فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020 با یک دو مرسدس و پیشتازی لوئیس همیلتون با زمانی بسیار خوب به پایان رسید. همیلتون همچنین با این تعیین خط، به رکورد هفت پول پوزیشن مایکل شوماخر در گرندپری مجارستان رسید.

تیم فرمول یک ردبول با مشکلات متعددی روبه‌رو شد و فراری هم بالاخره توانست به مرحله سوم تعیین خط برسد. در تمام طول تعیین خط نگرانی بارش باران وجود داشت اما پیست در شرایط مناسبی قرار داشت.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020

مرحله اول تعیین خط

17:25 پودر سفید رنگی که در پیست می‌بینید مربوط به مشکل موتوری یکی از ماشین های فرمول سه و ریزش روغن است. این پودر سفید رنگ لغزندگی آن قسمت را کاهش می دهد.

17:30 آغاز تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020

17:30 تمامی ماشین ها سریعا به پیست می‌آیند چراکه احتمال بارش باران وجود دارد.

17:33 سه زمان توسط ورشتپن، همیلتون و بوتاس ثبت می‌شود و سریع‌ترین آن ها بوتاس است با زمان 1:15.484

17:34 هر دو ماشین رنو هنوز در پیت مانده‌اند.

17:38 هوا کمی بارانی تر شده است.

17:40 همیلتون با زمان 1:15.366 فعلا سریع ترین است اما به نظر می رسد که پیست شرایط بهتری پیدا کرده است.

17:41 الکساندر آلبون در رادیو به تیم اعلام می کند که با ماشین مشکل دارد.

17:44 گسلی اعلام می کند که پاور یونیت مشکل دارد.

17:46 سرجیو پرز سریع ترین با زمان 1:14.861

17:46 جورج راسل در جایگاه چهارم!!

17:47 هر دو ریسینگ پوینت به پیت برگشته اند.

17:48 فتل در جایگاه چهارم قرار گرفت. آلبون هم هفتم است.

17:49 جیوناتزی و رایکونن نمی توانند خود را به مرحله بعدی برسانند.

17:50 مگنوسن، کویات، گروژان، جیوناتزی و رایکونن از دور رقابت خارج می‌شوند.

17:51 تیم ویلیامز هر دو ماشین خود را به مرحله بعدی رسانده است و جورج راسل عملکرد بسیار خوبی داشت. آخرین باری که هردو ماشین ویلیامز به مرحله دوم تعیین خط رسیدند، ایتالیا 2018 بود.

مرحله دوم

17:55 آغاز مرحله دوم تعیین خط. مرحله قبلی با پیشتازی دو ماشین ریسینگ پوینت همراه بود.

17:57 جورج راسل اولین زمان را ثبت می کند: 1:15.698

17:58 هر دو ماشین ردبول در مرحله قبل مشکل داشتند و مکانیک ها در این فاصله مشغول بررسی موضوع بودند.

17:59 همیلتون زمان سریع تری را نسبت به بقیه ثبت می کند: 1:14.261

18:01 ریسینگ پوینت از لاستیک مدیوم استفاده می کند.

18:01 هر دو ماشین ردبول همچنان مشکل دارند. مکس می گوید حالا در سرعت های پایین کم فرمانی دارد. آلبون در جایگاه دوازدهم مانده است.

18:02 گسلی بالاخره به پیست می‌آید و در جایگاه نهم قرار می گیرد و حالا لکلرک در خطر حذف شدن است.

18:04 گسلی نگران است که به موتور ماشین آسیب بزند. تیم اعلام می کند که نمی تواند در این دوره موتور را بهبود دهد و گسلی باید سعی کند بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

18:07 لنس استرول با مشکلی مواجه شده است که او را در ورودی پیت لاین متوقف کرده است و مکانیک ها ماشین را به سمت گاراژ هدایت می کنند.

18:08 اکثر ماشین ها دوباره به پیست می آیند. نزدیک بود آلفاتائوری و رنو در پیت با هم برخورد کنند.

18:09 ریسینگ پوینت باز هم با مدیوم به پیست آمده است و ریسک خطرناکی کرده است.

18:10 پرز نمی تواند زمانش را بهبود بدهد.

18:12 لکلرک سوم است و فتل هم در جایگاه پنچم قرار گرفته است.

18:12 ریسک ریسینگ پوینت نتیجه داد هر دو ماشین به مرحله بعدی رسیدند.

18:12 مرحله دوم تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020 به پایان رسید. ریکاردو، راسل، آلبون، اکون و لطیفی حذف شدند.

18:13 همیلتون در دو سکتور سریع بود اما در سکتور آخر سرعت خود را کاهش داد.

18:13 آلبون:” متاسفم اما گفتم که من را در ترافیک قرار ندهید.”

18:14 بالاخره شاهد رسیدن تیم فراری به مرحله سوم هستیم.

مرحله سوم

18:18 آغاز آخرین مرحله رقابت تعیین خط فرمول یک مجارستان

18:20 دوباره همه به جز آلبون فورا به پیست می‌آیند.

18:20 اولین زمان سریع را استرول ثبت می کند: 1:14.671

18:21 همیلتون و بوتاس وارد بازه زمانی 13 ثانیه می شوند و همیلتون با زمان 1:13.613 اول است.

18:22 مکس به جایگاه چهارم می رسد اما به نظر می رسد که مشکلات ردبول ادامه داشته باشد و مهندسان هوندا در حال بررسی ماشین هستند.

18:24 فتل و لکلرک در جایگاه هفتم و هشتم هستند. حدود یک ثانیه کند تر از همیلتون…

18:27 فتل به جایگاه چهارم می رسد. نمی توانند مرسدس را به چالش بکشند اما لکلرک هم به جایگاه پنجم رسید و به نظر می رسد شرایط کمی بهتر شده باشد.

18:28 استرول زمان 1:14.377 را ثبت می کند.

18:28 پرز به جایگاه چهارم می رسد. مرسدس فاصله بسیار زیادی به بقیه دارد و رقابت نهایتا می تواند میان دو ماشین مرسدس باشد.

18:29 رقابت همیلتون و بوتاس آغاز می شود.

18:30 همیلتون بسیار سریع است. تمام سکتور ها بنفش می شود و زمان 1:13.447 را ثبت می کند.

18:30 تلاش بوتاس کافی نیست و همیلتون به جایگاه پول می‌رسد.

18:30 پایان تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020

18:33 یک دو مرسدس و سه چهار برای ریسینگ پوینت. در نهایت پنج و شش هم به فراری می رسد.

جدول تعیین خط فرمول یک مجارستان 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:13.447
2والتری بوتاسمرسدس+0.107
3لنس استرولریسینگ پوینت+0.930
4سرجیو پرزریسینگ پوینت+1.098
5سباستین فتلفراری+1.327
6چارلز لکلرکفراری+1.370
7مکس ورشتپنردبول+1.402
8لندو نوریسمکلارن+1.519
9کارلوس ساینزمکلارن+1.580
10پیر گسلیآلفاتاوری1:15.508
11دنیل ریکاردورنو1:15.661
12جورج راسلویلیامز1:15.698
13الکس البونردبول1:15.715
14استبان اکونرنو1:15.742
15نیکولاس لطیفیویلیامز1:16.544
16کوین مگنوسنهاس1:16.152
17دنیل کویاتآلفاتاوری1:16.204
18رومن گروژانهاس1:16.407
19آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:16.506
20کیمی رایکوننآلفارومئو1:16.614

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

171 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    31

    10

    ۹۰مین پول پوزیشن لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم ۱،۱۳.۴۴۷

    • Silver Arrows

      26

      6

      تبریک
      همیلتون دور خیلی خوبی زد!
      راسل هم عالی بود! قشنگ حس می‌کنم هر آنچه در توان ماشین هست رو ازش کشید بیرون…

      • ALEX-ALBON

        15

        19

        6تا ماشین که موتور مرسدس داشتن خوب بودن مخصوصا خود مرسدسای(صورتی)به نظرم فراری وردبولم بجای صرف میلیونها دلار و درعوضش پسرفت کردن بهتره موتور مرسدس و برای سالهای بعد بگیرن هم هزینه هاشون کم میشه هم رقابت قهرمانی دیگه مثل10 سال گذشته انقد خز و بی روح نمیشه و هیجانم دوباره به فرمول بر میگرده
        هرچند میدونم مرسدس به ردبول موتور بده نیست و کمپانی مثل فراری هم 100 درصد بهش فکر نمیکنن چون بالاخره اونا فراری هستن اما خب واقعا خیلی مضحکه که شما هرسال چندصدمیلیون دلار خرج کنی اونوقت یه ریس کنار ویلیامزا باشی یه ریس وسط باقالیا.

      • Ali

        12

        2

        در ابتدا تبریک دوستان مرسدس فن و لوییس ، فراری این مسابقه خوب بود و امیدواریم روند صعودیشون ادامه دار باشه ، ردبول فاجعه بود و بازم المان ثابت کرد که یه سیستم منظم ماشینی چه کارایی میتونه بکنه شخصا مرسدس رو میبینم لذت میبرم با اینکه نفر اول هستن ولی عطششون برای پیشرفت بیشتر تمومی نداره به شخصه فک میکنم اگه اگه فردا سیفتی کار نداشته باشیم تا ماشین سوم رو میتونن لپ کنن😐

      • Silver Arrows

        22

        1

        موتور گرفتن فراری از یکی دیگه به مثابه اینه که انزو فراری یه بار دیگه زنده شه و بمیره! همینجوریش هم روح اون مرحوم از فراری فعلی در عذاب هست… این حرکت دیگه کارو تموم میکنه! 😂

      • Hamed

        2

        0

        ALEX-ALBON
        فراری حاضره تمام قهرمانیاش از صفحات تاریخ محو بشه ولی تو تاریخ نیاد که از رقیب مستقیمش موتور گرفته تا رقابت کنه
        فراری بخاطر حس ناسیونالیستی ایتالیاییش حاضر نیست حتی مقر فرمول یکش رو از ایتالیا ببره انگلیس بعد بیاد بعد 70 سال تامین موتور برای کوچیک و بزرگ از رقیبش موتور بگیره به چه قیمتی ؟ تیفوسی همچین خفتی رو قبول میکنه؟حالا چون چند سال قهرمان نشده؟ به درک که نشده
        حتی برای خود مرسدس هم خفت باره وقتی خودش موتور فرمول 1 میساخته اگر یه روز دیگه رقابتی نبود بره از فراری یا هوندا موتور بگیره

