فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020 با پیشتازی استرول به پایان رسید. ریسینگ پوینت در مرحله نهایی عملکرد فوق العاده ای داشتند. در مرحله اول به دلیل بارش باران پرچم قرمز داشتیم اما هر سه مرحله برگزار شد.

در این میان راننده های آلفارومئو و مکس ورشتپن عملکرد چشمگیری داشتند اما راننده های مرسدس در بهترین شرایط خودشان نبودند.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020

مرحله اول تعیین خط

15:25 قبل از آغاز تعیین خط به شرایط آب و هوایی اشاره کنیم؛ در حال حاضر دمای پیست 13.6 درجه سانتیگراد است و هوا بارانی است. پیست دیروز لغزنده بود و حالا با وجود هوای بارانی ماشین ها چسبندگی ندارند.

15:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020

15:31 رانندگان از لاستیک های اینترمیدیت و بارانی استفاده می‌کنند.

15:34 اسپین رانندگان آغاز شد. مکس در پیچ 9 کنترل ماشین را از دست داد اما قطعا آخرین راننده ای نیست که با مشکل مواجه می شود و در مقایسه با ماشین مک‌لارن می‌گوید که اصلا چسبندگی ندارد.

15:35 پرچم زرد در سکتور دو! لطیفی در پیچ 8 اسپین شد.

15:37 والتری بوتاس اولین زمان را ثبت می‌کند: 2:07.001

15:37 به راننده ها گفته می شود که اوضاع در حال بدتر شدن است و گروژان در همین لحظه کنترل ماشینش را از دست می دهد. آلبون هم پشت سر او قرار دارد و تازه لاستیک های اینتر مدیت را با لاستیک های بارانی عوض کرده است.

ورشتپن در رادیو می گوید که باران شدید است و اینکه نمی‌تواند دستش را از روی فرمان بردارد.

15:38 اکون سریع ترین زمان را تا به اینجای کار ثبت می کند: 2:06.115

15:39 هر دو راننده های فراری با اینترمدیت شروع کردند اما هر دو به پیت آمدند تا لاستیک های بارانی را جایگزین کنند.

15:40 ورشتپن هم به پیت می آید تا لاستیک های بارانی را جایگزین اینتر میدیت کند و می گوید که الان به شدت باران می بارد.

15:41 همان طور که انتظار میرفت پرچم قرمز به نمایش در می آید. راننده ها باید به پیت برگردند.

15:43 این خبر خوبی برای لکلرک نبود و او ممکن است حذف شود اما اگر این مرحله ادامه داشته باشد احتمالا میتواند خودش را به مرحله بعدی برساند. مکس هم با 0.007 ثانیه اختلاف در جایگاه 15ام است.

15:52 باران کم‌تر شده است و تقریبا متوقف شده است. لکلرک با ویزور کلاهش مشکل دارد و می‌گوید که نمی توانست پیش روی خودش را ببیند.

15:55 ماشین ایمنی به پیست برگشته است و در حال بررسی شرایط است. برای ادامه تعیین خط به تایید برند مایلندر احتیاج داریم.

15:59 ماشین ایمنی به پیت برمی گردد و به نظر می رسد که داخل ماشین در حال بحث کردن در مورد شرایط هستند.

16:06 هنوز خبری از شروع دوباره رقابت نیست. با این اوصاف لکلرک، گروژان، گسلی، راسل و لطیفی حذف خواهند شد.

16:08 یک کامیون به پیست آمده است که در حال خشک کردن پیست است. اکثر تیم ها هم در حال خشک کردن جلوی گاراژ خود هستند.

16:11 یک کامیون دیگر هم به پیست اضافه شده است.

16:20 مایلندر دوباره به پیست آمده است تا دوباره میزان چسبندگی پیست را بررسی کند.

16:21 مایلندر از شرایط راضی است و تا حدود 4 دقیقه دیگر تعیین خط دوباره آغاز خواهد شد.

16:24 آغاز دوباره تعیین خط! آلبون اولین راننده ای است که وارد پیست می شود.

16:25 رایکونن لحظاتی بعد از خارج شدن از پیت اسپین شد اما دوباره پیست برگشت.

16:31 گروژان کنترل ماشین را از دست داد.

16:35 همه منتظر لکلرک هستند تا زمانش را بهبود دهد.

16:37 مکس اولین راننده ای است که در این شرایط دور می زند و سریع ترین زمان را هم ثبت میکند. پشت سر او همه راننده ها در حال بهبود زمانشان هستند.

16:38 لطیفی از پیست خارج شد و پرچم زرد در سکتور دو فعال شده است. کویات هم کنترل ماشین را از دست داد و گفت که نمیتواند چیزی ببیند.

16:42 زمان هایی که در زمان پرچم زرد ثبت شدند پس از تعیین خط بررسی خواهند شد.

16:43 همیلتون نتوانست زمانش را بهبود دهد و در جایگاه 14ام ماند. هرچند که زمان ثبت شده به خاطر خروج از محدوده پیست حذف خواهد شد.

مرحله دوم تعیین خط

16:44 شروع مرحله دوم تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020

16:44 این مرحله با وجود حضور مارشال ها و جرثقیل آغاز شد. هیچ کس دوست ندارد در شرایط بارانی جرثقیلی در پیست باشد.

16:51 مگنوسن از اینکه زمان های مرحله قبل پس از تعیین خط بررسی می شوند، عصبانی است و گفت که درست نیست کسانی که از قانون پیروی می کنند حذف شوند و دیگران به مرحله بعدی برسند.

16:47 هر دو راننده مک‌لارن با لاستیک اینتر میدیت به پیست می آیند.

16:48 نوریس اولین زمان را ثبت می کند اما به خاطر خروج از محدوده پیست زمانش حذف شد.

16:49 رایکونن در صدر: 2:01.230

16:49 آلبون پشت رایکونن از خط پایان عبور کرد و زمان بهتری ثبت کرد: 2:00.026

16:50 و حالا مکس از خط عبور می کند و محدوده زمان ها را به کلی تغییر می دهد: 1:57.125

16:51 رایکونن یک دور دیگر ثبت میکند و زمانش را چهار ثانیه بهبود می دهد! 1:57.212

16:51 مرسدس با این شرایط مشکل دارند و فعلا پنجم و هفتم هستند.

16:52 استرول سریع ترین دور را ثبت می کند! 1:55.730

16:54 مکس دوباره زمان را بهتر می کند: 1:53.486 بوتاس و همیلتون هم زمان هایشان را بهتر کرده اند و سوم و چهارم هستند.

16:58 ساینز به سختی جایگاه دهم را به دست آورده است اما جیوناتزی این جایگاه را از می گیرد و راننده های مک‌لارن به مرحله بعدی نمی رسند.

17:00 پایان مرحله دوم تعیین خط

17:00 جیوناتزی دوباره زمانش را بهبود می دهد و جایگاه پنجم را به دست می آورد. هر دو ماشین های آلفا به مرحله بعدی رسیدند.

17:01 راننده های مک‌لارن و فراری حذف شدند.

17:03 مکس عملکرد فوق العاده ای در این مرحله داشت.

مرحله سوم تعیین خط

17:07 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020

17:08 راننده ها در پیت صف کشیده بودند و همه راننده ها به جز اکون لاستیک های بارانی را انتخاب کرده اند. لاستیک اینتر میدیت عملکرد لازم را برای مک‌لارن نداشت.

17:10 هر دو راننده آلفا رومئو برای اولین بار در طول این فصل به مرحله نهایی رسیده اند.

17:11 مکس فوق العاده است! 1:52.326 بوتاس نمی‌تواند به زمان ورشتپن نزدیک شود.

17:12 حالا استرول به جایگاه دوم می رسد.

17:13 پرز با لاستیک اینتر میدیت سریع ترین زمان را ثبت می کند: 1:52.037

17:14 همه متوجه شدند که باید لاستیک اینتر میدیت را جایگزین لاستیک لارانی کنند.

17:16 پرز همچنان اول است.

17:17 پرچم زرد. هنوز مشخص نیست چرا.

17:17 آلبون سوم است. به نظر می رسد که پرز در آستانه اولین جایگاه پول خودش است.

17:18 حالا استرول به جایگاه دوم می رسد! یک دو ریسینگ پوینت!

17:19 ورشتپن دوباره دور می زند اما برای رسیدن به پول کافی نیست و دوم می شود.

17:20 حالا استرول سریع ترین زمان را ثبت می کند!!!

17:20 جایگاه پول به استرول رسید.

جدول نهایی تعیین خط فرمول یک ترکیه 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لنس استرولریسینگ پوینت1:47.765
2مکس ورشتپنردبول+0.290
3سرجیو پرزریسینگ پوینت+1.556
4الکس البونردبول+2.683
5دنیل ریکاردورنو+3.830
6لوئیس همیلتونمرسدس+4.795
7استبان اکونرنو+4.857
8کیمی رایکوننآلفارومئو+4.980
9والتری بوتاسمرسدس+5.493
10آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+9.461
11لندو نوریسمکلارن1:54.945
12سباستین فتلفراری1:55.169
13کارلوس ساینزمکلارن1:55.410
14چارلز لکلرکفراری1:56.696
15پیر گسلیآلفاتاوری1:58.556
16کوین مگنوسنهاس2:08.007
17دنیل کویاتآلفاتاوری2:09.070
18جورج راسلویلیامز2:10.017
19رومن گروژانهاس2:12.909
20نیکولاس لطیفیویلیامز2:21.611

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

232 دیدگاه

    • محمد جواد سلیمانی

      12

      8

      مکس ثابت کرد که توی بارون عالیه
      درودددد بر لانس استرول
      شمارنده کجایی😂😂
      والتری 9🤦‍♂️
      لوییز 6🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
      ماشالله به کیمی💪🏻
      و انصافا کار پرز و البون هم خوب بود

      • ilia44

        0

        2

        شعبده بازی با ماشین w10 یعنی یه کار راحت

  1. Sina

    13

    1

    عجب سمی بود🤘

  2. محمد امیر خضری

    27

    1

    انصافا یکی از باحال ترین تعیین خط هایی بود که تا الان گزارش کردم

    • |ZXE-LECLERC16|

      16

      0

      بیییییییییییییییییییگ لایک!

    • --AmirAli--

      19

      1

      واای عجب تایم گیریی بود!!!
      و اما فراری….چرا کند شدن یدفه؟
      حتی فتل هم نتونست بیاره ماشینو تو کیو 2
      چ اما پول استرول!
      واقعا حقش بود، چند مسابقه بود که اصلا سرحال نبود
      اگه 1 و 2 پلنگ های صورتی می‌شود دیگه ته ته تایم گیری بود 😂

      • NICO ROSBERG-06

        10

        2

        من الان رسیدم.. وااااااای چ تعیین خطی بوده!!
        حاجی فراریا که تو تمرینا عالی بودن پس کجان؟؟؟؟؟ خداااا
        دم استرول گرم چه کرده تو بارون-انتظار پل پوزیشن و از مکس داشتم
        آلبونم نشون داده دوباره برگشته.
        ولی همه اینا به کنار چیکار کرده کیمی دوسداشتنی… آفرین آفرین مرد با فاصله زیاد نسبت به فراریا.. واقعا فراتر از انتظار عمل کرد کیمی عالی عالی-جیو هم غافلگیرم کرد.
        هرچند برای فراریا خیلی ناراحتم کاش بین10 تا بودن چه مسابقه ای بشه..

