فرمول یک ایرانوالتری بوتاس ، راننده مرسدس بالاخر طلسم پیروز نشدنش را در مسابقه فرمول یک روسیه شکست و دومین پیروزیش را در فصل 2020 کسب کرد.

مکس ورشتپن، راننده ردبول مسابقه را در مکان دوم به پایان رساند و لوئیس همیلتون با توجه به پنالتی اش، فرصت برابری با رکورد مایکل شوماخر را از دست داد و در رده پایانی سکو قرار گرفت.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک روسیه 2020

14:14 الکس آلبون و نیکولاس لطیفی به دلیل دریافت گیربکس جدید، پنج رده پنالتی دریافت کرده اند.

14:17 لوئیس همیلتون به دلیل تمرین استارت در خارج از محدوده مشخص شده تحت بازرسی قرار گرفت.

14:22 مسابقه امروز، مسابقه رسیدن به رکوردهای جدید است؛ کیمی رایکونن امروز به رکورد 322 استارت روبنز باریکلو در فرمول یک می رسد، 250مین مسابقه سباستین فتل خواهد بود و در صورت پیروزی لوئیس همیلتون، به رکورد 91 پیروزی مایکل شوماخر خواهد رسید.

14:33 هوا کاملاً گرم است – دمای هوا 29 درجه سانتیگراد بوده و دمای پیست 41 درجه است، رطوبت 53٪ و شانس بارش باران هم صفر درصد.

14:39 اطلاعات لاستیک: همیلتون، پرز، ریکیاردو، ساینز، اکون، نوریس، گسلی و آلبون روی لاستیک سافت هستند. کویات و رایکونن روی لاستیک هارد و بقیه روی مدیوم.

بیشتر بدانید؛ لاستیک فرمول یک

14:44 شروع مسابقه روسیه؛ با اینکه بوتاس شروع خوبی را داشته ولی نمی تواند از لوئیس سبقت بگیرد…

14:46 ماشین ایمنی؛ چارلز لکلرک به پشت لنس استرول زده و خودروی ریسینگ پوینت با اسپین شدن به دیوار برخورد می کند…

14:50 کارلوس ساینز هم از مسابقه خارج شد.

14:58 شروع مجدد مسابقه

  1. لوئیس همیلتون
  2. والتری بوتاس
  3. مکس ورشتپن
  4. استبان اکون
  5. دنیل ریکاردو
  6. سرجیو پرز

15:01 پنالتی؛ پنج ثانیه پنالتی برای لوئیس همیلتون به دلیل تمرین استارت در خارج از محدوده مشخص شده … لوئیس چون دوبار اینکارو کرد، جریمش دوبرابر شد یعنی کلا 10 ثانیه جریمه شد.

15:04 مکس ورشتپن که خیلی کند شده:

من هیچ چسبندگی روی محور عقبم ندارم، وضعیت دیوانه کنندست.

15:10 لوئیس همیلتون:

خزعبلات میگن، این حرفا کجای قانون نوشته؟ همه کاری می کنند تا منو کند کنند اما موردی نیست…

15:17 همیلتون به پیت رفت و بعد از پشت سر گذاشتن ده ثانیه پنالتی، با لاستیک هارد در رده 11 به پیست برگشت و در رادیو گفت:

این مسخرست.

15:19 والتری بوتاس؛ 1:39.439 … فاصله با مکس ورشتپن به چهار ثانیه رسید.

15:20 رده ها پس از گذشت بیست دور از مسابقه؛

  1. بوتاس
  2. ورشتپن
  3. پرز
  4. لکلرک
  5. کویات
  6. همیلتون
  7. فتل
  8. اکون
  9. ریکاردو
  10. رایکونن

15:31 لوئیس همیلتون:

خب شما منو زودتر فرستادین پیت و الان باید مدیریت کنم. تا آخر رسوندن خیلی چالش برانگیزه

بونو:

ورشتپن 39.9 ثانیه فاصله داره باهات

همیلتون:

من هیچ اطلاعاتی دیگه نمیخوام بونو. هیچ فرقی نمی کنه

15:32 فتل هنوز پیت نرفته و واقعا مسابقه رنویی ها را تحت تاثیر قرار داده و جفت رنویی ها پشت سرش هستند.

15:35 راننده های رنو از فتل عبور کردند و دنیل ریکاردو هم به خاطر مانوری که روی همتیمیش داشت، 5 ثانیه جریمه شد.

15:37 همیلتون 2 نمره منفی هم در لایسنسش گرفته و الان 10 نمره منفی از 12 برای تعلیق یک مسابقه ای را دارد..

15:48 مرسدس به والتری بوتاس 1:37.807:

والتری همین سرعت رو برای چهار دور دیگه نگه دار

15:55 هیچ خبری نیست دور 37/53 …  لوئیس قصد دارد فاصله اش را با مکس کم کند اما ظاهرا مکس هم قدرت جواب دادن به سرعت او را دارد.

16:10 مکس ورشتپن؛ 1:37.715 … مکس در حال حاضر 1.3 ثانیه سریع تر از بوتاس است.

16:17 پرچم شطرنجی و سریع ترین زمان را بوتاس ثبت کرد.

جدول مسابقه فرمول یک روسیه 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس
2مکس ورشتپنردبول+7.729
3لوئیس همیلتونمرسدس+22.729
4سرجیو پرزریسینگ پوینت+30.558
5دنیل ریکاردورنو+47.065
6چارلز لکلرکفراری+62.186
7استبان اکونرنو+68.006
8دنیل کویاتآلفاتاوری+68.740
9پیر گسلیآلفاتاوری+89.766
10الکس البونردبول+92.860
11آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1 دور
12کوین مگنوسنهاس+1 دور
13سباستین فتلفراری+1 دور
14کیمی رایکوننآلفارومئو+1 دور
15لندو نوریسمکلارن+1 دور
16نیکولاس لطیفیویلیامز+1 دور
17رومن گروژانهاس+1 دور
18جورج راسلویلیامز+1 دور
-کارلوس ساینزمکلارن-
-لنس استرولریسینگ پوینت-

196 دیدگاه

  1. javad

    20

    29

    حیف.. حیف که ماشین خوب دست راننده خوب نیست که از این غرور لوییس و اشتباهاش استفاده کنه.. دو فصل قبل لوییس از اشتباهای سب استفاده کرد و اینهمه انتقاد از سب شد… ولی الان چون کسی نیس ک رقیب لوییس باشه هرچقدرم لوییس اشتباه کنه کسی ازش انتقاد نمیکنه…
    واقعا چیه این البون؟؟ اصلا این صندلی حقش نیست.. عشق است کیمی
    و متاسفم برای فراری با اون استراتژیش برای سب.. سب رو قربانی چارلز کردن.. اگر نوریس اون اتفاق براش نمیافتاد سب حتی پایین ترم بود.. البته طبیعیه این کار ولی لطفا باز کسی نیاد بگه توهم توطئه دارین.. چون این اتفاق داره میافته

    • vetel

      33

      2

      من خودم طرافدار سب هستم اما هممون میدونم که امروز سب نمیتونست امتیاز بگیره ولی چارلز میتونست پس اینکار برای سب یک کمک دو رده ای برای چارلزه

      • iman88

        22

        4

        چی رو قربانی کردن؟یعنی میگید سب میتونست کجایه رده های امتیازی قرار بگیره؟کاری که میتونست رو انجام داد به بهترین نحوم انجامش داد.حتی اگرم میتونست مثلا نهم بشه و 2 امتیاز بگیره از اونطرف چارلز احتمالا دو رده و چهار امتیاز رو از دست میداد.

    • ایرن

      8

      13

      به نظر میرسه حتی اگه جریمه ی زمانی لوییس هم اتفاق نمیفتاد بوتاس جلوتر تموم میکرد. اختلاف انتهای مسابقه رو در نظر بگیر . قبول دارم شاید لوییس مقداری در ترافیک مونده باشه ام بوتاس میتونست سریعتر از ورشتپن بره و در طول مسابقه فقط سعی میکرد فاصله رو حفظ کنه و تندتر نمیرفت تا بتونه از خودرو و موتورش حفاظت کنه.

      • Habibibashir

        12

        7

        انتهای کار وقتی ماشین ها پارک شدند لاستیک والتری اوضاعش خیلی داغون بود ولی لاستیک لوییس با اینکه زودتر پیت رفته بود اوضاعش خیلی بهتر بود اگه اون جریمه نبود شک نکن والتری امروز اول نمیشد.

      • Mohammad44

        9

        6

        مخالفم چون اصلا لوییس انگیزه ای برای ادامه نداشت به طوری که به مهندسش گفت تنهام بذارید لوییس نه تنها خودش اشتباه کرد بلکه استراتژی بدی هم داشت و خیلی زود اومد پیت
        کلا لوییس امروز بدشانس بود به طوری که تو شروع مسابقه سه هیچ از بوتاس عقب بود و با جریمه اش بدتر هم شد باز اگه مدیوم داشت یه چیزی

      • ایرن

        3

        2

        خب دلیل این حرفم این بود که استراتژی لاستیک مدیوم و هارد به مراتب بهتر از لاستیک سافت و هارد بوده. وگرنه بحث کیفیت رانندگی لوییس و برتریش نسبت به بوتاس مطرح نیست.

