فرمول یک ایرانمکس ورشتپن توانست به برتری مرسدس در فصل 2020 و لوئیس همیلتون در پیست سیلورستون بریتانیا پایان دهد و با مدیریت بسیار خوب لاستیک هایش، اولین پیروزی فصل خودش و ردبول را کسب کند.

والتری بوتاس که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، پایین تر از هم تیمی اش، رده پایانی سکو را پر می کند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک انگلیس 2020

17:16 مسابقه موتوجی پی امروز واقعا عالی بود، برد بیندر و کی تی ام به اولین پیروزیشان در موتوجی پی رسیدند و امیدواریم که فرمول یک هم اینطور باشد، شاید نیکو هالکنبرگ و ریسینگ پوینت به اولین پیروزیشان در فرمول یک برسند، البته شاید…

17:26 تمام نگاه ها برای پیروزی در این مسابقه به مرسدس است و البته لوئیس همیلتون که قطعا قصد اذیت کردن والتری بوتاس در پیچ های ابتدایی را دارد، البته رقابت نیکو هالکنبرگ و مکس ورشتپن در ردیف دوم نیز جذاب خواهد بود.

17:38 از نظر لاستیکی، ورشتپن، فتل، کویات و رایکونن روی هارد هستند. بقیه؟ مدیوم.

بیشتر بخوانید؛ لاستیک فرمول یک

17:44 شروع مسابقه و والتری بوتاس پیشتازیش را حفظ می کند.

17:44 مکس ورشتپن نیز از نیکو هالکنبرگ سبقت گرفته و به رده سوم می رود.

17:45 فتل بیش از حد روی کرب ها رفته و اسپین می شود، راننده فراری به رده آخر سقوط می کند.

17:47 سریع ترین دور از بوتاس ؛  1:31.384 و دی آر اس نیز فعال شده است.

17:52 دور ششم و به بوتاس گفته می شود:

تایر جلو سمت چپ و همینطور عقب سمت چپ خیلی حیاتی هستند که بهشون توجه کنی

17:53 بوتاس خودش را از فاصله دی آر اس همیلتون خارج کرده است و الکس آلبون با لاستیک مدیوم وارد پیت شده و با هارد خارج می شود.

بیشتر بخوانید؛ دی آر اس (DRS) یا سیستم کاهنده درگ چیست؟

17:56 مکس فاصله اش را با لوئیس کم می کند…تفاوت لاستیک ها باعث مدیریت متفاوت مسابقه شده است.

17:58 مکس در فاصله یک ثانیه ای لوئیس و 2.3 ثانیه ای والتری…

18:01 مهندس مسابقه ای مکس به او می گوید که لاستیک هایش را مدیریت کند. مکس:

این تنها شانس ماست که نزدیک مرسدس بمونیم، من مثل مامان بزرگا اینجا ننشستم.

18:02 در دور 12 مسابقه:

  1. والتری بوتاس
  2. لوئیس همیلتون
  3. مکس ورشتپن
  4. نیکو هالکنبرگ
  5. لنس استرول
  6. دنیل ریکاردو
  7. لندو نوریس
  8. چارلز لکلرک
  9. کارلوس ساینز
  10. استبان اکون

18:03 لوئیس همیلتون:

لاستیک های عقبم کارشون تمومه

18:04 والتری بوتاس هم وارد پیت شده و با لاستیک هارد خارج می شود…باید منتظر هم تیمی اش هم باشیم.

18:05 مکس اجازه نداده که مرسدس با سرعت مسابقه ای دلخواهش، مسابقه را مدیریت کند. همیلتون هم وارد پیت شده….

18:07 سریع ترین دور از والتری بوتاس با لاستیک های تازه؛ 1:30.971 … والتری در حال حاضر 1 ثانیه در هر دور سریعتر از مکس است.

18:10 مکس:

لاستیک هام هنوز خوبن فقط دارم جلو سمت چپ رو یخورده مدیریت می کنم.

18:11 سب هم توانسته به رده یازدهم برسد و دوباره جایگاه شروع خودش را پس بگیرد.

18:15 مکس در دور قبل 0.4 ثانیه سریعتر از بوتاس بود و فاصله این دو 13.7 ثانیه بوده…آیا مکس به استراتژی تک پیت استاپه فکر می کند؟

18:16 لوئیس:

اگر ورشتپن تک پیت استاپ باشه واقعا تهدید وحشتناکیه

18:18 والتری در دور قبل 1.4 ثانیه نسبت به مکس از دست داد و الان فاصله مکس با او 15 ثانیه شده، مکس:

لاستیک هام خوبه رفیق، همه چی خوبه

18:19 دور 25 مسابقه انگلیس

  1. مکس ورشتپن
  2. والتری بوتاس
  3. لوئیس همیلتون
  4. نیکو هالکنبرگ
  5. لنس استرول
  6. دنیل ریکاردو
  7. چارلز لکلرک
  8. لندو نوریس
  9. الکس آلبون
  10. پیر گسلی

18:20 مکس با اینکه پیت نرفته ولی هنوز از جفت مرسدسی ها سریعتر بوده و لوئیس هم می گوید که لاستیک سمت راست جلو تاول زده است.

18:22 اگر راننده های مرسدس مشکل لاستیک داشته باشند، نیکو هالکنبرگ در رده چهارم می تواند شانس سکو داشته باشد. مکس هم یک ثانیه سریع تر از بوتاس است!

18:24 مکس بالاخره به پیت رفته و با مدیوم به پیست باز می گردد.

18:25 مکس چه سبقتی از بوتاس در شعاع خارجی لافیلد می گیرد. حالا مکس پیشتاز مسابقه شده، چه راننده ای…

18:27 لوئیس نسبت به مکس:

اون باید فشار کمتری توی تایرهاش داشته باشه یا یه چیزی …

18:29 رادیوی سب به فراری:

این همون فاصله ای که ما خوشمون نمیاد، امروز صبح در موردش صحبت کردیم. من همینجا میمونم اما خودت میدونی که خودتون گند زدین.

18:30 لکلرک در همین حین سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1:30.668

18:31 ظاهرا سب قصد رفتن به پیت را نداشت، اما فراری احتمالا به خاطر اینکه چارلز پشتش بوده، مجبورش کرده که به پیت برود.

18:31 جی پی، مهندس ورشتپن:

مکس مدیریت لاستیک رو فراموش کن، تا اونجایی که لاستیک هات جا دارن سریع برو.

18:32 سریع ترین دور از مکس ورشتپن؛ 1.30.361 ….  دنیل ریکاردو هم اسپین شده و رده های زیادی را از دست می دهد.

18:34 مکس و بوتاس به پیت رفتند، مکس بعد از 6 دوری که روی مدیوم زد، دوباره هارد بسته و تا آخر مسابقه ظاهرا با همین لاستیک ها پیش می رود.

18:35 جی پی به مکس:

خب، با این لاستیک ها تا آخر باید بری، 20 دور تا اخر مونده، اولین سری تو 27 دور زدی، خیلی مهمه که اوج سمت چپ رو حفظ کنی.

18:38 لوئیس همیلتون نگران لاستیک هایش بوده اما زمانش مشابه ورشتپن است.

18:39 سب به پیت رفته و با لاستیک مدیوم در رده 14 به پیست بر می گردد.

18:40 14 دور به پایان مسابقه فرمول یک انگلیس

  1. لوئیس همیلتون
  2. مکس ورشتپن
  3. والتری بوتاس
  4. چارلز لکلرک
  5. نیکو هالکنبرگ
  6. لنس استرول

18:40 همیلتون:

لاستیک قرارنیست که منفجر بشه، درسته؟

بونو:

ما فکر می کنیم که اوضاع امن و امانه و فقط سرعتمون کم شده

18:42 مکس:

اگر که لازمه ما واکنشی رو نشون بدیم، من سرعت لازم رو دارم ولی خب فقط باید مطمئن باشیم که لاستیک ها رو هم موقعی که لازمشون داریم داشته باشیمشون.

18:45 لکلرک در رده چهارم سرعتش تقریبا با مکس برابر است.

18:46 ردبول:

بریم که فاصله رو با همیلتون کم کنیم، بریم حتی همونقدر شانس کوچیکی که داره میخواد باهاش تا اخر مسابقه رو بره رو هم پوشش بدیم.

18:47 لوئیس به پیت رفته و با لاستیک هارد در رده چهارم پشت سر مکس، والتری و چارلز وارد پیست می شود، 11 دور به آخر مسابقه مانده…

18:49 الکس آلبون سریع ترین دور را فعلا ثبت می کند؛ 1:29.899

18:51 لوئیس همیلتون درباره سرعتش در پیت لین نگران بوده اما تیم می گوید جای هیچ نگرانی نیست و سریع ترین دور را ثبت می کند؛ 1.28.451

18:52 لوئیس:

من میتونم مود استرت متفاوتی رو داشته باشم؟

بونو:

استرت 7 در دسترسته

18:54 همیلتون از لکلرک رد شده و رقیب بعدی، هم تیمی اش است.

18:58 مرسدس به بوتاس:

شما دو تا آزادین که باهم مسابقه بدین، فقط به هم فضا بدین.

19:00 لوئیس همیلتون از هم تیمی اش عبور کرده و رده دوم را می گیرد. لاستیک های جلو سمت چپ والتری، تاول زده است.

19:03 مکس دوباره به مهندسش می گوید:

در طول مسابقه قشنگ نوشیدنی خوردی یا نه… دستات که حتما قشنگ عرق کرده، یادت نره که ضدعفونیشون کنی.

19:03 پرچم شطرنجی و باز هم این راننده جوان هلندی بود که به مسابقات جذابیت داد.

جدول مسابقه فرمول یک انگلیس 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1مکس ورشتپنردبول
2لوئیس همیلتونمرسدس+11.326
3والتری بوتاسمرسدس+19.231
4چارلز لکلرکفراری+29.289
5الکس البونردبول+39.146
6لنس استرولریسینگ پوینت+42.538
7نیکو هالکنبرگریسینگ پوینت+55.951
8استبان اکونرنو+1:04.773
9لندو نوریسمکلارن+1:05.544
10دنیل کویاتآلفاتاوری+1:09.669
11پیر گسلیآلفاتاوری+1:10.642
12سباستین فتلفراری+1:13.370
13کارلوس ساینزمکلارن+1:14.070
14دنیل ریکاردورنو
15کیمی رایکوننآلفارومئو
16رومن گروژانهاس
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو
18جورج راسلویلیامز
19نیکولاس لطیفیویلیامز
-کوین مگنوسنهاس-

305 دیدگاه

  1. ايزديار

    24

    25

    با لاستیک نوتر همیلتونو فرستادن به پیست، بعد بهش میگن شما ازادین.
    آلمان ۲۰۱۸ چرا عکسش بود؟
    البون امروز بدک نبود، اما اصلا در حد ردبول نیست.

    راستی احوالات جناب شمارشگر

      • بیژن

        19

        17

        لوئیز اول دوم سوم دهم هم بشه به یه سری فشار میاد .
        انتظار داشتی با لاستیک بهتر بمونه پشت بوتاس؟!

      • Kave_Ferrari

        21

        12

        بیژن عزیز
        قضیه خیلی ساده.راننده پیشتاز تیم بوتاس بود اما استراتژی بهتر نصیب همیلتون شد.

      • سعید آریایی

        13

        2

        تعیین خط اول اتریش دور اول کیو سه بوتاس اول میشه و دور دوم پرچم زرد میاره تا همیلتون نتونه پول پوزیشن بزنه،اگر برعکس این اتفاق دیروز رخ میداد اینجا چه بلوایی میشد،میدوید چرا؟

      • بیژن

        15

        3

        اقای کاوه برای بردن مسابقه ریسک کردن اون موقع که بوتاس رو فرستادن پیت همزمان با مکس بود و دقیقا پشت مکس میخواستن برای برد سعی کنن که نشد ، اگه همیلتون هم جلوتر بود همین بود .
        باید برای برد سعی میکردن که کردن و کار اشتباهی نکردن همونطور که خود بوتاس گفت انتهای مسابقه .

      • Amir Lewis 44

        14

        4

        بعد از پیت استاپ اول، مکس پشت بوتاس دراومد، این بی‌عرضگی خود بوتاس بود که نیم دور هم نتونست جلو مکس دوام بیاره، اونجا هم جیمز به بوتاس گفت به ورشتپن راه بده؟!!

      • Milad.mishkhasi

        12

        5

        ما مرسدسی ها مث بقیه تیم ها * نیستیم
        تبریک میگم برد ردبول .
        و همیشه سعی کنید در مورد نظراتون کار ب تیم مورد علاقه خودتون داشته باشید عقده اینجا خالی نکنید

        من نمیدونم در مورد لاستیکهای مرسدس چ اتفاقی افتاد

        جای سوال داشت واسم

        کماکان قهرمانی مرسدس و همیلتون پیشاپیش تبریک میگم
        راننده ی ک همه رکورد ها رو داره میشکنه قابل مقایسه با کسی نیس … سباستین فتل واقعا واسش ناراحتم حیف خداشاهده
        #همیلتون

    • |ZXE-LECLERC16|

      31

      3

      چه ریسی بود
      استراتژی فرق العاده ردبول و مکس که برد
      لکلرک خوب بود،ایول
      هالک خدایی حیف شد نرفت رو سکو
      و…
      رادیو سب هم که همه چیزو توضیح میده:
      این همون فاصله ای که ما خوشمون نمیاد، امروز صبح در موردش صحبت کردیم. من همینجا میمونم اما خودت میدونی که خودتون گند زدین
      خب فانتزی فکر کنم بالاخره خوب کردم

      • siamak

        12

        4

        همون موقع که سب داشت گاراژ فراری رو مورد عنایت قرار میداد ، لکلرک داشت سریعترین دور رو ثبت میکرد !!
        آدم میمونه که کدوم یکی از این دو مورد درسته ؟! معلوم نیست تو فراری داره چی میگذره ، ولی هرچه هست حاکی از درگیریه که نه بسود تیمه و نه به نفع سب و آینده حرفه ایش .

      • pejman

        2

        0

        دوستان کسی علت نتایج خوب لکلرک تو پیست انگلیس رو میدونه چیه که ختی بهتر از ریسینگ پوینت و مکلارن تو هردو مسابقه نتیجه گرفت با این که تو تعیین خط هیچکدوم نتیجه مناسبی نگرفت حتی تچ تمریناتم در حد این تیم ها نبود اما تو هردو مسابقه اصلی برنده تیم های میانه جدول بود اگه کسی میدونه میشه توضیح بده دقیقا چه اتفاقی افتاده اخه من اصلا از اول سال رو فرازی تمرکزی نداشتم

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        1

        من فکر می کنم این تراکتوری که فراری درست کرده به طور اتفاقی(یا غیر اتفاقی که احتمالش کمه)خوب لاستیکاشو نگه میداره کلا و توی تایرستون هم مهمترین چیز نگهداشتن تایره…و به لطف این موضوع،فراری تونست برای لکلرک استراتژی یک پیت استاپه رو بره تا از بقیه جلو بیفتن
        گرچه که اگه ماشین فتل…
        حالا هر کاری نمی بود الان فتل هم جای لکلرک و بلکه به خاطر تجربه اش ازش بالاتر بود!

