فرمول یک ایران – با پرچم قرمز در ثانیه های پایانی تعیین خط فرمول یک باکو 2021، چارلز لکلرک از فراری توانست دومین پول پوزیشن پیاپی خود را کسب کند.

لوئیس همیلتون و مکس ورشپن، دو رقیب قهرمانی فصل جاری مسابقه را از جایگاه های دوم و سوم آغاز خواهند کرد.

با برخورد لنس استرول و آنتونیو جیوویناتزی به دیواره پیچ 15، در مرحله اول تعیین خط شاهد دو پرچم قرمز بودیم. دنیل ریکاردو نیز در مرحله دوم تعیین خط خود را در دیواره پیچ 3 دید تا سباستین فتل نتواند زمان خود را بهبود دهد و راننده استون مارتین با اختلاف 0.029 ثانیه از رسیدن به مرحله سوم باز ماند.

جدول تعیین خط فرمول یک باکو 2021

ردهرانندهتیم زمان
1چارلز لکلرکفراری1:41.218
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.232
3مکس ورشتپنردبول+0.345
4پیر گسلیآلفاتائوری+0.347
5کارلوس ساینزفراری+0.358
6لندو نوریسمک‌لارن+0.529
7سرجیو پرزردبول+0.699
8یوکی سونوداآلفاتائوری+0.993
9فرناندو آلونسوآلپین+1.109
10والتری بوتاسمرسدس+1.441
11سباستین فتلاستون مارتین1:42.224
12استبان اکونآلپین1:42.273
13دنیل ریکاردومک‌لارن1:42.558
14کیمی رایکوننآلفارومئو1:42.587
15جورج راسلویلیامز1:42.758
16نیکولاس لطیفیویلیامز1:43.128
17میک شوماخرهاس1:44.158
18نیکیتا مازپینهاس1:44.238
19لنس استرولاستون مارتین
20آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو

307 دیدگاه

  1. 77Ali

    40

    4

    نابغه تعیین خط یعنی شارل لکلرک

    • Kiarash16

      33

      7

      هوراااااااا
      نهمین پول پوزیشن شاهزاده رو به همه ی فناش تبریک میگم …….
      به نظرم فراری همین الانم به رقابت قهرمانی برگشته …….
      ثابت شد که شارل بهترینه ….
      مرسی از بینوتو ……
      چون با ماشین ضعیف تر بهترین بود…..
      دلم به حاله سب هم سوخت……
      پرزم تایم خوبی داشت میزد این آخرا ….
      به امید اولین برد شارلمون تو این فصل….

      و گسلی بی نقص بود………
      ساینزم ثابت کرد هنوز تو Q3 نمی تونه به شارل برسه ……..

      • Hamoon

        26

        2

        اره فتل شانس نیاورد بدم عصبانی شد

      • ferarri

        20

        2

        واقعا چ دوری زد . نجومی بود

      • ferarri

        21

        1

        فک نمیکنم اتفاق خاصی واسه ساینز افتاده باشه . اون چیزی ک من دیدم نیاز ب تعویض سپر داش فقط

      • Fastboy 44

        15

        2

        تبریک
        ولی رقابت قهرمانی خیلی دوره

      • ferarri

        27

        2

        دارم ب ماشین فصل بعد فراری بیش از پیش می اندیشم

      • Hamoon

        16

        2

        ترسم گیربکس ساینز
        از بغل محکم کوبید

      • Soheil

        21

        2

        Hamoon خان، در مورد گیربکس فکر نکنم برخورد از موناکو شدید تر بوده باشه و مشکل خاصی به وجود بیاد، فقط امیدوارم ایندفعه سمت چپ ماشین رو هم چک کنن 🙂

      • Hamoon

        18

        1

        نه دیگه چک میکنن

      • Max33vr46

        20

        9

        از ماست که بر ماست بالاخره راننده چهارم ردبول بوکی سونودا گند زد به تمام تیم ردبول پول رو ازمکس ویا حداقل بالاتر از همیلتونو از مکس گرفت آخه هلموت چرا دنیل کویاتو بیرون انداختی واقعا تورو خدا اینو از گرید ببرید بیرون وآلبونو بیارید مطمئنم عملکردی مشابه با گزلی رو خواهد داشت خجالت آوره واقعا شرم آوره ردبول چندین بار از این قضیه که تو همون پوش لپ اول تو کیو سه با تمام توان نمیرن ضربه خرده خجالت آوره تبریک به شارل حقشه با وجود تیمی مثل ردبول که حداقل تو این پیست باید پول رو می‌گرفت نگرفت گل نزنی گل میخوری حالا زور بزنین و از همیلتون ردشید واقعا شرم آوره

      • آرشا

        14

        3

        تو راننده مرسدس به لکلرک کمک کرد البته دور فوقلعاده ای هم زد.
        سب اگر اون اشتباه پیچ پانزده رانمیکرد تو کیو۳بود.البته تجربه وتل هم کارساز بود وگرنه تودیوار بود.
        واقعا چالشی ترین پیست باکو هست بااختلاف😅
        اما این آخرا جریان ولتری چیبود از همیلتون تو میخواست.؟🤔
        چه رقابتی بشه فردا بین لکلرک همیلتون ووستپن.واووو.
        فردا تاآخرین دور قهرمان معلوم نیست توی ای پیست هر اتفاقی خواهد افتاد اما فردا هرکس بتونه از لاستیکهاش خوب نگهداری کنه وتوی دمای عملیاتی نگهشون داره واستینت اول بیشتر توی پیست بمونه بیشتری نفع را خواهد برد.

      • ali sf90

        18

        2

        بدشانس تر از سب فقط میتونه چارلز باشه ک مول بگیره ولی بخاطر شاهکار گاراژ نتونه مسابقه بده
        ولی منم دارم امیدوار میشم ک بینوتو فراری رو ب اوج برسونه
        forza ferrari

      • آرشا

        7

        3

        فقط امیدوارم وتل فردا برای شروع از سافت نو استفاده کنه بجای مدیوم.

      • ایرن

        12

        3

        تعویض سپر؟؟؟!!!
        نه بابا. دیاق سپر رو عوض کنه کافیه. یه پولیش ریز هم بزنه رنگای مونده روی سپر میره. نیاز به تعویض سپر نداره.

      • mrz_ir

        8

        5

        خدایی حیف
        این سنودا باید پشت فرمون الفاتاوری باشه
        اونوقت شوماخر فرغونی به اسم هاس
        واقعا حیف
        البته دومین پول چارلزه که یه وقتی میگیره
        بعدش یه فراری تو دیواره و پولش حفظ میشه 😐
        (حواسم هست که مقصر سنودا بود و کارلوس نمیتونست کاری بکنه و همین که به سنودا نزد خدارو شکر)

      • amin90

        9

        2

        سانودا جزو قرار داد هوندا با ردبول هست فعلأ کاریش نمیشه کرد فصل اینده میندازنش بیرون ، لکلرک هم تو سکتور 3 از خالأ پشت مرسدس استفاده کرد ولی سایز جلوش باز بود توی مستقیمی

      • raha

        6

        1

        فکر کنم سال دیگه سونودا نباشه البته نمیدونم تا کِی قرارداد دارن ولی واقعا بهتره که بره از نظرم آلبون خیلی با استعداد تر از سونودا باشه و همینطور اگر هالکنبرگ بیاد که دیگه از آلبون هم بهتر

      • Lh44

        9

        1

        من موفق نشدم تعیین خط رو ببینم.
        تبریک به فراری فنا و چارلز فنا
        ولی لوییس با چارلزی در میفته که تو دفاع کارش خیلی خوبه فردا لوییس باید بیشتر تمرکز کنه رو استارتش واسه رد شدن از چارلز نه دفاع از مکس

      • محمدرضا

        1

        0

        گزارشگر خارجی گفت بسم الله رحمن رحیم یهو استرول خورد تو دیوار😂😂

    • بوتاس فن!!!

      26

      1

      تبریک به لکرک و فراری فنا.پرچم قرمز کمر خیلی ها رو شکست!! فتل که خیلی عصبانی بود.بوتاس هم که با اختلاف امسال بدشانس ترینه

    • Siavaghsh

      17

      2

      نابغه فرمول یک⁦❤️⁩⁦❤️⁩

      • NICO ROSBERG-06

        12

        4

        Max33vr46 کاملا درسته.. یادمه آلبون یک طرفدار داشت به اسم الکس آلبوم.. ایشالله هرجا هست سلامت باشه،الان نیست که از رانندش حمایت کنه.. ولی منم موافقم.. به نظرم آلبون حد اقل از سونودا دیگه خیلی بهتره گذشته ازین که اگه با گسلی هم تیمی بشن یک رقابت جذاب درون تیمی رو میبینیم.. مارکو معلوم نیست قصدش از نگه داشتن سونودا و بیرون گذاشتن آلبون چیه واقعا

      • Amirali

        10

        2

        رفیق هرجور فکر میکنم نمیشه اون الکس البون خودت نباشی.

      • Amirali

        2

        1

        سلام دوست عزیزم.خواهش میکنم.البته پدر و مادر عزیز بنده همچنان در قید حیات هستند.
        از اونجایی که تا حالا به دفعات به الکس آلبون و اون نام کاربری اشاره کردی که دیگه تقریبا شکی تو اون مورد نیست.دوبار هم بهت گفتم ولی هردوبار به شدت واکنش دادی.و بدتر اینکه تا زمان خروج این نام کاربری اکانتی با یوزر شما اصلا وجود خارجی نداشت تا جایی که یادمه.بازم میگم عزیز دل خوب نیست برای تخریب تیم مقابل با یوزر دیگری بنویسی من که طرفدار مرسدسم ولی مکس اعجوبست و از همیلتون بهتره و از این دست مطالب.اوکی اعجوبست؟بذار عملکردش نشون بده

      • Mohammad44

        1

        2

        بزرگوار چه نوشابه ای برای خودش باز می کنه
        اگه بقیه یه درصد شک داشته باشن شما همون الکس آلبونی بنده یقین دارم چون دیدم که میگم😂😎
        به هر حال سلامت و پایدار باشی عزیز ولی خودت رو جز مرسدس فن ها ندون تو کامنت هات. طرفدار مکس هستی بسیار هم عالی ولی تظاهر به مرسدس فن بودن نکن لطفا

    • 🔰Kourosh V5

      21

      1

      تعیین خط هیجان انگیزی بود با این همه رد فلگ
      آفرین شارل
      والبته بد شانسی وتل به خاطر رد فلگ ریکاردو
      خیلی افسوس خوردم سب نرفت Q3
      U know what ahhhhhhhhhhh
      🤣😂😂😂😂😂😂

      • NICO ROSBERG-06

        2

        8

        امیر علی داداش.. خدا پدر مادرت و بیامرزه ✌️😂😂خندوندیمون.. آخه تا قبل از اینکه این و بگی من فکر میکردم شما الکس آلبونی
        نمیدونستم انقد نمک دونی.کاش میتونستیم بیشتر از این کمالاتت بهره کافی و وافی و ببریم😂😂😂😂

    • Kh.k

      15

      2

      سلام به همه دوستان .تبریک بابت پول پوزیشن لکرک واقعا تو یک سال اخیر خیلی تو فشار بود .ولی نشون داد با سن کمش مرد روزهای سخته .امید وارم فردا روی سکو ببینیمش .💪💪💪

      • Erfn

        15

        2

        آره ، سه تا غول اون جلو ان ، هیچکدومم زیر بار نمیرن خیلی جالب میشه

    • Seb the great

      21

      3

      خب اولش تبریک بگم ب طرفدارای فراری و لکلرک حقیقتش منم تعجب کردم و بعید بدونم اگه پرچم قرمز داده نمیشد کسی میتونست دور لکلرکو بزنه خیلی سخت بود. فراری برگشته و این خیلی خوبه ولی چیزی ک راجب لکلرک هسن اره خیلی تو تعیین خط ها سریعه ولی یادمون باشه به تعیین خط امتیاز نمیدن تو روز مسابقه امتیاز میدن بی تعارف لکلرک تو ریس بخوبی تعیین خط نیست ک امیداورم بشه چون بقول سب خیلیی با استعداده چقد سب بدشانسه بدشانس تر از این بشر ندیدم راحت ب کیو ۳ میرسید سب این روزا خیلی خوب داره کار میکنه امیدوارم با انتخاب لاستیک درست فردا تو امتیازا ببینیمش دلم واسه سبی ک برای قهرمانی میجنگه تنگ شده:(

      • ali sf90

        17

        7

        همه دلشون واسه سب تو کورس قهرمانی تنگ شده
        ولی بعید میدونم ٣تیم برتر سب رو بخوان
        حیف تو فراری نابود شد واقعا..کاش تو ردبول میموند

    • m.m

      14

      11

      چون نظرم خیلی مهم بود روی پیام اول ریپلای زدم.
      دوستان که طرفدار ردبول بودن دیروز به مرسدس گفتن برن هوا خوری.
      حالا بهتره بگم که میتونید ببینید همیلتون و مرسدس طناب دار رو دور گردن ردبول انداختن.
      مکس هم بره تو هوای کثیف همیلتون

      • Redbull33

        0

        0

        بی تعارف دارم بهت میگم اگ استارت نگیریم لوییس رو قبل دور ۱۲ میگیریم،اصلا این برنامت درست نیست دوست عزیز پایان مسابقه میام و زیر کامنتم بعد برد ردبول ۲ تا ستاره میفرستم

    • Milad.mishkhasi

      7

      15

      بدون شک همیلتون‌میتونست تایم یک رو بزنه

      لکرک هم‌سکتور ۲ خوبی زد
      هم خلا پشت همیلتون در سکتور ۳ ک سریعترین سکتور ۳ رو هم رد خیلی کمکش کرد اگه خلا پشت همیلتون در سکتور ۳ نبود همیلتون تابم ۱ بود
      ولی ب هر حال لکرک عالی و تبریک ب فراری فن ها

      ب امید برد لوییس

      • Engineer

        13

        6

        به احتمال 99% تایم 1 یا شارل بود یا نهایتا تصادفی نمیشد مکس هم یه چند درصد شانس داشت.

