Register

4 × دو =

A password will be e-mailed to you.

فرمول یک ایرانمکس ورشتپن از تیم ردبول با همراهی ارتش نارنجی در پیست ردبول رینگ، توانست پیروزی مسابقه دوم فرمول یک اتریش 2021 را به همراه یک امتیاز سریع ترین دور کسب کند.

والتری بوتاس بالاخره اجازه مسابقه دادن با هم تیمیش را از تیم مرسدس گرفت و به رده دوم سکو رسید. لندو نوریس، راننده مک لارن نیز با اینکه در دورهای پایانی موفق به سبقت گیری نشد اما یک مدیریت فوق العاده در مسابقه داشت و به رده پایانی سکو رسید.

جدول مسابقه فرمول یک اتریش2 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2والتری بوتاسمرسدس+17.973
3لندو نوریسمک‌لارن+20.019
4لوئیس همیلتونمرسدس+46.452
5کارلوس ساینزفراری+57.144
6سرجیو پرزردبول+57.915
7دنیل ریکاردومک‌لارن+1:00.395
8چارلز لکلرکفراری+1:01.195
9پیر گسلیآلفاتائوری+1:01.844
10فرناندو آلونسوآلپین
11جورج راسلویلیامز
12یوکی سونوداآلفاتائوری
13لنس استرولاستون مارتین
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو
15نیکولاس لطیفیویلیامز
16کیمی رایکوننآلفارومئو
17سباستین فتلاستون مارتین
18میک شوماخرهاس
19نیکیتا مازپینهاس
-استبان اکونآلپین-

321 دیدگاه

  1. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    33

    5

    اولین گرند اسلم مکس رو به طرفداران ردبول و مکس تبریک می گم و مکلارن چقدر خوب شده

    • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

      25

      4

      ولی هیچی از ده ثانیه پنالتی پرز به چارلز نرسید خیلی مسخرس و واقعا پنالتی نوریس مسخره بود و بازم راسل در یک قدمی امتیاز

      • محمد امین

        17

        3

        حالا باز نوریس پرز رو اوت کرد از پیست ، ولی چرا واقعا دوباری که مرز لکلرک رو با مغروری اوت کرد …

      • ايزديار

        21

        5

        شمارشگر كجايي
        دقيقا كجايي…😁

      • Engineer

        19

        23

        جالبه تا پارسال همیلتون فتل رو شکست داده بود.

        و ماشین مرسدس هیچ.

        ولی الان ماشین ردبول داره همیلتون رو شکست میده.

        و مکس هیچ.

        سر ریس باکو خیلی ها دعا کردن مکس ret بشه و شد.
        سر این ریس هم خیلی ها دعا کردن همیلتون ret بشه ولی آخر 4 ام شد.

        از همینجا میشه به شانسش پی برد که حتی دعا هم روش کار ساز نیست.
        در صورتیکه دعا کردن مکس ret بشه سر 1 چیز بیخود این اتفاق افتاد.

      • mrz_ir

        18

        4

        مهندس برس بعد شروع کن خدایی
        الان کسی بحث کرد؟
        کسی چیزی گفت؟

      • mrz_ir

        21

        4

        مهندس مشکل اصلی تو اینه که تو هر کامنتت موضوعات یکسال گذشته رو یکجا میگی
        الان مکس برده
        گرند اسلم هم زده
        جوانترین کسی هم بوده که 50 پودیوم گرفته
        همه هم بهش تبریک میگیم
        الان واقعا جای این بحث ها نیست

      • mohammad

        12

        4

        نه مجری های اسکای هم گفتند برای نوریس اصلاپنالتی نبود اولی چارز هم اگه داشت سخت گیرانه بود
        ولی به طور کلی نظرشون این بود که هارد ریسینگ بود و نباید پنالتی میدادند

      • Engineer

        5

        15

        mrz_ir
        یه نگاه به کامنت های پایین 1 مرسدس فن بکن.

        میفهمی شروع کرد یا نه.

        ما که داریم میبریم احتیاجی به بحث نداریم.

        ولی دیروزم گفتم.

        امکان نداره بعد 1 ریس و 1 کوالی 1 تیکه به مکس نندازن.

    • آرشا

      22

      4

      او چه حرکتی بود رایکونن انجام داد😲😨

      • |ZXE-LECLERC16|

        18

        5

        واقعنم 😐
        چه کاری بود؟ درک نمی کنم

      • Se5Mi7

        21

        1

        الان آلونسو توییت میزنه: “کارما، کارما”

    • 🦁ARMIN.VER33

      17

      19

      اولا تبریک به مکس
      حسی که یک سال(فصل ۲۰۲۰) ما مکس فن ها داشتیم الا ن بزار یکم لوئیس فن ها هم بچشن
      تبریک به لندو
      پرز انتقام لندو رو از لکرلک گرفت
      راسل در یک قدمی امتیاز
      لوئیس چش بود مکس ۱۴امتیاز دیگه فاصله گرفت

      • Hamoon

        27

        7

        خود پرز ی تنه گند زد ب مسابقه نوریس و لکلرک

      • سامان

        7

        22

        تبریک به شما مکس فن ها,این ماشین ردبول رو این مرسدس تا سالهای سال هم نمیتونه بگیره,واسه همین با خیال راحت رو بِت قهرمانی مکس میخابم تو این چند قهرمانیش,برد راحت بدون ریسک هرچند ضریبش خیلی کمه فقط نیم برابر.مرسدس هم درست میشه,انقد بردیم که مشکلی واسه روحیه مون پیش نمیاد😉

      • سامان

        8

        15

        موندم چرا منو دیسلایک کردن؟من خودم همیلتون فنم بیشتر از همه,واقعیت رو با چشم باز قبول کنید تو این برهه,همیلتون یا ماشین دیگه واسه دومی دارن میجنگن,با مکس کسی کاری نداره و تلاشی واسه رسبدنش نمیکنن چون نمیتونن,هر کی فرمول یک رو نگاه کنه متوجه میشه که زور کسی به این ردبول نمیرسه,مگر اینکه اتفاقه خاصی بیفته و کسی تحول دیگه رو کنه که امیدوارم مرسدس باشه,تا اون موقع فقط صبر و احترام به تیم سریع

      • امیرثانی

        15

        10

        درسته حالا تحمل کنن ما چقدر اعصابمون خرد میشد وقتی فتل تو ماشین نابرابر با بدشناسی، گاراژ وعدم مدیریت پودیوم نمی گرفت ولوئیس تو ماشین سریعتر قهرمان بالفطره بود

      • mohammad

        20

        7

        امیر جان هرچی از فصل بیشتر میگذره بیشتر میفهمم فتل با ماشین ضعیف تر چقدر شاهکار کرد
        دیگه همه باید اینو فهمیده باشن با ماشین ضعیف تر چقدر سخته مسابقه دادند
        حالا فکر کن ماشین ضعیف- گاراژ داغون- استراتژی افتضاح- پیت استاپ بد- وینگ من حریف- مد مکس خطرناک همه این ها نشونمیده سب چقدر قوی بوده

      • Leg44nd

        2

        1

        اطلاعات در همین حده که نمیدونی ماشین همیلتون دچار اشکال شده بود.. فصل پیش مرسدس با توانایی هاش تونسته بود افتخارآفرینی کنه.. اما امسال برید فیا رو دعا کنید که با تغییر قوانین جلوی مرسدسُ گرفتن.. مث سالهای مکلارن (آلونسو) و فراری (شوماخر)

    • NICO ROSBERG-06

      21

      6

      من فقط دارم به این فکر میکنم چه حرکتی بود ،کیمی رو سب زد.. وات د فااااززز😂😳
      تبریک میگم به مکس با این رانندگی بی نقص..و سریع ترین دورش ..وتبریک به طرفدارای مکس و ردبول..نوریس داره شبیه یکی از قهرمانان جدید فرمول۱ نشون میده و عجب کام بکی میزنه این ریکاردو بعد از اون تعیین خط عجیب..تبریک میگم به خودش و فن هاش..تلاشش واقعا ستودنی بود..مک لارن امتیاز خوبی جمع کرد و فراری هم خوب بودن،ینی خیلی خوب بودن..دیروزم گفتم احتمالا مسابقه خوبی برای فراری میشه.. فقط نفهمیدم مشکل پرز با لکلرک‌چی بود واقعا،😅😂😂
      آخه دوبار؟؟؟ دم چارلز گرم که خیلی خوب جمع کرد ماشین و اسپین نشد با اون ضربه ای که پرز زد بهش
      پرزم با ماشینش بعد از اون اتفاق اول ریس،خیلی مشکل داشت..
      از مرسدس هم هیچ حرفی نزنم بهتره.. فقط بگم که بوتاس حقشه یک تبریک بهش بگیم.. خیلی خوب خودش و پیدا کرده.. خوشحالم براش وفن های هم تبریک میگم.
      و یک چیزی و بگم.. فقط آلونسو.. چه کرد واقعا.. حیف راسل بازم تو دورهای آخر از دست داد امتیاز و.. فقط یک دور کم آوردن.. سونودام که نفهمیدم چطور به رده۱۶ رسید..تعیین خط خوبه این تاوری ..مسابقه بد..
      مسابقه خوبی بود در مجموع..
      خوش بچه ها.،👍

      • Hamoon

        12

        5

        کینگ رایکونن ندیدش داداش
        امتیاز ک نمیگرفتن فقط خسارت شد متاسفانه

      • محمد امین

        13

        4

        نظرهای شما خیلی خوبه و من خودم هیچ ایرادی درش نمیبینم ، فقط یه موضوع بگم که راسل خودش خوب بود ولی ماشین خوب نداشت ، و نمیشه با این ماشین امتیاز بگیره ، غیر ممکنه مگر این که انفاق خاصی بیفته

    • NICO ROSBERG-06

      14

      9

      من نمی‌فهمم واقعا..dr3,fa14 گرنداسلم مکس و تبریک گفته،اونوقت اون دیس لایک چی میگه ؟؟؟
      فاز اون کاربر ک دیس داده رو خریدارم😂😂😂

      • م.یوسفوند

        13

        10

        شما سخت نگیر علت دیس لایک ها مشخصا طرفدارهای همیلتونه،البته روزهای سختی رو میگذرونن عیب نداره حداقل دیس بزنن آروم شن باز از هیچی بهتره

      • NICO ROSBERG-06

        18

        2

        و چه تعریفی کرد لویس از نوریس..آفرین به هر دوشون.

      • سامان

        8

        5

        یوسف جان همیلتون فنم که هر هفته دارم از برد مکس پول در میارم با خوشحالی,چون این ماشین ردبول واقعا سر تره,تعصب رو بزاریم کنار,طرف داره راحت رانندگی میکنه یه پیت استاب جلو میفته از دومی,به نفر دوم اعلام میشه کاری با مکس نداشته باشید,با لاستیکی که ۳۰ دور زده فست لپ میزنه,دیگه تا آخرشو بخون

      • MiladNikandish

        13

        5

        من دیروز سر تعیین خطِ خوب لندو، اهنگی که میخوندو کامنت کردم دیسلایکا بیشتر از لایکا بود. بعضیا خیلی ادمای جالبین واقعا

      • mohammad

        8

        7

        ایول نیکو
        لویس: چه راننده عالیه نوریس
        مجری های اسکای: حق داره اینو بگه 20 دور تونست همیلتون رو پشت سر خودش نگه داره
        قهرمان بعدی فرمول 1 باید نوریس باشه
        خوشحالم میتونم بعد از فتل یه راننده خوب انتخاب کنم

      • NICO ROSBERG-06

        3

        2

        محمدامین
        این لطف شما را می رسانه.
        پس سپاس ما را پذیرا باش ،عزیز دلی،دلپسند.🙏🌹😊

    • mohammad ali F1

      15

      3

      این برد رو تبریک میگم به طرفدار های مکس و رد بول.
      رایکونن چرا بی اعصاب شده کار‌ش اصلا جالب نبود که سب رو زد.
      لندو هم با اینکه به‌ پنج ثانیه جریمه دادن خیلی خوب کار کرد.

      • NICO ROSBERG-06

        4

        2

        mohammad
        نظر شما هم لایک داشت.. سپاس جون دل.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      16

      4

      تبریک به طرفداران مکس و ردبول مخصوصا علی ۳۳
      نوریس فوق العاده بود امروز و واقعا پنالتی نداشت سبقتش
      پرزی که ریس لکرک رو ۲ بار خراب کرد و در اخر هم لکرک بود که ضررش رو کرد .
      بوتاس امروز عالی و بدون اشتباه رانندگی‌کرد .
      مرسدس که راحت اجازه داد بوتاس مسابقه بده و لوییس راحت بهش راه داد (قابل توجه دوست خوبمون نیکو رزبرگ که همش بد و بیراه به مرسدس میگفت به مرسدس )
      ساینز که همونطور که پیش بینی کرده بودم با هرد شروع کرد .
      در ضمن مهندس جان زیر همون پست قبل که من اشتباه تایپی کرده بودم جوابت دادم دوست داشتی برو ببین .
      و راسل راسل راسللللل که بازم دستش از تک امتیاز دور. موند ولی عالی رانندگی کرد و نمیشه گفت یک امتیاز حقش بود چون فرناندو هم خیلی عالی بود و دیروزم بخاطر وتل به q3 نرسید البته بیتر از وتل ، مهندس وتل مقصر بود .
      و وتلی که کیمی نابودش کرد .

      در اخر بگم که ما مرسدس فن ها پارسال با همین اختلاف قهرمانی های لوییس رو میدیدم و لذتشو میبردیم و امسال این پیروزی های راحت و با اختلاف زیاد مکس نوش جون طرفدارانشون فقط امسال متوجه میشن که ریس هرچقدر واسه دیگران کسل کننده و بدون رقابت باشه اما واسه طرفداران تیم و راننده برتر لذت بخشه و سرشار از هیجان .
      نوش جونتون لذتشو ببرید

      • سامان

        9

        9

        واقعا ماشین ردبول خیلی سر تره,چیکار کردن خدا داند ولی دمشون گرم,مکس اراده کنه دور با تایم کم میزنه,این ماشینشون هنوز هم قدرت بالایی داره که استفاده نشده,هوندا که موتور هواپیما و هواپیما میزنه که بیس کارش آیرودینامیکه نشون داد چیزایه زیادی تو چنته داره.

      • Engineer

        14

        22

        چه جالب تا پارسال پیروزی ها با مهارت همیلتون بود.

        ولی امسال شد پیروزی های راحت و با اختلاف برای مکس.

        جمع کنید این بساط رو.

        همه میدونه دامیننت ترین ماشین با اختلاف بسیار زیاد با ماشین 2 بیشتر از هر کسی زیر پای راننده شما بوده.

        حالا به مکس طعنه میزنن.

        گر می نخوری طعنه مزن مستان را.
        “صد لقمه خوری که می غلام است آن را”

      • Yasxx2

        9

        4

        دوست عزیز
        باید به بوتاس اجازه مسابقه ازاد میدادن
        وگرنه نوریس بوتاس و لوییس رو میگرفت و دوم میشد

        بخاطر امتیاز تیمی بوده و به نظرم قرار نبود بوتاس از لوییس رد بشه
        اونم بخاطر امتیازات لوییس که از مکس خیلی عقب نیوفته

      • Hamilton

        14

        9

        مهندس
        یا رب روا مدار که گدا معتبر شود. گر معتبر شود ز خدا بی خبر شود
        این شعر وصف حال امثال شماست
        دیدم شعر دوست دارین یکم مشاعره کنیم

      • Engineer

        11

        15

        Hamilton
        یه شعرم میگه:

        یا رب نظر تو برنگردد
        برگشتن روزگار سهل است

        ردبول که 4 سال برتر بود.
        گدا از 2014 معتبر شد و از خلق خدام بی خبر شد دقیقا وصف حال مرسدس فنی مثل تو هست.ما که اولش هم جلوتر بودیم.

        نظر خدا که 7 سال با شما بود و حالا اگر 3 سال هم با ما باشه اون اسمی که رو پروفایلت نوشتی قهرمانی 8 ام رو تو خواب میبینه.

        میبینید بحث رو خودتون ادامه میدید.

        اگر میخوای به مشاعره ادامه بدیم.
        من شعر های زیادی بلدم.

      • Lh44

        11

        4

        ENGINEER
        برادر من چته رانندت برنده ریس شده برو خوشحالی کن چرا انقدر تو حاشیه ای ؟

      • Engineer

        4

        9

        Lh44

        یک نگاه به نوع صحبت تحقیر آمیز دوستانت بنداز.

