فرمول یک ایرانوالتری بوتاس، راننده تیم فرمول یک مرسدس، برنده اولین مسابقه فصل 2020 در اتریش می شود.

پنالتی پنج ثانیه ای لوئیس همیلتون نیز باعث شد تا چارلز لکلرک، راننده فراری به همراه لندو نوریس از تیم مک لارن بر روی سکوی مسابقه ردبول رینگ قرار گیرند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک اتریش 2020

17:00 با اعتراض تیم فرمول یک ردبول، لوئیس همیلتون به دلیل کم نکردن سرعت در مرحله تعیین خط و در حین نشان داده شدن پرچم زرد، سه رده جریمه جایگاه دریافت کرد و مسابقات را از مکان پنجم استارت خواهد زد.

17:05 دکتر هلموت مارکو می گوید که آنها شواهد ویدیویی جدیدی داشتند و مکس ورشتپن به پیش آنها آمد و سوال پرسید که چه فرقی بین جریمه او در مکزیک و جریمه نشدن لوئیس در اتریش وجود دارد؟ ردبول نیز پس از این ماجرا تصمیم به اعتراض گرفت…

17:30 رانندگان با پوشیدن تیشرت “به نژادپرستی پایان دهید” در خط شروع قرار گرفته اند، برخی زانو زده اند و برخی نه.

17:38 ورشتپن، فتل و لطیفی با لاستیک مدیوم و بقیه رانندگان با لاستیک سافت مسابقه را شروع خواهند کرد.

17:42 چراغ ها خاموش می شوند و والتری بوتاس شروع خوبی را داشته و پیشتازی خودش را حفظ کرده است…

17:45 ورشتپن و نوریس برای رده دوم در حال جنگ با یکدیگر هستند، والتری 2 ثانیه اختلاف در دور اول باز کرده… آلبون هم به خوبی از همیلتون دفاع می کند.

17:48 این مسابقه برای آلبون حیاتی است، تیم ردبول نیاز دارد که آلبون بتواند همیلتون را پشت سر خود نگه دارد… بوتاس فاصله اجتماعی را بخوبی رعایت می کند و فاصله اش بیشتر می شود.

17:49 آلبون و همیلتون هر دو از نوریس عبور کردند و به رده سوم و چهارم رسیده اند… سریعترین دور از مکس ورشتپن 1:09.380 

17:50 همیلتون به آلبون نزدیک می شود. بوتاس و ثبت سریعترین دور 1:09.159 

17:52 دو راننده فراری هم هر کدام پشت سر یکی از ریسینگ پوینتی ها قرار دارند…دمای پیست به مراتب بالاتر از روز جمعه(30 درجه سانتی گراد) بوده و در 54 درجه سانتی گراد قرار دارد. رانندگان با لاستیک های سافت احتمالا به زودی باید تدابیر جدیدی بیاندیشند.

17:53 همیلتون از آلبون سبقت می گیرد و به رده سوم می رسد، حال او باید فاصله چهار ثانیه ای خودش با ورشتپن را جبران کند. بوتاس سریعترین دور 1.09.051

17:55 خودروی مکس ورشتپن قدرت خودش را از دست داده و مکس هی قدرتش کم و زیاد می شود. او از رده دوم به رده هفدهم رسیده….

مکس ورشتپن و مکانیک های تیم ردبول - فرمول یک اتریش 2020

مکس ورشتپن و مکانیک های تیم ردبول – فرمول یک اتریش 2020

17:58 مکس ورشتپن مجبور به کناره گیری از مسابقه می شود، دنیل ریکاردو نیز در حال نزدیک شدن به سباستین فتل می باشد.

18:03 لنس استرول به نظر می رسد که دچار مشکل موتوری شده است، ریکاردو با سرعت کمی در حال حرکت…

18:04 مسابقات فرمول 2 این آخر هفته پر از مشکلات مکانیکی بوده و مسابقه فرمول یک نیز ظاهرا از این قاعده جدا نیست، فعلا ظاهرا فراری با دوام ترین موتور را دارد…

18:05 گروژان برای چند لحظه از پیست خارج می شود و دوباره به پیست باز می گردد، دستور تیمی در آلفارومئو، جیوویناتزی باید به رایکونن اجازه عبور بدهد..

18:07 استرول به پیت می رود و از مسابقه کناره گیری می کند، سه خودرو تا به الان به دلیل مشکل مکانیکی در 22 دور اول از مسابقه خارج شده اند…

18:11 بونو به همیلتون:

یکی از ماشینای ریسینگ پوینت با مشکلات مرتبط به سنسور از کار افتاد، تو مراقب ماشین باش…

18:13 ماشین ایمنی؛ کوین مگنوسن در پیچ شماره سه تصادف کرده است، ظاهرا وقتیکه اکون به سمت شعاع داخلی او شیرجه می زند، مگنوسن ترمز هایش کار نمی کند و مستقیم به مسیرش ادامه می دهد…

18:17 بیشتر راننده ها برای پیت به پیست می روند و یک رهاسازی ناامن بین ریسینگ پوینت و مکلارن رخ داده است.

18:20 از روی آنبورد والتری بوتاس کاملا مشخص است که او دارد از سیستم دس برای گرم کردن تایرهایش استفاده می کند.

18:21 مسابقه از سر گرفته می شود و فتل در جریان سبقت از ساینز کنترل خودرویش را از دست می دهد و اسپین می شود…

18:27 هیچ جریمه ای به پرز بابت خروج ناایمنش داده نشد و پرز از نوریس هم سبقت گرفت، همیلتون از تیمش اجازه برای افزایش قدرت موتورش را می خواهد…

18:29 همیلتون در نیم ثانیه ای بوتاس، رومن گروژان به دلیل عدم رعایت محدوده پیست، پرچم سیاه و سفید دریافت کرد…

18:35 به بوتاس دستور اضطراری داده می شود! شاسی 1-2 … مرسدس به بوتاس:

مشکل سنسور در هر دو خودرو دیده شد…لطفا از کرب ها دور بمون!

18:39 بونو مجددا به لوئیس پیام می دهد:

لوئیس دوباره تکرار می کنم، این سنسور مرتبط با گیربکس هست نه سیستم تعلیق!

همیلتون:

من دارم تلاشم رو می کنم بچه ها!

18:41 جیمز به والتری و لوییس دستور می دهد:

مشکل مرتبط به گیربکس یک مشکل بحرانیست، لطفا از کرب ها دور باشید.

بوتاس میگوید که در وضعیت بدتری نسبت به خودروی دیگر قرار دارد.

18:43 با تمام پیام هایی که مهندس های مرسدس می دهند باز هم دو راننده از کرب ها استفاده می کنند. مشکل ورشتپن نیز یک مشکل الکتریکی ظاهرا بیان کرده اند.

18:44 فراری به فتل:

اگر نمیتونی از راسل سبقت بگیری ما بریم روی پلن سی، اگر میتونی که به ما خبر بده

فتل:

ماشین تقریبا غیرقابل رانندگی کردنه، نمی دونم واقعا از جمعه تا الان چی به سر این ماشین اومده

18:45 جورج راسل و رومن گروژان از مسابقه کناره گیری می کنند. خودروی ایمنی به پیست وارد می شود…

18:51 خودروی ایمنی؛ در پیچ آخر چرخ جلوی سمت راست کیمی از جایش درآمده و کیمی دیگر کنترلی روی خودرو نداشت و در کنار پیست خودرویش را قرار داد…

19:02 مسابقه از سر گرفته می شود…

19:03 آلبون و همیلتون به هم چسبیده بودند و آلبون قصد سبقت گرفت که دوباره باهم برخورد کردند…برخورد این دو نفر توسط ناظرین مسابقه یادداشت شد و در حال بررسی می باشد…آلبون به نظر می رسد که در رادیو تیمی شدیدا عصبانی است.

19:06 نکته جالب توجه اینجاست که چارلز لکلرک که مسابقه کاملا آرامی را داشته با این خودروی فراری الان در جایگاه چهارم است.

19:08 همیلتون 5 ثانیه جریمه شد. لکلرک از پرز هم رد شد و به رده سوم رسید.

19:10 اگر لکلرک فاصله خودش با همیلتون را زیر 5 ثانیه نگه دارد می تواند با این خودروی فراری در رده دوم قرار بگیرد!

19:11 پرز هم به دلیل سرعت غیر مجاز در پیت لین، 5 ثانیه جریمه شد.

19:14 پرچم شطرنجی و لندو نوریس در آخرین دور، سریع ترین دور مسابقه را نیز ثبت می کند.

جدول مسابقه فرمول یک اتریش 2020

ردهرانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس1:30:55.739
2چارلز لکلرکفراری+2.700
3لندو نوریسمکلارن+5.491
4لوئیس همیلتونمرسدس+5.689
5کارلوس ساینزمکلارن+8.903
6سرجیو پرزریسینگ پوینت+15.092
7پیر گسلیآلفاتاوری+16.682
8استبان اکونرنو+17.456
9آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+21.146
10سباستین فتلفراری+24.545
11نیکولاس لطیفیویلیامز+31.650
-الکس البونردبول
-کوین مگنوسنهاس
-دنیل کویاتآلفاتاوری-
-جورج راسلویلیامز-
-رومن گروژانهاس-
-کیمی رایکوننآلفارومئو-
-لنس استرولریسینگ پوینت-
-دنیل ریکاردورنو-
-مکس ورشتپنردبول-

267 دیدگاه

  1. |ZXE-LECLERC16|

    20

    7

    لکلرک ممنونم!
    تراکتور فراری رو بردی رو سکو…
    ایوللللللللل! ماشاالله! ماشاالله!
    دارم گریه می کنم…
    ولی از شادی!!!!!!!!!!!!!
    یسسسسسسسسسسسسسسسسسسس!
    خدایا ممنونتم!

      • iman

        7

        7

        چارلز داره به مرز پختگی و کمال میرسه.امروز عالی بود و پر حوصله و فرصت طلب.با این ماشین کند بهترین نتیجه ممکن رو گرفت.در مورد فنل هم که متاسفانه در روی همون پاشنه میچرخه

      • 17Sohrabsafari

        0

        0

        بچه ها وطرفدارای فراری که دیروز زود قضاوت کردین بخاطر یه تعیین خط بد دیدین باید یکم صبر بخرج داد تازه اگه مک لارن جلوی سب نمیپیچید سب هم روی سکو میرفت

      • T.S W

        10

        7

        البته میدونی که اگه آتیش نمیگرفت موقع سبقت گرفتن آلبون ، میتونست سکو بیاره سوم شه حداقلش ولی از اونجایی که نمیخواست کسی رد شه ازش اونم رده ۴ رو ترجیح داد.

      • Mohammad44

        9

        10

        من واقعا الان خوشحال ترم تا اینکه آلبون ازش رد می شد و سوم می شد به شخصه هیچ وقت از خرابی ماشین ها خوشحال نشده بودم ولی امروز واقعا از خرابی جفت ردبول ها خوشحال شدم بعد اون مسخره بازیاشون

      • 33🦁Ali

        5

        7

        Mohammd44
        خوشحالی کن آخه این خوشحالیها بیشتر تنفر از ردبول و مکس هستش حق بهتون میدن.

      • Mohammad44

        4

        6

        خوشحالی ام به خاطر خروج مکس یا مثلا عقب افتادنش تو رقابت قهرمانی نیست بلکه به خاطر نقره داغ شدن مجموعه ردبول هست بعد اون حرکات مزخرفش اون از das و اون از تعیین خطش حالا شما هر جور می خوای تعبیر کن

      • mer4446

        4

        3

        لکلرک واقعا راننده خوبیه دمت گرم بهمون روحیه دادی بااین ماشین مسخره

      • T.S W

        9

        0

        منظورت از نوریس ، آلبونه دیگه؟

      • THE MINDBLOWER

        6

        0

        سعی کن اسپبول نشه واست که خوب ریسی بود، ریپلی رو ببین حتما

      • رضا red horse

        6

        0

        The mindblowerعزیز امشب حتما میبینم، فتل بازچرااسپین شد!!!!

      • رضا red horse

        10

        0

        بنطرم نقطه ضعفه لوییس همینه که وقتی عقب بیفته فشار روانی زیادی بهش وارد میشه و میخوادکه خیلی زود سبقت بگیره،واین باعثه خطا میشه، امروزم اگه یکم عجول نبود بنظرم میتونس از آلبون ردبشه، و واقع حیف شد که آلبون اینجور مسابقه رو ازدست داد،پارسالمهمین داستانو داشت با لوییس،امروز نشون داد که تحت فشار اشتباه میکنه، وبوتاس که امروز بی نقص بود، مثله نوریس ، و لکلرک که جدا از رانندگیه خوبش،شانسمباهاش یاربود

      • THE MINDBLOWER

        1

        0

        واسه سب، دلیلش این بود که ساینز و شارل داشتن باهم رقابت میکردن، به پیچ سه که رسیدیم شارل داخل و کارلوس توی شعاع خارجی در همین حال سب از فاصله زیاد از عقب دایو زد واسه سبقت از کارلوس اما لاین کارلوس طوری بود که میخاست خروجی بگیره واسه مستقیمی بین 3و4 که باعث شد فضایی که وجود داشت بسته شه(یه لاین vشکل زد کارلوس که کاملا حقش بود) و سب قفل و اصطلاحا pinch سد توی ایپکس، حالا به همه اینا عقب ناپایدار فراری رو هم اضافه کن میشه چیزی که دیدیم.
        فقط 2تا نکته: اولیش اینکه تو انبودر سب قبل از رسیدن به ایپکس بنظرم عقب ماشین رفته بود و حتی شاید یکم کانتر-استیر هم داشت که عجیبه تو ورودی پیچ اینجوری بشه(یکم مثل اسپینش توی اسکاری پارسال تو مونزا بود) ودومیش اینکه اصولا سبقتش از پایه اشتباه بود چراکه وقتی راننده جلویی درگیر مسابقه چرخ به چرخ با کسی دیگه ای هست نباید دایوبام کرد چونکه اصلا فرصتی نداره که اینه شو چک کنه اینکار رو دنیل هم پارسال تو سنگاپور انجام داد. درکل اسپینی نبود که لازم باشه خودش گفت ماشین خوب نبوده و واسه همین سبقت ریسکی نباید میگرفت ولی خوب سب است دیگر.

