فرمول یک ایران – راننده های تیم مرسدس، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس در مسابقه فرمول یک بلژیک، 1-2 کردند و مکس ورشتپن از تیم ردبول رده نهایی سکو را پر کرد.

متاسفانه نتوانستیم شویی دنیل ریکاردو را روی سکوی اسپا ببینیم اما او در دور پایانی، سریع ترین زمان را ثبت کرد و یک امتیاز اضافه را بدست آورد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک بلژیک 2020

17:20 اولین خبر بد از گاراژ مک لارن؛ کارلوس ساینز به دلیل مشکل پیش آمده که احتمالا مرتبط با سیستم اگزوز است، در مسابقه امروز شرکت نخواهد کرد.

17:21 لوئیس همیلتون و والتری بوتاس مسابقه فرمول یک بلژیک را از ردیف اول استارت می زنند و پشت سر آنها، مکس ورشتپن و دنیل ریکاردو قرار دارند. راننده های فراری مسابقه را از رده های سیزدهم و چهاردهم آغاز می کنند.

17:28 دمای هوا 18 درجه و پیست 31 درجه سانتی گراد است. احتمال بارش باران نیز 40 درصد است.

17:36 مک لارن:

دلیل عدم شروع کارلوس مشکلی مرتبط به پاوریونیت بود که منجر به خرابی اگزوز شد که پس از مسابقه آنرا بررسی خواهیم کرد.

17:38 همیلتون، بوتاس و ورشتپن با لاستیک مدیوم مسابقه را آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید؛ لاستیک فرمول یک

17:44 شروع مسابقه بلژیک و لوئیس همیلتون مثل مسابقه های گذشته شروع خوبی دارد…

17:45 ورشتپن و ریکاردو جدالی را در پیچ های ابتدایی دارند اما رده های بالای مسابقه فعلا حفظ می شود.

17:46 چارلز لکلرک چه استارت فوق العاده ای را داشته، به رده نهم رسیده.

17:47 لوئیس 1.5 ثانیه با والتری فاصله باز کرده، مرسدسی ها کم کم به نقطه تبدیل می شوند.

17:50 پیر گسلی از لکلرک با دی آر اس سبقت گرفت و سپس در اوروژ سبقت زیبایی را از سرجیو پرز گرفت و به رده هشتم رسید.

17:51 چارلز لکلرک:

من خیلی توی مستقیمی مشکل دارم.

17:54 سریعترین دور لوئیس همییلتون: 1.49.470

17:56 والتری:

ما یک دور فشاری داریم نه؟

مهندس:

ما داریم ولی توافق کردیم که هیچوقت علیه هم این کارو انجام ندیم

والتری:

من هیچوقت چنین چیزی رو نشنیدم

17:56 لندو هم از چارلز رد شد و رفت به رده دهم.

17:57 هر چه که چارلز اول کار به دست آورد، در مستقیمی از دست داد.

17:58 تمام هونداها الان جلوی فراری ها هستند.

18:02 گسلی در حال پرواز روی لاستیک هارد بوده و به رده هفتم می رود. کوین مگنوسن از مشکلات کم فرمانی و عدم چسبندگی خودرویش خبر می دهد.

18:03 خودروی ایمنی؛ آنتونیو جیوویناتزی و جورج راسل تصادف سنگینی می کنند…

18:05 چارلز یادش رفت رادیوئش را خاموش کند، بعد از پیت استاپ بدش کلمات نه چندان خوبی را گفت که البته سریع عذرخواهی کرد.

18:06 راننده های مرسدس، ردبول و رنو با لاستیک هارد تازه به مسابقه ادامه می دهند.

18:12 فراری:

ما داریم به پلن بی و سی فکر می کنیم

چارلز:

بابا این دوتا خیلی باهم فرق دارنا

18:14 پرچم سبز و ادامه مسابقه بلژیک 2020 :

  1. لوئیس همیلتون
  2. والتری بوتاس
  3. مکس ورشتپن
  4. پیر گسلی
  5. سرجیو پرز
  6. دنیل ریکاردو
  7. الکس آلبون
  8. استبان اکون

18:17 همیلتون به تیمش می گوید که در حال از دست دادن قدرت موتورش است، بوتاس هم در فاصله یک ثانیه ای او بوده.

18:18 بونو:

چیزی برای نگرانی نیست لوئیس، اون فقط مدیریت انرژی هستش الان دیگه همه چیز باید عادی شده باشه.

18:18 سریع ترین دور از والتری بوتاس؛ 1:48.156

18:19 کیمی رایکونن از سباستین فتل سبقت گرفته و به رده دوازدهم می رود.

18:22 لکلرک و فتل چرخ به چرخ شدند و با هم برخوردی را نیز داشتند. فعلا راننده آلمانی جلوتر است.

18:26 فاصله مکس به والتری از والتری به لوئیس کمتر است.

18:33 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون؛ 1:48.123 … به بوتاس گفته می شود که دمای پیست در حال پایین آمدن است.

18:42 سب دوباره استراتژیست شد:

آقا قرار نیست من از این ملت عبور کنم، در مورد پیت کردن فکر کنید.

18:46 گسلی هم از فتل رد شده و به رده 12 می رود. فتل:

هیچ چیزی از این لاستیک دیگه باقی نمونده

فراری:

دریافت شد

18:49 فراری:

لرزش و ارتعاشی داری؟

سب:

نه خیلی ولی بهتون بگم (که با این وضعیت) منو میخورن

18:57 طبق گرافیک های زیبای AWS، وضعیت لاستیک های همیلتون و البته ورشتپن خوب نیست.

19:00 مرسدس:

والتری از کرب ها دور بمون

19:02 لوئیس:

من از این حس لاستیک سمت راستیه خوشم نمیاد

19:09 سریع ترین دور هم ازآن دنیل ریکاردو؛ 1:47.483

جدول مسابقه فرمول یک بلژیک 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2والتری بوتاسمرسدس+8.448
3مکس ورشتپنردبول+15.455
4دنیل ریکاردورنو+18.877
5استبان اکونرنو+40.650
6الکس البونردبول+42.712
7لندو نوریسمکلارن+43.774
8پیر گسلیآلفاتاوری+47.371
9لنس استرولریسینگ پوینت+52.603
10سرجیو پرزریسینگ پوینت+53.179
11دنیل کویاتآلفاتاوری+1:10.200
12کیمی رایکوننآلفارومئو+1:11.504
13سباستین فتلفراری+1:12.894
14چارلز لکلرکفراری+1:14.920
15رومن گروژانهاس+1:16.793
16نیکولاس لطیفیویلیامز+1:17.795
17کوین مگنوسنهاس+1:25.540
-جورج راسلویلیامز-
-آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو-
-کارلوس ساینزمکلارن-

223 دیدگاه

      • |ZXE-LECLERC16|

        17

        0

        یس یس شمارشگر شکست خورد!
        یسسسسسسسسسسسسسسسسس!

      • |ZXE-LECLERC16|

        9

        3

        ادمین جان
        توی تیتر خبر،شومی به اشتباه نوشته شده شویی،لطفاً اصلاح کنید
        ممنون

      • سید علی حسینی

        13

        1

        منظور دنیل ریکاردو بود که نرفت روی سکو نه شومی(شوماخر)

      • |ZXE-LECLERC16|

        8

        0

        آو!
        چه جالب
        عذرخواهی می کنم
        🙂

      • Alireza FER((vettel))RARI

        12

        0

        امروز میخوام فرمول ساده شکست دادن شمارشگر رو فاش کنم تا بقیه استفاده کنن(خودم تلاش نکردم واسش) :-)))
        1…کامنت خود را از قبل نوشته و copy کنید
        2…وارد صفحه سایت شوید و به سرعت و پشت سرهم رفرش کنید تا پست مسابقه گذاشته شود
        3…فورا وارد پست شده و کامنت خود را paste کنید
        4…تا آموزش بعدی بدرود

      • |ZXE-LECLERC16|

        8

        0

        Alireza FER((vettel))RARI:
        عزیزم من یه بار همین کار رو کردم و 5 نفر زودتر از ن کامنت زده بودن!
        فک کنم ریس دوم انگلیس بود

      • Lewis Hamilton

        19

        1

        امروز اینترنتم شدت افت سرعت داشت

      • Alireza FER((vettel))RARI

        8

        1

        خخخ جدی :-)))…..باید اینترنت پرسرعت داشت و از مرورگر chrome استفاده کرد تا خطا به حداقل برسه

      • Fastboy 44

        11

        0

        Lewis Hamilton
        میدونستم یه دلیلی داره 😎

      • |ZXE-LECLERC16|

        2

        0

        راستی بعد از 4 ریس بالاخره تو فانتزی تونستم یه بیست رده ای بیام بالا این ریس های قبل همش افت هفت تا هشت تا بود

      • Fastboy 44

        14

        0

        منم نزدیک بود
        ولی دور آخر دوستمون ZXE LECLERC دور آخر مود های انجین رو بالا برد نامرد😂

      • ALEX-ALBON

        5

        0

        داداش این بابا از لویس همیلتونم سریع تره.. احتمالا امروز یا ماشینش دمنیت نبود یا استراتژیست اشتباه کرده بود ک دیر رسید..
        خخ
        تبریک ب ZEX- بخاطر شکوندن نوار لویس همیلتون

      • AHMADREZA_F1

        4

        0

        نه لوئیس دور آخر پنچر کرد

    • رضا red horse

      8

      0

      Lewis hamiltonعزیز
      شماکجا این پایین کجا…
      عادت نداریم شمارو این پایینا ببینیم
      ایشالا هفته بعد جبران میکنی
      وامامسابقه…
      تبریک به لوییس و مرسدس،

    • رضا red horse

      3

      0

      وقتی به لکلرک گفتن بیا و پیت استاپ سوم رو انجام بده،لکلرک پرسید که چرا باید بیام پیت؟تیم در جواب گفت که بعدا بهت میگیم!!!!!!!!!!!!!
      درعمل که دیدیم این پیت استاپ نتیجه خاصی نداشت واسه چارلز،
      اگه اشتباه نکنم یه همچین اتفاقی هم تو ریسه قبلی واسه سب افتاد ،البته اونجا وقتی سب از تیم وضعیت لاستیکا وامکان پیت استاپ رو ازشون پرسید،بعدازیک دور تیم همون سوال سب رو از خودش پرسید وازش خواستن بهشون استراژی بده!!!!!!!!!که دیگه اعصاب فتل هم اونجا بهم ریخت و عصبی شد،فتلم دیگه عصبی کردن،فتلی که تو هرشرایطی ازشون حمایت میکرد….
      این تیم داره چکار میکنه؟وبینوتو که دیگه داره رو مخه ما هوادارا راه میره ،اینقد خونسرده که انگار رانندهاش دارن واسه یک دو کردن مسابقه میدن…..
      هرهفته داره این افتضاحات تکرارمیشه و بدترم میشن،
      جدا از مسائل فنی وموتوری ،استراتژی فراری توهرمسابقه برا رانندها وهواداراشون داره حرصه هممونو در میاره….لامصب حداقل دو تا تشر بزن به این مهندسا واستراتژیستا که اینقد رومخی مکالمه نکنن،
      هرچند که الان خودت(بینوتو)ازهمه رومخی تری واسه همه طرفدارایه فراری….
      امیدوارم هرچه زودتر این کابوسمون تموم بشه….

      • Fastboy 44

        11

        0

        تبریک به ایزدیار که #شمارشگر(!) اول نشد!

      • ايزديار

        5

        10

        ظاهرا بقيه ادمين ها يه تذكري به يه بنده خدايي دادن كه ديگه هميشه تابلو نكنه سر كامنت گذاشتن…
        سرعت اينترنتم بهانه اي بيش نيست.

        اما مسابقه…
        سومي مكس رو تبريك نميگم چون جاي ردبول همون جاست
        يك و دوي مرسدسم تبريك نميگم. چون جاشون هميشه همين جاست.
        به فراري هم تسليت و تبريك نميگم چون حقشون همين رده هاست.

