لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ثبت زمان 1:20.827 در تعیین خط فرمول یک قطر 2021، اولین پول پوزیشن خود را در پیست لوسیل رقم زد.

مکس ورشتپن، راننده ردبول و والتری بوتاس با اختلاف نیم ثانیه ای مسابقه یکشنبه را از رده های دوم و سوم آغاز خواهند کرد.

ورشتپن درباره اتفاقات تعیین خط قطر گفت:

ماشین فقط سرعت کافی را نداشت و یک تعیین خط سخت دیگر برای ما بود و اگر ببینید سرجیو پرز حتی به مرحله سوم تعیین خط راه پیدا نکرد.

جدول تعیین خط فرمول یک قطر 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:20.827
2مکس ورشتپنردبول+0.597
3والتری بوتاسمرسدس+0.651
4پیر گسلیآلفاتائوری+ 0.813
5فرناندو آلونسوآلپین+0.843
6لندو نوریسمک‌لارن+0.904
7کارلوس ساینزفراری+1.013
8یوکی سونوداآلفاتائوری+1.054
9استبان اکونآلپین+1.201
10سباستین فتلاستون مارتین+1.958
11سرجیو پرزردبول1:22.346
12لنس استرولاستون مارتین1:22.460
13چارلز لکلرکفراری1:22.463
14دنیل ریکاردومک‌لارن1:22.597
15جورج راسلویلیامز1:22.756
16کیمی رایکوننآلفارومئو1:23.156
17نیکولاس لطیفیویلیامز1:23.213
18آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:23.262
19میک شوماخرهاس1:23.407
20نیکیتا مازپینهاس1:25.859

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

310 دیدگاه

  1. مشتبا

    20

    27

    ای ول لوییس، عالی بود. با این موشکی که بهش دادند قهرمانی هشتم هم حتمیه.

    • Scuderia Ferrari

      17

      59

      قهرمانی با این ماشین هیچ ارزشی نداره

      • سامان

        49

        16

        ها ها ها,نه بابا,چند مسابقه قبل که فرت فرت دوم میشدیم,این نبوغ مکس بود و هوندا قوی نبود,از الان ترسیدنتون ایول داره,تیم مهندسی شب و روز زحمت کشیدن تا بتونن سوراخ رو پیدا کنن,,به احترام اونا هم شده بزن دست قشنگه رو

      • R.ivi4n2

        30

        11

        چه فشاری بت اومده آب یخ بخور :))

      • Hossein 123

        35

        10

        پس بزد مکزیک مکس، برد های اتریشش و قهرمانی احتمالیش هم با موشک ردبول و بهترین آیرودینامیک هیچ ارزشی نداره :))
        دم تیم مهندسی گرم یا این استراتژی نابود کردن موتور گرم، فعلا که عالی جواب داده!

      • Ashkan52

        47

        11

        قهرماني با كمک fia و کلی چشم پوشی از خطا ها مکس و پنالتی ندادن بهش چطور

      • ...m6...

        30

        7

        محمد دادا
        چطور تو مکزیک ازین حرفای بی ارزش با ارزش نمیزدی چطور تو اتریشا حرف نمیزنی چطور تو فرانسه حرف نمیزدی؟
        بی شک این فصل یکی از نزدیک ترین فصلا بوده
        دلیل نمیشه چون الان مرسدس برگشته ازین کامنتای گوهربار بزارید.
        وقتی فیا اومد قوانین رو عوض کرد که ضربشو مرسدس و استون دید در اون صورت قهرمانی ردبول و ورشتپن خیلی با ارزشه؟
        سه مسابقه مونده و هزار اتفاق
        ولی شروع نکنیم ازین حرفای بی معنی زدن.

      • ایرن

        33

        7

        خب این فصل تقریبا موتور مرسدس بهترین موتور بوده اما ضعفش در استهلاک بالاشه.
        خب لوییس موتور نویی داره تقریبا و این طبیعیه که سریعترین ماشین داخل پیست باشه. اما بهاش این سریع بودن رو هم پرداخت کرده با پنالتیهایی که متحمل شده.

        موضوع اینه که مرسدس خیلی هوشمندانه در پیستهایی تعویض موتورها رو انجام داده که ضرر خیلی زیادی رو متحمل نشند. خودروی لوییس در مسابقه قبلی در برابر باقی خودروها عملا موشک بود. حتی در مقابل خودروی دوم مرسدس. اما خب اینکه از این موشک بتونی بهترین بهره رو ببری خودش هنریه که هر راننده ای نداره.

        پس نباید به بهانه ی خودروی مرسدس توانایی های لوییس رو نادیده بگیریم. این کار خیلی ناعادلانه هست

      • ایرن

        10

        15

        و چیزی که فراموش کردم بگم اینه که هر چی بگذره برتری خودروی لوییس کمتر میشه. چون استهلاک موتور مرسدس نسبتا زیاده. حتما این مسابقه فاصله قدرت لوییس و مکس کمتر از مسابقه قبلی خواهد بود و مسابقه بعدی هم این فاصله کمتر خواهد شد. پس تعیین کننده قهرمانی دو مسابقه بعدی خواهد بود

      • Ali

        13

        26

        یعنی اگه تو این رقابت نابرابر خدا خواست و به احتمال خیلی خیلی کم مکس نابغه قهرمان شد… من یه تنه اینجا رو به آتیش میکشم

      • Arash

        6

        15

        😆 😆 😆 😆 اینو نگید چی بگید؟

      • Mohamadhosein

        11

        7

        مطمئنی
        ماشین ردبول تو دو تا اتریش ها ، مکزیک و … موشک نبود قهرمانی با اون ماشین ارزش داره با این ماشین نداره
        واقعا برا طرز فکر بعضی ها متاسفم که فقط همینطوری نظر میدن اصلا نگاه فنی ندارن

      • ferarri

        4

        3

        Ali

        میشه بپرسم نکته فنی ک تو گفته چی بود ؟

      • Moli 44

        6

        4

        خواهشن جواب این Mohammad رو دادن بی احترامی به خودتون هست طرف در حد منچ سر از فرمولا وان در میاره

      • سامان

        1

        1

        مخصوصا رقیبت از رده هفتم شروع کنه😂😂😂😂

    • Scuderia Ferrari

      7

      36

      مثل این میمونه تو فوتبال بازی رو ۳-۰ جلو شروع کنی

      • R.ivi4n2

        25

        4

        نظرات گهر بار :)))

      • سامان

        26

        10

        میتونیم ,شما چرا نمیتونید؟؟مگه یه رینگ و پیستون و چند تا سنسور چی داره!! که نمیتونید از پسش برآیید؟؟😂😂پول هست,دم و دستگاه و امکانات هست,فیا
        پشتتونه, چی ندارید دیگه؟قوی شید دیگه,موشک رو بسازید و ۸ سال پشت سر هم قهرمان باشید تا رکوردهای اربابتون همیلتون رو به مکس اهدا کنید,ولی نمیشه,نه؟؟😂😂

    • Mohsen.A

      19

      7

      هنوز زوده واسه ی قضاوت.هر چند امیدوارم لوییس فاتح gpبشه

      • سامان

        21

        12

        لوئیس dnf نشه و روباه بزرگ هورنر تقلب نکنه به کمک فیا,قهرمانیش دور از دسترس نیست

    • mr3455

      9

      26

      تو فک کن 1%. امسال قهرمانی مکس حتمی و قطعیه. لوییس هیچ شانسی نداره. حتی بر فرض برنده شدن تو مسابقه فردا.

      • Hossein 123

        12

        4

        به هیچ وجه
        لوییس قطر و عربستان رو ببره که اصلا بعید نیست، کار به ابوظبی می کشه
        قهرمانی قطعی ققط واسه وقتیه که ۷۸ امتیاز از لوییس مکس جلو می بود! و الا ممکنه هراتفاقی بیاقته

    • Scuderia Ferrari

      8

      38

      جالبه، سر لوییس هم میگویند 😂
      همیلتون با ماشین ردبول از پرز کمتره

      • سامان

        20

        8

        پرز کجا رفت با لاستیک سافت جایی که اربابش سِر لوئیس با مدیوم قُلّه رو فتح کرد,جزء ده تا نشد چرا؟

      • سامان

        19

        8

        تو بهش بگو نالایق,دست پا چلفتی,بَد اَخ,مهم اینه کل دنیا غیر تو مراسم اهدای نشان شوالیه به سِر لوئیس رو دیدن😉😉انشالا اگه روزی ردبول تونست هزینه سر لوئیس رو بده و بیاره تیمش حرفت رو تست میکنیم که از پرز کمترِ یا بیشترِ😂😂

      • Amirali

        12

        3

        خوشم میاد یکی غیر خودش هم لایکش کرده
        بابا لا مصب ما کی گفتیم مکس از بوتاس کمتره؟
        اون متوجه نیست تو چرا لایک کردی با مرام؟

      • Arash

        12

        5

        😆 😆 😆 تو 7 سال قهرمانی همیلتون کجا بود پرز؟

      • Squidward

        9

        3

        چی رو با چی مقایسه میکنید ؟
        سر لوییس با ۷ قهرمانی رو با کسی که ۱ دونه قهرمانی نداره مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟😐

      • L.H 44

        6

        5

        شتر در خواب بیند پنبه دانه شما دارین کسی رو که بعد از یک سال میاد و قهرمان فرمول یک میشه با کس های دیگه ای که هیچ کاری نمیکنن مقایسه میکنین

      • آرشا

        3

        12

        این دفه ردبول ماشینش را برای مسابقه ستاپ کرده بنظرم همیلتون فردا به دردسر بیفته.
        ردبول بال عقب با داونفورس بالا را انتخاب کردن وبااین کار میخوان سکتور اخر نزدیک بمونن ومستقیمی هم بااستفاده از drsسبقت بگیرن.کند بودنشون تو تایمگیری هم بخاطر همین مسئله بود بنظرم

      • L.H 44

        7

        5

        تنها کسی که میتونید با لوئیس مقایسش کنید فتله

      • ferarri

        7

        2

        پس با شوماخر و آلونسو آشنا نشدی

      • Mehrab

        3

        4

        ferarri عزیز هرکسی رو با هم دوره ای های خودش مقایسه میکنند که فعلا از لحاظ قدرت و اقتدار رانندگی ، سباستین فتل و لوییس همیلتون هردو یه اندازه طولانی 4 ساله یکسره قهرمان شدند فتل 2010 تا 2013 لوییس هم 2017 تا 2020 . شوماخر یا سنا حتی نزدیک بازه زمانی دوره اوج مسابقه ای همیلتون و فتل نبوند .

      • ferarri

        1

        0

        چجوری میگی شوماخر به بازه زمانی قهرمانی همیلتون و فتل نزدیک نشده در حالی که رکورد قهرمانی پیاپی واسه شوماخره ؟ در ضمن آلونسو به حق تنها راننده ایه که بدون ماشیم خییییلی برتر قهرمان شده

    • Amirali

      27

      6

      اول از همه تبریک به لوییس که فوق العاده روند و لوییس فن ها
      واقعا چسبید امیدوارم این برتری در مسابقه هم حفظ بشه
      دوستان ردبول فن که به برتری مرسدس اعتراض دارن به علاوه اون بی منطقی که نوشته قهرمانی با این ماشین ارزشی نداره در نظر بگیرن که از اول فصل ما چی کشیدیم.مرسدس تو نیم فصل دوم فقط در ترکیه،روسیه،اسپا و ایتالیا برتری داشته و حالا برزیل.اسپا و ایتالیا هم که هیچی شد عملا که تازه تو ترکیه هم بارون اومد و نشد از شرایط استفاده کنیم.نیم فصل اول هم تفاوت زیادی نداشته،یک پرتغال بوده،اسپانیا،انگلیس و مجارستان هم بودن.یعنی بیشتر از دو سوم فصل دست ردبول بوده.دیگه واقعا حالا این سه مسابقه آخر فصل اگر دست مرسدس نباشه یعنی وستپن خودروی برابر نداشته و با خودروی برتر قهرمان شده.اگر باشه یعنی برابری و اون موقع عیار دو راننده معلوم میشه.
      حرف من اینه سطح خودتون رو مثل این دوستمون محمد انقدر پایین نیارید.ایشون کلا چهارتا کامنت گذاشته سه تاش حاوی اطلاعات کاملا غلطه و حالا میاد راجع به رانندگی برامون صحبت میکنه.
      تو دو تا کامنت که گفت مرسدس تقلب کرده که هر کودکسالی متوجه غلط بودن این امر هست و تو یک کامنت هم گفته مکلارن خریده شد.توصیه من به ایشون فقط همینه که به جای فشار خوردن و تخلیه عقده ها به کمی کسب دانش بپردازند و بعد اظهار فضل نمایند.

