فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون، راننده تیم مرسدس، آخر هفته فوق العاده خود را در گرندپری موناکو با پیروزی در یک شنبه پرحاشیه مونت کارلو تکمیل می کند.
اینبار دیگر خبری از 1-2 مرسدس نبود و سباستین فتل، راننده فراری توانست بالاتر از والتری بوتاس در رده دوم قرار گیرد. مکس ورشتپن، راننده ردبول نیز به دلیل جریمه 5 ثانیه ایش، رده دوم را از دست داد و به چهارمی بسنده کرد.
خلاصه ای از اتفاقات مسابقه مونت کارلو
17:38 پیکان های نقره ای در ردیف جلو قرار گرفته اند و ورشتپن و فتل نیز پشت آن ها برای استارت مسابقه آماده می شوند. کوین مگنوسن نیز از رده پنجم، نیم نگاهی به ردیف های جلو خواهد داشت.
17:41 دور گرم کردن آغاز می شود و احتمال بارش باران، 90 درصد تخمین زده شده و ما نیز امیدواریم که باران به جذابیت مسابقه کمک کند.
17:42 انتظار یک پیت استاپ را از تیم ها داریم و چارلز لکلرک نیز مسابقه را با لاستیک های مدیوم استارت خواهد زد.
17:43 چراغ ها خاموش می شوند و مکس ورشتپن استارت بسیار خوبی دارد اما باز هم راننده های مرسدس هستند که پیشتازی مسابقه را بدست می گیرند.
17:45 لوئیس همیلتون در همین دور ابتدایی، فاصله یک ثانیه ای را با هم تیمی اش باز می کند. کوین مگنوسن نیز رده پنجمی خود را با ریکاردو داده است.
17:45 لکلرک نیز استارت خوبی داشته و خود را به رده سیزدهم رسانده است. 1همیلتون 2بوتاس 3ورشتپن 4فتل 5ریکاردو
17:47 همیلتون دورهای سریع خود را شروع کرده تا از محدوده دی آر اس والتری بوتاس خارج شود؛ 1:16.720
17:48 ناظران اعلام کردند که هیچ جای بررسی برای استارت مسابقه وجود نخواهد داشت و هیچ راننده ای از بریدن پیچ اول برتری کسب نکرده است، پس جای نگرانی برای لکلرک نیست. راننده فراری در حال تعقیب گروژان است.
17:52 لکلرک سبقت زیبایی از گروژان در پیچ یکی مانده به آخر می گیرد و سباستین فتل نیز سریع ترین زمان پیست را ثبت می کند؛ 1:16.27
17:54 والتری بوتاس سریع ترین دور را پس می گیرد؛ 1:16.146
17:55 لکلرک باز هم سعی می کند در همان پیچ راسکاس از نیکو هالکنبرگ برای رده یازدهم سبقت بگیرد اما اسپین می شود. لکلرک پنجر شده و با همین لاستیک ها در حال گذر از پیچ ها برای رسیدن به پیت لین است.
17:56 ماشین ایمنی؛ تکه های جدا شده از لاستیک لکلرک، باعث آمدن ماشین ایمنی شده است.
17:57 تمام راننده های پیشتاز برای تعویض لاستیک به پیت می آیند. ورشتپن نیز بعد از پیت خروج ناایمنی داشته و به نظر می رسد با بوتاس برخورد کرده و جلوی او قرار گرفته است.
17:58 همیلتون و بوتاس با لاستیک مدیوم و ورشتپن و فتل با هارد
18:00 بوتاس دوباره به پیت می آید و لاستیک مدیوم خود را با هارد تعویض می کند. به نظر می رسد که مرسدس احتمال داده در برخورد با ورشتپن، پنچری برای راننده فنلاندی پیش آمده است.
18:00 رده ها پس از پیت استاپ؛ 1همیلتون 2ورشتپن 3فتل 4بوتاس – همه ی راننده ها با هارد بجز همیلتون
18:03 مسابقه در دور 15 از سر گرفته می شود….
18:06 فاصله بین چهار راننده پیشتاز بسیار کم است.
18:06 چه ترافیکی در پیچ راسکاس رخ می دهد، جیووناتزی و کوبیتسا با هم برخورد کردند و کمی راه را بسته اند.
18:09 لکلرک به تیم اعلام می کند که خودرو مشکل دارد و این پایانی خواهد بود به کار راننده ی موناکویی در خانه.
18:12 به نظر می رسد که همیلتون کمی در مدیریت لاستیک هایش با مشکل روبرو شده است و به تیم می گوید:
جیمز [ولز، استراتژیست ارشد مرسدس] فکر می کنه من تو دردسر افتادم؟
18:14 پنالتی؛ مکس ورشتپن به دلیل خروج ناایمن از پیت، پنج ثانیه پنالتی دریافت می کند.
18:17 پیتر بونینگتون به همیلتون می گوید که پنج دقیقه دیگر شاهد بارندگی خواهیم بود.
18:18 ردبول به ورشتپن:
اگر باران ببارد این پنالتی را در پیت استاپ انجام خواهیم داد یا در پایان مسابقه اعمال خواهد شد. یا اگر می توانی از همیلتون سبقت بگیر، تصمیم با خودت رفیق، هیچ ریسکی وجود ندارد.
18:19 پنالتی؛ 10 ثانیه پنالتی برای جیوویناتزی به دلیل ایجاد حادثه با کوبیتسا در پیچ راسکاس
18:22 کارلوس ساینز به تیمش اعلام می کند که بارش باران کمی شروع شده است.
18:28 همیلتون به نظر می رسد که کمی با لاستیک هایش مشکل دارد و کارلوس ساینز نیز سریع ترین دور مسابقه را به ثبت می رساند؛ 1.15.891
18:31 همیلتون درخواست پیت استاپ دوباره و استفاده از لاستیک هارد را دارد اما تیم به او می گوید که فعلا وضعیت خوب است.
18:39 همیلتون به مرسدس:
احساس می کنم که لاستیک های اشتباهی را دارم.
اما بونینگتون ادعای او را رد می کند.
18:42 ورشتپن کاملا نزدیک همیلتون بوده و آماده سبقت گیریست. الکساندر آلبون با لاستیک مدیوم تازه اش، سریع ترین دور مسابقه را ثبت می کند؛ 1:15.607
18:48 پنالتی؛ 5 ثانیه پنالتی برای لنس استرول بدلیل بریدن پیچ، ناظران روز کاری شلوغی را سپری کرده اند.
18:50 همیلتون به تیمش می گوید که در دردسر بزرگی افتاده و لاستیک هایش از بین رفته اند.
18:56 همیلتون به پیتر بونینگتون:
ما این مسابقه رو از دست می دیم بونو، دیگه نمی تونم از این لاستیکا مراقبت کنم، اونا از بین رفتند. نمی تونم خودروی پشت سرمو نگه دارم، نمی تونی این موضوع رو ببینی؟
نمی دانم با انتخاب این لاستیک پیش خودتان چه فکری کرده اید اما باید منتظر معجزه بود.
18:59 به نظر می رسد که ورشتپن کمی با دنده هایش مشکل دارد. با این نتیجه و با توجه به پنالتی اش، راننده ردبول در رده چهارم مسابقه را به اتمام خواهد رساند.
19:06 جیمز وولز به همیلتون می گوید:
لوئیس می تونی انجامش بدی، ما بهت اطمینان داریم.
19:09 والتری بوتاس سریع ترین دور مسابقه را ثبت می کند اما هنوز در رده چهارم و پشت فتل قرار دارد؛ 1.15.163
19:11 حالا پیر گسلی سریع ترین دور مسابقه را از چنگ بوتاس در می آورد: 1:14.567
19:14 تیم ردبول اجازه استفاده از مود 7 و پرقدرت موتور هوندا را به ورشتپن می دهد.
19:18 اشتباه ورشتپن باعث می شود کمی فاصله اش با همیلتون بیشتر شود و فتل نیز از این موضوع استقبال می کند.
19:19 باز هم سریع ترین دور و پیر گسلی؛ 1.14.279
19:21 پنالتی؛ 5 ثانیه پنالتی برای رومن گروژان بدلیل عبور از خط سفید خروجی پیت لین
19:24 ورشتپن در تلاش برای سبقت گیری از همیلتون، برخورد اندکی با او دارد اما راننده مرسدس هنوز پیشتاز است.
