفیلد ، پس یعنی پودیوم با ماشین هفتم!!!! (wow)…به هیترهای فتل تسلیت میگوییم ,البته به طرفدارانش هم همینطور ،هرجا سخن از از دست دادن برد با پیت استاپ است نام فتل میدرخشد،،، حیف شد واقعا
    #به_فتل_و_الونسو_ماشین_قهرمانی_دهید
    #بوتاس_را_با_چک_و_لگد_بیرون_کنید
    Some respect for latifi
    امسال بوتاس زیاد نمیتونه جلوتر از همیلتون باشه که جاشو بهش بده، بنابراین از پشت رقیبان رو شخم می زنه …. هم تیمی واقعی به بوتاس میگن

    همیلتون بازهم شانس خوبی داشت ،نوریس رفت تو دل ورستپن و استرول توی لکلرک و اصلا کن فیکون شد

    و نکته خیلی مهم اینکه ردبول فکر کرده با ورستپن خالی می‌تونه قهرمان شه، مرد حسابی دو تا آپدیت درست بیار ، استراتژیست های فراری باز تصمیم میگیرند و نصفش اشتباه میشه
    ،استراتژیست های ردبول نشستن نگاه میکنن اصلا تصمیم نمیگیرن

    و در آخر اینکه قهرمانی پکیجی برای یک فصل کامل میخواهد که ردبول در حال حاضر ندارد….

    • raha

      12

      3

      هر جا سخن از دست دادن برد با پیت استاپ است نام فتل می درخشد 👌👌
      آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه

    • Hossein 123

      4

      1

      دلیل سکو وتل این نبود که وتل با ماشین ۷ گرید از همه سبقت گرفته، اتفاقات مسابقه اینطور پیش رفت که دوم بشه، پشتش هم مدت زیادی لطیفی بود که همه رو کند می کرد!
      نمیگم رانندگی خوبی نداشت که قطعا داشت…

    • seb.vettel

      2

      0

      میخواهم یک حقیقتی بگویم الونسو در سال 2005 حدود 16 سوال قبل قهرمان شد که همیلتون برترین از نظر امار و یکی از تاپ 5 تاریخ 2 سال بعد اومد .الونسو درگیر حاشیه بود و نقل مکان از این تیم به اون تیم که اخرش به نیمه عمرش رسید و فروغ نداشت و ماشین خوب هم نداشت.کیمی دیگر قهرمان هم چند سال خداحافظی کرد.سب هم که تا سال 2013 یعنی تا 26 سالگیش 4 قهرمانی داشت که همه حتی شوماخر تو یه مصاحبه گفت دوست دارم رکوردم را فقط سب که هموطنم هست بشکنه و از همیلتون بحثی انچنان مطرح نبود البته که یک قهرمانی با مک لارن داشت ولی بعد از اون با یک پروزه هدفمند مرسدس که تازه با خرید یک شرکت توانسته بود خودش را بعد از 50 سال به فرمول یک برگردونه لوییس رو جذب کرد و پاسخ ان را هم بعد1 سال گرفت و قهرمان 2014 شد الان استون مارتین هم در چنین وضعیتیه چون لارنس استرول یک بیزینس من هست که همه جا الکی سرمایه گذاری نمیکنه پس میدنه چی کار میکنه و با طرفند خوب و ادغام کردن شرکت بزرگ استون مارتین با ریسینگ پوینت هم توانست نیرو کار زیادتر بگیره و هم نام خودش را مطرح کنه تا جایی که اوتمار گفته ما مثل مرسدس هستیم و خوشبینانه ترین حالت سال بعد برای قهرمانی میجنگیم و اگر نشد این پروسه تسلط چند ساله را بعد از 5 سال مثل مرسدس اجرا میکنیم ولی حیف نه وتل اون وتل 26 ساله جدا شده از ردبوله(از نظر سن) و نه خودش میل به موندگاری زیاد در اف وان داره چون خودش در یک مصاحبه گفته مثل بعضی از راننده ها تا 40 سالگی نمیمونه چون فقط 20 صندلی وجود داره و میخواد جا برای جوان تر ها باز کنه و با قراردادی هم که استون بست (هم زمان با لوییس 2 ساله که در توییتر هم نوشت2 more year with sewis) با احتمال خیلی زیاد تا 2 سال دیگه شاهدش نباشیم پس دیگه دوره قهرمانی ما وتل فنا تموم شده که البته اگه سال 2017 یا 2018 فراری اشتباه های متعدد نمیکرد و مثل مرسدس کاملا کیمی را وقف فتل میکرد و خیلی از چیزا ……..الان شرایط عوض شده بود و همیلتون برای 6 امین تایتل میجنگید و وتل هم 5 تا داشت و چه بسا این در تفکر فراری تاثیر میگداشت و با فتل تمدید میکرد و لکلرک را به عنوان راننده دوم میکرد نه به عنوان راننده اول انهم با یک ماشین کاملا سریع تر چون در یک سال استعداد و توانایی یک نفر تمام نمیشه ولی باز کورسوی امیدی هست که شاید فرجی بشه و با تلاش شبانه روزی و انگیزه بالای سب بتونن سال بعد یا حداکثر 2 سال بعد برای تایتل بجنگن و بعد از 10 سال سب قهرمان بشه

