فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون در روزی که به نظر می رسید مرسدس شانسی برای پیروزی در مسابقه روسیه ندارد، با اتفاقات مسابقه، استراتژی مرسدس و البته عملکرد خوب خود توانست نهمین پیروزی فصل خود را کسب کند.

هم تیمی او، والتری بوتاس نیز توانست رده دوم را ازآن خود کند تا برتری مرسدس در پیست سوچی همچنان ادامه دار باشد. چارلز لکلرک که مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرده بود، پس از پشت سر گذاشتن حاشیه های بسیار و کنار رفتن هم تیمی اش، سباستین فتل به جایگاه انتهایی سکو بسنده کرد.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه سوچی

14:32 اگر تعیین خط دیروز را از دست داده اید باید بگویم که چارلز لکلرک موفق به کسب چهارمین پول پوزیشن پیاپی خود شد اما به دلیل مستقیمی بلند قبل از پیچ یک، رده نخست، بهترین رده برای استارت مسابقه نیست.

14:33 هر دو راننده ردبول پنالتی دارند؛ مکس ورشتپن بعد از دریافت پاوریونیت جدید هوندا، مسابقه را از رده نهم آغاز می کند و الکس آلبون نیز پس از اتفاقات روز گذشته در تعیین خط، از پیت لین به مسابقه می پیوندد.

14:36 تمام پیروزی های سوچی تا به الآن در اختیار مرسدس بوده و آیا فراری می تواند به این برتری پایان دهد؟ پیکان های نقره ای تنها تیم حاضر در خط استارت با لاستیک مدیوم هستند.

14:44 چراغ ها خاموش می شوند و فتل استارت فوق العاده ای دارد و از همیلتون عبور می کند.

14:44 همیلتون برای چند لحظه حتی رده اش را به ساینز می دهد اما دوباره به رقابت بازمی گردد. فتل نیز با استفاده اسلیپ استریم لکلرک، پیشتاز مسابقه می شود.

14:45 ماشین ایمنی؛ رومن گروژان و دنیل ریکاردو با یکدیگر برخورد می کنند. راننده هاس از مسابقه کنار می رود.

14:50 رادیو تیمی فراری به لکلرک:

ما بعدا داخل مسابقه احتمالا جایگاه ها رو عوض می کنیم.

14:51 مسابقه دوباره از سر گرفته می شود؛ 1-فتل 2-لکلرک 3-همیلتون 4-ساینز 5-بوتاس

14:54 بعد از خروج خودروی ایمنی فتل فاصله خوبی را با لکلرک باز کرده و سریعترین دور را ثبت کرده است: 1.39.750

14:55 به فتل دستور داده شد که به لکلرک اجازه عبور دهد!!

14:59 فتل نسبت به تعویض جایگاه اعتراضی ندارد ولی می گوید:

من در هر صورت ازش سبقت می گرفتم اما بذارین دو دور دیگه بگذره!

15:00 حالا که فتل هنوز پیشتازی خودش را حفظ کرده، لکلرک در رادیو می گوید:

من به همه چیز احترام میذارم و بعدا صحبت می کنیم، کم کردن فاصله سخته.

15:00 فتل دوباره سریعترین دور را زده؛ 1.39.221! 0.3 ثانیه سریعتر از لکلرک و فاصله اش را به 1.6 ثانیه افزایش می دهد.

15:01 پنالتی؛ کیمی رایکونن به دلیل استارت از خط اشتباه پنالتی عبور از پیت لین دریافت می کند.

15:01 فراری به لکلرک:

چارلز ما بعدا تعویض رو انجام می دیم، الان لوییس یخورده نزدیکِ و ما میخوایم که فشار بیاریم، بعدا تعویض می کنیم جایگاه رو، فعلا روی مسابقت تمرکز کن، دمت گرم

15:03 پیامی که به لکلرک داده شد از طرف لورنت مکیس بوده نه مهندسش! اوضاع درون تیمی قرار است برای فراری بسیار بهم ریخته شود.

15:05 چارلز لکلرک:

من کاملا متوجه هستم، تنها چیز اینه که من عمل کردم(قضیه استارت)، من بهش اسلیپ استریم دادم و مشکلی نبود.

15:08 فتل 2.6 ثانیه فاصله باز کرده و به مراتب سریعتر از لکلرک هست، آیا فراری واقعا جایگاه ها را تعویض می کند؟

15:10 فتل فاصله رو با لکلرک را به 3.5 ثانیه رسانده است. همیلتون سریعترین دور: 1.38.533

15:11 همیلتون نسبت به فراری ها:

به نظر میرسه این جماعت سرعت خیلی خوبی دارن.

15:13 به لکلرک گفته می شود که فشار بیاورد و فتل دوباره سریع ترین دور را ثبت می کند.

15:16 مرسدس به همیلتون:

نسبت به اون برنامه ای که داشتیم 15 تا بیشتر (احتمالا قصد دارند دور های زیادی را با مدیوم زده و بعد با سافت به فراری ها فشار آورند.)

15:18 پس از 20 دور از مسابقه : 1 فتل; 2 لکلرک+4.3; 3 همیلتون +7.1; 4 بوتاس +18.6; 5 ورشتپن +37.7.

15:20 بوتاس هم 8 دهم ثانیه کندتر از همیلتون بوده و تهدیدی نیست، اما فتل و لکلرک باید فکری به حال بعد پیت و بوتاس کنند که حتما جلوی او خارج شوند و در غیر این صورت مرسدس از بوتاس برای کند کردن فراری ها استفاده خواهد کرد.

15:23 چارلز لکلرک با پیت استاپ 2.5 ثانیه ای و لاستیک مدیوم پشت بوتاس وارد پیست می شود. فتل نیز در رادیو اعلام می کند که لاستیک های عقبش چسبندگی خود را از دست داده اند.

15:26 سریع ترین دور از لکلرک؛ 1:37.321. فتل از فراری تقاضای پیت استاپ می کند تا زمان بیشتری را نسبت به هم تیمی اش از دست ندهد.

15:29 فتل در دور 26 به پیت رفته و پشت سر لکلرک از پیت خارج می شود.

15:32 ماشین ایمنی مجازی؛ فاجعه برای سباستین فتل، خودروی فراری او سیستم بازیابی انرژی خود را از دست می دهد و خودروی خود را کنار  پیست متوقف می کند.

15:34 راننده ها از این فرصت استفاده کرده و به پیت می روند. این موضوع به نفع راننده های مرسدس خواهد بود.

15:35 جورج راسل در پیچ هشت به دیوار برخورد کرده و این هم ماشین ایمنی…

15:37 فتل در رادیو:

اون V12 های لعنتی رو برگردونین!!

15:38 همیلتون پشت ماشین ایمنی پیشتاز است و لکلرک نیز دوباره به پیت می رود.

15:41 همیلتون در رادیو:

هنوز فراری ها پشت سر ما هستند؟

بله درست است، اما فقط لکلرک است. به نظر می رسد که شاهد 1-2 مرسدسی ها در این مسابقه باشیم.

15:43 شروع مجدد مسابقه و همیلتون فورا با بوتاس فاصله باز می کند.

15:48 سریع ترین دور از همیلتون؛ 1:36.639. لکلرک پشت بوتاس دی ار اس دارد اما هنوز نتوانسته اقدامی برای سبقت گرفتن کند.

والتری بوتاس و چارلز لکلرک - روسیه 2019

والتری بوتاس و چارلز لکلرک – روسیه 2019

15:55 فراری به لکلرک:

فاصلت با بوتاس 0.9 ثانیه هست و دی ار اس داری…

15:58 مرسدس به همیلتون:

استراتژی رو عوض کن، چون بوتاس تحت فشار خیلی زیادیه.

16:00 همیلتون سریعترین دور را ثبت می کند: 1.36.467

16:04 ردبول به مکس:

ما زمان خیلی غیرعادی رو داریم سر پیچ شماره 13 از دست میدیم، چیزی لازم نداری ما بهت بدیم کمک بتونه باشه!؟

16:05 مکلارن به ساینز:

مکس جلو داره دست و پا میزنه، بریم شکارش…

16:09 لکلرک از تیمش تقاضای قدرت بیشتر می کند و فاصله همیلتون با بوتاس به 5.3 ثانیه رسیده است. سریع ترین دور از همیلتون؛ 1:35.761

16:17 پرچم شطرنجی؛ مرسدس شکست ناپذیری خود را در سوچی حفظ کرد.

جدول مسابقه فرمول یک روسیه 2019

ردهرانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتون مرسدس-
2والتری بوتاسمرسدس+3.829
3چارلز لکلرکفراری+5.212
4مکس ورشتپنردبول+14.210
5الکساندر آلبونردبول+38.348
6کارلوس ساینزمک لارن+45.889
7سرجیو پرزریسینگ پوینت+48.728
8لندو نوریسمک لارن+57.749
9کوین مگنوسنهاس+58.779
10نیکو هالکنبرگرنو+59.841
11لنس استرولریسینگ پوینت+1:00.821
12دنیل کویاتتورو روسو+1:02.496
13کیمی رایکوننآلفا رومئو+1:08.910
14پیر گسلیتورو روسو+1:10.076
15آنتونیو جیوویناتزیآلفا رومئو+1:13.346
-رابرت کوبیتساویلیامز-
-سباستین فتلفراری-
-جورج راسلویلیامز-
-دنیل ریکاردورنو-
-رومن گروژانهاس-

399 دیدگاه

    • حميد

      27

      13

      واقعا بعد از خاموش شدن ماشين فتل ديدن ادامه ي مسابقه كسل كننده بود.
      مطمئنم بيشتر طرفداران فرمول يك در دنيا هم همين نظر رو دارن.
      فتل همه جوره اعتبار فرمول يك هست.
      حيف شد، البته خيلي مهم هم نبود چون فتل تو رقابت قهرماني سال نيست ديگه. چون قهرماني هميلتون يه جورايي مصعجل شده dnf فتل درد كمتري داشت.

      • Shitil

        13

        0

        گمونم مسجل شده!

      • M-T

        14

        8

        تا وقتی فراری ریسو ببره مسابقه کسل کننده نیست ولی خدا نکنه مرسدس اول بشه اون مسابقه دیگه ارزش دیدن نداره 😐

      • |ZXE-LECLERC16|

        13

        3

        ما یه اشتباه بزرگ داشتیم(دارم فراری فنا رو می گم):
        وقتی فراری اونقدر تو سنگاپور خوب عمل کرد همه گفتیم:فراری برگشته!به بینوتو ایمان بیارید!دیگه مرسدس مگه خواب برد رو ببینه و…
        اما واقعیت اینه که:
        آپذیت فراری به درد تعیین خط می خوره نه به درد ریس
        تو تعیی خط SF90رو به اندازه پول پوزیشن سریع می کنه
        ولی تو ریس پیس همچنان عقبه
        دلیل بردن سنگاپور هم اینه که:
        برای برد سنگاپور لازمه فقط پول رو داشته باشی و جلو باشی
        ولی اگر قراره تو ریس مسابقه ببره باید یک استراتژی«قدری بهتر از خوب»داشته باشه
        و اگر فراری«فقط استراتژی داشته باشه»،جای شکرش باقیست!!!
        از این ماشین باید انتظار برد داشت اما با یک استراتژی قدری بهتر از خوب.
        و استراتژی قدری بهتر از خوب برای فراری در سوچی این بود که:
        وتل دور بعد از پیت لکلرک میومد پیت
        وقتی دیدم وتلو 3دور نگه داشتن که لکلرک رد بشه با خودم گفتم:اینا دیگه چه بووووووووووق هایی هستن! اگه قراره لکلرک رد بشه باید رسماً دستور تیمی بدین نه اینکه تمام تلاش های یک راننده رو کلاً به باد بدین!چون:
        اگر دستور تیمی بدن ممکنه لکلرک بعد از رد شدن از وتل کند بشه به حدی که دستور برعکس بدن!
        ولی اگر قراره ماشینو نیارن پیت(که فراری توش استاده)،زحماتش دیگه حتی با دستور تیمی هم جبران نمی شه!!
        حالا اون جمله های تحسین برانگیز اول کامنت تبدیل شده به:
        لعنت بهت فراری-بینوتوی بی بووووووق-و…
        در واقع اگر ما از همون اول از فراری انتطلر برد نمی داشتی ان همه اتفاق پیش نمی اومد!
        میخوام گریه کنم…
        #لعنت-بهت فراری

      • THE MINDBLOWER

        10

        2

        دوست عزیز M-T خداییش بهترین ریس های فضل کدوما بودن؟؟؟
        طبیعیه هر طرفداری با دیدن اینکه تیم محبوبش میبره کیف میکنه ولی شخصا خیلی از المان و اتریش و مجار لذت بردم.
        تو هیچکدومشونم فراری نبرد.
        امروزم هیچ کشی نیست که با بیرون رفتن سب یه نبرد عالی رو از دست دادیم بین بهترین ها.

      • بهروز

        7

        3

        هرکس از دیدگاه خودش مسابقه جذابه یا نیست انگار، لازم نیست نظر شخصیمونو به همه نسبت بدیم، چطور فراری ببره به به چه چه؟ مرسدس ببره خار داره؟ :)) منطقی باشیم

      • iren

        5

        0

        توی این چندتا مسابقه یه چیز ثابت شده. لکلرک توی تعیین خط فوق العاده هست اما توی مسابقه معمولا فتل سریعتره. احتمالا بخاطر تجربه بیشتر فتل در حفاظت از لاستیک و نگهداشتنش توی بازه دمایی مناسب تر و کلا تمرکز بهترش در رانندگی در تعداد دورهای بالاتره.

        توی این مسابقه هم به وضوح فتل برتر از لکلرک بود و نمیدونم اگر فتل ماشینش خاموش نشده بود آیا با استراتژی لاستیک مرسدس کدوم راننده برنده میشد اما واضحه که فتل پشت سر لکلرک و بوتاس خیلی زیاد معطل نمیموند. و احتمالا مسابقه رو توی رده ی دوم یا اول تموم میکرد.

        یه حسی میگه فتل از دی ان اف شدنش خیلی هم ناراحت نشد. وقتی از خودرو پرید پایین انگار مسابقه تموم شده و داره از خودروی برنده میپره پایین.

