فرمول یک ایران – فرناندو آلونسو می گوید که دوران حرفه ای او و سباستین فتل در فرمول یک برای همیشه در تاریخ به یادگار خواهد ماند.
هر دو راننده با داشتن شش دوره قهرمانی مسابقات در طول سالها رقابت سالمی را ایجاد کردند، خواه برای قهرمانی در اوایل دهه 2010 یا اخیراً در رده های میانی جدول، که از تجربیات خود برای حرکت رو به جلوی تیم هایشان استفاده کردند.
آلونسو در سال 2021 با آلپین به فرمول یک بازگشت در حالی که فتل از فراری به استون مارتین پیوست. آلونسو می گوید فتل یکی از آن نام هاییست که همیشه در کنار خودش به یادگار خواهد ماند:
این چیزی است که برای همیشه با من یا با ما خواهد آمد. برخی از نام ها در کنار دوران حرفه ای شما وجود دارد و سب یکی از آنها خواهد بود.
آلونسو در ادامه افزود:
راستش بین ما احترام زیادی وجود دارد. ما گاهی خیلی شدید در پیست رقابت کرده ایم و برای قهرمانی ها نیز جنگیده ایم.
همه آنها از سال 2010 تا 2013 در کنار سب بودند، اما هنوز هم فکر می کنم وقتی در پیست یکدیگر را ملاقات می کنیم این احترام را نشان می دهیم.
روزهای یکشنبه تمام ماجرا نیست، بسیاری از چیزها در روزهای جمعه و شنبه اتفاق می افتد و من این را یک امتیاز برای خودم می دانم که این پیست را با اکثر بچه های فرمول یک به اشتراک بگذارم، به خصوص با بچه هایی مانند سب.


لحظه ی خداحافظی افرادی مثل الونسو ، سب و همیلتون از فرمول یک خیلی سخته واقعا ، بدون اینا یه حس کمبود وجود داره
وااااای خدای من چقد خوشبختیم ما خبر جدید اومد😍😍😍😍
مسابقه ژاپن حذف شد 😐
داداش در مورد الونسو و فتل موافقم ولی همیلتونو قاطی نکن البته نظر شخصیته و بهش احترام میزارم..
ولی در کل فورمول یک بدون افرادی مث سب و الوسو و کیمی.. دنیل یکم میتونه سخت باشه
ی جورایی اینا با عموم مردم هستن با طرفداراشون… سبک زنگیشونم مث طرفداراشونه ک اینقدر بهشون قدرت محبوبیت میده…
واقعا موتو جی پی بدون مارکز و روسی دیگه دیدن نداره
همینطور ف1 بدون این چهار نفر
ولی ی چیز دیگم هست نحوه ی دیدمون رو عوض کنیم و ببینیم ک راسل مکس چارلز لندو پیر اوکون و شایدم شوماخر….. و البته ساینز… اینا نوید بخش ی فورمول یک بسیار جذاب برا چند سال اینده رو میدن اینام نظر شخصیه منه
ممنون از سایت بابت خبرگذاری
sebmm داداش میگی همیلتون رو قاطی نکن چون بدجوری موفقیت هاش شما رو اذیت میکنه اگر نه بین خودشون احترام خاصی وجود نداره و خیلی خودتو ناراحت نکن که همیلتون از اون دو راننده دیگه سرتره و تو هیچ نظر سنجی معتبر یا هیج کارشناس معتبری نمیتونی پیدا کنی که بگه فتل از همیلتون سر تره
بین خودشون احترام خاصی وجود داره . اشتباه تایپی بود 🙂
اره اون کارشناس هم امثال شما هستن.. منو اذیت نمیکنه چون کسی ک فورمول وان با قهرمانی راننده نبینه.. نظراتش کارشناسی تره
من خودم طرفدار مارکز هستم ولی هیچوقت محبوبیت روسی رو نداره همه تو دنیای موتو اسپورت براش احترام قائلن این محبوبیت الکی نیست… بهت میگم باز همیلتون فقط برا اون دسته از کارشناسایی ک طرفدارشن و هوادار تو تاریخ هست ولی ایرتون سنا شومی فتل الونسو برا همه هستن پشت اون ماشین راسل هم بشینه قهرمان میشه خیلی بهتر هم میشه پارسال تو ی مسابقه همه چیزو برد زیر سوال این براتون کافی نبود.. ماشین ردبول ی برتری جزئی داشت همیلتون مونده بود اون عقبا تا اینکه با اپدیت و اون شیرین کاریش و اون بوتاس بدبخت همه دست ب دس هم دادن ک مکس پشت سر بزاره… وگرنه باید همش کلنجار میرفت با تیم… ب وصوح دیده میشه تو مسابقات بوتاس از همی سریعتره ولی تیم فورا بهش دستور عقب نشینی میده و اونم مث ی بچه حرف شنو.،حرف شنوی داره برا همینه همی میخواد بوتاس بمونه ولی اگه راسل بود چی اون چیشو میزارم برا وقتی همتیمی شدن.. حالاتوهم یکم حرف شنو باش با فتلو و الونسو مقایسش نکن کسر شأن برا فتل و الونسو
زمانی که اسم اکانتت مهدی بود هر توهین و بی احترامی خواستی به لوییس کردی و بعدش که بنت کردن الانم با هویت فیک و جعلی باز هم داری همون حرف های قبلی رو میزنی.خوبه وقتی آدم بن میشه حداقل خودش رو اصلاح بکنه.
همیشه هم ادعای منطق داشتی در صورتی که ذره ای منطق در کامنت هات دیده نمیشه.