        اما به رنو و دني و اكون تبريك ميگم
        عالي بودن عالي

      • mohammad

        8

        0

        به نظرم تو پیست های سرعتی شمارشگر شکست بخوره تو مونزا موجلو هم منتظریم
        یا الکی سرعتشرو کم کرده به تقلبش داوران سایت گیر ندن

      • Mahmood.gh

        7

        0

        محمد ساتپ بارون داشت سرعتش کم شده بود

      • mohammad

        4

        0

        آره محمود جان تو سکتور دو خوب بود ولی سکتور یک و آخر عقب موند

  1. Alireza FER((vettel))RARI

    22

    0

    تنها کسی که امروز از فراری سبقت نگرفت من با پرایدم بودم علتش هم این بود که امروز تو مسابقه نبودم….قشنگ فرمول یک واسه انتخاب به عنوان کسل کننده ترین رقابت داره با کرلینگ رقابت میکنه…یه بوتاس میتونه به چالش بکشه مسابقه رو که بهش میگن بشین سرجات

    • Kave_Ferrari

      8

      0

      قبل مسابقه داشتم مستند دیگو مارادونا رو میدیدم.به مراتب آدرنالین بیشتری رو توی خونم احساس کردم تا موقع دیدن مسابقه امروز😴

    • ALEX-ALBON

      1

      6

      چه فرمول1 بی مزه ای
      هر هفته میزنن رو دور تکرار پخش
      لکلرک چرا اول مسابقه عقب گرد میکرد
      جیو کبیر تو دیوار چیکار میکرد؟
      راسل شانس آورد ک مستقیم تو شکم جیو نرفت
      کیمی حیف شد داشت امتیاز میگرفت ولی خب با موتور نمونه فراری بهترازین نمیشد..تلاشش عالی بود
      دنیل و اکون امروز خیلی خوب بودن
      آلبونم یک رده سقوط داشت.حیف
      بااین تفاسیر رتبه های 1تا3 رو تا آخر فصل مثل امروز درنظر میگیریم.. مگر اینکه خلافش ثابت بشه.
      بوتاسم که مثل همیشه..ریلکس.

    • ایرن

      5

      0

      تقریبا ترولهای زیادی برای مسخره کردن فراری مخصوصا اینکه آلفارومئو و کیمی تونستند جلوتر از فراریها باشن ساخته شده. یعنی هر لحظه انتظار داشتم نیکولاس لطیفی هم از فراریها جلو بزنه.

      • بیژن

        7

        0

        عالی بود سید یه استراتژی بهتر داشت فکر کنم بالاتر تموم میکرد و یا اگه سیفتی کار نداشتیم .
        و رنو ها 💛😍😍💛

      • Kave_Ferrari

        11

        0

        و البته ریکیاردو.خیلی وقت بود دنبال یه ریکیاردوی مبارز میگشتم.مثل سالهای درخشش تو ردبول.راننده ای که با اینهمه استعداد به حقش نرسید.

      • بیژن

        4

        1

        سید جان میشه یه گروه واتس اپ شما بزنید یا اگه مقدور نیست برای شما ، ما بچه های عضو سایت بزنیم و لینک ش رو اوینجا بزاریم ، تا با هم در ارتباط باشیم ، به نظرم خیلی میتونه مفید باشه برای اینکه میتونیم با هم بحث کنیم و سطح اطلاعاتمون بره بالا

    • Mahmood.gh

      8

      0

      اسماعیل
      من از ی شبکه عربی میدیدم گزارشگر تقریبا شبیه چیزهای ک گفتی گفت فقط بی لیاقت ب بینوتو گفت بجای فلک زده هم از تحقییر برای فراری استفاده کرد

    • ALEX-ALBON

      0

      12

      Esmaeil5
      این چ وضع کامنت گذاشتنه؟

      اسمال جون از اسم کاربریتون مشخصه چکاره ای.
      ترجیح میدم ندیده بگیرم.
      ادمین چرا تایید میکنید در حالی ک کامنتهای دیگران با دبیات بهتر تایید نمیشن؟

      • Esmaeil5

        8

        0

        Alex_Albon
        داداش اتفاقا همیشه کامنت های
        تورو میخونم خیلیاشم لایک میکنم
        ادبیات بدی بکار نبردم تو این سایت کلی راجب لیاقت راننده ها کامنت گذاشته شده و تایید هم شده… صرفا به جهت طرفدار آلبون بودنت احساسی نشو و زمین و زمان رو بهم ندوز…. اون تیکه اول کامنتت که گفتی از اسم کاربریت مشخصه چکاره ای بی ربط ترین کامنت دو سال اخیری بود که تو این سایت خوندم… موفق باشی داداش

      • Esmaeil5

        0

        0

        الکس آلبون
        اگه از اسم کاربری مشخصه آدم چکاره ست فک کنم جنابعالی باید راننده ردبول باشی!(حرفت بی معنی بود)… راجب ادبیات هم مشکلی باشع

      • Esmaeil5

        0

        0

        مشکلی باشه خود ادمین تایید نمیکنه تو نمیخاد دلخور ‌شی داداش

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      دوست عزیز آیا صرف اینکه یه راننده از رده5 استارت زده وششم تموم کرده ریس و درسته شماوبدون در نظر گرفتن فضای سایت ویا احتمال ناراحت شدن طرفداران اون راننده بیای و از واژه نازیبای بی لیاقت استفاده کنی راجع بهش؟
      من بخاطر حرفی ک از روی احساساتی شدنم زدم از شما خیلی عذر میخوام امیدوارم منوببخشی
      اما خب دوست من شماهم کامنتتون و بی احتیاط ثبت کردین.موءید باشین.

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      آخه من متوجه نمیشم مشکل بعضیا با آلبون چیه؟ جای کسی و تنگ کرده آیا؟
      من طرفدار آلبونم طبیعیه ک از بکار گیری کلمه بی لیاقت نسبت ب راننده ای ک طرفدارشم ناراحت بشم..یکم کوتاه بیاد و مراعات کنین دیگه بچه ها.اگراز راننده ای غیراز کسی ک طرفدارش هستین انتقادی دارین حداقل یکمی موءدبانه تر بیانش کنین..دمتون گرم

    • Mekaeel

      8

      0

      فلاکت برای این اوضاع فراری کمه
      من هرچی فکر کردم کلمه ای برای توصیفش پیدا نکردم
      استارت فوق العاده لکلرک توی مستقیمی نابود شد و فتل حتی نمیتونست به رایکونن نزدیک بشه و آقای بینوتو با خیال راحت نشسته بود و کیف میکرد، بدون استرس، بدون ناراحتی و نگرانی! توتو ولفی که از اول و دوم شدن راننده هاش مطمئنه هم به اندازه ایشون بی خیال نیست
      خدا به همه فراری فن ها و البته فتل و لکلرک صبر عطا کنه تا خودکشی نکنن
      البته الان ساینز حالش از همه بدتره که سال آینده توی این خراب شده رانندگی میکنه

      • ALEX-ALBON

        1

        5

        ساینز بدبخت شد…واقعا..براش ناراحتم.

    • Mehryar Salehi

      9

      3

      واقعا…فرق نداره چقدر آدم آنتی فراری باشه اما هیچوقت دوست نداره این وضعیت رو براشون بیینه.این تیم نصف فرمولا وان هستش با این همه طرفدار، نباید وضعشون این باشه.

      امیدوارم آپدیتی که توی راه دارن برشون گردونه.فاصله با تیم سوم زیاد نیست.

      • THE MINDBLOWER

        6

        0

        این اپدیتی کا میگین کی میاد جناب صالحی؟؟؟

      • امید نورمحمدی

        4

        6

        با درود. کی گفته فراری نصف فرمولا وانه! شاید بوده ولی الان نیست و فعلا هم نخواهد بود…
        در حال حاضر فراری و تیمهای اقماریش در نیمه پایین جدول در حال نبرد با خودشون و احتمالا ویلیامز هستند! زمان حال و زمانی که درش زندگی میکنیم و از یک پدیده لذت میبریم برای هر فرد مهمترین زمانه. اینکه قبل از من چی بوده و بعداز من چه خواهد شد فقط شعار و بزرگنمایی بدون خاصیته….

      • Mehryar Salehi

        7

        0

        MINDBLOWER، اصلا با اطمینان نمیگم چون نقل قول بود.اما صحبت از دماغه با طراحی جدید (باریکتر؟) گیربکس جدید، فلور و دیفیوزر جدید بود و یادمه نوشته بود سپتامبر.
        حالا میشه موجلو یا شاید هم روسیه…البته اگر فقط یک شایعه دیگه نباشه اما کسی که نقل قول میکرد “معمولا” حرف بی پایه و اساس نمیزنه.

      • THE MINDBLOWER

        6

        0

        مرسی مهریار جان.
        اینایی که شما میگی میشه یه ماشین جدید تقریبا.

      • Fastboy 44

        5

        0

        من دماغه جدید رو دیدم
        اگه برین پوستر فراری برای گرندپری ایتالیا رو ببینید،دماغه جدید رو مشاهده میکنین!

      • ALEX-ALBON

        5

        0

        فراری قراره آپدیت بده؟
        ویلیامزا باید خوشحال باشن..میان بالا.

      • ایرن

        3

        0

        این آپدیت عقبتر نبرشون صلوات. همه تیمها توی تعیین خط امسال نسبت به پارسال پیشرفت داشتند به جز فراری که بیش از یک ثانیه پسرفت داشت. الان به نظرم اگه فراری هیچ حرکت خاصی در ارتقای خودرو انجام نده مطمئن تره، چون احتمال داره با هر تلاشی برای ارتقا و پیشرفت و هر آپدیت فاجعه ی دیگری رخ بده.

      • Mehryar Salehi

        7

        0

        من سرشماری نکردم درباره طرفداران، هیچ آمار خاصی هم ندارم جز اینکه تو هر سایت و فوروم و پیج مربوط به فرمولا وان میرم، تعداد بالای طرفداران فراری به چشم میاد.
        هر رسانه مربوط به این ورزش رو باز میکنید، همیشه پای ثابت اخبارش فراری هست…زمان تصمیم گیری درباره آینده ورزش میشه، این تیم رکن اصلی هست و…

        البته بحث این طرفداران، اینکه چه تعداد از چه تیمی حمایت میکنن، زیاد ربطی به جایگاهش نداره که شما میگید چون الان وسط یا آخر جدوله پس تعداد طرفدارانش کمتره یا قراره کم بشه یا از اهمیت افتاده…این طرز فکر بیشتر طرفداران یک تیم یا یک راننده نیست که تابحال من دیدم.

        برای مثال نقضش هم نیاز نیست راه دوری بریم.خود شما! شما و خیلی های دیگه توی این سایت هنوز طرفدار سب هستین با اینکه افتخار آنچنانی این مدت نداشته اما طرفدارانش ریزشی نداشته…هنوز طرفدارش هستین و احتمالا فرقی نداره اگر سال دیگه جلوی یک هم تیمی دیگه شکست بخوره، بازم طرفدارش میمونید.همونطور که طرفداران شوماخر هم با شکستش جلوی رزبرگ بازم طرفدارش بودن و هستن.

        موفقیت یک تیم با تعداد طرفدارانش هیچ ربطی بهم ندارن، مگر اینکه اون طرفدار، گذرا یک ورزشی رو پیگیری کنه.

        این موضوع درباره فراری که ۲ سال پیاپی بعنوان “قدرتمندترین برند دنیا” شناخته شده، پررنگ تر هم هست.

        فراری وزنه این ورزش بوده، الانم هست…تا زمانی که فرمولا وان وجود داشته باشه هم این قضیه پابرجاست.

