فرمول یک ایران – اتفاقات مسابقه ایتالیا 2020، پیر گسلی را به اولین پیروزیش در فرمول یک رساند و کارلوس ساینز با وجود تمام تلاشش در دورهای پایانی، نتوانست به طلسم هفت ساله مک لارن پایان دهد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک ایتالیا 2020

17:21 مروری داشته باشیم به خبرهای پیش از مسابقه:

  • پس از چندین ماه کش و قوس بالاخره گروه خودروسازی رنو تایید کرد که تیم فرمول یک این کمپانی به نام آلپین تغییر نام داده و از فصل 2021 با این نام در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا می کند.
  •  تیم فرمول یک ریسینگ پوینت نیز از اعتراضی که به حکم صادره نسبت به جریمه ای که در قضیه داکت های ترمزش کرده بود، عقب نشینی کرد و از دادگاه تجدید نظر کناره گیری نمود.

17:26 راستی آخرین مسابقه خانواده ویلیامز در فرمول یک نیز هست که کمی برای طرفداران این تیم ناراحت کننده خواهد بود.

17:35 بیست درصد شانس بارش باران، دمای هوا 27.7 درجه سانتیگراد و دمای پیست 44.8 درجه سانتیگراد.

17:39 اکون و لکلرک روی لاستیک سافت، کویات و فتل روی لاستیک هارد و بقیه روی مدیوم هستند.

17:43 شروع مسابقه ایتالیا و لوئیس همیلتون استارت خوبی دارد…

17:45 چه استارتی دارند پسرای مکلارن، کارلوس به رده دوم و لندو هم به رده سوم می رسد.

17:46 واقعا استارت بوتاس افتضاح بوده و ریکاردو و پرز هم از او رد شدند.

17:46 والتری در رادیو:

پنچر، پنچری یا یه بلایی دیگه اومده سرم.

17:48 مکس هم خودشو به رده هفتم رسونده، مرسدس به والتری:

فشار لاستیک ها خوبن.

17:53 ماشین فتل مشکل پیدا کرده و سب در پیچ یک مستقیم میره:

ترمز از کار افتاد، ترمزها از کار افتادن.

17:56 پنالتی؛ الکس آلبون به دلیل برخورد با رومن گروژان و قرار ندادن فضای کافی، 5 ثانیه جریمه دریافت کرد.

17:57 دور دهم مسابقه؛

  1. لوئیس همیلتون
  2. کارلوس ساینز
  3. لندو نوریس
  4. سرجیو پرز
  5. دنیل ریکاردو
  6. والتری بوتاس
  7. مکس ورشتپن
  8. لنس استرول
  9. استبان اکون
  10. پیر گسلی

18:00 پیشتازی همیلتون به بالای شش ثانیه رسیده؛ 1:24.852

18:05 مکس ورشتپن در رقابت با والتری بوتاس:

حتی با دی آر اس هم من آنچنان فاصله کم نمی کنم.

18:08 والتری بوتاس:

من با این تنظیمات موتور نمیتونم مسابقه بدم، جوکی بیش نیست.

18:11 ماشین ایمنی؛ ماشین کوین مگنوسن خراب شده و کنار پیست پارک می کند.

18:15 لوئیس همیلتون و آنتونیو جیوویناتزی در زمانی که ورودی پیت لین بسته بود، وارد پیت شدند و تحت بررسی داوران قرار دارند.

18:20 پرچم سبز 

18:21 ماشین ایمنی؛ تصادف بد چارلز لکلرک در پارابولیکا؛ خوشخبتانه حال چارلز خوبه.

18:23 پنالتی؛ جیوویناتزی و همیلتون ده ثانیه پنالتی استاپ/گو دریافت می کنند.

18:24 پرچم قرمز

18:30 لنس استرول خیلی شانس خوبی آورده، پیت نکرده بود و الان یک پیت خیلی شیک دستشو گرفته و واقعا میتونه شانس خوبی برای سکو داشته باشه…

18:53 راننده های برای شروع مسابقه دوباره روی خط استارت قرار می گیرند:

  1. همیلتون
  2. استرول
  3. گسلی
  4. رایکونن
  5. جیوویناتزی
  6. ساینز
  7. نوریس
  8. بوتاس
  9. لطیفی
  10. ریکاردو

18:54 پیر گسلی رده دوم را از استرول گرفته و همیلتون نیز برای جریمه به پیت می رود. لوئیس:

خیلی مزخرف بود.

18:59 23 دور مونده که مسابقه تموم بشه و لوئیس 30 ثانیه با گسلی فاصله داره.

19:03 لوئیس همیلتون؛ 1:22.901

19:04 مکس ورشتپن از مسابقه خارج شد!

19:05 گسلی فاصله باز کرده و از فاصله دی آر اس کیمی خارج شده!

19:08 رایکونن با موتور فراری واقعا حرفی برای گفتن ندارد و چند رده ای را از دست می دهد.

19:11 دور چهل مسابقه مونزا ایتالیا :

  1. پیر گسلی
  2. کارلوس ساینز
  3. لنس استرول
  4. لندو نوریس
  5. والتری بوتاس
  6. دنیل ریکاردو
  7. کیمی رایکونن
  8. استبان اکون
  9. دنیل کویات
  10. سرجیو پرز

19:18 لوئیس همیلتون در رده دوازدهم. لوئیس:

بچه ها شما خنک کاری رو بستین؟

نه، ما بازش کردیم

19:20 فاصله کارلوس ساینز با پیر گسلی در حال کم شده است؛ پیر در سکتور اول و آخر از ساینز کندتر است.

19:21 همیلتون به رده دهم رسیده است. پیش بینی جیمز و مرسدس، رده ششم است.

19:27 همیلتون در رده هشتم، ساینز به دنبال گسلی.

19:28 مکلارن:

حداکثر تمرکزت رو بذار، هیچ اشتباهی نباشه

کارلوس:

من میخوام این مسابقه رو ببرم.

جدول مسابقه فرمول یک ایتالیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1پیر گسلیآلفاتاوری
2کارلوس ساینزمکلارن+0.415
3لنس استرولریسینگ پوینت+3.358
4لندو نوریسمکلارن+6.000
5والتری بوتاسمرسدس+7.108
6دنیل ریکاردورنو+8.391
7لوئیس همیلتونمرسدس+17.245
8استبان اکونرنو+18.691
9دنیل کویاتآلفاتاوری+22.208
10سرجیو پرزریسینگ پوینت+23.224
11نیکولاس لطیفیویلیامز+32.876
12رومن گروژانهاس+35.164
13کیمی رایکوننآلفارومئو+36.312
14جورج راسلویلیامز+36.593
15الکس البونردبول+37.533
16آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+55.199
-مکس ورشتپنردبول-
-کوین مگنوسنهاس-
-چارلز لکلرکفراری-
-سباستین فتلفراری-

294 دیدگاه

      • Esmaeil5

        18

        2

        حاجی من تا الان سر کار بودم نتیجه رو دیدم پرام ریخت!! چه میکنه این گسلی 👏💥

      • ایرن

        22

        1

        اسماعیل خان گسلی عالی بود. اما ابرو باد و مه و خوردشی و فلک هم دستی در کار داشتند بلاخره.

      • O.Sh

        7

        5

        به این میگن کارما

    • Alireza FER((vettel))RARI

      32

      16

      به نام خدا…..*
      با کمال احترامی که نسبت به هوادارای مرسدس دارم و منکر پیشتازیشون توی تکنولوژی فرمول یک نمیشم ولی یه تنه گند زدن به جذابیت فرمول یک….اکثر بیننده های فرمول یک جذابیت میخوان مثل مسابقه ی امروز نه تماشای یه ماشین ده لول بالاتر و دامینیت…..ماشین همیلتون(ماشینش) امروز قابلیت اینو داشت که از بیستم شروع کنه و اول شه
      مرسی از مسابقه امروز….تنها راه های جذاب شدن فرمول یک شده بارون اومدن یا چپ کردن مرسدسا

      • Amir Bagheri

        24

        11

        سلام علیرضا.
        بهتر نیست بگیم بقدر کافی خوب نبودن بقیه‌ی اتومبیل ها؟
        شاید مسخره باشه، ولی بقیه گند زدن به جذابیتش.😂

      • Alireza FER((vettel))RARI

        13

        8

        چرا سانسور میکنید دوستان چیز بدی که نگفتم آدم نمیتونه دوتا چیز به تیم مورد علاقش بگه…..الان همه طرفدارای فراری دلشون پره

      • ایرن

        23

        5

        برادر فقط ماشین نیست. همون ماشین زیر پای بوتاس هم بود. همیلتون توی بیست دور از رده هفدهم اونم با فاصله ی بیست ثانیه ای از راننده شانزدهم میشه هفتم ولی بوتاس از اول تا آخر مسابقه پشت ریکاردو میمونه و نمیتونه نسبقت بگیره.

      • امین

        11

        0

        🧐🧐اصلا موافق نیستم

      • Alireza FER((vettel))RARI

        8

        3

        سلام امیرجان……درسته حرفت داداش منم گفتم مرسدس توی یه لول دیگس ولی ما هیجان میخوایم اکثرا نه انقدر برتری که مسابقه رو بدتر از کرلینگ کنه

      • Alireza FER((vettel))RARI

        1

        0

        سلام iren…داداش یه مسابقه ملاک نیس اگه اینطوره استرالیا سال قبل بوتاس بالای 15 ثانیه فاصله انداخت با همیلتون شاید امروز ماشین بوتاس مشکل داشته واقعا….چیزی که الان توی مرسدس مشخصه اینه من با قسم حضرت عباس میگم بالای 90 درصد راننده ها با این مرسدس قهرمانی میارن

      • Amir Bagheri

        12

        1

        سلام علیرضا.
        جواب به کامنتی‌ که پایین‌تر گذاشتید. ببخشید چون نمی‌شد زیر اون کامنت گذاشت.
        من با کسل‌کننده بودن امسال موافقم. اما خب باید در نظر گرفت که فراری و ردبول هم در حدود بودجه‌ی مرسدس، بودجه دارن.
        فراری که خراب شده امسال.
        مرسدس هم قطعا نمی‌دونست که امسال فاصله‌ی زیادی ایجاد میشه. پنداشته که همه به توسعه پرداختن.
        اما خب تیم‌های دیگه باید بیشتر تلاش کنند.

      • محمد

        13

        2

        اگه هیجان میخواید مرسدس کلا باید بره بیرون منظورت اینه دیگه ،مرسدس مهندسی بهتری داره تلاش کرده، بقیه تیم ها باید تلاش کنند

      • Danial

        9

        0

        استاد این چه منطقیه واقعا؟ خب ماشین خوب میسازن چیکار کنیم بگیم تو از فرمول یک برو بیرون چون زیادی خوبی؟ ایراد اصلی تیم های دیگه هستن که نمیتونن پیشرفت خوبی داشته باشن در ضمن همین ماشین دست بوتاس هم بود چیکار کرد؟
        منم ممکنه به هردلیلی مثلا از مکس خوشم نیاد ولی نمیشه بدون منطق حرف زد بگیم مکس به درد نمیخوره خوب نیست قطعا خوبه
        همیلتون هم راننده فوق العاده ایه و بارها ثابت کرده چه خوشتون بیاد شما چه نیاد
        منطقی صحبت کنیم

    • Mekaeel

      32

      1

      خدای من باورم نمیشه🤩
      ماشالا گسلی چه بردی!
      یه تبریک بزرگ به مکلارن و ساینز، فوق العاده بودن
      چه هیجانی داشت این مسابقه، هیجان و فرمول یک بعد از مدت ها دوباره به هم رسیدند خدا رو شکر کیف کردم
      اصلا دمه همه گرم حتی بینوتو😂😂

      • legend

        11

        2

        بالاخره بعد از مدتها ی مسابقه هیجان انگیز دیدیم واقعا حوصلمون سر رفته بود .
        مسابقه بدون چاشنی اتفاق و چالش مسابقه نیست

      • Fastboy 44

        13

        3

        در جواب میکائیل نبود
        کسی که بخواد منظورمو بگیره تا الان گرفته

      • امین

        14

        2

        اگه بخوای مسابقه رو بدونی کافیه بگم یک پرچم قرمز همه چیزه مسابقه رو عوض کرد.

    • رضا red horse

      7

      3

      خیلی مشتاقم که دلیله کند شدن بوتاس تویه استارت این چندمسابقه اخیر وهمچنین دلیله اینکه امروز چرابوتاس اینقدر درتقلا بود برایه سبقت گرفتن،ولی لوییس خیلی راحت ازماشینایی که حتیdrsداشتن سبقت میگرفت؟؟؟؟؟
      درسته که سطح لوییس بالاترهست از بوتاس،ولی بنظرم بوتاس امروز خیلی باماشینش مشکل داشت، تقریبا توچندمسابقه اخیر همینجوری بوده، ولی لوییس میشه گفت همیشه باستاپ متناسب باپیست روانه مسابقات میشه و نتیجشم داره میبینه، حالابرام سواله که چراوالتری نمیتونه به این هارمونی برسه؟؟؟؟
      امیدوارم که سید عزیز توپادکست این مسابقه به این مطلب هم بپردازه

      • محمد

        0

        0

        کلا استرالژی مرسدس برای بوتاس نیست

    • ALEX-ALBON

      3

      2

      موتور فراری فقط اونجاش که رایکنن از چهارم رفت سیزدهم.. زیادم بد نبود
      باز خوبه مسابقه رو تموم کرد.شاهکار مهندسی فراری

    • ایرن

      6

      2

      یه چیز خیلی جالب. این پست و نظرات زیرش شاید در تاریخ این سایت کم سابقه باشه. دقت کنید به لایک ها و دیس لایک ها. به جز چند تا نظر خاص اکثر نظرها لایک بسیار بالایی خوردند. یعنی بعد از مدتها اکثر کاربرهای این سایت و علاقه مندان فرمول یک در این سایت نظراتشون فارغ از اینکه طرفدار کدوم تیم و کدوم راننده هستند نزدیک بود به هم. حتی مطمئنم که به خیلی از این نظرها هم طرفدارای مرسدس رای مثبت دادند و هم طرفدارای فراری و به جایی رسیدیم اگر یه مرسدسی از فراری انتقاد میکنه طرفدار فراری بهش لایک میده و برعکس. این کم نظیره ها. قدر این مسابقه رو بدونیم خخخ

    • ایرن

      20

      0

      فقط اونجاش که فتل رفت توی دیواره های یونولیتی. با اون سرعت اگه بزنی به دیواره ی پیست که چیزی ازت نمیمونه. خخخ. خداییش حق فتل نیست. حتی این اتفاقای امسال فراری اگه برای آلبون هم میفتاد ناراحت میشدم چه برسه به فتل…

      • ramin

        7

        0

        منظورم اینه باعث پرچم قرمز شد که باعث مهیج شدن مسابقه شد.

