فرمول یک ایرانسباستین فتل، راننده فراری یک عملکرد باورنکردنی را در مسابقه گرندپری سنگاپور داشت و توانست اولین پیروزی خود را در فصل 2019 فرمول یک کسب کند.

حتی ماشین های ایمنی پیاپی نیز باعث نشد تا هم تیمی او، چارلز لکلرک بتواند پیروز مسابقه را تغییر دهد و او بالاتر از مکس ورشتپن، راننده ردبول در مکان دوم قرار گرفت. راننده های مرسدس، لوئیس همیلتون و والتری بوتاس نیز در رده های بعدی ایستادند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه مارینا بی

15:32 هوا تاریک بوده و همچنین بسیار هم گرم است؛ دماسنج های اطراف پیست عدد 30درجه را نمایش می دهند و خود پیست حتی گرم تر است. و البته حرارت افراد فراری بیشتر است چون به نظر می رسد خودروی چارلز لکلرک، دارنده پول پوزیشن مسابقه دچار نقص الکترونیکی شده اما زیاد جدی نیست.

15:35 در هر سال شاهد ماشین ایمنی در این پیست بوده ایم، آیا این رکورد حفظ می شود؟ یکی دیگر از چالش ها نیز لاستیک ها خواهد بود، هنوز کسی نمی داند که یک پیت استاپ خواهیم داشت یا دو تا! ماشین ایمنی خود یک عامل تعیین کننده است و مدیریت لاستیک های عقب نیز حیاتی خواهد بود.

15:44 مسابقه شروع می شود و لکلرک استارت فوق العاده ای دارد و پیشتازی پیچ اول را بدست می گیرد.

15:44 همیلتون شدیدا در برابر فتل دفاع می کند و همین باعث فرار و فاصله گرفتن لکلرک می شود. ورشتپن بالاتر از بوتاس و آلبون در رده چهارم قرار دارد.

15:46 کارلوس ساینز، جورج راسل و نیکو هالکنبرگ به نظر آسیب دیده اند و راهی پیت می شوند.

چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن - استارت مسابقه سنگاپور 2019

چارلز لکلرک، لوئیس همیلتون، سباستین فتل و مکس ورشتپن – استارت مسابقه سنگاپور 2019

15:48 همیلتون سریع ترین زمان را ثبت می کند؛ 1:48.666. رده ها پس از گذشت چهار دور از مسابقه؛ 1-لکلرک 2-همیلتون 3-فتل 4-ورشتپن 5-بوتاس

15:50 حالا نیکو هالکنبرگ به سریع ترین راننده پیست تبدیل می شود؛ 1:47.539. لکلرک و همیلتون در حال جدا شدن از فتل و ورشتپن هستند.

15:52 کارلوس ساینز:

احساس می کنم یک چیزی در حالت عادی نیست.

مک لارن:

شاید خودرو آسیب آیرودینامیکی دیده باشد اما سیستم تعلیق سالم است.

15:54 راننده ها برای مدیریت لاستیک و همچنین خنک کاری خودرو، فاصله ای را با خودروی جلو باز کرده اند که فاصله بین لکلرک و همیلتون به همین دلیل ایجاد شده است.

15:57 برخورد بین هالکنبرگ و ساینز یک برخورد مسابقه ای در نظر گرفته شد و جریمه ای داده نشد.

16:01 همیلتون به تیمش می گوید که کندتر از این نمی تواند پیش رود. بوتاس نیز در حال فشار وارد کردن به ورشتپن است.

16:03 تیم مرسدس به بوتاس:

کالیپر سمت چپ جلو ترمز دماش برای ما نگران کنندست، خنکشون کن (یعنی با ورشتپن فاصله بگیر اینقدر نزدیک نشو بهش).

16:09 همیلتون در حال نزدیک شدن به لکلرک است و با فتل فاصله ای را باز کرده است.

16:13 تنها خطری که الان برای راننده های پیشتاز وجود دارد، پیت استاپ و بیرون آمدن در ترافیک ماشین های میانه جدول است. لکلرک به محض مواجه شدن با خطر راننده مرسدس، فاصله ش را به 1.7 ثانیه افزایش می دهد.

چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون - سنگاپور 2019

چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون – سنگاپور 2019

16:15 همیلتون به تیمش گزارش می دهد که لاستیک ها در حال از دست دادن چسبندگی خود هستند. فاصله فتل و همیلتون به 2.3 ثانیه افزایش یافته است.

16:19 فتل و ورشتپن با لاستیک های هارد در رده های دهم و دوازدهم خارج می شوند.

16:20 لکلرک هم به پیت می رود و همیلتون بیرون می ماند و در رادیو به تیمش اعلام می کند که استراتژی آندرکات را در پیش گیرند.

16:21 لکلرک پشت فتل از پیت خارج شد! آیا فتل می تواند جلوتر از همیلتون باشد؟ سریع ترین زمان از فتل؛ 1:45.453

16:24 بوتاس وارد پیت می شود ولی هنوز همیلتون در حال دور زدن است! گرافیک های پیش بینی مسابقه می گویند که فتل جلوی همیلتون خواهد بود.

16:27 لوئیس همیلتون:

لاستیک هایم عالی نیستن ولی خواهان پیت استاپ هم نیستم!

16:29 همیلتون، جیوویناتزی، گسلی، ریکاردو و استرول در بازه زمانی 1.48 دور می زنند در حالی که فراری های پشت سر آنها، در حال ثبت زمان های 1.47 است.

16:32 به بوتاس دستور تیمی داده می شود که زمانش را کاهش داده تا همیلتون جلوی او از پیت خارج شود. همیلتون با لاستیک هارد پشت فراری ها و ورشتپن و جلوی هم تیمی اش به پیست بازمی گردد.

16:37 رده ها پس از 30 دور؛ 1- جیوویناتزی 2-گسلی 3-فتل 4-ریکاردو 5-لکلرک 6-استرول 7-ورشتپن 8-همیلتون 9-بوتاس

16:38 فتل از گسلی سبقت می گیرد و به نظر می رسد که برخورد کوچکی با او دارد. حریف بعدی جیوویناتزی خواهد بود.

16:40 فتل پیشتاز مسابقه می شود. لکلرک هم از ریکاردو عبور کرده و در رده چهارم است.

16:44 فتل شش ثانیه با لکلرک فاصله دارد. ورشتپن و دو راننده مرسدس نیز در رده های بعدی هستند.

16:45 جیوویناتزی و ریکاردو با یکدیگر برخورد می کنند و لاستیک راننده رنو پنجر می شود. هر دو راهی پیت می شوند.

16:47 لکلرک سریع ترین زمان را ثبت می کند؛1:45.054. او حالا 4.8 ثانیه با فتل فاصله دارد.

16:49 ماشین ایمنی؛ جورج راسل و گروژان گروژان برخورد می کنند و راسل از مسابقه کنار می رود. راننده هاس نیز برای تعویض بال جلو به پیت می رود.

16:50 ورود خودروی ایمنی فاصله خوبی که سب با چارلز ایجاد کرده بود را از بین می رد و مهم تر اینکه که راننده های مرسدس با تایرهای تازه تر در تعقیب هستند. آیا راننده های فراری به پیت خواهند رفت؟

16:54 مرسدس به همیلتون:

فتل داخل پنجره خودروی ایمنی ما با یک ثانیه اختلاف بود برای همین نتونست بره پیت…

16:54 لکلرک هم شدیدا به تیم انتقاد می کند:

من اگر بخوام کامل با شما صادق باشم باید بگم که اصلا داستان استراتژی رو نفهمیدم اما بعد مسابقه در موردش صحبت می کنیم. تمرکزم رو جمع می کنم تا آخر مسابقه ولی ازتون میخوام که احساس منو هم بدونید.

17:00 ماشین ایمنی داخل پیت می شود و ما در دور 40 از 61 به مسابقه ادامه می دهیم….

17:01 فتل یک شروع مجدد فوق العاده دارد و با لکلرک و ورشتپن فاصله باز می کند.

17:02 فتل در سکتور پایانی فاصله 1.075 ثانیه ای باز می کند و راننده های مرسدس نیز از ورشتپن دور می شوند.

17:05 به نظر می رسد که تنها رقیب فتل برای پیروزی هم تیمی اش است و لکلرک یک سکتور بنفش را ثبت می کند..

17:06 سرجیو پرز به نظر با مشکل فنی مواجه شده و آهسته کنار پیست پارک می کند.

17:06 ماشین ایمنی؛ برای حمل خودروی ریسینگ پوینت به خارج از پیست و برقراری امنیت کامل، ماشین ایمنی وارد می شود.

17:15 لکلرک باز هم نسبت به استراتژی اعتراض می کند و درخواست مود بالاتر موتور را دارد.

17:16 مسابقه از سر گرفته می شود و لکلرک به فتل نزدیک است اما نه آنچنان…

17:19 فتل باز هم فاصله یک ثانیه ای باز کرده و ورشتپن به دنبال آنهاست. به نظر می رسد راننده های مرسدس توانستند این بار لاستیک هایشان را بهتر مدیریت کنند و شروع بهتری را داشته باشند.

17:21 ماشین ایمنی؛ دنیل کویات سعی می کند از کیمی رایکونن سبقت بگیرد و با یکدیگر برخورد می کنند.

17:24  مسابقه در دور 52 از سر گرفته می شود…

17:25 فتل بار دیگر با لکلرک فاصله باز می کند و البته اینبار همیلتون به ورشتپن نزدیک می شود.

17:31 هفت دور به پایان مسابقه و فتل 1.067 ثانیه با لکلرک فاصله باز کرده است و ورشتپن در رده سوم برای آنها تهدیدی نیست.

17:32 فتل سریع ترین دور را ثبت می کند و بسیار سریع است؛ 1:44.943 . همیلتون نیز خودش را به فاصله دی آر اس ورشتپن رسانده است.

17:37 والتری بوتاس برای یک امتیاز، سریع ترین زمان را ثبت می کند؛  1:43.534. فاصله فتل و لکلرک نیز در حال افزایش است.

17:39 ورشتپن به تیمش می گوید که به قدرت بیشتری برای دفاع از همیلتون نیاز دارد.

17:41 پرچم شطرنجی و سباستین فتل به دوران با شکوهش بر می گردد – کوین مگنوسن نیز سریع ترین دور را ثبت می کند ولی چون خارج از ده نفر برتر است، امتیازی نمی گیرد.

جدول مسابقه فرمول یک سنگاپور 2019

ردهرانندهتیمزمان
1سباستین فتلفراری-
2چارلز لکلرکفراری+2.641
3مکس ورشتپنردبول+3.821
4لوئیس همیلتون مرسدس+4.608
5والتری بوتاسمرسدس+6.119
6الکساندر آلبونردبول+11.663
7لندو نوریسمک لارن+14.769
8پیر گسلیتورو روسو+15.547
9نیکو هالکنبرگرنو+16.718
10آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+17.855
11رومن گروژانهاس+35.436
12کارلوس ساینزمک لارن+35.974
13لنس استرولریسینگ پوینت+36.419
14دنیل ریکاردورنو+37.660
15دنیل کویاتتورو روسو+38.178
16رابرت کوبیتساویلیامز+47.024
17کوین مگنوسنهاس+1:26.522
-کیمی رایکوننآلفا رومئو-
-سرجیو پرزریسینگ پوینت-
-جورج راسلویلیامز-

315 دیدگاه

    • ايزديار

      31

      7

      مرسي ادمين با تيترت

      وقتي استراتژي خوب باشه
      نتيجه اين ميشه
      مرسي فتل و فراري

      با كمك جيمز هم چهارم شد هميل
      بوتاس داره رقابت قهرماني ميكنه😂 جوك امسال

      • Riva

        28

        1

        سلام به همگی
        امروز روز بزرگی بود
        راستش باورم نمیشد فراری تو مسابقه هم بتونه رده ش رو حفظ کنه
        ظاهرا سب و فراری هر دو با هم برگشتند
        برا هر دو شون خوشحالم
        تبریک به همه طرفدارای فراری

      • iren

        16

        1

        با کمک جیمز رو خوب اومدی؟ واقعا قابل درک نیست که چرا به بوتاس دستور تیمی دادند. با این اوضاع الان جایگاه دوم بوتاس توسط لکلرک و فتل با 31 و 35 اختلاف امتیاز داره تهدید میشه. بعد میان بهش دستور تیمی ای رو میدن که حقش نبود. انصاف نیست به خدا.

      • THE MINDBLOWER

        10

        1

        مرسدس فکر میکرد لوییس بغد از پیت میتونه به ردبول و فراریا حمله کنه

      • mahyar

        8

        0

        فکر کنم بوتاس رو بهش گفتن شل کنه وگرنه همیلتون میرفت پشت ماشین ردبول .
        ولی خیلی دل داد بوتاس شل کرد تا همیلتون بیاد جلوش .

      • Behrooz

        0

        13

        یعنی شما به همیل حق نمیدین که اول باید میومد پیت ؟! حالا که بوتاس و فرستادن معلومه که همیل باید جلوش در بیاد ! کاری که فراری کرد نمیگم حق خوری بود ولی راننده جلوتر باید اول بیاد پیت استاب انجام بده .

      • Milad.mishkhasi

        7

        5

        سلام و تبریک ب فتل بابت قهرمانیش و فراری ….
        اما نظر شخصی من اینکه تیم مرسدس داره اپدیت هاب جدید و همچنین ماشین بهتر رو واسه سال دیگه اماده میکنه و داره تمرین میکنه و ماشینشو بهتر کنه بخاط همین از قهرمانی امسال خودش صد در صد اطمینان داره بخاطر همین ماشینشو بهتر میکنه واسه سال دیگه .

      • Mohammad44

        5

        6

        iren
        دوست عزیز بوتاس اگه از لوئیس رد می شد چهارم می شد که تفاوتش برای خودش 2 امتیاز و برای اختلافش با لوئیز 4 امتیاز در ضمن قطعا با توجه به شرایط پیست قطعا نمی تونست از مکس رد شه بعد حالا این 4 امتیاز این قدر مهم شده؟ من به شخصه از دستور تیمی خوشم نمیاد ولی چند مسابقه ی ابتدایی که به لکلرک دستور تیمی داده شد طرفداران سباستین به هزاران روش توجیحش می کردن حالا برای لوئیس بد شد؟

    • hirsa_f1

      26

      1

      آرههههعهههههههههههههههههههههههههههههههه
      نمیدونید چقدر خوشحالم
      مرسییییییییییییییییی
      سببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببببب

      • Hamed

        21

        3

        آره یادته
        دیگه بینوتو هم داره روباهی میشه برا خودش البته هنوز خیلی باید درس پس بده جلوی سردسته روباها

    • Seb the great

      27

      1

      وااااااااااااااااااییییییییی چی شد چی شد 1و2 نه بابا
      فورزا فراری
      فورزا چارلز
      فورزا سب
      الان مرسدس باید یه فکری واسه 2020 کنه وگرنه فراری درو میکنه مرسدس رو
      سب چیکار کرد یه کلاس کامل رانندگی واسه لکلرک گرچه چارلز هم عالی بود
      حالا دیدید اگه فتل انگیزهش برگرده ماشینش برگرده چی میشه چند دور اخر فتل بال گرفت پرواز کرد
      یه تبریک هم بگیم به پرسپولیسی ها خودم استقلالی هستم ولی استقلال رو لایق شکست میدونم
      در کل این بهترین روز فرمول وان من بود

      • Ferrari7

        6

        1

        Seb the great من پرسپولیسی هستم ازت ممنونم به خاطر تبریک به پرسپولیس ولی راجع به استقلال میخواهم بگم که باید صبر کرد و فرصت داد به استراماچونی باید حمایت کرد، استقلال کلی بازیکن عوض کرده طول می‌کشه تا هماهنگ بشن خیلی هاشون اولین بار بود توی دربی بازی میکردن جوونن باید صبر کرد و فرصت داد امیدوارم شما هم موفق باشید دمه سباستین گرم🔥🌋⁦🎆⚡💥