        همیلتون نهایتا میتونست تو بازه 0.1 شارل باشه.
        تازه شارل هم رفت که دوباره تایم جدید بزنه.

        همیلتون و شوماخر و سنا و هرکی با اون سرعتشون تو ماشین همیلتون 1.41.3 بالاتر نمیتونستن بزنن.
        همیلتون ماکسیمم از ماشین کشید باز 0.2 از شارل کند تر بود.

        مکس هم برای این گفتم میتونه چون توان ماشینش تا 1.41.2 بود.
        تایم اولم اگه کند زد چون زودتر از بقیه تایم زد و فکر نمیکرد کسی بالاتر از 1.41.5 بزنه ون بالاترین تایم تا q2 خود مکس زده بود 1.41.5.

        شانس مکس هم کم بود.
        لکلرک خیلی سریع بود.
        ولی اگه ردفلگ نبود مطمن بودم مکس حداقل سریعتر از همیلتون تایم میزد.

        بعدشم که اصلا ردفلگ همه چیزو خراب کرد.

      • Hamed

        10

        4

        همیلتون خودش تایم خوبش رو به واسطه اسلیپ استریمی که از بوتاس داشت زد

      • مهدی

        2

        2

        واقعا ک لکلرک عالیه همیلتون نمیتونستپولو بزنه اقای لوییس فن
        عمرا نمیتونست
        چرا؟ چونکه تا یبار همیلتون تایم یک رو میزد لکلرک دو س بار این کارو میکرد پول لکلرک هم ربطی ب رد فلک نداشت چون سونادا رفته بود تو دیوار… کسایز رو متهمذمیکنن بعضیا…..
        فقط ریس بعدی اگه فراریا خوب باشن میشه گفت ک فراریا دارن میان رو کورس قهرماتیحیف برا فتل ک تایمش بد شد چون صدرصد تا کیو سه میومد امیدوارم ک فراری و وتل فردا خوب باشن

    • NICO ROSBERG-06

      9

      5

      والایی خدا.. لویس خیلی نزدیک بودا با چیزایی که تو تمرینات دیدم لویس خیلی خوب بود ولی بوتاس اصلا کیش و مات کرد مرسدس و.. مثل اینکه هنوز ستاپ درست و پیدا نکرده ولی مطمعنم برای فردا تا رده ۵ یا۴ می‌تونه خودش و بالا بکشه اگه دوباره گاراژ محترم بوتاس و مورد عنایت قرار مدت..خیلی نگرانم برای..نمی‌دونم چرا اتفاقای بد تو گاراژ ولتریه.. اصلا دلم نمی‌خواد از کورس رقابت با ردبول عقب بیوفتیم..لکلرک کاری کرد کارستان.. ای ولله.
      خوشم اومد.. ولی با اتفاقاتی که تو تمرینات دیدم انتظار داشتم پرزخیلی بهتر عمل کنه و سونودا ضعیف اما کاملا برعکس شد
      آلونسو هم تو این سن و سال نشون داد اهل عقب نشینی نیست.. یه تایم تمیز و بی نقص با آلپین..حیف وتل.. اما شک نکنین فردا جزو امتیازات خواهد بود اگر اتفاق عجیب و غریبی نیوفته و ..چقدر برخورد داشتیم تو باکو امسال.. و تعجبم از ماروین که در بین اون همه برخورد با دیوارها، نبود!
      اما فردا جبران می‌کنه احتمالا فردا هم سیفتی داشته باشیم با حضور با افتخار و پر رنگ مازپین در صحنه.. چ تعیین خطی شد. تبریک به فن های لکلرک حتما الان رو ابرا هستن.. و تبریک دیگه هم به خودم و فن های مرسدس و لویس بخاطر اون رده..و همچنین مکس و فن های برای سومی.. عجب ترتیبی داریم برای استارت فردا.. خدا کنه ۳دور اول برخوردی نداشته باشیم..از الان منتظر استارت فردا می‌شینم .

      • NICO ROSBERG-06

        14

        1

        دوستان ببخشید من گمان کردم گسلی رفت تو دیوارکه متوجه شدم سونودا بوده.. عذر خواهی منو بپذیرید عزیزان دل..🙏😬

      • Engineer

        7

        9

        از ولتری فقط 1 صحنه ناب بود.

        اونم زمانیکه همیلتون تایم زد و ولتری بعد از اون و تایمش تو رده 7 تا 9 بود یادمه که رفت تو گاراژ مرسدس.

        یه سر تکون داد ولف با یه اندوه و حسرتی انگار میگه چه کار بیخودی میکنم که بیخودی از این حمایت میکنم.

      • alireza miri

        14

        2

        فکر کنم هملیتون پشت بوتاس بود ازش توو گرفت

      • mahyar

        6

        2

        به خاطر این که کسی بهش تو نداد . وگرنه بوتاس هم میتونست تایم بهتری بزنه .

      • Mmd9024

        5

        2

        اگر تعیین خط دیده باشی همیلتون کلا پشت سر بوتاس بود و از خلع پشتش استفاده میکرد به نظر استراتژی مرسدس و دستور تیمی بود که بوتاس جلوتر باشه و به همیلتون تو بده

    • 77Ali

      10

      3

      راستی من تو کامنتا خوندم شارل تو داشت من حالا الان انبوردشو دیدم واقعا اصلا تو فاصله تو نبود البته من سواد کافی واسه این موضوع ندارم ولی تو شبیه ساز ها باید نزدیک تر باشی به ماشین جلو تر تا تو شو بگیری و به سریعتر شدنت کمک کنه باز اگر کسی اطلاع داره بهم یاد بده ممنون میشم

      • Siavaghsh

        2

        2

        دقیقا . کاربر ایرن حرف جالبی زد این چجور توو گرفتنیه که سکتور زرد ثبت کنی؟😂
        حالا من زیاد وارد نیستم اگه دوستان میدونن مارو از جاهلیت در بیارن

      • Ali

        1

        0

        سلام به همه دوستان.تبریک بخاطر پول چارلز.واقعا تو تعیین خط بهترینه.حتی با وجود پیشرفتای ماشین فراری در این فصل هنوز ماشین رقابتی برای 1 و 2 ندارن.پس وقتی عزیزانی میگن اگه فلانی تو مرسدس یا ردبول بود چی میشد یا وقتی صحبت از ماشین برابر میکنن فقط لوییس و هلندی رودر نظرمیگیرن که کدومشون میتونه بهتر باشه،یادشون باشه تو این حالت برابر چارلز میتونست نشون بده کی سریعتره.به امید برد اول شدن یا حداقل پودیوم چارلز.

    • Engineer

      8

      9

      شارل فوق العادست.

      اگه ماشینش برتر بود احتمالا مکس و همیلتون باید فقط بال پشت شارل رو تماشا میکردن.

      همونطور که قبلا گفتم فراری اخر این ریس میاد به جایگاه 3 سازندگان.
      و پرز میاد بالاتر از بوتاس.

      حالا چیزی هم که فکر میکنم با توجه به اینکه ماشین فراری بسیار خوب شده و حداقل برابر با مکلارن هست و حتی بهتره و 2 راننده عالی هم داره.
      فکر میکنم از بعد این ریس دیگه مکلارن رنگ جایگاه 3 سازندگان رو هم تا اخر فصل نتونه ببینه.

      تازه مکلارن شانس اورد شارل مسابقه قبل رو از دست داد وگرنه تو همون موناکو فراری کار رو تموم میکرد.

      و پرز هم شانس اورد که بوتاس تو موناکو بدشانس بود.
      چون الان به جای 3 امتیاز احتمالا 21 یا نهایتا 18 امتیاز عقبتر بود.

      ولی این 2 پیش بینی بالا به نظرم محقق میشه.
      هم پرز میاد بالاتر از بوتاس فعلا بعد این ریس.
      هم فراری میاد جایگاه 3 سازندگان حتی بدون اینکه ریکی اوت کوالی بشه و شارل پول بزنه هم قابل پیش بینی بود و من از دیروز هم این رو گفتم.

      • Siya

        9

        1

        با پنالتي سه رده ای که نوریس گرفت احتمال گرفتن امتیازات زیاد برای فراری تو این مسابقه زیاده

      • سامان

        3

        5

        اتفاق خاصی نیفته,دو تا پیشبینیت محقق خواهد شد یوزارسیف😂,دیگه پیشبینی نمیخاد اینی که گفتی,هر کی دنبال میکنه همینو خواهد گفت,اصل پیشبینی جاییه که بگی کی اول میشه؟من میگم همیلتون اول میشه,اگه بتونه از استارت مکس در امان بمونه,فراری هم قشنگ استارت میزنه,پارسال که اوضاع فراری خوب نبود ,نقطه قوتشون همین استارتشون بود,حتما رد فلگ خواهد آمد,احتمالا دوباره پرز سیو لاستیک خواهد کرد به امید رد فلگ,بقیه هم همچنین,بوتاس حتما خودشو میکشه بالا,چون جاش واقعا اونجا نیس,بهرحال من رفتم رو قهرمانی همیلتون,۴ برابر

    • mohammad ali F1

      5

      7

      جالب بود…
      همه رفتن تو دیوار.
      ریکیاردو میخواست سب و اکون رو از قصد حذف کنه.
      سونودا هم تموم کرد تعیین خط رو اگر هم نمی‌کرد ساینز می‌کرد.
      احتمالا مسابقه خوبی ببینیم.
      و اینکه سب هم بد نبود و تبریک به فراری فن ها.

    • ایرن

      10

      2

      من که ندیدم تعیین خط رو. اما یه چیز خیلی جالب…
      عکسها و فیلم هایی که توی اینستای فرمول یم و اینستای فراری و چند جای دیگه دیدم از لحظه ی خروج‌ لکلرک از اتومبیل و شادی نهمین پول پوزیشن یه نکته ی ریز داشت. پشت سرش توی بیلبوردی که عبارت نهمین پول روش نقش بست عکسی از لکلرک به سبک مرد انگشتی رو میبینیم. انگشت اشارش رو به سبک فتل بالا گرفته.
      خخخ

    • Alireza44

      0

      0

      میخوای بدونی نابغه واقعی تعیین خط کیه؟ همون راننده‌ای که تاحالا ۱۰۰ تا پول پوزیشن گرفته. (هشدار اسپویلر، لوییس همیلتون) 😎😎😎

  2. Kenzo

    21

    10

    یوهوهو
    درسته که بخاطر تو گرفتن از مرسدس ها پول گرفت
    ولی واقعا یکی از سریعترین راننده‌های تاریخه لکلرک
    بدون شک!
    کاش مسابقه قبلی رو لکلرک میبرد
    اگر میبرد مسابقه قبلی رو، الان توی رقابت قهرمانی بود🤣🤣🤪

    • ایرن

      3

      4

      اینجا یه بحثی پیش اومده درباره توو و دبل توو گرفتن لکلرک.
      من تعیین خط رو ندیدم اما الان که دور پول لکلرک رو توی اینستای فراری دیدم نکته جالبی توش بود. البته لحظه توو گرفتنش توی این ویدئو نبود اما قاعدتا این توو گرفتن باید توی سکتور اول لکلرک تاثیر مثبت بذاره در حالی که سکتور اولش زرد رنگ بود!!! این چجور توو و دبل توو گرفتن هست که باعث میشه سکتور زرد ثبت کنی؟

      • ایرن

        4

        1

        این وسط نکته ای چیزی هست که من نمیدونم و بلد نیستم؟ فراری اشتباها ویدئوی یه دور دیگه رو بعنوان دور پول بارگزاری کرده؟ یا چی؟

      • Siavaghsh

        4

        4

        من دور پل شارلو دیدم تو سکتور سه لوییس خیلی باهاش فاصله داشت و تاثیری تو دور شارل نداشت . اگه هم داشته خیلییی ناچیز بوده
        حالا من نمی‌دونم چرا یه عده دارن بحث توو مطرح می کنن ….!!!

      • farshad.b

        2

        4

        ایرن عزیز سلام . توو گرفتن توی هر سکتوری جواب نمیده و بسته به شدت و جهت باد متغییر خواهد بود . دیروز بیشترین تاثیر توو گرفتن در کفی 2 کیلومتری بسیار قابل توجه بود و اثر توو در سکتور سه زیاد . همیلتون از بوتاس توو گرفت و چارلز هم از همیلتون .(دور آخر بوتاس میخواست از توو همیلتون استفاده کنه که نشد ) تنظیم قرار گرفتن در اون محدوده خلأ ایجاد شده خودش خیلی هنره .

      • Mehriar Salehi

        6

        2

        تو برای سکتور سوم اینجا تاثیر داره، کسی سکتور ۱ و ۲ دنبال تو نیست.

      • Siavaghsh

        0

        2

        پس چرا لوییس دنبال تووو بود، کلا؟؟

      • ایرن

        1

        0

        والا من ویدئو رو بازم رفتم دیدم. در انتهای سکتور سه یه خودرو با فاصله ای شاید حداقل دویست متری توی ویدئو دیده میشه.
        اصلا تپی چه فاصله ای میشه توو گرفت؟ بعد این ماجرای دابل توو دیگه چیه؟

        خب یجوری بگین منم بفهمم چیه جریان.