      • Mohammad44

        2

        0

        منظورم سافت مدیوم یافت یا سافت مدیدم مدیوم بود

    • mohammad

      10

      3

      این که فاصله ات زیاد باشه هرچقدر هم اشتباه کنی به چشمنمیاد ولی خوب وقتی تو تیم ضعیف هستی و به سختی امتیاز به دست میاری هر اشتباهی به چشم میاد بله این فرمایش شما درست هست

    • محمدجوادسلیمانی

      8

      3

      چی میگی ، انگار اصلا فرمول یک نمیبینی
      بوتاس کلا ۳ ساله برا مرسدس میرونه
      اما لوییز ۸ سال حدودا
      بعد تو میگی ماشین بهتر باید دست بوتاس باشه !!
      بوتاس به نظرم همین راننده دو براش خوبه
      راستیییی
      شمارنده کجاست😂😂

      • mohammad

        4

        1

        اصن یادش نبودیما کجاس؟

    • Mehryar Salehi

      10

      2

      اشتباه که حتما داشته لوییز تو‌ریس های قبل.
      این یکی اما الان خبرش اومد که دستور تیم بوده درباره پرکتیس استارتها، داوران هم با شنیدن تیم رادیو بین همیلتون و تیم تایید کردن که راننده دستور تیم رو انجام داده در نتیجه امتیاز منفی لایسنسش حذف شده و بجاش به تیم مرسدس ۲۵ هزار دلار جریمه نقدی دادن.

      فکر کنم از لیست اشتباهاتش بهتره این یکی رو حذف کنید.

      • 33🦁Ali

        9

        2

        درسته آقا مهریار جان اینجا که مشخص شد ما همه لوئيس مقصر می دونستیم که برعکس تیم مقصر بوده نه لوئيس.
        من به نوبه خودم معذرت می خوام از طرفداراش اگر زود قضاوت کردیم ، با این تصمیم نهائی داورا دیگه همیلتون تقصیری نداشته بلکه فدای تیم شد این سری وقتی نمره منفی برگشت میخوره و تیم جریمه میشه.

    • محسن1350

      5

      0

      سب را نمیدونم ولی در مورده آلبون؛ موس از لحظه اول تمرین یک تا کوالی ۸۰ درصد بیشتر دیتا به مهندسش داده و ۱۲ بار ستینگ عوض کرده و به نتیجه رسید. من یادمه فقط مایکل شوماخر بود که اینجوری تو کاره مهندسش دخالت میکرد. یه راننده واقعی باید این کارا بکنه با مهندسش چون مهندس به دیتا نیاز داره و راننده به آنالیز مهندسش.

      • 33🦁Ali

        4

        3

        بدشانسی ساینز و استرول تو 2تا مسابقه پشت هم.
        بعد استارت وقتی مکس پیچ برید با سرعت خیلی بالا رفت سمت مانع گفتم دیگه این مسابقه بد نیاریم واقعأ که دیوانه وار رد شد هم خیلی حال کردم هم خیلی استرس بود ولی پشت سرش بدشانس ساینز بد جور برخورد کرد.

      • farshad

        2

        0

        ساینز زودتر بود و استرول از پشت چارلز بهش زد بنده خدا . البته اتفاقی بود

      • AHMADREZA_F1

        3

        0

        نویسنده محترم اصلاح کنید لطفا!

  2. arash

    16

    9

    بیاید بگیم ورشتپن مرسدس رو شکست داد
    بیاید نبینیم که بوتاس و مرسدس قهرمان شدن
    بیاید نبینیم که همیلتون بخاطر قوانین مسخره سوم شده
    بیاید فقط خیال پردازانه حرف بزنیم

      • Fastboy 44

        13

        3

        موناکو کشوره
        منظورم پول ریکارده

    • Mekaeel

      17

      0

      واقعا مسابقه خسته کننده ای بود
      هیچی نمیشه در موردش گفت فقط یه چیزی برام خیلی جالب بود اونم نحوه راه دادن اوکون به ریکاردو بود داشتن چیکار میکردن این دوتا؟؟😂

      • Mekaeel

        11

        5

        این استرول بدبخت هم چقدر بدشانسه
        مسابقه قبل لاستیکش ترکید این مسابقه هم استارتش عالی بود ولی لکلرک زحمت کشید پرتش کرد بیرون البته فکر کنم تقصیری نداشت

      • Mehryar Salehi

        8

        6

        برای منم جالب بود که پنالتی بهش ندادن.
        قیاس کنیم با تقابل لوییز و آلبون توی اتریش، شرایطی که بازم یکم بیشتر کنار هم بودن و نتیجه برخورد هم حذف کامل یک راننده نبود اما پنالتی دادن…اینجا اما هم جای ماشین لکلرک عقبتر بود و هم نتیجه اش شد حذف یک راننده.

        بهرحال این تصمیم گیریها دیگه با کامپیوتر و سنسور نیست، سلیقه چند داوری هستش که اونجا نشستن.
        یک مسابقه سختگیرتر، یک مسابقه هم اینطوری.

      • siamak

        2

        3

        یه برخورد معمول مسابقه ای بود ، از طرف لکلرک قصد و غرض و مرضی دربین نبود تا شامل پنالتی بشه .

      • ALEX-ALBON

        3

        0

        اکون به نظرم عمدا سر اون پیچ ترمز زد تا ریکاردو رد شه
        وگرنه منطقی و حرفه ایش اینبود که 100 متر مونده ب پیچ اینکارو انجام بدی نه 10 متر
        این پسر همیشه خورده شیشه داره.

      • Fastboy 44

        5

        8

        حیف شد واقعا
        میتونی ریس بعدی تبریک بگی!
        !91ST

      • ّera Ferrari

        3

        4

        هر دو درسته
        Lewis Hamilton celebrated the 90th win of his Formula One career
        هم th , st معنی وقتی در کنار 90 (تعداد برد لوییز) میاد معنی
        90 مین میده!!

      • Senna

        7

        0

        “FERRARI”
        اینجا کلاس زبان نیست ولی همونطور که th در کنار 91 اشتباهه st در کنار 90 اشتباهه
        x1 st
        x2 nd
        x3 rd
        x4-0 th
        11 12 13 از این قاعده مستثنی هستن

  3. mohamad tomcat

    12

    6

    سلام به دوستان و با اجازه ادمین های عزیز
    میخوام یه پیشنهاد بدم که اگه امکانش هست لطفا بررسیش کنید
    گرندپری استانبول پارک که بعد از حدود 10 سال داره برگذارمیشه بهترین فرصت واسه دیدن یه مسابقه واسه ما دوست داران این ورزش خاصه
    اینقد نزدیکه که حتی میشه زمینی هم رفت ، ویزا نمیخواد و از همه مهمتر بعد این همه سال استانبول پارک برنامه های ویژه ای داره
    خواهشم از ادمین های عزیز اینه که لطفا با یه موسسه صحبت کنید مثه باکو پارسال بشه بصورت تور دسته جمعی بریم مسایقه روببینیم. حالا هوایی یا زمینی
    دوستانی که فکر میکنن امکانشو دارن که بیان، لطفا لایک کنن ببینیم چند نفر میشیم

    • siamak

      16

      0

      اینهمه پول با دلار 28- 29 هزار تومنی هزینه کنیم که ضعف تیم مورد علاقه مونو از نزدیک ببینیم ؟
      همین که دورادور نظاره گر وضع اسفبار فراری هستیم به اندازه کافی فیض میبریم ، دیگه هزینه کردن واسه چی ؟!

      • farshad

        2

        0

        تازه اونجا حرکت آهسته و تکرار سبقتها رو هم نمیبینی😁

    • M-T

      17

      14

      از وقتی شده یه آیکون برای سیاه پوستا به نظر منم پدر گشتگی پیدا کردن باهاش به خصوص بعد از تی شرتی که سری قبل پوشید میخوان سر به تنش نباشه

      • mahyar

        17

        1

        اگه صحبت ها ماها رو قبول ندارید حداقل دیگه صحبت های کرافتی رو قبول کنید .
        قانون کاملا” مشخصه .
        آقای فراری اون کارو نکن . بفرما این فصل دو تا لاکپشت قرمز تحویل دادن به خاطر اتفاقات پشت پرده موتورشون .
        منظور اینه که اگه قوانینی به این سادگی توسط راننده های سدر جدول رعایت نشه . پس این قوانین رو دیگه راننده های دیگه رعایت نمیکنن و یک بلبشویی رو تحویل میدن .

    • Fastboy 44

      11

      8

      پدرکشتگی نیست.قوانینه که، خیلی سختگیرانه ست
      فقط یک کوینتیلیونیم(درست نوشتم?!) درصد ممکنه که این پنالتیای سختگیرانه برای اینه که مردم شاکی هستن که لوییس برنده میشع و اینا باعث شن مسابقه مثلا جذاب شه!
      باز هم میگم این احتمال خیلی کمه و توهم توطئه هم نیست!

    • 33🦁Ali

      14

      14

      همیلتون باید حواسش باشه این چند مسابقه باقیمانده بخاطر پنالتی از یه گرندپری محروم نشه.
      طرف غیر قانونی کار کرده بعدش میگین پدر کشتگی دارن باهاش آخرش هستین….
      والا راستش این زانو زدن و نژاد پرستی هم حدی داره، دیگه زیادی داره پیش میره توf1

      • محسن1350

        5

        4

        و چیزی که خیلی خیلی عجیب بود اینکه نه تنها اینا نمی دونست و طلبکار بود تازه تو رادیو میگفت چرا نمیزارن آخره مسابقه از زمانم کم کنند خوب آخه چه قهرمان جهانی هستی که قانون جریمه زمانی را بلد نیستی که اولین پیت استاپ باید جریمه را بشی حتی اینا مادر بزرگه من هم اینا میدونه !!!