    • ALEX-ALBON

      19

      8

      فتل تو دیوار نرفت ترمزش ترکید..اون لکلرک بود ک رفت تو دیوار قبلا هم ازین کارا کرده..فتل واقعا برای فراری زیاده….در کل فراری رو ک چندسالی بیخیال اما ردبولم مثل اینکه دارن کند میشن. ای بابا.

      • BAHRAM

        12

        4

        شما درمورد البون لپی چه نظری داری؟ حیف صندلی که بهش دادن

    • ALEX-ALBON

      2

      5

      BAHRAMجان وقتی ردبول ماشینی رو تحویل راننده هخاش میده که حتی مکسم به چالش میندازه از آلبون چ انتظاری باید داشته باشیم؟باز دمش گرم که حداقل لویس و چند دور نگهداشت پشت خودش.. لویس بعد از عبور از آلبو.ن راننده های دیگه رو قورت داد.

      • |ZXE-LECLERC16|

        19

        0

        تنها جواب ممکن اینه:
        منم تا حالا انقدر از تو دیوار رفتن لکلرک خوشحال نبودم
        و پارک کردن مگنوسن
        موتور فراری نتیجه مسابقه ایتالیا رو معلوم کرد 😅

      • Mahmood.gh

        21

        0

        و اشتباه لوییز
        چون اگه اشتباه نمیکرد لوییز با اختلاف اول میشد

      • Leclerc_fan

        12

        11

        وقتی چارلز رفت تو دیوار من قلبم وایساد که نکنه اتفاقی واسش افتاده باشه. خدا رو شکر که به خیر گذشت. چقدر هممون وقتی پنالتی همیلتونو دیدیم قند تو دلمون اب شد.

      • ایرن

        16

        0

        و باز هم متوجه میشیم فراری تحت مدیریت بینوتو چه تیم بزرگیه. حتی با اشتباهاتش هم دست به کارای بزرگی در مسابقات میزنه خخخ

  1. DR3 FA14

    25

    0

    عجب مسابقه ای چقدر بعضی ها خوش شانس بودن و بعضی ها بد شانس
    مکلارن چقدر خوش حال بود که دوم سومن بعد سومی به فنا رفت دومی هم با استارت خوب برگشت
    گسلی چقدر خوش شانس بود هر چقدر ماشین ایمنی بلژیک براش بد بود ده برابرش بهتر بود
    به این می گن فرمول یک فکر کنم خیلی وقته همچین مسابقه خوبی رو ندیده بودم

  2. قلندر

    16

    30

    همیلتون خدای شانس آخرم بشه مکس میره بیرون بوتاسم ماشینش مشکل داره نمیتونه خودش بکشه بالا عجب مسابقه ای بود کارلوسم یک قدمی برد بود تبریک به گسلی

      • iman88

        22

        3

        دیگه یه راننده باید چیکار کنه؟

      • ....kh:n....

        0

        0

        خب راس میگه دیگه خدای شانسه واقعا.
        سالای قبل که رقابت بین وتل وهمیلتون بود هرکجا وتل مشکل داشت واز مسابقه کنار میرفت همیلتون اول میشد اما هرجا وتل اول بود همیلتون دوم میشد
        شما یه مورد خلافش رابگید که همیلتون مشکل براش پیش بیاد ورقیب مستقیمش اول شده باشه..
        امروز بوتاس معلوم نبود چند چنده باخودش مکس هم که حال وروزش معلوم بود…
        نمیدونم پیش کدوم رمّال میره لامصب🤔

      • Mohammad44

        12

        3

        از پیت لین با ویلیامز استارت بزنه و مسابقه رو ببره هر چند باز آخرش یکی میگه ریس پیسش خوب بود

      • vetel

        0

        0

        چرا وقتی لوییس خرابکاری میکنه میندازین گردن بقیه تقصیر خودش بود جریمه گرفت بیاین ریاضی حساب کنیم لوییس چجوری هفتم شد سرعت مرسدس سریعتر 1.4 ثانیه از ویلیامز و 0.3 سریع تر از ردبول و 0.7 سریعتر از الفا و هاس و 0.55 سریعتر از الفاترائوری بود پس اگر لوییس راندده معمولی هم بود باید 8 تموم میکرد پس انقدر ازش تعریف نکنید

    • Mohammad44

      23

      9

      دیگه سنگین ترین جریمه ی ممکن رو گرفته چه طوری می تونه خدای شانس باشه؟ نمی خواستم از این جمله استفاده کنم ولی می کنم
      کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نه

      • Leclerc_fan

        15

        9

        یه تنفس عمیق بکش بعد دوباره کامتشو بخون. اگه سنگین ترین جریمه رو گرفته خودش باعثش بوده. منظور دوستمون اینه که هر وقت همیلتون خراب کرده یا به هر دلیلی از قافیه جا مونده نزدیچ ترین رقیباش هم به مشکل خوردن و از این قضیه استفاده نکردن.
        به نظر منم این میتونه یه نوع خوش شانسی باشه. شمارو نمیدونم

      • iman88

        14

        0

        Lecrec_fan
        یه بلایه اسمونی که حریفاشو از دور خارج نکرده.ف1 ورزشه تیمیه.جایی که ردبول تو ساخت ماشینش ضعف داشته مرسدس کارشو درست انجام داده.ضعف رقبای لوییس چه تو رانندگی چه تو طراحی و ساخت و چه تو ستاپ و استراتژی شانس لوییس نیست.لوییس هر جا بوده کارشو درست انجام داده.عقب بوده تا جایی که جا داشته جلو اومده.جلو هم بوده به خوبی مدیریت کرده.در ضمن همونطور که میشه به این خوش شانسی گفت میشه بدشانسی هم تلقیش کرد.میشه به جای اینک بگیم لوییس خوش شانس بود که تو روزی که هفتم شد رقیب اصلیشم از دور خارج شد،بگیم لوییس بدشانس بود که تو روزی که رقیبش امتیاز نگرفت نتونست رده ای بهتر از هفتمی کسب کنه.تازه با معیار بخت و اقبال؛ 5 رده اول (مخصوصا بوتاس) خیلی خوش شانس تر از لوییس بودن!بماند که همینم کلی جایه بحث داره.
        و مورد دیگه ،همونطور که لوییس برای پنالتیش مقصره(اینجا تیم هم مقصره چون ظاهرا اونها هم نمیدونستن و راننده رو به پیت فراخوندن)،ردبول هم برای مشکلات ماشینش مقصره.
        در کل معمولا این خود انسانها هستن که شانسشونو میسازن و یا اونو از خودشون دور میکنن.

      • Fastboy 44

        11

        0

        Iman88
        خدا کنه من هم بتونم مثل شما منطقی باشم🙏👌

      • iman88

        7

        1

        ❤️❤️❤️

      • Mohammad44

        9

        1

        ایمان کامنتات یه جوریه که دیگه حرفی برای گفتن نمی ذاره واقعا دمت گرم

      • iman88

        5

        0

        ❤️ ❤️ ❤️

      • ALEX-ALBON

        9

        16

        فقط ماشین همیلتون و دیدین؟؟؟؟
        اختلاف30 ثانیه ای با نفر آخر اومد هفتم
        این ماشین و هیچ کس نمیتونه جلو قهرمانیش و بگیره.

      • Hamed

        15

        1

        ALEX-ALBON
        همین شرایط امروز همیلتون برا بوتاس پیش میومد تو بهترین حالتش تا همین الانم پشت پرز گیر کرده بود و ۱۱ ام تموم میکرد
        اینقدر دستاورداشو فقط به ماشینش ربط ندید

    • پویا اردلان

      0

      0

      دوست داری شما که همه فکر کنن فقط امدی یک چیزی بگویی و بروی؟؟؟
      یکبار حداقل موضوع شانس را بشما یاد بدهیم. چون خودتان که اصلا دنبالش نرفتین که متوجه شوید.

      اینو یادت باشه به مجموع اتفاقاتی که برای یکنفر می افتد نگاه میکنن ، و بعدش اگر بخوان‌تعیین کنن درصد اقبال یا شانس را اون موقع است که تعیین میشه. اینکه یکنفر اول هستش ، بخاطر موردی که اصلا مشخص نبود، تنها چراغی که روشن بود ، چراغ SC بود که به معنی سیفتی کار است . تیم هم که بهش نگفته بود. حالا این راننده میاد و به آخر میرود با اختلاف بیست ، سی ثانیه.
      بعدش از طرفی نفر دوم جدول ، میرود بیرون در حالیکه اگر هم نمیرفت بین سه و چهار نفر اول نبود. همیلتون هفتم شد. با اختلاف امتیازی که با مکس داشت ، حتی اگر مکس سوم هم میشد که نمیشد اما اگر هم میشد باز اینقدر اختلاف امتیاز هستش که بیش از یک مسابقه باشه.
      پس به این خوش شانسی نمیگن.

      *
      *
      بدرود.

    • Leclerc_fan

      9

      9

      تو این زمینه که با اینکه خودش کلی امتیاز از دست داد و رقیباشم زیاد از این قضیه استفاده نکردن واقعا خوش شانس بود باهات موافقم.

      • Fastboy 44

        11

        4

        خیلی جالبه که فقط مسئله ماشین و شانس مطرحه!
        الان کسی دیگه بود چی میگفتین…..!

      • Leclerc_fan

        7

        9

        من نمیتونم نظر خودمو پنهان کنم. دروغ نگم از اینکه مرسدس و مخصوصا همیلتون به مشکل بخورن خیلی خوشحال میشم چون خیلی وقته که روح رو از این ورزش گرفتن. طبیعیه که شما خوشحال نشی نبایدم بشی ولی نمیتونی مانع خوشحالی من بشی همینطور که من نمیتونم.

      • Amir Lewis 44

        14

        2

        ALEX-ALBON
        فاصله 30 ثانیه‌ای با نفر آخر کجا بود؟
        اون 30 ثانیه، فاصله با پیشتاز بود نه با نفر آخر

      • Mahmood.gh

        9

        0

        لکلرک فن باهات موافقم ک هرکسی میتونه نطرش بگه در صورتی ک توهین نباشه ک نظر شما توهینی توش نیست
        ولی مکس اگه کنار نمیرفت سبقت بگیر از کسی نبود
        بوتاس هم بجز کیمی از کسی نمیتونست سبقت بگیره
        نظر من این خوش شانسی لوییز بخاطر اشتباه خودش رفت رده اخر و عالی کار کرد رقباش بد کار کردن و بد کار کردن رقیب شانس نیست
        شانس میشه اتفاقی ک واسه گسلی کیمی و استرول افتاد
        مهم اینه از شانسی ک میاد در خونت درست استفاده کنی
        کاری ک گسلی کرد و استرول با استارت بد نتونست خوب ازش استفاده کنه

      • ایرن

        8

        3

        منم موافق محمد هستم که شانس همیلتون نبوده. اونی که بهترین نتیجه رو میگیره در جایی که همه اشتباه کردند اشتباهی رو مرتکب نمیشه. مثل کارلوس ساینز امروز که از اول مسابقه بدون اشتباه و فوق العاده بود. همیلتون هم اشتباه کرد اما اشتباهاتش کمتر از ورشتپن بود. پس نتیجه بهتر گرفت. پس نمیشه بگی شانس. همه از این شانس ها میارن اما همیلتون کمتر از بقیه اشتباه میکنه و این اشتباهات کمترشه که باعث میشه قافیه رو توی رقابت نبازه.
        البته منم بسیار خوشحال شدم وقتی فهمیدم همیلتون جریمه شد و دیگه نفر اول نیست. البته از نبردن همیلتون خوشحال نشدم. بلکه از این خوشحال شدم که الان همیلتون میره رده های پایین تر و میتونیم چندتا سبقت خوب اعلاوه بر سبقت های دیگه ی توی مسابقه ببینیم.

      • Ali

        0

        0

        بهتر نیست شماها به طرفداری از تیم خودتون بپردازین؟؟ من موندم این دوستان تیفوسی * فراری مشکلشون چیه؟؟ برو از تیمت طرفداری کن مگه مرسدس فن ها اصلا در مورد شماها حرفی میزنن؟؟ *(سو برداشت نشه برای دوستان گرامی فراری فقط تعدادی که خودشون بهتر میدونن)

      • Leclerc_fan

        5

        3

        اول باید بگم عذر میخوام از طرفدارای مرسدس مخصوصا @fast boy 44 اگه ناخواسته باعث ناراحتیشون شدم ولی باید قبول کنیم این مسابقه ایه که هممون بعد از مدت ها تشنش بودیم. همه ی ما عاشقان این ورزش هستیم و دوست داریم اون رو که پر روح تر و پر هیجان تر ببینیم. من دشمنی با همیلتون ندارم ولی شاید اشتباه یا به درست اون رو مانع لذت بردن هممون از این ورزش میدیدم. امیدوارم که سرنوشت این ورزش جور دیگه ای رقم بخوره تا همگی بتونیم زیر سایه اون زندگی کنیم و لذت ببریم.

      • ham44

        2

        5

        شما بیا اول در مورد تقلب تیمت روشن سازی بکن بعدا بگو چرا با تقلب از پس مرسدس قانونی برنیوند

      • Leclerc_fan

        10

        6

        شما نمیتونی به بقیه بگی که چه نظری در رابطه با هر موضوعی داشته باشن. تو فقط نظرت خودت رو داری پس از محدوده خودت خارج نشو لطفا.

