فرمول یک ایران – اولین تعیین خط فصل 2020 فرمول یک در اتریش و رقابت بسیار نزدیک میان دو راننده مرسدس که نهایتا به یک دو مرسدس و جایگاه اول برای بوتاس ختم شد. بوتاس در انتهای تعیین خط کنترل ماشین را از دست داد و پرچم زرد به معنی خراب شدن دور سریع همیلتون بود.

سباستین فتل به مرحله آخر تعیین خط نرسید و سرعت پایین فراری او را “سوپرایز” کرد. لکلرک هم نتوانست زمان خوبی ثبت کند و فردا از جایگاه هفتم رقابت را آغاز خواهد کرد.

خلاصه ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک اتریش 2020

مرحله اول تعیین خط

17:30: آغاز تعیین خط گرندپری اتریش 2020

17:33: نیکولاس لطیفی به پیست می‌آید تا اولین تعیین خط خود در فرمول یک را آغاز کند. او زمان 1:07.208 را ثبت می‌کند.

17:37: اکثر راننده ها در پیست هستند. استرول با ماشین ریسینگ پوینت درحال ثبت زمان است اما سکتور آخر را خراب می‌کند.

17:41: والتری بوتاس اولین زمان مرسدس را ثبت می‌کند و با زمان یک دقیقه و چهار ثانیه به جایگاه چهارم می‌رود.

17:43: لوییس همیلتون هم زمان 1:05.071 را ثبت می‌کند و چهاردهم است. به نظر می‌رسد که در پیچ آخر کمی از پیست خارج می‌شود.

17:45: لوییس به جایگاه دوم می‌رسد و به احتمال زیاد دیگر نیازی به ثبت زمان در این مرحله ندارد. جیوناتزی و کویات هنوز در گاراژ هستند.

17:47: همه به جز آلبون در پیست هستند. راسل به جایگاه 15ام می‌رسد اما فورا توسط راننده های هاس جایگاهش را از دست می‌دهد.

17:48: جیوناتزی کنترل ماشین را از دست می‌دهد و نمی‌تواند زمان خود را ثبت کند. این اتفاق آلفا را حذف می‌کند و گروژان به جایگاه 15ام می‌رسد و به مرحله بعد می‌رود.

17:49: کیمی هم نتوانست به مرحله بعد برسد. رقابت تعیین خط هر دو آلفا رومئو به پایان می‌رسد. لطیفی قرار است اولین رقابت خود را در جایگاه آخر آغاز کند.

17:50: لطیفی، رایکونن، جیوناتزی، راسل و مگنوسن از دور رقابت حذف شدند.

17:57: اختلاف مگنوسن با گروژان 0.07 ثانیه بود.

مرحله دوم

17:58: همیلتون و بوتاس اولین راننده‌های آغاز کننده مرحله دوم هستند.

18:00: باز هم همه راننده‌ها به جز آلبون در پیست هستند. 

18:01: بوتاس زمان 1:03.530 را ثبت می‌کند اما همیلتون فورا با 1:03.325 زمان بهتری ثبت می‌کند.

18:02: مکس ورشتپن تنها راننده ای است که از لاستیک مدیوم استفاده می‌کند.

18:05: آلبون کنترل ماشین را برای لحظه ای از دست می‌دهد و زمانش خراب می‌شود و برای رسیدن به مرحله سوم باید دوباره زمان ثبت کند.

18:06: مکس با لاستیک های مدیوم زمان خوبی ثبت کرده است اما ماندن با این زمان ریسک بزرگی برای ردبول است و احتمالا با لاستیک سافت هم زمان ثبت خواهد کرد.

18:09: استرول زمان نسبتا خوبی ثبت می‌کند و احتمالا می‌تواند با همین زمان به مرحله بعد برود.

18:10: همه راننده ها در حال ثبت زمان هستند. بوتاس با 1:03.015 از همیلتون سریع‌تر است.

18:11: آلبون، سباستین فتل را از مرحله دوم تعیین خط گرندپری اتریش حذف می‌کند! لکلرک هم 10ام می‌شود و در رادیو به تیم می‌گوید که این “دیوانگی” است. سباستین در پیچ اول و آخر دو اشتباه کوچک می‌کند.

18:12: فتل، گسلی، کویات، اکون و گروژان حذف می‌شوند. مشکلات فراری بر کسی پوشیده نبود اما این هیچ‌کس انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت.

18:15: مکس با لاستیک های مدیوم رقابتش را آغاز خواهد کرد.

18:20 مکس ورشتپن می‌تواند پیروز رقابت فردا باشد همان طور که فصل قبل پیروز شد اما به نظر می‌رسد که مرسدس توانسته مشکل دمای ماشینش را حل کند و این برای ردبول چالش برانگیز خواهد بود.

مرحله سوم

18:21: آغاز مرحله آخر تعیین خط فرمول یک اتریش 2020

18:22: ریکاردو و استرول در گاراژ مانده‌اند

18:23: بوتاس باز هم از همیلتون سریع‌تر است! 1:02.939 که 0.1 ثانیه از همیلتون سریع‌تر است. زمان بوتاس رکورد جدید پیست است.

18:24: لکلرک در مقایسه با رقبا زمان خوبی ثبت نمی‌کند و به گاراژ برمی‌گردد.

18:25: سباستین فتل می‌گوید که “سورپرایز شد. او با ماشین راحت نبوده است و در ورودی پیچ ها بیش فرمانی زیادی داشته است. فردا باید تلاش بیشتری بکند.” به گفته اسکای اسپرت، این اولین بار در این پنج سال است که فتل به دلیل سرعت کم ماشین فراری زمان خوبی ثبت نمی‌کند.

18:30: راننده های مرسدس دوباره زمان ثبت می‌کنند. مرسدس در سکتور اول بهتر است.

18:31: والتری بوتاس کنترل ماشین را از دست می‌دهد ولی به پیست برمی‌گردد اما زمان همه را خراب کرد.

18:32: با وجود خراب شدن زمان همیلتون، جایگاه اول به والتری بوتاس می‌رسد.

جدول تعیین خط فرمول یک اتریش 2020

ردهرانندهتیمزمانلاستیک
1والتری بوتاسمرسدس1:02.939سافت
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.012سافت
3مکس ورشتپنردبول+0.538سافت
4لندو نوریسمکلارن+0.687سافت
5الکس البونردبول+0.929سافت
6سرجیو پرزریسینگ پوینت+0.929سافت
7چارلز لکلرکفراری+0.984سافت
8کارلوس ساینزمکلارن+1.032سافت
9لنس استرولریسینگ پوینت+1.090سافت
10دنیل ریکاردورنو+1.300سافت
11سباستین فتلفراری1:04.206سافت
12پیر گسلیآلفاتاوری1:04.305سافت
13دنیل کویاتآلفاتاوری1:04.431سافت
14استبان اکونرنو1:04.643سافت
15رومن گروژانهاس1:04.691سافت
16کوین مگنوسنهاس1:05.164سافت
17جورج راسلویلیامز1:05.167سافت
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:05.175سافت
19کیمی رایکوننآلفارومئو1:05.224سافت
20نیکولاس لطیفیویلیامز1:05.757سافت

203 دیدگاه

  1. ايزديار

    31

    1

    امسال سال بی استرسی رو طرفداران فراری تماشا میکنن
    مسابقات هم قشنگ میشه
    چون مکلارن و ریسینگ پوینت هم قراره بیان روی سکو .
    جالبه نوریس هم ساینز رو شکست داد
    عجب انتخابی داره فراری

    فراری دیگه نباید برای کیو۳ لاستیکی نگه داره چون قرار نیست بهش برسه.
    فراری هم تکلیف خودش رو روشن کرد.
    خداحافظ بینوتو
    خداحافظ ۲۰۲۰

      • Alireza FER((vettel))RARI

        20

        0

        بیخیال…درسته متاسفانه بعد از این همه وقفه فقط حرص و جوش نصیبمون شد…. ولی خوبیش اینه دیگه به خودمون دلداری نمیدیم شاید خوب بشیم شاید خوب بشیم…از همین اول معلوم شد افتضاحیم….

