فرمول یک ایران –  مکس ورشتپن از تیم ردبول تنها راننده ای بود که توانست در تعیین خط فرمول یک اتریش 2021 وارد بازه زمانی 1:03 شده و خط یک استارت مسابقه را از آن خود کند.

والتری بوتاس پیشتاز تیم مرسدس در تعیین خط اتریش بود اما به دلیل سه رده پنالتی اش، مسابقه را از رده پنجم آغاز خواهد کرد. لوئیس همیلتون نیز در رده سوم تعیین خط اتریش قرار گرفت.

جدول تعیین خط فرمول یک اتریش 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:03.841
2والتری بوتاسمرسدس+0.194
3لوئیس همیلتونمرسدس+0.226
4لندو نوریسمک‌لارن+0.279
5سرجیو پرزردبول+0.327
6پیر گسلیآلفاتائوری+0.612
7چارلز لکلرکفراری+0.631
8یوکی سونوداآلفاتائوری+0.673
9لنس استرولاستون مارتین+0.867
10فرناندو آلونسوآلپین+1.228
11جورج راسلویلیامز1:04.671
12کارلوس ساینزفراری+0.129
13دنیل ریکاردومک‌لارن+0.137
14سباستین فتلاستون مارتین+0.204
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+0.242
16نیکولاس لطیفیویلیامز1:05.175
17استبان اکونآلپین+0.042
18کیمی رایکوننآلفارومئو+0.254
19میک شوماخرهاس+0.866
20نیکیتا مازپینهاس+1.017

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

203 دیدگاه

  1. Pink Floyd

    22

    1

    تبریک به مکس و طرفداراش . مشکل همیلتون چی بود تو تمرین آخر خیلی امیدوار کننده تر بود… .ولی احتمالا بارون همه چی رو به هم بریزه فردا. بوتاس هم خوب بود ولی پنالتی داره

    • Ali

      29

      31

      مکس مثل همیشه مسلط و بی نقص…چقدر امسال پخته و حرفه ای شده این بچه…شمایل یک ابر ستاره نوظهور که هرچی رکورد تو این ورزش هست رو بشکونه کاملا در قواره این جوون میبینم

      • علیرضا

        14

        25

        اصلا نمیفهمم چرا اینقدر منفی گرفته این کامنت.کاملا با این نظر موافقم

      • mohammad

        22

        14

        منکه در حد قهرمانی نمیدونمش
        رکورد جوون ترین قهرمان رو نمیتونه بشکونه مال سب هست

      • م.یوسفوند

        16

        20

        علیرضا
        فرض کن من قبلا تو کامنتم گفتم همیلتون خوب نبوده یا مثلا با خودروی بهتر قهرمان شده و از این حرفها، بعد کل همیلتون فن ها که اکثرا کم سن و سال هم هستن(با احترام به همشون) بدون اینکه متن کامنت من رو بخونن با دیدن پروفایلم اول دیس لایک میزنن بعد میخونن بخاطر همینه این تعداد دیس

      • مهدی

        16

        12

        داداش حرف درس رو زده واسه همینه منفی گرفته

      • Pink Floyd

        24

        6

        مکس خیلی با استعداده و تیم و ماشین خوبی هم داره ، ولی صحبت کردن از اینکه بیاد و همه رکورد ها رو بشکنه خیلی زوده ! آسمون ورزش توی همه رشته ها از جمله فرمول 1 پره از ستاره هایی که یه مدت کوتاه روشن و پر نور بودن و بعد دیگه اون درخشش قبل رو نداشتن .. ولی انگشت شمار ستاره هایی پیدا میشن که درخششون طولانی بوده و اونها اسم هایی هستن که همیشه میمونن . بین اینکه یه مدت کوتاه بهترین باشی و اینکه بتونی سالهای سال این بهترین بودن رو حفظ کنی تفاوت از زمین تا آسمونه و واقعا قابل مقایسه نیست . مکس هنوز یه قهرمانی جهان نداره و خیلی راه طولانی داره تا بخواد به قول شما رکورد هایی که امثال شوماخر و همیلتون و فتل با اون همه قهرمانی از خودشون به جا گذاشتن رو بشکنه.

      • Pink Floyd

        22

        5

        جناب یوسفوند ، من به شخصه به هیچ کامنتی منفی ندادم به غیر از کامنت شما. این که بیای یه حرفی رو بزنی و پشتش بنویسی با احترام چیزی رو عوض نمیکنه و شما رو تبدیل به یه آدم با شخصیت نمیکنه. از ادبیات و لحن گفتار شما فکر میکنم کاملا مشخص باشه کی بچه است و سن سال کمی داره ( حداقل از نظر شخصیتی و گفتاری ، کاری به سن شناسنامه ای شما ندارم ) لطفا خودتون رو انقدر مهم نبینید و ذهن بقیه رو انقدر بیکار ندونید که اسم شما رو به خاطر داشته باشن و بیان دنبال اسمتون بگردن که به شما منفی بدن ! نمیدونم این توهم ها رو از کجا میارید ولی حداقل میتونید جمع نبندید و ننویسید “کل همیلتون فن ها” .

        هر کسی ممکنه برای خودش نظری داشته باشه و با یه کامنت موافق یا مخالف باشه . من هم خیلی با این منفی دادن ها موافق نیستم ولی در این مورد خاص فکر میکنم شخصیت و نوع گفتار شما کاملا دلیل منفی هایی که میگیرید رو مشخص میکنه

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        17

        0

        اقا دقت کردین مازپین دیگه توی ریس ها اسپین نمیشه؟؟؟ حتی بعضی مواقع واسه شوماخر و لطیفی هم شاخ و شونه میکشه

      • Pink Floyd

        11

        1

        حسام جان فکر کنم بهش برخورده اسمشو گذاشته بودن مازاسپین … یه بار توی توئیتر مازپین رو سرچ کردم خیلی توئیت های زیادی نبود در موردش ، بعدش مازاسپین رو سرچ کردم دیدم یه عالمه توئیت با این تگ وجود داره ! ولی تو تمرین یه اسپین داشت که این آخر هفته هم سنت شکنی نکرده باشه

      • محمد امین

        4

        2

        علی جان کجای کاری ، فراری در سال ۲۰۱۹ نایب قهرمان شد با اختلاف ۱۰۰ امتیاز بیشتر از ردبول ، اگر فتل بهتر با ماشین مچ می‌شد فاصله با مرسدس کمتر هم می‌شد ، دیگه نمیشه از حق گذشت ، بین تو هم تونست فراری رو نایب قهرمان کنه ، فعلا مشکل دارن ، وگر نه هیچ تیمی فعلا فعلا ها به گرد افتخارات فرلری نمیرسه ، تازه ا افتخارات فرای زمانی هست که فرمول یه جیز دیکه بود

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        0

        pink floyd عزیز
        اره واقعا به نظر خیلی بهتر شده و چند ریس هست که نه به کسی زده و نه اسپین شده اگه امروز چشمش نزنم 😂😂😂

      • رضا سلطانی

        16

        0

        والا این دو روز ه قرار بود طوفان بیاد!!
        همیشه در فرمول یک سان دی ها سانی دی هست

    • F1 LOVER

      10

      8

      فراری خیلی ضعیف بود این پیست پاوریونیت قوی میخواد ولی من میگم بازم باید وقت داد به بینوتو.روند تیم مثبته.بالاخره زمان می‌بره تا نتیجه تغییرات خودشو نشون بده.

      • محمد امین

        13

        6

        لکلرک بهترین پرفورمنسش رو از ماشین درآورد، جایگاهش حداقل ۹ بود ، واقعا سریع تر از اون حدی بود که فکر میکردم ، به نظرم فردا میتونه سر p6 رقابت کنه با گسلی ، یه شرط اینکه استراتژی خوب و مشکل لاستیک نباشه

      • Alidrughi

        10

        5

        دقیقا بیننتو بلده بهترین موتورو بسازه اینو تم سالهای اخیر به وضوح نشون داد اما تیم مشکلات بنیادین توی ایرو دینامیک داشت پس توسعه موتورو گذاشت برای دوران جدید که موتورا همه فریز میشه و توی این دوسال روی آیرودینامیک کار کرد و مشکلاتو تا حدود زیادی رفع کرد بیننتو داره اصولی فراریو برمیگردونه

      • ferarri

        10

        3

        اون چیزی ک من دیدم پیست چنتا DRS داش !
        من دیگه فقط ب فصل بعد فراری توجه میکنم . از این فراری آبی گرم نمیشه ( امیدوارم بشه )

        این ردبولو مرسدسی ک من میبینم ، ردبول ساندویچ میکنه مرسدسو باید دس بجنبونه مرسدس

      • Ferrari-leclerc

        5

        3

        آخه دوست عزیز مگه چندتا پیست هست که پاوریونیت قوی نمیخاد که فراری بخاد ازش استفاده کنه.باکو و موناکو بودن.موناکو که با مدیریت بینوتوی نابغه نابود شد همه چی، تو باکو هم که زور فراری چهارم بود اونم تازه با dnf مکس و اشتباه همیلتون.اصلا مگه با پاوریونیت ضعیف میشه رقابت کرد توی فرمول یک.به لطف چارلز و ساینز نبود الان ششم یا هفتم گرید بودن نه چهارم.

