لوئیس همیلتون، راننده تیم فرمول یک مرسدس در مسابقه گرندپری مجارستان به دومین پیروزی فصلش می رسد. این هشتمین پیروزی همیلتون در هانگارورینگ مجارستان بود که با رکورد مایکل شوماخر در پیروزی یک گرندپری برابری کرد.

والتری بوتاس نیز در دورهای پایانی نتوانست از مکس ورشتپن سبقت بگیرد و در رده سوم به مسابقه خود پایان داد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک مجارستان 2020

17:18 مکس ورشتپن در حالیکه داشت به سمت جایگاه خودش می رفت به دیواره پیست برخورد کرد و در رادیو می گوید:

خب، سیستم تعلیق و همه چیز(خراب شد).

17:24 مکانیک های ردبول در حال تعمیر خودرو هستند… الکس آلبون هم می گوید که رانندگی کردن با این خودرو اصلا آسان نیست.

17:37 رنو احتمالا دوباره به ریسینگ پوینت اعتراض می کند…

17:38 و تیم مکانیک های فوق العاده ردبول موفق شد که 35 ثانیه مانده به زمان تعیین شده، خودرو را آماده کند. مکس ورشتپن:

بچه ها کارتون خارق العاده بود، باور کردنی نیست. خیلی خیلی دمتون گرم

17:41 دور گرم کردن شروع شد…19 راننده روی لاستیک های اینترمدیت و کوین مگنوسن روی لاستیک وت قرار گرفته اند…

17:43 بوتاس زودتر مسابقه را شروع می کند و مجبور به توقف مجدد می شود…لوئیس، لنس و مکس به ترتیب در رده های اول تا سوم هستند.

17:45 همیلتون 3.1 ثانیه فاصله باز کرده…مکس ورشتپن چه شروع عالی را داشته است. نیکولاس لطیفی در رده دهم!

17:46 لکلرک و بوتاس تنها رانندگانی هستند که بعد از دور دوم به پیت می روند تا از تایرهای خشک استفاده کنند. بوتاس به نظر می رسد جامپ استارت کرده و باید منتظر جریمه باشد.

17:47 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون؛ 1:31.458

17:49 همیلتون و استرول هم به پیت می روند و ورشتپن پیشتاز مسابقه می شود. فتل در ترافیک پیت لین نزدیک یک ثانیه زمان از دست می دهد.

17:51 تصمیم هاس برای تعویض لاستیک در دور گرم کردن فوق العاده عالی بود و الان کوین و رومن رده سوم و چهارم هستند. فتل در رده چهاردهم به مسابقه برگشت.

17:54 سریع ترین دور از استرول؛ 1:23.104

17:55 پنالتی؛ کیمی رایکونن 5 ثانیه جریمه به دلیل جایگیری نامناسب در لحظه شروع دریافت می کند.

17:56 لوئیس همیلتون حاشیه امنی نسبت به ورشتپن دارد و سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:22.170

17:57 والتری در سبقت از چارلز با رفتن روی قسمت خیس پیست اشتباه کرده و زمان نسبتا قابل توجهی را از دست می دهد. چارلز لکلرک:

این لاستیک های سافت آشغالن…

17:59 پنالتی؛ نیکولس لطیفی به خاطر خروج ناامن از پیت 5 ثانیه جریمه شد...احتمال بارندگی هم گزارش شده.

18:00 لوئیس همیلتون؛ 1:21.522

18:01 مهندس مسابقه ای کوین مگنوسن:

کوین تو داری عالی کار می کنی، ما فقط به بهترین زمان مسابقه ای نیاز داریم. مسابقه بعد از پیت استاپ ها به سمت ما میاد، بهترین دورهایی که می تونی بزنی رو بزن.

18:02 لنس در مورد سبقت گرفتن از کوین:

غیر ممکنه

مهندس:

نگران نباش لنس، انتظار داریم 15 دقیقه دیگه بارون بیاد

18:03 اینکه مگنوسن در رده سوم هست واقعا به مکس ورشتپن کمک می کند، چون از یک طرف فاصله بین رده دو و سه 13 ثانیه هست و استرول هم فکر نمی کنم از کوین مگنوسن عبور کند و والتری در حال نزدیک شدن به جفت این دوست.

18:06 لکلرک روی لاستیک سافت نسبت به مگنوسن 1 ثانیه تقریبا و نسبت به گروژان هم 0.6 ثانیه کندتر است.

18:10 سریع ترین دور از همیلتون؛ 1:21.363

18:11 دور بیستم

  1. لوئیس همیلتون
  2. مکس ورشتپن
  3. لنس استرول
  4. والتری بوتاس
  5. کوین مگنوسن

18:13 تعویض جایگاه راننده های فراری بدون هیچ دردسری انجام می شود و فتل به رده هشتم می رود. لکلرک نیز به پیت رفته و با لاستیک هارد در رده پانزدهم به پیست می پیوندد.

18:16 ردبول تحت بررسی به خاطر خنک کردن مصنوعی موتور خودرو و خط استارت 

18:17 ظاهرا خبری از بارون نیست و همیلتون هم لکلرک را لپ کرد؛ 1:21.341

18:23 همیلتون :

احساس می کنم که تایر جلو سمت چپ خیلی فرسوده شده

18:25 سریع ترین دور همیلتون با لاستیک فرسوده؛ 1:21.265

18:32 همیلتون و فتل در رادیو اعلام می کنند که باران در حال بارش است.

18:36 سریع ترین دور از بوتاس؛ 1:18.945 … لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن هم به پیت رفته و به ترتیب با لاستیک های مدیوم و هارد در همان رده های پیشین به پیست برمی گردند.

18:38 جی پی به مکس:

بارون الان میاد مکس، ولی فقط 4 5 دقیقه میباره و بعدش تا آخر مسابقه هیچ خبری نیست.

18:45 دور 45 مسابقه فرمول یک مجارستان

  1. لوئیس همیلتون
  2. مکس ورشتپن
  3. والتری بوتاس
  4. لنس استرول
  5. سباستین فتل
  6. الکس آلبون
  7. سرجیو پرز
  8. کوین مگنوسن

18:46 بوتاس به فاصله یک ثانیه ای ورشتپن رسیده است.

18:52 مکس:

بوتاس چقدر با من فاصله داره

جی پی:

چسبیده بهت

18:53 بوتاس به پیت رفته و با لاستیک هارد به پیست وارد می شود؛ 22 ثانیه با مکس فاصله داشته، بوتاس باید در 20 دور این فاصله را جبران کند.

18:56 تیم مرسدس به والتری:

شیش دور مونده مسابقه تموم بشه میرسی بهش.

18:59 لوئیس همیلتون:

این لاستیک ها حالشون خوب نیست.

19:03 سباستین فتل و الکس آلبون توسط لوئیس همیلتون لپ شدند!

19:07 کمتر از ده دور به پایان مسابقه باقی مانده و فاصله بوتاس و ورشتن  تقریبا ده ثانیه است و به نظر نمی رسد که این فاصله جبران شدنی باشد.

19:11 قرار بود که لوئیس برای لاستیک سافت و ثبت سریع ترین دور وارد پیت شود اما وارد نشد.

19:15 همیلتون به پیت رفته و یک پیت استاپ تقریبا کند دارد.

19:17 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون و مرسدس؛ 1:17.497

جدول مسابقه فرمول یک مجارستان 2020

ردهرانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+8.702
3والتری بوتاسمرسدس+9.452
4لنس استرولریسینگ پوینت+57.579
5الکس البونردبول+1:18.316
6سباستین فتلفراری+1 دور
7سرجیو پرزریسینگ پوینت+1 دور
8دنیل ریکاردورنو+1 دور
9کوین مگنوسنهاس+1 دور
10کارلوس ساینزمکلارن+1 دور
11چارلز لکلرکفراری+1 دور
12دنیل کویاتآلفاتاوری+1 دور
13لندو نوریسمکلارن+1 دور
14استبان اکونرنو+1 دور
15رومن گروژانهاس+1 دور
16کیمی رایکوننآلفارومئو+1 دور
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1 دور
18جورج راسلویلیامز+1 دور
19نیکولاس لطیفیویلیامز+5 دور
-پیر گسلیآلفاتاوری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

256 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    30

    7

    ۸۶مین برد لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم

    • Mekaeel

      20

      5

      تبریک ویژه به همیلتون و طرفداراش عالی بود
      بوتاس اصلا در حد مرسدس نیست
      مکس و سب عالی بودن والبته استرول هم عملکرد خوبی داشت
      مکلارن امروز خوب نبود و مگنوسن هم امتیاز گرفت مبارکش باشه

      • Mekaeel

        15

        10

        فراری باز هم شیرین کاری کرد و در حالی که فتل جلوتر بود لکلرک رو آوردن پیت
        شما که میدونی بوتاس در هر صورت از لکلرک رد میشد پس چرا مسابقه فتل رو خراب کردید
        فتل میتونست با استرول برای چهارم شدن رقابت کنه نه این که واسه پنجم با آلبون که البته یه اشتباه کوچیک که با این وضعیت ماشین فراری عادیه باعث شد آلبون ازش عبور کنه

      • Leclerc_fan

        7

        24

        یکم واقعا فکر کنید. پیت استاپ زودتر بین دو هم تیمی زمانی اتفاق میوفته اون دو تا سر سکو یا یه رتبه خاص با هم دگ رقابت داشته باشن. تو این شرایط و با این ماشین افتضاح چه دلیلی داره که بخوان بر علیه راننده ای که بهش حقوق میدن عمل کنن. همون طور که کیمی گفت تیم سعی میکنه که بهترین نتیجه رو کسب کنه. تو اون شرایط حتما لکلرک به پیت نیازش داشته که اوردنش. واقعا اینکه تلاش میکنید که بگید فراری سعی میکنه از عمد راننده ای که داره بهش حقوق میده رو کاری کنه که امتیاز کمتری جمع کن احمقانست. خداوکیلی از هر طرف که نگاه کنی این طرز فکر احمقانست. تو رو قران یه کم فکر کنید بعد نظرات کارشناسانتون رو پست کنید.

      • Mekaeel

        13

        4

        آقای لکلرک فن عزیز من هیچ وقت نگفتم که عمدی دارن این کار رو میکنن ولی شما یه فکر بکن که اگه اول فتل رو میاوردن پیت رتبش چندم میشد؟؟
        راحت میتونست با استرول رقابت کنه

      • Leclerc_fan

        2

        15

        اگه اول اوردن اوردن لکلرک در اون لحظه موجب شده باشه که وتل نتونه نتیجه بهتری به دست بیاره فقط و فقط افتضاح استراژیست ها در اون مقطع میتونه دلیلش باشه و نه غیر از اون. (پست قبلی رو اصلاح میکنم که لکرک رو برای نیاز داشتن به پیت زودتر اوردن چون فک کنم اون لحظه داشتن از تایر های بارونی بیرون میومدن)

      • Mekaeel

        12

        4

        در ضمن آقای لکلرک فن یاد بگیر به نظر بقیه احترام بزاری و بقیه رو احمق خطاب نکنی شاید نظر خودت احمقانه تر باشه😉

      • Leclerc_fan

        8

        3

        @mekaeel
        بله حق با شماست تیم با این کارش اشتباه کرد و باید وتل رو زودتر میاوردن. امیدوارم بینوتو بیاد و توضیح بده علت این اشتباه استراژیکی رو.

