فرمول یک ایران  – دنیل ریکاردو توانست پیروزی مسابقه فرمول یک ایتالیا 2021 را از آن خود کند و شاهد شویی راننده مک لارن در کنار لندو نوریس در مونزا باشیم.

سرجیو پرز به عنوان سومین راننده از خط پایان عبور کرد اما پنالتی پنج ثانیه ایش او را در رده پنجم قرار داد و والتری بوتاس به همراه چارلز لکلرک در رده های بالای او قرار گرفتند.

مهم ترین اتفاق مسابقه در دور 27 رخ داد، جایی که مکس ورشتپن و لوئیس همیلتون در شیکین ابتدایی با یکدیگر برخورد کرده و از مسابقه کنار رفتند.

جدول مسابقه فرمول یک ایتالیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1دنیل ریکاردومک‌لارن
2لندو نوریسمک‌لارن+1.747
3والتری بوتاسمرسدس+4.921
4چارلز لکلرکفراری+7.309
5سرجیو پرزردبول+8.723
6کارلوس ساینزفراری+10.535
7لنس استرولاستون مارتین+15.804
8فرناندو آلونسوآلپین+17.201
9جورج راسلویلیامز+19.742
10استبان اکونآلپین+20.868
11نیکولاس لطیفیویلیامز+23.743
12سباستین فتلاستون مارتین+24.621
13آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+27.216
14رابرت کوبیتساآلفارومئو+29.769
15میک شوماخرهاس+51.088
-یوکی سونوداآلفاتائوری-
-پیر گسلیآلفاتائوری-
-نیکیتا مازپینهاس-
-مکس ورشتپنردبول-
-لوئیس همیلتونمرسدس-

444 دیدگاه

  1. DavidKame

    40

    12

    Bravo McLaren
    Bravo Daniel
    Bravo Lando
    Gratzi Daniel
    قابل توجه دوستان که میگفتن مکلارن به مرسدس باج میده
    دنیل به فرمش برگشته و هیچ کس جلودارش نیست حدودا
    لطفا یه زحمتی بکشید و دوستانی که نهایت از چند سال پیش که مکلارن اوضاع داغونی داشت فرمول رو دنبال میکنند تاریخچه این تیم پر افتخار رو گوگل کنید مکلارن بزرگ به کسی باج نخواهد داد
    خیلی ناراحت کننده است تیمی با این افتخارات با این رانندگان افسانه ایی( با رهبری سنا )
    طرفداران کمی داره همینطور ویلیامز
    عزیزان من هیچ اعتقادی به پیشبینی و اینجور چیزا ندارم ولی تا حالا دوبار حس ششمی که قبل مسابقه داشتم رو باهاتون به اشتراک گذاشتم و هر دو کاملا بدون کوچکترین خطایی درست دراومده جالبه
    به نظرتون اگه تصادف بین لویس و مکس پیش نمی آمد مکلارن باز هم یک و دو را داشت؟
    به نظر من که باز هم میتونستن یک و دو بکنن این اتفاق فقط به نفع فراری تموم شد
    و در مورد اتفاق مکس و لویس کاملا مکس مقصر بود حسابی تمرکز رو از دست داده بود و این رفتار ها هیچ کمکی به قهرمانیش نمیکنه
    مکلارن پیش به سوی قهرمانی 2022

    • Moli 44

      65

      22

      چقدر این مکس خودخواه هست ، با ماشین رفته رو مرسدس بعد میگه به من راه نداد چطور همه باید به تو راه بدن تو نباید به کسی راه بدی؟؟ راننده گوشت تلخ تر از این بشر وجود نداره

      • محمد یاسین

        19

        18

        خودتو ناراحت نکن البته این چیزی از اشتباهات مکس کم نمیکنه

      • Hamoon

        24

        44

        دیگه اینقدم نباید تند رفت در رابطه با مکس
        مسابقه سر قهرمانی جهان کسی ب کسی باج نمیده
        ولی از پیت استاپش خیلی عصبانی بود
        در کل برخورد طبیعی پیش میاد

      • Mohammad

        17

        4

        دوستان، اطلاع دارید چرا اینقدر ماشین های فراری از مرسدس و ردبول و مکلارن عقب تره؟ ایا تغییر میکنه؟

      • mohammad

        44

        12

        همیشه گفتم این همون مدمکسی هست که با همه تصادف میکنه این یکی دو سال هم کمتر تصادف میکرد واسه این بوده که با کسی در رقابت نبوده وگرنه موقع رقابت همینه
        به قول فوتبالی ها توپ رد شد بازیکن رد نشه

      • mohammad

        6

        11

        محمد یاسین ایول :)))))))

      • ferarri

        33

        7

        همیشه توی مونزا آشوبه .
        چجوری لکلرک با این ماشین فراری که به وضوح از مکلارن ضعیفتر بود فاصله بعد از سیفتی کار دوم نگه داش؟
        واقعا پافشاری مکس الکی بود . میتونس تو کفی بین دو تا پیچ راحت سبقت بگیره .
        هیلو هم واقعا موثر بود وگرنه ماشین روی سر همیلتون بود .

      • mrz_ir

        33

        3

        خدایی با اینکه تصادف داشتیم
        ولی این مونزا عجب پیستیه
        بر عکس پیست هلند
        چهار تا سبقت دیدیم
        ای کاش همه پیستا همین شکلی بودن
        چهار تا پیست مثل موناکو و هلند و… حذف بشه اینجور پیستا بیاد جاش خوب میشه

      • Danyal_5

        15

        4

        الان که فایل رادیوی مکس در اومده گفته
        That’s what you get when you don’t leave the space

      • ايزديار

        29

        6

        همیلتون خیلی حرفه اییه
        نگاه کنید بعد از تصادف ،
        مدام دنده عقب رو میگرفت بلکه ماشین در بیاد
        صبر کرد مکس پیاده بشه و یکم ماشین سبک بشه
        باز دنده عقب رو امتحان کرد
        البته ماشینش اسیب دیده بود ولی اگر ماشینش در میامد….

        تفاوت تجربه رو بعد از تصادف دیدیم.

      • Best

        9

        2

        ای درود

      • Saeedreza

        12

        41

        میخواستی دو دستی پیاده شه به همیلتون فرش قرمز پهن بکنه
        بعضی‌ها اصلا ندیده دارن ساز خودشونو میزنن تو این برخورد مقصر همیلتون بود نه مکث بخاطر اینکه ، مکث قبل پیچ از همیلتون رد شده بود پیچ مال مکث بود
        عادت همیلتون اینه کم آوردی بزن به حریف
        دفعه پیش ۲۶ امتیاز بدس اورد این دفعه داشت جون خودش رو به فنا میداد

      • Parsa911

        20

        3

        SAEEDREZA چطوری الان بازم همی باعث تصادف شد؟ مکس رو ماشین همی اومده و برای مسابقه بعد ۳ رده پنالتی گرفت بازم میگید مدمکس درست رانندگی میکنه؟

      • L.H 44

        11

        2

        ردبول دیگه شورشو در اورده فکر کردن اقای هورنر لات رو دارن باید وحشی و با دندون مسابقه بدن

      • Amirali

        9

        1

        سعید رضا جان
        این جمله غلط شما ناشی از ندیدن صحنه است.دوباره نگاه کنید و بعد متوجه میشید مکس هیچوقت جلوتر از لوییس نبود در پیچ.همیلتون هم داشت راه خودش رو میرفت و قانون اینو میگه که وقتی جلوتری نیازی به گذاشتن فضا برای راننده پشت سری نداری.و مکس باید اونجا طبق قانون ترمز میکرد هرچقدرم هم که عقب میفتاد.ولی نکرد و رفت رو سر لوییس در صورتی که لوییس هیچ نقشی در این تصادف نداشت.لطفا یکم درست صحبت کنید.

      • amin1360

        1

        0

        ای گفتی خدایییی

      • mrz_ir

        43

        10

        دم هایلو گرم که مکس لوییسو نکشت.
        خوشم میاد که لوییس گاز میداد ازاد بشه اخه دی ان اف بعد از 63 مسابقه بود
        این مسابقه خیلی چیز ها بعد از مدت ها بود
        یک دو مکلارن بعد 11 سال
        برد مکلارن بعد 9 سال
        اولین یک دو امسال
        برد ریکیاردو بعد سه سال
        بالاترین رده لندو
        دی ان اف لوییس هم که بالا گفتم و ….
        و بوتاس هم که معرکه بود از 19 شروع کرد و سوم تموم کرد
        همین که ریسک سبقت از پرزو نکرد دمش گرم
        باعث شد که مکلارن ها یک دو بکنن و خودشم به حقش برسه.
        چون ردبولا حساب کتابی ندارن پرز میزد بوتاس بنده خدا رو دی ان اف میکرد .
        (نمیدونم چرا بعضی وقت ها راننده های ردبول حس لوگو ردبولو میگیرن!)
        فقط حیف ساینز که نتونست فاصله ای که دور 48 داشت با پرز رو نگه داره که پرز قل بخوره بره ششم و فراری هم یه 4-5 خوب داشته باشه

      • SIAMAK

        34

        3

        بعضی وقتها زیادی عاقلانه کارکردن ساینز حوصله ام رو سرمیبره . هنوز جوونه ، نباید عین پیرمردها رانندگی کنه !!

      • رضا

        29

        1

        عجب تراژدی ای شد این مونزا
        دوتا پیت استاپ بد ببین چه افتضاحی به بار آورد!!!
        بنظرم این برخورد امروز باعث میشه رقابت داغتر و داغتری تا آخر فصل بوجود بیاد
        واقعا تقابل لوئیز و مکس امروز به اوج خودش رسید

    • Amirali

      49

      13

      تبریک میگم بهتون دوست عزیز.برای مکلارن و دنیل خوشحالم چون یکی از تیم ها و راننده های محبوبم هستن.
      راننده های ردبول هم انگار سر رانندگی وحشیانه با هم کورس گذاشتن.یکی هم از یکی طلب کار تر.دلم میخواد بدونم مکس اگر تو ماشین لوییس بود چه بلوایی درست میکرد!قطعا برای مسابقه بعد گرید پنالتی داره و احتمالا موتور بعدی هم همونجا میذارن که اثر گرید پنالتی رو بشوره ببره.
      یکسری از طرفدارای مکس احتمالا میگن لوییس،روباه پیر اومد روح مکس رو قبضه کرد تا نتونه واکنش بده واقعا راننده نامردیه.
      امیدوارم حداقل قبول کنید مقصر تصادف به طور واضح مکس بود.پرز هم که مسابقه لکلرک رو ((دوباره)) نابود کرد.واقعا چرا تیم هیچ تذکری به اینا نمیده؟

      • Amirali

        39

        10

        جفتشون هم میگن به ما فضا نداد.واقعا مرز های پررویی رو جا به جا کردن!
        انگار هماهنگ میکنن که اگر زدی سریع بگو فضا نداد.

      • Hamoon

        33

        3

        اقا پرز واقعا امسال افتضاح شده سبقتاش
        اخه این چه سبقتی بود از لکلرک گرفت

      • Amirali

        31

        4

        شما که طرفدار فراری ای به سبقت پرز بیشتر ایراد میگیری،منم که طرفدار لوییس و مرسدس ام به سبقت مکس.ولی جفتشون افتضاح بودن و هیچ توجیهی نداره واقعا.

      • SIAMAK

        30

        5

        همش منتظر بودم موقع سبقت پرز از لکلرک ، شارل انتقام دوبار شیطنت قیلی پرز رو بگیره و بلائی سرش بیاره !
        ولی مثل اینکه لکلرک عاقلتر و موقعیت سنجتر از این حرفاست !

      • mrz_ir

        22

        4

        سیامک جان چیزی که حیف شد این بود که بعد پنالتی پرز
        ساینز هم مثل دور های 48 واینا خودشو نزدیک پرز نگه داره که حیف شد
        پنجم برای پرز و ردبول واقعا زیاد بود

      • Who.am.i

        10

        38

        احسنت همینطوری ضجه بزنین
        درصورتی که هردو راننده مقصر بودن تو این تصادف لوییس که واقعا راه مکس رو بست حالا چه میخواست تلافی دور اول رو دربیاره یا سهوا این کار رو کرد و مکس که برای تلافی این حرکت لوییس فرمون رو به سمت لوییس کج کرد
        به نظر من هردوی راننده ها باید جریمه بشن چون هردو مقصر بودن

      • SIAMAK

        21

        12

        پنجمی پرز کوفتش باشه ! :((

      • ...m6...

        31

        5

        اگر جاشون جابه جا میشد ورشتپن یه سرم از تو جیبش در میاورد شروع میکرد مظلوم بازی و اه و گریه
        واقعا هیلو نبود الان لوییس بین ما نبود

      • بوتاس فن!!!

        23

        3

        به به!!چه مسابقه ای داد بوتاس!! از اخر اومد سوم.از اخرین غرش های شیر فنلاندی لذت ببرید

      • Sebmm

        4

        21

        چقد باحالین شما
        بعد سیلور همه مکس فنها همین حرفارو در مورد لوئیس میگفتن والان قضیه برعکسه و اوضاع عجیب غریبه
        مکس هنوز تکون نخورده بود تو کاک پیت سریعا گفت اگه فضا ندی این میشه….. اونموقع مکس(سیلوراستون) تو کاکپیت از هوش رفته بود و لوئیس سریع گفت پیچ مال من بود و جلوتر بودم عجب چرخش روزگاری و بگذریم
        ایمان دیروز رو ب جیو پس میگیرم فک کنم خودشم مقصر نبود
        فتل نمیدونم چیکار کردن با ماشین تو هلند ماشین ب زور با الفا میره
        بوتاس کاش همیشه اینطور بود
        نق نق مرموزانه ی نوریس… از برگشت دنی خیلی ناراحت بود و با نق نق مرموزانه میخواست کاری کنه ک تیم رده ی ریکی رو بهش بده انگار یادش رفته کانگورو پرش های بلند رو از همین جمعه ای ک گذشت استارت زده… دیگه با دنی فراری رقیب حساب نمیشه
        اونقدرایی ک فتل حرصم میداد دنیل حالمو خوب میکرد

      • arminak

        20

        2

        امیرعلی جان وقتی یکی مثل هورنر همیشه طلبکار پشت تیم همین میشه دیگه
        یعنی راننده های ردبول به یکی شلیک هم کنن هورنر میاد میگه تقصیر طرف مقابله جا خالی نداد !
        کلا میگه بزنین بقیش با من

      • Amirali

        22

        4

        ضجه بزنیم؟فکر نمیکردم از این دست تین ایجر های سطح پایین اینجا داشته باشیم.
        دوست عزیز لوییس جلوتز بود.در کل اون پیچ یک لحظه هم مکس جلوتر نبود.مکس حق نداشت راه رو ببنده روی لوییس چون پیچ مال لوییس بود.لوییس کاملا حق داشت مکس رو ببنده.اینا دیگه واضحات رانندگی هستن.تعجب میکنم چطور افرادی مثل شما انقدر راحت نظرات گهربارشون رو اظهار میکنن.
        مهدی جان خدمتت عرض کنم که سیلور استون مکس آیندش دست خودش بود،میتونست پیچ رو عریض طی کنه و از برخورد جلوگیری کنه،ولی گرفت رو لوییس.همونجا هم هنوز نمیتونم مقصر رو مشخص کنم برای خودم.ولی اینجا لوییس کاملا پیچ رو از آن خودش کرده بود.اصلا اینجا با کاپس متفاوته.یک شیکینه!تو پیچ اول و دوم یک لحظه هم مکس جلوتر نبود.اصلا هیچ راننده ای تو اون شرایط به خودش حق نمیده وقتی ماشین جلوشه فرمون رو بگیره رو ماشین جلویی.
        واقعا راننده ها باید بابت رانندگی در پیستی که پرز و علی الخصوص مکس حضور دارن حق توحش بگیرن تا حق مطلب ادا بشه.