      • 33🦁Ali

        4

        4

        ظاهرأ 2 امتیاز منفی به همیلتون پس دادن بجاش مرسدس جریمه نقدی کردن.
        دو تا ماشین رنو چه استارتی زدن که اکون هم از مکس رد شد ولی فاصله ماشین ردبول با 3تیم رنو،ریسینگ، مک‌لارن کم هست تو تعیین خط ولی تو مسابقه کلی از مکس عقب
        می أفتن همیشه با فاصله خیلی زیاد…
        این حرف بالا بردن مکس نیست ولی…

      • Majid

        8

        2

        اینکه راننده قانون رو ندونه عجیبه و اگه تیم هم ندونه و هشدار نده دیگه واقعا باید تبریک گفت. چه این پنالتی و چه پنالتی قبلی لوییس که به پیت رفت مقصر اصلی تیم و کادر مهندسی بودند که هشدار ندادند و به نظرم نباید خیلی به لوییس خورده گرفت.

    • Mohammad44

      17

      3

      حالا قانون قانونه و باید اجرا شه هر کی می خواد باشه ولی اینکه بعد این همه جریمه ای که امسال شده یکی می نویسه از حمایت داورها برخورداره یا بعد جریمه شدن یکی می نویسه خوش شانسه برای آدم غیر قابل هضمه

      • iman88

        18

        1

        جالبه همین دیروز چندنفر داشتن به خاطر ماجرای کیو دو از خم کردن قانون به نفع لوئیس صحبت میکردن.هیچ راننده ای امسال انقدر جریمه نشده.اونم جریمه های سنگین.
        نمیدونم چه اتفاقاتی باید بیوفته که بیخیال این بحث هایه فیا طرف فلانیه و فلان تیم یا شخص مافیا دارن و ماشین فلان راننده رو دستکاری میکنن و انگیزه پیرلی از تغییر لاستیکها برطرف کردن مشکل مرسدس بوده و بلا بلا بلا ،تا جان در بدن داریم.

      • ایرن

        4

        2

        حتما برخی جاها به نظر ما طرفدارها داورهااشتباه کردند. خیلی جاها پیش میاد. مثلا همین مسابقه قبل داشتیم بحث جریمه کیمی و مقایسه ی اون با جریمه نشدن لوییس رو میگفتیم. اما واضحه که هیچکدوم از ماها و حتی هیچکدوم از راننده ها و بازم حتی هیچکدوم از مدیران تیم ها به اندازه ی داورها به قوانین اشراف ندارند.
        اینی هم که میبینیم گاهی در فلان سال فلان جریمه داده شد و امسال نه و یا برعکس دو دلیل داره. شاید قوانین تفاوتی جزیی کرده و یا شاید داورها سختگیر تر و یا سهل گیر تر شدند. اما چیزی که مسلم هست داورها از روی شکم سیری رای نمیدند.

      • ALEX-ALBON

        2

        3

        درسته علی ولی مرسدس خودش و سپر بلا کرد گفت دستور ما بود وگرنه هیچ سندی ارایه نکردن ب فیا و رسانه ها همیل خودش اون اشتباه و مرتکب شد نه تیم..خودش اقرار کرده تو مصاحبه بعد ریس که من هزار بار اینکارو انجام دادم اما تا حالا جریمه نشدم.
        مرسدسم بخاطر خراب نشدن قهرمانی لویس خودش و قاطی داستان کرد.
        اگه لویس یه مسابقه رو از دست بده قهرمانیش تهدید میشه

  4. 33🦁Ali

    12

    20

    باز جشن یک و دو خراب شد😂😂 با اشتباه راننده کم اشتباه.
    بوتاس حقش بود چون هم استارت عالی زد هم رانندگی‌ خوب بود تبریک به خودش و طرفداراش.
    مکس اگه استارت هم خراب نمیشد باز فکر نکنم حریف بوتاس میشد تو مسابقه ولی دومی عالی هست برای مکس که به تنهای با مرسدس
    می جنگنه بخاطر این بهترین راننده انتخاب شد یعنی حق بوتاس هم بود.
    «باید پل پوزیشن هم بنام مکس بخوره
    می دونستن اشتباه کرده چرا اینقد معطل کردن داورا دیشب پنالتی رده ندادن یا باید از پیت لین شروع می کرد؟!!!

      • Shabneshin

        13

        1

        نه عزیزم.چه شوخی
        این منطق جالبیه. اینکه فکر کنی شانس همیلتون برای سبقت گرفتن در استارت(اگر پنالتی در گرید اعمال میشد) کمتر از وقتیه که در جریان ریس سی ثانیه عقب بیوفتی!
        برخی کاربرا صرفا میخوان با یک راننده مخالفت کنند،حالا از اینراه بشه یا از هرراه دیگه ای

    • محمد

      10

      4

      ماکه در کل قهرمان تیمی مسابقات امسال میشیم حالا نمی‌خواد اینقدر خوشحالی کنی ،بعدش هم هنوز چندتا مسابقه دیگه مونده

    • 33🦁Ali

      15

      13

      آخه چه کسی می تونه بدون مدرک به لوئيس پنالتی بده این قانون مشخص شده هست از قهرمان جهان با این سن و تجربه بعید بود هیچکس دشمن لوئيس نیستش قانون برای همه هست حالا دیگه چرا دلیل میارن دوستان جای خود داره.؟!!!
      من دیشب هم گفتم پنالتی تو Q1 البته شک داشتم به تصمیمات داوران ولی بهرحال گذاشتن دقیقه 90.
      این ماشین مرسدس فوق العاده هست همه جوره خدایش، که لوئيس باز سکو میگیره.

      • Fastboy 44

        14

        5

        داداش
        خداوکیل کدوم ریسو میبینی?!
        یه ربع قبل مسابقه بوده!!

      • 33🦁Ali

        9

        4

        آخه این 2تا جریمه، واسه کسی که از استارت دیده باشه گیج کننده بود من یه لحظه اشتباه فکر کردم.

    • farshad

      2

      0

      سلام علی اقا . با تبریک برای دومی مکس بعد از دو بدشانسی مسابقات قبل . اون شروع ترسناک و اون انحراف و اون مانور با اون سرعت بالا واقعا نفسگیر و دیدنی بود. بدون تعارف مهارت بالای راننده مشهود بود و دیدیم راننده بعدی چه بسرش اومد روی همون مانور . حالا شاید بعضی از دوستان بگن نفرات دیگه ایی هم چند دور بعد همین کار رو کردن . ولی سرعت اونا خیلی پایینتر بود و اگر با دقت و از دوربین کاکپیت ببینید خفن بودن حرکت مشهوده

  5. iman88

    25

    1

    چه اشتباهات عجیب غریبی.اشتباه لوئیس واقعا بچگانه بود.ساینز که فکر کنم جایزه بدترین اشتباه سال رو بشه بهش داد.والتری هم که وقتی پیشتازه و تحت فشار نیست ماشینش هیچ مشکلی نداره اما تحت فشار یدفعه همه چیز براش مشکوک میشه.
    نتیجه چارلز خوب بود.البته نصف امتیازاتش رو مدیون سبه.دمش گرم اشک اوکون رو دراورد.
    خوشحالم بدونه حادثه ای ریسو پشت سر گذاشتیم.در کل ریس بدی نبود

    • ایرن

      11

      2

      فتل شاید یجورایی مسابقه خودش رو هم خراب کرد تا اشک اکون رو در بیاره. البته منطقی بود. سیزدهم با یازدهم فرقی نداره. فکر کنم هفت هشت دور قشنگ دفاع کرد از اکون و دو دور هم از ریکاردو. اما تعجب کردم چرا سب رو چند دور دیر تر نیاوردن پیت تا با سافت بیاد بیرون. نمیدونم شاید لاستیکاش کاملا تموم شده بوده با وجه به اونهمه دفاعی رانندگی کردن که مستلزم ترمزهای شدیدتری هست و نمیتونسته چند دور دیگه بمونه تا به پنجره ی لاستیک سافت برسه.

      • iman88

        10

        0

        سافت غیر ممکن بود.حتی برای گسلی هم 10 دور به اخر ریس همچین ریسکی نکردن.مخصوصا برا سب که تو ترافیک درمیومد و هم باید حمله میکرد و هم دفاع

    • ایرن

      11

      2

      و البته نکته ای که درباره والتری گفتی عالی بود. والتری راننده ایه که تحت فشار نمیتونه عملکرد خوبی داشته باشه. ببین الان به راحتی و بدون فشار آوردن به خودرو بسیار خوب عمل کرد حتی عملکردش از همیلتون هم به نظرم بهتر بود. اما با اولین چالشی که براش بوجود بیاد…

      • AHMADREZA_F1

        4

        1

        چرا نظرات دوستان ضد همه؟
        بعضی از کاربر ها میگن بوتاس شایسته صندلی نیست دیگه شورشو در آورده!
        اینا حرف شمارو نقض میکنه..

      • farshad

        2

        0

        البته این ارزش پل پوزیشن و لیدری رو هم نشان میده . که واقعا هم هوای تمییز و هم عدم جنگ روانی برای سبقت گیری یا دفاع کردن باعث تمرکز بهتر بر مسابقه میشه

    • Siya

      13

      1

      واقعا مسابقه خوبی داد وتل با این ماشین فراری دفاع جانانه ای داشت جلو رنو ها و لکرلک باید یه قسمتی از رده ششمی خودش رو مدیون وتل باشه و خیلی لذت بردم از رادیو ریکاردو که گفت اشتباه کردم و سعی میکنم با رانندگی جریمه رو جبران کنم که کرد.

