فرمول یک ایرانمکس ورشتپن از تیم ردبول با یک استراتژی مناسب و مدیریت عالی در طول مسابقه فرمول یک فرانسه 2021، جلوتر از لوئیس همیلتون از خط پایان عبور کرد.

استراتژی دو پیت استاپ بخوبی برای مکس کارساز بود و راننده هلندی با این پیروزی اختلاف خود را در جدول قهرمانی با راننده مرسدس به 12 امتیاز افزایش داد. سرجیو پرز نیز توانست امتیاز بسیار خوبی را برای ردبول در جدول سازندگان بدست آورد و روی مکان سوم سکو ایستاد.

والتری بوتاس که در رادیو بشدت به تیمش بخاطر استراتژی و عدم توجه به حرفایش اعتراض کرد، در رده چهارم مسابقه پل ریکارد قرار گرفت.

جدول مسابقه فرمول یک فرانسه 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لوئیس همیلتونمرسدس+2.904
3سرجیو پرزردبول+8.811
4والتری بوتاسمرسدس+14.618
5لندو نوریسمک‌لارن+64.032
6دنیل ریکاردومک‌لارن+75.857
7پیر گسلیآلفاتائوری+76.596
8فرناندو آلونسوآلپین+77.695
9سباستین فتلاستون مارتین+79.666
10لنس استرولاستون مارتین+91.946
11کارلوس ساینزفراری+99.337
12جورج راسلویلیامز+1دور
13یوکی سونوداآلفاتائوری+1دور
14استبان اکونآلپین+1دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
16چارلز لکلرکفراری+1دور
17کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
18نیکولاس لطیفیویلیامز+1دور
19میک شوماخرهاس+1دور
20نیکیتا مازپینهاس+1دور

290 دیدگاه

    • ferarri

      24

      4

      واقعا ماشین فراری خیلی خیلی تو ماکسیموم سرعت مشکل داره . از طرفی از نظر استراتژیک هم خیلی مشکل داره . اگه بتونه فراری سوم بشه بی شک فقط شاهکار راننده هاشه .
      در عوض مکلارن خیلی خوب بود . مخصوصا نوریس . ریکیاردو هم خیلی خوب بود .
      از ردبول ک نگم . قشنگ انتقام اون ریسی که همین حرکتو مرسدس زده بود رو گرف . ولی ی سوال چجوری مکس‌ همیلتون رو آندرکات کرد ؟ یعنی تو ی دور ۳ ثانیه سریعتر بود ؟

      در آخر ک بگم فراری هم از نظر استراتژیک و فنی و هم از نظر ماشین از مکلارن ضعیف تره . فقط شاهکار راننده هاس ک تو این ردن .

      • AmirAli

        19

        4

        لوییز یه پیچ رو یکم عریض رد کرد که همین مورد کمی کمک کرد به مکس
        ولی دور ۵۰ به بعد افت بیشتر تایر های لوییز شروع شده بود و مکس راحت تر نزدیک میشد

      • mohammad

        11

        6

        اگه لکلرک با فراری قهرمان نشه تقصیر لکلرکهسا با فراری؟

      • 🦁ARMIN.VER33

        8

        3

        اطلاعات جدول اشتباهه لطفا تصحیح بفرمایید

      • ferarri

        16

        1

        ماشین امسال فراری و لکلرک بخاطر این تو موناکو تونست پول رو بگیره ک اون پیست ن کفی ای غیر از خط شروع و پایان داش و اینکه اون خط جایی بود که هنوز به ماگسیموم سرعت سبقت نرسیده بودن ماشینا . مشین امسال فراری تک دوریه اونم فقط تو پیستی ک کفی زیاد نداشته باشه .

      • آرشا

        11

        13

        پاسخ سوآلت معلومه.چون ماشین مکس سریعترین ماشین پیست بود واگر استارت مسابقه اون اشتباه پیچ یک رانمیکرد خیلی بردش راحتتر بود درواقع همیلتون باعث شد مکس برای بردن مسابقه کمی به دردسر بیوفته.اما ولتری اگر یک دور میتوانس بهتر دفاع بکنه شاید برد مکس به مخاطره می اتفتاد.
        بنظرم مکس درهر صورتی مسابقه رامیبرد فقط کمی به زحمت افتاد.

      • آرشا

        15

        6

        راستی برد مارکز رابه طرفدارهاش تبریک میگم به خودم که خیلی چسبید.براوو.امیدوارم مسابقه آرژانتین وآستین ایالات متحده ازتقویم حذف نشه چون مارک اونجاها فوقلعادس.

      • احمدرضا لکلرک

        16

        6

        تیم و راننده هارو بدن دست سایپا و ایرانخودرو هم کیفیت فنی بالاتره هم مدیریتی تا دست بینوتو و فراری

      • mohammad

        17

        9

        آرشا جان
        سال هاست از والتری برای کند کردن بقیه استفاده می کنند همیشه هم ماشین برتر رو داشتند
        اما امسال ماشین برتر رو مرسدس نداره و از والتری هم کاری بر نمیاد برای کمک به همیلتون
        بازم باید بگم سب به تنهایی با ماشین ضعیف تر در برابر همیلتون و والتری مبارزه می کرد به این پسر بیشتر ایمان میارم

      • SIAMAK

        22

        3

        با این ماشین ، امسال لباس سومی سازندگان به تن فراری گشاده !

      • ferarri

        7

        4

        آقای آرشا

        میدونم که ماشین مکس سریعترین بود ولی ۳ ثانیه تو ی دور ؟؟

    • 🦁ARMIN.VER33

      25

      2

      ۵دقه آخر نفسم قطع شد🤯🤯🤯
      هیجان و آدرنالین تو حداکثر حالت
      تبریک به مکس چکو و ردبول
      اتفاق اسپانیا ایندفه برای مرسدس
      مکلارنا فوق العاده بودند
      گسلی آلونسو و استون خوب بودند
      و در آخر فراری بد بود

      • Ali

        26

        11

        واقعا تک ستاره و دیگو مارادونای امروز کسی نبود حز مکس وستپن…همه کار کرد…اول ریس رده از دست داد…بعد آندرکات کرد…بعد تعویض لاستیک به میدیوم اونم بیست دور مونده به انتهای ریس و بعد سبقت از دو مرسدس و تمااااام…به تنهایی امروز کل گاراژ مرسدس رو دریبل کرد…ماشالا نابغه

      • ferarri

        25

        4

        راستش ن از مکس خیلی خوشم میاد نه از همیلتون . ولی همیشه دوس دارم قدرت شکسته ش بخاطر همین دوست داشتم مکس ببره .
        راستی ی دوستی مرسدس فنی بود ک اومد درصد گرفته بود ک آره مرسدس از کل تاریخ فراری بهتر بوده بخاطر این درصد ها چون بیشتره . الآن باید بهت بگم نکته همینه ک فراری خیلی تاریخ بلندی داره و پستی و بلندی های زیادی داشته . امسال تازه اولین تست واقعی قهرمانی واسه مرسدسه . چون این ردبولی ک من میبینم از فراری ۲۰۱۷ هم سریعتره و مرسدس قشنگ عاجزه جلوی ردبول .

        اون پیت استاپی ک مکس کرد قشنگ دست همیلتون و بست چون ن لاستیک داش ک خیلی سریع بره و هم نمیتونس بیاد پیت چون واقعا میفتاد پشت مکس .

    • 17Sohrabsafari

      23

      7

      واقعا استراتژیست های ردبول باید فرمانده جنگ بشن.عالی بودن این مسابقه.لحظه پیت استاپ همیلتون که ورستپن ازش رد شد پاشدم داد زدم از خوشحالی

      • Arash⁵⁴

        12

        5

        آره داداش، میتونن واسه رزومه‌ام اون ریسی که پرز ۵۲ دور تو استینت اول زده بود رو نشون بدن =))))))

    • داریوش

      15

      19

      تبریک به طرفدارای ردبول
      مکس به بلوغ رسیده و اماده قهرمانی
      مرسدس واقعا به والتری باخت ، هر مسابقه ای که برای عوض کردنش تعلل کنند از قهرمانی تیمی دورتر میشن
      افرین به مکلارن
      یه سری از دوستان اینجا از شاهکار های بینوتو میگفتن ، خواستم یه سلامی بهشون بکنم
      دوستان رده راسل دیده نشد ، ۱۲ ، افرین بهش

      • ferarri

        31

        4

        ن انصافا . تقصیر بوتاس نبود . تقصیر استرتژی مرسدس بود .

      • Parsa911

        19

        6

        الان بوتاس باید چکار میکرد فاصلش با همی که خیلی کم بود همش تقصیر مرسدس بود وگرنه باید ۱-۲ میکردن نه ۲-۴

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        16

        7

        تبریک به طرفداران ردبول ، مکس ، و چکو
        ریس خوب ، همراه با خوش شانسی اول مسابقه واسه مکس و البته که بعد از اون اشتباه و شانس یه رانندگی بی نقص از مکس البته که با ماشین برتر مطلق ردبول در این ریس ،
        صبوری و نگهداری لاستیک عالی چکو
        لوییس بی نقصی که هرکاری از دستش بر میاومد انجام داد .
        مرسدسی که تا اخر ریس نمیدونست چطوری اندرکات شده .
        و بوتاس ، بوتاس ، بوتاس که واقعا خستمون کرده در کمترین زمان ممکن رده رو تحویل مکس داد با یه اشتباه بچه گانه .

        و در اخر اینکه چرا بوتاس رو نیاوردن واسه تک امتیاز سریع ترین دور ؟؟؟

        تبریک به طرفداران مکلارن هر دو رانندشون عالی بودن .

        و فراری که امروز واسشون افتضاح پیش رفت .

        و و و سباستین وتلی که دو امتیاز رو با چنگ و دندون بدست اورد البته از ریس خوب لنس هم نمیشه گذشت از ۱۹ اومد ۱۰

      • Engineer

        10

        14

        h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        مکس خوش شانسیش کجا بود!!!!!!!!!!!!!!!

        اول ریس که تو استارت اشتباه کرد و رده 1 رو داد به همیلتون تا 23 و 24 دور هم با اختلاف 3 ثانیه دوم بود.

        کجای این خوش شانسی هست!!!!!!!!!!!!!

      • امیرثانی

        9

        6

        فراری اشتباه کرد بایست فتل ادامه می دادن راننده جدید تمرکز فتل رو فقط به هم زد تنها کسی که می تونه تو توسعه ماشین کمکشون کنه فتله

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        4

        6

        مهندس جان
        شانسش اونجایی بود که اگه چند متر زودتر از پیست خارج شده بود باید لانگ لپ میرفت و حداقل رده ۱۰ تا ۱۲ میومد بیرون و رسیدن به پیشتازی فوق العاده سخت میشد براش

      • مهدی

        3

        3

        Hesam44 اگه داداش فکر میکنی تو ف وان شانس دخیله تا این حد پیشنهاد میکنم دنبال نکن ف وانو
        یکم اون تعصب کورکورانتو دور بنداز مثلا مردی

      • مهدی

        2

        6

        خخخخخخ بله اقا داریوش
        بعضیا بینوتو رو سلطان استراتژی نام میبردن خخخخخ
        فتلو ک نابود کردن اگه ساینز و لکلرک اینطور باشن البته اونا. خوبن بینوتو و ماشین خوب نیست… اونا هم میشن مث فتل
        بینوتو خخخخخخخخ

      • NICO ROSBERG-06

        1

        1

        بله.. یک سخن از بزرگان؛ که میگه: مرسدس به بوتاس باخت..
        ینی جک سال بود😂😂😂
        داداش چند وقته فرمول نگاه میکنی؟ اصلا اسم بوتاس و بگو ببینم میدونی؟؟

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        0

        مهدی

        دوست عزیز اگه کامنت من رو درست بخونی اولین جمله تبریک به طرفداران مکس ، چکو و ردبول هست ، و رانندگی بی نقص راننده های ردبول و بعدش از اشتباه مرسدس گفتم ، بعدش از دفاع نکردن والتری گفتم
        که اگه اینا از نظر شما تعصب کورکورانه هست ، دیگه نمیدونم غیر متعصبانه چی میشه؟؟
        البته که من روی لوییس و مرسدس تعصب دارم ولی توی این کامنتم سعی کردم به دور از تعصب کامنت بزارم .

        اگه هم مشکلت با تعصب اینه که گفتم مکس شانس اورد که چند متر عقبتر اگه کنترل ماشینو از دست میداد باید میرفت و از لانگ لپ خارچ میشد و توی قطار ماشین ها توی رده ۱۰ تا۱۲ میومد بیرون هم اها شما راست میگی اینم از نبوغ مکسه که تنظیم کرد که کجا دقیقا کنترل ماشین رو از دست بده که مجبور نباشه از به مسیر دیگه به پیست برگرده و فقط یه رده بده اون دیگه حق با شماست و من با تعصب کورکورانه نبوغ مکس رو زیر سوال بردم و بهتره دسگه فرمول یک‌ نگاه نکنم 😅😅😅😅

    • علیرضا

      18

      3

      مکس تونست اشتباهش تو بحرین رو با یه ریس کم نقص جبران کنه بی نقص نگفتم چون شروعش رده از دست داد پرز فرم ترسناکی داره و بعید نیست با این فرم بتونه ریس های اخر مکس و لوییس رو اذیت کنه سب هم ریس تقریبا خوبی داشت ولی استینت اولش خیلی طولانی شد

      • Engineer

        12

        7

        آفرین مکس تو شروع اشتباه کرد ولی بقیه ریس رو 10 از 10 بود.

    • Amin44

      16

      17

      سخن بزرگان ماشین ردبول در بهترین حالت برابره!
      قبلاً هم گفتم مرسدس با استراتژی آندرکات و اوورکات جلو ردبول حرفی برای گفتن نداره
      ردبول تو تک دور فوق العاده سریع تره
      تنها راه مرسدس لاستیک خوری کمتر بود که چاره اونم دیگه دست ردبول اومد…
      مرسدس باید آپدیت بیاره این ماشین نیاز به آپدیت داره اینطوری نمیتونن رقابت کنن

      • akbar

        12

        4

        این پیست ، پیست مرسدس بود
        مرسدس امروز به استراتژی باخت

      • FJ

        24

        9

        amin44
        هفت سال مرسدس فرسنگها از بقیه سرتر بود به طوری که تا 90 در صد ریس های فصل رو هم میبرد .اون موقع شما بزرگان از این حرفا نمیزدید.الان که یه کم ماشین ردبول قوی تره ونه به اندازه اون سالهای مرسدس .حالا صداتون در اومده که ردبول قوی تره .
        یه عده ای از هوادارای مرسدس هم که میگن چرا قوانین رو عوض کردن , چی کار میکردن میزاشتن مثل فصل قبل مرسدس همه رو لپ کنه از قبل قهرمانیش مسجل باشه ,الان رو ببینید چه هیجانی به مسابقات داده این تغییر قوانین .
        هنوزم که مرسدس قوی هست که بتونه قهرمان بشه و آنچنان ضعیف نشده .
        هفت سال قهرمانی مثل آب خوردن توقعتون رو برده بالا .

      • Engineer

        10

        20

        تبریک به هواداران مکس.

        در بد ترین حالت ماشیناشون برابره.

        ندیدی بعد اشتباه مکس تو استارت که 1.3 عقب افتاد تا پیت استاپ دور 23 اینا بود فکر کنم اختلاف از 1.3 به 3 ثانیه رسید.

        یعنی 1.7 مرسدس سریعتر بود.

        در صورتیکه بعد آندرکات مکس تا 15 دور حتی موقعی که همیلتون drs نداشت اختلاف 1 ثانیه بود.