      • akilis

        5

        2

        چون کاملا یه دستور تیمی این حرکت.
        بزن 5 ثانیه جریمه شو !
        فاصله باز کن 5 ثانیه رو بشوره ببره!

      • Sebmm

        4

        1

        امیر علی راحته تشخیص بعد اینکه کارشناسا گفتن… فقط قبول کردنش یکم سخته اونجا پیچ مال مکس بود و باید میکشید رو لوئیس خواهشا ضو و نقیض حرف خودت رو نزن…. ولی اینجا پیچ کاملا برا لوئیس بود و حق داشت عرصه رو تنگ کنه مث کاری ک تو تایمگیری سرعتی مکس با ریکاردو کرد تو همون پیچ همون دور اول استارت…. خیلی اسونه اونجا لوئیس مقصر بود و اینجا هم مکس

      • Amirali

        4

        3

        سیامک خان شارل جوان شما هم از 2019 عاقلانه تر برخورد کرد.

    • محمد امین

      12

      22

      عجب ریسی رقابتی بود واقعا همه چی داشت
      اول از همه تصادفی که بین لوییس و مکس شکل گرفت ، تقصیر هیچکدوم نبود ، مکس اونجا ترمز کرد ، و چرخ عقبش رفت روی چرخ عقب لوییس و ماشینش پرت شد ، هرچند جفتشون یکمی سخت گرفتند اما مقصر خاصی نداشتیم
      تبریک به مکلارن ، واقعا امروز بهترین ماشین رو در خط مستقیم داشتن ، دنی خیلی خوب استارت زد و ریکاوری کرد و با یکم چاشنی شانس یک و دو رو گرفتن ، بوتاس واقعا خوب بود ، خودش رو خوب رسوند و به نظرم چیزی کم نذاشت و سکو هم گرفت 
      فراری ها واقعا منو شگفت زد کردن ، هردوشون پیس ماشین بوتاس رو از می‌دادن و استراتژي خیلی خوبی هم پیاده کردن و در آخر ۴ ام و ۶ آن شدن  ، حدود ۱۲ امتیاز در جدول قهرمانی عقب افتادیم ، اما قطعا قابل جبران هست
      ماشین مرسدس در تعقیب کردم مشکل داشت مخصوصا وقتی بوتاس میخواست پرز رو رد کنه
      الونسو ریس خیلی خوبی داد و بهتر از اوکون بو همه جوره ، اما از اونسمت ، استراتژي استون برای فتل مزخرف بود و بدشانسی آورد و خودش هم خسته بود کلا
      لطیفی جلوی راسل بود و در کل استارت خیلی بهتری داشت اما نفهمیدم چی شد رده از دست داد
      مسابقه ی خیلی پرهیجان بود واقعا از هیجان سر درد گرفتم ، تا باشه از این ریس ها

      • Hb53865

        19

        4

        چشم بسته غیب گفتی همه صحنه رو دیدن تقصیر هملتون بود مشین مکس رو بلند کرد گذاشت رو سرش !عجب نامردیه این همیل!!!

      • ali

        19

        2

        آقای محمد امین تقصیر هیشکی نبود که اشتباهه برادر من من لوییز فن نیستم مکس فنم نیستم ولی خب عین روز روشن بود که تقصیر مکس بود فیا هم سه رده پنالتی داد
        کلا نمیدونم ردبول به

      • armin

        2

        1

        سب خسته نبود ،تو پیچ یک اقایه استرول که هفته پیش سب با اینمکه میتونست ازش سبقت بگیره چون دور اخر بود و‌تاثیری نداشت نگرفت ،پوشش کرد بیرون و بال جلوشو داغون کرد بعد نوبت اوکون ،کوبیتسا رسید که دوباره بزنن هش و اخریشم میک بود که فلورشو داغون کرد.رادیویه اخر مسابقش میگه بال جلو و عقب داغون بود و مسابقه همون دور اول برایه من تموم شد.سب تو دور اول ۴ رده گرفت که لنس گرفت روش.

      • mohammad

        12

        4

        چه هنرمندانه چه کنترل شده

      • هومن

        0

        0

        اول شد بهترین راننده شد و fastest lap هم زد!

    • Ali Hosseini

      32

      6

      الان مارکو و هورنر میگن چه معنی داره وقتی مکس از ماشین در ارتفاع 1.5 متری پیاده شده، دنیل ریکاردو خوشحالی میکنه؟ فاصله 1.5 متر بوده 1.5 متر! رفتار غیر اخلاقی بوده.

      • Fastboy 44

        32

        9

        و همینطور یه ریس بن برای اینکه مکس بعد تصادف بازم گاز داد و عین چی سرشو انداخت پایین و ندید لوییس تو چه شرایطی بود
        به هرحال تقصیر لوییسه
        این به قانون پایستگیه!

      • mrz_ir

        24

        4

        اره واقعا
        نمیگن که هایلو نبود لاستیک مکس لوییسو درجا کشته بود

      • Hamoon

        29

        8

        فست بوی
        با این قسمت حرفت خیلی حال کردم
        “سرشو انداخت پایین و ندید لوییس تو چه شرایطی بود”
        هیلو نبود لوییس رفته بود
        یه نیگا مینداختی ببینی زندست طرف کمک نمیخواد ایا !!

      • Esmaeil_5

        21

        4

        بخوان جریمه کنن مکسو منطقیه که بخاطر گاز دادنش تو اون حالت جریمه ش کنن لاستیک لبه هیلو بود و نزدیک سَر لوییس ،خیلی خطرناک بود صحنه.
        اگه سوارش هم نمیشد چون لوییس یکم جلوتر بود مکس تو شکمش میرفت و احتمالا یکیشون DNF میشد .

      • ...m6...

        30

        4

        بابا تایر رفت رو سر لوییس، لوییس سرش خم شده بود عکساش هس برید ببینید… واقعا ترسناک بود

      • pejman

        25

        7

        یعنی رسما لوییس شانسی زنده موند و هیلو جونشو نجات داد ما هیچی نمیگیم بعد طرفداری ردبول سر انگلستان که در مقابل این هیچ بود و لوییس داخل پیچ بود و مقصر نبود جرمون دادن

      • In The Dark

        6

        18

        آقا این قضیه اگه هیلو نبود مکس لوییس رو کشته بود دیگه چیه؟؟
        این صحبت های خیلی احساساتی جایی نداره توی فرمولا وان
        جوری میگید انگار هیلو جلیقه ضد گلوله بود و مکس هم با تفنگ واستاده بود جلوی لوییس شلیک میکرده بهش!
        خب هیلو کارش همینه که توی تصادفات به راننده ها آسیب نرسه؛ و وقتی هم اتفاقی رخ میده فارغ ازینکه کی مقصره، هیچکس نمیدونه حرکت ماشینها چجوریه و به کی ممکنه اسیب برسه!

        هم توی تصادف سیلوراستون یه عده زیاده روی کردن هم الان این اتفاق داره میوفته!
        حس میکنم علاوه بر رقابت لوییس و مکس بازار رقابت کامنت های غیر منطقی طرفداراشونم داغه!

      • Danial

        7

        1

        علی جان اول صبح خیلی خندیدم دمت گرم خیلی خووووب گفتی :))))))

      • B A H A D O R

        9

        1

        تو سیلورستون همیلتون حال مکسو پرسید ،اما اینجا همه دیدید
        فرق قهرمانان و مبتدیان
        سب چطور رفت کنار نوریس و جویای حالش شد
        همیلتون تو سیلورستون بعد برخورد حال این نچسب و پرسید
        اما اینجا از ماشین پیاده شد وراهشو کشید رفت حتی نگاه نکرد که در چه وضعیتی هست لوییز
        رفتارهای کودکانه و مبتدیانه.عوضش میگه وقتی فضا ندی اینطور میشه
        آره تو خوبی پسر

    • Seb the great

      21

      3

      جونم ریکاردو جونم نوریس جونم مکلارن جونم سایدل جونم براون جونم تک تک مکانیکا دم همتون گرم چقددددد لذت بخش بود عالی بود این مسابقه
      چ میکنه بوتاس پرزم خفن بود
      راجب مکس و لوییسم نظری ندارم و ب نظر استیوارد ها احترام خواهم گذاشت ولی بنفع مکس شد چون احتمالا لوییس با ماشین سریعتر و لاستیک نرمتر جلوی مکس تموم میکرد
      همه تیم ها پیشرفت کردن الا استون….
      امیدوارم ۲۰۲۲ ماشین خوبی بدن خیلی ناامیدم
      سبم گیر یه ناشی ب اسم استرول افتاده هیچ راننده با همتیمیش کاری نمیکنه که ۴ رده از دست بده واقعا تعجب میکنم
      از اون ور اکون
      اینبارم کوبیتسا و شوماخر
      سبم بعد المان ۲۰۱۸ سب نشد…..
      بیچاره لکلرک هرکی بهش رسید ازش رد شد فراری باید فکری ب حال موتور کنه
      ولی درمجموع خیلی ریس خفنی بود.

      • mn.a

        10

        6

        با توجه به اینکه آلفاتائوری هیچ امتیازی ازاین مسابقه نصیبش نمیشد استون بهترین فرصت رو داشت تا فاصله امتیازش رو کم کنه یا حتی پیشی بگیره. اما لنس خراب کرد. پیچ رو برید و استارت خوب سب رو خراب کرد. بعدم دیگه دیدید اوکون و میک رو و حرکات ناشیانه کوبیتسا که از آنبردشون باید ببینید چون کارگردان تلوزیونی مسابقه نشون نداد.

    • NICO ROSBERG-06

      27

      8

      زبانم قاصره از پیدا کردن جمله مناسب برای این مسابقه 😶😑
      اصلا ردبول معلوم نیست داره چیکار میکنه،انگار هورنر بعد از سیلوراستون وبرخورد ریس بعد بوتاس که به هردو ردبول ضربه زده،به مکس و پرز دستور انتحاری داده و گفته ازین بعد اگه ماخارج شدیم مرسدسم باید خارج بشه😐 یه نفرباید با هورنر صحبت کنه،برخورد مکس و لویس و ک مشخص بود بالاخره بعد از سیلوراستون مکس هرگز جلو لویس کوتاه نخواهد آمد و شک نکنین بازم ادامه داره این داستان ،فقط خدارو شکر لویس الان زنده ست،وای خدا کف ماشین و همه وزنش بعدم لاستیک عقب راستش رو سر همیلتون پیاده شد و به نظرم باید به کسی که قانون استفاده از هیلو رو تصویب و اجرا کرد یه جایزه بزرگ بدن..پرام ریخت وقتی ردبول مکس و تو لویس دیدم😬😬😬😬 بخیر گذشت ،شکرخدا.پرزم خیلی خشن بود مخصوصا عبوری که لکلرک انجام داد و جریمه هم شد..اما مقصر اصلی این ماجرای مکس ولویس اون گاراژ مرسدس بود که انکار هر وقت تو موقعیتهای حساس قرار میگیرن چلاغ میشن..حتی بجای اون 4ثانیه اگه 3و8دهم هم میزدند پیت لویس و،این اتفاق نمی‌افتاد چون من فکر میکنم لویس میتونست بااین مرسدس برنده مونزا بشه
      اول که یک تبریک بزرگ تقدیم دنیل ریکاردو میکنم و فن هاش،از نتیجه ای ک مرسدس گرفت خوشحال نیستم اما اگه قرار بود غیر از مرسدس انتخابی داشته باشم برای برد مونزا،همین دنیل و ترجیحم بود و اندازه ای که خوشحال شدم از برنده شدن این پسر،ازبرد هیچ راننده دیگه ای خوشحال نمیشدم،قشنگ تو تمرینات و سرعتی و خود ریس،نشون داد که دنیل نسخه 2018شو رونمایی کرده امیدوارم بازم دنیل و توهمین لول ببینیم،وبااین نتیجه مک لارن قشنگ خودش و کند از فراری،فراریام خوب بودن ولی دیگه کی فکرش و میکرد مک لارن امروز44امتیاز بگیره توخونه فراری.
      راننده روز فقط ریکاردو،ونوریسم عالی عمل کرد امروز و که البته دفاع پرز و نباید از بوتاس نادیده گرفت که بوتاس تمام مدت پشت چکوداشت زمان و لاستیک از دست می داد..گرچه از آخر اومد و با جریمه پرز،سوم شدوالحق بعداز دنیل،ولتری انتخاب خوبی میتونست باشه برای بهترین راننده.
      دیروز آرزو کردم کسی از مسابقه دی ان آف نشه،امروز همه دی ان آف شدن😐🙄
      به آلونسو وطرفداراش تبریک میگم و راسلم خوب عمل کرد و سب هم مثل دیروز بدشانس بود اون جریمه اوکون بخاطربرخوردش با سب کاملا حقش بود،به نظرم خیلی کارش خطرناک بود گذشته از این ضربه وحرکتی هم که روی سب زد زشت بود.راجع به جیوی کبیر هم همه دیدیم،ترجیح میدم چیزی نگم بخاطر مراعات دوستان طرفدارش.به هرحال ریس از چیزی که فکرش و میکردم خیلی بهتر بود،تبریک میگم به هرکسی که از نتیجه راننده موردعلاقش رازی بود امروز
      شب همگی خوش

      • NICO ROSBERG-06

        9

        5

        اصلاح میکنم،پاراکراف اول(راجع ب پرز،،عبوری که از لکلرک انجام داد وحریمه هم شد)

      • ایرن

        17

        3

        به قول اونی که میگفت ماستا رو چرا میریزی توی خورشتا اینجا باید گفت:
        مکس ردبولا رو چرا ریخت توی مرسدسا.

        اون لحظه ای که لاستیک عقب میخواست بخورده توی هیلو کلی فیبر کربن از زیر خودروی مکس ریخت توی کاکپیت مرسدس.

