فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک صخیر بحرین 2021 پس از مدت ها انتظار آغاز شد. پس از ماه ها انتظار بالاخره شاهد رقابت نزدیک ماشین های فرمول یک بر سر به دست آوردن بهترین جایگاه ممکن برای استارت رقابت فردا بودیم و در ادامه گزارش لحظه به لحظه اختصاصی فرمول یک ایران از اولین تعیین خط فرمول یک 2021 را می‌خوانید.

مکس ورشتپن در یک رقابت نفس گیر توانست به جایگاه پول برسد و پشت سر او دو ماشین مرسدس قرار گرفته اند و فردا استراتژیست های ردبول کار سختی در پیش دارند.

اولین رقابت تعیین خط فتل در تیم جدیدش خوب پیش نرفت و این راننده به خاطر پرچم زرد در جایگاه 18 رقابت فردا را آغاز خواهد کرد.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک بحرین 2021

مرحله اول تعیین خط

19:27 آب و هوای پیست خشک است و احتمال کمی برای طوفان شن وجود دارد اما در هر صورت وزش باد حس خواهد شد. خورشید در حال غروب کردن است و دمای پیست 35.4 درجه سانتیگراد است.

19:30 آغاز تعیین خط فرمول یک بحرین 2021 و اولین تعیین خط فرمول یک این فصل!

19:32 هر دو راننده های ویلیامز و هاس به پیست می آیند. راسل اولین ماشین این قطار است.

19:35 پنج دقیقه از آغاز رقابت گذشته است و اولین حادثه رخ می دهد. مازپین در پیچ 13 اسپین شد اما مشکل خاصی نیست و به رقابت بر میگردد. این پیچ قطعا چالش برانگیز است و همیلتون هم در طول تست اسپین شد. اولین زمان را میک شوماخر زمان 1:33.816 را ثبت می‌کند.

19:37 پیست کمی شلوغ شده است و اکثر تیم ها ماشینشان را به پیست آورده اند.

19:39 کم کم زمان ها در حال ثبت شدن هستند و به نظر می رسد که ساینز زمان سریع تری را نسبت به هم تیمی خود ثبت کرده است و با زمان 1:31.653 در صدر است.

19:41 زمان ساینز در صدر خیلی دوام نمی آورد حالا همیلتون با زمان 1:30.617 در صدر قرار می گیرد تا اینکه مکس از خط عبور می کند و زمان 1:30.499 را ثبت می کند!

19:42 یوکی سونودا بین همیلتون و ورشتپن قرار می گیرد. یک زمان مناسب از راننده تازه کار فرمول یک: 1:30.607

19:44 ماشین ورشتپن پس از رد شدن از روی کرب ها آسیب دیده است و حالا در پیت مکانیک ها در حال رسیدگی هستند. راننده ردبول بدون شک به مرحله بعد می رسد و نیازی به بازگشت به پیست ندارد.

19:45 کم کم شرایط حساس می شود. اکون، لطیفی، راسل، مازپین و شوماخر در خطر حذف شدن هستند.

19:47 همه به غیر از آلفاتائوری ها و ورشتپن در پیست هستند اما همیلتون و چند راننده دیگر از لاستیک های قدیمی خود استفاده می کنند. به نظر می رسد که مرسدس از رسیدن به مرحله بعد مطمئن است.

19:48 آقای تعیین خط یک زمان فوق العاده ثبت می کند! جورج راسل را زمان 1:31.316 به راحتی به مرحله بعدی می رسد.

19:49 با وجود مازپین فصل جالبی در پیش است. راننده هاس در همین چند دقیقه برای بار دوم اسپین می شود و پرچم زرد برافراشته می شود. این موضوع روی زمان نهایی بسیاری تاثیر خواهد داشت.

19:50 سباستین فتل در بدترین شرایط ممکن قرار گرفت. سباستین فتل در تیم استون مارتین نتوانست زمانش را ثبت کند و در همین مرحله حذف شد! پرچم زرد مازپین به این راننده اجازه ثبت زمان سریع نداد. فتل با زمان 1:32.067 در جایگاه 18 قرار گرفت.

19:52 اکون هم به خاطر پرچم زرد حذف شد. البته مرکز کنترل اعلام کرده است که پس از رقابت زمان ها را بررسی خواهد کرد و به این ترتیب ممکن است تغیراتی اعمال شود.

19:54 پایان مرحله اول تعیین خط بحرین 2021 و حذف شدن اکون، لطیفی، فتل، شوماخر و مازپین

19:57 ساینز در جایگاه 15 است و به مرحله بعد می رسد اما ماشینش در پیست خاموش شد. او توانست خودش را به پیت برساند اما هرچه سریع تر باید مشکل ماشینش رفع شود تا به مرحله بعدی برسد.

مرحله دوم تعیین خط

19:58 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بحرین 2021

19:58 اکثر رانندگان به جز سونودا، گسلی و راسل به پیست آمده اند.

20:01 اکثر ماشین ها روی لاستیک مدیوم هستند. آلفاتائوری هم به پیست اضافه شد.

20:02 مرسدس برای اولین بار بالاتر از ردبول قرار گرفت و همیلتون با زمان 1:30.085 در صدر است.

20:03 زمان پرز و ریکاردو به دلیل خارج شدن از پیست در پیچ 4 حذف شد. شرایط این راننده در دقایق پایانی حساس تر خواهد بود و ممکن است تجربه مشابهی با فتل داشته باشند.

20:07 راسل آخرین راننده ای است که در این مرحله به پیست اضافه می شود و زمان 1:33.430 را ثبت کرد.

20:08 پرز دوباره با لاستیک های مدیوم به پیست می آید. او برای رسیدن به مرحله بعد حداقل به زمان 1:32.047 نیاز دارد.

20:09 پرز با موفقیت در جمع 10 راننده اول قرار می گیرد و با زمان 1:30.659 در جایگاه چهارم است. عملکرد او قابل تحسین است.

20:11 آخرین دور های این مرحله آغاز می شوند. راننده های فراری عملکرد عالی دارند و ساینز با 0.001 ثانیه اختلاف با هم تیمی خود در جایگاه اول است. 1:30.009

20:12 تلاش پرز نتیجه نداد و اکثر راننده ها با لاستیک سافت زمان بهتری را ثبت کردند. با این اوصاف او در این مرحله حذف خواهد شد.

20:13 پایان مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بحرین 2021 و حذف شدن پرز، سونودا، جیوناتزی، رایکونن و راسل.

20:14 بر خلاف فتل، فرناندو آلونسو در تیم جدیدش به جایگاه خوبی رسیده است. او ماشین رنو خود را در جایگاه نهم قرار داده است اما پشت سر او لنس استرول در جایگاه دهم است و با این اوصاف فتل احتمالا می توانست به مرحله سوم برسد.

مرحله سوم تعیین خط

20:15 جدول تا به این لحظه:

  1. ساینز
  2. لکلرک
  3. همیلتون
  4. نوریس
  5. بوتاس
  6. ریکاردو
  7. ورشتپن
  8. گسلی
  9. آلونسو
  10. استرول

20:18 آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک بحرین 2021. حالا می توان دید که تیم ها تعطیلات خود را چگونه گذراندند!

20:21 سه تا از ماشین ها هنوز به پیست نیامده اند؛ لکلرک، آلونسو و استرول

20:23 ریکاردو اولین زمان را ثبت می کند: 1:31.384 و اما فورا گسلی با زمان خوب 1:30.014 در صدر قرار می گیرد.

20:24 بوتاس نتوانست زمان گسلی را شکست بدهد! عحب رقابتی به وجود آمده است!!

20:24 همیلتون توانست گسلی را پشت سر بگذارد اما ورشتپن فورا زمان بهتری را ثبت می کند! همیلتون: 1:29.549 و ورشتپن: 1:29.526 رقابت فوق العاده نزدیک است!

20:26 فعلا ورشتپن جایگاه پول را به دست آورده است اما هنوز باید منتظر رقابت نهایی ماند و قرار است رقابت بسیار نزدیکی را شاهد باشیم.

20:27 استرول حالا به تنهایی در حال ثبت زمان است. ماشین استون مارتین جایگاه ششم را کسب می کند: 1:30.601

20:28 بوتاس اولین راننده ای است که خارج می شود و همه پشت سر او خارج می شوند تا بهترین جایگاه ممکن را در قطار به دست بیاورند.

20:30 عملکرد گسلی واقعا قابل تحسین است اما حالا نوبت رقابت همیلتون و ورشتپن است!

20:30 پایان مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک بحرین 2021

20:30 زمان همیلتون و ورشتپن در سکتور اول تقریبا یکسان است!

20:31 والتری کمی زمان از دست داد. او در جایگاه سوم ماند.

20:31 همیلتون در صدر!

20:32 گسلی در جایگاه چهارم

20:32 پیت ردبول منفجر شد! مکس ورشتپن سریع ترین راننده بحرین است!

20:33 ورشتپن در جایگاه اول، پشت سر او همیلتون و بوتاس قرار گرفته اند.

20:33 کریستین هورنر به مکس تبریک می گوید و این را بهترین آغاز ممکن می نامد. شاید جایگاه مکس خوب باشد اما حالا مکس باید در برابر هر دو مرسدس قرار بگیرد و استراتژی های متفاوتی در پیش است.

20:34 لکلرک در جایگاه چهارم است. گسلی با عملکرد بسیار خوب پشت سر او است و در ادامه ماشین های مک‌لارن قرار گرفته اند و ریکاردو در اولین رقابتش با مک‌لارن، نوریس را شکست داد. به ترتیب ساینز، آلونسو و استرول در جایگاه های 8 تا 10 قرار گرفته اند.

جدول نهایی تعیین خط فرمول یک بحرین 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:28.997
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.388
3والتری بوتاسمرسدس+0.589
4چارلز لکلرکفراری+0.681
5پیر گسلیآلفاتائوری+0.812
6دنیل ریکاردومک‌لارن+0.930
7لندو نوریسمک‌لارن+0.977
8کارلوس ساینزفراری+1.218
9فرناندو آلونسوآلپین+1.252
10لنس استرولاستون مارتین+1.604
11سرجیو پرزردبول1:30.659
12آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:30.708
13یوکی سونوداآلفاتائوری1:31.203
14کیمی رایکوننآلفارومئو1:31.238
15جورج راسلویلیامز1:33.430
16استبان اکونآلپین1:31.724
17نیکولاس لطیفیویلیامز1:31.936
18سباستین فتلاستون مارتین1:32.056
19میک شوماخرهاس1:32.449
20نیکیتا مازپینهاس1:33.273

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

278 دیدگاه

  1. Sina

    21

    3

    چه خبرتونه لعنتیا امسال واقعا نزدیک میشه رقابت ها
    فقط اون تیکه اخر بعداز مصاحبه😂😂

    • Ahmadreza

      14

      1

      خداییش مکس بد کیک رک کوبوند😂

    • آرشا

      11

      8

      خدایا وتل چرا اینقدر ضعیف بود😭😭

      • danialhatami

        10

        2

        از زندگی نا امید شدم فت رو دیدم

      • danialhatami

        17

        1

        فتل سلطان بدشانسیه می تونست حداقل تاq2بره اما پرچم زد حالشو گرفت اما فردا قطعا سبقت خیلی خیلی زیادی داره اگه با ماشینش مشکل نداشته باشه
        فراری هم مثل اسب وحشی داره خودشو می رسونه ب رقبا فقط اونجاش ک ماشین ساینز خاموش شد چی شد واقعا؟؟

      • NICO ROSBERG-06

        10

        5

        آقا تبریک میگم به همه طرفدارای مکس و ردبول.. چه رقابتی ببینیم فردا
        فقط چرا پرز با مکس 10 رده فاصله داره؟ آیا بخاطر لاستیک هاش بود یا مورد دیگه ای داشت؟ کسی میدونه؟ یازدهم برای چکویی که کلی سزوصدا کردن بخاطرش خیلی بده.
        وتلم متوجه مشکلش نشدم.. چجوری استرول تونست بین10 تای اول جا بگیره ولی وتل نه؟؟؟ ماشیناشون که یکیه!!
        دیگه کم کم دارم ازش دلسرد میشم..حتی کیمی بالاتر از سب تموم کرد تعیین خط و.
        آلونسو هم نشون داد همیشه آلونسوی حتی توی 39 سالگی اما لکلرک و فراری خیلی خوب بودن ..بالاخره یک فصل حیجان انگیز و میبینیم یا نه؟؟
        بی صبرانه منتظر یکشنبه بعد از ظهر هستم.

      • Sina

        14

        6

        فتل ضعیف بود ولی خورد به پرچم زرد مازپین ،اونم باعث بود

      • 77Ali

        13

        2

        وتل تو سکتور یک تو‌مینی سکتوراش ۳ تاشو بنفش کرده بود یعنی سریعترین کل پیست بعد با پرچم زرد مواجه شد و‌تایم از دست داد در ادامه هم مینی سکتوراشو سبز کرد تا پرچم زرد سانینز مواجه شد وتایم از دست داد سکتور سه شم که سبز بود کلا داشت تایم خیلی خوبی میزد بدشانس بود فردا سرعت خوبی خواهد داشت

      • سامان

        8

        14

        منکه یکسره دارم میگم,فقل دورانش تموم شد,دیگه شانس بیاره بتونه یک امتیاز بگیره سر هر مسابقه که اونم بعید,حالا هی بیایید دیسلایک کنید ولی واقعیت همینه

      • Ahmadreza

        11

        5

        سامان
        فتل اگه ارث باباتو میخورد معلوم نبود چیکار میکردیش
        کل رسانه های خارج و …. دارن میگن اگه پرچم زردای پیچ یک ( مازپین) و پیچ ۸ ( ساینز) نبود فتل تایم خوبی میزد ( بر اساس تله متری )

    • Ahmadreza

      13

      1

      خداییش مکس بد کیک رو کوبوند😂

    • CL16

      10

      3

      HAM BOT VER

      VER HAM BOT

      • آرشا

        7

        2

        مطمعنا مشکل مرسدس آیرودینامیکیه وحل خواهند کرد البته باید دید ماشینها تو پیستهای دیگر ودرشرایط آب وهوایی متفاوتتر از بحرین چه عملکردی از خودشون نشان خواهند داد.امسال جنگ تمام عیاری بین مکس وهمیلتون خواهیم دید به امید خدا

    • Morteza.sn

      0

      0

      اقا از کجا نگاه کردین من به ماهواره دسترسی ندارم تو این سایت هم پیدا نکردم لینک پخش آنلاین
      خواهشن کمک کنین فردا مسابقه رو از دست ندم

      • رضا عظیم

        0

        0

        تو کانالمون عضو بشید

    • بوتاس فن!!!