      • Fastboy 44

        7

        8

        چرا همه نظراتتونو به خودتون میگیرین
        من گفتم خوشحال نباشید?!
        برین هرچه قدر دلتون میخواد خوشحالی کنین
        و اینو هم بدونین
        آدم های کوچک با شکست آدم های بزرگ خوشحال میشن!
        (حالا همباز به خودش میگیره)

      • Fastboy 44

        6

        5

        اصلاح میکنم
        بقیه با شکست آدم های بزرگ خوشحال میشن!

      • ALEX-ALBON

        7

        7

        Fastboy 44
        شما ماشینی ک اختلاف 20 ثانیه ای با نفر آخر و 0 میکنه رد میشه و تا هفتم بصورت پرواز کردن میاد بالا رو ب پای مهندسین سازندش میذاری یا راننده؟؟
        فقط لطفا نگین بوتاسم همون ماشین و داشت چون نداشت.. بوتاس همون اول راجع ب تنظیمات ماشینش تو رادیوش ب تیم گفت من اصلا نمیتونم مسابقه بدم این ماشین شبیه یک جوکه..شنیدین که.
        پارسالم ک مهندس همیلتون با بوتاس کار میکرد تا سه تا ریس بوتاس چفت لویس بود لویس صداش در اومد ک بوتاس داره از تنظیمات من استفاده میکنه که درست از مسابقه بعدش یهو بطور معجزه واری بوتاس کند شد.
        امروز اختلاف ماشینهای مرسدس و باهم دیدیم خیلی مشخص و واضح بود ک تنظیمات برابر ندارن..بوتاس تو استارت چند رده سقوط کرد همیلتون تو استارت فقط پرواز کرد و تا پیچ6 1و نیم ثانیه اختلاف.

      • Ali

        0

        0

        *😑 طرف داره میگه مرسدس روح رو از اف اون گرفته نمیگه * و عدم مدیریت و * تیمی که ازش به عنوان پایه اف وان یاد میکنن روح‌ روزش رو گرفت و کارشون شده دعا و جادو و غیره که حریف به هر دلیلی که شده از مسابقه خارج بشه تا خوشحال شن *

      • Fastboy 44

        6

        4

        آلبون
        فقط میتونم در مورد این حرفتون سکوت اختیار کنم!

      • Mohammad44

        7

        2

        دوست عزیز تفاوت راننده هایی مثل لوییس و سب با امثال بوتاس و آلبون تو دو تا جمله ی بعدیه که میگم
        لوییس بعد مسابقه اسپانیا تا ساعت ده شب داشته با مهندس هاش بررسی می کرده
        هورنر: جلسات توجیهی با وتل دو ساعت به طول می انجامید
        تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

      • ایرن

        1

        2

        به قول اون خانوم چادریه هعر کسی نمیخواد میتونه بره. راه بازه و جاده دراز خخخخخ

    • THE MINDBLOWER

      17

      3

      لوییس مثل یه شیر قهرمان روند.
      چیزی که دلیل نشستن طرفدارای فرمول۱ پای تلویزیونه با این امید که بتونن ببینن این نوع رانندگی رو. و لوییس از معدود راننده‌هایی هست که میتونن بدون اشتباه انقد سریع و عالی برونه.

      • Xerxes

        9

        4

        با اینکه طرفدار همیلتون نیستم ولی واقعا خوب رانندگی میکنه. این فصل از بس جلو همه بود که نمیشد تواناییش رو کامل دید. با این حال امیدوارم قهرمان نشه

    • ایرن

      3

      4

      یه سوال. همه اینجا دارن میگن حذف مودهای موتوری کار اشتباهی بوده و باعث ضعف ردبول توی مسابقه شده.
      دوستان اگر مودی از موتور حذف شده باشه برای تایم گیری هست و نه برای مسابقه. مودهای تایم گیری حذف شده. چه ربطی به خود مسابقه داره؟؟
      یکی این رو توضیح بده لطفا…

      • iman88

        10

        0

        تیمها باید به یه مود موتوری متعادل برسن.جوری که فشار زیادی توی ریس به موتور نیاد و توی تعیین خط هم قدرت زیادی رو از دست ندن.ضمن اینکه کار راننده ها هم برای مدیریت موتور بیشتر و سختر میشه.کاری که قبلا با کمک گاراژ و زدن چند دکمه انجام میشد.توی ریس دیدیم یه جا بوتاس گفت با این وضعیت نمیشه رانندگی کرد و به یه جک تشبیهش کرد.احتمالا تو مسابقات اینده معلوم میشه این قضیه چقدر تاثیر گذاره و حتی معلوم میشه چقدر از حوادث مونزا به این عامل بستگی داشته.

      • Mekaeel

        8

        0

        irene
        اون مود موتوری که توی تعیین خط استفاده میکنن رو برای مسابقه نمیتونن تغییر بدن یعنی تیم ها باید یه مود موتوری انتخاب کنن و کل تعیین خط و مسابقه روی همون مود بمونن و حق عوض کردن مود موتور رو دیگه ندارن
        مودی که انتخاب میکنن باید توی تعیین خط به اندازه کافی سریع باشه و البته توی ریس هم به مشکل نخورن

      • Mahmood.gh

        7

        0

        وقتی تنظیم میکنی از لحظه ای ک ماشین وارد پیست میشه واسه تایم گیری تا پایان ریس ن فقط تایم گیری
        من خودم دقیق نمیدونم ولی از شبکه عربی دیدم و گزارشگر دیروز تو تایم گیری گفت ظاهرا دیگه راننده ب هیچ تنظیمی حق دست زدن نداره
        امروزم گزاشگر شبکه ورزش گفت تنظیمات موتوری نمیشه دست زد تنظیمات توربو شارژها میشه

      • ایرن

        5

        0

        ممنون از پاسخ هاتون

  3. بیژن

    26

    3

    عجب مسابقه ای شد ‌. تبریک به طرفدار های گسلی و چقدر بد هستن البون و بوتاس
    واقعا لوئیز نشون داد چقدر فوق العاده اس
    بوتاس ۲۰ دور پشت لندو گیر کرد .
    واقعا مسابقه عالی بود .
    قیافه هورنر دیدن داره 😂😂😂😂

  4. iman88

    25

    1

    چه ریسی چه ریسی…….
    فوق العاده بود.
    دم گسلی گرم واقعا حماسی بود.دم ساینز گرم به این میگن انگیزه تا پیچ اخر تلاش کرد.هر دوشون شایسته بودن.مبارکشون باشه.
    در نهایت کی فکر میکرد کی فکر میکرد فراری باعث زیبا شدن این ریس بشه!!!

  5. ALEX-ALBON

    13

    6

    همیل هفتم
    گسلی چ مسابقه ای داد تبریک بهش
    ردبول کاش اون اعتراض حذف مود موتوری رو انجام نمیداد واقعا ب ضررشون شد
    فراری هم بهتره تا پایان فصل و انصراف بده.. ترمز فتل منفجر شد 😐
    عجب ماشینی
    ساینزم بدشانس بود
    و در آخر بازم بوتاس.

    • Mahmood.gh

      14

      3

      الکس البون اتفاقا دمش گرم باعث جذابیت مسابقات شد
      این میشه نتیجه بد کسی خواستن
      دوس داشتی لوییز کنار بکشه مرسدسها خراب شن
      جفت مرسدسها امتیاز گرفتن مکس خراب شد البون امتیاز نگرفت

  6. JBjb

    24

    4

    والتری بوتاس = پخمه ترین *ترین بی خاصیت ترین راننده تاریخ فرمول یک

    عجب مسابقه نفس گیری، بعد از چندین مسابقه خسته کننده خواب آور، اشتباه لکلرک و متعاقبش اومدن سیفتی کار و بعد پرچم قرمز و اشتباه همیلتون تو نادیده گرفتن علامت، زمینه ساز و عامل یکی از جذاب ترین و غیر قابل پیش بینی ترین مسابقات تاریخ فرمول یک شد.

    • Ali n

      18

      1

      با جمله تون در مورد بوتاس موافقم، همیلتون تقریباً هر دور داشت fastest lap میزد چه زمانی که پیشتاز بود چه زمانی که آخر بود. اونوقت بوتاس فک کنم فقط از رایکونن رد شد.

      • ایرن

        4

        0

        اونا هم میدونن بوتاس قابل قیاس با لوییس نیست. اما خب تا وقتیکه این ترکیب نتیجه میده چرابیان مقلا یکی مثل فتل یا یکی مثل مکس یا ریکاردو رو بیارن که هم فشار مالی بهشون وارد بشه هم رقابت درون تیمی شدت بگیره و احتمال اصطکاک بین راننده ها بالا بره. به نظرم با اینکه بوتاس اصلا در حد خودروی مرسدس نیست اما فعلا بهترین گزینه در کنار لوییس هست.

  7. 33🦁Ali

    18

    2

    گسلی کولاک کرد چه هیجانی بود واقعأ به حقش رسید با رانندگی محشر امسالش👏👏👏.
    چرا ماشین ردبول اینقد نابود بود که آلبون بیشتر 26دور نتونست از ویلیامز سبقت بگیره.؟!!! .
    خیلی خ ناراحتم اصلأ حس دیدگاه نبود ولی باز Bravo ارزش داشت به گسلی دادن.ساینز و استرول هم عالی بودن هیجان أوردن و همچین لوئيس عالی رانندگی کرد با این فاصله برعکس بوتاس که هیچکاره بود امروز.

    • ALEX-ALBON

      6

      15

      داداش من فکر نمیکنم خود مکسم میتونست کارخاصی انجام بده با این ماشین
      ماشین ردبوا نابود شد واقعا بعد از حذف مود موتوری.
      لکلرک عجب اشتباهی کرد.. خوش شانس ترین مرد امسال فتل که ازگاری فراری گریخت.
      بوتاس واقعا خاصیتی برای مرسدس نداره..حتی یک سبقت نتونست بگیره..تازه متوجه میشیم اختلاف وحشتناک بوتاس و همیلتون
      اگه حتی راسل بجای بوتاس بود بازم همیاتون بیشتر تحت فشار قرار میگرفت..هیچ استعدادی نداره این بوتاس
      اون استارت فاجعش اونم از 53 دور گیر کردن پشت یه مک لارن..

      • 33🦁Ali

        8

        1

        آره آلبون جان منم منظورم همین بود گفتم چرا ماشین ردبول نابود بود که آلبون نتونست بعد این همه دور سبقت بگیره..
        داداش شما بد گرفتی حرفم منظورم کند بودن آلبون نبود بلکه ماشین افتضاحه ردبول بود ..

      • ALEX-ALBON

        4

        2

        ali33 آره منم دقیا دارم ماشین ومیگم.. خیلی وحشتناک کند شده این ماشین وقتی دیدم مکس تو استارت اونطوری شد واقعا ازینکه آلبون بتونه کار خاصی صورت بده نا امید شدم.. بخودم گفتم اینکه مکس بود اینطوره داستان آلبون که هیچ.. خداکنه یه فکری بردارن.. اصلا چرا اعتراض کر هورنر؟؟؟؟ب حذف مود؟

      • Fastboy 44

        3

        0

        بن شدن پارتی مود مال تعیین خط تا اونجایی که من میدونم!

    • Mahmood.gh

      3

      0

      علی امکانش هم هست نتونسته باشن ب تنظیمات درست دست پیدا کنن
      چون ریسهای دیگه این مودها در اختیار داشتن
      درکل ردبول افتضاح بود مکس تو شروع مجدد رده از دست داد سبقتم ک نمیتونست بگیره اخر سرم کشید کنار

      • 33🦁Ali

        7

        2

        ماشین ردبول بد بود
        مکس بد بود
        استارت بد بود
        تو قطار ماشینا و دی آر اس گیر کرده بود حتی نتونست سبقت بگیره
        بعد پرچم قرمز مشکل موتور پیدا کرد که با هر تنظیماتی درست نشد و مجبور به کناره گیری کرد.
        وقتی راننده حس خوبی به ماشین نداره مطمئن باشین نمی تونه درست رانندگی کنه از تمرینات اول مشخص بود که اوضاع ماشین و مکس خوب نیست.
        من واقعأ خیلی خ ضد خوردم و تا زمانی مکس پودیوم نگیره حالم اوکی نمیشه.
        ببینید لوئيس مثل یه قهرمان رانندگی کرد چون مزیتی که داشت ماشینش جوابگوش بود هر کاری باهاش کنه این بهترین حس به راننده میده که هر چقد سریع باشه و با اعتماد به نفس بالا رانندگی کنه.

      • ALEX-ALBON

        2

        1

        Fastboy 44
        متوجهم درست میگین دوست عزیز ولی میگم خب بااینکارش باعث شد نتونن تنظیمات ماشین و برای مسابقه عوض کن و نتیجش شد فاجعه برای ردبول
        وقتی آلبون و اون آخر دیدم واقعا دلسرد شدم.

  8. ....kh:n....

    16

    5

    جذابترین مسابقه فصل تا الان بااختلاف
    بندازید بیرون بابا مرسدس ردبول وفراری رااز فرمول یک خدایی چقدر جذابه فرمول یک بدون این سه تیم…
    براوو گسلی براوو

      • ALEX-ALBON

        2

        7

        هورنر ک واقعا با اون اعنراضش برای حذف مود موتوری خراب کرد.. عجب افتضاحی شد ردبول.امیدوارم یکاری بکنن.. آلبون ک هیچ اگه مکس تو جریان رقابت نباشه واقعا نصف هیجان مسابقه میپره

    • ALEX-ALBON

      1

      1

      ali–33 امیدوارم حق با شما باشه و ماشین مشکلی نداشته باشه.. ولی با چیزی ک از آلبون دیدیم و مکس رفت بیرون -ظاهرا تنظیمات درست و پیدا نکردن.. خدا کنه درستش کنن.

  9. 42ins

    28

    0

    متاسفانه بهترین دوران مرسدس مصادف شده با بدترین دوران فراری ، وگرنه چه رقابت‌هایی می‌دیدیم ، دم مهندسان فراری گرم که یادشون رفته ماشین به ترمز احتیاج داره
    من اگه جای ساینز بودم از ملحق شدن به فراری انصراف میدادم و قرارداد رو پاره میکردم

    • Hassan Mohebbi

      12

      0

      محمود جان تفاوت که دارند لوئیس یه قهرمان جهانه‌. ولی با وجود مرسدس تو جدول قهرمانی بوتاس دومه. خداییش عالی بودن مرسدس باعث میشه مهارت لوئیس دیده نشه.