        و بعدشم هم به سختی فاصله بیشتر میشد.

        همه میدونن مکس از همیلتون سریعتره و تایر ردبول هم زودتر گرم میشه.

        پس چرا بعد استارت اختلاف مکس بیشتر میشد.

        بازم میگم ماشینتون برابره.

        این مکس هست که سریعتر و بهتره.

        قبل پیت 3 ثانیه عقب بود آندرکات و ترمزگیری آخر پیچش رو ندیدی.

        همیلتون هیچ حرفی برای گفتن جلوی مکس نداشت.

        خودش نه ماشینش.

        ضمنا نیومدم کری بخونم مرسدس هم خوب بود ولی امروز به استراژی باخت نه به ماشین.

        هم استراتژی مکس بهتر از همیلتون بود.
        و هم استراتژی پرز بهتر از بوتاس.

        فقط استارت رو مکس اشتباه کرد وگرنه بقیه ریس آندرکات سرعتش قبل پیت و بعد
        پیت و دفاع کردنش عالی بود.

        گفتم تا نیم فصل ماشین برابر باشه نبوغ واقعی رو میبینیم.

        این رو هم دوستان کری و کلکل برداشت نکنن.

        طرف حساب من راننده و تیم شما نیست اونها هم خوب بودن.

        من فقط از نبوغ راننده خودم گفتم.

        و پرز که فوق العاده بود بهترین انتخاب برای ردبول.

      • mohammad

        6

        7

        البته 8 سال برترین ماشین با اختلاف

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        13

        7

        قابل توجه Engineer
        برادر من چرا اصرار داری که با اعداد مثال بزنی؟؟
        عدد و رقم در دنبال کردن رو چرا بیخیال نمیشی؟؟
        چون مکس نمیتونست دور شه یعنی ماشینا برابرن و حتی مرسدس بالاتره؟؟
        خب مکس هم میتونست سریعتر بره، ولی نمیخاست موتور و مخصوصا لاستیکارو تحت فشار بزاره
        همیلتونم چیزی برای از دست دادن نداشت و نهایت فشارو به ماشین و لاستیک آورد و دیدیم که آخر سر پرز هم داشت میگرفتش.

        دست بردار از این جملات و مخصوصا طولانی کردنش که همه صفحاتو پر میکنی و آدم نمیدونه چی رو بخوه و چی رو نخونه، جمله شاهکار “این مکس هست که سریعتر و بهتره” رو هم نمیدونم کجای دلم بزارم
        پس پرز که به زیر 8 ثانیه ای همیلتون رسیده هم سریعتره و فقط اونم سریعتر و بهتره؟؟؟

        دیگه نوبرشه بخدا، یکم مراعات کن مردمو

      • Engineer

        9

        9

        (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        داداش به نظرت پرز که اول ریس 3 ثانیه از همیلتون عقب بود و با استراتژی بهتر آخر ریس 6 ثانیه از همیلتون عقبتر تموم کرد از همیلتون سریعتر بود!!!!!!!!!!!!!

        اعداد ارقام به دل شما همیلتون فن ها نباید هم بشینه.
        نمیخواست فشار به موتور بیاره.

        جوک میگی!!!!!!!!!!!!
        فشار رو تو ریس نیارن و امتیاز از دست بدن کجا فشار بیارن!!!!!!!

        تو تمرین ها!!!!!!!!!!

        اگر برعکس همین برای همیلتون بود و مکس 2 میشد

        میگفتید بازم مکس سریعتر بود ماشینش.
        همیلتون بود که عالی رانندگی کرد.

        ولی روزی که مکس عالی بود همتون میزنید زیرش که ماشینش بهتر بود.

      • Fastboy 44

        4

        7

        جالبه
        جدیدا finger hero شده فن لوییس!!

      • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

        10

        3

        Engineer عزیز
        من طرفدار همیلتون نیستم
        حتی ازش خوشمم نمیاد

        ولی اینو میدونم که ماشین الان مرسدس، بالاتر از ربول نیست، شاید در پیستایی مثل سیلورستون بهتر باشه ولی تو این ریس و دو ریس قبلی ماشین ردبول دست بالارو داشت

        فقط میخام ازت که با اعداد و ارقام کامنتارو طولانی نکنی
        در جواب سوالت که پس کی باید فشار بیارن هم باید بگم که خود مکس پس از فشارای همیلتون گفت که تا کی میخان این وضعیت رو ادامه بدن و آیا میتونن ادامه بدن یا نه؟؟؟
        میدونی منظورش چی بود؟؟
        یعنی اینکه باید و باید و باید فشارو کم کنن که کمشم کردن و همیلتون عقب کشید، برای اینکه بدونی میتونن سریعتر برن و نمیرن
        چرا نمیری لپ به لپ بررسیشون کنی؟؟
        اینکارو بکن و لطفا وقت مردمو با اعداد و ارقام نگیر

        میگی مکس بهترینه و اونه که میتونه بهترین باشه و …
        کسی با این جمله شما مشکل نداره و نظر شخصیه شماست
        بنظر منم فقط مکس با این ستاپ ردبول میتونه هرکسی رو تو همین ماشین شکست بده
        ولی اینکه با اعداد و ارقام (که کاملا اشتباهه و تازه واردارو گمراه میکنه) در پی اثبات جمله ت نباش

      • ferarri

        5

        5

        قطعا ماشین ردبول ضعیفتر از ماشین مرسدس نیست . همونطور‌ک‌گفتم این اولین تست واقعی قهرمانی واسه مرسدسه . عوض کردن قوانینم عادیه چون نمیخوان رقابت مثه ۷ سال گذشته خسته کننده و بی روح باشه ک همیلتون خودشو بکنه و بره همه ریسارو ببره و قهرمان شه پس اینم نمیتونه بهونه خوبی باشه ک ردبول خوبه .
        قطعا مکس راننده بهتری نیست از همیلتون . مکس بنظر من هنوز اون پرستیژه قهرمان رو نداره ولی همیلتون اونو داره و قطعا هم تو ریس اول دیدیم ک چرا همیلتون از مکس بهتره ک با ماشین ضعیفتر ( در بهترین حالت برابر ) تونست ازش دفاع کنه .
        آقای engineer
        از شما توقع نداشتم ک بخوای اینقد طرفدارانه و بی منطق تصمیم بگیری . ینی چی ک مرسدس از ردبول ضعیفتره و مکس‌ از همیلتون بهتره ؟
        میگی چطوری فاصله از ۱.۳ به ۳ ثانیه رسید ؟ چون هردو داشتن از حداکثر تایرهاشون استفاده میکردن و قطعا برتری ردبول رو در سبقت خیلی ساده مکس از بوتاس دیدیم . لاستیک هم توی سبقت تاثیرگذار بود اما سرعتشون اختلاف زیادی داش . زمانی که هردو داشتن از حداکثر تایرهاشون استفاده میکردن این همیلتون بود که داش فاصله میگرف ؛ نه با قدرت ماشین بلکه باقدرت خودش . چرا شما میگی مرسدس ۱.۷ سریعتر بود و چرانمیگی همیلتون راننده بهتریه ؟
        میگی چرا بعد آندرکات بعد ۱۵ دور هنو فاصله ۱ ثانیه بود و چرا نمیگی ردبول خیلی سریع بود که همیلتون با ماشین بقول شما برتر با drs بهش نمیرسه ؟ نکنه از موتور غیرقانونی استفاده میکنین ؟

      • Seb the great

        7

        3

        دوستان کمتر همو بکوبید به عنوان کسی که طرفدار فتلم و هیچ علاقه ای نسبت به این ۲ راننده ندارم باید بگم ماشین ردبول یکم از بنز سریعتره در حد ۲ دهم در ثانیه نه برتری مطلق نه برابر هیچ راننده ای توی گرید نمیتونه با ماشین کندتر رقیب لوییس بشه حتی اگه طرف قهرمان جهان باشه(فتل) مکس عالیه لوییسم همینطور در حد ۲ دهم ماشین ردبول از بنز سریعتره اون برتری ک مکس داشت بخاطر لاستیک تازه بود اون دوستان لوییس فنی که میگن برتری مطلق ردبول خوبه برن سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ رو ببینن تا بهتر مفهوم مطلق رو درک کنن با تشکر

      • FJ

        2

        1

        Seb the great عزیز
        فتل سال 2017 با ماشین ضعیفتر در شرایط برابر با همیلتون بود ولی متاسفانه تو سه تا پیستی که تخصصشه سریالی بدشانسی آورد که از کنترلش خارج بود.
        با احترام به نظرت ولی سب 2017 با ماشین ضعیفتر حریف همیلتون بود ولی بد شانسی آورد

    • Milad.mishkhasi

      19

      5

      باختیم بدم باختیم …..تبریک ب ردبولی ها بخصوص طرفدارهای مکس

      من نمیدونم این ماشین مرسدس چی شده ماشینی ک تو کفی ها دست برتر رو داشته الان نداره دیگه خدا ب خیر کنه تا پابان فصل اینجوری پیش بره بابد بگم قهرمانی با ردبوله

      هردو راننده مرسدس عالی بودن
      ب امید بردهای همیلتون 44

      • ALIREZA

        9

        1

        آره رانندهای مرسدس خداییش خوب بودن ولی قدرت ردبول و موتورش تعجب آور هس . چون از قدیم که آیرودینامیک رو داشتن و تو گودال هم حرف اول رو میزدن .یه موتور میخواستن که امسال بهشون هوندا داد .قوانین هم که اول فصل بر ضد مرسدس شد و همه چی جور شده برای قهرمانی ردبول …باید ازش استفاده کنن

      • AMIN

        5

        2

        خیلی بد. ماشین که معلوم نیست چی شده. تو پرتغال ردبول با DRS هم نمیتونست به بوتاس نزدیک بشه. الان فقط تایم از دست میده تو کفی ها. ماشین یه طرف استراتژیا هم افتضاح شده. اون از استراتژی توی موناکو که اول از همه همیلتون رو آوردن تو پیت اینم از فرانسه که معلوم نشد چی شد.
        ولی مرسدس همیشه یه برگ برنده داره.
        به امید برد های بیشتر مرسدس

    • m.m

      7

      11

      واقعا چیزی نمونده برای گفتن به مرسدس.
      اون همه نابغه های استراتژی و فنی کجان؟
      ولی خوب رقابته
      همیشه گفتم و بازم میگم
      رقابت فراری و مرسدس خیلی دلچسب تر از این رقابته.
      قوانین برای کند شدن مرسدس طراحی شدن
      واقعا بی عدالتیه
      البته اونجایی که توتو و همیلتون گفتن حتما میریم عربستان دیگه کلا از این تیم زده شدم

      • علیرضا

        9

        2

        اون قانونی که موجب کند شدن فراری با استفاده از کند کردن موتور با استفاده از ناحیه خاکستری قوانین زود رو یادتون رفته؟ به اون میگید عادلانه هر سازنده ای تکنولوژی خاصشو تو موتور داشت و نحوه قدرت گرفتنشون باهم متفاوت بود جرا مزیت رقابتی فراری ازش گرفتن؟ به همون دلیل مرسدس رو کند کردن و همیشه سر تیمی ک سریع بشه رو خواهند زد اگه ردبول خیلی بخواد سریع بشه باز یه قانون میزارن زاویه ریک رو میارن پایین تا ضعیف شه بقیه بهش برسن

      • NICO ROSBERG-06

        9

        2

        ادمین عزیز یه آچار بنداز رو تایید کامنت های بایگانی.. با تشکر از شما

      • mrz_ir

        4

        8

        کند شدن فراری در این حد بی انصافی بود
        رقابت فراری رو همه دوست دارن
        ولی اینکه کاری بکنی که همه ماشین ها نزدیک 1.5 ثانیه تو هر پیست کند تر بشن مسخرست
        اونم جوری قوانینو تغییر بدی که به نفع یه تیم بیربط بشه
        تیمی که ماشین هاش برای پیشرفت تکنولوژی خودرو سازی نیست
        فقط یه بنر متحرکه براش

      • ferarri

        7

        3

        بی انصافی کی ؟ بی انصافی چی ؟ بشینن بزارن مرسدس هرسال قهرمان شه؟ همیشه همین بوده ک بعد از اینکه ی تیم کلی قهرمانی پشت سر هم میگیره قوانینو عوض میکنن ک ادامه پیدا نکنه این قهرمانی ها

      • mrz_ir

        1

        0

        درست حرفمو متوجه نشدی
        اینکه اینجوری پدر فراری رو در بیارن که سومی بشه ارزوشون میگم بی انصافی هست
        و اینکه قوانینو به نفع تیمی تغییر بدی که ماشین هاش یه بنر متحرکه و هیچ ارزشی به جز مسابقه نداره یه توهین به جامعه مهندسیه
        قوانینو به نفع فراری یا مکلارن تغییر میدادن و مرسدس کند میشد مشکلی نبود اما قوانینو به نفع یه شرکت بیربط تغییر دادن که تنها قصدش از توسعه خودروش فروش بیشتر نوشابست و حتی اینقدر براش سود داشته که بیست درصد صندلی های فرمول یکو صاحبه

      • mrz_ir

        1

        0

        یه تکنولوژی وقتی در شرکتی هایی مثل
        مرسدس
        فراری
        مکلارن
        الفارومئو
        استون مارتین (فعلا تازه وارد شده ولی در اینده)
        رنو (آلپین)
        توسعه پیدا میکنه ممکنه وارد خیابون بشه
        ولی ردبول فقط داره پول خرج میکنه و تیم داره که نوشابشو بفروشه اونم نه فقط با یه تیم و دو صندلی بلکه با دو تیم و چهار صندلی

        وقتی یه چیز های تک توسعه پیدا میکنه باید حداکثر استفاده ازش برده بشه برای بهبود زندگی مردم

        شایدم به نظر شما طرز فکر من به عنوان یه مهندس غلطه
        ولی من به این موضوع اعتقاد دارم که کسی که هدفش با ارزش تر و مفید تره باید برتری رو بدست بیاره

    • Amirali

      14

      2

      واقعا از طرفی به قدری از مرسدس عصبانی ام که دوست دارم هر چیزی میخوام بهشون بگم و از طرفی واقعا این تیم رو دوست دارم.تو این دوگانه انتخاب میکنم که همچنان به تیم محبوبم هیچ حرف بدی نزنم.اما واقعا مجارستان میگیم ردبول نمیدونست که میشه تو اون تایم به راحتی لوییس به مکس برسه.اسپانیا هم که لاستیک مناسب نداشتن.پس حداقل ردبول یک بهانه ای داره.ولی واقعا مرسدس چرا این مسابقه به این راحتی با وجود اینکه همه شرایط درست بودن پیت استاپ دوم رو انجام ندادن؟نهایتش این بود که دوم میشد دیگه؟خب الانم که دوم شد.سر پیت استاپ اول هم که میگن ما خودمونم نفهمیدیم چطوری تو یک دور یا دو دور سه ثانیه جبران کرد.بابا بندگان خدا بعد از چند مسابقه این تنها مسابقه ای بود که حداقل نزدیک ردبول بودین چرا درست استفاده نمیکنین؟
      الان باز میگن تمرکز رو گذاشتیم روی 2022.خب اگر نمیخواستین 2021 رو کلا شرکت نمیکردین انقدر ما رو هم اذیت نمیکردین.اون از موناکو اون از آذربایجان و وضعیت ماشین بوتاس و اینم از فرانسه با این استراتژی افتضاح که به راحتی 1-2 رو کرد 2-4.چرا مرسدس انقدر علاقه به دیر پیت استاپ انجام دادن داره؟هشت ساله در بهترین وضعیته.چرا همین امسال که انقدر حساسه دارن همش اشتباه میکنن؟ما عاشق مرسدسیم و توقع بهترین نتایج رو از تیم و راننده هامون داریم.این وضعیت درست نیست.البته که معما چون حل شود آسان شود ولی دیگه دو بار قبلا خودتون این بلا رو سر ردبول در آوردین بابا!
      بازم تبریک به طرفداران ردبول و مکس که با یک استراتژی و عملکرد مناسب اون اشتباه اول مسابقه رو پوشش دادن.
      ضمنا لوییس هیچ اشتباه بزرگی نداشت تو این مسابقه.وقتی ماشینت خوبه و اشتباهی هم نداری و بازم اول نمیشی دیگه یعنی استراتژی افتضاح بوده!