      • THE MINDBLOWER

        5

        0

        لوییس فنا ناراحت نشن، ولی بنظرم این مسئله حرکت نزادی لوییس روی تمرکزش تاثیر گذاشته، شما مصاحبه تعیین خطشو ببین مشخصه یه ناراحتی داره(یجورایی شبیه لوییس 2018 سیلور بود توی بعد از ریس)، توی مسابقه هم این مسئله فشار بیشتر شد چون میخاست روی تایری که ولتری هست نباشه و همه اینا باعث شد توی پیچ4 سرعت ورودی بیش از حدی داشته باشه(باید کندتر وارد میشد) و اشتباه کرد.
        اصولا هر راننده ای تحت فشار اشتباه میکنه و اینکه بگیم فلانی اینجوری نیست اشتباهه، فقط بعضیا بیشتر و بعضیا کمتر اشتباه میکنن، بعضیا بیشتر تحت فشار قرار میگیرن بعضیا کمتر

    • 5red16

      18

      1

      واقعا لکلرک عالی بود
      تبریک به طرفدارهای مرسدس و والتری بوتاس
      مرسدسها تو یک سطح دیگه ای هستند واقعا، واقعا خیلی خوبه
      چارلز به نظرم رهترین راننده امروز بود
      سباستین اشتباه بدی داشت
      وقتی خودش میگه ماشین بیش فرمانی داره و این موضوع ازارش میده نباید سبقت ریسک دار میگرفت
      هرچند موقعیت وسوسه کننده بود
      دوتا ماشین رو میتونست تو یک پیچ جا رد کنه
      هرچند ریسکش جواب نداد
      دوستان نتیجه خوبی گرفتیم اما نباید گول بخوریم
      این نتیجه رو مدیون ماشین ایمنی زیاد و رانندگی عالی چارلز هستیم
      در مورد لوییس باید بگم کارش اصلا درست نبود، به نظرم جریمه پنج ثانیه واقعا کم بود
      دقیقا دوبار هست که داره اینکار رو با آلبون میکنه
      پارسال هم همین کار رو کرد
      و واقعا ردبول ها بدشانس هستند، برد کاملا در دسترسشون بود

      • T.S W

        7

        4

        تو اصلا یادت میاد ردبول خراب نشده باشه؟ یا یه مسابقه رو با هر دو راننده تموم کرده باشه؟ ردبوله دیگه همیشه حاشیه و مشکل ماشین این عادیه که

      • alireza_h

        6

        11

        ریکیاردو اگر خریت نمی‌کرد و‌ توو‌ ردبول می‌موند این دو ساله حتا احتمال مبارزه بر سر قهرمانی رو داشت! فقط تصور کنید امروز به جای آلبون (که حقش نهایت تیم دوم ردبول هست) ریکیاردو پشت فرمون بود… شک نکنید سکوی اول واسه خودش بود

      • پویا اردلان

        0

        5

        شما ، تعصبی صحبت نکن. البون میتوانست فرمان را باز تر بگیرد. و همانند دیگر راننده ها از فضای کنارش استفاده کند.

    • رضا red horse

      7

      0

      من بیشتراوقات بعدازریس تموم کامنتایه دوستان رومیخونم، یه جاهایی تعصب بیش ازحد واقعا داره منجر به تنش زایی میشه بین طرفداریه دوراننده خاص یا دوتیم خاص،بنظرم اگه دوستان این کری خوانیهاشونو یه ذره کنترل کنن و بیش ازحد سعی درتخریب تیم و راننده مقابلشون نداشته باشن،دیگه خدایی ناکرده کدورت و ناراحتی هم پیش نمیاد..
      ماهمه به عشق موتواسپرت سالهامنتطریه همچین فضایی بودیم، حالا که به تلاش سید عزیز وباقیه همکاراشون این بستربرامون فراهم شده،بهتره که از این فرصت نهایت بهره روببریم،واز مطالب مفیدسایت و کامنتایه دوستان نهایت استفاده روبکنیم،و به طرفداری از تیم وراننده محبوبمون بپردازیم،باچاشنی کری خوانی البته،انشالله که ناخواسته باعث دلخوری وناراحتیه هیچکدوم ازدوستانمون نباشیم
      ببخشید طولانی شد…

      • Mohammad44

        6

        3

        ما هم همینو می خوایم آقا رضا
        ولی وقتی ظرف ۶۰۰ بار میاد می نویسه بازنده ی بد آدم می مونه چی بگه

      • رضا red horse

        7

        0

        Mohammad44عزیز
        بنطره بنده حقیر،وقتی آدم ازسرلجبازی و تعصب بیش ازحد درباره یه موضوعی پافشاری میکنه،خیلی سخت بشه دراون لحظه اون شخصو قانع کردویانظرشو تغییرداد، بنظرم بهتره که بزاریم یه تایم وزمان دیگه پاسخش روبدیم ،البته پاسخی که بیشتراز در منطق باشه تا تعصب،
        برادرعزیز بنده چندسالی میشه که توهمین سایت باشماو نظراتتون همراهم،همیشه به طرفداری راننده موردعلاقتون پست میزارین،و همیشه خیلی ارام ومتین بودین وهستین، بنظرم اگر بعضی ازدوستان ناخواسته باعث ناراحتی شمامیشن،بهتره که پاسخ دادن به کامنتایه دوستان رو به زمانی بعدتر بندازین،مطمنن با ارامش میشه نرم تر به قضایا نگاه کرد???
        امیدوارم سوتفاهم نشه، بنده خیلی کلی گفتم..
        ماباید قبول بکنیم که لوییس و سب وبقیه اسطوره هستن، اما اسطوره ها هم اشتباه میکنین، مانباید از اونا قدیسی برایه خودمون درست کنیم ،که بایه اشتباه کردن مخالفشون بهونه بدست بیارن وومیدون داربشن،ویا با بردشون هواداراشون ازاسمون به بقیه نگاه کنن….

      • خان

        1

        0

        خیلی هم آقایی

      • Mahmood.gh

        9

        2

        بیژن خب سافت مینداخت مگه چند دور مونده بود
        لوییز چرا نبردن پیت؟
        مرسدس اشتباه نگرد گند زد

      • بیژن

        8

        4

        احتمالا فکرشون این بوده شرایط برابر باشن دوتا ماشین ولی اگه البون و لوئیز برخورد نمیکردن احتمالا اولی رو از دست میدادن مرسدس باید ممنون لوئیز باشه

      • Mahmood.gh

        7

        0

        بیژن ممنون لوییز باشن؟
        من ب عنوان طرفدار مرسدسو لوییز
        بنظرم اشتباه خیلی بدی کرد لوییز اگه دفاع میکرد و رد نمیشد دور بعد رد میشد
        پس لوییز اشتباه کرد میذاشت بره هم خودش سوم میشد
        بعد معلوم بود ک قهرمانی جهان بین لوییز و بوتاس هست بخصوص وقتی مکس 25 امتیاز عقب افتاد من بودم میذاشتم بره با سرعتی ک داشت با بوتاس درگیر میشد
        اگه رد میشد اختلاف بین لوییز و بوتاس میشد 3 تا اگه رد نمیشد یهتر از چهارمی بود

      • بیژن

        5

        3

        اره محمود جان چون مطمئنم از بوتاس هم رد میشد خیلی اختلاف لاستیک داشتن . لوئیز هم مطمئنن نمیخواست اینجوری بشه قصدش بستنش بود تا البون بره ببرو پیست یا سرعتش رو کم کنه نه اینطور که خودشم هم میدونه پنالتی داره
        از نظر تیمی به نفع مرسدس شد صدرصد شما دوم و سوم امتیازاتش رو با اول و چهارم حساب کن هفت امتیاز به نفع مرسدس ضمن اینکه رقیب اصلی شون تو جدول سازندگان هیچ امتیازی نگرفت که اگه البون اول میشه اختلافشون ۲۵ امتیاز میگرفت .پس از نظر تیمی مرسدس برد کرده الان مکلارن دوم شده با ۲۶ امتیاز که مطمئنا رقیب قهرمانی سازندگان نیست برای مرسدس

      • BAHRAM

        3

        2

        خب بوتاس سافت که داشت لوییس هم مدیوم نو داشت سافت هم داشت ۲۰ دور اخر که سافت راحت دوام میاره چرا استفاده نکردن عجیبه

      • Mahmood.gh

        5

        0

        بیژن اخه رقیب اصلی لوییز امسال ظاهرا فقط بوتاس
        پس میذاشت رد بشه اختلاف لوییز و بوتاس فقط 3 امتیاز میشد
        الان 13 تا امتیاز اختلاف دارن پس لوییز صد در صد اشتباه کرد
        اگه بحث کار تیمی بود خب اخرش بوتاس ب لوییز اجازه میداد بره
        ک از نظر من بوتای کار درستی کرد لجازه نداد لوییز بره و دوتا سکو بگیرن چون اختلاف امتیاز خیلی مهمه بخصوص تو سالی ک مسابقات خیلی کمه

    • Behrooz

      2

      1

      قبل از سیفتی کار داشتن به هر دوی راننده ها میگفتن فشار نیارین و از روی کرب ها نرید ، مشکل جدی داشتن ، اگر لاستیک سریع تر میذاشتن مسلما از لحاظ روانی یه جوری میشد که جفتشون میخواستن برای اول شدن بدجور فشار بیارن و احتمالا به مشکل میخوردن . البته این نظر منه ممکنه دلیل دیگه ای داشته باشه .

      • Amirali

        2

        2

        آره منم فکر کردم مثلا ممکنه ناحیه مورد بحث بر اثر تعویض لاستیک آسیب بیشتری ببینه و… اما کلا دانشی درباره این موضوع ندارم و نمیتونم نظر بدم

      • خان

        2

        0

        صحبت شما منطقی ه.
        به نظرم مرسدس بیشتر از اینکه از رقبا بترسه از رقابت شدید و خیلی مجدانه راننده هاش میترسه . یک استراتژی برای بردن رقبا و یک استراتژی برای مهار راننده ها .
        بوتاس نمیخواد زیر سایه همیلتون باشه
        والبته همیلتون نمیخواد تاج و تخت ش به بوتاس بده .

        لشگرکشی بوتاس به قلمرو همیلتون

      • MERC

        10

        17

        شما که باید خوشحال باشین, بخاطر کار لوییس, چارلز دوم شد
        درضمن کاریش نمیشد کرد, پیچ سرعت بالا بود, ماشین ناخواسته به سمت بیرون میکشه

      • THE MINDBLOWER

        14

        1

        مرک حرفت درسته ولی وقتی میدونی ماشینی داره از بیرون سبقت گیری میکنه و تایراش 2لول نرمتر و 20دور نوترن سرعت ورودی رو کمتر میکنی که برخوردی پیش نیاد(مثل رقابت دوتا مکلارنا توی همون پیچ).
        لوییس اشتباه کرد و نمیشه انکارش کنید

      • Fastboy 44

        6

        13

        Ali sf90:Hamilton is dirty,he hit Albon
        Meanwhile Vettel…….

      • MERC

        9

        10

        اتفاقا اشتباه لوییس این بود که مثل همه ی راننده ها زود تر راه آلبون رو نبست به بیرون هولش نداد
        دقیقا اول همین مسابقه توی همون پیچ آلبون اینکارو با لوییس کرد و لوییس بیخیال پیچ شد, و سرعت رو کم کرد, اگه خاطرتون نیس, میتونین دوباره نیگا کنین

      • THE MINDBLOWER

        6

        3

        مرک شرایط اول مسابقه فرق داشت، برتری تایری وجود نداشت، مرسدس انقدر مشکل نداشت اون موقع و البته ماشینا سنگینتر بودن واسه همین لوییس خیلی سخت میتونست بیرون ماشین رو نگه داره و روی چمن نره، به همه اینا اینم اضافه که که لوییس و البون توی وسط پیچ(mid-corner) بغل به بغل بودن و بال جلوی لوییس عقبتر بودن یکم درحالی که الکس از لوییس جلوتر بود و خروجی پیچ رو هم واسه خودش میداشت قطعا، معنیش این میشه که الکس حق داشت لوییس رو اسکوییز کنه به خارج پیچ(که کرد چون پیچ واسش بود) ولی لوییس نه چون توی قوانین میگه اگه بال جلو کنار هم باشه حق کاری که لوییس کرد رو نداری انجام بدی.

      • MERC

        6

        5

        منم همینو میگم, اشتباه لوییس بود که کاری که همه زودتر میکنن رو نکرد و اجازه داد آلبون باهاش بغل به بغل بشه
        و بعدش هم نتونست کنترل کنه و چرخش گرفت
        درحالی که خیلی ساده میتونست مثل بقیه فضا نده و فشارش بده بیرون

      • Mohammad44

        7

        4

        کسی قصد انکار اشتباهشو نداره ولی میشه گفت مطئنم این کارو از قصد نکرده که دوستمون میگه

      • THE MINDBLOWER

        8

        0

        مرک توی این قضیه بیشتر میتونه بگی لوییس چاره ای نداشت، تفائت سرعت خیلی بیشتر از چیزی بود که بشه کاریش کرد، بهترین کار این بود که بزاره بره و از درگیری احتمالی با ولتری استفاده کنه که نکرد

      • 33🦁Ali

        14

        7

        همین حرف من هم شد واقعأ چه فرقی داشت پنالتی مکس تو مکزیک پارسال با این حرکت لوئیس تو تعیین خط که اگه ردبول باز شکایت نمی کردن پنالتی هم نمیدادن… از دست فیا

      • ALEX-ALBON

        3

        6

        Mohammad44
        حرف شما سکوی مارو بر نمی گردونه_کارما اما هست..
        می بینیم..

      • ?Farshadam?

