فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس با لاستیک پنجر در دور پایانی، هفتمین پیروزی خانگی خود را بدست آورد.

مکس ورشتپن که حین مسابقه به مهندسش سفارش نوشیدنی داد، با پنچر شدن لاستیک والتری بوتاس، رده ی دوم سکوی مسابقه بریتانیا را پر کرد. چارلز لکلرک نیز دومین سکوی فصل 2020 را تقدیم فراری کرد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک بریتانیا 2020

17:30 ظاهرا نیکو هالکنبرگ به دلیل مشکل پیش آمده در پاوریونیت مسابقه را شروع نخواهد کرد.

17:38 راننده های مرسدس، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس مسابقه را از ردیف اول استارت خواهند زد و مکس ورشتپپن به همراه چارلز لکلرک، تشکیل دهنده ردیف دوم خط استارت هستند.

17:40 مکس ورشتپن در رادیو:

شما رو نمیدونم بچه ها ولی ایندفعه احساس آروم تری دارم.

17:44 شروع مسابقه، به نظر بوتاس استارت خوبی دارد…

17:45 همیلتون پیشتازی خودش را حفظ کرد. ورشتپن برای چند پیچ رده اش را از دست داد اما توانست در پیچ چهارم از لکلرک سبقت بگیرد.

17:46 ماشین ایمنی؛ کوین مگنوسن و الکس آلبون با یکدیگر برخورد کرده اند.

17:51 مگنوسن که از مسابقه کنار رفته اما الکس البون نگران وضعیت ارتعاشات ماشینش شده، قرار است دور بعد از نزدیک پیت وال عبور کرده تا تیم نگاهی به خودرویش بیاندازند.

17:52 ده رده اول مسابقه بریتانیا تا به الان:

  1. همیلتون
  2. بوتاس
  3. ورشتپن
  4. لکلرک
  5. ساینز
  6. ریکاردو
  7. نوریس
  8. استرول
  9. اکون
  10. فتل

17:55 شروع مجدد مسابقه و پیشتازی لوئیس همیلتون …

17:56 الکس البون:

من راستش واقعا نمیدونم که اون (کوین) انتظار داشت که کجا برم؟

17:58 آلبون با لاستیک هارد به پیست ملحق شده و برخوردش با مگنوسن تحت بررسی است.

17:59 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون؛ 1.30.533

18:04 بوتاس فاصله یک ثانیه ای با همیلتون دارد و فستست لپ را نیز ثبت کرد: 1.30.518

18:05 خودروی ایمنی؛ دنیل کویات تصادف وحشتناکی دارد و خدا رو شکر حالش خوب بوده و از تیم عذرخواهی می کند.

18:08 مرسدس یک دابل پیت استاپ داشته، ورشتپن و لکلرک نیز راهی پیت می شوند.

18:11 بازپخش تلویزیون نشان می دهد که دنیل وقتیکه داشت از مگتس عبور می کرد، یکی از چرخ هاش پنچر شد و دیگه کنترلی روی ماشین با آن سرعت نداشت.

18:13 آلفارومئو:

بیا پیت، بیا پیت…نه توی پیست بمون

کیمی:

حرفتو درست بزن

18:18 لوئیس همیلتون:

این ماشین ایمنی باید سرعتش رو ببره بالا

18:21 شروع مجدد مسابقه بریتانیا

18:21 پنالتی؛ الکس آلبون به خاطر برخوردی که با کوین مگنوسن ایجاد کرد، 5 ثانیه جریمه شد.

18:24 لندو، دنیل، لنس و استبان برای رده هفتمی باهم مسابقه می دهند و دی آر اس هم فعال شده…

18:26 کارلوس از رانندگی رومن خوشحال نیست:

رومن جهت خودش رو عوض کرد، رانندگیش خطرناک بود

مکلارن:

حله، دیدیم چی شد

18:28 مکس ورشتپن بهترین دور خودش را ثبت می کند اما هنوز نیم ثانیه نسبت به بوتاس کندتر است.

18:32 گروژان به خاطر دفاع خطرناک پرچم سیاه و سفید (به معنی اخطار) دریافت می کند.

18:37 سریع ترین دور از والتری بوتاس؛ 1:29.764

18:38 استراتژی فراری هم مثل همیشه کار کرده و دوباره نوبتی برای یکی خوب جواب داد و برای یکی بد…

18:39 همیلتون خیلی سریع به فستست لپ هم تیمی اش پاسخ می دهد؛ 1.29.712

  1. لوئییس همیلتون
  2. والتری بوتاس
  3. مکس ورشتپن
  4. چارلز لکلرک
  5. کارلوس ساینز
  6. لندو نوریس
  7. رومن گروژان
  8. دنیل ریکاردو
  9. لنس استرول
  10. استبان اکون

18:44 لوئیس همیلتون به جنگ سریع ترین دور فعلا با زمان 1:29.326 پایان می دهد.

18:45 مکس ورشتپن نیز حوصله اش از مسابقه سر رفته و در رادیو به نوعی ابراز احساسات می کند…

18:51 پنالتی؛ آنتونیو جیوویناتزی هم 5 ثانیه جریمه به خاطر نادیده گرفتن خودروی ایمنی دریافت کرده است.

18:55 فعلا سریع ترین دور را مکس ورشتپن ثبت کرده، تازه بازی شروع شده است؛ 1:29.070

18:58 والتری از لرزش های خودرویش به تیم اعتراض می کند.

19:08 بوتاس پنچر شد و به پیت رفت و پشت فتل در رده دوازدهم به پیست پیوست.

19:09 مکس برای سافت به پیت رفت تا سریعترین دور را ثبت کند.

19:11 همیلتون هم پنچر کرد!

19:12 لوئیس همیلتون با سه تا لاستیک برنده مسابقه فرمول یک بریتانیا شد.

جدول مسابقه فرمول یک بریتانیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+5.856
3چارلز لکلرکفراری+18.474
4دنیل ریکاردورنو+19.650
5لندو نوریسمکلارن+22.277
6استبان اکونرنو+26.937
7پیر گسلیآلفاتاوری+31.188
8الکس البونردبول+32.670
9لنس استرولریسینگ پوینت+37.311
10سباستین فتلفراری+41.857
11والتری بوتاسمرسدس+42.167
12جورج راسلویلیامز+52.004
13کارلوس ساینزمکلارن+53.370
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+54.205
15نیکولاس لطیفیویلیامز+54.549
16رومن گروژانهاس+55.050
-کیمی رایکوننآلفارومئو-
-کوین مگنوسنهاس-
-دنیل کویاتآلفاتاوری-
-نیکو هالکنبرگریسینگ پوینت-

250 دیدگاه

    • Mekaeel

      25

      6

      دوستان یه نگاه هم به عماکرد ساینز بندازید که تا قبل از پنچر شدنش پنجم بود و با بدشانسی از دستش داد
      این پسر عالیه امیدوارم فصل بعد فراری یه ماشین خوب بسازه تا ساینز و لکلرک بتونن رقابت کنن

      • BAHRAM

        17

        2

        درسته همین که اشتباه نمیکنه و منتظر فرصت میمونه خیلی عالیه امروز هم خیلی بدشانس بود

    • قلندر

      15

      3

      آقا تبریک
      ولی خدایی دیگه فک کنم کسی نیست که نگه همیلتون خوش شانس نیست خوش شانس خوش شانس فرق یک دور چقدر بود والتری ۱۱ شد

      • قلندر

        14

        3

        نوع خراب شدن لاستیکم خوش شانسی بود تا آخر تکون نخرد کنده نشد وگرنه مکس میرسید

      • h.e.s.a.m

        3

        3

        من واقعا فاز بهضی از دوستان رو منوجه نمیشم که میگن لوییس خوش شانس بود
        یا از رانندگی مکس و چارلز تعریف و تمجید میکنن
        توی اینکه چارلز و مکس رانندگان خوبی هستن شکی نیست ولی خب توی بعضی از ریسها واقعا باید از رانندگیشون تعریف و تمجید کرد ولی نه توی این ریس که نه یه دفاع داشتن و نه یه سبقت با اینکه دوبار سیفتی اومد ولی براحتی جایگاه خودشون رو داشتن اینا . وقتی مکس با بوتاس حداقل ۱۰ ثانیه فاصله و چالرز باهاش ۲۰ ثانیه فاصله داره اخه چه هنری داره میکنه؟ واسه خودشون میابقه دادن یه سومی واسه مکس و یه چهارمی واسه چارلز عادلانه بود .
        رقابت بین بوتاس و همیلتون بود که بوتاس کل ریس زیر ۲ ثانیه با لوییس فاصله داشت دائما لوییس تحت فشار بود و از بین رفتن لاستیک هر دو راننده مرسدس هم گواه بر این واقعیت بود . اگه بد شانس واقعی رو بخوای ببینی بوتاس بود که ۵۰ دور به بهترین و بیشترین حالت ممکن فشار اورد ولی امتیازی نگرفت . اما لوییس خوش شانس نبود . لوییس قهرمانیشو مدیون فاصله ای هست که با وجود ۲ سیفتی کار بوجود اورده بود با مکس و ماشین ۳ چرخ رو از پیچ ۶ مسابقه با خط پایان رسوند . و بازم ۵/۶ ثانیه با مکس فاصله داشت . این رو هم در نظر بگیرید رانندگی با ماشینی لاستیک جلوش ترکیده و باید هنوزم سرعت و اختلافشو با ماشین پشت سرحفظ کنه و به خط پایان برسه شانس نیست مهارت محضه .
        و اتفاقا اینجاست که فرق بین لوییس همیلتون با بقیه راننده ها که در حالت عادی هم اسپین میشن و از مشکلی براشون پیش بیاد میکشن کنار معلوم میشه .
        پس لطفا نیاین بگین لوییس خوش شانس بود مکس رانندگی عالی داشت چالرز فوق العاده بود .
        لوییس این برد رو مدیون سرعت عالی و فاصله ای که انداخته بود هست .
        رقابت بین بوتاس و همیلتون بود
        مکس واسه خودش با کلی فاصله و بدون هیچ فشاری به سومی راضی بود که شانسی سومیش شد دومی
        چالرز هم بدون هیچ فشاری به چهرمی قانع بود که در عین ناباوری و خوش شانسی شد سکوی سومی
        و در اخر بگم فراری این سومی رو بیشتر از بد شانسی بوتاس به رانندگی گروژان مدیون هست کاری که چندین دور گروژان مثل سپر جلوی مک لارن ها و ریکاردو و استرول انجام داد باعث شد لکرک توی یه فاصله امن از اونها قرار بگیره وگرنه قطعا لکرک نمیتونست جلوی اونها مقاومت کنه با این فرغون فراری . پس بینوتو باید بره پای گروژان رو ببوسه واسه این سومی

      • iren

        22

        4

        بهونه نیاریم بهتره. اینا اتفاقات و شانس هست. الان لکلرک هم شانس اورد رفت روی سکو. فتل هم شانس اورد که امتیاز گرفت. مکس هم شانس آورد که دوم شد و رقیب اصلیش توی رده بندی نهایی امتیاز نگرفت. یکطرفه به ماجرا نگاه نکنیم

      • pejman

        13

        8

        شما فراری فن ها دیگه از شانس حرف نزنین این فصل دوتا پودیم داشتین یه دومی یه سومی برای لکلرک اونوقت به همیلتون میگین خوش شانس
        واقعا تعریف شما از شامس ویه طرف با عملکردش کلی فاصله امن ایجاد کرده از روی بد شانسی لاستیکش میترکه نفر سوم که با خوش شانسی داره دوم میشه عرضه سبقت از ماشین با سه چرخ رو نداره بعد پنچری لاستیک میشه خوش شانسی دوم شدن ورشپتن میشه نتیجه عملکردش

        شماها واژه شانس رو برای خودتون باز تعزیف کردین

        والا نوبره وقتی برد تو دستاته و تیمت داره ۱و ۲ میکنه هر دو تا ماشین تیم پنچر بشه بعد بهت بگن خوش شانس خنده داره

        فعلا خوش شانس های فصل لکلرک بوده با دچتا پودیوم شانسی و مکس با دومی امروزش که اصلا شایستش نبود

      • فری

        6

        6

        کلاً پنچر کردن تو دوره آخر خودش بد شانسیه برادر، حالت خوبه؟ خوش شانس؟؟!!