        البته بازم میگم من فقط این ویدئوی فراری رو دیدم و خود تعیین خط رو ندیدم و البته شاید از زاویه دوربین دیگه ای دیده بشه ماجرا جور دیگه ای به نظر بیاد از اینکه من دیدم. به هرحال به نظر فاصله خیلی زیاد بود…

      • farshad.b

        0

        0

        ایرن . الان دیدم . امیدوارم جوابم طوری باشه که مفهوم رو برساند . حتما خلأ ایجاد شده پشت هر ماشینی که سرعت داره رو میدونی . ماشین پشتی از قرار گرفتن توی این خلأ مثلا سه دهم ثانیه سریعتر از ماشین جلویی می ره و اگر ماشین سومی باشه که خودش رو توی خلأ دومی قرار بده پنج دهم سریعتر خواهد بود و این میشه دبل توو . حالا هر چی مسیر طولانیتر و سرعت بالاتر باشه این منفعت چشمگیرتره . توی سکتور یک و دو خلأ ایجاد میشه ولی چسبیده به گیربکس ماشین جلویی که توی تعیین خط هم خطرش زیاده هم فواصل کفی کمه و منفعت قابل توجه نیست . توی سکتور سه هر چه سرعت بالا می ره خلأ ایجاد شده عقبتر می ره و اگر زاویه باد از روبرو باشه ماشین جلویی بیشتر ضرر میکنه و منفعت عقبی ها بهتر از , هم ماشین جلویی و هم دیگر خودروها یی که بدون توو تایم زدند میشه . دویست متر که فکر نکنم , ولی توی محدوده دو ثانیه ایی هم باید قرار داشته باشند . البته توی این پیست و محاسبه جا گیری مناسب با مهندسهای پیت وال . با سواد ناقص و درک بنده این کوتاهترین جواب بود . امیدوارم اشتباه نکرده باشم .

  3. 🏁Parsa16

    23

    4

    چارلز نابغه است،و دیگر هیچ

    • 17Sohrabsafari

      22

      3

      بینوتو تیم و از اساس داره میسازه و این یکم صبر و زمان میخواد تا به یه نتیجه برسه ولی اون نتیجه موندگارت میشه و شروع یه دوران جدید پر از موفقیت واسه فراری میشه.ما طرفدارای واقعی فراری نباید زود پشت تیم و خالی کنیم.من چشمم به این تیم با این دو راننده آینده دار و جوان خیلی روشنه.ایشالا دوره ای مثل دوران ژان تاد و ببینیم تو فراری عزیزمون.زنده باد فراری

      • محمد سلطانی

        12

        6

        همین که احتمال میدم سال بعد ی ماشین بهتر به چارلز میدند..‌‌دارم از خوشحالی گریه میکنم…دمش گرم…واقعا استعداد خالصه‌…بد به حال قتل…بد شانس بود…کاش حداقل آخرین تایم مکس بهتر از لوییس بود…در کل واقعا تعیین خط هیجان‌انگیزی بود

      • مهدی

        7

        13

        فقط خواب خوشه ک میبینید واقعا

  4. AmirAli

    19

    7

    امان از رد فلگ
    چرا ساینز ماشینو آورد وسط پیست وایسوند؟
    تبریک به چالرز فن ها
    فراری پیس خوبی داشت، بدون رد فلگ هم جایگاه خوبی می‌گرفتن
    مکس واقعا عصبانی هست الان 😀
    سب هم یکم عصبانی شد، چیزی نمونده بود به q3، میتونست آلپین و یکی از آلفاتاوری هارو پشت سر بزاره
    رد فلگ نبود شاید سب ۸ ام هم می‌شد اما مشکلی نیس، ۱۱ ام هم میتونه جایگاه خوبی باشه
    فردا چی بشه مسابقه
    سونودا ضعیف بود….

    • داریوش

      19

      11

      اونجا رو خالی کرد که اگر کسی نتونست ماشین نگه داره ، ازش استفاده کنه و نخوره به سونودا
      تبریک به طرفدارای لکلرک
      اگر پرچم قرمز هم نمیدادن ، کسی نمیتونست تایمشو بزنه
      تبریک به طرفدارای همیلتون ( تفاوت سطحش با بوتاس …. )
      تبریک به ردبول ، اگر اتفاق خاصی نیفته ، عایدی بیشتری از مسابقه فردا خواهند داشت

      • ساعد

        12

        0

        اگر قضاوت به این باشه مسابقه قبلی هم باید میگفتیم تفلوت بوتاس نسبت به همیلتون چون تو تایم گیری موناکو بوتاس سوم و همیلتون هفتم شد.همیلتون بهتر از بوتاس هست ولی انصاف هم باید در نظر بگیریم.

    • ferarri

      21

      6

      اگه ساینز هم ماشینو نگه نمیداشت وسط پیست رد فلگ داشتیم بخاطر یونودا . بهونه الکی نیارید

      • AmirAli

        9

        5

        بهونه چیه؟
        چرا خورده شما خورده میگیرید همیشه؟
        سوال پرسیدم

      • mrz_ir

        6

        1

        اصلا تصادف کارلوس به خاطر سنودا بود
        دید مسیر بستست و نتونست نگه داره و سر خورد رفت تو دیوار
        ساینز مقصر نبود
        همین که با اون سرعت نخورد به سنودا خدارو شکر
        وگرنه خیلی اوضاع بدتر میشد

    • AmirAli

      12

      5

      دوستان اگر منظور بدی از خط دوم من برداشت کردید بنده عذر میخوام
      بنده هیچوقت در این بحث ها شرکت نکردم، و نخواهم کرد
      فکر نمی‌کردم بعضیا چنین برداشتی کنن

      • ایرن

        7

        3

        خوشمان آمد. آورین. واقعا آورین از این ادب و متانت.
        جا داره کاندیداهای ریاست جمهوری و ایضا برخی از دوستان اهل مباحثه توی اینجا یاد بگیرند.

        جدا از شوخی، واقعا خوشم اومد.

  5. Se5Mi7

    11

    35

    پس یادداشت میکنیم، فراری تو دور اول سریعترین دورشو بزنه، بعد ردفلگ بشه پول بگیره.

    • Hamoon

      21

      4

      چی میگی اقا ؟؟
      این داستانا چرا تمومی نداره

      • 🏁Parsa16

        30

        9

        چون خیلی خیلی سوزش داره که راننده فراری با ماشین سوم گرید پل زده

      • Hamoon

        24

        6

        واقعا بد سوز داره
        اونم با اختلاف بالای 2 دهم با لوییس و بالای 3 دهم با مکس

      • moein

        12

        14

        در پاسخ پارسا
        ماشین سوم گرید تو این پیست!!! یکم فکر کن بعد حرف بزن
        ذهن اون دوست مسمومه چرا تو باید همچین حرفی بزنی
        نگیم بهترین ماشین رو تو این دو تا پیست داشتن دیگه حتما دوم بودن بعد ردبول

      • Soheil

        14

        2

        فراری بهترین ماشین!!!! دوست عزیز تمرینا رو هم نگاه کنید ریس پیس ماشینا دستتون باشه…

    • Kiarash16

      15

      10

      اگه مکس یا لوئیز می تونن …….
      تو همون دور اول از شارل سریعتر بشن ……..
      والاااااا
      معجزه نمیشه که!!!

      • محمد امین

        16

        7

        ولشون کن ،اونا بیشتر از ۶ دقیقه وقت داشتن تایم بهتر بزنن نزدن حالا اومدن میگن که فراری شانس آورد، بعدش هم شما از کجا میدکنی تایم بهتر میزدن

    • iman

      21

      1

      لابد به سونودا گفتن برو تو دیوار،تموم کنین این داستانا رو

      • ali sf90

        11

        11

        طرفدارای همیلتون که میگن سریعترین دور بزن بعد بکوب ب دیوارهپیست تا پول بگیری
        اولا رد فلگ عمدی نبود دوما سونودا زد تو دیواره
        سوما همیلتون نمیتونه با ماشین برتر به تایم لکلرک برسه تقصیر رد فلگه؟

    • ferarri

      19

      6

      اولن ک خودت رایکوننی بعد طرف فراریو نداری ؟
      دومن اگه ساینز هم اسپین نمیشد بخاطر سونودا ردفلگ داشتیم . بعد تازه اگ خیلی سریعار بودن قبلش اینقد وقت داشتن باشین سریعتر ، سریعتر دور بزنن . نسوزین لطفا

    • Fastboy 44

      20

      1

      چشمتو باز کن
      سونودا اول رفت تو دیوار
      شایدم بینوتو اسم رمز رو تو گوش سونودا خونده!

      • مهدی

        4

        7

        پیچ پول دیوار… رمز

    • Soheil

      12

      7

      جای یادداشت کردن به مکس و لوییس بفرمایید دور اول Q3 سریعتر دور بزنن که ترس از روابط پشت پرده‌ی بینوتو و تیم دوم ردبول من بابت تصادف ساختگی نداشته باشن…

    • Erfan

      10

      3

      یادداشتتو جلد بگیر. از این خرسیا

    • Se5Mi7

      2

      7

      ماشالله دیسلایک، یکم جنبه داشته باشین، شوخی بود. :))

  6. 77Ali

    16

    4

    مرسدسم نشون داد سرعت داره فردا ریس پیس فراری به نظرم قطعا پشت مرسدسو ردبوله لکلرک و فراری کار خیلی خیلی سختی دارن واسه دفاع فردا امیدوارم ساینز تو استارت رده بگیره

    • مکس شوالیه ی تاریکی

      12

      12

      من به یک و دوی لکلرک و مکس خیلی امیدوارم.
      اخیرا تعیین خط ها هیجانش از مسابقه ی اصلی بیشتر شده

    • Hamoon

      11

      1

      اره دفاع سختی در پیش

    • Formula 44

      13

      11

      مرسدس چه چیزی نشون داد ؟ رانندگی فرازمینی همیلتون به پای مرسدس ننویسید

      • MSF11

        2

        12

        Bale….ba PU behtar va SS tu kafi fara zamini ranandegi kardane
        Yeki bege chera 44 va 77 hamash poshte sare ham boodan va hamishe 44 poshte 77 tu kafi??

      • سامان

        10

        11

        بازم خرگوش رو در آورد لا مصب!استادِ این همیلتون,اگه راه داشته باشه واقعا به حقش میرسه,دم چارلز هم گرم با تاو سر لوئیس پول گرفت

  7. Hamoon

    24

    2

    یه مگا لپ دیگه از عجوبه جوان ما
    تبریک ب همه فراری فن ها
    فراری داره کم کم نزدیکتر میشه
    ساینز تمام تلاششو کرد ولی برخورد بدی داشت بنظرم
    فکر میکنم مستقیم میرفت بهتر بود اون قسمت

    • آرشا

      6

      7

      ساینز خواست همونجا خودشو بکوبه دیوار حول شد اونورتر زد دیوار آخه اونجا جای کسی دیگه بود😁😁😁

    • AmirAli

      13

      2

      تو فاصله کمی از سونودا بود
      در واقع میشه گفت در حال پیچیدن بود که دیدش
      در واقع نقطه کور بود یه جورایی، ماشین سونودا مشخص نبود
      پرچم هم عملا بی‌فایده بود چون همزمان با پدیدار شدن ماشین سونودا بالارفت(اصطلاحا بالا رفت)
      همین که اتفاق بدتری نیوفتاد خداروشکر

    • سامان

      9

      11

      با تاو که از همیلتون گرفت اون زمان رو ثبت کرد,فردا ببین پیرمرد ما کجا وای میسته اعجوبه شما کجا,زیر همین پستت یادآوری خواهم کرد فردا

      • Erfan

        13

        3

        سامان
        سر لوییس شما منت گذاشت و تو رو به چارلز ما داد. یه دسته گل براش میفرستم

      • SIAMAK

        15

        1

        سامان عزیز .
        همیلتون ” توو ” خیرات نمیکرد ! این در وحله اول پیت وال فراری بود که زمان دقیق و مناسب خروج شارل از گاراژ رو انتخاب کرد و برایش موقعیت تووی لوئیس رو فراهم کرد ، و در وحله دوم هم این شارل بود که با درایت و عملکرد بهنگام تونست از لوئیس توو بگیره .

    • Amirali

      6

      4

      واقعا لوییس هم خیلی عالی بود و فراتر از انتظار من.حالا درسته تو داشت ولی دیگه سکتور های اول و دوم که همش سبز بود که ربطی به تو نداره دیگه.مکس و پرز خیلی ضربه خوردن از رد فلگ که باز هم باعث شد رقابت جذاب تر بشه وگرنه فکر میکنم پل رو مکس میزد خودروی ردبول خیلی بهتر بود این مسابقه.در کل هم لکلرک و هم همیلتون با ماشین ضعیف تر شاهکار کردن و کمی هم شانس داشتن.

  8. Mmd9024

    20

    6

    اول تبریک به جوان تیممون که پول رو گرفت
    دوم مرسدس با گرم کردن تایرهاش مشکل جدی داره
    سوم امیدوارم ساینز و بقیه از این مشکل مرسدس توی استارت استفاده کنن و رده بگیرن

  9. Siya

    18

    2

    دومین پول پوزیشن شارل شیردل تبریک به فراری فنای صبور ببینیم تو ریس چه اتفاقاتی می‌افته به امید یه ریس هیجان انگیز

  10. AliA

    20

    1

    این پسر واقعا منو ب وجد میاره

  11. iman

    21

    4

    من کاری ندارم دیگران به این پسر چه لقبی دادن،شاهزاده پرنسس موناکو یا هر چیز دیگه ای ،ولی از نظر من این پسر آقای تعیین خطه و روز شنبه بهترین راننده ایه که من دیدم دور q3 عالی بود و حتی اگر پرچم قرمز هم نبود فکر نمیکنم کسی به این تایم میرسید،زنده باد شارل زنده باد فراری.نکته خوشحال کننده بعدی هم فرم خوب ماتادور در این آخر هفتست که امیدوارم فردا و روزهای دیگه هم تداوم داشته باشه.