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        تعیین خط رو یادم رفت
        چون اونجا نگهداری لاستیک اهمیت نداره مکلارنا و مرسدسای صورتی ازش سریعتر بودن

      • iren

        2

        0

        پژمان جان نتایج خوب لکلرک دلیلش تعیین خط خوبتر لکلرک بوده و البته یه مقدار مثلا توی این مسابقه استراتژی بهتر نصیب لکلرک شد. دلیل نتایج بهتر لکلرک در تعیین خط ها هم دو چیزه. به وضوح ماشین فتل توی این دو مسابقه ایراد داشت. توی تمرینات مسابقه اول کلا فکر نکنم 20 دقیقه حضور داشت و توی این مسابقه هم که اصلا مشکل خودروی فتل باعث پایان تمرین سوم شد. اما نکته ی دیگه سبک رانندگی هست. لکلرک توی تک دورها بهتر از فتل هست و فتل توی کل مسابقه.
        اما چرا عقیده دارم دلیل بهتر نتیجه گرفتن لکلرک بیشتر به رده ی شروع مسابقه ی این دو ربط داره: چون کلا فکر نکنم هر دوتا راننده ی فراری توی این چند تا مسابقه ای که این فصل برگزار شده 10 تا سبقت گرفته باشن. معمولا رده گرفتن این دو راننده نه بخاطر سبقت هاشون بلکه بخاطر مشکلات نفراتی هست که جلوشون رانندگی میکنند. مثلا اولین سکوی لکلرک فقط بخاطر این حاصل شد که ماشین های رده ی جلوییش یکی یکی از مسابقه کنار رفتند.

    • Kenzo

      18

      27

      چارلز توی ماشین رقابتی کل گرید رو تیکه تیکه می‌کنه
      به این میگن رانندگی
      مث یه راننده ۳۰ساله رانندگی می‌کنه این پسر
      ماشینش از رنو، فورس ایندیا و مک‌لارن ضعیف تره ولی جلوی همه شون تموم می‌کنه.
      بینوتو دست ب هرچی زده گند زده تنها کار درستی ک کرده آوردن شارل به فراری بوده

      • Mohammad44

        39

        1

        با این که لوییس فن هستم اختلاف شارل و سب معنی دار و غیرعادیه به طوری که سب با وجود اینکه همیشه خویشتن دار بود امروز زبان به گله باز کرد!!!!!!!!

      • REZA.M

        25

        5

        آره کاملا مشخصه
        از ترس گیرکردن پشت فتل مسابقه فتل رو خراب کردن.

      • mohammad

        11

        0

        لکلرک فک کنم یه پیت استاپ کرد

      • REZA.M

        21

        5

        Mohammad44
        فتل همون ریس اول هم گفت.به در گفت که دیوار بشنوه.
        رفتار ماشین عادی نیست

      • Kourosh

        6

        6

        دقیقا همینطوره. متاسفانه خیلی ها با شارل مشکل دارن ولی بدون تعصب اگر ببینیم واقعا فوق العاده است. فراری امسال چه افتضاحی شده که شارل مثل برد مونزا خوشحال بود برای رده چهارم. خجالت برای مجموعه تصمیم گیران فراری.

      • majidsf64

        27

        2

        دوست عزیز به رقابت فتل و گسلی یه نگاه بنداز کاملا مشخصه ماشین فتل اصلا قابل رقابت نبود. حتی خروجی عالی میگرفت فتل با دی‌آر‌اس اما باز به گسلی که زیر ۱ثانیه بود اختلاف نمیرسید این دیگه به راننده برنمیگرده چون راننده کارشو خیلی تمیز انجام میداد.گزارشگر هم چند بار گفت که اوضاع ماشین فتل اصلا خوب نیست.

      • 42ins

        21

        2

        اتفاقاً برعکس ، با اومدن لکلرک به فراری احتمالاً دوران کریر خودشو نابود می‌کنه
        تو این دوران ریسک پذیرفتن صندلی فراری خیلی بیشتر از بقیه صندلی های دیگست ، کاش کارلوس ساینز با اون همه استعداد نمیومد به فراری

      • mah63

        15

        16

        کار خاصی نکرد شارل .به خاطره یک استاپ بودنش بود که 4 شد

      • Fastboy 44

        11

        14

        mah63
        یعنی مدیریت تایر لکلرک کشک ها!

      • mohammad

        18

        0

        فست بوی مدیریت تایرش بابت این بود فشاری روش نبود فشاری هم نیاورد ساده رانندگی کرد نه سبقتی نه چیزی درمقابل همیلتون هم مقاومت نکرد براش استراتژی خوبی چیدن

      • THE MINDBLOWER

        17

        5

        خدا به ما صبر بده با این فن‌های شارل.

      • BAHRAM

        7

        18

        اختلاف غیر عادی نیست فتل بعد از مسابقه گفت ماشینم سرعت لازمو داشته اما استارت مسابقه اسپین شده
        تعیین خط هم با همین ماشین نتونست کاری بکنه اما طرفداراش میگن ماشینش دستکاری میشه

      • محمدامین

        9

        2

        آره شبیه راننده 30 ساله رانندگی میکرد😠😠😠
        ماشینش البته امروز اونقدر هایی هم که تو میگی از اونا ضعیف تر نبود

      • Ghombolfang

        7

        1

        داداش با احترام به نظر درستت ، آوردن شارل جوان فراری ظاهراً کار روسای قبلی بوده ، این بابا تا اینجاش فقط گند زده به تیم…

      • محمدامین

        0

        1

        *
        خیلیییی شبیه 30 ساله ها میروند فقط نمیدونم چرا تا الان قهرمان جهان نشده
        وتل هم همسن همین بود قرمان شد😠😠😠

      • Kenzo

        2

        0

        این ک بینوتو و مجموعه فراری با گند زدناشون روحیه و انگیزه رو از فتل گرفتن و با رفتارشون تو موضوع تمدید قرارداد اوضاع رو خراب تر هم کردن
        رو کاملا قبول دارم:
        «بینوتو دست ب هرچی زده گند زده تنها کار درستی ک کرده آوردن شارل به فراری بوده»
        این جمله رفتار بینوتو با سب رو هم شامل میشه
        ولی این تفکر که هرکی از لکلرک خوب میگه معنیش اینه ک داره از فتل بد میگه رو بندازید دور
        اینم یادتون باشه هیچ تیمی نمیاد از میلیون ها دلار پول امتیازات آخر فصل بگذره و ماشین تیم خودشو ضعیف کنه تا با راننده دشمنی کنه
        این توهم توطئه رو هم بندازید دور

      • Kenzo

        2

        0

        mah63 وقتی میگی «کار خاصی نکرد شارل .به خاطره یک استاپ بودنش بود که 4 شد»
        نمیگی عاشقت میشیم!؟!
        لکلرک اون تایرا رو بی نظیر کنترل کرد و تک پیت رفت تا آخر مسابقه درحالی ک بقیه تایراشون با وجود استراتژی دو پیته داغون شده بود

        لکلرک با تایرای به شدت کهنه جلوی مرسدس همیلتون ک تایرای نو داشت رو یه دور گرفت
        ولی بوتاس با تایرای نو نتونست جلو مکس رو برا یه سکتور بگیره(درسته مکس مدیوم داشت ولی تفاوت قدرت ماشینا رو درنظر بگیر!!!دربرابر مرسدس و همیلتونی ک تایراش نو هست لکلرک با اون تایرا سرعتش خارق العاده بود)

      • Fastboy 44

        9

        5

        kave
        این جا جای عقده گشایی نیست!!
        اگه منظورو اشتباه متوجه شدم عذر میخوام!

      • Amin

        9

        23

        آره واقعا
        ۲۰۰۷ و ۲۰۱۶ رو اگه لوییز اون بدشانسی ها رو نمیاورد الان شوماخرتون هم ب احترامش ایستاده دست میزد

      • Bob M

        22

        4

        Amin
        شوماخرتون؟؟؟؟؟؟؟
        یه کم تند نمیری احیانا؟؟

      • mohammad

        13

        5

        امین لویس 2007 بدشانسی نیاورد اینو بارها گفتم لویس اون سال بهترین ماشین رو داشت فقط یک بار ماشینش حدود 10 ثانیه قدرت از دست داد و به پیست برگشت در تمام مسابقات اون فصل بهترین ماشین رو داشت
        کیمی تو اون فصل 3 بار ماشینش خراب شد و 6 بار برنده مسابقات شده بود حقش بود که اون فصل قهرمان بشه کیمی
        ولی همیلتون شاید بشه گفت خوش شانسی هم آورد

        اگر مسابقات اون فصل روندیدی خواهش میکنم پیدا کن ببین تو اون فصل کیمی خیلی سر تر بود با ماشین ضعیف تر

      • Kave_Ferrari

        8

        5

        ظاهرا یه ویروس جدیدی اومده به اسم توهم توطئه من که بهش مبتلا شدم.قبلا روزبرگ و آلونسو هم زمانی که با همیلتون هم تیمی بودند بهش مبتلا شده بودند.بوتاس مبتلا نشه صلاوات.

      • THE MINDBLOWER

        9

        6

        اره اگه ۲۰۱۷ هم مکس کنید به سب قهرمانی واسه ما بود و داداشتون ۶تا قهرمانی داشت نه ۷تا

      • DR3 FA14

        13

        2

        خب اگه چراغ پیت ماسا تو سنگاپور درست بود لوییز یک قهرمانی کمتر داشت

      • Mahmood.gh

        4

        3

        شما با همون ۲۰۰۷ و ی راننده دیگه حال کنید
        چون امسال چیزی واسه گفتن ندارین

    • قلندر

      13

      19

      اینا همیلتون فقط برای این بیرون نگه داشتن تا بوتاس بگیره عجب آدم هایی هستن بیچاره بوتاس که نمیتونه از حقش دفاع کنه متاسفم
      اینجوریم همیلتون هیچوقت نمیتونه جای مایکل شوماخر را بگیره
      راستی ادمین ها چرا من نمیتونم نظر بدم تو پاسخ بچه ها نظرم را میدهم
      فتلم که بازم بدشانس بود

      • Mohammad44

        15

        2

        قبول دارم حق بوتاس خورده شد ولی مرسدس قمار کرد و به نظرم وقتی دیدند جواب نداده باید رده ها رو بر می گردوند مرسدس

      • بیژن

        10

        4

        برید صحبت های اخر مسابقه رو گوش کنید ببینید بوتاس چی گفت وقتی مارتین ازش سوال کرد چرا زود تر رفتی پیت ؟
        بوتاس : میخواستیم به مکس فشار بیاریم ولی خرابی لاستیک ها اجازه نداد بتونم اینکار رو بکنم .
        تنها گزینه برای بردن مرسدس همین کار بود که کردن .

      • قلندر

        7

        6

        بیژن چی بگه پس خودشو کوچیک کنه بگه تیم فلان کرد

      • Mahmood.gh

        10

        6

        توطئه بوده پس
        کلا هرچی باب میل دوستان نباشه توطئس لوییز جلوتر از بوتاس تمام کنه
        لکلرک جلوتر از سب تمام کنه
        توطئه شده و برعکس باشه شاهکار سب و بوتاس بوده

      • قلندر

        1

        0

        محمود
        نه اتفاقن توطئه نیست ولی سیاست تمیزی هم نیست

    • E46-M3

      8

      10

      رادیوی مرسدس خیلی باحال بود،بوتاس بدبخت با لاستیکهای کهنه چطور با همیلتونی که لاستیک تازه انداختن رو ماشینش مسابقه بده؟

    • Ali

      9

      11

      اقای ایزدیار چرا داری حرف بی منطق میزنی بهتر به فکر فاجعه و افتضاح تیمت باشی همیلتون رو دیر اوردن در عوض کلی تایم از دست داده بود چند چندی با خودت اگه زودتر میاوردنش میومدی میگفتی که برای همیلتون استراتژی چیدن . با امثال شماها ادم میمونه چجوری رفتار کنه که راضی شی . خسته شدیم از دست توهمات بعضیا

      • Fastboy 44

        7

        8

        انگار شمارشگر اذیت میکنه
        نه آقای ایزدیار؟!

      • MERC

        7

        2

        بیخیال بابا, اینا نه هیچی میدونن, و نه میخوان که بدونن
        میخوان یه چیزی گفته باشن که شاید تخلیه بشن

      • ايزديار

        12

        3

        اقای علی
        اولا لطفا دلیل واژه توهمو برای من تشریح کن،کی توهم زده؟ فکر کنم خلاصه مسابقه رو دیدی!
        همه میدونن که بوتاس یه فدایی بیشتر نیست و اگر بوتاس نبود برد مجارستان یا المان و مونزا 2018 و خیلی از بردهای دیگه هم غیر ممکن بود.
        همیشه بوتاس کمک کرده. و کاملا توجیه شده موقع قرارداد.
        کار امروز مرسدس یه چیزی تو مایه های موناکوی ۲۰۱۷ فراریه.
        اونجا همین همیل فنا ببین چه غوغایی کردن. خوبه ارشیو فرمول یک ایران هست. پس اونام باید متوهم باشن؟
        مضحک نیست رادیو زدن به بوتاس که شما ازادین. اصلا یعنی چی؟
        اونم با اون لاستیک افتضاح بوتاس…
        البته مرسدس کارها و بلاهای تابلوتر و افتضاح تر سر بوتاس اورده که این در مقابل اونا هیچیه.سوچی نشون داد که همیل چجوری قهرمان شده. حالا اون بنده خدا بره دستور تیمی های باریچلو رو بزاره. کاش اینام میدید.
        خدا رو باید شکر کنید که یکی مثل مکس پشت صندلی بوتاس نیست.
        با اینکه طرفدار مکس نیستم اما امروز مکس نشون داد که در شرایط نزدیک به برابر هم همیلتون با کمک جیمز و بوتاس هم نمیتونه برنده بشه.

        یک شعر هم زبان حال بوتاس:

        هر چه میشد برد، از کیسه ما برد که برد
        برد برد ، این بود آری، همه را برد که برد

      • Ali

        4

        4

        اقای ایزدیار عزیز
        اینکه بوتاس جلو مکس نیم دور دوم نمیاره اینکه توان حتی یه حمله به مکس رو نداره تقصیر لوئیس نیست ببین اینکه جاهایی بوتاس در گذشته کمک کرده من منکر نیستم چون اون تایم اصلا توی کورس قهرمانی نبوده ما چرا پارسال یه دستور تیمی نداشتیم؟؟ حتی امثالم و این مسابقه بوتاس به عدم توانایی خودش باخت اصلا چه ربطی به لوئیس داشت؟؟ اگه همیلتون رو زودتر میاوردین خود شما اینجا رو به آتیش میکشیدی که بوتاس اول بوده ولی همیلتون رو اول اوردن پیت ، بهتره به قضایا بهتر و منصفانه تر نگاه کنین بوتاس با ماشین مرسدس که خود من میگم بهترینه نتونست نیم دوردووم بیاره حیف این صندلی واسه بوتاس

    • Kave_Ferrari

      8

      5

      دیگه بعد از ۲۰ سال پیگیری مسابقات F1 تفاوت ریسک تیمی رو با اتفاق امروز میفهمم دوستای همیلتون فن!
      میتونم بپرسم دقیقا سر چی قمار کرد؟ رده سوم رو که به هیچ عنوان از دست نمیداد،شرایط مسابقه ای هم مشخص بود با اون شرایط قبل از پیت استاپش شانس اول دومیش خیلی کمه و سکوی سوم رو میگیره.