      • ilia44

        2

        0

        اینا پلنگ صورتی نیستند اینا مرسدس صورتی اند یا بقول گزارشگر عرب زبان اینا pink arrows هستند

    • iman88

      20

      6

      و یکی از بدترین تیتر هایی که انتخاب کردید.این بچه شاهکار کرد.بعد دم اسفالت تازه و بارون گرم؟

      • Mohammad44

        14

        5

        دقیقا یه چند وقتی تیترها تو ذوق می زنه

      • mohammad

        16

        4

        آره خیلی تیتر بد بود منم دیدم همون اول خورد تو ذوقم چیه جای اینکه بگن چه کاری کرد که مرسدس نتونست استرول تونست خیلی تیتر بدی بود

      • بیژن

        17

        5

        کافی بودورشتپن پول پوزیشن رو بگیره .
        تیتر اینطوری میشد :
        شاهکار ورشتپن یا همچین چیزی

      • Hassan Mohebbi

        16

        1

        اره ایمان جان. منم خواستم بگم ولی از بس خلاقیت ندارم نتونستم یه تیتر بهتر از این مثال بزنم به همین خاطر با خودم گفتم تو که خودت بهتر ازش بلد نیستی چرا دیگه انتقاد کنی😁

      • mohammad

        10

        2

        حسن جان خود وبر داشت با استرول حرف میزد یهتیتر داد گفت: Stroll on pole big headline
        یا مثلا شگفتی تعین خط ترکیه یا شگفتی ساز تعین خط ترکیه استرول در رده یک استارت

      • mohammad

        12

        1

        یامثلا شکست نوار پول پوزیشن مرسدس با شاهکار استرول :)) همینجوری داره میاد تو ذهنم

      • بیژن

        16

        3

        مکس تایم زده تو محدوده ۱:۵۲
        نوشتین یه زمان فوقالعاده از مکس
        ولی پرز تایمش بهتر بود فقط نوشتین سریعترین زمان .
        استرول هم که پول پوزیشن گرفت
        انگار یه اتفاق عادی افتاده و هر مسابقه داره پول پوزیشن میگیره .
        در صورتی که مکس بهترین ماشین گرید رو بعد مرسدس ها داره .
        حتی البون که هیچوقت تو تعیین خط ها خوب نبود امروز خیلی خوب کار کرد .
        خدایی چرا ؟
        یهو یه تیتر میزدین
        شاهکار تاریخی مکس در روزی که مرسدس ها افتضاح بودن دوم شد .
        مکس دو شده بود تیتر زدین شکست مرسدس توسط ورشتپن .
        بنده خدا استرول هم مرسدس هم ردبول رو شکست داده ، زدین آسفالت تازه و بارون به نفع استرول ؟؟؟!!!! یکم انصاف هم بد چیزی نیست . انگار استرول تو یه پیست دیگه مسابقه داده و اول شده که آسفالت و بارون به نفعش شده
        از یکی خوشتون میاد از یکی نه دیگه اینقدر تابلو نباشین که .

      • Hassan Mohebbi

        8

        0

        محمدجان انصافا شما خیلی خلاقی. من کلا ادبیات خوب نیست. به زور این تو دبیرستان قبول میشدم.

      • Ali🦁3

        6

        7

        آقا بیژن
        فعلأ تحلیل کن راجب راننده خودت44 که کجا هستش نه قیافه هورنر و مارکو پیش میکشی و چه تیتری آدمین واسش میزد اگه مکس اول میشد.
        مکس هم اول نشد که شما اذیت بشین پس باز میگم فازتون چی هست.؟
        به نظرت ما بیام بگیم مهارت لوئيس با بهترین شاسی ماشین گرید هم دیدیم قشنگ هست.؟

      • mohammad

        5

        0

        مرسی حسن جان البته من خودمم داغونم تو ادبیات

      • Fastboy 44

        6

        4

        Ali 33
        برو ببین بقیه درمورد تیتر چه نظری دادن………

      • Mahmood.ghaedi

        8

        1

        علی داداش چرا نارحت میشی چ
        خب راست میگن دوستان مکس امد دوم تیتر یادته الان کسی مشکلی با مکس نداره میگیم میشد ی تیتر بهتر واسه استرول زد ردبول و مرسدس شکست داد دیگه مگه غیر از اینه
        ب قول آبادانیها انگار
        استرول از ننه عقبیه

      • ايزديار

        7

        1

        کلا در تیتر زدن اصلا خلاقیتی وجود نداره.
        استرول نشون داد که اون تعیین خط مونزا بارونی اتفاقی نبوده

      • بیژن

        2

        1

        ali33
        فعلا راننده محبوب من با اختلاف زیاد حتی نسبت به تیم ردبول در صدر جدول قهرمانیه ، یعنی مرسدس رو حذف کنیم باز لوئیز با اختلاف اوله . کافیه یا بازم برات توضیح بدم کجاست لوئیز ؟

    • Eliya

      9

      0

      موافقم دمت گرم

      • NICO ROSBERG-06

        7

        2

        واقعا تیتر خیلی غیر منصفانست-الان ردبول یا مرسدس بود میشد.. شاهکار-فوقالعاده-معجزه
        (مثلاشاهکار مکس در روز ابری-یا معجزه والتری در باران.) خداییش استرول چیکارتون کرده آخه؟

    • Mahmoud

      8

      0

      شما چیجوری از دو تا از دوستان پیامت دیر تر ثبت شده؟؟؟ 😅😅

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        0

        چون مثل کاربرای معمولی کامنت گذاشتن

    • |ZXE-LECLERC16|

      12

      1

      بهتر بود تیترو می زدین:
      وقتی استرول،مرسدس و ردبول را شکست می دهد

      • Fastboy 44

        9

        3

        یا شاید:
        مرسدس در پول
        اینبار صورتی!

      • NICO ROSBERG-06

        4

        2

        بهتر بود میزدین ((شعبده بازی استرول زیر باران))

    • mohammad

      8

      0

      خیلی خوب بود خیلی

    • بیژن

      7

      3

      فقط تیتر هارو هم منصفانه بزارین خیلی خوب میشه اقای خضری .
      کافی بود جای مکس و استرول عوض بشه فقط

  3. Mahmood.ghaedi

    12

    0

    یعنی تا ما استرول از فانتزی در اوردیم پول زد😂😂😂😂😂😂

    • Mekaeel

      5

      0

      محمود بهت من میارمش بیرون اگه مسابقه رو برد اصلا تعجب نکن داره همین اتفاق میفته

      • Mekaeel

        8

        1

        اصلاح میکنم: محمود بهت گفتم من میارمش بیرون از تیم فانتزی اگه مسابقه رو برد تعجب نکن داره همین اتفاق میفته😅

      • Mahmood.ghaedi

        8

        0

        میکائیل یعنی استرول کلا تو مسابقات شرکت کرده ک ب ما زد حال بزنه 😂😂😂😂
        بابا این همه هزینه کرد فقط بخاطر ما دوتا😂😂😂😂😂😂

    • |ZXE-LECLERC16|

      12

      0

      تمام مدتی که پخش زنده رو از لحظه پول استرول به بعد نگاه می کردم به یاد شما و میکائیل بودم😂😂😂😂

    • NICO ROSBERG-06

      3

      2

      Mahmood.ghaediدمت گرم داداش.. چقدر خندیدیم :)))))))))))))))))))))))
      همیشه همینجوریه واقعا

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        نیکو
        یعنی ب اسمش الرژی پیدا کردم تا زمانی ک گذاشتمش تو تیم فانتزیم همش تو دیوار بود ماشینش خراب میشد تا از تیم گذاشتم بیرون پول پوزیش گرفت
        یعنی داغ استرول از گندی ک مرسدس زد برام سختتره😂😂😂😂
        یعنی بعد تعیین خط من دیگه اون ادم سابق نمیشم
        تیع تیع تیع آسمون یعنی چقدر بدشانسی اخه

  4. |ZXE-LECLERC16|

    13

    3

    یا حضرت کیمی!
    تبریک بزرگ به لنس…
    و مرسدس یا w11 اله یاw 10 اصلا غیر از این نداریم!
    ولی…وای به اون روزی که آلفارومئو بالای فراری تموم کنه…

    • NICO ROSBERG-06

      2

      0

      Mahmood.ghaedi خخخ درکت میکنم داداش.. این دفه شمشیر و از رو بسته ضد حال بزنه.. ولی دمش گرم.. متحیر شدم از پولی که زد.

      • Mahmood.ghaedi

        2

        0

        شاید ازش پول بگیرن
        شاید جریمه بشه

  5. ● Schumattel ●

    11

    2

    چقدر گونتر طی این چن روز فحش داد مخصوصا سر این اتفاق امروز با گروژان
    ماشینای فراری هم تقریبا تو تمرینا خوب بودن ولی خب تو تعیین خط عملکرد زیاد جالبی نداشتن گرچه تلاش های زیاد فتل برای رد شدن از Q2 از نظر خودم قابل تحسین بود .
    شرایط پیست اتفاقات جالب و قابل انتظاری رو رقم زد مث اومدن جیوویناتزی و رایکونن به مرحله Q3 و پیشتازی ورشتپن اونم برای چند مرحله متوالی و چ تایم های عجیبی زده شد . خود ورشتپن ک کلا تو ی دنیای دیگه بود هر ۱ دور ۱ ثانیه سریعتر میشد .
    در نهایت تبریک بسیااااااااااااار زیاد ب لنس استرول دوس داشتنی برای گرفتن این پول خارق العاده . و البته نقطه ضعف بعضی تیم ها هم حسابی معلوم شد .
    چ مسابقه ای بشه فردا 🙂
    فقط بشینین ببینین …

  6. آرشا

    11

    4

    کجایی شمارشگررررر😅
    تبریک به استرول خدایی راننده بارونه…

    • Mahmood.ghaedi

      5

      3

      داره خودش واسه شمردن قهرمانی بعدی اماده میکنه💪💪💪💪

  7. Mohammad44

    15

    3

    پول باباش پول زد…
    این تحلیل احتمالی دوستان خواهد بود
    ولی مکس و ردبول چه بد شانسی آوردن قشنگ پل تو چنگشون بود ولی … و مرسدس…

    • Fastboy 44

      8

      2

      آقا محمد کنکور چیکار کردین?
      پزشکی کدوم شهر?

      • Mohammad44

        13

        3

        شیراز
        یعنی امروز دو ساعت بیوشیمی درس داد آرزو کردم برگردم دبیرستان
        البته تیکه ی اخر رو شوخی کردم ولی سخت بود خیلی

      • Hassan Mohebbi

        10

        0

        محمد جان مبارکت باشه. انشالله یه دکتر عالی میشی👌

      • Mahmood.ghaedi

        8

        0

        اقا محمد تبریک
        دمه شما گرم
        ایشالا همیشه موفق باشی داداش

      • Fastboy 44

        10

        3

        یا خدا😂
        همینجا ترک تحصیل کنم و تو اوج خداحافظی کنم بهتره😂
        راستی منم نمونه دولتی ام یادم رفت پیام بفرستم گپ بزنیم
        ان شا الله هرموقع قسمت شد😊

      • mohammad

        6

        0

        مبارک محمد جان شیراز خیلی شهر خوبه منم 3 روز اونجا بودم برای مصاحبه دکتری مردم خوبی داشتن خیلی خوش گذشت البته فکر کنمکلاس هاتون آنلاین باشه یه چیزی از همین الان سفت بگیر که تهش یه دکتر معمولی نشی یهشماره یک بشی براتموفقیت آرزو میکنم

      • mohammad

        5

        2

        فست بوی جان امیدوارم تو هم موفت باشی و همه بچه ها

      • THE MINDBLOWER

        2

        0

        عالی محمد جان؛ تبریک بهت.
        هم دانشگاهی شدیم دوست عزیز.

    • Hassan Mohebbi

      7

      3

      محمد جان اگه به مصاحبه‌های راننده‌ت نگاه کنی متوجه میشی منتقد اصلی استرول و باباش همین لوئیس بود. خوب احتمالا تو این فصل نظرش عوض بشه. خب اون دوستان هم نظرشون عوص میشه.

      • بیژن

        4

        4

        اره کلا همه تقصیر ها گردن لوئیزه 😂😂😂
        چه ربطی داره اخه اقای محبی
        منظورش به دوستانی که اینجا هستن بود .
        کلا هرچی میشه میخوای بحث لوئیز رو وسط بکشین .
        منم همیشه گفتم راننده بدی نیست
        ولی همه میدونن صرفا بخاطر پول زودتر اومده تو مسابقات و کلی تجربه کسب کرده تو این چند سال .
        انتقاد لوئیز هم رو همین بود نگفته بود که راننده بدیه اقای محبی

      • Hassan Mohebbi

        6

        3

        بیژن جان الان فرق لوییس و اون دوستان چیه؟!!
        الان من گفتم خیلیا این نظر رو دارن. من اصولا اگه بخوام کسی رو مجاب کنم از حرف‌ها و مصاحبه‌های راننده‌ها مورد علاقه‌ش استفاده میکنم.

