فرمول یک ایران – مسابقه فرمول یک ایمولا با پیروزی لوئیس همیلتون به پایان رسید که با این نتیجه مرسدس به هفتمین قهرمانی پیاپی خودش در فرمول یک رسید.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک امیلیا رومانیا (ایمولا) 2020

15:28 تقریبا تایید شده که یوکی سونودا جایگزین دنیل کویات در تیم آلفاتاوری خواهد شد…

15:29 مشخصات آب و هوا برای شما: دمای پیست 24.6 درجه سانتیگراد، دمای هوا 17.6 درجه سانتیگراد و احتمال بارندگی 0٪.

15:35 صندلی لوئیس یخورده داستان شده بود براش که درخواست کرد یه سری تغییرات کوچیکی انجام بشه و همه چیز خوبه.

15:44 شروع مسابقه؛ مکس چه استارتی رو میزنه…

15:45 مکس از لوئیس رد میشه و توی رده دومه…بوتاس هم پیشتازی خودش رو حفظ میکنه.

15:46 جیوویناتزی که این فصل استارت های خیلی خوبی رو داشت، توی این استارت هم 6 رده بالا میاد.

15:47 استرول هم بال جلوش آسیب دیده و مگنوسن هم اسپین شده، ریکاردو هم از گسلی عبور کرده و رده چهارمه.

15:48 لوئیس داره فاصلش رو کم میکنه با مکس…برخورد بین کوین مگنوسن و سباستین فتل که باعث اسپین مگنوسن شد هم تحت بررسیه.

15:51 فتل توی رادیو میگه که بال جلوش آسیب دیده…لوئیس:

تعقیب کردن ماشینا سخته.

15:55 گسلی مجبور میشه که از مسابقه کناره گیری کنه… چارلز هم داره فاصلشو با ریکاردو کم میکنه.

16:07 لطیفی هم داره کار خوبی رو با تایرهای مدیوم انجام میده و فعلا توی رده هشتمه.

16:08 ورشتپن هم اولین نفری میشه که بین پیشتازای مسابقه میره پیت.

16:09 لوئیس همیلتون:

من میرم که سرعتم رو ببرم بالا، متوقفم نکنین

بونو:

حله لوئیس، ما ادامه میدیم(الان پیت نمیایم)

16:10 والتری بوتاس هم پیت میره و با یه پیت استاپ خوب توی رده دوم و جلوی ورشتپن بیرون میاد.

16:13 سمت چپ کفی بوتاس اسیب دیده… لوئیس همیلتون سریعترین دور؛ 1.18.367

16:15 – لوئیس دوباره سریعترین دور رو میزنه و فاصله خوبی باز میکنه، اگر همین روند ادامه داشته باشه لوئیس با خیال راحت میتونه بره پیت و جلو بیرون بیاد

16:17 – مکس ورشتپن هم نسبت به کند شارژ شدن باتریش به تیم اعتراض میکنه

16:20 – بونو: لوئیس فکر می کنی که می تونی 10 دور دیگه هم ادامه بدی؟

لوئیس: صد در صد می تونم بیشتر برم.

16:22 – سرجیو پرز هم میره پیت و جلوی دنیل ریکاردو بیرون میاد

16:23 – استبان اکون هم به دلیل مشکل پیش اومده برای کلاچش از مسابقه خارج میشه…البته رنو اعلام کرده که احتمال داره مشکل از سیستم گیربکس باشه

16:24 – خودروی ایمنی مجازی فعال و خیلی اوضاع به نفع همیلتون شد.

16:26 – لوئیس خیلی راحت میره پیت و با یک پیشتازی 4 ثانیه ای جلوی بوتاس بیرون میاد

16:31 – فاصله لوئیس و والتری به 6.1 ثانیه میرسه

16:40 – فراری بعد از دور های خیلی زیادی که سب روی تایر مدیوم میزنه و توی رده چهارم بود میارنش پیت و با یه پیت کند 13 ثانیه ای توی رده چهاردهم بیرون میاد

16:42 – مکس ورشتپن با دی آر اس از والتری بوتاس عبور میکنه و به رده دوم میرسه

16:43 – کیمی هنوز توی رده چهارمه ولی سرجیو پرز قشنگ چسبیده بهش

16:49 – رایکونن بالاخره به پیت میره و با تایرهای سافت نو پشت راسل بیرون میاد

16:52 – مکس ورشتپن با دیوار برخورد میکنه و از مسابقه خارج میشه. خودروی ایمنی به پیست وارد میشه و والتری هم سریع میره پیت، لوئیس از ورودی پیت رد شده و دیگه دیر شده بره پیت

16:57 – جورج راسل هم پشت خودروی ایمنی با دیوار برخورد میکنه و از مسابقه کنار میره

17:00 – ظاهرا دلیل اتفاقی که برای مکس افتاد، از کار افتادن تایر سمت عقب بود.

17:07 – پرچم سبز و شروع فوق العاده خوب دنیل کویات، الکس البون هم اسپین شده

17:10 – نیکولاس لطیفی که تا الان مسابقه خوبی رو داشته، الان توی رده یازدهمه

17:13 – پایان مسابقه و پیروزی لوئیس همیلتون و هفتمین قهرمانی جهان مرسدس

جدول مسابقه فرمول یک امیلیا رومانیا (ایمولا) 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2والتری بوتاسمرسدس+5.783
3دنیل ریکاردورنو+14.320
4دنیل کویاتآلفاتاوری+15.141
5چارلز لکلرکفراری+19.111
6سرجیو پرزریسینگ پوینت+19.652
7کارلوس ساینزمکلارن+20.230
8لندو نوریسمکلارن+21.131
9کیمی رایکوننآلفارومئو+22.224
10آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+26.398
11نیکولاس لطیفیویلیامز+27.135
12سباستین فتلفراری+28.453
13رومن گروژانهاس+32.935
14الکس البونردبول+57.284
-لنس استرولریسینگ پوینت-
-استبان اکونرنو-
-کوین مگنوسنهاس-
-جورج راسلویلیامز-
-مکس ورشتپنردبول-
-پیر گسلیآلفاتاوری-

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

305 دیدگاه

  1. |ZXE-LECLERC16|

    35

    3

    تبریک…
    به همیلتون که خیلی خوش شانس بود
    و به ریکیاردو که بازم سکو گرفت ))))))))))))
    و به فراری که اگه زمان ها رو جمع بزنیم،6.5 بار روی سب پیت 2.4 ثانیه ای انجام داد!
    و به رایکونن که خیلی خوب دوام داد مدیوم رو
    و به پرز که اون همه رده کسب کرد
    و به کویات که بعد سیفتی کار چقدر خوب رانندگی کرد

    و…
    آلبون،مرد اسپین و منفجر کردن ماشین ها!
    و تسلیت بزرگ جناب مهریار صالحی و راسل که دهم بود و دیگه…«نمی دونم چی بگم!»(فرناندو چشم کرد راسلو )))) )
    ولی خدایی تو سرپایینی با لاستیک سرد و فرمون کج و شتاب گیری دیگه احتمال اسپین میره
    اما بدشانسی…
    و بدشانسی بزرگ تر برای ورشتپن!موتور که درست میشه،عقب راست خراب میشه…
    اما…
    شاهکار این مسابقه،پیت 13.1 فراری بود! فراری رسما مارو بوووووووووق فرض کرده!

    • |ZXE-LECLERC16|

      21

      0

      تبریک به تیم مرسدسو یادم رفت :)))
      تبریک به مرسدس

      • MERC

        10

        2

        منم از راسل نا امید شدم

      • M.Kazemi

        15

        0

        تبریک به استرول رو هم میذاشتید واقعا تبریک داشت!
        واقعا کی میتونه مکانیکش رو دو سه متر پرواز بده!

        تایم کم ویرچوال سیفتی جالب بود به شخصه ترجیح میدادم بدون ویرجوال میومد پیت تا یکم جذاب بشه اون جلو، زمان خوبی باز کرده بود و احتمالا جلوتر از بوتاس بیرون میومد دوست داشتم ببینم میتونه با لاستیک سرد دفاع کنه یا نه، هم جذابیت داشت هم اگر میتونست خیلی ها که میگن راننده معمولی ای هست یکم دنده عقب میگرفتن

        و البته مسخره بازی گاراژ فراری که آدم خنده اش میگیره

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        0

        اه راست میگی می خواستم یه چیزی به استرول هم بگم ولی یادم رفت

    • |ZXE-LECLERC16|

      16

      1

      بوتاس هم دیگه راجع بهش صحبت نمی کنم

    • mohammad

      9

      0

      یه تبریک هم من بهت میگم که اول شدی مبارکت باشه

      • |ZXE-LECLERC16|

        7

        0

        اه!راست می گی
        البته من فکر کنم تو موجلو هم شمارشگر رو شکست دادم و اولین کسی شدم که شمارشگر رو شکست می ده
        >:)))))))))))))))))))

    • داریوش

      27

      0

      واقعا تبریک به مرسدس فن ها برای هفتمین تیمی و یک و دو امروز
      کویات و دنی و پرز عالی
      گسلی هم حیف شد
      فراری بره…….. بوق بوق بوووووق
      یه کمپین راه بندازیم پول جمع کنیم و تفنگ جلو راست عوض کنیم
      ای تفنگ نامرد ، یه بارم واسه چارلز این بازیا در بیار ، حالمون داره بهم میخوره

    • Mahmood.ghaedi

      10

      14

      مرسی از تبریکت
      ولی خوش خوش شانسی لوییز دقیقا کجای مسابقه بود؟🤔

      • Hassan Mohebbi

        15

        2

        سیفتی کار مجازی که پیت ۲۷ ثانیه‌ای رو ۱۷ثانیه براش اب خورد.

      • ایرن

        12

        2

        دقیقا لسیفتی کار 30 ثانیه طول کشید. از چند ثانیه قبل از ورود همیلتون به پیت تا چند ثانیه بعد از خروج همیلتون از پیت. انقدر کوتاه بود که فتل و رایکونن و لطیفی فرصت نکردن بیان واسه پیت استاپ

      • Mahmood.ghaedi

        8

        7

        حسن زمان پیت استاپ 26 ثانیه بود تفاوت زمان لوییز با بوتاس بالا 27 بود و لوییز هر دور داشت دور سریعتر و سریعتر دور میزد و هر دور فست میزد اینو دقت نکردین اصلا

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        1

        ویرچورال سیفتی کار که فقط همیلتون و استرول تونستن برن تو!

      • Hassan Mohebbi

        15

        2

        محمود جان اون ۲۷ ثانیه مربوط به زمان خط پیت ورودی و خروجی هست. شما به این دقت کن که ۱۰ ثانیه به سود همیلتون شد و وقتی بیرون اومد از پیست سه ثانیه با بوتاس فرق داشت. یعنی با همه این تلاش‌هایی که همیلتون کرد در ‌کل پشت مکس در میومد‌.
        در کل من خیلی میخواستم حمله لوئیس به مکس و بوتاس رو با لاستیک‌های نوترش ببینم تا این‌که بدون هیچ هیجانی جلوشون در بیاد.

      • iman88

        11

        9

        پیت لوئیس 26 ثانیه طول کشید و زمان نرمال پیت استاپ 28.29 ثانیه بود .لوئیس باید پیت استاپش حدود 30 ثانیه طول میکشید تا پشت بوتاس بیوفته که با توجه به سرعت تعویض لاستیکش احتمالش کم بود.ضمن اینکه لوئیس راحت داشت فاصله رو زیاد میکرد و مکس هم پشت والتری داشت دوری تا 4 دهم از دست میداد .اگر و.س.ف هم نبود باز لوئی هر دو تاشون رو اورکات میکرد.
        به نظر من لوئیس در هر دو حالت برنده میشده.

      • Mahmood.ghaedi

        6

        5

        محبی جان اگه اون اتفاق نمیفتاد لوییز پیت نمیومد
        و دقت کن هر دور داشت فست میزد و شک نکن بازهم اول تمام میکرد
        لاستیک نوتر داشت اوناهم ب لاستیکهاشون فشار اورده بودن بخصوص مکس ک همش تو هوای کثیف رونده بود
        بوتاسم ک خودش اشتباه میکرد و لوییز ازش رد میشد
        در ضمن اسمش خوش شانسی نیست اتفاق مسابقه ای اسمش شانس نیست واسه همه از این اتفاق ها میفته مگه واسه سب تو چین نیوفتاد و ریس برد مگه تا حالا نیافتاده تمام راننده از این اتفاق تو دوره رانندگیشون واسشون میفته
        نکته بعدی از نظر من اینه ک زمانی بهش میگن خوشانسی ک تاثییر تو نتیجه کلی داشته باشه
        لوییز از چند ریس قبل قهرمانیش مشخص شده بوده چ تاثییری داشت این اتفاق

      • eric landar

        4

        3

        خوشانسی بابت دوام آوردن لاستیکاش و سیفتی کار مجازی ازون طرف ترکیدن لاستیک مکس که دوم بود

      • Mahmood.ghaedi

        3

        4

        Lander
        دوام لاستیک کار خوب لوییز بود ن شانس
        مکس هم زمانی لاستیکش ترکید ک هیچ خطری واسه لوییز نداشت

      • Fastboy 44

        6

        5

        جدیدا مدیریت لاستیک میشه خوش شانسی!!!!!!!!

      • محمد

        1

        0

        VSC دیگه زمان کمتری از دست میداد چون ماشینا باید کند میشدن

    • Mehriar Salehi

      6

      8

      ممنونم، پیش میاد البته شارل و مکس و لوییز هم از این سوتیها زیاد دادن ۱-۲ سال اولشون.

      اما برای طرفدار تیمی، تیم در اولویته و این ۲ ریس کاملا امیدوار کننده بود برای سال آینده.

