فرمول یک ایران – مکس ورشتپن از تیم ردبول برای دومین هفته پیاپی توانست پول پوزیشن ردبول رینگ را بالاتر از رقیب قهرمانی خود از آن خود کند. در این تعیین خط اما لندو نوریس با عملکرد فوق العاده ش در رده دوم قرار گرفت و برای اولین بار در دوران حرفه ایش، مسابقه را از ردیف اول استارت خواهد زد.
سرجیو پرز، راننده ردبول و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس نیز مسابقه را از ردیف دوم آغاز خواهند کرد.
جدول تعیین خط فرمول یک اتریش2 2021
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | 1:03.720 |
| 2 | لندو نوریس | مکلارن | +0.048 |
| 3 | سرجیو پرز | ردبول | +0.270 |
| 4 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.294 |
| 5 | والتری بوتاس | مرسدس | +0.329 |
| 6 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +0.387 |
| 7 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +0.553 |
| 8 | سباستین فتل | استون مارتین | +0.850 |
| 9 | جورج راسل | ویلیامز | +0.871 |
| 10 | لنس استرول | استون مارتین | + 0.898 |
| 11 | کارلوس ساینز | فراری | 1:04.559 |
| 12 | چارلز لکلرک | فراری | +0.041 |
| 13 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +0.160 |
| 14 | فرناندو آلونسو | آلپین | +0.297 |
| 15 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +0.524 |
| 16 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | 1:05.009 |
| 17 | استبان اکون | آلپین | +0.042 |
| 18 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +0.186 |
| 19 | میک شوماخر | هاس | +0.416 |
| 20 | نیکیتا مازپین | هاس | +0.952 |


تبریک به طرفداران مکس
لاندوووووو نوریییییس، مک لارن در ابر ها، اگه سکتور یکش رو سریع تر میزد پول میگرفت !!!
گویا ارتش نارنجی مک لارن رو سریع کردن، اگه دنیل هم به این جنگ اضافه میشد… امیدوارم مشکلش هر چه زودتر حل بشه
جدی جدی مرسدس به آپدیت نیاز داره
آلونسو پتانسیل دعوا فیزیکی با سب رو داشت😂
در ریس فردا بهترین جایگاه براش ۵ ام هست، دقیقا مثل فراری ، وه پل میگرفت و سريع به خاطر سرعت بیشتر ردبول و مرسدس جایگاه از دست میداد، ولی بازهم نشون ااد که خیلی خوبه
و تبریک به جورج راسل و الفاتاوری
سب تو مصاحبه بعد کوالی ازش پرسیدن با آلونسو صحبت کردی گفت ما صحبت نمیکنیم با هم، در مورد هم صحبت می کنیم ولی با هم صحبت نمیکنیم :))
امروز تولد سب بود، ولی بهترین هدیه رو امروز راسل از خود سب گرفت
اول جلوی آلونسو رو گرفت تا راسل دهم بشه و بیاد q1 بعد خودشم جریمه میخوره احتمالا تا راسل یه خط جلوتر و از خط چهارم و جایگاه هشتم شروع کنه. با یه حرکت سه رده به راسل هدیه داد!
تبریک به مکس و طرفداراش، مثل اینکه پل گرفتناش تازه شروع شده.. چه موتوری داده هوندا هیچ توصیفی در وصفش نمیگنجه و چه میکنه این نوریس،فقط آقا این مگه همون ماشین ریکاردو نیست.. پس چی میگه این رده ریکاردو کم کم دارم از گرفتن سکوی دنیل ما امید میشم ،مرسدس قرار بود با آپدیت جدید پیشرفت کنن،پسرفت کردن..لویس چهارم آخه؟؟؟ کاش اصلا آپدیت نمیآوردن. چیکار کردن ماشین و .. أه.بازم با این حال لویس و بوتاس خوب عمل کردن..فقط این نوریس،، این نوریسسس.. اصلا یه لحظه گفتم پل و زد.. چه فاصله ای ،فقط۴۸هزارم.. اصلا من موندم تو عملکرد بین نوریس و ریکاردو..اصلا دنیل انگار ول کرده همه چی و.الهی فردا یه سورپرایز برامون داشته باشه این دنی ریک..حیفم میاد بخدا اینجوری میبینمش.وعجب صحنه ای درست کرد سب..
بنده خدا آلونسو ،وتل کم مونده بود بزنه نابودش کنه.. چقدر عصبانی بود ماتادور،هر چی به دهنش اومد نثار کرد☹️😬،واقعا تایم خوبی داشت میزد اصلا از سب انتظار نداشتم.. نمیدونم حواسش کجا بود فقط خدا رحم کرد وگرنه برخورد و شروع از پیت لین احتمالا..اگرچه الآنم کارشناس اسکای حرف از پنالتی برای سباستین بخاطر صد راه آلونسو ،می زد کی میدونه چی شد نتیجش،پنالتی که احتمالا بهش تعلق میگیره ولی باید دید داوران چه تصمیمی برای میزانش میگیرن.استونم نسبت به هفته پیش به نظرم پیشرفت داشتند،امیدوارم سب اینبار بکشه تو امتیازات..اگه استراتژی و گاراژ خوب پیش بره و سبم بدشانسی نیاره،بعید میدونم امتیاز و این بار از دست بده. راسلم کافیه شانس بیاره فردا تا با ویلیامز بالاخره اولین امتیازش و بگیره.. فقط اینشالله موتور یا گاراژیهو نترکند.حیفه این پسر بدون امتیاز فصلش تموم بشه.فراری هم که تعیین خط مثل هفته پیش بود ،خرااب.. ینی فکر میکنین دوباره یک سورپرایز دیگه برای هواداراشون داران ساینز و چارلز.
مطمعنم دوباره قراره یه ریس جالب و ببینیم..
منم دیگه قرصای اعصاب و باید کنار بذارم.. گرفتار شدیم بخداع🤐😬 امیدوارم همه از ریس لذت ببرن.شب همگی خوش
مرسدس برای امروز آپدیت زده بود یا نه بچه ها.. کسی نمیدونه؟؟
چون تو مصاحبه لویس گفته بود قراره یه کارایی بکنن برای آپدیت و سریع تر شدن.
احتمالا انجام دادن.. اگه کسی خبر داره باز تصحیح کنه دوستان
آپدیت مرسدس پسر جان برای مسابقه بعد بود نه این مسابقه …هرچند با آپدیت هم نزدیک نمیشه به ردبول فوق سریع و فقط میتونن با آپدیت رده دوم رو تضمین کنن فقط
داداش الان چرا همه به شما منفی دادن؟
پیام کاملا حرفه ای و سنجیده هستش پس دلیلش چیز دیگه میتونه باشه
البته این حرف همیشه درمورد طرفدارای مرسدس هست ولی خوب شد که یکی حرف منطقی اما با انتقاد نسبت به سب زد تا واکنس سب فن های عزیز در پوشش طرفداری مکس رو ببینیم.البته شایدم به خاطر تغییر یوزر نیمت از الکس آلبون به نیکو روزبرگه که دوستان خوششون نیومده.به نظر من که متن خوبی بود.
اگر کسی قراره از لفظ پسرجان و این ها استفاده کنه همون کامنت رو ننویسه بهتره.بالاخره همه اشتباه دارن.این چه ادبیاتیه برای صحبت کردن؟
ایشون فقط داره از دید خودش توصیف وقایع میکنه و به نظر من هم منطقی اومد.
یه خبری که الان خوندم.. فتل بخاطر جلوگیری از فرناندو آلونسو۳رده پنالتی دریافت کرد و مسابقه رو از رده۱۱دهم استارت میزنه
احتمالا بوتاس پنالتی بگیره نه سب چون بوتاس کسی بود که سب و پرزو به شدت کند کرد تا الونسو از پشت به سب برسه
فتل سه رده پنالتی گرفت و فردا از رده یازدهم بین ساینز و لکلرک استارت میزنه
تبریک به طرفداران مکس و ردبول بابت ۱-۳
تبریک ویژه به طرفداران نوریس و مکلارن که فوق العاده بود امروز
مرسدس که از مکلارن هم کندتر شده 😞😞😞😞
تبریک ویژه به راسل و ویلیامز و جناب صالحی عزیز
و بیچاره الونسو که تعیین خطش نابود شد و وتل هم ۳ رده پنالتی گرفت 😶😶😶😶
به امید یه ریس جذاب و موفقیت مرسدس که البته خیلی بعیده واسه پیروزی بتونن بجنگن
مثل مسابقه باکو که پیشبینی دی ان اف مکس رو کردم الان هم میگم به نظرم مکس این مسابقه رو تموم نمیکنه تا باعث هیجان صد چندان مسابقات بشه.به نظرم پیروز مسابقه چه با دی ان اف مکس و چه بدون دی ان اف مکس لوییس همیلتون افسانه ایه.
پس مثل باکو لوک خوش شانس هم امتیازی نخواهد گرفت.
به نظرم یکی از دلایل دور خوب نوریس و پرز ” تو ” داشتن از ماشین جلویی بود با توجه به این که این پیست مستقیمی های زیادی داره و ” تو ” گرفتن هم واسه مستقیمی ها کاربرد داره و الا فک نمیکنم پرز و نوریس میتونستن همچین دور های خوبی بزنن البته نوریس که در هر صورت دوم بود می شد به نظرم ولی پرز رو مطمنم نیستم که می تونست سوم بشه…البته من اینو در جواب کامنت شما گفتم که بالا باشه و دوستانی که اطلاعات بهتری دارن با نظراتشون راهنماییم کنند و اگه بنده در اشتباه هستم اگاه بشم……
درود بر شما.
با شما هم عقیده ام.برای نوریس دو تا حالت داره.یا عملکردش محشر بوده که از دو تا مرسدس و یک ردبول بهتر بوده و یا اینکه نه،واقعا خودروی مکلارن چنین پتانسیلی داشته و این عزیزان نمیتونستن استفاده کنن در مسابقه قبلی.
به نظر نمیرسه بخاطر توو بوده.
توی ویدئوی مقایسه ای که فیا از دور مکس و لاندو گذاشته اولا در شروع دور فاصله ی مکس با لاندو اونقدری زیاده که بعیده بشه توو گرفت. نمیدونم واقعا تا چه فاصله ای این موضوع تاثیر گذاره اما به نظر فاصله خیلی زیاد بوده.
دوما در تمام طول دور دقیقا مثل هم رانندگی کردند. فقط توی پیچ دوم خروجی مکس به نظر بهتر بود و باعث شد چند صدم جلو بیفته وگرنه در تمام مسیر تفاوت عملکردشون یکسان بود.
ب نظر من فردا همیلتون اول .پرز دوم و مکس سوم میشه
🤣🤣🤣🤣بیچاره الونسو وسب…
ولی خدایی مقصر مهندس سب بود
لحظه ای ک بهش زسیده بود بهش گفت الونسو پشتته
ولی الونسو هم باید ی شخصیت میزاشت برا خودش هرچی از دهنش دراومد گفت 😅😅😅😅
مثل اینکه تا پیج آخر از ورستاپن تایم بهتری داشته و فقط آخرین پیج را خیلی خوب نپیچیده….
فقط و فقط لندو نوریس و دیگر هیچ
بخش اول رو که بنفش زد گفتم نکنه میخواد پول رو بگیره که حیف شد.
فراریها فاجعه. البته شاید هم فکر میکنند مدیوم رده 11 و 12 بهتر از سافت رده ی هشت و نهم هست واسه همینم ریسک کردن.
راسل هم که با مدیوم رسید به کیو 3. عالی بود. البته شانس آورد فراریها با سافت دور نزدند.
پرز هم تایم گیری مسابقه قبل رو جبران کرد.
مرسدس با شروع از رده سوم و چهارم شاید عملا شانس سکو رو هم از دست بده. البته بعیده که همیلتون به سکو نرسه ولی احتمالش هم هست با این تعیین خط.
میخواستن با مدیوم شروع کنند سافت کفتند براشون خوب نیست
وقتی هم فراری ها و هم جورج با تایر مدیوم لپ زدن، چطور میشه که جورج خوش شانس باشه که هر سه نفر تایر برابر داشتن؟!