      • NICO ROSBERG-06

        18

        3

        از پیت ۱۱ثانیه ای ردبول حرف نزدم،چون اونقدر فاجعه بود که دیگه اصلا جای حرف زدنی نگذاشت،(هذا شئ ٱ عجیب)عجیب بود واقعا🤔

      • mrz_ir

        20

        6

        حرکت اوکون روی سب که اوکون پنالتی گرفت
        با حرکت مکس روی لوییس توی دور اول خیلی تفاوت نداشت
        اما اون هیچی لازم نبود این یکی پنالتی واقعا جالبه(جفتشون پنالتی لازم بودن).
        جیوو هم حیف شد اخه این چه خراب کاریی بود که انجام داد
        اما جالب ترین قسمت لوییس این بود که گاز میداد ماشینو بکشه بیرون
        بعضیا تا یه اتفاقی میوفته سریع دی ان اف میشن
        لوییس بعد از تصادف گاز میده ماشینشو بکشه بیرون
        و دی ان اف بعد 63 مسابقه این سطح از مراقبت از ماشین و دقت توی این مدت واقعا جذابه

    • Alii

      19

      3

      تبریک به مک لارن فن ها به خودم
      تبریک به ریکی فن ها
      دوست داشتم نوریس ببره مسابقه رو
      واقعا راننده مستعد و خوبیه و دوست داشتنی
      و فکر میکنم آینده برای نوریس و لکلرک هستش

      نه بنظر اگه برخورد مکس و لوییس نبود مک‌لارن نمی تونست یک و دو کنه لوییس لاستیک مدیوم داشت
      با اینکه نوریس فوق العاده لوییس رو دفاع می‌کنه ولی بلاخره رد میشد

      در مورد تصادف بین لوییس و مکس هم که واقعا ما متخصص نیستیم الان فقط لوییس فن ها میگن مقصر مکس و برعکس
      ولی خوشحالم که همیلتون زنده از ماشین خارج شد واقعا وقتی بالای سرش رو دیدم و دیدم نمیاد بیرون نگران بودم

      و در آخر متاسفم برای مکس که میاد بیرون و میبینه چه بلای سر ماشین لوییس اومده و بجای اینکه ببینه اون خوبه مثل بچه ها میگه وقتی جا نزاری همین میشه(حقت بود)
      یکی باید بهش بگه درسته مسابقس ولی روحیه ورزشکاری خیلی مهمه، حتی اگه لوییس مقصر باشه خیلی واقعا کارش زشت بود
      مقایسه کنید با رفتار وتل وقتی نوریس خورد به دیوار و رفت کنارش حالش رو پرسید براش مهم جون نوریس بود

      • mrz_ir

        28

        7

        وقتی طرف از پونزده شونزده سالگی روی هوا اومده راننده فرمول یک شده و اموزش هایی رو که باید میدیده ندیده ، اینقدر خودخواه شده دیگه.
        مکس و میک تقریبا هم سن هستن و پدر جفتشون هم راننده فرمول یک بوده
        قطعا شوماخر توی کما از ورشتپن زنده بیشتر خرش میره و میتونسته میک رو حتی زودتر از مکس بفرسته فرمول .
        اما نکرده .
        اگه جفت مکس و میک برای اخر نشدن رقابت کنن معلوم میشه کی محبوب تره

      • mohammad

        18

        4

        مکس شخصیت یه قهرمان رو نداره در این حد نیست

      • Erfan.5

        11

        7

        مرسدس ادامه رقابت و در اکثر پیست های باقی مانده دست بالاتر رو داره.
        # ماشین برتر

      • SUPER FAST 16

        4

        2

        تبریکم به کاربرdavidkame هست،ولی نمیدنم چرا اینجا اومده،دیروزم میگفت که مکلارن ها شانس بردن دارن،

    • mohammad ali F1

      7

      20

      عجب مسابقه ای بود.
      مکس و لوییس بنظرم برخوردشون برخود مسابقه ای بود.
      و ماشالا مک‌لارن و ماشالا به هر دو رانندشون.
      راستی لوییس بعد سه سال dnf شد.
      بوتاس هم عالی بود.

    • Hossein 123

      12

      6

      بنظر من ۱-۲ نمی شد

      اگه پیت مکس و لوییس حتی یکیش درست در می اومد احتمالش خیلی کم می شد… لوییس داشت نوریس رو اووکات می کرد!
      مکس جلوی نوریس بود!

    • Hossein1382

      14

      3

      واقعا پر هیجان ترین ریسی بود که تا حالا دیدم.
      البته درستش این بود که فراری سکو بگیره ولی خیلی خوشحال شدم که استرالیایی برنده شد.
      مکس دیگه داره شورشو در میاره با این رانندگی قرار نیست به هرکی رسیدی بهت راه بده!!!!!

      • Hossein1382

        5

        3

        راستی ردبول کی بال عقب عوض کرد؟!

      • Breeze

        2

        2

        میتونیم از این دید نگاه کنیم که دنی هم نصفش ایتالیاییه

    • Best

      7

      3

      ببینید لندو و ریکاردو فوق‌العاده ن ولی اگه اون تصادف یا جریمه پرز و عقب افتادن راننده ها به خاطر پیت استاپ بد نبود هیچ وقت این رده هارو به دست نمی آوردن

    • امیرثانی

      10

      5

      بدشناسی فتل تو تعیین خط . بعد تصادف جییو ویناتزی بعد پیست استاپ که که ریس متوقف شد قبلش هم که اوکون گرفت روش اما نکته بسیار پراهمیت نمودار اخر مسابقه بود که بیشتر امتیاز سبقت رو تو این فصل تا اینجا فتل گرفته بعد پرز بعد الونسو درود برفتل

    • Amirali

      6

      7

      ضمنا
      حرکتی که لکلرک در 2019 براش جریمه نگرفت،اوکون در 2021 براش جریمه گرفت.جذاب نیست؟
      چرا تموم نمیکنن این تصمیمات دو گانه و عجیب رو؟

      • AMIRFROG

        4

        0

        مکس سه رده پنالتی گرفت

    • M.Kazemi

      5

      3

      من فکر نمی‌کنم یک دو می‌کردند، شاید یک و سه در بهترین حالت و احتمالا یک دومی حداکثر سکویی بود که در صورت عدم برخورد مکس و لوئیس گیر مک‌لارن میومد، فارغ از هر اتفاقی در پیت ها، اونجا که برخورد رخ داد اگر مکس عقب می‌کشید و لوئیس میرفت احتمالا همون دور و دو پیچ جلوتر از نوریس عبور می‌کرد و یا سه الی پنج دور بعد این اتفاق تقریبا قطعا رخ می‌داد، همیلتون توی استیتمنت اول با لاستیک کندتر از نوریس عبور کرد، اینجا وضع لاستیک ها برعکس بود و کار سختی نداشت تمام شدن ریس توی این وضعیت بهترین حالتی بود که مک‌لارن میتونست تصور کنه، از طرف دیگر کاری که 25 دور مکس نتونست با لاستیک برابر با دنیل انجام بده به احتمال بالای 70 درصد توسط لوئیس با لاستیک نرم تر صورت می‌گرفت و انتهای مسابقه هم با مدیریت خوب سرعت و لاستیک دفاع می‌کرد و اول میشد، مکس هم به نظرم از نوریس رد میشد خصوصا اگر ریکاردو اول و همیلتون دوم میبودن و فاصله باز میکردن، نوریس امسال خیلی خوبه اما توی دفاع به اندازه دنیل قوی نیست، تنها شانس سومی نوریس میتونست این باشه که تا همیلتون بخواد به ریکاردو برسه و عبور کنه مکس رو نگه داره و بعدش دو نفری با توو و دی آر اس از دو تا سکو دفاع کنن، کاری که تمام مدت بعد از تصادف و نیز توی اسپرینت روز شنبه کردند و موفق بودند
      این نظر شخصی من است، اضافه کنم که یک ثانیه زودتر پیت استاپ همیلتون تموم میشد که هم نوریس و هم مکس رو رد کرده بود، از طرفی 11 ثانیه معطلی مکس هم نبود کل این داستان ها عوض میشد و استراتژی ها هم این نبود و قطعا همیلتون که از نوریس رد شده بود چندین دور سریع میزد و از اون طرف مکس پشت دنیل گیر افتاده و هر دو زمان از دست میدادن و احتمالا همیلتون توی استیتمنت دوم از نوریس توی پیت عبور می‌کرد و در فاصله ای نزدیک با لاستیک مدیوم نو به مهمونی مکس و دنیل با لاستیک های کند تر و کهنه تر می‌رسید و چه جذابیتی داشت تلاش همیلتون و مکس برای عبور و دفاع

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      8

      3

      دوستان فن مد مکس که بعد از سیلوراستون دم از رانندگی کثیف میزدن و میگفتن همیلتون کثیف رانندگی میکنه و البته روی … مد مکس اسکی میرفتن بیان بگن که وقتی مد مکس دید توی این پیست نمیتونه پیشتاز باشه و بعد از پیت استاپ بد ردبول واقعا اختلاف امتیازی زیادی با لوییس پیدا میکنه سعی کرد به هر طریقی که شده یا جلو لوییس بمونه یا به هر قیمتی شده لوییس رو از ریس خارج کنه .

      البته که دور اول هم نهایت سعی خودش رو کرد و لوییس رو انداخت بیرون و باعث شد نوریس بیاد جلوی لوییس .

      ریس سیلوراستون لوییس با اینکه توی ریس بود حال مکس رو پرسید و از سلامتیش باخبر شد و مطمئن شد که حالش خوبه ولی مدمکس انقدر بچه هست که با اینکه دید لاستیک ماشینش بالای سر لوییس هست حتی سمت لوییس هم نرفت . البته که باید یه تفاوتی بین مد مکس و لوییس و فتل و … باشه

      این کارای مد مکس اگه رانندگی کثیف نیست پس چیه؟؟؟؟؟

      این بچه هنوز لیاقت و شخصیت قهرمانی نداره و حیف ماشینی که زیر پاش هست . این ماشین اگه زیر پای فتل ، نوریس ، یا الونسو بود رقابت خیلی قشنگتری میدیدم نه با این بچه بازیا و رفتارای کثیف .

    • حمید

      4

      2

      قوربونت برم من برای اولین بار یکی حرف حق رو زده بین کامنتا یجوری میگن مکس جلوتر تاکیدم دارن روش ادم خندش میگیره برید مسابقه رو ببینید انقد ببینید تا بفهمید کی جلوتر بود فقط لطفا اندفعه که دارین نگاه میکنن چشاتونو باز کنید لطفاً 😂

    • Majid

      2

      2

      امکان نداشت بتونن، نقطه عطف مسابقه دیروز جوزدگی لوییس بود اکه وقتی از نوریس سبقت می گرفت و طمع نمی کرد مکس هم همونجا بگیره، هیچکدوم از این اتفاق ها نمی افتاد و به راحتی اول می شد‌

      • Hossein 123

        3

        3

        خب مکس هم می تونست طمع نکنه و سیلوراستون راه بده بعدا رد بشه 🙂

        لوییس کار درستی کرد… سبقت تو مونزا خیلی سخته مخصوصا وقتی قطار دی آر اس درست بشه… بوتاس چقدر پشت پرز بود؟ لوییس چقدر پشت نوریس بود؟ پرز چرا از نوریس نتونست رد بشه؟

    • SIAMAK

      18

      3

      تعارف نیست ! ولی واقعا خوشحالم که مک لارن داره به روزهای اوجش نزدیک میشه .
      امروز مک لارن نوار دوقطبی پیروزیهای مرسدس و ردبول رو قطع کرد و خیلی با صلابت یک و دوی تمیزی گرفت .
      آرزو میکنم ویلیامز رو هم بزودی در کورس قهرمانی داشته باشیم .
      صدر جدول بدون فراری ، مک لارن و ویلیامز یه چیزی کم داره . تاریخ باید دوباره تکرار بشه .

    • mohammad

      12

      2

      من هیچ وقت دوسش نداشتم ولی از وقتی این اتفاقات افتاده واقعا چیز لازمی بوده کاش زودتر میاوردن خدا خیرش بده این رو آورد

      • Ferrari_leclerc

        6

        3

        توی اسپا 2018 تو استارت مسابقه هالک کوبید به آلونسو اونم ماشینش خورد به چارلز و ماشین آلونسو رفت روی ماشین چارلز.اونجا شدت برخورد خیلی بیشتر از این بود و ماشین چارلز له شد.
        چارلز هم هیلو نبود کشته میشد حتما.
        برخورد امروز منو یاد اون مسابقه انداخت.
        ماشینی سوار ماشین دیگه

  2. Fastboy 44

    30

    5

    فقط و فقط خواستم بگم که اگه شرایط برعکس بود چی میشد طرفدارای جناب ورستپن چی میگفتن!
    ماشالا هم که همیشه حق به جانبن!
    حق هم دارن دیگه ناسلامتی توی تیم شون دکتر مارکو رو دارن!
    آهای اون آقایی که توهین نژادی میکنی دوست داری الان برعکسشو بشنوی!
    میدونست که اگه لوییس رد بشع دیگه باید دیفیوزر لوییسو حفظ میکرد
    دیگه تقریبا هیچ جایی نمونده برا مرسدس که بتونن برنده بشن!
    تبریک به طرفدارای مکس ورستپن!
    توی ایمولا اون کارو کرد
    توی مونزا اینجا لوییسو یه بار انداخت بیرون
    توی شیکین ۱ که پیچو برید
    اینجا هم که دوباره اینجور شد
    توی هلند هم که جرئتشو داشتن پنالتی میدادن!
    درآخر تبریک به تیم محبوب بچگیم مکلارن امیدوارم به روزای خوبشون برگردن
    دم شاهکار مرسدس گرم که یک بار و دوبار که نه
    n بار گند زده به ریس لوییس
    Nice job!
    خواهش میکنم تایید کنین حتی اگه دوست دارین سانسور کنین!

  3. Formula 44

    32

    25

    وستپن یه قاتل بلقوست
    نزدیک بود جون یه انسان بگیره
    بعد از ۵ ۶ سال وقتش نرسیده با پسر محبوب FIA برخوردی بشه ؟
    سوپر لایسنس وستپن باید لغو بشه
    اگه تو دهه ۸۰ ۹۰ رانندگی میکرد حداقل ۳ ۴ تا راننده میکشت

    • Amirali

      29

      6

      نگا دقیقا داری حرفای هلموت مارکویی میزنی.انقدرم تند نرو،نباید از دایره منطق خارج شد.شاید میکشت ولی الان تو دهه 80 نیستیم.