      • Mahmood.gh

        5

        6

        اوکی دوست عزیز کاو جان مرسدس از عمد اینکار کرد ک لوییز بالاتر تمام کنه
        کلا مرسدس هرکاری واسه لوییز میکنه مشکل شما چیه؟ تیم خودشونه دوس دارن
        شما فکر تیم خودتون باش
        حال تیمه شما چطوره
        راننده مورد علاقه شما کجا تمام کرد؟

      • Kave_Ferrari

        6

        5

        محمود جان.
        اگه شما با پیروزی بدون رعایت روح ورزش مشکلی نداری مطمئن باش منم اوکی هستم.یه چیز جالب بهت بگم من ۸ سال تمام بازیهای کارمالون بازیکن یوتا جاز رو توی NBA دنبال کردم با اینکه میدونستم هیچ وقت صاحب حلقه قهرمانی نمیشه.پس اگه فکر میکنی بابت هواداری فتل صرف اینکه روزگار خوشی نداره پشیمونم کاملا در اشتباهی. روح ورزش یعنی رقابت عادلانه!

      • Mohammad44

        2

        3

        یه جا دیگه هم گفتم مرسدس با توجه به لاستیک خوریش استراتزیش در مورد پیت اخر بی نقص بود چون تنها راه رسیدن به مکس همین بود یا بوتاس می تونست مکس رو بگیره یا لوییس که دیگه لاستیک بهشون اجازه نداد شما اگه به جای مرسدس بودی و لاستیک خوری زیدی داشتی و می دونستی در شرایط برابر حریف ردبول نمی شی چی کار می کردی؟
        به نظرم شما از یه جای دیگه می سوزی کاوه جان

      • m.amin

        3

        2

        پیروزی بدون رعایت روح ورزشششی؟؟؟خخخ کیا این حرفو میزنن توروخدا.بد نیس ب دستورات تیمی خفن فراری برای شوماخر هم یه بازگشت بزنید و نگاه کنید.روووح ورزش خخخخ

      • بیژن

        4

        4

        اگه میفهمیدی که اینطوری نمیگفتی
        *
        راستی یه سوال سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم دستور تیمی مرسدس بود برای قهرمانی فتل بره تو دیوار ؟ بوتاس اخه در حد رقابت با لوئیز نبوده تو این چندسال که بخوان رقابت کنن . دستورات تیمی رو تیم محبوبتون استادشه که باریچلو بدبخت رو ۵ متری خط پایان نگه داشتن که شوماخر رد بشه تا بتونه قهرمان بشه . اقایی که ۲۰ ساله فرمول وان میبینی احتمالا اون دوران رو یادت هست ؟! یا اینکه حافظت یاری نمیکنه ؟ یا لپ شدن اسطورتون توی مجارستان توسط آلونسو ؟ میخوای همه رو تک تک یادت بندازم ؟

    • javad

      19

      7

      دوست عزیز منم ب نظرم مکس راننده بهتریه ولی اتفاقا این مسابقه اینو نشون نمیده.. ماشین مرسدس تو مدیریت لاستیکا مشکل داشت.. نمیتونیم بگیم از راننده س چون هر دوتا مرسدس مشکل داشتن

      • mehran

        2

        1

        همون اول ک‌گفتن سرویس دست رو‌تازه گذاشتن روب ماشین مرسدس خودشونم میدونستن امکان لاستیک خوری زیاد تر از معمولو داره

    • MERC

      15

      13

      اگه بوتاس بین همیلتون و مکس نبود خیلی خوشگل نشونت میداد کی بهتره, بعد میومدی اینجا از وحشتناک سریع بودن مرسدس شکایت میکردی

      • 33🦁Ali

        8

        4

        بیژن
        واقعأ مکس داشت فاصله حفظ می کرد و فشار می‌آورد که مرسدس نتونن راحت باشن تو پیست که طرف بره آخرش هم رفت، فکر کردی رد شدن مکس از لوئيس براش خ مشکل هست.؟! برعکس میگی،
        ورودی پیت دیدی وقتی فشار روش هست نزدیک بود سرعت کم نکنه.. قاطی بود طرف

      • بیژن

        3

        3

        ali33 کدوم راننده وقتی بتونه رد بشه پشت سر میمونه ؟؟؟ اونوم تو فاصله ۴ دهم پنج دهم ؟!
        میتونست مطمن باش امان نمیداد همونطور که از بوتاس رد شد .
        اونجا هم که ورودی پیت قفل کرد تو پیت استاپ دوم بود اصلا کسی نزدیکش نبود که بخواد بهش فشار بیاره! همون که با اون لاستیک تا نردیک ۵ دور فاصله ۱۱ ثانیه ای خودش با مکس رو حفظ کار نشون میده چه قابلیت هایی داره .
        در اخر من منکر توانایی مکس نبوده و نیستم ولی خیلی کار داره به لوئیز برسه نه واسه اینکه سریع نیست مثل لوئیز نه چون تجربه لوئیز رو نداره همین والا تو استعدادش هیچ حرفی نیست . ولی هنوز کار داره به لوئیز برسه

    • mer4446

      1

      0

      نگاه کنین جای بحث کردن نداره سه تیم اول راننده اول ودوم رامشخص کردن واسه این روزا.رانندگانی لوئیز.شارل.مکس رانندگان اولن ..درضمن در بهتربودن مکس از لوئیز شکی نیست فقط اختلاف ماشینه وگرنه این ماشین مرسدس بدین مکس یا شارل عمرا اگه همیلتون اول بشه همین شارل سال قبل چندبار پول پوزیشن زد الان از فتل هم بهتره

  2. javad

    26

    15

    چند تا نکته بعد از تبریک ب مکس
    واقعا خوشحال شدم
    اول از همه مشخص شد ک مرسدس واقعا تو استراژی دست بالا رو ب لوییس میدن و راننده ۱ و ۲ دارن و بوتاس روسبرگ نیست…
    نکته بعدی فراری….
    فکر میکنین چرا دور ۲۱ لاستیک های سب عوض شد؟؟ چون تموم شده بود؟؟ نه.. چون لکلرک بعد از پیت استاپ پشت سر سب درومده بود. و الا اون چیزی ک من از لاستیک های سب دیدم حداقل ۴ دور میتونست بزنه بعدشم ی هارد دیگه بندازه و مسابقه رو با یک پیت استاپ فوق العاده تموم کنه…. ولی حیف که سب چارلز نیست…. گفته بودن ما وظیفه داریم از سب برای سریع شدن حمایت کنیم؟؟؟؟؟ نمیخواد همچین کاری کنین فقط لااقل استراتژی برابر بذارین براشون… متاسفم…
    نکته بعدی مشکل مرسدس تو نگه داشتن لاستیکاشونه. بعد از پیت استاپ اول چند دور ک زدن لاستیکا نابود شد واقعا.. ب نظرم مشکل ماشین باشه.. ولی بقیه ماشینا نگه داری لاستیکشون معمولی بود… فقط فراری خوب بود ماشینش تو حفظ لاستیک… هم سب دورهای زیادی با مدیوم زد و ساینز رو پشت خودش نگه داشت هم چارلز با یه پیت استاپ رفت تا تهش… اگر برای سب هم همچین کاری میکردن پشت ریسینگ پوینت ها در میومد
    در کل نمیتونم این کار فراری رو شیرین کاری بدونم…. و ب جرئت میگم عامدانه س

    • ....kh:n....

      15

      0

      داداش توی مسابقه باید از حداقل دونوع ترکیب لاستیک حتما استفاده بشه….
      اما موافقم باهات لکلرک که رسید وتل فورا وتل را آوردن پیت چون میدونستن وتل براحتی به لکلرک راه نمیداد…
      وگرنه وتل حداقلش ۴.۵دوردیگه میتونس با اون لاستیکها بزنه.

      • mohammad

        6

        0

        شایدخواستند لکلرک اصلا به لاستیک هاش فشار نیاد بدون دردسرتا آخر مسابقه بره همه 3 تا پیت رفتند ولی لکلرک 2 تا اگه با سب هم درگیرمی شد اون هم باید یه پیت دیگه می رفت

      • BAHRAM

        3

        9

        خب تو این ۴_۵ دور جز خراب کردن مسابقه لکلرک چیکار دیگه ای میتونست انجام بده؟ بهترین کارو کردن

  3. MERC

    9

    11

    و بازم با بوتاس تمدید کردن و شل شد
    بیخود نیس توتو بیشتر از یه سال بهش نمیده, یه چیزی میدونه
    واقعا اگه جای بوتاس لوییس بود, این نمیشد

      • mah63

        9

        0

        تو انبرد هر دوشون مشخصه دیگه .چقد فتل تصحیح فرمون داره .اما…

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        0

        بله از اون لحاظ که میگی چرا
        ماشین فتل…

    • ALEX-ALBON

      22

      12

      mohammad
      ماشین لکلرک همیشه سریع تر از فتله- اگه نباشه باید تعجب کرد.
      خیلی ناراحتم برای سباستین با اون اخلاق خوبش-همین اگه آلونسو بود فاتحه بینوتو و فراری و تو همون وسطای ریس میخوند
      فقط میشه گفت داره در برابر تیم فروتنی میکنه.همین و بس

    • siamak

      4

      10

      شارل درست رانندگی کرد . ماشین سریع نبود .
      لکلرک خیلی زودتر از اونچه که تصور میشد درکارش به بلوغ کامل رسیده . مثل یک راننده باسابقه طولانی لاستیکهاش و وضعیت مسابقه اش رو مدیریت میکنه .
      شاید درست ترین کار فراری طی فصل گذشته بکارگیری لکلرک بود . اگه ماشین درست درمون بهش بدن غوغا میکنه و میترکونه ، مطمئن باشید !

      • Mehryar Salehi

        6

        5

        نه بابا جان، اشتباه نکن…همونطور که امروز حین مسابقه نتیجه گیری کردیم، علت سرعت شارل فقط یه چیزه…اونم تبانی پرنس موناکو و ژان تود و آلکان برای تقلب و سریعتر کردن ماشین لکلرک وگرنه چطور ظرف ۲۴ ساعت انقدر سریع شده!!
        فقط امیدوارم پای پرنسس شارلین به این قضیه باز نشه 😂

      • siamak

        5

        1

        پدر متیا رو فراموش کردی مهریار ، به لیست حامیان شارل اضافش کن !!!!

      • BAHRAM

        4

        8

        اقا مهریار عالی گفتی 😂😂خیلی جالبه سباستین فتل تو مصاحبه گفت سرعت لازم رو داشتم اما طرفداراش قبول نمیکنن تا بوده همین بوده فقط دنبال بهانه هستن اگر سال بعد بره ریسینگ پوینت و از استرول شکست بخوره میگن باباش نذاشته رقابت کنن بهانه سال بعدشون هم اینه

      • Fastboy 44

        5

        0

        عمو میتا رو یادت رفته😂

      • Ghombolfang

        0

        0

        این پدر و پسر بنده رو یاد تاد پدر و پسر میندازن !
        یکی میگه اون یکی هم تایید میکنه …

  4. 33🦁Ali

    28

    11

    شیر هلندی محشر بودی.
    استراتژی عالی.
    حسابی مچ مرسدس انداختی پسر. 👊
    بوتاس هنوز برات زود جلو مکس دفاع کنی.
    واای چقد دیدن داشت شکست این ماشین سریع مرسدس.

      • 33🦁Ali

        4

        2

        دوستان چرا وقتی بوتاس و مکس همزمان أمدن پیت بعدش والتری نزدیک بودش که چرا نتونست از مکس سبقت بگیره این صحنه دیگه هیچ بهونه ای نزاشت..
        بعضیا می گفتن مکس امسال تو خواب ببینه برد بیاره.
        اصلأ مرسدس لیاقت سکو هم نداشت که شکست خوردن.

      • 33🦁Ali

        4

        3

        مکس و بوتاس همزمان تو پیت لین خروج کردن با لاستیک برابر که بوتاس با این هم نتونست ازش رد بشه دیگه جای هیچ بهونه ای نزاشت..
        (راستی بعضیا می گفتن امسال مکس تو خواب ببینه برد بیاره پس چی شد.) ؟
        البته حق داشتین با این ماشین سریع مرسدس فکرش نمی کردین حتی 1بار هم ناکوت بشین.

      • Mohammad44

        4

        1

        علی مکس که عالی امروز ولی بعید می دونم حتی اگه لوییس هم جای بوتاس می بود می تونست از مکس سبقت بگیره چون ردبول به وضوح تو هارد عالی بود مثل اتریش پارسال
        حتی اگه موفق به سبقت هم می شد باز هم مکس رده اش رو پس می گرفت

    • Mehryar Salehi

      13

      0

      چه حال کردی شما! 😉
      تبریک آقا، واقعا عملکرد مکس محشر بود مخصوصا تو استینت اول، بی نظیر بود!

      و البته چه کرد ستاپ و استراتژی ردبول…به معنای کلمه بی نقص.

      • 33🦁Ali

        4

        2

        مهریار جان
        Thanks🧡
        انشاالله روزی برد رأسل که شما خوشحال شید.

    • siamak

      3

      0

      فکر کنم خوشحالترین فرد این سایت در این مسابقه شما هستید علی آقا 33 . بهتون بابت پیروزی شیرین مکس تبریک میگم . امروز مکس کارش رو به بهترین وجه انجام داد و باید از ساپورت بی نقص تیمش هم قدردانی بشه .

      • 33🦁Ali

        2

        0

        Siamak
        داداش ممنون از تحسین کردنت✌️.
        ولی قبول داشته باش شکست دادن این مرسدس غیر قابل باور بودش..
        منم بابت رده عالی چارلز بهتون تبریک میگم👍

  5. ساعد

    6

    2

    دوستان کسی میدونه چرا مرسدس ها امروز امروز اواسط مسابقه کند تر بودند؟حتی با تایر نو،هم بوتاس هم همیتون از وستاپن جا میموندند تو شرایطی که حتی تایر نو تری داشتند البته این مربوط به اواسط مسابقه بود فقط.

    • ALEX-ALBON

      15

      3

      واقعا رادیویی ک فتل ب تیم زد نابود کرد گاراژو تقریبا
      مشخص بود ک اینکارشون عامدانست و فتلم از قبل همه چیز و میدونسته که با ناراحتی به این داستان اشاره کرد بدون در نظر گرفتن اینکه همه میشنوند رادیوش و.

      • BAHRAM

        5

        13

        فتل با اسپینش مسابقشو نابود کرد. با رادیو زدن میخواست خودشو از اشتباهی که کرده تبرئه کنه

  6. THE MINDBLOWER

    10

    2

    سید جان سلام عزیز وقتت بخیر.
    پخش زنده سایت رو ادامه نمی‌دید؟؟؟ باور کن ملت اعصابشون با این گزارش‌گرا کتلت میشه.

    ادمین:

    صد در صد ادامه میدیم، فعلا یه مشکلی به وجود اومده که شب و روز پی حلشیم…

  7. ALEX-ALBON

    17

    12

    قهرمانی مکس و ب خودم و طرفدارانش تبریک میگم-چ کرد با این ماشین-
    اون دوستانی هم ک میگفتن آلبون در حد ردبول نیست و ب سکوت دعوت میکنم .
    و بالاخره فتل و فراری همون همیشگی.. ایشالله زودتر فصل برای فتل ب پایان برسه
    و در نهایت لویس بازم نشون داد ک همه چیز ماشین نیست.. چیکار کرد با بوتاس
    بوتاس واقعا در حدی نیست ک هم تیمی لویس باشه.
    مسابقه خوبی بود
    ب همه تبریک میگم.از جمله خودم.