      • Mekaeel

        5

        1

        مهریار حرفات کاملا درسته و اگه کسی واقعا طرفدار راننده یا تیمی باشه در هر وضعیتی ازش حمایت میکنه و دوسش داره و البته انتقاد هم میکنه!
        در مورد شکست خوردن راننده ای از همتیمیش باید یه چیزی رو فراموش نکنیم و اونم اینه که شرایط اون دو راننده چطور بوده
        شوماخر برای کمک به مرسدس به این تیم رفت و حالتی مثل الان کیمی داشت
        و در مورد سب (البته اشتباه برداشت نکن منظورم دست پشت پرده و اینا نیست) وقتی که از ریکاردو شکست خورد طی اون فصل خرابی های زیادی داشت و در اون سمت ریکاردو انگیزه بسیار زیادی برای شکست دادن قهرمان چهار باره جهان داشت درست مثل لکلرک و ماجرای پارسال البته پارسال خرابی فتل زیاد نبود ولی نمیشه به پیت های طولانی و اشتباهات تیم و عملکرد نه چندان خوب فتل هم اشاره نکرد
        در کل به نظرم نمیتونیم از یه فصل یا دوتا به این نتیجه برسیم که کدوم راننده بهتره به خصوص در مورد راننده هایی که سریع و اثبات شده هستن مثلا اگه شوماخر زمانی که قهرمان میشد رو در کنار روزبرگ یا همیلتون قرار بدیم کدوم یکی میبره؟
        فتل ۲۰۱۰ تا ۱۳ رو کنار الان لکلرک قرار بدیم کدوم میبره؟ به نظر من که مشخص نیست و هیچ وقت هم مشخص نمیشه و هیچ کس نمیتونه ادعا کنه که صد در صد یه راننده میتونه اون یکی رو شکست بده و تمام نظراتی که در مورد بهتر بودن یه راننده نسبت به راننده دیگه گفته میشه فقط یه احتماله و این روزا به شدت شاهد مقایسه مکس و همیلتون هستیم ولی هیچگاه نمیفهمیم که کدوم بهتره

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      Esmaeil5
      دوست عزیز صرف اینکه یک گزارشگر عرب بی پایه میاد و تو یک رسانه واژه زشتی مثل بی لیاقت وراجع ب راننده یا شخصی بیان میکنه بنظرت درسته شماهم بیای و الگو برداری کنی وبدون در نظر گرفتن فضای سایت ویا احتمال ناراحت شدن طرفداران اون راننده دقیقا همون کلمه رو بکار ببرید؟
      من بخاطر حرفی ک از روی احساساتی شدنم زدم از شما خیلی عذر میخوام امیدوارم منوببخشی
      اما خب دوست من شماهم کامنتتون و بی احتیاط ثبت کردین.موءید باشین.

    • ایرن

      4

      0

      اگر مسابقه برای شما توی سه رده ی سکو خلاصه بشه مسابقه ی بی روحی بود. اما اگر به رنوها دقت کنی، مسابقه ی گسلی رو ببینی، سبقتهای مسابقه رو در نظر بگیری و البته فلاکت فراری رو فاکتور بگیری ، این مسابقه تقریبا همه چیز رو داشت. حتی لطیفی هم تونست دوتا سبقت بگیره خخخ. مسابقه نسبت به خیلی از مسابقات دیگه سبقت بیشتری داشت. منتها شاید اینکه سیفتی کار و عدم بارش باعث نشد جنگ استراتژی رو ببینیم یه مقدار از هیجانش رو کم کرد.

  2. Sunshine

    18

    0

    به نظرم اگه فراری ها تو همون اولای استینت دوم توی یک حرکت برنامه ریزی شده!!!میزدن به هم خیلی سنگین تر بودن…حداقل میومدیم اینجا دعوا سر این که تقصیر کی بود.
    در ضمن فکر کنم بینوتو باید یه ۲-۳ تا بادیگارد برا مونزا و موجلو در جهت در امان موندن از هواداران غیور تیفوسی استخدام کنه

      • Sunshine

        7

        0

        فعلا این ۲ تا رو رد کنه،کار به ترکیه کشید(که بعید میدونم) خودمم اقدام میکنم

    • ایرن

      3

      0

      سه تا مسابقه توی ایتالیا داریم (اگر اشتباه نکنم)
      اگر فراری در ایتالیا به کیو سه نرسه چی؟!!!!
      مخصوصا که الان توی بخش توییت سایت زده موجلو با تماشاگر خواهد بود.

      • Mekaeel

        5

        0

        نه اشتباه نمیکنی مسابقه مونزا رو که بینوتو و مهندس های عزیز فراری شانس آوردن چون بدون تماشا گره ولی موجلو قراره تماشاچی داشته باشه و اگه این اتفاق بیفته صد در صد ایمولا هم تماشا چی داره پس بیا امیدوار باشیم که بزنن بینوتو رو سرویس کنن😁

  3. 33🦁Ali

    10

    9

    تبریک به رانندهای مرسدس به خصوص بوتاس که دوم شد.
    مکس فقط قربانی ماشین مرسدس هستش نه راننداش.
    گسلی هم حقش بود تبریک بهش.

      • Kave_Ferrari

        13

        13

        داداشم.من طرفدار فتل هستم.و البته ریکیاردو که بنظرم یه راننده مادرزاد هستش.ولی فهمیدن اینکه ورشتپن سریعترین راننده داخل پیست هست اصلا کار سختی نیست.شک نکن که هوادارای خود همیلتون هم میدونن ورشتپن با یه مرسدس به راحتی تمام سکوها رو درو میکنه.

      • Leclerc_fan

        5

        9

        منم خیلی وقته این جمله رو قبول دارم. با این وضع بهتره رقابت قهرمانی رانندگان حذف بشه…

      • Mohammad44

        14

        11

        بعید می دونم فن های همیلتون با شما موافق باشن
        آخه جالب اینه که هیچ استدلالی هم برای حرفاتونم ندارید و صرف اینکه نزدیک مرسدس هاست یعنی از لوییس بهتره!!!!!!!!!
        فعلا خودتون رو با این حرف ها آروم کنید

      • بیژن

        16

        1

        اقای کاوه فراری
        منه طرفدار لوئیز اصلا همچین فکری در موردش نمیکنم . اگه منظورتون سکو اول هست .
        چون همین الانم مکس رو سکو هست تمام مسابقات ،دوم و سوم .
        مکس فوق العاده خوبه و همینطور ۱۳ سال جون تر از لوئیز
        و لوئیز هم در اوج امادگی و به این راحتی از کسی شکست نمیخوره و اهل تسلیم شدن نیست‌.
        امیدوارم ردبول و فراری ماشین های بهتر از مرسدس بسازن و اونوقت رقابت لوئیز رو با چارلز و مکس ببینیم .
        لوئیز خودش رو ثابت کرده همون سال اول ورودش با رقابتی که با الونسو داشته اونم بعنوان یه روکی
        امسال لوئیز ،فتل و آلونسو احتیاج به ثابت کردن خودشون ندارن .
        برعکس این مکس و چارلز هستن که باید خودشون رو ثابت کنن با قهرمان شدنشون .
        الان خیلی از شما ها بوتاس رو در حد مرسدس نمیدونید . چرا ؟
        چون نتایج لوئیز باعث این دیدگاه شده ، ولی اگه بوتاس مثلا قهرمان میشد یا با اختلاف کم میباخت شما ها همچین حرفی میزدید ؟ مطمئنن نه .
        و یه موضوع دیگه
        تا حالا شده ما طرفدار های مرسدس
        بگیم مکس و فتل و چارلز راننده نیستن ؟ و از اینجور حرفا ؟
        کوری بخونید ولی دیگه بی منطق نشید لطفا .
        ماشین خوب لازمه ی قهرمانیه و همینطور ماشین خوب یه راننده تاپ میخواد واسه روندنش .
        چرا فتل و آلونسو و لوئیز و مایکل و تونستن قهرمان بشن ولی هم تیمی هاشون نه ؟ همینطور روزبرگ چطور تونست کنار لوئیز قهرمان بشه ؟ چون کارشون رو بلدن و همینطور از لحاظ روانی هم قوی هستن . روزبرگ دید از لحاظ بار روانی ضعیفه ، رفت یه روانشناس استخدام کرد و تونست قهرمان بشه
        مکس و چارلز فوقالعاده خوب هستن ،فوق العاده عالی ان ولی ما هنوز در رقابت قهرمانی این دو نفر رو ندیدیم ؛ رقابتی که از اولین مسابقه باشه و بدونن میتونن واسه قهرمانی رقابت کنن از مسابقه اول .

      • بیژن

        11

        2

        بعد مورد دیگه بعد مرسدس بهترین ماشین گرید ردبوله .
        انتظار داری مکس چندم بشه ؟
        بوتاس هم که مثل آلبون در حد لوئیز و مکس نیستن .
        اگه مثلا فتل یا ریکاردو تو مرسدس بودن فکر میکنی مکس اصلا رنگ سکو دومی رو میدید ؟

      • mohammad

        6

        5

        کاوه جان خود ورشتپن هم گفته خیلیا میتونن با این مرسدس قهرمان بشن
        همین الان به ریکیاردو مرسدس بدن قهرمان میشه به فتل به مکس به آلونسو

      • محسن1350

        5

        11

        دقیقا واسه همین ۲۰۲۲ قوانین را عوض میکنند و این یه واقعیته که مکس بدون هیچ تردیدی در حال حاضر بهترین راننده هستش حالا تعصب و فاناتیک بودن را بزاریم یه لحظه کنار و واقعیت گرا بشیم من شخصا از راننده خوب خوشم میاد نه برنده مسابقه خوب تو شخصیت بعضی ها هم اینه که دوست دارند فن برنده باشند چون حس خوبی بهشون دست میده

      • بیژن

        6

        2

        اقای ۱۳۵۰
        دوست عزیز نسل پشت نسل میاد و طرفدار ها هم عوض میشن ،همه که مثل شما از بدو تولد طرفدار یه تیم نیستن ،
        خیلی ها مثل من به غیر مرسدس و لوئیز ، طرفدار ویلیامز و راسل هم هستیم ،مگه ویلیامز میبره از ورود راسل ؟چند ساله که ماشین درست حسابی ندارن ؟
        اینجور که معلومه شما از بردهای لوئیز و شکستن رکوردها ناراحتی
        اینکه بیای به دیگران برچسب بزنی کار درستی نیست .
        چیزی که مشخصه اینه که لوئیز ۱۴ ساله تو فرمول وانه و راننده محبوب شما ۵ سال ؛ خیلی های قبل اینکه مکسی وجود داشته باشه تو مسابقات طرفدار لوئیز بودن و هستن ،مثل خودم و عاشق برند مرسدس.
        این حرفی که زدین بیشتر در مورد خودتون صدق میکنه تا طرفدار های لوئیز . لوئیز بعد رایکونن با سابقه ترین راننده گریده ، امثاال من از بدو ورودش و رقابتش با آلونسو طرفدارش شدیم .
        من به شخصه از ۲۰۰۰ پیگیر مسابقاتم ولی هیچوقت طرفدار فراری و راننده هاش نبودم .
        خیلی ها هم از من هم زودتر دنبال کردن مسابقات فرمول وان رو و قدیمی ترن و طرفدار فراری نیستن.
        واقعا حرفتون راجع به طرفدارهای لوئیز شبیه یه حرف بچه گانه خنده داره .

      • سید علی حسینی

        9

        0

        یکی از بزرگترین مشکلات طرفداری اینه که یه قضیه ای رو حالا به تعریف یا انتقاد به همه ربط میدین، به جای اینکه بگین طرفدارای لوئیس/مکس/سب/چارلز و… بگین برخی/بعضی از طرفدارای این افراد …اینطوری خیلی اصطکاک ها هم کم تر میشه.

    • 33🦁Ali

      5

      2

      اینکه دنیل راننده خیلی سریع هستش شکی درش نیست ولی این ماشین رنو هم تو پیست سرعتی خوب جواب میدن سکتور یک قوی‌ترین بودن مکس هم واقعٱ خوب کار کرد که نگذاشت چند دور اول دنیل حتی با لاستیک نرمتر ازش سبقت بگیره.
      دورای آخر هم مکس لاستیکاش خراب بود دید نه به بوتاس میرسه و نه دنیل بهش میرسه مدیریت کامل کرد.