      • |ZXE-LECLERC16|

        9

        1

        درسته،ولی اینجور سوتی ای خدایی یه کمی یه جوریه
        اما درسته تیم خیلی خوب تو این چند ریس کار کرده و اگه اون آیرودینامیک مسخره اش نبود،خیلی بهتر عمل می کرد
        انشاالله تو 2021 جورج و ویلیامز برای امتیاز و تو 2022 ویلیامز و جورج با مرسدس برای برد بجنگن

      • Mahmood.ghaedi

        10

        3

        مهریار دقیقا اشتباه همه میکنن لوییز هم تو دیوار پیت رفته
        ولی جورج امسال و ی دونه پارسال اشتباه بد داشت ک 3 تا ریسی بودن ک میتونست امتیاز بگیره
        من اونقدری ک لوییز تو استارت جا موند ناراحت نشدم ک جورج رفت دیوار دوس داشتم امتیاز بگیره

    • محمد جواد سلیمانی

      5

      2

      تبریک به شما
      تبریک به شمارنده
      تبریک به خودم
      تبریک به همه ی طرفداران مرسدس👏👏💙💙🔵🔵💪

    • محمد جواد سلیمانی

      11

      0

      سب واقعا قربانی پیت استاپ بد فراری شد
      از چهار به چهارده
      حداقل دهم درش می اوردید😔😔
      ولی لکلرک هم خوب بود خدایی

  2. javad

    15

    5

    تبریک ب لوییس و استراتژیست های مرسدس و برای قهرمانی تیمیشون حقشون بود
    بیچاره مکس
    دفعه بعد اگر کسی گفت فراری امتیاز تیمی براش مهمه و ب ما سب فن ها گفت توهم توطئه دارین گوشتونو بگیرین و لبخند بزنین… کاری با اشتباه تو جا نرفتن چرخ ندارم ولی اینکه موقعی ک لوییس لاستیک عوض کرد سب رو نیاوردن کاملا عامدانه بود.. چون جلوی راننده اولشون در میومد…ینی اون گزارشگر ک سایه المانیا رو با تیر میزنه میفهمه ولی گاراژ فراری نه؟؟ ولمون کنین بابا… دفعه اولشونم نیست… تو سیلورستون هم همینکارو کردن… اگر امتیاز تیمی براشون مهم بود رده چهار و پنج رو ترجیه میدادن ب پنج و سیزده… ولی خب ابروشون میرفت اونطوری😊😊…

    • ایرن

      7

      2

      سیفتی کار قبل از اینکه فتل به ورودی پیت لاین برسه تموم شد. کیمی و لطیفی هم به همین دلیل نرفتند پیت . اون گزارشگر که دو دور بعد از پایان سیفتی کار فهمید سیفتی تموم شده. اصلا روی حرفاش حساب باز نکن

  3. The fastest #5

    39

    2

    پیت استاپ مدل ناسکاری برای سباستین فتل رو به
    فراری تبریک میگم

    • Amir.vet

      21

      1

      فراری چند درجه دیگه گند بزنه میاد رو خط قهرمانی😂😂😂😂😂😂

    • Siya

      8

      2

      من که ده مسابقه قبل تر گفتم مکانیک های پیت استاپ فراری به درد نمیخورن

    • Fastboy 44

      11

      8

      بنظر میاد تیکه ماشین وتل بوتاسو به فنا داده
      Ferrari master 🇧lan

  4. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    17

    0

    تبریک به طرفداران همیلتون و ریکاردو و چه کرد کویات و البونی که دیگه باید باره

    • Beh.Shk

      13

      4

      کتابی هست تحت عنوان ” جامعه شناسی نخبه کشی ” یکی از مباحث کتاب در خصوص اینه که یک جامعه چطور به سمتی میره که نخبه به فردی ضعیف یا بدون مقبولیت اجتماعی تبدیل میشه ، مثل زمانی که همه دعا میکردن کاش علی دایی به تیم ملی دعوت نشه ، یا ایکاش دیگه شوماخر اول نشه یا مثل امروز که پیروزی همیلتون و مرسدس برای فرمول یک بجای جاذبه یک دافعه است ، در اینکه لوئیز نابغه و نخبه است هیچ جای بحثی نیست ولی زمانی میشه اسم رقابت روی این مسابقات گذاشت که در خط استارت همه دارای شانس کسب سکو و امکان رقابت داشته باشند ، متاسفانه فرمول یک همونقدر که استاد خلق جذابیت هست ، استاد خلق دافعه و تولید کسالت هم هست و بعنوان کسی که عاشق این ورزش هستم امیدوارم روزی برسه که شاهد رقابت باشیم .

      • mohamad tomcat

        11

        1

        کاملا باهاتون موافقم
        واسه ما تماشاگرها ۲۰۱۰ جالبه که باید صبر میکردیم تا همه از خط پایان رد شن تا تکلیف قهرمان روشن بشه
        ۲۰۱۲ رو دوست داشتیم که تو ۷ ریس اول ۷ نفر از ۵ تیم متفاوت قهرمان شدن و تکلیف چامپیون تو ریس آخر مشخص شد
        امیدوارم بازم از اون روزها ببینیم

      • Mehdi mozafari

        7

        3

        دوست گرامی
        کتابی که میفرمایید اصولا در مورد جوامعی صحبت میکنه که بجای استفاده از افراد نخبه خودش، اونها را به حاشیه میراند، ازکشورفراری میدهد و یا مثل امیرکبیر به قتل میرساند.کتاب در خصوص وقایع ایران و رفتار مردم ایران با نخبه های خو صحبت میکند و مباحث ارزشمندی مطرح میکند.
        این کاملا با مواردی که فرمودید متفاوت است.اینکه طرفدار این روزهای فرمول یک(البته به جز من و بسیاری دیگر) از برتری مرسدس و همیلتون خشنود نیستند و رقابت چرخ به چرخ بیشتر و هیجان تا دور و روز آخر را طلب میکنند( که من و بسیاری دیگرنیز طالب همین نوع رقابت هستیم اما منافاتی با لذت بردن از همین مسابقات فعلی ندارد) کلا با موضوع کتابی که فرمودید بی ارتباط است

  5. Silver Arrows

    20

    3

    تبریک به مرسدسی‌ها، طرفداران همیلتون و بوتاس ✌️
    تبریک ویژ‌ه به طرفدارهای ریکاردو 👌 دومین پودیوم واسه رنو!

    احتمالا باید بزودی شاهد تیتر خروج آلبون از ردبول باشیم…
    و چه کرد کارما… که دقیقا چند روز بعد از این که به تو دیوار رفتن گروژان (تو زمان سیفتی کار) گیر دادم، راننده‌ای که تو گرید دوستش دارم رفت تو دیوار 🤣🤣🤣 راسل چرا آخه!؟!؟

  6. amirbnd

    24

    2

    اخه 13 ثانیه.ما به همون 6 ثانیه راضی بودیم.

    • mohammad

      9

      0

      بک آپ داشت دو تا چرخ

  7. mobinfr

    12

    0

    جونم دنیل آووکادو✌️

    • Nohed81

      9

      6

      تبریک ویژه به کمپانی آلمانی و تیم بزرگ مرسدس بنز
      واقعا این تیم عالیه
      اگه منم تو این تیم و این ماشین راننده بودم اول میشدم
      واقعا ایول مرسدس ، موفق باشید

      • Fastboy 44

        5

        5

        حالا اینو ول کن نوهد کبیر
        وتل کی میخواد پیستو به آتیش بکشه?!

  8. ● Schumattel ●

    30

    1

    واقعا ی لحظه وقتی دیدم فتل و رایکونن ب ترتیب چهارم و پنجم هستم یاد ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ افتادم چون هردوشونم قرمز بودن ، واقعا چقدر با حضور آریوابنه اون موقع شرایط بهتر بود .
    و البته خیلی خیلی خیلی ممنون از پیت استاپ ۱۳ ثانیه ای برای فتل ک ۴۱ دور تحمل کرد لاستیک مدیوم رو و اینطوری براش جبران شد ماشاالله 👏👏👏
    و در آخر با توجه ب حوادث :
    ایمولا ۱۹۹۴
    ایمولا ۲۰۲۰

    • Reza.MC

      9

      2

      2017 و 2018 البته بیشتر 1-2، 2-3، 1-3 می دیدم از این دو راننده بی نظیر.

      • ● Schumattel ●

        16

        3

        درسته 👌👍
        در کل گفتم
        اینکه چقدر آریوابنه هم فتل و هم رایکونن رو دوس داشت و ماشین هردوشونو قشنگ روشون کار میکرد
        و فتل رو مث پسر خودش دوس داشت و عاشقش بود
        من والا حتی وقتی ک فتل تو سنگاپور ۲۰۱۹ فتل مسابقه رو برد ، جز ی لبخند بیریخت چیز دیگه ای از بینوتو ندیدم

    • mohammad

      10

      0

      اون قسمت که فتل بین مرسد ها بود منم دقیقا یاد قدیم ها افتادم از بالا داشت تصویر نشون می داد

  9. شاهین

    24

    5

    عاشق اون ویرچوال سیفتی کار شدم که قبل پیت همیلتون فعال شد بعد پیت استاپ غیرفعال 😍
    قبلش ۱ دقیقه ماشین اکون بیرون دود میکرد خبری نبود یهو توی چند ثانیه ماشین اکون رو میکشن بیرون و روال عادی مسابقه. ماشاالله

    • REZA.M

      20

      5

      آره دقیقا وقتی همیلتون رسید نزدیک پیچ آخر فعال شد وقتی از پیت خارج شد غیرفعال شد
      زیبا نیست؟

      • Mahmood.ghaedi

        8

        11

        ره مقصر وزیر ورزشه😂
        همش کار مافیا بود
        اون زمانی هم ک لوییز باز کرده بود الکی بود
        اصلا نیازی ب اون ویرچوال سیفتی نداشت
        بنفعش شد ولی نیازی هم نداشت

    • mohammad

      14

      2

      آیا ایمان نمیاورید؟ D:

      • |ZXE-LECLERC16|

        8

        2

        دهنت سرویس
        ترکیدم از خنده😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  10. Reza.MC

    28

    4

    4 ریس مونده تا از شر فراری راحت بشیم.

      • Mahmood.ghaedi

        2

        2

        شما ک ظاهرا اسم اکانتتون میگه ک فن لکلرکی ولکلرک هم 4تا ریس دیگه ازز فراری نمیره سال دیگه هم ک قوانین همینه و فراری همینه ک هست شما چرا تایید میکنی و خوشحالی؟
        البته سوال بود واسم

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        Mahmood.gh:
        آیا این مدل فراری روی اعصاب فراری فنا نیست؟
        حداقا به مدت چند ماه هم که شده این شیرین کاری ها رو از فراری نمی بینیم تا اعصابمون خورد بشه!
        نمیشه هم وقتی که فصل در حال برگزاریه ریس رو نگاه نکرد اصلا نمی تونم نبینم
        ولی وقتی ریس نباشه میشه ندید و یک کم به اعصاب خود استراحت داد!
        من وتل فن هم هستم،یعنی حداقا پارسال دوتا لکلرک و کی خود سب ریس برد که یه کمی اعصاب ما رو از دست شیرینکاری های فراری راحت کرد،امسال که دیگه به سلامتی کاملا دارم احساس می کنم زیاد عصبانی می شم کلا!
        خب،حالا موافق نباشم که به مدت حداقل چند ماه از دست این فراری راحت بشیم؟!!!

    • Amir.vet

      16

      2

      والا ما که پیر شدیم این فصل

    • BAHRAM

      4

      12

      البته پیت ۱۳ ثانیه ای خیلی ناراحت کننده بود اون پیت بخاطر مشکل پیچ چرخ یا اچار چرخ بود و عمدی درکار نبوده البته یه تبریک هم باید به فتل گفت که بالاخره یه مسابقه خوب ازش دیدیم

  11. B A H A D O R

    16

    11

    تبریک میگم به تمامی طرفداران اسطوره فرمول یک لوییس همیلتون

  12. Namix

    11

    4

    یعنی الان چی باید گفت که مرسدس عالی نه همیلتون بدون چون چرا بی نظیر فراری چی داره بگه عملکرد اش رو فتل عادی بود نه فقط دنبال بردن چارلز هستن نه موفقعیت تیم خدایی بوتاس بگه من در حد همیلتون هستم تو چی هستی واقعا

    • ایرن

      26

      5

      لااقل اگر افعال رو در جای مناسب استفاده نمیکنی یه مقدار از علائم نگارشی مثل نقطه و ویرگول استفاده کن تا شاید راحت تر منظورت رو متوجه بشیم خخخ

      • ایرن

        12

        7

        من به شدت مطمئنم این یدونه دیسلایک رو BAHRAM داده. شک ندارم
        خخخخخخ

  13. mohammad

    14

    1

    هفتمین قهرمانی پیایی مرسدس رو به خودم و همه مرسدسی ها تبریک می گم

  14. MOHAMMAD KHZ

    13

    1

    هفتمین قهرمانی مرسدس به خودم و هواداران تبریک میگم.زنده باد مرسدس

    • mohammad

      4

      1

      هم اسمیم مثل هم هم نوشتیم بزن قدش

      • Amir.vet

        4

        1

        یکم تنوع فدات شم😂😂

      • Mahmood.ghaedi

        10

        1

        امیر تنوع خوبه ولی مشکل اینجاس کسی نمیتونه مثل مرسدس اثر هنری خلق کنه
        ماشینت مرسدس راننده لوییز خب نتیجه میشه قهرمانی
        بنظرت سال دیگه کی شانس دار بجز همین تیم و همین راننده؟

  15. Fastboy 44

    13

    6

    93rd
    🇼 🇮 🇳
    🏆⚡🔨
    Happy constructors Champ!!

  16. AhmadSnt

    18

    0

    کی بود گفت نفرات اول بهم بخورن گسلی ببره؟؟!تبریک به همیلتون و بوتاس و ریکیاردو و علی الخصوص دنی کویات.

    • Ali.M

      24

      4

      واقعا برام سواله، عکس مرسدس پروفایلته، راننده مورد علاقه اتو زدی همیلتون، ولی یه بار ندیدیم کامنتی بزاری که در مورد سب نباشه، این حجم از آنتی فتل بودنو از کجا میاری؟

      • ایرن

        20

        2

        بیخیال. کسی داریم که عکسش فتله اما ضد فتل حرف میزنه

      • بهزاد زمانی

        9

        11

        از آی دی شما عزیزم، برعکس اونچه فکر میکنی من آنتی فتل یا ضد هیچکس دیگه نیستم، اما از عملکرد امسال فتل بشدت ناراضیم

      • Reza.MC

        12

        1

        عملکردش خیلی بد بود باید خودش می اومد بیرون ماشین چرخ هاش رو سفت می کرد.

    • Mekaeel

      20

      1

      زحمت نکش بهزاد جان
      ما دیگه دلمون نمیسوزه عادت کردیم به این پیت استاپ ها
      خود فتل هم فکر نکنم زیاد واسش مهم باشه

      • بهزاد زمانی

        8

        3

        خوب حالا یه دفعه هم من جدا از زور ناراحتی میخندیدم، اگر درست عمل میکردن شاید فتل تو رنج امتیاز میموند

      • Mekaeel

        9

        1

        اگه ۲۷ ثانیه پیت استاپش طول میکشید بین ساینز و نوریس بیرون میومد

  17. Senna

    26

    5

    ضربه نهایی فراری به سباستین فتل
    دیگه نمیدونم کسایی که در برابر فتل گارد میگیرن الان چه جوابی دارن
    سیامک خان که تو پست های قبلی تا تونستید به سب پریدید و سب رو مفت خور خطاب کردید فقط جواب بدید که چرا سب باید واسه این تیم تلاشی بکنه
    …..
    آلبون رو دیگه فکر نکنم اطراف پدوک ببینیم
    تبریک به مرسدسیها

    • Ali n

      10

      7

      Senna عزیز تو اینکه فراری رسماً آبو قطع کرده شکی نیست ولی تفاوت دیدگاه در اینه که آیا عمداً آب قطع شده یا نه. از نظر من این پیت استاپ یه پیت استاپ اشتباهه همین و نه دسیسه پس نمیشه ازش به عنوان “ضربه نهایی فراری به فتل” یاد کرد.
      اگه شما جای ماسا بودی تو سنگاپور ۲۰۰۸ چی می گفتی که رسماً شانس قهرمانی رو ازش گرفت ولی اینجا در نهایت جلوی کیمی ۸ ام یا ۹ ام تموم می کرد. برای کسی مثل فتل بین ۸ام و ۹ امی و ۱۴ ام ۱۵ ام ی فرقی نداره، اون می خواد جلوی گرید برای قهرمانی بجنگه نه نهمی.

      • mohammad

        7

        3

        شاید اون اسمش کارما بود شاید مکافات عمل شاید آه رایکونن یا

      • Senna

        9

        5

        ali n جان اشتباه یکی دو بار پیش میاد چرا مرسدس از این اشتباها نمیکنه چرا ردبول از این اشباها نمیکنه چرا واسه راننده ای که داره افتضاح براشون کار میکنه پیت 1.9 میزنن تقریبا بعد از دوران شومی هیچ راننده ای از فراری خیری ندیده وقتی بیشتر مهندسایی که n سال باهاشون کار میکردی رو بدن گاراژ بغلی یعنی چی ؟ شما کلی تلاش میکنی کلی زمان میخری واسه تک تک هزارم ثانیه جون میکنی آخر بایه اشتباه 10 ثانیه به زمانت اضافه میکنن این ضربه زدن به راننده نیست ؟ نکنه انتظار دارید قبل ریس به سب بگن بنزین تمومه بمون تو گاراژ اونوقت اسمشو بزارید ضربه ؟

        دوما اینکه بگید شانس قهرمانی از ماسا گرفته شد این جمله کاملا اشتباهه شانس قهرمانی تا دور آخر اینترلاگوس هنوز وجود داشت وقتی میگیم شانس به معنی این نیست که 100 در 100 بشه ممکنه بشه ممکنه نشه ممکن بود اصلا لوییس dnf بشه اونوقت قهرمانی به ماسا میرسید
        درسته که سب می خواد واسه قهرمانی بجنگه ولی نه با این ماشین
        درسته که واسه سب هشتم و پونزدهم فرقی نداره ولی خب یه دیوار بلندی بین رده 10 و 11 وجود داره!!