    • Mekaeel

      12

      15

      همه پول پوزیشن های فصل رو واسش حساب کن هیچ رقیبی نداره بوتاس هم از همین حالا شل کرده

      • Mohammad44

        24

        8

        میشه دقیقا بگی بوتاس چه طوری شل کرده که شما فهمیدی؟ این چه جور شل کردنیه که قبل دور اخر لوییس 0.313 ازش عقب بود ولی تو دور اخر با وجود اینکه لوییس حدود 0.15 دورش رو بهبود داد اختلافشون شد 0.112 ثانیه؟

      • SIR Lewis Hamilton

        12

        3

        تازه تو هر دو دور کیو سه لوئیس جلو بوتاس بود

      • ايزديار

        8

        2

        چرا اكون انقدر افت كرده؟
        راسل بالاتر از اكون؟

      • ايزديار

        19

        1

        فردا اگر بوتاس بتونه پيچ اول رو ليدر بياد بيرون بعد مجبوره فشار بياره چون هميل كوتاه نمياد و انجاست كه فراري رو هم لپ ميكنن، اما اگر هميل دور اول ليدر بمونه قطعا بوتاس كاري نميكنه چون مثل نيكو نيست و مرد سبقت از هميل نيست.
        و بعد از اون جفت مرسدسها با خيال اسوده شل ميكنن و به ماشين فشار نميارن و خدا خدا ميكنن كه زودتر مسابقه كسل كنندشون تموم بشه. اگر بخواهيم توي اول دومي هم هيجان ببينيم بايد بوتاس توي كفي و استارت كاري بكنه.چون هميل خيلي خوب فشار مياره و يكم هيجان به ببيننده ميده.
        راستي امسال فراري برعكس٢٠١٨ توي استارت زياد خوب نيست.
        اميدوارم رده ندن.

      • Mekaeel

        14

        1

        Mohammad44 برادر شما منظور منو اشتباه متوجه شدی منظورم اینه که بوتاس هر کاری هم بکنه درحد لویس نیست و نمیتونه بهتر از لویس تایم بزنه و تیم های دیگه هم که اصلا به مرسدس نزدیک نیستن پس همه پول پوزیشن ها واسه لویس خواهد بود

      • Mohammad44

        8

        1

        بعد از نوشتن کامنتم هم این موضوع رو حدس زدم
        معمولا بعد از تعیین خط یا ریس چون هیجان بالاست اشتباهاتی رخ می ده اینجا هم فکر کردم شما گفتی برای لوییس شل کرد به هر حال از شما و هر کس دیگه که ممکنه این طور اشتباهات رو در قبالش انجام بدم یا داده باشم عذر می خوام

      • شهریار

        6

        3

        لویس ی سرو گردن از بوتاس بالاتره
        بنزم ی سرگردن از حداقل ماشینایی ک سوم و چهارم میشن بالاتره
        کاش ی اتفاقی بیفته که سالای آینده از بی مزگی در بیاد و همه بتونن رقابت کنن
        ی لحظه فکرشو کنین چقد اون موقع لذت بخشه و سخته انتظار کشیدن برای شروع هر گرندپری ولی الان فقط میشه گفت حیییییف

      • miladleclerc16

        2

        6

        جای sf90 خالیه پول پوزیشنارو درو کنه امسال کاش امسال بود دلم براش تنگ شده

      • خان

        2

        0

        بوتاس شل کرده؟؟؟؟!!!!!!
        لطفا یه خورده سنجیده تر نظر بدید .

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        1

        0

        18:20 دوباره همه به جز آلبون فورا به پیست می‌آیند.
        مگه البون تو Q2 حذف نشد چطوری تو گاراژ خودشو برای مرحله بعدی اماده می کرد

      • Mekaeel

        1

        0

        آقای سنجیده خان یه کم بالاتر نوشتم منظورم از شل کردن چی بوده زحمت بکش بخون بعد نظر بده

    • HamidFTN

      19

      8

      رکورد دست نیافتنی لوئیس 👏👏
      تبریک به مرسدس که 1 تا 4 کرد

      • ALEX-ALBON

        18

        15

        بگید رکورد دست نیافتنی مرسدس

      • Mahmood.ghaedi

        18

        14

        الکس البون دوست عزیز
        اوکی فهمیدم لوییز راننده نیست بخدا فهمیدیم لازم نیست زیر هر پست همین کامنت همیشگی بذاری
        الان اگه اینجا ی پست درباره بارسلونا هم بذارن شما میای کامنت میذاری ک ماشینشون مرسدسه بخاطر ماشینه

    • وحید

      22

      0

      به نظرم واسه سال همه تیما برن از رو مرسدس کپی کنن، مسابقات دیگه سر این باشه کی بهترین کپی رو میکنه (-: (: !!!
      کلا مرسدس دو لول از بقیه تیما بالاتره !!!

      • ALEX-ALBON

        6

        11

        Mahmood.gh
        دوست من شما به شخصه برای بنده قابل احترامی
        لوییس در اصل خودش باعث میشه که دیگرا چنین حسی بهش پیدا کنن
        همه میدونن چه هیولایی زیر پای لویس همیلتونه حتی خود شما-پس نیازی نیست همیلتون هر وقت کسی ازش درحال شبقت گرفتنه یجوری مسابقه بقیه رو به فنا بده
        یا وقتی درحال قهرمان شدنه دوری چندمرتبه هی رادیو بزنه که ماشینم خرابه و پشت سر همم فست اسلپ بزنه.. اینکارا دور از شخصیت یک قهرمانه.
        من درابتدا حس منفی نسبت به لویس نداشتم ولی شما ببین دوبار مسابقه وسکوی آلبون و با اون کار زشت ازش گرفت وطرفداراش و ناراحت کرد اگه یکبار ف یه راننده دیگه همین کارار و با لویس انجام بده اونوقت خواهیم دید کامنتهای شما رو که چجوری از خجالت همه در میاید
        پس لطفا منطق داشته باشین و غیر منصفانه ومتعصب طرفداری نکنیم
        دوست عزیز کار بد همیشه بده فرقی نمیکنه اون و کی انجامش بده.

      • Mahmood.ghaedi

        12

        4

        الکس البون منطق داشته باشیم این جمله خوبه با خودتونم تکرار کنید
        خوبه کامنتهای من تو سایت هست
        درباره اینکه ماشین مرسدس هرسال بهتر میشه و بهترین ماشینه بله شکی توش نیست من شخصا با افتخار میگم مرسدس اثر هنری خلق کرده حالا تیمهای دیگه نمیتونن بسازن مشکل لوییز نیست
        الان بخاطر تصادفاتش با البون بدت میاد ازش
        مگه از عمد زده بهش بعد تصادف اولی تو برزیل ک مقصر لوییز بود شکی توش نیست
        این برخورد اتریش هم لوییز اشتباه کرد ولی خود البون هم مقصر بود شک نکن اگه مکس بود بدون برخورد رد میشد چون جا داشت انبوردم نگاه کن لوییز اصلا ب سمتش فرمون نداد ولی جا واسش باز نکرد
        غرغر میکنه خب بکنه داره سر مهندسای تیمش غر میزنه ب کسی چ ربطی داره
        از سب ارومتر بی حاشیه تر داریم تو فرمول وان از بس اروم بود غرغر نکرد تو این چند دوسال بلایی بود ک تو فراری سرش نیارن
        میتونن پیت استاپ 7 ثانیه ای برا لوییز انجام بدن و هیچی نگه میتونن کاری ک پارسال فراری با سب کرد جلوتر از لکلرک بود بعد از پیت استاپ سب اونقدر نگهدشتن تا لکلرک بعد پیت جلوش در امد میتونن با لوییز اینکار کنن؟ معلومه ن چون اونقدر غر میزنه ک نتونن اینکار باهاش کنن
        ولی دلیل اینکه بدتون میاد ازش اینا نیست بدتون میاد ازش چون مرسدس دست نیافتنیه اگه هرکی دیگه هم بود ب جا لوییز همینو میگفتین چون تیم مورد علاقتون درتوتنش نیست

      • Mohammad44

        6

        3

        alex-albon
        همین شما یه نفر منطق داری برای ما کافیه

  2. |ZXE-LECLERC16|

    22

    2

    خدایی از خط 3 فراری خوشحال شدم…
    کار به کجا رسیده…
    ای خدا…

    • Silver Arrows

      16

      2

      امیدوارم فراری‌ها فردا رقابتی‌تر از دو مسابقه قبل باشن.

      • Miladangler

        0

        0

        احتمالن هستن . چون اپدیت جدید رو تو مسابقه قبل نشد دید .ولی فعلن که بدک نبوده . حداقل از رنو و مک زدن جلو دوباره انگار

    • ALEX-ALBON

      0

      1

      خیلی دوست داریم که اشتباهاتیی که از همیلتون برای بقیه رخ میده یبار برای لویس اتفاق بیوفته اونوقت منطق شما رو هم میبینیم
      کما اینکه قبلا دیدیم.

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      0

      0

      مو البته امیدوارم ردبول هوندا هم بهتر بشه چون هیجان و آدرنالین رو بیشتر میکنه

  3. ali sf90

    17

    0

    بازم جای شکرش باقیه..۵.۶ شدیم…
    ردبول چش شده؟

    • Scu

      14

      0

      فردا اگه تو ریس شیرین بازی نبینیم و از پیچ ۱ سالم بیان بیرون ، باید دست ب دعا باشیم ک لَپ نشیم 🤦‍♂️🤦‍♂️

      • ali sf90

        5

        4

        این احتمالم وجود داره که مرسدسا مث اسپانیا ٢٠١۶ بزنن بهم..پلنگ صورتیم ٢تا ماشینش مشکل فنی پیدا کنن..بتونیم ١ و٢ کنیم😎😎( طرفدار فراری باید همیشه به فکر ١ و٢ باشه)😁😂

  4. ramin

    31

    0

    تا حالا واسه این که دوتا فراری به Q3 برسن خوشحالی نکرده بودم .

