فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون با یک استراتژی فوق العاده از پیت وال مرسدس توانست پیروزی مسابقه فرمول یک اسپانیا 2021 را از آن خود کرده و فاصله خود را با مکس ورشتپن از تیم ردبول در جدول قهرمانی افزایش دهد.

دیگر راننده مرسدس، والتری بوتاس در رده پایانی سکو قرار گرفت و چارلز لکلرک نیز فراری را در رده چهار مسابقه بارسلونا بالاتر از سرجیو پرز قرار داد.

جدول مسابقه فرمول یک اسپانیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+15.841
3والتری بوتاسمرسدس+26.610
4چارلز لکلرکفراری+54.616
5سرجیو پرزردبول+63.671
6دنیل ریکاردومک‌لارن+73.768
7کارلوس ساینزفراری+74.670
8لندو نوریسمک‌لارن+1دور
9استبان اکونآلپین+1دور
10پیر گسلیآلفاتائوری+1دور
11لنس استرولاستون مارتین+1دور
12کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
13سباستین فتلاستون مارتین+1دور
14جورج راسلویلیامز+1دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
16نیکولاس لطیفیویلیامز+1دور
17فرناندو آلونسوآلپین+1دور
18میک شوماخرهاس+1دور
19نیکیتا مازپینهاس+2دور
-یوکی سونوداآلفاتائوری-

447 دیدگاه

  1. AmirAli

    42

    2

    تکرار تاریخ برای مکس….
    به نظر من مکس زود به پیت رفت
    تبریک به طرفداران لوییز، فوق‌العاده بود
    لکلرک عالی بود
    دنیل یه آخر هفته خوب رو گذروند
    استون ضعیف بود، اما نزدیک بود به آلپین، امیدوارم وضعیتشون بهتر بشه

    • |ZXE-LECLERC16|

      28

      3

      خلاصه:
      مجارستان 2019
      فورزا لکلرک
      mazepin will never changed…

      • Fastboy 44

        27

        3

        Will never change اگه اشتباه نکنم
        اگه میخواین changed به کار ببرین،باید be changed بگین
        البته مطمئن نیستم
        💜

      • mohammad

        16

        2

        بله فست جان درست گفتید البته در اون صورت معنیش 180 درجه عوض میشه

      • Alidrughi

        7

        3

        دوستان یک‌سوال چقدر به موتور و ماشین ۲۰۲۲ فراری حساب میکنید فراری از عمد عقب نشسته یا واقعا چیزی نداره ارائه کنه؟؟

      • ferarri

        15

        7

        مرسدس : بوتاس ۰ – ۴ همیلتون
        ردبول : ورستپن ۴ – ۰ پرز
        مک لارن : نوریس ۳ – ۱ ریکیاردو
        فراری : لکلرک ۴ – ۰ ساینز
        آلپین : اکن ۴ – ۰ آلونسو
        آلفاتئوری : گسلی ۳ – ۱ سونودا
        آلفارومئو : جیوویناتزی ۱ – ۳ رایکونن
        استون مارتین : فتل ۱ – ۳ استرول
        ویلیامز : راسل ۳ – ۰ لطیفی
        هاس : شوماخر ۳ – ۰ مازپین

        برترین تیم های مرحله اول : مرسدس ۴۱ – ردبول ۲۸ – مک لارن ۱۸ – فراری ۱۲ – آلفاتئوری ۲

        جدول سازندگان پس از مرحله اول :
        ۱-مرسدس ۴۱ ۲-ردبول ۲۸ ۳-مک لارن ۱۸
        ۴-فراری ۱۲ ۵-آلفاتئوری۲ ۶-استون مارتین ۱
        ۷-آلفارومئو ، آلپین ،‌ویلیامز ، هاس : ۰

        جدول رانندگان پس از مرحله اول :
        ۱-همیلتون۲۵ ۲-ورستپن۱۸ ۳-بوتاس۱۵
        ۴-نوریس۱۲ ۵-پرز۱۰ ۶-لکلرک۸
        ۷-ریکیاردو۶ ۸-ساینز۴ ۹-سونودا ۲
        ۱۰-استرول ۱

        برترین تیم های مرحله دوم : ردبول ۲۵ – مک لارن ۲۳ – فراری ۲۲ – مرسدس ۱۸ – آلفاتئوری ۶

        جدول سازندگان پس از مرحله دوم :
        ۱-مرسدس ۵۹ ۲-ردبول ۵۳ ۳-مک لارن ۴۱
        ۴-فراری ۳۴ ۵-آلفاتئوری ۸ ۶-استون مارتین ۵
        ۷-آلفارومئو ۲ ۸-آلپین ۱
        ۹-ویلیامز و هاس : ۰

        جدول رانندگان پس از مرحله دوم :
        ۱-همیلتون ۴۳ ۲-ورستپن ۴۳ ۳-نوریس۲۷
        ۴-لکلرک ۲۰ ۵-بوتاس۱۵ ۶-ریکیاردو۱۴
        ۷-ساینز ۱۴ ۸-پرز ۱۰ ۹-گسلی ۶
        ۱۰-استرول ۵

        برترین تیم های مرحله سوم : مرسدس ۴۰ – ردبول ۳۱ – مک لارن ۱۱ – آلپین ۱۰ – فراری ۸

        جدول سازندگان تا مرحله سوم:
        ۱-مرسدس ۱۰۱ ۲-ردبول ۸۳ ۳-مک لارن ۵۳
        ۴-فراری ۴۲ ۵-آلپین ۱۳ ۶-آلفاتئوری ۹
        ۷-استون مارتین ۵ ۸-آلفارومئو ۲
        ۹-ویلیامز و هاس : ۰
        جدول رانندگان تا مرحله سوم :
        ۱-همیلتون ۶۹ ۲-ورستپن ۶۱ ۳-نوریس۳۷
        ۴-بوتاس ۳۲ ۵-لکلرک ۲۸ ۶-پرز ۲۲
        ۷-ریکیاردو ۱۶ ۸-ساینز ۱۴ ۹-اکن ۸
        ۱۰-گسلی ۷

        برترین تیم های مرحله چهارم: مرسدس ۴۰ – ردبول ۲۸ – فردری ۱۸ – مک لارن ۱۲ – آلپین ۲

        جدول رانندگان تا مرحله چهارم :
        ۱-همیلتون ۹۴ ۲-ورستپن ۸۰ ۳-بوتاس ۴۷
        ۴-نوریس ۴۱ ۵-لکلرک ۴۰ ۶-پرز ۳۲
        ۷-ریکیاردو ۲۴ ۸-ساینز ۲۰ ۹-اکن ۱۰
        ۱۰- گسلی ۸

        جدول سازندگان تا مرحله چهارم :
        ۱-مرسدس ۱۴۱ ۲-ردبول ۱۱۲ ۳-مک لارن۶۵
        ۴-فراری ۶۰ ۵-آلپین ۱۵ ۶-آلفاتئوری۱۰
        ۷-استون مارتین ۵
        ۸-آلفارومئو و ویلیامز و هاس : ۰
        توجه**: اگه در صورتی که ۳ تا مسابقه سه تا هس ولی اعداد رقابت راننده های تیمی کمتره ، بخاطر اینه که هر دو dnf شدن

        قشنگ با توجه به رقابت لطیفی و مازپین با هم تیمی هاشون معلومه اصن جایی تو f1 ندارن .

        رقابت لکلرک و ساینز هم با پیشتازی لکلرک پیش میره . در صورتی ک همه انتظار داشتیم ساینز خیلی خوب عمل کنه که میتونه به دو دلیل باهش : ۱-ساینز تازه اومده تو تیم و هنوز مونده تا مچ بشه ۲- تازه اوله فصله

        آمار نوریس و ریکیاردو دقیقا مشابه آمار لکلرک و ساینز هس ک بنظر دلایلش هم همونه چون ریکیاردو راننده خیلی خوبیه .

        همیلتون و مکس هم ک باید رقباشون رو خاک کنن چوک برای جنگ قهرمانی میجنگن

        آلونسو هم اوضاعش مثه ریکیاردو و ساینزه .

        سونودا هم برخلاف انتظار خکب عمل کرده اما هنوز کار داره.

        رایکونن هم ک داره خوب نتیجه میگیره و اون یک برتری جیو هم بخاطر اشتباه رایکونن تو پورتیمائو بود .

        فتل هم شک و شبهه های زیادی پشت سرشه اما استرول هم با ماشین مچ نیس پس نمیشه این دلیلو برای فتل و استرول آورد .

    • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

      29

      2

      حالا که حرف استون و الپین شد باید بگم
      لعنت برای اینکه باید رقابت وتل و آلونسو و کیمی رو اون عقب ببینیم

      • mohammad

        17

        2

        رقابت 7 قهرمانی جهان اون ته چرا اخه

      • Abbas

        21

        4

        از رقابت لذت ببر در هر کجای جدول

    • داریوش

      10

      31

      تبریک به همیل فن ها
      تشکر ویژه از مکس که مسابقات امسال یکم هیجان انگیز کرده
      والتری بسیار ر ق ت انگیز
      ردبول یه استراتژی فوق العاده مرسدس نباخت ، به پرز باخت ، همونجوری که به آلبون باخت
      یه تبریک ویژه هم به فراری و راسل

      • Pouria

        8

        14

        پرز قشنگ دست ردبول و میبنده اصلا چرا عوضش کردن 😐

      • سامان

        12

        3

        از پارسال دارم میگم پرز با آلبون فرقی نداره,تا وقتی سیاست توسعه ماشین بر اساس عملکرد مکسِ همین منوال خواهد بود,پارسال هم خیلی گفتم که در آرشیو موجوده:مشکل از آلبون نیس,مشکل از ردبول که ماشین خوب نمیده دستش,ک مجبور بود تو رادیو بگه من قدرت بیشتری میخام.با یک راننده نمیتونی مرسدسی که دو تا از سه تا رو داره شکست بدی,هر کاری ردبول میکنه هر نقشه ایی میبنده باز دست بالا تو مرسدسه چون دو راننده داره تو سه تا

      • mahdavi3d

        8

        5

        دقیقا همینه. بوتاس چه دوست داشته باشه و چه نه با بودن در لاین دو و سه داره به همیلتون کمک می کنه اما انگار مکس داره تنهایی ریس میده. همون اولین مسابقه هم گفتم، جای آلونسو توی صندلی کنونی پرز هست!

    • mrz_ir

      24

      2

      بوتاس یه استراتژی بهتر داشت مرسدس یک دو کرده بود
      واقعا درسته میگن مسابقه تیمیه
      استراتژی ، مهندس ها و مکانیکها و جلو همه راننده
      هر چی مکس فشار اورد ماشین ، مکانیکها و استراتژی ردبول خرابش کرد
      هنوز مونده تا ردبول تیم قهرمانی باشه.
      مرسدس اینقدر ماشینش خوب هست که راسل توی یه مسابقه بپره توش و راحت باشه باهاش
      ردبول بعد سه تا راننده کسی نمیتونه باهاش رانندگی کنه (گسلی ،البون،پرز)

      • Abbas

        9

        2

        ب نظر من اجازه نمیدم تا برندسازی بکن،این تو همه ورزشا هم هست متاسفانه یا ….

      • mohammad

        4

        3

        مهمه هیچ کدوم از راننده ها توش نتونستن موفق بشن درحالی که تو ماشین قبلیشون عالی بودن و یکی مثل گسلی که برگشته تیم قبلش بازم خوبه
        این حرف دوستمن عباس هم قابل تامل هست شاید نمیزارن برند سازی کنند

      • Mahmood.ghaedi

        12

        2

        Maz
        دوست عزیز اگه واسه بوتاس هم همیکار میکردن ک لوییس ریس نمیبرد مکس هم میومد پیت بوتاس موند ک مکس پیت نیاد

      • سامان

        16

        6

        چرا هی میگید استراتژی نداشت؟؟جای مهندس ردبول بودی چیکار میکردی؟الان که مسابقه تموم شد حتما میگی اینکار و اونکار,برادر از سه سکو وقتی دو تاش دست مرسدسه به راحتی هر نقشه ایی بکشی خرابش میکنن,مخصوصا یه ور قضیه سِر همیلتون باشه,آخه لعنتی یه دور,یه پیچ,یه خروج نباید اشتباه کنی تو؟؟اسطوره👏👏👏

      • Amir.Redbull99

        5

        3

        کلی بخوایم مقایسه کنیم ردبول خیلی قوی بوده تو استراتژی تو چندفصل اخیر و همچنین تو پیت استاپ .
        با یکی دو مسابقه نمیشه همه چیو زیر سوال برد که میگید ردبول تیمی نیست که بخواد قهرمان بشه.
        اگر هم منظور خود ماشینه که امسال خیلی ماشینش به مرسدس نزدیکه و گاها برتر

      • NICO ROSBERG-06

        0

        0

        دقیقا
        تو یک مقاله دیگه سایت هم من گفتم اینو،که گسلی و آلبون و پرز هر۳ در یک کلاسه،رانندگیشون اما این ردبوله که با این ماشین داره دور خودش می‌چرخه.

      • ferarri

        3

        2

        قضیه اینه ک جدا از هرچیزی مکس واقعا ی راننده با استعداده ک این استعداد خیلی کمیابه و تو هر کسی نیس .
        حالا ک ردبول ماشینو جوری طراحی میکنه ک برای مکس راحت باشه ، چون بقیه راننده ها اون استعداد ککس رو ندارن نمیتونن با اون ماشین سازگار شن

    • STR34

      10

      22

      پیت اول مکس عالی پیت دوم بچه های فراری مشاوره دادن؟ خاک برسر استراتژیستتون. همرو جم کنید بسوزونید. مکس میتونست اول بشه. خاک.. . کلوخ

      • Fooad25

        17

        3

        بچه های فراری(((((:
        جالب بود

      • STR34

        8

        14

        کاملا استراتژی مزخرف ردبول بود. کار انگلیساس واقعا! آخه چرا همچین گندی زدین من گفتم مکسو سریع میارن رو سافت. همیلتون جالبه شاکیم بود که برسم به مکس دیگه لاستیکم کمه مهندسش گفت اون بدبخت اصلا لاستیک نداره همیلتونم دیگه دید حرف حساب جواب نداره گفت ایول! خاک برسرت ردبول. قرصای آرام بخشم کووووو

      • سامان

        7

        4

        سری دیگه اول میشه اگه مرسدس به مسابقه نرسه😂😂

    • Amir

      13

      2

      لوییس تو استارت اشتباه کرد ولی عالی استرادژی رو اجرا کرد, مکس هم عالی استارت زد ولی استرادژی درستی نداشت و همچنین پیس عالی نداشت ,(تایرش کهنه تر بود ولی اگر هم زود پیت میرفت باز پیس لوییس رو مدیوم در کل بهتر بود امروز ,) لکلرک هم عالی بود , تقریبا حس بحرین رو داد ولی اختلاف تایر ها اینجا خیلی بیشتر بود ,اما این هم در نظر بگیریم تو اسپانیا سبقت خیلی سخت تره , در کل نیمه ابتدایی برای مرسدس تقریبا فاجعه بود ولی نیمه دوم واقعا استرادژی عالی و عملکرد زیبا راننده ها ورق رو برگردوند ,بوتاس هم تقریبا از دستور تیمی سرپیچی کرد و لوییس مجبور به سبقت شد , واقعا نفهمیدم بوتاس چرا را نمی داد با اینکه میدونست کلا استرادژی ها فرق داره و لوییس در حال گرفتن مکسه. در کل مسابقه جالبی بود.

      • foad.ma

        15

        3

        تبریک ویژه به تیم بزرگ مرسدس و رانندش ، انقریب منتظر تعویض دوباره صندلی پرز باشید
        اینبار با فتل ، پرز دوباره به تیم سابقش بر خواهد گشت
        موفق باشید

      • Mahmood.ghaedi

        4

        7

        Foad
        پرز خوب میشه شک نکن
        اگه ی درصد هم این سناریو شما اوکی بشه و ب سب پیشنهاد بدن خودش نباید قبول کنه هرچند کلا خیلی زوده ولی تا الان سب با استرول 3.1 بعد بیاد هم تیمی مکس بشه
        مکس در حال حاضر نابودش میکنه

      • Majid

        4

        9

        بوتاس به اون خوبی راهو باز کرد دیگه چکار می کرد ترمز می زد سرعتشو کم می کرد که لوییس رد بشه.‌ اتفاقا جایی که هیچکس سبقت نمی گیره راهو باز گذاشت بره. دستور تیمی برای این نیست سرعتو کم کنی فقط نباید دفاع کنی که اصلا اینکارو نکرد.

      • farshad.b

        4

        2

        آقا محمود قائدی سلام . با وجود اینکه یک دنیا انصافت رو قبول دارم و بسیار واقع بینانه نظر میدی ولی در مورد پرز باهات مخالفم . اگر خاطرت باشه آخر فصل قبل که خبر انتقال پرز اومد هم گفتم بعید میدونم این جابجایی جواب بده چون تفاوت بین خودروی ریسینگ پوینت و رد بول خیلی بیشتر از حدیه که پرز توی چند مسابقه بتونه باهاش مچ بشه . البته رد بول هم با انهمه انتقادی که از البون میشد چاره ایی نداشت و باید این ریسک رو میکرد ولی واقعیت اینه که جواب نداده و تا بخواد تغییری کنه کار از کار گذشته . شاید بد نباشه رد بول توی ریس ترکیه برای امتحان هم که شده یک شانس به البون بدهند و ریس پیس اونو با پرز مقایسه کنند .قطعا حالا البون روحیه بهتری خواهد داشت چون پرز هم ثابت کرد که اربی16 چه خودروی چموشیه و هم تفاوت خودرو امسال با پارسال رو هم بهتر درک خواهد کرد .