  41. STR34

    10

    12

    فرناندو نشون داد کت تن کیه و تمام👏

  42. Speed Lover

    13

    3

    باز پیت استاپ داغون برای فتل و الا اول بود

  43. mohammad

    15

    3

    چه دفاعی کرد آلونسو عالی بود

    فقط باید دید اونایی کهمیگن آلونسو و فتل تموم شدن کجان

  44. mohammad

    14

    3

    فتل هم به نظرم زور ماشینش نمیرسید دیگه نزدیک تر بشه به اکون

    تبریک به فتل

  45. Morteza

    10

    5

    اوکون و وتل اول مدیون آلونسو هستن بعد هم لطیفی
    این دو نفر اول و دومی رو بهشون هدیه دادن.
    واقعا هم دم آلونسو گرم قشنگ برد رو برای اوکون نگه داشت.
    و بعد هم تبریک به آلپین و سب برای پودیوم.
    بالاخره هم ویلیامز امتیاز گرفت. جالب تر از اون لطیفی دو امتیاز بیشتر گرفت.
    ردبول هم که وینگ من قشنگ ماموریتش رو انجام داد.
    به امید مسابقه های بعدی.

  46. SIAMAK

    12

    4

    بالاخره با تمامی حوادث اول مسابقه و حذف شارل و نوریس ، ساینز با رانندگی پیوسته ، اما خسته کننده و کم هیجانش فاصله امتیازی فراری و مک لارن را به حداقل ممکن رساند .
    ریکیاردو دوباره مایوس کننده ظاهر شد .

    • Hamoon

      8

      2

      اقا سیامک ای کاش جای چارلز و کارلوس عوض شده بود…نصف مسابقه پشت سونودا بود….تو جنگ الونسو و همیلتون هم میتونست فاصله بندازه ک کمترم شد فاصله…

      • SIAMAK

        10

        2

        ساینز خیلی استیبل و پیوسته است ، ولی ایکاش یه ذره تهور و شجاعتش تو سبقتگیری بیشتر بود .
        هرچی شارل اهل ریسکه ، بعکس کارلوس از کارهای هیجانی و همراه با ریسک دوری میکنه . ولی در هرحال راننده مکمل خوبی در ترکیب رانندگان فراریه .

      • Erfan

        7

        2

        دقیقا. یکم از حمله ور بودن چارلز رو باید با کارلوس قاطی کنن. یکم اگرسیو باش پسر

      • محمد امین

        4

        2

        من تعجب می‌کنم ساینز تا فاصله ای ۳ نیم ثانیه اوکون رفت ولی بعد یه دفعه کلی کند شد ، فکر می‌کنم لاستیک ها خورده شد

    • محمد امین

      5

      2

      دور آخر ساینز همیلتون رو خوب دفاع کرد ، حیف که دیگه ماشین کشش نداشت

      • محمد امین

        6

        1

        منظورم آخرین دوری هست که ساینز جلوی همیلتون بود

  47. بیژن

    15

    1

    تبریک به طرفدار های اکون و رنو
    مخصوصا سب و البته ویلیامز برای دبل پوینت راننده هاشون و لوئیز هم تو این پیست که سبقت گرفتن سخته واقعا برگشت خوبی داشت و چه اشتباهی کرد گاراژ مرسدس .
    آلونسو هم درس دفاع کردن داد به خیلی ها هرچند که تو نقطه ترمز گیری جابه جا میشد .
    وبازگشت به صدر مرسدس و همیلتون رو تبریک میگم .

  48. بیژن

    11

    1

    تبریک به طرفدار های اکون و رنو
    مخصوصا سب و البته ویلیامز برای دبل پوینت راننده هاشون و لوئیز هم تو این پیست که سبقت گرفتن سخته واقعا برگشت خوبی داشت و چه اشتباهی کرد گاراژ مرسدس .
    آلونسو هم درس دفاع کردن داد به خیلی ها هرچند که تو نقطه ترمز گیری جابه جا میشد .
    وبازگشت به صدر مرسدس و همیلتون رو تبریک میگم .
    جایی که بهش تعلق دارن 👑👑👑👑👑👑👑❤

  49. Monster

    12

    3

    تبریک به ویلیامز فن ها به خصوص جناب صالحی مهیار و نیکولاس لطیفی که نمردیم و امتیاز گرفتنش رو دیدیم