Sebmm
ببین هرکی قهرمان جهان بشه اسمش تو تاریخ میمونه ولی باهات موافقم ک نباید لوییس با سب و النسو مقایسه کرد اونا روهم رفته اندازه لوییس افتخارات ندارن
بعد دستور تیمی بده چطور شوماخر استوره میشه از نظرت ک هم رو خط پایین هم تیمش نگهداشتن تا رد بشه یا ماشینش تو پیست پارک میکرد یا مستقیم میرفت میزد ب رقیبش. اینا اشکال نداره ولی دستور تیمی مرسدس ک باشه قهرمانی لوییس زیر سوال میره؟ دستور تیمی ب بوتاسی بدن ک رقیب اصلی لوییس توی اون فصل نبوده بدتره یا اینکه تیم بال جلوی وبر بعد از اینکه سب تو تمرین زد بال جلوی خودش شکوند اونم زمانی ک وبر تو امتیاز سال جلوتر بود از سب کدوم بدتره؟مال سب کار تیمی بوده اشکال نداره ولی واسه لوییس کثیف بازیه
بعد مثلا سب با ردبولی ک چهارتا قهرمانی پشت هم اورد شاهکار بود دیگه خب اونم ماشین بهتر داشت وگرنه اونم با ماشین ضعیفتر قهرمان نشد
احتمالا اون موقعهارو ندیدن چون اگه دیده بودین اینطوری کامنت نمیذاشتی
وقتی میخوای افتخارات کسیو زیر سوال ببری قبلش سرچ کن ببین راننده خودت چطور قهرمان شده بعد شروع کن ب زیر سوال بردن بقیه
محمود قائدی زیاد سخت نگیر اونجوری ک تو میگی شومی چیکارا کرد باید الان منفورترین چهره ی ف1 باشه ن محبوبترین
من نگفتم ک سب ماشین برتر نداشت برا قهرمانی اتفاقا ماشین ردبول برتر بود همه میدونن بدون ماشین برتر نمیشه قهرمان شد مگه تو موتو جی پی
ی چیزی از خودت دراوردی جواب خودتم دادی… احتمالا چندتا شخصیت درونت داری ب درو دیوار تاریخ بکوبید با کله بزنید لوئیس مث سب و شومی و ناندو تو تاریخ نمیمونه
یکم سخته اولاش فهمیدونو….. 😁
چیزهای ک درباره شوماخر گفتم مستنده با ی سرچ ساده میتونی فیلمهاش پیدا کنی داستان سب و وبر هم ک همه میدونن اونم با ی سرچ ساده همه چیزش در نیاد
فقط دوس دارم بدون مگه لوییس چیکار کرده با سب ک اینقدر ازش بدتون میاد اگه بخاطر 2017و2018 هست ک اونم لوییس کاری نکرد خود سب بود ک لطف کردن با تصادفات و اسکی های پی در پی قهرمانی ب لوییس تقدیم کردن
سخن بزرگان: لوییس تو تاریخ مثل فتل و آلونسو و شوماخر نمیمونه
روز عاشورایی مارو به خنده نیار…
فتل و آلونسو که رو هم دیگه اندازه لوییس افتخار ندارن پس اصلا محلی برای بحث نمیمونه
شوماخر رو هم که پارسال از بالای رکورد ها پایین کشید…
حتی اگه برفرض محال هیچ اسمی از لوییس باقی نمونه حداقل همه میدونن چه کسی رکورد های شوماخر افسانه ای رو شکسته!
میشه مثل حرف آلونسو که گفته اسم من همیشه کنار فتل خواهد بود
اسم لوییس هم همیشه کنار شوماخر خواهد موند
همه میگن شوماخر اسطوره و …ولی آخرش میان میگن خب الان چه رکوردی به اسمشه جواب میاد: یکی با نام لوییس همیلتون هرچی رکورد بزرگ دست شوماخر بود رو شکست و به نام خودش زد!
امین 44 محمود قائدی چرا بهتون سخت میاد….
چرا این همه سوزش برا نظر شخصیه من بابا یخ اب بریز جایی ک میسوزه…. اغا نظر شخصییییمه میفهمید…. بخند راحت باش… فقط ب حال خودمون نخند داداش این مهمه
بازم میگم نظر شخصیمه من لوئیس فقط قدرت ماشینش حساب میکنم تا فصل بعد ک راسل. بیاد…. ولی میدونم شماها روتون زیاده میایید 44 رو پاک میکنید میشید 63
بخند داداش بخند راحت باش تا دلت میخواد🤣🤣🤣🤣🤣🤣
ی چیزی هم باز میگم اولین کامنت نوشتم نظر شخصیمه…. نمیدونستم این نظر شخصی انقد سوزش پرقدرتی ایجاد میکنه
بازم بخند 🤣🤣🤣🤣
جالب ک دکل نورد درباره رو حرف بزنه شمای ک رو دکل مکسی دیگه چرا
اخبار جدید واقعی:
*فیا اعلام کرده است اگر اینترلاگوس به خوبی سیلورستون برگزار شود فصل آینده تعداد بیشتری از گرند پری ها اسپرینت خواهند داشت
*تیم ها با یکدیگر توافق کرده اند طی تقاضایی کتبی خواستار خارج کردن هزینه های تصادف از بودجه ی سال بعد شوند
*فراری و مکلارن بترتیب تایید کرده اند موتور چارلز لکلرک و شاسی لاندو نوریس آسیب جدی دیده اند
*مرسدس پس از قهرمانی در فرمول E در سال ۲۰۲۱ از ان خارج میشود
*گمانه زنی هایی درباره ارتباط والتری بوتاس و آلفا رومئو در میان است و از طرف مدیران تیم سوییسی رد نشده است
*۲۰۲۱ اخرین سال حضور اسطوره فنلاندی در فرمول یک خواهد بود. کیمی رایکونن رسما اعلام کرد سال آینده بازنشسه میشود. اما ملیت صندلی آلفا رومئو ثابت میماند(بوتاس) و احتمالا پس از سالها انتظار راسل در کنار همیلتون خواهد بود
*با شروع ۲۰۲۲ و پایان دوران هیبرید ، مرسدس دو راننده اینگلیسی خواهد داشت. شایعه ها بر این است که توتو ولف نیز از سمت خود کناره گیری کند
*نیکیتا مازپین طبق گفته گونتر اشنایدر حساب اینستاگرام خود را بخاطر دایرکت های توهین آمیز (اشتباهات خارج از قصد وی در ابتدای فصل) حذف کرده است!
*چارلز لکلرک در سواحل مدیترانه ی یونان در تعطیلات بسر میبرد اما هم تیمی اسپانیایی وی در حال ورزش های سنگین است. ماتیا بینوتو توئیت زده است که کارلوس انتظار های ما را منفجر کرده است(ورای انتظارات بوده )
*بین “ردبول و رنو” و “ردبول و فراری” ارتباط هایی ردوبدل شده است. به نظر میرسد اتریشی ها علاقه زیادی به مرسدس ندارند. هر چه باشد مرسدس اصل جنس را به کسی نمیدهد(پی نوشت: هوندا پس از ۲۰۲۱ از فرمول یک کناره گیری میکند)
*حالا این همه خبر ولی اونوقت تنها چیزی که میشنویم یسری اطلاعات ی هست که از قبل هم میدونستیم
*پینوشت : کل اخبار از sky sport منبع شده اند و توسط خودم ترجمه گردیده اند
خیلی دمت گرم اینجا همینطوری اطلاع رسانی ک ماها ب جون هم افتادیم چیزی هم بارمون نیست مرسی بابت اخبارت مهدی جان
مرسی عزیز بابت خبر ها
فلانی با فلانی خیلی حال میکنه انگار برای کسی مهمه!!