  12. Siavaghsh

    20

    4

    چه می‌کنه اعجوبه خودم😜😜💪💪💪💪💪💪⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
    هورااااااا

  13. محمد

    20

    3

    تبریک به طرفدارای شارل،مسابقه جذابی میشه فردا ، خدا کنه لوئیس تو استارت خراب نکنه

  14. Siavaghsh

    12

    2

    فقط همیلتون وقتی که داشت مصاحبه میکرد چه کیفی میکرد!⁦❤️⁩😍😍😍

    • 77Ali

      14

      7

      من ندیدم چی گفته ؟ راجب شارل چیزی گفته ؟
      همیلتون کلا خیلی شارلو دوست داشت و منم لذت میبردم از این که یک افسانه چجوری راجب این شارل جذاب حرف میزنه بازم چیزی گفت در ستایشش؟

      • Siavaghsh

        15

        4

        هیچ راننده ای واسه راننده دیگه کیف نمیکنه!
        تو تمام آخر هفته مرسدس افتضاح بود ولی همیلتون جلوتر از مکس تموم کرد واس همین خیلی خوش حال بود😂

      • ali

        8

        1

        همیلتون در مورد شارل چی گفته؟ قبلاها رو میگم!

      • 77Ali

        7

        3

        ali
        نقل قول دقیقشو حضور ذهن ندارم ولی تو ریسای ۲۰۱۹ بعد یکی از ریسا گفت این پسر فوق العاده ست
        و بعد یکی دیگه از ریسا گفت این پسر بی نهایت سریعه و در اینده ازش چیزای زیادی خواهیم شنید

  15. محمد امین

    19

    1

    فوقولاده و پر هیجان بود
    لکلرک عالی بود و به نظرم فراری داره آماده میشه و اینکه حداکثر سرعت ساینز ۳۴۴ بود اگر اشتباه نکنم و این یعنی که پاورپوینت حله
    این همه پیشرفت در دو مسابقه شگفت انگیزه
    فورزا فراری

    • محمد سلطانی

      8

      3

      دانفورس خیلی پایین بود…پاوریونیت فک کنم خیلی فوق نکرده

    • NICO ROSBERG-06

      7

      2

      دوستان آیا کسی اسپیدتراپ های(نهایت سرعت تو کفی) تیم ها رو داره؟ اگر دسترسی دارین لطفا بگذارین تا کاربرانی که دسترسی ندارن استفاده کنم.. ممنون

  16. 17Sohrabsafari

    19

    1

    بچه ها فراری برگشته واقعا کاری ندارم تصادف ساینز و ولی اونایی که پارسال راجع به بینوتو زود قضاوت کردن و من گفتم وقت بدین بهش الان ساکتن

  17. Siavaghsh

    17

    4

    با ماشینی که در حد پل پوزیشن نبود ، پل رو گرفت ، اینهههه💪💪💪💪💪😈😈😈

  18. Mekaeel

    20

    1

    چه میکنه این پسر! خدایی توی تک دور رو دستش نیست، تبریک به طرفداراش و همچنین فراری فن ها
    فراری هم برگشته خوبم برگشته و باعث خوشحالیه
    سب هم که با یه بدشانسی نتونست بیاد کیو ۳ امیدوارم فردا بتونه امتیاز بگیره
    مکس و همیلتون فردا هم دیگه رو میخورن😂

  19. Amir.Redbull99

    10

    18

    مکس میتونست تایم یکو بزنه حیف. امان از این پرچمای قرمز. پرز هم بدون شک خودشو میکشید بالا.بدشانسی تا چه حد.امیدوارم فردا مسابقه خوبی برای مکس و ردبول باشه.

  20. SIAMAK

    28

    5

    آفرین فراری .
    آفرین شازده !
    وآفرین به ساینز که در کوتاهترین لحظه درستترین تصمیم رو گرفت . وگرنه اگر با همان سرعت وحشتناک به مسیر پیست ادامه داده بود و فقط یک لحظه گسلی رو که تو دیوار بود دیرتر میدید و تصمیم به تغیر مسیر به راه مسدود فرعی نمیگرفت شاید شاهد حادثه جانی برای گسلی یا خودش بودیم . بهترین و سریعترین تصمیم درست رو کارلوس گرفت ، باریکلا .

    • Hamoon

      8

      1

      اگه ماشین ساینز نمیچرخید خیلی خوب میشد

      • SIAMAK

        11

        1

        سلام هامون جان . تبریک .
        سرعت ساینز بالا بود و فاصله اش با سنودا که در نقطه کور پیج داخل دیواربود ، بسیار کم ! ساینز دوراه در پیش داشت . 1- ادامه مسیر پیست و برخورد 100% با سنودا و آفرینش یک فاجعه !… 2- تصمیمگیری برای ترمز شدید و همزمان هدایت ماشین به مسیر فرعی راه فرار . که ساینر راه دوم رو به درستی و در کمترین زمان ممکن انتخاب و تصمیم درست خودش رو عملی کرد !
        کاملا طبیعی بود که با توجه به سرعت زیادش و ترمز شدید و تغیر مسیر ناگهانی ماشینش اسپین بشه و به دیواره راه فرار برخورد کنه .
        انتخاب ساینز انتخابی کاملا هوشمندانه ، آگاهانه و کارشناسی شده بود . از این بابت باید به ماتیا بینوتو و مجموعه فراری تبریک گفت و برای مک لارن متاسف بود که چنین جواهری رو براحتی از دست دادند !!

      • Hamoon

        7

        1

        اقا سیامک مثل همیشه استفاده کردیم
        🙏🙏🙏

      • mrz_ir

        4

        4

        اما دنی هم راننده معرکه ای هست
        ولی فعلا نتونسته با مکلارن ارتباط درستی برقرار کنه
        همون مشکلی که گسلی و البون با ردبول داشتن
        دلیل نیست که دنی بد باشه یا چیز دیگه
        سبک ماشین و راننده با هم دیگه سازگاری نداره

    • Mekaeel

      14

      1

      فکر کنم سونودا توی دیوار رفته بود!

    • SIAMAK

      19

      3

      ببخشید دوستان ، هیجان زده بودم ماشین سنودا و گسلی رو اشتباه در پست قبلی ذکر کردم !

    • farshad.b

      17

      1

      اقا سیامک سلام . تبریک به شما و فراری فن ها . البته اون ماشین سونادا بود نه گسلی . استارت فردا دیدنیه . و همچنین این پیچ سه و پانزده فردا زیاد دردسر میسازه .

      • AmirHossein

        7

        2

        پیچ 9 هم ممکنه از نظر من

      • SIAMAK

        9

        1

        سلام آقا فرشاد عزیز .
        ممنون برای تبریکتون و تشکر برای تصحیح اشتباهم که ماشین سنودا رو به اشتباه گسلی در کامنت قبلی ذکر کرده بودم .
        بله کاملا درست میفرمائید . فکر کنم نقطه عطف این پیست پیچ پرحادثه و خطرناک 15 باشه . در تمرینات و رده بندی امروز در مجموع کمتر راننده ای بود که روی این پیچ اشتباه نکنه ! حالا بعضیها با تصادف و برخی هم با طی مسیر فرعی راه فرار !!
        بنده هم چون شما برای فردا مسابقه ای همراه با حوادث مشابه این دو روز رو انتظار دارم .

      • farshad.b

        1

        0

        اقا سیامک , بزرگوار من معذرت میخوام , زمانی که بنده تایپ میکردم اصلاحی شما در رابطه با گسلی رو ندیدم . انشالله یه ریس با حال و خفن ببینیم امروز البته بدون تصادف لااقل اون بالای گرید .

  21. Ferrari4ever

    11

    1

    رده ی بوتاس رو اشتباه نوشتین. بوپتاس ۱۰ شد

  22. Soheil

    16

    1

    به به مرسی لکلرک واقعا تو تعیین خط عالیه همیشه یک چیزی برای نشون دادن داره
    هرچند که ریس پیس فراری خیلی برای برد امیدوار کننده نیست اما خوب تو این پیست با اون مسیر مستقیمی گرفتن پول نشونه خوبیه، امیدوارم برد برای ما باشه…
    نکته دیگه هم سونودا بود، یکم داشتم از عملکردش تعجب میکردم که برگشت به حالت طبیعیش 🙂

  23. Arvin.Hamilton 44

    15

    1

    خیلی تبریک به فراری فن ها و شارل فن ها انگار واقعا فراری برگشته….
    لوییس هم خوب بود انصافا فردا قطعا مسابقه خوبی خواهد بود
    چه رقابتی بشه تو استارت بین شارل و لوییس و مکس:))))

    • Hamoon

      16

      1

      بهترین استارت ممکن بین 3 نفر ک بهترینن
      از الان استرس دارم

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        4

        هامون جان منم از الان استرس فردا رو دارم:))
        امیدوارم ریس خوبی بشه و طبیعتا دوست دارم لوییس ببره:)

      • Hamoon

        17

        2

        همه ما فن ها برای تیم یا راننده ای ک علاقه داریم بهترین هارو آرزو داریم
        درستشم همینه
        دنبال کوبیدن و تیکه انداختن و مسخره کردن دیگران نباشیم

  24. Esmaeil_5

    17

    1

    یعنی فراری برگشته ؟!
    تو سکتور ۲ و ۳ چارلز قشنگ داشت پرواز میکرد!
    ماکزیمم سرعت توی کفی برای فراری ۳۴۴
    برای مرسدس ۳۳۴
    و ردبول ۳۲۹
    تلخ ترین اتفاق امروز تصادف دنی ریک
    و اما گسلی چه سکتور ۱ و ۲ ای زد فوق العاده بود .

    • Mohammad44

      14

      4

      فراری که عالی شده و به شخصه خیلی خوشحالم ولی پل شارل و به طبع تاپ اسپیدش تحت تاثیر تو مرسدس(لوییس) بود و تازه خود شارل قبلش هم تو داشت به نوعی دابل تو استفاده کرد😂 از تو لوییس مطمئنم اون دومی رو شک دارم راستش
      و تبریک به فراری و شارل فن ها حقا که جای اسب رقصان همون بالاست
      به امید مسابقه ی خوب و برد لوییس

  25. بیژن

    14

    2

    تبریک به فراری فن ها چارلز عالی بود
    لوئیس هم جایگاه خوبی داره واسه استارت .
    به نظر سه ضلعی قهرمانی داره کامل میشه .
    ساینز هم واقعا بدشانسه

    • بیژن

      8

      3

      فابیو هم باز پول رو گرفت تو موتوچی پی
      دکتر هم ۱۱

  26. Mehdi mozafari

    15

    1

    تقدیم به سیامک خان بزرگوار
    باور کنید خیلی براتون خوشحال شدم

    • SIAMAK

      13

      2

      مخلصم مهدی عزیز .
      انگار از دیروز بهم الهام شده بود که پل پوزیشن مال فراریه . تو پست قبلی نوشته بودم . بعضیها بهم دیسلایک دادن ، ولی الآن بهم ثابت شد که احساسم معمولا بهم دروغ نمیکه !

  27. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    15

    5

    فردا قطعا سیفتی کار خواهیم داشت!
    حیف دنیل ریکاردو جاش اونجا نیست،و سباستین که میتونست تو روحیش که روند صعودی گرفته بود تاثیر بزاره.
    بنظرتون اگه تو مرحله سوم تعیین خط اتفاقی رخ نمیداد ورشتپن پول پوزیشن رو میگرفت؟
    بنظرتون مازپین بهتر شده یا میک شوماخر اشتباه داشت؟چون دو روز پیش یه چیز دیگه در مورد نزدیک شدن به ویلیامز میگفت.والتری بوتاس برعکس موناکو عمل کرد نسبت به همتیمیش شاید بهتر میشد تایمش!
    جای احمدرضا خالیه البته اون دیگه فرمول یک نگاه نمیکنه.

  28. ali

    12

    2

    وتل بازم بدشانسی اورد…

  29. F1fan

    8

    9

    تبریک به شارل عالی بود واقعا دمش گرم (البته اگه فردا نره تو دیوار😂)
    ولی واقعا ردبول با گسلی چیکار کرده بود هر راننده ای میارن ازش بالاتره

  30. Amir5

    9

    6

    تبریک به فراری فن ها لکلرک واقعا خوش شانسه دلم واسه سب خیلی سوخت سب داره برمیگرده

    • BAHRAM

      11

      2

      درعوض دست استون برای تعیین استراتژی برای سب بازه من فکر میکنم فردا رده خوبی کسب میکنه

  31. CL16

    8

    3

    کامانننننن شارلللللللللللل

  32. CL16

    6

    3

    کامانننننن شارلللللللللللل
    مرسی باکو

  33. mahyar

    9

    4

    از این که فراری تیم محبوب من تونست مجدد ی مقعیت مناسب برای پودیوم داشته باشه بسیار خوشحالم .
    لویس الان اون جلو تنهاست . و به نظرم توی همون سکتور یک بتونه از لکلرک عبور بکنه . حالا تا فردا باید ببینیم وضعیت به کجا پیش میره . ولی به نظرم مرسدس و لویس اونقدر قابلیت دارن که بتونن بدونه DRS بعد از پیچ دوم از فراری عبور بکنن . میمونه مکس که اگه بتونه خودش رو نزدیک لویس نگه بداره شایت توی سکتور سه بتونه ازش عبور بکنه بدونه DRS .
    عجب تعین خطی بود . هرچقدر پارسال آبکی بود، امثال جون گرفت همه چیز.