  5. Fastboy 44

    20

    2

    مرسدس رو میشه در دو کلمه توصیف کردن
    به قول جرمی کلارکسون:
    !Speeeeed and Power

  6. Mohammad44

    19

    2

    دلم برای مکس میسوزه واقعا حیف شد ماشینش مشکل داشت
    یه تبریک به فراری فن ها هم بگم هر چند بخشی از پیشرفت به خاطر تغییر نوع پیست هست ولی به هر حال امیدوارم به پیشرفتشون ادامه بدن

  7. Ali.M

    15

    15

    در مورد جایگاه سوم فقط ی چیز میشه گفت،
    پول چه ها نمیکنه😑

    • سید علی حسینی

      28

      1

      یه راننده باید چیکار کنه دیگه؟ درسته که الان انگار برگشتیم توی اوایل دوران هایبرید ولی خب لنس بنده خدا دیگه چیکار کنه که احترام اهالی ریسینگ بیاد سراغش؟ عملا این قضیه توی هفته ای که نقل و انتقالاات شایعش پیچیده به این تیم و فشاری که روی این دو تا راننده هستش، لنس بهتر از سرجیو کار کرده…سرجیو اگر دوباره سر داستان قرارداد مثل اون سالش با اکون رفتار کنه صندلیش رو از دست میده…این یه زنگ خطر برای چکوعه

      • Mekaeel

        17

        1

        چرا گیر دادید به این استرول بنده خدا
        الان پول چه ربطی به جایگاهش داره نکنه پدرش جایگاه سوم رو واسش خریده؟؟

      • Mohsen asheghe f1

        12

        1

        هفته اول مسابقات همینو در مورد احترام بیشتر به لنس گفتم و اینکه بر خلاف بعضی دوستان که بند کردن به پول باباش حقشه که تو فرمولا رانندگی کنه و لااقل جای کسی رو تنگ نکرده…کاملا موافقم شایسته احترام بیشتره با اینکه سن و سالی نداره

      • REZA.M

        8

        2

        سید جان
        من یه خبر خوندم که لارنس استرول شدیدا فتل رو میخواد و اصلا عملکرد پرز براش مهم نیست.این فتله که تردید داره اونم بخاطر شرایطی که به خاطر اعتراض رنو به وجود اومده.الان درسته این یا نه؟

      • سید علی حسینی

        12

        2

        نشنیدم، سب اتفاقات و تصمیماتش فقط افراد خیلی خیلی کمی هستن که خبر دارن، چون اصلا آدمی نیست که کسی بدونه داره چیکار میکنه

      • Fastboy 44

        1

        0

        لینک پخش زنده رو میشه بذارین?

    • Kave_Ferrari

      2

      3

      اگه منظورت پول پدر لنس استرول باید بگم اینهمه مقاومت در مقابل حقیقت نمیدونم از کجا اومده.مساله خیلی سادست.خودروی لنس یه کپی از مرسدس همیلتون و این یعنی موفقیت تضمین شده استرول.وگرنه همین نیکلاس لطیفی خودمون مگه جز اینکه با پول پدر محترم اومده F1!پس چرا پول واسش رده های بالا رو تضمین نمیکنه.

    • بهزاد زمانی

      22

      0

      پول خیلی کارها میکنه اما مطمئنا رانندگی نمیتونه بکنه، اون پولی رو که فراری داره رو اگر ریسینگ پوینت داشت باید میدیدی چه اتفاقی میفتاد. دسترنج دیگران رو با یک جمله اینچنینی نمیشه زیر سوال برد

      • بهزاد زمانی

        1

        0

        سید سلام خوبی؟ نقش ادیتور رو خوب ایفا میکنی. پاینده باشی

      • salaherudite

        9

        -1

        دقیقا اون همه از پول حرف میزنن ولی اصلا به این توجه ندارن که تیم هایی مثل فراری و ردبول هم پول دارن ، خیلی بیشتر هم دارن . اگه اون صد ها میلیون دلار فراری در اختیار اینا قرار داشت حالا ببین چه ها نمیکردن 👏

    • Mahmoud

      17

      1

      جدی دیگه از حق نگذریم استرول واقعا خوب کار کرد. و این جایگاه هم حقش بود. استرول هرچی باشه از امثال لطیفی و جیوویناتزی سریع تره. ولی واقعا داره پرزو تهدید میکنه ها!!!

      • Siamak

        9

        0

        عزیز خواهشآ اسم هرکسی رو میارین ، اسم جیوویناتزی رو نیارین ! الان اون دوستمون که فن این نابغه اس پیداش میشه و اینجارو میگیره رو سرش !

    • get f... up SEB

      12

      0

      خدایا چرا ما اینجوری هستیم.دوست عزیز amd من خودم از خانواده پولداری نیومدم ولی خود شما اگه از خانواده پولداری بودین استفاده نمیکردین
      واقعا من نمیدونم لنس چیکار باید بکنه دیگه.اتفاقا یه نظر من کسی که اینجا با پول باباش جای یه استعداد واقعی رو پر کرده لنس استرول نیست بلکه نیکلاس لطیفیه ایرانی تباره
      لااقل استرول حداقل با قهرمانی تو رده های پایینتر خودشو ثابت کرده الان هم به نظر من داره عالی کار میکنه.البته خود منم معتقدم بیرون نرفتنش از فرمول یک بخاطره پول باباشه و قبلا که خوب کار نمیکرد خود منم منتقدش بودم ولی الان داره خوب کار میکنه باید تحسینش کرد

      • Miladangler

        1

        0

        Get f seb : لطیفی سال اولش هست اومده فرمول یک و جای کوبیسا که هی بکوبه به در و دیوار حداقل تا الان دو مسابقه رو کامل تموم کرده . اتریش یک نه تا ماشین رفتن بیرون ولی نیک مسابقش رو تموم کرد .اگر تا آخر سال تمام مسابقاتش رو رده آخر ولی تا ته تموم کنه من میگم حقشه بمونه

      • سامان

        1

        1

        لطیفی واقعا بی استعدادترین راننده f1 ,پول باباش نباشه فرمول ۳ هم براش زیادیه

    • ایرن

      5

      1

      همه دارن از پینگ اَرو حرف میزنن. اما به نظر من باید همه از مکلارن حرف بزنیم. مکلارنی که امسال تا اینجای کار فوق العاده بوده. خب ریسینگ پوینت با تقلید از مرسدس و ضعف ردبول و فراری به اینجا رسیده. اما مکلارن با تلاش خودش الان تیم برتر در میانه جدول هست. کار مکلارن به نظرم بیشتر از ریسینگ پوینت ها ارزش تحسین و حرف زدن داره.

  8. Mekaeel

    18

    1

    اگه سیفتی کار نیاد مرسدس همه ماشین هارو لپ میکنه
    ردبول هم که گند زده و مرسدس صورتی هم به خوب بودنش دیگه باید عادت کنیم استرول عالی بود و یه سومی خیلی خوب به دست آورد
    فراری هم بد نبود انگار آپدیت ها یه کمی تاثیر داشتن

  9. REZA.M

    16

    8

    امیدوارم فردا فراری ها به هم نخورن و مکس هم بچه خوبی باشه.
    و ماشین فتل هم تغییر نکنه.
    ماشاءالله مرسدس.واقعا آفرین.فتل دیگه نباید برای رفتن به استون مارتین شک داشته باشه.وقتی استرول و پرز با این ماشین خط دو رو میگیرن قطعا یه راننده تاپ میتونه برای برد بجنگه.

    • Mahmood.ghaedi

      8

      2

      رضا کسی نمیتونه دیگه ب ماشینش دست بزنه تا فردا خیالت راحت باشه کوچیکترین تغییری هم نمیتونن بدن

    • پویا اردلان

      5

      0

      اقا رضا ببخشید میتونم خواهش کنم که بگویید کجا خواندید که استرول شدیدا فتل را میخواد؟؟؟

      اینکه فتل را دعوت کند برای صحبت یک چیز است اینکه شدیدا او را بخواهد چیزه دیگری است.یعنی اسنرول در مصاحبه اش گفته من شدیدا فتل را میخوام؟؟ اما فتل خودش میگوید با این تیم بک گفتگویی کردیم که هیچ قطعیتی هم ندارد.

      شما واقعا ذهن خلاقی داری اقا رضا .

      من تشکر میکنم از شما اگر لطف کنی و بگی کجا این خبر را مطالعه کردی.

  10. Ali🦁3

    10

    5

    ردبول زودتر فکری بحال ماشین کن اگه مکس نداشتی فاجعه برات تکمیل میشد..
    حیف مکس فقط،
    تعیین خط امروز بزرگترین سوپرایز دو راننده ویلیامز بودن

    • Mahmood.ghaedi

      4

      1

      علی عجیبه ولی باهات موافقم😉😂😉
      ردبول باید سری مشکل حل کنه چون مکس واقعا باعث جذابیت مسابقاته و ماشین خوب بهش بدن شانس برد داره و این یعنی رقابت جذاب واسه سکو

      • Ali🦁3

        3

        1

        Mahmood jan
        من واقعأ دیگه ناأمید شدم از این ماشین ردبول و موتور هوندا که تو این 3تا گرندپری داره میشه مثل دوران موتور رنو که أمیدوارم نشه،
        از دیروز ماشین ردبول رو بالانس نبود که رو چسبندگی خیلی تاثیر داره رو پیچ های سرعت پایئن کلی تأیم از دست میره که این پیست باید با شاسی عالی ردبول امروز بعد مرسدس ها باشن..
        از سر تکون دادن مکس تو گاراژ می تونی بفهمی اوضاع چقد خرابه براش حیف این استعداد تلف بشه هر چند هنوز 22سالشه هست ولی بازم جاش اینجا نیست..
        با این حساب ماشین فعلی مکس فردا فقط بتونه رده خودش هم حفظ کنه شاهکار کرده..

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        Mahmood.gh
        به شدت موافقم.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        0

        دقیقا من تو پستهای تمرین کامنت گذاشتم ک مکس تو تعیین خط میره واسه پول پزیشن چون فکر میکردم ک این پیست مال ردبول باشه ولی اخر سر دیدم از فراریها هم عقبترن تعجب کردم
        اتفاقا بدم نشد چون اون بالا ک تکلیفش معلوم شد تو Q2زمانی ک مرسدس با مدیوم زد و بقیه نزدیکشم نشدن با سافت
        اگه اتفاق خواصی نیفته این عقب بودن مکس میتونه کل ریس جذاب کنه

  11. Mohsen asheghe f1

    15

    6

    دوستان دیگه در مورد تاثیر ماشین مرسدس در کسب افتخار هیچی نگیم بهتره با عملکرد دوستان ریسینگ پوینت…ولی فتل نشون داد فشار روانی چقدر در عملکرد ناپایدارش تاثیر داشت…جدا از نتیجه مشخصا داره مسلط تر رانندگی میکنه و با آرامش بیشتر و اشتباه کمتر…امیدوارم بره ریسینگ پوینت تا سال دیگه هم شاهد نحوه عملکردش باشیم

  12. ALEX-ALBON

    19

    16

    تبریک به طرفدارای مرسدس
    به رتبه ها ی 1 تا4 دقت کنین-4تا مرسدس
    بازم بگین لوییس با مشقت قهرمان میشه..
    در کل تعیین خط خوبی بود
    اما نکتش اینجاست که چارلز بازم پشت فتل در اومده..
    خدا به فتل کمک کنه فردا
    امیدوارم لکلرک دوباره —– به مسابقه فراری و فتل.
    دوسداریم هر دوی فراریا رو تا آخر تو ریس ببینیم
    واقعا مسابقه بدون چارلز و فتل خیلی خواب آوره.