  50. raha

    9

    3

    عجب مسابقه ای بود ، دور سوم بود من لپ تاپ و روشن کردم دیدم رد فلگ اومده و چهار تا راننده هم اوت شدن کلا گیج شده بودم
    اکون امروز بی نظیر بود 👌
    سب هم فوق العاده بود تبریک به طرفداراش از جلمه خودم
    امروز ویلیامز هم غوغا کرده بود و لطیفی عالی بود واقعا ، فکر کنم یک ماه جشن بگیرن 😁

  51. 🏁Parsa16

    13

    2

    ناندو عالی از لوییس دفاع کرد،بهترین راننده روز حقشه

    • امیرثانی

      2

      3

      فرناندو الونسو برای راننده ای جوان تر کلاس درس تشکیل دا چه کرد این ماتادور

  52. ali44

    1

    1

    بنظر من راننده روز لوئیس بود چون تونست از 14 دهم به سوم برسه اگه 2دور هم داشت اول می شد
    دفاع آلونسو هم عالی بود

  53. mahyar

    10

    3

    به نظرم آلونسو میدونست اگه بزاره به این راحتیا لویس رد بشه قطعا” آکون اولی رو از دست میده، و آلونسو از طرفی راننده ای نیست که به همین راحتیا کوتاه بیاد .
    نوریس یکم از این دفاع ها لدفن دیگه .
    شروع حرکت بوتاس خیلی بد و حتی میتونست حتی دنیل رو بفرسته تو ماشین لویس . خیلی عجیب بود اون دیر ترمز کردنش .
    مکس اولش تصمیم مثل این که با اسلیک شروع بکنه ( بعد از ری استارت) شاید اگه این کارو میکردن (حالا نمیدونم قانونی میشد یا نه) الان مکس ی جاهای عجیبی وای میستاد .
    ولی خدایش استارت تنهای لویس توی پیست هم جالب بود فکر کن به خاطر فرمیشن لپ راننده ها با تیم هیچ صحبتی نمیتونن بکنن . عجب نیم فصلی بود . خدا وکیلی جذاب نبود ؟
    و عجب ریکاوری کرد لویس .
    پرز چرا موتورش خراب شد . چیزی که من دیدم فقط بوتاس رفت روی باله جلوش .

    • mahyar

      7

      2

      منظور از بعد از ری استارت در واقع همون پرچم قرمز بود . که راننده ها قطار شده بودن توی پیت لین .

  54. Majid

    14

    1

    😂😂😂😂 چرا اینجوری شد. مرسدس باید یه کلاس اختصاصی استارت برای والتری بذاره. البته بزرگترین هدیه رو والتری به لوییس داد که مرسدس قدر ندونست.

  55. Qa

    10

    12

    معمولا من کامنتی نمیزارم چون خیلی وقت ها میام میبینم یه سری از روی تعصب کورکورانه نمی‌خوان واقعیت رو ببینند و معمولا هم نخواهند دید.
    اول باید از خداوند شاکر باشم که همیشه خوب میدونه چه کسانی لایق حقارت هستند و به وقتش خوب حقیرشون میکنه، البته جناب B که حتی دوست ندارم اسمش رو کامل بنویسم خیلی وقته حقارت و خودفروشی مشخص شده برای اونایی که واقعا چشم بینا دارند و کلا ریس میده برای نشستن روی صندلی بهترین ماشین و جنگ برای دومی به هر قیمتی،
    دوم اینکه بازم خدارو شاکرم که وقتی بخواد کسی رو که لایقه ستایش به وقتش خوب نشونش میده، من مطمعنم قفل شدن تایر آلونسو بعد از چندین دور بینظیر در دفاع از لوئیس برای این بود شاید بفهمیم چقدر کارش فوقالعاده بود زمانی که دیدیم چقدر راحت کارلوس تسلیم لوئیس شد و بعد ازون با چه سرعتی لوئیس به دو ماشین پیشتاز رسید، برنده واقعی آلونسو بود و من به احترامش کلاه از سر برداشتم. این اتفاق بقدری قابل ستایش بود که حیفه الان در مورد اتفاقات دیگه صحبت کردن.

  56. ali

    13

    1

    چه ریس در هم بر همی بود…
    به هر حال تبریک به دوستدارای سب
    تبریک به طرفدارای الونسو

    همیلتون مسابقه رو راحت میتونست ببره
    حتی تا رده ۴ و ۵ هم لپ کنه
    ولی خب اون اطلاعات نادرست تیم کار دستش داد
    از این ور هم الونسو چه دفاعی کرد
    الپین عجب سرعتی توی کفی داشت
    حیف شد، لوییس یه دور زودتر رد میشد حتی احتمال اول شدنش بود.
    به هر حال نشد که بشه
    و مرسدس فنا رو صد در صد شارژ کنه. خخ.