      • Erfn

        7

        1

        امیرعلی خوبه فراری فن نیستی و این همه حرص میخوری🤦‍♂️

      • Amirali

        8

        0

        عرفان جان میخواستم بگم حالا حس شما رفقای عزیز رو در 2017 و 2018 که تقریبا ماشین برابر داشتین و به اشتباهات اینجوری باختین رو درک میکنم.فکر کنم از قلم افتاد

      • mrz_ir

        1

        0

        من به عنوان کسی که از بچگی عاشق ماشین های مرسدسه
        (از فرمول ، سوپر کار و ماشین های سواری بگیر تا کامیون)
        اصلا دوست ندارم مرسدس اینجوری باشه و همچنین با ارزش ترین رقیبش یعنی فراری خودشو برای سومی بکشه
        و ردبولی که ماشینش یه بنر تبلیغاتی متحرکه جلوتر از فراری باشه
        نه این رده برای فراریه و نه این جا برای ردبول

    • NICO ROSBERG-06

      11

      4

      واقعا چطوری میگین ماشین ردبول کندتر از مرسدسه؟ وااااای وااااای😮 امسال داره به کشتن میده مارو..
      اگه یادتون باشه دیروز گفتم که آخر ریس امروز همه ایستاده مسابقه رو تماشا میکنیم ،دقیقا همون شد.. مرسدس کارش و کرد دیگه زورمون همین بود واقعا نمی‌فهمم این اوتو رو، بوتاس با عصبانیت سر مهندس و تیم داد زد و گفت من گفته بودم این ریس دو پیت استادپه هست وقتی بوتاس این و می‌فهمه چجوریه که مهندسین مرسدس همین و نمیفهمن؟ پرز نشون داد سطح خودش و با این رانندگیش برگام پاییز شد ینی..
      لویسم که دیگه لاستیک نداشت.. امروز بازم به اشتباه مرسدس باختیم..
      امسال بااین مکس و پرز و این مرسدس پراشتباه بایدبگیم احتمال قهرمانی مکس بدون تعارف خیلی بالاست.. واقعا امسال داره منو یاد فصل ۲۰۱۶ میندازه اما اینبار رستگار نیکو نیست، بلکه مکسه..عجب فصلی..
      یک تبریک بزرگ میگم به مکس و طرفداراش بخاطر رانندگی فوق العاده امروزش و همینطور پرز و آلونسو و نوریس که آخر مسابقه داشتن مثل آدامس پیست و میجویدن..عجب امتیازی گرفت ردبول امروز. یک تبریک هم به نوریس و طرفداراش میگم که دوباره نشون داد مک لارن قرار نیست به کسی باج بده،به هیچ کس! و تبریک بزرگ ترهم به ریکاردو که عالی بود تو این ریس ونشونمون داد داره برمیگرده به همون دنیل واقعی..آفرین به ریکاردو وتل هم واقعا بااین ماشین همه توانش و گذاشت باید بگیم باتوجه به رده ای که استارت زد، کاری که کرد مثل معجزه بود برای استون،و انگار سب برگشته به نسخه اصلی خودش،وجای هیچ انتقادی باقی نگذاشته برای منتقدین..به هر حال فتل همیشه فتله،تبریک به طرفداراش..
      ساینزم واقعا داره خوب رانندگی می‌کنه امسال انتظار اینکه بتونه لکلرکم و به چالش بکشه نداشتم اصلا اول فصل فکرشم نمی‌کردم تا این ریس بتونه اینجای جدول باشه..
      تبریکم میگم به طرفدارای مک لارن که دیروز دلسرد کامنت میزدن اما امروز نشون داد که مک لارن هنوز با فراری تو یک دوئل جانانه هستن و حتی خیلی بهترن
      در کل باید بگیم مک لارن عالی ، ردبول فوق العاده،مرسدس سر در گم،، آلونسو هم امروز به هیچ کس باج نداد و مثل یک گلادیاتور فراریا و هم تیمیش و نابود کرد واقعا واژه کمتری نمیشه گفت بخاطر این عملکردش تو این ۳مسابقه آخر.. رنو انگار به ماتادور یه تشکر بزرگ بده کاره.. پارسال کجا بودن.. امسال کجان..بازنده های امروزم باید بگیم متاسفانه لکلرک بودو به نظرم امروز واقعا خوب نبود گرچه با ماشینم اصلا راحت نشون نمی‌داد تو تمرین هاو بازنده بزرگتر،تیم فراری بخاطر این موتور ضعیف بااین سرعت کم تو کفی ها
      باز کارلوس ایستاد و جانانه جنگید تا فراری یکی دو امتیاز مهم و در رقابت با مک لارن بتونه بدست بیاره اما خب نه ب رانندگیش بلکه به تیم فراری باخت..دوس ندارم چارلز و ساینز و تو این شرایط ببینم.. به نظرم ساینز علی رغم رتبش امروز خوب رانندگی کرد..
      در آخر برنده اول امروز تیم ردبول بود و برنده دوم روز ،تیم مک لارن که تو رقابتشون با فراری امتیازی مهمی رو گرفتند..
      عجب روزی بود..
      برنده های واقعی ریس امروز از جهت رقابت تیمی مکس،پرز،نوریس،ریکاردو و فتل و آلونسو بودن و بازنده ها هم چارلز و ساینز و اوکون بودن و بدشانس ها هم لویس و ولتری.
      یادتون نره بچه ها یک نگاه به رده راسل بندازین تا متوجه بشین قراره در آینده با مرسدس چی از این راننده ببینیم..
      امید که همه لذت برده باشین از این ریس هم.
      شب خوبی داشته باشین.

      • NICO ROSBERG-06

        14

        3

        در ضمن کیا چهره توتو رو آخر مسابقه تماشا کردند؟
        یعنی کارد بهش می زدی، خونش در نمی اومد😬😶 مخصوصا بعد از فریادی که ولتری تو رادیو سر مهندسشون زد.😶

      • احمدرضا لکلرک

        7

        7

        nico
        ساینز 11ام و لکلرک 16ام شد جفتشون امتیازی نگرفتن:)
        شاهکار موتور و استراتژیست های فراری

      • NICO ROSBERG-06

        7

        3

        احمد رضا منم بخاطر همین گفتم که ساینز به رانندگیش نباخت.. به تیمش باخت.. اگر میتونست امتیاز بگیره که سنگ تموم گذاشته بود کارلوس..طرفدارای چارلزم نباید ناراحت باشن.. بااین ماشین بهتر از این نمیشه کاری کرد تا همینجاشم امتیازات بدست اومده فراری از نبوغ متیا نبوده از نبوغ هر دو راننده فراری بوده.. اینجوری و با این مدیریت فراری بجای نمیرسه یحتمل.
        باید قید مهندسین تمام وطنی رو بزنن تا دوباره بتونن سروپا بشن.

    • aki

      11

      1

      تبریک تبریک تبریک عجب دوئلی بود

    • Ali

      9

      3

      باید یه تبریک ویژه به باتری ماشین مکس بگیم که چطور لوییس با دی آر اس رو چندین دور پشت خودش نگه داشت….امروز مردم از استرس…وقتی دورهای آخر اختلاف رو چهار ثانیه مونده بود زدم تو سرم گفتم ای وااای لاستیک میدیوم مکس دیگه به فنا رفت

    • بوتاس فن!!!

      12

      0

      متاسفانه نتونستم مسابقه رو ببینم اما با توجه به نظرات دوستان و خلاصه ریس،متوجه افتضاح استراتژی مرسدس شدم.مگه هر سال ی مسابقه تو فرانسه برگزار نمیشه؟؟پس این مهندس های مرسدس دقیقا دارن چیکار میکنن؟؟ متاسفانه دیگه بوتاس عملا در لبه ی پرتگاه قرار گرفته و در استانه سقوطه…نصف کامنت های اینیستاش هم هیتر ها هستن.شرایط خیلی سخت شد…

    • مهدی

      5

      3

      لویس و مرسدس هنوز دنبال اون اندرکاتن ک نمیدونن از کجا خوردن

    • mohammad ali F1

      2

      1

      با اینکه سبقت کم داشتیم اما مسابقه جذابی بود آخر ها.
      رد بول عالی بود امروز.
      سب خیلی پیشرفت کرده حتی نزدیک بود از آلونسو هم جلو بزنه.

    • محمد جواد سلیمانی

      1

      3

      عجب مسابقه ای بود
      بوتااااااس
      دور های وسط میگفتم که حتما از بوتاس تعریف کنم بعد مسابقه
      بعد اون گندش باعث شد شانس بیاره بهش فحش ندم😂😂
      اگه این فقط یکی دو دور مکس رو نگه داشته بود و کم تجربگی نمیکرد الان جای برنده و بازنده تغییر کرده بود
      و مکلارن هم خوب بودش
      فراری جا داشت خیلی بهتر باشه

  1. Pink Floyd

    22

    1

    چه مسابقه ای بود … نفسم بند اومد . تبریک به طرفدار های ردبول

    • Ali

      18

      4

      واقعا…تمام مدت استرس داشتم…دیگه اخساس میکردم لاستیک میدیوم مکس داره تموم میشه و فاصله زیاد کمتر نمیشه…فقط داشتم به کریستین هورنر تو دلم فحش میدادم که چرا دو دور دیرتر لاستیک میدیوم رو با هارد عوض نکرد…مکس امروز عااااالی بود…فقط اومده بود باکو رو جبران کنه

      • Pink Floyd

        18

        3

        منم اونجا که فاصله حدود 4 ثانیه مونده بود گفتم دیگه مکس نمیرسه … ولی خیلی سریع نفهمیدم چی شد بعد اون رسید به 2 ثانیه و اونجا دیگه فهمیدم مکس رد میشه. هنوز داره دستام میلرزه انقدر هیجان داشت خودشون چطوری تحمل میکنن !

      • ali

        16

        2

        فکر میکنم ضربان قلبشون تا چیزی حدود ۱۶۰ بار در دقیقه هم میرسه بعضی وقتا. این ضربان رو قلب من و شما بعیده تحمل کنه و منجر به سکته‌ای چیزی نشه 🙂

      • بردیا

        6

        2

        پشت ترافیک لپی ها بود اونجا

    • 17Sohrabsafari

      19

      3

      جدا باید مسابقات 2021 و تو یادمون نگه داریم.تاریخی شد.اصلا دوئل بین ورستپن و همیلتونه امسال.باریکلا به استراتژیست‌های ردبول که کاری کردن ورستپن تو دور 52 برسه به همیلتون.چه محاسبات دقیقی دارن

      • NICO ROSBERG-06

        5

        1

        17Sohrabsafari هنوز این اولشه- شما حساب کنین چندتا ریس دیگه مونده.. این فصل تعداد مسابقات بالای بیست تاست.

    • محمد

      19

      7

      بوتاس بهتر بود،ولی مرسدس بوتاس فدای همیلتون کرد که بازم نتیجه گرفت

      • ferarri

        22

        3

        قشنگ ردبول قفل کرد مرسدس رو . بوتاس اونجا ک گف چرا ب حرفم گوش ندادین ک گفتم ریس دو پیت استاپیه ، واقعا یلحظه دلم براش سوخت . من هنوز فکر میکنم بوتاس خیلی ب مرسدس میخوره . اما از ی لحاظی موندن تو مرسدس براش بده . چون اینجا فقط فدای همیلتون میشه .

      • Arash⁵⁴

        11

        2

        و ریکاردویی که فدای ورستپن نشد…

    • Ferrari4ever

      23

      10

      بوتاس این مسابقه از همیلتون سر تر بود و با دستور تیمی نزازشتن به همیلتون رد بشه

      • محمد یاسین

        12

        8

        میتونست پشت همیلتون لاستیکش رو نگهداری کنه که موقعی که مکس بیاد بتونه مکس رو نگه داره اونجوری پرز هم نمیتونست رد بشه

      • @sebvr

        11

        5

        هنوزم پای حرفم خستم

      • NICO ROSBERG-06

        8

        4

        فراری۴ آور.. یادتون هست؟
        من دیروز همین و گفتم.. که مطمعنا اجازه رقابت به بوتاس داده نمیشه.. کاملا درست گفتین که بوتاس فدای لویس میشه تو مرسدس اما خب شما به تیم مرسدس حق نمیدی؟ واقعا بیاید و دیگه قبول کنیم کارشون منطقیه تو این کورس تاریخی..
        تا فاصله بوتاس به دی آره اس لوییس رسید یهو ۳ونیم ثانیه کشید عقب..

      • aydin-84

        9

        6

        سب وی آر
        مجری یه لحظه گفت که لاستیک سابی فراری ها به خاطر ست آپ غیرعادیشونه.
        به ذهنم رسید که نکنه لکلرک به خاطر این تو پول سریعه که چون ست آپ ماشینش رو برای پول تنظیم میکنه و نه برای مسابقه. نظرت چیه؟

      • Se5Mi7

        9

        4

        واقع وتل چرا چند دور آخر با لاستیک خیلی نوتر نمیتونست واسه رده ٨ بجنگه، دور آخر فقط فاصله کم کرد. حیف شد.

      • mohammad

        7

        5

        آیدین من تقریبا تو تمام مسابقات این فکر رو میکنم که ستاپش برای تک دور هست برای همین همیشه میاد برای پول و رده های بالا لی تو مسابقه رده از دست میده فکر میکردم اشتباه میکنم حالا میبینم هم نظر دارم این احتمال قوی تر میشه

    • Esmaeil_5

      7

      3

      پرز ابتدای مسابقه عمدا عقب نشست تا لاستیک حفظ کنه.
      درسته لوییس شکست خورد از مکس ولی مدیریت لاستیک فوق العاده ی این بشر رو در نظر بگیرید که استاد تمام عیار این قضیه ست.
      مکس هم که همه کاری کرد؛ اشتباه کرد، آندرکات کرد و با یه پیت اضافه اومد انتقام اسپانیا و مجارستان رو گرفت از لوییس.
      بنظرم بعضی تیما برن یه کلاس استراتژی پیش استون مارتین پاس کنن.
      اون برادرایی که سنگ بینوتو رو به سینه میزنن بیان مختصر توضیحی بدن که چرا ریتم فراری انقد سینوسیه تو مسابقات ! ۵ و ۷ استارت میزنی ۱۱ و ۱۶ تموم میکنی معنی واقعی فاجعه!

  2. Ferrari4ever

    22

    2

    هندا چه موتوری ساخته. فراری که داشت بازم عقب عقب میرفت و مکس چه رانندگی دلنشینی کرد.

    • Amirali

      7

      1

      البته سرعت مکس تو مستقیمی به علت بال عقب با داونفورس کم ردبول هم بود

      • Engineer

        4

        3

        سایت ها نوشتن ردبول برای باکو بال عقب رو تا حد زیادی تصحیح کرد.

        و برای فرانسه هم نوشتن بازم تغییر داده.

        حالا اینکه چقدرش رو نمیدونم.