      • Amirali

        13

        5

        اون بالای دو سوم فصل در صورتیه که این سه مسابقه هم ردبول برتر باشه نه اینکه تا همین الان رو حساب کرده باشم

      • ali.es

        10

        4

        درود بر شما اما این هم در نظر بگیرید که اغلب ریس ها برتری ردبول یکی دو دهم ثانیه ای بوده جز اتریش و مکزیک اما پیست هایی که مرسدس برتر بوده بعضا تا نیم ثانیه هم سریع تر بوده مثل ترکیه روسیه برزیل و مجارستان
        اما در کل به نظرم بعد 2010 فصلی به این نزدیکی نداشتیم
        و مکس و لوئیس هر دو عالی بودن و شایسته قهرمانی

      • Amirali

        9

        2

        علی جان با شما موافقم
        اما ملاک من اینه
        وقتی ماشین شما برتره و رقابت بین رانندگانی در سطح مکس و لوییسه دیگه فرقی نمیکنه چقدر برتر باشه مگر اینکه مثل مکزیک مثلا راننده دوم تیم حریف بخواد راننده اول اون تیم دیگه رو بگیره.
        وگرنه تو همه مسابقات اول میشه اونی که ماشینش بهتره دوم هم میشه اونی که ماشینش ضعیف تره،چون اونی که ماشینش ضعیف تره چه یک دهم ضعیف تر باشه چه یک ثانیه نمیتونه به اون یکی برسه منتها تفاوتش اینه که وقتی اختلاف کمتره دست تیم ضعیف تر برای استراتژی بازه که حتی این هم واقعا به راننده مربوط نمیشه تصمیم رو تیم میگیره.
        برای همین میگم بهتره چند مسابقه هم مکس رو در وضعیت مشابه ببینیم و ببینیم آیا میتونه مثل مکزیک که همیلتون پرز رو نگه داشت بوتاس رو نگه داره یا نه.
        و با اینکه واقعا از اخلاق مکس خوشم نمیاد ولی در سطح یک قهرمان رونده،قهرمان هم نشه چیزی از رانندگیش کم نمیشه.

    • Ali

      11

      20

      فقط میتونم بگم لوس لوس لووووس…. یه ماشین برتر از تمام رقبا…. مرسدس روباه صفت تا یکم احساس خطر کرد از جیباش مجیک رو کرد…. تا الانم فقط خواستن یه هیجانی به مسابقات امسال بدن و این بچه (مکس) رو بازی دادن وگرنه تمام این قضایا پشت پرده و کلابهای شرط بندی دخیلن….

      • Mehrab

        4

        1

        اب یخ بخور

    • محمد جواد سلیمانی

      18

      4

      اوووووف حال کردم ایول لوییس ایول مرسدس . دم مهندسا و مکانیکا گرم ترکوندن💪💪💪💙💙

      • محمد جواد سلیمانی

        15

        3

        اگه فردا لوییس استارتو خوب بزنه و استراتژی خوب استفاده شه میتونیم پیروز شیم

    • Ali

      6

      20

      بابا بهتر باشین موشک باشین خدای مهندسی باشین پولدار عالم باشین ولی یه دهم بهتر دو دهم بهتر… واقعا اگه تو پیستی ردبول بهتر بوده یکی دو دهم بهتر بود… وقتی دوری بالای نیم ثانیه از سریعترین راننده گرید سریعتری دیگه بقیه راننده ها که دیگه ول معطلن… واقعا فردا کاری نمیشه کرد حتی اگه مکس تو استارت سبقت هم بگیره که واقعا سخته نمیتونه جایگاه رو جلوی موشک نگه داره

      • Mohsen.A

        5

        3

        فردا نیمه اول s1 مستقیمه پس برتری با لوییسه
        پیچ اول راستگرده
        و اینجا هم میتونه به نفع کسی باشه که توی ریسینگ لاین نیست یعنی مکس
        اگر مکس بتونه استارت بهتری داشته باشه
        دیگه s2 مجالی به drs نمیده
        و لوییس باید توی اخر s3
        سبقت بگیره
        برنده فردا رو کسی تعیین میکنه که پیچ اول را جلوتر رد کنه
        نفسها تو سینه حبسه واسه ریس فردا

    • محمد

      9

      4

      دوستان عزیز
      اسم راننده تیم ردبول
      فرشتاپن هست
      همانطور که میدونید ایشون داچ هستند،وتلفظ صحیح اسمشون در زبان هلندی ((فرشتاپن))میشه..لطفا دوستان تلفظ ناصحیح انگلیسی ((وستپن))رو استفاده کنید.

      • Amirali

        8

        3

        محمدجان ما مرجعمون باید یک زبان مشخص باشه
        نمیشه مثلا وتل رو آلمانی تلفظ کنیم وستپن رو هلندی
        به اون میگیم فتل یا وتل به اینم میگیم وستپن
        وگرنه از جایی که من میبینم میگه ماکسم فرستاپنه خخخخخ

      • mrz_ir

        3

        0

        سختش نکن
        هر جور راحت تره تلفظ میکنیم
        نه بی احترامیه و نه خارجی داریم که متوجه نشه

    • آرشا

      9

      2

      چی به سر فرمول یک آوردن واقعا.فاصله نفر اول تا دهم نزدیک دوثانیه😣😣😝😔

      • mrz_ir

        1

        1

        توی کیو یک فاصله لوییس با شوماخر(اول تا نوزدهم) از فاصله شوماخر با مازپین(نوزدهم تا بیستم) کمتر بود.

    • NICO ROSBERG-06

      14

      3

      عجب ماشینی شده این مرسدس، لویسم عالی،یه ماشین خوب بده به یک راننده تاپ نتیجه شو ببین👏👏
      تبرییککک ب طرفداران مرسدس و لویس فردا هم احتمالا اگر اتفاق عجیب و غریبی نیوفته،پیروز لویسه، مکس قشنگ بین مرسدسیا ساندویچه،تبریکم ب طرفدارای مکس چه وقت بدی گسلی لاستیک ترکوند،البته مکس به احتمال زیاد پل و نمی زد،فقط مشکل پرز چی بود؟؟ یازدهم خیلی ستمه بخدا،، تبریک هم میگم ب طرفدارای آلونسو که دوباره برگشته به فرم خوبش..ساینز هم خیلی عالی بود و لکلرک متوجه نشدم چرا تایمش خراب شد ولی جاش زیاد خوب نیست.اگر اتفاق خاصی نیوفته،یک ریس تقریبا قابل پیش بینی خواهیم داشت. ببینیم چی میشه.

      • Amirali

        5

        6

        خوشم میاد کاربر فیک خودش خودش رو لو میده
        پس گسلی بد زمانی تایر ترکوند آره؟

    • Elahe

      15

      2

      به امید یه مسابقه جذاب تو پیست قطر….
      بنده نه طرفدار مکس هستم نه لوییس .ویه فراری فن هستم.
      بنظرم بهترین تصمیم فیا تغییرات قوانین برای فصل ۲۰۲۲ بوده..
      تویه این چندسال اینقدر اختلاف بین صدرنشین{بجزامسال که ردبول خودی نشون داده و۲۰۱۷ ونیمه فصل۲۰۱۸فراری}که مرسدس بوده بابقیه تیمهازیادشده بودکه بیشترمواقع فقط یه مسابقه درون تیمی رو مشاهده کردیم . و میشه گفت که بجز مرسدس فنا و فنای لوییس و رزبرگ و گاها بوتاس فنا کسی امیدی به دیدن یه رقابت جذاب برای کسب قهرمانی بین رانندها و تیمهایه مختلف نداشته…
      البته کسی منکر قدرت تیمی و مدیریتی اعجاب انگیز مرسدس تو دوران هایبرید نبوده و نیست . ولی وقتی با گذشت نزدیک به یک دهه ، همه شاهد فاصله گرفتن بیشتر مرسدس بودیم، فیا بنظرم تصمیم درستی گرفت تا رقابت بین همه تیمها باشه و جذابیت و هیجان رو دوباره به f1 برگردونن. بنظرمیاد امسال هم ردبول تو این چندریس آخری نمیتونه همپایه مرسدس رقابت کنه وداره قافیه رو به همون همیشگی میبازه…حالاباید دید فصل بعد بازم شاهد یکه تازی مرسدس هستیم یا نه….
      ببخشید طولانی شد. این متن فقط نظر بنده هست . و امیدوارم دوستان جدایه از طرفداری ازتیم خاصی،نظری بیطرفانه داشته باشن.

      • Mohamadhosein

        6

        3

        حرقتون درست اما به نظر شما مرسدس باید ضعیف میشد یا بقیه تیم ها البته کاملا موافقم که این فصل ریس های جذابی رو دیدیم

      • Hami

        9

        1

        درود . ELAHE عزیز . من یک سوال از شما دارم . آیا وقتی یک بوکسور قوی هست مسمومش میکنند تا ضعیف شود یا رقبایش به دنبال قویتر کردن خودشان هستند . این تغییر قوانین از نظر من همان مسموم کردن هست . که البته یک بار این بلا سر فراری آمد و حالا هم مرسدس .

      • Elahe

        7

        1

        جناب محمدحسین و حامی عزیز سلام
        تشکر بابت نظرات ارزشمندتون

        من عقیدم اینه که فیا وقتی بعد یک دهه داره میبینه که مرسدس همچنان داره پیشتاز میمونه،بااین موردش مشکلی نداره . ولی وقتی اینطرف داستان رو هم میبینه که بقیه تیما نمیتونن رقابت کنن بامرسدس و قهرمانی تک قطبی شده . پس شاید لاجرم باید با فاکتوری بنام تغییرقوانین رقابت قهرمانی رو چندقطبی کنه
        فقط یه سوالی براخودم هست..اونم اینه اگه با تغییرقوانین بازم مرسدس مثه دوران هایبرید یه سلطنت بی رقیب بنا کنه اونوقت فیا چکارمیخاد بکته؟؟؟؟؟؟!!!!!😁😁😁😁

      • Mehrab

        5

        1

        طبق اخبار که از خود فیا به صورت غیر رسمی منتشر شده نتیجه تست ها نشون میده که مرسدس دوباره با اختلاف برتری رو در اختیار داره که خیلی چیز عجیبی نیست چون توی این فصل 2 بار هم اپدیت برای ماشین مرسدس نیومده و همون سیلوراستون بوده تا الان که نشون میده w12 بیچاره در تقلا هست . البته از مسابقه برزیل دوباره مرسدس همون مرسدس قبلی شده که میشه نتیجه گرفت کار روی ماشین فصل بعد تموم شده و مهندس ها و خود کارخانه دوباره امده که این فصل رو توی این سه مسابقه اخر جمع و جور کنه . فقط امیدوارم مسابقات جذاب بمونه بقیه چیزا مهم نیست .

    • Nader_nah

      9

      2

      دوستان یک مورد رو فراموش نکنید
      ردبول از رده دوم و از سمت راست استارت می‌کنه و اولین پیچ هم به راست هستش و پیچ کند، اگر همیلتون نتونه استارت خوبی بزنه ورستپن توی پیچ اول دست بالا رو داره و احتمال سبقت ورستپن و مهمتر از همه برخورد ناجور خیلی زیاده

      • Mahdi.drs

        6

        2

        مرسی .. نکته جالبی گفتی ولی لوییس نود درصد موارد استارت بهتر میزنه ولی اگه مکس شانس بیاره و استارتش بهتر باشه لوییس نمیتونه دفاع کنه چون اون داخله

      • mrz_ir

        2

        0

        رده های فرد توی ریسینگ لاین هستن که معمولا این موضوع در شرایط برابر باعث برتری میشه

    • seb.vettel

      9

      2

      جونم سب عشقمه و اما رده بندی بهترین های امروز
      ۱ لوییس
      ۲ فرناندو
      ۳ مکس
      ۴ یوکی (بالاخره کیو سه اومد بعد از ۵ ماه)
      ۵ گسلی (عادت کردیم اون بالا باشه)
      ۶ سب ( با ماشین بابای سوگولی داره عالی کار می‌کنه و الان۶ مسابقه لنس. رو اوت کوالیفای کرده و ۴ مسابقه بالاتر تموم کرده)
      .
      .
      .
      ۱۸ شوماخر
      ۱۹ پرز (مثل لای جرز)
      ۲۰ مازپین که انگار اومده دیسکو با دوستاش حال کنن کم مونده کل مسابقه دیگه لپ بشه

    • Amirali

      3

      4

      راستی هرچی فکر میکنم این حامی نمیتونه کسی جز دگدر خودمون باشه
      قدیمی تر ها یادشونه:))))

      • Hami

        4

        1

        درود . امیر علی عزیز . اگر در مورد من صحبت میکنید من متوجه نشدم منرا با چه کسی اشتباه گرفتید . ولی من از سال ۱۹۹۵ میلادی در سایتهای خارجی عضو بودم و آنجا فعال بودم و اینجا زیر یک سال هست که فعال هستم .

      • Amirali

        5

        2

        بله ظاهرا اشتباه گرفتم دوستی بود اینجا با نام کاربری علی شفیعی که بعدش شد پوریا اردلان و بعد هم دیگه از دستم در رفت من شما رو با ایشون اشتباه گرفتم
        عذرخواهی میکنم

    • hellboy007

      2

      1

      سلام به همه طرفدارای موتور اسپورت..یه سوال دارم من وقتی میخام وارد بشم و تو بحث شرکت کنم پیام اخطار هک شدن برام میاد ..کسی میدونه دلیلش چیه حتی با فیلتر شکن…نمیتونم سایت فرمول یک و باز کنم

      • hellboy007

        8

        6

        در مورد مسابقه فردا هم همین بس که همین نیم ثانیه اگه برعکس بود و مکس پول میگرفت از الان جشنشو گرفته بودن ولی فردا دیگه چکویی نیست که کمکش کنه..پرز بد بخت یه فضای دDRS از مکس خاست ازش دریغ کردن .کسی نصف امتیازای که مکس اورده بودو مدیونه چکو هست بر عکس والتری که فقط خوب میتونه راه بده سر لوئیز …والتری صندلیشو از دست رفته دیده و کلا بیخیال همتیمیشه….چکو چون یه اسپانسر قوی داره تو ردبول موندگار شده والا این صندلی که الان داره قطعا جای پیر گسلیه …گسلی نشون داده در حقش بیرحمی شد فقط نیم فصل بهش وقت دادن سرنوشتی که فکنم فصل بعد خیلی زودتر سراغه چکو بیاد….ولی هرچی باشه تفاوت اونجاست که سر لوئیز کبیر چه کسی باهاش باشه چه تنها از هیچ دوئلی هراس نداره ..پیغام رادیوشو همه شنیدن به والتری بگید منو تعقیب کنه فاصله بندازه..دقیقا درخاستی که چکو داشت از مکس و مکس به فضا دایورتش کرد…همه چیز برای مکسه مکسی که هنوز پتانسیل قهرمانی توش شکل نگرفته راننده خیلی خوبی نترس شجاع ولی شخصیت قهرمانی چیزه دیگه ایی…….اره ماشین مرسدس و به هرکی میدادن مسابقه برزیل قهرمان میشد ..همانطورم ماشین ردبول و…..سر لوئیز قهرمانم نشه بازم سر لوئیزه جایی که مکس حالا حالا حالا حالا حالا حالا حالاها باید بره تا برسه بهش صد و دو پول واقعا متحیر کنندس…تمامه فیا که هیچ تمامه دنیا هم بر علیه سرلوئیز بشن باز ازشون سبقت میگره……بویی DFN میاد بر مشامم کاری که مکس توش استاده….شب بر همه طرفداری سرلوئیز کبیر و موتور اسپورت خوش..