    • miladleclerc16

      3

      0

      داداش مکس پشت سر فراریاس فردا رو خدا به خیر بگذرونه

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        آره درسته این وفراموش کرده بودم.. مکسم هست
        هففففففففففففف :؟

  13. Kave_Ferrari

    14

    7

    فرمول ۱ شده عین بوندس لیگا.تمامی قدرت در اختیار یه تیم و بقیه تلاش واسه سکوهای بعدی.خیلی قدرت ماشینشون کم بود سیستم DAS رو هم استفاده میکنند.بعد از تصویب قانون های جدید فیا مسابقات به اندازه حداکثری بین سازندگان شکل گرفت تا راننده ها

    • Mohammad44

      17

      2

      DAS سیستم موثریه ولی نه اون قدر که به نظر میاد بیشتر برای منحرف کردن توجه از بقیه ماشین بوده نکته ای که دوستان همون موقع اشاره کردند دقیقا مثل کاری که براون در سال 2009 کرد که سید یه بار اشاره کرده بود
      به نظرم اگه استفاده بشه ازش دوربین ها شکارش می کنن چیزی که فقط تو سیفتی کار اتریش دیدیم حالا بازم نمی دونم این حرفم درسته یا نه اگه کسی اطلاعات کاملتری داره ارائه کنه
      یه تشکر هم از عوامل سایت برای پخش زنده بکنم واقعا این قدر کیفیتش خوبه که وقتی میری تو انتن انگار از ال ای دی رفتی تو انالوگ

      • miladleclerc16

        2

        0

        اینجا پیچاش زیاده کاربردی نداره واسشون

    • JBjb

      9

      1

      فرمول یک خیلی ساله اینجوری بوده مقاطع زیادی اینجوری بوده، یه دورانی مک لارن، یه دورانی ویلیامز، چند سال با فراری و شوماخر و الان هفتمین سال متوالی با هیولاهای مرسدس
      فقط سال 2017 با sf70 خوبی که جیمز آلیسون طراحی کرده بود ولی موتور ضعیف داشت فراری یه ذره رقابتی بود و 2018 هم با تقلب سوخت و موتور که شتاب گیری و سرعت فراری عجیب شده بود که بعد از شکایت ردبول از فراری توی 2018 سرعت فراری تو هفت مسابقه آخر از بین رفت.

  14. Soheil

    28

    3

    هر هفته بیشتر متوجه میشیم: 1- مرسدس امسال چییییی ساخته 2- لوییس راننده فوق العاده ایه! دمشون گرم واقعا ماشین عالی ساختن.
    ویلیامز هم چه پیشرفتی کرده خوشحالیم براش

  15. Mahmoud

    20

    0

    واقعا ردبول هم دیگه خراب کرده. ردبول که توی توسعه خوب بود امسال که ثبات قوانین بود باید خیلی عالی تر عمل میکرد.
    ریسینگ پوینت هم که دیگه رسما شده تیم سوم و شایدم دوم!!!
    اوه! فراری بالاخره رفت کیو سه. فتلم همیشه توی اینجور پیستا که داون فورس بالا میره و ماشین فراری بیشتر با سبکش میخونه از لکلرک سریع تره.
    ولی فقط ویلیامز عالی بود. راسل واقعا خوب بود حیرت کردم از عملکرد ویلیامز. با همین رویه پیش برن فراری رو میگیرن😐

  16. ALEX-ALBON

    4

    5

    عجب عقب گردی کردن ردبولیا
    دیروزم گفتم که ردبول با تعویض توربو شارژش اشتباه کرد
    کاش قبلی و برگدونن..ردبول ناپدید بود تواین تعیین خط
    کو آلبون؟ 😐

    • O.Sh

      4

      0

      آلبوم به درد گزلی دچار شده

  17. iman

    13

    15

    احتمال زیاد بعد از تمرین سوم یه ایتالیایی بی وجدانی ماشین لکلرک رو دستکاری کرده چون ماشین همون ماشین قبل نبود😅😅😅 مرسدسها هم که رسما توی یه لیگ دیگه مسابقه میدن و خدایی دیگه فاصله با ماشینی دیگه وحشتناکه و دیگه پولپزیشن و قهرمانی با این ماشین افتخار چندانی برای راننده نداره چون مطمئنا یه راننده روکی هم با این ماشین قهرمان میشه

    • ّFerrari

      1

      5

      iman
      مجارستان نتیجه ش خیلی مهمه البته که (قهرمانی تیمی فراری بعیده) ولی توان رقابت sf1000 همینجا مشخص میشه اگه این پیست هم نتیجه نگیریم کلا قهرمانی از دست رفته (همین الانشم قهرمانی رو از دست دادیم ولی روی کاغذ فرصت هست)

      • iman

        9

        0

        Ferrari دوست عزیز درباره قهرمانی صحبت کردن خیلی رویا پردازیه،با توجه به کاراکتر خودروی فراری من امیدم فقط به هونگارو بود که اینجا هم خوشبینانه تیم سوم هستیم.تو پیستای دیگه که اوضاع خیلی بدتر خواهد بود و به اعتقاد من برای رده چهارم احتمالا باید با مکلارن بجنگیم که اونم با هوشیاری راننده هاش امتیازای بیشتری جمع میکنه

      • Mahmood.ghaedi

        8

        1

        تو Q2زمانی ک بقیه تیمها با سافت نزدیک یک ثانیه با مرسدسی ک مدیوم داشتن نشون داد ک باید بیخیال قهرمانی بقیه تیمها بشین
        امسال تنها هیجان مسابقه بین تیمهای میانه جدوله
        و اینکه بوتاس کاری کنه ک لوییز قهرمان نشه

    • Mekaeel

      9

      5

      خدایی ایمان نمیتونی یه بار بدون این که به فتل فنا تیکه بندازی حرفتو بزنی؟

      • iman

        4

        7

        Mekaeel بعضی از فتل فنا خودشون باعث شدن این جو تو این سایت راه بیفته،کافیه کامنتهای ذیل تمرین دوم دیروز رو یه نگاهی بندازی،بعضیاش رو اگه خود وتل بخونه همون لحظه از فرمول یک خداحافظی میکنه

      • Mekaeel

        7

        2

        ایمان همه اون نظراتو منم خوندم و اصلا باهاشون موافق نیستم با این که طرفدار فتلم
        بعیده یه تیم بیاد ماشین راننده خودشو عمدی خراب کنه که نتیجه نگیره ولی این رو هم میدونم که ماشین فتل توی مسابقه اول اتریش به شدت مشکل داشت و اصلا قابل روندن نبود(اگه آنبورد فتل رو دیده باشی میدونی چی میگم) و همین مسائل باعث میشه که بعضی دوستان همچین حرف هایی بزنن که قطعا هیچ اساسی نداره

      • بهزاد زمانی

        5

        1

        مشکل تعصب بی مورد بعضی دوستانه، فتل که قهرمان میشد ماشینش راه نمیرفت خودش و مهندساش ماشین رو هل میدادن و قهرمان میشدن، اما لوییس که قهرمان میشه ماشینش خودکاره خودش راه میره و لوییز نشسته تو ماشین و جوجه کباب باد میزنه. نمونش پل پوزیشن امروز لنس، میگه پول چکارا که نمیکنه انگار یه کیسه دلار تو ماشین گذاشتن و لنس کنار باباش شامپاین برا هم باز میکنن. خوب طبیعیه که این حرفها این واکنش هارو هم داشته باشه

      • Mekaeel

        2

        0

        بهزاد جان کسانی که همچین حرف هایی میزنن هیچی از رانندگی و ماشین و فرمول یک سرشون نمیشه
        چند نفری هم تو این سایت هستن که به شدت ضد فتلن و معتقدن که همه از فتل بهترن
        یه کم پایین تر هم گفتم که یه ماشین خوب رو به یه راننده خوب بدید تا قهرمانی درو کنه مثل لویس و مرسدس، فتل و ردبول، شوماخر و فراری

    • Ali

      10

      7

      ایمان جان اینکه مرسدس بی نظیر شکی نداریم ولی اونا هم اینقد احمق نیستن برای لوییس پنجاه میلیون دلار پرداخت کنن و به قول شما یه راننده در حد البون رو میاوردن ولی اینو یادتون باشه بخشی از این پیشرفت پوحشتناک و بی نظیر به خاطر لوییسه که در توسعه ی ماشین کمک میکنه مثل همون کاری که شوماخر انجام میداد، دوستان به گونه ایی حرف میزنن انگار بقیه قهرمانای جهان با گاری قهرمان شدن . هم مرسدس و هم لوییس به حق شایسته ی بهترینا هستن بخصوص مرسدس که پدر خودروسازیه .

      • iman

        6

        2

        Ali دوست عزیز من منکر توانایی لوییز هیچوقت نبودم و همیشه اعتقاد داشتم که در کنار ناندو کاملترین راننده سالهای اخیر بوده وهست ولی امسال واقعا اینطوریه،وقتی بوتاس با نفر سوم نزدیک یک ثانیه فاصله داره….

    • Abbas

      8

      1

      انقدِ خوشم میاد از اونایی ک فقط میان از تیم و راننده رقیبشوووون صحبت میکنن،فک کنم یادشون رفته باید از تیم و راننده خودشون حمایت کنن،اینجا همه چیز درهمه جز تیم و راننده و فن های مرسدس،🙈🙈🙈🙈

    • ....