      • iman88

        8

        5

        دوست عزیز اگر بخوایم اشتباهات و مشکلات فنی امسال مکلارن و ریسینگ و ردبول رو بشماریم سرگیجه میگیریم.سب تو کل فصل دو بار پیت بد داشته و یه نقص فنی درجریان مسابقه.فراری سال سختی رو داره سپری میکنه.هرچند مشکلات بیشتر تو گاراژ سب رو رد نمیکنم.حالا یا از کمبود انگیزه است یا قابلیت فنی یا کم مایه گذاشتن برای راننده ای که داره تیم رو ترک میکنه یا محدودیت هایی که برای سب امسال قائل شدن.
        انقدر خودتون و طرفدارای فراری رو عذاب ندید.ما سالهاست داریم با فراز و نشیبهای تیممون کنار میایم و تو بدترین شرایط حمایتش میکنیم دیگه قرار نیست برای هر چیزی فراری رو مقصر بدونیم همونطور که 17 و 18 فقط سب رو مسئول از دست دادن قهرمانی نمیدونم.سب هم اگر الان در چنین جایگاهی قرار گرفته ثمره انتخاب ها و اعمال خودشه و سهم خودش رو در ناکامیهای فراری داره.

    • Sunshine

      11

      2

      من هم دقیقا داشتم به حرفای دیروز ایشون فکر میکردم…به این که این بلاها سر آلونسو و کیمی‌ هم اومده…فتل که رفتنیه و فصل بعدی که امیدوارم امیدوارکننده تر باشه،ولی این مارانلو واقعا مثل مثلث برمودا شده.

      • AhmadSV5

        9

        2

        sunshine:
        نه یه منطقه خیلی مرموز تر از مثلث برمودا تو دریای ژاپن هستش به اسم مثلث اژدها.فراری دیگه از مثلث برمودا ترفیع درجه گرفته شده مثلث اژدها
        یه مدت دیگه خود فراری رو خطرناک ترین مثلث کره زمین اعلام میکنن

    • Senna

      11

      0

      پ.ن: منم نمیگم این پیت استاپ عمدیه میگم که نباید چنین اشتباهاتی پیش بیاد
      اگه این انتقادا نباشه که چیزی درست نمیشه

      • ALEX-ALBON

        8

        8

        من قرار بود بخاطر سلیقه ای تایید شدن پستها دیگه پستی نگذارم اینم ایشالله آخرین پستمه اما اینبار نمیشد سکوت کرد
        کاری ب توطئه و اینا ندارم فقط اومدم بگم
        فراری رسما فتل و منفجر کرد-ینی چندبار باید همون تفنگیه ماشین سب خراب بشه؟ بازیه ناجوانمردانه بینتو .خودتی متیا نه ما..
        متوجه نمیشم دلیل ادامه دادن سب با این تیم چیه.
        اونهمه زحمت بعد با یه پیت تمیز زدن زیر همه تلاشهای فتل.
        جاش بودم میزدم زیر همه چی میرفتم میشستم تو خونم با این طرز برخورد تیم با سب.
        چه ریس خوبی داشت میداد مکسمون.. بوتاس صاف کرد..
        اون صندلی برای بوتاس واقعا حرومه..آلبونم تا فهمید ما طرفدارشیم هر ریس زودتر به در خروج نزدیک میکنه خودش و..آفرین ب تلاشت ادامه بده.. شانس ما رو. چ روزای بدی
        این از زندگیمون اونم ار زاننده مورد علاقه..

      • Fastboy 44

        6

        4

        آلبون جان قرار بود نگی که کی شایسته صندلی هست یا نه…ّ!
        #فرهنگ 2500 ساله!!!

      • Mahmood.ghaedi

        3

        3

        الکس البون
        اون تفنگی ک میگی واسه کل تیمه ن فقط واسه سب
        دقت کنی موقع پیت استاپها متوجه این میشی
        و نکته دوم سب وظیفشه و قرارداد داره خونه خاله نیست ک ول کنه و بره و اتفاقا با تلاشی ک میکنه ارزش و بزرگ بودن خودش داره نشون میده

    • Siamak

      5

      10

      SENNA جان ، با سلام .
      امروز کلآ فراری روز موفقی رو نداشت ، در هیچ زمینه ای . حتی بدست آوردن جایگاه پنجمی لکلرک به نظرم اصلآ مورد انتظار و قابل قبول نبود . چارلز هیچ سعی جدی برای حفظ و دفاع از جایگاهش نکرد و اونو بدون مقاومت به کویات تقدیم کرد که این اصلآ خوب نبود .
      اوج شاهکار گاراژ هم پیت 13 ثانیه ای فتل بود که پوزیشن اونو در پیست تضعیف کرد . البته برخلاف برخی دوستان آنتی فراری معتقدم که این فقط یک اشتباه و اتفاق غیرقابل پیش بینی بود ، نه دسیسه و توطئه و … برنامه ریزی شده ، که البته وقوع آن در دیگر تیما نیز بی سابقه نبوده .
      اما در مورد سوآل شما که سب چراباید برای چنین تیمی تلاش کند ؟ پاسخ من به شما دوقسمتی است ! :
      1- به همان دلیل که سرجیو پرز با وجود حکم اخراج از تیمش کماکان با همان جدیت قبل تا زمان اتمام فصل کماکان در خدمت تیم است و در کسب امتیاز برای خود و مآلا تیمش کوشش میکند .
      2- با نگاهی به جدول امتیازات رانندگان خواهیم دید که فتل از ابتدای فصل تا کنون مجموعآ تنها 18 امتیاز کسب کرده ! آیا به نظر شما این بازده و عملکرد از نام فتل با عقبه 4 دوره قهرمانی فصل قابل قبول است ؟ … فراری چرا باید برای راننده ای با این کارنامه امسال سنگ تمام بگذارد ؟!

      • Senna

        8

        4

        سیامک جان ، علیک سلام
        در جواب شما باید بگم که :
        1. چکو رو با سب مقایسه نکنید چکو برای فصل بعد صندلی نداره پس باید ماکسیمم پرفورمنسش رو نشون بده تا شانسی برای صندلی داشته باشه در صورتی که سب خیالش راحته.
        2.من نمیگم سب اشتباهی نداشته من میگم انتظاری عملکردی مثل چارلز نداشته باشید به چند دلیل : سب راننده اول نیست همونطور که پارسال فقط اسما راننده اول بوده اول فصل میان میگن راننده ها برابرن در صورتی خودتی که خودشون اعتراف کردن سب راننده دومه
        سب ماشین مطابق سبکش نداره
        سب حمایت تیم رو نداره هرجا دبل dnf پیش اومده اگه مقصر چارلز بوده گفتن باید فراموش کنیم و دنبال مقصر نگردیم جایی هم که سب مقصر 100 در 100 نبوده کاملا انداختن گردن سب و از ceo فراری تا دون پایه ها همه به سب توپیدن ( ریس دوم اتریش و برزیل 2019)
        جایی هم که مورد قضاوت ناعادلانه قرار میگیره کسی پشتش در نمیاد (کانادا 2019)
        با این همه شما انتظار دارید که سب تو فراری و ادامه کار با فراری دچار بی انگیزگی نشه
        فراری قبلا هم با کیمی از این دست اتفاقات داشته و سابقه درخشانی داره !
        اگر سب عملکرد خوبی نداره چون شرایط و محیط و افراد درستی اطرافش نداره
        شما هم قبول کردید که فراری برای سب سنگ تمام نمیذاره پس انتظار سنگ تمام از طرف سب هم نداشته باشید
        در آخر اگر سهوا بی احترامی کرده باشم به بزرگواری خودتون ببخشید.

      • Siamak

        4

        1

        SENNA عزیز .
        برای نظر شما کلا احترام قائلم ، ولی متاسفانه پاسخ بند 1 کامنت شما نتونست بنده رو قانع کنه ، پس نمیتونم در اینمورد با شما همنظر باشم . ولی مهم اونه که در سایر موارد مورد اشاره شما با عقیده خودم وجوه مشترک کافی میبینم که همین اندازه ، هرچند که زیاد هم نباشه برای رضایت از تبادل نظر با شما برایم کافیست . برقرار باشید انشاالله .

  18. mohammad

    15

    0

    یک بار دیگه شاهد هنرمایی تیم فراری بودیم 13 ثانیه پیت؟ میتونست الان تو امتیاز ها باشه

    • REZA.M

      9

      2

      با یه استراتژی بهتر و یه پیت استاپ درست پودیوم در دسترس بود

  19. Pooria

    15

    2

    اگی کیمی موقع سیفتی کار میرفت پیت سوم یا چهارم میشد .
    حیف شد ;)😅

    • Amir Mp

      6

      1

      اوه اوه اگه کیمی پودیوم می گرفت چی میشد😍 ولی حیف شد که نشد

  20. Mahmood.ghaedi

    13

    1

    قهرمانی مرسدس و برد لوییز و ب همه طرفدارهای مرسدس تبریک میگم

  21. Mekaeel

    19

    1

    تبریک ویژه به مرسدس و همیلتون هر دو برای هفتمین قهرمانیشون در فرمول یک
    گسلی خیلی خوب شده و آلبون هم هر مسابقه بدتر میشه
    لکلرک طبق معمول خوب بود و فتل هم امروز خوب بود که مکانیک ها گند زدن بهش
    مکس هم دیگه اوج بدشانسیش بود
    ریسینگ پوینت هم با اشتباهش سکو رو از پرز گرفت

    • Mekaeel

      15

      0

      راسل شنبه ها فوق العادست ولی یکشنبه ها نمیدونم چه اتفاقی واسش میفته
      امتیاز رو از خودش و تیم گرفت به نظر میرسه امسال ویلیامز باید بدون امتیاز فصل رو تموم کنه

    • Mahmood.ghaedi

      9

      0

      میکائیل استرول داره واسه نابودی ما تو فانتزی تلاش میکنه😂
      البته من جاش با پرز عوض کردم

      • Mekaeel

        7

        0

        من این مسابقه هم داشتمش
        مسابقه بعد میارمش بیرون اگه مسابقه رو برد اصلا تعجب نکن😂

      • |ZXE-LECLERC16|

        3

        0

        من خو رسما می خواستم نوریس رو بردارم این ریس و به جاش ریکی رو بذارم یک دهم میلیون کم آوردم! 😂😂😂😂😂
        بعد خواستم کویات رو بذارم گفتم گند می زنه
        آخر نوریس رو نگه داشتم
        وضعیت زیباییست…😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
        توصیه:اگر پرز رو توربو درایور کنید خیلی به نفعتون میشه
        من از ریس انگلیس 1 پرز رو از توربوم بر نداشتم

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        Zxe من خیلی تو توربو خوشانسم
        گسلی گذاشتم ریس برد
        ریکیاردو دو تا ریس سکو
        سساینز گذاشتم عالی کار کرد
        فقط این استرول چندتا ریس بد با من میکائیل تا کرد

  22. mohammad

    13

    0

    یهتبریک هم بگیم به دنی ریک دمش گرم خوبه بازم رو سکو هستی

  23. Mahmood.ghaedi

    11

    0

    دنی بازهم نشون داد ک چ راننده ای خوبیه
    دو سه شب پیش گفتم جورج راننده خوبیه ولی همیشه جایی ک نباید اشتباه میکنه

  24. Ali n

    10

    4

    عجب رانندگی کردن همیلتون و وشتپن واقعاً هردو سریعترین و بهترین راننده های حال حاضر فرمول یک هستن.
    البته اگه هواداری بوتاس و آلبون نگن ماشین برتر دادن به هم تیمی هاشون😅.

    همیلتون حتی بدون vsc هم فاصله خوبی با تایرهای قدیمی اش ایجاد کرده بود که از بوتاس رد می شد. وشتپن هم بدشانسی آورد و گرنه لیاقت دومی رو داشت. دنی ریک هم خیلی خوب و با ثبات میرونه و واقعاً مزد ثباتشو گرفت سعی می کنه همیشه نزدیک به ماشین های برتر باسه تا از اشتباه اونا استفاده کنه.
    و چه اشتباهاتی می کنن فراری ها با اون پیت استاپ فاجعه.

  25. --AmirAli--

    19

    9

    همیلتون چقدر شانس اورد تپ پیت استاپش
    10/20 ثانیه سیفتی کار اومد و رف 😂
    بازم بگید خوش شانس نیس
    دنیلیم باید طرح دوم تتو رو انتخاب کنه
    فتل سرعت خوبی داش آما اون پیت استاپ کارو خراب خراب کرد….
    واقعا ناراحتم براش، یه مسابقه که خوب پیش رفت، اینطوری شد
    آلبونم که رفتنیه….
    کیویات جاشو محکم کرد

    • --AmirAli--

      13

      4

      آخه کامنت من چه مشکلی داش دیس دادین؟ 😂
      خب همیلتون خوش شانس نیس واقعا؟
      اقا 10 ثانیه سیفتی اومد و رف خب 😂

      • بیژن

        3

        8

        فاصله ۲۸ ثانیه ای با بوتاس باز کرد
        این شانسه اسمش ؟
        سیفتی کار هم نمیومد باز جلوتر بود
        چون هنوز داشت فاصله مینداخت
        و بوتاس و مکس داشتن میرسیدن به ترافییک ؛ ترافیکی که لوئیز رد کرده بود . وقتی اندازه یه پیت استاپ راحت فاصله انداختی و بیشتر هم میشد ؛ شانس این قضیه کجاست ؟
        یه جور میگی شانس انگار فاصله ۱۰ ثانیه بود لوئیز با سیفتی کار جلو در اومد . در هر صورت جلو بوتاس در میومد

    • Formula 44

      10

      8

      اگه سیفتی کار نمیومد اتفاق دیگه می افتاد ؟
      همیلتون به اندازه کافی فاصله باز کرده بود

    • آرشا

      11

      8

      داداش مگه نمیدونی طرفدارای پسر سریع به کلمه”شانس”حساسیت دارن….

      • Mahmood.ghaedi

        10

        6

        Kh
        دقیقا مثل شما ک روی کلمات اشتباهات خودش افت کرده و ……..حساسیت دارین😉

  26. mohammad

    12

    5

    یه رکورد برای جرج راسل فکر کنم تنها راننده ای باشه که پشت سیفتی کار اسپین شده شده باشه

    دم لطیفی گرم بازم بالاتر از هم تیمیش قرار گرفت

    • MERC

      6

      1

      گروژان باکو 2018

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        0

        اون گروژانه ازش بعید نیست
        سیروتکین هم تو آلمان 2018 اسپین شد پشت سیفتی ولی کاریش نشد

      • mohammad

        5

        5

        گروژان خورد به دیوار
        البته راسل هم میتونه به گروه گروژان و سیروتکین بپیونده دیگه در همون حدد هست

    • Esmaeil_5

      5

      0

      2018 آذربایجان، گروژان هم اینجوری شد

    • Senna

      7

      0

      البته فکر کنم بوتاس چین 2017 هم همچین بلایی سرش اومد ولی نرفت تو دیوار فقط دور خودش اسپین میزد

    • ERMIYA

      7

      4

      لطیفی با توجه به اینکه اولین سال حضورش تو فرمول 1 هستش خوب و با تجربه عمل میکنه.راسل سومین سال حضورش تو فرمول 1 هست فکر کنم و بیشتر از لطیفی اشتباه داشته.تنها مشکلش لطیفی اینه ک یه مقدار کنده و امیدوارم سال بعد بهتر بشه

      • بیژن

        2

        0

        راسل سال دومشه

    • Ali n

      1

      0

      مجارستان ۲۰۱۴ هم اتفاق مشابه افتاد یادم نیست کدوم راننده بود ولی یکی از راننده ها تو حین sc اسپین شد و خورد به دیوار که زمان sc رو افزایش داد. چیزه چندان جدیدی نیست.

