لوئیس همیلتون، راننده مرسدس، چهارمین پیروزی فصل خود را در مسابقه گرندپری اسپانیا کسب کرد و همچنان بدون هیچ دردسری در صدر جدول قهرمانی فرمول یک 2020 قرار دارد.

مکس ورشتپن نیز یک مسابقه دیگر را بالاتر از والتری بوتاس به پایان رساند تا رده دومش را در جدول قهرمانی رانندگان حفظ کند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک اسپانیا 2020

17:16 از اسپانیا خبر می رسد که هوندا مشکلاتی را در داده های مربوط به پاوریونیت خودروی مکس ورشتپن پیدا کرده و قطعات پاوریونیت خودروی او با نسخه قبلیش تعویض شده و خبری از پنالتی نخواهد بود.

17:19 مسابقه فرمول دو نشان داد که میزان خوردگی لاستیک بسیار بالاست و این قطعا روی مسابقه فرمول یک هم تاثیر خواهد گذاشت، آیا مرسدس با مشکل مسابقه گذشته مواجه خواهد شد؟

17:31 بیست درصد احتمال بارش باران وجود داشته و دمای هوا 30 درجه سانتیگراد و دمای پیست  48.7 درجه سانتیگراد است.

17:39 ده راننده اول به همراه کویات، مگنوسن و راسل مسابقه را با سافت شروع می کنند و بقیه از جمله سباستین فتل روی مدیوم هستند.

بیشتر بدانید؛ لاستیک فرمول یک

17:44 شروع مسابقه و همیلتون استارت خوبی دارد…

17:44 والتری بوتاس رده اش را با ورشتپن و استرول از دست داده است…

17:45 رده ها در دور دوم

  1. لوئیس همیلتون
  2. مکس ورشتپن
  3. لنس استرول
  4. والتری بوتاس
  5. سرجیو پرز
  6. الکس آلبون
  7. کارلوس ساینز
  8. پیر گسلی
  9. چارلز لکلرک
  10. لندو نوریس

17:47 مرسدس به بوتاس:

خیلی مهمه که از استرول رد بشیم، هنوز ما می تونیم این مسابقه رو برگردونیم

17:49 مکس در فاصله 1.4 ثانیه ای لوئیس…دی آر اس باز شده و والتری به لنس نزدیک می شود اما نمی تواند از او سبقت بگیرد.

بیشتر بدانید؛  دی آر اس (DRS) یا سیستم کاهنده درگ چیست؟

17:50 بوتاس بالاخره در دور پنجم از استرول عبور می کند. لکلرک سعی دارد به گسلی حمله کند، فتل هم در حال دفاع از کویات است.

17:52 جی پی به مکس:

فاصله داره با لوئیس کم میشه.

مکس:

میدونم ولی لوئیس داره خیلی کند حرکت میکنه.

17:58 ریسینگ پوینت به سرجیو:

لاستیک ها فعلا خوب به نظر می رسند ولی توی بالاترین دمای خودشون هستند، مدیریتشون الان ضروریه چکو.

17:59 همیلتون 2.5 ثانیه فاصله باز کرده و مکس هم می گوید که لاستیک هایش وضعیت خوبی ندارند.

18:01 لوئیس همیلتون؛ 1:23.067

18:05 بونو به لوئیس:

بیا همین فاصله با مکس رو اضافه کنیم.

18:08 مکس به تیمش می گوید که با عقب خودرویش در تقلاست، پیت استاپ ردبول برای ورشتپن نزدیک است، فعلا آلبون پیت استاپ کرده….

18:12 دور بیستم مسابقه

  1. همیلتون
  2. ورشتپن
  3. بوتاس
  4. استرول
  5. پرز
  6. ساینز
  7. گسلی
  8. لکلرک
  9. نوریس
  10. فتل

18:13 مکس به جی پی:

تو میخوای که دوباره بگم؟ تایرها کارشون تمامه! من دارم خیلی زمان از دست میدم

18:14 مکس لاستیک مدیوم جدید گرفته و با یک پیت استاپ 1.9 ثانیه ای به پیست بر می گردد.

18:17 پس از پیت استاپ ورشتپن جلوی بوتاس بوده و 4.3 ثانیه با همیلتون فاصله دارد.

18:19 به مکس:

ما نزدیکی آندرکات هم نیستیم

مکس:

آقا روی مسابقه خودمون تمرکز کنیم

جی پی:

مکس حواست به مسابقت باشه

18:21 مهندس سب:

ما داریم به پلن سی فکر می کنیم

سب:

فکر نمی کنم که خوب باشه، تایرهای مدیوم مثل روز جمعه مشکل دارن، من به عقب بیشتری نیاز دارم

18:26 والتری:

این لباس های مسابقه ای سیاه فوق العاده گرم هستند

18:28 نصف مسابقه اسپانیا طی شده و در دور 33 هستیم

  1. لوئیس همیلتون
  2. مکس ورشتپن
  3. والتری بوتاس
  4. دنیل ریکاردو
  5. لنس استرول
  6. سرجیو پرز
  7. کارلوس ساینز
  8. الکس آلبون
  9. استبان اکون
  10. پیر گسلی

18:31 فراری ها فعلا در رده های 12 و 14 هستند.

18:31 ابرهای سیاعه دیده می شوند و فعلا 30 درصد شانس بارش باران وجود دارد.

18:36 پرچم زرد؛ چارلز لکلرک اسپین شد در پیچ آخر:

موتور از کار افتاد، نمیدونم چه اتفاقی افتاد

18:39 راننده های زیادی از ابرهای سیاه روی پیست صحبت می کنند.

18:41 همیلتون فاصله اش را با ورشتپن به 10 ثانیه رسانده و بوتاس هم 2 ثانیه با راننده ردبول فاصله دارد.

18:43 ورشتپن به پییت رفته و با لاستیک مدیوم تازه در رده سوم به مسابقه برمی گردد. لوئیس همیلتون؛ 1:21.539

18:46 رسمی؛ کیمی الان تبدیل به راننده ای شده که بیشترین مسافت طی کرده را در مسابقات فرمول یک دارد؛ 83846 کیلومتر 

18:49 ظاهرا مشکل الکتریکی در پاوریونیت فراری چارلز لکلرک اتفاق افتاد و فراری باید بررسی بیشتری روی آن انجام دهد.

18:51 بوتاس به پیت رفته و با لاستیک سافت پشت ورشتپن به پیست برمی گردد.

18:54 همیلتون هم با لاستیک مدیوم تازه به مسابقه ادامه می دهد.

18:57 سب برای ادامه دادن روی لاستیک سافتش:

میتونم اینکارو انجام بدم، چیزی برای از دست دادن نداریم.

فراری:

دقیقا، تو الان پنجمی، این چیزیه که من ازت میخواستم.

18:59 پنالتی؛ سرجیو پرز و دنیل کویات به خاطر نادیده گرفتن پرچم آبی، 5 ثانیه جریمه می شوند.

19:04 فعلا استرول از فتل سبقت گرفته و رقیب بعدی ساینز خواهد بود، لاستیکی برای فتل باقی نمانده…

19:08 در جلو خبری نیست اما ساینز از فتل عبور کرد و حالا نوبت آلبون است.

19:16 سریع ترین دور و یک امتیاز برای والتری بوتاس؛ 1:18.183

جدول مسابقه فرمول یک اسپانیا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+24.177
3والتری بوتاسمرسدس+44.752
4لنس استرولریسینگ پوینت+1دور
5سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
6کارلوس ساینزمکلارن+1دور
7سباستین فتلفراری+1دور
8الکس البونردبول+1دور
9پیر گسلیآلفاتاوری+1دور
10لندو نوریسمکلارن+1دور
11دنیل ریکاردورنو+1دور
12دنیل کویاتآلفاتاوری+1دور
13استبان اکونرنو+1دور
14کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
15کوین مگنوسنهاس+1دور
16آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
17جورج راسلویلیامز+1دور
18نیکولاس لطیفیویلیامز+2دور
19رومن گروژانهاس+2دور
-چارلز لکلرکفراری-

260 دیدگاه

      • Kave_Ferrari

        6

        5

        فقط کافیه یه لحظه ورشتپن رو توی هیولای مرسدس تصور کنید.اونوقت 😁 هوادارای همیلتون تبدیل میشه به 🤕

      • Yasxx2

        2

        9

        فرمول یک به کنار

        ولنتینو روسی به لوک خوش شانس گفته زکی

      • قلندر

        8

        0

        خدا رحم کرد به دکتر نخورد وگرنه وای… خدا را شکر چیزی نشد

    • Amin

      11

      11

      نمی‌دونم چرا مرسدس این طوری کرد
      باید برا لوییز سافت می‌بست و بوتاس رو مدیوم می‌رفت تا بوتاس حداقل دوم بشه
      هرچند اون موقع دوباره مکس برا سریعترین دور میرفتن پیت
      خلاصه که گرند اسلم امروز احتمالش خیلی پایین بود ولی خوش گذشت مسابقه قشنگی بود

      • mohammad

        11

        0

        خودش گفت بهم سافت ندین گفت منو رو سافت نندازین آشغالن

      • Lewis Hamilton

        9

        0

        مکس جلو بوتاس بود پس نمیتونست بره برای فستست لپ،باید برای جفتشون لاستیک یکسان میزاشتن واین تک امتیاز هم مطمئناً برای تیم مرسدس میشد

      • Mohammad44

        11

        1

        امین خدایی کجاش خوش گذشت فارغ از فن بودن و خوشحالی برای بردش مسابقه ی مزخرفی بود

      • Amin

        5

        3

        محمد۴۴:آقا انصافا این ریس از انگلیس اول خیلی بهتر بود که
        خصوصا با سوتی که گاراژ ردبول واسه مسابقه آلبون درست کردن ریس قشنگ تر شد
        خداییش رقابت اون پایین قشنگ بود

      • GODFATHER

        4

        3

        تبریک به شما و تمام طرفدار های لوئیز و مرسدس ، واقعا که عالیه لوئیز حداقل دو لول بالاتر از بوتاس .
        مافیای مرسدس و پیرلی دیدین چیکار کردن ؟ فتل ۳۶ دور با سافت زد . اون هفته هم که لکلرک با هارد اینکارو کرد .
        *

    • رضا red horse

      31

      1

      تبریک به مرسدسیا و مخصوصا طرفدارایه لوییس

      برایه درک عمق فاجعه درفراری کافیه همین یه مورد بگم:
      یجافتل از تیم پرسید بنطرتون میتونم باهمین لاستیکا تا آخربرم و رده حفظ کنم(رده پنجم)؟؟؟
      امابعدگذشت چند دورکوتاه:
      مهندسایه فراری:فتل بنطرخودت میشه بااین لاستیکا ادامه داد و ردمون رو حفظ کنیم!!!!!؟؟؟؟؟
      فتل که خیلی عصبانی شده بود،درجواب به مهندساگفت،این سوال من چند دورقبل ازتون پرسیدم حالاشما دارین ازمن همون سوال رومیپرسین!!!!!!
      واقعا که چه خبره توفراری…..
      اونم ازوضعیت لکلرک،که چیزی نگم بهتره….

      • O.Sh

        22

        0

        فراری ویندوز و آفیس شون کرک شده به همین خاطر چیزی یادشون نمی مونه

      • ALEX-ALBON

        3

        5

        واقعا ببین چی ساخته مرسدس ک پیروزیشونم هیچ هیجانی برای طرفداران خودش نداره بجز عده معدود.
        به هر حال تبریک بهشون.

      • AHMADREZA_F1

        10

        0

        لکرک رو نمیدونم ولی سباستین فتل علاوه بر رقابت سخت با ماشینای دیگه و کلنجار رفتن با ماشین خودش باید با رادیو تیمی هم حرص بخوره!
        بهتره بگم فراری در حال حاضر شایسته فتل نیست!!

    • قلندر

      3

      1

      آقا تبریک و پیشاپیش تبریک به هواداران لویس برای هفتمین قهرمانی جهانش مبارک باشه همرکورد شوماخر میشه شاد باشید و پیروز

      • O.Sh

        14

        2

        یعنی منظورم نگرفتی داشش

    • ....kh:n....