      • فری

        5

        11

        همیلتون شبیه پرسپولیس شده، چون کسی نمیتونه بهشون نزدیک بشه همه فقط بهونه میارن، حرفای عجیب غریب و غیرِ معقول میزنن، این ک امروز لوییز شانس آورد هم ک دیگه از اون حرفای بینهایت عجیبِِ

      • KING1357

        1

        2

        پژمان عالی نوشتی

      • Fastboy 44

        7

        5

        ببخشید ها ولی…………
        با هیچ معیاری نباید این کامنت تایید میشد!
        آدم میمونه چی بگه و بهتره که هیچیم نگه!

        —–
        با تشکر، حذف شد.

      • Parzival

        12

        11

        اقای Amirmm با تمام احترامی که برای هم هطرفدارای فرمول یک دارم باید ازت بپرسم چند سال داری فرمول یک میبینید که همچین نظریو میدیدن 👌 درسته که ماشین مرسدس سریعه ولی از نظر من همیلتون در حال حاضر با تجربه ترین و بهترین راننده فرمول یک است تو مک لارن هم خودشو ثابت کرده 😎

      • Miladangler

        2

        8

        فری . پنچر کردن وقتی بد شناسیه که رده از دست بدی و معمولن دی ان ف میشن .نه که نزدیک فستس لپ هم باشن با پنچر . خدم گرفت دیگه امروز . بد شانس به البون بدبخت میگن که دو بار برای پودیم با یکی تصادف کنی دی ان اف بشی طرف ماشینش هیچیش نشه تقریبن . دریچه جدیدی از پنچری دیدیم امروز . جالب بود پیرلی چیکار داره میکنه خدا میدونه . پس واسه همینه اون گوشه بعد از سی دور لاستسک همیلتون رو میزنه هفتاد درصد همون مقدار لپ رو برای وشتپن میزنه ده درصد . حتمن یه چیزی هستکه ما نمیدونیم . البته اکثر کامنتم شوخی بود تا اینجا . حال که میبینن احتمالش هست سال دیگه تو یه ماشین رقابتی باشه سال اینده . از الان تیما نقشه کشیدن برا گرفتنش بخصوص بخصوص ردبول تو دو تا تیمش . چون میدونه ترکیب استون مارتین مرسدس فتل اولم نشه به راحتی رقیبشون میشه

    • em1WEIRD

      11

      5

      Get in there lewis 💪
      بوتاس چرا کلا تو سبقت گیری مشکل داره دفعه پیش که از مکس تو دومین تلاشش سبقت گرفت اینجام که از وتل نتونست خوبه حالا ماشین مرسدس زیر دستشه :/

      • Miladangler

        2

        8

        em1 فکر کردی همون بنز رو میدن بهش وقتی میبینن میتونه دردسر ساز شه و اخرش مجبور بشن بخوان بهش دستور تیمی میدن . از همین الان مدیریت میکنن امتیازاشو

    • KASRA-33

      8

      8

      اگر مسابقه یه دور بیشتر بود در ۷۰مین سال اولین گرندپری یه DNF ناز میگرفتین … من نمیگم مقام های لوییس بخاطر ماشین و شانسه ولی اینو خدایی قبول کنید از بیخ گوشش گذشت !

      • Mahmood.gh

        7

        2

        دوست عزیز درسته شانس اورد ک مکس رفت پیت
        ولی شما فکر کن مکس ازش رد میشد تو قهرمانی سال چ تاثییری داشت
        شانس اصلی لکلرک اورد ک سکو گرفت و البته سب ک بوتاس و ساینز لاستیک ترکوندن و دهم شد از این زاویه هم نگاه کنی میبینی کی بیشتر شانس اورد

      • Miladangler

        3

        1

        Kasra 33 برو المان پارسال رو نگاه کن یه پیچ یه دیوار دو نفر ولی دو نتیجه متفاوت . ازین موردا خیلیا زیاده

    • محمدجوادسلیمانی

      6

      3

      بچه ها همیلتون از اول عالی بود همینطور بوتاس
      ورستپن لحظه آخر خراب کرد،بهتره بگیم از اول معمولی بود
      لوییز همیلتون خیلی خوب بود و کسی که تلاش کن، مزدشم میگیره
      مکس از اول حتی یه بار به بوتاس حمله نکرد
      بعد کسی که تلاشی نکنه بردم حقش نیست
      اگر به دنبال 1 امتیاز بیشتر نبود و با هارد ادامه میداد میتونست ببره

      • 33🦁Ali

        7

        8

        آقای سلیمانی
        مکس به بوتاس حمله می کرد.؟؟!! 😂😂😂
        با چی باید تلاش می کرد.؟؟

      • Mekaeel

        6

        3

        فکر کنم از نظر شما همه ماشین ها یکسان هستن
        همین که مکس خودشو تو فاصله ده ثانیه ای بوتاس نگه داشته بود یه شاهکار بود حالا شما انتظار داری بهش حمله کنه؟

    • Erfan

      7

      2

      فراری قشنگ موتور پراید انداخته رو ماشینش.
      خیلی خیلی بد. چه بلایی سر ماشین آوردن
      خیلی کند تر از مرسدس و ردبول و حتی رنو و تورو روسو .
      حتی گروژان هم داشت به لکلرک فشار می آورد.
      فتل هم که هیچ
      آخرش هم چی شد
      واقعا مکس و لوییس خوش شانسن

      • MMehdiM

        5

        1

        عاشق تلاش های مکس هستم

      • Miladangler

        1

        1

        Erfan گروژان موتورش فراری بود

      • pejman

        0

        0

        بله مکس و لوییس خوش شانسن فقط موندم با این نظر شما باید به اون راننده تیم محبوبت که این فصل دو تا پودیم شانسی کسب کرده اونم با بقول خودت موتور پراید چی باید بگیم

      • akbar

        9

        10

        شانسی شانسی سکو گرفتن فراری براش نون و اب نمیشه
        ولی شانسی شانسی های همیلتون براش قهرمانی جهان میشه
        نه تنها اول از خط شد بلکه تنها رقیبیش بوتاس که ما دلمونو بهش خوش کردیم یه دور زود تر پنچر شد و هیچ امتیازی نگرفت.
        با این حساب قهرمانی جهان فصل ۲۰۲۱ رو به پسر * و طرفدارانش پیشاپیش تبریک میگم

      • siamak

        5

        16

        اتفاقآ لکرک بیشتر از هرکسی لیاقت سکو داره ! کافیه چشمهامونو از گرد و غبار نفرت و حسادت بشوریم و درست ببینیم !!

      • شیخ علی حسینی

        16

        5

        واقعا لکرک چه شانسی داشت لعنتی .
        این بچه رو هم دوسش دارم ، آینده‌ش روشنه

      • naji211

        5

        3

        درست لکلرک شانس آورد ولی در زمان درست جای درست بود، حیف بوتاس که تو دور دومی و امتیاز های مهمی که رو ازدست داد،

      • HamidFTN

        4

        1

        siamak جان منظورم لکلرک نبود که لیاقت سکو رو نداره منظورم فراری بود که با این لگن شانسی شانسی سکو میگیره
        لکلرک جوان آینده داریه و یکی از قهرمانان آینده

    • بیژن

      16

      5

      پنچر شدن ماشین خوش شانسیه ؟ خوش شانسی واسه ردبول و فراری بود که با پنچر شدن بوتاس و ساینز تونستن بیان توی امتیازات

      • akbar

        14

        8

        اینکه هم تیمیت به خاطر یه دور زودتر پنچر شدن از خودت ۱۸ امتیاز ازت عقب بیافته خوش شانسی نیست پس چیه؟؟؟!!!!

      • Saleh

        9

        7

        مکس اگه مرسدس ها پنچر هم نمیشدن رو سکو بود

      • Mohammad44

        10

        1

        ولی سوم میشد
        تازه شانس اینو داره که برای دومی رقابت کنه تو امتیازات سال

    • Amir-60

      11

      4

      ببین عزیز من ای خوش شانسی همیلتون نیست‌که‌باعث شد اول بشه،این مدیریت عالی لاستیکه که باعث میشه یه لاستیک تو دورهای پایانی مثلا ۷تا پیچ بیشتر دوام بیاره و باعث میشه اون راننده(همیلتون) بتونه خودشو به خط پایان برسونه

    • Mmd9024

      5

      5

      من کاری به خوشانسیش ندارم ولی واقعا حقش نبود بعد از ۵۱ دور که اول بود به عنوان نفر اول مسابقه رو تموم میکرد؟!!!!