      • NICO ROSBERG-06

        6

        3

        حسام44 عزیز
        به خدا من مشکل شخصی با لویی عزیز ندارم.. فقط واقعیت تغییر نمیکنه ..باور کن امروز از سر ناچاری بود که مرسدس دستور سبقت بوتاس و داد اگه ریس و با دقت نگاه کردی متوجه شدی که لویس تو رادیوش گفت که با ماشین به مشکل جدی خورده و عقب ماشین لویی اصلا تحت کنترل نبود کاری به علت خرابی نداریم جون دل -مرسدس دستور عبور داد وگرنه نوریس هر دوی مرسدسا رو میگرفت اونوقت خود تیم بیشتر ضرر میکرد بخاطرامتیاز قهرمانی تیمی
        از من به دل نگیر داداش..من فقط یک کاربر هستم ونظرات شخصی من پر از اشتباهه ..شما که نباید دلخور بشی عزیز.

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        0

        نیکو رزبرگ عزیز
        کاملا منظورت رو متوجه هستم و ریس قبل هم منظورت رو متوجه میشدم و البته که بهت حق هم میدادم ،
        خلاصه که نه تنها ناراحتی در کار نیست بلکه رفاقت ما هست 🌹🌹🌹

    • Engineer

      13

      17

      داداش اون 1 دیسلایکت احتمالا همون کاربری بوده که میگفت مکس فن ها آخر فصل فرار میکنن که شکست میخورن.

      و الان خودش به نیم فصل نرسیده فرار کرده و هیچ خبری ازش نیست با اینکه خیلی فعال بود.

      • محمد

        14

        4

        در جواب شما باید بگم ،تا پارسال هم نصف اعضای سایت همیلتون اصلا راننده حساب نمیکردن،یا میگفتن شانس داره،یا داره نون ماشینشو میخوره الان داری به ما گیر میدی،من اصلا مشکلی ندارم مکس قهرمان بشه مبارکش باشه حقشه،چرا نمیخواین بفهمین که هم ماشین ،هم راننده ،هم کل گاراژ و مهندسای تیم سهیمن تو قهرمانی

      • tofan

        14

        6

        پسر گل . تو که هیجی از فرمول وان نمیدونی پارسال و سال های قبل میگفتی همیل کل پول و ویناشو با ماشینش گرفته و اصلا راننده حسابش نمیکردین و میگفتین مثلا گروژانم بیاد تو ماشین مرسدس همونقدر برد میگرفت.و اصلا استعداد لوییز رو حساب نمیکردین و اون موثع شما با تعصب‌نبودی و ما الان شدیم با تعصب .فعلا دور دور تویه . زمین گرده . بعدا معلوم میشه😉.

      • محمد امین

        8

        4

        راجب کامنت بالایی تون آقا مهندس ، همیشه هرکس قهرمان شده معمولا ماشین برتر رو داشته ، گاهی این برتری کم هست ، گاهی زیاد هست ، بله چندین سال هم پشت سر هم مرسدس می‌برد و برتری داشت ، اما اگر سال ۲۰۲۰ رو بخوایم با امسال مقایسه کنیم که نزدیک ترین فاصله رو داره ، برتری مرسدس نسبت به ردبول کمتر از برتری ردبول نسبت به مرسدس امسال بود ، حداقل در مورد مکس و لوییس صدق میکنه ، اگر نگاه کنید ،پارسال فکر نمی‌کنم ریسی بود که اختلاف مرسدس و ردبول در این سطح باشه ، در موناکو دست برتر رو داشتن در باکو هم همینطور بود هر چند که همیلتون و مکس جفتشون نتونستن تموم کنن ولی اختلاف ها مشخص بود و کلا ماشین ردبول در تمامی پیست ها خوب بود و امتیار میگرفت و مرسدس امسال دوتا ret داشت ، یکی بوتاس و یکی همیلتون اونم در شرایط p2 و p1 اما ردبول یکی داشت ، در این ریس های آخر هم دیگه داره اختلافات بیشتررو بیشتر میشه، من میدونم که هیچکس بدون ماشین برتر قهرمان نمیشه ، ولی از این اختلاف خوشم نمیاد ، من دوست دارم سبقت گرفتن های مکس رو ببینم و بفهمم چه قدر تهاجمی هست، ولی همش اول شروع میکنه و همرو لپ میکنه و اول هم تموم میکنه ، البته این رو هم بگم که شرايط پارسال مرسدس یا سال های قبل هم معمولا همین بود اما در فصل های قبل مسابقات همش پشت سر هم یه نتیجه نبود ، فکر می‌کنم اگر اتفاقی هم نیفته تا آخر ریس هم همینه
        اگر بد میگم بفرمایید

      • Engineer

        4

        19

        چه جالب.

        تا نوبت مکس شد.

        فقط راننده مهم نیست-ماشین و تیم و مهندس ها هم دخیلن.

        ولی تا پارسال که همیلتون میبرد.

        ماشین هیچ – مهندس ها هیچ – تیم هیچ.

        همه کارها رو همیلتون انجام میداد یه تنه وگرنه ماشینش از هاس هم ضعیفتر بود.

        میگم جمع کنید بساط رو برای اینه.

        من خودم میفهمم ماشین و تیم تاثیر داره ولی وقتی برای همیلتون میگفتم یه عده میریختن سرم که نه همیلتون خودش باعث بوده.

        جایی که حتی 2017 و 18 رو سند میگرفتن که اونها هم به خاطر ماشین بوده.

        تا پارسال میگفتین همه کار هارو همیلتون انجام داده.
        حالا الان که مکس داره میبره ماشین و تیم و مهندس ها هم دخیلن.

        منطقتون عالیه.

      • Engineer

        6

        13

        محمد امین
        جناب محمد

        اولا فاصله تیم 1 و 2 پارسال بسیار بیشتر از امسال بود.

        تو پارسال 1 ریس رو به جز ریس 17 از 17 نمیتونی بیاری که ردبول بهتر بوده باشه.

        ولی امسال حتی اگر بحرین رو نادیده بگیریم تو اسپانیا و پرتغال مرسدس کاملا بهتر بود.

        و اینکه 2 تا ret داشتن که هر 2 تاش بوتاس بود تو ایمولا و موناکو.

        که هر دو هم مربوط به افت سرعت مرسدس نبود یکیش تصادف بود و یکیش گیر کردن تایر.

        پس نمیشه به ماشین ربطش داد.

        و ضمنا همیلتون تو باکو ret نشد 15 ام شد.

      • Moein

        10

        6

        چقدتو نچسبی پسر خدامیدونه تواین چندساله چقدجلوتی وی ازبرد ها وشکسته شدن رکوردها توسط همیلتون اشک ریختی ودستمال مصرف کردی وگرنه اینقد حرص وعصبانیت سخته تووجود کسی جاشه

      • Engineer

        7

        10

        Moein
        تو که از قبل من خبر نداری پس حرف نزن.

        من تقریبا تا آخر 2017 فن فتل و همیلتون با هم بودم.

        خوب طبیعتا فتل رو بیشتر دوست داشتم ولی از شکستش و برد همیلتون هم ناراحت نمیشدم.

        و الانم همیلتون رو به عنوان 1 استعداد عالی و 1 راننده بی نظیر و نابغه قبول دارم.
        اگرم بحث میکنم فقط برای اینه که عده ای به راننده من توهین نکنن.
        ولی به دلیلی فن همیلتون نیستم الان ولی همچنان از برنده شدنش ناراحت نمیشم مگر اینکه مکس رو ببره.

        به این دلیل فنش نیستم که شخصیت فتل رو بیشتر دوست دارم.

        4 سال همیلتون از ماشین فتل گفت.
        ولی فتل 7 سال 1 بار از ماشین همیلتون نگفت.

        5 بار کلا تو 5 سال مکس از ماشین همیلتون گفت.
        ولی همیلتون 3 بار تو 8 ریس و کمتر از 1 نیم فصل از ماشین مکس گفت.

        برای شخصیت همیلتون دیگه طرفدارش نیستم وگرنه برام قابل احترامه هم خودش و هم دستاورد هاش.

        اگرم بحثی میکنم فقط برای اینه که یه عده هوادار های اون راننده راننده مورد علاقه ی من فتل و مکس رو میکوبن.

        و اونهارو فارق از هرگونه استعدادی میبینن.

        یکی تا همین هفته پیش گفت فتل در حد 10 راننده گرید هم نیست.
        در صورتیکه جز 5 راننده تاریخ هستش.

        شما چرا توهین های خودتون رو اصلا نمیبینید!!!!!!!!!!!!!!

      • Punisher

        8

        4

        ببین همیلتون و مرسدس چه عقده ای برات ایجاد کرده که الان داری خالیشون میکنی
        همش دنبال حاشیه ای
        رانندت برده برو حالشو ببر
        ما هم که فن هملیتونیم کلی حال کردیم با قهرمانیاش که حالا حالا ها مونده به ما برسید

      • Engineer

        2

        9

        Punisher

        همیلتون نه چون واقعا زمانی راننده ای بود که فنش بودم.

        الانم بهش احترام میزارم.

        ولی مرسدس بله.

        عقده ایجاد کرده برام و ازش متنفرم که از فراری و ردبول 2 تیم محبوبم بهتر نتیجه میگرفت.

    • Ali

      7

      18

      دوستانی که میگن ماشین ردبول خیلی اختلاف داره و خیلی بهتره لطفا به جایگاههای پرز نگاه کنن…جفت مرسدسها براحتی با پرز اختلاف میندازن…تو اکثر ریسها پرز واقعا تهدیدی برای همیلتون نیست و پشت سرش میفته…بنابراین این اختلافی که میبینید بخاطر هنر مکس و گرفتن حداکثر راندمان و ظرفیت از ماشین ردبول توسط مکس هست…جالبه نوریس لکلرک یا راسل و گسلی اگه یک یا دو ریس خوب باشن میشن فوق العاده ولی چون ماشین ردبول تو کورس رقابته هیچکسی شایستگیهای رانندگی مکس رو نمیبینه و میگن ماشینش خوبه…دلم میخواست مکس تو مک لارن یا فراری بود و سکو میاورد اونوقت همتون میگفتین عجب نبوغی داره این مکس!!! خسته شدیم بخدا که بهتون ثابت کنیم این بچه نابغه ترین راننده نسل جدیده

      • محمد امین

        5

        5

        پرز ریسش خراب شد ، هرچند ریس بقیه رو هم خراب کرد ، وگر نه اگر روحیه اش رو از دست نمی‌داد و عجله نمیکرد دوم می‌شد

    • legend

      7

      6

      جوانترین راننده ایی که گرند اسلم رو بدست آورده 👌🏻✌🏻👏🏻

      • Punisher

        5

        4

        ببین همیلتون و مرسدس چه عقده ای برات ایجاد کرده که الان داری خالیشون میکنی
        همش دنبال حاشیه ای
        رانندت برده برو حالشو ببر
        ما هم که فن هملیتونیم کلی حال کردیم با قهرمانیاش که حالا حالا ها مونده به ما برسید

    • بوتاس فن!!!

      8

      1

      خیلی عالیه که بوتاس داره کم کم خودش رو پیدا میکنه.امروز بدون نقص بود.
      تبریک به طرفدارای مکس واقعا سریعه و فعلا که داره واسه خودش مسابقه میده.واقعا نمیدونم چی میشه که ادم طرفدار ی راننده میشه و متنفر از دیگری.هیچ وقت نتونستم طرفدار مکس باشم ولی استعدادش انکار ناپذیره خصوصا وقتی هم تیمیش نمیتونه اینقدر سریع باشه.در اخر امیدوارم هر چه سریع تر خبر تمدید بوتاس رو هم بشنوم وقتی لوییس تمدید کرد،به نظرم میشه امیدوار بود به تمدید بوتاس.
      اطمینان دارم دوستان دیگه هم مثلا رعالی با بارسایی شدنشون بر حسب اتفاق بوده ولی دیگه نمیشه تغییرش داد. دیدن مکس تو اوج واسم خیلی سخته🤨🤨🤨

      • Engineer

        5

        3

        تبریک میگم بهت بابت عملکرد بوتاس.

      • Majid

        4

        1

        من فکر نکنم مسابقات قبلی هم والتری مشکل خاصی داشت. کلا والتری اجازه سبقت از لوییس رو نداره مگر تحت شرایطی مثل امروز وگرنه تا الان نتیجه بهتری می گرفت. در دو مسابقه که کلا نابود شد تو چندتا پیت استاپ بد داشت. آذربایجان که ظاهرا با ماشین مشکل داشت. کلا از اول همین بود شاید کمی بدتر یا بهتر ولی جایگاه دومی گولتون نزنه لوییس اجازه بالا رفتن به والتری نمیده.

      • NICO ROSBERG-06

        3

        1

        Majid
        این نکته ای که اشاره کردید و منم قبلا گفتم. منتها نه برای ناراحت کردن دوستان لویس فن چون سیاست مرسدس تا بوده همین بوده و منطقی هم بوده شاید الان حمایت کامل ردبول از مکسه که طبیعیه و حمایت مک لارن از نوریس.. این مشکلی نداره اما تنها مشکلش می‌تونه این باشه که راننده دوم نتونه اون طور که شایسته هست خودش و نشون بده و ما فکر میکنیم اون راننده درجه دوییه..درحالی که حتما لیاقتی داشته که الان روی صندلی ردبول یا مرسدس یا مک لارن نشسته..راننده های دوم این تیم ها رو میگم..دقیقا حرف شما درسته Majid.

    • NICO ROSBERG-06

      2

      0

      دوستان ببخشید که مجبورم کامنتی که ربطش به ریپلایی که کاربر علیرضا دیروز روی کامنت من زدن و بخاطر قدیمی شدن اون پست و اینکه احتمال دیده نشدنش توسط کاربرعلیرضای عزیز هست و مجبورم اینجا بزنم ،بدینوسیله از عزیزان پوزش و خواستارم از این کامنت بدون مطالعه عبور بفرمایید..سپاس از شما
      Alirrzaگفته:
      آپدیت مرسدس پسرجان،برای مسابقه بعد بود و غیره
      در جواب ایشون
      Alirezaمن به شما بعنوان دوست خوبم احترام میگذارم و جوابتون و نمی‌دم اما به معنی این نیست که لفظ اشتباهی که بکاربردین رو تایید میکنم،بنده بعنوان یکی از کاربران سایت نظر شخصیمو و گفتم مثل شما و خیلیای دیگه،وحقیقتش و بخوای با تعداد دیسلایک زندگی نمیکنم و مشکلی هم باهاش ندارم هر کسی می‌تونه نظر مغایر با بنده باشه و دیس کنه نظر من و ،این معنیش این نیست که این شخص با من دشمنی داره من همه شما رو دوست دارم اما به نظرم اومد بهتره بگم که این لحن کامنت زدن مناسب کاربران محترم وفهیم این سایت نیست بهتره در نظر داشته باشیم که نظرات ما اینجا مخاطبین زیادی داره و خونده میشه و ممکنه روی دیدگاه و حتی لحن کامنت زدن دیگران تاثیر منفی بگذاره..
      قشنگ تره که از ادبیات بهتری استفاده بشه.
      بنده کشیش یا روحانی نیستم که بخوام خدایی نکرده نصیحتی به زبان بیارم برعکس شاید صورتم و شیش تیغ میکنم و لباسهای به قول معروف،مد روزم می‌پوشم اما قبلا هم چند بار دیگه شما پوند تا از کاربران عزیز دیگه بنده رو با کاربری ب اسم آلبون که احتمالا هم زیاد پست نمی‌گذاره،یک نفر دونسته بودین دقت داشته باشین که من حساب کاربریش مشخصه و اطلاعات حسابم هم در دسترسه میتونین مطالعه کنین اما باز من به احترام جو صمیمی سایت و به هم نریختن اعصاب دوستان جوابتون و ندادم.لطفا نظریات تو ام با تخیل خود رو با دیگران به اشتراک نگذاریم.خیلی ممنون.
      همینطور از کاربر امیر علی هم تشکر میکنم که جواب بسیار دلپسندی به این عزیز دلمون داده بودند..پاینده باشی امیرعلی جان.🙏

      • NICO ROSBERG-06

        0

        0

        ادمین جون دل، یه آچار بنداز روی کامنت سراپا نقصان ما بی نقص بده بیرون. عزیز دلی ادمین..باعث زحمتیم همچون همیشه گان ..😄