    • ali

      15

      0

      از حق نگذریم، برد اصلی رو فرناندو برای الپین اورد

  57. Hamilton44

    11

    2

    آفرین به بوتاس که مثل دومینو همه رو کرد بیرون خیلی خوشم اومد ولی چرا همیلتون نرفت پیت؟ چرا خودش تنها شروع کرد ؟ به هر حال همیلتون پیشتاز رانندگان هست و بریم برای تعطیلات تابستانی امید هشتمین قهرمانی لوییس

    • mahyar

      8

      1

      توی فورمیشن لپ هیچ کسی از تیم اجازه صحبت کردن با راننده رو ندارن . لویس هم راننده اول بود و به خاطر همین پشتش کمپلت خالی شد .

  58. SEB.5

    13

    6

    عجب ریسی بود !!!!!
    سباستین دمت گرم روزمونو ساختی عجب مدیریتی و عجب دقتی و اگه گاراژ استون مارتین پیت استاپ ۲.۹ ثانیه ای هم انجام می‌داد سب می‌برد ولی حیف این رده هم عالیه با این ماشین و بقیه ریس .
    بوتاس و استرول شش نفر رو ناک اوت کردن تو پیچ یک من فکر کردم کلا هفت هشت ها ماشین سالم میان بیرون ولی خداروشکر چهارده تا سالم موندن و مکس هم خیلی بد بود لوئیس با استراتژی اشتباه عقب تر از مکس در اومد سکو گرفت ولی مکس یه امتیاز گرفت و آلپین ها که فوق العاده بودن تو آخر هفته و تعیین خط تقریبا با مک‌لارن و فراری یکی بودن و با فرصت طلبی عالی بردن مسابقه رو و اگه استرول اون شیرجه رو پیچ یک نمیزد الان شاید استون به جای ۱۸ امتیاز ۲۵ امتیاز می‌گرفت حیف سب هم که گفتم عالی عالی بود دمت گرم مرد انگشتی واقعا نمیتونست رد شه از اکون آلپین به نظر من میانگین تو این پیست۱۵۰ هزارم ثانیه ماشین سریعتری داشت نسبت به استون و سب همین که با اکون داشت میرفت خودش عالی بود و تبریک ویژه به استبان اکون این پسر حتی یه اشتباه هم نکرد عالی بود .
    ماتادور فوق العاده بود لوئیس رو شش هفت دور پشت خودش نگه داشت و به خاطر اون بود که الان اکون برنده شد به نظر من اگه ناندو دفاع نمی‌کرد لوئیس راحت مسابقه رو می‌برد.
    کارلوس هم عالی بود تو استینت اول که با مدیوم بود داشت به پیشتازا نزدیک میشد و ریس پیس عالی داشت ولی تو استینت دوم که با هارد بود سب و استبان سریع تر بودن و در آخر سب داره استون رو یه تنه میاره بالا و اون دوستانی که اول فصل میگفتن ماتادور و سب حتی امتیاز هم نمیگیرن الان با این نتيجه دیگه دهنشون بسته میشه و الان منتظر جینگوزززززز هستم ببینم الان میخواد چی بگه .
    مسابقه قبلی گفت استاد اسپین حالا ببینم نظر میده یا مثل کبک سرشو میکنه تو .
    تامام.

    • SEB.5

      10

      3

      و یه تبریک ویژه هم به آقا مهریار صالحی بابت ریس خوب ویلیامز و امتیاز گرفتن شون تو این ریس ❤❤.

  59. ایرن

    12

    5

    ماشالا بوتاس. یه تنه سرنوشت کل مسابقه رو رقم زد.
    واقعا دوستدارم فکر کنم این اتفاق بخاطر احمق بودن بوتاس بود. ان شا الله که اینطور بوده باشه.

    هرچی باشه برای ما طرفدارای فتل که خوب شد و البته بابت لکلرک بسیار غمگینم.
    اگه پیت استاپ استون به جای 3.3 ثانیه میشد 2.5 الان احتمالا فتل روی سکو بود.
    اوکون فوق العاده بود. محشر. بدون کوچکترین اشتباهی. عالی
    آلونسو بهترین راننده مسابقه بود. اوکون این برد رو اول مدیون آلونسو هست و بعد رانندگی خوب خودش. آلونسو چه دفاع فوق العاده ای میکرد. با لاستیک سفت جلوی لاستیک مدیوم … آدم واقعا لذت میبره از رانندگیش. حیف که یه ترمز گیری اشتباه باعث شد رقابت بین لوییس و آلونسو رو کمتر ببینیم.

    ولی چه پیست مسخره ای . سبقت گیری بسیار سخت بود.

    • ایرن

      10

      3

      و یادم رفت که امتیاز گرفتن تیم ویلیامز رو به طرفداراش تبریک بگم. هر دو راننده با هم اونم مجموعا 6 امتیاز!!! نوش جونتون. حالتون رو خریدارم.

    • mahyar

      11

      2

      حتی اگه 2.8 همی میزدن سب الان برده بود مسابقه رو . خیلی بد شانسه توی پیت .