    • pejman

      11

      3

      با چه ملاکی حساب کردی که پنچری ماشین وقتی از اول مسابقه تا اخر مسابقه اول باشی و دور اخر پنچر کنی خوش شانسی حساب میشه؟!؟

      خوش شانس همه اونایی بودن که با پنچری بوتاس و ساینز کلی امتیاز بیشتر کسب کردن وگرنه لوییس با فاصله ای که ایجاد کرده بود جون سالم بدر برد خوش شانس واقعی لکلرک بود که دوتا پودیوم این فصلش رو با بیرون رفتن رقیباش بدست اورد خوش شانس واقعی ورشتپنه که یه رده دوم که لایقش نبود رو بدست اورد وگرنه لوییس تو رده ای که لیاقت داشت مسابقه رو تموم کرد حوادث بخشی از مسابقست و برای همه هست پنچری بعضیا همون برای هیلیا شانس محسوب میشد

      یکم واقع بین باشید

      • 33🦁Ali

        5

        10

        چه با حال دوستمون میگه واقع بین باشیم
        آقا pejman خوب مکس خوش شانس ترین بود تو این مسابقه دوم شد مگه چه فرقی دومی با سومی داشت 3امتیاز ولی لوئيس اصلأ خوش شانس نبود که مسابقه از دست بده و رقیبش بوتاس out شد چقد فاصله امتیازی افتاد بینشون بعدش میگین بوتاس برای مکس خوب شد واسه دومی.!!!! آخه مکس چطور می تونه با همین بوتاس بجنگه با این ماشین سریع واسه دومی سال.؟!!
        همه خوش شانس بودن جز لوئيس، شما دیگه آخرش هستین…

      • Mohammad44

        9

        3

        علی جون داری اشتب میزنی تو این چند تا مسابقه مشخص شده بوتاس در برابر لوییس شانسی نداره و مکس هم با توجه به ماشینش تقریبا شانسی برای رقابت با مرسدس ها نداره ولی این دی ان اف بوتاس باعث شد یه روزنه ی امیدی برای مکس واسه دومی سال ایجاد بشه در ضمن تفاوتش سه امتیاز نیست و 22 امتیازه مکس چهار تا بیشتر گرفت و بوتاس 18 تا کمتر که جمعشون میشه 22

  1. |ZXE-LECLERC16|

    7

    0

    چه مسابقه ای بود!
    واااااااااااای!
    خیلی جذاب شد یهو…هفته بعد با c1چی بشه!
    خیلی خوب بود!
    تبریک به لوییس
    مکس بدشانسی آورد
    و ایول چارلز
    و ایول نوری اس…

      • |ZXE-LECLERC16|

        7

        3

        همینجوری گفتم
        منظور خاصی نداشتم
        کلا! وقتی میگم ایول یعنی خوشحالم ولی کار خاصی نکرده

      • Mekaeel

        13

        2

        خوب ایول داره دیگه فاصلشو خیلی خوب با مکلارن ها حفظ کرد و با یه خوششانسی رفت رو سکو در ضمن من طرفدار فتلم ولی دلیل نمیشه که عملکرد خوب بقیه رو نبینم لکلرک امروز خوب بود و جایزش رو هم گرفت

      • javad

        16

        0

        طرفداره دیگه به هر حال
        درسته منم ب نظرم لکلرک خوش شانسی اورد شدید ولی منم اگر سب جای چارلز همچین رده ای کسب میکرد با همین وضع میگفتم ایول سب
        طرفدار باید طرفداریشو بکنه
        گرچه هنوز دلخورم از مدیریت فراری ک دو روز نتونستن باز مشکل ماشین سب رو حل کنن و امروزم هر کی با هر ماشینی ازش رد میشد… در حالی ک مکانیکای ردبول میبینیم تو یه ربع ماشین مکسو ک پوکیده مثل روز اولش میکنن طرفم میره رو سکو… چی میشه گفت دیگه 🙁

      • iren

        11

        1

        خب عملکردش خوب بود دیگه. چرا نباید ازش تعریف کرد. حالا اگه ماشین فتل انقدر افتضاح بود که توی کفی حتی اگه نیکلاس لطیفی هم پشت فتل بود میتونست سبقت بگیره به لکلرک چه ربطی داره؟ افتضاح این فصل تقصیر لکلرک نیست بلکه مقصر خود فراری هست.
        خداییش فراری بر خلاف همیشه توی مستقیمی ها حرفی برای گفتن نداره. مسابقه درگ بذارن بین فراری و خودروی سیفتی کار بنظرم با اختلاف سیفتی کار برنده میشه.

      • siamak

        16

        4

        امروز چارلز مسابقه اش رو به بهترین وجه مدیریت کرد ، مگه دیگه باید با این ماشین شق القمر میکرد که نکرد ؟ …. انتخاب فراری درست بوده .

  2. javad

    16

    4

    مسابقه جذاب نبود
    تبریک ب لوییس ولی منصفانه نگاه کنیم کلا خوش شانس بوده تو این سال ها دلم برا بوتاس سوخت
    قضاوتی در مورد راننده ها نمیشه کرد. کلا ب نظرم چون مسابقه سبقتی نداشت و استارت درگیرانه ای هم ندیدیم اتفاقات تعیین خط بیشتر نتیجه مسابقه رو رقم زد

    • T.S W

      1

      3

      همه هم که بوتاس رو قورت دادین از دوم شد یازدهم خیلی خوش شانسه واقعا بوتاس خیلی خودش تو کورس قهرمانی با همیلتونه اونوقت دوتاشون یه بلای یکسان سرشون میاد فقط * از اول همون اول میمونه و از اون خوش شانس تر بوتاس که از دوم میشه یازدهم واقعا بعضی وقتا فک میکنم چقد مسخرس

  3. 33🦁Ali

    12

    26

    خدا شانس ببین فقط.
    شرح برای مکس «بهترین راننده نه بهترین ماشین»
    از فاصلش با چارلز می تونین ارزیابی کنید و راننده خیلی خوش شانس مرسدس.
    بازم دمت گرم مکس برای تو استارت ردت پس گرفتی فقط تو این کاره هستی و رکورد پیست زدی. bravo

      • ّFerrari

        9

        8

        لطف کن تعصب اضافی تو بزار کنار
        سرعت ریس پیس مرسدس و ردبول یکی بود ؟
        جلدر خالق
        حاجی فراری از مکلارن کند تر بود ک لکی جونت باید پایین ساینز و نوریس تموم میکرد
        لابد مهارت لکلرک بوده

      • 33🦁Ali

        5

        17

        lover
        باشه شما درست میگین دیدم تو استارت کی کم أورد..
        میگم درست حرف بزن دیگه چه مدلی هست.؟؟
        تو تعیین خط مگه چارلز با مکس چقد فاصله داشت.؟؟
        برو 1بار دیگه نگاه کن بعدش نقد کن
        (متاسفم واسه مدل حرف زدنت)

      • 33🦁Ali

        9

        15

        lover
        رو چه حسابی میگی سرعت مسابقه ای مکس با مرسدس ها تقریبأ یکی بوده.؟؟
        یکم دور از تعصب بیجا و منطقی حرف بزنیم لطفأ

      • Fastboy 44

        13

        5

        Ali 33
        شاید به علت عصبانیتتون باشه ولی اگه کامنت های خودتونو بخونین همش در حال حمله ور شدن به همیلتون و کسایی هستین که میگن بی منطقی کامنت میذارین
        الانم خودم بگم که از همه بدترم از این لحاظ
        تمام!

      • a Ferrari lover

        9

        6

        چیه اسمت هم فراریه نکنه ماشین فراری ردبول سرعت مسابقه ایش یکیه
        تو ببین از دور چندم فاصله مکس و بوتاس رو 8 موند
        لکلرک به خاطر اتفاقات مسابقه بالا مکلارن و رنو تموم کرد نه ماشینش
        دیگه کسی هست قبول نداشته باشه سرعت مسابقه فراری در حد هاس و آلفا تائوری هست

      • 33🦁Ali

        4

        13

        lover
        من میگم دیگه نه اینقد فاصله بین مکس و چارلز باشه..
        شما چی فکر کردین اگه فراری در حد اونهاست که میگین چرا تونست جایگاهش حفظ کنه.؟؟!!

      • ّFerrari

        5

        1

        a ferrari lover
        بخاطر اتفاقات مسابقه ای بوده نه ماشینش ؟؟؟!!!!

      • Mahmood.gh

        6

        1

        دوست عزیز اگه فاصله زمانی بین مکس و مرسدسها ثابت موند بخاطر این بود ک مرسدسها نمیخواستن تخته برن
        میخواستن با لاستیکها تا اخر مسابقه برن
        ک جفتشونم پنچر کردن
        اگه گاز میدادن ک فاصله باز کنن ک خیلی زودتر لاستیک تمام میکردن

      • SEb

        14

        3

        نسبت به بوتاس😂😂😂

      • T.S W

        2

        6

        عزیز جان دقیقا همه بخاطر پنچر شدن لوییس و با این حال اول شدنش میگن شانس داره. نه ورشتپن بهش رسید که اگه نمیرفت پیت اول شده بود . از اون ور هم اگه قرار به لاستیک پنچر شدنه ، بوتاس از دوم شد یازدهم اونوقت من الان این وسط خوش شانسم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • ...m6...

        16

        4

        ول کن برادر همه دیدن کی بیشترین سود رو برد حالا بزار این افراد بگن همیلتون خوش شانسه ولی همه دیدن چطور از تمام توانش استفاده کرد و پیروزی رو بدست اورد

      • 33🦁Ali

        8

        10

        44
        بله دقيقأ خوش شانسی أورد از این جهت اگه مکس نرفته بود پیت استاپ الان اول بود.. درسته.؟؟
        بوتاس بدشانسی مطلق أورد نه لوئيس.

      • Fastboy 44

        12

        3

        33
        ببین
        اگه 33 نمیرفت پیت الان اول بود
        طمع کرد
        تقصیر لوییسه؟!
        هر جای دنیا اینو بگی بهت پناهندگی میدن!

      • Silver Arrows

        8

        2

        Ali
        بله دقیقا خوش شانسی آوردید که دو تا مرسدس پنچر کنن که ردبول به اولی فکر کنه.

      • 33🦁Ali

        2

        8

        44
        چه ربطی به لوئيس داره که میگی تقصیر لوئيس هست ما اینجا نظر میدیم منم میگم اگه نمی‌رفت پیت اول میشد خوب به این میگن بدشانسی واسه مکس و خوش شانسی واسه لوئيس چرا زیر بار نمیرن شما واقعأ😂

      • Fastboy 44

        4

        2

        33 آورده اول شده
        باز هم میگم که کف دستشون رو بو نکرده بودن که لوییسم پنچر میشه
        طبق استدلال شما لوییسم تو آلمان 2019 بدشانسی آورده و تقصیر خودش نبوده و 33 خوش شانسی آورده اول شده !
        بنظم بیطرف ها قضاوت کنن بهتره!

      • Mohammad44

        5

        1

        علی به این نمی گن خوش شانسی اگه مکس برد رو از دست داد به خاطر طمعی بود که کرد نتیجه اش هم گرفت دیگه فکر نمی کنم لاستیکت بترکه و به زور به خط پایان برسی و سی ثانیه از دست بدی اسمش خوش شانسی بشه
        فقط در یه صورت اونم نسبت به بوتاس خوش شانس بود لوییس وگرنه که مکس همچین بدم نشد براش رقیبش تو امتیازات سال یعنی بوتاس رفت تو باقالی ها

      • Miladangler

        2

        5

        Fast boy 44 خوب خودتو زدی به کوچه علی چپ .وقتی پنچر کنی با اول شی اسمش چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • iren

      18

      1

      فاصله ی بین لکلرک و مکس نشوندهنده ی کیفیت مکس نیست. چون آلبون هم بدون دردسر آب خوردن از فتل رد شد. دیگه فتل هرچقدر هم افت کرده باشه از آلبون کندتر نیست که. پس اختلاف بخاطر خودروها بود. اما اینکه فاصله رو تونسته بود با مرسدس ها حفظ کنه یه کار عالی بود و بابتش باید بهش تبریک گفت

    • بیژن

      11

      2

      مکس و لکلرک شانس اوردن که یه رتبه اومدن بالا و همینطور ماشین های دوم ردبول و فراری ساینز و بوتاس رفتن کنار سب و البون اومدن امتیازات
      مکس اگه لاستیک عوض نمیکرد راحت مسابقه رو میبرد، دیگه وقتی از شانس خودت استفاده نمیکنی بقیه مقصر نیستن .
      وقتی دوتا ماشین مرسدس پنچر میشن چه خوش شانسیه اخه ؟

      • Mmd9024

        1

        2

        اگه لاستیک عوض نمیکرد به نظرت اون لاستیکهای مدیوم تا آخر مسابقه دوام میاورد *

      • بیژن

        1

        2

        لاستیک مدیوم نبود و هارد بود و فقط یک دور از مسابقه مونده بود احتمال ۹۰ درصد هم دوم میاورد میخواستن امتیازات سریع ترین دور رو بگیرن فقط ، والا دیگه مرسدس زورشون نکرد که برن پیت عوض ۱۵ امتیاز ۱۹ امتیاز گرفت مکس ولی برای لوئیز هیچ فرقی نکرد
        به این میگن خوش شانسی
        پنچر شدن بوتاس و ساینز فقط به نفع فراری و ردبول شد که اومدن تو امتیازات
        لوئیز اول بود و اول موند دیگه ببخشید که لوئیز هم نرفت کنار از مسابقه خوشی طرفداری مکس تکمیل شه

      • Mohamad. 44

        2

        2

        خوشم میاد منطقی حرف میزنی خدایش جفت ماشینهای مرسدس لاستیکشون پنچر شد یکیشون رفت یازدهم یکی هم به زور رده خودش رو حفظ کرد و اول شد بعد ول کن نیستن دوستان که خوش شانس بود. از این بدشانسی بدتر هم مگه داریم که مسابقه ای که فاصله با نف بعدیت حفظ کردی این بلا سرت بیاد.