      • AmirAli

        13

        2

        حرف های مارکویی 😂

      • Formula 44

        14

        11

        اگه برخورد جدی با وستپن انجام نشه به این رفتارش ادامه میده

      • Formula 44

        26

        9

        تو سیلورستون خیلی از راننده ها معتقد بودند برخورد مسابقه ای بوده
        ولی اینجا وستپن هیچ شانسی نداشت
        حتی بعد از تصادف زمانی که چرخ های
        عقبش روی هیلو ماشین همیلتون بودند بازهم پدال گاز فشار داد که نزدیک بود حادثه بدتری رخ بده نمیتونم خودمو قانع کنم این حرکت دومش غیر عمد بود

      • Amirmm

        11

        33

        ببین اگه همیلتون بزنه یکیم بکشه باز یه عده میگن طرف مقابل مقصر بوده تو سیلورستون قشنگ دید تو شرایط برابر نمیتونه با کسی بجنگه داشت مکسو میکشت امروزم باز دم مکس گرم اولش ازش پرسید حالت خوبه اونم گفت اوکیم قطعا تو بیشتر تصادفا همیلتون مقصره امروزم اصلا جا واسه مکس نزاشت همیلتون باید ماشیشنش خیلی قوی تر از بقیه باشه تا بتونه سکو بگیره وگرنه هرکی رد بشه میزنه آلبون مکس لکرک و… هر کدوم اومدن سبقت بگیرن به عمد کوبیده بهشون

      • Mehrab

        16

        3

        Amirmm
        قشنگ فن بوی رو شرح دادی

    • Kenzo

      15

      26

      فعلا شدیدترین تصادف فصل رو لویس روی مکس اجرا کرده:81جی
      و تنها تصادف فصل بوده که راننده درگیرش تا بعد از مسابقه هم توی بیمارستان بوده

  4. Lion of Singapore

    7

    27

    لذت بردم از این برخورد مسابقه ای که بقول طرفداران مرسدس کاملا طبیعی ست در این ورزش.چه مسابقه ای .ممنون از مجموعه ردبول برای اینکه f1را زنده نگه داشت.

  5. Hamoon

    21

    5

    مونزا همیشه عالیه
    چه مسابقه پر هیجانی بود
    افرین ب ریکاردو خیلی خوب و بی نقص بود
    فراری از این بهتر نمیشد همینشم عالیه فقط حیف ک بدترین سناریو پیش اومد و مکلارن بیشترین امتیاز ممکن گرفت
    در مورد مکس و لوییس ب نظرم مقصر مکس بود. ماشین همیلتون جلوتر بود و اونجا جای دوتا ماشین نبود
    با این حال با اون پیت استاپ بد از ردبول اوضاع بیشتر به نفع مکس شد

    • DavidKame

      6

      10

      این نتیجه برا مکلارن منطقی بود
      فراریه که خدا براش بسته های شانس رو یکی یکی میفرسته
      اول تصادف گسلی
      دوم ناک اوت جویناتزی و سالم دررفتن ساینز
      سوم تصادف مکس و لوییس
      چهارم هم دست گل پرز

      • Hamoon

        13

        3

        پشت این همه بدشانسی حالا یه مسابقه شانس اوردیم
        چرا اینقد شلوغش میکنی؟ :)))

      • Danyal_5

        9

        3

        واقعا حیف شد که فراری یه پاوریونیت درست حسابی نداره مگرنه اونجا که لکلرک جلوی پرز و بوتاس بود شاید میتونست تا اخر مسابقه نگهشون داره

      • محمد امین

        10

        4

        فراری تا دلت بخواد امسال بدشانسی آورد ه ، من این برد رو به مکلارن تبریک میگم ، اما اینکه بگی فراری خوشدشانسه اصلا درست نیست، آنقدر بدشانسی داشتن که یادم رفته، از تصادف های الکی ساینز تا dnf شدن ها ی لکلرک و خراب شدن موتور و پیت استاپ های بد و ….

      • SIAMAK

        11

        3

        خدا به موتور مرسدس برکت بده !؟….

      • DavidKame

        10

        4

        برداشت سختی نکنید صرفا فقط چون بحث شانس شد شانس های فراری رو گفتم
        به قول سباستین هر طرفدار فرمول یکی هرچند طرفدار فراری نباشه بازم خونش قرمزه و عاشق فراریه
        آرزوی منه که فراری و مکلارن رو اون بالا ببینم

    • AmirHossein

      19

      6

      نمیخوام بکم کی مقصر بود و کی نبود چون با این استواردها هر نتیجه‌ای ممکنه داشته باشه. ولی سرعت ورود ملاک نیست. میتونید دلایل دیگه‌ای بیارید برای ادعاتون!

      • بردیا

        7

        23

        توی انگلیس سرویس کردین از بس گفتین همیلتون سرعت بیشتری داشت الان دیگه سرعت ملاک نیست؟

      • AmirHossein

        15

        4

        اولا که من نگفتم کی مقصره و اون سری هم نگفتم لوئیس سرعتش بیشتره، پس به اعصاب خودت مسلط باش. در ثانی اون سری دیدیم که کی مقصر اعلام شد

      • Arvin.Hamilton 44

        20

        6

        بردیا
        الکی شلوغش نکن لوییس که پنالتیش رو گرفت دیگه چی میخوای؟

  6. AmirAli

    29

    3

    دنیل: فستت لپ و p1
    خوش برگشتی پسر
    رانندگی خوب نوریس و دنی ریک، بدترین اتفاق ممکن برای فراری
    گراتزیا ولتری !
    احتمال کل هفته آینده در مورد برخورد مکس و لوییز ببینیم و بخونیم 🙂
    هیلو جون لوییز رو نجات داد
    یه مسابقه بد بود برا سب، دور اول یه استات عالی داشت و پیچ یک رو خوب رد کرد و رسید پشت استرول و اونم رد کرد و تو پیچ منطقه دی آر اس اول یه حرکت نسبتا خشن از استرول سر زد در حالی که پیچ برا سب بود، یه خروجی بد از اون پیچ که نتیجه ترمز گرفتن سب بود، براش ۳ رده آب خورد
    بعدشم برخورد با اکون
    بعد از اونم برخورد با شوماخر که قسمتی از فلت آسیب دید
    کلا هرکی رد شد یه سنگی بهش زد😂

  7. Mekaeel

    27

    3

    عجب مسابقه ای بود!!!!
    انگار هر سال یه چیز جدید داره برامون این مونزا
    فراری هم امتیاز های خوبی گرفت
    در مورد همیلتون و مکس هم، به نظرم مقصر مکس بود اینبار

    اکون هم که لطف کرد کلا مسابقه فتل رو خراب کرد، ماشین های هاس هم هم که هر مسابقه یه دردسر جدید برای سب دارن و اینبار نوبت میک بود!

    • Mekaeel

      14

      2

      تبریک به مکلارن و هواداراش رو یادم رفت، یه تبریک ویژه بهشون حقشون این دو سال واقعا خوب بودن
      نوریس هم که مثل کل فصل عالی و بلاخره ریکاردو یه کاری کرد و برگشته به رقابت که خیلی به ضرر فراری هست

    • ایرن

      16

      3

      اتفاقات برای سب همشون بد پیش رفت تا زمان سیفتی کار. توی سیفتی کار هم این بشر شانس نیاورد و حتی کوبیتسا هم بالاتر از فتل بود بعد از پیت استاپ زمان سیفتی کار.

      • Mekaeel

        19

        2

        مسابقه سب اون لحظه ای خراب شد که لنس روش فرمون کشید و مجبور شد ترمز کنه که آلونسو و اوکون و لطیفی ازش عبور کردن بعد از اونم که هر کی اومد یه ضربه زد و رفت

      • Esmaeil_5

        14

        2

        این استرول هم اونقدی که سب رو دفاع میکنه و میپیچه روش ندیدم این فصل با راننده دیگه ای اینجوری کنه اون از زنوورت اینم از مونزا ،ولی بازم خوبه چند امتیاز جمع کرد واسه استون .

  8. Arash⁵⁴

    25

    6

    تبریک به مک‌لارن فنا، عجب رانندگی پایداری داشت دنیل! بلخره به چیزی که حقش بود رسید و امیدوارم که خودشو پیدا کنه!
    و اینکه راجع به برخورد همیلتون با ورستپن، خیلی دوست دارم بدونم اون عزیزایی که می‌گفتن همیلتون تو سیلوراستون با نزدیک ۳۰۰ کیلومتر سرعت از عمد زده به ورستپن الان این برخورد با ۵۰ ۶۰ کیلومتر رو چی می‌گن! و این‌که ردبولی که همیشه از همه‌چی شاکیه کِی قراره ترمز اگرسیو و خطرناک بودن راننده‌هاشو بکشه

    پ.ن: اشتباه نشه من بعید می‌دونم راننده‌هایی تو این سطح بخان از مسابقه بدون امتیاز خارج شن

  9. Silver Arrows

    22

    4

    فقط امیدوارم انتهای این جنگ آشکار، خونین به اتمام نرسه…
    خوشبختانه یک و دوی مک‌لارن همه چیز رو شست… 🙂 بعد از مرسدس همیشه مک لارن و ویلیامز رو دوست خواهم داشت.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      13

      4

      اگه راننده کار ناشیانه ای انجام نده اینطور نمیشه.فضای کافی سیلورستون برای جلو گیری از تصادف با مونزا قابل قیاس نیست!
      لوئیس میتونست اول شه.
      امروز تو استارت نشون داد که واقعا اومده بود ببره. اگه ورشتپن اون کار رو ابتدای مسابقه نمیکرد بردش راحت تر میشد.
      فلسفه ردبول هم همینه اگه من نتونستم تو هم نباید بتونی.

  10. ali

    14

    2

    جونم دنیل
    اولین یک و دو فصل اونم تیمی بغیر مرسدس و ردبول.
    هر سری یه شاهکار حیاتی از پیت کردن همیلتون میبینیم
    اگر در ۲.۵ ثانیه یا حتی ۳ لاستیکا عوض میشد
    کار به اینجاها نمیکشید و حتی لوییس میتونست مسابقه رو ببره
    در حالتی مکس ممکن بود تا اخر پشت نوریس بمونه…
    حیف شد.
    ولی اختلاف مرسدس و ردبول یکم بیشتر شد! بوتاس سبقت‌های
    زیادی گرفت.

  11. RMA26

    22

    8

    و بازم کارای احمقانه ی مکس
    چند بار دیگه می خواهد تکرار کنه؟ بعد میگه به من فضا نداد :/
    من نمیدونم تو ردبول به راننده هاش چی میگن این از مکس اونم پرز
    و تبریک به طرفدارای مک لارن و دنیل

    • NICO ROSBERG-06

      2

      16

      من فکر میکنم برخوردای اخیر مرسدس ها که به ردبول ضرر زده هم امتیازی هم مالی، بی تاثیر نبوده تواین انتحاری ردبولا،بعد از برخورد مکس ولویس،یه لحظه مارکو رو که نشون دادن،هیچ اثری از ناراحتی تو چشماش ندیدم بلکه خوشحالم بود انگار..خدا این. فصل و بخیر کنه چون مکس مثل رزیرگ نیست که به همین راحتی به کسی باج بده..خدایا عجب رقابتی شده..دیوانه کنندست این فصل

  12. رضا سلطانی

    22

    2

    همونطور که دیروز گفتم دوست دارم دنی ریک ببره حتی اگر فراری بازهم از مک لارن عقب بیافته
    و این طور هم شد!
    واقعا خوشحالم که یکی از بهترین راننده های ده سال اخیر دوباره سریع و زنده شده
    و البته همون طوری که پیش بینی می کردیم این دو بازهم برخورد کردند و شاید بازهم برخوردی داشته باشند و باید مدیریت تنش رو دو طرف انجام بدهند
    واقعا جا داره تبریک بگیم به تیم ردبول که اول برد رو و بعد پودیوم رو دو دستی به تیم های دیگه دادند.
    و البته پرزی که هنوز هم سوتی میده و تازه تیم هم بهش تذکر نمیده. واقعا تبریک داره ردبول
    و بوتاسی که دوباره زنده شده یاد بوتاس ویلیامز افتادم
    و این نهایت توان فراری بود که البته بابتش ناراحت نیستم و خوشحالم که تیم حتی فاصله ی خیلی زیادی با مرسدس و ردبول نداشت واقعا.
    ایشالا در پیست سوچی فراری جبران خواهد کرد چون احتمالا اونجا خیلی سریع خواهیم بود

  13. Ferrari_leclerc

    10

    6

    تبریک به ریکاردو و مکلارن فنا.
    دیروز مدیریت سه سال گدشته خیلی خوب اندریاس سایدل رو مدیریت بد بینوتو مقایسه کردم چون از دیدن این روند بد فراری ناراحتم وقتی تاثیر مدیریت رو میبینم که میشد فراری بهتر از این باشه.

    • محمد امین

      11

      4

      پارسال فراری در این پیست در کوالی ۱۷ و ۱۳ شد ، و در مسابقه هر دو ماشین dnf شدن
      امسال فراری ۵ و ۶ شد در کوالی و ۴ و ۶ در ریس ، و با فاصله ی ۷ ثانیه نسبت به لیدر تموم کرد مسابقه رو
      پیشرفت دیکه تا چه حد ، پیشنهاد میکنم اسم ات رو عوض کنی ، طرفدار های فراری عاشق فراری هستن و یه عشق انسانی بینشون هست ، چیزی که در شما نیست

      • Hamoon

        8

        1

        اقای فراری-لکلرک
        درسته ک هرکس هر نظری داره محترمه میتونه بیان کنه ولی درست نیست شما با این ادبیات صحبت کنی.

      • محمد امین

        6

        2

        آقای ferrari _leclerc
        در وحله ی اول من فقط پیشنهاد دادم
        و همه هم حق دارن نظرشون رو بدن ، هم من و هم شما ، من فقط گفتم چیزی که بین طرفدار های فراری و تیم وجود داره ، یه عشق خاصی هست ، اگر هر اتفاق بدی هم بیفته بازهم تیم رو تحقير نمی‌کنیم، پیشرفت فراری به خوبی مشخصه ، و جوجه رو هم آخر سال میشمارن ، اگر آخر فصل فراری رقابت‌ رو باخت شما بیا بگو پسرفت داشتن
        و به نظرم این بهترین پیسی بود که با این موتور میتونستن داشته باشن ، و بازهم میگم ، نتیجه ی یک ریس اهمیت نداره ، چون اگر دقت کنید ، در مسابقه ی هلند فراری حدود ۱۵ امتیاز بیشتر گرفت نسبت به مکلارن و مکی در مونزا ۲۴ امتیاز بیشتر گرفت ، و این رقابت تا آخر فصل هم ادامه داره

    • محمد امین

      14

      2

      و اینو بهت بگم اگر فراری هم مثل مکلارن موتور مرسدس داشت ، الان کل فصل رو یک دو می‌کرد، مکلارن هنوز بعد از پنجاه سال نتونسته یه موتور بسازه

      • SIAMAK

        17

        2

        خدا برکت بده به مرسدس ، هرکی ازش خرید میکنه خیر میبینه !!

