فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020 با یک دو مرسدس و صدر نشینی والتری بوتاس به پایان رسید. امروز گسلی عملکرد خیلی خوبی داشت. برعکس او هر دو راننده ریسینگ پوینت عملکرد نسبتا بدی از خودشان نشان دادند.

به طور کلی سبقت گیری در پیست ایمولا خیلی سخت است و به همین دلیل ثبت بهترین زمان ممکن و به دست آوردن یک جایگاه خوب برای تمام تیم ها ضروری بود. در این میان تیم آلفاتاوری تعیین خط خوبی را پشت سر گذاشت.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020

مرحله اول‌

16:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020

16:35 مگنوسن و دو آلفاتاوری ها به پیست آمده اند. دنیل کویات فعلا سریع ترین زمان را دارد: 1:15.412

16:37 تمامی رانندگان روی لاستیک سافت هستند. لوئیس همیلتون در رادیو می‌گوید که با یکی از جدول های پیست برخورد کرده است و بخش جلو سمت راست ماشین آسیب دیده است اما به هر حال سریع ترین زمان را ثبت می‌کند: 1:15.144

16:40 همیلتون دیگر سریع ترین نیست. لکلرک و ورشتپن زمان بهتری ثبت می کنند و پشت سر آن ها والتری بوتاس هم از خط پایان عبور می کند و به جایگاه دوم می رسد. زمان اول بوتاس به دلیل رسیدن به ترافیک خراب شد.

16:46 دور قبلی والتری بوتاس به دلیل خروج از پیست حذف شد و دوباره به جایگاه آخر برگشته بود که با زمان 1:14.634 و 0.060 ثانیه اختلاف با همیلتون بالاخره به جایگاه دوم می رسد.

16:47 آلبون هم زمانش را ارتقا می دهد. الان فقط ریکاردو باید زمانش را بهتر کند و بقیه اسامی همان همیشگی هستند.

16:48 مرحله اول تعیین خط با خروج مگنوسن از پیست پایان یافت. رایکونن برای لحظاتی در شرایط حذف نشدن قرار داشت اما زمانش به خاطر خروج محدوده پیست حذف شد.

16:51 حذف شدگان مرحله اول تعیین خط: رایکونن، جیوناتزی، لطیفی، گروژان و مگنوسن. 

راسل باز هم به مرحله بعدی رسید.

مرحله دوم

16:52 زمان همیلتون هم حذف شد. با این اوصاف بوتاس سریع ترین راننده مرحله اول بود.

16:56 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک ایمولا

16:56 رانندگان فراری با مدیوم به پیست می آیند. رانندگان مرسدس هم با همین لاستیک از پیت خارج می شوند.

16:59 مکس ورشتپن اعلام می کند که قدرت ماشین از دست رفته است و قبل از ثبت زمان به پیت برمیگردد.

17:00 بوتاس با زمان 1:14.585 اول است. پشت سرش همیلتون با مدیوم و گسلی با لاستیک سافت قرار دارند. پشت سر آن ها هم اکون و کویات هستند.

17:01 با حدود 10 دقیقه زمان باقی مانده به پایان این مرحله، کاور موتور مکس جدا شده است و مکانیک ها در حال کار کردن روی موتور هستند.

17:02 روز بدی برای ردبول است. آلبون هم کنترل ماشین را از دست داد و از پیست خارج شد. با وجود اینکه آسیبی به ماشین نرسیده است اما این راننده در حال حاضر یازدهم است.

17:06 فتل نمی‌خواهد مثل هفته پیش ریسک کند و با لاستیک سافت به پیست برمیگردد تا از این مرحله عبور کند. با وجود اینکه چارلز دهم است، شاید او هم مجبور به کار مشابهی بشود.

17:08 دوباره مکانیک های ردبول خودی نشان دادند. با کمتر از 3 دقیقه زمان مانده به پایان مرحله دوم تعیین خط فرمول یک ایتالیا، مکس با لاستیک مدیوم به پیست برمیگردد و باید کاملا بدون اشتباه رانندگی کند.

17:10 با نزدیک شدن به پایان این مرحله، راسل دوباره تلاش می کند زمانش را بهتر کند اما بهترین زمانش او را به جایگاه 11 رسانده است.

17:11 آلبون و مکس هر دو به مرحله بعد می رسند اما آلبون روی لاستیک های سافت است. راننده های ریسینگ پوینت نتوانستند خودشان را به مرحله بعدی برسانند.

17:15 زمان فتل به خاطر خارج شدن از محوطه پیست حذف شد و با این اوصاف در جایگاه 14 قرار می گیرد.

17:15 حذف شدگان: استرول، فتل، راسل، اکون و پرز

مرحله سوم

17:18 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020

17:21 همیلتون در حال ثبت زمان است.

17:25 زمان آلبون به دلیل خروج از محدوده پیست حذف شد.

17:25 مکس سوم است و پشت سر او کویات قرار گرفته است. پشت سر او نام لکلرک به چشم میخورد.

17:27 به دقایق نهایی مرحله سوم رسیدیم.

17:30 رقابت بین رانندگان مرسدس نزدیک است. همیلتون با زمان 1:13.706 فعلا جایگاه پول را در اختیار دارد.

17:31 حالا بوتاس از خط پایان عبور می کند و جایگاه پول را از چنگ همیلتون در می آورد! 1:13.609

17:32 ورشتپن جایگاه سوم را در اختیار دارد و گسلی با عملکردی فوق العاده در جایگاه چهارم قرار گرفت.

17:32 پایان مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020

جدول تعیین خط فرمول یک ایمولا 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس1:13.609
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.097
3مکس ورشتپنردبول+0.567
4پیر گسلیآلفاتاوری+0.893
5دنیل ریکاردورنو+0.911
6الکس البونردبول+0.963
7چارلز لکلرکفراری+1.007
8دنیل کویاتآلفاتاوری+1.087
9لندو نوریسمکلارن+1.205
10کارلوس ساینزمکلارن+1.302
11سرجیو پرزریسینگ پوینت1:15.061
12استبان اکونرنو1:15.201
13جورج راسلویلیامز1:15.323
14سباستین فتلفراری1:15.385
15لنس استرولریسینگ پوینت1:15.494
16رومن گروژانهاس1:15.918
17کوین مگنوسنهاس1:15.939
18کیمی رایکوننآلفارومئو1:15.953
19نیکولاس لطیفیویلیامز1:15.987
20آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:16.208

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

141 دیدگاه

    • The fastest #5

      8

      15

      و حیف اگه جورج راسل که تو مرسدس نباشه2022

    • amirbnd

      17

      7

      فکر نکنم 9 هزارم ثانیه اختلاف با همتیمی باعث خداحافظی بشه.واقعا جزو روز های خوب البون بوده

      • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

        9

        3

        ولی تو همین فاصله دو تا ماشین هستش که یکی زیر مجموعشونه تازه یک ماشین خوب داره که ازش انتظار می ره که چهارم شه اگه بهتر تشویق اگه بدتر تهدید

  1. ● Schumattel ●

    14

    16

    هم تیمی واقعی برای لویس همیلتون ✌
    در کل بخام خلاصه بگم واقعا جورج راسل با اینکه ضعیف ترین ماشینو داره اما عملکرد خیره کننده ای داره ، واقعا لیاقت جایگاه بالاتری رو داره ،
    داشتم ب جدول امتیاز ها نگاه میکردم ، دیدم نیکو هالکنبرگ با اینکه فقط یکی دوبار اونم در شرایط نسبتا سختی و اونم فقط ب عنوان ی جایگزین برای مسابقه ب فرمول یک آورده شده اما با همین حال از ۶ تا راننده امتیازش بیشتره و ۱۰ امتیاز داره ، صددرصد اگه کریستین هورنر عقل سالم داشته باشه باید آلبون رو بندازه بیرون و هالک رو بیاره اگه واقعا ب فکر آینده تیمش هس .
    در نهایت هرچی بیشتر میبینم ک راننده هایی مث گسلی و کویات و راسل و استرول و نوریس دارن خودشونو نزدیک تر میکنن ب صدر جدول ، بیشتر ب این نتیجه میرسم ک طرح مسابقه معکوس چقدر میتونه جذاب باشه .
    در آخر روحت شاد آیرتون سنا اسطوره ای 🖤

    • Amir.vet

      14

      4

      بوتاس بدترین هم تیمی همیلتونه اون موقع که باتن و روزبرگ بودن بوتاس کجا بود😂

    • بردیا

      2

      4

      رو چه حسابی داری میگی والتری بهترین همتیمیه برای همیل

  2. آرشا

    12

    2

    براوو ولتری براوو…..