    • NICO ROSBERG-06

      29

      2

      به طرفدارای مکس تبریک میگم بخاطر گرفتن پل.. چه رانندگی کرد. تایمی که زد نشون داد حداقل ردبول امسال بهتر از مرسدسه.. لویس همه کار کرد ولی بازم نتونست حتی نزدیک مکس بشه تایمش.
      بوتاسم به نظرم خیلی بهتر از تصورم عمل کرد فقط حیف اون پنالتی مفتی..
      لکلرک فراری رو واقعا ارتقا میده.
      وتلم میتونست جزو ۱۰تا باشه حیففف. ولی فردا جبران می‌کنه مطمعنم..راسلم عالی بود.. ..
      مسابقه خوبی میشه فردا
      به امید یک مسابقه بدونdnf

      • Ali

        9

        25

        نیکو کم کم داری به ما مکس فنا نزدیک میشی و من از این قضیه خوشحالم….این خوبه که واقعا هر کی بهتره میگی و تعصب بیجا خرج نمیکنی…احسنت

      • محمد امین

        9

        9

        مکس واقعا تایم خوبی زد
        در مسابقه ی فردا به نظرم بهترین ماشین ها به ترتیب ردبول و الفاتاری و مرسدس هست
        آلفا رو دوم گفت چون برای یه پیست سریع بالا پیشران ی هوندا حرف اول رو میزنه ، و وقتی با رانندگی خوب گسلی همراه باشه میتونه سر p5 رقابت کنه ، رانندگی راننده های مرسدس به مراتب بهتر از آلفا هست به همین دليل هست که جلو ترن، وگرنه ماشین اونا خیلی قوی هست ، یه پله پایین تر از ردبول
        از طرفی من میگم لکلرک اگر فردا p6 یاp7 تموم کنه شاهکار کرده ، چونکه بهترین پرفورمنس رو از ماشینشون که رده ی ۵ یا ۶ در این پیست هست گرفته

      • 77Ali

        17

        12

        من خودم تا قبل امروز فکر میکردم ردبول ماشین برتره اما امروز تو کوالی یه گراف نشون دادن که هر راننده چند درصد لیمیت ماشینشو میرونه که به سه بخش بریکینگ – کرنرینگ – و اون یکی اگه اشتباه نکنم خروجی گرفتن بود
        که تو خروجی گرفتن مکس ۰.۲ درصد و تو بریکینگ لویس ۰.۱ درصد برتر بودن
        ولی تو کرنرینگ مکس ۹۸.۲ و لویس ۹۷.۱ درصد لیمیت ماشینش بود و همین ۱٪ فک میکنم فاصله کوالی تایم دو راننده رو توجیح میکنه در کل منظورم اینه جایگاه ردبول به خاطر اینه که مکس بهتر از لویس روند این اخر هفته البته با توجه به گرافا
        در مورد فراری هم بازم یه دور ماورایی از شارل که کافی نبود امیدوارم این پاور یونیت لعنتی اوکی شه هر چه زودتر

      • NICO ROSBERG-06

        7

        7

        ممنون Ali
        امیدوارم فردا فتل و آلونسو و ساینز و لکلرکم و تو امتیازات ببینیم،بااون ماشین قرمز..💪آخه گسلی خیلی سخت نشون داده این اواخر،اصلا باج بده به هیچ کس نیست..چش شده این روزا.. عجیب خوبه این پسر.. دنیل واقعا جاش اونجا نیست،من که فکر میکردم امسال با مک لارن میترکونه..انگار چشمش زدم.
        امیدوارم با بارون یا بدون بارون فردا یه ریسی داشته باشیم که همه عزیزان دل لذتش و ببرند✌️
        یه چیز جالب ک متوجه شدم، جایگاه ها برای استارت خیلی جذابه،یه مرور کنیم تا دلیلش و بفهمیم،خالی از لطف نیست.
        1.مکس
        2.لویی
        3. نوریس با اون مک لارن مرسدس سریعش
        4. چکو رو داریم که نیازی به تعریف نداره
        اما… 5 بوتاسی و داریم که تایم دو رو زد پس ینی با ماشین خیلی راحت نشون داده و بی تعارف خیلی سریعه،و من تو این نسخه ولتری یک سکو برای یکشنبه میبینم
        این رده بندی و توصیفات نیاز ب تحلیل نداره تا متوجه بشیم. قراره ریس و چجوری میخکوب دورهای ابتدایی باشیم
        من از الان آرامبخشی و آماده کردم..😬😬

      • Parsa16

        8

        9

        نیکو روزبرگ
        لوییس برای بوتاس دور اخرشو نزد،چرا اینقدر چشمتون رو روی واقعیت می بندید؟

      • مهدی

        7

        7

        نیکو جان داداش تحلیل خوب و بدور از تعصبی رو تحویل دادی دمت گرم

      • مهدی

        5

        5

        داداش بخاطر بوتاس رو بهونه نکن نمیتونست واقعا مکس تو ی سطح دیگه داشت دور میزد

      • Parsa16

        7

        5

        لوییس غیر ممکن بود بتونه پل بزنه،منظور من فاصله بود

    • m.m

      21

      8

      نمیدونم چرا اینقدر بد تیتر میزنن
      مکس= خط یک استارت
      انگار همیشگیه
      واقعن ویراستار های اینجا یکم عقل باید داشته باشن

      • NICO ROSBERG-06

        5

        6

        سپاس مهدی .
        عزیز هستی شما✌️
        فقط سعی کردیم چیزی که از تمرینات و تعیین خط برداشت شد و بگیم..ایشالله به درد خورده باشیم.

    • Amirali

      15

      6

      چه خبرتونه؟!چه خبرتونههههه؟!(با لحن همون دوست عزیز)
      دیگه واقعا همیلتون هرکاری هم بکنه نمیتونه پل بزنه تو پیستی که دست ردبوله.و تقریبا تمام پیست ها دست ردبولن.پس تموم شد عملا.امیدوارم سال بعد مرسدس یک ماشین خوب دست لوییس بده.البته سو تفاهم نشه.منظورم فقط پل بود.با عملکرد های سالهای قبل مکس سر استارت و فعال کردن آنتی استال،رفتن تو دیوار و کلی موارد دیگه هنوزم امیدوارم همیلتون قهرمان بشه.اما خواهی نخواهی شانس مکس بیشتره.امسال کم اشتباه تر هم ظاهر شده.

      • Engineer

        4

        9

        Amirali
        بله بنده درست گفتم همیلتون هر کاری هم میکرد نمتونست اینجا پول بگیره.
        قبلا با شما بحث زیاد داشتم ولی این 1 حقیقت بود.
        دوستان حرف من رو 1 کری فرض کردن در صورتیکه من فقط واقعیت رو واسه کسایی که میگفتن میتونست پول بگیره گفتم.
        ضمنا من معتقدم هنوز فصل تموم نشده.
        کامبک های 2017 و 2018 رو دیدیم.
        مرسدس تیم خوبیه پس هواداراش باید امیدشون بیشتر باشه.

    • naji211

      5

      2

      حیف بوتاس پنالتی داره،ولی امیدوارم فردا مرسدس حداکثر امتیاز هارو جمع کنه و به ردبول نزدیک بشن،به امید مسابقه خوب

    • Majid

      3

      10

      اگه بارون باشه ضدحال واقعیه و هر اتفاقی ممکنه بیوفته و کسایی که حقشون نیست به امتیازات زیادی برسند. به شخصه هیچ علاقه ای به مسابقات زیر بارون ندارم چون نتیجش عادلانه نیست و تقریبا شانسیه

      • علیرضا

        8

        1

        تو بارون بیشترین عدالت وجود داره چون تو شرایط خشک تقریبا ماشین 90 درصد عملکرد رو تحت تاثیر میزاره ولی تو بارون فقط خودتی و مهارتت

      • Jigsa

        8

        1

        امتیاز و برد حق راننده ای هست که تو همه شرایط بتونه ماشین رو رام کنه.

    • Pink Floyd

      12

      0

      سونودا هم 3 رده پنالتی گرفت برای اینکه جلوی بوتاس رو گرفته بود و از یازدهم شروع میکنه

      • NICO ROSBERG-06

        7

        2

        و این اگه اشتباه نکنم ینی راسل می‌تونه با اینکه رده ۱۰و داشته باشه اما همچنین می‌تونه انتخاب تایر داشته باشه اما سونودا نه.. جالب شد این رده های بین۸تا۱۳..

    • armin

      1

      0

      بهترین راننده همیلتون هس و باقی خواهد موند

  2. ایرن

    16

    1

    چه تعیین خط جالبی بود. اگر استباه نکنم توی کیو دو بین خودروی اول و آخر نزدیک نیم ثانیه فاصله بود که واقعا جالبه.
    پرز به وضوح با خودرو مشکل داشت.جایی که هم تیمیش با لاستیک مدیوم نفر اول بود با لاستیک سافت اومد که نکنه یوقت توی کیو دو باقی بمونه. همیلتون هم به نظر مثل همیشه راحت نبود.
    راسل باید کلی غصه بخوره که با فاصله ی خیلی کم نتونست به کیو 3 برسه.

    خدا به بوتاس رحم کنه فردا توی پیت لاین. یه بار داشت میرفت توی گاراژ مک لارن. یه بار هم گسلی خطرناک پیچید جلوش. ایشالا که اتفاق سومی توی پیت لاین براش نیفته.

    بهترین استراتژی چی میتونه باشه؟

    • محمد امین

      12

      1

      بستگی به ماشین ها داره
      مثلا برای استون بهترین استراتژی با بهترین استراتژی برای مکلترن با بهترین استراژی برای مرسدس فرق داره

  3. --AmirAli--

    16

    3

    تبریک به طرفداران ردبول و مکس
    شاید زود باشه ولی بوی قهرمانی ردبول میاد
    چه دوری زد نوریس، به به
    دنی ریک هم‌چنان در حال تقلا…
    چقدر میدفیلد نزدیک بود
    استون هم‌چنان تک دور خوبی نداره
    ویلیامز نزدیک بود استرول رو از q3 اوت کنه، امیدوارم بهتر بشن در مسابقات بعدی

    • محمد امین

      16

      4

      واقعا کار برای همیلتون سخت شده
      از یه طرف مشکلات تیمی، و از طرفی دیگر سرعت مکس و ماشین ردبول
      روحیه اش هم خوب نیست همچنان، به نظرم اگر هم در این مسابقه نتونه ببره اختلاف بیشتر میشه و جبرانش سخت تر
      مرسدس واقعا یه اپدیت خوب لازم داره

      • Ferrari-leclerc

        4

        3

        صحبت از نیاوردن آپدیت برای مرسدس چیزی هست که بعد از هر مسابقه امسال،بارها تکرار میشه.دوستانی که منتظر آپدیت مهم از طرف مرسدس در طول امسال هستن باید بدونن این قضیه احتمالش 1 درصد هست.دلیلش هم واضحه.با شروع دوران هیبرید سلطه مرسدس تا سال پیش ادامه داشت و تو این سالها آپدیتهای خیلی زیاد و مهمی تو فصل آوردن.اما الان دیگه به سرحد قوانین فیا رسیدن و مثلا آپدیتی برای پاوریونیت نمیتونن داشته باشن چون بالاترین کارایی رو داره.مرسدس کمترین تغییرات رو، هم سال قبل و هم امسال داشته.این ماشین به نهایت بازدهی در همه قسمتهاش رسیده و نواقصی مثل خنک کاری پاوریونیت که قبلا باهاش مشکل داشتن حل کردن.ماشینشون با حداکثر توان و اجزای مقاوم هست.این تیمهای دیگه بودن که فاصله زیادی با مرسدس داشتن و دارن و فقط رد بول تونسته این فاصله خیلی زیاد رو پرکنه امسال.وقتی مرسدس به حداکثر بازدهی در همه اجزاش رسیده حتی با ساختن بال منعطف جلو تغییر خاصی در عملکرد کلیش نداره.اما تیمهای دیگه فاصله خیلی زیادی دارن که میتونن با آوردن آپدیت های زیاد به مرسدس نزدیک بشن.امسال ردبول با پیشرانه قویتر به سطح مرسدس رسیده.اما متاسفانه با تغییر قوانین از سال بعد دوباره یک تیم که به احتمال زیاد مرسدس هست دوباره دوره جدیدی رو با قدرت و فاصله زیاد نسبت به بقیه تیمها شروع میکنه که با سرعت آپدیتهای مناسب میاره و باز ممکنه چیزی شبیه دوران هیبرید داشته باشیم.