      12

      6

      خب بالاخره شروع شد!!هنوز خیلی زوده که بگیم مکس میتونه مرسدس ها رو به چالشه بکشه.ثبات خیلی مهمه که من از مکس تو این چند سال ندیدم.ی مسابقه عالی و بدون اشتباه ،ی مسابقه دیگه DNF شدن تو همون دور اول…

      • Mahmood.ghaedi

        13

        4

        دوست عزیز من خودم فن مرسدسم ولی خدایی مکس ثبات نداره؟
        خب ماشینش خراب میشه چ ربطی ب مکس داره
        تیم ماشین خوب بهش نمیداد وقتی تو سال ماشینش 4 . 5 بار خراب میشه و dnf میشه تقصیر مکس نیست

      • Esmaeil_5

        11

        2

        تو این چند سال موتور رنو و هوندا بودن که ثباتی نداشتن وگرنه مکس همیشه تو حالت ماکزیممه.
        جز غصه خوردن کاری برای فتل نمیتونم بکنم.
        به فراری هم برای رقابت مقام سومی امیدوار شدم.

      • سامان

        8

        5

        بیشترین ثبات رو مکس داره,ثبات یعنی هر مسابقه تو بالاترین سطح رانندگی کنه,خراب شدن ماشین ربطی نداره به ثبات,واقعا در یک سطح دیگه رانندگی میکنه,هرچند خودم فن مرسدسم ولی واقعیت رو باید قبول کرد,امسال واقعا اذیت خواهد کرد مرسدس رو,ولی پرز نهایت بتونه در سطح آلبون باشه,پرز به زیر نیم ثانیه مکس نخواهد رسید

    • علیرضا

      8

      9

      با وجود اینکه از اوت شدن و بدشانسی سب و پرز دلم گرفت ولی خیلی خوشحال شدم واسه رقابت جذاب قهرمانی امسال گرچه مرسدس با اختلاف دو تا سه دهم هنوزم ماشین برتره ولی باید قبول کنیم وشتاپن سریعترین راننده پیسته و میتونه تا دو سه دهم رو با نبوغش جبران کنه فراری قوی ظاهر شد استون بد نبود سب مچ نبود و بدشانسی هم داشت از تایم های استرول معلوم بود

      • Mohammad44

        15

        2

        استاد با چهاردهم پل زد هورنرم گفت فلورش تا یک دهم زمان گرفت با این اوصاف یعنی هشت دهم از لوییس سریع تره؟؟؟؟
        خدایی …. یا می خواین اینطوری نشون بدین؟

      • NICO ROSBERG-06

        12

        1

        ولی مازپین مثل یک بچه مدرسه ایه که هنوز دیپلم نگرفته رفته دانشگاه
        واقعا جای مازپین اینجا نیست .

    • Engineer

      19

      14

      حالا دیدید که بوتاس مثل ماست یود که همیلتون قهرمان میشد.
      عملا فقط همتیمیش رو شکست میداد که قهرمان میشد.
      10% واسه شکست بقیه زحمت میکشید چون ماشینشون خیلی ضعیف بود(تازه بازم زیاد گفتم)
      20% برای شکست بوتاس زحمت میکشید که ماشین خوب و برابر داشت که اصلا حریفی نیست.
      30% زحمت میکشید در کل و 70% ماشینش برنده بود.

      اینه فرق همیلتون و شوماخری که توی هر فصل 50 تا 70% زحمت خودش بود.
      شوماخری که 1 فصل از 17 گرندپری 17 سکو داشته.
      احتمالا اگه ماشینش مثل همیلتون بود و انقدر از بقیه بالاتر بود

      احتمالا از 17 تا گرندپری 17 تا برد کسب میکرد.

      بعدشم امثال اگه ماشین ورشتپن فقط برابر با لوییس باشه قطعا قهرمان ورشتپنه.

      • بوتاس فن!!!

        11

        17

        جالبه با ی تعیین خط کل قهرمانی های لوییس و نایب قهرمانی های بوتاس بی ارزش شد؟؟همین شماها ی مسابقه راسل اومد جای لوییس دوباره همین حرفا رو زدین.لوییس و بوتاس اینقدر دستاوردشون باارزش هست که با این حرفا کوچیک ترین خدشه ای بهش وارد نشه

      • Hssn44

        10

        8

        فک نمکنم دستگاه یا حسگر های زحمت سنج وارد دنیای فرمول یک شده باشند-_-

      • Engineer

        13

        10

        بوتاس فن!!!
        بوتاس آبگوشت خورده 4 ساله نمیتونه برنده بشه.
        بعد از مسابقه بحرین هم حرفم درست بود
        بوتاس که 4 ساله از همیلتون باخته دیگه حداقل یه مسابقه باید راسل رو شکست میداد.
        خیلی بده یه راننده با 10 سال تجربه از یه راننده تقریبا تازه وارد و کم تجربه با 10 سال اختلاف سن و تجربه شکست بخوره.

        خیلی زشته بوتاس که حداقل 70 مسابقه با مرسدس داده بود و توی اولین مسابقه راسل با مرسدس تا 40 دور اول قبل از پیت.
        راسل اختلاف رو از 1 به 3 ثانیه رسوند.
        تازه تو پیستی که نمیشد زیاد اختلاف ایجاد کرد چون مسیر 80% کفی بود و ماشیناشون هم برابر بود.

        متاسفم دوست من بوتاس یه راننده کاملا معمولی و متوسطه.
        تنها کسی که از همیلتون 4 سال شکست خورد.
        آلونسو و باتن و رزبرگ همه همیتیمی های همیلتون یا باهاش برابر شدن مثل آلونسو و یا سابقه شکست دادنش رو داشتن.
        کوالین هم 1 سال باهاش همتیمی بود شاید اونام شکستش میداد.
        تقریبا همه همتیمی هاش تونستن اون رو تا حدی به چالش بکشن به جز بوتاس.

        شماها خودتون با حمایت های الکی و بیخودی از راننده هایی که طرفدارشون هستید و بدون منطق فقط صحبت میکنید.
        و خودتون باعث میشید من رزومه راننده مورد علاقتون رو بهتون یادآوری کنم.

        اگه بوتاس راننده خوبی بود قطعا مرسدس نگهش نمیداشت.
        متاسفانه بوتاس از یه راننده ای مثل گسلی هم پایین تره.

        ورشتپن با ردبول 2 تا سومی داره.
        بوتاس اگه توی ردبول بود به زور رنگ 5 امی رو میدید.

        با بهترین ماشین 1 سبقت ازش نمیبینیم.
        1 کاهش اختلاف توی مسابقه نمیبینیم.
        1 افزایش اختلاف نمیبینیم.
        همتیمیش 9 تا میبره اون 2 تا.

        اختلافشون چقدره؟
        همیلتون با آلونسو و باتن نتونست این بلا رو بیاره سرشون پس همیلتون خیلی عالی نیست در حد شوماخر ولی بازم راننده خوبیه.

        من همیشه گفتم شوماخر عالیه فتل و همیلتون خوبن و بوتاس متوسط.

        ارزش های هملیتون به دلیل این پایینه که ماشینش تقریبا 4 قهرمانی رو براش آورده و 9 سال ماشین برتر داشته تازه 7 بارش تونسته اول بشه و 1 سال به رقیب و 1 سال به همتیمی باخته.

        ارزش های بوتاس هم که متاسفم
        واقعا اگه مرسدس نبود تو دیوار بود

        2 تا دومی با مرسدس واقعا خسته شده.
        لطیفی رو هم میزاشتی کم کمش سوم میشد.

        بوتاس با ماشین پایدار مرسدس توی ترکیه چند بار اسپین شد؟
        ورشتپن ماشینش ناپایداری داشت که اسپین میشد.
        آیا همیلتون هم اسپین مشید؟

        بوتاس اصلا لیاقت گرفتن 1 تا 3 فصل ها رو نداشت.
        اگه مرسدس نبود احتمالا توی 8 تا 15 دور میزد.

        موش توی لونش گربست و جایی که شیر نباشه روباه سلطان جنگله.

        همیلتون و بوتاس اگه قهرمان و نایب قهرمانن به دلیل اینه که کسی مثل شوماخر و فتل یا حضور ندارن یا امکانات و ماشین اونها رو ندارن.

        حالا همیلتون تا حدودی حرف میشه زد درمورد کم ارزش بودن دستاورداش.
        توقعم این بود که یه همیلتون فن اعتراض کنه تا یه بوتاس فن.
        باز اون قابل قبول تر بود.

        دیگه بوتاس انقدر خراب کرده که جای حمایت نزاشته.
        پیشرفتهایی کرده ولی کافی نیست مگر این که امسال بهتر باشه.

        حتی سر مسابقات هم با وجود اون ماشین خوبش رتبه بندیش از 10 خیلی کم بود.
        توی سبقت که دور و بر 6 بود.
        اونم بامرسدس.
        متاسفم

      • Engineer

        12

        9

        Hssn44
        نیاز به حسگر نیست
        هر کسی که 1 ماه فرمول ببینه و تاریخ و آمار و رکورد ها و سوابق رو بررسی کنه و منطق داشته باشه متوجه زحمت راننده ها نسبت به ماشین و دستمزدشون میشه.

      • Fastboy 44

        1

        1

        فقط درصد بندی هارو نگاه😂
        پشم به تن اساتید دانشگاه آمار دانشگاه آکسفورد نموند😂
        دوباره شروع شد زیر سوال بردن!
        اینا همونایی هستن که توی مسابقه هایی مثل ترکیه میرن توی غار و تا مدت های مدیدی خبری ازشون نیست😂
        جدا بگو چقدر فکر میکنی این درصد بندی هارو میکنی
        زحمتی که میکشی قابل تحسینه👏
        یه چیزی رو یادم رفت بگم!
        یک سری کارشناس نخبه بودن که دیروز میگفتن مرسدس سیاست داره! و قطعا سریعترینه!
        تازه میخواستن حال مارو هم بخرن!
        حالا من اینو ازت میپرسم استاد
        حالت چطوره?!
        💚

      • Ferrari4ever

        13

        12

        با نظرت کاملا موافقم. همیلتون راننده خوب و با انگیزه ایه ولی مقامهاش بیشتر بخاطر ماشین قدرتمند مرسدس بوده و نه چیز دیگه ای. هر کسی با ماشین مرسدس میتونه این مقامهارو بیاره نمونش هم راسل فصل قبل.

      • Fastboy 44

        18

        10

        فقط توی یه کشوری جهان سومی میشه دست آورد های یه اسطوره مسابقات رو “کم ارزش” خواند!

      • سامان

        9

        12

        تند نرو شامپیون,هنوز زوده بخای در مورد سر همیلتون نظر بدی,هنوز مرسدس نهایی رو ندیدی,مکس خوبه ولی همیلتون بسیار عالیه و اینو غیر تو همه دنیا میگن

      • آرشا

        9

        3

        مخالفم باهات. همیلتون باثبات ترین رانندس مسابقه اصلی فرداست.امتیازات فردا تقسیم میشه.باید دید سرعت مسابقه ای race paceمرسدس وردبول در چه وضعیته‌.اگر میخواید فرق همیلتون وبوتاس را بدونین به اختلاف بینشون نگاه کنین با ماشین برابر.ماشین مرسدس هنوز صد درصد نیست

      • Engineer

        7

        8

        دوستان عزیز بد متوجه شدن.
        من دستاورد های همیلتون رو بی ارزش ندونستم.
        کم ارزش دونستم.

        اونم دلیلی داره.
        هر کی جای همیلتون بود احتمالا نمیتونست با همین ماشین مرسدس هم 7 قهرمانی داشته باشه.

        هر کسی نمیتونست.

        ولی خدایی اگه فتل و آلونسو و باتن و خیلی های دیگه از جمله مهمترینش شوماخر بودن به جای همیلتون نمیتونستن این دستاورد هارو داشته باشن؟

        شاید 90% گرید کل تاریخ نمیتونستن این دستاورد هارو به دست بیارن ولی قطعا 10% بودن که میتونستن به دست بیارن و حتی بیشتر با امکاناتی که به همیلتون دادن.

        منم نگفتم همیلتون بده.همیشم گفتم خوبه.
        ولی خدایی هر راننده ای تیمش 2 و 3 سال برتره که میتونه 1 تا 2 قهرمانی بیاره.
        نمونش آلونسو 2005 و 2006.

        ولی نمیخواید قبول کنید که 7 فصله الان همیلتون از 2014 به بعد فقط داره همتیمی هاش رو شکست میده.
        اون سال هایی هم که همتیمی هاش خوب نبودن یه رقیب با ماشین خیلی ضعیف تر رو شکست میداد.

        مردی نبود فتاده را پای زدن

        یعنی همیلتون با ماشینی که 90% خوبه داره با فتلی که توی این سالها ماشینش بین 40 تا 70% خوب بود مسابقه میداد.
        این بی منطقی شما رو میرسونه.

        چطور 4 سال که فتل با ماشین برتر قهرمان شد که همون سالها توی مکلارن همیلتون ماشین 2 رو داشت چیزی نمیگفتید؟

        تازه ماشین فتل خیلی اختلافش با مکلارن کمتر بود.
        تا مرسدس با فراری الان ها.

        خواهشا دوستان زود قضاوت نکنن و منطقی فکر کنند.
        منم هیچوقت به کسی توهینی نکردم و نخواهم کرد.
        اگرم میگم طرف ماسته و اینا اصلاح که یعنی خوب رانندگی نمیکنه.
        هر چیزی رو به فال بد نگیرید.

      • امیرحسین

        6

        4

        شاهنامه آخرش خوشه جوجه رو اخر پاییزمیشمرن سال های قبل هم مکس چن تامسابقه پل زد و برنده شد اما کی قهرمان شد بامسابقه اول پرونده بزرگ همیلتون ومرسدس رو بستین اگر اینجوری فکر کنین که باید بگم خیلی ناشیانه فکرکردین همیشه بعضیانتونستن خوب بودن همیلتون ببینن وهمش میگن ماشین خوبه هم تیمیش بده خودش چیزی نی پس الانم بگیم مکس خودش هیچی نی هم تیمیش بده ماشین خوبی داره خیلی ظالمانس این جوری یکی مثل همیلتون بکوبی چون طرفدار کسی دیگه هستی من خدایی وقتی مکس پل گرفت براش دست زدم نمیگم خوشحال شدم چون دروغه ولی اونم زحمت میکشه براش دس زدم کوبیدن حریف خوب نیست

      • SKMZ

        3

        3

        جناب Engineer حرف دل ما رو شما زدی! الحق که راست گفتی!

      • لکلرک

        1

        0

        انجینر حرفتون کاملا درسته
        فقط جناب بوتاس فن مگه بوتاس قهرمانی هم داره که ما زیر سوال ببریم؟

      • Engineer

        1

        0

        saman.5-Ferrari4ever-لکلرک
        مخلصم

      • Engineer

        1

        0

        من هم میدونم که آخر فصل همه چیز مشخص میشه.
        میدونم که همیلتون تلاش نمیکرد چون رقیبی نداشت ولی وقتی رقیب قدری ببینه تلاش میکنه.
        میدونم همیلتون ثبات خوبی داره.

        منم سالها دارم مسابقات رو میبینم و همه اینهارو بهتر از هر کسی میدونم.

        ولی اینها فقط حرف من نیست.