      • Fastboy 44

        3

        1

        باشه بهش میگم😂😂😂

      • Mahmood.gh

        7

        1

        علی مکس عالیه باید بهش تبریک گفت
        ولی بهترین لوییزه😉

      • 33🦁Ali

        1

        8

        بر این اساس میگم مکس بهترین هست که تو این سن 1000امتیاز و 34سکو گرفته.
        هر بچه تر از بعضیا هست ولی همونا تو این سن تازه به 1دونه انگشت برد رسیده بودن.

      • Fastboy 44

        7

        2

        Ali 33
        تا آخر کریر مکس میبینیم چی میشه!
        هیچ شانسی در برابر لکلرک و راسل و …. نداره
        دلتو صابون نزن!
        فقط میتونه با تلسکوپ افتخارات لوییس رو تماشا کنه!

      • بیژن

        5

        1

        ۵ سال حضور داره تو فرمول وان که بیشتر از ۴ سال تو تیم ردبول بوده و تونسته ۵ تا برد به دست بیاره مکس .
        برو ببین لوئیز و سب بعد ۵ سال حضور چه تعداد برد بدست آوردن سال اول لوئیز با اختلاف ۱ امتیاز بخاطر خرابی ماشین تو مسابقه آخر نایب قهرمان شد و سال دوم لوئیز قهرمان جهان شد . سب هم سال چهارم تونست قهرمان جهان بشه . دستاورد لوئیز و سب تو ۵ سال اول خیلی بیشتر از مکس بوده حالا بعدش به کنار ‌
        تفاوت شما ali33 با ما در اینه که ما استعداد و خوب بودن مکس رو منکر نمیشیم . ولی شما برعکس میگی همه بد هستن مکس خوبه .
        از دید هر طرفداری راننده مورد علاقش بهترینه ولی بخوای کار بقیه رو کوچیک نشون بدی که راننده مورد علاقت بزرگ بشه ،نه داداش را اشتباهی رو پیش گرفتی . هر وقت مکس تونست به اندازه لوئیز و سب قهرنانی بدست بیاره اونوقت بیا و مقایس کن با این دونفر .
        _مورد دیگه مکس فرصت اینو داشت بیاد مرسدس ولی خودش خواست با ردبول تمدید کرد و خواهشا نیا نگو اگه مرسدس اگه زیر پای مکس بود فلان میکرد و همه رو لپ میکرد و از اینجور چیز ها . عاقلانه تصمیم گرفتن کار هر کسی نیست که در زمان مناسب تصمیم درست بگیری . شایدم میترسید با لوئیز هم تیمی بشه

    • pejman

      0

      1

      بالا ریپلی نداشت اینجا جوابتو میدم گرچه لایک و دیس لایک های پست من و تو و پاسخ بقیه دوستان خودش گویای اشتباه فاحش شما بود
      لوییس خوش شانس نبود به حقش رسید واول شد شک نکن اخر فصل سر حساب بشی لوییس بدون این برد هم قهرمان میشد اینجا اینو میگم بعدا بیا سر بزن یاد حرفم بیوفت

      این اوج خوش شانسی ورشتپن بود که بوتاس ۱۸ امتیاز از دست داد و مکس ۱۸ امتیاز بدست اورد یعنی ۳۶ امتیاز بنفع مکس که بهش این امید رو میده جای اینکه برای سوم شدن تو جدول رانندگان برای دومی بجنگه و گرنه اخر فصل میبینی لوییس با اختلاف جوری قهرمان میشه که نیازی به امتیاز اسن مسابقه نداشته باشه مثه هر فصل که حدودا به امتیاز چند مسابقیه نیاز نداره

  4. JBjb

    4

    9

    یه مسابقه کسل کننده خواب آور و بی روح دیگه، فقط اتفاقات دو دور آخر مزخرف تمومش نکرد.
    و همون که مهندس مسابقه ای مکس گفت که چقدر این همیلتون خوش شانسه، با وجود اینکه هفت ساله هیولای مطلق مرسدس و بهترین تیم مهندسی و استراتژی رو داره و 9 سال کریرش ماشین دامینت و برتر داشته بازم مثل همیشه ابر و باد و مه و بارون و اتفاقات به کمکش اومدن هر سال و کلی شانس آورده. تنها رقیبی که شاید داشت یعنی هم تیمی جان فداش والتری بوتاس یه دور زودتر اون اتفاق براش افتاد و مسابقه اش و امتیازاتش از دست رفت.

  5. siamak

    25

    1

    آفرین به لکلرک که با ماشین کند فراری تا دورهای پایانی جایگاه چهارمی خودشو با چنگ و دندون حفظ کرد و آخر هم با چاشنی شانس روی پودیوم رفت .
    اما مصیبت این مسابقه وضعییت اسفبار فتل و رایکونن بود . تهدید فتل توسط جیوویناتزی و سبقت لطیفی از رایکونن تحقیر کردن این دو اسطوره بود .
    وباز مثل همیشه تبریک به طرفداران مرسدس و همیلتون .

  6. Soheil

    10

    10

    چقدر خوش شانسه این همیلتون ولی شانس همیشه در خونه خوبا رو میزنه یادمون باشه! در کل خوش شانسه واقعا 🙂
    بهترین راننده های امروزم به نظرم مکس و شارل و پیر بودن واقعا عالی بودن و ازشون لذت بردم. در کل مسابقه نه چندان خوب و نه چندان بد رو دیدیم.

  7. شیخ علی حسینی

    16

    7

    لعنتی قلبم اومد تو دهنم ، اییییینننن چییییی بوووود ، لوئیس داشتی ما رو میکشتی مرررررد !!! و اما مکس لعنتی خوش شانسم . درود به هر دوتاتون ، #لاو یو بوث🌺

    • Fastboy 44

      8

      2

      آقای حسینی از زبان شیرین فارسی استفاده کنیم😂😂😂
      ولی وااااااااااااااااااااااااااای
      چه مسابقه ای
      لویس
      آرررررررررررررررررررره
      !

    • ALEX-ALBON

      1

      7

      سید عزیز سلام
      دوست عزیز تا جایی یادمونه شما تو یک پستی گفته بودین طرفدار فراری هستین دزجواب یه کاربرمحترمی که گفته بودن از همیلتون جانب داری میشه تو این سایت
      چی شد یهو؟؟؟؟
      الان کامنت خودتون و دوباره بخونید فقط لطفا نگین که نگفتین طرفدار فراری هستین
      مرسی که متوجه کردین برای ما داستان و.

      • Fastboy 44

        6

        1

        طرفدار فراری بودن یعنی عدل کامل و غیر جانب دارانه?!
        ولی طرفدار مرسدس،حق خوری?!
        در ضمن اوشون(!) یه سید علی حسینی دیگه هستن!

    • Fastboy 44

      8

      9

      از عکس پروفایلت معلومه که وقتی وتل ماشین فوق العاده 2013 رو داشته مسابقات برات خیلی هیجان انگیز بوده! الانم برای ما هست!
      مثل یک دوستی که بعد برد وتل تو کانادا 2018 شوملخر طور(!) گفت مسابقه خیلی هیجان انگیز بوده!
      غصه نخور……
      لذت ببر
      🙂

      • JBjb

        5

        7

        فتل فقط یک 2013 داشت ولی خوش شانس ترین فرد تاریخ فرمول یک 7 ساله بهتر از ماشین 2013 ردبول رو داره و مسابقات کسل کننده و خواب آور رو میبره و بیشتر از هر کسی در تاریخ تعداد سالهای خیلی زیادی ماشین دامینت و برتر داشته 9 سال با دوران مک‌لارن-مرسدس ش و سال بعد هم میشه ده سال، این همه خوش شانسی و داشتن هیولای مطلق و بهترین تیم پشت سر یک فرد در تاریخ بی سابقه است.

      • Fastboy 44

        4

        5

        jb
        باز هم با نظرات فرازمینی ات خوش برگشتی گل!
        طبق نظر شما ماشینای 2007-08-09-10-11-12-13-17-2018 بهترین ماشینو با اختلاف داشته!!!!
        تازه خوبه همیلتون همتیمی های درجه هم داشته!
        ولی وتل فقط وبر بود که بیچاره نذاشتن کارشو بکنه!!
        نمونش همین سیلوراستون 2010
        وتل فقط یک 2013 داشت؟!😂😂😂
        خوش شانس ترین فرد تاریخ فرمول یک😂😂😂
        و باز هم 😂😂😂

      • Fastboy 44

        2

        3

        و اینو اضافه کنم که 2014 یه همتیمی خوب داشت ازش شکست خورد و در رفت(آره میدونم بی انگیزه بوده😂) و بعدش تا 2019 که بازم شکست خورد(ماشین به سبک لکلرک ساخته شده بود درسته😂) و 2020 هم که (فعلا) داره شکست میخوره(دست های پشت پرده و maFIA و….😂)
        باید با هرکس عین خودش حرف زد
        پ.ن:این حرفا از ته دل نبود طرفداری وتل به دل نگیرن *

      • AM PHD

        2

        1

        کسی که فک میکنه ماشینای 2010 تا 13 ردبول دامینیت تر از 7 سال اخیر مرسدس بودن ینی دیگه حرف حساب نمیشه زد باهاش :/
        خوش شانس ترین فرد تاریخ فرمول یک از سال اولش تا الان ماشین رقابتی داشته
        لابد انتظار داشتی مثلا سب با بی ام و سائوبر پول بزنه و برد بیاره؟؟
        ماشین به قول خودت فوق العاده 2013 هم اصلا قابل قیاس با برتری مرسدس نبود، حتی 2018 یا 17 که مثلا فراری قوی بود، چه برسه به الان که تو تک دورها یه ثانیه سریع ترن.
        *

      • AM PHD

        2

        0

        ادمین خیلی عجیب رفتار میکنه، طرف کل کریر فتل رو میبره زیر سوال تایید ما حقیقتو میگیم سانسور میشه،عجب :///

  8. داریوش

    14

    6

    چه بلایی سر ماشین سباستین آوردند
    چه مسابقه ای داد مکس ، واقعا آفرین
    تفاوت ماشین لکلرک و سباستین عجیبه
    واقعا باید افسوس خورد
    اگر آلونسو بود قطعا یجور دیگه برخورد میکرد

  9. Hassan Mohebbi

    17

    2

    تبریک به طرفداران همیلتون و مرسدس👏👏👏
    هفتمین قهرمانی همیلتون در این فصل رو به خودش و طرفداراش تبریک میگم. عملا رقیبش از میدان خارج شد و جبران ۳۰ امتیاز کار سختیه باتوجه به تعداد کم مسابقات. هرچند بوتاسم مرد این کار نیست (با احترام به طرفداراش)
    خب دیگه حرفی واسه‌گفتن نمیمونه. فقط به طرفداراش تبریک میگم واقعا از حق نگذریم لیاقتش رو داره. دل خشه طرفداراش.
    یاعلی مدد خداحافظ.