    • Mmd9024

      11

      1

      MAHYAR برخلاف نظر شما من فکر میکنم مرسدس اگر فکری به حال گرم کردن تایراش نکنه توی استارت رده هم از دست میده اگر تعیین خط دیده باشی مرسدسها دوبار دور گرم کردن میزدن تا تایراشون به دمای عملیتی برسونن

      • mahyar

        7

        1

        از این زاویه بهش دقت نکرده بودم

  34. بردیا

    1

    23

    خیلی فراری شانس اورد البته واقعا پیشرفت کردن خدایی
    ساینز دور اخر بال جلوش شکست بعد با بال جلوی شکسته همینطور داشت میومد تو پیست😡😡البته این میتونه از بی عقلی خدش هم باشه که فکر نمیکنم😞

    • Soheil

      12

      1

      فکر کنم برای اینکه اون قسمت برای از مسیر خارج شدن احتمالی ماشین های دیگه خالی باشه اومد وسط پیست

    • Erfan

      10

      1

      خونسردیه خود را حفظ کنید

  35. Formula 44

    18

    13

    لوییسسسس باور پذیر نیست مرسدس تو این پیست تونسته جایگاه دوم کسب کنه
    نهایت توانایی مرسدس تو باکو رقابت با آلفاتوریه و با ردبول و فراری قابل قیاس نیستند
    از نبوغ مکس هم غافل نشیم با هیولا ردبول پایین تر از لوییس شروع میکنه :))
    البته بعید نیست فردا لویس لکرک ساینز همگی DNF بشن و پسر خوش شانس با هیولا برنده مسابقه بشه😅

    • بردیا

      9

      8

      چرا از خودت حرف در وکنی
      خب اخه اگه به هیولا باشه که که همیلتون 6 سال پدر همه رو با هیولا در اورد حالا بزار یه سال ماشینا برابر باشه کاش قبل از موناکو هم میگفتی مکس هیولا داره حالا یه پیست رانندتون نتونست خودش رو باهاش مچ کنه هی به ماشین گیر بدین

      • AM PHD

        8

        6

        1 امتیاز از ردبول عقبن هیولا هیولا میکنن، فک کنم 2 سال پیش یادتون نیست که مسابقه ژاپن قهرمانی قطعی میکردید و بقیه برای دومی مسابقه میدادن، هرچند حتی 2019 هم به فراری sf90 می گفتید هیولا😂😐

  36. 33🦁Ali

    15

    7

    تبریک به فراری فن ها و طرفداران چارلز فوق العاده بود طبق معمول در شنبه ها..
    یه تبریک هم به طرفداران همیلتون بهترین رده کسب کرد براش عالی بود.
    گسلی هم حرف نداشت.

    Amirali
    سعی کن رو حست حرف نزنی که میگی مکس Dnf میشه فردا، شما به عنوان لوئيس فن نظرت اصلأ قشنگ نبودش.

    • 77Ali

      8

      7

      قسمت طبق معمول در شنبه ها .. زیاد جالب نیست از شما انتظار نداشتم حرفای حاشیه ایی بزنی البته شاید من سو برداشت کردم چون هممون ریس اسپا و مونزا دو سال پیش شارلو یادمونه

      • 33🦁Ali

        7

        9

        Ali77
        شما از کجا اینقد مطمئن حرف می‌زنید من گفتم طبق معمول شنبه ها فوق العاده هست، مگه متلکی درش دیدی.؟؟ حالا شما بزارین فردا ريس تمام بشه بعدش نظر خواهیم داد.
        ما الان داریم راجب تعیین خط نظر میدیم لطفأ حاشیه نرو.
        خیالت راحت من رک هستم اگه بخوام حرفی بزنم میگم راحت.

      • 33🦁Ali

        8

        5

        با دید شما واقعأ آدم پشیمون میشه دیگه به تیمی یا راننده تبریک بگه.

      • 77Ali

        8

        4

        علی ۳۳ من مطمئن نبودم که گفتم شاید سو برداشت کردم من هیچ قصد دیگه ایی نداشتم چون شما همیشه تو کامنتا منطقی و درست بودید یه واسم جای تعجب بود حالا که شما میگید رفتار من نمیزاره که شما تبریک بگید پاسخ شما هم نمیزاره که دیگه از کامنتی سوال کنیم 🙂
        سخت نگیر یه سوال ساده بود با یه جواب ساده تموم میشد

    • Fastboy 44

      13

      3

      داداش
      من کامنتو فکر کنم خوندم،گفت مکس dnf میشه،نگفت که ایشالا بشه
      البته ممکنه بعدش دوباره کامنت گذاشته باشن

  37. Siavaghsh

    7

    2

    همیلتون چه کیفی میکرد موقع مصاحبه 😂😍

  38. Siavaghsh

    5

    3

    این کامنتای من چرا تایید نمیشه؟😐

  39. Reza.MC

    7

    5

    همین امروز فرداست که مارکو سونودا رو اخراج کنه.

  40. @sebvr

    12

    2

    واقعا سب چیکار میکنه ! حیف که نتونست بیاد کیو ۳ به خاطر تصادف
    واله هم امروز ۱۱ ام شد و یه ضد حال بود

  41. spinosa

    6

    2

    بلخره شروع شد! back to back!

  42. Mahmood.ghaedi

    11

    1

    تبریک ویژه ب اقا سیامک عزیز

    • SIAMAK

      14

      2

      محمود جان سپاس . تبریک عزیزانی چون شما دوبل حساب میشه !
      یادم باشه به محض اینکه لوئیس رو سکوی قهرمانی رفت دوتا کامنت تبریک براتون بگذارم . خیلی مخلصم .

      • Fastboy 44

        9

        2

        آقا سیامک منم تبریک گذاشتم ولی متاسفانه تایید نشده!
        💜

      • SIAMAK

        10

        1

        Fastboy جان .
        شما اگر تبریک هم نگذاشته باشید ، قبلا به دفعات و مکررا لطف و مرحمت صمیمانه تون به این حقیر اثبات شده .
        مفتخرم که با دوستان با محبتی چون شما همراهم .

      • Mahmood.ghaedi

        5

        4

        اقا سیامک داستان فرق کرده
        فعلا عشق است نوریس
        باید ب جونها بها داد 😉

      • SIAMAK

        6

        1

        خب مبارکه عزیز ! پس یعنی تیم مورد علاقه هم از مرسدس به مک لارن تغیر کرد ؟!

      • Mahmood.ghaedi

        0

        1

        ن اقا سیامک مرسدس ک همیشه تو قلب ما جا داره لوییس هم از اول دنبال کردیم نمیشه دیگه بیخیالش شد
        ولی نوریس بعد از منچستر اوله❤❤❤

  43. Mehriar Salehi

    24

    3

    یک لپ عالی دیگه از جورج، تا آخرین لحظه فکر میکردم بلاخره لطیفی قراره آت کوالیفای کنه راسل رو اما اون لپ Q1 واقعا معرکه بود…کار مکانیک ها هم برای تعویض موتور، کاری که بنظر غیر ممکن میرسید، عالی بود…عملکرد جورج بیشتر به چشم میاد وقتیکه بدونیم برگشت به موتور ۵ ریس اول و برخلاف ۱۳ ماشین دیگه با موتور نو که چند اسب بخار بیشتر ارائه میکنه، لپ نزد.
    بهرحال Q2 بیشتر از چیزی بود که انتظار داشتم اما شانس نبود، “تیم بهتر” نتیجه بهترم میگیره.بهرحال راننده ها بخشیش هستن و ما یکی از تنها ۳ تیمی بودیم که راننده هامون ماشینو تو در و دیوار خورد نکردن، نتیجه اش رو هم گرفتن.

    تبریک به فراری، کار پیت والشون از لحاظ جایگزاری شارل و ساینز بینظیر بود، اگر اشتباه نکنم شارل دابل تو داشت برای سکتور سوم از مرسدس ها و این تنها راه پوشاندن بزرگترین نقطه ضعفشون (سکتور ۳) بود…شارل عالی بود اما ساینز همچنان وقتی به Q3 میرسه نمیتونه لپش رو جمع کنه.
    بهرحال قبل این آخر هفته پیش بینی این بود که مک لارن براحتی فراری ها رو شکست میده، تا اینجا که با اختلاف اوضاع برعکس بوده! با نزدیک بودن دو ریس اتریش و مخصوصا سیلوراستون، فراری باید تا میتونه امتیاز بیشتر بگیره نسبت به مک لارن تا تو کورس سومی بمونه تا آخر فصل.

    مکس و ردبول هم خوب نبودن، ماشین برتری داشتن براحتی میتونستن پل رو تو همون لپ اول کسب کنن.سکتور ۱ و ۲ رو مکس خراب کرد، سکتور سومم تیم شاید میتونست شرایطی رو فراهم میکرد تا بتونه تو قویتری داشته باشه…بهرحال تایم مکس فقط یک دهم نسبت به Q2 سریعتر شده بود که اونم تاثیر سکتور سوم بهترش بود، مجموع دو سکتور اولش مشابه بود و این برخلاف روند زمانی ۴-۵ نفر اول بود که همگی بین ۲ تا ۴ دهم سریعتر شدن.
    اما هنوزم فکر کنم با یک ریس کاملا تمیز میتونن ۱-۳ یا حتی ۱-۲ بشن.ریس پیسشون لپی نزدیک به ۲ دهم سریعتر از لوییس بود، هر دو راننده هم مچ بودن برعکس مرسدس که تک راننده بوده تا اینجای آخر هفته.

    اما استراتژی مرسدس واقعا یکم زیاده روی بود دیگه…اکثر تیمها تو میدادن به یکی از راننده هاشون اما کاری که بین لوییس و بوتاس بود دیگه حالت سبقت گیری داشت و نتیجه اش هم شد اون سکتور سوم لوییس! کاری ندارم توتو و راننده هاش چقدر بخوان دروغ بگن، این رسما دستور تیمی بود که بوتاس لپش رو خراب کنه برای دادن یک تو غیرعادی…نمیشه تو ۸۰ ثانیه پیست ۷ دهم نسبت به هم تیمیت از دست بدی و تو ۲۵ ثانیه آخر بالای ۵ دهم، اونم جاییکه فقط کفی هستش! این دیگه زیاده رویه تو مسابقه ششم فصل و قشنگ دارن روی فراری دهه ۲۰۰۰ رو سفید میکنن تو تیم اردر!

    فکر کنم بازنده های این سشن هم آستون مارتین و آلپین بودن.احتمالا سب یا لنس میتونستن برای Q3 رقابت کنن و اوکون هم سرعت لازم رو داشت، آلونسو هم لپ اولش با تایر استفاده شده بود و با تایر نو بنظرم میتونست رده خیلی بهتری رو بدست بیاره.

    یک پارامتر دیگه که ریس فردا رو شاید جالب بکنه تایر چندتا مدعی سکو هست…بوتاس، همیلتون و مکس همگی با تایر های استفاده شده بهترین لپ Q2 رو زدن، فراریها و پرز تایرهای نوتری دارن برای استارت…هرچند تو حالت عادی این یک آوانتاژ مهم هست برای یک راننده و زمان انجام پیت اولش اما خب تو باکو، با این همه تصادف، شاید حتی قبل از پنجره پیت استاپ اول، سیفتی کار بیاد و این آوانتاژ عملا بی معنی باشه.

    • AmirHossein

      13

      1

      تشکر از تحلیل عالیت. ئلی ریس پیس طبق تمرین دو همیلتون فقط 7هزارم غقبتر بود وطبق تمرین سوم هم از هممه بالاتر بود و مکس حدود شونزدهم. البته اگه اشتباه نکنم.

      • M.Kazemi

        5

        3

        ورستاپن توی تمرین سه فقط با لاستیک هارد دور زد و چون تصادف داشت تایمش خوب نبود، به نظر من لپ تایم های مسابقه مکس و لوئیس مشابه است و هر دو بهتر از لکرک فقط باید ازش رد بشن که احتمالا لوئیس رد میشه اما کار مکس برای عبور دشوارتره
        سرعت گذر از خط پایان رو که نشون میداد فراری ها حدود 10 کیلومتر سریعتر از ردبول ها بودن، مرسدس ها در حد ردبول و کمی بهتر از اون

      • Mehriar Salehi

        14

        2

        امیرحسین عزیز با اجازه اتون من زیاد به این گراف ها نگاه نمیکنم، تقریبا همیشه اشتباه هست، طوری شده که میگم از قصد دیگه دارن اشتباه مینویسن که هیجان الکی بدن!
        لپ تایمها موجوده، میشه یکم تجزیه تحلیلشون کرد و یه حدس هایی زد.

      • AmirHossein

        11

        1

        اختیار داری استاد. حق با شماس

    • Kiarash16

      4

      13

      آقا مهریار ……
      دو هفته پیش بعد از موناکو هم گفتین :
      تو باکو فراری از مکلارن شکست میخوره
      و شانس سکو نداره
      اما الان چی؟؟؟
      بهترین(یا دومین ماشین گریدو فراری داره)

      مطمئن باشین مکلارن ریس های اتریش و فرانسه و سیلوراستون هم به فراری نخواهد رسید

      شک نکنید؛

      • Mehriar Salehi

        16

        1

        کیارش جان ۱۳ تا تاپیک فرمولا وان هست از شروع آخر هفته موناکو تا اینجا، جمعا ۳۴ تا کامنتم بنده گذاشتم، سرجمع ۱۲ دقیقه زمان برد چک کردنش…جایی نگفتم مک لارن تو باکو بهتر از فراری هست، دروغ ننویس عزیز جان.این ۱.