      16

      2

      وتل کل استینت اول با مدیوم زمان از دست داد…
      من دیروز گفتم شروع مسابقه با مدیوم اشتباهه یه عده اومدن دیسلایک دادن…
      دیدید که اصلا به کار نیومد وهمزمان با لکلرک رفت پیت چون اصلا کار نکردن…
      خدایی استراتژیست فراری محشره لاستیک مدیوم ۲۸دور لاستیک سافت ۴۸دور…
      واووووو یاد بحرین ۲۰۱۸افتادم

      • ....kh:n....

        11

        0

        معذرت با لاستیک سافت ۳۸دور زد..

      • Ahmad VETTEL

        17

        1

        از کمالات استراتژیستای فراریه دیگه که از لاستیک سافت اندازه عمر تایر مدیوم کار میکشن و از مدیوم اندازه سافت😂

      • HamidFTN

        23

        2

        فتل = 7
        فراری = DNF

      • mohammad

        10

        0

        تومسابقه قبلی هم همین کار رو کردن 10 دور با هارد 100 دور با مدیوم

  1. ايزديار

    25

    12

    مسخرست، هیولا تا رده چهارمو لپ کرد.

    فراری باز با اون شاهکارهای همیشگی و استراتژی های آبدوغی فتل و ما ببیننده هارو دق داد.دقیقا شبیه ش رو خیلی انجام داده فراری. اتریشی که لاستیک منفجر شد یا بحرین ۲۰۱۷ بود بگمانم و…

    تو رو خدا یکی به * بگه، لطفا سکوت را رعایت کنه.
    بنده خدا نمیتونست درک کنه که چرا مردم فتل رو به عنوان بهترین راننده انتخاب کردن.

      • Fastboy 44

        29

        3

        و مدیریت خوب وتل البته…..

      • yas

        27

        3

        کدوم استراتژی دوست عزیز؟
        خودشون نمیدونستند چی به چیه از سب پرسیدن چیکار کنند

      • mohammad

        23

        1

        FASTBOY 44
        سافت رو 38 دور هنر هست
        در حالی که با مدیون 28 دور زد می شد دیرتر بیارنش پیت اگه استراتژیشون خوب بود دیر تی میامد برای رقابت آخر مسابقه لاستیک هاش جون داشت دقت نمی کنی

      • Fastboy 44

        7

        7

        استراتژی یک پیت استاپه
        چون اگه دو پیت استاپی میشد،نمیتونست با این ماشین عزیز فراری سبقت بگیره و امتیاز نمی آورد

      • amir salar 5

        19

        0

        fastboy
        فراری اگه از قبل تعیین کرده بود استراتژی تک پیت استاپه باشه برای فتل هارد مینداخت نه سافت که آخر مسابقه همه ازش سریعتر باشن و رد بشن
        معلومه میخواستن دو پیت کنن ولی شرایط مسابقه طوری شد که باید تک پیت استاپه میرفتن

      • Fastboy 44

        21

        2

        دوستان این حداکثر توان درک گاراژ فراری بود!
        چه انتظاری دارین?!
        در همون حد هم خوب کار کردن!
        راستی امروز روسی خدا کمکش کرد!

      • amir salar 5

        14

        0

        واقعا بخیر گذشت برای روسی

      • THE MINDBLOWER

        18

        1

        مشکل استراتژی توی این بود که ابتدای استینت دوم سب طوری روند که باید میرفتن روی 2استاپه بعدش وسط استینت(که وقتی نیست که بخاید مراقبت از تایر رو شروع کنید) گفتن بیا روی 1استاپه. واسه همین سب خیلی عصبانی شد

      • ALEX-ALBON

        7

        1

        کرافتی؟
        کم مونده بود فتل از ماشینش پیاده بشه یه گوش مالی به اون مهندسا و گاراز خسته بده.. رادیو شو با تیم نشتیدین؟ واقعا؟
        چ صبری داره فتل

    • Kave_Ferrari

      22

      2

      واقعا درک این مساله اینقدر سخت بود واسه *محترم که تعداد دورهایی که فتل با لاستیک های سافت زد خارق العاده بود؟
      من بی صبرانه منتظر شروع سب با تیم جدیدش هستم.شک ندارم با یه انتخاب درست جواب خیلی ها رو میده.

      • پویا اردلان

        2

        2

        شما گفتی که اگر این ماشین مرسدس دست مکس بود لوییس را شکست میداد؟؟

        فقط میگم که جلوی احساسی شدنت را بگیر چون نمی‌گذارد منطقی و عقلانی صحبت کنی.

        راستی تیم جدید فتل ، کدام تیم است.؟؟؟

      • Erfan

        7

        21

        نه ماشین ردبول و نه راننده هاش هیچی نیستن.
        حیف که امسال برای فراری با لطف بینیتو و موتوره پرایدش شاخ شدین.

      • 33🦁Ali

        21

        3

        محمود جان
        ماشین ردبول با مرسدس نمیشه مقایسه کرد اختلاف کمترینش بگیریم 7دهم هم خیلی زیاد هستش مگه ندیدی لوئيس با لاستیک تمام شده باز سریعترین دور میزد، حالا بوتاس نمی تونه به مکس برسه این خودش جای سوال داره حتی لاستیک مدیوم هم بهش میدادن جای سافت به مکس نمی‌رسید..
        «با احترام به بوتاس بعد این همه تجربه دیگه نشون داده اصلأ راننده قدری نیست که بخواد قهرمان جهان بشه با این عملکرد»

      • ایرن

        18

        1

        ماشین ردبول هیولاست. فقط فاصله ی بین راننده هاش هم هیولاست خخخ

      • Mahmood.gh

        14

        2

        رانندهای ردبول هیچی نیستن؟ احتمالا مکس نمیشناسی

      • Mohammad44

        7

        0

        علی چیزی رو که در نظر نگرفتی اینه که لوییس تا چند دور بعد پیت مدیریت کرد بعدش سریع شد این روند حتی در اول مسابقه هم صادق بود

      • بیژن

        5

        4

        محمود جان
        همیلتون هر کاری کنه .
        ۱_ بخاطر هیولای مرسدسه
        ۲_بخاطر مافیای پیرلی و مرسدس
        همیلتون لپ کنه بخاطر هیولاست ولی تا پارسال که فراری لپ میکرد بخاطر استعداد راننده ، ردبول هم که داره لپ میکنه مثل هر سال .
        همیلتون دور زیاد با یه لاستیک بزنه کار مافیا پیرلیه ولی لکلرک و مکس و فتل دور زیاد بزنن رو یه لاستیک بخاطر نبوغ راننده است .
        همینقدر منطقی هستن یه سری از دوستان .

      • Mahmood.gh

        6

        3

        علی جان منم نگفتم کسی مقایسه کنه
        و شکم نیست توش ک مرسدس بهترینه💪💪💪💪💪💪
        یکی از دوستان گفت هیولا همه لپ کرد
        منم سوال پرسیدم خب مکسم همه لپ کرد ماشین اون چیه؟اونم هیولاس؟ یا ن چون ماشین مکسم همین کار کرد ولی ظاهرا لوییز با هیولا دور میزنه بقیه با پراید کلا گیر رو لوییزه
        طرفدارش تعداد پول هاش نباید بشماره تعداد بردهاش نباید بشماره بقیه ناراحت میشن چون لوییز راننده نیست فقط فقط ماشینه خودش هیچ
        ولی بقیه تعداد دورهای راننده مورد علاقشون با سافت میشمارن و میشه نبوغ خاص راننده

      • بیژن

        6

        2

        ali33
        اختلاف ۷ دهم مرسدس و ردبول تو تعیین خط هاست نه مسابقه .
        ردبول هم مسابقه به مسابقه بهتر شده .
        درسته بوتاس در حد همیلتون خوب نیست ولی اگه ۷ دهم اختلاف داشتن تو مسابقه مرسدس و ردبول راحت بوتاس به مکس میرسید ، اگه رد هم نمیدش بهش میچسبید نه که ۷ ثانیه اختلاف باشه (قبل پیت آخر ) ۷ دهم تو مسابقه خیلیه علی جان

      • Seb the great

        8

        4

        عرفان خان فراری خراب کرده وگرنه ردبول تو هیبرید پابپای فراری اومده و ۲۰۱۴ و۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ و۲۰۲۰ ماشین بهتری داده و مکس هم بهترین راننده گریده

      • amir salar 5

        17

        1

        راستی زمانی جان چرا این یکی تونست ولی اون یکی نتونست؟🤔😂

      • Kave_Ferrari

        7

        1

        امیر سالار عزیز واقعا که سالاری برازنده خودته و بس🤣
        عاشق اون شماره 5 آخر نام کاربریتم
        راستی چرا این تونست اون یکی نتونست🤣

      • بهزاد زمانی

        2

        11

        برای این تونست که ماشین اون نتونست، وگرنه نمیتونست

      • amir salar 5

        2

        0

        لطف داری کاوه عزیز😂🙏

    • ایرن

      11

      2

      استراتژی فراری وقتی خوب از آب درومد که فتل تونسته بود لاستیک هاش رو عالی نگهداره.
      نمیخوام چون طرفدار فتل هستم الکی به فراری ایراد بگیرم اما دلیل پیت استاپ همزمان لکلرک و فتل رو متوجه نشدم.
      لاستیک فتل و لکلرک متفاوت بود و قائدتا فتل باید دیرتر از لکلرک به پیت لین میومد. اگر این اتفاق میفتاد در انتهای مسابقه فشار کمتری به فتل بابت محافظت از لاستیک ها وارد میشد.
      به نظرم تنها دلیل این استراتژی این بود که مثلا بگند بین فتل و لکلرک تفاوتی قائل نمیشیم که خراب کردند.

      از کسی که توی موتو 2 و بعد از تصادف وحشتناکش که منجر به دوتکه شدن یکی از موتورها شد نمیتونست درک کنه چرا آمبولانس اومده توی پیست و میگفت اتفاق خاصی نیفتاد پس آمبولانس اینجا چکار میکنه و یا توی همین مسابقه میگفت اگر فتل به پیت لاین میرفت حتما میتونست رتبه ی بهتری به دست بیاره و در 10 دور آخر دو رده رو از دست نمیداد!!! چه انتظار هایی داری واقعا؟

      • ALEX-ALBON

        6

        1

        amir salar 5
        منم دنبال کامنتهاش میگردم
        دیروزم گفتم بذار مسابقه که تموم شد بیا ببین کی تونست کی نتونست
        خیلی بده آدم اینجوری خ-ر-ا-ب بشه.

      • Mmd9024

        2

        9

        زود میارنش میگن چرا زود آوردن پیت دیر میارن میگن چرا دبر آوردن همزمان میارن بازم میگن چرا همزمان میارن

    • ايزديار

      23

      8

      فوق العاده یعنی چی؟
      از کسی سبقت گرفت؟
      چالشی داشت؟
      کلا هر راننده ایی میتونه با مرسدس سکو بگیره.
      فاصله پرز با همیلتون رو ببین.
      کلا اگر تفسیر فوق العاده اینه
      پس فتل امروز چی بود؟
      بهترین راننده امروز فتل بود بدون شک.
      اینو ببیننده های f1 در کل دنیا گفتن
      انصاف لطفا

      • M-T

        13

        4

        من طرفدار لوئیسم ولی این مسابقه به فتل رای دادم به عنوان بهترین راننده ولی دلیل نمیشه بگم لوئیز فوق العاده نبوده یا هرچیز دیگه ای
        از نظر منه لوئیس فن و تمام لوئیس فنا اون همیشه فوق العاده اس پس این توبیدن واسه چیه نمیفهمم

      • Fastboy 44

        7

        8

        برای خالی کردن عقده!

      • ALEX-ALBON

        4

        4

        رو کدوم هنر خاصی فوق العاده بود؟..خیلی سختی کشید فقط نتونست سریعترین دورم به نام خودش بزنه.خدایا
        یه ماشین تا نفر چهارم لپ کرد.