      • Mohammad44

        10

        2

        آقای محبی باهاتون موافقم یعنی یه عده نمی خوان یه چیزایی رو ببینن یعنی لوییس اگه شق القمر کنه باز هم یه بهانه ایی هست ولی اگه مکس سوم بشه میشه فرابشری(اینو قبول دارم مکس نسبت به ابزاری که داره عالیه ولی به نظرم لوییس بهتره)

      • Mahmood.gh

        7

        0

        حسن جان ی راننده باید از امکاناتی ک در اختیارش هست استفاده درست بکنه
        لوییز داره این کار میکنه همین امکانات در دست بوتاس هم هست
        بعضی دوستان میگن تنظیمات بوتاس بد بوده
        خب راننده تو دورهای تمرینی با مهندسهاش حرف میزنه مشورت میکنن ب نتیجه میرسن چی واسه راننده بهتره خودش با مهندسهاش ب این نتیجه و این ستاپ رسیدن
        تو اینکه مرسدس بهترینه شکی نیست ولی ی عده همش درحال گفتن ی حرفهای هستن ک خودتون میدونید دیگه

  10. محسن

    7

    20

    تبریک به گسلی
    و هزار تاسف برای فراری
    و همچنان همیلتون خوش شانس
    و بوتاس راننده درجه ۳
    خدا کنه فراری زودتر برگرده کمی هیجان داشته باشه مسابقات
    واقعا مسابقه عالی بود

      • alireza

        15

        1

        مکلارن😍🔥
        من موندم چجوری بوتاس نتونست از لندو سبقت بگیره😐

      • ایرن

        13

        0

        داداش همیلتون بد شانسی آورد اما اینا میگن خوش شانسه چون رقباش هم نتونستند امتیاز بگیرن.

    • پویا اردلان

      0

      0

      * هوادار راننده ای بودن دلیل این نیست که از رقیب یا راننده دیگر تعریف نکنیم. وقتی این شخص بعنی شما اینرا نمیداند، و تنها راه خالی کردن خودش را اینگونه حرف زدن میداند، شما هر پاسخ هم بدهی ،او فرسنگ ها فاصله دارد.

      *
      فقط بکبار مفهوم شانس را شرح بده.

      *

  11. pouya

    17

    1

    چه مونزایی شد این مونزا
    واقعا بی نظیر بود
    مرسی چارلز و فراری برای این ترکوندن دیوار عالی بودید
    مرسی ردبول که مود موتوری فوقع العاده کمکشون کرد
    و مرسی همیلتون که رفت پیت

    چه مسابقه ای شد واقعا

    فارغ ازینکه طرفدار چه تیم یا راننده ای هستیم
    نمیتونیم بگیم نچسبید این مسابقه بهمون

    ولی ای کاش همه تیما بدون بیرون رفتن و خرابی و پنالتی تو این سطح باشن و کیف کنیم دور هم

    توروروسو یا الفاتوری فکر کنم کلا دو برد دارن و هر دو مونزا جالبه

    به امید تکرار این مسابقات

    • ....kh:n....

      12

      0

      لکلرک هم زد ماشین رو ترکوند کدوم کاربر بود میگفت توی تمرین برای هردو ماشین فراری این اتفاق افتاد لکلرک جمش کرد ولی وتل ناتوان بود و واسپین شد…
      بیا داداش کجایی تحویل بگیر…
      بابا ماشین فراری داغونه داااغون به خدا اصلا برای پیست های سرعتی دیگه یه فاجعه به تمام معناست….
      امروز گفتم مسابقه اتفاقات عجیب وغریب خواهد داشت پیشبینیم درست بود😆

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        لکلرک خیلی ناشیانه رفت تو دیوار.. اون پیچ و اونطوری نمیزنن.. همونجا که پاش و روی گاز نگهداشت دقیقا جایی بود ک باید یکمی پاش و بر میداشت از روی گاز ..اشتباه کرد اما بعید میدونم بینتو حرفی ازین اتفاق بزنه ولی بجاش تو مصاحبه میگه.. فتل روی ترمز ماشین فشارآورده .. 😐
        *

  12. Jingoozz

    10

    22

    خب دوستان دست پر اومدم با یه عالمه کارشناسی ، آب دستته بزار زمین که بگم براتون چی به چیه :

    “ خاکسپاری فراری و رستاخیز جیوو کبیر “

    اول از همه بگم : ریس کبیر رو خراب کردن همه هم شاهدن حق کشی شد وگرنه تو استارت که خال کرد فتل رو داشت شارل جوان ما رو هم میگرفت ولی فراری لکرلک رو از ترسشون کشیدن تو پیت و بعدشم مافیای فرانسوی گریبان استعداد ایتالیایی رو گرفت.
    متاسفانه رایکونن یه بار دیگه ثابت کرد اینکاره نیست و قافیه رو به جوونترها باخت بدم باخت ! از چهارم به سیزدهم حتی گروژن بی استعداد و لطیفی تازه کار هم زدن جلو‌! دیگه هاس و ویلیامز که از آلفا بهتر نیستن … یه راننده با شارل میجنگه یکی با لطیفی !!
    از ایتالیایی ها بگذریم تبریک به گسلی که شایسته است همین امشب جاشو با آلبون عوض کنند.
    آفرین به ساینز که نشون داد به حق جای فتل تمام شده انتخاب شده و‌آفرین به تیم و بینوتو با این انتخابش !!
    سوالی بود درخدمتم دوستان …

    • Farid

      0

      1

      * کسی که تفاوت دو تا DNF سب و لکلرک رو ندونه جواب دادن نداره… یکی رو اشتباه تیم (تو هر مسابقه هم هست و عادی شده دیگه ) DNF کرد ولی اون یکی یه مسابقه در میون تو طر دیواره …بعد اینا میگن سب تموم شده و…. یه ماشین خوب مثل 2017 با دانفورس زیاد و عقب پایدار بده بهش بعد برو لکلرکو ا زیر اوار درش بیار

    • iman88

      17

      0

      اتفاقا من خیلی باهات حال میکنم.کامنتایه شما کاریکاتوری از گرایشات و تعصبات بیجایه فضایه طرفداریه ماست.اشتباه برداشت نکنید قصدم کنایه به شما نیست.و راستش فکر میکنم هدف خودتون هم همین باشه.شاد باشید برادر

    • Leclerc_fan

      15

      1

      بیشتر کامتات رو برای همین جنبه ی فانش میزاری وگرنه خودتم میدونی بابای جیو کبیر هم طرفدار وتله، شک دارم شما طرفدارش باشی. بخیل نیستم یکم باور کردنش سخته. دلیل سبقتایی که از رایکونن گرفته میشه رو اگه بعد از این همه بحث راجب موتور فراری ندونی خیلی عقبی از قافیه.

      • Mahmood.gh

        9

        0

        لکلرک فن عتای بود عالی
        باباش هم طرفداره وتله😂😂😂😂😂😂
        خدایی دمت گرم کلی حال کردم

    • ALEX-ALBON

      7

      9

      گسلی برگرده ردبول دوباره خراب میکنه
      ردبول همیشه ماشین بهترو زیر پای مکس میندازه مثل فراری مثل مرسدس
      واقعا درسته بوتاس در حد همیل نیس اما اختلاف ماشیناشون با چیزی ک از همیل دیدیم خیلی زیاد بود ینی هیچ جوره نمیشه باور کرد ک ماشین مرسدس نتونه 20 دور یه مک لارن و بگیره..اصلا غیر منطقیه بااین مرسدسی ک ما دیدیم

      • Mahmood.gh

        6

        1

        اره خیلی تفاوت داره اوج تفاوت میشه تو اختلاف زمانشون واسه تعیین خط دید
        دیدی با چ زمان اختلافی لوییز پول گرفت در حق بوتاس ظلم شد اصلا

    • M.h.khalili

      11

      2

      به نظر من گسلی همون آلفاتائوری بمونه بهتره چون بلده با یه ماشین سطح متوسط چطور کار کنه ولی خب به نظر من آلفا تائوری از ردبول بعد از این کشمکش ها خیلی سریعتر شده انصافاً

  13. بردیا

    14

    3

    بابا این کاری که با موتورا کردن که بیشتر گند زد به مسابقات اگه لوییس پنالتی نمیگرفت سیفتی هم نمیومد خیلیییییییی با ساینز فاصله مینداخت اگه بخواد اینجوری باشه تمام هیجان فرمول یک از بین میره بجز چند تا مسابقه که اتفاق های اینجوری توش بیفته

  14. Soheil

    18

    0

    عجب مسابقه ای! خیلی حال داد. جدا از اینکه طرفدار چه تیمی هستیم (معمولا ردبول فراری مرسدس) واقعا لذت بخش بود. چند هفته پیر فوق العادس واقعا دمش گرم حقش بود. ساینزم میتونست ببره دور آخر خروجی پیچاش خوب نبود و جا موند اما برام فرقی نداشت واقعا هرکدومشون میبردن زیبا بود.
    یک مسابقه در مورد تیمای برتر صحبت نکنیم و لذت ببریم. مقایسه کنیم پیست مونزا رو با پیستایی مثل بارسلون! جذابیت زمین تا آسمون

    • iman88

      17

      2

      واقعا بیخیال تیمای برتر بذارین یه بار با این جوونایه میونه جدول حال کنیم.جوونایی که دارن نشون میدن وارثین ف1 قراره کیا باشن.کسایی که اگر فرصتش بدست بیارن هیچی از بزرگایه این رشته کم ندارن.

      • ایرن

        4

        0

        واقعا این مسابقه نشون داد خیلی از این راننده هایی که میگیم صندلی فرمول یک براشون بزرگه اگه فرصت داشته باشن چقدر عالی هستند.

  15. Schumattel

    15

    0

    با مسابقه امروز متوجه شدم ک بعضی تغییرا کلا نباشه خیلی بهتره . اگه الان پیر گسلی هنوز تو ماشین ردبول مونده بود اصلا نمیتونس این رده رو بدست بیاره . پسر گسلی شاهکار انجام داد . و در ضمن کارلوس ساینز هم نیاز نبود سال بعد بره ب تیم *ک تو خونه خودش خراب کرد فتل رو قهرمان ۴ باره جهان رو بخاطر ی مشکل ترمز بریده نابود کرد نابود . و همینطور وضع افتضاح ماشین لکلرک . راننده ها اگه تو همون شرکتی ک هستن فقط ماشین خوب داشته باشن فقط ی ماشین خوب ، میتونن در سطح عالی ای بدرخشن .

    • Mohammad44

      10

      5

      تا حدودی باهاتون مخالفم گسلی و ساینز و استرول درسته امروز خیلی خوب بودن ولی قرار گرفتنشون تو این موقعیت یه جورایی اتفاقی بود تصور کنید مرسدس به مشکل نمی خورد ایا دیگه حرف از درخشیدن و این حرف ها بود؟

      • Schumattel

        10

        0

        نه خب ولی بلاخره همونطورم ک خودتون دیدین ( مث عملکرد یک ذره بد بوتاس موقع شروع مسابقه ) هرچیزی ممکنه رخ بده ولی خب این ۳ راننده کارشونو خیلی تمیز و شسته رفته انجام دادن

      • iman88

        14

        3

        “عملکرد یه ذره بد بوتاس”؟
        ماشینی که باید برنده ریس میشد رو برد پنجم و تا اخر هم همونجا نگهش داشت.
        به نظر من بدترین راننده روز بعد از چارلز بوتاس بود.

      • Patrick

        8

        0

        دقیقا ساینز بعد از مسابقه همین رو گفت که انتظار داشت روی دومی تموم کنه پشت همیلتون ..

      • Mehryar Salehi

        14

        0

        محمد جان گسلی و استرول اوکی اما ساینز نتیجه کوالیفاینگ عالی و استارت عالیش همین بود.براحتی دوم بود قبل از این همه دراما…حقش بود این سکو حتی بدون هیچ اتفاق عجیبی.

      • ایرن

        2

        1

        درسته جایگاه این سه راننده بخاطر ابرو باد و مه و خورشید بود. اما نباید از عملکرد بی نقص هر سه تاشون توی طول مسابقه چشم پوشی کنیم. این مسابقه نشون داد خیلی از این راننده ها فقط خودروی خوبی ندارند.در مورد ساینز که اصلا نمیشه گفت ابرو باد و مه و خورشید در کار بود. چون در روند عادی مسابقه هم نفر دوم بود و فاصله هم انداخته بود و به نظر اگه با همین روند مسابقه بدون تصادف پیش میرفت میتونست رتبه دوم رو حفظ کنه. حتی تصادف لکلرک اگه پیش نمیومد حتی مشد ساینز رو شانس اصلی برد توی این مسابقه دونست. استرول هم تا قبل از تصادف رتبه خوبی داشت اما یادم نیست چندم بود.

  16. REZA.M

    19

    3

    تفاوت بینوتو با یه * چیه؟
    به تصادف لکلرک کاری ندارم(هر چند اگه فتل بود خیلی از فراری فن ها تا چند روز در همین مورد حرف میزدن و به فتل تیکه میداختن) اما در مورد سب احتمالا دوباره بینوتو میاد میگه فتل زیاد به ماشین فشار میاره.

      • ّFerrari

        8

        2

        خوشم میاد از این طرفدارا
        تحت هر شرایطی با ی ذهن تخیلی توپ میندازن توی زمین فتل و طرفداراش
        :)))
        a ferrari lover صرفا فان بود
        کار ما بجایی کشیده از بیرون رفتن ماشینای فراری ی مسابقه جذاب …

      • REZA.M

        5

        0

        میشه بگی من کجا گفتم لکلرک مقصره یا ماشین مقصره؟

    • ALEX-ALBON

      1

      4

      مطمعنا اگر مصاحبه ای راجع ب لکلرک انجام بده بینوتو تقصیر و میندازه گردن آسفالت بی کیفیت..فقط خدا خواست فتل نبود وگرنه که بینوتو کولاک میکرد.