      • Mekaeel

        9

        4

        خوب دوست عزیز منم همین رو گفتم استراتژیست ها اشتباه کردن شما بی خودی به من میپری من که هیچی به لکلرک جونت نگفتم

      • Leclerc_fan

        10

        3

        من قصد بی احترامی نداشتم. اگه ناراحت شدید عذر میخوام. صحبتم این بود که سناریو طوطئه اساسا فکر اشتباهیه

      • Ali.M

        11

        1

        الان بینوتو زنگ زده به توتو ولف، داره میگه داداش تو یه مرسدس صورتی درست کردی، یه قرمزشم میتونی درست کنی؟ :)))))

      • Amirmm

        7

        14

        اگه ماشین مرسدس دست مکس بود خود همیلتونم لپ میکرد همیلتون فقط ماشینش خوبه ووگرنه مکس خیلی ازش بهتره

      • Mohammad44

        11

        2

        آره لوییس اصلا راننده نیست تو راست میگی

    • m.amin

      25

      5

      منتظر مونزا هستم ک فراری رو دو دور لپ کنیم😁😁

      • mohammad

        9

        4

        واقعا با تمام وجود منتظرم

      • Mekaeel

        10

        2

        امین ما فراری فن ها هم از حالا دعا میکنیم یه دور لپ بشیم نه بیشتر

      • ایرن

        9

        0

        هیچوقت فکر نمیکردم کارمون به جایی برسه که به یه نظر از تیم رقیب که داره تیم مورد علاقم رو مسخره میکنه لایک بدم. خدایا توبه

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        AM PHD
        یه قرمزشم میتونی درست کنی؟؟؟؟ خ خ خ خ :))))
        ببین کار فراری به کجا کشیده شده
        فراری اگه باهوش باشه زودتر جای مدیر فعلی این تیم و عوض میکنن با مدیر جدیدی که راجع بهش مصاحبه کردن

      • Mercedes amg

        0

        0

        فکرش و بکن تو مونزا ….تو ایتالیا ……
        چه شود 😜😜

    • pejman

      7

      2

      اقا من توجه نکردم اما لوییس گرند اسلم نکرد این مسابقه؟!؟ یا اون یه دوری که رفت پیت و برگشت باعث شد گرند اسلم حساب نشه

      • Mohammad44

        7

        0

        وقتی پیت اول رو رفت یه یه دقیقه پیشتازی رو از دست داد برای همین بعید می دونم گرند اسلم حساب بشه حالا بازم نمی دونم

      • ....

        6

        0

        نه گرند اسلم نکرد

    • رضا red horse

      14

      1

      تبریک به لوییس و مرسدس و طرفداراشون،
      هیچ حرفی ندارم برایه گفتن ،وفقط باید به احترام این تیم مرسدس و لوییس و والتری و همه مکانیکا ومهندسا ومدیرانش سرتعظیم فرودبیارم…..
      قدرت بی چون و چرافرمول یک=مرسدس

    • بیژن

      2

      0

      ادمین های عزیز
      سریع ترین دور لوئیز ۱:۱۶:۶۲۷
      بود تو دور آخر

  2. javad

    33

    10

    جدا از گزارشگر که رو اعصاب بود
    شیرین کاری فراری اول مسابقه و استراتژی خوبشون وسط مسابقه جای بررسی داره
    کاملا مثل مسابقه قبل که برای لکلرک لاستیک نرم تر بستن و مشخصه هدفشون فقط جلوتر تموم کردن لکلرکه برای این که آبروشون نره
    و اون پیت استاپ فاجعه ۹ ثانیه ای که مسابقه سب رو خراب کرد
    و از بد فراری لاستیک سافت برا لکلرک افتضاح عمل کرد
    ضمنا سب به وضوح مسابقه بهتری داد بعد از پیت استاپ اول از ساینز و ریکیاردو و پرز و البون رد شد و رو یه اشتباه البون رده رو پس گرفت
    بعد از پیت استاپ دوم هم با لاستیک هارد دو بار فاستست لپ زد و از کیمی هم رد شد
    ولی چارلز بعد از چندین دور تازه تونست از لندو رد شه
    ولی ساینز ازش سبقت گرفت در حالی که هر دو لاستیک هارد داشتن و این نشون داد شکایت لکلرک از لاستیک سافتش اول مسابقه فقط بهونه بود در حالی که سب خیلی خوب البون و پرز رو پشت خودش نگه داشت ولی دیگه دورهای اخر لاستیک به نظرم تموم کرد که البون رد شد
    و اینکه که هر دو راننده فراری از بالانس ماشین ناراضی بودن
    استراتژی فراری هم خوب بود انصافا از وسطای مسابقه
    به مرسدس و لوییس هم تبریک میگم واقعا ماشین خوبی دارن
    مکس هم استارت خوبی زد و نون استارتشو خورد و مسابقه خوبی داد گرچه هنوز فکر میکنم قطعا اگر اون ۹ ثانیه سب اتفاق نمیافتاد جای بوتاس یا مکس روی سکو بود

    • a Ferrari lover

      10

      33

      باشه سب خوبه لکلرک بد ایشالا سال دیگه بره ما از دست شما راحت بشیم

      • alireza_h

        14

        23

        کاش می‌شد همین الان جای ساینز و فتل تا آخر فصل عوض می‌شد و این سوهان روح شدن این متعصبین توهم توطئه رو دیگه شاهد نبودیم

      • javad

        23

        10

        بله کاملا مشخصه
        مام از خدامونه از شر این ماشین فراری خلاص شیم
        به خدا یه ماشینی مث ریسینگ پوینت زیر پای سب باشه همه این *هارو لپ میکنه

      • REZA.M

        24

        10

        توهم توطئه؟مگه مسابقه رو ندیدی؟توطئه رو داریم با چشمامون می بینیم.کجای دنیا راننده جلوتر رو دیرتر میارن پیت اونم تو این شرایط؟

      • Kourosh

        9

        17

        دقیقا همینطوره فقط منتظر سال بعد هستم که از سردردهای طرفداران قهرمان جهان راحت بشم. کاش حداقل از استراتژی خوب و افتضاح سردرمیاوردن بعضیهاشون که کمتر حرص میخوردیم

      • Kave_Ferrari

        29

        3

        امیدوارم فتل هر جایی که میره موفق باشه چون امروز رفتار خوبی باهاش نشد.دست بالا با سب بود اونوقت لکلر‌ک رو میارن پیت استاپ.در مورد گزارشگر هم بنده خدا تقصیری نداره وقتی این تخصص رو نداره.تبریک به سازمان صدا و سیما که همه گزارشگر های خوبشو یا فراری داد یا خونه نشین کرد.

      • mohammad

        10

        0

        حالا فر کن اگه اول فتل رو میاوردن که ماشین جلوتر هم بود باید میاوردنش اول

      • Ali

        20

        3

        چرا ناراحت میشی حیف فتل برای فراری چرا هر بار پیت استاپ بد برای وتل؟؟ منه مرسدس فن هم شک کردم وای به حال طرفداری وتل اینا به کنار امروز به وضوح وتل از لکلرک بهتر بود و هست اینو هرکسی که به موضوع منطقی نگاه کنه میفهمه

      • Mekaeel

        14

        1

        دوستان ضد فتل یعنی شما این رو هم قبول ندارید که باید اول سب رو میاوردن؟؟

      • pejman

        0

        0

        این که فتل بهتر از لکلرک عمل کرده رو شکی نیست درش

        اما اینکه طرفدارای فتل تک بعدین و فقط موفقیت های فتل رو میبینن و سوتیای * رو نمیبینن و همه رو بد و بی عرضه وفقط فتل خوب و موفق میبینن و فتل هیچوقت مقصر نیست و روزای بدشو نمیبینن و حالا که چند مسابقه یکی خوب رانندگی میکنه بازم ازش اسطوره میسازن برام قابل درک نیست جچری راجب رشادت های فتل تو دو سه فصل اخیر میگن که انگار نه انگار تعداد اسپیناش بیشتر از تعداد برداش بوده

      • iman

        6

        5

        در مورد اینکه چرا لکلرک رو زودتر آوردن تنها توضیحی که دارم اینه که احتمالا لحظه ای که تصمیم به تعویض لاستیک بارونی گرفتن لکلرک به ورودی پیت نزدیکتر بوده و احتمالا وتل رد شده بوده چون تیمهایی دیگه هم از دور بعد پیت رو شروع کردن.معطلی وتل هم فکر کنم به دلیل شلوغی پیت استاپ و احتمال برخورد بود چون اونجور که من دیدم تعویض چرخها سریع بود البته مطمئن نیستم.ولی برای کسانی که این فرضیه مزخرف توطئه رو ادامه میدن واقعا جز تاسف هیچ چیز دیگه ای نمیتونم بگم وقتی خودشون دیدن که فراری استراتژی برنده رو به وتل داد و مسابقه لکلرک رو خراب کرد.ضمن اینکه چهار سال فراری کیمی رو قربانی وتل کرد تو روز روشن یکبار این سینه چاکان توهم توطئه صداشون در نیومد حالا سر یه تمرین توهم توطئه دارن.واقعا تاسف داره

      • Mekaeel

        3

        2

        ایمان حرفات درست ولی اون قسمت که میگی کیمی رو قربانی کردن باهات اصلا موافق نیستم کیمی به خصوص ۲۰۱۸ دیگه اصلا حوصله رانندگی نداشت درست مثل امسال فتل همیشه ازش سریع تر بود هیچ قربانی کردنی در کار نبود ولی منم این توطئه رو اصلا قبول ندارم

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        با احترام به دوستان لکلرک فن
        لطفا این کل کلای لکلرک بهتره یا فتل و بذارین کنار دوستان ازتیمتون طرفداری کنین_گاهی فضای نازیبایی بوجود میاد بین فنهای دو راننده..
        لکلرک با تمام استعداد خوبش اما هیچوقت در سطح فتل قرار نمیگیره با احترام به فن هاش البته
        .

      • mah63

        6

        3

        من فتل فنم اما خدایش لکرک خیلی خوب دفاع میکنه .

    • Mahmood.ghaedi

      12

      8

      جواد استراتژی فراری خوب بود؟
      صد درصد اشتباه بود بخصوص پیت اول و انتخاب لاستیک اول لکلرک
      شک نکن پیت استاپ سب یک ثانیه هم بود باز ماشبن فراری اونقدر بده ک هیچ فرقی نداشت

      • REZA.M

        16

        2

        نه.فتل کلی تایم پشت آلبون و اون ترافیک از دست داد بخاطر اون پیت.

      • javad

        10

        1

        ببین رفیق من گفتم اول مسابقه که برای سب مدیوم انداختن و برای چارلز سافت اشتباه محض بود
        گفتم شیرین کاری اول مسابقه شون بود
        ولی تو زمانی که همه مدیوم انداختن فراری ها با هارد تا انتهای مسابقه رفتن درحالی که بقیه باز اومدن پیت لین
        از اینجا به بعد خوب عمل کردن و الا من با فراری مشکل دارم خودم

      • Mohammad44

        10

        19

        انصافا با خودتون چند چند هستید الان شارل قربانی استراتزی مزخرف فراری شد شما بازم حرف از توطئه می زنید؟ اخه پیت سب هم به خاطر ترافیک بود
        حالا اینکه شارل رو زودتر اوردن یه بحثه. مهم نیست قصد فراری چی بوده مهم اینه که بیشتر به نفع سب شد تا شارل. مسابقه شارل اونجایی تموم شد که براش سافت انداختن

      • Mahmood.ghaedi

        10

        6

        رضا مکس و مرسدسها تو پیست پرواز میکردن لوییز پیت نمیرفت تا نفر 4 لپ کرده بود
        سب ی دور لپ شد بعد شما میگی 4 ثانیه توقف پیت استاپ نبود سب سکو میگرفت

      • AhmadSV5

        14

        1

        mohammad44:
        خودت اینو که لکلرک رو نباید زودتر از فتل واسه پیت میاوردن قبول داری بعد میگی چرا از توطئه حرف میزنیم؟

      • Mohammad44

        1

        11

        چون تک تک امتیازات در حد میلیون دلار ارزش دارن و تازه دارن به سب سالی تقریبا 30 میلیون میدن

      • mohammad

        7

        0

        mohammad44:
        به کیمی هم پول می دادند و اون اوضاع سیستم تعلیق و اون حرفا براش پیش اومد

      • Mahmood.ghaedi

        5

        1

        جواد میدونم منظورت این بود ک هارد انداختن تا اخر مسابقه رفتن ولی لونم درست نبود
        لکلرک فقط بخاطر کهنگی لاستیکش رده ب ساینز داد
        بعد شما میگی خوب بوداین استراتژی
        شما انتخاب اشتباه لاستیک لکلرکم ببین ک با سافت اوردنش تو پیست
        بعد از اونم زمانی ک سب رسید ب لکلرک باید ب لکلرک میگفتن بذاره سریع سب بره ن اینکه پشتش تایم از دست بده
        کلا استراتژی فراری ب نظر من ک شایدم اشتباه باشه این نظر
        ولی کلا استراتژی اشتباه بود

    • Erfan

      13

      7

      ساینز از لکلرک سبقت گرفت چون تایرهای خیلی نوتری داشت. بنظرم داری تعصبی صحبت میکنی. لکلرک به فراری باخت.

    • ایرن

      21

      1

      خداییش این پیت استاپهای فراری داره روی مخ میره. هرچقدر هم سافتها افتضاح باشند نباید از مدیوم کندتر باشه. ولی توی فراری سافت کندتر از مدیومه.
      از حق نگذریم مرسدس ها فوق العاده هستند. همیلتون با لاستیک مدیوم کهنه از همه سریعتر بود. ترکیبی از راننده ی عالی و خودروی عالی و استراتژی عالی.