      • ALEX-ALBON

        0

        2

        شما رو نظر بنده لطفا ریپلای نزن ک بحثای قبلیم با شما جواباش مشخص کرده چیکاره ای.

    • Mohammad44

      7

      4

      با این که موافقم باهات که لوییس بهتره ولی در واقع بوتاس قربانی لوییس شد. استراتژی مرسدس برای لوییس با توجه به ضعف ماشین تو مدیریت تایر نسبت به ردبول ها بی نقص بود چون باعث شد ردبول هم تو فاصله ی چند دور بیاد پیت و لوییس تو یه موقعیت عالی قرار گرفت اما دفاع شارل و به علاوه اینکه بعد چند دور برتری لاستیک لوییس از بین رفت نتونست رد بشه از مکس

      • بیژن

        5

        0

        علت اوردن بوتاس به پیت پشت مکس این بود میخواستن به مکس فشار بیارن که با وضعیت لاستیک خوری امروز نتونست کاری کنه

      • Mohammad44

        3

        0

        تو اون سبقت فکر کنم لوییس راحت سه ثانیه از دست داد

      • ALEX-ALBON

        1

        1

        Mohammad44
        نظرت درسته شاید بوتاس قربانی استراتژی تیم برای لویس شد اما دیگه فکر نمیکردم بوتاس حتی نتونه یه پیچ مکس و نگهداره و انتظارم نداشتم دیدم لویس بااون لاستیکای جدید اونطور دیوانه وار پرواز کنه.

    • Yasxx2

      10

      1

      بهت تبریک میگم
      وقتی مکس با هارد شروع کرد
      و تا دور۱۵ کمتر از ۲ ثانیه با همیلتون فاصله داشت
      درحالی که دور ۲۰ با لاستیک هارد کهنه فاصله رو با مرسدس حفظ میکرد مشخص بود برنده میشه

      اومدم فقط خبر برد رو بخونم
      ضمنا هوادار فتل هستم

  8. Dr!fter

    11

    4

    قبل از جنگ جهانی دوم در رقابت‌های جایزه بزرگ رانندگان دو غول مرسدس و اتویونیون در رقابت با هم هیچ شانسی به دیگر رانندگان نمی‌دادند تنها یک راننده از آلفارومئو بنام نوولاری با رانندگی دیوانه‌وارش با آنها رقابت می‌کرد امروز مکس یادآور همون راننده است

  9. Amin

    10

    9

    متوهمان مافیای پیرلی الان دقیقا کجان؟
    تو یه قسمت از مسابقه لکلرک میخواست از بوتاس رد بشه!
    تبریک ب مکس با یه پیت استاپ هم میتونس مسابقه رو ببره
    قمار اونا تو کیو۲ دیروز جواب داد

    • THE MINDBLOWER

      8

      6

      تو یه قسمت از مسابقه لکلرک میخواست از بوتاس رد بشه!
      وای چقد بد میشد نه؟؟؟؟
      داداش با یک گل هیچوقت بهار نمیشه پس الکی واسه خودت فکت صادر نکن

      • Amin

        6

        7

        صدور فکت رو از شما یاد گرفتم

      • THE MINDBLOWER

        5

        3

        اختیار دارین شاگرد شما هستیم ما.
        لطفا اوستاد یکی از فکت‌های ما رو بگین که گفتیم.

  10. SebVettel5

    10

    1

    تبریک به مکس و طرفداراش و البته ردبول که استراتژِی چیدن
    تبریک به لوییز و طرفداراش (بابت برای رکورد سکو با مایکل شوماخر)
    تبریک هالکی (حیف شد سکو نگرفت) و ی تبریکم به تیم ریسینگ پوینت که سریعترین تیم میانه جدول بودن امروز

  11. alireza_h

    13

    17

    ایول به مکس دیوانه که نوار بردهای مرسدس را «پاره» کرد

    مکس دیوانه و چارلز موناکویی بهترین راننده‌های این نسل هستند؛ با فاصله! فقط توجه کنید به فاصله این دو با هم تیمی‌هاشون

    لقب «مکس دیوانه» و «چارلز موناکویی» رو گفتم؛ بقیه هم «لوئیز شانس» و «ولتری سر به زیر» و «آلکس توو باقالی»

      • Mekaeel

        11

        5

        این حرف ها واسه * که به سب توهین کنید یه کم احترام بد نیست که داشته باشید میدونم واسه شما سخته ولی سعی کن
        در ضمن اگه سب رو به زور نمی بردن پیت الان پشت لکلرک تموم کرده بود

      • Senna

        8

        5

        اینم بگو که از ترس راه ندادن به لکلرک زودتر اوردنش پیت !!!

      • Ahmadreza

        11

        2

        مختاطب غیر حرفه ای
        سب رفت روی کرب یا جدول یا هر چیز و تعادل رو از دست داد همینقدر تونست کنترل کنه که به ساینز نزنه و ماشین رو دوباره جمع کرد اورد تو پیست اگه استراتژیش مشابه لکلرک بود امتیازم میگرفت

    • Fastboy 44

      10

      3

      alireza_h
      فکر کنم باید حواست باشه چی داری میگی دوست عزیز
      خوب شد لقبارو گفتی استفاده کردیم!!
      اگه 2018 و 2019 بود در مورد اسپین وتل موافق بودم الان نه

      • ALEX-ALBON

        1

        1

        Fastboy 44
        ممنونم ازت بخاطر شخصیت بالاتون.

  12. iman

    10

    18

    مکس مکس مکس خوشحالم که همچین پدیده ای وجود داره که میتونه با نبوغش جذابیت رو به پیست برگردونه.همیشه اعتقاد داشتم و دارم که این پسر خارق العادست و اگر ابزار لازم رو داشته کسی یارای رقابت باش رو نداره.والتری بوتاس که هر روز بیشتر ثابت میکنه که هیچی جز یه راننده کاملا معمولی نیست و لیاقت صندلی مرسدس رو نداره.چارلز باز هم کلاس بالای خودش رو نشون داد ،سی دور با هارد زدن کار هر کسی نبود.یه سئوال هم داشتم از یه سری از دوستان:چرا در استارت مسابقه استاد فتل کنترل ماشین رو از دست داد ؟آیا باز هم مافیای ایتالیا و لایه ازن و ….مقصر بودند

    • Mekaeel

      8

      3

      ایمان جان قبول که فتل تو استارت اشتباه کرد ولی به نظرت دلیلش چی بود وقتی که لکلرک پشت سب قرار گرفت بردنش پیت؟ اگه واقعا لکلرک سریع تر بود یه دستور تیمی میدادن دیگه چرا به زور میبرن پیت که کل مسابقش خراب بشه در حالی که فتل میخواست با یک پیت مسابقه رو تموم کنه درست مثل لکلرک و اگه این اتفاق میفتاد درست پشت لکلرک از خط پایان عبور میکرد

      • iman

        4

        6

        خوب دوستان نظرات کارشناسانه رو در مورد اسپین فتل و همینطور مدیریت تایر بینظیر چارلز خوندیم،کاملا قانع کننده بود و فنی🤣🤣🤣استفاده کردیم فقط یه سئوال.اگر استراتژی امروز فتل و چارلز بر عکس میشد و فتل میباخت همین شماها نمیگفتین استراتژی چارلز بهتر بود؟کدام راننده امروز تونست سی دور با هارد بزنه؟تمام راننده ها دست کم دو پیت استاپ داشتن که منطقی بود و فقط چارلز با این استراتژی ریسکی وارد شد.

    • amirbnd

      9

      2

      قطعاً اگه استراتژی فتل درست بود الان حداقل ۸-۹ در میومد و واسه راننده ای که اول مسابقه رفته تو رده ۲۰ و دوباره تا اینجا بالا اومده یه کار فوق‌العاده محسوب میشه.گرچه استارت خوبی هم زد اما رفت روی رمپ ها و کنترل ماشین رو از دست داد

      • iman

        4

        3

        قطعا دوست عزیز،چه بسا سکو میگرفت اصلا

    • pouya

      6

      2

      نه باو مافیای ایتالیا به رتبه چهارمشون افتخار میکنن
      بزرگترین برند موتور اسپورت تونسته ۳۰ دور با هارد بزنه
      تبریک به افتخار این بزرگترین برند

    • Mehryar Salehi

      3

      0

      بوتاس راننده خوبیه اما فقط خوبه! همین و نه بیشتر…شاید بشه تشبیهش کرد به هالک به نظرم.

      بقول فرانک یه سری راننده ها، Killer instinct دارن و یک سری ندارن، خوبن و ندارن!
      بوتاس هم از این دسته دومه واقعا…بهرحال این اتفاق نبود که ظرف سالهای ۲۰۱۴ و ۱۵، بوتاس کوالیفاینگ و ریس عموما بهتر و بالاتر از ماسا بود اما وقتی موقعیت پول پوزیشن بود، ماسا بود که میگرفت، وقتی شانس برد بود (ابوظبی) ماسا راننده جلویی و مهاجم بود…اینا اتفاق نیست، راننده هایی که این خوی قهرمانی رو دارن، شانس و موقعیت رو بو میکشن و یه لول جدیدی تو اون لحظه پیدا میکنن…کاری که امثال بوتاس و هالک قادر به انجامش نیستن.

    • ALEX-ALBON

      0

      1

      iman
      اول کامنتتون خوب رفتی ولی آخرش خراب کردی.
      باید ب عرضت برسونم اونی ک زیر پای فتله و شما فکر میکنی اتومبیله- گاریه دست پخت مهندسین نابغه بنوتوی.. نه ماشین من یه نفر هیچوقت در این 10 سال اخیر از شخصیت سباستین ندیده بودم ونشنیده بودم رادیویی شبیه این چیزی ک فتل تو ریس ب گاراژ بدردنخور فراری نثار کرد.. داداش اشتباه زدی.

  13. Maaaak

    11

    1

    مکس امروز واقعا بهترین راننده بود
    هفته قبل هم واقعا بدشانس بود حیف شد ولی جدا از این، بنظرم استراتژی ردبول هم خیلی عالی بود

    • ALEX-ALBON

      3

      3

      دوست عزیز – (مکس ورشتفن)
      متوجهی دیگه!
      تبریک ب همه طرفدارانش و خودش
      عجب ورژنی دیدیم امروز از مکس
      قشنگ آینده ف1 این پسر.بعداز لویس

  14. REZA.M

    14

    10

    بعد از اینکه فراری گفت حمایت از فتل وظیفه ما هست بعضی از دوستان فتل فن گفتن فراری دروغ میگه.
    اما من اثبات میکنم فراری با صداقت این حرف رو زده.
    براساس تلمتری داون فورس ماشین فتل رو در حد مرگ کم کردن.
    و برای اینکه لکلرک‌ پشت فتل گیرنکنه مسابقه فتل رو خراب کردن.چرا؟چون می‌ترسیدن لکلرک‌ نتونه سبقت بگیره.
    زیبا نیست؟
    خیلی انسان های صادقی هستن.

  15. بیژن

    11

    0

    تبریک به طدفدار های ردبول و مکس
    ربودل استراتژی درستی انتخاب کرد البته که مشکل مرسدس خیلی تاثیر داشت مکس هم کارش رو به نحو احسن انجام داد .
    ردبول رفت رو مدیوم سرعتش رو از دست داد سریع متوجه شدن و باز رفتن رو هارد . البون هم رو هارد خیلی سرعت خوبی داشت . اگه تو تعیین خط جلو بود البون هم میرفت رو سکو .
    لکلرک هم کارش رو خیلی خوب انجام میده دمش گرم .

      • Mohammad44

        7

        0

        حزب باد چیه وقتی خوبه باید خوبش رو گفت وقتی هم بده باید ازش انتقاد کرد اگه منظورتون رو اشتباه فهمیدم ببخشید

      • itg

        4

        2

        منم تعریف میکنم رفیق
        آلبون بنظرمنهم بهترین راننده بود
        استراتژی مکس هم بهترین بود و مکس هم خوب اجراش کرد
        افتضاح فقط بوتاس با اون دفاع کردنش
        گند زد
        و مرسی از راننده محبوب خودم لکرک
        با همین بقول هوادارا لگن فراری یکتنه جور تیمو میکشه
        همونقدر که با استراتژی مجارستان 2019 حال کردم این ریس هم همونقدر حالشو بردم عالی و بی نقص

      • بیژن

        6

        0

        مگه دشمن هستم با البون ؟
        امروز کارش خوب بود و حقیقت رو گفتم . من مثل بعضی ها نیستم حقیقت رو نادیده بگیرم . اگه یادت باشه قبلا هم گفتم که البون هر وقت از عقب شروع میکنه بی نقص رانندگی میکنه ولی از جلو که شروع میکنه انگار استرس داره و خراب میکنه .

      • بیژن

        6

        0

        در مورد اینکه در حد راننده های برتر نیست هنوز هم حرفم همونه ببین اختلافش با مکس تو تعیین خط ها و مسابقه ها چطوره ؟ ماشین هر دو هم ردبوله .

      • بیژن

        1

        0

        ممنون ، واقعیت رو نمیشه انکار کرد مگه اینکه چشات رو روش ببندی .

  16. JBjb

    6

    7

    تبریک به مکس و ردبولی ها

    استراتژی امروز ردبول شاهکار بود، بالاتر از عملکرد بی نقص و فوق العاده مکس استراتژی معرکه تیم تونست مچ مرسدس که یه ثانیه از ردبول تو حالت عادی و شرایط مساوی سریعترن، رو بخوابونه.

    سال قبل هورنر گفت که مکس از بعد از کانادای 2018 تا اوت موقع اواسط 2019 بهترین راننده گرید و فرمول یک هست که این حقیقت همچنان برقرار هست فقط افسوس که ماشینش از مرسدس کندتر و ضعیف تر هست. واقعا تو این بازه مکس فوق العاده عمل کرده و دیگه اون مکس خرابکار که مسابقه های بقیه رو خراب میکرد نبوده.

    اگر اون صندلی دیگه مرسدس که چند سال دست راننده معمولی روزبرگ و راننده دسته دوم بوتاس جان فدا بود دست چند تا راننده دیگه بود خیلی مسائل روشن و افشا میشد.

    بوتاس بار دیگه امروز ثابت کرد خیلی بی خاصیت هست و همچنین باز ثابت شد همون گوشت قربونی مرسدس هست هنوز تو فصل چهارمش. سال قبل که معلوم بود از اولش رقابت فقط بین دو تا هیولای مرسدس هست *. از خیالات بیایید بیرون با واقعیت این فنلاندی بی آزار آشنا بشید، همون فشار ساده ای که توی دور اول امروز همیلتون به بوتاس آورد راننده درجه دوم فنلاندی تو این چهار فصل حتی برای یه دور با هم تیمیش انجام نداده.

    بهترین استراتژی امروز برای ماشینها بیشتر تو پیست موندن با هارد و زدن دورهای اضافه بود البته به شرطی که جلوی راننده خالی باشه توی ترافیک و ساندویچ بقیه ماشین ها نباشه که مکس و لکلرک از همین مسئله نفع بردن همینطور همیلتون توی استینت دوم که در استینت سوم این استراتژی بیشتر بیرون موندن به فعش شد.

    • ALEX-ALBON

      6

      2

      درسته برای منم جای تعجب داشته که بوتاس تو این4 سال حتی یکبار نتونسته جلوی همیلتون دربیاد
      باید بپذیریم بوتاس حتی درجه2 هم نیست.