  4. Hamoon

    15

    1

    تبریک ب هواداران مکس…خیلی تو مسیر خوبی هستن
    به عنوان ی فراری فن امیدی ندارم ب فردا مگر اینکه “واقعا ” بارون بیاد !!

    • Erfan

      15

      3

      من حتی به اگه بارون هم بیاد امیدی ندارم. برفی، تگرگی، سیلی بیاد شاید خوب باشه :))

      • Hamoon

        11

        3

        دیگه اینقد نا امید نباش :))
        چارلز تو بارون خیلی خوبه

      • Pink Floyd

        12

        2

        قوانین مسابقه تو برف چیه ؟ مسابقه متوقف نمیشه ؟ هیچوقت فیلمی از مسابقه فرمول 1 تو برف ندیدم !

  5. Yas

    7

    4

    احتمالا مسابقه فردا باید 80 دور باشه نه ؟

    • F1 LOVER

      14

      4

      ما طرفدارای فراری اینهمه صبر کردیم یکم دیگه هم صبر میکنیم.بالاخره این تیم فرمول یکه زمان میخواد تا یه مدیر جدید بیاد و بسازه تیم و.رستوران نیست که با عوض کردن سرآشپز سریع نتیجه بگیرن و طعم غذاها بهتر بشه.

      • امیرثانی

        3

        10

        فراری تا مدیرتش عوض نشه وبینوتو رو بیرون نکنن همینه مارکیونه که فوت کرد هم تیم افت کرد هم فتل فعلا بایست فراری منتظر بمونه همینطور

      • Ferrari-leclerc

        3

        4

        فراری و چارلز فنم.تا وقتیکه بینوتو تو این تیم باشه فراری ماشین رقابتی نخاهد داشت.مک لارن سه ساله که تغییراتی توی تیمش داده و سال قبل به نتیجه رسید امسال هم روند پیشرفت رو دارن ادامه میدن.ولی بینوتو 2019 و بعدش 2020 فقط باعث پسرفت تیم شد و تیم دوم گرید رو به سوم و بعد ششم رسوند.امسالم در بهترین حالت چهارم میشن.زمان برای پیشرفت لازمه اما تغییر اگر مثبت باشه توی جدول میشه براحتی اون رو دید.اگه مثلا به فکر ماشین سال بعد هستن،تیمهای دیگه که صبر نکردن ماه آخر ماشین سال بعد رو طراحی کنن.مرسدس بعد از ساختن w11 شروع به ساخت ماشین سال دیگه کرده.w12 تفاوت چندانی باw11 نداره چون همونطور که در بالا توضیح دادم مرسدس به بالاترین میزان بازدهی توی همه قطعات رسید با ساخت w11 و بعد از اون،وقتشو صرف طراحی ماشین 2022 کرده.نمیدونم کسایی که از شاسی فراری تعریف میکنن و میگن پیشرانش ضعیفه،با چه استدلالی اینو میگن.مهمترین نشونه شاسی خوب لاستیک خوری کم هستش که تو این زمینه داریم میبینم فراری از بدترین ماشینهای گرید هست.اگر بینوتو رو عوض نکنن بازم عقبتر میره فراری خصوصا وقتی چارلز قراردادش تموم بشه و ماشین رقابتی نداشته باشن از فراری به تیم بهتر میره که حقشم هست همین الان توی تیم بهتری با ماشین بهتر باشه.

    • NICO ROSBERG-06

      5

      2

      اگه اشتباه نکنم 71دوره.. به هرحال قانونش اینه که از لحظه شروع استارت به مدت2ساعت رقابت می‌تونه ادامه داشته باشه اما اگر برحسب اتفاقات و پرچم های قرمز طولانی مدت زمان از 2ساعت بگذره رده بندی اینطوری میشه که ماشین اول که از خط شروع و پایان بگذره مسابقه تمومه و بقیه هم پشت سرش هر راننده نسبت به ماشینی که اول از خط گذشته به دوم و سوم و الی آخر رده بندی شونه..اگه اشتباه گفتم عزیزان دل اصلاح کنن.

      • raha

        8

        3

        Nico rosberg
        اگر رد فلگ مسابقه خیلی طولانی بشه و زمان مسابقه از 2 ساعت گذشته باشه
        بستگی داره که چقدر مسابقه طی شده باشه
        فکر کنم اگر 70 درصد مسابقه انجام شده باشه امتیازات کامل تعلق میگیره ، مثلا نفر اول همون 25 امتیاز کامل رو میگیره
        اما اگر مسابقه از 70 درصد کمتر طی شده باشه امتیازات نصف میشه

      • Yas

        4

        1

        فکر کنم دو سوم یعنی ۶۶/۶ هست نه ۷۰ درصد

      • Ferrari-leclerc

        5

        2

        زمان کل مسابقه چهار ساعت هست که اگه بخاطر رد فلگ و تاخیرات طولانی این چهار ساعت تموم بشه،در صورتی که دو سوم از دورها طی شده باشن امتیازات کامل طبق آخرین دور ثبت شده،تعلق میگیرن و اگر کمتر از دو سوم دورها توسط ماشینها طی شده باشن،امتیازات نصف داده میشود بر حسب رده بندیه آخرین دور زده شده.

    • Yas

      6

      7

      تایم پول موناکو = 1:10 _ تعداد دور های مسابقه : 78
      تایم پول اتریش = 1:03 _ تعداد دور های مسابقه : 71
      منطقیه واقعا ؟

      • SUPER FAST 16

        13

        1

        میزان کیلومتر طی شده باید۳۰۰ کیلومتر به اضافه یک دور باشه،اگه درست یادم باشه.

      • NICO ROSBERG-06

        12

        1

        محمد یاسین کیلومتر مهمه.. باید یک دور بیشتر از 300کیلومتر بزنن تایم اهمیت ندارد عزیز دل.
        موناکو مسافت کمتری نسبت به ردبول رینگ داره و اون اضافه تایمش بخاطر پیچ های پرتعداد سرعت پایینش هست که تایم و اضافه می‌کنه ..واینجا مسافت پیست بیشتر اما کفی خیلی بلند تر و پیچهای سرعت متوسط و کمی داره..بخاطر همین تایمش نسبت به موناکو پایین تره.. امیدوارم تونسته باشم مفهوم و برسونم.

      • ایرن

        5

        3

        فکر کنم ۳۰۰ کیلومتر +یک دور نیست. بلکه ۳۰۰ تقسیم بر مسافت پیست، اعشار به دست اومده به سمت بالا رند میشه. این توضیح دقیقتری هست.
        این تفاوت زمان هم بخاطر سرعت متوسط بالاتر در این پیست نسبت به موناکو هست. وگرنه موناکو اگر اشتباه نکنم کوتاهترین پیست فرمول یک هست.

      • Yas

        4

        2

        موناکو که اصلا به ۳۰۰ کیلومتر نمیرسه طول پیست ۳ کیلومتر و ۳۳۷ متر هست ضربدر ۷۸ میشه حدود ۲۶۰ کیلومتر

      • محمد سلطانی

        8

        1

        موناکو استثناست…تنها پیستیه که کمتر از سیصد کیلومتر مسابقه برگزار میشه

      • Breeze

        5

        0

        اگه اشتباه نکنم، طول ریس پیست موناکو هم استثنائا کمتر از مقدار استانداره

      • Jigsa

        3

        1

        ردبول رینگ 4.318 km هستش و 71 دورش میشه 306 کیلومتر

      • NICO ROSBERG-06

        2

        2

        ایرن
        چیزی که من می‌دونم همون مطلبی بود که ذکر شد.. ولی ممنون از راهنماییتون.. دوباره به قوانین یک نگاه میندازم..

      • ایرن

        3

        3

        نیگو. قوانین رو نمیدونم. اما از نظر ریاضی با فرمول شما تعداد دورها دارای اعشار خواهد بود که امکان پذیر نیست. اما با فرمولی که من گفتم تعداد دورها دقیق خواهد بود.