19:26 پایان مسابقه و پیروزی لوئیس همیلتون
جدول فرمول یک موناکو 2019
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | لوییس همیلتون | مرسدس | - |
| 2 | سباستین فتل | فراری | +2.602 |
| 3 | والتری بوتاس | مرسدس | +3.162 |
| 4 | مکس ورشتپن | ردبول | +5.537 |
| 5 | پیر گسلی | ردبول | +9.946 |
| 6 | کارلوس ساینز | مکلارن | +53.454 |
| 7 | دنیل کویات | تورو روسو | +54.574 |
| 8 | الکساندر البون | تورو روسو | +55.200 |
| 9 | دنیل ریکاردو | رنو | +1:00.894 |
| 10 | رومن گروژان | هاس | +1:01.034 |
| 11 | لندو نوریس | مکلارن | +1:06.801 |
| 12 | کوین مگنوسن | هاس | +1دور |
| 13 | سرجیو پرز | ریسینگ پوینت | +1دور |
| 14 | نیکو هالکنبرگ | رنو | +1دور |
| 15 | جورج راسل | ویلیامز | +1دور |
| 16 | لنس استرول | ریسینگ پوینت | +1دور |
| 17 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +1دور |
| 18 | رابرت کوبیتسا | ویلیامز | +1دور |
| 19 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +2دور |
| - | چارلز لکلرک | فراری | - |






۷۷مین برد لوئیسو تو ۷۷مین گرندپری موناکو تا حد سکته به طرفداراش تبریک میگم
تبریک ب شما …تا وقتی پادشاه لوییس در فرمول هستش وتل باید خواب قهرمانی ببینه …مگر خداحافظی کنه از فرمول یک ک وتل یا شخص دیگه قهرمان شه
اون موقع که فتل قهرمان میشد پادشاه لوییس کجا بود؟؟
با لرد مالدونادو درگیر بود
استاد باید میگفتی پادشاه مرسدس بنز در ضمن یادت رفته همیلتون 5 سال پشت سر هم با ماشین برابر از سب شکست خورد ….2009 تا 2013 …حقیقت تلخه …تو سال 2012 هم ماشین همیل برتر بود چهارم شد به هر حال باید با حقیقت کنار اومد … موفق باشی
نترس بیاد مرسدس اون موقع میبینی کی قهرمانه
ادمین چرا چرت و پرت و خزئولات این کاربر رو میزاری تو سایت و با اعصاب این همه فن بازی میکنی ولی جوابیه ما به این مزخرفات رو چاپ نمیکنی !!! چهار تا بچه ۱۷ ۱۸ ساله ریختن اینجا و…
خب معلومه همیل میبره با اون ماشینی که مرسدس ساخته هیچ کی بهش نمی رسه تازه همیل هم خیلی شانس اورد بخاطره شکلی که این پیست داره سبقت گرفتن خیلی سخت اگه الان یه پیست دیگه بود حتما مکس ازش جلو می زد
خدا میدونه من اومدم که برد لویس رو بدون هیچ حرفی تبریک بگم،همیشه هم همینکارو میکنم ولی از این به بعد هرگز این کارو نمیکنم با این که همیلتونو خیلی دوس دارم
اخه چی میشه گفت به شما(تا وقتی پادشاه لویس هست فتل باید خواب قهرمانی رو ببینه)
شمابفرما تو اینه خودت رو تماشا کن و بخند به خودت با این کلامه پر فتوهت
شما اگر طرفدار واقعی اف1 بودین اول خوشحالی میکردین بعد اگه منطق داشتی که نداری تبریک میگفتی به سب بخاطر همچین رانندگی با این ماشین که خداشاهده اگه همیلتون به جاش بود حتی حاضر نبود سوارش بشه با این همه ایراد
چقد بی جنبه هستین خداوکیلی،لااقل برید ارشیوها رو نگاه کنید ببینید همین لویس شما زمانی که سب هر روز یه شگفتی تو اف1 درست میکرد چقدوچطوری تحسینش میکرد، به وللاه اگر لویس بدونه فنایی بی منطق و کوته فکری مثل شما داره فکر کنم خود زنی کنه
ماهرچی میخوایم ادب رو رعایت کنیم فایده نداره بخدا ازاین بعد هم خدایی هرکسی کل کل کرد جوابش رو میگیره
من هیچ کاری با لویس ندارم اتفاقا خیلی هم سبکشو دوس دارم،مشکلم با شما فیک فنهاست ولی درحد سب نیس داداش
سید جان شما هم اگه میخوای میتونی تایید نکنی ولی انصاف داشته باش هرکسی حرف بیخود و بیجا و مکان میزنه اجازه جوابشو بدیم،بخدا تازه بعد از چند مسابقه یه خورده لذت بردیم اومدم اینجا باخوشحالی به همه تبریک بگم برا همچین مسابقه زیبایی ولی بعضیا واقعا…..
تبریک به همیلتون و مرسدس. اما تا وقتی فاصله ی مرسدس با بقیه تیمها انقدر زیاده به نظر فقط راننده ی مرسدس قهرمانه. البته دلیل نمیشه که بگیم همیلتون استعداد نداره. به هرحال بهترین تیمها دنبال بهترین راننده ها هم هستند. اما قبول کن فاصله ی فتل و همیلتون فقط بحث تواناییشون نیست و خودروها و تیمها بیشترین دخالت رو دارن
Farid تو همونی نیستی چند روز پیش اومدی گفتی فتل آبروی همیلتون رو میبرد اگه ماشین مرسدس زیر پاش بود؟!
اگه قراره کری بخونی وقتی جوابش رو میشنوی دیگه عصبی نشو
اگه هم دوست نداری بشنوی, خودت به دیگران نگو
double_standard#
تو خوبی
@Farid
منم تبریک میگم .. رانندگی عالی راننده تون ..
شانس آورد همیلتون که مکس اون لحظه نزد به همیلتون ..
بعید نبود یه تصمیم لحظه ای بگیره و ..
اما خوبی این مسابقه برای همه تیم این بود که
با فشاری طولانی که وشتپن به همیلتون آورد باعث شد :
۱- دانش بقیه تیم ها نسبت به تایر ها بالاتر بره
۲- تیم ها ایمان بیارن که مرسدس از تایرها چیزی میدونست که اینقدر به همیلتون اصرار میکرد که ادامه بده .. قطعا آمار و اطلاعات کامل و دقیقی از تایرها دارند ..
این mohammad-sv#5 دیگه زیادی داره توهماتشو به سایت منتقل میکنه..
سال 2009 تا 2013 ماشین برابر?!?!
باشه دلفینا هم پرواز میکنن
مطمعنا یه چیزیه مثه 2013
صدای تیما امیدوارم دربیاد تا فیا شاید کاری بکنه.
البته احتمال زیاد زمانی کار میکنن که قهرمانی لوییس و مرسدس در شرف قطعی شدن باشه.
فست بوی 44 دلفینا اندکی پرواز میکنن و بعد میوفتن تو آب … میبینی حقیقت چقدر تلخه ؟ دنیا دوروزه :>>>>>>>>>
فراری فنای عزیز حستن نسبت ب سکو دوم رو بیان کنید
چه حسی داشت ?????
جنون سرعت
بی احترامی وبی منطقی یه چیزه و کل کل ها و کریهای هواداری یه چیز.خود من هم مثل شما اگر ببینم جایی بی احترامی یا بی منطقی در بحث ها جریان داره به صریحترین شکل ولی در چهارچوب پرنسیپ خودم انتقادمو مطرح میکنم.ولی اینکه دوستان برای هم کری بخونن که راننده من از راننده تو بهتره و امثالهم صرفا بازیهای هواداریه وهمه جای دنیا صرفا باعث سرگرمی هوادارا میشه.
من قبلا با شما بحث داشتم و همیشه از کامنتهای شما هم لذت بردم و هم کلی چیز یاد گرفتم بخاطر همین امیدوارم این صحبتی که در بالا کردید که از این به بعد جور دیگه ای رفتار میکنید فقط از سر دلخوری باشه و نه بیشتر.