    • Siamak

      4

      4

      شما کماکان تصمیم دارید رو اعصاب دیگران اسکی کنید ؟
      نه عزیزم نگران نباش ، تعداد اسپین و تو دیوار رفتن راسل هنوز با رکورد ثبت شده قبل خیلی فاصله داره !؟

  27. FJ

    19

    0

    خدای پیت استاپ جهان اسکودریا فراری ،۱۳ ثانیه
    ماشالله 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

    • Ali n

      11

      0

      فراری تو این چیزا ید طولایی داره، پیت استاپ فاجعه تر از اینم داشتن سنگاپور ۲۰۰۸ و متصل موندن نازل سوخت به ماشین ماسا که عملاً شانس قهرمانی اون فصلشو نابود کرد. تو فراری این چیزا عادیه.

  28. mahyar

    8

    4

    اولا” که نمیدونم مشکل سرور خسته آپاراته یا هرچی که هست . اگه از آپاراته بفرستیدش روی یوتوب . واقعا جز اعصاب خوردی واقعا چیز دیگه ای برامون نزاشت . ولی با همه این شرایط اصلا” سمت شبکه ورزش نرفتم .
    میتونم بگم جدا از ترکیدن لاستیک مکس . آلبون هم مقصر این مجموعه از اتفاقاتی هست که برای مکس میفته .
    هیچ کسی اون جلو نبود که وقتی مکس و بوتاس رفتن پیت بتونه جلوی لویس دفاع کنه یا تحت فشارش بزاره .
    واقعا راننده خوبی تا به اینجای کار توی ماشین ردبول نبوده .
    لویس واقعا خوش شانسه .
    ماشین آکون دقیقه به نفع لویس خراب شد .
    اما در مجموع آلبون اصلا” مناسب این صندلی نیست .اوایل اینجوری فکر نمیکردم . ولی اصلا” نتونست با ماشین خوب کنار بیاد . فصل بعد هم به احتمال قوی هالک پشت صندلی ردبول هست .
    چون که ردبول واقعا نیازی به اسپانسرینگ پرز نداره . چیزی که ردبول زیاد داره پوله .
    استرول هم که دیدیم چه کرد . نیازی به توضیح نداره .
    فصل بعد سباستین اگه شانس خوبی داشته باشه برای حتی پول یا نزدیکش . شرایط مکس این فصل رو پیدا میکنه .

  29. Reza.MC

    12

    3

    تبریک یه مرسدس بابت این عملکرد بینظیر، پیوستگی و بدون خطا.
    برنده مرسدس، بازنده ردبول
    برنده لوییس، بازنده آلبون
    برنده فتل، بازنده فراری
    برنده دنیل، بازنده چکو
    برنده کیمی، بازنده راسل.

  30. Ali.M

    11

    2

    کویاتو نگه دارین ، حیفه خداییش.
    مرحبا بگیم به نوابغ گاراژ فراری ://

  31. AhmadSV5

    18

    0

    دوستان فتل فن دیگه اعصاب خودتونو بیشتر خرد نکنین چندتا مسابقه بیشتر نمونده بعدش هم ما رلحت میشیم هم سب

      • ّFerrari

        6

        0

        به به داش احمد کم پیدایی ؟!

      • AhmadSV5

        8

        1

        ممنون رفقا دیگه از موجلو تا الان هیچ ریسی رو ندیده بودم امروز ناپرهیزی کردم و نتیجه گرفتم چه کار درستی کردم از موجلو به بعد ندیده بودم و اعصابم راحت بود

    • Mahmood.ghaedi

      8

      0

      به به داش احمد چشامون ب جمال کامنت شما روشن شد
      داداش هر چندوقت ی بار بیا ی کامنت بذار بخدا دلمون واست تنگ میشه
      من از شبکه عربی دیدم کارشناس و گزارشگر عربی میگفتن الله الله الله حرام حرام حرام از وتل حرام وتل حرام بینوتو حرام فراری

    • Amir.vet

      15

      0

      حاجی خستم از ۲۰۱۴ چشمام به تلویزیونه البته امیدوارم اونم زیاد میشع ۵ ام یش میاد و مطمئنم که همه خوش حال میشند وتل هر چی که باشه شخصیتش فوق العادس و آوم قابل احترامیه

  32. mohammad

    4

    0

    توتو رو دارم الان می بینم باید فراری یاد بگیره

    • Erfn

      8

      0

      13 ثانیه پیت من فقط نگاه من فقط سکوت 🙁

  33. arash

    4

    1

    این آلمانی های لعنتی!

  34. Esmaeil_5

    13

    1

    امیدوارم پرز رو توی ردبول ببینیم
    تبریک به طرفدارای دنی ریکی و لوئیس
    تفنگ های بی نظیر فراری
    لنس ثابت کرد که با پول میشه صندلی داشت توی F1
    گسلی و مکس بدشانس
    کیمیِ تمام نشدنی

  35. FJ

    12

    9

    هفت تا قهرمانی جهان هر سال بهتر از پارسال ،بعد یه سری از دوستان میگن فتل باید قهرمان جهان میشد تو
    این هفت سال 🙃🙃🙃🙃🙃🙃🙃

    • Mekaeel

      5

      7

      الان قطعی شدن قهرمانی مرسدس چه ربطی به فتل داره استاد
      اگه منظورت همیلتونه که قهرمانیش هنوز قطعی نشده

      • Mahmood.ghaedi

        7

        1

        میکائیل الان روی کاغذ ک نه ولی خدایی چند هفته میشه ک حودت لوییز قهرمان جهان میدونی؟
        مگه تو قهرمانیش شک هم داشتی؟

      • Mekaeel

        3

        1

        نه محدود جان من قبل از این که فصل شروع بشه میدونستم قهرمانی لویس قطعیه منظورم حرف ایشون که بی خودی مسئله رو به فتل ربط میده در حالی که تیم موفقیت مرسدس به فتل چی؟؟؟

      • FJ

        4

        2

        منظورم این بود که مرسدس هفت ساله پشت هم باقدرت داره قهرمان جهان میشه ،بعد طرفدارهای فراری که تیمشون یه پیت استاپ ساده نمیتونه بزنه ،چپو راست دارن کنایه میزنن که چرا فتل با فراری قهرمان جهان نشد .
        منظورم این بود دوست عزیز

      • Mahmood.ghaedi

        2

        1

        میکائیل دوست عزیز بیخیال اعصابت واسه کامنتهای ک میدونی با منظور زده میشه خورد نکن کلا بنظر من اینجا نباید جواب کسانی ک با منظور و نیت خراب کردن اعصاب بقیه دارن رو داد
        خودت عشقه اقا میکائیل

      • Mekaeel

        2

        0

        محمود جان از محبتت ممنون 😘
        از FJ معذرت میخوام منظورتون رو اشتباه فهمیدم ببخشید🙏

    • Amir.vet

      10

      0

      وتل یع دونه میخاست خداییش تیم فراری ادم رو با فشاری که روش میزاره آسفالت میکنه

    • Reza.MC

      10

      0

      فعلا که فراری قهرمان گند زدن هست.

  36. ایرن

    15

    3

    مبارک باشه به همیلتون و تیم مرسدس. واقعا لیاقتش رو دارند.
    اول مسابقه خیلی برای گسلی ناراحت شدم.
    بعدش برای ورشتپن که حقش حداقل دومی توی این مسابقه بود.
    در آخر هم برای فتل خیلی ناراحت شدم.
    فراری نشون داد که چرا حق مرسدس هست که 7 قهرمانی پیاپی رو کسب کنه. چون تیمی که میخواد قهرمان بشه باید همه چیزش در حد عالی باشه. باید کمترین استباه رو داشته باشه. قبول دارم که سیفتی کاری که همیلتون توش پیت استاپ داشت انقدر کوتاه بود که تا فتل به ورودی پیت برسه تقریبا به پایان رسیده بود اما هرچی فتل ساخته بود با یه پیت 13 ثانیه ای از دست رفت. قبلش گرافیک ها داشت نشون میداد فتل میتونه بین دو راننده مکلارن در بیاد و اگر پیت استاپش خوب باشه میتونه حتی جلوی هر دو راننده مکلارن در بیاد. اما با این پیت استاپ 3 رده عقب تر درومد ضمن اینکه رایکونن اگر پیت استاپ انجام میداد بازم شش ثانیه جلوی فتل در میومد. یعنی با یه پیت استاپ 4 رده از فتل گرفته شد.
    میدونم توی این کار هیچ عمدی وجود نداره. مطمئنم هیچکسی در تیم فراری خواهان این اتفاق نبوده. اما خب این تیم نشون میده حداقل چندین سال زمان برای قهرمانی لازم داره.
    قبلا میگفتیم طراحی خودرو تغییر کرده یا موتور ضعیف شده و هزار دلیل دیگه. اما الان میبینیم کلا تبدیل به یه تیم آماتور در تمام زمینه ها شده.
    تقریبا در هیچ بخشی از این تیم نشانه هایی از امید رو نمیبینیم. دیگه اینکه کامیلری بیاد بگه ما تا چند سال دیگه امید قهرمانی نیستیم یه چیز کاملا واضح هست. اگر تغییرات اساسی ساختاری صورت نگریه مطمئنم تا یک دهه دیگه هم امید قهرمانی نخواهیم بود.

    بسیار بسیار از فراری عصبانی هستم. نه بخاطر فتل. بلکه اگر برای لکلرک هم این اتفاق میفتاد همینقدر عصبانی میشدم. دلیل عصبانیتم اینه که فراری تبدیل به یه تیم درجه دو شده. حتما همه ی تیفوسی ها هم عصبانی هستند.

  37. Reza.MC

    7

    3

    فراری داره خود زنی می کنه. امروز فتل میتونست جلوی مکلارن ها تموم کنه. واقعا این عملکرد هیچ جای حمایت نمیگذاره. متاسفم که وقت رانندمون داره توی این تیم هدر میره.

    • mohammad

      6

      1

      و با لاستیک تو تر می تونست جلو تر هم باشه و سبقت کنه

      • mohammad

        2

        0

        سبقت بگیره و جلوتر تموم کنه

  38. Ferrari lover

    6

    0

    ای چه تعویض لاستیکی هست که برای سب انجام شد واقعا خوشحالم که سب از فراری میره .
    ناراحت شدم به مکس .
    و تبریک به همیلتون و مرسدس

  39. #1

    7

    2

    سند ایت اوت!
    مکس خودت سند اوت شدی که!

  40. #1

    8

    3

    مستر اوت ساید هم پرز یه سبقت از بیرون ازش گرفت رفت اوت ساید!

  41. بردیا

    4

    1

    خدا چقدر بدشانسی یبارم که هوندا گند نزد لاستیک پنچر شد اخه تا کی میخواد dnf بشه مکس

    • بردیا

      4

      1

      تصحیح میکنم از کار افتادن لاستیک

  42. Ferrari lover

    5

    1

    یادم رفت یه تبریک به راننده خودمون لکلرک اگه پیت استاپ خوبی برای سب انجام می دادند ۸ یا ۷ میشد

  43. Amirmm

    3

    5

    یعنی بدشانس تر از ورستپن و بدشانس تر از همیلتون نداریم

    • Erfan

      7

      1

      بد شانس تر از همیلتون؟؟!!🤔

    • آرشا

      2

      1

      چرا نمیگی گسلی…..!
      اگه میموند تومسابقه شانس سکو داشت.

  44. Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

    5

    1

    تبریک
    تبریک
    تبریک
    و باز هم تبریک …
    🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
    به مرسدس
    👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

  45. Majid

    6

    0

    این همه بدشانسی بوتاس دیگه داره میره روی اعصاب. تبریک به همه هواداران مرسدس برای هفتمین قهرمانی

    • Reza.MC

      10

      3

      بد شانسی؟ حتی اگه سیفتی کار نبود لوییس به راحتی جلوی بوتاس در میومد. اصلا این راننده های قدیمی تو نگهداری از لاستیک در یک کلاس دیگه ای هستند. اگر ویرچوال سیفتی کار کمی بیشتر ادامه پیدا می کرد، سب و کیمی هم می تونستند استفاده کنند. البته سب نه چون به هر حال پیت استاپش هزار تانیه طول می کشید.

  46. Mahmood.ghaedi

    4

    4

    های داداش عجب ریسی داد مکس
    نمیدونم چ کامنتی واست بزارم ک اعصابت یکم اروم بشه
    ایشالا قهرمانی در سالهای آینده
    البته بعد از رفتن لوییز😉🙈

    • Mahmood.ghaedi

      5

      1

      علی داداش بودصفحه گوشیم مشکل داره شرمنده این پیام واسه علی 33 بود

  47. Amir.vet

    8

    0

    فراری دفن شد😔 البته تبریک به مرسدس👌🏼

  48. Amirmm

    3

    6

    اگه همیلتون تو مرسدس نبود الان باید با ممنون سر بیستمی مسابقه میداد

  49. Sb26

    7

    0

    آخی مکس آخی☹️☹️

  50. seb5

    11

    0

    فرارییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  51. The fastest #5

    15

    1

    جا داره یادی کنیم از آیرتون سنای افسانه ای که فراتر از یک راننده ی ماورایی بود … سرعت آیرتون سنا چیزیه که در عقل هیچ راننده ای نمیگنجه
    روحت شاد آیرتون سنا داسیلوای فراانسانی

  52. ...m6...

    6

    2

    عجب مسابقه ایی بود
    ۹۳مین پیروزی لوییس رو تبریک میگم همچنین ۷مین قهرمانی مرسدس…لایقش هستن

    در کل خیلی چسبیددددد

  53. Mahmood.ghaedi

    11

    2

    جیوو کبیر چ کرد
    ب امید قهرمانی و رکورد شکنی جیوو کبیر
    تبریک ب کارشناس برجسته دنیای فرمول وال جناب جنگووز عزیز

    • Mekaeel

      9

      0

      من کلا از جیو خوشم نمیاد ولی یه مدته استارت های خیلی خوبی میزنه و همه مسابقه ها چند رده کسب میکنه

      • Kimi-Matias Räikkönen

        4

        4

        منم از جیو خوشم نمیاد و دیدیم که بعد از سیفتی کار اخر مسابقه کیمی با فاصله 4.1 ثانیه ای با جیو تموم کرد. تمام.

    • ایرن

      3

      4

      دور اول مسابقه تموم شد دیدم شیش رده کسب کرد. البته با توجه به اینکه بین تمام راننده هایی که ازشون سبقت گرفت هیچکدوم سافت نبسته بودند و تنها جیو سافت داشت. اما همین سافت باعث شد که یه پیت استاپ زودهنگام داشته باشه و دوباره رده ها رو از دست بده

  54. Mohamad. 44

    4

    2

    عالیه مرسدس. مرسی همیلتون

  55. Formula 44

    7

    12

    سلطاااااااان لویس همیلتون ملقب به بهترین راننده تاریخ ….
    اون لحظه که بعد از پیت استاپ وستپن و بوتاس به تیم گفت من دور های سریع شروع میکنم متوقفم نکنید نتیجه مسابقه رقم زد
    هوش در کنار تجربه و استعداد

    • B A H A D O R

      4

      9

      حالا میگن کسی دیگه ام پشت رل w11 باشه همین نتیجه رو میگیره.عزیزان رانندگی همیلتون تو یه لول دیگس اصلا.به امید موفقیت های روز افزون مرسدس و سردار لووووووووووییز

      • mahyar

        9

        1

        شماها هم دیگه شلوغش نکنید . در این که راننده خیلی خوبیه شکی نیست .
        بوتاس مشکل ایرودینامیک پیدا کرد .
        اونقدر آروم شد که ورشتپن توی اون فاصله به اون کمی داشت پشتش میومد . ولی چون پاور یونیت مرسدس توی مستقیمی ها بهتر از هوندا جوابگو بوده ، همونجوری که دیدیم تا ی اشتباه اساسی بوتاس نکرد مکس نتونست به قدر کافی بهش نزدیک بشه که بتونه توی مستقیمی هم بگیرتش .
        در کل اگه بوتاس جلوی مکس نبود شرایط به کل فرق میکرد .
        هرچند که نبود راننده ای برای فشار آوردن به همیلتون (منظورم آلبونه ) که به مکس کمک کنه هم بی تاثیر نبود .