      • ایرن

        2

        1

        احتمالا باید تصحیح کنم. چیزی که نیکو گفت به نظر درست میاد. با توجه به طول پیست ردبول رینگ و تعداد دورها احتمالا همون 300 کیلومتر بعلاوه یک دور هست که اعشار تعداد دورها به سمت بالا گرد میشه. بنظرم اشتباه گفتم

      • NICO ROSBERG-06

        2

        0

        ایرن
        ممنون از شما.. بخاطر تایید حرف بنده. وسپاس بخاطر تلاش و پی گیری تون.🙏🌹

    • NICO ROSBERG-06

      7

      2

      Pink Floyd
      تو برف آخه مسابقه فرمول۱ برگذار میکنن؟
      اصلا میشه به نظرت؟🤔😂
      تو بازونش میشه مسابقه اسکی .. تو برف چی میشه؟

      • Pink Floyd

        6

        1

        نیکو جان چرا اینجا جواب رو نوشتی 😂 اتفاقی دیدم این کامنت رو . منظورم این نیست که کل پیست رو برف گرفته باشه اون که تکلیفش مشخصه … منظورم اینه همین که برف شروع کنه به باریدن مسابقه متوقف میشه ؟ یا مثل بارون یه میزان خاصی داره؟

  6. محمد سلطانی

    13

    3

    بهترین راننده ی امروز بدون شک راسل بود..‌.فقط هشت هزارم فاصله تا کیو سه در حالی که هم تیمیت تو کیو یک حذف شده

    • Parsa911

      11

      1

      اگر اینجوری حساب کنی که پیرگسلی و لندو تو Q2 از همه بهتر بودن و ریکاردو هم حذف شده به نظرم نمیشه همچین چیزی با یه تک دور گفت بهترینه

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        10

        2

        parsa911
        دوستمون محمد سلطانی نگفت که بهترین راننده ریس ، گفت بهترین راننده امروز و امروز هم روز تک دورهاست ، با توجه به ماشین ویلیامز که داره واسه رده نهم سازندگان میجنگه‌و اگه نهم بشه فارغ از تمام پیشینه و قدمتش در حال حاضر واسش برد حساب میشه
        و واسه راسلی که نفراتی مثل سانیز ، اوکون ، ریکاردو ، کیمی و فتل رو که همه ماشین هاشون قابل مقایسه با ویلیامز نیست رو پشت سر خودش نگه داره و واسه کیو ۳ فقط ۰/۰۰۸ زمان کم بیاره واسش واقعا یه برد هست .
        من هم فکر میکنم امروز یکی از بهترین روزهای راسل بود .
        در اخر تبریک به طرفداران مکس و ردبول
        مکس رانندگی بی نقصی داشت و ماشینش هم فوق العاده هست مخصوصا توی این پیست .
        این ریس و ریس بعد در صورتی که انفاق خاصی نیوفته قطعا سکو واسه ردبول هاست و قطعا چکو خودشو به پودیوم میرسونه .

        به امید بازگشت مرسدس و لوییس ❤️4️⃣4️⃣

      • محمد سلطانی

        7

        2

        ما داریم در مورد ماشین ویلیامز صحبت می‌کنیم ها…ولی پارسا جان…انصافا …انصافا کاری که راسل شنبه ها با ماشینش می‌کنه با کار گزلی و نوریس قابل قیاس نیست…

    • NICO ROSBERG-06

      2

      1

      پینک فلوید جام.. جهت تفریح و تفرج گفتم که کمی شاد بشه جو سایت😂😂
      چاکریم🤪🖐️

  7. Parsa911

    14

    1

    بوتاس واقعا خوب عمل کرد واقعا این بشر شانس نداره حالا فردا باید ببینیم میتونه بیاد رو سکو یا نه
    ولی مهم ترین قسمت جنگ مکس و همی که واقعا مسابقه فردا دیدن داره

  8. Siamak

    13

    10

    عجب گرفتاری شدیما ! تا حالا فراری نگرانیش نوریس با مک لارن بود ، حالا چشممون روشن شد و آلفا تائوری با این پسره گرد و قلمبه سنودا هم واسمون شاخ شد !
    مصیبتیه والله که ساینز به Q3 نرسه ، ولی سنودا و استرول رو تو 10 نفر اول داشته باشیم .
    روحت شاد انزو فراری ، کجائی که ببینی موتور ماشینت نفس رقابت با هوندا و مرسدس و شاید رنو رو هم نداره ؟!…

    • Hamoon

      8

      1

      قوز بالای قوز !!!

      • Siamak

        13

        1

        سلام هامون جان .
        این طفلک راننده های فراری هرچی سعی و تلاش میکنند به در بسته میخوره .
        ظاهرا تو پیستهای قدرتی دیگه باید به قضا و قدر متوسل شد تا شاید حوادث پیش بینی نشده و بارون و …. باعث بشه فراری امتیاز بگیره !!

      • Hamoon

        9

        1

        اقا سیامک از الان منو تب اسپا و مونزا گرفته
        اصلا فکر نمیکردم نوریس اینقد پیشرفت کنه ب قول شما گسلی و سونودا هم اضافه شدن
        :(((((

    • mrz_ir

      13

      3

      توجه داشته باش که پیست ردبوله و راننده های ردبول (بجز پرز که تازه ردبولی شده) از راهرو های خونشون بهتر این پیستو میشناسن

  9. muhamad

    16

    1

    تا قبل از اشنایی با بوتاس فکر میکردم من بدشناس
    چقدر بد شانس این بوتاس

  10. Ali🦁3

    14

    3

    نوریس که ترکونده، چکو فردا با تعویض زودتر تایر می تونه تو استراتژی متفاوت باشه هر چند نباید از والتری و نوریس غافل شد ولی امیدواریم به ريس پیس چکو.
    مکس هم همون عملکردی که باید داشته باشه داره به بهترین شکل انجام میده.
    ارتش نارنجی که ترجیح دادن فردا با TV نگاه کنن چون f1 و فوتبال هلند هست براشون.

    • Erfn

      7

      1

      عملکرد پرز توی شرایط کنونی خیلی حیاتی و مهمه
      شخصا توجه‌م بیشتر روی پرزه تا مکس
      تکلیف مکس که مشخصه باید یک و دو بیاره حالا اگه پرز بتونه دو و سه و چهار بیاره کمک خیلی شایانی به ردبول میکنه و کار مرسدس رو به طرز چشم گیری سخت میکنه

  11. amirreza

    5

    1

    تبریک به طرفداران مکس درسته که ردبول ماشین سریع تری از مرسدس داره ولی مکس واقعا عالیه اما در مورد مرسدس همیلتون اگه همیلتون تمرین ۳ بود به نظرم راحت پل پوزیشن رو می گرفت بوتاس هم بهتر از انتظارم بود البته که بوتاس توی این پیست خیلی خوبه با این سرعت بوتاس میتونم بگم فردا راحت میتونه به لوئیس کمک کنه در مورد فراری شاید یکم امروز براشون بد بوده باشه ولی به نظرم دارن بهتر میشن و این خودش یه کور سوی امیدی براشون باقی میزاره میرسیم به مکلارن فکر کنم زک براون حق داشت با نوریس طولانی مدت تمدید کنه چقدر خوبه این پسر دنیل هم انگار از خودش نیست اما الفاتائوری این دوتا مسابقه ی آخر ترکوندن و به نظرم شانس خوبی واسه سومی دارن استون هم که یه روز کاملا عادی داشت اما ویلیامز و راسل واقعا وقتی با هشت هزارم ثانیه به کیو سه نرسید نزدیک بود گریه م میگیره به نظرم مسابقه بعدی که قراره اینجا برگزار شه بتونن به ده تا برسن و اگه کمی شانس باهاشون یار باشه بتونن فردا یه امتیاز بگیرن البته یه سوال از دوستان سرعت مسابقه ای کدوم تیم از همه بیشتر بود ؟

  12. Engineer

    6

    14

    تبریک به مکس و هواداراش.
    اونایی که میگن همیلتون اگر مثل FP3 بود پول میگرفت.
    FP3 مکس عمده تایمش رو با مدیوم زد و تایم همیلتون هم 1.4.369 بود.
    ولی الان مکس 1.3.841 و همیلتون 1.4.067 زد یعنی +0.226.
    1.3.841 یعنی 0.528 سریعتر از تایم همیلتون 1.4.369.
    ضمنا همیلتون هم از FP3 که 1.4.369 زد با تایم 1.4.067 یعنی 0.302 سریعتر زد از FP3 که هردو هم با سافت بود.

    همیلتون هم 0.3 سریعتر از FP3 بود ولی نمیتونست 0.528 سریعتر باشه که پول بگیره.
    پس همیلتون کار خودش رو انجام داد ولی امکان پول گرفتن نداشت.

    نمیدونم این فکت های نادرست و فضایی کی تموم میشه.
    با 1 FP در مورد کوالی نظر مینوسن که اصلا استدلال درستی نیست.
    یعنی همیلتون در عرض 2 ساعت رانندگیش بد شد و نتونست تایم FP رو تو کوالی بزنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    واقعا عجبیه حتی 0.3 هم سریعتر و بهتر زده.

    نمیدونم چرا انقدر دوست دارید مکس رو کوچیک کنید.

    • Parsa16

      12

      7

      مهندس
      نمیشه شما توی یک کامنت لوییس رو نکوبید؟من هم اول نفهمیدم لوییس چرا تایم اخرشو بد زد،ولی با کمی دقت می‌شد فهمید که لوییس با دستور تیمی و برای اینکه بوتاس پشت ماشین الفاتاوری نیفته تایم اخرشو رها کرد،اگر رها نمیکرد لوییس بازهم سه دهم از مکس کندتر بود؟؟

      • Engineer

        5

        14

        پارسای عزیز

        قبلا هم خیلی حمایت کردی از همیلتون که بگی مکس خوب نیست به تعداد این نوع کامنت های تورو که مکس رو کوچیک میکنی دیدم.

        فردا که همیلتون به خاطر بوتاس ریس پیسش رو کند نمیکنه!!!!!!!

        ببینیم اگر فردا همیلتون شکست خورد بهانتون چیه!!!!!!!!!!!!!

        لابد اینبار به خاطر وزیدن باد از شرق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Parsa16

        10

        4

        دوست عزیز مکس به همراه چارلز و جورج بهترین استعداد های حال حاضر فرمول یک هستن کسی هم منکرش نیست
        از نظر شما کسی که از دارنده بیشترین قهرمانی جهان حمایت میکنه و حقیقت ها رو میگه داره مکس رو کوچک میکنه؟
        مکس بهتر بوده از همیلتون تو این فصل و تو این تعیین خط،ولی فاصله بینشون اصلا واقعی نیست،این فاصله فوق فوقش ۱ دهم ثانیه است
        همیلتون کل زورش رو هم میزد بیشتر از یک و نیم ثانیه نمیتونست بیشتر نزدیک بشه،ولی این درست نیست که به خاطر این مورد(که صرفا به خاطر ماشین ضعیفتر و نبوغ مکسه)یک راننده زیر سوال بره

        منطق شما هم برای حمایت مرسدس از بوتاس خیلی بچه گانس
        خب وقتی دیگه نمیتونن پل بزنن چرا خودشون زیر سوال ببرن و توی دردسر بندازند؟اون هم وقتی که بعد از هفت سال یکی اومده و داره شکستشون میده

      • Engineer

        3

        11

        🏁Parsa16

        خوب پس باعث اصافه شدن حرف و بحث تویی.