ضمن تبریک به لوئیس وطرفداراش. از شانس ما یه مسابقه رو ندیدیم از شواهد معلومه مسابقه پر هیجانی بوده
سلام. تبریک به لوییس و طرفداراش ومرسدسیا. سکویه دومی هم بهرحال براما طرفدارایه فراری و سب بعداز چند ریس بدون شک مایه ارامشه. هرچند موقتی باشه. بااجازه دوستان طرفداره مرسدس و مخصوصااااالوییس میخاستم یه نقداز لوییس بکنم..تواینکه لوییس یه قهرمانه و اسطوره توفرمول وان شکی نیست ولی بنظرم وقتی که داره یه مسابقه رو اول میشه و میدونه پشته سرش اتفاقی نمیتونه شکل بگیره دوس داره که به همه نشون بده که توبدترین شرایط ریسو برده،نمونش همین مسابقه که مکس اینهمه تو فاصله سبقت بود ولی فقط به علت نوع پیسته بی مزه موناکو پشته لوییس موند..و نتونست سبقت بگیره.بنظرم لوییس بانوع رفتارش میخاد نشون بده که توسختتتتتت ترین شرایط ریسارو برده ومیبره ،ولی خب لوییس هرچی هم بخاد که این مدلی نشون بده ،مسابقه خودش واقعیت ماجرا رو براهمه رومیکنه دیگه قضاوت باکسایی که ریسو دیدن.،لوییس اینهمه دور از لاستیکا نالید و پیت استاپو میخاست وخودشوبه اب و اتیش زد ولی اخر مسابقه دیدیم که چجور تموم شد مسابقه باهمون لاستیکایی که لوییس اینجوری از وخامتش میگفت.من خودم فراری فن هستم ولی بشخصه اعتقاددارم لوییس یه اسطوره تو فرمول یکه وتوشایستگیش هیچ شکی ندارم وصدالبته شکی هم تو ماشینه مرسدس ندارم که زیر پاشه.این فقط نظر شخصیم بود همین… امیدوارم دوستان مرسدسی و لوییسیاازمن ازرده خاطر نشده باشن …ولکلرکم که چیزی نگم بهتره.بوتاسم که امروز بنظرم علاوه بر بدشانسی شده بود بوتاسه پارسال.ومکسم بازهجومی بودنه بیش از حدش سکو روازش گرفت .ببخشید طولانی شد. دراخر به امیده روزایه بهتر فراری وسب.
لطفا یه جوری افکارتونو به ریس ربط ندید جالبه هر دو تا شون اسطوره هستن اینقدم تو ریس برای مرسدس گل و بلبل نیست چون همه چیز به یه چشم بهم زدن تغییر میکنه .حتی روی کرب ها رفتن ماشین تنظیم و بهم میزنه مثال عرض کردم .
بر کسی پوشیده نیست سب یکی از بهترینای تاریخه ولی اگه تبریک میگید به حریف یه البته نیارید تبریک نگید بهتره
hamilton…..looooooooooooool:>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ایده آلی که داشتیم این نبود ولی با این وضع،این سکو خیلی خوشحال کننده هست برای سب.
به امید وضع بهتر فراری تو کانادا که البته حز محالات هست
منم از سومی سب راضیم با این وضع فاجعه بار فراری
دوم
پنالتی باید برا همیلتایرتون میشد نه اون جوون بیچاره
گیرم دوم
عزیزی
دیگه فتل رو دوست داریم
احمد داداش با این وضع خنده داری ک تیم فراری داره امسال نتیجه خوبی بود واسه سب
این دومی سباستین برای من ارزشش از اولی بیشتر بود با این ماشین.
دمش گرم واقعا….
مسابقهی تایرها…
وضعیت تایرهای همیلتون مسابقه رو نفسگیر و سر پا نگه داشته بود. مکس اگر به تایر بوتاس نزده بود الان سکو داشت (احتمالا سوم). اما هم رده و سکوی خودش رو خراب کرد، هم رده بوتاس و هم یک-دوی مرسدس…
لوییس تو پارک قدم میزد ،شصت دور با مدیوم یعنی فاجعه ،گسلی پانزده دور آخر یه پیت رفت سی ثانیه فاصله با بوتاس رو پر کرد ،بدترین ریس امسال رو دیدیم.
تنها راه برای مقابله به پیشتازی مرسدس اینکه موتور فراری رو بزارن روی شاسی ردبول
چرا بهش پنالتی ندادن ؟
برد پادشاه لوییس رو به همه طرفداران تبریک میگم ….بهترین راننده تاریخ فرمول یک …الان باز یه سری فراری فن و فتل فن میان میگن شانسی بود یا با لطف ماشین برد….۶۶ دور با تایر زدن فقط از دست پادشاه کبیر بر میاد
?
فعلا که کسی چیزی نگفته.
پس معلومه خودت به تعریفایی که از همیلتون میکنی اعتقاد نداری
سابقه داشته ک میگم ….هر وقت برده یه چیزی ازش دراوردن….امروز ک دیگه با تایر داغون اول شد چی میگید !
بهترین راننده ی تاریخت خیلی بانمک بود
دمت گرم
من تاریخ رو مطالعه کردم هیچ جا پادشاه کبیر لوییس همیلتون ندیدم اگه مدرک داری ارجاع بده.
پادشاه کبیر????
موناکو 2011
این چیزایی که شما باهاش حال میکنین برا ما خاطرس
پس با خاطره حال کن .
فقط از نرسدس بر میاد 20 دور دیگه هم باهاش میزد
مرسدس
نمیدونستم فکر میکردم فقط خودم میزنم
یه مسابقه عالی از لوییز هنر رانندگی نشون داد.عالی.
فرق راننده اینجا معلوم میشه لوییز با ماشینی که لاستیک نداشت دفاع میکنه اول میشه هم تیمیش با لاستیک بهتر از فرقون فراری نمیتونه سبقت بگیره تبریک به طرفدارای لوییز امروز استثنایی بود
توی پیست موناکو جای 60تا66تا زد
برو ی نگاه یه بحرین2018بنداز
مستقیمی
دمای بالا
ماشین پشت سر مرسدس
ولی فتل با لاستیک های بیشتر از حد پیرلی دور زده برد مسابقه رو
farshad46
این 66 دوری که تو میگی مهمه تو چ پیستی باشه!!!تو موناکو کار شاخی نیست که هیچ جای سبقتی نداره. راننده هاس که 50 دور با سافت زد خیلی کار شاخ تری کرد.
توصیه میکنم برو بحرین سال پیشو ببین که سب 40 دور تو صخیر که عین آب خوردن میشه سبقت گرفت و هوا هم گرمه چجوری قهرمان شد.
این فن بوی ها رو ول کنین. وقتی نمیدونن ۶۶ دور با لاستیک یعنی فاجعه برای فرمول 1
شما میتوانید یکدستگاه تیبا2 را در خط یک موناکو قرار دهید و با خیال راحت برای جشن پیروزی به کارخانه ی سایپا مراجعه کنین????
واقعا که درسته ?
خب چطوره فتل سال دیگه با تیبا مسابقه بده بلکه فرجی حاصل شد !!!
تو میاریش خط 1؟
مگه ندیدی سوم شد. ماشین فراری تو موناکو خیلی فرقی با تیبا نداشت. شاید اگه تیبا بود مدیران سایپا با اون همه هوش و ذکاوت و زرنگی در اقتصاد !! چارلز رو هم به منطقه امتیازی میرسوندند.
نمیدونم همیلتون بعد از تعویض لاستیک به مدیوم مشکلی داشت که حتی به سرعت تیم های میانه ی جدولم دور نمیزد یا میخواست با سرعت پایینتر پشت سری هاش درگیر هوای کثیف کنه
اما به هرحال یه تبریک ویژه به مکس که بیشتر از نصف مسابقه رو پشت همیلتون تو هوای کثیف پشت همیلتون رانندگی کرد و تو فاصله ی دی ار اسش موند اونم با ماشین هایی که نمیتونن بیشتر از چند دور همدیگرو تعقیب کنن
واقعا دمش گرم که ثابت کرد اگه ماشین رقابتی بهش بدن حتی همیلتونم شانسی جلوش نداره
واقعا عالی بود مکس
مکس اگر کله شقی ها و حماقت های بچه گانه رو کنار بذاره بمراتب رانندگیش از لوییس بهتره
چرا دوست داری شعر بگی؟ ورشتپن کیه……همیلتون لاستیک نداشت وگرنه گپ ۲ ثانیه ایی باز میکرد…..
