فرمول یک ایرانمکس ورشتپن در شرایط نامساعد تعیین خط فرمول یک بلژیک 2021 توانست اولین پول پوزیشن ردبول را در اسپا طی ده سال اخیر کسب کند.

جورج راسل از تیم ویلیامز شگفتی ساز روز شنبه گرندپری بلژیک بود که با یک دور فوق العاده بالاتر از راننده مرسدس، لوئیس همیلتون و دنیل ریکاردو، مسابقه را از رده دوم آغاز خواهد کرد.

سباستین فتل در رده پنجم جدول زمانی تعیین خط جای گرفت و لندو نوریس نیز با تصادف در مرحله سوم، ممکن است با پنالتی روبرو شده و به رده های پایین تر از دهم منتقل شود.

جدول تعیین خط فرمول یک بلژیک 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:59.765
2جورج راسلویلیامز+0.321
3لوئیس همیلتونمرسدس+0.334
4دنیل ریکاردومک‌لارن+1.099
5سباستین فتلاستون مارتین+1.170
6پیر گسلیآلفاتائوری+1.399
7سرجیو پرزردبول+2.347
8والتری بوتاسمرسدس+2.737
9استبان اکونآلپین+3.748
10لندو نوریسمک‌لارن
11چارلز لکلرکفراری1:57.721
12نیکولاس لطیفیویلیامز1:58.056
13کارلوس ساینزفراری1:58.137
14فرناندو آلونسوآلپین1:58.205
15لنس استرولاستون مارتین1:58.231
16آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو2:02.306
17یوکی سونوداآلفاتائوری2:02.413
18میک شوماخرهاس2:03.973
19کیمی رایکوننآلفارومئو2:04.452
20نیکیتا مازپینهاس2:04.939

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

297 دیدگاه

  1. 🏁🏎FA14🇪🇸

    28

    4

    واقعا نوریس حیف شد می تونست اول بشه ولی حالا پنالتی هم می گیره و احتمالا از پیت لین شروع کنه ولی راسل حرف نداشت

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      24

      6

      تبریک ویژه به طرفداران جورج و ویلیامز بابت تعیین خط عالی مخصوصا جناب صالحی بزرگوار ، لطیفی هم عالی بود واقعا فراتر از انتظار ظاهر شد .

      لوییس متاسفانه بخاطر فاصله کمش با جورج نتونست جایگاه بهتری کسب کنه انشالا فردا میریم واسه اول شدن .

      تبریک ویژه به طرفداران دنی امیدوارم فردا هم یه ریس خوب داشته باشه .

      تبریک به طرفداران فتل بابت تعیین خط عالی که داشت .

      ای کاش لندو اون اتفاق واسش نمی افتاد .
      امسدوارم فراری ها هم فردا خودونو به رده های امتیازی برسونن‌.

      بوتاسم اون اخرا داره واسه خودش دست و پا میزنه احتمالا در جنگ با کیمی‌و جیوو و شوماخر جوان چون به راحتی فرناندو و فراری ها ازش عبور میکنن توی استارت و از دستش فرار میکنن .

      اوه راستی بادم اومد خودم ۵ رده پنالتی داره واسه استارت 😑😑😑

      • L.H 44

        11

        3

        راستی جای کدوم راننده بهتره؟ داخل پیچ یا خارج پیچ؟

      • 🦁ARMIN.VER33

        11

        2

        قطعا داخل هم برای پیچ اول هم برای عروج و هم برای پیچ سوم البته استارت هم مهمه

      • mrz_ir

        2

        0

        اصلا استارتی نخورد 😐
        چه سمی بود که بعد تعطیلات تابستونه دیدیم

    • Yousef

      13

      3

      لندو اگه dnf نمی شد حداقلش تایم دو رو میزد کارش توی پیست خیس خیلی خوبه.حیف شد بارون جذابیت رقابت چند تا از پیست های جذاب رو تا به حال تغییر داده.

    • آرشا

      8

      5

      یه نکته ای هم که هست اینه که ما نمیدونیم کدوم راننده ستاپ بارون گذاشته وکدوم راننده ستاپ خشک شاید شاید همیلتون ستاپ سریعتری داشته که توی کوالی عملکرد خیلی خوبی نداشت البته میگم شاید.فردا همه چیز مشخص خواهد شد.

      • Amirali

        7

        2

        آره منم حدس میزنم همینطور باشه.با ماشین راحت نبود.

    • NICO ROSBERG-06

      15

      10

      اول سلام میگم به همه دوستان مرسدس فن عزیز و لویس فن عزیز،اومدم فقط بخاطر اینکه بگم،اول به طرفدارای مکس تبریک بگم بخاطر پول پریشنی که بدست آورد و اینکه خداییش راسل چجوری دوم شد؟؟؟؟؟؟ این راننده اگه۲۰۲۲صندلی مرسدس و بهش ندم درحقش ظلم کردن..من فکر میکنم اگه پیست خشک بود نمیتونست این رده رو بگیره اما از حق نگذریم باید تیتر این میشد،، پل پوزیشن مکس با معجزه ی جرج😬😬✌️
      سباستین هم که همیشه توی بارون رقیب نداشته نشون داد دلش نمی‌خواد تموم بشه..ریکاردو هم تو بارون همیشه خوب بوده اما حیف حیف.. نوریس خیلی حیف شد ..حتی میتونست پل و بگیره..مسابقه فردا پراز هیجانه..مخصوصا با بودن سب و دنیا اون بالا..چ مسابقه ای بشه

      • NICO ROSBERG-06

        4

        15

        سب و دنیل منظورم بود.
        ب طرفدارای لویسم تبریک میگم .ب نظرم پل با بدشانسی از دستش رفت.. فردا اگه خشک باشه ریس مال لویسه اگه بارونی مال مکس.اگر اتفاق عجیب غریبی نیوفته

      • 🦁ARMIN.VER33

        12

        3

        اگه جورج قراره بره مرسدس یا باید جایگزین همیلتون بشه بعنوان راننده شماره ۱ تیم یا باید جایگزین بوتاس بشه بعنوان وینگمن لوئیس چون مثل ۲۰۱۶ نیست که مرسدس فاصله ش با بقیه تیما زیاد باشه و بخواد باخودش رقابت کنه الان ردبول با ماشین برابر یا برتر داره باهاش رقابت میکنه سال دیگه هم ردبول و شاید تیم‌های دیگه مثل فراری و مک‌لارن هم قاطی این ماجرا بشن
        بهرحال به احتمال زیاد سال همین ترکیب مرسدس میمونه البته این نظر شخصیمه

      • L'NORRIS.04

        8

        2

        Armin.ver33
        خداوکیلی مکس فنا دیگه از وینگمن صحبت نکنن که هیچکس اجازه نداره با مکس رقابت کنه و همشون باید به مکس راه بدن و اصلا دنبال همیچین راننده ای هستید که با پرز تمدید کردید وگرنه پرز اصلا درحد صندلی ردبول نیست هممون اینو خوب میدونیم

      • Parsa911

        2

        1

        دوست عزیزL’NORRIS.04 ایشون درسته طرفدار مکس ولی واقعیت گفت و تو این شرایط مرسدس وینگ من میخواد نه دوتا راننده الفا و حتی ردبول هم یه وینگ من خوب میخواد که به مکس کمک کنه منم طرفدار مرسدسم و میگم باید یه وینگ من خوب داشته باشیم که هم قهرمانی تیمی هم راننده بگیریم هیچ دلیلی نداره یه راننده بیاد که امتیاز ها بین خودشون تقسیم بشه و یهو راننده یه تیم دیگه بزنه جلو یا بدتر رقابت شدید بشه و تصادف داخل تیمی داشته باشیم مثل زمانی که همی با نیکو تو اسپانیا خوردن بهم و خیلی الکی مکس اولین سکو اولش گرفت پس نیاز به وینگ من داریم و همیشه وینگ من بد نیست خیلی وقتا لازمه مثل امسال

    • محمد جواد سلیمانی

      5

      3

      درود بر شرف ویلیامز
      دم جورج و لطیفی گرم
      سب عالی و دقت کردید که استرول چه قدر گند زده این فصل

    • Amirali

      9

      4

      بابا رفقا انقدر از این ریکیاردو ی بدبخت ایراد گرفتید الان نمیخواین بگین چقدر عالی بود؟
      بی انصافیه واقعا.
      یکی هم گفته بود وستپن گام بلندی برای قهرمانی بر میداره.
      اگر پیست خشک باشه که لوییس میبره انشاالله،چون ستاپش فکر کنم برای پیست خشک خیلی مناسب تر باشه.اگر هم خیس باشه نگران نباشید مکس دی ان اف میشه.امیدوارم چیزیش نشه فقط:)

      • Ali🦁3

        3

        7

        Amirali
        خیلی ببخشید دیگه واقعأ هر سری گفتن اینکه مکس Dnf میشه داری رو اعصاب طرفداران مکس میری.
        مکس اگه Dnf شده و کلی امتیاز از دست داده روی شاهکار همیلتون و بوتاس بوده که میگی این جنگ روانی بوده که امیدوارم کابوس بدتری براشون در ادامه فصل پیش بیاد تا حالتون خریدار باشیم.
        اون حرفت که میگی مکس با ماشین برتر از همیلتون کمتر امتیاز گرفته ازش لذت ببر وقتی خیلی چیزا نادیده می گیرین بعدش نظراتت خودت همش منطق می دونی.

    • Amirali

      8

      2

      کلا ماشین هایی که هیچ چیزی برای از دست دادن ندارن گاهی اوقات تو بارون عملکرد خوبی از خودشون نشون میدن.به هرحال مسایل مالی هستن ولی از نظر امتیاز قهرمانی ویلیامز به هیچ وجه تحت فشار نیست.مرسدس و ردبول نمیتونن یک جاهای خاصی مثل اوروژ و… فشار بالاتری تو این هوا بیارن،چون ممکنه برن تو دیوار و قهرمانی فصل رو از دست بدن،منتها تیم های پایین تر میتونن ریسکی تر رانندگی بکنن و بعضا جایگاه خوبی رو به دست بیارن.کاری که راسل خیلی عالی انجامش داد.

  2. Morteza_1

    20

    4

    یک پول پوزیشن دیگه برای مکس تبریک به همه مکس فن ها و ردبولی های عزیز

    • Max&Nor

      8

      11

      مکس فردا میره واسه یک گام بلند تا قهرمانی
      بوتاسم نیست بکوبه بهش!
      لوییس باید تمرکزشو بزاره رو دفاع از ریکاردو و حمله به جورج در حالی که مکس داره فاصله خودشو بیشتر میکنه

  3. محمد امین

    21

    4

    واقعا کوالی عجیبی بود ، عجیب تر از همه تصادف نوریس که کلی به ماشین آسیب وارد شد ، برام خیلی جالب بود که سب از قبل گفت که رد فلگ داریم و کسی به حرفش گوش نکرد ، واقعا تجربه خیلی خوبه،  نوریس نباید ریسک می‌کرد و سر اون پیچ سرعتش زياد بود ، و اتفاقا دیروز هم سر این پیچ در سری w تصادف بزرگی رخ داد،  و این اشتباه نوریس  برای مکلارن گرون تموم میشه
    راسل حرف نداشت ولی با اینکه خودم با مکس خیلی حال نمیکنم ولی عشق کردم با پول که گرفت
    مرسدس سرعت بیشتری داشت  نسبت به ردبول به نظرم اما اخر مسابقه مکس بهتر عمل کرد ، همیلتون هم خیلی خوب بود
    فراری ها مشکل گرم کردن لاستیک داشتن و نتونستن بیان q3 اما یه دلیل دیگه این بود ، که بینوتو اشاره کرده بود اگر سالم به ریس بریم بهتر هست که با تصادف q2 رو تموم کنیم  ( منطورش این بود که زياد فشار نیارید )
    فردا ریس جذابی خواهد بود ، هیچ چیز معلوم نیست،  ببینیم چی  
    مکلارن هم خوب خواهند بود البته اگر ماشین نوریس OK بشه و همچینن یه حسی میگه فراری هم ریس خوبی رو خوهد داشت و با توجه به پنالتی بوتاس از p10 و p12 ستارت میزنن ، هیچ چیز مشخص نیست چون ریس بارونی هست  اصلا شاید راسل برد ،