  60. Hamoon

    15

    2

    امروز همه تلفات دادن…ب سکو ساینز امید داشتم حیف
    عجب دفاعی کرد الونسو…اوکون سکوی خودشو مدیون الونسو هستش اگه اینقد دفاع نمیکرد لوییس راحت اول بود
    تبریک ب ویلیامز فن های عزیز خصوصا اقا مهریار…الان بالاتر از الفا هستن
    تنها نکته مثبت واسه ما فراری فن ها کمتر شدن اختلافمون با مکلارن بود این ریس

    • Hamoon

      12

      0

      عجب استارت دومی بود واقعا !!
      لوییس تو پیست بقیه تو پیت !

      • ایرن

        12

        1

        واقعا. تمام اتفاقات مهم و سرنوشت ساز مسابقه توی دور اول و بعدش توی استارت دوم (شروع دور چهارم) رقم خورد.

      • Amin-sdg

        11

        1

        خیلی صحنه ی زیبایی بود… تنهای تنها…
        من منتظر بودم باقیه بیان، دیدم چراغ ها شروع کردن روشن شدن:))

      • Amirali

        5

        2

        ایرن عزیز سرنوشت مسابقه رو آلونسو تو دورای آخر رقم زد چطور میگی همش در دور های اول بود؟

      • ایرن

        2

        1

        امیر علی، آلونسو رو که قبول دارم. فوق العاده بود. اما شما اول یا سوم شدن یه راننده رو با حذف چند راننده ی اصلی مقایسه میکنی؟ توی تصادف اول مسابقه ورشتپن و نوریس و خود بوتاس و پرز از رده خارج شدند. ورشتپن بخاطر آسیبهای وارده تقریبا مسابقه و رده های بالا براش تموم شد. آلونسو تونست ترکیب ردهی افراد روی سکو رو تغییر بده. اما تصادف ابتدای مسابقه و همینطور استارت دوم کلا همه چیز رو تغییر دادند.

      • ایرن

        2

        1

        لکلرک رو هم یادم رفت

    • Morteza

      7

      1

      ساینز اگه سکو میخواست باید به آلونسو DRS می داد که نداد

  61. yousef

    9

    3

    فقط بوتاس .لامصب نمیدانم چرا تو پیست خیص اینقدر داغونه یه تنه سه تا ماشینو زد

  62. yousef

    11

    0

    بوتاس غیر مستقیم به مرسدس کمک شایانی کرد

  63. Mahmoud

    8

    2

    این اتفاقات باعث میشه عشق من نسبت به فرمول وان بیشتر بشه و دوباره فوق العاده بودن فرمول وان بهم یاد آوری بشه!!!
    اوکون واقعا خوب بود و فتلم خوب بود هرچند که گاراژ کلی منو حرص داد ولی درکل خیلی خوشحالم!
    و آلونسو…واقعا هیچی نمیتونم بگم!فوق العاده!
    درواقع آلونسو باعث برد اوکون و دومی سب شد ولی کی میدونه شاید سب هم میتونست لوییسو پشت خودش نگه داره!
    یه تبریک ویژه هم به طرفداران ویلیامز که تونست طلسم رو بشکنه و امتیاز رو بگیره.واقعا باتوجه به عملکرد اخیر ویلیامز حقش بود!
    یه سوال…چرا همه بعد پرچم قرمز با لاستیک نیمه بارونی رفتن تو پیست؟؟چرا همیلتون قبل استارت نرفت پیت؟

  64. Erfan.5

    8

    1

    بوتاس عجب ………..
    غیر عمد بود ولی مکلارن و ردبول رو به فنا داد

  65. Amir.Redbull99

    5

    11

    بوتاس کار خودشو کرد و بازم نشون داد هیچی نیست و فقط وینگمن میتونه باشه
    در هر صورت همیلتون عالی بود و سبقتای خوبی هم ازش دیدیم.تنها ماشینی که نیومد پیت برا لاستیک خشک کارشو خراب کرد .اما خود تیم مسابقشو خراب کرد.مسابقه ما رو یه تیم دیگه!!!
    اما بازم ردبول از مرسدس ضربه میخوره.دوتا ماشینمون سر بوتاس اوت شدن.یعنی باید گفت همچین راننده ایو نباید مرسدس از دست بده.با اومدن راسل دیگه از این خبرا نیست.
    مکس هم ماشینش چه آسیبی دیده بود که از راسل هم نمیتونست سبقت بگیره.اگرچه با استراتژی بهتر مثل گسلی مکس حداقل هفتم میشد.ولی خب اصل کار همون تصادف دور اول بود.
    و تبریک ویژه به اکون که اولین سکوش مصادف با اولین بردش شد
    تبریک بعدی هم فتل و همچنین همیلتون و طرفداراشون
    و ناندو هم که بی نظیر بود.اون چند دور بهترین لحظه مسابقه بود اگرچه حس و حال دیدن مسابقه رو نداشتم
    امیدوارم ادامه فصل شانس، یکم سمت ماهم بیاد