    • T.S W

      1

      6

      اره واقعا بوتاس مرد رقابت با * نیست هر چند بوتاس همه جا ازش بهتره ولی همیشه کاسه کوزه ها تو سر بوتاس خورد میشه واقعا جالبه…

  10. Mohammad44

    14

    1

    من آخرای مسابقه گفتم ول کنم برم لوییس که اوله و اختلاف ها هم زیاده بعدش یه لحظه به خودم گفتم صبر کن شاید یه اتفاقی افتاد و واقعا هم اتفاق افتا خوشحالم که وسط مسابقه نرفتم

    • Silver Arrows

      9

      1

      منم دقیقا همینطوری بودم 😂 داشتم یه کار دیگه میکردم که گزارشگر داد و فریاد راه انداخت و چشمم به چرخ پنچر والتری افتاد! لوییس که با بدبختی خودشو رسوند به خط… من دلم واسه والتری سوخت.

  11. Amin

    10

    7

    وای پسر سکته کرده بودم…
    مکس رفت ک نذاره لوییز گرند اسلم کنه
    اما در اصل برد رو از دست داد
    مافیای پیرلی رو هم دیدیم که با جفت مرسدس ها چیکار کرد
    هفته بعد لاستیک ها نرم تر خواهد شد و ممکنه یه افتضاح به بار بیاد
    در ضمن لوییز اولین راننده ای شد که هفت برد خانگی داره

      • INDECENT

        8

        0

        امتیاز به جهنم یه بردو از دست داد … مزه صدتا دومی اندازه یه برد نیست

      • 33🦁Ali

        1

        5

        شما اینجا نشستین نظر میدین آخه مهندس مکس از کجا می دونست لوئيس پنچری داره.؟

  12. Mohammad44

    14

    3

    مصاحبه ی لوییس خیلی برام جالب بود میگفت اصلا اذیت نشدم و فقط پیچ 15 سخت بود برام ببینید مرسدس چی ساخته که لوییس با همه ی ایرادگیر بودنش با سه چرخه اش هم مشکلی نداشت

    • Muhammad

      7

      1

      با این که طرفدار ورشتاپن نیستم و کلا چند ساله اخیر همش تصادف کرده و رو اعصاب همه رفت بعد از سنگاپور 2017
      ولی با شما موافقم اولی تو چنگش بود ولی از کجا میدونستن همیلتون پنچر میکنه که نباید بفرستنش پیت استاپ ؟ فک کنم این پیروزی واسه همیلتون خیلی چسبید ولی تو دور آخر ضربان قالبش رفت رو 300 تا اینا

      • Muhammad

        2

        1

        تصحیح شود ضربان قلبش

    • ALEX-ALBON

      2

      8

      اتفاق خاصی نمی افتاد بازم آخر فصل لویس رکورد شوماخر تو دستاشه..
      بالاخره شانسم جزئی از ریسه.. لویس 4 تا از قهرمانیاش با نهایت شانس بوده.. نوش جانش.. تبریک ب پسر خوش شانس و طرفدارانش.

      • Mohammad44

        4

        1

        بیخیال حاجی 4 تا رو از کجات در اوردی؟
        2014 و 2015 و 2019 رو بدون مشکل میشه گفت به دست آورد
        2018 یه مقدار سخت بود
        2017 رو میشه گفت شانس هم موثر بوده
        2008 هم درسته مسا بدشانس بود ولی این به بدشانسی های 2007 در

      • mohammad

        3

        0

        Mohammad44
        اتفاقا تو ان سال خوش شاننس بود فقط مسابقه آخر رو نبین که کمی ماشینش برای چند ثانیه قدرت از دست داد تو ان سال کیمی 3 بار ماشینش خراب شد وولی همیلتون هیچ وقت ماشینش خراب نشد اون سال. تو 2007 مکلارن بهترین ماشین رو داشت و کیمی با ماشین ضعیف تر قهرمان شد

  13. Muhammad

    8

    1

    دور آخر که شروع شد فاصله ی بوتاس با سب 2.5 ثانیه بود یه لحظه بیخیال شدم دیدم تو سکتور 3 چسبونده بود فتل قلبم تیکه تیکه شد رسما فتل عالی دفاع کردی مبارکت باشه این امتیاز فاجعه بارترین قسمت زمانی بود که آلفا تاوری گسلی از فراری سب رد شد و نزدیک 4 ثانیه فاصله باز کرد

    • Muhammad

      5

      2

      آره خیلی سخته واسه من ولی اینا هیچی از ارزش این دو تا اسطوره کم نمیکنه فقط آبروی تیمارو میبره در اصل
      بین راننده های امروز آبروی کویات رفت چون خودش اشتباه کرد

    • Behrooz

      7

      2

      دوستان مدیریت لاستیک رو در نظر نمیگیرن ، جفت راننده تو یه دور لاستیک عوض کردند ولی یکی میرسه یکی نمیرسه ، درسته درصد کمی شانس دخیله ولی فشار اوردن بی خود و سبک رانندگی بوتاس نتونست اونو به خط پایان برسونه ، تجربه همیل اینجور جاها به کمکش اومد .

      • Muhammad

        3

        1

        همیل که اصلا فشار آنچنانی هم به ماشین نیاورد فک کنم احتمال میدم دور ماقبل آخر که مالدونادو رفت پیت استاپ اونجا تیم به همیلتون گفت باید فشار بیاره و اونم فشار آورد با لاستیکای از بین رفتش و باد خالی کرد
        اکه ورشتاپن قبل دور آخر بره پیت که تو همون پیت لین دور آخرشو شروع میکنه پس این نشد یعنی دو دور مونده به پایان رفت پیت لین تا تنها یه دور فرصت واسه فستست لپ داشته باشه همین شرایط واسه لوئیس همیلتون هم مهیا بود یعنی من همه جوره حساب کردم همیلتون میتونست دور آخرشو با پیت استاپ درست ولاستیکای درست اول بشه چون یه دور قبل تر ورشتاپن رفت پیت
        به هر حال دیگه تموم شد

      • ....kh:n....

        1

        2

        بوتاس بیشتر تو هوای کثیف همیلتون بود وگرنه مدیریت لاستیک بوتاس بهتر از همیلتون بود…..
        بوتاس وقتی می بینه نمیتونه از همیلتون ردبشه باید فاصله حداقل ۳ثانیه ای باز میکرد.که لاستیکهاش از بین نره اگر این کارو کرده بود الان برنده مسابقه بود.

      • Mohammad44

        2

        2

        kh.n
        بوتاس به جز چند دور به زیر دو ثانیه ای لوییس نرسید هوای کثیف زمانی معنی میده که چندین دور متوالی تو دی آر اس راننده جلوییت باشی نه بوتاس که فقط بعد سیفتی کارها تو دی آر اس لوییس بود
        اتفاقا مدیریت رو لوییس کرد که فاصله باز نکرد چون اگه می خواست این کار رو بکنه به راحتی می تونست ده ثانیه فاصله باز کنه
        البته اینم بگم نمی دونم نظرم درباره اثر گذاری هوای کثیف درسته یا نه اگه کسی بهتر اطلاع داره توضیح بده

  14. AMIR_SV5

    12

    0

    لکلرک هم خوش شانسه ها😁😁
    مسابقه اول رو که مکس خراب شد و لوییس جریمه گرفت ، دوم شد.
    دو تا مسابقه بعدش فراری افتضاح بود
    دوباره امروز که جلو بود هم مرسدس ها خراب شدن هم سوم شد اگه یه دور زودتر مرسدس ها خراب میشدن چی میشد………
    ولی خب از حق نگذریم تا آخر مسابقه بی نقص روند.
    فتل هم که کل آخر هفته درگیر ماشین بود!!
    فراری که تا الان نتونسته دوتا ماشین تمیز تحویل راننده هاش بده هر هفته یکی مشکل داره.

  15. شیخ علی حسینی

    10

    7

    ولی مکس اگه نمیرفت تایر عوض کنه ۶ امتیاز بیشتر میگرفت و لوئیس ۷ تا کمتر !!! دمت گرم لوئیس برای مدار ارتعاشی که داری ، به این میگن خودباوری ، به این میگن استاد ساخت خوش شانسی . بچه ها #یاد_بگیریم . این خودباوری رو از روزی که اومده به فرمول وان ، میشه تو چشماش دید . یاد بگیریم این جوری بازی قشنگ جهان رو تو دستامون بگیریم 💪👑 برو جلو مرد که بزرگترین الگومی

      • رضا red horse

        5

        1

        دمت گرم ،آقاتشابه اسمیه،خخخخخ،
        گفتم سید چراامروز اینقد داره شلوغ کاری میکنه؟!!
        نکنه این سید فیکه.خخخخخخخ

    • رضا red horse

      6

      0

      آقا این عزیزی که اسمشون سید علی حسینی هست و البته با سید ادمین متفاوته ،هممونو به اشتباه انداخته
      سید جان باید یه حرکتی بزنی ،یه پسوند پیشوندی بزار ،که باسید(اورجینال)اشتباه نشی،🙂🙂🙂🙂

      • Silver Arrows

        9

        2

        سید باید تیک آبی بگیره 😂😂😂

      • شیخ علی حسینی

        6

        2

        تیک آبی عالی بود 👍😂😂
        سید جان ببین چه ایده هایی برات از بچه ها میگیرم 😂
        آقا من اومدم تغییرات ایجاد کنم 😎
        سید جان باهامون میشینی مذاکره میکنی و ایده ها مونو میگیری برا تغییرات سایت ؟؟ یا بزنیم سایتو بهم بریزیم ؟؟!!😁
        بچه ها موافقین حکومت سایتو بگیرم دستم ؟ 😂

      • ALEX-ALBON

        2

        1

        منم اشتباه گرفتم
        اصلا وجه جالبی نداره
        کامنتم بد بود سید جان.. خیلی سوتفاهم وحشتناکیه
        لطفا یه فکری ب حالش بکنین.. شرمساریم سید جان شدیدا.