    • Amin44

      2

      3

      ما اول فصل گفتیم اگ مرسدس آپدیت بیاره و بخواد رقابت کنه ردبول و مکس خواب قهرمانی رو هم نمیبینن،اما خب شانس آوردین که این فصل به …مرسدس و لوییس هم نیست
      ماشین مکس سریعترین ماشین تو پیسته
      چون مکس حمایت گاراژ و پول اضافی داره اجازه رقابت درون تیمی هیچ وقت صادر نخواهد شد
      همون‌طور که به دنی ریک ندادن!
      اوایل ۲۰۰۵ به شوماخر گفتن،بسه دیگه همه رکورد ها رو زدی بیا خداحافظی کن تا یکم رقابت داشته باشیم
      با کند کردن فراری یه رقابتی ایجاد شد
      ۲۰۰۶ دوباره شوماخر و فراری برگشتن اما خب قهرمان نشدن…تو ورزشی که پول حرف اول و آخر رو میزنه این موضوعات طبیعیه
      یکی با پول باباش بدون اینکه تو پایه های پایین تر موفقیتی کسب کنه مستقیم میاد پشت فرمون فرمول یک،یکی هم با اینکه نژاد برتر نیست و پدر پولدار نداره و پدرش برای هزینه کارتینگ باید سه شیفت کار کنه،از پایین یکی یکی میاد بالا و تو اولین سال آلونسو رو به چالش می‌کشه!
      اگه مکس زنده بمونه و ماشین رقابتی داشته باشه احتمال خیلی زیاد همه رکورد های فرمول یک رو به اسم خودش بزنه،چون هم گاراژ و هم خانواده لای پر بهش رسیدن،از خوشحالی راننده ها به راحتی میشه متوجه شد که چه کسی احساساتی میشه
      به عنوان مثال خوشحالی و احساس قهرمانی سال ۲۰۱۰ فتل رو به یاد بیارید!
      اما یه جواب هم به اونایی دنبال شمارشگر هستن و تیکه میندازن،دوست عزیز یه لوییس فن تو دوران کریر لوییس هیچ وقت به خاطر اومدن تو کیو سه خوشحالی نکرده!یعنی ما کلا عادت داریم برای برد و پودیوم بجنگیم،خود لوییس هم عادت نداره…

  2. hamed.ab

    12

    3

    تبریک به 33 فن ها

    • tofan

      9

      21

      من نمیتونم جز پاسخ دادن نمیتونم پیام بدم .
      وای خب اینجا نظرمو میگم
      من با اون طرفدارای ردبول کار دارم که میگفتن مرسدس ماشینش بهتره و فرمول ۱ اصلا بی هیجانه . الان که شما همونقدر مسابقه رو بی هیجان کردین برا نفر اول و کلی جلویین . حرفی برا گفتن دارین . و از مافیای کثیف تیمتون که هم تو این مسابقه به نوریس و لکلرک ضربه زدین. هم با عوص کردن قانونا به مرسدس. من نمیفهمم وقتی سال بعد قراره کلا قانونا تغییر کنه . ۱ سال قبلش چرا قانونا رو تغییر دادن که مرسدس کند شه؟؟

      • Pouria

        12

        6

        سطر اول خوندم دیدم چیه کامل خوندم معلوم شد شاعر خوبی هستی

      • NICO ROSBERG-06

        13

        6

        توفان داداش توهم طوتئه ؟؟
        ۱۰سال ما بهترین بودیم این طوری حرف نزدی با یک بار پیش افتادن حریف،قشنگ نیست واقعا این جور کامنت زدن..انصاف داشته باشیم..تبریک به مکس و ردبول به هرحال تا یک تیم تلاش نکنه به پیروزی نمی‌رسه.. بعدشم هنوز کلی از فصل باقی مونده.. نباید ناامید بشی.

      • م.یوسفوند

        12

        5

        tofan
        مهندس چطور همیلتون با اون خودرو ها شش تا قهرمانی مفت و راحت بدست اورد حال میداد حالا ردبول امسال خودروش با یه اختلاف جزیی تو چهار مسابقه اخیر برتر بوده شد مافیا و ناحقی و این حرف ها؟؟؟!!!! خدایی داریم؟؟؟!!!

      • سامان

        9

        3

        داداشم من خیلی خیلی فن همیلتونم,یه چی بگم بهت آویزه گوشت کن,تکنولوژی ها و نو آوری ها تو یک لحظه به فکر سازندگان میفته و تحول بزرگی خلق میکنه,ردبولم گیر موضوعی بوده که تونسته خوب حلش کنه که اینطوری اختلاف دارند,یه ور قضیه هم هونداست که جت شخصی میسازه که اساس کارش آیرودینامیکه و سرعت و قدرت,اونطوریا هم که میگید نیس که مافیا باشه و مرسدس بج بده بهشون.

      • حمیدرضا . 33 .

        7

        7

        ببخشید از شما اجازه نگرفتن
        این همه کارشناس و مدیر و تیم حرفه ای تو فیا نمیدونن باید چیکار کنن شما بهشون یاد دادی

      • AM PHD

        5

        10

        ببین کی داره حرف از مافیای کثیف میزنه😂
        اول سال های 2012,18,19 رو بررسی کن ببین کی کثیف بوده کی تمیز بعد دیدگاه های جالب خود را ارسال بفرمایید.

      • Cosworth DFV

        5

        2

        به نام الله

        ببین برادر من این وضعی که لوییز درش قرار داره جدی ترین چالشیه که در دوران حضورش در مرسدس در اون قرار داره به نظرم لوییز کمی زمان میخواد تو روحیه از دست رفتش برگرده . من تاکید میکنم اختلاف ردبول و مرسدس فاحش نیست اینجا لوییز باید خودش رو نشون بده .

        مکس هم که عالیه

      • Cosworth DFV

        4

        3

        به نام الله

        ببین برادر من این وضعی که لوییز درش قرار داره جدی ترین چالشیه که در دوران حضورش در مرسدس در اون قرار داره به نظرم لوییز کمی زمان میخواد تو روحیه از دست رفتش برگرده . من تاکید میکنم اختلاف ردبول و مرسدس آنچنان نیست اینجا لوییز باید خودش رو نشون بده .

        مکس هم که عالیه

      • Engineer

        4

        8

        tofan
        دقیقا دوستان جای من جوابت رو دادن و بسیار خوب هم جواب دادن.

        دیگه نیازی نیست من برات بنویسم.
        اگر من نوشته بودم جوابی بهت میدادم که دیگه اصلا کامنت نزاری که بخوای ریپلای بدی.

    • Pouria

      8

      8

      فقط فاز اونی که دیس داده خخخخ

  3. spinosa

    14

    20

    مافیای ردبول
    جریمه مسخره نوریس
    به گند کشیدن مسابقه لکلرک

    • Kenzo

      19

      2

      جریمه کردن نوریس که به ضرر ردبول بود
      وگرنه نوریس دوم میشد و یه مرسدس دوم نمیشد
      نوریس به راحتی مرسدسا رو میتونست نگه داره
      و مرسدس رقیب ردبوله نه مک‌لارن
      بهترین راننده امروز بی تعارف کارلوس ساینز بود
      که به حقش هم رسید و پنجم شد
      نوریس ماشینش از اون چیزی که فکر میکنیم بهتر بود
      و اما پرز هم بدترین راننده امروز!
      پرز با لکلرک برخورد داشت و انداختش بیرون
      باید جای دو تا پنج ثانیه
      یه پنج و یه ده جریمه میکردن پرز رو
      که این روزش رو ازین هم بدتر میکرد
      هرچند نه به اندازه روز لکلرک!
      لکلرکی که میتونست پنجم بشه رو پرز هشتم کرد.
      نکته جالب مسابقه امروز: سرعت کفی مک‌لارن و سرعت مسابقه‌ای فراری

      • Hamoon

        14

        2

        واقعا مسخرست.وقتی دفعه اول ۵ ثانیه دفعه دوم بخاطر همون اشتباه بازم ۵ ثانیه؟؟
        خیلی نامردی

      • Majid

        1

        1

        نوریس ماشین معیوب لوییس رو نتونست نگه داره انگار مسابقه رو ندیدی برادر.

      • mrz_ir

        1

        1

        جریمه پرز سبک بود و باید سنگینتر جریمش میکردن
        یه جریمه استاپ اند گو حقش بود حتی
        شاید به خاطر اینکه مسابقه تو پیست خود ردبول بوده نخواستن حال یه ردبولو بگیرن
        اما جریمه نوریس بی انصافی بود
        و نوریس الان ده نمره منفی داره و اگه دو نمره منفی دیگه بگیره بن میشه

  4. Erfan.5

    18

    3

    تبریک به مکس و ارتش نارنجی
    وتل هم خوب بود
    بوتاس هم خوب و پرز ضعیف

  5. hamed.ab

    25

    1

    رایکونن هم هدیه تولد بهترین دوستش رو در اخرین لحظات داد !!!

    • Erfn

      13

      1

      🤦‍♂️

    • Mekaeel

      10

      1

      عجب هدیه ای هم داد نمیشد رد کرد!!

    • محمد امین

      8

      2

      وتل که در تام تن نبود اگر اشتباه نکنم ، اگر نبوده که عیبی نداره ، اگر بوده که …

      • hamed.ab

        9

        2

        نه تو امتیاز نبود فقط ارزشش همون بالاتر تموم کردن از هم تیمی بود که برا فتل از دست رفت

  6. AmirAli

    20

    1

    تبریک به طرفداران مکس یه شوخی هم باهاشون بکنیم، عجب هیولایی ساخته ردبول 😀
    چقدر لندو خوب بود، چه پیسی داشت، آفرین
    دنی ریک هم بد نبود…
    تیم های دو پیت استاپه بیشترین ضرر رو دیدن
    وتل خوب بود تا قبل از دور آخر، استارت خوبی زد ولی استراتژی ضعیف تری داشت تصادف آخر حال گیری بود، البته ۱۲_۱۱ با ۱۳ فرقس نداشت….
    کیمی هم کم کم داره خطرناک رانندگی می‌کنه، مسابقه قبل هم نزدیک بود پنچر کنه شارل رو
    فراری ها هم عالی بودن

  7. ramin

    19

    1

    پرز چیکار کرد با لکلرک😒

  8. محمد امین

    12

    8

    لعنت به چکو، دوبار زد مسابقه ی لکلرک رو خراب کرد ، و آگرو کار رو نمیکرد هم به نفع خود بود و هم الان جایگاه لکلرک ۶ ام بود

    • Morteza

      15

      1

      اصلا به نفع خودش نبود چون لکلرک رد می شد دیگه نمیشد گرفتش پ فقط به نفع لکلرک میشد مثل کاری که نوریس با چکو کرد

      • محمد امین

        9

        3

        از این نظر یه نفعش بود که منی که انقدر دوستش داشتم الان واقعا پی بردم که خودخواهی میکنه، هرچند بازهم هم دوستش دارم

      • Morteza

        5

        6

        محمد امین وقتی مسابقه ات نابود شده و بهم ریختی و اعصابت خورده بنظرت بازم میتونی از خودگذشتگی کنی اونم جایی که مقصر همه اش هم خودت بودی؟؟
        جدی شرایط مسابقه رو یکم در نظر بگیرید از سوم اومد هشتم نهم یا پایین تر یا بهتر بگم از پشت یک مکلارن اومد پشت مکلارن دوم کلا اعصابش ریخت بهم خب
        انتظاری نمیشه داشت.

      • mrz_ir

        1

        1

        لندو کاری نکرد با پرز و خود پرز بیشتر مقصر بود تا لندو
        اما جا داشت که پرز یه جریمه استاپ براش میدادن
        کارای سبکتر رو جریمه پیت دادن اینجا چشمشونو میبندن
        جریمه ها واقعا مسخره و جانب دارانست
        یا یه قانون هست یا نیست

    • mohammad

      2

      5

      آقا چکو کارش درست بود
      اگهه ازسکای دیده باشید مجریش گفت اومدیم مسابقه ببینیم یا پنالتی هی پنالتی میدن
      فکر میکنم از جایی دیدید که مجریش نظر شخصیش رو گفته همه افرادی که اونجا بودن ار کرافتی و پول دی رستا همه گفتند اصلا پنالتی نداشت ای بابا

      • محمد امین

        6

        1

        یعنی میگی چکو باید میزد به لکلرک ، وقتی داشت با سرعت بیشتر ازش سبقت میگرفت مثل همیلتون که به نوریس راه داد اینم باید بهش داه میداد
        واقعا روحيه قهرمانی چیزی هست که بعضی ها ندارن

      • mohammad

        2

        7

        مونزا رو یادت بیاد لکلرک با همیلتون تقریبا همین کار رو کرد

        کلا هارد ریس بود شاید یه کم لکلرک جلو تر بود

        درمورد نوریس که کاملا اشتباه بود
        به نظرم چون اولی رو دادند دیگه بقیه رو هم گفتن بدیم حرفمون 2 تا نشه
        اگه اولی رو نمیدادند میتونستند بقیه رو هم ندن

        با نظر اون دوستمون هم موافتم گفت برای پنالتی دم اگه میخواستن بدن بهتر بود یه جریمه دیگه میدادن مثل حرکت از پیت لین

  9. tofan

    12

    9

    و فقط دلم خنک شد که ۳ رده پرز از دست داد. واقعا کثیف رانندگی کرد

    • tofan

      6

      6

      من اشتباهم به خاطر همین سایته . اقا رده ها اشتباهه. درست کنین

  10. Hamoon

    15

    8

    لعنت ب پرز با این بی جنبه بازیش
    گند زد ب مسابقه چارلز
    تو برخورد اولش با نوریس هم فکر کنم در حق نوریس بی انصافی شد

    • AmirAli

      18

      2

      برخورد اولش با نوریس مثل برخورد اولش با چارلز بود…
      نمیشه بگی یکیش صحیح یکیش غلط….
      ولی چارلز وحشتناک عصبانی بود 😂

      • Hamoon

        7

        3

        کجا شبیه هم بودن داداش؟جارلز تو برخورد اول از اول ترمز گیری تا خروج از پیست خیلی جلوتر بود
        برخورد نوریس با پرز فاصله خیلی کم بود

      • raha

        5

        1

        آره واقعا پرز اصلا دفاع خوبی نکرد
        هر دوبار شارل از پرز جلو تر بود اما هی اون حرکت و میزد ، شارل هم که رادیوش کلا *** این بود 😁

    • Hamoon

      18

      5

      دم راننده های فراری گرم ک با تمام توان جنگیدن
      استراتژی عالی بود
      تقدیم ب اونایی ک کار هر روزشون شده بود مسخره کردن بینوتو
      فراری از هر لحاظ پیشرفت کرده و از این بیشتر نمیشه انتظار داشت

      • AmirAli

        13

        2

        باید خوشحال باشید، پیست قدرتی و این پیس عالیه واقعاً، تبریک بهتون

      • Pouria

        7

        6

        ولی ما انتظارمان بیشتره فراری الان باید با ردبول و مرسدس بجنگه نه برا پنج و شش

      • Hamoon

        9

        4

        امیر علی جان
        خیلی از ممنون از شما
        واقعا لقب شارل شیر دل برازندش هست

      • Hamoon

        11

        2

        پوریا جان
        همین ک فراری تونست تو این پیست با یه ماشین ردبول این کارو بکنه جای امیدواری داره
        استراتژی واقعا خوب بود

      • محمددانیال

        9

        2

        فقط اگه ده اسب بخار قدرت بتونن اضافه کنن مرسدسو میگیرن

    • akbar

      11

      2

      “Hamoon”
      فرق حرکت نوریس با پرز و پرز با شارل چی بود؟

      • Hamoon

        7

        2

        والا تا جایی ک من میدونم ملاک اینه ک کدوم ماشین جلوتر باشه
        تو تصادف نوریس و پرز بنظرم نوریس جلوتر بود یکم و پرز باید راه میداد بهش
        ولی تو برخورد چارلز و پرز دیگه خیلی جلوتر بود چارلز. و پرز پرتش کرد بیرون

    • Kiarash16

      7

      5

      واقعا دلم به حال شارل سوخت …….
      امسال خیلی خیلی بدشانسه…….

      اولین بدشانسی این بود که تو Q2 زمانی که پیست سریعتر شد
      تو نداشت و تو واسه ساینز بود ………

      دومین بدشانسی فتل بود
      سه رده پنالتی گرفت و اومد جلوی شارل(این خودش کلی استرسه ……چون شارل ساله قبل دقیقا با فتل برخورد کرد و ری تایر کرد……
      ولی ساینز یه رده گرفت

      بدشانسی سوم وقتی بود که پرز از پیست بیرون رفت و صاف اومد جلوی لکلرک و کلی تایم ازش گرفت ………
      در حالی که رقبای شارل مثله دنی ریک رده گرفتن

      بدشانسی چهارم بر میگرده به پیت استاپ بد موق واسه شارل که توسط پرز آندرکات شد!!!!

      بدشانسی پنجم هم که استراتژی معمولیش بود
      درحالی که ساینز استراتژی فوق العاده ای داشت

      بدشانسی ششم هم چکو بود که دو بار شارلو انداخت بیرون …….
      هم تایرشو خراب کرد …….
      هم نزاشت رد بشه
      چه بسا اگه همون بار اول می تونست از چکو رد بشه
      دنی هم می گرفت ………

      بدشانسی هفتم این که شارل از ده ثانیه پنالتیه پرز هیچ سودی نبرد
      در حالی که ساینز یه رده گرفت
      و به دو قدمی شارل رسید ……..