        18

        13

        چه تضمینی بود همیلتون تو کفی نزنش؟ کلا بازنده ی بدیه دقیقا توی برزیلم همینجوری آلبونو سر پیچ زد. وقتی انقدر تابلو از عمد مسابقه ی رقیب رو خراب میکنن واقعا زیر ده ثانیه پنالتی مسخره است مسخره

      • THE MINDBLOWER

        13

        3

        چه حرفیه این؟؟؟ قشنگ رد شده بود ازش و یه سبقت خیلی ماه گرفته بود،
        الکس تو سبقتگیری خیلی خیلی عالیه

      • Hassan Mohebbi

        16

        11

        واسه همین به لوییس پنالتی دادن. چون البون عجله کرد؟
        همه مقصرند به جز یکی.
        #بازنده_بد
        این دیگه کری بعد از مسابقه است نه چیز دیگه

      • T.S W

        11

        5

        چه ربطی داره وقتی تو از یه ماشین از همه لحاظ بهتری و میخوای سبقت بگیری چرا زود تر این کارو نکنی؟ مگه آلبون کف دستشو بو کرده بود که همیلتون بازنده ی بدیه؟

      • بیژن

        6

        6

        من نگفتم لوئیز اشتباه نکرده اقای محبی ولی میتونست تو کفی راحت سبقت بگیره
        از نظر من لوئیز جبران اول مسابقه رو کرد جریمش رو هم گرفت

      • Mohammad44

        4

        4

        بیژن من باهات مخالفم لوییس قطعا خطا کرده ولی اینکه میگن از قصد زده به نظرم نادرست هست

      • Fastboy 44

        2

        6

        Kave
        !What a yoke

        ادمین:

        فست بوی کامنت هات رو به زبان شیرین فارسی بنویس…

    • Lecrec_fan

      10

      6

      لوییس قشنگ مسابقه رو برا والتری دراورد ولی اصلا کارش قشنگ نبود و قابل توجیه نیست بعد از برزیل این دومین باره. باعث تاسفه.

    • Amirali

      1

      3

      شما تصور کن یه تیم مدام بیاد با شکایت های گاه و بیگاه و بیخودش باعث آزارت بشه و رانندشون هم همش برات کری بخونه.حالا به خاطر اشتباه تیمت یه راننده سریعتر از خودت هم اون پشت داری قطعا اگر سهوی نبوده باشه هممون همونکارو در شرایط مشابه میکنیم ردبول برای مرسدس اعصاب نذاشته حقشون هم بود به کارما اعتقاد ندارم و فقط برای بیان منظورم از این کلمه استفاده میکنم اما واقعا ردبول جواب کثیف بازیاشو داد امروز.

      • Amirali

        1

        3

        تصحیح میکنم جواب کثیف بازیاشو گرفت

      • 33🦁Ali

        3

        2

        فعلٱ هیچ بازی کثیف تر از همکاری فیا و مرسدس نیستش هم تو کارای غیر قانونی و رأی گیری هم پنالتی دادن..
        ردبول آشکارا می بینه کار فیا مثل پنالتی ندادن به لوئیس تو تعیین خط بعدش زیر سوال میرن مجبور میشن پنالتی میدن به لوئیس

      • Amirali

        1

        1

        علی جان بارها منطق رو در نظرات شما دیدم به شخصه و اینجا هم توقع خاصی از شما ندارم اما خواهش میکنم کمی واقع بین باشید فرمول یک هنوز اونقدر کوچیک نشده که بیاد با یک تیم همکاری کنه سر مسایل مختلف و جریمه ندادن بهشون اونم با تیمی مثل مرسدس که تقریبا میشه گفت تازه وارد هست خود تیمش.طرف گرد و خاک بوده ندیده پرچم رو حالا باز ردبول اومده شکایت کرده.یاد این بچه های مهد کودکی افتادم که خودشون نمیتونن نقاشی بکشن بعد میرن رو نقاشی بقیه آبمیوه میریزن.خب یعنی چی این کارا؟

  2. Hesam

    8

    1

    وای وای اولین مسابقه که اینهمه لذت بخش بود خدا بقیشو خیر بکنه
    عالییییی
    تبریک به لندو فن ها
    افرین به لکلرک که با این وضع فراری رفت پودیوم
    +دکی مارکو شواهد جدید دیگه ای ندارن که دیگه نه؟ (فان)

  3. harlidkns

    14

    6

    اگر سيفتي کار نمي آمد بي شک مرسدس ها همه ماشين هارو لپ ميکردن
    احترام ويژه براي لندو نوريس و تيم مکلارن که فوق العاده بودند.
    فراري در کمال خوش شانسي سکو گرفت.
    فتل هم که کلا از 2018 تا الان معلوم نيست کجاست. چقدر اشتباه ؟؟؟؟

    • T.S W

      9

      6

      بازنده ی بد چه ربطی به فتل داره؟ چرا قیمه هارو میریزی تو ماستا. حرفات سر ته ندارن از مرسدس میای رو فتلی که همه میدونستن تو کورس قهرمانی نیست

      • HamidFTN

        5

        7

        فتل باید با این گاری فراری ریسک میکرد که نتیجه بدی داشت
        در ضمن فتل میگفت که ماشین از تمرین ها بدتر شده؟؟؟!!!! این یه معنی میتونه داشته باشه (خرابکاری)

      • harlidkns

        6

        6

        چون هميلتون بازنده بدي هست دليل نميشه که اشتباهات فتل رو فراموش کنيم.
        لندو نوريس و کارلو ساينز و استفان اوکي هم تو کورس قهرماني نيستن اما سبقت تر و تميز گرفتن و بدون اشتباه مسابقه دادند. فتل فکر کنم سه بار لاستيک قفل کرد و يک اشتباه وحشتناک ديگه در ترمز گيري و دوباره اسپين و تلاش هاي الکي.
        فتل خيلي وقت هست که فتل 2012 نيست و اگر تعصب رو بزاري کنار صحبت هامو متوجه ميشي و اگر دوست داري خواب بموني بله قيمه هارو ريختم تو ماستا.

  4. Jingooz

    1

    16

    به به عجب مسابقه ای
    مهر تایید بر نظرات کارشناسی قبلیم:
    شارل جوان ما : درجه یک
    جیوو کبیر : استعداد بی نظیر ، بالای وتل تمام شده رتبه گرفت
    ردبول ها : هایپر بی خود و بی جهت
    *

  5. 33🦁Ali

    15

    4

    اول تبریک به بوتاس و چارلز و نوریس و طرفدارشون
    بیچاره آلبون
    خدایش 8ماه صبر کنی بعدش این آخرش بود مکس واقعأ جات خالی بود تو هیجان..
    خیلی ضد حال خوردیم مکس فن ها واقعا نمی دونم چی بگم این بدشانسی لعنتی هوندا یا چیز دیگه بود..

  6. Mohammad.gh

    17

    7

    چقدر مکلارن و ریسینگ پوینت و فراری نزدیک بودن! البته فراری روهارد بهتر شد
    5 ثاینه پنالتی واسه لوییس به نظرم خیلی کم بود، قشنگ آلبونو نابود کرد، از دومی رفت آخر

    • Behrooz

      2

      3

      چند بار یه جمله رو تکرار میکنی دوست عزیز ، حداقل یه کامنتی بذار بقیه استفاده کنن نه اینکه یه متن رو ده بار کپی پیست کنی !

    • Amirali

      2

      3

      شخصیت همیلتون شخصیت اسطوره هاست حق داره غبطه بخوری.هروقت تیم و راننده محبوبت یاد گرفتن از بازی روانی برن کنار و تو خود پیست نتیجه رو رقم بزنن نه تو اتاق داور ها اون وقت بیا به شخصیت دیگران ایراد بگیر.مشکل شماها اینه که هرکار بقیه تیما میکنن میشه هوشیاری تیم و راننده مرسدس منتها خار داره این وسط. تعصب در نظرات شما موج میزنه دوست عزیز.اینطوری فرمول یک ببینی نه به خودت لذتی میرسه نه به دیگران.سعی کن به جای گرفتن ایرادات الکی از دیگران به راننده خودت برسی.لوییس کار زشت اما از لحاظ فنی درستی کرد منم بودم نمیذاشتم یه راننده سال دومی که فقط به خاطر لاستیک بهتر و ده هزار تا سیفتی کار بهم رسیده ازم رد بشه کسر شان داشت برام.بعدم که پیروزی تیمی اهمیت بسیار بیشتری از مورد اول داشت.مکس شما بارها مسابقات دیگران رو به بدترین وضع تموم کرده همین آلبون لوییس حتی اگه واضح میپیچید روش بازم اگه ناشی نبود میتونست از برخورد جلوگیری کنه مقصر تصادف 60 درصد لوییس بود اما آلبون هم مقصر بود یه جوری نگو انگار علیه السلام هست آلبون.

      • Kave_Ferrari

        1

        0

        من نه با کاربر (Alex-Albon) شیر خوردم نه با شما دشمنی دارم.ولی جسارتا شما بیشتر آلوده به تعصبی.یک بار کامنت خودتون رو بخونید.یعنی چی راننده سال دومی رد نشه.!!!؟

  7. siamak

    20

    2

    آفرین به لکلرک که با ماشین خسته و بی رمق فراری ، با کسب جایگاه دومی دل طرفداران فراری رو شاد کرد … سپاس جوون شایسته !

    • Mehryar Salehi

      17

      3

      واقعا! عملکردش رو با اسپین فتل و گیر کردنش پشت راسل و جیو قیاس کنیم، سب واقعا جک بود این مسابقه.

      ساینز مطمئنا یه قدم رو به جلو هست براشون.

      • THE MINDBLOWER

        6

        2

        the car is undrivable.
        این چیزی بود که سب تو رادیو گفت به تیم،
        بیشتر این جوک بود

      • Mehryar Salehi

        8

        2

        کیفیت ماشین یه بحثه، کیفیت راننده یه موضوع دیگه.توی ویلیامز هم راننده بهتر، مشخصه و راننده ضعیفتر ازش انتقاد میکنن، چرا به فراری که میرسه تا انتقادی میشه سریعا میگن ماشین فلان بوده؟

        فراری جوک هست عملکردش با ۴۰۰ میلیون دلار هزینه اما این هیچ چیزی از افتضاح بودن سب کم نمیکنه.ماشینی رو سوار شد که لکلرک هم سوار شده…فکرم نمیکنم خود سب یا طرفداراش حدشون رو به اندازه کوبیتسا و طرفداراش پایین بیارن که مدعی تفاوت دوتا ماشین باشن.
        یکی روی سکو رفت و مک لارن هارو شکست داد، یکی اسپین میزد و پشت آلفاها گیر میکرد.

        فراری و سب به یه اندازه مضحک بودن دوست عزیز، عینک طرفداری رو بزارید کنار، واضح هست.

      • THE MINDBLOWER

        5

        0

        من بحثی توی عملکرد سب ندارم که قطعا بد نبود(چون فنش هستم نمیگم افتضاح) حمله رو بدجایی کرد و چوبشم خورد، ولی خودش گفت ماشین رو چنبار دیگه از دست داده درکل امروز شارل پرچم فراری رو بالا نگه داشت و عالی بود حرفی توش نیست اما فاجعه امروز(دوم شدن از اخر و فقط جلوی روکی توی تیم اخر بودن) 100 درصد گردن فتل نیست

  8. مشتبا

    17

    5

    شانسی ترین سکوی فرمول 1 رو به تیم داغونمون و طرفدارای باحالش تبریک میگم
    بازم خوبه از همین اول شاهد یک-دو مرسدس نبودیم

      • T.S W

        10

        7

        آره حالا هم که گیرش اومده ، همیلتون میپره وسط میگه من کند ترم تو رو هم با خودم خراب میکنم ، تو رو میفرستم آخر ، خودمم نهایتا ۳ یا ۴ واقعا جو سبکی بود

  9. مشتبا

    16

    13

    البته همه دیدیم قهرمان جهان در خطر باخت کثیف ترین کارها رو هم انجام میده
    بسیار خوب در رانندگی بسیار ضعیف در اخلاق و ورزشکاری

      • بیژن

        5

        11

        *تمامی دوستانی که فکر میکنن راننده ها معلم اخلاق هستن همین کار رو کنن ،همه راننده ها همین هستن امروز کلی برخورد پیش اومد فقط مال لوئیز *داره ؟! دقیقا اول مسابقه برعکس اتفاق افتاد بین البون و لوئیز و لوئیز رفت بیرون پیست ؛فتل هم زد به کویات ،لندو و پرز، لندو و ساینز ، مکس از تیم ردبول چندتا از این برخورد ها داشته ؟ فقط پارسال رو ببینید ؟ یا اذربایجان برخوردش با دنیل ، فقط کار لوئیز شد کثیف ؟!!! همه راننده ها از عمد یا غیر عمد از این کار ها میکنن ،دیگه شماها چشتون رو میبنید همه رو نادیده میگرین فقط چسبیدین به لوئیز البته خب معلومه برای چی ، سرنوشت اگه باشه که لوئیز امسال قهرمان بشه هر اتفاقی هم بیوفته قهرمان میشه و اگه سرنوشت نخواد نمیشه.
        در اخر اگه برین مسابقات گذشته رو ببینید پره از این برخورد ها

      • Fastboy 44

        5

        4

        Farshadam
        بخدا W11 دستتو میبوسه
        فقط بگو برات اسفند دود کنن چشم نخوری!