شرایط عادی و بدون خوش شانسی براتون اینجوریه که ویلیامز تیم نهم با تایر مدیوم تایم بزنه و فراری تیم چهارم با تایر سافت؟
عجب منطق درجه یکی واقعا!
البته که جورج خوش شانس بود، اما نه در مورد فراریها، بخاطر فرناندو.
نه برادر. منظورم اینه که ریسک کردن و شانس آوردن که ریسکشون جواب داد. البته فتل هم باعث خراب شدن زمان آلونسو هم شد.
اگه با دقت بخونی دقیقا قبل از اون جمله از راسل تعریف کردم و گفتم کارش عالی بوده.
به هرحال این رقابت بخشیش بستگی به خودت داره و بخشیش هم عملکرد دیگران. بخشی که به راسل مربوط بود عالی و بی نقص بود و به نظرم راسل و لاندو بهترین های این زمانگیری بودند.
بهرحال اگر راننده دوم این خودرو و تیم ویلیامز یکی در سطح یا نزدیک به راسل بود حتی شاید تیم هشتم بودند.
کلا وقتی که فورمول یک قابل پیشبینی باشه ، یه جای کار میلنگه
اگر مسابقات سال های زیر ۲۰۱۰ رو دیده باشید ، مثلا اختلاف نفر اول و آخر نهایتا زیر ۱۵ بود اگر اشکالی پیش نمیومد
اما الان در بعضی از مسابقه ها به بیش از ۲ دقیقه میرسه ،دودقیقه نمیتونه از مهارت رانندگی باشه ،بلکه مربوط به اختلاف زیاد ماشین ها هست
۷ سال پشت سر هم همیلتون معمولا روی برد بود ، الان هم ورشتپن همینطور شده
همش پشت سر هم پل و برد برای ردبول
کاش فیا برای اینکه فورمول یک رو جذاب تر میکرد، ماشین هارو به هم نزدیک تر میکرد و فاصله ی بین ماشین های یک تیم برای دو تا راننده اش ، نه اینکه برتری رو به تیم خاصی میداد
تبریک به مکس میگم ، واقعا دور خوبی زد ، همچنین نوریس ، ولی مسابقات داره قابل پیشبینی پیشه که این رو دوست ندارم ، حداقل برای نفر اول
فراری هم اتفاقا من خوشحال شدم به q3 نرسید، چونکه میتونه به نفعشون باشه ، و سبقت های بیشتری ازشون ببینیم
و در آخر اختلاف ماشین ریکاردو با نوریس قشنگ مشخصه ،حالا به هر دلیل ، نمیدونم چرا ، ای فاصله ی بزرگ رو مکلارن ایجاد کرده، شاید میخواد فرصت بیشتری برای نوریس به وجود بیاد
منظورم این نیست که مکس شایسته ی این جایگاه نیست ، بله کاملا هم رانکده ی سرعتی هست ، اما این اختلاف رو دوست ندارم
فقط میشه گفت شت😐
برا طرفدار های لوییس مث من😐
اخه نفر ۴ استارت بزنه . به جز دی ان اف مکس تو این مسابقه نمیشه احتمال برد به لوییس داد
برادر من تا وقتی مرسدس اپدیت نده وضع همینه
قطع به یقین اگر dnf نشه میبره ، این پیست پیست ردبول هست ، و ماشین ردبول هم سرعت کافی برای برد رو در این پیست داره ، و راننده هاش هم سرعت کافی رو دارن
همیلتون خیلی تلاش کرد ولی نشد ، چون سرعت کافی رو نداشتن ، شاید تلاشش بیشتر از پرز و نوریس هم بود اما خب …
چرا اینقدر دنبال dnf هستید
اونقدری که برای dnf شدن مکس دعا میکنید برای برد همیلتون دعا نمیکنید
خیلی منتظر بودم ببینم مرسدس چی برای نشون دادن داره این هفته ولی یه نتیجه بد دیگه نصیبمون شد ( واقعا چطوری مرسدس موفق شد به این دستاورد برسه و تو همون پیست قبلی نتیجه بدتر از هفته قبل بگیره ؟!! )
ردبول خیلی خوب بود . تبریک میگم بهشون
ولی این هفته بدون شک ستاره ها نوریس و راسل بودن . خیلی سخته بین این دو تا بگی کدوم بهترین بودن امروز
وتل جلوی آلونسو رو گرفت توی کیو 2 و احتمال داره جریمه بخوره و راسل یه خط جلوتر هم شروع کنه
فردا تایر ها از هفته قبل یه درجه نرم تره و احتمال خیلی زیادی داره مسابقه 2 پیت استاپه باشه ، همینطور هوا هم سرد تره. تا دیروز احتمال بارون خیلی زیاد بود روز مسابقه ، ولی امروز خیلی کمتر شده
هفته پیش فراری فن ها دعا میکردن برای بارون ، این هفته ما مرسد فن ها هم کنارشون دست به دعا میشیم و چشم به آسمون امیدواریم بلکه بارون این بازی دردناک رو به هم بزنه !
اگه تایرها یه درجه نرم تر باشند خب احتمالا مسابقه دو پیت استاپه باشه و احتمالا فراری ریسک نرسیدن به کیو 3 و شروع با مدیوم رو قبول کرده تا با یک پیت استاپ مثل مسابقه عمل کنه.
منم همین احتمال رو میدم که فراری تصمیم داره با یه پیت استاپ مسابقه رو تموم کنه. در کل فردا نقش استراتژی تیم ها خیلی پر رنگ تر از مسابقه قبله و احتمالا مسابقه هیجان انگیز تر باشه
فرراری نمیدونم چطور ب این فکر رسیده شرایط مسابقه فرق میکنه معلوم نیست ک مث مسابقه قبل باشه
دی ان افی سیفی کاری رد فلگی اینا جز بازی هستن یا بارندگی مثلا ک احتمالش هست
ب نظر من باید تمام تلاششونو میکردن یک پنجم احتمال داره ک مث مسابقه قبل باشه و چهار پنجم احتمال رخ دادن یمی از قضیه های بالا
همه جای دنیا جهنم شده از بس گرم
بارون نمیاد
😔
:))
والا هامون جان اونا که همینطوری انگار وسط بهشت زندگی میکنن هوای اون منطقه اتریش تو ظهر تابستون 20 درجه است! تازه ما هم براشون دعا میکنیم بارون بیاد !! حداقل واسه خودمون دعا کنیم یه کم خنک شه … (خارج از بحث فرمول یک این هفته میخواستم برم کویر های اطراف طبس ، هواشناسی زده بود تو سایه 50 درجه !! تو آفتاب کویر که هیچ سایه و سرپناهی هم نداره که دیگه هیچی …انصافا ما ایرانی ها تو تحمل شرایط سخت جزو گونه های فوق العاده سرسخت و بی نظیر روی کره زمین هستیم 😂)
توی ژاپن یه دهکده بخاطر طوفان و بارون نابود شده. یه جا هم که میاد اونجوریه
فکر نکنم عملکرد راسل بهتر از هفته قبل باشه هرچند درکل عملکرد خیلی خوبیه. این هفته فقط شانس آورد که آلونسو نتونست تایم بزنه وگرنه بهتر یازدهم نمی شد. جایگاهشو بیشتر از اینکه به خاطر عملکردش گرفته باشه به خاطر فتل بوده. ولی نوریس فوق العاده ست. هرچند تنظیمات مکلترن بیشتر به درد تک دورهای سریع می خوره تا استقامت یک مسابقه طولانی.
مجید جان، با شما کاملا موافقم که شانس آورد ولی مسابقه همینه دیگه یه جا شانس میاری یه جا بدشانسی میاری … همه اینها جزئی از مسابقه هستش و همه این موارد کنار هم یه مسابقه رو تشکیل میده ( نمیدونم میتونم منظورم رو برسونم یا نه) در کل منظورم اینه که با اون بخش از حرف های شما خیلی موافق نیستم که این جایگاه رو بیشتر به خاطر شانس گرفته تا عملکردش . در هر صورت خودشو رسوند به 10 نفر و اینه که مهمه حالا هر اتفاقی افتاده . شانس همیشه تو ورزش دخیل هستش و خیلی وقت ها ما نمیبینیمش .. مثلا یه روز یه راننده حالش خوب نیست یا مشکلات خانوادگی داره یا هر چی و نمیتونه بهترین عملکرد خودش رو داشته باشه و یه راننده دیگه میاد و از این شرایط استفاده میکنه و نتیجه بهتری میگیره … اونم شانس آورده فقط مثل این مورد واضح نیست . در نهایت نتیجه مهمه و نتجه ای که راسل گرفت عالی بود
فراری ۱۱ و ۱۲ رو به استارت زدن با سافت ترجیح داد،منتظر تا فردا برای نتیجه.
به نظر من خوب شد ، مثل فتل در باکو که به q3 نرسید اما با نگه داشتن لاستیک p2 تموم کرد
It’s friday then,it’s saturday sunday whaaaat🔥🔥🔥
😍👏
رأسل امروز بی نظیر بودش فردا امیدوارم امتیاز بگیره واقعأ حقش هست امسال همینجور داره آپدیت میشه همینطور نوریس 🚀که طرفدارا بیشتر تشویقش کردن بخاطر پیشی گرفتن از راننده های مرسدس.
—
آلونسو چقد بد آورد فکر کنم مهندس وتل مقصر بود چون راننده دید نداشت باید قبلش خبرش میدادن هر چند تایمی هم نمونده بود قطعٱ پنالتی داره.
—
چکو امیدوارمون کرد فقط فردا باید زود رد بشه از نوریس تا آندرکات رانندهای مرسدس نشه.
—
رانندگی کنار این طرفداران حس و حالی میده به مکس🧡 هر چند دور دومش عالی نبود.
مکس دور دوم Q3 شاکی بود از تیم چرا اول فرستادنش بیرون، من اینم احتمالات می دونم نوریس تویُ گرفت از مکس مخصوصا سکتور اول.
سلام علی 33 عزیز . مثل اینکه یواش یواش میشه امیدوار بود که شما امسال از آوارگی در بیایی !! امروز مکس , نوریس و راسل یه نما از آینده را نشانمان دادند . به این جمع چارلز و ساینز در کنار با تجربه هایی چون لوئیس , سب و الونسو رو اضافه کنیم و با تصور خودروهای سال آینده و با امید به جهش فراری , رنو و استون مارتین , میشه حدس زد که سال بعد چه جنگ و رقابتی رو شاهد باشیم (به امید خدا) . یک راننده حتما نباید روی سکو دیده بشه تا مهارتش رو به رخ بکشه و امروز الونسو نشان داد که در آن سرعت , در آن پیچ و در آن فاصله کوتاه از چه مهارتی برخورداره و به چه دلیل یکی از مشاهیر این رشته ورزشیه . جمع کردن آن صحنه کار هر کسی نبود . سونادا هم بالاخره تکانی بخودش داد و کنار هم تیمیش قرار گرفت . استارت فردا با توجه به سافت داشتن بعضی از بالانشینان میتونه خودش کلی آدرنالین تزریق کنه و استراتژی پیت استاپها (دو یا حتی سه پیت)میتونه شرایطی متفاوت از ریس قبلی را رقم بزنه . نیازی هم به دعای باران و دعای DNF نیست , میشه کلی لذت برد با همین شرایط .
یه حسی بهم میگه فردا ردبول با هارد شروع میکنه یه پیت استاپ اخر ریس خواهد داشت با سبقت های زیاد کسب امتیاز کنه توسط دوتا ماشینش
سلام داداش فرشاد’
مثل همیشه تحلیل عالی👌.
تازه 1/3 گرندپری ها طی کردیم یعنی هر اتفاقی می تونه بیٱفته تو این عرصه ورزشی از ماشین گرفته تا راننده غیر قابل پیش بینی هستن.
راجب این نیم وجبی یوکی که واقعٱ بیرون پیست فیلم هست باید ببینید چه شوخیهای مکس و گسلی باهاش می کنن و داخل پیست هم نگو از رادیوهاش که چقد خشن و جدی نشون میده😅.
کسی به من میگه اطلاعات نداری که هنوز خودش نمیدونه راننده ها باید با چه تایر هایی شروع کنن.