    • Parsa911

      21

      3

      اگر فردا هم بارون بیاد به احتمال زیاد تصادف داریم
      بوتاس واقعا تو بارون بده و خطرناکه اصلا فکر نکنم فردا امتیاز بگیره
      راسل واقعا عالی کار کرد باورم نمیشد داشت پل میگرفت
      نوریس تو Q2 نشون داد چقدر خوبه واقعا حیف شد
      و چقدر وتل تو بارون خوبه
      به نظرم تو استارت همی راسل میگیره ولی فکر نکنم مکس بتونه بگیره

      • L.H 44

        18

        4

        از این به بعد توی باران به بوتاس میگیم نیسان ابی
        لندو عالی ولی بد شانس
        جورج واویلا
        لوئیس هم خوب بود
        سب هم خوب بود و

      • Sebmm

        3

        6

        ب ما نیسان ابیا توهین کردی ب واسطه ی بوتاس

  4. Mekaeel

    26

    3

    عجب تعیین خط جذابی بود!!!
    یه شاهکار واقعی از راسل، این پسر حقش مرسدسه
    سب هم نسبت به ماشینش واقعا خوب بود و البته گسلی
    تبریک به مکس فنها
    اما نوریس واققا حیف شد خیلی خوب داشت پیش میرفت و احتمالا پول هم مال خودش بود که…

    • NICO ROSBERG-06

      6

      9

      سلام ب ادمین محترم..آقا این لایک و دیس ما باز غیر فعال شده.. بزرگوار یه آچار بنداز برادر ..بسیار سپاس

  5. Arvin.Hamilton 44

    16

    6

    وای راسل چیکار کرد واقعا! فوق العاده بود!
    لندو هم واقعا حیف شد،امروز خیلی خوب داشت کار میکرد،مکس هم عالی بود تبریک به طرفداراش
    لوییس امیدوارم فردا خیلی خوب باشه،امیدوارم ترکیه پارسال رو تکرار کنه:)
    در کل امیدوارم مسابقه جذابی بشه،هوا فردا هم همینطوریه؟

    • FJ

      15

      2

      سلام آروین
      میگم سب دقیقا تو یه خط پشت لوییسِ،
      پتانسیل یه but here come sebastian vettel دیگه کاملا وجود داره 😁😄😄😄😉

      • Mehrab

        13

        3

        حیف شد باید لوئیس و سب رو توی یک ردیف می‌دیدیم.

      • mohammad

        11

        3

        دقیقا به همین فکر می کردم
        2018: but here comes Sebastian vettel
        2019: but here comes Sebastian vettel again
        2021: …..but here comes sebastian vettel again

      • FJ

        11

        2

        کاملا پتانسیلش وجود داره فقط باید خودشو تو جای درست پشت همیلتون قرار بده ،استارت و پیچ یک خیلی مهمه برای این کار

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        4

        😂😂
        پتانسیلش هست ولی هدف ما جلوئه خیلی به عقب نگاه نمیکنیم😂
        الان از شانش من همین فردا But here comes Sebastian Vettel اتفاق میافته😂

      • Sebmm

        2

        5

        نگاه کنه بهتره ب نظر من

    • FJ

      14

      1

      Arvin
      خب هدف ما هم جلوئیه آخه 🤣🤣

      • Arvin.Hamilton 44

        16

        5

        اینم حرفیه😂
        فردا لوییس میترکونه:)
        ای کاش عین ترکیه بشه چی میشه واقعا لوییس و سب با هم برن رو سکو:)

    • FJ

      9

      3

      عالی میشه 👍😄

  6. seb.vettel

    18

    6

    سلام به همگی چه کوالی قشنگی بود برنده این کوالی نبوغ مهندسین ویلیامز و فتل و جورج و بازنده لوییس و بوتاس و سرجیو پرز بهترین قسمت هم اونجایی بود که سب رفت پیش لندو که انسانیت رو باز هم برای ما معنی کرد و همینطور تو کوالی عالی بود فکر کنید بوتاس و سرجیو با ماشین یک و دو از ماشین 6 یا 7 گرید شکست بخوره جرج هم عالی بود ولی باید این جایگاه رو مدیون نبوغ مهندسین باشیم چون دور اول با لاستیک وت رفتند و زمین تو همون دور اول گرم تر و خشک تر شد و بعد با یک لاستیک نو (تنها کسی که 1 ست داشت) خط یک رو گرفت .well done seb,george,max,daniel

    • Mehrab

      12

      2

      با این کار امروز جورج سال بعد میاد مرسدس . بوتاس حداقل توی بارون نمیتونه در حد مرسدس رانندگی کنه .

      • FJ

        13

        2

        فقط یه درصد یه درصد این احتمال رو بده که معجزه بشه و فردا بوتاس ریس رو ببره ،اونوقته که همه چی میپیچه به هم 🤣🤣🤣🤣

      • Mehrab

        10

        2

        اگه اون اتفاق بیفته به اون معناست که توتو رفته رو اره نشسته . نه جلوی میتونه بره نه عقب

  7. Mohammad ali 5

    17

    1

    این پول رو به مکس فن ها و ردبول فن ها تبریک میگم.
    راسل تو ردیف اول . باورنکردنیه.
    سب هم خیلی خوب بود.
    دنیل هم بعد چند تا کیو 2 اومد چهارم.
    خیلی مسابقه خوبی خواههد شد بنظرم…

  8. hamed.ab

    18

    3

    no offense lando ,but You need to focus on your driving skills

    جورج راسل و سباستین فتل و دیگر هیچ …

    • mn.a

      10

      5

      کارما
      گرچه این اتفاق نتیجه شیرین کاری مایکل مسی بود.

  9. 3 6

    13

    2

    فوق العاده بود این بشر، دوم با ویلیامز الان، نه ویلیامز ۹۶ یا ۹۷

  10. Soheil

    16

    2

    تبریک به مکس و ردبول فنا بابت این پول، خوب بود و حقشم بود.
    تبریک اساسی به طرفدارای راسل و ویلیامز، به طور خاص به آقای صالحی! خیلی شیرینه صبر طرفدارای ویلیامز داره جواب میده و چه دوری زد راسل واقعا مونده بودم چیزی که دارم میبینم درسته؟ 🙂
    برای فراری هم که غیرقابل پیش‌بینی نبود، وضعیت انجین دو ساله خوب نیست و طبیعتا اینجور پیستای قدرتی انجین خوب میخواد. امیدوارم فردا هم بارونی باشه تا ریس جذاب و البته بدون خطری ببینیم.

  11. Max Verstappen33

    12

    13

    نهمین پول پوزیشن مکس رو به همه طرفداراش تبریک میگم بعد از چندمسابقه سخت خیلی حیاتی بود فقط این پیست اسپا مستقیمیش زیاده مکس فردا باید یه استارت خوب بزنه امیدوارم راسل هم استارت خوبی بزنه و بتونه همیل رو تا سکتور دو نگه داره
    مکس تو استارت رده نده مسابقه برا خودشه
    به امید پیروز مکس 🦁

    • Mehrab

      11

      4

      اگه بارونی باشه هیچی قابل پیش بینی نیست . امیدوارم لوئیس ببره چون طرفدارش هستم . شما هم امیدوار باش مکس ببره چون طرفدارشی

    • Amirali

      9

      2

      واقعا چرا بعد مجارستان پروفایل نصف مکس فنا عکس آلونسو شد

      • Max Verstappen33

        1

        3

        دفعه ی بعد میگیم با تو هماهنگ کنن واسه پروفشون

  12. ERMIYA

    13

    4

    چه سمی بود این بارون…چه کرد راسل واقعا چه لپی زد.کل باتریشو جمع کرد و یه دور عالی زد تو کوالی 3

    • MOHAMMADHOSSEIN

      11

      1

      تا اونجایی که من میدونم نوی کوالی ماشین ها از باتری قدرت برابر میگیرن باتری فقط توی مسابقه میدونن ازش میرو بیشتری بیگرن تو کوالی همه باتری به یه اندازه قدرت به ماشین میدن

    • Max&Nor

      0

      1

      راسل نشون داد زیاد سوار جت اسکی میشه
      انگلیس هم که جزیره است احتمالا با جت اسکی میره سر تمرین
      خداییش پرواز کرد

  13. Majid

    5

    9

    هیچوقت تایم گیری روزهای بارونی منو متعجب نمی کنه. همونطور که لانس تو ترکیه پل گرفت جرج هم می تونه دوم بشه و لانس امروز پونزدهم شد شاید یه روز بارونی دیگه جرج از مرحله اول هم رد نشه. کلا اصلا با مسابقات بارونی حال نمی کنم. شاید خیلی ها دنبال اکشن باشند که اکشنو دیدیم، نابودی نوریس که قطعا بهترین راننده امروز بود. امیدوارم فردا، پیست خشک باشه و سبقت های خوبی ببینیم نه اسکی سواری.

    • Mekaeel

      17

      4

      برای یه طرفدار بوتاس عادیه از بارون خوشش نیاد😁
      (به دل نگیر شوخی بود)

      • mrz_ir

        17

        2

        حرف حق جواب نداره
        توی پیست خشک پیس نزدیک مکس و لوییس ارائه میده
        توی ریس بارونی …..
        این بشر فنلاندیه باید بتونه روی یخ رانندگی کنه نمیدونم چرا نمیتونه

      • mohammad

        10

        5

        فقط اون بحش که گفتی این بشر فلاندیه باید رو یخ برونه :))))

        چرا نمیتونه

      • Majid

        8

        2

        اتفاقا والتری راننده رالی روی یخه و کارشم درسته ولی فرمول وان ربطی به رالی نداره و علت این همه اتفاقات عجیب هم همینه چون خیلی به قدرت ماشین مربوط نیست، بیشتر به ریسک کردن مربوطه که دیدیم تقریبا تمام راننده های جوون با ریسک بالا رانندگی می کنند که برای جرج جواب داد اما برای نوریس جواب نداد. قطعا مرسدس که برای قهرمانی می جنگه و هزینه هاشو قطره ای داره خرج می کنه رانندگی با ریسک بالا ممکنه بقیه فصلشونو نابود کنه در عوض تیمی مثل ویلیامز چیزی برای از دست دادن نداره و می تونه ریسک کنه. شرایط بارونی شرایط مورد علاقه تیم های ضعیفتره و به نظرم به عنوان هوادار باید حس و حال تیم هارو در نظر گرفت و من به عنوان طرفدار مرسدس مطمئنم توتو هیچ علاقه ای به مسابقات بارونی نداره.

      • mrz_ir

        5

        2

        مجید جان به اندازه ای که جدی گرفتی من جدی نگفتم
        بعید میدونم تیمی باشه که از مسابقه بارونی و پیستی مثل موناکو خوشش بیاد
        درسته که مسابقه جذابی میبینیم و فرصت خوبی به تیم های رده پایینتر داده میشه
        اما ریسک شدید تصادف رو هیچ تیمی دوست نداره ، مخصوصا الان که محدودیت بودجه دارن.

    • Sebmm

      1

      7

      دوست من بحث رو شاید نیست بحث این هست ک بهترین تصمیم در بهترین زمان گرفته شده و این ی راهکار خوب برا بهتر شدن هست

  14. alireza_h

    18

    3

    سوپرایز خوبی می‌شد پل گرفتن راسل! چقد خوبن این جوونا: ورشتپن و لکرلک و نوریس و راسل و اوکون

  15. seb.vettel

    9

    8

    بهترین این سشن هم سب بود فقط بگم که اختلاف ویلیامز با استوون 3 دهم بود که با درنظر گرفتن زمین گرم تر تایر نو سب از همه بهتر عمل کرد گراف ها هم هستند

    • Mekaeel

      10

      3

      منم طرفدار سب هستم ولی به نظرم اول راسل و دوم نوریس خیلی خوب بودن امروز

    • پویا اردلان

      10

      15

      شما کلا بمن بگو کی شده بیای و فتل را بهتر ندونی ؟ وقتی راسل با ماشین ضعیف تر امده، اینطور فتل را شکست داده ، امدی و میگی فتل بهتر بود؟

      این فتل اگر در خانه اش هم بشینه باز میگن زاویه ای که فتل جلوی TV نشسته بود ، بهترین بود ،پس فتل از همه بهتر است، اینرا جدی میگویم چون در ایران هیچ جایی نیست که طرفدار بودن را بگوید به چه مفهومی است و هوادار بودن به چه مفهومی ، تعجبی ندارد که شما اینطور نظر بدهید.