    • ALEX-ALBON

      3

      8

      iman88
      ماشین بوتاسم توی ردش بی تاثیر نبود..اصلا تنظیماتش خیلی متفاوت تر از ماشین لویس بود لویس خدای تنظیمات و استراتژیه و حفظ تایره..خود بوتاسم برای تنظیماتش دادش در اومد.

      • iman88

        12

        2

        تنظیمات چی برادر من؟این ماشین همون ماشینیه که تعیین خط دیروز در حد صدم ثانیه با لوییس میرفت و تو تمام دورهای تعیین خطش بی نقص کار کرده.تازه لوییسم که تا بالایه 3 ثانیه سریعتر از البون بود، پشت البون با همون مشکلی که بوتاس داشت گیر کرد، اما بالاخره ردش کرد و رفت سراغ بقیه.مرسدس تو تعقیب ماشین جلویی مطلقا بخوبی زمانی که توی هوای ازاده، نیست.دیدیم حتی توی تعیین خطم هوای ازاد رو به تو گرفتن ترجیح دادن.توی همچین شرایطی دیگه مهارت راننده است که به کمک میاد.
        اون اعتراضم به شرایطی بود که قانون مودموتوری بوجود اورده بود.شرایطی که راننده رو خیلی بیشتر از قبل درگیر میکنه.استارتشم که فاجعه بود.
        بوتاس تو 99 درصد ریسهایی که رقابت چرخ به چرخ و نزدیک داشته بعضا حتی به تمام رقبایه مستقیمش باخته.
        فصل گذشته دوبار ریکیاردو تو دو ریس متفاوت با ماشین افتضاح رنو چندین دور پشت خودش نگهش داشت و تو رادیو میگفت برا تفریح دارم اینکارو میکنم چون بوتاس نهایتا میتونست رد بشه و دنی هم فقط داشت تایم از دست میداد.تو همین مونزا لوییس نصف ریس تو فاصله زیر 2 ثانیه چارلزو تعقیب میکرد و بارها تا مرز سبقتم پیشرفت تا زمانی که لاستیکاش نابود شد.بوتاس تو اولین دوری که رسید زیر 2 ثانیه اشتباه کرد.بوتاس یه راننده فوق العاده تو هوای تمیز و تو مدریت مسابقه است و یه راننده خوب تو تک دور،اما یه راننده ضعیف تو رقابت چرخ به چرخ و تعقیب تو هوای کثیفه.و به جرعت میتونم بگم تو این زمینه یکی از بدترینهای گریده.
        غر زدن و بهانه هایه راننده ها هم وقتی عملکرد خوبی ندارن زیاد جدی نگیرید.همه راننده ها که هیچ ،اکثر ادمها این خصلت رو دارن.
        ببخشید روده درازی کردم

  17. Max33vr46

    18

    0

    واقعا فقط میتونم بگم ردبول ها چی با خودشون فکر کردن در باره این قانو نهای مود موتوری گند زدن به مسابقه مکس واقعا گند زدن آقای هورنر خسته نباشی

  18. Mohammad44

    19

    4

    تبریک به گسلی و ساینز و استرول و هوادار هاشون
    حال هورنر و مارکو رو خریدارم هم به مسابقه خودشون گند زدن هم اونی رو که اخراج کردن مسابقه رو برده
    بوتاس هم قبول دارم خیلی بد بود ولی ماشین مرسدس یه جوریه که انگار برای سبقت طراحی نشده و اینکه کجا هستند اون دوستانی که می گفتن آلبون بهتر از گسلیه؟
    یه تشکری هم بکنیم از مهندس های مارانلو که باعث این حجم از جذابیت شدن

    • ّFerrari

      6

      9

      محمد44
      دیگه بهانه تراشی ممنوع !!
      اونم راجب مرسدس این روزا و اختلاف 0.5 ریس پیس با ردبول
      1.2 ثانیه ای با ریسینگ پوینت
      1.5 با فراری ، مکلارن ، رنو

      • Mohammad44

        8

        3

        قصدم بهانه گرفتن نیست
        بحثم هم کلیه نه صرفا امروز یه کامبک بزنیم به زمانی که فراری قوی بود و بعضی مسابقات که سب و لوییس جفتشو میرفتن آخر تو اون مسابقات سب خیلی سریع تر سبقت می گرفت و پیشرفت رده ایش سریع تر بود نسبت به لوییس منظورم از سبک طراحی این بود البته شاید هم سب سبقت گیرنده ی بهتری یا شایدم فقط برای من اینطور به نظر میرسه

      • Fastboy 44

        5

        1

        Mohammad44
        وتل و لوییس هر دو در سبقت گیری تقریبا تو یه سطحن(هرچند وتل بی باک تره یکم و برای همینه بیشترم تو سبقت هاش مطمئن نیست)
        ولی سبک طراحی هم میتونه موثر باشع چون چند بار این رو دیدیم

      • ّFerrari

        4

        1

        محمد اصلا بحث ریس پیس بزاریم کنار ..
        انبرد لوییز رو نگاه (البته تایرشم هارد نو بود) ولی توی پیچا نگاه کن لوییز راحت ماشین رو رام کرده بود عین موشک وارد پیچ و خروجی میگرفت دورای اخر ی مقداری خیلی کمی توی دو یا سه پیچ بیش فرمانی میشد ..

    • Mahmood.gh

      10

      0

      محمد لوییز ک راحت سبقتش میگرفت اگه این اتفاق تو چند دور اول واسش پیش میومد اول ن ولی سکو میگرفت
      مشکل از ماشین مرسدس نبود
      بوتاس مشکل داشت حالا مشکلش چی بود نمیدونیم
      البته ک بوتاس نشون داده تو سبقت گرفتن مشکل داره

      • ALEX-ALBON

        2

        5

        Mohammad44
        داداش ماشین لویس تقریبا داشت پرواز میکرد خداوکیلی هیچوقت از عملکرد یه راننده اینجوری متحیر نشده بودم
        اصلا هنگ بودم ک این ماشین داره چیکار میکنه
        قشنگ داشت همه کمپانیای خودروسازی رو با خاک یکسان میکرد
        خدارو شکر کردم ریس 10 دور دیگه ادامه نداشت.
        حتما داری شوخی میکنی دیگه محمد جان؟

  19. INDECENT

    13

    1

    این مکسم امسال هر وقت لوییس یه مشکلی اساسی واسش پیش اومده یجا گند خورده تو مسابقه ش که نتونه ببره .
    ولی واقعا جذاب بود این ریس … مرسدس و مکس از آخر شروع کنن یه ریس زیبارو میبینیم هر دفعه

  20. Arthur_Charles.L

    10

    0

    فقط میتونم بگم جل الخالق!!
    عجب مسابقه ای!! عجب جدولی!!
    قهرمان مسابقه ها دیگه زیادی داشت قابل پیش بینی میشد!
    ممنون از باعث و بانی های این تغییر! D:

    • Amir Bagheri

      6

      1

      سلام و صد سلام به همگی.🙋🏻‍♂️
      ⚜قبل از هر چیزی، به پیر‌ و فن‌هاش، کارلوس و فن‌هاش، و لنس و فن‌هاش.
      امروز، یا راننده‌ی مورد علاقه‌مون رفت تو یونولیت، یا رفت بقل ورودی پیت‌‌لین‌ پارک کرد یا بشدت تصادف کرد، یا هفتم شد هممون‌ از این مسابقه لذت‌ بردیم

  21. Kamran

    6

    1

    حالا هر روز یه قانون عجیب و قریب دیگه بیارید سقف هزینه بزارید مود فلان و فلان .دلیل کسل بودن فرمول یک و نداشتن جذابیت تو این مسابقه از این بهتر نمیشد مشخص بشه.

  22. mahyar

    11

    3

    واقعا” مسابقه قشنگی بود .
    حیف که مرسدس ها زیادتر از حد خوبن مخصوصا” لویس .
    ولی وقتی رقابت نزدیک میشه . آدم میمونه میان رده هارو ببینه بالا رده هارو ببینه . همش جذاب بود . خیلی وقت بود چنین جذابیتیو از فرمولا یک ندیده بودیم .
    عالی بود .

  23. Sebbbbb

    13

    0

    من احمق رو بگو تا دیدم فتل از مسابقه خارج شد و همیلتون هم اینهمه فاصله باز کرده بود تلویزیون رو خاموش کردم. تقریبا 40 دقیقه بعد که دوباره تی وی رو روشن کردم دیدم دوباره دارن استارت میزنن. خلاصه مسابقه جذابی رو از دست دادم.

      • Sina

        2

        2

        واقعا اگه این کارو کرده باشین یعنی از فرمول یک هیچی نمیدونین
        فرمول یک یعنی اتفاق هایی که به ذهنتم نمیرسید اتفاق بیفته

  24. manad

    11

    0

    عجب مکلارنی شده امسال
    نوریس عالی واققعا تو دفاع خوب کار کرد شاید چندسال دیگه برای مثال دفاع خوب از نوریس اسم ببریم
    و ساینزی که ای کاش قبل رفتن به فراری یه پیروزی بدست میاورد
    چقدرم ساینز و مکلارن تو ترمزگیری خوب بودن سال دیگه ریکیاردو چی میکنه جالب میشه
    واقعا خوشحالم مکلارن رسیده به این جایگاه دوباره😍😍

  25. ّFerrari

    10

    0

    باز هم متیا جون
    حماقت یا حمایت ؟! ؟!
    حماقت مدیریتی یا حمایت از مدیریتت ؟!
    مکلارن همون مکلارن زمان آلونسو هست ؟!
    مدیر خوب نعمتیه عمو متیا !!!!!!
    اخراجت بدترین لطمه رو میزنه و نرفتن بدتر از اون

    • JBjb

      11

      0

      موتور گسلی هم هوندا بود. ماشین امسال ردبول از شروع فصل توی بالانس مشکل داشته، طراحیش به هیچ وجه به اون خوبی که باید نبوده و به ستآپ مناسب پیست ها نمیرسن

  26. Mehdi.f1.a

    14

    0

    دراماتیک ترین گرند پری که دیدم.
    نگاه های پر از حسرت بینوتو و حسرت طرفداران فراری که در بدترین روز های خودشونن …
    آخرین مسابقه خانواده ویلیامز …
    احساسات تیم آلفاتائوری برای بردشون …
    اولین برد پیر گسلی در فرمول یک بعد این که از ردبول کنار گذاشته شد …
    عملکرد فوق العاده مکلارن که نوید روز های خوبی رو براشون میده …
    به تقلا افتادن غول های فرمول یک برای رده های پایین ( مرسدس ، ردبول و فراری )
    آره این دراماتیک ترین مسابقه فرمول یکی بود که تا الان دیدم.
    فقط باید به این ورزش احترام گذاشت …

  27. mohammad

    16

    0

    خدا به فتل رحم کرد جایی ترمز از دست داد که جلوش دیوار یا مانع محکمی نبود وگرنه با اون سرعت کفی با مانع میخورد چیزی ازش نمی موند

  28. Sogoloki

    12

    1

    آقا چققققد چسبید
    پیر گسلی درخشان جنگید و نوش جونش این پیروزی
    اتفاقا من پریشب داشتم میگفتم پیر چقد خوب شده و میتونه سکو بگیره بزودی و امشب پی۱ گرفت…
    دم پیر و دم تیمش گرم
    کارلوس ساینز هم که واقعا تموم توانو گذاشت و نشد که بشه(چه بهتر :]]] {گسلی فن})
    .
    الان میبینیم مسابقه بدون تیمای روتین چقققد میتونه هیجان انگیز باشه ، امیدوارم یه فکری بکنن که هیجان برگرده
    .
    لوییز عالی جنگید ، بوتاس عجیب گیر افتاد ، فراری هم که دیگه حرفی نزنیم بهتره :/

  29. mohammad

    8

    2

    بعد از سال 2008 که فتل با شایستگی با تیم درجه دو برنده همین مسابقه شد این بار شانس به گسلی روی آورد و با تیم درجه دو برنده مسابقه شد

  30. ایرن

    13

    0

    عجب مسابقه ی عجیبی بود. چه شانس بزرگی گسلی آورد و چقدر خوب ازش استفاده کرد و تصادف لکلرک برد رو از ساینز گرفت. واقعا سایز این مسابقه و مسابقه قبلی فوق العاده بوده. حتی اگر شرایط مسابقه عادی هم پیش میرفت به نظر جایگاه دوم ساینز تثبیت شده بود.
    و تفاوت بوتاس و همیلتون عجیب بود. البته شاید این تفاوت زیاد در عملکرد بخاطر مشکلی در خودروی بوتاس باشه و شایدم نه اما هرچی بود خیلی فاصله داشتند. فاصله عملکردشون در حد تفاوت عملکرد ورشتپن و آلبون بود.
    بازم خدا رو شکر یه تیم ایتالیایی در ایتالیا پیروز مسابقه شد وگرنه با افتضاح فراری شاید امشب مارانلو به آتیش کشیده میشد.

    • ALEX-ALBON

      2

      10

      بالا هم اشاره کردم..مطمعن باش خودروها تنظیمات برابر نداشتن
      کلا خودرو بوتاس همیشه تنظیماتش پایین تر از لویس هست. همیلتون با اون اختلاف تقریبا در حال پرواز کردن بود
      اصلا نمیشد باهیچ سلاحی جلوش و گرفت..چی بود اون ماشین؟!

      • بیژن

        10

        3

        alex_albon
        خودت رو نکش فقط خوب ؟!!
        باشه ماشین لوئیز و بوتاس فرق داره ؟ این حد از کینه رو ندیده بودم تا الان .
        به لکلرک گیر میدی ؛ مرسدس رو متهم میکنی
        ولی راجع آلبون که گند زده حرف نمیزنی .
        از اول کامنت ها هی داره میگه ماشین لوئیز فلانه و بساره
        اره داداش لوئیز تو ماشین کلا خوابه ماشین خودش سبقت میگیره
        حرف شما هم درست باشه اگه و فرقی بین ماشین بوتاس و لوئیز باشه ، ماشین دوم پیست که هست ماشین بوتاس ؟ اینو هم شاید قبول نداری ؟!! یا شاید مرسدس ماشین خودش رو از همه تیم ها کندتر کرده؟
        بوتاس اگه از لوئیز هم ماشینش ضعیف تر باشه باز باید بتونه چهارتا سبقت بگیره ؟ ماشین دوم پیسته با حساب و فکر شما که هست ‌.
        لوئیز ۱۰ تا سبقت گرفت ؛ بوتاس چیکار کرد با ماشین دوم به قول شما .
        صدرصد از همه ماشین های جلوش برتر بود . ولی نتونست بدون تغییر مود ماشین کاری کنه و فقط از یک ماشین رد شد اونم رایکونی که همه ازش رد شدن .
        استعداد و هوش و پختگی و تجربه همیلتون رو هیچ کس در حال حاضر تو پیست نداره ؛ انقدر تو رقابت قهرمانی بوده که میدونه تو هر شرایطی باید چیکار کنه .