        درضمن من به اندازه‌ای که شما اون بالا به مکس پریدی من به لوئیس نپریدم. هرچند امروز دست و بالم بازه😁

        در کلا من اهل کری خوندن نیستم و دوست دارم همه لذت ببرن‌ ولی برای شما که میگی با ماشین دوم گرید نتونست پول بزنه، راننده شما که با ماشین اول گرید و بهترین ماشین تاریخ فرمولا وان به گفته برخی از مهندسان نتونست تو پنج تا اول باشه!! خب الان مکس خراب کرده یا لوئیس؟؟ حداقل مکس از جایگاه همیشگیش یه پله بالاتر قرار گرفته ولی لوئیس چی؟!!

      • NICO ROSBERG-06

        9

        0

        محمد44 داداش تو این اوضاع مملکت-دکتر شدی هوای کم درامدهارو داشته باش
        ده برابرش بهت برمیگزده..از ما داشته باش اینو.

      • بیژن

        2

        5

        فرق لوئیز و دوستان اینه که دوستان استرول رو راننده نمیدونن ولی لوئیز هیچوقت نگفته راننده بدیه ، انتقادش به طرز ورود استرول و یه سری از راننده ها به فرمول وانه .
        من به نوع انتخاب تیتر اعتراض کردم نه به مکس .
        مکس اول بشه شاهکاره و استعداد خودش
        بقیه اول بشن میشه لطف بارون و آسفالت ‌.
        مرسدس ماشینش بهتر از این هم بود باز نمیشه توقع داشت همیشه رو سکو باشن ، چون یه سری اتفاقات میوفته خارج از کنترل
        ردبول تو این پیست و بارون از همه تیم ها بهتر چسبندگی داشت ، چون البون که همیشه تو تعیین خط و تمرین مشکل داره ، اینجا خیلی راحت بود مثل مکس . هردوشون هم از تمرین اول تا تعیین خط همش دور های خوبی ثبت میکردن .
        ولی مرسدس و فراری مشکلشون از همه بیشتر بود.
        وقتی از همه بهتره ماشینت تو پیست با توجه به شرایط این پیست و نتونی اول شدی خیلی ستمه و درد داره .
        مرسدس تو این پیست حتی دیروز که خشک بود مشکل داشت دیگه امروز که بارون بود.
        چرا باید تو این شرایط ناراحت بشم از نتیجه !؟ وقتی مشخصه اصلا چشبندگی نداره ماشین ، حتی الفا ها از مرسدس شرایطشون بهتر بود
        مرسدس که قهرمان شده و قهرمانی راننده ها هم برای مرسدسه
        مورد دیگه برای ردبول خیلی مهم بود بتونه پول پوزیشن رو بگیره یه جورایی مطمئن بودن میگیرن پول رو . ولی خوب دیگه این نشون میده دومی تو خونشونه و دلشون نمیخواد اول بشن .
        مورد آخر هم اینه که ما طرفدار های لوئیز لااقل تکلیفمون مشخصه
        ولی یه سری از دوستان کارشون شده این که فقط ضد لوئیز باشن و هرکی رقیب لوئیز باشه طرف اونن
        البته رقیب که چه عرض کنم ؛ بیشتر سرگرمی هستن . 😂😂😂

      • Mahmood.ghaedi

        4

        0

        ولی انصافا اشتباه تیم بود ک مکس پول نزد باید از اول با ایتر میبردنش تو پیست نصف بیشتر تایم گذشته بود ک مکس بردن تو پیت لاستیک عوض کرد شاید اگه از اول با اینتر میرفت تو پیست شاید پول میزد
        و البته ک تو سکتو اول و دوم مکس خوب بود تو سوم تایم از دست میداد
        اگه اشتباه نکنم تو دور بعد پرچم قرمز تو دوتا سکور اول بیشتر از 5 ثانیه دورش از کل دور نفر اول ک اکون بود بهتر بود ولی دور ک کامل کرد دو ثانیه بود
        سکتور سوم و لاستیک انتخابی واسه Q3
        اینا پول از مکس گرفت و استرول ک عالی بود

      • Hassan Mohebbi

        5

        1

        بیژن جان شما مدلتون اینه که کسی نباید درباره لوییس حرف بزنه ویا اگه میزنه، فقط باید در مدح و ستایش لوئیس باشه. از اون طرف هم بعضی لوئیس فن‌ها میتونن در مورد هر راننده‌ای هر نظری بدن فارغ از جایگاه و مقام اون.

        تیتر خوب نبود ولی دلیل نمیشه سه چهار تا کامنت بگذاری در مورد تیتر و تو همش مکس رو بکوبنی.

        در ضمن من فراری فنم و طرفدار کیمی و لکلرک. در مورد فراری و لکلرک هم زیاد انتقاد کردم ولی شما تا یکی در مورد لوئیس یه چیزی میگه بهتون برمیخوره. یخرده جنبه داشته باشین.

        از بس شما اینجوری هستید ادم میترسه یه انتقاد از لوئیس بکنه. از این به بعد من یکی که سعی میکنم زیرپستی که مربوط به مرسدس و راننده‌هاشه اصلا کامنت نگذارم و در مورد لوئیس که اصلا؛ واسه این‌که بهتون بر نخوره.

      • بیژن

        1

        2

        نه داداش ور نمیخوره ؛ ولی هر موضوعی پیش بیاد پای لوئیز رو میکشین وسط منم جواب میدم ،
        دوست داری کامنت بزار دوست داری نزار خود دانی .
        والا چهارتا کامنت گذاشتم ، به نوع تیتر زدن برای راننده های مختلف اعتراض کردم ، خودتون هم میدونین خیلی فرق میذارن .
        چیز بدی گفتم از نظر شما که بهتون بر میخوره ؟
        واقعییت رو گفتم ، حالا این واقعیت اذیتتون میکنه من شرمنده ام .
        شما سابقه طولانی در صحبت های بیهوده علیه مرسدس و لوئیز داری
        ماهم همیشه جواب شما رو ندادیم
        لابد انتظار دارین هرچی راست و دوروغ به ذهنتون میاد بگین ماهم سکوت کنیم ؟

    • Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

      8

      0

      محمد کاکو بهت تبریک میگم.
      ایشالله بتونیم میزبان خوبی برات باشیم.🤲🏻
      البته من که نمیتونم. رفقام میتونن.😂
      چون من خودم دارم از شیراز میرم.
      ایشالله همیشه سربلند و موفق باشی.
      آیدی اینستات رو هم دارم؛ ولی حیف اینستا ندارم!😂

  8. محمد

    8

    0

    باحاله
    مسابقه

  9. Mehriar Salehi

    20

    1

    🤫🤫🤫🤫🤫
    مونزا ۲۰۱۷…حالا هم اینجا.

    پول پدر باعث‌ میشه یک راننده بی استعداد پول پوزیشن بگیره!

    وقتشه خیلی از اساتید حرفشونو پس بگیرن.

    • Mahmood.ghaedi

      12

      1

      مهریار من همیشه گفتم استرول بخاطر پول باباش تو مسابقاته
      راننده نیست
      اشتباه کردم داداش کارش خوبه خدایی چند هفته ای بود تو تیم فانتزیمم بود
      ولی اعتراف نمیکردم ک اشتباه کردم ک الان میگم من درباره استرول اشتباه کردم

      • Mehriar Salehi

        9

        0

        آقا فکر میکردم هرکسی مخاطب قرار بگیره بجز شما :)))
        حالا راننده آنچنانی هم که نیست ولی اون جوکی که ازش ساختن هم نیست واقعا!

  10. arshia

    14

    1

    جذابیت این تعیین خط از اکثر مسابقه های امثال بیشتر بود . واقعا افرین لنس استرول زیر بار این همه فشار روانی کم نمیاره .

  11. محمد

    9

    0

    مسابقه ساندویچ استراتژی میشه

  12. بردیا

    13

    1

    با اینکه مکس اخرش دوم شد ولی این تعیین خط فوق العاده بهم چسبید فقط مکس و استرول باز به هم نزنن صلوات

  13. Mahmood.ghaedi

    7

    3

    مرسدس گند زد افتضاح بود افتضاح
    گزارشگر عربی گفت ستاب مرسدس و فراری برای بارون نیست ب امید اینن ک فردا بارون نباشه

    • MOHAMMAD KHZ

      7

      3

      بحث بارون نیست،وگرنه تو اولین مسابقه همیلتون تو اوج بارون پول پوزیشن زد

      • Mahmood.ghaedi

        5

        2

        محمد اون روز ستاپ بارون داشتن

    • بهزاد زمانی

      9

      5

      دقیقا، اینایی که با ستاپ بارون اومدن فردا مشکل پیدا میکنن

      • REZA.M

        9

        7

        بله جناب زمانی
        بهانه خوبیه برای توجیه زمان ثبت شده توسط پسر سریع.

      • Fastboy 44

        10

        6

        REZA.M
        بهانه تو برای قرارگرفتن راننده مورد علاقت پایین تر از رایکونن و جیوووو همیشه کبیر چیه?!
        نکنه ماشین آلفا بهتره ما نمیدونستیم?!
        درضمن بذار جوهر تعرین خط استریا با فاصله 1 و خرده ای ثانیه نسبت به بقیه خشک شه…..

      • بهزاد زمانی

        3

        4

        فردا همه چی مشخص میشه، شخصا فکر میکنم مرسدس میدونه فردا زمان مسابقه بارندگی نیست، بنابراین ستاپش رو برای خشکی بست چون همینطوری هم جزد ده تای اول هستند، حالا، مسابقه فردا مشخص میکنه بنده اشتباه فکر کردم یا شما

      • n3x0

        2

        1

        نظر منم همینه فراری هم دقیقا همین استراتژی و فک میکنم پیاده کرد حالا باید دید

    • REZA.M

      2

      11

      شما عربی بلدی؟گزارشگر عربی از کجا فهمیده ستاپ مرسدس و فراری بارونی نبوده؟

      • Mahmood.ghaedi

        8

        2

        داداش اول کامنت من بخون بعد نظر بده
        من خودم گفتم مرسدس افتضاح بود
        بعد جمله گزارشگر عربی گفتم حالا اقا رضا امشب اگه گزارشگر دیدم ازش میپرسم از کجا فهمیده ک ستاپ فراری و مرسدس چی بوده بهتون خبر میدم

    • Mehriar Salehi

      5

      0

      محمود جان من هیچوقت مصاحبه پاتریک هد و ماریو تایسن بعد از برد تیم توی کانادا ۲۰۰۱ (یا شایدم ۲۰۰۲؟ درست یادم نیست) رو فراموش نمیکنم که ازشون درباره علت اصلی این پیروزی پرسیدن و من توقع داشتم ماریو بعنوان مدیر بخش ب ام و بگه موتور تاثیر داشته و پاتریک هد هم بعنوان مدیر ویلیامز بگه شاسی اما هردو نفر یک جواب دادن : لاستیک.

      بعد از اون خیلی راغب شدم به پیگیری این موضوع که لاستیک چقدر میتونه فرم یک ماشین رو عوض کنه و چیزایی که از مصاحبه های آنالیزورهای فعال توی تیمها خوندم یا ۲-۳ تا دوستی که توی بعضی از فورومها داشتم و قبلا فعال توی لوتوس و رنو بودن شنیدم، نتیجه اش واقعا عجیب بود.

      چیزی که از صحبتهای این افراد دستگیرم شد این بود که کل طراحی ماشین، از دانفورسی که ایجاد میکنن تا ضریب دنده های گیربکس تا طراحی سیستم تعلیق تا… هرچیزی که فکرشو بکنید برای اینه که یک ست لاستیک رو بتونه به پنجره دمایی کاملا محدودی که داره برای عملکرد ایده آل ، برسونه.سریعتر هم برسونه و توی مدت بیشتری توی این پنجره نگهش داره.
      ۸۰،۰۰۰ قطعه توی این ماشینها بکار میره تا در نهایت برسه به همین ۴ قطعه ایی که با سطح زمین در تماسه و قراره ماشین رو حرکت بده.