    • امیرثانی

      2

      4

      فتل استاد دفاع وپیروزی تو این پیست هست حیف شد پیت استاپش

  66. FJ

    11

    5

    اول از همه یه تشکر از التری بوتاس که تنور رقابت امروز رو داغ کرد وگرنه میرفتیم که یه ریس بیخود ببینیم.
    دوم واقعا سب چقدر بد شانسه اون از پیت استاپهای زمان فراری اینم از مهمترین پیت استاپ فصلش که اونجوری شد.
    سوم آلونسو واقعا نشون داد که تو شرایط ویژه اس که عیار راننده مشخص میشه میشه و عامل اصلی برد اکون شد ,اگر اشتباه نمیکرد لوییس نمیتونست رد بشه.
    چهارم ردبول بدبخت چقدر بدشانسه برای دومین هفته پیاپی ,با این حجم از بدشانسی واقعا قهرمانی دور از دسترسه.
    پنجم مرسدس و همیلتون بعد از چندسال که تحت فشار قرار گرفتن چقدر دارن سوتی میدن,هر چند که لوییس واقعا خوب برگشت و اگه آلونسو نبود شاید بازی رو به خاطر قدرت ماشینش می برد,تصور کن اگه ولتری جاش بود احتمالا هفت یا نهایتا ششم میشد.
    ششم ویلیامز بالاخره امتیاز گرفت
    هفتم مرسدس اینبار به صورت غیر مستقیم زد به ردبول(صرفا برای شوخی ,گارد نگیرید)
    هشتم عجب فصل جالبیه نسبت به فصل یکنواخت قبل واقعا دم فیلا گرم تنور رقابتها رو داغ کرد

    • Arvin.Hamilton 44

      9

      5

      رفیق تبریک بابت پودیوم سب:)
      خوشحال باشید انصافا سب با این ماشین دو تا سکو گرفته این فصل
      ولی عجب مسابقه ای بود
      کامبک لوییس رو دیدی؟!حال کردی؟XD

      • FJ

        7

        3

        قربونت من بهت تبریک میگم رفیق واقعا خوب برگشت لوییس به بازی تنها بدشانسی ایش این بود که افتاد پشت آلونسو وگرنه برده بود بازی رو.
        بالا هم گفتم اگه بوتاس بود شیشم هم نمیشد چه برسه سکو.
        حیف, واقعا سر سب اعصابم خورد شد راحت باید این ریسو میبرد .
        واقعا بعد فصل بدی که پارسال داشت امسال باز وضعیتش بهتر شد ,امیدوارم بالاخره بازم برد سب رو بتونم ببینم

      • Arvin.Hamilton 44

        5

        3

        آره افتاد پشت فرناندو،فرناندو هم که یکی از بهترین های تاریخه تو دفاع کردن ولی واقعا کیف داد رقابت لوییس و فرناندو
        اگه پیت استاپ فتل انقدر کند نبود فتل میتونست ببره
        ولی خب فرمول یکه دیگه معمولا همه نوع اتفاقی میفته توش:)
        سب هم بالاخره یه روزی دوباره میبره و چقدرم خوشحالم که دوباره سب و لوییس رو یه سکو هستن:)

      • FJ

        5

        1

        Arvin.Hamilton 44
        آره واقعا عادت کرده بودیم همش اون دوتا رو اون بالاببینیم هرهفته,
        و اکون فکر کنم عکس پودیمشو قاب کنه بزنه به دیوار اتاقش ,
        یازده قهرمانی جهان تو اولین بردت چپ و راست باشن تو عکس

      • Arvin.Hamilton 44

        8

        1

        قطعا باید همین کار رو بکنه:)
        خیلیه که دو تا قهرمان جهان که روی هم رفته 11 تا قهرمانی دارن بغلت باشن
        اوکون هم واقعا امروز فوق العاده بود

      • FJ

        8

        0

        ARVIN.HAMILTON 44
        خوب تونست فشار هایی که سب میاره رو تحمل کنه و اشتباه نکرد
        هر چند که نصف برد رو مدیون آلونسوس

      • mohammad

        5

        1

        این واقعا جالبه 11 قهرمنی جهان دو طرفت و تو بالاتر از اون ها

        داستان این روز رو هزاران بار برای نوه هاش تعریف باید بکنه

      • Amirali

        4

        2

        البته انشاالله به زودی اون یازده میشه دوازده:)))))))))))

    • Amirali

      3

      1

      دوست من خود آلونسو هم میدونست هرکاری بکنه آخرش لوییس رد میشه.ولی مسیله این بود که خاطرات 2007 دوباره زنده شدن و حتی قید سبقت از ساینر رو زد تا فقط نذاره همیلتون رد بشه.
      خدایی لوییس امروز سوتی نداد.میتونی گردن مرسدس بذاری ولی لوییس کجای کار بود دیگه
      باکو رو میشه بگی سوتی لوییس بود ولی این یکی مربوط به استراتژی بود.
      تبریک میگم بهت.
      و خوشحالم بابت اینکه ردبول جواب لات بازی هاش رو در پیست میگیره:)هرچند مرسدس کار خاصی نکرد ولی به هرحال ردبول نابود شد.