        وقتی نگفتی همیلتون میتونست پول بزنه پس اصلا بیخود ریپلای دادی.

        منم میدونم همیلتون ممکن بود سریعتر تایم بزنه ولی قطعا پول نمیگرفت.

        روی صحبتتم با کسایی بود که میگفتن همیلتون پول میگرفت و درست هم گفتم چون امکان نداشت پول بگیره ولی ممکن بود فاصله رو کم میکرد.

        1 بار دیگه بخون کامنتم رو گفتم فاصله 0.266 نمیشه جبران کرد و پول گرفت.
        ولی منم میدونم نزدیک تر ممکن بود بشه.

        پس کلا نمیدونم برای چی ریپلای دادی چون حرف منم همین بود.

        فقط عادت کردید همتون یه بهانه ای بیارید.
        به قول خودت بس نیست بهانه آوردن.

      • Parsa16

        9

        1

        مهندس چون این بحث تموم شده لطفا دیگه ادامه ندید ممنون

      • Engineer

        3

        9

        خیر پارسا منم نیومدم بحث کنم اولم خودت ریپلای زدی ولی مشخص بود که همیلتون اگر هر کاری میکرد پول نمیگرفت و منم در جواب دوستانی که گفتن پول میگرفت 2 خط دیتا از لپ تایم ها نوشتم.

    • Engineer

      2

      9

      🏁Parsa16
      پارسا جان بنده همیلتون رو نکوبیدم.

      همیلتون خیلی هم خوب تایم زد ولی از 1 بازه ای به بعد راننده هم بخواد ماشینش نمیکشه.

      من نگفتم همیلتون خودش نتونست به اندازه مکس سریع باشه که میگی کوبیدیش.

      نه منظور من رو بد متوجه شدی.من میگم همیلتون نمیتونست دیگه سریعتر باشه چون ماشینش نمیتونست به اون سرعت باشه نه خودش.

      خودش ممکن بود بتونه.

      ولی به نظرت تا حالا 1 بار شده که مرسدس به جای همیلتون از بوتاس حمایت کنه!!!!!!!!!!!!!

      اولا همیلتون 0.266 کندتر از مکس بود نه 0.3 و اینکه این اختلاف 0.050 نیست و اختلاف زیادییه و بعید هم بود همیلتون بتونه پول بگیره.

      اتفاقا این تو هستی دنبال کوبیدن مکس هستی برای اینکه رقیب مستقیم راننده مورد علاقت شارل هست.
      جا های دیگه ای هم در مورد استعداد صحبت کردی که از سخنانت معلوم بود هیچ استعدادی برای مکس قایل نیستی.

      ضمنا هیچوقت امکان نداره مرسدس پول پزیشن همیلتون رو به خاطر اینکه ولتری به جای 5 از 6 استارت بزنه خراب کنه.

      تایم 1.3.8 مکس سریع تو ردبول رینگ که پیست خودشون هست با ماشین سریع ردبول.

      به نظرت بازم همیلتون پول میگرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!

      امکان نداره 1 بهانه نیارید که همیلتون به این دلیل نتونست از مکس پول یا برد بگیره.

      الان به خاظر بوتاس…………………….!!!!!!!!!!!!!!

      • Parsa16

        8

        2

        مهندس
        شما منظور منو نفهمیدید،من هیچوقت نگفتم همیلتون میتونست پل بزنه،گفتم فاصله کمتر می‌شد

    • a.r.m

      9

      5

      باز این با اما های چرندش اومد بگه مکس بهتر از لویسه و قهرمانی های لویس با راننده خودکار بوده و خودش نشسته تو ماشین چایی خورده
      اقا ما نخوایم امارای فضایی شمارو ببینیم باید به کی بگیم اقا یکم از دیسلایک ها و انتقادا خجالت بکش

      • a.r.m

        5

        3

        امار منظورم بود تو خط اول

      • Engineer

        4

        9

        اینجا هر کی از همیلتون خوب بگه و از مکس بد هیچکی هیچی نمیگه.
        ولی 1 نفر امار درست میده به نفع مکس فحشش میدید.
        دوست من شما که سهله 1 دوستی اومد زیر کامنتم به من فحش داد.
        ولی من انقدر شخصیتم رو خورد نکردم که بهش فحش بدم و مثل خودش بی ادب باشم.

        خداروشکر مسابقه ردبول رینگ 2 تاس و مساقبه بعدی هم بوتاس پنالتی نداره که همیلتون به خاطر اون نتونه پول بگیره.

        ببینیم کوالی ریس بعد پول میگیرید تا مشخص بشه حرف های من چرنده یا شما.
        تو خوابم نمیتونید زیر 0.250 از مکس باشید.

        فرانسه +0.258 و اینجا هم +0.266 احتمالا ریس بعدی میره رو +0.280.

        چرندتات چرت و پرت های شماست که برای تخریب مکس حتی از بوتاس که فصل پیش هر نوع انتقادی میشد امسال براش دایه دلسوز تر از مادر شدید.
        اسپین مسخره تو پیت لینش رو مازپین هم اونجوری اسپین نمیشد.
        جوری بوتاس رو میبرید بالا انگار شوماخره و مدافع عنوان قهرمانیه.

        ضمنا بنده صلاح نمیبینم دیگه جواب شخصی مثل شما رو بدم.
        خود مکس همه چیز رو ثابت کرده.
        حداقل یه مقدار ادب رو حفظ کن.

      • Engineer

        4

        9

        بعد میگید چرا بحث میکنی.

        چرت و پرت گفتن های خودتون باعص بحث میشه.

        آماری که من نوشتم عین لپ تایم راننده هاست و هیچ اعتراضی بهش وارد نیست.

        شما با گفتن چرت و پرت فقط میخواید بگید همیلتون بهتر از مکسه.

        باشه ما هم که چیزی نگفتیم.

        بهتره ولی هر ریس داره مکس میبره.

      • Engineer

        3

        9

        a.r.m
        به جای چرند گفتن یه اشتباه از آمار بالای من دربیار تا کلا دیلیت اکانت کنم.

        فقط اومدی حرف بزنی.

        یه حداقل آماری بیار تو هم تا دهن من و امثال من بسته شه.

        من که آمار خودم رو نوشتم ببینیم تو چی بلدی که آمار من رو میگی چرند.

  13. Siamak

    9

    2

    به دوستداران ردبول و مکس تبریک میگم .
    مثل اینکه وقتش شده تا مرسدس کمربند رو سفت تر کنه !
    خطر از دست دادن قهرمانی فصل و رانندگان جدیه . امسال ردبول با توپ پر اومده !

    • توتو ولف

      5

      3

      دید بلند مدت مهمتره
      میشه آپدیت آورد و ماشین رو توسعه داد, ولی قوانین جدید مهمترن

  14. سیاوَرشَن Kurd

    16

    1

    دعای بارون 🤲:
    بار خدایا، مارا به باران سیراب ساز، و رحمتت را بر ما بگستران به باران بسیار از ابری که برای رویانیدن گیاه شگفت انگیز در همه آفاق روان گشته.

    تنها شانس فراری برای گرفتن امتیاز😔
    هی روزگار….

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      13

      0

      اقا سیاوش به خدا بگو که دعات واسه بارندگی اتریشه 😂😂😂یهو خدا نگات میکنه و بارندگی رو شروع میکنه ولی چه سوددددد😂😂

      • NICO ROSBERG-06

        5

        5

        داداش برای ما دعا کردی، باید برای اونا دعا میکردی،همیشه باید دعا و کامل از خدا بخواین وصحیح،،یحتمل فردا ایران بارون میاد.. 😂😂😂👍

  15. Amirhossein.gz

    5

    11

    سلام تایم اخر که همیلتون ول کرد و بوتاس اومد دوم فکنم تصمیم تیم بود که همیلتون دیگه ول کنه تا بوتاس بره دوم و به خاطر پنالتی که سه رده میارش پایین بشه پنجم که بهتر برا بوتاس چون اونوقت پشت گسلی ششم می افتاد ولی الان پشت پرز میفته

    • ایرن

      7

      3

      خخخ واقعا؟ یعنی همیلتون تلاش برای پول رو رها میکنه که والتری بتونه پنجم شروع کنه؟ درسته کار تیمی هست. اما اگر فرض کنیم تیمها با همین نتیجه تعیین خط مسابقه رو تموم کنند پنجم یا ششم شدن بوتاس سه امتیاز فرقشه و اول یا دوم شدن لوییس هشت امتیاز بعلاوه رقابت قهرمانی رانندگان.

      • NICO ROSBERG-06

        4

        5

        ایرن
        به نکته درستی اشاره کردید،من هم داشتم به همین فکر میکردم.. ینی مرسدسی که همه جوره بوتاس و بخاطر جنگ قهرمانی لویس و مکس ول کرده میاد و چنین کار دور از منطقی انجام میده؟
        خیلی دلم میخواست پل و بگیریم من فکر نمیکنم توتو دیگه آنقدر بی فکر و اهل ریسک باشه.. اونم جایی که مسعله بین مکس و لویسه.بوتاس فردا بارون نیاد،یکی دو رده رو احتمالا میاد بالا اما سکوش فقط به تیم بستگی داره و استراتژیست..
        چون اینطور که ریس قبل فهمیدیم تیم زیاد به حرف بوتاس نمیکنن بخاطر پوش(حمایت) کردن از لویس.
        به همین خاطر که منم بعید می‌دونم که دستوری مبنی بر نگرفتن پل توسط لویس بهش داده باشند. ینی لویی آدمی نیست که پل و بی خیال سه بخاطر ۳امتیاز اضافه تر برای ولتری.اصلا گیریم حرف شما درست، اگر ولتری حتی پل میزد و فردا تو ریس۵یا۶میشد لوویس بخاطر نگرفتن پل ۳یا۲ میشد و پیروزی احتمالی از دستش می‌رفت که دستور تیمی به لویس می‌سوخت.. باتوجه به سابقه ای که از بوتاس داریم.. من که فکر نمیکنم توتو چنین ریسکی و حتی بهش فکر کرده باشه.
        البته که اگه لویس پل و میزد حتی شاید پیروز احتمالی مسابقه هم می‌بود اونوقت شما۲۵امتیاز و برای مرسدس و توتو مهم تر می‌دونی یا اون۱۲یا ۱۶ امتیاز احتمالی بوتاس؟
        قضاوتش با شما خواننده فهیم.