همون طور که شما از رو تخیلت ۲ ثانیه رو مطرح می کنی، خودتم سوار غول باشی شوماخر بزرگ هم با تیبا و پراید به باد کثیف پشت سرت هم نمیرسن
آره اونقدر عالی بود که گند زد به مسابقه بوتاس و حالا همیلتون فاصله مناسبی با بوتاس باز کرده و خیالش راحت تر از قبل شده
هنوزم منتظر نظرات حضرتلالی در مورد مکلارن هستیم.کلا شما اومدی که فقط همیلتون و مرسدسو بکوبی و از بوتاس و فتل و ورشتاپن و …استفاده میکنی.اگه لوئیس هارد داست مکس به گردش هم نمیرسید.الکی اسطوره سازی نکن داداش. با لاستیک داغون کسی مثل مکس با ردبول پشت سرت نگه داری و کوچکترین اشتباهی نکنی فقط از لوئیس بر میاد.
منتظر باش
شاید یه روزی نوبتت شه
هوای کثیف قدیمی شد دادا
نتونست ماشینو کنترل کنه پیچو برید ولی ورشتاپن با این که ازش خوشم نمیاد اما ریسینگ لاینو رعایت کرد
اگه منظورت لوییزه بخاطر برخورد مجبور شد
وگرنه احتمال این بود جفتشون برن واسه خودشون
آها:>>>>>>>>> استاد همیلتون از کجا میدونست مالدونادو میخواد دیر ترمز کنه ؟ لابد پاشو رو پدال ترمز دیده بود …اون وقت استاد بگو ببینم از بریدن پیچ برای همیلتون قانونیه ؟
پرفسور
برو نگاه کن بعد نظر بده لطفا
خب دقت کن تایر جلو راست مکس و عقب چپ لوییز با دقت نگاه کنی میفهمی
حیف که ریس لکرک خراب شد اگر یک پیست سرعتی بود تواناییشو نشون میداد امیدوارم این اخرین بدشانسی یا حماقت گاراژ باشه
ورشپتن قفل کرد کجایی تو
نمیگم قفل نکرد میگم همیلتون چرا پیچو برید ؟؟ چرا جریمه نشد ؟؟
اوکی داداش شما درست میگی
ولی ما تو حرستیم ک یک دو بعدی از دست رفت شما هم احتمالا تو اسمون واسه اولین دومی فصل
پروفسور محمود نگرفتی چی گفتم وللش تازه اون برخورد جزئی رو هم دیده بودم
استاد همیلتون تو مصاحبه گفت از توی آینه دیدم مکس اقدام به سبقت کرده و ممکنه برخورد پبش بیاد.پس بهترین کارو کرد.اگه داخل پیچ میومد تصادف میکرد.
استاد همیلتون؟!
وجدانا انقد اسم واسه این بنده خدا گذاشتین خودتون خسته نشدین؟!!!!
5 ثانیه پنالتیه مسخره و پریدن سکوی مکس .
فتلو فراری برن دعای تموم شدن 1-2 مرسدس رو به جون مکس کنن وگرنه باید منتظر آینده که معلوم نیست کی میاد میشدن .
خیلی چیزها معلوم شد.
1 لوییس خیلی با مازپین فرق داره.
2. دکتر مارکو با این سن و سال باید صبورتر باشه مخصوصا در نظراتش.
3. ریسک ردبول یک درصد هم جواب نداده و به سازنده ای که 4 تا قهرمانی بهش داده بود با بی ملاحظگی پشت کرد.
خب یه مسابقه خسته کننده دیگه.
طلسم ۱ و ۲ مرسدس شکست
چه غولیه مرسدس. همیلتون با لاستیکای داغون (که فکر کنم به جای لاستیک روی رینگ داشت حرکت میکرد) به ماشین اشاره میکرد با ورشتپن فاصله باز میکرد و ورشتپن فقط با ترمزهای دیرتر بهش نزدیک میشد.
لکلرک رو هم که انقدر بهش جو دادن نمیفهمه وقتی لاستیک نداری و میخوای بیای پیت نباید انقدر سرعت بری. گند زد به مسابقه خودش و ماشینش. انقدر گفتن خوبی خوبی فقط میخواد بگازه
به نظرم موناکو اصلا پیست جالبی نیست. یه سبقت قشنگ نمیشه توش گرفت. نزدیک ۶۰ الی ۷۰ دور ورشتپن پشت همیلتون بود و نمیتونست رد شه.
و در آخر لاستیکای مزخرف پیرلی که معلوم نیست چند چنده
مررررسی لووویس.عالی بودی پسر.
و اما مکس هم مسابقه خودشو خراب کرد.هم بوتاس.و فقط تنها هنرش این بود ک یه دومی رو ب فتل هدیه کرد.
متاسفم براش
مکس فوق العاده بود. تمام موتورهای هوندا در محدوده امتیاز تمام کردند. دنیل ریکیاردو هفتم استارت زد و دوازدهم تمام کرد!
دنی 9 ام تموم کرد فکر کنم
بله. جدول آپدیت نبود. ولیکن نهم هم چندان چنگی به دل نمی زند.
بله
تفاوت رانندگی یه قهرمان و یه راننده درجه یک ولی بی تجربه رو بخوبی دیدیم. اشتباه مخصوص استراتژیستهای فرای نیست. یک اشتباه بچگانه دومی رو از بوتاس گرفت گذاشت تو سینی تقدیم فتل کرد. نوش جونش
مرسدس نداد، رد بول گرفت داد فراری
مرسدس همچی حاتم طایی هم نیست قربان
اشتباه استراتژیست های مرسدس در تعویض تایر مدیوم با هارد بود عزیز. به ردبول ربطی نداشت.
سب هم فاصلشو اکثرا از ورشتاپن دور نگه میداشت چون بیشترین لاستیک خوری رو فراری داره
بعد مسابقه گفت هیچ لاستیک عقبی برام نمونده بود
یعنی با اینکه کلی سعی میکرد لاستیک نگه داره بازم لاستیکا آخر مسابقه داغون بودن
دقیقا
وای خدا دهنم سرویس شد دیگه دمت گرم لوئیز
ناامیدم نکردی
اول مسابقه رو تو کلاس تو دانشگاه دیدم یکمیشو تو محوطه دانشگاه ادامه رو تو اوتوبوس ادامش تو ایستگاه مترو آخرشو هم داخل مترو با باتری ۱۰ درصد چسبیده به پریز مترو
حاجی مرسی ک برنده شدی
این برد خیلی خیلی چسبید
دابل بلاف همیلتون جنگ روانی رو خوب میدونه لوییس
اخرم خودش گفت میدونستم بیرون نمیومدم یا میبردم یا تصادف میکردم
دوستان این گراند اسلم حساب میشه برای همیلتون؟
خیر
تمرین سوم لکرک اول بود
چه ربطی به تمرین ۳ داره،اگه فستست لپو میزد گرنداسلم ششمشو میگرفت،تو اسپانیا هم اگه پول پوزیشن را داشت گرنداسلم میکرد
فک کنم تمرین ها هم حساب میشن
در غیر اینصورت برای اطلاعات اشتباهی که دادم ببخشید
بازم یک مسابقه خسته کننده دیگه. فقط یک دقیقه اتفاقات پیت لین زمان سیفتی کار خوب بود. مثل روز روشن بود تایرهای دور زرد امسال،توی موناکو حتی بالای 70 دور جواب میدن و مرسدس هر چقدر هم همیلتون غر بزنه اونو به پیت لین نمی برد. دو- سه سال پیش بود فکر کنم همیلتون با اولترا سافت نزدیک 70 دور زد توی موناکو. بیشتر از تغییرات ایرودینامیکی این دو سه سال، این تایرهای پیرلی هستن که جذابیت و رقابتی بودن رو از مسابقات گرفتن.
اتفاقاتی که در پیت لین زمان سیفتی کار افتاد، باعث شد در نهایت مکس 3 امتیاز ضرر کنه.فتل 6 امتیاز نفع کنه. بوتاس 3 امتیاز ضرر کنه و همیلتون 3 امتیاز نفع ( 3 امتیاز ضرر بوتاس ). اگر بعد از پیت لین بوتاس جای وشتپن پشت همیلتون بود باز هم همیلتون اول میشد چون مرسدس اجازه فشار و حمله بوتاس به همیلتون رو نمیداد تا 1-2 تیمی حفظ بشه
خاک عالم تو سر پیرلی کنن با این لاستیک ساختنش
به نظرت، نظر علیرضا صباغ چیه در این مورد؟
???