      • بیژن

        5

        7

        مهیار عزیز یه نگاه به امتیازات بندازی تفاوت راننده ها مشخص میشه ؛ لوئیز به تنهای بالاتر از ردبوله امتیازاتش ؛ فقط روندن ماشین نیست که ، مدیریت تایر ، موتور ؛رسوندن ماشین به خط پایان
        همین مسابقه بوتاس چندتا اشتباه تو پیچ آخر داشت ؟
        اخرش هم سر اشتباهش رده از دست داد ، یه راننده باید تحت فشار هم عملکرد خوبی داشته باشه
        کسی که کمترین اشتباه رو داشته باشه ، در حال حاضر لوئیز ، مکس و چارلز کم اشتباه ترین راننده ها هستن به نظرم

    • mohammad

      7

      1

      بعد از اینکه گفت لاستیک جلو سمت رات خوب نیست بعدش سریعترین دور بعدش 100000000000000 دور دیگه هم میتونم برونم عجب دنیاییه D:

  56. Ali🦁3

    10

    1

    واقعٱ خیلی ناراحت کنندن.
    امسال این 3 ایتالیا طلسم شده بود برای مکس چه مسابقه ای داشت میداد.
    سال آینده هوندا باید سریعتر بشه منظورم تو کفی نسبت به بقیه کند هست.
    تبریک به تیم مرسدس و راننداش.
    تبریک به طرفداران رایکون به عنوان بهترین راننده.
    گسلی هم حیف شد.
    آلبون اصلأ خیلی بی انگیزه و بد شده متأسفانه.
    /امسال جز ناراحتی و بدشانسی برای طرفدارای مکس چیزی نبود/

    • Ali🦁3

      10

      1

      من از این خیلی ناراحتم که امسال با این رانندگی عالیش حداقل می تونست نائب قهرمانیش مسجل کنه خدایش لیاقتش داره.

      • farshad

        4

        1

        سلام علی جان . خیلی ضدحال خوردیم امروز ولی فدای سرت . مهم اینه که خودش و عملکردش عالی بود و اینده پیش رویش . امروز پر از اتفاقات عجیب بود . خرابی موتور گسلی , انحراف راسل , پیت استاپ وتل و …. بالاخره اینها جزیی از این ورزشه ولی اینده روشنه داداش

    • Amir.vet

      6

      1

      علی قشنگ اون موقع تو رو یادم اومد

    • Senna

      7

      2

      علی جان ناراحت نباش به زودی روز های خوب مکس هم از راه میرسه
      من قبلا از منتقدان مکس بودم ولی الان واقعا پخته رانندگی میکنه و بیشتر از هر کسی لایق صندلی بهترین ماشین گرید هست

      • Ali🦁3

        2

        1

        Senna
        ممنون بابت نظرت.
        من واقعأ چقد چهره این سنا بیاد ماندنی به دلم می شینه وقتی نگاش می کنم روحش شاد باشه از این لحاظ هم خیلی خوشم میاد که ‌خیلی از راننده های فعلی ظاهری ساده و شیک دارن این فوق العادس دیدنشون یعنی اصالت f1 و راننده‌های گذشته پا برجاست هنوز.
        کلاس این ورزش هست برعکس خیلی از ورزش‌های دیگه.

  57. Siya

    7

    3

    مسابقه ای که همه چیز داشت

    جالبتر از اون شویی ریکاردو و همیلتون با هم خیلی باحال بود

    عشق است کیمی ماتیاس رایکونن

    استراتژی داغون فراری

    و اینکه سند ایت یا دونت سند ایت

  58. Mehriar Salehi

    12

    4

    چه عملکرد افتضاحی از این راننده ها! پوف، طرفدار این تیم موندن هر روز داره سخت تر میشه چون همیشه یکی هست که کارشو درست انجام نده!
    یا ماشین افتضاحه، یا ستاپ افتضاحه یا استراتژی و وقتی که هیچ کدوم مشکلی ندارن، جورج گند میزنه! اون یکی هم که اصلا بیخیال! برای خودش داره دور میزنه انگار نه انگار که تو همون ماشین نشسته…

    اما تبریک به تیم، واقعا پیشرفت عالی داشتن این هفته…استینتهای تمرین رو که نگاه کردم واقعا باور نمیکردم امکان داشته باشه لپ تایمهایی به خوبی فراری و رنو بزنن (البته یک ماشین)…همچین پیشرفتی امیدوار میکنه به فصل بعد.سایمون رابرتز داره به تیم شکل میده.یک پیشرفت پله پله اما همه جانبه…و البته تیم استراتژی که آندرکات معرکه ایی انجام دادن، پیت وال واقعا خوب بود این هفته.
    عملکرد جورج هم نمیدونم…از یک طرف کوالیفاینگ عالی بود، کل ریس داشتم لپتایمهاشو میدیدم واقعا کم نوسان و تایمهایی به خوبی ماشین های قویتر…اما نمیدونم چرا باید هر زمان که موقعیت امتیاز هست همچین افتضاحی رو انجام بده!
    هرچند…این عملکرد خوش بین میکنه برای هفته های بعد.سرعت باشه میشه از خطاها کم کرد اما راننده کند همیشه کنده.مکس و لوییز و شارل هم فصل های اولشون اشتباه زیاد داشتن.از الان تا آخر فصل هم از این سوتی ها بده، بازم جزو کم اشتباه ها به حساب میاد.

    ———–

    یه تبریک هم به دنیل که داره واقعا خوب کار میکنه امسال و چقدر حیف شد که گسلی نموند.وقتی کویات اونجا تموم میکنه نمیشه به این فکر نکرد که این سکو برای پیر بود.
    شارل هم عملکردش خوب بود با توجه به جایگاه استارتشون و اینکه این پیست قدرتی هست بازم افتشون به شدت پیست های قدرتی وسط فصل نبود.

    و اینکه چقدر خوش شانس بود لوییز این مسابقه! البته حقیقتش من بیشتر حواسم به تایمهای ویلیامزها بود و یک جاهایی گپ دو راننده مرسدس رو از دست دادم اما فکر کنم بدون VSC پشت بوتاس در میومد نه؟ یک VSC چند ثانیه ایی فقط میتونست نجاتش بده…شایدم گپ بیشتر بود مطمئن نیستم اما تنها کسی بود که از ماشین ایمنی مجازی تونست استفاده کنه.

    وستپن هم کل ریس عالی بود…انقدر فشار آورد تا رقیبش رو مجبور به اشتباه کرد.تبریک بهش فکر کنم این از اون ریس های خیلی خوبش بود امسال.

    ساینز هم باز ثابت کرد مرد مسابقه هست…مشتاقانه منتظر رقابتش تو نیم فصل دوم با شارل هستم.

    درباره ضعیفترین ها هم که میشه گفت استرول بعد ۲-۳ تا بدشانسی و مریضی ظاهرا دکمه ریستش خورده و هر هفته داره بدتر میشه…کند و پر اشتباه! ضعف روحی برای یک بچه کم سن و سال بعد از خارج شدن از ریل نتیجه گیری؟ احتمالا!

    و البته موضوع آخر…که چقدر خوب که ایمولا خیلی ساله توی تقویم نبوده و قرار هم نیست دوباره برگرده.
    بصری فوق العاده زیبا اما ریسینگ؟ افتضاح!

    • iman88

      8

      0

      مهریار من واقعا نفهمیدم راسل چی شد!به نظر نمیومد یه مشکل فنی بوده؟

      • Mehriar Salehi

        7

        2

        لاستیک سرد، فول گاز برای گرما دادن اونم تو سرشیبی قوسی…مشابه جایی که از تونل موناکو درمیان…نتیجه اش هم میشه همین اسپین دیگه!
        بعید میدونم مشکل فنی باشه…هرچی که بود، ۲ امتیاز اونجا بود که بگیره و تیم بره بالاتر از هاس…۱۰ میلیون دلار به همین راحتی ضربه زد بهمون.
        فقط مشکل اینجاست که یه تیم درست با لایناپ درست، ۲ تا ماشینش نزدیک بهم هستن…یکی خراب بشه یا اشتباه کنه، اون یکی جاشو میگیره…مثل راننده های مک لارن یا حتی مرسدس یا تا حدودی همین آلفا!
        ما ۱۵ ساله با یک ماشین داریم مسابقه میدیم! همیشه یکی نیست!!! حتی زمان بوتاس ماسا بجز یک دوره کوتاه همین بوده.

      • Siamak

        3

        2

        به نظر میرسید مثل اینکه دکمه ای رو روی فرمان به اشتباه بزنه اصلا رفتار و واکنش ماشین زیر و رو شد ، درست مثل یک مشکل فنی ، شکستن ناگهانی یه قطعه تعین کننده تو تعلیق جلو …

      • Mehriar Salehi

        8

        0

        Siamak، نه بابا جان، اشتباه خودش بود و به همین دلیل هم توی رادیو عذرخواهی کرد از تیم.

    • mohammad

      4

      8

      از آینده فرمول 1 یعید بود پشت سیفتی کار بره تو دیوار اگه سیروتکین بود یه چیزی اما آینده فرمول 1 اصلا بعید هست

      • Mehriar Salehi

        8

        12

        منتظر Troll ها بودم بعد این ریس :)))
        چه جالب که بعنوان نفر اول دستت رو بردی بالا!

        ایرادی نداره، اشتباهاتی که بزرگان این ورزش تو سال اولشون داشتن رو داره با یکسال تاخیر انجام میده و حالا حالاها جا داره تا برسه به تعداد اشتباهات امثال مکس و شارل و لوییز تو سالهای ابتداییشون…البته دقت کنید از راننده های خوب اسم بردم وگرنه مورد داریم هفته ایی یه اسپین نزنه باید به سلامتش شک کرد ؛)

      • mohammad

        2

        4

        مهیار جان میخواستم دلیل این نقدر ها رو بگم بعد این مسابقه ولی راسل خراب کرد وگرنه منهم قبول دارم راسل راننده خوبیه تو یه فرصت دیگه میگم چرا دارم اینجوری نقد میکنم

      • Fastboy 44

        7

        5

        جناب صالحی
        یعنی رسیدم جمله آخر ولو شدم رو زمین😂😂
        👍👍
        و در آخر ایشون مهریار هستن
        نه مهیار

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        Fastboy مرسی از اصلاح اما واقعا این نوع پستها رو خودمم خوشم نمیاد چون حقیقتا تیمم برام مهمه که اونم الان تقریبا هیچ جایی نیست! این طرفداریم از جورج هم صرفا یکی بعلت اینه که چندین ساله کریرش رو دنبال کردم و میدونم هایپ نیست…میدونم تواناییهاش چقدر زیادن و اما مهمتر از اون چون توی یک ویلیامز نشسته و درحال حاضر تنها امید تیمه که تو شرایط عادی بتونه امتیاز بگیره، نه مثل یک لاک پشت منتظر بمونه همه برن کنار بلکه یه تک امتیاز بگیره.

        اما این کل کل ها، واقعا بچگانه هستش…مشکل اینجاست که شما اینجا بگی سب افتضاح بود، لوییز افتضاح بود یا مکس، مطمئنا میکشوننت به همین کل کل های بچگانه و مجبور میشی به سبک خودشون جوابشون رو بدی!

      • Mahmood.ghaedi

        4

        1

        مهریار جان جونه و هنوز داره تجربه کسب میکنه
        من خودم گفتم ک جایی ک نباید اشتباه کنه اشتباه میکنه ولی ب قول خودت کیه ک اشتباه نکرده باشه لوییز با این همه افتخار تو ورودی پیت لین رفت تو دیوار و قهرمانی جهان از دست داد
        یا توی سیفتی کار سب با 4 بار قهرمانی جهان زد ب جلویی و جفتشون شانس اوردن تو ریس موندن هرچند ک بال عقب لوییز خراب شد
        در کل وقتی لوییز وسب ک بیشترین قهرمانی جهان در حال حاضر بین رانندها دارن از این اشتباه ها کردن نمیشه از ی جون انتظار داشت اصلا اشتباه نکنه
        ب امید پیشرفت بیشتر تیم ویلیامز

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        دقیقا محمود جان! آلونسو و مکس و پراست و … لیست خیلی بلنده اسامی افرادی که پست سیفتی کار یا حتی توی لپ فرمیشن از این اشتباهات داشتن.حالا یکسری دیوار نزدیکشون بوده و یکسری نه!

        اما مهمتر از همه اینه که ببینیم یه راننده به این سن و سال، با این اشتباه که کلی فشار روشو زیاد کرده، ریس بعدی برمیگرده و بهتر عمل میکنه یا ریر فشار بک اشتباه بد میافته توی یک دور overdoing و اشتباهات بیشتر.
        تست خوبیه از لحاظ روحی که نشون بده از چی ساخته شده.

        اما ساپورتی که تیم و راننده های گرید ازش داشتن بعد این ریس و البته ریاکشن خودش درباره این اشتباه، توی فضای مجازی، واقعا برام جالب بود.

    • Mehdi mozafari

      3

      1

      قبل از استارت با تمام وجودایمان داشتم راسل این ریس امتیاز میگیره.وقتی دیدم دهم شده و سیفتی کارهم اومده کلی بشکن و بالابنداز زدم! اما امان از موقعی که دیدم توی دیواره.یک ربع بد وبیراه بهش گفتم.واقعا بد بود

      • Mehriar Salehi

        4

        1

        واقعا! این تیم بیشترین پیشرفت رو نسبت به سال قبل داشته، حتی متوسطش از ریسینگ پوینت با این ماشین مشکوکش هم بیشتر بوده، اونم با کمترین بودجه…حقمون نیست که با این همه پیشرفت پایینتر از هاسی تموم کنیم که به معنای کلمه داره بد کار میکنه!

  59. Amir5

    4

    1

    تبریک به طرفداران مرسدس و همیلتون واقعا بوتاس اوضاش ناراحت کننده است حیف این بدشانس واقعا دم دنی و کیمی گرم
    وتبریک به کویات آفرین بهش. اشتباه ربسینگ پوینت و پرز سکو رو ازشون گرفت آفرین به گروژان آفرین حیف حیف فتل واقعا بعضی اوقات آدم فکر میکنه که گاراژ فراری تو ش دلقک نشسته
    حیف مکس و حیف گسلی و کار آلبون تو ردبول تمامه

    • |ZXE-LECLERC16|

      3

      0

      داداچ!
      گروژان آخر این ریس هم پنالتی گرفت!
      چه تبریکی؟!

  60. Siya

    9

    0

    راسل هم جنبه تعریف فرناندو رو نداشت البته با عرض معذرت از مهریار عزیز

    • Mehriar Salehi

      9

      1

      چرا معذرت آقا؟ جورج تا زمانی که برای ما رانندگی‌میکنه طرفدارشم، جایی که کار تیمو خراب میکنه اولین کسی که ضربه میخوره طرفداران ویلیامزن…

      اما همینکه توی ۲ سال انقدر کم اشتباه بوده که الان اولین تصادفش شده یک موضوع عجیب، نشون میده چقدر این بار توقعات رو برده بالا…وگرنه از این دست اشتباهات رو بلااستثنا تمام راننده ها داشتن.