    • Amin

      12

      4

      اوفففف لوئیز چیکار کرد
      سر دوتا کلاس دانشگاه مسابقه رو دیدم با کلی استرس
      خود کرده ها را تدبیر نیست
      فراری میخواست هم یک دو رو داشته باشه و هم سنگاپور رو برا لکلرک جبران کنه ک نشد
      فتل هم بد شانسی آورد
      و در آخر لوئیز که ی قدم دیگه ب شوماخر نزدیک شد
      ب امید شکستن هردو رکورد ها

      • armin90

        2

        5

        ولي يه چيز خنده دار حتي اگه فتل مشكل دار نميشد هم ١،٢ ال بنز بود ، مي دونيد چرا؟ چون جورج راسل مسئول اجراي استراتژي بنز بود ، درست تو همون زمان كه عمر لاستيكاي مرسدس رو به اتمام بود داخل يه پيچ با كمترين سرعت رفت تو ديوار ، دست به فرمون هم نزد ، در حالي كه حتي بال جلوش هم كامل خراب نشده بود و ميتونست به مسابقه برگرده ولي از ماشين پياده شدكه ماشين ايمني بياد ،جالبه نه؟
        مفهوم مسابقه رو از بين ميبرن با اين كارا 🙂

    • |ZXE-LECLERC16|

      12

      0

      آقا همه چی به کنار…
      ان صحنه ای که دست کوبیتسا رو نشون می داد خیلی زجرآوربود…
      کاش2011رالی تصادف نمیکرد
      میخواست بره فراری!
      الان با ویلیامزه
      داره از فرمول یک خداحافظی می کنه…
      همینکه با اون دست فرمون رو نگه میداره واقعاً هنره
      جایزه شخصیت سال فیا2013 حقش بود 🙂 🙂 🙂

      • THE MINDBLOWER

        7

        0

        خداییشم خیلی سریع بود.
        فک کن 2012 کوبیتسا جای گروژان توی رنو میبود…

    • پوریا

      1

      2

      خدایی چقدر یه تیم و مخصوصا یه نفر میتونه خوش شانس باشه تو مسابقه ای که هیچ شانسی نداری و حریف یه سر و گردن ازت بهتره با خوش شانسی عجیب غریب میبری واقعا جالبه

      • pejman

        0

        0

        کدوم خوش شانسی لوییس رکورد پیستم زد نکنه دلت به اون فست لپ های فتل خوش بود لوییس یا یه درجه لاستیک سفت تر نمیذاشت فراری ها باهاش فاصله باز کنن با لاستیک برابر حتما فاصلشو کم میکرد و شک نکن با لاستیک نرم تر فراری هارو میبلعید لکلرک با تایر برابر از بوتاسم نتونست رد بشه چه برسه به لوییس برد مجارستانم بخاطر تعیین خط بود مثه سال قبل که لوییس تچ مجارستان شانسی نداشت ملو ردبولا اما چون پل گرفت با یه دور عالی تونست شدهکار کنه و ببره این اتفاق برای فراری تو سنگاپورم افتاد اما دلیل نمیشه که فکر کنی مشکلات فراری حل شده و ومرسدس دیگه نمیتونه تو پیستی مثه روسیه فراری رو شکست بده واقع بین باشید تا کمتر حرص بخورید

      • mohammad

        11

        0

        مارشال آدم حسابی بود بابا اینا خیلی پایین ترن

      • Amir-60

        10

        0

        تنها سریالی که همیشه میشینم میبینمو هنوز میخندم همین بود.تد یا مارشال رو بیارن بهتر از این استراتژیستای فراری هست،اگه بارنی رو بیارن که دیگه هیچی

  1. Masoud GH

    43

    11

    وقتی فراری ۴.۵ ثانیه زحمت وتل رو به باد فنا میده و داخل پیت هم یه نیم ثانیه ناجوانمردانه تعلل می کنه تا بچه عزیزشون رو بیاره جلوی وتل ، چوب خدا (کارما)صدا نداره ، واقعا از برد مرسدس خوش حال شدم با این که طرفدار فراری هستم ، تبریک به مرسدسی ها . وتل با کمک یا بدون کمک اون بچه هم سبقت اول مسابقه رو میگرفت ، لکلرک میدونست که نمیتونه دفاع کنه هر طرفو میبست وتل از یه طرف دیگه سبقت میگرفت ، آخرشم که این بچه عزیز فراری نتونست یه سبقت بگیره ، عیار راننده تو مسابقه محک زده میشه نه تو تک دور تایم گیری . راننده روز هم که وتل شد ، روسیاهیش هم موند برای تیم فراری

    • Masoud GH

      23

      6

      طبق قاعده اگه وتل رو اول میاوردن پیت ،اگه ماشین وتل مشکل پیدا میکرد حداقل لکلرک میتونست اولی رو داشته باشه و در صورت خراب نشدن یک دوی فراری

      • Ferrari7

        14

        3

        حتی اگه دور بعد از لکلرک میاوردنش شاید اینطوری نمیشد

    • 5red16

      15

      5

      واقعا مدیریت مسابقه فراری جالب نبود
      منم فقط امیدوار بودم چارلز آخر مسابقه بگیره والتری و لوییس رو
      تا حداقل جو تیم بیشتر به هم نریزه

      • Amin-5

        11

        1

        بنظر من با اتفاق امروز همون روحیه ای که تو چند مسابقه قبل گرفته بودن رو هم از دست بدن الان دیگه واقعا مرسدس باید 4 تا مسابقه رو شرکت نکنه و درصورتی که لکلرک همشونم اول شه تازه برابر میشن
        واقعا کل مسابقه ی امروز به سب بود❤️

    • Ali

      21

      12

      قبل از هر چیزی برد‌مرسدس رو تبریک میگم و بازم هم ناجوانمردی فراری در حق‌ فتل واقعا حیف شد عیار لکلرک هم‌ معلوم شد قطعا فتل میبود الان حداقل روی سکوی‌دوم بود اما لکلرک حتی یه سبقتم‌ نگرفت واقعا چوب خدا صدا نداره

      • pejman

        0

        0

        ناجوانمردی فراری در حق فتل یا در حق لکلرک دستور تیمی های اول فصل گرفتن پیروزی سنگاپور از لکلرک و تقدیمش به فتل برای جلوگیری از نابودی فتل واین مسابقم که فتل با کمک لکلرک رفت جلو رده هم پس نداد این نامردی فتله یا لکلرک واقعا تعصب تا کجا ؟!؟ لکلرک دچ تا برد قهرمانانه و خاطره انگیز داشت و طلسم مونزارو شکست فتلم تنها بردشو با کمک تیم( برای رهایی از فشارهایی که بعد دو برد پیاپی لکلرک و پل پوزیشن ها و عملکرد لکلرک روش بود)تو سنگاپور بدست اورد چطور واقعا فکر میکنید که در حق فتل ظلم میشه درخالی که فراری برای جلوگیری از نابودی فتل برای ایندش داره در حق لکلرک ظلم میکنه

    • S5

      22

      8

      نکته جالب اینه که آقای گزارشگر تحت هیچ شرایطی نمیخواست قبول کنه پیت استاپ فتل نیم ثانیه بیشتر طول کشیده و میگفت زمانو اشتباه زدند:))))

      • THE MINDBLOWER

        11

        6

        اره این دیگه خیلی خفن بود.
        یکی اینکه یه جا گفت بد از بدتر(جای بدتر از بد)

      • THE MINDBLOWER

        16

        5

        بهش بگین 3بار سریع بگه پیست سوچی تا راحت شیم از دستش

    • Ferrari7

      13

      3

      دقیقاً درست میگی مسعود دیشب گفته بودم شب دراز است و قلندر بیدار
      الان واقعا عیار خیلی‌ها برای بعضی ها مشخص شد البته برای ما از خیلی وقت پیش مشخص بود

      • pejman

        0

        0

        منظورت عیار فتل یا عیار لکلرک که با رکورد شوماخر برابری کرد

        خداییش تو دو فصل اخیر فتل چند تا مسابقه اسپین نشده؟!؟

        عملکرد لکلرک رو با عملکرد فتل تو فصل دومش تو فرمول یک مقایسه کنید نه با فتل با تجربه الان

    • pejman

      0

      0

      متعصب نباشید امسال فتل خیلی پایین تر از لکلرک بوده در مجموع با اینکه فتل تجربه بیشتری هم داره عملکرد خیره کننده لکلرک باعث شده تا فتل ازش عقب بمونه

      • FerrariF2004

        5

        22

        اتفاقا منم وقتی فتل از دستور تیمی سرپیچی کرد خواستم اسپین شه که خداروشکر موتورش ترکید یا شایدم تیم ترکوند موتورشو که بنظرم کار خوبی کرد. اصلا راننده چه حقی داره خودشو بالاتر از تیمی که داره ساله 30 میلیون بهش دستمزد میده بدونه؟ ناراحته بره تیم دیگه!

      • ARA$H

        9

        5

        Ferrari F2004 عزیز
        بهتری بفهمی فراری خودش رکوردار فرمول یک نیست راننده هاش اونو رکورددار کردن
        اتفاقا بره از فراری بایدم بره تیمی که لیاقت نداره همینه
        صرفا یکم مودبانه تر درباره فتل صحبت کن
        شماها با شوماخر جوان که داشت گریه میکرد برید خوش باشید

      • Fastboy 44

        13

        2

        FerrariF2004
        من هم با این که طرفدار لوییسم و امروز خیلی خوشحال هم هستم اما کامنت خیلی مسخره ست
        حالا که اسپین شده چند باری(خیلی هم کم نیست انصافا) نباید بگیم هر مسابقه اسپین میشه و ……
        عجیبه!
        فرقی که طرفدارای مرسدس با فراری دارن اینه که متحدن(از نظر من) ولی طرفداری فراری نه
        دقیقا این متحد بودنشون هم تو استراتژی و …. فرق داره با فراری

      • REZA.M

        11

        7

        خودت و تیمت لیاقت داشتن فتل رو ندارید.صد سال دیگه هم که بمونی این فراری دیگه قهرمان بشو نیست.مشکل شما اینه که هنوز هم به فتل به عنوان یه رقیب نگاه میکنید که توی سال های 2010 تا 13 خواب و خوراک به فراری و تیفوسی و ایتالیایی حروم کرد.

      • iren

        3

        0

        ferrarif2004
        درسته من طرفدار فتل هستم اما خودت کلاهت رو قاضی کن.
        به دو دلیل توی اون مقطع زمانی پس دادن رده خطرناکه. اول اونموقع همیلتون چسبیده بود به لکلرک و اگه جابجا میشدن احتمال برگشتن همیلتون باه رده دوم زیاد بود.
        دوم اینکه چند دور بعدش لکلرک ۴ثانیه عقب افتاده بود و داشت بازم زمان از دست میداد. خودت توی این شرایط به پیشتاز مسابقه میگی فاصله بیشتر از چهار ثانیه رو ول کن و بیا پشت راننده ی کند تر؟

        استراتژیها از قبل تعیین میشند اما اتفاقات داخل مسابقه همیشه اونی نیست که توی استراتژیا پیش بینی شده

      • Akbar (Ghasemi)

        3

        2

        فست بوی رو 😁

        “”حالا که اسپین شده چند باری(خیلی هم کم نیست انصافا) نباید بگیم هر مسابقه اسپین میشه و ……””

        این دیگه چه ماهیگیریه!

      • Fastboy 44

        -1

        3

        اکبر?!
        چی میگی اصلا?!
        من منظورم چی بود تو داری چی میگی?!
        انتظار نداشتی که بیام بگم کلا وتل تو کریرش دو بار اسپین شده،نه?!

      • Fastboy 44

        0

        0

        لایک منفی?!
        مگه داریم مگه میشه?!

    • itg

      10

      29

      درک نمیکنم چرا راننده ای که اول فرمایشی شده بهترین راننده روز میشه
      والا مک لارنها و ورشتاپن خیلی بهترن

      • Alirezzza

        19

        7

        قطعا اکثریت مردم بیشتر از شما میدونن…. شما تلاش کن به خیال خودت حرص دراری من ک بیشتر خندم میگیره… همه دیدن چه اتفاقی افتاد

      • iren

        5

        0

        مکلارنها رو قبول. اما ورشتپن؟ عجیبه. بازم بوتاس با اون دفاع عالی رو بگی یه چیزی

      • pejman

        0

        0

        البون از پیت لین شروع کرد از رده ۲۰ هم نه از پیت لین اومد ۵ شد کسی ندید اما چهارتا فست لپ فتل که بعدا همیلتون با اختلاف چند ثانیه فست لپ رو زد و رکورد پیست رو شکست بچشم میاد
        این انتخاب بعنوان راننده روز چیزی جز ترحم دیگران به شیر بی یال و کوپال این روزای فراری نیست

    • JBjb

      36

      12

      قربانی کردن چالرز؟؟ مسابقه اشتباهی ندیدی؟؟ یا 44 فن بودنت زیادی بی منطق و کورت کرده؟

      اونی که قربانی شد و بهترین راننده روز بود دور 26 از ریس خارج شد.

      • itg

        6

        21

        تاکتیک تیم محبوبت بود آقای jbjb لکرک باید همیلتونو نگه میداشت برو ببین شما احتمالا مسابقه اشتباه دیدی

      • itg

        6

        15

        برو استراتژی ببین چی بود بعد بیا بهت بگم چی به چیه خودت کورکورانه طرفدار راننده اشتباه شدی دیدتو وسعت بده

      • RIP ENZO

        11

        6

        این جمله رو باید با آب طلا نوشت
        “V12 لعنتی رو برگردونید ”
        فورزا سب

      • امید نورمحمدی

        17

        5

        بدون کمکهای سب در اسپا و تایم گیری مونزا و سنگاپور و سوچی شارل خودش توانایی گرفتن یک سبقت از بوتاس هم نداشت. بدون شک اگر سب خارج نمیشد و قربانی نمیشد الان باز شاهد یک عملکرد!!! خوب!!! از لکلرک بودیم.
        رادیوهاش دیگه سرسخت ترین طرفدارهاشم عصبی کرده. دلیلی برای بهترین راننده شدن سب در روزیکه نصف مسابقه هم نبوده!!!

      • Fastboy 44

        9

        1

        RIP ENZO
        قطعا هر راننده ای دورانی رو دوست داره که باهاش یا قهرمان شده یا خاطرات خوبی رو پشت سر گذشته
        مثلا اگه از میکا هکینن بپرسین میگفت ای کاش ماشینای سال 98 و 99 میدادین بهم تا باهاشون مسابقه بدم
        آب طلا و اینا نداره واقعا
        اون اینطور دوست داره

      • امین

        2

        1

        همیلتون امروز واقعاً خوب رانندگی کرد مثل همیشه توانی که لازم داره رو از ماشین میکشه بیرون ولی انصافاً آخرین بدشانسیش کجا بوده؟؟
        من که فک کنم اتریش پارسال بود.
        البته که خوش شانسی رو یکبار دیگه معنی کرد.
        از زمانی که رادیو های فراری شروع شد حال طرفدارای فتل و فراری گرفته شد.
        من نمی‌دونم که درهرصورت ماشین خراب میشد یا نه ولی لکلرک همونیه که بقیه میگن و فاصله ش با فتل خیلی زیاده و اصلأ نباید مقایسه بشن.
        نمیدونم توان و شرایط اون لحظه ماشینش طوری بود که از بوتاس سبقت بگیره یانه ولی بعده داستانای مسخره و تکراری رادیو همه انتظاره سبقت داشتن.
        در آخر بنظرم امسال ضعف ماشین یجور و حرکتای مسخره و خودخواهانه لکلرک یجور دیگه اعصاب ما طرفدارای فتل رو بهم ریخته.
        من بازم میگم هرچقدر هم تیم از لکلرک اینطوری حمایت کنه بازم پایین فتل تموم میکنه.

      • Akbar (Ghasemi)

        4

        2

        فست بوی حالا مگه فتل با v12 قهرمان شده!
        عروسی ای که سیفتی کار به کوچتون اورده باعث شده فکر نکرده حرف میزنین!

      • Fastboy 44

        0

        2

        باید مینوشتم V8
        حالا حرص نخور
        پسته بخور

      • pejman

        0

        1

        واقعا انگار شما فتل فن ها یه سری نسابقات دیگه رو میبینید یا حافظتون تا جایی یاری میمنه که فتل علمکرد خوبی داره بعدش یادتون میره
        امه لوییس با یه درجه لاستیک سفت تر مثه فتل دور میزد تقریبا فکر کن با لاستیک برابر یا نرم تر چه بلای ی سر فتل میاورد خوبه رکورد پیستم زد و فاصلش با فست لپ فتل با همون لاستیکا ۲_۳ ثانیه بود واقعا چه عملکردی از فتل اونو شایسته بهترین راننده روز کرد استارتش که استراتژی و لطف لکلرک بود با چند دور پیشتازی مسابقه وقتی لوییس لاستیکای سفت تر داشت؟!؟
        البون رو دیدی از پیت لین اومد ۱۵ رده کسب کرد و پنجم شد تعصب رو بذار دور حقش نبود جای ترحم به فتل و انتخابش بعنوان راننده شکست خورده ای که با این چیزا میخوان بهش روحیه بدن البون بهترین راننده روز میشد؟!؟

      • امید نورمحمدی

        9

        4

        Seb the great :چون بعضی از دوستان مسابقه را ندیدند! فکر میکنند قربانی شده! توی 20 دور 4 ثانیه اختلاف عددیه که قابل انکار نیست…

      • itg

        5

        16

        دیواری برعکس نمیشه شما چک کن

      • امید نورمحمدی

        17

        2

        دوستمون فکر میکنه اسلیپ استریم ادامه داره!!! فاصله عجیب و غریبی که بین سب و شارل باز شد بخاطر السپ استریم بوده!!! در ضمن اسلیپ استریمی که سب توی مونزا داد تا شاهزاده موناکو پول بگیره هم اصلا حساب نیست!!!
        لابد سب باید عذرخواهی کنه که خیلی سریعتر بوده!!!
        خوب شد ماشینش خراب شد تا ببینیم شارل بدون دفاع سب میتونه بوتاسو بگیره یا نه! سب که رفت بیرون و جوان اول فرمول 1 موند و بوتاس و لوییس… شاید فکر کرده باید به بوتاس هم دستور تیمی میدادن که از سر راه ایشون بره کنار!!!
        داداشم هر تیم فقط دوتا راننده داره…

      • بهروز

        3

        4

        آقا دعوا نداره، اینم کار مافیا بوده یا وزارت

    • حميد

      13

      6

      itg
      واقعا متاسفم.
      كامنتي ميذاريد كه هيچ، بازم تاكيد مي كنم هيچ منطقي پشتش نيست و انتظار داريد دوستان جوابتون رو ندن.
      فتل خودش بزرگ ترين قرباني اين گرندپري بود.