      4

      6

      ایمان جان لوییز مهارت خودش رو موقع روکی بودن نشون داد،این فرمایش شما یعنی آلونسو راننده نبوده چرا که از یه روکی سال اولی شکست خورده(فقط نگو که بد شانسی چین و برزیل و تعیین خط مجارستان رو اشتباه لوییز میدونی)هرچند امیتازاتشون برابر بود
      راننده اگه راننده باشه فرقی نمیکنه روکی باشه یا با تجربه!
      به هرحال خودش رو نشون خواهد داد
      تو بهترین بودن لوییز شک نکن

      • Mekaeel

        7

        0

        قطعا بدون ماشین خوب هیچ کس قهرمان نمیشه
        یه ماشین خوب بدید دست یه راننده خوب تا قهرمانی بیاره واستون نمونش شوماخر با فراری فتل با ردبول و لویس با مرسدس

      • iman

        3

        4

        آقا امین من به ساحت مقدس لوییز اهانت نکردم،اگر دقت کرده باشید گفتم با این ماشین امسال هر راننده ای قهرمان میشه و الا کارنامه هر قهرمانی مشخصه،ضمنا من به هیچ وجه قبول ندارم که ۲۰۰۷ همیلتون فرناندو رو شکست داد چون امتیازها مساوی بود و حداقل نیم فصل دوم شرایط دو راننده داخل تیم برابر نبود،بعد از تعیین خط مجارستان مدیریت مکلارن نمیخواستن سر به تن آلونسو باشه و شخص ران دنیس و مقامات بالای مکلارن همه رقم راننده انگلیسی رو ساپورت کردن اگر نخوای منکر این مسئله بشی

      • ....

        1

        0

        آقا ایمان بنده قبلا هم گفتم آلونسو با استعداد ترین راننده قرن جدید بود اما کاملترین راننده نبود همون‌طور که خودتون هم بهتر میدونید برآیند مهارت و استعداد و قدرت ذهنی میشه خروجی یک راننده،شاید لوییز با استعداد ترین نبوده باشه تو این قرن اما قطعا با فاصله زیاد قوی ترین ذهنیت رو داشته!
        ۲۰۰۷ هم نیم فصل اول تخم مرغ ها تو سبد آلونسو بود چرا که دوسال پاپی قهرمان جهان شده بود و لوییز هم چیزی جز ی روکی نبود
        هیچ احدی فکر نمی‌کرد که لوییز بتونه رقابتی ظاهر بشه اما وقتی نیم فصل رسید و دیدن تو کورسه با خودشون گفتن قهرمان کردن ی روکی سال اولی ک انگلیسی هم هستش می‌تونه بهتر از قهرمان آلونسو باشه به علاوه نیم فصل دوم هم کار مثبت بزرگی از طرف گاراژ برا لوییز صورت نگرفت اما در عوض افتضاح چین رو به بار آوردن و یه قهرمانی جهان رو از لوییز گرفتن!

      • Mehriar Salehi

        2

        0

        iman جان کلا با این کامنتت موافقم درباره شرایط فرناندو و لوییز توی مک لارن اون سال اما این سوتفاهمی هست که تو فضای مجازی با تکیه به یه ویدئو چند ثانیه ایی عکس العمل ران که فکر میکنن آلونسو تو مجارستان به عمد جلوی لپ آخر همیلتون رو گرفت و تیم هم از این کار آلونسو ناراحت بوده و مظلوم داستان هم لوییز، بوجود اومده.
        کاملا برعکس بوده.
        یه برنامه ریزی فیکس شده بوده بین راننده ها که یک ریس درمیون کی باید برای کوالیفاینگ راننده جلو باشه و کی عقبتر.لوییز این قرارداد تیمی رو میشکنه، مکالمه در حد فحش و سانسور با خود ران برقرار میشه بینشون و به عمد آلونسو رو توی پیت لین نگه میدارن تا لوییز لپ آخرش رو از دست بده بعنوان تنبیه.چیزی که تو مصاحبه بعد سشن هم ران دنیس گفت که لوییز باید یاد بگیره به دستورات تیمی گوش کنه و البته اعتراض به جریمه فرناندو هم داد تیم مک لارن.
        البته حتی بدون دونستن این مطالب هم سخت نیست متوجه شدنش چون راننده توی کاکپیت کورنومتر که نداره بدونه چند ثانیه وایسه لب مرز میتونه از خط رد شه و زمان بزنه (نیاز به این لپ داشت فرناندو برای پول) و البته این لب مرز بودن با فضای خالی پیست هم همراه باشه.این یه فانتزی بود که تو یه سری سایتهای دسته چندمی نوشته شده بود که این کارو خود آلونسو ابتکار عملش رو تو دست گرفته.
        در کل داستان برعکس بوده.

        اما نتیجه کلی به نوعی همون حرف شماست چون اون سشن، جریمه بعدش، ناتوانی مک لارن تو برگردوندن نتیجه و ضربه ایی که تو رقابت برای قهرمانی خورد آلونسو، باعث شد فرناندو کلا رویه دیگه ایی رو پیش بگیره بین کوالیفاینگ و ریس،موارد مشکوکی که درباره ماشین و کاگلان بود رو ایمیل کرد به ران و استارت اختلافش با ران دنیس، دادگاه تقلب تیم و… خورده شد.
        علت چرخش تیم بعد اون آخر هفته در حقیقت این رسوایی بود که به نوعی از طریق مهندس پیت وال فرناندو بهش و از فرناندو با تهدید به ران دنیس منتقل شد، نه اینکه یه راننده سرخود بشینه توی پیت باکس و به ثانیه زمان رو داشته باشه که کی راه بیافته هم خودش از خط رد شه هم اینکه هم تیمیش رد نشه.

      • iman

        2

        0

        Mehryar جان باهات موافقم،در هر صورت نیم فصل دوم ۲۰۰۷ برای فرناندو و مکلارن عادی نبود و هر دو طرف روابط نرمال و عادی با هم نداشتن و لوییز هم که از شرایط کاملا استفاده کرد و حتی باید قهرمان فصل میشد که بد شانسی چین گریبانش رو گرفت.گذشته از این خوشحالم که افراد مطلعی مثل شما تو این سایت داریم که هم اطلاعات فنی خوبی دارن هم تاریخچه مسابقات رو میدونن

    • ALEX-ALBON

      1

      0

      iman
      همین کامنت شمارو بنده بذارم بعضیا نمیدونم چرا بهشون بر میخوره
      دوستان اینکه مرسدس خوبه وقهرمانی باهاش به راننده بستگی نداره اونم تو این فقز وحشتناک قدرت موتور در تیمهای دیگه-ناراحتی نداره که
      میبینید که این و همه ابراز میکنند.
      پس نباید وقتی کسی این مطلب و ابراز میکنه دربرابرش جبهه بگیرید این سایت محل تعامله نه رقابت دوستان.
      چیزی که عیان است چه حاجت به…

      • iman

        1

        0

        Alex امسال واقعا تا اینجا فاصله خیلی زیاده و واقعا رقابت سر مقام سوم به پایینه

  18. Mahmood.ghaedi

    9

    1

    ایول ب ویلیامز
    اونقدر خوشحال شدم واسشون و دور اخر Q2 استرس داشتم ک راسل بیاد تو ده تا اول ولی حیف ک نشد

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      iman
      باتوجه به نتایج تا اینجای کار-حرفتون درسته
      رده چهارم رقابت سختی خواهد داشت
      احتمالا فاصله ها برای رده 4 خیلی کم باشه بطوری که هر مسابقه عوض بشه راننده رده 4 جدول

  19. ....

    0

    2

    گفته بودم وضعیت فراری تو مجارستان بهتر خواهد شد،کسی می‌دونه وضعیت ریس پیسشون چه جوریه؟
    اگه در حد ریسینگ پوینت و ردبول باشه رقابت فوق العاده ای رو میتونم ببینیم
    مشکل ردبول چی بود که اینقدر کند بودن…
    دنی چه اشتباهی کرد ک سافت نبست تو کیو۲ وگرنه الان تو کیوسه میبود البته اینطوری خیلی هم بد نشد می‌تونه با هارد استارت بزنه و آخر مسابقه سافت ببنده

  20. Senna

    15

    1

    تنها راه اینکه سب یه سبقت از یکی از چهارتا مرسدس بگیره اینه که یه استارت مثل مجارستان 2015 بزنه!

    • Mahmood.ghaedi

      9

      2

      اشتباه نکن دوست عزیز درسته لاستیکهای نرمتر داره ک تو استارت هم خیلی کمکش میکنه ولی مهم استارتش نیست مهم اینه لکلرک نزنه بهش بعد استراتژی خوب واسش بچینن یهو بهش نگن پلن سی پلن اف پلن جی چون هربار اینطوری میگن یعنی ریسش خراب میکنن بعد از اینا پیت استاب 7ثانیه ای مثل پارسال واسش نکنن
      کلا وقتی تو فراریه فقط دست خودش نیست کلی چیز باید خوب پیش بره تا نتیجه بگیره

      • miladleclerc16

        4

        2

        حالا یه بارلکلرک زد به فتل مگه دیگه ولش میکنن. چقد کینه؟ داره میشه برخورد لوییس و آلبون که لوییسو رسوای خاص و عام کردن این ملت. تمومش کنید دیگه

      • ALEX-ALBON

        0

        3

        آفرین به نکته های کلیدی و مستندی هم اشاره کردی
        دقیقا سکو گرفتن سباستین با این تیم و گاراژ و مدیریت خیلی بعیده.اما امیدوارم فتل کوتاه نیاد و بجنگه

  21. aryan261

    19

    1

    به احترام مهندس ها مرسدس باید کلاه از سر برداشت
    باز یه پرواز از لوییس!
    دمش گرم

    • aryan261

      11

      0

      خودمونیم ها
      عجب Q1 هیجان انگیزی بود…!!!

  22. Hamed

    3

    1

    آپدیتای فراری همچین بی تاثیر نبود حداقل مشخصه شاسی پیشرفت داشته دارن درک بهتری از ماشین پیدا میکنن معضل امسال همون موتوره
    کند بودن ردبول غیر منتظره بود قبلا ادعای این بود شاید پل بگیرن تو این مدل پیستا
    تایمای مرسدس هم جای حرفی باقی نمیزاره

  23. Mahmood.ghaedi

    3

    0

    ردبول🤔 من واقعا فکر میکردم مکس بیاد واسه پول پزیشن
    کلا عجیب ک از فراریها هم کندتر بود

  24. ّFerrari

    0

    1

    البته که نباید دلواپس رکورد ها بود
    رکورد ها میان زده میشن به همین روال
    فراری هم ی اشتباه داشت که 7 قهرمانی تیمی و راننده مرسدس تکمیل کنه
    sf1000 هنوز اون ماشینی که باید باشه نیست (نوع پیست هانگری) هم خیلیی کمک کرد به ماشین
    این پیست شاید اخرین سنگرگاه فراری برای رقابت قهرمانی 2020 باشه

  25. سانی

    17

    0

    یک تا چهار مرسدس سال دیگه مرسدس نارنجی هم اضافه میشه یک تا 6 مرسدس !!!