  6. ALEX-ALBON

    7

    17

    قهرمان 6دوره مسابقاتی که بخاطر ندونستن قوانین 10 امتیاز منفی میگیره و گزارشگر هم اشاره کرد یک بار دیگه جریمه بشه از شرکت در یک ریس ف1 معلق میشه..این و فقط به این دلیل گفتم چون
    دیروز باتن تو یک مصاحبه ای بیان کرده بود که لویس همیلتون اصلا رانندگی کثیفی ندارد
    درسته جنسن جان.. منتظریم یبار دیگه جریمه بشه تا یک مسابقه بره استراحت.
    به همه طرفدارای والتری هم تبریک میگم اگر اشتباهات مسلم لویس نبود بازم اول نمیشد والتری.
    آلبونم که معلوم نیس چش شده.خیلی خیلی بد.

      • ALEX-ALBON

        7

        16

        با احترا ب شما
        شما خودتم بااینکه طرفدار لویس هستی میدونی ک لویس بدون مرسدس هیچ چی نیست.
        پس از تقدیر متشکر باش.

      • Silver Arrows

        15

        6

        ALEX-ALBON
        پیام انقلاب شما رو شنیدیم…
        خود مرسدس هم چیزی نیست… شما سخت نگیرید.

      • Fastboy 44

        10

        5

        اول تشکر از آلبون که مارو مطلع کردن که تو چی ذهن من میگذره و همیلتون هیچی نیست😂
        و جواب من به شما…..(😂😄)
        و در آخر ممنون از سیلور اروز 😂👍

    • M-T

      16

      2

      من قبول دارم لوییس یه اشتباه خیلی بچگانه و در واقع احمقانه داشت ولی اینکه اشتباه کرده یعنی کثیف رانندگی میکنه ؟؟؟؟؟؟؟ برداشتت از رانندگی کثیف چیه ؟؟؟؟
      اشتباهش به جز خودش به ضرر هیچکس نبود که هیچ به نفع والتری و مکسم بود

      • iman88

        13

        2

        تمرین استارت در خارج از محدوده تعیین شده “رانندگی کثیف” محسوب میشه؟

      • داریوش

        10

        11

        رانندگی کثیف یعنی اینکه آلبون ازت سبقت بگیره و بری تو شکمش ، اونم دو بار

      • ALEX-ALBON

        1

        10

        فعلا لویس درحال ثبت رکورد عجیب ترین اشتباهات و بیشترین اشتباهات یه راننده فرمول1..فکر کنم اینم مثل قهرمانیاش رکوردش دست خودش بمونه تا سالها. 🙂

    • Mohammad44

      13

      9

      لوییس شده چوب دو سر نجس اگه ببره میگن ماشین مسلط داشته و مسابقات رو کسل کننده می کنه اگه اشتباه کنه می گن کثیف می رونه
      خلاصه اینکه با خودت چند چندی دوست نسبتا محترم؟

    • mahyar

      8

      2

      رانندگی کثیف یعنی مثلا” طرف رو بفرستی تو چمن . یا این که معقه استارت زدن بعد تعویض لاستیک بپیچی جلوی ماشینی که داره توی پیت لین حرکت میکنه .
      به اینا میگن کثیف رانندگی کردن .

    • AHMADREZA_F1

      7

      4

      الکس آلبون- شما از یک طرف ضد بوتاس نظر میدادی از طرف دیگه اونو شایسته برد میدونی؟
      و در آخر میگی لوئیس هیچی نیست!!
      همینو بدون که تو با خودت هم رو راست نیستی!

      من به جرئت میتونم بگم اگه اتفاق لوئیس برای بوتاس میفتاد بوتاس سکو نمیگرفت اینو از ایتالیا میشد فهمید
      چرا که این گرندپری لوئیس مصمم رقابت نمیکرد
      اگه میخوای جدی بودنشو ببینی
      مجارستان ۲۰۱۹ رو ببینی

      در جواب ali۳۳ لطفا دفعه بعدی که علیه ورشتپن نظری دیدی جوش نیاری! چون همیشه تو شروع کردی نه؟میخوام جمله خودتو تکرار کنم:با خراب کردن راننده رقیب رانندت بهتر نمیشه.”
      کم اشتباه بودن لوئیس رو از راننده همتیمیش فهمیدیم که اعتراف کرد لوئیس راننده کم اشتباهیه!

      • ALEX-ALBON

        2

        6

        دوست عزیز برو اون بالا کامنتم و یکبار نه چند بار بخون..البته درست بخون. آخر همون کامنت بیان کردم اگر لویس اون اشتباه و نمیکرد بوتاس نمیتونست برد و کسب کنه
        بنده کجا بوتاس و لایق برد دونستم؟؟؟
        شما صرفا فقط خواستی یه چیزی گفته باشی؟ یا اظهار وجود کنی. یا مشکل شخصی با بنده داری که اگه اینطوره برای من محترمی.. من با شما مشکلی ندارم..
        لطفا تا کامنت و درست متوجه نشدین ریپلای نزنین بعضی ریپلا ها واقعا پاسخ دادن بهشون تلف کردن وقته بزرگوار.
        دوما اینکه کجای قانون طرفداری نوشته اگه طرفدار آلبون باشی نمیتونی از راننده ای که هر بار راننده مورد علاقت و از سکو محروم کرده انتقاد کنی.
        بنده چند بار دیگم گفتم از لویس حتی خوشم میومد اما خب خودش با سبک شخصیت رانندگیش نظرم و عوض کرد.
        شخصیت فردیش محترم.

      • ALEX-ALBON

        1

        4

        AHMADREZA_F1
        با احترام..ادامه کامنتتون از سطر دوم ب بعد بار معنایی برای پاسخگویی نداره..جسارتا

      • 33🦁Ali

        4

        0

        احمد رضا جان مکس اصلأ نیازی نداره که با تخریب راننده دیگه بزرگ بشه.
        اول اشتباه لوئيس کسی نمی دونست که تیم مقصره همه متعجب شدن چون با تجربه زیاد ازش بعید بود بعدش هم که مشخص شد ما هم معذرت خواهی کردیم و حرفمون پس گرفتیم.
        شما هم هر وقت نظری بدین راجب مکس جایز هستین کسی جوش نمیاره ما اینقد حرف بی منطق و توهین از بعضی لوئيس فن در مورد مکس دیدیم ولی ما هیچ وقت توهین نکردیم.

    • farshad

      3

      1

      راجب البون باید در نظر گرفت پنج رده پنالتی برای گیربکس و استراتژی لاستیک بنظر من بد که تو دور دوم رفت پیت . در کل امیدوارم شرایط براش بهتر بشه

      • ALEX-ALBON

        2

        5

        درسته فرشاد این وبنده هم میخواستم در جواب منتقدین این ریس آلبون بدم اما خب بخاطر مصالحی ازین کار منصرف شدم
        کاربری که خودش و کارشناس ف1 میدونه و کلی کامنت فنی چپ و راست میزنه و بعد بدون در نظر گرفتن پنالتی آلبون و اون پیت لین و مشکلات دیگه ای ک براش پیش اومده میاد و بی منطق فقط صرف اینکه لج یه کاربر دیگه رو در بیاره نگزفتن امتیاز آلبون و ب رخ فنش میکشه کامنتش ارزش این ونداره که حتی خونده بشه چ برسه ب پاسخگویی البته با احترام ب شخص کامنت زننده.
        ب هر حال ازینکه شما این نکته رو برای ؛آگاهی عده ای بیان کردین خیلی سپاسگذارم.

    • 『メ91』ÁLIEN

      4

      2

      شماها همه راست میگین
      باشه؟
      اصن هملتوت آدم نیست به قول شما بدون ماشینش هیچی نیست
      تو سال ۲۰۰۸ هم عمو من با مکلارن خیلی خوب قهرمان شد
      همچنین عموم انقد راننده خوبیه که هرسال از همتیمش که همون ماشینو داره حتی روزبرگ هم جلو میزد و میزنه و غیر یکبار که با اختلاف ۵ تا وا داد بقیه سالا رو قهرمان شد

      اصن بزار راحتت کنم زیر هرست اینجا درباره همیلتون داستان نگین
      به قول دوستم
      کائنات با لوئیزه، مرسدس با لوئیزه، بوتاس با لوئیزه، فیاو قوانینش با لوئیزه، پیرلی با لوئیزه، خدا با لوئیزه، لوئیزه خوش شانسه، لوئیز خدای شانسه، لوئیز همه اینا هست
      اما اصن راننده نیست، یه وقت فک نکنی اصن راننده هستا😬

      به قول همون دوستم داشته با پراید دستی میکشیده اومدن بردنش گفتن تو بشین گاز بده قهرمان شو تو استعداد نداری

      اوکی؟؟؟
      حالا باز زیر یه پست بنویسین چرا همیل جریمه نشد
      چرا تایراش دیر خراب میشن
      چرا بوتاسو نذاشتن بهش حمله کنه
      چرا لوئیز خوش شانسه……

      همینطوری بگین و به این چیزا برسین ماهم با قهرمانیامون کیف میکنیم دوست عزیز😉😗

    • 『メ91』ÁLIEN

      5

      3

      یادتم باشه گفتی لوئیز بدون مرسدس هیچی نیست
      از تقدیر تشکر کن
      اوکی؟
      حالام گفتم
      اصن لوئیز خدای شانش بجای لوک خوش شانس لویی خوش شانس باشه؟