مرسی دمت گرم داداش
😭😭
وقتی شنیدم کیمی خداحافظی میکنه گریم گرفت و الان هم همینطور واقعا دردناکه
سال بعد دو تا از اسطوره ها از موتور اسپرت میرم
با اینکه من مدت زیادی نیست فرمول یک میبینم اما واقعا با خبر ترک کیمی خیلی ناراحت شدم
و یه خبر بد تر احتمالا آلونسو هم تا سه چهار سال دیگه بازنشسته شه
راستش به عنوان تنها سایت موتور اسپرت فارسی توقع بیشتری ازتون میره
امیدوارم چندتا سایت دیگه هم بیان چون عدم رقابت نتیجه اش میشه همین که 2 3 روز یکبار یه پست میزارین و کلا نسبت به قبل منفعلتر شدین
7 روز عزای عمومی بابت بازنشستگی کیمی، اینم شانس مایه، همه چی گل و بلبل بود که کیمی هم رفت ://
جدیدا رابطه فتل و آلونسو خیلی عجیب خوب شده
دیگه رسماً دارن دل میدن قلوه میستونن
«رفتن ترکیه چه حالی دارن میکنن، جوووووون»
فتل هم چندی پیش گفت رانندگی آلونسو توی دورهای که مقابل شوماخر رقابت میکرد بهترین رانندگی ای بوده که توی عمرش دیده!
در واقع گفته آلونسو بهتر از همیلتون و شوماخره!
نظرم اینه که فتل بعد از دوران فراری میخواد به جای نگران نتیجه و آمار و ارقام بودن بیشتر و بیشتر از سال های باقی مانده فرمول یکش لذت ببره و روابط خوبی با هم حرفهای هاش و رقبای قدیمیش (شاید حتی در حد دوستی) برقرار کنه
ممنون از تلاشتون برای عوض کردن تاپیک اما نصف اخبارتون غلط بودن.
۱.کیمی هنوز بصورت رسمی هیچ چیزی درباره آینده کاریش اعلام نکرده.همچین خبری بی پایه و اساس هستش…البته این چیزی که نوشتین خیلی محتمله اما در حال حاضر؟ رسمی؟ اصلا.
۲.مرسدس سال آینده از (۲۰۲۲) از فرمولا ایی خارج میشه.
۳.سال آینده پایان دوران هیبرید نیست، اساسا قوانین پاور یونیت تغییری ندارن و نسل بعدی سال ۲۰۲۵ معرفی میشه و از الان رو بک موضوع میشه مطمئن بود درباره اشون : نسل بعدی هم موتورهای هیبرید خواهیم داشت.
۴.صفحه مزپین که در موردش صحبت میکنین بسته نشده و فعال هست.
۵.مصاحبه آخر بینوتو (همین دیروز خیلی از منبع ها کار کردنش) دقیقا مطالب ضد چیزی که نوشتین درباره ساینز رو نقل قول میکنه.بخشی از صحبت های بینوتو:
“ما اصلا از کیفیت و سرعت کارلوس متعجب نیستیم چون آنالیز دقیقی رو سال قبل انجام دادیم رو این راننده و سال به سالش رو سنجیدیم به همین دلیل نتایج و سرعت فعلیش برامون عجیب نبوده…چیزی که کارلوس الان احتیاج داره انجام بده همونطور که خودش گفته اینه که یک آخر هفته بی نقص رو بتونه ارائه کنه چون تا اینجای فصل همیشه یک اشتباهی تو آخر هفته داشته.یا کوالیفاینگ، یا استارت یا ریس…”
اما برام جالب بود که منبع رو نوشتین چون اصولا این مطالبی که میگید اصلا تو اون منبع نوشته نشده!
چیزای جالبی میبینه آدم اینجا!
۱ رایکونن رسما اعلام کرده دوست عزیز این یکی رو از sky sport نگرفتم اینو از برنامه ی inside line نگاه کردم
۲درباره مرسدس و فرمول ای هم حق با شماست راستش این تیکش رو نوشته بود خداحافظی میکند منم نتیجه گرفتم حتما امسال میره دیگه
۳ اتفاقا یادمه یه بنده خدایی (ردن کلفت در فرمول یک) استوری گذاشته بود بدین صورت که یه قبر بود روش نوشته بود
هیبرید
فرزند مرسدس ا ام گ پتروناس
تولد
مرگ۲۰۲۱
یادت گرامی
۴ نیکیتا مازپین اپلیکیشن رو پاک کرده حاجی حالت خوبه؟
۵ این خبری که راجب فراری نوشتم اولاش جدید بود تیکه توعیتش مال حدود ده بیست روز پیشه؟
یعنی داره میگی اینطوری گفته؟
ای خدا بیا و ببین میراث آریوابنه به کجا رسیده…..
این یارو از معلم هنر راهنمایی ما هم بد تر قاط میزنه(بینوتو)
این همه علاقه به پافشاری رو نفهمیدن؟ چرا واقعا!
عزیزم خداحافظی یه راننده فرمولا وان اونم رسمی خودش بیاد بگه، اونم یکی مثل کیمی؟ این چیزی نیست که تو یه برنامه مدفون بمونه! مثل بمب میترکه…دروغ ننویس.
مورد سومتم قوانین هستن، من نباید تلاش بیشتری کنم.کمتر از یک دقیقه زمان میبره چک کردن قوانین سال آینده.بدم نیست! حداقل متوجه نصف صحبتهای ورزش مورد علاقه ات (اینجین فریز و فعالیت های ردبول و…) میشی…
درباره مزپین هم، استوری اخرش مال نیم ساعت پیشه…واقعا چک کردنش برات انقدر سخته؟
پدیده های کم نظیری رو آدم اینجا میبینه!
فیک نیوز همه جا هست اما اینکه یکی بیاد دروغی بنویسه که با سورس قابل دسترسی مثل اسکای نیوز یا باز کردن یه اپلیکیشن مشخص بشه؟ نوبره واقعا!!!
کمتر مصرف کنین لطفا.
فرناندو آلونسو ، لوییس همیلتون ، سباستین وتل ، کیمی رایکونن ، دنیل ریکیاردو . این 5 تا واقعا اسطوره های تاریخ فرمول یکن و واقعا بنظرم در تاریخ f1 می مونن.
کلا حکم مارکز و روسی موتوجی پی رو دارن توی فرمول یک
همه عالی هستن ولی کیمی یه چیز دیگست !