      • itg

        2

        19

        قربانی لکرک بود عزیزم اسلیپ استریم لکرک به فتل استراتژی فراری بود و اگر موتور فتل خراب نمیشد بالای هشتاد درصد فراری یک و دو میکرد فکر میکنی چرا توی رادیو لکرک شاکی بود?

  2. Ferrari7

    35

    9

    دوستان طرفدار فرراری و سباستین اصلا از dnf سباستین ناراحت نباشید همین که سباستین برگشته با قدرت جای خیلی خوشحالی داره و نشون میده به خیلی ها که هنوز بهترینه ، تو استینت اول پیست و به آتیش کشید
    زنده باد سسسسسسسسسببببببببباااااااااااسسسستتتتتتتییییییییییببننننننننن💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪💪👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍💪

    • Mohammad44

      12

      10

      نمی خواهم ناراحتی تون رو تشدید کنم ولی لوئیس هم واقعا عالی بود با مدیوم فقط 7 ثانیه پشت وتل بود و چه بسا لوئیس حتی بدون خروج سب هم می برد شاید

      • امید نورمحمدی

        18

        0

        Mohammad44 :محمد جان اصلا بحث لوییس نیست… بحث درون تیمیه… لوییس با لاستیک مدیوم از شارل که سریعتر بود… تنها شانس فراری این بود که سب جلوی شارل دربیاد تا بتونن دو نفری با لوییس بجنگند.
        لوییس کارش درسته و من هم هیچ شکی ندارم…

      • Fastboy 44

        10

        0

        با تشکر فراوان از امید نور محمدی فتل فن باشخصیت
        ولی Ferrari7 استینت اول پیستو به آتیش کشید،درست ولی با سافت زد لوییس مدیوم و واقعا لوییس هم خوب تایم میزد
        لوییس و وتل بهترین راننده های روز بودن

      • yas

        8

        0

        هنوز روده فعلا تا این بچه مچه‌ها به قهرمانان این رشته برسن. هرچی باشه، اکثر ببینده‌ها مسابقات رو بخاطر سب و لوییس می‌بینن

    • RH27

      8

      1

      گند زدن استراتژیست های فراری کم بود نق زدنهای لکرک هم داره اضافه میشه. چطوره که تو گاراژ فراری هیشکی نیست اینا رو مدیریت کنه ! تو هر ریس یه کمدی هم داریم .

      • FerrariF2004

        1

        5

        لکرک نق میزنه؟ فتل تو رادیو تیمی میزنه زیر همه برنامه هایی که تیم داشته بعد لکرک غر میزنه؟

      • Ferrari7

        5

        0

        Fastboy 44 عزیز حرفت درسته لوییس هم تو تعیین خط دیروز عالی کار کرد هم امروز با لاستیک مدیوم حرفی توش نیست من طرفدار لوئیس نیستم ولی هیچ وقت با نفرت یا کینه ازش صحبت نمی‌کنم چون واقعاً یکی از بهترین هاست و احترامش رو حفظ میکنم ولی کلاً بحثم اینه که امروز سباستین فوق‌العاده بود

  3. Akbar (Ghasemi)

    30

    9

    چقدر عجایب دیدیم امروز
    داشتم به کلمه کارما فکر میکردم که سایتو باز کردم تیتر رو دیدم!
    فراری واسه راننده کندتر استراتژی چید و چوب خدا رو خورد البته با صدای انجین!

    بدون کنایه میگم لکلرک توی سبقت گرفتن باید حالا حالا از سب یاد بگیره واسه اینده اش خوبه چطوری از بوتاس رد نشد!

      • REZA.M

        16

        4

        اگه سکتور اخر ریسینگ لاین بهتری میزد میتونست سبقت بگیره.پیچ سوم بعد کفی رو خیلی باز طی میکرد.

      • FerrariF2004

        3

        8

        REZA.M
        شما ریسینگ لاین رو برای من تعریف کن و بگو ببینیم تو یه پیچ یا کل پیست ریسینگ لاین رو چجوری پیدا میکنند؟

      • REZA.M

        6

        3

        اولا تعریف کتابی ریسینگ لاین رو نمیدونم و نیازی نیست بدونم.ولی در کل ریسینگ لاین در پیچ بهترین و در خیلی از موارد کوتاه ترین و سریعترین مسیریه که راننده ها میتونن از یه پیچ رد بشن.
        در ضمن ریسینگ لاین کلی در شرایط خشکی از قبل مشخصه و راننده ها با توجه به شرایط ماشین یا سبک رانندگی یا خیلی از موارد دیگه تغییراتی رو در ریسینگ لاین اعمال میکنن تا بتونن سریعتر باشن.
        در ضمن یه سوال؟اگه مرسدس از حضور در مسابقات محروم نمیشد فراری الان چند قهرمانی داشت؟در جواب بیشتر از چهار تا بگی مبالغه کردی.
        در ضمن اون بالا گفتی فتل بره یه تیم دیگه.داداش اگه فتل بره مثلا ردبول که شما باید خواب قهرمانی دوباره فراری و بخصوص چارلز جونت رو ببینی.

      • Lecrec_fan

        4

        8

        نکه تو این 6 سال قهرمانی اورده. عجببب
        چه رویی هم دارن بعضی از فن های متعصب. فراری کم تاوان نداده به خاطر این راننده سر به هوا و تو دیوار. به قول دوستمون بره رد بول شاید یه ماشینی که با سبک رانندگیش هماهنگه رانندگی کنه. متاسفانه تو فراری که به خاطر عدم ماشین متناسب با رانندگیش در 2018 یا تو دیوار بود یا اسپین. بره شاید این تیم یه نفس راحت بکشه.

      • THE MINDBLOWER

        8

        1

        جوجه ای که تو طرفدارشی تعداد برداش نصف قهرمانیای سبه…

      • FerrariF2004

        0

        5

        REZA.M
        ” کل ریسینگ لاین در پیچ بهترین و در خیلی از موارد کوتاه ترین و سریعترین مسیریه که راننده ها میتونن از یه پیچ رد بشن ”
        در خیلی از موارد کوتاهترین مسیریه که راننده ها میتونن از یه پیچ رد بشن؟ این جواب کاملا اشتباست. ریسینگ لاین مسیریه که راننده ها با انتخاب اون بتونن بیشترین سرعت رو تو نقطه apex هر پیچ داشته باشن که با توجه به قانون دوم نیوتون و رابطه شتاب جانبی با سرعت، و رابطه مستقیم سرعت با جذر شعاع حرکتی برای داشتن ماکسیم سرعت تو apex و داشتن بیشترین سرعت خروجی از پیچ باید بیشترین شعاع حرکتی رو طی کنه یعنی طولانی ترین مسیر نه کوتاهترین!
        در مورد قهرمانی های فراری هم که این ها همش اما و اگره اگر فلان و فلان بود رو ولش الان مرسدس فعلا نصف فراری هم قهرمانی نداره. و در مورد رفتن وتل به ردبولم شدیدا استقبال میکنم چون مطمئنم اونجا هم چپ و راست از مکس شکست میخوره و دیدن بهانه هاتون اونموقع دیدن داره!

  4. HamidFTN

    24

    13

    خرابی ماشین فتل برد رو تقدیم مرسدس کرد
    چون با استفاده از ماشین ایمنی یه پیت استاپ مجانی داشتن
    اگه این شانس بد فتل و خوش شانسی همیلتون نیست پس چیه؟؟؟

    • Amir MH

      38

      6

      استراتژی بچه گانه فراری رو برای اول کردن زوری چارلز به مرسدس ربط ندین همه میدونن و دیدن تیم چقدر از جلو بودن سب نارحت بود

      • HamidFTN

        13

        6

        حرف شما درست
        منظورم بدون دردسر شدن یک دو مرسدس بود بدون زحمت

        لکلرک رو خیلی تحویل میگیرن هنوز جا داره یاد بگیره چطوری باید سبقت گرفت(دنیل و فتل باید براش یه کلاس آموزشی بزارن)

      • امید نورمحمدی

        10

        0

        Amir MH : خیلی دمت گرم بخدا. بابت برد بحق لوییس هم تبریک میگم.

      • yas

        3

        1

        چی بگیم والا. باز خوبه بینوتو گفته قرار بود سب از لکلرک اسلیپ استریم بگیره بعدا جایگاهو پس بده، و در ادامه گفته که سب خودش سبقت گرفته و شارل کمکی بهش نکرده. ولی برخی دوستان میگن نه دستور تیمی بود و ….

    • Ali

      15

      5

      اقای حمید چه ربطی به شانس داره مرسدس ریسک کرد و تایر مدیوم انداخت‌و بیشتر بیرون موند دوما بهتر بگی چوب گندماری‌فراری رو‌ میخورین تا این توهم شانس

    • Morteza

      13

      2

      چه خوش شانسی قبل مسابقه پیش بینی کرده بودن ممکن همچين اتفاقی بيفته که از تو گاراژ دستور دادن بیشتر بیرون بمونه

      • Ferrari7

        16

        0

        دوستان واقعا اگه منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم لوییس بسیار خوب رانندگی کرد مشکل ما لوییس نیست مشکل ما تو خود گاراژ فرراری نشسته عینکم زده
        لوییس رو ول کنین یکی بینوتو رو با استراتژیست‌ها شو بگیره

      • Sam

        10

        4

        اگه فتل بیرون نمیرفت که راسل اصلا تو اون وضعیت تصادف قرار نمیگرفت . به زور میخوای بگی همیل در هر صورت میبرد اقا حقیقتو بپذیر اگه فتل براش این مشکل پیش نمیومد اول میشد لکلرکم دوم

      • Nohed81

        8

        5

        تبریک به لوییس و بوتاس و تیم قدرتمند مرسدس، امروز خیلی چیزا واسمون ثابت شد، اول اینکه این تیم فراری نشون داد که خیلی ندید پدید تشریف دارن و دارن تاریخ درخشان خودشون با شوماخر رک نابود میکنن، این لچه فقط دوتا ریس برد و چهار تا پول پشت سر هم، فکر نمیکنم اینا واسه تیمی مثل مرسدس چیز بزرگی باشه، اما فراری نابود شد، و تمام بادکنک هاشو گذاشت تو اتاق این پسر نونور و لوس بنام لکرک، وامروز چوبشو خورد، دوم اینکه برای تمام دنیا ثابت شد که نمیشه اف۱ ببینی و طرفدار فتل نباشی، ۳۳ دور فتل تو مسابقه نبود ولی مردم بهش رای میدادن، ودر آخر خرابی ماشین فتل همش الکی بود، عمدا خاموش کرد، موفق باشید

      • Lecrec_fan

        4

        13

        برید دلخوش بشید به همون رای مردمی. توقع داشتی بادکنکاشو بزاره تو اتاق پیرمردی که 6 سال اومد تو این تیمو حقوق های میلیونی گرفت و رفت تو دیوار؟ سال بعد دگ باید با اسطوره رد بولتون خداحافظی کنید. فعلا دور دور چارلز هستش. و قهرمانی های ایندش تو فراری و ببینید و با حسرت بسوزید.

  5. JBjb

    33

    6

    فراری 😂😂😂

    فراری این فصل دو بار موقع پیشتاز بودن موتور ترکونده 😂 قبلنا شمع میسوزوندن یا تو دور گرم کردن موتور میسوزوندن الان پیشرفت کردن پیشتاز میشن موتور خراب میکنن

    اتفاقات رادیو ها باز هم نشون داد که چرا بینوتو مدیر لایقی نیست. بینوتو مهندس و مدیر فنی خوبی هست ولی توانایی مدیریت نداره. البته شخصیت لکلرک غرغروی هم به مشکلاتش افزوده

    لکلرک که دیگه توی دنیای مجازی معروف شده به Cry Baby 😂

    این بوتاسی که لکلرک با لاستیک برابر سافت نو، این همه دور پشتش گیر کرد نتونست سبقت بگیره برید دو فصل قبلی ببینید که چند بار فتل پشت بوتاس تو شرایط مختلف و پیست های سخت تر از لحاظ سبقت گیری، گیر کرد و ازش سبقت گرفت.

    در ضمن اومدن سیفتی کار ناشی از برخورد جورج راسل به نفع همیلتون نبود به نفع لکلرک بود که هم روی سافت رفت هم فاصله چند ثانیه ایش به حداقل رسید اما نتونست از بوتاس سبقت بگیره‌

    فتل همیشه اکثریت مواقع استارت های خوبی میزنه عالی کلاچ رو ول می‌کنه و امروز در هر صورت از لکلرک رد میشد و توی استینت اول خیلی بهتر بود اما بچه غرغرو و مدیریت نالایق در حقش ناعدالتی کردند و توی توییتر هم خیلی ها اشاره کردن به کارما، ظلم دوباره فراری در حق فتل برای حمایت از لکلرک و درنتیجه اش موتور فتل ترکید تا باعث اومدن سیفتی کار مجازی از دست رفتن 1-2 فراری بشه و 43-44 امتیاز بخاطر بی لیاقتی فراری و چند ماه زیادی پر رو کردن Cry Baby تبدیل شد به 15 امتیاز

  6. Seb the great

    30

    0

    نه چرا چرا چرا
    واقعا کار فراری نامردی بود واقعا فتل از چارلز سریع تر بود حداقل تو لاستیک سافت واقعا حیف لوییس خیلی خوب بود
    ولی اون استارت واااااای چیکار کرد وتل مود رفته رو 2013 و قبلش واقعا وتل برگشته به امید بازگشت وتل 2013 و تبریک به مرسدس و لوییس و فن هاش

      • Seb the great

        19

        2

        الان فراری باید اجازه رقابت راننده ها رو بده چه شود

      • امید نورمحمدی

        10

        1

        REZA.M سب از این بدتر روزهارو هم دیده. نگران نباش. خروجش از ماشینش نشون داد که خودشم بدش نیومد از خراب شدن ماشینش و دیگه لازم نیست قربانی لکلرک بشه. خوب شد دیدیم بدون سب میتونه سبقت بگیره یا نه…

      • THE MINDBLOWER

        6

        0

        اتفاقا الان جنگ دیدن داره تو فراری

      • Amir MH

        15

        2

        گفته بودم که 🙂

    • mojtaba

      22

      5

      فراری به فتل خیانت کرد و تقاص پس داد کسانی که برای دفاع لکلرک با انواع و اقسام خطاها در مونزا به به و چه چه میکردن و رانندگیش رو تو سر فتل میزدن دفاع بوتاس رو دیدن؟ ناتوانی لکلرک در سبقت رو دیدن؟ لکلرک قطعا یک استعداد کم نظیره اما باید با توانایی های کنونیش واقع بینانه برخورد کرد

  7. m.amin

    78

    -50

    از اتاق فرمان اشاره میکنن ک فراری پرچم پنجم هم برافراشته کرده و گفته برد تو چنگ ما بود فتل ازمون گرفت.ما پرچمو میزاریم اون بالا😂😂😂

      • m.amin

        60

        -47

        پرچم بلند کردن ک فقط کار فراریه داداش.البته پرچم مسابقاتی ک نبرده و دوست داشته ببره هم اضاف کن.مالزی ۲۰۱۶ هم رقابت درون تیمی بود چ ربطی ب شما فراری فنا داره

    • Saeed

      23

      10

      با جماعتی طرفیم ک از 2014 اومدن و هنوز بعد سه سال نمیخان شکست 2016 رو بخاطر ی مالزی قبول کنن بعد میان درباره پیروزی سب ک ساکسون ها دزدیدنش اظهار نظر میکنن

      • Ferrari .Italy

        6

        5

        merc
        داداش ردبولم چهار سال دامنیت داشت فکر نکن 70 سال بودین قهرمانی های بیشتری میاوردین اصلا قابل پیشبینی نیست در ضمن قهرمانی های دهه پنجاه حساب نمیشه و گرنه فراریم 4 تا قهرمانی بی حساب داره 1952 1953 1956 1958 و الان با این قهرمانی ها 20 تا قهرمانی میداشتیم و شما 8تا ازه بازم نمیرسین به نصف اگه حساب نکنیم هم الان ما 16 تا داریم و شما 5تا و تازه نصف نشدین و ویلیامزم 9 تا داره نه 8 تا

      • Fastboy 44

        8

        4

        سعید!
        شما همون کسی هستی که اول فصل خیلی رویا پردازی میکردی و میگفتی فراری میخواد دو تا نامزد برا لاروس بده😂
        بعدش…. اگه شما باخت 2017 و 2018 رو بدون هیچ اتفاقی قبول کردین ما هم 2016 رو قبول میکنیم

      • Saeed

        4

        5

        آره گفتم
        روی حساب روند رو به رشد فراری

        شاید اگ ماشین این فصل مث 2017 میبود ولی با قدرت بیشتر اونموقع خیلی شرایط فرق میکرد

        وگرنه هنوزم بنظرم فراری بهترین ترکیب راننده های گرید رو داره

    • محمد

      12

      11

      از اتاق فرمان اشاره میکنن که مرسدس هنوز به نصف قهرمانی فراری نرسیده طرفداراش دارن برای فراری کری میخونند. شما اول به ویلیامز برسید تو قهرمانی تیمی بعد واسه سرورتون کری بخونید.

