فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ثبت زمان 1:14.411 مسابقه فرمول یک امیلیا رومانیا 2021 را از رده اول استارت خواهد زد.

جنجال اصلی در تیم ردبول بود جایی که سرجیو پرز توانست مکس ورشتپن را در دومین تعیین خط فصل 2021 شکست دهد و مسابقه را از ردیف اول آغاز کند.

دور بسیار عالی لندو نوریس در ثانیه های پایانی به دلیل تجاوز از محدوده پیست حذف شد و چارلز لکلرک از فراری پرکننده ردیف دوم خط استارت مسابقه ایمولا خواهد بود.

جدول تعیین خط فرمول یک امیلیا رومانیا ایمولا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:14.411
2سرجیو پرزردبول+0.035
3مکس ورشتپنردبول+0.087
4چارلز لکلرکفراری+0.329
5پیر گسلیآلفاتائوری+0.379
6دنیل ریکاردومک‌لارن+0.415
7لندو نوریسمک‌لارن+0.464
8والتری بوتاسمرسدس+0.487
9استبان اکونآلپین+0.799
10لنس استرولاستون مارتین+
11کارلوس ساینزفراری1:15.199
12جورج راسلویلیامز1:15.261
13سباستین فتلاستون مارتین1:15.394
14نیکولاس لطیفیویلیامز1:15.593
15فرناندو آلونسوآلپین1:15.593
16کیمی رایکوننآلفارومئو1:15.974
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:16.122
18میک شوماخرهاس1:16.279
19نیکیتا مازپینهاس1:16.797
20یوکی سونوداآلفاتائوری-

272 دیدگاه

    • رضا سلطانی

      12

      32

      فقط می توانم بکنم همیلتون خوش شانس ترین راننده ی تاریخه! ( البته این منافی توانایی هایش نیست)
      ردبول نشان داد دست برتر را دارد اما بازیابی مرسدس هم بی تاثیر نبود. دست برتر ردبول با بدشانسی ها و سوتی های فراوان شان خراب میشه چیزی که برای مرسدس پیش نمیاد!
      روز بد اسپانیایی ها! آلونسو و ساینز
      لکلرک عالی! چرا به راسل میگن ستردی من. باید به لکلرک بگن!
      گسلی خوب.
      و همون طور که جناب صالحی تحلیل کرده بودند ویلیامز هم خیلی خوب ظاهر شد.
      برای فردا اما معلوم نیست وی بشه دقیق.
      اما روی همیل فشار زیادی خواهد بود مخصوصاا اینکه ردبول ها دو ماشین با استراتژی متفاوت دارند اما اگر باران ببارد همه چیز به هم می‌ریزد!

      • Fastboy 44

        45

        10

        اینکه مکس اشتباه میکنه اینو ثابت میکنه که لوییس خوش شانس ترینه در تاریخ!

      • Mmd9024

        36

        5

        تورو خدا نگو این حرفو که همیلتون خوشانسترینه!!!! بهترین دورو زد با کمترین اشتباه این چه ربطی به شانس داره؟ اگر مکس و پرز تایمشونو خراب میکنن اونم بهمیلتون مقصره؟

      • Mahyar.M.VER.33

        29

        3

        چه ربطی به شانس داشت!!؟ مکس اشتباه کرد و لوییس هم یه دور عملا بی نقص رو زد!!!

      • ...m6...

        23

        3

        داداش اینکه تعیین خط مطابق میلت پیش نرف دلیلی بر خوش شانس بودن همیلتون نیس

      • Milad SV5

        20

        2

        مکس تو دور آخرش انواع اقسام اشتباهات و چمن زنی هارو انجام داد
        و گرنه پل رو باید براحتی میگرفت

        اشتباهات بقیه رو به پای خوش شانسی بقیه ننویسیم!!!

      • حسام

        13

        2

        راننده خوب سوتی نمیده!

      • رضا سلطانی

        4

        11

        نکته اینجاست که اولا همیلتون همیشه بد بیاری هاش از راننده های دیگه کمتر بوده( مقایسه کنید با وتل و آلونسو و مکس)
        و بعد اینکه وقتی رقیبت اشتباه بدی می کنه و تو زمانت را بهبود ندادی و خودت از اول شدن تعجب می کنی به نظرم می شود بهت خوش شانس گفت
        اما بازهم کمی احساسی کامنت را نوشتم و قبول دارم کمی بد بیان مطلب شد
        پ.ن: قبلاً هم گفته بودم در رقابت و چالش افتادن راننده های بزرگ و مستعد باعث میشه پرفورمنس بهتری داشته باشند و حداکثر توان خود را به کار بگیرند و بار دیگر اثبات کنند خودشان را. اتفاقی که داره برای همیلتون می افتد

      • ferarri

        2

        0

        فاصله اول تا سومو!

    • Mekaeel

      30

      1

      انصافا نوریس گناه داشت
      عجب تایمی زد، حیف حذفش کردن
      دو سکتور رو بنفش کرد😍

    • بوتاس فن!!!

      28

      2

      چه تعیین خط بدی بود.از پول پوزیشن پارسال تا هشتمی امسال.بوتاس همینجوری تو سبقت گیری خیلی خوب نیست این پیست که به جای خود.فردا روز سختیه

      • Amir

        11

        1

        من تو تحلیل وارد نیستم ولی امار تعیین خط پارسال و امسال رو مقایسه کردم و به نتایج جالبی رسیدم
        پول پوزیشن بحرین پارسال با امسال حدود ۱.۷۵ ثانیه اختلاف داره و مرسدس از پارسال خودش ۲.۱۲۱ ثانیه کند تر بود در حالی که رد بول فقط ۰.۸۹۹ ثانیه کند تر از پارسالش بود , در ایمولا همه جیز نزدیک تر شد پول امسال نسبت به پارسال ۰.۸ ثانیه کند تر بود و مرسدس هم که هر دو پول را داشت ۰.۸ ثانیه کند تر از پارسال بود , اما رد بول فقط ,۰.۲۷ ثانیه کند تر از پارسال بود , انگار تغییرات بیشتر روی پیچ های سرعت پایین تاثیر گذاشتن, و مرسدس هم انگار داره کم کم ستاپ مناسب رو پیدا میکنه , و به رد بول نزدیک تر میشه , البته این تعیین خط نباید ملاک مستقیم قرار بگیره چون هر دو راننده رد بول مخصوصا مکس از دورشون راضی نبودن و مکس یه اشتباه کوچیک داشت , بتاس هم در هر دور یک اشتباه بزرگ مرتکب شد ,
        فردا مسابقه جذابی در پیش رو داریم چکو با سافت استارت میزنه و لوییز و مکس با مدیوم,
        این اولین پول لوییز تو ایمولا بود از راننده های گرید کیمی و بوتاس و لوییز هر کدوم یک بار پول داشتن تو این پیست

      • Hamoon

        9

        2

        اره بوتاس سلطان سبقت
        :)))))

      • mohammad

        2

        6

        واقعا افت طراحی مرسدس اینقدر تاثیرگذار بوده؟ بوتاس چرا اینقدر پایین؟

    • Max33vr46

      8

      21

      تبریک به لوئيس و چکو ولی دوستان خدایی بی انصافی نکنید مکس دوبار تو دور سریعش اشتباه داشت وگرنه قطعا پولو می‌گرفت پس اینقد نکوبیدش و دوستانی هم که پرزو از آلبون بهتر میدونن منم اینو میگم بله پرز بهتره ولی نه اونقدر که شما میگید آلبون هم اوایل انتقالش به ردبول تو تعیین خط با مکس تقریبا برابر زمان میزد مثالش ژاپن 2019 پس اینقد زود قضاوت نکنید و دوستان باز هم میگم پول پوزیشن مال لوئيس نبود و مال مکس بود ولی باز هم با این حرفها تبریک بهش به هر صورت پولو گرفته و باید خوشحال باشه

      • |ZXE-LECLERC16|

        17

        1

        چکو لقب سرجیو پرزه
        توی مسابقه مکزیک اگه تماشاگر باشه فریاد «چکو چکو» از سکو ها بلنده 🙂

      • پویا اردلان

        23

        9

        دوست گرامی پول پوزیشن که مالکیت ندارد. متعلق به کسی است که بیشترین صلاحیت را از خود نشان داده ، کسی که کمترین اشتباه را بکند. اگر مکس اشتباه کرده پس پول پوزیشن برای او نیست.

        بین کسی که دورش را بدون اشتباه میزند با کسی که اشتباه میکند، کدامشان مالک پول پوزیشن هستن؟
        از نظر توانایی ماشین درسته برای ردبول بود ،اما اینجا مهارت تعیین کننده بود. اشتباه را راننده مرتکب میشه‌ .

        اینو در کل میگویم در تک دورهای سرعتی ، خیلی فاصله است بین لوییس و نفر پس از او، حالا میخواد مکس باشه یا شخص دیکری . اما هنوز خیلی فاصله است.

      • ...m6...

        14

        1

        کم اشتباه بودن یه مزیت محسوب میشه وگرنه یه موقعیت هایی بوده ک برای همیلتون از دست رفته
        این ک دلیل نمیشه:/

      • akbar

        5

        1

        “F@rz@d”
        چکو لقب سرجیو پرز هست
        اینجوری شنیدم که تو مکزیک به هرکسی که اسمش سرجیو باشه میگن چکو.

      • Mohammad44

        18

        5

        داداش درست میگی پل برای ردبول ها بود ولی لوییس از چنگشون در آورد با وجود اینکه جفتشون اشتباه داشتن باز زیر یه دهمی لوییسن
        مصاحبه خیلی جالب بود لوییس خودش از دورش کف کرده بود😂
        ولی ردبول دست بالاتر رو داره دو تا ماشین و استراتژی متفاوت وطبق گفته ی لوییس ردبول ها تو پیس بهترن(این خب خیلی نمی شه استناد کرد) ولی خب احتمالا شانس مکس بیشتر باشه با توجه به برتری عددی و استراتژیکی ردبول ها
        با این حال امیدوارم لوییس ببره

      • مهدی

        10

        5

        دوست عزیز یکم منطقی باشید(اونایی ک میگن پول واسه مکس بود) ی راننده خوب اگه نتونه استرس و تمرکزسو حین مسابقه کنترل کنه اشتباه میکنه… جالبتر از این نظراتتون اینکه مکس اشتباه میکنه میگید بی انصافی بوده و لوییس خووششانس ولی فتل اشتباه میکنه میگید دیگه بدرد نمیخوره دیگه تموم شدس… مکس زمانی میتونه ب لویس برسه ک بدون اشتباه باشه و تسلط داشته باشه.. موردی ک لوییش همیشه تونسته ب خوبی انجامش بده

      • حسام

        6

        2

        میخوام با انصاف باشم. آیا راننده خوب دو بار اشتباه میکنه؟

    • علیرضا

      9

      2

      جونم پرز لندو چارلز و لویس و تاسف واسه بوتاس وتل هم خداروشکر فاصلشو با هم تیمیش کم کرده و نشونه پیشرفت درش دیده میشه ویلیامز فوق العاده آلپین و آلفا بد

      • سامان

        0

        0

        جونم پرز؟مطمئنی؟از دوم شروع کرد تا دلت بخواد اسکی رفت😂😂😂

    • Engineer

      6

      3

      شارل بدون اشتباه مثل همیشه.

      اگه این مسابقه رو پرز ببره
      باید منتظر سیکل پیروزی های بعدیش هم باشیم چون طبیعتا به این روحیه و خودباوری برای شکست ورشتپن و همیلتون میرسه.

      اگه پرز برنده بشه فردا.
      دیگه به جای اینکه بگم از 22 تا مسابقه 4 یا 5 تا سکو میگیره.
      اونموقع میگم 4 یا 5 تارو میبره و بیش از 10 سکو میگیره.