      • ساعد

        1

        2

        اگر بر این اساس نتیجه گیری کنیم،همیلتون هم که تو مسابقه اول پشت بوتاس موند و دوم شد راننده درجه 2 هست،ولی همه میدونیم تو اون مسابقه مشکل سنسور گیربکس وجود داشت و هر دو راننده احتیاط کردند.تو ریس امروز هم همیلتون با لاستیک های نو از بوتاسی که لاستیک کهنه داشت رد کرد باید به این نکته توجه کنیم.

      • Kave_Ferrari

        7

        0

        میتونم بپرسم دقیقا با کجای این مقاله مشکل داری؟ بزار یه چیزی رو جای برادر بهت بگم.تعصب بر خلاف استفاده رایجی که توی فرهنگ ما داره اصلا چیز خوبی نیست.کمترین اتفاقی که تعصب باعث میشه بسته شدن چشم ها روی حقیقت.من بیشتر از هر ورزشکاری عاشق ولنتینو روسی هستم.چند سال پیاپی قافیه رو به مارکز باخته اما من هر دفعه ایستادم و واسه مارکز کف زدم.چون به وضوح موتور سوار بهتریه.اگه اینجا یکسری میخوان به این واقعیت اشاره کنند که همیلتون داره تو شرایط به شدت نابرابر با بقیه راننده های تیم های دیگه و داشتن دست بالا نسبت به هم تیمی هاش رکوردها رو میشکنه یه واقعیته.وگرنه کسی در خوب بودن همیلتون هیچ شکی نداره.

      • Fastboy 44

        1

        0

        ممنونم آقا کاوه
        ولی شاید شما یکم جدید تر اومده باشین ولی این دوست عزیز از 2017 درحال داستان سرایی و سخن از موجودات فضاییه🤷
        از اون 2017 چین که میگفت مافیای مرسدس و فیا
        چرا جیوویناتزی دوبار رفته تو دیوار و چرا سیفتی کار دادن و…?!
        حتما باید از رو دٍبری و…. رد میشد?!
        چه جالب منم طرفدار روسی ام
        امروزم خوب بود

  17. muhamad

    10

    1

    تبریک به طرفدارای مکس مخصوصا خودم
    چه عالی کار کردن تیم ردبول و به خصوص مکس و البونم خوب بود
    خداکنه این رونده امتیاز گیری ادامه داشته باشه
    به نظرم اینده فرمولا۱ دست مکسو چالرزه

    • بیژن

      2

      2

      چطوری مرسدس امروز سریع بود با لاستیک نو نمیتونستن فاصله کم کنن برعکس زیاد میشد فاصله . مرسدس ماشین خوبی داره ولی امروز لاستیک ها باعث شد سرعت مسابقه ای شون بدتر از ردبول باشه.

      • محمد

        3

        0

        ۶ ۷ دور بیشتر از مسابقه نگذشته بود که به بوتاس درباره تایر یه چیزایی گفتن از همونجا فهمیدم اوضاع خرابه برعکسش وقتی استارت انفجاری مکس رو دیدم که با هارد از هالکنبرگ عبور کرد فهمیدم اوضاع ردبول خیلی خوبه

  18. محمد

    7

    0

    مرسدس عجیب لاستیک میسوزونه تو سیلورستون،با اینکه با لاستیکی که ۱۰ دور نوتره ورژتپن بود ،ولی لاستیکش ازش داغونا بود،اگه تو مسابقات دیگه هم این اتفاق بیفته بدجور تو دردسر میوفتن،هالکنبرگ هم با نامردی هشتم شد میخواستن لنس بالاترش باشه

  19. 5red16

    13

    4

    فراری اعتماد به نفس سب رو نابود کرده
    عملکرد لکلرک خوب بود اما sf1000 یک آشغال به تمام معناست
    حتی با drs هم نمیشه فاصله رو کم کرد
    دوستانی که به بهانه اعتبار فراری بی کفایتی مدیران رو توجیه میکنید، آیا در شان برندی مثل فراری هست که یک پاوریونیت غیرقانونی بسازه و چند ماه بعد آبروی هفتاد ساله اش بره!؟
    اونایی که چپ و راست میگن فراری اعتبارش از همه بالاتره الان نگران آبروی رفته فراری نیستن؟
    همه فهمیدن که فراری فصل قبل کار غیرقانونی کرده
    فراری در طول این سالها اعتبارش رو با حقه بازی به دست نیاورده، بلکه با کار گروهی درست و پشتکار زیاد و ایده های ناب به دست آورده
    چیزی که بعضی از مدیران فراری اصلا درکی ازش ندارند
    به عنوان یک طرفدار فراری میگم که فراری با این رویه اعتبارش رو هم از دست میده
    این نوع رفتار با راننده هاش نیست…
    تو تمام این ریس هایی که سب مشکل داشت ماشینش، انتظار داشتم بینوتو بیاد تو گاراژ سب بالای سر مکانیکها و به همه حمایتش از راننده اش رو اعلام کنه
    بینوتو حتی کانادا ۲۰۱۹ هم از صندلی اش واسه اعتراض به داوران بلند نشد. مهم نبود تاثیری داشت این رفتار یا نه
    مهم اینه که به همه بگه ما از راننده هامون حمایت میکنیم.
    کاری که توتو به خوبی انجام میده
    فقط میتونم بگم متاسفم
    باز خوبه چارلز میتونه امتیاز جمع کنه وگرنه باید با آلفارومئو و هاس رقابت میکردیم

  20. Soheil

    12

    7

    مسابقه خوبی بود به نظرم اگر پیرلی همیشه اینجوری تایر انتخاب کنه خیلی جذاب میشه 🙂
    مرسدس نشون داد یک تیم خوبم میتونه ضعف داشته باشه به نظر ماشینشون مورد داشت شاید مشکل ستاپ بوده که اینقدر سریع تاول میزدن در کل بعیده این مشکل ادامه دار باشه. مکس و ردبولم که عالی هم رانندگی خوب هم استراتژی و ریسک پذیری از جانب تیم. چه کرد لکلرک واقعا با این ماشین فراری! دوستان سب فن هم که میگن فراری سب رو مخصوصا آورد پیت به نظرتون اگر سب اول مسابقه اشتباه نمیکرد اصلا کار به اونجاها میکشید؟! نمیشه که هرجا سب خوب بود فوق العاده بودن خودش باشه هرجا خوب نبود ماشین فراری خوب نیست! البته در این که سب راننده خوبیه و ماشین امسال فراری خوب نیست شکی نیست اما قبول کنیم سب افت کرده.
    یکی از دوستانم گفت آلبون خیلی خوبه و اینا! واقعا با ماشینی که مسابقه رو برده از ماشینای وسط جدولی سبقت گرفتن هنره؟! دیگه مشخصه که ماشین ردبول از امثال آلفا و مکلارن و غیره بهتره!

    • Behrooz

      3

      4

      به نظر من مرسدس از بوتاس زمان سبقت مکس عصبانی شد خیلی مبتدیانه گذاشت مکس رد بشه ، هنوز فاصله زیاد بود و بوتاس رفت داخل ، برای همین جریمش کرد و گذاشتن همیل ازش رد شه .

      • Soheil

        6

        6

        میشد اما الان باید فنای سب رو جمع میکردیم که میگفتن اگر دستور نمیدادن سب میرفت اول میشد! در کل استراتژی فراری برای سب خوب نبود اما قطعا خودشم بی تقصیر نبوده، اگر اول مسابقه اشتباه نمیکرد الان امتیاز گرفته بود البته ماشینش هم ریس پیس خوبی نداشت واقعا

      • Mekaeel

        4

        2

        من که فن سبم قطعا اگه لکلرک از سب سریع تر میبود از دستور تیمی استقبال هم میکردم اون هایی که شما میگی فقط تعصب دارن و نظراتشون زیاد مهم نیست
        شما فکر کن اگه سب هم همون استراتژی رو داشت چه رتبه ای به دست میاورد

    • Amin

      5

      5

      مکس با یه پیت اضافه که الزامی هم نبود ۱۱ ثانیه جلوی لوییز تموم کرد
      بعد دوستمون به استعداد ریس پیس آلبون اشاره می‌کنه
      ردبول امروز رو لاستیک هارد سریعترین ماشین پیست بود
      یه موضوع در مورد سبقت مکس
      ب نظر دوستی ک متن رو نوشته خیلی با این سبقت حال کرده
      اما خب وقتی بوتاس درو باز گذاشت ب راحتی آب خوردن سبقت رو تکمیل کرد
      کلا بوتاس تو این پیچ زیاد باج داده
      ۲۰۱۸ هم فتل ازش رد شد

      • ALEX-ALBON

        4

        5

        Aminجان سلام
        دوست عزیز بنده هیچوقت آلبون رو جایی بهتر از مکس بیان کردم؟
        اگر کردم شما یادآوری بفرما وگرنه منطق داشته باش آلبون امروز از کدون خط استارت زد و پنجم تموم کرد؟
        خداییش چرا انقدر از آلبون تنفر دارید؟
        آها چون2مرتبه لویس بهش کوبونده و از سکو محرومش کرده و بعدش هم جریمه داوران و گرفته؟
        خب حق دارین
        ولی نباشین اینطوری من بااینکه لویس در حق راننده مورد علاقم زیاد بد کرده اما هنوز جایی ک لایقش هست ازش تعریف میکنم
        *

      • THE MINDBLOWER

        2

        3

        خوب جناب گرامی اگه مکس نبود و ماشین مرسدس ضعیف بود شما قهرمانی‌های ۶ فصل اخیر رو چی میگی؟؟؟ با ماشینی که از همه با فاصله سرتر بوده؟؟؟
        لطفا قایم نشو و نظرت رو بگو

    • mohammad

      4

      3

      البته سب افت کرده حالا به هر دلیلی ولی اینقدر یعنی؟ یعنی هرچی زور می زنه به گسلی نرسه؟ آخه اینقدر افت درحالی که همتییش با یه پیت تا آخر مسابقه میره

      • ALEX-ALBON

        6

        6

        فتل دور اول سر پیچ اول با ماشین کشتی کج میگرفت.. با ماشینی ک طوری تنظیم شده ک پیچ اول دور اولم نمیشه باهاش سالم در اومد چ انتظاری داری از فتل
        معجزه؟
        عجیبین شما لکلرک فن ها واقعا

      • Soheil

        8

        1

        به نظرم سب یک آدم احساسی هست که از وقتی فراری باهاش تمدید نکرد کلا انگیزه نداره. فراریم امسال به شدت تحت فشاره نمیاد اینقدر ماشینو خراب کنه که رانندش امتیاز نگیره کلا، اگر نگاه به جدول بندازید امتیازا خیلی به هم نزدیکه و امتیاز نگرفتن یک راننده حتی در یک مسابقه میتونه تبعات بدی برای تیم داشته باشه. دلایل افت سب زیاده اما به نظر خودم دستکاری ماشین از کمترین احتمالاته.

      • mohammad

        7

        2

        آقا من طرفدار سب هستم
        حالا قرار نیست دستکاری باشه همین عدم تلاش برای بهبود چیدن استراتژی بد
        تفاوت بین دهم ثانیه هست لازم نیست حتما خرابکاری باشه
        ولی همش یادکیمی میافتم سال آخریکه فراری بود

      • Soheil

        4

        2

        mohammad:
        در مورد کامنت آخرتون، ببینید حرفاتون تا حدودی درسته اما این چیزایی که میگید به نظرم دوطرفس خود سب هم دیگه انگیزه ای نداره. فراری دلیل خاصی نداره خیلی وقت بذاره (البته تاحدی که امتیاز جمع کنن دلیل داره و داره همین کارو میکنه نمونش دانفورس بیشتر ماشین سب این هفته اما وقتی ماشین دور اول اسپین میشه دیگه چه میشه کرد؟) رو ماشین فتل و سب هم دلیل خاصی برای تلاش نداره به نظرم تمام مشکل سب و فراری همینه. فتل اگر بره یک تیم دیگه قطعا به روزای خوبش برمیگرده منم سب رو دوست دارم منتهی بعضی کامنتهای بعضی سب فن ها قشنگ نیست منم اونها رو یکم نقد کردم

    • Saeedreza

      7

      0

      خود مکس و همیلتون یا چارلز هم در موقعیت فتل باشه الان بدتر از این عمل میکردن اينو مطمئن باش، بهتره کمی وقایع رو باچشم باز که داره اتفاق میافته درک بکنی
      فراری داد همه رو در اورده شما نمیبینی یا نمیخوای ببینی
      فتل افت نکرده، درستش: ماشین فتل افت کرده

    • ALEX-ALBON

      0

      1

      بابا کشتین مارو باشه آلبون اصلا گاری سواره
      از امروز فن لویس میشم ببینم باز م میگین همیل بده؟مشکلتون چیه شما واقعا؟ من اصل فاز بعضی از دوستان و متوجه نمیشم
      کسی آیامجبورتون کرده بیاید از الکس انتقاد کنین
      دیگه دارم کم کم ب این نتیجه میرسم ک بعضی دوستان مغرضانه کامنت میزنن.
      نکن برادر نکن بزرگوار نکن.

  21. a Ferrari lover

    6

    2

    یه تبریک میگم به طرفدار های شیر هلندی نهمین بردش بود یه تبریک مهمتر به بهترین استراتژيست های فرمول یک استراتژیست‌های ردبول
    البته حالا باید کامنت های مکس از همه بهتره رو باید تحمل کنیم😅😅😅

    • ALEX-ALBON

      5

      1

      mohammad
      بهتون پیشنهاد میکنم رادیویی ک فتل راجع ب گاراژ ب تیم زد و حتما گوش کن.. شاید به دردت خورد.هر چند تنفراز فتل جلوی دید بعضیا رو گرفته.
      ب قول بزرگان:هر جا ازت انتقاد شد بدون راحت و درست انتخاب کردی.

      • Mekaeel

        8

        3

        الکس این قدر خودتو زحمت نده بعضی ها اونقدر از این فتل بدبخت کینه به دل دارن که دوست دارن سر به تنش نباشه از این مسابقه هم فقط اون اشتباه اولش رو میبینن و نمیگن که چرا به پیت نبردنش تا این که لکلرک اومد پشتش متاسفانه این عده فقط میان اینجا که فتل رو بکوبن به خصوص یه نفر که نام نمیبرم چون ادمین زحمت میکشه پاک میکنه تا حالا تو این سایت هیچ کامنتی در مورد مسابقه یا راننده های دیگه ازش ندیدم تنها کارش شده تحقیر فتل

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      Mekaeel
      ممنون دوست عزیزولی خب من بااینکه درحال حاضر طرفدار الکس آلبون هستم وقتی کامنتای 100تا یه غازه بعضی دوستان ومیخونم ناراحت میشم ازینکه میبینم هستن کسانی ک برای بالا بردن راننده مورد علاقشون راننده مقابلش و تخریب میکنن اونم غیر منصفانه وبی منطق.
      واقعا بعضی کامنتهارو میشه جواب نداد اما بعضیا رو نه.