      • MERC

        10

        6

        داداش من کاری به بحثتون ندارم, ولی امسال مرسدس از ویلیامز میزنه جلو
        و اینم بدون که مرسدس کلا 12 سال سابقه حضور در فرمول1 داشته و 8 قهرمانی داره (با احتساب امسال که فکر میکنم هممون میدونیم که قطعی هستش)
        ولی فراری تقریبا 70 ساله که توی فرمول1 هستش و 15 قهرمانی داره
        فکر میکنی اگه بخاطر اتفاقات سال 55 مرسدس فرمول1 رو رها نمیکرد, الان آمارها چجوری بودن؟

      • Amir Lewis 44

        12

        6

        فعلاً که همین مرسدس پنج ساله نذاشته رنگ قهرمانی رو ببینین!!
        همچنان هم باید نظاره‌گر باشید که چطور پیکان‌های نقره‌ای رکوردهای فراری رو یکی‌یکی نابود خواهند کرد

      • FerrariF2004

        7

        4

        کاربر MERC
        کاربر مجمد درست میگه
        فراری 16 قهرمانی تیمی داره محض اطلاعت! مرسدس هم امسال رو اگه بگیره تازه شیشمین قهرمانی تیمیشه. نکنه قهرمانی تیم های دیگه با موتور مرسدس رو جزو قهرمانی مرسدس حساب کردی؟ :))))))))))))) سایت رسمی خود فرمول یک مرسدس زده مرسدس 5 قهرمانی داره. بعد تو روز روشن تاریخو تحریف میکنی؟ بعلاوه مرسدس تو اون سال هایی که تو فرمول وان نبوده توانایی زدن شاسی رو نداشته. این دیگه تقصیر فراری نیست که مرسدس نمیتونسته تو اون سال ها شاسی خوبی بزنه و فقط بعنوان تامین کننده موتور شرکت میکرده

      • MERC

        4

        4

        FerrariF2004

        مرسدس: 1954-1955-2014-2015-2016-2017-2018-2019
        میشه چندتا؟

  8. Ahmad VETTEL

    37

    2

    این برد رو به خالصانه ترین شکل به همیلتون و مرسدس و طرفداراش تبریک میگم
    از برد و یک دوی تیمتون شاد باشین
    برد و یک دو لیاقت میخواد که فراری نداره
    اینو سال هاست میبینیم ولی کو گوش شنوای طرفداراش
    و چه تیتر خوبی
    امروز فتلم ثابت کرد حتی با ماشینی که باهاش ناراحته و اونطرف لکلرک کاملا باهاش راحته چقدر بهتره و لکلرک نشون داد با ماشین بهتر حتی چقدر کار داره تا یه راننده خوب بشه وقتی از پس بوتاسم برنمیاد
    منتقدان فتلم بهتره سرجاشون بشینن و با چشم باز مسابقات رو ببینن

      • Akbar (Ghasemi)

        3

        0

        ماشینشو واسه ریس بسته بود داداش تعیین خط سوچی اهمیتش پایین تره از ریس اونم خیلی

      • امید نورمحمدی

        9

        2

        Muhammad-sv#5 ولی من اتفاقا خوشحال شدم. چون میدونستم بدون اون فراری و شارل توانایی گرفتن بوتاسو ندارند. بوتاس راننده خوبیه و من از روی تحقیرش این حرفو نزدم. درباره شارل بزرگنمایی زیادی شده و مشخصه یک سرمایه مالی بزرگ پشتشه که فراری بخاطرش حاضره قید برد هم بزنه…

      • Muhammad-sv#5

        3

        3

        امید جان راست میگی زیادی گندش کردن این بچه رو به خاطر 6 پول پوزیشن که سه تاش شانسی بود وحق سب بود

    • REZA.M

      14

      1

      ما میخوایم رقابت فتل و همیلتون رو ببینیم.بخدا برای ما هیجان انگیز تر از رقابت بقیست.فراری میذاره؟
      ای کاش برگردیم به 2017(هر چند که اونجا هم فراری اجازه نداد یه رقابت خوب رو ببینیم.)

    • Mohammad44

      14

      1

      احمد آقا قبول دارم که وتل امروز تو استینت اول عالی بود ولی به نظرم خداییش ناراحتیش با ماشینش خیلی خیلی کمتر شده که میتونه این عملکرد رو به نمایش بذاره اگه بود چه رقابتی می شد بین سب و لوئیس چون لوئیس هم امروز واقعا عالی بود

  9. ZOTAX.VETTEL

    33

    4

    تبریک به سب که عملکرد خیلی خوبی داشت.
    تبریک به مرسدس فنای عزیز مبارکتون باشه .
    دوستان اگر قدرتی چیز دارید در اختیار لکلرک قرار بدید نیاز داره اخه .

  10. |ZXE-LECLERC16|

    16

    5

    واقعاً نمی دونم چی بگم…تبریک به لوییس و:«لعنت به این شانس فراری!»(این جماه ای بود که وقتی وتل اوت شد داشتم مدام تکرار می کردم) 🙁
    به خاطر سومی لکلرک ناراحتم
    و
    به خاطر اوت شدن وتل بیشتر
    و
    به خاطر شانس بد فراری بیشتر از همه 🙁
    فراری برد رو برای مرسدس کشید تو بشقاب و بهش داد

    • Muhammad-sv#5

      3

      1

      به نظرم اگه رسانه ها بهش گیر ندن و برن دنبال یه چیز دیگه اونوقت با آرامش خودشو نشون میده امیدوارم 2020 همه جای ماشین فراری دانفورس داشته باشه تا به همه بفهمونه فرمول یک یعنی چی سرعت یعنی چی چیزی که 4 سال به همه فهموند ولی یه عده خودشونو به کوچه ی علی چپ میزنن انشاا… 4 سال دیگه حالا یا با ردبول یا با فراری قهرمانی میاره و یه عالمه برد و پول

  11. amir

    1

    23

    هیچ راهی نداشت که فتل ماشینشو تا گاراژ برسونه و موقعی که همیلتون لیدر مسابقه ست، باعث اومدن سیفتی کار نشه؟؟!!

    • |ZXE-LECLERC16|

      21

      1

      ماشین وتل خاموش شده بود
      سعی کرد روشنش کنه ولی نشد(تو تصاویر معلوم بود)
      واقعاً اگه وتل به پیت میرسید اون اوت شدن راسل خیلی بیشتر به نفع لکلرک می شد
      🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 لعنت به این شانس!
      آخه چه وقت خاموش شدن ماشینه؟؟؟
      ولی از حق نگذریم،رانندگی وتل فوق العاده بود

      • THE MINDBLOWER

        9

        1

        مهدی تو این مورد با براندلرقیب همن و دیرستا رو سکوعه

      • Mohammad44

        14

        0

        اقا خداییش ایشون تو بخش اول مسابقه همش داشت از سباستین و عملکردش تعریف می کرد و فراریو به خاطر برنامه اش شماتت.
        و مرسی از تبریک طرفدار های سب بابت تبریک و اینطور چیزا.

  12. داریوش

    26

    4

    لعنت به فراری
    تیمی که یک راننده سال اولی فرماندش شده
    برد به این اسونی به فنا رفت ، فقط برای اروم کردن یک بچه نق نقو
    شرایط در فراری خیلی پیچیده خواهد شد

    • mohammad

      18

      4

      به قهرمانشون به راننده ای که سریع تر هست میخواستند دستور تیمی بدن واقعا عجیب نیست؟

      برای راننده ای که حتی نتونست از بوتاس سبقت بگیره

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        21

        فراری باید اینجا به لکلرک اجازه می داد رد شه چون امتیازاتش بیشتره
        منظور خاصی ندارم
        اگه وتل تو امتیازات جلوتر می بود نباید همچین دستوری می دادن

      • THE MINDBLOWER

        15

        2

        اها یعنی لکرک شانس قهرمانی داره؟؟؟؟؟
        با اون سرعت سب قطغا تو استینت اول سبقت میگرفت.

      • |ZXE-LECLERC16|

        13

        0

        واقعاً حق دارین دیسلایک کنین…
        بازم منظوری ندارم
        خودمم کامنتمو دیسلایک می کنم
        زدن این حرف اینجا خوب نبود
        #لعنت-به-فراری

      • |ZXE-LECLERC16|

        8

        1

        THE MINDBLOWER:
        من نمی گم لکلرک شانس قهرمانی داره
        میگم شاید شاید شایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد میتونست تو جنگ قهرمانی از بوتاس رد بشه
        شایدم به خاطر قول و قراریه که قبل از کوالی کذاشتن
        البته شاید به خاطر ساکت کردن چارلز باشه به قول برخی کاربران
        که البته دوست نداشتم جمله آخرو بگم

    • Akbar (Ghasemi)

      28

      5

      رادیوهای لکلرک بیش از اندازه بی مزه شده

      قشنگ داره کل تیمو به حاشیه میبره

      با رادیو میخواد ماست مالی کنه اینکه دیگران قراره راجع بهش چی فکر کنن براش از عملکردش داره مهم تر میشه

      چیزی نیست که توی آینده اش کمکش کنه این رادیو ها

      • Seb the great

        14

        3

        ببین اقای محترم درست لکلرک فنی
        ولی اختلاف فتل و چارلز چقدره 7 امتیاز 50 امتیاز نیست که دستور تیمی بدن تازه به هر حال لوییس قهرمان شده چرا دستور تیمی میدن

      • yas

        1

        0

        Seb the great
        اشتباه ریپلی کردی. اکیر فتل فنه ولی شارل رو از فرمول ۲ تعقیب میکنه
        زمانی که هیچکس نمی‌شناختش، اکبر مسابقاتشو پیگیری می‌کرد

    • Lecrec_fan

      7

      15

      همه شاد بودن؟ نمیدونم لکرک با شما ها چی کار کرده که انقد نسبت بهش کینه دارین و توهین میکنید بهش. البته از کوزه همان برون تراود که دراوست. لکرک اینده رو داره و وتل تنها البوم قهرمانی های ردبولشش.

    • Ahmad VETTEL

      10

      5

      Lecrec fan:
      لکلرک میخواستم کاری نمیتونست با ما بکنه چون تازه از راه رسیده.
      موندم فتل با شما ها چیکار کرده که تحمل دیدنشم ندارین.توهین؟
      یه کامنت میذاری نصفش فقط مسخره کردن فتله اونم با ادبیات بچه گانه
      دست پیش گرفتی که پس نیفتی؟

    • iren

      1

      0

      من واقعا دوسدارم لکلرک موفق باشه. چون یک استعداد خالص و ناب هست.
      اما اینکه لکلرک آینده رو داره و فتل آلبوم ردبول رو ، باید بگم لااقل فتل بارها خودش رو ثابت کرده. اما خیلیا بودن که استعدادهای بی نظیر به حساب میومدن و خیلی زود حذف شدن، چون اخلاق حرفه ای رو درست آموزش ندیدن. اما کسی هم مثل ناندو هست که حتی اگر چند فصل پشت سر هم سکو نگیره بازم یکی از بزرگان و مفاخر این ورزشش به حساب میاد. پس داداش جوگیر نشو.

  13. mohamad tomcat

    20

    8

    ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند
    تا مرسدس سوشی رو ببره
    مبارکشون
    حیف شد، چه یک و رویی رو از دست دادیم
    اون v12 های لعنتی رو برگردونید

  14. Hassan Mohebbi

    20

    8

    تبریک به طرفداران همیلتون، ولتری و مرسدس.
    مسابقه پر حادثه‌ای بود و تمام قدرت تیم ماهم همین بود. داشتیم کم کم به فصل بعد امیدوار میشدیم که زد همه چیز رو خراب کرد.
    یه تبریک هم بگم به طرفدارای وتل و لکلرک. دو راننده تاپ با یه ماشین هیولا که هیچ کاری نمیتونن.
    فقط اونایی که می‌نالیدن که فراری جت مود داره این مسابقه نشون داد مود هفت مرسدس که به قول گزارشگر مود پایین‌تر هست. همیلتون فاصله زیاد میکنه و سریع‌ترین دور رو با لاستیکای کهنه میزنه و رکورد پیست رو تو دو دور مونده به اخر میزنه اونم با لاستیک‌های کهنه. اونوقت صداش بلند میشه که فراری قدرت موتوری داره. اخ اخ اخ.
    اخ ای خدا چرا اونایی که دارن و مینالند، بازم بهشون میدی؟ واقعا چرا؟

    • THE MINDBLOWER

      16

      3

      حسن جان استینت اولو دیدی؟؟؟
      تقصیر سب چیه یه بچه تو تیم هست که مجبورشون میکنه کاری کنن سب 4 ثانیه نسبت به لوییس از دست بده اونم درحالی که استراتژی تو اخر مسابقه میتونه بره رو دست مرسدس؟؟؟؟

    • LH44

      8

      8

      اشتباه تیمتون رو بیخیال میشد می چسبید به حرف همیلتون!!!!!!!!!!!!!!
      دم منطق شماها گرم
      فراری جت مود داره.خوبشم داره.ولی سرعت مسابقه ای کم تری نسبت به مرسدس داره.فکر می کنید فراری نمی تونست از این موتور و ماکسیمم سرعتش برای یک-دو استفاده کنه؟؟؟؟؟؟؟
      اشتباهش رو پشت تعصبتون مخفی می کنید؟؟؟

      • امید نورمحمدی

        9

        0

        LH44 : اشتباهی که بخاطر غر غر کردن و حرفهای بیمورد بوجود آمده… واقعا حرف شما درسته.

      • Hassan Mohebbi

        10

        8

        تیم اشتباه کرد ولی خرابی ماشین اگه نبود بازم یک و دو برای فراری بود. ولی جالب اینجاست یه بنده خدا تا پل نمیزنه و تا نمیبره میاد میگه ماشین‌های اونا قویتره که بعدش کاملا رسوا میشه.
        من همیشه گفتم لوئیس یکی از بهترین‌های تاریخه ولی این اخلاقش هست که من نتونستم طرفدارش بشم.

      • امین

        6

        3

        همیلتون امروز واقعاً خوب رانندگی کرد مثل همیشه توانی که لازم داره رو از ماشین میکشه بیرون ولی انصافاً آخرین بدشانسیش کجا بوده؟؟
        من که فک کنم اتریش پارسال بود.
        البته که خوش شانسی رو یکبار دیگه معنی کرد.
        از زمانی که رادیو های فراری شروع شد حال طرفدارای فتل و فراری گرفته شد.
        من نمی‌دونم که درهرصورت ماشین خراب میشد یا نه ولی لکلرک همونیه که بقیه میگن و فاصله ش با فتل خیلی زیاده و اصلأ نباید مقایسه بشن.
        نمیدونم توان و شرایط اون لحظه ماشینش طوری بود که از بوتاس سبقت بگیره یانه ولی بعده داستانای مسخره و تکراری رادیو همه انتظاره سبقت داشتن.
        در آخر بنظرم امسال ضعف ماشین یجور و حرکتای مسخره و خودخواهانه لکلرک یجور دیگه اعصاب ما طرفدارای فتل رو بهم ریخته.
        من بازم میگم هرچقدر هم تیم از لکلرک اینطوری حمایت کنه بازم پایین فتل تموم میکنه.

    • Ali

      14

      3

      من با اینکه مرسدس فن هستم‌ ولی فک‌ میکنم مرسدس داره‌ تمام تیم ها رو بازی میده شاید فراری توی حالت تک دور بسیار قوی شده باشه ولی این ماشین مرسدس عجیب توی پیست خوبه لامصب معلوم نیست چی ساختن ولی باید قبول کنین که ماشین فراری از نظر قدرت ماشین ضعیفی نیست

      • Hassan Mohebbi

        12

        1

        درسته ماشین ضعیفی نیست ولی دوام هم مهمه تا حالا چند بار تو تعیین خط و دو بار هم تو مسابقه ماشین فراری خراب شده ولی مرسدس با اون فشارهایی که میاره با اون داونفورش بازم خیلی خوبه. پس همه چیز اسب بخاد و قدرت موتور نیست.