    • Alii

      5

      2

      تبریک بهتون و تمام مرسدس فن ها و همیلتون فن ها

      لوئیس برای پول تمام سکتور ها رو بنفش زد پرواز کرد

      گسلی مثل همیشه عالی بود این پسر خیلی نادیده گرفته میشه
      ماشین سوم گرید نه مک لارن نه فرار
      ترکیب گسلی و ماشین آلفاتائوری ماشین سوم گرید هستن

      لکلرک امروز با ماشینش مشکل داشت حتی امکان داشت q1 رو هم رد نکنه عجیب غریب بود

      و از اون بدتر پرز بود توی q1 خوب بود پرز
      ولی توی q2 با لاستیک سافت نتونست حتی تایم فراری ساینز با لاستیک مدیوم رو بزنه
      حرف مکس اینجا ابهام داره دیگه هرچقدر کند بودن
      در این حد بد بودن باید یک توضیح دیگه داشته باشه غیر از بهانه مکس

      مک لارن ها هم که نوریس هر چی که داشت رو کرد
      دنی ریک هم امروز مثل لکلرک نزدیک بودq1 رو رد نکنه

      • Ali.A

        2

        1

        اعلام کردن شاسی ماشین لکلرک مشکل داشته ظاهرا گفتن داده ها رو بررسی باید کرد

    • Moli 44

      7

      2

      دوستان یه سری افراد هستن که واقعا هیچ اطلاعاتی راجب فرمولا وان ندارن و از تعصب نظر میدن در حقیقت اگر یه سوال تخصصی هم نه یه سوال عادی از این افراد بپرسید هیچ جوابی ندارن نمونه ش همین کاربر Mohammad ، پس خواهش میکنم پاسخ این دوستان رو ندید خواهش میکنم سطح کیفی بحث ها رو پایین نیارید

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      3

      0

      تورو خدا ۳۰ ثانیه روی تیتری که میخواین بزنین فکر کنین ، کاری به لوییس و مکس ندارم کلا خیلی بد تیتر انتخاب میکنین

    • Kave_Ferrari

      1

      2

      بازم میگم.برای چند دهمین بار.همیلتون یکی از بزرگترین رانندگان تاریخ هستش ولی نقش همون موشکی که شما فرمودید کمتر از خودش توی قهرمانی هاش نبوده و نیست

  2. Yousef

    7

    13

    تف تو ریشت پرز گند زدی به رقابت قهرمانی سازندگان.دنیل هم که مثل همشه دوباره افت کرده

    • Mohsen.A

      8

      1

      چه اتفاقی افتاد واسه پرز که q3 فیل شد ؟

    • vahid

      5

      10

      واقعاً این پرز چرا اومد ردبول،به چه دردی میخوره
      ای کاش هالک بجاش بود

    • Mahdi.drs

      8

      5

      داشت خوب میشد تو کوالی تازه که این اثر هنری رو خلق کرد خخخ

    • ایرن

      1

      1

      منم اولش تعجب کردم شدید. اما مثل اینکه بال عقبش رو با بال عقب مکس تعویض کردند. انقدر بدبین نباشید به این بنده خدا. همین اتفاق برای لکلرک و برای ریکاردو هم افتاد. که البته از قرار معلوم مشکل لکلرک هم مربوط به شاسی بود و مشکل ریکاردو رو هنوز نمیدونم چیه. اما در کل اینجا مکلارن و فراری افتضاح بودند و از اون طرف آلفا تاوری و آلپین به مراتب بهتر بودند.
      منظورم اینه که نمیشه الان به لکلرک گفت راننده افتضاح و فاجعه چون توی این مسابقه با لاستیک سافت هم نتونست به ساینز با لاستیک مدیوم برسه.
      به همین نسبت نمیشه درباره ی این نتیجه پرز هم قضاوت عجولانه داشت.

  3. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    20

    4

    یه دور فضایی از لوییس همیلتون که همه رو شکفت زده کرد ، و بازم مکس شانس اورد چون بوتاس سریعتر بود و اگه دور کامل میشد مکس سوم میشد گسلی هم که بهترین اتفاق براش افتاد و استارتش از چهارم تثبیت شد .
    به امید یک دو مرسدس در یکشنبه

  4. Majid

    16

    5

    امشب بوقچی پرز رو می فرسته آلفاتوری گسلی جاشو می گیره😅

  5. Erfan

    10

    3

    تعیین خط عجیبی بود. یه فراری یه ردبول و یه مکلارن نرسیدن به q3
    و دو آلپین و دو آلفاتائوری رسیدن.
    امیدوارم چارلز مشکلو حل کنه برای فردا.

  6. Monster

    13

    11

    این است سر لویس همیلتون کبیر .
    افرین پرز
    افرین چارلز
    افرین ریکی
    دوست داشتنی مثه ناندو
    این همه بد بوتاس رو میگن ولی باور کنین بوتاس هنوز هم یکی از خوبای پیست هست درسته راننده تاپی نیست ولی واقعا راننده خوبیه

    • Mahdi.drs

      12

      1

      چرا به چارلز و پرز وریک تبریک میگی داداش

      • Monster

        10

        3

        دادا از پس افتضاح بودن روم نشد بگم اینقد افتضاح
        متلک بود

    • سامان

      11

      2

      تنها بد شانسی بوتاس اینه که تو زمان همیلتون بود,وگرنه همیشه عالیه

      • محمد امین

        6

        3

        خبر جدید

        شاسی چارلز لکلرک دچار شکستگی بوده و دلیلی عملکرد نامناسبی که داشته این بوده

    • Ali.A

      1

      1

      شاسی ماشین لکلرک مشکل داشته ظاهرا

  7. محمد امین

    11

    4

    عجب کوالی حرصی بود،  به اندازه ی کل عمرم حرص خوردم ..
    تبریک به همیلتون و مرسدس ، عجب دوری زد و عجب پیسی داشت ، موتور جدیدش واقعآ یک سطح ماشین رو ارتقاع داده
    از اون سمت مکس و بوتاس هم عالی بودن …
    نمیدونم چرا گسلی پنچر شد ..
    رقابت ها خیلی حرس اور بود مخصوصآ توی رده ی سوم و میدفیلد… اول اینکه لکلرک یه مشکل اساسی باماشینش داشت و درگیر بود با استون مارتین ها و اصلا کوالی پیس خوبی نداشت ، ستاپ ماشین یه ستاپ کاملا متفاوت با کارلوس بود و یه ستاپ دانفورس پایین تر بود نسبت به ستاپ کارلوس که دانفورس بیشتری داشت ، مثل اينکهموتور چارلز هم نسبت به کارلوس به خاطر طول عمر بیشتر و فشار بیشتر یکمی افت کرده … خود کارلوس هم حیف شد ، نتونست تایم آخرش رو بزنه به خاطر پنچر شدن گسلی … همش به نفع نوریس شد
    آفرین به ماتادور ، بیشتر از همه از دیدن ماتادور توی اونجایگاه خوشحال کننده هست
    سب هم عملکرد خوبی داشت
    و اینکه گسلی هم خوب بود ، هرچند من معتقدم که ماشین آلفا یه ماشین رده بالا هست و از فراری و مکلارن هم بهتره توی این ریس
    ببینیم فردا چی میشه ..
    طبق داده ها مرسدس سریع ترین ریس پیس رو داره ، و ردبول با اختلاف کمی پشتش و فراری با اختلاف حدود ۴ دهم پشت ردبول و آلفا و مکلارن هم با اختلافات یک ثانيه به ترتیب پنج و شیشم هستند
    ریس جالبی خواهد بود

    • Mahdi.drs

      12

      1

      ریس جالبی بعید می‌دونم باشه موقعیت سبقت گیری کم داره … به شدت موناکو و مجارستان نیست ولی اصلا برای مسابقه تعریف نداره … بخش جذابش کوالی بود که دیدیم

    • سامان

      7

      1

      ماشین گسلی هونداست و ستاپش خیلی شبیه ردبولِ,لاستیک گسلی رفت رو کرب و پنچر شد

    • Arash

      2

      1

      موتور جدیدش نبود داداش موتور قبلیش بود!

  8. Erfan.5

    8

    13

    تبریک به لوییس و طرفدارهاش
    با این موشک نتیجه ای غیر از این انتظار نمیرفت.

  9. ALO

    10

    15

    حقیقتا تبریک به مکس برای جایگیری بین دو موشک

  10. ?Farshadam?

    11

    18

    حالا بعد از این بازم همیلتون فنا بیاین بگین ردبول ماشین بهتری داره، بازم بیاین بگین مکس با ماشین بهتر تا اینجای فصل صدر جدول بوده، نه تروخدا خجالت نکشید بگین دیگه. فصلای قبلم با همچین ماشینی همیلتون قهرمان شد.

    • vahid

      9

      8

      نمیگن، دیسلایک میکنن🤣

    • Hossein 123

      12

      11

      هنوز هم معتقدم ردبول ماشین بهتری داره

      تعداد ice های این فصل لوییس و پنالتی های موتورش به شما نشون میده مرسدس این سرعتو از کجا آورده.. و الا اون پکیج آیرودینامیک مرسدس، تو اغلب پیست های فصل مرسدسو زیر ردبول نگه میداره
      مرسدس فقط و فقط داره به زور مود های بالا موتور سرعت میسازه، البته به جز یسری پیست مثل مونزا که مرسدس بهتر بود

      • Ali

        7

        10

        حسین جان ولمون کن…. ولمون کن تو رو خدا… این کوالی کم اعصابمون رو خورد کرده این کامنتها نمک رو زخمه

      • Sebmm

        7

        4

        نمیدونم واقعیت چرا انقدر سخته ک فهمیدش دویصت تا کامنت فقط بر مبنای احساس و خالی از ی ذره منطق دانش
        فیا هر تمرین هر ریس و کوالی سریعترین ماشین داخل پیست رو شناسایی میکنه و نشون تماشاگر میده و بازهم بحث میره زیر سوال
        همیلتون هر جوره حسابش کنی این دوتا پیست سریعتر بوده تو تمرین کوالی و غیره
        و مکس هم چندتا پیست… امارش دیگه برا من مهم نیست دونه دونه پیداشون کنم
        ب جای این کل کلهای هیچ و پوچ ی حرف رست حسابی بزنید خواهشا
        این ریس فردا خالی از سیفتی کار نمیتونه باشه
        ک جنگ بین مکس و همیلتون رو جذابتر میکنه فقط خداکنه ک هیچکدوم انقد سریع نباشن تا بتونن فاصله بندازن و ی ریس خشک و خالی ببینیم
        همیلتون تو برزیل دیس شد گفتن تموم مکس قهرمان من گفتم ناامید شدن انقد زود و ورق برگشت و الان ردبولیا ناامید نشن شاید ورق برگشت

      • mrz_ir

        3

        1

        sebmm
        منظورت مکزیک بود دیگه ؟

      • Sebmm

        2

        3

        ن موقعی ک دیکوالی همی رو اعلام کردن ی سری گفتن دیگه تمومه مکس برزیل رو برده و کار همی تموم.. …. بعد شد این
        برزیل منظورم بود
        ما فقط از رو سرعت ماشینها نتایج رو پیش بینی میکنیم ولی فردا پنچری هست سیفتی کاری دی ان افی هزارتا اتق

    • Hami

      8

      4

      دوست عزیز من به شما توصیه میکنم کل فصل تا اینجا را ببینی و اگر حافظه ات هم ضعیف هست به سایت موتور اسپرت مراجعه کنی تا از اشتباه در بیایی

    • Mohsen.A

      7

      2

      دوست عزیز
      توی هر مسابقه هر ماشین یه ست آپ خاصی داره که ممکنه برتر بشه یا نشه.اینجور نیست که بگیم از ابتدای فصل مرسدس ماشین برتر بوده یا ردبول .
      فقط هم ستاپ نیست
      مهارت راننده
      حوادث
      شانس
      اشتباهات
      داوری
      و…
      ممکنه ماشین برتر را دوم کنه یا برعکس

    • سامان

      9

      9

      نسوز عزیز,با تقلب جلو بود هوندا که مرسدس شب و روز زحمت کشید و سوراخی رو پیدا کرد که با هر تقلب دیگه نمیتونید دیگه سریع باشید مثه مکزیک و اتریش و هلند و بقیه اولی هاتون,,موتور بدبخت آسیایی کجا,اوج تکنولوژی مرسدس کجا😂😂😂