        ولی بال جلو مرسدس هم انگار تغییر دادن تو تعیین خط بال بوتاس کمتر انعطاف داشت.

        ولی فکر نکنم بال ها امروز خیلی تاثیر داشتند.

  3. 🏁Parsa16

    19

    1

    اصلا باورم نمیشه،چارلز با لاستیک نوتر نمیتونست از الفارومیو ها رد بشه و فاصله بندازه

    • ferarri

      8

      5

      نه دیگه آلفارومئو ها جلوی همیلتون بودن . همیلتونم سرعتش خیلی زیاد نبود و نمیتونس به جیو برسه . اگ دقت میکردی اول ک چارلز اومد تو از پیت اومد بیرون فاصله ۹ ثانیه بود

      • 🏁Parsa16

        11

        2

        چارلز از همیلتون رد شد ولی کیمی چسبیده بود بهش و به جیو نزدیک نمی شد
        حتی اگر حرف شما درست باشه بازم نمیشه حقیقت رو مخفی کرد،فراری واقعا بد بود

      • ferarri

        14

        1

        اونیکه بد بود ک بکنار . فراری اصلا بد نبود بلکه افتضاح و مضحک بود . آخه تیمی ک داره واسه سومی میجنگه هیچ امتیازی نمیگیره تا رقیبش ۱۸ امتیاز بگیره؟؟؟؟؟

    • Reza.MC

      7

      3

      ماجرای پارساله.

      • امیرثانی

        6

        6

        فراری اشتباه کرد بایست فتل ادامه می دادن راننده جدید تمرکز فتل رو فقط به هم زد تنها کسی که می تونه تو توسعه ماشین کمکشون کنه فتله

  4. بردیا

    19

    2

    عجب مسابقه ای عجب استراتژی ای سریعترین دور هم مکس زد چند دور اخر کامل ورق به نفع ردبول برگشت

  5. ali

    19

    1

    چه مسابقه‌ای بود انصافا
    تبریک به مکس و ردبول فنا
    واقعا چه بلایی سر مرسدس اومد

  6. Arvin.Hamilton 44

    22

    5

    عجب مسابقه ای واقعا!
    تبریک به مکس فن ها.لوییس واقعا دیگه بهتر از این نمیتونست کار کنه با اون تایرها.تمام تلاشش رو کرد حقیقتا.امروز مرسدس واقعا استراتژیش بد بود
    ولی هنوز خیلی مونده تا آخر فصل:)

    • Fastboy 44

      15

      7

      آره زیاد مونده
      فاصله به اندازه ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ نشه بین اول و دوم صلوات
      🙏🙏🙏

      • Arvin.Hamilton 44

        16

        4

        فست بوی
        داداش انقدر ناامید نباش. هنوز چیزی نشده که:)
        خیلی مونده تا آخر فصل

      • Lh44

        8

        4

        فست بوی من هنوز امیدوارم به مسابقه های بعد به واسطه همین تغییر قوانین بعد فرانسه
        لوییس دیگه واقعا لاستیک نداشت وگر نه بعضی جاها اختلاف رو ثابت نگه داشته بود
        اما اگه بوتاس یه دور نگهش داشته بود نتیجه این نبود

      • mohammad

        9

        7

        فاصله به اندازه 2020 و 2019 بشه خوبه؟

      • Fastboy 44

        7

        3

        دکتر
        جمع و تفریق بلدی دیگه؟!
        اختلاف نفر اول و دوم توی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ چقدر بود؟!

      • Fastboy 44

        11

        1

        توی پیست “مرسدس” که باختیم به افتضاح مرسدس
        بینهایت سر به هوا و مزخرف
        افتضاح
        اون وقت توی عربستان چه غلطی قراره بکنیم؟!
        لپ نشیم فقط!!!
        توی اتریش چی؟!
        و همینطور بقیه پیست ها!

      • Engineer

        9

        14

        Fastboy 44

        داداش خودت رو ناراحت نکن.

        گفته اول فصلتون رو یادتون رفته.

        “مکس با ماشین 0.2 سریعتر هم حالا حالا ها مونده به همیلتون برسه”.

        پس نگرانیتون برای چیه!!!!!!!!!!!!

        مکس که حالا حالا ها مونده برسه.

        فقط نمیدونم 3 ثانیه رو تو 1 دور چطوری آندرکات کرد با پیتی که 0.1 طولانی تر هم بود.

        شوماخرم نمیتونست این آندرکات و ترمزگیری تو پیچ 1 رو بکنه.

      • Fastboy 44

        8

        2

        😐😑😐😑😐😑😐😑😐

      • NICO ROSBERG-06

        6

        2

        من با Fastboy 44
        بسیار قشنگ گفتین.. کاملا حرف دل من و زدی.. اینجارو من مطمعن بودم برنده ایم که البته اگه مرسدس خراب نمیکرد برنده هم بودیم… بقیه پیست ها رو کار سختی داریم با این ردبول و مکس و پرزی که حالا شاخ شده برای مرسدس.

      • NICO ROSBERG-06

        5

        2

        من با Fastboy 44موافقم
        بسیار قشنگ گفتین.. کاملا حرف دل من و زدی.. اینجارو من مطمعن بودم برنده ایم که البته اگه مرسدس خراب نمیکرد برنده هم بودیم… بقیه پیست ها رو کار سختی داریم با این ردبول و مکس و پرزی که حالا شاخ شده برای مرسدس.

      • Seb the great

        4

        2

        ۲۰۱۵ رو چرا نمیگی لوییس تو امریکا قهرمانیشو حتمی کرد….

    • Lh44

      5

      9

      دارم به این فکر میکنم که اگه بوتاس یه دور مکسو نگه میداشت الان چی میشد ؟

      • mohammad

        12

        9

        آیا عادت کردید که به جای اینکه همیلتون خودش قهرمانی بدست بیاره وینگ من کمکش کنه؟

      • محمد

        11

        1

        بوتاس همینکه لاستیکش نترکید باید خدا رو شکر کنه،دیگه واقعا نمیتونست جلوی مکس دووم بیاره،بالاخره همیشه یه تیم قهرمان نمیشه دیگه،البته هنوز مونده ،مرسدس مجارستان و لندن فعلا داره ولی کارش برای پیست های سخت آخر فصل خیلی سخته

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        Lh44 بوتاس نمی‌تونست حتی نیم دور، لاستیک نداشت.. تمام بود.. هیچی.. صفرررر..

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        1

        0

        mohammad
        دوست عزیزم ریس اسپانیا دیدی که بوتاس جلوی همیلتون دفاع هم کرد و همسلتون ازش سبقت گرفت و این ریس هم دیدی که چکو چنان ماشینش رو پارک کرد که مکس رد بشه که مکس توی رادیو ازش تشکر کرد .

        بوتاس خیلی راحت و بدون کوچکترین دفاعی رده رو تقدیم مکس کرد

    • Engineer

      9

      8

      آروین جان بقیه گرید به کنار ولی دیدی 1 تا 4 رو درست پیش بینی کردم.

      اولش قبل پیت گفتم پیش بینی آروین درست دراومد.

      ریس خوبی.

  7. ali

    14

    6

    بوتاس یه دور نگه میداشت ورستپن رو
    دیگه نمیتونست اول بشه به احتمال خیلی زیاد

    • Esmaeil_5

      5

      2

      Ali
      بوتاس واقعا کاری نمیتونست بکنه دیدی که چطور داد زد سر تیم کاری که تو این چند سال کم دیدم انجام بده تایرهاش کاملا مرده بودن اگه دیدی لوییس تونست نگه داره فاصله رو تا دو دور آخر صرفا بخاطر مدیریت لاستیک خوبش بود.

  8. Erfn

    20

    5

    به به به ، میبینم که فاصله داره زیاد میشه
    داستان جالب شد
    آفرین
    👏🏻

  9. Silver Arrows

    14

    6

    تبریک به ردبولی‌ها
    خوشحالم که رقیب قدی هستید. اما هنوز هستیم در خدمتتون… از فصل خیلی مونده 🙂

      • mohammad ali F1

        1

        1

        فراری هم افتضاح بود تو همه چیز.
        لکلرک p16 ساینز هم p11.
        راسل با اینکه اول خوب نبود ولی آخرp12 تموم کرد و شایستگی راننده مرسدس بودن رو داره.
        بوتاس زمانی که پرز ازش جلو زد باید میرفت پیت.
        مک‌لارن هم عالی بود نوریس که از هر کی سبقت می‌گرفت طوری سبقت می‌گرفت که انگار داره معمولی مسابقه میده و جلوش هیچکی نیست(راحت سبقت می‌گرفت) .
        هاس هم که همتون میدونید…

  10. aydin-84

    16

    2

    عجب مسابقه ای شد. دورهای آخر که باد درخت هارو تکون میداد، همش فکر میکردم مثل سیلوراستون میشه و الآنه که بخاطر تغییرات جهت باد و مقدار دانفورس، یا مکس یا لوئیس اسپین بشن. خیلی نفسگیر بود.
    ترکیب راننده های تیم مک لارن واقعا عالی شده یا باید گفت انتخاب بسیار خوبی بود. آوردن ریکاردو بسیار بدرد لندو خورد و انتقال دانش مطلوبی بود که آفرین بهشون.

  11. Ali

    12

    18

    تفاوت دو راننده اونجا که مکس همیلتونی که دی آر اس داشت رو دفاع میکرد و بوتاسی که دو دور نتونست مکس رو دفاع کنه و مکس بدون دی آر اس و از داخل پیچ و با اشتباه بچه گانش ازش رد شد….تفاوت راننده ها اینجا مشخص میشه

    • میلاد

      15

      2

      یعنی واقعا متوجه اختلاف تایرها در این دو موقعیت نشدید؟

    • Amin44

      11

      2

      تفاوت تماشاگری که مسابقه رو متوجه میشه با کسی که فقط ماشین ها رو میبینه در اینه که متوجه بشه مکس با تایر نو تو سکتوری که دیروز بنفش کرده
      و تو کل ریس از مرسدس ها سریعتر بودن دفاع می‌کنه و بوتاس با تایر کندتر(هارد)کهنه جلو تایر سریعتر (مدیوم)کم کار

      • Ali

        4

        5

        عزیزم…با اشتباهش تو پیچ هشت مکس ازش رد شد نه به خاطر اختلاف تایر

    • NICO ROSBERG-06

      12

      2

      علی ، بوتاس اصلا زیر ماشینش چیزی به اسم تایر نداشت.. کاملا لاستیکاش تمام بود..چیکار باید میکرد که نکرد؟

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        1

        0

        نیکو رزبرگ و امین ۴۴
        فقط کافی بود اشتباه نمیکرد ، مکس اصلا اونجا هنوز اقدام واسه سبقت نکرده بود .
        مکس اگه توی مستقیمی میومد و رد میشد کسی توقعی نداشت از بوتاس دقیقا مثل جایی که از بوییس رد شد و کسی توقع دفاع خاصی نداشت از لوییس

    • mahyar

      5

      5

      خوب فرق داشت چون بوتاس تا آخر مسابقه پشت لویس توی هوای کثیف لویس لاستیکاشو خراب کرد . البته لویس هم همین کارو کرد وقتی پشت مکس بود .
      اما بلایی که بوتاس توی استینت اول سر لاستیکاش آورد ….

    • Majid

      7

      7

      من عذر می خوام شما چیزی از فرمول وان نمی دونی و فشاری که روی راننده هاست. امروز والتری سریعتر از لوییس بود قطعا و فقط به خاطر استراتژی احمقانه مرسدس سومیشو از دست داد. در اون موقعیت هم وقتی راننده می بینه به همین راحتی قراره سومی شو از دست بده قطعا تمرکز لازمو نداره و البته لاستیکی هم نداشت که بتونه دفاع کنه و این پیست هم جای دفاع کردن نداره که انتظار داشتی چند دور نگهش داره و نکته آخر لاستیک مدیوم مکس وقتی به لوییس رسید توان به مراتب کمتری داشت. پس لطفا کمی دانشتو بیشتر کن و رو هوا نظر نده.

  12. mohammad

    20

    6

    9 می سب عزیز رو به همه تبریک میگم

    با ماشین ضعیف تر از خیلیا بالا تر ایستاد و 2 رده کسب کرد

    • NICO ROSBERG-06

      11

      5

      محمد، من هم به شما امتیاز سب و تبریک میگم خیلی امتیاز خوبی بود
      اون چندتا دیس و می‌دونی کیا زدن؟
      همونایی که نباید جدی بگیریشون..

      • mohammad

        9

        4

        مرسی دوست من
        تصمیم گرفتم سب آخر هم بشه تبریک بگم خودشو تو دو مسابقه قبلی ثابت کرد و چیزی دیگه برای گفتن نمونده فقط لبخند میزنم

      • Amirali

        7

        2

        عزیز دل با این حرفا ارزش خود وتل رو پایین نیار.اگه به اون باشه گروژان هم تا حالا سکو گرفته.پس طبق گفته شما خودشو ثابت کرده یعنی؟ثبات هم مهمه دیگه.منم میدونم عملکردش خوب بوده ولی دیگه این طرفداری متعصبانه رو بذارید کنار.امروز هم خوب بود ولی همین حرف شما خراب میکنه قضیه رو اصلا.

  13. ایرن

    19

    4

    و اینک پرز!!!
    اونایی که میگفتن پرز در حد آلبون هست کجان؟
    استون چرا بعد از پیت استاپ ضعیف تر از شروع مسابقه عمل کرد؟ انتظار داشتم با لاستیک مدیوم فتل بتونه یکی دوتا سبقت بگیره.
    و اینکه استرول عالی بود
    و فراری که توی یه پیستهایی امیدوارمون میکنه و یه جاهایی خیلی اوضاعش خرابه

    • بردیا

      13

      1

      پرز مدیریت لاستیکش فوق العادست سرعتش هم به عنوان راننده دوم خیلی خوبه

    • AM PHD

      15

      2

      ایرن
      سب رو خیلی دیر استون برد پیت استاپ، یه جورایی از اون ور بوم افتادن، فک کنم 12 دور مونده بود و سب رفت پیت تازه.
      و پشت فراری ها دراومد، یکی شون که رفت پیت و از یکی هم سبقت گرفت، گپ با آلونسو هم میانگین دوری 1.8 – 2 ثانیه کم کرد، من به شخصا به این نمیگم ضعیف عمل کردن.

  14. بردیا

    26

    5

    یه تسلیت هم به طرفدارای فراری بگیم که باز این تیم پسرفت کرد😅

    • احمدرضا لکلرک

      6

      4

      تبریک به شما💛
      فراری پیشرفت چشم گیری نکرد که بخواد پسرفت کنه
      دوتا مسابقه قبلی به خاطر مهارت راننده ها و شرایط پیست تونست خودی نشون بده که دیگه خوابشو ببینه همونم

  15. MortezaLoveFerrari

    14

    2

    عجب رقابتی بین ردبول و مرسدس بود امروز ، عالی بود ، مکلارنا هم خیلی خوب بودن ، فراری افتضاح ، استونم آنچنان خوب نبودن . در کل مسابقه ی خیلی خوبی بود

    • AmirAli

      15

      2

      اگر سب رو ۳-۴ دور زودتر به پیت میاوردن امکان داشت که ناندو و گسلی رو بگیره
      در دو دور آخر استینت اولش تایم از دست داد، البته مدیوم نو هم نداشت که بی تأثیر بر این تصمیم نبود

  16. mohammad

    16

    13

    16 لکلرک رو به همه طرفدارای فراری تبریک میگم

    اگه للرک با فراری قهرمان نشه مقصر کیه؟ فراری یا لکلرک؟

    • MortezaLoveFerrari

      17

      2

      وتلو که کباب شد ، الانم هم دلم برا فراری میسوزه هم لکلرک بدبخت ، البته باید صبر کرد ببینیم 2022 چی میشه

    • Erfn

      14

      5

      انقدر دنبال بحث راه انداختن نباشید
      لطفا

      • mohammad

        13

        8

        نه عرفان جان
        میخوام بگم ماها بی راه نمی گفتیم
        واقعا لکلرک راننده باهوشیه ولی قهرمان نمیشه

      • Erfn

        10

        2

        قهرمان شدن یا نشدن لکلرک با فراری معلوم نیست ، هیچ چی روش ننوشته ( انشالله که بشه ) ولی اینکه مکس بتونه زودتر از هم نسلی خودش یعنی لکلرک به قهرمانی جهان برسه کاملا قطعیه

    • Siavaghsh

      6

      20

      اگه مث 2017 و 2018 بهش ماشینی در حد قهرمانی دادن و قهرمان نشد ، اون موقع تقصیره لکلرکه😂😂😂.