نظر شخصی جناب Sebmm
همه راننده ها خوبن جز همیلتون
آقا چه خوشتون بیاد چه نه رکورد هایی که همیلتون جا به جا کرد واسه راننده های مورد علاقتون افسانه شده
پ.ن الان میان میگن ماشینش خوب بوده
ماشین ردبول که اصن افتضاح یا بوتاس هم که ژیان سواره
پرچم همیلتون بالاست بی بروبرگرد
چقد ب تو سخت اومده حرف ما… خوشحال شدیم… اره دیگه توان رقابت تو حالت برابر رو نداره چی بگیم دیگه از خودمون در نیاوردیم امار اینو میگه
Sebmm داداش انگار برای شما سخت تره
چی داری میگی خدایی؟😂😂همیلتون به اندازه ی کل مو های سرش افتخارات و رکورد داره… همه ی رکوردا رو هم شکونده تقریبا تو قهرمانی هم که برابره فعلا… کسی که زده رو دست همه فراموش میشه و کسی که دو تا دونه قهرمانی داره تا ابد تو ذهن ها میمونه؟ گرفتی مارو یا قصد شوخی داری؟ 😂😂😂شما اگر خیلی ناراحتی میتونی همیلتونو فراموش کنی.. البته بعید میدونم تا وقتی اف وان دنبال کنی بتونی فراموشش کنی… لعنتی مثل جای زخممم میمونه… هر وقتم به گرندپری بریتانیا برسی مستقیمی همیلتون بهت لبخند خواهد زد:)
همیلتون افسانه اییه
نه به هیترا💕
بند اخر کامنتتم بی معنیه… فقط از زبون یه هیتر بیرون میاد نه فن یک راننده
m6 اون امار ماشینه… بهترین راننده اف1 در کنارش سریعترین ماشین تاریخ… در کنار همیلتون این خواهد ماند
متاسفانه عین فوتبال که همه جا بحث رونالدو و مسی هست اینجا هم فتل و همیلتون و جالب اینکه اکثر نظرات کاملا متعصبانه!به عنوان یه هوادار فتل میخوام یه چیز بگم.کسی نمیتونه منکر مهارت های همیلتون بشه.ثبات توی رانندگی هاش.روحیه جنگندگی و البته جاه طلبی هاش رو تحسین میکنم.اما لطفا هواداراش ناراحت نباشن اگر بقیه عقیده دارند هر راننده درجه یکی میتونست با ابر خودروی مرسدس تو این سال ها اول بشه.همونطور که شوماخر با فراری و فتل با ردبول اون دوره ها قهرمانی های پی در پی آوردند.تازه فکر کنم خودتون هم قبول داشته باشید اینهمه اختلاف بین سازندگان هیچ برهه ای از تاریخ وجود نداشته
محمد امین جان از آب گل آلود خوب ماهی میگیری
کنار اسم اسطوره هایی مثل آلونسو و سب
میای اسم همیلتون رو میاری و
به اصطلاح همیلتون رو بهشون میچسبونی.
اما خواستم بگم الونسو با سب هم تیمی نبوده ولی با همونی که اسمش رو آوردی چرا
پس
خود آلونسو اگه میخواست اسمش رو میاورد.
جهت اطلاع!
مرتضی جان ، اصلا قصدم این نبود ، همیلتون الان بیشترین افتخارات رو در فورمول یک داره و بیشتر هم میشه افتخاراتش ، و طرفداران زیادی هم داره ، و بودنش در فورمول یک هیجان خودش رو داره و قطعا رفتنش برای طرفداراش سخت خواهد بود ، من عن لوییس نیستم اما براش احترام قائل هستم
آلونزو و فتل، هر کردوم واقعا یک پکیج کاملن. هم فنی و هم اخلاقی
* هر کدوم
آلونزو؟؟اخلاق؟؟؟
تو مجارستان وقتی اسم فتل و الونسو کنار همیلتون اون بالا ها بود یاد، ۹,۱۰ سال پیش افتادم . ای کاش این اتفاقا بیشتر رخ بده
ای کاش حداقل یکسال هم شده هر سه تاشون ماشین عالی داشته باشند یه رقابت بینظیر رو ببینیم فقط سه تاشون روی سکو باشند همین و بس
سب و ناندو واقعا حرف ندارن ای کاش تا آخر عمرشون رانندگی کنن حتی اگه آخر بشن بازم ما لذت میبریم از رقابتشون لوئیس هم بمونه یه رقابت سه تایی ببینم واقعا عجب کیفی داره .
هیچ رقابتی مثل رقابت سب و فرناندو هیجان انگیز نخواهد بود….2010 تا 2013 واقعا فصول بی نظیری بودن. چهارتا ماشین تقریبا برابر( فراری، مک لارن، ردبول، مرسدس) اصلا نمیشد حدث زد برنده هر گرندپری رو. اوج هیجان بود اون دوره. بخاطر برابری ماشینا( اگه برتری هم بود اونقدر نبود که بقیه نگران باشن) مهارت راننده تو هر پیست حکم به برتری تیم توی هر گرندپری میداد. فوق العاده بود.
اره ، واقعا خیلی هیجانی بود ، البته سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ حق قهرماني با الونسو بود ، به خاطر dnf شدن و به خاطر چند امتیاز (سال ۲۰۱۰ فقط ۳ امتیاز کم داشت) نتونست قهرمان بشه
بله فرید جان دقیقا منم میخواستم بگم 4 ماشین که میشه 8 راننده{لوییس نیکو سب ناندو وبر کیمی ماسا….}که خوب هر 4 تاش به سب رسید پس میشه گفت در لحظه نباید کسی رو قضاوت کرد و هرکس یه دوره اوج داره که 100 درصد پرفورمنس دارن که خوب سب الان تا حدود 80 درصد داره و هنوز هم برای قهرمانی میتونه مسابقه بده خدایا من ازت پول خواستم ندادی و میدونم شاید لیاقت نداشتم یا یه وقت دیگه میدی اما یه چیز میخوام بجای اون پول فقط 4 ماشین رقابتی بده الپین استون مارتین مرسدس فراری همین فقط به ردبول نده چون مکس هنوز شخصیت قهرمانی نداره و در اون جایگاه نیست خواستی اگه بدی هم به چکو بده بدبخت پیر شد ندید قهرمانی یا به دنیل ریک بده
seb.Vettel
داداش اول امیدوارم خدا هر چه زودتر زندگیت پر پول و برکت کنه.
—-
بعدش می تونی از شخصیت قهرمانی داشتن مختصر توضیح بدی چی هست و مکس باید در چه جایگاهی باشه.؟
فعلأ تا اینجای فصل کسی که شایسته قهرمانی بوده مکس هست هیچ ربطی به تعصبم نداره بلکه عملکرد نمایان همچی هست.
این ورژن مکس فعلی خیلی تغییر کرده با سالهای قبل اولین سالی هم هستش که داره برای قهرمانی می جنگه، اگه رقابت سالم بزارن.
در آخر جالبه رانندتون همه افتخاراتش با ردبول هست چرا دوس ندارین باز افتخار کسب کنه این تیم.؟
سب وتل عزیز با شما موافقم در مورد بخش فرمول یکیش.