      • Sebmm

        3

        3

        غیر از این حرفای کارشناسیحرف دیگه ای داری بزنی….
        سواد فورمول یکت در همین حده؟؟؟؟؟

  11. ali.es

    8

    6

    تبریک به همیلتون
    مکس هم عالی بود به نظرم
    با این وضعیت قهرمانی تیمی پرید اما مکس بعیده سه مسابقه به لوئیس ببازه و قهرمانی رو از دست بده

    • سامان

      11

      3

      خاورمیانه واسه مرسدسه,ردبول و فیا فقط با تقلب میتونه این مرسدس رو بزنه زمین,وگرنه این ماشین لوئیس اگه dnf نشه به ماشینی باج نخواهد داد

      • Hami

        7

        3

        دوست عزیز پیست عربستان یک چیزی مثل پیست موناکو هست . من جای شما بودم با این قاطعیت نظر نمیدادم

      • سامان

        4

        3

        حامی جان,بعد مسابقه عربستان هم همینجا خواهم بود,dnf نشیم اونجا هم واسه ماست,مووووشک دست ماست دیگه

  12. Hami

    18

    2

    دوست عزیز در دودقیقه آخر رد فلگ دادن چون گسلی پنچر شد . در نتیجه این ردفلگ نه بوتاس تایم سریع زد و نه مکس وشتپن . اختلاف لوییس و مکس اینهمه نیست

    • سامان

      17

      8

      پرز کجا رفت با لاستیک سافت جایی که اربابش سِر لوئیس با مدیوم قُلّه رو فتح کرد,جزء ده تا نشد چرا؟

    • Ali.A

      3

      1

      بنظرم بوتاس دوم میشد حتی چی رو کرد مرسدس

  13. LH44

    8

    2

    دور اخر که گسلی پنچر شد و خیلی ها دور سریع نزدن.
    ولی جای بوتاس بدم نیستا.لوئیس و بوتاس استارتو خراب نکنن مسابقه رو دراوردن ایشالا.
    هرچند حتی اگر میتونست دور سریع بزنه به زمان لوئیس نمیرسید.راننده های اول مرسدس و ردبول یه سرو گردن بهتر از راننده های دومشن.

  14. ERMIYA

    13

    3

    تبریک به همیلتون
    تبریک به مرسدس
    امیدوارم فردا ریس جدابی ببینیم

  15. vahid

    3

    0

    داداش بیخیال ،ی نفس عمیق بکش، پاشو ی لیوان آب بخور

  16. ایرن

    12

    2

    خب پول همیلتون با توجه به موتورش منطقی بود کاملا.

    اما تعجب من بخاطر عملکرد لکلرک. ریکاردو و پرز بود. چرا آخه؟ هرسه تاشون با تایر سافت نتونستند به کیو 3 برسند.

    • سامان

      8

      0

      پرز, رو پیچها که بلند دور میزد و رو کربها که میرفت تایم از دست میداد,سرعت بالا میخاست دور بزنه نشد

    • arminak

      7

      0

      ایرن جان
      اینطور که خبرنگارا گفتن همیلتون از موتور قدیمی استفاده کرده

      لکلرک هم شاسیش ترک داشته و برای فردا باید تعویض شه

      • ایرن

        1

        3

        گفتند… گفته شده … میگند … اما شما خودت باور میکنی؟ باور میکنی که همیلتون با موتور قدیمی بوده؟ یعنی ما هم قراره باور کنیم؟؟؟

  17. Erfan

    17

    1

    شاهد کامنت های احساسی و پر از توهین هستیم🙄

  18. محمد امین

    6

    0

    داداش شما احيانا به جای f1 چیز دیگه این ندیدی…
    ماشین بوتاس کاملا یه ستاپ متفاوت با ماشین لویس داشت ، اصلا نمیشه مقايسه کرد … و همچنین موتور لویس دست بالاتر رو داره و حداقل ۱۵ اسب ادونتج داره نسبت به بوتاس ، نباید توقع پول پوزیشن رو داشت ، اگر اشتباه‌ نکنم بوتاس توی دور آخرش هم درگیر مسئله پنچر شدن گسلی شد ، البته دقیق نمیدونم ولی فکر کنم نتونست تایمش رو اونطکر که می‌خواست بکنه

  19. ali

    7

    3

    ham is great
    val good

  20. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    22

    10

    engineer
    وقتی مکس اختلاف ۷دهمی با لوییس داشت میشد دور فضایی مکس ولی الان سرعت مرسدس؟؟؟؟ دور اخر لوییس بینظیر بود اما مکس اگه دورشو کامل میکرد فاصله یه مقداری کمتر میشد همه میدونیم فاصله مرسدس الان با ردبول ۵ دهم نیست در حد دو دهم هست که اونم بخاطر موتور جدید مرسدس هست که پنالتیشو پاس کردن .
    شانس فوق العاده مکس بابت کنسل شدن دور اخر که نخواد فردا از رده سوم پشت بوتاس استارت بزنه .

    • Mahdi.drs

      5

      8

      فک نکنم بوتاس میتونست بالای مکس تموم کنه احتمالا بازم مثه دور اولشون توی q3 سوم میشد

  21. Yousef

    8

    23

    تا ابوظبی صبر کن.عدالت اونجا خودشو نمایان خواهد کرد،اتفاقی که تو سیلوراستون افتاد رو همه فراموش میکنن ولی کارما یادش نمیره

    • Formula 44

      24

      5

      به کارما بگین مونزا و برزیل هم یادش نره

    • محمد جواد سلیمانی

      8

      7

      engineer
      من وارا ندیدم کسی که ( آدم کارشناس بدون رنگ و تبعیذ ) باشه بگه لوییس مقصره😐

    • Formula 44

      7

      5

      engineer
      دوست عزیز این رقابت دو تیم برتر و دو راننده برتره … استعداد و توانایی تلاش استراتژی و … تفاوت ایجاد میکنه نه کارما و خدا !

    • Amirali

      8

      2

      سیلوراستون رو من قبول دارم مقصر لوییس بود ولی تو قبول کردی مقصر برزیل و ایتالیا مکس بود؟

    • Amirali

      4

      5

      مهندس جان
      همیلتون هم وقتی سیلوراستون زد به مکس نمیدونست بعدش چی میشه احتمالا فقط میخواست بهش بگه دیگه کوتاه نمیام و احتمالا فکر میکرد خودشم اوت میشه
      یعنی ضرری که مکس خورد عمدی نبود
      ولی مونزا مکس خودش میدونست قطعا جفتشون اوت میشن و برزیل هم احتمالا به همین قصد اونطوری رانندگی کرد

      ضمنا فرمولا 44
      خداوند متعال همون کسیه که هرکاری بخواد میکنه،اگر بهترین هارو به تلاشگر ترین ها میده برای اینه که خودش گفته لیس للانسان الا ما سعی
      زشته فکر کنیم دست خدا بستست،این دنیا محل اصلی مزد گرفتن ما نیست بعید هم نیست هر اتفاقی بیفته،خود من که بارها دیدم راننده ای تقاص رانندگی وحشیانش رو گرفته،خود مکس بعد از اتفاق پیچ چهار مونزا ندیدی پیت استاپش چی شد؟

    • mrz_ir

      4

      1

      میشه این بحث مسخره رو شروع نکنید
      الان کلا سه تا مسابقه مونده و فصل به حساس ترین جای خودش رسیده
      به ما ها هم کسی بابت طرفداری پولی نمیده
      پس بزارید لذتمونو از رقابت ببریم و یه بحث بی پایان رو شروع نکنید

  22. ?Farshadam?

    8

    17

    جالبه بوتاس سوم شد و پرز حتی به کیو ۳ هم نرسید. امیدوارم فردا همیلتون دی ان اف شه و مکس با یه برد شیرین اختلافو زیاد کنه 🙏🏻

    • سامان

      9

      9

      انشالا خدا از دهنت بشنوه که مکس dnf بشه و لوئیس با یه برد دیگه به قهرمانی نزدیک بشه😉

      • ?Farshadam?

        7

        16

        والا اگه از دهن من بشنوه که گفتم همیلتون دی ان اف شه، شما حتی از روی متن هم نمی‌تونید بخونید؟ 🙂 البته از همیلتون فنا این چیزا بعید نیست

      • سامان

        6

        6

        فرشاد جون,خواستم بگم چیزی که تو ذهنته و چیزی که میخای بگی خیلی فرق داره!!😉😉

      • Amirali

        10

        8

        یعنی جه از همیلتون فنا این چیزا بعید نیست؟
        یک مشت اراذل و اوباش ریختید توی سایت و مدام دارید توهین میکنید
        فکر کردید کی هستید؟با میانگین سنی زیر 15 و تحصیلات زیر سیکل هر چرندیاتی خواستید سر هم کردید و حالا ما شدیم بی سواد و نفهم؟
        بابا چه صبری داره مدیر سایت که چنین افراد بی ارزشی رو بن نمیکنه

  23. Monster

    16

    5

    چرا واقعا دست اورد های لویس رو فقط به ماشین ریط میدین لویس واقعا در مدریت خارج پیست عالیه داخل پیست عالیه توسعه ماشین عالییه ارتباط با تیم عالیه حتی تو انتخاب ماشین هم عالیه لویس ریسک کرد اومد مرسدس با تلاش خودش و همکاری با تیم به این دست اورد ها رسیده ردبول بهترین طراح و مهندس هارو داره ادرین برای همه ثابت شده چرا واقعا یک طرفه میبینید چرا از این ورزش از تکنولوژی از هماهنگی لذت ببرین جای این همه گفتن کلمه موشک مرسدس موشک فلان بابا بیخیال این حرفا حالشو ببرین

  24. Siamak

    14

    1

    کلا این آخر هفته چه توی تمرینات و چه کوآلیفاینگ شارل ریپ میزد ! نمیدونم چش بود ؟ آخرشم که به Q3 نرسید .

    • Hami

      7

      1

      درود . آقا سیامک اینطور که من دیدم بدجور با ماشین درگیر بود و اصلا ماشین آن ستاپ که باید داشته باشه را نداشت

      • Siamak

        8

        2

        سلام HAMI جان .
        امیدوارم همینطور که میفرمائید باشه ، میمیک صورتش بیشتر مشکل روحی رو تداعی میکرد ، عصبی نشون میداد ! اینشاالله که برداشت و تلقی من اشتباه باشه .

      • محمد امین

        4

        1

        اقا سیامک مثل اینکه شاسی اش شکسته بوده

    • Hamoon

      6

      1

      اقا سیامک امید کسب امتیاز کارلوس ک باید جلو لندو تموم کنه

      • SUPER FAST 16

        4

        1

        هامون جان،بنظرم در خوشبینانه ترین حالت تا p6 برا شارل در دسترسه اگه کامبک گونه استارت بزنه و با مدیومش بتونه یه استینت اول خوب و طولانی داشته باشه،
        نظر من اینه اور کات اینجا بهتر جواب بده،اگرم دوستان بهتر اطلاع دارن منو اصلاح کنن

      • Hamoon

        3

        0

        سوپر فست عزیز
        اره شاید تا پی6 بتونه ولی فک کنم سبقت گیری سخت باشه اینجا…همین ک از مکلارن بیشتر امتیاز بگیرن عالیه

    • Amirali

      5

      3

      سلام به سیامک خان عزیز
      ظاهرا شاسی شارل جوان شما شکسته بوده تا جایی که از کامنت های دوستان فهمیدم

      • Siamak

        4

        2

        با سلام به یکایک سرورانم .
        از HAMI عزیز ، محمدامین گرامی و Amirali گل تشکر میکنم که نظر اشتباه بنده حقیر در مورد عملکرد ضعیف امروز شارل رو تصحیح کردند . سپاس عزیزان .

        ****************************
        Hamoon عزیز ، باسلام .
        امیدوارم فردا از اون روزهائی باشه که لکلرک با عملکرد انفجاری ، انتحاری !! و با سبقتهای سریالی خودش مارو با وارد شدن درمحدوده امتیازی و مخصوصا سبقت از نوریس سورپرایز کنه ، تا هم حاشیه امن اختلاف امتیازی با مکلارن برامون بیشتر بشه و هم بتونه با کسب بیشتر از 3 امتیاز از لندو ارتقاع جایگاه خودشو در جدول رانندگان و جلو افتادن از نوریس به هواداران فراری و خودش کادو بده .
        با کاراکتر قوی و اعتماد به نفس بالائیکه که از شارل سراغ دارم ، چنین انتظاری دور از ذهن نیست و کاملا محتمله .

      • Hami

        8

        1

        درود بر سیامک خان گل و گلاب آقا منرا شرمنده نفرمایید . من فقط نظرم را با شما به اشتراک گذاشتم . من هم امیدوارم نه تنها شارل عملکرد خیره کننده داشته باشد بلکه در فصل آینده هم فراری را در حال رقابت برای قهرمانی ببینیم تا دوباره خاطرات روزهای نوجوانی و ابتدای جوانی زنده شود

      • Hamoon

        3

        2

        درود اقا سیامک عزیز
        تموم کردن جلو لندو ک شیرینی شو دوچندان میکنه
        منم امیدوارم البته اگه سبقت گیری سخت نباشه چارلز یکی از تهاجمی ترین راننده هاست و میتونه

      • ?Farshadam?