      اومدن پرز کار رو خیلی برای همیلتون و بوتاس سخت کرد و در مجومع این مرسدس هست که تحت فشاره چون ردبول که به نسبت فصل پیش که با اختلاف 2 ام شد چیزی برای از دست دادن نداره.

      چند ماه پیش که من گفتم بهترین کار رو کردن که پرز رو به ردبول آوردن.
      نسبت به هالک و انتخاب های دیگه هم بهتر بود.

      البته شاید اگه فتل رو میاوردن و این ماشین رو بهش میدادن خیلی جذاب میشد.

      • حسام

        6

        1

        پرز بهتره یا ورستپن؟

      • Engineer

        10

        1

        قطعا ورشتپن سریعتره ولی در دقت و رانندگی خوب در مسابقه و هر چیزی پرز یک راننده کاملا مطمن و در هر بخش به اندازه مکس خوب است.
        شاید فقط کمی کندتر باشه وگرنه به جز سرعت در همه چیز برابرند.
        و فرق راننده نابغه و با استعداد بالا هم همینه.
        خیلی از راننده های گرید در حد فتل و همیلتون و ورشتپن خوبند ولی تفاوت اونها اینه که با وجود سرعت بالاتر از اونها هم بهتر و بادقت ترند کمی و هم کنترل اتوموبیل و پیوستگی خوبی دارند.

    • 🏁Parsa16

      6

      4

      عالی چکو
      عالی لندو ولی حیف…..
      عالی لطیفی
      عالی جورج
      عالی چارلز
      خدایی فراری چارلز رو نداشت چه کار باید می کرد؟
      لوییس این فصل دیگه اوضاع براش برعکسه
      اون فصل مکس تنها بود این فصل لوییس

    • NICO ROSBERG-06

      6

      1

      عالییییییییی لویسسسسسس
      مرسیییی
      اینم فرق لویس با ماشین برابر.. آفرین به پرز که باعث شد کاملا ازش خوشم بیاد
      مکس هم ک نیازی زب تعریف نداره مثل همیشه عالی به همراه یک اشتباه ریز که پل رو ازش گرفت
      درضمن دوستان به پایین جدول نگاه کنیم ب اسامی بر میخوریم که جمع قهرمانی همشون روی هم7 دوره قهرمانی جهانه
      چه سالیه_ حتی پایین جدولشم نفس گیره
      کیمی_فتل_آلونسو
      مطمعنا پرز اومده که یه چیز جدید به طرفدارای فرمول1 نشون بده امیدوارم چشمش نزنیم و حتی شاید فردا پیروزی مال خودش باشه بااون روحیه قوی که ازش دیدیم قبلا.
      برای بوتاسم آرزوی موفقیت میکنم امیدوارم فردا با مرسدسش بتونه خودش و بکشه بالا.. ولتری نباید اینطور خودش و ببازه به نظرم این حجم انتقادی ک بهش میشه یکمی زیاده رویه هرچند خودمم زیاد امیدی به پیشرفت چشمگیری ندارم براش
      ب هر حال فردا آماده یک مسابقه عجیب و غریب باشین بچه ها.. یادتون نره الان چی گفتم.
      آرام بخش هم فراموش نشه قبل از شروع ریس_1 عدد
      شب همگی بخیر

  1. A b o l f a z l

    27

    0

    99 پول پوزیشن لوییز مبارک طرفداراش

    • 77Ali

      9

      15

      پرز پرز پرز مثل اینکه این دسر واقعا سریعه
      بوتاس بوتاس بوتاس اینم مثل اینکه بی نهایت به درد نخوره واس اون ماشین و اما عزیز دل همه فراری فنا از جمله خودم شارل عزیز چیکار میکنه این پسر
      فردا مسابقه جذابی خواهد بود همیلتون تنها امیدوارم ردبول بتونه ببره پرزم ببره جالب میشه

      • بوتاس فن!!!

        16

        4

        اگه تعیین خط رو کامل و درست میدیدی،متوجه میشدی که تو Q2 برای ماشین بوتاس مشکلی پیش اومد و دیگه نتونست سریع بشه

  2. Erfan

    24

    1

    همیشه میگفتن مکس تنهاس. فردا لوییس تنها خواهد بود. ببینیم چی میشه. چه ریسی بشه فردا

    • Fastboy 44

      28

      6

      کار لوییس سخته
      اگه توی استارت رده بده کارش برای کسب پیروزی خیلی سخت میشه

      • Hamoon

        16

        2

        پیچ یک بیشتر مسابقه مشخص میشه

    • javad

      20

      4

      گاراژ و تاکتیکهای مرسدس رو دست کم نگیر
      دست چرچیلو از پشت بستن لامصبا

    • amir1299

      10

      0

      مکلارن هم سریع دور میزد مخصوصا نوریس مسابقه جذابی فردا داریم

      • M.Kazemi

        3

        1

        مک‌لارن ماشینش از پارسال بهتر شده و نوریس هم تهاجمی تر رانندگی میکنه اما تعداد دوره‌ای مسابقه فردا زیاده و نوریس نمیتونه با مرسدس و ردبول ها بمونه، به نظرم سکو برای سه نفر اول امروز هست و چهارمی هم بین بوتاس و لکرک

  3. محمد

    16

    1

    کار پرز عالی بود.

  4. 77Ali

    2

    11

    پرز پرز پرز مثل اینکه این دسر واقعا سریعه
    بوتاس بوتاس بوتاس اینم مثل اینکه بی نهایت به درد نخوره واس اون ماشین و اما عزیز دل همه فراری فنا از جمله خودم شارل عزیز چیکار میکنه این پسر
    فردا مسابقه جذابی خواهد بود همیلتون تنها امیدوارم ردبول بتونه ببره پرزم ببره جالب میشه

  5. Erfan

    15

    2

    همیشه میگفتن مکس تنهاس. فردا لوییس تنها خواهد بود. ببینیم چی میشه. چه ریسی بشه فردا.

    • Senna

      20

      4

      قابل توجه کسانی که چکو رو با آلبون مقایسه میکنن!!!!

      • 77Ali

        12

        1

        من یکی از اون افراد بودم که الان نادمم 😂 چکو آن فایر و لویس هم واقعا آن فایر من کیو یکو ندیدم شوماخر مازپین در شرایط نرمال دور زدن این بود فاصله شون ؟؟ مرسی شووومی 😍

      • Senna

        2

        1

        77Ali
        علی جان به خودتون نگیرید
        خودتون بهتر میدونید روی صحبتم با چه کسی هست.

      • 77Ali

        0

        1

        بله بله ایشون که جای خود دارند 😂

  6. Erfn

    21

    2

    بازهم آفرین به تیم آلفاتائوری که خیلی خوب دارن عمل میکنن استبان اوکون هم خیلی خوب عمل کرد
    اشتباه ساینز اونو عقب انداخت تقصیر خودشه
    نوریس هم داشت پیستو به آتیش میکشید که تایمش حذف شد ، پرز هم نشون داد ردبول یه نفره داره به جنگ قهرمانی نمیره ( خدایی ماشینشون خوبه)
    بوتاس هم که بیخیال کلا

  7. arshia

    20

    6

    نمی دونم از این ترک لیمیت راضی باشم یا نه کل این 2 روز تو اعصاب بود و موقع کوالی لندو به اوج خودش رسید عجب دور خوبی زد لندو حیف که نشد. مکس و چکو تایر های مختلف اما خوبه که بلاخره یکی دوباره پیدا شد فشار رو روی مکس و مرسدس به وجود بیاره. مسابقه جالبی می شه فردا

  8. Erfan

    24

    1

    در همین لحظه مقایسه چکو با قبلیا رو متوقف کنین😉

  9. AmirAli

    23

    3

    روز تفاوت چکو با آلبون…
    عجب تایمی زد چکو
    چقدر مک لارن خوب بود
    چقدر آلفاتاوری پتانسیل داه
    و چقدر بد بود والتری….
    سب، به خودت بیا مرد، هیچ شباهتی با سب دو سال پیش نداره
    امیدوارم برگرده، درسته هنوز مسابقه دومه، ول خب هم برای خوش و هم برای طرفداراش آزاردهندس، ماشین استون هم که خسته نشون میده…
    یه تبریک هم بگم به ویلیامز و طرفداراش، عجب لپ تایم هایی

  10. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    10

    1

    لاندو تو تو کیو یک و دو و سه ما را غافلگیر کرد اما یهو به خاطر ترک لیمیت افتاد پشت ریکاردو که همش با فاصله کم اومد مرحله بعد ولی پرز هم خوب کار کرد و بوتاس که کلی عقب افتاد
    موقع تصادف سونودا کرافت گفت تو ۲۰۰۱ الونسو تو اولین فصلش تو این پیچ تصادف کرد شاید سونودا هم مثل الونسو شد

    • ALIREZA

      7

      0

      ببخشید داداش میشه به من بگی چطور نگاه میکنی تعین خط و مسابقات رو ؟؟؟لطفا جواب بده

      • محمد

        3

        0

        دومین نتیجه با سرچ freestream f1

  11. محمد

    16

    6

    نوریس عجب مسابقه ای داد روح همیلتون درش دمیده شده

    • Hamoon

      10

      1

      نوریس فراتر از انتظار بود

  12. javad

    17

    2

    ساندویچ همیلتون با نونه ردبول خخخخ

  13. Engineer

    30

    2

    به یک روز نرسید اثبات حرفی که دوستی میگفت پرز به 0.5 ثانیه ای مکس نمیرسه:))

    • AM PHD

      21

      1

      دقیقا اومدم همینو بگم😂
      ” فرمودن:هر روز و هر تمرین این را ثابت خواهد‌کرد”
      بله کاملا ثابت شد😂

    • AmirAli

      7

      1

      نوسراداموس زمانه را به سخره گرفتید؟؟؟؟

    • Engineer

      5

      1

      AmirAli
      والا با اون نظرات عجیب و غریب دیروز اون مارو به سخره گرفته بود.

      میگه پرز سکو نمیگیره.
      اصلا گفتنش هم خنده داره.
      فکر کن 22 تا مسابقه مونده و پرز فقط باید برای سکو با 3 تا ماشین هم رده بجنگه.
      هر جور حساب کنی حداقل 4 تا سکو بیشتر میگیره.
      ولی میگفت نمیگیره.

    • حسام

      3

      1

      مکس فردا پرز رو میگیره امیدوارم مکس کلا برنده بشه ولی همیلتون همیشه همیلتونه نمیشه دست کم گرفت

    • SKMZ

      1

      0

      دقیقاً

  14. mrz_ir

    11

    1

    فردا مرسدس خیلی استراتژی سختی و پر فشاری داره

    کنار و جلو والتری لندو نوریس و ریکیاردو هستن
    کنار و پشت لوییس هم پرز و مکس
    هر دو راننده خیلی تحت فشار میرن فردا
    ولی دور نوریس هم که حذف شد خیلی حیف بود
    والتری هم نفهمیدم چی شد
    فکر کنم خودشم نفهمید چکار کرد

  15. Fastboy 44

    24

    8

    Heeeeeeeeha!
    🔝
    99th Pole!!!
    این هم یه روکم کنی دیگه از طرف لوییس!
    با ماشینی که جاش P1 نبود این کارو کردی!‌😋🤗😜
    ورستپن توی پیچ ۳ اشتباه کرد و کمتر از یک دهم پشت لوییس بود!
    اگه دور تمیزی میزد قطعا P1 بود!
    یک قدم به ۱۰۰!
    #HammerTime

    • Sohrab

      8

      7

      تبریک بهت بابت پول پوزیشن سر لوییز!
      اما امیدوارم فردا مکس مسابقه رو ببره (فتل که دیگه نیست)
      اخرش هرکی قهرمان شد مهم نیست.
      مهم اینه از همون اول فصلی لوییز یکتازی نکنه کمی حال کنیم .
      فکر میکنم فردا استارت بارونی داشته باشیم !!