      خیلی این مورد پیش اومده که رسیدن به این پنجره دمایی برای یک ماشینی که دانفورس خوبی هم داشته، محال بوده…نمونه اش توی تیم ما توی این ۲۰-۲۵ ساله حداقل ۳ مورد بوده.حتی نه یک ریس، کل فصل! ۲۰۰۳،۲۰۰۹،۲۰۱۱.

      بعید نیست اینجا هم مشکل تیمهای قویتر همین باشه چون اختلاف ستاپ بارونی و خشک بعیده که ۶-۷ ثانیه باشه…بعید که چه عرض کنم تقریبا محاله.

      البته که فردا اگر هوای بارونی نداشته باشیم، فرقی نداره ستاپ ریسینگ پوینتها امروز برای پیست خیس بوده یا خشک، تو حالا عادیش هم ۴-۵ لپ بیشتر فرصت ندارن.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        مهریار داداش من خودم گفتم ک افتضاح بودن این اختلاف نباید باشه
        ولی اونم حرف گزارشگر فقط گفتم
        شاید برای فراری میتونست تاثییرش زیاد باشه ولی مرسدس این اختلاف عجیب بود
        من در جواب یکی از دوستانم گفتم ک کلا دیروز هم لوییز بد بود
        حالا مشکل کجاش خودمم نمیدونم والا مرسدس چی شده
        یادم نیست کدوم ریس بود ک تعیین خط بارونی لوییز با بالای ی ثانیه اختلاف پول زد
        و خودم اعتقاد دارم اگه فردا بارونم نباشه باز هم مرسدسها کار خاصی نمیتونن بکنن
        و ی ریس خیلی بد از مرسدس خواهیم دیدی

      • mohammad

        2

        0

        امروز تو کرافتی و براندل داشتن حرف میزدن گفتند رسینگ پوینت یهنفر رو گرفته که بهترین نفری بوده که جذب این تیم شده قبلا تو بریجستون بوده و کلی اطلاعات در مورد لاستیک داره و این ها البته اسمش رو یادم نیست این میتونه انتخاب خوب تایر از طرف اون فرد بوده باشه تونستن پول بگیرن

  14. Hamilton

    6

    2

    آقا چی شد ؟چرا اینجوری شد
    استروووووول؟؟؟؟!!!!!
    چه بلایی سر لوئیس اومده چه بلایی سر لکرک اومده ، استرول چجوری اول شده
    من ندیدم یکی توضیح بده

    • Mekaeel

      11

      1

      بارون اومده بارون😂😂

      • mohammad

        7

        0

        ایول بارون رو خوب اومدی

      • NICO ROSBERG-06

        4

        0

        توضیح از این کامل تر نمی شد.. خداییش خخخ :))

    • بیژن

      10

      2

      هیچ بالایی ، دمای لاستیک هاشون عملیاتی نبود و چسبندگی نداشتن
      مثل خیلی های دیگه

    • Mehriar Salehi

      11

      0

      لنس همیشه توی بارون خوب بوده.

    • Mahmood.ghaedi

      8

      5

      هیچ بلایی سر لوییز نیومد
      ب نظر من ک خودم فن لوییزم
      لوییز ب معنای واقعی گند زد افتضاح بود

  15. MOHAMMAD KHZ

    9

    1

    چه می‌کنه پلنگ های صورتی 😁😁😁

  16. A_S

    9

    1

    عالیییی بود
    تبریک به ریسینگ،راننده ها و طرفداراشون

    و اینکه تو کل این تعیین خط یدونه سکتور بنفش از مرسدس ندیدیم شاید کل اخرهفته تا اینجا😂

    • بیژن

      6

      5

      دو دفعه لوئیز سکتور اخر رو بنفش کرد دوست عزیز .
      ولی کلا بد بودن دوتا مرسدس ها
      باز در نبود پدر خلاصه پسر هست .
      ولی خوب این نشون میده مرسدس هم نباشه باز یه سری تیم ها جاشون دوم و سومه 😂😂😂

    • Siamak

      13

      3

      ریسینگ پوینت فعلآ اینجا طرفداری نداره ، احتمالآ از سال دیگه پرطرفدار بشه !؟؟؟…

      • Mekaeel

        9

        4

        آقا سیامک سال بعد ریسبنگ پوینتی وجود نداره ولی اگه استون مارتین رو میگی بله من از حالا طرفدارشم چون راننده ای اونجاست که عاشقشم مشکلی داره؟

      • Siamak

        9

        3

        نه میکائیل جان ، چه مشکلی ؟
        اتفاقآ کوچ کردن و مهاجرت باعث تلطیف روحیه میشه . وطن اونجاست که دل خوش باشه !! براتون آرزوی موفقیت میکنم .

      • Mekaeel

        3

        6

        ما که داریم از طرفدار فراری بودن مهاجرت میکنیم به قول شما فقط از خدا آرزوی صبر دارم برای همه هواداران فراری با این عملکرد های استثنایی که ارائه میدن 🙂

      • Erfan

        3

        0

        هیچوقت راننده فن ها رو درک نکردم. الان جناب میکائیل، وقتی سب بازنشسته بشه شمام بازنشسته میشی؟

      • Mekaeel

        0

        2

        نه عرفان جان قرار نیست بازنشست بشم و بعد سب از مکس خوشم میاد و تا حدودی ساینز و توی تیم ها هم به ردبول علاقه دارم پس بعد سب هم در خدمتتون هستم😉

  17. Mekaeel

    14

    0

    ماشالا استرول عالی بود
    ایول به پلنگ صورتی ها👏👏
    ردبول هم عالی بود، آلبون روز خوبی داشت
    فراری افتضاح و لکلرک انگار توی بارون خوب نیست
    خطاب به بعضی دوستان: الان استرول خودش اول شد یا پول باباش؟

    • محمد

      4

      2

      پول باباش.چطور مگه؟

      • Mekaeel

        6

        0

        بعضی از دوستان معتقدن که به خاطر پولدار بودن باباش که الان مالک تیم ریسینگ پوینته توی فرمول یک صندلی داره

      • Mahmood.ghaedi

        2

        0

        میکائیل بخاطر پولدار بودن ک امد تو فرمول وان سال اول صندلی رسما خرید بعد هم باباش تیم خرید
        ولی خب ثابت کرده ک راننده خوبی هست ولی فقط خوب ن عالی
        یعنی رسما همه کسایی ک هفته قبل بهش بخاطر اون مکانیک بهش خندیدیم ضایع کرد

    • mohammad

      6

      0

      یه نکته ای هست که این پشتوانه بهش اعتماد به نفس میده که بتونه راحت مسابقه بده هرچند همین میتونه بخاظر انتقاد بقیه ضعیفش کنه ولی اگه به حرف بقیه توجه نکنه این پشتوانهکمکشمیکنه که بالاتر بره و بعدها بتونه بدون پدرش هم موفق باشه

  18. Mahmoud

    8

    0

    آههههههه. عجب چیزی بود!!!!!!!!!

  19. CL16

    14

    0

    سریع ترین ماشین های جهان تو یه پیست دور بزنن و قوانین فیزیکو حتی به چالش بکشن قشنگه
    ولی من اینکه بیستا ماشین عین فرفره دوره خودشون بچرخنو بیشتر دوست دارم

  20. Senna

    12

    2

    باز هم پول پوزیشن برای مرسدس البته مرسدس صورتی !!

  21. Siamak

    15

    1

    خسته نباشید جناب خضری .
    امروز هرچی فراری و مک لارن و تا حدودی مرسدس ضعیف ظاهر شدند ، در عوض آلفا رومئو خوب ترکوند !!
    یه تبریک مخصوص به جناب جینگوز برای شاهکار جیووی کبیر :)))

    • iman88

      11

      1

      سیامک جان میبینید چطور بادمونو خالی میکنن؟یعنی باورم نمیشد!هر دور میگفتم خوب این یکی دیگه،این نشد بعدی و بعدی…تا اخرین دور سب و چارلز منتظر بودم یه جهش 4 5 ثانیه ای داشته باشن و بفرما.نمیدونم چه کردن با اون ستاپ و چرا وقتی دیدن چند ثانیه از پنجره کیو3 فاصله داریم ماشینارو نیوردن پیت یه غلطی روشون انجام بدن یا حداقل لاستیک دیگه ای رو امتحان میکردن.

      • Siamak

        8

        1

        سلام ایمان جان .
        وقتی به حذف شدگان Q2 نگاهی بیاندازیم خیلی مآیوس نمیشیم .
        جذابیت ریس و کوالیفاینگهای بارونی به همین غیرقابل پیش بینی بودنشونه .
        فردا تلافی میشه ، هرچند گذشتن از موانع جلوئی زیاد راحت نیست . این رده بندی کار رو اگر نگیم خراب ، ولی بسیار مشکل کرد برای فراریها .

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        ایمان جان فکر کنم Q2
        نمیتونستن از لاستیک اینتر استفاده کنن فکر میکنم میزان اب توی پیست خیلی بیشتر از حد اینتر بود

  22. A b o l f a z l

    4

    4

    ددی بوی
    سلام علیکم مرسدس
    علیکم سلام استراتژیست ردبول
    و علیکم سلام مکس

  23. Mahmoud

    11

    0

    من کیو دو داشتم پیش خودم میگفتم یکی کیمی رو بگیره عجب دور هایی داشت میزد!!
    ولی کیو سه واییییییییییی. خیلی خوب بود.
    البته نمیدونم چرا پرز یه دور دیگه نزد ولی استرول واقعا کارش خوب بود و داره کم کم استعداداشو نمایان میکنه. دمش گرم!

    • بیژن

      8

      2

      زد ولی تو پیچ اول رفت بیرون تایمش خراب شد

      • Mahmoud

        4

        0

        ممنون بیژن جان بابت توضیحت.

      • Abbas

        0

        2

        بیژن بیژن بیژن،ینی با بکارگیری بجای لغت سرگرمی منو دیوووونه کردی،مرسی ک هسی پسر،ازت راضیم❤❤❤❤

  24. INDECENT

    7

    2

    3 تا تمرین اول ، آخرش باز بدون پول: /
    یعنی لامصب مکس پول ببینه جیغ میزنه ، خودشم تکی تو تعیین خط شرکت کنه باز پول نمیگیره : /
    امیدوارم فردا باز بارون بیاد یهو دیدی ویلیامزا اومدن رفتن بردن مسابقه رو یکم زیادی تنوع شه

  25. mohammad

    7

    0

    یه تبریک جانانه به استرول

  26. mohammad

    5

    1

    مرحله اول تعیین خط چه خبو بود کیمی فتل اون 4 نفر اول آلبون حتی

  27. ....

    14

    5

    فردا اگه بارون بباره جفت راننده مرسدس ها لپ خواهند شد
    جناب ادمین گزارشت رو یکم منصفانه تر انجام بده،اونی پول زده استروله نه مکس!

  28. mohammad

    9

    5

    راستی دهمین سالگرد اولین قهرمانی جوون ترین قهرمان تاریخ تو همین پیست رو تبریک می گم سباستین فتل

    • Fastboy 44

      3

      4

      مگه ده سال پیش اون اتفاق نیفتاد تو ترکیه?!