      • Mahmood.ghaedi

        4

        1

        فرشاد جان
        پرز فرقش اینه ک تجربه داره
        هنوز زوده بخوایم بگیم ک بدرد ردبول نمیخوره
        من ک شخصا دوس دارم پرز تو بازی باشه در حد بوتاس باشه هم خوبه و فکر میکنم میتونه میتونه با ماشین اوکی بشه فقط کمی زمان نیاز داره

      • farshad.b

        5

        0

        محمود جان اگر نزدیک بوتاس هم باشه که عالیه منم از خدامه . ولی حالا که شما دوست داری باشه منم میگم باشه . ما مخلصیم 😁🌹

      • Amirali

        4

        4

        ماشین پرز رو بدن به سب و ببینن چطور هم تیمیش رو به خاک و خون میکشه.

      • پویا اردلان

        1

        0

        دوستگرامی استراتژی . شما به اشتباه میگویید استرادژی.

    • علیرضا

      0

      0

      چرا بعد پیت همیلتون وقتی هنوز شانس اندرکات واسه مرسدس نبود مکس رو به پیت نبردن؟؟؟

    • Max33vr46

      1

      0

      نمیدونم علت چی بود ولی مکس تو کفی تو ماکسیمم سرعت نفر بیستم بود لوئيس تو کفی بدون دی آر اس یک و نیم دهم زمان کسب می‌کرد تبریک به همیلتون که تیمی فوق العاده بودن و واقعا کل تیم مرسدس امروز نشون داد از تیم ردبول بهتره البته از یه نوشابه ساز انتظار بیشتری نیست تیم خوبین ولی نه در حد مرسدس حالا به خیلیا صابت شد ماشین مرسدس سریعتره و گزارشگر با انصاف شبکه ورزش که انگار کارش فقط کوبیدن مکسه وقتی تو نظر سنجی مردمی اول بود طعنه میزنه مکس چیکار کرده که باید بهترین باشه با ماشینی که کندتره تا قطرات آخر زور ماشینو بیرون کشید مکس امروز نه به همیلتون بلکه به ردبول، پیت استاپ ردبول، و در نهایت به سرجیو پرز باخت ولی در کل تبریک به همیلتون تیم برتری دارن

    • mohammad ali F1

      8

      2

      مسابقه خسته کننده بود کمی.
      من میدونستم که همیلتون از مکس سبقت میگیره و اینکار را هم کرد.
      عجیب ترین چیز امروز هم lap شدن حتی نفر هشتم یعنی لندو نوریس بود.
      من فقط منتظرم ببینم مسابقه موناکو چی میشه چون پیست باریکی هست و اولین باری هم هست که مسابقه در این پیست رو زنده تماشا میکنم.
      و مثل همیشه هم ما پین فاجعه ای برای فرمول یک😑

    • aki

      8

      8

      😇ردبول سریع ترینه و اینو همه میدونن!

      • Se5Mi7

        0

        9

        😂😂
        فقط جا داشت بگه: “منم لوییس فنم اینو همه بدونید!”

      • Amirali

        4

        1

        والا فقط کارشناسان وطنی نمیدونن:)
        یک نگاهی به گرافیک های فرمول یک بدبخت هم بکنید ضرری نمیکنید

      • NICO ROSBERG-06

        0

        2

        ردبول سریعترینه؟
        با کدوم معیارها این و گفتی؟
        فعلا یه نگاه به مرسدس و همیل کن تا بعد..
        منتظر۸شتمین قهرمانیمونیم.،☠️

      • پویا اردلان

        0

        0

        برای شما که کلا هر کی تند تر بره سریعتره ، کاملا حرفت درسته. اما از نظر کارشناسان اینطور نیست. قبل از اینکه بخواین کسی را مسخره کنید اول یادتان باشد‌، که خیلی از شماها با همین شخص فرمول یک را متوجه شدین. کاری ندارم که الان همه میان میگن ما فقط سال اول زندگیمون را فرمول یک ندیدیم مابقی پای ثابتش بودیم . این اخلاق ناب بچه های داخل کشور است. اما قبل از هر چیز ابتدا اینکه شما که از هر نظر دانش اون شخص را نداری برو بیین بر چه اساسی اینو میگه. البته اگر قرار باشه شما هم همان چیزی را که ایشان متوجه میشوند شما هم به همین راحتی متوجه بشی که نمیشه.

        اینجا هواداران فرمول یک در امریکا ، حرف جالبی میزنن:
        When a person who knows a lot more about you in terms of knowledge, experience, and understanding of a particular subject, if he claims something that is against your opinion, if you do not want to be ridiculed, first go and see on what basis he is saying this. But because you are afraid you know the reasons better, you usually go to gatherings where they probably think like you and say things from which a healthy sentence cannot be extracted. These characteristics are spreading in third world countries such as the tsunami.
        البته این حرف بسیار تلخی است.

        همان شخصی که داری نقل قول میکنی لایوی گذاشته در مورد مسابقه اسپانیا و سیو هم شده ، ب و ببین تا متوجه شوی.

        موفق باشید.

      • پویا اردلان

        0

        0

        برای شما که کلا هر کی تند تر بره سریعتره ، کاملا حرفت درسته. اما از نظر کارشناسان اینطور نیست. قبل از اینکه بخواین کسی را مسخره کنید اول یادتان باشد‌، که خیلی از شماها با همین شخص فرمول یک را متوجه شدین. کاری ندارم که الان همه میان میگن ما فقط سال اول زندگیمون را فرمول یک ندیدیم مابقی پای ثابتش بودیم . این اخلاق ناب بچه های داخل کشور است. اما قبل از هر چیز ابتدا اینکه شما که از هر نظر دانش اون شخص را نداری برو بیین بر چه اساسی اینو میگه. البته اگر قرار باشه شما هم همان چیزی را که ایشان متوجه میشوند شما هم به همین راحتی متوجه بشی که نمیشه.

        اینجا هواداران فرمول یک در امریکا ، حرف جالبی میزنن:
        When a person who knows a lot more about you in terms of knowledge, experience, and understanding of a particular subject, if he claims something that is against your opinion, if you do not want to be ridiculed, first go and see on what basis he is saying this. But because you are afraid you know the reasons better, you usually go to gatherings where they probably think like you and say things from which a healthy sentence cannot be extracted. These characteristics are spreading in third world countries such as the tsunami.
        البته این حرف بسیار تلخی است.

        همان شخصی که داری نقل قول میکنی لایوی گذاشته در مورد مسابقه اسپانیا و سیو هم شده ،

        ببین تا متوجه شوی.

        موفق باشید.

    • Zeed

      8

      2

      اوففف.عجب روزی وعجب مسابقه ای بود امروز.
      1_3به نفع همیلتون.تبریک به همیلتون و طرفداراش (از جمله خودم)خب از مسابقه ی امروزچی یاد گرفتیم:
      1.استراتژی تیم مرسدس فوق العاده بود.
      2.بوتاس حتی با وجود دستور تیمی به هملتون اجازه ی رد شدن نمیده وهمیلتون مجبور میشه ازش سبقت بگیره.
      3.همیلتون شانس نمیاره بلکه با تمام وجود تلاش میکنه.

    • Miladangler

      2

      3

      خوشحالم که دیگه نمیبینم . مسابقه شده بین دو نفر و دو ماشین . تو لیگی که بیست ماشین و ده تیم هست خیلی مسخرست این قضیه . اگر از یک تیم بودن برای من خیلی جذاب تر میشد . چکو هم از ریسینگ پوینت رفت ردبول چقدر براش بهتر شد . و کم کم دارم مطمئن میشم سباستین فتل بعد کانادا پیارسال جون کندن تو ماشین رو گزاشت کنار و بخاطر شرایط موجود با چهار قهرمانی خودش کنار اومد .

    • Amirali

      6

      2

      متاسفانه برای مسابقه امروز خواب موندم و بعدش دیدم یکی یک متنی منتشر کرده بود که حدس زدم مکس برده.استارت هم که دیدم خیلی ناراحت شدم و دیگه واقعا فکر میکردم مکس میبره ولی بازم شاهکار لوییس همیلتون این نابغه رانندگی کار رو برای خودش و مرسدس در آورد.دوستان میگن چرا برای وستپن پیت نرفتن خب من واقعا دلیلش رو نمیدونم ولی به نظر میاد فکر کردن اگر پیت برن احتمالش بیشتره لوییس رد بشه.من واقعا از مسابقه لذت بردم و سورپرایز ویژه ای برام داشت امیدوارم شما هم لذت برده باشید دوستان عزیز.
      یک روز عالی بلکه فوق العاده برای دنیل دوست داشتنی و رانندگی حرفه ای از لکلرک جوان.در بقیه مسابقه به جز بدشانسی مجدد سب نکته خاصی ندیدم طبق معمول پیست خسته کننده اسپانیا.این دفعه هم اگر این شاهکار اتفاق نمی افتاد هیجان خاصی نداشت.
      راستی دوستان همیشه معترض به دستورات تیمی مرسدس دیدین که ایندفعه نه خبری از Valtteri it is James بود و نه هیچی سعیش رو کرد جلوی لوییس رو بگیره ولی نتونست.در صورتی که پرز به سادگی و با دستور تیمی اجازه عبور رو داد.
      تبریک به طرفداران لوییس،لکلرک و دنیل
      و اینکه نمیتونم آخرش یک کری دوستانه هم برای طرفداران مکس نخونم.ایشالا دفعه بعد:)))))))

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      8

      2

      تبریک به طرفداران سر لوییس همیلتون و مرسدس و فرمول یک
      دوستان من خیلی وقت بود اصلا کامنت نمیذاشتم ولی کاملا کامنت ها رو میخوندم .

      من قبول دارم که مکس راننده خوبی هست ولی طی چند ریس اخیر یه روش رو داره پیاده میکنه .
      توی استارت یه جوری حمله میکنه که یا من باید عبور کنم یا تصادف کنیم 😅😅اگه یه راننده بی تجربه در مقابلش بود قطعا تصادف میکردن و هر دو از ریس خارج میشدن اما همیلتون هر بار دقیقا کاری که از قهرمان ۷ باره جهان انتظار میره رو انجام میده یعنی مدیریت هیجان و نیوفتادن در دام ادرنالین یک جوان جویای نام که قطعا با استعداد هم هست بنام مکس ورشتپن
      لوییس در ابتدا اجازه میده که مکس رد بشه چون به خودش و تیم ایمان داره که میتونن ازش عبور کنن .
      و این است که لوییس همیلتون میشه سر لوییس همیلتون

      مکس باید این رو بدونه که هر راننده ای مثل همیلتون نیست که مدیریت کنه و در ابتدا اجازه عبور بده ، بعد از بازنشستگی لوییس ، راسل یا لندو یا اوکون یا هر کدام از استعدادهای جوان پشت ماشین بشینن قطعا این رفتار مکس رو به عنوان قلدری و باج خواهی میبینن و زیر بار نخواهند رفت حتی به بهای خروج از ریس ، در ضمن اونها هم مثل مکس کم تجربه هستن و ایمانی که لوییس به توانایی خودش داره رو ندارن

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        4

        6

        چارلز هم عالی بود امروز
        فقط یه چیز رو میگم فن های چارلز لطفا ناراحت نشید چون به هیچ عنوان منکر استعداد چارلز نیستم فقط حس شخصی من هست و قطعا اهمیتی واسه کسی نخواهد داشت و جنبه فان قضیه رو ببینید و شاید یادی از بچگیاتون هم مردین و لبخندی زدین ،
        از صحنه ای که چارلز و سب در ۲۰۱۹ با هم تصادف کردن و از دید منه بیننده مقصر چارلز بود و بینوتو اومد و از چارلز جانب داری کرد ازش متنفر شدم چون واسم خاطرات بچگیم‌زنده شد 😂😂😂😂
        اقا ما بچه بودیم یه پسر عمو داشتیم چند سال از من کوچیکتر بود و خوشکل هم بود 😅😅 اقا گیر میداد که منم بازی بدین بعد یه جا میخورد زمین یا کسی روش خطا میکرد شروع میکرد به گریه و زاری و بلد بود کاملا جلب توجه کنه و کل خانواده رو جمع میکرد یکی ست و صورتشو میشست یکی اب قند واسش می اورد مادر منم منو دعوا میکرد که چرا حواست بهش نبوده و …
        خلاصه یه بچه لوس که همیشه حمایت همه جانبه همه رو داشت و من ازش متنفر بودم 😂😂😂
        اقا این چالز با استعداد و درجه یک هم همش منو باد اون بچه لوس رو یاد من میاره 😂😂😂

      • Amirali

        2

        2

        خاطره بامزه ای بود.من بیشتر دلم برای سب سوخت تا از جانب داری بدم بیاد.از بینوتو متنفر شدم ولی نه از شارل.

      • 🏁Parsa16

        2

        1

        حسام ۴۴
        چارلز داشت برای سومی سال میجنگید،احمق که نبود کاری کنه که دوتاشون اوت بشن

    • NICO ROSBERG-06

      1

      5

      1تا3-همون همیشگی
      لکلرک خیلی خوب بود.ب طرفدارای ریکاردو هم تبرسک میگم
      کیمی خوب بود -آلونسو هم روز خوبش نبود.

    • NICO ROSBERG-06

      1

      3

      1تا3-همون همیشگی
      لکلرک خیلی خوب بود.ب طرفدارای ریکاردو هم تبریک میگم
      کیمی خوب بود -ولی آافاش بیشتر ازین نفس نداشت-آلونسو هم روز خوبش نبود.

      • Amirali

        3

        1

        شما چند پست قبلی به من توهین خیلی زشتی کردید و اینجا هم از مهارت همیلتون در مسابقه گذشتید.تا الان شک داشتم که کاربر الکس آلبون باشید ولی با اظهارات اخیرتون دیگه مطمین شدم.

      • NICO ROSBERG-06

        0

        4

        داداش چی زدی؟
        من کجا از مهارت لویس گذشتم فقط دیگه خدایی با اون وضعی که با مرسدس نیومد گرفتن مکسی که لاستیک نداشت مهارت میخواست؟
        خوشحالیم و بابت بردامروزمون خراب نمیکنم
        آلبونم خدا بیامرزدش..هرجا هست سلامت باشه .
        برای شمام آرزوی سلامتی میکنم .

      • Abbas

        0

        0

        امیرعلی 👏👏👏👏👏،از کامنتاش میشه متوجه فیک بودنش شد

    • AliA

      5

      1

      در مسابقه مونزا ۲۰۱۹ لوییس در شرف گرفتن لکلرک بود ک اشتباه کرد نوبت رسید ب والتری ک اونم نتونست حتی دی ار اس بگیره چ استعدادی داره این پسر فک کنم تنها رقیب همیلتون در ماشین برابر باشه

    • Mmd9024

      3

      2

      برخلاف مرسدس فنا که اکثرشون معتقدن ماشین برتر امسال واسه ردبوله باید بگم هنوزم مرسدس بهترین ماشینو، شما نگاه کنید چه توی تعیبن خط چه توی سرعت مسابقه ای از ردبول بهتره و دلیل دیگه که بنظرم باعث میشه مرسدس ماشین بهتری داره اینکه فقط بر اساس همیلتون توسعه پیدا نکرده برخلاف ردبول که ماشین انگار فقط و فقط برای مکس ساخته شده ، شما میبینید راسل با دو روز تمرین چه مسابقه ای میده با ماشین مرسدس ولی اگر بیاد پشت فرمون ردبول عمرا بتونه همچین نتیجه ای و رانندگی انجام بده

  2. 🏁Parsa16

    20

    0

    تبریک به لوییس و طرفداراش

  3. SIR Lewis Hamilton

    29

    3

    98مین برد و 5مین برد پیاپی لوئیس تو این پیستو به طرفداراش تبریک میگم

    • سامان

      30

      2

      واقعا هر سری خرگوش رو در میاره از کلاهش.اگه باز بیان به همیلتون چیزی بگن کاملا مغرضانه و از سر لجبازیهای کودکانه خواهد بود.مسابقه قبل گفتم دوست دارم هر مسابقه سر لوییس عقب بیوفته و غرش کنان بره سمت سکوی اول.بالاتر از بینظیر کلمه ای نیست در وصفش

      • Erfan

        7

        32

        غرش لوییس رو تو استارت دیدیم.))😆

      • Arvin.Hamilton 44

        26

        7

        Erfan
        پس هر کی استارت بهتری زد از این به بعد برنده مسابقه است نه؟

      • Erfan

        8

        29

        میخوایید با ماشین برتر و استراتژی و بیت استاپ های بهتر لوییس ۵ ام تموم کنه .)))))

      • Arvin.Hamilton 44

        20

        3

        Erfan
        من از طرف ردبول عذرخواهی میکنم که بلد نیستن استراتژی بچینن
        خب لوییس چیکار کنه اونا بلد نیستن استراتژی خوب بچینن؟

      • سامان

        25

        6

        عرفان خان خوش خنده.دیگه چیزی نگو که بگیم چیزی از فرمول یک بارت نیست.هر کی مسابقه رو دیده میدونه کی غرش کرد کی له شد کی گریه کرد و کی خندید.

      • Fastboy 44

        30

        6

        به کامنتای این هیتر کاری ندارم
        ولی سخن بزرگان رو یادتونه؟!
        “مکس فردا خودش جوابتونو میده”
        !!!!!!!