        دوم اینکه بد نیست آدم یه نظری که مینویسه انقدر قاطعیت نده بهش حداقل وقتیکه موضوع، پیش بینی هست تو ورزش! بله درباره ۲ تا ریس اتریش و مخصوصا سیلوراستون من فکر میکنم فراری یک مقدار پسرفت میکنه، نظره، اوکی؟ اما شمایی که توی همون تاپیک ها با قاطعیت گفتی فراری دیگه شانس پل نداره…الان؟! جالبه بازم با قاطعیت میگی سیلوراستون فراری برتره! کریستال بال داری دوست عزیز؟ حداقل پیش بینی هم میکنی یه بنظرمی ، فکر کنم یا همچین چیزایی اولش بزار، نمیزاری هم انقدر قاطعانه نگو!
        ۴ خط نوشتی، یکیش که دروغ بود، یکیشم که نقض صحبت خودت بود که قاطعانه پیش بینی کردی، حداقل به خط آخرش رحم کن یه شانسی بزار برای آینده!

        بهرحال، اصلا ناراحت نمیشم اگر فراری توی اتریش و انگلیس بازم بتونه از مک لارن سریعتر باشه چون تو رقابت سومی بیشتر تمایلم به فراری هست بخاطر داشتن ۲ تا راننده ایی که بنظرم بهترین ترکیب گرید هستن.

      • Kiarash16

        3

        9

        آقا مهدیار …..
        دقیقا دو روزه قبل ……
        همه می گفتن که شارل هیچ شانسی واسه سکو نداره …….
        اما من با قاطعیت گفتم شارل رو سکو میره…….

        و هنوزم میگم همینطوره
        پل شارلو که نه ….ولی حداقل رتبه سومش رو پیش بینی کردم …….

        بازم اگه نظرم اشتباه بوده
        معذرت می خوام …….

    • Mekaeel

      12

      1

      آقا مهریار اگه زحمت نیست در مورد سرعت مسابقه ای تیم ها هم یه توضیحی بدید، پیشاپیش ممنون!

      • Mehriar Salehi

        14

        1

        میکائیل جان یه مقدار قیاسشون سخته به ۲ دلیل، اول اینکه پیست های خیابانی ذاتا بخاطر پیشرفت خیلی زیاد لول گریپ طی آخر هفته، کلا اوضاع رو ظرف ۳ روز عوض میکنن…کل این چند صد میلیون دلاری که تیمها خرج میکنن جمع میشه تا روی ۴ تا تایر به پیست منتقل بشه و وقتیکه گریپ لول متفاوت بشه، فرم تیمها هم خیلی میتونه عوض بشه…علت دومم اینکه پلن تیمها توی استینتهای بلند متفاوت بود طی تمرینات جمعه.

        اما چیزی که بنظر میرسید از تمرین دوم این بود که ردبول دست برتر رو داره، در حد ۱-۲ دهم ثانیه، افت تایرشم خیلی پایینتر از بقیه تیمهایی بود که با سافت لپ میزدن.پشتشون لوییس بود که هرچند میشه گفت تایر کندتر (مدیوم) داشت اما خب این تایر با‌ثبات تری هست و اصولا باید آخرای استینت سریعتر میشد که نشد…پشت اینا یه پک ۴-۵ نفره هست از بوتاس و فراری ها و لاندو، فراریها تو شروع استینت خیلی سریعتر بودن از مک لارن ها اما افت عملکردشون با تایر سافت، وحشتناک بود و بعد از ۳-۴ لپ، خیلی کند میشدن.احتمالا با آنالیز ستاپ و داده ها یکم این مشکل رو برای فردا حل میکنن اما تا چه حدیش؟ نمیدونم…با اون اوضاع، باید هرچه سریعتر تو ریس از شر تایرهای سافت خلاص بشن.
        پشت این گروه هم بنظرم آلپینها بودن و با یکم فاصله آستون مارتین…آلپین بنظر سریعتر بود اما حفظ تایر آستون با سب/هارد و لنس/سافت بهتر بود.فکر کنم اگر تصادف ها و اتفاقات دیگه سب و فرناندو و اوکون رو از هم دور نکنه، کل ریس رقیب مستقیم باشن.
        آلفا هم تو تک دور بهتر بود اما ریس پیسشون زیاد جالب نبود…ماهم که کلا ول معطلیم!

        تمام اینا یک طرف، فکر کنم با چیزی که تو تمرین و کوالی دیدیم و ریس فرمولا ۲، نقش پیت وال انقدر پررنگ باشه که حتی تیم ۵-۶ رو بتونه به سکو برسونه یا بلعکس.

      • Mekaeel

        10

        1

        آقا مهریار دمت گرم توضیح خیلی خوبی بود، بازم ممنون.👌

    • mrz_ir

      6

      0

      یه نکته دیگه ای هم هست
      توی همه تمرین ها چیزی که به نظرم میرسید مرسدس ها هیچ دوری رو کامل و درست و حسابی نزدن
      مثلا به نظر سکتور سه رو مطمئن بودن و شل میکردن و تایمشون زیاد میشد
      اما خوب
      بوتاس هم حیف شد
      یکی از ریس هایی هست که خوبه و این حقش نیست

      • mahyar

        3

        1

        اون اسلیپ استریمی که لویس توی تمرین 3 گرفت . چیزی نبود که بگیم شل کرده .

  44. DavidKame

    8

    9

    فرنالدو آلونسو به ماشین عادت کرد البته در ریس معلوم بود از اکون خیلی بهتره رانندگی میکنه حالا فقط کافی قلق تک دور بیاد دستش و بینید چیکار کرد اکون رو که اگه از ورشتپن و راسل و لکلرک بالاتر نباشه پایین ترم نیست شکست داد این قهرمان واقعا چرا صندلی بوتاسو نداره تا یه کلاس رانندگی برا بقیه بذاره

    • Kiarash16

      6

      12

      دادی اکونو با شارل و مکس مقایسه می کنی؟؟؟
      به نظرم تو دیگه فرمول یک نبین……
      اکون یه راننده معمولی حتی ضعیف تر از آلبونه
      و مکس و شارل دو تا راننده افسانه ای هستن …….

      • ali

        17

        2

        افسانه‌ای که نمیشه گفت انصافا
        انچنان کاری نکردن هنوز
        ولی خب راننده‌های سریعی هستن

      • NICO ROSBERG-06

        1

        6

        Kiarash16؛ موافقم با شما.. صحیح گفتین

      • mrz_ir

        8

        0

        اوکون یچیزی مثل والتری هست
        راننده دوم خوبیه
        همون چیزی هست که مرسدس میخواد
        با توجه به ناپختگی راسل و همچنین اینکه ذات راسل راننده اول هست و راننده دوم یچیزی مثل نیکو میشه
        تا وقتی لوییس تو مرسدسه راسل نمیاد و احتمال اوکون بیشتره

  45. a Ferrari lover

    12

    6

    مرسدس کاملا ار عمد اینکار کرد و دستش هم درد نکنه اگه همیلتون پول نگیره پس مکس هم نمیگیره پس به لکلرک تو میدیم البته اون دوستی که سرعت ها مقایسه کرد مال ساینز بود و ربطی به تو نداشت و واقعا حداکثر سرعت فراری بدون تو 10 تا بیشتر از مرسدس بود
    💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥 انشالله که امسال پول های شاهزاده مون دورقمی میشه (اگه سنگاپور بود حتما میشد)

    • mahyar

      4

      1

      باز شروع شد ….
      رمز شب : بینوتو لویس تو لکلرک .

  46. 🦁MILAD33

    7

    13

    تبریک به طرفدار های فراری…
    خوش شانس بودن هم لازمه توی رقابت که فراری توی تایمگیری موناکو و آذربایجان از این نظر سود برده…
    فردا استارت خیلی مهمه هرکی استارت بهتر بزنه شرایط جالب میشه.

    • SIAMAK

      16

      3

      فکر نکنم تایم زدن دیگه از این با صلابت ترم داشته باشیم ! اگه به این سرعت میگین شانس !؟ پس لطفا اسم لکلرکم بجای شارل بگذارید شانسعلی !… :))

      • Mmd9024

        11

        1

        سلام آقا سیامک شانس چیزبدی نیست معمولا کسانی که بیشترین تلاش رو دارن و بهترین هستن شانس هم بیشتر از همه بهشون رو میکنه . در کل از نظر من شانس یکی از عوامل موفقیت

  47. F1fan

    17

    5

    اختلاف مکس و گسلی فقط۰/۰۰۲ثانیه بود اگه گسلی بالاتر از مکس بود فک کنم مکس شب خوابش نمی‌برد😂😂😂

  48. Mj

    12

    3

    سلام دوستان
    چرا اینقدر سخته که بعد از هر مسابقه، تمرین یا تعیین خط، نظرات و صحبت های عجیب و غریب نداشته باشید و یکم حرفه ای تر به فرمول یک نگاه کنید؟
    یکی از عجیب ترین اتفاقات تو کامنتا هم گرفتن غلط املایی که هیچ جا ندیدم،
    عجیب ترین اتفاق این خبر هم ربط تصادف سونودا به پول لکلرک!!

  49. DavidKame

    5

    10

    اخه منی که دارم از انبورد نگاه میکنم میدونم سونودا با این سرعت بره تو پیچ سالم درنمیاد بعد چطور خودش تشخیص نداد به جای پیچیدن باید از راه فرار استفاده کنه مقایسه کنید با سرعت ریکاردو، اگه انبورد رو ببینید نمی تونید 100 بگید سرعتش زیاد بود ولی برا سونودا خیلی افتضاح بود

    • Kiarash16

      7

      8

      الان گریه کنیم از دسته تو!!!!
      سونودا راننده تیم دومه ردبوله
      چرا باید خودشه بزنه به دیوار
      واسه پول گرفتن لکلرک؟؟؟

      خیلی بچه ای…….
      *لطفا در مقابل سوزش مقاومت کنید*

      • DavidKame

        7

        4

        کی با شما بود خودتو میندازی وسط اصلا بحثی از لکلرک و پول گرفتنش کردم فقط دارم نظرم درباره اشتباه راننده میگم اینقدر سبک نباش دوبار کلمه تو آوردی خواهشا ادب رو رعایت کن

      • DavidKame

        7

        3

        گفتی من بچه ام فکر کنم بچه واقعی باید شما باشی با سطح پایین فرهنگ و تحصیلات به نظرم میاد تازه هم فرمول یک رو دنبال می کنید وگرنه منی که دارم 14 سال فرمول یک دنبال میکنم الان وقت بازنشتگیم هست البته سن زیادی هم ندارم اگه اجازه بدی فعلا فرمول یکو دنبال کنم

      • بهزاد زمانی

        8

        0

        از دسته!!! تو. بنده خدا مگه بیله که دسته داشته باشه؟

  50. M.Kazemi

    5

    3

    پیش بینی کرده بودم دو تا ردبول و یک مرسدس جلو باشن، پرز نشون داد هر چقدر تمرین ها خوب بوده و کیو یک و دو خوب بوده توی کیو سه تحت هیجان و استرس نتیجه مناسب نگرفت وگرنه کاملا معتقدم ماشین زیر پاش بسیار بهتر از دو تا فراری است که خیلی از اون بهتر عمل کردن توی کیو سه

    پیش بینی مسابقه خیلی سخت خواهد بود چون احتمالا دو سه بار پرچم قرمز و سیفتی کار خواهیم دید، اگر استارت ها از حالت سکون باشن یک داستان میشه و اگر در حال حرکت باشن یک داستان دیگه
    اگر لکرک و همیلتون اول مسابقه جلو بمونن رسیدن ورستاپن بهشون سخت میشه خصوصا که سرعت کفی فراری ها فوق العاده بوده و مرسدس ها هم بهتر از ردبول هستن، اگر همیلتون توی پنجره دی آر اس لکرک باشه احتمال زیاد رد میشه و کار مکس برای عبور از لکرک دشوارتر از عبور از همیلتون خواهد بود، اگر هم دی آر اس نباشه با استفاده از توو همیلتون چسبیده به لکرک میره و فاصله باز میکنن

    شانس مکس اینه که در استارت سبقت بگیره و امیدوار باشه که بعد از پرچم قرمزها هم استاپینگ استارت داده بشه و نه رولینگ استارت

    معتقدم با این احتمال که اتفاقات عجیب غریب رخ نده ترکیب امروز فردا هم روی سکو هستن و شاید جای اول و دوم عوض شود

    • NICO ROSBERG-06

      4

      1

      واقعا درست گفتین منم تو کامنت بالاترم این و اشاره کردم.. مطمعن بودم پرز یا پول یا دوم یا سوم.. اصلا زد ترکوند پیش بینی هام‌و
      دیگه ترجیح میدم پیش بینی نکنم برای کسی
      در ضمن واقعا این پرز نوسان زیادی داره.. یک ریس رو ابرا یک ریس نت امید کننده..البته که ریس هنوز مونده.. باید دید چه میکنه

  51. mahdi.doroudi

    7

    1

    فردا یه مسابقه پر تصادفه و پر از پرچمای رنگارنگ من اصلا نمی تونم بگم کی برنده مسابقه میشه فقط مشخصه هر کسی کمتر اشتباه کنه رتبه بهتری خواهد داشت در اخر مسابقه امکان خارج شدن هر کسی از مسابقه هست

    • Kiarash16

      7

      1

      بچه ها!
      به نظرتون نوریس پنالتی می گیره ؟
      آخه موقع پرچم قرمز نرفت پیت!؟

      • Erfan

        6

        1

        به نظرم میگیره. زمان پرچم قرمز توی مسیر پیت لین بود که بعدش تغییر مسیر داد!