      • Fastboy 44

        1

        7

        آره
        امیدوارم لوییس برنده شه
        ولی گرفتن پول پوزیشن مزه خیلی خوبی داشت!
        اونم به این نزدیکی!

  16. Hamoon

    16

    4

    خداروشکر چارلز هست دمش گرم
    تبریک ب همه لوییس فن ها البته فردا تنهاست کار سختی داره
    چ جایگاهی برا پرز !!! اینم فرقش با آلبون.هرچند مکس میگیرتش

  17. Mahmoud

    15

    1

    عجب تعیین خطی بود! فک کنم اینقدر استرس بالا بود برا همین هم مکس هم همیلتون و هم بوتاس اشتباهاتی رو توی دور آخرشون داشتن… به هرحال ایول به لوییس و مبارک طرفداراش. فردا ریس جالبی خواهد شد… دوتا ردبول یکی مرسدس!
    ولی لندو چقدر سریع بود!!! عالی بود حیف که تایمش حذف شد. ولی این نشون میده مکلارن چقدر سریعه و فک کنم یکم بیشتر تلاش کنن بتونن با مرسدس مچ بندازن!
    آلونسو چرا اینقدر کند بود! گرندپری قبلی که راحت اوکون رو گرفت اینجا چرا اینطوری شد؟؟
    ولی مثل اینکه همه ی راننده هایی که تازه توی تیم جدیدن هنوز از هم تیمی هاشون کند ترن. فتل آلونسو ریکاردو پرزم به نظرم مکس اشتباه داشت مگرنه میتونست سریع تر بزنه.
    البته سونودا هم بدشانس بود. توی بحرین نتونست تعیین خط خوبی بکنه.

    • Fastboy 44

      11

      8

      گورکن بالاتر از میلک بوی هست ها!

      • Mekaeel

        1

        1

        دور سریع لندو رو حذف کردن به خاطر ترک پیست
        وگرنه سکتور ۱ و ۲ رو بنفش کرد و رفت پشت همیلتون( اگه اشتباه نکنم)

      • Amirali

        4

        4

        درسته میکاییل جان اما بازم در ادامه سوم میشد رکورد نهایی پرز بهتر بود

    • DavidKame

      13

      3

      فلور آلونسو تو تمرین سوم بدجوری آسیب دید به خاطر همون بود که سریع نبود

    • Amirali

      3

      11

      اینو مطمین باش اگر مکلارن حتی شانس رقابت با مرسدس رو داشت مرسدس صد سال سیاه بهش موتور نمیداد.

      • DavidKame

        7

        2

        نه عزیز اصلا بحث این حرف ها نیست
        مرسدس دلیلی نداره این کارو بکنه اول اینکه مرسدس برندی بزرگتر از ایناست که به خاطر ترس موتور نده
        دوم اینکه قهرمانی مکلارن به نفع خودشونم هست
        و خیلی هم بعید نیست سال 2022 مکلارن قهرمان تیمی رو بگیره من بعد از تحولی که تو مدیریت کارکنانش بود زیر نظرش دارم و هیچ تیمی مثل مکلارن به این خوبی تو چند سال اخیر پیشرفت نداشته

      • Amirali

        4

        1

        به پیشرفتش کاری ندارم ولی تعریفای تعصبیمونو از تیما بذاریم کنار.چیکار به اصالت برند داره؟یه جوری دیسلایک میدین انگار کلا در جریان موتور ندادن فراری و مرسدس به ردبول نیستین:|
        تیما سیاست دارن به بزرگی برند کاری نداره.اگر زمانی مرسدس تو فرمول یک باشه و مکلارن بخواد شاخ و شونه بکشه براشون دیگه به هیج وجه موتور نمیدن.
        مطمینا توتو و بقیه بیشتر مکلارن رو زیر نظر داشتن تا من و شما و میدونن خطری براشون نداره فعلا.

      • Amirali

        1

        0

        تعریفای متعصبانه.نمیدونم چرا نوشتم تعصبی:|

  18. Mahyar.M.VER.33

    15

    2

    فقط دوتا ریس کافی بود تا تفاوت پرز با البون مشخص شه… حیف که مکس و پرز یک و دو نکردن هردو اشتباه داشتن ( مکس دوتا) و چقدر حیف که تایم لندو حذف شد واقعا دور خوبی زده بود ، تبریک به فن های شارل …. امیدوارم فردا ریس جذابی باشه و تنها نبودن مکس به ردبول کمک کنه…

    • Fastboy 44

      16

      5

      آلبون هم مسابقه های اولش توی تعیین خط دقیقا یه تایم زد با ورستپن
      ژاپن ۲۰۱۹
      پس طول میکشه مشخص بشه همه چی
      ولی این ریس پیس چکو هست که اونو با آلبون متمایز میکنه

      • Mahyar.M.VER.33

        11

        1

        کاملا باهات موافقم… نقطه قوت پرز تو ریس هست و قضاوت پرز هنوز هم زوده ولی این کوالی یکم فشار(راننده های قبلی) رو از روش برمیداره

  19. DavidKame

    15

    7

    تبریک به همیلتون واقعا جایی که هستش حقشه
    مکس کمتر از یک دهم تو بهترین دورش کم آورد
    ولی چه کرد پرز قابل توجه دوستان که میگفتن به تیم ثانیه مکس هم نمی رسه کسی چی میدونه شاید این پرز باشه که قهرمانی رو به ردبول میاره مطمئنم تو شرایط مسابقه زیر فشار از لوییس کم نمیاره
    و هزاران افسوس برا نوریس که پودیوم حقش بود اه اه
    امیدوارم مکلارن فردا بره برا سکو
    لکلرک هم مثل همیشه خوب بود ولی اگه زمان نوریس رو حذف نمی کردن فراری به کل میافتاد عقب
    امیدوارم ریکاردو زودتر بد ماشین کنار بیاد
    امسال مکلارن قطعا جاش رتبه سومه
    فراری هم وضعش خوب نیست تو این پیست خودشون باید بهترین عملکرد رو نشون میدادن اگرم میبینید یه فراری رتبه ۴ گرفته اون به خاطر رانندگی لکلرکه

  20. @sebvr

    8

    4

    نوررررررریس !! ماشالله پسر ! همه ی طرفدار های ولنتینو همینجورین …خخخخ

    • Fastboy 44

      11

      5

      لوییسم طرفدار وله هست😁

      • @sebvr

        5

        3

        دیگه هر کسی لیاقت طرفدار واله بودن رو نداره …{{هرچند امروزم خیلی بد بود}} {{شوخی بود به مارکز فنا بر نخوره !

    • @sebvr

      5

      1

      واقعا خوب بود ولی چند سانت باعث شد که نتونه اونجوری که باید خودش رو نشون بده !

  21. AM PHD

    10

    9

    خوبه بالاخره با هشتمی بوتاس، مرسدس واسه یه مسابقه هم که شده میفهمه ردبول بودن چه حسی داره وقتی گسلی یا آلبون راننده دوم باشن

  22. Hamoon

    14

    1

    چقد خوبه این فصل هیجان ب فرمول یک برگشت
    همش سوپرایز و تکراری نیست

  23. Amirali

    11

    4

    واقعا فوق العاده بود.یکی از بهترین تعیین خط هایی بود که تاحالا دیدم(البته اینکه به ندرت تعیین خط هارو میبینم هم بی تاثیر نیست)
    لندو فوق العاده بود دهنم باز مونده بود از عملکردش ولی از طرفی هم قانون قانونه دیگه…
    بوتاس چرا اینجوری بود.یه لحظه با خودم گفتم حاضرم این پول رو از همیلتون بگیره ولی مرسدس انقدر فردا دست پایین رو تو استراتژی نداشته باشه که بازم نشد.
    به نظرم برای قضاوت زوده و بیشتر این رو روی حساب کری خونی های طرفداری بذارین ولی دیدین که پرز که هممون هم نظریم راننده تاپ نیست ولی خب جزو راننده های خیلی خوبه مکس یا به قول شما سریعترین راننده پیست رو شکست داد و هر دو راننده ردبول با ماشین برتر نتونستن لوییس رو شکست بدن.این دور فوق العاده لوییس رو نشون میده که خودش هم نتونست رکورد خودش رو بزنه و واقعا فوق العاده بود.
    هرچند پیروزی فردا با این اوضاع برای مرسدس خیلی سخت خواهد بود ولی امیدواریم دیگه چیکار میتونیم بکنیم…

  24. Kenzo

    13

    7

    لکلرک چارم!! ساینز یازدهم!
    پسر طلایی مارانللو بازم «سبد گوجه» رو روی دوشش کول گرفت برد گذاشت توی ردیف دوم
    (شوخی کردما تیفوسیا کله مو نکنین، خودمم فراری فنم)
    بوتاس گند زد و حتی درحد وینگمن هم دیگه نیست که تو استراتژی هم به لویس کمک کنه
    به نظرم ۲۰۲۱باید دنبال صندلی باشه
    و اما می آمیگو چکو پرز! واموووووووووووس
    شکست دادن مکس کار آسونی نیست هرچند که دور آخرشو خراب کرده باشه، امروز عالی بود پرز با سافت از لویس سبقت بگیره تو استارت فردا دیگه ابتکارعمل دست ردبوله
    برنده مسابقه فردا: مکس یا پرز

    • Erfan

      11

      2

      همشو موافقم به جز خط آخر. چطوری قهرمان جهانو که پول پوزیشن هم گرفته میذاری کنار؟!

      • Kenzo

        0

        0

        وقتی بوتاس قاطی باقالیاست و مکس و پرز با استراتژی متفاوت توی اگزوزشن
        امکان برد لویس خیلی کمه
        ردبول می‌تونه پرز رو سریع ببره پیت رو مدیوم بفرسته بیرون تا دورهای سریع بزنه و جلو لویس دربیاد و آخر مسابقه هم با سافت بفرستنش بیرون ولی مکس رو همزمان با لویس ببره پیت و استراتژی یکسان بچینن براش تا لویس رو بذارن تو ساندویچ و ازش بگذرن
        ردبول از این فرصت استفاده نکنه کلاهش پس معرکه ست!

  25. akbar

    9

    4

    نوریس واقعا عالی بود کم کم داره ازش خوشم میاد
    قابل توجه اون دوستمون که میگفت فرق چکو با البون چیه و عمرا به زیر نیم ثانیه ای مکس برسه
    اینم فرق چکو با البون
    سباستین هم خیلی وقته حسرت یه نتیجه ی خوب رو به دل ما گذاشته امیدوارم فردا خوب باشه.
    اکون هم مدتیه رفته بود تو بلک لیست من اینبار یکمشو جبران کرد ببینیم میتونه برای روز ریس یه خودی نشون بده یا نه؟؟؟.
    در مورد یوکی (روکی مورد علاقه ام) دوست داشتم ببینم چیکار میکنه ولی متاسفانه نشد ، به شخصه بهش امید دارم و روش حساب کردم.

    • Hamoon

      6

      2

      سونودا سر تمرین سوم خیلی عصبی بود فکر کنم تمرکز نداشت
      تبریک ب دوست خوبمون اقا مهریار واقعا ویلیامز جهش کرده

      • akbar

        3

        1

        من تمرین سوم و ندیدم
        مشکلش چی بود؟
        اره واقعا خوبه که دو تا راننده ویلیامز رو تو q2 میبینیم.
        هاس هم ظاهرا قراره تا اخر فصل بچسبه به ته جدول و فکر هم نمی کنم جایگاهی بهتر از این تو طول فصل داشته باشن چون نه تنها رو ماشین این فصل سرمایه گذاری نکردند ، درست همون فصل دو تا راننده تازه کار اوردند.
        نمیدونم برای توسعه ی ماشین فصل بعدشون رو کی حساب کردند؟ چون هیچ کدوم از راننده هاش تجربه ی اینکارو ندارند.
        با این وضع امیدی به فصل بعدشونم نیست.

