فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون و والتری بوتاس از تیم مرسدس در تعیین خط گرندپری فرمول یک مجارستان 2021 توانستند نتیجه 1-2 را بالاتر از راننده های ردبول، مکس ورشتپن و سرجیو پرز کسب کنند.

راننده های ردبول دور پایانی خود در مرحله سوم تعیین خط را بدلیل حرکت آهسته راننده های مرسدس در دور گرم کردن از دست دادند و همچنین با استراتژی های متفاوتی مسابقه را آغاز خواهند کرد.

جدول تعیین خط فرمول یک مجارستان 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:15.419
2والتری بوتاسمرسدس+0.315
3مکس ورشتپنردبول+0.421
4سرجیو پرزردبول+1.002
5پیر گسلیآلفاتائوری+1.064
6لندو نوریسمک‌لارن+1.070
7چارلز لکلرکفراری+1.077
8استبان اکونآلپین+1.234
9فرناندو آلونسوآلپین+1.296
10سباستین فتلاستون مارتین+1.331
11دنیل ریکاردومک‌لارن1:16.871
12لنس استرولاستون مارتین1:16.893
13کیمی رایکوننآلفارومئو1:17.564
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:17.583
15کارلوس ساینزفراری1:16.649
16یوکی سونوداآلفاتائوری1:17.919
17جورج راسلویلیامز1:17.944
18نیکولاس لطیفیویلیامز1:18.036
19نیکیتا مازپینهاس1:18.922
20میک شوماخرهاس

283 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    63

    11

    ۱۰۱مین پول پوزیشن لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم
    ۱.۱۵.۴۱۹

    • سامان

      42

      12

      سلطان,پرواز قشنگی کرد

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      45

      9

      تبریک به خودمون لوییس فن ها و مرسدس فن ها بوتاسم خوب بود 👌👌👌

    • n3x0

      12

      49

      به عنوان یه فراری فن میگم حس میکنم ادمین های سایت مرسدس فن هستن دقیقا زمان هایی که لوییس پل پوزیشن میزنه پست ها سریع کار میشه ولی وقتی ردبول و مکس خوب کار میکردن انگار کسی حال کار کردن پست گذاشتن سریع و نداره امیدوارم که اشتباه کرده باشم

      • Amirhossein.gz

        36

        5

        تمرین دوم که مرسدس ها اول دوم شدن آخر شب در موردش پست گذاشته شد حالا میگی برا مرسدس زودتر میزارن

      • Mercedes amg

        29

        8

        قطعا اشتباه کردی …چون من به عنوان یک طرفدار متعصب مرسدس ،تا بحال احساس نکردم ادمین ها طرفدار مرسدس باشند .

      • مهران آله

        28

        5

        اتفاقاً متن همین پست بالا رو میخونیم ، عکس فرمایش شما محتمل تر بنظر میرسه .

      • Shumi1

        7

        25

        نمیدونم کاربر جدید این سایت هستین یا قدیمی
        برای کاربرایه قدیمی این سایت خیلی وقته ثابت شدس که ادمینا لوییز فنن به تیتر خبر و متن خبر،تایید شدن یا نشدن کامنتا توجه کنی خیلی راحت متوجه این موضوع میشی

      • Sebmm

        8

        24

        احساس نکن… شک نکن ک اینطوره

      • L'NORRIS.04

        26

        7

        اتفاقا برعکس چون همیشه وقتی مکس اول میشه یا پول میگیره هم زود تر خبر رو اضافه میکنن هم تیتر های جالبی میزنن

      • mrz_ir

        22

        4

        برو زمان و تاریخ پست های قبلیو ببین همچنین تیترهاشونو
        اتفاقا بعضی وقت ها یجوری پست میزان که ادم حس میکنه تا مجبور نباشن اسم لوییس و مرسدسو نمیارن .
        تا اونجایی هم که اطلاع دارم ادمین ها فراری فن هستن و اینکه ردبول به مرسدس فشار میاره رو خیلی هم خوششون اومده ….