      • Mohammad44

        5

        6

        دوستان بیشتر منتظر فرصت هستن تا ناراحتی جاهای دیگه رو اینجا خالی کنن
        همون اول مسابقه اگه لوییس می رفت بیرون می شد تلافی برزیل و دفاع از رده حالا اینجا شده کار کثیف و راننده ضعیف

      • بیژن

        5

        3

        زدی تو خال محمد ۴۴
        گل گفتی

      • MERC

        7

        9

        بدون مرسدس هم اثبات کرده

      • parvizi

        7

        4

        دوباره مسابقه ها شروع شد
        همه ریختن رو سر لوییس :/

      • سید علی حسینی

        7

        0

        TSW عزیز، درسته آلبون چنین حرفی رو زده ولی لطفا دیگه اینقدر تکرار نکن باعث ناراحتی طرفدارای لوئیس داری میشی…یه رادیو از صد تا رادیو پخش میشه…اگر به رادیو راننده ها در طول مسابقه گوش کنی این حرفا مودبانه ترین حرفیه که میشنوی…الکس هم اون صحنه ادرنالینش بالا بود …حالا دیگه مسابقه تموم شده اینقدر این موضوع رو تکرار نکن که کلی کامنت اعتراضی اومده…

      • Mohammad44

        5

        4

        همینو بگو سید اصلا فکر نمی کردم این برخورد این همه فیدبک منفی داشته باشه به نظرمن که عمدی نبود حتی اگه عمدی هم بوده باشه از این برخوردا زیاد بوده ولی دوستان دیگه شورشو در اوردن

    • Ali

      5

      12

      مسابقه شروع شد و باز تیفوسی های فراری نشان شروع کردن پارسال کلی از این حرکتای کثیف رو داشتیم ولی کسی حرفی نزد نمیدونم الان که تیم فراری گند زده میخواین با این حرفا خودتون رو تخلیه کنین؟؟ اصلا از حرکت همیلتون طرفداری نمیکنم ولی ربطی به این توهمات شماها تیفوسی ها نداره. به لطف همین اتفاقات یه سکوی شانسی گرفتین تموم کنین دیگه یه مسابقه نیست شماها شروع نکین که مسابقه کثیف و بازی کثیف??

  10. THE MINDBLOWER

    15

    4

    شارل بینظیر بود، دمش گرم واینو به عنوان یه فراری فن میگم.
    منو یاد مالزی 2012 انداخت و گریه هام بعد از برد ناندو(تنها برد ناندو تو فراری که ناراحتم نکرد واسه سب)

  11. Silver Arrows

    19

    4

    چیزی که توی این مسابقه مهم بود این بود که ما بی رقیب بودیم، حوادث ما رو زمین زدن… مهم نیست. جبران میکنیم 🙂 تبریک به طرفداری یک تا سه

      • mohammad

        7

        7

        کار همیلتون خوب نبود درست

        ولی همین مکس چندین بار مسابقه فتل رو مگه خراب نکرده؟

        این جیزی از بهترین بودن مرسدس کم نمیکنه

        اگه ین همه اتفاق نمی افتاد نه آلبون اونجا بود نه کس دیگه، شاید تا اکرک هم لپ می شدند

    • JBjb

      6

      6

      دقیقا درست میگی دیروز و امروز بازم نشون داده داده شد هیولای مرسدس دست نیافتنی یه این فصل و یک فراری درستکار یه فراری کنده، و اگر این همه اتفاق نبود یک و دو براحتی برای مرسدس بود که در ادامه فصل در 70 درصد ریس ها 1-2 میکنه مرسدس. هوادارای تیمی که توی 2018 و 2019 موتور تقلبی و سوخت غیرقانونی مصرف میکرد بی خودی خوش هستن فراری توی تعیین خط اتریش حتی 45صدم ثانیه از 2018 خودش هم کندتر بود

      • Hamed

        2

        5

        آره موتورشون تقلبی بود ساخت چین
        خداروشکر سال دیگه رانندتون تو تیم نیست که دیگه امثال شماها ربطی به فراری داشته باشید

  12. Mehdi

    12

    2

    دس خوش فراری و دس خوش لکلرک واقعا تحسن بر انگیز بود فتل هم یکم زود عجله کرد واسه سبقت گیری وگرنه میتونست رو سکو باشه با این وجود بازم کارشون با این موتور ضعیف نسبت به تیم های بالا عالی بوده
    تبریک لکلرک

  13. CL16

    2

    5

    YESSSSSSSSSSSS پودیوم چارلز با این ماشین آشغال واقعا منو یاد آلونسو انداخت مرسی مکلارنننننن چقد خوشحالم✌✌✌

  14. alireza_h

    11

    7

    اگر قانون نانوشته بهترین راننده سوار بهترین ماشین قرار باشه اجرا بشه(!) قاعدتا جانشین بر حق همیلتون کسی نیست جز لکرلک

    مرسدس باید دست به کار بشه و یه جوری بهترین راننده رو پشت بهترین ماشین بنشونه. همیلتون بهترین راننده پنج سال اخیر بوده و حالا باید بپذیریم لکرلک بهترین راننده ده سال آینده خواهد بود: ثبات، هوش، سیاست، کاریزما و البته پتانسیل فتوژنیک این پسر برای ساختن یه ابرستاره ازش توسط رسانه‌ها

  15. Jingooz

    4

    18

    به به عجب مسابقه ای
    مهر تایید بر نظرات کارشناسی قبلیم:
    شارل جوان ما : درجه یک
    جیوو کبیر : استعداد بی نظیر ، بالای وتل تمام شده رتبه گرفت
    ردبول ها : هایپر بی خود و بی جهت
    کیمی : حیف پول و جایگاه….

    • LASER

      9

      1

      جانننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      sf1000 نه توی مستقیمی سریع بود نه توی پیچا
      اونوقت استعداد بی نظیر جیو میشه؟

    • Hassan Mohebbi

      9

      1

      داداش اخر فصل بیا ببینم کیمی کجاست و جیووی کجاست.
      اخر کریرش هم بیا ببینم کدوم بالاتر کدومه.
      بی اشتباه‌تر از دو قهرمان دیگه بود تو این مسابقه و تا قبل از سیفتی کار جلوتر جیووی با استعداد بود و اگه چرخش اینجور نمیشد قطعا د میشد.

    • Mahmood.gh

      2

      0

      کیمی حیف پول و جایگاه؟????
      تو یا 13 سالته یا تازه اولین ریس دیدی و هیچی از این ورزش و ادمهای توش نمیدونی ک هرچی ب ذهنت میرسه درباره کیمی میگی

      • Amirali

        3

        1

        لطفا به محدوده سنی ما توهین نکنید خیلی بهتر از ایشون مسابقات رو درک میکنیم.البته این که شوخی بود ولی نظرتون رو قبول دارم این دوستمون نمیدونم منظورش از این حرفا چیه

      • |ZXE-LECLERC16|

        2

        1

        لطف کنید نگید 13 سالته!
        من از وقتی 9 ساله بودم هی اسامی همیلتون و فتل و ریکاردوو بوتاسو رایکونن تو مغزم رژه می رفتن!

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        2

        ولی بخش کیمی رو خیلی خوب اومدی،ممنوون

  16. McLaren F1

    14

    5

    تبریک به مک لارن و لندوی دوست داشتنی که واقعا عالی بودن
    همیلتون نشون داد که واقعا تحمل نداره کسی ازش سبقت بگیره اما باید بدونه که نسل جدید دورانش شروع شده
    فراریم به لطف خرابی مرسدس صورتی و ردبول امروز رده کسب کرد وگرنه اصلا اینجایی که امروز وایساد جاش نیست

  17. pmohamadaminq

    6

    2

    حیف شد . سب به ساینز نمیخورد شاید 5 رو میگرفتن .
    ولی خب شارل هم که عالی . اون تلخی تعیین خطو از بین برد . اینقد بد بود با اینکه میلان 3 هیچ لاتزیو رو نابود کرد ولی خیلی ناراحت بودم . دمتون گرم .اقا فقط یکی به من بگه براچی همیلتون و بوتاس سر سیفتی کار نرفتن پیت ؟؟؟؟؟
    قشنگ بر عکس پارسال بود . تو مستقیمی افتضاح. تو پیچ سرعت بالا پیشرفت کرده بودیم . ولی این پیشرفته ضعیف تر از پس رفته بود . قدرت نداشت ماشین . تو خروجی ها خوب بودیم ولی .
    امید وارم بهترشه مضعیت موتور .

  18. mohammad

    6

    2

    عجب مسابقه ای
    لیگ برتر فرمول یک (مرسدس)
    چقدر حادثه
    فراری چقدر شانس آورد
    هم همیلتون هم وتل هردو اشتباه کردن
    هر دو ماشین ردبول بیرون رفت
    چقدر عجیبه این فرمول یک اصن چی هست این فرمول یک

  19. PeymaN

    11

    14

    سلطاااان لکلرک دمت گرم که نذاشتی مکلارنو پلنگ صورتی از ما بالاتر تموم کنن یه تشکر ویژه ای هم از وتل کنیم که ترک عادت نکرد و دوباره اسپین شد!!!

    • HamidFTN

      6

      4

      فتل باید با این گاری فراری ریسک میکرد که نتیجه بدی داشت
      در ضمن فتل میگفت که ماشین از تمرین ها بدتر شده؟؟؟!!!! این یه معنی میتونه داشته باشه (خرابکاری)

  20. Milad.mishkhasi

    4

    7

    لعنت ب توتو ولف لعنت بهش چرا لاستیک‌ها رو عوض نکردن

    شاخ شدی شما حالا میگین‌کثیفی کار همیلتون‌با لاستیکی‌ ک‌۱ونیم‌ثانیه‌کندتره چیکار کنه اونم‌ بالای ۲۰ دور هم زده
    چی میگی واقعا اگه یکسان‌بودن‌اینجوری میشد

    • Milad.mishkhasi

      4

      4

      لاستیک‌هارد عزیز دل ۱۵ ثانیه اختلاف میندازن ..حالا میگی کثیف‌کاری
      تین‌اتفاقات اگه‌نبود اینجوری میش ی خورده واقع گر باشید

      مشکلی نیست تیمی ک ۱۰ مسابقه یبار بره رو سکو باید خوشحالی کرد واسش

  21. بهزاد زمانی

    8

    7

    مسابقه جذابی بود همه چی داشت، بخصوص هیجان، اما سه نکته مهم داشت، اولش گاراژ مرسدس چه اشتباه مهلکی کرد خیلی دور از انتطار عمل کردن، دوم آلبون خیلی عجله کرد خیلی راحت میتونست در ادامه هر دو مرسدس رو بگیره، سوم اشتباهات فتل ظاهرا قرار نیست تموم بشه و مدعی هم هست که دنبال مردای درست میگرده، اول خودت درست کار کن بعد

  22. AM PHD

    9

    1

    اقا خدا وکیلی نگا شانس من کنین، مگا درایورم مکس بود که اول مسابقه اوت شد، کیمی رو داشتم که اوت شد، راسل رو داشتم که اونم اوت شد? تیمم مرسدس بود که اولش مشکل سنسور داشتن دوتاشون بعدش هم که همیلتون پنالتی گرفت??یه پرز توربو درایور بود که اونم پنالتی گرفت??

  23. h.e.s.a.m

    8

    7

    ابر و باد و مه خورشید و فلک درکارند
    تا فراری یه دومی از توی هوا بهش برسه
    این ریس فقط و فقط بخاطر سیفتی کار همیلتون این بلا سرش اومد .
    فقط یه سوال از عزیزان کارشناس
    اقا چرا مرسدس لاستیک هاردشو عوض نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بعد از سیفتی کار نسبت به بقیه که با لاستیک مدیوم یا سافت بودن خیلی کند شد

    • Mohsen asheghe f1

      14

      2

      اصلی ترینش این بود که هیچکدوم از راننده ها حاضر نبودن برن پیت…حتی اگه دستور توتو ولف هم بود که هر دو به ترتیب رده بیان هم باز میشد مثل قبل که همیلتون تمرد کرد و بوتاس رو نقره داغ کرد…چون همیلتون قابل اعتماد نبود واسه دستور تیمی پیت طبعا بوتاس هم حاضر نبود بره و باز سکوی اولشو تقدیم کنه…اینم از عوارض راننده ای که خودشو بزرگتر از تیم میدونه و فرمان پذیریش کمه…واسه همین اصلا بیخیال پیت شدن…چون کسی به حرفشون گوش نداد…به همین سادگی…و الا جیمز و توتو نمیفهمیدن وقتی سیفتی کار اومده و راننده ردبول سافت بسته رده شون در خطره با هارد کارکرده؟؟..راننده های مرسدس حاضر بودن ریس رو از دست بدن ولی به هم رده ندن…البته مقصر اصلی این جریان سابقه بد همیلتونه که وقتی دستور تیمی به نفعش نباشه تمرد میکنه

      • Hassan Mohebbi

        9

        3

        موافقم?
        لایک داری?
        بهشون گفتن هردو ماشین مشکل داره.
        به وتاس گفتن مشکل تو از اون ماشین بیشتره. باز همیلتون فشار میاورد.
        فستسلپ‌های اخرین دور مسابقه تو فصل قبل هم نشونه دیگه‌ای هست که حاضر نبود یک امتیاز هم به همتیمیش برسه.