  26. 33🦁Ali

    14

    4

    تبریک به همیلتون و طرفداراش.
    —-
    پرز عالی عالی ظاهر شد شکست داد مکس(اشتباه) این نشونه عالی بودنش هست باور نکردنی بود چقد منتظرش بودیم که جز 4نفر بشه ولی عالی ترین شد امیدوارم فردا هم بترکونه تا آخر فصل، بهترین کار ممکن کردن برای انتخاب تایر تو Q2 واسه پرز.
    فردا تو استراتژی باید همیلتون اذیت کنن اگه پرز عقب نیافته که امیدوارم بهترین نتیجه بگیره.
    —-
    تبریک به تیم ویلیامز و طرفداراش پیشرفت خوبی داشتن👌 لطیفی هم سریع شده نسبت به پارسال.

    نوریس هم حسابی آتیش شده بود حیف تایمش حذف شد.

    مکس متأسفانه بد موقعی اشتباه کرد اینم دور دوم یعنی بهترین تایم داشت، ناراحتی مکس ما را هم ناراحت می کنه که این 3هفته هم سرحال نبودیم.

    • Mahyar.M.VER.33

      4

      1

      سلام علی امیدوارم حالت خوب باشه و با ریس فردا بهتر بشه… انتخاب تایر متفاوت مکس به تیم خیلی کمک میکنه از اونجایی که تو این پیست جیگاه مهمه و پرز تایر سافت داره با پیت استاپ زود تر از همیلتون شاید بتونیم یک و دو بگیریم تازه خبر خوب دیگه اینه که پرز با اینکه دوم شده ولی اون قسمت استارت پیست تیولا نسبت به بقیه پیست ها یکم تمیز تره ولی داخل پیچ یک رو نداره به هر حال شاید پرز یه استارت خوب زد

    • Max33vr46

      5

      3

      دوبار اشتباه داشت قطعا باید پولو میگرفت

    • Mahmood.ghaedi

      4

      1

      Ali داداش من تازه Q3 دیدم دور دوم تو Q3لوییس هم ی سکتور زرد کرد جفتشون اشتباه داشتن
      و این خوبه ک پرز امد تو بازی و ردبول دست بالا داره دوتا راننده جلو ک یکیشون تو استارت با سافت میتونه لوییس بگیره و استراتژی ردبول خوب بوده حالا باید دید استراتژی فردا کدوم تیم بهتره چون خیلی میتون نقش مهمی داشته باشه
      باید دیدی ردبول میتونه کاری ک دو سال با مکس کردن تو این ریس با لوییس بکنن یا ن چون بوتاس هم راننده ای نیست ک تو چند دور اول از بقیه سبقت بگیره و بیاد پشتشون تا دست ردبول ببنده و توپ تو زمین ردبوله باید دید خوب بازی میکنن یا ن

    • 33🦁Ali

      5

      1

      واسه چکو خیلی خوشحال شدم این که جلو مکس تمام کرد اعتماد به نفس بیشتری بهش میده حتی مکس به چالش بکشه هر سری اگه اینجور باشه خیلی میشه امیدوار بود به قهرمانی تیمی ردبول فقط مهم ثبات هستش که می تونه داشته باشه هر مسابقه هم که لیاقتش داره امیدوارم برد کسب کنه.
      با این حساب چکو و ماشین خوب امسال فقط قهرمانی از مکس می خواهیم چون ابزارش داره دیگه، اشتباه امروزش و عجولی بحرین باید فردا جبران کنه.

      • Fastboy 44

        1

        5

        آره
        بالاخره شرایط براش مهیا شده

      • Mahmood.ghaedi

        2

        1

        Ali هنوز اول فصله همه اشتباه میکنن ولی نباید ادامه دار باشه
        و دوام ماشین ردبول هم درنظر بگیر داداش ریس اول پرز مجبور شد بر تو پیت لین شروع کنه این هفته هم ک تو تمرین مکس پارک کرد بغل این میتونه خطرناک باشه
        ولی اگه خرابی نده میتونه فصل جذابی واسه ما رقم بزنه

      • 33🦁Ali

        6

        1

        بهرحال بوتاس بدشانس این مسابقه اینجور شده قرار نیست که هر مسابقه جز 3نفر اول نباشه چون واقعا تک دور جز یکی از سریعترین هاست اکثرأ نزدیک همیلتون هست.
        آره محمود جان دوام ماشین خ مهمه.

  27. Mahmoud

    13

    0

    فکر کنم مکس بعد از دوسال از یکی از هم تیمی هاش توی تعیین خط عقب افتاد… دم چکو گرم!

    • Fastboy 44

      7

      5

      فکر کنم آخرین بار کانادا ۲۰۱۹ بود

  28. Mehdi)Shabneshin)

    14

    1

    ای جانم ویلیامز
    بعداز مدتها دوتا ماشین توی q2
    کارشون عالی بود.من امید زیادی دارم که اولین امتیاز را بگیرن.پارسال هم اگه جورج اون اشتباه را نمیکرد همینجا امتیاز گرفته بود.

    • Mehriar Salehi

      7

      1

      تبریک مهدی جان!
      اوضاع از ایمولا سال قبل بهتره! سال قبل لازم بود یکسری اوت شن تا جورج امتیاز بگیره، امسال اما اگر بتونن فرم جمعه رو تکرار کنن، ماشین های زیادی هستن اون جلو که از ویلیامز کندترن.
      البته…استارت! استراتژی! کم اشتباه بودن پیت استاپ و راننده، زمان بندی سیفتی کار، احتمال بارون، مازپین…
      ویلیامز اگر تو عملکرد، ۳ ساله شده بک مارکر، یه عمره تو شانس بک مارکر بوده! امیدوارم این یک دفعه حداقل همه چیز خوب پیش بره.

      • 33🦁Ali

        9

        1

        مهریار جان
        به شخصه برای شما و دوستان ویلیامز فن برای پیشرفت تیم تبریک میگم، راننده ها هم عالی بودن👌مخصوصا این ورژن لطیفی.

      • Mehriar Salehi

        5

        1

        ممنون‌ علی جان، امیدوارم مکس هم بهتر بشه فردا.ریس رو جذاب تر میکنه.

  29. mrz_ir

    9

    1

    و اینکه از تایم های ویلیامز نمیشد گذشت واقعا خوب بودن
    لطیفی هم به نظر داره یکارایی میکنه مثل پارسال اونقدر پرت به نظر نمیاد
    فقط اینکه بعید میدونم کسی باشه که سب رو دوست نداشته باشه
    این بشر چکار داره میکنه؟
    اخه با لطیفی تو یه خط استارت؟:|

  30. ایرن

    8

    1

    تعیین خط جالبی بود.
    حیف شد که دور آخر نوریس (اگر اشتباه نکنم) خراب شد و حذف شد چون دو تا سکتور اول بنفش بود و شاید میتونست حتی پول رو بگیره.
    پرز هم عالی عمل کرد و پاسخی بود دندان شکن به برخی .
    مکس هم اگر توی دور آخر اون اشتباه رو نمیکرد شاید میتونست پول رو بگیره.
    ساینز تا دور آخر داشت همپای لکلرک میرفت حیف شد.
    ویلیامز پیشرفت کرده یا بقیه عقب موندن؟ هر دوشون خوب بودن واقعا.
    و اینکه من متوجه نشدم چرا توی کیو 2 فتل یک بار تایم ثبت کرد؟ کسی میدونه؟ به نظر نمیرسید که تایمش حذف شده باشه. چون خیلی تایمش خیلی دیر تر از بقیه ثبت شد و تایم دومی هم انگار اصلا زمانگیری نکرد.

    • MH14

      1

      1

      فک کنم دیرتر همه اومد

    • Mehriar Salehi

      6

      0

      دو تا ران با تایر سافت نو انجام داد.اولی ۱۵.۶ بود که بخاطر ترک لیمیت پاک شد.
      دومی ۱۵.۳، ثبت شد.

  31. MH14

    5

    1

    لطيفي و پرز ركورد شخصي خودشون رو شكستند.
    بهترين جايگاه لطيفي براي استارت پانزدهم و بهترين جايگاه براي پرز سوم بود.

    • MH14

      2

      5

      الان لطيفي چهاردهمه!
      پ.ن: هنر كردي!
      و پرز دوم!

      • حسام

        5

        3

        دیگه هیچ بهانه ای برای مکس وجود نداره
        ماشینش که برتره
        تنها هم که نیست
        اگر فردا برنده نشه نظرم عوض میشه
        فقط تو تعیین خط دو بار اشتباه؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟

  32. Sina

    8

    2

    چه میکنه همیلتون😍😍

  33. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    3

    2

    من به یوکی سنودا خیلی امیدوار بودم این تعیین خط هم تیمیش رو شکست بده!ولی حیف شد…

  34. احمدرضا لکلرک

    12

    1

    تبریک به هوادارای مرسدس و لوییس
    ردبول ها مطابق انتظار بالاخره خودشونو نشون دادن و فوق العاده بودن
    لکلرک که اصن نابغه ست این پسر…فراری چارلز رو نداشت چیکار میکرد؟خیلی جالب نیست اوضاع ماشین.مرسی که هستی 16💖
    نوریس هم عملکردش قابل توجه هست و خوب بود👌
    فتل در یک کلام ناامیدکننده بود برای هواداراش

  35. Soheil

    13

    2

    دم شارل گرم! عجب دوری زد ولی خوب طبق معمول این دو سال باید منتظر باشیم ماشینای سریعتر مثل مکلارنا و احتمالا گسلی تو مسابقه ازش رد بشن. نمیدونم از یازدهمی ساینز خوشحال باشم یا نه چون احتمالا مدیوم میذارن براش، به هرحال حضور ساینز و سونودا بین ده تای دوم یعنی ریس جالبی داریم.
    چیکار کرد چکو، درسته مکس اشتباه داشت اما چکو نشون داد باید آروم آروم بیخیال مقایسه کردنش با آلبون بشیم مخصوصا اینکه معمولا ریس پیس خوبی داره. البته که جایگاه مکس برای استارت بهتره و احتمالا رد میشه ازش
    حالا لوییس باید تکی بره به جنگ دوتا ردبول، ببینیم چی براشون داره من که خیلی منتظرم ببینم چیکار میکنه باهاشون!

  36. SIAMAK

    22

    4

    شاهزاده موناکو که دیگه نیازی به تعریف نداره ! باز اثبات کرد که اگه ماشین قوی ، آماده و کوک در اختیارش باشه پیست رو به آتیش میکشه !!
    شاهکار پرز هم بحساب فراری !!… بالاخره هرچی باشه چکو محصول آکادمی فراریه !

    • Soheil

      11

      3

      شاهزاده موناکو خیلی جالب بود… 🙂
      واقعا این دو سالی که فراری تو اوج نیست نشون داد بلده بیشتر از حد ماشین بکشه بیرون کاش زودتر فراری یک ماشین درست حسابی بده بهش ببینیم چیکار میتونه با مکس بکنه!

    • Fastboy 44

      12

      5

      به به آقا سیامک
      موی های متالیک شما توی این سه هفته سفید نشد؟🤗💜

    • Hamoon

      7

      1

      خوش برگشتی اقا سیامک
      ایشالله فردا ی استارت عالی از چارلز ببینیم

      • SIAMAK

        11

        2

        سلام فست بوی عزیز .
        سلام هامون جان .
        با داشتن دوستان با عاطفه و با معرفتی چون شماها شاید موهام تو آسیاب سفید بشه ، ولی در حبس و حصر خانگی نه !
        از اینکه در دوران حصر برام میوه و سیگار آوردید ( بیادم بودید ) ازتون تشکر میکنم !