      • Lh44

        6

        7

        ایرن
        یه رده هم یه رده هست در هر صورت لوییس نمیتونست پول بزنه پس یه جاییم لوییس باید به ولتری کمک کنه

    • Amirhossein.gz

      6

      6

      معلوم بود که همیلتون نمیتونست تایم مکس بزنه چون ماشین ردبول بهتر از مرسدس بود پس عاقلانه ترین کار بود

  16. Parsa16

    7

    2

    تبریک به مکس و طرفداراش
    لوییس دور اخرشو اصلا خوب نزد نمیدونم مشکلش چی بود،بوتاس هم با توجه به پنالتی که گرفت،عملکردش خوب بود
    جورج فوق العاده بود
    لندو عالی بود
    فراری هم تو این پیست حرفی برای گفتن نداره،واقعا کارلوس کل تمرینات با ماشین مشکل داشت،چارلز هم نه عالی بود نه بد بود معمولی بود،و من انتظار بیشتری ازش نداشتم با این ماشین

    • محمد امین

      8

      1

      فکر میکنم چارلز خوب بود ، سریع تر از این ماشین کشش نداشت ، تایمش تقریبا با گسلی یکی بود با اون ماشین خفن گسلی

  17. mahdi arabi

    9

    11

    واقعا تعیین خط امروز حیف شد
    به نظرم به راحتی 7 برا سب در دسترس بود امروز ولی خب پیست کوتاهه و کوچکترین اشتباه منجر به همچین تفاوت در رده استارت با هم تیمی میشه ( تو دور اول Q2 تو سکتور اول فک کنم اووراستیر داشت سب و نزیک 0.1 اونجا از دست داد )
    یه خورده سخته فردا با استارت از 14 بشه امتیازات خوبی گرفت مگه اینکه واقعا سب هم استارت خوبی داشته باشه و استراتژِی هم اوکی باشه

    راجب بقیه گرید هم
    به نظرم بیشتر از اونکه ردبول سریع به نظر برسه این مکسه که واقعا تو یه کلاس دیگه داره رانندگی میکنه فعلا
    یه تعیین خط دیگه و مجدد فاصله عالی با چکویی که قبلا نشون داده چقدر خوبه

    همون قضیه مکس برا لندو هم صادقه . مجدد یه عملکرد بینظیر رو از لندو شاهد بودیم و اگه فردا هم بتونه تو تاپ فایو تموم کنه که دور از انتظار هم نیست یه فصل رویایی رو داشته تا الان

    از عملکرد خوب ناندو هم نباید گذشت ( باید ببینیم آلپین تو مسابقه هم میتونه رقابتی باشه یا نه )

  18. Mehriar Salehi

    20

    2

    چه لپ تایمی از جورج، واقعا خوب بود…استینت های بلند دیروز امید امتیاز میدادن اما برای کوالیفاینگ اصلا توقع همچین رده ایی رو نداشتم.خوشحالم که یازدهم هست و انتخاب تایر داره.تایم های مدیوم و مخصوصا هارد خیلی اینجا بهتر بودن تو لانگ ران نسبت به تایر سافت.شاید استارت با مدیوم و ۱-۲ رده از دست دادن و سوییچ به هارد بهترین استراتژی باشه براش تا اینکه میرسید به Q3 و دهم میشد با تایر سافت!
    اما تبریک بیشتر برای تیم هست که نه اندازه مرسدس پول داره نه اندازه اونا امکانات اما آپدیت میاره و آپدیتشم کار میکنه! قرار نیست همیشه این رده رو بدست بیاریم و بازم پیست های سخت میرسه اما مشخصه که آپدیت باکو، اوضاع رو برامون عوض کرده و این برای ماشینیه که بیسش، بدترین ماشین ۱۰ سال اخیر گرید بوده، یک موفقیته.
    امیدوارم فردا ریس خشک و کم حادثه ایی باشه تا شانسمونو برای اولین امتیاز، نه با اتفاقات اجیب غریب، با پیس واقعی بعد از ۳ سال آزمایش کنیم.تمرین دیروز میگفت که شانسش رو داریم.

    بقیه گرید هم کم و بیش همه جاهایی هستن که میشد حدس زد.
    فراری تو پیست های قدرتی افت داره، توقع دیگه ایی ازشون نبود.مک لارن برگشته به جایگاه قبل موناکو و ردبول هم داره نتیجه آپدیت های بدون توقفش رو‌ میگیره!
    فکر کنم بغیر از جورج و مکس که لپ های خیلی خوبی داشتن، عملکرد فرناندو و لاندو هم دیدنی بود در قیاس با هم تیمی هاشون و بدترین ها هم میشه گفت کیمی و لوییس.

    فصل داره پیش میره و یکم از اون شرایط نزدیک اول سال خارج شده.حقیقتش به حق هم داره این اتفاق میافته…هم ردبول حقشه تا اینجای کار، قهرمانی بگیره وقتی این همه تمرکز کردن روی ماشین امسالشون و رقیبشون یه آپدیت نمیاره! هم مکس نسبت به لوییس کم اشتباه تر بوده.

    امیدوارم اوضاع عوض بشه و بازم رقابت نزدیک‌ ببینیم اما ۲ دهم تو پیست یک دقیقه ایی؟! اونم پیست قدرتی؟ ظاهرا نتیجه فصل دیگه مشخص شده.

    • محمد سلطانی

      8

      1

      فردا راسل دهم و جلوی سونودا مسابقه رو شروع می‌کنه💪💪

    • a.r.m

      10

      3

      ای کاش مهندس هم نظراتش0.000000001درصد شبیه شما باشه اقا مهیار
      کاش همه بدون تعصب نظر میدادن
      چقدر خوب گفتید که مکس کم اشتباهتر از لویس بوده و نه مث مهندس با امارای فضایی بکه لویس هیچی نیس و مکس نابغه است
      از لایک های شما مشخصه که نظراتتون چطوریه

      • Engineer

        3

        9

        a.r.m
        شما حتما به 1 چشم پزشک مراجعه کن.

        چون من بالا هم نوشتم همیلتون خیلی خوب تایم زد و حتی 0.3 هم سریعتر از تایم FP3 خودش با همون تایر.

        ضمنا تاکید هم کردم که از این بیشتر هم ماشینش نمیتونست نه خودش!!!!!!!!!!

        اسم اینها یعنی همیلتون هیچی نیست!!!!!!!!

        به قول خود آقای مهریار صالحی شما انگار فقط کامنت رو میخونی و محتواش رو از خودت میگی.

      • Mehriar Salehi

        10

        3

        برعکس شما، من اتفاقا فکر میکنم لوییس شانس داشت و استفاده نکرد.
        ولتری تحت فشاره، مهم نیست چقدر میگه اهمیت نمیدم، هرکسی جاش باشه از همه طرف بهش حمله بشه تحت فشاره و بهترینش نیست…کسیکه همچین اشتباه آماتوری تو پیت لین میکنه یعنی از هم پاشیده هست.

        اگر ولتری به ۲ دهم مکس رسید، لوییس “باید” برای پل میجنگید.اعداد و‌ارقام لازم نداره این موضوع.

      • Engineer

        4

        10

        جناب صالحی بنده کاملا با نظرتون راجع به ولتری موافقم که کاملا روحیه در عملکردش تاثیر داشته.

        ولی در مورد پول همیلتون برعکس فکر میکنم.
        اکثرا ولتری و همیلتون حتی فصل پیش هم اختلافشون خیلی زیاد نبود تو کوالی ها اکثرا تا 0.1 با هم احتلاف داشتن و تقریبا 1/3 دفعات حتی ولتری سریعتر بوده.

        با این وجود به 0.2 مکس رسید.

        و من فکر میکنم 0.2 برای جبران تو 1 فرصت زمان زیادی هست که هنوزم به نظرم بعید بود همیلتون به پول برسه.

    • Ali

      12

      3

      جناب صالحی، واقعا زیر هر پست من همیشه به دنبال نظرات شما میگردم که متاسفانه از بین تعداد زیادی نظرات بی ربط و مقایسه های نا به جا معمولا هم پیدا کردنش بسیار سخته، البته که شما خیلی در این ورزش اطلاعات بیشتری از من دارین ولی این نظراتون رو قبول ندارم که لوییس میتونست پول رو بگیره، چون اگر دقت کرده باشین ماشین مرسدس اصلا بالانس لازم رو نداشت و مدام لوییس در حال اصلاح فرمان بود، از طرفی در دور اخر والتری tow داشت که تونست دور بهتری از لوییس ثبت کنه، ماشین ردبول امسال شرایطی رو داره که مکس باید فقط با خودش بجنگه، یعنی اگر اشتباه نکنه پول رو میگیره،

      جناب engineer، خواهشمندم فکت هایی رو که بیان میکنین لااقل کوتاه تر بیان کنین که پیدا کردن پیام های بقیه لااقل امری دشوار نباشه و یک سوال هم ازتون دارم که جوابشو خودم نیاز ندارم ولی فکر میکنم پاسخش برای شما کمک کننده خواهد بود، ایا شما مکس رو در دوران قبل از رسیدن به فرمول یک هم دنبال کردین؟ یا الان که طرفدارش هستین سوابقش رو در رده های پایین تر بررسی کردین؟ میدونستین با لکلرک رقیب بوده و این که در ماشین های فرمول 2 که خیلی نسبت به فرمول یک ماشین ها به هم نزدیک تر هستن چه کسی در این رقابت برتر بوده؟
      راننده های جوان خوبی در گرید هستن که خیلی هاشون میتونن بقیه راننده ها رو به چالش بکشن، همین که لوییس یا الونسو یا رایکونن دارن رقابت میکنن با جوان ها در تعیین خط خودش نشان از سطح استعداد و توانایی این راننده ها داره، چون اگر اطلاع ندارین این رو بدونید که با افرایش سن سرعت عکس العمل کاهش پیدا میکنه و به خصوص در تعیین خط خیلی تاثیر گذار هست و به همین دلیله که راننده ها باتجربه در طول مسابقه عملکرد بهتری دارن، همین که لوییس با این سن با ماشین ضعیف تر داره با مکس برای پول پوزیشن رقابت میکنه باید معیار خوبی برای سطح استعداد راننده ها در اختیارتون بذاره، لطفا فکر شده تر نظر بدین

      • Mehriar Salehi

        6

        0

        علی جان شاید، شایدم یکم ستاپ منفاوت با ولتری داشته و نگاه بیشتری به ریس داشته یا شایدم بیشتر متمایل بوده به ستاپ بارونی؟ اما خب شایدم صرفا خراب کرده!