      • سامان

        18

        3

        دیگه مرسدس شد ماشین برتر:))دو مسابقه دیگه ببره میگه یه جای کار تقلب کردند که همیشه اول میشن

      • سامان

        17

        2

        اگه دست عرفان بود که کل مسابقه رو تو یه استارت تموم میکرد.داداش هر گرند پری بالای 300 کیلومتره.فقط تو استارت نیست.پیچ داره مهره داره باید بتونی خوب ببندیشونو واز کنی تا بری رو سکو

      • Max33vr46

        11

        31

        بله فستبوی خان تقریبا تو همون استارت جواب داد و داشت با پیروزیش کارو تکمیل می کرد ولی تیم ردبول و سرجیو پرز کلی کمکش کردن تا یه مشت از لوئيس بخوره و به خیلیا صابت شد ردبول برتر نیست حالا دیگه شما چی میگید نمیدونم ولی من نظر شخصیم اینه که مرسدس بهتره

      • محمد جواد سلیمانی

        26

        4

        دقیقا سامان
        من موندم این مکس فن ها چرا اینقدر ادعا دارن
        مگه همتون نمیگفتید که ماشین ها امسال تقریبا برابره و مکس خودشو نشون میده حالا که ۳-۱ شده میگید ماشین ها فرق دارن مرسدس ماشینش خیلی قویه
        چرا نمیگید رانندمون هنوز کاملا پخته نیست
        چرا نمیگید استراتژی مون ضعیفه.
        لطفا کری میخونید کری منطقی بخونید😎

      • Erfan

        8

        13

        مکس فن کجا بود؟
        ولی حقیقت اینه همه چی مرسدس از ردبول بهتره

      • Mahmood.ghaedi

        11

        1

        این ورزش فرمول1
        فرمول 1 یعنی بالاترین سطح در همه چیز از مهندسی تا رانندگی
        لطفا در سطح همین ورزش طرفداری کنید لطفا

      • Majid

        1

        6

        ردبول وقتی یک راننده سریع در مقابل دو راننده سریع مرسدس داره هیچ راهی نداره بتونه است استراتژی بهتری بچینه و شکست قطعیه.‌ باز ردبول شانس آورد، لک لرک‌ چند ثانیه بوتاس رو عقب نگه داشت وگرنه ممکن بود دوم هم نشه.

      • Amirali

        12

        0

        متاسفم برای کاربر عرفان که باز هم میاد و از برتری ماشین مرسدس میگه.کلا به گرافیک های فرمول یک هم توجه میکنی دوست عزیز یا اینکه فقط به کلاه مکس نگاه میکنی؟چون غیر از این امکان نداره متوجه نشی.استارت هم دلیلش فقط و فقط یک ماشین برتر و دو هوشیاری مکس بود که بعدش جواب این زرنگیش رو هم گرفت.
        مرسدس و لوییس با مهارت و استراتژی بردن.انگار ردبول باید یک پولی هم بده فیا بر علیه استراتژی مرسدس قانون وضع کنه.

  4. محمد یاسین

    22

    1

    مجارستان ۲۰۱۹ ورژن ۲۰۲۱ تبریک به طرافداران همیلتون

    • محمد یاسین

      19

      2

      چارلز واقعا بی نظیر و عالی بود اگه یک روزی سب دیگه تو فرمول یک نباشه تنها کسی که میتونه برای من جایگزینش بشه چارلز هست واقعا محشر بود مخصوصا تو دورای اول که جلوی بوتاس رو گرفت باورنکردنی بود

      • Pouria

        21

        2

        فراری ضعیف تر از مرسدس ه وگرنه معلومه چالز راننده بهتری از والتری هس

      • mohammad

        17

        11

        چارز راننده خوبی هست هرچند بخاطر غرغراش تو روسیه و سنگاپور دوسش ندارم ولی راننده خوبیه حتی به نظرم از مکس هم بهتره

      • miladleclerc16

        11

        1

        دورای اول عالی دفاع کرد والتری رو قشنگ پشت سر نگه داشت تا لاستیکاش نابودشه

      • ایرن

        5

        1

        تقریبا سبقت چارلز از بوتاس باعث شد استراتژی مرسدس تغییر کنه و همیلتون مجبور بشه تنهایی با مکس رقابت کنه.
        واقعا چارلز داره یه سطح بالاتر از خودروی فراری مسابقه میده. امیدوارم ساینز هم زودتر با خودرو مچ بشه تا فراری یه ترکیب جوان و عالی از راننده داشته باشه.

  5. محمد

    27

    2

    حالا حالا مونده به مهندس های مرسدس برسید😁😁😎😎

    • mohammad

      11

      0

      یک پکیج کامل مرسدس

    • ایرن

      3

      1

      استراتژی مرسدس عالی بود.

      اما چیزی که تقریبا ندیدم چسی اشاره کنه پیت اول مسابقه توسط هاس و ویلیامز بود که استراتژی عالی ای بود مخصوصا برای ویلیامز.

  6. Fastboy 44

    18

    3

    97th Win Buddy!
    Yessssssss!
    Whoooooha!
    ایول به شخصه اصلااااااااا فکرشو نمیکردم بتونه حتی به مکس برسه،چه برسه به سبقت!
    دمت گرم رفیق!
    خیلی chill!
    👑
    🇬🇧
    🔝
    💜
    🔨
    #TeamLH
    #HammerTime
    #TheBest

    • Fastboy 44

      26

      1

      از اتاق فرمان اشاره میکنن برد شماره 98 بوده !

      • Hamoon

        7

        0

        از تو بعید بود
        :))

      • Fastboy 44

        10

        0

        🤣
        ولی خوبه خیلی Fast اشتباهو جمع کردم🤣

    • Zed pi

      11

      1

      98 بود فک کنم🤔

    • بوتاس فن!!!

      23

      4

      لذت بردیم!!واقعا خدا رو شکر میکنم جفت راننده های مورد علاقم تو ی تیمن و اون تیم الان در اوجه.من جای لوییس استرس داشتم که نکنه نرسه.تو اون فشار بدون اشتباه رانندگی کردن فقط کار اسطورس

  7. بوتاس فن!!!

    24

    2

    عجب شاهکاری!!گاراژ مرسدس فول العادس.بازم پرتکرارترین سکو تاریخ فرمول یک رو دیدیم!!بوتاس هم خوب بود

  8. 🏁Parsa16

    8

    14

    همه معمولی بودن به جز چارلز و لوییس و گسلی و کیمی

    • Max33vr46

      7

      22

      و مکسی که پشم بود و هزارتا اشتباه کرد و باماشین یک ثانیه هردور سریعتر به لوئيس باخت و در حد مازپین بود

    • Mercedes amg

      8

      0

      داداش مطمئنی مسابقه اسپانیا رو میگی ؟
      ۲۳ ساله که فرمول یک رو دنبال میکنم
      این مسابقه یکی از بهترین مسابقاتی بود که تو این بیست و سه سال دیدم

  9. Ali

    8

    21

    اعصابم خورد شد واقعا از اوج حماقت استراتژیستهای ردبول…تو روحت کریستین هورنر…تا دو دور بعد پیت استاپ لوییس میتونستن مکس رو بیارن اون لاستیک نوی سافت رو ببندن رو ماشینش…اونموقع دو سه ثانیه پشت لوییس در میومد و با لاستیک سافتش میگرفت لوییس رو

    • Mahyar.M.VER.33

      13

      8

      اره مکس با سافت فوق العاده سریع بود ولی حالا اینجوری شده دیگه …

      • سامان

        8

        1

        یه دور با تمام قدرت موتور و باطری فست لپ زد که کاملا واسه کسی که میخاد اینکار رو کنه طبیعیه,ولی بعدش سرعتشو حسابی کم کرد تا ماشینش منفجر نشه,اگه اونقدر با سافت سریه بود چرا وقتی تو استارت جلو افتاد فاصلشو زیاد و زیادتر نکرد؟؟چرا همچنان زیر یک ثانیه بود؟دیگه اونطوریام نیس دیگه که با سرعت فست لپ دور مسابقه ایی بزنی

    • mohammad

      8

      3

      الان درک میکنی طرفدارهای سب چه حسی داشتند تو مرسدس

    • Mercedes amg

      7

      1

      دوست عزیز Ali جان قضاوت شما در مورد لاستیک وشتاپن صحیح نیست …مکس اگر لاستیک هم عوض می کرد باز هم همیلتون پیروز مسابقه بود .

  10. Zed pi

    27

    4

    بعد بگین ولتری به لوییس را میده
    بعد بگین ماشین مرسدس سریع تره
    دقیقاً اسپانیا مشخص کرد عیار راننده ها رو

    • Engineer

      15

      33

      دوست من مکس توی رانندگی هیچ چیز از همیلتون کم نداشت.
      استارت بهتر.
      نگه داشتن فاصله و همه چیز عالی بود و حتی توی نظرسنجی مردمی هم اول شد.

      هر دو عالی بودن.

      ولی همیلتون باید خیلی خوشحال باشه که همچین تیمی پشتشه.

      من گفتم نمیشه شما اشتباه کنید و قهرمان جهان هم بشید.
      از همین الان ردبول باید بساط قهرمانی رو جمع کنه.

      سوتی در این حد هر بچه ای متوجه میشد که همیلتون از مکس رد خواهد شد و فرصت جبرانی هم نیست.

      منتها این تایر سافت رو اگر 10 دور زودتر میبستن هم تا 15 دور مسابقه رو جواب میداد هم همیلتون انقدر فاصله رو کم نکرده بود و هم مکس 10 دور فرصت داشت که 25 ثانیه با همیلتون رو جبران کنه با سافت میتونست.

      مقصر 100% باخت مکس ردبول هست.
      5 دور مونده بود تایر مکس رو عوض کردن 25 ثانیه پشت همیلتون دراومد.
      و تا دور اخر فاصله رو کرد 15 ثانیه.

      حالا اگه این استراتژی رو 10 دور قبل انجام میدادن هم همیلتون 10 دور کندتر میشد و فاصله کمتر بود و هم مکس 10 دور سریعتر میشد و راحت میتونست این 25 ثانیه توی 15 دور رو با سافت جبران کنه.
      تازه اونموقع چون مکس زودتر پیت انجام داده بود قطعا فاصله همیلتون 3 و 4 ثانیه هم کمتر بود چون 10 دور دیگه باید میزد که بشه 25 ثانیه.
      و این تایم حدود 20 ثانیه میشد با 15 دور وقت و تایر جدید تر سافت.
      حتی توی پیت 1 مکس هم 2 ثانیه کند عمل کردن.

      این یعنی عملا مسابقه بچه رو خراب کردن.

      • 🏁Parsa16

        28

        9

        انجینر چقدر بهانه تراشی اخه؟

      • Arvin.Hamilton 44

        27

        4

        راننده روز لوییس شد نه مکس
        آخر مسابقه هم نوشت

      • محمد یاسین

        18

        2

        موافقم ولی به نظر من همیلتون وقتی دید از مکس رد شده و مکس هم رفت پیت یک کم شل کرد

      • Engineer

        16

        9

        🏁Parsa16
        پارسای عزیز من بهانه تراشی نکردم.

        همیلتون و مرسدس عالی بودن.
        نه دستور تیمی بود و نه شانس و هیچی.

        تنها 1 چیز درکار بود.
        مرسدس عالی.
        همیلتون عالی.
        ورشتپن عالی.
        ردبول افتضاح.

        حقیقتا مکس شانس برنده شدن داشت.
        استراتژی افتضاح بود.
        40 دور رو با مدیوم زدن و واقعا تابلو بود که همیلتون رد خواهد شد.

        و از اون عجیب تر این بود که هیچ واکنشی نشون نداد ردبول.

      • MERC

        29

        1

        مگه بازی کامپیوتریه اینجوری حساب میکنی؟
        تایر نرم تر عمرش هم کمتره, درضمن بازی استراتژی مرسدس سر پیت دوم شروع نشد, ولی مرسدس با پیت دوم ردبول رو توی موقعیتی قرار داد که بین ترک پوزیشن و لاستیک نوتر یکی رو انتخاب کنه و امکان این استراتژی به لطف رانندگی بی نقص همیلتون در طول مسابقه بود.

      • Ali

        7

        3

        دقیقا دقیقا👍

      • Abbas

        26

        4

        حتی توی نظرسنجی مردمی اول شد🤣🤣🤣🤣،،،در حد سیکلی نه مهندس🙊🙊🙈🙈🙉🙉

      • mrz_ir

        19

        4

        دومین مسابقه ای بود که سر پیچ اول مکس خیلی بد سبقت میگیره
        اگه مثل ادم مسابقه بده طوری نمیشه
        یجوری سبقت میگیره که” یا من یا هیچکس”
        اگه به جا لوییس راسل بود تو اون وضعیت یه تصادف ترسناک داشتیم
        هر دو مسابقه

      • Ali

        19

        5

        اقای مهندس عزیز یه بار نشد من بیام نظرات رو بخونم شما ایراد و غر نزنی در مورد استارت تو این چند مسابقه که مکس سبقت گرفته یه بار نشد تمیز باشه و همش قصد داره کاری کنه لوئیس رو خراب کنه خب حقم داره کسی تو آینه لوئیس رو ببینه قالب تهی میکنه.
        درمورد مسابقه خب این سبک استراتژی روفقط مرسدس میتونه اجرا کنه چون که به راننده باید ایمان داشت تحت اون فشار بتونه توی یه تایم فریم بخصوص دور بزنه که در حال حاضر مختص لوئیس ، یه نکته ایی این وسطم بماند که پرز راه رو باز کرد و بوتاس راه نداد بالاخره معلومه کل تیم به سمت کدوم راننده غش کرده🤪🤪

      • Engineer

        1

        0

        MERC
        تایر سافت 19 تا 22 دور جواب میداد.

        15 دور که راحت میموند.

        اون لحظه که گزارشگر گفت نمیتونه با سافت تا اخر مسابقه بزنه.
        دور 36 بود و 30 دور مونده بود.

        گزارشگر اونموقع منظورش این بود که مکس مدیوم نداره با هارد هم کندتر میشه و اگه میخواد اندرکات نشه باید این دور بیاد پیت و با سافت 30 دور بزنه.

        که عملا ممکن نبود.

        ولی اگه دور 50 مکس رو میاوردن پیت خیلی شانس پیروزیش بیشتر میشد تا اینکه فقط تماشا کنن.
        قشنگ قابل پیش بینی بود که همیلتون رد میشه چرا هیچ کاری نکردن.

      • STR34

        0

        0

        کاملا استراتژی مزخرف ردبول بود. کار انگلیساس واقعا! آخه چرا همچین گندی زدین من گفتم مکسو سریع میارن رو سافت. همیلتون جالبه شاکیم بود که برسم به مکس دیگه لاستیکم کمه مهندسش گفت ا ن بدبخت اصلا لاستیک نداره همیلتونم دیگه دید حرف حساب جواب نداره گفت ایول! خاک برسرت ردبول. قرصای آرام بخشم کووووو

      • Amir

        14

        0

        نظر سنجی رو لوییس برد , اخرای مسابقه ۴ درصد رای اورد بعد سبقت , لطفا فکت ها رو غلط بیان نکنید.

      • Engineer

        9

        7

        Abbas
        بله من تا جایی دیدم که مکس 19% بود و همیلتون 17%.
        و در این مورد اشتباه نوشتم.

        ولی مرسدس هم خوب بود و این امار برای مرسدس هم خواهد بود.

        از اینکه اشتباه گفتم نظرسنجی مردمی رو از شما تقضای بخشش دارم.

      • Engineer

        6

        13

        Ali
        عزیز من اگه مکس قالب تهی میکرد 30 دور همیلتون رو پشت خودش نگه نمیداشت و فاصله رو حفظ نمیکرد گاها با drs هم نتونست رد بشه.

        چون نمیتونستن توی پیست اسپانیا که پیست خوبی برای سبقت نیست سبقت بگیرن.
        دست به دامن آندرکات کردن شدن و عالی اینکارو کردن.
        عین بحرین.

        باز توی بحرین ردبول یه کاری کرد اینجا که هیچی.

      • Fastboy 44

        18

        1

        Abbas
        ایشون هرچی باشه درس خوندن
        پس توهین به سیکل و میکل و ‌…. نکنین لطفا

      • Engineer

        13

        4

        Fastboy 44
        ممنونم فست بوی جان تو همیشه با احترام صحبت میکنی.

      • Amir

        15

        0

        انجینیر یه جا رو خیلی اغراق کردی , وقتی یه راننده مثل لوییس ۲۵ ثانیه از مکس جلوتره و حدود ۴-۵ دور از مسابقه باقی مونده هیچوقت به تایر ها و ماشین فشار نمیاره و اروم میرونه تا ماشین رو سالم برسونه به گاراژ تا اتفاق سیلوراستون سال پیش تکرار نشه اون ۱۰ ثانیه تو ۵ دور بخواطر این بود که لوییس داشت اروم میروند و مکس سریع وگرنه اگه فاصله کمتر بود و تایر مکس ۶ دور کهنه تر اختلاف اونقدر نبود که بشهرجبران کرد و تایر سافت هم خیلی سریع تموم میشه تو این پیست . استرادژی رد بول اشتباه بود و گفتنش الان خیلی سادس ولی خود لوییس موقع پیت استاپ دوم شک داشت برسه ,(مصاحبه راننده ها بعد مسابقه) شما رو نمیدونم ولی من که دانشم از فرمول یک به اندازه ساده ترین مهندس ردبول نبست , پس نمیگم استرادژی شون بچگانه بود , چون به قول الونسو تو ۲۰۱۲ ابوذبی (همیشه بعد مسابقه استرادژی برتر مشخصه ولی شما قبل مسابقه هیچ پیش بینی نمیتونید بکنید)
        شمارو نمیدونم چقدر اطلاعات از فرمول یک دارید ولی از عزیزانی که مثل بنده بیشتر یه طرفدار هستن تا مهندس تخصصی فرمول یک میخوام انتقاد هاشونو نسبت به تیم ها با زبان ساده تری بیان کنند , خیلی ممنون

      • Engineer

        2

        13

        محمد یاسین
        بله شل کرد چون 25 ثانیه توی 5 دور غیر قابل جبرانه.
        ولی بازم توی 5 دور رسوند به 15 ثانیه یعنی هر دور 2 ثانیه سریعتر.