      • ایرن

        4

        0

        اولا هیچوقت دو خودروی یک تیم تنظیمات دقیقا یکسانی ندارند. خودروها و تجهیزات دقیقا یکی هستند اما مهندسهای هر کدوم از راننده ها تنظیمات دلخواهی که مهندساتن تیم و خود اون راننده بهش رسیدن و روش توافق کردند رو اعمال میکنند. پس میتونه تنظیمات دو خودرو کمی بخاطر سبک رانندگی و راحتی راننده ها با هم متفاوت باشه. اگر هم این نباشه و تنظیمات دو خودرو رو دقیقا برابر در نظر بگیرند عقلانیه که تنظیمات دلخواه راننده ی برتر باشه. پس الکی نیایم بگیم تیم با بوتاس مثل بچه سر راهی رفتار میکنه.
        دوم اینکه به نظرم بخشی از این مشکلات بحث خود خودرو هم بود. دیدیم که رادیو تیمی به لوییس گفت لاستیک ها عالی هستند اما وضعیت موتور ناپایداره. احتمالا چون مشکلی در موتور بوتاس پیش اومده بود و نگران بودند در موتور لوییس هم بیفته و به همین دلیلی این رادیو رو زدند. شایدم چیز دیگه ای. موتور مرسدس عالیه اما خب به نظر مشکلاتی هم داره در کنارش.

    • ّFerrari

      5

      0

      عزیز ساینز که ریس قبلی مشکل اگزوز ماشینش پیدا کرده بود اصلا استارت نزد ریس رو!
      ولی خدایی ساینز عالیه از هر لحاظ نمیدونم چرا ولی یاد آلونسو میفتم هر وقت ساینز میبینم!!!

      • ایرن

        5

        0

        درسته. منظورم این چند تا مسابقه ی آخر بوده. خداییش اول مسابقه همه فکر میکردند ریسینگ پوینت یه سرو گردن از بقیه تیمهای میانه جدول بالاتره. اما مکلارن تونست به شکلی پیوسته بالا بیاد و الان میشه گفت سومین خودروی برتر توی پیست متعلق به مکلارن هست و راننده هاش هم عالی کار میکنند.

      • ALEX-ALBON

        1

        1

        بیژن
        کدوم کینه؟؟؟
        شما یادت نیست. 2019 وقتی مهندس مسابقه ایه لویس تو باکس بوتاس بود 3 تا مسابقه بوتاس خیلی عملکرد فوق العاده ای داشت 2تا پیروزی و یک دومی که بعد لویس مصاحبه کرد و از اینکه مهندس سابقش داره تنظیمات لویس و برای بوتاس استفاده میکنه شکایت کرد و بعد از اون دیدیم ک بوتاس کند شد
        چرا فکر میکنین که لویس و بوتاس تنظیمات برابر دارن؟
        اصلا تو کدوم تیم تنظیمات برابر بوده؟ خواهشا منطق داشته باشین یا کامنت نزنین الکی.یا با سند حرف بزنین.. این چیزی بود که همه دیدیم. چی و انکار میکنین شما؟

  31. A_S

    6

    0

    عجب مسابقه ای عالی
    عجب ترکیبی رو سکو کی فکرشو میکرد
    و واقعا مسابقه ی جذابی بود یه مسابقه ی واقعی فرمول یک امیدوارم همه مسابقه ها اینجوری بشن

  32. Sunshine

    17

    1

    جواهر و که همیشه باید داد دست جواهر شناس، کاری ندارم به این که همیلتون خوش شانسه یا بد شانس،هر چی هست جواهر شناس خوبیه
    آدما میجنگن و برمیگردن،کی فکرشو می‌کرد راننده اخراجی‌۱۸ ماه پیش‌ امروز گاراژ خواهر بزرگه رو مجبور به تشویق خواهر کوچیکه بکنه….
    و اینکه امسال فرقی نداره این فراری زیر پایه کیه، ترمز میبره یا هر اشکال دیگه، این ماشین رسما غیر قابل روندنت

  33. Kh.k

    8

    0

    با عرض سلام و احترام خدمت همه دوستان
    واقعا مسابقه ی فوق العاده ای بود
    ولی اگر این چند تا اتفاق توش نمیوفتاد فکر میکنم باز هم این مرسدس (همیلتون) بود که با اختلاف اول بود .
    اگر تیمهایی مثل فراری ،مک لارن ،ردبول و… با قدرت کار نکنن فرمول یک هیجانشو از دست میده .امروز هم که بعد از مدتها یه ریس توپ دیدیم واقعا خیلی چیزاش اتفاقی بود.
    با احترام کامل نسبت به دیدگاه همه بزرگواران

  34. sadegh.f1

    3

    4

    بعد از ریس پارسال تو آلمان یه ریس خوب دیدیم
    واقعا بوتاس راننده درجه 3 هست یعنی مگناسن بشینه تو اون ماشین بهتر عمل می کنه….
    فراری هم دیگه شورشو درآورده، مگه میشه داکت ترمز منفجر بشه!!!
    خوشحالم سال دیگه فتل از فراری میره
    خوشحال شدم لکلرک هم رفت تو باقالی ها، شاید این عاقبت لکلرک کارما باشه و نتیجه بد اخلاقی های بینتو با فتل باشه
    امیدوارم بینتو زودتر اخراج بشه
    گسلی و ساینز هم نشون دادن لیاقتشون بیشتره فقط باید ماشین رقابتی داشته باشن

  35. Punisher

    10

    7

    این مسابقه ۱۰ دور دیگه ادامه داشت همیلتون اول میشد. من نمی‌دونم چرا هی میگن همیلتون شانس اورد!!!!
    دیگه یه راننده باید چیکار کنه؟؟؟؟

    • mohammad

      4

      1

      ببین شانس رو اینجوری میاره وقتی اتفاقی براش میافته برای رقباش هم اتفاق بدمیافته وگرنه بهخوب بودن همیلتون شکی نیست

  36. Amin

    11

    4

    حق گسلی بود ریس رو ببره فراموش نکنیم از دهم استارت زده بود البته شانس هم کمکش کرد
    جریمه لوییز واقعا سنگین بود…
    لکلرک بیش از اندازه تو پارابولیکا فشار آورد
    اون ماشین ظرفیت چنین فشاری رو نداره
    برای فتل ناراحت شدم
    و در آخر الکس البون…و عملکرد فوق العادش

  37. ALEX-ALBON

    4

    9

    اگه امسال هوندا فکری برای این موتور بر نداره هم مکس هم آلبون روزای سختی رو خواهند دید..مکس که ب ماشین جلویش فشارم تنمیتونست بیاره.. واقعا مک لارنا و استرول و گسلی خیلی بی رقیب بودن.

  38. Mahmood.gh

    9

    1

    اگه اجازه استفاده از مودهای موتوری داشتن بوتاس و مکس و البون راحت سبقت میتونستن بگیرن
    اگه مودها میشد استفاده کرد این مسابقه اینقدر جذاب نمیشد
    هورنر فکر میکرد ب مرسدس ضربه میخوره ولی خودشون بیشترین ضربه خوردن

  39. Mehryar Salehi

    20

    2

    Bittersweet…فقط اینجوری میشه توصیف کرد صحنه هایی که کلر ویلیامز رو‌نشون میداد.از بک طرف غم انگیزه که ویلیامز دیگه متعلق به ویلیامز نیست و از یک طرف دیدن خداحافظی کلر ، هیجان میده به یک شروع دوباره.
    ریس ویلیامزها فکر کنم از صحنه اولی که تمرین جمعه ماشینشون رو نشون داد، برای ما طرفداراش تمام شده بود.تمام تیمها با بال عقب کاملا دانفورس پایین اومده بودن، حتی ورژن پایینتر از اسپا، ویلیامز با بالچه عقب پیست های معمولی! وضعیت مضحکی بود که راسل پشت یک ماشین هاس، با DRS، با تو، اونم موتور مرسدس در مقابل فراری، نمیتونست نزدیک بشه! به محض کنار کشیدن از تو، انگار میخورد به یک دیوار!!! چقدر این ماشین درگ داره :/ باز با این اوصاف عملکرد هر دو راننده تو استارت و رقابتهای چرخ به چرخ خوب بود.

    یه تبریک ویژه به گسلی و ساینز…فرقی نداشت کدومشون ببرن، هر دوشون عالی بودن.گسلی که عادتمون داده به له کردن کویات…ساینز هم یکبار دیگه نشون داد که اگر اتفاق عجیب غریبی طی آخر هفته براش نیافته، اکثرا از نوریس بهتره.خیلی خوب میشد کسانی که میگفتن شل کرده و انرژی نمیزاره و بلاه بلاه بلاه، حرفشون رو پس بگیرن.
    نمیدونم آخرین باری که اسپین زد، تصادف کرد یا توی یک رقابت چرخ به چرخ اشتباهی کرده کی بوده، شدیدا کم اشتباه هستش این راننده.

    لنس اما هرچند پودیوم گرفت، پیسش نسبت به پرز اوکی بود اما مایوس کننده بود.این همه استارت خوب زد تو این ۳ ساله، دقیقا جایی که باید بهترین استارت عمرش رو میزد، خراب کرد.این مسابقه بردش برای استرول بود.با مقام دومی تو استارت مجدد فقط یک استارت بد میتونست پیروزی رو ازش بگیره که گرفت اما بازم لذت بخش بود دیدن اینکه پرز توان سبقتگیری از ماشینهای ضعیفتر رو نداشت اما این موجود بی استعداد، پا به پای ساینز و البته بهتر از نوریس عمل میکرد.

    و البته تبریک به آلبون! واقعا داره هنر به خرج میده…آخه پشت بلوک سیمانی ویلیامز هم با اون تاپ اسپید آدم گیر میکنه؟ مگه میشه؟!! امیدوارم برای گسلی یه موقعیت خوب توی تیمهای دیگه فراهم بشه.بیشتر از قیافه هورنر بنظرم هلموت مارکو دیدنی بود بعد از این ریس.

    درضمن دوستانی که میگید ردبول با این اعتراض، باعث شد عملکردش انقدر افت کنه و هورنر فلان و … رحم کنید خواهشا! باور کنید مکس راننده این تیم هست و میگه بیشتر مشکل، طراحی و گریپ پایین ماشین هستش که یکنواخت عمل نمیکنه.باور کنید ماشین اول مسابقه هم موتور هوندا داشت!

    هرچی که بود، این ریس ثابت کرد ریس با گرید برعکس تو روز شنبه چقدر میتونست ایده هیجان انگیزی باشه و متاسفانه محقق نشد این قانون.

  40. iman

    11

    1

    این ورزشیه که ما همه عاشقش هستیم.امروز با وجود افتضاح فراری تا آخر مسابقه رو من با هیجان تماشا کردم.گسلی عالی مسابقه داد ولی حیف که کارلوس ساینز برنده نشد.این پسر روز مسابقه عالیه

    • BAHRAM

      8

      1

      فراری با وجود ساینز شوماخر و شوارتزمن و لکلرک تا ۱۰ سال دیگه مشکل راننده نداره فقط باید روی ماشین تمرکز کنن ساینز عالی بود لکلرک یه مقدار ناامیدم کرد هر چند بیشتر از توان ماشین کار میکشید تا رانندهای الفا نتونن ازش رد بشن یکی دو بار هم تو همون پیچ سعی کرد ماشینو جمع کنه که دفعه اخر دیگه نشد لکلرک شنبه ها عالیه ولی فکر میکنم روز های یکشنبه باید یه مقدار بهتر باشه

  41. iman88

    16

    4

    یه چند جا دیدم بعضی ها دارن کاری که امروز گسلی کرد و میذارن کنار کاری که سالها پیش تو همین تیم و تو همین پیست سب انجام داد.کسایی که اون ریس و ندیدن باید بدونن سب مسابقه رو تو شرایط بارونی با ماشینی تقریبا در همین سطح ولی بدون اینکه مدعی های اصلی به نوعی دچار بلاهایه زمینی و اسمونی بشن فقط با رانندگی بی نظیرش برد.جایگاه اولم بدون حادثه و استراتژی و شانس بدست اورده بود.
    اتفاقا کاری که امروز گسلی توی یه شرایط خاص انجام داد ارزش کار سب رو بیشتر نشون میده.
    واقعا دلم میخواد دوباره همچین ریسی رو از سب ببینم.توی فراری که ظاهرا دیگه این اتفاق قرار نیست بیوفته.اما تو هر تیمی که میخواد در اینده براش رانندگی کنه ،من بازم منتظر همچین شاهکاری ازش خواهم بود.
    به امید روزهایه درخشش دوباره اش در پیست ،با ماشینی که شایسته استعداد کم نظیرش باشه.