بهترین برد تاریخ توسط پادشاه کبیر(lol)
یادمه نیکو هم یه مسابقه لاستیکاش داغون بود و نیاز شدیدی به پیت داشت و هر دور ریکاردو نزدیک تر میشد ولی خودش گفت ادامه میده این حرکت لویس البته که تیم گفتن ادامه بده ولی خیلی شبیه کار نیکو بود واقعا اینکارای مرسدس هیجان خالصه
با اینکه پیست خیلی قشنگیه موناکو اما ب نظرم اصلا مناسب فرمول وان نیست خداوکیلی من فن لوییس ام اما بیشتر از ۶۰ دور با فاصله نیم ثانیه پشت ماشین بودن فقط و فقط بخاطر پیسته وگرنه هرررر پیست دیگه ای که بود مکس همون دور ۳۰ ام رد شده بود ولی خب بازم تبریک به همه طرفدارای مرسدس و لوییس واقعا نفس گیر بود مسابقه و خیلی استرس داشت مخصوصا دور های آخر
این دومی برای فتل خیلی ارزشمنده خیلی خوشحالم از این نتیجه ، امیدوارم تو کانادا اوضاع بهتر باشه تا بتونه فاصله رو کم کنه?seb5?
و اینم از لکرک واقعا هیچ معلوم نیست اومده تو فراری چیکار کنه فقط گندکاری و سعی در بهترین بودن در فراری اخه کسی نیست بگه که آقا ما فهمیدیم تو از همه قهرمانای فرمول یک سریعتری
فقط جان هرکی دوست داری دیگه این کارارو نکن نمیخواد خودتو ثابت کنی زوره مگه وقتی اوردنت فراری پس لیاقتشو داشتی پس این کارا بیخوده فقط به ضرر تیم تموم میشه
در ضمن مکس پارسال رو نگاه کنید چندتا سبقت تو همین پیست گرفت حالا لکرک امسال رو ببینید???
تغییرات امسال باعث شد که سبقت سخت تر بشه در ضمن ردبول پارسال دست بالا رو تو این پیست ها داشت این باعث شد مکس راحت تر سبقت بگیره ..
در ضمن لکرک ناراحتی و فشار روانی زیادی رو داشت و خواهد داشت این چند مسابقه خیلی اذیت شده از سمت تیم و بد شانسی و ..
اینا باعث شد که ریسکی رانندگی کنه که متاسفانه با اتفاقاتی که براش افتاده احتمالا توصیه های احتمالی رو هم نادیده گرفته و خواهد گرفت .. لکرک هم مثل فتل به گاراژ اعتماد نداره و این باعث میشه بار روانی و درگیری های متنوع ذهنی تمرکز اش رو کم کنه .. حق هم داره ..
بعد از باکو که رفت تو دیوار اعتماد به نفسش ریخت بهم.
جوونه باید درکش کرد و بهش وقت داد تو دهه بعدی احتمالا با فراری قهرمانی بیاره.
تجربه تجربه و تجربه
۷۷ تا برای ۴۴
تبریک میگم رفیق?
امیدوارم دفه بعدی تو ب من تبریک بگی(منظورمو میدونی دیگ)??
ینی خیلی هنر میخواد با لاستیک مدیوم 67دور بزنی چه دفاع جانانه ایی کرد لوییس در برابر مکس واقعا چی فک کرده مکس نزدیک بود بزنه ریس لوئیس خراب کنه…..77برد لوئیس بزرگ رو تبریک میگم????خارق العاده بود
هنرو راننده ی هاس داشت که ۵۰ دور با سافت دور زد
هنر به اطلاعات مرسدس در مورد تایرها میگن که دیگه از داخل تا خارج همه دارن از تبانی پیرلی و مرسدس میگن
برد حق ورشتپن بود
درگیر کردن راننده ها تو هوای کثیف با کم کردن سرعت چیزی نمیشه اسمش گذاشت جز مسابقه دادنه کثیف
خیلی مردی تو.
چه خارقالعاده ای پراید جای مرسدس بود اول میشد
اگه تو پیست سخیر باسی یه چیزی موناکو سرعت ماشین به 300 تا هم نمیرسه
یه سوال
اگه راننده ای شیکن رو ببره زملن کسب کنه ولی رتبه ای بدست نیاره مثلا از نفر قبلش 2 ثانیه فاصله ایجاد کنه پنالتی نمیگیره؟
اگه همیلتون باشه نه
اگه فتل باشه هم پرچم سیاه
باید ببینی خودش شیکن رو بریده یا مجبور شده ببره.
اینکه تو پیستی مثل سخیر که یکی از آسون ترین پیست ها برا سبقت گیریه حدود هستاد درصد مسابقه رو با سافت بری و کسی ازت سبقت نگیره هنره
نه اینکه تو موناکو که دو تا ماشین به زور میتونن کنار هم پارک کنن کل مسابقه اون جلو باشی
بعد جالب تر اینکه مثل همیشه یه جور تو طول مسابقه رفتار میکنه انگار نمیشه با این لاستیکا تا آخر مسابقه رفت و بعد که برد ، همه بگن وای عجب رانندگی شاخی کرد و از این جور حرفا
این دومی سب مثل برد میمونه
به نظرم هنوز برای قهرمانی فردی دیر نیست اگر فراری بتونه یه ماشین خوب به سب بده
دم مکس هم گرم ، درسته ازش یه تصادف با همیلتون میخواستیم ولی مسابقه رو قشنگ کرده بود
اقای mehdi vettel شما مسابقه رو دیدی؟ لاستیک های جلوی همیلتون رو دیدی چه وضعی داشت ؟ کسی نمیگه تعریف کنی ولی اینکه واقعیت رو نادیده بگیری خیلی بچه گانه س
خودت رو خالی کن شاید اینجوری فکر کنی فتل برده ??
اینجوری که متوجه شدیم بازم هیچ اتفاقی نمیافتاد اگه چندین دور دیگه هم میزد
فتل هم تو سخیر همینجوری بود
پرفسور وقتی راننده هاس با سافت پنجاه دور میزنه کجای کار همیلتون شاخه
تازه تو موناکو که اصن سبقت نمیشه گرفت
پارسال دنی ریک چهار ثانیه نسبت به حالت عادی کند بود ولی نمیشد ازش سبقت گرفت
برد نوش جونتون ولی خدایی همیلتون کار محیر العقولی انجام نداد و فقط هفتاد و هشت دور به دیوار نزد :)))
اقای مهدی وتل. لوییس تمام مدت تحت فشار بود و دفاع میکرد و مجبور بود فشار بیاره و نمیتونست مدیریت کنه تایرشو ک این خودش خیلی زودتر باعث تموم شدن لاستیک میشه تا اینکه طرف برا خودش مسابقه میداده و لاستیکاشو مدیریت میکرده.اینا چیزاییه ک شماها نمیبینید چون رانندتون یه دومی اورده اونم مکس بهش هدیه کرده.
Mehdi vettel
مطمئنم خیلی هز همیل فنا هم مثل شما فکر میکنن چون واسه یه دومی فتل اینقدر ناراحتن.اونم با این وضع تیمش.ولی هیچ وقت تصادف رو برای رقیب نخوایم.من حتی دلم نمیخواست همیل پنچر کنه چون اون وقت با اشتباه تیم برد رو از دست میداد نه اشتباه خودش.همون طور که دوست ندارم برای فتل این اتفاقات بیفته.
H.farahani
لایک……لایک
این پیست تاریخ فرمول یکه اما اندازه و ابعاد ماشین ها بشدت بزرگ شده الان لکرلک و مکس قربانی این شدن که ماشین ها بزرگ شدن اما پیست نه . یه فکری باید برای عریض و سریع کردن پیست بکنن .
پیچ بعد از تونل نباشه فوق العاده میشه همرا drs
تبریک به همه مرسدس فنا و طرفدارای لوییس. واقعا معجزه بود بردن این مسابقه تو اون وضع. جاهایی که لازم داریم لوییس بی اشتباه رانندگی کنه بهترین عملکردشو نشون میده.
از لوییس پرسیدن مکس که بهت زد نترسیدی گفت نه اصلا دیگه لاستیکی نداشتم که بخوام نگران شم پنچر شه.