SEB.VETTEL باهات موافقم ، من با رانندگی مکس حال میکنم ولی اصلا اون شخصیت قهرمانی هنوز شکل نگرفته یه کاریزما خاصی بقیه کسایی که نام بردی دارن که این ازش بی بهره ست ولی با یه کم تجربه اونم میاد بالا
Seb.vettel
همین ریس اخر نشون داد ک مکس چیکارس
نصف ماشین نداشت تک تک این رانندهای ک گفتی بعد اون تصادف کنار میکشیدن از ریس مکس با اون وضع امتیاز گرفت
اتفاقا بنظر من مکس حقش قهرمانی هست ولی خب رقیبش پرافتخارترین رانندس باید تا ته سال صبر کرد ببینیم چی میشه
درکل این حرفت درباره شخصیت مکس
اصلا قشنگ نبود
سب وتل عزیز
ی نگاه ب سبک رانندگی پارسال و چند سال پیش بکنید مکس تحت فشار سوتی بد میداد ولی الان تو 2021 ب نظرم بی نقص ترین مکس رو داریم… ی جوری شخصیته شکل گرفته
چهارتا ماشین تقریبا برابر؟ معلومه که اصلا اون موقع فرمول یک رو دنبال نمیکردی 🙂
Farid
تاجایی که من میدونم اون سالها مرسدس ماشین رقابتی ای نداشت
ماشین ها که برابر نبودن در کل.
حتی بعضی از فصل ها فراری واقعا ضعیف تر بود.
به نظر من رقابت سب و لوییس و همینطور مکس_لوییس امسال هیجان بیشتری داره.اون فقط برای شما نوستالژیک تره نه اینکه هیجانش بیشتر باشه.
۲۰۱۰ اصلا مرسدس در حد قهرمانی نبود، رقابت قهرمانی بین دو ردبول و هملیتون با آلونسو بود( باتن وسطای فصل دیگه جا موند نه به بالا می رسید نه کسی بهش می رسید ماسا هم اول فصل خوب شروع کرد و فکر کنم بعد استرالیا اولم شد ولی در اخر با رنو کوبیکا و مرسدس ها می جندگید و با باتن کلی فاصله داشت) ۲۰۱۱ هم که کلا وتل تو یه سیاره دیگه بود و رقابت بین باتن و وبر و الونسو برای دومی بود اینبار همیلتون اون وستا بود مرسدس هم که حتی سکو نیاورد و ۲۰۱۲ واقعا رقابت قشنگی بود الونسو با وتل برای قهرمانی . لوتوس یا همون رنو هم بهتر شده بود که باعث شد کیمی و مکلارنا با هم برای سومی بجنگن بودن وبر هم که ششم شد گروژانو ماسا و نیکو هم با هم، ولی قشنگ بود چون اون فصل، ردبول فراری مکلارن لوتوس مرسدس و ویلیامز حداقل یک مسابقه بردن . ولی اگه مکلارن پایار تر بود خیلی خوب می شد. ولی اگه اتفاق که برای کوبیکا تو تعطیلات فصل قبلی بود رخ نمی داد با فراری چه میکرد
۲۰۱۳ هم وتل قدرت مطلق بود الونسو کلی باهاش فاصله داشت بقیه هم کلی باهاش فاصله داشتن
…بجنگن، وبر هم…
…مکلارنا پایدارتر بودن…
از بهترین های این ورزش هستن هر دو 🔥
ژاپن لغو شد…!
اره، حیف شد
چرا حیف بهتر شد که
میان پیست تهران میتونیم بریم ببینیم
پدرمونو در اوردن از بس حذف و اضافه کردن
پیست سوزوکا خدایی چرت بود
حالا تا ببینیم از تو لپ لپ شانسی کدوم پیست در میاد
یه وقت دیدی ترکیه در اومد
یا حتی هاکنهایم آلمان
خدایی پیست المان خیلی حیف شد همیشه دراماتیک بوده
نمردیم و این هفته یه خبر شنفتیم
حالا نگم مال چه زمانی هست
اخبار جدید واقعی:
فیا اعلام کرده است اگر اینترلاگوس به خوبی سیلورستون برگزار شود فصل آینده تعداد بیشتری از گرند پری ها اسپرینت خواهند داشت
تیم ها با یکدیگر توافق کرده اند طی تقاضایی کتبی خواستار خارج کردن هزینه های تصادف از بودجه ی سال بعد شوند
فراری و مکلارن بترتیب تایید کرده اند موتور چارلز لکلرک و شاسی لاندو نوریس آسیب جدی دیده اند
مرسدس پس از قهرمانی در فرمول E در سال ۲۰۲۱ از ان خارج میشود
گمانه زنی هایی درباره ارتباط والتری بوتاس و آلفا رومئو در میان است و از طرف مدیران تیم سوییسی رد نشده است
۲۰۲۱ اخرین سال حضور اسطوره فنلاندی در فرمول یک خواهد بود. کیمی رایکونن رسما اعلام کرد سال آینده بازنشسه میشود. اما ملیت صندلی آلفا رومئو ثابت میماند(بوتاس)
و احتمالا پس از سالها انتظار راسل در کنار همیلتون خواهد بود
با شروع ۲۰۲۲ و پایان دوران هیبرید ، مرسدس دو راننده اینگلیسی خواهد داشت. شایعه ها بر این است که توتو ولف نیز از سمت خود کناره گیری کند
نیکیتا مازپین طبق گفته گونتر اشنایدر حیاب اینستاگرام خود را بخاطر دایرکت های توهین آمیز (اشتباهات خارج از قصد وی در ابتدای فصل) حذف کرده است!
چارلز لکلرک در سواحل مدیترانه ی یونان در تعطیلات بسر میبرد اما هم تیمی اسپانیایی وی در حال ورزش های سنگین است. ماتیا بینوتو توئیت زده است که کارلوس انتظار های ما را منفجر کرده است(ورای انتظارات بوده )
بین “ردبول و رنو” و “ردبول و فراری” ارتباط هایی ردوبدل شده است. به نظر میرسد اتریشی ها علاقه زیادی به مرسدس ندارند. هر چه باشد مرسدس اصل جنس را به کسی نمیدهد(پی نوشت: هوندا پس از ۲۰۲۱ از فرمول یک کناره گیری میکند)
حالا این همه خبر ولی اونوقت تنها چیزی که میشنویم یسری اطلاعات ی هست که از قبل هم میدونستیم
پینوشت : کل اخبار از sky sport منبع شده اند و توسط خودم ترجمه گردیده اند
سوزوکا چرت بود؟واقعا؟؟؟؟؟
به جذابیت مسابقاتش کاری ندارم،خودش واقعا پیست جذابیه با اینکه در کل از کشور ژاپن خیلی خوشم نمیاد.
مهدی عزیز بعید میدونم ردبول بره سراغ فراری برای موتور.