        کاربران خارجی با اسم و زبان خارجی زیر صفحه رسمی f1 کامنت گذاشتن برید کامنت اونها رو هم بخونید تا متوجه بشید اینهارو فقط من میگم یا همه.
        اونها هم جهان سومی اند؟
        اونها هم مشکلی دارن؟
        اونها که هم اسمشون خارجیبه هم زبانشون.
        برید بخونید.
        نمونش
        russel>hamilton
        hamilton isn’t champ but mercedes is champion
        اونها هم فرمول ندیدن و نمیدونن و جهان سومی اند؟
        تقریبا 90% هواداران فرمول 1 بر همین عقیده هستن حتی در حدی که خود همیلتون اعتراف کرد که مردم قهرمانی من رو به خاطر ماشینم کم ارزش میدونن و به کاری که میکنم اهمیتی نمیدن.

        شما هم از این نارحتید که:
        1-من واقعیت هارو گفتم که کسی نمیگفت چون میترسید از این که همین حرفهارو بشنوه و اعتقاد خیلی هاست نمونش رو هم توی همین کامنت ها و لایک ها دیدید.
        2-حرفم منطقی و از روی استناده.
        3-راننده مورد علاقتون هست و روش تعصب بدون منطق دارید.

        من اگه جایی فتل اشتباه کنه میگم و از این که راننده مورد علاقم هست هم باکی ندارم اشتباهش رو میگم.
        ولی شما میگید که راننده ما هیچ وقت اشتباه نکرده.
        چاره داشتین میگفتین 7 قهرمانی با Hass داره.
        یعنی اصلا ماشین مرسدس هیچ تاثیری نداشته دیگه؟
        ما هم ندیدیم؟

        خجالت داره.
        عوض این که حرف الکی بزنید برید ببینید من تا حالا اشتباهات فتل رو نگفتم؟
        بی اشتباه فقط خداست.
        کم اشتباه ترین در تاریخ رانندگی هم پادشاه مایکل شوماخر.

        شما هم اگه کمی منطقی باشین تفاوت ماشین هارو میدیدین.
        که نه تنها توی سرعت و بهتر مسابقه دادن بلکه توی اسپین و قفل شدن و اشتباهات هم تاثیر داره.

        ماشین راننده خودتون رو با بقیه مقایسه کنید.
        یه بارم لطیفی رو جای همیلتون و همیلتون رو جای لطیفی یا حتی تو یه ماشین بهتر شبیه سازی کنید برای خودتون.

        ببینید با اختلاف شکست میخوره یا نه.
        جهان اولی ها

      • Engineer

        1

        0

        امیرحسین

        دوست عزیز
        من خودم بارها همیلتون و بوتاس رو تحسین کردم کامنت هاشم هست.
        تو و خیلی های دیگه زودقضاوت کردین.

        من بارها گفتم همیلتون راننده خوبیه و همسطح فتل راننده مورد علاقه خودم هست.
        دیگه تعریف و تحسین از این بالاتر؟کامنت هاشم هست میتونید ببینید؟
        شماها احتمالا نمیشناسید من رو و یا نظراتم رو نخوندید و از روی حدس و گمان قضاوت کردین.

        من نگفتم همیلتون بده.فتل خوبه.
        گفتم هر دو خوب و تقریبا برابرن و حتی گفتم نمیتونم بگم کی بهتره و اگه برتری باشه 1% است.
        همه کامنت هایی که میزارم رو میدونم برو ببین قبلا همین کامنت رو نزاشتم؟

        من فقط میگم وقتی دو راننده برابر و همسطحن.
        درست نیست یکی 4 سال ماشین برتر و 4 قهرمانی داشته باشه.
        و یکی به خاطر اینکه 9 سال ماشین برتر داشته 7 قهرمانی داشته باشه.

        و همه بگن دیگری به خاطر تعداد قهرمانی و پیروزی و سکو فصلی و سکو و پول و فاست و گرند اسلم و امتیاز و لیدر بودن و اینها برتره.

        این دو همسطحن فقط امکانات همدیگرو نداشتن.

        درست مثل 2 تا دانش آموز با استعداد و همسطح که یکی چون امکانات نداره نمیتونه قبول بشه.
        و دیگری چون در رفاه و امکانات بوده قبول شده.

        و همه میگن این درسش بهتر بوده و با استعداد تر.
        قضاوت زود و کورکورانه.
        ما مردم سرمون رو مثل کبک کردیم زیر برف.

        باید امکانات و موقعیت هایی که برای خیلی ها پیش اومده و برای خیلی های دیگه پیش نیومده رو هم در کل زندگی نه تنها توی این بحث و فرمول بلکه در کل زندگی باید در نظر بگیریم.

        برای چی میگن ظاهر زندپیتون رو با باطن زندگی بقیه مقایسه نکنید.
        نمونه بارزش همینجاست.

        قضاوت شماها:
        همیلتون چون رکورد ها و قهرمانی ها و پیروزی های بیشتری داره از فتل بهتره و حتی بعضیاتون میگید از شوماخر.

        قضاوت منطقی من:
        همیلتون و فتل همسطحن و هر دو از شوماخر پاین ترن و اگرم همیلتون رکورد های بیشتری زده خیلی هاش به خاطر اتوموبیل و موقعیت هایی بود که به دستش رسید.
        من حتی راننده خودم رو هم میگم که از شوماخر پایین تره چون دارم میبینم و منطقی ام.
        شما ها نمیخواید قبول نکنید.
        حقیقت که تغییری نمیکنه.

        حالا فرق من اینه که میگفتم اگه همیلتون نمیرفت مرسدس 1 قهرمانی داشت و فتل 4 تا.

        من اینهارو نگفتم که بگم فتل برتره.
        من اینهارو گفتم که شما بفهمید که یعنی که وقتی فتل با 4 قهرمانی 3 قهرمانی بیشتر از همیلتون که 1 قهرمانی داشت جلو تر بود.

        همیلتون اگه به مرسدس نمیرفت الان 3 قهرمانی کمتر داشت.
        پس راننده بدتری بود؟
        مثل قضاوت خودتون.

        ولی الان 3 قهرمانی بیشتر داره.
        پس راننده بهتریه؟

        نه
        اونموقع موقعیتش برای فتل پیش اومد که 4 سال ماشین برتر داشته باشه.
        و همیلتون 2 سال ماشینش برتر بود تا اون موقع.

        و بعد از اون برای فتل پیش نیومد و 7 سال دیگه ماشین برتر دست همیلتون بود.

        خواهشا فرصت ها و موقعیت هارو هم بسنجید.
        پارسال هالک شاید بهتر از استرول بود ولی فرصت رانندگی دست استرول بود.

        همین روزها پرز بهتر از آلبونه ولی آلبون ماشین بهتری داشت؟

        هر کی پشت ماشین بهتر میشینه و برنده میشه بهتره؟
        پس اصلا عدالت و انصاف رو بیخیال شیم و چشمامون رو ببنیدیم و مثل بچه ها که هرکی برنده میشه همونو انتخاب میکنن.
        ما هم همین کار رو کنیم.

        واقعا مسخرست.

    • Parsa16

      11

      2

      مکس عالی
      هوندا عالی
      الفاتاوری عالی
      فراری عالی
      چارلز عالی
      گسلی عالی
      ناندو عالی
      جیو عالی

      جالبه!وقتی ما میخواهیم بفهمیم چارلز بهتره یا مکس،همشون یک کار فوق العاده میکنن و من به شخصه بیخیال این داستان شدم

    • Parsa16

      8

      1

      اگه می‌شد همه با یک ماشین و با یک سبک رانندگی بودن،می شد گفت کی از کی بهتره

    • mrz_ir

      4

      4

      دوستان شاید مرسدس از ردبول کندتر به نظر بیاد
      ولی چیزی که از مرسدس دیدم
      یجورایی مرسدس دیرتر ستاپ میشه نسبت به بقیه تیم ها
      پایداری و دوام در کنار سرعت مهمه چیزی که ردبول و فراری در برابر مرسدس نداشتن
      به نظر میاد که ردبول مرسدسو واقعا به چالش کشیده ولی باید دید اخر فصل که هر تیم و هر راننده چکار کرده
      واقعا بعد یه کوالی نمیشه اینقدر صریح نظر داد
      فرمول یک مسابقه دو که نیست موتور اسپورته و موتور اسپورت هم ….

    • alireza ti

      5

      3

      با درود فراوان خدمت همه کاربران محترم من خیلی وقته که سایتو دنبال میکنم و نظرات دوستانو میخونم ولی این اولین باره که کامنت میزارم
      در عجب از دوستانی هستم که عملکرد پرزو زیر سوال بردن نکته اول اینکه خیلی برای قضاوت زود هست و پرز بارها نشون داده که ثباته خیلی خوبی داره و مدیریت تایرش جزو بهتریناس و ساله پیش با اون ماشین که در برابر ماشینه امساله ردبول قابل مقایسه نیست نتایج بی نظیری گرفت و امسال به شخصه اطمینان دارم خیلی بالاتر از اینا میاد
      و نکته دوم اینکه به نظرم رد بول دور دوم پرز تو Q2 رو باید سافت میبست ولی فکر میکنم اسرار به مدیوم دلیلش این بود که استراتژی خاصی در نظر داشتن که پرز حتما باید با مدیوم شروع میکرد

  2. seb5

    23

    12

    با سلام دوستانای که میگن سب خراب کرد نمیدونن یا …………..که سب وقتی خواست دور آخر خودش رو ثبت کنه اون مازپین منفور یهو جلوش اسپین شد و نتونست دور بزنه اون دور و پرچم زرد شد و کلا دورش از بین رفت به همین دلیل این جایگاه رو به دست آورد

    • iman88

      21

      0

      شما دومین نفر کامنت گذاشتی!کدوم دوستان؟؟؟

    • mohammad

      11

      6

      مگه کسی هم گفت که خراب کرد اگه گفته که باید یه بار براش مسابقه رو تعریف کنیم

      واقعا همه تیم ها پیشرفت کردند به جز آستون که نمیتونه کپی کنه البته خود مرسدس هم مثکه پسرفت داشته

    • Ali.M

      14

      5

      سکتور دو هم یلو فلگ داشت، با تشکر از فراری و ساینز :/

    • 77Ali

      23

      5

      سب بدشانس ترین راننده شب راحت میتونست بره کیو ۳ 😕 مازپین نذاشت
      اما در مورد امروز
      ۱- بعد از سال ها فرمول وان رقابتی رو شاهد خواهیم بود بالاخره 😍😍
      ۲- مکس بی نظیر ، ۰.۳ امروز با تمام احترامی که برای همیلتون دارم اما فقط به خاطر دور بی نظیر این پسر بود به نظرم
      ۳- شارل لکرلک دیگر نابغه امشب که بازم نبوغشو نشون داد
      ۴- مرسی ماتیااا واقعا مرسی ماتیا بعد از اون رسوایی انجین فوق العاده ست کسب جایگاه ۴ تو چنین پیستی که انجین توش مهمه اونم تو یه سال گرچه نبوغ لکلرک هم بهش کمک کرد و یه سوال از ممدو ی دوست داشتنی لکلرک هنوزم نابغه نیست؟ 😬
      ۵- گزلی سومین نابغه امشب و احسنت به الفا ناعوری
      ۶- الونسو به مانند یه شیر برگشت
      و در اخر بازم بگم چقدررررر سب بدشانسه 😕😕😕

      • مَمَّدو

        8

        9

        😉😁
        نابغه کجا بود داداش … باد موافق وزید!

      • Ahmadreza

        13

        3

        خوبه خداروشکر از فتل کشیدین بیرون 😂😂

      • 77Ali

        6

        0

        خیلی ممنون اطلاع نداشتم 👍

      • 77Ali

        7

        0

        البته داشتین تمسخر میکردین 😂😂 وای اول متوجه نشدم 😂

    • NICO ROSBERG-06

      10

      3

      ممنون سب5_ بخاطر توضیحت راجع به جایگاه فتل.. واقعا برام ناراحت کننده بود.. امیدوارم فردا لویس یا بوتاس پیروز بشن اما خب مکس با ردبولش خیلی خطرناک شده.. چه استرسی دارم.

  3. Parsa16

    21

    6

    تبریک به طرفداران مکس،لوییس،بوتاس و فراری که برگشته به رقابت
    و همچنین تسلیت به دوستان فتل فن

    • Parsa16

      11

      1

      البته دوستان من از نظر نتیجه میگم وگرنه همه میدونیم مازپین نگذاشت سب دور خوبی بزنه

    • Lando

      8

      5

      و مکلارن فن ها🥳🥳

  4. CL16

    21

    2

    مرسی لکلرک مرسی فراری یکم مارو امیدوار کردن
    ردبولم بالاخره بعد از هفت سال دیگه جدا اومده که مرسدس رو شکست بده
    از یه طرفی واقعا مشکل صندلی دوم ردبول چیه چرا اون ریسکو با چکو کردند؟
    هوندا هم اومده از عقده ی فرناندو چه pu ای ساخته 🙂

    • Ali.M

      11

      3

      صندلی دوم مشکل نداشت، پرز رو با مدیوم فرستادن فکر کردن میاد کیو۳، باید هم میومد ولی نشد،‌درصورتی که اگه با سافت بود قطعا میومد کیو۳ و توی کیو ۳ بوتاس رو میتونست بزنه یا اینکه خیلی خیلی نزدیکش‌ تایم بزنه

      • NICO ROSBERG-06

        8

        1

        امیدوارم همینطور باشه_ فردا باید ببینیم توی ریس چطوره پرز
        چون ردبول یکی از بهترین ماشین های چند سال اخیرش و در اختیارش قرار داده چیزی که نه آلبون و نه گسلی ازش برخوردار نبودن
        ب امید برد مرسدس

    • Kenzo

      14

      1

      فرناندو بین راننده هایی که تازه واردن عملکردش فضایی بوده
      توی 0.1 ساینزه!
      اونوقت میگفتن اوکون آلونزو رو شکست میده!!
      بذار موتورش گرم شه فرناندو میترکونه مطمئنم!
      خیلی خوشحالم از آغاز این فصل
      قشنگ هایپ هایپ هایپم‌
      ردبول قابلیت قهرمانی داره
      فراری و مک‌لارن توی بال عقب مرسدس و ردبولن
      آلفاتائوری ترکونده با پیشرفتش
      آلپین و استون هم نزدیک نزدیک نزدیکن به تیمای جلویی
      قشنگ یه ترافیک وحشتناکی قراره ببینیم تو استینت اول مسابقه فردا
      هیچ شکاف پرفورمنسی بین تیما نیست(غیر از هاس و آلفارومئو و ویلیامز)

      • سامان

        3

        10

        یکم داری عجله میکنی که بعدا پشیمون میشی,سونودا و پرز جاشون اونجا نیست و آلونسو پایینتر خواهد رفت.اینو مطمئن باش

    • NICO ROSBERG-06

      5

      3

      CL16
      راجع به پرز باهاتون موافقم_ به نطر منم آلبون بهتر با ردبول خودش و مچ کرده بود از همون ریس اول ولی بازم باید ببینیم ریس و چیکار میکنه
      بنده خدا الکس آلبون

    • Esmaeil_5

      5

      0

      فک کنم همون GP2 engine که ناندو گفت محرک پیشرفت هوندا شد 😀

  5. Silver Arrows

    11

    2

    تبریک به طرفداران ردبول و مکس
    امیدوارم یه رقابت نزدیک رو شاهد باشیم. و امیدوارم فردا مرسدس بهترین خودش باشه.