  67. توتو ولف

    9

    4

    واسه فرمیشن لپ تیم اجازه نداره که دستورالعمل تایر به راننده بده, درحالی که همه راننده ها رفتن واسه تعویض, از لوییس عجیب بود این حرکت.
    درکل این فصل خیلی عجیب شده, مرسدس خیلی اشتباهاتش زیاد شدن.
    قبلا در طول فصل یکی دوتا مسابقه رو اساسی خراب میکردن ولی در اکثر مواقع بی نقص بودن.
    ولی الان, تا اینجا اشتباهات تیمی, مکانیک, استراتژی و رانندگی زیاد بودن.

    ولی با وجود اون اشتباه, لوییس باز هم میتونست برنده شه, ولی از شانس بد, توی اولین تلاشش برای سبقت که خیلی هم نزدیک بود, رایکونن جلوش دراومد و درادامه هم پشت یکی از بهترین راننده های دفاعی تاریخ گیر کرد.

    ولی شاید اینجوری بهتر باشه, بعد از اون حرکت بوتاس, یه برد سر راست واسه لوییس جالب نمیبود, ولی با اون اشتباه , یکی از بهترین ریس های فصل رو دیدیم. و فاصله قهرمانی هم هنوز نزدیکه.

    • |ZXE-LECLERC16|

      4

      4

      به به جناب گرگ اتریشی 🙂
      هورنر کجایی؟!
      بدو بیا یه اکانت بزن!
      🤣😂

      • توتو ولف

        4

        2

        اینجا که هورنر زیاد داره. یه بینوتو بیارین.

    • Amirali

      2

      2

      توتو عزیز
      مگه بعد از اون حرکت فکر کنم پارسال هاس این قانون رو برنداشتن؟یادمه یه خبرایی بود.

    • Javaheriam

      1

      0

      بنظرم چون گاراژ مرسدس ابتدای پیت لین بود تعویض لاستیک همیلتون در زمانی که همه وارد پیت میشوند منفعتی ایجاد نمیکرد و بیشترین برد برای گارژهای انتهایی پیت لین یعنی ویلیامز بدست آمد.

    • محمد امین

      6

      2

      واقعا ، دو بار dnf ، کلی حادثه در اتریش و…

    • Hamoon

      2

      1

      خیلی بدشانس خیلی…

    • Amirali

      6

      1

      اینجا هر سه اینایی که گفتید طرفدار دارن.لطفا برای طرفداری خودتون ارزش قایل باشید.

  68. Morfi

    10

    1

    همیلتون حالش خوب نبود. امیدوارم مشکلی پیش نیومده باشه.

  69. Morteza

    8

    13

    تیم فرمول یک مرسدس چگونه کاستی هایش را جبران می کند؟

    به نام خدا
    با ایجاد تصادف در مسابقه

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      2

      تیتر تحلیل سایتو چرا آخه😂😂😂

  70. Siya

    9

    4

    حالم گرفته شد بابت رانندگی احمقانه استرول آخه یکی نیست بگه رو آسفالت چسبندگی نیست میخوای زرنگی کنی از رو چمن بری واقعا گند زد به مسابقه
    شارل وگرنه نتيجه امروز خیلی متفاوت بود
    با این حال ولی اومدم به مهریار تبریک بگم بابت امتیازات ویلیامز البته با اینکه اتفاقات مسابقه باعثش شد ولی در کل دیدی گفتم مجارستان نتيجه میگیره و این خودش نشونه پیشرفته
    البته از حق نگذریم چه میکنه فرناندو تو این سن و سال
    وتل هم تا آخر مسابقه چسبیده بود به اوکون ولی اوکون بدون اشتباه بود جلوی وتل تبریک به همشون
    ساینز نا امید کننده بود نمیدونم چرا به آلونسو دی ار اس نداد ولی در کل برای امتیاز تیمی خوب بود
    بوتاس هم که هیچی نگیم بهتره

  71. هومن

    8

    4

    النسو عالی بود
    سب هم همینطور من خوشحال شدم سب سکو گرفت
    مکس افتضاح
    ویلیامز به بهترین شکل ممکن
    بوتاس هم که هیچ گند زد به همه

    • Amirali

      6

      0

      فکر نمیکردم هیچوقت به یک مکس فن بگم نه مکس بهتر از اونیه که فکر میکنی ولی الان باید بگم امروز ماشینش آسیب داشت کاری هم نمیتونست بکنه.منصفانه نیست بگیم افتضاح.