        کلا من توقعم از لوییس خیلی بالاتر از چیزیه که تو موناکو و باکو و تا اینجای کار تو اتریش نشون داده….هرچند به گفته خودش این پیست جزو ضعیف هاش هست.

      • Engineer

        1

        2

        ali جان
        چشم کوتاه تر بیان میکنم.

        بله من رقابت های مکس رو از زمانی که تقریبا 15 سالش بود دنبال میکردم.
        یه فصل فرمول 3 رو اگر اشتباه نکنم یادم میاد که چه اتفاقاتی افتاد.

        در اون زمان هم مکس نسبت به ماشینش عملکرد قابل توجهی داشت.

        نظرتون درباره افزایش سن کاملا صحیح هست و من هم منکر استعداد کسی نیستم که میگید فکر شده تر نظر بدم.

        چیزی که قطعیه اینه که ماشین ردبول سریعتره.

        ولی وقتی همیلتون گفت 0.350 من خودم قبول دارم که تقریبا تو کل کفی های پول ریکارد انقدر کندتر بود.

        ولی یادمه زمانی این 0.350 بود که مکس مدیوم 10 دور زده داشت و همیلتون هارد 27 دور زده.

        که به مراتب اصطکاک کمتری داره.

        در کل میدونم ماشین ردبول سریعتره و حتی شاید به قول همیلتون تا 0.35 ولی من احساس میکنم زمانی که هر دو رو 1 تایر با 1 عمر مشخص باشند اختلافشون ممکن هست انقدر نباشه.

        چیزی که من از پول ریکارد دیدم خیلی دقیق نیست چون استراتژی ها خیلی متفاوت بود.

        باید تقریبا وفتی هر دو تو 1 استراتژی هستند تو 1 پیست بازم دقت کنم.
        ولی همچنان میدونم ردبول سریعتره ولی اینکه چقدر سریعتره باید یه چند ریس دیگه هم ببینیم تا بفهمییم این تایم چقدر هست.

        با تشکر از شما.

  19. امیرثانی

    5

    2

    فردا حتما نقطه استارت اتفاقات جابجایی رده خواهد داشت

  20. Yousef

    7

    3

    مکس لندو بوتاس و راسل به نظرم بهترین های این تایین خط بودن ریس فردا حتما جالبه

  21. Majid

    8

    2

    میشه گفت مرسدس ها قرار نیست کار خاصی برای جبران انجام بدن و اگه روال به همین صورت پیش بره قهرمانی راننده ها به احتمال بالای هفتاد برای ردبول هاست البته قهرمانی سازنده ها هنوز شانس با مرسدسه. امروز سنودا هم جریمه سه رتبه ای برای سدراه والتری گرفت و پایینتر از راسل از یازدهم شروع می کنه. به امید برد مرسدس.

  22. L

    12

    2

    تحلیل عکس ؛
    لوئیس: داش مکس داری همش پل میزنیا ! دس خوش
    مکس: حال میکنی یا نه ؟ ( به همراه لبخند معنی دار )

    برای ریس فردا هم امیدوارم بارونی باشه و پر برخورد ( شوخی کردم : )

    • ALO

      4

      4

      قشنگ بود

      • L

        3

        2

        تشکر داش

    • @sebvr

      4

      2

      قشنگ بود فرزاد عزیز
      یاد ممدو افتادم

      • L

        3

        0

        لطف داری sebvr جان

  23. Morteza_1

    3

    5

    عجب دور محشری زد برای پول مکس.
    اما بنظرم فردا پول زیاد تو نتیجه مسابقه تاثیر نداشته باشه. فردا دوباره جنگ استراتژی ها خواهد بود .شبیه فرانسه و اسپانیا و بنظرم جفتشون دو پیت استاپ انجام بدن.( البته اگه بارون نیاد.)
    بنظرم دو پیت استاپ دست بالاتر رو داشته باشه. اما خب بارون میتونه همه معادلات رو بهم بریز مخصوصا که چکو هم سافت داره و زودتر از بوتاس میره پیت.
    بارون عملا هم بنفع ردبول میشه که چکو سافت داره
    هم بنفع مرسدس که ماشین هاش تو کیو دو بیشتر دور زدن.
    به نفع فراری هم هست بخاطر چسبندگی فک کنم بارون میتونه راحت اون فاصله ای که بخاطر موتور میافته رو جبران کنه براشون.
    فردا استارت مسابقه رو از دست ندید
    از سوم تا دهم (غیر از بوتاس) همه سافت هستن و شاید دو سه تا سبقت همون اول مسابقه ببینیم.
    فاصله ماشین ها از هم مثل سر سوزن بود تو تمرین ها و تعیین خط.
    خلاصه فک کنم مسابقه پر سبقتی باشه.
    از دستش ندید.

  24. مهدی

    3

    10

    موندم ک چرا لکلرک و ساینز عمرشون دارن تلف میکنن اینجا… امسال ک هیچ ولی امیدوارم ک سال بعد ماشین خوبی داشته باشن چون واقعا دوتا از بهترینای فورمول یکن

    • داریوش

      6

      7

      ساینز و لکلرکی چه دستاوردی داشتن ؟!
      امروز اومدم کامنت بزارم که ای کاش یکی راسل از دست ویلیامز نجات میداد ، اما یکم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که ای کاش یکی ویلیامز به دوران اوجش برمیگردوند که امثال راسل ارزو کنند واسه این تیم بزرگ رانندگی کنه
      به امید روزی که هر ده تیم فرمول یک شانس سکو باشند

    • Siamak

      11

      3

      زیادم عمرشون تلف نمیشه !
      فراری در قبال این اتلاف عمر بهشون حقوق خوبی پرداخت میکنه ، ضمن اینکه بهشون اجازه میده که عضو پرافتخارترین و محبوبترین تیم فرمولا وان باشند ! :((

    • mohammad

      7

      5

      به قول دوستمون اگه لکلرک رو فراری نمیاورد تو تیمش کی قبولش میکرد؟ کجا باید می رفت؟ تو هاس ؟ کجا؟ خیلی هم بایدسپاسگزار باشه اومد تو تیم فراری هرچند فراری داغون باشه هرچند فراری ازش یه بازنده بسازه چون کس دیکه نمیخواستش :))
      حالا ساینز تو یه تیم خوب بود اومده فراری
      دوستان طنز هست

      • Parsa16

        3

        2

        داریوش عزیز شما وقتی اطلاعاتی نداری میتونی کامنت ندی،ساینز و لکلرک قبل از فراری تو تیمی نبودن که بتونه برای قهرمانی بجنگه
        لکلرک:الفارومیو
        ساینز:مکلارن
        بیرون از فرمول یک لکلرک و ساینز رو هم میتونید خودتون تو معرفی راننده های سایت ببینید

  25. Majid

    4

    2

    دوستان اگه تا الان گیم f1 mobile racing رو بازی نکردید پیشنهاد میدم امتحان کنید. پیست های واقعی فرمول یک و حس رانندگی که سعی شده بیشترین شباهتو به مسابقه واقعی داشته باشه. بازی real racing 3 هم البته هست با کیفیت بسیار بالا و جزئیات بسیار دقیق. هردوتا بازی های جذابی اند ولی حس و حال گیم f1 mobie یک چیز دیگست.

  26. Amir.Redbull99

    5

    2

    تبریک به طرفدارای ردبول و مکس. تعیین خط عالی برای مکس
    لندو داره چیکار میکنه!!!!!!! فوق العادس این بشر
    به امید برد مکس و مسابقه خوب برای ردبول

  27. ALO

    6

    2

    ماشاالله
    مکس
    ماشاالله
    لندو
    و
    ماشاالله
    نظرات
    بلند

    مهندس

  28. Kamran

    8

    2

    فراری رسما اعلام کرد که تقریبا دیگه هیچ تمرکز خاصی روی بهینه سازی ماشین امسال نداره و 95 درصد پروژه متمرکز 2022 شده

    • Engineer

      7

      7

      پس اگر آپدیت ندن قطعا پیش بینی من از اول فصل که فراری 3 ام و لکلرک 5 ام میشه غلط در میاد.

      با توجه به عملکرد نوریس تقریبا 5 امی لکلرک که امکانش خیلی کمتر از حتی 3 امی فراری هست.

      نوریس عالی – شارل و ساینز خوب – ریکی ضعیف.

      عملکردشون تا اینجا مجموع 2 تا فراری ها و عملکرد ضعیف ریکی به باعث شده برابر باشن تقریبا.

      باز 3 امی فراری محتمل تر هست تا 5 امی شارل.

      لندو امسال خیلی کم اشتباه بوده.

      • Kamran

        4

        0

        سومی امسال فراری به نظرم با این اوضاع خیلی محتمل نباشه.
        لعنتی از اون طرف تو ماشین های سوپر اسپرت خیابانیش یه اثر هنری جدید دیگه معرفی کرده مگه سیر تماشا میشی؟قطعا شما هم باید دیده باشین
        GTS 296

  29. Behrooz

    9

    0

    یه سوال مهم که این وسط هست اینه که الان راسل باید از رده ۱۰ استارت بزنه میتونه لاستیک ازاد انتخاب کنه یا نه و تسونودا ردش با پنالتی شد یازدهم اون به چه صورت هست

    • Mehriar Salehi

      14

      0

      راسل حق انتخاب تایر داره، سنودا با تایر Q2 استارت میزنه.