      • بیژن

        8

        1

        بله فوقالعاده اس لوئیز میتونی با مقایسه با بوتاس اینو درک کنی .
        امسال لوئیز نبود مکس شانس اول قهرمانی میشد .
        بله هر راننده ای میتونه با مرسدس سکو بگیره ولی فقط سه چهار تاشون میتونن قهرمان جهان بشن با مرسدس و عملکردی در حد لوئیز داشته باشن .
        درمورد فتل هم که همه ازش تعریف کردن و گفتن کارش فوق العاده بود.
        نمیدونم چرا یه طرفدار از لوئیز تعریف کنه شما آتیش میگیری ؟؟!!🙄🤔

      • Mahmood.gh

        4

        1

        فوق العاده یعنی چی؟
        خب یعنی مرسدس
        لوییز فوق العاده نیست اوکی فقط ی سوال تیمها چرا تو مسابقات شرکت میکنن؟
        رانندها چرا باهم مسابقه میدن؟
        مگه همه برای بردن شرکت نمیکنن؟
        خب حالا ی تیم هر سال داره قهرمان میشه
        ی راننده هم تو 6 سال اخیر 5 سال قهرمان شده ب احتمال 99 درصد امسالم قهرمان میشه دیگه ی مجموع چیکار باید بکنه ک فوق العاده باشه؟🤔🤔🤔🤔🤔🤔
        ی راننده باید از تمام ابزاری ک داره نهایت استفاده بکنه دیگه خب لوییزهم داره همین کار میکنه دیگه چیکار باید بکنه؟

  2. javad

    19

    4

    خب
    اولا تبریک تکراری ب برندگان سکو
    دوما واقعا برای چارلز متاسف شدم
    و اما نکته سوم
    همونطور ک تو مسابقه قبل هم عرض کردم فراری نمیدونم چطوری ولی مدیریت لاستیک بهتری نسبت ب بقیه تیم ها داره. این مسئله جای تحسین نداره چون فقط کمی از ضعف هاشون رو پوشش میده. و به نظرم تنها راه کسب امتیاز برای فراری همینه ک یک پیت استاپ تو هر مسابقه کمتر انجام بدن.‌.. و باز هم اشاره کنم به شیرین کاری مسابقه قبل و مقایسه با این مسابقه. امروز چارلز جلوتر از سب بود و استراتژی برابر گذاشتن همون چیزی ک میخواستیم ولی مسابقه قبل سب جلوتر درومد و سریع بردنش پیت استاپ.. امیدوارم مسابقه های بعد هم استراتژی برابر بذارن.. علاوه بر این ک ماشین برابر هم بدن بهشون… و درایور اف د دی ک مشخص کرد چقدر طرفدارا مشتاق دیدن سب روی سکو هستن
    میدونم دو نفر الان دیسلایکم میکنن یکی اون دوست عزیز zxeleclerc و دیگری هم a ferrari lover. دوستتون دارم شوخی کردم

  3. ایرن

    21

    1

    واااای خدای من این * چی بود؟ هنوز نمیدونه راننده های لغو شده یک دور کمتر میزنند و دور آخر رو نمیزنند.
    هنوز نمیدونست چرا فتل رفت برای یک بار پیت استاپ و تصمیم گرفت پیت استاپ دوم رو انجام نده. اگه پیت دوم رو انجام میداد از ریکاردو هم عقب تر میفتاد و در بهترین شرایط یازدهم میشد اما گیر داده به اینکه آلبون ازش بزنه جلو چی میشه.

    • mahyar

      11

      0

      * نگاه کردی ؟ اون مفصر خوبی حداق برای f1 نیست . اسامی هم که هرجوری که دلش میخواد میخونه . والتری رو یجوری میخونه که من شک میکنم درتسش چی بود .

      • بهزاد زمانی

        1

        0

        مفصر خوبی نیست، برای گزارشگرها واکنش نشون نمیدم، اما امروز ۴ بار صدای منم درآورد

  4. DR3 FA14

    32

    1

    جالبه تیم به وتل می گه می تونی با این لاستیکا ادامه بدی وتل می گه من اینو قبلا گفتم یعنی فراری به حرفای وتل گوشم نمی کنه

    • yaser

      19

      2

      این دو عزیزی که حرف این داداشمون دیسلایک کردن یه نیم کیلو شیرینی بگیرن با خودشون آشتی کنن، بابا یک سوم اونایی که مسابقه رو دیدن بهش رای دادن ، دیگه کل دنیا میدونه تو فراری چه خبره حتی اونایی که تو دنیا طرفدارش نیستن میگن شرایط تو فراری به نفع فتل نیست ،بعد اساتیدی اینجا هستن که ……، ولش کن خوش باشید با دیسلایک هاتون

    • ALEX-ALBON

      6

      2

      فتل فقط کنارش آدمهای درست نیاز داره.. مطمعن باشین مثل2018 نفس هر راننده ای رو میگیره
      واقعا فراری با بینتو نابود دارن میکنن فتل و… البته خود فتل نشون داده جنگجوی خوبیه.
      هزارآفرین.

  5. Kave_Ferrari

    31

    4

    امروز بیشتر از هر زمانی تنها بودن وتل رو توی تیم فراری حس کردم.
    راننده ای با این سطح از توانایی به جایی رسیده که حس میکنه چیزی برای از دست دادن نداره!
    ای کاش هر چه زودتر این همکاری تموم میشد بین سب و فراری😔

      • mah63

        17

        0

        مدیریت لاستیک به این میگن با سافته استفاده شده انقد دور زذ .

      • Senna

        22

        1

        امیدواریم!
        رانندمون که یه زمانی از 19 مسابقه فصل 13 تاشو میبرد الان باید 37 دور با سافت بزنه و با رده هفتمی که میگیره راننده روز بشه

      • Mekaeel

        16

        2

        شما برو دعا کن فتل به یه تیم رقابتی نره چون از قرار معلوم حال شما خیلی بد میشه
        ادمین عزیز فقط جواب من مشکل داشت؟

      • Fastboy 44

        4

        12

        Senna
        و جالبه از اون فصل بعنوان فصلی هیجان انگیز یاد میشه توسط بعضیا!

      • Ahmad VETTEL

        16

        1

        fastboy44:
        سر فصل 2013 و 2011هیچ ادعایی نداریم سر برتر بودن ردبول چون واقعا دامینیت بود ولی شما 2010 و 2012احتمالا یادته دیگه تا پیچ آخر 2010 چهار نفر شانس قهرمانی داشتن بی سابقه در تاریخ

      • Senna

        8

        2

        fastboy44
        ایضاً 2017 18 19.
        2010 و 2012 رو چی میگید؟

      • Fastboy 44

        5

        0

        بله یادمونه
        ولی بعید میدونم که 2014-16-17-18 و حتی 19(که دو تا از بهترین مسابقه های قرن رو تو خودش جا داد)فصل های کسل کننده ای باشن!

      • Seb the great

        3

        2

        سال بعد میبینمتون 🤣🤣🤣🤣🤣

    • Reza.MC

      18

      0

      در تنها بودنش همین بس که وقتی از تیم می پرسه گزارش و ضعیت بدید و بگید چی کار باید بکنیم، تیم جواب میده خودت چی فکر میکنی. تیم واقعا داغونه.

      • ALEX-ALBON

        5

        1

        فست بوی44
        راجع ب 2010 و 2012 نظرت چیه؟؟
        با احترام دوست محترم.

      • Fastboy 44

        5

        0

        Alex albon
        بله گفتم قبول دارم
        2008-2010-2012 از بهترین فصل های تاریخ فرمول یکن

  6. mehdi vettel

    27

    3

    مسابقه بدون خطا و عالی سب 👏👏
    38 دور رو سافت
    بازم یه پیست دانفورس بالا و عملکرد خوب سب

    حیف که فراری مجبوره برا جبران موتور داغون، از دانفورس ماشین بزنه وگرنه عملکرد بهتری از سب تو این چند مسابقه می‌دیدیم

    • Mohammad44

      12

      0

      مهدی یه چند وقت نبودی دلمون برات تنگ شد
      می خوام تبریک بگم می ترسم برداشت بد بشه ببینید فراری قهرمان 4 دوره جهان رو به کجا رسونده که با هفتم شدن راننده روز میشه

      • mehdi vettel

        3

        0

        محمد جان مخلصم
        داداش دوره آموزشی سربازی بودم 40 روز

        یه دو سه هفته اس اومدم
        برا همین یه چند وقت نبودم
        خود سب هم اوضاع درستی نداشت تو سیلوراستون حس کامنت نبود

        دیگه مجبوریم
        همینکه راننده مورد علاقمونو تو پیسته خودش غنیمت
        امروزم که بدون اشتباه بود بعد دوتا مسابقه سخت که راضی کننده بود

      • Mohammad44

        3

        0

        انشالله که دوران خوبی داشته باشی تو خدمت

    • Mohammad44

      8

      5

      علی مکس فوق العاده است ولی هنوز کاملترین نیست. یه دو سال باید بگذره چون هنوز تجربه لوییس و شاید سب بهش میچربه ولی دو سال دیگه هم مکس با تجربه تر میشه و هم لوییس با توجه به بالاتر رفتن سنش ممکنه عکس العملش کندتر بشه

      • ALEX-ALBON

        1

        5

        محمد جان چی میگی؟
        مکس فقط اون مرسدس لعنتی رو لازم داره تا نشون بده به بعضیا که لویس چیکاره ست فقط ماشینش معلومه چیکارست
        فقط مونده بود خودش و لپ کنه.
        تا وقتی شزایط برابر نیست از کم تجربگی و غیره نظر ندید.
        مرسی

  7. Ahmad VETTEL

    23

    1

    کافی فقط 7-8 دور زودتر به فتل بگن برنامه اینه که تا آخر با سافت بره تا زودتر شروع به نگهداری تایر کنه و شانس چهارمی یا پتجمی داشته باشه خودشم تو رادیو گفت زودتر میگفتین دیگه

      • Ahmad VETTEL

        10

        0

        محمود فکر کنم فراری با مدیوم خیلی خوب نبود حداقل فتل که چندان خوب نبود چون ریکیاردو کلی عقب بود و مثل سب با مدیوم شروع کرد ولی رسیده بود به سب کویاتم استینت اول فتل رو اذیت کرد واسه همین شاید تنها کار درست فراری این بود که همزمان با لکلرک برای فتل پیت استاپ کرد

      • Mahmood.gh

        7

        0

        احمد جان داداش واسه این میگم ک اخر مسابقه لاستیکهاش کاملا مرده بودن
        اگه لاستیکهاش یکم جون داشتن راحت دو رده ب نفعش بود

    • Ahmad VETTEL

      11

      0

      The mindblower:
      آره دقیقا سنگاپور 2018 فتل میتونست پشت همیل و جلوی مکس تموم کنه ولی فراری اشتباه کرد با تایر اولتراسافت فتلم مجبور شد مکسو ول کنه فقط مدیریت کنه

  8. Ahmad VETTEL

    13

    2

    “لکلرک با همین ماشین خراب فراری داره عالی کار میکند. فراری بایدم او را طولانی مدت بخواهد.
    همینکه با همین ماشین بقول همتیمیش که دارای عدم بالانس است میتواند تا اینجا بیاید کار بزرگی کرده.
    اینطور نیست که الان ماشین چارز بالانس است برای همتیمیش نیست.
    این نظر را فقط و فقط هواداران فتل میگویند وگرنه نه مدرکی وجود دارد نه سندی در این رابطه موجود است. تنها سند برای انها این است که چون دارد از چارز شکست میخورد پس یعنی ماشین چارز درست است و فتل خراب … نه عزیزان هر دو ماشین یکی است .”
    دکتر جان امروز اسپانیا چقدر زیبا بود اصلا اسپانیا کلا زیباست!
    بدرووود دکتر جان

    • ایرن

      4

      4

      البته انصاف رو کنار نذاریم.
      به نظرم مشکل لکلرک پدال بود. چون همه تا کمر خم شده بودن توی کاکپیتش. شاید بخاطر ترمز شدید به پدال هاش فشار زیادی اومده . چون دقت کنید تا یه مدت نمیتونست حرکت کنه.
      اگه مشکل لکلرک پدال بوده باشه که باید فاتحه ی فراری رو خوند.