  61. بیژن

    5

    3

    تبریک برای قهرمانی هفتم مرسدس رو 👑👑👑👑👑👑👑
    ۱و۲ لوئیز و والتری
    و همچنین ۷۲ برد لوئیز رو با مرسدس که برابر شد با ۷۲ برد مایکل برای فراری
    کارما هم تو این دوره درجا یقیه آدم رو میگیره ؛مکس بعد اون همه دور که از ماشین ناقص والتری رد شد مزه میپرونه اینم میشه نتیجه اش
    کار خدارو ببین هر دو ماشین ردبول رو فرستاد لای باقالیا
    فقط حیف رایکونن اون همه دور زحمت کشید آخر یه دور بعد پیتش سیفتی کار اومد
    فتل هم که بنده خدا دیگه چیکار کنه ؟ اونایی که میگن فراری بخاطر لکلرک اینکارو میکنه سخت در اشتباه هستن
    چون در هر صورت فتل پشت ساینز در میومد و چند رده پشت لکلرک
    این تیم فراری از بیخ و بن مشکل داره
    امیدوارم فتل رو سال دیگه برای جنگیدن واسه سکو ببینیم .
    و در آخر بازهم دنیل و بازهم شویی واقعا دوست داشتنیه

    • ایرن

      3

      3

      قبول دارم که این اتفاق برای فتل عمدی نبوده. اصلا کسی که بخواد این اتفاق رو عمدی قلمداد کنه باید یه روانپزشک بره. اما گرافیک های کنار رو نگاه میکردی کنار اسم فتل داشت فاصلش رو با خودروی جلویی مکلارن که فکر کنم ساینز بود نشون میداد. روی 26 و نیم ثانیه بود. البته اگر هم حلوی ساینز میومد بیرون بازم رده از دست میداد چون لاستیکش سرد بود اما دیگه تمام زحماتش هم از بین نمیرفت. کلا فراری مشکل داره. حتی اگر سنا هم توی این تیم بود نمیتونست کاری کنه. ببین چقدر افتضاحه اوضاعش که با وجود حذف شدن ورستپن و گسلی ما از پنجمی لکلرک خوشحالیم.

      • بیژن

        6

        1

        منم همین رو میگم ؛ فراری کلا از بیخ مشکل داره ؛ دقیقا پشت ساینز در میومد ، چون ساینز با حداکثر سرعت میرسید .
        ولی منظورم اینه تیم فراری از لحاظ روحی روانی دچار مشکله
        و البته بی مسئولیتی هم کم ندارن

      • Siamak

        5

        0

        با ایرن موافقم .

      • iman88

        4

        0

        سب پشت ساینز در میومد.لوئیس که مقداری از پیتش تو ویرچوال افتاد ،پیتش 26 ثانیه طول کشید.چطوری میخواستن زیر 26 ثانیه انجامش بدن؟سبقتم که…..

      • ایرن

        3

        0

        ایمان پیت استاپ عادی در هر شرایطی ۲۶ ثانیه طول میکشید. چه زمان سیفتی و چه زمان عادی. اینی که باعث اختلاف میشه اینه که در زمان سیفتی کار سرعت خودروهای توی پیست کم میشه و تقریبا ده ثانیه نسبت به حالت عادی کندتر میشن و در نهایت کسی که میره پیت استاپ نسبت به حالت عادی ده ثانیه جلوتر در میاد. اینی هم که گفتم از روی گرافیکای خود مسابقات گفتم. دقت میکردی دو دور قبل از پیت فتل، زیر اسم فتل فاصله زمانیش با ساینز رو داشت نشون میداد.

      • iman88

        2

        0

        زمان پیت استاپ راننده ها….منبع سایت رسمی ف1
        چارلز 30.2
        لوئیس 30.3
        کیمی 29.8
        والتری 30.1
        و غیره
        سب 26 ثانیه با ساینز فاصله داشته و هیچ تیمی هم برای هیچ راننده ای پیت زیر 29 ثانیه نتونسته انجام بده
        دیگه چی بگم….

      • iman88

        2

        0

        ایرن منظورم رو درست توضیح ندادم .زمان از دست رفته لوئیس مد نظرم بوده وگرنه پیتش 30.3 ثانیه طول کشیده.میگم وقتی لوئیس که بخشی از پیتش در جریان vsc بوده در کل 26 ثانیه زمان از دست داده،فراری چطور میتونسته برای سب در جریان عادی مسابقه پیت زیر 26 ثانیه انجام بده؟پیت سب 40.4 ثانیه بوده که اگر 11 ثانیه اضافه رو ازش کم کنیم میشه زمان یه پیت نرمال که همون 29 ثانیه است.

    • Ali🦁3

      7

      3

      آقا بیژن و کاربر 1#
      شما به عنوان لوئيس که دلتون خنک شده و خوشحالی می کنید براتون متاسفم.
      ما هم خیلی متلک ها داریم بگیم به رانندهای مرسدس بوتاس و لوئيس مطمئن باشید.
      آره مکس گفت فرستادمش چون خیلی حال داد طبیعی هست فاز میده برای راننده بعدش اینقد به ماشین مرسدس فشار ٱورد با اینکه مشکل داشت بوتاس ولی بازم نمیشد تو مستقیمی گرفتش تا مجبورش کرد به اشتباه کردن و یه سبقت قشنگ ازش گرفت کاری که لوئيس شما چندین دور نتونست انجام بده در مقابل مکس.

      • بیژن

        3

        8

        اره خدایی دلم خنک شد، تیکه انداخت و مزه پروند ، خدا همه مزه دارش کرد .
        لوئیز اصلا فشاری نیاورد که بخواد رد بشه یا نشه ، وقتی راحت میتونی اندرکات کنی و احتیاج داری لاستیک ها سالم بمونه چرا فشار بیاری ؟
        راحت اندرکات کرد و مسابقه رو برد
        بازم لوئیز تو اینم پیست هم پیروز شد و رکورد پیروزی تو همه پیست هایی که مسابقه داده رو بهبود داد.
        اره خوب بعد هفت هشت تا اشتباه والتری تونست از یه ماشین ناقص رد بشه ، کارش عالی بود .
        ولی حیف شد دیگه مرسدس ۱و۲ کرد . چه روز خوبی بود امروز
        رده بندی کلی مسابقات
        ۱_مرسدس
        ۲_لوئیز
        ۳_ردبول

      • بیژن

        3

        3

        یه چیزه دیگه اینکه مکس بود لوئیز که بدجور طرفدارشم بعد سبقت تیکه بندازه و مزه بپرونه
        خدا خدا میکنم اوت بشه حتی اگه قهرمانی سال باشه
        تیکه انداختن و مزه پروندن تو پیروزی یا سبقت ازش متنفرم
        حتی اگه لوئیز باشه .
        بردی سبقت گرفتی جشن بگیر شادی کن ، ولی بی احترامی و مزه پرونی نه ؛ هرکی میخواد باشه

  62. gasli

    5

    0

    گسلی😭😭😭😭
    آخه چرااااآاااااااااااااااااا

    • AhmadSnt

      6

      0

      کارما عزیزم کارما

  63. ّFerrari

    4

    1

    قضیه پیت استاپ سب چیه ؟
    93st wins لوییز هم تبریک میگم و از اون مهمتر هفتمین قهرمانی تیمی مرسدس
    در اخرم سعی کنیم ی حرفایی نزنیم که بقیه رو متهم کنین فلان و … ولی بعدش خودمون رسوا بشیم.!!!

    • |ZXE-LECLERC16|

      5

      0

      قضیه زیبایی داره…
      یه پیت که چرخای عقب کلا خراب بسته میشن علی الخصوص عقب راست که 13.1 ثانیه مجموعا پیت طول می کشه!

  64. علیرضا

    2

    7

    یه خرده عجیب نیست که فراری پشت ویلیامز مسابقه رو تموم کرده؟🤔

    • AhmadSnt

      4

      1

      برای نسلای قدیم نه

    • Mekaeel

      8

      1

      یه خورده عجیب نیست که فراری راننده ای رو که میتونست بین دوتا مکلارن تموم کنه رو با یه پیت استاپ ۱۳ ثانیه ای فرستاده پشت ویلیامز؟
      خواهشن اول فکر کن بعد حرف بزن

  65. ferarri

    3

    0

    متاسفم بای تیم فراری
    که برای فتل که اگه پیت استاپ 13.6 ثانیه ای نداشت قطعا امتیاز میگرفت
    از این دست گل به آب دادن ها کم نداشتن حتی اگه ماشینشون رو هم درست کنن بازم مشکل پیت استاپ دارنچبرعکس ردبول

  66. Sogoloki

    6

    2

    فقط به رادیوی بعدِ مسابقه ی سب گوش بدید.
    اون یه جنتلمن به تمام معناست!💔

  67. Mahmoud

    6

    0

    فک کنم پیچای لاستیک فتلو با دست می بستند سریع تر تموم میشد!!
    تبریک به مرسدس بابت هفت قهرمانی پیاپی واقعا لایقش هستند!!

  68. iman88

    8

    1

    این ریس برا من هم لذت بخش بود هم اعصاب خورد کن.
    من با گزارش فارسی دیدم و اقای گزارشگر هم که برعکس همیشه یک گام از اتفاقات مسابقه عقب بود.نمیدونست v.s.c قبل از رسیدن سب و کیمی و لطیفی به پیت لین و وسط تعویض لاستیک لوئیس به پایان رسیده بود.
    اما دیوانه کننده ترین لحظه کل ریس پیت استاپ سب بود!یعنی یه تفنگ زاپاس تو اون گاراژ پیدا نمیشه؟راحت میتونست برا رده نهم بجنگه ولی با یه پیت کل زحماتش به اف رفت.
    اما خوب طرف دیگه گاراژ چارلز مثل اکثر مسابقات اخیر خوب بود اونم تو یه پیست قدرتی که فراری توش ضعف داره. تونست بالاتر از رقبای مستقیمش تو رقابت سال قرار بگیره .البته غیر از دنی که قابل پیشبینی بود تو این پیست رنو دست بالارو داشته باشه.اما چارلز به وضوح سرعت مسابقه ایش بیشتر از دنی بود و کلا عملکرد فراری توی این پیست قدرتی کاملا مشهود بود.فکر میکنم به هدف گذاری که برای سال اینده کردن برسن و فصل بعد به عنوان تیم سوم بتونیم حداقل برا سکو بجنگیم.
    لطیفی خوب بود و راسل نمیدونم چه اتفاقی براش افتاد ،توی مستقیمی پشت سیفتی کار با اون سرعت نمیدونم خیلی غیر طبیعی بود انگار چرخ عقب راستش قفل شده باشه.توی رادیو هم عذرخواهی نکرد و یه طعنه ای هم زد،به نظر من میومد یه مشکل فنی بوده.اما باید انبردش و توضیحات تیم رو دید و شنید.
    ساینز یه بار دیگه نشون داد تو یکشنبه یه سر و گردن بالاتر از نوریسه.دقیقا چیزی که فراری بهش نیاز داره.
    پرز بگیر نگیر خوب بود و لنس معلوم نیست این 5 مسابقه اخیر چه اتفاقی براش افتاده،هرچند تو اکثرشون بی تقصیر بوده اما دو ریس اخیر از کنترل خارج شده.
    کیمی فوق العاده بود و جیوو هم خوب بود.
    و در انتها باز هم الکس البون!!!این راننده واقعا فاجعه است فصل قبل خوب بود مخصوصا بهتر از گسلی اما این فصل هیچ جایی برای دفاع نداره.با ماشینی که رو لیمیت باید 5 تا 6 ثانیه پشت مرسدسها باشه لپ میشه و از راننده هایی با ماشین به مراتب ضعیفتر شکست میخوره.به نظر من عملکرد لطیفی بهتر بوده اونم با ماشینی که تکلیفش مشخصه.فکر میکنم هورنر برای حمایت اخیری که بعد از مهلت دو ریسه ازش کرده به شدت پشیمون باشه.
    در انتها از طرف البون میگم: خداحافظ ردبول…

    • Mehriar Salehi

      7

      1

      واقعا بدترین عملکرد این ریس برای این گزارشگر بود که من تازه کشف کردم چه مصیبتیه!

      همیشه ریسهارو‌سعی میکردم برم منزل پدرم و درکنار خانواده بیینیم اما این هفته بنا به دلایلی نشد، تمام لینکهایی هم که معمولا استریم داشتن یا کار نمیکردن یا لگ داشتن، گوشی هم که لپ تایمهارو زده بودم ببینم…دست بدست دادن تا این هفته بفهمم انقدر اینجا از این گزارشگره بد میگفتن، حق داشتن واقعا!
      از ۴ تا اسم حتما یکی رو یا اشتباه میگفت یا جابجا! اتفاقات رو عقبه، ایراد های خنده دار به همه چیز و…درکل امیدوارم دفعه اول و آخر باشه با این صدا مسابقه رو دنبال کنم!

      • ایرن

        7

        1

        برادر این تازه خوبشونه. یکی از مسابقات امسال رو نبود و رفته بود مسافرت یکی دیگه اومد جاش گزارش کرد. آخرش خود همیلتون هم اومد از مدیریت شبکه ورزش خواهش کرد بذارین همون همیشگی گزارش کنه. ما بد تر از این رو هم دیدیم که به این رضایت دادیم الان.

      • Mahmood.ghaedi

        6

        1

        مهریار اینجا نمیشه اسم شبکه گفت وگرنه چندتا شبکه ماهواره ای هست ک نشون میدن ب زبان عربی و انگلیسی سرچ کنی میتونی پیدا کنی. من ک خیلی وقته از ایران نمیبینم بهترم هست

      • Mehriar Salehi

        6

        2

        بله محمود جان منم همیشه از این شبکه ها که بقول شما نمیشه اسمشون رو آورد (چرا واقعا؟!) میدیدم…اما امروز کلا شرایط طوری پیش رفت که مجبور شدم به این کانال وطنی.
        تجربه اولم بود اما مطمئنم تجربه آخرمم خواهد بود! شده باشه از ریس بعد قید لپتایمهارو میزنم اما همون با اپ دنبال میکنم…بحث سلیقه نیست که از فلان راننده خوب بگه یا نه! موضوع پرت بودن از کل قضیه هست تو کلی از صحنه ها.

      • Siamak

        8

        0

        سلام محمود جان .
        ما هم از همون شبکه مورد نظر خودت مسابقه رو امسال تماشا میکنیم . معمولا هم بچه ها میآن خونه ما و دسته جمعی ریس رو میبینیم . مهریار که امروز نتونست با ما باشه . ولی مشکل اصلی مون با این شبکه اینه که ما اصلا عربی بلد نیستیم و همش فکر میکنیم گزارشگر داره دعا میخونه !!
        خوشبحالت که عربی میدونی . شرینگ هم نداریم که از کانال اروپائی مسابقه رو ببینیم .

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        بله اقا سیامک خب از وقتی چشم باز کردم بوشهر بودیم حرف زدن یادگرفتیم خوزستان بودیم
        همیشه شبکه هاشون میدیدم و خوزستان هم دوستای خوب عرب زیاد دارم و کلا یادگرفتم ی کوچیک متفاوت صحبت میکنن ولی اوکی
        خوبیشون اینه ک گزارشگر و کارشناسش واقعا عالی هستن هیچی از دستشون در نمیره و اطلاعات عالی انتقال میدن

    • ایرن

      5

      5

      گزارشگر که افتضاحه. دو دور بعد از اینکه سیفتی کار تموم شده تازه میگه خب سیفتی کار هم تموم شد و الان لوییس میتونه فشار بیاره !!!
      مسابقه قبلی هم کلا نیم ساعت دیر متوجه میشد که سبقتی گرفته شده و رده ها تغییر کردند. جی پی اس راسل خراب بود و هر دور دو سه رده بالاپایین میرفت و بعد میگفت چرا کارگردان تلویزیونی نشون نمیده سبقت هایی که راسل میگیره و سبقت هایی که ازش میگیرن !!!
      در مورد تفنگ تیم فراری هم فکر کنم یه علامت زدن که این تفنگ خرابه. بعد طرف فکر کرده این علامت واسه اینه که این تفنگ سالمه و اینو باید استفاده کنیم. بجز این اتفاق کمدی، برای توجیه کارای فراری چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه.
      بقیه حرفا هم چیزی نگم بهتره چون اینجا درباره تیمهای دیگه حرف بزنی خطرناکه خخخ . البته حرفات رو قبول دارم.