      من اینجا یقین دارم. یعنی حتی یک هزارم درصد هم شک مدارم که عزیزان داخل کشور شاید به تعداد انگشتان دو دست به سختی برسد تعدادی که میدانند تفاوت هوادار و طرفدار در چیست.

      کاری ندارم که الان به تعداد انگشتان یک دست میگن نمی‌دانیم. اما خودشان را گول نمی‌توانن۱ بزنند. خوشبختانه در گوگل به سختی پیدا میشه ،خیلی به ندرت پیدا میکنن. اما دوست عزیز که با دیدن نام شما فرقی ندارد موضوع چیست براحتی میشه پیش بینی کرد که چه کامنتی گذاشتی….
      یکمقدار ابتدا تشریف ببرید ابتدا ببینید هوادار کیست ، و هواداری چیست ؟
      و. طرفدار کیست و طرفداری چیست؟
      طبق تعاریف و وظایف مشخص شده این دو واژه ، شما و خیلی های دیگر هیچکدام نیستین. نه هوادار نه طرفدار. به عقیده خودتان فکر میکنید هستید.

      اما اگر خواستین واقعا بدانید تفاوت این دو را ، و در کل وظایفشان را بدانید بمن ااطلاع دهید. بنده به دیده منت خدمتتان عرض خواهم کرد، نه از کلاستان کم می شود نه شخصیتتان زیر سوال میرود
      برعکس نشان از شهامت بالای شما دارد که اعتراف میکنید به چیزی که نمی‌دانید و میخواهید بدانید، اون موقع وظیفه هر انکسی است که میداند و باید یاد یدهد. این لطف او نیست تماما وظیفه اش است
      این چیزی که گفتم فقط در مورد فتل نیست. لوییس هم شکست بدی خورد از راسل . حتی مکس .
      ایا اختلاف ویلیامز و ردبول این اندازه است؟

      راسل امروز تمام راننده های مدعی و غیر مدعی را به کل زیر سوال برد

      • mohammad

        8

        9

        مگه غیر از اینه که فتل بهترینه

        اصلا سوالت از اساس بی اساسه :))

        فتل حتی تو نشستن جلوی تلوزیون هم بهترین زاویه رو انتخاب میکنه مثل شلدون کوپر

      • Saeedreza

        8

        4

        جناب اردلان خان
        با یه گل بهار نمیشه
        فتل و لوئیس و مکث خودشونو خیلی وقته ثابت کردن
        بنظرم شما داری مسئله رو شخصی میکنی
        وقتی کسی نظری میده تا جاییکه توهینی به کسی نشه چه اشکالی داره هر کس آزاده نظر شخصی از دیدگاه خودش رو بیان کنه
        کسی اینجا وظیفه ای نداره یا اجباری نداره که چطور هواداری یا طرفداری یا چه تعصبی داشته باشه بجز اینکه هممون در مقابل همدیگه با احترام رفتار کنیم

      • محمد امین

        7

        3

        حالا که اتفاقی نیفتاده ببینیم ریس فردا چی میشه ، کلا راسل شنبه ها خوبه یکشنبه ها نه

      • Seb the great

        6

        4

        چقد دلم برای دکتر اردلان عزیز و نظرات گهر بارشون تنگ شده بود…..
        خب ما ک بخیل نیستیم ولی بذار از اول شروع کنم مکس اون تایمو از کجا اورد یک درصد فک نمیکردم مکس بتونه بالای یک دهم سریعتر از جورج دور بزنه و چ کرد راسل بالاتر از همیلتون دارنده ۱۰۱ عنوان پول پوزیشن اونم با مرسدس.
        ایکاش تو ریس های بارونی حداقل جای بوتاسو راسل عوض بشه
        لوییس طبق معمول عالی بود توی بارون و تلاششو کرد و فردا شانس خوبی برای بردن مسابقه داره
        دلم برای ریکاردو تنگ شده بود….. چ کرد این پسر فردا قراره کلی جذابیت ب ریس بده
        و در اخر هم فتل ک اونم طبق معمول عالی بود تو بارون و فردا این ۵ نفری ک اسم بردم بنظرم همگی شانس خوبی برای بردن مسابقه دارن ولی باید ببینیم کی کمتر اشتباه میکنه
        یادم رفت از گسلی بگم ک واقعا روند خوبی داره کاش ردبول بهش فرصت دوباره ای میداد

      • Sebmm

        6

        3

        قطعا سرعت راسل هم در مقایسه با بقیه ک گفتید نیست… این پول راسل بیشترش بخاطر انتخاب دقیقشون. بود و راسل هم مث ی راننده عالی خوب برنامه رو پیاده کرد و برعکس انتخاب مرسدس فاجعه بود
        ولی دقت کردین سوتی های مرسدس زیاد شده مخصوصا این فصل…. ایا بخاطر رفتن ی سری از مهندسا هست یا اتفاقی افتاده ما نمیدونیم
        سب خوب بود داره بهتر و بهتر میشه با ماشین
        والتری هم افتضاح… ریکیاردو هم برنگشته چون تایم های تمرینش باز همون فاصله رو داشت با نوریس
        این فصل بنظرم ریکی یکنواخته… شگفتی هم رخ نمیده
        دقت کردین دوتا پیچ ماقبل اخر برا راننده ها سخته.. تو تمرینات ندیدم ی راننده تو تایمگیری تمرینی دوبار اون دوتا پیچ رو جوری پشت سرهم برن ک دفعه دومی از اولی بهتر تونسته باشن اون مسیرو برن…. یا شاید من ندیدم… ولی در کل برگ برنده اون دوتا پیچه ب نظرم ک خوب وارد بشی و خوب خروجی داشته باشی ایناهم نظر من
        رده ی سومی لویس هم رو مهارت خودش بود وگرنه تصمیمات تیم افتضاح..

      • Sebmm

        4

        3

        پول راسل =دومی راسل

    • Amirali

      7

      3

      راسل با ماشین ضعیف تر رتبه بهتر آورده بعد میگه بهترین این سشن سب بود*__*
      میخوای بوتاس رو بهترین اعلام کنیم؟

  16. م.یوسفوند

    5

    17

    آفرین به راسل یکبار دیگه و بهتر از دفعات قبل لیاقتشو برای صندلی مرسدس نشون داد منتهی تا وقتی همیلتون تو مرسدس باشه اجازه نمیده همچین راننده ایی همتیمیش بشه و مطمعنم جزو بندهای قراردادشم هست.
    مکس هم عالی بود منتهی اگه فردا هم باز اتفاقی واسش نیفته

    • Majid

      10

      2

      اگه به تایم گیری زیر بارون باشه لانس الان جای لوییس تو مرسدس بود چون تنها پل پوزیشن لانس تو بارون بود.

      • Amirali

        7

        2

        برادر من لوییس یکی از بالاترین نرخ های تبدیل ریس بارونی به برد رو داره بعد میگی اگر به تایم گیری زیر بارون باشه لانس باید بیاد؟حالا اون یک بار پل گرفته.
        این دوستمون هم شاید شوماخر فنه و میخواد بند های قرار داد مایکل رو موجه جلوه بده یا حالا هرچی.اون ثابت شدست،این ثابت نشده.مایکل یکی از بهترین ها بود ولی دلش هم تیمی قوی نمیخواست و این با بند های قراردادش اثبات شده.حالا شما میتونی اثبات کنی لوییس هم همینطوریه؟

    • Mehrab

      12

      3

      اینکه لوئیس بند قرار داد داره اینا همش حرفه . تیمی به بزرگی مرسدس قطعا آینده براش مهم تره . احتمال اومدن راسل به مرسدس برای سال بعد خیلی بالاست چون راننده بسیار با استعدادیه در ثانی لوئیس نهایتا ۳ سال دیگه بتونه مسابقه بده و اگه ماشین یک یا دو داشته باشه بتونه به این جنگ قدرت ادامه بده اما راسل حداقل ۱۰ سال دیگه یا شاید ۱۵ سال دیگه مشغول مسابقه دادن هست پس نتیجه میگیریم اومدن راسل در هر صورت به نفع مرسدسه حتی اگه لوئیس شکست بخوره که اگر‌هم شکست بخوره از یکی از بهترین ها شکست خورده که خیلی شرم آور نیست همونطور که با نیکو مسابقه میداد و از یک قهرمان شکست خورد .

    • پویا اردلان

      9

      4

      ببخشید طبق منطق یک بحث ، زمانی از واژه اطمینان در کلامشان بکار میبرند که در ان مورد سند و مدرکی معتبر را خودشان. رؤیت کرده باشند.
      اگر توتو ولف اینقدر با شما صمیمی است که کپی قرارداد لوییس را برای شما ارسال کرده بگویید تا ما به داشتن همچین هموطنی افتخار کنیم. این ا کاملا جدی میگویم. اما اگر اینطور نیست لطفا نوع نوشتارتان را تغییر دهید تا بعنوان هموطنی که برای اینکه افکارش را به اثبات برسونه از استفاده از هیچ واژه ای پرهیز نداره باعث سرافکندگی نباشید. همانطوری که اگر توتو بشما کپی قرارداد را داده باعث افتخار هستید همانطور هم اگر نشان نداده و شما میگویید مطمئنم باعث سرافکندگی است. چون اگر کاربر تازه واردی بیاید و ببیند نمیداند که شما داری برای تایید افکارت دست به چیزی میزنی اون طبق منطق طبیعی هر صحبتی فکر میکند شما مدرک مستند و مستدلی داری و باور میکند و اون موقع است که میشه باعث سرافکندگی .
      شما یک چیزهایی شنیدی بعدش امدی. انرا برای همه بکار میبری.

      همیلتون یا مکس و یا غیره اینها ترسی از هم تیمی ندارند چون کاملا به خودشان ایمان دارند.
      و اگر راننده ای اینقدر برگ باشد که بتواند بگوید چه کسی باشد یا نباشد پس این راننده قبل از اینکه به این قدرت برسد بارها امتحانش را پس داده .

      شما دارید یک اَبَر ورزش میبینید پس افکارتان را هم همانند این ابر ورزش ارتقاع دهید دوست خوبم.

      بخاطر داشتن اشتباهات احتمالی تایپی پوزش میخواهم.

      • Mehrab

        8

        3

        دوست عزیز اولا اگه توی نحوه بیان مشکلی بود عذرخواهم . بخاطر اینکه متن نوشته میشه اون حس و لحن منتقل نمیکنه باعث تفاوت تفسیر میشه . منظور من دقیقا این‌جمله ای شما بود ( همیلتون یا مکس و یا غیره اینها ترسی از هم تیمی ندارند چون کاملا به خودشان ایمان دارن) . در ضمن من فقط اخبار معتبر رو دنبال میکنم و تا اونجایی که دیدیم و شنیدم هیچ حرفی از بند مکس و بند های دیگه مطرح نشده پس همه اینها همش حرفه ( یعنی شایعه است ) .

  17. Ali🦁3

    17

    4

    اول خیلی ناراحت کننده بود برای ستاره امروز کوالی که شاید بخت پوزیشن بود ماشین مک‌لارن خوب جواب میداد تو این شرایط که ریکاردو هم رتبه خوبی کسب کرد و مهمتر نوریس سالم هست …

    رأسل باور نکردنی بود تو این پیست خیس با ماشین ویلیامز👌.

    یه تبریک هم به طرفداران وتل.

    /مکس هم ظرف 24ساعت برگشت به تنظیمات کارخونهAmirali/ هر چند بارون خیلی تاثیرگذار بود برای پوزیشن گرفتن مکس به امید این هستم که با صدرنشینی که حقش هست بره اولین گرندپری خونگیش، حیف که دولت هلند اجازه ظرفیت کامل نداد به طرفداران فقط دوسوم.