  3. MOHAMMAD KHZ

    9

    4

    بوتاس نوسان خیلی داره وگرنه راننده بدی نیست

    • The fastest #5

      11

      19

      بوتاس از لحاظ روانی بالا پایین داره
      وگرنه تو حالت خوبش همیلتونو شکست میده
      حالا ببین راسل بیاد مرسدس چه بلایی سر همیلتون بیاره

      • Mahmood.ghaedi

        6

        0

        محمد جورج راننده خوبیه
        ولی اشتباه نکن همین جورج جاهایی ک نباید بد عمل کرده
        پارسال کل فصل بهتر از هم تیمیش بود بجز اون ریسی ک باید و تو المان امتباز کوبیتسا گرفت
        امسال مونزا جایگاه خوبی داشت تو استارت مجدد کلی رده داد و امتیاز نگرفت

      • ...m6...

        1

        1

        بللللههه😂😂😂

      • Fastboy 44

        4

        5

        البته!
        ببین لوییس چی کرده که روز خوش بقیه شده اینکه بوتاس تو کوالی اونو شکست داده یا بگن ماشینش…
        یا بگن کی بیاد چی کارش میکنه و چند درصد مردم دنیا لیاقت این صندلی رو دارن و میتونن اون رو شکست بدن!

    • meysam8

      0

      1

      بوتاس نوسان نداره حمایت همیلتون رو نداره، بوتاس میدونه اگه نیاز باشه باید جایگاهو بده

  4. محمد

    12

    0

    گسلی رو
    شاید نو پاور توی مسابقه هم باشه

  5. ایرن

    18

    1

    پیشرفت چند مسابقه اخیر آلفا تاوری عالی بوده.

    • Mahmood.ghaedi

      5

      0

      ایران جان من ی معذرت خواهی ب شما بدهکارم
      زیر ی کامنت شمارو داداش خطاب کردم
      تازه پروفایلت چک کردم من معذرت😉
      ب امید قهرمانی آسیا💪

      • Fastboy 44

        6

        5

        البته اگه طرفدارای خودمون برای تیم شرق آسیا پرچم نیارن !
        و یا به الریان ایمیل نزنن!

      • ایرن

        3

        0

        اشکالی نداره. فضای مجازیه و پیش میاد.
        ایشالا قهرمانی پرسپولیس و رفتن به باشگاه های جهان. دیگه توی باشگاه های جهان اگه برخی از ژاپنی ها و عربستانی های مقیم کشورمون هم پرچم کشورهاشون رو بیارن ناراحتی پیش نمیاد چون اونجا به عنوان نماینده کل آسیا رفتیم و نماینده ی اون عزیزان ژاپنی و عربستانی هم خواهیم بود.

      • Fastboy 44

        2

        0

        ایرن عالی بود😂👍👌

  6. رضا red horse

    21

    10

    واقعا این اختلاف لکلرک و فتل رو اصلا نمیتونم به شطح بالای لکلرک ربط بدم!!!!

    • mohammad

      14

      11

      فرض هم بگیریم لکلرک خیلی بهتره این همه اختلاف عجیبه یه رده 2 رده 3 رده نه که اصلا نتونه بیاد مرحله سوم

      • Siamak

        12

        13

        اصلا فرض نگیر ، باور داشته باش که لکلرک خیلی بهتره !
        اصلآ دلیل اخراج فتل از فراری همین بود که به اندازه حقوقش بدرد تیم نمیخورد .

      • mohammad

        9

        6

        سیامک سوال اصلی اینه چطور یهو فتل اینقدر بد شده یعنی ریست شده؟ این سوال رو بتونی بهم جواب بدی خوشحالم کردی

    • بهزاد زمانی

      5

      4

      مشکل ماشین فتله که لج کرده به حرفش گوش نمیکنه

  7. Silver Arrows

    13

    0

    من به تعیین خط نرسیدم. چه کردن گسلی و راسل!

  8. Formula 44

    10

    9

    تیم دوم ردبول چنین ظرفیتی داره ….
    ماشین اولشون چه قدرتی داره ؟!
    توانایی ردبول دست کم گرفته شده

    • iman88

      15

      1

      نه دوست عزیز.عملکرد خوب الفاتاوری درصدیش به خاطر داده هایه که سال گذشته از این پیست بدست اوردن.در ضمن از دست کم گرفتن اگر منظورتون نسبت به مرسدسه که ظاهرا متوجه اختلاف 9 دهمیه مکس با مرسدسها نشدید؟
      ردبول همونجاییه که از ابتدای سال بوده یکی دو قدم پشت مرسدس و با یه فاصله امن از میدفیلد.

      • ایرن

        1

        0

        ایمان شاید توی این پیست عملکرد عالی آلفا تاوری رو به این چیزی که گفتی نسبت بدیم. که البته بی تاثیر هم نیست واقعا. اما توی چند مسابقه قبلی هم نگاه کنی الان آلفا تاوری یا لااقل گسلی بر عکس اوایل فصل دیگه جزو راننده های یازدهم به بعد به حساب نمیاد و خیلی طبیعیه که توی رده های پنج تا دهم قرار بگیره و کسی تعجب نمیکنه.
        در ابتدای فصل ریسینگ پوینت عالی بود. بعدش مکلارن تونست رشد کنه و خودش رو به ریسینگ پوینت برسونه. در نهایت هم آلفا تاوری و رنو تونستند خودشون رو به این سطح برسونند و به نظرم در این مقطع رنو از این چهار تیم برتر هست.فراری هم که در رفت و آمده. اول فصل تیم چهارم بود. وسطاش به هفتم هشتم هم رسید. الان داره توی رده های چهارم تا شیشم میچرخه. (این رده ها منظورم رده های امتیازی نیست. رده های مقطعی هست)

  9. Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

    10

    4

    *
    امروز آلفا‌تائوری عملکرد خوبی داشت.
    توقعات از ریسینگ‌پویت بیشتر از این بود.
    لندو‌نوریس طبق معمول به Q3 میرسه.
    بوتاس هم خوب عمل کرد؛ ولی به امید خدا میریم برای نود و سومین پیروزی.

    • Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

      3

      7

      ادمین عزیز
      شما به چیزایی رو سانسور میکنید که اصلاً نه توهینه نه فحشه نه اصلاً حاشیه‌ایی داره!
      آخه جمله‌ی “به قتلگاه [ایرتون] سنا خوش آمدید” چه ایرادی داشت که سانسور شد؟!
      باعث ایجاد سوءظن نشید لطفاً! ممکنه خواننده‌ی متن من فکر کنه من به یک تیم یا راننده‌ایی توهین کردم.