  69. Hassan Mohebbi

    12

    3

    تبریک به طرفداران مرسدس و راننده‌هاش واسه همه موفقیت‌هایی که اوردن.👏
    خیلی متاسفم برای طرفداران مکس و ردبول.
    همچنین تبریک به طرفداران ریکاردو و رنو.👏

    یعنی خاک تو سر فراری با این کاراش🙁😑 تازه باید فتل که لاستیکاش نو تر هست رو تو شرایط سیفتی‌کار اورد تو پیت؟! خب تو همون سیفتی کار مجازی میاوردید!! لکلرک رو باس به جای فتل میومد و سافت میبست. اونجوری احتمال سکو رفتنش بالا بود.
    این فراری هیچ پیشرفتی نکرده، من پیشرفتی نمیبینم. واسه فصل بعد هم هیچی نمیشه.

    یه تبریک ویژه به طرفداران الفارمئو که هر دو راننده‌ش امتیاز گرفتند.👏🥳
    و در اخر به فقط 😍کیمی و بس😍 همه راننده‌ها یه طرف کیمی یه طرف💪 اگه یه دور دورتر رفته بود پیت احتمال این‌که کیمی رو سکو ببینیم خیلی زیاد بود فقط حیف شد حیف.

    • Hassan Mohebbi

      9

      1

      اهان یه چیز یادم رفت بگم اینم این‌که کار اریکسون بود😁😂

    • iman

      7

      10

      hassan mohebbiحسن آقا از شما بعیده از این واژه ها استفاده کردن،من همیشه شما رو به عنوان یک کاربر متین و منطقی میشناختم که مطمئنا جز این هم نیست،دو سال وتل رو نرو طرفدارای فراریه ما نگفتیم خاکبر سرش اونوقت شما…. بگذریم .پیت بدی بود ولی خوب وتل نشون داده که حتی اگه این اشتباهات تیم هم نباشه خودش حال نداره و نهایتا نهم یا دهم میشد اگر ماشین رو سالم به خط پایان میرسوند

      • سب تنها قهرمان من

        4

        2

        دوست من مطمئنی 9 ام یا 10ام تموم میکرد اگر بلاها سرش نمیومد؟؟؟
        اگر تو VSC میاوردن که کلا میرفت برا 4 می یا پنجمی

        تازه ایرادی نداره اگر 13 ثانیه میشد 6 ثانیه پشت نوریس میومد
        اونوفت وقتی نوریس و پرز و ساینز و … اومدن پیت دوم

        مطمئن باش بازم 6 ام یا پنجم میشد

      • Hassan Mohebbi

        3

        1

        ایمان جان شرمنده🥂🌹
        ولی دقت کن اصلا سب نیازی نبود بیاد پیت چون هنوز ۱۰ دور با اون لاستیکا نزده بود و قطعا تا اخر مسابقه میرفت. ولی لکلرک اگه سافت میبست میتونست مثل کویات عمل کنه شروع مجدد خوبی داشته باشه و حتی شاید روی سکو باشه.
        در کل من به خاطر عملکرد ضعیف تیم دارم میگم کار به این راننده و اون راننده ندارم‌.
        ببین اگه گزلی و مکس بیرون نمیرفتن و شرایط مسابقه عادی پیش میرفت به احتمال زیاد لکلرک پشت مکلارن‌ها تموم میکرد یعنی نهم یا دهم. به نظدم پیست‌های بحرین و ابوظبی بیشتر مشخص میکنه که ایا پیشرفتی داشتن یا نه.

        بازم شرمنده ولی باید حرص خورد دیگه. من خودم اگه یادتون باشه من تو تعطیلات زمستانی میگفتم اگه ماشین فراری یه ذره عملکرد بهتری تو ریس داشته باشه و چون تو تک دور نسبتا خوبه تو بعضی پیست‌ها، لکلرک اگه بدون اشتباه ظاهر بشه قهرمانی
        واسه فراریه ولی خب ماشین افتضاح همه امید مارو نا امید کرد.
        انشالله ۲۰۲۲ ببینیم چی پیش میاد.

      • Mekaeel

        1

        2

        آقای محبی خودت رو خسته نکن بعضیا واقعیت هارو نمیخوان ببینن الان اگه یه پیت ۱۳ ثانیه ای واسه لکلرک لنجام میدادن کل مجموعه فراری رو به فحس بسته بودن ولی در مورد فتل….

    • iman

      4

      0

      hassan حسن آقا درکت میکنم و حال همه فراری دوستا بده به خاطر این وضعیت،برقرار باشی داداش

  70. Erfan

    6

    1

    تبریک به مرسدس
    تبریک به لوییس که علی رغم خوش شانسی زیاد، با توجه به اون فاصله باز هم احتمالا می برد.
    پیت سب :///
    دفاع لکلرک هم جلو پرز عالی بود
    کویات هم عالی بود. واقعا دوست دارم فصل آینده کویات و گسلی رو توی آلفاتائوری ببینم
    کیمی حیف شد. کاش به سیفتی کار مجازی می رسید.
    دلم برای مکس سوخت. واقعا حقش بود حداقل دوم بشه

  71. Amir5

    7

    1

    ولی یه چیزی گروژان اشتباه میکنه همه سایت و همه دنیا تو بوق کرنا میکنن که اوو گروژان فلانه لیاقت نداره وو.. ولی راسل همه سگوت میکنن و میگن جوانه ولی گروژان نه درحالی که اشتباه
    راسل اونم وقتی گه آلونسو بهترین آیندس این اشتباه رو میکنه
    فکنم آلونسو راسلو چشمش زد

    • mohammad

      2

      1

      با این حرفت کاملا موافقم

  72. Mahmood.ghaedi

    1

    1

    چرا فراری واسه لکلرک هارد انداخت
    واسه کمتر از ده دور
    لاستیک نداشت و مجبور بود یا تیم این تصمیم گرفت

    • Mekaeel

      3

      1

      لاستیک عوض نکرد برادر من

      • Mahmood.ghaedi

        2

        0

        فراریها لتستیک عوض نکردن؟
        من بعد از پیت لوییز رفتم …. برگشتم دیدم جورج نشسته کنار دیوار دارن ماشینش میبرن بیرون
        فکر کردم لاستیک عوض کردن
        مرسی میکائیل نمیدونستم هی گفتم چرا اینا باز هارد انداختن

      • Mekaeel

        2

        1

        فتل لاستیک هاشو عوض کرد واسه همین افتاد پشت لطیفی ولی لکلرک لاستیک عوض نکرد

    • Senna

      2

      0

      واسه سب هارد انداختن بعد دوباره واسه سافت اوردنش پیت

  73. Jingoozz

    14

    2

    دوستان کارشناسی رو بیام یا زوده ؟!

    • Mehriar Salehi

      9

      0

      آقا دیرم شده من فقط به عشق کارشناسی شما دارم میگردم بین کامنتها!

    • Mahmood.ghaedi

      9

      0

      کلا من مسابقات بخاطر کارشناسی شما دنبال میکنم و با شما عشق حقیقی رو پیدا کردم ن این عشقهای دنیوی
      عشق حقیقی یعنی جیوو کبیر
      خدای استارت

    • Fastboy 44

      4

      1

      کارشناسی رو بیار جون بابا!

  74. MeHrDaD.F1

    4

    0

    چه میکنن دنیل و رنو امیدوارم رنو سال بعدم با آلونسو بهتر نتیجه بگیره

  75. امید نورمحمدی

    11

    9

    ” ورق خوردن تاریخ زیر چشمان فراری”

    از قبل هم مشخص بود و واضح که مرسدس آخرین سنگرهای فراری را درو خواهد کرد و با چه شتاب و سرعتی هم اینکار را انجام داد. کاری که فراریه همیشه حاضر طی کل تاریخ فرمول 1 نتوانسته بود انجام دهد توسط مرسدس طی حدود 10 سال انجام گرفت. این مسابقه مانند نوری بود به زوایای خاکستری دوران هایبرید. دورانی که تحت سلطه مرسدس در حال طی شدن است. هر مسابقه یک برگ از تاریخ را ورق میزنند این مردان و زنان کارخانه مرسدس . رهبری توتو ولف که بنا به گفته مدیران فراری باید برای او و به احترام او کلاه از سر بردارند و رانندگی بینقص و هوشمندانه لوییس همیلتون بزرگ که بنا به گفته مدیر فراری افتخار میکنند که او از کارخانه آنها ماشین خریداری میکند! و بی انصافی است از نقش بوتاس در کسب این عناوین چشمپوشی کنیم و امتیازات با ارزش و قهرمانی 2016 نیکو رزبرگ را هم بفراموشی بسپاریم.
    امروز شکست فراری در پیستی اتفاق افتاده که مزین بنام فراری بود. و روزگار چه شوخی های تلخی میکند با مغروران و دلخوشان به تاریخ و رکورد و …
    مغبون اصلی ولی کسی نبود جز مکس. توجه داشته باشید که او از 3 مسابقه برگزار شده در ایتالیا بدلایل فنی دست خالی بازگشته و در کمال شایستگی از سکوی ایتالیایی بدور مانده تا دیگرانی با خوش شانسی بیایند و رجز بخوانند و طرفدارانشان هم برایشان هورا بکشند.
    حال فهرست وار به نکات کمتر مطرح شده بنا به نظر شخصی خود میپردازم :

    1- بهترین فرصت ممکن در اختیار بوتاس بود که بدلیل نقص فنی (که از طرف مرسدس اعلام شد) از کف او رفت. ولی اشتباهات او و سبقت زیبای مکس از او همچنان بیانگر ضعف این راننده امتیاز آور است. تمرین و تایمگیری و نیمی از مسابقه در دستان او بود ولی…

    2- من و چند تن از دوستان نه غیبگو هستیم و نه پیشگویی میکنیم و اگر هم به نکاتی اشاره میکنیم که محقق میشود بنا بر دلایلی است که عرض میشده. امروز باز هم شاهد پیت استاپ بیشتراز 13 ثانیه سب بودیم که تمام کاشته های او را نابود کرد! او و کیمی در کمال شایستگی لاستیکهای خود را بخوبی نگه داشتند و فاصله امن با رده های 10 و 11 هم ایجاد کرده بودند که دیدیم سب چگونه شد و کیمی بزرگ به چه رده ای رسید. این اتفاق سالهاست که برای سب میوفتد و منتقدان سرسخت او هم همیشه انکار میکنند که امروز یکی از مقتدر ترین منتقدانش هم به این موضوع اشاره کرد.

    3- همین دیروز بود که یکی از طرفداران لکلرک اشاره کرد که باز هم راسل از سب بهتر تایم زد! جوری هم این را نوشته بود که انگار این اتفاق در هر مسابقه از ابتدای فصل افتاده. بر عکس عده ای از دوستان بنده تصور میکنم عیار اصلی یک راننده نه در تایمگیری بلکه در مسابقه مشخص میشود و راسل بین 20 راننده در مکان 21 است! اگر حمایتهای توتو ولف نبود صاحبان جدید ویلیامز خیال تمدید قرار داد با او را نداشتند. این همه هیاهو و تمجید و تعریف چه شد؟! و استعدادی که از آن صحبت میشد پس کی نمایان میشود؟! او که راننده اول تیم ویلیامز است و دو فصل به همتیمی خود باخته! امیدوارم این اتفاقات برای میک شوماخر و دیگر جوانانی که از رده های پایین به فرمول 1 میایند نیوفتد تا همین باقیمانده اعتبار آن رده از مسابقات هم مخدوش نگردد.
    برخی از کاربران که حتی حاضر نیستند اشتباه محرز او را در گرم کردن تایرها پشت ماشین ایمنی
    قبول کنند و سخت بدنبال یافتن بهانه هستند. اینکه چرا او از تیم عذرخواهی نکرد دلیل اصلی این دوستان است! ولی خودزنی و درگیری با استیواردی که برای اطمینان از سلامتی او نزد وی رفته بود را خیلی مهم نمیدانند!!!

    4- ماجرای آلبون هم دیگر باید تمام شده دانست مگر اینکه دستان هورنر خالیتر از اینی باشد که نشان میدهد.

    5- من اصلا متوجه نشدم دلیل تعویض لاستیک پرز در زمان سیفتی کاری که مشخص نبود تا کی قرار است دور بزند چه بود؟ او را شایسته تر از هرکسی غیر از مکس برای سکو میدانم . و اما استرول که با چند نمایش خوب طرفدارانش را خوشحال کرده بود و عده ای از بی اثر بودن نقش پدر و سرمایه پدر و استحقاق خودش برای داشتن صندلی صحبت میکردند. بنده هنوزم معتقدم استرول شایسته صندلی که دارد نمیباشد و بهتر بود در یک تصمیم ورزشی سب جایگزین او میشد. تیم قوی سب-چکو بیشتر میتوانست به تیم استون مارتین کمک کند.

    پ.ن : گزارش امروز رسانه ملی کمی متعادلتر و منصفانه تر بود و برخلاف عده ای از کاربران بنده معتقدم یکی از بهترین گزارشهای گزارشگر اصلی رسانه ملی بود. هرچند ایشان نظرات شخصی خود را هم در میان گزارش به بیننده حقنه میکنند ولی این طبیعت گزارش است و تا حدی قابل درک است. در جایی تصویر برندگان اخیر این پیست نمایش داده شد که 4 بار شوماخر و یک بار آلونسو دیاز بودندو ایشان تاکید کردند که همان تک مسابقه دیاز چه مسابقه ای بود! و توصیه فرمودند که حتما آنرا ببینیم و البته گفتند که بخاطر شوماخر و رانندگی او و … مسابقه جالبی است!
    در جایی هم بدرستی پاسخ مجری از همه جا بیخبر را دادند که گفته بود آرام آرام شوماخر از یادها خواهد رفت!!! ولی گزارشگر و مجری سریعا تصحیح کردند که شوماخر از یاد رفتنی نیست!
    در بخشی هم اشاره کردند در زمانیکه سب و کیمی همتیمی بودند این بلاهایی که در این فصل بسر سب از طرف تیم میاید برای کیمی بوجود میامد! گویا یک پرش افکاری برایشان بوجود آمده بود. بیشترین جفایی که در تاریخ فراری شده در سال 2009 و به کیمی شده که همه ما از آن مطلعیم. تا جاییکه بنده مطلعم غیراز یک دستور تیمی در هوکنهایم 2018 چیزی را بخاطر نمیاورم و اصولا کیمی را با دستور تیمی نمیتوان متوقف کرد. دوستان اگر از فصول 2017 و 2018 بلاهایی که بسر سب و کیمی آمده را باهم مقایسه کنند بهتر متوجه وخامت اوضاع این فصل در فراری میشوند.اتفاقات فراری در فصول 2009 و 2020 بقدری شباهت دارند که تصور آن کمی برای برخی سخت است.

    • Ali n

      7

      0

      امید نورمحمدی؛
      با اجازه من با اینکه میگید پرز لایق ترین فرد بعد از وشتپن برا سکو بود مخالفم چون خود راننده هم در اینکه پیت برن یا نه موثره شما به گفتگو های بونو و لویس توجه کن که از اون برا پیت نظر می خوان مطمئنن ریسینگ پوینت هم همین کارو می کنه به علاوه پرز تو ری استارت خوب کار نکرد و اگه پیت نرفته بود احتمال اینکه بازم رده ۳ ام رو از دست بده وجود داشت چون پشت سری هاش رفته بودن رو سافت دنی ریک هم به سختی کویات رو کنترل کرد به علاوه اونا پیش بینی اینو نکردن که sc به دلیل اشتباه راسل طولانی تر بشه.