    • Hassan Mohebbi

      9

      14

      یه سری از دوستان هم میگفتند چرا هر وقت فراری تو تمرین یا تعیین خط خوبه بازم شما فراری فن‌ها باور نمیکنید که خوبه؟!! چون ما این اتفاقات رو می‌بینیم خرابی موتور و هزار جور بد شانسی دیگه.
      در کل وتل خیلی سریع‌تر بود و در کل اون رادیوها رو مخ بود ولی چرا دوستان مهارت لکلرک رو زیر سوال می‌برید؟! یه درصد نمیشه احتمال بدید که ته قدرت فراری همین بود و بازم نتونست از ولتری سبقت بگیره. یا این‌که مرسدس اون‌قدر ماشینه خوبیه که نمیشه بهش نزدیک شد در حالی که مرسدس در اسپا بالای ۴۰ دور همش داشت فشار میاورد ولی اینجا بعد از چند دور دیگه لکلرک نتونست و لاستیکاش از ببن رفت. باید قبول کرد که ماشین فراری ضعیف‌تره، اونقدر ضعیفتر که اخر مسابقه خود گزارشگر انتی وتل انتی فراری خودش اعتراف کرد که تو ریس پیس و سرعت مسابقه‌ای مرسدس یه سر از همه بالاتره. لکلرک هم گفت ولتری هم گفت. پس این‌که لکلرک نتونست به ولتری فشار بیاره و حمله کنه دیگه همش تقصیر لکلرک نیست تو دورهای اخر هم که دیدید ماشین فراری تو پیچ‌ها چه عملکردی داشت واقعا چه انتظاری از لکلرک داشتید.
      اون رادیو هم که لکلرک گفت همه چیز رو در اختیارم قرار بدید نشون میداد که فراری ته تهش همینه که با مود پایین‌تر مرسدس هم نمیتونه رقابت کنه.
      اگه فراری و وتل بد شانسی نمی‌اورد قطعا یک و دو برای فراری بود اونم با برد وتل. پس دوستان وتل فن، شما اگه از دست فراری و استراتژیست‌ها ناراحتین واقعا تقصیر لکلرک نیست.
      هر چند تغییر رده واقعا یه چیز مزخرف بود و من خودم خیلی ناراحتم ولی اگه خرابی ماشین وتل نبود قطعا وتل سبقت میگرفت و لکلرک دوم تموم میکرد.
      بازم شرمنده اگه طولانی شد🙏

      • Ahmad VETTEL

        12

        0

        جناب محبی
        اگه جای فتل،لکلرک بود و به لکلرک دستور تیمی میدادن که به فتل راه بده یا فتل از بوتاس سبقت نمیگرفت شما و بعضی دوستان که الان کامنت نمیذارن نمیگفتین لکلرک رو کشتن؟نمیگفتین فتل از ماشین حداکثر استفاده رو نکرده؟

      • امید نورمحمدی

        14

        2

        حسن جان میدونم خیلی ناراحتی . مثل همه ما. چه طرفدار سب چه شارل… واقعا فراری خودش دودستی نتیجه را بدون مزاحمت تقدیم به مرسدس کرد..
        چرا شارل توقع داره ماشین همتیمی که ازش در هر دور تا 0.3 سریعتره را بخاطر یک اسلیپ استریم متوقف کنند؟! 4 ثانیه در زمان ورود به پیت شارل فاصله بود که با یک دور اضافه نگه داشتن سب و یک پیت استاپ طبق معمول بالای 3 ثانیه عملا سب از مسیر اصلی مسابقه خارج شد…
        متاسفم که یک راننده کم تجربه حرفش توی یک تیم اسطوره خریدار داره… با رای هواداران سب شده بهترین راننده امروز!!! کسی که نصف مسابقه نبوده! معنی این اصلا جالب نیست…

      • Mohammad44

        10

        2

        من باهاتون در مورد یک دو کردن فراری اگه وتل اوت نمی شد وافق نیستم چون لوئیس مسلما دومی رو میگرفت و رقابت نزدیکی با سب می داشت که نتیجش معلوم نبود چی میشه. لوئیس هم امروز عالی بود

      • Hassan Mohebbi

        6

        2

        درسته حرف شما و من معتقدم وتل فوق‌العاده بود و حتی با این جابه جایی بازم سبقت میگرفت ولی واقعا مرسدس قوی تر هست و این‌که نتونست از ولتری نزدیک بشه و سبقت بگیره یه بخشیش به متشین بر میگشت. ولی بازم حرف شما متینه. لکلرک راننده قابلیه و همچنین وتل بیشاز اون ولی خدایی مرسدس یه سر از فراری بالتره و این نکته اصلی این مسابقه بود.

      • Hassan Mohebbi

        8

        1

        احمد جان من سنگاپور اصلا هیچ اسمی نیاوردم از شهید شدن لکلرک چون واقعا حق وتل بود سه بار فاصله بیاد کمتر از نیم ثانیه و نتونی سبقت بگیر و از فاصله دی ار اس ماشی جلویی دور بشی یه کار فوق‌العاده بود که وتل کرد.
        همین اینجا هم من بیشتر از وتل دفاع کردم چون واقعا خوب داشت کار میکرد. و به قول داداشم اون پرش از رو ماشین انگار یه برد شیرین واسه سب بود. چون تا اونجا بهترین راننده بود و تا اخر هم کسی نتونست عنوان بهترین راننده روز رو ازش بگیره.
        من کلا تعصبی رو کسی ندارم فقط میگم این‌که لکلرک نتونست از ولتری سبقت بگیره همش تقصیر لکلرک نیست اصلا نتونست خودش رو به فاصله زیر نیم ثانیه برسونه و به ولتری حمله کنه، این ضعف ماشین بود و عملکرد لکلرک تا حدی دخیل بود. در کل ته ته قدرت فراری همین بود. واقعا نمیشه انتظار بیشتری ازش داشت.
        من طرفدار وتل نیستم ولی ازش خوشم میاد به عنوان راننده تیمم. پس واقعا خرابی ماشین ربطی به تعویض رده نداره و قطعا وتل میتونست از لکلرک سبقت بگیره حتی اگر برعکس هم بود بازم من همین نظر رو داشتم.

      • Ali

        8

        2

        اقای محبی عزیز اگه معتقدی یک دو برای فراری بود پس باید قبول کنی که ماشین فراری عالی هستش چون در غیر این صورت قطعا در اخر مسابقه مرسدس به فراری ها حمله میکرد پس حتی با توجه به حرفاتون نمیشه یک دو رو برای فراری قطعی دونست و اما در مورد سبقت من اطمینان دارم اگر فتل جای لکلرک بود قطعا قطعا از والتری رد میشد اصلا نمیتونم فتل رو در کنار لکلرک ببینم این بشر در کنار لوئیس حداقل به سر و گردن بالاترن

      • Hassan Mohebbi

        4

        2

        دوست عزیز علی، یک و دو حتما با یه رقابت سخت نه این‌که هرد راننده فراری بالای ۲۰ ثانیه با راننده سوم فاصله داشته باشه مثل سیلورستون و فرانسه. تز بس یک و دوهای مرسدس بدون رقابت بوده که شما عادت کردین که حتما یک و دو که میکنن ماشین بهترین ماشین پیسته ولی میشه با دفاع خوب و … هم یک و دو کرد. در ضمن لاستیکای فراری‌ها مدیوم بود که در اخر مسابقه به کمکشون میومد.

    • بیژن

      6

      3

      شما منکر پیشرفت فراری هستی ؟
      اینکه هنوز مرسدس سرعت مسابقه ای بالاتری داره شکی توش نیست ولی تو زمینه قدرت موتور هیچ تیمی نزدیک فراری هم نیست .
      اقای محبی عزیز مگه فتل پیشتاز بود چپ و راست فست لپ نمیزد؟
      بعدشم درسته مرسدس گفت مود هفت ولی مطمنئی اون موقعی که دور سریع زد رو مود هفت بود ؟

      • Hassan Mohebbi

        2

        2

        پیشرفت!!!
        همش خواب و خیال بود.
        یه دلخوشی زودگذر بود.
        الان هیچ نشونه‌ای از پیشرفت تو تیم فراری نیست.
        امید داشتیم که پیشرفت کردیم ولی خرابی ماشین وتل امید مارو ناامید کرد.
        لوئیس تو مجارستان، اسپا و مونزا بیشترین فشار رو به ماشین میاره ولی ماشین اخ نگفته، یا این‌که دوامش بالاست که این خودش نشون دهنده یه ماشین فوق‌العاده‌ست یا این‌که حداکثر قدرت ماشین مرسدس چیزی فراتر از اون هست که با این فشارها قرار نیست ماشین اخ بگه.

    • Hassan Mohebbi

      9

      1

      من کی گفتم تقصیر سب هست. تازه دارم میگم اون رادیوها رو مخ بود اصلا اگه خلع پشت هم لکلرک نمیداد بازم وتل خودش میتونست با اون دورهای سریعی که میزد عبور کنه. کلا از همیلتون که بدون خلع هم میتونست عبور کنه به خاطر لاستیک‌های سافت و ابر استارت‌های وتل. من خودم از این‌که می گفتن باید رده بده ناراحت بودم و با داداشم داشتیم حرص میخوردیم. کلا سب خیلی سریع بود اونجایی که سب بهش گفت بیاد تو فاصله دی ار اس من میگذارم عبور کنه اصلا لکلرک نتونست بهش نزدیک بشه و هر دور فاصله‌اش زیاد میشد.
      و اون قسمت دو راننده تاپ و ماشین هیولا هم یه جورایی سیخ زدم که بدونن خیولا فقط به اسب بخار نیست بلکه همه چیز باید عالی باشه. الان لوئیس پنج تا مسابقه‌ست داره حداکثر فشار رو به ماشین میاره بازم ماشین اخ نمیگه.
      اگه کامنتم رو بد متوجه شدید بازم معذرت میخوام ولی در کل امروز یک و دو حق فراری و برد برای وتل بود حتی بعد از استینت دوم وتل اگه ماشینش خراب نمیشد قطعا عبور میکرد.

      • Hassan Mohebbi

        3

        1

        این کامنت در جواب دوست عزیزم The mindblower بود.

      • امید نورمحمدی

        6

        0

        حسن جان من درباره ماشین مرسدس باهات صددرصد موافقم. نیمفصل اول که اصلا هیچ شانسی برای تیم دیگه ای نزاشتن. یک ماشین میتونه توی طول فصل بهتر بشه ولی بدتر خیر. اونم مرسدس که میاد توی کیو 2 با لاستیک مدیوم دور میزنه!
        واقعا ماشین کلاس بالاییه و فراری باید تلاش کنه 2020 انقدر عقب نباشه…

    • Mohammad44

      9

      1

      اقا خداییش حق داشت تا وقتی سب بود ماشین به اضافه عملکرد سب یه ترکیب فوق العاده بود چون اون موقع لوئیس داشت با تمام توان دور میزد ولی نزدیک نمی شد

      • Hassan Mohebbi

        2

        4

        پس اونی که دو دور مونده به اخر با لاستیکای کهنه سریع‌ترین دور رو میزنه و رکورد پیست جابجا میکنه، اون چه مودی داره؟

  15. شاهین

    18

    13

    خوش شانس ترین راننده تاریخ. توی این مسابقه هیچ کاری انجام نداد. اون از استارتش اونم از بقیه مسابقه ولی خب شانس که داشته باشی همه چی داری.
    دستور تیمی هم اول مسابقه فوق العلاده مسخره بود. سب پشت هر کسی بود ازش تو میگرفت پس لکلرک کار خاصی انجام نداد که سب باید جاش رو عوض کنه باهاش (فرض کنید به جای لکلرک یکی دیگه بود بازم سب پشتش گازش رو میگرفت و ردش میکرد پس دوباره باید جاش رو به رقیب بر میگردوند؟)
    بوتاس هم لایق وینگمنی هستش و زمانش که برسه با یه اردنگی میندازنش بیرون اونوقته که حسرت این زمانش رو میخوره
    آلبون ساینز هم عالی‌بودن. دمشون گرم و از مکس انتظار‌بیشتری میرفت

      • امید نورمحمدی

        9

        0

        …m6… در اینکه لوییس قهرمان بحق 2019 است شکی ندارم. ولی سب توی سنگاپور شانسی برنده نشد. اشتباه تیم مرسدس شانس محسوب نمیشه ولی خاموش شدن ماشین و تصادف و .. شانسه.
        البته امروز با کاری که فراری با راننده خیلی سریعتر خودش کرد باز هم 1-2 مال مرسدس بود

    • بیژن

      13

      1

      طرفداری فراری مسابقه رو ندیدین لوئیز با لاستیک مدیوم تونست نزدیک فراری ها بمونه و مزدشم گرفت بوتاس هم همین لاستیک رو داشت و فاصله رو دیدین چقدر بود با فراری ها و لوئیز دوستان لوئیز و سب حداقل یه سر و گردن از بقیه بالاترن

    • cfz

      9

      8

      “خوش شانس ترین راننده تاریخ. توی این مسابقه هیچ کاری انجام نداد. اون از استارتش اونم از بقیه مسابقه ولی خب شانس که داشته باشی همه چی داری”

      جناب شاهین اگه لوییس پشت سر دوتا فراری نبود عین آب خوردن مسابقه رو میبردن و هیچ فشاری هم روی تیم نمیومد

      ولی این لوییس بود که با رانندگی فوق العادش فاصلش رو با فراریا حفظ کرد تا فشار روی تیمشون افزایش پیدا کنه و ما هم دیدیم این موضوع رو که فتل و تیم میترسیدن جایگاه لکرک و فتل رو عوض کنن فقط بخاطر وجود سرعت لوییس چون میدونستن اگه کوچیکترین اشتباهی توی جابجایی بکنن
      و زمان از دست بدن لوییس شکارشون میکنه

      لوییس از هر نظر فوق العاده بود

      • امید نورمحمدی

        8

        0

        cfz من فکر نمیکنم کسی با فوق العاده بودن لوییس مشکل داشته باشه. منکه قبولش دارم.

    • Mohammad44

      7

      1

      انتظار داشتی سب با لاستیک سافت و قدرت فراری دراستارت نه مسابقه رد نشه؟؟؟؟؟ در عملکرد لوئیس همین بس که با لاستیک کندتر فقط 7 ثانیه پشت سب که خیلی سریع بود مونده بود

  16. INDECENT

    12

    2

    از لحاظ جدولی نتیجه ی خوبی برای مکس بود ، هم فراری ها ازش جدا نشدن هم جایگاه خوبی تموم کرد مسابقه رو .