  52. Jingoozz

    13

    3

    بنده هم به نوبه خودم ترکموون جیو کبیر رو به همه دوستان تبریک عرض میکنم…!!

    • Erfan

      8

      1

      استاد جینگوز من هم پول پوزیشن شارل جوان ما رو تبریک میگم به شما

  53. Engineer

    7

    14

    ریس قبلی که شارل رفت تو دیوار.

    همه نوشتن همیلتون نتونست تایم بزنه.
    در صورتیکه همیلتون تو موناکو نمیتونست تایم بالاتر از 5 بزنه.
    شارل-مکس-ولتری-کارلوس و حتی لندو همه سریعتر ازش بودن.
    نهایتا میتونست از لندو سریعتر باشه حتی اگه شارل تصادف نداشت.

    این مکس بود که تو موناکو هم به خاطر تصادف شارل پول پوزیشنی که ممکن بود رو از دست داد.

    همه اومدن نوشتن همیلتون شانس نداشت نتونست تایم بزنه.

    چرا الان کسی از بدشانسی مکس نمیگه.
    لکلرک و همیلتون که 1 و 2 بودن مکس چیزی برای از دست دادن نداشت.

    تو این تصادف سوندا و بعدش هم ساینز فقط مکس ضرر کرد و دودش رفت تو چشم ردبول.
    p3-p7

    اگه این تصادف نبود مکس یا پول میگرفت یا نهایتا رده 2 چون از هردو سریعتر مینوست تایم بزنه.
    لکلرک شاید شکستش میداد ولی همیلتون دیگه خودشم میخواست ماشینش سریع تر نمیتونست که از شارل هم 1.41.2 کم اورد و 1.41.4 ثبت کرد.
    بهترین تایم قبلیش هم 1.41.5 بود.

    نهایتا اگه برخوردی نبود تو تایم اخر همیلتون 1.41.3 میزد که بازم پول 1.41.2 با شارل بود.

    مکس میتونست تو بازه 1.41.2 باشه و یا پول میگرفت یا رده 2.

    حالا اینبار کی بدشانس بود.
    ولتری که کلا کند بود.

    مکس و پرز بدشانس بودن.
    مکس میتونست p1 یا p2 f بگیره و پرز هم احتمال خیلی قوی p4.

    اما حالا هیچکس صداشو در نمیاری که از بدشانسی مکس بگه.
    فقط وقتی همیلتون نمیتونه تایمشو تکمیل کنه همه میان فکت میدن.

    • Erfan

      8

      5

      چرا ردبول ها زودتر نیومدن بیرون؟ همون تایم اول که چارلز تایم زد چرا مکس تایم نزد؟ هر چیزی شانس نیست. تصادف توی همچین پیستی خیلی محتمله. ردبول باید حواسش میبود

      • Engineer

        4

        14

        ببین دوست من اگر دقت کنی میبینی همزمان داشتن تایم میزدن.

        شارل یه 30 ثانیه جلوتر بود و راننده ها اون موقع فقط تمرکزشون به رانندگیه.
        و اخرش میبینن یکی سریعتر زده.

        مکس هم نگه داشت تا اخر بیاد با شارل تو پیست که تایم بزنن هر دو.
        بازم شارل خوش شانس بود و مکس بدشانس.

        چون حداقل به احتما 20% که میتونست پول رو مکس بگیره ولی اینطوری متوقف شد و رسید به شارل.

        از اونورم همیلتون هم خوش شانس بود چون 1.41.4 رو احتمال حداقل 50% مکس میشکوند و با توجه به دور قبلی که همیلتون از و 99% ماشین رو عملکرد خالص بیرون کشید من فکر میکنم همیلتون نهایتا تا 0.1 میتونست سریع باشه اونم شاید.
        شاید حتی 0.050 نمیتونست و مکس حتی از 50% هم بیشتر شانس بودن تو رده 2 رو داشت.

        اینکه ردفلگ اومد کاملا بدشانسی بود برای مکس دیگه.
        اگه اسمش رو بدشانسی نزاریم چی بزاریم.
        قبل ردفلگ که p3 بود و چیزی برای از دست دادن نداشت.

        اینطوری که حداقل 1 فرصت داشت همونم از دستش رفت.
        این اسمش بدشانسی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        اگه تایم میزد و نمیتونست هم بهتر بود اینطوری حداقل از 1 فرصتش استفاده کرده بود.
        ولی الان که تایم نزد و فرصت از دست رفت خوب ادم دلش میسوزه دیگه.

      • Erfan

        9

        4

        همه اینهایی که گفتین کاملا درسته. ولی من سوالم چیز دیگه ایه.
        بار اول که داشتن تایم میزدن تایم مکس کندتر از چارلز بود. خب این شانسه؟

      • Engineer

        7

        5

        خیر من خودمم قبول دارم که شارل سریعتر بود.

        اصلا من حرفی از اینکه شارل سریعتر بود یا شانس اورد.

        من میگم مکس بدشانس بود که نتونست از فرصت بعدی استفاده کنه.
        منم نگفتم همه چیز شانسه.
        نمیدونم ریپلای شما اصلا چه ربطی داشت مگه من گفتم شارل کندتر بود من خودمم میدنم سریعتر بود.

        فقط حرفم این بود که مکس بدشانس بود.

      • Erfan

        6

        2

        شما میگی مکس بدشانس بود که نتونست از فرصت دوم استفاده کنه. اگر این اتفاق فقط برای مکس بود شاید میشد گفت بدشانسی آورده. ولی خب فرصت دوم همه راننده ها از بین رفت. یعنی شرایط همه یکی بوده. اگه حرف از بدشانسیه همه بدشانسی اوردن

    • Kiarash16

      15

      6

      آقای engineer
      تو موناکو همیلتون ۷ ام شد
      می فهمی؟؟
      هر جور تایم میزد به چهارم یا پنجم می رسید ……

      اما بدشانسی اصلی برای بوتاس بود …..
      که سکتور یکو بنفش کرده بود ……!
      وگرنه مکس می تونست ردش هم جلوی بوتاس از بین بره و هم ساینزززززز

      همینکه شارل رفت تو دیوار تا مکس جلوتر از همه شروع کنه خودش خوش شانسیه محضه………
      همینکه تایر بوتاس باز نشد خودش یه خوش شانسیه بزرگه برای مکسو ردبوله ………
      همینکه همیلتون اورکات شد خودش خوش شانسیه بزرگ بود…….

      اره ….
      درسته الان بدشانسی اورد ……..
      ولی اینکه پول پوزیشن شارلو خوش شانسی بدونین
      واقعا نامردیه و دور از انصافه…….‌

      • Engineer

        4

        7

        من کی گفتم پول شارل خوش شانسیه.
        شارل سریع کار کرد.
        من گفتم مکس بدشانس بود که فرصت تایم دیگش از دست رفت شاید میتونست تایم 2 بزنه.

        ضمنا از ادبیات زیبایی هم استفاده نکردید.

        بوتاسی که از 1 ثانیه به 4 ثانیه ای مکس رسید.
        یا ساینزی که از 3 ثانیه ای به 9 ثانیه ای مکس رسید.
        میتونستن از مکس رد بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        واقعا عجیب صحبت میکنید.
        ضمنا منم همین رو گفتم که همیلتون که رده 7 بود نهایتا میتونست تو کوالی 5 بزنه.

        نکته حایز اهمیت دیگه اینه که موناکو مکس وضعیت تایر خوبی داشت و با تایر نرم تر حدود 12 دور بیشتر زد و پیتش هم 2 ثانیه بود.
        پس هیچجوره بوتاس و ساینز نمیتونستن از مکس عبور کنن نه تو مسابقه و نه تو استراتژی.
        حتی اگه شارل هم بود با وجود استارت و استراتژی مکس که عالی بود هر کسی رو تو موناکو بدون دردسر بار ریس پیس بالاش شکست میداد.
        الکی جَو ندید.

        چون مکس بهترین رانندست فقط میخواد بکوبیدش.

        به قول مکس که میگه:”من باید باور کنم که بهترین هستم.”

      • Kiarash16

        8

        2

        Engineer
        نظرت محترمه……
        ولی قبول کن اگه شارل تو اون ریس می بود…..
        امکان برده مکس خیلی کم میشد!!!

        ولی خوب قطعا نظره شما که فنشی
        با نظره من که فنش نیستم متفاوته!!

        پس جز احترام به نظرتون کاری نمی تونم بکنم

    • Mohammad44

      1

      0

      محض اطلاعت با اینکه از جایگاه لوییس خوشحالم ولی لوییس تو همون دور آخرش یه اشتباه داشت که دو دهم نسبت به شارل از دست داد

  54. Erfan

    6

    1

    لندو نوریس به دلیل رعایت نکردن قوانین پرچم قرمز در تعیین خط، 3 رده پنالتی دریافت کرد.
    بدین ترتیب نوریس از رتبه 9‌ ام مسابقه را شروع خواهد کرد.

    • Kiarash16

      6

      2

      خوب پس شانس چکو واسه پودیوم بیشتر شد ……

    • Hamoon

      6

      1

      یه خبر خوب دیگه برا فراری

  55. Pouria

    5

    1

    ابتدای فصل به این روکی یوکی سامورا یکم امیدوار بودم ولی دیگه کاملا معلوم میشه که این و مازپین اون بلوغ لازم برا فرمول یک رو ندارن و هنو زوده براشون

    • mahyar

      3

      1

      مازپین با همه اون نچسب بودنش فقط فکر کنم یبار خورد به دیواره پیست اونم مالید به دیوار .
      یوکی اعتماد به نفس بالایی داره ولی همین اعتماد به نفس ی جاهایی کار دستش داده .
      یا به عبارتی بیش از حد به ماشین اعتماد داره .

  56. mehdi vettel

    8

    2

    چه تعیین خط جذابی بود
    امروز از حق نگذریم چهارتا تیم پتانسیل گرفتن پول رو داشتن ( آلفاتوری تو کیو سه برا دو دور بنزین گذاشته بود تو ماشین و با این حال تایم گسلی تو دور اولش فقط 0.3 از تایم لکلرکی کندتر بود که یه توی عالی از همیلتون گرفته بود)

    به نظرم خودم یکی از بهترین تعیین خط های دوران هایبرید بود

    امروز سب با اختلاف 0.6 از کیو دو حذف شد اونم تو پیستی که تقریبا یک دورش حدود 100 ثانیه هستش ( یادمون نره تو یکی از مثلا رقابتی ترین سال دوران هایبرید که 2017 باشه تو همین پیست فاصله ماشین سوم با مرسدس ها حدود 1.1 ثانیه بود )

    نمیدونم این رقابتی بودن گرید برا اینه که سال آخر این قوانینه یا به خاطر محدودیت بودجه اس ولی هر چی که هست میشه گفت از بعد از سال 2012 داریم رقابتی ترین گرید رو میبینیم

    لکلرک مجدد یه عملکرد عالی داشت ولی بعیده فردا بتونه جلو ردبولا و لوییس کار خاصی بکنه و به نظرم شانس سکوش کمه مگه اینکه از اون مسابقات دیوانه وار رو داشته باشیم ( امیدوارم تیم ایتالیایی مجدد دست گل به آب نده و لکلرک بتونه بالاتر از گسلی و نوریس تموم کنه )

    بحث دیگه اینکه تمام تیم هایی که فلکسی وینگ داشتن این مسابقه مطابق انتظار قوی تر از سطح معمولشون ظاهر شدن ( ردبول – فراری – آلفاتوری – آلفا رومئو – آلپین )
    احتمالا بعد از تست های جدید فیا عملکرد این تیما تو پیست هایی مثل اسپا _ سیلوراستون _ ردبول رینگ و پل ریکارد ضعیف تر میشه

    سب هم عملکرد خوبی داشت با توجه به اینکه به صورت خوش بینانه استون این آخر هفته ماشین 7 گرید رو داشت و فردا از جای خوبی استارت میزنه و امیدمون به ریس پیس خوب ماشین های با موتور مرسدس تو رقابت های امساله که سب بتونه یه حرکتی بزنه

    و در آخر فک کنم آلفاتوری به اندازه 3-4 برابر حقوقی که به سونودا داده فقط خرج درست کردن ماشین بعد از تصادفات راننده ژاپنی کرده ( فقط سونودا میتونه بعد از اون اشتباهش تو شیکین ایمولا مجدد با این سرعت عجیب به اون پیج وارد بشه )

    • Kiarash16

      5

      3

      Mehdi VETTEL عزیز…….
      به نظرم یه خورده همتون دارین اشتباه می کنید…..
      دلیل اینکه لکلرک و ساینز با مدیوم و هارد زیاد دور نزدن
      خوردگی تایر نبود!؟

      پرچم های قرمز بود …….
      اگر تو مدیریت تایر شارل شک دارین ……
      بهتون پیشنهاد می کنم ریس های ۱و۲ سیلوراستون
      رو به یاد بیارین ……
      درسته احتمال برد کمه ……..
      اما دیگه سکو

      • mehdi vettel

        6

        2

        من به مدیریت تایر شارل شک ندارم

        به سرعت کمتر فراری نسبت به ردبول و مرسدس تو مسابقه معتقدم اونم تو پیستی که اگه فقط 0.2 تا 0.3 سریعتر باشی میتونی سبقت بگیری
        مکس و لوییس و پرز برخورد نداشته باشن پودیوم برا خودشونه

      • Kiarash16

        4

        5

        این نظر شماست جناب MEHDI VETTEL عزیز

        به نظره من شارل به این سادگی تو جریان مسابقه رده نخواهد داد…….