      • Scu

        12

        0

        پیت استاپ اول برای لکلرک،سافت آخه؟ 😐
        مثلا خواستن سریع تر باشه ولی همه میدونن فراری تو شرایط مسابقه ای رو مدیوم و حتی هارد از سافت سریع تر میره 🤦‍♂
        پیت استاپ سب ب خاطر شلوغی پیت لین و اینکه خواستن “سیف ریلیز” باشه خیلی طولانی شد و راننده ای که اول مسابقه رده ۴ رو داشت، با این پیت استاپ کاملا اشتباه و معطلی پشت آلبون ، سب ۲۰ ثانیه از دست داد..
        چارلز خیلی زمان پشت نوریس از دست داد و لندو خیلی عالی دفاع کرد،کاری که خود چارلز در برابر ساینز ب خوبی انجام داد تا تایرهاش رو از دست داد.

        خدا شاهده استراتژی های فراری ب عقل جن هم نمیرسه و هر بار یه حرکتی میزنن که ریس راننده های خودشون رو خراب کنن 🤦‍♂

        فقط اونجا ک لوییس سب رو لپ کرد،رفت پیت استاپ، سافت انداخت،تقریبا ۲۵ ثانیه از دست داد،ولی دوباره اومد و سب رو لپ کرد 😐👿

        درباره * هم بگم ک جزو مجری های شبکه ورزشِ و یه شخصیت فوتبالی هست و این یه نمِ اطلاعاتی هم ک داشت از کنار دست *ب دست اورده بود و طبیعی بود ک نتونه گزارش کنه و ماشینا و راننده هارو تشخیص بده

      • Scu

        3

        3

        و چقد خوووووبه این مرسدس ۲۰۲۰،حتی اگه با هارد استارت کنن و مسابقه رو بدون پیت استاپ انجام بدن بازم اول میشن 😂
        یه عکس از مکانیک های ردبول تو کانال گذاشتین ک خیلی زیبا بود و دمشون گرم ک مکس رو ب این مسابقه رسوندن

        با این اوصاف و اوضاع،هر مسابقه باید حداقل ۳ بار “سیفتی کار” باید بیاد تا راننده های کمتری لپ بشن
        و این فرمول ۱ هیچ جذابیتی نداره
        چون مرسدس فرسنگ ها جلوتره و تا تغییر قوانین هیچ حرکت مثبتی تو این ورزش انجام نمیشه 😞
        ب شخصِ جمعه رو با این دید نگاه میکنم ک شاید تغییری انجام شه و مسابقه نزدیک تر ، ولی یک شنبه همون همیشگی

    • pejman

      9

      2

      نه سب تحت هیچ شرایطی رو سکو نمیرفت واقعا پیت استاب بوتاس و رو قبل از فشار و سبقت از ورشتپن رو درک نکردم چون لاستیکاش هنوزم تازه بودن بع م که لا۵ لاستیک هارد نو متونست به ورشتپن برسه واقعا چرا بیشتر با مدیوم دور نزد بعد بیاد سافت ببره

    • amir

      8

      0

      گزارشگر شبکه ورزش نگیم بهتره. تماشاچی بود!!
      فقط اونجایی که لپ شدن لکرک رو دید و هیچی نگفت!!

  3. |ZXE-LECLERC16|

    13

    3

    فراری داغون کرده…
    کولتا بیا…

    • ALEX-ALBON

      13

      2

      فراری کجایی؟ دقیقا کجایی؟ 🙂

    • ایرن

      21

      1

      این گزارشگر تلویزیون کی بود؟ همیلتون آلبون رو لغو کرده یهو داد میزنه که بوتاس تونست از ورشتپن سبقت بگیره. حالا فاصلشون نزدیک ده ثانیه بود اونموقع. پیت استاپ فتل افتضاح بود داره درباره نمیدونم کی حرف میزنه. داره رادیو تیمی پخش میشه این درباره تاریخچه اف وان حرف میزنه و کلا نمیگه چی گفتن توی رادیو تیمی. فاجعه بود.

      • Mohammad44

        13

        5

        آره بابا هر چند شما سب فن ها از آقای …. خوشتون نمیاد ولی من از گزارشش حداقل لذت می برم وقتی فهمیدم گزارشگر آقای …. نیست سریع اومدم تو پخش زنده سایت

      • Fastboy 44

        8

        0

        پخش زنده سایت خیلییی بهتر بود

      • بیژن

        6

        0

        مجری بود اصلا گزارشگر نیست اون پسره فامیلیش *هست همون اول دیدم اون داره گزارش میکنه از پخش زنده سایت مسابقه رو دیدم ممنون از بچه های فرمول وان ایران دمتون گرم ❤

      • D4rk_Ghost

        3

        0

        مجري فوتباله طرف گزارشگر اصلي نيومد اين بنده خدا اومد

      • ELYAS FOROZANDEH

        1

        0

        آره مشخص بود اصلا
        نصف مکالمه های رادیویی رو نگفت
        معلوم بود از راننده های کارتینگ بود که آوردنش مسابقه رو گزارش کنه

      • pejman

        2

        0

        ناموشا من از هستگی تو خواب و بیداری بودم یهو گفت بوتاس از مکس رد شد گفتم مگه چقدر چرت زدم جالبه بعدم اصلاح نمیکنه سریع

        من اگه با همون حالت خوابالودگی هم گزارش میکردم کن سوتی تر از این گزارشگر میبودم

        ماش سید میرفت شبکه ورزش کاش کاری ازمون برمیومد تا سید رو بفرستیم صدا و سیما با اون لهجه و بیان دوست داشتنیش

      • ایرن

        1

        0

        متاسفانه من آمار پخش زنده های سایت رو از تلگرام داشتم که الان تلگرام ندارم. یه نگاهم به سایت انداختم دیدم درباره پخش زنده چیزی ننوشته یا من پیداش نکردم. کاش زیر اون بخشی که تاریخ و ساعت مسابقه بعدی رو توی سایت زده زیرش آدرس پخش زنده رو هم بزنه

      • Mohammad44

        2

        0

        iren
        تو سایت تو بخش توییت ها هست یا میتونی تو گوگل عبارت پخش زنده گرندپری … رو بزنی همون اولی f1iran هست

  4. AhmadSV5

    19

    13

    یعنی چه فشاری میاد به بینوتو وقتی سب بالاتر از لکلرک باشه که حاضره یه دور زودتر واشه لکلرک پیت انجام بشه که سب آندرکات بشه بعدشم ۹ثانیه سب رو معطل میکنن تو پیت لین
    آقا جمعش کنین مسخره بازی رو دیگه

    • |ZXE-LECLERC16|

      23

      2

      واقعا باید جمعش کنن
      دیگه خیلی خیلی خسته شدیم
      وقتی یه راننده سریعتره نباید کندش کنن!
      فراری می خواست یه روسیه 2019 انجام بده ولی فتل نگذاشت
      دمت گرم فتل
      فورزا سب

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        |ZXE-LECLERC16|
        با اینکه طرفدار چارلز نیستم اما واقعا آفرین ب شما که انقدر منصفانه طرفداری میکنین
        دست خوش.

    • Erfan

      4

      22

      با قبول افتضاح بودن فراری، از طرفداراری سب میخوام قبول کنن دیگه تموم شده. تعصبی نظر ندین خواهشا.

      • Kave_Ferrari

        17

        1

        سب تمام شده؟!حداقل بعد این مسابقه نسبتا خوبی که داد این حرف رو نمیزدی.کافیه یه مرسدس مشکی که نه از اون صورتی هاش رو بدن به سب اونوقت معلوم میشه تموم شده یا نه.

      • mohammad

        15

        1

        حتی با صورتیش هم رو سکو هست یه دونه از اون صورتی ها پشتش تموم کرد با وجود پیت استاپ بد

      • AhmadSV5

        17

        0

        شما نکنه تاریخ انقضاشو دیدی که میگی تموم شده؟

      • Senna

        15

        2

        سب تموم شده؟
        سب امروز با این ماشین و پیت استاپ ترکوند
        متعصب شمایی که چشم دیدن فتل رو نداری

      • Ahmad.tabeshy💚 Seb vettel

        0

        0

        شما چن وقته فرمول یک میبینی!!امروز فتل ۸ امتیاز گرفت و چارلز محبوب شما000

      • ALEX-ALBON

        1

        1

        شما مطمعنی امروز ریس فتل و دیدین؟
        به نظرم با کار ناپسندی که علیه فتل انجام دادن خیلی خوب امتیاز گرفت.
        ینی بااین فراری اگه نگیم فوق العاده اما واقعا خیلی خوب بود امروز فتل
        من که طرفدار آلبون هستم از اسنکه آلبون سباستین و جا گذاشت خوشحال نشدم
        واقعا بخاطر اخلاقش خیلی دوسش دارم فتل و ولی متاسفانه همین اخلاقش هم باعث شده این همه سوئ استفاده بشه ازش

    • Leclerc_fan

      6

      22

      یعنی کشتید خودتونو برای اینکه به روش های مختلف سعی کنید لِجندتونو با لکرک مقایسه کنید در صورتی که فراری افتضاحی ساخته که شما به جای صحبت در مورد مشکلات ماشین و… گیر دادین به این که وتل بهتره یا لکلرک.اگه راضیتون میکنه حق با شماست وتل به مراتب از لکلرک بهتره و تیم هم سعی میکنه به هر شکلی شده لکلرک بالای وتل تموم کنه. خدا رو شکر دگ فصل بعد از امثال این طرفداری های کورکورانه راحت میشیم.

      • AhmadSV5

        15

        2

        Leclerc fan:
        اصلا در مورد بهتر بودن سب یا لکلرک چیزی گفتم؟در مورد استراتژی مزخرف فراری گفتم چرا به لکلرک میگیری؟

      • REZA.M

        13

        1

        یه طوری میگی کسی ندونه فکر میکنه ما داریم حرف مفت میزنیم.ما به لکلرک چکار داریم.ما میگیم مدیریت افتضاحه.تو به من بگو.توی اون شرایط راننده جلو رو اول پیت میکنن یا راننده عقب تر رو؟
        ظلم فراری در حق فتل به جایی رسیده که اسم فتل رو از روی لباس فراری حذف کردن.

      • Leclerc_fan

        2

        9

        من کامنت شما رو جواب ندادم و نمیدونم در چه رابطه ای نظر گذاشتید. پاسخ به اون دسته از عزیزانی بود که فکر میکنن تیم از قصد سعی میکنه امتیاز از دست بده اونم فقط برا اینکه بخواد رابطه تموم شده با رانندش رو برای دوستان عزیز وتل فن توجیح کنه.

      • Reza.MC

        9

        1

        حالا بزار حداقل سابقه تعداد مسابقات لکلرک از سابقه تعداد بردهای فتل بیشتر بشه بعد مقایسشون کن.

      • pejman

        0

        12

        فقط زمانی از این طرفداری های کورکورانه راحت میشیم که به امید خدا فتل از فرمول یک کلا بره

        چقدر زیبا میشه فتل بره ریسینگ پوسنت و تو فصل دوم سوم لنس استرول شکستش بده راحت بشیم

    • ALEX-ALBON

      15

      4

      Ahmad VETTEL
      نظر منم همینه
      واقعا پیت استپ ناراحت کننده ای برای فتل انجام دادن
      به نظرم بااینکه نباید قضاوت کرد اما دیگه اینبار معتقدم اینکارشون عمدی بود و در ضمن چرا بااینکه سباستین جلوتر از لکلرک بود اول چارلز و آوردن پیت؟؟؟؟؟؟

    • BAHRAM

      2

      11

      فتل فن عزیز فتل بخاطر ترافیک پیت لین معتل شد شما جمع کن

      • ایرن

        1

        0

        آنتی فتل عزیز. وقتی پیت استاپ فتل رو اژ بالا نشون داد مشخص بود دو مرتبه میتونست به شکل کاملا امن به خاطر فاصلهی بین ماشین های ورودی به پیت استاپ خارج بشه. اگه پیت استاپ زمان عادی داشت اصلا به ترافیک هم نمیخورد. اما اینکار چند رده فتل رو عقب انداخت و زمان از دست داده برای سبقت رو به زمان خود پیت استاپ اضافه کن.
        اون زمانی که فتل با وجود سریعتر بودن میخواست از لکلرک سبقت بگیره و لکلرک نذاشت هم شاهکار لکلرک بود. تا اینجای کار این فصل لکلرک دو هیچ توی شاهکار ها از فتل پیشی گرفته.
        البته من قبول ندارم که توطئه ای در تیم علیه فتل وجود داره و این پیت استاپها عمدی هستند. اما خداییش فراری باید یه خونه تکونی کنه. خونه تکونی اساسی.