      • Hamoon

        18

        2

        همیشه تعیین خط سریع پوشش داده شد
        ادمین ها هم برا کسی ک 100 بار پل گرفته جوگیر نمیشن

      • MHR

        14

        2

        دوست عزیز شما تاپیک هایی که زده میشه رو نگا کنی دقیقا متوجه میشی که عکس این قضیه است.

      • Amirali

        7

        1

        شومی جان
        از همین جوابت مشخصه قدیمی هستی ولی پیگیر نیست.چنل موتور اسپورت فان رو داری؟فکر کنم کلا همه فراری فنن.دقیقا همونا ادمینای سایت و رفقاشونن.اعتدال رو رعایت کردن تا جایی که تونستن و ما هم اعتراضی نداشتیم و فعلا هم نداریم.ولی اینکه یک فراری فن بیاد اعتراض کنه دیگه عجیبه.

      • Amirali

        8

        1

        البته همه به جز مواردی معدود

      • Aryan44

        0

        0

        با سلام به نظر من دقیقا برعکسه
        چون اگه تا حالا به تیتر ها و متن پست هایی که تو کانال گذاشته میشه و خبر هایی که اینجا پخش میشه دقت کنید کاملا واضحه که ادمین های فرمول ۱ ایران ضد همیلتون و ضد مرسدس هستن
        حتی خیلی وقتا وقتی همیلتون گرند پری رو میبره عکسی که برای اون خبر میذارن عکس مکس ورشتپنه

    • داریوش

      16

      6

      تبریک به شما و مرسدس فن ها
      پیچ یک بی حادثه نخواهد بود
      امیدوارم اخر این بازی که شروع شده ، کسی اسیب نبینه

    • آرشا

      21

      1

      تنها جدابیت مسابقه فردا استراتژی متفاوت مکس نسبت به دوتا مرسدس خواهد بود که بنظرم کار خوبی کردن چون میدونستن تایم یک را نمیتونن بگیرن.شاید مکس تواستارت بتونه به واسطه لاستیک نرمتری که داره وفاصله زیاد خط استارت تا پیچ ۱ بتونه پیشتازی را بدست بگیره.
      فردا اگر لوییس وبوتاس پیچ ۱رااول وارد بشن به احتمال زیاد برد با لوییس ومرسدس خواهد بود مگر اتفاق غیر منتظره ای بیفته.

      • Mj

        8

        2

        دلیل استراتژی متفاوت رو کسی از دوستان توضیح میده، هر دو که با سافت تموم کردن؟

    • Amirali

      24

      13

      نمیدونم چرا ولی تو ذهنم هست که فردا مکس به عمد میزنه به لوییس و دیس کوالی فای میشه
      چون ظاهرا نمیتونن مرسدس هارو بگیرن.خوشحالم که میبینم تو پیستی که قاعدتا ردبول باید برتر باشه مرسدس با این اختلاف یک و دو میکنه.
      واقعا چه جوری بوتاس سه دهم از لوییس کندتر بوده؟
      واقعا در حال حاضر به نظرم بهترین راننده دوم ممکن برای مرسدسه.ظاهرا به فرم خوبش هم برگشته در صورتی که مسابقه قبل خیلی خوب نبود.
      دوستانی هم که باز رانندگی ک ثیف راه انداختن تیمتون باید اندکی درایت داشته باشه.مرسدس حق نداره دور آخر شل کنه؟همه چیز باید به نفع راننده شما باشه؟عجب بابا واقعا عجب از میزان هوش و منطق شما.

      • Majid

        10

        3

        بعنی چی چطور والتری سه دهم کندتر بوده؟ تعحبت بابت چیه😐

      • Sebmm

        4

        4

        بوتاس شنبه ها خوبه ولی یکشنبه…..