  16. Milad.mishkhasi

    7

    1

    خدا شاهده دور اخر تا پای سکته شدن رفتیم عجبا

    دمت گرم همیلتون بازم تونستی ک اول بشی تبریک ب مرسدس و همیلتون
    واقعا جای ناراحتی داره بازم ک‌چرا فراری اینجور شده

    و خیلی ناراحت شدم واسه بوتاس

    • Milad.mishkhasi

      6

      0

      فقط من ی چیزی در مورد مسابقه بگم

      داداشیا اگر اون تصادف ها پیش نمیومد اولا مرسدس به راحتی دوباره همه رو لپ میکرد دوما راننده ک بیشترشون لپ میکرد مرسدس ها بودن

      از چ خوش شانسی داری حرف میزنی داداش
      فاصله زیاده

      مرسدس ها شانس نیاوردن ک لاستیک زود عوض کردن
      خیلی ناراحتم واسه بوتاس و همچنین فتل واقعا دوست داشتنی

  17. DR3 FA14

    6

    0

    جالب بود بوتاس اول دور لاستیکش رفت نرسیده به پیچ یک بعد همیلتون تو پیچ هفت از شانس دیگش مکس تو پیت بود
    بعد یهو چی شد ریکاردو از نوریس سبقت گرفت نشونش نداد ؟

  18. ...m6...

    15

    5

    بنظرم باید موتور میسوزوند ک خوش شانسیش تکمیل میشد😐 اره اینطوری شیک و مجلسی تر بود……اخه برادر من این چه خوش شانسیه خوش شانسی اینه ک دور اخر پنچر بشی بعد با چنگ و دندون هر جور ک شده همه توانتو بزاری بردو بدست بیاری؟ ما ک به این میگیم بدشانسی ولی انگار تعاریف جدیدی از خوش شانسی مد شده😐 ۸۷ مین پیروزی اسطوره ی فرمول یک رو تبریک میگم عالی بود واقعا عالی بود💖💖💖💖

  19. lewis

    12

    1

    طرف ماشین پنچر شده بهش میگن خوش شانس !!!
    همیلتون چقدر خوشانسه اخه اگه ماشین ردبول مث مرسدس پنچر میشد مکس به همیلتون اجازه نفس کشیدن هم نمیداد
    البته خصوصیت بازنده ها بهانه آوردن است

  20. Amir Lewis 44

    6

    1

    عجب استرسی داشت اون دو دور آخر!! چه کرد لاستیک‌ها با مسابقه
    فقط جملۀ اول این مطلب یه ایرادی داره، باید مینوشتین:
    «راننده تیم مرسدس با لاستیک پنجر در دور پایانی، هفتمین پیروزی خانگی خود را بدست آورد»
    نه «با لاستیک‌های پنجر در دورهای پایانی»

  21. Mahmood.gh

    7

    0

    اوه اوه چ بدشانسی اورد بوتاس
    چ شانسی اورد لوییز ک مکس رفت لاستیک عوض کرد
    چ شانسی اورد لکلرک با پنچر شدن بوتاس سکو گرفت سب هم این وسط بخاطر همون پنچری بوتاس ی امتیاز گرفت

  22. muhamad

    7

    1

    تنها کسی که بد شانسی اورد بوتاس بود
    تنها کسیم که خوش شانسی اورد لکرک بود
    واقعا مرسدس ی سر و گردن از بقیه تیما جلو کاری به راننده ها ندارم ولی ماشینش امسال عالیه
    و سکو هم بین لویسو بوتاسو مکس امسال

  23. mohammad

    7

    0

    حالا که بحث شانس هست باید بگم همه خوش شانسی آوردن فقط 2 نفر بد شانسی آوردن
    1- بوتاس
    2 ساینز بقیه خوش شانسی آوردن
    لکلرک سکو گرفت
    مکس دوم شد
    بقیه هم امتیاز بالاتری گرفتند
    همیلتون هم سر جاش بود

    • JBjb

      4

      2

      با گذاشتن اسم این مسابقه خواب آور و کسل کننده که نتیجه اش از قبل معلوم بوده کنار ابوظبی 2010 و برزیل 2012 به این دو تا ریس تاریخی توهین نکن

      • DR3 FA14

        5

        0

        راست می گی اینطوری باید باشه
        ابوظبی ۲۰۱۰
        برزیل ۲۰۱۲
        سه دور اخر بریتانیا ۲۰۲۰
        برای اینکه سه تا مسابقه کامل بشه
        برزیل ۲۰۰۸

      • Amin

        3

        1

        ابوظبی ۲۰۱۰ و برزیل ۲۰۱۲ رو باید از فتل فن ها جویا بشی
        اسم ابوظبی ۲۰۱۰ ک میاد اکثرا میرن سمت ماشین زرد رنگ و البته استراتژی مزخرف فراری برا آلونسو
        ۲۰۱۲ هم کامبک با رادیاتور ترکیده
        نتیجه هر دو مسابقه بالا هم قهرمانی جهان فتل،که انصافا هم خاطره انگیزه و حساس بود

      • DR3 FA14

        4

        0

        اونجا دلم برای ماسا سوخت بیچاره فکر می کرد قهرمان جهانه بعد فهمید لویس با ۱ امتیاز بالای اونه *

      • DR3 FA14

        5

        0

        اگه چراغ پیت فراری تو سنگاپور درست بود ماسا قهرمان بود

      • DR3 FA14

        4

        0

        مرحله اخر سال ۲۰۱۰ تو ابوظبی بود
        جدول تا قبل این مرحله آلونسو ۲۴۶ وبر ۲۳۸ وتل ۲۳۱ امتیاز داشتند و بعد کلی اتفاق وتل اول شد الونسو و وبر هفتم هشتم شدند بعد وتل با اختلاف چهار امتیاز قهرمان شد

  24. Muhammad

    4

    2

    رسما از الان تا هفته ی بعد باید کل پیستو هرروز جارو کنن و گرنه همینطوری همه پنچر میشن و هردور همه باید برن پیت لین

  25. Muhammad

    1

    0

    لکلرک چه موتورسواری گرفت از سب تو مسابقه ی گذشته
    یعنی ممکنه ماشین سب به تنظیمات کارخونه برگرده ؟ همون لگن نوی 2020 ؟ من که راضی میشم در اونصورت

  26. Mehryar Salehi

    13

    2

    چقدر بدشانسه این ساینز! یه مسابقه که با اون افتضاح پیت استاپ از بین رفت، یه مسابقه هم که اینطوری…ولی واقعا عالی بود عملکردش.هم ساینز و هم لکلرک…سکوش از روی شانس بود اما تا قبلش اختلافش با فتل یه چیز عجیب غریبی بود واقعا.یعنی یه تمرین از دست دادن انقدر قهرمان ۴ دوره رو عقب میندازه؟
    رنو ها و راسل هم بنظرم خیلی خوب بودن، کم اشتباه و بالاتر از جایگاه عادی ماشینشون.

    فکر کنم کل این آخر هفته ارزش پرز رو هم بیشتر نشون داد.توی پیستی که اصولا ریسینگ پوینت باید خیلی قویتر میشد نسبت به رقباش، عقبگرد داشت…نه فقط توی مسابقه، کل آخر هفته سرعت همیشگی رو نداشت و این به نظر مربوط به ستاپ ماشین بود که نتونست تمام پتانسیل رو بکشه بیرون.جهت دهی ستاپ ماشین کار راننده هایی هست که تجربه بالاتری رو دارن، ظاهرا این چیزی نیست که لنس توان انجامش رو داشته باشه.

    • siamak

      3

      0

      مهریار
      از علت اینکه هالکنبرگ بخاطر خرابی پاور یونیت نتونست استارت بزنه تو سایتهای خارجی و اینستا چیزی ننوشتن ؟

      • محمد امیر خضری

        4

        0

        فعلا خبر تکمیلیش نیومده. همین که نتونستن ماشین رو به خوبی استارت بزنن…

      • Mehryar Salehi

        13

        4

        همین چیزی که شما قبل مسابقه گفتی رو نوشته بودن فقط…البته خوش شانسیم که درباره هالک این اتفاق افتاد که اینجا زیاد طرفدار دوآتیشه نداره وگرنه همین اتفاق برای یه راننده ایی که اسمش با “ف” شروع میشه و با “تل” تموم، میافتاد، چه داستان سرایی هایی از دست های پشت پرده توی گاراژ بگیر تا مافیای FIA و شاید سرویس های جاسوسی چندتا کشور که نمیدیم!

      • Fastboy 44

        5

        3

        مهریار جان دهنت سرویس😂

    • ّFerrari

      3

      9

      به نظر شما از دست دادن 3 تا تمرین که توی هیچکدومش نتونی ستاپ و لیمیت های خودرو و .. بدست بیاری چیز کمیه ؟
      چند درصد احتمال رفع خرابی ماشین وتل رو میدین ؟
      چند درصد ممکنه ماشین وتل به حالت ایده حالش بعد از اون تمرینا برگشته ؟!

      • Mehryar Salehi

        8

        4

        منکه توی گاراژ فراری نیستم تا این چیزارو بدونم اما هرچی که هست، اختلاف نزدیک‌به یک‌ثانیه ایی توی کوالیفاینگ و ۷-۸ دهم ثانیه توی ریس، چیزیه که برای راننده ایی که لحظه آخر بعنوان جایگزین میارنش هم اتفاق نمیافته، ایشون که جای خود داره.

      • mohammad

        1

        3

        حتی اون دوست گزارشگر تلوزیون هم دیگه به زبون آورد که انواع اقسام بلا ها رو فراری سر فتل آورده
        دیگه نه روحیه
        نه کار تیمی
        نه هیچی برای فتل نزاشتن
        میگن یکی رو اگر کاری کنی که نتونه حرف بزنه مثل اینه که کشته باشیش
        فتل کاری دیگه نمیتونه کنه اصلا دوستان در مورد مسائل روانی که فشار میاره فتل حرفی نمی زنند؟

      • Mehryar Salehi

        3

        1

        چرا محمد جان اتفاقا بیا درباره مسئله روانی قضیه هم صحبت کنیم، بد نیست.