  5. Ali🦁3

    8

    13

    مکس نشون دادی تو استارت بارونی بی نظیری
    نشون دادی در مقابل ماشین فوق فوق سریع مرسدس تا لحظه آخر مبارزه می کنی دمت گرم 👊👊
    حقت بود بهترین راننده امروز بشی🦁🧡
    آخر مسابقه قیافه توتو دیدن داشت.
    بوتاس در حد ماشین مرسدس نیست واقعأ.
    اینم بگم مکانیک ردبول عالی بودن ماشین آماده کردن تو فرصت خیلی کم 🤙

    • Mahmood.ghaedi

      4

      0

      علی جان پیش پیش بهت قهرمانی مکس تبریک میگم
      البته واسه دو یا 3 سال دیگه دوره قهرمانی مکس شروع میشه
      ببین و یادت باشه من کی بهت تبریک گفتما😉
      ولی خودت اماده کن ک دیگه لوییز فراموش میشه همه ب مکس گیر میدن😉😂😉

      • Ali🦁3

        5

        1

        Mahmood
        شما فعلأ جواب منتقدان لوئیس بدین تازگی تو بحثای فتل فن و لکلرک فن هم خودتون درگیر می کنید😅👌
        مکس هم هر وقت ماشین در حد مرسدس أمد زیر پاش میشه گفت امیدوار بود واسه قهرمانی..

      • Mahmood.ghaedi

        4

        0

        علی شک نکن مکس نشون داده الان با این ماشین نگاه کن ریس قبلی فاصلش بیشتر از 5 ثانیه نشد این ریس درسته اختلافش با لوییز زیاد شد ولی باز جلوتر از ی مرسدس تمام کرد
        جواب منتقدا لوییز ک همیشه دادم بازم میگم ببخشید ک مرسدس عالیه من معذرت میخوام ک تیمهای دیگه نمیتونن اینطوری بسازن
        بعد من خودم سب دوس دارم ولی این حرف ک عمدا ماشینش دستکاری بشه بنظرم هیچ تیمی اینکار نمیکنه
        ولی یادت باشه من کی بهت تبریک گفتم

      • Ali🦁3

        3

        0

        آقا محمود یعنی باید تا 2023 صبر کنیم..؟
        مکس اگه نره مرسدس قهرمانی براش دست نیافتنی هست اینم هست در آینده با قانون جدید تو تیم‌ها اتفاق غیر باوری نیأفته..

      • Ali🦁3

        2

        0

        هر چند واقعأ این نسل جدید اکثرأ میشه رو استعدادشون قهرمانی بسازن.. عالین

    • pejman

      0

      1

      امسال واقعا مکس هیچ عملکرد خاصی نداشته نکنه ما یه مسابقات دیگه رو میبینیم شمام یه رقابت دیگه رو

    • پویا اردلان

      0

      2

      علی اقا میشه بگی چرا مکس ماشینش خراب شد؟
      رفت توی دیوار ؟؟ چرا رفت ؟؟

      • Ali🦁3

        3

        1

        آقای اردلان
        شما کلأ خیلی مشکل داری و تخریب کنی مکس و حتی فتل مشکلت چی هست دقيقأ.؟؟
        لطفأ از رانندت طرفداری کن اینقد با تحلیلات مکس و فتل خراب مکن..
        الان می تونی بری کارشناسی کنی که چرا بوتاس به قول أمین با مود آخر نتونست از مکس رد بشه.؟!! فاصله مرسدس با ردبول امسال واقعأ زیاد شده نسبت به پارسال

      • Ali🦁3

        4

        2

        چرا نتونستن تو مسابقه1و2بزنن.؟
        چرا بوتاس با این ماشین کم أورد جلو مکس.؟
        چرا نمیری با فن هاتون این کارشناسی کنید.؟
        چرا توتو اینقد چهرش ناراحت بود آخر مسابقه.؟
        چرا کلأ شما زیاده روی می کنی درباره مکس همیشه دقت کردین.؟

  6. JBjb

    7

    13

    مسابقات خواب آور کسل کننده مزخرف .حتی یک سیفتی کار هم نیومد ذره ای هیجان تزریق بشه

  7. REZA.M

    20

    8

    لطفا فراری فن ها منصفانه جواب این سوال من رو بدن.گذشته از کندی ماشین آیا این نتایج بد بخاطر مدیریت مزخرف نیست؟آیا بخاطر این نیست که مدیریت تیم میخواد هرطور شده فتل پشت لکلرک تموم کنه؟توی شرایطی که پیست داره خشک میشه راننده جلو تر رو اول میارن پیت یا راننده عقب تر رو؟قبلا هم گفتم فراری بخاطر اینکه میخواد هر طور شده لکلرک جلوی فتل باشه بزرگترین ضرر ها رو خواهد دید.فتل قبل پیت جلوی پشت مکس بود.فتل به راحتی میتونست چهارم تموم کنه و حتی سکو بگیره.

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      فتل عالی جنگید
      با تیم.. با پیت-بلا گاراژ-با مدیریت..با …
      فراری و بینوتو با این مدیریت بدترین ضررهارو هم به تیم هم لکلرک وارد میکنن..
      حیف چارلز..بنظرم اگر پیت ها سر جای ونوبت خودش انجام میگرفت چارلز آخر مسابقه میتونست بالاستیکهای نوتر یه حرکتی بزنه
      فراری و شخص بینوتو بااین نتایج مسعول مستقیم خراب شدن فصل طرفدارای فراری خواهند بود

    • Kave_Ferrari

      0

      0

      قابل توجه دوستانی که فکر میکنند ما داریم تعصبی نظر میدیم.مساله حمایت تیم از لکلرک اونقدر واضح شده که حتی هوادار بقیه تیم ها هم از نوع برخورد فراری با فتل ناراحت شدند.

    • Reza.MC

      4

      0

      من با اینکه سب فن هستم باید بگم که تمام تیمها راننده دومشون رو اول بردند پیت. حداقل در مورد مرسدس و ردبول مطمئنم. و اما اشتباه فراری برای سب پیت استاپ 9 ثانیه ای بود که ابدا ربطی به ترافیک نداشت. امروز ولی لکلرک افتضاح بود به افتضاحی ماشین و سب خیلی خوب بود.

  8. Behrooz

    17

    1

    مقایسه بین لوییس و بوتاس رو باید برای همیشه کنار بذاریم ، با اینکه ماشین پارسال مرسدس و ردبول خیلی به هم نزدیک تر از امسال بودند ولی همیل تونست ۲۰ ثانیه اختلاف رو با مکس جبران کنه و ازش چند دور مونده به پایان سبقت بگیره ولی والتری با اینکه ماشین خیلی بهتری داشت نتونست . گزارشگر شبکه ورزش هم گه دیگه کلا تعطیله درسته تجربه کمی داره ولی چجوری اخه بوتاس تونست تو هفت هشت دور فاصله رو جبران کنه و از مکس سبقت بگیره ! لپ کردن همیل از البون رو سبقت بوتاس از مکس گفت و کلی سوتی دیگه !!

  9. amirbnd

    11

    6

    باید به احترام سب و چارلز کلاه از سر برداشت.
    چارلز با دفاع فوق‌العاده و سب رانندگی فوق‌العاده بعد از پیت اول.
    همیلتون هم داشت پرواز میکرد

    • ALEX-ALBON

      9

      3

      چارلزتو این مسابقه چیکار کرد دقیقا
      قبول دارم که فوقالعاده و سریعه اما توی این ریس باشتباه تیم کار خاصی نتونست انجام بده.

      • Mahmood.ghaedi

        7

        1

        میدونی ازچیه رانندهای فراری خوشم امد؟
        با اینکه تو مسابقه بودن داشتن سر رده میجنگیدن وقتی دیدین پیشتازها بهشون رسیدن با اینکه تایم از دست میدادن وای قشنگ کنار کشیدن
        سب حتی ب توقف کامل سر پیچ رسید ک بذاره پیشتاز بره ولی بقیه رانندها اصلا

      • ELYAS FOROZANDEH

        7

        1

        کاملا با حرف آقا محمود موافقم
        شعور فتل رو میشه زمانی که داشت لپ میشد رو دید
        قشنگ کنار کشید تا پیشتاز رد بشه

      • Leclerc_fan

        4

        4

        داشتیم میدیدیم که چارلز همون طور که خودش تو راویو گفت داشت نهایت سعیشو میکرد و هر انچه که ماشین داشت رو بیرون میاورد ولی همونطور که خودش گفت ماشینش بالانس نداشت و همش درگیری داشت با ماشین.

      • Reza.MC

        5

        0

        این به عادت راننده برمیگرده که قبلا زیاد لپ کرده یا نه. چون میدونه ماشین سریعتر چه حرصی میخوره.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        رضا ربطی نداره دنیل ی زمانی زیاد بقیه لپ میکرد
        ولی ی سکتور دو مکس پشتش بود
        یا بعضی رانندها تو مستقیمی حتی کنار نمیرن
        ولی سب و لکلرک جفتشون پرچم ابی ک دیدن تو ب پیج دوم نرسید کشیدن کنار
        سب ک تقریبا توقف کامل کرد

  10. Mohammad44

    10

    2

    یه تبریک ویژه به طرفداران مکس به خصوص علی میگم امروز واقعا عالی و بی نقص مسابقه داد و جلوی بوتاس هم عالی بود. سب هم در کل عالی بود به جز اشتباه اولش ولی واقعا بدشانسه البته این دفعه میشه گفت تقصیر تیم نبود و شارل که مسابقه اش خراب شد با شیرین کاری فراری و برنده نبرد استراتزی ها هم به نظرم امروز هاس بود
    دوستانی که می گفتن استرول بده هنوز هم بر همون عقیده هستند؟ جلوی بوتاس دفاع کردن با ریسینگ پوینت کار راحتی نیست

    • REZA.M

      10

      4

      تقصیر تیم نبود؟راننده جلوتر رو دیر تر از راننده عقب تر آوردن پیت بعد تو میگی تقصیر تیم نبود؟

      • Mohammad44

        2

        6

        آقا رضا بالاتر هم عرض کردم که نمی دونم چرا فراری شارل رو زودتر اورد ولی اینکه ماشین ها داشتن میومدن پیت و نمی تونستن سب رو آزاد کنند که تقصیر تیم نبود که

      • Kave_Ferrari

        8

        1

        Mohammad44 کافیه یه بار همیلتون وقتی جلوتر از بوتاس باشه رو دیرتر بیارن پیت اونوقت مکالمات رادیوییش بهت میفهمونه چرا تیم فراری مقصر بوده.کسی در مورد ترافیک پیت لاین و تاخیر در رها کردن خودرو سب ایرادی به تیم نگرفت مساله شکستن یه قانون کلی بود.راننده جلوتر زودتر میاد پیت لاین.

      • ELYAS FOROZANDEH

        4

        4

        داداش رضا ولشون کن
        حرف منطق برای بعضی ها شنیدنش سخته
        زیاد خودتو ناراحت نکن

      • بیژن

        1

        1

        اقای کاوه _ فراری
        بستگی به شرایط داره
        درسته اکثر مواقع اینطوری ماشین جلوتر رو زودتر میارن پیت ولی گاهی اینطور نیست
        مثل سنگاپور پارسال
        ولی با این حال سب کارش رو به بهترین شکل انجام داد

      • Mohammad44

        2

        0

        الان مرسدس هم بوتاس رو زودتر برد پیت چه ربطی داره؟
        باشه الیاس جان ما بی منطق همین که شما منطق دارین برای کل سایت کافیه

    • Ali🦁3

      4

      2

      Mohammad jan
      Thanks🙏❤️

  11. Jingooz

    8

    17

    سریع کارشناسیمو بدم و برم کار دارم با عرض معذرت دوستان میدونم منتظرید:
    همیلتون : دست نیافتنی
    ورستاپن : جنگجو
    آلبون: راننده توک توک تایلندی خوش اخلاق
    فراری ها : طبق معمول اشتباه استراتژی و ستاپ و …
    هاس: شگفت انگیز بر خلاف نظر یکی از کاربرهای اینجا
    آلفا : استعداد کش خصوصا روحیه جیوو خیلی داغونه
    ویلیامز : همچنان حیف جورج جوان آنها در این تیم

    • Fastboy 44

      9

      2

      Jingooz
      آره واقعا فقط بخاطر تو اومدم تو سایت!