        نشونه شل کردن مکس هم این بود که فشار روی موتور رو بعد فاست کم کرد که ماشین رو حفظ کنه.
        ولی اگه با فشار بالا هم دور میزد امکان نداشت اون فاصله جبران شه.

      • Lh44

        12

        4

        ENGINEER
        چی میگی لوییس نظر سنجی رو برد .
        مکس جلو بود چون ماشین برترو داره
        اینو دیگه همه میدونن.
        من واقعا معذرت میخوام که ردبول بلد نیست استراتژی بچینه شما چی توقع داری،لوییس بشینه تو ماشین هاس و استراتژیست های فراری رو داشته باشه تا مکسو شکست بده ؟
        فرمول یک همینه یه راننده واسه این که بهترین بودنشو نشون بده فقط باید ماشینش ضعیف تر باشه که لوییس ماشینش از مکس ضعیف تره پس لوییس داره کار خودشو میکنه تو اون پیست سایه به سایه پیشتاز با ماشین ضعیف تر حرکت کنی مهارت نیست دلیل اینم که سبقت نمیگرفت این بود اون پیست سخته سبقت گرفتن اینم همه میدونن
        این حرفتم که میگی مکس اگه مکس ده دور زود تر تایر عوض میکرد باید بهت بگم مکس پنج دور مونده به پایان ۲۲ ثانیه جلو تره چرا قهرمانی شو به خطر بندازه و ریسک اسپین شدنو بخره پس با احتیاط رانندگی میکنه تا راحت مسابقه رو ببره چون نیازی نداره سریع باشه فشارشو اورده ردشو کسب کرده چرا استرس اضافی واسه خودش بخره و اشتباه کنه

      • Engineer

        3

        10

        Amir
        بعد از سبقت مکس هم فشار به موتور نیاورد بعد پیتش.

        در اینکه استراتژی ردبول غلط بود هیچ شکی نکن.
        بالاخره خودم طرفدارشم اگه اشتباه نبود هرگز نمیگفتم.

        مطمن هستم که هر استراتژِی میزاشتن بهتر از این بود که 40 دور توی مدیوم بمونن.

        من نگفتم از 30 دور مونده بعد پیت همیلتون بره به پیت و 30 دور با سافت بزنه که جواب نده این رو توی کامنت دیگه ای زدم که تایید نشده.

        ولی سافت 19 تا 22 دور راحت خوب عمل میکرد.
        15 دور رو 100%.

        پس دور 50 یا 51 میتونستن مکس رو بیارن به پیت.

        شاید بازم میباخت و به اندازه مرسدس هم شانس برد داشتن.

      • Zed pi

        14

        2

        جناب بنده نه انتقادی از کسی کردم که اسم راننده مورد علاقتون رو برای دفاع میارید نه معیارم برای سنجش بهترین رای مردم هلند هستش
        ولی اگه کامنتای هفته پیش رو بخونیم طرفدارای راننده خاصی معتقد بودن اسپانیا مشخص می‌کنه کی بهتره
        فقط جهت یادآوری عرض کردم
        وگرنه قصدم نه کوبیدن شخصی بود نه یادآوری بهتر بودن شخص دیگه ای

      • Lh44

        8

        0

        عذرمیخوام منظورم لوییس بود اشتباه نوشتم تیکه ای که گفتم مکس پنج دور مونده به پایان منظورم لوییس بود

      • SUPER FAST 16

        12

        0

        انجینیر اصلا باهاتون موافق نیستم.خیلی از متغیر ها رو در نظر نمی‌گیرید.که فکر کنم تاثیر آدرنالین باشه

      • Engineer

        6

        9

        Lh44
        تو به نظرت مکس از اسپین ترسید؟
        من گفتم همیلتون بشینه پشت هاس و مهندس های فراری؟

        من فقط گفتم ای کاش ردبول یه حداقل عکس العملی انجام میداد.

        ضمنا توی کفی مرسدس بسیار سریعتر بود.
        شک داری سرچ کن ببین.
        در مجموع دور هر دو ماشین تقریبا برابر بودن.

        خود همیلتون گفته بود ما نمیتونیم توی تعیین خط ها برنده بشیم.
        ولی الان راحت برنده میشن.

        تو به نظرت همچنان ردبول بهتره؟یا برابرن؟
        میرسیدن تو کفی فاصله همیلتون از 1.1 میرسید به 0.9.
        توی کفی فقط موتور موثره.
        اونموقع هردو به پیت نرفته بودن و تایرهای نو و یکی داشتن و این اختلاف سرعت رو چیزی جز موتور نمیتونست باشه چون drs هم نداشت.
        اسلیپ استریم بود ولی هوای کثیف هم بود.
        0.2 توی 1 کفی خیلی زیاده.به نظرت همچنان ردبول بهتره؟

        این رو بیش از 10 دور خودم دیدم توام شک داری تکرارش رو ببین.

      • Engineer

        1

        6

        Zed pi
        بله من جسارت نکردم.که بگم شما چیزی گفتید.
        فقط من قبل مسابقه یادم میاد که بعضی ها گفتن اسپانیا مشخص میکنه ولی من چیزی نگفتم چون خیلی غیر قابل پیش بینی بود.

      • Engineer

        4

        4

        SUPER FAST 16
        متشکرم
        من همچنان فکر میکنم استراتژی بهتری هم میتونست باشه.

      • Majid

        6

        0

        دوست عزیز تو نظر سنجی مردمی همیلتون با 22% اول شد نه مکس

      • سامان

        4

        0

        انقد با اعداد و ارقام ور نرید!مگه میتونست ۱۵ دور با ۱.۱۸ دور بزنه؟؟مگه شارژ باطریش و سوخت و قدرت موتور و دمای ترمز اجازه میداد؟اون تایم واسه تک دور زدنه که همه مقادیر رو بالا میزارن تو ستاپ بعد حمله به فست لپ میکنن بعد تنظیمات برمیگرده به حالت مسابقه ایی,همیلتون دید جلو افتاد و مکس رفت پیت سرعتشو یکم کم کرد.

    • Pouria

      13

      22

      چه ربطی به عیار راننده ها داشت!!!!
      مکس همون استارت عیار خودشو نشون داد که چیه
      این مسابقه رو مکس به لوئیس نباخت ردبول به مرسدس باخت

      • Abbas

        15

        3

        چشم fastboy44,پوزش میطلبم،البت ب درس خواندن و مدرک داشتن هم نیست،دیگر تکرار نمیکنم،از تمام دوستان ک تا الان باهاشون بدرفتاری کردم هم پوزش و طلب بخشش دارم،دگ با هم دوستم❤❤❤❤

      • Fastboy 44

        12

        1

        نه عزیز جان
        درسته “همه” چیز به مدرک نیست
        میخوایم شوخی کنیم با راننده و نظرات اون شخص
        نه با اسمش و کاری که میکنه
        💜💜💜💜💜💜

      • Engineer

        8

        3

        Abbas
        بنده ترم های پایانی مهندسی مکانیک سیالات هستم.
        این اسم رو هم چون یه حالت خاص و تک و جالب داشت انتخاب کردم.

      • Lh44

        10

        0

        ENGINEER
        من مکسو نگفتم لوییسو گفتم .
        بله شما عادتت شده هر ریس بهانه تراشی کنی که لوییس به این دلیل این ریسو برد لوییس این ریسو به این دلیل برد .
        اینو جواب بده اگر لوییس تو کفی فاصله رو میکرد 0.9بعدش مکس فاصله رو میکرد 1.2ثانیه ؟ 1.2کجا 0.9ثانیه کجا ینی مکس کل طول پیست رو 1.2فاصله داشت و لوییس تو کفی فقط جبران میکرد .
        دوست من اگه تیما بیان بگن اره ماضعیف بودیم که تیم مقابل برد که جنگ روانی رو باختن
        ولی بازم هنوز کلی ریس مونده

      • Engineer

        2

        11

        Lh44
        به نظرم من کلا اشتباه میگی
        ببین اول اینکه بنده بهانه نیاوردم و نگفتم به این دلیل که ردبول اشتباه کرد همیلتون برد.

        بالاخره وقتی ماشین برابر باشه برد روی اشتباهات حریف صورت میگیره.
        برای مکس هم همینطوره اگه ببره اگه من میخواستم بهانه بیارم و بگم برای این برد که نمیگفتم برای مکس هم همینه.

        من میگم در صورت استراتژی بهتر ردبول مکس هم شانس برد داشت.
        نگفتم حتما برنده بود ولی به اندازه همیلتون احتمال برد داشت تازه من خودم فکر میکنم حتی میتونست شانس بیشتری هم بیاره.
        پیت استاپش رو هم خراب کردن که شد 4 ثانیه.
        اینم برای همیلتون توی ایمولا پیش اومد.
        من واقع گرا هستم و گفتم همیلتون هم این بدشانسی رو داشته.

        ضمنا مکس توی کل پیست اختلاف رو از 0.9 به 1.2 میرسوند و دوباره توی کفی میرسید به 0.9 و اکثرا drs هم نداشت چون 2 دور که drs داشت رسوند به 0.3 و 0.4 اختلاف رو.

        قبل پیچ ماقبل اخر رو ببین اختلاف 1.1 بود میشد 0.9.
        خوب ماشین ها کاملا برابرن فعلا به نظرم.

        ولی همین که مرسدس در کفی بهتره کلی به نفعش چون اکثر سبقت ها توی کفی با drs هست.
        ایکاش مرسدس توی کل پیست بهتر بود و ردبول در کفی یعنی برعکس بود.

        دیدی توی پورتیمااو مکس نمیتونست از ولتری رد شه.

        حالا به هر حال مکس خودش کند تر از همیلتون نیست.

        تو چرا فکر میکنی ماشین مکس بهتره و همیلتون سریع بوده که اختلاف رو نگه داشته.
        منم میتونم بگم ماشین همیلتون سریع تره و مکس سریع تر بوده که همیلتون بهش نرسیده.

        همه میدونن مکس چقدر سریعه و کند تر از همیلتون نیست.
        من این حرف درسته که ماشین همیلتون بهتر بوده و مکس سریعتر بوده که همیلتون نتوسنت رد بشه.

        اولا تو این پیست سبقت سخته.
        دوما من فکر میکنم ماشینیشون کاملا برابره و سرعت خودشون هم برابر بود برای همین نه مکس میتونست فاصله بندازه و نه همیلتون میتونست فاصله رو کم کنه.

        شاید اگه افتابی بود ردبول بهتر هم عمل میکرد.
        و تایر ها هم کمتر دوام داشت که میتونست باعث استراتژی بهتری بشه برای ما.

        ولی به هر حال تموم شده و ردبول اگه این اشتباهات رو ادامه بده هرگز قهرمان نخواهد شد.

      • Engineer

        1

        6

        اصلاحیه:یه خط رو اصلا معلوم نیست چی نوشتم.(کلی)
        “من این حرف که ماشین همیلتون بهتر بوده و مکس سریعتر بوده که همیلتون نتوسنت رد بشه رو قبول ندارم خودم و به نظرم ماشین ها برابرن.”

    • Engineer

      12

      19

      Pouria
      دقیقا این مسابقه عیار راننده هارو مشخص کرد که مکس و همیلتون میتونن هم سطح هم باشن.

      ولی عیار تیم هارو هم مشخص کرد.

      که مرسدس خیلی باهوش تر و بهتر از ردبول هست و استعداد مکس توی این تیم در حال هدر رفتنه.

      • Erfan

        6

        12

        مکس به دربول باخت

      • Fastboy 44

        18

        6

        شما میگی استعداد مکس در حال هدر رفتنه،میشه بگی در حال حاضر چه جایی بهتر از ردبول میتونه بره مکس ورستپن؟!
        تیمی که از اولین ریسش خیلی خوب پشتشو داشته(مثل وتل برای فراری)
        این همه پیت استاپ خارق العاده داشته ردبول
        همچنین استراتژی های خوب
        مرسدس هم یه جورایی اشتباه کرد،چون اون دور پیت اول مکس اگه میومد،جلوش در میومد احتمال زیاد
        ولی خب این مسابقه ورستپن به شاهکار لوییس پرفکت همیلتون و مرسدس ای ام جی پتروناس باخت!

      • Engineer

        7

        11

        Fastboy 44
        فست بوی
        منم میدونم که فعلا هیچ جایی بهتر نیست برای مکس.

        ولی واقعا نگاه کن تا 30 دور چجوری خوب با همیلتون فاصله رو حفظ کرد.

        حقیقتا مکس لیاقتش مرسدسه.
        میدونی منظورم چیه یعنی تیمی که تلاش کنه زحمت رانندش رو هدر نده.

        میتونست حداقل یه واکنشی یا یه کار بهتر انجام بدن.
        ولی ردبول نگاه کرد و پیروزی تیمی رو تقدیم مرسدس کرد.

      • Ali

        4

        12

        تو چقدر خوبی پسر…آفرین…مکس به رد بول باخت نه به لوییس…واقعا میتونست اول شه امروز😔

      • سامان

        11

        3

        هم سطح بودن یه چیزه,اون سطح رو ۷ سال نگه داشتن چیز بسیار متفاوتیه,بعد ۷ قهرمانی جهان,۱۰۰ پول,۹۸ قهرمانی,مکس میشه هم رده سر همیلتون😂😂

      • Engineer

        1

        8

        سامان
        هر کی یه جور مقایسه میکنه
        من روی امار و قهرمانی و برد مقایسه نمیکنم
        خیلی چیزها میتونه فرق کنه دوست ندارم بازم بحث ماشین رو بکشم وسط

        همیلتون 7 قهرمانی و باتن 1 قهرمانی داره
        همیلتون 9 فصل ماشین برتر داشته و باتن 1 فصل

        آیا همیلتون بهتر از باتن
        بله بهتر هست ولی اختلاف خیلی خیلی کمه
        اینطوری باید باتن الان 5 یا 6 قهرمانی داشت
        توی 3 سال که همتیمی بودن کاملا برابر و همسطح بودن
        فقط توی پول و فاست و اینجور چیزا همیلتون بهتر عمل میکرد
        در مجموع امتیاز 3 فصل باتن 15 امتیاز بیشتر هم برای تیم اورده بود
        تازه باتن 1 فصل رو هم 2 ام شد با همون ماشین.

        شما با قهرمانی حساب کن ولی در قهرمانی 1 راننده ماشین و تیم هم دخیله
        حالا هر راننده ای باشه

        شما باید امار رو در رو در نظر بگیری
        که مکس هم سرعت همیلتونه و فقط از کم تجربگی نسبت به همیلتون اشتباهش بیشتره.

    • Engineer

      7

      24

      بعد یه سری دوستان مینویسن دیگه ردبول انقدر استراتژی حالیش میشه از ما بیشتر.

      ولی این سر آندرکات امروز مشخص شد همه چی.
      ردبول اصلا خوب حمایت نمیکنه از مکس.

      مکس بیخود زحمت میکشه که این ها هدرش بدن.

      ردبول تیم مورد علاقه خودمه.
      ولی باید اعتراف کنم نسبت به مرسدس هیچی حالیشون نیست.

      • Soheil

        26

        5

        “ردبول اصلا خوب حمایت نمیکنه از مکس”
        این جمله از شاهکاراییه که شنیدم! 5 6 ساله آوردنش همه چیز بهش دادن، جوری ماشین طبق خواسته مکس داره ساخته میشه که هرکی دیگه به عنوان راننده دوم میاد میشه یک راننده ضعیف، واقعا شنیدن این جملات عجیبه

      • Engineer

        2

        13

        ماشین همیشه طبق نظر راننده بهتر باید باشه.

        حمایت فقط امکانات دادن به راننده نیست.
        1 بار ندیدم مرسدس باعث هدر رفت زحمات همیلتون یا بوتاس بشه.
        حتی زمان رزبرگ هم خیلی خوب براش استراتژی میزاشت.

        ولی امروز با اینکه معلوم بود همیلتون میتونه رد بشه ردبول هیچ کاری نکرد حداقل میتونست یه برنامه دیگه بزاره.

        چند دور زودتر هم سافت میبست میتونستن باز فاست بزنن.

        اینجوری هم که 2 شدن.
        اونجوری حداقل یه کاری کردن بودن و باز 2 شده بودن که شاید نداشتن مدیوم هم بی تاثیر نمیبود.

      • Fastboy 44

        18

        4

        یه جمله ای دیروز جنسن باتن گفت
        فرق بین لوییس و مکس اینه که لوییس خودشو با ماشین تطبیق میده
        ولی برای مکس جوریه که مکس ماشین مطابق میلشه
        البته داشتم ا س ک ا ی ا س پ و ر ت س میدیدم اینو شنیدم،البته ممکنه اشتباه شنیده باشم
        دوستان لطفا اصلاح کنن اگه اشتباه گفتم…

      • Engineer

        8

        4

        Fastboy 44
        اگر گفته درست گفته ولی توی سرعت درماشین فعلی یکین.