    • Mekaeel

      5

      0

      توی این پیست نبود ابوضبی قهرمان شد

      • mohammad

        4

        1

        اوه آره تو ابوظبی بود اونموقع تا مسابقه آخر چهارم بود
        زیرنویس مسابقه رو خوندم البتهکرافتی و برادل هم داشتن می گفتند

      • Mekaeel

        4

        0

        محمود جان یه اشتباه دیگه داشتی تا مسابقه آخر فتل سوم بود، آلونسو اول ، وبر دوم ، فتل سوم ، همیلتون چهارم

      • mohammad

        5

        0

        Mekaeel
        اصن من داشتم تاریخ رو از اول می نوشتم :))) مرسی که گفتی
        راستی محمد هستم

      • Mekaeel

        0

        0

        منم اشتباه اسمتو گفتم ببخشید 😅

  29. mohammad

    9

    1

    کیمی چه کرد حتی جیو کبیر جفتشون عالی بودن ایول

  30. mohammad

    9

    1

    یه تبریک دیگه بگم به استرول نوار پول پوزیشن های مرسدس رو شکست

    • |ZXE-LECLERC16|

      11

      0

      اتفاقا نوار پول های مرسدس رو ارتقا داد…هم w11 هم w10 :))))))))))))))

  31. Hamilton

    10

    1

    امیدوارم فردا همه صحیح و سلامت مسابقه رو تموم کنن

  32. Hassan Mohebbi

    11

    1

    ووووووووووووووووووووه…..👌👌👌👏👏👏
    چه کرد ریسینگ پوینت👌😍
    یعنی پرز دوبار تمام سکتورا رو پنفش کرد گفتم دیگه کسی بهش نمیرسه. دور اخر استرور تیر خلاص رو زد.
    پرز باید دوباره تلاش میکرد. فکر کرد دیگه کسی بهش نمیرسه.
    عالی عالی عالی جگرم حال اومد.
    تبریک به لنس فن‌ها برای اولین پول پوزیشن دوران رانندگیش و همچنین پرز فن‌ها که خودم هم هستم.😍🥳
    یه تبریک به مکس خیلی عالی بود. نمیدونم چیشد تو کیو سه که نتونست پول رو بگیره.
    یه تبریک به فراری به خاطر اپدیت‌هاش😂(من خودم فراری فن هستم) به نظرم اپدیت‌هاش اول رو تیم الفارمئو امتحان میکنن😂😁

    و در اخر جونم کیمی جونم جووی جونم الفارمئو💪❤
    😍The great kimi😍
    خدایا یه کاری کن فردا کیمی رو روی سکو ببینیم🙏

    • Hassan Mohebbi

      4

      0

      وای چقدر اشکال تابپی داشتم. اصلاح: بنفش – استرول

  33. mahdi arabi

    14

    1

    از پارسال تا الان تو تعیین خط ها و ریس های بارونی لکلرک ضعیف تر از سب بوده
    از مجارستان و اتریش و ترکیه امسال بگیر تا آلمان پارسال

    فعلا به جز یه تک دور تو تعیین خط برزیل 2018 هیچ چیز خیلی شاخ از لکلرک تو بارون ندیدیم بر خلاف عملکردش تو شرایط خشک

    • |ZXE-LECLERC16|

      8

      4

      لکلرک تو ریس بارونی خوبه اگه فراری نمی بردش تو دیوار آلمان 2019 رو می برد
      ولی تو تعیین خط بارونی خیلی جای بهتر شدن داره

      • mahdi arabi

        10

        3

        پارسال یکی از بهترین استراتژی های این چند سال فراری برا لکلرک تو مسابقه آلمان بود
        تقریبا فراری از تمام سیفتی کارها و ورچوال سیفتی کار ها برا بالا بردن لکلرک استفاده کرد وگرنه از لحاظ سرعت کند تر از مکس و جفت مرسدس ها بود و آخرم رفت تو دیوار

  34. Max33vr46

    7

    3

    وای پول تو دستای مکس بود هیچی گندش بزنن نزدیک بودا از ناراحتی نمیدونم چیکار کنم خیلی نزدیک بود و البته یک سوال آیا فردا شانسی برای برد مکس هست در شرایط عادی و خشک؟

    • Mahmood.ghaedi

      11

      2

      شک نکن شانس اول برد مکس
      اگه بدشانسی نیاد سراغش

      • آرشا

        6

        1

        استرول اون راننده جسور و تشنه پیروزی نیست شک نکنید مکس ازش ردخواهدشد..
        فردا چه باران بیاد چه نیاد برد بامکس خواهد بود البته اگر خرابی وتصادف نیاد سراغش.

    • farshad

      2

      0

      سلام داداش . چرا ناراحت , فردا کلی ماجرا فرق میکنه . فقط خدا کنه تصادف نبینیم . فردا توی دو دور اول خیلی چیزا روشن میشه . من که میگم مکس باید نگران پشت سرش باشه تا جلوش , حتی فراری فن ها هم باید امیدوار باشند که فردا یک ریس جذاب ببینند . لوییز هم خودش رو به سکو میرسونه . البته بشرط نبود بارون و نبود پرچم قرمز . آخرش هم هر کی سکو بگیره لایقش خواهد بود چه لوییز چه مکس چه استرول و……..

  35. Mahmood.ghaedi

    7

    1

    داش علی من باز واست پیام تبریک نوشتم کپی کردم ک بازم نشد قول میدم دیگه اینکار نکنم
    بازم برا مکس سرخوری کردم شرمنده

      • farshad

        2

        1

        سلام علی جان . یه قلب گذاشتی سه تا دیسلایک گرفتی . اییییخخخخدا😁

  36. بیژن

    9

    3

    تبریک به طرفدارای استرول و تیم دوم مرسدس 😂😂
    اقا الان قیافه هورنر و مارکو دیدن داره ، یه روزم که مرسدس ردیف نبود باز ردبول نتونست پول رو بگیره .
    تمام تمرین و کیو ۱و۲ اول باشی ولی اصل جا نتونی تایم یک بزنی خیلی ستمه . 😂😂😂
    به نظرم مکس رو لاستیک وت بهتر بود و داشت تایمش رو بهتر میکرد ، نمیدونم خودش خواست یا تیم بردش پیت ، ولی خراب شد تایمش .
    چون انگار دو سه دور باید میزدن و اینتر مدیت که دماش عملیاتی بشه ‌ .
    پسر کو ندارد نشان از پدر همان به که نامش نهند پلنگ صورتی 😂😂😂

  37. iman88

    8

    2

    واقعا کیو دو دهن من اسفالت شد.نمیدونم فراری تو این چند ساعت چه گندی تو ستاپ این ماشین زده که با یه ماشین سریعتر و یکی از بهترین راننده های بارون گرید از الفا و رنو و ریسینگ شکست خوردیم؟اختلاف سب با چارلز میشه اختلاف رانندگی دو راننده تو بارون.نه 4 تا 6 ثانیه اونم با ماشینایی که هم از خودشون و هم از راننده هاشون سریعتریم!گندش بزنن،ادم بهش فکر نکنه بهتره.
    اما کیو 3 واقعا لنس بینظیر بود و واقعا لیاقتش رو داشت اونم بعد از کلی بد شانسی و مریضی و شروع دوباره کار منتقدینی که تو سوراخ تنگ و تاریکشون منتظر میمونن تا یه موقعیتی مثل چند ریس گذشته براشون پیش بیاد تا “صنفنی دیدی گفتم غیر از پول باباش هیچی نداره” هاشون رو دوباره اجرا کنن.به هر حال پاداش این افراد همون حرص و خشم و روسیاهیه که بعد از موفقیتهای این جوونها براشون میمونه.
    از صمیم قلب بهش تبریک میگم و براش ارزوی موفقیت میکنم.
    اتفاقات زیادی تو این کوالی افتاد اما حقیقتش دیگه نا ندارم بهش فکر کنم.فقط به تمام کسایی که راننده های مورد علاقشون نتیجه خوبی گرفتن تبریک میگم.

    • farshad

      1

      0

      سلام ایمان عزیز . واقعا پیست افتضاحی بود , تنها خیس نبود بلکه ابگرفتگی توی عرض پیست و پیچها متفاوت و غیرقابل پیش بینی بود , به هر حال غصه نخور داداش من که دلم روشنه فردا هر دو رانندتون خودشون رو بالا بکشن البته بشرط نبود تصادف . خدایش توی تمرین دیروز خوب بودن . انشاله فردا خوشحال و راضی بشید.

      • iman88

        2

        0

        ارادت دارم فرشاد جان.ممنون

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        فرشاد حالا بنظر پیست خوبیه
        ریسهای قبلی این پیست ببین ریسهای جذاب توش کم نبوده
        یادم نیست دقیقا چ سالی بود ولی ی ریس بود ک لوییز تو دور اول اسپین شد تا رده 17 عقب رفت و بعد دوم تمام کرد
        البته ک ریس کامل ندیدم زمانی ک تو تقویم امد رفتم چندتا خلاصه ریسهای این پیست دانلود کردم دیدم

      • farshad

        0

        0

        سلام اقا محمود . منظورم سطح پیست بود در شرایط بارانی که ظاهرا شیب بندی مناسبی نداشت و آب تخلیه مناسبی نداشت و بصورت پراکنده خصوصا در پیچها دیده میشد برای همین هم کامیون فرستادند رو پیست .

  38. Amir

    7

    0

    سلام
    فردا اگه هوا آفتابی باشه و پیست خشک باشه
    ماشینها با چه‌ تایری شروع میکنن مسابقه لو؟؟
    با همین‌تایر بارونی باید شروع کنن؟؟

    • Soheil

      7

      0

      سلام دوست عزیز
      خیر، هر تایری که بخوان

    • |ZXE-LECLERC16|

      7

      0

      نه در این صورت آزادن تو انتخاب تایر
      حتی اگه فردا بارونی باشه بازم آزادن(بین اینتر و وت)

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        0

        ولی اگه اوضاع خیلی خراب باشه حتما با وت شروع می کنن این یه قانونه
        مثل آلمان 2019

    • Senna

      7

      0

      هر تایر اسلیکی که بخوان

    • Mekaeel

      4

      0

      نه، انتخاب لاستیک آزاد خواهد بود فکر کنم
      اگه اشتباه میکنم دوستان زحمت بکشن اصلاح کنن

    • Mahmood.ghaedi

      0

      0

      دستشون کاملا بازه ولی احتمالا بخاطر چسبندگی بیشتر همه از سافت استفاده کنن

  39. Soheil

    6

    2

    عجب Q3ای! واقعا زیبا بود لذت بردیم
    با نتایج امروز بیشتر به این نتیجه میرسیم که اگر ماشین خوب به خیلی از راننده های فعلی بدی میتونن نتایج خوب هم بگیرن…

  40. REZA.M

    7

    10

    مشکل فراری چیه؟مشکل اینه که فراری ماشین رو کاملا برای لکلرک‌ توسعه داده.یعنی تمام مکانیکال گریپ و آیرودینامیک روی جلوی ماشینه تا مناسب سبک رانندگی لکلرک‌ باشه و دقیقا برخلاف سبک رانندگی فتله.
    اما این کار باعث شده ماشین توی بارون افتضاح باشه چون چسبندگی عقب کمه و حتی خود لکلرک‌ هم باهاش راحت نیست.البته فتل هم اثبات کرده راننده بارون خیلی بهتریه.اونم با این ماشین که اصلا باهاش راحت نیست.
    اما بریم سر اصل مطلب
    آیا واقعا ماشین پارسال مرسدس از ماشین امسالشون سریعتره؟یا راننده های ریسینگ پویینت بهترن؟

    • REZA.M

      7

      7

      البته یادم رفت بگم که هرچی همیلتون بگه

    • iman88

      10

      1

      رضا جان دیگه به هرچی ایراد بگیرید نمیتونید ازفراری خورده بگیرید چرا ماشینو مناسب چارلز توسعه دادن.پس مناسب کی توسعه میدادن؟سب؟ساینز؟

      • REZA.M

        5

        6

        بله موافقم
        اما فراری عقب ماشین رو رسما رها کرده
        نتیجه شده این که داریم می بینیم
        گریپ عقب ماشین اونقدر کمه که خود لکلرک‌ هم تو بارون نتونست کاری بکنه.
        حالا یه لحظه تصور کن اگه یه آپدیت درست و حسابی برای تعلیق عقب یا قطعات آیرودینامیکی عقب میاوردن فتل به راحتی می‌رفت کیو 3.