    • mohammad

      5

      0

      ریسینگ پوینت آپدیت به نظرم نمیتونه بده داره با همون مرسدس اول کار می کنه هر مسابقه ضعیف تر

      • Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

        5

        0

        تا اینجا که بین سازندگان سومه.
        از اونجایی که مک‌لارن و رنو هم همواره در حال توسعه هستن، پس ریسینگ پوینت هم قطعاً آپدیت داشته.

      • iman88

        3

        0

        ریسینگ از موجلو تا المان برای خیلی از قسمتهای ماشین اپدیت اورد. جوری که پرز وقتی تو المان (اگر اشتباه نکنم)که بعد از دو ریس بالاخره اپدیتها رو دریافت کرده بود موقع اشاره از لفظ “ماشین جدید” استفاده کرد.
        تو مسابقات اخیر هم عملکردشون خوب بوده البته اگر حادثه ای براشون پیش نیومده باشه اما لنس تو 4 ریس گذشته سه بار دی ان اف شده و یک بار هم به خاطر مریضی نبوده و پرز تو ریس قبلی با مکس برخورد داشت و اپدیتها رو هم با دو گ.پ تاخیر دریافت کرده.

      • ّFerrari

        2

        0

        ی سری اپدیت ها اوردن مثل کاور موتور البته برای روسیه بود

      • mohammad

        1

        0

        ماشین جدید لزوما ماشین بهتر نیست

        من نشنیدم شایدممنظورشماشین بهتر بوده ولی خیلی وقت هست رو سکو یا بالا نیستند

  10. Sunshine

    11

    9

    به عنوان یه فراری فن دارم این حرفو میزنم(نه صرفا فتل فن و با فرض‌اینکه این دو تا ماشین کاملا شبیه همن)
    اینجا واقعا یه مشکل خیلی بزرگ وجود داره،اصلا بیاین فراموش کنیم که سب ۴ بار قهرمان جهان هستش،اصلا فکر کنیم چالز بهترین راننده گرید هستش.
    این فاصله…در پیست های مختلف…واقعا عجیبه.فراری باید این مسئله رو حل کنه،چون حتی ممکنه به سال بعد کشیده بشه این همه امتیازی که ریس به ریس دارن از دست میدن

    • Amir.vet

      6

      7

      موافقم باهات 👌🏼👌🏼

    • Siamak

      11

      6

      فتل بنا به دلایل کاملا مشخص این فصل …کار رو گذاشته زمین داره با فراری میجنگه :))

      • mohammad

        3

        9

        فکر نمیکنم از یه همچین جنتلمنی اینکار بر بیاد به نظر مشکل چیز دیگه ای هست

      • Fastboy 44

        10

        2

        نه محمد جان
        بخاطر 🇧inotto و تاد و شاهزاده موناکو …. هست…
        !

      • Esmaeil_5

        2

        3

        آره داداش حق با توعه اصلا این فتل پدال گاز رو تا نصفه فشار میده !

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      11

      5

      فکر کنم خود فتل گفته که لکرک در سطح دیگه ای رانندگی میکنه
      و در ادامه گفت باید سخت تلاش کنم!

      به نظرم لکرک راننده بی نظیریه!

      با توجه به ماشینی که داره یعنی ماشینی که در حد ۱۲ یا ۱۱ ریس هستش تو تک دور خیلی بهتر عمل میکنه!

      به نظرتون تو دستور تیمی بیان بگن که:فتل تو نمیخواد برای امتیاز بجنگی!؟

      • ایرن

        2

        1

        باید دقیق به اصطلاحات دقت کنیم.
        اونجایی که فتل گفت خودروی دیگه بهتر هست منظورش تفاوت ماشین ها نبود. مثل اینکه توی اخبار بگن خودروی شماره 44 برنده مسابقه شد. منظور گوینده خبر اینه که همیلتون بنده شده و چون همه میدونیم همیلتون توی خودروی شماره 44 هست از استعاره استفاده میکنیم. اینجا هم فتل منظورش لکلرک هست.
        اونجایی هم که فتل میگه لکلرک در یک سطح دیگه در حال مسابقه دادن هست منظورش این نیست که لکلرک از نظر توانایی یک سطح از من بالاتره. میگه نتایجی که لکلرک داره میگیره از نتایجی که من دارم میگیرم یک سطح بالاتر هست.

        متاسفانه توی اینجا و خیلی جاهای دیگه دوستان منظور افراد از جملات رو با ذهنیت و خواسته ی خودشون تطبیق میدند و این باعث بحث های طولانی و بی ثمر در اینجور فروم ها میشه.

  11. mohammad

    9

    10

    نگه داشتن رکورد پول پوزیشن توسط مرسدس رو به خودم و همه طرفدارهای مرسدس تبریک میگم

    باشد تا آخر فصل فقط مرسدس پول رو بگیره

  12. behrang 1350

    10

    0

    فکر کنم منظورتون جایگاه خوب آلفاتوری بوده
    وگرنه ریسینگ پوینت که 11 و 15 شدند

  13. mohammad

    8

    0

    به گسلی هم تبریک میگم عالی کار کرد

  14. Amir.vet

    15

    6

    اختلاف بین وتل و لکلرک واقعا عجیب شده حالا نمیدونم مشکل از خود سباستینه مشکل از ماشینه داره از عمد گند میزنه به فراری خدا میدونه فقط کاش درست بشه این عمل کرد

    • Erfn

      11

      5

      کاری که با کیمی کردند رو دوباره دارند با فتل میکنند چیز جدیدی نیست

      • mohammad

        4

        4

        بله این اتفاق یک بار افتاده و ممکنه باز هم بیافته

      • TRANS AM

        2

        1

        فراری سابقه طولانی در ندانم کاری و …. زدن به کار راننده هاش داره ….

  15. behrang 1350

    12

    2

    پدیده تعیین خط بی شک پیر گسلی بود
    ریکاردو و آلبون هم عالی بودند
    و …. بازم حیف از فتل !!!!

  16. Ali🦁3

    13

    2

    یعنی باید یه جایزه ویژه بدن به این سرعت العمل گاراژ ردبول ای ول دارن🤙🤙
    بدشانسی تمامی نداره برای ماشین مکس بازم یه دور خوب با مدیوم تو وقت کم آفرین داری پسر.
    تبریک به بوتاس و طرفداراش، همچین گسلی امسال خیلی خوب شده.

    • REZA.M

      4

      0

      بله موافقم
      البته مشکل بزرگی نبود واقعا
      یکی از شمع ها خراب شده بود
      با این حال کاری رو انجام دادن که فراری سال ۲۰۱۷ توی مسابقه ژاپن نتونست انجام بده.
      با وجود اینکه قبل از شروع مسابقه میدونستن ماشین فتل مشکل شمع داره اما نتونستن مشکل رو حل کنن و فتل دی ان اف شد.در حالی که ردبول اینکار رو بدرستی و در زمان خیلی کمی انجام داد.

  17. Mehriar Salehi

    15

    4

    یک عملکرد عالی دیگه از جورج، بسط رکورد آتکوالیفای کردن هم تیمی هاش به ۳۴-۰
    بعید میدونم حالا حالاها کسی بتونه به این رکورد نزدیک بشه.
    و البته بالاتر تموم کردن از یک ریسینگ پوینت و یک فراری…تبریک به تیم درحالیکه آپدیتهای آنچنانی این مدت نیاورده اما اپریشن خیلی خوبی داره نشون میده از خودش.

    و البته گسلی که باز هم یک عملکرد خیره کننده داشت…حیف این راننده که یکسال دیگه باید توی آلفاتائوری بمونه.

    • Ali🦁3

      10

      8

      Mehryar
      تبریک بهت.
      مکس اگه کانادا راننده هاس دورش خراب
      نمی کرد الان این رکورد😅…..