      • THE MINDBLOWER

        12

        0

        مشکل شارل کمربندش بود که باز شده بود. رفتن که کمربندشو سفت کنن(واسه همین خیلی اروم برگشت به پیت) ولی تصمیم گرفتن ارزش نداره عمر انچین رو بگیرن واسه اخر شدن و البته گیربکس جدید میزارن رو ماشین.

      • siamak

        6

        5

        به نظر میرسید که صدای موتور لکلرک هم با ماشین فتل فرق میکرد !!!! ؟؟؟….
        دستهای پشت پرده اینبار چارلز رو فدا کرد !!!….
        بوی توطئه به مشام میرسه !!!!!!!…………………………..

  9. Reza.MC

    21

    2

    30 دور با مدیوم، 36 دور با سافت. این نگهداری از لاستیک فقط و فقط و فقط از فتل بر میاد. با استراتژی که فقط و فقط در فراری دیده میشه فتل باید چنین انتخاب ریسکی داشته باشه.

    • Miladangler

      16

      1

      دقیقن وقتی منتظر بودم سب یا هارد بیاد بیرون دیدم رد زیر ماشینشه دهنم واموند از کار استراتژیست های فراری . وای اینا وشتپن رو میخوان که قشنگ بپره بهشون . دلم برای لکلرک میسوزه واقعن . مگر اینکه واقعن تیم یه راس خوب و چندتا پست مهمش دست کار بلدش بیوفته .

      • ایرن

        1

        1

        منم دلم برای لکلرک سوخت. واقعا حقش نبود. حدسم اینه که مشکل پدال داشته چون مکانیکا تا کمر خم شده بودن توی ماشین. اما اگه لکلرک میموند توی مسابقه فراری هیچوقت دنبال استراتژی یک پیت استاپ نمیرفت و هروقت دوباره لکلرک برای تعویض لاستیک میومد فتل رو هم میاوردن. اصلا دلیل اینکه فتل و لکلرک با هم اومدن پیت لاین این بود که در جواب منتقدانشون که میگفتن سری قبل فتل رو بردند پیت که لکلرک آزاد بشه و فتل رو قربانی کردند بگن بین راننده ها و استراتژیشون تفاوت قائل نمیشیم. که البته گند زدند وگرنه حداقل لاستیک مدیوم باید 5 تا 10 دور بیشتر بزنه.

      • mohammad

        17

        4

        از روزبرگ
        از باتن
        شکست خورده

      • Senna

        13

        2

        2016 رو یه نگاه بنداز

      • Bob M

        3

        2

        سلطان
        lolllllllllll

      • Muhammad

        10

        1

        2014 هم تو تعیین خطا از روسبرگ شکست خورد

    • Amir Bagheri

      6

      2

      محمد.
      دقیقا منظورت چیه؟◀️ یعنی هم‌تیمی ضعیفی‌ واسه‌ی همیلتون بیارن که تمام رکورد های مایکل رو بشکونه؟
      خب پس چرا ۲۰۱۶ نیکو قهرمان جهان شد؟
      ◀️ واسه‌ی ولف، قهرمانی سازندگان، مهمترین چیز هست.
      من خودم امروز با توجه به نتایج والتری، از خودم می‌پرسم واسه چی راننده‌ای بهتر استخدام نمیکنن.
      ولی قطعا دلیلش این نیست.

      • Mahmood.gh

        8

        1

        امیر دلیلش اینه ک باهمین راننده دارن قهرمان میشن
        اونم راحت بدون حاشیه
        سری ک درد نمیکنه چرا دستمال ببندن

      • Muhammad

        3

        2

        راننده ی ضعیف ؟ خیلی باحالی

      • Muhammad

        4

        3

        محمود راست میگی چرا باید همیلتون تحت فشار باشه
        اصلا رقابت چه معنایی داره ؟ بذار همینطوری راحت قهرمان بشه

      • Mahmood.gh

        4

        0

        محمدsv سال 2016 یادته چقدر مرسدس حاشیه داشت؟ ی تیم مگه بجز قهرمانی تو سازندها و قهرمانی راننده چیزه دیگه ای میخواد؟ خب مرسدس داره میشه چرا باید راننهاش عوض کنه؟
        رقابت معنیش میشه این ک همه تیمها ی ماشینی بسازن ک توی مسابقات یک فصل قهرمان بشن حالا مرسدس کارش کرده بقیه نمیتونن مقصر مرسدسه؟ مرسدس تیم خودشه داره هزینه میکنه دوس داره ترکیبش این باشه شماهم معنی رقابت باید از تیمهای دیگه بپرسین ک نمیتونن ماشین رقابتی بسازن

    • بیژن

      4

      2

      MUHAMMAD-SV#5
      الان مرسدس کامنتت رو دید و عصبانی و جو گیر میشه و فتل رو میارن مرسدس سال بعد 😂😂😂😂 اخه این چه فکریه داری
      اگه بخوان کسی رو بیارن کنار لوئیز
      قطعا راسل یا یه راننده جوان میارن که از تجربه لوئیز استفاده کنه و آینده مرسدس بشه ، نه فتل رو که ۳۳ سالشه ، نه بخاطر اینکه فتل بد باشه بخاطر آینده تیم ؛ فتل یکی از بهترین هاست بدون شک . راسل به نظرم تنها کسی هست در آینده میتونه با مکس و چارلز رقابت کنه .

    • Amir Bagheri

      4

      2

      سلام محمود.
      خودش دلیل منطقی‌ایه. من خودم ۲۰۱۶ رو ندیدم.
      ولی همه‌ی تیم‌ها، باید به راننده‌هاشون حق و حقوق مساوی بدن.
      شاید واقعا هم همینی‌ که میگید باشه.
      ولی اگه راننده‌ی دوم باشه و ازش خواسته باشن واسه لوئیس حاشیه درست نکنه، خدایی بوتاس خیلی تابلو استارت زد.

      • Amin

        2

        4

        امیر باقری:شما از کی داری فرمول یک رو دنبال میکنی؟
        شما میگی بوتاس از عمد استارت کند زده؟
        داداش بهترین استارت بین همه راننده ها برا لوییز بود و نفر دوم لنس استرول که با اسلیپ استریم هم نتونس تایم ۰تا۲۰۰ لوییز تو استارتِ همین ریس رو بزنه!
        اصلا دلیلی نداره بوتاس خودشو کند کنه یا تیم کندش کنه
        حداقل الان تو این برهه از زمان هیچ نیازی ب این کارا ندارن
        در ضمن بوتاس مشکل دمای موتور داشت برا همین نتونس ب مکس نزدیک بشه

      • Amir Bagheri

        0

        0

        امین.
        شما دچار سوتفاهم شدی.
        من میگم اینطور نیست که بوتاس، صرفا برای پیروزی همیلتون و قهرمانی سازندگان اونجا باشه.
        گفتم اگر هم اینطور باشه، خیلی بد استارت زد.
        بنده خیلی در فرمول‌یک مبتدی هستم. ادعایی هم ندارم.

  10. REZA.M

    20

    1

    فراری اصلا گوش نمیکنه فتل چی میگه.
    فتل میگه با همین لاستیکا ادامه بدیم .بعد فراری میگه سب نظرت چیه با هم لاستیک ها ادامه بدیم؟😐
    کلا گاراژ فراری باگ داره.پر از باگ ها و لگ ها وحشتناکه این گاراژ.
    امیدوارم مدیریت فراری از مسابقه بعد از خواب بیدار بشه و به هر دو راننده ماشین برابر بده.

  11. mohammad

    16

    0

    آخه یعنی چی با میدیوم28 دور با سافت (اونم این سافتیکه همیلتون گفت بهم سافت ندین) 38 دور؟
    اگه بگیم بخاطر شارل نمیگین توهم توطئه؟

  12. محمد

    13

    2

    اونایی که میگفتن اگه همیلتون نبود بوتاس قهرمان میشد حالا فهمیدند ،بوتاس تا حالا ۲ ۳ بار مفت سکوی خودشو به ورشتپن داده ،همیلتون حتی تو مدیریت لاستیک هم از بوتاس بهتره.

    • mohammad

      14

      1

      واقعا بوتاس شایسته این ماشین نیست ولی باری استراتژی مرسدس شایسه است کاری که باید بکنه اینه امتیاز جمع کنه نزاره بقیه امتیاز بگیرن از اول هم کارش همین بوده

    • Mohammad44

      9

      0

      آقای محبی بودن که پارسال چهارصد بار این کامنت رو گذاشتن و بعدش سر بحث باریکلو و مایکل که ما می گفتیم ضعیفه ایشون گفتن پس چه طوری تو سال 2009 مدعی قهرمانی بود الان در جوابشون میگم همونطوری که بوتاس پارسال یا امسال مدعی قهرمانیه

  13. Senna

    22

    2

    واقعا گسلی ثابت کرده بهتر از آلبونِ
    ولی نمیدونم چرا این راننده های جوون میرن ردبول خراب میکنن فکر کنم مارکو رو میبینن استرس میگیرن
    مکس یه همتیمی مثل سب نیاز داره تا بتونن انواع استراتژی ها رو سر مرسدس پیاده کنن

    • amir salar 5

      11

      1

      من فکر نمیکنم مشکل خیلی از آلبون یا گسلی باشه چون گسلی پارسال از آلبونم ضعیف تر کار کرده بود تو ردبول ولی هر دو تو تورو روسو و آلفا تاوری عالی کار کردن
      مشکل میتونه از طراحی ماشین ردبول باشه که هم گسلی هم آلبون باهاش راحت نیستن

      • Mekaeel

        3

        1

        واقعا فکر نمیکنم مشکل از راننده باشه چون هم گسلی و هم آلبون با ماشین ردبول خوب عمل نکردن ولی با آلفاتائوری خوب کار کردن به نظرم ردبول باید بیبینه مشکل چیه که هر دو تا تا این حد ضعیف بودن و توسط مکس لپ میشن

    • ALEX-ALBON

      6

      0

      دوست عزیز هر وقت مرسدس جرات کرد برای لویس هم تیمی درحد لویس بیاره ردبول هم جرات میکنه . کما اینکه ردبول اگه میخواست چنین چیزی رو ریکاردو رو داشتن ولی دیدیم با چه حربه هایی بیرونش کردن.
      شما فکر میکنین چرا فراری داره فتل و ضعیف وکند میکنه تافسخشون توجیه داشته باشه
      توی هر تیمی فقط یک نور چشمی
      تیمهای فرمول1 چندسالیه اقتصادی فکر میکنن و حاضر نمیشن بجای کسب درامد آسون بیان و بخوان برخوردای بین راننده هاشون و هی کمدیریت کنند.
      بوتاس برای همیلتون خوبه و آلبونم برای مکس و ساینزم برای لک
      2021 متوجه میشین دقیقا دلیل بستن فراری با ساینز چی بوده
      فراری خوب میدونه ک ساینز درحد فتل نیست رانندگیش و از طرفی تو ماشین برابرهم لک حریف فتل نیست
      2019 تقریبا تمام مسابقاتی ک فتل ماشین تقریبا نزدیک لکلرک داشت- همه رو بالاتر از راننده فرانسوی تموم کرد که باعث شد اون افتضاحات پیتهای بالای6-7 ثانیه و خرابی ماشین وسط ریس و افتضاح آمریکا برای فتل ببار بیارن.
      حالا منتظر باشین فتل سال 2021 و هم ببینین
      با اختلاف 50 امتیاز بالای لکلرک سال و تموم میکنه.

  14. ALEX-ALBON

    7

    7

    تبریک ب طرفدارای لویس بخاطربرد93

    ورشتفن مثل همیشه عالی فقط باید مرسدس زیر پاش باشه ..اونوقت لویسم ب گردش نمیرسه
    و بوتاس .فقط میشه بهش گفت خسته نباشین. مسابقه سختی داشت.
    والتری با هر ماشینی غیر از مرسدس سکو بگیر نیست این و راحت میشه دید.بااحترام ب طرفداران این مرد خوش اخلاق.
    چه کرد این لکلرک :))))))))
    و چه کرد این وتل ..واقعا با اون ماشین. دوستانی ک میگفتن فتل اسپین کجا هستن؟
    حقش بود بهترین راننده روز لقب بگیره
    آلبونم نتونست روز خوبی داشته باشه. .ضعیف واقعا.