    • Parsa911

      12

      1

      امروز واقعا اینایی که گفتید عالی بودن و همشون به حقشون رسیدن جز نوریس که گناه داشت

    • Arvin.Hamilton 44

      12

      2

      تبریک بهت علی
      امیدوارم فردا یه رقابت جذاب دیگه بین لوییس و مکس ببینیم:)
      هرچند که هنوز مسابقه باقی مونده و این تعیین خط بوده:) تو مسابقه بارونی هر اتفاقی ممکنه بیافته:)
      به امید یه مسابقه جذاب

    • پویا اردلان

      8

      4

      علی اقا بهت تبریک میگم
      واقعا خوشحال شدم اینرا جدی میگویم.

      اما اعتقادم بر این است راسل امروز همیلتون و مکس. را کاملا زیر سوال برد .
      هم لوییس و هم مکس باید بروند و فکر کنن چطور راسل با ماشینی که بیش از این حرفها چه در باران و چه در خشکی اختلاف دارد امده دقیقا زیر گوششان .

      جدا هر دو این راننده ها باید به این فکر کنن.

      دوستان اتفاق بزرگی افتاده . خیلی راحت نبینید .

      اما در اصل موضوع بهت تبریک میگم علی اقا. و ارزو میکنم اتفاقاتی بیفتد که باعث خوشحالی شما بشود.

      • محمد امین

        11

        2

        اقاق پوريا، ریس های بارانی ریک داره ، اصلا ماشین مهم نیست ، هرکس بیشتر ریسک کنه پول میزنه، اصلا ماشین تاثیری نداره

      • Amirali

        5

        2

        شما چطور با این همه ادعا نمیدونید در تعیین خط بارونی راننده های برتر از نظر امتیازی نمیتونن زیاد ریسک کنن؟لوییس و مکس باید مثل نوریس میشدن تا شما راضی بشی؟

  18. David Kame

    16

    2

    یه مدت بود ضد حال به این بدی نخورده بودم یعنی یه 10 دقیقه سردرگم بودم
    نوریس داشت چه حالی به میداد از اون خوشحال تر برای تیمم بودم که ماشین رو یه سر و گردن ارتقا دادن و اون بالا بالا برای پول می بینمش
    نوریس عالی بود اما چوب اعتماد به نفس زیادش رو گرفت باید براش تجربه بشه که وقتی گنده ها میترسن دور بزنن شما جوون ناپخته توی پیست چیکار میکنی
    ضرر سنگینی به این متن وارد شده اوففف
    جالبه نوریس تا مسابقه مجارستان هیچ هزینه ایی نداشته بود

    • محمد امین

      12

      2

      به نظرتون ماشین برای فردا آماده پیشه ؟
      کل موتور و گیربکس به فنا رفت
      پنالتی هم میگیره فک کنم ۶ رده برای گیربکس ، اگر اشتباه میکنم دوستان بفرمایید
      یعنی با توجه به پنالتی بوتاس اگر ماشین آماده بشه از ۱۵ استارت میزنه و لکلرک از ۹ و ساینز از ۱۱

      • David Kame

        10

        1

        شاسی به طور حتم شکسته و نیمی از موتور هم کنده شده بود و نیاز به تعویض داره در مورد گیربکس مطمئن نیستم ولی موتور و شاسی صددرصد تعویض باید بشه

      • محمد امین

        11

        1

        چرخ های عقب کاملا کنده شده بود ،فکر کنم گیربکس آسیب دیده باشه

  19. بردیا

    7

    9

    لندو توی بارون فوق العاده هست مثل جورج و مکس
    تبریک به طرفدارای جورج و ویلیامز حتی اگر مکس دور اخر پول رو نمیزد و فقط تایم بهتری نسبت به همیلتون میزد من ناراحت نمیشدم بخاطر راسل
    نوریس هم اگر ردفلگ میدادن اینجوری اسپین نمیشد
    یه نفر هم میگفت مرسدس صد در صد و بدون هیچ شکی ماشبن بهتر رو داره و برنده میشه هرچند که هنوز برنده شدن معلوم نیست ولی ماشبن برتر رو فکر نمیکنم کاملا داشته باشه(برای این از فکر نمیکنم استفاده کردم چون توی بارون خیلی ماشین کاری نمیکنه و بیشتر راننده هست) فردا هم اگر بارون بیاد هم به نفع نوریس هم مکس و جورج میشه
    اقای صالحی ویلیامز اپدیتی اورده بود؟ هر جوری حساب میکنم فقط روی توان راننده نمیتونه یه نفر دوم بشه

    • mrz_ir

      9

      3

      جذابی بارون اینه که هر لحظه رطوبت پیست تغییر میکنه و نتیجه متفاوتی میگیرن راننده ها
      و ممکن بود اگه لحظه زمان گیری یک دقیقه تغییر کنه نتیجه متفاوتی میده
      (پیست خشک هم همینطوره ولی نه با این شدت)

    • Amirali

      7

      2

      در بارون ریسک زیاد جواب میده حتما ماشین فوق العاده نمیخواد.
      جالبه اوایل فصل طرفدارا برای اثبات برتری رانندشون میگن ماشین ما ضعیف تره ولی الان میبینیم طرفدارا میگن ماشین ما قوی تره
      به هرحال با این تناقضات حقیقت عوض نمیشه همونطور که بردیا گفت به نظر من هم خودروی ردبول قوی تر بوده در مجموع.
      امیدوارم این تعیین خط برای اون دوستمون همیلتون 44 درس عبرت خوبی باشه که بدونه قطعیتی در کار نیست.

  20. Amir.Redbull99

    11

    3

    سوپر راسل!!!
    چیکار کرد این پسر.با این وضعیت ممکنه جابجاش کنن چند مسابقه آینده.چون امتیاز تیمی مرسدس در خطره.
    تبریک به طرفدارای مکس اعصابمون از مجارستان و سیلورستون بهم ریخته بود.امیدوارم فردا هم مثل تعیین خط مسابقه خوبی داشته باشه مکس
    لندو هم حیف شد.شانس پول پوزیشن بود.
    چکو هم نا امیدکننده.البته شانس بدش پشت همیلتون بود دور آخر.وگرنه قطعا چهارم میتونست بشه.

    • محمددانیال

      6

      2

      احتمالا خوب خواهد بود چون بوتاس اون جلو نیست

  21. Mohamad. 44

    6

    5

    ادمین عزیز جدول رو درست کنید اشتباهه استروا بیستم نشد مازپین آخر شد و لکلرک هم دهم نشد چون اصلا به مرحله آخر تعیین خط نرسید

    • Morteza_1

      8

      3

      استرول رو نمیدونم ولی استاد بوتاس پنالتی داشت برای همین لکلرک دهم شده

      • mrz_ir

        11

        0

        هم بوتاس و هم استرول که شاهکار مسابقه قبلو ساختن ، پنج رده گرفتن

    • Breeze

      10

      0

      استرول 15 تموم کرد، 5 رده پنالتی داشت، میشه 20

  22. mohammad

    13

    6

    فقط یکی مثل فتل میتونست بگه قبل از تصادف باید پرچم قرمز میدادند

    چرا به حرف قهرمان 4 دوره گوش نکردند

    • Max&Nor

      11

      2

      ایشالا چند سال دیگه تو اتاق کنترل میشینه و با درایتش دیگه ازین اتفاقا پیش نمیاد

  23. --AmirAli--

    11

    3

    تبریک به طرفداران مکس
    ستاره امروز کسی جز mr Saturday خودمون نبوده
    در بهترین موقع و با لاستیک نو اومد و یه دور تمیز و بدون خطا زد، چیزی به پول نمونده بودا ! تبریک به طرفداران ویلیامز، ستاپ ماشینشون خوب بود
    سب هم خوب بود، شاید استراتژی مشابه با راسل براش بهتر بود ولی خب تک دور اونم تو اون شرایط ریسکه، اگه مسابقه هم بارونی باشه، شاید با کمی چاشنی شانس یه پودیوم هم از اسپا بگیره
    دنی ریک خوب بود

    • mohammad

      9

      6

      من دارم به این فکر میکنم با توجه به مهارت سب

      آیا انتظار بردن مسابقه توسط سب خیلی زیاده خواهیه؟

      ولی من به بردن فکر میکنم

      • Max&Nor

        2

        1

        حالا پودیومم بگیره خیلی با ارزشه دو هفته پشت هم،اونم سال اول با یک ماشین کلا متفاوت و یک تیم مهندسی و مدیریت ضعیف تر از اکثر تیمها

  24. Erfan.5

    9

    5

    درود بر فتل آفرین بر راسل
    من مکس رو برنده میدونم

  25. --AmirAli--

    14

    3

    بادی ورک ناراحت و غمگین دنی تو مسابقات قبلی خیلی منو ناراحت کرد، سرش رو روی ماشین گذاشته بود و ….
    یکی نیس بگه بهش نکن این کارا رو، دل ما کباب میشه پسر خندان

  26. مهران آله

    14

    2

    تبریک میگم جناب مهندس صالحی …

    راسل نشون داده که آینده فرمول وانه . هرچی شرایط سخت تر میشه این پسر بهتر عمل میکنه … بزارید بارون تا آخر فصل بباره !

  27. Breeze

    10

    2

    دلم پیش نوریسه😔
    ماشینش داغون شد
    میتونست پل بگیره این بچه

  28. raha

    13

    3

    تبریک به طرفدارای راسل که امروز فوق العاده بود و لطیفی هم واقعا خوب بود
    لندو حیف شد میتونست رده ی بهتری بگیره
    و بالاخره دنیل اونجوری که میخواستیم شد و خدا کنه این عملکرد ادامه داشته باشه
    سب هم خیلی خوب بود امیدوارم فردا استرول هم عملکرد خوبی داشته باشه تا بتونن امتیاز خوبی بگیرن و جبران کنن

    • Sebmm

      3

      1

      Raha دنی خوب نشده تمرینات تو س تا تایمی ک برگزار شد گویای این مطلب هست ولی امیدوارم ک بتونه هرچند ک من امیدی ندارم

  29. رضا سلطانی

    8

    3

    تبریک به طرفداران ویلیامز مخصوصا جناب صالحی.
    واقعا گفتن مداره کار راسل چقدر خوب بود
    و مکس هم همینطور.
    البته کلا ستاپ و استراتژی ویلیامز از بقیه تیم ها بهتر بود. واقعا این تیم اون تیم آخر دو سال گذشته نیست.
    ستاپ مک لارن هم بسیار عالی بود در بارون و تعجبی ندارد چرا دنی ریک توانست بالاتر از وتل تایم بزنه
    تعجبم از فراری است که در بارون معمولاً خوب بوده اما امروز…. . البته پیست اسپا برای فراری سم مهلکی بوده با توجه به مشخصات ماشین امسال. نقطه ضعف فراری در پیچ. های سرعت بالا و مستقیمی ها که اینجا پره از اونها.
    بسیار نگران ماشین های فراری و آلونسو هستم برای فردا. چون حضور دو راننده فوق العاده مثل بوتاس و لطیفی در بارون خبر یه شیرین کاری دیگه رو میده
    خلاصه خیلی باید دعا کرد

  30. Erfan

    7

    1

    هیچی ضدحال تر از اینکه q1 و q2 رو ببینی و q3 رو از دست بدی وجود نداره.
    تبریک میگم به هواداران مکس و جورج. امیدوارم فردا جورج برعکس همیشه استارت خوبی بزنه و توی استارت رده نده. بعد ببینیم چقدر میتونه لوییس رو پشتش نگه داره.
    فراری هم که گویا میدونست من نمیتونم q3 رو ببینم کلا نیومدن q3😂
    دوستان کسی میدونه چطور میتونم تایم گیری یا حداقل خلاصشو ببینم؟

    • Sebmm

      1

      2

      عرفان ب ر ن ا م ه… ا ن ت ن یا
      اف وان تیوی استریم

      • Erfan

        1

        0

        دمت گرم

  31. FJ

    15

    5

    خب خداروشکر سب هم که دیگه تو فراری نیست و فراری به q1 نرسید تقصیر سب نیست 🙃🙃😏😏

    • FJ

      10

      4

      Q3 منظورم بود 😬😬

  32. Mehrab

    13

    4

    امروز دیگه نهایت تعیین خط بود . هرکس بگه تعیین خط اینجوری دیده با بال عقب لوئیس میفتم دنبالش . آینده های فرمول توی خط اول . دوتا ریش سفید تو خط دوم . دیگه چی میخواید . جورج عملکردش عالی بود . البته که زمان بندی خوبی داشت . کرافتی توی چند دقیقه آخر میگفت بارون کمتر شده که به نظرم دلیل پیشرفت مکس هم‌همین بود و اگه لوئیس میتونست یه دور دیگه بزنه شاید پل می‌گرفت. دور اول فردا نهایت هیجان رو خواهد داشت . مکس باید از دو نفر دفاع کنه که هردوتا دارند برای آیندشون می‌جنگند . لوئیس برای دفاع از آبروی چندین ساله و جورج برای بدست آوردن صندلی مرسدس . فقط امیدوارم تصادف نکنند یجوری باهم کنار بیایند که نه سیخ بسوزه نه کباب . ولتری هم که مثل همیشه توی بارون اوضاع خوبی نداره .یکی کامنت کرده بود . این بشر بچه فنلانده بعد نمیتونه توی بارون رانندگی که . این یکم مشکوکه .
    سب هم که دوباره نشون داد چرا همه طرفدار های فرمول دوستش دارند .
    دنیل هم وقتی ماشین خیلی تاثیر نداشته باشه خود واقعیش رو نشون میده .
    به امید یه مسابقه طوفانی که این یکماه تعطیلی رو بشوره ببره .