      الان باز یه سری از دوستان میان میگن ساینز بهتر از شارله …….
      در حالی که !!!!!!!

      گرند اسلم مکس رو تبریک میگم به همه فناش

      عملکرد لوئیس فاجعه بود

      نوریس ثابت کرد که ماشین مکلارن خیلی جلوتر از فراریه ……عملکردش عالی بود

      گسلی تنها کسی بود که با لاستیک شروع سافت تونست امتیاز بگیره ………..
      که نشون میده تصمیم دیروز گاراژ فراری درست بود

      تصادف فتل و کیمی هم خیلی بد بود ……..

      بوتاس عالیییی بود …….
      کاش مرسدس بین راننده هاش فرق نزاره‌………

      به عنوان یه شارل فن ……..
      از امروز هیتر چکو میشم ……..

      سونودا هم که افتضاح ………
      یه خط رو نمی تونه درست ببینه …….

      دلم به حاله راسل هم سوخت …….

      بازم میگم امروز شارل خیلیییی سریع بود ……
      تو استارت که رده گرفت
      از چکو هم سبقت گرفت
      در حالی که چکو هم دی آر اس داشت
      اونم سه بار ………

  11. |ZXE-LECLERC16|

    12

    4

    پرز جون، خودت بگو چیکارت کنم…
    نوریس هم نباید پنالتی می گرفت 😐

    • |ZXE-LECLERC16|

      10

      1

      ماشین+یه بلایی=راسل+حداکثر شانس نداشته اش 😐

  12. hamed.ab

    19

    2

    یک زمانی ورستپن همش تو دل فتل بود الان پرز تو دل لکلرکه ! نابود کرد مسابقه شارل رو … استراتژی دو پیت استاپ که برخی مثل استون مارتین روی اون بودندمضخرف بود جفت لنس و فتل جلوی فراری بودن و اخر یه امتیاز هم بدست نیاوردند ، بود بنابراین اهمیت اینکه چرا فراری ها ترجیح دادند اصلا Q3 نیان مشخص شد… فراری در استراتژی و پیت استاپ خیلی خوب پیش رفته و امید ما به 2022 است ….و در اخر ای کاش مکلارن و مرسدس یه حرکتی بزنن ادامه ی فصل یکم رقابتی تر بشه

    • |ZXE-LECLERC16|

      6

      2

      استراتژی فراری انصافا خوب بود ها، ازش نمیشه گذشت(هر دو استراتژی)
      پیسشون هم عالی بود، منتها یکیشون… 😐

    • Pouria

      4

      5

      خداییش لندو عالی بود فقط مکس بود که ازش سریعتر بود اون پنالتی هم یکم مسخره بود واقعا لندو لیاقت دومی رو داشت

    • mn.a

      7

      3

      اون رادیوی مرسدس که به بوتاس گفتن سبقت از لوئیس آزاد هست فک کنم دیگه کامل مشخص کرد که مرسدس این فصل رو رها کرده. یا حداقل ادم اینطور برداشت میکنه.

      • Erfan

        8

        1

        خب اگه این کارو نمیکردن، لاندو از هر دو مرسدس سبقت میگرفتن که. مجبور بودن به بوتاس اجازه بدن بره که دومی رو از دست ندن

  13. م.یوسفوند

    10

    14

    وستپن(نابغه فرمول یک)باز هم ترکوند تبریک بهش
    پرز نشون داد که فقط یه راننده دومه با وجود تمام خوبیهاش البته شاید هم نبایدبامکس مقایسه بشه
    همیلتون هم که… البته هیچی از ارزش هاش کم نمیشه

    • Morteza

      12

      3

      مکس که واقعا نابغه است ولی راجب چکو به نظرم فقط عجله کرد عجله نباید میکرد برای سبقت از مکلارن که انقدر خوب ظاهر شده و نوریس هم نمی خواست راحت دومی رو از دست بده

  14. Morteza

    13

    4

    با اینکه بارون نیومد و رد بول یک دو نکرد ولی گرند اسلم مکس خیلی چسبید تبریک به مکس و طرفداراش.

  15. Hamoon

    12

    3

    جا داره ی تبریک حسابی ب دوستان طرفدار مکس بگم.دمش گرم.
    حالا ممکنه مرسدس وقتی ببینه قهرمانی از دست رفته بگه ما برنامه مون برا فصل بعد!
    ولی بازم چیزی از ارزش های مکس کم نمیکنه

    • سامان

      6

      5

      مهم اینه این ماشین حداقل یک ثانیه تو هر دور سریعتر از بقیس ,جادو به این میگن,دمشون گرم.خیلی ملو و راحت رانندگی کنه یه پیت استاپ جلو تر از دومی تموم میکنه

    • محمد امین

      5

      8

      سال بعد میتونه برای ردبول خوب نباشه ، اولا هوندا دیگه این موتور رو بهشون نمیده و کنار میکشه هوندا از ۲۰۲۲ و اینکه مجبورن موتور مرسدس یا فراری رو بخرن، اگر موتور مرسدس بخرن احتمالا مرسدس ا ن گ ل شون میده اگر هم نوتور فراری بخرن ، که احتمالا نمیخرن چون معلوم نیست موتور فراری سال بعد خوب باشه یا نه ، که بازهم ریسک هست
      و اینکه اگر هم خودشون موتور بسازن که شانسش کمه ، بازهم احتمال ۹۹ خوب در نمیاد چون اولین سالشونه
      و میشه گفت که بودجه هم خیلی روی امسال صرف کردن و سال بعد مشگل بودجه‌ بندی هم مطرح هست ، بنابر این امسال اگر مکس و ردبول هم قهرمان بشن که احتمال زیاد میشن، سال بعد نه از مکس کاری بر میاد نه از ردبول

      • Engineer

        12

        6

        محمد امین
        شما از آینده اومدی!!!!!!!!!

        نمیدونم چند سال سابقه فرمول دیدن داری.

        ولی من با این همه ریسی که دیدم جراعت نمیکنم در مورد سال بعد صحبت کنم.
        حتی افراد با سابقه تر از من هم صحبت نکردن و گفتن هیچ چیز معلوم نیست.

        سال پیش هم مرسدس زودتر از بقیه آپدیت هارو ول کرد رفت سراغ ماشین 2021 چرا این شد پس!!!!!!!!!!!!!

        اصلا هیچ معلوم نیست که ردبول سال بعد ضعیفه و مرسدس قوی یا اینکه فراری قوی تر میشه یا ضعیفتر.

        اینها دیتا هایی هست که خودم تیم ها تا تعطیلات بین 2 فصل ازش خبر ندارن!!!!!!!!!!

        اونوقت شما چطور از الان با خبری که سال بعد ردبول ضعیفه!!!!!!!!!!!!!!!!

        به حق چیز های نشنیده.

        2005 هم که رنو از فراری قوی تر شد میگفتن فراری 2006 بر میگرده و رنو دیگه هیچی نیست و آلونسو هم قهرمان نمیشه.
        فراری نزدیک شد ولی 2006 هم رنو و آلونسو قهرمان شدن.

        باز اگر از احتمالات ممکن فصل های پیش صحبت کنی 1 چیزی.
        تو چجوری انقدر راحت آینده رو پیش بینی کردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • م.یوسفوند

        8

        4

        محمد امین
        اگه حرف شما درست باشه خب همیلتون و مرسدس باز برمیگردن به همون روال سابق دیگه
        خودروی بهتر و پیروزی بدون دردسر و قهرمانی های مفت دقیقا به روال سابق

      • NICO ROSBERG-06

        5

        3

        محمدامین
        یه خبری منتشر شد بااین محتوی که ردبول از قبل باهوندا برای خرید وادامه تولید این موتور از هوندا با شریک تجاری که هوندا باهاشون کار می‌کرده قرارداد امضا کردن و ۲۰۲۲ با همین موتور به اسم دیگه ای ادامه میدن.تا جایی که می‌دونم خبر موثق و بدون اشکال هست. آیا کس دیگه ای این خبر و دیده جایی؟ و اگر خبر درست باشه قطعا ردبول می‌تونه اولین موتور تولیدی خودشون و با شریک تجاری هوندا مشترک بستازن یا بهتر بگیم، تولید کنند.

      • Mmd9024

        5

        -1

        محمد امین ، هوندا تا ۲۰۲۵ تامین کننده موتور ردبول باقی میمونه بخاطر همین ردبول قانون فریز کردن موتورهارو پیشنهاد کرد ولی دیگه توسعه و آپدیتی برای موتورها نخواهد بود

      • محمد امین

        2

        2

        مهندس جان ، وقتی یه فرض هایی وجود داشته باشه ، آدم میتونه به حکم برسه ، بر اساس دوتا استدلال یکی استنتاجی و یکی استدلال منطقی ، من براساس استدلال استنتاجی گفتم ، یعنی قطعی نیست ولی ممکنه رخ بده ، با احتنال خوب
        مگه به غیر از این هست ، وقتی که هوندا بره یا از مرسدس و فراری موتور میگیره یا خودش میسازه ، که گفتم بگیر نگیر داره ، ممکنه نگیره و ممکنه بشه و بازهم هم روی قدرت باشن
        مگر اشتباه میگم
        ، ساده به موضوع نگاه کنید و بعد وارد جزئیات شوید ، جمله ای از استاد حقیر لاپلاس

      • Engineer

        3

        4

        محمد امین

        فرضت اشتباه بوده که حکمت اشتباه در اومده.

        به جای استدلال استنتاجی از برهان خلف استفاده کن ببین همون نتیجه رو میده!!!

        وقتی قانون فریز موتور اومده و خودش از سال آینده مهندس و تکنولوژی خریده و در آیرودینامیک هم وضعیت خوبی داره چرا باید افت کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • محمد امین

        2

        0

        مهندس جان ، هیچ تیمی درسال بعد به سرعت امسال نیست ، در تاپ تری ووخیچ تیمی هم در امسال‌ به سرعت پارسال نیست در تاپ تری، چون همونطور که اطلاع دارید قصد کند کردن ماشین هارو دارن، نظر من این هست که ردبول کنید میشه ، چیزی که نمونده تا سال بعد نهایتا ۱۰ ماه دیگه معلوم میشه، بعد متوجه میشیم، حالا یا کنار میاد یا رو دور میمونه
        و یه چیزی هم بگم ، خودتون هم میدونید که مرسدس اگر دستش باز باشه میتونه ماشین هایی بسازه که خیلی سریع تر باشن ، این دقیقا مثل فراری در قبل از هایبرید و زمان v10 هست ، که فیا تهدیدش کرد دیگه اواخر و هیچوقت دیکه بهش این شانس رو نمیدن چون آتش زیر خاکستره ، مرسدس هم همینطور، اگر ردبول هم چند سال ديگه ببره باور کن دور رو به هاس میدن یا مکلارن
        نظر من اصلا با نظر شما مخالف نیست نمیدونم چرا خودتون اینطور فکر می‌کنید، اینکه ردبول اسمال قهرمان بشه تازه خوب هم هست برای همیلتون و مرسدس چون جذابیت فورمول یک رو بیشتر میکنه و قطعا رقابت بهنری می‌بینیم

      • Engineer

        2

        3

        محمد امین

        نه من فکر نکردم تو مخالفی.

        ما هم فکر میکردیم با تغییر قوانین 2021 بازم مرسدس برتر باشه ولی نشد!!!!

        تغییر قوانین برای همه هست.

        یقینا هر چقدر ردبول کند بشه مرسدس هم کند میشه.

        که این تغییرات تا حالا نشون داده که اثرش رو مرسدس بیشتر هم هست.

        پس با این حساب فاصله ردبول و مرسدس 2022 حتی میتونه بیشتر از 2021 هم بشه.

        من نگفتم شما کاملا اشتباه میگید.

        ولی گفتم از 1 فرض در آینده صحبت کردید که به عنوان 1 کاربر نظرتون بسیار هم قابل احترام هست.

  16. DavidKame

    8

    3

    مکلارررررررن
    نوریییییییییس

    • Erfan

      2

      1

      تبریک🙌

  17. آرشا

    9

    7

    پرز زیر فشاره چون خودشو بامکس قیاس میکنه واز نظر روانی بهم ریخته بود امروز..
    اون پنالتی به مسابقه وتل لطمه زد.لعنت بهش.

    • mohammad

      3

      3

      استراتژی سافت هم اشتباه بود
      دنی ریک هم امروز عالی بود

  18. Soheil

    13

    4

    خوب نسبت به هفته قبل ریس بهتری بود، تبریک به طرفدارای مکس، دیگه بحث ماشین برتر و این چیزا هم به نظرم بسته میشه امسال
    چه پیشرفتی داشته مکلارن یادمون نره 3 سال پیش کجا بودن دمشون گرم
    راسل باز هم به اون یک امتیاز نرسید و برای آقای صالحی که احتمالا خیلی امیدوار بودن ناراحتم
    حداقل برای امروز، پرز احترام ما فراری فنا رو برای به گند کشیدن کل ریس فراری رو از دست میده و قوانینی که نشون میدن هنوز جای کار دارن…

    • Mehriar Salehi

      14

      0

      اوکیه سهیل جان، یک سال پیش این موقع ها داشتیم دعا میکردیم نصف گرید برن بیرون امتیاز بگیریم، الان با توانایی ماشین تو رقابت بودیم براش…هشتم یا نهم یا حتی دهم، مهم اینه که روند رو به رشد تیم حفظ شده.

      • Soheil

        9

        0

        دقیقا! خیلی خوبه که نکات مثبت رو میبینید، به امید برگشتن ویلیامز به روزای خوب خودش

  19. Pouria

    14

    4

    یه تبریک ویژه بگم به جناب پرز که با اشتباهات به
    چگونه خودش مسابقه خودشو و لاندو و چارلز و ردبول و خراب کرد

    • Morteza

      8

      4

      این وسط نمیدونم فقط چجوریی مسابقه لندو رو خراب کرد مگه بهتر از سومی میتونست بیاره لندو ؟؟؟ پنالتی هم که هیچ تاثیری روی لندو نداشت

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        3

        ببخشیدا موقع پیت استاپ 5 ثانیه وایستاد میدونی چقدر میشه؟! 😐

      • Pouria

        5

        4

        لندو امروز برا دو می‌جنگید همین که تو رادیو بعت بگن پنج ثانیه جریمه شدی افت روحیش کافیه تا کند تر بشی

      • Morteza

        7

        3

        زیاد هم تاثیر نداشت روحیه بنظرم
        واقعا قدرت ماشین مکلارن برای دومی کافی نبود بهترین نتیجه براشون گرفتن پودیوم بود. وگرنه قبل از اینکه به نوریس بگن هم همیلتون ازش رد شده بود.

      • Morteza

        6

        2

        خب همون پنج ثانیه هم که میگی وایستاد فقط بوتاس جلوش دراومد که بنظرم اگه پنالتی هم نمیگرفت بازم تو مسابقه بوتاس با قدرت ماشینش مگه همیلتون ازش رد نشد بوتاس هم میگرفتش
        حرفم اینه تاثیر زیادی نداشت براش
        به هر حال رقیب مستقیم مکلارن که ردبول و مرسدس نیستن فقط براشون مهم بود از فراری بیشتر امتیاز جمع کنن

  20. AmirAli

    10

    3

    یاد پرز ۲۰۱۸ افتادم…..

    • ramin

      11

      1

      اره ولی جرعت داره مکس رو بچپونه تو دیوار😅

      • Siya

        8

        1

        دقیقا

      • Siya

        6

        2

        البته ازش بعید نیست سابقه داره

  21. DavidKame

    11

    4

    جریمه ۵ ثانیه نوریس جک بود
    هیچ منطقی پشتش نبود
    ۵ ثانیه پرز جفتش درست بود ولی برا نوریس نه

    • MH14

      7

      2

      جریمه پرز در عوض کم بود

    • Erfn

      5

      3

      به ورودی پیچ و دو ماشین مکلارن و ردبول دقت کنید ؛ ‌متوجه میشید

    • Erfan

      4

      3

      من خودم طرفدار نوریسم ولی پنالتی کاملا حقش بود. مسابقه چکو رو نابود کرد. چکو هم حرصشو سر چارلز خالی کرد :/

      • NICO ROSBERG-06

        0

        1

        من با ارفان هم عقیده ام.. دوستانی که میگن پنالتی نداشت حرکت نوریس- فقط یکبار ریپلای صحنه برخورد نوریس و پرز و دوباره نگاه کنین- اگه بی طرفانه بخوایم قضاوت کنیم نوریس همون دور اول مسابقه رو برای چکو به پایان رسوند و داوران هم به حق و درست پنالتی دادن در هر حال نوریس بهتر از سوم نمیتونست بگیره که دمش گرم و گرفت و این وسط فقط لکلرک قربانی دعوای بین نوریس و پرز شد..ولی راجع به ساینزم بگم این و که قبلا هم گفتم- این ساینز واقعا بی نقص و فضایی داره برای فراری امتیاز میگیره.. ابتدای فصل حتی تصورشم نمیکردم که بتوه نزدیک چارلز باشه اما الان پی به اشتباه بزرگم بردم و از خدایگان طلب آمرزش میکنم.. یک راننده کامل از من بخواید با احترام به راسل ولک و نوریس کم اشتباه- کارلوس ساینز و معرفی میکنم. هرچند لکلرکم فوق العادست

      • NICO ROSBERG-06

        0

        1

        عذرخواهی میکنم..دور چهارم بود.منظور اوایل شروع رقابت.