    • behrang 1350

      6

      1

      با تعیین خط امروز بنظر میاد رقابت سختی بین مرسدس با سه تیم ردبول – فراری – و مکلارن در جریان باشه ولی احتمالا سکوها مال لوییس و بوتاس و مکس خواهند بود و گاهی سکو به لکلرک و ساینز و نوریس و ریکاردو و پرز خواهد رسید

  6. |ZXE-LECLERC16|

    25

    1

    چه فراری ای… چه چارلزی!
    ممدو فردا هم داریم! حالا می بینیم!
    سونودا هم چه تایمی زد! حیف که تایم کیو دوش خراب شد
    و لعنت به مازپین که نمیذاره فتل به کیو دو برسه 🙁
    مکس هم ترکوند! تبریم به همه هواداراش علی الخصوص Ali33
    اما… فان ترین لحظه اونجایی بود که مکس کیکو کوبوند تو صورت کولتارد :)))))))

    • SKMZ

      13

      1

      #wesaynotomazepin

    • مَمَّدو

      3

      9

      من فکر میکردم که ساینز به راحتی میتونست رکورد لکلرک رو بزنه ولی … یعنی چی شده بود؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        7

        1

        من خودمم فن ساینز هستم، اما لکی توی تعیین خط یه چیز عجیب غریبه!

    • |ZXE-LECLERC16|

      5

      1

      راستی دوستانی که همچنان نتونستین در فانتزی ثبت نام کنین، با کمال تاسف باید بگم که اگر تعیین خط یه آخر هفته بگذره و بعد از اون شما توی یه لیگی عضو بشید، بهتون امتیاز اون آخر هفته داده نمی شه 🙁
      به همین دلیل، الان دیگه من کد این لیگ رو از بیوم بر می دارم؛ و وقتی تونستم اون دی ان اس رو درست کنم، یک لیگ از نزدیک ترین گرندپری تا ریس آخر می زنم که اونجا هم بیایم 🙂

    • Lando

      2

      5

      لیگ فانتزی ثبت نامش درست نشد؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        1

        1

        همچنان پیگیرم،به محض درست شدن اطلاع میدم…

  7. mahyar

    17

    5

    اون عزیزی که فصل قبل پول پوزیشن های لویس رو میشماردی. XD
    سلام علیکم برادر .

    آقا من میخوام براتون ی کلیپ بفرستم . ی لینکی چیزی معرفی کنید من براتون یجوری بفرستمش در مورد F1 هست .

    • Fastboy 44

      15

      7

      برادر با اینکه فکر میکنم Ali33 امسال آواره ترین نباشه! و قهرمان میشن بالاخره مجموعه ردبول، ولی اگه یک درصد شانس داشته باشیم،جوجه هارو آخر پاییز میشمرن!

    • Mahmood.ghaedi

      12

      2

      جوجه اخر پاییز میشمارن
      تازه تعیین خط اول فصل بود
      مرسدس هم مشکل داره باید دیدی کرسدس میتونه مشکلش حل کنه یا نه

    • Amir44

      1

      0

      ۹۷-۴
      و علیکم السلام

  8. amin90

    22

    3

    ببین یه بچه پولدار ناشی چطور گند زد به Q3

    • Ali.M

      12

      1

      ای گفتی، حرف حق

    • آرشا

      6

      4

      بخدا لوییس فوقلعادس..

      • NICO ROSBERG-06

        7

        1

        داداش بعد از 7 قهرمانی جهان_ تازه به این نتیجه رسیدی؟

      • Fastboy 44

        6

        7

        تازه بعضیا به همین نتیجه هم نرسیدن و هیچوقت نخواهند رسید!

  9. Fastboy 44

    24

    8

    درود
    رقابت نزدیک؟!
    توی پیستی که سال قبل مرسدس ۴ دهم سریعتر بود الان ۴ دهم عقبتره!
    تبریک به تیم ردبول و ورستپن
    عالی بود
    بهتره مرسدس بجای رنگ سیاه و هزار تا AMG زدن یکم بیشتر روی پرفورمنس کار میکرد
    کم مونده بود گسلی بیاد جلو مرسدس ها
    هرچی که هست ردبول و آلفاتاوری ترکونون
    GetInThere#

    • farshad

      8

      3

      سلام فست بوی عزیز . مرسی , یه تبریک ویژه هم به علی 33 عزیز بدیم که میدونم الان رو ابرهاست . البته تازه اول راهه و شرایط توی پیستهای اروپایی شاید کمی متفاوت باشه ولی بی شک رد بول هم در موتور و هم در ثبات در پیچها بخوبی پیشرفت کرده و مرسدس با تغییر در کف خودرو و شاید هم نبود سیستم داس مشخصا در پیچها دچار چلنج شدند ( مطلبی که دوست خوبمان آقا محمود قائدی بهش این دو روز بخوبی اشاره کرده بود ) . ولی نظر شخصیم این هست که کاشکی البون هنوز فرصت داشت تا تفاوت چشمگیر رد بول امسال رو حس کنه , تفاوتی که پرز متوجه اش نمیشه . شاید قضاوت در مورد پرز زود باشه . مازپین هم خدا ازش نگذره که چه ضد حالی به سب بنده خدا زد امان از وقتی که شانس از آدم برگرده واقعا حیف . فکر کنم مازپین تایم لطیفی رو هم خراب کرد .

      • NICO ROSBERG-06

        3

        3

        فرشاد راجه به جابجایی پرز و آلبونم من همون فصل پیش گفتم که بخاطر سن و سال و استعداد ذاتی_ ردبول داره اشتباه میکنه یه سری اومدن 100 تا دیس زدن ولی خو من به عنوان یه فن مرسدس دوس داشتم آلبون امسالم پشت ردبول مینشست.. پرز بعد از 7 فصل تجربه به این جا رسید اما آلبون از همون وقتی که ب ف1 اومد قشنگ نشون می داد یک استعداد خوبی توی تعیین خطا و ریس داره..نمیدونم بازم شاید من اشتباه میکنم.. ولی حیف آلبون.هم سن و ستالش کم بود هم استعداد خوبی از خودش نشون می داد.

      • سامان

        4

        3

        پرز نهایت بتونه به آلبون برسه,مطمئنم پرز به زیر نیم ثانیه مکس نخواهد رسید,واقعا حیف کردن آلبون رو

  10. Siya

    10

    6

    امسال هم مکس باید تنهایی بجنگه حیف از گسلی که تو ردبول نیست
    چه میکنه این شارل شیردل….

    • Kenzo

      12

      11

      واقعا یکی از سریعترین راننده‌های تاریخه شارل(عجب لقب باحالی گذاشتی براش شارل شیردل)
      اون از سال اولش تو فراری و پول پوزیشنای پشت سر همش که تو اسپا 0.7 از نفر دوم سریعتر بود
      اون از پارسال که با اون گاری ردیف دوم سوم استارت میزد
      این از امسال که توی 0.15 بوتاسه!!!
      مطمئنم اگه فراری یه ماشین برنده بسازه مکس و همیلتون رو هم حتی تو تعیین خط له میکنه
      اونوقت میگفتن چرا فراری روش سرمایه‌گذاری می‌کنه!؟ میگفتن لیاقت توجه فراری رو نداره!!!

      • 77Ali

        9

        1

        به نظرم از ۲۰۲۲ رقابت ۳ گانه شارل مکس راسل جذاب خواهد بود البته از راسل هنوز دیتا کافیعی نداریم ولی شارل و مکس سرعت بی نظیرشونو اثبات کردن به همه کوه استعدادن این دو و البته فک میکنم راسل هم خودشو در سطح این دو نشون میده به امید پیروزی های پیاپی برای شارل جوان مقابل این دو 😍

      • Max33vr46

        12

        3

        واقعا متاسفم یک اینکه شارل به قول شما شیردل حریف مکس نمیشه چه تو تعیین خط چه تو مسابقه ولی این وسط من یه سوال دارم شما چرا دوتا از بهترین راننده های فرمول یکرو با استفاده از لفظ له کردن کوچیک میکنید جناب آقا یا خانم کنزو

      • Hamoon

        6

        2

        ایول چارلز ایول…فراری پارسال ک آرزومون شده بود برسن کیو ۳ کجا فراری امسال کجا

      • --AmirAli--

        10

        1

        من تعیین خط رو ندیدم
        دور شارل در توو فراوان بود؟
        ولی باز فکر کنم مث مسابقه های فصل پیش شاهد سبقت های زیادی ازش در طول مسابقه خواهیم بود، حیف واقعا

      • Parsa16

        11

        5

        مکس فن عزیز
        میبینیم چارلز چطوری مکس را خرد میکند

      • Lando

        3

        5

        علی۷۷ نوریس هم اضافه میشه😍😍😍

    • REZA.M

      8

      1

      واقعا تبریک میگم
      پیشرفت فراری خیلی خوب بوده
      دمشون گرم
      حیف شد ساینز دور آخر اشتباه کرد و نتونست تایم خوبی بزنه حتی تایم کیو 2 خودش رو هم نزد
      در کل پیشرفت فراری خیلی خوب بوده
      حیف شد جفتشون میتونستن بالاتر از گسلی تموم کنن

    • milad

      8

      3

      البته با نزدیک شدن تیم هایی مثل آلفا تائوری و قویتر بودن پاوریونیت فراری و حضور مکلارن و همینطور پرز در ردبول امسال فکر نمیکنم مرسدس با توجه به از دست دادن داونفورس و بالانس ماشینش بتونه یکه تازی کنه.
      دقیقا وضعیت سال ۲۰۱۷ پیش اومده و وتل از ماشین خوب فراری نتونست استفاده کنه.الان هم مکس تو اون شرایطه اگر استفاده نکنه خیلی بد میشه و شاهد سیطره کامل مرسدس تا سال حداقل ۲۰۲۵ خواهیم بود شک نکنید.

      • REZA.M

        7

        3

        خودت میدونی داری چی میگی؟ اگه اشتباه نکنم فراری بود که مالزی و ژاپن موتور زد

  11. mola

    9

    2

    چقدر خوشحالم از اینکه مکس همیلتون و مرسدس رو به تکاپو انداخته
    و چقدر خوشحالم از اینکه فراری پیشرفت چشمگیری داشته نسبت به سال گذشته
    راضیم ازش
    سومی رو میگیره

      • NICO ROSBERG-06

        -1

        1

        نه_فراری که در حد سومی نیست امسال اگه منطقی باشیم برای چهارمی با آالفا تاوری و شاید استون رقابت کنه.
        سوم قطعا مک لارنه اگر دوم نباشه..ریکاردو و نوریس فوق العاده اند هر دوشون +مکلارنی که مسلح به انجین مرسدس شده
        دست کم نگیرید این مک لارن و
        ب نهظرم فتل با رد پیشنهاد مک لارن اشتباه کرد و ریکاردو با قبولش برد کرد.

    • Hamoon

      4

      2

      اگه ساینز بتونه خوب امتیاز جمع کنه سومی هم ممکنه

  12. Erfn

    26

    3

    وتل بخاطر پرچم زرد مازپین فک کنم نتونست تایم بزنه ، اینجور که بوش میاد رقابت بشدت نزدیکه و بنظرم ورشتپن امسال قهرمانی رانندگان میاره و مرسدس هم قهرمانی سازندگان البته اگه بدشانسی و شرایط خاص پیش‌نیاد
    نکته بعدی اینکه آقا آلفاتائوری عجب ماشینی ساخته دمش گرم خیلی باهاشون حال کردم تنها تیمی که امسال به چشمم خیلی خوب اومدن

    • --AmirAli--

      18

      1

      هاس اومده برا قهرمانی از آخر

    • سامان

      3

      10

      فتل دیگه دورانش تموم شد,فقط فک کنید ببینید فتل جای کی رو میخاد تو ده تا بگیره,با
      توجه به اینکه پرز و سونودا خودشونو میکشن بالا و آلونسو و استرول احتمالا میاد پایین ,هوندا چون آخرین فصلشه نهایت زورشو واسه ردبول و تائوری زده,واقعا هم دمش گرم,

      • Mahdi.Sv5

        1

        2

        شما چجوری اینقدر با قاطعیت میگی سب دورانش تموم شده؟

      • Erfn

        1

        1

        چرا هر نظری که میخوای بنویسی اولش میزنی دوران فتل تموم شده😂😂

  13. Parsa16

    12

    1

    یک تبریک خاص هم به جناب جینگوز اعظم میگم بابت عملکرد خوب جیو کبیر
    عذرخواهی میکنم که به حرفای شما شک کردم

    • Jingoozz

      15

      9

      دوست من همه ما اشتباه میکنیم مهم اینه که بعدش ایمان بیاریم…هر کدوم از پیغمبران هم در راه ارشاد و راهنمایی طرفدارانشون ابتدا سختی و مرارت ها کشیدند…
      جا داره تبریک بگم به طرفداران تیم ردبول و مرسدس که این فصل رقابت جذابی رو شاهد خواهند بود و یه تبریک بزرگتر به مدیریت تیم پلنگ صورتی سابق بابت تعویض پرز با فتل همیشه خسته…به حق انتخاب درستی داشتند…
      دوستی هم دیروز بنده رو دعوت به صبر و شکیبایی کرده بودند و وعده به رده بندی امروز درخصوص جیو کبیر و رایکونن که همینجا ضمن ارائه یک لبخند ژورنالی ایشون رو دعوت به یخدربهشت میکنم…
      انشالا فردا خدمت دوستان خواهم بود.