    فتل هم عالی بود واقعا

  17. نیما

    8

    3

    چه مسابقه بدی بود !!! واقعا پیست بدیه حتی با 2 کیلومتر مستقیم هم سبقت دیده نمیشه !!!
    اگه قرار قبل استارت بوده که خب مشکلی نیست و فراری جایگاه به چارلز برگردوند ولی بدشانسی آوردن . سب عالی بود و سرعت مسابقه ای خیلی بهتری به نمایش گذاشت و شاید بازم تو قسمت دوم می تونست به لکلرک فشار بیاره و ازش سبقت بگیره ولی خب بدشانسی آورد
    لوئیز فوق العاده بود فقط به فاصله ای که با بوتاس باز کرده بود نگاه کنید، والتری ورژن 2.0 بازم تبدیل به والتری جیمز شده
    مکس هم معمولی بود سبقت های لازم رو خوب گرفت و تنها تو رده 5 ام مسابقه می داد که یک رده مفتی گرفت
    و نکته آخر بازم برد بی دردسر مرسدس هرچند میشه برد لوئیز به خاطر سرعتش درک کرد ولی دیدن بوتاس رو سکو واقعا زجر آوره و چارلز اگه یکم تجربه بیشتری داشت، سبقت ازش می گرفت

    • itg

      7

      19

      آبکی اونیه که به راننده پول پوزیشن میگه راه لوییزو ببند فتل بره اول بعد فتل کولی بازی درمیاره که نزاره چارلز رد بشه همیلتون نظاره گر بود بموقعم جمعش کرد فتل مشکل پیدا کرد مرسدس برد جورج راسل زد دیوار شانس برگشت به فراری داد ولی خب 😂😂

      • نیما

        6

        0

        من مگه چیز غیر منطقی گفتم تو کامنتم ؟
        اگه قرار قبل ریس بوده که خب فراری رده چارلز پس داده
        و در مورد استارت سال قبل 2018 بوتاس مسیر جوری رفت که هملیتون از خلا استفاده کنه چون تو سال 2017 خودش با استفاده از همین خلا پشت سب از رده 3 اومد 1
        اون خلا همیشه هست و بهتره به هم تیمی بدی تا راننده دیگه کاری که تو 2017 فراری نکرد و مرسدس تو 2018 کرد، فراری تو 2018 انجام داد ولی استارت سب بهتر بود رد شد ولی تو 2018 لوئیس رد نشد
        در موردلوئیس هم که درسته عالی بود و بردم گرفت

      • امید نورمحمدی

        6

        0

        کسی که واقعا خوابه را میشه بیدار کرد ولی کسیکه خودشو زده بخواب هیچجوری نمیشه بیدارش کرد

    • |ZXE-LECLERC16|

      14

      7

      بهترین راننده،کسیه که با لاستیکای برابر بها همتیمیش که پول پوزیشن رو داره 4ثانیه فاصله باز می کنه
      واقعاً حیف شد
      لععععنَنَنَنَنَنَنَنَنَت به این شانس!!!!!
      میخوام گریه کنم…

      • THE MINDBLOWER

        11

        7

        بعضی از از امتیازا رو تو جدول ثبت نمیکنن.
        اینا اونایین که لوییس و توتو تو حسرتشن و براش دروغ میگن که ما ضعیفیم و این بچه یتیمه و …(البته قبلا دروغ بود)

      • josef6565

        12

        2

        امتیازی نداره ولی دیگه اون راننده نیازی نمی بینه برای اثبات برتری خودش آسمون ریسمون کنه و دائما از ضعف ماشین خودش و قدرت دیگران صحبت کنه.

      • Amir Lewis 44

        9

        3

        والا من با اینکه فن مرسدس و لوئیسم هیچ مشکلی با فتل ندارم و حتی ازش خوشم هم میاد تا جایی که وقتی تیم بهش گفت جایگاهت رو بده به لکلرک واقعاً عصبانی شدم ولی جواب بعضی کامنت‌ها رو باید مثل خودشون داد

      • امید نورمحمدی

        4

        1

        اگه همه چیز با امتیاز سنجیده بشه که باید در فرمول 1 تخته بشه یا با 6 راننده مسابقات برگزار بشه…

  18. Farid

    22

    7

    لعنت بهت فراری …لعنت بهت ..از بالا تا پایین این تیم رو کثافت و مافیا بازی و نفرین گرفته !! نابود کرد سباستین رو … سباستینی که ۳ دهم سریعتر بود از لکلرک … نمیدونم رو چه حسابی راننده ای که کاملا سریعتره از هم تیمیش رو دستور تیمی میدن و با پیت استاپ دیرتر مسابقه و تلاششو نابود میکنن…!! لعنت بهت فراری … حالا فهمیدین چرا وتل باید راننده شماره یک باشه ؟؟!!!! درس رانندگی داد به لکلرک … بهترین راننده ی روز شد در حالی که وسط مسابقه اوت شد … تماشاگرا فهم و شعور دارن … اینه کینگ سباستین … اون بچه فکر کرده با چهار تا پول و دو تا برد میشه راننده یک و بهتر از سب ؟؟!!!!! به همین خیال باشه پس …. اینطوری جواب بچه های غر غرو رو میدن … دمت گرم گرم … دوست داریم

  19. 5red16

    13

    1

    تبریک به طرفدارهای مرسدس
    عجب مسابقه ای داشت میشد
    جنگ استراتژیستها بود
    انصافا استارت خوبی زد و خیلی تمیز رده به دست آورد
    ولی انصافا دستور تیمی و تعویض جایگاه سب با چارلز باعث میشد هرچی فاصله باز کرده بود از دست بره
    بهترین استراتژی همین تعویض جایگاه با آندرکات بود
    البته همینم عادلانه نبود
    سب تو روند مسابقه رده به دست آورد
    فراری فقط به یک و دو فکر میکرد
    واقعا هم در دسترس بود
    بدترین زمان ممکن واسه ورود ماشین ایمنی بود و مرسدس حداکثر استفاده رو ازش برد
    واقعا شانس هم نداریم…
    ولی همه چیز به کنار اون رادیو وتل چیز دیگه ای بود
    اون v12 لعنتی رو برگردونید!!!

    دوستان یادتونه گفتم روند پایدار پیشرفت مهمه نه مقطعی… منظورم همین اتفاقات امروز بود
    اما در هر صورت کاریه که شده
    به امید گرندپری بعدی
    فورزا فراری ❤🏎❤

    • Mosen

      15

      1

      واقعا حیف.
      حیف اول از خارج شدن سب از مسابقه اگر بود جنگ قشنگی آخر مسابقه شاهد بودیم.
      حیف دوم واقعا حیف این ماشینا که یکیش زیر پای بوتاسه یکیشم دادن به این بچه ننه اگر چاره داشت گریه میکرد واسه جایگاهش.
      قابل توجه دوستانی که میگن لوییز غر میزنه با وجود لکرک معنی غر زدن و بیشتر َشاید متوجه بشن.

      • Ahmad VETTEL

        17

        3

        من یکی دیگه نخواهم گفت همیلتون غرغرو هستش
        لکلرک واسه قهرمانی بجنگه فکر کنم از اول تا آخر مسابقه فقط مشغول حرف زدن با تیم و ناله کردن باشه

  20. pouya

    23

    2

    میگم یه وقت بد نباشه شوماخر جوان نتونه فاصله کم کنه گریه کنه 😂😂
    فراری تخم مرغاشو تو سبد لکلرک گذاشت
    و تخم مرغ نصیبش شد
    شاید اگه وتلو زودتر میاوردن پیت ،سیفتی کار مجازی به نفع لکلرک میشد
    راننده روز راننده ای شده که دورش تموم شده جالبه😂

    اما فراری دوباره یادمون انداخت چقدر احمقن
    زمانی که حداقل شانس برای قهرمانی تیمی داری
    دنبال مسائل چرتی لیاقتت همینه
    ریسی که شانس برد داشت به سومی راضی شد

    در کل تبریک به مرسدس
    و همیلتون
    به معنای واقعی تیم و درست دقیق
    کلا فکر کنم این فصل دوبار اشتباه کردن
    بوتاس یه سرباز در خدمت تیمه
    بنظرم یه تیم جز این هیچی نمیخواد

    فراریم باید بهتره ببینه قهرمانی تیمی مهمتره
    یا شوماخر جوان😂
    به بوتاس نباخته بودن فقط

    خلاصه که دم وتل گرم

    و بازم مثه همیشه فراری خراب کردی خراااب

  21. Sajjad jok

    18

    4

    عاشقتم فتل… به همه نشون دادی رییس کیه!❤️
    فصل بعد مطمئنم می‌ترکونی❤️
    لعنت به فراری که فتل رو قربانی لکلرک کرد
    لکلرک هم بهتره کمتر غر بزنه و بیشتر رو رانندگیش کار کنه که یه سبقت از بوتاس نتونست بگیره!!!

    • S5

      13

      0

      فصل بعدی وجود نداره داداش.
      با این حمایتهایی که فراری بطور آشکار داره از لکرک میکنه، فتل از فراری بره بهتره

  22. mohammad

    18

    3

    یه رکورد فکر کنم به رکورد های فتل اضافه شد

    اگه کسی بهتر میدونه بگه

    سباستین فتل تنها راننده ای که وسط مسابقه بیرون بره ولی بهترین راننده مسابقه انتخاب شه

    • Seb the great

      13

      0

      اتریش که ماشالا
      سنگاپور هم خودش خراب کرد ایتالیا هم که دیدی
      راستی یکی بعد از سنگاپور گفت شرط میبندم ماین فتل تو روسیه خراب میشه
      واقعا دمش گرم

    • Mekaeel

      12

      2

      پول پوزیشن امتیاز نداره مهم مسابقست که فتل خیلی بهتره
      و امروز هم که دیگه اعصابمون رو خورد کرد هر چند از روحیه خوب سب واقعا خوشحالم و امیدوار به مسابقه های آینده
      در آخر هم این رو بگم که بینوتو بیش از حد به این بچه رو داده

  23. Scuderia Ferrari

    10

    12

    تبریک به همه ی طرفدارهای مرسدس خوش شانس
    تبریک به همه ی طرفدار های همیلتون خر شانس
    کی فکرشو میکرد اول مسابقه به اون توپی آخرش اینجوری بشه 😑😑😑

    • بیژن

      16

      1

      تو استارت معلومه که فتل با لاستیک نرم تر از همیلتون رد میشد و اینکه از لکلرک بهتره شکی توش نیست . استراتژی مرسدس همین بود استارت رو بده ولی تو مسابقه جبران کنه که حتی ساینس از بوتاس رد شد و نزدیک بود از همیلتون هم رد شه ولی همیلتون واقعا خیلی خوب خودش رو با فراری ها نگه داشت در صورتی که فاصله بوتاس رو دیدین و مزد رانندگی خوبش رو گرفت . من معتقدم در حال حاضر سب و لوئیز یه سر و گردن از بقیه بالاتر هستن

      • Muhammad-sv#5

        3

        1

        منم به لوئیس احترام قائلم و به عنوان طرفدار سب دوست دارم با هم هم تیمی شن و رقابت آزاد باشه اونم تو فراری

  24. Ahmad VETTEL

    18

    2

    واقعا چه القابی که به لکلرک داده نشد دیروز
    شوماخر جوان،سنا و….
    نمیدونم چرا ما اینقدر زود هیجان زده میشیم
    همین هفته پیش فتل برده بود ولی دیروز چه چیزایی که نثارش نشد

    • امید نورمحمدی

      7

      0

      Ahmad VETTEL تمام این عناوین هم از طرف انگلیسی ها بهش داده میشه. شنونده باید عاقل باشه که نیست متاسفانه.
      فرمول 1 جنگه تکنولوژی و استراتژیه و هر تیم و هر ملیتی حق داره توی تیم حریف رقابت فیک درست کنه. ما طرفدارهای سب عادت نداریم که سب درباره همتیمی حریفهاش صحبت کنه و فکر میکنیم دیگران هم این حقو ندارن. وقتشه سب هم یکم وارد این چیزها بشه… به هم زدن تمرکز یک راننده جوان آسونه و حریفها روش کار میکنند. این مدیریت تیمه که باید جلوی این افتضاحاتو بگیره…
      متاسفانه مدیریت فراری بیشتر به چهره لکلرک علاقه داره و سرمایه آورده اش ولی اینو نمیدونه محبوب شدن یک راننده به این آسونی نیست و خیلی هم ربطی به قیافه طرف نداره!!!

  25. REZA.M

    20

    8

    فتل سریعتر بود میخواستن با یه پیت استاپ تحمیل شده برد رو از فتل بگیرن و به لکلرک بدن اما چوب خدا صدا نداره.یه طوری زد پس کله اینا که…………..
    نمیگم که برد حق لکلرک نبود-بود-ولی تا وقتی که خودش اول بود ولی وقتی فتل عبور کرد دیگه حقی نداشت.دقیقا چه کمکی به فتل کرد؟فتل با یه استارت بهتر خودش از همیلتون عبور کرد و بعد هم از لکلرک عبور کرد حتی اگه لکلرک اسلیپ هم نمیداد بازهم فتل اسلیپ میگرفت و از لکلرک رد میشد.
    اگه اسلیپ دادن به این صورت نیازمند برنامه باشه پس فتل و رایکونن هم در 2017 براساس یه استراتژی از پیش تعیین شده به بوتاس اسلیپ دادن.
    در ضمن فتل با همون استارت اولیه از همیل رد شد و نیازی هم به کمک لکلرک نداشت.هرچند که لکلرک کار خاصی نکرد.لکلرک به فتل کمک کنه؟مونزا رو یادتون رفته؟لکلرک اون جلو داشت میرفت که فتل اسلیپش رو گرفت و ازش رد شد.اگه لکلرک هم اونجا نبود(یه راننده دیگه)بازهم فتل رد میشد.
    ماشین خوبه رو میدن به لکلرک ولی……فتل با این ماشین اینهمه توی ریس(چون ماشین سنگین تره)سریعتر بود.حالا یه لحظه فکر کنید اگه یه ماشین با دوان فورس عقب بیشتر به فتل بدن چکار میکنه؟
    همچنین این ریس یه دهن کجی بزرگ به کسانی بود که فکر میکردن و میگفتن فراری درست شده و همینطور یه دهن کجی رانندگی لکلرک از رانندگی فتل سریعتره.امروز همه چیز رو دیدیم.
    فراری شایستگی داشتن فتل رو نداره.و لیاقت فتل بیشتر از این تیم داغون و درپیته.
    الان با همه این اتفاقات فراری فنا و بعضا فتل فنا انتظار دارن فتل رقابت کنه………….
    راننده روز هم فتل شد جهت اطلاع.

  26. Ferrari7

    10

    5

    یک نظریه که احتمال وجودش بعید نیست اونم اینه
    که dnf سب از طرف گاراژ سباستین عمدی صورت گرفت لطفاً توجه کنید گفتم (احتمالاً) چون سباستین در هر صورت از لکلرک رد میشد و سرعت مسابقه‌ای فوق‌العاده ای داشت ولکلرک نتونست باهاش بره و همین طور داشت فاصله باز میکرد سب و لکلرک نمیتونست به سب نزدیک بشه به خاطر همین وقتیکه سب رو دو دور دیر تر آوردن پیت لین تا لکلرک ازش رد بشه این کارو کردن تا دیگه تو مسابقات بعدی شاهد چنین دستوراتی نباشن به هر صورت اون راننده اول تیم هست و از همه مهمتر اینکه خیلی سریعتر از لکلرک بود تو این مسابقه و دلیلی نداشت که این کارو بکنن
    این طوری تیم داره وارد حاشیه میشه اون راننده‌ای که سریعتره وقتی بحث قهرمانی جهان در کار نیست باید بزارن به طور طبیعی بدون دستور تیمی واین جنگولک بازیها کارشو بکنه فرقی نمیکنه سباستین باشه یا لکلرک
    بینوتو داره دوباره گند میزنه با این مدیریت راننده‌اش
    در آخر اون نگاه بینوتو به گاراژ سباستین که دوربین روش زوم کرده بود خیلی معنی داشت🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
    سباستین دوباره برگشته و نشون داره میده قدرتشو و تیم باید اینو بپذیره و زمانی که سریعتره نباید اینطوری بهش ضربه بزنن
    در آخر تنها غیر ممکن ، غیر ممکن است

    • REZA.M

      10

      5

      بله ممکنه عمدی بوده باشه چون هیچ چیز غیر ممکن نیست.الان هم توی توییتر و توی پیج های شناخته شده این بحث داغ داغه……..

    • Mohammad44

      8

      1

      اتفاقا این یکی به معنای واقعی غیر ممکنه یعنی چی عمدی بوده شما با این حرفاتون اعتبار فراریو تو موتوراسپورت خدشه دار میکنید. اصلا فرض کنیم تیم بخواد لکلرک ببره دیگه نمیاد ماشین خودشونو بترکونن و کلی هزینه تحمیل کنن به خودشون

      • FerrariF2004

        4

        3

        mohammad44
        اینا فراری براشون مهم نیست فقط رانندشونو در حد خدا بالا بردن. هر وقت راننده اشتباه کنه تقصیر فراریه اما اگر خودش ببره از روی توانایی خودش بوده. تعصب نمیزاره آدم خیلی از حقایق رو ببینه

      • REZA.M

        4

        4

        فراری چیه؟فراری کیه؟اینجا تعداد زیادی از فتل فنا اف وان رو برای دیدن رانندگی فتل و ماشین شماره پنج میبینن فراری که چیزی نیست.