      • Lewiis44

        8

        1

        مکس فقط تو یه چیز خوب مدیریت میکنه *… *… وقتی ماشینای دیگه مشکل دارن ریس میبره و فن هاش فک میکنن یه ماشین سریع تر از خودشو شکست داده🤣

      • 33🦁Ali

        3

        3

        Le 44
        می خوای ترا به صرف نوشیدنی دعوت کنم بعدش قصه مادربزرگ برات تعریف کنم تا شاید دست از سر مکس برداری.

    • Lewiis44

      10

      9

      علی هلندی احتمالا شما بخاطر تیم ملی هلند طرفدار مکس شدی کاری به این ندارم ولی فقط دنبال اینی یه ریس ببره بیای اینجا اموجی شیر بذاری و حرفای به سرو ته بگی… ببین دوست عزیز ردبول دوتا ماشین داره تو پیست یکیش یه ماشین تاپ هست که دست مکسه یکیشم یه ماشین میدفیلد هست ک البون یا هر راننده ی دیگه ای ک بیاد باهاش رانندگی خواهد کرد… تو تاریخ فرمول هیچ تیمی اندازه ردبول بین راننده هاش فرق نمیذاره… همین مکسو البون رو بذارن تو ماشبن مکلارن اصلا من شک دارم بتونه البون رو شکست بده…بال جلوی البون رو میکنن میدن به این… کمدی هست

      • THE MINDBLOWER

        9

        5

        اقای با منطق که حرفات سروته دارن!!!
        شما چطور میگین ردبول دوتا ماشین داره و وقتی میشنوین مرسدس تفاوت میزاره، آمپر میچسبونین و قاطی میکنید که ایم هیچوقت اینکار رو نمیکنه؟؟؟؟ توضیح مستر منطق

      • Lewiis44

        8

        5

        مایند:سکتور تایم های راننده های مرسدس رو بررسی کن ببین چقدر اختلاف دارن… بیا مال ردبولم مقایسه کن… طرف توی یه سکتور فقط دوتا نقطه ترمزگیری داره از هم تیمیش نیم ثانیه سریعتره… یه راننده فرمول سه بذارن پشت اون ماشین اختلافش انقدر نمیشه…ردبول همیشه همینطور بوده…

      • محسن1350

        5

        7

        مگه میشه ردبول ماشین خوب و بد به دو تا راننده خودش بده احتمالا خبر نداری دوست عزیز که هر مسابقه به جایگاه هر راننده و امتیازی که اوردند پول تعلق میگیره. چرا باید رائول خودشا متضرر کنه؟ این حرف من یا علی نیست بهترین راننده در حال حاضر مکس هستش این را همه متخصص ها و گزارشگرها میگن. من سی ساله فرمول وان نگاه میکنم و تعصب خاصی هم ندارم ولی واقعیت اینه که اگه ماشین لویس را به مکس بدند از روی سیمولیشنهای که درست کردند لویس به گروه چرخ موس هم نمیرسه

      • 33🦁Ali

        8

        6

        Lewiis44
        شما اول برین رادیو بوتاس با مهندسش گوش بدین بعدش نظر راجب همتیمی و فرق ماشین مکس و آلبون بدین.. مهم کارشناسای خارجی و راننده های قهرمان هستن که راجب مکس نظر میدن نه شما،
        آره من طرفدار فوتبالش هم هستم چه ربطی داره حرفات.!!!
        بیشترین تعصب هم به مکس دارم برام بهترین راننده دنیاست..
        من دارم حقیقت میگم ببین وضع چارلز و وتل کجا هستن خوب نشون میده چقد ماشین تاثیر داره منم منکر توانائی لوئيس نمیشم ولی نظر و کری منطقی بخونید ما هم استقبال می کنیم هیچ مشکلی نیست.
        /وقتی میگی مکس و آلبون تو ماشین مک‌لارن بزارن بعدش شک داری شکستش بده دیگه آخرش هست خدائی نظرتت/.

      • Lewiis44

        6

        3

        محسن: اگه شما 33 ساله فرمول یک میبینی منم 53 ساله کی ب کیه… دقیقا کی گفته ک مکس بهترین راننده گرید هست؟ احتمالا کارشناسان هلند… هرسال اخر فصل رای‌گیری میشه کدوم راننده بهترین بوده و تو شیش سال گذشته همیلتون با اختلاف بهترین راننده گرید شده توجه کن با اختلاف… مکس چه میراثی از خودش بجا گذاشته تو فرمول یک؟هشت نه تا برد اورده فقط یه دونش زمانی بوده ک مرسدس مشکل نداشته بقیش یا مرسدس لاستیک هاش اور هیت میکرده یا مثلا تو پیست هایی عین برزیل بوده ک بخاطر اختلاف سطحش از دریا موتور مرسدس خوب کار نمی‌کرده… مکس تا الان هر جنگی هر ریسی رو برده جنگ نابرابر بوده… تک تکشو بررسی کن… راننده جووون سریع تو گرید زیاد هست الان یکی عین لکلرک و راسل اگه ازش بهتر نباشن بدتر نیستن…

      • 33🦁Ali

        4

        5

        Le44
        انگار دست بردار نیستین انگار خیلی مشکل داری با مکس شما هر وقت رانندت میبازه سطح دریا و خرابی موتور و نابرابری خیلی چیزای دیگه ربط میدین.
        حالا لطفأ هر وقت دیدی لوئيس تو پیچ و چرخ تو چرخ از مکس تونست سبقت بگیره اون وقت بیا نظر بده به من..
        خوش بحال میراث شما که با ماشین مرسدس محقق شده..
        بزار مکس بی میراث بمونه شما حال کنید.

      • بیژن

        5

        1

        ali 33
        راجع به دکمه دور سریع که بوتاس صحبت کرد .
        لوئیز هم اون گزینه رو داره تو مسابقه . حرفشون این بود تو رقابت باهم از اون دکمه استفاده نکنن ، نه این که با هم رقابت نکنن .
        ولی مگه بوتاس اصلا تونست نزدیک لوئیز بمونه که بخواد استفاده کنه یا نکنه .
        بوتاس الان چندمین مسابقه شه داره از این حرفا میزنه یه جورایی میخواد بار روانی ایجاد کنه برای لوئیز . مشکل بوتاس اینه یکم عقب بیوفته چه تو ریس چه تو امتیازات زود خودشو میبازه و ناامید میشه

      • Fastboy 44

        5

        1

        آقایان مایند بلور و علی هلندی که خیلی حرفاتون سر و ته دارن….
        یه نمونه فرق بین دو راننده ردبول 2010 بریتانیا و این حرف مارک وبر که !not bad for a no 2 driver
        و n تا مسابقه که وبر رو با استراتژی مزخرف فرستادن قاتی باقالیا!
        این حرف که همه(!) کارشناسا که میگن مکس بهترینه جوکی بیش نیست!
        شما رو به حرف مارتین براندل ارجاع میدم:
        !Class of the field

      • Mohammad44

        11

        1

        شما لااقل یکی از این کارشناس ها رو نام ببر ما هم بدونیم بالاخره از میون این همه کارشناس که شما مدعی اش هستی نظر یه چند نفری باید تو این سایت منتشر می شد یا نه؟؟؟؟؟
        از کدوم شبیه سازی حرف میزنی؟ یه سند رو کن ما هم مستفیذ شیم
        نکته ی جالب تر اینه همون کارشناس هایی که شما بهش استناد می کنی(البته بعید می دونم وجود داشته باشه) اگه یه اظهار نظر مخالف با راننده ی شما بکنه میشه ناآگاه و کسی که برای خودنمایی نظر میده
        آقا محسن 33 رو از کجات آوردی؟ 33 سال یعنی سال 66!!!!!!!
        اینترنت اگه اشتباه نکنم دهه ی 70 وارد ایران شد(سال 72)
        تلویزیون هم که تازه چند ساله داره پخش می کنه
        بعید می دونم مجله های ورزشی اون زمان هم به اون موضوع پرداخته باشند
        فقط میمونه ماهواره که اونم اگه اشتباه نکنم سال 67 شروع به فراگیر شدن کرد تازه در حد شبکه های بین المللی نه افراد عادی
        حالا شما چه طوری از سال 66 دنبال کننده هستی خدا میدونه
        شایدم از ما بهترون بودی و به این امکانات دسترسی داشتی

      • Amin

        7

        2

        شما سی ساله داری فرمول یک رو دنبال میکنی
        پس بهتره بدونی فیا رو من ب وجود آوردم
        باو بذارید * دو بار تو رقابت قهرمانی قرار بگیره اون وقت شروع کنین ب مقاله نوشتن …
        ما قدرت مکس رو زمانی که با دنی هم تیمی بود دیدیم…

      • ALEX-ALBON

        0

        1

        Lewiis44
        منم موافقم بانظرشما
        دلیلش هم اینکه وقتی گسلی بااون عملکرد خیره کنندش اومد ب ردبول یهو دیدیم چقدر عملکردش ضعیف و افتضاح شد.. این منطقی نیست ک راننده ای ک توی تیم ضعیف تر نتایج فوقالعاده میگیره بیاد و همون فصل تو تیم بالای جدول یهو کند بشه..مشخصا ماشینی ک زیر پای گسلی انداختن برابر با ماشین مکس نبود بعدم بعضیا خیالاتی شدن که گسلی یهو افت کرده
        درمورد آلبونم همینه دیدیم ک اوایل فصل با مهندس قبلیش عالی نتیجه میگرفت خب حالا شما بگو وقتی راننده با یک مهندس داره علی نتیجه میگیره با چ منطقی باید مهندسش و تغییر بدن؟ ک دقیقا هم بعداز جابجایی مهندس آلبون با مهندس سابق ریکاردو ک3 سالم از ف1 دور بوده آلبون یدفه دچار افت شد؟؟؟؟ نخیر
        هورنر هم مدیر منصفی نیست.ردبول چوب این تبعیض قائل شدنش و خواهد خورد..همه عملکرد گسلی تو تیم سابق ک برگشت و دیدیم..گسلی خیلی سریعه فقط حیف این تبعیضات بچگانه ای ک بین راننده هایی مثل مکس لویس ولکلرک با هم تیمیهاشون قرار داده میشه..صد حیف ک کسایی مثل گسلی و راسل ونوریس و آلبون و… فقط میسوزن این وسط

      • ....kh:n....

        5

        2

        ما میگیم بوتاس نمیجنگه اما از کارهایی که پشت پرده اتفاق میفته خبر نداریم…
        کاش هرتیم یک ماشین وراننده داشت..‌
        خیلی کارهای کثیف وغیر ورزشی اتفاق می افته که ما ازش خبر نداریم…
        دیگه رقابت وجدال رانندگان تیمهای برتر به گور خواهد رفت…
        رقابتهایی مثل پراست وسنا…همیلتون وروزبرگ…حتی وستپن وریکیاردو و…
        حال وروز فراری واقعا حال آدم را خراب میکنه لکلرک توی استارت ودور اول ۵رده کسب کرد اما چی به سرش اومد….
        واقعا مدیریت ضعیف بینوتو این بلا را سرفراری آورد.
        امیدوارم این روزها خیلی زود بگذره.