      • Mohammad44

        3

        5

        اقای محبی دیگه بی انصافی نکن کاری به سابقه لوییس تو دستور تیمی ندارم ولی اونجایی که مهندس والتری اینو بهش گفت دقیقا یادمه که فاصله داشت زیاد می شد از 1.3 شده بود 1.7 تا 1.8

      • h.e.s.a.m

        2

        0

        و به همین سادگی یک دو مرسدس شد یک چهار
        در ضمن اگه سیفتی کار نمیومد شک نکنید که حداقل 6تا ماشینا لپ شده بودن
        لپ 53 یک دقیقه با اخرین خودرو فاصله داشتن
        مرسدسا دوتایی برای هم مسابقه میدادن و بقیه برای سومی
        در ضمن دوستان کسی از نیکلاس لطیفی حرفی نزده بود
        به نظر من کارش خوب بود هکمین که اسپین نشد خوب بود
        اهسته و پیوسته پشت وتل اون پاییم مایینا میچرخید
        در ضمن یکی دو تا سبقتم گرفت

      • Mohammad44

        1

        1

        ببین آقا محسن بوتاس به عنوان راننده اول حق انتخاب داشت درباره پیت استاپ اول که چی ببنده و لوییس هم گفت لاستیک من مخالف اون باشه که حقشه لاستیکش رو انتخاب کنه اما درباره ی پیت دومی که نرفتن باز هم بوتاس می تونست انتخاب کنه بره پیت یا نره دیگه ربطی به لوییز نداره که
        دلیل نشد بوتاس نرفت لوییس هم نره یا بالعکس مگه همه شرایط باید یکسان باشه هر کی حق انتخاب داره و تو اینجا هم بوتاس این حق رو داشت دیگه استراتژی لوییس که نباید بر مبنای اون تعیین بشه. فارغ از اشتباه لوییس استراتزی مرسدس تو این مسابقه یه تراژدی بود

    • T.S W

      8

      7

      اگه سیفتی نمیومد همیلتون دور تر و دور تر میشد از بوتاس تنها دلیلی که همیلتون این بلا سرش اومد این بود که بازنده ی بدیه

      • Mohammad44

        4

        4

        دوست عزیز زمین گرده منتظر باشین که بدتر از این ها رو بشنوید

  24. Ali

    9

    10

    مسابقه ی عالی بود و متاسفانه با استراتژی بد مرسدس همراه شد راحت یک دو رو تبدیل به یک چهار کردن و یه نکته ی مهم دیگه اینه که فقط با سیفتی کار میشه نزدیک مرسدس موند وگرنه از دم لپ میکردن در مورد دوستان فراری فن که خیلی خوشحال شارلز سکو گرفته یه حساب سرانگشتی کنین تمام کسایی که جلوی شارلز بودن دی ان اف شدن وگرنه فراری نهایتا همون ۶ ام میشد پس زیادی فک نکنین شارلز کار محشری کرده . به هر صورت مسابقه بد نبود فقط سیفتی کار دیدیم ?? به امید مسابقات بعدی با یک دو مرسدس

    • THE MINDBLOWER

      17

      3

      “پس زیادی فک نکنین شارلز کار محشری کرده”
      سبقتش از نوریس و پلنگصورتی رو دیدی؟؟؟؟؟
      کار خاصی نکرد توی کل مسابقه عالی بود، میگی نه به عملکرد سب نگاه کن(خودم فن سبم ولی وقتی بد ریس میده واقعا بد میده مثل امروز) شارل امروز عالی بود و هیچ شکی درش نیست

      • h.e.s.a.m

        3

        1

        فراری کارش به کجا رسیده که سبقت از ریسینگ پوینت یه افتخار بزرگه براش؟
        دوست ندارم انقدر سطح رقیب رو پایین ببینم
        امروز ترجیح میدادم مکس هم باشه تا یه رقابت ببیینم
        امیدوارم فراری طبق قولی که داده اپدیت جدیدش که از مجارستان میاره بهتر بشه چون همیشه حریف سرسخت باعث پیشرفته واسه مرسدس

  25. Ali seb

    8

    0

    بیچاره آلبون اون دفعه اتفاقش با همیلتون باعث شد گسلی و ساینز اولین سکوشونو بگیرن این دفعه باعث شد نوریس اولین سکوشو بگیره
    ایول به چارلز که تو این اوضاع داغون فراری یه سکو ارزشمند گرفت
    نمی‌دونم چرا احساس میکنم وقت بازنشستگی سب داره میرسه ??
    امسال بوتاس اومده که قهرمان جهان بشه با توجه به اینکه تعداد مسابقات کمه ارزش هر امتیاز خیلی بیشتر به چشم میاد
    فصل جذابی خواهد بود

  26. Mehryar Salehi

    18

    2

    البته نمیخوام خوشحالی طرفداران فراری رو خراب کنم اما فکر کنم جای خوشحالی بیشتر باید نگران باشن دوستان!
    حالت عادی مسابقه تیم پنجم بودن و البته دنیل هم به نظر سریعتر از سب میرسید…همه مسابقات قرار نیست ۹ تا DNF و ۲-۳ تا سیفتی کار داشته باشه.
    واقعا اوضاع عجیب غریبی داره فراری و از اون بدتر فرم سب هست…بهتره که زودتر بازنشسته بشه اگه قراره اینطوری رانندگی کنه! آلونسو تا آخرین لپ آخرین مسابقه اش، بهترین بود…این قهرمان ۴ دوره چیکار داره میکنه واقعا!

    • JBjb

      8

      7

      کاملا درست می فرمایید.چند تا هوادار فراری و لکلرک بیش از حد و موقتا خوش هستند قرار نیست همیشه از این اتفاقات خراب شدن های زیاد موتور و سنسور و لاستیک و تصادف و این همه سیفتی کار بیوفته، عمق فاجعه رو هنوز درک نکردن چه چیزی در راهه!

      • T.S W

        9

        8

        اره عمق فاجعه اینکه همیلتون بازنده ی بدیه و هر چقدر که فراری سریع باشه نمیتونه از مرسدس رد شه چون همیلتون نمیزاره

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        0

        ولی من از همین الان برای گرندپری دو اتریش نگران که نه،در حال لرزش هستم!
        فاجعه در راه است با تراکتورsf1000…

    • Mehryar Salehi

      8

      4

      T.S.W صحبت از ماشین ضعیف فراری و عملکرد افتضاح سب بود.فکر نکنم این ۲ کامنت درباره تعریف از لوئیس بوده باشه یا قیاسی در بین باشه!

      اما درباره این بازنده بد، بازنده بد، بازنده بد…
      اگر هردو یک مسابقه رو دیده باشیم، آنبورد نشون میداد که لوئیس تا انتها درحال چرخوندن فرمان بوده، صرفا اشتباهی داشته تو سرعت ورودی پیچ وگرنه مشخصه که حتی بدبین ترین بیننده هم نمیتونه اینو یه حرکت از قصد بدونه…صرفا اشتباه بوده، پنالتی اشتباهش هم گرفته البته.
      اکثر اینطور برخوردها به ضرر کسی میشه که داخل پیچ هست و خودش اسپین میشه، فکر کنم همین مسابقه هم ۱-۲ بار این اتفاق افتاد، پس به عمد بودنش به کل کنسل هست.فکر هم نمیکنم به یه راننده بخاطر اشتباهش بشه گفت بازنده بد.

      راننده آلمانی بخصوصی داشتیم که از روی عمد، ماشینشو میکوبید به ماشینهای ویلیامز تا جلوی قهرمانیشونو بگیره، باریچلو رو با ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت برد به ۵ سانتی دیوار بتونی، ماشینش رو به عمد وسط پیست پارک کرد که کوالیفاینگ رو قطع کنه…به این حرکات و راننده پشتش میگن بازنده بد، نه کسی که صرفا یه اشتباهی اینجا یا اونجا داشته.

      • ALEX-ALBON

        5

        3

        Mehryar Salehi
        پارسال برزیل و دیدی؟
        اونجام همین نظر و داشتی؟
        دوست من مشکل همیلتون اینه که بویی از روح جوانمردی نبرده.. وگرنه همه میدونن که با اون ماشین زیر پاش قهرمانیش سخت نیست و اصلا دلیلی نداره که با این کارا سکوی دیگران و که با ماشین پایین تر خیلی به سختی وبا تلاش زیاد دارن بهش میرسن اینجوری پرپر کنه.

      • h.e.s.a.m

        3

        3

        جناب مهیار عزیز کاملااااا درست فرمودین دقیقا درست بود

      • Mohammad44

        3

        3

        پس هر کی به یکی دیگه می زنه روحیه جوانمردی نداره
        ببین دوست عزیز تو برخورد دیروز چیزی که واضحه اینه که لوییس تقصیر بیشتری داشته ولی خود آلبون هم کم تقصیر نداشت به راحتی می تونست از برخورد جلوگیری کنه با توجه به اینکه جا داشت

      • Mehryar Salehi

        2

        1

        Alex-albon
        منظورت از “همین نظر” اینه که به عمد نمیزنه به ملت؟ ۱۰۰٪ همین نظرو داشتم برزیل سال قبل هم.
        اصلا این موضوعی که شما داری میگی که یه راننده ایی به عمد بخواد بزنه به یکی یه اتفاق خیلی خیلی نادریه، نداریم همچین چیزایی که داری میگی نمیدونم بیس شما قیاس با چه ورزشیه، هرچی که هست غلطه، مطمئن باش…اینا اشتباهات هستن، به همین دلیل هم بهش پنالتی میدن.اکر عمدی درکار باشه که ریس بن و … در انتظار راننده هست و باور کن اون داورهایی که اونجا نشستن یکی دو مورد از من و شما بیشتر حالیشونه.نمیشه به قول شما توی دوتا ریس به فاصله ۳-۴ مسابقه، یه راننده دوبار به عمد بزنه یکیو بندازه بیرون، ۵ تا داور با چندین دوربین مختلف ببینن و کلی تلمتری زیر دستشون باشه، نفهمن بعد شما متوجه بشی؟ فکر نمیکنی یکم فانتزی هست این چیزی که داری میگی؟

        مطلب دیگه اینکه همه چیو میدونن؟ با اون ماشین سخت نیست قهرمانی؟ چیزی که من دارم میبینم تو سه سال اخیر، ۲ سالش بوتاس نتونست دوم باشه.یعنی لوییس رو برمیداشتی از قهرمانی، ۲ سال یه راننده غیر مرسدس قهرمان میشده، همه چیو میدونن دقیقا؟

        موضوع آخر اینکه حتی شوماخری که از این کارها به عمد میکرد هم تو موقعیتهایی بود که جنگ قهرمانی تو اوج بوده…همیلتون خوشت بیاد یا نیاد، احمق نیست.که بخواد مسابقه اول فصل تو یه حالتی به عمد به یکی بزنه که ۵۰-۵۰ هست اسپین زدن خودش و پنالتی هم بگیره…سکو یا برد رو از دست دادن برای آلبون سخته اما بازنده اصلی خود لوئیس بود که داره میجنگه برای قهرمانی فصل.

    • BAHRAM

      2

      4

      مهریار عزیز نباید فراموش کنیم که فراری با ماشین تستهای بارسلون در اتریش حضور داشت و من مطمئنم با اپدیتهایی که میارن فراری به سومین تیم سریع تبدیل میشه

      • Mehryar Salehi

        8

        0

        بهرام جان، منم به شدت امیدوارم که آپدیت های فراری معجزه کنه اما چندتا نکته هست.

        ۱.براساس چیزی که بینوتو توی مصاحبه هاش میگفت، مشکل کالیبره کردن مدل تونل باد با داده های روی پیست هستش.برای یه طرفدار ویلیامز این یه دلیل خیلی آشناست.یعنی اعدادی که به عنوان تارگت ست میشن توی کارخانه بدست میاد اما با مدل واقعی، روی پیست واقعی و جریان هوای واقعی همچین اتفاقی نمیافته…آشنایی داشتم که تا سال ۲۰۱۱ یا ۱۲ توی تیم لوتوس بود و یکبار توضیح مفصلی داد درباره این مشکل.خلاصه صحبت این بود که اکثر مواقع رفع این مشکل خیلی زمانبر هست تا بتونن دوباره تونل باد رو با پیست هماهنگ کنن و شاید انقدر طول بکشه که بعدش بخوان تازه شروع کنن به طراحی آپدیتهای جدید و تولیدشون، از لحاظ زمانی نصرفه…مصاحبه ایی هم بعدها با راب اسمدلی خوندم که به نوعی همین مطلب رو تایید میکرد.
        حالا من هیچ ایده ایی ندارم که این آپدیتها کی طراحیشون شروع شده؟ معمولا زمانی هست که هنوز تست اول هم انجام نشده پس احتمالا براساس داده های غلط هست…هیچ ایده ایی هم ندارم که فراری چقدر سریع میتونه مشکل تونل بادش رو از بین ببره…اما “اکثر” مواقع این مشکل طوری هست که اون فصل از دست رفته به کل، حتی با وجود معرفی شاسی B.

        ۲.اگر طراحی به اصطلاح flawed نباشه یعنی یه ایراد خیلی واضح که بدون نیاز به آنالیز مشخص باشه باید رفت سراغ کدوم قسمت، و البته شروع یه نسل از طراحی ها نباشه (که نیست) نهایت پیشرفت یه ماشین از لحاظ ایرودینامیکی زیر یک ثانیه هست طی کل فصل.
        فراری همین الان بیش از یک ثانیه اختلاف داره با مرسدس…یه سری چیزا خیلی بعیده…مثل اینکه یه تیمی تو تمرینات زمستانه ۴-۵ باشه، فصل شروع شه اول دوم باشه…توی تمرین خشک و عادی جمعه، پنجم باشه، مسابقه تیم اول دوم باشه…بستن یه دره ۱.۲ ثانیه ایی هم به همون اندازه بعید هستش.

        ۳.شاید شما چون زیاد براتون اهمیت نداشته، توجه نکرده باشین اما من بخاطر ویلیامزی که سالها میانه جدول بوده، خیلی زیاد رقباش رو چک میکردم…به جرات میشه گفت فورس ایندیا یا حالا ریسینگ پوینت یکی از بهترین تیمهاست از لحاظ پیشرفت طی فصل.با بودجه کم، آپگریدهای بینظیری آوردن همیشه…حالا امسال و با این مدیریت جدید آیا همین اتفاق بیافته یا نه رو نمیدونم اما سابقه اشون تو بهینه سازی میگه که اصلا نباید دست کم گرفتشون.
        ردبول هم همینطوره و شاید فقط رنو باشه که بشه امید داشت جا بمونه تو این رقابت.

        البته اشتباه نکنین، منم دوست دارم فراری و ردبول پیشرفت کنن تا رقابتهای خیلی نزدیکی بالای جدول ببینیم.منم دوست داشتم منطقی نگاه نکنم و پیش بینی کنم فراری قراره خلاف تمرینات پیش فصل عمل کنه…هنوز هم امکانش هست با یک شاسی B جدید و آیروداینامیکی که درگ پایینتر و دانفورس بالاتر داشته باشه و البته آپدیت موتور، کاریو بکنه که خیلی کم اتفاق افتاده اما…براساس مطالب بالا فکر نکنم بشه امید زیادی به آپدیتشون داشت.