      • Alireza FER((vettel))RARI

        15

        0

        به خدا اگه مثل ریسینگ پوینت کپی میکردیم شرف داشت به اینکه انقد پول و سرمایه و وقت هزینه کنیم تا همچین مضخرفی به بار بیاد….واقعا فقط تاسف

      • T.S W

        9

        1

        منم میام کمک

      • 33🦁Ali

        7

        11

        داداش از خیلی وقت پیش هم مدیرا و هم رانندهها‌ی فراری گفته بودن ما زیاد رقابتی نیستیم ولی بعضی که حسشون قوی هست اظهار نظریای جالبی میدادن تو این سایت..
        امیدوارم فردا رقابتی بشن و همچین مسابقه های آتی، اسمش فراری هست حیفشه

      • Mohammad44

        15

        2

        علی الان مثلا به من تیکه انداختی؟
        انصافا کف دستم رو بو نکرده بودم که فراری با 400 میلیون دلار هزینه می خواد پایین تر از مکلارن باشه

      • maranello

        19

        0

        دومی؟?
        برو پایین تر

      • Mekaeel

        12

        0

        اگه اکون گند نمیزد فراری باید دهم و یازدهم مسابقه رو شروع میکرد موتور فراری اصلا موتور نیست ویلیامز بالاتر از آلفارومئو قرار میگیره و فقط یک نفر از اونایی که موتور فراری دارن جزو ده نفر اوله ماشالا فراری دمت گرم این همه انتظار کشیدیم که گند زدن آقای بینوتو رو ببینیم

    • رضا red horse

      8

      0

      باورم نمیشه، واقعافک نمیکردم اینقد اختلاف،،واقعا متاسفم واسه بینوتو وتیمش، ناامیدم کردم ،
      مثه سالهایه قبل بازم تبریک میگم به مرسدس و هواداراش، بنطرم امسال بوتاس بد لقمه ایی بشه واسه هملیتون

    • Yasxx2

      3

      0

      اقای بینوتو مرسی از اینهمه انتظار
      گفتی اپدیت از فلان تاریخ اعمال میشه
      منکه فکر میکردم از سومی میرسی به رقابت با اولی
      الان متوجه شدم از پنجمی رقابت واسه چهارمیه

      ارتقای sf به کنار
      ببینم از استراتژیکای نابت چی در میاد

      دلینگ(صدای رادیو حین مسابقه)
      افکار سب و شارل:خدایا بخیر بگذرون
      هواداران:بدبخت تر شدیم

  2. Hesam

    24

    2

    تبریک به مرسدسی ها Black Arrows 😉
    خیلی عالی بودن عالی تر هم شدن
    وای چقد دلم برای فرمول یک تنگ شده بود
    امیدوارم فردا مسابقه جذابی ببینیم 1-2
    راستی دقت کردین فراری نوشته MissionWinNow رو کنده ؟ قرار شده MissionWinPostponed رو بزنن از فردا

    • THE MINDBLOWER

      18

      0

      خدا میدونه این 4ماه جز نقشه کشیدن و سیاست بازی واسه چه غلطی میکردن، 6سال از بهترین سالهای کریر سب رو خراب کردن نوبت لکرک رسیده بعدش خدا میدونه کیه

      • ali sf90

        15

        0

        تازه اولشه استراتژیست های عزیز هستن…
        احتمال خراب شدن ماشین هم هست..

      • پویا اردلان

        8

        16

        دوست عزیز ، اصلا فراری بذترین. فتل با ماشین برابر هم تیمیش را نتونسته شکست بده.همین ماشین دست چارز هم هستش. چرا لکلرک حذف نشد؟؟ چرا؟ یکی ۷ یکی ۱۱ ؟؟؟ الان چرا باید فتل دوباره شکست بخوره از چارز ؟ سال ۲۰۱۸‌را هم فراری خراب کرد؟ سال قبلش را هم فراری خراب کرد؟
        فتل اول همتیمیش را شکست دهد ، بعدا بگویبد چرا ضعیف هستن.

      • Lecrec_fan

        11

        0

        من خودم طرفدار چارلزم ولی چارلز هم نباید به q3 میرسید اگه اکون خراب نمیکرد. کلا ماشین افتضاح بود نمیشه دو راننده رو مقایسه کرد که یکی بهتر بوده یا بدتر. مسئله الان چیزه دیگه ای هستش

      • ....kh:n....

        11

        1

        برو بابا شماهم وقت گیر آوردی این وسط…..
        یکی۷ یکی۱۱….

      • THE MINDBLOWER

        8

        0

        دگدر، مشکل تیم امروز وضعیتش با پرفومانس ماشین بهتر دیده شد، همین وضعیت تو سایر فعالیتهای اجرایی هموجود همون 2018 واسه همین میگم سب رو خراب کردن، وتلی که فراری اومد 2017 و 2018 رو راحت میتونست تا ریس اخر بکشه(اگه قهرمان نه) اگه تیم درست و حسابی پشتش بود.
        شما کسی هستین که فرمودین که بعد از ریس اول میتونین 100 درصد بگین ترتیب تیما چطوریه منتظری افکار فرابشری شما هستم شخصا

      • LASER

        2

        1

        the mind
        پسر دمت گرم فرابشری
        من انگلیسیم افتضاحه (تعیین خط از لینک همین سایت نگاه کردم)
        احیانن لوییز نگفت فراری قدرتشو مخفی کرده ؟

      • Mohammad44

        7

        1

        بیخیال یه جوری می گی از همتیمی اش شکست خورد خوبه خود شارل دهم شد و تو کیو 3 هفتم شد
        لکلرک هم باید حذف میشد

      • THE MINDBLOWER

        3

        1

        LASER نه داداش چیزی بابت مخفیکاری و نگه داشتن نگفت(طبیعتا تو کوالی چیزی نمیزارن کنار) فقط یکم زبان بدنش میگفت که به پرچم زرد والتری مشکوکه(چیزی بابت اون هم نگفت و خوب تو نگاهش بود یه چیزایی)

  3. harlidkns

    23

    0

    کيا بودند ميگفتن فراري تو پيش فصل روي دنده هشت نرفته؟فراري مخفي کاري کرده؟
    همين امروز بايد بينوتو اخراج بشه همين امروز. اين موجود از کرونا خطرناک تره واسه فراري
    به کجا رساندي فراري رو که بايد دعا کنيم به Q3 برسيم؟؟؟
    ماشين فصل پيش رو هيچکاري روش نميکردي که تو تعيين خط بوتاس رو به چالش مي کشيد به راحتي!

      • ali sf90

        12

        0

        خیلی وقته اینو میگیم
        حرف خنده داریه دیگه

      • Mehryar Salehi

        8

        0

        اوضاعشون توی مسابقه بهتر از این نیست زیاد.
        تمرین دیروز نشون داد تیم ۴-۵ البته به سختی اما مشکل سرعت مستقیمیشون هست که افتضاح شده.ظاهرا یکی از فراریها ۱۹-ام بوده توی حداکثر سرعت مسیر استارت فینیش.این توی کوالیفاینگ بده اما توی مسابقه فاجعست اگر این خبر درست باشه.a1 پر از مسیر مستقیمی با DRS هستش.

      • LASER

        6

        1

        اقا مهیار منظورتون از a1 چیه ؟
        سکتور یا پیچ ؟
        بله تاپ اسپید 19 برای سب بود توی مستقیمی
        خیلی عجیبه این فراری نه توی مستقیمی زمان میگرفت نه توی پیست

      • siamak

        6

        0

        مهریار بنا نشد بیشتر از این اوقاتمونو تلخ کنی ، اگه میبینی حقیقت اونقدر تلخه که قورت دادنش سخته ، اصلآ مطرحش نکن !
        امروز تا همینجای کار روزمون خراب شد !

      • Mehryar Salehi

        5

        0

        Laser، ببخشید منظورم به ردبول رینگ هست، این قبلا اسمش a1 ring بود، بعد انقدر توی این بازیها و… هی به این نام گفتن، همون حک شده توی ذهنم، الان اشتباه شد.

        Siamak، ای بابا! اتفاقی نیافتاده که! ویلیامزی که تا سال ۹۸، پرافتخارترین تیم فرمولا وان بود، به فاصله ۸ سال بعد، در معرض ورشکستگی قرار گرفت و بین ۱۰ تا، هشتم نهم شد، الانم جوری شده که نمونه اش توی این سایت میخوان یه تیم داغون رو نام ببرن میگن ویلیامز! والا ما صدامون در نیومد! حالا شما فراری فن ها، یه فصل که نه، یک مسابقه هم حتی نه، صرفا یه کوالیفاینگ رو بد انجام داده تیمتون، ببین چطور دارید سر و صدا میکنید!

      • mohammad

        3

        0

        در مورد آریابونه هم هم همینو میگفتیم که باید بره رفت بدتر شد کقلا مدیرت تو فراری مثل ایرانه یکی میره یکی بدتر میاد و این چرخه ادامه داره

  4. بیژن

    22

    2

    تبریک به خودم و طرفدارای مرسدس
    ولی فراری ؟؟!!!! الان فکر کنم طرفداری سب خوشحال باشن که دیگه با فراری ادامه نمیده و چه کرد نوریس?

      • Mekaeel

        14

        0

        فتل که از دستشون راحت شد ولی لکلرک میخواد چهار سال با بینوتو چیکار کنه؟☹

      • AmirXero

        7

        1

        آقا بنظرتون چقدر احتمال داره فردا مکس اول بشه؟

      • Fastboy 44

        7

        1

        AmirXero
        از اون حرفا بودا!
        %63.563
        !!!
        ?