      فعلا که ماشینی در حد قهرمانی ندارم

      شما هم از لکلرک لطفا بکش بیرون 🙏🙏🙏
      دو سال فتلو شکست داده گناه ک نکرده….

      • mohammad

        12

        9

        الان ماشین سوم رو داره ولی 16ام میشه
        ما بخیل نیستیم اگه با ماشین ضعیف تر قهرمان بشه خوشحالم میشیم

      • 🏁Parsa16

        8

        10

        ماشین سوم؟؟؟؟یا ابلفضل

      • Fastboy 44

        9

        20

        ۲۰۱۸ کامل ماشین برترو داشتید ولی راننده تون توی شکم این یکی اون یکی و توی دیوار بود……

      • Siavaghsh

        7

        9

        ماشین سوم😂😭😭😭😭
        نمی‌دونم گریه کنم یا بخندم

        به ما رحم کن🙏😂😂

      • Engineer

        19

        10

        اقای 44

        قبلا هم بهت گفتم 2018 تا نیم فصل فراری برتری جزیی داشت.

        و از نیم فصل تا آخر فصل مرسدس برتری چشمگیر.

        و در مجموع فصل مرسدس برتر بود.

        چون اگه فراری برتر بود امکان نداشت فتل به همیلتون ببازه.

      • AM PHD

        19

        6

        مهندس جان از کسی که فکر میکنه 2018 کامل فراری برتر بوده انتظار دیگه ای نمیره، وقتی میگه کامل ینی حتی ریس های آخر هم از نظرش فراری برتری فاحش و غیرقابل انکار ریس پیس داشته، چیزی شبیه برتری مرسدس تو 2019 (به خصوص نیم فصل اول). و در ضمن یه توصیه هم کنم بهت، لزوما نباید همیشه ریپلای بدی، اسکرول کن بره وقتتو واسه تایپ تلف نکن

      • Sohrab

        15

        6

        fastboy44

        “۲۰۱۸ کامل ماشین برترو داشتید” جالبه ! نمیدونستم.

      • Fastboy 44

        5

        9

        دکتر جان
        شما که با اون کامنت دبه پلاستیکی!!!!! تا ابد توی تاریخ موندگاری
        میخوای بگم چند ریس فراری برتر بود و بخاطر شاهکار جناب وتل+استراتژیست های فراری از دست دادین؟!
        آلمان-فرانسه(مرسدس برتر بود)-آمریکا-ایتالیا-ژاپن(مرسدس برتر بود)
        اینا کمن؟!

      • امیرثانی

        12

        2

        لکلرک اوایل شوروشوق داشت الان دیگه به صخره واقعیت برخورد کرده درثانی سال اول لکلرک مدام تو در ودیوار بود و مسابقه روسیه اگر فتل موتور نمی سوزوند تو امتیاز سال ازش جلو بود

      • Engineer

        13

        9

        AM PHD جان

        بله شما درست گفتید.

        همین جالبه که 2 نفر پایین کامنت حرف من رو تایید کردن.

        ولی 3 دیسلایک دارم و 1 لایک.

        این یعنی تقریبا 60% اینجا مرسدس فن هستن و هر کدومم چند اکانت دارن برای دیسلایک کردن.

        ولی دیسلایک حقیقت رو عوض نمیکنه.

        ماشین مرسدس از 2014 تا آخر 2020 7 فصل برتری چشمگیر داشت.

      • mohammad

        10

        5

        من به عنوان یه طرفدار مرسدس میتونم بگم از 2014 تا الان هیچ تیمی نزدیک مرسدس نشده
        2017 اوایلش بخاطر طرحی جیمز آلیسون کمی تو ایرودینامیک بهتر بودن و از نظر نیروی محرکه ضعیف تر و توی نیم فصل با اپدیت های مرسدس کلا تیم فراری تو نا کجا آباد بود
        2018 هم باز اوایل فصل کمی بهتر بودن ولی باز با اپدیت های مرسدس اختلاف برتری مرسدس مشخص شد

        الته تو اون سال ها نباید مدمکس- ناپایداری فراری- استراتژی اشتباه رو هم نادیده گرفت

      • Esmaeil_5

        7

        5

        Fast boy 44
        مث اینکه خیلی ناراحت شدی باختین به مکس و کام بک زدیه به فصلای گذشته! فتل ماشین در حد قهرمانی ۲۰۱۸ داشت و بیخبر بودیم ازش آقای کارشناس؟!!‌

      • 🏁Parsa16

        3

        2

        امیرثانی
        اگه فتل تو برزیل بهش نمی کوبید سوم می شد

    • احمدرضا لکلرک

      8

      9

      mohammad
      جناب با احترام یه خرده کوچیک تر از اونی هستید که لکلرک رو ببری زیر سوال
      فرغون سرعتش از این ماشین بیشتره صبر کن یه ماشین مثل ردبول یا مرسدس بهش بدن ببینم اون موقع تو این کامنت ها میبینمت یا نه

      • mohammad

        6

        4

        احمد جان امیدوارم موفق بشه

      • Seb the great

        5

        3

        دوستانی ک میگن فراری ۲۰۱۸ پاشین برترو داشت یبار دیگه برن اون سالو ببینن فتل ماشین برتر داشته باشه امون نمیده ۴ سالم ثابتش کرده اگه مقصرای از دست رفتن قهرمانی فتل رو میخواید بدونید
        یکیش خودش بود چن جا اشتباه کرد بی تعارف
        ۲ مرگ مارکیونه
        ۳ فراری که بیشترین تاثیرو فراری داشت

    • (از کاربران اکانت پریده) finger hero

      16

      4

      فقط اونجا که فتل دوبار پشت لکلرک رسید، هر دو بار بردنش پیت، تا قضیه آینه و سبقت و … شکل نگیره
      حال امروز بینوتو رو خریدارم،
      دوتا راننده داره که میتونه روی امتیاز آوردن هر دو حساب ویژه باز کنه

  17. AM PHD

    22

    6

    فک کنم راننده ی یه تیمی رانندگی یادش رفته چون راننده قبلی اون تیم ازش سبقت گرفت و رفت.

    • mohammad

      13

      6

      با ماشین ضعیف تر

      • Siavaghsh

        5

        5

        جیو و راسلم …….

        کار شاقی نکرده 😂

      • mohammad

        11

        4

        یعنی از جیو کبیر هم ضعیف تره؟

      • NICO ROSBERG-06

        10

        3

        کلی پیکه رو به اضافه مکس ورسشتفن کن، جوابت در میاد.. خواهرشه؟؟😂😂

      • Siavaghsh

        6

        2

        شما فک کن ضعیف تره🙏

    • SIAMAK

      13

      8

      شارل داشت sms های موبایلشو چک میکرد بهش راه داد . تازه واسش راهنما هم زد !

  18. Pouria

    12

    4

    این کلی پیکه که کنار بابای مکس ه نامزدش ه یا خواهرش؟

    • raha

      12

      3

      کلی پیکه نامزد سابق کویاته و الان نامزد مکس

      • Erfn

        8

        2

        خوبه ، مساعد ساختن یه فصل سریال ترکی در کنار مستند رانندگی برای بقا هستند 😂

    • aydin-84

      14

      2

      نامزد باباش، یا نامزد مکس؟!

      • SIAMAK

        10

        3

        دختره مث اینکه تو انتخاب یه ذره مردده . فعلا با جفتشون معاشرت میکنه تا بتونه تصمیم قطعی بگیره !

    • akbar

      14

      1

      کلی (پیکه)
      مکس (ورشتپن)
      با این فامیلی هاشون چجوری میشه خواهر مکس باشه آخه؟

      • aydin-84

        11

        2

        چطور میشه که جولز برادر جولی باشه؟

    • NICO ROSBERG-06

      4

      4

      کلی پیکه رو به اضافه مکس ورسشتفن کن، جوابت
      در میاد.. خواهرشه؟؟😂😂

      • Amirali

        9

        1

        من فکر کنم خود هلندی ها هم اینجوری برای تلفظ اسم مکس خودشونو به دردسر نندازن.بازم خود دانید.ورسشتفن چیه خدایی.

  19. MortezaLoveFerrari

    14

    1

    و البته الان مشخص شد که پرز چه انتخاب خوبی بوده

    • mohammad

      16

      3

      همه انتخاب خوبی بودند سب – ساینز- پرز
      البته پرز بهترینماشین گرید رو داره اینو در نظر داشته باش

      • MortezaLoveFerrari

        9

        1

        آره واقعا هشمون انتخابای خوبی بودن برا همشونم خوشحالم

      • NICO ROSBERG-06

        6

        4

        دقیقا سب و ساینز و پرز به اضافه ریکاردو و بهترین انتخاب هم باتوجه به قدرت ماشین، آلونسو برای رنو بوده..به نظر حقیر

      • NICO ROSBERG-06

        10

        3

        آلونسو برای آلپین.. ببخشین تو پارسال گیر کرد مغزم یه لحظه.. ریس امروز مغزم و ..نگم بقیه شو.

  20. raha

    20

    1

    تبریک به طرفدارای مکس که واقعا خوب بود
    مکلارن خیلی سریع بود سبقت نوریس از آلونزو که اینقدر نوریس سریع بود آلونزو نتونست هیچ کاری بکنه ، لکلرک خیلی کند بود
    استون مارتین هم بد نبود امیدوارم سریع تر بشن

  21. AmirAli

    18

    0

    خیلب وقت بوپ بوتاس رو عصبانی ندیده بودم

    • Erfan

      3

      0

      حس می کنم یه بوتاس جدید رو از این به بعد خواهیم اشت

  22. 🏁Parsa16

    14

    9

    ردبول عالی
    مکس عالی
    چکو عالی

    مرسدس بد
    لوییس متوسط
    بوتاس متوسط

    فراری افتضاح
    چارلز بد
    ساینز بد

    مکلارن عالی
    دنی ریک عالی
    لندو عالی

    استون خوب
    سب عالی
    استرول متوسط

    آلفاتاوری خوب
    گسلی عالی
    سونودا خوب

    الپین خوب
    ناندو عالی
    اکون بد

    آلفارومئو متوسط
    جیو متوسط
    کیمی متوسط

    ویلیامز عالی
    جورج فوق العاده
    لطیفی متوسط

    هاس بد
    میک بد
    مازپین بد

    • Mekaeel

      16

      2

      استرول متوسط؟!
      از ۱۹ استارت زد و ۱۰ تموم کرد، این معمولیه؟

    • MortezaLoveFerrari

      7

      5

      پارسا جان همشو موافقم باهات بجز لکرلک و ساینز ، کم کمش متوسط بودن ، دیگه واقعا قدرت فراری فعلا جوریه که نمیشه توقع کار عجیب ازشون داشت ، اونم تو این پیست

      • 🏁Parsa16

        11

        2

        آقا مرتضی حرف شما درست
        اما چارلز همون چارلز همیشگی نبود و در کنار مشکلات تیمی،خودش هم مثل بقیه ریس ها سرحال و خوب نبود
        کارلوس هم با اینکه هم زمان با گسلی رفت پیت ولی نتونست مثل اون خوب دفاع کنه و رده از دست داد

    • Amirali

      8

      4

      لوییس متوسط؟واقعا چطوری؟چیکار کنه با اون لاستیک؟مکس تو مجارستان و اسپانیا واقعا متوسط بود که الان لوییس متوسط بشه؟

      • 🏁Parsa16

        4

        2

        امیرعلی
        بله قبول دارم هر دو ماشین مرسدس به استراتژی تیمی باختن،ولی واقعا عملکردشون بی نقص بود؟؟

      • Amirali

        7

        0

        بوتاس یک اشتباه کرد در حالت استرسی ولی لوییس دیگه اشتباهش کجا بود خدایی.بازم اگر شما اشتباهی دیدی من قطعا حرف خودم رو پس میگیرم.البته اشتباه بزرگ نه کوچیک.چون کوچیک رو که دیگه همه دارن.

  23. م.یوسفوند

    13

    9

    وااااااااااو،عجب مسابقه ایی،عجب استراتژی درستی از ردبول،و کولاک شیر هلندی در دفاع از دو خودروی مرسدس بدون هیچ اشتباهی، رقابت جذاب تر شد

  24. محمد امین

    12

    2

    واقعا فراری در تیم مسابقه ماشینش در حد ویلیامز و هاس بود ، کلی حالم گرفته شد ، این چه وضعشه رسيدگي کنید
    تبریک به ردبول ولی واقعا چه غولی هست این موتور هوندا که همیلتون با drs هم خودش رو میکشت بهش نمی‌رسید، خیلی حرفه

    • Amirali

      10

      2

      آقا ولی در کل تبریک اصلی به شما.بالاخره اسمت رو درست کردی!

  25. 🦁MILAD33

    10

    6

    وای وای چه ریسی یه رقابت جذاب در فرانسه…
    خیلی خوشحالم که انتقام گرفت مکس خیلی چسبید💪
    تبریک به پرز عالی بود و استراتژی عالی ردبول
    عالی بود مکس ۵دور آخر بی نظیر بود 🦁

    • DavidKame

      16

      4

      این چه حرفی میزنی عزیز چون رانندت 16 شده نباید بیای برترین تیم تاریخ فرمول یکو مسخره کنی اگر ماشین بده راننده ها هم در قبالش وظیفه دارن
      همین مکس ۵ سال صبر و تلاش کرد و همراه تیم ماشین رو ارتقا دادن تا به اینجا برسن

      • احمدرضا لکلرک

        5

        10

        فراری اگه بهترین تیم تاریخه پس نباید انقدر ضعیف باشه
        اگه انقدر ضعیفه پس لایق تمسخر هم هست
        تشویق بجای خود تنبیه بجای خود
        راننده ها یکی از یکی نابغه تر معلوم نیست دارن چیکار میکنن مدیرا و استراتژیست ها که حیف میشن با این ماشین فراری

  26. mahyar

    14

    2

    عجب مسابقه ای …. نفسم بند اومد . خلاصه که لذت بردیم .