    • mahyar

      4

      0

      توی ورودی پرز جلو تر بود . دقیقا” همون اتفاق برای لکلرک افتاد .

  22. Eliya

    8

    3

    بچه ها کدوم یکی از راننده ها از نوریس تعرف کرد تو رادیو؟

    • AmirAli

      11

      1

      لوییز بعد از سبقتش از لاندو گفت، واقعا پیس خوبی داشت و پا به پای مرسدس ها میومد

    • DavidKame

      8

      1

      لوئیز :
      such a great driver

      • سامان

        8

        3

        آخه اینو کی دیسلایک کرده؟😂😂

    • سامان

      5

      5

      سِر همیلتون بعد اینکه ازش سبقت گرفت تو رادیو گفت واقعا مثه حرفه ایها رانندگی میکنه

  23. DavidKame

    13

    1

    رایکونن این مسابقه اعصاب نداشت دور آخر کار دست خودش داد چه حرکتی زد

  24. yousef

    11

    3

    لندو و راسل عالی. مکس بوتاس لکلرک ساینز و دنیل هم خوب بود. اتفاقی هم که برای پرز افتاد خیلی به نفع مرسدس شد. پرز هم بعد از این که بیرون افتاد فکر کنم اعصابش خراب شد تا آخر مثل عقده ای ها رانندگی میکرد. تبریک به طرفدارهای ردبول.

  25. a Ferrari lover

    12

    4

    فقط می خواستم بگم فقط 10 ثانیه پنالتی برای پرز جز حقارت برای فیا چیزی نداره حداقلش یه استاپ اند گو بود به جای دومین جریمه اش هرچند من که دوست داشتم با یه پرچم سیاه بفرستمش خونه شون

  26. Ali🦁1

    18

    1

    گرند ٱسلم در کنار هت ریک.
    2تا آخر هفته فوق العاده در مقابل چشمان طرفداران محشر که لیاقتش داشتن با شادی برن خونه.

    چکو امروز افتضاح بود متاسفانه سومی خودش به خطر انداخت.

    لاندو هم رانندگی عالی کرد و بیشتر به لطف خرابی ماشین همیلتون پودیوم گرفت.

    به طرفداران بوتاس هم تبریک

    حالا ببینیم تو سیلورستون طرفداران انگلیسی چه شور و حالی میدن به پیست با ظرفیت بالا و اولین اجرا تعیین خط جدید .

    • Arvin.Hamilton 44

      15

      2

      تبریک میگم بهت:)
      مرسدس و لوییس اگه تو سیلورستون و هانگارو رینگ نتونن ببرن شاید باید این فصل رو واسه مکس و ردبول دونست

      • FJ

        8

        2

        آروین جان
        به نظرم بهتره مکس و ردبول قهرمان , چون اگه همیلتون بتونه دوباره قهرمان بشه قهرمانیش ارزش بیشتری پیدا میکنه .
        حداقلش اینه که سریالی و پشت هم نیست و دوباره باید قهرمانی رو پس بگیره

      • Arvin.Hamilton 44

        8

        4

        Fj
        به هر حال رفیق هر کسی دوست داره راننده خودش قهرمان بشه دیگه
        حرف شما درسته ولی خود من دوست دارم امسالم لوییس قهرمان شه
        من هنوزم به این فصل امیدوارم:)))

      • FJ

        10

        2

        درسته اونم حرفیه علاقه از هر چیزی بالاتره
        منم خودم دوست دارم سب قهرمان جهان بشه که البته فکر نکنم دیگه بشه .
        این فصلم هنوز 14 تا ریس مونده و فکر نکنم کاار تموم شده باشه راه طولانی باقیست

      • NICO ROSBERG-06

        0

        1

        Arvin.Hamilton 44
        درسته کیمی مقصر بود اما تیم تقصیر بیشتری داشت.. قرار بود این ریس ماشین بهتری به رایکنن بدن که بتونه با امتیاز ریس و تموم کنه اما رسما دیدیم که ماشینش حتی از هفته قبلم که یازدهم شد و مسابقه عالی داشت -بدتر بود که اواخر مسابقه احساس میشد که کیمی عصبی رانندگی میکنه.. بنده خدا فتل.

    • Morteza

      9

      1

      تبریک به علی 33
      فقط یک سوال قراره تعیین خط شبیه فرمول دو بشه؟

    • a Ferrari lover

      11

      2

      مکس 50 امین سکوش بود این اولی واقعا کارش درسته این پسر

    • Hamoon

      8

      1

      علی جان داداش تبریک میگم بهت
      این مکس خیلی از مکس پارسال پخته تر
      بازم بهت تبریک میگم

    • Ali🦁1

      12

      3

      مرسی دوستان بابت تبریک امیدوارم راننده خودتون هم مسابقات بعد خوشحالتون کنه.
      @@@@
      فقط خواستم بگم به دوستانی که Dnf مکس می خوان از جمله کاربر عزیز Amirali سعی کنید دیگه نگید تا حداقل رانندتون به پودیوم برسه اینم یه تجربه تلخ دیگه براتون شد.

      • Engineer

        2

        7

        33🦁Ali

        علی کسی برای این صحبت های سرشار از نفرت و این دعاهای Dnf تره هم خورد نمیکنه.

        شما جدی نگیر بعضی از دوستانم نوشتن همیلتون Dnf میشه که به اون نزدیک تر بود تا به مکس.

        و اینکه ما حداقل 2020 هم همچین دعایی نکردیم.

        اول فصل هموشن مدعی بودن بعد از بحرین و حالا دست به دامن دعا شدن.

        منم گفتم دعا کنید ماشین مکس ضعیفتر باشه یادته که!!!!!!!

        چون ماشین خوب دست مکس باشه هیچکس رقیبش نیست.

    • farshad.b

      7

      2

      علی جان تبریک . تشکر از تمام دوستانی که تبریک گفتند . ولی جا داره من بعنوان یک فن ردبول عذرخواهی کنم از رفتار پرز خصوصا هواداران چارلز و فراری . این حرکات نه دفاع بود و نه رقابت جوانمردانه , هر دوبار به عمد حرکت کرد . برخورد اولش هم با نوریس از اشتباه خودش پیش اومد که در دور سوم مسابقه و از بیرون سبقتی رو گرفت که معلوم بود نتیجه نمیده . بارها اشتباهات این مدلی از خیلی رانندگان دیده بودیم ولی این رفتار اصلا رفتار برازنده ایی نبود . بیشتر بنظر میرسید لجبازی کرد با چارلز , چون چند دور قبلش نتونست حتی با دی ار اس هم از چارلز عبور کنه ,اونم با این ماشین . بقیه ریس هم بماند برای بعد .

      • Siya

        5

        1

        Farshad. B
        درود بر منطقت لذت بردم از طرفداریت

      • farshad.b

        1

        0

        Siyaجان سلام . لطف دارید . 🙏

    • Majid

      6

      2

      ALI33 مگه ماشین همیلتون مشگل داشت.چه اتفاقی واسش افتاده بود؟ و راستی برد مکس رو بهت تبریک میگم

  27. Morteza

    8

    4

    چکو واقعا راننده خوبیه اون عجله ای هم که برای سبقت از نوریس کرد هم مسابقه خودش رو خراب کرد هم اعصابش رو.
    بیشتر از همه به نفع مرسدس ها شد.
    بعد هم طبیعتا وقتی دید لندو فقط 5 ثانیه جریمه شده و خیلی کمتر از خودش ضرر کرده خب تصمیم گرفت خودش هم حرکت لندو رو روی لکلرک پیاده کنه وگرنه بنظرم رانندگی چکو همون همیشگیش نبود.

    • FJ

      4

      6

      درسته پرز امروز اون پرز همیشگی نبود.
      به هر حال هر کسی یه روز خیلی بد داره دیگه

  28. iman

    12

    4

    همونطور که قابل پیش‌بینی بود مکس امروز مجال به هیچکس نداد و ثابت کرد که اگر ماشین قابل در اختیارش باشه هیچکس یارای رقابت رو باهاش نداره.این مسئله رو از همون روز ورودش به فرمول یک سال ۲۰۱۶ نشون داد.کافیه نگاهی به فاصلش با همتیمیهاش بندازید تا نبوغ این پسر براتون ثابت بشه.فراریها هم در حد انتظار ظاهر شدن هر چند که پرز طبق معمول دو بار روی زشت رانندگیش روکه قبلا هم دیده بودیم نشون داد و سد راه چارلز شد.سه دور آخر رقابت ناندو و راسل نفسم رو حبس کرده بود که ماتادور طبق معمول با یه رانندگی استادانه تونست تک امتیاز مسابقه رو کسب کنه و بدشانسی دیروز رو جبران کنه و حیف از جرج راسل که فاصله زیادی تا امتیاز نداشت

  29. Who.am.i

    7

    12

    درسته پرز رو اتفاقات با لکلرک مقصر بود ولی لکلرک هم امروز خطرناک رانندگی میکرد حتی دوبار اونقدر به ماشین فشار آورد که نزدیک بود از پشت به دنی ریک بخوره
    درکل خشونت رانندگی لکلرک به نظرم زیاد شده مثل اتفاقی که با گزلی هفته قبل داشت باعث خراب شدن مسابقه گزلی شد

    • Hamoon

      11

      4

      مسابقه کارتینگ نیست ‌ک
      روحیه جنگندگیش قابل تحسین
      تو سبقت گرفتن عالیه
      خصوصا سبقت اولش از پرز

    • Siya

      8

      2

      چی داری میگی فرمول یک میبینی یا شطرنج

    • NICO ROSBERG-06

      6

      2

      اگه متن who.am.i رو به این شکل بگیم من باهاش موافقم(لکلرک فوق العاده رانندگی خوب و تهاجمی داره،من که لذت میبرم ) فقط کمی ریسک این مدل رانندگیش بالاست.
      واقعا تعریف کردنیه این پسر..از ساینزم بگم خیلی به دلم نشسته رانندگیش.. خیلی خیلی تمیز و بی نقصه کارش.آفرین. در کل فراری دوتا راننده عالی داره.با یک ماشین متوسط.

      • mahyar

        3

        1

        فراری سال دیگه اگه بتونه روی موتورشون به ی نتیجه ای برسن خیلی خوب میشه . وگرنه معلوم نیست چقدر عقب بیفتن باز . خیلی امید دارم که فصل بعد ردشون دیگه این نیست و بالاتر هست و دارن برای سکو میجنگن

    • hamed.ab

      6

      5

      لکرک از اوناست که یا سبقت میگیره یا میگه دیگی که برای من نجوشه میخوام سر موجودی وفادار توش بجوشه ، سال قبل با فتل دو سه بار اینکارو کرد ، به بار هم با ورشتپن همینجور برخورد داشت که جفتشون رفتن بیرون از مسابقه ، به هر حال ورشتپن هم همینجوری بود و الان خوبه . تهاجمی بودن باید توی دی ان ای راننده ی لایق قهرمانی جهان باشه مخصوصا اگر فراری هم میرونه پس زیاد مهم نیست ..هر چند که لکلرک کلا پیچ هارو متفاوت میزد نسبت به ریکیاردو…

    • mohammad

      0

      6

      تو تمرینات باز فکر کنم کرافتی بودگفت تعجب کردم چرا هفته قبل لکلرک پنالتی نگرفت

      دی رستا هم گفت تو اونحادثه گزلی بی تقصیر بود

      • Siya

        5

        3

        تو کلا فازت چیه تو چه جهانی داری سیر میکنی بابا به خدا لکلرک تو قرارداد نبستن فراری با وتل هیچکارست بکش بیرون دیگه برو طرفداری راننده مورد علاقتو بکن دیگه چیکار داری راجع به بقیه نظر میدی

      • mohammad

        0

        0

        سیا باور کن به خاطر وتل نیست حرفای مجریای رو کفتم شاید اونا چارزمشکل دارند من نمیدونم

  30. Pouria

    7

    4

    چکو امروز شبیه مکس ۲۰۱۶ بود که به همه می‌کوبید البته دوزش از جناب مین متحرک رومان گروگان کمتر بود

  31. Engineer

    9

    4

    تبریک میگم به هواداران مکس و ردبول.

    • Engineer

      7

      3

      بالاخره بوتاس هم بعد 9 ریس از 3 اومد بالاتر!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Majid

        8

        1

        امروز خیلی واضح بود تو مرسدس چه خبره، والتری برای سبقت گرفتن از لوییس باید اجازه لوییس رو بگیره مگر اینکه پل پوزیشن داشته باشه یا ماشین لوییس خراب بشه وگرنه اجازه سبقت نداره و این یعنی از سومی بالاتر نمی تونه بره.

      • Engineer

        8

        10

        Majid
        شما نوشتی امروز همه چیز معلوم شد.
        برای من این موضوع چند ساله معلومه.
        چطور میشه همیلتون تو 2020 11 تا برد بگیره و بوتاس تو 4 سال 9 برد.
        مازپین هم اگر تو اون ماشین بود 4 سال 10 تا برد میگرفت.

        افتخارت همیلتون به کنار که چجوری به دست اومده.
        خیلی سخت ولی برای مکس به قول بعضی ها راحت داره میبره.
        انگار همیلتون با گاری مسابقه میداده.

        مرسدس همش تبعیض تیمیه.
        اون تیم برای همیلتونه.

  32. رضا سلطانی

    11

    6

    اول از همه جا داره جایزه ی تمشک بدترین راننده ی روز رو دو دستی تقدیم چکو پرز بکنیم که یک تنه گند زد به مسابقه ی لکرک و حتی نوریس!
    بعد از اون هم سونودا که عینکش رو توکیو جا گذاشته و خط پیت رو ده بار نمی‌بینه!
    و یک کارمای دقیقه آخری برای فتل! همون طور که کوالی آلونسو رو خراب کرد رایکونن هم مسابقه ی اون رو خراب کرد!
    و البته خود ماتادور که علیرغم این اتفاق دیروز، امروز گل کاشت و امتیاز رو گرفت.
    و البته گویا اینقدر راسل پشت در مرسدس مونده که نوریس قلب تپنده ی هوادارای انگلیسی رو جذب خودش کرد.
    البته که کار راسل هم خیلی خوب بود.
    و بهترین ماشین هم به نظرم نه ردبول بلکه مک لارن بود که پدر همه رو درآورد در دفاع.
    و هم کارلوس ساینز که واقعا عالیه.
    و نتیجه ی اخلاقی این مسابقه: جریمه های فیا مسخره هستند و دردی را دوا نمی کنند

    • FJ

      8

      5

      آقا جان پارسالم تو صخیر لکلرک زد به پرز انداختش کف جدول به هر حال هر کسی روز بد داره دیگه .
      بعدم این پیچه واقعا داستان داره پارسال همیلتون و آلبون همین شد قضیه .
      فتل و رایکونن با اون همه تجربه زدن بهم
      کلا پیچ نرمالی نیست

      • Hamoon

        4

        2

        روز بد رو خوب اومدی!!!
        🤔🤔🤔

      • Kiarash16

        10

        0

        اتفاقا برای پرز بهتر شد اون مسابقه
        شارل خودشو مکسو dnf کرد تا پرز ببره

  33. Siya

    10

    4

    بهترین راننده روز نوریس
    کثیف ترین راننده روز سرجیو پرز
    راحت گند زد به مسابفه لکلرک البته از کسی که با هم تیمی خودش بد تر از این میکنه بعید نیست دیگه
    استبان اوکون و تو فورس ایندیا کوبوند تو دیوار اینکه جای خود داره و همچنان تیم بدبخت و بی سیاست فراری که یه اعتراض درس درمون نمیتونه بکنه در صورتی که ردبول سر برخورد لندو مطمئنم مارکو تهدید به خروج از فرمول یک کرده 😂😂😂
    بهرحال بازم ناراحتی برای راسل و ویلیامز حیف شد اولین امتیاز
    رایکونن هم دیگه باید به فکر خداحافظی باشه هر مسابقه داره خودشو به این و اون میزنه

    • Majid

      7

      2

      ویلیامز ماشینش در حد امتیاز گرفتن نیست و تو روال معمولی فکر نکنم تا آخر فصل هم هیچ امتیازی نصیبشون بشه

  34. mahyar

    12

    2

    دلم برای لکلرک سوخت . بنده خدا دو بار رفت بیرون . البته همینک که اتفاق بدتری نیفتاد جای شکر داره .
    پرز اول مسابقه اگه یکم کوتاه میومد (البته بیشتر فکر کنم فشار لویس باعثش شد) میتونست موقعیت خیلی بهتری بدست بیاره . البته نوریس هم کوتاه نیومد . ولی خوب خودش هم لکلرک رو دو بار همون شکلی فرستاد بیرون، هرچند که رده ای از دست نداد ولی خوب …
    لویس هم که بد شانسی آورد . البته میتونست از این بدتر هم باشه .
    مکس هم که فقط رفت . XD
    فراری ها توی روز مسابقه خیلی خیلی بهتر از کوالی هستن . ماشیناشون یا به خاطر راننده یا به خاطر نوع پیست یا خود راننده ها یا خود ماشین و… خیلی خوب لاستیک نگه میداره و پیس های خیلی خوبی دارن . منتها بعضی مسابقه ها با مدیریت دما خیلی مشکل دارن .
    اون دستوری که به بوتاس دادن خیلی ستم بود خدایش اولش .