    • محسن1350

      13

      1

      معلوم شد پارسال فراری تو موتورش تقلب کرده بود همون یه ثانیه را که همه می گفتند کم آورد تو همین پیست که واسه اولین بار موتور تقلبی استفاده کرده بود

    • 17Sohrabsafari

      9

      3

      دوستای عزیزم اونایی که واقعا فن فراری هستن باید در همه حال از تیم حمایت کنیم.مثل طرفدارانی لیورپول.من خودم یه لیورپولی هم هستم.سی سال تیم قهرمان نشد ولی تو این سی سال توی هر مسابقه هوادارا آنفیلد و پر کردن.ماهم باید از فراری بزرگ حمایت کنیم.منظورم شخص نیس خود فراری هست که باید پشتش باشیم.اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود هم فراری همچین وضعی داشته ولی دوباره اواخر دهه به اوج برگشت.پس هوادارای واقعی فراری بیاین حمایت کنیم.هرچی باشه ما شناسنامه فرمول یک هستیم هم فراری هم تیفوسیهاش

      • THE MINDBLOWER

        9

        1

        “واقعا فن فراری” یه مرزی هست بین طرفداری و تعصب کورکورانه، تیمی که خودشو بزرگترین تیم فرمولا و هویت گرید میدونه، هرسال قول قهرمانی میده، رانندههای تاپ میگیره، خودشو بزرگتر از راننده میدونه گندی رو نمیزنه که امروز زد.
        یه طرفدار واقعی که بجای تعصب خیرخواهی واسه تیمش داره حقیقت اینرو میگه که امروز فراری گند زد، دلیل میخاد و باید از بینوتو بپرسه چرا وقتی فراری(به گفته سب و خودش) از باکو پارسال فهمیدن که تئوری ماشین مشکل داره و از اسپانیای پارسال وعده امسال رو میداد باید اینجوری پسرفت کنه، چرا نباید اعتراف میکردن که تئوری ردبول و مرسدس بهتر بودن و develompent tree (ترجمشو نمیدونم) کوچیکی داره و از اسپا به اونور دیگه مکس میشه رو کنار بزاره؟؟؟
        شما اینارو نپرسی با فراری و مهمتر خودت خیانت کردی چون داری تا 10سال دیگه هم هرسال زمستون امیدوار شی و تو اولین ریس فصل کل امیدت واسه فصل محو شه.

      • LASER

        6

        0

        the mind
        ترسم از اینه
        ماشین sf1000 به اسم سب تموم شه که سب همچین ماشین رو توسعه داده و فراری دوم جدول رو چهارم کرد
        تیفوسی های ایتالیایی هم که خودت میدونی (اصلا ایتالیایی ها) فقط نگاه سرود ملی رو شون چحوری توی فوتبال میخونن که انگاری ….

    • siamak

      12

      2

      تا حالا فکر میکردم طرفداریت از جیوویناتزی و مقایسه اون با کیمی شوخی باشه !
      ولی خدا وکیلی امروز کاملآ مشخص بود که کیمی زده به بیخیالی کامل و حتی به اندازه حقوقی که میگیره بخودش زحمت نمیده که حداقل دستمزدش حلال بشه !

      • Hassan Mohebbi

        18

        1

        حرف شما درسته سیامک جان ولی کل فرق جیووی ۲۶ ساله و کیمی ۴۰ ساله یک دهمه.
        تازه اگه امتیاز قراره بگیرن تو مسابقه امتیاز میدن که کیمی خوب بلده چیکار کنه.

        تازه کلا کیمی دو تا دوست داره که یکیش سباستینه و اون یکیش همین هم‌تیمیش جیووی هست‌. من نمیدونم چرا این‌قدر این دوستمون کبیر کبیر، استعداد ناب استعداد ناب میکنه. اگه جیووی ۲۶ ساله استعداد و پدیده هست نوریس و راسل با ۲۰ و ۲۲ سال سن، چی هستند.

      • siamak

        7

        1

        سلام جناب محبی عزیز .
        اصلآ نمیتونم ببینم که کیمی از رده 19 استارت کنه . اصلآ وقتی فراری اونو با لکلرک عوض کرد ، نباید عضویت تیم دسته دوم فراری و ته جدولی آلفا رو میپذیرفت .
        رایکونن قهرمان جهان و صاحب سبک بود ، آیا باید به رقابت و همراهی با جیوویناتزی
        تن میداد ؟ بالاخره آدم با خودش هم باید یه وقتائی رودربایستی داشته باشه ! محتاج به این دستمزدها که نیست ، اینهمه ملک و املاک داره ، بازنشسته میشد و میرفت ماهیگیری بهتر بود ؟ یا خرج کردن از حیثیت و اعتبارش در تیمی درجه دو در کنار جیوو کبیر ؟!…

      • LASER

        7

        2

        اقا سیامک
        حتی اگه کیمی به ویلیامز هم میرفت
        فقط ی دلیل داشت
        “کیمی کاری رو میکنه که خودش میخواد”
        فرقی نداره کی چی میگه (البته منظورم شما نیستی) منظورم به صورت کلی هست یعنی کیمی فقط همون کاری رو میکنه که دلش میخواد
        مثلا اگه بدونه فردا قراره از فرمول یک دیگه خوش نگذره بهش همین فردا فلنگ رو میبنده بایییییی

  5. Mohammad44

    18

    6

    انصافا تنها کلمه ای که میشه واسه فراری به کار برد تاسفه یعنی حتی رکورد سال قبل خودشونم نزدن ولی فارغ از فراری مکلارن چه چیزی شده
    تو مسابقه فردا هم به نظرم مکس شانس بالایی داره چون با مدیوم استارت میزنه

  6. Amin

    14

    3

    گفته بودم فراری صفر و صدی عمل خواهد کرد
    یا میان یک دو میکنن با کلا تر میزنم و رده سوم رو از دست میدن
    به شخصه فکر میکردم یه چی پنهان کردن
    ولی در کمال تعجب این طور نبود
    آقا انصافا ماشین پارسال رو تو همین پیست میاوردن بهتر نبود؟؟البته ی موردی هم هست که ممکنه ب توافق پارسال با فیا ارتباط داشته باشه
    حیف شد لوییز پول رو از دست داد با اختلاف ۱۲ هزارم ولی خب فردا تا پیچ چهار اسلیپ استریم داره…
    نوریس عالی بود،شک نکنید اگه فراری نتونه خودشو جمع و جور کنه مک‌لارن تیم چهارم میشه نه ریسینگ پوینت،واقعا فکر نمی‌کردم اینقدر سریع باشن

    • سید علی حسینی

      16

      0

      توی 2012 باز ما یه جاهایی خوب بودیم :))) این چیزی که تازه توی اتریش یه پیستی که نسبتا مناسب ما قرار بود باشه اینطوری بودیم…دوتا مسابقه اینجا داریم باهمین ماشین! بعدش هم میریم مجارستان اونجا هم که ماشالله برای ما مثل صخره نوردی میمونه، بروزرسانی ها هرچقدر خوب فک نکنم دیگه امکان جبران این همه فاصله رو داشته باشن…فردا مسابقه جز 6 7 نفر اول هم تموم کنن فک کنم دیگه بهترین نتیجه ممکنه

      • 5red16

        8

        0

        سلام سید جان
        امیدوارم حالت خوب باشه
        یک خواهشی ازت دارم
        میشه یک لطفی بکنی و بری از مجاری ارتباطی و رسانه ای به دپارتمان فنی فراری چندتا بد و بیراه فنی بگی؟؟؟
        بهشون بگو من که اینجا نشستم میفهمم ماشین ایراد داره بعد شما با اون همه سخت افزار و نرم افزار دقیقا دارید چیکار میکنید!؟

      • سید علی حسینی

        10

        0

        سلام، خودشون هم دقیقا میدونن که مشکل چیه، باز حداقل ی بخشی از مشکل قراره مجارستان حل بشه، در نظر بگیر تیم بعد از چند ماه که مسابقه نبود به این نتیجه رسید که این ماشین جواب نمیده، اگر فصل عادی شروع میشد، الان فراری اون تهه جدول بود…این از خوش شانسی فراری بود که قرنطینه وجود داشت و دوباره فکر کردن و گفتن این جواب نمیده

      • بیژن

        7

        0

        سید جان سلام
        چطوری اخه اینقدر گند زدن ؟!!
        اگه ماشین پارسال رو میاوردن بنظرم پنجم و ششم رو میگرفتن .
        واقعا من بعنوان طرفدار مرسدس ناراحتم از این وضع .
        یه چیزه دیگه سید جان اگه دقت کرده باشین تمام تیم هایی که رفتن سراغ دماغه باریک مثل مرسدس پیشرفت کردن از نظر ایرودینامیک.
        چرا فراری تغییر رویکرد نمیده ؟ وقتی میبینن برنامه ریزیشون اشتباه بوده ؟؟!! اگه برن مثل مرسدس و فراری روی طراحی با دماغه باریک تر و دانفورس بیشتر به نظرم موفق تر هستن

      • Fastboy 44

        6

        1

        به جای صخره نوردی میشه گفت شطرنج با مانع یا..