    • Habibibashir

      3

      0

      اونوقت ها اختلاف ماشین ها انقدر زیاد نبود عرض ماشین ها کم تر بود دانفورس انقدر زیاد نبود هر چی فود سبقت راحت تر بود.الان خیلی بعیده اتفاق های اون سال

  42. Candis

    8

    2

    به به
    در روزی که اوضاع تیم 1 ردبول خوب نبود تیم 2 ردبول برنده مسابقه میشه به به
    چیه این ردبول خدایی
    مرسدس هم جمع کنه بوتاسشو

  43. Amir5

    12

    0

    آفرین گسلی ساینز و لنس استرول دمشون گرم دم گروژان هم با ماشین خراب گرم حیف حیف فتل ولی واقعا واقعا عجب مسابقه ای بود دیگه وقت اینکه آلبون اخراج شه

  44. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    1

    0

    اول از همه قبل از ريس براي سب دعا كردم كه از اين مسابقه جون سالم بدر ببره، چون خيلي حس بدي داشتم و به خير گذشت كه يك ماجرايي شبيه سنا تكرار نشد. حيف از سب اگر يك ثانيه ديگه تو اين تيم بلوشو بمونه. و اما خداييش اين برد خيلي خيلي كشكي بود. 100 بار ديگه اين مسابقه تكرار مي شد چنين نتيجه اي حاصل نمي شد. گسلي بره دعا كنه براي اعجوبه ي فراري كه اين بردو تقديمش كرد و اون پنالتي مسخره لوئيز. دم لوئيز گرم عجب رانندگي كرد، همين ماشين زير پاي بوتاس بود و افتضاح به بار آورد. تموم خوش شانسي هاي عالم در فرمول يك، يكجا جمع شد براي گسلي. و اگر شاهكار اميد و منجي فراري و قهرمان اعجوبه اي فراري در آينده هاي نامعلوم! نبود، لوئيز همه رو از دم لپ مي كرد. حتي بوتاسو

  45. امیر یک مرسدس فن

    3

    6

    شدیدا با ایده های اینچنینی برای جذاب شدن مسابقه موافقم
    بوتاس استارت بد داشته قبلا ولی در کل ماشینش نمیرفت امروز اصلا
    به لطف نوریس اومد بالای ریکیاردو
    همیلتون عالیه و بی اشتباه
    ولی احتمال میدم با این شرایط مود موتوری و … کارش برای سبقت از راننده های پیشتاز خیلی سخت میشد
    پرز چرا روبراه نبود؟!
    گسلی، ساینز، نوریس و ریکیاردو خیلی خوب بودن
    لنس استارتش خیلی بد بود و به نظر مشکل کلی موتور مرسدس ها رو داشت
    آلبون!!!!!
    در خصوص مکس هم بگم آیا بهترین ماشین بعد از مرسدس ها دستشه؟!
    به بوتاس نزدیک نمیشد همونطور که بوتاس به بقیه نزدیک نمیشد
    چه قبل پرچم قرمز چه بعدش
    اونوقت ما فقط همش میگیم جذابیت فرمول یک رو بوتاس از بین برده!!!

  46. Hassan Mohebbi

    8

    0

    فوق‌العاده بود 😍😍😍😍😍
    یه تبریک به طرفداران گزلی، ساینز و استرول و تیماشون 🥳🥳🥳🥳🥳
    فقط حیف شد که کیمی نتونست خودش رو اون بالا نگه داره.😔😔😔😔😔
    تو دورهای اخر دو دل شده بودم یه دلم میگفت ساینز ببره یه دلم میگفت گزلی. بعد از مسابقه اول اتریش دوباره یه مسابقه هیجان‌انگیز بودیم.🤗🤗🤗🤗🤗

    بیشترین هیجان مسابقه به اون اشتباه لوئیس برمیگرده وگرنه لوئیس با اختلاف اول میشد.
    با این وجود یه دمت‌گرم به مگناسن، لکلرک و لوئیس بگیم که مسابقه را واسمون جذاب کردند.😂😂😂😂😂

      • AHMADREZA_F1

        7

        0

        داداش سال بعد مرسدس و از اون مهمتر ریکاردو رو دارن!
        که جای فراری رو پر میکنن!

  47. امید نورمحمدی

    13

    6

    “سکویی با رنگبندی متفاوت در روز جنگندگی همیلتون”
    یک مسابقه دراماتیک و غیرقابل تصور. همانطوریکه دیشب هم در پست مربوط به تعیین خط عرض کردم مونزا پیست شگفتیهاست. از منظر دکوراتیو یکی از جالبترین سکوهای چند سال اخیر بود. سفید و نارنجی و صورتی!
    گسلی از اول این فصل نشون داد یک تغییر بزرگ مثبت توی رانندگیش بوجود آمده. او در هر مسابقه خودشو به بیننده و هوادار تحمیل میکرد. بنظرم یکی از آماده ترین راننده های تیمهای میانی در حال حاضره و پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره را داره. از هر زاویه ای بهش نگاه کنیم واقعا شایستگی داره .
    صحبت از شانس او مقداری غیرمنصفانه است. اتفاقات بعداز سیفتی کار این شانسو به کیمی و لکلرک و استرول هم داد. گسلی از شانسی که داشت بخوبی استفاده کرد و اجازه نداد ساینز با ماشین بهتری که داشت بهش نزدیک بشه . واقعا نمیشه رانندگی بدون نقص گسلی بعداز پرچم قرمز و تا انتهای مسابقه را درنظر نگرفت. این یک بی انصافی بزرگ در حق گسلیه که فقط فاکتور شانسو در بردش دخیل بدونیم.

    مرسدس : نمایش ضعیف بوتاس از ابتدا تا انتهای مسابقه واقعا نا امید کننده بود. بخصوص بهانه ای که برای استارت فاجعه بارش آورد و اعلام کرد ماشین پنچره! در عوض لوییس امروز بزرگی خودشو به همه اثبات کرد. چه قبل از پنالتی که اختلافش با سایرین افزایش پیدا میکرد و چه بعد از پنالتی که با سبقتهای متعدد و رانندگی بینقص و جنگندگیش نشون داد اختلافش با همتیمی خودش بیشتراز چیزیه که تصور میشه. چه از نظر فنی و چه از نظر روانی برتری همیلتون به بوتاس مشهوده. مگر اینکه بخواهیم با نگاهی منفی فرض کنیم که ماشینهاشون یا مودهای مورد استفاده اشون خیلی متفاوته که بنظر من این دیدگاه اشتباه محضه. توی تعیین خطها که بیشتر توانایی ماشین تعیین کننده است فاصله این دو راننده خیلی کمه ولی در مسابقه عملکرد همیلتون بسیار بهتره و این یک واقعیته.

    ردبول : DNF شدن مکس و آخر شدن آلبون(بدون در نظر گرفتن جیوانتزی) حکایت از وجود مشکل در اردوی ردبول داره. کلا ردبولها آخر هفته خوبی نداشتند و اون برتری و چیرگی همیشگی مکس هم خبری نبود. بخصوص عملکرد ضعیفشون توی تعیین خط مشهود بود ولی انتظار میرفت مطابق معمول مکس در مسابقه با یک عملکرد درخشان معادلاتو مثل مسابقات قبل بهم بریزه که این اتفاق نیوفتاد. ماشین اون نفس لازمو نداشت و مکس هم اصلا انگیزه ای درش دیده نمیشد. احتمالا اونا چیزیو میدونستند که ما نمیدونیم. دلیل خروج مکس از مسابقه هم اصلا برای من معلوم نشد و منتظرم تا اخبار رسمی برسه ولی باید قبول کنیم امروز روز مکس نبود. آلبون طبق معمول با فاصله از مکس “فقط در مسابقه حضور داشت”. هیچ چیزی از آلبون دیده نشد و بنظر میومد مسابقه برای اون در انتهای روز شنبه تمام شده بود!

    فراری: امروز باز هم شاهد نیم-استراتژی فراری و تکرار اسپا بودیم. بازهم لکلرک با سافت استارت میزد و سب با غیراز سافت. البته خیلی مهم نبود که کدومشون با چه لاستیکی استارت بزنند! خراب شدن ناگهانی ترمز عقب ماشین سب که آتش هم گرفت خیلی زود اونو از جریان این مسابقه خارج کرد. لکلرک هم در همان رده 13 فاصله اش با کیمی در هر دور افزایش میافت و حتی به 4 ثانیه هم رسید. با تحولاتی که بدلیل حضور ماشین ایمنی بوجود آمد لکلرک خودشو ناگهان در رده 6 دید و لاستیک هم تازه عوض کرده بود و امید زیادی به وقوع معجزه و کسب امتیاز داشت و منتظر استفاده از فرصت بدست آمده بود که … اشتباه کودکانه و عجله او در پارابولیکا موجب یک تصادف سهمگین شد. شدت تصادف بقدری بود که نگرانی از وضعیت جسمی او اولویت هر بیننده ای بود. در این لحظات بهترین خبر ممکن خبر سلامتی او بود که خیال همه را راحت کرد.
    این تصادف روند مسابقه را کاملا دگرگون کرد. پرچم قرمز و عجله همیلتون برای تعویض لاستیک قبل از باز شدن پیت لین و جریمه سنگین و ….
    درباره فراری در این فصل واقعا چیزی نمیشه گفت. کیفیت ضعیف ماشین و ناراضی بودن راننده با تجربه از عدم تمدید قرارداد و خرابیهای عجیب و غریب ماشینش که فقط برای اون اتفاق میوفته و تضعیف روحیه راننده جوان و کم تجربه بدلیل عملکرد ضعیف ماشین و افتادن بار موفقیت تیم بر شانه های او وضعیت این تیمو بحرانی کرده . پسرفت فراری در هر مسابقه نسبت به مسابقه قبلش بشدت هواداران این تیمو آزرده خاطر کرده و اکثر هواداران هم از لکلرک انتظار دارند تا کاری براشون بکنه که همین فشار زیادی به این راننده جوان وارد میکنه.
    نکته عجیبی در باره مدیریت بوجود آمده و اون اینه که هیچکس هیچکدوم از حرفهای اونو باور نمیکنه حتی اگر دو چیز متضاد بگه! تعداد هشتگهایی که درباره اخراج پدر متیا در فضای مجازی وجود داره و تعداد زیاد طرفدارانی که خواهان برکناری او هستند روی تصمیمات مدیریت کلان فراری هم فشار وارد میکنه و این در شرایطیه که تصمیمات گرفته شده غیر قابل برگشت هستند و واقعا کاری برای بازگشت فراری به کورس قهرمانی در کوتاه مدت و شاید میان مدت نمیتوان کرد. ساخت ماشین از اولین قدم آن غلط بوده و این اشتباه است که فکر کنیم فقط موتور موجب این وضعیت شده. چراکه فصل قبل با قوی ترین موتور هم قافیه قهرمانی را در یک نیمفصل به رقیب قدرشون باختند.
    یکی از معضلات دوران پدر متیا همین یافتن مقصر و معرفی آن به طرق مختلف به هواداران است. یکروز سب مقصر تمام گرفتاریهاست و روز دیگر موتور و روز بعد داونفورس و … عدم شفافیت و نداشتن صداقت در کلام موجب شده انگشت اتهام “تنها مقصر این وضعیت” بسمت پدر متیا گرفته بشه و از دید بسیاری او مقصر اصلی شناخته بشه.

    مونزا هم تمام شد. مسابقات باقیمانده هم تمام خواهند شد. همیلتون قهرمان بحق فصل 2020 خواهد شد و مرسدس هم قهرمان سازندگان میشود. ردبول هم دوم خواهد شد و تا اینجا قابل پیشبینی است ولی سایر رتبه ها و مقامها و جایگاهها را نمیشه پیشبینی کرد و شاید همین موتور محرکه برای دنبال کردن مسابقات باشه…

    • Mahmood.gh

      7

      0

      Gasni10
      داداش واقعا بهت تبریک میگم گسلی عالی بود ن این ریس کلا تین فصل عالی کار کرده و حقش بود
      همیشه شاد باشی حقشه ی تیم بهتر بره و واسه سکو مسابقه بده

      • Gasly10

        1

        0

        ممنون😘😘😘

  48. Ario

    9

    1

    انقدر تو این مسابقه اتفاقات هیجان انگیز افتاده که ساعتها میشه در موردش حرف زد…
    از افتضاح فراری که بگذریم که واقعا بابتش ناراحت و متاسفم چون به معنی واقعی کلمه یک روز فاجعه بار رو در تاریخش ثبت کرد….
    گسلی عالی بود و واقعا نمیدونم چرا تو ردبول موفق نبود….و جاشو به البون داد!!
    و بنظر ساینز یه سرو گردن از نوریس بهتره در صورتی که نوریس تا به اینجای کار عملکرد شگفت انگیزی داشته….
    و از الان مشتاق دیدن رقابت بین ساینز و لکلرک در فصل بعد هستم…..

    • Ario

      5

      0

      و بنظرم مرسدس واقعا ماشین فضایی داره
      و اگر در هر مسابقه از رده اخر استارت بزنن و کارو شروع بکنن
      قطعا باز هم شانس اول قهرمانین….

  49. Hamed

    7

    0

    عجب ریسی بود جزئی از تاریخ شد یاد سال ۲۰۰۸ افتادم
    در مورد فراری یک کلمه هم نمیخوام حرف بزنم فقط به نظرم الان این گسلی که باید برا ردبول ناز بکنه نه ردبول برا اون. خیلی رو فرم تر و مسلط تر از آلبون داره میرونه

  50. Muhammad

    7

    0

    یکی این مو فرفری بد ریخت عینکی رو از این تیم بندازه بیرون اگه این پیست خیابانی بود معلوم نبود چه بلایی سر فتل میومد سب خدا رو شکر که از شر بینوتو خلاص میشی البته اگه 6 تا مسابقه ی آخر و تست پیرلی بعد از فصل تو ابوظبی زنده بمونی

    • Mahmood.gh

      8

      0

      محمد همه مو فرفری های عینکی بد نیستن
      اگه شرایط مدیریت تو فراری اینه منو بزارن مدیر فراری بخدا از این بهتر نتیجه میگیره فراری
      :-)😉😂😉😂

  51. Muhammad

    7

    7

    عملکرد راننده ها بستگی به میزان تناسب ماشین با سبک رانندگیشون داره
    قطعا مرسدس ماشینی هست که مناسب سبک رانندگی سب هست
    به غیر از سب و راسل هیچ کس دیگه ای نمیتونه همیلتونو تو شرایط برابر شکست بده

      • Muhammad

        2

        1

        چون ماشینشم بی رقیبه من نمیخوام عملکرد همیلتونو زیر سوال ببرم واقعا کاری که میکنه رو بوتاس با این ماشین نمیتونه انجامش بده من دارم میگم اگه سب یا راسل همتیمی همیل بودن نمیذاشتن همیلتون راحت قهرمان بشه قطعا ناکامش میکردن

  52. Muhammad

    8

    0

    بوتاس ثابت کرد که از لحاظ روانی واقعا کم میاره و حتی از لحاظ عملکرد ثبات لازم رو نداره به پول پوزیشن میگیره یا یه برد عوضش چند مسابقه خراب میکنه نسبت به دسنمزدی که گرفته بد کار نکرده اما اگه همین روندو ادامه بده همین 8 میلیون دستمزدش هم زیر سوال میره

  53. shahinmoheb

    11

    0

    مسابقه جذابی بود و تبریک به طرفداران راننده هایی که سکو گرفتند
    در مورد آقای همیلتون هم که بنده اصلاً طرفدارش نیستم ، عالی از موقعیت استفاده می کنه و جنگندگی بالایی داره و لیاقت صندلی مرسدس رو داره
    در مورد فراری هم احتمالاً چند سال طول می کشه تا به رقابت برگرده و شاید آقای لکلرک و همینطور ساینز دست خالی بمونند
    در آخر ممنون از مدیران سایت که سایت خوب با مطالب آموزنده علمی فراهم کرده اند

    • mah63

      12

      0

      الان مفهمم اون موقع که بینوتو گفت هنوز بحرانی نیست .راست گفت بنده خدا .اون موقع ماشیناش حداقل تا اخر ریس میرفتن .لکر بنده خدا یبار جمع کرد عقب ماشینو باز دوباره در رفت .به امید اینکه راننده ها جون سالم به در ببرن از این ماشین .