  15. mohammad

    14

    0

    تبریک به کیمی رایکونن و هواداراش بابت رسیدن به بالاترین دوری که در پیست بوده پس کیمی رو راحت بزارید خودش می دونه چی کار می کنه

  16. Ahmad VETTEL

    13

    2

    “لکلرک با همین ماشین خراب فراری داره عالی کار میکند. فراری بایدم او را طولانی مدت بخواهد.همینکه با همین ماشین بقول همتیمیش که دارای عدم بالانس است میتواند تا اینجا بیاید کار بزرگی کرده.اینطور نیست که الان ماشین چارز بالانس است برای همتیمیش نیست.”
    دکتر جان بقول خودت اسپانیا چقدر زیبا بود
    بدروووود دکترر

    • ALEX-ALBON

      4

      3

      دوست عزیزتر از جان
      آلبون اگر درحد مکس بود الان توی ردبول جایی نداشت همونطور که دنیل نداشت.
      واقعا ریکاردو بهترین سالهاش و بخاطر ردبول بر باد رفته دید
      جای ریکاردو توی رنو نیست
      حداقلش مک لارن یا ردبول.

  17. بیژن

    16

    2

    تبریک به مرسدس و سلطان لوئیز برای ۸۸ برد و همچنین رد کرد مایکل برای بیشترین سکو 👑❤LH44#
    و همچنین طرفدار های مکس
    تفاوت سطح این دو نفر با هم تیمی هاشون خیلی تو چشمه
    تبریک به طرفداری سب برای مسابقه عالی ،حیف شد یک امتیاز بیشتر میگرفت میشد دومین راننده بعد لوئیز که به ۳۰۰۰ امتیاز رسیده ، البته مسابقه بعد احتمالا این اتفاق میفته و پیشاپیش تبریک میگم به طرفدار های سب . قبلا هم گفتم ماشین سب پایدار باشه خیلی حرفا واسه گفتن داره

    • Amir Bagheri

      5

      1

      ◀️ تبریک فراوان به لوئیس فن‌ها بابت ۸۸ پیروزی و پنجمین پیروزی لوئیس در گرند‌پری‌های اسپانیا.
      ◀️ تبریک و تهنیت عرض میکنم به مکس فن‌ها.(الالخصوص Ali🦁33 که فکر میکنم طرفدار دوآتیشه‌ی مکس باشه👌🏻)
      ◀️ همچنین تبریک عرض میکنم به فتل‌ فن‌‌ها بابت ۲۹٪ رای به فتل‌ برای بهترین راننده‌ی روز.

      چرا واقعا والتری اینقدر توی استارت بد عمل کرد؟◀️ در عین حال یک استارت فوق‌العاده برای لوئیس، مکس و استرول بود. بعدش هم که استرول سبقت‌ خوبی از والتری گرفت.

      ◀️ الکس آلبون هم طی چند مسابقه‌ی گذشته خوب عمل نکرده. باید یه فکری بکنه. ممکنه دوباره با یه نفر عوض بشه! چارلز هم که روی ساسج‌کرب‌ اسپین شد. این ساسج‌کرب‌هایی که قبل از ورودی پیت‌لین‌ هست، برای همه‌ی راننده‌ها، یه‌جوری دردسر ایجاد کرده.

      • THE MINDBLOWER

        9

        1

        مشکل اسپین از شارل نبود اصلا.
        براندل توضیحش داد موتور ماشینش خاموش شد که اکسل غقب رو قفل کرد و عملا مثل دسی کشیدن عمل کرد

      • Mahmood.gh

        6

        1

        البون خیلی زود اوردن پیت استاب
        ک خدایی دوتا سبقت خیلی خوب گرفت یکی از مگنسن یکی هم از کیمی

      • 33🦁Ali

        4

        0

        Amir jan
        بزرگواری❤️

  18. Miladangler

    13

    0

    تبریک میگم به لوییس همیلتون و وشتپن . و امیدوارم وتل کمی براش انگیزه پیش بیاد هرچقدرم فراری بگیم خراب کاری میکنه به هر حال روز های وتل داره سپری میشه امسال تو این ماشین .

  19. Wwe.f1.77

    4

    11

    الان دیگه ایمان کامل دارم به(مکس) کبیر با یه ماشین متوسط روبه بالا که هم تیمی شوکه تایم 5زده یک دورلپ می کنه اونم بااون ماشین که همه می دونن مشکل داره.. اما مشکل موتوری نداره…واقعان تعجب کردم ادرین همچین شاسی بد بسازه ومکس هست که 2ثانیه که ماشین عقب بیاره وقهرمان بشه….،؟؟؟

    • بیژن

      3

      0

      ماشین ردبول خیلی خوبه در حال حاضر البون هم تو تعیین خط ششم شد نه پنجم ، ماشین ردبول واقعا خوبه و داره هر مسابقه بهتر میشه
      این که میبینی آلبون لپ میشه قطعا توانایی مکس هست و خیلی بهتر از آلبون هست مکس که نهایت توان ماشین رو میکشه بیرون و مورد دیگه اینکه مکس و ردبول با هم آمیخته شدن یعنی مکس چهار ساله داره با ردبول مسابقه میده و سازگاری خیلی بیشتری داره با ماشین ردبول .
      دقیقا مثل لوئیز که با مرسدس آمیخته شده از روز اول با موتور مرسدس مسابقه داده الانم که تو خود مرسدس هست . این مورد تاثیر گذاره.
      ولی هر دوشن خیلی خیلی از هم تیمی هاشون بهتر هستن .
      ماشین ردبول خوبه شده که مکس داره استفاده میکنه از قدرتش .

      • Mohammad44

        4

        1

        دقیقا یه سری اینجا فکر می کنن مکس داره با گاری مسابقه میده در حالی که ماشین ردبول چراغ خاموش داره نزدیک میشه درباره مکس هم اختلافش نسبت به آلبون گویای فوق العاده بودنشه

  20. alireza_h

    9

    8

    گمانم پاوریونیت لکرلک اول ایراد پیدا کرد و بعد اسپین شد؛ نه اینکه اول اسپین بشه و بعد ماشینش ایراد کنه…

    در کل خواب‌آور مثه فرمول یک ۲۰۲۰. مسابقات رو برگذار نمی‌کردن و همیلتون و ورشتپن و بوتاس رو می‌فرستادن رو سکوی تمام مسابقات امسال، چیزی فرق نمی‌کرد!

  21. ...m6...

    7

    13

    تکبیرررر رکورد پودیومم شکسته شد….
    واژه ایی برای تحسین لوئیس دیگه نمونده ک گفته بشه❤ به معنای واقعی کلمه فوق العاده مثل همیشه💞

    #۸۸
    #۱۵۶

  22. Erfan

    10

    16

    کاش دوستانی که این قدر از مدیریت تایر فتل تعریف میکنن هفته پیش هم از مدیریت تایر لکلرک تعریف میکردن. فقط متعصبانه…

  23. JBjb

    12

    4

    یه مسابقه خواب آور مزخرف و کسل کننده دیگه از سری مسابقات کسل کننده ی عصر سلطه ملطق مرسدس از 2014 تا پایان سال 2021. باز اون سه سال اول سلطه ی مطلق مرسدس، یه روزبرگی بود یه حرکتی میزد بعضی وقت ها و خودی نشون میداد مسابقه میبرد قهرمان جهان شد این بوتاس جانفدا همونجور که خیلی وقته توصیفش میکنم چیزی جز یه راننده دسته 2 نیست *همونجوری که مکس هم گفت 60 درصد راننده های گرید با مرسدس قهرمان میشدن

    • Fastboy 44

      0

      2

      خسته نباشید بهتون میگم
      دوباره موجبات خنده و شادی مارو فراهم کردین
      اینو هم بدون این حرفای شما ما رو اذیت نمیکنه،بیشتر نشون میده که چقدر……..آره!

  24. Mehryar Salehi

    11

    9

    من فکر کنم هرکدوم از افراد این سایت برن تو پیت وال ویلیامز بشینن، جورج نتیجه بهتری بتونه بگیره! بازم یه استراتژی افتضاح، تو روزی که کار درستی نمونده بود که راسل انجام نده…استارت خوب، سبقت گیری از ماشینهای قویتر، پیس واقعا عالی و فقط یک استراتژی فاجعه میتونست باعث بشه ۱۰ لپ آخر تایر براش نمونده باشه…لطیفی هم که طوری داره عمل میکنه که واقعا باید خوشحال باشیم که با پرچم ایران نیست.تمام گرید بالا پایین میشدن، ایشون چسبیده بود رده آخر، ول هم نمیکرد!

    و چقدر حیف که فراری ها دیروز سرعت لازم رو نداشتن تا رده استارت بهتری بگیرن…زمانی که جلوشون باز شد، با سرعت خیره کننده ایی داشتن به ریسینگ پوینتها نزدیک میشدن…لیاقت یه ۴-۵ داشتن این مسابقه.
    و البته چه سرعتی داشت شارل، واقعا حملاتش بینظیر بود.اگر اون مشکل موتوری و اسپین بعدش بوجود نمیومد، ریس هیجان انگیزتری میتونست باشه.

    مکس هم که طبق معمول داره اثبات میکنه “هرکسی” نمیتونه با مرسدس قهرمان بشه…چقدر خوب که داره یه راننده کاملی میشه.
    و البته ساینز…که بلاخره یک مسابقه بدون مشکل رو پشت سر گذاشت و با مک لارن به جایگاه بالاتری از قابلیت ماشینش رسید.هنر هست کاری که راننده های مک لارن دارن انجام میدن، همونقدر که هنر هستش کاری که آلبون داره با ماشین ردبول انجام میده!

    در آخر یادی کنیم از راننده بی استعدادی که فقط بخاطر پول باباش توی مسابقاته و کوالیفاینگ چسبیده به هم تیمیش تایم میزنه، استارت بینظیر داره (مثل همیشه) ، از هم تیمیش هم بالاتر تموم میکنه هر از گاهی….واقعا افتضاح بود عملکردش !!! و مدام داره این افتضاحش رو تکرار هم میکنه این فصل.

    تبریک به طرفداران سب، هرچند هنوز فاصله زیادی هست بین عملکردش با شارل اما حداقل یک آخر هفته نسبتا کم دردسری رو پشت سر گذاشت و تونست امتیاز بگیره.

      • Mehryar Salehi

        9

        2

        کلا فراری ها میتونستن جلوی ریسینگ پوینتها باشن با یه کوالیفاینگ یکم بهتر، نه فقط شارل، جفتشون لپ نمیدونم دقیقا چند بود که جلوشون باز شده بود، ظرف ۳ دور، ۱.۵ ثانیه از فاصله اشون با ریسینگ پوینتها رو کم کردن…حیف.

        امیدوار باشین دوست عزیز، اگر این آپدیت سپتامبرتون به همون بزرگی که توی شایعات هست، باشه، فراری براحتی جزو ۳ تیم اول فصل رو به پایان میرسونه.

    • ایرن

      10

      4

      شارل داشت مسابقه رو هیجان انگیز میکرد؟ نمیخوام بگم شارل صعیفه ها. اصل قضیه اینه که خودرو افتضاحه که نه شارل و نه فتل نمیتونند درست مسابقه بدند. اما میشه بگی کجای مسابقه شارل یدونه سبقت گرفت؟
      و در آخر هم میگی فاصله ی زیادی بین عملکرد این دو راننده بود؟ فتل با لاستیک سفت تر فاصلش رو با شارل تقریبا حفظ کرده بود. اونهمه آدم که فتل رو بهترین راننده انتخاب کردند (من خودم انتظار داشتم مکس این عنوان رو بگیره) هیچی حالیشون نبوده؟
      والا بقرآن

      • Mehryar Salehi

        7

        5

        هیجان از نظر شما فقط سبقت گیری هستش، رقابت چرخ به چرخ، ظاهرا هیجانی به شما نمیده.چیزی که شارل شروع کرده بود نشون میداد چقدر قراره تو یک ریس خسته کننده رانندگه تهاجمی ببینیم.