    • mahyar

      8

      3

      اضافه کنم که آخر مسابقه هم نمیدونم چرا کیمی مثل راننده پلیس های آمریکا چرخ عقب سباستین رو هدف قرار داد .

    • Mehdi

      5

      2

      سلام دوستان میشه یکی از شما درباره علت عقب موندن همیلتون یا مرسدس تواین چند مسابقه چی بوده؟ واقعا ماشین مکس خوب شده یا خودش چند پله اومده بالاتر از نظر فنی ذهنی ممنون میشم

      • NICO ROSBERG-06

        5

        6

        مهدی ماشین مکس خب مشخصا بهتر از مرسدسه امسال اما راجع به امروز،رده لویس چهارم نیست، ماشینش اواسط مسابقه مشکل پیدا کرده بود..کاری از لویی برنمیومد..چهارمی بهترین کاری بود که از لویی بر میومد.

    • Kiarash16

      6

      4

      چرا رده ای از دست نداد
      اگه چکو لکلرکو نمی انداخت بیرون
      الان شارل پنجم بود

  35. mohammad ali F1

    7

    2

    این برد رو تبریک میگم به طرفدار های مکس و رد بول.
    رایکونن چرا بی اعصاب شده کار‌ش اصلا جالب نبود که سب رو زد.
    لندو هم با اینکه به‌ پنج ثانیه جریمه دادن خیلی خوب کار کرد.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      3

      0

      کیمی قبل از تصادف از توی رادیو میخواست مهندشس خودشو بزنه 😂😂😂😂

  36. hamed.ab

    5

    2

    نفهمیدم چی شد که راسل با مدیوم و از هشتم استارت زد اخر امتیاز هم نگرفت ، استارتش بد بود؟ ،من فقط زمان سیفتی کار دور دوم دیدم دوتا فراری و دوتا استون مارتین جلوش هستن، حیف شد 🙁

    • Majid

      6

      2

      ماشین ویلیامز فقط در تک دورها خوبه و به درد مسابقه طولانی مدت نمی خوره.

    • AmirAli

      5

      2

      علاوه بر نکته ای که دوستمون Majid گفتن، استارت جالبی نداشت راسل و از رده ۸ در دور دوم به ۱۲ رسید(دوستان اگر اشتباه هست تصحیح کنن)

  37. Korosh.5

    6

    2

    اولا یه تبریک به مکس و طرفداراش واقعا خوب بود مکس البته مکس کلا تو یه کلاس دیگه مسابقه میداد خیلی فاصله باز کرد با مرسدسا و نوریس، رایکونن هم که دور آخر یه حرکت سامورایی زد و سب رو انداخت بیرون و نوریس که عالیییییی بود واقعا این بشر عجب مسابقه ای داد از لوئیس رد شد😳و پرز هم که انگار با لکلرک پدر کشتگی داشت .
    ساینز عالی و ریکی هم نسبت به ماشینش میتونست بهتر باشه راسل هم که واقعا نهایت تلاششو کرد سرعت ماشین ویلیامز همین بود و سب خوب بود تو استارت که عالی فقط استینت اول با لاستیک سافت کارشو خراب کرد انشالله مسابقه های بعدی تو رده های امتیاز تموم کنه .

    • Amirhossein.gz

      6

      5

      لوییس مشکل داشت تو ماشین وگرنه همون دوم میشد و لندو نمیتونست پودیوم بگیره

      • Amirhossein.gz

        3

        4

        کجای حرفم ایراد داشت؟ اگه اشتباه گفتم بگین بدونم کجای حرفم اشتباه

      • Engineer

        4

        4

        Amirhossein.gz

        همیشه لایک نشانه درستی حرف نیست.
        یه وقت هایی هم دیسلایک نشانه ی درستیه حرفه.

        حرف تو هم صحیح بود.

        ولی واقعا لایک و دیسلایک رو جدی میگیری!!!!!!!!!!!!
        دیسلایک های منو ببین!!!!!!!

        اگر این همه دیس میدادن بهت چیکار میکردی!!!!

        نه این هارو جدی نگیر اینجا بعضی ها با اکانت خودشون نمیان.

        ولی 10 تا اکانت فیک دارن واسه دیسلایک زدن.

        اینها همش میتینگه و الکیه.

  38. عرفان ۴۴

    4

    2

    نوریس فوق العاده عمل کرد و من هرجوری که فکرم‌می‌کنم‌هیچ جوره تو کتم‌نمیره جریمه نوریس
    مرسدس اگه بخواد اینجوری ادامه بده ردبول به راحتی قهرمان میشه
    و هدف رایکنون از برخورد با فتل اونم‌در صورتی که اگه فتل رد می شد هم‌امتیاز نمی‌گرفت و برخود با فتل در ۵ پیچ‌ مونده به به پایان رو درک نمی‌کنم

    • Kiarash16

      7

      2

      امروز یه چیزه دیگه هم ثابت شد
      اونم قدرت ماشین رنوی ۲۰۲۰ بود
      فهمیدیم که خیلی سریعتر از مکلارن و استون بودن
      اما بخاطر دو راننده کند
      سومی رو از دست دادند

      • Hamed

        4

        3

        دنی ریک نمیدونم چش شده امسال راننده تکنیکی و خوبی بود یا لندو نوریس واقعا یه هیولا تمام عیاره که بلعیده رسما یا دنی ریک امسال واقعا کند شده و نمیتونه از ماشین اندازه توانش بکشه بیرون

      • AmirAli

        2

        1

        رنوی ۲۰۲۰؟
        چجوری به این نتیجه رسیدید؟

    • سامان

      3

      3

      زور آخرمون همینه برادر,ردبول هنوز تمام قدرتشو رو هم نمیکنه,هر کاری کردن دمشون گرم,وقتی همیلتون کل زورشو میزنه حساب کن که ماشین داره کم میاره,هر دور قشنگ یه ثانیه میتونن اختلاف بندازن.

    • NICO ROSBERG-06

      2

      4

      Amirhossein.gz
      جایی از حرفت ایراد نداشت منتها اینجا یه عده هستن که زندگیشان با دیس لایک شب میشه.. می‌دونی عزیز دل.. جدی نگیر.. داداش هر کی نظرش و میگه بالاخره یه کسایی هم اینطوری آمد دیگه..لایک داری داداش..

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        من خودم تعیین خط دیروز یه کامنتی گذاشتم یک عالمه دیس خوردم😂😂😂 ولی میبینی هنوز زنده ام😬😂😂😏✋ بچه های این سایت همه دوستداشتنی اند.دلت شاد باشه عزیز دل.

  39. RMA26

    6

    1

    خلاصه مسابقه رو کجا میشه دید؟

  40. عرفان ۴۴

    5

    1

    به هواداران مکس هم بابت پیروزیش تبریک می‌گم . بی نقص رانندگی کرد

  41. م.یوسفوند

    7

    2

    شدیدا منتظر سیلور استونم یکی از جذاب ترین و یکی از پیست های کلاسیک فرمول یک و قطعا دو پیت استاپ خواهد داشت،امیدوارم پرز در ادامه بهتر از این عمل کنه

  42. Korosh.5

    7

    2

    دوستان یه سوال آیا استون مارتین میتونه توی پیست سیلوراستون موفق باشه؟

    • محمد امین

      6

      1

      خیر
      بستگی به بقیه داره ، اگر مکلترن و فراری کم بیارن ، خب اونها جلو میرن و لی اگر برعکس بشه ، نهایتأ یک یا دو امتیاز بیارن، ولی هر چیزی ممکنه

    • hamed.ab

      7

      3

      تعربفت از موفقیت چیه ؟ همین که پودیوم دارن و بالاتر از الپین اند به نظرم موفق بودند ، چون امسال استون مارتین و مرسدس با قوانین جدید امسال و مشکلات زاویه ریک به خاک سیاه نشستن و فقط باید دعا کنند که فصل تموم شه

    • Amir5

      4

      4

      والا بستگی داره چقدر خوش شانس باشن و آیا آپدیت های خوبی بیارن یانه
      ولی باهمین وضعیت بنظرم ۲ تا۴ امتیاز یعنی ۸ و ۹ بعید نیست چون استون ماشین فوق العاد پایداری داره و میتونه خروجی خوبی از بگتس بگیره هرچند باید روی سرعت مستقیمی هاشون بیشتر کار کنن

      • Amir5

        4

        2

        این جواب مربوط به احتمال کسب امتیاز استون تو سیلوراستونه

  43. Majid

    11

    1

    حیف که لوییس مشکل پیدا کرد ولی اینکه والتری برای سبقت گرفتن باید از لوییس اجازه بگیره واقعا مسخرست. احتمالا مرسدس انتظار داشت سی دور والتری، نوریس رو عقب نگه داره تا لوییس دوم بشه. و اینکه جریمه دوم پرز واقعا کم بود. کشی که دوبار یک خطا رو در مدت کوتاه انجام میده جریمش یکی نیست. بار دوم یا باید پنالتی جایگاه می دادند یا زمانشو بیشتر می کردن یا اینکه محبور می کردند تا سه دور بعدی پنج ثانیه پنالتی رو باید در پیت بگذرونه. این آوانس فیا فقط مسابقه لکلرک رو خراب کرد. یک اسپین با سرعت معمولی تو پیت سه جایگاه پنالتی دادن به والتری بعد پرز فقط دو تا پنج ثانیه.

    • NICO ROSBERG-06

      4

      5

      بذارین یکبار دلیل دومین جریمه پرز که مستحق۵ثانیه بود و بگم که آنقدر تکرار نشه دوستان
      دفه دوم چرخ جلو لکلرک از پرز کامل جلو تر نبود و در بهترین حالتش میشد گفت مساوی بودن البته که پرز حق دفاع داشت چون هنوز چرخش جلوتر بود و برخوردشونم مثل اولی زیاد فیزیکی و خطرناک نبود و پرز فقط به لک جای کافی نداد اما اون ۵ثانیه پنالتی بخاطر رانندگی همراه با بی احتیاطیش بود که گرفت و حقشم بود اما استاپ پنالتی دیگه زیاده روی بود برای دومین دوئلشون. به هر حال پرز امروز همه تلاشش و کرد ولی خب خوب نبود دیگه.

      • Majid

        1

        2

        اینکه از ریس لاین استفاده کنی پر صورتی که خطری برای دیگران ایجاد نکنی یک بحثه ولی پرز از مسیر ریس لاینش خارج شد که اصلا نیازی نداشت و این یعنی سد راه کردن. همونطور که سب تو مسابقه جنجالی کانادا سد راه لوییس شد و پنالتی گرفت. به نظرم حقش بود و استحقاق پنالتی داخل پیت رو داشت. پرز هنوز براش جا نیوفتاده که در این تیم برای قهرمانی جهان داره مسابقه میده و دیگه نباید ریسک های بی مورد بکنه. اگه والتری رو ببینید از زمانی که به مرسدس اومد اصلا سبقت های پر ریسک انجام نمی ده و فقط در مستقیمی ها شبقت می گیره چون هر امتیازی که از دست بره ممکنه به قیمت از دست دادن قهرمانی باشه. البته دوستان فکر می کنند والتری بلد نیست سبقت بگیره یا ترسویه و یادشون نمیاد تو ویلیامز چطور رانندگی می کرد. پرز هم باید مثل یک تیم قهرمان جهان رانندگی کنه شاید تا پارسال هم مشکلی نبود اینطور رانندگی ولی امسال دیگه جاش نیست.

  44. Korosh.5

    3

    1

    و چه تیم هایی برای سیلوراستون ابدیت میارن ؟

    • Amir5

      4

      1

      مرسدس که حتما آپدیت میاره

  45. محمد امین

    7

    1

    نظرهای شما خیلی خوبه و من خودم هیچ ایرادی درش نمیبینم ، فقط یه موضوع بگم که راسل خودش خوب بود ولی ماشین خوب نداشت ، و نمیشه با این ماشین امتیاز بگیره ، غیر ممکنه مگر این که انفاق خاصی بیفته

  46. عرفان ۴۴

    4

    2

    دلم برای راسل خیلی سوخت
    از هشتم استارت بزنی بعد در چند دور پایانی نتونی امتیاز بگیری واقعا حیف شد

  47. Hamed

    12

    0

    یعنی هرکسی غیر از یه ریسر واقعی مثل ناندو اون سبقت و امتیاز رو از راسل میقاپید خیلی ناراحتم میشدم ولی دیگه مصاف تجربه و جوانی بود در کل حیف شد این طفلک بازم امتیازی دشت نکرد.
    پرز هم هرچقدر راننده ریس خوبی باشه هیچ وقت تا ابد به عنوان یه راننده تمیز تو دوئل ها ازش یاد نخواهد شد با سابقه ای که داره اصلا تعجبی نکردم این سبک دفاع کردنش رو دیدم.
    و در مورد ادامه فصل الان با این فرمی که مکس داره میتونه چنتا ریس دیگه عملا تکلیف این فصل رو یکسره کنه

    • hamed.ab

      8

      1

      دفاع های پرز هم خیلی خطرناک بوده تا جایی که یادم میاد…کلا یه کوچولو بی جنبه است

      • Erfan

        5

        0

        والا اینجوری که جلوی چارلز دفاع میکرد جلوی مرسدسا دفاع نمیکنه

  48. Amir5

    9

    2

    تبریک به طرفداران مکس که تونست جوان ترین راننده ای بشه که گرند اسلم بدست آورده و یکی دیگه از رکورد های سب و بزنه
    بوتاس خیلیدخوب روند نوریسم کاملا مسلط بود حیف که همیلتون به مشکل برخورده بود پرزم که یک مالدونادو رو روی لکلرک انجام داد ساینزم خوب بود دم دنی هم گرم واقعا سرعت خوبی داره فقط تعیین خط های بدی رو پشت سر میزاره گسلی هم بسیار خوب روند
    آلونسو چه کرد رانندگی بی حدو مرزو نشون داد و امتیاز گرفت
    راسلم خیلی بد شانس بود لاستیک نداشت علاوه بر اون باتریشم تموم شده بود و خروجی خوبی از پیچ ۵ نداشت
    ولی کیمی چه کرد دور آخر فتل رو ناک اوت کرد
    امروز روز پنالتی ها بود
    درکل امیدوارم مرسدس برای ۲ هفته دیگه یه کاری کنه چون ردبول داره جلو میوفته که این خوب نیست نمیگم مرسدس باید جلو میبود بلکه دوستدارم یه جنگ تمام عیار از ردبول و مرسدس ببینیم

  49. Morteza

    12

    1

    مسابقه سیلور استون:
    جمعه: تمرین اول – تعیین خط (کوالی)(برای مسابقه شنبه)
    شنبه: تمرین دوم – اسپرینت ریس ( مسابقه سرعت) ( سه نفر اول به ترتیب 3و 2 و1 امتیاز میگیرن)
    یکشنبه: مسابقه اصلی (طبق روال سابق) (رده ها بر اساس نتایج مسابقه سرعت در شنبه است.)

    مسابقه روز شنبه هم بدون پیت استاپه.
    این هم که راننده ها با چه لاستیکی شروع کنن برای مسابقه یکشنبه دیگه به کیو دو ربطی نداره و دست خودشونه.
    سیلور استون شاهد این فرم جدید خواهیم بود.