  26. Farid

    8

    6

    طرف داره با لاستیک مدیوم تو Q2رکورد پیستو میزنه !!!بعدش میچسبوننش به نبوغ و استعداد رانندش !!! راننده با استعداد و عالی با سافت تو Q3وبه زحمت و با اختلاف یکی دو دهم رکورد پیستو میزنه که کاملا تاثیر راننده س نه ماشین ….

    • Mahmood.ghaedi

      1

      0

      نبوغ لوییز میتونی تو تعیین خط بارونی فصل قبل ببینی
      البته اگه ادم بخواد ببینه

  27. بیژن

    18

    2

    تبریک به لوئیز فن ها روز به روز و سال به سال بهتر میشه
    ۹۰ مین پل به امید سه رقمی شدنش 😍😍
    واقعا مرسدس فوقالعاده اس از مدیریت و مهندساش و راننده هم وحشتناک خوبن
    ویلیامز هم پیشرفت خیلی خوبی داشت و راسل واقعا نشون داد اینده مرسدس مال اونه
    استرول هم داره خودش رو ثابت میکنه ، اینکه از هم تیمیت بهتر باشی دیگه ربطی به پول نداره
    فتل هم باز داره نشون میده چه راننده فوقالعاده ایه امیدوارم فردا بتونه بره رو سکو ❤

    • ALEX-ALBON

      1

      3

      بیژن
      کلا همه ماشینهایی که امسال موتور مرسدس بستن رو خودرو عجیب قریب تایم میزنن.
      موتور فضایی..البته ما از پشت پرده مرسدس بی اطلاعیم
      امروزم تو چند دور شاهد دودغلیظی بودیم که از ویلیامزا و یکی از ریسینک پوینتا بیرون زد
      والله و اعلم.

      • بیژن

        0

        0

        مرسدس میتونه موتور خوب و با دوام تولید میکنه بقیه هم ازش میخرن مشکلی داره به نظر شما ؟!
        شما از لوییز کینه داری و حرفاتون برام عجیب هم نیست .
        الان راسل و لطیفی یه ماشین دارن به نظرت کدوم بهترن ؟
        مکس و البون شما هم یه ماشین دارن کدوم بهتره ؟ هر دو هم تو تعیین خط مشکل داشتن ولی مکس کجا تموم کرد البون کجا ؟!!
        و صدرصد لوئیز از هم تیمی هاش سر تر بوده در این چندسال هم و داره بهتر هم میشه هر روز و در توسعه ماشین هم نقشه خیلی زیادی داشته. ولی یه اطلاعات مفید رو بده به مهندس های درجه یک میشه مرسدس ، یه تیم یه دست و سخت کوش از راننده تا مدیر و مهندس های تو پیست و کارخونه

  28. JBjb

    5

    1

    ردبول فریب مرسدس رو خورده و بی خودی بخشی وقت تمرکز بودجه و انرژی شون رو گذاشتن روی DAS که فصل بعد هم ممنوعه. هم اول فصل رو از دست دادن هم میانه رو از دست میدن، آخر فصل هم اگه بتونن برسوننش و به درد شون بخوره نهایتش اینه بتونن رتبه ی دومی که دارن از دست میدن از ریسینگ پوینت مک‌لارن پس بگیرند.

    بهتر بود از اول تمرکز کامل شون رو میزاشتن روی عیب یابی ماشین های ردبول و توسعه مناسب.. آلبون و حتی تا حدی مکس تو این سن راننده هایی نیستن بتونن به تیم کمک زیادی بکنن توی توسعه، عملکرد آلبون توی تعیین خط ها خیلی بد بوده و برزیل 2019 و اتریش 2020 سیفتی کار ها و لاستیک های نو اون شرایط رو براش فراهم کردن دیده بشه

    • Mahmood.ghaedi

      4

      2

      دوست عزیز نباید ازش انتظار داشت مثل مکس باشه
      مکس ی اعجوبس مکس بینظیره مثل مکس کم میاد باید از البون در حد خودش انتظار داشت

      • Mohammad44

        5

        3

        محمود مسئله اینه که البون از حد انتظار هم داره پایینتر عمل می کنه باز گسلی حداقل به کیو سه می رسید
        عملکرد البون تو اتریش و تعیین خط مجارستان بیشتر شبیه جوکه
        بعد از اتفاقات مسابقه اول یکی دو نفر داشتن خودشون رو .. میدادن که لوییس بازنده بدیه و سنگ البون رو به سینه می زدن ولی الان مشخص شد هدفشون از کامنت گذاشتن اینه که بگن لوییس راننده نیست که خودت هم یه جا اشاره کردی

      • ALEX-ALBON

        1

        0

        کاش لویس اجازه میداد آلبون اون سکوس اتریش و بگیره
        چیزی از ارزشهاش کم نمیشد
        بعدازون برخورد احساس میکنم آلبون کمی بی روحیه و کم انگیزه شده.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        محمد بنظر من از گسلی ک بهتره ولی خدایی نباید با مکس مقایسه بشه چون مکس فضاییه بیش از حد خوبه
        خب اون دسته از دوستان ی چیزی میدونن ک مدیرهای مرسدس نمیدونن ک سالی 40 ملیون میدن ب لوییز ظاهرا ماشین مرسدس خودش ب تنهایی تو تعیین خط قبلی تو اون بارون با ی ثانیه اختلتف پول پزیشن گرفت

  29. INDECENT

    7

    0

    خب سوژه خنده از فراری قراره دایورت شه رو ردبول :/

    • Siamak

      9

      1

      مکس سعی خودشو کرد ولی انگار ماشینش راه نمیرفت . ظاهرآ مث اینکه افت قدرت موتور فقط مختص فراری نبوده و ردبول هم از این مقوله بی نصیب نمونده .
      اما مهمتر اینکه ردبول باید یه فکر اساسی برای جایگزین مناسب واسه آلبون بکنه . آلکس اصلآ در حد و اندازه ردبول نیست .

      • ALEX-ALBON

        0

        6

        اینشالله آلبون فردا تو ریس جبران میکنه..قبلا هم نشون داده که جسارت و استعداد اینکارو داره.
        منتظر یه آلبون عصبانی تو ریس فردا باشین
        آلبون یه خوبی که داره اینه که اگه بقیه موقع سبقت بهش نکوبن-سبقتهای بی نقص کم ریسکی انجام میده

    • ALEX-ALBON

      1

      1

      Mohammad44
      آلبون داره از حد انتظار ضعیف تر عمل میکنه؟ دوست عزیز لویس فن-اون موقع که تو برزیل داشت لویس و محو میکرد و لویس با یه بارانداز ترکوندش یا مسابقه اتریش که دوباره آلبون داشت راننده مرسدس و خیلی شیک درس سبقت میداد و بازم لویس پیست و با رینگ کشتی اشتباه گرفت و آلبون و فیتیله پیچ کرد اونجام نظرتون همین بود راجع به آلبون؟
      انصافم خوب چیزیه واقعا.

      • Mohammad44

        0

        1

        دوست عزیز اونجا ها فقط به خاطر ماشین برتر(برزیل) و قضا و قدر(سیفتی کار اتریش) موقعیت سبقت براش فراهم شد وگرنه اختلافش با مکس رو میشه تو این دو هفته دید اگه معتقد باشم لوییس تو بزیل 70 به 30 یا 80 به 20 مقصر بوده تو اتریش 60 به 40 بوده خود شما هم شاهد بودی تو هفته قبل چندتا از این سبقت ها رخ داد هیچ کدومش منجر به برخورد نشد مثالش بوتاس و مکس که حتی مرسدس و آقای …. هم عکس مربوط به این دو سبقت رو پست کردن تو اینستاگرام
        در ضمن بنده ادعایی مبنی بر با منطق بودن یا با انصاف بودن نکردم که شما منو به خلافش متهم می کنی ترجیح می دم بی منطق یا بی انصاف باشم و کامنت بذارم به جای اینکه هر دفعه دم از منطق و انصاف بزنم و بعدش خودم به دور از تعادل کامنت بذارم
        موفق باشید دوست عزیز

  30. Mahmood.ghaedi

    13

    1

    ببینید مرسدس چیه ک ماشین پارسالش جلوتر از بقیه تیمهاس 💪💪💪💪💪💪

  31. Senna

    8

    1

    فردا اگه سیفتی کار نیاد دوتا مرسدس مشکی همه رو لپ میکنن!!

  32. mah63

    7

    1

    فراری میخواد ی اپگرید خفن برای انگلیس بیاره که ابروریزی نشه .خدا کنه بهتر بشه .چقدر سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ خوب بود .۲ راننده از دو تیم مختلف برای قهرمانی میجنگیدن الان باز شده مث دوران روزبرگ

  33. ...m6...

    8

    6

    Hammer time🔨⏰🔨⏰🔨⏰🔨⏰

    #۹۰👑🌟

  34. Morteza

    13

    2

    اول تبریک ميگم به همه لوییز فنا ومرسدس فنا دوم خدا به داد فتل برسه که کنارش لکرک و پشتشم مکس فتل زنده بیرون بیاد صلوات

  35. چارلز .لکلرک

    9

    0

    خدایی پارسال فراری خط دو شروع میکرد ناراحت بودم الان خط ۳ شروع میکنه خوشحالم

  36. Mehriar Salehi

    15

    3

    جورج باز هم تواناییش رو نشون داد، معرکست این پسر!
    و البته حیف صندلی ردبول با این عملکرد آلبون! خیلی هنر میخواد که با اون ماشین پشت یه ویلیامز تموم کنی که این معجزه رو الکس به خوبی از پسش براومد.

    اما چند تا نکته به ذهنم رسید…
    اولیش اینکه فکر کنم (امیدوارم اشتباه باشه) نه ویلیامز و نه فراری نباید زیاد هیجان زده باشن با این عملکرد امروز…ضعف درگ بالا که تو پیستهای معمولی خودش رو نشون میده، هر دو تیم به شدت دارن و البته فراری مشکل توان موتور که فعلا آپدیتی نداده برای موتورش…این پیست ماسکی بود به این ایراد این تیمها…درضمن اون دوستانی که فکر میکنن عملکرد مرسدس ها و ریسینگ پوینت توی مجارستان بخاطر موتور هست و نه شاسی، فکر کنم کلا فرمولا وان رو دنبال نکردن تا حالا.این پیست، موناکو و تا حدودی سنگاپور کمترین وابستگی رو به موتور و درگ بدنه دارن.

    مطلب بعدی استرول بود که چقدر هیجان انگیز پول باباش باعث شد از پرز سریعتر بره!!! تزریق دلار به باک بجای بنزین لابد باعث سرعت بیشترش شده…منتظر تئوری توطئه های اساتید هستیم در این زمینه! لنس ضعف عمده اش کوالیفاینگ بود و بهترین نقطه قوتش استارتهاش…باید دید حالا که جلوی گرید هست هم میتونه استارتهای خوبی بزنه یا نه.