    • بیژن

      10

      1

      اره خوب ماشین های مرسدس اتوماتیکه فقط کافیه بشینه یکی رو صندلی خودش اول میشه 😂😂😂
      علی جان مکس میتونست قرارداد جدید امضا نکنه با ردبول و شانس اینو داشت بیاد مرسدس تا بشینه تو ماشین و بعد ماشین خودش قهرمان کنه مکس رو ، یا شاید هم قرار دادش هم اتومات بوده ،شایدم بخاطر پول کلانی بوده که تو قرارداد جدید میگیره ؟!! الله و اعلم .
      این حرفایی که من و شما میزنیم ؛ چهارتا این کاره ببینن بهمون میخندن

      • AHMADREZA_F1

        8

        2

        خود راننده هلندی بلژیکی به لوئیس گفت قهرمانی های تو همش بخاطر ماشینه لوئیس هم گفت اگه میخوای بیا هم تیمی من شو!بعدش ورشتپن با ردبول تمدید میکنه.
        ردبول از اونجا مشخص شد که خودشو وقف ورشتپن کرده که در زمان حضور دنیل ریکاردو با اون تمدید قرارداد میکنه
        حالا چه برسه به اینکه راننده دومشون آلبون و گسلی باشه معلومه هر کاری میکنن تا مکس ورشتپن رو قهرمان کنن حتی اگه شوماخر کنارش باشه

  4. بیژن

    8

    1

    ۸۹ برد لوئیز و یک دو مرسدس تبریک میگم 😍
    جانم دنیل دو سه دور دیگه ادامه داشت از مکس رد میشد خدایی 😍😍 و سریعترین دورشم که عالی بود اوکون هم همینطور واقعا حیف این ترکیب رنو بهم بخوره 🤗💛
    گسلی هم امروز فوق العاده بود . ترکیب اینده مرسدس
    اکون راسل 😍

  5. Amin

    15

    5

    فراری درستکار رو داریم میبینیم
    گسلی عالی بود
    آلبون باز هم افتضاح
    و البته دنی ریک ک گرنداسلم لوییز رو خراب کرد با مود آخر موتور خودش
    اگه قوانین مود موتوری از همین اسپا عملی میشد دنی نمیتونس سریعترین دور رو بزنه

    • Amin

      1

      2

      قبل از دور آخر دنی فستست لپ دست لوییز بود
      لکلرک فقط ی دور سریع ترین دور‌رو نگه داشت در ضمن بین ده تای برتر نبود
      در مورد ریسینگ پوینت صورتی هم همون اول خودشون گفتن آپدیت نخواهند آورد
      سیر نزولیشون شروع شده و الان پشت مک‌لارن رنو و حتی آلفا هستن فراری هم می‌تونه ریسینگ پوینت رو تا آخر فصل بگیره

    • AHMADREZA_F1

      3

      1

      این افت شدید فراری چیزی جز موتور نمیتونه باشه وگرنه الآن لااقل باید میانه جدول میجنگید.
      ویلیامز & هاس خطاب به فراری: به جمع ماخوش اومدی از بالای جدول چه خبر؟

  6. Amir Bagheri

    6

    0

    سلام. سلام.
    تبریک بسیار به لوئیس‌ و لوئیس‌فن‌ها و خودم.👌🏻
    همچنین تبریک بسیار به والتری و والتری‌فن‌ها.👌🏻
    و تبریک فراوان به مکس و مکس‌فن‌ها.👌🏻
    و در نهایت تبریک به دنیل‌ و دنیل‌فن‌ها.👌🏻

      • Amir Bagheri

        8

        1

        من هر چی تامل میکنم، خدا رو شکر میکنم که لطیفی با پرچم کانادا رفته فرمول‌یک!
        دیگه کارگردان زحمت نمی‌کشه نشونش بده.

  7. Schumattel

    9

    4

    خب تبریک دوباره ب طرفدارای مرسدس مث اینکه این بار هم ماشین همیلتون و بوتاس بدون نقص کار کردن هیچ مشکلی هم واسشون پیش نیومد ، و البته رانندگی محشر Ocon و Gasly و صد البته Ricciardo ک نشون میده واقعا چ کسایی میتونن
    ب راحتی جای همیلتون لیاقت داشتن ماشین شاهکار بنز رو داشته باشن ، در مورد فراری هم ک مث همیشه فتل خودش همه کاره شد و استراتژیست ها هم همه گنگ و مبهم از اینکه الان واقعا باید چیکار کرد و البته ماشین تاسف بار فراری ک جلوی ی آلفارومعو کم میاره ، و اینکه حداقل نتونستن لکلرک رو با همون رده ای ک شروع کرد تموم کنن انقدر تیم فراری شاهکار هستن 🙂 بقیه راننده ها هم عملکرد معمولی ای تقریبا داشتن

    • Amir Bagheri

      10

      1

      واقعا چ کسایی میتونن‌‌ ب راحتی جای همیلتون لیاقت داشتن ماشین شاهکار بنز رو داشته باشن؟!؟!؟!؟!
      ☹☹
      میتونم بدونم همیلتون باید چیکار میکرده که نکرده؟!

      • M-T

        12

        2

        ماشین وقتی دست همیلتون باشه خودش میره و اون هیچ مهارتی نداره و این ماشین ومهندسان که باعث برد و قهرمانی میشن ولی اگر بدن به یکی از اون راننده هایی که اسم بردن (که البته از نظر من همه راننده ها قابل احترام هستن) به راحتی و بدون هیچگونه کمکی از سمت گاراژ یا کارخونه قهرمانی رو به دست میارن ولی برد و قهرمانی همیلتون بهش تقدیم میشه همیشه به واسطه ماشین خوبش نه مهارتش

    • MERC

      8

      5

      لوییس جزئی از مرسدسه
      لوییس توی هیچ تیم دیگه ای جا نداره
      و هیچ راننده ی دیگه ای توی این سالها جای لوییسو واسه مرسدس نمیتونست بگیره
      این یه پکیج کامله, یه تیم هماهنگه, یه خونواده اس

      نمیدونم این شکل حرفای شما واسه چیه؟

      • بهروز

        3

        -1

        اون موقعی که لوییس اومد مرسدس یادمه توی مصاحبه تو برنامه تاپ گیر جرمی کلی مسخرش کرد، جایگاه الان لوییس مال ریسکی بود که کرد و البته کمکی که توی توسعهه ماشینش کرد، همون چیزایی که بقیه اسمشو میزارن غر غر همونا باعث پیشرفت ماشین شده، درسته ماشینش شاهکاره ولی بدون لوییس شاید ماشین این ماشین نمیشد

  8. محمد

    9

    1

    در مورد مرسدس ها که مثل همیشه خوب بودن رنو ها عالی بودن ،ریکاردو اگه دو دور زودتر به فستست لپ اقدام میکرد احتمالش بود که برسه به مکس ولی به خاطر تایر احتمالا ترسید و سوم اینه که ریسینگ پوینت هم همچین آش دهنسوزی هم نیست

    • ایرن

      1

      1

      یکی از فرقهای تیمهای خوب و ضعیف در توانایی ارتقای خودرو در طول فصل هست. اول فصل رده ی خودروها این بود.
      مرسدس.
      ردبول.
      پینک مرسدس.
      مکلارن.
      فراری.
      و باقی خودروها
      الان همه پیشرفت کردن به جر ریسینگ پوینت و فراری که الان جفت این تیمها حداقل دو رده از نظر خودرو افت کردند.

  9. Jingoozz

    5

    7

    خب دوستان با عرض معذرت من تو راه جلسه کارشناسی بررسی علل ضعف آلفا و فراری هستم و سریع اظهار نظر و بدم و برم :
    همیلتون : لامصب واقعی اصن یه وضعی !
    بوتاس : خسته کننده ترین راننده ممکن
    مکس : خوب ولی جای کار داره باید بیشتر تلاش کنه
    آلبون : حیف صندلی ردبول
    مک لارن : این ساینز بدبخت دستهای پشت پرده دارن گندش رو در میارن دیگه !
    جییو : استارت فوق العاده رانندگی تهاجمی ولی پشت فتل خسته و بی رمق گیر افتاد هرچند میتونست بگیره ولی با معرفت بازی در اورد
    رایکونن : کینگ اسپا نتونست حتی یه امتیاز اضافه کنه به مجموع امتیاز تیمی ( امروز طی جلسه کارشناسی حتما عللش رو بررسی میکنیم احتمال کم کاری ایشون میره )
    فراری ها : هیچی نگم بهتره ولی دوستان طرفدار خودشون زحمتش رو بکشن
    من برم دیگه دیرم شده ولی بر میگردم به زودی …..

    • MERC

      10

      2

      برو یه برگه از بیمه شخص ثالث بکن بیار خسارت جورج رو بده
      جیو کبیرت نتونست یه اورستیر معمولی رو کنترل کنه زد ریس جورج ما رو هم به فنا داد

      • THE MINDBLOWER

        6

        2

        بابا اونجوری کرب زدن احمقانه هستش بخدا.
        اصلا نباید کرب اونجوری میزد که تقسیم وزن ماشین رو بریزه بهم خرابش کنه کا باعث اون تصادف بشه؛ شما کرب زدن کیمی رو روی همون پیچ ببین که چجوری کرب ایپکس رو با تایر چپ(داخل داخلی واسه اون پیچ) اصلا لمس نمیکنه و بجاش کرب رو میبره و اصلا توی ایپکس لمسش نمیکنه و واسه همینم تعادل ماشینش نمیریزه بهم.
        اشتباه جناب جیو از اون اشتباهاتی بود که شما وقتی دارین بازی میکنین و با کیبورد رانندگی میکنین انجام میدین.

      • ALEX-ALBON

        2

        1

        داداش بیمه وخسارت و ول کن..کم مونده بود کار ب پرداخت دیه بکشه
        قشنگ زد راسل و ترکوند..

    • ALEX-ALBON

      2

      7

      صندلی ردبول واسه آلبون حیفه؟ ینی شما از ولف ک یکی مثل والتری و آورده و هورنر که آلبون و نگهداشته بیشتر میفهمی؟
      خدارو شکر میکنم ک شما توی فرمول1 فقط یک طرفدار معمولی هستین
      وگرنه ف1نابود میشد.

      • Mekaeel

        6

        2

        چه کاریه خودتو ناراحت میکنی؟
        ایشون نظراتش خیلی جالبه و قشنگ آدمو میخندونه خیلی باحاله حرفاش و فقط میخواد اذیت کنه میدونه بعضی ها رو حرفاش حساسن😂

  10. Soheil

    6

    7

    امسال رو با پارسال مقایسه میکنیم، پارسال از استرس نمیشد مسابقه رو دید امسال هیچی. چی سر فراری آوردن که به این وضع افتاده واقعا حیف. امیدوارم این وضعیت باعث بشه یکسری اتفاقای انقلابی تو فراری بیفته… راستی کجان سب فنایی که توهم پیت استاپ کندتر و ماشین دستکاری شده داشتن؟!
    و دنی و پیر چه کردن! دمشون گرم شاید جذابیت مسابقه بودن تیمای آلفاتائوری و رنو. آلبونم که هیچی نمیگیم دیگه باز دم بوتاس گرم که حداقل پا به پای هم تیمیش میره

    • امید نورمحمدی

      6

      6

      من سب فنی هستم که ادعای پیتهای نابود کننده برای سب را دارم و داشتم و خواهم داشت. شما داری پیت ماشین بدون امتیازو با پیت ماشین توی کورس قهرمانی مقایسه میکید؟! عجیبا و غریبا!!!
      فرض کن اصلا بهترین پیت هم برای لکلرک انجام میشد و اون جلوتر از سب تموم میکرد. امتیاز چی؟ میتونست بگیره؟ ماشین انقدر نابوده که توی رقابت با تیمهای دوم و سوم خودشونم کم میارن.
      گسلی و لکلرک تقریبا با هم تعویض لاستیک داشتند. گسلی کجا تموم کرد و لکلرک کجا؟ تا کی دنبال اینجور حرفها هستید و چه اتفاقی باید بیوفته که باور کنید فراری عمدا یکسری از کارهارو انجام میده من نمیدونم.
      فقط اینو میدونم توی مسابقه امروز لکلرک با سب اشتباها چرخ به چرخ شد و شرایط هردو هم یکسان بود و نتونست سبقت بگیره. اینو دیدم که میگم.