      اما * همون راننده های دیگه که لیاقت بهترین ماشین فرمول یک دنیا رو ندارن و نمیتونن بهش برسن، الان دارن بهونه میارن😉

    • farshad

      4

      3

      دوست عزیز ما عادت داریم رانندگان رو خیلی راحت و زود قضاوت کنیم بدون در نظر گرفتن عوامل مختلف که اصلا از چشم ما بدوره . الکس بنده خدا هر چی که هست مورد تایید مسئولین ارشد تیم هست و قطعا اونا از ما بیشتر بر شرایط تیم اشراف دارند . با شرایط رانندگان الکس بهترین مقامی که میتونه بدست بیاره چهارمی رانندگان هست که تا الان بهش نزدیکه و اگر بدشانسی اتریش نبود خیلی هم جلوتر از الان بود . بعضی وقتها هم تیم بخاطر ورشتپن از استراتژیهای متفاوتی روی ماشین الکس ازمایش میکنه که شاید به ضررش تمام بشه . مثل کار امروز فتل در دفاع کردن که در نهایت دو رده بنفع هم تیمیش تمام شد . من که براش آرزوی موفقیت دارم و از نظر من و شما و دیگران مهمتر نظر ردبوله که ازش راضی هستن . از کامنت بقیه هم ناراحت نشو که همه دوست هستیم و همه عزیز . دارند کری میخونن که طبیعت هر هواداری در هر ورزشی هست . پاینده و موفق و شاد باشی دوست عزیز من .

  7. farshid f1

    9

    5

    فتل روی مدیوم خیلی خوب بود ولی روی هارد افتضاح بود
    هرچه قدر هم ماشین بد باشه و مناسب سبکش نباشه پشت جیویناتزی موندن و سبقت نگرفتن از هیچ کس برای قهرمان جهان هیچ توجیهی نداره
    متاسفم واقعا

  8. ali.es

    11

    6

    بوتاس جوری می گفت جواب منتقدین رو دادم که انگار ده تا سبقت با ماشین همسطح انجام داده تو این پیست مرسدس خیلی برتر بود همیل هم که پنالتی گرفت به جرات میشه گفت 90 درصد رانندگان گرید در شرایط بوتاس مسابقه رو می بردند با این حال تبریک به بوتاس و البته مکس برای سکوی دوم

      • ali.es

        7

        5

        من انتظاری از بوتاس ندارم برد هم مبارکش باشه ولی با یک برد اون هم به این صورت نخواهد توانست جواب منتقدان خودش رو بده

      • AHMADREZA_F1

        4

        3

        چه جوابی؟
        اینکه تو ۲ دور ۱.۵ s با جلوییت عقب بیفتی و اگه همیلتون بود حداقل ۱۰ s زودتر تموم میکرد.
        یک راننده بی روح در یک پیست بی روح…

  9. amirbnd

    8

    0

    به نظرم بهترین استراتژی واسه فراری همین بود.
    سب اگه معجزه میشد نهایتا دهم تموم میکرد،اما با این استراتژی و دفاعی خوبی که جلو رنو داشت هم باعث شد چارلز امتیاز بیشتری بگیره هم تیم.

    • iman88

      11

      0

      اره رنوها خیلی سریع بودن.باورم نمیشد انقدر دووم بیاره.حتی دنی رو هم دو دور دفاع کرد.فکر میکنم ستاپ فراری هم این ریس بهتر بود تو مستقیمی زمان زیادی از دست نمیدادن تو پیچها هم سریع بودن.حداقل بهتر از چند ریس اخیر بودن

    • Senna

      9

      3

      دقیقا چون دیگه سب جزئی از تیم نیست از این فصل هم نه از فصل قبل
      چارلز خیلی از امتیازاتشو مدیون سب هست از سال قبل اسپا با استراتژی مونزا تو تعیین خط سوچی با رادیو ها تو مارینا بی هم دیدیم وقتی سب جلو زد چی شد
      امروز هم اگه دفاع های سب نبود چارلز این رده رو نداشت

  10. Farid

    13

    7

    این پیست ساخته شده واسه بوتاس اصلا..!! به نظرم عمدا تو کوالی سوم شد !! وقتی تو دو سه سال اخیر بهترین جایگاه واسه استارت بوده بعید نیست قمار کرده باشه ..!!! سباستین هنوز هم داره تیمی کار میکنه … واسه تیمی که لیاقت کمک نداره… اگه برعکس بود عمرا نه تیم نه لکلرک کمکش نمیکردن … ولی بازم میبینیم که تمومه مسخره بازیهای تیمو بیخیال میشه و دنی و اکون رو نگه میداره … عالی بود کارش… استراتژی تیم هم براش باز هم افتضاح بود… هاس اگه راننده هاش از اخرم استارت بزنن ولی در صورت اشتباه نکردن با استراتژی عالی رده کسب میکنن…دیدیم که هم گروژان و هم مگنوسن با استراتژی خوب اون بالاها بودن ولی قدرت نداشتن موتور و اشتباهات اوردشون پایین…بازم مگنوسن بالاتر از وتل تموم کرد ‌…خنده داره ناموسن..این فصل کی تموم میشه از شر این تراکتور خلاص شیم

  11. Behrooz

    9

    5

    شانس با همیل یار نبود ، با استارت عالی میتونست تا اخر مسابقه براحتی بره ،این اشتباهم از لوییس بعید بود . یه مقدارم مشخصه مایکل مسی سختگیرانه عمل میکنه و کلا همه رو از دم تیغ میگذرونه

  12. moein

    4

    4

    ادمین های عزیز شما اطلاعی داشته باشید همچین قانونی هست ؟
    یا تا حالا برای راننده‌ای دیگه‌ای همچین اتفاقی افتاده؟

  13. mrz_ir

    7

    10

    و باز هم فردی بجز همیلتون با پنالتی به همیلتون اول میشه
    میخوام بدونم بقیه تیما بدون اینکه اتفاقی برای مرسدس ها و همیلتون بیوفته میتونن کاری بکنن؟؟
    اخه بقیه که ضعف مهندسی دارن . کیفیت رانندگی یک راننده رو موقع اسپین شدن یا کلا بگم موقع از دست دادن چسبندگی میشه دید.
    (المان 2019 پیچی که چند تا راننده خوردن به دیوار و dnf شدن همیلتون به خوبی جمعش کرد و فقط بالشو شکست)

    • mohammad

      8

      4

      همیلتون تو اون مسابقه چند بار از پست خارج شد یک بار خورد به دیواره برگشت و تو گراول نیافتاد ولی یه نفر از 20 ام شروع کرد دوم تموم کرد

      • mrz_ir

        1

        0

        کاری به کل اون مسابقه افتضاح ندارم بحث من سر چند تا تصادف مشابه سر یک پیچه.
        اون تصادفی که میگم
        چند متر بعد از ماشین لکرک بود
        موقعی که هنوز ماشین لکرکو جمع نکرده بودن
        وارد گراول شد همیلتون ولی نزاشت گیر بیوفته
        ولی لکرک در موقعیت مشابه (که چند دقیقه قبلش بود و همیلتون در فلگ لکرک تصادف کرد)
        کلا به فنا داد
        همیلتونم به خاطر اینکه بالش شکسته بود ورودی پیت لینو قیچی کرد و وارد پیت شد پنج ثانیه پنالتی گرفت.
        (حدودا دور 30 ام)
        دوباره همون پیچ هالکنبرگ دور 41 ام تصادف کرد که اونم گیر افتاد
        فقط همیلتون شانس میاره؟
        (کاری که همیلتون کرد این بود که نزاشت ماشین متوقف بشه و کنترل شده بالشو شکست )
        تصادف بعدی هم
        دوباره دور 53 سر پیچ اول اسپین شد و میلیمتری نجات داد ماشینو
        دوباره بوتاس سر همون پیچ اسپین شد و کوبوند به دیوار و دی ان اف شد
        اونی هم که از بیستم شروع و دوم تموم کرد فتل بود که هم رانندگی معرکه ای داشت هم اینکه استراتژیش اکی بود و به خاطر تعداد زیاد سیفتی شانس اورد
        من دید کلی مسابقرو نمیگم
        کاری به نتیجه هم نداشتم
        ولی میگم مدیریت همیلتون بعد از اتفاقات معرکست

      • mohammad

        1

        0

        با مدیرت خوب همیلتون موافقم ولی همیلتون خورد به دیواره پرت شد( برگشت بیرون) تو گراول نیافتاد ولی همیلتون از شرایط ذهنی آماده هست البته تو شرایط سخت ندیدیمش تا ببینیم تو کل فصل چطوره ولی ذهنش رو مدیریت می کنه

      • mrz_ir

        1

        0

        دیواره ها و گراول ها جوری ساخته شدن که انرژی رو جذب و ماشین رو متوقف کنن
        ولی همیلتون اجازه توقف به ماشین نداد در حالی که بقیه ول کردن تا ماشین متوقف بشه مثلا هالکنبرگ هم موقعیت بهتر از همیلتون رو داشت(یجورایی شبیه افروده ول کنی فرو میری ولی متوقف نشی بدون مشکل مسیرو طی میکنی)

    • Mohammad44

      10

      2

      با این که لوییس فن ولی از ریس خوبی برای نشون دادن کیفیت لوییس استفاده نکردی لوییس اگه خارج نشد صرفا شانس آورد به نظرم چون بعید می دونم کسی بتونه ماشین رو تو سنگریزه کنترل کنه