خودشون فراری رو با فریز موتور عقب نگه داشتن تا بهشون نرسن بعد بیان دقیقا از خودشون موتور بگیرن؟
دقیقا اون جایی که گفتی خودشون پدر موتور فراری رو در اوردن
با این جملت خیلی حال کردم
چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی
البته معلومه که همیشه رقابت حرف اولو میزنه
وگرنه چیزی زیاده موتوره(ادم موتور)
به نفع و ب ضرر چ تیم هایی شد؟
سالهای ۲۰۱۰ ۲۰۱۲ واقعا اوج هیجان رو این دو نفر به علاقمندان هدیه کردن به شکلی که حتی تا پیچ آخر رقابت ادامه داشت.کاری به چند و چون رقابت ندارم ولی من حرکت و رفتار غیر ورزشی و خشن از هیچکدوم از این دو راننده بزرگ ندیدم و هر دو در اوج حرفه ای گری از تمام ابزار ممکن استفاده کردن ولی هیچ بی اخلاقی از هیچکدوم ندیدم
انگار رسالت پتروف در این ورزش خراب کردن قهرمانی سوم آلونسو بود.الانم معلوم نیست کجاست بنده خدا.
خبر بی ربط : ظاهراً گرندپری ژاپن 2021 کنسل شد .
۲۰۱۰:فتل ۱۰ پل پوزیشن آلونسو ۲ پل پوزیشن
فتل ۵ برد(۱۰سکو) آلونسو ۵ برد(سکو)
فتل ۲۵۶ آلونسو ۲۵۲
۲۰۱۲: فتل ۶ پل پوزیشن آلونسو ۲پل پوزیشن
فتل ۵ برد (۱۰سکو)آلونسو ۳ برد(۱۳سکو)
فتل ۲۸۱ آلونسو ۲۷۸
بعضی مواقع ماشین ها تو تعیین خط سریع هستن اما ریس پیس ضعیفی دارن مثل مرسدس ۲۰۱۳
اما به هیچ عنوان نمیشه بگیم ریس پیس ماشین ردبول پایینتر از فراری و مکلارن و …بود
به واقع اکثرا جز فتل فن ها اعتقاد دارن که ماشین برتر ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ ماشین ردبول بوده
جالبه که یه عده میگن ماشین مرسدس هم رقابتی بوده در کنار ردبول،همین یه جمله نشون دهنده میزان درستی این نظره…
دوست عزیز من نمیدونم پیش کشیدن کند یا بهتر بودن ماشینها از کجا نشأت میگیره میاد تو بحث
همه راننده با ماشین بهتر قهرمان شدن جز در برخی موارد
این کاملا مشهود وقتی برا ی راننده اینو میگید برا راننده ی مورد علاقتون هم قبول کنید و بعضی وقتا هم ک شده بگید این ب باز بودن ذهنتون کمک میکنه
ولی چیزی ک مهمه این نحوه ی قهرمانی شدنه…. چندتا ماشین خوب رقابتی برا برد بود تو اون دوره قهرمانی فلان راننده چقد اختلاف امتیاز بود مثلا
تو سالی که به گفته اکثر کارشناسا فراری ماشین برتر رو داشت فتل قهرمانی رو به خاطر اشتباهات فردی خودش به همیلتون بسیار کم اشتباه تقدیم کرد فقط یه اشتباه آلمانش 40 امتیاز تفاوت ایجاد کرد چون خودش 25 امتیاز از دست داد و به خاطر اومدن سیفتی کاری که خودش باعثش بود همیلتون به جای پنجم اول شد
از همونجایی نشات میگیره که فکر میکنی لوییس محبوبیت نداره!
لوییس تو ۲۰۰۸ تو پیچ آخر قهرمان شده!
۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم به لطف اشتباهات متعدد فتل و کمک مکس و بوتاس و البته فرصت شناسی
فوق العاده لوییس قهرمان شدیم
بهتره بری به ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ سربزنی ببینی ماشین برتر یعنی چی!با این تفاوت که تنها حریفت یعنی
هم تیمیت هم اجازه رقابت نداشته باشه!
خیلی ها با ماشین برتر قهرمان شدن
اما خیلی ها هم نشدن!
وقتی لکلرک به فراری نیومده بود خیلی ها فکر میکردن(فتل فن ها)که حداکثر پیس اون ماشین همونیه که فتل میرونه!اما ۲۰۱۹ لکلرک نشون داد حداقل تو کوالی میتونه سریعتر دور بزنه!پس فکر کن اگه ۲۰۱۸ لکلرک پشت اون ماشین مینشست چه اتفاقی می افتاد!
فتل راننده خوبی هست فوق العاده محبوب و آذر لحاظ شخصیت حتی برای خودم دوست داشتنیه اما به هیچ وجه تو سرعت خالص کنار لوییس و آلونسو نیست که اگه بود با اون ماشین ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ خیلی زودتر باید قهرمان میشد!ببین اختلاف ماشین ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ دیگه وی بوده…
اگه آلونسو تو ماشین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فراری می نشست احتمال خیلی زیاد قهرمان میشد!اشتباه فراری مثل اشتباه دوکاتی بود فکر میکردن مشکل از آلونسو و دویتسیوسو بوده اما احتمالا الان پی بردن ک مشکل از ماشین و موتور خودشون بوده!
اره راس میگی ماشین برتر فراری بهت بگم برتری ماشین فراری فقط تو اسپا و مونزا بود خخخخخخخخخ خنده دار هست نظراتتون از کی تا حالا ماشینی ک با اختلاف بالای سی ثانیه اول میشه و تو کفی از همه سریعتره شده ماشین دوم گرید
مثلا چون مارکز با هوندا قهرمان میشه بگیم موتور اول گرید ولی دوکاتی ک ابر غوله موتور دوم خخخخخ
کی در مورد ماشین برتر ۲۰۱۹ صحبت کرد؟؟؟
برداشتت نشون میده یا خیلی احساسی و
غیر منطقی داری کامنت ها رو میخونی یا سن زیادی نداری،به هرحال از اونجایی که توهین به شخصیت کاربران رو دوست ندارم،ترجیح میدم قضاوت نکنم،فقط یکم بهتر بخون…
فکر نمیکنم نیازی به توضیح دوباره باشه اما منظورم اینه که وقتی لکلرک تو ۲۰۱۹ تو اولین فصلش تو کوالی ها بعضا چند دهم سریعتر بود حالا حساب کن تو ۲۰۱۸ جای کیمی قرار میگرفت اگه همون سال مثل ۲۰۱۹ چنتا کوالی و ریس میتونس سریعتر از فتل باشه،قطعا معادله قهرمانی به سمت لوییس نمی چرخید!به خصوص اینکه بوتاس ۲۰۱۸ به جز ایتالیا و روسیه تقریبا تو هیچ کجا بود،کیمی هم به جز آلمان و آمریکا و چنتا ریس معدود دیگه،بازنده فتل بود!
تقریبا شبیه به رقابت امسال مکس و لوییس!