      • M.Kazemi

        7

        0

        این پاسخ رو برای دوست مان mj گذاشتم که قبل از شما کامنت گذاشت و سوال پرسید اما گزینه پاسخ زیر کامنتش روشن نبود:

        علت استراتژی متفاوت اینه که مرسدس ها تایم سریع ثبت شده در q2 را با لاستیک مدیوم زدند و باقی راننده ها تایم سریعشون با سافت بوده، همیلتون در تلاش آخر سافت بسته بود اما تیم سریع نزد و هم ن تایم لاستیک مدیوم براش ثبت شد

    • Amirali

      16

      8

      لوییس فردا نکات مثبتی رو مثل ماشین سریعتر،جایگاه بهتر،استراتژی بهتر،گاراژ بهتر و … داره
      که البته از حق نگذریم اگر اینارو مکس نداره یک بخش زیادیش مربوط به خودش میشه.در کل میگم فردا میشه امیدوار بود.مگر اینکه ردبول توانایی بیشتری داشته باشه.

      • Amirali

        16

        7

        و ضمنا اضافه کنم ردبول هنوز تو درگیری سیلوراستون و برتری ماشینش تو موناکو و فرانسه و اتریش مونده!اگر همینجوری میخوان ادامه بدن شکی نیست که قهرمان نمیشن.خب باید اونا هم آپدیت میاوردن دیگه.اینجوری که خیلی مسخرست تو پیستی که مال خودشونه ببازن.
        و اگر بازم همینجوری ادامه بدن برای من یک نفر دیگه مشخص میشه به عنوان تیم صلاحیت قهرمانی در اون چهارسال رو هم نداشتن.اگرم بردن وتل و آدرین نیوی بودن که بردن و نوش جونشون ولی پکیج ردبول امسال نشون داد شخصیت قهرمانی رو نداره.

    • جرج بست

      1

      1

      دوستان میشه یکی بگه تعیین خط چه حاشیه ایی داشته؟

  2. Se5Mi7

    14

    46

    گاراژ استون مارتین هروقت استرول حذف میشه جمع میکنن میرن میخوابن.

    این چه بازی کثیفی بود از همیلتون!!!

    • TEAM LH #44

      44

      3

      دوست عزیز همیلتون کاری نکرد فقط داشت از نهایت بهره رو می برد
      اشتباه اصل کاری رو ردبول کرد که رانندهاش رو انداخت پشت لوییس
      شما تا قوطی که استوارت ها بهت اخطار ندادن میتونی تا حدی آروم بری که کار همیلتون مشکل نداشت
      ردبول هم باید سعی می کرد از همیلتون تا قبل سکتور دو یا پیچ اول سکتور سه سبقت بگیره بره واسه گرم کردن تایر ها

      • Sebmm

        6

        13

        اونوقت خلاء پشت برا همیلتون بود
        میشد از چاله ب چاه

    • سامان

      43

      12

      بازی کثیف؟؟مکس اشتباه کرد خواست ازش تاو بگیره,زودتر میرفت بیرون,فکر مکس کثیف نبود سر همیلتون شاخ نمیشکست!😂آب خنک با عرق بابونه به شدت بهت توصیه میکنم ک خنک شی

      • TEAM LH #44

        25

        5

        دهنت سامان 😅😅😂😂

      • بردیا

        9

        32

        اره الان که لوییس این کارو کرده شد اشتباه مکس ولی وقتی مکس اینکارو بکنه میشه بچه پررو خوش شانس اگرسیو واقعا که لوییس فن ها بی منطقن

      • سامان

        33

        6

        بردیا خان عزیز,صحبت سر قهرمانیه,بهت اجازه نمیدن به راحتی بیایی تاو بگیری,کی به هورنر گفت پشت مرسدس بفرسته بیرون؟میموند پشت آخرین ماشین میرفت بیرون راحت هم تاو میگرفت هم مزاحمی نداشت,ولی این بدردشون نمیخوره چون سرعتشون ازش زیاده,یکی مثه مرسدس میخان که رو سرعت برابرشون تاو بده و ازش جلو بزنن,ردبول دقیقا کاری کرد که مرسدس دنبالش بود,خیلی شیک ساندویچش کرد

      • Shumi1

        6

        17

        خدایی دم اون دوستمون گرم که اولین بار این جمله رو تو این سایت استفاده کرد که شما یادش بگیرین
        میتونم قسم بخورم شما فن فوتبال هستین فرمول یک هم فقط مبینی که بگی فرمول یک میبینم

    • FJ

      7

      21

      عقده داره ؟؟؟

    • Mercedes amg

      26

      7

      مکس در دور وارم آپ میتونست فاصله بیشتری بگیره از لوئیس و دلیلی نداشت به چسبه بهش .در ثانی مرسدس و همیلتون نیازی هم نداشتند چون آپدیتی که مرسدس کرد نتایجش مشخصه و ردبول کاری برای دفاع نمیتونه بکنه .