    • iman

      4

      2

      Peyman رفیق 2012 یه راننده ای بود که از رده هفت و هشت شروع میکرد تو همون استارت سه چهار رده میگرفت و با اون ماشین تا پیچ آخر مدعی بود ولی الان همسطح اون راننده رو هم نداریم، ماشین هم که کلا نا امید کننده بود، من امیدم فقط به مکسه که جلو مرسدسها رو با نبوغش بگیره و هیجان رو به پیست بیاره، فراری ها هم متاسفانه باید برای رده های پنج به پایین با ریسینگ پوینت و مکلارن بجنگن

  7. armin90

    15

    2

    من كه به شخصه ديگه طرفدار فراري نيستم ،مبارك بنيتو باشه ،از وضعيت هاو و آلفا رومئو معلوم بود فراري هم جالب نيست اوضاعش ، فك كنين آخه فراري از پارسال تو همين پيست يه ثانيه كندتر شده..!!! ، يعني يه بچه ٦ ساله برنامه توسعه طراحي ميكرد اينطوري نميشد..!!

  8. Mohammad.gh

    13

    1

    چه فصلی بشه این فصل!!! بجز قهرمانی مرسدس و دومی ردبول هیچ چیزی مشخص نیست!!
    چه کردن نوریس و راسل!!!
    اکون خیلی بهتر میتونست تایم بزنه
    فتل تو پیچ یک دورشو خراب کرد ولی فردا این شانسو داره که لاستیک نو بندازه و استراتژی رو عوض کنه
    پیکان صورتیا تو تک دور که خیلی خوب بودن حالا باید منتظر مسابقه شد
    چه فصلی بشه با رقابت مک لارن و رنو و ریسینگ پوینت و البته فراری???
    جناب بینوتو با فراری چه کردی؟!
    یادم میاد یه زمانی طرفدارای فراری از آریوابنه شاکی بودن الان فک کنم آرزوشون باشه حداقل اون برگرده جای بینوتو

  9. alireza_h

    13

    0

    بد بودن فراری به جایی رسیده که دیگه نمی‌شه پشت ضعف مدیر و استراتژیست و پیت‌استاپ و راننده پنهانش کرد!

    لپ شدن یا نشدن؟ برای فراری امسال، مسئله این است!

  10. 33🦁Ali

    6

    7

    امیدوارم مکس با استراتژی لاستیک مدیون جواب بده بهش
    من نمیگم بوتاس راننده سریعی نیستش تبریک میگم به طرفداراش ولی مرسدس واقعا خیلی سریع شده از فاصلشون با ردبول مشخص هست

    • 33🦁Ali

      5

      13

      فردا تک دوری در کار نیست دور مسابقه ای هست این Das اگه به کمک دمای لاستیک مرسدس نیاد میشه به چالش کشیدشون باور کن از الان مرسدس استرس فردا داره..
      فردا منتظر باشیم مکس ?

      • Hassan Mohebbi

        10

        0

        علی جان مشکل مرسدس تو اتریش فصل قبل دمای موتور بود نه لاستیک. در اون حالت هم بازم سکو سوم رو گرفتن و اگه تو تعین خط لوئیس تایم دو زد که با توجه به پنالتی که گرفت رفت چهارم و به خاطر اشتباهش تو پیچ یک نبود شاید سکو بالاتری رو می‌گرفتند (جالبه امسال هم لوییس تو هر دو دور کیو سه تو پیچ یک اشتباه کرد وگرنه تایم یک رو زده بود فکر کنم کلا اون پیچ رادستش نیست).

      • 33🦁Ali

        5

        6

        احتمال زیاد مکس فردا مدیون به لاستیک هارد نو که داره مسابقه تمام می کنه

      • Mahmood.gh

        8

        1

        تو کیو 3 نیم ثانیه اختلاف بین مکس و مرسدس بود
        علی تنها شانس ردبول اگه اتفاق خاصی نیفته همون استراتژی ک بتونه بهشون کمک کنه
        شاید این انتخاب لاستیک بهشون کمک کنه هیچی تا فردا معلوم نیست ولی شانس مرسدس ها بیشتره

      • پویا اردلان

        6

        7

        همانطور که ردبول داره ، مطمئن باش اگر بیشتر از مرسدس نباشه کمتر نیست.

        من واقعا خیلی علاقمندم بدانم ایا مکس مسابقاتی داده که ما نتایجش را ندیدیم ، شما اینقدر بزرگش کردی؟؟ شاید مثلا مسابقاتی انجام شده و من ندیدم ، برای همین خبر ندارم . اگر اینطوره میشه شما بگی.
        مکس راننده خوبیه بزرگی است ، اما نه اینطور که شما داری میگی برادر گرامی.
        البون یک سال دیگر بماند مکس را خیلی زیبا به چالش میکشد.
        مکس بسیار با استعداد ، یکی از جوانان اینده دار فرمول ۱ اما دیگه بیش از اندازه بزرگش نکنید.
        یک جوری شما حرف میزنی که انگار مکس که وارد میشه همه راننده ها استرس میگیرن و شب خوابشان نمی‌برد.

        نقل قولی از لوییس:

        مکس: لوییس قهرمانی هایش را بخاطر ماشینش دارد،
        لوییس: اگر دوست داری بیا همتیمی من بشو.

        سپس …….سکوت خبری…..

        پیروز باشید دوستان …

      • Fastboy 44

        4

        3

        Ali 33
        حرفاتون منو یاد یه بنده خدایی میندازه که تو 2018 همش وعده دیدار میداد!

      • LASER

        0

        0

        حتی اگه اگه از فتل متنفر هم باشی
        امروز دلت بحالش سوخت
        (شایدم تو هم یکی از افرادی باشی که بر این معتقدی که همه ی تقصیرات و ضعف ماشین توسط توسعه سب بوده)
        ولی شاید ذره فقط ذره ای درک کنی انتقاد سب فنا رو از فراری

  11. Mehdi

    2

    21

    با سلام من هنوزم با چنین نتایجی مطمئنم فراری داره یه چیزیو پنهان میکنه حالا اینو کجا مشاهده میکنیم مشخص نیست هنوز شاید چیزی نباشه اصن ولی من یه همچین فکری رو دارم چون بخای منطقی هم فکر کنی اصن فراری چنین چیزی نیست که مشاهده کردیم

  12. Milad.mishkhasi

    7

    5

    من عاشقتم همیلتون ب امید هفتمین قهرمانیت خودم ک تولد ۷ .۷ هستم ……..۷ جادویییی

    ولی خداییی دلم واسه فراری سوخت چی شده چرا اینجوری شدن

    این استورل ک اوکن فک کنم از طراحی و شاسی مرسدس استفاده میکنن بال جلو دماغش ک شبیه مرسدس شده
    ب هر حال فقط مرسدس …همیلتون

      • Milad.mishkhasi

        4

        5

        اشتباهت اینجاس بدون شک بهترین راننده ی هست در بین این ۲۰ نفر

      • LASER

        3

        1

        قبول دارم بهترین هست
        ولی مقایسه زمانی کاملتره
        که ماشین دامینیت
        تیم دامینیت
        استراتژی دامینیت
        گاراژ دامینیت
        و ی راننده دامینیت هم کنار باشه بعد مقایسه کرد

  13. 5red16

    12

    1

    بینوتو چه کرده…
    بینوتو با صرف بیش از یک سال زمان و صرف صدها میلیون دلار بودجه، sf1000 رو کندتر از sf90 کرده
    واقعا باید به افتخارش کلاه از سر برداشت!
    رکورد پیست مال لکلرک بود با sf90
    اما لکلرک با sf1000 تقریبا یک ثانیه کندتر، تکرار میکنم کندتر، از رکورد پارسال شده
    تازه من شنیده بودم فراری پاوریونیت رو ارتقا داده
    در بین ده خودرو کیو ۳ فقط یک خودرو با پاوریونیت فراری وجود داشت، لکلرک
    یعنی با وجود ثبات قوانین فراری نه تنها درجا زده بلکه عقبگرد هم داشته…
    عاقا جمعش کنید این مسخره بازی رو…

  14. Senna

    10

    2

    از همین الان مشخصه یک و دو مال مرسدسِ.
    ردبول و ریسینگ پوینت باید واسه دومی بجنگن
    فراری و رنو و مکلارن باید واسه چهارمی بجنگن
    بینوتو باس بره بمیره
    لااقل همون ماشین ۲۰۱۹ رو می‌اوردی
    فقط ببینید این آقا و مافیای اطرافش چه بلایی سرِ فراری اوردن که چهار بار قهرمان جهان به q3 نمیرسه

      • sebastian

        10

        1

        من نگفتم سب قبول نکرده که.همه میدونن چقدر دروغگون کادر فراری.از اون ور گفتم برگه تمدید سب آمادس از اینور سب میگه هیچ پیشنهادی نداشتن.
        خدارو شکر که سب میره از این خرابه.