      • Mehriar Salehi

        8

        2

        حواسم به مکس نبود، البته یادم نمیاد پروسه لپ اولشون چی بود که توی همون تلاش اول مکس نتونست سریعتر باشه…

        اما درکل این رکورد، خوبیش سریعتر بودن از لطیفی نیست چون اینکه به خودی خود، کار خاصی نیست…نکته مثبتش اینه که نشون میده چطور هر آخر هفته فارغ از حوادثی که پیش میاد، توانایی اینو داره که لپ تایم درستی رو ست کنه اونم از اولین زمانش که کار به ران های ۲ یا ۳ نکشه…این یکنواختی تو عملکرد چیزیه که از دوران F2 اش داشته.

      • Fastboy 44

        3

        1

        محمد
        فکر کنم مثالی ارائه کرده باشم که این مقایسه چیز خنده داریه!

    • REZA.M

      7

      6

      باشه هر وقت راسل تونست یه هم‌تیمی خوب رو شکست بده اونوقت ما هم قبولش داریم.
      ۰-۳۴ با کوبیکا و لطیفی اصلا عجیب نیست
      از راننده ای که قهرمان اف ۲ شده غیر از این نباید انتظار داشته باشیم.

      • mohammad

        2

        9

        اونم راننده ای که میگن آینده این ورزشه
        اینده این ورزش پارسالپایین تر ازکوبیتسا امسال هم پایین تر از لطیفی هست

      • Mehriar Salehi

        12

        1

        Reza.M فعلا همینا هم تیمیش بودن و کار بیشتری از دستش بر نمیاد، درباره شرایطی که وجود نداره نمیشه حرف زد…So far so good.

        Mohammad، یه ۵-۶ روزی هست که شما داری اینو تکرار میکنی برای جواب گرفتن و من در جوابت فقط میتونم بخندم :))) چون مطمئنم داری شوخی میکنی وگرنه خیلی زشت میشه فکر کنم در همین حد از F1 سر در میاری ؛)

    • Senna

      7

      4

      البته اینکه این رکورد رو کنار چه همتیمی هایی زده خیلی مهم تره !

    • داریوش

      6

      2

      فکر کنم رکورد دست شوماخر هست که 56 یا 54 مسابقه پشت هم هم تیمیش در کوالی شکست داده
      قضیه فتل داره بیخ پیدا میکنه , اگر واقعا افت کرده بهتره زودتر بخودش بیاد
      دیدن کوالی برای ما فن های فتل خیلی دردناک شده

    • ....

      3

      3

      شاید راسل بتونه رکورد تاریخی و فوق العاده مایکل شوماخر رو بشکنه
      اگه اشتباه نکنم مایکل از ورودش ب فرمول یک تا ۵۶ مسابقه از هم تیمی هاش تو تعیین خط شکست نخورد و ۵۶_۰ جلو بود
      البته ریس ۵۷ این رکورد از بین رفت
      دوستان کاملا مطمعن نیستم ولی فک کنم ی چی تو همین مایه ها باشه
      اگه کسی اشکالی میبینه خوشحال میشم اصلاح کنم

      • Mehriar Salehi

        8

        1

        مرسی امین و Senna که اصلاح کردین، من جایی که نوشته بود از زمان فرناندو (۲۷-۰) این رکورد بوده، به اشتباه فکر کردم رکورد تاریخیه…با این اعدادی که شما میگین فکر نکنم شانسی داشته باشه :))

        البته عرض کردم که بیشتر از خود این رکورد و شکست امثال لطیفی و کوبیتسا، این ۳۴-۰ تایید کم خطا بودنشه و این ارزشمنده.مطلبی که آلونسو هم امروز درباره جورج گفت.

  18. iman88

    8

    0

    فراری باید ریسک نرسیدن به کیو3 رو به جون میخرید.چارلز نهایت 11 میشد و مدیوم نو مینداخت.تا مکس همه سافتن و فراری رو c4 فاجعه است.اگر مثل موجلو و المان بشه حتی امتیاز گرفتن هم مشکل میشه.حداقل اونجا از خط دو استارت میزد و تازه تو استارت رده هم کسب میکرد.الان از خط 4 استارت میزنه و باید با ریسینگ پوینتها با استراتژی احتمالا برتر و کویات که واقعا ماشینشون اینجا سریعه و البته مکلارنها ، برای حفظ ردش بجنگه.
    سب هم که معلوم نیست ،اگه ریس پیسش خوب باشه و حوادث یاری کنن شاید بتونه به امتیاز برسه اما کار خیلی سختی داره با ماشینایی سریعی که دور و برشن.

    • Mehriar Salehi

      11

      0

      این پیست در کنار دو تا بحرین و ابوظبی، همگی پاور سیرکوئیت هستن…افت نسبی شاید توشون عادی باشه برای فراری هرچند امید داشتم پیشرفت ایرودینامیکیشون اونقدر باشه که بتونه تا حدودی بپشونه این قضیه رو.
      با این اوصاف بازم بهتر از اون چیزی بود که فکر میکردم…

      • iman88

        3

        0

        صد در صد. من اصلا انتظار تکرار عملکرد دو ریس گذشته رو نداشتم.اما با پیشرفت ایرویی که داشتن فکر میکردم بتونن با یه استراتژی متفاوت نتیجه روسیه رو تکرار کنن

    • Mehriar Salehi

      5

      0

      من متاسفانه تمرین رو نتونستم ببینم و الان داشتم استینتهارو چک میکردم.
      شما اطلاعی از تایرهایی که راننده های فراری مک لارن ریسینگ پوینت برای استینتهای بلندشون استفاده کردن، دارید؟ ویلیامز رو نپرسیدم چون تقریبا مطمئنم دقتی نکردین بهشون :))

      چون اگر این استینتها همگی با فیوئل لودهای مشابه انجام شده باشه و تایرهایی مشابه یا حتی یک کامپاند اختلاف…نتایج وحشتناک عجیب غریبن!

      • iman88

        1

        0

        متاسفانه وسط تمرین رو از دست دادم و نمیتونم دقیق بگم.
        30 دقیقه ابتدایی تقریبا همه روی هارد بودن و این تمام اون چیزیه که میتونم با اطمینان بگم :))

      • iman88

        3

        0

        لوئیس 1.19.5 سافت 6 لپ—-1.18.8 مدیوم 6 لپ
        والتری 1.19.7 سافت 11 لپ——-1.19.2 مدیوم 12 لپ
        مکس 1.19.7 سافت 6 لپ——–1.18.9 هارد 11 لپ

      • iman88

        3

        0

        گسلی 1.18.5 مدیوم 18 لپ
        کویات 1.18.9 مدیوم 16 لپ
        اکون 1.19.7 سافت 10 لپ—-1.19.5 هارد 11 لپ
        البون 1.19.9 سافت 13 لپ
        پرز 1.20.0 سافت 12 لپ
        لنس 1.20.1 سافت 11 لپ
        دنیل 1.20.3 سافت 8 لپ
        سب 1.20.5 هارد 14 لپ
        چارلز 1.20.9 سافت 11 لپ ——که با اختلاف فاجعه است!
        متاسفانه نتونستم لپ تایمهای ویلیامز رو پیدا کنم مهریار

      • Mehriar Salehi

        2

        0

        همین برام خیلی جالب بود چون لپتایمهای جورج از اوایل ۲۰ شروع شد توی استینت بلندش یه ۶-۷ لپ روی میانه ۱۹ بود و با ۱۸ بالا تموم شد…به همین دلیل فکر کنم فیوئل لودها خیلی متفاوته.این نمیتونه عملکرد ویلیامز باشه تو شرایط برابر!