  50. iman

    14

    1

    یه مطلبی هم بگم خدمت طرفداران لوییز و مرسدس که این سریعتر بودن ماشین ردبول رو دائم به رخ طرفداران مکس میکشن.هفت سال دائما مرسدس خودروی برتر پیست رو داشت با اختلاف بسیار بیشتر از این به شکلی که ۵ سالش راننده دوم مرسدس بدون معارض دوم فصل میشد و شما همه رو به پای نبوغ پسر انگلیسی گذاشتید.امسال ردبول سریعتره ولی نه با اون فاصله ژرف و شما همه برتری مکس رو به ماشینش نسبت میدین در حالی که اگر کمی نگاه معقولتری داشته باشید به نبوغ این پسر هلندی اذعان خواهید داشت.کافیه عملکرد راننده دوم ردبول رو در نظر بگیرید تا به این نبوغ ایمان بیارید.هر چند که من احترام فوق العاده ای به لوییز و دستاورداش میگذارم ولی در طول سالهایی که فرمول یک رو دنبال میکنم نزدیک به دو دهه راننده ای مثل مکس ندیدم با وجودی که عاشق فرناندو و فراری هستم

    • NICO ROSBERG-06

      4

      3

      ایمان
      من با شما موافقم.. فوق العاده ست این مکس.👍

    • Engineer

      6

      4

      iman
      باورم نمیشه که یه آدم با این منطق بالا اینجا پیدا شد.

      بعضی ها جدیدا میگن اختلاف تمام سال های مرسدس حتی 2020 هم انقدر زیاد نبوده مثل اختلاف 2021 ردبول و مرسدس.

      در صورتیکه بیشترین اختلاف رو مرسدس داشت.
      کوالی های +1 ثانیه ای با ماشین 2.
      ریس های +30 ثانیه ای با ماشین 2.

      جایی که بوتاس با کمترین زحمت به راحتی 2 ام میشد.

      و همش رو نوشتن پای مهارت همیلتون و ماشین هیچ.

      ولی الان فقط ماشین ردبول باعثه و مکس هیچ.

      این سطح از تعصب رو هیچ جایی نمیشه یافت.

      • محمد امین

        3

        0

        مهندس جان ، بازهم اگر وقت داشتید کامنتم رو دوباره بخونید من دقیقا این جمله رو دوباره میگم
        هیچ کس بدون ماشین برتر قهرمان نمیشه مگر اینکه اتفاقات خاصی رخ بده
        تمان اونهایی که قهرمان جهان شدن ماشین های برتر رو داشتن ، و کسی هم که ماشین برتر رو داشته باشه بازهم اگر تهاجمی و سرعتی نباشه نمیتونه قهرمان بشه یا اگر هم بشه با سختی میشه و ممکنه از حریف هاش رو دست بخوره
        الان مگر توهین به مکس شد ، امسال میشه گفت در باکو مرس صفر امتیاز گرفت ، در موناکو ۱۸ امتیاز بوتاس رو از دست دادن ، ولی ردبول در تمام میست ها آماده بود، نبود…
        این هایی که میگم به قصد کوچک کردن ردبول نیست، من خودم فراری فن هستم و چه مکس ببره و چه همیلتون برام مهم نيست هرکس بهتر باشه میبره پارسال و سال های قبل همیلتون این شانس رو داشت امسال مکس
        تنها چیز مهم برام حایگاه فراری هست ، تیمی که بیش از ۹۰ سال‌ در این رشته عرق ریخته و ۱۶ قهرمانی خالص روداره و کلی افتخار در همین رشته و دیگر رشته های ورزش ی اتومبیل و…
        الان ۱۳ سال هست که نتونسته قهرمان بشه ، واقعا یکمی هم که بخواد خودش رو نشون بده هزاران نفر میگن فلان و … اون از پل های لکلرک که همه گفتن masterBlan

      • iman

        1

        1

        مرسی مهندس جان،لطف داری

      • Engineer

        2

        1

        iman
        خواهش میکنم

  51. Mehriar Salehi

    17

    7

    تبریک به ویلیامز واقعا، خوش بین ترین طرفداراشم فکر نمیکردن با اون وضعیت سال قبل که باید امید داشتیم نصف گرید برن بیرون تا شانس امتیاز باشه، تو سالی که از روز اولش کپیتو گفت سال انتقال هست و زیاد رو این ماشین کار نمیشه، تیم تو موقعیتی قرار بگیره که با پیس و نه شانس و بارون و حذف رقبا، برای امتیاز بجنگه…شاید تو مجارستان بازم شانسی بود!
    استراتژی درستی داشتن، جورج هم نشون داد که ریس کرفت بینظیری داره اما با همون تمرین های جمعه هم مشخص بود که کار از هفته قبل سختتر شده توی شرایط مسابقه ایی.
    وقتی فرناندو اونم با یک ماشین برتر پشتت قرار بگیره، فقط موضوع زمانش بود که کی بتونه رده بشه…اما دفاع بینظیری بود و البته سبقت دیدنی از آستون، فکر کنم لنس بود.Mr.Saturday؟ مزخرف محض! راننده ایی که با ویلیامز جلوی ۲ تا آستون مارتین و یک آلفاتائوری تموم میکنه و‌ ۱۴ لپ جلوی آلپینی که آلونسو توش نشسته مقاومت میکنه، حتما راننده یکشنبه هاست.

    ساینز هم عالی بود، گوشه ایی از نقطه قوتش که نگهداری تایر هست رو بازم نشون داد.با تایر های هارد تو استینت اول کارش واقعا خوب بود.نمیدونم چطور میتونه تایرها رو انقدر نگه داره که ته استینت ۴۰ لپی، مینی سکتور سبز بزنه! شاید یکم بد شانس بود که فکر کنم سر نیم ثانیه نتونست از پنالتی پرز استفاده کنه و‌رده بدست بیاره.
    این هفته بهتر از شارل بود و نتیجه اش هم گرفت.تبریک به فراری برای تصمیم درستشون.

    آلونسو هم سه تا ریسه داره مدام بهتر میشه…امیدی به امتیازش نداشتم اما چه کرد! حیف این راننده که باید توی آلپین باشه و رقابت برای ۱-۲ امتیاز واقعا.

    اما فکر کنم همه موافق باشن که ستاره بی چون و چرای این مسابقه نوریس بود…چه کرد! چطوری واقعا همچین سرعتی داشت؟! واقعا عالی بود، تبریک به طرفدارانش.

    و جالب بود دقیقا این ریس گفتم سنودا بلاخره داره یه چیزایی نشون میده که شاهکارشو‌تکمیل کرد! پنالتی گرفت برای پیت لین اینتری، رفت برای پنالتیش، بازم همون کارو کرد دوباره پنالتی گرفت :)) دستش درد نکنه، این کارو فقط مالدونادو انجام داده بود، خاطرات زنده شد!

    و…فکر کنم از همین الان تبریک رو بگیم به مکس و‌ردبول برای قهرمانی فصلشون.لپی سه دهم تو کوالی و‌ریس؟ چطوری مرسدس میخواد این گپ رو ببنده!
    فصل تموم‌ شده است.

    • Amir5

      10

      4

      حرفت کاملا درسته راسل هم آلونسو و هم رایکونن رو خوب بست ولی بنظرم فتل میتونست تو پیچ بعدی از راسل سبقت بگیره که رایکونن بطور عجیبی حساب فتلو رسید

      • Mehriar Salehi

        5

        5

        البته این اتفاق حتما باید میافتاد! اونم به راحتی.
        نه فقط با سب، با جفت آستون مارتین ها که هم ماشین بهتری داشتن و هم ۲۰ لپ اخر تایر ادونتج خیلی زیادی داشتن نسبت به جورج.
        اما چیزی که نتیجه بود؟ خیر هردو پشت یه ویلیامز تموم کردن.

    • Mehriar Salehi

      18

      0

      مصاحبه انتهای ریس ایندو نفر هم بعد از ریس برام جالب بود :

      جورج : وقتی تو همچین موقعیتی هستی، بین تمام راننده ها، فرناندو آخرین نفریه که دوست داری پشت سرت باشه!

      آلونسو : برای جورج ناراحت شدم و‌وقتی رسیدم به جایگاه یازدهم، دوست داشتم نفر جلویی هرکسی باشه جز جورج.اون کل آخر هفته معرکه بود.

      #احترام

      • Siya

        2

        1

        درود مهریار
        وقتی از ماشین بیرون اومدن آلونسو رفت سمت و از جرج دلجویی کرد واقعا حیف شد ولی این پیشرفت جای تحسین داره و یه مسئله اینکه من فکر میکنم تو مجارستان جرج میتونه امتیاز بیاره خیلی امیدوارم بهش

    • Erfan

      8

      0

      ساینز تونست زیر 10 ثانیه ای چکو تموم کنه و پنجم شد

  52. Erfan.5

    10

    5

    حیف حیف که وتل ماشین بسیار ضعیفی داره این بنده خدا از هیچی در هیچ مکان و زمانی شانس نیاورده

  53. arminak

    8

    2

    تبریک به فن های ردبول
    دوستان از ممدو خبری ندارین ؟ چند ماهیه که نیست

  54. Amir.Redbull99

    6

    1

    تبریک به طرفدارای مکس و ردبول. یه مسابقه خاص با اولین گرنداسلم مکس
    و همیلتون هم که سکو نگرفت و فاصله بیشتر و بیشتر تاقهرمانی(البته که ماشینش مشکل داشت)ولی به هر حال من طرفدار مکس و ردبولو خوشحال میکنه
    نوریس تو یه دنیای دیگه داره رانندگی میکنه. ولی از یه طرف دوست ندشتم سکو بگیره مسابقه پرز خراب کرد.
    و برای لکلرک هم واقعا ناراحت شدم که پرز مسابقشو خراب کرد
    هنوز در حسرت یک دو ردبول بعد چند سال. نمیدونم 2016 بود یا نه آخرین بار
    راسل در یک قدمی امتیاز با ویلیامز. دیگه خبرای انتقالش به مرسدس برای فصل بعد هم کم کم میاد و فصل بعد اتفاقی خوبی براش تو راهه
    و در آخر هم حرکت ناشیانه رایکونن که واقعا عجیبه برای یه راننده با این همه سابقه

    امیدوارم این فاصله تا آخر فصل با مرسدس حفظ بشه و قهرمانی مکس و ردبول رو ببینیم

  55. AmirAli

    10

    2

    استاد جینگوز کجاست که از رایکونن فرتوت بگه :))

  56. Siamak

    11

    1

    امروز با اینکه ظهر 2 ساعت برق نداشتیم ولی خیالم راحت بود که موقع ریس دیگه خبری از قطع برق نیست ! اما مثل اینکه اداره برق منطقه مون قصد کرده درست موقع مسابقه برقمونو قطع کنه و حالمونو بگیره !
    متقابلا تنها کاریکه از دستم برمیومد فرستادن فاتحه و یاد کردن از یکایک اموات و خانواده نزدیکشون بود که لاجرم اینکار با موفقیت به انجام رسید !
    ریس رو تا دور 37 دیدم و واقعا عملکرد فراریها و مخصوصا نوریس خیلی خوب بود . متاسفانه موفق به دیدن اباقی مسابقه و لحضات هیجان انگیزش نشدم . گزارش اینجا هم که بیشتر ارائه جدول و رتبه رانندگانه وگرنه توضیحی بابت وقایع مهم ریس نداریم !

    • Moein

      1

      2

      احیانا تواستان گلستان سکونت ندارین؟

  57. Cosworth DFV

    4

    6

    به نام الله

    لندو خیلی خوب بود ولی مسابقه ی پرز رو از بین برد و همینطور پرز با لکلرک همین کار رو کرد .

    راسل هم عالی بود ولی مقابل آلونسو نتونست دوام بیاره

    لوییز رو نفهمیدم چی شد ولی انگار با عقب ماشین مشکل داشت و اختلاف امتیازی زیادتر شد.

    من فکر میکنم تو تعطیلات تابستان مرسدس از الانی که هست قطعا قویتر و رقابتی تر میشه چون این روند رو تو هفت فصل گذشته داشتند .

    مکس هم رو دور افتاده و عالی داره کار میکنه

  58. Erfan.5

    6

    4

    رایکونن و پرز عالی بودند.

    • ALO

      0

      1

      No I’m

  59. Alchemist

    5

    3

    تبریک به مکس و طرفداراش.ردبول دوباره چوب اعتراض بی جاش رو خورد. اول تو بحرین که به ترک لیمیت گیر داد و به ضرر خودشون شد دومم اینجا .هرچقدر با مکس حال میکنم اصن با تیم ردبول ارتباط برقرار نمیکنم. پرزم که دوباره عین اسپا و باکو و سنگاپور2018 شده . چه میکنه نوریس،عالیه این پسر. ماشین مکلارنم حتما پیس خوبی داشت که دنی ریک بالا تموم کرد. جورج هم فک کنم قراردادو بسته . خبرنگار زیگو اسپرت هم بعد کوالی بهش گفت فکر میکنم نگرانی از بابت قرارداد نداری و راحت مسابقه میدی ؟ جورجم چیزی نگفت و لبخند زنان صحنه رو ترک کرد.
    یه سوال هم داشتم از دوستان : اگه میتونستین برای جذابیت مسابقات به جای اسپرینت ریس چیکار میکردید؟ خودم ماشین امسال ردبول و w11 و sf90 رو میاوردم راسلم به جای بوتاس گسلی هم به جای پرز. . پیست میترکه به نظرم ::))

    • ali

      4

      1

      فکر میکنم w11 و sf90 خیلی از ماشین امسال ردبول سریعترن.
      امسال همه تیم‌ها کند شدن نسبت به پارسال
      فقط افت مرسدس و استون از همه بیشتر بوده

  60. mazid

    7

    3

    چی بهش میگن وقتی لکلرک فن باشی بعدش پرز بیاد جلوی چشمات همچین حرکتایی بزنه؟ : ) اونم دوبار…

  61. ali

    9

    2

    نوریس چه خوب بود امروز
    فقط اونجا که همیلتون وسط مسابقه ازش تعریف کرد.
    حیف اون ۵ ثانیه جریمه.
    مکس هم که نیازی نیست اصلا کسی در موردش چیزی بگه، عالی بود.
    گرند اسلم هم که کرد👌
    پرز اون اشتباه رو نمیکرد شاید ردبول ۱-۲ هم میتونست انجام بده.

    استارت مسابقه خیلی هیجانی بود و همچنین شروع بعد سیفتی کار.
    به نظرم نتیجه این فصل مشخصه دیگه
    اون مسابقات اول رو هم شاید میتونستن ببرن (از همون اول نظر کارشناسا به برتری ردبول بود، توی تست‌ها هم همین قضیه بود اگه درست یادم باشه) فقط چندان خودشون رو پیدا نکرده بودن که اره واقعا میتونیم که سلطه مرسدس رو بعد ۷ سال تموم کنیم.
    مرسدس به یه تغییر و اپدیت درست حسابی نیاز داره.
    ولی اپدیتی که بتونه این گپ رو جبران کنه، بعید میدونم چنین چیزی در کار باشه.

  62. H$M

    5

    8

    دیروز قیافه مکس خیلی دیدنی بود وقتی دید نوریس فقط048 ثانیه باهاش فاصله داشت!!🤣🤣
    در این که مکس راننده خوبی هست هیچ شکی نیست اما میگید نابغه ست، مدیونین اگه یک درصد فکرکنین ماشین ردبول از مرسدس سریع تره؟!😂
    در آخر بگم یه حسی بهم میگه لندو میاد مرسدس!!! با این که میدونم با مکلارن قرارداد داره، اما میشه؟؟

    • DavidKame

      9

      2

      چرا باید بیاد مرسدس وقتی میتونه با مکلارن قهرمان بشه
      کاری که ورشتپن کرد و با صبر تلاش داره با ردبول قهرمان میشه
      دوستان مرسدس تو دوران هایبرید به این نتایج رسیده قرار نیست هرکی بخواهد قهرمان بشه حتما با مرسدس باید قهرمان بشه

      • محمد امین

        1

        1

        مکلارن نمیتونه قهرمان بشه تا وقتی که ردبول و مرسدس در گود هستن ، حتی من میگم امسال‌ سوم هم نمیشه، یه حسی بهم میگه

      • محمد امین

        2

        1

        امسال فرلری خیلی بد شانسی آورد، از dns لکلرک در موناکو ممکن بود ببره تا لاستیک خوری در فرانسه و تصادف لکلرک در اتریش و خارج شدن ساینز از پیست در مسابقه ی باکو که جایگاهش رو عقب برد
        ولی مکلارن تاحالا همچنین اتفاقی براش پیش نیومده هرچند که خود دنی به تنهایی فاجعه‌ هست و بگیر نگیر داره

    • Engineer

      6

      10

      H$M
      بزار مدیون بشیم.

      نه ما حتی 1% هم فکر نمیکنیم ماشین ردبول سریعتره.

      چون شما هم 7 سال 1% هم فکر نکردید ماشین مرسدس سریعتره.

      • H$M

        3

        0

        دوست عزیز مهندس مثل اینکه کامنت من شمارو یکم قلقلک داده!! اگه کامنت منو دوباره بخونید متوجه میشید که در اینکه ما این 7 سال سریع بودیم ماشین هم خیلی رو برد تاثیر داشته اما الان شماها از مکس بت ساختین اینجا!!! من زیاد احل حرف زدن نیستم اما چون شما بودید نتونستم ریپلای کنم!😃 دیسلایک ها هم گویای همه چیز هستند. روز خوش!