      • mrz_ir

        0

        0

        من اون مسابقه رو مثال زدم چون داغون ترین مسابقه برای لوییس بود و همه بلایی سرش اومد .(ببین در بدترین موقعیت یک فرد چجوری عمل میکنه)
        کلا موقعی که اسپین میشن یا تصادف میکنن مهارت و قدرت ذهن و عکس العمل هر راننده رو میشه فهمید.
        ری اکشن های همیلتون موقع اتفاقات خیلی برتر از بسیاری دیگه از راننده هاست.
        بحث من اول یا دوم یا اخر شدن نیست.
        یا اینکه چقدر سبقت میگیره .
        قدرت ذهن و عکس العمل در مواقع حساس اهمیت پیدا میکنه وگرنه همه معمولا تعیین خط رو تمیز رانندگی میکنن
        (تیم مرسدسو دوست دارم ولی از نظر راننده ها (روزبرگ-ریکیاردو-همیلتون)به ترتیب)

    • mohammad

      6

      6

      یعنی بیشتر تخریب کردی لویس رو جای تعریف با مسابقه ای که مثال زدی اینم یادم اومد بگم لویس فکر کنم اول استارت زد آخر تموم کرد و اون مجرای جریمه دادن به راننده های آلفا رمئو که زن کیمی هم داور ها رو مسخره کرد

      • mrz_ir

        0

        0

        اشتباه همیشه اتفاق میوفته اصل اینه که چجوری جمعش کنی
        جوابمو به mohammad بخون

  14. iman88

    10

    1

    چرا دو تا جریمه 5 ثانیه به لوئیس دادن؟تو یک خطا 2تا قانون رو شکسته بود؟
    و واقعا برام عجیبه که اینو لوئیس نمیدونست.تازه اینم نمیدونست که اگر بره پیت باید حتما جریمش اعمال بشه.این واقعا جای تاسف داره چون اشتباهاتش مربوط به رانندگی نیست.رفتن به پیت لین بسته(که البته تا حدودی قابل توجیه بود)اما این یکی حتی منم که نمیدونستم مشخصا قانونش چیه برام سوال پیش اومد که اینکار قانونیه یا نه.
    و البته یک امتیاز منفی تا محروم شدن از یه ریس فاصله داره.

      • iman88

        4

        0

        ممنون |ZXE-LECLERC16|

    • Shabneshin

      5

      0

      به خاطر تمرین استارت در خروجی پیت لین پنالتی گرفت و چون دوبار اینکارو تکرار کرد طبیعتا دوبار جریمه شد.
      اما منم نمیدونم چنین قانونی هست یا خلق الساعه بوده که یه کم بعیده

      • iman88

        5

        0

        Shabneshin و Mekaeel مگه دور شناسایی که 40 دقیقه قبل از ریس میزنن فقط یه دور نیست؟اگر فقط یه دوره پست چطور دوبار اینکارو کرده؟این منو گیج کرده.

      • Mekaeel

        2

        0

        ایمان منم دقیق نمیدونم کی این خطا رو انجام داده

      • Shabneshin

        3

        0

        ایمان جان
        چیزی که نشون داد این بود:
        اومد خروجی پیت ایستاد(خودش توی رادیو گفت جوری وایسادم که فضا واسه بقیه ماشینا باشه) و استارت زد.یه کم جلوتر دوباره وایساد و استارت زد

      • ایرن

        7

        1

        یه اصل توی حقوق هست که همه ی دنیا و توی هر قانونی وجود داره. خودمونیش اینه که اگر شما از وجود قانونی اطلاع نداری باعث نمیشه که اگر تخلفی کردی اون قانون برای شما اجرا نشه. شما میتونستی بری و قانون رو بخونی و نسبت بهش آگاهی پیدا کنی. اینم همینه. عدم اطلاع ما نسبت به این قانون موجب اعمال نشدن قانون نمیشه.

      • iman88

        2

        0

        Shabneshin بالاخره متوجه شدم.تا حالا همچین چیزی نه دیده بودم نه شنیده بودم.

    • ALEX-ALBON

      2

      5

      بخاطر یکبار خطا در استارت گرم کردن..یکبار خطا بخاطر استاپ-استارت مجدد از خروجی پیت لین.. که خطاست این حرکت بخاطر خطر برخورد با راننده های پشت سر

  15. Hassan Mohebbi

    14

    9

    “میخوان منو کند کنن” اخه کی؟؟؟ خودت و تیمت اشتباه کردید دیگه اینا نمیخواد!!! چرا ولتری این اشتباه‌هات نمیکنه؟؟؟
    خداییش این فصل لوئیس چقدر اشتباه کرده خدائیش از ۲۰۱۸ فتل بیشتر بود. تازه هیچ رقیبی و فشاری هم روش نیست و داره اینقدر اشتباه میکنه اگه سیلوستون ماشین ولتری پنچر نمیشد این اشتباهات نمایان‌تر میشد.
    اگه فراری و ردبول یخرده از فصل قبلشون پیشرفت کرده بودند چه میشد؟؟؟ یا اگه مرسدس یخرده کمتر پیشرفت میکرد.

    یه تبریک به طرفداران ولتری و مرسدس. فقط باید یخرده مطالبه‌گر باشه و از تیم بخواد که او هم میخواد قهرمان بشه، فقط همین.
    یه تبریک هم به طرفداران مکس و ردبول و همچنین طرفداران همیلتون.

    • mohammad

      10

      9

      حرف کاملا درستی زدید
      این همه اشتباه درحالی که بهترین همه چیز رو داری در حالی که هیچ فشاری روت نیست در حالی که از قبل برنده ای در حالی که همه حمایت ها رو داری

      اینجاست ارزش های سب بیشتر مشخص میشه با اون همه فشار با اون همه عدم حمایت

      • Fastboy 44

        4

        14

        ارزش های سب بیشتر مشخص میشه!
        بیاین بجاش مسابقه های عالی لوییسو ببینیم!
        تعیین خط استیریا و مسابقه بدون نقص
        مسابقه بدون نقص مجارستان
        برد سیلوراستون با سه چرخ
        کامبک مونزا
        پیروزی موجلو
        مسابقه 70th anniversary
        امیدوارم این کامنتم رکورد دیسلایکو بزنه

      • ّera Ferrari

        1

        7

        اون زمان حمایت تیم فراری بودش.

      • mohammad

        9

        3

        Fastboy 44
        توقع داشتی اشتباه کنه لویس تو همه این مسابقات؟
        از نظر من اگه قراره سب وکیمی برنده نشن دوست دارم لویس برنده بشه اما لویس تو بهترین شرایطی هست که فکر نکنم هیچ وقت دیگه تو تاریخ تکرار بشه تو این شرایط اشتباه کردن از اشتباه نکردن سخت تره

      • Fastboy 44

        5

        7

        فکر نکنم شرایط کسایی مثل شوماخر که بهترین ماشین ها طی سال ها رو داشت و حمایت کامل تیم رو داشت با لوییس فرق کنه

    • mohammad

      1

      2

      حتی ماشین شوماخر هم به پای این مردس قدرتمند نمی رسه البته من اون دوران رو زیاد یادم نیست ولی این ماشین حمایت تیم حمایت رسانه فقط تو تاریخ همین یکبار هست به نظرم

  16. Kamran Schlageter

    6

    12

    تبریک ب همه ی مرسدسیها زنده باد 🖤🇩🇪🦾
    باز هم بردیم پنالتی همیلتون هم مشکلی نیس بالاخره داره کارایی میکنه که خیلیاا باهاش مخالفن اما مهم نیس لوئیز هم عالی بود آفرین به والتری که انقدر تمیز مسابقه داد امیدوارم همیشه همینطوری باشه . خیلی خوبه که یک و دو نمیگیرم انقدر مخالفا خوشحالی میکنن همش و همش نشونه ی قدرت کامل مرسدس هست بازم زنده باد مرسدس آ م گ 🦾🖤

  17. iman88

    11

    1

    راسل هم داره کل استعدادشو تو استارتهاش خنثی میکنه.نصف مسابقات فصلو صرف پس گرفتن چیزی کرده که تو استارت از دست داده

    • Senna

      6

      5

      چیزی که داره به راسل ضربه میزنه اینه که خیلی دارن بزرگش میکنن و توقع رو ازش بالا میبرن
      که فشار زیادی رو بهش تحمیل میکنه
      اینقدری که بزرگش کردن نوریس با اون دفاع های عالی رو بزرگ نکردن

      • mohammad

        3

        5

        آره

        البته به نظرم انگلیسی بودنش در اینکه خیلی بزرگش می کنند بی تاثیر نباشه

      • Mehryar Salehi

        9

        2

        زیادی بزرگ‌ کردنی در کار نیست دوست عزیز، یک اشتباه طی ۳۰-۳۲ تا ریس، ریت بینظیریه.
        فکر نکنم لاندو همچین شرایطی داشته باشه.

    • Mehryar Salehi

      11

      1

      استارت بد کم نداشته امسال اما این یکی، اتفاقا از بهترین استارتهای زمان فرمولا وانش بود.تقریبا از ۶-۷ تا ماشین اطرافش بهتر استارت زد.جایی که قرار گرفت و اشتباه راننده مک لارن باعث شد تمام پوزیشن هارو از دست بده.تقصیری نداشت تو این یکی.

      هرچند بقیه مسابقه اش با یه لاکاپ از بین رفت و این اشتباه خودش بود.