  72. هومن

    8

    2

    و اکون 😃عالی بود و قهرمانیشو مدیون النسو ی باتجربه باید بدونه

  73. Abolfazl1010

    12

    0

    اگر آلونسو لوییس رو به این شکل دفاع نمیکرد قطعا همیلتون اول میشد ،

  74. Hamed

    3

    9

    عجب ریسی شد
    بوتاس با اینکارش قشنگ صندلی فصل بعدش رو قبضه کرد تو مرسدس .خواسته یا ناخواسته نهایت وینگ من بودن رو تعریف دوباره کرد:)
    وهمیلتون که واقعا شانس آورد قسر در رفت از اون مهلکه
    دوس داشتم فتل ببره انصافا خیلی دوس داشتم ببره با اینکه یکی دو سال آخرش تو فراری خیلی دل خوشی ازش نداشتم ولی حیف شد البته اوکون واقعا خوب مدیریت کرد کمپانی رنو رو ابراس امشب .
    و عجب بتلی بود بین ناندو و همیلتون کل ریس یه طرف این بتل یه طرف . یاد قدیم زنده شد برام
    ناندو اعجوبه اس لعنتیا یه ماشین رقابتی بهش بدید هنوزم میجنگه برا قهرمانی امروز یاد رانندگیش تو مجارستان 2014 افتادم .
    فراری هم به نظرم تو اون لحظات حیاتی که باید ساینز از سونودا و لطیفی رد میشد از این کار عاجز بود میتونست اگرسیو تر باشه قشنگ سرعتش رو داشت واقعا نمیدونم چرا ریسک نکردن شاید شارل بود این ریسک رو میکرد و قطعا تو 10 دور اول اگر رد میشد میتونست وارد مهمونی فتل و اوکون بشه .
    و مکس که یخورده بعد این دور یس دلم داره براش میسوزه کاش رقابت دوباره اوج بگیره من نیومدم امسالم باز قهرمانی بی دردسر همیلتون رو ببینم و برم

  75. Erfan

    4

    1

    با توجه به نتیجه مکلارن باید خوش حال باشیم در مجموع. البته چارلز و پودیوم ساینز حیف شد.
    این مسابقه حداقل چیزی که داشت این بود که توی این چهار هفته کمتر از ردبول و مرسدس خواهیم شنید.

  76. رضا سلطانی

    7

    5

    چرا مرسدس نباید بوتاس رو نگه داره؟؟
    درسته ممکنه از راسل در مسابقه دادن ضعیف تر باشه اما تو نابود کردن امتیازات تیم حریف استاده!!
    آلونسو بهترین راننده ی امروز بود بی تردید.
    ساینز هم خوب بود
    چقدر خوبه که چهره ی قهرمان های جدید رو هم میبینیم مثل اوکون.

    • FJ

      5

      3

      واقعا بوتاس نشون داد که جادوگره و گرنه کی میتونه یه ریس کسل کننده رو تبدبل به یه ریس سراسر آدرنالین کنه , باشد که بهش باور ها بیشتر بشه

  77. mobinfr

    2

    1

    فقط آقامون لطیفی✌️✌️✌️
    دم کاماکازی بوتاس و استرول هم گرم، زدن مسابقه دنی ریک و دو جین راننده دیگه رو خراب کردن.
    برخورد هورنر و ولف هم قبل مصاحبه اسکای جالب بود… فقط کار به زد و خورد نکشه آخر فصل😀😀

    • mobinfr

      4

      0

      یه تبریک هم بگم به طرفدارای راننده هایی که امتیاز گرفتن مخصوصا ساینز که یه پا استراتژیست قهاری هست واسه خودش.

  78. MSF11

    7

    11

    شاهکار سبقت لکلرک تو اتریش ۱ بود
    نه همیلتون که با قدرت ماشینش سبقت میگیره…اونم آلونسو کشتش تا راه داد
    همیلتون وقتی مدیوم نو بست حدوداً ۴ ثانیه در دور سریعتر دور میزد….خود همیلتون خوبه قبول دارم ولی ۷۰ به ۳۰ به نفع ماشینه

    • Amirali

      5

      1

      حقیقتا خیلی تاثیر گذار بود…

  79. mahyar

    4

    2

    الپین اگه برای سال دیگه ی پکیج خوب آماده کنه . میتونه یکی از تیم هایی باشه که برای قهرمانی میجنگه . امیدوارم فصل بعد ی فصل به شدت نزدیک باشه که ندونینم هفته بعد کدوم تیم میتونه پودیم بیاره . ناندو میشه گفت با اختلاف بهترین دفاع کننده بوده این فصل . عجب راننده ایه . حیف که توی تیم اشتباهی افتاده بود . واقعا” لذت بردم از دفاع کردنش .
    Take this man a great car to win .
    Not bad for an old man .

    • mahyar

      3

      1

      البته اون give هست . به بزرگواری خودتون ببخشید .

  80. FJ

    6

    1

    همرقابت قهرمانی سازندگان بین ردبول و مرسدس عالیه
    هم سومی بین فراری و مکلارن
    هم پنجمی بین استون و رنو و آلفاتِوری
    هم هشتمی بین اون سه تا آخری
    واقعا فصل عالیی بوده امسال

  81. <