    • Fastboy 44

      7

      6

      REZA.M جان مثل این که این حال بد فراری و مخصوصا راننده مورد علاقه شما خیلی رو کامنت گفتن شما تاثیر گذاشته
      هرچند که بنده فکت های پرمغزی از جنابعالی شنیدم
      بگذریم
      نمیدونستم به پول پوزیشن هم امتیاز میدن!
      تا اونجایی که من میدونم و تا حالا دیدم توی مسابقه امتیازات تقسیم میشه!
      قرار بر این باشه که فکر کنم اختلاف یک و خرده ای ثانیه ای خیلی کار کم اهمیتی نباشه!
      و در آخر هم اینو اضافه کنم که طرفدارای وتل(نه همشون)(حداقل تو ایران) کاملا درتضاد شخصیتی اند نسبت به راننده مورد علاقشون!

      • Saeedreza

        6

        5

        خودتو زیاد ناراحت نکن
        حال همیلتون چطوره؟
        حداقل الان عیار همیلتون بدست اومد شاید از این به بعد باز پول بزنه برد بياره ولی بخاطر مهارت خودش نه، بخاطر مرسدسه
        امروز روز اثباتش بود که نظر منتقدینش رو تغییر بده ولی امروز ثابت شد همیلتون بدون مرسدس يه بازنده است
        حتی کیمی و فتل ثابت کردن هنوز تموم نشدن و مهارت رانندگی تو خونشون هست

      • Fastboy 44

        4

        2

        Saeedreza
        از حال وتل که بدتر نیست
        جالبه عیار راننده ها توی آلمان 2018
        مجارستان 2018
        بلژیک 2018
        استریا 2020
        چین 2011
        نوربرگرینگ 2011
        ژاپن 2016
        انگلیس 2015
        انگلیس 2016
        برزیل 2016
        و….. مشخص نمیشه!
        ولی توی این تعیین خط مشخص میشه!
        فردا میبینمت!
        بله وتل هرچند وقت یه بار یه حرکتی میزنه که بفهمیم هست.
        متاسفانه کار شما طرفدارای وتل این شده که هر اتفاقی واسه لوییس بیفته بیاین و از این مطالب بذارین و ما رو سرگرم کنین!
        ببین کی شروع کرده!
        بدون هیچ مقدمه ای!
        کلا بعضیا اینجورن هرروز یه اینجور نظارتی ارائه ندن باید شک کرد به این که توی سایت هستن یا نه!
        (بعضی طرفدارای وتل واقعا آقا هستن
        Hassan Mohebbi
        Siamak
        Iman
        Iren
        The mind blower)
        ما کوچیکشون هم هستیم
        🔨

      • Mahmood.ghaedi

        2

        0

        فست بوی
        البته ایران جان خانوم هستن
        منم ی بار بهشون گفتم داداش 😂 ک بازهم پوزش می‌طلبم
        سعید رضا خب همه اشتباه دارن همه روز بد دارن رانندها هم فرازمینی نیستن
        دوست عزیز عیار لوییز قبلا مشخص شده
        حالا برفرض محال ک شما کاملا درست میگین ولوییز اصلا راننده نیست همش بخاطر ماشینه اوکی شما کاملا درست میگید ولی خیلی واسه فرمول وان بده ک همیچین کسی میتونه تو همین هفته قهرمانیش صد در صد کنه با رکورد مایکل برابری کنه خیلی بد ک کسی ک راننده نیست بیشتر پول پوزیشن وبیشترین برد داره و از اون بدتر واسه شما خیلی بده ک باید تحمل کنید اینو و حرصش بخورین و باید باهاش کنار بیای وگرنه سوزشش خیلی بیشتر میشه اگه نتونی کنار بیای
        از بقیه دوستان من رسما معذرت خواهی میکنم بخاطر این مدل کامنتی ک گذاشتم

      • Hassan Mohebbi

        2

        0

        فست بوی جان خیلی اقایی👌🌹
        دوست عزیزمون The mind blower و خانم iren فتل فن هستند و iman الونسو فن، siamak لکلرک فن و من هم کیمی و لکلرک فن هستم و اگه منظورت از ایمان، iman 88 هست که باید بگم طرفدار راننده خاصی نیست و از رانندگی همه لذت میبره و وجه اشتراک همه ما اینه که ما فن فراری هستیم.

        در مورد لوئیس، شکی نیست که یکی از بهترین‌های تاریخه و کافیه به نظرات منفی نگاه نکنید همین و از رانندگیش لذت ببر. همه راننده‌ها توی یک فصل دو سه مسابقه بد دارن و دو سه مسابقه خوب. الان این تعیین خط بد بود ولی اتریش۲ عالی بود. فقط لوییس تو مسابقاتی که بد هست چون رقیبی نداره این عملکردهای بدش تو بعضی مسابقات به چشم نمیاد.

      • Fastboy 44

        0

        0

        ممنون جناب قائدی
        اصلا حواسم نبود iren خانوم هستن😂
        ببخشید
        از جناب Hassan Mohebbi هم تشکر میکنم
        چون به شخصه احترام شما به لوییس رو بار ها دیدم هرچند که بعضی نظراتتون با من همخونی نداشته باشه که طبیعیه
        و در آخر اون بالا هم از جناب Mohammad تشکر میکنم شما هم موفق باشی
        🔨💐

    • Mahmood.ghaedi

      5

      1

      آیا پارسال هم ماشین برای لکلرک طراحی شده بود؟
      آیا فراری پارسال ماشین را برای راننده تازه وارد خود طراحی و توسعه داده بود؟

      • Soheil

        5

        2

        یادمه بعضی از دوستان قبلا جواب این سوال دوم شما رو داده بودن و جوابشون مثبت هم بوده 🙂 یعنی ماشینو برساس نظر راننده ای که تو آلفا بوده طراحی کردن!!! همینقدر خنده دار
        مثلا الان فراری داره ماشین سال بعدشو زیرنظر راننده فعلی مکلارن توسعه میده…

      • mohammad

        1

        0

        پارسال که خودش.ن گفتند همون اول فصل بینوتو گفت که از اساس اشتباه طراحی کرده بودند

      • Mehriar Salehi

        5

        0

        مگه شکی دارید قربان؟
        من اطمینان دارم حداقل ۴-۵ مورد از زمین-تخت-گرایانی که معتقدن انسان به ماه نرفته و همه اش حقه سینمایی بوده، تو این سایت رفت و آمد میکنن 🤦🏻‍♂️

      • mohammad

        2

        2

        من نمیدونم اون حقه سینمایی بوده یا نه ولی شما حتما اطلاعات کاملی دارید که نبوده.
        یه مبحثی در رشته های فنی هست به اسم کنترل که بخش عمده اون مربوط به پایداری هست. خیلی از مباحث پایداری شاید 70 سال هست که ارائه شده مثل پایداری لیاپانوف و غیره اون هایی که ادعا می کنند حقه سینمایی بوده دلیلشون اینهکه دانش بشر هنوز به اونجایی نرسیده بوده بتونه سیستم کنترلی طراحی کنه یه شی که بتونه روی ماه فرود بیاد هرچند شخصا معتقد هستم دانش نظامی امریکا شاید 20 سال از دانش کاربردی دنیا جلوتر باشه. ولی هنوز این افراد این اعتقاد رو دارند و بر اساس منابع علمی میگن که به قول شما حقه سینمایی بوده. باز هم میگم بنده اطلاعاتی از اینه واقعی بوده یا نه ندارم اگر کسی اطلاعاتی داره خوشحال میشم بگه.

      • Mahmood.ghaedi

        2

        0

        مهریار عالی بود داداش
        محمد بله من هم این مصاحبه یادمه گفت کلا اشتباه بود
        ن اینکه واسه راننده فصل بعدش طراحی کنن و جالبه ک بدونیم فرایند ساخت ی ماشین فرمول وان چطوره چقدر زمان میبره یعنی رسما زمانی ک ماشین شروع ب طراحی کرد خبری از لکلرک نبود

      • Mehriar Salehi

        4

        0

        محمد خوبه که همیشه جزو اولین نفرها دستت رو میبری بالا :)) خیلی خوب بود این یکی!

        خیر دوست عزیز نیازی نیست واقعا به این کار که بنده شما رو توجیه کنم.یه چند هزارتا دانشمند توی شوروی نشسته بودن منتظر که کوچکترین ایرادی دیدن توی کل پروسه، دنیا رو‌ زیر و رو کنن.بعید میدونم اطلاعات این افراد کمتر از کسانی باشه که الان با خوندن ۲-۳ تا کتاب یا تکیه به اطلاعات اینترنتی شروع میکنن به ایراد گرفتن، باشه.

        مشکل اینجاست که همچین اتفاقی نیافتاده.

  41. Ali🦁3

    11

    3

    تبریک به استرول، پرز و تیم ریسینگ که تو Q3 بهترین انتخاب لاستیک داشتن برعکس ردبول و مرسدس که دیر شد تا عوض کردن به گرمای درست نرسید این لاستیک‌ها فقط خوب جواب ماشینای ریسینگ دادن..
    منم مثل مکس واقعأ ناراحت شدم یعنی یه دور دیگه بود سریعتر میشد تو همه مرحله ها عالی بود تو اینQ که مهمه اینجوری شد.
    منتظر فردا هستیم.

    • Ali🦁3

      7

      6

      من می خوام بگم به بعضی لوئيس فن ها که دم از بهترین راننده بارونی میزدین پس رانندتون با بهترین ماشین کجا بود.؟؟
      شما که خوب بلدین گیر بدین به مکس و آدمین طبق معمول.

      • Fastboy 44

        6

        6

        بازم میگم برو بالا ببین که چن نفر به تیتر گیر دادن و آیا همه هیتر مکس بودن?!
        نکنه تعیین خط استریا رو یادت رفته?!
        تعیین خط 2017 ایتالیا چی?!
        2018 مجارستان?!
        2018 بلژیک?!
        و…..?!

      • ...m6...

        4

        3

        داداش آمار هست میتونی تشریف ببری و یه نگاه بندازی بهش….برای همه ثابت شده لوییس رین مستره حالا اگه یه تعیین خط یا یه مسابقه خراب کرده باشه بنا ب دلایلی به این معنا نیس ک رین مستر بودنش انکار بشه

      • Mohammad44

        3

        3

        علی چه گیر دادنی؟ مرسدس قشنگ معلوم بود ستاپ بارون نداره و بالعکس ردبول داره گواهش هم آلبونه
        نکته ی بعدی اینکه نمی گم بهترین ولی اینکه لوییس تو بارون خوبه رو قبول داری؟ اگه آره که هیچی اگه نه هم که تکلیف مشخصه
        نکته ی دیگه اینکه با این وجود هفت دهم سریعتر بود از بوتاس
        مثل اینکه پل نزدن مکس بد حالت رو گرفته

      • بیژن

        2

        2

        بهترین ماشین وقتی چسبندگی نداره میشه بدترین ماشین مرسدس دیروز که بارونی در کار نبود وضعش بد بود امروز که بارون اومد که فاجعه شد چسبندگیش
        تو این پیست و این شرایط ردبول بهتر از همه بود و از تمرین اول تا تعیین خط دوتا ماشینش از همه تیم ها ثبات بهتری داشتن .
        وقتی ماشین تو این پیست سره و باز نمیتونی پول رو بگیری این بده
        نه اینکه مرسدس حتی از الفارومئو هم اوضاعش بدتر بود .
        لوئیز از ده تا مسابقه آخر بارونی ۹ تاش رو برده .
        فردا هم اگه هوا گرم نشه حتی اگه بارون هم نیاد باز مرسدس مشکل خواهد داشت .
        مورد اخر ماشین عالی باشه ولی لاستیک هات مشکل داشته باشن
        به دما نرسن یا زیاد گرم بشن ، ماشین به مشکل بر میخوره .
        چون ماشین مرسدس در کل بهتره دلیل نمیشه تو این شرایط هم ماشین بهتری باشه که .