    • maranello

      11

      0

      بله همون بهتر که جدا شدن بازنشستگی شرف داره به p11
      وتل هم فقط واسه قهرمانی میگازونه ماشین رو نه واسه چیز دیگه این که گفته امسال هر چی دارم میارم کف پیست فقط گفته با این ماشین وتل که هیچی لکلرک جویایه نام هم روحیه سال پیش رو قطعا نخواهد داشت

  15. Hassan Mohebbi

    15

    2

    تبریک به مرسدس فن‌ها مخصوصا طرفداران ولتری بوتاس.
    وای به حال ما فراری فن‌ها یعنی تو کیو دو باید ۱۰ و ۱۱ بشن و تو کیو سه ۱.۴ ثانیه از فصل قبل کندتر باشه لکرلک.
    و این فصل هم رقابت قهرمانی بین راننده‌های مرسدس هست. جا داره پیشاپیش قهرمان تیمی مرسدس رو هم به طرفداراش تبریک بگم. مبارکتون باشه.
    و از همه دپرس‌تر ساینزه. یعنی لندو که خودم فنش هستم و امید دارم در سالهای اینده قهرمان بشه تایم چهار میزنه با موتور رنو؛ که خود دنی با رنو نمیتونه بزنه. یعنی فصل بعد، مکلارن با موتور مرسدس و دو راننده با استعداد چی میشه واقعا. به نظرم حیف شد سباستین نرفت مکلارن. ولی بازم معلوم نیست.
    تولد سباستین هم به خودش و طرفداراش ترریک میگم.
    در اخر امیدوارم بوتاس امید الککی بهمون نده و مثل سه فصل پیش گند نزنه به رقابت‌های فرمول یک.

    یه چیز دیگه چهاردهم اختلاف مرسدس بود با ردبول. کرونا به مرسدس ساخته و ردبول تو باد تست‌ها پیش فصل خوابیده.

    نکته مهم این بود که همه فکر میکردن فراری مخفی کاری کرده که در اصل این مرسدس بوده که مخفی کاری میکرده.???

  16. CL16

    10

    3

    چیزی که مشخصه موتور فراریو کلا نابود کرد فیا اگه دقت میکردین به جز خراب کردن فراری کلا راننده های آلفا و مگنوسن تو q3 و رومن تو q2 حذف شد

      • Mahmood.gh

        2

        0

        من ک ای حال کردم
        فانتزیم ساینز هست نوریس هست پرز هست فقط اکون خراب کرد
        ک اگه اکون خراب نمیکرد فراری تو ده تا اول راننده نداشت

    • Ali seb

      10

      0

      دقیقا آخر q1 داشتم به همین فکر میکردم که چه بلایی سر موتور فراری اومده که همه اونایی که موتور فراری دارن نابود شدن

      • ALEX-ALBON

        3

        3

        خخخخخخ چشم :)))))))) ولی خیلی ستمه این بینتو رو واسه مدیریت یه تیم فورمول1 گذاشتن..خخخخ

  17. بردیا

    14

    0

    مکس با مدیوم همزمان با لکلرک با سافت تو q2 دور زد . فراری ها خیلی کندن حتی از مکلارن ها هم کند ترن بعد بینوتو قبل فصل میگه این فصل خیلی سریع هستیم

  18. O.Sh

    7

    5

    فراری شباهت زیادی به ازدواج داره اونا که وارد شدن فهمیدن از چه قراره میخوان طلاق بگیرن اونایی هم که نمیدونن خودشون رو به هر دری میکوبن که برن تو

      • LASER

        4

        0

        میدونید ی مسئله که ناامید کننده بودجه فراری برای ماشیناش از جمله همین sf1000
        این بودجه فکر کنم برای همه ی فراری فنا عین نمک پاشیدن روی زخمه
        وقتی به تایم ها نگاه میکنی (مطمئنا فراری حداقل تیم سوم قهرمانی میشه ، چه بسا دوم) اینکه از مکلارن و رنو بگذرن به همچین مقامی برسن تاسف باره

  19. AM PHD

    16

    1

    دو تا چیز قشنگ گزارشگرا گفتن، یکی مارتین براندل که وقتی تایم فراری رو دید گف : “اوه، واقعا مشکل دارن پس” یکی دی سی که گف تعیین خط امسال فراری از پارسال رسما یک ثانیه کندتره.
    منم طی یک اقدام حماسی صفحه ی فراری رو آنفالو کردم ?

    • ALEX-ALBON

      2

      2

      LASER
      این بودجه ای که ازش حرف میزنی اگه همش صزف برنامه توصعه ماشین فراری میشد که الان تو تعیین خط اینطور سیرک راه نمیوفتاد..مطمعن باش80 درصد اون بودجه رو مدیرای فراری اختلاص میکنن و فقط با 20 درصدش برنامه شون و توصعه میدن که این تیم به این روزگار افتاده :)))

  20. Lecrec_fan

    12

    0

    اکون خراب نمیکرد لکرک هم فردا 11 استارت میزد.در حقیقت جفت فراری ها به q3 نرسیدند. انقدر فاجعه بود قضیه اصن کلمات گم میشن. ادم نمیدونه چی بگه

  21. AM PHD

    18

    0

    دلم واسه آلفا و هاس میسوزه ک موتور فراری دارن، الان عمو گونتر داره با این وضع موتورشون فحشای جدیدی اختراع میکنه ک قراره تو فصل بعد مستند نتفلیکس ببینیم?

  22. amir salar 5

    9

    0

    باریکلا چقدر هنر داره ماشینی که واسه برد و پول پوزیشن میجنگید تو یک سال و نیم تبدیل کنی به ماشینی که واسه رسیدن به Q1 میجنگه
    بینوتو فقط عرضه داشت راننده ها رو عوض کنه

  23. M-T

    9

    0

    وای خدایا این واقعا فراری بود ؟؟؟
    این چیه ساختن اون همه پول خرج میکنن سالانه که این مزخرفو بیاین بدن دست راننده هاشون ؟
    سباستین که خداروشکر نجات پیدا کرد از دست این بینتو ولی بیچاره چارلز و کارلوس که بدبخت شدن
    من مرسدس فن کلی حرص خوردم وای به حال فراری فنا

  24. Senna

    7

    7

    بوتاس عمدا رفت بیرون که پرچم زرد بدن
    اگه آنبورد بوتاس رو نگاه کنید آخر سر رو چمنا کاری که کرد که دور خودش بچرخه

  25. REZA.M

    11

    1

    خب همه دیدیم فراری چقدر خوبه.ظاهرا مدیریت بینوتو هم جواب داده. ای خاک بر سرشون.ماشین موتور نداره.گرافیک جدید نشون میداد فتل تو کفی نوزدهمه.معلوم بود یا فتل می‌ره کیو سه یا لکلرک‌.چون فراری اصلا سرعت نداشت.در ضمن لکلرک‌ هفتم شد فکر نکنید خبریه.استرول و ریکیاردو فقط یک دور کامل زدن ساینز هم خراب کرد.در واقع فراری ها باید خط دهم رو میگرفتن یعنی دهم و یازدهم.با این موتور فراری نه میشه دفاع کرد و نه میشه سبقت گرفت.پس ریس رو هم بیخیال.

  26. mahyar

    10

    1

    والا من هی میگفتم فراری قراره توی تعیین خط بترکنه .
    ترکند . تررررررر کند . یعنی چنان تری زد که ….
    آخه چجوری تونستن یک ثانیه از ماشین فصل قبل کندتر بشن ؟ خیلی سخته که کلی تلاش کنی که سریعترین باشی بعد ببینی تازه از قبل کندتر هم شدی XD
    تنها امید من اینه که ردبول ی کاری کنه . وگرنه که فراری رفت تو افق

  27. itg

    12

    4

    تبریک به تیم فراری
    بالاخره درستکار شدن
    نسخه اصل فراری درستکارو دیدیم
    حالا فن های فراری بیان از مافیا مرسدس بگن
    حیف تایم لوییس خراب شد بوتاس گند زد به تایمش

    • amir salar 5

      7

      3

      نه عزیزم بازم لازمه طرفدارای مرسدس چشماشونو خوب باز کنن و از توهم قوی بودن فراری در بیان آخه هرسال موقع تستای پیش فصل داستان داریم با مرسدس فن جماعت سر اینکه بفهمونیم فراری هیچی نیست

      • Mahmood.gh

        2

        0

        امیر داداش من فن مرسدسم واقعا فکر نمیکردم فراری اینطوری باشه
        اسم فراری باعث شد اینطوری فکر کنم
        یعنی هیچکاری نمیکردن کلا میرفتن تعطیلات ماشین پارسال میاوردن بهتر بود
        خود شماهم ک میگفتین فراری ضعیفه دیگه تا اینحد فکر نمیکردی
        مکس کیو2 با مدیوم نیم ثانیه از فراریها سریعتر بود
        من شخصا هنگ کرده بودم باورم نمیشد

  28. Mahmoud

    9

    0

    فقط از افتضاح فراری فقط یه جمله میتونم بگم: به شدت خوشحالم برای فتل که داره از فراری میره و به شدت ناراحتم برای ساینز که داره از مکلارن که از فراری سریع تره میره به فراری??