  12. pouya

    11

    3

    تبریک به همیلتون و مرسدس
    این تیم اگه بخواد می‌تونه یه دور بیشترم مسابقه بده و باز ببره
    واقعا چیه این مرسدس و تیم
    مکس بی نقص بود واقعا فوق العاده
    البون شانس آورد لپ نشد از هم تیمیش
    مگنوسن هم عالی بود واقعا.
    یعنی تیم دوم فراری ام استراتژیش از تیم اول بهتره مگنوسن ۹ ام لکلرک ۱۱ ام

    استارت مسابقه ام که خیلی خوب بود

    فراریم این فصل اومده که اگه شد تو مسابقه نشد پیت لین نشد تصادف هر جور شده لکلرک باید بالاتر باشه
    کاش عرضه همینم داشت دلم نمیسوخت اگه فتل زودتر میرفت پیت خیلی وضع بهتر ازین بود
    مرسی فراری
    ماشین که انگار اسکی دارن میرن با اون بالانس و چسبندگی
    استراتژیم عالی

    تیم یعنی فراری

    مسابقه خوبی بود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولی

    • ALEX-ALBON

      5

      6

      بنده اصلا متوجه نمیشم مشکل بعضی دوستان با آلبون چیه؟
      خب همین و واضح توضیح بدین تا ماهم در جریان باشیم .
      دیدی که از چندم استارت زد و پنجم تموم کرد.. واقعا اگه رانندگی فضایی مکس نبود آلبون میتونست بهترین راننده ریس انتخاب بشه.
      زنده باد آلبون_فتل_استرول

      • pejman

        0

        2

        والا نتیجه البون با گسلی تو مجارستان برابر بود فقط فرقشون تو این ب۵چد آلبون چنذ رده پاییتتر استارت زد

  13. alireza_h

    7

    2

    سه ایول: اولی به ورشتپن، دومی به استرول، سومی به مگنوسن

    مرسدس و هملتون هم که ۲۰۱۴ رو دارن تکرار می‌کنن و تبریک جدا

    فراری‌ها هم نزدن به هم تا لپ بشن!

    • ALEX-ALBON

      2

      3

      pejman
      مسعله همینجاست که چندین رده پایین تر استارت زد اما پنجم تموم کرد اما گسلی از رده9 یا10 استارتش و زدو پنچم شد اونم درشرایطی که نه مک لارنها نه ریسینگها پارسال اندازه امسال قدرت نداشتن ولی امسال آلبون از تمام ماشینهایی که سبقت گرفت همه درحد ماکسیممشون بوده.

      • ALEX-ALBON

        1

        4

        رده پایان فصل آلبون خیلی چیزارو به بعضی از دوستان آنتی آلبون ثابت میکنه.
        هرچند اون زمانفکر نمیکنم کسی بپذیره استعدادی که در آلبون هست.

  14. ALEX-ALBON

    8

    4

    آقا تبریک به طرفدارای لویس
    مسابقه خوبی داد
    بعضیا میگفتن که آلبون در حد ردبول نیست_دیدیم که نباید زود قضاوت کرد
    عالی بود آلکساندر آلبون
    مسابقه پربرخوردی نداشتیم اما سبقتهای جذابی دیدیم
    درنهایت وتل وبازم با یه پیت بالای 6 ثانیه داشتن میسوزوندن اما دیدیم بااین فراری چکارکرد واقعا به طرفدارانش تبریک میگم..
    لکلرک هم که هنوزم میگم راننده تک دور فوق العاده اما ریس هنوز باید بیشتر تجربه کسب کنه
    درکل بااین فراری بهترازین نمیشه.
    تبریک به مکس و طرفدارانش به حق بهتزین راننده ریس شد

    • بیژن

      8

      0

      آلبون هر وقت از عقب تر شروع میکنه نمیدونم چرا بهتر عمل میکنه

      • Mohammad44

        4

        1

        حالا امروز که خوب بود آلبون ولی مسئله اینه که اینطوری به چشم میاد
        مثال میزنم اگه لوییس یه مسابقه رو دوم شروع کنه و با یه ثانیه اختلاف دوم تموم کنه بیشتر بهش پرداخته میشه یا اینکه از رده های پایین شروع کنه و با 30 الی 40 ثانیه دوم بشه مسلما حالت دوم حال اینکه این تقریبا حداقل انتظاریه که با توجه به ماشینش میره قضیه آلبون هم همینه

      • ALEX-ALBON

        2

        1

        این نکته رو منم بهش توجه داشتم
        نکته درستی رو اشاره کردین
        اما خب نباید از بدشانسیهای آلبون تو ریس برزیل و اتریش که حقش بود 2تا سکو داشته باشه رو نادیدیه بگیریم.آینده همه چیزو مشخص میکنه

      • بیژن

        2

        0

        محمد ۴۴ مسئله به چشم اومدن به کنار از آخر که شروع میکنه تقریبا بدون نقص رانندگی میکنه ولی از رده های جلو که شروع میکنه اینجوری نیست نمیدونم چرا

  15. Silver Arrows

    12

    5

    Double Lap!
    چیه این w11!
    کیه این همیلتون!

  16. Mahmood.ghaedi

    11

    1

    خدا صبر بده ب فن های فراری جفتشون لپ شدن
    لکلرک فکر کنم دور 20 بود لپ شد

    • Silver Arrows

      8

      1

      دو بار لپ شدن…
      فراری واقعا شایسته چنین جایگاهی نیست.

      • STR34

        8

        0

        جونم مکس و آلبون. مکس اصن باید عقب شروع کنه. خسته نباشید به هوندا و ردبول. فقط حیف گسلی. فتل عالی لکلرک چه دیفنسی کرد باریک. بجز برد تکراریه لویس ریس قشنگی بود.

  17. Senna

    13

    0

    با این پیت استاپ افتضاح فراری فتل کولاک کرد!

    • ALEX-ALBON

      2

      0

      STR34
      لایک و بخاطر اینکه به حق از آلبون تعریف کردین دادم.
      خوشحالم هنوز کسانی هستن که بدوراز تعصب نظر میدن.

  18. REZA.M

    13

    3

    فراری بخواد اینکار ها رو ادامه بده آب خوش از گلوش پایین نمیره.چوب خدا صدا نداره.چرا مثل * رفتار میکنید؟فتل سال بعد میره درست اما فعلا راننده این تیمه.کاملا هم نشون داده سریعتره.توی تعیین خط سریعتر بود امروز هم سریعتر بود.اگه میخواید تا آخر فصل همین کار رو ادامه بدید پولش رو بدید قراردادش رو فسخ کنید.

    • hg10

      9

      0

      سلام دوست عزیز غیر از شیرین کاری امروزشون ویدئویی تو اینستاگرام هست که هورنر و هلموت مارک دارن تو پدوک فتل رو میبینند و باهاش حال احوال میکنند و بهش میگن که چه قدر زود اسم سباستین رو از رو لباس مخصوص خودش پاک کردن ولی لباس لکلرک رو لباسش اسمش درج شده انواع بی احترامی هارو کردن به این بنده خدا😞😞

  19. Silver Arrows

    8

    0

    استارت بد بوتاس خیلی براش گرون تموم شد وگرنه با قدرت یک-دو رو میگیرفتیم. به هر حال اتفاقی بود که افتاد.
    مکس هم امروز عالی بود. تبریک به طرفداراش

  20. ELYAS FOROZANDEH

    0

    0

    یعنی هرچی ازمدیریت افتضاح،گند و حال بهم زن بینوتو گفت کمه
    یه دور دیر سب رو آورد پیت لین
    9 ثانیه علاف شد
    دوبار هم فاست اسلپ زد
    سبقت های خوبی داشت
    اگه این بلا رو سرش نمی آوردند چهارم یا پنجم میشد
    واقعا چرا فراری تمدید نکرد؟
    فصل بعد که فتل رفت میفهمن چه اشتباهی کردن

  21. بهزاد زمانی

    7

    15

    فقط یه چیز خیلی لذت داشت لپ کردن نفر پنجم، چه مجموعه بی نظیری شده این مرسدس

    • REZA.M

      7

      1

      ببین خیلی بامزه ای.حالا که این کامنت ها رو تایید میکنید پس این روهم تایید کنید.

      • Mekaeel

        0

        0

        استاد بهزاد شما اول جدول رو یه نگاه میکردی بعد نظر تو مینوشتی نفر پنجم آلبون بود که لپ نشد و فتل ششم بود
        تا آخر فصل با این ماشین فراری احتمالا همه مسابقه ها هر دو فراری لپ میشن و شما میتونی از این نظرات استادانه بنویسی و لذت ببری

    • REZA.M

      8

      3

      اگه مرده بذاره فتل بیاد مرسدس

    • Senna

      11

      2

      حیف که دست فتل بستست و گرنه اون موقع لذت رو به همه نشون میداد

    • hg10

      0

      1

      ادمین عزیز اگر این حرف مثلا ما فتل فنا زده بودیم بی احترامی به همیلتون و فناش میشد .
      در ضمن عزیزم از شدت هیجان حواست نبود فتل شیشم شد آلبوم پنجم شد .

      • hg10

        0

        0

        فتل
        البون

  22. mohammad

    3

    1

    به لویس و طرفداراش و همینطور تیم خارق العاده مرسدس و طرفداراش تبریک می گم

    • mohammad

      7

      2

      از نظر من اگه قراره فتل برنده نشه بهتره همیلتون برنده بشه

  23. mohammad

    3

    1

    همونطور که گفتم هفته بعد لپ شدن فراری ها رو میبینیم

    دیدیم

  24. mohammad

    5

    2

    باز هم اول لکلرک رو آوردن پیت

    باز هم 7 ثانیه برای فتل پیت استاپ کردن اگه این 7 ثانیه نبود حداقل شاید لپ نمی شد یا از آلبون جلو تر تموم می کرد

    • Senna

      6

      0

      9 ثانیه!!!

      • mohammad

        3

        0

        بله 7 ثانیه عادتداشتیم همیشه دیگه جبران کردن این فصل میخوان رکورد پیت استاپ های بدشونو بزنن

    • ALEX-ALBON

      5

      0

      بااینکه طرفدار آلبون هستم اما انصافا با نظرتون موافقم
      اگر اون پیت مزخرف و اون جابجاییه پیتها نبود احتمالا فتل بالای آلبون تموم میکرد
      به هرحال خوشحالم که این نتیجه درخشان و گرفت و طرفدارانش و خوشحال کرد.

  25. ....

    4

    4

    تبریک به لوییز فن ها
    دیروز رکورد پول تو یه پیست
    امروز رکورد برد تو یه پیست
    پارسال ماشین ردبول پول زده بود و با اون شرایط لوییز استراتژی رو اجرا کرد و ریس برد
    امسال با این اختلاف بوتاس نتونس کاری کنه
    اختلاف مکس و آلبون باز هم نمایان شد
    اصلا اختلاف هم تیمی یعنی همین
    مکس جلو بوتاس رو گرفت جناب آلبون هم توسط لوییز لپ شد
    تو روزی ک استراتژیست های فراری مثل همیشه بودن فتل روز خوبی رو داشت
    لکلرک هم چند دور پشت نوریس گیر کرد وگرنه میتونس بالاتر تموم کنه چون سرعت خوبی رو هارد داشتن(لاستیک سافت لکلرک رو نابود کرد)

    • ALEX-ALBON

      6

      0

      Amin
      پس تبریک به شما چون فن لوییس هستین 🙂
      لوییس امسال بی رقیبه..

    • REZA.M

      6

      0

      دمت گرم.بقول تو در حالت استراتژیست های فراری این بودن که امروز دیدیم.اگه بخوان بد باشن چی میشه…….

      • REZA.M

        3

        0

        حالت عادی

  26. Moonrap

    13

    0

    واقعا اگه همچین ماشینی که مرسدس ساخته از همه لحاظ قانونی باشه باید به مهندسای تیم جایزه نوبل بدن
    کل تیما دارن مبالغ کلان خرج میکنن ولی هرسال اختلافشون با مرسدس دو برابر میشه
    همیلتونم تو فوق العاده بودنش شکی نیست ولی درحال حاضر تنها کاری که داره میکنه تو پیست گاز دادنه
    با خیال راحت پل پوزیشن میگیره
    تو استارتم انقدر فاصله زیاد میشه که نه سبقتی نیاز داره بگیره و نه اینکه مانع سبقت کسی بشه کاملا اروم و بدون ریسک
    واقعا از اونجایی که همه هوادارا دوست دارن راننده و تیم مورد علاقشون اول شه چنین فاصله ای از جذابیت مسابقه کم میکنه

  27. Hassan Mohebbi

    6

    0

    تبریک میگم به طرفداران مرسدس و ردبول مخصوصا لوئیس، مکس و ولتری.👏🥳

    یعنی ردبول میاد فراری رو لپ میکنه. البته استراتژی اشتباه هم دخیل بود ولی اخه این چه وضعشه. اینجوری پیش بره تیم چهارم هم نمیشیم. سیلورستون هم که دیگه هیچی.