      • ALEX-ALBON

        4

        3

        فتل تو اون رقابت چرخ ب چرخش با لک یه درس تمیز به چارلز داد..
        لکلرک نزدیک بود دوباره شیرینکاری کنه
        البت اگه میزد ب فتل برای فراری خیلی بهتر بود.
        مسابقه هیچ اتفاق خاصی نداشت به غیر ازینکه هواشناسی بلژیک تمرین 2و 3 و مسابقه رو هی بارونی اعلام میکرد آخرشم هیچ اتفاقی نیوفتاد
        صد رحمت ب هواشناسی خودمون.

      • پویا اردلان

        4

        6

        🤭🤭فرمودین چارز نتونست از فتل سبقت بگیره ؟؟؟؟😂

        من قول دادم به خودم که چیزی اصلا نگویم ،اما دوباره شاهکاری خلق شد که مجبور شدم زیر قولم بزنم.

        چارز ، سبقت های زیبای زبادی از فتل گرفته.

        اینکه راننده چکار کرده که عده ای از هوادارانش دچار توهم شدید میشوند که شبها یکی میاد ماشین فتل را دستکاری میکنه … یا ماشین خراب بهش میدهند.
        اما اگر مدرک بخوان ، یا بگویند سند معتبری مبنی بر این کار نشان دهید. ، اون موقع میشود عملکرد فتل مدرکشان .البته یک مدرک شاهکار هم دارید صدای موتورشان فرق داشت.

        هموطن گرامی ، تا زمانی که نتوانی سند و مدرک معتبر برای ادعایی که داری نشان دهی ، این ادعا فقط یک توهم است و این هم بخاطر عملکرد راننده شما است. اگر سندی داری نشان بده.؟؟!!!؟؟

        در ضمن فتل تازه میتواند بفهمد مارک وبر چه حسی داشت در ردبول .. اینو عزیزانی فقط متوجه میشوند که ان سالها را دیده باشند. نه اینکه الان بروند ریس های اون سالها را ببینند. نه به هیچ عنوان. کسانی که پیگیر بودن در اون سالها. میدانن من چه میگویم….

        موفق باشید.

      • Soheil

        6

        2

        واقعا عجیبه! من دارم با اول فصل مقایسه میکنم که طرفدارای سب میگفتن ماشین دستکاری شده و پیت استاپا به نفع شارله! الان دقیقا برعکس شد باید بگیم فراری طرف سبه؟! نه دوست من تو کامنت اولم هم منظورم این نبود که اگر پیت شارل 2 ثانیه بود میرفت ریسو میبرد بحث من اینه تو اون گاراژ افتضاح فراری برای هردو راننده مشکل هست و این که اگر در مورد سب مشکلی پیش اومد بگیم از قصده بی انصافیه، فقط تصور کنید اتفاقی به برای ساینز افتاد برای سب میفتاد… خود شما چی میگفتید؟ ببینید در این که امسال فراری افتضاحه نه من شکی دارم نه شما پس مقایسه با گسلی و امثالهم از پایه اشتباهه حداقل تو این پیست. الان یعنی فراری عمدا جفت راننده هاشو تضعیف کرده؟! 😐
        در مورد چرخ به چرخم چیزی که من دیدم سرعت شارل بیشتر بود و اگر ترمز نمیکرد قطعا برخورد داشتیم حالا این که یک راننده میخواد از ماشین جلوییش رد بشه (هرچند هم تیمی) میشه کار اشتباه دیگه نظر خودتونه!

      • Soheil

        3

        0

        کامنتی که گذاشتم در جواب دوستمون آقای نورمحمدی بود یادم رفت بنویسم

      • amir salar 5

        0

        4

        به به دکتر جان بعد تعیین خط اسپانیا تشریف نیاوردی نگران شدیم

      • ....kh:n....

        2

        2

        منم با جناب نورمحمدی کاملا موافقم
        لکلرک اگر یه ماشین درحد آلفا تائوری داشت با یه پیت استاپ درست(نه ۱۱ثانیه ای)براحتی تا رده های ۵و۶ بالا میامد.وتل هم مثل همیشه ولش میکردن اون آخر ماخرا دور دور کنه…
        خرابی ماشین کارلوس ساینز هم کاملا عمدیه…
        درواقع تیم داره تنبیهش میکنه تا آخر فصل هم همین بلاها سرش خواهد آمد.
        اصلا این یک سیاست کلا. هر راننده ای که خودسر به تیم پشت کنه کلا باهاش اینجوری رفتار میشه.
        وتل ۲۰۱۴
        ریکاردو۲۰۱۸
        حالاهم سایز….

      • ايزديار

        0

        0

        دکتر چرا بهش میگی هموطن گرامی؟؟؟

        شما که آلمان بودی؟
        از تراس خونت اون لای درختا داشتی مسابقه رو میدیدی؟
        نه راستی ساندویچی داشتی توی ایالات متحده!
        البته افغانستانم یک روزی جزو خاک ایران بوده

  11. a Ferrari lover

    2

    1

    نمیدونم بعضی ها مشکل از قبل دارن یه موقعی فراری کاریشون کرده که الان میان در مورد فراری حرف میزنن * برو با لوییس خوش باش جشن بگیر
    خب چی بگم فکر کنم استراتژيست فراری هم تقلب میکرده اونم عوض کردن ناموسا یعنی شما خودتون موتور رو ساختید اون وقت آلفا رومئو بهتر از شما شاسی ساخته من نمیدونم به نظرم فراری انصراف بده از مونزا اصلا لکلرک و فتل هم رو بزنن برن بیمارستان به مسابقه نرسن ولی بازم میگم ما هستیم درمورد تیم محبوبمون نظر میدیم نیازی به نظر طرفدار های تیم های دیگه نیست درمورد فراری

  12. Amir Bagheri

    6

    0

    چارلز لکلرک در دور سوم مسابقه با خود میگوید:
    ایول به خودم. توی دو دور، ۵ رتبه ارتقا پیدا کردم.
    صدایی درون چارلز لکلرک در اواخر مسابقه به او میگوید:
    آروم باش چارلز چیزی نشده که. بالاخره این لگن درست میشه. فقط لطفا بینوتو رو نکش.

    • iman88

      4

      0

      سر اون 3 4 دور تحقیرو به معنایه واقعیه کلمه احساس کردم.تنها چیزی که از اون چهار رده بالاتر اومدن گیرمون اومد، از دست دادن 4 رده بیشتر تو مسابقه بود!

      • Amir Bagheri

        5

        0

        خدا کنه چارلز و راسل و نوریس، فرصت‌های خوبی برای موفقیت پیدا کنند.

  13. mohammad

    4

    1

    آقا من میگم اینو دوتا مسابقه کنید مسابقه لیگ مرسدس و مسابقه لیگ فراری بعد ماشین های فراری تو لیگ فراری احتمالا بین 6 تا 4 و 5 بشن :))

  14. iman

    9

    0

    حد اقل توی پانزده سال گذشته فراری رو انقدر در هم ریخته و داغون ندیده بودم و این خیلی دردآوره ولی جزوی از ورزشه و هر تیمی در هر ورزشی روزهای بد داره.دلم به حال راننده های فراری حتی وتل سوخت که عملا هیچ کاری نمیتونن انجام بدن.امیدوارم این فصل نفرین شده زود به پایان برسه.با تمام اینا فورتزا فراری

    • ALEX-ALBON

      1

      2

      بینوتو چقدر خونسرد بود
      انگار هیچ اتفاق خاصی رخ نداده.. خب ازین چهره مسمم تو مونزا چیزای ترسناکتری انتظار داشته باشین.

  15. بیژن

    7

    0

    واقعا رایکونن هم عالی کار کرد امروز درسته امتیاز نگرفت ، ولی انصافا کارش رو عالی انجام داد .
    فراری و تیم های با موتور فراری امسال پیست های با پیچ های سرعت پایین به نفعشونه لااقل تو امتیازات هستن .

  16. ...m6...

    11

    2

    89مین برد لوییس کبیر رو تبریک میگم به خودش و ما طرفداراش💜

    مثل همیشه عالیی مدیریت فوق العاده مسابقه و لاستیک

    به امید ۳ رقمی شدن برد و پول

  17. mehdi vettel

    10

    1

    خوشبختانه سب امسال از فراری میره و کمتر حرص میخوریم

    ولی بیچاره لکلرک که باید سه سال دیگه با این زبون نفهم ها کار کنه
    قشنگ پیرش میکنن و آخرم مثل یه دستمال کاغذی دورش میندازن و میرن که یه نفر دیگه رو بدبخت کنن

  18. KING1357

    4

    1

    با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    قبلا که فراری ها قوی بودن ارزو میکردم یه اتفاقی پیش بیاد فراری ها جا بمونن ولی الان دلم برا رقابت مرسدس و فراری تنگ شده
    به امید برگشتن فراری سر جایگاهی که لیاقتشو داره و تبریک به مرسدس

  19. Ario

    4

    0

    مسابقه امروز فراری و باور کنیم!!!!
    با این وضع مونزا رو میخوان چیکار کنن…!
    من بعید میدونم اگر این وضع ادامه پیدا کنه بنیتو تا اخر فصل دووم بیاره!!

  20. Nohed81

    5

    0

    تبریک به مرسدس و لوییز ، و تبریک به رنو و دوتا راننده هاش، ودم بینوتو گرم که چه کرد با فراری !!! داغونتم بینو ، دیگه سبقت گرفتن از آلفا رمئو و تاوری هم شده آرزوی فتل و لکرک
    موفق باشید دوستان

  21. Ali seb

    4

    0

    به فراری که کار ندارم اوضاعش مشخصه 😞
    ولی گسلی فوق‌العاده بود امروز به فاصله ۵ ثانیه آلبون که بنظرم برای اون صندلی رقابتی هم دارن رسید و خدایی ردبول باید جاشون عوض کنه تا اگر سال بعد ردبول رقابتی بود کسی تو پیست نزدیک مکس داشته باشن که بتونه تو استراتژی کمک کنه
    هر دو رنو هم عالی بودن و دنی ریک من نمی‌دونم چطوری اون فاصله ۱۷ ثانیه ای رو با مکس تو حدود ۱۰_۱۵ دور به ۳ ثانیه رسوند !
    استبان هم به شخصه طرفدارشم و سال پیشم بخاطر استرول و پول باباش نبود تو فرمول یک ولی امسال با قدرت برگشته
    منتظرم عملکرد رنو تو مونزا ببینم

    • ALEX-ALBON

      0

      6

      شما نظرت اینه که راننده بهتر از آلبون بیارن؟.. خب کاربرمحترم اگر قرار بود این اتفاق بیوفته چ دلیلی داشت ریکاردو رو بیرون کنن؟
      کی میخواین حقیقت و بپذیرید ک ردبول دقیقا همون کاری رو میکنه ک مرسدس انجام میده
      دوری از حاشیه.
      با همین ترکیب فعلی هم دومی مال ردبوله.. چ دلیلی داره بخوان برای مکس رقیب بتراشن؟
      *
      حالا شما و دوستان دیگه باز بیاین هی تکرار کنین
      حیف صندلی برای الکس.

      • Ali seb

        0

        1

        دنی ریک خودش رفت چون قراردادی که بهش پیشنهاد داده بودن کمتر از قرارداد مکس بود و نمی‌خواست زیر سایه مکس قرار بگیره اگه آلبون الان خوبه گسلی رو هم نباید سال پیش بیرون میکردن ولی گسلی عملکرد اون موقع اش افتضاح بود درست مثل الان آلبون
        ولی گسلی دوباره خودشو تو آلفاتائوری پیدا کرده و الان فوق‌العاده سریعه
        ضمنا اختلاف مکس و آلبون خیلی بیشتر از اختلاف همیلتون و بوتاس هست

    • siamak

      6

      0

      چرا ، ایشون فرد متعهدی هستند و نسبت به ارائه نظریه کارشناسی احساس مسئولیت میکنن !
      پست ایشون تآئید شده و رو صفحه سایته !!