        فشار روانی از خرابی های مستمر رو چطوره با آلونسوی اون ۳ سال هوندا قیاس کنیم، خوبه؟ کل این خرابی ها و مشکلات ماشین و کندی بیش از حد ماشین که روحیه یه قهرمان جهان رو میتونه تضعیف کنه، در مقابل چیزی که آلونسو براش اتفاق میافتاد یه شوخیه صرفا! تمام این مصائبی که شما و دوستان سعی دارن القا کنن که سر یه طفل معصومی داره اتفاق میافته رو شما جمع کنید، میشه وعده صبحانه روز اول فرناندو توی مک لارن هوندا.
        کل کشمکش های داخل تیمی رو که جمع کنید (البته با احتساب بزرگنمایی های دوستانی که معلوم نیست این اخبار پشت پرده اشون رو از کجا میارن) در قیاس با اتفاقات ۲۰۰۷ مک لارن صفر هست…و اتفاقا به موضوع خوبی اشاره کردین شما.این بزرگترین اختلاف سب با امثال آلونسو هست.راننده ایی که توی شرایط صد برابر بدتر، تا آخرین لپ آخرین مسابقه اش بالاترین کیفیت رو نگه داشت، تا آخرین لحظه مجال برتری چشمگیر به هم تیمی هاش نداده…سب تحت فشار و توی شرایطی که دلخواهش نیست، همیشه افتضاح بوده.این چه بخواد ۲۰۱۴ ردبول باشه، چه فصل قبل و امسال فراری، چه نیمه آخر ۲۰۱۸ که کیمی خوب عمل میکرد.
        تفاوت خوبی رو اشاره کردید اما موضوع اینجاست که شما در دفاع سب این موضوع رو عنوان کردین، در حالیکه بزرگترین نقطه ضعفش بوده.
        این حرف کسی هست که بهتر از همه فتل رو میشناسه، هلموت مارکو! یه مصاحبه ایی داشت با این مضمون که سب فرد احساساتی هست و از این لحاظ باید تامین باشه تا بتونه بالاترین عملکردش رو نشون بده…این یه نقطه ضعفه، حداقل برای چهار بار قهرمان جهان نقطه ضعفه.

      • mohammad

        0

        2

        مهیار عزیز
        بحث سر اینکه آلونسو راننده هتری هست یا فتل نیست

        بله 2007 همه میدونیم رسانه ها و جو برای همیلتون بود اما این نکته رو داشته باش اون سال مک لارن بهترینماشین پیست رو داشت تصور کن شرایط علیه تو باشه و ماشین ضعیفی داشته باشی این فشار چند برابر هسا

        این حرف رو قبول دارم فتل بسیار احساساتی و درونگرا هست و در مقایسه با خیلی ها اصلا کار رسانه ای نمی کنه به عنوان مثال همیلتون اگه چیزی دلخواهش نباشه از همه انتقاد میکنه و رسانه ها هم ازش حمایت می کنند ولی فتل جوسازینمیکنه و آروم هست و فشار رو خودش میاد
        توی مک لارن هوندا هم که بود تو این سال های اخیر تیم پشتش بود کاملا هرچند ماشین خوبی نداشت

      • mohammad

        1

        0

        کیبردم خرابه بعضی کلمات و فاصله ها نمیاد
        منظورم آلونسو بود که توی مک لارن هوندا بود تیم پشتش بود هرچند ماشینش مناسب نبود
        ولی انکه همه چیز علیه تو باشه و توقع ازت داشته باشن فشاری که روی فتل هست تو سال هاییکه آلونسو تو مکلارن هوندا بود اصلا قابل مقایسه نیست کسی اون سال ها از آلونسو توقعی نداشت
        ولی تو این سال ها همه از فتل توقع دارند
        حتی نوع فسخ قرارداد ها رو ببین کی با آلونسو این کارو کرده حتی تو 2007 هم این اتفاق نیافتاد

      • Mehryar Salehi

        4

        1

        محمد جان،
        سب اتفاقا شدیدا موجود برونگرایی هست فکر کنم مثال کانادا و اون شویی که اجرا کرد بعد پنالتیش که در بدبینانه ترین حالت ۵۰-۵۰ بود، کسی حداقل توی این ۲۰ ساله انجام نداده! مکس رو از اتاق قبل پودیوم کشیدن بیرون همچین شو ایی برگزار نکرد، چطور میگید درونگراست ایشون؟ اتفاقا شدیدا پی شوآف هست…مثالش میشه همین حرکاتش توی گاراژ سیلوراستون.
        همیلتون بیاد ندارم از این کارها کرده باشه، یکبار یه حرکتی زد درباره نژادپرستی که فکر کنم فقط خواجه حافظ مونده که مخالفت نکرده باهاش، چطور شما میگی همیشه حمایت داشته؟

        درباره قیاس شرایط فرناندو و سب، فکر کنم شرایط هیچ تیمی بدتر از این نباشه که نیم فصل دوم صاحب و مدیر تیم (ران دنیس) با راننده اولش حتی حرف نمیزده (مراجعه کنین به مصاحبه ران درباره دادگاهش تقلب)…قراردادی که باز به گفته ران توش تگ راننده اولی برای فرناندو بوده رو تیم بشکنه، توی تخلف همیلتون از دستورات تیمی تو مجارستان آلونسو جریمه بشه، از قهرمانی بمونه برای همون جریمه، و بعدشم رئیس تیم باهاش قطع ارتباط کنه بعد شما قیاس میکنی با شرایط سب توی فراری؟ صرف اینکه ماشینش اول نیست یا قراردادش تمدید نشده؟ درضمن ایشون قراردادش فسخ نشده، تمدید نشده…بله برای آلونسو این اتفاق نیافتاد چون هیچ زمانی توی کریرش عملکرد سال قبل سب و حتی اواخر ۲۰۱۸ ایشون رو نداشته…دلیلی نداشته مدیری میل به تمدید کردن قراردادش نداشته باشه (حتی ۲۰۰۷ مک لارن).

      • mohammad

        0

        2

        مهیار عزیز
        عملکرد سب چطور بوده؟ تو 2018 رتبه ای بهتر از دومی میتونست کسب کنه؟
        تو کانادا هم تو این همه مدت یکبار فقط یکبار یه همچین حرکتی انجام داد که دیگه تقریبا همه راننده های فرول 1 و ناسکار و همه باز نشسته ها و همه گفتند کار داورها اشتباه بوده
        درمورد قرارداد سب هم منظور تمدید یا عدم تمدید موضوع نیست موضوع نحوه برخورد هست
        درمورد همیلتون هم اینوقبول داشته باش رسانه ها مخصوصا انگلیسی زبان ها حامی اون هستند اگر هنوز فیلم های 2007 روداری حتی گزارشگر های MTV1 همه انگار برای همیلتون گزارش می کردند
        اما بحث نژاد پرستی چیزی نیست که افراد بالا دستی زیاد خوششون بیاد
        مکس رو بیرون کشیدن چون پنالتی که گرفت واضح بود از بیرون سبقت گرفته بود و اینکه دور آخر بود اون سبقت زمان نبود که بررسی کنند اگه زمان بود دیگه اصلا تو پودیوم نمی رفت

  27. naji211

    9

    1

    تبریک به مرسدس و لوئیس👌
    بدشانس امروز والتری بود،هم دومی امروز رو از دست داد هم کلی امتیاز مهم جدول قهرمانی..
    به جزء چند دور آخر مسابقه بقیش خسته کننده بود

  28. بیژن

    8

    2

    جانم به لوئیز با پنچری بی پنچری قهرمانی
    دیگه باید بریم با دوتا چرخ اول بشیم 😂😂😂#طنز
    ولی برای بوتاس ناراحتم
    ولی اخه چه منطقی هست که پنچر شدن ماشین خوش شانسی باشه اگه خوش شانس بود پنچر نمیشد و راحت اول میشد .
    ولی اگه چند دور دیگه مسابقه ادامه داشت همه پنچر میکردن فکر کنم چه شیر تو شیری میشد اونوقت

  29. LH44VR46

    3

    0

    منطق بعضی از فنا تو حلق پیرلی، چقد بیفکر کامنت میزارین آخه، یه چیز واضح وجود داشت اونم اینه که مکس به خاطر یه امتیاز ریسک کرد و رده اولیو از دست داد و لوئیس هم یه عملکرد فوق العاده نشون داد از خودش که تونست یه ماشین سه چرخ رو به خط پایان برسونه( فنای عزیز ماشین ویلیامز و مرسدس با سه چرخ هیچ تفاوتی با هم ندارن)

  30. محسن

    2

    6

    چقدر یه آدم میتونه خوش شانس باشه حداقل تو این دو سه سال فکر کنم لوییس ۱۰۰ امتیاز از خوش شانسیش گرفته
    نزدیکترین رقیبش امتیاز نگیره با لاستیک پنچر مسابقه رو ببره
    هر چند دوسش ندارم ولی واقعا در زمان مناسب در مکان مناسبه

  31. Ghombolfang

    3

    2

    خب دوستان با سلام و احترام اگه اجازه بدید منم نظر بدم البته هنوز تازه واردم و کارشناسی نیست ولی نشستم خوب نگاه کردم ببینم چی به چیه:
    اولا راجع به طرفداری بگم من تصمیمم رو گرفتم با تشکر از همه رفقایی که منو راهنمایی و همراهی کردند انتخابم به ترتیب اینه:
    اول همیلتون
    بعدش اگه افتاد بیرون ورستاپن
    اگه اونم رفت بیرون لکلرک و فتل هردو باهم چون ظاهرا یکیشون همش میفته آخر!
    اینا همشون اگه ترکیدن و رفتن بیرون اوکوون و لاندو نوریس.
    امیدوارم دوستان هم راضی باشن، منم خیالم راحتتره اینجوری.

    با تشکر فقط یه سوال : من با موبایل لوگین کردم اینجا یکی درمیون اسم کاربرا سید علی حسینیه چرا ، عکس هم نداره ؟!؟!🤪🤣

  32. Esmaeil5

    4

    0

    آلفا و هاس پارسال امتیاز خوب میگرفتن ولی امسال واقعا فاصله زیادی پیدا کردنه با تیما میان رده…. بیچاره کیمی که باید اون آخرا دست و پا بزنه واسه هیچ…. کلا ماشینای با موتور فراری افت شدیدی کردنه

  33. alireza355

    6

    0

    خداییش بنده از سال 96 که ادی اروین و شوماخر تو فراری بودن پیگیر فرمول 1 هستم اما تا حالا اینقدر فراری رو غیر رقابتی و خنثی ندیدم.واقعا سکوی امروز لکرک * بود.اصلا توان فشار اوردن به پیشتازها نداشت.

  34. Mahmood.gh

    6

    1

    درسته این اتفاقات واسه بعضیها خوش شانسی بود بعضیها بد شانسی
    لوییز بزرگترین شانسش این بود ک مکس رفت پیت
    ولی دیگه اونقدر بزرگش نکنید جوری ک انگار تو قهرمانی سال تاثییر داشته
    خوبه همه اینو از ریس اول فهمیدن ک لوییز قهرمان امساله
    الان لوییز یکم با خیال راحتتر مسابقه میده

  35. شیخ علی حسینی

    6

    1

    خدایی برام جالبه ما ایرانیا چرا انقد با خوش شانسی مشکل داریم ؟؟ 🤔🤔
    چقد خوش شانسی رو بد میدوننش این مردم 🤯 !!!
    یعنی واقعا “بد شانسی” انقد جای افتخاره ؟؟؟!!
    میدونین عملا همتون با این نوع دیدگاه ، دارین کرور کرور بدشانسی میتراشین واس خودتون ؟؟
    میدونین زندگی ، ۹۹.۹۹ درصد فقط احتمالاته ؟؟
    و حالا بتونی یاد بگیری و راه و روش این احتمالات رو تو دستات بگیری ، به نظرتون جای تاسفه و یا افتخار ؟؟

    تونستم توضیح بدم که چرا من تا ۲۳ سالگی با اینکه خر حمالی می کردم ، کارگری میکردم ، روزانه ۱۲ ساعت مطالعه میکردم ، اما روز به روز ندارتر و شکست خورده تر میشدم ، اما از ۲۳ سالگی به بعد ، به شکل شگفت آوری دنیام زیر و رو شد ؟؟؟ و در هر دو حالت هم تو ایران بودم و در هر دو حالت هم دنیای محیطیم یکی بود !!