    اما نکته آخر، تقدیم به طرفداران فراری که خودشونو به در و دیوار میزدن که بعد ۲ تا ریس باید بینوتو اخراج بشه! اوکی الان هم فراری خوب نیست، احتمالا مسابقه بعد هم برمیگردن به عقبتر…فرض کنیم همینطور باشه اما ردبول رو دارید دیگه عزیزان؟ حرف از ایروداینامیک میشه مساوی قرارش میدین با آدرین نیوی درسته؟ نقطه فخرفروشی این تیم هم همین آدم بوده دیگه؟ توی پیستی که موتور کمترین تاثیر رو داره و دانفورس مطلق، بیشترین تاثیر، الان ردبود کجاست دقیقا؟! خبری شنیدین که قراره آدرین نیوی رو اخراج کنن؟ میشنوین که کسی بیاد بپرسه چطوریه توی این ۷ ساله، این چهارمین ماشینیه که این آقای نابغه داره میاره به پیست و حداقل شروع فصلش مشکلات اساسی داره؟ نه!
    با منطق شما اگر فرمولا وان بخواد بره جلو، الان بینوتو و نیوی و اریک دبیر و یه دو جین مهندس و طراح دیگه فرمولا وان باید مشغول طالبی فروشی باشن بجای طراحی و مدیریت.

    • ّFerrari

      4

      0

      mahyar
      من فرمول یک رو مدت زیادی نیست دنبال میکنم (بحث های فنی رو علاقه دارم خب ولی هنوز چیزه زیادی نمیدونم از این مسائل) ولی مشکل ردبول توربوی جدیدی که هندا آورده بود نبود ؟!

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        Ferrari عزیز، البته مهریار…اما درباره توربو جدید، این پیست به صورت سنتی کمترین وابستگی رو به توان و عملکرد موتور داشته همیشه.برای مثال پیستی بوده که سال ۲۰۱۴ با فاصله نجومی که موتور مرسدس و رنو داشتن، تیم ردبول رنو توش برنده شده، یا سالهای بعدش همیشه تیمهایی که اتفاقا موتور ضعیفتر داشتن اینجا با اتکا به ایرو بهتر، دست بالا داشتن…دیگه فاجعه موتورهای هیبریدی هوندای ۲۰۱۵-۲۰۱۷ بود که هیچ جا نه، تو این پیست پای ثابت امتیازگیری بود آلونسو.
        تاثیر اصلی توی این پیست برای دانفورس هست و بالانس بهتر و کمترین تاثیر میشه PU.

        این قضیه توربو جدید هم نمیدونم، من اینجا دیدم یکی دونفر خیلی روش زوم کردن و عملکرد ردبول رو ربط میدن بهش…خود مکس و آلبون کلامی درباره اش حرف نزدن و ۱۰۰٪ مشکل رو میگن بالانس و ایرو بوده.
        طبق معمول این چند وقت، دعوت میکنم اساتید با مدیران نادان تیم تماس بگیرن و روشنشون کنن که مشکل شاسی و ایروداینامیک نیست، بیخودی وقتتونو تلف نکنین رو ستاپ و آپدیت، مشکل اصلی توربو بوده…البته منظورم به شما نبود Ferrari, اون یکی دونفری که این کشف رو انجام دادن، رو عرض کردم.

    • ALEX-ALBON

      1

      4

      Mehryar Salehi
      دوست خوب دراینکه آلبون سطحش پایین تر از مکسه شکی نیست اما شما مثل اینکه تعیین خط و تماشا نکردید
      بااین ماشین ضعیف مکس هم نتونست تایم خوبی بزنه از آلبون چه انتظاری دارید وقتی 6تا خودرو داخل پیست موتور مرسدس بستن و همه هم دیدیم جایگا تعیین خطشو نو ؟هوندا بازم انگار داره برمیگرده به 2018 خودش بااین افت بی نظیزش
      زود قضاوت نکنیم راننده هارو کاش یکی ازون مرسدسا زیر پای آتلبون بود..حالا مشکی یا صورتیش فرقی نمیکنه.

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        ۱.مشکل اصلی ردبول مکانیکال گریپ، ستاپ و بالانس بود، نه موتور.این نظر منو شما نیست، صحبت راننده هاشه، فکر کنم یه کم از ما بیشتر سر دربیارن.
        ۲.کلا پیست بوداپست پاور سنستیو نیست.تاثیر موتور پایینتر از پیستهای عادی هست.اینم نظر منو شما نیست، کلا معرفی این پیست همینه.
        ۳.راننده خوب، ۲-۳ دهم نهایتا با هم تیمی مستعدش فاصله داره.مثل لوییس و بوتاس، سب و شارل، ساینز و لاندو…حتی ریسینگ پوینتها.مکس هفتم شد، آلبون سیزدهم.فاصله Q2 هفت دهم ثانیه.شمایی که ظاهرا کوالیفاینگ رو فرصت نکردی ببینی.

        اصرار شما به اینکه بگین مجارستان پیستیه که تاثیر موتور توش زیاده (ظاهرا بیشتر از پیست قدرتی مثل اتریش) و مشکل ردبول هم موتورش بوده، مثال زدنیه که یکی بتونه کل تاریخ این پیست و صحبتهای راننده های ردبول رو کتمان کنه.
        اینا فکت هستن عزیزم، نظر دادنی یا سلیقه ایی نیست.

        آلبون با سابقه ایی که توی سری های پایینتر داشت و ریس کرفتی که توی F2 نشون میداد، واقعا منم توقع داشتم این فصل خیلی خیلی بهتر باشه و نزدیکتر به مکس…اوکی هیچوقت تو سریهای پایینتر در حد جورج و لاندو نبود اما همیشه جزو خوبها بود.چیزی که این فصل نشون داده خیلی فاصله داره با اون نتایج.

  37. Jingooz

    4

    16

    ظاهرا با این وضع نتیجه گیری رایکونن ظاهرا بازنشستگی زودتر از موعدش داره قطعی میشه البته تحت فشار قرار گرفتن توسط یه ایتالیایی تازه نفس و با انگیزه که استعدادش هم مثال زدنیه هم مزید بر علته…

  38. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    12

    1

    واقعا که مرسدس هیولاست. از آنبورد همیلتون نگاه می کردم مثل آب خوردن رکورد پیست رو دو بار خودش شکوند. تو ps4 هم نمیشه اینجوری رانندگی کرد. واقعا مرسدس عالی زیر پای همیلتون بی نظیره. افسوس من این بود که رقابت و چالش واقعی تیمی ببینم اگر امروز فتل هم تو مرسدس بود چی می شد.

  39. Dr¡ft€r

    3

    0

    فیلم هندی یا فرمول یک مساله اینست

  40. Mehriar Salehi

    12

    0

    درضمن تبریک به سب…چقدر خوب که دو هفته هستش داره دوباره عالی عمل میکنه 👌 رقابتشون فردا باید خیلی جذاب باشه

    • ALEX-ALBON

      0

      3

      البته لکرک پشتت فتله
      جهت اطلاعتون گفتم..

  41. pouya

    11

    1

    تعیین خط جالبی بود
    ما فراری فن ها خوشحالیم که از ماشین ۲۰۲۰ مرسدس ۱,۳
    و از ماشین ۲۰۱۹ مرسدس ۰,۶ عقبیم واقعا مرسی آقای بینوتو
    فردا درگیری فراری -ردبول-مکلارن-رنو باید جذاب باشه
    اگه لکلرک دوباره خراب نکنه
    واقعا چیشده این فراری
    تبریک به ریسینگ پوینت برای این نتیجه حتی اگه کپیم باشه پولم باشه کارشون عالیه
    (از بودجه ها اطلاع ندارم ولی فکر نمیکنم کمپانی فراری کمتر از ریسینگ پوینت برای فرمول یک هزینه کرده باشه)
    تبریک به مرسدس و لوئیس همیلتون
    لوئیس واقعا عالیه و همینطور تیمش عالیه
    دیگ این همه سال تو اوج بودن فقط به ماشین مربوط نیست باید قبول کرد
    ردبول ام که تنها شانس هیجان مسابقات بود خراب کرد
    بنظرم باید فکری به حال آلبون کرد این اختلاف بین هم تیمی ها خیلی بده
    قشنگ آلبون نه تنها کمک به مکس و تیم نمیکنه بلکه ضرر هم میزنه