      • DavidKame

        9

        6

        چه ربطی به موتور داره عزیز
        ویلیامز و استون هم موتور مرسدس دارن
        مهم اینه که ۵۰ سال داره تو فرمول یک مسابقه میده
        در اصل مکلارن از اول یه تیم مسابقه ایی بود و بودجه ایی نداشتن که برا خودشون موتور بسازن
        الان فقط چند ساله که دارن ماشین جاده ایی میزارن و به یه نون و آبی رسیدن این تیم با چنگ و دندان رسیده به اینجا از اول مستقل بوده و رو پای خودش یکم احترام لطفا
        تیم ما از اول مستقل بود و سیر سایه کسی نرفت مثل فراری از اول بیزینسی نداشته ایتالیایی های گردن کلفتی پشتش نداشته
        فیات رو نداشته اگه فیات فراری رو زیر سایش نگه نمیداشت الان فراری پرافتخارترین تیم فرمول رو نبود حق وتو الانو نداشت

      • SIAMAK

        7

        4

        اتفاقا اگر نگیم همش ولی عمدتا به موتور مربوطه !
        اگر مکلارن امروز بجای موتور مرسدس از موتور رنو یا فراری استفاده میکرد باز آقایان ریکیاردو و نوریس یک و دو میکردند ؟
        در پاسخ به اینکه میفرمائید آستون مارتین و ویلیامز هم موتور مرسدس دارند ، بله از موتور مرسدس استفاده میکنند ، ولی شاسی مناسبی چون مکلارن ندارند . حتما آگاهید که اتومبیل فرمول یک فقط موتور نیست شاسی با آیروداینامیک مناسب هم پارامتری تعین کننده است .
        در مورد قدمت حضور در رقابتهای فرمول یک فرمودید : فراموش نفرمائید که فراری بیش از 20 سال بیشتر از مکلارن در فرمول یک حضور داشته ، یعنی بیشتر از 70 سال متوالی در مقابل 50 سال سابقه حضور مکلارن .
        ساخت موتور برای اتومبیلهای اف وان در وحله اول منوط به دراختیار داشتن تکنولژی ساخت اینگونه موتورهای پیچیده ، پیشرفته و هایتکه . یعنی چیزی که نه تنها مکلارن بلکه بسیاری از اتومبیلسازان قدر هم این دانش فنی را در دسترس ندارند . پس فقط محدودیت بودجه مانع اینکار نیست ، تامین مالی پروژه برای شرکتی معتبر با قدرت اسپانسرینگ بالا غیر ممکن نیست اگر تکنولژی اش را داشته باشند که ندارند !
        درخصوص مستقل بودن تیم بسیار تاکید میفرمائید . متاسفانه تلقی و نگرش بنده با شما در اینمورد همسو و یکسان نیست ! از نظر بنده تیمی مستقل است که برای تامین موتور موردنیازش دستش بسوی سازنده موتور دراز نباشد و متکی به موتور ساخت خودش باشد . مثل مرسدس ، مثل رنو ( آلپین ) ، مثل فراری و مثل تویوتا در اوایل دهه اول 2000 میلادی .
        اینکه شما تا این اندازه روی استقلال مکلارن تکیه میکنید درست نیست ! مگه تیمهای دیگه مشابه مکلارن مستعمره بودند که حالا مکلارن اعلام استقلال کرده باشه ؟!!
        نمونه های بسیار زیادی از تیمهای مستقل از نوعی که مورد نظر شماست موجوده . ویلیامز مستقله ، هاس مستقله ، برابهام مستقل بود ، تیرل مستقل بود ، جردن مستقل بود ، لوتوس مستقل بود ، میناردی مستقل بود ، اسکودریا توروروسو مستقل بود وووو……. این نوع استقلال که اینهمه افتخار نداره عزیزم !
        برخلاف نظر شما داشتن حامی مالی و پشتوانه ای محکم از نظر مالی نه تنها به معنای زیر سایه کسی بودن نیست که به نوعی باعث افتخاره ! همونطور که تیم اف وان مرسدس متکی به غول صنعت آلمان مرسدس بنزه ، همانطور که آلپین به غول اتومبیلساز فرانسوی رنو اتکاء داره و همانطور که فراری توسط یکی از بزرگترین هلدینگهای جهانی اتومبیلسازی ساپورت میشه ! برخلاف نظر مبارکتون اینها باعث افتخاره نه خفت ، حتما لیاقت دریافت این ساپورت رو داشتند که امروز ازش بهره مندند !
        حق وتو هم نشانه اقتداره و اونو به کسی اعطاء میکنند که استحاقش رو داشته باشه . این حق متکی به سابقه طولانی و بلاانقطاع ، موفقیتها ، افتخارات ، جایگاه ممتاز ، و تاریخچه غنی و افتخار آمیز دارنده اونه !
        در مجموع امیدوارم حلاوت و پیروزی قاطع امروز مکلارن باعث نشه که بقول معروف طوری جوگیر بشیم که واقعیات مسلم رو انکار وبدیهیات رو منکر بشیم .
        تصور نمیکنم که لازم به تکرار باشه ، همانطور که کامنتهای قبلی خودم کرارا اشاره کردم ویلیامز و مکلارن رو بواسطه اینکه رقبای سنتی و تاریخی فراری هستند همیشه دوست داشتم و خواستار رشد و اعتلایشان هستم . ولی با اغراق گوئی و بولدکردن خارج از اندازه آنها هم موافق نیستم

      • Mehriar Salehi

        1

        2

        Davidkame

        تعریف شما از استقلال توی فرمولان برعکس‌واقعیته.
        منظورتونو متوجه میشم که شاسی و موتور رو ساختن و گیربکس و…
        توی این ورزش کسیکه کارخانه اتومبیل سازی پشتشه، کارخانه های عظیم تولیدی (نوشابه، لباس،…) به اینا نمیگن مستقل.
        به تیمهایی گفته میشه استقلال دارن که صرف ریسینگ متولد شدن و درحال حاضر فقط سه تیم ویلیامز و مک لارن و هاس ازشون باقی مونده.

        موارذی که درباره کذشته مک لارن و اینکه مرسدس اومد اینارو بودجه داد درپغ محض هست.بهتره دوباره اطلاعاتتون رو چک کنید.

        اهمیت تامین موتور تو این ورزش به اندازه تامین کننده تایر هست و بس.احتمالا چند سالی که پاوریونیت ها کمی اختلاف دارن و ساپلایر تایر یک شرکت هست بهربینندگان اضافه شدید که این نظریات عجیب غریب رو میدین!

      • DavidKame

        2

        1

        جناب سیامک فرمودند اگه مکلارن موتور رنو داشت الان یک و دو رو نداشتن من و هر کس دیگه قطعا نمی تونیم با قاطعیت بگیم نه نمی شد چون درباره فرمول یک حرف میزنیم که هر چیزی ممکنه ولی من میتونم بگم که مکلارن وقتی روی موتور رنو سویچ کرد وارد فاز رشدش شد و این فاز بعد از دو سال تجربه موتور به احتمال زیاد امسال خیلی بهتر از پارسال می بودند شاید به خوبی امسال با موتور مرسدس یا شاید هم خیلی بهتر از امسال با توجه به شناخت بهتر موتور رنو در مقابل موتور مرسدس که برای سال اول ازش دارن استفاده میکنند
        که ساخت موتور فرمول یک یک فرآیند پرچالش و پیچیده همراه با تکنولوژی بالایی هست که هر شرکتی اون رو نداره باید به این موضوع اشاره کنم که در این دوره زمانی بله همینطوره که شما میگید ولی تا قبل از دوران هایبرید و حتی در دوران موتور های تنفس طبیعی این موتورها به هیچ وج های تک و پیچیده نبودند و شما میتوانستید ۱۰ ها سازنده موتور با عملکرد تقریبا یکسان پیدا کنید مثل فورد و هوندا و کازورث و بی ام و رنو و … اما چیزی که قهرمانی رو به ارمقان میاورد خلاقیت و ابتکار عمل هایی بود که تیم ها با طراحی بدنه و شاسی و هزار و یک ایده به وجود می آوردند
        میخوام بگم که ساخت موتور چیز خاصی نبود و تیمی نابغه ایی مثل مکلارن قطعا دانش ساختش رو داشت ولی کار بیهوده ایی بود در اون زمان اصلا در اولیت تیم هایی مثل ویلیامز و مکلارن نبود این تیم ها تیم های کاملا مسابقه ایی بودند نه خودروساز که پول و زیرساخت ساخت موتور رو داشته باشند
        در مورد استقلال چیزی که شما میگید اصلا منطقی نیست شما دارید تیم هاس و استون رو با تیم مکلارن مقایسه میکنید که از همینجا من متوجه تعصب بی جای شما شدم تیم هایی که از اول تا آخر ماشینشون کپی هست رو با مکلارن مقایسه کردید که خیلی خنده دار بود مکلارن همه اجزا ماشینش رو خودش میسازه و برای اطلاعتان جایی خوندم که تیم هایی مثل مرسدس و فراری قطعاتی های تکی رو از مکلارن میخرن
        مکلارن در تمام دوران مستقل بوده برخلاف فراری
        شما میگید چون موتورش برا خودش نیست پس وابسته هست خیر اینطور نیست مکلارن خریدار موتوره و یه مشتری و از خودروسازها موتور میخره و هیچ موقع هم لنگ نمیمونه به این نمیگن وابسته بودن

      • SIAMAK

        1

        1

        دوست عزیز .
        نمیدونم چرا در مقابل پذیرش واقعیات مقاومت میکنید ؟
        متاسفانه پاسخ شما به مطلبم نه تنها حاوی مورد تازه و قانع کننده ای نبود ، که مطالب اشتباه تازه تری رو شامل میشد .
        دوباره یادآوری میکنم نه تنها در دوران پسا هایبرید ، بلکه قبل از اونمهم مکلارن تکنولژی ساخت موتور اف وان رو در اختیار نداشت ، که اگر داشت حتما میساخت و از راه فروش موتور سود سرشاری کسب میکرد .
        وباز اشتباه میکنید که موتورهای تنفس طبیعی مورد استفاده در فرمول یک قبلا از پیچیدگی خاصی برخوردار نبودند و ” دها !!! ” سازنده موتور توانائی تولید این موتورها رو داشتند ! خیر عزیزم اصلا اینطور نیست و کاملا در اشتباهید . همیشه دارندگان تکنولژی ساخت موتورهای اف وان انگشت شمار و بسیار معدود بوده اند که شما به نامشان اشاره کردید . کازورث … هوندا … رنو… فراری … مرسدس … تویوتا .. و ب . ام . و . تا اینجای کار شد 7 سازنده ، نه دها سازنده !! اگر چنانچه هنوز روی عنوان دها سازنده توانا در تولید اینکونه موتورها اصرار دارید محبت بفرمائید فقط 15 تای آنرا نام ببرید ، بیشترش پیشکش !
        ضمنا تردید نکنید که وقتی تیمی مسابقه ای که خود تامین کننده موتورش نیست و لاجرم موتور را آماده از سازنده ای میخرد ، با امضاء قرارداد خرید موتور تلویحا امضاء میکند که در دعاوی و کشمکشهای بین سازندگان موتور فرمانبردار محض سازنده موتور خود باشد و رای و نظر دیکته شده او را چشم بسته اطاعت کند ! در غیر اینصورت باید برای فصل بعدش دنبال تولید کننده موتور دیگری باشد ! آیا این همان چیزی است که شما سعی در قبولاندنش بعنوان مستقل و استقلال و …دارید؟

  14. AmirReza

    12

    7

    سلاممممممممممممممم به همه
    عجب چيزي بود
    تبريك به طرفدارن مك لارن و دني
    مكس قطعا مقصر بود

    اما تيم خودم فراريييي
    بد نبوديم ايشالا تركيه
    💗💗💗💗
    بازم تبريك به طرفداران مك لارن و دني

  15. Jingoozz

    24

    6

    چرا واقعا همه گیر میدن به عقب جییووو کبییر ؟!

    اون از اون دفعه رایکونن اینم از این آقای ساینز…

    امیدوارم این دستهای کثیف مافیای ایتالیایی از پشت راننده خوشتیپ ما برداشته بشه…

  16. mohammad

    20

    3

    این مسابقه نشون داد مکس همون کرشتپن هست فقط معلوم نبود
    این مسابقه نشون داد مکس هنوز در حد یه قهرمان نیست
    میتونست همیلتون رو از بین ببره

  17. Monster

    24

    4

    با کمال احترام خدمت طرفدارا مکس و ردبول واقعا هم خود تیم هم مکس دیگه هیچ احترامی واسه خودشون چرا انتحاری شدن هم مکس هم پرز به قصد زدن اومده بودن تو پیست حاجی پیتت خراب شده چرا مارو میزنی شامه تو گربه خورده تلافی تو از سگ میگیری

    • NICO ROSBERG-06

      6

      3

      محمد😂😂😂 موافقم صددرصد..خداییش سب میشد تو امتیازات باشه،ترکوندنش بنده خدارو.حیف،لارنسم به لنس گفته اگه هر وقت جلوی سب بودی و ازت سبقت گرفت شب بهت شام نمی‌دم😂😂 یجوری می‌کشه رو فتل به قصد کشت..انگار لارنس گفته ،شده هردو دی ان آف بشین ولی سب ازت رد نشه که کشتمت.انگار برای لارنس خیلی فشار داره سب ،لنس و له کرده😂😂

  18. محسن

    21

    8

    باید مکس رو یه جریمه درستو حسابی بکنن اینقدر نا ایمن و احمقانه رانندگی نکنه واقعا حالم بهم خورد ازش خیلی خیلی احمق و مبتدیه

  19. abolfazl.B.C.G

    18

    1

    برخورد!؟ کاری ندارم کی مقصر بود ولی مکس اون کازی که موقعی که ماشینش بالای همیلتون داد واقعا خیلی خطرناک بود و صد البته که به این دلیل بود که موقعیت ماشین و تایر هارو نسبت و همیلتون نمی دونست و همچنین اینکه یه تصمیم لحظه ایی بود

  20. seb.vettel

    7

    32

    تقصیر لوییس بودددددددددددددددددددددددددددددددددد فضا نداد و خواهید دید که 5 یا 10 یا از پیت لین شروع خواهد کرد کرافتی هم گفت پس طرفداران لوییس انکار نکنید اینو

    • عرفان ۴۴

      23

      5

      میشه دقیقا بگی چرا تقصیر لوییس بود ؟
      یک نکته دیگه هم بگم که هر کی جلوتر وارد پیچ میشه پیچ برای اون هستش و اینجا همیلتون کاملا جلوتر وارد شد ولی جالب اینجاس جناب مکس وقتی ماشینش روی ماشین لوییس هستش داره گاز می ده . این دیگه برای خودش شاهکاره

    • ali

      22

      4

      شما و یه سری دیگه از دوستانتون بجای اینکه پشت طرفدارای یه راننده دیگه قایم بشید و همه جوره از رقیب همیلتون (حالا هرکی میخواد باشه)
      حمایت و طرفداری کنید یکم نترس باشید و کاملتر و بهتر تنفرتون رو نشون بدید.
      از چی میترسید؟ یکم شهامت به خرج بدید!