      • NICO ROSBERG-06

        4

        4

        دقیقا ،
        همین که جناب صالحی عزیز دل فرمودند درسته 👍

  30. AmirReza

    5

    3

    بچه ها فردا خبري از بارون نيست هواشناسي رو ديدم

    • Pink Floyd

      6

      1

      هواشناسی که بالای 80 درصد احتمال بارش داده ، کجا دیدید شما ؟

      • AmirReza

        5

        0

        حق با شماست الان بالاي 80 درصده

  31. Behrooz

    7

    0

    هواشناسی گوگل میگه پیست ردبول رینگ در ساعت ۲.۵ و ۳.۵ به وقت محلی ۸۱ و ۸۴ درصد احتمال بارون هست ، اگر تا اخرین لحظه دچار تغییر نشه

  32. Abbas

    4

    1

    درود خدمت دوستان گرامی،تبریک ب مکس و ردبول فن های و دیگر فنا،لاستیک استار رو محبت میکنید بهم اطلاع بدید،سپااااس فراوان

    • Pink Floyd

      7

      0

      سلام عباس عزیز
      اگر سوالتون رو درست متوجه شده باشم:
      تایر های در نظر گرفته شده برای مسابقه فردا c2 c3 c4 هستن که البته برای مسابقه هفته بعد توی همین پیست یه درجه نرم تر میشن و c3 c4 c5 هستن.
      مکس و همیلتون و بوتاس تایر های مدیوم دارن برای شروع و بقیه تا 10 نفر اول ( به همراه سونودا که یازدهم شروع میکنه به خاطر پنالتی ) تایر سافت دارن.

      راسل دهم شروع میکنه (به خاطر پنالتی سونودا) ولی آزاده تو انتخاب تایر

      • Abbas

        3

        1

        سپاس کااا،کسی جریمه داره عایا؟؟؟

      • Pink Floyd

        8

        0

        بوتاس برای اسپین تو پیت لین 3 رده جریمه گرفت و سونودا برای اینکه جلوی بوتاس رو توی تایم گیری گرفت 3 رده جریمه هم اون گرفته

  33. Abbas

    5

    0

    Pink floyd حرف نداری❤❤❤

  34. AmirReza

    6

    1

    من اشتباه كردم هواشناسي بالاي 80 درصد احتمال بارون زده 🌧🌧🌧🌧🌧🌧

  35. L

    4

    2

    به قول نیکو جان یه آچار فرانسه ناقابل هم رو کامنت ما بندازین تایید شه .
    نمیدونم واقعا لازمه انقد کامنتها بره واسه تایید ؟!

    • Kiarash16

      7

      4

      دیروز تعیین خطه خوبی رو ندیدیم …….
      مخصوصا واسه فراری !!!
      فقط نرسیدن به Q3 رو کم داشتیم
      که اونم اتفاق افتاد ‌‌‌……..

      دنی ریک داره کم کم تبدیل به یک فاجعه میشه ……
      عقب موندن از نوریس …..
      با اون مقدار دستمزد
      واقعا عجیبه ….‌.‌‌….

      دیروز بوتاس و گسلی و لاندو خیلی خوب بودن……….

      اما لوئیس و کیمی و دنی ریک فاجعه بودن……

      آلپین ها افتضاح بودن …….
      مخصوصا اوکون ……
      با خوبه که ناندو رو دارن!!!

      امروز ریس بارونیه (به احتمال زیاد)
      فراری ها شانسشون واسه امتیاز گیری میره بالا…..

      شارل و ساینز یه استارت فضایی می خوان ……
      دنی ریک هم همینطور!!!

      سرعت مسابقه ای همیلتون بیشتره !!!
      اونا فقط یه استراتژی خوب میخوان ………

      بوتاس فک نکنم بتونه عملکرد خوبی نشون بده (بخاطر بارون)….

      گسلی هم تو بارون زیاد خوب نیست(چیزی که من تو این چند سال ازش دیدم)

      راسل هم با اینکه دیروز فوق العاده بود …….
      احساس نمی کنم شانسی واسه امتیاز داشته باشه…

      پیش ببنی من…….
      لوئیز
      مکس
      پرز
      لاندو
      شارل
      استرول
      آلونسو
      فتل
      گسلی
      ساینز

      شما هم پیشبینی کنید !!!

      • David Kame

        4

        3

        اگه مسابقه بدون باران پیش بره
        1.لوییس
        2.مکس
        3.پرز
        4.بوتاس
        5.لندو
        6.گسلی
        7.آلونسو
        8.لکلرک
        9.ریکاردو
        10.استرول
        11.ساینز

      • L

        3

        4

        مکس
        همیلتون
        پرز
        نوریس
        بوتاس

      • Pink Floyd

        4

        2

        بیشتر طبق علاقه ی خودم نه بر اساس منطق :
        لوییس
        مکس
        بوتاس
        لندو
        پرز
        گسلی
        لکلرک
        ساینز
        استرول
        ریکیاردو

      • Parsa16

        5

        3

        پیش بینی من(اگه بارونی باشه هوا)
        ۱-لوییس
        ۲-مکس
        ۳-پرز
        ۴-سب
        ۵-چارلز
        ۶-لندو
        ۷-گسلی
        ۸-استرول
        ۹-کیمی!
        ۱۰-ریکیاردو

      • ayza

        2

        3

        مکس
        پرز
        همیلتون

      • Engineer

        3

        2

        چیزی که من از 1 تا 5 حدس میزنم.
        1-ورشتپن
        2-پرز
        3-همیلتون
        4-بوتاس
        5-نوریس

      • Amir.Redbull99

        0

        3

        1.پرز
        2.بوتاس
        3.همیلتون
        4.گسلی
        5.استرول
        6.آلونسو
        7.لکلرک
        8.مکس
        9.نوریس

        احتمال زیاد این میشه نتیجه:)

  36. AmirReza

    7

    1

    با اين كه عاشق فراري ام و فراري فنم
    ولي شانس گرفتن امتياز : 1- باران
    2- حوادث عجيب و غريب

    • Hamoon

      5

      1

      متاسفانه بله موافقم

  37. Pouria

    2

    2

    مسابقه امروز ساعت چنده؟

      • Hamoon

        3

        1

        یه ساعت قبلشم موتو جی پی

  38. AmirReza

    6

    1

    الان هواشناسي احتمال بارونو 66 درصد كرده
    داره مياد پايين البته تا مسابقه خيلي مونده و قطعا عوض ميشه بالا و پايين ميره
    واييييييييييييييييييييييي

    • Pink Floyd

      4

      1

      دارم به این نتیجه میرسم ابر ها از ماشین های فرمول یک میترسن … مسابقه قبلی هم تا چند ساعت قبل مسابقه 80 درصد احتمال بارندگی بود ، نزدیک مسابقه اومد زیر 20 .. الانم این پیست رو یه هفته است میزنه بالای 80 درصد بارون ، باز نزدیک مسابقه کم شد

    • سیاوَرشَن Kurd

      4

      1

      من الان چک کردم، نوشته احتمال بارون ۶ درصد !
      ۶۶ درصد از کجا اومد😂
      بارون نیس 😔💔

  39. سیاوَرشَن Kurd

    8

    1

    اگه بارون نبارید بدونین تقصیر کاربر نیکو روزبرگ و حسام 44 هست.
    مسخره کردن دیروز دعای منو😂

    • NICO ROSBERG-06

      3

      0

      بی خیال داداش.. چیکاره ما داری .. شما خودت از خدا خواستی واست بارون بزنه.. باید میخواستی واسه اونا بیاد نه واسه ما.. اشتباه خواستی خو..خدام که می‌دونی چه حوریه سیستمش😂😂😂

  40. AmirReza

    5

    1

    الان كه شد 44 درصد بارون 😭🙁

  41. Hamoon

    6

    2

    بارون نمیاد الکی دل خوش نکنیم
    هواشناسی اونا بدتر از مال ماست :))

    • سیاوَرشَن Kurd

      5

      2

      نگران نباشین بابا،
      صدر در صد بارونه، دعام قبول میشه احتمالا،
      من آدم پاک و سالمی ام 🤲
      پس جای نگرانی نیس

      • Hamoon

        9

        0

        تو پاکی شما شکی نیست ولی ب هواشناسی اونا امید و اعتباری نیست :)))
        ولی خدایی کار ما فراری فن ها ب کجا رسیده ک برای کسب ی رده مناسب امیدمون ب اومدن بارون باشه

      • سیاوَرشَن Kurd

        6

        1

        فراری دقیقا اوضاعش مثل آث میلانه!
        ولی در هر صورت یه روز به اوج برمیگرده.
        و اون روزم دیر نیست

      • NICO ROSBERG-06

        4

        0

        آدم پاک و سالمی دعا کن خدا یه پول قلمبه بندازه جلو پات بری مسابقات و زنده تماشا کنی نه اینجا بیشینی به این ور و اونور کامنت درونی کنی😂😂🤪
        صرفا شوخی.

      • سیاوَرشَن Kurd

        2

        0

        نیکو تو خودت تو کامنت پرونی تکی😂
        بعد به من میگی!
        امروزم چون حوصلم پوکیده بود چنتا کامنت گزاشتم ، وگرنه بیشتر اوقات کامنت نمیزارم⁦🤷‍♂️⁩😉

    • Pink Floyd

      8

      0

      برای ما رو که خوب پیش بینی میکنه من هر بار میخوام مسافرت برم دقیق ساعت به ساعت رو درست میگه..
      ولی هم این مسابقه هم مسابقه قبلی ، خود هواشناسی نوشته بود ممکنه پیش بینی ها “به دلیل طوفان توی منطقه” خطا داشته باشه . احتمالا همینه که این دو تا مسابقه خیلی طبق پیش بینی ها نبوده

  42. AmirReza

    6

    0

    هواشناسي منم هميشه درست گفته الانم نوشته ساعت 3 ( محلي ) احتمال باران

  43. AmirReza

    5

    1

    احتمال باران شد زير 30 درصد 😐
    دلمون خوش نباشه

  44. LANDO

    2

    0

    و شاهکاری دیگر از لندو

  45. finger hero

    1

    0

    یکی از مهندسین اصلی ایرودینامیک ردبول قرار دادشو کنسل و به استون مارتین پیوست

    • finger hero

      3

      0

      قوانین پیت استاپم تا مجارستان همینجوری میمونه و تا اونجا میتونن رکورد 1.93 ردبول را جابجا کنن
      بعد اون قوانین عوض و فک کنم بالای 4 ثانیه بشن
      اینم از عجایب جدید فیا

  46. Hamoon

    2

    0

    اقا بارون میاد وحشتناک !!!
    هوا ب این خوبی.نگفتم بارون نمیاد