      • Mohammad44

        0

        0

        لامصب حمایت نمی کنه؟؟؟؟؟ چکو یه پیچ معطل نکرد مکس رو
        معنی حمایت رو بگو ما هم بدونیم حالا اگه بوتاس راه داده بود ندای والتری ایتس جیمز شماها گوش فلک رو کر می کرد😂
        یه تبریک بگم به همه ی لوییس فن ها و مرسدس فن ها. و مجددا what a job mate که دیروز می خواستم بشنوم دوباره🥳🥳🥳
        در وصف این مسابقه همین بس که بوتاس لوییس رو بیشتر معطل کرد تا مکس!!!!
        و سخن بزرگان: استراتژی دو پیت راحت تر از تک پیته😂
        اونایی هم که میگن به لوییس نباخت اتفاقا به خود لوییس باخت چون فقط لوییسه که می تونه اینطوری ده دوازده پل لپ بزنه و به طور میانگین ۱.۸ نزدیک شه هر دور البته که استراتژی مرسدس بی نقص بود
        یه تشکر هم از گزارشگر که دور ۲۰ گفت مجارستان ۱۹😂
        و اینکه باشه شما راست میگین ماشین مرسدس سریعتره!!!!

    • Ali seb

      8

      20

      مرسدس دوباره سریعتر شده لوییس تمام مدت پشت مکس نشسته بود سبقت نمیتونست بگیره یادتون نره بوتاس نسبت به همیلتون کجاست و پرز نسبت به مکس کجا
      مکس همه هم‌تیمی هاشو به معنای واقعی خاکشیر کرده ولی بوتاس گاها سریعتر از همیلتون هم بوده

      • Ali seb

        4

        11

        تازه هم‌تیمی هایی که خودشون تو تیم قبلیشون فوق‌العاده بودن و هم‌تیمی هاشونو شکست دادن

      • Fastboy 44

        16

        2

        الان بوتاس رو داری با پرز و آلبون و گسلی مقایسه میکنی؟!
        عجب…..

      • Engineer

        10

        3

        نظر من قبل شروع فصل این بود که بوتاس بهتر از پرزه.
        نگاه کن هر دو استعداد فتل و همیلتون رو نداشتن.

        و با تمرین خودشون رو خوب کردن.
        ولی بوتاس داره با همیلتون خوب مسابقه میده.

        به لحاظ اشتباهات ضعیف تره که میبازه و این امار هم برای اشتباهاتش انقدر به ضررشه.
        ولی توی سرعت خیلی کندتر از همیلتون نیست.

        و پرز شاید نتونه شایدم برگرده و وفق پیدا کنه.
        مسابقه عالی و دیدنی بود.

      • Ali

        4

        1

        نه عزیزم مکس خاکشیر نکرده ماشین ربودل رولزرویس شخصی سازی شده ای که فقط برا مکسه حتی لوییس تو اون ماشین عملکرد نداره

      • Amirali

        2

        0

        باز دوباره شاهد تین ایجر های سب فن هستیم که بعد از ناامیدی از قهرمانی سب رو آوردن به طرفداری از مکس.من خودم عاشق وتلم.ولی باعث میشه بی منطق باشم؟نه!

    • mohammad

      9

      1

      راه نداد سخت هم نگرفت

      • بیژن

        0

        1

        اتفاقا والتری سخت گرفت ، گزارشگر داشت میگفت نیم ثانیه پشت بوتاس از دست داد لوئیز

    • سامان

      15

      5

      همیلتون رسما پرواز میکنه,۲۳ ثانیه عقبه,با چنان اطمینانی میره جلو که ایمان داره سکوی اول رو میگیره,والتری هم سعیشو کرد نگهش داره ولی نتونست چرا؟چون سِر همیلتون تو فکر مکس کوچولوئه که بنا به شانس ازش جلو افتاده😂,هدفش ۹۸ مین بردِ🤲,هشتمین قهرمانیه🤲

      • @sebvr

        4

        3

        مکس کوچولو ؟!!😂

    • Mercedes amg

      6

      2

      جناب Zed pi عزیز امروز همیلتون شاهکار نبود فقط همیلتون بود چیزی که ازش انتظار داریم اما ماشین مرسدس یک کوچولو خودی نشون داد بعد از سه مسابقه…
      من نمیگم و هرگز نگفتم کسی از همیلتون بهتره و هرگز هم نیست تا بحال در این چند سال که مکس نژاد پرست هم وارد فرمول یک شده چیزی ازش ندیدم و راننده تراز اول مثل همیلتون نمیدونمش هرگز
      من میگم همیلتون دقیقا همینه ….همین که امروز دیدیم به این میگن شاه همیلتون اما….
      مرسدس ماشینش رو تازه امروز رو کرد

  11. Fooad25

    17

    1

    اول از همه تبریک به سر لوویس فن ها که راننده محبوبشون امروز واقعا عالی بود و جدا از رقابت سه نفر اول ،فراری امروز خیلی خوب بود و کمی امیدوارمون کرد خوشبختانه فراری به یه ترکیب خوب و یدست رسیده مکلارن هم که نمیدونم چه اتفاقی واسشون افتاد که از اون مسابقات اول و سکو گرفتن رسیدن به این وضع و در آخر هم استون واقعا افتضاح بود متاسفانه و اصلا توان رقابت رو با میانه جدول نداره چه برسه به بالای جدول

  12. Fastboy 44

    23

    10

    تیتر رو نگاه توروخدا!
    یکم ارزش قائل بشید توروخدا!
    جوری نوشتید که انگار کس دیگه ای بود میتونست این کارو بکنه!
    با احترام به فرمول یک ایران…..

  13. Mahyar.M.VER.33

    12

    16

    تبریک به طرفداران لکلرک و همیلتون
    چقدر بده که به استراتژی ببرازی نه فقط راننده …… اون استاپ مکس دیگه چی بود!!!!! از ردبول بعیده …. به هرحال 19 تا مسابقه مونده ولی این مسابقه نشون داد چقدر مهارت های همیلتون و مکس بهم نزدیکه…..

    • محمد یاسین

      14

      1

      پیت استاپ اول سب از پیت اول مکس هم بدتر بود

      • Mahyar.M.VER.33

        8

        2

        راستیاتش توجه نکردم ولی ردبول اصولا تو پیت ها تایم بدست میاره نه اینکه از دست بده…

      • mohammad

        10

        3

        این سب کلا این جند ساله مکانیک ها قفلی زدن روش پیت استاپ بد براش بزنن

    • بردیا

      6

      3

      این مسابقه نشون داد چقدر است استراتژی های این دو تیم بهم نزدیکه😁😩😥

  14. Ali

    15

    35

    راننده نابغه اونیه که نفر دوم استارت بزنه و از نفر اول تو همون پیچ اول سبقت بگیره….مکس به استراتژی تیم احمقش باخت…برد تو این پیستی که همیشه متعلق به مرسدس بوده رو تو مشتش داشت مکس….با لاستیک برابر همیلتون نتونست حتی با دی آر اس از مکس سبقت بگیره

    • Fastboy 44

      27

      11

      خوبه ما رو از گمراهی رهانیدی…..!!!

    • MERC

      21

      7

      هیتر بودن که شاخ و دم نداره.

    • MHR

      8

      2

      در پاسخ به کاربر Ali
      منکر استارت خوب مکس و مهارت رانندگیش نباید بود اما کلا تو این پیست جایگاه های زوج بهتر از فرد بودن بخاطر داخل تر بودن تو پیچ اول…تقریبا تمام راننده های فرد بالای جدول رده از دست دادن البته که بوتاس تو پیچ سه بود اما بازهم این مسئله تاثیرگذار بود.

    • Ali

      7

      2

      علی عزیز، اگر دقت کرده باشین این فصل همیشه استارت ماشین های مرسدس ضعیف بوده و علتشم مشخص هست، مرسدس در گرم کردن لاستیک ها مشکل داره، اینو در تعیین خط ها دارین مشاهده میکنین، فصل پیش برای این مشکل DASرو داشتن، مکس خیلی با استعداد هست و به احتمال خیلی زیاد سال های اینده قهرمان هم خواهد شد ولی حالا که انقدر بد میگین از ردبول بگین که این ماشین و توانایی گرم کردن لاستیکاش بی تاثیر در استارت عالی رانندتون نیست، در ضمن ردبول نمیتونست کاری انجام بده امروز، اگر قبل لوییس میومدن پیت دوم لوییس احتمالا میومد دوباره پیت و والتری بیرون میموند تا جلو مکس رو بگیره، اگر بعد لوییس میرفت پیت پشتش در میومد و سبقت در این پیست بدون داشتن اختلاف لاستیک ممکن نیست، پس مکس به دلیل همتیمی باخت و عملکرد عالی لوییس که حتی با والتری هم جنگید، فکر کنم هر چقدر هم که علاقه به رانندتون جلو چشمتون رو گرفته باشه تا اینجای فصل لوییس ثابت کرده که بهترین رانندس در حال حاضر با وجود این که سنش خیییییلی از مکس بیشتره و سن در این ورزش تاثیر گذاره، به این سوال جواب بدین که اگر مکس هم همسن همیلتون بود باز هم توی این رقابت بود؟
      در ضمن ماشین مکس و لوییس واقعا در یک حده، یه جا ردبول بهتره یه جا مرسدس

      • Ali

        2

        11

        با احترام به نظر شما اما همچنان معتقدم همیلتون ثبات بهتری داره اما مکس نبوغ بیشتری داره….دقیقا مثل مقایسه کریس رونالدو و مسیه…بنظرم همیلتون مثل کریس رونالدو پشتکار و اراده قوی داره و بسیار راننده خوبیه و مکس مثل مسی یه استعداد ناب و نبوغ خالصه…بنظرم مکس چیز عجیبیه حیف که به دوران اوج مرسدس خورده…اگه توتو ولف رو سر این بچه بود مطمئن باشید مکس الان تو جدول اول بود

    • B A H A D O R

      10

      2

      Ali
      به مراتب تو این چند ساله چیزی که از سر لوییس دیدم اینه که ترجیح میده رده بده تا DNF
      تو ایمولا اصلا پیچ یک فشار نیاورد و راه داد
      اسپانیا رو که دیدید بازم کوتاه و اینو مکس میدونه و …. !!!!!!

    • Mercedes amg

      9

      0

      ALI جاندوست عزیز اشتباه میکنی .ماشین مرسدس قدرتمند تر از ردبوله و همچنین همیلتون بسیار راننده سطح بالاتری هست
      اینقدر استراتژی رو چوب نزنید
      ردبول امروز نمیتونست حتی با استراتژی برابر با مرسدس اون رو شکست بده
      چون ردبول مرسدس نیست و
      مکس همیلتون نیست

    • Mercedes amg

      6

      0

      Ali جان دوست عزیز استدلال شما از نبوغ مکس از کجاست …رفرنستون چیه…کجا کدام قهرمانی رو کسب کرده
      لطفا با دلیل و مدرک …

    • محمد

      3

      0

      عزیز تو اصلا فرمول یک نگاه کردی؟

    • Amirali

      3

      0

      اوه شت حالا شد تیم احمقش وای خدای من
      اگر به جای لوییس یکی کله شق تر از خودش بود و با یک تصادف جانانه جواب قلدری ها و مدمکس بازی هاش رو میداد هیچوقت از کارهای خطرناکش موقع استارت نمیگفتی.

  15. SUPER FAST 16

    14

    3

    چه میکنه مرسدس .
    شارل بازم یه ردبول رو شکست داد .دمش گرم .لاندو😉😉

  16. a.r.m

    21

    11

    اینجوریه که سر لوییز بدون ماشین برتر هم مچ ردبول و مکسو میخوابونه
    هنوزم ایمان نیاوردید؟ (:

    • AM PHD

      8

      16

      بدون ماشین برتر ://
      ریس پیس مرسدس برتری 1 تا 1 و نیم دهمی داشت این ریس، این برد استراتژی بود جناب با ایمان

      • a.r.m

        7

        1

        نمیدونم دقت کردین یا نه ولی این ریس بعد کفی لوییز 0.2 تا 0.3 هر دور از دست میداد پشت مکس حالا واقعا نمیدونم کجای مرسدس امسال ماشین برتر پیسته

      • AM PHD

        2

        9

        a.r.m
        بله دقت کردم، البته شما میدونی اون 2،3 دهمی که از دست میداد چه 2،3 دهمی بود؟
        همون 2،3 دهمی بود که تو مستقیمی پیت استریت به ورستپن نزدیک میشد، تو اسپید ترپ همیلتون سرعتش 309 بود و ورستپن 301، که یعنی همیلتون 8 کیلومتر سریع تر بوده، و این 8 کیلومتر توی مستقیمی اصلی پیست میشه 2 دهم زمان، اگه همیلتون سکتور 2 رو هم سکتور تمیزی ثبت میکرد به ورستپن حدود0.1 الی 0.150 ثانیه نزدیک میشد در پایان دور، برای همین دارم میگم برتری بین 1 تا 1.5 دهمی داشت مرسدس تو ریس پیس

    • Max33vr46

      5

      18

      یا خدا شوخی میکنی که ماشینه برترو نداشت نه تنها پیس بهتری داشت بلکه استراتژی بهتری داشت نا گفته نماند هم تیمی بهتریهم داشت و نا گفته نماند تیم بهتری هم داشت و همینطور ماشین بهتری

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        1

        امیدوارم به یاد داشته باشی که لوئیس وقتی به DRS ورشتپن میرسید فاصله رو تا 0.7 کم میکرد. بعدش تا 1.1s زیاد میشد

        لوئیس با تایری که۴ دور نوتر بود داشت هر دور ۱ ثانیه به ورشتپن نزدیک میشد. تو یکی از دور ها ورشتپن یک دفعه ۷دهم سریع تر شد.
        و اون اختلاف ۱ثانیه طبیعی شد ۲۶ هزارم ثانیه.

        بنظرم ورشتپن اگه میخواست میتونست فاصله رو چند دهم بیشتر کنه و فقط سعی میکرد فاصله رو حفظ کنه.
        شایدم اشتباه میکنم..

  17. Erfan

    15

    7

    ماشین مرسدس خیلی بهتر شده
    مکس به استراتژی باخت

    • Mercedes amg

      5

      0

      عرفان جان عزیزم مکس به استراتژی نباخت مکس برای چندمین بار به همیلتون باخت.
      دوستان سبقت رو نمیبینند ؟؟اگر مکس برای بعضی دوستان سرشار از نبوغه چرا وقتی استراتژی مرسدس در پیت استاپ دوم رو فهمید خودش رو از دست همیلتون نجات نداد ؟
      پاسخ روشنه چون همیلتون بهتره و برتره
      البته معتقدم ماشین مرسدس امروز خودشو رو کرد و نشون داد که مثل همیشه بهترینه

  18. Erfan

    13

    3

    مرسدس یه مسابقه رو از رده 2 و 4 تبدیل به 1 و 3 کرد.
    تبریک اول به مرسدس. تبریک دوم به لوییس
    چارلز چقد خوب بود. محشر بود درواقع.
    یه سوال: چرا فراری بعد از پیت استاپ اول بوتاس لکلرک رو نیاورد پیت؟ و همچنین ردبول هم بعد از پیت استاپ لوییس مکس رو نیاورد. چرا انقدر راحت اجازه آندرکات رو دادن؟

  19. مجتبی

    25

    6

    لوئیس بهترین راننده گرید هست بدون شک

    • Ali

      5

      27

      امروز حق مکس بود بدون تردید….یه پیت استاپ بد و یه استراتژی احمقانه و بدتر….از جمعه با دیدن تمرینها و تایم گیری دیروز و سبقت شاهکار اول بازی امروز وقتی به استراتژی میبازی اعصابت بهم میریزه….وقتی لاستیک سافت کاملا نو داری و با لاستیک سافت اول مسابقت که باهاش قبلا تایم گیری هم کردی ۲۲ دور میزنی آیا نمیتونی با لاستیک سافت کاملا نوت ۲۰ دور آخر رو بزنی و جلوی چشمات آندرکات میشی!!!!؟ واقعا دلم میخواد الان تو گاراژ ردبول بودم و یکی یه سیلی نوارشون میکردم

      • Mahdi33

        11

        1

        حق و اینا مهم نیست. مهم مسابقس که باختیم.

      • mohammad

        3

        7

        واقعا حست رو درک می کنم ما چند سال یه همچین چیزهایی رو تجربه می کردیم امیدوارم دیگه تجربه نکنید خیلی اذیت کنندس

      • mejo7925

        12

        2

        این رو فراموش نکنید که این راننده است که با رانندگیش میتونه به تیم امکان استفاده از استراتژی های مختلف رو بده و علاوه بر این مسلما تیم ردبول میدونه یک چیزی که نمیفرسته حالا یا روی سیفتی کار حساب کرده بودن یا روی این که همیلتون نمیتونه انقدر سیبقت بگیره

    • Max33vr46

      1

      12

      😂😂😂 بله ایکاش استراتژی ردبول داشت بعد میومدی میگفتی بهترینه ایکاش حال الان مارو داشتی که به خودزنی خودمون باختیم

  20. F1fan

    17

    2

    آقا لوئیز رو ولش اوکون چقدر کند می تونست باشه که گسلی تو ۳دور ۱۶ثانیه رو به یک دهمیش رسید 😐😲😲😯
    البته کار لوئیز هم فوق العاده بود 👏👏👏
    چالز هم عالی بود 👏👏
    امروزم فقط اونجاش که لوئیز دنبال برده بعد بوتاس اومده دفاعش کنه🤣🤣😂😂😂

  21. Arash⁴⁴

    20

    4

    استراتژی خیلی خوب بود ولی من درک نمیکنم چرا نویسنده ها سعی دارن اینجور نشون بدن که همه ی این بردها و پُل پزیشنا بخاطر تیم و ماشینه… شایدم من اینطوری فکر میکنم
    به هرحال من منتظر کامنتای “لوییس همیلتون خوش شانسترین آدم دنیا” هستم :))
    تبریک به همه ی طرفدارای F1 واسه ی این مسابقه که استراتژی تیم ها خیلی جذابش کرد

    • Engineer

      1

      0

      اگه ربطی به ماشین نداره جواب کامنتی که پایین تر در جواب Arvin.Hamilton 44 دادم رو بده.