  22. Hamed

    5

    7

    مکس خیلی بالغ شده الان بهترین راننده گرید خودشه خیلی شک دارم حتی لکرک و همیلتون هم تو ماشین برابر بتونن شکستش بدن الان دیگه حتی صد در صد نمیشه گفت همیلتون قهرمان این فصل میشه

      • Hamed

        2

        5

        نه بابا؟ جدی؟
        حتما ردبول هم برای 52 دور مسابقه جوری استراتژی میچید که همیلتون بیاد مثل آب خوردن رد بشه

  23. Mohsen.ms

    3

    2

    یک مسابقه عالی از مکس که واقعا لقب شیر هلندی برازنده اش هست
    این ریس نشون داد اونقدرا هم دیده میشه و فکر میکنیم همه چیز برای مرسدس راحت و بی دردر سر نیست
    بوتاس واقعا راننده ی خوبی هست اما عالی نیست تیمی مثل مرسدس راننده علی میخواد نه فقط خوب و حس جنگجو بودن رو نمیشه توش دید

    • ALEX-ALBON

      2

      4

      تا وقتی لویس با مرسدس باشه راننده عالی در کنار لویس فقط رویاست.
      مکس ب مرسدس برسه همیلتون از ف1 خدافظی میکنه. نگین نه.
      دلیل اینکه تا حالا هم ب مرسدس نیومده خود لویس بوده بر خلاف مصاحبه هاش

      چ دلیلی داره مکس یا لک و بیارن کنار همیلتونی که خیلی زود تیم و درگیر حاشیه میکنه
      یادتون رفته 2016 همیلتون تیم و تهدید ب لو دادن مساعل پشت پرده مرسدس کرد..مصاحبش هنوز هست.
      سری ک درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن.
      لویس الان با مرسدس قهرمانه اونم راحت بوتاسم کارخودش و خوب انجام میده.
      ینی همه چی سرجای خودشه. بنظرتون چرا توتو باید همچین کاری انجام بده؟

  24. Reza.MC

    7

    4

    تبریک به مکس به خاطر رانندگی عالی. به عنوان طرفدار سب باید بگم اول مسابقه اشتباه کرد. ولی خیلی خوب داشت جبران می کرد تا اینکه فراری دوباره گند زد به ریس. به جز اینکه دارند عامدانه این کار رو می کنند چیزی نمیشه گفت. آخه نمیتونند انقدر *باشند که سب رو بفرستند پشت ترافیک در حالیکه قبل پیت استاپ داشت بهترین دورهاش رو میزد. *بر مدیریت فراری.

  25. mohammad

    6

    2

    یه جمله معروفی هست میگه تاریخ تکرار میشه من یاد 2008 تا 2009 کیمی میافتم آخه چرا برای جفتشون این پیش اومده آخه چطوری ممکنه 2 تا قهرمان اینقدر بد بشن که بعد بگن بره اون موقع هم به کیمی میگفتن بازنشسته شو چرا آخه چطور این همه اختلاف ممکنه آخه باشه سب بد ولی آخه اینقدر بد؟ دیگه ایقدر بد نمیتونه باشه

  26. Hamed

    9

    14

    تعجب میکنم یه عده چطور میگن راننده دوازدهم پیست که تو استارت اسپین میشه میتونست با استراتژی خوب پشت لکرک تموم کنه؟ به نظر من همین الان دستمزدش رو متقبل بشن و بزارن تا آخر فصل بره خونه ریکاوری کنه شاید به خودش بیاد همین الان هالک بیاد بجاش با انگیزه تر میرونه بهتر نتیجه میگیره

  27. Behrooz

    3

    2

    بوتاس واقعا بد عمل کرد ، توی سبقت که به همون دور اول نباید میذاشت مثل اب خوردن مکس رد شه ، همیل هم تا اراده میکرد فاصله رو نزدیک میکرد ، مقایسه کنید با هفته قبل که نمیتونست اصلا نزدیک همیل شه .

  28. Mahmood.gh

    5

    0

    مرسدس فقط بخاطر مشکل ک با لاستیک نرمتر داره ریس داد باید این مشکل حل شه تا تیم کامل بی نقص بشه
    البته ک استراتژی ردبول عالی بود مکس عالی بود
    قشنگ مرسدس شکست دادن

    • THE MINDBLOWER

      2

      1

      خداییش استراتژی ردبول عالی بود.
      ولی مرسدس نشون داد ۱۰۰ نیست!!! این تیم ۹۵ به بالا هست ولی ۱۰۰ نه. اما خوب خوش بحالتون بابت “تیم”ی که دارین واقعا خیلی خوبن

  29. majidsf64

    13

    7

    دوستان کاملا کم لطفی میکنن.افت کرده فتل؟؟؟؟؟؟واقعا اینجوری فکر میکنید؟خروجیهای عالی فتل بعد پیچ با DRS، حتی نتونست به گسلی برسه بعد این افته؟ واقعا روتون میشه از این کلمه استفاده کنید؟فتل کاملا بی نقص راننده ‌گی میکرد.ماشین یاری نمیکنه ورود و خروج پیچهایی ک فتل انجام میدادو دقیق نگاه کنید و با ساینزو گسلی که پشت و جلوش بودن مقایسه کنید.والا با این تفاسیر ساینز باید بعد ۳ دور از فتل رد میشد.ماشینهای میان رده مثل فراری و مکلارن و رنو هیچ کدوم نمیتونن از هم سبقت بگیرن همه تو جایگاهشون درجا میزنن ولی دیدم هفته قبل چجوری گسلی تونست خیلی راحت فتلو پشت سر بزاره.این اسمش افت هست درسته ولی افت ماشین نه راننده.یاد 2014 افتادم چجوری شد که فتل 2013 عالی بود ولی 2014 همیلتون😆 چجوری افت صورت گرفته🤔.(هر دو راننده کاملا بی نقصن اما اون تیم خوب و شرایط خوب و این کاملا برعکس).آخه بینوتو چجوری روش میشه تو اون جایگاه لَم بده.

  30. Ali-seb-max

    8

    1

    تبریک به طرفدارای مکس و ردبول. چقدر خوشحال شدم مکس برنده شد. استراتژی ردبول عالی بود. و از طرفی هم چقدر اعصابم سر سب خرد شد، فکر کنم قشنگ با اون رادیوش نشون داد وضع چقدر خرابه. فراری رسما داره تمام تلاششو میکنه سب رو تحقیر کنه.

  31. mahyar

    9

    2

    خیلی دوست داشتیم که نیکو هم سکو بگیره .
    خیلی از اتفاقی که در طول مسابقه برای بوتاس افتاد خوشحال نشدم .
    بدونه هیچ مانعی از سر راه لویس کنار رفت . یا حتی میشه گفت که تلاشی برای جنگیدن هم نکرد .
    از این که مکس با اون ماشین تونست اول بشه خیلی خوشحال شدم . امیدوارن همیشه لیوان نوشیدنی بده دست مهندسش و مسابقات بعدی هم با همین شیوه اگرسیوی که داره نتیجه گیری کنه .
    ی جا هایی وسط های مسابقه احساس کردن که الاناس که لاستیک همیلتون از وسط دو تیکه بشه .
    چارلز چقدر خوب لاستیک هارو مدیریت کرد و میشه گفت بی سرو صدا توی چهارم تموم کرد کار رو .
    رنو ها هم بدک نبودن .
    اما چقدر بد شد برای سب . دلم سوخت راننده به این خونسردی و آرومی جواب مهندس هارو خشگل داد و از ناراحتیش میشد فهمید که فراری چه گندی زده (خودم فراری فنم ولی سب ی راننده با 4 قهرمانی کسی که سال 2017 و 2018 اگه بدشانسی نمیارد هم میتونست قهرمان بشه نباید ماشینی با این ستاب بد نسیبش میشد ) .
    فقط قیافه توتو ولف که داشت با بقیه قدم میزد .

    • moein

      3

      1

      در خوبی مکس شکی نیست ولی فقط وقتی شانس اولی داره که مرسدس یه مشکلی براش پیش بیاد ،امروز هم اگه مشکل تو لاستیک‌هاشون نبود والتری اول و لوئیس دوم بودن (امروز مکس هم نون ماشین رو خورد مثه دفعه های قبلی مرسدس‌ا)
      کامنت‌های عجیبی میبینی اینجا واقعا

      • mahyar

        5

        0

        این نظر شماس که کامنت من عجیب هست یا نه .
        درکل روند مکس توی این مسابقه عالی بود و در این شکی نیست .

    • بهزاد زمانی

      4

      9

      این دوستانی که دائم مکس مکس میکنن ظاهرا مسابقه رو ندیدن و فقط نتیجه رو خبردار شدن. مرسدس مشخصا با لاستیکها مشکل داشت. مکس ۲۷ دور با هارد زد ولی تاولی روی لاستیکاش نبود، مرسدس بعد ۱۰ دور لاستیکای هاردش داشت تموم میشد. ماجرای یه غوره و یه مویزه. اینقدر زود جوگیر نشید خداییش

      • mahyar

        5

        2

        جوری صحبت میکنید که انگار نباید اون ماشین با اون همه دانفورسی که تولید میکنه خوردگی لاستیک داشته باشه . اونم لاستیک های نرمتری که نسبت به مسابقه قبلی پیرلی آورده بود . خوشم میاد که بخش کوچی از طرف دارهای مرسدس اینجوری در حال فشه فشه پراکنی هستن

      • INDECENT

        5

        1

        آخی نازی ببخشید که همیلتون هر مسابقه سواره فرغونه و میره مسابقه رو از ماشینای فرمول1 میبره .

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        بهزاد زمانی
        ماشینی ک داونفورسش روی 1000 ره اگه لاستیک خوری نداشته باشه جای سواله.. مرسدسم اگه بخواد مثل ردبول و فراری مشکل تایر نداشته باشن دانفورسشون و بیارن پایین.. اما اونوقت دیگه مرسدس مدعی قهرمانی نخواهد بود. پس نتیجه میگیریم که مشکل تایر مرسدس تقصیر مکس یا لک یا بقیه نیستک شما اینطور کامنت میری بزرگوار.

  32. mohammad

    4

    2

    هنوزم سرعت لکلرک عجیبه برام حتی صورتی ها هم بهش نرسیدند نه هالک نه استرول یه چیزی عجیبه آخه اینقدر تفاوت بین راننده ها نیست بینکل راننده ها منظورمه

    • ALEX-ALBON

      1

      2

      یه حسی بهم میگه مثل جریمه ای ک بعد از بازدید میزان سوخت باقی زمانده لکلرک پارسال فیا بعذ از ریس انجام داد و همون جا فراری رو بخاطر زیاد بودن حجم سوخت لک جریمه کردن امسالم یجا مچ این بینوتوی — و میگیرن و دوباره فراری جریمه میشه واقعا اختلاف فتل با لک و کاری نداریم حتی اختلاف مک لارنها و ریسینگها و رنو ها هم با لکلرک سوال برانگیز بود. ولی ماه پشت ابر نمیمونه.

  33. مصطفی

    2

    0

    یکی بگه من چرا طرفدار فتل و فراری و روسی و آرسنال و دورتموندم؟
    دق میدن آدمو
    *
    دوما خدایی فراری چکار کرده؟ فتل برای هر سبقت ۱۵ دور زمان لازم داشت.
    پارسال کسی تو کفی حریفش نبود.
    ولی مسابقه قشنگی بود.
    لذت بردم

  34. Kourosh

    2

    7

    تویی که کامنتها رو تایید میکنی کامنت من رو که تا الان تایید نکردی بعد از این هم دیگه زحمت نکش. متاسفم برات و خوش باشید با سب فن کلابتون.

  35. sina

    3

    3

    مرسی از ردبول و فراری ب خاطر کنترل چرخاشون
    مرسی از لکلرک ب خاطر چهارم شدن با این ماشین
    مرسی از البون ب خاطر سبقتاش
    مرسی از هالک ب خاطر اثبات خودش
    مرسی از فتل ب خاطر امتیاز نگرفتنش!!!!
    و خاک * فراری با این ماشینش

  36. Mehryar Salehi

    10

    2

    واقعا طرفدار ویلیامز موندن خیلی سخت شده توی این یک دهه! آخه ۳ تا استاپ؟ اونم ۵ لپ مونده به آخر؟! پس اون ریس پیس جمعه چی شد!!! جورج واقعا باید استارتهاشو درست کنه، کسی که انقدر ادعا داره نمیشه که پشت سر هم انقدر افتضاح باشه استارتهاشو پوزیشن از دست بده! اونم با ماشینی که راحت به رقیبش میرسه اما توانایی سبقت نداره…
    واقعا یه تعلیم بود عملکرد این تیم تو این مسابقه که دیگران نگاه کنن ویلیامز چیکار کرده، اونا انجام ندن!

      • Mehryar Salehi

        8

        2

        ممنونم اما من با پاتریک هد و فرانک طرفدار این تیم شدم که معروف بودن به استریت فایترهای گرید، راننده JPM داشتیم…برای قهرمانی میجنگیدیم.

        الان افتادیم به کلر و لطیفی و آرزوی اینکه بشه تیم آخر نباشیم…حسادت برانگیزه که چطور مک لارن میتونه خیلی سریع خودش رو جمع کنه و سرپا بشه تا حدودی و ویلیامز باید همینطوری دست و پا بزنه.

  37. sadegh.f1

    9

    3

    اول مسابقه سب اشتباه کرد ولی با رانندگی خوب جبرانش کرد اگه اون پیت استاپ مفتضحانه نبود برای اینکه لکلرک از پشت سب در بیارن سب راحت می تونست تو رده های امتیازی و بالا قرار بگیره،
    کاملا رفتار دو گانه فراری با راننده هاش واضح هست
    اونایی که می گن فتل افت کرده، لازمه برن انبرد فتل ببین و ورود و خروج های خوبش ببین، فتل فقط از نظر روانی و روحی تحت فشار تیم هست و کاملا عامدانه ماشین با ستاپ بد دستش میدن، واینکه چرا صدای موتور لکلرک با سب فرق می کنه…؟؟
    و یه سوال چرا مرسدسی ها دو سه دور بعد پیت استاپ ها انقدر زود داغون و تاول می زد؟

    • Ali-seb-max

      2

      2

      دقیقا همینطوره. فراری داره سعی میکنه وتل رو تحقیر کنه. با اون رادیو سب حداقل یکم دلم خنک شد. سب افت زیادی نداشته، مثلا اگه 100 بوده شده 95 که همینم فقط به خاطر افت اعتماد به نفسشه. انصافا ماشین سب با ماشین لکلرک از زمین تا آسمون متفاوت بود، استراتژی هم که…

      • ALEX-ALBON

        2

        1

        بنده واقعا این دوستانی ک میان میگن فتل فنها توهم طوتئه دارن و درک نمیکنم
        پارسال یادتون هست بعد از ریسی ک لکلرک سوم شو یا4 دقیقا یادم نیست فیا اومد و روی میزان سوخت باقی مونده راننده موناکویی یه بررسی کوتاه کرد و دقیقا همونجام مشخص شد تخلفی ک فراری ولکلرک انجام داده بودن و جریمشونم دریافت کردن؟ امسال هم همونه.. وگرنه ماشینی ک تو 3 تا ریس اول از لک و فراری دیدیم مشخصا دراین حدی ک الان ریسینگهام بهش نمیرسند نبود.
        یجای کار ایراد داره.مطمعنا
        دوتا ذیس اختلاف دوتا فراری این همه؟
        توهم طوتئه ؟؟؟؟؟؟

    • ALEX-ALBON

      0

      2

      2 تا ریس اختلاف دوتا فراریا این همه؟ واقعا؟ اونم هر دو از یه تیم.مگه داریم؟
      بینوتو خیلی دیگه داره تابلو آبروبری میکنه از خودش و تیم فراری

  38. ...m6...