      • mrz_ir

        13

        2

        دقیقا علی
        سب وتل
        من برای دو تا راننده گرید احترام ویژه ای قائلم
        سب و لوییس
        عاشق سکویی هستم که این دو نفر روش باشن (یه نگاه به عکس پروفایلم بنداز)
        درسته سب از لوییس باخته بدم باخته
        اما توی اون چهار سالی هم که سب قهرمان شده لوییس یکی از مدعی ها بوده
        اما دیگه نفرت از لوییس یا از سب مسخرست اونم بیای تقصیرو بندازی گردن لوییس

      • seb.vettel

        6

        13

        من از باخت فتل به همیلتون ناراحت نیستم چون باید اون موقع چشمم رو به اون طرف یعنی باخت لوییس به فتل تو 4 سال بسته باشم اما یکم دقت کنید میبینید که لوییس داشت با نوریس میجنگید که از اینساید مکس اومد تا رد بشه بعد لوییس سرعت کم کرد و اومد بست فضا رو چون براش رد شدن نوریس از رد شدن مکس از خودش مهم تر نبود بود اگه بود حرف شما درسته نمیشه که ادم بیاد و تفکرات خودش نسبت به تفکرات و دید دیگران رو همینجوری نوشت و بعد هم اون رو به اون شخص ارتباط داد

      • Sebmm

        7

        14

        mrz یاداوری کنم بزارش تو هیپو کامپ مغزت… سب ب ماشین لوئیس باخته ن ب لوئیس
        اینجا تفکرات خیلی شیکه و باکلاس در سطح جهانی البته همه نه….
        ما طرفدارای سب الان اگه در مورد این اتفاق هر نظری بدیم متهم میشیم ب متنفر بودن از مکس یا لوئیس
        مقصر معلومه کیبوده توقع جریمه انچنانی هم نداشته باشین دوستان

      • mrz_ir

        1

        1

        برای قهرمانی پکیج رانندگی خوب و ماشین قوی و تیم قدرتمند لازمه
        اگه کسی نتونه قهرمان بشه قطعا یکی از این موارد میلنگیده (همه اینا به هم مربوط و نسبیه)
        اگه دنبال خود فردی به جا موتور اسپورت باید دو و میدانی ببینی
        با این سبک ریپلای کردن و ادبیاتت دیگه جوابی بهت نمیدم

    • لکلرک

      15

      5

      الان به من بگو داری دور میزنی سر دور برگردون یکی بیاد بزنه وسط ماشینت تو مقصری؟
      نه ! طرف رو میگیری زیر رگبار فحش متعصب نباشیم

      • seb.vettel

        7

        12

        دز ضمن بنده حاضرم 1 میلیار سال لوییس قهرمان بشه مکس 1 مسابقه هم نبره اگه بخواییم از طرفداری حرف بزنیم بعد از سب و الونسو و کیمی لوییس برای من از همه بهتره کماکه من طرفدار لوییس بود تا اون مسابقه ای که سب رو جریمه کردند و اول شد ولی بخاطر پنالتی دوم شداز اون موقع به بعد طرفدار سب شدم

      • mohammad

        4

        5

        seb.vettel کاملا باهات هم نظرم با اینکه طرفدار سب هستم ولی دوست دارم لویس قهرمان بشه
        مرسدس که قهرمانه
        بین راننده های جدید لندو و پیر

      • لکلرک

        3

        4

        ببخشید یکم تند جواب دادم یکم اعصابم ناخوش بود متاسفم

      • mrz_ir

        10

        2

        seb.vettel
        مکس تا این اخلاقشو اصلاح نکنه قهرمانی که هیچ برد مسابقه هم براش زیاده
        وقتی سب توی این دوران هایبرید نتونسته قهرمانی بگیره
        واقعا زیاده که یه راننده ای مثل مکس قهرمان بشه!

      • Sebmm

        1

        4

        وسط ماشین حین دور زدن مصادف هست با محل تابلو یا بلوار تابلو پس اون ک بزنه ب وسط ماشینت اول باید بزنه ب بلوار و بعد ب تو ک اینم نشدنیه و در هرجای دیگه حین برگردان بزنن ب وسطت بله تو مقصری… اطلاعات رو از رفیقمون تو ناجا کار میکنه گرفتم

    • Amirali

      6

      1

      اگر در مورد چیزی اطلاعات ندارید به جای دادن اطلاعات غلط سوال بپرسید.
      قانون میگه وقتی ماشین شما جلوتره هیچ احتیاجی نداری که به ماشین عقبی فضا بدی.مکس طبق قانون فقط و فقط باید ترمز میکرد،هرچقدرم که عقب میفتاد.نه اینکه از خارج پیست برگرده رو سر ماشین همیلتون.الان هم که جریمه شد و همین مشت محکمی بر دهان هیتر های مثل توست.

  21. 🦁MILAD33

    10

    34

    تبریک به طرفدار های مکلارن
    بستگی داره از چه نظر به تصادف بین مکس و همیلتون نگاه کنی از دید طرفدار یا دید ناظر های مسابقه…
    ولی هم تو دور اول هم دوری که تصادف کردن همیلتون هیچ فضایی نداد به مکس هم سیلورستون ریس مکس رو نابود کرد کار خطرناکی کرد هم اینجا همیلتون فکر میکنه همه باید برن کنار که اون رد بشه🤔
    واقعا حالم گرفته شد😑

    • Alii

      18

      3

      اگه این حرفات شوخیه اصلا شوخی بامزه ای نیست
      واقعا یک جاهای تعصب رو بزارین کنار و ببین طرف داره چیکار میکنه

      چون ما از کسی طرفداری میکنیم دلیل بر این نیست که اون فرد پیامبر هستش و اشتباهی نمیکنه

      • حمید

        14

        3

        مستر saeedreza ناموسن مسابقه رو دیدی همچین حرفی میزنی؟
        چجوری داری حساب میکنی خدا میدونه کدوم پیچ رو گرفته بود مکس ؟!😐
        همیلتون از مکس عقب تر بود؟؟؟؟!!!!!!
        واقعااا؟؟!!!
        😐😐
        برو دوباره خلاصه بازیو ببین بروو

    • Amirali

      3

      1

      واقعا جدی که نمیگی؟برای تصادف بالا توضیح دادم برای برخورد دور اول هم تعجب میکنم چرا مکس رو جریمه نکردن.همیلتون هیچ فضایی نداد به وستپن؟وستچن با رانندگی خودخواهانه لوییس رو دو رده عقب انداخت و هیچ جایی هم بهش نداد در صورتی که اینجا مکس در تمام مدت جلوتر از لوییس نبود.

      • Sebmm

        1

        2

        دور اول اینارو برخورد مسابقه ای میدونن و در دورهای بعدی تکرار بشه جریمه میکنن

  22. Ferrari_leclerc

    15

    5

    بازم یه برخورد بین مکس و لوییس که به عنوان یه فراری فن بی طرفانه بخام نظرمو دربارش بگم اینه که تشخیص مقصر خیلی سخته
    همه چی دست به دست هم داد این اتفاق بیوفته
    پیت استاپ 11 ثانیه ای مکس که فک کنم سابقه نداشته در مورد مکس و بعد پیت استاپ 4ثانیه ای برای لوییس که این زمان ها باعث شد جایی بهم برسن تو پیست که عاقبتش این برخورد شد.

  23. mahdi arabi

    23

    3

    هیلو جون همیلتون رو نجات داد
    قشنگ تایر ماشین مکس به سر و گردن لوئیس حتی فشار هم وارد کرد
    واقعا خدا رحم کرد به لوئیس

    تبریک به طرفداران دنیل و مک‌لارن
    یک دو تو خونه رقیب مستقیم جدول قهرمانی
    قطعا از این بهتر نمیشد( فک کنم اولین یک دو فصل هم بود)

    تو مسابقه ای که استون از آلپین ها سریعتر بودن و آلفاتوری ها مسابقه رو از دست داده بودن، بهترین فرصت برا جمع کردن امتیاز بود که استرول با اون حرکتش تو لزمو یک گند زد به مسابقه سب و امتیازات تیمی استون

    سب هم که تو این مسابقه هر کی یه دور یه دست به سرش کشیدن 😂😂( مثل همیشه هم تو استراتژی شانس نیاورد با توجه به سیفتی کار )

  24. ایرن

    15

    3

    توی جدول بالا کیمی رایکونن چکار میکنه ؟ خخخ
    روح کیمی همیشه حظور داره ها
    البته تا زمانی که بخونید شاید اصلاح شده باشه.

  25. Arvin.Hamilton 44

    25

    7

    تبریک به مکلارن فن ها واقعا خوشحالم دنی ریک برگشته به فرم سابقش یه 1 و 2 عالی واسه مکلارن.
    راجع به مکس هم اون تصادف که هیچی رفت سوار ماشین لوییس شده تازه اون بالا داره گاز هم میده
    حالا اینا به کنار لااقل وقتی داری یه نفر رو میکشی بعد تصادف جای اینکه همینجوری بری وسط پیست و برگردی تو پیت یه حالی هم از راننده ای که سوارش شده بودی بپرس،چیزی ازت کم نمیشه!
    اینجا تفاوت اخلاق یه راننده مشخص میشه که هم تو باکو و هم تو سیلورستون بعد تصادف لوییس هر دو جا حال مکس رو پرسید!
    هرچند از مکس انتظاریم نمیره اون از ترکوندن فراری ها تو سال های پیش و خراب کردن مسابقات یه عالمه راننده اینم از این…..
    مرسی هیلو که جون یه نفر دیگه رو هم نجات دادی

    • مهران آله

      17

      10

      بنظر مشکل روحی داره … بلانسبت خوباشون ( که حتماً مکس هم جزوشونه ) ، هلندیا یه اصطلاح نسبتاً مرسوم دارن که در جواب “چته؟” ، خودشون میگن ” آره ، ما عوضی هستیم”

      مکس باید مواظب باشه که تو خوبا و دوست داشتنی ها بمونه !!!

      • mrz_ir

        13

        2

        ضربالمثل هلندی اگه بیشتر داری یادمون بده
        اخه چجور خود زنیی هست این ؟
        ما میگیم هنر نزد ایرانیان هست و بس انوقت اونا اینجوری 😂🤣

  26. Danyal_5

    8

    3

    تبریک به طرفدارای مکلارن، ریکاردو و نوریس! مکلارن دیگه انقدر داره عالی عمل میکنه که شاید بدون تصادف لوییس و مکس هم ممکن بود این نتیجه رو ببینیم. واقعا به عنوان یه فن فراری امیدوارم فراری هم عملکردشو بهتر کنه تا سال اینده شاهد رقابت بین چهار تیم باشیم. درباره تصادف مکس با لوییس هم فکر کنم اونجایی که مکس یکی از چرخهاشبه لبه ی پیست خورد و بلند شده بود کلا تعادل خودشو بهم زدو خراب شد همه چی. اما جدا از ریس اون رادیوی بعد پیروزی ریکاردو هم خیلی عالی بودD:

  27. F@rz@d🏁

    12

    8

    امروز روز مکلارن بود .
    البته که out شدن مکس و لوئیس تاثیر زیادی داشت تو این یک و دو .
    واقعا لذت بردم که ریکاردو اول شد دقیقا داشت پرواز میکرد تو پیست و کاملا باورنکردنی و بی نقص بود ، نوریس نابغه هم عالی دفاع میکرد در برابر همیلتون خیلی حال کردم .
    اما درباره برخورد مکس و لوئیس کاملا فیفتی فیفتی بود ، هیچ کدوم نخواستن کم بیارن و البته که پیت استاپ مسخره ۱۱ ثانیه ای ردبول که کلا انگار تو پارکینگ ماشینو پارک کرد هم تو این تصادف بی تاثیر نبود . ( خلاصه که این برخورد ها کاملا طبیعیه خونسردی خودتون رو مثل همیلتون انگلیسی حفظ کنید و الکی مکس رو نکوبید که منطقی پشتش نیست )
    و اما پرز ، واقعا براش متاسفم با این رانندگیش واقعا یعنی نمیفهمه که این کارش جریمه زمانی داره ؟! ( داره قهرمانی تیمی رو دو دستی تقدیم مرسدس میکنه )
    و اما اتفاق و نکته همیشگی ؛ اسپین مازپین : )

    • mahyar

      9

      5

      پرز رو فکر میکنم کرافتی گفت که بهش گفتن ادامه بده . ولی شاید همونجا توی شیکین میتونست مجدد شانسش رو امتحان کنه و برای من هم اون پنالتی قابل قبول نبود .

    • DavidKame

      3

      8

      رفیق به احتمال 80 درصد بدون تصادف لوییس و مکس یک و دو برا مکلارن بود دیدیم که مکس هیچ جوره نمی تونست از ریکاردو عبور کنه همینطور لوییس از لندو که در آخر سبقت رو گرفت اما اون سبقت ارزش خاصی برا مرسدس نداشت چون نوریس لاستیک تموم کرده بود و اون سبقت کاملا منطقی بود بعدشم لندو پیت کرد
      اگه دقت کنی لوییس بلافاصله بعد پیت لندو اونم پیت کرد در صورتی که از لاستیک هارد انتظار میرفت حداقل ۵ دور دیگه فشار بیاره اما مرسدس لاستیک خوری بالایی داشت و اگه تصادف نمی شد لوییس با لاستیک سافت تا خودشو از چنگ مکس در میاورد و به drs لندو می رسید کار از کار گذشته بود و اون لاستیک سافت چیزی ازش نمیموند و حتی به احتمال زیاد مکس هم ازش عبور میکرد

  28. mahyar

    9

    4

    در رابطه با تصادف مکس و لویس هیچ نظری ندارم . اینجا هرکی مقصر باشه راحت 2 امتیاز فکر
    کنم کم کنن ازش .
    بوتاس عالی بود . اینجا خیلی راحت نیست سبقت گرفتن . آخر سر هم پشت پرز گیر کرد اما هیچ راحت نیست با این ماشین ها سبقت گرفت .
    ولی در کل مکس استارت خوبی نداشت . و فقط در صورتی میتونستن این مسابقه رو ببرن که جلو تر از مکلارن ها مسابقه بدن که نشد . اینجا استارتژی ردبول بهم ریخت . و مجبور شدن اونقدر توی گیربکس مکلارن ها ادامه بدن تا دنیل پیت بکنه .
    و همونطور که پیش بینی میشد مکلارن ها تحت هیچ شرایطی به لویس اجازه عبور کردن ندادن تا زمانی که دیگه لاستیک های مدیوم تموم شد .
    پیت مکس خوب نبود و همه برنامه ها ردبول رو بهم زد .
    جالبه که پیت لویس هم خوب نبود .
    توی شیکین چرخ تو چرخ شدن .
    البته اینجا لویس جلوتر وارد پیچ شد و میتونست پیچ رو دیکته بکنه اما باید ی فضایی هم کنار میزاش و مکس هم هیچ راهی نداشت بجز اون دست انداز که رفت روش و چرخش چسبید به لویس و خیلی عجیب به خاطر اسلیک بودن رفت بالا و به شکل ترسناکی اومد روی هیلو لویس . خیلی سخت بود دیدنش .
    ولی چرخ عقب مکس عجیب پرت شد روی مرسدس .