      • FerrariF2004

        0

        3

        REZA.M
        فراری چیه؟ فراری کیه؟ الان اگه فردا فراری بزاره از فرمول وان بره در فرمول یکو تخته میکنن بره ولی سب که هیچی فقط یه راننده هست و خیلی از گنده تر از اون اومدن به فرمول وان و رفتن ولی اگه مرسدسم بره که احتمال زیاد 2024 به بعد دیگه میره کسی عین خیالشم نیست.
        راننده ها و تیم های مختلف به فرمول یک میان و میرن اما فرمول یک سرپا میمونه اما فقط فراریه که با رفتنش قطعت بساط فرمول وان جمع میشه

  27. siamak

    15

    2

    بعنوان یک فراری فن از واگذاری یک 1و2 صد در صد به تیم رقیب متآسفم .
    چانه زنیهای رانندگان فراری در ابتدای ریس با تیم نا امید کننده بود ! برای لحظاتی فکر کردم هرج و مرج در گاراژ فراری حاکم شده و هیچکدام از رانندگانش به تصمیمات تیمی وقعی نمیگذارند !
    به نظر من منطقی ترین عملکرد رو امروز بوتاس داشت ! هم دومی خودش رو با اداره کردن لکلرک بخوبی تثبیت کرد ، هم اولی همیلتون رو ایمن و تضمین کرد و هم با عملکرد درستش باعث شد مرسدس بیشترین امتیاز مسابقه رو کسب کنه .
    این پیروزی در حقیقت تقدیم شده رو به دوستداران مرسدس ، همیلتون و بوتاس تبریک میگم !

  28. miladhammer44

    10

    5

    تبریک به طرفداران لوییز……چه مسابقه ای دادبالاستیک مدیوم داشت بافراری هامیرفت ودراخرچه تایمی زد…رکوردپیست …یاللعجب
    مسابقه بعدی توژاپنه وبه نظرم مرسدس مدعی یاشایدهم فراری نمیدونم …توسنگاپورفکرمیکردیم مرسدس میبره فراری بردوتوروسیه برعکس …چه جذاب شده فرمول یک
    #get in there lewis
    #lewis-hamilton
    #wins record:82

  29. mehdi vettel

    10

    3

    یه بحثی رو میخوام مطرح کنم
    هیچ کس در توانایی های لکلرک هیچ شکی نداره و این پسر یه استعداد خالصه
    ولی ولی

    این پسر برای راننده اول شدن تو فراری هنوز کار داره
    حالا فرض بگیریم لکلرک راننده اول شد
    بابا ساختار این تیم از بیخ مشکل داره

    وقتی این تیم رو آلونسو و فتل که قبل از پیوستن به فراری جمعا شش بار قهرمان جهان شدن نمیتونن قهرمان کنن لکلرک هم نمیتونه قهرمان کنه
    حالا نگاه به این فصل نکنید که لکلرک بدون هیچ فشاری داره کارش رو انجام میده
    اگه راننده اول فراری بشه و یه مسابقه خوب نباشه رسانه های ایتالیایی دمار از روزگارش در میارن

    اصن چه معنی داره راننده کندتر و تازه وارد تیم اینقدر رادیو بزنه و تمرکز تیم رو بهم بزنه
    اگه فراری به فکر جلو آوردن لکلرک نبود و سب اول میرفت پیت اونوقت حتی با وجود خرابی موتور بازم لکلرک میتونست همیلتون رو پوشش بده
    یا حتی وقتی میبینن لکلرک اینقدر کندتره مثل اسپا میتونستن از لکلرک برا کند کردن همیلتون استفاده کنن

  30. ...m6...

    7

    6

    تبریک تبررریک چه مسابقه ایی بود ۸۲ برد لوییس کبیر رو تبریک میگم و همچنین شکوندن یه رکورد دیگه از رکوردای شوماخر…..عجب مسابقه ایی بود از هر لحاظ بهتر و قشنگ تر از بلژیک و ایتالیا و سنگاپور…

    Teamlh
    82

      • FerrariF2004

        1

        10

        واقعا 6 تا پول بقول شما با این لگن فراری کجا و یدونه پول کجا تو امتیازاتم که فتل عقبه. کلا فتل در سطح لکرک نیست و این برای شما حقیقته تلخه

  31. REZA.M

    9

    8

    یه نکته ای که باید بهش توجه کنیم در مورد کاری که فراری با فتل کرد اینه که این فقط ظاهر داستانه…….
    بعید نیست توی بد ستاپ کردن ماشین فتل و یا خراب شدن های پی در پی ماشین فتل عمدی در کار بوده باشه…………
    فتل دوان فورس میخواد.آقایون فراری ستاپ دوانفورس پایین بهش میدن.از طرف دیگه جان من موتور لکلرک بیشتر تحت فشار بوده با موتور فتل؟معلومه که موتور لکلرک بیشتر تحت فشار بوده.پس چرا ماشین لکلرک خراب نمیشه؟

    • siamak

      6

      3

      جسارت نباشه دوست گرامی ولی خواهشآ دست از این نگرش دائی جان ناپلئونی و تئوری توطعه بردارید !
      چرا همه چیز رو از این دید نگاه میکنید ؟ ماشین وسیله ای مکانیکی الکترونیکیه که خرابی در اون غیرقابل پیش بینی و اجتناب ناپذیره . همین !

      • Mohammad44

        3

        1

        دقیقا یعنی چی عمدی بوده خوبه تو رقابت قهرمانی نیستن اگه اینطوری باشه که خرابی های لوئیس تو 2016 هم واقعا نابود کننده بود

    • Muhammad-sv#5

      5

      2

      واقعا فرمول یک یعنی دانفورس در همه جای ماشین امیدوارم فرمول یک واقعی رو از 2020 ببینیم و فراری رقابت بین راننده ها ر آزاد بذاره به شرطی که لکلرک ورشتاپن بازی در نیاره

  32. mehdi vettel

    13

    4

    اول فصل مکانیک های سب که رو که باهاشون چهارسال کار میکرد رو دادن به لکلرک
    یه ماشینی طراحی کردن که همون اول فصل مشخص شد توانایی قهرمانی جهان رو نداره و صد البته در تضاد کامل با سبک سب بود
    تا دلتون بخواد سب این فصل خرابی موتور داشته تو تعیین خط (آلمان،اتریش،فرانسه)
    تا دلتون بخواد تو پیت استاپ زمان از دست داده و همش پیت استاپ های لکلرک سریعتره
    از اون ور تا تونستن تو رسانه ها لکلرک رو بزرگ کردن و تو سر سب کوبیدن

    با تمام این شرایط بازم امروز با اختلاف سریعتر بود و حقش برد مسابقه بود
    دیگه این فصل خرابی موتور وسط مسابقه نداشت که اونم اضاف شد

    بابا اگه میخواید یه راننده رو خراب کنید نیاز به این کارا نیست
    بگید نمیخوایمت تا اونم تکلیفشو بدونه
    این مسخره بازیا چیه دیگه

  33. Morteza

    5

    2

    چه خوش شانسی قبل مسابقه پیش بینی کرده بودن ممکن همچين اتفاقی بيفته که از تو گاراژ دستور دادن بیشتر بیرون بمونه

  34. Sebvettel5

    14

    2

    منکه خیلی از برد مرسدس خوشحالم و به طرفداراش تبریک میگم.
    فراری لیاقت فتل رو نداره فراری و بینوتو لیاقت همچین استارتیو ندارن فتل باز به همه نشون داد که قهرمان تو تیم کیه لکرک به گرد پای فتلم نرسید خودشو کشت ولی نتونست بهش نزدیک بشه آدم به ماشینای لکی و فتل شک میکنه مطمئنم ماشین لک خیلی بهتره که اینجوری نتیجه میگیره وگرنه تو حالت برابر هیچی نیست این یه واقعیته همه دیدیم نه پدرکشتگی دارم باهاش نه چیزی یعنی شرم بر اون تیمی که قهرمان چهاردوره که خودش با استارت فوق فوق‌العادش از همیلتون رد شد از لکرکم رد شد بهش بگم بزن رو ترمز هم تیمیت رد بشه چرا ردبشه؟
    برنامتون این بود که اسلیپ بده به فتل؟اگه نمیداد چی فتل نمیتونست از لکرک رد بشه؟واقعا نمیتونست؟اینا همش سواله
    فتل تو رادیو گفت من انقدر استارتم خوب بود که اصلا نیاز به لکرک نداشتم چرا باید جامو بدم بهش؟
    از اونور جناب لکرک تو رادیو داره گریه میکنه من جامو میخوام انگار اینجا دبستانه که برای جا دعوا گرفتن جاتو میخوای برو بگیرش چرا نتونستی؟
    میگیم خواستن تلافی سنگاپور رو در بیارن قبول
    لکرک رو یه دور بعد اوردن پیت تو سنگاپور چرا فتل رو یه دور بعدش نیاوردن؟چونکه لکرک تو اون یه دور عرضه فاصله کم کردن رو نداره برا همین بیشتر نگهش داشتن. مرسدس خوب حال فراری رو گرفت خوشم اومد فراری که تمام برنامش این بود که چطور فتل رو بندازه پشت لکرک یعنی بره شرم کنه فراری.
    فتلم دیدیم که خوشم میاد کم نمیاره جاشو نداد فراری فقط تو پیتستاپ تونست جلوشو بگیره شرم بر فراری.
    فتل یه قهرمانه 👊👊👊

    • Sebvettel5

      10

      5

      واقعا جالبه ما فتل فنا هم باید جواب مرسدسا و لوییز فنا که رقیب ما هستن رو بدیم از همه جالب تر هم باید جواب فنای هم تیمی خودمونو بدیم
      واقعا این فتل کیه که همه ازش ترس دارن و بدشون میاد معلومه که فتل شماهارو خیلی سوزونده‌ها کلا گزارشگرا و منتقدا هم از فتل بدشون میاد واقعا یه پماد سوختگی بگیرین جمیعا😂😂 در ضمن این لکرکو چند جلسه کلاس بفرستن پیش فتل،ورشتپن و ریکیاردو چندتا سبقت یاد بگیره نظرتون چیه؟
      زنده باد سباستین فتل بزرگ🔴🔴😈😈

      • FerrariF2004

        5

        13

        اتفاقا وتله که لیاقت فراریو نداره. وتل اگه خیلی ناراحته بره. مطمئن بش کلی راننده هستن که برای فراری سر و دست بشکونن حتی با اینکه اوضاعش خوب نیست.

  35. Lecrec_fan

    3

    7

    چه نابودی؟! ادب مرد به از زه دولت اوست. توهین کردن اسونه. ادم بودن خیلی سخته. سوختن موتور وتل بود که مسابقشو نابود کرد و همین طور مسابقه لکرک رو. تیم برنامه ریزی کرده بود که لکرک به وتل تو بده بعد رده لکرک رو پس بده. مثه اینکه ماشین مورد نظرررر وتل رو براش اماده کردن که داره خوب کار میکنه. اگه هم بره تو دیوار میگن ماشین مطابق میلشون نیست.

    • Ahmad VETTEL

      6

      2

      اگه لکلرک بره تو دیوار یا توانایی سبقت گرفتن از بوتاس رو نداشته باشه چی میگن؟
      آها میگن تازه کاره
      خودتونو گول بزنین با این حرفا

  36. محمد

    11

    1

    واقعا اعصابم داغونه
    تازه داشتم به تیم امیدوار میشدم که گند زد. فتل بدشانس ترین راننده ایه که تا حالا تو فرمول یک دیدم. تیم تو استراتژی به معنای واقعی کلمه گند زد. وقتی فتل سریعتره و داره فاصله باز میکنه دیگه دستور جابجایی حین مسابقه چیه؟ انقدرم فتل بیرون نگه داشتند که فاصلش با همیلتون از 6.5 ثانیه رسید زیر پنج ثانیه تا اندرکاتش کنند توسط لکرک. حتی اگر ماشین فتل حراب نمیشد ممکن بود بخاطر همین دیر اوردن فتل به پیت استاپ توسط همیلتون هر دو تا فراریا آندرکات بشند. دوستانی هم که میگند فراری موتور رو از عمد خراب کرده فکر نمیکنم همچین داستانی باشه و باید واقعیتو قبول کرد که فراری فقط قدرت موتورش خوبه نه دوامش نمونشم مسابقه بحرین و این مسابقه. رادیوهای اول مسابقه هم باعث خجالت بود.

  37. Ahmad VETTEL

    6

    2

    امیدوارم اینطور نشه ولی فکر کنم فتل دیگه کاملا بی انگیزه بشه
    دیگه وقتی به بدترین شکل میان جایی که سریعتره بهش دستور میدن،یه پیت استاپ بد طبق معمول و خرابی های دنباله دار که واسه فتل رخ داده طبیعیه که سرد بشه
    احتمالا تا وقتی بینوتو تو فراری باشه،فتل هیج شانسی برای راننده اول شدن نداره
    و بازم یادی کنیم از جوک جناب بینوتو که فتل راننده اوله و همین باعث شد یه مظلوم نمایی افراطی واسه لکلرک بجود بیارن که دارن حقشو میخورن

  38. Helder

    7

    3

    روز به روز قوانین مسخره تر و مسابقات خنده دار میشه…یعنی امروز لحظه ای به فراری و کاراشون فکر کنیم میفهمیم که چقدر اینا احمقند!! و چقدر همه تیم ها به طور ناخواسته کمک میکنن و بفرما میزنن به تیم مرسدس..بهترین رفیق مرسدس همین برو بچ فراری هستن..راننده سال اولی هرچقدر هم با استعداد چطور میتونه اینقدر نفوذ داشته باشه!؟ چرا این نفوذ رو بوتاس نداره و دیگران ..دوستان سر خودتونو درد نیارید با این وضعیت روز به روز فرمول 1 ضعیفتری میبینیم ..یعنی چی دو تا راننده کنار هم نرونید از هم سبقت نگیرید ..تو به اون راه بده این به اون راه بده ..اخرش یه بنده خدایی که خودش میگه من شانس برد ندارم و اول کنید …نمیدونم امیدوارم یه چیزی بشه خلاصه ..مثلا فتل بره مرسدس رقابت کنه…واقعا بدترین دوران فرمول 1 هست ..هر سال ضعیفتر از سال قبل ..اصلا قابل مقایسه نیست مسابقات چند سال پیش با این روزا

  39. Hamed

    12

    0

    دو ماه پیش اگر میگفتن تو روسیه پودیوم میگیریم میگفتم اگه بشه که عالیه الان ولی از زهرمار تلخ تره
    لعنت به این کارما لعنت به سکتورای 3 که هیچ وقت توش خوب نیستیم لعنت که همون لحظه نحس ما دقیقن لحظه شانس رقیبو میسازه
    بیشتر ازهر زمانی دلم برای فتل سوخت استارت فوق العاده ای زد حقش این بلا نبود قشنگ میتونست ببره با اینکه مرسدس یه برتری تو ریس پیس داشت ولی برا 4تای اول شانس سبقت ازهمدیگه وجود نداشت
    تبریک به هواداران همیلتون و مرسدس
    کلی انرژی بد وارد بدنم شد دوهفته هیچی نمیخوام از فرمول 1 بشنوم جز
    Bring back the f****ng V12s

    خدافظ تا ژاپن

  40. AM PHD

    9

    3

    دلمون داره کم کم واسه کیمی تنگ میشه،
    مرد یخی رو عوض کردن و یه بچه ی نغ نغو رو گذاشتن جاش که تو رادیو فقط شر میگه
    قبلا میگفتیم همیلتون هی غر میزنه الان مث اینکه فراری میخواد شکستش بده.
    و dnf سب که فقط با کارما توصیف میشه 🙁

  41. mahyar

    5

    1

    خوب این مسابقه میتونست ی 1 -2 شیرین برای فراری باشه ولی نظر منو بخواید خرابی موتور فراری هیچ ربطی به پیت نداشت .
    ولی لکلرک هم د هنگام سبقت گیری عملکرد خوبی هم نداشت . خوب نزدیک میشد و در جایی که نباید میخواست سبقت بگیره و چون اونقدر نزدیک نبود که بتونه این کارو بکنه از بوتاس بعد از پیچ عقب میفتاد . چند بار این شکلی تکرار کرد . توی شرایط پرفشار به نظرم سباستین و لویس خیلی خوبن و میتونن با مدیریت خوب از ماشین جلوییشون جلو بزنن . البته به نظر رو دست دنیل ریکاردو کسی توی سبقت گیری نیست فقط توی تیم اشتباهی داره رانندگی میکنه . چارلز راننده خیلی خوبیه ولی امروز اشتباه زیاد داشت . حالا شاید از دید ما اشتباه باشه .
    در کل این برد رو به مرسدس تبریک میگم .
    واکنش عقلیتی از فن های سب هم جالبه و باید درجواب بگم که خراب شدن موتور وتل ربطی به چارلز نداره . این اتفاق به مهندسی خود فراری برمیگرده.