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      1

      البته ساینز هم محصول آکادمی ردبوله 🙂
      مبادله راننده با راننده >:)

  37. SeyedAbolfazlTaqavi

    9

    2

    دیگه فقط کم مونده راسل با ویلیامز از بوتاس با مرسدس جلو تر باشه😂😂😂

    • amirreza

      3

      1

      اصلا از حرفت خوشم نیومد این حرفت توهین به یکی از راننده های مورد علاقه م به نظر خودمه خب می تونستی بگی بوتاس گند زد و کم مونده بود آخر بشه چرا به راننده مورد علاقه کسی توهین میکنی 😡

  38. احمدرضا لکلرک

    10

    1

    پیچ 10 (همون پیچ که سونودا تصادف کرد) فردا در شرایط مسابقه به احتمال 99% حادثه آفرین هست و پرچم قرمز خواهیم داشت

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      0

      آلونسو هم تو همون پیچ با میناردی توی سال 2001 تصادف کرده بود…جالبه سونودا هم کلا ناندو رو دوست داره 🙂

  39. SeyedAbolfazlTaqavi

    5

    2

    انصافا با دور سریع راسل خیلی حال کردم،حتی از لندو و سرجیو هم سریعتر بود اما به خاطر ضعف ماشین زمان از دست می داد

  40. SeyedAbolfazlTaqavi

    6

    2

    راستی لکلرک را یادم رفت بگم که شاهکار بود دورش!!

  41. SeyedAbolfazlTaqavi

    4

    7

    از نظر فنی توی تعیین خط ها راسل و لکلرک کلا تو یه سطح دیگه ان!

    • Fastboy 44

      15

      8

      لوییس و ورستپن هم اینجا پشم‌….!

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        2

        فست بوی دهنت سرویس 😂😂😂😂😂😂

      • Mahmood.ghaedi

        10

        1

        فست بوی
        تا پارسال لوییس فقط بخاطر ماشینش بود
        ظاهرا مکسم بهش اضافه شده😂

      • Reza.MC

        3

        5

        اتفاقا مکس توی تعیین خط خیلی خوب نیست. یه نگاه به آمار پول پوزیشن هاش بندازید. ریس کرافت مکس خیلی بهتر از تعیین خط اش هست. بر عکس لکلرک. تو تعیین خط عالی توی ریس کم میاره.

      • Fastboy 44

        0

        5

        ممنون از لطف شما به کامنت!
        ZXE جان،من فانتزی قبلا ۳ تیمم رو زدم،الان پسووردم یادم رفته ffs !
        ولی الان فورگات پسورد رو میزنم اصلا نمیره!
        حیف تیمی که من چیده بودم 😂
        معلوم هست چندمم؟!
        💜

  42. احمدرضا لکلرک

    5

    3

    با توجه به اینکه این پیست کمتر جا و فرصت سبقت داره احتمالا در حالت عادی بعیده خیلی جابجایی رده داشته باشیم…
    پیش بینی تون از رتبه بندی فردا رو بگید.به نظر من:
    1.مکس
    2.همیلتون
    3.پرز
    4.لکلرک
    5.نوریس

    • @sebvr

      2

      7

      1 . همیلتون
      2 . مکس
      3 . بوتاس
      4 . پرز
      5 . نوریس
      6 . لکلرک

      • احمدرضا لکلرک

        3

        1

        پیست جای سبقت آنچنانی نداره که بوتاس تا سوم بتونه بیاد بالا…حتی اگر بهترین ماشین و استارت رو هم داشته باشه خیلی بعیده با توجه به شرایط موجود و راننده های دیگه
        اما بقیه رو حرفی ندارم ممکنه

      • Reza.MC

        1

        1

        بوتاس با لاستیک مدیوم شروع میکنه که برتریه نسبت به بالاتریاش.

    • SeyedAbolfazlTaqavi

      1

      6

      منم تقریبا همینجور فکر می کنم اما احتمالا ریکاردو پنجم بشه،حد اقل به اندازه کافی سریع هست و مهارت داره که نوریس با ماشین برابر ازش سبقت نگیره!
      با اینکه نوریس تجربه بیشتری توی مک‌لارن داره

      • احمدرضا لکلرک

        5

        1

        ریکیاردو هنوز با ماشینش درگیره و احتمالا با فشار بوتاس همون اوایل رده هم از دست بده

    • Erfan

      1

      5

      1- همیلتون
      2- مکس
      3- نوریس
      4- لکلرک
      5- گسلی
      یه حسی بهم میگه چکو DNF میشه که البته کاش نشه

      • DavidKame

        4

        4

        همیلتون
        مکس
        پرز
        نوریس
        ریکاردو
        بوتاس
        گسلی
        لکلرک
        ساینز

      • احمدرضا لکلرک

        1

        1

        davidkame
        خیلی رویایی گفتی و درواقع اون چیزی که دلت خواست رو گفتی
        البته نظرت محترمه👌
        ولی خیییلی بعیده ریکیاردو بتونه 2 3 رده بگیره و جلوی بوتاس و مرسدس باشه!
        ضمنا لکلرک میتونه از رده ش با توجه شرایط سخت پیست برای سبقت در برابر گسلی و ریکی دفاع کنه به نظرم

    • Hamoon

      4

      1

      سر پیچ یک خیلی میترسم عریض نیستش.خدا کنه برخوردی پیش نیاد
      ایشالله لکلرک رده حفظ کنه

      • احمدرضا لکلرک

        3

        2

        آره دقیقااا
        خیلی استرس آوره که چارلز برخوردی نداشته باشه
        انشالا که سکو میگیره

    • Mahyar.M.VER.33

      4

      4

      ۱. مکس
      ۲.پرز
      ۳.همیلتون
      ۴. نوریس
      ۵.بوتاس
      ۶.لکلرک
      ۷.گسلی
      نمیدونم یه حسی بهم میگه دنی فردا پیچ یک تصادف میکنه ولی من که خیلی دوستش دارم بتونه با مهارتش ماشین رو تا چهار یا پنجم بکشه

      • احمدرضا لکلرک

        4

        1

        همیلتون وقتی پل پوزیشن داره به راحتی رده از دست نمیده
        چه برسه به 2تا!!
        بقیه پیش بینی احتمالش هست
        mahyar

    • Mahmood.ghaedi

      7

      1

      پیش بینی ک خیلی سخته اونم تو این ورزش ممکنه مثل دوسال پیش اگه اشتباه نکنم نوریس تو دور اخر ماشینت خراب بشه یا پارسال پرز ک دورهای اخر موتور زد هزارتا اتفاق ممکنه بیفته
      ولی تنها چیزی ک بدون شک و صد درصد مطمئنم اینه ک لوییس ریس نمیبره شک ندارم توی این
      هروقت هر ریسی. من شیفت بودم و ریس ندیدم لوییس اون ریس نبرده الان چند ساله ک اینطوره
      اقا فرشاد خیالت راحت باش😉😂😉

      • Mohammad44

        2

        5

        محمود دهنت سرویس😂
        پس پیشاپیش تبریک به علی و فرشاد و سایر عزیزان مکس فن😂

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        Mohammad44
        جدی میگم پارسال لوییس تو پیچ اخربود ورود ب پیت این بسته شد😂
        یا لوییس از تیم میپرسه میتونم برم جلوتر استارت تمرین کنم اجازش از تیم میگیره بعد واسش جریمه میشه المان بارون امد رفت تو دیوار تو جشن 125 سالگی
        هرچی ب بچه ها گفتم فقط فردا شیفت عوض کنیم حاضر شدم دو شیفت پشت هم واسم ک ریس بتونم ببینم کسی قبول نکرد
        فردا تنها کسی ک استرس نداره خیالش راحته منم😂
        محمد من اقماریم دیگه 14 میرم سرکار 14 روز خونم حالا خداشکر خشکیم اخرین باری ک دریا بودم بارسلونا. 2016 ک خودت میدونی چی شد😂😂😂😂😂😂

      • Mehriar Salehi

        4

        2

        یه کاربری بود بنام فرشاد که اکانتش رو بسته ظاهرا…واقعا حیف، از باشخصیت ترین موجودات این سایت بودن.

      • Mohammad44

        2

        3

        خسته نباشی داداش
        ایشالا همیشه سلامت باشی و جیبت هم پر پول ولی اگه لوییس نبره واقعا دهنت سرویس قشنگ اسپویل می کنی مسابقه رو برامون

      • farshad.b

        4

        1

        سلام اقا محمود . 😁 امان از دست شما . به هر حال ببینیم چی پیش میاد . فکر کنم ریس جذابی باشه اگر بارون و مازپین بذارند . تبریک به لوئیس فنها بابت پل . تبریک به علی 33 عزیز که مدتها آرزوی یک کمکی برای مکس را داشت و تبریک به اقای صالحی عزیز که دو تا رانندشون امید رو به این تیم ریشه دار تزریق کردند برای اولین امتیاز بعد از مدتها . خصوصا لطیفی که بنظر در حال پوست اندازی وکم کردن فاصله با جورج نشان میده . به امید اینکه حادثه و تصادف نبینیم .

      • farshad.b

        4

        0

        اقای صالحی عزیز سلام . شما لطف دارید ممنون . دور بودن از دوستان عزیزی چون شما و دیگران کار سختی بود . با اکانت جدید در خدمتم . بازم تشکر از لطف شما و دیگر دوستان .

      • حسام

        2

        1

        محمود قائدی
        اگه منصفانه بخواهیم نظر بدیم لوییس شانسه اوله و بعدش مکس
        تو خودت میگی هزارتا اتفاق ممکنه بیفته بعد میگی لوییس ریس رو نمیبره؟
        امیدوارم مکس برنده باشه ولی همیلتون رو نباید دست کم گرفت

      • Mehriar Salehi

        3

        0

        چقدر خوب که برگشتین آقا فرشاد 🙏🏻

      • Mahmood.ghaedi

        1

        1

        حسام جان
        من خودم میگم بسیار بسیار خرافاتی هستم مثلا نیم اول بازی پرسپولیس تیشرت همشگی تنم نبود یک هیچ عقب بود نیم دوم شروع شد تیشرت عوض کردم 3 تا زد
        و توی فرمول وان هر ریسی ک شیفت بود لوییس اون ریس تا بحال نبرده
        از نظر خیلیها شاید مسخره باشه ولی من شک ندارم ک ریس لوییس نمیبره
        امیدوارم خلافش بهم ثابت بشه ولی تا الان هر ریس ک من خونه نبودم لوییس برد نداشته

    • MH14

      0

      4

      1. همیلتون
      2. پرز
      3. مکس
      4. لکلرک
      5. نوریس
      6. گسلی
      7. بوتاس
      8. ریکاردو
      9. اوکون
      10. استرول

      • NICO ROSBERG-06

        1

        1

        لویس برنده ست شک نکنین.. مگه معجزه ای رخ بده.. قهرمان فصل هم خود لویسه.. این وسط فقط بقیه تلاش بیهوده میکنن.. مرسدس هم امسال از هر لحاظ ماشین1 گریده. .