      • ali

        30

        5

        نمیشد فاصله بگیره چون تایم گیو۳ تموم میشد.
        ردبول اشتباه کرد، به خیال خودشون اومدن پشت مرسدسا برن که تاو بگیرن، دیگه نمیدونم فکر نکردن وقتی اونا تایم های یک و دو رو زدن (تایم های خوبی هم بودن انصافا) چه نیازی دارن که تا اخر فشار بیارن تا ردبولا ازشون تاو بگیرن!!!
        خیلی بدون فکر عمل کردن.
        از اون ور مرسدسا با سیاست عمل کردن.

      • ali

        23

        3

        مرسدس تایم یک و دو رو داره
        زمان کمی هم مونده
        توی این شرایط پشت مرسدسا رفتن معلومه به نفعت نمیشه.
        واقعا چی میشه گفت به تصمیمی که ردبول گرفت!

    • Esmaeil_5

      21

      3

      دوست من کدوم بازی کثیف؟!! مکس و چکو میتونستن رد بشن از همیلتون همچین میگین لوییس کند حرکت میکرد انگار سیفتی کار تو پیست بود و اجازه رد شدن نداشتن بعدشم از کدوم تاو حرف میزنن دوستان؟ مگه مونزا ،اسپا، باکو و یا پرتغال بود این پیست؟!! بهتره ادمینای عزیز توی انتخاب تیتر تجدید نظر کنن حاشیه کجا بود آخه.!
      گسلی و سب خیلی خوب بودن
      سونودا هم که مثل اغلب اوقات فاجعه.

    • Majid

      10

      3

      مقصر گاراز ردبول بود که قصد داشت حتما بعد لوییس تایم بزنن وگرنه می تونستن از لوییس رد بشن. حماقت خودشون بود.

    • mn.a

      6

      2

      😄
      نه اینطورم نیست. سب فقط یه ست لاستیک داشت. و اینکه واقعا رده دهم برای استون عالیه. البته که این رده با وجود تصادف سانیز بود. چقدم تصادف میک بد بود. داشت تایمای خوبی میزد. خیلی به میک امیدوارم.

  3. Se5Mi7

    11

    33

    فردا وینگ من میپیچه جلو مکس، لوییس هم میگ میگ کنان فاصله میندازه.

      • mrz_ir

        18

        3

        وینگ من ردبول چند مسابقست نتونسته یه رانندگی درست نشون بده گیر به راننده دوم مرسدس میدن

      • mrz_ir

        14

        5

        wingman:
        خلبانجناحی، (در آرایش پرواز هواپیماهای جنگنده) هواپیمای پشت سر هواپیمای پیشگام، خلبان هواپیمای دوم، خلبانی که خارج از فرمان دسته هوایی حرکت میکند.
        این از ترجمه کلمه وینگ من
        به راننده دوم تیم ها که به راننده اصلی کمک میکنند میگن
        مثل کاری که والتری بوتاس مسابقه سیلور استون سریع به لوییس راه داد و یا مسابقه فرانسه پرز به مکس سریع راه داد تا استراتژی تیمی رو پیاده کنند
        همون یار کمکی

      • mrz_ir

        8

        1

        عاشق اون چهار تایی هستم که منفی دادن
        چی نوشتم که مخالف بودید؟؟
        معنی یه کلمه از دیکشنری و مثال از هر دو تیم برتر ؟؟؟
        خوب خدارو شکر تعدادی هیتر هم پیدا کردم 😂