      • NICO ROSBERG-06

        6

        1

        خخخخخ.. ای جینگوز :)))))))
        حالا تا مسابقه فردا

  14. Kenzo

    17

    1

    آخ آخ آخ
    عجب فصلی بشه این فصل
    علاوه بر ردبول
    فراری و مک‌لارن هم خیلی قوی ظاهر شدن
    کاش مک‌لارن و فراری نزدیک تر بودن تا یه فصل مثل 2010 رو دوباره میدیدیم

  15. mohammad

    13

    3

    فقط مازپین با اون حرکتش

    چرا آخه

    نمیدونم چرا سر سب این بلا اومد

  16. Elisa

    19

    4

    من واقعا گریم گرفت سر این کوالی ☹☹☹
    من نمیفهمم واقعا نمیفهمم ی آدم چقدر میتونه بدبخت و بیچاره بشه 🥺🙁☹😐
    فتل کلا از سال ۲۰۱۵ ب بعد نفرین شده ☹
    کلا نمیدونم واقعا چی بگم
    سال پیش ک فتل فراری بود ماشینش آشغال بود آشغال کامل فتل نمیتونس هیچ کاری کنه امسال ک اومد بیرون از اون تیم ماشیناشون خیلی خیلی خیلی خوب شدن 😐😐😐
    ب امید بهتر شدن رفت استون ، ماشینش ک با این اوصاف هیچ تعریفی نداره تازه با همین وضع هم میخاس تایم بزنه پرچم زرد ☹☹☹☹☹☹
    من نمیگم همیلتون و ورستپن خودشون زحمتی نمیکشن اما ماشینشونم بلاخره خیلی خیلی کمکشون میکنه دیگه ب معنای واقعی اون بالا جدولی ها همه دارن با قدرت ماشینشون خوش میگذرونن 😐☹ اصلا انگار دارن حال میکنن بنز ی تایمی میزنه دوبارع ردبول میزنتش دوباره بنز میزنه دوباره فراری میزنه کلا خیلی رقابتشون داغه و این یعنی عشق و حال تو فرمول ۱ بعد ی بدبختی مث فتل ک ی زمانی ۴ بار قهرمان جهان شد الان باید بر سر رده ۱۶ ۱۷ با ویلیامز و هاس تلاش و بقا کنه ☹☹☹☹☹☹☹☹
    من واقعا نمیفهمم چرا 🥺

    • Fastboy 44

      16

      0

      هیچوقت به آلونسو فکر کردی از رنو و فراری به کجا رسید؟

    • Hamoon

      11

      1

      بدشانسیش ب کنار ولی اوضاع استون اصلا خوب نیست.در بهترین حالت فتل امروز دهم میشد

    • NICO ROSBERG-06

      5

      1

      نا امید نباش دوست عزیز _ سب با این ماشین نیاز به زمان داره و بعدش دوباره با عملکرد طرفداراش و خوشحال خواهد کرد.. ناراحت نباش الیسا

      • سامان

        5

        10

        الکی خوش نباشید,فتل توانایی جا گرفتن تو ده تا رو نداره اونم با این ماشینش و اون ماشینهای بالایی با اون راننده های جوان بهش فرصت نخواهند داد,احساساتی برخورد نکنید

    • raha

      7

      1

      میگن بعد هر سختی آسونی هست
      امیدوارم برای فتل هم همینطور باشه 😳😥

      • mohammad

        2

        1

        در حقیقت با هر سختی آسونی هست و امیدوارم پیروزی های فتل رو ببینیم همه مجددا

      • Lando

        0

        2

        برای فتل بعد هر آسونی سختی هست😂

  17. iman88

    21

    3

    به سختی میتونم وضعیت بهتری رو (نسبت به سال گذشته)برای رده های بالای این گرید تصور کنم.
    مکس بالاخره سوار ماشینیه که سزاوارشه.
    فراری بعد از یک سال سخت ،به معنای واقعی کلمه یک جهش بلند داشته(سه دهم پشت مرسدس!)… واقعا بهشون افتخار میکنم.مطمئنا وضعیت تو پیستهای دانفورس بالا بهترم میشه.امیدوارم بینوتو و تیمش این روند رو ادامه بدن.ساینز هم شروع خوبی داشته،و خوبه که فراری دوباره با دو ماشین تو پیسته.
    باقی گریدم حقیقتش انقدر حواسم پرت بود که هنوز نمیدونم درست چه خبره!!!

    • Mekaeel

      8

      2

      نوع پیست رو هم نباید فراموش کرد
      به شخصه فکر میکنم مرسدس توی پیست های دیگه از ردبول بهتره،
      تا جایی که من یادم میاد مرسدس توی این پیست نتونسته به خوبی کل فصل باشه

      • Mekaeel

        18

        0

        یه چیزی برام جالبه
        کلا ساینز رو فراموش کردن دوستان، اگه دور دومش رو خراب نمیکرد بهتر از چارلز تایم میزد چون هم کیو۱ و هم کیو۲ از لکلرک تایمش بهتر بود
        امسال این دوتا رقابت درون تیمی جذابی خواهند داشت

      • 77Ali

        7

        5

        ساینز راننده بی نظیریه ولی دور شارل فضایی بود کلا به نظرم شارل دستشو واسه ساینز رو نکرد گذاشت گذاشت تا کیو ۳ از اون بلاهایی که همیلتون همیشه سر بوتاس میاورد
        البته این حدس من ریس های اینده بهتر مشخص میکنه چون ساینزم فوق العاده سریعه دورانی که با مکس همی تیمی بود فوقالعاده نزدیک هم تایم میزدن

      • iman88

        11

        1

        معمولا راننده هایی که فاصله دارن با هم تیمی هاشون ،تو تمرینات و کوالی تا کیو 3 فشار بیشتری میارن .به خاطر همین به شخصه تا کیو 3 من زیاد تایمشون رو نسبت به همتیمیشون قضاوت نمیکنم.
        ضمن اینکه چارلز فقط 1 دور تو کیو 3 زد.

    • Hamoon

      13

      0

      Iman88 با اون جملت ک فراری با دوتا ماشین تو پیسته کاملا موافقم!!!!

      • iman88

        11

        1

        هامون امیدوارم دوستان فتل فن بخاطر این حرف از دستم دلخور نشن.صحبتم اصلا کنایه به سب نیست.به دلایلی که فصل قبل بارها درموردش صحبت کردیم،فراری تو دو سوم مسابقات با یه راننده رقابت کرد.

  18. a Ferrari lover

    15

    14

    مکس پادشاه امروز تعیین خط بود تازه سرعت مسابقه ایشون بهتر هم هست 😉. درمورد فراری هم تبریک میگم که بعد 1 سال بالأخره دوتا راننده داشتیم و به کیو3هم رسیدن به بعضی دوستان هم فقط میتونم بخندم 😂😂😂😂😂😂

    • Ahmadreza

      5

      2

      کدوم دوستان۰؟🤔😐

    • Max33vr46

      5

      2

      دوستان کسی میدونه سرعت مسابقه ای مکس نسبت و چکو نسبت به لوئيس و والاتری چجوریه؟

      • a Ferrari lover

        3

        7

        سرعت مسابقه ای مرسدس و ردبول تقریبا یکی بود البته مکس یکم سریع تر از دوتا مرسدس بود

    • milad

      7

      12

      فعلا که مازپین شده بهانه ی این دوستان😉😉😂

    • raha

      5

      2

      دقیقا کدوم دوستان ؟ 😐

    • NICO ROSBERG-06

      4

      12

      ایمان88
      به نظر من فراری خودش میخواست که فصل قبل با یک راننده رقابت کنه.. .به دلایل زیادی که همه اون دلایل و دیدن….

      • BAHRAM

        8

        1

        اون دلایل ساخته ذهن شما بود و فقط خودتون باورش کردید

  19. Ali🦁3

    19

    5

    Amazing.. Amazing
    Red. عالی
    Hon. عالی تر
    Max. عالی ترین
    نوید آغاز یه فصل مهیج میده که ماشین مرسدس و ردبول نزدیک هم هستن، برای ما طرفداران Dutch lion.
    این تعیین خط به نظرتون رو کم کنی حسابی نبود.؟
    ولی واقعأ ماشین چسبندگیش و پیچیدن تو پیچها فوق العاده بود دیدنش با رانندگی مکس، دمت گرم آدرین نیوی🤙🤙.
    باز متاسفانه مکس تنهاس تو جنگ استراتژی.
    _____
    در آخر بگم چالز و گسلی عالی بودن همچنین آلونسو، بدشانس وتل بود .

    • Ali.M

      7

      3

      کیف کردی؟
      اتفاقا بعد از اینکه پول زد یادشما بودم :))
      میریم برای برد✌✌😎

    • Fastboy 44

      11

      6

      تبریک
      امیدوارم که فردا این من باشم که من میخندم و شعر میگم!
      فقط یه چیزی
      هیچوقت نگفتم رقابت ۲ سال اخیر نزدیک بوده
      ولی الان که یه نفر جز همیلتون اول شد یعنی نزدیک؟!
      این پیست وضعیتش این بوده،ببین بقیه پیست ها ردبول چه فاصله ای میاندازه
      تبرییک به ورستپن و ردبول
      !
      💜

      • amirreza

        9

        1

        فست بوی عزیز امیدوارم فردا باهم خوشحالی کنیم و واقعا از اینکه مهندس های آلمانی از کسی عقبا تعجب کردن و مطمئنم مرسدس به این زودی ها تسلیم نمیشه و امیدوارم دوباره به صدر برگردیم به امید پیروزی مرسدس در فردا

    • a Ferrari lover

      9

      8

      پرز راننده ای هست که میتونی خیلی سریع بیاد بالا و به مرسدس ها نزدیک بشه

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        داداش برای اینی که شما گفتی_پرز امروز یکشنبه_2تا مک لارن جلوش داره با دوتا راننده سریع و2تا فراری با2تا راننده سریع تر
        در ضمن ناندو و گسلی و هم دست کم نگیر.. پرز برای جلو اومدم واقعا باید خیلی شانس بیاره برخوردهایی اون بالای جدول پیش بیاد وگرنه تو حالت استانداردش بتونه2 یا3 زده بیاد بالا که همون2 تا محتمل تره.

    • Hamoon

      7

      2

      اره علی جان مکس تنهاست ولی فصل خیلی جذابی در پیش

    • Mahmood.ghaedi

      9

      2

      علی داداش بهت تبریک میگم
      حالش ببر
      منم هیچی درباره فردا نمیگم😉😂😉

      • Ali🦁3

        9

        2

        Mahmood. Ghaedi
        همشهری خونگرم من.
        🧿

      • Mahmood.ghaedi

        2

        2

        علی لوییس نشون داده تو این چند سال ک ریسهای اول خوب نیست ن ک بد باشه ولی برد نمیاره و مرسدس هم تیمی داره ک میتونه مشکل حل کنه مکس و ردبول باید از همین اول فشار بیارن و خوب باشن تا مکس شانس قهرمانی داشته باشه حالا باید دیدی دوام داره ماشینشون یا نه
        امسال بهترین ساله واسه مکس من ک قبل از بستن قرارداد لوییس گفتم امساال شانسی نداره سنش بالا رفته و شانس اول بوتاس میدونستم ولی خب ردبول سوپرایزمون کرده
        و درست میگی فردا همه چیز معلوم میشه و امتیاز فردا میدن

    • Ali🦁3

      10

      3

      مرسی دوستانی که تبریک میگن بامرام هستین🙏، ولی فردا مهم هستش چون امتیاز میدن ماشین ردبول اول ثبات باید داشته باشه و بعدش رو تایر سافت قوی تر از مدیوم هستن برعکس مرسدس، استارت هم رو مدیوم زده میشه اول هرزگردی نباشه از بس که از ماشین ردبول دیدیم چند سال و بعدش چند دور اول واسه مکس که خودش پیشتاز نگه داره، امیدوار شدیم چون ماشین امروز نشون داد با رانندگی مکس در حد قهرمانی هستش.
      من راستش حالا شاید خیلی دوستان بگن حرفت دیگه دیر هست یا هر چیزی ولی واقعأ دوس داشتم وتل بیاد کنار مکس با این ماشین ولی متأسفانه وتل زود تصمیم گرفت حتی به حرف مارکو که اینقد براش ارزش داره گوش نکرد که یکم صبر کن حتی 1سال آزاد باشی چون هنوز تکلیف آلبون مشخص نبودش چه معلوم حرف مارکو که خیلی تأئيدیه داره الان وتل أورده بودن تو ردبول بود این مدل ماشین هم خوراک وتل هست می دونم که با مکس راننده‌های مرسدس بیشتر به چالش می کشن تا نفر دیگری البته حدس می‌زنم ولی می دونم که چقد مارکو و هورنر سباستین دوس دارن.

    • NICO ROSBERG-06

      5

      2

      دوستان فردا بااین تایمهایی ک امروز دیدیم احتمال برخورد هست امیدوارم مکس و مرسدسا نباشن فقط ..که خیلی حیف میشه.

  20. Mohammad44

    13

    6

    تا اینجا تبریک به مکس فن ها از جمله علی عزیز و سایر دوستان
    امیدوارم که مسابقه جذابی بشه و البته با برد لوییس

  21. mohammad

    5

    1

    سونودا هم خوب بود

  22. Mmd9024

    10

    5

    صبحت از فرمول یک میشه اعداد و ارقام و داده ها با شما صحبت میکنن و توی این یک سال اخیر و بخصوص این تمرین و تعیین خط آخر حداقل واسه من ثابت کرد که چرا فراری از وتل دل کند و رفت سراغ ساینز وقتی مصاحبه ساینزو مرور میکنم که از این صحبت میکرد که فراری چقدر به جزئیات رانندگیش آگاه بوده که متعجبش کرده
    و در آخر هم یه تبریک به مجموعه هوندا ، ردبول و آلفاتوری با این شاهکاری که هوندا درست کرده و پکیج آیرودینامیکی که این دوتا تیم آوردن به مسابقات
    فکر کنم یکی از جذابترین فصلهای فرمول یک رو شاهد باشیم ، ردبول و مرسدس برای قهرمانی ، فراری مکلارن و آلفاتوری برای سومی تا پنجمی

  23. mohammad

    17

    1

    ولی آستون مارتین از پارسال ضعیف تر هست

    • hamed.ab

      10

      0

      نمیشه که یه ماشین مرسدس 2019رو کپی کنی و ده سال استفاده کنی، رقابت امسال استون مارتین با الفاتوری و الفارومئو و احتمالا الپین هست…. اگه اکون و پرز مسابقه های بعد بدشانسی نیارن مثل امروز، استون میره 10-11 و دیگه یه سکو هم احتمالا نگیره….دردناکه ولی واقعیته….

      • mohammad

        2

        0

        متاسفانه با شما هم نظر هستم

        ولی امیدوارم این اشتباه باشه

  24. Ali.M

    16

    8

    دم ورستپن گم، دم ردبول گم😎
    کاش برای پرز ریسک نمیکردن، حیف شد و باز الان مرسدس از استراتژی دست بالا رو داره.
    ولی نوابغی که میگن سب تایم ۱۸ زد و اینگونه هیت هایی که دیگه عادی شده البته، اگه ممکنه یکم چشماشونو باز کنن ببینن بغیر از سب کس دیگه ای موقع فلاینیگ لپ‌ش ۲ تا پرچم زرد اونم تو دوتا سکتور مختلف بود یا نه؟
    یکی‌ش البته شاهکار ساینز و فراری بود که انجین مثل موتور پراید قطع و وصل میشد
    دومیش هم که شاهکار ‌نیکیتا مازاسپین بود، خداقوت پهلوان واقعا :/

  25. آرا

    21

    1

    یه ضرب المثل هست که میگه شانس یتیم یا باده یا بارون!!!!
    به نام خدا گفتیم و بدشانسی ها اغاز شد!