        3

        7

        شما خیلی آدم بی ادبی هستی واقعا، خوش حالم که با نظراتم باعث سوزش هرچه بیشتر آدمی مثل شما شدم، نه از سن من نه از تحصیلات من خبر دارید فقط هرچی به فکرتون میرسه رو میریزید اینجا. کدوم حرف من خلاف واقع بود که انقدر ناراحتی و توهین میکنی؟ برو به کارات فکر کن واقعا

  25. Erfan.5

    10

    16

    همیلتون با نبوغش تونست جایگاه اول رو داشته باشه و هیچ ربطی به موشک زیر پاش نداره .
    نخندید

    • سامان

      8

      15

      نسوز برادر,باید هم موشک زیر پای پادشاه باشه,مکس چهار پنج مسابقه با موتور بنجل آسیایی اول تموم کرد فک کردید مرسدس کبیر رو میتونید شکست بدید؟؟چرا کسی نمیدونه چرا مرسدس موشک شده؟چون تکنولوژی نابِ😂😂

      • ?Farshadam?

        9

        17

        دقیقا، اختلافشون تو موتورشونه وگرنه ماشین مرسدس اگه زیر پای مکس باشه راحت ۴_۵دهمی از همیلتون سریعتر 🙂

      • Erfan.5

        11

        17

        موتور بنجل آسیایی تو مکزیک شما رو خورده بود ۴۴ صداش در نمیومد
        فرق ما اینه برتری ردبول رو تو پیست های خوب خودش قبول داریم ولی شما میگید دلیل برتری لات کوچه های خلوت فقط نبوغش هست .

      • سامان

        11

        4

        عرفان؟؟پس تو مکزیک هوندا قوی بود ,نه؟چه اعتراف شیرینی😂😂اینو همه میگفتن غیر از شماها که اونم دیگه نتونستید نگه دارید و گفتید

      • Erfan.5

        9

        9

        وقتی شما از تعیین خط ذوق مرگ بودید گفتم مسابقه فرداست و مکس برنده هست و ۷۰۰ تا هم دیس خوردم میتونی بری ببینی پسر جان 😂😂

      • سامان

        9

        2

        عرفان جون,دمت گرم که پیشبینیت درست در اومد,به هر حال ما هم انسانیم و جایزالخطاییم,گربه هم نداریم روزنامه فردا رو بیاره واسمون!!حالا فردا رو هم پیشبینی کن ببینیم,من میگم لوئیس اول میشه

      • Amirali

        11

        6

        این آدم همینقدر نمیفهمه که اختلاف وستپن و پرز هم دوری پنج دهم نیست بعد میاد به ما توهین میکنه
        بابا باریک الله

      • بهزاد زمانی

        5

        2

        جناب سامان اون موتور بنجل آسیایی تو برمه ساخته نمیشه از. موتور هوندا را بنجل دوستن ظرفیت‌های بالا و خدادادی میخواد

    • سامان

      8

      9

      ردبول هنوزم نوشابه سازه,فقط چون شاسیش زیرِ هونداست با تقلب و کمک فیا گاها اول میشه ,ولی توتو یه بیلاخ خوشگل نشونش داد و گفت برو نوشابتو بفروش😂😂

    • Sebmm

      1

      6

      Enginer
      هرکسی شخصیتی داره مگه؟

  26. Formula 44

    19

    7

    این فصل وستپن ۶۲۰ دور لیدر بوده و همیلتون حدود ۱۷۰ دور
    وستپن که اسب بخار اضافه نمیکنه ماشبنش بهترین بوده
    تفاوت رانندگی نهایت ۱۰۰ دوره نه ۴۰۰ دور

    • Mahdi.drs

      2

      8

      نتیجه میگیرم با توجه به اینکه مکس ۴ برابر بیشتر لیدر بوده یا ماشینش ۴ برابر سریع تره یا راننده ۴ برابر سریع تریه خخ

    • Formula 44

      7

      6

      با افزایش تعداد مسابقات چنین آمار هایی به واقعیت نزدیک میشه
      صحبتت شما در شرایطی صدق میکنه که مثلا ۴ ۵ مسابقه از فصل طی شده باشه نه ۱۹ مسابقه
      برعکس مثال هایی که زدی وجود داره
      فرانسه آمریکا …

    • Amirali

      5

      2

      واقعا ربطی به تعداد دور لیدری نداره خیلی مقایسه بدی بود تقریبا تمام فاکتور هارو در نظر نگرفتی
      بعضی اوقات بیشتر دورها لیدر بوده ولی نبرده

  27. ali.es

    13

    2

    پرز هم که واقعا جزو 8 راننده برتر فصل قطعا نبوده اون از مکزیک که با اون ردبول پست لوئیس موند این هم از تعیین خط هاش که قهرمانی تیمی رو عملا پروند.انصافا بوتاس که هی ازش ایراد میگیرن لوئیس فن ها حداقل بیست درصد موثر تر از پرز بوده برای همتیمی اش و به خصوص تیمش.

    • جواد

      1

      3

      برادر. نظرت کاملا قبوله. ولی چرا در جدول امتیازات چهارمه؟ اگه ماشینش خوبه، پس چرا پارسال هم چهارم شد؟

  28. سامان

    7

    9

    هفته پیش گفتم خاورمیانه از آن ماست,چقدر اومدن دیسلایک کردن,جواب گرفتنشون مبارک😂😂

    • Mahdi.drs

      9

      1

      خب پیش بینی اساتید هم گفتن سه تا مسابقه اخر به نفع مرسدس هست … تعجبی نداره

  29. pooriya

    7

    4

    به امید 1-2 مرسدس

  30. ali.es

    6

    2

    دوستان یک سوال علت برتری مرسدس در چند مسابقه اخیر بدون آپدیت چیه؟
    اگر موتور نو هست چند مسابقه می تونه در این حد برتری بده؟

    • Amir

      7

      1

      چه موشکی بسته مرسدس کافیه فردا بوتاس دوم شه مکسم تو مصاحبه خیلی نا امید صحبت کرد ردبول باید یه فکری بکنه اگه تعویض موتور جواب میدت عوض کنن چون با این سرعت لوییس و کهنه شدن موتور مکس مسابقه عربستان این فاصله بیشترم میشه تو کوالی احتمالا لکلرک اصلا خوب نبود با ماشین کلا مشکل داشت ولی پیس ماشین نسبت به بقیه تیما خوبه و در اخر نوریس احتمالا پنالتی بگیره بخاطر کم نکردن سرعت تو زملن پرچم زرد به امید مسابقه جذاب

    • Formula 44

      5

      11

      برزیل و قطر که همیلتون موتور جدید داشته فاکتور بگیریم …
      تو مکزیک که حتی پرز فاجعه نزدیک بود از همیلتون رد بشه
      تو آمریکا هم اگه استارت همیلتون فوق العاده نبود وستپن مثل مکزیک با ۲۰ ۳۰ ثانیه اختلاف برنده میشد

      • جواد

        1

        5

        همین فاجعه ترکیه چجوری جلوی هفت دوره قهرمان جهان رو گرفته یود

    • Hossein 123

      11

      0

      موتور لوییس قراره چهار تا ریس استفاده بشه فکر می کنم حتی با مود بالا اینقدر دووم بیاره

      یک قیاس داشته باشیم، به طور میانگین یک‌ پاوریونیت قراره ۲۴ تقسیم بر ۳ یعنی هشت تا مسابقه استفاده بشه
      این مود بالا هر چقدر فشار بیاره، احتمالا موتور از پس ۴ مسابقه بر بیاد

  31. Amirali

    17

    6

    مهندس جان
    اگر این سه مسابقه مرسدس برتر نباشه میشه فصل نا عادلانه با برتری خودرویی
    تا الان ردبول برتر بوده همیلتون خودش رو به ضرب و زور دوم کرده حالا مرسدس برتره ببینیم مکس چه میکنه،فقط خواهشا لذت این فصل رو به کاممون تلخ نکنید با گفتن موشک و ماشین برتر و…
    حتی گسلی از آکادمی ردبول هم سر برزیل گفت همیلتون نشون داد چرا 7 بار قهرمان شده ولی بعضی از شما حتی یک تبریک به ما نگفتید.

    • Amirali

      3

      4

      اگر مکس تو مکزیک یا اتریش پنالتی موتوری میگرفت بازم همین میشد

  32. Hami

    1

    0

    دوست عزیز به هیچ عنوان تقصیر والتری نیست اگر گسلس پنچر نمیشد و رد فلگ نمیدادند به احتمال زیاد دور سریع بوتاس با لوییس اینهمه تایم اختلاف نداشت

  33. Formula 44

    14

    12

    هونر خطاب به وستپن : هنوز مایکل مسی داریم

    • جواد

      2

      5

      هونر=هونر
      وستپن=فرشتاپن یا حداقل ورستپن

  34. KamranMehdizade

    10

    2

    عجب کوالی دلچسبی تبریک به لوئیس کاشکی زودتر از اینا مرسدس سریع ترین ماشین دست همیلتون میداد تیم بتونن سریعترین خودرو رو بزارن زیر پات هم عالیه انشالله فردا یه مسابقه مهیج رو ببینیم

    • Mahdi.drs

      7

      3

      کوالی قشنگی بود تبریک به مرسدس ولوییس … بخایم واقع بین باشیم احتمالا لوییس بدون موتور جدید بازم پول میزد … دورش تمیز بود

  35. Aref

    13

    7

    لوییس عالی بود چرا؟
    باور نکردنی بعد از 7 بار قهرمان شدن و این همه افتخارات هنوز تشنه برنده شدن … هنوز دلش برای اول شدن تنگ میشه … مثل این که اولین بارش برنده شده واقعا این روحیه همیلتون قابل تقدیر است.
    به اشخاص ورشتپن فن توصیه می کنم سالم طرفداری کنید چرا همش تیکه میندازین … واقعا چرا … لوییس و مرسدس با هم معنا پیدا می کنن به تنهایی نه مرسدس الان این مرسدس بود و نه همیلتون این همیلتون … همیشه همه چیزه ماشین نبینید یا از اون طرف فقط راننده؟؟؟!!!

    • Monster

      7

      4

      افرین دادا حرف دلمون رو زدی

  36. Amir.Redbull99

    10

    6

    قهرمانی سازندگان که احتمالا پرید.
    مشکل ردبول چی بود اینقدر کند بود؟ پرز با سافت به کیو3 نرسه!!!!! از اونطرف لکلرک هم همین اتفاق براش افتاد. یجورایی میشه گفت مغلوب ساینز شده این فصل. ساینز اولین فصلش با فراریه ماشین هم طبق لکلرک توسعه میدن. احتمالش زیاده فصل بعد ساینز نسبت به لکلرک خیلی ضعیف تر باشه.
    فقط امیدوارم مکس دوم بشه فردا تا رقابت همچنان باقی بمونه چون با این وضعیت به عربستان هم امیدی ندارم .واقعا حیف باکو و سیلورستون و مجارستان که تا الان قهرمانی قطعی شده بود.

    • محمد امین

      7

      1

      لکلرک ستاپ مناسب و مورد نظرش رو نداشت در این مسابقه
      و اينکه لکلرک حدود ۱۰ امتياز جلوی ساینز هست و دوتا ریس رو dnf شده ، درصورتی که ساینز در اون دوتا ریس سکو گرفته ، بارز تر از موناکو مثال نمیشه زد .. و توی ریس هایی مثل روسیه و اتریش بدشانسی های زیادی آورده که کلی امتياز ازش گرفته ، وگر نه الآن لکلرک حدود ۴۰ تا ۵۰ امتياز جلو بود ، و این خیلی اختلاف بزرگی هست ، چون به قول یکی از دوستان مثلا وقتی مکس اول میشه و پرز سوم ، حدود ده امتياز اختلاف بینشون باز میشه ، ولی لکلرک خودش رو بکشه و پنجم بشه، و ساینز مثلا توی تاپ ده باشه ، فقط کمتر از ۵ امتياز اختلاف دارن
      و باید بگم که ساینز هم جزو رانندگان برتر گرید هست ، و سبکش با بقیه کاملآ فرق داره ، توی ۱۲ ریس پیش امتياز گرفته که رکورد این فصل هست و همیشه از کارش مطمن بوده و همين موضوع هست که باعث میشه درکنار سرعت خوبش بتونه یه رقابت‌ داشته‌ باشه با لکلرک ، درصورتي که سرعت خالص لکلرک خیلی بیشتر هست ولی تهاجمی بودنش و بدشانسی هاش باعث شده که نتونه به اون امتياز هایی که میخواد برسه

    • Ali

      4

      3

      واقعا…آخ باکو باکو… تا سه چهار روز ناراحت بودم… مفت مفت ۲۵ تا پرید… سیلور استون هم که بجای بیشتر شدن هفت امتیازی منفی ۲۵ تا خوردیم

  37. Ferrari_leclerc

    13

    5

    در مورد کوالی که نتیجه مشخص بود از قبل
    بعد از ریس برزیل پیش بینی کردم سه تا ریس بعدی لوییس برندس.هم بخاطر ماشین عالی که داره و هم رانندگی لوییس که حقشه قهرمانی چون از همه گرید کم نقص تر می رونه.
    لوییس سه تا ریس بعد رو از رده دهمم شروع کنه انقد توانایی داره سه تاشو اول بشه

    • Erfan.5

      2

      12

      خب ماشین آلپینِ آلونسو ۵ اُم هست ، ۱۰ اُم پیشکش بدید دستش بیاد اول بشه

      • Mahdi.drs

        9

        1

        نگو داداش گلم این الونسو که میگی کسی هست که تونست شوماخر رو متوقف کنه وگرنه شوماخر الان ۹ قهرمانی جهان داشت… وندان که ۲۰۱۸ هم تیمیش بود آنقدر قوی بود داخل رده های جونیور قبل فرمول یک که همه کلی بهش امید داشتن الونسو باهاش کف سالن تمیز میکرد… این اقای اکون که میبینی توی فرول ۴و۳ تنها کسی هست که بالای مکس تموم کرده فصل هاشو والان الونسو ازش امتیاز بیشتر داره و اکثرا اوت کوالفای میکنه اکون رو … رقابت مستقیمش با لوییس رو هم دیدیم برابر شدن … اگر هم میگین با الپین بیاد تا جایگاه اول بالا در حالی که فراری و مرسدس وردبول و مکلارن دور و برش پره یه جای کار میلنگه