    مرسدس هم به نظرم اگه به ولتری مدیوم یا سافت میداد به نظرم میتونست یک و دو کنند. البته نمیدونم میتونست دوتا مدیوم ببنده ولی سافت رو مطمئنم میتونست ببنده و بیست دور هم به نظرم دوام میاورد.

    • ALEX-ALBON

      6

      1

      التری بوتاس که واقعا خراب کرد
      حتی آخر ریسم با لاستیکهای نو تراز پس مکس بر نیومد
      فکر کنم تنها راه قهرمانی بوتاس با مرسدس اینه که یا لویس بازنشسته بشه یا به هر دلیلی با مرسدس تمدید نکنه
      وگرنه که بوتاس کجا و همیل کجا..

  28. Ahmadreza

    0

    1

    الان یه سوال همیلتون گرندشلم (گرند اسلم) گرفت؟

    • Senna

      8

      0

      نه ورشتپن یه جا lead رو گرفت

    • بیژن

      4

      0

      نه چون تمام دور ها پیش تاز نبود

  29. mohammad

    2

    0

    من وقتی مسابقه متو جی پی رو از تلوزیون دیدم گرازشگرش خوب نبود انگار داشت واسه شبکه اختصاصی مارکز گزارش می کرد تموم شد فگر کردم کس دیگه گزارش می کنه تا شنیدم همونه اومدم اینجا گرافتی رو گوش کنم :))
    نچسبید بهم گزارشگر تلوزیون

  30. بیژن

    6

    0

    تبریک برای برد مجدد لوئیز عزیز واقعا که مثل تیم مرسدس نامبر وانه ❤👑👑❤
    تبریک به طرفدار های مکس و ردبول صد البته دم مکانیکاش گرم
    یه مورد دیگه هر وقت آلبون از آخر شروع میکنه خیلی بهتر کار میکنه خیلی جالبه انگار از خط های جلو شروع میکنه استرس میگیره انگار

  31. Farid_Lambo

    3

    4

    وقتش نیست در فرمول یکو تخته کنن؟ تا کجا ماشینا لپ شدن؟ خوابمون برد خدایی

    • Esmaeil_5

      2

      1

      آره واقعا امسال هیچ حساسیتی سر قهرمانی نیست همیلتون میاد همه رو لپ میکنه و کاپ رو میگیره میره خونش

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        برای طرفدارانش خوشحالم_علی الخصوص امین و محمد44
        احتمالا رکورد شوماخر و با اختلاف میزنه امسال

  32. iman

    7

    1

    مجارستان از اونچیزی که فکر میگردم غم انگیزتر به پایان رسید،لپ شدن اسبهای سابقا سرکش فراری چیزی نیست که چشمای ما بهش عادت داشته باشه ولی از الان دیگه باید عادت کنیم، خدا لعنت کنه باعث و بانیاش رو، نکته دیگه نمایش تحسین برانگیز مکس ورستپن هست که هر روز بیشتر از قبل باعث شگفتی میشه، باور کنید آلبون و گسلی و کویات و سایر همتیمیهای مکس بد نیستند و این مکسه که خارق العادست و شگفت انگیز.واقعا هم تیمی شدن با مکس برای هر کسی تحقیر آمیزه

    • alireza_h

      7

      11

      فقط فکرش رو بکن فتل سال بعد بره ردبول؛ بعد طرفداراش بعد از مسابقه تا پاسی از شب در جبران شکست از ورشتپن خواهند نوشت که ردوبول دو تا ماشین متفاوت به راننده‌هاش داده! چنان الان که هر وقت فتل بالاتر از لکرلک تموم می‌کنه حاصل استعداد خودشه و هر وقت لکرلک بالاتر قرار می‌گیره، لابد ماشین فتل رو انگولک کردن!

      • Reza.MC

        2

        1

        بزار مجموع بردهای ورشتپن در کل ادوار فرمول یک حداقل برابر بردهای وتل توی یک فصل ردبول بشه بعد ببینیم این بابا چیکارست.

      • AhmadSV5

        1

        0

        alireza:
        اینقدر حرص نخور اونقدری که شما درگیر صندلی سال بعد سب هستی طرفداراش نیستن نمیخواد نگران سب باشی عزیز

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      MOHAMMAD44
      سلامت باشی دوست عزیز

  33. mohammad

    1

    7

    هفتمین گرنداسلم همیلتون مبارک!!!
    .
    .
    .جیم کلارک: 8 گرنداسلم.

    • REZA.M

      4

      1

      گرند اسلم کجا بود؟

      • mohammad

        1

        0

        ببخشید من 5 دور اول رو ندیدم اشتباه شد.

    • Senna

      2

      0

      شما مثل اینکه مسابقه رو کامل ندیدی! گرند اسلم کجا بود؟؟!!

      • mohammad

        4

        1

        جای نگرانی نیسمطمعن باش با این رانندگی و ماشین خوب هفتمین گرنداسلمو تو ریس های بعدی میگیره!

  34. Candis

    6

    0

    سی و سومین پودیوم 33 رو به طرفداراش تبریک میگم

    • STR34

      1

      0

      33 پودیوم برا 33 در پوزیشن 3 با پوینت 33

  35. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    5

    1

    پول پوزیشن_فستست لپ_برد مسابقه
    لوییس همیلتون با ماشینش تو مجارستان حکمرانی میکرد!👑

  36. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    8

    1

    فتل قبلا گفته بود که مرسدس ها در یک سیاره دیگه مسابقه میدن. واقعا دم مهندسا و استراتژیست هاشون گرم. به این میگن تیم و رانندگی عالی لوئیز. فراری هم کاری کرد کارستون با صحنه ی غم انگیز لپ شدن قهرمان چهار دوره جهان که سه سال پیش همین گرند پری رو برده بود، جناب بینوتو، خسته نباشی دلاور خدا قوت قهرمان، تمام تلاشتو کردی ولی نور چشمیت شد یازدهم! * ماشین که افتضاحه، مدیریتت افتضاحتر، استراتژی و پیت استاپت فاجعه. آبروی فراری رو و خودتو بردی. قهرمان ما همیشه قهرمان می مونه

  37. Soheil

    8

    3

    تکلیف مرسدسا که مشخصه دیگه چیزی نداریم بگیم عالین. مکس هم عالی واقعا با اینکه خوشم نمیاد ازش ولی راننده عالیه. ریسینگ پوینتم که کلا سینوسیه وقتی ماشینو حاضر آماده میگیری باید به فکر اینجاهاشم باشی که تو شرایط مختلف بتونی ستاپ درست داشته باشی واقعا پرز مسابقه قبل چی شد! و اما فراری… واقعا خدا بهمون صبر بده حیف این دو تا راننده فوق العاده که تو این تیمن. جفتشون امروز عالی بودن مشخصا ماشین مشکل داره و دارن زورشونو میزنن دیگه ته ماشین همینه. استراتژیم که نگیم دیگه حیف از فراری فقط اسمش مونده واقعا اینقدر حرف داریم از این فراری که ترجیح میدیم چیزی نگیم.
    پ. ن: دوستان لطفا بحث مسخره شارل و سبو تموم کنید جفتشون عالین چیو میخواید به هم اثبات کنید آخه. واقعا فنای سب دیگه شورشو در آوردن سب 4 تا قهرمانی داره به اثبات امثال ماها نیازی نداره هردفعه میایم تو سایت یک عده خاص دارن میگن اینجا سب عالی بود اونجا سب عالی بود بسه دیگه

  38. Kiana

    0

    2

    ببخشید میشه یکی توضیح بده دلیل اختلاف عملکرد ماشینهای فراری نسبت بهم چی بود؟ من شخصا اطلاعات چندانی ندارم ولی چیزی که میدیدم این بود که اختلاف فتل با پشتیش یعنی آلبون خیلی تدریجی کمتر میشد تا نهایتا ازش سبقت گرفت، درحالیکه لکلرک به وضوح خیلی کندتر شده بود. چه قبل از انداختن تایر هارد چه بعدش🤔

    • mohammad

      4

      11

      مهارت راننده
      تمام

      • Morteza

        1

        4

        دوستان ی چیزی ميگم جان من نخندین لوییز داشت مدالش و ميگرفت، تازه بقیه رانندها رسیدن ته خط.ایول لوییز بهترین راننده دنیا

    • Soheil

      4

      1

      فراری کلا ماشیناش مورد داره. مشکل شارلم بالانس ماشین و صد البته استراتژی اشتباه تو انتخاب لاستیک سافت بود. بعد از اینکه هارد انداختن یکم وضعش بهتر شد. در کل فتل امروز بهتر بود اما با توجه به ماشینایی که فراری داره نمیدونیم چقدر از این خوب نبودن شارل تقصیر ماشینه

      • امید نورمحمدی

        2

        4

        خوب نبودن شارل جوان شما هم تقصیر سبه. مشخصا استراتژی لکلرک بهتر بود و با توجه پیت استاپ 10 ثانیه ای سب و داشتن لاستیک سافت تیم فکر میکرد لکلرک برای سب دست نیافتنی میشه ولی عجیبه که بعداز 5 سال کار کردن با سب هنوز او و توانایی بالاشو نمیشناسند..

  39. miladhammer44

    5

    1

    تبریک به لوییزکه داره به کارهمیشگی تبدیل میشه…. رکوردپیستودوراخربزنی یه مزه دیگه ای داره… ولی حیف شدگرنداسلم نکرد
    بوتاس هم که هیچی… راحت یکی دولول ازورستپن پایین‌تره لوییزکه بماند…. وتبریک به فتل هرچنداگه اون اشتباه دورای آخرش نبودحداقل پنجمی روداشت امیدوارم فتل به ریسینگ پوینت بره چون اگه استرول چهارم بشه قطعافتل واسه حداقل پودیوم می‌تونه بجنگه….
    لکلرک هم بعدازلاستیک سافتی که براش بستن مسابقه اش تموم شد….. مرسدس خواست یه 2019دیگه به ردبول نشون بده ولی نمی‌دونست اون لوییزبودنه والتری….

  40. alireza_h

    11

    1

    تنها راه خارج کردن این هژمونی مرسدس از فرمول یک، اینه که فیا به جای روز افزون بیشتر کردن محدودیت‌ها، رو به هر لغو هر چه بیشتر محدودیت‌ها بیاره!

    وقتی به مسابقات دهه‌های پیش نگاه می‌کنی و می‌بینی چقدر تنوع وجود داره و از موتورهای وی‌شیش تا وی‌‌هشت و وی‌ده و وی‌دوازده تیم‌ها آزادن به انتخاب و توسعه! بعد می‌آی با الان مقایسه می‌کنی که حتا زاویه وی‌شش‌ها رو هم محدود کردن و چقد سنسور گذاشتن که چی و چی و چی رو چک کنن که یه وخ کسی پاش رو کج نذاره!!

    فرمول یک به عنوان بالاترین رده مسابقات موتور اسپرت باید بیشترین ریسک‌ها و تنوع‌های تکنولوژی رو در اون شاهد می‌بودیم! فکر کنن تنوع فقط موتور تیم‌‌ها می‌تونست شامل روتیت ونکل بگیر تا موتور وی‌ده رو شامل بشه تا همین موتورهای هیربدی وی‌شش! اون جنگ اون زمان دیدن داشت

    • Abbas

      0

      0

      علیرضا جمله اول رو متوجه نشدم

  41. Ali seb

    4

    3

    خدایی از رانندگی سب کیف کردم یعنی اگه اول پیت براش انجام داده بودن و پیتش درست بود راحت ۴ام بود
    من نمی‌دونم این فراری چکار می‌کنه یعنی ماشین عالی که داده به راننده ها میخواد یه جوری سب رو هم پشت چارلز بندازه سب موقعی که هارد انداختن جفتشون فاصله حدود ۴ ۵ ثانیه بود آخرش سب حدود ۳۰ ثانیه فاصله باز کرده بود
    راستی کوین عالی بود حقیقتا فکر نمی‌کردم با اون ماشین بتونه جلوی اون همه ماشین سریعتر از خودش بمونه البته استراتژی عالی و تعویض تایر قبل مسابقه هم تاثیر زیادی داشت

    • Mohammad44

      0

      0

      مگنوسن که اصلا به دفاع کردن معروفه حالا نوع این پیست هم خیلی بهش کمک کرد

  42. Mahmood.ghaedi

    4

    8

    یادش بخیر بعد از ریس مکزیک چقدر بعضی از دوستان ب لوییز میگفتن قهرمان لپی
    و لپ شدنش مسخره میکردن

    • mohammad

      6

      1

      البته دقت دارید که لویس با همچین گاری و تیم پر اشتباه لپ نشد

      • ....