واقعا متاسفم و بیشتر برای خودم که توهین از جانب چنین افرادی میشنوم.
منظورم از ردبول ، فراری بود نمیدونم چرا نوشتم ردبول 🧐🧐🧐
مهندس جان اولا که این که گفته بودم ردبول با هارد شروع میکنه سریعا اصلاحش کردم و گفتم فراری ها منظورم بوده .
اینکه توهین میشنوی هم در جواب توهین هایی هست که میکنی و اصلا بار فنی نداره صرفا به شخصیتت برمیگرده
متاسفانه فتل در روز تولدش هم گند زد به تایم خوب آلونسو! جای تاسفه! به احتمال زیاد جریمه میگیره
فراری ها هم چاره ای نداشتند چون لاستیک خوری شون زیاده. اما الان حق انتخاب لاستیک دارند و ریس پیس این هفته شون مثل هفته ی پیش خوبه و احتمالا بتوانند سبقت های خوبی بگیرند
نوریس داره به بلوغ میرسه. و راسل هم خیلی عالی.
نوریس احتمالا این دفعه شانس است را برای سکو امتحان میکنه برخلاف دفعه قبل.
مرسدس ها علیرغم پیشرفت ولی به قدر کافی خوب نبودند. و کار بسیار سختی دارند فردا
ولی کلا مسابقه ی جالبی خواهد شد تازه اگر بارون بیاد که دیگه هیچی!
سلام
این هفته خیلی تاخیر داشتید هم تو تمرین ها هم تو تعیین خط
تولد سب رو هم تبریک میگم
“همیلتون میتونست پول بگیره به خاطر بوتاس که پنالتی داشت برای پول تایم نزد.”
حرف یه عد ه تعصبی و بی منطق و بی علم تو ریس قبل.
تایم امروز مکس 1.03.720 و همیلتون 1.04.014 یعنی +0.294.
تایم قبلی پول مکس تو همین پیست 1.03.841 و الان همیلتون حتی تو کوالی این هم ریس وارد بازه 1.03 نشده در صورتیکه نوریس با ماشین ضعیفتر تونست وارد این بازه بشه.
تایم کوالی ریس قبلی همیلتون 1.04.067 و تایم این کوالی 1.04.014 یعنی فقط +0.053 سریعتر از تایم کوالی ریس قبل و همون ریس قبل هم +0.226 کندتر از مکس.
الان حتی اختلاف از +0.267 رسید به +0.294.
حرف من یادتونه که گفتم محال بود پول بگیرید و ریس بعدی میره رو +0.280 و الان اختلاف شد +0.294.
و کمترین پیشرفت نسبت به نوریس و پرز حالا پرز ماشین بهتر داشت نوریس چی که اومد تو بازه 1.03
جدا از اینکه امروز پول نگرفت تایم امروزش از تایم کوالی ریس قبلی مکس هم کندتر بود.
کوالی قبلی مکس 1.03.841 و تایم امروز همیلتون 1.04.014 یعنی بازم +0.173 حتی نسبت به تایم کوالی قبلی.
اونوقت ما تعصبی هستیم.
قبلا هم گفتم کسانی اینجا بودن بسیار تعصبی تر حرف میزند منتها چون فن مرسدس و همیلتون بودن تعصبی به حساب نمیومدن.
ما حداقل حرف هایی از مکس میزنیم که محال نیست.
پول پوزیشن همیلتون تو این پیست محال بود که یه عده میگفتن پول میگرفت.
معلومه چه کسانی هیچی از فرمول 1 سرشون نمیشه.
حتما این اعداد هم دروغه به هر حال بحث کری خوندن نیست بحث اینه که یه عده حرف هایی میزنن که از شکستن شاخ غول هم محال تره.
از یه مشت آدم تعصبی و غیر منطقی که از مکس متنفرن بیش از این هم توقع نمیره.
بشینید برای خودتون یه 5 دقیقه حساب کنید ببینید من چرت میگم یا شما.
قبلا هم گفتم من حقیقت هارو میگم و این آمار هم صحیح هست و حقیقتم گفتم همیلتون نمیتونست پول بگیره.
ما که بعد هر ریس و هر موقع که موفق میشید تبریک میگیم ولی شما چشم دیدن موفقیت مکس رو ندارید.
engineer
شما از لویس فن ها که همشون عزیز دل من هستن زیادی انتظار داری دوست من
بعضی هاشون تو هفت سال گذشته هنوز قبول ندارن اختلاف خودروی مرسدس با بقیه خودروها رو و میگن این همه برد و پودیوم توانایی های لویس بوده
منتهی همین ها امسال دارن شکم خودشونو پاره میکنن که بگن خودروی ردبول خیلی سرتره
در کل سخت نگیر کل کل هم نکن به نظر من حق با اونهاست
میگی سخت نگیر
من اگر این آمار رو مینویسم نه برای اینه که کلکل کنم و نه برای اینه که اونها بفهمن که اره رانندشون نمیتونست.
نه برای اینها نیست.
حتی برای اینکه به اونها ثابت کنم تعصبی هستند و هیچی سرشون نمیشه هم نیست.
فقط برای این نوشتم این رو که فکر نکنن دیگران هالو ان و هیچی حالیشون نیست راحت میان مینویسن میتونستیم پول بزنیم.
حتی به خودشون زحمت نمیدن 2 تا تایم کوالی این 2 ریس رو اینور اونور کنن و حساب کنن تا به نادانی خودشون پی ببرن.
حیف.
م.یوسفوند
کلکل به جهنم اینم که منکر ماشین برتر هستند به درک.
آدم باید وقتی تو 1 مسله جاهله و علم نداره اظهار فضل نکنه.
میگن همیلتون میتونست پول بگیره.
گرفتن پول همیلتون از شکست شاخ غول هم سختر بود و محال بود.
یعنی تا چه حد میتونن بی منطق و تعصبی باشن و بعد مارو متهم کنن.
مثل این که این سه دهم ثانیه ها دست از سر مرسدس برنمیداره دیگه جونی تو اون w12وجود نداره اپ دیت نیارین یکی یکی تیما ازمون رد میشن
خسته نشدی اینقد راجع به همیلتون گفتی؟؟
من ریس قبل که دیدم 2 نفر نوشتن ما به عمد نتونستیم پول بگیریم وگرنه آب خوردن بود برامون.
فقط و فقط در جواب اونها کوالی قبلی نوشتم.
که بازم من متهم شدم که اشتباه میگم.
و الان خداروشکر از اتریش 2 تا داشتیم امسال تا مشخص بشه که کی اشتباه میگه.
ضمنا من همین پست قبلی تبریک گفتم تمدید کردن همیلتون رو.
منتی نیست وظیفم بود به بعضی از دوستان همیلتون فنم مثل آروین عزیز تبریک بگم.
ولی من الان فقط از مکس دفاع کردم که اون رو در حدی آوردن پایین که آره مکس سوسکم نبود همیلتون میتونست پول بگیره به خاطر بوتاس کوتاه اومد.
یعنی وقتی ماشین دامیننت هم ندارن بازم انتظار دارن پول بگیرن اونم با سرعت مکس.
و بعد 4 تا چرندیات مینویسن که بگن ما بهتریم.
شهاب من آماری نوشتم که فقط ثابت میکنه چه کسی درست میگه.
اگر اونها هم میتونن آمار بنویسن به نفع خودشون بنویسن.
ضمنا من نگفتم همیلتون نمیتونه گفتم الکی نگید همیلتون میتونست چون ماشینش ضعیفتره.
و اینکه یا از این حرف های مسخره دیگه نزنن که ما فقط بیایم و بهشون تبریک بگیم.
یا اگر میزنن من آماری میارم مثل امروز که نمیتونن جوابی براش بیارن.
شما هم اگر دوست داری آماری بیار تا با هم بررسی کنیم.
Shahab
ضمنا مخاطب این کامنت من همیلتون نبود.
مکس بود.
که مکس بیچاره رو با اینکه بهتر از همه تایم زد نوشتن نه ما میتونستیم پول بگیریم.
در صورتیکه تو 2 تا کوالی حتی تو بازه 1.03 هم نیومدن.
حالا اینکه چطوری میتونستن پول بگیرن و نگرفتن رو خدا میدنه.
👏👏👏👏👏
👏👏👏👏
حرف حق تلخه مهندس جان
محمددانیال جان
بله متاسفانه.
پس فکر کردی چرا تا این حد از من بدشون میاد اینجا.
چون حرفی رو زدم که هیچکدومشون نمیتونن دلیلی بیارن.
البته من این حرف رو نزدم و اصلا نیومدم که اینهارو بگم کوالی قبل.
حرف یه عده بود که ما میتونستیم پول بگیریم به خاطر بوتاس نتونستیم.
و من هم فقط برای اثبات چرند نوشتن اونها این آمار رو نوشتم.
که چون حقیقت هست و جوابی هم ندارن “مهندس کامنتش اشتباهه.”
Engineer
خیلی از دوستان هستن ک حرف درست رو میزنن و کسی هم ازشون بدش نمیاد .
چون هم لحن گفتارت خیلی بده و همه شخصیتتو اینجور میشناسن ک تو فقط میای ب بقیه راننده ها توهین میکنی و از مکس تعریف میکنی و میری .
تازه حرف هات هم همیشه حق نیست … ( حالا بماند ک چ چیزایی گفتی )
اقا من به عنوان طرفدار مرسدس میگم امکان نداشت سری قبل مرسدس بتونه پل بگیره اگر میشد بدون شک میگرفت چون اون موقع شانس اول شدن داشتن و ۲۵ امتیاز کجا ۱۸ تا کجا و بوتاسی که تا ۳ رسید پس یه ماشین بازم نباید براش خیلی فرق میکرد
باید قبول کنیم ماشین مرسدس الان ضعیف تره حالا چطور مکلارن تونسته نمیدونم واقعا نوریس از نظر من از همه بهتره واقعا کار خاصی انجام داد
باید صبر کنیم تا اپدیت موتوری بیارن وگرنه این فصل خیلی بد میبازیم
ferarri
شما هر جور دوست داری برداشت کن.
ولی منظور و قصد من قطعا این نیست.
و ضمنا دوستانی بودن که خودم میدونم حتی سابقه فرمول دیدنشونم از من بیشتر بود و کهنه کار بودن.
ولی بازم گفتن همیلتون میتونست پول بگیره.
هنوزم فکر کن حرف های من غلطه.
اینطور که معلومه ، فردا باید منتظر 1و2 فراریها باشیم !
5-6 تمام میکنن به نظرم ، انشالله دی ان اف در کار نباشه تا ریکیاردو خوابه یه مشت امتیاز از مکلارن دشت کنیم
دوستان قهرمان بعدی فرمول یک باید لندو باشه این چسر بدون حاشیه خوش اخلاق راه خودش رو میره و لایق قهرمانیه به نظرممرسدس باید لندو رو برداره
نوریس فوق العاده عمل کرد
در باره مکس که دیگه نیازی به گفتن نیست
و مرسدس که تا آپدیت نده از این بهتر نمیشه لوییس باید فردا یک استارت فوق العاده بزنه تا به برد امیدوار باشه و متنظر که استارت بد از مکس باشه
اول تبریک به مکس لندووو و جووورج دو تای دوم که اصن فراتر از بی نظیر بودن و اولی بی نظیر
اما در مورد فراری عزیز و راننده هاش میتونم به جرعت بگم ساینز احتمالا پرتلاش ترین راننده گریده و در اینده قطعا نون این پر تلاشی شو میخوره
لکی رم نمیخوام صرفا با این کوالی قیاس کنم شخصا از ابتدای سائوبرش دنبالش میکنم بی نهایت با استعداد اما کم کار و کم تلاش به نظرم لکلرک باید تو سبک زندگیش یه تفکری بکنه چون به راحتی ۳ استعداد برتره گریده اگر برترین نباشه
در مورد خود فراری فردا با استراتژی هارد مدیوم دست خیلی بازی داریم حتی برای ۵-۶ کردن و بالاتر تموم کردن از لندو گرچه یه دلشوره دارم که فردا اولین برخورد ساینزو لکلرکو خپاهیم داشت گوش شیطون کر
ببخشید . منتظر
مرسدس ها ضعیف و ردبول قوی
فراری مثل همیشه عالی😂
فتل هم خوب بود
نتیجه اصرار گاراژ فراری به استفاده از لاستیک مدیوم فردا مشخص میشه و فکر میکنم اینجا استارت با مدیوم ولو یکی دو رده عقبتر ارزشش رو داره،چه میکنه لندو و عملا تحقیر کرده دنیل رو و چند لول بالاتر داره ریس میده.مستر وتل هم که دور سریع ماتادور رو خراب کرد و سه رده پنالتی حق مسلمش هست.مکس هم که کماکان داره یکه تازی میکنه و اگر مشکل خاصی پیش نیاد فردا یکی از راحتترین بردهاش رو کسب میکن و جای تقدیر داره عملکرد راسل که روز تعیین خط واقعا عالیه و باید ببینیم فردا زور لازم برای کسب امتیاز رو داره یا نه
به نظر من لندو نوریس و جورج راسل بهترین های این تایین خط بودن مکس و پرز هم خوب بودن ولی اگه ردبول یک و دو فردا رو بزنه که احتمالش هم خیلی زیاده مرسدس حسابی عقب میفته
آلونسو اگه اون اشتباه سب تایمشو خراب نمیکرد رده بهتری میتونست برای فردا داشته باشه.