      • MOHAMMAD KHZ

        0

        2

        یه مسابقه گند زد حالا مگه همه مسابقات یه راننده میتونه خوب عمل ‌کنه. گاهی اوقات پیش میاد اون روز،روز خوب راننده نیست منم نمیدونم تا همیلتون خراب می‌کنه میریزین رو سرش،یعنی کچل شدم از دست بعضی‌ها دلخوشیتون شده کامنت گذاشتن علیه همیلتون

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        علی داداش منظور اصلا ب مکس نبود منظور کلی این بود ک تیتر مناسب کسی ک اول پول پوزیشنش گرفته و مرسدس و ردبول شکست داده نبود
        از نظر خود من این پول برا مکس بود اگه تیم از اول با اینتر میفرستادش تو پیست
        نکته بعدی امار لوییز ک تو بارون مشخصه سرچ کنی معلومه
        بیژن جان دوست عزیز تمام اینایی ک گفتی بنظر من بهونس ما طرفدار هر تیمی نیستیم ک بگیم نشد لاستیک اینطوری شد بارون امد اینجا مرسدسه داداش ازشون واقعا بعید بود مرسدس کل این هفته ضعیف بود و شک نکن فرداهم همینطوره و ضعیف خواهد بود
        مقصر هم خود تیم مرسدس هست ک انتظارات بالا برده میدونی منظورم چیه
        میگم تیمی ک ماشینی میسازه ک تو تعیین خط بارونی یک ثانیه اختلاف داره با تیمهای دیگه یا ماشینی داره ک دور پنجم ساینز پیشتازه دوره 35 سایز لپ میکنه همچین اختلافی همچین نتیجهای بعیده ب قول دوست خوبمون مهریار حتی اگه ستاپ خشکی باشه نباید بالای 4 ثانیه اختلاف باشه اونم وقتی رانندت لوییزه ک توانایش ثابت شدس امیدوارم ک توتو یا یکی از مهندسها ی توضیح بده بعد از مسابقه

  42. seb5

    6

    0

    این دیگه خود خود جنگه

  43. M.Kazemi

    8

    4

    ای کاش تا آخر فصل همه اش آسفالت نو و باران داشته باشیم تا یکم هیجان داشته باشیم!
    سوالم اینه که اگر تو این شرایط مثلا مکس پول میزد احتمالا چنان تیتری زده میشد که همه بگن تمومش استعداد خالص مکس بوده، حالا این جوان با اراده که تمام تلاشش بیرون اومدن از هجمه های علیه اش هست که تیم باباش هست و این حرفها، به بهترین شکل ممکن کارش رو انجام داده اونوقت باید به پیست و بارون ربطش بدیم؟
    بله قطعا اگر آسفالت نو نبود و لاستیک ها ترم تر و بارون هم نبود مثل مسابقه های قبل یک تا سه تکراری میدیدیم ولی الان همگی شرایط پیست را طی دو روز دیدن و برای همه این شرایط بد وجود داشته وقتی یک جوون میاد پول میزنه بهتر نیست کمی ملایم تر تیتر بزنیم؟
    مثلا:
    اولین پول پوزیشن استرول با چاشنی باران در ترکیه

  44. alireza_h

    6

    2

    لنس استرول از معدود بچه پولدارایی هستش که ازش خوشم می‌آد

  45. mahdibk

    7

    2

    خداییش این چه تیتریه زدید ؟
    اگه مکس پول می گرفتم تیترتون همین بود؟
    قشنگ معلومه مکس فن هستین

  46. gasli

    5

    2

    تبریک به استرول بابت پول گسلی هم که مثل دوستش لکلرک تو بارون افتضاح بود ولی سال دیگه چه خواهد کرد شب بااین ماشین😐😐😐

  47. Hamed

    9

    5

    می‌بینیم که وقتی به مهارت راننده ها میرسه اسم ها چقدر فرق میکنه😜

  48. gasli

    2

    0

    منظورم سی با این ماشین بود شب افتاد🤣🤣🤣

  49. Hamilton

    6

    7

    آقایون مکس فن جوگیر نشید به دو دلیل
    ۱-جوجه رو آخر پائیز میشمرن اول مسابقه برگزار بشه بعد خودتونو بندازین وسط
    ۲-یعنی واقعا شما ها این جدول رو نتیجه مهارت راننده ها میدونی؟
    جالبه واقعا وقتی ماشین لوئیز بهتره میگین که آره همش به خاطر ماشینه که می بره ولی الان که مکس با بهترین ماشین برای پیست بارونی نتونست پول بزنه هیچ نظری ندارین؟
    همه میدونن مرسدس تو پیست بارونی افتضاحه
    در عوض همه هم قبول دارن ردبول با اختلاف بهترین ماشین برای پیست خیسه ولی با این وجود بازم مکس پول نزد ،از اینا چه نتیجه ای میگیرید؟؟(تازه چیزی که گزارشگر عربی گفت ستاپ ماشین مرسدس برا بارون نیست یعنی کاملا استراتژیشون اینه فردا بارون نیاد و به راحتی بتونن ببرن)

    • Mahmood.ghaedi

      6

      0

      دوست عزیز منم فن لوییزم ولی هر وقت بد بود گفتم بده
      بببین منم خودم از شبکه عربی دیدم و دیدم ک درباره فراری و مرسدس گفت ستاپشون واسه بارون نیست از اونجایی ک جفت فراریها و جفت مرسدسها ضعیف بودن میشه حرفش قبول کرد
      ولی انصافا لوییز کل تمرینها هم بد بود اونموقع ک دیگه بارون نبود ک بگیم بخاطر ستاپ کند
      خودم ک دیگه نمیتونم گول بزنم
      البته ک فردا امتیازها تقسیم میشه

      • Hamilton

        1

        2

        داداش منم گفتم مرسدس افتضاح بود ولی علتش هم گفتم دیروز بارون نبود ولی زمین وحشتناک لیز بود ماشین مرسدس روی آسفالت بی کیفیت و لیز همیشه بد بوده و جالبه بر عکس همه چیز ماشین که رو به پیشرفته این یکی هر سال بد تر میشه ای کاش ی فکری به حالش بکنن

  50. امید نورمحمدی

    8

    12

    “پیروزی مرسدس در جنگ نیابتی!”

    امروز حدود 120 دقیقه شاهد یکی از جالبترین و جذابترین تایمگیریهای این فصل بودیم. شاید کمی شبیه به اسپا 2018. حتما همه مخاطبین تمامی مراحل را بدقت تماشا کردند و قصد تکرار ندارم و طبق روال همیشگی صرفا به نگارش دیدگاه خودم نسبت به مواردی که برایم جالب بود میپردازم. البته ناگفته نماند کاربرانی از دیروز به استقبال رفته بودند و اظهاراتی فرموده بودند…

    1- من شخصا باور دارم فصل برای مرسدس تمام شده. آنها به هفتمین دبل متوالی خود دست یافتند و باقی مسابقات را با احتیاط بیشتری جهت کاهش هزینه ها و پرهیز از ریسک سپری خواهند کرد. احتمالا در بحرین و بخصوص مسابقه دوم آن برتری مطلق مجددا به اردوی مرسدس باز میگردد مگر اینکه برنامه های تیم بر اساس اولویتهای دیگری چیده شده باشد.
    2- در تمام مدت تایمگیری و در تمامی دورها بغیراز یک دور سب با اختلاف از همتیمی خود تایم میزد که در این مقطع برای من جالب بود. حتی او مستحق آمدن به مرحله سوم تایمگیری بود که نشد. نگاهی به سریعترین دور سب و مقایسه آن با تایمهای شروع مرحله سوم این موضوع را نشان میدهد.
    3- عملکرد بسیار دوراز انتظار چکو و استرول و مجموعا تیم ریسینگ پوینت فعلی خیلی جذاب بود. من انتظار پول پوزیشن از استرول را به هیچ عنوان نداشتم و بنوعی شوکه کننده بود. احتمال میدادم در جنگ بین مکس و چکو یکی از این دو را پیروز نبرد ببینم که در کمال تعجب استرول تک دور شاهکاری زد و هردو را پشت سر گذاشت. بنظر میرسد تیم استون مارتین فصل بعد را نباید خیلی دست کم گرفت. تیم ریسینگ پوینت در بیشتر پیستها و شرایط آب و هوایی عملکردی فراتر از حدشان داشتند.
    4- آلفا رومئو جشن پانصد مسابقه ای خود را تکمیل کرد. حضور هر دو ماشین این تیم که بنوعی تا قبل از شروع فصل تیم دوم فراری محسوب میشد پیام شفافی برای هواداران دارد: “آلفا رومئو فراری نیست و نمیخواهد زیرمجموعه این تیم باشد”. بخصوص رانندگی بینظیر کیمی بزرگ که از مسابقه اسپا تا امروز در یک روند رو بجلو و بدون نوسان به همه نشان داده چیزی بنام راننده تمام شده و خرج شده شاغل در فرمول 1 نداریم و بجای آن تا بخواهید رانندگان جوان بیخاصیت و پارتی دار و پولدار را میتوانیم ببینیم. پروپاگاندای رسانه ای و بزرگنماییهای آنچنانی در مورد دو سه نفر از این رانندگان آمده و نیامده بیشتر از حضور قهرمانان جهان توی ذوق میزند. البته این اپراتورها و گیمرهای جوان طرفدارانی هم دارند که بعضا قهرمانان چند دوره جهان را قبول نداشته و زیر سوال میبرند و دلخوش به شکست همتیمی در تایمگیری گیمرهای جوان منتظر معجزه هستند! بنده شخصا امیدوارم راننده بیش از حد بزرگنمایی شده بلاخره بعداز 30-40 مسابقه یک تک امتیاز شکار کند تا امید کسی نا امید نشود…

    • Mahmood.ghaedi

      5

      0

      داداش گفتی جنگ نیابتی
      فکر کردم مرسدس هم نیرو فرستاده سوریه😉

  51. Hamed235

    7

    0

    حس میکنم فردا یه مسابقه ی هیجان انگیز و پر از سبقت رو میبینیم و اگر بارونی باشه پر حادثه

  52. Amir5

    6

    2

    گرند پرز گرند استرول گرند فتل گرند رومن فورزا کیمی فورزا ریکاردو

  53. Amir5

    5

    4

    حالا همیلتون حس فتل رو میفهمه

  54. Jingoozz

    17

    2

    “ شنای قورباغه جیوو در استخر استانبول “

    خب دوستان خوشحالم که کم کم نتیجه کارشناسی های فنی و اصولی بنده نه تنها باعث دلگرمی و تقویت ارکان تیم آلفارومئو شده بلکه دوزاری به عده از دوستان همیشه خمار وطنی هم افتاد که استعداد بومی یعنی چی !!؟
    فقط نگرانم از اونجاییکه جیوو کبییر استارتهای خیره کننده و انفجاری داره ، امثال همیلتون و بوتاس و … جلوی پیشرفتش رو نگیرن و ایشالا بره برای قهرمانی و بعدشم تیم ملی…
    گزارش تکمیلی بعد از مسابقه ارائه خواهد شد ، Stay Tuned…

    • Mahmood.ghaedi

      5

      0

      من ک کلا این سایت ب عشق شما دنبال میکنم

  55. Mehriar Salehi

    12

    7

    یه سشن بینظیر بود و بعد از مدتها دوباره کوالیفاینگ هیجان داشت برای رده های بالایی.

    اما فکر کنم این سشن یک یادآوری دیگه بود برای رو آوردن به واقع بینی.

    درکل توی هوای بارانی، توی حالات نامتعارف (مثل دیروز) که یه پیستی شرایط غیر عادی داره، امکانش هست که یک تیم توی ستاپ به یه Sweetspot برسه و این کل فرم گرید رو بهم میزنه.
    توی این حالت دیگه یک ماشین رده پنجم ششمی امکان داره پنجم ششم نباشه و تبدیل به یک فرانت رانر شده باشه.
    مثالش میشه ۲۰۰۸ مونزا.یک تیم میانه جدولی با رسیدن به ستاپ ایده آل و قرار دادن ماشین توی پنجره عملکردی مناسب، تبدیل شد به “بهترین ماشین گرید”.نگاه به عملکرد یک راننده کاملا معمولی (بورده) توی رده چهارم با بنزین ۳ لپ بیشتر (توی اون دوره هر راننده با بنزین شروع مسابقه زمان میزد) همینو ثابت میکرد.

    مثال دیگه اش میشه هالک، کوالیفاینگ اینترلاگوس ۲۰۱۰.ویلیامز تیم ۵-۶ تبدیل شد به مدعی پول پوزیشن و حتی باریچلو با اشتباه فاحش توی ۲ لپ آخرش جزو ۶ نفر برتر قرار گرفت…ویلیامز هم توی اون سشن تیم ۵-۶ نبود.