  27. mohammad

    9

    2

    همه انتخاب خوبی بودند سب – ساینز- پرز
    البته پرز بهترین ماشین گرید رو داره اینو در نظر داشته باش

  28. Mekaeel

    19

    3

    عجب مسابقه ای!
    مکس هر مسابقه داره بهتر میشه و قهرمانی تو مشتشه
    پرز داره خیلی خوب کار میکنه و ردبول انتخاب خیلی خوبی کرد با این که من فکر میکردم در حد همون آلبون و گسلی باشه ولی اشتباه فکر میکردم
    فراری افتضاح بود و مکلارن عالی، نوریس که اصلا حرف نداشت

    استون مارتین هم مسابقه خوبی نداشت، فکر میکردن که آخر مسابقه بقیه خیلی کند باشن که این اتفاق رخ نداد و فقط ساینز رو تونستن بگیرن
    استرول هم واقعا توی سبقت گیری خوبه از ۱۹ اومد ۱۰ و یه امتیاز خیلی عالی گرفت
    فتل هم مثل تایم گیری یه روز معمولی داشت و به نظرم اگه زودتر میاوردنش پیت میتونست رده بهتری هم کسب کنه

    • MortezaLoveFerrari

      8

      4

      اینو ولش کن . بگو عجب پروفایلی داری فقط ، اشک آدمو در میاره

      • Mekaeel

        12

        3

        قابل شما رو نداره دوست عزیز😂
        خودمم عاشق این عکس هستم

      • AM PHD

        15

        3

        من عاشق اون عکسی ام که تو هند 2013 وقتی سب قهرمانی 4 رو گرفت بعد دونات زدن به ماشین سجده کرد، جالب این مسابقه این بود که گروژان هم رو پودیوم بود 🙂

    • Mekaeel

      13

      3

      ویلیامز هم رده نهم رو پس گرفت از هاس تبریک به طرفداراش
      راسل عالی بود ۱۲ تموم کرد مرسدس باید این پسر بیاره جای بوتاس خیلی خوبه

    • Amirali

      7

      0

      نظر شما محترم ولی حس من هم محترم:)من هنوزم شک دارم مرسدس به این راحتی این فصل رو ول کنه.

  29. احمدرضا لکلرک

    11

    3

    تبریک به طرفداران ردبول که امروز عالی بودن

    فراری فراتر از فاجعه ست…نه ماشین داره نه استراتژی
    دوتا مسابقه قبلی هم هنر راننده هاش بود که بالا بالا ها بود و پل گرفت وگرنه این تیم باید یه دور ریست فکتوری شه

  30. mohammad

    11

    18

    بچه ها دقت دارید لویس بهترین ماشین گرید رو نداشته باشه عقب میمونه الان میتونید به طور واضح بگید چند درصد قهرمانیش وابسته به ماشینش بوده

    • Arvin.Hamilton 44

      13

      5

      mohammad
      خیلی جالبه که دوم شدن امروز لوییس تقصیر خودش نبود و بازم میاید گیرش میدید به اینکه همیلتون همش باید ماشین برتر داشته باشه. تقصیر استراتژی بود خود مهندس تیم هم گفت اینو
      نه میخوای با لاستیکی که کمتر از 10 درصد ازش مونده بیاد رده هم پس بگیره :/

      • mohammad

        6

        12

        نه آروین جان قطعا معلوم بود نمیتونه رده رو پس بگیره حرف این نیست همیلتون راننده بدیه یا مکس بهتر از همیلتونه
        هنوزم دلم میخواد همیلتون و مرسدس قهرمان بشن
        حرفم اینه ماشینش یکم ضعیف تره و ولی کاری نمیتونن از پیش ببرن

      • Arvin.Hamilton 44

        6

        5

        mohammad
        تا آخر فصل خیلی مونده هنوز چیزی نشده

    • م.یوسفوند

      11

      12

      با احترام به همیلتون فن های عزیز تو شش تا قهرمانی قبلیش ۹۵درصد تأثیر داشته دوست عزیز اون پنج درصدم تو چهار قهرمانی آخر بخاطر همتیمی مثله بوتاس،مرد روزهای تمرین

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        8

        م.یوسفوند
        95 درصد؟!
        یعنی فقط موندم اگه آخر فصل همیلتون مکس رو شکست داد میخواین چی بگین
        یهو بگو اصلا همیلتون رانندگی بلد نیست!

      • mohammad

        7

        8

        باهات موافقم حالا شاید یکم درصدم متفاوت باشه ولی ماشینش و وینگ منی که که همیشه راننده های دیگه رو کند می کرده

        الانهم نظرات رو بخونی طرفدارهای همیلتون میگن چرا والتری مکس رو نگه نداشت
        خوب پس خود همیلتون باید چیکار کنه؟

      • mohammad

        4

        10

        باهات موفاقم با م یوسفوند بودم

      • akbar

        3

        1

        “Arvin.Hamilton 44”
        لوییس راننده ی خیلی خوبیه
        برای قهرمانی با یه ماشین برتر نیاز به یه راننده ی برتر هست
        برای قهرمانی با یه ماشین نیمه برتر نیاز به ی راننده ی برتر + هست
        نتیجه:
        لوییس یه راننده ی برتر هست ولی برای اینکه ببینیم برتر + هست باید تا آخر این فصل صبر کنیم.
        و اینکه اون 7 تا قهرمانیش و با یه ماشین برتر گرفته
        ببینیم میتونه هشتمی رو با ماشین دوم گرید بگیره یا نه.

    • Morteza

      14

      5

      بزارید برای یک بار به این بحث مسخره رو پایان بدیم که استعداد یا ماشین بهتر؟؟؟؟
      تو فرمول یک حتی مهم تر از استعداد راننده قدرت ماشین خیلی مهمه و اصل ماشینه وگرنه
      خیلی راننده با استعداد توی پیست هستن که اگه ماشین راننده ها برابر باشه شاید کلی سبقت رو شاهدش باشیم مثال بزنم؟ مسابقه بحرین سال پیش رو بخاطر بیارین که راسل چقدر با مرسدس خوب بود و بدشانسی آورد و پنچر شد
      به نظر من این بحث که همیلتون استعداد نداره درست نیست و قهرمانی هاش فقط بخاطر ماشینش بوده
      ولی خب همیلتون هم تیمی هم داشته پس حداقل باید استعدادش از هم تیمیش بیشتر بوده باشه تا ۷ دوره قهرمانی بیاره
      ولی وقتی یک راننده با ماشین ضعیف تره یا ماشیناشون برابره اگه بتونه از یک راننده سبقت بگیره
      خوب این نشانه از استعداد بیشتر و بهتر بودن اون راننده است
      مثلا الان امسال که ماشین ها بهم نزدیکه و بعضی مسابقه ها مرسدس و بعضی مسابقه ها ردبول با فاصله اندک ماشین بهتری داشتن میشه بهتر مقایسه کرد
      پس تموم کنید که قهرمانی های همیلتون فقط بخاطر ماشینشه چون این جمله غلطه
      ماشین میتونه خیلی تو قهرمانی عامل مهمی باشه ولی فقط هم همین نبوده
      بنظر من همیلتون استعدادش خیلی خوبه ثباتی که داشته نشون از همینه
      ولی چه با تعصب ها قبول کنن چه نه
      مکس واقعا یک نابغه است و خودم بشخه از سبقت هایی که میگیره لذت میبرم

      • Engineer

        8

        7

        دوست من فرمایش شما درست.

        نمیخوام حرف های تکراری بزنم چون قبلا گفتم اینارو ولی اینبارم میگم برای شما.
        هر کی قهرمان شده هم با ماشین برتر بوده.

        ولی همین ماشین برتر رو همیلتون 9 فصل داشت.

        شوماخر 5 فصل-فتل 4 فصل-آلونسو 3 فصل-باتن 1 فصل.

        حالا به نظرت استعداد همیلتون از فتل بیشتر بوده!!!!!!!!!!!!

        که 2 برابر فتل ماشین برتر داشته و 3 قهرمانی بیشتر!!!!!!

        شوماخر چی!!! 7 قهرمانی تو فصل برتری ماشین.

        و همیلتون 7 قهرمانی تو 9 فصل برتری.

        سنا رو به یاد بیار از 84 تا 88 چیکار کرد!!!!!!!!!!

        ماشین برتر نداشت و 93 هم نداشت.

        سنا 4 فصل ماشین برتر داشت و 3 قهرمانی که باید 4 تا بود و اون یکی رو هم الکی از دست داد!!!!!!!!!!!!

        اگه سنا یا فتل 9 فصل ماشین برتر داشتن الان 9 و 10 قهرمانی داشتن.
        اگه شوماخر داشت احتمالا میرفت رو 12 قهرمانی.

        شوماخر 2 فصل رو با بنتون قهرمان شد که ماشین شاخی نبود.

        حالا به نظرت استعدادشون یکیه!!!!!!!!!!!!!!

        چرا این بحث ماشین بیشتر برای همیلتون هست تا بقیه!!!!!!!!!!

        به نظرت بین همیلتون که از 9 فصل برتری 7 فصل با مرسدس برتر بود و 6 قهرمانی داره تو مرسدس و 7 تا در مجموع.

        با شوماخر که 5 فصل تو فراری ماشین برتر داره و 5 قهرمانی با فراری و مجموعا 7 قهرمانی تفاوتی وجود نداره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        آیا هوادار ها این ها رو نمیفهمن که تقریبا 90% کل راننده های دنیا و هوادارش شوماخر و سنا رو بهتر از همیلتون میدونن.

        بله همیلتون خوب بوده ولی بهترین نیست.

        قبل همیلتون شوماخر با 5 فصل بیشترین تعداد فصل ماشین برتر رو داشت.

        مدت زمانی که ماشین برتر زیر پای همیلتون بوده تقریبا 2 برابر همون شوماخر هست که خودش بیشتر از همه ماشین برتر داشت.

        9 فصل با 5 فصل یکیه!!!!!

        حتی اگه شوماخر 3 سال الکی نمیومد تو مرسدس که تعداد مسابقاتش بیشتر بشه و برد و پول و فست و پودیومی نگیره و الکی آمار درصدی خودش رو خراب کنه چی میشد!!!!!!!!!!!

        قبلا 1 بار نوشتم این درصد هارو تا سال 2006 برای شوماخر.

        لطفا برای دفاع از همیلتون بحث ماشین رو وسط نکش چون خودش بیشتر از همه در بهترین تیم و بهترین ماشین بوده و تو این موضوع متهم ردیف اول خود شما همیلتون فن ها هستید که گیر داید به 7 ریس برتری مکس.

        بیش از 150 ریس همیلتون برتر بود ماشینش.

        حالا هم مکس این چه ضرری به شما رسونده.

        بله نمیتونید ببینید که فقط با ماشین برتر بود که فتل رو هر سال میبردید و حال میکردید.

      • Ali

        5

        5

        دقیقا…دقیقا…با تک تک کلماتت موافقم…لوییس راننده بسیار بسیار خوبیه ولی مکس واقعا یه نابغست

      • Morteza

        2

        3

        Engineer عزیز من شما درست میگین
        ولی روی حرف من فقط با اونایی بود که زیر بار بهتر بودن ماشین همیلتون تو این ۷ سال قهرمانیش نمیرفتن و میخواستن بگن نه ایشون قهرمانی هاش فقط بخاطر استعدادش بوده
        من نمیگم همیلتون بدترین تاریخه و قهرمانی هاش فقط بخاطر ماشینه نه ولی بهترین تاریخ هم از نظر من نیست
        که مطمئنم حتی الان با برد بیشتر یا قهرمانی برابر شوماخر هم حتی
        کسی نمیتونه بگه از شوماخر بهتره که صد درصد هم نیست
        من میگم توی قهرمانی ماشین بی تاثیر نیست باید ماشین خوب رو داشته باشی.
        درسته استثنا همیشه هست مثل همین سنا یا شوماخر( که توی استعدادشون شکی نیست) و بدون بهترین ماشین قهرمان شدن ولی همون فصل ها هم ماشینشون حداقل جزو سه تا ماشین برتر بوده. یا فاصله زیادی نداشته.
        پس ماشین بی تاثیر نیست.
        خب
        حالا همون ۹ فصل یک فصلش هم که روزبرگ قهرمان شد که اونم مرسدس بود پس ۸ فصل از ۹ فصل رو مرسدس قهرمانی رو گرفت
        پس طبق آمار خودت بشمر ببین درصد قهرمانی ها با ماشین بهتر چقدره؟
        اصلا فرمول یک جدا از ورزش یک بیزنسه و خب باید سازنده ها به فکر سود خودشون باشن و این همه جنگ و دعوا سر تقلب هم سر همین مسئله مالیشه

        منم این حرفا رو نمیزنم که از کسی دفاع کنم یا استعداد کسی رو زیر سوال ببرم فقط سعی میکنم چیزی که از نظرم درسته رو بگم بدون جهت گیری یا تعصب خاصی

      • م.یوسفوند

        5

        2

        دوست عزیز هرکی بگه همیلتون استعداد و توانایی نداره اصلا چیزی از فرمول یک نمیدونه ولی ذات فرمول یک خودرو هستش و تقریبا همه قهرمانی های جهان با خودروی برتر بدست اومده ولی بحث مرسدس و همیلتون اینه که اونقدر اختلاف خودروی مرسدس با خودروهای دیگه زیاد بوده که خیلی جای دفاعی نمیذاره درضمن فقط خودرو نیست،تیم استراتژی و مهندسی مرسدس هم کلا یک سروگردن از بقیه برتر بوده بطور مثال فصل ۲۰۱۷و۲۰۱۸رو ببین بزرگترین دلیل شکست فتل تیم مهندسی و استراتژی خیلی ضعیف تر فراری بود،در ضمن تو این پنج سال یک همتیمی گردن کلفت نداشته که تحت فشار باشه، به جز امسال،خیلی راحت با بهترین خودرو بدون هیچ رقیبی اکثر مسابقات رو برده و قهرمان شده

  31. RMA26

    16

    1

    عجب مسابقه ای بود امروز !
    و راننده های مک لارن امروز چقدر خوب بودن بخصوص لندو
    و باز هم اشتباهات مرسدس !
    تبریک به طرفداران مکس

  32. mahyar

    9

    3

    ولی استراتژی ردبول خیلی ریسکی بود . آخرشا گفتم نمیرسه دیگه نباید پیت میکرد .

    خلاصه دوجا جلوی لویس در اومد یکی توی پیت لویس . یکی هم آخر مسابقه .
    تبریک به ردبول فن ها . بسی لذت بردیم از رقابت امروز سیلور آرو ها و ردبول های عصبانی

  33. mohammad

    7

    15

    بچه ها دقت دارید لویس بهترین ماشین گرید رو نداشته باشه عقب میمونه الان میتونید به طور واضح بگید چند درصد قهرمانیش وابسته به ماشینش بوده
    تاره ماشینش نزدیک هست به ماشین ردبول و کمی ضعیف تره
    الان میبینم سب چقدر خوب بوده تونسته بوده مرسدس روبه چالش بکشه

    • ali

      12

      7

      داداش ماشین امسال ردبول بهترینه گریده
      بغیر تغییرات قوانین که به نفع ردبول شد
      که اجازه استفاده از بالا عقب انعطاف پذیرتری رو میده
      حتی موتور هوندا هم از موتور مرسدس قویتره
      که جمع هر دوی اینا میشه سرعت بیشتر در پیچ و کفی
      خود همیلتون اخر مسابقه گفت که توی کفیا خیلی
      تایم از دست میدادیم ما
      و اینکه استراتژی بدی هم داشتن
      گاراژ مرسدس اشتباه کرد
      اعتراض والتری به گاراژ رو احتمالا شنیدید دیگه

      گفت مگه بهتون نگفتم این ریس یه ریس دو پیت استاپ‌ست؟
      چرا گوش ندادید به حرفم؟

      فکر کنم ازش خواستن بره پیت و نرفت
      معلوم بود خیلی اعصابش به هم ریخته بود

      همیلتون دیگه نمیدونم چیکاری میتونست انجام بده بیشتر از این
      مگه اینکه دوباره بشنیم ریس رو ببینم که چی شد
      خود مهندسای مرسدسم نفهمیدن بودن چی شد که مکس از لوییس رد شد بعد پیت استاپ، خخخ

      • mohammad

        5

        8

        علی عزیز
        خوب منم همینو میگم
        ماشینش قوی تر نیست استراتژی متوسط
        اگه تو فراری بود جای سب چندم میشد به نظرت؟

      • ali

        12

        0

        محمد جان صرفا نظرم رو درباره این ریس و شرایطش گفتم
        شکست فتل توی اون سال‌های چیزی از ارزش‌های این راننده بزرگ کم نمیکنه، قبلا نظرم رو در مورد اگر این جای اون بود و شاید و اینا گفتم، زیاد اهلش نیستم.
        و اینکه امروز بازم وتل خوب بود، کاش فصل‌ اینده ماشین استون رقابتی‌تر باشه.