    4

    4

    مبارکتون باشه….
    لاکی بوی منم
    بقیه ادامو در میارن
    مشکل مرسدس کار دستشون داد ولی بازم لوییس فوق العاده بود❤همیشه مارو شگفت زده میکنه با رانندگی عالیش❤ *
    برابری با رکورد پودیوم شوماخرو به لوییس و تیم ال اچ تبریک میگم🌟

  39. Mehryar Salehi

    15

    11

    چقدر اختلاف بود بین عملکرد راننده ها با چیزی که شنبه میدیدیم! مکس و ردبول بینظیر بودن…چه ستاپی و چه مدیریت لاستیکی که انقدر خوب دوام آوردن با اون کارایی! با یه راننده مثل هالک توی صندلی دوم، توانایی ۲ تا سکو رو داشتن این مسابقه.

    مک لارن ها هم که افتضاح…و چقدر جالب که خرابی ماشین و دوتا پیت استاپ اشتباه توی ۵ مسابقه و همه این مسائل برای ساینزی پیش میاد که سال بعد با تیم نیست و هییییچ حرفی هم زده نمیشه از دستهای پشت پرده و …!
    رنوها هم نمیدونم سرعتشون چی شد؟ زیاد پیگیر مسابقه دنیل نبودم، چطور انقدر عقب افتاد؟

    این استرول بی عرضه که فقط به خاطر پول باباش توی کرید هست هم که معلوم نیست چرا از پرز و هالک زیاد عقب نمیافته! هراز گاهی هم بهتر ازشون نتیجه میگیره؟ آخه یکی که فقط سر پول باباش اینجاست، زشته انقدر نزدیک به هم تیمی های نسبتا مطرحش باشه، متوجه این موضوع نیست؟!

    اما طبق معمول جنجالی ترین قسمت مربوط به فراری هست…شارل واقعا عالیه، نمیدونم چطوری تونست اون استراتژی رو عملی کنه! با اون ماشین، از رده هشتم، کسی هم جلوش خراب نشد اینبار، واقعا معرکه بود عملکردش…سب هم چه اسپین زیبایی…جالبه کسی که بخاطر کوالیفاینگ بدش میانه جدول قرار میگیره، بخاطر اسپین تو پیچ اولش میافته آخر و یه ۱۵ لپ پشت یه آلفا گیر میافته چطور میتونه بیاد از ترک پوریشن ناله کنه!

    خوش شانسه که این فراری، شباهتی به فراری همیشگی نداره…تیمی که آلن پراست رو که با توجه به تعداد قهرمانی های گرید، بررگترین اسم بود، بد هم عمل نمیکرد، تمام توان ماشینم میکشید بیرون، بخاطر یه مصاحبه تند انداختنش بیرون، کارش به جایی رسیده که راننده ایی که بخاطر عملکرد ضعیفش داره به تیم ضربه میزنه، میاد توی رادیو اینطور صحبت میکنه!

    • فتل

      9

      2

      فکر کنم هوندا یه دستی رو موتور ردبول کشیده. تا پانزده دور اول مکس چسبیده بود به همیلتون و اگه یک دور دیگه همیلتون برای تعویض لاستیک نمیرفت مکس سبقت میگرفت. اون لحظه ای هم که مکس با لاستیکای تازه پشت سر بوتاس آمد، هیج جور نمیتونست جلوشو بگیره و چاره ای نداشت. خلاصه برد ردبول شانسی نبود. سرعت مسابقیشون بیشتر از مرسدس بود

    • Mekaeel

      6

      6

      اقا مهریار؟! سلام دوباره
      ب به نظر میرسه از اون نظرات منطقی که داشتید دیگه خبری نیست اصلا مسابقه رو دیدید؟
      من اشتباه اول سب رو کاملا قبول دارم و منکرش نمیشم ولی سبی که حداقل میتونست پنج دور دیگه روی لاستیک هاش بزنه چرا به محض این که لکلرک اومد پشتش بردنش پیت؟ اگه واقعا لکلرک سریع تر بود یه دستور تیمی میدادن دیگه چرا سب رو بردن پیت؟
      ریکاردو هم که با ساینز درگیر بود اسپین شد واسه همین عقب افتاد

      • Mehryar Salehi

        7

        7

        میکائیل جان ممنون از توضیح درباره دنیل، البته منظورم به غیر از اون اسپین بود چون کل آخر هفته رنوها به خوبی ریسینگ پوینت بودن، چه توی شرت ران چه لانک ران، منظورم این بود که چی شد که اصلا افتاده بود بین مک لارن و آلفاتائوری؟ خرابی داشت؟ مشکل با تایر؟

        درباره منطقی و … ببین دوست عزیز، این آخر هفته سب افتضاح بود.من چیزیو که چشمم میگه رو نمیتونم منکر بشم صرف اسم راننده که! شارل اتریش ۲ بد بود، توی استارت هم که اون هنر نمایی رو کرد ادم میگه، سب هم بد باشه بازم باید بگه، منطق به غیر از اینه؟
        سوال خوبی پرسیدین شما، میشه بگین چرا سب رو اون زمان آوردن تو پیت؟ به قول شما با یه دستور تیمی برای بلاک نکردن راننده ایی که تایر نو داشت و سریعتر بود ، کافی بود دیگه…پس ۳ حالته.یا احتمال میدادن ایشون راه نده که البته وظیفه اشه به دستور تیمی عمل بکنه اما خب سب سابقه گوش ندادن به دستور تیمی رو تا دلت بخواد داشته چه تو ردبول چه تو فراری…یا تایرهاش وضعیتی داشتن که نیاز به استاپ داشته و این مصادف شده با قرارگرفتن شارل پشت سرش یا اینکه بزنیم به این جاده که فراری این همه هزینه میکنه با هزار نفر پرسنل که یه راننده رو خراب کنه؟ فکر کنم مورد آخر رو پذیرفتن نشونه غیر منطقی بودن باشه.
        حقیقتش اینه که سب از ترک پوزیشن ناراضی بود، موضوعی که اصولا تیم باید شاکی میشد که جناب فتل چرا با ماشینی که هشتم میشه شما کوالیفاینگ دوازدهم میشی؟ اوکی حالا این هیچی، چرا یه پیچ نگذشته آخری؟! میاد تو رادیو میگه ما نباید تو این فاصله یباشیم، صبح توافق کردیم، یعنی صبح توافق کردن اگه ایشون افتاد آخر و کل مسابقه باید کچاپ کنه، تو فاصله هوای کثیف ماشینی نباید باشه؟ این یه شواف به تمام معنا بود و دست پیش گرفتن ولا غیر…ایشون باید توضیح بده چرا اونجاست چرا پشت یه آلفا اون همه لپ گیر کرد، نه که طلبکار باشه دوست عزیز.

        غیرمنطقی بودن اینه که بخاطر علاقه به یه راننده، عملکردش تو روز بدش رو نبینیم…باور کن منم جای شما بودم، زمان مونتویا خیلی سعی داشتم یه راهی پیدا کنم توجیه کنم که چطور ۲ تا مسابقه کلیدی رو پشت رالف تموم کرد و قهرمان نشد اما با گذشت زمان و بالا رفتن سن، یکم این یک طرفه دیدنها از بین میره واقعا.

      • miladleclerc16

        5

        5

        برادر من اگه دستور تیمی میدادن که تا الان فنای فتل کل فرمول یک و رسوای خاص و عام میکردن واقعا ادم نمیدونه با چه سازیتون باید برقصه

      • Hamed

        8

        1

        موافقم
        متاسفانه عده ای به قدری تو باتلاق تعصب گیر کردن که به هرجایی چنگ میزنن عملکرد افتضاح راننده محبوبشون رو ماستمالی کنن یکم دیگه روشون بشه میان میگن با استراتژی خوب باید رو سکو میبود ولی بینوتو نذاشت
        دوس نداشتم بگم ولی این راننده همینطوریش الان چند فصله تو پیجا و گپ و گفتای فرمول یکی خارجی سوژه خیلی از کاربراس بخاطر اشتباهاتی که یکی دو سه تام نبوده حالا اینجا شده فن کلوب هواداراش و یه عده ای هم تو توهمات توطئه ای خودشون گیر کردن رو کاری نداریم
        والا من تو فرمول ۱ هیچ چیز رو بالاتر از فراری دوس ندارم ولی نمیام منکر افتضاحات طراحی و مدیریتی و لگنی که امسال دارن از این پیست به اون پیست با خودشون جا به جا میکنن بشم بخصوص با اون بودجه کلانی که حروم کردن ولی دلیلی نداره چون از فراری انتقاد کردم دیگه دوستش نداشته باشم حتی ۲۰ سال دیگه بعد اینم قهرمان نشه حتی ته جدولی هم بشه (که تو سیاه ترین روزاش هم ‌نبوده) من طرفدارش میمونم ولی روزای بدش و بهتر بودن رقبا رو هم باید قبول کنم

      • Mekaeel

        4

        1

        مهریار و میلاد و حامد
        شما فکر نکنم اصلا کامنت هایی که من زیر مقاله های دیگه گذاشتم رو خونده باشید من با این که طرفدار فتلم ولی هیچ وقت باعث نشده یک طرفه قضاوت کنم و نظرات عجیب و غریب بنویسم ویا مثل بعضی دوستان از توطئه حرف بزنم بله من میدونم فتل دیگه فتل سابق نیست اون قهرمانی که عاشقش شدم نیست ولی واقعا اینقدر از لکلرک کندتره؟ یعنی رانندگی یادش رفته؟ فتل بعد آلمان ۲۰۱۸ دیگه اون فتل سابق نشد منم میدونم و البته اینم میدونم که دیگه وقت جداییش رسیده بود ولی بهتر نبود باهاش رفتار مناسب تری میشد؟ بهتر نبود به زور به پیت نمیبردنش؟ فتل و فراری هم دیگه رو گم کردن و این راه هرچه زودتر تموم بشه بهتره
        به نظر من البته این نظر منه امیدوارم بهم حمله نکنن بعضی ها مکس با اختلاف در حال حاضر بهترینه و بعدش لکلرکه و بعد اونم همیلتون ، راسل و نوریس هم خیلی خوبن و آینده روشنی دارن
        شاید فتل اگه توی یه فضای آروم قرار بگیره دوباره بتونه خوب بشه شاید هم نتونه ولی واسه من طرفدار همون قهرمانیه که باهاش عاشق فرمول یک شدم و الان که این جوری دست پا میزنه از ته قلبم واسش ناراحتم و وقتی که بعضی از دوستان که منظورم شما نیست بهش توهین میکنم و اسم های مسخره روش میزارن باعث ناراحتیم میشه

      • Mehryar Salehi

        5

        1

        میکائیل جان اوکی این واقع بینانه تر بود اما اختلاف بین دو راننده فقط جدول آخر مسابقه نیست…کل آخر هفته سب و شارل حدودا ۳ دهم اختلاف داشتن که هرچند برای راننده ایی مثل فتل زیاده اما چیز زیاد عجیب غریبی نیست توی گرید.
        اما ترک پوزیشن میشه یه کاتالیزور برای این اختلافها…یه راننده میتونه سریعتر باشه و جای درستی نباشه و نتونه لپ تایمهای خوبی رو ست کنه، توی پیست خالی نیستن که بشه گفت آخر مسابقه ۴۰ ثانیه اختلاف دارن پس لپی یک ثانیه سب آرومتر میرفته…فکر کنم تنها اختلاف ما این باشه که شما میگی فراری استراتژی بدی رو برای سب چید، علت “اصلی” قرار گرفتن توی جای اشتباه این موضوع بوده اما من میگم کوالیفاینگ بد، استارت بدتر و گیر کردن پشت آلفا برای چندین لپ، هرکدوم اینا کافیه برای اینکه دست تیم رو تو استراتژی ببنده و راننده جای اشتباهی قرار بگیره…واقعا توقع قرار نگرفتن تو هوای کثیف ماشینهای دیگه برای راننده ایی که لپ اول جای نهم، بیستمه، ناعادلانه هستش…میگید نیست؟ دیگه صحبتی نمیمونه.

        در آخر هم نظرتونو جلب میکنم به ساینز.
        اونم قراره فصل بعد از تیم جدا شه، به یکباره یه فاصله ایی افتاده با نوریس، ۱ تمرین کامل رو از دست داده، ۲ بار اشتباهات پیت استاپ از موقعیت امتیاز افتاده تو ترافیک و از دست دادن امتیاز، مشکل تایر هم که برای ایشون پیش میاد نه لاندو…نتیجه؟ هیچی! نه خودش اومده مصاحبه های آنچنانی بکنه، نه ژست دست به آچار گرفتن میگیره، نه تو تیم رادیو از این اعتراضات میکنه، نه جایی گفته میشه که چون داره از تیم میره، مک لارن داره حق کشی میکنه!

        جهت اطلاع، هم سب هم ساینز با تایر هارد شروع کردن، هر دو هم لپ ۲۲ اومدن توی پیت لین، البته که ساینز ۴-۵ بود و با یه افتضاح پیت وقتی اومد بیرون افتاد تو ترافیک برعکس سب که قبلش هم ترک پوزیشن خوبی نداشت.

        دنی‌ کویات هم هارد داشت و لپ ۱۹ اومد توی پیت.

        کلا ۴ تا تیم بودن با این تایر، ۳ تاشون همون زمانها استاپ رو انجام دادن…بعد صحبت اینه که فراری حق سب رو خورده.این طرز فکر درسته به نظرتون؟

    • mohammad

      6

      5

      این تیم با همه قهرمان های اینکار رو میکنه
      با الن پراست
      با کیمی
      با فتل
      با هرکی که دوست نداشته باشن
      چیز عجیبی نیست از این تیم
      واسه همینه ما فراری رو دوست نداریم

      • ALEX-ALBON

        1

        2

        mohammadواقعا آفرین
        بنده هم ب همین دلیل بعد از اخراج آریوابنه و امضای قرارداد با لکلکرک کلا طرفداریمون از فراری برداشتم
        طرفدار فراری بودن برای شخص بنده میگم- فقط تلف کردن اعصاب و روان و وقت باارزش بود و بس.
        شده مثل کشورخودمون این ایتالیاییهای پر مدعا هراشتباهی انجام میدن و آخرش میندازن ب گردن این و اون (راننده هایی ک دیگه نمیخوانشون)
        ادعاشون گوش فلک و کر میکنه ولی در آخرش میبینیم ک با تقلب میخوان ب افتخار و امتیاز برسن
        این جمله فتل و چندین بار گفتم بازم میگم
        فتل:( به دنبل افراد درست در کنارخودم هستم)

    • Moein

      3

      5

      خیلی خوبی بخدا
      حداقل صبر میکردی یه هفته از باختن استرول به هالکی که زنگ زدن بهش گفتن پاشو بیا ماشین جور شده واست بگذره بعد بازم شروع کنی
      واقعا جالبه که زیاد عقب نیوفتادنش شده دلیل خوب بودن
      باشه بابا اصلا استرول سنای زمانه اس. پاسکال ورلاین هم بخاطر خوش تیپ نبودنش از فرمول یه رفت.

      • Mehryar Salehi

        7

        4

        شما هم خوبی عزیزم که سطحی ترین برداشت رو از هر حرفی میکنی.
        یعنی صرف اینکه یکی بگه استرول افتضاح نیست و صرفا بخاطر پول باباش تو گرید نیست، منظورش اینه که راننده خیلی خوبیه؟ یا طرفدارشه؟ یا میگه طرف سنای جدیده؟ فکر نمیکنی بیش از حد بچگانه هست اینطور خوندن یه جمله خیلی ساده؟ بعید میدونم کسی تو این سایت اندازه بنده سر لنس عذاب کشیده باشه که دو سال برای تیم مورد علاقه ام رانندگی میکرد.