      • علیرضا

        4

        5

        برد سب فقط به خاطر پیت استاپ بود،صدالبته که فتل فوق العاده هست داخل این پیست و‌امروزم مسترکلاسی رو به نمایش گذاشت که حرف نداشت.اما یادمون نره برد امروز مال چارلز بود و بس،هرچند لکلرک به این نتیجه رسید که هدف فراری اندرکات کردن لوییس بود نه چارلز که اینقدر این پسر سریع دور زد که پیشتاز رو هم گرفت.
        اما من هنوز از یک چیز سر در نیاوردم
        تیم مرسدس خدایی استراتژیست های باهوشی داره و البته پرینسیپال فوق العاده،
        به نظرتون چرا لوییس رو این همه مدت داخل پیست نگه داشتن ؟نزدیک یک ربع ساعت بیشتر از فراری ها و ردبول ها
        قطعا میتونستن بهتر عمل بکنن و حداقل یکیشون روی سکو باشه
        واقعا هیجان زده شدم با این نتیجه فوق العاده از فراری
        و البته امیدوار به مابقی پیست ها
        الان میتونیم با خیال راحتری فرمول وان تماشا بکنیم و لذت ببریم
        فکر کنم الان چارلز و سب حسرت پیست هایی رو میخورن که میتونستن اول باشن
        به امید پیروزی های بیشتر فراری

      • امین

        4

        0

        آقای علیرضا بنظرم منتظر ماشین ایمنی بودن که اگه اتفاق می‌افتاد الان همیلتون اول شده بود ولی دومیش تبدیل به چهارمی شد

    • محمدرضا

      16

      0

      تبریک به همه طرفدارایه سب و فراری واقعا خوشحال شدم و امیدوار به ماشین فراری..
      توپیستی که انتظارش نمیرفت فراری باقدرت ظاهرشد و سکویه اول و دوم رو تصاحب کرد..
      زمانی که لکلرک پیت استاپ انجام داد به سب گفتن که درگیری نکنه اگه لکلرک سریعتر بود،و بعد پیت استاپ لوییس به بوتاس گفتن اروم برو تا پشت لوییس قراربگیری،این نشون میده که هردوتیم دستورتیمی رو اگه لازم باشه انجام خواهند دادوانکارش نخواهند کرد،نکته جالبتر دستورتیمی مرسدس بود که نشون دادن کاملا راننده اولشون لوییسه،درحالی که هردورانندشون واسه قهرمانی سال میجنگیدن،به بوتاس دستور دادن که عقب بکشه و به لوییس فشار نیاره،بنظرم کاملا توروحیه بوتاس واسع ادامه فصل تاثیرمنفی داره،ولف برخلاف حرفاش امروز نشون داد که کاملا حاضره راننده دومشوفدایه لوییس بکنه هرچندکه اون راننده دوم توشرایط کورس قهرمانی باشع،(الان حرفایه رزبرگ درباره حمایت ولف از لوییس بیشتربرام رنگ واقعیت گرفته)
      نکته بعد اپدیتهایع بینظیر فراری بود که توپیستی بااین شرایط که دانفورس و گریپ ایرودینامیک اثرگذاریش خیلیییییی بیشترهست از قدرت موتور،اپدیتشون جواب دادو همه مارو امیدوارکرد به آینده فراری.ازلحاظ موتوری هم که همه تومونزادیدیم قدرتشون رو…
      و نکته اخر .شور جوانی و هیجانی لکلرک بود که دیدیم چطور خودشو نشون داد.لکلرک فقط داشت به یه هتریک توقهرمانی یک فصل فکر میکرد،و خودشو به اب و اتیش میزد که این امر باعث شد بیشتر از فکرش از هیجانش تو مسابقه بهره بگیره.وصدالبته فتل دوست داشتنی که نشون داد اگه ماشین مناسب داشته باشع سخت میشه شکستش داد.
      ممنون از فراری و سب و تشکر ویژه از بینوتو
      ببخشید طولانی شد

      • Mohammad44

        4

        8

        محمد رضا جان بوتاس عملا تو کورس قهرمانی نیست مگه اینکه لوئیس چند بار دی ان اف بشه

      • محمدرضا

        14

        1

        Mohammad44
        درسته که شانسش کمه ولی بهرحال بنظرم زوده واس اینکه ازالان لوییسو قهرمان دونست
        هرچندکه خوده منم ازقهرمانیه لوییس مطمنم ولی نباید اینجوری بابوتاس رفتارمیشد،

      • Behrooz

        0

        10

        دستور تیمی کجا بود برادر ! حق راننده جلوتره که اول بیاد پیت حالا که بوتاس و اوردن معلومه همیل باید جلوش دربیاد ، خوبه فراری هم دقیقا همینکارو کرد و لکلرک ازش ضربه خورد .

      • امین

        4

        0

        بنظر شما موقع تمدید بوتاس این مسائل طرح نشده بود؟؟
        من فک میکنم ۱۰۰٪ با بوتاس درمورد تمام سناریوها به توافق رسیدن که باهاش تمدید کردن.ضمن اینکه لوییس کیلومترها با بوتاس فاصله داره و قابل مقایسه نیستن . مرسدس تا وقتی همیلتون مسابقه بده دیگه نمیزاره اتفاقات ۲۰۱۶ تکرار شه.

      • حميد

        22

        4

        اين دوستمون بيراه هم نگفته. شايد قهرماني فردي در دسترس نباشه اما قهرماني تيمي در دسترس فراري هست با اين اوضاعي كه بوتاس داره.
        اين دوستمونم اتفاقا درست گفته، نگفت وحشت هميلتون، گفت وحشت مرسدس.
        يعني قهرماني تيمي مرسدس داره تهديد ميشه.

    • بیژن

      8

      3

      Farzin جان میشه بگی قهرمانی تیمی چطوری برای فراری در دسترسه ؟ ممکن هست رو کاغذ ولی در دسترس نه اگه سه تا مسابقه بعدی رو مرسدس کلا امتیاز نگیره و فراری هم نهایت امتیازات رو بگیره باز هم پایین تر از مرسدسه که بعیده این اتفاق بیوفته برای من این فصل تموم شده اس قهرمانی تیمی چون تو کل فصل یه مسابقه رو از دست دادن اون یکی از ماشینهاشون متاسفانه یکم دیر فراری به خودش اومد. من به عنوان طرفدار مرسدس قهرمانی با رقابت شونه به شونه بیشتر بهم میچسبه ولی در هر شرایطی باز برام لذت بخشه قهرمانی

    • iren

      4

      3

      به نظرم بازگشت خوبی بود اما باید یه نکته رو در نظر بگیریم درباره ی این بازگشت

      آپدیت جدید باعث چسبندگی بیشتری شده
      البته این چسبندگی بیشتر به بهای از دست رفتن کمی سرعت بود. وقتی لکلرک و همیلتون پیشتاز بودند دیدیم که توی کفی فاصله به نزدیک نیم تا هفت دهم ثانیه میرسید و به محض ورود به بخش پر پیچ و خم پیست اختلاف به یک و خورده ای ثانیه میرسید. یعنی برعکس قبل توی این پیست مرسدس توی مستقیمی ها برتر بود و فراری توی پیچ ها.

      به نظرم از این آپدیت آیرودینامیکی توی پیستهای سرعت پایین و از آپدیت مارانلو برای پیستهای سریع استقفاده کنند. یه ترکیب فوق العاده میشه.

      • Ferrari7

        5

        0

        Iren دلیل دور شدن در پیچ‌ها عمدی بود تا در اسلیپ استریم ماشین جلویی دانفورس از دست نده

    • محمدرضا

      5

      0

      آقاbehroozعزیر
      باتوجه به شرایط مسابقه و اینکه کدوم راننده تواون مسابقه شانس کسب بردش بالا عس تیم تصمیم میگیره درباره زمان و نوع پیت استاپشون،بهرحال مرسدس بایه دستور تیمی کاملا بوتاس رو پشت همیل نگه داشت .البتع فراری هم به سب گفته بود اگه لکلرک اومد واسه سبقت باهاش رفتارخشن نشون نده.
      حالا فراری به راننده اولش گفت و مرسدس به راننده دومش .بهروز عزیز بنده باکمال احترام به شما ولی کاملا با نظرتون مخالفم و عقیده دارم مرسدس نباید بوتاسی که توکورسه قهرمانیه باهم تیمیش رو از رقابت بالوییس منع میکرد

    • بیژن

      22

      0

      تبریک به طرفدارای فراری و مخصوصا سب خوشحالم که بالاخره تونست پیروزی رو بدست بیاره و امیدوارم این روندش ادامه دار باشه .
      ولی اصلا تو چندتا مسابقه اخر استراتژی مرسدس رو درک نکردم مطمئنم اگه بلافاصله بعد لکلرک لوئیز رو میاوردن پیت جلو فراری ها در میامد .

      • Akbar (Ghasemi)

        18

        0

        مرسی دوست عزیز وقتی رقابت نزدیک میشه کار استراتژیست سخت تر میشه

      • Behnam380

        22

        0

        تیم مرسدس برای لوییس قمار سیفتی کار کرد چون به هرحال اول نمیشد

      • امین

        20

        0

        دقیقا حرف آقا بهنام درسته.منتظر سیفتی کار بودن

      • iren

        13

        1

        اول اینکه بهنام درست گفت. دوم اینکه مثل اینکه توی صحبت های رادیویی خودش گفته بوده فعلا میخواد دور بزنه و به پیت نمیاد

    • بیژن

      9

      0

      سلام سید جان به نظر میرسه چندتا مسابقه اس مرسدس رو لاستیک هارد مشکل داره درسته ؟
      و چرا وقتی همین استراتژی تو ایتالیا جواب نداد
      دوباره تو سنگاپور این کار رو تکرار کردن ؟
      و چرا یکی از بین بوتاس و همیلتون رو قبل فراری ها نیاوردن پیت که دوتا استراتژی متفاوت رو امتحان کنن ؟

  1. moet

    28

    1

    تبریک به همه دوست داران فرمول1
    چیزی که بیشتر از اپدیتهای جدید و اولین یک و دو فراری و سومین سکوی اول فراری به چشم میاد ظاهرا به نتیجه رسیدن مدیریت نیم فصل هستش.
    این به جذابیت مسابقات خیلی کمک میکنه و امکانش هست که سال بعد شاهد مسابقات بهتری باشیم.

  2. kakolokia

    34

    2

    عشقی پسر ..
    مرسی لکرک .. دلخور نباش .. سباستین هم استراتژی های ناجور رو تجربه کرده ..

    مرسی سبقت های فتل .. بعد از پیت …

      • MERC

        5

        19

        در نهایت خودش ضرر کرد, درسته لوییز رو گرفتن, ولی الان حال کی بیشتر از همه گرفته اس؟

      • kakolokia

        13

        0

        MERC ..
        لکرک الان ناراحته اما آروم میشه ..

      • THE MINDBLOWER

        19

        1

        دقیقا.
        صرفا اوت لپ سب بینظیر بود

    • HamidFTN

      17

      4

      تبریک به تمامی قرمزها چه فراری چه پرسپولیس
      عجب روزی بود

      لکلرک خیلی داشت دست و پا میزد که بتونه برگرده اول و من حتی احتمال اینو میدادم که با یه حرکت بچه گانه هر دو فراری DNF بشن

      استراتژی فراری خیلی خوب بود بر عکس مسابقات قبلی چیزی که شاید لکلرک اینو نفهمید باشه از دست گلهایی که به آب میدادن و فتل همیشه قربانی اون میشد

    • iren

      13

      1

      منطقی بود که لکلرک بعد از فتل بیاد پیت لاین. چون لکلرک در رقابت با همیلتون بود و باید از آندرکات شدنش توسط همیلتون جلوگیری میکردند و استراتژی لکلرک رو بر مبنای استراتژی احتمالی همیلتون برنامه ریزی میکردند.

      شایدم تیم به این نتیجه رسیده که احتمال آندرکات شدن لکلرک توسط لوییس هست پس کاری کنیم که لااقل فتل هردوشون رو آندرکات کنه تا سکوی اول رو از دست ندیم.

      به هرحال توی همین فصل هم چند مورد برعکس همین قضیه رو برای فتل دیدیم.

  3. amir

    27

    6

    دوستان تبریک
    این یکی واقعا چسبید!

    امیدوارم ریکاردو یه ماشین رقابتی گیرش بیاد و هیجانو بیشتر کنه
    بوتاس که فقط داشتن بنز سواری میکرد!!

  4. Mosen

    27

    2

    تبریک به طرفدارای فراری و مخصوصا سپاستین این برد نوش جونش.
    فراری عالی کار کرد عالی واقعا اسم هیولا از مرسدس گرفته تو این سه تا مسابقه اخیر کاملا نشون دادن.

    • Amir MH

      36

      2

      تبریک به مردی که طرفدار هر تیمی باشی محاله سباستین و دوست نداشته باشی .یه خسته نباشید به همیلتون که تا آخرین لحظه تلاششو کرد

      • kakolokia

        18

        1

        ممنون .. این دوتا راننده بعلاوه وشتپن و لکرک ریکیاردو جنم ن توانایی قهرمانی دارن ..

      • امید نورمحمدی

        18

        1

        Amir MH : دمت گرم امیر جان. من طرفدار سب هستم و توی چند روز گذشته که پستهای شمارو میدیدم خیلی خوشحال شدم. یک لوییس فن واقعی هستی و در کمال احترام طرفداری خودتو نشون میدی. پاینده باشی…

      • Akbar (Ghasemi)

        14

        0

        مرسی
        تبریک به رقابت های نزدیک و هیجان انگیز

      • Ferrari7

        7

        0

        AmirMHدمت گرم یه طرفدار باشخصیت

  5. MERC

    19

    8

    توی این پیست سبقت گرفتن سخته
    به هر حال تبریک به طرفدارای فراری و فتل
    حداقل فتل حال لکلرک رو گرفت, در روزهای آینده به حواشی میخندیم

    • miladleclerc16

      3

      24

      بحث حال گیری نبود دیدین که خودشم سوپرایز شده بود لکلرکم راحت میتونست فتل و بگیره
      ولی تیم بهش اجازه نداد به هر حال این برد برای برگشت فتل لازم بود و صلاح تیم دراین بود.
      تبریک به طرفدارای فراری. ان شا اله تا پایان فصل همینجوری ادامه بدن.

      • REZA.M

        21

        4

        لکلرک میتونست راحت فتل رو بگیره؟تیم اجازه نداد؟برادر من یه چیزی بگو که با عقل جور در بیاد.اول ریس که فتل سریعتر(با اینکه لکلرک توی هوای آزاد بود) بود.اخر ریس هم سریعتر بود.ده دور لکلرک یکم سریعتر بود که دلیل مدیریت لاستیک توسط فتل بود.
        در ضمن لکلرک که بالاترین مود های موتور رو هم گرفته بود و تیم از فتل خواست سخت دفاع نکنه.چطور شما میگی تیم اجازه نداد؟
        ما هم مسابقه رو دیدیم.

      • kimi

        18

        3

        داداش رضا شما اروم باش همه دیدیم چیشد همه رادیو هاعم گوش دادیم الان مزه این یک دو توی این مسابقه اینقد به مزاجمون خوش اومده که این حرفا نخواد چیزی از این شیرینی کم کنه🇩🇪💪

      • mah63

        20

        2

        تو رادیو بعد از پیت به لکرک گفتن پوش پوش .کجا اجازه ندادن؟

      • Akbar (Ghasemi)

        19

        1

        راحت؟
        کدوم یکی از پیشتازا اصلا سبقت گرفت که لکلرک بتونه راحت اینکارو کنه؟

      • REZA.M

        16

        2

        “kimi”
        از همه فراری فن ها و للکلرک فن ها عذر میخوام.
        یکم زیاده روی کردم.

      • iren

        8

        2

        در اول مسابقه فتل سریعتر از لکلرک بود. دلیلش رو میتونی توی فاصله ی لکلرک و فتل توی هرباری که ماشین ایمنی اومد توی پیست جستجو کنی. همش فتل 4 یا 5 ثانیه اختلاف ایجاد میکرد بعد یه ماشین ایمنی میومد تو و فاصله از بین میرفت و دوباره فتل فاصله مینداخت. تفاوت لکلرک و فتل رو هم میتونی اونجایی در نظر بگیری که فتل به راحتی از 3 یا 4 خودرویی که هنوز پیت استاپ نکرده بودند رد شد ولی لکلرک کلی زمان طول کشید تا ازشون سبقت بیره. نمیگم لکلرک خوب نیست. فق العاده هست. اما امروز فتل سریعتر بود چون خودرو واقعا باب میلش بود.