    • hamed.ab

      12

      0

      وتل بدشانسی هم نمیاورد نهایتش هم 11 -10 میشد دیگه…پرز خراب کرد که استرول اومد q3….انقدر گول رنگ سبز قشنگ و اسم با ابهت استون مارتین رو نخورید، این همون مرسدس کپی دو سال پیشه که انقضاش تمومه دیگه…

  26. iman

    16

    2

    تعیین خط عالی و هیجان انگیزی بود بعد از مدتها که شاهد یک و دوی تکراری مرسدسها بودیم،مکس مثل همیشه فوق العاده مثل بود و جالبتر از همه عملکرد بینظیر ماتادور بعد از دو فصل دوری و در چهل سالگی و فاصله وحشتناکش با اوکون با استعداد.در مورد وتل نتیجه گیری زود هست ولی عملکرد امروزش نا امید کننده بود

    • n3x0

      4

      1

      البته اوکون به خاطر پرچم زرد نتونست تایم بزنه بدشانسی آورد ولی مشخصه که تو میدفیلد جنگ بزرگی قراره راه بیوفته

  27. mahdi.doroudi

    10

    2

    عجب شانسی داره فتل !اون از فراری که یک جهش وحشتناک زد بعد رفتنش اینم از پرچم زرد دیگ یه جوراایی مشخص شد امسال مرسدس رقیب سرسخت داره بازم باید دید تو پیست های پر پیچ و خم بازم ردبول میتونه انقدر سریع ظاهر شه یا حتی فراری ولی فراری فقط فکر کنم تو مستقیمی خوب باشه باید مسابقات پر پیچ و خم رو دید تا معلوم بشه کدوم تیم تو چه نوع پیستی برتری داره ولی فصل پر رقباتیه خخخ من که هنگ کردم همه سوپراریز میکردن تو کیو۳ من که قاطی کرده بودم کی قراره پل پوزیشن بگیره تا اینکه دور اخر مرسدسیا خراب زدن و ورستپن هم رحمی نداشت به ماشین انگار چاره داشت باهاش پرواز میکرد!

    • HamidFTN

      1

      0

      به به آخر این رقابت ها شروع شد
      همیشه دوست داشتم یه راننده تاپ توی رده های آخر باشه تا بتونیم سبقت های زیبا ببینیم قرعه این هفته به نام فتل افتاد و البته ناندو که از بازگشتش خوشحالم

      فردا پخش آنلاین دارین؟
      یا باید به فکر باشیم😎

      • HamidFTN

        0

        0

        چی شده که نظرم تایید نمیشه؟

    • raha

      3

      1

      دقیقا ، منم منتظر دیدنشم 👍

  28. mahdi.doroudi

    10

    2

    بعد تعیین خط با فتل که مصاحبه که کردن انگار گفت هنوز یه چیزی نیاز به تعمیر داره اگر اشتباه نکنم فکر کنم اینو گفت!که فردا باز باید بریم سراغ تعمیر اساتید اگر اشتباه رسوندم اصلاح کنید متن منو ببینید چی گفته ولی هر چی هست فعلا نتونست تایم بزنه مازپین امروز فقط اسپین شد حالا میمیرد جلو فتل اسپین نشه تا تایم بزنه😒

  29. Mohammad44

    18

    5

    یه سلامی هم عرض کنم خدمت عزیزانی که انواع اهانت ها رو به بینوتو داشتند
    دم مجموعه فراری گرم واقعا اگه تو ریس هم اینجوری باشن که کاری کردن کارستون
    درباره سب هم عزیزانی که نمی دونن فکر کنم دو تا پرچم زرد ایجاد شد
    چکو هم فکر کنم مشکل ایجاد شد براش وگرنه تقریبا خوب بود و یه نکته ی دیگه اینکه فاصله ی چکو قابل انتظاره و مهم تر اینکه تو شبیه سازی های مسابقه ای نزدیک بود و خب اصولا نقطه ی قوت چکو ریس پیسشه
    درباره ی فردا هم اگه مثل تعیین خط باشه که مکس میبره ولی اگه ریس پیس تفاوتش در حد یکی دو دهم باشه با توجه به دو و سه مرسدس یکم شاید سخت بشه کارش

  30. Ahmadreza

    9

    1

    من پارسال این حرفو گفتم : که با وجود بدشانسی های سب بعد ترک فراری ، فراری اوضاعش بهتر از استون میشه
    البته شاید الان زوده
    به امید دیدن رقابتی جذاب و دیدنی

  31. MiladNikandish

    10

    2

    تعیین خط به کنار،باید به طراح شماره های مرسدس جایزه بدترین طرحو بدن،رسما هیچی ازشون دیده نمیشه

  32. 77Ali

    6

    1

    یه سوال چرا تایم تمرین ها زده نشد ؟ مثل اینکه تیم ها تو تمرین ها واقعا تمام توانشونو میزارن برعکس چیزی که فکر میکردیم چون تا جایی که یادمه تایم مکس با سی ۴ ۲۸.۹ بود

    • iman88

      10

      0

      1.سرعت پیست تو شرایط مختلف متغیره2.استفاده از مود موتوری یکسان بین کوالی و ریس تیمهارو مجبور میکنه که دیگه مثل گذشته به بالاترین مود خودشون تو کوالی دسترسی نداشته باشن.

      • 77Ali

        5

        0

        مرسی بله حواسم به مسئله مود موتوری نبود ولی در کل هم به نظر تو تمرینا همچنین هم با سندبگینگ و بیخیال دور نمیزنن

      • iman88

        7

        0

        دقیقا علی جان در این مورد باهاتون موافقم.
        این داستان بیشتر از سال 2019 و کاری که مرسدس کرد اب میخوره.اما شرایط امسال انقدر فرق میکنه که هر جور مقایسه ی بینشون به نظر من از اساس بیمورده.
        تفاوتهایی مثل محدودت بودجه،ویند تونل و سی اف دی.تغییر قوانین ایرو برای امسال و تغییرات بسیار بزرگتر برای سال اینده، حتی مسائلی مثل کم شدن زمان تستهای پیش فصل و و و.
        خلاصه اینکه میبینیم تستها و تمرینات بهترین مرجع بودن.

  33. David Kame

    9

    6

    هوندا چی درست کرده ایول
    خمکلارن جاشو از همین الان تو رده سوم محکم کرد وو به عنوان یه فن مکلارن خیلی دوست دارم ردبول و مرسدس رو اذیت کنه آلونسو هم درجه یک چیکار میکنه این سامورایی

    • David Kame

      10

      1

      عملکرد گسلی خارقالعاده بود و همچینن عملکرد فراری و به خصوص چارلز هم عالی بود تبریک. ریکاردو هم عالی تازه خوبه با ماشین مچ نشده باید عملکرد گورکن رو بعد از نیم فصل دید متاسفانه برا استون میشد همچین روزی رو از وقتی که از رو مرسدس کپی کرد دید حیف

  34. Dr¡ft€r

    7

    3

    زمانهای بدست اومده در تعیین خط نسبت به پارسال خیلی ضعیف شده
    کند شدن ماشینها تاسف باره

    • |ZXE-LECLERC16|

      5

      0

      خب خود فرمول یک و پیرلی عمدا یه کاری کردن که ماشینا کند بشن! اصلا فلسفه تغییرات قوانین امسال همین بوده!

  35. n3x0

    10

    5

    چه ریسی ببینیم فردا فورزا فراری شارل دلاور و کارلوس جنگجو فردا منتظر عملکرد خوبشونم حداقل امروز یکم روحمون شاد شد هرچند باصدر فاصله داریم ولی حداقل تو ریس های چالشی خرخره بوتاس و میتونیم بجوییم

    • بوتاس فن!!!

      10

      6

      به گرد پای والتری هم نمیتونین برسین😂😂😂

      • n3x0

        5

        3

        همون سه تا علامت تعجب جلوی اسمت نشون دهنده همه چیزه …

      • Hamoon

        3

        1

        فردا بوتاس سر استارت باز ی زنبور میخوره ب کلاهش :)))

  36. Saeedreza

    13

    5

    فتل بیچاره سرنوشتش شده مثل این فریبرز بازیگر سریال ن خ (هرچی مشکل هست گریبان فتل رو میگیره )
    اخه مگه این همه بد شانسی یه جا میشه
    بدشانسی پشت بد شانسی
    پیشنهاد مک لارن رو رد کرد ،الان مک لارن کلی از استون مارتین جلوتره
    خدا کنه استون و فتل به رقابت برگردن

    • iman88

      6

      1

      پیشنهاد مکلارن؟!

  37. Soheil

    10

    3

    به نظرم یکم برای گفتن پایان سلطه مرسدس زوده اما این مکس امسال قراره خیلی کارا بکنه…! در مورد صندلی دوم ردبول میشه ساعت ها حرف زد، واقعا چه اتفاقی تو ردبول داره میوفته که هرکی میاد نمیتونه خودش باشه؟ هوندا هم نشون داد ترسی که بقیه از پاوریونیتش قبل شروع فصل داشتن الکی نبوده عجب چیزی ساخته
    و بازم شارل! چیکار کرد واقعا تک دوراش فوق‌العادس. به نظرم یک کوچولو باید به بینوتو امیدوار شد (میدونم تیم دوم تحویل گرفته و الان دومم نیست!). ساینز هم عالی نشون داد و کلی جا برای پیشرفت داره تا به پرنس موناکو (!!!) برسه
    به نظر که فصل جذابی در پیش داریم، چی بهتر از این؟ 🙂

    • Mmd9024

      3

      6

      بر خلاف نظرت توی ردبول همه خودشونن فقط این مکس که یه سرو گردن از بقیه بهتره و هر راننده دیگه ای که میاد ازش همون توقع مکس رو دارن و معمولا نمیتونن با این حجم از فشاری که روشونه کنار بیان و باعث افتشون میشه این حجم ازفشار

      • Soheil

        1

        2

        شاید این مسئله برای کسایی مثل آلبون و گسلی که جوون هستن صادق باشه اما پرز با اینهمه سابقه! یکم بعید میدونم. در کل چکو یکشنبه هاش معمولا بهتر بوده به نظرم فردا بهتر از آلبون و گسلی تو مسابقه خواهد بود

  38. Ramila_LHfan

    9

    4

    عجب رقابتی هوفففف😬😂
    آلفاتائوری چه کرد عالی بود… رد بول هم همینجور تبریک به مکس و تیم ردبول 👏🏻
    فراری هم داره کم کم به خودش میاد ✌🏻
    واسه پرز و فتل هم خیلی ناراحت شدم 🥲
    و در اخر به عنوان یه لوییس فن امیدوارم فرداهم لوییس بترکونه😁😅

  39. خیلی ها میشناسن

    10

    1

    دیدیم ک پیش بینی در مورد نقطه قوت ردبول یعنی سکتور دو درست بود
    مرسدس باید خودش جمع و جور کنه از نیم فصل پارسال رو این ماشین اومدن و ۴ دهم عقبن!
    جهش ردبول و آلفاتائوری بیشتر برمیگرده به موتور هوندا که فوق العادس!چنین پیشرفتی واقعا بی نظیره
    سه سکتور بنفش از مکس نشون میده مرسدس کار خیلی خیلی سختی داره و همین باعث جذابیت خواهد بود،شاید مثل نیم فصل دوم ۲۰۱۸ به رقابت برگردن

  40. Lando

    10

    15

    ثابت شد که مکس چقدر از لوییس بهتره

    • Lando

      4

      4

      فردا امضا میشه😐

    • Fastboy 44

      0

      0

      این نوع طرز فکر از یک سری افراد منشا میگیره که فقط خط فکری افراد(نمیتونم صفت مناسب رو پیدا کنم!) پیروی میکنن!
      میخواستم ببینم تعیین خط استیریا و ……( که انقدر زیادن ) این افراد چی میگفتن?!
      اصلا فرمول یک میدیدن?!
      الان که پکیج ورستپن-ردبول از لوییس-مرسدس بهتره شده نبوغ!
      ولی برعکسش هیولا! (به یاد استاد گرانقدر Jbjb!!!)
      !

    • mrz_ir

      2

      2

      مکس شاید راننده خیلی سریعی باشه
      ولی افسانه ای نیست
      تحت فشار زود میبازه

  41. Max33vr46

    11

    1

    سلام به دوستان واقعا باور نکردنیه غیرقابل باور تبریک به همه مکس فن ها از جمله علی 33 و خودم و آقا فرشاد و آقا مهیار 33 امروز بنظرم همه مکس فنا نمیدونن از خوشحالی چیکار کنن مثل خودم البته یه تبریکی هم بگیم به همیل و بوتاس و شارل و گسلی که عالی بودن ولی بنظرم تبریک اصلیو نه به مکس نه به ردبول باید گفت بلکه باید تبریک اصلیارو به دارو دسته ی آلفاتاوری گفت نمیدونم بودجشون چقدره ولی هر چی که هست قطعا از تیمای برتر گرید مثل ردبول و مرسدسو فراری کمتره رسما ترکوندن حیف راننده با استعدادی مثل گسلی که الان تو ردبول نیست آقا یه سوال من بخش مصاحبه هارو نتونستم نگاه کنم کسی میدونه چی گفتن راننده ها؟

    • farshad

      4

      1

      سلام دوست عزیز . مرسی . واقعا لذت بخش بود این تعیین خط . تا پایان راه درازی در پیشه ولی شروع بسیار خوبیه . فقط امیدوارم تندبادهای فردا و طوفان شن لذت ریس رو خراب نکنه .

  42. danialhatami

    9

    3

    مرسدس یخورده افت کرده ولی فتل سلطان بدشانسی هاست اول زمستون دوستان می گفتن مازپین جلوی همیلتون رو می گیره ولی باعث نابودی فتل شد

  43. grandsepehr

    6

    2

    هی با خودم میگفتم:ای بابا فرناندو و آلپین باز گند زدن و امسال امیدی بهشون نیست بابت رقابت اما باز خلافش بهم ثابت شد و رقابت عالی بین رده ۵ تا ۱۰ بین آلپین و مکلارن و آلفا هست چه مسابقه ای بشود.