    • majidsf64

      9

      0

      وای که سب چقدر الان تو دلش خوشحاله که از دست بینوتو نجات پیدا کرده،لکلرک از فردا پاهاش بجای فشار روی پدال فقط میلرزه چون تو ذهنش هر لحظه میگه امثال یک ثانیه کندتر از پارسال،سال بعد با نوع آوری‌های بینوتو برو بالای دو ثانیه.ما فن فتل ها چقد خوشحالیم که از دست فراری راحت شدیم،مخصوصا از استرس زیاد تو مسابقه وای به حال ساینز،الان میگه غلطی کردما رفتم فراری.فتل بدون تیم بمونه شرف داره که تو تیمی با مدیر عینگ گرد مزخرفِ خرافاتیو خیال باف جون بِکَنه.همین الان آریوابنه رو بیارن بُرد کردن از ما گفتن بود.

  29. Amir5

    6

    0

    فقط فقط اگه یه راننده تایم لکرک رو میزد اون وقت ۱۱ و ۱۲ میشدیم پکیچ کامل میشد فقط خدا کنه که پنج و شش رو بگیرن اصلا مهم نیست سکو بگیرن چون اونم گند میزنن قشنگ تیم پنجم میشه فقط امتیاز بیشتری از مکلارن و ریسینگ‌پوینت بگیرن خوبه کیمی آخر مسابقه صفا میکنه خوشحال باشین که هاس و آلفا بخوصوص هاس رو کمکی داریم هاس امتیاز بگیره خوبه فقط فراری سوم بشه خوبه چهارم نشه خوبه بیایم ما فراری فن ها امیدوار باشیم که فراری فردا لپ نشه

  30. AM PHD

    5

    0

    بچه های لیگ فانتزی ، امتیازتون شد چند بعد از تعیین خط؟ خودم ۹۴. از سه تا تیمم دوتاشون تیم اصلیم فراری بود یکیشون مرسدس، خداروشکر مرسدسیه تو لیگه 🙂

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        0

        امتیازم شد37 ولی رده بندی رو درست نکرده برام،برا شما درست کرده؟
        1-لکلرک2-مگنوسن توربو درایو3-ساینز4-کیمی5-پرز
        تیمم هم فراریه

      • AM PHD

        2

        0

        نه منم کلی نگا کردم دیدم تغییری نکرده بلد دیدم نوشته بعد از پایان ریس وییک آپدیت میشه

      • |ZXE-LECLERC16|

        0

        0

        به امید اینکه کپی sf90 بود و فکر میکردم اتریش ها رو حد اقل خوب میرن دو تا هاس…
        ولی حواسم به موتوری که روی vf20 هست نبود چون موتور پارسال نیست

    • Hassan Mohebbi

      3

      2

      اخرش دلت نمیاد که نبینی چون این عشق به فرمول یکه که مارو پای اون نشونده نه تیم.
      من خودم هم فصل قبل گفتم تا قهرمانی فراری خداحافظ. ولی عشق این ورزش نمیگذاره.
      الان ما باید مثل طرفدارای لیورپول باشیم و امیدوار باشیم که سی سال طول نکشه.

  31. a Ferrari lover

    9

    0

    اسم جدید فراری ویلیامز قرمزه
    البته دلیل کند تر از پارسال بودن که مشخصه مال موتور و توافق فیا و فراری هست ولی یعنی نتونستن یه ماشین در حد مکلارن بسازن دیگه خیلی عجیبه

  32. REZA.M

    8

    1

    نکته دیگه اینه که فتل هنوز هم با ماشین راحت نیست.توی پیچ چهار بازهم عقب ماشین رفت.واقعا آدم نمیدونه چی بگه……….

  33. Miladangler

    3

    3

    دو نکته بسیار مهم . اونایی که میگفتن بوتاس راننده درجه دوم هم نیست . دیدیم که با سکتور زرد نشون داد چقدر باهوشه . رکورد رو زد بعد سکتور زرد . نکته دوم اینکه هیچ جای دنیا اندازه اینجا پینک ارو هارو جدی نگرفته بودن .پس چون کسی اینجا راننده و مکانیک فرمول یک نشده هی نیای بگین از فلانی که بیشتر نمیفهمی . یک مثال ساده شاید اگر یکی دیگه جای هیتلر بود با سیاستای درست جنگ رو نمیباخت (این فقط یه مثال بود نه تایید کارای هیتلر)

  34. h.e.s.a.m

    7

    2

    من خودم طرفدار مرسدس هستم ولی حقیقتااینجوری بودن فراری رو دوست ندارم کلا هیجان رو از بین میبره حریف
    قدرش خوبه
    وقتی که مرسدس و فراری و ردبول با اختلاف کم و رقابت تنگاتنگ پیش میرن و مرسدس بازم قهرمان میشه اونموقع لذتش بیشتره
    یه چیز دیگه بگم به اونایی که به بوتاس بیچاره کلا حمله میکردن
    دوستان بوتاس خیلی مواقع نشون داده که توانایی خیلی کارها رو داره
    اینکه در اختیار تیم هست و بعضی مواقع به همیلتون کمک میکنه اصلا نقطه ضعف نیست بلکه قدرتشه کمک به برابری با رکورد بی نظیر شوماخر افسانه ای با کمک این مرد داره انجام میشه خودخواهی و کله شق بازی به درد کار تیمی نمیخوره .اینرکورد به بوتاسم تعلق داره به عنوان مهره موثر مرسدس برای بدست اوردن این رکورد افسانه ای که قطعاااااااا تا سالیان سال کسی حتی بهش فکر هم نمیتونه کنه
    توجه داشته باشید رقابت ها روز به روز داره بیشتر میشه و بعد از همیلتون کسی رو فعلا نداریم که بخواد تا یکی دو سال اینده به قهرمانی جهان فکر کنه چه برسه به 7 یا 8 بار
    پس حمله های بی مورد خودتون رو از بوتاس قطع کنید کما اینکه اون کلا ادم بی حاشیه ای هست و بیصدا کار خودشو انجام میده
    ببخشید طولانی شد

    • Lecrec_fan

      2

      2

      منم شخصا همیشه دوستش داشتم واون رو یکی از مهره های قوی مرسدس میدونستم و شاید یکی از دلایلی که همچنان صندلیش رو در اختیار داره همین در اختیار تیم بودنشه. دلیلی هم که زیاد مورد علاقه اکثریت نیست اینه که عملکرد خوبش ثبات نداره و به قول طرفدارا لیاقت صندلی ماشین قدرتمندی مثل مرسدس رو نداره وگرنه اکثر راننده های فرمول 1 میتونن با این ماشین حداقل دومی رو بدست بیارن.

    • Lecrec_fan

      5

      2

      یه مثالشم سنگاپور پارسال. یه سوال میپرسم از همه بچه های فرمول 1 ایران.
      اگه شما جای بوتاس در سنگاپور 2019 در رقابت قهرمانی بودید و جیمز میومد پشت رادیو و میخواست که کند تر دور بزنید برای نتیجه بهتر تیمی، چند نفر اینکارو میکردن؟

      • Jingooz

        7

        2

        بنده خودم بارها و بارها تو اتوبان پیش اومده یه پراید زوار دررفته برای مشکی وحشی من چراغ زده ، به رسم معرفت و مهمون نوازی شل کردم رد شه بره ، مطمئن باشید یه جنتلمن مواقعی پیش میاد که همچین تصمیماتی بگیره همانند باریچ ، ماسا، جییو ، بوتاکس و …

      • LASER

        5

        4

        اگه جای بوتاس بودم ؟
        صراحتا میگفتم اگه میخوای منو بردارین بردارین
        ولی اگه لوییز خواست ازم سبقت بگیره هر دو dnf میشیم از من به شما پیشنهاد ایتز جیمز بره جای لوییز جون بگه اگه خواستی سبقت بگیری باید بعدش کنار تماشاگرا دست تکون بدی

      • LASER

        4

        2

        jingooz
        دوست عزیز کار سختی برام نیست اگه میخوای با ارکان فراری در تماس باشم شما رو پیشنهاد بدم که ی استعدادی در جیو دیدین که فقط خودش میتونه بگه
        همین جییو کبیر تا قبل از نیم فصل به عنوان ی راننده اضافی توی گرید بود

      • Jingooz

        1

        0

        عزیزم منظورتون از ارکان اگه جان الکانه که ممنون میشم برای بنده هم درخواست یه کلاه اورجینال + یه دونه از این کاپشن خفاشی قرمزا بفرمایید مطمئنم تو کشش مشکی وحشی تاثیر خواهد داشت…
        درخصوص جییوو کبیر هم نظر شما محترمه ولی متاسفانه اصلا برای مسئولین آلفا ، مهم نیست…

      • Mohammad44

        1

        2

        حاجی بوتاس تو رقابت قهرمانی بوده تو سنگاپور و ما خبر نداشتیم!!!!!! محض اطلاعت لوییس تا قبل سنگاپور 63 امتیاز از والتری جلوتر بوده و بعد سنگاپور 6 تا مسابقه بیشتر نمونده بود یعنی اگه همه رو اول میشد و لوییس سوم بازم لوییس سه تا جلوتر بود
        چند وقت بگذره میگن تو 2019 جلوی قهرمانی بوتاس رو گرفتن کنتور که نمیندازه

  35. Mehryar Salehi

    8

    0

    هر تقلبی که بوده درباره موتورهای فراری، امسال کاملا اثبات شده با وضعیت ۶ ماشینی که این موتور رو دارن! مرسدس و DAS کار عجیبی نداده، ۳ دهم نسبت به سال قبل بهتر شده زمانش که یه پیشرفت کاملا عادی هست.فراری هست که عقبگرد کرده.