        البته این چسبندگی بیشتر به بهای از دست رفتن کمی سرعت بود. وقتی لکلرک و همیلتون پیشتاز بودند دیدیم که توی کفی فاصله به نزدیک نیم تا هفت دهم ثانیه میرسید و به محض ورود به بخش پر پیچ و خم پیست اختلاف به یک و خورده ای ثانیه میرسید. یعنی برعکس قبل توی این پیست مرسدس توی مستقیمی ها برتر بود و فراری توی پیچ ها.

      • علیرضا

        9

        0

        دقیقا،آخرین مود موتوری رو درخواست کرد که توسط مهندسش رد شد و قرار به خویشتن داری و حفظ موتور‌ و مسابقه شد
        لکلرک وقتی سب رو جلوی خودش دید(هنگام پیت اکزیت)کاملا سوپرایز شده بود از این دور سریعی که هم تیمیش زده بود اما هیچ دستور تیمی یا تاکتیک خاصی که هدفش اندرکات کردن چارلز بوده باشه وجود نداشته(حداقل در ظاهر)
        تا چند روزمون رو ساختن این بچه ها
        ایشالا سوچی هم سوپرایزها ادامه داشته باشه

  6. ali sf90

    23

    3

    ایووووول ..استراتژیستها عالی بودن سب عالی بودددددددچارلز عالی بودددد..تبریک به همه…با این وضعیت بوتاس..بریم واسه قهرمانی تیمی

      • REZA.M

        18

        0

        منظورش اینه که همه لینک ها قطع شدن در نیمه دوم ریس.بعد همه هجوم اوردن انتن که باعث شد آنتن هم مختل بشه و ظرفیتش پر شه.و در نتیجه تعداد زیادی از عزیزان نتونستن مسابقه رو ببینن متاسفانه.

      • مهدی کوپایی

        4

        0

        من تا آخر مسابقه از سایت می دیدم
        هیچ مشکلی هم نبود
        اگر ایرانسل دارید داغون داغون
        فاجعههههههه

    • JBjb

      31

      20

      پادشاه مارینا بی ❤

      لکلرک هم با رادیو هاش نشون داد خیلی بی جنبه، بچه ، پر رو و دیر فهم هست. یعنی این بچه بهش گفتند و هنوز نمی فهمه اجتناب ناپذیر بوده و فاصله خودش با همیلتون و فتل وشتپن و بوتاس همه پشت هم بین یک تا یک و نیم ثانیه بوده و فتل برای آندرکات کردن همیلتون و آندرکات نشدن توسط مکس وارد پیت لین شد همزمان با وشتپن ،وشتپنی که اونم لاستیک هاش تموم شده بود و بوتاس به 0.3 ثانیه ایش رسیده بود و تابلو بود که ردبول داره پیت استاپ انجام میده و اگر فراری فتل رو نمی آورد به پیت لین فتل توسط مکس آندرکات میشد و تو مصاحبه بعد از ریس هم فتل به دیوید کولتارد گفت که این یک late call بود یعنی نزدیکی های دهانه ی ورودی پیت لین دستور دادند فتل بیاد به پیت.

      البته مقصر بینوتو هست بخاطر رو دادن زیادی به یک بچه اینقدر پر رو شده

      • Muhammad-sv#5

        18

        5

        چارلز پسر خوبیه فقط کم کم باید تا آخر فصل این شرایطو تحمل کنه و تا بازنشستگی سب … کو حالا تا اون موقع

      • REZA.M

        21

        1

        راست میگیا.
        اصلا حواسم نبود که اگه فتل نیومده بود پیت مکس اندرکاتش میکرد.

      • محمد

        13

        11

        JBjb کامنت شما بعد از دوز سوم تمرینی:
        ” فراری فن ها رویاپردازی نکنید دل خوشی نکنید نتایج تمرینات هم اهمیتی نداره دست شون رو نمی‌کنند ترافیک هم هست،
        فردا بین ردبول ها مرسدس ها کسی dnf نشه هیچکدوم از فراری ها سکوی 3 هم نمی‌گیرند و اگر سیفتی کار نیاد که فاصله ها صفر بشه مثل مجارستان فراری ها با یک دقیقه فاصله نسبت به مرسدس تموم می‌کنند. ”
        بهتر نیست بجای سیاه و سفید دیدن همه چی کمی واقع بینانه تر نگاه کنیم به قضایا؟ الانم که فراری یک و دو کرده بجای خوشحال بودن دارید یکی از راننده های تیم رو میکوبید. کلا بعضی از دوستان وتل فن متاسفانه هیتره لکرکن و واقعا درک نمیکنم این نوع کامنت هارو.

      • امید نورمحمدی

        15

        6

        JBjb : صددرصد باهات موافقم. این بچه بازیهایی که از اول فصل راه انداخته و رادیوهای بشدت کودکانه واقعا تاسف آوره! این تیپ راننده ها در فرمول 1 زیاد آمده و رفتند و درخشش در حد یک قهرمانی هم حتی داشتند. این اخلاق مسلما بعدش به عصبانیت و تصادف و عدم رعایت اصول منجر خواهد شد.
        بنظر من باید زودتر توجیه بشه تا پیشرفت کنه و بتونه سالها برای فراری بدرخشه. با این وضعیت و کری خوندنهای کودکانه و غر زدنهای بدون مبنا اونم در جاییکه همه میشنوند موجب بوجود آمدن اختلافات زیادی توی تیم و هوادارها شده و خواهد شد…

      • امین

        10

        5

        دمت گرم jbjb حرف دل منو زدی.
        واقعاً پررو شده.
        فک کرده خیلی شاخه بچه زرنگ.
        واقعاً ناراحتم این بچه پررو هم تیمیه سب شده.
        اون از کیمی که اصلاً نمیشد واسه قهرمانی رو کمکش حساب کرد اینم از لکلرک

      • JBjb

        15

        6

        جناب محمد

        حرف من توی اون کامنت نظری بود که خیلی از کارشناسا و علاقه مندان فرمول یک توی جهان داشتند اونم نه فقط اون موقع، بلکه از ماه ها قبل. و همه ی دنیا از عملکرد تعیین خط Q3 فراری غافل گیر شدند. بلا استثنا همه غافل گیر شدند چه فن فراری چه مرسدس چه ردبول چی بی طرف همه عافلگیر شدند توی Q3… توی تعیین خط دیروز اونم Q3 فقط. همه انتظار داشتن مرسدس و ردبول اون جلو باشند. حتی برو Q1 کوالی رو ببین که مرسدس ها سریعترین بودند و بوتاس یک دور عالی زد.

        بعد یک مسئله دیگه اینکه این پیش بینی ها و تحلیل های قبل هر ریس رو بر اساس خصوصیات و ویژگی های طراحی ماشین هر تیم در کنار خصوصیات پیستی که قراره ریس توش برگزار بشه گفته میشه. از اول فصل تا الان غیر اتریش که حرارت دما در کنار ارتفاع پیست اتریش از سطح دریا، معادلات رو عوض کرد به ضرر مرسدس، توی همه تعیین خط ها پیش بینی ها درست دراومده بود بر اساس خصوصیات پیستها-ماشینها از اینکه کدوم تیم سریعتره. ( آلمان که هر دو تا فراری به دلیل خرابی نتونستند در کوالیفایینگ تایم بزنند استثناست )

        توی سنگاپور هم به دلیل اضافه کردن یک نقطه دی آر اس جدید ( توی دورهای تعیین خط راننده ها دی آر اس میزنند) و پکیج آئرودینامیکی فراری ( که برخلاف سال قبل جواب داد) فراری مدعی شد یک دفعه!!! در کمال غافلگیری !! در ضمن دو تا نکته هم هست اینه که 1- مرسدس اگر میدونست یه دفعه توی Q3 فراری اینقدر سریع میشه با ستآپ متفاوتی وارد Q3 میشد یعنی به گونه ای که توی تعیین خط سریعتر باشه ولی کمی از ریس پیس مرسدس در روند مسابقه کم بشه. 2- به دلیل سیفتی کار های متعدد امروز پکیج جدید فراری در مورد اینکه آیا مشکل لاستیک خوری رو حل کردند و معضلات شون رو با لاستیک های پیرلی خصوصا همین هاردی که بستند حل کردند تست نشد و امتحان پس نداد.

      • امین

        13

        3

        آقای محمد من هم پیش بینی میکردم که مرسدس اول شه و حالا نشده و فراری برده.
        این سیاه و سفید دیدن نیست.مسابقات قبل تر مثه مجارستان هم اکثراً پیش بینی برد مرسدس بود که اینجوری هم شد . شما چرا بعده اون مسابقات نیومدی بگی این حرفو!!!!
        درمورد لکلرک هم که مشخصه چه روشی رو پیش گرفته که خیلیا صداشون دراومده.خیلی داره زیاده روی میکنه.بنظرم خیلی بچه گانه س حرفاش

      • iman

        9

        9

        Jbjb کار فراری کاملا درست بود و برای یک و دو باید اینکار رو میکردن ولی اگر به جای چارلز با فتل اینکارو میکردن الان شما همه جامه دریده بودید ولی حالا میگید فلانی بچست و رودار،ما بچهگیهای بسیار زیادی از مثلا اسطوره ها البته فقط تو این سایت اسطوره قبلا دیده بودیم،واقعا یه عده با کامنتاشون شیرینی ای برد رو به دیگران تلخ کردن،یه مقدار جنبه خیلی چیز خوبیه،حالا حمله کنید دیسلایک بدین

      • HamidFTN

        10

        1

        حرفتون درسته
        تجربه نداره نمیتونه احساساتش رو کنترل کنه و….
        ولی هنوز اول کاره و هنوز جا داره تا لکلرک بشه قهرمان

        حالا شما آقای صباغ رو دنبال کنین چی میگه حق لکلرک رو خوردن و فتل رو از عمد جلوتر از لکلرک آوردن پیت و هزار تا چیز دیگه
        چون چشمهاش رو بسته و کورکورانه اظهار نظر میکنه

        اگه فتل رو همون لحظه نمیاوردن پیت 5 هم نمیشد

      • iren

        6

        3

        اصلا استراتژی لکلرک باید با استراتژی همیلتون هماهنگ میشد که توس لوییس آندرکات نشه و استراتژی فتل هم باید با ورشتپن و آندرکات نشدن از طرف اون هماهنگ میشد.

      • علیرضا

        9

        0

        من و شما از روی صفحه تو وی داریم این موضوعات رو مشاهده می‌کنیم و با صحبت های متخصص هایی که میشنویم نتیجه گیری می‌کنیم که اینکار برای اورکات کردن نبوده و برای اندرکات نشدن بوده.اما راننده ای که داخل پیست داره ریس میده فقط به چشماش اعتماد داره و بس.مطمئنا با صحبت هایی که باهاش بعد از مسابقه کردن متوجه موضوع شده
        و یک چیزی که واقعا برای یک راننده پیشتاز عصبی کننده هست استراتژی هدف دار هست
        چارلز آینده تیم فراری هست و قطعا سالیان سال برامون قهرمانی میاره
        امیدوارم سب هم به آرزوی خودش و همه ما طرفدارای فراری برسه و با فراری قهرمان بشه

  7. Sunshine

    26

    4

    من اصلا کاری به اندرکات والتری ایتز جیمز و اینا ندارم فقط اینکه ۱-سنگاپور زیباست
    ۲-امیدوارم اون جادوی سیاه که 2017 اینجا شروع شد همینجا تموم شه
    ۳-سب همین الان ازمون تشکر کرد.
    😍😍😍😍😍😍

  8. siamak

    26

    2

    باورم نمیشه . تو سنگاپور ، 1و2 ، فراری …
    مرسی فراری ، مرسی سب ، مرسی چالز .
    این پیروزی قاطع رو به خودم و تمام طرفداران فراری تبریک میگم !

  9. Mosen

    29

    2

    مرسدس به مشکل اساسی خورده حتی به ردبول هم نمیرسید چه برسه به فراری استراتژی خیلی بد دقیقا جاشون با فراری نیم فصل اول عوض شده.و باز هم تبریک به سب با اینکه طرفدار لوئیس هستم ولی اینقدری که امروز از برد سب خوشحال شدم از ۴ رومی لوئیز ناراحت نشدم.
    این بچع ولی چی پیش خودش فکر کرده من نمیردنم التماس میکرد با دستور تیمی جایگاه بگیره😂😂😂😂😂

  10. lord mahyar

    12

    35

    عجب بابا عجب
    من نمیدونم مرسدس چرا همیشه این کارشو تکرار میکنه
    هرچقدر لوییس رو دیر میاره پیت اون همه ضرر میکنه
    ولی بازم همین کارو میکنه نمیدونم که
    شاید زودتر از سب و لکرلک میومد پیت نتیجه ی چیز دیگه میشد
    موندم چرا بجای راننده برتر تو مسابقه راننده ای که عقبه زودتر میاد پیت
    بیچاره لکرلک اینجوریشو دیگه نداشتیم ب زور میخوان مرد اسپینی رو بیارن اول کنن
    #نامردی

  11. iman88

    25

    1

    به تک تک فراری فنا تبریک میگم مبارزه نفس گیری بود.بعد از 2 سال 1و2 کردیم اونم تو سنگاپور.نمیدونم چی بگم.دم فتل گرم دم چارلز گرم .سب بیشتر به این برد نیاز داشت و فراری بیشتر از اون به این 1و2.امیدوارم ازین پس شاهد برگشت دوباره سب به مسابقات باشیم و درخشش چارلز هم ادامه داشته باشه
    زنده باد فراری.زنده باد راننده هامون و زنده باد طرفدارایه فراری.مبارکتون باشه

  12. شاهین

    23

    4

    مرسییییی سب. واقعا عالی بود. واقعا چسبید این برد ❤☝️
    چارلز هم عالی بود ولی نمیدونم چرا انقدر غر میزد؟ اول فتل رو آوردن با پیت ۳ ثانیه ای دور بعدش لکلرک اومد با پیت ۲.۳ پس کاری نکردن که به ضرر لکلرک باشه
    در مورد مرسدس دستور تیمی خیلی بده برای بوتاس. بهش میگن تو رقابت قهرمانی هستی بعد بهش میگن شل کن همیلتون بیاد جلوت

    • Behrooz

      1

      7

      من واقعا موندم تو منطق بعضی از فتل فن ها ! برادر من حق لوییس بود اول بیارنش پیت همون طور که حق لکلرک بود ، حالا که بوتاس اول اومده باید لوییس جلوی اون دربیاد ، در حقیقت کار فراری بی انصافی بود نه مرسدس ! در هر صورت من به شخصه از برد فتل خوشحال شدم چه به حق چه به ناحق !

      • yas

        5

        0

        رو چه حسابی فکر میکنید اگر اونا اول میومدن پیت حداقل برای فراری بهتر بود؟؟ بعد مکس شارل رو میاوردن؟؟ اون وقت مطمئنا فراری فقط یه سکو میگرفت. حالا مشخص نیست چندمی ولی فقط یکی میگرفت. شما باید استراتژیست میشدی برادر. انگار پیت آوردن در هر مسابقه‌ای یه روال یکسان داره. پس برای چی استراتژیست استخدام میکنن و اونهمه هزینه ؟؟؟؟

  13. Nohed81

    20

    1

    yes yes yes , عالی بودی مرد عالی، دمت گرم حال دادی، تبریک به فتل و لکرک، و تبریک ویژه به تیم فراری، تا الان کجا بودی بینوتو، ایول حال کردیم مرسی، موفق باشید

  14. mahdavi3d

    18

    3

    هممم به نظر میرسه نیمه فراری فصل به مانند فصول قبل آغاز شده است.
    پیروزی خیلی خوبی برای وتل بود. لکلرک هم هر چند با ناراحتی تمام کرد ولی دوم هم بد نیست.
    برای مکسم خوشحالم که تسلیم لوئیس نشد 🙂

    • Nohed81

      6

      1

      در اینکه لکرک خیلی پرو شده شکی نیست، منم موافقم، این جور آدما یچه تشریف دارن، فکر کرده چون دوتا پول زده و دوتا ریس برده، قهرمان جهانه، اما فتل ببنید با اینکه قهرمان چهر دوره مسابقات هست تو ایتالیا از استرول معذرت خواهی کرد، واقعا ایول فتل

  15. iman

    7

    21

    چه مسابقه ای شد این سنگاپور،یک و دویی که هیچکس باور نمیکرد،فراری برد چارلز رو به خاطر یک دو گرفت که به نظرم منطقی بود ولی این وسط چارلز متضرر شد که خیلیم براش سنگین بود

    • REZA.M

      19

      3

      چه ضرری؟چه کشکی؟کل مسابقه فتل سریعتر بود.اون ده دور هم داشت لاستیک ها رو مدیریت میکرد.کاری که لکلرک فراموش کرده بود.در ضمن فتل اندرکاتش کرده دستور تیمی که ندادن.حتی از فتل خواستن اگه اومد که سبقت بگیره خیلی سخت دفاع نکنه.