      • iman88

        0

        0

        تمرین متفاوتی بود.زمان محدود بود و تیمها باید کل کاری که تو 3 جلسه میکردن تو یه جلسه انجام میدادن.مثلا مرسدس داشت تایمهای عجیب غریبی میزد که بگفته مارک هیوز احتمالا نتیجه تغییر مودهای موتوریشون بوده. تیمی مثل الفاتاوری و ردبول هم که از ابتدای تمرین به بهترین ستاپ رسیدن و یکی هم مثل فراری و ریسینگ تا انتهای کوالی مشکل داشتن.فکر میکنم همه اینها تحت تاثیر همین عامل ناشناخته بودن پیست و فرمت دو روزه گ.پ (که خیلیها پیشبینی میکردن) بوده.
        در کل شاید بد نباشه چندبار دیگه تست بشه.با این وضعیت همه گیری کرونا و مشکلات اقتصادی که به تیمها تحمیل کرده هم از نظر بهداشتی و هم از نظر اقتصادی ،این فرمت قابل توجیهه.

  19. پویا اردلان

    7

    2

    افرین واقعا به چارز. واقعا عالیست.

    بقول خبرنگار اسکای تطبیق پذیری این راننده با ماشینی که پایداری ندارد فوق العاده است.
    هر امتیازی که فراری از دست بده میلیون ها دلار را در این شرایط از دست داده. و هیچ موقع
    نمی آید همچین‌ کاری بکند.
    سال قبل را هم‌که نگاه میکنیم میبینیم‌ فراری حق دارد که توجه بیشتری هم داشته باشد. اما هیچ موقع کاری نمیکند که یک ماشینش امتیاز بگیرد و دیگری نتواند بگیرد.
    اونهایی که انگلیسی را خوب متوجه میشوند بد نیست بروند و بخوانند اون مقاله را.
    در کل لکلرک کاملل میداند از یک همچین ماشینی چطور میتواند کار بکشد.

    واقعا اینده فرمول یک است و در بین جوانان، اگر راسل نیاید فعلا به مرسدس چارز سریعتر به قهرمانی خواهد رسید.
    البته این نظر من است. خیلیها معتقد هستن مکس سریعتر قهرمان میشود، خیلیها میگن اگر راسل ماشین رقابتی داشت راسل سریعتر فهرمان میشود.
    چیزیکه مهم است ، لکلرک ، راسل ، مکس ،بعد از اینها ساینز ، گسلی، و نوریس را میتوان اینده فرمول یک هستن.

  20. amirbnd

    8

    9

    کی میخواد بحث اختلاف ماشین تموم بشه نمیدونم.وقتی این حرف رو میزنید به منی که طرفدار فتلم بر میخوره.
    خود سب داره میگه چنین چیزی نیست بعد شما هنوز باهاش درگیرید.ارجاعتون میدم به تایم حذف شده فتل که اختلافش با چارلز فقط 2 دهم بوده و به این معناست که در حال حاضر لکلرک سریع تره.

    • REZA.M

      8

      11

      جالبه
      اختلاف مارکوس اریکسون و لکلرک‌ هم اینقدر زیاد نبود
      آره دیگه برابر نبودن ماشین ها حرف مفته و فتل خودش راننده نیست
      احتمالا فتل یک شبه رانندگی رو فراموش کرده
      چون توی مجارستان لکلرک‌ رو شکست داد اما از اون موقع تا حالا حتی نزدیک هم نتوانسته بشه.
      آره دیگه با منطق بعضی ها قهرمان چهار دوره جهان در حد اریکسون هم نیست!

      • iman88

        6

        2

        با منطق بعضی ها هم حرف خود سب در حد تخیلات هواداراش نیست

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        5

        5

        چارلز لکرک از اریکسون سر تر بود.
        اختلاف سنشون که جالبه! سال به سال هم که بهتر رانندگی میکنه
        لکرک اون زمان با زمان حال خیلی متفاوته!

        یه سوال چرا راسل اینقدر سریعتر از هم تیمیشه؟
        حتما ماشین نیکولاس رو دارن دست کاری میکنن…
        اینم حرف مفته؟

      • Fastboy 44

        9

        2

        جالبه که برای توجیح این ضعف از لفظ”چهار بار قهرمان جهان”استفاده میکنن!
        مثل اینکه بگیم بارسا تنها تیمیه تو تاریخ شش گانه آورده
        سبک جدیدی رو تو فوتبال پایه گذاری کرده
        بهترین بازیکنای تاریخو داره
        الان دلیل نتیجه نگرفتناش بخاطر مافیا و ایناست!
        مگه اینکه تیم بارسلونا بازیکناش فوتبال یادشون رفته باشه!!!!!!!!!

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        Ahmadreza_F1

        -اختلاف کوالیفاینگ وستپن و آلبون : 0.550
        نتیجه گیری : مکس عالیه، بینظیره، آلبون افتضاحه باید از تیم بره.

        -اختلاف کوالیفاینگ راسل و لطیفی : 0.600
        نتیجه گیری : راسل خوبه، لطیفی افتضاحه باید از تیم بره.

        -اختلاف کوالیفاینگ شارل و سب : 0.400
        نتیجه گیری : اینا تمامش دسیسه های تیم تاد پدر و پسر و پرنس موناکو و الکان هست و بینوتو از ترس اونا داره ماشین سب رو دستکاری میکنه یا بهش بها نمیده اونا فقط دنبال پول هستن بخاطر پول اومدن ماشین بهترو دادن به شارل ماشینها باهم متفاوته صدای موتورهاشون باهم فرق داره و…

        -اختلاف کوالیفاینگ گسلی و کویات : 0.300
        نتیجه گیری : گسلی عالیه، کویات افتضاحه باید از تیم بره.

        دابل استاندارد رو دوستان به یک سطح جدیدی رسوندن! بطوریکه خود کسی که این ترم رو برای اولین بار استفاده کرد هم فکرش رو نمیکرد به همچین لول هایی برسه!

        لیست بالا و ریاکشنها گویای کل حقیقته احمد جان.

    • رضا red horse

      3

      4

      Amirbnd
      داستان این نیست که ماشینا باهم برابرنیستن ازنظر قطعات!!!بلکه این موضوع مطرحه که چرافتل یک فصله باماشین در تقلاعه؟
      فراری از اول فصل ماشین رو منطبق با نحوه رانندگی لکلرک طراحی کرده ، وفتل بااین طراحی مشکل داره، مدام داره میگه که کنترل عقب ماشین رونداره ،درحالی که لکلرک این مشکلاتونداره،دلیلش روهم همه میدونیم، فراری به علت عدم تمدید قراردادبافتل نمیخاست ماشین رودرمسیر توسعه مناسب باسبک فتل طراحی و توسعه بده،و بالعکس این موارد درباره لکلرک صادقه،
      درسته که فتل سال بعد توفراری نیست ولی اینکه اینجوری داره یکفصل رو با ماشین تقلا میکنه هم اصلا اخلاقی نیست، اونم بافتلی که همیشه پشت فراری بوده وهیچ وقت غرغرنمیکرد ،حتی اگه آخرین فصل حضورش باشه توفراری

      • بهزاد زمانی

        3

        0

        اینا فقط بخاطر تطبیق پذیری لکلرک با ماشین ساخته شده هست، اگر فتل نمیتونه این ماشین رو کنترل کنه صرفا مشکلی هست که به فتل مرتبطه نه این توجیهات فضایی که اینجا و اونجا میخونیم

    • بهزاد زمانی

      1

      1

      اول فتل بعد شما بشدت در اشتباهید، ماشین فتل از هر لحاظ با لکلرک متفاوته و فرق داره

  21. Wwe.f1.77

    4

    13

    جالب همه دنیا می دونی که کی اول کی دوم بعد بازهم میان اون درهد اندازه مایکل می ذارن اخه… ظلم مطلق