    حداقل برای من لذتبخش بود این کوالیفاینگ چون ویلیامزی که سال قبل با ماشین هجدهم، ۱ ثانیه اختلاف داشت، امسال ۱۷ ام شد…فاصله به مرسدس هم مبنا باشه باز هم نزدیک به یک وانیه پیشرفت داشتن و این یه جهش بزرگیه.

  36. LASER

    4

    3

    من یکی هم که دیگه رد دادم
    از همون 2014 باید لوییز کامیلری میموندش حیف
    ولی دیگه بسه این بره ، اون بیاد
    بینوتو خودم طرفدارتم (البته بخاطر کارایی که با سب کردی هیچوقت ….) ولی بازم حالا که سب داره میره ، و فراری هم قهرمان بشه بعد از سب اون ذوق و اشتیاق رو ندارم ولی منتظریم ی فصل گند بزن دو فصل گند بزن ولی فصل سوم برگرد
    امیدوارم از فرصت استفاده کنی
    2019 : نیم فصل درگیری هایی که با آریوابنه داشتی
    2020 : با فصل قبل 1.5 فصل
    2021 : 2.5 فصل
    اخ 2022 : تغییر قوانینه پس همون بهتر که برت دارن

  37. KASRA-33

    5

    0

    ممنون از F1Iran بابت پخش مسابقه … واقعا اگر نبودید چیکار میکردیم ما ؟ 🙂
    در تصحیح جدول بالا خدمتون عرض کنم که مکس فردا با لاستیک [ مدیوم ] شروع میکنه نه سافت 😐

    • 17Sohrabsafari

      1

      3

      دوست عزیزم که اسم اکانتت mindblower هست حرفت متین ولی با یه کوالیفای نباید به تیم حمله کرد.ببخشید همش مثال های فوتبالی میزنم ولی تیم ملی اسپانیا توی جام جهانی 2010 با یه باخت فجیع کارشو شروع کرد و پیکه گل بخودی زد و همون تیم اومد و قهرمان شد.آیا باید هواداران باید تیم و پیکه رو با انتقاد و قضاوت سریع و زود هنگام تخریب میکردن.بذارین دوتا مسابقه برگزار بشه لااقل.منم انتقادهای شما رو قبول دارم ولی با یه کوالیفای بد نباید تیم و تخریب کرد.

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        عزیز جان درسته هوادارای لیورپول 30 ساله منتظر قهرمانین و هر بار هم تشویق می کنن ولی حداقل لیورپول به هواداراش خیانت نمی کرد و مدیریتش خراب نبود!
        ما هم الان داریم از مدیریت اسکودریا فراری اف یک تیم می نالیم نه از کارخونه فراری!

  38. 17Sohrabsafari

    2

    3

    دوست عزیزم که اسم اکانتت mindblower هست حرفت متین ولی با یه کوالیفای نباید به تیم حمله کرد.ببخشید همش مثال های فوتبالی میزنم ولی تیم ملی اسپانیا توی جام جهانی 2010 با یه باخت فجیع کارشو شروع کرد و پیکه گل بخودی زد و همون تیم اومد و قهرمان شد.آیا باید هواداران باید تیم و پیکه رو با انتقاد و قضاوت سریع و زود هنگام تخریب میکردن.بذارین دوتا مسابقه برگزار بشه لااقل.منم انتقادهای شما رو قبول دارم ولی با یه کوالیفای بد نباید تیم و تخریب کرد.

    • LASER

      2

      1

      فوتبال ی کار تیمیه و کاملا بسته به افراد داره
      نه تکنولوژی یا خودرو یا ….
      همیشه درباره فوتبال میگن
      “اونایی که عاشق فوتبالن میدونن فوتبال کار تیمیه”
      حتی اگه سب و چارلز فراتر از انتظار هم باشن میتونن sf1000 مرسدس رو به چالش بکشن؟
      ریس کمتر شانس بیشتر خودروی ضعیف تر شانس کمتر
      دیگه فرصتی نیست
      بینوتو هم در فراری باید بمونه
      ولی حسرتی بزرگی به دلمون گذاشتن که کسی تجربه شو نداره فقط میتونه ادعا درک کردن رو در بیاره

      • LASER

        1

        1

        منظورم با sf1000 فراری w11 مرسدس رو

    • THE MINDBLOWER

      2

      0

      دوست عزیز دوتا مطلب
      1. فرمول1 با فوتبال فرق زیادی داره، راهی که قراره فراری طی کنه تا برگرده جایی که بود از صوعود به اورست رو دست سختتره و چیزی که امروز دیدی اگه درست نشه(که سخته این فاصله با ردبول و مرسدس بسته شه) توی 2021 هم هست، حالا فکرشو بکن دوسال باید چه خفتی رو فراری بکشه، یه فراری فن اینو نمیخاد واسه تیم محبوبش مثل وقتی که یه پدر خدایی نکرده دست پسرش واسه اولین بار سیگار میبینه میدونه قراره اینده پسرش خراب شه و واسه همین عصبانی میشه(مثالی که زدم واسه طرفدارها مثل پدر کاربرد نداره ولی خواستم مفهوم رو برسونم).
      2. واسه مثل فوتبالی وضعیت فراری بیشتر شبیه اسپانیای 2014 هستش، تو خواب عظمت گذشته با تیمی که دیگه روحیه ای واسه جلو رفتن نداره و رقیبایی که سیری پذیر نیستن، ریس امروز مثل تحقیر 5-1 جلو هلند و خیلی بدتر از اون، اسپانیای 2010 از تیمی تشکیل شده بود که 2008 قهرمان شده بودن(با تغییر البته) و بارسا و رئالی که توی اوج بودن با دو نفر اول مربیگری جهان تو اون موقع، اون تیم نباید با تیم پراشتباه، پرحاشیه،فاقد مدیریت قاطع وجامع، پر از سیاست و ناکارامد فراری فعلی مقایسه بشه.

      • Mahmood.gh

        1

        0

        بیشتر ب المان جام جهانی شبیه
        ک دوره قبل قهرمان شد این دوره گروهی حذف شد

      • 17Sohrabsafari

        0

        1

        به نظر منم بینوتو باید بمونه‌.هر مدیری بیاد باز چند فصل طول می‌کشه تا کار دستش بیاد.فراری مثل پرسپولیس استقلاله حاشیه زیاد داره و مدیریتش سخته.هر مدیری بیاد هم دو سه فصل طول می‌کشه تا برنامه هاش به بار بشینه.البته بجز راس براون

  39. Abbas

    3

    3

    درود،به نظر من قضاوت یکم زوده،یکی دوتا مسابقه بعد همه چیز روشن میشه،شاید مثل سال پیش فراری ی روش متقلبانه دگ پیدا کرد امید داشته باشید

  40. muhamad

    1

    1

    از اون موقع ای که (نیم فصل پارسال)ماشینای فراری بررسی کردن که نکنه تقلب کرده باشن از اون به بعد فراری سکو نیورد
    واقعا تقلب هایی که کرده بودن اونارو به اونجا رسونده بود

  41. P1F1kimi

    3

    0

    به عنوان كسي كه از تيم هاي تاپ خودمو متمايل به فراري ميدونه ولي تا قبل اين حس بدي به مرسدس و راننده هاش نداشتم و ندارم اما اين سري كاريكه مرسدس كرد ماشين سال قبلشو داد به ريسينگ پوينت تا موي دماغ رد بول و فراري شه اصلاً جوانمردانه نيست!!بماند كه ريسينگ پوينت مستحق اين جايگاه نيست اونا تهش باس با آلفاتائوري و آلفا رومئو رقابت ميكردن!به نظرم فيا باس قانوني در اين باره تدارك ببينه اين انصاف نيست

      • P1F1kimi

        0

        0

        الان منظورتون به فراريه يا آلفا؟اگر دارين فراري با مرسدس مقايسه ميكنين به قول شما مرسدس كه بالا هست به حق هم بالاست،اين كاراش اجحاف در قبال ديگر تيم هاست ديگه اينكه ريسينگ پوينت ماشين تيم قهرمان سفارش بده كه نشد فرمول يك