    • 🏁Parsa16

      2

      2

      همیلتون
      مکس
      چارلز

      بوتاس و چکو و نوریس میکوبن به هم(گفتین پیش بینی دیگه)

  43. akbar

    5

    1

    فردا شرایط آب و هوایی چجوریه؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        1

        دقیق ترش میشه 0.42% شانس بارون 😐

      • ALIREZA

        3

        1

        الان شده ۵۳ درصد احتمال باران

  44. بردیا

    5

    1

    چه می‌کنه پرررررزززززززززز خیلی دلم میخواد پرز هم به جنگ بین ورشتپن و همیلتون اضافه بشه

  45. احمدرضا لکلرک

    11

    7

    لکلرک اگر ماشین مرسدس یا ردبول رو داشت فک کنم تعیین خطی نبود که پل پوزیشن نگیره
    اصلا هیچکس در حدش نیست به خصوص تو تعیین خط…ولی حیف که فراری ماشینش:/
    یکی دو سال دیگه ماشین فراری بهتر بشه به نظرم بقیه برای دومی تلاش کنن از همون اول چون شاهزاده همیشه رتبه یکه😎

    • SeyedAbolfazlTaqavi

      3

      2

      باهات موافقم اما به شرطی که راسل ماشین رقابتی نداشته باشه!!

      • احمدرضا لکلرک

        3

        3

        آره موافقم اونم خیلی خوبه تو تعیین خط ها خداییش
        ولی خب شاهزاده یه چیز دیگه ست

    • @sebvr

      9

      8

      بپا شاهزادتون نره تو دیوار {{شوخی }}
      واقعا چارلز امروز عالی بود

      • احمدرضا لکلرک

        5

        2

        نه بابا شاهزاده مون اینکاره ست😎✌😁
        بیشترین بازده رو از ماشینش میگیره که این خیلی امتیاز مثبتیه

      • SIAMAK

        9

        8

        سلطان تو در و دیوار رفتن و اسپین کسی دیگس ! چارلز پسر خوبیه ، قول داده از این کارها نکنه ! ((شوخی !!…؟؟ ))

      • @sebvr

        1

        3

        مازاسپین که توی یه لول دیگه ای هستش نسبت به بقیه ! {{سلطان فرمول یک }}

  46. Esmaeil_5

    2

    1

    عههه این ترک لیمیت هم دیگه داره لوس میشه!
    جونم چکو ،چارلز ، گسلی و لندو
    تبریک به هوادارای لوییس
    ردبول امسال قشنگ واسه جنگ اومده
    و همچنان غصه میخورم برای فتل

  47. DavidKame

    2

    4

    چه میشه اگه لوییس و پرز و مکس اوت بشن بعد نوریس و ریکاردو یک و دو کنن من بعد از مدت ها به ارزوم میرسم ببینم تیم مورد علاقم یک دو کردن

    • Erfan

      2

      3

      خیلی رویایی بود ولی کاش بشه که به آرزوت برسی 🙂
      البته چارلز و گسلی رو نباید نادیده گرفت. همچنین بوتاس که پشت نوریس و ریکاردوئه

      • DavidKame

        2

        1

        اون سه فنر جلو احتمال برخوردش مخصوصا تو اون پیچ زیاده اگه سه نفر جلو اوت نشن گسلی و لکلرک سرعت مسابقه ایی مکلارن رو ندارن که مقاومت کنن

    • @sebvr

      3

      2

      ایشالله به آرزوت میرسی ! ولی خب شاید یکم رویایی باشه که نه بوتاس بتونه از مکلارن رد بشه و هم چکو و مکس و لوییس اوت بشن ولی خب ارزوئه دیگه…کاریش نمیشه کرد !

    • MH14

      2

      1

      یه حسی بهم میگه ریس پر برخوردی می بینیم

  48. Mmd9024

    7

    1

    اول اینکه باید به احترام همیلتون کلاه از سر برداشت واقعا داره کم کم ثابت میشه چرا بهتریممنه
    دوم خیلی خوشخالم بعد از مدتها دوتا ویلیامز رسیدن کیو 2
    سوم چارلز باز هم گل کاشت واقعا آینده فراری با این راننده روشنه
    چهارم نوریس و مک لارن چقدرخوبن واقعا اگر همینجور به پیشرفتشون ادامه بدن سال آینده بعید نیست واسه قهرمانی بجنگن

  49. ALIREZA

    3

    3

    درسته پرز دوم شد ولی تو این پیست مثل روسیه نفر سوم از دوم دست بالاتر رو داره و تو پیچ اول مکس پرز رو میگیره و حتی با استارت بد لوییز که بعید میدونم میتونه اول بشه .به امید یه مسابقه خوب و پرهیجان

    • Siavaghsh

      4

      1

      شارلز و چکو را دریابید 😍😍💪💪

    • آرشا

      1

      2

      خب پرز هم خلا لوییس رو داره.
      فردا لوییس باید یه استارت مَشتی بزنه وگرنه به دردسر می افته.
      البته مسابقه طولانیه وهزاران اتفاق باید دید چه میشود.
      فردا سباستین میترکونه اون وسط مسطا رو😙

  50. @sebvr

    1

    4

    ممدو کجایی؟!

    • Milad.mishkhasi

      4

      5

      همشون یه راننده بشن ب جز فتل

      باز هم‌همیلتون رو شکست نمیدن

      طرفدارهای ردبول مثل طرفدارهای استقلال بی منطق هستن خودشون سوتی میدن گردن خوش شانسی میزارن

      • Erfan

        0

        0

        با جمله اولت فهمیدم از طرفدارای احساسی فوتبالی که جمله دومت تاییدش کرد. پر از بی منطقی بود حرفت که نمیدونم کجاشو بگم

  51. Mahmood.ghaedi

    2

    1

    قابل توجه اون سری دوستان ک میگفتن پرز ب نیم ثانیه ای مکس نمیرسه
    فعلا تعیین خط یک یک ببینیم بقیه فصل چی پیش میاد
    چ تعیین خطی بوده ظاهرا ما ک بخاطر شیفت و کار ندیدیم امیدوارم بچه های سایت سریع بذارن ک دانلود کنیم

  52. |ZXE-LECLERC16|

    4

    2

    ووووه! چه قدر باحال بود!
    دو تا سورپرایز داشتیم: یکی تایمای انصافا خوب عمو 🙂 لطیفی و یکی هم تایمای عجیب غریب و شگفت انگیز لندو!!!
    ساینز هنوز با SF21 سازگار نشده، اما ازش انتظار بیشتری داشتم…
    ویلیامز خیلی خوب بود، کاملا فاصله رو با آلفا بسته بودن
    و نمی دونم کی بود که دیروز داشت پرز رو با آلبون مقایسه می کرد 😐 درسته دور مکس و لندو خراب شد ولی خیلی خوب دور زد انصافا!
    ترک لیمیت هم مسئله ای شده ها… پنالتی نده تو ریس خوبه!
    بوتاس نمی دونم چرا رفت تو باقالیا یهو، ولی یه چیزو می دونم: اگه فردا لندو ریس پیس خوبی نداشته باشه و ساینز هم بتونه 4-5 تا رده بگیره و بقیه هم همونجا ها بمونن، دهنتون تو فانتزی سرویسه به خواست خدا >:))))))

    • |ZXE-LECLERC16|

      4

      1

      بازم یه چیزی یادم رفت: لکی واقعا بیش از اون چیزی که تو ماین هست رو می کشه بیرون…جونم😍😍💪💪

    • @sebvr

      1

      1

      سلام ZXE ! میخواستم خبرت رو بگیرم ! به امید یه ریس جذاب و پر هیجان مثل بحرین !

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        1

        سلام @sebvr جان، کلا این چندروزه درسا یه مقدار سنگین شده بود کامنت نمی گذاشتم 🙂
        انشاالله که از بحرین هم پر هیجان تر باشه خصوصا برای لکی 🙂

  53. amirreza

    5

    1

    چه تعیین خط خوبی برام بود لوئیس انگار داره حرف مهیار عزیز رو بار ها درباره دنده هشتم ثابت میکنه و جونم راسل که فوق العاده بود و جونم لندو که داشت پیست رو به آتیش میکشید که تایمش حذف شد 😭😭ولی به نظرم با وجود سختی تک نفره بودن لوئیس فردا میبره

  54. @sebvr

    2

    1

    اینم بگم بوتاس توی کیو2 ماشینش اسیب دید و نتونست تایم خوبی رو بزنه !

    • |ZXE-LECLERC16|

      2

      1

      همون پرشش از روی کرب های پیچ یادم نمیاد؟
      کف ماشین آسیب دید؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        1

        منظورم از یادم نمیاد شماره پیچه 🙂
        اینجوری بخونین: از روی کرب های پیچ n ام؟

  55. behrouz

    10

    3

    بفرمایید
    دیگه همیلتون چیکار کنه که به دوستان ثابت شه بهترین راننده حال حاضر جهانه..مکس با ماشین سریعتر نمیتونه بهش برسه.

    • ...m6...

      7

      2

      لوئیس ثابت شدس…. نیازی به اثبات نیس
      Haters gonna hate

    • حسام

      1

      0

      تا حدود زیادی موافقم

  56. Farzad🏁

    2

    8

    همونی شد ک میخواستم ، خداحافظ مرسدس ، خداحافظ بوتاس .
    سلام مکس سلام پرز سلام ردبول

    • p.e940

      2

      2

      فکر کنم تعیین خط رو ندیدی یه نگاه کن اول

    • Farzad🏁

      1

      3

      نگفتم که خداحافظ همیلتون ! چون قطعا سکو میاره . ولی بوتاس هرگز ، در ضمن من تعیین خط نگاه نمیکنم 🙂

    • حسام

      3

      1

      پول پوزیشن مال مرسدسه بعد خداحافظ مرسدس؟
      هر کی ندونه فکر میکنه مرسدس دوم شده و ردبول اول
      در هر صورت امیدوارم مکس برنده ریس باشه

  57. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    0

    2

    سه تا روکی ته جدول رتبشون رتبه فرمول دو فصل قبل بود!
    ولی فکر میکنم یوکی سنودا بتونه امتیاز کسب کنه!!!

  58. Hami

    1

    2

    درود . واقعا پل پوزیشن جالبی بود . ولی من واقعا از دو جایگاه متعجبم یکی جایگاه والتری بوتاس و دیگری جایگاه سباستین وتل . از بابت وتل از این بابت که چرا استن یک حرکتی بابت اصلاح ماشین نمیکند .

  59. Amir

    1

    1

    سلام دوستان فردا راننده ها مسابقه رو‌ با چه لاستیک‌هایی شروع میکنن ؟

    • Erfan

      0

      0

      10 تا راننده اول با لاستیکایی که توی کیو دو بهترین تایمو زدن باید شروع کنن. 10 تا راننده دوم هم میتونن از هر لاستیکی استفاده کنن برای شروع

  60. Siavaghsh

    6

    5

    فقط شارلز. اختلافش با ساینز چقدر زیاده.
    ساینز مشکلی داشت؟؟؟🤔
    این بود مکس ؟؟؟😂😂
    به جان خودم ماشین ردبولو بدن دست لکلرک دیگه کسی رنگ پول پوزیشن نمی بینه

    • amiiir

      4

      4

      قبل تو خیلی ها گفتن اگه ماشین برتر دست مکس بود کسی رنگ پول رو نمی بینه اینم از امسال پس زیاد ماشین برتر و جدی نگیر راننده مهمه که در حال حاضر تنها راننده بی نقص لوئیس هستش با ماشین دوم

  61. احمدرضا لکلرک

    5

    2

    مقایسه پرز و آلبون مثل مقایسه و بحث درباره دلار و ریاله…:)

  62. ...m6...