  33. Erfan.5

    11

    2

    اینطور که هواشناسی نشون میده فردا قطعا بارونی هست

  34. Mehriar Salehi

    21

    6

    این یک شاهکار بود از گاراژ ویلیامز که مچ شد با رانندگی‌فوق العاده جورج.

    تمام راننده ها آت لپ داشتن، یک دور سریع، یک دور ریشارژ باتری و در آخر یک لپ سریع دیگه.
    احتمالا اکثر دوستان میدونن که تیمها معمولا برای بهترین استفاده از تایر اینترمدیت یک لپ میفرستنش توی پیست و از لپ دوم این تایر تازه میشه آماده برای شروع اسلو لپ و بعدش پوش لپ.علت اینکه بطور مثال تیمها دیروز توی پیست تقریبا خشک یک لپ رو با این کامپاند طی کردن همین بود تا لایه رویی تایر برداشته بشه و در حالت ایده آل قرار بگیره برای استفاده.

    استراتژی ویلیامز برعکس تیمهای دیگه، یک آت لپ بود که در حقیقت برای از بین بردن کاور رویی تایر بود، یک لپ شارژ باتری و بعدش پوش لپ…این ایده آل ترین شرایط تایر اینترمدیت هست برای استفاده که تقریبا هیچکس توی پیت لین انجام نداد.
    در کنارش لپ جورج هم بینظیر بود و خیلی خوب از این موقعیت استفاده کرد.

    اختلاف ویلیامز و ردبول هیچوقت ۳ دهم ثانیه نیست.ماشین ویلیامز هم هیچوقت از مرسدس ها و آستون مارتین و آلپین سریعتر نیست.این سشن مجموعه تیم و راننده، امثال این تیمهارو آماتور جلوه دادن.

    عملکرد ساینز و آلونسو و لنس برام مایوس کننده بود.اینا راننده هایی هستن که معمولا توی بارون راننده های خیلی خوبی هستن اما همه اشون از هم تیمی هاشون شکست خوردن…با اختلافهای نسبتا زیاد.
    ولتری هم که اصلا تعجبی نداشت.بارون میاد، والتری بشینه توی گاراژ به نفعشه حداقل آبروش نمیره.
    توی تاپ ۱۰ هم نمیدونم، مرسی از دوستانی که بهم تبریک گفتن اما با عرض شرمندگی من نمیتونم به هیچ کدومتون تبریکی بگم.اگر تیمها و راننده هایی با ماشین بهتر هنرشون میشه نزدیک به یک ماشین هشتم گرید بودن؟ صرفا چیزی نگم بهتره.

    دوتا مورد این سشن برام بد بود.
    یکی اینکه دیدن ریس فردا احتمالا عذاب آور میشه چون میشیم یه مانع که دونه دونه ماشینها ردمون میکنن!
    یکی هم اینکه این عملکرد، درکنار چیزی که بوتاس نشون داد؟ احتمالا نقطه آخر قرارداد مرسدس-جورج هم گذاشته شد و سال بعد باید شاهد راننده های درجه ۲ تو تیم باشیم.

    • mohammad

      12

      15

      میتونستی به سب تبریک بگی با ماشین 7 ام گرید

      هییییی

      • Mehriar Salehi

        17

        15

        نمیتونم، اگر ماشین ششم هفتم پیست با قهرمان چهار دوره جهان توش، ۷-۸ دهم ثانیه از یه راننده تازه کار بدون عنوان تو ماشین هشتم گرید تو تیمی که سه ساله آخره، عقبه، بزرگترین لطف به طرفدارای فتل اینه که چیزی ازش نگم.

        تو برای خودت خوش باش.

      • Erfan.5

        10

        18

        البته قهرمان ۷ دوره جهان و بهترین ماشین فصل هم ازش عقبه

      • Seb the great

        10

        8

        مهیار صالحی؟
        تبریک به سب؟
        شوخیت گرفته😂😂😂😂😂

      • mohammad

        6

        8

        seb جان
        البته درست میگی توقع نابجایی بود از ایشون ولی خوب فکر کردم شاید یه درصدر درحالی که همه چه طرفدار چه غیر طرفدار این کار رو کردن این اتفاق بیافته ولی خوب همونی که گفتی

      • Esmaeil_5

        9

        5

        MOHAMMAD
        چرا باید به سب تبریک گفته بشه مگه پل زده؟
        با این جور حرفا کمی حد سب رو پایین میارید و بهونه دست هیترها میدید واسه خالی کردن عقده های چندین ساله!

      • mohammad

        0

        3

        Esmaeil_5 جان
        درست میگی
        ولی خوب فصل قبل فتل رو در حد یه درجه چند پایین اورده بودند و قهرمانیاش رو بی ارزش می دونستند برای این راننده خوشحال باشند

        ولی همونطور که گفتی برای هیتر ها خوب رانندگی کنی لایق ستایش نیستی بد برونی راننده بدی هستی

    • mn.a

      14

      4

      قطعا در این پیست و شرایط، ویلیامز ماشین هشتم گرید نبود. کافیه شما لطیفی رو ببینید بالاتر از کیا بود تو این کوالی. البته که من با این حرفم قصد ندارم کار راسل رو کوچک جلوه بدم. بی شک عالی بوده.

    • Seb the great

      9

      11

      جناب اقای صالحی
      همین اقای راسل از قهرمان ۷ دوره جهان و ۶ دوره هیبرید و ب اصطلاح رین مصطر بهتر دور زد اونم رین مصطری ک سریعترین ماشینو داشت اگه منطق شما اساس قضاوت باشه که لوییس بدرد فرمولا ای هم نمیخوره پس با استدلال های سوپر منطقیتون ارزش یکی از بهترین راننده های تاریخ ب اسم لوییس همیلتون رو زیر سوال نبرید
      با تشکر

      • Mehriar Salehi

        11

        8

        اگر اقایون فارسی که زبون رسمی این مملکت هست رو‌خوب بلد باشن عرض کردم تو کامنت اولی که توی تاپ ۱۰ به هیچکدومشون نمیتونم تبریکی بگم.سب و لوییس و مکس نداره.

        بس کنید این اقده ایی بازیهاتونو که له له میزنید برای تقدیر از راننده اتون! آبروی راننده خودتونو دارید میبرید با این نوع طرفداری که هرجا میشه سریعا حرف سب و لوییس رو پیش میکشید!

        یا فارسی نمیفهمید یا واقعا نفهمید…حالت سومی نیست.

      • Amirali

        8

        2

        مهریار جان میخواستم ازت بپرسم مشکل لوییس با ماشین چی بود؟آیا اصلا مشکلی داشت؟چرا تو کیو دو گفت خیلی نزدیک بود؟عملکرد لوییس و مرسدس واقعا بد بود حالا نمیدونم کدوم مقصر بودن ولی واقعا مجموع کار اصلا خوب نبود،شاید چون نخواستن ریسک کنن.

      • Mehriar Salehi

        4

        5

        فرید وهم رو امثال تو‌ برداشتن که نمیخونی و مینویسی.
        من درباره یک سشن نظرمو دادم، دوستات اومدن میگن چرا به ایکس و ایگرگ تبریک نگفتی! عقده سب/لوییس یا مکس/لوییس داره نابودتون میکنه…این مشکل من نیست.
        کسیم از من نظر نخواسته اما تو حتما متوهمی که همچین برداشتهایی داری.

        کاربر مهیار، فارسی رو متوجه میشید؟ بخونید نوشتم کردیت اصلی این سشن برای ویلیامز بوده که ستاپ و اپروچ خوبی به سشن داشته، نه راننده که البته اونم خوب بود اما اصل قضیه جای دیگه هست.
        بازم اگر فارسی بفهمی، نوشتم که امروز، روز سختی میشه چون میشیم یک مانع که یکی پس از دیگری رد میکنن راسل رو!

        باور کنید خوندن و فهمیدن یک نوشته به زبون مادری اونقدرا سخت نیست…اگر انتظار قربون صدقه فتل و لوییس و سب و شارل و مرسدس و فراری و غیره رو دارید برید کامنت طرفدارانشو‌بخونین.کار من نیست.

        یه رده دومی‌بود، امروز اگر خیلی شانس بیاریم ۱-۲ امتیاز میاریم…ربط دادنش به سب و افتخارات گذشته و انداختن اسم لوییس این وسط و حرف تو دهن گذاشتن این زاییده ذهن مریض شماهاست که توانایی فهم یک نوشته ساده هم ندارید.

        همکلام شدن با امثال شما تهوع آور شده.

    • Farid

      5

      7

      Mehriar salehi
      تو مگه کی هستی که به وتل وبقیه لطف میکنی و هیچی بهشون نمیگی؟؟!!!! نکنه با گفتن اقای صالحی فلان کن…. اقای صالحی نظرتو بگو….. و…… چند تا از کاربرا وهم ورت داشته که خبریه و واقعا شدی منتقد و کارشناس رسمی فیا و اف وان یا اسکای!!!!! سرتو بنداز پایین و طرفداریه همون تیم و راننده مورد علاقه تو کن…. کسی به تبریک و کارشناسی شما در باره وتل و بقیه نیازی نداره…
      تنها لطفییی که میتونممم بکنممم….!!! داش یه لحظه شک کردم که نکنه اینجا دور همی کارشناسان اسکای اف وان باشه و ما بیخیریم!!!!

      • Siamak

        4

        5

        ایشون سرور ما و شما هستن ! چون واقعیاتو میگه بعضیا دردشون میگیره . ملتفت شدی یا توضیح بیشتر بدم نازنین ؟!

      • mohammad

        1

        3

        اگه سرور شما هستند به رابطه بین خودتون مربوطه

        برا بقیه یه کاربر معمولین

    • mahyar

      3

      4

      برادر من این دیگه چه نظری بود ؟
      راننده ها توی بارون، یا به خاطر ستاپ ماشینشون یا به خاطر نوع رانندگیشون تایم هایی بهتری زدن.
      پیست هرچی خیس تر . دانفورس بالاتر بهتره . اون احتمال هایدروپلین شدن کمتر میشه و احتمال سور خوردن میاد پایینتر . هم میتونه محکمتر ترمز بگیره و هم با سرعت بیشتری بره توی پیچ .
      اگه تیمی با دانفورس بالا توی این پیست تایم زده . قطعا تایم خوبی زده .
      اما اگه شرایط خشک باشه . توی این پیست همه چیز بر علیه راننده تموم میشه و عملا” توی مستقیمی های اسپا و سکتور 3 هیچ شانسی برای بدست آوردن تایم نداره .