      • BAHRAM

        3

        0

        توضیحات بسیار خوبی بود تشکر

      • Hamed

        0

        0

        مهیار منم به نظرم فراری نهایت فاصله رو با آپدیتا کم کنه امیدوار نیستم به مرسدس برسه یا حتی ردبول رو بخواد تهدید جدی بکنه
        بریاتوره یه جمله جالب داره میگه جبران فاصله نیم ثانیه ای تو فرمول 1 شدنی هست ولی سختیش مثل اینه تو فوتبال دو هیچ از حریفت عقبی ولی باید بتونی 3-2 برنده بشی

      • ALEX-ALBON

        0

        1

        Mehryar Salehi
        عجب نمردیم و معنی اشتباه رو هم فهمیدیم
        انشالله درمورد خود لوییسم ازین اشتباهات اتفاق بیوفته تا بعد ببینیم بازم نظزتون همینه

  27. Hamed

    7

    2

    ماشینی که حتی جنازه ماشین پارسال هم نیست رسید سکو دوم !
    مهمترین هدف تیم همینه تا رسیدن اون آپدیت اصلی بتونن بهترین امتیاز ممکن از هر ریس رو بگیرن یه چیزی مثل شروع فصل 2012 ماشین ضعیف ولی امتیازگیری عالی که آلونسو رو تا آخر فصل تو کورس نگه داشت

  28. JBjb

    6

    3

    جونم مک لارن عشق همیشگی
    استراتژی های ردبول دوست داشتنی عالیه ولی همیشه تیم بدشانسی بوده.
    فراری و بینوتو :)))
    لکلرک باثبات بود امروز و با عقب افتادن چند تا به دلایل مختلف مثل موتور و تصادف و پنالتی، با خوش شانسی و صبر دوم شد.

    *.اگر موتور مکس وشتپن خراب نمیشد حق این * رو میزاشت کف دستش.
    * چرا 10 ثانیه جریمه نشد؟ حداقل باید 10 ثانیه جریمه میشد.

    و ببینید مرسدس چه هیولای پرنده ای ورژن 2020 ساخته که راننده دسته 2 بوتاس از تعیین خط تا دور آخر پرواز میکرد و اگر مرسدس بعد از خراب شدن پاوریونیت مکس، اون ملاحظات همیشگی درون تیمی رو لحاظ نمیکرد همیلتون رو آزاد میزاشت میتونست از بوتاس رد بشه ولی سیاست مرسدس اینه اگر جاشون برعکس بود 1000 درصد باز همینکار میکرد و بوتاسه جان فدا، حرف شنو تر از همیلتون هست.

  29. Mahmood.gh

    10

    0

    ولی این جونها چقدر خوبن
    نوریس عالی بود البون خوب بود راسل ماشین خوب نداره وگرنه اونم کارش خوبه
    لکلرکم اگه فراری گند نزنه تو ایندش قشنگ میتونه قهرمان بشه
    مکس هم در اینده قهرمانیش ب هوندا بستگی داره
    و خداشکر ک مسابقات شروع شد

  30. NavasaN

    5

    4

    بدبخت آلبون…
    دم لکلرک گرم فراری رو تو کورس نگه داشت…
    مرسی لندو که به کارلوس رانندگی یاد داد…
    مرسی فرمول یک !!!خیلی چسبید

  31. Amin

    6

    6

    اون از دور دوم کیو سه
    اینم از مسابقه
    انگار کلا قرار بود لوییز این ریس رو نبره
    رو استینت اول داشت نزدیک میشد ک با بد شانسی سیفتی کار اومد و لاستیک برابر انداختن
    سیفتی کار دوم دیگه باید لاستیک رو عوض میکردن که اشتباه کردن
    کار نوریس تو دور آخر و اون فاصله ای که ۵.۲ بود و پشت هم سکتور سریع میزد اخر هیجان بود،دمش گرم تو روز بد شانسی لوییز حقش بود بیاد رو سکو
    ان شاءالله هفته بعد جبران میکنی لوییز…

  32. P1F1kimi

    8

    2

    عجب مسابقه اي به اين ميگن فرمول يك،چه استراتژي منفعلانه و اشتباهي در پيش گرفت مرسدس خيلي بعيد بود ازشون،بوتاس قهرمانيشو از هميلتون داره اگه اون بلارو سر آلبون نمياورد قطعاً بوتاس ميگرفت!دلم واسه ردبول ميسوزه حقش خيلي بيشتر از اين بود:( دلمم خنك شد اون داستانا واسه ريسينگ پوينت پيش اومد همينقدر امتياز پرزم زياديشونه
    در نهايت آفرين به لكلرك با اينكه شانس باهاش يار بود ولي نشون داد داره پخته ميشه و بد به حال كيمي اگر بازم گاراژ داغون آلفا خرابكاري نميكرد مطمئنم واسه آخر ريس تا اكون ميگرفت با اينحال بعد چند ماه تعطيلي كيفمون كوك شد :)))))

  33. Soheil

    8

    0

    واقعا بعد این همه مدت ریس عالی بود. چیکار کرد شارل (البته خوب با خوش شانسی) و چی ساخته مکلارن و سال بعد دنی چیکار میکنه با این ماشین:))) واقعا تیم خوبی شدن. حالا به این فکر کنیم واقعا عوض کردن سازنده موتور میتونه به نفع مکلارن باشه؟ رنو امسال واقعا پیشرفت کرده
    نکته منفی امروزم راننده هایی که مجموعا 10 تا قهرمانی دارن و اصلا خوب عمل نکردن. سب که به شدت افت کرده خیلی وقته. لوییسم که بار دوم پودیوم الکسو نابود کرد
    در کل مسابقه فوق العاده قشنگ بعد این همه مدت چسبید

    • T.S W

      10

      7

      فقط فرض کنید سریع ترین ماشین رو داشته باشید ( مرسدس ) بعد واسه ی سکو اون کار کثیف رو کنید واقعا یعنی ته فیلمه دیگه

      • Soheil

        3

        1

        T.S W:
        امروز مرسدسا چوب دستورای تیمی فصل قبلو خوردن. به نظرم همیلتون همش انتظار داشت دستورو بدن به بوتاس (وقتی جیمز اومد یک لحظه فکر کردم دوباره میخواد بگه بذار همیلتون رد بشه) ولی تیم این کارو نکرد و هیچ کدوم از راننده ها حاضر نبود زودتر بره پیت. به همین سادگی یک دو رو دادن رفت. در کل حرکت لوییس اصلا قشنگ نبود

      • parvizi

        5

        3

        فک کنم از این ۱۰۰ تا کامنت شما ۵۰ تاشو نوشتی کار کثیف لوییس … باشه فهمیدم :/

    • Soheil

      4

      0

      در مورد ماشین فراریم به نظرم میشه بهش امید داشت. به نظر مشکلای پارسال رو رفع کردن اما خوب اول راهن و بستگی به آپدیتا داره. قطعا امسال رو از دست دادن اما میشه امید داشت واقعا ریس پیس ماشین اونقدرا هم بد نیست. دورای آخر شارل نشون داد اینو. سب هم که به نظرم آلمان دو سال پیش که رفت تو دیوار قضیه فراری براش تموم شد و نتونست خودشو برگردونه. شاید بهترین تصمیم اینه که دیگه تو فراری نباشه (با احترام به فنای این راننده دوست داشتنی)

  34. majidsf64

    6

    2

    مسابقه‌ی جذابی بود و حیف از گاری فراری که فتلو دستشو بسته بود.اگه سرعت ماشینا همینجوری باشه شبیه فصل 2014 و 2016 میشه مسابقات فقط مرسدس با خودش رقابت خواهد کرد.چیز خاصی هم از همیلتون واقعا ندیدیم فقط ماشین خوبشون بهشون برتری داده.

    • Mohsen asheghe f1

      0

      0

      باید بپذیریم فاصله مرسدس با سایر تیمها کهکشانی شده…تصور کنید که اگه سیفتی کار تو ریس نمیومد تا ماشین پودیوم ۳هم لپ میشد…این تمام ماهیت رقابتی یه مسابقه رو زیر سوال میبره…اتفاقات این ریس هم چون اولین ریس بود انقدر زیاد و در این حد تاثیرگذار بود…واقعا این حد از فاصله ضد حاله تو فرمولا..
      .فتل هم که دیگه متعصب ترین طرفداراش تو همین جمع رو هم نا امید کرد…خودم سب رو ترجیح میدادم به شارل ولی باید بپذیریم که لکلرک خیلی پخته و کم اشتباه میرونه…و این سکو رو مدیون ریتم خوب و بدون نوسانش هست تو پیست…لکلرک بزرگترین نقطه قوتش در شخصیتشه…آدم عقلانی و محافظه کاریه و این در شکل رانندگیش هم بروز داره…کمتر حرکات ریسکی و سبقتهای خاص و نمایشی ازش میبینی.. خیلی ساده ولی در عوض مطمئن،با ریتم و بدون نوسان رانندگی میکنه…فتل اما احساساتی تر و تاثیرپذیرتر هست و این فشار شدید تو دو سال اخیر هم مزید بر علت شده…هر چند در کل راننده کم اشتباهی نیست..بازم امیدوارم قهرمان ۴ساله جهان با اینهمه طرفدار به یه فرم خوب برسه و لااقل با افتخار از فرمول وان خداحافظی کنه…مرسدس و رنو و ردبول با نتایج چند تا ریس آینده در مورد فتل تصمیم نهاییشون رو میگیرن…امیدوارم برگرده به فرم خوبس

  35. Hassan Mohebbi

    9

    3

    تبریک به ولتری، مرسدس و هوادارانش???
    و تبریک به لکلرک و طرفداراش که خودمم هستم??? و خاک تو سر فراری?
    و تبریک ویژه به L4NDO که خودم فنش هستم و از ۲۰۱۸ تا الان همیشه دنبالش می‌کردم???????
    و تبریک به تنها قهرمان گرید و طرفدارانش که اشتباه نکرد?گرنده کیمی❤گرنده کیمی?

    • P1F1kimi

      6

      0

      گرنده كيمي?انقدري كه گاراژ آلفا سرش بلا مياره خنثي رفتار ميكرد كيمي تو همين مدت يك سال و اين يه دونه ريس به مراتب امتيازاي بيشتري واسشون جمع ميكرد

  36. mehran

    5

    1

    هنوز یه مسابقه تموم شده و اتفاقات زیادی هم داشت
    باید تا هفته بعدی منتظر موند تا ببینیم چی میشه چون اینهمه اتفاق قرار نیس تو همه مسابقات بیوفته . همین مسابقه رو بدون اتفاقاتی که افتاد در نظر بگیرید ، کلا سکو یه چیز دیگه میشد

  37. Mohsen.ms

    8

    1

    مسابقه عجیب و جالبی بود خرابی ها و خروج های عجیب
    و اینکه به نوریس و طرفدارهاش باید تبریک گفت و همینطور به مرسدس و فراری
    چقدر بد شانسی اوردن ردبول ها
    با اینکه خودم طرفدار همیلتون هستم اما اصلا کار درستی با البون نکرد

  38. javad

    9

    8

    چند تا نکته
    اول اینکه باز هم نشون داده شد همیلتون راننده تاپی نیست اگر دستور های تیمی ک ماشین مرسدس زیر پاش نباشه.
    ببینید بدون دستور تیمی چقدر بوتاس که خودشم راننده اونچنان خوبی نیس سر تره
    یه دلیل دیگه همیلتون واقعا مسابقه البون رو دو بار خراب کرد
    فراری هم ماشین خوبی نداره فتل یه اشتباه کرد و رتبه از دست داد و الا با شرایط مسابقه دوم و سوم دوتا راننده فراری میبودن

    • h.e.s.a.m

      2

      2

      دوم سوم فراری بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اقا ببخشید من یه مسابقه دیگه رو دیدم پس
      چون توی مسابقه ای که من دیدم لکرک به لطف dnf شدن 9تا ماشین و پنالتی لوییس و خوش شانسی وحشتناک یه دومی گرفتن

      • miladleclerc16

        0

        0

        100 % شما یه مسابقه دیگه رو دیدی اینجوری که شما میگی لکلرک و فتل از جایگاه نوزده و بیست استارت زدن

  39. mejo7925

    3

    1

    بعد از این همه وقت عجب مسابقه ای بود والبته عجب مرسدسی کلا توی یک لول دیگه دارن رانندگی میکنند اگر که استراتژی رو اینجوری نمیگرفتن صددرصد 1،2 بود کار همیلتون هم هرچند که از نظر اخلاقی بد بود ولی من رو یاد کاری که راموس تو فینال 2018 با صلاح کرد انداخت و صد البته عجب مکلارن هایی دیدیم

  40. Mahmood.gh

    7

    10

    حالا دیگه قرار ی سال این جمله البون از ی عده بشنویم
    اره دیگه لوییز بازنده بدیه اونم دلیل داره اخه عادت ب بازنده بودن نداره
    عادت داره ب برد دست خودشم نیست وقتی همیشه ببری معلومه بازنده بدی هم میشی

      • Mahmood.gh

        2

        4

        نمی دونستیم ماشین بدون راننده هم ثهرمان میشه
        دوست عزیز راننده مورد علاقه شما اگه مدیران مرسدس فکر میکردن در حد مرسدس هست الان اون پشت فرمون مرسدس بود چون پول اضافه نداره مرسدس ک ب لوییز بده
        بعد نکته دوم اینکه تیم مورد علاقه شما در توانش نیست ی ماشین خوب بسازه تقصیر ما نیست یا تیمت عوض کن یا با واقعیت کنار بیا وهمینطوری ک هست قبولش کن
        بعد درسته لوییز از نظر من اشتباه کرد ولی انتظار داشتین لوییز بذاره طرف راحت از کنارش رد بشه
        هیچ راننده ای اجازه اینکار نمیده

      • h.e.s.a.m

        0

        1

        دقیقا درست میگی ماشینش عادت به برد داره
        فقط یادت باشه ماشینی که عادت به برد داشته باشه رانندگیش لیاقت میخواد وگرنه مرسدس این مقدار هزینه نمیکرد برای لوییس و بهش میگفت ماشینه عادت به برد داره تو هم نشینی پشتش یکی دیگه میشینه و میبره

        یاد بگیریم واسه بالا رفتن دیگران رو سعی نکنیم پایین بکشیم هرچند که موفق نمیشیم فقط حیثیت خودمون رو میبریم زیر سوال

      • mohammad

        1

        1

        من طرفدار مرسدس هستم
        البته لیاقت میخواد سوار این ماشین شدن
        اما بدون دنی ریک- آلونسو و خیلی های دیگه هم هم پشت فرمون این ماشین بودند قهرمان می شدند

    • ALEX-ALBON

      3

      1

      Mahmood.gh
      نخیر دوست عزیز
      عادت به این داره که هروقت یکی ماشین بهتری ازش داشت و درحال جا گذاشتنش بود با کوبوندن بهش ثابت کنه که قرمانان هم میتونن کارای کثیف انجام بدن..اونم خیلی راحت مثل خوردن یک لیوان آب واین کار لوییس فقط واسه امسالش نبود و اولینش نبوده و آخریشم نخواهد بود وگرنه الان نهایت4تا قهرمانی تو کریرش داشت..
      بنده از208 مسابقات و دنبال می کنم و این و با چشمام بصورت بصری تجربه کردم_آره داداش.
      *
      با احترام

      • Mahmood.gh

        1

        1

        الکس البون دوست عزیز با احترام
        اول اینکه مهم اینه داری درباره پرافتخارترین راننده حال حاضر حرف میزنی هرطوری ک قهرمان شده الان 6 تا قهرمانی جهان داره
        بعد این صحنه تصادف لوییز اشتباه کرد زیر همین پست نگاه کن بعد از بازی گفتم مقصره ولی البون هم جا داشت توی همین پیچ و راحت از کنارش میتونست رد شه مکس بود رفته بود بدون برخورد
        بعد انتظار داری لوییز در باز میذاشت واسش میرفت هیچ راننده ای ب پدر خودشم راه نمیده حالا از نظر شما این کار کثیفه
        بنظر من با احترام این ادبیات بخاطر فشاره ک از قهرمانیهای مرسدسه ک بهتون وارد میشه با احترام
        وگرنه من شخصا با کلی از بچه چ طرفدار فراری چ ردبول بحث و کل کل داشتم هیچکس هم بی احترامی ب کسی نکرده
        با احترام بیشتر ی خواهش دارم ازتون ک ادبیات درست استفاده کنید
        چون این کسی ک بنظر شما همیشه کثیف رفتار میکنه پرافتخارترین راننده فعال تو مسابقاته

      • Mahmood.gh

        1

        0

        چرا گفتم بازی??
        منظور بعد از ریس بود ??