      • کارن

        5

        16

        تا اون جایی که من میدونم حق پیت استاپ اول با ماشین جلویی است . در ضمن هم تیمی را اندرکات نمیکنن 🤣 حالا اگر واسه وتل این کار را میکردن اینجا را محشر میکردید که برسید تیم سر وتل را برید. تبریک به فراری فن ها ولی هیچ افتخاری توی این برد وتل نیست. در حقیقت با کمک تیم از لکلرک رد شد

      • REZA.M

        14

        2

        اکانت نو مبارک
        دانسته شما اشتباست.
        در ضمن انتظار داشتی بذارن مکس فتل رو اندرکات کنه؟

      • Ahmad VETTEL

        10

        1

        خب تو این شلوغی بازیای امروز اکانت جدید دکتر و بازگشت باشکوهش ما رو خوشحال میکنه
        تا باشه از این بازگشتا دکتر جان

      • iman

        9

        7

        اصول اولیه فرمول یک رو نمیدونید،توی پیست مارینا بی بدیهیه هر کس زودتر بره پیت بخت بسیار زیادی برای اندر کات داره و حق ماشین جلوتره که اول بره پیت،هر فراری فنی از جمله من الان خوشحاله از یک دوی فراری بر خلاف دو تا ریسه گذشته که یه عده ذات خودشونو خوب نشون دادن

      • Mohammad44

        16

        0

        جناب کارن حرف شما زمانی درسته که راننده جلویی خودش بخواد بارها شده لوئیس جلوی بوتاس بوده ولی اول بوتاس اومده پیت

      • Ahmad VETTEL

        12

        2

        iman:
        اصول اولیه رو میدونی(!!)ولی نمیدونی اگه فتل پیت استاپ نمیکرد،احتمال آندرکات شدنش توسط مکس بالا بود
        تنها راه حفظ 1-2 همین بود
        تیم هم وقتی این تصمیمو گرفت که دید لکلرک چقدر کنده
        تا قبل پیت استاپا حتی نوریس فقط 3ثانیه از 6نفر اول عقب تر بود که دلیلش کند بودن لکلرک بود

      • ايزديار

        11

        1

        كارن

        بوتاس هم زودتر اوردن پيت
        نميدوني بدون
        منتهي جيمز اومد و بقيه ماجرااااا

      • امین

        7

        0

        کارن:
        واقعاً دید شما اینه یا داری مغرضانه نظر میدی؟
        هرکی حق داره نظرشو بگه و چه من یا کسان دیگه خوشش بیاد یانه ‌.. ولی بعضی نظرات اصن هضمش سخته.
        دوستان فتل فن یه برد سباستین انقد فشار آورده به بعضی دوستان ، ببینید بردها ادامه دار باشه چیکار میکنن.
        بعضی دوستان همیل فن اومدن تبریک گفتن یا اصلأ چیزی نگفتن ،دمشون گرم خدایی ولی بعضیا نظراتشون چنان خسمانه س که بقول یکی از بچه‌ها این حجم از نفرت رو اصلا نمیشه درک کرد.

    • yas

      17

      0

      به نظرت اگه استراتژی دیگه‌ای داشتن باز هم 1 و 2 برای فراری بود؟؟؟؟ خوشبینانه‌ترین حالت ممکن 1 و 3 بود

      • iman

        6

        8

        Ahmad آقای فتل اگه کامنت قبلیه من رو دیده باشی گفتم کار فراری درست بود ولی چارلز ضرر کرد، البته مطمئنا ما به اندازه شما تبحر نداریم این که کاملا مشخصه

    • Ahmad VETTEL

      13

      2

      iman:
      والا این کامنتو نمیذاشتی هم ما میدونستیم چقدر از سب نفرت داری و اون حرفای قشنگی که در مورد طرفدار فراری بودن بعد بردای لکلرک میزدی واسه چی بود
      خوش بگذره…

      • iman

        6

        8

        Ahmad نفرت که نه ولی از بس کامنتای بیمنطق در دفاع از فتل تو روزایی که واقعا مستحق دفاع نبوده اینجا دیدیم و عملکرد ضعیفش تو یکسال گذشته خوب دیگه مشخصه آدم علاقش رو از دست میده ولی نفرت به هیچ وجه

      • Ahmad VETTEL

        8

        3

        iman:
        فکر میکنم عملکرد فتل با آپدیتای جدید فراری نشون داد(که بازم خیلی جا داره تا واسه فتل مناسب بشه)نشون داد اون دفاع ها بی منطق نبودن
        اونایی الان ناراحتن که تا تونستن بنا به دلایل دیگه سبو کوبیدن

      • امید نورمحمدی

        5

        0

        احمد جان این آقا ایمان (طرفدار ناندو) نظرشو میگه و به نظرش باید احترام گذاشت. ولی وقتی توهین بشه دیگه با نظر تفاوت داره. برای همه روشنه که طرفدارهای ناندو اولین دشمنی که دارند سبه و بعدش با فاصله لوییس و مشکلشون با سب خیلی زیاده.
        خود ناندو هم علی رغم تکذیبی که کرد ولی تحلیلهاش و کنایه هایی که به سب میزنه نشون میده که از سب خوشش نمیاد. خود سب هم به این موضوع اشاره کرده.
        تفاوت بین نظرات ناندو با اکثر طرفدارهاش در سایت عدم رعایت مرز احترامه. ناندو با احترام انتقاد میکنه ولی طرفدارهاش با نفرت محض. برای همین واکنشهای دوستان ناندو فن قابل درکه.
        البته آقای ایمان هم بیشتر مواقع (نه همه مواقع) محترمانه نظراتشو میگه که بنظر من قابل احترامه…

    • Hamed

      16

      2

      ایمان تقصیر خودشم هست باید قبل پیت استاپا فاصله باز میکرد تا دیگه هیچ جایی برای اندرکات نمیزاشت کاری که جفتشون بخصوص فتل هربار بعد سیفی کار راحت تکرارش کردن ضمنا با اینکه ازش خوشم میاد ولی اعتراضش تو رادیو اصلن وارد نیست شاید میتونست بعد سیفتی فشار بیاره و تهدید کنه جایگاه فتل رو ولی باید خوددار باشه تیم نباید موقعیت 1-2 بعد از این همه وقت رو به خاطر رقابت آزاد به خطر مینداخت وقتی رانندهامون تو موقعیت قهرمانی جهان نیستن توجیهی نداره
      این فرض محاله ولی اگر ریس آخر سال لکرک به خاطر این 7امتیاز چمپونشیپ رو به همیلتون باخت بیاد اون وقت بیاد کله بینوتو رو بکنه

      • iman

        7

        4

        Hamedحامد هیچ کدوم از شش ماشین پیشتاز نه توان فاصله باز کردن داشتن نه توان سبقت و این دو ثانیه هم که اواخر سب فاصله باز کرد به خاطر این بود که به چارلز دستور دادن که حمله نکنه اونم دیگه لازم ندید فشار بیاره، دقیقا بهش گفتن که همه چیز در اختیارت نیست و کار احمقانه ای نکن، تمام ماجرا همین بود

      • Akbar (Ghasemi)

        5

        0

        انگار حواست به جدول و اختلاف ها نیست دوست من
        لکلرک رو شانس قهرمانی میدونی؟
        همیلتون باید 4 تا دی ان اف بده و لکلرک همه رو ببره تازه فستست لپ ها رو هم بزنه برسه بهش!

    • Nohed81

      12

      1

      ببخشید ها ایمان جان میشه توضیح بدی فراری چطور برد لکرک ازش گرفت؟ اخه لکرک یه دور بعد فتل اومد پیت، تو یه دور فتل هم لکرک هم همیل اندرکات کرد، مس این نبوق و مهارت راننده رو نشون میده نه جیز دیگه ایی، بله اگه لکرک بعد ۵ یا ۱۰ دور میومد پیت اونموقع حق با شما بود. موفق باشی

    • yas

      6

      0

      ایمان جان سلام. جدیدا کامنت‌هات بیشتر از اینکه در راستای طرفداری از فراری باشه، در نفرت از فتله. احساس میکنم شما هم هیتر شدین. این استراتژی بهترین و تنها چیزی بود که فراری میتونست انتخاب کنه. نمیدونم شما چه انتظاری داشتین از تیم؟

  16. siamak

    19

    1

    به نظرم چارلز باید تفکر تیمی رو به احساسات شخصی خودش مقدم بدونه !
    باید بپذیره که هدف پیروزی تیمیه ، نه شخصی ! و باید بپذیره که سب به این پیروزی برای ریکاوری خودش بیشتر نیاز داشت .
    مهم 1و2 کردن فراری بود که حاصل شد . جابجائی بین این دو مهم نیست .

    • امید نورمحمدی

      4

      0

      سیامک جان بخصوص توی این پیست و زمانی که کندتره. لکلرک توان باز کردن فاصله 4-5 ثانیه ای با لوییس نداشت. دیدیم که با لاستیک سافت که بهترین عملکرد فراری باهاش بوده نمیتونست فاصله باز کنه ولی سب با لاستیک هارد که نقطه ضعف فراری تا سنگاچور بوده تونست و لکلرک هم با خودش کشوند…

  17. Amin-5

    15

    3

    امروز روز قرمزا بود واقعا خودمم پرسپولیسیم واقعا امروز بم چسبید خیلی خوشحال شدم برد سب واقعا حقش بود امیدوارم این برد ها تازه اول باشه ادامه پیدا کنه

  18. Mahdi911

    10

    10

    دوستان خیلی خوشحال نباشید اینم یه پرده دیگه هست واسه اینکه طرفدار ها و تماشچیان فرمول یک کم شده بودن وگرنه مگه میشه فراری که تا چند مسابقه قبل پشت مرسدس و ردبول بود یهو بیاد اینجوری قوی بشه و از طرفی تیمهای دیگه نتونن هیچ کاری بکنن
    الان که دیگه قهرمان فردی و تیمی تقریبا مشخص شده اومدن فراری رو قوی کردن
    فراری هر کاری هم بکنه باز همیلتون و مرسدس قهرمان هستن

    • حميد

      7

      1

      خطاب به mahdi912
      چند تا سوال، لطفا اگه به حرفي كه ميزنيد باور داريد جواب بديد:
      كي فراري رو قوي كرده؟
      اگه اعتقاد داريد كسي فراري رو قوي كرده تا پيروز اين گرندپري بشه و مرسدس هم حريفش نشده چرا با اطمينان از قهرماني فردي و تيمي مرسدس صحبت ميكنيد؟
      بالاخره اين مافيا تا چه حد قدرت داره از نظر شما؟
      قبلا هم مسابقه ي اتريش و آلمان رو دوستان ديگه اي متهم به تباني كرده بودند قبل شما . دفه اول نيست.

      • iren

        2

        3

        با این حساب همونی که فراری رو قوی کرده قبلش توی طراحی لاستیک های پیرلی اعمال نفوذ کرده بود تا همه تیمها توی حفاظت از لاستی مشکل پیدا کنند به جز مرسدس…

        اگه بخوایم از این حرف ها بزنیم خیلی میشه حرفای مختلفی رو زد. اما این حرفا بیشتر بچه بازیه

      • امید نورمحمدی

        3

        0

        فرزین جان متاسفانه توی سه فصل اخیر اتفاقاتی افتاده که خیلی مشکوکه و از طرفی این تعیین خط معکوسی هم که هم لوییس و هم سب بهش معترض هستند از جانب کسانیه که دارن فرمول 1 را تبدیل به کشتی کچ میکنند. امیدوارم همه تیمها و راننده ها جلوی این تیپ کارها بایستند…

  19. Behrooz

    12

    5

    تبریک به وتل ، با اینکه ازش خوشم نمیاد ولی براش خوشحال شدم که دوباره روحیشو بدست اورد . مرسدس هم اومد فراری هارو گول بزنه خودشو گول زد ، سیفتی کارهای متعدد هم کارو خراب کرد . در هر صورت مسابقه بدی برای همیل نبود امتیاز خوبی برای قهرمانی گرفت .

  20. Scuderia Ferrari

    17

    1

    خیلی عالی بود
    خیلی وقت بود منتظر همچین چیزی بودیم اونم تو چه پیستی بهش رسیدیم
    پیستی که همه میگفتن حرفی برای گفتن نداریم و مرسدس ها با اختلاف زیاد ۱ و ۲ میشن
    تبریک به همه ی طرفدارها
    تبریک به تیم و تشکر از دوتا راننده که گل کاشتن واقعا
    ❤❤❤❤👏👏👏👏💪💪💪💪

  21. REZA.M

    24

    3

    دمت گرم سب.
    پادشاه مارینا بی برگشت.
    در ضمن استراتژی لکلرک کاملا اشتباه نبود.فراری حتی فکرشم نمیکرد که فتل بتونه لکلرک و همیلتون رو با هم اندرکات کنه و هدف اصلی فقط همیلتون بود.و از طرف دیگه خود لکلرک معلوم نیست توی اون دور چکار کرد و همیلتون چسبید بهش.
    از طرف دیگه من یکم برای لکلرک نگرانم.چون فقط به اون لحظه ای که درش هست فکر میکنه.اصلا به فکر مدیریت لاستیک نبود.10 دور به فتل فشار اورد ولی بعد …….برعکس لکلرک .فتل تمام طول ریس داشت لاستیکا رو مدیریت میکرد و دیدیم که اخر ریس چقدر سریعتر بود.
    در ضمن حتی اگه استراتژی لکلرک اشتباه بود باشه.باز هم در برابر اتفاقات تعیین خط مونزا و مسابقه اسپا هیچی نیست. در آخر باید بگم اگه به فتل یه ماشین مناسب سبکش بدن……..

    • کارن

      2

      11

      چه ربطی به مدیریت لاستیک داره . وتل توی هوای ازاد بود و لکلرک توی هوای کثیف . معلومه لاستیک های لکلرک زودتر خراب میشه

      • REZA.M

        13

        1

        اخر ریس تو هوای کثیف بود.اول ریس مشکلش چی بود؟

      • iren

        5

        1

        یعنی بعد از پیت لاین فتل توی هوای آزاد بود؟
        بعدیشم چند دور تلاش برای سبقت میکنی اگه نتونستی عقب میشینی با فاصله ی یک و نیم تا دوثانیه که از لاستیکات محافظت کنی. این رو هم ما باید به لکلرک یاد بدیم؟ البته به نظرم لکلرک داره یاد میگیره هنوز و یه راننده ی فوق العاده هست.

      • امید نورمحمدی

        3

        0

        کارن …قبلش با لاستیک سافت کی توی هوای کثیف بود؟ کیفیت و زمان سبقتهای سب در چه شرایطی بود؟ اینکه توانایی گرفتن ماشینهای تیمهای متوسط در اقدام اول وجود نداره تقصیر کسیه که این تواناییو داره؟!