    مثال دیگه اش هم همین امروز دیدیم…ریسینگ پوینت توی این سشن، با این ستاپ، با اون گاراژ، ماشین چهارم نبود، ماشین اول رو در اختیار داشت.لنس هم با ماشین چهارم این کارو نکرد، با بهترین ماشین گرید این پول رو گرفت.کما اینکه میبینید چکو هم بدون اشتباه لپ آخرش مطمئنا توانایی رقابت برای پول رو داشت.

    البته که هر کدوم این سه مثال (چه سب چه هالک چه لنس) همگی باید با همون ماشین برتر هم بتونن عملکرد خارق العاده ایی از خودشون نشون بدن.بی اشتباه و کامل.البته که همیشه هم تیمیشونم هست برای شکست دادن و البته که هر سه نفرشون ثابت کردن توی بارون راننده های خوبی هستن…منظور از این کامنت این بود که دوستان از یکسری راننده سوپرمن نسازن، یادآوری بشه بهشون (و شاید یاد بگیرن) که اصلا بعید نیست ماشین میانه جدولی توی شرایط خاص تبدیل بشه به ماشین برتر گرید و هیچ کدوم این افراد معجزه گر نیستن که با یک میدفیلدر بیان پول بزن…هرچند، امیدی به واقع بینی خیلی ها نیست.

    ——————

    ویلیامز هم که چیزی نگیم بهتره…عکس العمل پیت وال نسبت به تغییرات شرایط پیست فاجعه بود.احتمالا نبود مدیر فنی تیم هم تاثیرگذار بود هرچند اگر بود هم زیاد اوضاع تفاوتی نداشت.
    یک ماشینمون که با اقتدار رده آخر رو گرفته ول نمیکنه! اون یکی هم اگر پول هم میگرفت باید از آخر شروع میکرد ریس رو.

    بهرحال طبق معمول…نه هوای بارونی و نه استانبول پارک هیچوقت طرفداران F1 رو مایوس نمیکنن.
    حیف این پیست که ۱۰ سال نبوده و احتمالا حالا حالاها هم برنگرده به تقویم.

    • REZA.M

      5

      8

      در مورد توروروسو ۲۰۰۸ گفتی
      اتفاقا سال چند وقت پیش یکی از سایت های موتوراسپرت یه لیست از بدترین ماشین هایی که برنده مسابقه شدن تهیه کرده بود و به اعتقاد اونها ماشین سال ۲۰۰۸ توروروسو یکی از کند ترین ماشین‌هایی بوده که تابحال برنده یک مسابقه شده.

      • Mehriar Salehi

        9

        2

        توقع بیشتر داشتم از هوش اعضای سایت.
        چیزی که من نوشتم‌ با موضوعی که شما نقل قول کردی هیچ‌ منافاتی ندارن.دوباره بخونید، خیلی واضح بود.

      • REZA.M

        3

        6

        کجای کامنتم گفتم منافات داره؟

      • Mehriar Salehi

        3

        0

        یه متنی رو ریپلای کردی شما که توش میگه ماشین امروز ریسینگ پوینت ماشین ۳-۴ گرید نبود، بهترین بود.ماشین مونزا ۲۰۰۸ STR پنجم ششم نبود، بهترین بود.
        جواب شما : STR اون سال جزو بدترین ماشینهای برنده بوده.

        نمیدونم، یوزرهای دیگه هستن میتونن قضاوت کنن برداشت این ریپلای چیه!

        درضمن من همچنان منتظرم شما تاپیکی که من بهت گفتم “از مکس بدت میاد پس اینو میگی” رو بهم یادآوری کنی برم چک کنم.

    • Soheil

      8

      1

      چقدر من از کامنتای شما لذت میبرم. همیشه در حد یک نقد درست حسابی بهش نگاه میکنم. خدا قوت

      • Mehriar Salehi

        5

        0

        مرسی لطف داری سهیل جان‌🙏🏻

      • Fastboy 44

        7

        2

        بله سهیل جان
        الکی که نیست ایشون نظراتشون درسته
        حتی اگه به لوییسم انتقاد کنن جناب صالحی مطمئنا بی تعصب دیدن و 99 درصد حرفشون دسته
        مثل یکی مثل من آماتور(که از 2008 مسابقات رو پیگیری میکنم)نیستن
        فکر کنم که آقا سیامک گفتن که بیست ساله دارن فرمول یک میبینن و بنظر من بین اعضای سایت یکی از بالغ ترین ها هستن(اگه نگیم بالغ ترین)
        امیدوارم امثال جناب صالحی،مایند بلور،داش یاسر طرفدار رزبرگ،ایمان 88 و خیلی دیگه از اعضای سایتو یه روزی ببینم🔨👌

      • Mehriar Salehi

        2

        0

        Fastboy آقا کوتاه بیا خواهشا 😂😂😂 مرسی بهرحال شرمنده میکنین 🙏🏻

    • farshad

      1

      0

      سلام اقای صالحی عزیز . از دو ریس پیش بنظر عملکرد لاستیکها دچار افت شده البته باران امروز که جای خود ولی تمرینات دیروز هم همین حس رو داشت و با توجه به پیچهای سخت این پیست خصوصا پیچ هشت , اسفالت تازه و کم کیفیت و سالها دوری این پیست از تقویم , آیا پیرلی با انتخاب لاستیکهای سختتر (c1,c2,c3) بنوعی این ریس را خراب نکرد؟ یا اهداف خاصی رو دنبال میکنه ؟ پیشاپیش هم بابت پرسش معذرت میخوام تقصیر شماست که بیشتر از بنده میدانید 😁 . اقا حلال کنید. در ضمن امروز غصه شما رو هم میخوردم که با ذیق وقت فردا ساعت یک و نیم چطور خودتون رو میرسونید به خانه .

      • Mehriar Salehi

        1

        0

        سلام فرشاد جان واقعا منم خیلی دوست داشتم حداقل توی هوای خشک همه چیز عادی پیش میرفت چون این پیست حالت عادیش ریس های جالبی ارائه میده، ریس هایی که با سخت مسابقه دادن راننده نتیجه بگیره نه که فقط تلاش کنه توی پیست بمونه! انتخاب سه تا کامپاند سفت تر اما فکر کنم طبیعی بود با توجه به فشار زیادی که معمولا روی تایرها هست اینجا اما دیگه کیفیت این آسفالت جدید شاید غیر قابل پیش بینی بود…

        درباره ریس هم…راه ساده تر رو انتخاب کردم، یه روز قید کار رو میزنم…با این اوضاع مملکت هم مگه چیزی از تولید باقی مونده؟ شاید چیز زیادی رو هم از دست نداده باشم!

  56. Alchemist

    5

    1

    به نظرم مرسدس از اونجا که توسعه ماشین سال بعد رو خیلی وقته شروع کردن این اخر هفته میخواست ستاپ سال بعد رو که دانفورس پایین تری داره تست کنه که اسفالت پیست غافلگیرشون کرد . وگرنه نباید تو به دما رسوندن لاستیکا به مشکل میخوردن . تو تست ایمولا هم ماشین رو بدون DAS تست کردن.

    • NICO ROSBERG-06

      1

      0

      Fastboy 44 دادا ارادتمندیم..منم امیدوارم یکروز بزودی ادمین سایت تدبیری بیندیشن تا بتونم شمارو ببینم باعث افتخار دوست گل
      بنده اسمم فرزاده اگر دوس داشتین بدونین تا ازین به بقعد مجبور نباشین بگین طرفدار رزبرگ.. 🙂 عشقی دادا

  57. ...m6...

    5

    2

    تبریک به استرول عالی عمل کرد

    نمیدونم چرا اینجوری شد حالا به قول دوستان ستاپ مرسدس برای بارون نبوده یا هرچی نتیجش این بوده و لوییس هر چی در توان داشته گذاشته و خیلیم عالیه💜

    چیزی که توی این مسابقه مهمتره کسب هفتمین قهرمانیه….

    فردا یه مسابقه ی هیجان انگیز و جالب پیش روی ماست….

    و همچنین غیر قابل پیشبینی…..

    به امید پیروزی لوئیس🙏💜

  58. امیر یک فرمول 1 فن

    3

    1

    سلام دوستان
    فکر نکنم کسی منکر توانایی های راننده های فرمول یک باشه
    و اکثر قریب به اتفاق منتقدای استرول و نمونه های مشابه دیگه به نحوه ورودش به فرمول یک ایراد دارند که وارده از نظر من
    من همچنان معتقدم که اگه بابای استرول نبود شاید این پول نصیب مکس میشد
    ولی تردیدی در فوق العاده کار کردنش تو تعیین خط وجود نداره
    مرسدس ها که هیچ
    اینکه تو بارون از پس مکس بر بیای یعنی خارق العاده بودی
    تبریک بهش
    در مورد فراری نه زیاد ولی اگه بحث ست آپ ماشین مرسدس درست باشه عجیب هوشمندانه است
    خودم گمون نکنم چرا که ردبول هم باهوشه همین کارو میکرد قطعا
    فردا 10 راننده اول چه لاستیکی برای شروع دارند؟!!!

  59. muhamad

    4

    1

    ی تبریک به طرفدارای ریسینگ پوینت
    سلطان پیستای خیس مکس.به قول مارک هورنر هوای بارونی هوای هلندی و مکس هم توش استاده
    ی مورد دیگ هم اونایی که میگن ستاپ مرسدس واسه روز بارون نبود پس جطور تمرین روز اول که بارون نبود عملکرد خوبی هم نداشتن ها

  60. Amirmm

    7

    5

    همیلتون لات کوچه خلوت …. نظر بعضی از دوستان برام جالبه همیلتون هر وقت یکم همه چی براش جفت و جورنبوده نتونسته قهرمان بشه ولی کس تو همه جور جاده جزء بهتریناست…. اگه همیلتون ماشین مرسدس دستش نبود هیچوقت نمیتونست قهرمان بشه … بدون شک بهترین راننده چندسال اخیر مکس ورستپنه

    • Mahmood.ghaedi

      1

      1

      لات کوچه خلوت😂
      مرسی ادبیات👍

  61. ....

    4

    6

    مکس کنار سطل آشغال نشسته بود و داشت اندوه فرصت پول پوزیشن از دست رفته رو میخورد…
    لوییس هم اومده از سگش استوری گذاشته!
    قشنگ مشخصه کی داره میسوزه…

  62. Sogoloki

    2

    1

    یه حس مرموزی میگه لنس فردا DNF میشه
    حالا نمیدونم دیگه :))))))

    • Mahmood.ghaedi

      1

      0

      عمرا سکو هم میگیره dnf هاش مال زمانی بود ک تو تیم من بود اوردمش بیرون از تیم حالا تو 4 تا ریس اخر صد امتیاز میگره 😂

  63. Hamilton

    1

    0

    من احساس خیلی بدی به مسابقه فردا دارم
    با خودم فکر میکنم نکنه این آسفالت باعث بشه بلایی سر کسی بیاد حالا خدا کنه مسابقه با هر نتیجه ای تموم میشه فقط در آخر همه سالم باشن ، خیلی پیست ترسناکیه

  64. Majid

    0

    2

    تو مسابقه قبلی که تو لاذون تایم گیری شد، مرسدس و بخصوص لوییس عالی بودند و امروز یک تیم معمولی بود ولی در روزی که به وجود ضعف مرسدس باز مکس نتونست پول بگیره یک چیز قطعی بود. آماده یازی مرسدس برای فصل بعد، قطعا امسال لوییس قهرمانه و امکان نشدنش یک به میلیونه و لوتاس هم احتنال زیاد دوم، پی از الان شروع کردن، کار بر روی ماشین سال بعدو و همونطور که توتو قبلا گفته، مرسدس بهترین عملکرد در شروع فصل داره و تازه رقبا در آخر فصل کمی میتونن نزدیک بشند. پس قطعا مرسدس برنده امروز و فرداست حتی بدون سکو و حتی بدون امتیاز