    7

    2

    اساتید لوییس فن تبریک میگم سلطان بینظیر بود با ماشین ضعیف تر ترکوند همه چی رو استعداد و نبوغ خالص حرف میزنه ها
    99 مین پول رو تبریک میگم یه قدمی 100مین هستیم💜💜💜💜دور خیلی تمیز و بینقصی زد فوق العاده س این پسررر
    چکو عالی کار کرد ولی متاسفانه کار برای لوئیس سخت شده واسه فردا بوتاسم ک دمش گرم
    به امید برد لوئیس🙏🏻💜

  63. alireza_h

    4

    5

    به امید اینکه تا نهایتا دو سال آینده بهترین ماشین‌‌های پیست دست بهترین راننده‌ها (لکرلک و‌ ورشتپن) باشه و ده سال رقابت چرخ به چرخ این دو تا هیجان فرمول یک رو تضمین‌ کنه‌

  64. F1fan

    3

    1

    چه تعیین خطی بود!!!!!
    عالیییییییی
    لکلرک و گسلی چیکار کردن؛
    لندو عالی بود ولی حیف تایمش حذف شد

  65. Mahmood.ghaedi

    4

    1

    نتایج بسیار خوب ویلیامزها عالی بودن و تبریک ب مهریار عزیز
    فاصله تا پیچ یک زیاده و پرز با سافت راحت میتونه پیچ یک ماشین اول خارج بشه اگه پیچ یک هم لوییس اول بیاد بیرون پیست جوری هست ک پرز با سافت بتونه تو چند دور اول ک لاستیک لوییس ب دما نرسیده هنوز ازش رد بشه
    و نکته دیگه اینه ک رانندهای ک تیم عوض کردن یا تازه امدن تو تیم از رانندهای سال قبل تو اون تیم بودن کندترن البته دنی جلوتر از نوریس هست ولی خب ی تایم رویایی از نوریس حدف شد

  66. Pouria

    1

    1

    وای وای لندو چیکار کرد چالز هم عالی بود ولی متاسفانه کارلوس خوب نبود
    دوستان یه سوالی دارم در مورد جایگاه فردا ماشین مکس درست چن متر عقبتر از لوئیس قرار میگیره باتوجه به اینکه صفر تا صد این ماشین ها خیلی کمه در این صورت نباید مکس خلا پشت لوئیس رو بگیره و ازش سریعتر باشه ؟ چرا اینطوری نیست؟

    • Amir44

      3

      5

      چون ماشین دوم میاد میپیچه جلوی مکس تا از خلا پشت لوئیس استفاده کنه

    • akbar

      3

      0

      استارت مسابقه به عوامل زیادی مرتبط هست
      از زمان عکس العمل راننده نسبت به خاموش شدن چراغ ها تا نحوه ی ول کردن کلاچ و…
      و در خصوص گرفتن خلا پشت هم بله مکس از خلا پشت ماشین جلویی استفاده میکنه و سریع تر میشه ولی بستگی به مستقیمی بعد خط استارت تا پیچ اول داره که ایا زمان کافی برای سبقت رو به راننده میده یا نه
      تو بعضی از پیست ها این مسیر مستقیمی تا پیچ اول انقدر زیاده که کلا برتری پل پوزیشن تا حدودی بی معنی میشه و عملا راننده با جایگاه p3 موقعیت بهتری داره مثل گرندپری روسیه و تو بعضی از پیست ها هم مسیر انقدر کوتاه هست که برای سبقت و استفاده از اسلیپ استریم کافی نیست.
      ضمنا خلا پشت بیشتر تو سرعت های بالا خودشو نشون میده چون هر چی سرعت بیشتر میشه به صورت تصاعدی نیروی درگ(مقاومت هوا) هم بیشتر میشه.
      در مورد 0تا100 هم نمیدونم ولی 0-200 این ماشین ها چیزی در حدود 4.5 ثانیه هست.

  67. Amir44

    8

    6

    سال پیش تو ایمولا ۳ بار استارت زده شد و به من یکی ثابت شده که ماشینی که جایگاه دوم و داره بیشترین شانس برای سبقت و پیشتازی رو داره. مخصوصا که پرز با لاستیک سافت هم هستش پس اگر فردا بارونی نباشه جای تعجب نیستش که بعد از یکی دو دور اول پرز پیشتاز باشه اما به احتمال خیلی زیاد استارت در شرایط بارونی خواهد بود و این تمام معادلات و بهم میریزه و مسابقه میتونه خییییییلی جذاب باشه👌 در کل ایمولا پیست خیلی جذابیه و خیلی خوشحالم که امسالم مسابقه توش برگزار میشه بر عکس موناکو
    و اما یک شاهکار دیگه از لوئیس 😍 بی نقص دور زد و ۹۹ امین پول پوزیشن و گرفت واقعا شوخی نیستش ۹۹ باررررر ! حالا یکی میاد میگه مکس اشتباه کرد یکی دیگه میگه آفتاب زد تو آیینه بغل پرز اینجوری شد و پول مال فلانی بود !!!! برادر من وقتی میگیم بهترین راننده تاریخ یعنی اینکه بتونی بدون اشتباه کارو در بیاری 💞😍 درود بر سر لوئیس همیلتون Still He Rises

    • حسام

      3

      1

      قبول دارم که راننده خوب اشتباه نمیکنه
      همیشه کمترین اشتباه برای بهترین راننده‌س

  68. Siavaghsh

    2

    3

    فقط از این میترسم استراتژیست‌های ردبول مسابقه چکو رو به خاطر مکس خراب نکنن

  69. masoud_f1

    2

    1

    تعیین خط جذابی بود بابت پیشرفت مکلارن خیلی خوشحالم رقابتی شده اگه لندو میتونه ی همچین قدرتی رو از ماشین بیرون بکشه دنیل چیکار میخواد بکنه!؟ 😊 فقط بی صبرانه منتظرم با ماشین مچ بشه،لوئیسم مسابقه فردا رو میبره

  70. Farzad🏁

    5

    0

    دوستان پشت کلاه همیلتون یه شعاری نوشته Still He Rises
    آیا راننده های دیگه هم از این شعارها نوشتن اگه میشه چندتاشو بگید

    • Farzad🏁

      3

      1

      ببخشید به جای He باید i مینوشتم

    • IMAN_SH_LH44

      0

      0

      پشت کلاه مازپین هم نوشته Still i spin:)

  71. محمد یاسین

    6

    1

    سخن بزرگان : میان البون و پرز فرقی نیست 😏😏

  72. mehdi vettel

    8

    1

    دومین اشتباه از مکس تو دومین هفته متوالی
    اوضاع موقعی بی ریخت میشه که بدونیم پشت سر مکس چارلز با سافت استارت میزنه و کوچکترین اشتباهی تو استارت یا حتی یه استارت معمولی ممکنه مکس رو بندازه پشت چارلز و احتمالا با توجه به سخت بودن سبقت تو این پیست چند دور طول بکشه مکس بتونه از چارلز سبقت بگیره و فاصله زیادی با چکو و لوییس پیدا کنه ( چارلز هم نشون داده چند بار که میتونه مسابقه مکس رو خراب کنه و اهل کوتاه اومدن حداقل تو استارت نیست )

    سب این هفته بهتر نشون داد ولی هنوز ازش خیلی بیشتر از اینا انتظار میره و به شخصه خودم بعد از سه تا مسابقه توقع دارم با اختلاف استرول رو شکست بده ( یادمون نره هالک پارسال تو دومین مسابقه اش با RP تو تعیین خط سیلوراستون از استرول سریعتر بود )

    چارلز و جورج مثل همیشه بی نظیر بودن تو تعیین خط ( البته باید ببینیم تو فشار چه عملکردی دارن که چارلز حداقل تو 2019 نشون داد زیر فشار هم همیشه دور خوب رو میزنه ولی جورج تو اون شرایط نبوده )

    فرناندو هم امروز خوب نبود و نزدیک نیم ثانیه از اکون کندتر بود

    لندو پادشاه سکتور یک بود کل تمرین سه و تعیین خط و بیشتر از همه راجب حذف شدن دور نوریس دارم میسوزم ( بدی ماجرا اینه بعدا همه میگن ریکاردو تو تعیین خط نوریس رو شکست داد ولی نمیگن که کل آخر هفته نزدیک 0.4 ثانیه از هم تیمیش کندتر بود . از این چیزای آمار بدم میاد)

  73. Hamed_slo

    2

    1

    چه مسابقه ای بشه فردا بی صبرانه منتظر فردا هستم همیلتون بعد مدت ها داره شرایط سخت رو تجربه میکنه این یعنی هیجان بیشتر

  74. mehdi vettel

    8

    1

    صرفا به خاطر چکو دوست دارم فردا مسابقه بارونی نباشه و چکو با سافت استارت بزنه

    اگه قراره بارونم بیاد امیداورم وسط مسابقه بیاد و استراتژی ها و قمارهای عجیب تیم های کوچیک تر رو ببینیم

    • akbar

      2

      1

      صحبت از قمار استراتژی کردی یاد اون گرندپری ای که(یادم نیست کدوم ریس بود) هاس موقع سیفتی کار گروژان و بیرون نگه داشته بود و گروژان تقریبا جلو ها دراومده بود افتادم که هر کی میخواست از گروژان رد بشه با ترس و وحشت رد میشد.
      هاس اگه یه بار دیگه از این حرکت ها با مازپین بزنه قشنگ شبیه رولت روسی میشه ، معلوم نیست شانس کی بشه که dnf بشه.

      • mehdi vettel

        3

        0

        قمار فقط استراتژی ریسینگ پوینت برا استرول تو هوکنهایم 2019

        صرفا با یه پیت به موقع از 15 اومدن اول

  75. Mehriar Salehi

    16

    2

    اول از همه یه تبریک به دکتر سامان بگم.بنده خدا ۲۴ ساعت هم وقت نداشت!

    یه سشن خوب از ویلیامز، من تا آخر تمرین سوم هرچقدر به ریس پیسشون اطمینان داشتم اما حتی از رسیدن به Q2 هم نا امید بودم.اما به یکباره فرمشون عوض شد…جورج…طبق معمول، اون چند دهم رو پیدا میکنه! چطوریشو نمیدونم اما تو بدترین روزهاشم ظاهرا اینکارو میکنه.لپ آخرش خیلی سریع بود، اوکی اما از اون برام هیجان انگیزتر، لپ اول کوالی ۲ بود که برخلاف تمام گرید با تایر مدیوم زد و تو ده نفر اول بود…اون لپ واقعا بینظیر بود! نیکلاس هم خوب بود و شاید اگر زمان تو تمرین سوم از دست نمیداد الان نزدیکتر بود.بهرحال فاصله ۳ دهم ثانیه ایی با جورج تو شنبه، ترجمه یک عملکرد خوبه برای هر راننده ایی.

    ریس پیس تیم، حداقل تو جمعه که واقعا امیدوار کننده بود.بهتر از آستون و آلپین…دلیلی نداره اوضاع تو‌ریس عوض‌بشه.الان فقط یک استارت خوب نیاز هست و یک استراتژی دقیق.فواصل انقدر کمه که حتی یک لپ اشتباه تو زمان ورود به پیت هم میتونه فرق بین امتیاز گرفتن و نگرفتن باشه.شاید این اولین باری هست تو این ۳ سال که بدون نیاز به سیفتی کار و خرابی دیگران، امید دارم ویلیامز بتونه برای امتیاز بجنگه.