      • امید نورمحمدی

        2

        0

        تا حدودی حرف شما درسته. بخصوص سومین سیفتی کار خیلی به کمک فراری ها آمد…

  22. Sebvettel5

    23

    5

    دومین برد سباستین فتل بزرگ تو این فصل رو اول به خودم بعد به همه طرفدارا تبریک میگم😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪

  23. RIP ENZO

    20

    2

    خدایا شکرت یکی از بهترین روزهای عمرم یک دو فراری و برد پرسپولیس
    فورزا فراری
    فورزا سب
    فورزا چارلز
    فورزا پرسپولیس

  24. CL16

    24

    0

    سب واقعا نشون داد که بهونه نمی اورد و نیاز داره به یه ماشین با چسبندگیه بالا وقتیم واسش فراهم شد با اختلاف بهترین راننده ی پیست بود
    آدم باورش نمیشه فراری یک و دو کرد اونم تو کجا؟ سنگاپور که اصلا میشه گفت پیست مرسدس و ردبوله
    نمیخوام الکی این برد سبو بچسبونم به چارلز ولی سب به همچین تلنگری نیاز داشت که یه راننده اینقد خوب باشه که تحت فشارش بزاره
    چی میشد این اپدیتا از اول فصل برد ولی فعلا وقته جشنه D:
    در آخرم تبریک به همه هوادارای سب و فراری

    • Mohammad44

      18

      0

      cL16
      در اینکه سباستین امروز بی نقص بود شکی نیست ولی هر چهار نفر اول تا اونجایی درک من می رسه عالی بودن امروز جنگ استراتژی ها بود که هم سباستین و هم فراری عالی کار کرد مثل مجارستان

      • yas

        5

        0

        درسته نظرت. ولی سب هم فراتر از تصور بود. مخصوصا تو دور بعد از پیتش

  25. Mardanpour

    11

    0

    تبریک به طرفداران فراری و سباستین وتل عجب مسابقه نفس گیری بود
    واقعا حیف واسه هالکنبرگ به نظر میاد اخرین مسابقش بود

  26. Hamed

    25

    0

    Forza FERRARI
    آقا شک ندارم نیم فصل جان الکان یکیو از بیرون آورده دوره فشرده گذاشته تو فراری . همه چی از این رو به اون رو شده دیگه جوری شده پل پوزیشن که هیچ عادی شده تو ریسم با استراتژی رقبا رو آچمز میکنیم
    تبریک به فراری دوستا اولین تیمی شدیم که تو سنگاپور 1-2 میکنه
    دم فتل هم گرم اصلن دوس نداشتم فصل رو بدون برد تموم کنه حتی اگر یکم تو افتم باشه حداقل سنگاپور رو بلده به بقیه درس بده البته غافل نشیم آپدیتا هم براش کار کردن و خیلی راحت تر میروند.
    لکرک هم اگر برد میخواست باید تو استینت اول فاصله باز میکرد که اندرکات نشه پس نباید غر بزنه جدا ازاین خوشحالم که الان دیگه دوتا راننده سرحال داریم
    ———————————————————————————–
    ولی در کل جمع کنید بساط این ریسای خیابونی رو . فقط سیفتی کار دیدیم . اونورم که یه چشممون به گوشی و دربی کسل کننده تهران با گزارش جواد خیابانی بود
    سلامی هم عرض کنیم خدمت دوستانی که قرار بود سیفتی کار بیاد تا ما حداقل شانس داشته باشیم زیر 1 دقیقه پشت ردبول و مرسدس تموم کنیم .3 تا سیفتی کار اومد و …. بله

    • سید علی حسینی

      26

      0

      عالی بود عالی، خلاصه حرف هامو گفتی، بینوتو که سانچز(پا منبری نیوی) رو از ردبول گرفته آورده داره تیم جواب میده، این آپدیت ها مخصوصا همین کفی جدید که خیلی تاثیر کار رو برد بالا، برای تمرین اول فرانسه بود که تاثیر نداشت(یه لحظه در نظر بگیر ماشین اگر از فرانسه این شکلی میشد الان واقعا میشد دنبال قهرمانی رفت)، کلا تیم کوبیده شده، استراتژی و واحد طراحی و توسعه و همه دارن خوب کار میکنن، بازم جا دارند برای پیشرفت، روسیه محک خوبی برای مدیریت تایرِ، در بریم اونجا رو دیگه علی برکت الله

      • REZA.M

        11

        1

        آقای حسینی الان با این حرف دوستمون یعنی فتل ماشینی که میخواد رو داره؟من که اینطور فکر نمیکنم.هنوز خیلی مونده تا به ایده آل فتل برسه.

      • سید علی حسینی

        22

        0

        روسیه اگر مشکلی پیش نیاد دیگه اون موقع میشه گفت وضعیت سب ثابت شده، روسیه سکتور هاش تایرها رو شکنجه میکنه اگر فراری اونجا مشکل تایر نداشته باشه و چسبندگی اکی باشه دیگه میشه گفت از وضعیت کما که چند وقت پیش بود و امروز هم منتقل شد به بخش میرسه به یه 4 5 تا سرم و بعد با خانواده برین خونتون سر و سلامت

      • iren

        6

        0

        من واقعا نگران یه پیت استاپ 6 یا 7 ثانیه ای بودم که خدا رو شکر چندتا ریس هست که از این پیت استاپ ها خبری نیست توی تیم. لااقل اینکه از قبل معلومه چه لاستیکی رو میخوان استفاده کنند و موقعی که خودرو میان پیت لاین مکانیکها نمیخوان دنبال لاستیک بگردند.

    • iren

      6

      0

      خب چنین تغییرات بزرگی نیاز به زمان داره. دیدیم که بینوتو هم گفت ما فر میکردیم دیرتر آپدیتها به دستمون برسه که مهندسا و سازندگان کار بزرگی کردند.
      از طرفی هم من دارم به این باور میرسم که واقعا تونل باد فراری مشکل داشته. چون به هرحال تیم طراحی که همونان. پس چی شد این آپدیت آیرودینامی انقدر تفاوت رو ایجاد کرد؟

  27. Amir

    19

    1

    ای جاااااان، دلم خنک شد، استراتژی عالی، مدیریت لاستیک و باتری عالی، و یک رانندگی دیدنی و فوق العاده از سباستین و در نتیجه یک و دو که خیلی وقت بود منتظرش بودیم.
    نکته ی بارز امروز هم بازگشت سب بود. خوشحالم که ارزش خودش رو نشون داد.
    تبریک به چارلز و سب و فراری فن ها.
    سب به این برد نیاز داشت و با شایستگی به دستش آورد امیدوارم که روی فرم بمونه تا مسابقه های جذاب و جذاب تری رو ببینیم و لذت ببریم.

  28. AM PHD

    13

    2

    گرنده سب،گرنده فراری…
    پادشاه سنگاپور برگشت، کینگو نمیشه تو سزرمین خودش شکست داد
    بریم که روسیه رو داشته باشیم…

  29. امین

    16

    13

    حرکتای لکلرک بدجوری رومخمه.
    جمع بابا یجوری صحبت میکنه که انگار ۵ تا قهرمانی داره.
    اصلاً با لکلرک حال نمیکنم.
    خیلی شیشه خورده داره.
    اصلاً در حد فتل نیس که بخوام مقایسه ش کنم.

      • THE MINDBLOWER

        11

        1

        محض اطلاعت یکی دیگه امپر چسبونده

    • JBjb

      11

      8

      خود این لکلرک معلوم نیست مشکل ذهنی داره یا خیلی هوچی گر و مغلطه گره نفهمیده ولی امیدوارم فن هاش یا هر کسی که قصد حمایت ازش داره بفهمن یا فهمیده باشند که فتل توسط مکس آندرکات میشد و اگر فراری فتل رو دقیقا همون لحظه همزمان با مکس وشتپن به پیت نمیآورد چهارم میشد!! حتی شاید پنجم و بوتاس هم جلوتر در می اومد..بوتاس به 3 دهم ثانیه ای مکس رسیده بود که لاستیک های مکس نابود شده بود و ردبول آماده پیت استاپ بود و نزدیکی های همون ورودی پیت لین فتل رو فراخوندن به پیت برای اینکه توسط مکس آندرکات نشه

    • امید نورمحمدی

      13

      5

      حق با شماست. عجیبه طرفدارهای لکلرک اینجوری چیزی که میبینن هم تفسیر میکنند. واقعا اصلا بحث دستور تیمی وجود نداشت و توی این فصل هم اگر دستوری داده شده به سب بوده. اسپا نمونه بارزشه.
      اون هواداری هم که درباره پیت بردن راننده جلوتر صحبت کرده اصلا این فصلو تعقیب نکرده احتمالا. بر همیلتون در مجارستان با همین استراتژی که امروز مرسدس اتخاذ کرد برای لوییس بدست آمد. یا اسپا که سب آمد پیت که از لکلرک دفاع کنه که نتیجه داد.
      لازم نیست هر چیزیو تفسیر کنیم وقتی همه چیز روشنه…

      • siamak

        6

        0

        گاهی برای ” پخته شدن ” لازمه که زود از “کوره ” درنریم !!!؟؟….

      • mohammad

        0

        0

        ایول سیامک
        ولی بدون علامت سوال نباید در رفت

    • محمد

      9

      0

      امین جان:
      گناه یکی مثل من که طرفدار تیم فراریه و هر دو رانندشو به یه اندازه دوست داره چیه که باید همچین کامنتایی ببینه؟ متاسفانه یکسری از دوستان آلونسو فن میاند وتلو میکوبن و یکسری هم از طرفداران وتل لکرک رو میکوبن. یکسری هم کلا میومدند کل تیم و تاریخچشو زیر سوال میبردن. واقعا امیدوارم دوستان مراعات اونایی که طرفدار تیم هستن رو هم بکنند.

      • Ahmad VETTEL

        10

        1

        آخ گفتی آقا محمد
        موندم اصلا چرا راننده های فعلی فراری و طرفدراشون باید تاوان دوران ناکام یه راننده دیگه و طرفداراش تو فراری رو پس بدن

      • iren

        8

        0

        والا طرفدارای همیلتون بیشتر به موضوع لکلرک بها دادند…
        اونوقت میای میی فتل فن ها

      • امید نورمحمدی

        3

        0

        آقای محمد .تاریخچه فراری چیزی نیست که بشه کوبید. از طرفدارهای واقعی فراری انتظار میره انقدر به سب حمله نکنند. متاسفانه داستان دستور تیمی از اول فصل از طرف طرفدارهای فراری شروع شده…

  30. daniel65

    13

    0

    تبریک به فتل و فراری.
    سید جان تو تیم رنو چه خبره .؟.هر موقع تایمگری خوب بودن پنالتی میگیرن و میرن آخر واقعا چرا؟!و اینکه چه لزومی داشت و دنیل اینقدر بیرون بمونه؟!

  31. kimi

    18

    1

    مرسی فتل مرسی فراری❤ ایندفعه عالی بودن
    همه فراری فنا منتظر یک دو بودیم بعد اینهمه مدت اگه استراتژی جور دیگه ای بود هرگز این اتفاق نمی افتاد ک یک دو بکنیم و حتی معلوم نبود که هردوتا راننده رو سکو باشن
    مسابقه خیلی هیجان انگیزی بود
    منتظرش بودیم
    گرنده سب🇩🇪🇩🇪

    • Hamed

      13

      1

      استراتژی تاثیر داشت ولی دیگه کم لطفی نکنید خداییش سرعت مسابقه ای خوب بود بخصوص رو هارد. بعد هر سیفتی کار فراری ها قشنگ خودشونو جدا میکردن اصلن نذاشتن بقیه حتی تهدید باشن

  32. Riva

    13

    1

    سلام به همگی
    امروز روز بزرگی بود
    راستش باورم نمیشد فراری تو مسابقه هم بتونه رده ش رو حفظ کنه
    ظاهرا سب و فراری هر دو با هم برگشتند
    برا هر دو شون خوشحالم
    تبریک به همه طرفدارای فراری

  33. Hassan Mohebbi

    11

    1

    اول از همه تبریک به تمام فراری فن‌های عزیز مخصوصا وتل فن‌ها و بعد تبریک به طرفداران لکلرک.🥳🥳🥳
    من اینترنتم قطع و وصل میشد و به غیر از چند دور اول بقیه‌اش رو ندیدم. ولی خیلی از این یک و دو خوش‌حالم فارغ از این‌که کی اول شده و کی دوم.
    افرین وتل.
    افرین لکلرک.
    افرین فراری.
    به امید پیشرفت در ادامه فصل و همچنین فصل بعد، انشالله همین روند رو برای ۲۰۲۰ ادامه بدن تا قهرمانی به فراری و راننده‌هاش برسه، البته امیدوارم🙏
    و البته خیلی ناراحتم به خار کیمی😔 یعنی تو سه مسابقه نیم فصل دوم بد شانسی‌های زیادی رو اورده. گرنده کیمی💪
    ولی یه سوال:
    چی شد که وتل این‌قدر سریع شده؟ یعنی مشکل وتل با عقب خودرو حل شده؟ یا هر چیزه دیگه‌ای…؟

    • alonso87

      3

      16

      هرچند که وتل خوب رانندگی کرد ولی خب حق لکلرک بود پیروز بشه با استراتژی که فراری ریخته بود و همین جور اجازه ندادن به لکلرک که بیشتر فشار بیاره يجورايي نامردی شد در حق لکلرک بااینحال نمیشه از رانندگی خوب وتل گذشت

      • Ahmad VETTEL

        10

        2

        Push now charles push now
        اسم این اجازه واسه حمله نیست؟
        چه خوب شد فتل برد و چهره خیلیا واسه بقیه رو شد

      • JBjb

        12

        2

        اینو جواب بده…آیا میدونی اگر فراری در اون لحظه فتل رو به پیت لین نمی آورد توسط مکس آندرکات میشد؟؟ چرا فراری باید شانس آندرکات کردن همیلتون رو از دست بده و خطر آندرکات شدن توسط وشتپن و حتی بوتاس رو به جون بخره ؟؟

        هیچ نامردی یا چیزی علیه لکلرک و به نفع فتل نبوده فقط واکنشی بوده به تموم شدن لاستیک وشتپن که قصد پیت استاپ کرد و اگر فراری پاسخ نمیداد قطعا فتل 4 – 5 میشد.

        نکنه انتظار داشتی فتل که سریعترین راننده پیست بود رو دوباره قربانی میکردند و 4-5 میشد تا مبادا برای لکلرکی که کند بود و نمی تونست فاصله باز کنه تهدیدی ایجاد بشه؟؟

      • mohammad

        7

        1

        نامردی اونه به هم تیمیت توو ندی که بتونی پول بگیری

      • محمد

        10

        0

        Alonso 87 اینو بعنوان یه فن ” تیم فراری ” میگم حتی اگر بر فرض محال هم این کار فراری برنامه ریزی شده باشه که بعید میدونم بعد از اونکاری که وتل برای چالر تو اسپا کرد چه اشکالی داره یکبار هم چالرز بخاطر سب فداکاری کنه و برای اون جبران کنه؟ اگرم کامنتای منو تو همین صفحه ببینی از لکرک در مقابل توهین هایی که تو این صفحه بعضی از دوستان بهش کردند دفاع کردم. بنظرم کار تیم درست بود و برای من قهرمانی چالرز و سب هیچ فرقی نداره چون هر دوتاشون یه اندازه بعنوان راننده های تیم مورد علاقم دوست دارم.

      • سید علی حسینی

        18

        0

        محمد بابا خود چارلز هم الان اومده گفته که داخل ماشین یه داستان دیگه ای آدم فکر میکنه ولی وقتی الا توجیه شدم الا اوضاع اکیه بینمون، البته مصاحبه های قبل توجیه شدن جنجال سازه ولی خب اوضاع اکیه بین راننده هامون

      • iren

        6

        0

        اول اینه استراتژی مشکل نداشت.
        دوم اینکه توی چنین پیستی واقعا نمیشه به تیم اجازه ی رقابت داد. رقابت توی این پیست خیلی پر ریسک هست وگرنه همیلتون و ورشتپن برای سبقت اقدام میکردند. مخصوصا اینکه برای اولین بار توی کل فصل شانس یک و دو کردن رو داره تیم.
        سوم هم اینکه به وضوح سرعت فتل در کل بالاتر از لکلرک بود. دلیلشم اینه که بعد از هربار سیفتی کار و از بین رفتن فاصله بین فتل و لکلرک ، میدیدیم بعد از چند دور فتل فاصله رو به بیشتر از 4 ثانیه میرسوند. حالا تا 2 ثانیه رو میگیم برای فرار از هوای کثیف و محافظت از لاستیکه اما فاصله ی بیشتر نشوندهنده ی کندتر بودنه.