      • mahyar

        3

        4

        اما اگه امروز هم روز مسابقه بارونی باشه . احتمال این که راسل بتونه نتیجه خوبی بگیره خیلی بالاس . چون عملا” دانفورس ماشینشون رو بالا تنظیم کردن .
        تنظیمات ویلیامز بیشتر برای پیست خیس هست .
        در صورتی که تیم های بالایی تنظیماتشون بالانس کردن تا اگه هوا هم خشک بود بتونن نتیجه قابل قبول بگیرن .

    • mahyar

      1

      2

      آقای صالحی این چه طرز صحبت کردنه ؟
      این دیگه چجور ادبیاتی هست . کسی اینجا توقع نداره تبریک بگیم . ولی این چه برداشت عجیبی هست که شما داری ؟
      #گذارش
      به امید این که دیگه شاهد این ادبیات عجیب از دوستان نشیم .

      • Mehriar Salehi

        1

        1

        مطمئن شدم فارسی متوجه نمیشی چون کامنت من هیچ توهینی به هیچکسی نداشت اما اگر یکسری عقده ایی میان التماس تبریک میکنن، باید مثل خودشون جوابشونو داد.

        گزارش هم میتونید بدید، هیچ مشکلی با بن شدن ندارم اگر قراره افراد بیشعور افسارشون باز باشه و من نتونم جواب بدم، بن شدن اصلا موضوع مهمی نیست.

        خواستم بگم مثل سگ پاچه میگیرن، اما پشیمون شدم راستش چون من سگهارو دوست دارم.

    • mahyar

      0

      0

      آقا مهریار . این راهی که تو الان داری توی روز میری رو من دیشب چراغ خاموش رفتم .
      توهین به کسی نکردم و این داستان ها . حرف بچه های دبستانیه . مگه حتما باید توهین بکنیم
      مرد حسابی کاربر فرید اومده ی حرف ناربطی زده، ی چوب گرفتی دستت همرو داری باهاش میزنی چون فلانی بد صحبت کرده . منم میتونستم بیام اینجا از خجالتت دربیام، دیگه اگه قرار باشه این از کوره دربره اون از کوره بشینن اینجارو خشگل کنن برای همدیگه ؟
      اونوقت به من میگی فارسی نمیفهمم . به نظرت من دقیقا” چی گفتم ؟ نظر مخالف شمارو دادم .
      شما گفتید ماشین رو خوب با راننده مچ کردن . روز قبلش توی تمرین یک دور با اینتر زده بودن .
      منم گفتم خیر ماشین از خیلی وقت پیشا با راننده مچه . ماشین تنظیمات دانفورس بالا داشت برای این شرایط . تلمتریشو هم توی یوتوب گذاشتن دیگه نیازی به دوا بیخودی نیست که ویلیامزی که توی مستقیمی ها از مرسدس سریعتر هست، اینجا توی مستقیمی کندتر بود .
      دلیل فیزیکیشو هم توضیح دادم .
      دیگه از کوره در بری بیایی برای من چیزو ربط بدی به شقیقه که ثابت بکنی حرفت حساب هست (البته این موضوع عیبی نداره) ولی دیگه چرا میایی قشنگ قشنگ صحبت میکنی ؟ نمیدونم از هم کلام شدن با شماها برام تهو آور شده نمیدونم شماها فارسی حالیتون نمیشه .
      نمیتونی بحث بکنی دلیلی نداره بیایی اینجا هرجوری دلت خواست جواب اینو اونو بدی. یا اومدی اونور نوشتی جواب دهن گشادارو رو دادم .

      آفرین بهت .

  35. mahdi arabi

    12

    16

    بدون تعارف
    سطح مکس – لکلرک – نوریس – راسل از تمام گرید یه رده بالاتره

    هر کی هم باهاشون هم تیمی بشه ازشون شکست میخوره

    از راننده های با تجربه و اسم و رسم دار گرید سب و دنی ریک با یکی از اینا هم تیمی شدن و شکست خوردن

    همیلتون و آلونسو هم با یکی از اینا هم تیمی بشه همین شرایط پیش میاد

    من صرفا از رانندگی سب تو این سال های باقی موندش لذت میبرم همینطور که امروز مثل همیشه تو بارون بی نظیر بود

    سب قبلا با فراری و ردبول از لوییس تو کمل استریت سبقت رو گرفته امیدوارم فردا با استون مارتین هم این کار رو انجام بده تا کلکسیون سبقتاش رو تکمیل کنه

    • Esmaeil_5

      6

      4

      MEHDI VETTEL
      حرف دلمو زدی واقعا👏 مگه سب ، لوییس ، فرناندو چند ساله دیگه تو F1 هستن؟ بجای این کلکل های بیخودی بهتره از حضور این پیرمردا توی پیست فقط و فقط لذت برد البته کاملا طبیعیه یه عده هم نبرن.

    • Amirali

      10

      3

      خوبه همین فصل مکس با ماشین برتر از همیلتون کمتر امتیاز گرفته!
      امتیازات لکلرک همین فصل با ساینز برابره!
      نوریس از ساینز دو فصل شکست خورده!
      ریکیاردو پارسال با ماشین ضعیف تر از یک سری رقبا پنجم تموم کرده!

      با عرض

    • Amirali

      11

      3

      خوبه همین فصل مکس با ماشین برتر از همیلتون کمتر امتیاز گرفته!
      امتیازات لکلرک همین فصل با ساینز برابره!
      نوریس از ساینز دو فصل شکست خورده!
      ریکیاردو پارسال با ماشین ضعیف تر از یک سری رقبا پنجم تموم کرده که نوریس هم جزو اون رقبا حساب میشده!

      لطفا عملکرد ضعیف سب و دنیل رو به پای تمام گرید ننویسید.واقعا تحلیل نا درستی بود.
      آلونسو دیگه خیلی از سن ایده آلش گذشته ولی لوییس هنوز در شرایط رقابتی قرار داره طوری که همین فصل بیشتر از مکس امتیاز آورد.هنوز دوره این جوون ها نرسیده و بعضی از با تجربه ها دارن پا به پاشون حرکت میکنن.

  36. seb.vettel

    13

    5

    جناب اقای صالحی نمیدونم چرا این توهم کند بودن ویلیامز حتی در سر کرافتی هم مونده در حالی که کوالی پیس استون با ویلیامز 1 دهم تفاوت داره تازه 90 درصد شاهکار جرج بخاطر لاستیک نو و همینطور دمای کم زمین زمین خشک تر بود

  37. seb.vettel

    7

    8

    این هم پیام سب برای طرفداران ماشین یک دهم کندتر (ویلیامز)

  38. F1fan

    8

    2

    راسل فوق العاده بود

  39. L'NORRIS.04

    4

    6

    اگر لاندو تصادف نمیکرد قطعا پول رو داشت ولی اشکالی نداره میتونه توی ریس جبران کنه

  40. SEB.5

    8

    8

    سلام دوستان تعیین خط فوق‌العاده ای بود!!!!!
    سب که نگم براتون روزمونو ساخت خدا کنه فردا حداقل سکو بگیره تا جواب فیا رو بده و تبریک میگم به سب فنا مخصوصا خودم . فراری ها نا امیدم کردن، آلپین هم بد بود میتونست بهتر باشه و یه تبریک خیلی ویژه به ویلیامز فن ها مخصوصا آقای صالحی جورج واقعا شاهکار کرد ، دنی ریکی هم عالی بود ، واقعا از لوئیس توقع پول داشتم و حداقل p2 واقعا خراب کرد میتونست حداقل جورج رو بگیره ولی هنوز هیچی تموم نشده .
    همه چیز آخر مسابقه معلوم میشه مخصوصا اگه بارونی باشه ریس.
    لندو هم عالی بود اگه تصادف نمی‌کرد حداقل سوم میشد .
    به نظر من ریس بلژیک که همیشه جذاب هست و سبقت های زیادی داره ولی اگه فردا ریس بارونی باشه جورج شاید حتی مسابقه رو ببره اگه دقت داشته باشه و یه استارت خوب بزنه خدا رو چه دیدی شاید سب فردا اول شد در آخر اگه ریس بارونی باشه همه چیز ممکنه.

  41. mahdi arabi

    7

    15

    راستی ساینز هم پشت لطیفی شروع میکنه مسابقه رو

    تبریک میگم به طرفدارای فراری
    میتونه تو مسابقه از لطیفی سبقت بگیره و آمار سبقتش رو بیاره بالا 🤣

    • محمد امین

      10

      2

      فراری با تایر های کنه تایم زد و ریسک هم نمی‌خواست بکنه فردا که ریس رو دیدین بعد قضاوت کنید

    • Siamak

      18

      7

      طرفداران فراری خودشونو با اینقبیل آمارهای سرکاری مشغول نمیکنند !
      خیلی مصیبته که کسی برای بولد کردن راننده مورد علاقه اش به این مهملات متوسل بشه .

      • mahdi arabi

        5

        16

        siamak
        ایشالا که خدا شفات میده

      • Siamak

        16

        6

        mehdi vettel
        توهم قول بده قرصهاتو سروقت بخوری که دچار تشنج نشی .

      • Esmaeil_5

        5

        3

        کاملا درسته طرفداران فراری اصولا کاری به امارها ندارن و با عشق منتظر میمونن تا ماشین قرمز جایگاه واقعیشو دوباره پس بگیره که میگیره یه روزی.
        تیکه دوم حرفت هم درسته چرا یه عده باید تلاش کنن راننده ای رو بولد کنن که واقعا هیچ نیازی به این امار و ارقام واسه اثبات توانایی و خوبیاش نیست‌.!(اصن چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه)؟!
        یه عده فتل فن با حرفاشون ناخواسته دارن حد فتل رو پایین میارن متاااسفانه.

      • Amirali

        7

        4

        اصولا بعد از ماجرای اون دو سال دیگه یک عده از سب فن ها خود به خود همینطوری شدن،شما به دل نگیرید سیامک خان.
        وقتی هنوز یک نفر میگه سب بهترینه و یک عده هم تاییدش میکنن چه جای حرفی باقی میمونه؟حداقل بگن لکلرک بهترینه خیلی منطقی تره چون اون وقت وتل از بهترین شکست خورده.قبلا یک پیام طولانی نوشتم که تو یک بخشیش به ماجرای سب اشاره کردم.فکر کنم دوستان خوندن اون رو،دیگه نظرم رو تکرار نمیکنم.

    • Seb the great

      5

      6

      😂😂😂😂
      دانلود ساینز دلها

    • SUPER FAST 16

      4

      3

      تبریک ویژه به شما مهدی وتل که اگه شانس با راننده تون یاری کنه فردا بارون باشه میتونه تو ۱۲ امین مسابقه این فصل ۴امین بار طعم خوش گرفتن امتیاز رو بچشه.

  42. Hamilton44

    3

    9

    بله همیلتون افتضا کار کرد باید فردا اول بشه . به امید قهرمانی همیلتون.

    • Sebmm

      5

      2

      این همیلتون 44 خیلی تابلو کامنت میزاره…. ب امید قهرمانی همیلتون جمله همه کامنتاته… میخوای حرص کیو دربیاری نمیدونم… ولی جالبه

      • Amirali

        7

        1

        دیدی جمله قطعا همیلتون میبره اشتباه بود؟

  43. Mostafa

    5

    6

    دوستان بنظرتون فردا بازم بوتاس راننده های ردبول یا حداقل یکیشونو از مسابقه خارج میکنه🤔

    • Morteza_1

      5

      3

      قشنگ بود خندیدیم
      باید پرواز کنه یا انقدر فنی بزنه که نصف ماشین ها زنجیر وار بهم بخورن

      • Mehrab

        3

        1

        ببین نظرت چقدر خنده دار بود که یه مکس فن اینجوری جوابت رو داد .