فقط برای بوتاس و طرفداراش ناراحتم که حقشون دومی بود. این هفته واقعا عالی بودن ولی حیف که ازشون گرفتن.
در آخر موناکو این قدر جذاب عجیب بود.
موناکو جذاب نیست اتفاقاتی که توش افتاد یکم هیجانیش کرد اونم هیجانش این بود ایا همر میتونه ۶۶ دور با مدیوم بزنه یا نه که زد.واقعا مسخرست.این ورزش دگ مرده.من که فاتحشو خوندم
تبریک به لوئیز
به نظرم ورشتپن رو باید میاوردن پیت میدونستن که پنالتی داره اینجوری استراتژی بقیه تیم ها بهم میخورد احتمال داشت مکس جایگاه بهتری رو کسب کنه
مجری اسکای میگفت فتل تا یکی دو دور سریع میزنه دمای موتورش بالا میره مجبور میشه شل کنه عقب بشینه
درست شنیدم؟
ورشتپن باید برای سبقت زودتر اقدام میکرد
اگر دور ۶۰ شروع میکرد برای فشار آوردن، همیلتون مجبور بود بیشتر فشار بیاره و احتمال اشتباه کردنش بیشتر بود
اگر سکو میخواست باید با شجاعت بیشتری رانندگی میکرد
مکس به خاطر محافظه کاریش سکو از دست داد
دومی مکس پرید حیف واقعا این راننده فوقالعاده است و اگر جلوی لوییس بود میتونست با اختلاف سریعترین راننده پیست باشه.
تبریک به فتل که واقعا از ماشینش سریعتره و به امید روزی که دوباره در اوج و پشت یه ماشین رقابتی برای قهرمانی به پیست بیاد.واشتباه لکلرک که من حداقل هیچ دفاعی براش ندارم.شاید نتیجه رقابت قهرمانی از الان مشخص شده باشه اما لیگ پراشتباه ترینهای فراری بارقابت بسیار نزدیکی همچنان ادامه داره.وقتی تیم اشتباه نمیکنه راننده ها با شایستگی مسئولیت این بار گران رو بدوش میکشن و طرفدارا رو رو سفید میکنن.کافیه یه نگاه به این اخر هفته بندازیم تا از دست تک تک عوامل فراری سرگیجه بگیریم.اون از تایم گیری اینم از نابود کردن ماشین توسط لکلرک
و بیشتر از همه تبریک به لوییس و طرفداراش که با این تایرا واقعا شاهکار کرد.
مثل روز روشن بود که نتیجه چی میشه
واقعا کسی استرس داشت ؟!!!
از مسابقه بعد ، بیان q2 با hard بزنن
بعدشم برن حالشو ببرن
مرسدس فوق العاده هست ، کسی نمیتونه ارزش های این تیم ( گاراژ ، ماشین ، راننده و …. ) بیاره پایین ، ولی خداییش پیرلی گند زده به مسابقات
در اخر امیدوارم یکی پیدا بشه بزنه تو سر لکلرک ، اخه این چه کاری بود کردی ، حالا هاس بهت راه داد ، فکر کردی رنو هن راه میده ، فراری این فصل همچیزش جوره
پیرلی قبلا با تایرش علی الخصوص تو سال اولش تو فرمولا واقعا خوب بود و استراتژی ها غیر قابل پیش بینی(هرچند به خاطر برتری ردبول و سب خیلی تو نتیجه تاثیر گذار نبود ولی مثلا چینش که یکی گرندپری های علاقه منه فوق العاده بود اگرچه لوییس بردش)
کی متوجه شد اول مسابقه فتل یه جا ماشین و بد جوری جمع کرد کسی متوجه شد و این که تا الان امیدوار مونده بودم ولی با دیدن مرسدس امروز که تو دو تا مستقیمی ها با اون لاستیک ها چطوری جدا میشد دیگه نمیتونم بیش از این خوشبین باشم لویز هم امروز بی نقص رانندگی کرد هرچند چقدر به تیمش غر زد که چرا این تایر رو برام انداختین ولی واقعا حق مرسدس بود واقعا تیم بزرگیه ،فتل هم فقط میخواست ماشین به خونه بیاره دمش گرم دیونشم یک بار به تیم اعتراضی نکرد و نمی کنه و لکلرک خیلی داره سعی میکنه خودشو بهتر از فتل نشون بده و نمیتونه، دمش گرم جک ویلنو پارسال میگفت لکلرک زوده بیاد فراری و هیچ کسی مثل کیمی نمیتونه ماشین رو ارتقا بده واقعا راست میگفت این چه وضع رانندگیه آخه ، چقدر این انگلیسی ها اینو بزرگش کردن که فتل داغون میکنه و ……… دلیل این همه نفرتشونو از فتل رو نمیفهمم بازم به بچه های طرفدار مرسدس و همیلتون تبریک میگم پیروزی سزاوارانه ای بودfair and square
این قدر صباغ و تخریب کردم
همه کانال ها هم کد
احمدی احمدی احمدی
???
با این وضعیت فعلی نتیجه بدی نبود ماشین هم تو ریس یه کوچولو امیداور کننده تر بود نمیدونم امیدوارم بتونن تا کانادا یا فرانسه شرایط رو برگردونن اونقدرام چیز فرا بشری نیست که یه تیم تو طول فصل بتونه ورق رو برگردونه قبلنم چندین بار اتفاق افتاده زمانبره ولی شدنیه حداقل برای تیمی که مشکل بودجه نداره اما چیزی که الان داره بیشترین ضربه رو به فراری میزنه حماقتای تموم نشدنی بخصوص تو تصمیم گیری های حساس داخل تیم هست این اگر منجر به از دست رفتن اعتماد راننده ها بشه خیلی گرون تموم میشه
منم کاملا باهات موافقم حامد عزیز.فراری میتونه برگرده بشرط اینکه تا اون زمان تا میشه امتیازهای کمتری رو از دست بده که ظاهرا غیر ممکنه.
دومی فتل و نزدیک تموم کردن مسابقه نسبت به مرسدس واقعا امیدوارکننده است(بماند که همین هم با اشتباهات دیگران و البته هشیاری وتل بدست اومد) اما اشتباهات تیم تو تایم گیری و از دست دادن مسابقه توسط اشتباه چارلز این امیدو به راحتی به یه یاسه بزرگ تبدیل میکنه.
فراری هرکی به هرکی شده.چارلز ریسک میکنه یا تو q1 میره تو دیوار یا وسط ریس ماشینو میپکونه.فتل ریسک میکنه یا اسپین میکنه یا لاستیکو داغون میکنه .مدیریت تیم ریسک میکنه و بخاطر حفظ یه ست لاستیک باعث میشه راننده اش نتونه اصلا تایم بزنه.وقتی مدریت درستی تو تیم نباشه نتیجه اش میشه این.نه میتونه راننده هاشو مدریت کنه نه میتونه از استراتژیستها یا مهندساش کارایی لازم رو بیرون بکشه و در اخر داره ظعیفترین نتیجه ای که میشه با این ماشین و کادر فنی و مدیریتی گرفت و میگره و داره زخمهایی رو بجا میذاره که اگر همین الان تمام نفرات و امکانات تیم مرسدس هم بیان جاشون مدتها طول میکشه تا بتونن درمانش کنن
عجب اشتباهی بود این لکرک. فوق بی جنبه. یک تیم نابود کن تمام عیار. الان فکر کنم همیلتون هم از اون همه بهایی که به این آدم داد و با خودش مقایسه کرد پشیمون باشه. همیلتون جایگاهی که داره را با زحمت و تحمل و گوش دادن به حرف باتجربه ها و … بدست آورده. همر هیچوقت نخواسته یک شبه قهرمان کل جهان بشه! نقش لائودا و شوماخر توی کاریر همیلتون تاثیر گذار بوده. همر چه ربطی داره به این پسر لوس و ازخود راضی و بیفکر.
لکرک بزرگترین اشتباه فراری توی 5 سال اخیره. بحرینو از دست فراری درآورد. توی بارسلونا و چین و باکو وقت خودش و سبو از بین برد. با رادیوهای مزخرفش که اعصاب طرفدار و مکانیک و .. بهم ریخت و موجب ایجاد حاشیه “دستور تیمی ” برای همه تیم فراری شد. دو مسابقه هم هست که نمیتونه توی تایم گیری و تمرینها بدرد تیم بخوره و فاجعه امروزشم موجب شد ردبول به فراری برسه. حتی به اندازه گسلی هم مفید نیست. لیاقت فراریو نداره و این کاملا مشخصه.