  34. JJ_Formula1

    14

    1

    VETTEL Is Coming
    چند تا نکته :
    آخرین باری که فراری سه تا مسابقه رو پشت سر هم برده مربوط میشه به سال 2008 و دوران قبل هیبرید (4 تا برد پی در پی دو تا ماسا دو تا هم رایکونن)
    با این ماشینی که من می بینم و روحیه برگشته به فتل، به نظرم می تونه 7 تا مسابقه بعدی حتما روی سکو باشه یا حتی 7 تا پیروزی بگیره و تنها رقیب جدی اش فقط لوئیز هست …
    ریاضیات میگه هنوز شانس قهرمانی فردی و تیمی وجود داره اما واقعا قهرمانی فردی محاله حتی برای تیمی هم شانس بسیار کمی وجود داره اما امیدوارم تو رده بندی کلی دو تا راننده فراری بتونند 2 و3 رو بگیرند و با این ماشین و این راننده ها چرا که نه …. 🙂

  35. pouya

    12

    1

    چه یکشنبه ای شد این یکشنبه
    دوگان از سه گانه تکمیل شد برام
    مارکز-وتل-موند لیورپول

    اما چه مسابقه ای بود
    یه حسی بم میگه گاراژ فراریو عوض کردن
    این حجم استراتژی خوب و پیشرفت بی سابقس
    یه اندر کات نا خواسته بود که حتی اگر عمدم بوده باشه بنظرم باید میشد هم وتل سریعتر بود و هم فراری برای کامبک نیاز به دو راننده اماده داره که میشه گفت سب هم برگشت تا فراری قویتر شه

    بنظرم فوقع العاده بود این هفته فراری
    تبریک به فراری فن ها و تبریک به وتل فن ها

    امیدوارم چارلز هم برای تیم تلاش کنه همون‌جوری که وتل تو اسپا کرد

    باید همکاری بیشتر شه

    البته این پیروزی و این یک دو بعد مدت ها شیرینش آنقدری هست که لکلرکم با انرژی برگرده

    • حامد

      13

      1

      عجب رویی داره این لکلرک حالا خوبه کلا فتل سریعتر بود
      در ضمن همون جا که پشت فال در اومد وال خیلی راحت همه ی ماشین های کند رو رد کرد و فاصله ۶ ثانیه ای ایجاد کرد لکلرک گیر کرده بود توانایی سبقت سریع رو نداشت
      بدون شک حق فتل بود قهرمانی این مسابقه و اگه ماشین ایمنی نبود فاصله بیشتر از اینم میشد

      • itg

        2

        9

        لکرک به تیم میگفت قدرت میخام
        تیم خواست فتل ببره نمیدونم چجوری تحلیل میکنین حق لکرک خورده شد تیم فراری هم اشتباه بزرگی کرد لکرک هنوزم شانس قهرمانی داشت متاسفانه مرسدس هم بعد از آپدیت موتوری نیم فصل افت کرده امیدوارم بتونن مشکلشونو حل کنن

    • محمد

      7

      3

      قطعا اگه راننده هامون با هم همکاری کنن خیلی میشه به سال آینده و تو حالت خوشبینانه حتی امسال برای قهرمانی تیمی امید داشت. ما دو تا راننده فوق العاده داریم که اتفاقا بر خلاف اونچیزی که بعضیا فکر میکنن و رسانه ها میخوان نشون بدن رابطشون خیلی با هم خوبه. سب که شخصیتش فوق العادست و چالرز هم اون ناراحتیش رو اگه از دیده خوشبینی بهش نگاه کنیم میتونه نشون بده که میتونه یه قهرمان آینده باشه و اون رادیوهاش هم بیشتر بخاطر جوون بودن و کم تجربگیشه.

  36. mohammad

    9

    1

    Most podium finishes in a season
    Most wins in a season
    Most pole positions in a season
    Most laps led in a season \\
    Most consecutive wins
    Most consecutive grand slams
    Most wins from pole position in a season
    Youngest Grand Prix pole position winner
    Youngest driver to score a double (pole position and race win)
    Youngest driver to score a hat-trick (pole position, race win, and fastest lap)
    Youngest driver to score a grand slam (pole position, win, fastest lap, and led every lap)
    Youngest Formula One World Drivers’ Champion
    Youngest World Drivers’ Championship runner-up
    Youngest double f1 Champion
    youngest triple f1 champion
    youngest quadruple f1 champion

    youngest quadruple in the history of the sport.

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        0

        مرسی حسام جان که واسه برد رقیب خوشحالی

      • yas

        3

        0

        مرسی از هردوی شما عزیزان که فارغ از طرفدار بودن، داغ شدن تنور رقابت‌ها براتون مهمه

      • Ferrari7

        2

        0

        دمه مجتبی وحسام گرم طرفدار با حال بودن یعنی همین خیلی باشخصیت و باشعور هستین ولی ته دلتون سباستین رو دوست دارین😁

  37. maranello

    10

    1

    یه سری گفتن حق لکلرک بود و نامردی و غیره و ذالک
    گیریم نامردی پیروزی داد به فتل
    اصلا آقایون اینجوریش بیشتر میچسبه
    نوش جووونش

  38. محمد

    8

    1

    شاید خیلی خوشبینانه فکر کنم ولی امیدوارم تا آخر فصل همه مسابقاتو یک و دو کنیم تا حداقل قهرمانی تیمی رو بگیریم. برای سب هم خیلی خوشحالم راننده مظلوم و با وفا که همیشه پای تیم وایستاد و امیدوارم جواب اعتمادشو به تیم بگیره. راستش تو مسابقه میترسیدم چالرز به سب حمله کنه برای سبقت و کابوس 2017 دوباره تکرار شه که با رادیویی که از گاراژ بهش زدن همه چیز اوکی شد و امیدوارم بعد از مسابقه قشنگ توجیه بشه. البته روی سکو اوکی بود و زیاد ناراحت بنظر نمیرسید. بنظرم کار تیم هم عالی بود و اصل گرفتن 1 و 2 بود.

  39. مهدی

    14

    1

    سید جان وقتی فتل رو توی مونزا با اون شرایطی دیدم که داشت از ماشین پیاده میشد لکرک از کنارش رد شد که بره جای شماره یک پارک کنه خیلی دلم واسش سوخت اما با خودم گفتم این ادم کسی نیست که جا بزنه و ناامید بشه،همینطورم شد،فتل خداااای سنگاپوره و همه نقاط کوچک و بزرگشو میدونه کجاست و به همین قدرت بود که بعد پیت استاپ اون سبقتای خوشگلو گرفت و راهشو باز کرد
    خیلی خوشحالم واسش،دوس دارم حداقل دوتا مسابقه بعدی رو هم ببره تا فشار رسانه ای از روش برداشته بشه

  40. |ZXE-LECLERC16|

    10

    1

    تبریک فوق العاده به وتل
    واقعاًبعد از اون پیت استاپ که جلوی لکلرک دراومد حقش برد بود 🙂
    این مسابقه 1+4اولین داشت
    1-اولین(دومین درحقیقت)برد وتل در2019
    2-اولین یک و دو فراری در2019
    3-اولین سکوی بدون مرسدس2019
    4-اولین سریعترین دور بدون امتیاز2019
    (فکر کنم این هم هست)5-اولین اوت شدن یکی از راننده های ویلیامز در2019
    #بازگشت-باورنکردنی-سباستین-فتل 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    !!!YYYYYYYYYEEEEEEEESSSSSSS

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        0

        ممنون سید جان،کارتون درسته
        یه خسته نباشید به تمام بچه های سایت 🙂

      • |ZXE-LECLERC16|

        2

        0

        سیدجان اسکای اف1 ایندی رو پخش میکنه
        میرید توی سایت رسمی ایندی
        توی نوار بالا،WATCHرو میزنید
        4تا گزینه هست؛گزینۀ اینترنشنال اینفو رو میزنید
        در بخشEuropeاسکای اف 1 رو میزنید
        میره توی سایت اسکای 🙂

    • |ZXE-LECLERC16|

      4

      0

      چرا سیدجان،اون لینکی که اسمش:«پخش فرمول یک»هست(یا هر لینکی که مال اسکای اف1هست)همین الان که من دارم کامنتو می نویسم داره ایندی رو پخش می کنه 🙂 :)؛)

  41. Ali seb

    8

    0

    برگشت فوق‌العاده برای سب و فراری
    لکلرکم الان جوونه میخواد خودشو ثابت کنه ولی امروز سب سریعتر بود و حقش برد بود

  42. Riva

    12

    0

    سلام
    یه چیزی راجع به استراتژی امروز فراری میخوام بگم و البته این نظر و دید شخصی منه
    توی تموم مسابقات تا به اینجا هر وقت نفر چهارم رفته پیت ، بلافاصله نفرات نزدیک به اون مثلا نفر سوم یا پنجم سریع جواب پیت استاپ رو دادن (البته اگه از تیمهای مختلف بوده باشند) تا بتونن رده شون رو حفظ کنن یا زیاد فاصله نیفته بینشون و شاید بتونن از پیت استاپ سریعتر بهره بگیرند و رتبه بدست بیارن
    فراری هم متوجه پیت استاپ ردبول شد و این عکس العمل و به پیت آوردن سب طبیعی بود.
    مشکل فقط فاصله کم ماشینهای برتر و یه جورایی طولانی تر بودن پیست بود و در کمال ناباوری سب تونست حتی لکرک رو هم آندر کات کنه اون هم با یه پیت استاپ ضعیف تر
    تو خیلی از مسابقه های قبلی این اتفاق افتاده و گاهی حتی به ضرر راننده ای شده که زودتر به پیت اومده و باعث شده آخرای مسابقه با مشکل لاستیک رو برو بشه
    نمونه ش موناکوی ۲۰۱۷ ، کیمی زود تر اومد پیت اما دوم تموم کرد
    گلایه لکرک هم به خاطر سن و سالشه و شاید چند سالی وقت ببره که به این درک و پختگی برسه که معنی کاری که امروز تیمش انجام داد رو درک کنه
    ببخشید طولانی شد

  43. Mohsen.t

    9

    0

    عجب مسابقه ای بود، تبریک ب همه فراری فن ها. اونقد این ۱ و ۲ عجیب بود هنوزم باورم نمیشه، سنگاپور بود دیگه نه؟!
    متاسفانه از وسطای ریس انتن رفت برا خودش و تکمیل ظرفیت شد، لینک ها هم خیلی قطع و وصل می شدن.
    خب الان با این شرایط روسیه واقعا دیدنیه، مرسدس از لحاظ روانی تحت فشاره و فراری از همیشه امیدوار تر، چ شود.
    کاش موتور هندا یکم بهتر بشه ک مکس فقط با اندر کات ب فکر کسب رده نباشه

  44. امید نورمحمدی

    9

    6

    ” کورس دو اسب رقصان زیر روشنایی شب ”

    یکی از مسابقه های کلاسیک که دوران پسا-هایبرید برگزار شد. نبرد استراتژیها بنفع فراری تمام شد. برای این پیروزی میشود چند دلیل واضح بیان کرد :

    1- عدم ریسک مرسدس و همیلتون . مشخصا مرسدس و لوییس نیازی به نبردهای چرخ به چرخ و تمام عیار ندارند و با همین روند هم براحتی دبل خواهند کرد. مثل تیم فوتبالی که صعودش مشخص شده و بقیه مسابقات براش حالت تست کردن همه گزینه ها و داشته هاشه.

    2- سورپرایز شدن مرسدس و ردیول از تمرین اول . هیچکس انتظار این عملکردو از فراری نداشت. درسته تیمها و مهندسها و مدیران همه حرفه ای هستند ولی هرکدوم بر اساس معیارهایی که دارند تصمیم گیری میکنند و عملکرد هر دو راننده فراری از تمرین اول موجب بهم خوردن تخمینها شد. از اول فصل فراری تقریبا یک ماشین برای رقابت داشت که در سنگاپور هر دو ماشین عملکردی بیشتر از انتظار داشتند که از همون تمرین اول مشخص بود.

    3- انگیزه بالای راننده های فراری بخصوص سب . اینکه آیا استراتژی مسابقه فراری از قبل تعیین شده بوده یا در جریان مسابقه بهش رسیدند مشخص نیست و نمیشه چیزی در این مورد با قطعیت گفت ولی از شواهد و رادیو ها میشه حدس زد که دور سب بعداز پیت نسبتا بد (3 ثانیه که 0.7 از پیت لکلرک کندتر بود) گاراژ فراری را نیز شگفت زده کرد و موجب شد تا برای رسیدن به 1-2 امیدوار شوند. توجه داشته باشید که لکلرک بلافاصله بعداز سب وارد پیت شد که نشون میده گاراژ منتظر جلوتر بیرون آمدن لکلرک بوده. حتی 0.7 ثانیه هم زمان بهش هدیه شد.

    4- آمدن سه باره سیفتی کار : همه برای 1 یا دو سیفتی کار برنامه داشتند. بخصوص مرسدس که روی نوتر بودن لاستیک های خودش برنامه ریزی کرده بود. اگر مشکلات فراری با لاستیک هارد و میزان مصرف لاستیک فراری را هم درنظر بگیریم متوجه محاسبات درست مهندسین مرسدس برای 4-5 دور آخر خواهیم شد ولی سومین سیفتی کار و زمان ورودش به پیست عملا به فراری کمک کرد تا مشکل لاستیک خوری در دمای بالا برایشان حل شده و براحتی برنده مسابقه شوند. البته عملکرد سب بعنوان راننده پیشتاز در زمان خروج سیفتی کار هم بسیار هوشیارانه و حرفه ای بود و در هر سه سیفتی کار بدون اشتباه و زیرکانه ترافیک پشت سر را مدیریت کرد.

    حاشیه : رادیوهای بشدت کودکانه لکلرک که از اول فصل شاهد آن هستیم و دستور تیمی به سب برای عدم دفاع در مقابل لکلرک!
    متاسفانه این اختلافی که در نتیجه عکس العملهای بشدت غیر حرفه ای لکلرک بوجود آمده موجب تفرقه در گاراژ هم شده و تا حدود زیادی روی عملکرد تیم هم تاثیر گذاشته.
    هنوز زمان زیادی از شنیده شدن عبارت “بخشیده شدی” در مونزا نگذشته که فراموش کنیم چه اتفاقی در تایم گیری افتاد. همینطور در اسپا که سباستین 6 دور زودتر به پیت آمد و با اولین دستور تیمی و در اولین جای ممکن اجازه رد شدن لکلرک را داد. اگر حتی بپذیریم (که شخصا به این مطلب اعتقادی ندارم) تیم به لکلرک اجازه رقابت را در سنگاپور نداده باز هم این برخوردها موجب برانگیخته شدن سب و هواداران آن خواهد شد. رفتار دوگانه گاراژ فراری در تایم گیری سنگاپور و خوشحالی آنها قبل از پایان دور همیلتون نشانه هایی از یک رقابت بچه گانه و دور از شان فراری بزرگ به بینندگان و هواداران میدهد. گاراژ فراری باید متوجه عواقب اینگونه اظهارات راننده های خود باشد و جلوی تفرقه را هرچه سریعتر بگیرد.

    پی نوشت : بنا به توصیه دوستان شرایط برای دیدن مسابقه از یکی از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را فراهم کردم. به من گفته شده بود که گزارشها بسیار بیطرفانه و فنی است. متاسفانه با پدیده عجیبی مواجه شدم. یکی از گزارشگران بعداز غر زدنهای لکلرک با قطعیت اعلام کرد که به لکلرک گفته نشده که سب برای تعویض لاستیک به پیت رفته و این موجبات ناراحتی لکلرک را فراهم آورده!!! همین اظهار نظر و گمانه زنی این گزارشگر شد مبنای ادامه گزارش تا انتهای مسابقه!!!
    فارغ از هر سلیقه و بحث های هواداری بنده صادقانه اعلام میکنم که شخصا هنوز گزارشگر فارسی زبانی بهتر از جناب آقای ****ندیده و فکر هم نمیکنم بهتر از ایشان در رسانه ها وجود داشته باشد. همه ما گرایشاتی داریم که در نا خودآگاه ما وجود دارد و تمایل جناب *****به هر راننده ای را ضعف ایشان نمیدانم. بنظر من ایشان در حال حاضر بهترین هستند.