      • Arash⁴⁴

        0

        0

        شما یه راننده از فرمول 3 بیار بزار پشت ماشین مرسدس ببین چندم میشه
        شما بینوتو رو بیار جای توتو ولف که استراتژی تولید کنه ببین چی میشه
        شما همیلتونو بزار پشت ماشین هاس ببین چی میشه!

        صحبت اینه که همه ی این مجموعه با هم دارن این راهو میرن ولی نویسنده های محترم جوری مینویسن که انگار همه چی بخاطر ماشین و استراتژیه!
        فقط یه نیم نگاه به بوتاس بنداز که با ماشین و تیم یکسان چقدر از همیلتون فاصله داره!

      • Engineer

        2

        0

        تیم یکسانه
        بوتاس هم الان پشت لکلرک گیر کرد
        اینکه چقدر استراتژی رو به نفع همیلتون میزارن رو کاری ندارم

        ولی بوتاس در حالت عادی نهایتا 5 ثانیه از همتیمیش عقب تموم کنه.
        بله همه مجموعه باید خوب باشن
        ولی این مجموعه خوب و بهترین مجموعه تاریخ فرمول 1 8 سال در اختیار همیلتونه.

        هر سال شکست همتیمی هر سال شکست بوتاس.
        اگه بوتاس همتیمیش نبود 4 سال ممکن بود همیلتون قهرمان نشه.
        سب با اون ماشین دافون فراری 17 و 18 هر دو تا نیم فصل قهرمان بود.

        اگه یه همتیمی مثل سب داشت رنگ 7 دوره رو هم نمیدید.
        حالا نمیخوام نبش قبر کنم و برم تو قبل.

        اگه سب 10 سال ماشین برتر داشت همه به ما میگفتن مفت خور یا مرده خور.
        ولی این ترکیب برتر الان حدود 8 سال دست همیلتونه.
        2007 و 2008 با مکلارن برتر بود.
        2014 تا 2020 هم با مرسدس.

        جمعا 9 فصل.
        با 2021 که احتمالا بازم مرسدس برتره.
        میشه 10 فصل.

        همیشه از این ترکیب عالی تیم و ماشین همیلتون استفاده کرده.
        نمیگم شانس اورد که تیمش اینه.

        ولی حتی بین 2008 تا 2014 هم همیشه ماشین شماره 2 زیر پاش بوده.

        ولی همین مکس سال 2017 و 2018 ماشینش 3 امین ماشین بود.
        2020 هم که اندازه 1 گرید کامل همه تیم ها با مرسدس فاصله داشتن.

  22. Erfan

    15

    28

    بعضیا یجوری صحبت میکنن انگار لوییس با هاس از مکس رد شده .))))))

    • Mahdi33

      7

      10

      دیسلایک دوس داری؟؟؟😂

    • Arvin.Hamilton 44

      25

      5

      یعنی لوییس هر کاری هم بکنه بازم مورد تمسخر قرار میگیره
      حتما لوییس خیلی خوش شانسه نه؟

      • Engineer

        2

        0

        نه فاصله ای که از پیت اول اومد 5.7 عقب بود رو در عرض 5 دور کرد 1 ثانیه ماشین هاس انجام داد براش.

        تایر مکس 4 دور زده بود.نو بود و گرم هم شده بود.
        همیلتون تایر عوض کرد 5.7 عقب بود و هر دو هم مدیوم داشتن

        شما به من بگو چجوری 5.7 توی 5 دور شد 1 ثانیه؟

    • مجتبی

      22

      4

      اگه لوئیس با هاس هم رد بشه بازم شما میگین راننده خوبی نیست و به خاطر ماشینه

      • AM PHD

        6

        16

        حتما شما هم هنوز معتقدید ردبول 0.4 سریع تره😂

    • Fastboy 44

      17

      3

      Erfan
      یه سوال خیلی تیپیکال
      مکس میتونست با هاس از لوییس رد شه؟

      • Erfn

        11

        4

        هیچکس نمیتونه با هاس از کسی رد شه😂

      • Amirali

        1

        1

        شوماخر از راسل و لطیفی رد میشه عرفان جان.راسل بیش از حد بزرگ شده.

    • 🏁Parsa16

      14

      1

      معنی دیدگاه بعضی از دوستان:لوییس ببره،شانس و ماشین برتر و ……
      لوییس نبره،دیدید چقدر بده و مکس و ….ازش بهترن!
      من قبول دارم ردبول بد بود و مرسدس عالی(اما در استراتژی فقط)ولی دیگه چرا احترام لوییس رو زیر پا میگذارید؟

      • Amirali

        2

        0

        نمونه بارز یک فن منطقی و با اصالت.باریکلا.

  23. mohammad

    16

    0

    تبریک به مرسدس که یک پکیج کامل هست خوشحالم طرفدار این تیم هستم استراتژی عالی

  24. MERC

    0

    0

    مرسدس به بوتاس دستور نداد.
    ادمین کانال تلگرام هم خودشو ضایع کرد.
    اینقد دشمنی زشته, نکن این کارارو

  25. Arvin.Hamilton 44

    23

    4

    چه استراتژی ای داشت مرسدس!مجارستان 2019 دوباره تکرار شد
    تبریک به همه هواداران همیلتون و 98 امین برد لوییس!
    همه چیز تو این مسابقه معلوم شد
    لوییس بهترین راننده حال حاضر تو گرید

    • FJ

      6

      14

      دیدی گفتم این فصلم تکلیفش روشنه آقا آروین ،تازه اینم در نظر داشته باشید که لوییس ماشینش خراب نمیشه ،و مکس هر سال دوتا dnf میده .
      پس از همین الان بهت قهرمانی هشتم رو تبریک میگم .
      😊😊😊😊😊😊
      البته این فصل یه کوچولو رقابت هست مثل فصل قبل کسل آور نیست کمتر خسته کننده اس .

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        1

        مرسی بابت تبریکت
        ولی خیر هنوز 19 تا مسابقه مونده

      • FJ

        6

        6

        حالا من گفتم بهت دیگه الان،اسکرین بگیر آخر فصل ببین همینی که من گفتم میشه یا نه 😉😉😉😉

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        3

        FJ
        حالا من کاری به این ندارم ولی لوییس مکس رو امسال شکست میده
        اسکرین هم گرفتم:)))

      • FJ

        10

        12

        این بچه مچه ها که آروین خان نمتونن حریف لوییز بشن,بازم به غیرت سب که دو فصل تا اونجا که جا داشت به همیلتون فشار آورد حداقل ازش جلو میفتاد دیگه اول بود نمیزاشت رده رو پس بگیره .
        هنوزم میگم(هر چند خیلی ها خوششون نمیاد) ولی نبرد سب و لوییس تو ماشین مرسدس تاریخی ترین نبرد تاریخ فرمول یک میشد ,حتی از سنا و پراست هم بهتر .ولی حیف که توتو, الترررررررررررررررررررررری بوتاسو انتخاب کرد

      • Arvin.Hamilton 44

        13

        2

        FJ
        شانس بیاری الان مکس فن ها نریزن سرتXD
        آره خیلی جذاب میشد رقابت لوییس و سباستین تو مرسدس
        از لوییس پرسیده بودن جذاب ترین رقابت تو تاریخ فرمول 1 از نظر خودت چه رقابتی بود؟گفته بود رقابت خودم و فتل:))

      • FJ

        8

        4

        هوادارهای مکس نه ولی هوادارای فراری احتمالش زیاده .
        😉😉😉😉
        باز جای شکرش باقیه که هوادار های همیلتون استقبال میکنن
        بقیه که همه ترش میکنن با این حرف

  26. mohammad

    16

    2

    این تیم مرسدس به فراری نشون داد در حالی که ماشین سریع تر ر ندارند ولی با استراتژی خوب تونستن مسابقه رو ببرند
    اگه تو فراری در سال های 2017-2018 مخصوصا 2017 استراتژی خوب داشتند والبته ماشین با قابلیت اطیمینان و غیره میتونستند حداقل تا روزهای آخر برای قهرمانی بجنگن

    • Sohrab

      15

      2

      اگه
      مگه
      اما
      و ….

      میشه لطفا بس کنید ؟

      فتل دیگه داخل یک تیم میانه جدولی هست

      • محمد یاسین

        16

        0

        والا اینی که ما امروز دیدیم از میانه جدولی یکم عقب تر بود

    • FJ

      0

      10

      دقیقا چه جوری ماشین سریع تر رو ندارن ؟؟؟؟🤔🤔

      • mohammad

        7

        2

        البته فاصله شون کم هست ولی تفاوت یه تیم کامل با یه تیم معمولی رو نشون میده همه اش تجربه میشه برای استراتژی ها

  27. Lh44

    18

    7

    وااو چه ریسی 💜💜
    واقعا یکی یکی ماشینا رو شکار کردی پسر با ماشین ضعیف تر داری چیکار میکنی تووو .
    یه دوستی بود میگفت مکس قراره یقه دارو دسته مرسدسو حسابی بگیره
    شما از یک نقطه دوبار گزیده شدی 😂

    • Pouria

      13

      5

      مکس امروز عالی رانندگی کرد دیگه بیشتر از اون از دستش بر نم اومد بازم میگم ردبول چوب راننده دومش و میخوره که پرز داشت برا خودش دور دور میزد در حالی که باید با والتری می‌جنگید
      ردبول به یه راننده مثل دنیل .اولکننبببرگ نیاز داره 😁

      • Max33vr46

        7

        5

        یا شاید سباستین وتل خدا کنه فتلو جذب کنن

    • Max33vr46

      5

      11

      البته با ماشین سریعتر چون دیگه همه امروز دیدن مرسدس بهتر بود و ماشینش سریعتر از ردبول شده شماهم دیگه بهتره جوک ماشین ضعیفتر نگی

  28. miladleclerc16

    8

    1

    تبریک به لوییس فنها برای برد ۹۸
    اسکرین پشت پودیوم هم به جای تصویر لوییس به عنوان نفر اول تصویر مکس و پخش کرد

  29. Sohrab

    10

    0

    تبریک به لوییز و طرفدارانش بابت 98مین پیروزی.

    چرا وقتی لوییز بار دوم پیت اومد ، ردبول مکس رو نیاورد؟
    اگه مکس همون موقع میومد که احتمال پیروزی مکس بود تازه اندرکات هم فکر نمیکنم میشد

    • AM PHD

      13

      1

      وقتی مسابقه تموم شده گفتن استراتژی صحیح و بهتر خیلی راحته، منم فکر نمیکردم همیلتون انقد زود نزدیک بشه و سبقت بگیره، من فکر میکردم دوری 9 دهم تا 1 ثانیه نزدیک کنه ولی دوری 1.8 نزدیک میکرد، اون جا بود که فهمیدن کار تمومه و اگه پیت میکردن بوتاس هم شاخ میشد پس کاری نکردن.

      • Sohrab

        10

        2

        خب اصلا منطقی نیست
        تایرهای نو اونم با فرصت اندرکات نشدن توسط لوییز با ریسک یک پیت استاپه بری

        اگه مکس رو میبردن پیت هم زمان کمتری هر دور نسبت به لوییز از دست میداد هم اگه لوییز ازش سبقت میگرفت (روی کاغذ شانس پیشتازی دوباره ریس رو داشت)

        لوییز = هی بهتر بهتر بهتر

    • Sohrab

      6

      1

      ترکیب این هفته فانتزی رو داخل چند تا لیگ دیگه هم نگاه کردم فوق العاده چیندم بیشتر امتیاز اوردم :))

      • Erfan

        6

        2

        اسم لیگت چیه مام بیایم😅

    • Lh44

      8

      1

      چرا؟ چون مکس تایر مدیوم نداشت و سافت تا اخر مسابقه دوام نداشت و اگرم داشت بازم تایرا لوییس گرم تر بودن پس رد میشد

  30. AM PHD

    20

    2

    صدای توتو ولف موقعی که با مایکل مسی در مورد صحبت میکرد عالی بود، دقیقا صدای این بچه مثبتا رو میداد که هی به معلم شکایت میکنن، آقا مازپین نمیزاره رد بشیم :))
    کیمی هم که واقعا عجیب بود، از جیو کبیر عقب تره بعضی وقتا به سب که میرسه یهو میشه ورستپن، با تایر قدیمی انقد جلوی سب دفاع کرد و کارگردان نابغه هم یکیشو نشون نداد ://
    بوتاس هم ایول دمش گم یه بار بچه مثبت نبود من منتظر بودم هر لحظه کلا بره اون ور ترمز کنه تا همیلتون رد بشه ولی دیدم دفاع کرد کاملا.
    استون مارتین پیسش اصلا در حد مکلارن و فراری نبود، آلپین هم هنوز جا داره برسن و این صرفا بیه روز بد نبود، هنوز عقبن از مکلارن و فراری.
    میک شوماخر واقعا خوب کار میکنه، تو اف 2 خیلی زمان میبرد با ماشین مچ بشه ولی الان با این ماشین هاس که کنترلش از 9 تا تیم دیگه دشوار تره تقریبا به طور کامل مچ شده و با لطیفی میتونه رقابت کنه.
    مازپین هم که مارتین براندل یه چیز جالب گفت در موردش، داشت در مورد استراتژی ها صحبت میکرد بعد گفت :”البته چند دور دیگه میرسن به پشت مازپین و میخوان لپش بکنن که همیشه موضوع فانیه” :))

    • mohammad

      10

      3

      این کیمی فقط جلو سب تبدیل میشه به بهترین گرید یعنی همه رو میزاره رد بشن
      لبته بهترین دوست کیمی تو گرید همین سب هست فکر کنم واسه همینه داره با سب شوخی دستی میکنه

  31. Amin44

    11

    3

    تبریک ب لوییس فن ها
    مکس خوب بود ولی مدیریت لاستیک لوییس نظیر نداره قبل پیت مکس داشت سبقتشو می‌گرفت
    البته لوییس تو استارت اشتباه کرد باید داخل رو میبست ولی درکل همون طور که لوییس گفت و از همون کیو دو دیروز مشخص بود،استراتژی مرسدس چیه!احتمالا اگه شرایط برعکس می‌بود ردبول همین کارو میکرد و مکس ریس رو میبرد

  32. Siavaghsh

    9

    11

    یعنی خااک بر سر استراتژیست های فراری
    خاااک. وقتی شارلز با سافت تونست دفاع کنه پس قطعا با مدیوم هم میتونست چون فراری تو تمرینات عالی بود با مدیوم.
    هی چی بگم فایده ای ندارد!😔
    فراری تیم بشو نیست.
    چهارتا مترسک بزاری جاشون بهتره این همه پول نفت میخورن ، به هیچ دردی نمی خوره. یکمم از مرسدسا یاد بگیرن البته یاد نمیگیرند چون هوش اونارو ندارن.
    حیف شارلز بیست دور با جون کندن دفاع کنی آخرش هیچ.
    سر لوییس هم که بی نظیر⁦❤️⁩
    خوش ب حال مرسدس فنا
    بهترین راننده
    بهترین مدیر
    بهترین………….‌عالین

    • mohammad

      2

      4

      چند سال میتونید تجربه کنید

    • Mehriar Salehi

      12

      1

      سیاوش رقیب مستقیم فراری، مک لارنها بودن و چکو نه مرسدس.استراتژی رو براساس واقعیت باید بچینن که چیدن و نتیجه ماکزیموم هم گرفتن.

      • Siavaghsh

        0

        0

        مهریار همش تقصیر توئه😂 الکی امیدوار شدم
        جمعه گفتی شارل سکتور س رو بنفش زد و موناکو ….. گفتم دیگه تموم شارل حتما یه پودیوم میگیره و موناکو پول پوزیشن میگیره،کلا حرفاتو قبول دارم واس همین میگم⁦❤️⁩😉

  33. FJ

    14

    15

    این همه اول فصل همیلتون میگفت ماشین ما ضعیف شده ،پس چی شد ،اینکه سه سوت ردبولو میگیره که 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

    • AM PHD

      8

      9

      همین مصاحبه ها یادت نیست که به جای ردبول فراری بود؟ هموناست،اون موقع راست بود که الانن راست باشه🤔🤔

      • FJ

        9

        4

        فکر کنم تعداد قهرمانی های مرسدس و همیلتون دو رقمی بشه .مخصوصا با قوانین جدید دوباره مرسدس فاصله رو بیشتر میکنه.

  34. Amir Mp

    14

    18

    ماشین برتر+استراتژی خوب = برد
    لوییس هم بی نقص بود ولی خب مکس هم بی نقص بود تازه با اون استارت خوب عملا رانندگی بهتری رو ارائه داد دلیل اینکه اینقدر از برد همیلتون تعجب میکنین رو نمیفهمم

    • Amir Mp

      8

      13

      منظورم از تعجب اینکه میاین میگین شاهکار کرد و فلان

      • FJ

        6

        7

        پیاز داغشو زیاد میکنن از سر علاقه میگن منظور بدی ندارن .
        یعنی منظورشون این نیست که دیگران راننده های بدی اند

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        8

        2

        وقتی میگن شاهکار
        یعنی اون بیست و سه دور رو مثل کامپیوتر رانندگی کنی
        رانندگی بدون اشتباه و موقع ای که از پیت میای بیرون و ۲۴ ثانیه عقب تر میمونی چه حسی در اون لحظه داری؟

    • Milad.mishkhasi

      14

      4

      بابا ولمون کنید …ایمان بیاورید ب همیلتون.. پیت استاب ردبول چیه .چی میگید .. ۲۳ دور بدون اشتباه هر دور سریع چاره نذاشت واسه ردبول ..بی نظیره همیلتون بینظیر .
      فقط حیف فتل باید جای بوتاس بود

  35. Lh44

    11

    3

    گفتم ردبول داره الکی دستو پا میزنه جلو لوییسو نمیشه گرفت واقعا

  36. E46-M3

    10

    12

    ببینین یه تیم با یه اسستراتژی درست چطور تو موفقیت یه راننده تاثیر داره،بنویسین مکس به استراتژی باخت نه همیلتون

    • محمد

      4

      0

      عزیز تو دیگه باید خودت رو کنترل کنی!