      • mohammad

        5

        4

        درسته کسایی مثل آلونسو همیلتون سب آخر هم بشن ثابت شده هستند

  34. احمدرضا لکلرک

    13

    7

    حیف راننده های فراری و بخصوووووص شارل که یه نفر مثل خودش به نام ورشتپن داره تو تیم محشر ردبول برای قهرمانی میجنگه و خودش داره تو تیم کهکشانی فراری:) برای امتیاز تلاش میکنه
    عمر راننده حیف میشه

    عزیزان فراری فنی که میخواید دیسلایک بدین به این پیام به نظرم خودتونو بزارید جای راننده بعد کلیک کنید

    • MortezaLoveFerrari

      15

      3

      احمدرضا جان حالا ما وتل فنا رو درک کن ، البته بدختی اینه همزمان فراری فنم هستم ، درد اینه

      • احمدرضا لکلرک

        10

        7

        کاش دفتر فراری و f1 اتیش بگیره برگه قرارداد راننده ها با تیم بسوزه😑:(

    • mohammad

      9

      5

      احمد چان از الان میبینم طرفدارای فراری در اینده میان میگن شاری که همش تو در و دیوار بود

      به ما طرفدارای سب که گفتن همش اسپین میشد

  35. Arash⁵⁴

    12

    9

    تبریک به طرفدارای ردبول و راننده‌هاش
    ورشتپن بی اشتباه رانندگی کرد و حقش بود
    فقط برام جالبه که وقتی که ورشتپن مسابقه رو میبره میشه حاصل تلاش و استعداد و استراتژی و ابر و باد و مه و خورشید، وقتی همیلتون میبره میشه ماشینِ خوب =)))))
    و اینکه امیدوارم استون پیشرفت کنه چون انگار سب داره خودشو پیدا میکنه
    در آخرم به امید روزی که هیچکش جانب‌دارانه دست به تایپ نبره، مخصوصاً ادمینای عزیز

  36. احمدرضا لکلرک

    12

    4

    تو پیست های غیرخیابونی مثل همین فرانسه واقعا مرسدس و دربول کاملا جدا میشن از بقیه ماشینا…کاش میشد یجوری باشه که مسابقات نزدیک تری رو ببینیم بین تیم ها
    ولی افرین به ردبول برای پیروزی امروزش

    • AM PHD

      10

      2

      دقیقا، گپ با ماشین پشتی شون تقریبا 1 دیقه بود، ولی 2 ریس بعدی کمتر باشه بنظرم

  37. 33🦁Ali

    16

    1

    چه ريس نفس گیری از استارت بد مکس که چسبندگی عقب نداشت شروع شد و بعدش رانندگی دیوانه وارش همراه چکو که قابل تحسین بودن حقشون بود کاملٱ مخصوصأ مکس که باکو خراب شد براش، چکو باز امروز بهترین بود سومی فصل حقش هست اگه اینطور ادامه بده.
    —-
    همیلتون هم عالی بودش اینم استراتژی بود که خودشون 2 بار سر مکس و ردبول أوردن اینار سر خودشون أمد،جالب بود بعد پیت استاپ عقب افتادن باورشون نمیشد اینطور آندرکات شدن.
    —–
    رانندهای مک‌لارن عجیب خوب بودن چقد امتیاز جمع کردن برعکس فراری.
    —–
    این فصل استثنای بوده تا الان خیلی وقته طرفدارا ندیدن اینطور رقابت نزدیک.

  38. DavidKame

    20

    2

    سرعت مسابقه ایی مکلارن عالی بود عجب امتیاز هایی رو گرفتیم
    ماشاالله مکلارن
    ریکاردو هم سرعتشو بدست آورده
    درود به آلونسو کبیر خیلیا می گفتن دوره آلونسو و سب تموم شده و باید منتظر شکست از جوون ها باشن آلونسو و سب همون کیفیتی رو دارن که ورشتپن داره
    چه مسابقه ایی بود برعکس انتظارم اصلا مسابقه کسل کننده ایی نبود فکر کنم ۴ بار رتبه اول جا به جا شد
    ساینز هم عالی بود اصلا از لکلرک دور نیست

    • mohammad

      10

      4

      سب و فرناندو حتی کیفیتشون بالاتره

      • NICO ROSBERG-06

        10

        6

        محمد، راجع به سب و ناندو، دقیق و درست.👍✌️
        خطاب به منتقدینی ک میگفتن.. جوون ها سب و تاندون رو ساندویچ میکنن»» 🤫

  39. Reza

    11

    3

    مسابقه امروز خارج از پیست بین مهندسای مرسدس و ردبول برگذار شد
    فقط استراتژی افتضاح مرسدس بود که باعث این شکست شد
    دوستان خیلی نسبت به والتری کم لطفن
    حداقل تو این مسابقه بد نبود

  40. Amir.Redbull99

    11

    3

    عجب مسابه ای بود!!!!!!!!!
    تبریک به طرفداران مکس و ردبول
    مسابقه آندرکات
    کافی بود پیت استاپ مکس نیم ثانیه کندتر بود.
    چکو هم که عالیه و مستحق این صندلی. کل تیم خوب بود امروز از پیت استاپ و استراتژی تا راننده ها. آخر مسابقه نفسم بند اومده بود 🙂
    امیدوارم بتونیم این فصل به سلطه مرسدس وهمیلتون خاتمه بدیم

  41. Morteza

    11

    3

    عجب مسابقه ای بود
    واقعا عجب مسابقه ای بود
    هر کی ندید کلی هیجان و سبقت رو از دست داد
    از اول تا آخرش جذاب و هیجانی بود
    با اشتباه مکس و رده دادنش شروع شد
    بعد آندرکات مکس همه رو شگفت زده کرد اونم با فاصله ۳ ثانیه ای
    بعد از اون فشار های مرسدس بعد از آندرکات چقدر هیجان رو برد بالا
    مرسدس با drs و مکس فقط قدرت باتری
    من فقط توی اون دور ها به خودم میگفتم مرسدسی ها اینجوری دارن فشار میارن تا آخر نمیتونن دور بزنن که همینم شد
    مکلارن هم عجیب غریب یکی یکی سبقت میگرفت میومد بالا
    فتل خیلی نسبت به ریس های اول بهتر شده ولی هم ماشینش باید بهتر بشه هم اینکه هنوز جا داره تا بتونه قدرت صد در صدی از ماشینش بکشه البته همینجوری هم از استرول خیلی بهتره.
    بعد با پیت استاپ مکس دهن خودمم که طرفدارشم باز موند با اینکه جلو بود ولی به پیت رفت خیلی شجاعانه و ریسکی بود
    میتونم بگم شاهکار استراتژی با رانندگی بدون نقص مکس تکمیل شد.
    مسابقه فرانسه در سه جمله:
    شاهکار استراتژی ردبول
    سرعت مسابقه ای خوب مکلارن
    و یک مسابقه بد برای فراری

    • mohammad

      5

      3

      واقعا چطور اون 3 ثانیه رو پر کرد

      • Morteza

        6

        2

        هنوز واقعا هیچکی نمیدونه
        چرا اصلا نشون ندادن دقیقا چی شد تو اون دور
        اگه کسی میدونه لطفا بگه واقعا دوست دارم بدونم

      • NICO ROSBERG-06

        10

        1

        محمد، استراتژی ردبول مشخص بود از قبل به مکس هم گفته بودن دو پیت استادیوم و بعد از خروج مکس از پیت اولش، شروع کرد با تمام فشار روی لیمیت،رانندگی کردن و اینجوری فاصله رو به راحتی قفل کرد..
        فقط متوجه نشدم من اونجا که بولینتون اومد ب لویس گفت حالا نیا پیت اما دیگه دیر بود و لویس توی ورودی پیت بود.. کسی فهمید این ناهماهنگی چطوری شد؟

  42. Arvin.Hamilton 44

    14

    2

    انصافا از چکو هم غافل نشیم!واقعا راننده فوق العاده ایه و کاملا مستحق اینه که رو صندلی ردبول بشینه
    کاملا فرقش رو با آلبون و گسلی نشون داده.خوشم میاد از چکو:))

    • Morteza

      11

      2

      یعنی یکجوری چکو لاستیک نگه میداره آدم فک میکنه لاستیک هاش با اسفالت اصلا اصکاکی نداره یا حداقل اصطکاک رو ایجاد میکنه بنظرم سعی میکنه کمتر روی لیمیت باشه و بیشتر تمرکزش روی نگه داشتن لاستیکه که امروز همین لاستیک بیشتر کمکش کرد برای پودیوم
      واقعا چکو هم خیلی خوبه

      • Majid

        6

        5

        پودیوم گرفتن چکو فقط به خاطر حماقت مرسدس بود وقتی مکس رفت پیت استاپ همون موقع باید والتری هم میاوردن. ولی با حماقت محض سومی رو دو دستی تقدیم ردبول کردند

      • Morteza

        8

        2

        Majid جان این رو هم در نظر بگیر بوتاس میومد پیت کار لوئیس سخت میشد
        برای همین مرسدس به امید متوقف شدن مکس پشت بوتاس
        بوتاس رو بیرون نگه داشت یعنی عملا میخواست بوتاس رو فدای لوئیس کنن تا لوئیس اول بشه و عملا با اول شدن لوئیس اهمیتی براشون نداشت بوتاس دوم باشه یا سوم یا حتی چهارم
        تو رادیو هم هر بار لوئیس چیزی میپرسید مهندس اش بهش میگفت باید دید چقدر پشت سر بوتاس میمونه

      • NICO ROSBERG-06

        4

        1

        بوتاسم به همین خاطر عصبانی بود و سر مهندس و تیم تو رادیو که جهانی هم پخش می شد فریاد کشید
        بوتاس با فریاد تو رادیو ( به شما گفته بودم که این مسابقه دو تا پیت استاپ میخواد}

    • yousef

      9

      1

      استراتژی مرسدس کامل نبود و به نظر من با اینکه بوتاس مرتکب خطا شد ولی بازهم خوب بود. مک لارن هم لیاقت خودشو برای جایگاه سوم تیمی امسال نشون داد.سب هم تو ریس ها خوبه ولی تو تایم گیری ها خوب عمل نمیکنه

    • yousef

      10

      1

      البته گسلی از ریس هاش معلومه که خیلی بهتر شده

  43. Rami

    2

    19

    سلام.
    مرسدس اگه میخواد امسال قهرمان بشه باید بوتاس رو با راسل جایگزین کنه .
    هرچقدر زور زدن شاسی ماشین همیلتون رو بهش دادن با این حال باز هم نشون داد تموم شدس . جلوی ۲ تا ماشین ردبول نتونست هیچ دفاعی بکنه توتو باید راسل رو بیاره این باعث سریعتر شدن همیلتون هم میشه.
    اگه شاسی همیلتون عوض نمیشد این مسابقه اول میشد توتو خواست با این کار به بوتاس انگیزه بده ولی باعث شد برد از دست همیلتون خارج بشه.
    پرز نشون داده این سالها حقش خیلی بیشتر بوده ماشین خوب نداشته دمش گرم ۲ روز دیگه از مکس هم جلو میزنه اگه بزارن.

    • NICO ROSBERG-06

      8

      2

      رامی جان، بوتاس و دور ننداز،
      حاجی دو ریس قبل و که از بوتاس دیدی بریز دور.. اونجا پیست خیابانی بود و مرسدسم برای بوتاس اشتباهاتی داشت .. از الان به بعد ببینش
      امروز اگه تیم به بوتاس گوش کرده بود احتمالا یک و سه یا حتی۱و۲مال مرسدس بود
      همیلتون با لاستیکای تمام شده خیلی خوب بود.

    • Mehrdad

      8

      1

      الان غیر مستقیم گفتی شاسی بوتاس مشکل داشته یا برابر نبودن که لوئیس نتونست با‌ش خودی نشون بده

  44. Morteza

    10

    2

    بنظرم بعد از دو سه ساله قبل
    بعد از افول فراری و فاصله گرفتن های مرسدس
    امسال با اوج گرفتن ردبول یا بهتر بگم با کند شدن مرسدس بخاطر قوانین جدید فیا برای این فصل واقعا جذابیت رو زیاد کرده
    نه فقط توی چهار ماشین جلو حتی بلکه فاصله همه ماشین ها کم شده
    مثلا همین مسابقه امروز بعد از چهار ماشین اول بقیه ماشین ها فاصله ها شون یک ثانیه یا کمتر بود drs ها و سبقت های زیادی دیدیم
    من که بشخصه این نزدیک بودن و جذابیت رو خیلی دوست دارم
    بنظرم شاید از فصل بعد شاید هاس و ویلیامز رو توی محدوده امتیاز باشن و برگردن و اینکه اگه ماشین ها بهم نزدیک باشن و مثل امسال یا سال پیش یک یا دو سازنده جدا نشن خیلی خوب میشه
    یا از اول و دومی مرسدس و ردبول مطمئن نباشیم خیلی هیجان و جذابیت مسابقه ها رو بیشتر میکنه
    واینکه موتور هم قراره فریز بشه واقعا خیلی موتور رو مهم میکنه مخصوصا فراری که تو مستقیمی ها واقعا مشکل داره بخاطر موتور.

    خلاصه فک میکنم جذابیت فرمول یک داره کم کم برمیگرده.

  45. Majid

    11

    3

    اگر یک چیز رو تا امروز شک داشتم، امروز مطمئن شدم، گاراژ والتری یک مشت ابله بی خاصیت نشستن که به طور مداوم در حال نابود کردن مسابقات والتری اند. حالا از عمد یا سهوی رو نمی دونم.

  46. NICO ROSBERG-06

    7

    8

    احمق بی خاصیت بی انصافیه
    یه مشت مترسک سر جالیز.. که همه تمرکزشون روی خراب کردن مسابقه ولتریه..

  47. #1

    5

    16

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست…

    چقدر مغرور و منفور، ادا و اطوارش آخر ریس چی بود نشسته رو ماشین…

    • AM PHD

      14

      5

      شما راجب ادا اطوار های راننده تون رو پودیوم آلمان 18 نظری نداری؟ ژک ویلنوو روز بعدش گفت همیلتون جوری رفتار میکنه انگار عیسی مسیحه 😂🤫

  48. Mehriar Salehi

    17

    5

    این فرق ویلیامزه با امثال فراری، ردبول، آلفاها و…
    امروز این ماشین پیس به چالش کشیدن میانه جدول رو داشت، به راحتی هم داشت.تقریبا ۲/۳ ریس لپ تایمهای جورج از فراری ها سریعتر بود، از الفاها همینطور و در حد گسلی…اما تو این تیم، تیم اوردر وجود نداره، خود راننده باید سبقت بگیره…
    ۱۳ لپ جورج با پیس نزدیک به ۷-۸ دهم در دور از لطیفی سریعتر بود و بلاک میشد و به راحتی میتونست جلوی ساینز و شاید در جنگ مستقیم با استرول قرار بگیره اگر ما هم روش تیم های دیگه رو اجرا میکردیم.
    تبریک به تیم بخاطر عوض کردن اوضاع، اینجا شدیدا بادی بود، اصولا باید برای ویلیامز یه کابوس میشد اما با آپدیت باکو، کمی شرایط رو عوض کردن.استراتژیشون اسپات آن بود، عملکرد جورج هم بی نقص بود.تو این پیست با استراتژی برابر اگر بتونی ۳-۴ تا سبقت بگیری، یعنی ریس کرفت عالی ایی داری.
    و نتیجه کارشون شد باز پس گیری رده نهم از هاس…و اونم بدون تیم اوردر!