    فقط میگم ، با خوش شانسی نجنگید ، برا خودتون خوب نیست . اتفاقا واجبه براتون ، روز به روز خوش شانسی برا خودتون بسازید ‌( بله بسازید ) .

  36. iman

    6

    6

    از تمام اتفاقات و حوادث این مسابقه که بگذریم باید یه اشاره داشته باشم به عملکرد والتری بوتاس، اعتقاد دارم که این آدم یکی از بی لیاقت ترین و بی اراده ترین رانندگانی هست که به عمرم دیدم، وقتی یادم میاد به رقابت نیکو روزبرگ با همیلتون بی اختیار مقایسه میکنم با عملکرد این آدم بی لیاقت که تو این چهار سال غیر از اطاعت اوامر و مطابق میل تیم عمل کردن هیچ کار مثبت دیگه ای انجام نداده و خوب مرسدس و لوییز هم ظاهرا از این مطیع و بی اراده بودن والتری کاملا راضی هستن. طرف داره امتیاز لازم برای قهرمانی تیم رو کسب میکنه که هرراننده دیگری هم میتونه این کار رو بکنه بدون اینکه عرضه و اراده و شاید اجازه رقابت با همیلتون رو داشته باشه.حیف این صندلی باید دست یکی مثل مکس یا ریکاردو باشه تا معنی رقابت رو به همیلتون بفهمونه

  37. Ario

    5

    0

    امروز خیلی از رانندها خوب بودن…(مکس-لکلرک-ساینز-ریکاردو-اکون-گسلی)
    اما بدشانس تر از ساینز ندیدم تا حالا تو این فصل عملکرد عالی نتیجه ضعیف …

  38. ALEX-ALBON

    1

    5

    سید جان بد رفته تو مخم اون سوء تفاهم
    بازم ببخشید
    آخه برادر 2 تا سید علی حسینی؟؟؟
    این و کجای دلمون بذاریم؟:))))
    حد اقل شماره براش بذارید
    مثلا مدیر سایت سید علی حسینی1
    کاربر سید علی حسینی2 خخخخ والا.

    • Mahmood.gh

      3

      0

      سید جان خسته نباشی دمتون گرم
      ولی راست میگه
      کاشکی میشد ی تغییر تو اسم اون دوستمون ایجاد شه
      والا منم تعجب کردم گفتم سید اینطوری کامنت نمیذاشت بعد فهمیدم این دوستمون شما نیستی

  39. ERMIYA007

    5

    3

    از نظر من لوویس اول بود زیاد نمیشه گفت خوش شانس بود
    هر هفته رده ها با خوش شانسی جا به جا میشن
    با تصادف و خرابی رده خیلیا تغییر میکنه
    پس نمیشه گفت فقط همیلتون شانس داره
    ب نظر من تو شانس اوردن هیچکی ب لکلرک نمیرسه

  40. Behrooz

    5

    1

    مرسدس تو این مسابقه لزومی هم ندید قدرت اصلیش رو به رخ بکشه وگرنه مثل پارسال رکورد پیست رو با لاستیک هارد کهنه میزد و با نفرات بعدی بالای ۳۰ ثانیه اختلاف مینداخت . الان همه میدونیم بین نیم تا یک ثانیه از پارسال سریعتره و سیستم das رو هم استفاده نمیکنه مگر اینکه مجبور بشه

  41. امید نورمحمدی

    1

    1

    ” شانس و بدشانسی”

    یادش بخیر! یک م.قعی بود که حتی دو پیچ مانده به پایان مسابقه اگر لاستیکی از بین میرفت پیشتاز آخر میشد! الان برای دو مرسدس چنین اتفاقی افتاد. بوتاس که اول دور آخر دچار مشکل لاستیک شد به مکان یازدهم رسید و لوییس هم که وسط دور آخر پنچر شد با همون وضع رتبه اولشو نگه داشت!
    واقعا فرمول 1 به کجا رسیده؟ اگر اتفاقی نیوفته دو ماشین مرسدس با اختلاف اول و دوم میشن!
    سوم هم بدون هیچ تردیدی مکس با رانندگی مافوق بشری که میکنه است. مکس واقعا یک پدیده عجیب و غریبه. اختلاف ماشینها بیش از این حرفهاست ولی رانندگی مکس بخشی از این اختلاف ظالمانه را پوشش میده. عجب راننده ایه این مکس…
    و اما قصه های فراری! این تیم اگر داغون هم باشه(که در این فصل هست!) با حاشیه ها و دروغها و صحبتهای خنده دار مدیرانشون جذابیت داره! اصلا فراری ساخته شده برای تولید محتوای جذاب! در زیر به چند نکته اش اشاره میکنم :
    1- آخر هفته سب و اون همه خرابی که موجب از دست رفتن تمرین اول و نیمی از تمرین دوم شد خیلی جالب و پر هیجان بود. راننده خودش آستینهاشو بالا زده به مثلا مکانیکهایی که فراری بهش تخصیص داده در حال تعمیر پدالهاشه!!! یه چیزی تو مایه های دهه 60 و 70 !!! تمرین سوم هم که تازه راننده میخواد ببینه ست آپ ماشینو چکارش کنه باز خرابی و عملکردهای عجیب و غریب ماشین و …
    تایمگیری هم که با هر مکافاتی بود ماشینو به کیو 3 رسوند و دهم شد. یک عده آمدند و از تمام شدن دوران سب حرف زدند ولی همتیمی جوانش پاسخ اونارم بخوبی داد. مدیر تیم پدر متیا هم بلاخره از صندلیش دل کند و آمد جلوی دوربینها خودشو توی گاراژ قهرمان 4 دوره جهان نشون داد که مثلا من خیلی نگران سب هستم!
    مسابقه هم که کلا مشخص بود سب باید با ماشین بجنگه نه با رقبا! آخر مسابقه مدیر تیم بهش گفت که میدونم مسابقه سختی داشتی و سب دو دقیقه پاسخ نداد و بعداز دو سه دقیقه اون انشا را برای همه ما خوند که بگه همه چیز توی فراری درسته!!!
    2- لکلرک اما وضعیت خیلی بهتری داشت. هم تمریناتشو خوب پشت سر گذاشت و هم توی تعیین خط کارشو عالی انجام داد. توی مسابقه هم آنچه میتونست انجام بده انجام داد تا رده چهارمیشو حفظ کنه و درصورت بروز مشکل برای سه ماشین پیشتاز روی سکو بره که همینطورهم شد.
    ولی فراموش نکنیم اگر گروژان توی سیفتی کار دوم مثل همه برای تعویض لاستیک آمده بود بدون شک ساینز یا نوریس و یا ریکیاردو ازش سبقت میگرفتند و رده پنجم یا ششم به دور آخر میرسید.
    آیا عدم تعویض لاستیک گروژان هم شانس لکلرک بود؟ بخصوص مقاومت جانانه ای که در برابر ماشینهای پشت سرش کرد و بین آنها و لکلرک فاصله ای ایمن ایجاد کرد چطور؟ استراتژی هاس بود؟ گروژان دنبال امتیاز بود؟ البته احتمالا اینها هیچ ربطی به موتور فراری ماشینش و دستورات پشت پرده و … نداره!!! گروژان خیلی خودجوش از لکلرک دفاع کرد چون نمیدونم چرا؟!!!
    3- مصاحبه های بعداز مسابقه هم در حد خودش عالی بود. لکلرک که شوالیه اول تیم تیفوسی روی زین اسب رقصانه سکوی دوم خودشو گرفت و تبدیل به قهرمان ملی ایتالیا و تیفوسیها شد (که البته از قبل هم بود). سب هم که فقط از وضع آب و هوا حرف زد! حرفها و صحبتهای پدر متیا هم که راست و دروغش اصلا مشخص نیست.
    4- مدیریت سطح بالای فراری با تفکر و اندیشه و خرد جمعی اجازه نداد تا فاجعه مجارستان دوباره تکرار بشه. اگر که سب از لکلرک جلوتر تمام کنه برای پدر متیا و تیفوسیها فاجعه و عزای ملی میشه. هیچ راهی هم غیر از راه های رفته و جواب داده قدیمی وجود نداره. 2008 کیمی که یادمون نمیره و 2020 سب هم به این لیست اضافه خواهد شد. اگر شرایط برابر باشه سب اینجوری نتیجه نمیگیره و همه هم اینو میدونیم. بازی کثیف ولی جذاب فراری و سب تازه شروع شده. منتظر پرده های قشنگ تری هم هستیم. لکلرک خودشو از این بازی بدرستی کشید کنار. فراری اصرار داشت بین سب و لکلرک دشمنی بوجود بیاره یا وانمود کنه که دشمنی وجود داره ولی لکلرک و اطرافیانش اجازه اینکارو ندادند.
    لکلرک تازه داره متوجه میشه با آمدن ساینز و حمایتهای بخش اسپانیایی و اسپانیایی زبان فرمول 1 اگر وارد حاشیه بشه خودش تبدیل به یک سب جدید در فصل بعد خواهد شد. این تیم رحم نداره و براحتی امکان یک مسابقه و رقابت منصفانه را از راننده میگیره. وقتی با سب اینکارو به این شکل انجام میدن یه جورایی برای لکلرک هم دارند خط و نشان میکشند. توی فراری قانون “نو که بیاد به بازار کهنه میشه دل آزار” بشدت وجود داره و مدیران نالایق این تیم برای حفظ منافع خودشون حاضر به قربانی کردن هر راننده ای هستند..
    و در آخر به عنصری بنام شانس اشاره میکنم. نابودی لاستیک بوتاس بدشانسی محض بود. نابودی لاستیک لوییس هم همینطور ولی لوییس شانس آورد که مکس بطمع امتیاز دور سریع تعویض لاستیک انجام داد و مکس بد شانس بود به همان دلیل. ولی مکس هم شانس آورد که لاستیک بوتاس ترکید . لکلرک شانس آورد که لاستیک بوتاس ترکید و شانس آورد گروژان ازش دفاع کرد و رنو و مک لارن را در دورهای حیاتی عقب نگه داشت. سب شانس آورد لاستیک بوتاس و ساینز ترکید و دهم تمام کرد و تک امتیاز گرفت ولی در طول آخر هفته با بدشانسی و خرابی ماشین دست به گریبان بود! تنها کسی که فقط شانس آورد و کمترین بدشانسی براش اتفاق نیوفتاد لکلرک بود. حتی همیلتون هم با بدشانسی لاستیک ترکوند ولی لکلرک هیچ بدشانسی و چالشی نداشت. بدون سبقت و بدون دفاع و خیلی آرام رفت روی سکو.
    اختلاف زیاد مرسدس با سایرین همه چیزو به شانس و بخت و معجزه مرتبط کرده. ولی خارج از همه اینها عجب راننده ایه این مکس….

دیدگاه خود را بیان کنید