    • Fastboy 44

      5

      4

      بهتره اول یکم رو زبان شیرین پارسی کار کنی و بعد بیای نطق کنی

  22. Max33vr46

    5

    0

    یه سوال من تعیین خطو ندیدم سه تا راننده اول مسابقه رو با چه لاستیکی شروع می کنند و آیا مثل مسابقه انگلیس دو جنس لاستیک ها نرم‌تر شده؟

    • بیژن

      1

      0

      با مدیوم شروع میکنن ، جنس تایرهام C2,C3,C4

    • iman88

      1

      0

      سه تای اول مدیوم.بقیه سافت

  23. seb5

    7

    7

    با قهرمان 4 سال جهان چی کار کردن؟

    • Amir.vet

      1

      4

      همون کاری رو که با ۲ دروه قهرمان جهان کردن فراری خیلی پرستیژ داره اما فشار بالایی روته ردبول یه جو صمیمی داشت اما فراری چی بگم والا اما بازم فراری رو قبول دارم از ته قلبم یه رویا عه فراری

  24. بیژن

    4

    0

    تبریک به طرفداری ولتری و مرسدس
    واقعا گسلی چه تایمی زد ؟؟!! عالی بود ؛یکم شانس داشت میتونست سوم هم بشه ؛روز به روز بهتر میشه
    راسل هم که مثل همیشه فوقالعاده
    به قول کرافتی : آقای شنبه

  25. Amir Mp

    0

    0

    مطمئنین تایم ها درست نوشته شده؟🤔

  26. mahdi arabi

    3

    0

    عملکرد راسل تو تک دور واقعا عجیب غریبه
    همچین عملکردی تو تعیین خط نیاز به یه خونسردی خیلی زیادی داره

    به شخصه خیلی دوست دارم عملکردش کنار لوییس همیلتون که اونم تو تعیین خط برا خودش یه هیولایی هست رو بیبنم

    راسل تو مسابقات esport قبل از شروع فصل هم نشون داده بود تو تک دور از آلبون و چارلز سریعتره و اگه ماشین برابر داشته باشه میتونه حتی از لکلرک هم سریعتر باشه

    ولی هنوز مشخصه تو رقابت های چرخ به چرخ تجربه چندانی نداره مخصوصا تو زمینه دفاع کردن و بعضی وقتا اشتباهاتی هم داره
    همین هفته پیش آنبورد رقابتش با نوریس نشون میداد هنوز تجربه کافی رو نداره تو دفاع کردن
    یا سبقتی که کوبیکا پارسال تو مکزیک ازش گرفت

  27. Majid

    4

    0

    قطعا والتری راننده تک دور ها و تایم گیریه و کارش حرف نداره.

  28. gasli

    1

    7

    به امید خدا بوتاس و لوئیز می کوبند به هم مکس مشکل موتوری پیدا می کنه پیر دومین پیروزی این فصلش رو جشن می گیره
    فقط یه سوال من تعیین خط رو ندیدم 4راننده اول باچه لاستیکی شروع می کنند

    • Mahmood.ghaedi

      3

      1

      گسلی دوست عزیز از این چیزها از خدا نخواه
      ی بار یکی از دوستان همیچین چیزی درباره لوییز گفت ک مکس بیاد بالای جدول
      مکس 3تا dnf داد

  29. Mercedes amg

    3

    2

    ادمین و یا بهتر بگم ادمین های عزیز به خدا اگه یک سرچ کوچولو تو گوگل بکنند چهار تا عکس خوب هم از تیم معظم مرسدس و رانندگان این تیم میتونند پیدا کنند که وقتی قرار تیتر مثلا نتایج تمرین سوم رو که رانندگان مرسدس در صدر جدول هستند رو کار کنند عکس و تصاویر فراری رو اشتباهی نگذارند
    ….
    مگه نه

  30. ّFerrari

    4

    0

    حیف شد بهتر بود لکلرک با مدیوم استارت میزد
    نمیدونم میتونست یا نه ولی بهتر بود استراتژی بالاتر و البته با توانایی هم که داره میتونست امتیازات بیشتری برای تیم بدست بیاره
    به امید امتیاز برای هر دو راننده فراری و البته ده نفر اول

  31. ایرن

    1

    1

    ادمین جان توی پخش زنده زده بود فتل تایم آخرش حذف شده و چهاردهم خواهد بود. اما الان توی اینستای فراری برای فتل زده P12
    بلاخره کدومش درسته؟

  32. Amir5

    4

    4

    تبریگ به طرفداران گسلی و بوتاس و حیف و حیف و لعنت به بینوتو که بلایی برسر فتل آوردن که حیف گروژان

    • آرشا

      3

      7

      اگر سال دیگه کارلوس ساینز به یکباره به سرعت لکلرک رسید تمام شک وتردیدهای من برطرف میشه…

    • ساعد

      1

      0

      آقا امیر از نظر تکنیک رانندگی چه چیزی در گروژان نظر شمارو جلب کرده؟اینم بگم که من نهایت احترامو برای شما و گروژان و اینکه راننده محبوب شما هستو قائلم

  33. امید نورمحمدی

    7

    14

    بدون تیتر و مقدمه و تمجید از مرسدس و مکس مستقیم میرم سر اصل مطلب!
    بنظر میرسه فراری برای آوردن ساینز به تیمش یکم عجله کرده. چون گسلی تمام فاکتورهای مثبت برای بودن در فراری را داراست. بردن مونزا و همتیمی شدن با دوستش و تکمیل شدن کادر فرانسوی در فراری (صاحب فرانسوی و مدیر برنامه ژن خوب ریاست فیای فرانسوی و خود راننده اول. تماس رییس جمهور فرانسه با او و …).
    حیف شد. البته گسلی بانک نداره! که مهمترین عامل شاید همین بانک داشتن باشه…

    • Jingoozz

      16

      4

      بنده هم بدون تیتر و مقدمه یه دیسلایک تقدیمتون کردم ، مبارکتون باشه !

    • Siamak

      9

      1

      دیگه امیدبر خدا عده ای از دوستان و صاحبنظران باید بتدریج خود را از مسائل مبتلابه فراری رها کرده ، و از این پس روی روی مسائل مربوط به آستون مارتین متمرکز شوند !! هم ممد حیات خواهد شد ، هم مفرح ذات :))

      • Reza.MC

        1

        1

        تا باب این باز بشه که فتل نیز از ذهن بسیاری از دوستان کنار گذاشته بشه.

  34. محمد

    5

    3

    لکلرک چه سریع بود

  35. محمد

    0

    4

    آره
    چرا دیس لایک دادن

    • محمد

      1

      2

      ای بابا همون نظر در باره راسل

  36. AmirReza

    4

    2

    ولي فراري خوب تايم نزد
    بچه ها لطفا اگه جوابي داريد بگيد جواب اميررضا مسرور
    خيلي ممنون

  37. AmirReza

    7

    3

    بازم فتل از يه ویلیامز باخت
    بچه ها لطفا اگه جوابي داريد بگيد جواب اميررضا مسرور
    خيلي ممنون

    • امید نورمحمدی

      5

      9

      اميررضا مسرور : بله باخت. خوشبحال شما . حتما برای کاربرانی مثل شما مایه بسی دلخوشی و مسرته! ولی گاهی سر سوزن اطلاعات و عدد و رقم و نگاه درست و تحلیل داده هم شاید و فقط شاید بکار بیاد.

  38. Amir Mp

    5

    0

    مکس زمانش ۰.۳ بهتر بود😑جدول رو نمیخواین درست کنین؟😂

  39. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    7

    2

    درسته همه راننده ها با ماشین بهتر سریع تر میشن..
    اما راسل و لکرک به معنای واقعی کلمه توسط ماشین هاشون محدود میشن!
    چون عملکرد یکنواخت داشتن.