    فراری ها واقعا افتضاح بودن و مک لارن نشون داد ستاپ ریس فوق العاده ایی چیده بود دیروز.آلونسو هم همونطوری که وعده داده بود چمپیونشیپ اصلیش از اینجا استارت میخوره و همینم شد…کل آخر هفته از اوکون بهتر بود.امیدوارم روندش ادامه دار باشه…نشونه هایی از ناندو ۲۰۱۷-۱۸ رو نمایش داد و فکر کنم با فهم بهتر تایرها، بتونه بازم پیشرفت کنه مخصوصا توی ریس.

    آستون مارتینم نمیدونم چطوری اما همیشه میتونن تایرمنجمنت عالی ایی به نمایش بزارن…سب رو میگیم تجربه زیادش اما لنس چطور میتونه این کارو انجام بده؟ بهرحال این فاکتور اونقدر اهمیت داره که حتی ماشین کندتر رو بیاره توی امتیازات…عملکرد لنس هم واقعا خوب بود، از انتها شروع کرد و امتیاز…چقدر زیاد شدن تعداد افرادی که حرفشونو پس بگیرن درباره برچسب های “بچه پولدار” و “باباش واسش تیم خریده” و…

    چکو هم واقعا داره خوب پیشرفت میکنه…ریس قبل یه پیست خیابونی و اینجا یک پیست نرمال و نزدیک به مکس میتونه رانندگی کنه…بنظرم تا انتهای فصل بتونه خودشو به فاصله ایی از مکس برسونه که دنیل داشت و این کار هرکسی نیست.دو سال با آلبون وقتشونو تلف کردن واقعا!

    مکس و لوییس هم فکر کنم جفتشون عالی بودن درست مثل دیروز…شاید برعکس اسپانیا شد که مرسدس با ماشین کمی بهتر و با استفاده از استراتژی، تونست برد رو پس بگیره و اینجا هم ردبول اینکارو تونست بکنه.

    بهترین راننده پیستم طبق معمول سنودا بود…تبریک میگم مجدد بهش که اینطوری داره صندلی رو به فنا میده! متاسفانه دوتا راننده فرمولا تو ردبولم آنچنان متفاوت و خاص نیستن که مارکو بخواد سال بعد روشون حساب کنه…ولی چیزی که مشخصه، لطیفی و مازپین تا اینجا نشون دادن کم و بیش استحقاق صندلی هاشونو دارن، خوب نیستن اما صندلی بک مارکر هارو گرفتن که تا بوده مال راننده های درجه ۲ و ۳ بوده! اما کسیکه میاد تو ماشین پنجم گرید میشینه و پشت یک ویلیامز تموم میکنه، فقط داره فضا اشغال میکنه.

    یکمم بخندیم به کل هیاهوی بندی وینگ…۶ دهم! ۵دهم! از فرانسه مرسدس مسابقات رو درو میکنه و…
    کسیم اگر ضد اینارو میگفت که آقا جان سابقه نشون داده این تغییرات، تاثیر مینیمال دارن؟ احتمالا یا جوابش خنده بود یا اینکه “یعنی تو میفهمی و فلان تحلیل گر با سابقه نمیفهمه؟”…و برچسب پر ادعا بودن!
    بازم پیشنهاد میکنم به دوستان که یاد بگیرن، اونا مینویسن تا پول بگیرن، باید چیزی بنویسن که بیشتر کلیک میخوره، بیشتر خونده میشه…نوشتن اینکه تست جدید، تغییر آنچنانی تو گرید بوجود نمیاره، پولی تو جیب نویسنده نمیفرسته.

    فصل بینظیری بوده اما اگر مرسدس تو پیست های قدرتی پیش رو نتونه برد به دست بیاره، میشه گفت فصل تموم شده هستش…ردبول ماشینی فرستاده تو پیست که همه جا کار میکنه.

    • Arvin.Hamilton 44

      11

      0

      آقا مهریار
      واقعا این سونودا فاجعه است! ما اول فصل همه حواسمون به مازپین بود که این چرا انقدر بده و این حرفا اما این سونودا واقعا فاجعه است!
      بنظر من لطیفی و مازپین واقعا راننده های به مراتب بهترین نسبت به سونودا بنظرم دنی کویات خیلی بهتر بود!
      اما اگه اشکالی نداره میخوام یه سوال بپرسم:
      با اینکه خیلی از فصل مونده اما پیش بینی شما برای این فصل چیه؟یعنی قهرمان رانندگان و قهرمان سازندگان بنظرتون به کی میرسه؟ به هر حال شما خیلی از من بیشتر فرمول 1 دیدین و میخواستم نظر شما رو هم بدونم
      عین همیشه هم متن تون عالی بود:)لذت بردیم:)

      • Mehriar Salehi

        10

        1

        آروین جان اصلا نمیشه گفت واقعا…اینا جفتشون (لوییس و مکس) دارن A گیمشونو رو میکنن! حالا یه سوتی اینجا، یکی اونجا اوکی اما نمونه اش کل این آخر هفته واقعا هرچی بود رو‌بیرون کشیدن.

        بقیه اش دیگه میمونه رو بقیه تیمشون….از نیم فصل، خرابی موتور بیشتر میتونه اتفاق بیافته.کلی پاور سیرکت هست که دوام واقعی پاوریونیتها اونجا مشخص میشه کی چیکارست!
        با این روال فعلی، بنظرم ردبول شانسش بیشتره…ماشین بهتری دارن، پرز هم رو به بالاست فرمش، ولتری ظاهرا خیلی زیر فشاره…اگر امیدی دارن مرسدس فن ها بنظرم همین پیست های قدرتی پیش رو باشه، اینارو نتونن با امتیاز بیشتر بیان بیرون، دیگه فصل از دست رفته.

      • Arvin.Hamilton 44

        7

        1

        آره قبول دارم آقا مهریار تو رانندگان واقعا رقابت خیلی نزدیکه
        اما تو سازندگان همون جوری که شما گفتید مرسدس بخواد اینجوری کار کنه ردبول امسال میگیره سازندگان رو. مخصوصا اینکه چکو الان تو بهترین فرمشه حقیقتا
        مرسدس امتیاز خیلی زیاد داره از دست میده امروز با یه استراتژی درست بنظرم میتونستن بهتر از این نتیجه بگیرن یا مثلا پیست باکو که لوییس 25 امتیاز رو از دست داد برای اینکه دستش خورد به دکمه مجیک
        در کل واقعا رقابت جذابیه
        مرسی که جواب دادین:)

  49. Mehriar Salehi

    15

    3

    راستی دوستان با این همه گاف استراتژی مرسدس؟ پیت استاپهای متوسط، گیر کردن تایر برای ۲-۳ روز…حتی تلاش نکردن برای تک امتیاز فستست لپ با ولتری؟ با اینا چطور میگذره؟ شاهزاده کجا الان داره دسیسه میکنه؟ رادیو بوتاس درباره اشتباه استراتژی و اینکه بهشون کفته بود باید دو استاپ برن چیزیو تداعی نمیکنه؟
    زمان قورت دادن خیلی حرفها رسیده…این مرسدسه! یه تیم بالت پروف! و….پیش میاد این چیزا! برای هر تیمی.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      3

      1

      باید یک ساعت بگردم از بین ۲۰۰ تا کامنت که بعضیاشم چرت و پرته ، تا کامنت اقای صالحی رو پیدا کنم بخونم و لذت ببرم ، ممنون اقا مهریار و نبریک بابت ریس خوب تیم ویلیامز

  50. Amir5

    6

    4

    تبریک به مکس و پرز و ردبول مرسدس کاملا اشتباه کرد ولتری سریع تر از لویسس بود بنظرم مرسدس با بوتاس مشکل پیدا کرده
    سب که کارش درجه یک بود دم آلونسو گرم و دنی هم خوب بود گسلس هم بد نبود فراری ها هم امروز افتضاح بودن

  51. Farzad🏁

    8

    2

    خیلی چسبید این امتیازات ردبول 👌

    بوتاس تو رادیو : 😡😠😡
    عکس العمل توتو : 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
    جای بسی تامل داشت !

    کل ریس هم که یه طرف دوتا سبقت آخر مکس و چکو یه طرف ( یا حضرت آدرنالین )
    اختلاف امتیاز تیمی ردبول و مرسدس هم خیلی زیاد شد .
    ۹ نفر هم که لَپ شدن ( از جمله لکلرک ! )
    فراری موتورش آشغال تشریف داره و تو این جور پیست ها نمیتونه کاری از پیش ببره .

    • NICO ROSBERG-06

      6

      3

      فرزاد- تعریفی که از موتور فراری به عمل آوردین عالیه.. وایی دلممم 😂😂😂😂

      • Farzad🏁

        5

        2

        مخلصم 😂
        این حقیقتو نمیشه کتمان کرد اینو به عنوان یه طرفدار فراری گفتم و انجین درجه ۲ مرسدس که مکلارن ازش استفاده میکنه خیلی بهتره .

  52. a.r.m

    15

    2

    سلام خدمت های f1 فن های عزیز و تبریک ویژه به ردبول ومکس و لویس که عالی بودن
    خواستم به جناب اقا یا خانم مهندس که از طرز حرف زدنشون مشخصه شش کلاس بیشتر درس نخوندن و اونم با دوتا تجدید واقعا من تابحال دوتا کامنت از ایشون خوندم و بد دلمو زد. دیگه کلا نخوندم چون ارزش وقتمو نداره واقعا ایشون هربار از کلمه م استفاده شه (تازه فقط م ها نه مکس کامل) میپرن وسط و سندروم مکس بهتر از لویس هستو به نمایش میزارن …
    من با اینکه دوتا کامنت از ایشون خوندم الگوی نوشتن ایشون به این صورت که ابتدا با مکس از لویس بهتره شروع و در وسط کلی بهانه میاره که بله مرسدس همیشه سفینه فضایی و مکس و ردبول با دو چرخه و گاهی با پای پیاده هیولای فضایی مرسدس رو میبرن و البته اضافه کنم قطعا خواهند گفت که مرسدس دو دهم تا شش دهم هر دور از مکس سریعتره ولی نبوغ مکس کارو درمیاره و البته کلی امار دروغ که اقا مهیار دمش گرم دیروز یکیو گفت از اون به بعد مهندس محو شد
    من نمیخوام و اصلا بخوامم نمیتونم مکس رو بکوبم و توانایی هاشو زیر سوال ببرم چرا که بدون شک در کنار بزرگان فرمول یک قطعا در اینده جای درخشانی خواهد داشت و همانگونه که لویس جای درخشان داشت و خواهد داشت ..
    لطفا سندروم مکس بهتر از لویس هستو دیگه نشون ندید بخدا ماهم گناه داریم

    • a.r.m

      13

      1

      و صد البته نتونستم جلوی خودمو بگیرم و حرفی از دوتا کاربر دوست داشتنی (لااقل برای خودم) سب وی ار و اقای مهیار صالحی تشکر نکنم که واقعا در فرمول یک با دانش هستند و بنده بعد هر خبر یا هر تمرین و تعیین خط یا مسابقه مشتاقانه پای مانیتور مینشینم و ارزو میکنم اقای مهیار صالحی یا سب وی ار از اون تحلیل های ناب و نظراتشون رو بخونم دمشون گرم واقعا سطح کامنتارو دو سه لول بالا بردن و بدون هیچ تعصبی حرف میزنن و تک تک حرفاشون ثابت شده هستش و قطعا بدون تحقیق هیچ حرفی نمیزنن بازم یه دممممممممممممممشون گرممممممممم مشتی به جناب اقای مهیار صالحی و سب وی ار از ته دل میگم و امیدوارم همینجوری ادامه بدهند

      • a.r.m

        8

        1

        متن زیاد شد اگر غلط املایی داشت به بزرگی خودتون ببخشید

    • saeed66

      3

      9

      به نظر من هرچه سریع تر والتری بوتاس باید جاش عوض بشه با جورج راسل اصلا والتری بوتاس دفاع نمیکنه مث آب خوردن به رانندهای ردبول ازش رد میشن مشکل مرسدس دوتا هم تیمین که اصلن باهم جور نیستن

  53. Dr¡ft€r

    7

    3

    مکلارن بیشتر از استراتژی هوشمندانه و تنظیمات مسابقه‌ای مناسب در کسب امتیازات گرانبهای این مسابقه باید مدیون تنظیمات اشتباه و استراتژی مبتدیانه تیم فراری باشه وگرنه رانندگان و ماشین تا این حد ضعیف نیستن که از پنجره امتیازات خارج بشن

    • DavidKame

      5

      3

      استراتژی فراری بد نبود برا لکلرک که عالی بود بعد پیت استاپ تا رتبه ۵ همه رو کات کرد شاید بگید خیلی زود آوردنش اما بازم فرقی به حاش نمی کرد ماشین فراری یک ست تایر بیشتر از بقیه از بین میبرد خیلی لاستیک خوری داشتن برای ساینز ولی ضعیف عمل کردن که اون چون دیرتر آوردنش که تا آخر مسابقه تایر داشته باشه که این راه هم جواب نداد در کل برای اون ماشین نمی شد استراتژی پیاده کرد
      ایکاش دوباره ماشین قرمز براق با رگه های سفید رو اون جلو ببینم
      حتی تو رنگ آمیزی هم پسرفت داشتن آخی این چه طراحیه یه قرمز مریض با رنگ سیاه افسرده

  54. NICO ROSBERG-06

    6

    4

    Dr¡ft€r شما کاملادرست میگید اما امروز الحق باید به نوریس و ریکاردو تبریک گفت چون یک رانندگی کم نقص و عالی داشتن و همینطور سب و ماتادور جزو خوبای امروز بودن قطعا..و اون امتیازاتی ک گرفتن واقعا حقشون بود.

    • Dr¡ft€r

      6

      2

      با نظر شما موافقم رانندگی ساینز و لکلرک هم خوب بود ولی متاسفانه مدتهاست هر جا که استراتژی و تدبیر گره گشا بوده فراری به بدترین شکل ممکن کم آورده

  55. نوذر

    3

    1

    سبقت های خیلی خوبی دیدیم دیروز در فرانسه و کلا دو مسابقه آخر خیلی مهیج از آب درآمد و در آخرین دور ها جای پیشتاز به هر دلیلی عوض شد. اینکه دیکه یک حاکم بلا منازع نداریم خودش خیلی جالب است و ورزش را از یکنواختی نجات داده. البته من فراری فن هستم و سب را هم دوست دارم پس خیلی در حال جشن گرفتن نیستم. اما مسابقه مهیج از همه چیز مهم تره.

  56. ayza

    0

    4

    سلام دوستان
    من چند وقته فرمول یک رو پیگیری میکنم، بسیار جذابه ولی چون از بچگی کلاطرفدار ایتالیا و تیمهاشم طرفدار فرارایم ولی متاسفانه ماشینش نمیتونه رقابت کنه، دیروز هم که مکس همیلتون وار همیلتون رو گرفت