  63. Korosh.5

    8

    2

    متاسفانه ماشین استون بر عکس پارسال که تو کفی ها فوق العاده خوب بودن امسال افت داشتن تو کفی بازم بخاطر موتور مرسدس یکم میشه روش حساب کرد ولی امسال افت داشتن تو کفی ولی برعکس شاسیشون عالیه نمونه اش موناکو و باکو و یا حتی فرانسه که پیچ کند داشت و سال پیش تو پیست های آئرودینامیکی و مخصوص شاسی زیاد خوب نبودن و این ماشین توانایی رقابت با تیم های مک‌لارن و فراری رو تو پیست های قدرتی نداره یه دهم کم میاره و تو پیست های آئرودینامیکی فراری که عالیه ولی مک‌لارن ضعیف تره نسبت به فراری و استون هم تو پیست های آئرودینامیکی با مک‌لارن تقریبا یه تایم میزنه و آلپین هم تو پیست های آئرودینامیکی که اصلا خوب نیست نمونه اش موناکو یا باکو ولی پیست های قدرتی خوبه

  64. Korosh.5

    7

    2

    در کل دوستان یه رده بندی از تیم ها میدم در پیست های آئرودینامیکی و قدرتی لطفا بخونید و هر چی ایراد داشت بگید و اگر هم درست و مفید بود ممنون که خوندید

  65. Korosh.5

    6

    1

    پیست های قدرتی، تک دور
    1.ردبول
    2.مرسدس
    3.مک‌لارن: البته نوریس فقط عالی بود
    4.آلفاتاوری
    5.فراری: با آلفاتاوری یکی تایم میزنه تقریبا
    6.استون مارتین
    7.آلپین: با استون تقریبا یه تایم میزنه
    8.ویلیامز : با استون و آلپین یه تایم میزنه تقریبا البته تایم جرج رو ملاک قرار دادم
    9.آلفارومئو: نزدیک به استون و آلپین و ویلیامز
    10. هاس
    دوستان هر اشتباهی بود بیان کنید .

    • mohammad

      0

      4

      به نظرم آلپین بالا تر از استون هست استون و ولیامز تو یک رده هستند با تایم جورج

      • Korosh.5

        3

        2

        محمد جان من کلی گفتم مثلا بحرین استون بهتر بود رده استرول منظورم هست و فرانسه همینطور اتریش هم استون خوب بود مخصوصا اتریش ۱ که استرول جلو تر از آلونسو بود ولی اتریش ۲ بد شانسی آوردن استون ها چون استینت اولشون با سافت بود در هر صورت ممنون بخاطر نظرت

      • Korosh.5

        3

        2

        و محمد، من در مورد تک دور نوشتم که استون ها بهتر از آلپین ها هستن مثال همین اتریش ۲ تعیین خط

  66. Korosh.5

    5

    1

    پیست های قدرتی ،ریس پیس
    1.ردبول
    2.مرسدس
    3.مکلارن
    4.فراری: خیلی نزدیک به مک‌لارن
    5.آلفاتاوری:نزدیک به مک‌لارن و فراری
    6.آلپین: تو ریس پیس تقریبا با آلفاتاوری و فراری یه تایم میزنه
    7.استون مارتین: تو ریس پیس مثل تک دور خوب نبودن ولی به آلفاتاوری و آلپین نزدیک
    8.ویلیامز:جرج واقعا ریس پیس فوق العاده ای داشت. نزدیک به آلپین و استون مارتین
    9.آلفارومئو
    10:هاس

  67. Korosh.5

    6

    1

    پیست های آئرودینامیکی، تک دور
    1.ردبول
    2.مرسدس:خیلی نزدیک به ردبول
    3.فراری :خیلی خیلی نزدیک به ردبول و مرسدس
    4.مکلارن
    5.استون مارتین :نزدیک به مکلارن
    6.آلفاتاوری:نزدیک به استون
    7.آلفارومئو
    8.آلپین
    9.ویلیامز
    10. هاس

  68. HADAR_HAZAR

    2

    6

    لکرک در سبقت از پرز عجله کرد. میتونست خودشو نزدیکیش نگه داره و تو مستقیمی با دی ار اس بی دردسر عبور کنه چون وقتی پشت پرز بود از لاستیکای بهتری بهره میبرد و سریعتر بود

    • Majid

      3

      0

      قدرت موتورش اجازه نمی داد وگرنه حتما در مستقیمی اینکارو می کرد. فکر کنم عقلش دیگه به این چیزها برسه

  69. Korosh.5

    5

    1

    پیست های آئرودینامیکی، ریس پیس
    1. ردبول
    2. مرسدس
    3. فراری
    4. استون مارتین
    5. مک‌لارن : تقریبا یه تایم میزنه با استون
    6. آلفاتاوری
    7. آلفارومئو
    8. آلپین
    9.ویلیامز
    10. هاس

  70. Korosh.5

    6

    1

    دوستان این ۴ تا رده بندی رو در مجموع ۹ تا مسابقه براتون در آوردم
    پیست های آئرودینامیکی موناکو و باکو و تقریبا پرتغال و فرانسه
    پیست های قدرتی بحرین و ایتالیا (ایمولا) و دو تا اتریش
    اسپانیا هم آئرودینامیکی هست هم قدرتی

    • mohammad

      1

      3

      پیست خیابونی مهارت راننده بیشتر دخیل هست برای همین سب تو موناگو و آذربایجان نتیجه بهتری گرفت

  71. Korosh.5

    7

    3

    امیدوارم درست و مفید باشه براتون
    و هرچی اشکال داشت لطفا به من بگید
    مخصوصا دوستانی که اطلاعات خوبی دارن
    آقا مهریار و امیر ۵ و سب وی ار ، Lh44 و بقیه دوستان زیاد هستید ماشالله 😂

  72. Hamilton

    4

    8

    مکس فن زیاد هم خوشحال نباشید چون سال بعد دیگه هوندایی در کار نیست و فراری و مرسدس حاضرن بمیرن ولی به ردبول موتور ندن حالا فصل بعد که داشتین در به در دنبال موتور می‌گشتین بعنوان میگم فعلا خوش باشید
    و نکته بعدی
    دوسال دیگه سر لوئیز بازنشسته میشه و بعد از اون من طرفدار نوریس خواهم بود کسی که قهرمان هفت دوره جهان درست وسط مسابقه ازش تمجید کرد

    • Engineer

      6

      10

      اتفاقا خیلی خوشحال نباش.

      چون ردبول خودش موتور میسازه و قانون فریز هم کمکش خواهد کرد.

      و ضمنا نوریس بریتانیایی هست و رقیب همیلتون نیست و ماشینی هم نداره که بتونه به چالش بکشتش.

      برای همین هم ازش تعریف کرد چون اگر کسی مثل مکس پشت اون ماشین بود تعریفی نمیکرد.

      • Amir5

        5

        2

        ولی نوریس منو یاد جنسن باتن میندازه حالا شماهارو نمی دونم ولی واقعا رفتاراش سبک رانندگیش و نوع رفتارش قشنگ عین باتنه

      • عرفان ۴۴

        3

        0

        ببخشید وقتی از شارل داخل مسابقه ای که داشت می برد و به علت شیرین کاری فراری نتونست برنده باشه تعریف کرد . مگه شارل رقیب اصلیش نبود . پس چرا تعریف کرد ؟

  73. Saeedreza

    3

    3

    مسابقه ده دور دیگه ادامه داشت همیلتون هم لپ میشد
    انصافا نوریس حقش دومی بود
    عجب رانندگی کرد از سال گذشته من تو نظراتم از استعداد این پسر گفتم هی دیسلایک خوردم
    اما امروز می‌بینیم که لایق سکو که هیچ لایق قهرمانی هم هست حتما قهرمان شدن براش رقم خواهد خورد
    و احتمالا تنها انگلیسی هست که ازش خوشم میاد
    آلونسو هم ثابت کرد لایق نشستن پشت بهترین‌های فرمول یکه از برگشتنش خوشحالم

    • Moein

      5

      8

      ولی قهرمانی ارزش داره که باکار ومهندسی تیمت بهش برسی نه محدود کردن تیم اول وبگی اگه واسه من قهرمانی نیارین قهرمی کنم ازفرمول همیلتون نون تیم قوی مهندسی شوخورد ولی همه یادشونه ردبول باچه ظلمی قهرمان شد اونم سال قبل تغییرات بزرگ

      • Engineer

        5

        7

        اها تغییرات 2014 موتور که ردبول رو به زمین گیر کرد مهندسی مرسدس بود.

        اگر 2014 تغییرات نمیومد تا 2018 کسی حریف ردبول نبود.

        مال شما کثیف تره.

      • Amirhossein.gz

        7

        3

        اقای مهندس اون سال که شما میفرمایید قانون ها برا همه بوده که مثل فصل آینده یعنی ۲۰۲۲ است که قوانین کلا عوض شد ولی قوانین جدید۲۰۲۱ واضح است برای کند کردن مرسدس بودن اگه اینطور نبود باید کل تیم ها مشکل پیدا میکردن. فرق است میان تغییر قوانین ۲۰۱۴ و ۲۰۲۱ اون یکی برا کل تیم ها بود این معلوم بود برا چه تیمی هست

      • Engineer

        2

        6

        Amirhossein.gz

        یعنی چی!!!!!!!!!!!!

        اینجا هم همه تیم ها دانفورس رو کم کردن ولی خوب هدف مرسدس بود و میخواستن مرسدس کند بشه.

        و تو 2014 هم همه تیم ها موتور عوض کردن و هدف ردبول بود و میخواستن ردبول کند بشه.

        دقیقا هم 2021 و هم 2014 نقطه ضعف 2 تیم رو هدف قرار دادن.

        اتفاقا من هیچ فرقی بین 2014 و 2021 نمیبینم.

        همه میدونستن ردبول تا چه حد تو موتور v8 قویه و اگر v6 کننش نابود میشه.

        مرسدس از 1 اومد 2.
        ردبول از 1 اومد 3.

        جایی که حتی از فراری هم ضعیفتر شد.

        اونوقت مهندسی مرسدس بوده و اینکه ردبول با مهندسی و تلاش از فراری جلو زد و با 1 تغییر قوانین از مرسدس جلو زد(عین خود مرسدس 2014).

        این کجاش اشکال داره!!!!!!

        یکی میگفت ترمز مرسدس رو کشیدن برای اونها رو بعد 7 سال کشیدن و برای ما رو بعد 4 سال.

        یعنی شما توقع دارید فیا اجازه بده 1 تیم 15 سال قهرمان بشه!!!!!!!!!!!!!!!!

      • mrz_ir

        4

        1

        تغییر قوانین برای رقابت کار خوبیه
        2014مرسدسو اورد بالا دفعه قبلشم ردبولو اورده بود
        ولی مشکل از شیوه تغییره
        چیزی که قرار بود 2021 باشه و دو قسمت شد و افتاد برای 2022 و 2026
        ولی حرکتی که امسال فیا برای 2021 زد شیوش خیلی مسخره بود
        اومده گفته ماشین 2020 رو بردارید
        من گند میزنم به اینجاش حق هم ندارید بهش دست بزنید 😐
        چیزی بجز این بوده؟
        همون شیوه 2022 منطقی تره
        همه چیز ری استارت میشه و باید دید کی زودتر میتونه خودشو بکشه بالا

  74. Amir5

    2

    3

    ولی واقعا حس و حال کیمی بعد تصادف عین for what موجلو سال قبل بود قشنگ بدون اعصاب بود البته هرچی باشه بازم کیمی خودمونه فقط تا ۲۰۲۳ بمونه خیلی خوبه

  75. Mohammadali

    6

    1

    سلام دوستان من اولین باره اینجا کامنت میذارم کامنت های دوستانو میخوندم قبلا اما خودم نظر نداده بودم
    تبریک به مکس و ردبول فن ها
    و صد حیف که لکلرک رتبه ی بهتری میتونست بگیره و نشد
    در کل فراری ها خوب بودن و امیدوارمون کردن
    فتلم که متاسفانه نابود شد توسط رایکونن امیدوارم مسابقه های بعدی رتبه های بهتری بگیره هر چند با این ماشین استون کار سختیه

  76. Farrokh

    5

    1

    قهرمانی در دوران هایبرید به چند فاکتور اصلی نیاز داره
    ۱.خودروی رقابتی ۲.استعداد راننده و اشتباهات کم ۳.مچ بودن راننده با خودرو ۴.استراتژی تیمی ۵.ساپورت هم تیمی
    در دوران هایبرید و قوانین مسخره فیا تیمها به زمان بیشتری برای طراحی یک شاسی خوب مچ کردنش با یک موتور خوب و حتی توسعه یک موتور خوب نیاز دارن
    این کاری بود که در چند سال اخیر همیلتون و مرسدس انجام دادن و مزدشم دیدن
    و الان هم نوبت به مکس و ردبول رسیده
    و قطعا بعد از اون نوبت لندو و مکلارن میرسه
    دیگه مثل ۱۰ ۱۵ سال پیش نیست که یه استعداد جوان بیاد بشینه پشت فرمون و قهرمان بشه
    همین لندو که تو این ۲ فصل اینقدر خوب داره نتیجه میگیره اوایل کسی روش حساب نمیکرد تا اینکه تونست خودش رو به خوبی با ماشین مچ کنه و استعداد خودش رو نشون بده
    به نظر من دوران قهرمانانی مثل همیلتون،فتل،آلونسو و رایکونن دیگه تموم شده و اینا دیگه دینشون رو ادا کردن
    باید از این به بعد شاهد درخشش مکس،لندو،جورجو… باشیم،ببخشید طولانی شد

    • محمد امین

      4

      3

      بله همینطوره ولی لکلرک هم بسیار تهاجمی و سريع هست ، و سبقت که می‌گیره از هیچ کدوم از همتیمی هاش ندیدم ، اگردقت کنید تونست ماشین ردبول رو با یه راننده‌ ی ماهر به چالش بکشه و اون رو بترسونه پس بدانید ک آگاه باشید که لکلرک هم از استعداد های برتر فورمول یک هست ، افتخارات مکس یا محبوبیت نوریس رو شاید نداشته باشه ، ولی چیزی که من هست رانندگی افسانه ایش هست، اگر هم هیچوقت قهرمان نشه من اون رو از برترین های فورمول یک میدونم

      • Farrokh

        1

        3

        من هم لکرک رو خیلی دوست دارم وحتی کارلوس ساینز رو و شکی نیست که این دو از استعدادهای نسل جدید هستن اما امان از این فراری…به نظرم فراری به یک تیم راننده خراب کن تبدیل شده اگه سال های اخیر رو یادتون باشه دیدید که با هیولاهایی مثل آلونسو و فتل چیکار کرد طلایی ترین دورانشون رو فراری تباه کرد و در آخرم یه لگد در باسنشون زد
        و اگه بخواد همینتوری پیش بره متاسفانه آینده مشابهی در انتظار لکرک و ساینز هست

  77. Korosh.5

    4

    2

    به نظر من تغییر قوانین فقط برای کند کردن تیم اوله گریده مثال ۲۰۱۴ که ردبول نابود شد و الان که کم کم داره قوانین عوض میشه مرسدس کند شده ولی به نظر من برای سال بعد فعلا هیچی معلوم نیست باید تا تست های فصل ۲۰۲۲ صبر کنیم و اصلا شاید مک‌لارن شد قوی ترین تیم گرید با توجه به تغییر قوانین ۲۰۲۲

    • محمد امین

      2

      7

      مکلارن خیلی فاصله داره با مرسدس و ردبول از رانتدکی خوب نوریس این نتیجه رک گرفتن و گرنه رده ی سومی یا چهارمی هستن ، مرسدس هم هیچوقت گوشت رو دست گربه نمیده ،اون موتوری که روی ماشین خودشه باور کنید با اون مدلی که روی مکلارن هست تفاوت داره

      • Amirhossein.gz

        3

        0

        همون موتور هستش وگرنه مرسدس جریمه میشد وقت ستاپ موتور ها فرق میکنه

  78. توتو ولف

    5

    2

    نمیدونم توی سالی که 22تا پیست توی کلندر هست چرا باید دوتا ریس توی یه ترک انجام بشه؟ پارسال بخاطر کووید و محدودیت سفر مجبور بودن که تعداد رو یجوری ببرن بالا , ولی امسال دیگه کارشون بی دلیل بود.
    هفته گذشته مرسدس تونست دمیج لیمیتیشن کنه با گرفتن دوم و سوم و این هفته هم نزدیک بود تا اینکه فلور لوییس آسیب دید و دومی رو از دست داد.
    خلاصه ردبول توی پیست خودش اومد و فاصله رو بیشتر کرد, حالا باید ببینیم پیس مرسدس توی بقیه ترک ها چجوریه.