  44. saman.5

    13

    7

    آلونسو و دیگر هیچ ، همه توان ماشین کشید بیرون واقعا تمام نشدنیه این ادم

    فتل و بدشانسی هاش تمومی نداره هرچند که تو بهترین حالت جزء ده تا بعید بود بتونه بیاد ، فتل اگه خودشو این فصل جمع جور نکنه خودشو بازنشسته کنه سنگین تره

    مکس هم نشون داد کت تن کیه ؛ با همین فرمون بره اخر فصل قهرمانه

  45. mahdi arabi

    13

    4

    متاسفانه مکس تنهاس فردا

    چند روز پیش تو یکی از پست ها گفتم جنگ قهرمانی بین فقط مکس و لوییس نیست چون اونطرف هر موقع احساس خطر کنن از بوتاس برا خراب کردن مسابقه رقیب استفاده میکنن و مکس نیاز به یه هم تیمی قوی داره که فعلا برا مسابقه اول چکو ضعیف عملکرد ( یحتمل تا بخواد از عقب بیاد جلو به اندازه یه پیت استاپ از مرسدسا عقب تره و کاری نتونه بکنه )

    بوتاس که تو مصاحبه تعیین خط داره از رقابت لوییس و مکس میگه :)))))))))))از همین الان برا مسابقه فردا توجیه :))))))))

    لکلرک بازم عالی بود و یه دور بی نظیر زد . تو سکتور یک لکلرک و بوتاس فک کنم تایم یکی زده بودن که نشون میده فراری امسال احتملا ماشین با درگ پایین داره

    سب هم بدشانسی آورد ولی خب باتوجه به تایرای سافتی که آلونسو و استرول مسابقه رو باهاشون شروع میکنن میتونه حتی تو مسابقه به این دو نفر هم برسه اگه سب همیشگی باشه

    و یه تبریک هم باید به ژاپنی ها گفت چون قطعا هوندا اگه بهترین موتور گرید رو نداشته باشه در بدترین حالت با مرسدس برابرن. وقتی سه تا سکتور بنفش میشه اونم تو یه پیست موتور محور یعنی موتور زیر کاور ماشین یه هیولاس

    • --AmirAli--

      2

      6

      آنچنان موتور محور نیست، ولی پیشرفت هوندا تو مستقیمی ها خوب بوده
      ضعف پارسالشون همین بود
      ریکاوری و باتریشون واسه کفی جالب نبود

      • mahdi arabi

        7

        0

        پیست کاملا موتور محوره

        بعد مونزا در کنار اسپا و مونترال جز پیست هایی هستن که تیما با ستاپ دانفورس پایین دور میزنن

      • iman88

        9

        0

        بحرین جز قدرتی ترین پیستهای تقویمه.فکر کنم فقط مونزا و اسپا از این نظر بالاتر قرار بگیرن

  46. Ali.A

    7

    1

    واقعا حق گسلی هست صندلی دوم ردبول کنار مکس

  47. Mahmood.ghaedi

    12

    1

    خب بالاخره ردبول ی امسال فقط حرف الکی نزد و ماشین خوب تحویل مکس داد حالا فقط باید دید دوامش چطوره
    مرسدس هم ک نسبت ب پارسالش ضعیف شده
    ولی خیلی خوب شد بعد از سالها میتونیم ی سال رقابتی ببینیم
    فراری هم بهتر از پارسال شده ولی هنوز خیلی عقبتر از مرسدس و ردبوله
    استون مارتین هم نشون داد فقط کپی کارهای خوبی هستن وگرنه مال رقابت نیستن

  48. Mahmood.ghaedi

    8

    2

    نکته خیلی جالب اینه بعد از چند سالی ک مرسدس قوییترین بود
    ردبول رسید بهش و ماشین بهتری ساخت ولی سال بعد قانون عوض میشه و روز از نو روزی از نو معلوم نیست کی میاد و میکنه میره واسه خودش. خو این چ مسخره بازی ک فیا در اورده
    حالا ممکنه ی تیم دوباره بیاد چند سال صدر باشه تا ی تیم بهش نزدیک میشه بازهم تغییر قوانین

    • --AmirAli--

      1

      3

      یه چیز هم هست
      مرسدس شاید رو امسال سرمایه‌گذاری زیادی نکرده و دومی براش هم خوبه
      منظورم اینه خودشو به آب و آتیش نزده
      چون دومی از لحاظ دسترسی ب تونل باد و این داستانا براشپن بهتره
      باز هم میگم شاید!
      ولی یه فرضیه دیگه هست که اون واقع گرایانه تره، اونم اینه که مرسدس جدی جدی مشکلاتی داره و با رفعش حاشو پس میگیره

  49. ALIREZA

    5

    2

    امسال اگه اتفاق خاصی مثل حذف دوتا گرندپری بخاطر کرونا(کانادا.هلند ) و اتفاقهای غیرمترقبه نیفته میتونی زیباترین فصل ده سال اخیر بشه . مرسدس هم از راند پنجم برمیگرده و مثل سابق میشه ..به امید فصلی زیبا و دیدنی 🙏🙏🙏🙏🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️🤝🤝🤝🤝

  50. Mehriar Salehi

    21

    3

    این یه لپ بینظیر بود از جورج! بیش از ۶ دهم سریعتر از لطیفی، سریعتر از کیمی، فتل و اوکون…هر علتی که داشت، تونست از تک موقعیتی که ساخته شده براش، بهترین بهره رو ببره.
    هرچند فردا با پیش بینی بادهای شدید، سخته توقع حفظ جایگاه رو داشته باشم ازش، اما این بیشتر از چیزی بود که از ویلیامز با اون فاصله انتظار میرفت.

    اما چقدر خوب که یکبار دیگه ثابت شد نه تست های زمستانه دروغ میگن، نه تمرینهای جمعه، نه پکیج مخفی ایی در کاره، نه برنامه تیمها درباره مود موتور و بنزین و … تفاوت آنچنانی داره، و اصلا نیازی نیست به حرفهای یکسری ژورنالیست اعتنایی کرد تا یه فرم کلی از گرید رو بدست بیاریم.فقط نیاز به دنبال کردن دقیق تمرینها هست.

    همونطوری که تست ها نشون میداد، ردبول یک ماشین کاملا برتر داره در حال حاضر.۴ دهم ثانیه اختلافیه که سال قبل مرسدس داشت باهاشون تو همین پیست و باید دید آیا مرسدس توانش رو داره مشکل هندلینگ ماشین رو رفع کنه؟

    برخلاف چیزی که این گرافها نشون میدادن و رسانه ها تلاش در القا داشتن، اتفاقا فراری بیشترین پیشرفت رو بین دو فصل داشته (تنها نیم ثانیه کندتر از تایم کوالیفاینگ سال قبلشون، نزدیکترین تیم آلفا هست با ۱.۳ ثانیه).حالا هی بشینن این تحلیل گرای محترم توجیه بیارن که مد موتورشون بالاتر بوده، بنزین کمتر داشتن و…داشتن بیشترین پیشرفت بین دو فصل فقط از یک تیم مهندسی خوب بر میاد.راستی سال قبل چقدر بینوتو مسخره میشد سر موتوری که داشتن؟ تایم شارل تو سکتور اول با دو مسیر مستقیمش، تنها ۷ صدم با مکس اختلاف داشت…ببینیم همون تعداد نفر حالا میان ازش تعریف کنن که چطور عملکرد موتور زیر و رو‌ شده؟

    همونطوری هم که تمرینات میگفت، مک لارن و فراری بالای پک میانه هستن و آلپین و آستون مارتین نزدیک به انتهای این پک.

    و باز هم همونطوری که تست ها میگفت، هاس تو هیچ زمینه ایی، نه استینت کوتاه، نه بلند، جلوی ویلیامز نیست.حالا باز باید منتظر موند و دید دیگه چه گراف تازه ایی میخوان منتشر کنن تا این اختلاف یک ثانیه ایی رو توجیه کنن!

    فکر کنم سورپرایز خوب این فصل هم عملکرد آلفاتائوری بود که نشون داد لپتایمهاش واقعی بودن و میتونن برای تیمهای بزرگ براحتی دردسر ایجاد کنن.

    و البته عملکرد فرناندو، که اثبات کرد رو فرم هست و هنوز جزو بهترین راننده های حال حاضر موتور اسپرته.موضوع پرچم زرد، لپ قبلی هم زمانش بود، همون لپ هم تایمی که اوکون از دست داد نسبت بهش، تو سکتور دوم، کم نبود.و این تازه ریس اول هست و سشنی که اصولا باید آلونسو بیشتر توش به مشکل بخوره، کوالیفاینگ.

    دنیل و ساینز هم خیلی زود توی تیمشون جا افتادن.البته نمیدونم مشکل ساینز چی بود که حتی نتونست لپتایم سشن قبلش رو تکرار کنه اما بهرحال تو کل آخر هفته براحتی پا به پای شارل میرفت.منکه توقع داشتم چندتا ریس لازم داشته باشه تا به سرعت برسه.اما این سه نفر کلاس کار خودشون رو نشون دادن که یک راننده کامل، چقدر زود میتونه خودش رو هماهنگ کنه.

    فردا یک روز متفاوت هست با پیش بینی بادهایی با سرعت بالای ۴۰ کیلومتر بر ساعت که میتونه فرم تیم ها رو تا حدودی تغییر بده و فرم اصلی رو بلور کنه.اما هر متغیری که بتونه رقابت رو بیاره به گرید، هیجان انگیزه.

    • Mahmood.ghaedi

      7

      0

      مهریار مطمئنی 40 کیلومتر سرعت باد خواهد بود؟
      اخه 40 کیلومتر خیلی اونم واسه اون لوکیشن
      کل پیست و شن میگیره اگه 40 کیلومتر باد باشه

      • Mehriar Salehi

        7

        1

        بله محمود جان، فعلا که پیش بینی همینیه که شما گفتین.سرعت باد متغیر بین ۳۵ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت تو مقاطعی از ریس و احتمال غبار زیاد توی پیست…البته برای امروز هم وضعیت بدتری پیش بینی میشد و اتفاق نیافتاد.

      • farshad

        7

        1

        با تشکر از اقای صالحی عزیز بابت تحلیل خوبشون . اقا محمود با توجه به تجربه کار در مناطق جنوبی ایران که تقریبا مشابه آب و هوای بحرین رو تجربه کردم باد چهل کیلومتری به احتمال زیاد که هست فقط در این مناطق زیاد پیش میاد که حدود نیم ساعت بعد از غروب باد خیلی افت میکنه و بعضا حتی از بین میره . البته بستگی به شرایط داره ولی امیدوارم لااقل زیر بیست کیلومتر بشه . به یاری خدا .

    • REZA.M

      6

      12

      از بینوتو تعریف کنیم؟ دقیقا چرا؟
      قبل از اینکه بینوتو مدیر بشه فراری برای قهرمانی می جنگید.

      • arshia

        11

        4

        رضا ماشینی که بینوتو تحویل گرفت دوران پیک خودشو رفته بود و بینتو باید تیمو بازسازی می کرد که فعلا داره پیشرفت خودشو آرو اروم نشون می ده

      • Siamak

        3

        1

        REZA.M
        اگه موافق باشید بجای بینوتو از سافنور ، استرول و مخصوصآ برنی اکلستون تعریف کنیم ! نظرتون چیه ؟!

    • Mehdi mozafari

      5

      3

      اگر اشتباه نکنم جورج تک دور مرحله دوم را با لاستیک سافت کهنه زد،درسته؟توی مرحله اول حداقل یک ونیم ثانیه فکر کنم سریعتر دور زده بود.زمانش عالی بود.
      اما موتور هوندا پیشرفت عجیب و غریبی کرده.علاوه بر اون افاضات که فرمودی، امیدوارم این عبارت کلیشه ای موتور هیولای مرسدس! را هم دیگه نشنویم و دوستان وابدن دیگه.
      امیدوارم فردا ریس خوبی ببینیم از جورج.حیف که به معنای واقعی کلمه تنهاست

      • Mehriar Salehi

        8

        2

        بله مهدی جان برای کیو ۳ هیچ ست تایر سافت نویی نمونده بود براش.زیادم البته فرقی نداشت، نهایت میخواست از یک آلفا سریعتر بره.

    • Mehriar Salehi

      11

      2

      نکته بعدی بعد از چک کردن مجدد ترکر و موقعیت ماشینها و البته آنبوردهاشون، یکم این توجیهات راننده ها درباره راه نیافتن به سشن دوم، اعتبارش مشخص میشه.

      ۱.اوکون جلوی مازپین بود، هرچند زمانیکه پرچم زرد نشون داده شد برای سکتور اول، هنوز توی سکتور ۱ بود، البته چند متر آخر…بهرحال با وجود پرچم زرد، بازم تایم سکتور اولش چند صدم ثانیه از فرناندو سریعتر بود.در حقیقت جایی که راهیابی به کیو۲ رو از دست داد، سکتور ۲ و ۳ بود که جمعا ۹ دهم نسبت به آلونسو از دست داد، نه پرچم زرد.

      ۲.تقریبا ماجرای مشابه برای سب.با یک تفاوت : استرول تو سکتور یک سه دهم ازش سریعتر بود اما تایمی که تو سکتور دوم سب نسبت به لنس از دست داد، بالای نیم ثانیه بود و سکتور سوم برابر بودن.مشابه قضیه اوکون، فقط نیاز داشت سکتور ۲ و ۳ رو به خوبی هم تیمیش بره و چهاردم تموم کنه.

      ۳.ساینز جلوی تمام این چهار نفر خراب شد و تاثیری که رو تایم سکتور ۲ گذاشت، برای همگی یکسان بود.پرچم اون بخش از پیست، متغیر به حساب نمیاد تو رقابت این هم تیمی ها.

      البته، زیادم نمیشه توقع داشت.
      ریس اول هست، اوکون تجربه پایینتری داره و احتمالا مشکلات اینچنینی بیشتر تحت تاثیرش قرار میده و قرار نیست همیشه اینجور اتفاقات توی پیست بیافته و سب هم نه توی تست و نه تو تمرین، لپ های زیادی نزده، احتمالا بتونه خودش رو به لولی که پرز، لنس رو شکست میداد نزدیک کنه به زودی.

      صرفا نوشته شد برای مرور چیزی که اتفاق افتاد، نه قصه های شانس و …

  51. Amirmm

    4

    13

    خداکنه تو مسابقه ام اول بشه حال لوئیس همیلتون که فقط متکی به ماشینشرو بگیره

    • Mahmood.ghaedi

      10

      1

      امیر ی راننده بگو ک متکی ب ماشینش نباشه
      این ورزش کلا همینه ماشین خوب داشته باشی و اشتباه نکنی قهرمان میشی
      دوست عزیز تازه تعیین خط اول سال بود هنوز ریس هم برگذار نشده جوجه اخر پاییز میشمارن
      شما چندتا ریس صبر کن ببین ماشین رانندت خراب میشه یا نه سریعترین ماشین هم داشته باشی ولی 5 تا 25 امتیاز از دست بدی واسه خرابی هیچ فایده ای نداره

    • Fastboy 44

      0

      0

      دلم تنگ شده بود برات استاد
      ترکیب saman و تو jbjb و engineer و… یه ترکیب ماورایی میسازه که تیم بارسلونای 2009 هم به خوابش نمیاد!

  52. PeymaN

    7

    3

    من فقط خداخدا میکنم واقعا سال بعد که ماشینای جدید میان ماشینا تا حدودی باهم برابر باشن واقعا حیف صندلی ردبولو دادن به یه راننده متوسطی مثل پرز اونوقت الونسو تو رنو ول معطله همون ماشین الان دست الونسو بود ردبول یه یکودوی خوشگل داشت اگرچه واقعا از ردبول هیچ وقت خوشم نیومده ولی خب تیم خوبین خداییش اینو نمیشه انکار کرد
    تو روزایی که از رقابت همیلتون و ورشتپن صحبت میشه کاش الونسو هم اون جلو بود
    خداروشکر حال فراری هم خوب شده بعدفصل فاجعه بار پارسال ساینز تایمش بهتر بود تو دوتاسکتور سریعتر بود اگه اشتباه نکنم ولی یجا اشتباه کرد لکرکم مثل همیشه تو تایم گیری عالی امیدوارم این فصل دیگه اشتباهات ساده تو ریس انجام نده
    ماشین الفاتاوری عجب چیزیه گسلی با مدیوم تایم زد کیو 2!
    به امید یه فصل جذاب برای همه دوستان فرمول وان فن

    • Erfan

      0

      1

      پرز شما رو به خاطر این کامنت پشیمون میکنه

  53. مردانپور

    5

    1

    تبریک به مکس
    بلاخره هوندا یه انجین خوب ساخت واسه ردبول
    به نظر میاد ردبول چهار تا ماشین باربر داره

  54. Mahmoud

    10

    1

    عجب تعیین خطی!
    بالاخره یکی مچ این غول بی شاخ و دم(مرسدس) رو خابوند!
    ولی عجیبه مرسدسی که از نیم فصل 2020 داره رو ماشین کار میکنه عقب باشه!
    و ردبولی که بالاخره تونستند از اول فصل قوی ظاهر بشن و ردبولم ثابت کرده توی توسعه عالیه پس قراره به شدت جذاب بشه!
    و اما فراری… عالی بودن! جهش بزرگی کردن و واقعا باید تحسینشون کرد!