      • mahyar

        0

        1

        وینگ من ی اصطلاح که از همون هوانوردی میاد . وینگ من ها جت های دوم و سوم در کنار فرمانده هستند . که بهشون دستون میده با چه آرایشی و چه شکلی حمله بکنند یا مانور خاصی رو انجام بدن . (البته دونستن اینارو مدیون DCS هستم 🙂 )
        در اینجا هم به همین صورته منتها . چیزی که توی فرمولا یک باب شده اینه که این واژه یعنی فدا کردن رده راننده دوم برای راننده اول . به خاطر همین به صورت خاصی ملت به عنوان تیکه میگن بوتاس که وینگ منه . اما این چیزی از ارزش های بوتاس کم نمیکنه . مرسدس مجبور بود که بوتاس رو فدای لویس بکنه . (البته همچین هم فدا نمیکنه خود بوتاس هست که نمیخواد ببره مسابقه ای رو ی جورایی توی این شرایط احساس راحتی داره )

    • محمددانیال

      3

      19

      دقیقا به قیمت dnfشدن بوتاس مکسو ازکار میندازن

      • Amirali

        19

        4

        ما که راضی خواهیم بود اگر این کار رو بکنن ولی متاسفانه ما ردبول نیستیم که از این حرکتا بزنیم:)

      • Hamoon

        16

        2

        این چیزایی ک شما میگی در حد بازی محلات نه فرمول یک
        بوتاس همیشه استارتش بد بود نیازی ب این خیالبافی ها و تفکر مافیایی نیست

    • Sebmm

      9

      5

      بوتاس فک نکنم استارتش اینطور باشه ک مکس رو بتونه نگه داره ماشین ردبول سریعتره ب نظر من… البته ب نظر من ک اینطور احساس میکنم…. اون دور اخر تعیین خط ک هم استرس مکس و همیلتون خیلی. جالب بود برام🤣🤣🤣🤣

      ی سوال دارم چرا وتل ی دور دیگه رو نزد چرا انقد بد کار کردن ایا لاستیکو میخوان برا استارت یا چی بگم استراتژی چیزی هست ک ما نمیدونیم چون فتل تو دورهای دیگه نشون داد ک سریعتر از این تایم میتونه دور بزنه جریان چیه؟ کسی میدونه ی توضیح بده برامون ممنون

      • آرشا

        5

        1

        نه داداش وتل احتمالا لاستیک نداشت .وچون به کیو سه رسید باید مسابقه رابالاستیکی شروع کنه که تو کیو۲باهاش سریعترین تایم را زده.

  4. Erfan.5

    14

    40

    همیلتون دیگه شورش رو در آورده

    • سامان

      32

      13

      گفتم که مکس خواست تاو بگیره شاخش شکسته شد,چرا زودتر نرفت بیرون؟چرا گاراژ ردبول همش منتظر مرسدسه که باهاش بره بیرون؟بازی بزرگ فکر و سیاست بزرگ میخاد نه مغز فندقی مثه هورنر😂😂

      • Max33vr46

        16

        37

        بزرگوار به ملت اطلاعات غلط نده خب اگه میخواست تاو بگیره که مکس پشت پرز میفرستاد نه جلوش دوما تو این پیست بخوای نزدیک دیگران برونی به علت هوای کثیف دانفورس کاهش پیدا میکنه و بدبخت میشی پس لطف کن و چرتو پرت نگو کار همیلتون اصلا جالب نبود

      • Amirhossein.gz

        27

        3

        پرز عمومی نیست که یک ثانیه کند تر از مکسه؟؟؟

      • LH44

        25

        3

        همینو بگو
        پشت ماشین مرسدس شیرینی میدن بقیه تیما خبر ندارن؟؟؟
        این هزارمه ردبول میذاره مرسدس بره میره پشتش!
        خوبشم شد.

      • ali

        21

        2

        Max33vr46
        پرز یه ثانیه کند تره
        چطور تاو بده به مکس عزیز من.