      در مورد حمایت فراری از فتل در زمان رایکونن غیر از اون آلمان ۲۰۱۸ که گفتین فک کنم موناکو همون سال یا ۲۰۱۷ بود که رایکونن pole گرفت و مسابقه رو هم تو رده اول داشت خوب دور می زد که فراری با یه استراتژی بحث برانگیز رایکونن رو با فتل اوور کات کردن که بیشترها انتقاد کردن خود رایکونن هم تو سکو کاملاً ناراحت بود. یکی دو مورد دیگه هم بود که الان حضور ذهن ندارم ولی فراری تو بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ حداکثر حمایتشو از فتل کرد. (البته منظورم این نیست که کار اشتباه یا بدی انجام دادن)

      • iman88

        7

        6

        علی جان من کامنت این اقارو نخوندم.اما کسی اگه بگه فراری تو زمان سب-کیمی ،از کیمی حمایت میکرده تکلیفش مشخصه!البته این افراد یه نظریه گهربار دیگه هم دارن که افرادی از مدریت تیم که طرفدار الونسو بودن به دنبال انتقام جویی از سب برای شکستهایی که به فراری تحمیل کرده هستن .با بررسی این نظریه میشه فهمید که فراری اصلا برای انتقام جویی سب رو به خدمت گرفته و اینطوری فراری نه تنها انتقامش رو از سب میگیره بلکه یکی از رقیبهای اصلیش هم از سر راه بر میداره.
        حالا سوال 1 میلیون دلاری:
        به نظر شما کدوم گروه این وسط فتل رو احمق فرض کرده؟!

      • Mekaeel

        2

        3

        ایمان دیگه نظراتت داره به سمت توهین میره
        اینجا کلی طرفدار سب هست که به این حرف ها اعتقادی ندارن از جمله خود من ولی وقتی کامنت هایی نظیر حرف شما رو میبینم که روی نظر اکثر فتل فن ها حساس هستید و به جای نقد فرد نویسنده سریع به سمت فتل گارد میگیرید
        نمیدونم شما طرفدار کی هستید ولی قطعا خوشحال نمیشید که چند نفر بعد از هر مسابقه و تعیین خط و حتی تمرین بیان در موردش نظرات مسخره بدن و بکوبنش
        نظر اشتباه یک نفر دلیل بر بد بودن فتل نیست مطمئن باش اگه بد بود به تیم اصلی ردبول هیچ وقت نمیرسید و بعد از اون هم فراری سراغش نمیرفت چون خوب میدونیم که فراری همیشه سعی میکنه بهترین هارو داشته باشه حداقل از لحاظ راننده

      • Fastboy 44

        5

        3

        میکائیل
        بهتره بری به کامنت های فراری فن ها نگاهی کنی!
        همش درحال کوبیدن لوییس و گاراژ فراری و….. ند
        موقعی که -بعضی- طرفدارای وتل اینجوری رفتار میکنن نباید انتظار احترام کامل داشت………

      • iman88

        4

        1

        کجا به فتل فنها توهینی کردم؟ “گفتم “این افراد”
        “نظر اشتباه یک نفر دلیل بر بد بودن فتل نیست”؟من کجا حرفی غیر از این زدم؟
        ظاهرا شما هم مثل بعضی از همین افراد،شروع کردید به دیدن چیزهایی که وجود ندارن!
        ضمنا کامنت [انتقاد از ادبیات] و [احترام به طرفداران] شما رو زیر پست مصاحبه با rtl المان ندیدم که فراری و فراری فنها علنا “احمق” خطاب شدن؟
        اونجا که دیگه طرفداران فتل اکثریت بودن و این دفعه باید حساب بعضی ها رو از این اکثریت جدا میکردیم.

        “نمیدونم شما طرفدار کی هستید ولی قطعا خوشحال نمیشید که چند نفر بعد از هر مسابقه و تعیین خط و حتی تمرین بیان در موردش نظرات مسخره بدن و بکوبنش”
        من طرفدار فراری هستم و نیاز به تصور سناریوهای مسخره و توهین امیز علیه تیمم ندارم ،چون در واقعیت اینها رو بعد از هر ریس و تعیین خط و پست با ربط و بی ربطی تجربه کردم.
        من دیگه حرفی با شما ندارم.موفق باشید.

      • Mekaeel

        1

        4

        من منتظر هستم باهام حرف بزنی😂😂😂

  76. ایرن

    5

    2

    و یک سوال تخصصی از هرکسی که میدونه. پوششی که روی لاستیک ها میذارند تا دمای لاستیک کمی بالاتر بره و لایتسک رو گرفم کنه آیا در دمای تولیدی دارای قوانینی محدود کننده هست؟ مثلا قانون یه دمای خاصی رو تعیین کرده که این پوشش ها نباید دمای بالاتری رو تولید کنند یا اینکه نه؟

    • Mehriar Salehi

      9

      0

      دمای ایده آل تایرها حدود ۱۰۰ درجه هست حالا بسته به نرمی و سفتی ساختارش و این حرارتی هستش که این تایر وارمرها میدن بهش.
      اتفاقا چندسال پیش که بحث ممنوعیت استفاده اشون بود، یه برنامه ایی گزارشگر iTv نشون میداد و اینطور که توضیح میداد با اینکه خیلی سریعتر هم میتونن تایرها رو به این دما برسونن، اما برای یکنواخت القا شدن حرارت و خراب نشدنش، این پروسه ظرف چند ساعت انجام میشه…بعدش میزارن توی این پوششی که توی گاراژ میبینید که دما رو حفظ میکنه بدون نیاز به هیتر.

      اینکه گاهی یک راننده به فرض با تایر سافت خوب بوده، اما توی ریس یک استینت میره روی این تایر و از تایرش راضی نیست یا کاهی میشنوید که توی رادیو از ایراد “این دست لاستیک” صحبت میکنن معمولا بخاطر همین پروسه گرم کردن هست که اشتباهی توی زمانش یا کاور کردنش رخ بده، تاثیر روی فشار و در نتیجه عملکرد میزاره.

    • Mehriar Salehi

      11

      0

      و در ضمن خیلی خوشم میاد از اون کسی که دیسلایک داده به این کامنت شما :)) جوابو شاید نمیدونسته اما کلا از سوال خوشش نیومده ظاهرا :))))
      یکسریها خیلی خوبن واقعا!

      • ایرن

        5

        2

        ممنون بابت پاسختون. و دقت کردن به لایکها و دیسلایکها توی این سایت چند وقتیه جزو سرگرمیهای من شده و تا الان تونستم روی شیش هفت نفر از اعضا از نظر نوع برخورد با نظرات و این چیزا بررسی تخصصی انجام بدم و به شناختهای خوبی هم رسیدم.

    • ایرن

      5

      2

      دقت کردین؟ یه سوال پرسیدم به جای ج دوتا دیسلایک. به نظرم به جز bahram یکی دیگه هم اومده توی سایت و داره واسه همه دیسلایک میزنه خخخ

      • Fastboy 44

        2

        3

        یعنی این دو کامنت از ایرن عاااااالی بود
        (:

  77. Jingoozz

    14

    9

    “لا به لا در ایمو لا با لا پا امیلیا رومانیا”

    خب دوستان شما رو‌ دعوت میکنم به کارشناسی مسابقه امروز با ذکر برجستگی ها و پستی بلندی های مربوطه در امیلیا رومانیا :
    در ابتدا جا داره تبریک بگم به تمامی غیور مردان خطه سرسبز ایتالیا با حمایت بومی و گرم و نرمشون که باعث شدن تیم ریشه دار خانواده سلطنتی ایتالیا یعنی آلفارومئو که نتیجه فوق العاده ای بگیره و هر دو ماشینشون رو در لیست امتیازآوران داشته باشه ، هرچند یکی دو‌نکته خیلی ظریف ولی بنیادی در این امر نقش داشتند :
    الف) استارتهای انفجاری ، خیره کننده و سوسکی جییووو همیشه کبیییر که یه تنه ۶ نفر رو به هم مالوند و به رده چهاردهم صعود کرد
    ب) کمک فکری ، توصیه های فنی و نقش اساسی در ستآپ کردن ماشین کیمی توسط جییوو کبییر که باعث شد رایکونن هم رنگ امتیاز رو بعد از مدتها ببینه.
    اخلاق پهلوانی ، کمال و منش قهرمانی ، عمق نگاه ، زاویه بدن ، معرفت و غیرت آریایی به اضافه جمال و چشم و ابرو همه بخواد تو یه نفر جمع بشه میشه جیییووو !
    از آلفا که بگذریم میرسیم به ردبول که متاسفانه علیرغم تمام شایستگی ها ، همچنان شاهد بدشانسی های مکس هستیم ولی آلبون با پیشرفت خوبی که از خودش نشون داد و کسب تجربه از استاد مربوطه ، یه اسپین به موقع درست سر بزنگاه زد تا نشون بده جا پای بزرگان این فن گذاشته…کسب رتبه آخر رو به ایشون و دوستدارانشون تبریک عرض میکنم.
    در ادامه یه تبریک جانانه به تیم دوم ایتالیا یعنی فراری که با شارل جوان ما در مسیر درستی قرار دارند و البته به طرفداران فتل بابت کسب رده دوازدهم بین چهارده تا ماشین باقیمانده، چیزی تا کسب یک امتیاز نمونده بود ، انشالا فرصت های بعدی…
    جا داره یادی هم از اون دوست گرامی داشته باشیم که به جای سرمایه گذاری روی استعداد بومی و نیمچه وطنی هی اصرار به ماساژ جورج جوان آنها داشتند و نتیجه شد اینی که میبینید ، سرمایه سوزی و فرصت سوزی…ای کاش آلفارومئو و جییووو همیشه کبیر سرلوحه همه کارهامون در برنامه ریزی و حمایت باشه..
    در انتها مورد خاص دیگه ای نمیمونه جز زیر یه خم پلنگ صورتی از مکانیک فداکارشون زمان پیت استاپ و تحمیل تعویض یه دست دیسک و صفحه کلاچ کمر به اون بنده خدا و البته تبریک به همیلتون بابت قهرمانی هفتمش هرچند بارها نشون داده که راننده نیست و با خوش شانسی محض داره هفت سال پیاپی کمک به قهرمانی تیم میکنه…
    چنانچه دوستان مشکلی در گیرایی ، درک و فهم گزارشات کارشناسی فنی و سنگین بنده دارند میتونن با استعانت از ایزد منان و ارائه درخواست دوستی در پروفایل بنده جویای راهکار بشن ، بدیهی است البته درخواست ها بدلیل تک پر بودن اینجانب، مسکوت باقی خواهد ماند.
    تا درودی دیگر شمارو به همدیگه میسپارم…

    • Mhk1369

      7

      1

      قسمت استرول واقعا عالی بود کلی خندیدم

    • Saeedreza

      4

      10

      يه کارشناسی هم از بنده به شما
      زیاد به جیوو صغیر وابسته نشو خودش هم از تمدید قراردادش تعجب کرده چون بعد يه سال که بره از فرمول یک مجبور میشی بیا طرفدار فتل بشی، اونموقع شاید ديگه ازاين اظهاراتی که فرمایش میکنی عذاب وجدان بگیری

    • Mehriar Salehi

      8

      1

      مثل همیشه بینظیر بود 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    • #1

      3

      1

      همیشه کامنت بذار، دمت گرم!
      شاد باشی همیشه

    • Mahmood.ghaedi

      4

      1

      مرسی استاد دیگه جای هیچ بحثی باقی نذاشتین
      من نمیدونم چرا بچه های سایت پادکست درست میکنن وقتی شما ب این زیبایی تمام انفاقات ی ریس توضیح میدین
      ب امید روزهای خیلی خوب برای جیوووو همیشه کبیر امیدوارم ک لوییز هم غرورش کنار بذاره و از جیوو کبیر چیز یاد بگیره😂

    • Fastboy 44

      5

      1

      کارشناس همیشه کبیر ما
      چرا یه بار میگید که تک پر(!) هستین
      و الان میگید قبول میکنید؟!
      یعنی من بیشتر از کارشناسی های جناب مهریار صالحی منتظر کارشناسی های شما هستم!

      • Siamak

        3

        1

        FASTBOY عزیز ، سلام
        الآنهم این بزرگوار نفرمودند که درخواست دوستی کسی رو میپذیرند ! فرمایش کردند که درخواست بدید ، ولی چون تک پر هستند ، پذیرشش مسکوت میمونه !؟
        اساسآ بسیاری از متفکرین و نوابغ ، انسانهای خیلی اجتماعی و دوستبازی نیستند !!؟

    • لیلا حاتمی

      3

      1

      منم واقعا از کارشناسی های شما کیف میکنم.

  78. mahdi arabi

    9

    1

    Binotto: Why is Vettel P5? PitCrew: Don’t worry, we will fix that

    کامنت یکی از خارجی ها زیر پست مسابقه

    ایشالا چهارتا مسابقه دیگه از شر این خراب شده راحت میشه

    • FJ

      3

      2

      انشالله 👌👌
      قهرمان چهار دوره جهان رو ببین به چه روزی انداختن

      • mahdi arabi

        1

        0

        ایشالا یه پنج ماه دیگه سب بعد از فراری رو هم میبینیم

  79. بهزاد زمانی

    4

    9

    واقعا برام سواله، چرا و به چه دلیل با یه عبارت بچگانه خوش‌شانس تلاش لوییس یا هرکس دیگری رو زیر سوال میبرید؟

    • FJ

      6

      0

      منظور دوستان تو این ریس بود ،وگرنه شش تا قهرمانی جهان که شانسی نمیشه.
      بعدم بعضی سالها میشه که راننده ها میدون خالی رو میبرن مثل امسال مثل سب ۲۰۱۳ مثل یکی از سالهای شوماخر اگه اشتباه نکنم ۲۰۰۳،و قبلترم از این اتفاق ها افتاده .بعضی موقع ها رقیبی تو پیست کار اون قهرمان راحته ولی قهرمانهای بزرگ که همیشه تو میدون خالی قهرمان نشدن که اونا تو اوج رقابتم با حداقل امتیاز قهرمانی آوردن 😊😊😊😊😊

  80. P1F1kimi

    7

    0

    جدا از اينكه بهترين راننده امروز بدون شك كيمي بود ولي واقعاً صد حيف كه اگر يك دور ديرتر ميرفت واسه تعويض لاستيك با اون سيفتي كار پوديوم ميگرفت حتماً سوم ميشد😢واقعاً حيف شد كيمي امروز رو سكو نديديم
    ضمناً من هنوز در عجب اون ويرچوال سيفتي كار هميلتونم!!مگه داريم؟؟😂

  81. Kamran

    2

    1

    سلام به همه دوستان.میشه یکنفر منو راهنمائی کنه که سوالات مربوط به پادکست باید کجا گذاشته بشه؟

    ———
    درود.. استوری اینستاگرام قرار میدیم، در تویتر یا می تونید برای پشتیبانی تلگرامی ما ارسال کنید: @f1iran2

  82. Majid

    1

    3

    جالبه برام والتری با خودرو معیوب و آیرودینامیک نامتعادل در این پیست باریک که مدام در حال دفاع بود با یک اشتباه میشه راننده ضعیف😐 ولی بدتر از اینو مکس و فتل انجام بدن میشه حادثه طبیعی 😅. تو طول فصل چندبار والتری کوبوند به در و دیوار و چندبار فتل و مکس کوبوندن به در و دیوار؟ بقیه که حسابش از دستم در رفته چندتا ماشین ترکوندن. خوش باشید به مکس و فتل. مرسدس تا ده سال دیگه هم با این راننده ها اوله و راننده هاش اول و دوم حتی با تغییر قوانین. مرسدس اصالت و غرور.

  83. KHNN

    0

    3

    دوستان یادشان رفت به فراری بابت عملکرد بی نظیرش در ماسبقه یکشنبه تبریک بگن.با نبردن سب در وقت ماشین ایمنی مجازی برای تعویض لاستیک و بعد هم پیت استاپ خارق العاده 13 ثانیه ای .