    • mejo7925

      0

      1

      دوست عزیز مرسدس یک پیشنهاد دریافت کرده دیده خیلی خوبه اطلاعات ماشین فصل قبل رو میفروشم یک پولی بدست میارم این رو هم درنظر داشته باش که خود صورتی ها هم پیشرفت میکردند در هر صورت چون که بودجه گنده ای دارن ولی الان رعت پیشرفت رو بیشتر کردن

    • miladleclerc16

      0

      1

      آقا جان توتو و لارنس الان باهم شریکن تعجبی نداره بخوان به هم کمک کنن
      مرسدس پلنگ صورتی و انداخته به جون ردبول و فراری خودشم اون جلو 1 و 2 میکنه

      • P1F1kimi

        0

        0

        نمونه مشابهش تو فوتبال وقتي مالك يك باشگاه سرمايه گنده اي داشته باشه حق خرج بي حساب و كتاب نداره،اونجام ميتونه بياد بگه پولمه ميخوام تيمم پر كنم از ستاره ولي اونجا واسشون تراز مالي تعريف كردن تا در نهايت اين ورزش از بين نره اين بازي كه مرسدس و ريسينگ پوينت راه انداختن در نهايت دودش تو چشم كل فرمول يك خواهد رفت دوست عزيز شك نكن

  42. Nohed81

    7

    0

    یه فراری درستکار ، یه فراری کند هست، خیلی جالبه مشخص بود که راننده های فراری داشتن گاری هول میدادن، فردا تنها امیدمون سب و تایر هارد هست، تو شبیه ساز مسابقه با تقریبا ۲۰ دور رو 1/9 بود، نمیدونم والا این بینوتو *چی تو مغزش هست، موفق باشید

    • THE MINDBLOWER

      1

      0

      فراری سرعت رد شدن نداره، لعنتیا تو موستقیمی های پیست(3تا مستقیمی با 3تا DRS) خیلی کندن یجورایی مثل ردبول قدیم سب میمونه که وقتی پشت تیمای دیگه گیر میکرد سبقت گیزی سخت میشد

  43. امید نورمحمدی

    0

    0

    عالی بود. یک تعیین خط بینظیر. فراری بلاخره از SF1000 افسانه ای پرده برداری کرد!!! چقدر هوشمندانه ماشین ساختند واقعا. و چقدر شانس قهرمانیشون بالا رفته!!! بخصوص درخشش بینظیر لکلرک که شوماخر آینده است منو تحت تاثیر قرار داد. او تونست از استرول بهتر تمام کنه و یک رده بالاتر از استرول هم برای لکلرک و فراری افتخاری محسوب میشه.
    از سب هم که هیچکس انتظار نهایت تلاش نداره و پدر متیای لکلرک هم که گفت بخاطر کرونا و سقف بودجه مجبور شدیم با سب تمدید نکنیم. عجب دلایل منطقی و درستی. بخصوص برای تیفوسیها اینجور منطقها جواب خواهد داد. اونا بلاخره بهتر از همه درک میکنند.
    فراری امسال با تک راننده خودش لکلرک همه را شکست خواهد داد. ماشین در شان تک ستاره آسمان تیفوسی بود و بقول گزارشگران وطنی بازهم سب را تایمگیر کرد!!! و چقدر هم این موضوع مهمه و با ارزش! اصلا چه دلیلی داره فراری با بقیه مسابقه بده؟! قهرمانی برای تیفوسیها یعنی اینکه ببینند کدوم راننده توی تعیین خط بهتر عمل میکنه؟! اونم نه بین همه تیمها بلکه بین خودشون دوتا!
    سالها بود انقدر از تماشای تعیین خط لذت نبرده بودم و من هم میخوام به جمع کسانی بپیوندم که با عدم تمدید فراری با سب جشن گرفتند. یکی از دوستان تیفوسی اشاره کرده بود که میلیونها ایتالیایی و تیفوسی در سرتاسر جهان با خبر رفتن سب از فراری جشن گرفتند! من باور نکردم ولی امروز متوجه اشتباه خودم شدم.
    هر کس سب فن هست و به این قهرمان 4 دوره جهان که حسرت یک قهرمانی دیگه را بدل آلونسو گذاشت علاقه داره باید بخاطر نبودن سب در سوپر تیم تیفوسی جشن بگیره…
    حالا برسیم به حاشیه های تعیین خط!!! بوتاس یک دور معمولی زد و رکورد پیست هم خیلی متوسط شکست و خیلی شانسی! به بازه 1.02 ها وارد شد. همیلتون میتونست تایم اونو بهتر کنه ولی یک اشتباه کوچک اجازه اینو نداد. بعد از این دو راننده تیم معمولی مرسدس با ماشین زشتشون!!! نوبت مکس بود با 0.6 اختلاف!!! واقعا مرسدس به کجا داره میره؟ یواش یواش دارن از کره زمین خارج میشن!
    خارج از شوخی آیا کسی را میشناسید که مرسدس این فصل را تحسین نکنه؟! بتونه تحسین نکنه؟ مرسدس و دو راننده خارق العاده اش مرزهای سرعت و زیبایی و تکنولوژی را باز تعریف کردند.
    و فراری با دنده عقب داره از اون طرف مرزهارو جابجا میکنه!!! مگه میشه راننده اییکه فصل قبل در همین پیست رکورد زده بود و پول پوزیشن گرفته بود یکسال بعد اینچنین اسیر نوریس و پرز و … بشه؟ آیا مشکل فراری فقط سب بوده؟
    اشتباهات فراری تبعاتی خواهد داشت و مدیران این تیم باید پاسخگوی هواداران باشند. تصمیم عدم تمدید با سب عجولانه و تحت فشار گرفته شده و تیمی با این وضعیت ماشین خودشو از تجربه یک راننده بزرگ برای بهبود شرایط محروم کرده. رفتن سب با این شکل حتما به فراری بیشتر آسیب خواهد زد و این تازه شروع ماجراست…

  44. Mehdi

    0

    0

    سلام تقدیم به کسایی که میگن فراری کنده و بعضیا حس قوی داشتن که میگفتن فراری پنهان کاری‌کرده

    این نظرات فک کنم واقعا واقعیه چون شما اگ دقت کنید فراری خودش گفته واسه این مسابقه بروزرسانی نخواهد آورد و ما از این نتیجه نباید شگفت زده باشیم که چرا فراری اینطوری شده معلومه دیگ خودشون هم از قبل گفتن ولی تیمای دیگ اوردن اپدیت های جدید رو
    بعد یه چیز دیگ که تو دیده خیلی خیلی
    زمام های تمرین دوم و سوم لوئیس و والتری تقریبا یکیه و تو تعیین خط دو ثانیه سریعتر میشن ولی فراری ها با همون ماشین قدیمی زمان تمرین دوم و سوم لوئیس و والتری رو میزنن
    حالا شما حساب کنید اگر فراری بروزرسانی می اورد

  45. آرمان رادمان

    1

    1

    چقدر حیف که فصل کاملی نداریم تا عملکرد W11 رو در تمام پیست ها ببینیم. اگر مرسدس سال قبل برای ۷۰٪ از مسابقات مدعی بود، این عدد میتونه امسال خیلی بالاتر باشه.
    عملکر نوریس و تیم مکلارن هم جالب توجه هست.

    نکته بسیار جالب، فاصله زمانی پرز و آلبون هست.

  46. Karim

    0

    0

    سلام
    یه سوالی داشتم از دوستان، با توجه به اینکه شب از ۱۱ استارت میزنم احتمال داره از مدیوم یا هارد استفاده کنه تا مدت زمان بیشتری بیرون بمونه؟(چون روی سافت بنظر پایداری لازم رو نداشت، البته این نظر شخصی بنده هست) و یا اینکه از همون اول با سافت شروع میکنه؟متشکرم.

  47. miladleclerc16

    0

    0

    ماشین امسال فراری خیلی داغونه
    اختلاف مرسدسا با رکورد پارسال خیلی خیلی کمه
    مکسم که اصلا نتونست رکورد و بزنه
    کاش همون ماشین پارسال و میاوردن به نظرم بهتر نتیجه میگرفتن
    فقط میدونم که راننده ها هیچ تقصیری ندارن
    همش به خاطر ماشین افتضاح فراریه

  48. 17Sohrabsafari

    1

    0

    مهریار صالحی عزیز شدیدا باهات موافقم.با یه کوالیفای بد اونم اولین کوالیفای فصل نباید کل تیم و زیر سوال برد.هوادار واقعی باید صبور باشه.فیا خیلی بلاها سر فراری آورده هر تیمی بود همون ۷ سال پیش که موتورهای هیبرید و آوردن کنار میکشید.پارسال توی کانادا به فال جریمه میدن همون اتفاق شایدم بدترش توی اتریش میفته اما به سود فراری کار نمیکنن و جریمه ای به ردبول نمیدن.

دیدگاه خود را بیان کنید