      • Erfan.5

        7

        7

        داداش مگه نمیگه ۴۴ با توانایی میتونه بیاد اول بشه
        خب بیاد با استون و آلپین اول بشه دیگه نبوغش زیاده داره چکه میکنه

  38. mrz_ir

    0

    0

    بوتاس هیزم تر بهت فروخته که هر مسابقه و تعیین خط میای بهش فحش میدی ؟؟
    الان مکس با لوییس در رقابته و والتری با پرز
    تایم های بوتاس و پرز رو مقایسه کن
    الان بوتاس به مراتب بهتر از پرز بوده
    بوتاس از 2017 تا الان مسابقه ای نبوده که به کیو 3 نرسه
    بعد هم با رده سوم تعیین خط چه مشکلی داره؟
    به نظرم دو ماشین یه تیم پشت سر هم باشن بهتر از اینه که کنار هم باشن

  39. iman

    11

    7

    هر چی به پایان فصل نزدیک میشیم بیشتر به مظلومیت همیلتون و مرسدس پی می‌بریم که با این ماشین کند دارن با هیولای ردبول رقابت میکنند.پرز هم باید بره لای جرز با این کوالی فایینگ امروزش.واقعا ردبول بعد از ریکاردو راننده قابلی دیگه پیدا نکرد.دلیل کند بودن شارل رو هم من متوجه نشدم امروز چون تمرینها رو ندیدم.اگر کسی می دونه لطفاً توضیح بده

    • محمد امین

      5

      2

      ستاپ ساینز یه ستاپ دانفورس بالا بود ، و ست ام لکلرک طبق خواسته‌ ی خودش یه ستاپ دانفکرس پایین تر بود ، و به طور کلی این ستاپ نتونست اون نتیجه ی مورد نظر رو به لکلرک بده ، و مورد دوم هم موتور لکلرک هست که درواقع فرسوده شده یه مقداری و توی کفی ها و پیچ های سرعت بالا نسبت به ساینز زمان قابل توجهی رو از دست می‌داد

      • SUPER FAST 16

        6

        1

        محمد امین جان،
        آسیب شاستی داشته به گفته تیم،
        اختلاف نزدیک به یک ثانیه ایی نمیتونه فقط از اختلاف ستاپ و روز خوب و بد باشه،امیدوارم کارلوس بتونه فردا رده های خوبی بگیره چون ماشین ریس پیس خوبی داره نسبت به جلوی یاش. به خود شارل هم فردا خیلی امی دارم

  40. Mmd9024

    8

    3

    قطعا سوپرایز تعیین خط و بهترین راننده از نظر من آلونسو بود و ساینز که لکلرک توی کووالیفای شکست برای چندمین بار متوالی اونم با تایر کندتر و موشک همیلتون که کسی توان رقابت باهاشو نداره، چی ساخته مرسدس

    • Seb. 5

      6

      2

      خوشم میاد فقط تو فاز کل کل با همدیگه این و اصلا دلیل پنجم شدن آلونسو رو نفهمیدین.کسی فهمید؟ نه . آلونسو با رانندگی خوبش پنجم نشد .فقط با استفاده از خلأ پشت همیلتون اون تایمو زد .از بس چرت و پرت میگین دوست ندارم کامنت بزارم.ولی اینو لازم بود بگم که فکر نکنین سب از آلونسو کمتره.شب خوش

  41. ALO

    5

    2

    p5🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞🔞

  42. H$M

    15

    8

    واقعا دمت گرم پسر خوب نشون دادی اگه نصف دنیا هم مقابلت وایستن بتونی چطور از پسشون بر بیای، همه ما خوب میدونن امسال چه سخت گیری علیه مرسدس شد! و این آخرا هم همه چی داره برای همه شفاف میشه که تمام عوامل دست به دست هم دادن که مرسدس رو بیارن پایین!! الان اگه هلندیه سریع تر بود میگفتین استعداد ولی همیلتون سریع تر باشه میگید بخاطر ماشین؟!!! بیخیال !

  43. AMIN

    11

    2

    همر تایم. پرواز لوئیس در لوسیل قطر. تبریک به طرفداران لوئیس.

  44. mahdi arabi

    9

    7

    یعنی بد شانس تر از سب نداریم
    قشنگ تا رده هشتم هم میتونست بیاد بالا ولی خب بدترین موقع پرچم زرد دادن

    فردا از دهم شروع میکنه اونم با سافت در حالی که ماشین های سریع ردبول و مکلارن و فراری با مدیوم استارت میزنن
    تقریبا غیر ممکنه فردا سب امتیاز بگیره ( خوشبختانه این قانون مسخره تایرای Q2 رو برا سال دیگه میخوان بردارن )

    راجب مرسدس و ردبول هم همون داستان همیشگی
    تا مرسدس احساس خطر میکنه برگ برنده خودشو رو میکنه
    از جدال قهرمانی تو 2017 و 2018 بگیرید تا همین رقابت امسال

    همون دور اولی که همیل زد و 0.2 از مکس سریع بود چندتا پیچ ها رو تو سکتور یک اصلا ایپکس نزد ولی بازم سریعتر بود

    مکس فقط میتونه رو هنر خودش این رقابتو به نفع خودش تموم کنه
    احتمال میدم حتی اگه مثل اسپانیا مکس از پیچ یک اول بیرون هم بیاد مرسدس با استراتژی مسابقه رو برا خودش در بیاره مخصوصا اینکه چکو دیگه نمیتونه مکس رو حمایت کنه و راحت فردا مرسدس یه پیت استاپ مجانی بره آخر ریس

    من جا مدیرای ردبول باشم موتور چکو رو عوض میکنم این مسابقه و مسابقه های بعدی با بالاترین مودهای ممکن موتور میام تو پیست که نزارم لوییس مسابقه رو ببره ( امیدوارم همچین حرکتی بزنن )

    • mahdi arabi

      5

      5

      راستی یه پیش بینی برا مسابقه فردا
      فردا ناندو رو روی سکو خواهید دید
      فقط باید از گسلی تو استارت رد بشه و منتظر یه فیلیر از سه نفر اول باشه

      • mn.a

        5

        3

        منم همین فکرو میکنم. و از بوتاس شاید..
        سب هم با اون ماشین واقعا گل کاشت.
        موتور مرسدس خیلی جالبه. همیلتون تعویض میکنه 26 تا سبقت میگیره بوتاس تعویض میکنه از آخر میاد سوم تو مونزا. اما استرول و لندو با موتور نو نهایت شش رده کسب میکنن اونم به لطف لاک آپ دنی و اسپین بوتاس.
        شارل هم مدتیه با ماشین داره کلنجار میره. توی مکزیک هم همینطور بود. توی استینت دوم پیسش با سب برابر بود حتی گاهی کندتر.

      • mahdi arabi

        7

        3

        mn.a
        دقیقا سب عالی بود ولی بدشانس

        چارلز هم دو مسابقه قبلی فقط به خاطر اشتباهات ساینز تو استارت تونسته مسابقه رو بالاتر تموم کنه وگرنه تو تک دور کاملا ضعیف تر از ساینز بوده

      • mn.a

        1

        3

        آره درسته.
        گسلی و سنودا هم اجازه ندادن کلام هورنر منعقد شه بعد شروع کنن به دست گل آب دادن. هرچند که از بدشانسی خودشون بود، نه که اشتباهی کرده باشن.

    • mohammad

      5

      3

      در بین این همه دذعی نبوغ کسی از نبوغ سب نمیگه بااین ماشین ضعیف در بین 10 نفره

      • mahdi arabi

        1

        4

        ما عادت کردیم به اینکه هیچ موقع رو عملکرد سب مانور ندن

        دور Q2 سب عالی بود و فک کنم بالای ۰.۳ با هم تیمیش فاصله داشت و یک مکلارن ،یک فراری و یک ردبول رو اوت کوالیفای کرد

    • Amirali

      6

      2

      لوییس کلا برای بعضی پیچ ها ریسینگ لاین مخصوص خودش رو داره
      تو برزیل هم نمونش رو دیدیم
      ربطی به زدن ایپکس و اینا نداره گاهی اوقات از لایه های بیرونی تر میرونه

  45. Ferrari_leclerc

    18

    3

    کسایی که این طور فحاشی میکنن مشخصه طرفدار اون تیم که به یه رانندش توهین میکنند نیستن.فقط تربیت و شخصیتشون رو به نمایش میذارن.
    درخواست دارم از ادمین ها که فضای سایت رو که چند نفر بشدت خراب کردن،بهش رسیدگی کنن

  46. LH44

    11

    1

    فکر میکنم چند نکته هست که دوستان شاید در نظر نمیگیرنش.
    1.ردبول نتونست از بال عقبی که دلش میخواست استفاده کنه چون مشکل داشت. میتونستن از همون بال عقب استفاده کنن اما خطر dnf شدن شدید بالا بود.اونطور که من شنیدم مجبور شدن از بال با دون فورس بالا استفاده کنن. پس این ماشینی که در تعیین خط وجود داشت با اون چیزی که ردبول میخواسته فرق داشته.
    2. فکر کنم اختلاف ورستپن و لوئیس بیشتر از دو دهم نشد در q2 و q3 .البته به جز دور اخر که پنچری گسلی باعث شد بوتاس و ورستپن دور سریع نزنن.
    3.موتور همیلتون نو هست. نمیدونم روی چه مودیه و چقدر فشار میاره، نمیدونم چقدر قراره دووم بیاره اما مشخصه از نظر موتوری لوئیس هم از بوتاس بهتره و هم از ردبولا. البته در برزیل و حداقل تعیین خط قطر.
    4.بوتاس در تک دور ها یکی از بهترین های گریده. در مسابقه عملکرد بد تری داشته اما در تعیین خط ها واقعن عملکرد خیلی خوبی داشته(نمیگم در حد لوئیس و ورستپن و مثلن راسل عالی). نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنن طرف با وانت دستی میکشیده، بعد شده همتیمی لوئیس که به موشک!! ربطش میدن جایگاهشو.
    5.اونطور که براندل و کرافت میگفتن رده سومی جاییگاه بهتریه نسبت به رده دوم.چون ردیف دوم بشدت کثیف تره(پیست وسط صحراست و باد هم کم نیست). حتی از قول ورستپن هم گفتن که ترجیح میده سوم شروع کنه تا دوم.
    به امید یک مسابقه جذاب.ببینیم سبقت گیری ها و دفاع کردن ها بعد برزیل چطوری میشه.

    • mahdi arabi

      7

      1

      اون نقل قول از مکس برا مکزیک بود

      مکس امسال تو اسپانیا و برزیل و سیلوراستون هم نشون داده از سمت کثیف پیست هم میشه استارت زد و رده گرفت

      • LH44

        10

        1

        شاید من اشتباه شنیدم پس.
        یه اتفاق جالب دیگه اینه که میگن اصلن لوئیس از ICE جدیدش استفاده نمیکرده!!!

      • mahdi arabi

        4

        6

        LH44
        بله منم شنیدم

        ولی احساس میکنم یه بلوف از طرف مرسدسه

    • Mohsen.A

      3

      1

      دوست عزیز
      ممکنه توضیح بدید چرا رده سوم بهتره ؟من متوجه نشدم

  47. Ali

    12

    1

    تبریک به طرفداران همیلتون،
    کسانی که میگن موشک زیر پاشه، موشک بدون راننده ارزشی نداره، بوتاس هم با همین ماشین پشت مکسه،
    احتمالا همیلتون روی موتوریه که از ترکیه استفاده میکرد، چون توی مستقیمیا از بوتاس یکم کندتر بود، توتو ولفم گفته بود موتور بهتر برای دو مسابقه اخره، پس موتور برزیل رو توی دوتا مسابقه اخر استفاده میکنن،
    فردا شرایط استارت مکس خیلی جالبه، بوتاس توی همیلتون رو داره و به گفته خود بوتاس در مصاحبه چیزی هم برای از دست دادن نداره،
    پشت سر مکسم گسلی با توی مکس و لاستیک نرم تر استارت میزنه، زمانی که مکس در قسمت کثیف پیسته اونم پیستی که قبلش مسابقات فرمول 2 نداریم و اون قسمت پیست واقعا جای خوبی برای استارت نیست،
    اگر امروز هم انقدر ردبولا مشکل داشتن دلیلش این بود که کلا این ماشین ردبول سخت ستاپش به دست میاد چه برسه به پیستی که قبلا توش مسابقه ندادن و به خاطر بال عقب هیچ کدوم از ماشیناشون درست دیتا جمع نکردن، وگرنه فاصله اینقدر نبود

  48. Amir

    9

    3

    دوستان خبر اومده همیلتون از موتور جدیدش تو تعیین خط استفاده نکرده چقدر درسته به نظرتون ؟؟

    • Mahdi.drs

      7

      1

      چرا باید ایکارو بکنه ؟؟

      • Amir

        4

        6

        چون به موتور واسه مسابقه های اینده فشار نیارن و درستم بوده همیلتون از موتور چهارمش استفاده کرده

  49. Erfan.5

    4

    5

    ردبول باید یه فکری بکنه
    آپدیتی یا تعویض موتور
    با موشک کروز مرسدس لَپ میشن اینطور پیش بره

    • Mahdi.drs

      10

      2

      اصن بیخیال لوییس ومکس … میخام الونسو رو روی یکو ببینم …. مطمنا امسال لیاقت سکو رو داشته … حتی اکون هم برد داشت امسال

      • Candis

        5

        6

        داوش الونسو انقد سنگین هست ک رو این سکو ها نره . انقد سنگین ک پودیوم پودر میشه

  50. مهران آله

    17

    2

    این جریان “موشک” و مشتقاتش زیادی تکراری و لوث شده . 4 تا دوست با تجربه هم که میومدن وقت برای کامنتاشون میگذاشتن و استفاده میکردیم دیگه نمیان …

    بلانسبت ، محتوای “غالب” کامنتا یجورائی دلسرد کننده اس ! ماشاالله همه حرف برای گفت دارن کاش یه کم کل کل و تعصب کمرنگ تر بشه و منطق و استدلال پررنگ تر !