حالا که نوریس با مکلارن اینجوری تایم زد . (البته توی ریس پیس نمیدونم چقدر خوبن) به نظر میرسه ردبول این فصل بیشتر باید نگران مکلارن باشه .
مرسدس هم مثل این که ی تغییراتی توی بعضی از جاها داده بوده ولی اون چیزی که میخواسته رو بدست نیاورد . حداقلش این بود که تایم هفته قبل رو تکرار میکردن
پرز هم که یحو همه رو سورپرایز میکنه . عجب راننده ای این بشر . قطعا” ی قهرمانی جهان فرمولا یک بهش بدهکاره .
فراری هم که حداقل میتونن برای فردا لاستیک موردنظرشون رو داشته باشن و به نظر میرسه که ما اینجا ریس پیس های بهتری داریم تا کوالی .
اختلاف بین دنیل ریکاردو و لندو نوریس به نظر خیلی غیر منطقی زیاده .
آلونسو خوب نیازی به هیچ صحبتی نداره، بی دلیل دو سال قهرامان جهان نشده .
افت اوکون هم بیشتر به خاطر خودش هست تا ماشین .
وتل هم که نزدیک بود کار دست خودش و آلونسو بده . البته آلونسو هم اونقدر قاطی کرد که کم مونده بود توی اون سرعت از هیلو بپره رو ماشین سب XD
سب هم که ثابت کرد اگه ی ماشین خوب داشته باشه میتونه نتیجه خوبی بگیره و راننده خیلی خوبی هست. البته اشتباه آخرش خیلی خطرناک بود .
البته که تقصیر سب نبود. مهندش گفت پشت سرت کسی نیست و کاملا خالیه و درست همون لحظه آلونسو اومد. سب حتی بخاطر معذرت خواهی از آلنسو دور خودش رو کنسل کرد. چه فایده، در روزی که استون آپدیت دفیوزر و رینگ داشت و عملکرد خوبی میتونست داشته باشه این اتفاق پیش اومد و لنس هم رده بهتری از دهم نداشت.
باز هم میگم ، نفر یک تا چهارم مشخصه مگر اینکه اتفاق خاصی بیفته ، دوتا مرسدس ها و دوتا ردبول ها هستن ، و به احتنال ۹۹ نفر اول مکس هست، پس در لهترین شرایط لندو جان ۵ ام میشه، ماشینشون تک دوری هست ، در ریس کم میاره، همونطور هم که دیدین ، در مسابقه ی قبل با فاصله ی ۶ ثانیه با ساینز تموم کرد ، درصورتی که ساینز از ۱۲ شروع کرد و لندو از ۳
به نظر من شنبه ها روز راسله . با ماشینی که دومین ماشین ضعیفه بعد هاس . میاد رده ۹😐
و به نظرم حتی با مکلارن میتونه گلو گیر مکس و لوییز باشه
و در اینده در مرسدس چه ترکیبی بشه.
ترکیب راسل و نوریس
Woww
فردا جورج میتونه با عملکرد با ثبات ، رده خودش و تیمش رو در جدول تغیر بده . امروز ستاره شماره 1 نوریس بود و شماره 2 راسل .
اقا سیامک من فکر میکم که راسل با این ماشین نمیتونه امتیاز بگیره به احتنال زیاد، فشار زیادی روی ماشین هست برای گرفتن این رده ، و احتمالا قبل از ۲۰ دور اول خراب میشه، مثل ریس قبل
به راسل هم مربوط نمیشه ، مربوط به ضعف ماشین هست
والله چه عرض کنم . نظرتون حتما محترمه . تا فردا منتظر میشیم !
سلام به دوستان.تبریک به مکس و ردبول فن ها.نوریس بازم بالاتر از انتظار.آفرین داره خداییش.مرسدس ها هم پشت سر ردبول با فاصله تقریبا مثل هفته گذشته.فراری هم که ترجیح داد با لاستیک انتخابی شروع کنه مسابقه فردا رو چون تو تلاش دومه q3 هم سافت نبستن وگرنه حتما تو ده تا بودن
راسل راسل راسل
به به
ان شاالله سال بعد با لباس مرسدس ببینیمش…
یه آمار از ده تا ماشین تو q3 امروز. ماشینهای با پاوریونیت مرسدس 7 تا از هشت ماشینشون بین ده تا بودن یعنی 87.5 درصد ماشینهای با پاوریونیت هوندا،3 تا از 4 ماشینشون یعنی 75 درصد. ماشینهای با پاوریونیت فراری،صفر از شش ماشین یعنی 0 درصد. ماشینهای با پاوریونیت رنو(آلپین)،صفراز دو ماشین یعنی 0 درصد. بنظرم خیلی فاجعس برای فراری.البته به جایگاه ماشینها توی تعیین خط امتیاز داده نمیشه و مسابقه فردا با توجه نرمترین لاستیکها حتما کاملا متفاوت هست با مسابقه هفته قبل و استراتژی تک یا دو پیت استاپ بودن نتیجه مسابقه رو رقم میزنه.ممکنه ماشینهایی که با مدیوم شروع میکنن بخان با هارد تا آخر برن یا برعکس که خیلی سخته باتوجه به لاستیک خوریه بالای پیست.بی صبرانه منتظرم تا ببینم جنگ استراتژی رو فردا کی میبره
سلام ، لطفا بعد از هربار نقطه گذاشتن از (Enter) هم استفاده کنید تا حق مطلب بهتر ادا بشه .
هوندا هر 4 تاش تو 10 تا بوده، 100% عه
عذرخاهی میکنم بابت اشتباه توی درصد تعداد ماشینها.پاوریونیت هوندا هر چهار ماشینش توی q3 بودن یعنی 100درصد.پاوریونیت مرسدس 6 تا از ماشینهاش توی q3 بودن یعنی 75 درصد.فراری و آلپین هم صفر
سلام به همه
مکلارن بالاخره داره مکلارن واقعی میشه، واقعا مکلارن و فراری اگر استفاده کنن از درگیری امسال مرسدس و ردبول و ماشین سال دیگشون رو وقت بزارن توسعه بدن، قطعا میتونن برای قهرمانی بجنگن…از فتل هم بعید بود این حرکت ،به نظرم مهندسش بهش نگفت که الونسو داره دورش رو تکمیل میکنه و فکر کرده الونسو میخواد پشتش دور سریع رو شروع کنه به هر حال این گندکاری تیمی احتمالا چند رده پنالتی مفت خواهد داشت و هم الونسو ضرر کرد و هم فتل(مخصوصا که با سافت شروع میکنه)…
ریکیاردو از پارسال فتل هم آلبون تره !! این اختلاف با همتیمی فاجعه است مخصوصا که هم تیمیت 21 سالش باشه….
اما برای من مهمترین چیز اینه که با تمدید3ساله لوییس ،سوال اصلی این است ، ایا لوییس از راسل شکست میخورد یا خیر و چقدر اختلاف خواهند داشت؟؟؟ سفت بشینید 2-3 سال دیگه کلی هیجان خواهد بود، فراری و لکرک و ساینز، مرسدس و راسل و همیلتون، مکلارن و نوریس ،گسلی و احتمالا الپین ، حتی استرول و فتل واستون مارتین ، میک و الفارومِئو ، چه لاین اپ هایی…
دوستان ، کسی خبر داره که اپدیت کامل برای هر دو ماشین استون بوده یا نه؟ برخی پیج ها نوشتند فقط برای لانس بوده که دیگه خیلی عجیبه چون جدول امتیازی هم فتل سه برابر لانس امتیاز داره..
آمار هم تیمی ها در کوالی و ریس هم از دستم در رفت…
hamed .ab
فقط اون جمله ریکاردو از پارسال فتل هم البون تره 😂😂😂😂😂
عالی بود 👌👌👌👌
عجب دوری زد لندو
واقعا تا اینجای فصل در کنار مکس بهترین رانند های فصل بودن با اختلاف
در فوق العاده بودن نوریس تو این تعیین خط فقط چندتا جمله پایین کافیه
نوریس دوم
ریکاردو سیزدهم
یادمون نره دنی ریک رو همه به عنوان یکی از سریعترین های گرید میشناختن تا قبل از شروع فصل ولی با تمام احترام کاملا داره نابود میشه اعتبارش در کنار لندو
خیلی دوست دارم اگه ریکاردو تا آخر فصل به سرعت مناسب نرسید و مرسدس هم همچنان قصد داشت والتری رو نگه داره مکلارن بره سراغ جرج راسل
ترکیب لندو و جورج میتونه خاطرات خوب هم تیمی بودن لوییس و جنسن تو مکلارن رو زنده کنه
چی بهتر از این برا مکلارن
دوتا از بهترین راننده های جوون بریتانیایی تو ماشین بریتانیایی
راجب سب چندتا نکته بگم
دیروز که استون آبدیت آورده بود علی رغم اینکه سب بیش از دو برابر استرول امتیاز داره ولی آبدیت رو دادن به استرول که اصلا وجهه درستی نداشت این کار
البته من نمیدونم امروز آبدیت رو برا سب هم گذاشتن یا نه ولی در هر صورت سب استرول رو شکست داد ( اگه این قضیه بدون آبدیت باشه کریدیت بیشتر برا سب )
راجب خراب شدن دور آلونسو هم واقعا سب مجبور بود دور رو شروع کنه وگرنه تایم تعیین خط تموم میشد ( که اتفاقا شد و سب مصداق بارز آش نخورده و دهن سوخته شد . نه تونست تایم بزنه و احتمالا پنالتی هم میگیره )
این وسط هم آلونسو سوخت و هم سب متاسفانه
امیدوارم فردا بارون بیاد وگرنه با پنالتی احتمالی سب شانسی نداره برا امتیاز چون فراری ها هم اون هفته فوق العاده سریع بودن تو ریس و البته لوییس همیلتونی که تو بارون خوبه و ممکنه کلی اتفاق عجیب بیوفته تو بارون و جدول امتیازات حساس تر بشه
من الان فیلم لحظه آخر Q2 رو دیدم
بعد از پیچ آخر و تو مستقیمی تازه مهندس سب میگه آلونسو پشتته :))))))))))
واقعا حیف شد
واقعا مقصر سب نبود و مهندسش اصلا راجب آلونسو بهش نمیگه و این وسظ سب باید پنالتی بگیره
خب من الان تیم رادیو کامل سب رو گوش کردم
تو پیچ چهار سب هشتمه تو صف بین ماشینا و مهندسش بهش میگه سریعتر برو و مراقب عقبی ها باش
ولی خب سب اینجا اجازه میده 5 تا ماشین ازش سبقت بگیرن و عملا خودشم اینجا مقصره که میوفته آخر صف ( هر چند ناراحت بود که چرا ازش سبقت گرفتن )
در هر صورت سب سه رده پنالتی رو احتمالا بگیره و فردا فقط باید به فکر یه استارت خوب باشه
اینقدرم لندو لندو نکنید لکلرک باماشین فراری دوتا پول گرفته
خب که چی!!