  37. DavidKame

    11

    0

    فاصله اکون و آلونسو با اینکه آلونسو ۲ سال بود از فرمول یک فاصله داشت و در تیم هم تازه وارده نسبت به حضور دو ساله اکون می بینیم که هر مسابقه داره فاصله کمتر میشه و آلونسو آنچنان اختلافی با اکون نداره
    این مسابقه هم اگه جناب استرول بال آلونسو رو نابود نمی کرد اکون رو هم گرفته بود

  38. Reza.MC

    12

    5

    بار دیگر ردبول و مکس آچمز شدند.

  39. Soheil

    22

    5

    برای من که هر هفته بیشتر اثبات میشه لوییس فوق‌العاده و بهترینه، واقعا عالی بود به نظرم بحث مقایسه لوییس با هرکس دیگه تو این گرید رو باید بذاریم کنار. ردبول هم نشون داد فقط فراری نیست که شاهکار استراتژی بلده 🙂
    دومین راننده برتر امروز قطعا شارله چقدر لذت میبردم ولتری نمیتونه با مرسدس ازش رد بشه، نمیدونم اگر همزمان با بوتاس میومد پیت میتونستیم رو پودیوم ببینیمش یا فراری کار درستی کرد (البته نشون داد دو پیت رفتن برای همه استراتژی سریعتری بود به نظرم شارلم دو پیت میرفت هیچ بعید نبود بازم بتونه جلوی بوتاسو بگیره) اما حیف برای ما که باید برای دیدن فراری رو سکو بازم باید صبر کنیم…
    راستی اون همه هایپ برای سونودا کجا رفت؟!

  40. Mahdi33

    6

    9

    دوستانی که میدونند لطفا توضیح بدن.
    چرا لوئیس میگه تایرام خوب نیس چند دور بعد میگه تایرام خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

    • Sina

      13

      0

      بازیه ذهنیه واسه اشتباه انداختن رقیبا

    • MERC

      8

      0

      شاید برای نزدیک شدن توی هوای کثیف و سبقت گرفتن خوب نباشن
      ولی توی هوای آزاد بتونن لپ تایم قابل قبول بدن.

    • Fastboy 44

      11

      1

      یه چیزیه احتمالا بین خودشو و مرسدس….

    • mohammad

      6

      1

      یه عمر همین حرفا رو میزنه معمولا هم بعدش سریع ترین دور رو میزنه

  41. Sina

    12

    7

    هر کی پرسید بهترین عدد چیه بگو 44 😍😍

    • Erfan

      5

      12

      البته ۴۴ تو استارت ها بهترین نیست

      • Sina

        1

        0

        یه زمانی عالی بود ولی این اواخر اره یکم کنده

  42. iman

    16

    8

    با احترام به دوستانی که دلیل باخت مکس رو استراتژی اشتباه میدونن ولی به اعتقاد من ردبول چاره ای نداشت و اگر شانسی برای برد داشت همین بود چون مرسدس روی مدیوم خیلی سریعتر بود و اگر مکس میومد پیت فایده ای براش نداشت و تنها شانسشون همین تک پیت استاپ بود که جواب نداد.پرتغال و اسپانیا واقعا مرسدس سریعتر بوده و این ربطی به استراتژی و اشتباه نداره.بهترین راننده هم به اعتقاد من شارل دوستداشتنی بود که داره ماکزیمم کارایی فراری رو نشون میده و عالی کار میکنه.فورتزا شارل

  43. hamed.ab

    1

    0

    گزارشگر صدا و سیما باید هر 15 ثانیه با قدرت اشاره میکرد که ردبول بهترین ماشین رو داره و همه اینو میدونن و یا فلان و بهمان در مدح همیلتون، همه میدونن که خود همیلتون بهترینه ولی این گزارش های یه طرفه خیلی زشته ……زمانی هم که وتل فراری بود ایشون شمشیر رو از رو برای فتل بسته بودند و جایی اشاره کردند همیلتون اگه فراری بود سال های 2017 و 2018 و 2019 قهرمان میشد (!) یا درمورد کانادا 2019 هم گفتند باتن چیزی نمیفهمه و حرکت فتل پنالتی بود(اون سال همه گفتند نباید به فتل پنالتی میدادند) یااین که 2019 همیشه باید اشاره میکردند که فراری در مستقیمی ها غوله ولی نمیگفتند چقدر فراری تو پیچ ها کنده ،بعید نیست با خداحافظی همیلتون از فرمول یک ایشون هم از گزارشگری خداحافظی کنند…. فراری هم با رفتن فتل پیت استاپ های عالی میزنه ، حالا استون باید 4.7 پیت استاپ بزنه….. در کل خیلی کسل کننده بود، خدا پدر استراتژِستهای مرسدس رو بیامرزه که حداقل یه جوی دادند….ساینز و شارل هم عالی، حالا سال دیگه ماشین دست شارل بیاد تا فراری برگرده به رقابت با مرسدس، از ردبول ابی بخار نمیشه

  44. بردیا

    10

    5

    چه کاری ازش بر میاد استارت فوق العاده و اینکه خوب همیلتون رو پشت سرش نگه داشت اولای مسابقه .مجارستان براتون کم بود بعد جالبیش آینه به مکس میگن همیلتون دور آخر بهت میرسه که دور اگر اشتباه نکنم ۶۱ رسید

    • mejo7925

      4

      2

      نکته اول این که قبل از دور 60 رسید فکر کنم
      دوم این که همه میدونن لوییس اگر هم که یک جا یکم ضعف داشته باشه اون استارت
      سوم این که هیچ کس فکرش رو نمیکرد لوییس لپی 1.8 حتی 2 ثانیه سریع تر باشه حتی بعد از سبقت از بوتاس فکر کنم شبیه ساز تلویزیون هم نوشت 10 دور دیگه میرسه که دیدیم تو کم تر از 10 دور رسید

      • محمد

        0

        1

        در واقع شبیه ساز نه: یه شرکت زیر مجموئه(عربا چقد ی دارن!)آمازون

  45. Farzad🏁

    5

    4

    از تبریک گفتن های تکراری به تیم مرسدس خسته شدیم ، هیجان فرمول یک اینجوری میاد پایین ، همش همیلتون ، همش همیلتون ، … ( من مسابقه رو ندیدم چون واقعا خسته شدیم )
    البته در اینکه همیلتون راننده فوق العاده ای هست شکی نیست .
    درباره ردبول بگم که پرز یه افتضاحه محضحه بهتره فشار رسانه ای که روی بوتاس بود روی پرز هم قرار بگیره تا به خودش بیاد .
    و آفرین به لکلرک این نابغه آینده F1

    • محمد

      4

      0

      عزیز تو اصلا دیدی همیلتون چقد هیجان تزریق کرد؟
      هیجان این مسابقه در برابر مونزا ۲۰۲۰ هیچه.
      ببین مسابقاتوببین

  46. SIAMAK

    17

    2

    پیت استاپ آخر فراری و لاستیکهای سافت برای لکلرک اونو از عقب افتادن از پرز نجات داد !
    نکته حائز اهمیت اینکه در این ریس بالاخره فراری نسبت به مکلارن به برتری رسید .
    فراری هم کلا روز موفقی رو گذروندند . هم راننده ها ، هم گاراژ و هم پیت وال و استراتژیستها .
    پیروزی همیلتون رو به همه دوستدارانش تبریک میگم . واقعا این اعجوبه معرکه است !

    • Hamoon

      6

      1

      اره دقیقا. وگرنه پرز راحت چارلز رو میگرفت

  47. م.یوسفوند

    10

    1

    دوستان توجه داشته باشید نکته ایی که اکثرا توجهی بهش نمیکنن اینه که هرتیمی که سرعت مسابقه ایی بالاتری داشته باشه تو انتخاب استراتژی دستش بازتره.همیلتون تو کل مسابقه خیلی گریپ بیشتری از وستپن داشت(خود وستپن تو رادیو بهش اشاره کرد)بعد با لاستیک خیلی تازه تر هر دور نزدیک دو ثانیه سریع تر بود و درضمن وستپن لاستیک مدیوم واسه تعویض نداشت و اصلا ربطی به استراتژیست های ردبول ندارم چون محدود بودن

  48. Lh44

    9

    6

    دوستان درسته استراتژی مرسدس عالی بود ولی اینم در نظر بگیرین درحالی که مکس با همه فاصله بالا 10ثانیه باز میکرد لوییس 9دهم ثانیه ای مکس حرکت میکرد بهترین راننده روز هم لقب گرفت چرا ایمان نمی اورید

  49. raha

    11

    0

    نود و هشتمین برد همیلتون رو به طرفداراش از جمله خودم تبریک میگم واقعا وقتی مکس رفت پیت داشتم از استرس میمردم 😅
    امروز سب سبقت های خوبی میگرفت و از نظرم پیشرفت کرده و دیگه خیلی به استرول نزدیکه
    استون مارتین هم فکر کنم یکم پیشرفت داشتن ولی پیت استاپ شون برای سب بد بود
    امیدوارم وضعیتشون بهتر بشه

  50. Hamoon

    9

    0

    تبریک ب همه لوییس فن ها
    عالی بود امروز با استراتژی خوبی ک داشتن
    ب عنوان ی فراری فن انتظار بیشتری نمیتونم داشته باشم.
    همه چی امروز خوب بود استراتژی پیت استاپ
    فقط کاش ساینز ریکاردو رو میگرفت ک روز خوبم تکمیل بشه.دور های زیادی دی ار اس داشت ولی نتونست.

    • Erfan

      6

      2

      دقیقا چقدر منتظر بودم ساینز ریکاردو رو بگیره

    • SIAMAK

      8

      1

      این همون فرق بین چالرز و کارلوسه ! ساینز مثل لکلرک تهور و جسارت نداره . معتدل و محافظه کاره !

      • Fastboy 44

        8

        2

        تبریک به شما آقا سیامک
        این چند دور آخر ساینز داشت عین چاقوی داغی که از کره عبور میکرد از بقیه سبقت میگرفت
        فقط ای کاش که آلپین هم استراتژی خوبی رو برای ناندو انتخاب میکرد

      • DavidKame

        2

        1

        نه فکر نکنم به این خاطر بوده باشه حتی دیدیم همیلتون هم نمی تونست از جنس سبقت بگیره
        توی این پیست ماشین ها اگه لاستیک و پیس در حد هم داشته باشن سبقت غیر ممکنه مگر اینکه راننده جلویی اشتباه کنه

      • SUPER FAST 16

        9

        0

        آقا سیامک جسارتا معنی تهور رو متوجه نشدم.آیا منظور تبحر بود؟؟

      • SIAMAK

        14

        1

        سلام فست بوی جان .
        ممنون عزیز . امروز تعابیر بسیار یونیکی انتخاب میکنی …. اون از ” رهانیدی ” تو کامنتهای بالائی ، اینم از ” چاقوی داغ ” روی کره ! این کلمات رو باید قاب گرفت .

      • SIAMAK

        10

        1

        سوپر فست عزیز ، با سلام .
        نه ، تهور به معنای شجاعت و ریسک پذیری .

      • Fastboy 44

        9

        1

        سیامک جان
        اولی رو که فقط برای شوخی گفتم
        ولی دومی یه اصطلاح رایج توی فرمول یکه
        💜

  51. farshad.b

    7

    1

    تبریک به هواداران لوئیس و مرسدس . بی شک همیلتون ریس بی اشتباه و سریعی داشت ولی استراتژی رد بول واقعا مکس رو قربانی کرد . شاید اگر بلافاصله پیت همیلتون رو جواب میدادند احتمال داشت بازم لوئیس از مکس رد بشه ولی با این استراتژی احتمال پنجاه درصدی رو به صد در صد تبدیل کردند . لااقل میتونستند این سافت رو حدود ده دور زودتر ببندند و شانسشون رو امتحان کنند ولی چی فکر کردند پیش خودشون !!!! اونو دیگه ما نمیدونیم . شاید هم امید به سیفتی کار داشتند ؟ (اصلا همش تقصیر هورنره که اسم رمز رو چهل دور زودتر تو گوش سونادا خوند !!!!😁)

    • Fastboy 44

      11

      2

      اسم رمز رو هم شما ول نمیکنی
      دمت گرم💜😂🤗
      خوبه خیلی وقته خبری از سم و سموم پسر خوش شانس انگلیسی،هیولا،اسم رمز،پسر خوش شانس،هیولا،پسر خوش شانس،هیولا …. نیست!

      • farshad.b

        4

        1

        بست بوی 44 عزیز سلام . فقط جهت شوخی اشاره ایی به اسم رمز داشتم . هر چند که از شوخی گذشته اگه سونادا چهل دور دیرتر ماشینش خراب میشد امتیاز ویژه ایی برای مکس میشد . البته رد بول هم مدیوم نو نداشتند و ظاهرا چاره ایی غیر از این نبوده ولی میتوانستند هشت دور زودتر بروند روی سافت و شانسشون رو امتحان کنند . البته بعد از ریس قضاوت راحتتره ولی توی این ریس رد بول روی سافت دست بالا رو داشت و مرسدس روی مدیوم . دیدیم که بعد پیت اول همیلتون گپ شش ثانیه ایی رو خیلی سریع به یک ثانیه رسوند . همیلتون و مکس واقعا هر دو بی عیب رانندگی کردند و تا ته ماشیناشون رو بیرون کشیدند . به امید ادامه جذابیت در ریسهای بعدی .

      • farshad.b

        3

        0

        ببخشید فست بوی که به بست بوی تغییر کرده

      • Mahmood.ghaedi

        4

        2

        فرشاد نگران نباش ریس بعدی مال ردبول مکس
        هم پیست موناکو خوراک ردبول
        هم شیفتم😉

    • بیژن

      5

      1

      نمیتونستن زودتر مکس رو بیارن پیت تا قبل از پیت استاپ والتری قبل اون پیت میاوردن مکس رو پشت بوتاس در میاومد ، ردبول یا باید درجا بعد لوئیز میاوردن پیت مکس رو یا بعد اینکه والتری رفت پیت که همون راه دوم رو انتخاب کردن

      • محمد

        1

        4

        لوییس!
        نه لوئیس
        نه لوئیز
        نه لوییز
        لوییس!!!

      • Mahmood.ghaedi

        4

        0

        بیژن
        این امکان هم داشت ک مکس بعد از لوییس بیارن پیت و مرسدس بوتاس نگهداره تو پیست مرسدس هم ک روی مدیوم خوب بود و تا اخر بره
        یا اینکه بوتاس تو پیست بمونه و سیفتی کار بیاد و بوتاس لاستیک عوض کنه
        بنظر من ردبول کار درست کرد
        یعنی کاری نمیتونست بکنه

    • Ali

      2

      12

      آقای شانس (همیلتون) مثل همیشه شانس آورد…اون از سیفتی کار اول مسابقه که بوتاس رو به دو نفر اول نزدیک کرد و باعث شد بوتاس رو برای پیت استاپ دوم مکس نگهدارن…اون از اینکه هیچ اتفاقی بعد پیت استاپ همیلتون نیفتاد که یه سیفتی کار نیومد تا باز هم شانس شانس و شانس….وااای قرصهای آرامبخشم کو

      • Abbas

        11

        3

        تاثیر قرص های ک مصرف میکنی مشهودِ علی،مراقب باااش🙊🙊

      • Ali

        7

        0

        اقای توهم شانس مال کسی که آخر تلاش کنه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        9

        1

        ورشتپن هم شانس آورد که پشت دنیل ریکاردو نموند و بلافاصله رفت پیت دنیل!
        وگرنه زمان از دست میداد.

      • محمد

        4

        2

        بهخدامکس شانس آورد توایمولا
        و تو موناکو برنده میشه
        کار به مسابقه جده خواهد کشید😨😰☺😃😐😑

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      6

      1

      ردبول تصورش این بود که لوییس لپ اخر به مکس برسه و مکس شاید بتونه دفاع کنه ، تصور نمیکردن لوییس با اون سرعت بتونه از همه لپی ها عبور کنه و جالب اینه که بوتاس هم اجازه عبور نداد و سعی کرد رده حفظ کنه که لوییس سبقت گرفت ،
      یه تبریک ویژه به توتوولف که دستور تیمی صادر نکرد و اجازه داد راننده ها با هم مسابقه بدن برعکس ردبول

    • Max33vr46

      5

      7

      اشتباه نکن لوئيس و مرسدس نه بلکه ردبول و چکو مکسو تر کوندن

      • محمد

        0

        2

        تا بعد موناکو کسی کامنت نده

    • mahdavi3d

      4

      11

      لوئیس با مرسدس نشان داد که راننده اتوبان هاست و رکوردهاش به لطف انجین برتر مرسدس هست… به محض اینکه سخت افزار دیگران کمی به مرسدس نزدیک می شود، سطح واقعی جنابشان مشخص می شود! هرچند مرسدس با بالاتر بردن سطح سخت افزار تلاش می کند که دوباره او را به زور بالا نگه دارد …

      • B A H A D O R

        3

        0

        مهدوی جان
        نگو اتوبان بگو مال رو
        در مورد سطحشون که تو این هفت ساله جنابان سطح رو مشخص کردن

        و اما نکته نهایی:
        خعلی دارن زور میزنن .ممکنه فیوز اگزوز شون بپره
        موید باشین

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        3

        1

        😂😂😂😂میشه پارک نزدیک خونتون رو به منم معرفی کنی؟؟؟

  52. Aref

    8

    0

    عجب استراتژی…
    زمانی که مکس رفت پیت استاپ، گفتم لوییس ببرین تا جلوتر در بیاد و نفهمیدم چرا این کار نکردن…
    بعدش که دیدیم چه فکری در سرشون بود… عالی بود … رانندگی لوییس چی میشه گفت…
    ولتری از نوع صحبتی که آخر داشت میشد نا امیدی دید…
    هم حق بهش باید داد که حداکثرش همینه و هم این که بعضی وقت ها یه چشمه هایی از خودش نشون میده که بعدا میگی چرا ثبات نداری…
    لکلرک عالی بود و جنگنده و میتونم بگم فرصت طلب…جایگاهی بگیره از دستش در آوردن سخته…
    پرز خوب بود…
    مازپین واقعا واقعا چی میشه گفت به این بشر…
    میترسم روزی برسه همه فرمول یک بشه از نوع مازپین و لطیفی و با پول آمده باشن و استعداد خاصی هم نداشته باشن…

  53. Siavaghsh

    12

    5

    مکس چه خوب جوابمو داد😂.
    من نفهمیدم چرا به سر لوییس همیلتون نکوبید!؟
    مطمئنم مطمئنم ….. اگه وتل جای همیلتون بود بهش میکوبید!
    فتل دقیقا بعد سنگاپور دیگه راننده نشد واس فراری از دست مکس.
    قول میدم اگه سه چهار بار مکس به سر لوییس همیلتون بکوبه، لوییس هم سرنوشتی مثل وتل خواهد داشت

    • Fastboy 44

      10

      3

      یا خدا
      این چه سمی بود که من دیدم؟!