توی این شرایط بد فراری حالا تک راننده هم شده. لکرک نباشه برای فراری بهتره. خوشحالم که از روز اول با این جابجایی مخالف بودم. فراری برای پوشش ضعف مفرط ماشین و گاراژش نیاز به حاشیه داره.
الانم این ته آبرویی که مونده بخاطر سبه. تک اسبی که دو پیکان نقره ای بسمتش شلیک شدند و صدای نفسهای گاو خشمگین هم بقل گوششه!
این آخر حیفم میاد از اشکهای همیلتون برای لائودا چیزی ننویسم. دم لوییس گرم. حق شاگردیو خیلی خوب ادا کرد. من اصلا نمیدونستم همیلتون هم روح داشته باشه و بیشتر هم بدلیل عملکرد طرفدارهای پارسی زبانشه. همر فنها باید اینو بدونن که بد دفاع کردن از کسی بزرگترین آسیب به اون شخصه.
دوست عزیزامید نورمحمدی اولا ارادت.
اینکه چارلز اشتباه کرد کاملا واضحه.همونطور که گفتم قابل دفاع نیست.اما شما حتی اشتباهات فنی و استراتژیک تیم هم داری به اون ربط میدی و دستورات تیمی که به ضررش داده شده رو جوری مطرح میکنی که انگار این وسط تیم قربانی شده.
طرفدارای لکلرکم میتونن در دفاع از اون لیستی ازقربانی شدنها یافشارهای مختلفی که روی اونه یا اشتباهات فتل تهیه کنن و برای این کارم نیازی به ارجاع به فصول گذشته ندارن و میشه تعداد اشتباهات و امتیازهایی که تو همین فصل از دست داده رو براتون لیست کنن.
انتظار میره اگر طرفدار فراری و ف1 هستید و بدون تعصب و منطقی قضاوت میکنید وقتی راننده دیگه تیم هم اشتباه میکنه با همین حرارت منتقد بمونید نه یه گوشه قایم شید یا جوری رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده.
از همه اینها گذشته نمیدونم در مورد همچین نظری :”پسر لوس و ازخود راضی و بیفکر”چی باید گفت!!
امیدوارم پاینده باشید.
آقای نور محمدی تعصب و بی انصافی هم حدی داره با 6 تا ریس که نمیشه نسخه طرف رو پیچید تو بحرین که لکرک بهترین راننده ریس بود و مشکل موتوری برد رو ازش گرفت درسته تجربه بزرگان رو نداره و اشتباهی داشته ولی سرمایه فراری برای آیندس .گرچه نگیم همین بزرگان هم پارسال چه اشتباهاتی داشتن
منم باهات موافقم لکلرک اشتباه بزرگی بود من سال گذشته کامنت نمیگذاشتم ولی از همون موقع که اومدنش قطعی شد نظرم این بود که حداقل یکی دو سال دیگه باید تجربه کسب کنه الان وقت اومدنش به فرراری نبود
از کدوم سرسختی حرف میزنی ادمین ؟؟!!! ۴۴ که داشت سکته میکرد پشت فرمون !!! تیمش بهش دلداری میداد !!!! سرسخت اونکه که بگه من خودم ادامه میدم نه تیم هلش بده
لوئیس امروز بی اشتباه رانندگی کرد ولی باید توجه داشت که سبقت توی این پیست اونم از ماشین مرسدس غیر ممکنه حالا هر کس که راننده مرسدس باشه ، حتی سال قبل ریکاردو با ماشینی که مشکل گیربکس داشت چهل پنجاه دور رده رو حفظ کرد، نکته مهم رانندگی منطقی و حساب شده سباستین بود و ای کاش همیشه اینطور مسلط باشه، اگر از ابتدا فصل با این حوصله و موقعیت سنجی رانندگی میرد الآن وضع به مراتب بهتری داشت
آقا ایمان؟
فقط یه دونه بحرین بودا که اون هم داستان داشت
سب اشتباه دیگهای نداشت این فصل. اون هم با این ماشین داغون که تمرکز رو از هر رانندهای میگیره. حتی رانندهی بزرگی مثل سب
اگر بشه اسم ماشین فرمول 1 روش گذاشت!!! دم شما گرم.
تبریک به طرفدارای های مرسدس و بخصوص همیلتون.
مسابقه بوتاس حیف شد. حیف که پیت بوتاس یکم زیاد شد وگرنه برخوردی صورت نمیگرفت. خوب شد که همیل انتقام بوتاس رو گرفت، چون اگه مکس اون اشتباه رو نمیکرد جایگاهش تضمینی بود. توی گرند پری اسپانیا دیدیم که فراری حتی نتونست فاصلشو با ردبول حفظ کنه هی بیشتر و بیشتر میشد.
واقعا مسابقه توی پیست موناکو وقت تلف کردنه.
مکس خیلی عالی فشار میاورد ولی واضح بود که فقط با دیر ترمز کردن ها فاصلشو با لویی حفظ میکرد.
درکل فراری فنا یه تشکر جانانه به مکس بدهکارن که مقام دوم رو دو دستی تقدیم سب کرد.
سوتفاهم نشه، شکی در مهارت و توانایی های سب نیست ولی دیدیم که ماشین فراری حتی نتونست به ردبول فشار بیاره توی اسپانیا بعد VSC.
پیت تایم*
تبریک به مرسدس، و تبریک ویژه به سب و ورشتپن که نزاشتن مرسدس ششمین یک و دو متوالی رو بدست بیاره، رانندگی ورستپن جسورانه و عالی، رانندگی همیل با اون لاستیکا عالی و رانندگی سب هم عالی، همیل شانس اورد که با برخورد مکس پنچر نشد، و کلا موناکو بازم حالگیر و مزخرف، هیجان تو همون ربع ساعت اول از بین رفت، و بقیه مسابقه کسل کننده و خسته وار دنبال شد
تبریک به مرسدس و همیلتون مسابقه بدی نبود مکس خوب رقابت کرد اما جایگاه بوتاسو ازش گرفت کارش خوب نبود حالا اگر بوتاس با مکس اینکارو کرده بود شاید مکس اخر مسابقه با مشت میزدش!فقط یه سوال اگه مرسدس از لاستیکا مطمئن بود و همیلتونو تا اخر مسابقه با مدیوم جلو بردن چرا سریع لاستیک بوتاس و عوض کردن که بی افته پشت سر فتل؟
ظاهرا تو برخورد با مکس بوتاس پنچر شده بود
بخاطر برخوردش با مکس احتمال دادن که بخاطر ضربه، لاستیکش اسیب دیده(شاید هم مطمعن بودن)
مشت که هیچ
شاید گاراژ مرسدس و مثل حنیف می سوزوند
کاربر nohed81 عزیز براتون فوق العاده احترام قائلم واقعا مرسی بابت منطق و ادبت
هرچند خودم قسم خوردم دیگه به لویس فنا تبریک نگم ولی حال میکنم باکسایی که انقد قشنگ به همه تبریک میگه
جنون سرعت داداش، ممنون از شما برادر عزیز، هدف از همه ما اینجا سوای هر فنی که هستیم، لذت بردن و استفاده کردن از معلومات همدیگر هستیم، منم اول زیاد گیر میدادم به لویس فنا، اما بعدش فهمیدم که ارزش نداره، بجای کل کل کردن با یکدیگر، بزار از این ورزش لذت ببریم و در کنار هم خوش بگذرونیم، با تشکر از همه و بخصوص جنابعالی، و کلیه آمین های گرامی. و به امید قهرمانی فتل در کانادا، خدانگهدار
از همیلتون خوش شانس تر رو زمین نیست .آدم به این خوش شانسی نو بره .بیشتر از ۱۰۰ تا میتونم براتون بشمار همین فصل تو بحرین. الانم موناکو هر کی دیگه بود تو برخورد با اشتپن پنچر میشد .از فصل ۲۰۱۷ که یکم رقابت نزدیک شده مرور کنید خودتون دستتون میاد .