    مقایسه بکنید طی یکسال اخیر ، ریس به ریس دریغ از ریس قبلی …

    • محمد

      12

      1

      در ضمن با وجود این همه مهندس نمیدانم چرا ما فرمول وان نداریم..؟؟؟؟
      ماشاله همه کارشناس انجین و خدای رانندگی..!!!
      فقط

      • mmd CL16

        4

        0

        بله به امید خدا ایران خودرو و سایپا ی ماشینی میزنن ما میریم فرمول یک مطمئنا در سال دوم حضورمون هم قهرمان میشیم شایدم همون سال اول😂

  51. حامد

    8

    1

    تبریک اصلی بمونه برای فردا ولی ۳ تا خبر. مکس و بوتاس تو دور آخر به نظر به پرچم زرد بی توجهی کردن وسرعتشونو کم نکردن اگه درست باشه هر دو پنالتی میگیرن.
    همیلتون از موتور قدیمیش تو این تعیین خط استفاده کرده بنابراین موتور نویی که داشتیم هم چنان پر قدرت برای مسابقه های بعدی باقی می مونه.
    بعد مسابقه قراره بال عقب مرسدس از لحاظ انعطاف دوباره تست بشه که باید ببینیم نتیجه چی میشه.

    • Mahdi.drs

      3

      1

      هورنر میگف باله به سرعت۲۵۰ به بالا منعطف میشه

  52. محمد

    1

    13

    دوستان عزیز اسم راننده تیم ردبول
    ((فرشتاپن))هست
    لطفا از تلفظ ناصحیح انگلیسی آن یعنی((وستپن)) استفاده نکنید.
    زیرا همانطور که میدونید ایشون داچ هستندو تلفظ صحیح نام شون در زبان هلندی ((فرشتاپن))میشه.

    • سامان

      7

      5

      دیگه اینو بیخیال شو😂😂😂چرا به تلفظ mercedes ایراد نگرفتی؟برو ببین بهش چی میگن و ما چی میگیم😂😂این دیگه چه ادعای دونستنی بودمحمد 😂

    • Hami

      10

      0

      در اینکه v در زبان هلندی ف تلفظ میشود شکی نیست . ولی یک اصطلاحی هم به نام غلط مصطلح هم وجود دارد . وقتی یک تعداد زیادی همان اشتباه را انجام میدهند میشود غلط مصطلح

  53. محمد

    4

    6

    در ضمن با وجود این همه مهندس نمیدانم چرا ما فرمول وان نداریم..؟؟؟؟
    ماشاله همه کارشناس انجین و خدای رانندگی..!!!
    فقط

  54. سامان

    7

    4

    خب,,کُری ها رو خوندیم,میریم واسه مسابقه فردا,امیدوارم حق به حق دار برسه و واسه کسی هم اتفاق بدی نیفته

  55. Arash

    7

    3

    😆 😆 😆 تو 7 سال قهرمانی همیلتون کجا بود پرز؟

  56. mahyar

    3

    3

    جذاب شد .
    من فکر نمیکنم اختلاف اینجا بیشتر از 3 دهم ثانیه بین مکس و لویس باشه .
    درواقع دور آخر مکس یک رفع کوتی بود تا دومی رو نگه داره برای اسلیپ استریم فردا یا این که حداقل توی استراتژی (امسال نشون دادن واقعا” توی استراتژی دست برتر رو دارن نسبت به گاراژ نامنظم مرسدس) بخوان کاری کنن ولی هر کاری میکنن باید زودتر از مرسدس ها برن پیت وگرنه اون موتور مرسدس رو بوتاس تست کرده و برای چهار ریس جواب داده و لویس رو نمیشه توی مستقیمی به این راحتیا گرفت .
    (برای مسابقه آخر پنالتی موتور دیگه فکر کنم همه برن سمتش چهارتا موتور مکس لویس بوتاس و چکو حداقل نیاز داره که تعویض بشن و برگ آخرشون رو رو کنن )

    • Amirali

      4

      5

      خخخخخخخخخخ دمت گرم رفع کتی واقعا خلاقانه و بامزه بود

      • mahyar

        1

        7

        راستش رو بخوای من بعید میدونم مکس اونقدر فشار آورده باشه .
        ی تلمتری از مسابقه برزیل هست . روز کوالی مکس تا پیچ آخر فقط دو دهم کندتر بوده و تا خط پایان یحو حدود 2 دهم دیگه از دست میده . اگه لویس موتور عوض نمیکرد نه تنها برد . بلکه میتونست یک 1-2 برای ردبول باشه .

  57. HADI

    3

    6

    نتیجه فردا:
    1. لویس
    2. مکس.
    3 بوتاس

    • Mahdi.drs

      3

      5

      امیدوارم الونسو بیاد یه جایی رو سکو

      • Mahdi.drs

        1

        3

        الونسو مثه اینکه خیلیا ازش خوششون نمیاد خخ

  58. Parsa911

    9

    0

    یه سوال مکس که میگه سرعتمون کم بود در حدی که پرز نتونست بیاد کیو ۳ ولی گسلی ۴ام شده با ماشین ضعیف تر یا گسلی واقعا خیلی بهتر از پرز یا فقط ماشین پرز مشکل داشته چون مکس بوتاس گرفته و من حس میکنم گسلی خیلی بهتر از پرز داره عمل میکنه شاید وسط فصل بعد جا به جا بشن

    • Amin-sdg

      3

      4

      چیزی که من از صحبت ها شون فهمیدم مثل اینکه کلا ستاپ پرز فرق داشته و این اختلاف عملکرد برای همونه. حالا نمیدونم چ قدر درسته.
      ولی نمیدونم لکلرک و دنی ریک هم همین بوده داستان شون یا نه.

    • mahyar

      5

      5

      اگه مکس فردا اول بشه جای هیچ تعجبی نداره .
      در این که پرز نتونست بیاد کیو سه برای این بود که توی مقعیت بدی فرستادنش بیرون .
      فردا به نظرم ی مسابقه جذاب رو خواهیم داشت .

      • Parsa911

        4

        2

        من نتونستم نگاه کنم نمیدونستم پرز تو بد موقعیتی فرستادن ولی بازم به نظرم باید بهتر عمل میکرد ولی به نظر منم فردا جذاب میشه سرعت مسابقه ای همی مکس اختلاف کمی داشت تو تمرینا

    • Hamilton44

      7

      2

      ماشین ردبول موتور ضعیف دارن یعنی از خیلی مسابقه ی قبل عوض کردن و خب موتور ضعیف دارن الان. به امید قهرمانی همیلتون

      • mmd CL16

        3

        1

        کاملا غلطه به امید قهرمانی نیکیتا مزپین
        گفتم یخورده مثل خودش حرف بزنم😂

      • Erfan

        0

        1

        mmd cl16
        عالی بود. دمت گرم😂😂

    • Morteza_1

      0

      0

      یکم راجب ستاپ ماشین و اینکه روی شتاب بیشتر یا ماکسیمم سرعت بیشتر ماشین رو تنظیم کنن مطالعه کن ردبول تعیین خط رو فدای مسابقه کرد یکجورایی

  59. David Kame

    6

    4

    لوییس
    مکس
    فرناندو آلونسو

    • Seb. 5

      4

      6

      فازت چیه مشتی!؟ ساقیتو عوض کن وگرنه کار دستت میده

      • Mahdi.drs

        2

        3

        اگه فردا نتیجه این شد چی؟؟

      • Parsa911

        1

        0

        اقا فازش درست بود

    • mmd CL16

      3

      4

      کم بزن ولی همیشه بزن

    • Morteza_1

      1

      0

      DavidKame

      نوستراداموس

    • Parsa911

      0

      0

      چقدر دقیق پیش بینی کردی

  60. جواد

    4

    3

    وقتی مسابقه فردا رو دیدیم. نظرتون درباره رانندگی چند تا از راننده ها تغییر می‌کنه. کامنت هاتون هم‌ همینطور

  61. Alonso14

    5

    3

    میگن ممکنه ورشتاپن و بوتاس و نوریس به خاطر عدم توجه به پرچم زرد پنالتی بگیرن 3 یا 5 رده

    • Parsa911

      3

      3

      مگه نباید فقط تایمی که زدن حذف بشه؟

      • mojtaba

        5

        5

        بوتاس گفته درباره اینکه در طول شب چه اتفاقی برای ماشین افتاده سردرگمم
        جمله ی عجیبیه

  62. Arash.sz

    1

    0

    دوستان محترم اول تبریک میگم به شوالیه سیاه خودمون که واقعا این فرد ب همون اندازه و زمانی شوماخر عجوبه این مسابقه ها بود الان دوران رویایی یه نفر شروع شده که استعداد ذاتیش رو حتی هورنر رییس تیم ردبول تو مصاحبه اخیرش اشاره کرده. بگذریمم

    ردبول هایی عزیز ی خبر بهتون میگم تا کف و خون قاطی بشه
    شوالیه سیاه از قطعه ICE که در برزیل استفاده کرده بود همون قسمت احتراق درون سوز استفاده نکرده

    گفتم بنویسم ب یادگار تا هرکی خوند بفهمه استعداد ذاتی اینجور خودشو نشون میده اره عزیزای من

    💜44

  63. Arash.sz

    12

    3

    زیبایی این برد جایی هست ک خبر دار میشی لوییس همیلتون عزیز دلمون از موتور برزیل استفاده نکرده. یاخدااا این عالی بود…….

  64. Arash.sz

    12

    5

    ردبول های عزیز این خبر که لوییس از قطعه ice واسه بار دوم استفاده نکرده حال خوبی داره😂😂😂💜

  65. SADRA

    4

    8

    مرسدس باید خیلی مراقب پرز باشه، چون احتمال داره ردبول با پرز انتحاری بزنه به همیلتون و dnf بشه

    • Erfan.5

      5

      6

      با آر پی چی و پهباد RQ هم میشه زد اللته

  66. Erfan.5

    5

    5

    با آر پی چی و پهباد RQ هم میشه زد البته

  67. Mehriar Salehi

    27

    4

    چیزی که در مورد پرچم زرد جالبه اینه که مکس سر پیچ آخر تابلوی پرچم زرد رو داشت، قبل از خط دی آر اس هم یک مارشال پرچم دوبل میزد…اما ظاهرا وارنینگ داشبوردش قبل از رسیدن به منطقه برداشته شده.

    به قول فتل (که مثل آلونسو مجبور به لیفت شد و شانس ارتقا تایمش رو از دست داد) : بنظرم پرچم زرد حذف شد چون مکس داشت میرسید به اون منطقه!
    اظهارنظر جالبی بود از سب، بین این همه راننده، پرافتخارترین راننده ردبول همچین چیزیو بگه…؟!

    تبریک به آلونسو و ساینز.
    فرناندو تو این سن بعد از سالها دوری از رقابتها داره کاریو با اوکون میکنه که اواخر سال قبل برای دنیل شدنی نبود! یه سشن کم نظیر…واقعا حیف این راننده که همیشه زمان اشتباه تو تیم اشتباه قرار گرفت.

    ساینز هم فارغ از مشکل داشتن یا نداشتن شاسی شارل، این سومین ریس هست که دست برتر رو نسبت به لکلرک داشته.هرچند نتیجه جدول اینو نشون نمیده اما مکزیک مشخصا راننده سریعتر بود.برزیل هم همینطور…اینجا هم تونسته رقابت رو بکشونه به مک لارن.
    دیدن رقابت ایندو برای سال آینده دیدنی هستش.چطور میشه دو راننده ایی که انقدر مچ هستن رو هندل کرد؟ تا وقتی تیم داره برای سومی چهارمی میجنگه، اوکی! اما اگر شانسی برای پیروزی و سکو باشه، فرقی نداره رابطه دو راننده چقدر دوستانه باشه، هندل کردنشون یه کابوس میشه برای هر مدیری.

    ویلیامز هم که برگشته به اوضاع اوایل فصلش.رقابت با آلفاها…خوش شانس بودیم که تو مقطعی امتیازات خوبی رو جمع کردیم و الان صرفا نیاز به کاور کردن آلفا داریم.

    درباره ریس هم چندتا مورد، هرچند صرفا حدسیاته، بنظرم میاد.

    اول اینکه این پیچهای ابتدایی، مناسب فرمولا وان نیست.
    فکر کنم اولین نقطه ترمزگیری شدید، پیچ ششم هست و قبلش پیچهای مدیوم و های اسپید داریم با یک پیستی که زیاد اجازه ریسینگ لاینهای متفاوت نمیده و کلی گرول ترپ (که البته باید گفت تله سنگی جای شنی تو این پیست!)
    تصادف نداشتن تو لپ اول این ریس یه معجزست بنظرم.