  44. Amir5

    10

    4

    عالی یه تعیین خط بسیار فوق العاده عملکرد مکس بسیار خوب بود ولی لوییس توی دور دومش لاستیکاش از دمای عملیاتی خارج شده بودن و بخاطر همین خیلی نتونست سریع باشه
    عملکرد راسل بسیار خوب بود و از عملکرد ویلیامز در طول نیم تعطیلات هم نگذریم که عالی بودن و این استراتژی خوبی رو هم که چیدن و راسلو در دقایق آخر به لاستیک اینتر میدت بردن و همین باعث شد که راسل لاستیک هاش گرم تر از بقیه بشه و پیست هم خشک تر بشه و تونستش دوم شه
    در طرف مقابلم دنی ریک امروز ترکوند و عالی بود بسیار عالی
    سب هم لاستیکاش خنک شده بود و بخاطر همین نتونست از دنی ریک سریع تر باشه ولی عالی بود و رکورد هرفصل یک بار حداقل جز ۵ نفر برتر بودن در تعیین خطشو نگه داشت
    پیر گسلی هم خوب بود
    پرز هم اصلا خوب نبود
    ولتری که نگم با ۵ رده جریمش برای فردا اوضاعش بدتر هم میشه
    نوریس بد شانس بود استبان هم اصلا سریع نبود
    بنظرم اینکه Q3 برگزار شه در شرایط اولیه اصلا مناسب نبود و سب و نوریس به همین قضیه اعتراض کردن و حرکت سب برای اینکه از سلامتی نوریس اظمینان پیدا کنه ستودنی بود
    درمورد اینکه چرا راسل انقدر سریع شد میشه این دلایلو اورد
    ۱_ استعداد بینظیرش
    ۲_ استراتژی و شانس بسیار خوب که درواقع لاستیک هاشو دیرتر عوض کرد و گرم تر بود همینطور پیست هم خشک تر بود که این یک فاکتر مهم برای اینکه چرا با بقیه اختلاف ایجاد کرده بود
    ۳_ آپدیت و پیشرفت ویلیامز در تعطیلات
    در کل عملکرد آلونسو و کیمی خوب نبود و نکته ای نمیمونه به امید سکو سب وجنگ لوییس و مکس و موفقیت دنی و بقیه

  45. Se5Mi7

    7

    10

    هنوز جریمه سب نیومد؟
    مثلا اینبار میتونن بخاطر رادیو و مصاحبه بعد کوالی جریمه‌اش کنن.

  46. Amin-sdg

    12

    5

    یه جمله ای گفت کرافتی(“این قدر میگم جورج راسل دوم شده تا بلکن باورم بشه”) که فکر کنم خلاصه ی حال همه مون بعد از تموم شدن کوالی بود. واقعا کار ویلیامز و راسل معرکه بود…
    سب هم بعد تصادف لندو نشون داد چرا همه دوست ش داریم. فقط نمیدونم دنی ریک از کجا پیدا ش شد اون آخر که جای سب رو گرفت:)

    • Amir5

      10

      4

      دنی ریکم دیرتر از سب اومد تو پیست و بخاطر همین لاستیکاش بهتر و گرم تر بود و پیست هم خشک تر والبته دنی هم قوی ظاهر شده بود

  47. Arvin.Hamilton 44

    10

    6

    پیش بینی شما واسه 1 تا 3 فردا چیه؟
    نظر خودم اگه پیست خیس باشه
    1.لوییس
    2.مکس
    3.فتل
    خوشحال میشم نظر شما رو هم بدونم:)

    • رضا سلطانی

      11

      5

      فکر کنم این پیش بینی شما نباشه بلکه نتیجه دلخواهته!
      قطعا این جوری نمیشه

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        2

        تو مسابقه بارونی هرچیزی ممکنه
        پارسال ترکیه هم هیچکس فکرش رو نمیکرد اون شکلی بشه:)

      • Arvin.Hamilton 44

        8

        3

        حالا پیش بینی خودتون واسه فردا چیه؟

    • Seb the great

      11

      2

      حقیقتش غیر قابل پیشبینیه هر لحظه ممکنه همین کسایی ک اسمشون بردی یهو برن قاطی باقالیا😂😂
      ولی بشخصه دنبال نبرد چرخ ب چرخ سب و لوییس توی بارونم با این ک مطمئنم یکیشون دی ان اف خواهد شد:)

    • Senna

      9

      1

      الان نمیشه پیشبینی کرد
      اولا شاید فردا یه حرکت گروژان طوری از کسی ببینیم که کلا همه چیز رو زیر و رو کنه و دوما شرایط مسابقه فردا چندان پایدار نیست
      پیش بینی رو بزارید بعد رد شدن از له کمبس

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        1

        Senna
        فکرکنم اون حرکت گروژانی 2012 تو اسپا رو از والتری ببینیم😂😂 مخصوصا اگه بارونی باشه😂

    • Hamoon

      3

      1

      اگه خیس باشه و داستان نشه
      مکس
      لوییس
      پرز

      • Hamilton44

        3

        4

        نه کاملا اشتباه لوییس، مکس ، پرز

    • Amir.Redbull99

      0

      0

      1.همیلتون
      2.راسل
      3.لکلرک

      البته امیدوارم اینجوری نشه.

  48. Senna

    18

    4

    خیلی جالبه

    توجه توجه!!! دوستان بزرگترین لطف رو می کنن که به طرفدارای فتل و دیگر راننده ها چیزی نگن !!!! . اولا بزرگترین لطف رو به خودتون بکنید و اینقدر برای خودتون نوشابه باز نکنید .

    دوما در عالی بودن جورج هیچ شکی نیست ولی دلیل نمیشه بیایم کسی که داره برای اولین قهرمانیش میجگنه ، کسی که که داره برای هشتمین قهرمانیش میجنگه و خیلی از رکوردا رو به اسم خودش زده و کسی که چهار بار پیاپی قهرمان جهان شده و صاحب رکورد های مهمیه رو زیر سوال ببریم و به کفشمون هم حسابشون نکنیم کسانی که دهه اخیر فرمول یک دستشون بوده.

    خوبه که یادی بکنیم از استانبول پارک 2020 و لنس استرول ، پل سیتر اون مسابقه ، کسی که کوالیفایینگ رو 5 ثانیه جلوتر از لوییس تموم کرده . کسی که تو یکی دو دور اول 15 ثانیه با راننده های تیم های دیگه گپ انداخته . نتیجه P9 و نزدیک به لپ شدن . طرف دیگه دو تا فراری داریم که P12P14 شروع کردن نتیجه p3p4 که میتونست به p2p3 تبدیل بشه.

    این نتیجه عالی در کوالیفایینگ با ریسک ویلیامز به دست اومد ویلیامز الان رو فول وت ستاپه فردا اگه تمام ریس بارونی بود وهمه چیز خوب پیش رفت فکر میکنم بهترین روز ویلیامز در چند سال اخیر خواهد بود ولی اگه بارونی نبود فکر نمیکنم روز خوبی برای ویلیامز باشه. سندش هم مونزا 2008 و استانبول 2020 .

    صحبت آخر با فتل فنا و فراری فنا ، اولا من در جایگاهی نیستم که بگم اینکارو بکنید این کارو نکنید امید وارم حمل بر نصیحت باشه ، آقایون و خانوما رابطه فتل و فراری دیگه خیلی وقته تموم شده به جای اینکه این گذشته خاک شده رو نبش قبر کنیم خیلی بهتره که آرزو کنیم روز های خیلی بهتری در انتظار دو طرف باشه .

    به امید روز های بهتر برای فتل و فراری.

    • Hamoon

      6

      1

      ایول ب طرز فکرت

  49. هومن

    7

    2

    تبریک به مکس فن ها
    مکس عالی و همینطور راسل….
    نوریس هم حیف شد..
    ولی در این مسابقه رانندگان جسور برنده شدند

  50. هومن

    7

    1

    بوتاس هم که تو بارون…😅

  51. Kimi

    8

    2

    دمت گرم سب حال دادی.
    به امید سکو

  52. Hamoon

    8

    1

    فردا قطعا بارونه؟؟؟

    • mahyar

      7

      1

      به نظر میرسه که فردا هم بارونه .

      • Hamoon

        4

        0

        ممنون دوست عزیز

    • Forza Ferrari

      7

      1

      اره احتمالش میره بارونی باشه هواشناسی که اینو گفته ولی خب صد درصد نیست

      • Hamoon

        4

        1

        با توجه ب اوضاع نامساعد فراری دلم میخواد بارون باشه از مکلارن عقب نیافتیم…خدا کنه تصادف شدید پیش نیاد فقط

  53. Forza Ferrari

    9

    1

    کاش فردا روز بهتری باشه واسه فراری 🤲 به امید موفقیت های بیشترش واقعا دوست دارم دوباره فراری رو اون بالاها ببینم مطمئنم خیلی ها هم دوست دارن

  54. Amir5

    8

    1

    صرفا جهت اطلاع دارنده دو پودیم امسال ایندی کار یعنی گروژان امروز در پیست اسپا حاضر بود

    • Amirali

      7

      3

      امیدوارم حضورش باعث تصادف نشه

  55. Hamilton44

    3

    2

    به امید قهرمانی همیلتون

  56. Hamoon

    3

    1

    دوستان نوریس پنالتی میگیره؟ چیزی اعلام نشد؟

    • David Kame

      5

      0

      5 رده پنالتی برای گیربکس

      • Hamoon

        3

        0

        یعنی میاد 15 ؟
        ممنون

      • Mahmood.ghaedi

        3

        3

        نوریس پیت لین شروع میکنه ن 15

  57. Nima

    4

    1

    اگر سال آینده هم ردبول همین جوری توی مسابقات ظاهر شه واقعا نگه داشتن بوتاس توی تیم دیوانگیه امیدوارم راسل سال دیگه بیاد مرسدس بوتاس هم برگرده سر جای قبلیش

  58. خیلی ها میشناسن

    7

    0

    تبریک بابت تعیین خط فوق العاده راسل اما نباید از استراتژی معرکه گاراژ غافل بشیم که راسل رو دیرتر فرستادن بیرون و با اینکه یک پوش لپ و اوت لپ کمتر زد و خیلی لیمیت پیست رو تو کیو سه نمیدونس ولی دور فوق العاده ای زد
    ردبول و مرسدس قمار کردن و ردبول بال با داون فورس بیشترو گذاشت رو ماشین اما مرسدس نه
    مثل ترکیه ۲۰۲۰ هرچقدر پیست خشک تر بشه مرسدس هم سریعتر خواهد شد
    امیدوارم مسابقه بدون برخورد و خروج از پیست باشه هرچند که خیلی بعیده ولی اینطوری حداقل دیگه رد فلگ نداریم…

    • Hamoon

      3

      1

      واقعا منم دیگه حوصله رد فلگ ندارم

    • Mehriar Salehi

      11

      1

      اسپا! پیست خیس! استندینگ استارت.

      میکس بهتری نمیشه پیدا کرد برای سیفتی کار تو لپ اول!

  59. Mahmood.ghaedi

    3

    0

    ولک بارونو
    کسی چیزیش نشه فقط برنده واقعا مهم نیست

  60. Hamoon

    3

    0

    یعنی مسابقه لغو میشه؟
    خیلی وضع خرابه

    • --AmirAli--

      1

      0

      رد فلگ تا کی؟
      فرناندو داشت کلاهش رو خشک میکرد 😂

  61. L'NORRIS.04

    1

    0

    عجب بارونیه رد فلگ دادن واقعا خیلی خطرناکه بارون خیلی زیاده

  62. --AmirAli--

    1

    0

    کاش سریعتر تکلیف رو مشخص کنن
    فیا در جواب ردبول گفت که ماشین ها به پیست برمیگردن

  63. Erfan.5

    2

    0

    به احتمال قوی لغو کنند

      • Erfan.5

        2

        0

        میخوان ۳۹ دور کنند

  64. Mehrab

    3

    1

    خبر دارید چی شد ؟؟؟ همه اومدن بیرون مشغول دور زدن و مهمترین نکته اینه که دنی ریک داره هواشناسی یاد میگیره

    • mahyar

      2

      0

      فعلا” که به خاطر بارون نشستن به این امید که ابرا برن .

  65. SUPER FAST 16

    4

    2

    امیدوارم اونایی که همیشه علاقه خودشون به ریس بارونی رو اعلام کردن ،لذت کافی رو برده باشن،من که از خونه زدم بیرون،برگزار نشه بهتره

  66. --AmirAli--

    3

    1

    توی تصاویر که از شدت بارون کاسته نشده
    لندو خوابش برد 🙂

  67. SEB.5

    4

    1

    دوستان اینجور که من تو هواشناسی دیدم بارون تازه از ساعت ۸ شب اونجا اولشه😂
    به احتمال زیاد لغو میشه مسابقه.