دوست عزیز لکلرک پل گرفته دلیل نمیشه کاری که نوریس کرده رو کم ارزش جلوه بدی
ما با کیا شدیم ۸۰ میلیون
یه دوستی قبلا میگفت: آیا به لویس ایمان نمیاورید؟؟که بدون داشتن خودروی برتر میتونه اول بشه!!!
خب الان چرا چهارم شد؟؟!!!!!؟؟
عجیبه!!!!!!
قهرمانی با خودروی برتر رو همه بلدن.
اونم وقتی 9 فصل زیر پاشون باشه قطعا هر کی بود 7 قهرمانی میگرفت یا اگه 1 همتیمی در حد آلونسو و فتل داشت نمیتوست 7 تا بگیره.
این رو من و شما که از دید منطقی نگاه میکنیم میفهمیم.
قطعا فن های اون راننده منکر این مسله هستن.
مکس هم اندازه فن های اون شعورش نمیرسید که گفت سایر رانندگان هم تو اون ماشین 7 عنوان میگرفتن دیدیم که خودش تا الان تو ماشین بهتر جلوتره.
فرض کن 9 فصل ماشین مکس بهترین باشه آیا نمیتونه 7 قهرمانی بگیره!!!!!!!!!!!!!!!!
برای صحت حرف مکس هم همین کافیه که 1 فصل ماشین برتر نداره و بعد 8 ریس 18 امتیاز عقبه.
تازه با 11 امتیازی که مکس تو باکو از دست داد بیشتر هم میشد.
به نظرم اگه نیکو میموند حداقل سه تا از این قهرمانی هارو برای خودش میکرد.
3 تا که نه شاید 2 تا.
ولی حداقل تو 4 سال 1 قهرمانی دیگه رو میگرفت.
و شاید چون اون روحیه مضاعف رو 2016 گرفت از قهرمانی 2017 هم اگه بود ممکن بود بتونه.
و از اون جالبتره اینه که 2017 هم میبرد میتونست روحیه ای 2 قهرمانی و پیروزی در 2016 و 2017 باعث بشه که 2018 هم قهرمان بشه.
به هر حال از 4 سال 2 سال رو میتونست و نهایتا 1 سال تقریبا قطعی بود.
اگه نیکو تو مرسدس میموند 2017- 2018 شک نکنید مخصوصا 2017 سب قهرمان می شد
چون دیگه وینگمن نداشت همیلتون
ENGINEER
دور دوره توئه حال کن
نمیدونم واقعا مرسدس داره چیکار میکنه برنامه داره یا چی ولی میدونم اینجوری نمیمونه نوبت اونام میشه بعد فصل داغ میشه
Lh44
دوره دوره من نیست.
من اگر مکس ببازه و حتی به خاطر ماشین ضعیفتر ببازه.
ته تهش میگم ماشینش ضعیفتر بود باخت.
الانم میتونید بگید ماشین همیلتون ضعیفتره باخت.
ولی حتی با ماشین ضعیفتر هم نمیخواید باختش رو قبول کنید.
ما حداقل وقتی ماشین ممس ضعیفتر باشه آسمون ریسمون نمیکنیم که آی میتونست پول بگیره به خاطر پرز نگرفت.
ته تهش میگیم آره باخت ماشینش ضعیفتر بود.
این دقیقا همون ظرفیت قبول حقایقی هست که خودتون گفتید.
ENGINEER
ینی نمیخوای قبول کنی دور دوره ردبوله ؟ تو همه چی اولین دیگه مگه غیر اینه؟
Lh44
چرا من قبول دارم.
فعلا ردبول تو همه چیز برتره و ماشین بهتری هم داره.
برای اینکه من منطق دارم و چیزی هست که نمیشه انکارش کرد.
ولی بعضی از مرسدس فن ها هنوز برتری چشمگیر 2020 رو انکار میکنن.
بدون شک درسته حرفتون و اگر نیکو ادامه میداد احتمالا بازم میتونست قهرمان جهان بشه چون فصل ها ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هم با اختلاف کمی باخت نه مثل بوتاس ولی خب نمیشه منکر اینم بشیم که همی واقعا راننده سریع هست و خیلی خوب میتونه فاصله باز کنه با راننده پشت سرش و هیچ راننده ای نمیتونه با ماشین ضعیف تر قهرمان بشه الانم تقریبا ماشین ها برابرن و یکم ردبول بهتره باید دید ایا مرسدس مثل ۲۰۱۷ میتونه جبران کنه یا نه
ENGINEER
2020خیلی وقته تموم شده
ولی اگه میخوای مقایسه کنی مکس اکثر ریسا رو پشت مرسدسا بود و بعضی وقتام با همیلتون میرفت الان چی فرق کرده ؟ الان لوییس داره با مکس میره ولی اینم قبول دارم که استعدادایی تو فرمول یک هست که تنها مشکلشون اینه که یه ماشین در حد مرسدسو ردبول ندارن به نظرت اگه نوریس یه لول ماشینش بالا تر بود چه اتفاقی افتاده بود ؟ درمورد راسل که اصلا حرفی ندارم با اون ماشین داره چیکار میکنه؟ حالا مکس با این همه استعداد چند تا قهرمانی میتونه واسه خودشو تیمش بیاره ؟
من نظرم اینه مرسدس اگه اپ دیتاش فقط ماشینو برسونه به ردبول تو مسابقات یا جفتشون همو dnf میکنن یا یه نفر میکشه کنار که بازم به نظرم اون مکس باشه .
من باز باید اون رادیو روبگم، مکس گفت( تا کی میتونن اینجوری ادامه بدن)
من قبول دارم ماشین ضعیفه ولی عملکرد لوییسو هیچ کس نباید ببره زیر سوال کسی که ماکسیمم تلاش خودشو ماشینو تو پیست میزاره.
ماشینا برابر باشن نتیجه چیز دیگس
یکم طولانی شد.
Lh44
ببین حتی اگه ماشین برابر هم بود من سر مکس شرط میبستم.
به چند دلیل.
1-عملکرد فصل پیش همیلتون 124 امتیاز بیشتر از بوتاس و 9 برد بیشتر تو ماشین برابر که بوتاس تو 4 سال 9 برد گرفته.
2-عملکرد مکس نسبت به بوتاس با ماشین خیلی ضعیفتر 9 امتیاز کمتر و 3 تا ret بیشتر و 11 سکو و 2 برد و 6 سکو 2 و 3 سکو 3.
حالا حسابش رو بکن که مکسی که فقط 9 امتیاز از بوتاس عقب بود تو ماشین خیلی ضعیفتر با 3 تا ret بیشتر اگر ماشین برابر با بوتاس داشت و ret نمیشد مثل همیلتون نمیتونست با 124 امتیاز از بوتاس جلوتر باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و حالا این میگیم 1 فرض.
مکس با ماشینی که بسیار ضعیفتر بود 100% از ماشین میکشید و گاها حتی اختلاف ماشین رو با رانندگیش جبران میکرد.بماند که جوان تر و پر انگیزه هست.
اگر ماشین مرسدس 2022 هم خوب نباشه تاریه تکرار میشه.
2005 آلونسو-شوماخر.2006 آلونسو-شوماخر.
2021 ورشتپن-همیلتون.2022 ورشتپن-همیلتون.
و اینکه مطمن باش اگر جورج و لندو و شارل هم همون ردبول 2020 زیر پاشون بود همون 2 تا برد و 6 تا 2 امی رو نمیتونستند بگیرن.
بماند که 11 تا سکو رو هم نمیتونستن بگیرن و شاید 6 و 7 تا سکو 3 و نهایتا 1 یا 2 تا سکو 2 میگرفتن.
قطعا اینها همه فرض و احتمال هست و اینکه تو میگی اون کسی که میکشید کنار مکس هست این هم فرض هست چون از نظر من اون فرد همیلتون بود.
و مکس هم 100% میکشه بیرون از ماشین.
کسی که اولین ریسش تو ردبول رو برد.
و تو 1 فصل که 4 ریس کمتر از ریکی تو ردبول بود تو 2016 فقط 52 امتیاز عقب بود.اگه از ابتدا فصل بود شاید میتونست حتی ببره ریکی رو.
اینها همه فرض هست ولی تجربه تماشای شخصی من میگه مکس بهترین راننده حال حاضر هست.
به قدیم همیلتون کار ندارم که بازم حتی مکس رو بهتر میبینم.
ولی در حال حاضر هر کسی با ماشین برابر جلوی مکس باشه نمیتونه دوام بیاره مگر اینکه ماشینش بهتر باشه.
اگر ماشینش هم ضعیفتر باشه شکشتش حتمیه.
ENGINEER
بابا اعدادو ول کن اینا راننده ان ماشین نیستن که عمل کرد یکنواخت داشته باشن. بعضی وقتا اشتباه میکن بعضی وقتا باعث شگفتی میشن این نباید با اعدادو ارقام مقایسه بشن.
بعد واقعا داری مکسو با بوتاس مقایسه میکنی ؟ چرا فاصلشو اون فصل با لوییس مقایسه نمیکنی
چرا لوییسو تو ترکیه مقایسه نمیکنی ؟ مکس به عنوان یه راننده بارونی تو ترکیه داشت سرسره بازی میکرد درصورتی که رقیبش انگار ماشینش چسبیده به زمین. اون فصل پنج تا دی ان اف داشت ولی میشه یادم بندازی از اخرین دی ان اف شدن لوییس چند سال میگذره خودش یه رکورده
ولی واقعا امید دارم ماشینو میرسونن و میدونم کی کنار میکشه تا اون موقع سکوت میکنم
جناب مهندس با فکت های فضایی
اولا که ماشین برتر 7 فصل زیر پاش بود نمیدونم 9 فصلو از کجا اوردی ؟
دوما میگی 9 فصل داشت 7 تاشو قهرمان شد از شما که متخصص آماری بعیده !! لوییس 6 بار با مرسدس قهرمان شده
پس از 7 فصل ممکن 6 فصل نه 7 از 9
چون خیلی به آمار علاقه داری گفتم یادآوری بکنم
از 7 فصل ممکن 6 فصل
منظورم فصل هایی که ماشین برتر داشت نه این که 7 سال تو مرسدسه
arminak
متاسفانه آمارت اشتباه بود.
9 فصل هست.
2 تا تو مکلارن و 7 تا تو مرسدس.
2007-2008 تو مکلارن.
2014-2015-2016-2017-2018-2019-2020 تو مرسدس.
7 سال تو مرسدس 6 تاشو قهرمان شد.
2 سال تو مکلارن 1 رو قهرمان شد.
مجموعا میشه 9 فصل برتری و 7 قهرمانی.
بازم دیدی آمار تو اشتباه بود.
آخه چطوری یک نفر وقتی ماشین رقابتی نداره و بقیه خیلی ازش سریع تر هستن پول بگیره ؟؟
مثل این میمونه که شما بگی مثلا چون راسل
استعداد داره باید الان اول می شد و پول پوزیشن میگرفت
همه میدونن که یک راننده ی خوب به ماشین خوب و سریع برای قهرمانی احتیاج داره
و اگر نه الان باید گسلی و راسل و میک شوماخر قهرمان باشن
این کامنتتون مثل هیتر هاست
raha
بله منم هم ریس قبل و هم این ریس گفتم همیلتون اگرم خودش میتونست دیگه ماشینش نمیتونست.
که یه عده گفتن تو داری کوچیکش میکنی.
در صورتیکه این کوچک کردن همیلتون نیست این فقط 1 واقعیت هست که واقعا نمیتونست و محال بود پول بگیره.
و منم آماری نوشتم که حرف حق هست بازم من متهم میشم.
خوبه که شما به عنوان 1 فن مرسدس منطق دارید.
raha
همچین بقیه هم ازش سریعتر نیستن.
ماشینش فقط از مکس و پرز کندتره اونم خیلی زیاد نه و با بوتاس برابر.
شما که میگید 7 بار قهرمانیش فقط به خاطر خودش هست و ماشین هیچ تاثیری نداشته که 90% تاثیر رو هم داشته.