  22. Mehryar Salehi

    12

    1

    یک طرفدار ویلیامز باید منتظر صاعقه هم باشه حتی! یعنی یک مسابقه که کوالیفاینگ نسبتا اوکی پیش رفت، جورج استارت قابل قبولی زد، پیچ اول هم تصادفی نشد، باید چرخ این آقای کبیر وسط پیست باشه :/
    اما واقعا عملکرد تیم بهتر از پیش بینی ها بود.توی پیستی که اصولا بخاطر درگ بالاشون نباید بالاتر از ۱۹-ام میشدن، جورج سبقنگیری میکرد، لپ تایمهایی یک دهم سریعتر از فراریها ست میکرد و تایر منجمنت خوبی هم نشون داد.امیدوارم هوای خنک ادامه پیدا کنه تا این کاور موتور اصلی طرح که یک مقدار درگ پایینتری داره رو بتونن بازم استفاده کنن…هرچی که بود آفرین به تیم که داره پله پله برمیگرده.

    درباره راننده ها، فکر کنم گسلی بینظیر بود امروز و البته دنیل کل آخر هفته خیلی عالی بود…هیچوقت طرفدار تیمی که آبیتبول مدیرش باشه نبودم اما حالا که قراره آلونسو برگرده با رنو، دیدن پیشرفتشون لذت بخشه.
    بدترین ها هم فکر کنم بازم جایزه اش برسه به آلبون که هنر خودش رو بکبار دیگه نشون داد.بوتاس هرچی که هست اکثرا جایگاه نزدیک به لوییز تموم میکنه، آلبون چطور میتونه انقدر بد باشه واقعا! توی F2 این نبود…اوکی در حد لاندو و جورج نبود اما دیگه انقدر هم افتضاح نبود!

    دیدن فراریها و دست و پایی که برای سبقت گیری از یه هاس با موتور برابر میزدن، واقعا عجیب بود…یه جایی خوندم انگار موجلو قراره با تماشاگر باشه…فقط دو هفته مونده و نمیدونم ایتالیایی ها قراره چی به سر بینوتو و تیم بیارن.

    در آخر یادی کنیم از راننده بی استعدادی که با پول باباش تو گرید هست و یکبار دیگه از پرز بهتر نتیجه گرفت، اونم با استراتژی ضعیفتر!

    و البته بد هم نیست تصور کنیم اگر اتفاقی که برای ساینز امروز افتاد (مثل بیشتر مسابقات امسال که همیشه یه مشکلی پیش اومده براش) برای سب میافتاد، چه داستان های شورانگیزی که اینجا نمیخوندیم! یا رادیو شارل، یا پیت استاپ ۱۱ ثانیه ایی، یا استراتژی بدترش…فکر کنم امروز کافی بود تا یه مدت حداقل این قصه های دست های پشت پرده و پدر بینوتو و پرنس موناکو و آلکان و … رو نشنویم.

    • THE MINDBLOWER

      3

      2

      جناب صالحی شما زا عملکرد ویلیامز برای آوردن راننده‌های پولی دفاعی دارین؟؟؟؟ بنظرم بهترین کاری که تیمتون توی این ۳فصل انجام داده اوردن راسل بوده همین. کوبیتسا و حالا هم لطیفی، کلسترول حداقل یکم ریس‌کرافت داره ولی اونقدری که شما میفرمایین خوب نیست راستش،

      • Mehryar Salehi

        9

        0

        آقا من نمیدونم کجای کار از آوردن پی درایورها به تیم خوشحال نشون دادم خودمو :/
        اتفاقا این یه بدعت گندیه که آدام پار تو این تیم گذاشت با آوردن ناکاجیما و از اونجا به بعد یک صندلی تیم شد برای این راننده ها جز زمان بوتاس ماسا.
        درباره استرول هم اصلا منظورم این نیست که این راننده “انقدر خوبه”…فقط منظورم اینه که بگم “انقدر بد نیست” که شده جوک توسط یکسری از یوزرها.معمولی! نه کمتر نه بیشتر…فکر کنم برای مسخره کردن گزینه های بهتری توی گرید هست…گروژون؟ جیو؟ مگنوسن؟ لطیفی؟ حتی کویات! تمام این راننده ها سطحشون پایینتره و عملکردشون جلوی هم تیمیهاشون و تعداد اشتباهاتشون گویای همین مطلبه.

        درباره ویلیامز هم بله بهترین چیزی که تیم درحال حاضر داره جورج هست اما تنها خوبی تیم نیست.
        پیشرفت ویلیامز کاملا برای طرفدارانش رضایت بخشه و توقع بیشتر از این تو فاصله ۶ ماه، غیر واقعیه.این کار راننده نیست، کار یک تیم طراحی هست که با کمترین بودجه، بالاترین سطح پیشرفت بین دو فصل رو داشتن تا به اینجای کار.

      • THE MINDBLOWER

        4

        5

        قبول کنین یا نه استرول برچسب پی‌درایور بودن حالا حالا ها است.
        این موضوع ربطی به عملکرد بد گروژان یا مگنوسن نداره.
        مالدونادو هم روزای خوب داشت و حتی‌ ماه‌های خوب ولی چی شد اخرش همه میدونیم چی بود حتی یه ریسم برد.
        عملکرد استرول امسال هم بیشتر به لطف ماشین خوب زیر پاشه. نمیگم راننده بدیه ولی بخوبی پرز یا اکون نیست که بخاطرش ۱ سال بیرون رفت(من شخصا از اکون خوشم نمیاد).
        ولی صادق باشم باهاتون من با استرول مشکل دارم برای حضورش(هیتر نه ولی خوشم نمیاد ازش) و معتقدم این امر باعث میشه نگاهم بهش خوب نباشه

      • Mehryar Salehi

        7

        1

        آقا قبلا هم فکر کنم با شما یکبار این صحبت شد که فکر نکنم توی این سایت کسی اندازه بنده از دست این پدر و پسر شاکی باشه…چون سالهای یادگیری و پیشرفتش با ویلیامز بود.چون پدر ایشون باعث شد جیمز کی که فیت تیم ویلیامز بود نیاد و پدی لو بیاد که تهش شد وضعیت این سه ساله.چون ایشون باعث شد چهارمی سال ۲۰۱۷ از دست بره.چون تو تمرینات زمستانه، دیوار سالم تو بارسلونا باقی نمیزاشت و…

        اما دوست عزیز این مسائل برای ۳ سال پیش بود.
        لنس پیشرفت خوبی کرده.الانم درحد یک راننده کاملا نرمال داره عمل میکنه.وقتی قیاس میکنیم عملکردش رو با اوکون (که بعکس شما من ازش خوشم میاد) میبینیم کاری نبوده که اوکون درکنار پرز کرده باشه و لنس انجام نداده باشه.بنظرم این کافیه تا جایگاهش رو توی فرمولا وان توجیح کنیم.کاری به جایگاه ماشین نداشته باشین، اولین رقیب یک راننده هم تیمیشه، حالا هرجای گرید که باشن.با این متر که میسنجیم، جوک گرید اصلا نمیتونه لنس باشه.

        مطلب بعدی درباره پی درایورها هستش که باور کنید این فحش نیست! آلونسو؟ همین پرز؟ درسته که تعداد راننده های بد بینشون بیشتر از راننده های بدردبخوره اما حتما باید به گذشته راننده هم نگاه کنید…پاستور رو اسم بردین، این آقا از روز اول یک احمق بود! امیدوارم سانسور نشه اما تو رقابتهای چرخ به چرخ GP2 وقتی بک طرفش پاستور بود همیشه باید انتظار یک حماقت رو ازش داشته باشین.این راننده صرفا بخاطر پول اومد فرمولا وان.کسی که بعد ۴ سال میتونه GP2 قهرمانی بگیره این دیگه اصلا تایتل بحساب نمیاد که با اون همه تجربه!
        لنس اما تو سریهای پایه خیلی بهتر عمل کرد…مسیری به فرمولا وان طی کرده که عینا مکس هم طی کرده.قهرمانی تو F3 و مستقیما فرمولا وان.زیادی زود اومد بنظرم و مقصر نیست که به اندازه مکس مستعد نیست تا سن پایینش رو بتونه جا بزاره.

        درضمن فکر کنم راحت میشه فراموش کرد که لنس الان دومین راننده جوان گرید هستش.هنوز خیلی خیلی جا برای پیشرفت داره…چیزی که برای سمت دیگه گاراژ ریسینگ پوینت زیاد صدق نمیکنه.

        حالا شما خوشتون نمیاد ازش، اوکیه واقعا، منم بحثی ندارم چون طرفدارش نیستم به هیچ وجه اما کلا با بزرگنمایی مشکل دارم…حالا این بزرگنمایی چه بخواد درباره مکس باشه، چه مشکلات گاراژ فراری، چه نبوغ نیوی و چه رانندگی لنس استرول!

      • Mehryar Salehi

        5

        0

        درضمن اینم بگم این دیسلایکها کار بنده نیست چون اینکه یک نفر وقت میزاره برای تایپ ارزش داره…هرکی هست احتمالا نسبت به اسمت آلرژی داره :))

      • THE MINDBLOWER

        2

        1

        جناب صالحی دروغه بگم کاملا قانع نشدم.
        پرسی بابت توضیحاتتون.

    • ALEX-ALBON

      1

      8

      فکر میکنم برای آلبون توی این سایت یک لشکر تا دندان مسلح دشمن ریخته
      اشکالی نداره دوستان
      تلاش خودتون و بکنین..آرزو بر جوانان عیب نیست.

      • Fastboy 44

        3

        2

        Alex Albon
        اگه بری کامنتای بالاتو بخونی
        خیلی بچگانه نوشتی
        یک بار کسی گفت فلانی راننده نیست نظرتو میگی
        لازم نیست نظرتو تحمیل کنی

  23. م.یوسفوند

    3

    0

    این مسابقه خیلی مسائل رو در مورد فراری روشن کرد.ضعف توان پاوریونیت تو مستقیمی ها وضعف تو سکتور دوم، و اینکه فراری درستکار سال ها از لحاظ پاوریونیت از مرسدس عقب بوده ولی به مدت دو سال همه یجور دیگه تصور میکردن.و البته سطح مهندسی آیرودینامیکی دپارتمان فراری که من احساس میکنم از تغییر طراحی باله جلو تو سال قبل هنوز نتونستن به درک درستی از قوانین برسن و دارن دست و پا میزنند.واقعا فوق ستاره ایی مثله لکلرک ممکنه چندین سال استعدادش حیف و میل بشه تو این تیم

  24. THE MINDBLOWER

    6

    5

    هنوزم به موتور ربط داره؟؟؟؟
    تیم شاسی و ایروش درحد آلفا ام نیست. با هیچ تاثیری هم که راه نمیاد استراتژی هم که بدرد خدای میدونه کی میخوره. این بینوتو و گروه *که دور خودش جمع کرده پشت انجین قایم میشن؛ چرا هیچ توضیحی از آقای عینکی داده نمیشه که چرا این ابرفاجعه برای طراحی خودرو رخ داده؟؟؟؟ چرا نباید با طرفداراشون صادق بان؟؟ ایشون باید اخراج شن مهم نیست تیم طول می کشه جمع شه یا نه ولی باید بره.
    فراری ۲۰۱۸ حتی اگه تقلب موتوری هم داشت شاسی و ایروی خوبی داشت، ۲۰۱۹ که ماشین اصولا دانفورس نداشت و ۲۰۲۰ هم که رسما بک-مارکر تحویل دادن؛ خفت تا کجا؟؟؟؟؟ بخدا ایتالیایی ها باید ایشون رو از عینک دار بزنن.
    حداقل یکم تاسف بزار تو اون چشات ادم بدونه داری حرص میخوری لعنتی.
    دیگه دارم رد میدم؛ شارل این فصل عالی داره میرونه درحد مکس و لوییس و باید اخرش ۱۶م بشه؟؟؟؟ سب که خوب نبوده امسال جز یکم توی مجارستان ولی شارل گناه داره، بهترین سال‌های فرمولش داره حروم میشه.