  40. Noralireza

    7

    2

    با احترام به نظر شما دوستان.
    به نظر من عملکرد بوتاس در مرسدس خوب بوده و نیاری به رفتنش نیست .
    درمورد جورج راسل
    راسل راننده ی خوبی ولی بهتره تو ماشینی مثل مکلارن یا رنو باشه .
    (البته بهتره) .
    اگه بره مرسدس حاشیه های زیادی براش ایجاد میشه که جلوی پیشرفت راننده رو میگیره.

  41. Sogoloki

    1

    1

    میشه یکی بمن بگه سب چرا حتی به مرحله سوم نمیرسه؟؟
    واقعا دیگه وضعیت آزار دهنده شده :/

  42. امید نورمحمدی

    6

    12

    تا جاییکه من امروز دیدم تایم آخر سب حذف شد. رتبه راسل در جدول رانندگان هم 21 بین 20 راننده بود! سال قبل هم به کوبیتسا که یه جورایی بعداز اون تصادف مهلک دچار محدودیت در اعضای بدنش شده شکست خورد. همین الان هم از لطیفی توی جدول عقبتره (چون 21 امه)
    سب زمان شروعش توی تیم دوم ردبول رانندگی میکرد گویا مونزارو برده بود! فکر کنم 2008 که سب توی تیم دوم ردبول بود تنها سالی بوده که یک تیم دوم از تیم اول بیشتر امتیاز گرفته.
    اگر ذهنم یاری کنه سب 4 بار قهرمان جهان شده و سه بار هم نایب قهرمان جهان شده(با دو تیم متفاوت از هر نظر). میگن بیشترین امتیازات برای فراری توسط سب بدست آمده. گفته میشه رکورد 9 برد پشت سر هم دست سبه که راننده های هیولای هایبریدی مرسدس هم نتونستند هنوز بهش دست پیدا کنند و خیلی چیزای دیگه..
    اینکه الان اینجاست و اینجوری شده را میتوانید مشابهشو در سال 2009 و برای کیمی هم ببینید که گویا اون موقع (11 سال قبل) هم فراری دنبال جایگزین اسپانیایی بوده و الانم جایگزین اسپانیایی میاد. البته اون اسپانیایی کجا و این یکی کجا.
    کسب رده هفتم لکلرک که عکسهای مهربانانه اش با مدیر تیم دیروز منتشر شده هم به تمام لکلرک فنها تبریک میگم و امیدوارم مسابقه خوبی داشته باشه و رتبه خوبی هم کسب کنه. اتفاقا مدیر تیم هم از جانب روح انزو فراری نقل قول کرده که روح انزو هم از داشتن لکلرک خوشحاله!
    ما هم خواهان چیزی جز آرامش روح اموات و خوشحالی جوانان و نوجوانان کشورمون و همه مردم جهان نیستیم و آرزوی بهترینهارو براتون داریم …

    • Fastboy 44

      6

      1

      یه لحظه فکر کردم jbjb خودمونه!

    • Mahmood.ghaedi

      8

      3

      امید جورج راسل توی جدول بیست و سکم هست ولی بینبیست یک راننده شما ک بعضی وقتها کارشناس میشی باید اینو بدونی ک امسال بیست یک راننده داریم
      و ی سوال دارم ازتون
      سب خودش خوبه شکی نیست ولی میشه بگین اون رکورد 9تا برد پشت هم با چ ماشینی زد
      و ماشین چقدر نقش داشت توی این رکورد
      یا ن هیچ نقشی نداشت و همش نبوغ خود سب بود
      هرچی شما بگین من قبول میکنم حرف شما سنده

      • mohammad

        0

        1

        محمود عزیز با ماشین رقابتی ولی بهترین ماشین تاریخ هم اینقدر اندازه این مرسدس با بقیه ماشین ها فاصله نداشته ببین کل فصل پول پوزیشن گرفتن تو این چند ساله به جز 2017 و 2018 اون نصف فصل کسی بهشون حتی نزدیک هم نشده

      • meysam8

        1

        1

        باید ببینیم اون ۹ تا برد وقتی اتفاق افتاد هم تیمیش هم همش رو سکو بود؟ جفت ماشینها پشت هم یک دو میشدن؟اصلا شد پایان فصل فتل اول باشه هم تیمیش دوم!!!! اصلا فتل با هم تیمیش سر قهرمانی جهان رقابت داشت؟

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        محمد جان مشکل میدونی چیه؟
        اینه ک شما همه چیز با مرسدس الان مقایسه میکنید
        من نگفتم سب این ماشین داشته یا نه؟
        وقتی میخوای مقایسه کنید با ماشین همون سالها مقایسه کنید بعد بگین ماشینش چقدر نقش داشته
        میگم نقش ماشین چقدر بوده؟

      • mohammad

        0

        0

        محمود جان قطعا ماشین نقش داشته ولی اختلاف ماشین سب با ماشین های دیگه تو اون دوران خیلی کمتر از اختلاف مرسدس با ماشین های دیگه هست.
        همین دوسال اخیر رو ببین اگه همیلتون نبود بوتاس قهرمان می شد تو اون دوران اینجوری بود؟ رکورد هایی که مرسدس زده رو هیچ تیمی نزده این همه 1-2 تو مسابقه این همه 1-2 تو تعین خط ببین کدوم ماشینمیتونه راننده اش 10 ثانیهتو یه مسابقه پنالتی بگیره ولی سوم تموم کنه اونم با اختلاف از نفر چهارم چند بار ماشینردبول تا نفر سوم رو لپ کرده؟ این دیگه روال شده تا سوم چهارم لپ بشن ولی قبلا اینطور نبوده ببین چند بار فتل با هم تیمیش به قول میثم برای قهرمانی جنگیده همه این سال ها رقیب همیلتون همی تیمیش بوده به جز دو تانیم فصل

    • Mehdi mozafari

      6

      1

      به قول یکی از دوستان که چند خط بالاتر نوشته:
      واقعا از نظر شما این موضوع که دوراننده با امتیاز مشابه صفر، تنها به خاطر یک رده یازدهم لطیفی رده‌بندی شده‌اند نشاندهنده قدرت لطیفی و ضعف راسله!؟
      نظر مغرضانه را با هرادبیات یا کلماتی که بنویسی مغرضانه است رفیق.مثل عکس انداختن بینوتو با لکلرک! از یه جایی به بعد دیگه خنده دارهم نیست

      • mohammad

        0

        1

        شبن نشین جان فیا با همین دلیل سال 2007 همیلتون رو دوم و آلونسو رو سوم کرد هر دو 109 امتیاز آوردن با معیار فیا هست