      • سامان

        22

        7

        باز این مکس ۳۳ شروع کرد به شعر خوندن,اینو جواب بده فقط,هورنر چرا دو سری ماشینشو پشت مرسدس فرستاد؟؟یه چیز دیگه بگم روشن شی تا یاد بگیری,مکس یک ثانیه سریعتر از پرزِ,کمک نمیکنه که هیچ سرعتشم گرفته میشه,کسی رو میخاد لااقل سرعت برابر با خودش داشته باشه و با تاو جلو بیوفته,واسه همینه اون ۱۷ تا ماشین به درد مکس نمیخوره😉😉

      • داریوش

        24

        5

        برادر بجای ۶۰ تا پیام بی محتوا گذاشتن ، یکم اطلاعاتت بالا ببر
        یه تاو شنیدی هی تکرار کن ، توی پیستی که اینهمه پیچ داره ، هوای کثیف باعث کاهش داونفرس میشه
        در ضمن حرکت همیلتون اگر خطا بود ، جریمه میشد ، ردبول باید حساب این جای کار میکرد
        امیدوارم ردبول نزدیک تر بشه ، که مسابقات جذاب تر بشه
        تبریک ویژه به مرسدس فن ها و همیل فن ها

      • آرشا

        13

        13

        سامان .
        صحبت درباره towتواین پیست بی معنیه.
        تیمها سعی میکنن راننده ها را تاحد امکان دیر تر بیرون بفرستن بخاطر اینکه هرچه بیشتر ماشینها توپیست دور بزنن چسبندگی پیست بیشتر خواهد شد.ولو چند صدم یا هزارم ثانیه.
        ردبول اشتباه محاسباتی انجام نداد.لوییس ردبول هارو کند کرد.

      • سامان

        3

        17

        داریوش خان,انقد میگم تا ملکه ذهنت بشه و یاد بگیری,هنوز زوده درک این چیزا,از کارتینگ شروع کن!😂😂

      • سامان

        3

        15

        داریوش جون,ازبس میگم تو هم میخونه تا ملکه ذهنت بشه این چیزا که یاد بگیری😉

      • Majid

        13

        1

        تو این پیست تو نمیشه گرفت چون مستقیمی چندانی نداره ولی به راحتی میتونستن از لوییس رد بشن و تایم بزنن. حماقت خودشون بود.

      • داریوش

        8

        3

        سامان جان ، برادر ، اول راهی ، اتفاقا من خیلی خوشحالم ، چند سال پیش دنبال کننده های فرمول یک خیلی کم بود ، اما الان داره جاشو بین نسل نوجوان ( مثل شما ) و جوان پیدا میکنه
        من اطلاعات جامعی ندارم ، صرفا فقط نگاه میکنم ، ولی انصافا یک سری اصطلاحات ساده مثل تاو دیگه یاد بگیرید
        خوش باشی برادر

      • Ayrton

        4

        1

        آفرین
        کسی که از منطق دورباشه
        حرف حق به خرجش نمیره
        به قول معروف نرود میخ آهنین در سنگ
        .
        .
        همیلتون واقعا تو این حرفه یه سَیاس واقعی شده
        گرگ بارون دیدس

      • Ayrton

        4

        1

        افرین اقای سامان

    • Mercedes amg

      22

      8

      بهتره بگیم چرا مکس از امکانات خلع پشت میخواست به طرز ناجوانمردانه ای بهره ببره

      • Mercedes amg

        24

        6

        دوست عزیز max33vr46 وقتی ماشین ردبول از مرسدس کند تره مکس چطوری میتونه از تاو پرز کمک بگیره …مرسدس با آپدیتش طوفان بپا کرده حالا مکس اگر بخواد تاو بگیره باید از ماشین همیلتون که در حال حاضر سریعترین تو پیست بگیره نه از پرز .

      • سامان

        13

        8

        منم بالا دقیقا اینو گفتم بهش😂از ماشین سریعتر یا حداقل هم سرعت تاو میگیرن,انشالا یاد گرفته باشه,به این داداشمون هم آب خنک رو تجویز میکنم

  5. حامد

    35

    4

    تبریک بمونه برای فردا ولی وقتی تو این پیست حرف واسه گفتن داشته باشیم دیگه تو همه پیستا می تونیم مدعی باشیم. به نظر آپدیتا جواب دادن.
    به امید ۱-۲ مرسدس