    بیشتر شبیه برخورد مسابقه ای بود ولی احتمالا” این وسط رو یک نفر مقصر بدونن هم هست و اگه باشه فکر کنم 2 امتیاز منفی براش در نظر گرفته میشه .
    آنبورد بوتاس تا رده های 8 ، هیچ کسی دفاع قابل توجهی جلوش نکرد همه روی مسابقه خودشون متمرکز بودن .

    پرز هم بهتر از این رو نمیتونست بکشه بیرون حالا اون پنالتی رو میتونست نده و شانسش رو مجدد امتحان کنه .

    • ایرن

      7

      6

      بنظرم یه برداشت منطقی از تصادف رو خوندم.
      اینجا یه سریا یه چیزایی میگن آدم شاخ در میاره، مثلا میگن اون چرخش آخر لاستیک ردبول روی خودروی مرسدس حرکت ناجوانمردانه مکس بوده، واقعا؟؟؟ یعنی میخواسته به لوییس آسیب برسونه؟
      یا میگن لوییس دنده عقب گرفته از زیر مکس بیاد بیرون ادامه بده… عجب، توی این شن ها اگه ماشین متوقف بشه در نمیاد بعد یه خودروی دیگه هم روت باشه بعد بتونی در بیای؟ اونوقت لوییس اینو خودش نمیفهمه؟

      بنظرم برخی باید افسانه سرایی رو بذارن کنار و دقیق به ماجرا نگاه کنن. لحظه برخورد مکس در حال سبقت بود و نهایتا لوییس یک چرخ از مکس جلوتر بود بهمین دلیل شاید مقصر مکس شناخته بشه اما هدف مکس صرفا سبقت بود نه اینکه بزنه به لوییس و هدف لوییس هم صرفا رقابت بود.

      • mrz_ir

        8

        4

        فیلم اون قسمتو ببین
        وقتی که مکس از ماشین پیاده شده بود لوییس با اون وضعیت هنوز داشت گاز میداد بیاد بیرون (واقعا نمیدونم چی توی ذهنش بود از وضعیت ماشین):|
        بعدش هم لوییس کم بعد از تصادف و رفتن توی گراول اومده بیرون؟؟

        حتی المان 2019 بعد اونهمه اتفاق باز هم ماشینو از خط عبور داد

  29. 🦁MILAD33

    10

    30

    طرفدار های همیلتون وقتی حرف از حرکت احقمانه و خطرناک میشه بهتره به ریس انگلیس یه نگاه بندازن اون موقع میفهمن که احمق تره👌👍

    • mrz_ir

      9

      3

      اونم که نگاه کردم باز مکس بود
      پیچی که میتونست یکم واید تر طی کنه رو بست
      روندن توی شیکین با پیچ سرعت بالا یکیه؟؟

  30. abolfazl.B.C.G

    8

    6

    بنظرم فیا صرف اینکه کی مقصره باید 50 50 بده تموم بشه بر هر کدوم از راننده هارو مقصر بدونه تا اخر فصل باکوچکترین اتفاقی پوست از سر فیا میکنن و چه جار جنجال هایی که درست نمشه اما نکته اینکه جارجنجال یعنی مخاطب بیشتر و مخاطب بیشتر هم یعنی پول بیشتر ….. حالا بنظرتون کدومشون مقصر بشن پول بیشتری میاد؟؟؟؟

  31. سیاوَرشَن

    4

    18

    تبریک به طرفداران مکلارن

    جیو کبیر حیف شد، فراریا خوب بودن فقط حیف آپدیت موتور نداشتن، بوتاس هم عالی بود
    مکسم ک تصادف کرد خیلییی حال داد😁

      • ali

        8

        1

        خیر سوپر فست عزیز
        این کامنت در جواب یکی از دوستان بود که نظرات گوهر باری منتشر میکردن، که در اخر کار دست خودش داد و از بیخ و بن به همراه کامنت‌هاش حذف شد. کامنت منم این مدلی سرگردان مونده و باعث
        کج فهمی شده، که عذرخواهی میکنم. بهتره ادمین‌ها بعد پاک کردن یک کامنت، ریپلی‌هایی هم که به اون کامنت شده رو حذف کنن تا این اتفاقات پیش نیاد.

  32. Ali🦁33

    18

    23

    پیت استاپ11ثانیه ای مسابقه مکس نابود کرد و تمرکزش بهم ریخت کلٱ.
    بعدش برخورد نشون دهنده اینه که هیچکس نمی خواد باج بده کسی هم نمی تونه فقط مکس تنها مقصر بدونه، این درام هنوز ادامه خواهد داشت من مطمئن بودم اگه همیلتون جلو تصادف سیلورستون می گرفت این اتفاق شاید پیش نمیومد.
    فقط جای شکرش باقیست هیلو باعث شد هیچ صدمه ای همیلتون نبینه.

      • ...m6...

        10

        13

        تا دو هفته دهن برای ما نمیزاشت

    • Ali🦁33

      9

      19

      ولی خیلی خوب می دونید این آتیش از همیلتون شروع شده که فکر کرده مکس دیگه باید ازش بترسه و بکشه کنار ولی از این خبرا نیست.
      حالا مکس خودش هم out شد مثل همیلتون استادانه نزد.
      مکس وقتی از ماشین پیاده شد کاملا نگاهش به همیلتون رفت و از سلامتیش خبر داشت دیگه اینقد شلوغش نکنید.
      حالا این 3رده پنالتی که دادن جالبه توضیح فیا که میگه همیلتون هم راه نداده و جا نذاشت برای مکس ولی مقصر مکس هست😅، ما هم قبول می کنیم مکس خطاکار بوده اینجا وقتی پنالتی بهش دادن هر چند هیچ تاثیری نخواهد داشت.

      • مهران آله

        10

        2

        چطور تاثیر نداره ؟ امروز پل پوزیشن داشت بخاطر چهارم نشدن از ماشین بقیه رفت بالا . با سه رده پنالتی روسیه احتمالاً دو سه تا شهید میده !

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        1

        همین که میگی بعد پیت استاپ تمرکزش بهم خورد سطح راننده مورد علاقت رو نشون میده.
        قبلا هم گفتم رانندگی فقط سریع بودن نیست اینو ورشتپن بارها ثابت کرد.
        البته سیلورستون مکس فضای بیشتری داشت تا جلوی اون تصادف رو بگیره

  33. Amir.Redbull99

    10

    16

    تبریک به مکلارن و طرفداراش. یک دو !!!!!
    دنی ریک برمیگرده به تنظیمات کارخانه.نوریس چقدر خوبه تو دفاع
    پنج ساله حسرت یک دو ردبولو دارم.
    برخورد مکس و همیلتون 50-50 بود.کجا میرفت مکس.راهی گذاشته بود براش
    یه سریا یه کلمه اگرسیو یاد گرفتن بستنش به مکس.
    همیلتون چی بود تو سیلورستون؟؟ همون کسایی که گفتن مکس تو سیلورستون مقصر بود!!!!!!!! اینجا شدن کارشناس.
    بوتاس عالی بود. نمیدونم چرا هرکی خبر رفتنش میاد یدفعه عوض میشه.
    پرز خبر قرارداد فصل بعد میاد کلا ول میکنه.یک فصل دیگه هم باید تحمل کنیم.چقدر اوایل فصل خوب بود. از اونطرف یکی مثل ساینز با لکلرکی که سومین فصل فراریشه ماشینو براساس اون توسعه میدن(که البته طبیعی هم هست) اینقدر نزدیک بوده تا اینجای فصل و ترکونده.
    فراری هم خوب نتیجه گرفت با توجه به عملکرد بد ماشین تو کفی
    راسل تو امتیازا

  34. Esmaeil_5

    22

    2

    کاری ندارم مقصر کیه ولی خدا اموات اونی که هیلو رو وارد فرمول ۱ کرد بیامرزه .
    فراری با توجه به موتورش خوب ظاهر شد حتی چارلز یه جاهایی به لوییس نزدیک میشد منتظر ترکیه میمونیم ببینیم موتور جدید چقد میتونه سریعتر باشه .
    این برد هم نوش جون مکلارنی های سایت و طرفدارای دنی ریک .

  35. mahdi arabi

    10

    3

    یه نکته راجب دنیل ریکاردو
    دنیل امسال سال خوبی نداشته
    ولی این پسر همیشه تو مونزا عالی بوده و امروزم با شایستگی مسابقه رو برد ( که احتمالا به خاطر سبک رانندگی و تکنیک ترمز گیری خاصش باشه ) و حتی اگه برخورد مکس و لوییس هم نبود با توجه به اینکه جفتشون پشت نوریس در اومده بودن بازم احتمال خیلی زیاد دنیل مسابقه رو میبرد

    دنیل با رنو سال 2019 اینجا چهارمی آورد
    تو 2017 از با یه ریکاوری درایو عالی از 15 اومد چهارم شد و با نفر سوم فقط یک ثانیه فاصله داشت اونم مسابقه ای که سیفتی کار نداشت
    تو 2016 هم اون سبقت دیدنی رو از بوتاس گرفت با اون ترمزگیری عجیب از 50 متر عقب تر برا پیچ اول

    همه اینا رو گفتم که بگم این آخر هفته به معنای واقعی عالی بود و این برد نه هدیه مکس و لوییس بود و نه هدیه لندو

  36. محمد امین

    11

    1

    عجب ریسی رقابتی بود واقعا همه چی داشت
    اول از همه تصادفی که بین لوییس و مکس شکل گرفت
    تبریک به مکلارن ، واقعا امروز بهترین ماشین رو در خط مستقیم داشتن ، دنی خیلی خوب استارت زد و ریکاوری کرد و با یکم چاشنی شانس یک و دو رو گرفتن ، بوتاس واقعا خوب بود ، خودش رو خوب رسوند و به نظرم چیزی کم نذاشت و سکو هم گرفت 
    فراری ها واقعا منو شگفت زد کردن ، هردوشون پیس ماشین بوتاس رو از می‌دادن و استراتژي خیلی خوبی هم پیاده کردن و در آخر ۴ ام و ۶ آن شدن  ، حدود ۱۲ امتیاز در جدول قهرمانی عقب افتادیم ، اما قطعا قابل جبران هست
    ماشین مرسدس در تعقیب کردم مشکل داشت مخصوصا وقتی بوتاس میخواست پرز رو رد کنه
    الونسو ریس خیلی خوبی داد و بهتر از اوکون بو همه جوره ، اما از اون طرف ، استراتژي استون برای فتل بد بود و بدشانسی آورد و خودش هم خسته بود کلا
    لطیفی جلوی راسل بود و در کل استارت خیلی بهتری داشت اما نفهمیدم چی شد رده از دست داد
    مسابقه ی خیلی پرهیجان بود واقعا از هیجان سر درد گرفتم ، تا باشه از این ریس ها

  37. Ferrari_leclerc

    11

    6

    چقد راحت نوریس از چارلز رد شد.حیف یه پاوریونیت درست حسابی نداریم.
    البته بازم میگم اینطوری رد شدن مکلارن از فراری از مدیریت بده بینوتو هست.
    اونایی که میگن مکلارن موتوره مرسدس داره بایدم اینطور تو کفی ها رد بشن از فراری،چشماشونو باز کنن ویلیامز و استون رو هم ببینن.حالا استون تازه امسال برگشته ولی ویلیامز چطور چند ساله با موتور مرسدس ته جدول بودش.
    پیشرفت مکلارن در مقابل فراری که با تغییر مدیریت هر دو تیم سه سال پیش استارت خورد کاملا واضحه و برای من خیلی ناراحت کنندس.

    • سامان

      11

      2

      ماشین فقط موتور نیست که قسمتهای دیگه هم داره,ویلیامز بودجه تحقیق و توسعه نداره که ماشینشو خوب کنه,مثه ماشین هاس که توانایی ماشین فراری نداره

    • Mmd9024

      6

      2

      ferrari_leclerc شما به نظر میاد تازه شروع به دیدن فرمول یک کردی، همین مک لارنی که داری در موردش صحبت میکنی 4سال طول کشیده تا دوباره این تیمو بازسازی کنن و از زمان اومدن زک براون این پروژه استارت خورد، همینطور این اتفاق برای مرسدس هم افتاد سالهای اولیه شون با شوماخر و راس براون هر بازسازی زمان بر هست ، امیدوارم سال ذیگه که تیم داره برای قهرمانی میجنگه نظرتو عوض نکنی

    • SUPER FAST 16

      7

      3

      داداش بخدا دستم کوتاه هست وگرنه به تیم میگفتم با نظر شما یه مدیر دیگه انتخاب کنه بزاره بالا تیم،تا شما بیخیال بینوتو بشی.فکر نمیکنی چند باره گفتی بسه دیگه،اوکی گرفتیم شما از مدیریت بینوتو ناراضی هستی،حتما لازم نیست تو همه نظرات بینوتو رو مورد عنایت قرار بدی

  38. م.یوسفوند

    6

    20

    دوستان به نظرم به هم توهین نکنیم بهتره کل مصیبت از اون پیت استاپ ۱۱ثانیه ایی مکس شروع شد که قطعا مقصر مکانیک ها نبودن، مکس خیلی خشن دفاع کرد قبول منتهی با این حرکتش ناخودآگاه میشه یجورایی گفت با اون حرکت لویس تو سیلوراستون تسویه حساب کرد و اگه دوستان همیلتون فن یمقدار منصف باشن بین پیچ یک و دو که بغل به بغل بودن لویس اصلا جایی واسه مکس نذاشت و مکس رفت رو اون کرب ها و جلوی ماشینش بلند شد اومد نشست رو هیلو خودروی لویس، به هر حال نظر شخصیم اینه که این اتفاق به نفع هیچکدومشون نخواهد بود

    • Arvin.Hamilton 44

      22

      3

      م.یوسفوند
      میگی لوییس فضا نذاشت
      مکس همین کار رو هم تو لپ 1 ایمولا انجام داد و لوییس رو هل داد بیرون هم تو لپ 1 مونزا به لوییس فضا نداد و پرتش کرد بیرون

      • مهران آله

        6

        10

        بنظرم اومد اون 10 ثانیه توقف پیت استاپ مکس پنالتی استارتی بود که گرفت روی لوئیس … هیچکس اشاره نمیکنه منم شک کردم . ولی گاراژ قشنگ واستادن فقط میتونست پنالتی باشه !

      • سامان

        3

        5

        چه پنالتی؟اصلا هم همچین چیزی نیس,یکم بهتر جستجو کن قبل نوشتن چیزی,اگه ۱۰ ثانیه پنالتی باشه ,با تعویض چرخها میشه ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه,اونم به این صورته که ده ثانیه دست به ماشین نمیزنن بعد تعویض چرخها,ولی اونجا ماشین توقف کرد تعویض شروع شد,مشکلی بوجود اومد که اونطوری شد.

      • مهران آله

        6

        2

        ببخشید ، نوشتم “بنظرم اومد ” … مثل اینکه امشب همه باید با “هیلو” کامنت بزارن . مسری بوده !