من دقیقا یادمه مسابقه پارسال بریتانیا فراری نیومد پیت استاپ و با لاستیکای کهنه ادامه داد و هر دو تا ماشین لاستیکاشون ترکید . همیلتون میدونست دبگه قرار نیست پیت بیاد و بشدت کند شد اما کاملا اصولی و هوشمندانه با خط ترمز طولانی تر . سرعتش توی پیچ های سریع و مستقیمی از مکس بیشتر بود این یعنی دفاع خوب
دما گرم لوییس عالی بودی
فقط حیف شدمسابقه بوتاکس خراب شد میتونست ششمین یک دو باشه
سباستین و مکس هم عالی بودن بخصوص مکس
ت
محمدرضا
مگر یه راننده مریضه وقتی ماشینی داره که میتونه باهاش رقابت رو با فاصله نجومی با نفر دوم تموم کنه انقدر خودشو به دردسر بندازه شصت دور یه راننده مثل مکسو تو فاصله 1 ثانیه ای خودش نگه داره که فقط ثابت کنه در شرایط سخت مسابقه رو برده؟حالا این باز خوبه یه عده میگفتن با یه هدف کثیف و غیر ورزشی یواش کرده که ماشینای پشت سرش رو تو هوای کثیف خودش قرار بده.ظاهر لاستیکا رو اونایی که چشماشون رو نبسته بودن دیدن که دیگه به رینگ رسیده بود و با کوچکترین اشتباهی اماده ترکیدن بودن.واقعا مسابقه سختی بود انقدر سخت بود که چارلز اسپین شد انقدر سخت بود که مکس 60 دور پشت لوییس گیر کرد و انقدر سخت بود که یکی از مرسدسها چهارم و پشت یه ردبول و یه فراری مسابقه رو تموم کرد و مسلما این سختی گریبان همیلتون هم گرفت.صرف نظر از علاقه ای که به فراری دارم بازم میگم پیروزی سخت و با ارزشی برای همیلتون بود.
کاملا درسته چند روز پیش تو یک کامنت گفتم لاستیکها امسال متناسب با شاسی مرسدس ساخته شده مهمترین فاکتور برتری مرسدس امسال لاستیک هستش.
همه تیمها از لاستیکها شاکین به جز مرسدس
با اين ماشين داغوني ك رنو داره بهترين مسابقه فصل دنيل ريك را استراتژيستها خراب كردن.از چهارم اوردنش دهم.چ صبري داره دنيل پارسال كجا أمسال كجا.،،،،???
بهترین مقام فصل فتل رو به طرفداراش تبریک میگم 🙂
این الان تبریک بود یا تیکه انداختن؟؟
کاربر ایمان : اصلا متوجه نمیشم منظورت از قایم شدن چیه؟! کلا همه کسانی که توی فروم هستند جدا از ادمینها یه جورایی قایم یا قائم! هستند. رو در رو که نیستیم. چرا باید قایم بشم؟! مگه قراره کسی کاری با کسی داشته باشه؟! نهایتا میشه مثل خودت که به دیگران تاخت و اهانت کرد. چهارتا کلمه “پاینده باشید” یا “جناب آقای …” نشون دهنده ادب نیست. بنده مثل هرکس دیگه ای هروقت دلم بخواد کامنت میزارم و هیچ ارتباطی هم به کسان دیگر نداره. (بغیراز ادمینهای گرامی!)
ابدا نیازی نمیبینم بهت توضیح بدم ولی چون هم نام با برادر کوچک فوت شده من هستی اینبار بخودم زحمت میدم.
آقا ایمان تعصب مال زمانیه که نتونی نظر مخالفتو تحمل کنی. مثل پارسال خود من که کورکورانه و از روی احساسات منطقمو گذاشتم پشت درب و به هر نظر مخالفی حمله میکردم. کار بجایی رسید که حتی با همفکرهام هم به مشکل خوردم. توی این فصل تصمیم گرفتم در شان خودم کامنت بزارم و تا جاییکه میشه بعداز هر کامنت نظر دیگرانو نخونم که مجددا وارد فازی شبیه به فاز شما نشم.
هر کس نسبت به هر چیزی زاویه دید خودشو داره. اگر حتی لکرک این فصل قهرمان هم بشه نظر من نسبت بهش عوض نمیشه. لکرک واقعا در حد فرمول 1 نیست. فتل 4 بار قهرمان جهان شده و اگر هم دیگه قهرمان نشه لیاقتش 4 بار بصورت متوالی اثبات شده و نیازی نیست که من بخوام چیزیو اثبات کنم. ولی لکرک تا الان فقط و فقط حاشیه ساخته و تیمو عقب برده.
متاسفانه توی مدیریت فراری و گاراژش فقط بدنبال حاشیه سازی عمدی و ایجاد جو مسموم هستند. مسلما سب باید راننده اول تیم باشه (مثل همیلتون و بوتاس پارسال و حتی امسال) و لکرک باید جایگاه خودشو بدونه و بدون دستور تیمی برنامه تیمو جلو ببره که متاسفانه مشخص نیست چه کسی موجب میشه این بچه پولدار موناکویی الکی به هر رادیویی پاسخ آنچنانی بده. لکرک با مدیریت درست ماشینش میتونست توی بحرین برنده باشه و عذرخواهی که از تیم کرد مشخص میکنه که مقصر بوده حالا اگر شما یا دیگری نظر مخالف دارید بنده شکایتی ندارم!
کلا از اول فصل قبل برای لکرک بزرگنمایی شد و بعنوان استعداد جوان ازش نام برده شد و هر روز توی سرخط خبرها بود . امروزه توی سن 21 سالگی نمیشه گفت استعداد جوان وقتیکه مکس و نوریس و … با سن خیلی کمتر برنده مسابقه هم بودند و فتل هم قهرمانیهاشو میاورد.
درباره تعصب روی تیم هم باید بهت بگم من اصلا از تیم فراری هیچوقت خوشم نمیامد و نخواهد آمد. الان فقط بخاطر سب مجبورم فراریو تیم اول خودم بدونم! نظر خودم مرسدسه و قبلا هم مک لارن تیم مورد علاقه من بوده.
اگر متن زیاد شد تقصیر من نیست چون اصلا برنامه ای برای پاسخ اینچنینی نداشتم ولی اهانتهای شما و تماس رفقا موجب شد این تصمیمو بگیرم و امیدوارم و تلاش میکنم روند خودمو ادامه بدم.
از نصیحت کردن متنفرم و فقط برادرانه بهت میگم سلیقه افراد با نوشته هایی شبیه به نوشته شما عوض نمیشه. بخاطر دیگران تمام میکنم.
به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سرانجام بد داشتیم؟
جناب امید نورمحمدی
هیچکدوم از جملات بنده نه در اصل و ریشه جملات و نه در معنای تحت الفظی و محاوره ذره ای توهین امیز نبوده چه در منظور چه در برداشت.منظورم از قایم شدن نادیده گرفتن اشتباهات راننده محبوبتون بوده و نه چیزهایی که شما در تخیلاتتون برداشت کردید.
در مورد چیزهایی که به من نسبت دادید چیزی نمیگم و میذارم شعور جمع درموردش قضاوت کنه.همینطور در مورد اینکه چه کسی تاب نظر مخالف رو نداره.
در نهایت همه ارا محترم هستن اما لزوما درست نیستن و انتقاد کردن نپذیرفتن و بی احترامی به نظرات دیگران نیست.
چارلزم بچه پولدار نیست که با پول به ف1 راه پیدا کرده باشه.در جوانی پدرشو از دست داده و اگر اشتباه نکنم مادرش هم یه ارایشگره سادست.
هنوز خیلی جوونه و کلی فرصت داره تا بهتر بشه یا ثابت کنه که نظر شما درموردش درست بوده.
در اخر میتونید مطمئن باشید در این کامنت هیچ چیز توهین امیزی مخفی نکردم.
بعنوان یک طرفدار فتل میگم : همیلتون عالی بود و سب هشیار. چه خوشم بیاد و چه خوشم نیاد لوییس همیلتون یک راننده بزرگ با تواناییهای خاص خودشه. امیدوارم سب هم به روزهای خوبش برگرده تا دوباره هیجان بیشتر و آدرنالین را تجربه کنیم.
امید جان میشه دقیقا بگی سب چطور باید به روزهای خوبش برگرده؟ با کدوم ماشین؟ با کدوم گاراژ؟؟