از همیلتون حداقل حداقلش 3 ام و با وجود این همه بزرگ کردنش 2 ام ازش توقع میره.
از بوتاس که باید بهتر باشه و از پرز هم حداقل با این افتخارات و مدعی بودن باید بتونه اون 0.2 ماشین رو جبران کنه.از 1 مکس فقط کندتره.
نوشتی ماشین رقابتی نداشته و بقیه خیلی ازش کندترن.
ماشینش از مکس کندتره.
با اختلاف اپسیلون کندتر از پرزه.
بعد جالبه 2020 ماشین مکس که اختلافش خیلی بیشتر از ماشین الان مرسدس بود رو رقابتی حساب کردید براش.
ولی الان ماشین شما رقابتی نیست!!!!!!!!!!!!!!!!
عجب!!!!!!!!!
به امید 1 و 2 ردبول.
پیش بینی من.
1-مکس
2-پرز
3-همیلتون
4-لندو
5-بوتاس
6-لکلرک
7-ساینز
همیلتون dnf میشه
مطمئنا همی فن ها همین آرزو رو برا مکس دارن پس ما هم دعا کنیم خخ
آخرین باری که Hamilton دی ان اف شد رو یادته؟
خوبه لوییس یه همین ریس از ردیف دوم استارت میزنه اینجوری انتقاد میشه.
اگه سه ریس ادامه داشت لابد میگفتین لوییسم تموم شده
ببین اگر مکس تو این ۹ سال تو مرسدس بود
۴ تا قهرمانی رو به زور میگرفت . باهات شرط مییندم . حالا که ماشین ردبول برتره . ببینیم این فصل چیکار میکنه با ماشینی که دوری ۲ دهم برتره😉 همیلتون هر جه زور بزنه نمییتونه بگیرتش. درسته ماشین مرسدس برتر بود ولی نمیتونی استعداد لوییز رو بزنی به مکس
آره دیگه مکس لبو ،لوئیس پسر با استعداد
رو چه حسابی میگی استعداد لوئیز از مکس بیشتره
با ماشین پارسال مرسدس منم قهرمان میشدم اونقدر که از رقبا برتر بود
آره پوریا
فقط کم مونده بود تو قهرمان فرمول یک بیاری!
مطمئنا تو تازه واردی
تبریک به طرفدارای مکس و لندو که فوق العاده بود ، فکر کنم فردا استارت خیلی جذاب باشه
و تولد سب رو هم تبریک میگم امیدوارم فردا امتیاز خوبی بگیره
دقت کردین که تولد دو تا از بهترین ها چقدر به هم نزدیک هست ( دنیل ریکاردو و سباستین )😊
بوتاس هم توسط استوارد ها برای رانندگی کند در چرخش پیچشماره ۹ در تعیین خط احضار شده
فراریا رو ببین خدایی… جرعت دارین بیاین خیابون مسابقه بدیم 🙂
هیچوقت انقدر فتل خوشحالم نکرده بود، دست خودش و گاراژش درد نکنه بخاطر این Q3 که به ویلیامز هدیه دادن.
شانس باهامون یار بود.فرناندو لپ سریعتری داشت اما حقیقتا بعد از این همه فصل های سخت و اتفاقاتی مثل ریس قبل و ایمولا و … شاید مستحق یک مقدار شانس باشیم.
بهترین بخش این عملکرد اینه که فراری با مدیوم لپ زد، جورج هم با مدیوم و…سریعتر بود.
تو استراتژی فردا میتونه کمک زیادی بکنه.آستون مارتین ها و آلفاتائوری ها باید با تایر سافت استارت استینت اول رو برن و این کارو براشون سخت میکنه.البته آلفاتائوری بنظر خیلی سریعتر میاد تو ریس پیس مخصوصا با گسلی.
درکل هرچند جایگاه خیلی بهتری هست نسبت به هفته قبل اما ریس پیس ویلیامز تو تمرین و نگهداری تایرهاشون به خوبی هفته قبل نبود.دراپ آف شدید تری داشتن با تایرهای مدیوم این هفته نسبت به آستون مارتین ها، فراری هم که اصولا باید سریعتر باشه و فرناندو هم هست…اما تا همین جای کار، تبریک به تیم بابت پیشرفتی که از ابتدای سال قبل شروع شده و هنوز ادامه داره…مالکان جدید، جدی هستن.حتی برای فصل انتقالی که زیاد توجهی بهش نمیشه هم دارن تلاش زیادی میکنن.جمعه یک نسخه تست بال عقب دانفورس پایین رو تو تمرین اول با نیسانی امتحان کردن.این اولین باره تو ۴ سال اخیر که ویلیامز بال عقب مخصوص اسپا/مونزا میسازه…کپیتو مایوس نمیکنه و فقط میمونه ادامه این روند برای سال آینده و پیدا کردن یه راهی برای خلاص شدن از دست این شیکین درحال حرکت : لطیفی! یکی داره برای رده هشتم نهم میجنگه و یکی برای شانزدهمی! باز اگر فردا جورج استارت بدی بزنه، تصادف کنه، اتفاقی بیافته، هیچی…ریس کلا رفته چون ما کلا یه ماشین داریم!
و یه تبریک هم به طرفداران لاندو…داره نابود میکنه دنیل رو! و الان کلاس کار ساینز روییشتر میفهمن خیلی از افراد.این همون لاندویی هست که نمیتونست حتی باوجود خرابیهای بیشتر ساینز، شکستش بده…عملکرد نوریس واقعا معرکه بود.
دنیل هم هیچ بهانه ایی دیگه نداره.بین تمام افرادی که تیم عوض کردن، با اختلاف بدترینه در حالیکه بهترین شرایط رو نسبت به گاراژ کنارش داره.سب، الونسو، ساینز…همه اشون جا افتادن و دارن نتیجه میگیرن.تمام این افراد هم نه تنها تیم جدیدی داشتن، یک استپ بک دیگه نسبت به هم تیمیشون داشتن: پاوریونیت جدید! اما برای دنیل و لاندو این فاکتور حذف میشه، پاوریونیت مرسدس برای هردوشون جدیده و این عملکرد دنیل رو از اینی که داره نشون میده هم بدتر میکنه.
دیدن عملکرد آلونسو هم این ۲-۳ تا آخر هفته واقعا لذت بخش شده.داره کم کم میشه همون راننده ایی که قبل از ۲۰۱۸ بود.
مطمئنا تا آخر فصل و فهم بهتر ماشین و تایرها، میتونه بهترم بشه.این بهترین راننده این بیست و خورده ایی سالی هست که من تو فرمولا وان دیدم اما بازم برام جای تعجب داره که چطور بعد از چند سال تو این سن برگرده و بتونه انقدر زود خودش رو هماهنگ کنه.
والبته ساینز که این دومین بار هست تو سه تا آخر هفته اخیر که داره از شارل بهتر عمل میکنه تو کوالیفاینگ و فکر کنم اکثریت در مورد عملکرد کوالی شارل هیچ شکی نداشته باشن.فراری قویترین لایناپ گرید رو داره بنظرم.
امیدوارم فردا مسابقه خشک باشه و بتونیم رقابت لاندو رو با امثال پرز و مرسدس ها ببینیم…چقدر زمان میتونه نگهشون داره و آیا اونقدر جسارت داره که تو استارت نگاهش رو به جلو باشه و نه صرفا دفاع کردن؟
درکل با وجود لاندو، جایی که فراری ها هستن، سب (احتمالا) با پنالتیش و آلونسو…ماشین های زیادی داریم که خارج از جایگاه عملکردیشون هستن و خود این هیجان میاره، نیازی به بارون نیست واقعا.
در مورد بخش ساینز به شدت موافقم مخصوصا الانم که عملکرد ساینزو درکنار لکلرک میبینیم ساینز واقعا اندرریته و واقعا پرتلاش و درجهت پیشرفت کم کم داره خیلی ازش خوشم میاد
یادش بخیر یه زمانی کاروس رو با شارل مقایسه می کردیم شاکی می شدن که به شارل دارین توهین می کنین.
الان شخصا عجیب ترین حس رو به عنوان یه طرفدار مکلارن دارم اول از اینکه لندو چقدر خوبه و چقدر خوب پیشرفت کرده اما از اون ور دنیل خیلی عجیب با ماشین تقلا می کنه. فک کنم الان هم ساینز هم مکلارن دلشون برای هم تنگ شده ساینز رو مکلارن مفت از دست داد.
اگه دنیل عملکرد بهتری میوفتاد بین مرسدس ها….
خیلی دوسش دارم و وقتی تو تقلا میبینمش ناراحت میشم، مصاحبه خاصی دیدید ازش که از مشکلاتش و علت زمان از دست دادنش بگه؟
اگه دنیل عملکرد بهتری داشت میوفتاد بین مرسدس ها….
خیلی دوسش دارم
وقتی تو تقلا میبینمش ناراحت میشم، مصاحبه خاصی دیدید ازش که از مشکلاتش و علت زمان از دست دادنش بگه؟
کارلوس فوق العاده است هم در مسابقه هم در تعیین خط و خیلی هم تلاش میکنه،حیف که همیشه توی استارت ها یا رده میده یا بین نفر جلوش و خودش فاصله میفته،البته که تقصیر خودش نیست ماشینش توان بیشتری نداره
مهیار جان با همه ی حرف هان موافق هستم ، ولی فرلری اصلا نمیخواست فشار بیاره ، این رو یاد گرفتن که الکی در تایین خط خودنمایی نکنن، این طور رده های بهتری به دست میارن و سرشون برای استراتژی راحت تره، مسابقه ی قبل هم دیدن که ساینز از ۱۲ شروع کرد و با لندو که از ۳ شروع کرده بود با اختلاف یک ثانیه ای تموم کرد و لکلرک هم که تقریبا از ۱۸ شروع کرد و ۷ تموم کرد ، واقعا با اون ماشین عالی هست ،
ببخشید ۶ ثانيه
قضیه دنی ریک همون مثاله که یه دستگاهی بیارن واسه دونفر بگن فوتبال بازی کنید یکی رو که دوساله پای این دستگاه داره با دسته بازی میکنه بگن خوبه همینجور ادامه بده طرف دیگه رو بیارن بگن تو از امروز بااین دستگاه شروع کن به بازی وقتی هم طرف میگه دسته من کو میگن نشد دیگه تو باید سبک بازی کردن خودتو تغیر بدی و با کیبورد بازی کنی حالا همه اینا رو گفتم که فقط همین یه جمله رو بگم که یه روز همین طرف با همین کیبورد انقد مچ بشه که طرف مقابلش و هم اون تیم که واقعا این رقابت کثیف و نابرابر به دنی ریک تحمیل کردن حسابی از خجالتشون دربیاد
یه ۵ خط توضیح داده شد که تغییر تیم زیاد بوده و دیگران دارن نتیجه میگیرن.
با وجود اینکه این تغییر برای دیگران سخت تر بوده نسبت به دنیل.
حتی اگر از همین ریس بعد هم دنیل شروع کنه به مچ کردن لاندو، اوکی، وظیفه اشو انجام داده، چیزی از افتضاح این مسابقات اخیرش کم نمیکنه.این عملکرد ثبت شده.
اتفاقا کاش بارون بیاد. هرچند اگه بارون نیاد از نظر استراتژی به نفع فراریه و من خوشحال ترم. اما با وجود بارون خیلی چیزها به هم میریزه و این هیجان مسابقه رو بالاتر میبره.
مهریار عزیز یه سوال دارم ، البته این سوالم بابت کل کل و اینها نیست و امیدوارم ازش اینطوری برداشت نشه .