        اگرم رده از دست بده
        تو استراتژیه ……

  57. Hamed

    6

    1

    تبریک به فراری دوستای اصیل شارل همیشه بعد ظهر شنبه یه چیزی تو آستینش داره هرچند فردا کار سختی برای نگه داشتن دوتا گرگ گرسنه پشت سرش داره تو تمرین دوم تو دور شبیه سازی با مدیوم تایر خورده گی زبادی داشت
    توسعه ماشین داره تو مسیر درستی حرکت میکنه اگر یکم دیگه به قدرت موتور 2019 نزدیکتر میشدیم الان مدعی جدی بودیم حیف که ادامه این فصل رو بعیده فراری دیگه بروز رسانی خاصی بده تمرکز برای فصل بعده
    ساینز هم بد شانس بود برای حفظ جون سونودا نابغه مجبور شد اون ترمزگیری یهویی و سنگین رو بکنه امیدوارم ماشینش آسیب جدی ندیده باشه واین بار حداقل ماشین رو دقیق چک کنن واقعا

  58. @sebvr

    9

    1

    یه تبریک ویژه به فراری فنا بگم که واقعا انتظار پول ازشون نمی رفت ریس پیس در حد ردبول ندارن ولی میتونن رقابتی عمل کنن ! از ته قلب برای سیاوش عزیز …اقا سیامک و همه ی چارلز فنا که نمی دونم چقدر خیالشون در حال حاضر راحته !

    • Engineer

      6

      9

      ولی پیش بینی من از مسابقه.
      1-مکس
      2-همیلتون
      3-شارل

      فکر میکنم تو استارت اول شارل 1 بمونه و مکس بیاد رده 2 و همیلتون بره رده 3.

      و هر کدوم با استراتژی بهتر و ریس پیس بیشتر بتونن از شارل رد بشن.
      احتمالا مکس اگه بهتر استارت بزنه و زودتر از شارل عبور کنه برنده بشه.

    • Siavaghsh

      6

      2

      ممنون سب . بهترینی⁦❤️⁩👏

  59. Erfan

    7

    1

    به نظر من فردا توی استارت، لوییس بیشتر توجهش به مکسه. و چارلز فکر کنم بتونه ردش رو توی استارت حفظ کنه. هر چند توی ادامه ریس کارش خیلی سخت میشه

    • yousef

      3

      5

      لکلرک خیلی خوش شانس بود ولی به نظرم از اون جا که این پیست واسه استارت یه کفی طولانی داره ,جایگاه سوم مکس واسه استارت فردا خیلی عالی

      • Siavaghsh

        3

        0

        خوش شانس از چه نظر؟!!🤔

    • mahyar

      3

      2

      اسلیپ استرین بعد از پیچ دوم …
      و مستقیمی آخر …
      کلا” فردا معلوم نیست چی پیش بیاد .

  60. Amirhossein.gz

    6

    0

    اقای مهندس جوری که شما حرف میزنین
    خود مهندس های تیم های فرمول یک با این اطمینان حرف نمیزنن

  61. #1

    3

    8

    مگس و لکلک پیچ یک dnf میشن.

  62. Pink Floyd

    8

    5

    سلام دوستان پیش بینی خودتون از 10 نفر اول رو بنویسید
    پیش بینی من :
    1:همیلتون
    2:مکس
    3:لکلرک
    4:ساینز
    5:نوریس
    6:پرز
    7:بوتاس
    8:گسلی
    9:فتل
    10:آلنسو

    سریع ترین دور احتمالا بین مکس و لکلرک
    شما هم بنویسید

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      8

      1

      سیفتی کار قرمز و استارت های مجدد و تعویض جایگاه های متعدد
      خدا کنه پرچم قرمز نباشه حسش نیست!انگار ریس هیجان انگیز میشه
      ولی اگه برخورد باشه بین مکس و لوئیس نباشه آسیب دیدگی خیلی گرون تموم میشه مخصوصا تو بارج بورد.

    • Kiarash16

      7

      3

      1شارل
      2لوئیز
      3پرز
      4ساینز
      5گسلی
      6بوتاس
      7آلونسو
      8لاندو
      9سب
      10 اوکون

      مکس هم dnf ……

      (الان فنای مکس جرم ندن…….
      فقط و فقط نظرمو گفت…….
      وگرنه dnf شدن مکس که خیلی بعیده)

    • Erfan

      3

      4

      1- لکلرک
      2- پرز
      3- ساینز
      4- بوتاس
      5- گسلی
      حس میکنم لوییس و مکس بهم برخورد میکنن و dnf میشن

      • 77Ali

        5

        2

        همین حسو به مکس و گسلی دارم

      • 77Ali

        4

        2

        البته نه در حد دی ان اف مکسو با یه تع‌ویض بال میفرستن تو دوباره دیگه خیلی پیش بینی کردم میدونم 😂😂

    • Hamoon

      6

      2

      همیلتون
      مکس
      لکلرک
      پرز
      ساینز

    • 77Ali

      5

      2

      ۱-لکلرک
      ۲-لویس
      ۳-ساینز
      ۴-پرز
      ۵-بوتاس
      ۶-مکس
      ۷-وتل
      ۸-الونسو
      ۹-دنی ریک
      ۱۰ لندو

      • Siavaghsh

        1

        0

        به ده دور نرسیده مکس و لوییس از شارل رد میشن متاسفانه، سرعت مسابقه ای فراری خوب نیس😔

  63. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    5

    4

    فراری تا آخر خرداد کل زورش رو میزنه دیگه میره برای فصل بعد!
    اونوقته که مکلارن میاد جلو اگه دنیل ریکاردو مشکلش حل بشه(امسال احتمالا نتونه)مکلارن رقابت نزدیکی رو برای سومی رقم میزنه!البته معلوم نیست ساینز بره تو دیوار یا نه امروز.
    همه چی به کنار جایگاه گسلی طوریه که میتونه تو استارت دردسر ایجاد کنه برای همتیمی سابقش!البته برعکس نشه خراب کنه.

  64. احمدرضا لکلرک

    7

    3

    جونم شاهزاده برای پل پوزیشنش😍❤
    عزیزانی که میگن چارلز خوش شانسه لطف کنن آب رو بریزن جایی که میسوزه به گفته دکتر احمدی نژاد😂😏
    کلکسیون بدشانسی بوده این پسر
    لوییس یه مسابقه امسال کوبید تو دیوار ولی با پرچم قرمز اومد دوم شد و چارلز بیچاره رتبه دوم بود با کلی اختلاف اما با همون پرچم 4ام شد
    مسابقه قبلی چارلز و بوتاس خیلی شیک و ناباورانه از دور خارج شدن و مکس تونست اول شه بی رقیب و مزاحم
    البته من به طرفدارای باشعور لوییس و مکس و تیماشون بی احترامی نمیکنم و اونا قابل احترامن
    روی صحبتم با دوستانی هست که باورشون نمیشه لکلرک مقتدارنه با 2تا سکتور بنفش تونست پل بگیره مثل مسابقه قبلیش اونم با ماشین به مرااااتب ضعیف تره فراری و انگ خوش شانسی میزنن برای کاهش سوزششون
    نابغه تعیین خط و مسابقات = چارلز لکلرک

    • @sebvr

      4

      2

      سلام احمد رضا مگه قرار نبود دیگه فرمول یک نبینی ؟!😁

      • Kiarash16

        4

        1

        Sebvr احمدرضا حق داشت …….
        همه شارل فنا از خرابی ماشین شارل اعصابمون خورد بود ……

      • احمدرضا لکلرک

        5

        0

        sebvr
        به به نویسنده درجه 1 مون💛
        استعفا با مخالفت مواجه شدو چارلز نذاشت😁😁
        اگه میخواین برم😅🌹

      • @sebvr

        1

        0

        نه بابا این‌چه حرفیه ! بودن شما و به عنوان یه چارلز فن دلگرمیه💛

      • @sebvr

        1

        1

        و اما پیش بینی من
        1 . لکرک
        2 . مکس
        3 . لوییس
        4 . ساینز
        5 . پرز
        6 . بوتاس

  65. Amirhossein.gz

    3

    2

    ۱.لوئیس
    ۲.مکس
    ۳. لکلرک
    ۴.نوریس
    ۵.بوتاس
    ۶. پرز
    ۷. ساینز
    ۸. گسلی
    ۹. فتل
    ۱۰. ریکیاردو

      • Amirhossein.gz

        3

        0

        درسته میفرمایید من حواسم به پنالتی که گرفت نبود پس رده اش میاد پایین تر

    • Amin44

      1

      1

      مرسدس ها دو تا هارد نو دارن
      و یک مدیوم کارکرده
      احتمالا بعد از پیت اول میرن رو هارد
      قبل از پیت هم اگه سیفتی کار یا رد فلگ بیاد میرن رو همون هارد و مدیوم کم کارکرد رو شاید نگه دارن برای پنجره دورای آخر مسابقه تا اگه سیفتی کار اومد یا رد فلگ برن رو مدیوم و سرعت داشته باشن یا شاید اگه اتفاق خاصی نیفتاد و پنجره پیت اضافه داشتن برن برای امتیاز سریعترین دور !
      البته همه اینا پیش بینیه! و ممکنه ۱۸۰ درجه برعکس اتفاق بیفته!
      البته مکس و دیگران مدیوم نو دارن با یک هارد نو

      • امیرمهدی

        0

        0

        تسلیت به طرفداران مکس ورستپن و تبریک به هواداران سب وتل

        امروز فوق العاده تا الان ظاهر شده و فعلا پرچم قرمز داده شده و احتمال این هم هستش ک بیاد و اول بشه چون به همیلتون زیاد اطمینانی نیست
        پرز فوق العاده بود

        بوتاس فوق العاده بد بود و به نظر من سب وتل دوباره داره با استون مارتین جون میگیره چون دوتا مسابقه اول رو ۱۵ام تموم کرد

        مسابقه سوم و چهارم رو ۱۳ام تموم کرد

        ولی مسابقه ۵ام رو در رده ۵ به اتمام رسوند
        فعلا هم داره سوم میشه (شایدم بالاتر)

        خلاصه تبریک به استون مارتین البته لانس استرول هم بد بود و اوت کرد تقریبا بخواید حساب کتاب کنید مسابقه ردبول تو این مسابقه از استون بهتر بود

        بوتاس اگه اوت میکرد بهتر بود تا در رده ۱۴ یا پایینتر تموم کنه

        در ضمن من خودمم طرفدار سب وتل هستم عالی سب

  66. Siavaghsh

    5

    2

    توتو ولف در ادامه جنگ روانی با هورنر گفته:
    هورنر مانند یه کیسه توخالیه که صرفا میخواد جلوی دوربین ظاهر بشه😂😂👏👏⁦❤️⁩
    واقعا تکه توی همه چیز

    • Siavaghsh

      3

      2

      با حرکت دستم اون کیسه توخالی رو نشون داده

    • AmirAli

      6

      2

      من اصلا این کلکل ها و جنگ روانی رو دوست ندارم….
      “از نظر من” یه جورایی چیپ و فاقد ارزش هست

  67. Hamoon

    4

    0

    مثل اینکه قرار ی بریتانیایی ب اسم راوین جین مدیر استراتژی جدید فراری بشه

    • Hamoon

      4

      1

      بینوتو هم از پیت وال ب گاراژ منتقل میشه

  68. Amir.Redbull99

    1

    0

    پیش بینی
    1.همیلتون
    2.مکس
    3.لکلرک
    4.گسلی

    • Pink Floyd

      2

      0

      این گاراژ مرسدس … :/

  69. Mm

    0

    0

    لوزینگ گرند
    بخاطر یه پیت استاپ بد باید فعلا باخته باشیم

  70. Lh44

    1

    0

    دیروز کی گفت مکس دی ان اف میشه

  71. Mm

    2

    0

    مرسی مکسسسس😂😂😂😂

  72. Lh44

    1

    0

    جا داره یه تشکر ویژه بشه از مکس ورستپن

  73. Pink Floyd

    2

    0

    با اینکه اصلا طرفدار مکس نیستم و از تیم ردبول بدم میاد ولی دلم سوخت براش

  74. Lh44

    2

    0

    سب رو ببین کجاس

    • Pink Floyd

      2

      -1

      سب عالی بود بهترین بود و با توجه به جایگاه بوتاس ، لوئیس هم خیلی عالی بوده که انقدر فشار آورد و کم نیاورد تازه با اون اشتباه پیت

    • Pink Floyd

      0

      1

      الان نگرانم سب لوئیس رو رد کنه ! ولی اگه پرز رو بگیره چی میشه .. چقدر دراماتیک میشه

  75. Pink Floyd

    0

    1

    چی شد ! همیلتونم … :/

  76. Mm

    0

    1

    اخ اخ اخ لعنت به شانس

  77. Mahyar.M.VER.33

    2

    1

    کسی که بد بقیه رو بخواد و خوشحال بشه ….

  78. Lh44

    0

    2

    واای چیشد چرا پاتو از رو پدال گاز برنمیداااارییی

  79. Pink Floyd

    2

    1

    کلکسیون مسخره بودن در تمام جهات شکسته شد تو این مسابقه

    • بهزاد

      0

      0

      عالی بود چه ری استارتی . دم سب گرم پرچم بالاست . همیلتون رفت تو باقالی ها