  68. mahyar

    2

    4

    اینا اگه میزاشتن چند دور پشت سیفتی کار اونجا بزنن زمین خشکتر بشه . الان مسابقه وسطاش بود .

    • SEB.5

      2

      2

      آره دقیقا . حتی راننده سیفتی کار هم صحبت کرد و گفت شرایط پیست خیلی بد نیست ولی به خاطر دید ماشین ها فعلا مسابقه تأخیر خورده و نظر شما هم خوبه اگه ماشین ها تو پیست شیش هفت دور پشت سیفتی کار بزنن با اینکه بارون میاد ولی شرایط پیست بهتر میشه .

  69. SEB.5

    1

    2

    دوستان فیا یک اطلاعیه ای داد اینجور که من متوجه شدم انگار مسابقه یک ساعت تاخیر خورده‌ دوباره یا اینکه مسابقه یک ساعته ست خوب متوجه نشدیم احتمالا یکی از این دوعه.

    • Breeze

      1

      0

      تا اونجایی که من متوجه شدم، ساعت مسابقه رو بعد یک ساعت متوقف کردن (چون یه محدودیت دو ساعته برای ریس هست) و اور هوا خوب بشه، یه ریس یک ساعته خواهیم داشت.

  70. SEB.5

    3

    0

    کامیون ها یک چیزی رو جلوشون بستن و دارن آب ها رو به بیرون هدایت میکنن 🤦
    این طور که بوش میاد مسابقه و لغو نمیکنن .
    فردا هم روز خداست چرا فردا برگزار نمیکنن.

    • L'NORRIS.04

      0

      1

      بخاطذ این فردا برگزار نمیکنن که بیشترِ تماشاگرانی که از کشورهای دیگه اومدن امشب پرواز دارن و از بلژیک میرن

      • SEB.5

        1

        2

        اینم هست.

      • Breeze

        0

        1

        همچنین اینکه مارشال ها به صورت داوطلبانه میان و پیدا کردن مارشال برای فردا هم راحت نیست.
        برنامه تیم ها هم فشرده میشه چون پنجشنبه باید جای دیگه باشن.

    • mahyar

      0

      2

      مثل این که فردا هم بارونیه

  71. SEB.5

    0

    2

    ماشین سیفتی کار برای بررسی شرایط پیست وارد پیست شد .

    • L'NORRIS.04

      0

      1

      اینکه اومده تو پیست medical carهست.
      نمیدونم چرا این اومده،اگر سیفتی کار بیاد شاید بهتر بتونن بررسی کنن.

      • mahyar

        2

        2

        سیفتی کار پارکه جلوی پیت لین . فکر کنم اون نتونه تکون بخوره .

  72. mahyar

    0

    2

    ساعت 8:37 دقیقه به وقت خودمون .
    به نظر میرسه میخوان ی شروع کنن .

  73. L'NORRIS.04

    0

    2

    مسابقه ادامه خواهد داشت به وقت ایران از ساعت ۲۰:۴۷ مسابقه شروع میشه

  74. mahyar

    1

    2

    ده دقیقه دیگه مسابقه شروع میشه 8:48 اینا به وقت ما

  75. SEB.5

    2

    2

    دوستان مسابقه حدود ده دقیقه دیگه شروع میشه super fast 16 بدو خونه ببین.😂

  76. mohammad

    0

    2

    مثکه داره شروع میشه

  77. mahyar

    0

    1

    هرچند که خیلی دوست دارم مسابقه برگذار بشه .
    امیدوارم تصادفی اتفاق نیفته .
    اون مستقیمی و پیج اروژ …. با اون همه آبی که میره هوا … نمیدونم خدا رحم کنه .

  78. SEB.5

    2

    2

    بهترین سود رو از این وقفه و تاخیر سرجیو پرز کرد که تو دور های تمرینی قبل مسابقه تصادف کرده بود.

    • mahyar

      1

      1

      فکر کنم یک دور از همه عقبه

  79. SEB.5

    0

    2

    دوستان مسابقه هم یک ساعته یعنی زمانیه اوه ماشین ها وارد پیست شدت من برم.

  80. mahyar

    0

    2

    همون اولش که بیرون بودن خیلی بهتر از این بود هوا . الان حتی مکس هم نمیتونه پشت سیفتی کار بمونه

  81. Erfan.5

    1

    1

    از کجا میبینید دوستان؟

  82. SEB.5

    0

    2

    دوستان بازم رد فلگ ماشین ها اومدن توی پیت لین 🤦

  83. Erfan.5

    0

    1

    دوباره متوقف شد

  84. SEB.5

    1

    1

    مسابقه ۳۹ دوره و ۴ دورش الکی رفت.

  85. Mohammad ali 5

    0

    1

    اینا چرا سعی دارن مسابقه رو الان برگزار کنن؟
    بزارن فردا که امتیازا هم نصف نشه

    • SEB.5

      0

      1

      جوابت رو بالا دوستان گفتن میتونی از اونجا ببینی.

    • SEB.5

      0

      1

      نه همون red flag هستش شاید دوباره برگزار شه.🤦

  86. --AmirAli--

    0

    1

    بریم به زندگی برسیم یا نه:)

  87. Erfan.5

    0

    1

    معلوم نیست هنوز ولی فکر نکنم بشه برگزار کرد

  88. Mohammad ali 5

    0

    1

    خب من میگم که فردا برگزار کنن

  89. pooriya

    1

    1

    الان تقسیم امتیازات به چه صورت انجام میشه؟ امتیاز دور سریع هم به کسی میدن؟

    • Breeze

      1

      1

      امتیاز ها نصف میشه چون به تعداد 75% دور اصلي ریس نرسیدن. دور سریع رو نمیدونم، فعلا که دست رتبه هفدهمم هست و ارزشی نداره.

  90. SEB.5

    0

    1

    رد فلگه ولی وقت همینجوری داره میره وقت یه ساعته رو میگم.

  91. Amirhossein.gz

    0

    1

    حالا داره همون زمان هم میره اونوقت چی میشه

  92. Erfan.5

    2

    1

    مه و غروب و بارون

  93. Mohammad ali 5

    3

    1

    فستس لپ رو مازپین گرفت 😐
    چون تو لپ 3 از همه در سیفتی کار بهتر تایم زد.
    این مسابقه تو خاطرات خواهد ماند …

    • SEB.5

      0

      1

      واقعا 😂🤣

  94. SEB.5

    2

    1

    احتمالا اگه وقت تموم شه امتیاز ها رو همینجوری تقسیم کنن .

    • SEB.5

      1

      1

      خیلی بد میشه حق همه ضایع میشه.

  95. SEB.5

    3

    1

    سب دیگه از ماشین هم بیرون نمیاد. 😂

  96. SEB.5

    1

    1

    دوستان مسابقه کنسل شد و مکس برنده شد.

  97. SEB.5

    0

    1

    جورج هم اولین سکو رو گرفت.

  98. mahyar

    0

    2

    یعنی الان مکس 17.5 امتیاز میگیره ؟ جرج 9 امتیاز . لویس 7.5 ؟

    • SEB.5

      2

      1

      نمیدونم ولی مکس برده دیگه شاید امتیاز ها رو نصف کنند.

    • Amirhossein.gz

      0

      1

      اگه نصف بشن امتیازات که میشه مکس ۱۲.۵
      راسل ۹ لوییس ۷.۵

  99. SEB.5

    2

    1

    امتیازات تقسیم شد.

  100. Mohammad ali 5

    1

    1

    این برد رو تبریک میگم به مکس فن ها.
    راسل چه خوب کوالی زد ک دوم شد تو مسابقه.
    راسل خوشحاله خوبه…

  101. seb.vettel

    1

    2

    مسخره ترین برد و پودیم برای مکس و لوییس و راسل میذاشتن هر کی میخواست بره وتل اول میشد

    • Mohammad ali 5

      1

      1

      سب که تو بارون همه میشناسنش…

    • Hamoon

      1

      1

      این چیش تبریک داره اخه
      خود مکس فن ها هم اینجور برد دوست ندارن

  102. SEB.5

    0

    1

    عجب مسابقه 😡🤬

  103. Mohammad ali 5

    4

    1

    مفتی ترین برد تاریخ فرمول یک بود خدایی.

    • SEB.5

      1

      1

      آره🤣😂

  104. SEB.5

    1

    1

    بهترین فرصت برای سب بود که حداقل شانسش رو برای برد امتحان کنه 🤦😡

  105. Mohammad ali 5

    1

    1

    سب که کلا خیلی بدشانسه خیلیی

  106. Erfan.5

    4

    2

    برد مکس و سکوی راسل رو خدمت بارون و پیست اسپا تبریک میگم

    • Mohammad ali 5

      1

      1

      اسپا نبود من 4 ساعت دور نمی ریختم

  107. SEB.5

    0

    1

    دوستان تقسیم امتیازات معلوم نیست حداقل کنار اسم ها چیزی ننوشته.

  108. SEB.5

    1

    2

    یه تبریک به مکس فنا و ویلیامز فن ها 😣

  109. Erfan.5

    0

    1

    خودشون هم نمیدونن چیکار میکنند و خواهند کرد ؟

  110. mohammad

    0

    1

    خیلی مزخرف تموم شد

    • mohammad

      0

      1

      خیلیبد بود بد بد بد

  111. Mohammad ali 5

    2

    1

    اینا میخوان جشن برگزار کنن!
    من حرفی ندارمو
    کاش اصلا اسپا وجود نداشت .
    تو بنگلادش برگزار میکردن بهتر مدیریت میکردن.

  112. SEB.5

    1

    2

    خدایی بد شانس تر از سب تو تاریخ فرمول یک نداریم این مسابقه اگه پیچ یک رو سالم میومد بیرون شاید مسابقه رو می‌برد حداقل میتونست شانسش رو امتحان کنه.😭😑😫😩

  113. Mohammad ali 5

    1

    1

    خدا وکیلی باید فن ها برنده شدن

  114. Amir5

    3

    1

    خیلی مسخره بود اگه مسابقه برگزار میشد که میشد یه ربع برگزار شه سب سکو میگرفت واقعا مسخره بود ۴ ساعت وقت مردمو تلف کردن واقعا مسخره بود حداقل مسابقه رو فردا مینداختن
    الکی الکی مکس برد و راسل سکو گرفتن و همیلتونم همینطور
    جالبه مازپینم سریع ترین دور رو زد واقعا مسخره بود
    فکنم خود راسلم فکرشو نمیکرد انقدر مسخره و راحت سکو بگیره
    درکل مبارک باشه برد مکس و دومی راسل و سومی همیلتون
    در مسخره ترین مسابقه

  115. SEB.5

    0

    1

    با اینکه با برگزار نکردن مسابقه ضرر میدیدن ولی سنگین تر بود اگه برگزار نمیکردن.

  116. Amirhossein.gz

    3

    1

    واقعا باید داخل این بخش قوانین فرمول یک تغییر ایجاد بشه خیلی مسخره بود امروز

  117. Amir5

    2

    1

    خدایش اینا میخوان شادی کنن؟ باذاین وضعیت واقعا مسخرس

  118. SEB.5

    2

    1

    دارن جام میدن خدایی خوشحالی نداره اصلا .

  119. Amir5

    3

    1

    تاحالا راننده هایی به این سرحالی روی سکو ندیده بودم مزحک ترین مسابقه اسپا در تاریخ

    • Hamoon

      3

      0

      واقعا مزحک

  120. Mohammad ali 5

    1

    1

    من بودم میرفتم یه گوشه از خوشحالی اینا فیلم میگرفتم.

  121. SEB.5

    3

    1

    دارن شامپاین می‌پاشن بهم چه قدر هم خوشحالن راسل که داره پرواز میکنه ، اصلا مسابقه یه دور جدی هم بدون سیفتی کار نداشت که بخواد سبقت توش باشه اگه داشت سب راحت راسل و ریکی رو رد می‌کرد.