        فاصله زیاد بود نسبتا.فکر کنم ۷-۸ ثانیه قبل پیت استاپ، معنیش لپی ۳ دهم ثانیه باشه و این برای دو‌راننده ایی که یکیشون تایری با سرعت بیشتر تو اوایل استینتش داشته و یکیشون تایری که اصولا از اواسط استینت باید تایر سریعتر میشده، زیاده.

      • ALEX-ALBON

        3

        5

        نوریس دیدین چندم شد-لکلرک از همونم نتونست سبقت بگیره فوق العاده رو دقیقا از کجا میارین؟
        اون همه دور بدون1سبقت

      • ایرن

        5

        1

        همه میدونیم گاهی هیجان حتی در عالی دفاع کردن یک راننده هست و فقط در سبقت نیست. اما کلا یه جا با یکی درگیر شد. اینجوری بخوای بگی که آلبونی که توسط هم تیمیش لغو شد خیلی هیجان انگیزتر مسابقه داد.

        در مورد اختلاف بین لکلرک و فتل هم الان یادم نیست چقدر بود اما فکر نکنم هیچوقت توی مسابقه بیشتر از ده ثانیه شد با اینکه تایرهای لکلرک تایر های نرمتری بودند و تا دور بیست و پنجم وقتی عمر طبیعیشونه یعنی تا اون دور هنوز نسبت به تایر سفت تر مزیت رقابتی دارند. درسته من یه طرفدار آماتور هستم اما دیگه انقدر هم بلدم که هر حرفی رو با هر استدلال آبدوغ خیاری که شنیدم نگم باشه تو راست میگی.

      • ....kh:n....

        7

        0

        بی انصاف نباشیم دوستان خدایی ترکیب وتل ولکلرک یه ترکیب فوقلعادس …
        ماشین ندارن لامصب…
        باdrsبازوفاصله کمتر از ۴دهم هم نمیتونس نزدیک بشه چه رسد به سبقت….
        نگاه چارز هم درگاراژ به دوربین خیلی حرف برای گفتن داشت….
        خدا پرست ماشین داغونه خوب به دَرَک….یه استراتژی خوب بچین که رده بیشتری کسب کنید….

      • Mekaeel

        2

        0

        انتظار همه چیز رو از فراری باید داشت به جز استراتژی خوب

      • ایرن

        1

        0

        ….kh:n…. جان
        من نمیگم لکلرک عالی نیست. بلکه واقعا خوشحالم که فراری یک راننده ی فوق العاده داره که در آینده خیلی بهتر هم خواهد شد. اما این آقای مهریار یه چیزایی میگه که توی قوطی هیچ عطاری هم پیدا نمیشه.
        بحث لکلرک یا فتل نیست اصلا. بحث اینه که توی کامننتهاش هدفش تخریب فتل هست با بزرگ کردن بیخود دیگران. اگر میگفت لکلرک عالی بود خب من هم شاید بهش لایک میدادم. کما اینکه خیلی خیلی خیلی از دی ان اف شدن لکلرک ناراحت شدم چون حقش بیشتر از این خودروی فراری مزخرف هست. اما وقتی میاد میگه لکلرک به مسابقه هیجان داد و جمله ی بعدیش یه جمله ی تخریبی برای فتل هست یعنی هدفش تعریف از لکلرک نبوده و دنبال چیز دیگه ایه.

    • Mekaeel

      7

      3

      آقا مهریار نظری در مورد ۳۷ دور با سافت فتل ندارید؟
      راستی یه سوال دیگه چرا امروز سافت از مدیوم عملکرد بهتری داشت روی ماشین فراری؟ فتل اونقدری که با سافت توی دورهای آخر سریع بود با مدیوم داشت فاصلش با لکلرکی که سافت داشت زیاد میشد فقط نگو که دلیلش اینه که لکلرک راننده خیلی بهتریه چون خودتم میدونی که فاصله سب و لک اونقدر زیاد نیست

      • Mehryar Salehi

        11

        9

        چرا اتفاقا میکائیل جان، این مسابقه تاییدی بود که استراتژی پیشنهادی شما و دوستانتون برای ریس قبل، یه خودکشی میشد…قطار ۴-۵ نفره پشت سر سب رو دیدید؟ به نظرتون تو سیلوراستون مثل اینجا که امکان سبقت گیری خیلی سخت هستش، پشت سب میموندن؟ مطمئنا نه! فکر کنم این ریس تاییدی بود که استراتژی مسابقه قبل سب درست بود.

        درباره تایر سافت هم بیین دوست عزیز، یا شما تازه دارید این مسابقات رو دنبال میکنین یا شاید حوصله دقت به عملکرد تایر ها تو مقاطع مختلف ریس رو ندارید.
        خورندگی تایر (از هر جنسیش که باشه) تو نیمه اول ریس بالاتره.یعنی همین استینت ۳۶-۷ لپی که سب با تایر سافت زد، اگر اول مسابقه بود نمیتونست بزنه یا سرعتش افت خیلی بیشتری پیدا میکرد.علتش هم وزن بیشتر ماشین هست که کم فرمانی و اسلاید بیشتری میده به ماشین.
        این تقریبا همه جای گرید عینا تکرار شده، نمیدونم شما چیزی به این واضحی رو قصد دارین چه نتیجه ایی ازش بگیرید.

      • Mekaeel

        10

        5

        مهریار جان من فکر میکردم که شما دانش بیشتری از من داری واسه همین ازت سوال کردم ولی به مظر میرسه اشتباه کردم
        راستی باید بگم که اصلا قرار نبود فتل این مسابقه رو با یه پیت تموم کنه ولی اگه برای بار دوم میرفت پیت قطعا امتیاز نمیگرفت و شما به این میگی خود کشی؟!
        دیدیم که آلبون اصلا به فاصله دی آر اسی فتل نرسید و قطاری که شما میگی پشت آلبون بود نه پشت فتل
        فراری اینقدر به خودش زحمت نمیده که اصلا به فتل گوش بده و همون سوالی رو که فتل ازشون میپرسه دوباره از خودش میپرسن اسم این رو چی میشه گذاشت؟ این رفتار رو با لکلرک هم دارن؟ به اونم گوش نمیدن؟ شمایی که ادعا داری منطقی نظر میدی مدیریت لاستیک یه راننده رو نمیبینی ولی یه چرخ به چرخ لکلرک رو عالی توصیف میکنی
        درباره لاستیک ها هم قصد ندارم ازش به چیزی برسم فقط چون نمیدونستم یه سوال کردم که شما به جای جواب سوال رو دادن میپرسی میخوام به چی برسم؟ جواب نمیدادی خیلی بهتر بود

      • Mehryar Salehi

        7

        7

        میکائیل جان، بله فتل قرار بود دو استاپ باشه و تبدیل شد به یک استاپ، چیزی که گفتم این استراتژی نشون داد مسابقه “قبل” تصمیم فراری درست بوده چون همونطوری که شما هم دیدی راننده هایی که دو پیت بودن از فاصله ۱۲ ثانیه عقبتر، تبدیل شدن به یه قطار همگی با فواصل یک ثانیه ایی…این اتفاق توی سیلوراستون نمیافته دوست عزیز، اونجا شرایط پیست طوریه که سبقت گیری راحتتر انجام میشه مخصوصا وقتی که راننده جلویی DRS نداشته باشه، درباره این ریس نگفتم ظاهرا اشتباه متوجه شدین.
        این قطار هم همگی با یه فاصله بودن کم و بیش…۱ ثانیه…بهرحال آلبون اگر اشتباه نکنم یه ۵ ثانیه ایی عقب بود و رسید به فاصله DRS سب.تو این پیست کلا نزدیک بودن به گیربکس ماشین دیگه زیاد راحت نیست.شروع قطار مشخصه از کی بوده.

        مدیریت لاستیک رو بنده مگه گفتم بد بوده؟ یا الان قیاسی باید بشه بین رانندگی تهاجمی شارل و مدیریت لاستیک سب؟ دربازه شارل نوشته شد اون بخش…سوالتونم در حد سوادم توضیح دادم، وقتی شما یه سوال مینویسین و تهش میگین خواهشا نگو فلان! توقع توضیح همون حدی هم داشته باشین لطفا.

        درکل ببین دوست عزیز، شما یه سنگ بردار بنداز توی یک چاله، مطمئن باش میخوره به یه طرفدار فتل…انقدر که تعدادشون زیاده! اما این دلیلی نمیشه همه طوری کامنت بزارن مبادا به این افراد بر بخوره که…من نه طرفدار فراری هستم نه طرفدار مرسدس، علاقه ام به پیگیری عملکرد این تیمها همون اندازه هستش که رنو رو دنبال میکنم.اگر میبینید هرکسی خیلی راحت میتونه درباره دنیل و اوکون اینجا نظرش رو ارائه کنه اما درباره راننده های فراری، هر کامنتی با کلی اور ریاکشن همراه هست، فکر کنم نشون میده مشکل کار کجاست.

      • sadegh.f1

        4

        3

        معنی رانندگی تهاجمی هم فهمیدیم
        نتیجه این تهاجم چی بود آقا مهیار؟
        لکلرک حتی نتونست از نوریس رد بشه، فایده این چرخ تو چرخ چی بود؟
        فتل هم هم اگه تهاجمی رانندگی می‌کرد تایر نمی تونست 37 دور مدیریت کنه و با لگن فراری نمی تونست امتیاز جمع کنه
        *
        فتل این ریس رو هم رانندگی کرد هم برای تیم استراتژی چیند

      • siamak

        6

        4

        میکائیل جان ، اخوی عزیز
        وقتی شما سوآلی رو مطرح میکنی و در آخر پرسش دریافت جواب اونو شرطی میکنی که فقط نگو ….. ، دیگه اون سوآل نیست ! میشه تحمیل نظر و عقیده تون از قبل که انتظار دارید پاسخ دهنده برابر عقیده و به دلخواه شما اعلام نظر کنه !! بعدش هم چون جواب دلخواه و مورد انتظارتونو دریافت نکردید ، فشار خونتون دچار نوسان میشه و لحن نوشتارتون تغیر میکنه ! توجه داشته باشید که هرکس دارای استقلال رای هست و ما مجاز نیستیم عقیده شخصی خودمونو بهش دیکته کنیم .

      • Mekaeel

        4

        1

        سیامک جان من همیشه نظرات مهریار رو میخونم چون میدونم که اطلاعات خوبی داره و این که گفتم فقط نگو لکلرک از فتل بهتره واسه این بود که عملکرد لاستیک هارو واسم توضیح بده و به راننده ها ربطش نده چون این مدت یه کم طرفدار لکلرک شده و در حالی که همه نظراتش منطقیه ولی یه کمی در مورد این دو تا کشش پیدا کرده به سمت لکلرک البته نظر آزاده و اگه بی احترامی صورت نگیره مثل یکی از دوستامون که میاد اسم میزاره رو راننده ها و سب رو فتل اسپین صدامیزنه هیچ مشکلی نیست و منم خواستم از اطلاعات ایشون استفاده کنم نه این که بخوام نظرمو تحمیل کنم
        اینجا که همه میتونن نظرشونو بنویسن و سوال هاشونو بپرسن ولی بی احترامی به یک راننده که کلی طرفدار داره فقط باعث یه جو نه چندان خوب در اینجا شده، من واقعا از مقایسه های فتل و لکلرک یا راننده های دیگه باهم خوشم نمیاد چون ۹۰ درصد نظرات که در این باره هستن مفت نمی ارزه
        در ضمن به اطلاعتون برسونم که فشار خونم هیچ تغییری نکرده و لحن نوشتاریمم عوض نشده ولی یه سوال پرسیدم که در آخر ایشون نوشتن میخوای به چی برسی منم از سوالم پشیمون شدم مسئله ای هست؟

      • Mekaeel

        4

        1

        آقا سیامک شما بزرگ مایی فکر نمیکردم همچین سن و سالی داشته باشید اگه بی احترامی صورت گرفته از طرف من معذرت میخوام🙏
        راستی یه کم بالاتر یه نظر نوشتید که چندان جالب نیست و در مورد توطئه و این جور چیزا حرف زدید منی که طرفدار فتلم این چیزا که ماشین فرق داشته باشه رو قبول ندارم ولی اگه مسابقه امروز رو دیده باشید به تنهایی فتل پی میبرید سوالی رو که خود فتل میپرسه از تیم، تیم دوباره از خودش میپرسه فکر کنم اگه لکلرک از مسابقه خارج نمیشد اصلا جواب فتل رو نمیدادن نه این که بخوام چیزی در مورد لکلرک بگم که خوبه یا بد یا کدومشون بهترن منظورم مدیرای فراری هستش واقعا باید با یه راننده همچین رفتاری بشه اونم با فتلی که به دور از طرفدارش بودنم ساده ترین و بی حاشیه ترین راننده فراری طی چندین سال قبل بوده

      • Mehryar Salehi

        4

        1

        کلا سوتفاهم پیش اومده، والا بنده طرفدار شارل نیستم…کلا راننده ایی که واقعا فنش بودم الان تو میامی داره آفتاب میگیره میکائیل جان.
        اما واقعا علاقه دارم موفقیت این نسل جدید رو میبینم چون واقعا خوب هستن…

        درباره این دسته بندی ها و اینکه هرکسی یا طرفدار A هست یا B، بقول لس کلیپول، این عادت آدمیزاد هست که طرفش رو یه برچسب بزنه، تو یک گروه بخصوص قرارش بده تا بدونه چطور باهاش برخورد کنه.معمولا هم این دسته بندی ها جای واقعی اون فرد نیست.