    دومیش هم جنگ خیلی سخت بین ماشینهای مختلف برای چند امتیاز آخر باشه.آستون مارتین پیس اش رو داره که اینجا با فراری ها و مک لارنها بجنگه، مخصوصا با تایر ویر پایینی که ماشینشون داره.شارل و پرز خارج از جایگاهن و استرول هم اکثرا استارتهای خوبی میزنه و بنظرم آلپین توی ریس بر میگرده به همین گروه و رقابت فشرده و جذابی بینشون شکل بگیره.

    تنها موردی که زیاد امیدوار کننده نیست، تایر ویر پیست هستش که با وجود پیچهای سرعت بالا، ظاهرا دوام تایرها خوبه و زیاد بازی استراتژی با تک استاپ شدنی نباشه.خود پیست هم ظاهرا زیاد جایی برای سبقت گیری نداره.

    • Max33vr46

      8

      34

      کلا جدیدا مکس خار شده رفته تو چشم بعضیا نمیدونم که این پسر اصلا تو سوزوندن استاده یه چند وقته همیلتون با موشک مرسدس جلوتر داره تموم میکنه باز بعضیا دارن عقده گشایی میکنن

      • Mehriar Salehi

        28

        9

        حوووش!

        جواب مودبانه تری نمیتونستم بدم بهت.

    • SUPER FAST 16

      0

      0

      مرسی آقای صالحی، یواش یواش و نا امید اسکرول کردم تا به پایین رسیدم و یه تصویر خوبی از تعیین خطی که وقت نکردم کامل ببینم گرفتم از شما،و چند تا پیج خوب دیگه.
      حامد مجد خیلی قشنگ میگه: بیاین کلاس طرفداری کردنمون رو به حد ورزشی که دنبالش میکنیم برسونیم،
      فرمول یک فقط یه ورزش نیست یه سبک زندگیه

    • Hami

      7

      4

      درود . با توجه به حضور مایکل مسی آیا احتمال جریمه ۵ رده ای برای مکس هست ؟ آیا این جریمه شامل حال بقیه رانندگان هم خواهد شد ؟

      • Kiarash16

        9

        0

        احتمال جریمه مکس رو رد کردن ……..

        اما ظاهرا شارل مشکل گیربکس داشته تو تعیین خط و قراره گیربکسو عوض کنن …….
        در نتیجه شارل از پیت لین شروع میکنه

      • mahyar

        6

        1

        دوستان پرچم زرد توی پنل مکس روشن نشده بوده . نه مکس و نه بوتاس . به همین خاطر جریمه احتمال قوی نمیشن . چون مارشال ها خیلی دور بودن و هر دوتا گاراژ تردید داشتن که چه اتفاقی دقیقا رخ داده چون گسلی توی مستقیمی همچنان داشت حرکت میکرد .

    • Amin-sdg

      10

      1

      کلا عدم ثبات فیا تو اجرای قوانین داره یه مشکل بزرگ درست میکنه. این آخر هفته بعضی از راننده ها معترض بودن به اتفاقات برزیل و میگفتن که ما دیگه نمیدونیم چ قدر باید تو دفاع کردن تو پیچ خشن باشیم و این خودش سبقت گیری از خارج پیست رو خیلی سخت میکنه.

      در مورد شارل و ساینز هم منم هم نظر با شمام و تو یکی از پست های قبلی همین حرف رو زدم که یکی از دوستان یه جوابی داد به نظرم میتونه مشکل رو حل کنه. وجود شوماخر میتونه برای ساینز یه تهدید باشه که اگر مشکل درست کنه از تیم کنار گذاشته بشه و شوماخر بیاد جاش( البته بحث قرار داد ها و اینکه خود شوماخر هم میتونه مشکل ساز بشه رو باید در نظر گرفت) ولی چیزی که کاملا مشهوده اینه که کارلوس، شارل رو تحت فشار قرار داده

  68. مهدی

    7

    14

    نمیدونم چطور میشه ردبول با موتور هوندا تو این پیستها با این سطح از دریا و توی این هوا واقعا مقابل مرسدس کم بیاره یه چیزی عجیبه با امید موفقیت و قهرمانی مکس عزیزمون . مکس بی نظیر

    • Mohsen.A

      9

      3

      احتمالا لوییس ردبول خورده قبل مسابقه😝

      • Saeedreza

        1

        4

        مطمئنا مرسدس داره تغلب میکنه
        بعدا گندش درمیاد

  69. SEB.5

    12

    1

    تعیین خط خوبی بود .
    ردبول خیلی کند بود و آلپین ها پرواز میکردن ، آلپین آپدیت داده دوستان؟
    و اما لوئیس پرواز می‌کرد تبریک به لوئیس فنا .
    فراری خیلی بد بود

    • SEB.5

      12

      2

      استون هم که همینه نهایت قدرتش و سب عالی بود اومد کیو سه دمش گرم و پرز برگشت به تنظیمات کارخانه

  70. Amir5

    6

    2

    چه تعیین خطی بود مرسدس به راحتی برتر بود سومی به نفع بوتاسه فردا میتونه مکسو رد کنه اوضاع ردبول اینجا خوب نیست ابوظبی هم اوضاع ردبول خوب نیست ولی یه تبریک بزرگ به گسلی و فن های فرناندو آلونسو بخاطر این تعیین خط عالی بهترین تعیین خط فرناندو از مجارستان ۲۰۱۴

    • Seb. 5

      12

      1

      البته با استفاده از خلأ پشت همیلتون . وگرنه جای آلونسو با این ماشین اونجا نیست

  71. Sebmm

    6

    10

    ادم هرچقدرم باسواد باشه نمیتونه جلوی طرفداری کردن و انتقاد بی منطق و بدردنخور بودن خودشو بگیره
    واقعا انجام این کار ی نبوغ میخواد حتی نبوغی بالتر از نبوغ شومی

  72. #1

    8

    3

    گزلی فردا با لاستیک سافت بزنه پشت مگس DNF اش کنه، باید بره DTM
    ای حال میده بزنه

    • Mahdi.drs

      7

      3

      گزلی زیر دست مارکو هلمت هست …. اینکار رو اگه از عمد بکنه بلافاصله صندلیشو میگیره

  73. Mahdi.drs

    9

    4

    اوکی … این پول پوزیشن به نظرم بهترین پول امسال لوییس بود واقع لپ عالی زد… توی اون ۳ تا پیچ به سمت راست متوالی همه دو پیچ اول رو با ۷ و پیچ بعدی رو با ۶ میرفتن ولی لویسس همه رو با ۷ زد … خروجش از پیچ اخر قبل استریت هم عالی بود …
    با این که به شخصه امسال ترجیح میدم مکس قهرمان بشه چون از بس دیدیم لوییس پشت هم قهرمان بشه خسته شدم(البته هر کدوم ببرن این قهرمانی از تمام قهرمانی های چن سال قبل به نظرم ارزش معنویش بیشتر چون براش خیلی زحمت کشبدن البته مکس کم اشتباه تر بود امسال از لوییس) ولی این کوالی حق خود لوییس بود فقط… امیدوارم مکس و ردبول هم بتونن فرم خودشون رو پیدا کنن… هورنر که گفته بود بیشتر نگران عربستان وابوظبی هست

  74. Behrooz

    13

    3

    پیچ ماقبل اخر همیل ۲۰ درصد پاش رو از روی گاز برداشت ولی مکس حدود شصت هفتاد درصد و تازه یه دنده هم کم کرد مکس ولی همیل با همون دنده هفت رد شد ، اعتماد به نفس بالا و اعتماد داشتن کامل به ماشین و مهارت بالا اینجاها معلوم میشه

  75. Mehdi.83

    0

    0

    یکم سطح توهمات بالاست.حرف هایی که یه عده میزنن تقصیر خودشون نیست و اثرات گزارش یه ادم معلوم الحاله.سرمون مثل اون بنده خدا زیر برف نکنیم و طرفداری یک طرفه کنیم جوری که خود گزارش گرای انگلیسی حتی انجام نمیدن.تشکر کنید از مکس که با سطح رانندگیش و نوع رانندگیش باعث شده رقابتی وجود داشته باشه با مرسدس وگرنه امسال هم یه سال بی هیجان میشد.
    پ.ن:کسی که بعد یه تصادف وحشتناک برگشت تو همون سطح مسابقه داره میده قطعا قهرمان میشه

  76. Dr.kolz

    2

    0

    امیدوارم همین جذابیت و هیجان و استرس تا پایان فصل ادامه داشته باشه.ما که امسال خیلی بهمون چسبید برخلاف فصل قبل

  77. Hossein44

    0

    0

    سلام
    از نظر مهم ترین عامل در مسابقه امروز استراتژی تیم هاست و از اونجایی که در یک اتفاق عجیب هیچکس هارد نداره خیلی این امر مهم خواهد بود

  78. alireza_h

    3

    7

    امروز منتظرم همیلتون برای برد بیش از اندازه به موتور فشار بیاره و موتور بسوزونه و دی‌ان‌اف بشه! البته احتمال ترکیدن لاستیک پیرلی رو ماشین ورشتپن هم همیشه هست!

    در کل بعید می‌دونم اتفاق عجیب و پیش‌بینی نشده‌ای امروز نیفته!

  79. Morteza_1

    5

    5

    خیلی رقابت جذاب شده و من بشخصه خیلی دنبال کردنش رو دوست دارم
    با اینکه سر لوییس ماشینش مثل موشک شده ولی من همچنان بنظرم رقابتش با مکس تموم نشده و همچنان ادامه داره
    سوپر مکس
    نبودن چکو فردا اون بالا کار رو سخت میکنه خدا کنه روز مسابقه زود خودش رو برسونه اون بالا ولی با بودن فراری و مکلارن اون بالا یکم کار براش سخته فقط خدا کنه پشتشون گیر نکنه

    دست برتر این مسابقه برای مرسدسه بنظرم ولی مکس باید همه تلاشش رو بکنه
    بگاز مکس پیش بسوی رقابت
    فرمول یک یعنی رقابت حتی در شرایط نابرابر
    لتز گووو
    امیدوارم به قهرمانیت پسر

    • Morteza_1

      0

      0

      دو سه مسابقه اول که به وضوح ماشین برتر رو لوییس داشت
      نمیدونم کدوم مسابقه ها رو مدنظرتونه؟
      بهرحال
      من یادم نمیاد مکس با ماشین برتر عقب لوییس باشه
      با ماشین برابر هم همینطور
      هر موقع لوییس جلو بوده ماشینش هم به وضوح بهتر و برتر بوده
      منم بحث ماشین نکردم شما شروع کردین جوابتون رو دادم ولی
      از اینکه بحث ماشین بکنم اصلا خوشم نمیاد
      و بیشتر دوست دارم از مسابقه و رقابت لذتم رو ببرم
      پس از شما دوستان خواهش میکنم زیر نظرات من بحث ماشین نکنید
      اگه خودتون دوست دارین برای خودتون نظر راجب به ماشین
      و بحث راجب ماشین بزارین
      از نظر من همه کاربر ها خودشون میتونن متوجه بشن که کی ماشین برتر داره و کی نه نیازی هم به بحث کردن نیست.

  80. Majid

    0

    5

    خبری از جریمه مکس در نیومد، به نظر اینم دارن می مالن بره بخصوص که والتری هم احضار شده بود راحتتر می تونن بی خیال بشن.

    • Monster

      0

      0

      دادا داری کتاب میخونی

  81. Matin44

    4

    1

    مثل اینکه همیلتون داخل تعیین خط از موتور قدیمی استفاده کرده و مکس به پرچم زرد توجه نکرده و به مهمانداری احضار شده

  82. Mahdi.drs

    5

    1

    مکس ۵ جایگاه جریمه شد وبوتاس ۳ جایگاه جفتشون یک کارو انجام دادن …. چرا ؟؟!!

    • Nima Adib

      1

      1

      فکر کنم برای اینکه موقعیتی که بوتاس بوده دوبله نبوده ولی به مکس دوبله زرد دادن

      • Mahdi.drs

        1

        1

        تقصیر خود مکس وبوتاسه فکر میکردن میتونن تایم لوییس رو بزنن خخخ

  83. Mahdi.drs

    5

    2

    سه نفر اول شروع مسابقه … لوییس .. گزلی.. الونسو😀 …. مکس هم به قهرمانی باید بگه ادیوس خخ

  84. Alonso14

    4

    0

    5 رده جریمه برای مکس ، 3 رده برای بوتاس

  85. Amir.Redbull99

    0

    2

    ,واای. 5 رده جریمه 🙁
    خدا به خیر کنه. تصادف نکنه تو شلوغی

    پیش بینیم
    1.همیلتون
    2. مکس
    3. بوتاس

    بهترین حالتیه که اتفاق بیفته

  86. MadMax

    0

    0

    سلام حدود یکسال هست ک سایت رو دنبال میکنم ولی الان عضو شدم فقط ب این خاطر ک بپرسم مسابقه امروز قطر رو از کجا لایو ببینیم بهتره.ترجیحا گزارش فارسی!ممنون میشم جواب بدین.

  87. MadMax

    0

    0

    در ضمن روزای اول ک نظرات رو میخوندم از تعصب بعضی افراد روی راننده خودشون به شدت تعجب می کردم.هرچند الان دیگه طبیعی شده.

  88. mohsen bagheri

    2

    0

    سلام. مسابقه یکشنبه ۳۰ ابان هست ساعت ۱۷:۳۰؟؟؟

  89. mahyar

    1

    0

    الان یکی به من بگه . مسابقه تموم شده و سایت هنوز آپدیت نشده ؟؟؟؟؟

    • محسن

      0

      0

      فشار روشون هست درک کن