  6. itg

    28

    5

    تبریک به دوستدارهای همیلتون عالی

  7. Erfan.5

    10

    32

    وینگ من کار رو برای لوک خوش شانس راحت میکنه

    • Parsa911

      32

      5

      وینگ من اصلی که پرزه که حتی ۱ امتیاز خودش و تیمی حاضر فدا کنه که همی ۱ امتیاز سریع ترین دور نگیره فاصلش کمتر نشه با همی

      • Amirali

        12

        2

        پارسا عزیز
        متاسفانه پرز به طور دلبخواهی این حرکت رو انجام نمیده…
        #Team_order

      • Parsa911

        10

        3

        امیر علی دقیقا منم میدونم ولی وقتی این دوستمون میگه بوتاس وینگ من لویس میشه انگاری مثلا خودش خواسته الان کاملا طبیعی هست و دستور تیمی که به پرز هم دادن اتفاقا به نظر من درست بود چون اختلاف امتیاز تیمی یکی میشد بازم ولی تو جنگ قهرمانی که الان بین همی و مکس هست هم بوتاس هم پرز باید به اون دوتا کمک کنن و خودشون برای جایگاه سومی و تو این شرایط هرگونه دستور تیمی بدن درسته و نباید حالت مسخره کردن باشه و فقط بگیم بوتاس وینگ من همیلتونه اگر در حال جنگیدن برای قهرمانی بود میشد اینو گفت

    • ...m6...

      12

      3

      داداش اروم باش

  8. mohammad ali F1

    31

    2

    این پول رو تبریک میگم به لوییس فن ها.
    سب هم فک کنم این 3 یا چهارمین تعیین خط پشت سر هم هست که رفته به کیو 3.
    من نفهمیدم لوییس چیکار کرد میشه بگید؟

    • بردیا

      17

      5

      کند میرفت که مکس لاستیکاش خوب گرم نشه برای دور اخر

  9. Fastboy 44

    33

    7

    🔨👑👏
    دمت گرم لوییس
    از اون دور های سنگاپور ۲۰۱۸ و یه چیزی شبیه این بود💪
    ایشالا فردا هم ببریم💪
    و اینو بگم که یکی از افراد سایت به آرزوش رسید موقع مصاحبه ها!
    لوییس هم خوب جوابشونو داد
    این تعیین خط اصلا مهم نیست
    مهم ریس فرداست که امیدوارم ببریم!
    #TeamLH
    #HammerTime
    🔨🖤🇬🇧👑

    • Max33vr46

      8

      35

      منظورت هو شدن لوئيسه حقش بود به نظرم کارش اصلا جوانمردانه نبود اینقد کند رفت که نزدیک بود پرز هیچ مکس هم نتونه دور آخرو بزنه

      • سامان

        16

        6

        کی هو کرد؟ارتش نارنجی؟لاله های نارنجی؟میخاستی تشویقش کنن؟😂اونایی که تشویق کردن رو شنیدی؟

      • Mahmood.ghaedi

        15

        2

        Max33
        انتظار داری با پوریای ولی رقابت کنه
        موزیک متن امام علی زده بشه
        خب تو سکتور یک رد میشد میرفت جلو ومثل دور اول زودتر میومد بیرون
        چون این پیستی نیست ک بتونی از جلویی استفاده کنی
        و همون دپر اول مکس اشتباه هم داشت ک نیم ثانیه کندتر بود
        ولی خب همیشه همه چیز تقصیر لوییس همیلتونه

    • Ali🦁33

      7

      33

      Fastboy 44
      من هنوز به آرزوم نرسیدم، بعد ريس قبلی گفتم همیلتون باید منتظر واکنش طرفدارا باشه این مجارستان بود.
      ولی چیزی عوض نمی کنه مهم امتیاز بود که رفت.