  42. mehdi vettel

    11

    2

    ببینید این دستپختی که فراری برای فتل درست کرده بود چقدر شور بود که صدای صباغ ( آنتی فتل ترین فرد کره زمین) هم در اومد و امروز داشت از سب دفاع میکرد

  43. Ferrari7

    10

    4

    خیلی جالبه بینوتوی دلقک اومده بعد از مسابقه داره میگه سباستین خیلی سریعتر بوده !!!!!!
    اینکه معلومه شاهکار خوب پس چرا سریعترین رانندتو با این استراتژی از دور خارج می‌کنی الان هم این استراتژی فرراری باعث خنده خیلی ها شده ومیگن که درک نمیکنن چرا فرراری این کارو باخودش کرده
    نمی‌گم راحت ولی احتمال برد سباستین تو این مسابقه خیلی زیاد بود با یک استراتژی درست واقعا جای تأسف دارد بازم سیرک گاراژ فرراری!
    این قضیه dnf عمدی ظاهراً جدی شده خیلی‌ها دارن در موردش صحبت میکنن البته نه بطور مستقیم ولی سوالاتی دارن مطرح میکنن
    سباستین هم تا الان خیلی با تیم راه اومده و به تصمیمات احترام گذاشته دیگه هر کسی یه صبری داره اون از اسپا اون از مونزا اینم از سوچی فرراری قشنگ با این استراتژی خود زنی کرد این و من وخیلی از دوستان تنهانمی‌گیم کارشناسها هم دارن میگن
    بینوتو با این کارش قشنگ تیم و برد تو حاشیه

  44. Ferrari7

    11

    5

    دم توتو گرم واقعا مدیر رو دستش نداریم اعلام نمیکنه راننده اول داریم ولی همه جوره از لوئیس حمایت می‌کنه از اون طرف این بینوتو میگه راننده اول سباستینه بعد همین قضایایی که دارید می‌بینید رو رقم میرنه ⁦☹️⁩😵😬

  45. Ali

    15

    4

    اینجاش قشنگ بود که به فتل میگفتن بذار لکرک رد شه، میگفت خب بیاد نزدیک تا بهش راه بدم، به لکرک میگفتن فشار بیار، لکرک میگفت نزدیک شدن سخته!

  46. امید نورمحمدی

    14

    4

    ” الماسها ابدیند…”

    امروز روز درخشش الماسهای فرمول 1 بود. روز تابش نور روی نقاط تاریک و مبهم نیمفصل دوم. حق به حقدار رسید. لوییس و بوتاس عالی بودند. سب درخشش خیره کننده ای داشت و تمام دوستداران و مخالفینش تحسینش کردند. شارل نشان داد هنوز خیلی با یک ستاره فاصله داره و بیشتر از اینکه تمام تلاشش را در پیست انجام دهد و از ماشینش تایم بگیرد بدنبال صحبت کردن است…

    مسابقه با یک استارت فوق العاده از سب شروع شد و قبل از اینکه شارل و لوییس بخواهند فکر کنند از آنها رد شد. البته طبق فرمایشات شارل اسلیپ استریم هم به سب کمک کرد ولی فاصله گرفتن سریع سب از شارل بدون اسلیپ استریم بود!
    لوییس هم خودش را نزدیک شارل نگه داشته بود. مرسدس برای تک تک لحظه های مسابقه برنامه داشت. چیزیکه فراری ازش بی بهره بود و بجای آنالیز مسابقه در حال چانه زنی با لکلرک بودند و تمرکز لازم برای نبرد استراتژی را نداشتند.
    اولین نشانه های ضعف مدیریت فراری از پیت رفتن شارل شروع شد. یک پیت فوق العاده و سریع. شوربختانه تصمیم بحث بر انگیز در گاراژ فراری گرفته شد و سب یک دور بیشتر بیرون نگه داشته شد و با یک پیت 3 ثانیه ای پشت شارل خارج شد. ای کاش مثل سنگاپور عمل میکردند و بعد از پیت اول سریعا پیت دوم را انجام میدادند و رقابت را بعهده خود راننده ها میگذاشتند…
    وقتی قاعده بازی را رعایت نمیکنید باید منتظر حادثه هم باشید. خاموش شدن ماشین سب در بدو خروج از پیت و حوادث بعد از آن و ورود سیفتی کار دوم موجب شد مرسدسها با لاستیک سافت نو جلوی شارل جوان قرار گرفته و عملا تکلیف مسابقه تعیین شد. بدون کوچکترین زحمتی و فشاری!
    حالا شارل مانده و بوتاس و با لاستیکهای یکسان و نبرد برای رده دوم. با بیرون رفتن ماشین ایمنی و شروع بد همیلتون و بوتاس شانس خوبی برای شارل بوجود آمد تا مهمانی مرسدس را خراب کند. ولی عملکرد فوق العاده ضعیف و نمایش گاها مبتدی برای سبقت گرفتن از بوتاس هیچ فایده ای غیر از حسرت برای طرفداران فراری نداشت. در روزیکه فراری میتوانست 2 نماینده روی سکو داشته باشد این مرسدس بود که با درخشش رانندگانش 1-2 فراری در سنگاپور را پاسخ داد.
    در پایان هم سباستین فتل با رای هواداران بهترین راننده روز انتخاب شد در حالیکه نصف مسابقه در پیست نبود و بیشتر آرای خود را نیز در زمان نبودنش در پیست بدست آورد!
    قهرمانهای حاضر در این روزهای فرمول 1 لوییس و سب هستند که همچنان مانند الماس میدرخشند و بعد از هر شکستی دوباره با درخشش خود به ما یادآوری میکنند که “الماسها ابدیند” …

    در حاشیه : مدیریت فراری باید هرچه زودتر فکری به حال رادیوهای لکلرک بکند. از اول مسابقه بمحض اینکه لکلرک متوجه سرعت بیشتر سب شد شروع به گفتگو کرد. خود شارل بیشتر از هرکس دیگری از این کار لطمه دیده و در صورت ادامه خواهد دید.
    سب با ماشین راحتتر شده و امیدواری برای فصل بعد در دل هوادارانش را زنده نگه داشته.
    نحوه خروج سب از ماشینش هیچ نشانی از ناراحتی نداشت و بیشتر شبیه خوشحالی بود که بنظر من خیلی جالب بود و انگار از زندان در حال خارج شدن است…
    لوییس و بوتاس حرفه ای بودن را مجددا برای جوانترهای عجول تدریس کردند.
    و در آخر : یک تبریک بزرگ به طرفداران لوییس و مرسدس

    • siamak

      5

      1

      آفرین آقای نورمحمدی . قلم شیرین و شیوای شما تحسین برانگیزه . به بهترین وجه ماوقع رو ترسیم کردید . … مرحبا . سپاس .

    • H.farahani

      0

      2

      جناب نور محمدی
      استارت مجدد بعد از سیفتی مرسدس ها عالی بود.به بهترین شکل تایر رو رو دما نگه داشته بودن و خوب شروع کردن.در ضمن سبقت گیری اینجا ساده نیست و برای سبقت باید حدود یک ثانیه برتری داشته باشی.مطمئن باشید هر کس دیگه ای جای لکی بود نمیتونست رد بشه.

  47. FerrariF2004

    6

    15

    باز یه مسابقه فتل نبرد و بعضی از طرفدارانش شروع کردند به شیون سر دادن. آقا بره از فراری بهتره. منه طرفدار فراری خوشحال تر میشم که بره. برگرده همون ردبول که با فلسفه رانندگیش همخونی داشته باشه. لکرک داخل پبچو نبسته و اجازه داده که رد شه بعد تمام جنگ این مسابقه رو با رادیوش شروع کرد که نخواست طبق قراری که با تیم داشتن پیش بره و تیمم مجبور شد آندرکاتش کنه. اگرم تیم موتورشو بر فرض محال از عمد از کار انداخت کار خوبی کرد. تا اون باشه دیگه از دستور تیمی سرپیچی نکنه. قهرمان جهان هست که باشه. خلاصه منه طرفدار فراری خوشحال میشم که بره از فراری. اگر قرار بود کاری کنه دو سال قبل که ماشین رقابتی داشت باید اونکارها رو میکرد

      • FerrariF2004

        3

        5

        Ferrari .Italy
        به خداوندی خدا قسم فراری فنم حتی قبل از شوماخر هم فن فراری بودم. از رو کارت های بازی ماشین عاشق فراری شدم. حتی نمیدونستم ماشین های خیابونی هم میسازه اونموقع. حالا شما میخوای باور کن میخوای هر فکری که دوست داری میتونی راجع به من بکنی

    • JBjb

      8

      6

      سرپیچی از دستور تیمی؟؟ مگه همونجا همون دور های اول نگفت لکلرک نزدیک بشه بهش راه بدم اونم درحالیکه از لکلرک سریعتر بود، اینکه لکلرک عرضه نداشت اندازه فتل پیس بزنه و نزدیکش بشه بازم تقصیر فتل هست؟؟ باید فتل میکشید کنار 4-5 ثانیه از دست میداد و می‌رفت توی چنگال مرسدسه همیلتون، تا بچه غرغرو که کند تر بود رد بشه؟ و قاعدتاً هم نمی تونست فاصله باز کنه

      جالبه که رسانه های ملعون انگلیسی خصوصا بی بی سی، حتی به جای اینکه بیشتر به برد راننده انگلیسی شون بپردازند، برای جهت دهی و فریب افکار عمومی نشونه گرفتند علیه فتل برای ادامه دادن فرایند تخریبش که دو ساله پی گرفتند و با تیتر های جهت دار و گول زننده سعی کردن بولد کنند که فتل از دستور تیمی سرپیچی کرده مقصره تا ذهن های افرادی مثل FerrariF2004 رو فریب بدن و جهت دهی کنند..حتی توی توییتر خود خیلی ها اندرو بنسون رو به تمسخر گرفتن بابت تیتر و گزارش زدنش

    • Masoud GH

      6

      6

      لکلرک خودتی ؟ چرا اکانت فیک ساختی برادر ؟ با اکانت اصلیت هم بیای این حرفا رو بزنی والله به دل نمیگیریم به هر حال بهت حق میدیم سخته با شرایط برابر با وتل رقابت کردن

    • mehdi vettel

      7

      2

      همین الان مصاحبه چارلز اومد بیرون

      گفته قرار گذاشته بودیم اگه تو استارت سب و لوییس کنار هم بودن من به سب خلا پشت بدم
      در حالیکه تو همون فاز اول استارت سب خودشو جدا کرد از همیلتون

      در ضمن اگه داخل پیچ رو هم میبست با توجه به اختلاف سرعت قطعا سب از بیرون سبقت رو میگرفت

      بعد با این وجود سب هم تو رادیو که حرف بدی نزد
      گفت اگه نزدیک باشه من ردشو میدم

      ولی اصلا لکلرک نمیتونست سریعتر باشه و از لوییس خودشو جدا کنه و به سب برسه
      توقع نداری که سب به خاطر اینکه ردشو بده به لکلرک در خطر حمله لوییس قرار بگیره؟؟؟؟؟

    • iman

      6

      9

      Ferrari2004داداش اینا همشون هم رادیوهارو شنیدن هم میدونن موضوع چیه منتها این جو یکساله آشناست، هفته گذشته چارلز باید به استراتژی احترام میگذاشت ولی این هفته همون کار نامردی در حق فتله، ما به عنوان فراری فن از نتیجه و dnf فتل عمیقا ناراحتیم ولی اینا دنبال محکوم کردن تیم و چارلزن

      • FerrariF2004

        4

        11

        Iman
        داداش میدونم دو ساله سایت میام ولی ثبت نام نکرده بودم. تا اینکه بعضی از افرائ بعد از مسابقه مونزا هویت واقعی خودشونو نشون دادن و منم مجبور شدم ثبت نام کنم. کلا فتل یه بتی ازش ساخته شده که اگر کسی کوچکترین انتقادی ازش بکنه با القابی مثل شاگرد لایو گذار، اکانت فیک، و … و اگرم مثل شما هوادار آلونسو باشه و انتقادی کنه شروع میکنن به مسخره کردن آلونسو. هر کسی هم جدیدا اگر طرفدار لکرک باشه بازم با فیک بودن و چیزهای دیگه متهم میشه. مهم نیست اینها چه فکری راجع به ما میکنند بعد از رفتن فتل از فراری معلوم میشه کیا طرفدار واقعی فراری هستند و کیا فقط ادعای طرفدار فراری بودن رو دارند.

    • امید نورمحمدی

      9

      2

      FerrariF2004 شما آلونسو فن هستید. نه فراری فن و نه لکلرک فن. اینجا کلی لکلرک فن هستند که امروز اعصابشون خورد شده…
      متاسفم که هرکاری میکنم محترمانه نظرمو بگم و به کسی اهانت نشه باز بیشترین حمله ها بمن میشه. متاسفم واقعا…

      • FerrariF2004

        2

        5

        امید نورمحمدی
        پروفایل شما رو نگاه کردم و شما 48 ساله هستید و جای برادر بزرگتر من اگر کامنت اول من رو هم خونده باشید من گفتم بعضی از فتل فن ها و منظورم شما نبودید شما کاربر محترمی هستید و من کامنت های شما رو خوندم ممکنه اختلاف نظر با شما داشته باشم اگر کامنتم باعث ناراحتی شما شده عذر میخوام. در ضمن بنده شوماخر فن و فراری فن هستم با احترام

  48. hossein46

    8

    0

    هی روزگار !!!!!!😥😥😥😢😢😢
    طرفدار وتل نیستم ولی امروز واقعا براش متاسفم و دلم گرفت
    یه جمله هست که میگه
    یه پایان تلخ بهتره از تلخی بی پایانه
    امیدوارم این تلخی ها هم برای فراری پایان یابد و این اخرین پایان تلخ باشه

  49. alireza_h

    4

    6

    روایت از زاویه دیگه: لکرلک کند شده بود تا فتل فاصله باز کنه با همیلتون رده سومی! بعدم که فتل زیادی فشار آورد و موتور از دست رفت…

    • JBjb

      7

      3

      یه بار دیگه ریس رو ببین احتمالا یادت رفته به لکلرک غرغرو گفتن فشار بیار به 5 نزدیک شو تا ببریمت رتبه یک ولی نتونست و از 5 کند تر بود.

      • itg

        4

        3

        jbjb کپی کامنت اولت:
        قربانی کردن چالرز؟؟ مسابقه اشتباهی ندیدی؟؟ یا 44 فن بودنت زیادی بی منطق و کورت کرده؟

        اونی که قربانی شد و بهترین راننده روز بود دور 26 از ریس خارج شد.
        اینو حلش کن بعد بیا محترمانه حرف بزنیم

      • JBjb

        2

        2

        itg
        اونی که دیروز توسط حماقت فراری قربانی شد فتل بود عین ساده لوح ها فکر میکنی لکلرک بوده؟؟ بالاتر تو جواب یکی دیگه در کمال بی اطلاعی نوشتی “” لکلرک راه لوییزو ببند فتل بره “”…دقیقا کدوم صحنه یا لحظه استارت لکلرک اومد راه فتل رو ببنده؟؟ اصلا با مفهوم اسلیپ استریم و اینکه 1-3 بودن پشت هم بودن آشنایی داری؟

        و توافقی که اینا به گفته خودشون کرده بودن این بوده که لکلرک اسلیپ استریم بده که همونم فتل به واسطه استارت فوق العاده اش بهش نیاز پیدا نمی کنه. این حرف من نیست حرف بینوتو هست که گفته فتل بدون کمک گرفتن از لکلرک رتبه اول از استارت اومد بیرون ولی طبق با این وجود توافقی که کرده بودن قبل مسابقه تصمیم گرفتن رده برگردونند. متن زیر صحبت بینوتو هست اگر سواد خوندنش رو داشته باشی به براحتی می فهمه که چی گفته بینوتو:
        Seb had a fantastic start, he overtook Hamilton already before in Turn 1, Charles didn’t give him the slipstream but Seb took it. We asked Seb to give the position because that was the agreement

        بینوتو گفته Charles didn’t give him the slipstream but Seb took it یعنی چارلز به سب اسلیپ استریم نداد این سب بود که گرفتش…چرا؟ چون تو همون لحظه استارت بواسطه ازادسازی کلاچ فوقالعاده ای که انجام داد و استارت عالی هم همیلتون هم چارلز رو رد کرد..

        بعد گفته از سب خواستیم پوزیشن رو بده که حماقت فراری همینجا بود چون سب خیلی بهتر داشت رانندگی می کرد سریعتر بود و کجا سب رو قربانی چارلز کردن؟ جایی که اینقدر اضافه توی پیست نگهش داشتند چند دور اضافه که