    • Mohammad.gh

      3

      0

      دوست و همکار عزیز؛ به نظر من هم این نتایج فتل عادی نیست و اختلاف سب و شارل اگه وجود داشته باشه، اینقدرا هم نیست که هر تعیین خط 1 ثانیه کندتر باشه
      اما درباره صحبت های شما، اول از همه که واقعا منصفانه و منطقی نیست که راسل رو شکست خورده بدونیم، کوبیتسا شانسی یه امتیازی گرفت اما اصلا نزدیکیای راسل هم نبوده، لطیفی هم که هیچ، بخاطر dnf شدن بقیه 2تا رده 11 آورده وگرنه خودش که بزور در حد f2 هستش
      رکورد برد پشت سر هم نمیدونم مال چه سالیه، اما اگه بجای وبر راننده دیگری بود شاید بدست نمیومد، اختلاف فتل-وبر بیشتر از لوئیس-بوتاس بود از نظر رانندگی و هرچه فتل با تجربه تر شد اختلاف بیشتر شد، زیاد به این رکوردها تکیه نکنید، مثل بردها و پل پوزیشن های لوئیس، حضور هم تیمی قوی در ثبت یا عدم ثبت این مدل رکوردها بسیار موثره،
      سیستم امتیازدهی متفاوت بوده در قدیم در نتیجه امتیازات دوره جدید هم زیاد ملاک نمیتونه باشه،
      این که لکلرک پسر محبوب مارانلو هست هم چیز عجیبی نیست، اما این که نفوذ سیاسی لکلرک و افرادی که توسطشون ساپورت میشه در پشت پرده چقد موثره رو واقعا نمیدونم، اما قطعا بی تاثیر نیست، فرمول یک ورزش سیاسی ای هسش،
      در هر صورت فراری همیشه به یه راننده شماره یک برای اینکه چهره و نماد تیم فرمول یک باشه نیاز داشته و اون چهره الان شارل لکرلک هستش که تو نسل جوان هم بسیار محبوب شده، راننده ای با توان فنی بالا، خوش اخلاق و خوش تیپ که ارزش تبلیغاتی بالایی هم بین نوجوان ها و جوان های طرفدار فرمول یک داره و صد البته بین افرادی که حرفه ای تر دنبال میکنند، در نتیجه وقتی فراری انتخابشو کرده، حالا درست یا غلط، منصفانه یا غیرمنصفانه، به هر نحوی، باید تمام تواناییشو برای جلب رضایت لکلرک از ماشین پیش ببره تا بتونه آینده رو تضمین کنه

  43. iman88

    3

    3

    البته اميررضا مسرور اطلاعات و عدد و رقم و نگاه درست و تحلیل داده رو باید همیشه در نظر گرفت.اما همه اینها زمانی ارزش داره که “اطلاعات” درست و بدور از کذب باشه.”اعدادو ارقام”دقیق و با یک معیار منطقی و واحد ارزیابی بشه، “نگاه” بدور از تعصب محض و غرض ورزی باشه و “داده”ها با دانش فنی و بدور از تخیلات و توهمات شخصی “تحلیل” بشه.
    بله همه اینها خوب و چشم و گش نوازه ولی افسوس که ما از سمت کسایی که ادعایه رعایت این اصول رو دارند،جزء اسناد و اطلاعات دروغ و جا زدن تئوریهایه توطئه به جای تحلیل داده و حتی اعداد و ارقام اشتباه و نگاه های مغرض و متعصب،چیزی ندیدیم.

  44. HADAR_HAZAR

    5

    7

    احسنت به مرسدس که دو تا ماشینش برابرند و همیلتون ثابت کرده از بوتاس بهتره. و البته بوتاس در تایین خط عالی عمل میکنه و شاهد رقابت رانندهای مرسدس هستیم. و در طرف دیگه طبق معمول لکرک نسبت به سایر رقبای سال قبل کندتر شده ولی نسبت به فتل با چند رده اختلاف برتره. شاید اگر فتل نبود همه با این نتایج لکرک میگفتن لکرک راننده بی کیفیتیه ولی وجود فتل باعث شده که میگن لکرک از چهار بار قهرمان جهان با این سن کم جلوتره. خلاصه لکرک تمامی این تمجیدهارو با توجه به این نتایج مدیون فتله و فتل هم که سعی میکنه حرفی نزنه

    • Siamak

      6

      4

      نازنین همه این داستانیکه گفتی برنامه ریزی شده توسط مافیای فرانسه و موناکوئه !

  45. seb5

    1

    0

    مکس راننده خیلی خوبیه در این شکی نیست اما آمار نشون میداد که تو 6 ( اگه اشتباه نکنم) مسابقه اول آلبون از گسلی فقط 3 امتیاز بیشتر گرفته در صورتی که ردبول الان شانس دوم قهرمانی و اون موقع شانس سوم بود و دوما اینکه مکس نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده و قطعا این نشون میده که از آلبون بهتر هم برای ردبول راننده پیدا میشه

  46. AmirReza

    1

    0

    بچه ها كسي ميدونه پيست بحرين ( هر دوش ) در چه تاريخي به وقت ايرانه ؟
    چون تايمش شبه
    بچه ها لطفا اگه جوابي داريد بگيد جواب اميررضا مسرور
    خيلي ممنون

    • Reza.MC

      2

      0

      مواد مورد نیاز:
      1- سایت رسمی فرمول یک
      2- یک تقویم رسمی

  47. Behrooz

    3

    0

    این انالیزهای اسکای و انبورد فتل و لکلرک و نگاه میکردم و الان به یقین رسیدم دلیل فاصله لکلرک با فتل چیه ، فتل توی پیچ ها اصلا نمیتونه اون صدرصد ماشین رو بکشه و خیلی زودتر ترمز میکنه و سرعتش در کل پایینه ، خودشم قبلا گفته بود مشکلش تو پیچ های سرعت متوسطه اگر اشتباه نکنم ، دلیلشم کمبود اعتماد به نفس و نداشتن تمرکز هست ، در عوض لکلرک فوق العادست توی پیچ ها و همش روی لیمیت هست .

    • iman88

      2

      0

      نزدیک 2 تا 4 صدم تو پیچها از دست میده.که در مجموعه یه لپ با 20 پیچ حساب کنید چقدر میشه.
      بارها رو تلمتری و انبرد عملکردشون انالیز شده و خود سب به تلمتری همتیمیش دسترسی داره این چیزی نیست که بشه به همین راحتی بگیم خوب سب قهرمان جهانه پس نمیشه انقدر با همتیمیش فاصله داشته باشه پس ماشینهاشون فرق داره.
      این تئوریسین های توطئه هم همونایی هستن که میگفتن صدای موتورشون و خود موتوراشون فرق میکنه!چهارتا از طرفداراش متوجه شدن بعد خود سب نه تو ماشین نه با دیدن انبوردها و تلمتریها متوجه نشده کمبود پاور داره!حالا این وسط کیه که واقعا داره سب رو احمق فرض میکنه؟
      ضمنا کیه که داره بیشترین صدمه رو میبینه ،سب یا فراری؟چرا کسی نمیاد بگه این سبه که داره با کم کاری به تیم صدمه میزنه؟به هر حال سال دیگه میره دنبال زندگیش تو یه تیم دیگه هر نتیجه ای هم امسال بگیره کوچکترین تاثیری رو ایندش نمیذاره.این وسط فراریه که با هر امتیازی که سب نمیگیره میلیونها دلار از دست میده و انتقاداتی که به خاطر قرار گرفتن تو رده های پایین تیمی داره ریس به ریس ازش میشه.حالا فشار طرفدارای خود سب به کنار.
      هرچه زودتر این فصل مسخره تموم بشه. با وجودی که حس تلخی از رفتن سب دارم اما بیصبرانه و مشتاقانه منتظر رفتن خیلی از طرفداراش با خودش هستم.من مطلقا به کارما اعتقاد ندارم و نمیدونم اسم اینو چی بذارم:
      شما مینالیدین از حمایتهای فراری از چارلز الان گیر تیمی افتادید که راننده اش پسر صاحب تیمه و سب قراره تو فضایی کار کنه که استراتژی های تیمی تو خونه لارنس و پشت میز صبحانه اش تعیین میشه.برای من که رقابت سب تو میدفیلد خیلی جذابه ولی مطمئنا برای شما دردناکه.
      خوش باشید.

  48. Noralireza

    1

    0

    چه دورانی بشه وقتی همیلتون بره .

    ورشتپن

    نوریس

    لکلرک

    راسل

    ساینز

    خدا کنه زود تر برسه.