        0

        4

        بله یادمونه این اتفاقات نیفتاد
        ولی یادمونه که فتل اول مسابقه کوبید بهش!
        و به خاطر همون برخورد بود که رفت آخر

      • AhmadSV5

        3

        2

        Amin:
        حتما اینم باید یادت باشه که پیچ قبلش مکس زد بال جلوی فتلو شکست و فتل بال جلو درست حسابی نداشت واسه کنترل ماشین

  43. Leclerc_fan

    1

    5

    یه چیزی دگ که هست و مطمئن نیستم امیدوارم دوستان جواب بدن. اون لحظه پیت استاپ وتل رو من کامل ندیدم و فکر کنم برا این، یه کم طولانی شد چون پیت شلوغ بود و رها سازی نا ایمن اتفاق میفتاد. فکر کنم اشتباه باشه این نظر ولی ابهامی برام ایجاد شد خواستم مطرح کنم.

    • امید نورمحمدی

      3

      3

      شما ببینی هم قبول نمیکنی. از سال 2017 تا امروز بیشتر از 20 بار این اتفاق افتاده و کسی قبول نمیکنه

    • Mehriar Salehi

      2

      1

      بله، اگر اجازه خروج از باکس رو بهش میدادن، پنالتی میگرفت مثل لطیفی.

    • mohammad

      3

      1

      اگه آنلاین دیده باشی مارتین براندل تو تو ریپلی میگه یه جا بود فکر کنم قبل از رسیدن البون میگه اینجا می‌توانستند سب رو بیرون بیارن نمیدونم چرا نیاوردن بعد میگه فراری خیلی محتاطانه عمل کرد

      البته اگه فراری دقت می‌کرد میتونست کاری کنه رانندش تو ترافیک گیر نکنه

  44. mohammad

    4

    0

    حالا که بحث گرند اسلم مطرح هست خواستم بگم

    کی می دونه جوون ترین راننده ای که تونسته گرند اسلم بکنه کیه؟

      • Milad.mishkhasi

        5

        2

        خیلی مسخرس همیلتون با این رانندگیش بهترین راننده روز نباشه

        همیلتون قهرمانه همیلتون سرد تر از همه

        فقط بازم میگم یکی مث فتل فقط میتونه با همیلتون رقابت کنه
        دوسش دارم فتل حیفشه خداییی با این کوچولو ها مقایسه بشه

        ب امید قهرمانی همیلتون و مرسدس
        کاش فتل میومد مرسدس

      • mohammad

        4

        0

        ایول
        حتی رکوردجوون ترین راننده ای که دبل کرده
        جوون ترین راننده ای که هت تریک کرده
        جوون ترین راننده ای که پول پوزیشن گرفته

      • mohammad

        3

        0

        سباستین فتل
        سال 2011
        گرند پری هند

    • pejman

      3

      6

      واقعا این ملاک جووون ترین مسخره ترین ملاکیه که تا حالا دیدم قبلا سن ورود به فرمول یک بالاتر بود حالا مدادم داره میاد پایین

      واقعا خیف که امروز لووییس بخاطر یه دور گرند اسلم نکرد کاش تو یه بازه ذی می فت پیست که این اتفاق بیوفته

      واقعا تو گرند اسلم های دیگم که انجامم دادن حتی یه ثانیم تو رده دوم نبودن یعنی

      • mohammad

        3

        1

        آخه این رکوردهای جوون ترین یکی دوتا نیست که ضمنا با لویس با هم اومدن فقط اینکه لویس از اول ماشین رقابتی داشت سب نداشت
        ناراحت نباش لویس مسابقه بعدی گرند اسلم میکنه

      • ALEX-ALBON

        2

        0

        نگران نباشید
        هفتمین گرنداسلم رو هم میگیره با این مرسدس
        خیلی زود

  45. REZA.M

    9

    8

    لوییس همیلتون راننده تیم مرسدس بنز با بهترین ماشین تاریخ اف وان و یه همتیمی درجه 1000 تونست به رکورد 8 برد در یک گرندپری برسه.ایستاده ماشین مرسدس رو تشویق کنید.

    • Mohammad44

      0

      1

      شما نشسته تشویق کن خدایی نکرده یه وقت خسته میشی

  46. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    10

    0

    الان داشتم مصاحبه سباستین رو می دیدم. گفت که عملکرد مرسدس منو سورپرایز نکرد و بطور واضح قبل از مسابقه می دونستم که ما رو لپ می کنند.

  47. MiladNikandish

    10

    0

    ۲۰۱۷ با فرمون خراب اول بشی ۲۰۲۰لپ بشی!!! روند توسعه فراری خیلی عجیب بوده خیلی مهارت میخواد اینهمه بودجه رو توی مسیر اشتباه هدر دادن

  48. A.K

    9

    0

    باسلام
    به نظر من
    اولین اشتباه رو فراری کرد که لکلرک رو اول اورد داخل بعدش با لاستیک سافت!!فرستادنش بیرون بعدش وتل رو اوردن با پیت استام ۹ثانیه ای
    بعدشم واقعا راننده های فراری هرچی داشتن رو کردن ولی واقعا بهتر از این با این وضعیت نمیشد
    بوتاس هم بعد از استارت بعدش خیلی خوب کار کرد فقط شاید یکم استراتژیش خوب نبود به نظرم ۳تا پیت استاپ لازم نبود وای با این حال ۱ثانیه مکس تموم کرد
    مکس مزد استارت خوبشو گرفت البته فراریا از ترس به هم زدن دوباره تو استارت یکم مراعات کردن
    لوئیس هم که یه مسابقه بی نقص رو داد البته حوصلشم سر رفت یکم
    ولی اصلا اینجور مسابقه ای خوب نیس که تا نفر پنجمش لپ بشه

  49. امید نورمحمدی

    5

    7

    ” معرفی میکنم : استاد لوییس همیلتون ”

    واقعا چه میتوان گفت؟ آیا فقط ماشین برتر برای اینگونه برتری کافی است؟ فاصله همیلتون و بوتاس چقدر بود؟ آیا برای اثبات برترین راننده دوران هایبرید بودن کاری مانده که این قهرمان انجام نداده باشد؟! او چه کند تا از زیر سایه نام مرسدس خارج شود؟ همیلتون نشان داد همه فاصله ها صرف داشتن ماشین برتر نیست و برای برتری ( و نه صرفا برنده شدن) راننده برتر هم باید در صحنه حضور داشته باشد. حتی اگر تحت شرایطی او قهرمان فصل هم نشود از نظر من همیلتون کلاس جدیدی از رانندگی را بنام خود ثبت کرد. بهتر است همه هواداران فرمول جدا از اینکه طرفدار کدام راننده هستند بپا بایستند به او ادای احترام کنند. لوییس همیلتون یگانه استاد بی چون و چرای این روزهای فرمول 1 است…
    شرح مسابقه داده شده و من فقط به نکاتی که شاید از دید برخی از هواداران دور مانده اشاره میکنم.

    1- ماجراهای فراری: از حذف نام سب از روی لباس او گرفته تا پیت استاپ 10 ثانیه ای هم نتوانست مانع او شود. فراری هرچه در چنته داشت برای کوبیدن سب رو کرد ولی نشد که نشد! جایگاه او را با اولین پیت استاپ گرفتند و با فاصله و در سینی تقدیم همتیمی کردند. تمام فرامین لکلرک در رادیو موبه مو توسط تیم و مدیر تیم اجرا شد . نتیجه عدم کسب امتیاز برای شارل جوان آنها و گرفتن امتیاز توسط سب بود. در شرایطی که از همه لحاظ تلاش شد تا او از همتیمی مغرور خود عقبتر نگه داشته شود.

    2- ردبول : بازهم مشکل همیشگی این تیم امتیازات ارزشمندی را از ردبول گرفت. فاصله بسیار زیاد دو راننده این تیم و عصبانیت آلبون برای ردبول خطرساز خواهد شد. اگر نبوغ مکس و استارت فاجعه بار بوتاس و لاستیکهای نو تر آلبون در انتهای مسابقه نبود امتیازات بیشتری هم از دست میرفت.

    3- ولتری بوتاس : تا زمانیکه لوییس همیلتون میدرخشد و امتیازات را جمع میکند ضعف مفرط بوتاس در شرایط تحت فشار دیده نمیشود. اولین بحران میتواند عیار او را بیش از پیش نمایان کند. مقام سومی با ماشین مرسدس یک شکست محسوب میشود همانطوریکه دوم شدن برای مکس افتخار آمیز بود.

    4-مک لارن : سوای از نتیجه ضعیف این تیم در این پیست باز هم شاهد نبوغ عجیب و غریب نوریس و دفاع جانانه او در مقابل لکلرک بودیم که راننده پرادعا و مغرور فراری را از جریان مسابقه خارج کرد. تمام مشکلات لکلرک از جدال سخت او با نوریس آغاز شد. هرچند در اواخر مسابقه علیرغم مماشات ساینز با همتیمی سال آینده خود باز هم به آرامی از کنار لکلرک عبور کرد و او را در حسرت تک امتیاز باقی گذاشت. ساینز خیلی زودتر میتوانست از لکلرک عبور کند ولی به آینده شخص خود فکر کرد و بنوعی اخلاقا به مک لارن خیانت کرد….

    5- ریسینگ پوینت و استرول : از دیروز مشخص بود که سکو سهم راننده پولدار ریسینگ پوینت نخواهد شد ولی جایگاه قابل قبولی برای استرول بدست آمد. البته عده ای این را بپای نبوغ و مهارت او خواهند نوشت که بنده مخالف این دیدگاه هستم. کار کردن درمغازه پدر و در کنار او هیچ امتیازی برای کسی محسوب نمیشود! چه بسیارند کسانی در اطراف ما که در کنار پدر مشغول کار هستند و سودآوری هم میکنند ولی زمانی میتوان گفت اینان کاربلد هستند که در دکان دیگری هم موفق باشند! تا زمانیکه استرول در تیم پدری مشغول است اعتباری برای او نمیتوان متصور شد. پدری که مرسدس صورتی را آماده کرده و تمامی تصمیمات ورزشی و غیر ورزشی از جانب او گرفته میشود. گویا برخی فراموش کردند چرا و چگونه او ریسینگ پوینت امروز و فورس ایندیای دیروز را صاحب شد!!!

    پ.ن : امروز از ابتدای روز متوجه شدم شبکه ورزش مسابقات موتور اسپرت را پوشش میدهد. با روشن کردن تلویزیون مشخص شد گزارشگر امروز شاگرد استاد هستند. و چه کرد این شاگرد؟ از ندانستن پنالتی “لانگ لپ” گرفته تا اشتباهات فاحش در گزارش فرمول 1!!! او با خوشحالی اعلام کرد همیلتون دو بار سب سبقت گرفت با اینکه هر دوبار سب را لپ میکرد و پرچم آبی به راننده داده میشد و سب هم انصافا مزاحمتی برای دوست خود ایجاد نکرد. در صحنه ای اطلاعات مربوط به محاسبه رسیدن بوتاس به مکس در چند دور آینده در صفحه نمایش داده شد و او به اشتباه میگفت در دورهای قبلی چنین اتفاقی افتاده! سبقت بوتاس از آلبون جهت لپ کردن او را اشتباها سبقت بوتاس از مکس اعلام کرد و فریادها کشید و بعد متوجه شد که آلبون بوده….
    واقعا وقتی گزارشگر اصلی که خود ید طولایی در ترجمه غلط و جبهه گیری نسبت به راننده ها و تیمها دارد به هر دلیلی نمیاید چرا مسابقات را بدون گزارشگر پخش نمیکنند؟آیا حتما باید یکنفر به هواداران اطلاعات غلط بدهد؟ این گزارشهای امروز برگ زرینی در تاریخ پخش مسابقات موتور اسپرت بشمار میرود. آیا واقعا هیچکس دیگری در کشور وجود ندارد که بتواند گزارشی با حداقل اشتباهات و غرض را انجام دهد؟! انتخاب فقط بین استاد و شاگرد تازه کارش انجام میشود….