من کاملا قبول دارم که راسل راننده خوب و با استعدادیه، ولی تو کامنت های گذشته معمولا میگفتید تیم ویلیامز ضعیف ترین ماشین رو بعد از هاس داره . آیا این ضعیف بودن معیاری داره ؟ و راهی قابل استناد برای سنجشش هست غیر از عملکرد در مسابقات؟
یعنی منظورم اینه که ممکن نیست ماشین ویلیامز واقعا خوب بوده باشه ولی این راننده ها(در این مورد خاص راسل) باشن که تازه دارن با توانایی های ماشین(یا توانایی های خودشون) آشنا میشن؟ و شاید قبل از این خودشون نمیتونستن بهتر کار کنن ؟ در کل آیا معیاری وجود داره برای سنجش ضعیف یا قوی بودن یه ماشین جدا از عملکرد راننده ها توی پیست(که ممکنه معیار درستی برای قضاوت در مورد ماشین نباشه) ؟
اینکه دنی ریک حتی تو ادامه فصل هم همین روند رو داشته باشه باشه نشون دهنده این نیست که از لندو نوریس ضعیفتره به هرصورت بعضی راننده هابا بعضی ماشینا نمیتونن هماهنگ بشن نمونشم کسلی تو ردبول یا حتی تو موتو جی پی خورخه لورنزو تو دوکاتی دیگه الان دنی ریک تو یه تیم انگلیسی با یه راننده انگلیسی کارش از گسلی هم سختره یادت نره همین ساینز تو رنو از هالکی شکست خورد ودنی ریک همون سال اول هالک رو شکست داد و یادت نره مسابقه موناکو که دنی ریک همیشه در اون پرقدرت بوده و امسال تو موناکو لپ شد حالا همینو فقط میخوام بگم تو رقابت ریکیاردو ونوریس کمترین نقش رو مهارت رانندگی داشته
درود خدمت دوستان،تبریک ب تمام دوستان هوادار مخصوصن مکس،ردبول فنای عزیز و تبریک ویژه خدمت صالحی بخاطر عملکرد عالی تیم و راننده مورد علاقه ایشان،سلامت و پیروز باشید❤❤❤❤
مرسی ممنونم 🙏🏻
مردی که برای روز شنبه متولد شد{جورج راسل}
لاندو نوریسسسسسسسسسسسسسسس
لاندو نوریس عالی بود نمیدونم چی بگم دربارش
احتمالا شما ریس های جورج رو دنبال نکردین که این Mr.Saturday اسکای رو تکرار میکنین…به خیلی قبلم ارجاعتون نمیدم، همین دوتا ریس اخیر کافیه که بدونین اتفاقا جورج راننده یکشنبه هاست بیشتر.
اسکای هم جدا از ۴۰-۴۵٪ زمانی که دارن پای میکروفون قهقهه میزنن، بقیه اش رو خب…دوست دارن چیزایی بگن که شنونده رو جذب کنه.یه ۱۰-۱۲ باری طی تمرین ها گفتن مرسدس برگشته…خب! بقیه اش با خودتون ؛)
تبریک به مکس و طرفداراش
چه کرد لندو!!!عالی بوده این فصل
چکو هم عالی بود
مرسدس واقعا زورش به ردبول نمیرسه توی این پیست
فراری ها هم به جای ۷و۸ الان ۱۱و۱۲هستند چون برای آزادی انتخاب لاستیک کند دور زدن
جورج و گسلی هم عالی بودن
تولد سب رو هم تبریک میگم که امروز یه دعوا با ناندو کرد
Mehriar Salehi
دقیقا جورج راننده ای هست که تو تعیین خط عالیه.
ولی تو ریس هم فوق العاده خوبه و این پیس بالاش و پایداری لپ تایم هاش هست که تا این حد مورد توجه هست.
وگرنه اگر فقط به شنبه و تعیین خط بود نه مرسدس راسل رو میخواست و نه تا این حد مورد توجه کسی مثل آلونسو و کارشناس ها و هوادار ها بود.
جورج یک نابغست نمیدونم چرا میخوان کوچیکش کنن.
کسی که با ماشین 9 گرید که رده خوبش میشه 17 ام داره تو کوالی رده 9 میگیره.
یعنی از نابغم نابغه تره.
من دنبال میکنم اتفاقا خیلی جورج رو دوست دارم ولی باید بدونید که این دوتا مسابقه جورج خوب بوده و گرنه خیلی از مسابقات ریس بدی رو داشته ولی بازم خیلی پیشرفت کرده و به خاطر این لقب mr.saturday رو بهش میدیم که رسوندن ماشین ویلیامز به مرحله دو و سه خیلی سخته و شروع با لاستیک مدیوم یعنی فوق العاده
مرسدس واقعا باید این ماشینو رها کنه و امسال رو تموم شده ببینه, این ماشین ذاتا از ردبول ضعیف تره و هرچقدر پول و زمان خرجش بشه فقط باعث میشه که سال آینده عقب بیوفتن وگرنه این به جایی نمیرسه.
وقتی مکلارن با موتور خود مرسدس از مرسدس سریعتره چون ریک مشابه با ردبول داره, این مدرکی هستش که راهی برای گرفتن پرفورمنس به جز بالا بردن ریک نیست, که امکانش برای مرسدس با این ساسپنشن وجود نداره.
فراری ریس پیس خوبی توی این پیست داره،فکر میکنم از قصد کند دور زدن که آزادی انتخاب لاستیک داشته باشن،فکر میکنم فراری ها مثل چارلز توی مسابقه قبل از ۵-۶ نفر سبقت بگیرن و پنج و شش تموم کنن(اگر اتفاق خاصی رخ نده)
فکر نمیکنم به خاطر تایر کوالی رو به عمد خراب کردن.
ولی قطعا فراری این نیست که دیدیم.
فردا احتمالا بر میگردن به رده های 6 و 7 و8.
مهندس ریس قبل رو یادت بیار،لکلرک از اخر با لاستیک و استراتژی خوب اومد هفتم
دوازدهم که دیگه چیزی نیست در مقابل بیستم
حتی ریس قبل کیمی هم داشت به خاطر استراتژی امتیاز میاورد
فراری میدونه راننده های جلوش رو میتونه بگیره،کارلوس که دهم شروع میکنه حداقل میتونه ۳ تا رده بگیره توی دور های اول،چارلز هم دوازدهم شروع میکنه میتونه حداقل ۵ تا رده بگیره توی دور های اول و حتی از کارلوس هم رد بشه از نظر من،پس تصمیم فراری درست بوده و این کار رده برای استراتژی بهتره
🏁Parsa16
اره درسته.
ولی رده بهتر از 6 ام نمیتونن بگیرن.
2 تا ردبول و 2 تا مرسدس میشن 4 تا.
لندو هم که 100% از جفتشون بهتر و سریعتر خواهد بود تو این ریس که میشه 5 امین نفر.
شارل و کارلوس و پیر فقط باید برای 7 و 8 و 9 بجنگن.
امیدوارم جورج هم بتونه امتیاز بگیره حتی شده 10 بشه.
6 و 7 و 8 اشتباه نوشتم.
مهندس جان حرف شما برای حالت عادی درسته،ولی فرمول یک غیرقابل پیش بینیه،یهو دیدی مثل مونزا فصل پیش شد
🏁Parsa16
پارسا جان این نوع گفتن تو 1 توهین به حساب میاد.
نه اینکه تو توهین کرده باشی.
ولی یعنی فکر میکنی من بعد این همه ریس دیدن نمیدونم فرمول 1 اتفاقات غیر منتظره زیاد داره.
بنده هم همون حالت عادی رو عرض کردم وگرنه خودم متوجه اتفاقات هستم.
بیس همه پیش بینی ها همیشه حالت عادی هستش.
مهندس من اصلا قصد توهین نداشتم،منظور من رو بد فهمیدید
فقط جهت یادآوری اون کامنت رو نوشتم
🏁Parsa16
شوخی کردم رفیق.
اول یه خسته نباشید به لندو و جورج دو جوون دوست داشتنی چقد خوبن اینا خیلی دوست دارم تو مرسدس باشن هم تیمی یه رقابتی میشه فوق تصور حتی مسکو بین خودشون گم میکنن البته بی احترامی به طرفداران مکس عزیز نیست اگه مرسدس آینده رو میخواست باید اینا رو بیاره تا ۳ سال دیگه مرسدس دوباره چادر بزنه رو فرمول ۱
دوستان کجا میشه تکرار تعیین خط رو دید؟
بیکارترین فرد و پرحرف ترین فرد حاضر با اختلاف باور نکردنی،میرسه ب،،،،،،،،ه engineer👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
سلام دوستان خسته نباشید من کورش هستم و اولین بار هست که در این سایت پیام میگذارم، البته نزدیک ۱ سال و خورده ای هست که پیام های شما رو می خونم و امشب تصمیم گرفتم ثبت نام کنم و وارد بحث بزرگواران گرامی شوم
سلام دوست عزیز خوش اومدی💐
ممنون 😘
سب سه رده پنالتی گرفت …
بهترین های امروز هم قطعا لندو نوریس و جرج راسل بودن
بله متاسفانه باید از رده ۱۱ استارت بزنه
تایید شد؟ :/
Abbas
من اینجا تا حالا به کاربری توهین نکردم.
ولی بی.شعور ترین فرد هم میرسه به تو که وقتی آماری نداری که از رانندت دفاع کنی اینطور میای و چرت و پرت میگی.
من فقط آماری رو گفتم که صحیح بود اگر شما بهتر بلدی به نفع رانندت 2 تا چرندیات بنویس تا مردم نگن لال هست.
ضمنا کنار عکس اون 3 تا که تو پروت هست تعداد سال هایی که پشت ماشین دامیننت نشتن رو هم بزار که رو هم میشن 7 سال و برای همیلتون رو هم بزار که به تنهایی میشه 9 سال.
فقط تعداد پول پوزیشن هاش از اون 3 تا بیشتر نیست.
تعداد سال هایی که پشت ماشین دامیننت نشسته هم از اون 3 تا بیشتره.
چقدر کوچک شدم که جواب آدم حقیری مثل تورو میدم که چیزی برای اثبات نداری و فقط میای توهین میکنی.
اگه میتونی 2 تا آمار بنویس که دهن من و امثال من رو ببندی.
یا برو ببین از آماری که بالا من نوشتم میتونی 1 غلط دربیاری.
یا فقط چرت و پرت گفتن بلدی.
این نوع کل کل های بچه گانه شما فن های عزیز دیگه خسته کننده شده . نصف کامنت ها دوای شما ها هست سر ی سری چیز های خیلی خیلی خیلی خیلی(خیلی زیاد خیلی ) بیخودی هست . میاید سر آمار به هم دیگه چرت و پرت میگید . الان مثلا” شما ها آمار رو بالا پایین کنید اون راننده اون سر دنیا مثلا” مسابقه فرداش رو خراب میکنه یا اتفاقی میفته ؟
نیازی به ریپلای کمنت من نیست .
ولی دیگه خسته کننده شده .
مهندس حان یادمه گفتی دیگه کل کل نمیکنم …
من از آقایان مهیار و عرفان تقاضای بخشش دارم.
ولی ایشون اول به من توهین کردن که ادمین محترم پاک کردن.
وگرنه من با ایشون کاری نداشتم.
من واقعا تعجب کردم دنی ریکی با این ماشین چطور نمیتونه بیاد کیو سه دیگه هفت مسابقه گذشته باید با ماشین مچ شده باشه
به نظر من تعیین خط خیلی مهیجی بود مکس که معلوم بود پول میزنه و سب هم عالی عملکرد و حیف که پنالتی گرفت استرول این بار هم از سب شکست خورد و فراری ها هم زیاد تلاش نکردند لاستیک نو رو به استارت با لاستیک سافت ترجیح دادند و نمیشه از عملکرد عالی لندو گذشت
دوستان توجه دارین
فتل با ماشینی که شبه مرسدس هست و ته مونده مرسدس حساب میشه فقط نیم ثانیه از همیلتون کند تره
با خود مرسدس رده ای بهتر از همیلتون میگرفت مطمئن هستم کسایی که بیطرف به قضیه نگاه بکنن حرف منو قبول میکنن
کاش دوباره موقعیت بهتری براش بوجود بیاد تابا کسب پیروزی دل میلیونها نفر از طرفداراش رو تو دنیا شاد کنه
شما فقط یه تعیین خط رو در نظر گرفتی که اونم استون مارتین روز خوبش بود و مرسدس روز بدش.