    • mahyar

      2

      5

      موافق نیستم . توی رادیو سیفتی کار اول به وتل گفتن بعد از ری استارت چارلز با تو رقابت میکنه . کسی بهش نگفت در مقابله چارلز دفاع نکن .
      و کل داستان چارلز سر این بود که چرا تیم بهش نگفته که وتل داره همیلتون رو کات میکنه . تا بیشتر فشار بیاره و ردش رو از دست نده که بنده خدا آندر کات شد .
      اتفاقات مونزا هم گردن چارلز نندازیم . به رادیو هایی که بین سب و چارلز و تیم رد و بدل شده گوش بدیم متوجه میشیم که چارلز دقیقا” همون کاری رو کرد که تیم بهش گفته .

    • Mr.Abed

      5

      1

      عزیزم شما میتونی بری همچنان گزارش های آقای بی ادب و بی تربیت رو ببینی و دلیلی هم نداره این موضوع رو اینجا مطرح کنی چون این سایت نه برای هیچ شبکه و گزارشگری تبلیغ کرده نه اسپانسرشونِ.
      درضمن تو جریان مسابقه اینقدر هیجان و آدرنالین بالاست که هر انسانی ممکنه اشتباه کنه همونطور که آخر مسابقه هم بدون درنظر گرفتن نتیجه آلمان یه آمار اشتباه دیگه هم داد.
      درکل میخوام بگم صحبتت هیچ ربظی به اینجا نداره

    • محمد

      1

      3

      آقای امیدنورمحمدی:
      ” یکی از گزارشگران بعداز غر زدنهای لکلرک با قطعیت اعلام کرد که به لکلرک گفته نشده که سب برای تعویض لاستیک به پیت رفته و این موجبات ناراحتی لکلرک را فراهم آورده!!! ”
      همین گزارشگری که راجع بش همچین حرفی رو به زبون آوردید و گزارشگری که حتی تا حالا پشت شبیه ساز هم ننشسته رو از ایشون بهتر میدونید راننده سابق فرمول دو و قهرمان فرمول رنو هستند و اگر بحث اسپانسرینگ و این داستان ها نبود الان تو فرمول وان صندلی داشتند فقط خوستم محض اطلاعتون گفته باشم!

      • Akbar (Ghasemi)

        5

        0

        گزارشگر شبکه ورزش و دو گزارشگر شبکه اچ دی که امسال پخش میکنه همشون طرفدار همیلتون هستن و هیچ کدومشون ابایی از اعلام این موضوع و جهت دار گزارش کردن ندارن
        هر ریس میشه یک کتاب درباره جملات جهت دارشون نوشت!!
        دیوید کرافت و براندل جلوی اینا معصومن با اینکه همیلتون هموطن اوناست!

      • yas

        4

        0

        آقا محمد؟
        اینکه **** راننده خوبی بوده دلیل نمیشه کارشناس خوب و یا حداقل کارشناس بی‌طرفی باشه.
        شما دارین تو جمعی بحث میکنید که به غیر از من، همشون خبره اینکار هستن. این نوع نظرات توهین به بقیه است

      • Ahmad VETTEL

        4

        0

        نیکو رزبرگ که قهرمان فرمول یک هستش
        اما دلیل میشه الان هر تحلیلی که میکنه بقیه بگن چشم بسته بگن:چشم هرچی شما بگی؟!
        ***** که جای خود داره

      • امید نورمحمدی

        3

        0

        آقای محمد. میدونم و کاملا میشناسم ولی حرف بی منطق از جانب هرکسی باشه و بخصوص در یک رسانه قابل نقده.
        واکنشها به صحبتهای رزبرگ چطور؟ رزبرگ قهرمان جهانه. فکر کنم بیشتر از یک راننده بقول شما شبیه ساز و خوب درباره فرمول 1 اطلاعات داشته باشه. درسته؟!

  45. Mohsen.t

    8

    0

    سید جان میشه ی مطلب در باره اپدیت ها و تغییراتی ک فراری داشته بزارین.
    تا حالا کجا بود این اپدیت ها؟
    انگار کوبیدن از نو ساختن

  46. علیرضا اسفندیاری

    15

    1

    تبریک به تمام علاقه مندان به فرمول یک. مطمئنا مرسدسی ها هم از داغ شدن رقابت و قویتر شدن رقیبشون خوشحالن چون مرسدس همیشه اینطور بینشی داشته و داره.
    تعدادی از کامنت ها رو خوندم و گفتم بعد از مدتها یه کامنت بذارم.
    ۱. اول از همه میخوام تحسین کنم متیا بینوتو رو که بقول مارتین براندل یک آدم بسیار level head هستش. در بدترین روزها و بهترین شرایط، کنترل و آرامشش رو حفظ میکنه و همون نوع آدمیه که فراری برای مدیریت بهش احتیاج داره. رفتاری توام با آرامش که باعث میشه هیجانات و نوسانات شدید از تیم دور بشه و ثبات در تیم جریان پیدا کنه. لوییس کامیلاری هم به عنوان کسی که فضا رو برای بینوتو در فراری فراهم میکنه شایان توجه و احترامه.
    ۲. به عقیده من چارلز لکلرک راننده بسیار با استعدادیه و اتفاقا به عنوان یک جوان ۲۱ ساله بسیار منطقی و پخته عمل میکنه. پختگی در رفتارش رو میشه بلافاصله بعد از گرندپری اتریش یا همین امروز در مصاحبه ای که بعد از پودیوم داشت دید. بلافاصله تاکید کرد که راننده توی ماشین از تمام اتفاقات خبر نداره و مطمئنه که تیم بهترین تصمیم رو برای مسابقه و برای کل تیم گرفته. یکی از نقاط قوت چارلز اینه که تحت فشار کنترلش رو از دست نمیده. این رو هم باید بگم که دوستان همه مستحضرن، در این سطح رقابتی در هر ورزشی، طبیعیه که راننده یا هر ورزشکار دیگه ای تمام فشار و توان اش رو از نظر جسمی و روحی بیاره تا نتیجه بگیره. اینه که از نظر من صحبتهای چارلز در رادیو رفتار غیر حرفه ای محسوب نمیشه و باز بقول مارتین براندل نشون میده که در وجودش یه ببر زندانش شده داره. رفتار معقول گاراژ فراری در مورد دادن مود موتوری +K1 هم دیدنی بود. میشد براحتی با دستور تیمی یکی از راننده ها رو rear gunner کرد اما نشون داد که برنامه دارن و منطق درستی دارن. این رفتارهای سنجیده همیشه و برای همه منطقی و توجیه پذیره.
    ۳. من طرفدار فراری هستم و شخصیت سباستین رو دوست دارم. طبعا از ۲۰۱۵ دوستش داشتم و دارم و امیدوارم بتونه سطح کارشو بالاتر ببره.
    ۴. در مورد همیلتون هم باید بگم با اینکه رقیب تیم مورد علاقه ام هستش باید گفت از نظر منش و کنترلی که بر روانش داره فوق العاده اس. رفتار های پخته اش رو در کانادا بعد از اعتراض های سباستین (که خیلی ساده گفت این تصمیم رو من نگرفتم و بدون ایجاد حاشیه برای خودش محترمانه اعلام بیطرفی کرد) یا همین هفته های اخیر در حمایت از سباستین میشه دید. کنترل ذهنش رو از دست نمیده و این در هر تخصصی یه گوهره. رانندگیش هم که حرفی نمیشه زد در موردش.
    ۵. مکس مثل همیشه فوق العاده رقابتیه و توان حداکثری و یه چیزی بیشتر از اون رو از ماشین بطور پیوسته میگیره. بنظرم الآن با استعداد ترین راننده فرمول ۱ هستش و چارلز داره میره جلو تا بتونه خودشو در سطح اون نشون بده. مثل همه شما عزیزان بی صبرانه منتظر نبردهای چرخ به چرخ این دو راننده فوق العاده هستم.

    درود بر همه دوستان

    • iman88

      10

      2

      علیرضا جان فوق العاده بود.بیشتر از این نمیتونم باهاتون موافق باشم.دید بسیار زیبا و منصفانه ای به اتفاقات دارید.قابل ستایشه چون میبینیم همه نمیتونن با یک نظر به مسائل نگاه کنن.و نگاه و نوع برخوردشون با اتفاقات به شدت تحت تاثیر تمایلات و بویژه تعصباتشونه.به خاطر همین در مواجهه با شرایط کاملا مشابه،نظرات و رفتارهایه کاملا متفاوتی دارن.
      همیشه شاد و سلامت باشید دوست عزیز

  47. نیما

    10

    0

    تبریک بابت برد سب من که خیلی خوشحال شدم
    چیزی که من متوجه شدم بهترین تصمیم رو ردبول گرفت واسه استراتژی (چه اجباری چه اختیاری) و پیت استاپ فتل جواب به مکس بود حالا میشه بحث کرد چرا فتل و نه چارلز؟
    حالت منطقی همیشه اینه نفر اول، در الویت باشه
    ولی مکس خطری برای چارلز نبود و نمیتونست تو دو سه دور 6 ثانیه بدست بیاره بلکه خطری واسه فتل بود واسه همین فتل انتخاب شد و آندرکات کردن لوئیس و چارلز در واقع نتیجه عکس العمل فراری به ردبول بود. شاید من اشتباه می کنم و فراری می بایست چارلز ابتدا به پیت میاورد
    واقعا فک کنم وجود هالک بود که مسابقه رو شکل داد
    سب جلوی هالک درومد و مکس پشت سرش،
    اگه هالک نبود که مکس هم چارلز رو اندرکات کرده بود
    اگه سب جلوی هالک درمیومد که کلا نمیتونست جلوی چارلز دربیاد
    مسابقه جذابی نبود ولی هیجان انگیز بود با این حجم از ماشین ایمنی و سبقت و استراتژی ها

  48. AMIR_SV5

    12

    0

    باخت استقلال رو برد فتل شست
    گاراژ فراری ازین شاهکار ها به طرفداراشون خیلی بدهکاره تقریبا دو ساله اغلب با اشتباهاتشون ما رو اذیت می کردن ولی امروز بی نظیر بودن یک و دو فراری پاسخی بود به خیلی از دوستانی که بعد مونزا گفتن فصل برای فراری تموم شد.
    فتل هم که بی نقص ترین رانندگی رو نشون داد آندرکات لکلرک رو فک کنم خود تیم هم باور نمیکرد از موقعی هم که فتل جلو بود هم تایرهاش رو مدیریت کرد هم مسابقه رو از هر لحاظ عالی بود .
    تبریک به فراری فن ها به امید درخشش دوباره در روسیه .

  49. iman88

    7

    4

    و دوباره شروع شد.چارلز فلان چارلز …
    این چیزا ربطی به تجربه و اون داستانایی که براش میسازین نداره.بعد از مونزا فتل تو مصاحبه بعد از تعیین خط و قبل از جلسه با تیم از حرکت چارلز انتقاد میکنه و میشه به به و چه چه که اره نباید سکوت کرد و باید با همچین ادمایی اینطور رفتار کردو …و هیچ صحبتی از به حاشیه بردن تیم نیست.
    حالا راننده ای که پیشتاز بوده بعد از پیت استاپ میبینه پشت همتیمیش که سوم بوده در اومده،بعد میگین چرا به همچین چیزی اعتراض کرده؟با تجربه ترین راننده ها هم وقتی همچین اتفاقی براشون میوفته ساکت نمیمونن.
    یکی از بچه ها که اصلا میگفت چارلز از بس که کند بود حتی نوریس رو هم کند کرده بود.در صورتی که قبل از پیت فاصلشو تا 2.5 ثانیه بالا برد و و بعد که لوییس هم فشار اورد و این فاصله رو دوباره کم کرد فاصله لوییس با سب شده بود نزدیکه 3 ثانیه یعنی جفتشون از سب سریعتر دور میزدین.دقیقا همین اتفاق بعد از پیشتازی سب هم افتاد و تا چند دور اخر که چارلز مسابقه رو ول کرد ادامه داشت.
    بعد از کانادا من دهن خودمو اسفالت کردم که میتونستیم استراتژی بهتری انتخاب کنیم و دوستانی که الان دارن چارلزو مقصر دوم شدنش عنوان میکنن اصرار میکردن که “همونطور که سید گفت فراری بهترین استراتژی رو برایه چارلز انتخاب کرد”.الان دارن از اجتناب ناپذیر بودن این استراتژی حرف میزنن.
    همه جا طرفدار فتلن و وقتی نوبت چارلز میشه میشن حافظ منافع فراری.وقتی دستور تیمی برایه یه رده چهارمی بهش میدن و اعتراض میکنه ،میگن عجب ادم خودخواهیه،ببین چطور داره “تیمو” به حاشیه میبره!
    پل رو گرفته تویه پیستی که در تخصص فتله،اونم دو رده بالاتر از همتیمیش،و اومده تو مسابقه،تو استینت اول پیشتازه،و یه دفعه بعد از پیت استاپ ها میبینه پشته همتیمیشه،و وقتی اعتراض میکنه(کاری که تا حالا ندیبدم یه راننده تو این شرایط نکنه)باز میشه پسره لوس و خودخواه و دشمن منافع تیم و ازین حرف ها.
    اتفاقی که تو این مسابقه افتاد لازم بود.استراتژی بی نقص بود وراننده ها هم بی نقص رانندگی کردن ،هیچ کدوم برتری نسبت به اون یکی نداشت و استراتژی برنده رو تعیین کرد.چارلز حق مصلمش پیروزی بود و حق داشت به اتفاقات اعتراض کنه.این اصل نانوشته فرمول1 برایه رقابت همتیمیهاست.اولویت در استراتژی با راننده ایه که جلوتره.چون اگر تیم بخواد بین رقابت دو همتیمی به نفع یکی عمل کنه بدونه شک اون یکی متضرر میشه،پس اولویت با اونیه که تویه پیست تا اون لحظه نتیجه بهتری گرفته.بازم میگم کاری که فراری کرد لازم بود اما این اصلا دلیل نمیشه که چارلز رو بخاطر اعتراض به از دست دادن چیزی که حقش بوده سرزنش کنیم.اگر برعکس این اتفاق میوفتاد الان داشتین فراری و چارلز و طرفدارایه این دو تا رو به همه چی متهم میکردید.سر دو ثانیه دیر شدن پیت یا مشکل فنی فراری رو به کارشکنی و حمایت از چارلزو توطئه برایه تخریب فتل و این جور چیزا متهم میکردید.خدا میدونه اگر سر همچین اتفاقی برد رو از دست میداد ما با چه کامنتایی روبرو میشدیم.

    • mehdi vettel

      6

      2

      درود بر تو ایمان جان
      کاملا باهات موافقم
      اینکه توقع دارن یه راننده که تو پیستی مثل سنگاپور پول زده و لیدر بود، بعد از پیت استاپ ردشو به هم تیمیش داده خوشحال باشه و غر نزنه واقعا بی انصافیه

    • محمد

      5

      2

      دقیقا ایمان جان کلا بالاتر هم گفتم برای ماهایی که طرفدار خود تیم هستیم و فرقی بین چالرز و سب نمیزاریم خوندن این کامنت ها شدیدا ناراحت کنندست. چه وتل تو مونزا و چه لکرک بعد از مسابقه امروز خب بخاطر بالا بودن آدرنالین طبیعی بود که کمی ناراحت باشند ولی همین لکرکی که دوستان بچه میخوننش بد نیست برن پست آخر اینستاگرامشو بخونن و پست قبل مسابقشم ببینن که چجوری با سب با هم و با روحیه خوشحال عکس انداخته بودند. و بدتر از همه اتهاماتی که به تیم میبستن و توطئه ای که تو گاراژ ضد فتل داره انجام میشه و حتی خرابی های ماشین وتل رو توطئه ای از سمت گاراژ و بینوتوی بدبخت بر علیه فتل و گاراژ و تیم رو حامی لکرک میدونستند و خواستار رفتن سب از تیم و برگشتن به ردبول بودن در حالی که سب و چالرز هر دو عاشق فرارین.