    بقیه گرید هم که چقدر هیجان هست امسال…این دقیقا همون چیزیه که یادمه بعد از تست زمستانه آرزوش رو داشتم.یعنی فواصل انقدر نزدیک بشه که تو بعضی مواقع یک راننده با تیم ضعیفتر اما رانندگی خارق العاده بتونه خودشو جلوی تاپ رانرها قرار بده…همینم شد.لوییس اول، بوتاس…؟ ۴ تا تیم این بین قرار گرفتن.
    لوییس معرکه هست…فارق از اینکه چه کسی این تایتل رو بگیره، وقتی یه مرسدس داره هفتم هشتم سیر میکنه و این یکی پول میگیره، یعنی داریم بهترین رانندگی‌های تاریخ رو میبینیم.من اون زمان لایو نگاه نمیکردم اما با نقل قول ها و بعدها با دیدن ریس های اون زمان، بهترین رانندگی‌های سنا نه تو سالهای قهرمانیش، اتفاقا تو سالهای ۹۲ و ۳ اش بود که ماشین برتر نداشت و جادوش رو اون زمان نشون میداد.خیلی هیجان انگیزه که الانم شانس اینو داریم که همین موضوع رو با لوییس ببینیم.
    چکو هم توقع نداشتم انقدر زود ریکاور کنه مخصوصا بعد از مشکل تمرین اول….و مکس! دوتا آخر هفته، دوتا اشتباه.
    سرعت، استعداد، همه چیز بکنار…این روال کسی نیست که میخواد قهرمان بشه.فرقیم نداره فردا اول بشه یا سوم، اگر این اشتباهاتش رو کات نکنه، به سرانجام لوییس ۲۰۱۶ میرسه.
    من خودم فکر میکردم با این روحیه قوی ایی که داره، این آخر هفته یک رانندگی خارج از ذهن انجام بده.یه کامبک فوق العاده! اما…

    تبریک به شارل و چقدر دلم برای لاندو سوخت! این ترک لیمیت ها…این مزخرف ترین چیز تو فرمولا وانه! اون از ریس قبل که برنده جاش عوض شد، این از اینجا.تمام سکتورهاش بهتر بود، بخاطر یک پیچ کل لپ پاک بشه؟ چرا! مگه قبلا فرمولا وان نبود؟ همین پیچ، کلا بیرون کرب در میومدن! البته پیشگو‌نیستم اما فکر نکنم اگر ریس حالت عادیش رو‌پیش بره، توان شکست شارل رو‌داشته باشه…استینت های بلندشون یکنواخت بود اما سرعتش در حد فراری و گسلی نبود.

    فکر کنم یه راننده ایی هم که خیلی بی سر و صدا داره عالی عمل میکنه استرول هست.۷ تا سشن گذشته، فکر کنم تو هر ۷ تاش هم قهرمان ۴ دوره جهان رو شکست داده.جیو ۲ بار این کارو با کیمی بکنه کلی درباره اش میگن، درباره لنس چرا نمیگن؟ نه سب به پیری کیمی هست نه کم افتخارتر…با ماشینی که ظاهرا پیس خوبی نداره، دوتا Q3 گرفته و یک امتیاز.نه تصادفی‌کرده و نه اشتباه فاحشی…واقعا سال به سال داره بهتر میشه.

    فردا شاید اگر پیست خشک باشه سبقت زیاد نبینیم، اما گریدی که نفر اول تا پانزدهمش تو ۸ دهم ثانیه فاصله دارن، استارتی که این همه ماشین خارج از رده (مکس، ساینز، سنودا، بوتاس) توش هست، این یعنی موتوراسپرت تو بهترین حالتش.
    با دیدن تمرینات هم فکر کنم هرکی رو یه سیفتی کار شرط ببنده، برنده باشه…فقط امیدوارم اینبار ماشینی که خورد میشه تو دیوار، ویلیامز نباشه.

    • Ali

      3

      1

      واقعا لندو حیف شد ولی ترک لیمیتز جزو قوانین هستن و اجتناب ناپذیرن مثل مواقعی که گل آفساید میشه حتی اگه حساس ترین گل تاریخ هم باشه قانون قانونه هر چقدر هم تلخ باشه (میدونم نباید فوتبال با فرمول یک مقایسه کنم ولی تنها مثالی بود که به ذهنم اومد) خود لندو هم اعتراف کرد که اشتباه از خودش بوده ولی اگه میشد چیی میشد مکس تو ردبول توسط لندو تو مکلارن از گرفتن پول جا موند

    • Mehdi)Shabneshin)

      2

      0

      اون دور مدیوم جورج را یادم رفت بگم.
      خیلی عالی بود و کاش میتونست با مدیوم همونجا بمونه.آرزوی الکی بود اون موقع که داشتم میدیدم اما خیلی شیرین بود.
      یه چیز دیگه، اولین نفری که کوالی را شروع کرد شوماخر بود و یه دوری زد که بعد هرکار کرد نتونست به اون زمان برسه.نمیدونم چکار کرد و چی شد.۱۶ و ۶۱۸ بود فکر کنم. اما دور عجیب غریبی بود

  76. ابوالفضل

    5

    1

    دوستان من تعیین خز را از دست دادم کسی میدونه چرا بوتاس اینجاس؟ اتفاقی براش افتاده یا خودش همینجور خراب کرده؟

      • DavidKame

        4

        1

        بوتاس دورشو خراب کرد رفت تو بیرون پیست تو شنزار ها

      • حسام

        4

        1

        بوتاس تعیین خز کرده! 😉😀😀

  77. حسام

    5

    3

    دیگه هیچ بهانه ای برای مکس وجود نداره
    ماشینش که برتره
    تنها هم که نیست
    اگر فردا برنده نشه نظرم عوض میشه
    فقط تو تعیین خط دو بار اشتباه؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟

    • Ali

      2

      1

      چیزی که امروز خیلی برام جالب بود این بود که توی یه نیم ساعت چقدر نظر مردم تغییر کرد منظورم به شما نیست آقا حسام کلی میگم توی فضای مجازی پر بود از سوالاتی مثل آیا واقعا مکس اونقدر خوبه و ریکاردو هنوز هم میتونه مسابقه بده؟ در حالی که فقط دو دور بود و بیست و دوتا کووالی دیگه مونده
      واقعا خیلی جالب بود که توی نیم ساعت مردم تمام پول پوزیشنا و ریس های فوق العاده ای که راننده ها داشتن رو زیر سوال بردن و له کردن و باید دید که چه جواب هایی میتونیم بگیریم و امیدوارم جوابا خوب باشن😅😂

  78. علیرضا

    4

    1

    فردا باید منتظر سبقت اول مسابقه چکو از لوییس باشیم و بعدش استراتژی های مرسدس و ردبول هم دیدنی خواهد بود.مهم‌ترین عامل پیروزی فردا به نظر من میتونه یک پیت استاپ بی نقص و عیب باشه.چیزی که ردبول در اون استاد هست

  79. akbar

    2

    1

    مقایسه تایم تعیین خط مکس و چکو
    چکو
    s1 = 23.630
    s2 = 25.668
    s3 = 25.148
    مکس
    s1 = 23.798
    s2 = 25.617
    s3 = 25.083

  80. n3x0

    4

    5

    فورزا سوپر شارل حداقل همینکه بالاتر از بوتاس هستی یعنی عالی هستی پسر

    • mahdi.doroudi

      7

      0

      بوتاس برای ماشینش مشکل پیش اومد نتونست تایم بزنه وگرنه جزو ۴ تای بالای جدول بود!

      • Majid

        5

        0

        قطعا همینطوره تو تمرینات تایم های بهتری از همه زد و حتی دور اول تعیین خط عالی بود و امکان نداشت جایگاهش این باشه و فردا قطعا روی سکویه

  81. Ali

    6

    2

    سلام دوستان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان رو بهتون تبریک میگم
    عجب چیزی بود بهترین کووالی بود که دیدم خیییلی وقت بود انقدر هیجان موقع یه تعیین خط نداشتم ولی متاسفانه ایمولا پیستی نیست که پتانسیل سبقت گرفتن توش زیاد باشه و این کووالی خیلی مهم بود بازم امیدوارم مسابقه ی جذابی رو فردا ببینیم حداقل توی استارت

  82. NICO ROSBERG-06

    4

    1

    عالییییییییی لویسسسسسس
    مرسیییی
    اینم فرق لویس با ماشین برابر.. آفرین به پرز که باعث شد کاملا ازش خوشم بیاد
    مکس هم ک نیازی زب تعریف نداره مثل همیشه عالی به همراه یک اشتباه ریز که پل رو ازش گرفت
    درضمن دوستان به پایین جدول نگاه کنیم ب اسامی بر میخوریم که جمع قهرمانی همشون روی هم7 دوره قهرمانی جهانه
    چه سالیه_ حتی پایین جدولشم نفس گیره
    کیمی_فتل_آلونسو
    مطمعنا پرز اومده که یه چیز جدید به طرفدارای فرمول1 نشون بده امیدوارم چشمش نزنیم و حتی شاید فردا پیروزی مال خودش باشه بااون روحیه قوی که ازش دیدیم قبلا.
    برای بوتاسم آرزوی موفقیت میکنم امیدوارم فردا با مرسدسش بتونه خودش و بکشه بالا.. ولتری نباید اینطور خودش و ببازه به نظرم این حجم انتقادی ک بهش میشه یکمی زیاده رویه هرچند خودمم زیاد امیدی به پیشرفت چشمگیری ندارم براش
    ب هر حال فردا آماده یک مسابقه عجیب و غریب باشین بچه ها.. یادتون نره الان چی گفتم.
    آرام بخش هم فراموش نشه قبل از شروع ریس_1 عدد
    شب همگی بخیر

    • حسام

      4

      2

      بنظرم لوییس بهتر بود. راننده ای که اشتباه نمیکنه بهتره. ماشینشم که امسال از ردبول ضعیفتره

  83. Reza

    1

    5

    خوش شانس راننده تاریخ با اختلاف زیاد بوتاسه
    چون با این سطح مهارت چند ساله جزو نفرات برتره و همشم بخاطر تیم مرسدسه و استراتژی شون که نمیخوان همیلتون توسط هم تیمی خودش بچالش کشیده بشه

  84. Amir5

    1

    4

    واقعا سب بدشانس بود به راحتی میتونست نهم شه حیف

  85. Majid

    3

    1

    همیلتون روز سختی در پیش داره و البته طبق معمول سه نفر روی سکو مشخص اند. لوییس، مکس و والتری به خاطر تایرهای مدیومشون. تبریک به ویلیامز بخصوص لطیفی که چقدر کم لطفی بهش شد در سال گذشته ولی ممکنه راننده سریعتری از راسل نباشه ولی قطعا کم اشتباه تره و یادم نمیاد هیچ کدوم از مسابقات رو با اشتباه خودش از دست داده باشه. واقعا خوشحالم برای ویلیامز برای رسیدن به رتبه های بالاتر چون حقش بیشتر از اینهاست. و سرآخر تیم هاس که بزرگترین اشتباه تاریخشو با آوردن مازپین انجام داد که هرچی از باباش گرفتند رو باید خرج خرابی ماشین پسرش کنند شاید بیشتر. این بشر در بیشتر فصل جز دردسر هیچی نخواهد داشت. فردا هم احتمالا به دور اول نمی رسه. البته حق هاس همینه وقتی پول رو به همه چیز ترجیح داد.

    • احمدرضا لکلرک

      1

      0

      بوتاس توی این پیست که جای سبقت درست حسابی نداره از 8ام میاد رو سکو؟؟!!!
      ی خرده عجیب غریبه این حرف برای من
      البته که نظر هرکس محترمه

  86. NICO ROSBERG-06

    3

    0

    ادمین مرسی داداش.. همه چیز برگشت ب حالت کارخانه.. لایک و دیس درست شد- کامنت هم راحت ثبت میشه..نمیدونم چ کردی مهندس ولی دست به آچارتو خریدارم.. مرسی و با سپاس فراوان..

  87. Mahmood.ghaedi

    3

    0

    من خودم بعد از لوییس از نوریس و جورج خیلی خوشم میاد
    ولی بنظرم نوریس واسه حذف اون دور بینظیرش اصلا بدشانس مبود
    چون از قبل گفته بودن ک کدوم پیچ باید محدود پیست رعایت بشه
    همه رانندها اینو میدونستن
    و راننده ای بهتره ک بتونه با بیشترین توان ماشین تو حد و محدود پیست رانندگی کنه