همون طور که قبلاً گفتم شانس ما اینه که پرز هم اکثرا نمیتونه با پیس واقعی اون ماشین دور بزنه پس عملا تو رقابت قهرمانی تاثیرات کمی داره شاید فقط کمی کمتر از بوتاس،چون بوتاس هم امسال کار بزرگی نکرده به جز راه دادن انگلیس
امین عزیز برای اینکه دوستان بهتر متوجه بشوند شاید بهتر باشه به جای 2019،دو هزار و بیست رو مثال بزنی که دیگه هیچ طرفدار فن بوی ای هم نتونه مقاومت بکنه.من بارها گفتم به سب علاقه دارم اما این دلیل نمیشه چشمم رو روی واقعیت ببندم.
لکلرک کل کریر سب رو برد زیر سوال رسما،حتی ریکیاردو هم همینطور اما دوستان میگن ردبول اذیت کرده.تو 2019 در چندتا مسابقه هم وتل با دستور تیمی رد شد وگرنه اگر مثل ادامه فصل بود نمیتونست.
وتل وقتی فقط در یک دوره قوانین تونسته با ماشین برتر قهرمان بشه در صورتی که بازم ماشین خوب داشته قرار نیست اسمش جزو پنج راننده برتر تاریخ باشه وقتی 2017 و 2018 نتونسته رقابت کنه!
وتل اسطورست،قبول دارم.ولی پنج راننده برتر تاریخ لیستی ماورای اسطوره هاست و فقط خاص ترین در اون قرار میگیرن.
لوییس و کلارک و سنا و شوماخر که قاعدتا باید باشن در این لیست نفر بعدی هم میخوام بگم آلونسو ولی واقعا خیلی نمیدونم چون قدیمی هارو زیاد دنبال نکردم در مورد پراست،فانجیو،لایودا و… درست نمیتونم نظر بدم اصلا.
آخرین راه نجات دوستان از خیط شدن هم ظاهرا چنگ زدن به ماجرای محبوبیت شده.بابا به جای اینکه جک تعریف کنید خواهش میکنم قبول کنید رانندتون حداقل در سالهای اخیر عملکردش اصلا قابل دفاع نیست(به جز امسال که خب خوب ظاهر شده و تقریبا به قول مهریار تو یک فضای آروم تونسته کارش رو پیش ببره)
تعداد فالوور هر فرد مقدار محبوبیتش رو تا حدودی نشون میده.البته بحث فیک زدن و… هم هست که واردش نمیشیم چون مطمین نیستیم.
وتل درسته پیج نداره اما یک مدت فن پیجش تیک آبی داشت و خودم فکر میکردم رسمیه مثل خیلیا،به اندازه محبوبیت وتل هم دنبال کننده گرفت،خیلیا فقط طرفدار برنده ان،به اخلاق چیکار دارن دیگه!!!خودتونم با اون چهار تا قهرمانی طرفدار سب شدین.خلاصه اون الان پنج میلیون فالوور داره.
برای محبوبیت لوییس و مکس همیشه بحث راننده روز رو پیش میکشید که ما هم همیشه میگیم هلندی های متعصب دارن رای میدن.خب اگر اون نشون دهنده محبوبیته چرا وتل انقدر کم راننده روز میشه؟طبق منطق خودتون یعنی یا مهارت نداره یا طرفدار نداره.دیدید چقدر مارو با این فکرتون حرص میدین؟دست بردارید لطفا،این موضوعات با چند دقیقه تفکر قابل حل شدن هستند.
امین 44 یعنی تو تو اون سال متوجه نشدی ماشین لکلرک از نظر موتور اپدیت حتی تیم مکانیک از فتل برتر بود… وقتی رابطه ی راننده و تیم شکراب شده دیگه تیم نمیاد هزینه کنه برا فتل مث وینالس تو یاماها…
یبار دیگه برو ی سری از اون مسابقات اون سالو نیگاه کن تا بهتر متوجه بشی
ی کلاس بزار یکم بیاییم یاد بگیریم ازت
همونایی نیستید ک تا دیروز مکس میبرد مسابقاتو میومدی اینجا فقط کامنتای شما پر بود از. ماشین برتر مکس ولی لوئیس با اپدیت جلو زد اومدید گفتید لوئیس بهتره
من منطقم کمتره یا تو.. من احساسیم یا تو خخخخ
sebmm فراری هیچ وقت این کارو نمیکنه و اون تفاوتی که توی پیست میدیدیم بیشتر برمیگرده به این که ماشین اصلا” بر اساس خواسته های سب شکل نگرفته بود . بلکه طبق استایل رانندگی لکلرک طراحی شده بود چون فراری قصد داشت تا سباستین رو با ی راننده دیگه جایگزین کنه و لکلرک هم ی قرار داد چند ساله با فراری بست و همین موضوع باعث شد تا فراری روی نوع و سبک رانندگی لکلرک تمرکز کنه تا وتل که کاملا” هم منطقی هست .
مثلا” مکس راننده ای هست که چسبندگی جلوی خودروش رو به آرومی بوجود میاره ولی اکثر راننده هایی که کنارش میان سبکشون جوری هست که هرچقدر دیرتر ترمز بکنن و به پیچ سریعتر حمله بکنند نتیجه بهتری میگرن(که شاید توی ماشین هایی که تیم های قبلی داشتن این روش بهتر جواب میداده) ولی الان اختلاف 0.3 تا 1 ثانیه ای مکس و سرجیو بیشتر برمیگرده به نوع طراحی شاسی که متناسب با مکس هست و راننده دیگه باید بدستش بیاره .
وگرنه سب 2017 و 2018 به چند تا عامل قهرمانی رو واگزار کرد . سب در کامل آروم بودنش بعضی وقت ها انفجار احساست درش فوران میکنه . مثل باکو که لویس روش تمرز زد و سباستین خورد به دیفیوزر های لویس و اومد کنار لویس با ماشین کوبید به بهش . درست از اونجا بود که سب آرامش خودش رو از دست داد و میشه گفت سب نیاز به یک فضا آروم برای نتیجه گرفت داره . چیزی که اگه لویس رقیبت باشه تغریبا ممکن نیست .
ا صلا میگیم شما درست میگی و سال دوم ماشین فراری واسه لکرک ساخته شده بود اما سال اول چی فراری رسما اعلام کرد فتل راننده اول و لکرک راننده دوم خود لکرک هم اینو تو مستند رانندگی برای بقا اعلام کرد و سال هم با سه مسابقه اول و سه دستور تیمی به نفع فتل شروع شد اما باز هم در مجموع از لکرک تازه کار شکست خورد پس انقدر این دروغ رو به خورد خودتون و بقیه ندین که فتل از لکرک شکست خورد چون فراری پشت لکرک بود
Amirali تو ک درست نمیدونی چرا اسطوره هارو رتبه بندی میکنی فتل با چهارتا نمیتونه تو لیستت باشه ولی الونسو میتونه… هروقت تونستی درست نظر بدی نظر بده ممنون
مهدی جان
شما با 7 تا قهرمانی لوییس رو راننده حساب نمیکنین میگین قهرمانی ملاک نیست.بعد الان دلیلت برای قرار گرفتن وتل شد تعداد قهرمانیش؟واقعا عجب
اختیار نظر دادن بنده هم با شما نیست که بخواید تعیین بکنید من چه زمانی نظر بدم.