    تکلیف فصل که مشخصه
    ما دلخوشیم به یه رقابت میانه جدولی زیبا

    به امید مسابقه جذاب 👌

  42. امید نورمحمدی

    10

    6

    یک زمانی بود توی کیو 2 منتظر شطرنج فراری و مرسدس بودیم که کدوم با سافت میان و کدوم با مدیوم … حالا باید شاهد دست و پا زدن راننده های فراری برای رسیدن به کیو 3 باشیم! آفرین به پدر متیا و تیمی که جمع کرده!!!
    هر ماشینی که تحت پوشش مرسدس بود امروز درخشان ظاهر شد و هر ماشینی هم که تحت لوای فراری بود عملکرد ضعیفی داشت.
    اینکه بگیم توی پیست مجارستان موتور قوی اصلا بدرد نمیخوره یک اشتباهه. مسلما توان موتور برای خروجی پیچها و داشتن شتاب موثره. فاصله 1.3 ثانیه ای مرسدس از فراری یک فاصله اییکه نمیتونه صرفا بخاطر موتور باشه و ماشین مرسدس بدون تردید بهترین ماشینیه که در حال حاضر توی پیستها جولان میده و حتی کپی صورتیشم از سایرین بهتر عمل میکنه.
    استرول با پول باباش صندلی گرفته و کلی هم مسابقه داده و امسال هم یک ماشین عالی زیر پاش انداخنند و بلاخره توی یک مسابقه با ماشین کاملا برتر از حذف دور همتیمیش تونست استفاده کنه و یک مقام سومی توی تعیین خط بگیره. ذوق زدگی عده ای که اصرار دارند استرول ر اننده با کلاسیه برام عجیبه! حالا چه اصراری دارید ثابت کنید اگر باباش نبود هم صندلی میگرفت؟! بلاخره استرول هم انسانه و بعداز 100 تا مسابقه و با یک ماشین معرکه و در زمانیکه سایرین خیلی عقبتر هستند و در افول تونسته توی تعیین خط یک مقام سوم بگیره! اینم شد دلیل اینکه راننده خوبیه؟ اصولا تعریفتون از راننده خوب چیه؟!
    فرض کنید همین الان همیلتون بیاد هاس و نتونه به کیو 2 برسه. دیگه راننده بدی شده؟ یادمه توی فصل 2018 لوییس همیلتون متوجه شد استرول پشت شبیه ساز رانندگی همیلتون نشسته . لوییس اعتراض شدیدی کرد و حتی مطبوعات و رسانه ها هم اونو پوشش دادند و درباره استرول هم اظهار نظر کرد. همیلتون هم دچار تئوری توطئه است؟! یا شاید اشکال از “توهم تئوری توطئه” عده ای از کاربرانه که برای اثبات حرفهاشون فقط انگشت اتهامو بسوی دیگران میگیرند…
    بنظرم بهتره فعلا درباره استرول بیشتر صحبت نکنیم و آینده نشون میده که قضاوت کدوم طرف درست بوده.
    ردبول واقعا نا امیدم کرد. مکس بدون ماشین رقابتی چکاری میتونه بکنه؟ اصلا ماشین رقابتی برای چرخ بچرخ شدن با مرسدس سیاه وجود داره؟ الکی سطح توقع خودمونو از مکس نباید بالا ببریم و به واقعیات توجه کنیم. آلبون در شان همین ماشین ردبول هم نیست و تا یک راننده درست و حسابی و با تجربه به این تیم و در کنار مکس قرار نگیره زحمات این تیم سازنده بهدر خواهد رفت و مکس هم روی قهرمانی را نخواهد دید. هیچ قهرمانی بدون همتیمی مناسب بدست نمیاد.
    فراری هم که بخاطر شرایط پیست و طبق پیش بینی سب تونست کمی از مشکلات عمده خودشو پنهان کنه. بلاخره توی این فصل با دو ماشین به کیو 3 رسیدند که خودش براشون موفقیت بحساب میاد هرچند مقطعی …
    رکورد سب هم کماکان در این پیست باقی موند. سب از سال 2008 همیشه یکی از 5 راننده اول تعیین خط بوده. من اصلا امیدی نداشتم که بتونه پنجم بشه که شد و البته شارل جوان اونا هم ششم شد که با توجه به ماشین فوق العاده عقب افتاده و افول کرده ای که دارند نتیجه خارق العاده اییه…
    ویلیامز هم به هر دلیلی بلاخره دو راننده در کیو 2 داشت و لطیفی هم نشون داد میتونه آینده خوبی داشته باشه. داستان راسل کلا متفاوته و قیاس این دو از هیچ زاویه ای قابل توجیه نیست.
    بیچاره هاس و آلفا رومئو که چوب کس دیگری را میخورند و اصلا صحبتی درباره این دو تیم نمیشه کرد و باید بحال خودشون رهاشون کنیم تا در خلوت خودشون بیشتر فکر کنند.

    در پایان فقط یک نکته آزار دهنده میمونه که ذهن منو مشغول کرده. هم مدیران و هم طرفداران فراری با هیچ تیمی غیراز خودشون رقابت نمیکنند! داستان فراری بجایی رسیده که هواداران تیفوسی نگاهشون به اینه که سب جلوتر تموم میکنه یا لکلرک! و اصلا حواسشون نیست که 2017 و 2018 و حتی در 2019 با مرسدس رقابت میکردند و نگاهشون به لوییس و بوتاس بود. واقعا برای این تیم تیفوسی آرزوی موفقیت ندارم. چون مشخص نیست سودآوریشون از چه منابعی حاصل میشه . تیفوسی ها عادت دارند به خودزنی! آیا با رفتن سب همه چیز درست میشه؟! آیا مرسدس و دوستان اجازه میدهند تا فراری به آسانی برگرده؟ اختلاف 1.3 ثانیه ای در پیستی که مناسب فراری است نشان از فاصله ای بس بزرگ بین این دو سازنده میده که تبعات اقتصادی زیادی برای فراری خواهد داشت. شک نکنید در شرایط عادی و بدون هیچ تقلبی حداقل 3 سال فاصله این دو سازنده است…

    • saman

      4

      0

      کتاب نوشتی که اخوی…

    • Mohammad44

      4

      1

      اقای نورمحمدی اصولا وقتی یه دور راننده حذف میشه یعنی از حاشیه پیست خارج شده و دورش خراب شده پس اگه اون دور چکو حذف هم نمی شد بازم استرول بالاتر بود

    • Mehdi

      1

      1

      با سلام داش امید نورمحمدی
      اگه منظورت اینه که فراری واقعا بدون تقلب اینا هم پاینتر از مرسدسه کاملا اشتباه
      اولا سال ۲۰۱۷ که خودت هم اسمشو گفتی فراری با ماشینش ترکوند ولی حیف که کار های تیمی و باعث شد اون سال سب قهرمان نشه مرسدس رو فقط شانس قهرمان کرد اون سال واقعا حیف شد سال ۲۰۱۸ هم که سید چن دقت پیش راجب فتل گذاشت جریان اونو تو آلمان چی باعث شد سب قهرمانی از دست بده
      دوما فراری همچنان مشکل داره از این نی که موتور خوبی ندارن قدرت خوبی ندارن از اینه که مدیراشون اونطوری نیستن که باید باشن این حجم موتور و قدرت در دست دارن ولی هنوز نتونستن ماشین درست حسابی بسازن مث قبل
      فقط فقط تیمو میبرن تو حاشیه امسال میخاستن زیاد تو حاشیه نباشن که بیشتر هم شد اختلاف سرعت و اختلاف تایم واقعا خنده داره فراری چنین اوضاعی داشته باشه

    • Mahmood.ghaedi

      1

      1

      گفتی مکس با ی ماشین ضعیف چیکار میتونه بکنه؟
      خب کاری ک ریس قبلی کرد سکو میگیره
      فاصلش با لوییز بالای 5 ثانیه نرفت عالی بدون اشتباه رانندگی کرد
      راننده خوب راننده ای نیست ک سکو بیاره
      بنظر من راننده ای خوبه ک بدون اشتباه رانندگی کنه و تمام توان موجود از ماشینش بگیره
      مثل کاری ک راسل داره میکنه شما دقت کن با ویلیامز ک ضعیفترین ماشین استعدادش قشنگ نشون داده

  43. A.K

    2

    0

    خب مسابقه فردا چند قسمت میشه
    یه قسمت بین لوئیس و بوتاس(اگه بوتاس فشار بیاره و تیم هم بهش اجازه بده)
    یه قسمت از رتبه ۳تا ۱۰ حدودا
    که فراریا سعی میکنن رییسینگ هارو بگیره و مکس هم سعی میکنن فراری هارو بگیره
    یه قسمتم بین بقیه ماشینا
    جز اول و دومی احتمالا برا بقیه ماشینا هیجانی ببینیم

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      مسابقه فردا فقط از2قسمت تشکیل میشه
      یه قسمت ردشدن لویس از بوتاس و تا آخر ریس فست اسلپ
      یه قسمت هم درگیری18 تا ماشین دیگه برای کسب امتیاز.
      ما هم نسکافه میخوریم و چرتمون و میزنیم خخخخ 🙂

  44. علیرضا جزایری

    3

    1

    اگه ریسینگ پوینت و راسل با مرسدس اینقدر پیشرفت کرده فقط تصور کنید سال دیگه،

    ترکیب “دنی ریک” با “شاسی مکلارن” و “پاوریونیت مرسدس” چه هیولایی بشه .

    • saman

      2

      3

      لطیفی همیشه ته جدوله خخخ😅

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      بهزاد زمانی
      شما معلم املای خوبی هستین واقعا این سایت موضوع مهم تری از اشتباهات لغتی دیگرا ن نداره برای بحث؟
      خدا قوت

      • بهزاد زمانی

        0

        0

        اگر کسی بود که ایرادهای بنده رو گوشزد میکرد ازش تشکر هم میکردم. حداقل یه چیزی یاد گرفتی. خواهش میکنم تشکر لازم نیست

  45. Mahmood.ghaedi

    1

    0

    من شک ندارم فردا ریس جذابی میشه. شاید دوتا مرسدسها برن ولی وقتی مکس عقب باشه اون ریس جذاب میشه چون جلوش دوتا فراری هست دوتا مرسدس صورتی هست
    رقابت مکلارن و رنو هم جذاب میشه

    • Mehriar Salehi

      3

      0

      امیدوارم مسابقه بارونی باشه تا نتایج عجیب غریبی بشه بدست بیاد…حداقل برای طرفدارای ویلیامز، این میتونه خبر خوبی باشه.

    • Jingooz

      1

      6

      آلفا رو فراموش کردی که چه درویی بکنه جیوو کبیر تا رده هفتم هشتم رو…

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      ببین به کجا رسیدیم که خود مرسدس فنهام از واژه مرسدس صورتی بجای ریسینگ پوینت استفاده میکنن
      آفرین به این منطق..درود

      • Abbas

        0

        0

        الکس الکس تو ک با همه مشکل داری،باش فقط ردبول و رانندهاش خوبه،الان خوبه دادا،آفرین ب منطق تو،آفرین

  46. Amir5

    0

    1

    فورزا فتل فورزا گروژان فورزا فراری

  47. MortezaLoveFerrari

    2

    0

    واقعا تیم مرسدس فوق العادس و داره عالی و با برنامه کار میکنه ، چه ماشین ، چه راننده ، چه استراتژی ، چه … . فراری هم بهتر شده نسبت به اتریش ولی اصلا فایده نداره هنوز و نمیتونه حتی برا سه و چهار هم رقابت کنه . فقط این وسط به نظرم دوتا راننده دارن حیف میشن ، وتل و ورشتپن ….. در ضمن فراری باید بلافصل بعد بینوتو رو اخراج کنن دیگه

  48. Behrooz

    3

    0

    نکته عجیب اخر شدن کیمی هست ، امیدوارم که امسال سال اخرش باشه واقعا حیفه قهرمانی مثل کیمی اینقدر بخاطر پول خودشو کوچیک کنه . شما حساب کنید مثلا ۱۰ سال دیگه همیل یا وتل بیان اخر جدول حس خیلی بدی داره .

  49. Behrooz

    1

    1

    ویدیوی پول لوییس رو داشتم میدیدم ، همونقدر که ماشین فوق العادست خودشم عالیه ، بیشتر پیچ هارو حتی شده با بقول ما با سرگاز میره و نمیذاره ماشین افت سرعت کنه ، تو تعیین خط واقعا یه راننده دیگه میشه ، به امید برد امروز .

  50. amwir

    0

    0

    غم ریسینگ پوینت مارا کُشت 😐