        بهرحال، تبریک بابت عملکرد راننده اتون.

        (بقیه کامنتهایی که یکسری از دوستان وقت گذاشتن و نوشتن با عرض معذرت ارزش پاسخگویی ندارن.)

      • siamak

        7

        0

        میکائیل جان ، شما عزیزید .
        در خانواده ما عشق و علاقه به موزیک و موتور اسپرت انکار ناشدنی است ! صرفنظر از سن و سال و جنسیتمان !
        من ، همسرم ، مهریار و پسر بزرگترم ازابتدا سرگرمی مورد علاقه مان حضور در پیست اتومبیلرانی و کارتینگ آزادی بوده . اگر هم به مسافرت داخلی یا خارجی رفتیم در کنار دیدنیهای مقصد مسافرتمان ، حتمآ سری هم به نایت لایفها ، کلوبهای موزیک لایو و مخصوصآ پیست کارتینگش زدیم .
        22-3 سال است من و همسرم فن فراری هستیم ، مهریار فن ویلیامز و پسر بزرگتر 40 ساله ام فن مک لارن . سیکل افت و خیز در این ورزش را کاملآ طبیعی میدانیم ، منتظر اوجگیری و اعتلای دوباره تیمهای مورد علاقه مان خواهیم ماند و به همین دلیل کماکان به تیمهای مورد علاقه مان وفاداریم ! ولی آنچه که بصورت وجه مشترک در میانمان حاکم است اینکه همگی تیم محوریم ، نه راننده محور !؟ چون معتقدیم رانندگان با اتمام تاریخ مصرفشان از تیم رفتنی اند و آنچه که باقیست تیم است ، مخصوصآ تیمهائی ریشه دار و اصیل چون همانهائی که در بالا ذکر شد .
        شاید با این نگرش است که چاشنی تعصب کمتر در هابی انتخابی مان ( موتور اسپرت و مخصوصآ f1 ) موثر واقع شده ، ولی هریک از ما گرایش و علاقه بیشتر به یکی از دوراننده تیم را در خودمان انکار نمیکنیم ! منتها در حد معقول ، متداول و منطقی اش ، نه بیشتر !
        علی الحال اگرچه در ظاهر علاقه مندی به این ورزش مخصوصآ با توجه به سن و سالم با عرف و روال عادی جامعه مان تطبیقی ندارد ، ولی به شخصه ایراد اصولی هم در این مسآله نمیبینم ! لذا قصدم از عضویت در این سایت ، در کنار دنبال کردن اخبار و گزارشهای ورزش مورد علاقه ام ، کسب اطلاعات و یادگیری نکات فنی وتازه از شما دوستان عزیز است تا درک بهتری از این ورزش تکنیکال پیدا کنم . بهمین دلیل از اینکه با شما و عده ای از عزیزان مطلع ، صاحبنظر و علاقه مند به این رشته همراهم مفتخرم .
        متقابلا چنانچه در نظر یا پستی احیانا جسارت یا تندی از این حقیر مشاهده شده ، مطمئنا بزرگواران با مناعت طبع بنده را عفو خواهند کرد . …. ارادتمندم .

      • Mehryar Salehi

        6

        0

        Siamak
        بله بابا جان، فرانک ویلیامز یه جمله معروفی داره که “راننده یک قطعه ارگانیک از ماشین هست و نه بیشتر”

        یعنی کردیتی که بهشون میده در حد یه بال جلوی خوب یا بده…واقعیت اینه که میگن یک آپدیت فرانت وینگ خوب، ۳-۴ دهم ثانیه سرعت شمارو بیشتر میکنه…تفاوت دوتا هم تیمی هم معمولا بیشتر از این نیست.

        وقتی اینطوری نگاه میکنیم، این همه بحث همه ما سر راننده ها، اغراق شده به نظر میاد.

    • Amin

      8

      1

      استارت لنس فوق العاده بود
      بعد از اینکه مهریار چند وقت پیش گفت لنس استارت های خوبی میزنه دارم استارت هاشو نگاه میکنم این استارت منو یاد استارت فوق العاده آلونسو تو اسپانیا ۲۰۱۱ انداخت
      و البته اسم استراتژی هم اومد باید اشاره کنیم ب خرابکاری استراتژیست ردبول ک عملا مسابقه آلبون رو نابود کردن و تو یه ترافیک سنگین اوردنش بیرون
      ولی درکل باز هم معتقدم آلبون از گسلی خیلی خیلی ضعیفتره
      مدیرای ردبول عجولانه عمل کردن
      یادآوری میکنم عملکرد آلبون در مقابل کویات ب هیچ عنوان با عملکرد گسلی مقابل کویات یکی نبود و ب راحتی دست بالا با گسلیه

    • Amir Bagheri

      4

      0

      سلام THE MINDBLOWER.
      حقیقتش من تازه بصورت حرفه‌ای و منسجم دنبال میکنم و متوجه نشدم که مشکل از اکسل‌ عقب بوده.
      ممنون که اصلاح کردی.🙋‍♂️

    • 33🦁Ali

      7

      1

      آقا مهریار فکر کنم شما در کنار آقا سیامک داداشای بزرگ این سایت هستین.
      راستی خدا رو شکر طرفدارای وتل یکم خوشحال شدن شما اذیتشون نکنی(شوخی) واقعأ خیلی طرفدار اذیت میشه وقتی این اوضاع ماشین رانندشون باشه درک می کنم چون خودمم برای مکس فقط اولی می خوام.
      به نظرت رأسل جای بوتاس باشه چقد سریعتر هستش.؟ من که میگم رأسل سریعتر هستش دوس دارم با ماشین رقابتی زودتر ببینمش چون رأسل همسن مکس و چالز هست هیجان بیشتر میاد تو پیست.

      • Mehryar Salehi

        6

        2

        مرسی علی جان، من واقعا ایده ایی از سن یوزرهای اینجا ندارم جز چند نفری که تو پروفایلشون نوشتن اما در مورد پدرم (سیامک) فکر کنم ایشون مسنترین باشه اینجا.

        درباره جورج اما بگم که خب کلی گیر میدن :))) اما حقیقتا فکر میکنم جورج تو کوالیفاینگ طی یک فصل میتونه لوییز رو شکست بده.توی تک دور بینظیره، نه صرفا الان، همیشه توی همه سری ها و این مطلبیه که تمام رقباش تو سریهای پایینتر هم درباره اش میگن.شارل، لاندو، الکس…
        اما تو ریس، تو اون ماشین مرسدس و فشار قهرمانی فکر نکنم شانسی جلوی لوییز داشته باشه.حداقل فصل اولش نه! نه که ریس پیس خوبی نداشته باشه اما استارتهاش اکثرا افتضاح هستن! تو ویلیامز زیاد به چشم نمیاد اما اگر مرسدس بود و هر مسابقه از پل شروع میکرد و پیچ اول ۳-۴ بود، میشد مضحکه بین طرفداران فرمولا وان…یک مقدار هم تو فرمولا وان هم تو F2 نشون داده تو سبقت گیری ترسو هستش که اینم فکر کنم با ماشین بهتر، عوض بشه…درکل ، کلی مطلبه که باید از کنار یه راننده تاپ بودن یاد بگیره…اما ۱۰۰٪ پتانسیلش رو داره که یاد بگیره.چیزی که بوتاس تواناییش رو نداره.

        خلاصه اش این میشه که بیارنش مرسدس، من امید دارم فصل دومش لوییز رو شکست بده…تا اون موقع ما طرفدارای ویلیامز لذت میبریم که بعد ۱۵ سال یه راننده تاپ توی ماشینمون هست.

  25. iman

    7

    8

    اوج هنر والتری بوتاس همون سریعترین دور با لاستیک نو بود،چقدر این راننده تسلیم و قانع هست،هیچ تلاشی برای عبور از مکس نکرد سراسر مسابقه در حالیکه سرعت لازم رو داشت.شارل اگر مشکل پیدا نمیکرد حداقل رده پنج رو داشت و خیلی حیف شد.ضمنا اونایی که هفته گذشته حرف از دستای پشت پرده و خرابکاری ماشین فتل میزدن الان دیدن که اگر خرابی هست برای هر دو رانندست و اگر ماشین خوب نیست برای هر دو نفر خوب نیست.دست بردارن از این توهم دایی جان ناپلئونی.فاصله وحشتناک البون با مکس هم بدجوری تو ذوق میزنه،در حالیکه مکس برای اولی میجنگه این تایلندی پشت سر وتل که لاستیک نداشت دست و پا میزد.

  26. Soheil

    6

    1

    خوب دوستان ریس امروز شاید نسبت به مسابقه های دیگه این فصل زیاد جذاب نبود اما خوب بازم فرمول یکه دیگه از نبودنش بهتره:) تبریک به لوییس و طرفداراش و صدالبته مکس و ردبول که نشون میدن دارن پیشرفت میکنن مخصوصا ماشین ردبول که پتانسیل رسیدن به لوییس رو داره هرچند که هنوزم باهاش فاصله داره. مکس و لوییس راننده های به شدت خوبین که هم تیمی نه چندان خوبی دارن شما فقط به فاصله ی هم تیمیا مخصوصا آلبون و مکس بندازید! رسما آلبون وسط جدول داره دست و پا میزنه
    در مورد فراریم فکر کنم طرفدارای سب اصلا دوست نداشتن سب امروز تو این رده باشه آخه چجوری میشه با ماشین دستکاری شده اینقدر خوب مدیریت لاستیک کرد…؟! در کل اگر ماشین شارل هم مشکل دار نمیشد جفتشون میتونستن جزو 5 تا یا 6 تا باشن که حیف شد. واقعا چی به روز فراری اومده که باید از شیشم شدن خوشحال باشیم! حیف این تیم واقعا

  27. Wwe.f1.77

    7

    1

    یادم رفت بگم ازبچه های سایت همه بخصوص سید سلام ودلم براتون تنگ شده بود کرونا گرفته بودم این مدت که نبودم همتون دوست دارم. wwe

  28. Ario

    4

    0

    خیلی خوشحال شدم برای سب عالی بود
    و خیلی ناراحتم برای شارل اگر اون اتفاق … نمیوفتاد قطعا ریسشو فوق العاده تموم میکرد
    حیف شد….
    بلاخره ساینزم یه ریس بی دردسر رو پشت سر گذاشت…. و عالی بود
    مکس و ردبول چقدر خوب و نزدیک بودن به مرسدس
    واقعا ردبول و مکس انقدر عالین؟
    یا مرسدس و بوتاس دارن ضعیف عمل میکنن؟