در مورد آلونسو:دو سال با ماشین ضعیف تر پا به پای وتل اومد و در آخرین لحظه ها قهرمانی رو داد!شاید چیزی مثل لوییس امسال یا شاید بهتر.
همیشه رقابت بین تیم ها و رانندگان جذاب بود و معلوم نبود کی به قله میرسه واقعا آلونسو و فتل در تاریخ خواهند ماند هیچ وقت برد راحت با ماشین بهتر رو تجربه نکردند
افرین ب یووو ی حرف حساب
لطفا از اینجا به یک سایت دیگه مهاجرت کنید تا بیشتر حرف حساب بشنوید.اگر انقدر اوضاع بده مجبور نیستید مارو تحمل کنید.
باهات مشکلی ندارم amiali جان داداش
سایت جنابت نیست ک شدی خانوم ابوطالبی🤣🤣🤣🤣
من هم با شخص شما مشکل ندارم،با نظراتتون مشکل دارم:)که البته باز از یک سری روابط نوشته ها هم به خود شخص برمیگرده ولی حالا اونقدر لازم نیست دقیق باشیم.
اخه این پست صد تا یا بیشتر کامنت داره،بعد روی یکیش ریپلای میزنید و میگید یک حرف حساب!یعنی کل این صد تا کامنت هیچ عملا.خب این حرف قشنگی نیست.من هم جواب شمارو دادم اما ظاهرا به تریج قباتون برخورده.
واقعا راست میگه این دوتا اسم همیشه تو تاریخ فرمول ۱ میمونه
بله آلونسو فتل باهم دوست هستند و باید رقابتشون رو ببینیم در آینده
فقط یه جنتلمن میتونه ایجوری حرف بزنه، عاشقت شدم
همین الونسو سال گذشته که خبرش هم در همین سایت موجوده ، وقتی نام پنج راننده برتر تاریخ فرمول یک را نام برد نام لوییس در بین اون افراد بود اما نام فتل نبود.
الونسو کلا صحبتهایش مشهور است به احساسی حرف زدن. بستگی دارد اون لحظه جالش چطوری باشه.
بنظرم منظور آلونسو این بوده:هر موقع از قهرمانیهای فتل یاد بشه تو دوتاش اسم من هم کنار فتل خواهد بود،فقط اسم قهرمانی ها رو نیاورده که بد نشه و اعتبار اصلی جملش پابرجا بمونه و حرفه ای گریش رو میرسونه…
البته بنظرم اصلا هم حرفش غیر واقعی نیست همین الانشم همه میدونن آلونسو تو اون دو سال چقدر خوب بود،به شخصه اعتبار اون نایب قهرمانی ها رو کمتر از قهرمانی های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نمیدونم و چه بسا بالاتر!!!
در مورد رانندگان برتر هم نظرش تغییر نکرده اینکه بعد از مجارستان گفته بود لوییس همیشه شکایت میکنه به خاطر این بود که نشون بده قرار نیست چون لوییس ماشین سریعتری نسبت آلپین داره،آلونسو هم نباید دفاع سختی کنه،هرچند که قبلاً هم دیده بودیم آلونسو اصلا به لوییس آسون نمیگرفت
وقتی تو مجارستان جیووکبیر اون طوری دفاع میکنه نباید از آلونسو انتظار دیگه ای داشت!
جالبه
چند وقت پیش فتل تو یه مصاحبه جواب آلونسو رو داد ، بعدش خبرنگار با تعجب ازش پرسید مگه شما با هم صحبت نمی کنید؟
فتل با خنده گفت که تو رسانه ها با هم صحبت می کنیم و جواب هم رو میدیم!!
همین امروز به یکیشون ماشین مرسدس و به یکی دیگه ماشین ردبول رو بدید و ظرف ۲۴ ساعت مصاحبه های ۲۰۱۱-۲۰۱۳ اشون تکرار میشه که بویی از احترام توشون نبود.
ما هم میشینیم به کامنتهای خودمون و اسطوره سازی هایی که زیر این تاپیک انجام دادیم میخندیم!
یکی که نوشته من ازشون رانندگی کثیف ندیدم و اسطوره اخلاقن و…
متاسفانه اینجا هیچکی اسطوره اخلاق نیست الکی بت سازی نکنید.
انقدر اسطوره اخلاق در تاریخ داریم که دیگه نیازی به راننده فرمول یک در این لیست نیست.میدونم نسبت به راننده محبوبتون محبت دارید ولی دلیل نمیشه دیگه سلطان همه چیز باشن.
فقط ی موضوع بگم اینجا خیلی به همیلتون حمله میشه که آی ماشین برتر .
دوستان تنها از 2017 به اینور هست که همیلتون از نظر همتیمی توی آرامش هست .
تا قبلش که نیکو روزبرگ هیچ وقت زره ای به لویس رحم هم نکرد و 2015 هم میتونست حتی قهرمانی رو از لویس بگیره . لویس حتی بعد از دوران نیکو توی سال های 2017 و 2018 هم همچین رانندگی راحت و بی دردسری نداشت . رقیبش سب بود و لویس رو به قدر کافی تحت فشار قرار داد .
ی 2019 و ی 2020 بود که لویس راحت مسابقات رو میبرد .
اما امثال حتی از 2018 هم کار برای لویس سختر هست .
دقیقا نیکو تا 2016 واقعا جنگید و 2017 و 2018 هم حداقل تا نیم فصل سب خیلی خوب جنگید حالا میشه گفت 2 سال راحت قهرمان شد ولی 5 تا قهرمانی دیگش نباید زیر سوال برد امسال هم احتمالا قهرمان میشه
تازه از نظر هم تیمی هم من 2020 که مسابقه اول رو بوتاس گرفت قبلش از مکس یکم میترسیدم بعدش از بوتاس.که خداروشکر به خوبی و خوشی تموم شد.
نیکو واقعا از روش های درستی استفاده نکرد ولی خب برد دیگه چی میشه گفت…
چقدر از دیدن ابوظبی 2016 حرض خوردیم خدا میدونه.حس میکردم مکس میتونست سبقت بگیره.شاید نخواست یا شایدم نمیتونست.
راستی اون بنده خدا الکس البون اسبق که نیکو روزبرگ سابق بود چی شده؟دیگه نیست؟یا یک مدت نمیاد تا وقتی با یوزرنیم جدید اومد تابلو نشه؟
میگم بخش فان سایت کم شده نگو ایشون دیگه نمیان!
الکس آلبوم فعلا د مسابقات dtm با ماشین فراری 488 gt3 مسابقه میده ، و نتایج خوبی هم گرفته