  41. ایلیا توسلی

    5

    0

    وای چقد خوبه این فرمول یک ، من بخاطر بعضی از طرفداران بی منطق ( که همه میدونیم واسه کدوم تیمن ) دیگه دور کامت گذاشتنو خط کشیده بودم ولی بعد مسابقه امروز نمی شد جلوی خودمو بگیرم ! لکلرک ترکوند ، واقعا با ضعف شدید sf1000 به هر روشی که بود خودشو بالا کشید ، حیف که مکس نتونست بخاطر مشکلات فنی ادامه بده وگرنه شاید جذاب ترم میشد ! اون سبقت ها تو ده دور آخر !!!!! ترکوند چارلز !! اگه فراری یه ماشین خوب امسال بهش میداد 100 درصد قهرمان جهان بود ولی به قول خود چارلز با تلاش همه چیز ممکنه ، خدا کنه چارلز بتونه یه جوری با تواناییش ماشین رو بالا بکشه …

  42. Milad.mishkhasi

    4

    10

    خیلی زوره ک داره ک‌همیلتون ۶ بار قهرمان دنیاس و دارن میگن ضعیفه

    اینجوریه همیشه انسان های قوی مورد ستم قرار میگیرن

    سخته واست ببین ۶ بار قهرمان شده و حالا تو چالش میزارینش
    واقعا زشته با کسی مقایسه بشه

      • Mohammad44

        4

        4

        دوستان بیشتر دارن عقده های گذشته رو اینجا تخلیه می کنن به خدا ما هم شنیدیم گفت بازنده بدیه دیگه لازم نیست شما به ما بفهمونی
        *

  43. akbar

    5

    1

    یعنی خوشم میاد فراری همش کارش به پلن سی و دی و … میرسه اینا یکم دیگه همت کنن از حروف الفبا ی انگلیسی میزنن جلو.

  44. امید نورمحمدی

    11

    6

    “شب اشتباهات بزرگ”
    عجب مسابقه ای بود. همه چیز داشت. و پر از نکات ارزشمند.
    بزرگترین اشتباه از طرف ردبول رخ داد. اشتباه بزرگ فنی! ماشین مکس در کمال شگفتی از مسابقه خارج شد. واقعا بهتر نبود بجای تمرکز روی تیمهای دیگر و صرف انرژی مهندسین تیم در یافتن تقلبها و خلافهای مرسدس و فراری روی ماشین خودشون متمرکز میشدند تا اینگونه بدون امتیاز پیست خانگی را ترک نکنند؟!
    اشتباه بزرگ بعدی در تیم مرسدس رخ داد. آنها که در در دنیای خودشان دور میزدند و در هر دور ثانیه ها از سایرین پیشی میگرفتند باورشان شده بود که برد بین خودشان تقسیم میشود و فقط ابهام در نام برنده داشتند. کورس و رقابت نفسگیری که بین بوتاس پیشتاز و کم اشتباه و همیلتون عصبی درگرفته بود کاملا بیمورد و خالی از معنا بود و تاوان سنگینی هم داشت. 1-2 در چنگشان بود و هرچه جیمز اصرار بر نرفتن روی کروها داشت کسی گوشش بدهکار نبود. همیلتون مود بالا و لاستیک متفاوت و بنوعی دستور تیمی میخواست و بوتاس هم حاضر به کوتاه آمدن نبود.
    چهره نگران توتو ولف وقتی حدود 11 ثانیه با ماشین سوم فاصله داشتند هر طرفدار مرسدسی را هم نگران میکرد. عدم تعویض لاستیک هارد در یکی از سیفتی کارهای آخر و رسیدن آلبون به پشت سر همیلتون با لاستیک سافت نو نگرانیهای ولف را آشکار کرد.
    حاشیه بوجود آمده بین همیلتون و تیم موجب شد تیم تصمیم بر عدم انجام تعویض لاستیک هیچکدام از دو ماشین خود بگیرد تا همه چیز مساوی باشد. تصمیمی که همیلتون به تیم تحمیل کرد و شد آنچه نباید میشد. یک همیلتون عصبی که آخرین بار در فصل 2016 دیده شده بود مجددا بیرون آمد و بشکل عجیبی صحنه برزیل 2019 را بازسازی پلان به پلان کرد تا صدای راننده جوان ردبول در اعتراض به قهرمان 6 دوره جهان بلند شود.
    همیلتون هم خود و هم آلبون را از حق واقعی و آنچه مستحقش بودند محروم کرد ولی نباید فراموش کرد که چه بسا با رد شدن آلبون برد مرسدس بخطر میوفتاد. تصمیم همیلتون روی برد بوتاس تاثیر زیادی داشت.
    اشتباه دیگر در اردوی ریسینگ پوینت پیش آمده بود. آنها سرخوشانه از تعیین خط و نمایش دلچسب در نیمه اول مسابقه بدنبال کسب سکو میگشتند. رانندگی بدون احتیاط و بی بندوبار دو راننده ریسینگ پوینت و بخصوص پرز از او یک بازنده تمام عیار ساخت.
    و اما امشب برندگانی هم بودند که مزد هوش بالا و صبر و فرصت طلبی خود را گرفتند.
    بعداز بوتاس قهرمان امشب لکلرک بود. یک رانندگی با ثبات و واقع گرایانه و دو سبقت معرکه و رسیدن به رده سوم از او یک قهرمان ساخت. لکلرک امشب بهترین راننده پیست بود. در تمام طول مسابقه با حوصله و کم خطر رانندگی کرد که که از یک راننده جوان انتظار نمیرود. او با انگیزه و مصمم منتظر رسیدن اولین فرصت بود و کمین او در وقت درست جواب داده و رده پرارزش دوم برای او و فراری کسب شد. اصلا معتقد نیستم شانس عامل دوم شدن لکلرک بود .
    نوریس در طول مسابقه بینظیر ظاهر شد و ضمن شکست همتیمی پر مدعا و فراری رفته خود تک امتیاز سریعترین دور را از چنگال مرسدس درآورد و به سکویی هم که مستحقش بود رسید. ارزش این تک امتیاز در حضور مرسدس و ردبول و فراری و آنهم در حیاتی ترین زمان نشان دهنده پتانسیل بالای این راننده بریتانیایی است و خبر از آینده درخشان او میدهد.
    سب امشب مطابق انتظار من ظاهر شد . اوکه بنا بگفته پدر متیا هنوز شگفت زده و ناراحت از عدم تمدید قرارداد بدون هیچ دلیلی است بسیار بیمیل و بدون انگیزه و باری به هر جهت رانندگی کرد. تا بحال چنین رانندگی بی حس و حالی از او ندیده بودم ولی میدانستم که او بروش خودش فراری را تنبیه خواهد کرد. در هفته های آینده منتظر شگفتانه های زیادی از او باشید. چه در پیست و چه خارج از پیست…
    و اما لطیفی که به هر دلیلی جلوتر از همتیمی پر مدعا و نورچشمی خود مسابقه را تمام کرد. اگر بخواهیم رده یازدهم او و خارج شدن راسل را شانس بدانیم پس تمام اتفاقات امشب هم باید شانسی بدانیم. سکو گرفتن لکلرک و راسل و جلوتر تمام کردن لطیفی نسبت به راسل مانند حلقه های زنجیر بهم متصل هستند. اگر یکی را شانس بدانیم همگی را باید اتفاق فرض کنیم.
    لطیفی 1 – 0 راسل
    یادداشت کنیم….

    • داریوش

      11

      1

      وجدانا هر کاری میکنید ، راسل با لطیفی مقایسه نکن
      فتل هم حرفه ای تر از این حرف ها هست که بخواد اعتبارشو به حرکات بچه گانه ببازه
      اونجا هم که اون حرکت زد ، تمام تلاشش بود
      چون ماشین سرعت کافی نداشت ، گفت یا مرگ یا زندگی
      لکلرک و بوتاس بی اشتباه ولی لندو بینظیر
      مخصوصا دفاع در مقابل کارلوس
      فوق العاده ترین سکانس امشب
      ولی
      یه تشویق ایستاده برای مرسدس و فن هاش بخاطر این ماشین بینظیر
      در آخر
      Never give up seb

      • امید نورمحمدی

        1

        2

        داریوش گرامی گویا متوجه منظور من نشدید. من سب فن هستم و خواهم بود. مقایسه بین لطیفی و راسل را در پیوند با سکو گرفتن لکلرک نوشتم.
        اگر سکوی لکلرک درست است و بحق پس لطیفی هم راسل را بحق شکست داده!!!

    • iman

      10

      6

      طبق معمول همه اشتباه کردن جز فتل، البته دیگه آنقدر تکراری شده که دیگه اشتباه محسوب نمیشه.حالا امروز یه سناریوی جدید از سینه چاکان فتل:داره فراری رو تنبیه میکنه.سالهای گذشته مشغول چه کاری بود؟ چه کسی رو تنبیه میکرد؟ زمان تنبیه فتل هم بلاخره فرا رسید.پاسخ تمام اشتباهات تمام حرص خوردنهای عاشقان فراری در این سالها عدم تمدید قرارداد با اون بی احترامی و احتمالا خداحافظی زود هنگام قهرمان هست

      • Amir5

        1

        3

        دوست عزیز فراری ماشین امسال رو مطابق میل لکلرک ساخته و این ماشین خیلی کنده و با سبک فتل مطابقت نداره شما فرض کن که با بی انصافی و‌ساختن ماشینی که نا هماهنگه با سبک سب فتل دیوانه میشه لکلرک فقط دوتا برد داره فتل چهار بار قهرمان جهان شده آلونسو ۲۰۱۵ یادته آلونسو اصلا دفاع نمیکرد خوب نمیروند تلاش میکرد ریسک میکرد اگه فرصت بود و ناامید بود چرا بخاطر اینکه آگاه بود که نمیتونه مثل قبل نمیتونه برای سکو و برد بجنگه خوب دقیقا شرایط فتل همینطوریه انگیزش از بین رفته واقعا برای‌چی بجنگه برای چهار امتیاز واقعا فتل عالی روند ماشین خوب نبود واقعا حرکت فتل قابل تحسین بود شما نگاه اگه ردبول ها کنار نمیرفتن و سیفتی کار نمی آمد لکلرک پنجم هم نمیشد نهایتن ششم میشد فتل هم هفتم میشد این نتیجه واقعیه فراری بود

      • امید نورمحمدی

        1

        1

        طبق معمول نفرت از سب در نوشتار شما موج میزنه. حق هم دارید و درکتون میکنم. یاد اون سخنان گوهربار آلونسو در آخرین مسابقه فصل 2012 افتادم! قهرمانی که پریده بود و در کمال حزن به خبرنگار گفت : قطعا دوران حرفه ام را با 3 یا 4 قهرمانی تمام خواهم کرد و این برایم راضی کننده است!
        ولی خب نشد و یکی از عوامل محقق نشدنش هم سب بود. تمام رکوردهای آلونسو در فراری هم شکست و در کمال ادب و بدون اینکه دست تیم خائن فراری را در پوست گردو بگذارد با هزاران حیله و دروغ و اتهام از این تیم تیفوسی و هواداران تیفوسی جدا شد…
        شما و میلیونها طرفدار فراری هم بفرموده خودتان جشن گرفتید و همیشه هم دست آوردهای او در فراری را انکار کردید…
        وقتی آلونسو به فراری آمد فراری در چه وضعیتی بود؟ و وقتی رفت چه چیزی تحویل داد؟
        وقتی سب آمد فراری در چه وضعیتی بود؟ و الان در چه وضعیتی؟
        اگر هم میخواهید خیانت آشکار تیم و تاد پسر به او را در فصل 2019 انکار کنید بعهده خودتان است…

    • Mehryar Salehi

      8

      2

      اعتراض به تیم رقیب از تمرکز روی ماشین کم میکنه و باعث مشکل موتوری میشه؟

      رقابت دو هم تیمی برای برد تو مسابقه اول فصل که پنجره قهرمانی کاملا بازه، بیمورده؟

      رانندگی سرخوشانه باعث مشکل موتور و استراتژی غلط تیم میشه؟

      راسل نورچشمی تو تیمی که نصفش گروی وام پدر لطیفی هست؟ پر مدعا برای راننده ایی که توی تمام سریها قهرمانی و برتری به هم تیمیش داشته؟ تمام کردن جلوی راسل؟!