      • iman88

        8

        1

        استارت خوبی زده بود؟حقیقتش اصلا استارتشو ندیدم فقط دیدم اخره و طبق سابقه ای که داره فکر کردم بازم بد استارت زده.
        اما بازم صورت مسئله باقی میمونه.اگر بخواد تو تیمی مثل مرسدس همچین استارتایی داشته باشه کل ایندشو به باد میده .ف1 ف2 و 3 نیست که بتونی به راحتی رده های از دست رفته ات رو برگردونی.اونم تو رده هایه برتر که معمولا اخر مسابقه همونجایی هستی که پیچ اول بودی.
        تیمهایه برتر هم فرصت زیادی برای کسب تجربه و مهارت بهت نمیدن.

      • Shabneshin

        4

        1

        مهیار جان
        گمون نکنم بدون اون لاکاپ هم زورش میرسید پوزیشن خودش را نگه داره.یعنی زور ماشینش نمیرسه.به نظرم این ریس بیشتر بدشانس بود تا پراشتباه

      • Mehryar Salehi

        4

        0

        @shabneshin

        حقیقتش اینه که منم موافقم کل ریسش و اتفاقاتش توجیه دارن…نمیدونم چندتا راننده میتونن با یه ویلیامز جلوی یک ردبول و مک لارن چند لپ مقاومت کنن و اشتباهی نکنن.
        واقعیتش اینه که اگر لطیفی بود اون رقابت ۴ تا پیچ هم ادامه پیدا نمیکرد…دیدن همون مقدارش هم برام لذت داشت و بادآور رقابتشون تو F2.تهش هم امکان نداشت نتیجه دیگه ایی داشته باشه.

        از اونجا به بعد هم با یک استاپ بیشتر (اونم از نوع ۳۰ ثانیه اییش) و موندن تو پیست با تایر از بین رفته تو ۱۰ لپ آخر، شانسی نمیداد.

        پیش میاد، بهترین ریس جورج نبود اما من ۳-۴ لپ رقابت با یک ردبول و بیستم تمام کردن رو ترجیح میدم به راه دادن تو چندتا پیچ و ۱۹-ام شدن.

    • ALEX-ALBON

      2

      7

      کامران جان من کاملا راحتم..بر عکس نظرتون.. آلبون راننده ای در حد مکس و لویس و فتل و ریکاردو و فتل نیست اما الان که فتلاون پایین تموم میکنه انتقتدی نیست اما آلبون که بالاتر از سب تموم میکنه میشه راننده بد؟
      هر راننده ای روز خوب و بد داره
      مثل گسلی یگ مسابقه اولی و میگیره مسابقه بعد dnfمیشه
      خاصیت ف1 همینه چرا باید ناراحت باشم.. توان آلبون همینقدره..بی منطق نیستم اما از امتیاز گرفتنشم خوشحال میشم
      طرفداری ینی همین.

      • Kamran Schlageter

        3

        2

        دوست من هیچ وقت برای جواب راننده تو با دیگران مقایسه نکن چون داستان و مشکلات هرکدوم یه بحث جداگونه ایه از این که طرفدار یک راننده هستی این عالیه اما با منطق جواب منتقداشو بده نه با مقایسش با راننده و ماشین دیگه البته اگه جوابی هست آلبون واقعا در حد ردبول نیست عزیزم این و خودتم میدونی بعد این آدم با این عملکرد میاد تو ویس میگه همیل یه بازندس 😆😆 ولی از این جهت که هوادار یه راننده در شرایط خوب و بیشتر بدش هستی قابل تحسینه 👍👍

      • Fastboy 44

        3

        2

        شما که میگین لوییس هیچی نیست!
        نمونه کامل پارادوکس هستین!

  18. Nohed81

    6

    1

    تبریک به والتری و مکس و لوییز، مسابقه نسبتا خوبی دیدیم ، خدایی حال کردم با گسلی، و آلبون اصلا در حد و اندازه ردبول نیست،
    موفق باشید

    • ALEX-ALBON

      1

      2

      دوست عزیز تمام کامنتهای انتقادی بنده از لویس 80 درصدش بخاطر کارهاییه که با آلبون و بقیه راننده ها از جمله فتل کرده و اونها رو از گرفتن امتیاز و سکو محروم کرده که خب از نظر طرفداری منطقی هم هست بیشتر جنبه نظر شخصی داره وگرنه طرفدارای لویس همه محترمن برای بنده و من مخلص همه تونم هستم اما خب شما خودتون بذارید جای بنده
      اگر آلبون کارایی ک لویس باهاش کرد و با خود لویس فقط1 بار انجام میداد شما گذشته از بحث منطقیش حس خوبی ب آلبون داشتین و ازش تعریف میکردین؟ یا تا مدتها انتقادبود؟ باتوجه ب سابقه ای که از تعداد کمی از طرفدارای لویس دارم .. ناراحتیتون و میفهمم ولی درک کنین حضم این سبک شخصیت رانندگی همیلتون برای یه طرفداری ک 2 بار رانندش و از سکو محرو کرده با همون رانندگی(بد) یه کمی سخته.

      • Kamran Schlageter

        1

        0

        آلبون جان از این جهت بهت حق میدم و اینم دوس دارم که طرفداره راننده ای تو این سطح هستی بازم میگم قابل تحسینه 👌

      • Xerxes

        0

        0

        دوست عزیز من از نظرات شما همیشه استفاده کردم.
        این سوالی هم که میپرسم فقط از روی کنجکاوی هست.
        چطور شد که طرفدار البون شدید؟ آخه فکر کنم تو ایران طرفدارهاش انگشت شمار باشن

  19. THE MINDBLOWER

    14

    1

    سید عزیز یه تشکر بزرگ ازت میکنم بابت همه کارهایی که واسه سایت و ما کاربرا کردی. همیشه عالی، شرمنده اگه بعضا اذیتت کردم و بعضا خوب قدردانی نکردم.
    مرسی بودی و همیشه هرجا هستی موفق باشی.

      • THE MINDBLOWER

        3

        1

        ایمان چی بگم؟؟؟ من هیچی ولی کامنت اصلا اشاره‌ای به کسی جز سید نداشت، خداییش کم نزاشت واسمون تو این سالا؛ امیدوارم دلگیر نشه چون این کامنت واسه اون بود.

  20. Mehryar Salehi

    9

    0

    تیم آخر…این نتیجه ستاپ مخصوص روز مسابقه بود برای ویلیامز.فرقی نمیکرد جورج تو پیچ اول جای بهتری قرار میگرفت یا نه، پیس این ماشین تو شرایط مسابقه ایی هیچ فرقی با جمعه نداشت….یه جوک به تمام معنا.

    و تبریک به طراح این پیست…به خوبی تعلیم داده که برای ساخت یک پیست خوب چه کارهایی نباید انجام داد!
    کی بشه این قراردادهای مزخرف دوره برنی زودتر تموم بشه…کنکوردش که تموم شد، امیدوارم قرارداد این پیستها هم زیادی ازشون نمونده باشه.

  21. Gasly10

    0

    1

    سلام.
    دقیقا من نفهمیدم باردوم چرا گسلی رفت پیت می خواستن امتحان کنند که می تونه از نوریس والبون رد شه ؟؟؟🤨🤨🤨🤨

  22. Majid

    3

    4

    شک ندارم لوییس اگه ده ثانیه پنالتی هم نمی گرفت، نهایت دوم میشد. در هر صورت لوییس باید زودتر به پیت می‌رفت و در این فاصله والاری هم فاصلشو بیشتر می کرد و حتی اگه لوییس انقدر خوب رانندگی می کرد که جلوی والتری در میومد باز هم والتری با لاستیک نوتر به لوییس می رسید و نهایت لوییس دوم می شد. امروز حق والتری بود در تمرینات هم خیلی بهتر از لوییس بود‌

  23. Mahmood.gh

    5

    1

    لوییز چند وقته داره اشتباهای میکنه ک بخاطرش داره امتیازهای مهمی از دست میده
    هرچند ک بنظر نمیرسه کسی بجز خودش قهرمان بشه

  24. امید نورمحمدی

    8

    7

    ” عجیب ولی واقعی”

    گاهی برخی از اعمال و رفتار رانندگان فرمول 1 انقدر ناشیانه و یا خارج از عرف است که باور آن برای تماشاگران سخت میشود. فارغ از هر نتیجه ای که بدست آمد و هرکس هرچه شد از برخی از آنها نمیتوان بسادگی گذشت. و البته در این مسابقه غیراز این رفتار با پدیده عجیب دیگری هم روبرو بودیم که در زیر به آنها میپردازم..

    1- تصمیم عجیب قهرمان : لوییس همیلتون برای بنده مظهر اشراف به قوانین حاکم بر فرمول 1 بود. او همواره از این توانایی خود بنحو احسنت استفاده میکرد و بارها شاهد بردهای او بر اساس اشرافی که به قوانین داشته بوده ایم. ولی حرکت امروز او در تمرین استارت خارج از پیت لین که یکی از خطاهای بارز است برای من خیلی خیلی عجیب بود. لزوم اینکار را هنوز نفهمیدم. چرایی آن برای من معماست. همیلتون چه نیازی به اینکار میدید؟
    با توجه به استارتهای بدی که طی این فصل از بوتاس و مکس شاهد بودیم و با توجه با لاستیک نرمتری که لوییس از آن بهره میبرد و توانایی او در مدیریت لاستیک امروز میتوانست برد را بدست آورد. در حالت عادی و در شرایط لاستیک برابر سوچی جاییست که شانس نفرات دوم و سوم برای پیشتازی بیشتر است ولی با توجه به اتفاقات پیش آمده در تایمگیری امروز همیلتون میتوانست برای بار سوم دارنده پول پوزیشن را برنده از مسابقه خارج کند که نشد.