  39. Hami

    13

    4

    درود بر همه دوستان . من عکس تصادف لوییس و مکس را توی اینستا دیدم کپ کردم . فقط یکی به من بگه ماشین مکس روی ماشین لوییس چکار میکرد؟ عجب مسابقه ای را از دست دادم و ندیدم . یک حسی به من میگه مکس و چکو به نیت صدمه زدن وارد ریس میشن

  40. Mehrab

    14

    4

    سوپر مسابقه به این میگن . پنج تا خروج . تصادف . مجموعه کامل بود . در مورد تصادف مکس و لوئیس هم کریستین هورنر تقریبا بهترین نتیجه گیری رو انجام داد بنظرم . وی بیان نمود (: این یک چرخه بود که از پیت استاپ کند ما شروع دور مکس و پیت استاپ لوئیس و در نهایت به تصادف رسید . در مورد مقصر هم گفت : به نظرم در حالت بی طرفانه تقصیر ۵۰ ۵۰ بود اما من از راننده خودم طرفداری خواهم کرد همانطور که توتو از راننده خود طرفداری می‌کند.
    دنی ریک هم انگار بعد از حدود ۶ ماه از خواب بیدار شد تازه داره با ماشین مچ میشه انگار امیدوارم این حالت رو حفظ کنه . لندو هم عالی مثل همیشه .
    ولتری انگار میخواد میراث قدرتمندی از خودش بجا بذاره داره با تمام توان مسابقه میده .
    دوتا فراری ها هم که بسیار هماهنگ عمل می‌کنند و تا الان خوب‌امتیاز جمع کردند اما اگه دنیل وضعیت خودش رو حفظ کنه باید تلاش بیشتری کنند تا بتونند عقب کنندگی رو جبران کنند .
    تامام

  41. رضا

    6

    12

    آقا خارج از همه طرفداری ها و برخوردا واقعا عجب مسابقه هیجان انگیزی شد،با اینکه لوئیس عزیزم به ناحق حذف شد ولی خیلی حال داد
    هفته قبل توی بلژیک بعضی راننده ها سه بار لپ شدن!!!
    لذت بردیم از مونزا

  42. mobinfr

    9

    2

    تبریک به همه طرفداران و عاشقان دنیل و مکلارن… چقدر منتظر برد دوبارش بودم..شکرت؛
    هنوزم دنیل تو پیچ سرعت پایین وانتقال وزن به جلو ماشین مشکل داره مخصوصا پیچ یک …ولی تعطیلات نیم فصل باعث شد خودشو جمع و جور کنه یکم؛
    ودر آخر چه تصادف سنا و پراست گونه ایی.. خدا به خیر کنه مسابقه های بعدی رو.

  43. hamed.ab

    10

    3

    واقعا ریس جالبی برام نبود ، لکلرک و ساینز مستحق ماشین بهتری اند، مکلارن هم که دیگه ماکسیمم پوینت رو برد حتی فاستست لپ …
    برخورد هم اساتید همه کارشناس فرمول یک اند ولی اصلا اون پیچ نحس ساخته شده برای برخورد ، لوییس میتونست رده رو بده و دور بعد مکس رو بگیره ، اگر تونست با هارد مکلارن با مدیوم رو بگیره ، با مدیوم هاش میتونست اصلا مسابقه رو ببره …
    سب هم که اول استرول ، بعد اوکون بعد ، بعد میک ، بعد سیفتی کار ، کلا از هیچ کجا شانس نیاورد…
    استرول هم امروز هم فوقالعاده بود هم مضخرف ، شیکین رو میبره و سب رو هل میده بیرون که نتیجه اش میشه از دست دادن 4 رده ، اون دو امتیاز جرج راسل کاملا میتونست برای سب باشه …البته که نه برای سب مهمه نه لاورنس استرول ، نه سب لنگ دو امتیازه که ثابت کنه از لنس بهتره ،نه اون لاورنس استرول پول و اصلا نتیجه تیمی امسال براش مهمه …تیم رو برای پسرش خریده دیگه …

    با این موتور مرسدس ، بعید نیست مک لارن بلای جون خود مرسدس بشه سال دیگه …حیف که الونسو دیگه نیست نشون بده یه من ماست چقدر کره داره….

    و در اخر ناراحت ترین مرد امروز هم معرفی میشه : لندو نوریس ، هرچی این همه ریس رشته بود ، پنبه شد …دوباره رفت تو سایه ریکیاردو….لوویس هم باید ناراحت باشه ، مرسدس پتانسیل1-2 داشت ، الان یه سومی فقط دشت کردن

    مکس هم باید خیلی خوشحال باشه دیگه واضحه چرا …

    خسته نباشید

    • DavidKame

      2

      6

      مطمئن باش نمی تونست مکلارن ها رو بگیره و باز هم یک و دو رو داشتیم
      اگه با هارد نوریس رو گرفت به خاطر این بود که نوریس لاستیک سافتش دیگه چیزی ازش نمونده بود
      در ضمن لویس یک دور بعد از نوریس اوند پیت در صورتی که لااقل باید ۵ تا ۸ دور با هاردش ادامه میداد واضح بود مرسدس لاستیک خوری بالایی داره
      و همون طور که دیدیم نوریس جلو لوییس در اومد و لویس با وجود مکس تا به محدوده DRS نوریس می رسید دیگه دیر می شد و چیزی از لاستیکش باقی نمیموند و شاید مکس هم ازش رد میشد

  44. Hamed

    13

    3

    و بالاخره دنی ریک هم تو این فصل رستگار شد و از زیر تمام سایه ها خارج شد خوشحالم براش با اینکه ته دلمون اتمام 9 ساله بدون پیروزی برای مک لارن اونم تو زمین فراری و 1-2 کردنشون برا فراری فنا سنگینی میکنه

    در مورد صحنه تصادف به نظرم شاید بشه گفت لوئیس فضای کافی نداد به مکس ولی مکس هم زیاده روی کرد وقتی دیگه جا نداری و ریسک همه جور اتفاقی به شدت بالاست دیگه شل کن دیوانه. یعنی میخواست شده حتی از رو ماشین همیلتون پرواز کنه لهش کنه و سبقت رو کامل کنه . مشابه همین صحنه اول ریس تو شیکن پیچ 4 اتفاق افتاد اونجا مکس بود که راه نداد ولی همیلتون ریسک احمقانه ای نکرد و شل کرد
    به نظر من اگر لوئیس “حداکثر” 50 % مقصر باشه مکس “حداقل” 50% مقصره .
    ولی یادتونه بعد سیلوراستون گفتم اگر الان از کار لوئیس حمایت بشه مطمئن باشید پس فردا مکس هم به خودش اجازه میده وقتی موقعیت پیش بیاد تا حد دیوانگی ریسک کنه حتی به قیمت انتقام از رقیب و بعدا زبونش دراز باشه که من خودم ناک اوت شدم توسط همین آقا و حالا شاید باز این داستان به اینجا هم ختم نشه.
    فکر میکنم احتمالا تصادف مسابقه ای تشخیص بدن و جریمه نمیکنن اما قطعا یه اخطار کتبی به دوتا تیم و این دو راننده خواهند داد چون دوتا تنش جدی رو فعلا از سر گذروندن سومیش شاید دیگه عاقبت خوشی نداشته باشه.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      6

      1

      حامد جان خودت داری میگی لوئیس بهش فضا نداد______میخوای راه بده؟جمله همیشگی اینجا فرمول یکه…
      در ضمن اون پیچ ۴ پهلو به پهلو بودن ولی برخورد دوم ورشتپن عقبتر بود.

      خدا فتل رو بهش صبر بده.

  45. mahyar

    9

    19

    دوستان کوتاه بیایید .
    ی برخورد مسابقه ای بود .
    قاتل و فلان چیه ؟
    مکس از کجا میدونست که میتون لاستیکش رو بندازه تو هیلو مرسدس ؟ از اون حرف هایی زدید که بعضی میگفتن لویس از قصد زد تو چرخ عقب مکس .
    دوستان این نظرات . بچه گانه هست .
    نکته جالبش این بود که فقط لویس نباید اون زیر بود دیگه گاز میداد . یک درصد هم اگه میومد بیرون از اون زیر مکس توی ماشین داشت میومد بیرون . خودش داستان درست میکرد .
    خدارو شکر اتفاق بدی نیفتاد .

    • سامان

      13

      6

      در این که مکس نخواد سر سوزنی ضرر بزنه شکی نیس,ولی کارایی که میکنه متاسفانه خطرناکه و جسور بازیش همیشه گُل میکنه,مقصر نبود هورنر زمین و زمان رو به هم میدوخت,کاش لوئیس این استارت رو دیروز میزد,بچه های پیت استاپ هم واقعا سنگ تمام میزارن,این از ۴ ثانیه امروز,اونم از دو تا ۳.۶ ثانیه هفته پیش.نیمه پر لیوان رو ببینیم لوئیس احتمال زیاد اول نمیشد,از الکی فاصله افتادن امتیازی سناریوی امروز قطعا به سود تمام شد.حالا ببینیم پسر خوشکل فیا چیه جریمه ایی میگیره

      • ali

        12

        4

        ولی به نظر من اگر لوییس پیت خوبی می‌داشت یا برخورد پیش نمیومد و جلوی مکس درمیومد، اول می‌شد.

      • mahyar

        9

        1

        تقصیر پیت نیست . جفتشون توی جنگ قهرمانین . قراره که باز هم از این برخورد ها بینشون ببینیم .
        توی همین ی مسابقه اول مسابقه پیچ چهار همین کارو مکس با لویس کرد . اواسط مسابقه هم لویس با مکس کرد .
        قشنگیش همینه ولی خوب خطر ناک هم هست دیگه فکر کن هیلو نبود …

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      5

      1

      کامنت شما خیلی در هم بود.جوابش واضحه
      وقتی یک اتفاقی مثل این میفته کسی نمیگه از عمد افتاد روش ولی قبلش رو که میدونست اگه عقب نکشه چی میشه.برخورد! لااقل از این میتونی جلوگیری کنی.ولی گاز دادنش دیگه چی بود.کاری که تو انگلیس و اسپانیا و همین ایتالیا کرد فقط خودشو دید.شاید روزی کار دست خودش بده.وبا یک DNF دیگه کار رو سخت کنه برای خودش.
      در ضمن انگلیس لوئیس به سمت ماشین ورشتپن فرمان نداد_ورشتپن بود که با داشتن فضا سمت چپ تصادف رو خلق کرد.

  46. In The Dark

    18

    7

    ریس عجیبی بود؛ به عنوان یه ردبول فن دوس داشتم مکس راحت اول شه ولی میتونم بگم ضرب المثل باد اورده رو باد میبره اینجا عملی شد؛ همیلتون یه استارت بد زد توی اسپرینت و اینجا مکس یه استارت بد زد؛ یه پیت استاپ خیلی بد واسه مکس و یه پست استاپ بد هم واسه لوییس انگار قرار بود این اتفاق بیوفته که جای عجیبی برسن کنار هم …

    در مورد تصادف هم باز بنظرم جفتشون مقصر بودن و میشه گفت Racing Incident بود … هم مکس میتونس محتاط تر عمل کنه و هم لوییس؛ درسته در لحظه برخورد لوییس جلو تر بود اما مکس خیلی هم عقب تر نبود و نهایت تایر جلو لوییس حدودا یک متر شاید جلوتر از مکس بود و خب لحظه ای لوییس فشا رو بست خیلی بدیهی بود یا مکس مستقیم میخوره به لوییس و یا میخوره به کرب های سوسیسی و بعد معلوم نیست چی پیش بیاد !

    یه جو خیلی مسخره هم وجود داره که هرموقع تصادفی میشه کلی نفرت به سمت یکی روانه میشه میخواد لوییس باشه و یا مکس باشه و از توهین گرفته تا لقب قاتل و نچسب و منفور! لطفا بیخیال شید … همه این اتفاقات کمتر از چند صدم ثانیه میوفته و راننده ها نمیدونن واقعا ممکنه چه مقدار اسیب وارد شه به خودشون و یا ماشین طرف! اروم باشید

    یه تبریک ویژه هم به طرفدار های مک لارن و دنی ریک که هر مسابقه کار رو واسه فراری سخت تر میکنن!

  47. ایرن

    16

    8

    اولین چیزی که باعث خوشحالیم شد این بود که قرار کاری ای که داشتم از امروز ساعت 5:30 افتاد فردا صبح و تونستم ببینم. اما طبق معمول کل مسابقه کیفیت نت فول اچ دی بود به جز لحظات حساس مسابقه که یهو میشد در حد وی جی ای.

    اولین چیزی که باعث شد حالم گرفته بشه (بجز بازی دراوردن نت) جیوو بود. واقعا ناراحت کننده بود.
    دومین چیز ناراحت کننده اتفاقا سریالی برای فتل بود.
    سومین نکته تصادف لوییس و مکس که به نظرم 60 مکس مقصر بود و 40 لوییس. حالا اگه یه سری بخاطر این حرف به منفی دادن بسنده کنند و با داس نیفتن دنبال من. لوییس توی پیچ جلوتر بود ولی فقط یک چرخ. خب اینجوری اگه زیادی فرمون به چپ بدی صد در صد تصادفه. اما مکس هم نباید انقدر تهاجمی رفتار میکرد. ولی نوع خروج جفتشون از مسابقه با اون وضعیت که ردبول روی مرسدس بود بامزه شده بود.

    اما نکته های جالب برام هیلو بود. خدا رو شکر که قهرمان هفت دوره مسابقات با پای خودش اومد بیرون.
    دومین نکته خوب هم پیروزی مکلارن بود. من طرفدار فراری هستم و حتما این نتیجه میتونست بدترین نتیجه برای فراری باشه. اما اینکه یه مسابقه خوب از مکلارن دیدیم حتی اگر مکس و لوییس خارج نمیشدن و یکی از این دو اول میشد بازم مسابقه مکلارن ها همه تلخی های مسابقه رو شست و برد.

    و البته این فصل اتفاقات عجیبی میفته. اون از اسپرینت که واقعا کسی فکر نمیکرد مکس نفر اول مسابقه استارت بزنه. این از مسابقه که به مسخره ترین شکل هم ردبول پیت استاپ 11 ثانیه ای میزنه هم مرسدس پیت استاپ 4 ثانیه ای و ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست همدیگه میدند تا توی اون پیچ این دو نفر به هم برسند و تصادف پیش بیاد.
    دیروز گفتم به نظرم لوییس میتونه اول بشه با استراتژی ها. وقتی پیت استاپ مکس رو دیدم گفتم کار خدا رو ببین. لوییس اول شد صد درصد. اما مرسدس هم از روی دست ردبول تقلب کرد و این دوتا خوردن به هم.
    کسی این رو پیش بینی نمیکرد.

  48. Kamran

    22

    5

    احتمالا حالا باید فن های مرسدس حال ما فن های فراری درک کرده باشند که روزگاری چقدر از دست شیرین کاری های دوست عزیزمون ورشتپن حرص خوردیم

  49. Hami

    15

    3

    دوست عزیز من کاری به خودت ندارم ولی ساقی محلتون را زنده میخوام چون کارش خیلی درست بوده جنسش حسابی ناب بوده