      • امید نورمحمدی

        4

        0

        هر حرفی بنفع لکلرک حرف حقه؟! حتما همینیه که شماها میگید!!!!!!!!!!!

    • امین

      2

      0

      آقای ایمان عزیز طبق حرف شما بله طبیعی بود که اعتراض کنه ولی فقط یکبار نه اینکه پشت هم اعتراض اعتراض ، تهدید کنه من مود بالا رو میخوام!!! که چی ؟؟ که چیکار کنی؟؟؟؟
      این رادیو ها اولین نبوده آخرین بار هم نخواهد بود.
      مسئله دیگه اینکه قرار نیست من و شما مثه هم فک کنیم یا من چیزی بگم که بقیه بپسندن!!!
      بنده از لکلرک بدم اومده و بنظرم خیلی خودخواهه و اصلا اولویتش تیم نیست.
      شما از دیدگاه ما طرفدارای فتل هم به قضیه نگاه کنید که اون افتضاح تو مونزا پیش اومد و بعدش سنگاپور رانندت داره اول میرونه ، همتیمیش میاد پشت هم با اعصاب همه بازی میکنه . برای چی ؟ برای اینکه بچه،س ،خودخواهه .

  50. مهدی کوپایی

    6

    1

    امروز از اون روز های سرخ بود
    سب
    پرسپولیس
    اینو هم بگم که از فوتبال ایران تنفر خاصی دارم

    مرسدس به طرز چشمگیری کند بود و نمی دونم چقدر قبول دارین، مرسدس داره از بلژیک آهسته آهسته مشکلات و یکی یکی بررسی می کنه تا تو کفی هم داغون بکنه بقیه رو

    • JBjb

      8

      1

      مرسدس کند بود؟ خبر نداری دوست عزیز واقعیت چیه.طبق شواهد مسابقه و تایم هایی که زدن مرسدس روی هارد بالای یک ثانیه سریعتر بوده از فراری توی ریس پیس.

      حتی گزارشگر لایوگذار عدد یک و نیم ثانیه ای رو برای برتری سرعت مرسدس روی هارد نسبت به فراری برای ریس پیس گفته. دلیل اینکه این سرعت واقعی مرسدس در استینت دوم روی هارد و برتری واقعی ریس پیس مرسدس رو ندیدی اینه که تو این پیست سبقت گیری خیلی سخته و اینا بعد پیت استاپ ها به دلیل محاسبات نامناسب استراتژیست شون 4-5 دراومدن و پشت قطار فراری ردبول گیر کردن و اون سه تا سیفتی کار هم وقفه می انداخت در جریان روتین ریس .

      کافی بود یکی از مرسدس ها چه در استینت اول روی سافت یا استینت دوم روی هارد در رتبه 1 بودند اون موقع ملاحظه میکردید که چطوری 10-15 ثانیه مثل اب خوردن فاصله باز میکردن با نفر پشت سری….توی استینت اول لکلرک و در استینت دوم فتل بزور 2 ثانیه با نفر پشت سری شون فاصله نگه میداشتند به دلیل ریس پیس پایین تر فراری و اگر مارینا بی جای سبقت گیری شد براحتی ازشون سبقت گرفته میشد خصوصا از لکلرک در استینت اول که مرسدس پشت سرش بود

    • مهدی کوپایی

      3

      1

      باشه jb
      ریس پیس از همه بهتر
      اما
      مرسدس با تایر هارد حال می کنه، از اول فصل واضح
      ۲ مرسدس از ردبول شکست خوردن
      مکس قبل از مسابقه گفته ردبول جون نداره و این طور هم بود، آلبون هم داشت زور می زد
      اسمش آندرکات و نظر لوئیس بوده و پنجره هالک و این بند و بساط

      جو امنیتی شون ایجاب می کنه تا این طور بازی کنن تا همه چیز تو آب نمک بمونه

  51. pmohamadaminq

    14

    0

    فتل یه همچین راننده ای بود من نمیدونستم . لامصب داشت تو پیست اموزش چگونه ریستارت کنیم درس میداد . به عنوان یه لکلرک فن دارم کم کم فتل فن میشم یه بخشی از شخصیت سباستین فتل هست کن منو بهش علاقه مند میکنه . شاید لبخندای قشنگش باشه شاید یه چیز دیگه ولی خلاصه کلا فراری با راننده ها و استراتژیست ها و مهندسا و و از همه مهم تر بینوتو ترکوندن

    • iman88

      8

      1

      غیر ممکنه نشه این ادم رو دوست داشت.چه بعنوان یه انسان و چه به عنوان یه راننده فوقالعاده.قبل از مراسم که داشتن سرود سنگاپور رو فکر کنم میخوندن.همه مسئولین و جلوتر از اونها راننده ها تو پیست ایستاده بودن.یه لحظه سب رو اون وسط دیدم داشت لبخند میزد.اصلا معلوم بود یه روحیه خوبی داره.همون لبخندش باعث شد یه اطمینانی ته دلم به این مسابقه حس کنم(چون واقعا شک داشتم به نتیجه).مسابقه هم دیدیم چیکار کرد.در کل اگر سب خوب باشه فراری هم خوبه و اگر فراری خوب باشه سب عالیه.

    • Ahmad VETTEL

      7

      0

      ممنون محمود جان
      واسه ما سه گانه بود امروز
      هم فتل
      هم مارکز هم پرسپولیس برنده شدن
      به دوتا از این سه تا هم راضی بودم ولی خوشبختانه هر 3تاش جور شد
      البته هیچکدوم اندازه برد فتل نچسبید چون خیلی وقت بود نبرده بود
      اون دوتای دیگه که همیشه میبرن

      • Mahmood.gh

        4

        0

        احمد جان
        واسه من مثل تو نشد مرسدس روز عالی خراب کرد

  52. Amir5

    5

    0

    جانم فتل ورومن تبریک به فراری و فتل وطرافدارها اگه رومن تصادف نمیکرد امتیاز میگرفت وگسلی هم عالی بود سلطان سنگاپور فتل

  53. imanprjr

    5

    0

    از قدیم گفتم، فتل فن نیستم ولی نمیشه دوستش نداشت گرند سب. عالی بود. اگر چه تا قبل پیت استاپ خواب آلود بودم ولی بعدش یه چیز دیگه شد مسابقه. همیلتون هم استراتژی بدی انتخاب کرد.

  54. 🇩🇪Seb5

    8

    0

    درود بر سباستین امروز عالی و بی نقص بود امیدوارم مسابقات آینده هم پیروزی بیاره اما در مورد لکلرک باید بگم هنوز بچه وضع هست و خیلی زوده بخواد اینطور غرغر بکنه.

    • Arry Gizzel

      3

      3

      اول سلام ب همه طرفدارای فرمول ۱ 👋
      دوما چقد این جوجه کوچولو پرووو شده . آقا فک کرده یکی دوتا برد اونم با زور استراتژیست ها و پاره کردن موتور فراری داشته میتونه تجربه فوق قدیمی فتل و ۴ دوره قهرمانی جهان رو زیرپاش بزاره . دلیلشم اینه و تیم فراری هم باید باهاش کنار بیان . اینکه جناب لکلرک تا سال پیش برای مسابقه پشت ی ارابه درب د داغون مینشست و کلا توی مسابقه بین همه گم میشد . اما امسال ک تازه اومد توی ماشین فرمول ۱ فراری رو دید چشاش اندازه جغد باز شد و فهمید اوه عجب چیزی هست خوش بو کننده هم داره ! برای همین چون از ی چیز گند به ی چیز عالی اومد داره مث قرقی میرونه . ولی فتل خیلی خیلی قبل پیش یعنی حدودای سال ۲۰۱۱ با بهترین ماشین اون موقع ک مال ردبول بود سر و کار داشت و الان اگه یه ذره ماشینش بد بشه و داونفورس بد پیدا کنه و مث ماشین اون موقعش نباشه خب معلومه نمیتونه قهرمانی و بدست بیاره دیگه . نه مث همیلتون و بوتاس ک بهترین ماشینا و تکنولوژی ها و سیستم ها و موتور و داونفورس رو میدن اون وقت آقا باید فقط گاز و بده و فرمون بپیچونه . سال ۲۰۱۱ همون موقعی ک لکلرک به ترمز دستی میگفت موز و تو بازی PS4 هم اول نمیشد چ رسد فرمول یک . همیلتونم اون موقعی اصلا تعریفی نداشت . تا اینکه مرسدس گرفتش و تازه فهمید این رقابت ماشیناس نه چرخ گوشت ها یعنی ماشین تیم قبلیش یعنی مک لارن .
      اگه فقط یه چیزی ک بشه بهش گفت ماشین ایده آل مد نظر فتل رو بهش بدن یعنی همون کاری ک دارن با اون کفتار پیر یعنی همیلتون میکنن باور کنین از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ فتل راحت ۱۰ قهرمانی بدس میاورد و ۳ تا حتی بیشتر از شوماخر افسانه ای . تمامی حقیقت های محض همین چیزایی هست ک گفتم

      • Hamed

        1

        1

        خار تحلیل !

  55. iman88

    5

    2

    فکر میکردم یه جورایی خوبه با یه عده که علایق مشترکی باهاشون دارم معاشرت داشته باشم.اما الان حتی نسبت به خودم هم حس خوبی ندارم.بعد از هر مسابقه میام اینجا در عرض چند دقیقه فاز مثبتی که از ریس گرفتم به کل دود میشه.احتمالا مشکل از منه.همون بهتر کسی که تحملشو نداره اصلا طرف همچین فضاهایی نره.امیدوارم یه روز بیام و ببینم همه دارن با هم میگن و میخندنو تو شادی ها و ناراحتی هایه هم شریکن.
    امیدوارم همیشه شاد باشید.

    • محمد

      3

      2

      شما همیشه یکی از منطقی ترین کاربرای سایت بودین امیدوارم شاهد کامنتاتون باشم بازم تو این سایت چون تعداد ما طرفدارای خود تیم خیلی کمه

    • Hamed

      4

      3

      عده خیلی معدودی اینجا هستن هر وقت فراری پیروز بشه مثلن لکرک برنده باشه با کامنتای هدف دار بیان کام کاربرای طرفدار فراری رو تلخ کنن فتل هم برنده بشه به شکل دیگه ای انگار خیلی احساس کول بودن بهشون دست میده بزارید به حال خودشون باشن
      هرکی برنده بشه این افتخار برای تیم هم ثبت میشه و برای طرفدارای تیم شیرینه

    • Akbar (Ghasemi)

      4

      1

      اقا ایمان فلسفه طرفداری توی همه جا همینه همه میان دفاع میکنن…
      هر جا میری توی گپ های خارجی هم همینه…
      پس به عنوان برادر کوچیکتر پیشنهاد میکنم تا حد ممکن از کامنتهای هم جهت با تفکراتت لذت ببر و باقی رو دایورت کن…
      هیچ کس نمیتونه اذهان رو یکسو کنه و خود به خود هم این اتفاق نمی افته پس فقط تا زمانی که به این ورزش اعتیاد داریم! بهتره لذت هاشو ببریم تا واسه زندگی شخصیمون هم مفید باشه…
      از کامنت های خوبت ماها رو محروم نکن… ممنون زنده باشی

  56. ZOTAX.VETTEL

    7

    0

    دم همه طرفدارا گرم از وقتی مسابقه تموم شد اینقدر لذت بردم از کامنت ها که خودم کامنت نذاشتم
    بی نهایت خوشحالم و در مورد سب هم ۲ کلمه کافیه
    ❤High Class❤

  57. Ferrari7

    6

    0

    خدا رو شکر بعد از مدتها خنده رو روی صورت این بچه دیدیم دمش گرم ولی واقعاً صورتش شکسته شده چی کشیده تو این چند سال؟
    سید لطفاً میشه رادیوی آخر لکلرک رو با مصاحبه بعد از مسابقشو نه اونکه تو اتاق کنفرانس مطبوعاتی هست رو کار کنید؟ من به زبون اسپانیش مسابقه رو دیدم نتونستم بفهمم متشکرم

      • Ferrari7

        5

        0

        با شما موافقم یه خستگی تو صورتش موج میزد

      • Ferrari7

        5

        0

        دو تا برد دیگه کاملاً سباستین رو ردیف میکنه

  58. Ferrari7

    3

    0

    سید جان دیروز یکی از دوستان می‌گفت وقتی کامنت میزارم صفحه رفرش میشه شما گفتید که فقط برای اون دوست عزیز هست و بقیه دوستان مشکلی ندارن منم جزء بقیه دوستان هستم الان همین مشکل رو دارم انگار مشکل اون دوست عزیز احتمالاً حل شده و در عوض بقیه دوستان مشکل پیدا کردن 😁 وقتی تعداد کامنت ها کم باشه مشکلی نیست ولی وقتی زیاد باشه اذیت میکنه ببخشید که اذیتتون میکنیم
    یه دقیقه اومدیم با خودتون صحبت کنیم همش پای کامپیوترین 😁

  59. Ferrari7

    6

    0

    مقایسه تفاوت رادیوی آخر سباستین تو سنگاپور با رادیوی آخر لکلرک تو مونزا و همچنین رادیوی آخر لکلرک تو سنگاپور
    حالا یکسری میان توجیه میکن
    هر چقدر هم که راجع بهش گفته بشه فایده ای ندارد
    زمان همه چیزو ثابت میکنه
    ولی ای کاش همه یادشون میموند این روزها در مورد کی، چی گفتن
    Sebastian is a very personable person🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

      • بهزاد زمانی

        0

        2

        سلام هیت منظورتون کلمه Hate هست؟ اگه آره فارسیش رو بگ عزیز چرا خودت رو اذیت میکنی؟ در ضمن کدوم پدر کشتگی؟ بعد 22 مسابقه یه بار به لطف دوم کردن چارلز اول شده, الان دقیقا به کجا برگشته رتبه چهارم؟ خوب همونجا که بود. اجازه بدیم طی مسابقات بعدی خودش رو بالا بکشه (که شدیدا مایلم اینکارو انجام بده) بعد بگیم بازگشت حالا چه شکوهمند چه هرچی.

    • Ferrari .Italy

      2

      0

      99درصد کامنتاتون درباره سباستین هستش و همیشه میکوبینش از این رو میگم براش زمان خداحافظی تعیین میکنین بازنشستش میکنین انواع اقسام القاب رو بهش می دین زشته این کارهاتون

  60. امید نورمحمدی

    2

    0

    بازگشت شکوهمند برای کسانیکه دنبال آماربازی هستند. الان 5-4 از همیلتون توی سنگاپور جلو افتاده!!! من از این آمار بازیها متنفرم ولی از دوستانی که تا الان دنبال این حرفها بودند خیلی بعیده بیان بگن بازگشت به کجا!!!
    بازگشت به بالا سر همیلتون توی آمار برد در سنگاپور… خوبه؟! الان درست شد؟!
    از طرفی سب هیچ چیزی هم این فصل نمیبرد کسی ناکام از دنیا نمیرفت! قبلا 4 بار قهرمان جهان شده و کلی هم آمار! عالی داره که با این برد آمارش! بهت هم شده و باز هم خواهد شد.
    اگر برد کاناداشم حساب کنیم که میکنیم باز آمارش! بهتر هم شده…
    یه نکته باحالم وجود داره. شارل اسپا و مونزا غیر از سب تونست لوییس همیلتون بزرگ هم شکست بده. توی سنگاپور هم که پول پوزیشنی از چنگ همیل درآورد که باور نکردنی بود…
    دمش گرم. با 21 سال سن بتونی 3 بار متوالی و توی پیستهای متفاوت پول پوزیشنو از دست همیلتون بگیری… اونم با ماشین فراری… توی مونزا که یکی یکی مرسدسها با انواع لاستیک نتونستند به گرد پاش برسن… عجب رانندگی میکنه این شارل لکلرک… دیگه جرات هم نکردند توی مونزا ضعف همیلتونو با پنالتی پر کنن.
    سب و شارل دو روی سکه قدرت فراری هستند..امیدوارم 2020 یکیشون قهرمان جهان و فراری رترین سازنده بشه…

دیدگاه خود را بیان کنید