      • Siavaghsh

        7

        3

        اگه وتل جای همیلتون بود ،مکس به وتل میکوبید. اینجارو فک کنم نگرفتی😁😂

    • mohammad

      6

      4

      اون موقع ها مکس واسه قهرمانی نمیجگید واسه همین میرفت تو دل بقیه اما الان میترسه امتیاز از دست بده واسه همین مراقب تره

    • Sohrab

      5

      4

      لازم نیست فتل بزاری جای مکس!

      مکس جاش خیلی خوبه
      کم برای فتل نذاشته

      میشه بپرسم از چه زمانی فرمول یک دنبال میکنید ؟ شاید 2019 یا ..

      • mohammad

        6

        2

        نه سهراب منظورش اینه اگه جای همیلتون وتل بود مکس میزد به وتل

      • Siavaghsh

        5

        3

        قربون آدم چیز فهم (محمد)⁦❤️⁩

      • mohammad

        4

        1

        در خدمتم سیاوش جان

    • Max33vr46

      4

      15

      میشه مزه نپرونی اولا مکس امروز تمام توانشو رو کرد دوما ماشین مرسدس سریعتر بود و سوما استراتژی بهتری داشت مرسدس چهارم هم سنگاپور تقصیر مکس نبود بلکه فراری ها اونو ساندویچ کردن

      • Siavaghsh

        9

        0

        فراری ها ساندویچش کردن؟😂😂😂😂
        به نظرم بحث نکنیم بهتره.
        در ضمن سنگاپور رو ول کن اصن چهل پنجاه باره دیگه هم بهش کوبید تو این چند سال

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      0

      1

      دوست من الان همیلتون به مکس راه میده و اجازه میده عبور کنه ، هم اسپانیا و هم ایتالیا که مکس استارت ریس عبور کرده طوری وارد پیچ شده که اگه لوییس بهش راه نده قطعا دوتاشون DNF میشدن ولی لوییس بهش راه داده و بعد ازش عبور کرده .
      سب اگه الان و با این تجربه با مکس روبرو میشد و به ماشین و خودش ایمان داشت که دوباره میتونه ازش عبور کنه قطعا اجازه میداد رد بشه و بعد در ادامه ریس میگرفتش یا حتی اگه اخر ریس باشه بازم از امتیاز خودش نمیگذشت و توی ریس میموند حتی اگه رده از دست بده .
      دقیقا کاری که بوتاس با راسل کرد از روی بی تجربگی و همون حداقل امتیاز رو از دست داد

  54. 77Ali

    5

    15

    من میگم مرسدس نه نابغه ست نه هیچی مرسدس در اوج ریلکسی تصمیمی میگیره که کاملا منطقیه اما اونطرف قضیه رقیباش به شدت احمقن اون از فراری خودمون اینم از ردبول ، جالبه همین بلا رو خیلی غیر ممکن تر تو مجارستان سرشون اوردن باز دوباره با وجود اینکه طبق گراف ها اگه مکسو میکشیدن بیرون جلو لوییز در میومد اینکار نکردن و از اون طرف حتی بعد اینکه دیدن بوتاس اومد بیرون بازم یه قمار نکردن مکس و ببرن رو سافت کلا نشستن تماشا کردن خیلی ضعیف بود عملکرد ردبول

  55. 77Ali

    10

    1

    لذت بردیم از لکلرک و فراری و البته ساینزم اخرا خوب میروند

  56. NavasaN

    7

    8

    كريستين هورنر بزن بغل تاكسي بگير

  57. Formula 44

    9

    3

    مرسدس دستور تیمی نداد و بوتاس همیلتون دفاع کرد
    ولی ردبول و پرز …
    پیت آخر بوتاس برای چی بود ؟ فاستست لپ و ۱ امتیاز تقدیم مکس کردند
    همین امتیازات ممکنه آخر فصل تعیین کننده باشه …

  58. Mahmood.ghaedi

    13

    3

    ریس خوبی استارت مکس عالی بود
    این ریس راحت مکس میتونست ببره اگه پرز عقب نبود
    مرسدس ب لطف استراتژی
    عقب بودن پرز
    و رانندگی عالی لوییس این ریس برد

  59. Sayco

    11

    5

    درود به این رانندگی بی نقص لوییس
    لوییس چه راحت مکس رو تعقیب می‌کرد
    فک کنم مکس تو خواب کابوس امروز رو میبینه که هر چی تلاش می‌کرد بازم لوییس رو تو آینه هاش میدید

    • B A H A D O R

      2

      0

      سر لوییس بعد اتمام ریس گفت مطمئنا اگر نیاز به سبقت بود اینکارو میکردم .استراتژی این بود که عقب ب ایستیم.مکس هم به مراتب تکرار کرد سرعت مرسدس بهمون میچربید و اگه اشتباه نکنم تو رادیو تیمی به استراتژی تیم نیمچه اعتراضی هم کرد.تو کنفرانس بعد مسابقه میگفت میدونستم برتری من همون موقع که مرسدس پیت دوم سر لوییس انجام داد از دست رفت

  60. JBjb

    5

    15

    بازم سرعت مسابقه ای خارق العاده هیولای مرسدس.تیم استراتژی هر سازنده ماشینی که چنین هیولایی با سرعت خارق العاده در تک دور های تعیین خط و مهمترین اصل 8 سال بالاترین ریس پیس و سرعت مسابقه ای در اکثریت پیست ها و متنوع ترین و متفاوت ترین پیست ها داشته باشه، دست شون بازه برای اجرای تاکتیک ها و استراتژی های مختلف. این سرعت مسابقه ای یا ریس پیس خارق العاده هیولای مرسدس هست که باعث شده تیم استراتژی مرسدس هست سال باهوش و نابغه جلوه کنند. استراتژیست های مرسدس رو ببرن توی فراری آلپین رنو، آلفا تائوری، استون مارتین و…هیچ فرقی با استراتژیست های سایر تیم ها نخواهند داشت چون این ماشین ها سرعت مسابقه ای شون ضعیف هست و در حد میانه جدول و ماشین هاشون اون وسط گیر می‌کنند با استراتژیست های مرسدس هم کار به جایی نمی‌برند چون مشکل اصلی سرعت مسابقه ای پایین ماشینه

    این 8 سال هیچ چیزی جز سرعت مسابقه ای خارق العاده هیولای مرسدس و برتری مطلق شون در تعیین خط ها نبوده امسال هم همینه،،،،با وجودی که ابتدای 2021 با مقداری تغییرات قانون در عقب ماشین سعی کردند دانفورس کم کنند تا اختلاف بین تیم ها کمتر بشه و اول کار به ضرر تیم هایی که از موتور مرسدس اختلاف شد خود مرسدس اینقدر مهندس و مکانیک باهوش داره که خیلی زود تغییر قانون زاویه شاسی کف و دانفورس عقب کم شده رو به خوبی حل کردند و از مسابقه سوم به بعد باز هیولای مطلق تعیین خط و سرعت مسابقه ای شدند. عالم و آدم چهار مسابقه اس با تغییراتی که هدفش مقداری ضعیف تر شدن هیولای مرسدس بود دارند سرعت مسابقه ای خارق العاده هیولای مرسدس رو مثل 7 سال گذشته می‌بینند و امروز هم توی پیسته خاص تکنیکی بارسلون نشون داده شد و فقط یکی هست برای علایق شخصیش قصد داره خلاف اینو جا بندازه تا بعد از هشتمین قهرمانی متوالی هیولای مرسدس و راننده هاش بهره گیری ازش بکنه.

    حقیقت رو هم هورنر در رادیو آخر گفت که کاری از دست شون بر نمی اومد و مرسدس سریعتر بود سرعت مسابقه ای بیشتری داشت. این پیست فقط یک جای سبقت گیری داره اونم بعد از کفی اصلی با دی آر اس، اگر یه پیست دیگه که چند جای سبقت گیری داشت کار به معادلات استراتژی نمی کشید براحتی هیولاسواران سبقت می‌گرفتند از وشتپن. هر تصمیمی که هورنر و تیم استراتژی ردبول می‌گرفتند مرسدس معکوسش رو انجام میداد و باز هم نتیجه همین اولی هیولا سوار و دومی مکس وشتپن میشد از هورنر هم بیشتر میدونید و متوجه میشید؟ نه فقط امروز توی بارسلون 2021، توی هارگارورینگ 2019 همینجور بود اونجا هم اگر ردبول مکس رو برای تغییر تایر دوم به پیت استاپ می‌بردند تیم مرسدس معکوس عمل میکرد و با قدرت سرعت مسابقه ای هیولا آورکات میکردند وشتپن رو. هستند کسانی که برای بهره گیری های آخر فصل شون الان دارن واقعیت رو عوض میکنند.

    چهار مسابقه هست که هر چقدر وشتپن بیچاره توی استارت ها و شروع مجدد ها تلاش می‌کنه ریسک میکنه تهاجمی رانندگی می‌کنه با زحمت بدون دی ار اس از بوتاس و همیلتون هیولا سوار رد میشه ولی این هیولا سوار ها هستند که به لطف داشتن سرعت مسابقه ای بیشتر و فشار دادن دکمه دی آر اس، رده هایی که نسبت به مکس باخته بودند جبران میکنند.

    • JBjb

      3

      7

      ادمین جان الان چرا تایید نمیکنی؟ مگه توهین نوشتم یا کسی رو مسخره کردم؟ این چه وضع شه؟ سرکوب و سانسور رو تا کی میخواهید ادامه بدید؟

    • mahdavi3d

      3

      5

      دقیقا همینه! دوباره مرسدس تمام توان مهندسی رو به میدان آورده تا با اختلاف سخت افزار، برتری رو حفظ کنه. تکرار مکررات سال های قبل شروع شده…

    • Abbas

      5

      1

      JBJB خوش برگشتی🙋🙋🙋

    • B A H A D O R

      7

      1

      هیولا سواران !!!!!
      قناری بینوتو !!!!!
      حتما راسل هم بلبل توتو هست !!!!
      و القاب دیگه…. !
      و اکنون ….. هورنر؟
      جای خالی را با کلمه مناسب پر کنید(5 امتیاز)

    • بیژن

      3

      2

      به قول شما مرسدس هیولا داره .
      ولی هیولای واقعی همیلتون عه نه ماشین مرسدس .
      یه مرسدس دیگه هم تو پیست هست ولی هر مسابقه با کلی اختلاف داره .
      اگه ماشین مرسدس اینقدر هیولا بود که مرسدس بدون مشکل باید هر چهار تا مسابقه رو یک و دو میکرد دوست عزیز . ولی این همیلتونه که هیولای واقعییه ، اینکه بتونی هرسال و هرسابقه تو یه سطح بالا مسابقه بدی کار واقعا بزرگیه و با سخت کوشی بدست میاد نه با حرف زدن .
      اون موقع که بقیه حرف میزنن و شکایت میکنن ، همیلتون داره تمرین و تلاش میکنه .

    • Fastboy 44

      8

      3

      سلام!
      آوازه ک ا م ن ت های ط ل ا ی ی شما به همه جا رسیده!
      یکم دیگه همت کنی از مرز های پهناور این کشور هم فراتر میره!
      اول برو اسم پیست رو یاد بگیر بعد بیا برای من ق ص ه تعریف کن
      یه چیزی اشتباه کردی این دفعه!
      نباید از اسم بزرگ همیلتون استفاده میکردی!
      ح د شما همینه که اسم پ س ر خوش شانس رو بیاری!
      فرضش رو بکن همیلتون ه ی ت ر باشی
      هر مسابقه رو میبینی که لوییس اول میشه!
      وای که چه حال بدی داره😂😂
      بد به حالت
      د ل م برات م ی س و ز ه
      از اون طرف راننده مورد علاقت همه رکورد هاش داره شکسته میشه توسط 👑سر لوییس کارل دیویدسون “پرفکت” همیلتون کبیر👑 و تو تنها کاری که میتونی بکنی اینه که بیای جو س ا ی ت رو م س م و م کنی
      اینکه مسابقه رو توی چند دور آخر در بیاری و سبقت از بیرون پیچ ۱ بگیری
      و توی مسابقه قبل از داخل و بیرون همه رو صاف کنی
      و توی چند تا تعیین خط اخیر،فاصله کمتر از ۰.۱ ثانیه باشه میشه برتری “مطلق”!!!
      🔥

  61. mohammad

    5

    5

    واقعا حس طرفداری مکس رو درک می کنم

  62. Hamilton

    9

    3

    سر لوئیس همیلتون…
    این داستان ادامه دارد

  63. 33🦁Ali

    13

    8

    اول به صراحت بگم مکس نمی تونست تو این مسابقه اول بشه نمی دونم چرا بعضیا اشتباه استراتژی در نظر می گیرن و نمی بینن تفاوت سرعت مسابقه ای اینم در نظر بگیرید حتی مکس هم بعد همیلتون میرفت پیت بازم همین داستان بودش بعد چندین دور مکس عقب
    می افتاد با بوتاس هم باید می جنگید چون پشت سرش در می أمد رو لاستیک مدیوم ضعیف بودن، بعضیا میگن مدیریت لاستیک خبر ندارن که شاسی مرسدس بهترین هست واسه مدیریت لاستیک.
    —-
    صدمین حضور مکس در Red با رانندگی عالیش توأم شد جای تحسین داشت امروز برام خیلی ازش لذت بردم امیدوارم امسال هر چه لیاقتش هست بهش برسه و ماشین ردبول هم سریعتر بشه تا بتونه درست و حسابی رقابت کنه.
    دیدین واقعأ چقد مرسدس سرعت مسابقه ای بالایی داشت حتی مکس بعد همیلتون هم میرفت پیت بازم نمی تونست برد کسب کنه هم باید با بوتاس میجنگید و بعدش همیلتون.
    —-
    تبریک طرفدارای همیلتون و بوتاس.

    چارلز هم عالی رانندگی کرد ولی ماشینش نداره.

    • 33🦁Ali

      10

      5

      پرز باید بیخیالش شد حالاها به نظر من حتی جز 4نفر اول هم باشه تو استارت بازم زود عقب
      می افته با 3نفر اول امیدواریم که خودش پیدا کنه و زودتر ستاپ ماشین بیاد دستش حداقل با بوتاس رقابت کنه گرندپری های آینده.
      بعضی وقتا میگم کاش وتل بودش.

      • Fastboy 44

        16

        2

        جهت اطلاعت
        پرز از ۸ استارت زد
        توی دور اول ۶ ام بود!
        تازه اگه وتل میبود
        خیلی گل و بلبل نمیذاشت که ورستپن اول شه و راننده دومش باشه،طرف قهرمان جهانه و غرور داره!(میخواستم ببینم اگه میومد اون موقع دکتر مارکو طرف کدوم رو میگرفت!!!)
        💜

      • 33🦁Ali

        5

        11

        44
        من کلی گفتم بعدش اطلاعاتت ربطی به موضوع من نداره اوکی…

        علت کند شدن پیت مکس هم مقصر جی پی مهندسش بود که دیر خبر داد یعنی گاراژ ردبول عالی هستن.

      • Mehriar Salehi

        13

        1

        خیر علی جان، علت کند بودن پیت استاپش این بود که بدون اعلام به تیم اومد به پیت و این سریعترین عکس العمل تیم‌ بود برای آماده کردن کرو برای راننده ایی که لپ اشتباهی اومده تو باکس.ریس اینجنیرش گفته بود لپ بعدی بیا تو.

        هرچند این اشتباه مکس نتیجه رو تغییری نمیداد.

    • Siavaghsh

      16

      5

      چه جالب وقتی سر لوییس میبره، سرعت مسابقه ای و استراتژی و ….. توش دخیله
      ولی وقتی وشتپن ببره نبوغ و استعداد!!!

      • 33🦁Ali

        6

        10

        کسی حرفی از عملکرد سر همیلتون شما نزده که بردش تضعیفش کنه ولی شما مشکل دارین که واقعیت درک نمی کنید.
        برین از برد رانندتون لذت ببرین چرا دنبال بحث هستین واقعا.