    • iman

      7

      4

      واقعا شکست سال گذشته قهرمانتون انقدر گرون تمام شده که لکلرک رو با این عناوین خطاب میکنید،باعث تاسفه.در مورد پیت استاپ فراری و وتل هم کسانی که درکی هر چند اندک از فرمول یک دارن گفتنی ها رو گفتن و حرفی نمونده ضمن اینکه چرخش ۱۸۰ درجه ای به سمت همیلتون و فراموش کردن نظرات قبلی در مورد لوییز خیلی جالبه.ظاهرا یه سری وقتی که از مقایسه قهرمانشون با لوییز نا امید شدن حالا استراتژی تعریف از لوییز رو پیش گرفتن و به مقایسه قهرمانشون با امثال آلبون و لکلرک قانع شدن هر چند که لکلرک ثابت کرد سال گذشته کی بهتره.در آخر خودتون رو خسته نکنید نه توتو ولف و نه هورنر وقت ندارن به این سایت سر بزنن و از نظرات گوهر بار شما مستفیذ بشن و قهرمان شما سال آینده یا بازنشسته یا راننده ماشین تقلبی ریسینگ پوینت اگر شانس بیاره

      • Jingooz

        4

        2

        متاسفانه تکلیف استاد نورمحمدی با خودشون هم روشن نیست…یه مقدار از روی ابرهای بیاییم پایین همه دور هم روی زمین باشیم خواهشاً !!

    • Mohammad44

      1

      0

      خوبه آقای * یه بار اشتباه ترجمه کرد شما این قدر بهش گیر میدی. کاری ندارم ایشون با کسی زاویه داره یا نه ولی انصافا گزارشش فوق العاده است

    • Siamak

      3

      1

      جناب استاد نورمحمدی ، ظاهرآ یادتون رفت در این کامنت یادی هم از تاد پدر ! … تاد پسر !!… و پدر متیا !!!… بکنید . ” شارل جوان ما ” هم که رسمآ به ” شارل جوان آنها ” تغیر اسم داده !!!! …
      ولی صرفنظر از محتوای مطلب !؟ :((( که البته حاوی نکته تازه ای در مورد خیانت کارلوس ساینز به مک لارن بود ( البته مثل همیشه بزعم شما ) انصافا برای تفکر در مورد تهیه این رپرتاژ زحمت زیادی رو متحمل شده بودید . خدا قوت . ضمنآ ورود خجسته تان به مکتب فکری اوپورتونیسم رو صمیمانه تبریک میگم .

  50. Mehriar Salehi

    15

    7

    این دوستانی که جنگ راه انداختن و قصه سر هم میکنن که فراری بخاطر اولویت دادن به لکلرک اول آوردنش به پیت، اصلا فرمولا وان دنبال کردن تا حالا؟ حالا تا الان هیچی، خود این مسابقه رو دیدین کلا؟

    راسل ۱۶-ام، لطیفی دهم…راسل اول اومد پیت.
    آلبون ۸-۹ ام، مکس سوم…آلبون اول اومد پیت.
    بوتاس ۴-۵ ام، لوییز اول…بوتاس اول اومد پیت.
    گسلی جلوتر از کیویات…کیویات اول اومد پیت.

    لابد بوتاس هم سوگولی مرسدس هست و مکس هم شده راننده دوم تیم!
    اینکه راننده جلوتر استراتژی برتر رو میگیره، برای حالت عادیه که فواصل باز شده، نه این مسابقه ایی که لپ دوم راننده ها رفتن برای تعویض لاستیک و تازه ریسک بود یه جورایی…تمام تیم های تاپ راننده دوم رو بردن اول، با تایید وضع بهتر، راننده اول رو آوردن.

    اینکه برای شارل تایر سافت انداختن هم که چه جالب اینجا تفسیر میشه دستهای پشت پرده میخواسته ایشون سریعتر بشه :))))) خیلی بامزه هستین عزیزان متعصب، این یه گاف استراتژیک داد…به فاصله ۱۵ لپ بعدش نگاه کنید، عینا ۴ نفر آخر کسایی بودن که تایر سافت انداختن بعد میگید این استراتژی به ضرر فتل بود؟

    جای این توهمات، از اینکه کل این آخر هفته سب بهتر بود لذت ببرید، خود این بیچاره بیاد این کامنتهاتونو بخونه متاسف میشه *! طرف توی پیست با عملکردش تونست این هفته خودش رو اثبات کنه، شما دنبال چی هستین؟!

    • iman

      3

      0

      Mehryar خوندن یه سری از کامنتای سایت بیشتر به خوندن جوک و فکاهی شبیه شده،بعضی وقتا تفریحه ولی یه وقتایی شدید بعضیا رو اعصابن

      • Mehriar Salehi

        3

        0

        من نسبتا تازه واردم اینجا ولی کم کم دارم عادت میکنم کامنتهای یکسری از کاربرها رو سکرول کنم چون واقعا غم انگیزه…اینکه یکی بخاطر تعصب روی راننده مورد علاقه اش، واقعیت رو نبینه، چیز عجیبی نیست، کلا فن بوی ها اینجورین و خب اوکی…علاقه اشونه دیگه، قابل درکه.
        اما این حجم از توهم و تئوری توطئه توسط یه عده و اشتباه گرفتن مثلا توتو ولف با علی پروین و تهمت زدن به حرفه ایی ترین ورزشکارهای دنیا، فقط غم انگیزه که چی به سر ذهن یه سری از مردممون اومده که توی همه چیز انقدر درگیر سناریو سازی هستن.

  51. Mahmood.ghaedi

    4

    4

    علی دوست عزیز پیشا پیش قهرمانی مکس بهت تبریک میگم
    منظور چند سال آیندس
    لوییز بره دوره مکس شروع میشه
    ولی خودت اماده کن ک مثل الان لوییز همه بهش گیر میدن 😉

    • ALEX-ALBON

      3

      12

      مکس بی رقیبه توی ماشین برابر حتی لوییسم حریفش نیست
      به جرات این و میگم
      بااحترام به فنهاش.

      • Mahmood.ghaedi

        4

        6

        الکس البون
        احترام میذارم ب نظرت ولی ارزشی واسش قائل نیستم 😂😉 مزاح بود وگرنه من بی احترامی نمیکنم
        شک نکن لوییز با هر ماشینی در حال حاضر بهترینه و هر راننده ای شکست میده
        بعد از لوییز از نظر من مکس ک خیلی ب لوییز نزدیکه بعد با اختلاف لکلرک و راسل
        تو ماشین برابر هم شکستش میده

      • STR34

        4

        2

        مکس با فاصله از همیلتون بهتره. همیلتون راننده خوب و با ثباتی هست اما مکس فوقالعادس. یاد سنا میوفتم و اون دوران طلایی امیدوارم برا مکس هم با ردبول هوندا مثل مکلارن هوندای اون زمان تکرار بشه.
        کاش انقد قوانین محدود کننده تو بحث پاوریونیت و… نبود.
        فکرکن یکی یه وی هشت با دوتا موتور سر چرخای جلو یکی وی دوازده اتمسفر یکی وی شیش توربوی الان.

      • Mohammad44

        1

        2

        str34
        حداقل نگو با فاصله باشه اصلا مکس از لوییس بهتره ولی نه با فاصله هر چند که من با همین هم مخالفم

      • Abbas

        0

        0

        اجب جراتی

      • ALEX-ALBON

        1

        3

        Mahmood.gh
        دراین مورد هر کسی نظر شخصیش و میده و من هم نظرم این بود اما حقیقت امر اینه که باید دید گر لویس و مکس در یک تیم باشن و در شرایط کاملا برابر-کدوم عملکرد بهتری دارن نه مثل شزایط الان بین لویس و بوتاس-چون انصافا والتری در سطحی نیستش که بخوایم با همیلتون مقایسش کنیم پس تیم هم حق داره شرایطش و به نفع راننده بهترشون بکنن .بنظرم اگه تیم ب لویس اجازه بده این نسخهی ای که از لویس دیدم حتی خود بوتاسم لپ میکنه.. بازم تا شرایط یکسان بین مکس و لویس اتفاق نیوفته چیزی معلوم نمیشه ولی نظر شخصی خود من روی مکس هست.
        بازم میگم این نظر شخصیه و معنیش این نیس که لویس بدتره.. چون لویس نیازی به تعریف کسی نداره. بیشتر بین این2 راننده بحث طرفداریه تا مقایسه.

  52. Mehriar Salehi

    8

    2

    درکل مسابقه خسته کننده ایی بود، این پیست اگر سیفتی کار یا بارون نداشته باشه اصلا ریس خوبی ارائه نمیده.
    ویلیامزا هم که افتضاح بودن…از استراتژی تا سرعت تا عملکرد پیت، تا استارت جورج…همه چیز افتضاح واقعا.یه آخر هفته کامل نمیتونن امیدوار کننده عمل کنن!

    و چه عملکردی داشت مکس و تا حدودی هم استرول…کاملا از هم تیمی هاشون بهتر بودن.

    • mohammad

      5

      5

      به نظرم همه مسابقات تا الان جذاب بودند

      حتما نباید که رقابت برای اول دومی باشه در بین رد های میانی رقابت خیلی نفس گیر بود
      رقابت لندو و لکلرک رقابت فتل و لکلرک رقابت ساینز و لکلرک آلبون فتل

  53. mojtaba

    10

    2

    مرسدس ‌شاهکار کرده و سایر تیم ها مطلقا شانسی ندارن بوتاس هم در حد همیلتون نیست قهرمانی مرسدس و همیلتون قطعیه از اونجا که تغییر قوانین یک فصل عقب افتاده اگر آرایش مرسدس برای سال آینده تغییرنکنه 2021 هم بی برو برگرد متعلق به مرسدس و همیلتون خواهد بود

    • ALEX-ALBON

      0

      2

      ببین همیلتون چه کرده :))

  54. امید نورمحمدی

    3

    5

    ولی نه باز کردن در تقلب و باب کردن اون. حرف شما زمانی منطقیه که برای همه سطح بودجه یکسان باشه و بعد بگن هرکس هرجور دلش میخواد بودجه خودشو خرج کنه! نه اینکه دوتا تیم صدبرابر پول خرج کنن و هرکاری دلشون میخواد بکنند و قخرمان هم بشن!!!
    هنر مرسدس اینه که با وجود همه این قوانینی اینچنین ماشینی ساخته و این چیزیه که فراری فعلا فقط باید بهش فکر کنه

  55. AmirXero

    4

    1

    تنها راه قهرمانی ما آمدن ماشین ایمنیست.😜
    دوستان یه سوال ؟
    چطوری بوتاس تونست فاصله ۲۰ ثانیه ای با مکس و تو ۲۰ دور جبران کنه البته آخرش نتونست مکس و بگیره ولی تقریبا بهش رسید.

    • STR34

      3

      0

      لاستیک کهنه مکس+بهتر بودن ۴دهم ثانیه ای مرسدس در روند مسابقه ای در برابر ردبول(جدا از بحث لاستیک)

    • ALEX-ALBON

      0

      1

      چطوری ؟
      مشخص نیست؟
      ماشینش.

    • 🦁ARMIN.VER33

      4

      0

      رسيدن به یک ماشین ی بحثه و سبقت گرفتنم اونم از راننده ای مثل مکس یه بحث دیگست

  56. AmirXero

    3

    1

    امسال هر راننده ای باعث بشه سیفیتی کار بیاد تو پیست مارو شرمنده کرده.

  57. INDECENT

    8

    1

    خوشحالم بعد تعیین خط بد دیروز مکس رفت رو سکو اونم سکوی دوم .
    فرری کم کم داره حال بهم زن مییشه
    هملتون هم که همون همیشگی

  58. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    4

    0

    الان خبر اومده که 10 ثانیه جریمه پنالتی برای گروژان و مگنوسن بخاطر پیام رادیویی در فورمیشن لپ، تعلق گرفته. به این ترتیب مگنوسن میشه دهم و گروژان شانزدهم. در عوض به ترتیب ساینز و رایکونن میشن 9 و 15

  59. Morteza

    3

    8

    دوستان ی چیزی ميگم جان من نخندین لوییز داشت مدالش و ميگرفت، تازه بقیه رانندها رسیدن ته خط.ایول لوییز بهترین راننده دنیا

    • Senna

      5

      2

      داداش وقتی پیشتاز مسابقش تموم میشه همه ماشینای لپی هم با رد شدن از خط مسابقشون تموم میشه اینطور که شما میگی نیست!!

    • ALEX-ALBON

      1

      1

      احتمالا داشتن دور افتخار میزدن :)))))))))))))