        لنس بهترین نیست، اما اون جوکی هم که شماها سعی دارید ازش بسازین نیست.بهرحال خوشت بیاد یا نیاد داره نسبت به هم تیمیهاش خوب امتیاز میاره، کمتر اشتباه میکنه، کوالیفاینگشم هرچند هنوز ضعیفه اما پیشرفت کرده…در حد لاندو و جورجه؟ مطمئنا که نیست اما این تصویری که شماها سعی دارین ازش بسازین نا عادلانه هست.

        درضمن پسر جان، این حرف که “بزار ۲۴ ساعت بگذره بعد…” رو باید به لیست بلندبالای دوستانی گفت تو این سایت که کمین کردن یه سشن لنس خراب کنه یا صرفا خوب نره، هجوم بیارن سمتش برای متلک گفتن…جدا بچه پولدار بودن انقدر دردناکه براتون؟

      • Moein

        3

        4

        اگه خودت داری میگی سر لنس عذاب کشیدی تو دو سالی که تو ویلیامز بوده(مخصوصا مسابقه های موناکو که توشون خیلی قدرت نمایی میکنه) ولی الان منتظری که بتونه با ماشین سوم گرید چند امتیاز بگیره تا بیای ازش دفاع کنی, من دیگه حرفی ندارم
        من اسم شما رو از اون مسابقه که پرز از 17ام شروع کرد اومد از روی استرول رد شد و چند کیلومتر هم جلو افتاد یادم مونده که مثل امروز نوشته بودی “امروز ثابت شد اساتید در مورد استرول اشتباه میکنن”
        فکر میکردم بعد از تعیین خط دیروز دیگه نظرت عوض شده باشه, که الان فهمیدم یا اصلا مسابقه ها رو نگاه نمیکنی یا یه چیزی تو استرول میبینی که امثال من سطحی نگر توان دیدنشو نداریم

      • Mehryar Salehi

        3

        2

        نه من یه مقدار تازه کارم تو دنبال کردن این ورزش، ریس هارو هم یک خط درمیون پیگیری میکنم…احتمالا دلیلش این بوده.

        اما جالب بود برام که یه سریا هستن منتظر نشستن یه عملکرد زیر نرمال از لنس‌ببینن و حمله کنن، از اون جالبتر این بود که شما هم نشستی بس منتظر که بازم صحبت لنس بشه از بنده بیای کامنت بزاری…فقط ای کاش اینکارو موکول میکردی به آخر هفته ایی که لنس از هم تیمیش عقبتر تموم کرده باشه!

        اتلاف وقت…Haters gonna hate.

      • siamak

        3

        0

        نتیجه گیری خط آخر مطلبتون میتونه درستتر باشه !

      • Mehryar Salehi

        5

        2

        بله مسابقه جذابی هم بود.امیدوارم شما هم دیده باشین مسابقه رو.

      • ALEX-ALBON

        1

        3

        ادامه این بحث هیچ فایده ای نداره دوستان
        این ودر نظز داشته باشید هر راننده ای ک الان در ف1 دارای صندلی هست حتما لیاقت اون جایگاه و داشته که الان در حال ریسه… حتی نیکولاس لطیفی
        پس بپذیریم واقعیت و بحث بی فایده هم نکنیم.

  40. سب

    7

    3

    حیف شد سب با فراری به هیچ جا نمی‌رسه باید بره ردبول یا مرسدس که در حال حاضر نمیشه و باید استراتژی شبیه چارلز بود تبریک به مکس و ردبول و تبریک به خودمون به خاطر چالز

  41. Ghombolfang

    6

    8

    آقا این مکس عجب چیزیه الان بین این و همیلتون دو به شک شدم.دمش گرم واقعاً !!

    اما این فتل رو دوست ندارم دیگه ، همش میفته آخر یا داره دور خودش میگرده ! این بابا مگه قهرمان نبوده ؟ الان ماشینش رو خراب کردن یا خودش خرابه ؟فراری با این اوضاع داغونشون باید اینو بدن سر هم بدن تا آخر فصل اون هالک رو بیارن شاید دو تا ماشین امتیاز بیاره.

      • Ghombolfang

        6

        3

        پس حدسم درسته ! راننده خراب شده…

    • mohammad

      3

      3

      فتل چندتا رکورد داره حداقل باید یه نسل دیگه باید بگذره شاید بتونه رکورد فتل رو بزنه
      طرفدار همیلتون باش خیالت راحت

  42. Amirmm

    5

    8

    مکس عالییییی بهترین راننده فرمول یک حال حاضر به تنهایی داره ردبولو بالا میکشه
    یه تبریکم به لکرک که اونم به تنهایی داره جر فراریرو میکشه

      • siamak

        6

        3

        تاد پدر ، تاد پسر و پرنس موناکو رو از قلم انداختید !!!!!……………..

      • Fastboy 44

        2

        2

        و همچنین یاری دست های پشت پرده و کائنات!

  43. Roham. 5

    7

    5

    خلاصه مسابقه سب..
    پیچ اول که ماشین داشت اسکی می‌کرد فکر کنم سمند بیشتر چسبندگی داشت اونجا تا ماشین سب پیت استاپ دوم که الکی بود چون با لاستیکاش 10 دورم نزده بود بعد دور 40 بود فکر کنم لکلرک داشت به بوتاس نزدیک میشد 😮😮ولی سب از رومن بزور سبقت گرفت
    نتیجه.. یا ماشینا یکسان نیستن یا بینوتو با قابلمه زد تو کله فتل رانندگی یادش رفت 😂😂

  44. بردیا

    2

    2

    مکس عشقه
    مکس داره با ردبول مرسدس رو میگیره! اگه مرسدس داشته باشه چه شود!
    فقط این گزارشگره جدول کل فصل رو فکر میکنه جدول تایم گیری دیروز هست
    * کجایی دقیقا کجایی

  45. Mahmood.gh

    4

    0

    امروز کلا مرسدس خوب نبود
    و البته این مشکل چند سالی داره ک دما بالا بره و لاستیک نرم مشکل میخوره
    و این ریس ک لاستیکها نرم بودن از مرسدس بعیده ک تا الان این مشکل حل نکرده
    مرسدس داره ضعیف عمل میکنه انتظار از مرسدس خیلی بیشتر از این حرفهاس
    از نظر من این هفته افتضاح بود

  46. امید نورمحمدی

    5

    7

    “برد مکس بدون حرف و حدیث”
    چه رانندگی بینقصی! چه مدیریت تایر شاهکاری! چه میکنه این مکس! هرچقدر هم ازش تعریف و تمجید بشه بازهم نمیشه حق مطلبو درباره کار بزرگی که امروز انجام داد ادا کرد. بردن مرسدس سیاه با همیلتون آماده و بوتاس پر انگیزه در سیلوراستون کار هر راننده ای نیست.
    بردن سیلوراستون و شکست همیلتون در خانه تنها یک برد شبیه به سایر بردها نیست. یک شاهکاره. در دوران هایبرید فقط سب و فراری در فصل 2018 توانسته بودند به این مهم دست پیدا کنند و امروز هم مکس با اقتدار و بدون حرف و حدیث و معجزه و سیفتی کار و باران و هر آنچه که بهانه ای برای مرسدس و همیلتون باشه سیلور استون را فتح کرد. باورنکردنی و اعجاب انگیز. با ماشینی که حدود یک ثانیه در هر دور کندتر بود.
    در آن سوی میدان مرسدس از لحاظ تیمی نتیجه بهتری نسبت به هفته پیش گرفت ولی سخنان دو راننده مرسدس و شکل و شمایل توتو ولف و رفتار او بعداز پایان مسابقه نشان میداد که چقدر نا امید و ناراحت هستند.
    و اما طبق معمول میرسیم به داستان تمام نشدنی فراری!
    فراری نسبت به هفته قبل چه در تایمگیری و چه در مسابقه یک عقبگرد را نشان داد. مقایسه این دو هفته خبر از حرکت رو به عقب این تیم میدهد. استراتژی احمقانه تیم برای سب که بلاخره صدای این راننده محجوب و تو دار را درآورد و صحبت از تفاوت دو ماشین بمیان آورد و از تمیز و پاک نبودن مسابقه برای خودش حرف زد. رادیویی که متن آن نیز بر صفحه نمایشگر همه بینندگان بنمایش درآمد نشان از عصبانیت و خشم این راننده بزرگ و نفر سوم دنیای فرمول 1 (طبق آمار رسمی بنمایش درآمده در حین مسابقه) را برانگیخت. اگر راهی وجود داشته باشد که سب همین الان از صندلی این تیم تیفوسی پیاده شود بدون شک او درنگ نخواهد کرد.
    فریادهای * مدیر تیم و خوشحالی * لکلرک برای مکان چهارم درحالی رقم خورد که همین راننده هفته قبل روی سکو بود و این نتیجه برای او و تیم یک شکست محسوب میشود.
    چه اتفاقی در این تیم تیفوس زده افتاده که تا سال قبل برای قهرمانی تیمی میجنگید و راننده هایش بر سر سکو میجنگیدند و حالا برای مکان چهارم هورا میکشند و جشن میگیرند!
    چگونه میتوان تیم پای قهرمانی را در کمتر از 4-5 ماه به این روز درآورد؟ این چه تقلبی بوده که بدون آن مکان چهارم قابل ستایش است؟! صحبت از رنو و ریسینگ پوینت و هاس و آلفا رومئو نیست. صحبت از فراری است که طرفدارانش خود را تیفوسی مینامند و کمتر از قهرمانی به چیزی راضی نمیشدند. در دو فصل 2017 و 2018 عدم قهرمانی را بگردن راننده ای انداختند که بیشترین برد را برای این تیم بدست آورد. اگر او در مسابقه ای چهارم میشد انواع اتهامها و اهانتها را روانه او میکردند و توقع داشتند یک نفره بار تیم را بدوش بکشد.
    حالا و امروز به مکان چهارم بعنوان پیروزی نگاه میکنند و فریاد شادی سر میدهند!!!

    در آخر به حسرت هالک برای رفتن روی سکو اشاره میکنم و این مطلب را میبندم. حیف شد. تعیین خط عالی از او ما را امیدوار به کسب اولین سکوی او کرد ولی بخت و اقبال و معجزه برای او رخ نداد. شانس در این رشته و بخصوص برای راننده ها عنصر مهمی است که هالک علیرغم داشتن استحقاق رفتن روی سکو ولی بدون شانس به این مهم دست نیافت.

    • Mehryar Salehi

      7

      1

      این صحنه رو که ندیدم اما توی استاپها بنا به درخواست راننده که فرانت وینگ بیشتر با کمتر درخواست میکنه برای اصلاح بیش فرمانی یا کم فرمانی، به وسیله یه آچار این تغییر رو انجام میدن.
      البته زمانی که سطح بنزین و نوع تایر خیلی نسبت به اول مسابقه متفاوته هم این تغییر رو حتی بدون گفتن راننده میدن گاهی تا بالانس ماشین برگرده به چیزی که مورد نظرشون بوده.

  47. Amir5

    5

    3

    تبریک به طرفداران ورشتاپن و همیلتون یه نکته نمی خواهم تهمت بزنم ولی بنظر اختلاف فتل و لکلرک عجیب نیست بازی کثیف فراری نیست

  48. MortezaLoveFerrari

    3

    2

    یه تبریک بزرگ برای مکس و تیم ردبول که امروز واقعا عالی بودن ، البته از البون انتظار بیشتری میره
    فراری هم که رسما فتل رو گذاشتن کنار دیگه ولی خب لکلرک با این وضعیت فراری هنر کرد چهارم شد
    ولی کلا امسال ناراحتم بخاطر تیم مورد علاقم فراری که اصلا امسال ماشینمون رقابتی نیست
    اگه فراری به خودش بیاد فصل بعد و بتونه ماشینشو درست کنه ، فصل بعد خیلی جذاب میشه ( بازگشت الونسو ، رفتن فتل به ریسینگ پوینت که دیگه اونجا میتونه رقابت کنه ، اومدن ساینز و رقابتش با لکلرک ) ولی اگه فراری این رویه رو ادامه بده خیلی رقابتا جذاب نیست
    ولی دم ردبول و مکس گرم که با این وضعیت یه رقابت جذاب رو به نمایش گذاشتند
    قشنگ ترین صحنه امروز از نظر من سبقت مکس از بوتاس بعد پیت استاپ دومش بود

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      لیلا حاتمی
      سلام
      بخاطر مدیریت ضعیف و یه گاراژ منفعل ک خود فتل (راننده فراری شماره5) مجبوره مدیریتشون کنه
      ینی اینکه بجای اینکه تیم ریس و مدیریت کنه- این فتله ک مجبوره اینکارو انجام بده
      بجای اینکه تیم استراتژی بچینه-و راننده فقط تمرکزش روی رانندگیش باشه اما عملا این فتله که از تو کاکپیت(محوطه صندلی داخل ماشین)مجبوره استراتژی به تیم بده-
      بجای اینگه تیم برنامه ریزی داشته باشن برای امتیاز گیری ماشیناشون این فتله ک مجبوره برنامه ریزی داشته باشه تا این تیم فوقالعاده گند نزنه ب مسابقش
      اما تهش بالاخره گاراژ باتلاش زیادشون موفق میشن فتل و شکست بدن و اون و از تموم کردن جلوی راننده دیگشون ک لکلرکه باز دارن چرا ؟چون خیلی براشون بد میشه اگه آخر فصل از نظر امتیازی- راننده ای که باهاش بصورت خیلی آماتور فسخ قرارداد کردن (فتل)-بالاتر از راننده ای ک نور چشمیشون هست تموم کنه ک این خودش جای تبریک داره ب کل تیم و از جمله اون بینوتوی مثلا مدیر.

  49. Mehdi

    0

    0

    با سلام زیاد اطلاعات دقیق از فرمول یک ندارم والا
    ولی من عاشق فراری و سباستین فتل هستم واقعا حیفه این راننده اینطوری داره میسوزه واقعا حیفه جایگاهش این نی

    فراری معلوم نیست چیکار‌کرده پارسال تو نیم فصل دوم که اینطوری داره هم خودش و هم راننده هاشو میسوزونه مقصر الان اوضاع فتل بینوتو نیست ولی بی تقصیر نیستن

    یه جایی صحبت شده میگن که فراری بخاطر قدرت موتور پارسالش امسال توسط فیا جریمه شده و نمیتونه از موتور اصلی استفاده کنه
    شما خودتون هم یه نگایی بندازید میفهمید توی تست های میش فصل فراری از موتور اصلی استفاده نکرد تقریبا همینی بود که الان مشاهده میکنید ولی بازم میگن دارن از موتور اصلی تو مسابقات دارن استفاده میکنن ولی بازم همونه
    پس اینجا یه چیزی لنگه صد درصد

    من اینو مطمئنم که بهترین ماشین پیست همین ماشین فراریه اس اف ولی عدم قدرت موتور و توانایی ها اجازه نمیده که ماشین خودش رو به رخ دیگران بکشه ولی بازم میگم فراری هرچی هس اوضاع الانش مربوط به نیم فصل دوم هست

دیدگاه خود را بیان کنید