  29. بیژن

    3

    4

    دوستانی که مرسدس رو متهم به جانبداری از لوئیز میکردن
    اگه عوض لوئیز بوتاس پیت استاپش میشد ۴،۳ سایت رو میترکوندن و مرسدس رو متهم .
    یا اگه به فکر لوئیز بودن والتری رو نمیبردن پیت که سریع ترین دور رو بزنه .
    مرسدس فقط به فکر قطعی کردن امتیازاتش هست . حتی تک امتیاز
    مورد اخر برای دوستان توهم توطئه پیت دوم بوتاس رو زودتر اوردن .
    اینا رو گفتم بدونین این فکر ها اصلا درست نیست ،بسته به شرایط تصمیم میگیرن چه کاری انجام بدن .
    فاصله لوئیز و والتری هم کاملا مشخصه که چه اختلاف سطحی دارن

  30. امید نورمحمدی

    8

    4

    “پادشاهی لوییس در روز کولاک مکس در گرمای تابستان و کارمای فراری”

    همیلتون فارغ از اینکه دوستش داشته باشید یا دشمنش باشید پادشاه این دوره فرمول 1 است. قدرت تمرکز و پیشرفت روزبروز و درس گرفتن از شکست و نداشتن اشتباه تنها بخشی از تواناییهای لوییس همیلتون بزرگ است. لوییس مردی برای تمام فصول …
    دوم شدن در جاییکه بوتاس و مرسدس پرقدرتش هستند تنها کار یکنفر در این فصل فرمول 1 است. ستاره درخشان و جوان این رشته مکس ورشتاپن. بدون هیچ بزرگنمایی رانندگی و سبک منحصربفرد مکس مرسدس را کلافه کرده. امروز مکس به همه ثابت کرد برد او در سیلوراستون 2 اصلا اتفاقی نبوده و چه بسا با اتخاذ استراتژی دیگری امروز هم پابپای همیلتون بزرگ میامد. مکس یک استثنا در این فصل از فرمول 1 میباشد.
    بازگشت بوتاس به روزهای بد خود قابل پیشبینی بود. او نه توانایی و تمرکز لوییس را دارد و نه جسارت و استعداد ناب مکس را. او فقط یک مرسدس دارد و دوم و سوم شدنش را مدیون همین ماشین پرقدرت و پیشرفته است. ولی از زاویه دیگر او عصای دست مرسدس و ولف است و فعلا یکسال یکسال با او تمدید میکنند. بوتاس بواسطه عملکرد ضعیفش در بیشتر مسابقه ها قدرت چانه زنی برای قراردادی بلند مدت با مرسدس را ندارد.

    “قصه امروز فراری!”
    در اردوی فراری شاهد یک نمایش بزرگ از خیانت و نامردمی در حق سب بودیم. انتخاب لاستیک مدیوم برای شروع مسابقه این دلخوشی را به هواداران سب داد که استراتژی تک پیت برای او درنظر گرفته شده است. ولی در پیت استاپ همزمان بدون دلیل و انتخاب لاستیک سافت برای او عملا سب را وادار پیت استاپ دوم میکرد و بازهم دست خالی از میدان اسپانیا بازمیگشت.
    اگر با مدیوم استارت میزنید قاعدتا باید دورهای بیشتری از همتیمی با سافت کارکرده بزنید و چند دور بعد از او برای تعویض لاستیک فراخوانده شوید. آنهم زمانیکه انتخاب بعدی سافت کارکرده است! در عوض لکلرک با لاستیک مدیومش میتوانست براحتی تا انتهای مسابقه ادامه داده و از همان استراتژی تک پیت و موفق سیلوراستون 2 استفاده کند که…
    فشار بیش از حد به ماشین فراری برای سبقت گیری از نوریس که خود او هم DRS ماشین پیش رو را داشت و اقدام به سبقت گیری درست شبیه به آنچه در اتریش 2 موجب برخورد با سب و خارج شدن هردو ماشین فراری شده بود از خارج از پیست باعث شد ماشین ضعیف فراری نتواند این فشار را تحمل کند و “اسپین” شدن او تیر خلاصی به مسابقه لکلرک بود. هرچند ماشین مجددا روشن شد و لکلرک میتوانست ادامه دهد ولی پدر متیا ترجیح داد بنا بدلایلی او را از مسابقه خارج کند. اگر هم در پیست میماند نمیتوانست کار خاصی انجام دهد و خروج از مسابقه حداقل این دلخوشی را برای طرفداران لکلرک و فراری مهیا میکرد که نقص فنی موجب خروج او شده است!
    حالا فراری مانده و سب با لاستیک سافت کارکرده و مسیری طولانی تا انتهای مسابقه! دوبار سب از تیم خواست تا استراتژی که درنظر دارند را اعلام کنند که نکردند. او شروع به رانندگی سریع کرد و فاصله 11 ثانیه ای با پرز را به حدود 5 ثانیه رساند که یک سوال در رادیو شنیده شد : آیا میتونی با این لاستیک تا انتهای مسابقه بری؟” پرسشی که پاسخی با عصبانیت داشت :” … منکه زودتر ازتون پرسیده بودم برنامه چیه!” و بعد در حالیکه خشم و عصبانیت از صدای او مشخص بود گفت : “چیزی برای از دست دادن ندارم! تا انتها با همینها ادامه میدم”. سب تنها دو راه داشت : رفتن برای تعویض لاستیک و تمام کردن مسابقه در مکان 11-12 یا ریسک ادامه تا انتها . با لاستیک سافت حدود 40 دور زدن در اسپانیا و روزی گرم واقعا کار هر راننده ای نیست. او این مهم را انجام داد. به امتیاز 3000 در فرمول 1 رسید که فقط همیلتون قبل از او این مرز را درنوردیده بود و راننده برتر امروز هم شد با 30 درصد آرا حتی قبل از پایان مسابقه ای که هر لحظه احتمال نابود شدن لاستیک او میرفت.
    نکته جالب قضیه اینجاست که طی چند روز گذشته پدر متیا بارها اسپین شدن سب در سیلوراستون 2 را دلیل خرابی مسابقه او عنوان کرده بود و از استراتژی نابود کننده فراری برای سب در آن مسابقه دفاع کرده بود. حالا با اسپین شدن لکلرک معجزه اصلی توسط سب بوقوع پیوست. او هم امتیاز برای تیم گرفت و هم خودش دومین نفری شد که مرز 3000 امتیاز را رد کرد و هم راننده برتر روز شد!
    رای هواداران این پیام را به مدیریت نالایق فراری داد : دست از آزار سب بردارید!

    *

    • Ghombolfang

      1

      2

      خوشحالم که متن مودبانه و همراه با آرامشی رو از شما شاهدم هرچند علیرغم قول چند وقت پیش دوباره به پدر متیا!!! و لکرک تاختید ولی خب هرکسی ادبیاتی داره دیگه به هر حال…
      فقط متوجه این ستاره آخر متن نشدم که بازم اصلاح ادمین شامل حالتون شده یا اشانتیون واسه بنده قرار دادین !!؟

  31. Hamed

    6

    0

    نکبتیا فراری رو به کجا رسوندن که باید وسط ریس دعا کنیم حداقل فتل لاستیک تموم نکنه همون رده ۶ام ۷ ام رو از دست ندیم
    اینجور لپ شدنا خنجریه تو قلب فراری فنا

  32. Muhammad

    6

    4

    اونایی که فکر میکنن فتل تموم شده اشتباه قضیه رو میبینن
    اول به خاطر این که ماشین فراری عقبش ناپایداره و سب نمیتونه با اوور استیر که سبکشسه ماشینو برونه بعضیا فک میکنن لکلرک بهتره
    دوم سباستین فتل شایسته ی قهرمانی تو 2017 و 2018 بود 2017 ورشتاپن خرابش کرد 2018 هم قبل از تصادف تو آلمان قطعات ریز ماشینش کنده شده بود و استفاده ی غیر قانونی مرسدس از سوراخ رینگ هم یه سند دیگه
    سب تموم نشده ماشین دامینیت و بی نقص میخواد حالا هر کی همتمیش میخواد باشه
    2014 رو هم 8 تا تعیین خط ماشینش مشکل داشت و گرنه ریکاردو هم ازش شکست میخورد

    • Fastboy 44

      2

      2

      خداوکیل چطور اینارو میگی?
      2018 هشتاد درصد تقصیر خودش بود قهرمان نشد(2018 آلمان اشتباه نکن،تقصیر قطعه جدا شده نبود،روغن ماشین سیروتکین بود😂)
      2014 هم با کمال شایستگی وتل رو شکست داد
      تمام!

  33. Jingoozz

    6

    5

    با سلام خدمت دوستان
    بعلت کثرت درخواست های مردمی و احساس وظیفه برای ارائه کارشناسی ریس خدمتتون هستم.
    مطمئناً چه اساتید با سابقه تر سایت و چه تازه واردان عزیز متوجه تغییرات فنی و عملکرد تیمها ظرف این چند هفته شده اند.
    جایی که الان جدای برتری بی چون و چرای مرسدس ها ، ردبول سرکش و تازه نفس رو داریم هرچند کماکان راننده دومشون آلبون ضعیف ظاهر میشه و بیشتر به درد همون توک توک های بانکوک میخوره… در پس این دو ، پلنگ های صورتی با هر دو راننده قبراق و سرحال و تشنه موفقیت و البته حضور نزدیک رنو و مک لارن ها که مرتباً در حال جاعوض کردن در رتبه کیفی و تیمی هستن هرچند که کفه ترازو هنوز بیشتر به سمت مک لارن هاست با دوراننده عالی در مقابل ریکیاردو همیشه خندان ولی نه چندان با استعداد و اوکوون تازه وارد به تیم.
    متاسفانه قسمت تراژدی داستان برمیگرده به این جا که باید از فراری و آلفا تائوری بعنوان رقیب همدیگه یاد کنیم هرچند که یه استثناء جالب باعث بهم زدن معادلات معمول شده و اون هم چیزی نیست جز استعداد شگرف و خیره کننده شارل جوان ما که یه تنه تیم رو در رقابت با پلنگ های صورتی و مک لارن ها نگه میداره ، درسته که منطقی به نظر نمیاد ولی چیزیه که داریم به عینه ظرف این چند مسابقه میبینیم.
    در پس این دو هم ، تیم های آلفا و هاس و ویلیامز رقابت نفس گیر برای اندوختن تک امتیازهای ته جدول دارن که با وجود استعدادهای شگرفی مثل جیییووو همیشه کبیر و جورج جوان آنها ، کفه ترازو به سمت آلفا و ویلیامز سنگین میشه.
    با تشکر دوباره از تمامی همراهان صمیمی و دلواپس بنده ، با امتنان از مدیریت همیشه منظم و دلسوز سایت از توجه شما ممنونم و با اجازتون تا مسابقه بعدی شما رو به همدیگه میسپارم….

  34. Ash

    0

    0

    راننده ای که ادعای صندلی تو اف 1 میکنه حتما از سیاست های پشت پرده هم باید خبر داشته باشه /بنظرم رانندگان بخوبی میدونن تیمها هرچند هم عاشق راننده باشند بخاطر دلایل متعددی امکان کنار گذاشتن تلویحی اون راننده هست هرچند اون راننده هنوز لباس تیم بر تن و ماشین تیم زیر پاش///همین افرادی که میگن لکلرک بهتره و تیم فراری کار درستی میکنه در بابت بین دو راننده اگه راننده آکادمی فراری که اسمش شوارتزمن هست و در اف 2 رانندست و بنظرم از همه یک سرگردن بهتره حتی مکس و لویز و سب //لکلرک که جای خودش /بیاد تیم فراری که مطمئنم میاد فراری ///تیم فراری همین رفتار که با سب داره رو با لکلرک میکنه و اونجا فن لکلرک ها نظرشون جالب خواهد بود//پس سیاست تیم های اف 1 رو همیشه اول از راننده محبوبتون درنظر بگیرین که بعد نگین تیمش …
    البته فراری در حق فتل نامردی کامل انجام داد این سیاست نیست .
    ولی همیشه رانندگان با اخلاق در تاریخ زنده موندن و رانندگان بی اخلاق یا با حمایت اضافی شاهزاده م.پسر رئیس و … بعد مدتی محو .این تاریخه. نخواهین تاریخ رو به سبک نظرتون تغییر و به دیگران تحمیل کنید

دیدگاه خود را بیان کنید