      • Xerxes

        1

        0

        سلام من تازه واردم میشه در مورد کودتا بیشتر توضیح بدید. ممنون

  25. محسن1350

    5

    10

    دقیقا واسه همین ۲۰۲۲ قوانین را عوض میکنند و این یه واقعیته که مکس بدون هیچ تردیدی در حال حاضر بهترین راننده هستش حالا تعصب و فاناتیک بودن را بزاریم یه لحظه کنار و واقعیت گرا بشیم من شخصا از راننده خوب خوشم میاد نه برنده مسابقه خوب تو شخصیت بعضی ها هم اینه که دوست دارند فن برنده باشند چون حس خوبی بهشون دست میده

    • Lewiis44

      9

      3

      فقط اونجاش ک میگه بدون هیچ تردیدی…دلیلشم اینه ک از البون سریع تره… حالا البون داره با راننده های مکلارن رقابت میکنه اینا فک میکنن ماشین ردبول در حد مکلارنه و این مکسه ک داره از اون ماشین بیشتر کار میشکه

    • ALEX-ALBON

      2

      7

      مکس برسه ب صندلی مرسدس همه رکوردهارو جابجا میکنه.. تمام رکوردهایی ک مایکل و لویس براش تلاش کردن این همه..قشنگ پتانسیلش و داره

      • Amin

        1

        0

        الکس البون:آرزو بر جوانان عیب نیست

  26. mahyar

    5

    3

    پس بوتاس حق فشار آوردن به لویس رو نداره ؟
    باید حتما مثل سال ۲۰۱۶ نیکو رفتار کنه و نتنها لویسو‌بلکه کل تیم مرسدس رو شکست بده ؟
    یعنی ی راننده استخدام کردن که حواسش به لویس باشه تا مثلاً مکس رو وقتی داشت سبقت می‌گرفت کارو براش سخت کنه . عجب 😬😬😬

  27. pouya

    7

    0

    مسابقه بعد پیچ پنج مشخص بود که تکلیف چیه و واقعا دیگ مسخرست
    رنو ها عالی دنی ریک بی نظیر
    از گسلی ام نگذریم که بی نظیر بود واقعا
    اما فراری
    افت خاصیت هر ورزشه اما تلخ تر از افت این مسیر غلطه اینکه بعد از ده فصل ناکامی قرار بود با بینوتو به رستگاری برسند
    اما فاجعه تر از همیشه ان
    و این خیلی بده
    ماشین بد تیم بهم ریخته واقعا فاجعه
    بعد رادیو فتل یه تصویر از ساینز نشون داد که سر تکون میداد مشخصه که ساینزم ناراحته برای فصل بعد

    هاس فراری و ویلیامز انتهای جدول
    حتی آلفا جلو تر
    واقعا نمیشه چیزی گفت

    فقط باید صبر کرد
    ولی زمانی میشه صبر کرد که امیدی به بهبودی باشه
    و سوالی که پیش میاد
    فراری با ۴۵۰ میلیون وضعش اینه با ۲۰۰ میلیون میشه !؟؟؟
    بعیده بنظرم

    به امید روزهای خوب فراری

  28. امید نورمحمدی

    8

    5

    درباره مسابقه امروز نه تیتری خاصی بنظرم میرسه و نه نکته جدیدی که قبلا نگفته باشم. نتیجه مسابقه امروز برای سه نفر برتر از دیروز مشخص شده بود.
    زیبایی مسابقه بین رده 5 تا 12 بود و کلی سبقت و هیجان و استراتژی درست و غلط و تصادف و …دیده شد. جایی که فقدان فراری در این پیست موجب شده بود رقابت برای کسب بیشترین امتیاز و حمله به رتبه سوم سازنده ها داغ و زیبا باشه.
    برای فراری ها اتفاقات کمی مهیج در بخش اول مسابقه بوجود آمد. استارت خوب لکلرک و شروع با لاستیک سافت موجب شد از ماشینهایی که با لاستیک مدیوم استارت زده بودند سبقت بگیرد ولی مشخص بود با به دمای مناسب رسیدن آنها یکی یکی ازش رد شوند که شدند. لحظاتی که انواع و اقسام ماشینها از لکلرک سبقت میگرفتند واقعا برای طرفداران فرای دردناک بود. از آن دردناکتر سبقت رایکونن از سب جلو ماندن او تا آخر مسابقه بود که یک افتضاح تمام برای فراری را رقم زد.
    در صحنه ای هم اقدام لکلرک برای سبقت از سب و چرخ به چرخ شدن اشتباه این دو راننده فراری بود که با پیروزی سب تمام شد و همین اتفاق تیم را وادار کرد تا یکی از آن دو را برای تعویض لاستیک فرا بخواند. اینبار ولی نوبت لکلرک بود که قربانی اینگونه تصمیمات فراری باشد. اتفاقی که در سیلوراستون برای سب افتاده بود. این رعایت انصاف در فراری واقعا غرورآفرین است!!!
    در پاسخ به پرسش بحق لکلرک که چرا باید برای تعویض لاستیک اقدام کنم هم جمله کلیدی “بعدا میگم!” حواله او و طرفداران شد تا همین هیجان ناچیز بین دو همتیمی هم قربانی تصمیمات فراری شود.
    حتی درخواستهای سب برای تعویض لاستیک هم میسر واقع نشد و مقبول نیوفتاد و نهایتا هردو فراری در کنر هم با رده های 13 و 14 مسابقه را تمام کردند!
    بنظر میرسد بعداز اتفاق اتریش 2 تیم به هیچ قیمتی حاضر نیست این دو راننده را با هم درگیر ببیند و میخواهد این آخرین مسابقات سب برای فراری هم در کمال آرامش تمام شود. از شروع استارت مسابقه که رنگ قرمز تایرهای لکلرک دیده شد این خواسته تیم مشخص بود. شاید بهترین تصمیم فراری در دوفصل اخیر همین باشد که از نبرد چرخ به چرخ دو راننده خود آنهم برای هیچ اجتناب میکند.
    عدم حضور یک فراری مقتدر برای سایر تیمها ایجاد فرصت کرده و کمی هیجان مسابقات را نه برای طرفداران فراری بلکه برای سایرین افزایش داده است.

  29. Leclerc_fan

    6

    0

    من واقعا برای چارلز نگرانم. حداقل سب تونسته 4 بار قهرمانی جهان رو به دست بیاره. با این وضع استعداد چارلز قراره تو این تیم به هدر بره…

  30. Saeedreza

    7

    2

    جیوو کبیر که به جیوو صغیر ارتقا پیدا کرده
    امروز ترکوند دو تا حرکت اينجوري بزنه سال بعد کارتینگ باید لاستیک تعویض بکنه
    فقط موندم با حرکتهایی که فراری ميزنه چرا تا بحال جیووصغیر رو نیاوردن که تیم از کاراژ تا راننده کاملا مثل هم بشن
    کاملا بهم میان

    • Jingoozz

      5

      7

      با خوشحالی از اینکه انقدر به استعدادهای بومی کشور ایتالیا و حضورشون در تیم ایتالیایی علاقمندید ، موضع رو براتون شفاف سازی میکنم:
      اولا جیوو همیشه کبیر ، اینو دیگه همه میدونن ، همه…
      ثانیا خروجی جلسه ای که با کارشناسا داشتیم این شد که رایکونن عملا و از قصد داره کم کاری میکنه و صرفا پول * میگیره و مطمئنا آخر سال قبض خروجی دستشه. در همین راستا جیوو کبیر علیرغم وجود بعضی بی دقتی ها بخاطر : استعداد بالا ، عمق نگاه ، امتیاز آوری و در خدمت تیم بودن و البته معرفت ذاتی به راننده اولی تیم ارتقا پیدا میکنه ، ولی همگی معتقدیم که برای حضور در تیم اول ایتالیا یعنی فراری یه مقدار زوده.

      • Saeedreza

        1

        1

        دوست من اصلا هم زود نیست
        الان به حدی از کمال فنی رانندگی رسیده که برای پیوستن به فراری دیر هم شده
        همه جور شیرین کاری فراری انجام داده
        جیوو صغیر رو هم اضافه کنن حتما موارد پیش رو چندین برابر خواهد شد
        کیمی اتفاقا خوب کار میکنه اينو تو اسپا ثابت کرد

  31. ساعد

    3

    0

    برنده مسابقه امروز بنظرم رنو بود،تو جدول رده بندی تیمی ببینید چقدر امتیاز ارزشمند جمع کرد امروز،دم راننده هاشم گرم که انقدر خوب بودن.فقط حیف از مسابقه خوب راسل که اینطور خراب شد و گسلی که حقش رتبه بالاتری بود اگر استراتژی بهتری داشت.در نهایت لعنت به این قضیه مدیریت تایر.

  32. Amir5

    3

    2

    آفرین ریکاردو تبریک به طرفداران مرسدس و رنو و ردبول وهاس وآلفا بخاطر پیشرفتشون واقعا یه سوال دارم فراری فناوری به هاس وآلفا میرسونه یا برعکسه چون که فراری داره باتیم های زیر مجموعه خودش رقابت میکنه واقعا براربری همینه مدیران فراری گفتن که ما باهاس و آلفا یکی میشیم واقعا دلم نمیسوزه که گروژان نرفت فراری

  33. Ali

    5

    0

    داداش من همیشه سعی میکنم احترام بذارم به طرفدارهای راننده ها چون طرفداری توش ذاتش میتونه منطقی هم پشتش نباشه، ولی اخه لقب کبیر به هرکسی میاد جز جیوو، چی بگم والا، یه بحث دیگم این که هی میگین هر راننده ای با ماشین مرسدس قهرمان میشه، اول یه نکته این که هر راننده ای بیاد مرسدس امسال شانس یک و دو کردن داره ولی قهرمانی بحثش جداس، یادتون هم نره که همین ماشین خفن هم فقط کار تیم مرسدس نیس، تیم همیشه از راننده هاش برای بهتر کردن ماشین مشاوره میگیره، پس کسی که این همه سال ثابت اونجا مونده و کمک کرده این ماشین و برد ها حقشه، بعدم من برای ورشتپن احترام خیلی زیادی قائلم، واقعا خیلی جنگندس، ولی خب جنگندگی ویزگی راننده های جوونه، واقعا هم رانندگیش عالیه ولی این مقایسه هاتون درست نیس، مکس ماشین خیلی خوبی داره و ازش خوب استفاده میکنه، یادتون هست زمانی که ریکیاردو هم تیمیش بود اوضاع چطوری بود؟ اصلا لوییس رو بذارین کنار، مکس با ریکیاردو جفتشون همتیمی باشن توی مرسدس واقعااااا مکس قهرمان میشه؟ در ضمن لوییس هم زمان جوونیش جنگندگی خیلی زیادی داشته، یکی از فیلماشو اخیرا توی سایت گذاشتن،
    یه حرف اخر، واقعا برای همه بده که فراری ضعیف شده حتی مرسدس، ببینین موتور فصل قبل فراری باعث شد مرسدسا انقدر روی موتور کار کنن و قویش کنن، امیدوارم فراری مجددا به جای سابقش برگرده و رقابت کنه

  34. AHMADREZA_F1

    1

    0

    بهتره لوگوی اسب رو بردارن!
    فراری با نهایت سرعت از ماشین پشتیش که آلفا تاوری بود ۱۰تا کمتر بود.نمیدونم گسلی به نهایت سرعتش رسیده بود یا نه.
    گسلی با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت از کنار فراری رد شد و اگه تو کفی بودن و توانایی دست تکون دادن برای فراری داشت خیلی بد میشد!

    • Saeedreza

      1

      1

      منم چند وقتيه دارم به این فکر میکنم بجای این لوگوي اسب يه گاری پشتش ببندد
      واقعا افسوس میخورم تیمی که طرفدارش هستم رو خودم به چی تشبیه میکنم

دیدگاه خود را بیان کنید