  54. McLaren F1

    6

    0

    عجب مسابقه ای بود
    واقعا آخرین باری که همچین مسابقه ی خوبی دیدم یادم نیست !
    تبریک به گسلی و طرفداراش اما مک لارن اگه اول میشد خیلی بیشتر خوشحال میشدم
    اما نتیجه ی مسابقه هنوزم برام غیر قابل باوره

  55. Saeedreza

    10

    7

    قابل توجه دوستانی که همش ميگن فتل تموم شده
    نسبت به هم تیمیش ضعیف عمل میکنه
    فتل ميدونه این ماشین اصلا قابل اطمینان نیست دو ساله که قابل اطمینان نیست.
    از ريس 2019امریکا تا به الان فقط مشکل فنی داره امسال تازه خیلی هم بدتر شده یا بهتر بگيم افتضاح شده
    تا بخواد يه ذره خودی نشون بده ماشین توانایی عکس العمل نداره فتل با تجربه تر از این حرفاست، ميدونه نهایت این ماشین چقدره با انجام ریسک کمتر نهایت نتیجه رو ميخواد استخراج بکنه هر کجا هم کمی خواسته نهایت مرز توانایی خودرو شو پیدا کنه يه چيزي پیش اومده و مورد انتقاد الکی قرار گرفته در حالیکه امروز برای همه مشخص شده که چقدر این راننده با استعداده و چقدر این فراری بی خاصيت
    با این همه مراعات فتل از شرایط پیش رو باید بگم: ديگه بعضی چیزها خارج از کنترل فتل هست مثل ترکیدن ترمزهاش
    باز این تجربه و خونسردی فتل بود که حادثه ای پیش نیومد و تونست بدون هیچ مشکلی برای خودش و بقیه برسه به کاراژ
    ولی چارلزبا اینکه استعداد خوبی داره ولی بی تجربه است فقط ميخواد هر جوري شده يه حرکتی بزنه این ميشه عاقبتش خیلی شانس آورد سر این ماجرا جونشو از دست نداد
    مسابقه اسپانیا هم که کنترل خودرو از دست داد اسپین شد آخرش هم مجبور به کناره گیری
    خود چارلز هم اعتماد کاذبی به خودرو داره و نتیجه اش رو میبینه
    دوستی هم اشاره کرده که جیوو صغیر، فتل رو خال کرده، از چارلز هم داشته رد ميشده چقدر هم از کمالات جیوو صغیر گفته…
    شب بلند است و قلندر بیدار
    جیوو صغیر خیلی خیلی مونده تا با امثال فتل و چارلز سنجیده بشه

    • iman88

      8

      2

      اسپانیا ربطی به چارلز نداشت دوست عزیز.اونجا مشکل الکترنیکی باعث خاموش شدن ماشین و قفل چرخ عقب میشه.اسپین به خاطر این اتفاق افتاد.
      اما اینجا خودش مصلما مقصر بود.همونطور که سب مقصر اسپین سیلورستون و مونزای پارسال بود اونم با ماشینی که به مراتب بهتر از ماشین امسال بود.
      نمیشه واقعیت رو هرجا باب میلمون نیست خاکستری دید و هروقت مناسب دیدیم با زیباترین رنگها.
      در ضمن همین “هرجور شده یه حرکتی زدن”باعث شده همین چند امتیازم تا الان جمع شده باشه.اره یه راننده میتونه تو رده 13 و 14 به امید یه معجزه بشینه یا میتونه رو نداشته هاش ریسک کنه.کاری که سب تو همون اسپانیا انجام داد و امتیازاتی رو بدست اورد که ارزشش از جفت ماشینها بیشتر بود.

      • Saeedreza

        3

        5

        همه میدونن رفتن روی کرپ ها و فشار نابجا چارلز باعث اسپین شد
        بعدا خواستن روی حرکت اشتباهش ماله کشی کنن قضیه مشکل الکترونیکی رو مطرح کردن، اگه واقعا این مشکل وجود داشت چرا تو مستقیمی ماشینش خاموش نشد
        فتل اسپانیا حرکت ریسکی نزد با صبر و با رانندگی یکنواخت و باهوش خودش امتیاز بدست آورد

      • THE MINDBLOWER

        6

        0

        ایمان عزیز فن‌بوی‌ها رو نادیده بگیری از فرمول۱ بیشتر لذت میبری. خودت استادی ولی به‌عنوان شاگرد خدمتت گفتم.

      • iman88

        4

        1

        THE MINDBLOWER این از لطف شماست. من بیشتر این جور جاها بحثم با کساییه که ندونسته و بدون شنیدن روی دیگه داستان تحت تاثیر این نظرات قرار میگیرن.
        شما خودت هم فن سب هستی هم فن فراری.به شرایط راننده ها ماشین و تیم کاملا واقفی.ادم همه جوانب رو در نظر میگیره و بعد حکم صادر میکنه.کار یه عده شده منتظر نشستن برای اینکه چارلز یه اشتباه کنه تا از اب گل الود ماهی بگیرن.
        در ضمن این “همه ای” که دوستان بهش اشاره میکنن اگر اون دسته از طرفدارایه سب منظورشونه که بعضا حتی ضعف های سب رو جز تواناییهاش محسوب میکنن و خرابی ماشین چارلز رو (مثل بحرین پارسال و اسپانیای امسال)جز ضعف های چارلز،باید بگم این گروه همه نیستن صرفا یه اقلیت کوچیکن.و حتی در بین طرفدارای سب هم اقلیت مطلقن.متاسفانه همچین نظراتی باعث میشه به وجهه کلی طرفدارای یه راننده یا یه تیم لطمه بخوره.شنیدیم در خطاب به این گروه معمولا میگن “طرفدارای سب”یا “طرفدارای فراری”و نظرات یه گروه کوچیک رو به تمام طرفدارای اون راننده یا تیم تعمیم میدن. تو همه دسته ها هم هستن.من خودم فن فراری هستم و باید بگم تو همین گروهم هستن کسایی که مثلا فن الونسو هستن و از زمانی که الونسو تو فراری بوده به این تیم علاقه مند شدن.اما مطلقا علاقه ای به موفقیت سب ندارن و هیچ ارزشی برای کارهایی که برای فراری کرده قائل نیستن و معمولا هم برای انتقادات اکثرا بیجاشون، از فراری و طرفداراش مایه میذارن.
        THE MINDBLOWER عزیز ادم نمیتونه نظر این گروه رو تغییر بده اما میتونه هروقت قد الم کردن حضور پیدا کنه و از تاثیر کارشون کم کنه.
        در کل باور کنید میشه متعصب بود و عدل و انصاف هم رعایت کرد.
        من مطلقا قصد بی احترامی به کسی رو نداشتم.

      • iman88

        3

        0

        الم با الف بود یا با ع؟حقیقت هرچی فکر میکنم یادم نمیاد.

      • Mohammad44

        0

        0

        ع
        الم به معنای درد میشه

  56. Ali-seb-max

    4

    0

    چقدر مسابقه فوق العاده ای بود، با اینکه هر دو راننده محبوبم (سب و مکس) dnf شدن اما اونقدر مسابقه هیجان انگیز شد که اصلا برام مهم نبود. ای کاش همه مسابقه ها اینطوری میشد

  57. امید نورمحمدی

    2

    1

    هنوز چیزی از فصل نگذشته بعضی کاربران فکر میکنند همه فراموش کار هستیم. توی اتریش 1 که شانس و بخت و اقبال سکوی دومو دو دستی تقدیم لکلرک کرد نه توانایی خودش. اتریش 2 که زد سب هم ناکار کرد و دوتا DNF گذاشت روی دست فراری! مجارستان که اصلا توان مسابقه نداشت چون تعداد پیچها زیاد بود . فصل قبل هم لکلرک توی پیستهای با پیچ زیاد و فنی کاری نمیتونست بکنه. موناکو و مجارستان و ژاپن و… حتی سوچی.
    سیلوراستون 1 که پنچری بوتاس و اتفاقات دیگه آوردش روی سکو که حتی مجری سکو بهش گفت گویا خدای مسابقات هوای تورو داره!
    سیلوراستون2 کارش واقعا خوب بود این مسابقه را عالی چهارم تمام کرد . اسپانیا الکی با نوریس درگیر شد و از پس نوریس بر نیومد و در ادامه هم به هر دلیلی اوت شد. اسپا که سرعت پیچهاش از سب با اون ماشین خرابی هم که بهش داده اند کمتر بود و یکبارم به سب حمله کرد و زورش نرسید و موند پشت سب که خودش پشت کیمی گیر کرده بود.
    اما اشتباهش توی مونزا در حالیکه خیلی خوش شانسی آورده بود یک فاجعه بود و خدا بهش رحم کرد. اشتباه مونزای لکلرک در حد یک اسپین شدن نبود. یک اشتباه فاحش و کودکانه بود. شاید اگر این اشتباهو نمیکرد حداقل چهارم یا پنجم میشد و دوباره با مدیر پشتیبانش جشن میگرفتند!
    اگر برخی کاربران اطلاع ندارند لازمه بگم فصل قبل هم 12-9 توی مسابقه به سب باخته بود ولی توی تعیین خط 9-12 برنده شده بود. فراموش نکنید که فصل قبل بیشتر خرابیها بخصوص توی نیمفصل دوم که سب خیلی خوب عمل میکرد فقط برای ماشین سب اتفاق افتاد. آمریکا و سوچی دو نمونه جالبشه. بخصوص سوچی که علیرغم اینکه سب بعلت خرابی نصف بیشتر مسابقه نبود ولی با رای هواداران بهترین راننده اون مسابقه شد. غر زدنهای لکلرک توی سوچی و اون پیت 5 ثانیه ای سب که عملا از رقابت خارجش کرد و بعدهم خرابی!
    لکلرک راننده بسیار خوبیه و اگر مدیریت فراری درست باهاش برخورد کنه آینده خوبی هم خواهد داشت ولی با این سبک حمایت چشم بسته و تسویه حساب با سب و … تمام بار میوفته روی دوش راننده اییکه هنوز توی فرمول 1 به 70 مسابقه هم نرسیده و با پروپاگاندا و بزرگنمایی بخاطر دو برد ازش اسطوره ساختند! تعداد بردهاش نصف تعداد قهرمانیهای جهان سبه ولی واقعا با استعداده و لیاقت قهرمانی جهان هم داره.
    فصل بعد ساینز میاد فراری. همون اتفاقاتی که برای سب افتاد برای لکلرک هم خواهد افتاد. کافیه ساینز دوتا نتیجه بهتر بگیره تا همین مدیران حاشیه ساز ازش بت بسازند و پشتش پنهان بشن. اگر واقعا طرفدار فراری و لکلرک هستید نباید فشار یک تیم مثل فراریو روی شونه های اون قرار بدید.
    من سب فن هستم و همیلتون هم بعنوان برترین راننده حال حاضر و تاریخ فرمول 1 قبول دارم و مکسو نابغه میدونم و لکلرک هم یکی از بهترین استعدادهای حال حاضر میشناسم.سب سومین مرد تاریخ فرمول 1 بعداز همیلتون و شوماخره و اگر بازنشسته نشه بازهم شاهد برد و سکو گرفتن و بالاتر رفتن آمارش خواهیم بود.
    سب تمام نشده. با اینکه بدترین رفتار باهاش شده ولی هنوز تلاششو برای تیم میکنه. درسته دیگه اون انگیزه را نداره و دلخوره ولی کارشو خیلی حرفه ای انجام میده. بیشتر از این هم اصلا توقع نباید داشته باشیم. سب از اون راننده ها نیست که تا ببینه امتیاز نمیگیره به تیم بگه منو بیارید بیرون! دیدیم بعضی راننده ها که یکی دو قهرمانی جهان گرفتند چطوری با تیم فصل آخرشون رفتار میکنند.
    موضوع اصلا سر این نیست که باهاش تمدید کردند یا نکردند. هر تیمی این اختیارو داره تا مسیرشو عوض کنه. موضوع اصلی نحوه برخورد با سب و این خرابیهای متوالی ماشین اونه که دیگه خیلی واضحه و صدای تمام اهالی این رشته را درآورده. از دوست و دشمن و راننده و مدیر و … همه از این برخورد با سب گله دارند. این نظر شخصی من نیست و یک واقعیته…
    ساینز از همین الان شمشیرشو از رو بسته و توی مصاحبه قبل از مونزا گفت من کسی هستم که فراریو به مسیرش برمیگردونم! نقش مدیر تیم در فصل آینده میتونه تاثیر زیادی داشته باشه که آینده فراری به کدوم سمت میره. آیا به این شرایط عادت میکنند یا نه دوباره اسبهارو زین میکنند و برای قهرمانی تلاش میکنند….

دیدگاه خود را بیان کنید