    • mohammad ali F1

      3

      1

      منم باهاتون موافقم و فکر کنم سال خیلی جذابی باشه.
      البته فتل چرا اون پاییناس🤔😐

  55. Salar

    4

    1

    تو این بحبوحه ردبول و مرسدس از عملکرد آلونسو هم غافل نشیم.

  56. raha

    5

    2

    واقعا برای پرز و فتل خیلی ناراحت شدم
    ولی به فردا خیلی امیدوارم و منتظر سبقت های فتل هستم ، با این وضع فکر کنم جدول قهرمانی رانندگان فرمول یک مثل جدول پارسال موتو جی پی باشه و حسابی متغیر باشه

  57. A_V

    6

    2

    چی ساخته ردبول دمشون گرم👏

    خیلیا اینجا معتقد بودن که اگه ردبول یه ماشین حتی در حد یکی دو دهم کندتر از مرسدس هم به مکس بده مرسدس و همیلتون رو نابود میکنه حالا کندتر که نیست هیچی سریع ترم هست ببینیم چی میشه

  58. بهزاد

    1

    3

    پرز راننده خوبیه و اصولا تو تایم گیری ها معمولا خوب نیست ولی روز مسابقه عالی ظاهر میشه. امروز هم بنظرم قربانی استراتژی تیم شد وگرنه می تونست به مرحله سوم برسه. فردا قطعا خودشو به رده های یالا می رسونه .

    • Morteza

      7

      6

      با سلام به همه. این دوستانی که الان دارن واسه همیل فنا و مرسدس فنا کوری میخونن فردا ما کوری خوندیم ناداحت نشن خدارو شکر که امسال ماشین برتر داره راننده مورد علاقتون ببینیم امسال چیکار میکنه .سال نو مبارک

  59. مَمَّدو

    9

    2

    ناندو چجوری با اون گلابی چنین تایمی زد 😱😱😱

    • @sebvr

      3

      1

      اکون توی سکتور ۲ اشتباه کرد وگرنه انقدر هم بد نبودن!

      • David Kame

        5

        0

        خب تفاوت همین اشتباه هاست اگه همه یه جور و بدن اشتباه میروندن همه یه تایم میزدن حداقل هم تیمی ها
        ولی اکون هم راننده درجه یکیه

    • saman.5

      3

      1

      ماتادور حرف نداره همین الان یه ماشین رقابتی داشته باشه همه رو از دمه تیغ رد می کنه

  60. Majid

    0

    0

    آقا تورو خدا بگین کجا میشه مسابقات رو دید

    • رضا عظیم

      0

      0

      از کانالمون

  61. Majid

    0

    0

    کدوم شبکه یا کدوم سایت لطفااااا

  62. Hssn44

    9

    4

    دوباره از همون سال ها هست ک روز اول کلی نظریه میدن دوستان راجب قهرمانی ولی چند روز بعد میان گیر میدن ب همیلتون و مرسدس و اینکه ماشینشون فلانه 😐😂.. حداقل امسال بهانه ندارید ک ماشینتون ضعیف تره..
    و جمله اخر ک جوجه رو اخر پاییز میشمرن

    • NICO ROSBERG-06

      1

      1

      من الان دارم میگم_ هوندا هر چی هم ساخته باشه آخر فصل مرسدس قهرمانه..ریس اول انقدر جو گیر نشین…از سالهای قبل یادتون بیاد

  63. mohammad ali F1

    1

    1

    سلام به تیم f1 Iran یک سوال داشتم.
    شما فردا لایو مسابقه رو میزارید یا نه؟

    —–
    سلام، اگر داشته باشیم از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی میکنیم.

  64. David Kame

    3

    2

    ولی دوستان کیمی واقعا عشقه یدونست
    دیروز یه ربع داشتم به رادیوش با مهندسش میخندیدم
    (رادیو شنیدن یا نشنیدن مسئله این است!)

  65. armin

    1

    3

    راستش امشب هم خوشحالم هم ناراحت.خوشحالم چون بنظر ميرسه مسابقات خسته كننده كه نتيجش معلومرو نداريم و ناراحتم چون توقعم از سب بيشتر بود .يعني حدسم تو ١٠ تايه اول بود .ولي اينكه استرول هم شكستش بده ديگه جايه دفاع نداره.اين مسابقه كه ميگذره و مطمعنا نميتونه كاري بكنه،ولي نتيجه ٥ ريس اول نشون ميده چه خبره .اگه مثله امشب باشه ،من اگه جايه سب بودم خدافظي ميكردم .البته ميدونم خيلي زوده ولي واقعا نگرانم كرد،حتي ذره اي اميدوار كننده نبود.

    • Mahdi.Sv5

      2

      2

      سب دورشو بخاطر پرچم زرد تو سکتور اول بخاطر اسپین مازپین تو پیچ یک و‌ سکتور دوم بخاطر خاموش شدن ماشین ساینز تو پیچ ۸ کامل نزد.
      تو مینی سکتور ها تایم فتل خوب بود فقط بدشانسی اورد.

  66. SUPER FAST 16

    3

    1

    امید وارم ماشین فراری سرعت مسابقه ایی خوبی هم داشته باشه تا به احتمال زیاد با استارت هایی که از بوتاس سراغ داریم اولین ریس اولین پودیوم رو برای شارل به ارمغان بیاره.که واقعا مستحقش هست.تبریک به اقا سیامک ایمان۸۸ و تمام فراری فن های واقعی،کسایی هم که میگن فراری باید برای قهرمانی بجنگه ،چشم اونم به موقعش
    تبریک به مکس فن ها ، مرسدس ها، الفا تاوری و مک لارن، چه استارتی بشه.خدایا یه کاری کن هیچکس به هیچکس برخورد نکنه.(استرس استارت رو از الان دارم)
    مرسی F1

    • iman88

      5

      0

      ممنون دوست عزیز.❤️
      در مورد ریس پیس فراری باید بگم شخصا میترسم بهش فکر کنم.سبقتهای فصل گذشته و گیر کردن پشت ماشینهای ته گرید…دردناک بود.
      اما من هنوزم انتظارم رو از [توان رقابت تو میدفیلد] بالاتر نبردم!فکر میکنم برای این پیست همین قدرش هم خوبه،تا برسیم به پیستهایی که فصل قبل میتونستیم توشون برای سومی و چهارمی رقابت کنیم،ببینیم اونجا وضعیت چطوره.

    • Siamak

      2

      1

      SUPER FAST 16 عزیز .
      از لطفتون سپاسگزارم . خیلی آقائی .

  67. F1fan

    2

    1

    تبریک به مکس و تمام طرفدارش.

    گسلی عالی بود ردبول با پسر چه کرد بود و البته فراری که تا جایی که یادم میاد و اگه اشتباه نکنم تو Q1یک دو کرد فکر کنم

  68. Amir5

    1

    5

    لعنت به مازاسپین که گند زد به دور وتل و جا داره به طرفداران آلونسو و ورستاپن و فراری ( به جز ساینز) تبریک بگم

    • NICO ROSBERG-06

      0

      1

      امیر5_ چرا بجز ساینز؟
      وات د فاز؟؟؟؟؟؟؟؟

    • David Kame

      2

      1

      البته ساینز هم نفس لکلرک رو گرفته بود دور آخرشو خراب کرد

  69. F1fan

    0

    1

    البته Q2

  70. saman.5

    4

    2

    فردا پیچ اول خیلی جالب می شه ،همیلتون اسلیپ استریم مکس داره ، با سابقه ای که از مکس سراغ داریم احتمال درگیری و تصادف وجود داره ضمن اینکه لکلرک هم هست و عادت داره توی یه ذره جا ماشین جا کنه … پیچ اول جالبه
    امیدوارم آلونسو هم از اون استارت های اتشینش بزنه و خودشو برسون به رده های بالا

  71. Majid

    -1

    3

    امروز همش تو این فکر بودم راننده ها نباید پشت این تازه کارها تایم بزنن چون احتمال اسپین کردن و خراب کردن دور بقیه زیاده و اون روس ابله دوبار اسپین شد. هاس حقشه ته جدول باشه وقتی به خاطر پول همه چیز رو زیر پا گذاشت تا حد پرچم روسیه روی خودرو امریکایی و البته تعجبی هم نداره چون امریکاییه.
    تا اینجا با قوانین جدید فقط هونداها و فراری نسبت به فصل قبل خیلی کند نشدن و مرسدس فاجعه است و البته قطعا فکری به حال این مشکل می کنن شاید حتی تا فردا. مرسدسه دیگه کاریش نمیشه کرد.

    • SUPER FAST 16

      3

      1

      منم ترس از زرد شدن سکتور ها توسط روکی ها رو داشتم.
      ولی اینجا این سوال پیش میاد تیم ها احتمال اسپین این راننده ها رو نمیدادن.؟اصلا از اون سبقت های پیش از شروع تایم زدن مازپین معلوم بود یه دسته گلی میخواد به آب بد‌ه.

      • David Kame

        0

        1

        نشی بودنش از همون سبقت معلوم بود اخه وقتی داری برا دور سریع آماده بشی سبقت برا چی میگیری

  72. Hamed

    5

    1

    بالاخره بعد از چندسال شکست و سعی و خطا باید گفت عجب انجینی ساخته هوندا ولی تازه الان که وقت شکوفایی رسیده دارن جمع میکنن برن. شاسی ردبول تشنه همچین موتوری بود.
    امسال مکس چالش سنگینی برای تکرار قهرمانی های همیلتون درست میکنه فصل سختی خواهد بود. یه زمانی تعجب میکردم اگر کسی بیاد و با رکورد مایکل برابری بکنه ولی تعجب نمیکنم اگر همیلتون و شوماخر برای همیشه رو عدد ۷ برابر بمونن.
    فراری هم امیدوار کننده بود حداقل بینوتو نشون داد از فرصتی که بهش دادن برای جلب اعتماد کمپانی و هوادارا داره استفاده میکنه دیگه همه انتظار دارن و سال بعد باید این گپ رو کامل ببنده.

    • Majid

      0

      0

      موتور هوندا تغییر چندانی در عملکرد بهتر ردبول نداره، بیشتر مربوط به آیرودینامیک میشه که ظاهرا از تغییر قوانین سود بردن برخلاف مرسدس که ضرر کردن.

  73. امیرحسین

    3

    4

    یکی از دوستان گفت هرراننده ای تو ماشین همیلون بشینه قهرمان میشه عجب واقعا این نظر جای تاسف داره مثال دیدین که مارکزوقتی نبود کسای دیگه روی موتورش نتونستن رده ای بهتراز ۱۱ یا ۱۰ بدست بیارن این مثال خوبیه چه ربطی داشت تمام دسته های کلاغ مثل همن اما بعضیا سریع تر و باهوش ترن ربطی به یکی بودن نداره اینجوری نمیتونین رانندگی بسیارعالی همیلتون زیرسوال ببرید التماس تفکر

    • SUPER FAST 16

      2

      1

      مارکز اعجوبه هست.مثل مارکز و شوماخر هر قرن یکی ظاهر میشه.البته سرعت همیلتون بر کسی پوشیده نیست.اونایی هم که دوس دارن عناوین همیلتون رو بی ارزش جلوه بدن دلیلی به جز بخل نداره.(خصوصیت بشره دیگه کاری نمیشه کرد)😉

    • mahdi arabi

      0

      2

      در بزرگ بودن لوییس که شکی نیست

      ولی صرفا جهت اطلاع مازپین با ماشین 2019 مرسدس دقیقا هفته بعد از مسابقه اسپانیا 2019 در تست های لاستیک پیرلی همون تایم پول والتری رو زد
      1:15:4 بود فک کنم

  74. Behrooz

    1

    1

    فرق همیل و مکس فقط تو مستقیمی سکتور دو بود که همونجا دو سه دهم افتاد جلو و سکتور یک و سه هزارم ثانیه فرقشون بود ، مرسدس برای مسابقه های بعدی صدرصد این ضعف در مستقیمی رو برطرف میکنه .

  75. Mahyar.M.VER.33

    0

    1

    دیشب وقتی دیدم فتل با مسخره بازی مازاسپین حذف شد واقعا سرخورده شدم… قبل شروع فصل احساسم این بود ردبول هیچ کاری نمیکنه و شرایط با نزدیک تر شدن مک لارن بد تر هم میشه تازه از همه بدتر تغییرات قوانین برای ردبول که ماشین پایداری نداشت ترس رو دوچندان کرده بود… جا داره یه خسته نباشید به مهندس های ردبول و هوندا بگیم که به جای استراحت از فصل قبل حدود یک سال تلاش کردن و نتیجش رو دیدن… چند مورد مهم که کسی توجه نکرد!!! دوستان ریس اول بود و پیست هم کلا خیلی خاصه هنوز چند مورد برای مقایسه در جدول مونده مهم ترینش استقامت و کارکرد صحیح قطعات در طول فصل هست ( مثلا ایا امسال دوباره مرسدس اخر فصل به مشکل میخوره یا تیم دیگه ای مثل فراری که کلی موتور رو تغییر دادن)… در اخر یه تبریک جانانه به همه ردبول فنا، مکلارنی ها و ماتادور ها… به امید سبقت های لذت بخش فتل و پرز برای فردا

  76. HxllDrivxr

    4

    1

    دیشب خواب دیدم یه ایرانی هم وارد فرمول یک شده🤣🤣
    رسیده بود پشت همیلتون با DRS ازش رد شد😂😂😂

  77. mahdavi3d

    0

    1

    عالی مکس! عالی ناندو!
    امیدوارم این فصل دیگه شاهد رقابت نزدیک و نفسگیر باشیم.

  78. احمدرضا لکلرک

    1

    1

    خیلی مسابقه و در کل فصل جذابی رو در پیش خواهیم داشت.یه خرده قدرت ماشین مرسدس کمتر شد میبینم که کاملا در دسترس شدن و تو رقابت و ماشین های برابر تر میتونیم شاهد هنرنمایی راننده ها باشیم نه صرفا قدرت ماشیناشون🙄همچنین تبریک به تیم فراری که تونست ماشین بهتری رو آماده کنه ظاهرا برای این فصل و باریکلا به چارلز که مثل همیشه بیشترین بازده رو از ماشینش داره و ایشالا سکو میگیره تو بحرین🧡