که حتی در این وضعیت هم به قول شما لوییس نیم ثانیه سریعتر بوده. ریس های دیگه این اختلاف بیشتره. برای این چنین مقایسه هایی باید نتایج چندین کوالی رو در نظر بگیریم. نه فقط یه کوالی که به صلاحمونه
فردا مسابقه هیجان انگیزی هست به دو دلیل
تو تمرینات فاصله بین ماشین سوم گرید که آلفاتاوری باشه بدون در نظر گرفتن امتیازات و تو این پیست واقعا سریعا و ماشین حتی هشتم که میشه گفت ویلیامزه تایم جرج البته خیلی کمه مثلا دو یا سه دهمه و ماشین ها به هم نزدیکن و دلیل دوم اینکه لاستیک ها نرم ترن نسبت به هفته قبل و دو پیت استاپه بهترین و سریع ترین استراتژیه به نظر من میتونیم مسابقه خوب و نزدیکی رو ببینیم خدا کنه سبقت زیاد داشته باشه
کدوم ته مونده موتورکه برابره اینم که همه قبول دارن قانون امسال فقط مرسدس و هدف گرفته که ردبول قهرمان بشه وقهرنکنه بره استون هم اسم کوچکی نیست وتلم فرصت بهترازاین 2017به راحتی ازدست داد
MOEIN جان سال ۲۰۱۷ درسته ماشین فراری خوب بود ولی تو این هفت هشت سال کلا پکیج مرسدس تو یه کلاس دیگه بود چه از لحاظ استراتژی و پیت استاپ و…… و سال ۲۰۱۷ ماشین فراری چند مسابقه برتر بود نسبت به مرسدس و اون برتری هم خیلی اندک بود سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم همینطور ماشین فراری چند مسابقه با اختلاف کم برتر بود که مرسدس با ابدیت هاش تونست به رقابت برگرده و قهرمان شه
ویلیامز با مالکین جدیدش داره برمی گرده به دوران خوشش و امیدوارم جرج بمونه و به تیم کمک کنه. امروز مرسدس ها حرفی برای گفتن نداشتن و البته روز مسابقه یک روز دیگست و اگه اتفاقی ناخواسته ای نیوفته هردو مرسدس از نوریس رد میشن و احتمال زیاد جایگاه ها یا مثل هفته پیشه یا والتری جاشو میده به پرز
تمام دنیا دارن از این حرف میزنن که آستون مارتین از تغییر قوانین بیشتر ضربه خورده تا مرسدس.
مرسدس از رده 1 اومده به رده 2 یعنی 1 رده از دست داده اونم با اختلاف ناچیز.
آستون از رده 4 که ریسینگ پوینت بود اومده به رده 6 یعنی 2 رده اونم با اختلاف چشمگیر.
اگه ریس قبل رو میدیدی حتی گزارشگر هم گفت مرسدس و آستون بیشتر از همه ضربه خوردن.
یعنی عاشق این داده های آماریتم.
این یکی یه رده اومده پایین اون یکی دو رده. پس اون یکی بیشتر ضربه خورده😂
اینم در نظر نمیگیری که مرسدس پارسال با یه اختلاف چشم گیری اول بود و امسال نه تنها این اختلاف فاحش از بین رفته حتی تیم دوم شده.
همچنان به این آمارهای هیجان انگیز ادامه بده مهندس جان
Erfan
چرا اختلاف مرسدس رو حساب کردی.
ولی اختلاف زیاد ریسینگ پوینت با رنو رو حساب نکردی!!!
که الان آستون از آلپین هم پایین تره!!!!!!!
اگه به فرمایش شما باشه که ویلیامز هم موتور مرسدس داره پس چرا ته جدوله
همه چیز که موتور نیست
الان یه بیننده مبتدی فرمول یک هم میدونه استون مارتین یه تیم میان رده هست
دیگه اگه به خوبی مرسدس بود حق باشما بود
با توجه به قابلیت ماشین قضاوت کنیم
نه از روی کینه
۲۰۱۷ ماشین وتل تو بعضی از پیستها بهتر بود بقیه مسابقات مرسدس کاملا برتر بود
یه حسی به من میگه فردا بارونیه.
یک ۱-۳ عالی از ردبول در تعیین خط.
به امید دیدن اولین ۱-۲ فصل ردبول.
انشالله که اتفاق خاصی نمیافته.
نوریس بنظرم پنجم هم بشه شاهکاره با این ماشین. همونطور که تو کوالی تایم شاهکار زد این پسر.
جورج هم عالی بود هم شانس آورد که به کیو ۳ رسید اونم با مدیوم مگه میشه مگه داریم؟
اینکه مدیوم داشت خیلی بهش کمک میکنه. اگه بارون نیاد و میتونه یک پیت بره البته بنظرم چون لاستیک ها نرم تر هستن فردا بیشتر دو پیت ببینیم تا یک پیت استاپه.
اگه کسی هم ۳ پیت استاپ داشته باشه قطعا برای سریعترین دور میره پیت آخر رو.
مرسدس فردا ۳ و ۴ مگه اینکه تو شروع مسابقه اتفاقی بیافته البته فک کنم تمرکزشون رو گذاشتن ریس بعدی چون بنظرم انگلیس با آپدیت میان برای یک و دو.
البته اگه مکس و ردبول بزارن. تا اینجای فصل که جفتشون شاهکار بودن. آپدیت های درجه یک.
واقعا حقشون بوده این نتیجه ها هر تیمی زحمت بکشه حقشه نتیجه اش رو ببینه.
کسی هم اگه چشم دیدن موفقیت بقیه تیم ها رو نداره حرصش رو بخوره آفرین.
فراری به نظرم اگه فردا بارونی باشه بیشتر از بقیه تیم ها بخاطر استراتژی ضرر میکنه چون بخاطر استراتژی کیو ۳ رو فدا کردن.
استون مارتین چقدر بهتر نسبت به تعیین خط قبلی ظاهر شد
خدا کنه تو طول مسابقه هم ریس پیس مناسب داشته باشن و فتل امتیاز بگیره.
دلم بیشتر از همه برای آلونسو کباب شد دور خوبی داشت میزد اگه فتل نبود میومد کیو ۳ و دهم میشد. شاید فردا بخاطر انتخاب لاستیک البته اگه بارون نیاد و استراتژی به نفعش بشه.
آلفا تائوری هم خوب بود از گسلی بیشتر انتظار داشتم اما بازم بد نبود. سونودا هم داره هر مسابقه بهتر و با تجربه تر میشه تازه اوله راهه البته اگه باشیم در خدمتش.
نمیدونم شاید این حرفی که میزنم فردا چرت محض باشه ولی نمیدونم یک حسی به من میگه فردا یک ریس بارونی میبینیم.
حالا اگه فردا پیست خشک خشک بود به روم نیارید حسه دیگه نمیشه کاریش کرد :)))))))))))
خوشبختانه سب داره مسابقه به مسابقه بهتر میشه خدارو شکر.
من فکر میکنم مرسدس اونقدر هم بد نباشه ، بخاطر ارتفاع پیست از سطح دریا چند ساله که اینجا مشکل داشته ، به نظرم تو انگلیس با اوردن اپدیت جدید و تخصص همیل توی پیست خونگی شرایط یه مقدار بهتر میشه .
یه سوالی که همیشه ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا اکثر تیم ها بخصوص مرسدس توی کیو ۲ مثلا دو دست لاستیک مدیومی که دارند و باهاش دور میزنند و یک دست کاملا نو رو نمیذارند برای مسابقه ، کاری که ردبول بعضی وقت ها میکنه ، بهرحال لاستیک ۳ دور میزنه ، دور بیرون اومدن از کاراژ و دور سریع و دوری که میان به پیت لین .
توتو گفته ی آپدیت بزرگ برای انگلیس داره . میشه گفت آخرین آپدیت بزرگ این تیم برای 2021
امیدوارم حداقل یکی از فراریا با هارد شروع کنن.
به نظرم حتی مرسدس آپدیت هم بده ردبول هم با آپدیت بزرگی پاسخ خواهد داد
ردبول امسال به هر قیمتی شده نقد رو میچسبه حتی شده به قیمت یکم عقب افتادگی تو فصل بعد ولی از این فصل نمیگذره
بهترین فرصته برای ردبول و مکس بالاخره تو دوره هایبرید بالاسر مرسدس وایسن و جشن قهرمانی بگیرن فصل بعد هندونه دربسته اس ردبول امسال همه چیز رو برای قهرمانی داره و تا آخر امسالم هوندا هنوز پشتشون هست هیجوره این فصل پا پس نمیکشن
دوستان به احتمال زیاد مرسدس تو انگلیس راننده دوم فصل 2022رو معرفی میکنه
به نظرتون بوتاس تمدید میشه با مرسدس یا راسلو معرفی میکنن ؟
Lh44 عزیز به نظر من راسل رو باید معرفی کنن چون الان ردبول مکس رو داره که ۲۲ سالشه و فراری هم همینطور چارلز رو داره که ۲۲ سالشه ولی مرسدس دو تا راننده اش بالای ۳۰ سال سن دارن و باید جوون گرایی کنه تو این قضیه ردبول و فراری از مرسدس یه قدم جلوترن
به نظر من مرسدس با یک آبدیت میتونه اختلاف رو با ردبول جبران کنه چون اولا اين پیست مخصوص ردبوله و اختلاف مرسدس و ردبول تو بقیه پیست ها در حد یکی دو دهمه و حتی بعضی پیست ها مرسدس بهتره ولی اگه یه ابدیت دیگه بده مرسدس همه ی پیست ها برتر میشه در صورتی که ردبول دوباره ابدیت نده
حیف که سب باید از یازدهم استارت بزنه اخه حق انتخاب لاستیک هم نداره باید با سافت شروع کنه البته جایگاه های فرد فکر کنم بهتر استارت میزنن چون سمت تمیز پیست هستن
امروز بارونه؟
احتمالش خیلی کمه ، ولی اون منطقه کاملا وضعیت هوا غیر قابل پیش بینیه.. ممکنه یه لحظه یه رگبار شدید بیاد و دوباره هوا آفتابی بشه یا ممکنه رگبار چند صد متر اونطرف پیست بیادو به پیست کاری نداشته باشه .. یا ممکنه هوا کاملا ابری باشه ولی هیچ بارشی نباشه. در کل به نظر میرسه بارش دائمی نداشته باشیم ولی احتمالش هست یه رگبار ناگهانی یا بارش های خفیف ببینیم
دوستان یه مطلب جالب اسپانسر استون مارتین که BWT هست گفته رنگ سبز تیره در بعضی اوقات شبیه مرسدسه تو تلویزیون و به لارنس استرول و اوتمار سافنور گفته که باید به رنگ صورتی برگردید ولی اوتمار گفته که رنگ سبز تیره اصالت استون هست و به رنگ صورتی بر نمیگردیم
انشالله سب امروز با یک استارت خوب و با ریس پیس تقریبا خوب استون امتیاز میگیره
به نام خدا
سلام دوستان عزیز ، اولین نظر خودم رو مینویسم
خوب مکس این اواخر خیلی سریعه
به نظرم اختلاف ردبول و مرسدس اونقدر فاحش نیست که بخوایم بگیم پیشرانه هوندا یکه تاز مطلقه ، شاید شاید موتور هوندا ضعیفتر هم باشه و ردبول با شاسی محشرش این نقیصه رو جبران میکنه ، باز هم میگم شاید .
لوییز و مکس هر دو راننده عالی هستن و بستگی به عملکرد خودشون داره چون اختلاف خوروها زیاد نیست و باید در این مواقع فهمید که یک راننده عیارش چقدره
یا علی
به نام خدا فکت فضایی جدید
مرسدسو ردبول فاصله زیادی ندارن
من نمیدونم سه دهم تو هر دور چیه پس که دو دهمش فقط تو کفی هست 😐
برادر عزیز شما شرایط تعیین خط رو با مسابقه یکی میبینی؟
ثانیا مکس از چکو هم تو تعیین خط همیشه بهتره این یعنی ماشین مکس از چکو سریعتره؟
فکر نمیکنی مکس خیلی سریعه؟
تبریک به هواداران لندو از جمله خودم😁
ای کاش ریکیاردو هم…
انگار ریکاردو داره با ماشین کشتی میگیره.قضاوت نکنیم بهتره
به امید اولین ۱ و ۲ ردبول