      در کل خوبین شما؟ فکر نکنم…برگردیم به کره زمین لطفا.

      • itg

        5

        1

        ردبول گرفتار حاشیه های خودش شد
        لوییس اگر به آلبون نمیزد قطعا بوتاس اول نمیشد
        گاراژ مرسدس افتضاح ترین بود
        فتل هم که مثل چند سال اخیر
        لکرک خوب روند با حوصله لیاقت سکو داشت ولی نه امروز
        لیاقت سکو آلبون داشت بحقش نرسید
        تبریک به مک لارن.با اونهمه مشکلات اقتصادی خودروشون ارتقا خوبی داشته
        نکته جالب کامنتا اینه که کسایی که لکرک رو یک مرفه بچه موناکویی میخوندن تغییر کردن??
        لکرک شوماخر بعدیه بلاشک

        البته سیفتی کارم بنفع همه شد بجز مرسدس
        واقعا از استراتژیستای بنز بعید بود

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        حتما شما بهتری… از کل متن فقط همینو فهمیدی؟! حتی تحمل یک نظر شخصی از یک هوادار ساده هم ندارید؟
        شما چه نظر مبسوطی دارید؟ لطفا بفرمایید ما هم فیض ببریم! ایراد گرفتن از دیگران آسانترین کار است و نوشتن نظرات واقعی و بدون ترس از انتقادات کار هر کسی نیست.
        بنده با نام واقعی خودم و بطور شفاف نظراتم و آنچه در واقعا فکر میکنم بصورت شفاف و شجاعانه مینویسم. میدانم متخصص این رشته نیستم ولی کارت دعوت هم برای شمایی که اینگونه اهانت آمیز انتقاد میکنید نفرستادم.
        متاسفم که هنوز این جو مسموم تمسخر و اهانت در این سایت وزین وجود دارد و میدانم اگر ادمینهای گرامی بخواهند سختگیرانه ولی درست ممیزی کنند اصلا چیزی منتشر نمیشود.
        بفکر خودت باش و بجای ایراد گرفتن از بقیه سعی کن نظرتو مودبانه بنویسی

    • BAHRAM

      6

      1

      سباستین فتل اینکارو نمیکنه و هیمشه اصول حرفه ای رو رعایت کرده و خواهد کرد حالا اگه فرض کنیم سباستین فتل بخواد از روی بی میلی مسابقه بده مطمئن باش با یه پس گرنی میندازنش بیرون فکر میکنی ۳۰ میلیون پول رو از سر راه اوردن بدنش به کسی که نمیخواد رانندگی کنه؟
      قضیه این نیست چیز دیگست و همه میدونن. مسابقات بعدی مشخص میشه

      • امید نورمحمدی

        1

        0

        نظرتون محترم. منم بعنوان یک سب فن واقعی امیدوارم رفتاری شبیه به آلونسو از سب نبینم ولی نحوه عدم تمدید و دروغگویی درباره توافق برای عدم تمدید با سب به او این مجوز را میده که هرجور بخواد رانندگی کنه.
        پس گردنی هم واژه غلطی برای این موقعیته و مدیری که اول فصل به راننده 4 دوره قهرمانش میگه این فصل آخره خودش میدونه بیشتر از چهارچوب قرارداد نمیتونه از این راننده انتظار داشته باشه.

    • سباستین فتل اسطوره بی تكرار

      2

      2

      متاسفانه برخلاف نظر شما همش شانس بود و این نتیجه هرگز تکرار نخواهد شد جز در موارد اینچنین. وقتی شاگرد اول ها مریض بشن و مدرسه نیان، شاگرد تنبل های کلاس میشن تو اون روز شاگرد ممتاز چون دیگه ممتازها نیستند که رده های بالا رو پر کنند. این ساده ترین مثال بود

  45. عارف

    2

    1

    فراری ماشینش ماشین نبود فتل هم که ماشاالله هزار ماشاالله چقدر قشنگ و تمیز رانندگی کرد این دوتا خوب به هم میخورن

  46. Siya

    6

    4

    ابر و ماه و خورشید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
    کاکو انگو سبقت هارو ندیدی که لکرلک گرفت اونم با ای گاری فراری حسادت تا کجا ؟ ؟
    شارل شیردل نشون داد جزو سه تا راننده برتر امساله بدون شک حیف مکس و تبریک به نوریس و والتری

    • h.e.s.a.m

      2

      0

      کاکو جون ابر و ماه و خورشید نه ابر و باد و مه و خورشید و فلک
      ماه و فلک رو جا انداخته بودی
      که الان همه رو دونه به دونه برات توضیح میدم که هر کدومش چیکار کردن
      dnf شدن مکس توی دورهای اول که بزرگترین رقیب فراری بود=ابر

      باد = سیفتی کار اول واسه مگنوسن که فاصله مرسدسا رو با بقیه از بین برد

      مه = سیفتی کار دوم واسه راسل و گروژان که 13 ثانیه اختلاف همیلتون با نفر بعد رو از بین برد
      خورشید = سیفتی کار سوم واسه کیمی

      فلک هم استراتژیستای مرسدس بودن که یه پیت استاپ واسه مرسدسا انجام ندادن که با توجه به سیفتی کار و از بین رفتن فاصله خیلی زیاد بوجود اومده که باعث شد البون بیاد و برسه و همیلتون برخورد داشته باشه و پنالتی بگیره
      در ضمن بقیه dnf های بوجود اومده ماشینای جلو فراری رو میگیم شانس بودن

  47. Mohammad44

    3

    4

    برد والتری و دومی لکلرک و سومی نوریس رو که خودم هم طرفدارشم به طرفدارانشون تبریک می گم ولی اوضاع واسه لوییس یه کم سخت شده با توجه به کم شدن مسابقات امیدوارم هفته ی دیگه جبران کنه
    معرفی می کنم قهرمان جدید این فصل خانم ها و اقایان والتری بوتاس
    می خواستم زودتر کامنت بزارم ولی وقتی کامنت های گهربار دوستان رو خوندم فیوزم پرید حقا که این جمله بهترین بیان رو از دیدگاه دوستان نسبت به لوییس داره
    کلا مال لوییس … داره

  48. Mohammad44

    5

    0

    یه نتیجه ی دیگه هم که میشه از مسابقه ی امروز گرفت اینه که رنو واقعا موتور خوبی ساخته
    چند وقت پیش مدیر رنو مصاحبه کرده بود و گفته بود موتورشون خوبه ولی اینجا همه خندیدند ولی امروز مشخص شد که راست می گفته بنده خدا

  49. #1

    5

    2

    چند تا نکته خیلی جالبه
    نصف راننده ها (9 نفر) DNF شدن، کسی که دهم شروع کرده همچنان دهمه، چیزی هم از ارزش هاش کم نمیشه!
    اسپین هم برای تنبیه تیم بوده! عجب!
    راننده ای که دوم شده فقط! با نبوغ خودش بوده و اصلا به قدرت ماشین ربطی نداره (انگار مسابقه دو شرکت کرده باشه)
    راننده های مرسدس هربار بعد سیفتی کار فاصله ای که باز میکردن، فقط قدرت ماشین بوده و اصلا استعداد ندارن، فقط ماشین خوب زیر پاشونِ
    چطور موفقیت بقیه به خاطرِ نبوغِ، موفقیت راننده های مرسدس فقط به خاطر ماشینِ؟!
    حداقل بگین نبوغِ مهندسای مرسدس (یکم نبوغ هم برای مرسدس قائل باشید!)

    یکم که اوضاع ماشین های دیگه خوب میشه، به به و آفرین که چه کردن، ولی ماشین مرسدس که خوبه (دامینیت) اَه این چیه ساختن
    تیمِ شما هم بسازه!

    در کل خوشحالم از این نفرتی که از مرسدس و همیلتون دارید، مشخص میشه چقدر تحت فشارید.
    به قول جیمز:
    stay under pressure Rivals!

  50. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    5

    2

    واقعا خنده داره. با لگن 2020 فراری تنها راه برای رفتن به سکو، خرابی سایر ماشینها و پنالتی و سه بار اومدن ماشین ایمنی بود و بس. اون آشغالی که دادن سب سوار بشه بیشتر شبیه ارابه مرگ بود و من فقط نگران سب بودم که بلایی سرش نیاد و اتفاقا اشتباه اصلیش تموم کردن این مسابقه بود اونم با ماشینی غیرقابل رانندگی. اگر 9 نفر اوت نشده بودن سب نوزدهم تموم می کرد چون هر کاری هم می کرد نیکلاس توانشو نداشت آخر نشه اینقدر این ارابه فراری افتضاح بود، افتضاحتر از ارابه دیگر فراری. به نظر من سباستین فتل عزیزم همین امروز بدون تموم کردن مسابقه همونجا که دید دارن باهاش چکار می کنن می بایست اعلام بازنشستگی می کرد تا دوباره نشینه تو اون ابوقراضه ای که بهش دادن و خواستن دستش بندازن. کاش بینوتو زبون آدمیزاد! می فهمید این جمله رو بهش می گفتم: خسته نباشی دلاور، خدا قوت پهلوان چه جانانه از فراری لگن ساختی. بیچاره کارلوس ساینز که گمون می کرد قراره پیشرفت کنه. دم براون هم گرم.
    پ.ن: منظور از زبون آدمیزاد، فارسی بود. چون در زبون دیگری این جمله قابل فهم نیست.

  51. امید نورمحمدی

    1

    0

    اینها با سب مشکل دارند و عمیقا هم مشکل دارند و هیچ دلیل محکمی هم براش ندارند. طرفداران همیلتون جدا هستند و درباره لوییس و طرفدارهاش صحبت نمیکنم. هم خود همیلتون و هم اکثر طرفدارهاش با سب مشکلی ندارند و دوستانه برخورد میکنند و منم با بیشترشون رفاقت دارم.
    مشکل طرفداران قدیمی فراری و طرفداران آلونسو هستند که با سمپاشی و وارونه جلوه دادن حقایق و بولد کردن دو سه اشتباه سب سعی میکنند این قهرمان 4 دوره جهانو با راننده ای مقایسه کنند که به اندازه نصف قهرمانیهای سب برد داشته! و بعد نتیجه بگیرن لکلرک بهتره!!!
    آمار فصل قبل هم نشون میده لکلرک در تایمگیری بهتر بوده و سب در مسابقه ولی همه اینها به ماشینهای این دو راننده و استراتژی تیم و زمان پیت استاپها و …هم مربوط میشه. نمیشه؟!
    فیلمها و مقایسه صداهای موتور دو فراری که در سایتهای وطنی و خارجی منتشر شده نشون میده ماشین سب اوراستیر شدید داشته و نمیتونسته کاری با اون ماشین انجام بده. فراری هم تمام تمرکزش از فصل قبل روی لکلرکه. فراموش نکنیم مدیر برنامه لکلرک پسر تاد هستش…
    یکی از گزارشگران مشهور وطنی که خط دهنده اصلی به افکار ضد سب هست بعداز خبر عدم تمدید سب و فراری در لایو 200 نفره خودش اعلام کرد: توانایی لکلرک موجب شد فتل از فراری بره!!! و حالا که مشخص شده تیم به سب اعلام کرده که تمدیدی در کار نیست و خود سب شگفت زده شده و ناراحت پس منم میتونم بگم توانایی سب موجب شده حامیان لکلرک اجازه تمدید به فراری ندن. آیا درسته من هم اینجوری تفسیر کنم؟
    همین گزارشگر فصل قبل رادیو سب در کانادا را کاملا اشتباه ترجمه کرد و بعد خودشم عصبانی شد و خیلی مجاز به سب اهانت کرد. اونم توی رسانه ملی با اون همه بیننده و شبش در لایو 200 نفره با اکراه اصلاح کرد و گفت بخاطر صدای استودیو درست نشنیده!!!
    البته ایشون مریدانی داره و برای من هم قابل احترامه ولی طیفی از جوانان پرشور ممکنه احساساتی عمل کنند و چون این گزارشگر را دانای کل جهان فرمول یک میدانند تحریک بشن و اینگونه کامنتهایی هم علیه طرفداران سب بنویسند که بوفور در سایتها و کانالها میبینیم.
    واقعا محتوای بسیاری از کامنتها علیه طرفداران سب مثل من و دوستان دیگه را با دقت خوندید؟ آیا از این ضد سبها چیزی بجز اهانتهای در چهارچوب و تکرار صحبتهای مرادشان شنیدید؟ دایره واژگان مورد استفاده این عزیزان را مورد دقت قرار دادید؟!
    من اکثر مواقع اصلا وارد بحث با این جماعت نمیشم ولی از ترس اینها نظرات خودم هم سانسور نمیکنم. هیچ پیام یا توصیه ای هم براشون ندارم. اصلا هم برای اینان متاسف نمیشم. بلاخره هرکس نظری منبعث از اطلاعات و تحلیلهای خودش داره. هرکس ادبیاتی داره. هرکس از یک زاویه متفاوت به هر پدیده ای نگاه میکنه. این اصلا یکی از اصول بحث و تضارب آرا در یک محیط سالمه ولی هجمه و اتهام و تمسخر و اهانت اونم بشکل گروهی و با یک هدف مشخص خیلی زشته.
    با پوزش از تکرار مکررات. چون اینان تکرار میکنند پاسخها هم تکراری میشه. از این به بعد هم تلاش میکنم وارد بحث نشم و “فقط” نظریات و تحلیلهای خودمو بنویسم و برم…

  52. saeidkimi7

    0

    0

    در کل
    فراری گند زده
    لکلرک عالی بود . ماشین امسال فراری فعلا به سبک فتل اصلا نمیخوره
    نوریس عالی . همیلتون نباید به البون میزد در عین حال به نفع بوتاس شد
    اگه فراری نتونه ماشینشو درست کنه ساینز بازنده نقل وانتقالاته .
    بوتاس تمام تلاششو امسال برای قهرمانی میکنه گرچه بعید میدونم قهرمان شه.
    خدا رو شکر امسال موناکو نداریم.
    و مکس ماشینش واقعا بهتر از البون بود.

دیدگاه خود را بیان کنید