    2- اهانت عجیب بوتاس : برنده مسابقه امروز علنا و شفاف به منتقدین خود که بحق یا ناحق به او میتاختند در رادیوی آخر راننده برنده که پخش جهانی میشود اهانت کرد! تا امروز بوتاس را یک راننده صبور و مودب و متین میدانستم که کلیه تصوراتم درباره این راننده را بهم ریخت. شاید بتوان فشار روی بوتاس را با فشار روی سب درفصل قبل قابل قیاس دانست در صورتیکه فشار روی سب بمراتب بیشتر بود چراکه یک راننده جوان او را بچالشی جدی کشانده بود و برد کانادا هم بواسطه پنالتی از دست رفته میدید. ولی رادیوی آخر سب در سنگاپور فصل قبل اصلا و ابدا با رادیوی بوتاس قابل قیاس نیست. فراموش نکنیم بوتاس به همیلتونی میباخته که 6 دوره قهرمان جهان است و به شایستگی در حال گرفتن هفتمین آن است.
    در این زمانهاست که عیار هر فرد مشخص میشود و بوتاس نشان داد هنوز برای چشیدن طعم قهرمانی جهان راه درازی پیش رو دارد و شایستگی آنرا در این زمان ندارد. برد امروز او هم بواسطه 10 ثانیه پنالتی که بدلیل وقوع تخلف در ابتدای مسابقه تبدیل به “Stop and Go” شده بود بدست آمد نه در یک نبرد و رویارویی مستقیم با همیلتون.

    3- روز عالی فراری : برای اولین بار در این فصل شاهد یک روز خوب در تمام ابعاد برای فراری بودیم. آماده کردن ماشین سب بعداز آن تصادف شدید طی یک شب و استراتژی درست در بیرون نگه داشتن راننده عقبتر برای دفاع در مقابل حریف مستقیم و تعویض لاستیک بموقع برای هر دو ماشین برای رسیدن به حداکثر امتیاز ممکن.
    بدون هیچ بزرگنمایی باید به دفاع عالی سب در برابر اکون و ریکیاردو و خریدن زمان لازم برای لکلرک (کاری که در فصل قبل هم در اسپا انجام داده بود) اشاره کرد. دفاعی که حتی مورد تمجید آنتی سب ترین فرد رسانه هم قرار گرفت و در مصاحبه بعداز مسابقه هم سب به آن اشاره کرد.
    وجدان کاری و نهایت کاری که میتوانست در این مسابقه برای فراری انجام دهد از جانب سب بخوبی دیده شد. او امروز 250 امین استارت خود در فرمول 1 را تجربه میکرد و تیم فراری و همتیمی جوانش هم طی مراسم کوچکی این مورد را جشن گرفتند.
    فراری امروز عالی بود و این برای من خیلی عجیب بود..

    4- ساینز در حد یک آماتور : کارلوس ساینز با یک اشتباه آماتوری که حتی از روکی ها هم کمتر دیده شده خیلی زود به مسابقه خود خاتمه داد. گویا ساینز که اینروزها هم درباره او بزرگنمایی میشود و در مورد مواردی هم که به او مربوط نمیباشد اظهارنظر میکند واقعا تمام تعریف و تمجیدهای رسانه های ایتالیایی را باور کرده است! عیار او را در مونزا با ماشین بهتر در برابر گسلی دیده بودیم! بنظر میرسد اسپانیایی های فرمول 1 خیلی احساساتی هستند و زود تحت تاثیر قرار میگیرند!

    5- شکست راسل از لطیفی : جورج راسل که اکثر کارشناسان اورا ستاره مطلق آینده فرمول 1 میدانند امروز از لطیفی شکست خورد. شکست سختی هم خورد. دلیل یا دلایل آن را نمیدانم ولی مسابقه را دیده ام!

    پ.ن : گزارشگر رسانه ملی امروز هم اظهارات جالبی داشتند. نامیدن تیم ریسینگ پوینت بنام قدیم فورس ایندیا که همه میدانیم ایشان چرا مبادرت به این اشتباه بزرگ کردند.
    ایشان در پاسخ به پرسش مجری برنامه در باره میک شوماخر که آیا احتمال دارد او جا پای پدرش بگذارد صراحتا و بدون مکث گفتند خیر! ایشان فرمودند :خیر. به دلایل زیاد و ساده ای این موضوع نمیتواند اتفاق بیوفتد. ولی حتی به یکی از این دلایل ساده هم اشاره نکردند و بحث بسمت مسابقه امروز فرمول 2 و نحوه آرایش 8 نفر اول و … کشانده شد.
    بنده از آینده بی اطلاع هستم و علی القاعده ایشان هم نیروی مافوق بشری برای حرکت در زمان ندارند. اینگونه صریح و سخت موضع گیری در قبال یک پرسش عامیانه و درباره یک راننده جوان فرمول 2 برای من خیلی عجیب بود. بخصوص اینکه همه ما میدانیم در این رشته هیچ چیزی قابل پیشبینی نیست و ایشان هم همیشه این موضوع را یادآوری میکنند. گویا نوبت سب تمام شده و نفر بعد میک شوماخر جوان است!!!

    • farshad

      2

      1

      با تشکر از شما . همه موارد رو بدرستی اشاره فرمودید و بسیار با دقت و بجا . البته در مورد همیلتون و چرایی کاری که کرد الان معلوم شده که دستور تیمی رو اجراء کرده و احتمالا تیم در اخرین لحظات تغییراتی روی ماشین انجام دادن و از همیلتون خواستن در همون مدت کوتاه پیش از استارت اصلی دو تست استارت انجام بده که نشان میده راننده مقصر نبوده. در اصل مورد عجیبتر اینه که چطور هیچکس از خلاف بودن این حرکت خبر نداشته !!!

    • Nohed81

      4

      2

      امید دمت گرم تحلیل خوبی کردی کامنتت عالی بود
      اول اینا رو روی یه کاغذ مینویسی بعد تایپ میکنی دیگه، درسته؟؟ 😂
      موفق باشی دوست گرامی

    • vahid.k27

      2

      0

      لزوما نوشتن یه مطلب طولانی و کتابی دلیل بر درست بودن و علمی بودن و یا مستند بودن اون مطلب نیست..
      در مورد خیلی از بخشهای مطلبتون نمیخوام حرفی بزنم . .اما قسمت آخر…
      کسی آنتی سب نیست اگر که به تمام مطالب اشراف میداشتی…
      تمامی دلایلی که ایشون بیان کردن در مورد سب که یه جای کار سب میلنگه کاملا مستند بوده و هست و همچنان شما میتونی بری ببینی. از گراف های مسابقه ای بگیر تا تله متری های تمرین و تعیین خط و مسابقه و غیره که هم در قیاس با همتیمی خودش منشتر شده و هم در قیاس با راننده های دیگه.بنابراین اگر کمی این مطالبو دنبال میکردید متوجه میشدید که ایشون بی دلیل از وتل ایراد نگرفته و نمیگیره و کاملا با دلیل و مدرک ثابت کرده که چرا وتل الان این همه مشکل داره…
      در مورد شوماخر پسر هم بهتره کاملا حرف ایشون رو اینجا منتشر می کردید و نه بخشی از اون..
      از تمام این حرفاتون میشه فهمید که چقدر سخته براتون یه نفر از شما فنی تر باشه و اطلاعات بیشتری داشته باشه و کاملا حرفه ای و مستند به قضایا نگاه میکنه و قطعا نمیتونید اینو منکر بشید که گزارش ایشونو دنبال می کنید به این دلیل که چیز جدیدی یاد بگیرید و اینو بهتر از من میدونید که در حال حاضر کسی در ایران نیست که در حد و اندازه های ایشون از موتواسپرت سردربیاره..بهتره حقیقت رو تمام و کمال قبول کنید به جای اینکه به کسی که از شما بالاتره و دارید ازش یاد میگیرید بتازید…
      این اخلاق در خیلی از ما ایرانیها وجود داره و فقط مختص شما نیست..
      در نهایت اگر نظر من تایید شد امیدوارم کامل بخونیش و قبل اینکه جوابی بدی چند دقیقه ای به کل این قضایا فکر کنید

  25. Behrooz

    4

    4

    من الان مجدد داشتم مقایسه دور پول همیل با مکس رو نگاه میکردم ، تو سکتور یک و دو کاملا برابر بودند و نهایت نیم تا یک دهم همیل جلوتر بود ولی در سکتور ۳ که همه میدونیم ماشین ردبول عالیه و البته مرسدس هم امسال خوبه مکس ۴ دهم تو پیچ های اخر از دست داد ، یه مقدار بیشتر دقت کردم فرمون دهی لوییس و چپ و راست کردن و بخصوص تعویض دندش واقعا سریعتر از مکس بود ، حالا نمیخوام بگم که لوییس بی نظیره ولی به نظر من مکس یکم دیگه مونده تا به تجربه و هوش لوییس برسه و اونقدری که میگن بهترین راننده حال حاظر نیست .

      • Behrooz

        1

        0

        نه انالیز اسکای اسپورت رو دانلود کردم همون اولش مقایسه دور پول همیل و نفر دوم که مکس بود رو نشون داد .

دیدگاه خود را بیان کنید