    • Mahmood.ghaedi

      13

      1

      فست بوی
      ب نظر من ک ردبول دو پیت استاپ میره و مرسدس احتمالا تک پیت
      البته همه چیز ب استارت مسابقه و دو دور اول بستگی داره بوتاس ک چند وقته استارت افتضاح میزنه
      اخرین باری ک مکس سوم شروع کرد لوییس اول تو پیچ اول مکس رد شد ازشون اگه چند دور اول همین ترتیب استارت باقی بمونهشانس لوییس واسه برد خوبه
      ولی ی حسی بهم میگه مثل این دوتا ریس توی امسال اونی ک دو پیت استاپ میکنه شانس بردش بیشتر
      تو همین پیست همینکار لوییس قبلا با مکس کرده چند دور اخر با لاستیک نو رد شده
      امیدوارم جذاب باشه فردا و ب مسابقات دومیدانی المپیک هم نخوره و البته کشتی
      مهم فرداس

  10. FJ

    10

    34

    به هر تاکتیکی داره متوسل میشه که هر جور شده برگرده صدر,عقده قهرمانی داره انگار , حمایت رسانه ها رو هم که داره و بدتر از اینم انجام بده طرفداراش بازم چششون رو میبندن.

    • Mercedes amg

      10

      5

      عزیزم قطعا شما هم همان تصویری که من دیدم رو دیدی …مکس همیشه تو کوالی وقتی از گاراژ بیرون میاد سریع از همه در دور وارم آپ جلو میزنه تا در موقعیت خوبی در دور تایم گیری قرار بگیره …چرا امروز این کار رو نکرد چون ماشینش کند تر از مرسدس هست و دلیلش هم آپدیت مرسدسه که طوفان به پا کرده .
      حالا در آخرین دور کوالی مکس اومد چسبید به لوییز که از تاو ماشین لوییس استفاده کنه
      اما همیلتون هم دستشو خوند و سرعتش رو کم کرد .همین…این اتفاقی که افتاد والی مکس میتونست قبل از سکتور سه در دور وارم آپ از همیلتون عبور کنه و جلو بیفته ولی …

    • MHR

      8

      1

      جوری نوشتی داداش من فکر کردم همیلتون یه نفر از خانواده مکس رو گروگان گرفته…اگر کارش مورد داشت و سرعت کمتر از حد مجاز بود قطعا جریمه میخورد… نقد تو قشنگ تر هم میتونی بیان کنی

  11. محمد امین

    27

    3

    بتده خدا ساینز، خدا اگر میتونست دو دستی میکوبوند تو سر فرلری، یعنی چی خدا این همه بد شانسی برای چه؟ روحیه شارل هم خراب شد کارلوس در این پیست خیلی خوب بود ، ولی باز من به فردا امید دارم، در این پیست با تو جه به تمرین ها اسپین شدن زیاد هست ، خیلی اتفاق ها ممکنه بیفته ، همه چیز تغیر میکنه
    تبریک به مرسدس فن ها ، همون اتفاق های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ داره میفته فکر می‌کنم و مرسدس از حریف بهتر عمل خواهد کرد احتمالآ در مسابقات رو در رو ، و همچنين مکس که خوب بود ، لندو هم همینطور ، شارل هم همچنين ، دنیل دو باره رفت تو فاز

  12. anonymous

    6

    14

    استون مارتین هر مسابقه انگار داره عقب نشینی میکنه فتل هم از اون فرمی که تو باکو داشت دور شده. لنس استرول هم که جمع کنه بره باو

  13. Arvin.Hamilton 44

    31

    1

    تبریک به لوییس فن ها و مرسدس فن ها:) و همچنین بوتاس فن ها که انگار واقعا بوتاس خودش رو پیدا کرده
    امیدوارم مسابقه جذابی بشه و برای من لوییس فن و مرسدس فن امیدوارم لوییس ببره:)
    Still we rise

    • FJ

      19

      7

      تبریک ,اقا سباستین رو حال کردی چه جوری دنیل رو اوت کرد تو Q2.

      • Arvin.Hamilton 44

        24

        5

        قربونت رفیق:)
        سباستین رو واقعا حال کردم دمش گرم:)
        ولی رفیق این حرفات بنظرم واقعا درست نیست راجع به همیلتون “عقده داره” یعنی چی؟!
        داره لاستیک هاش رو گرم میکنه مشکلیه؟!
        همه رو بندازین گردن مرسدس و همیلتون باشه:)

      • FJ

        10

        10

        ونا برای کسایی دیگه اس تو جدی نگیر ,من تاحالا زیر کامنت تو از لوییس بد نگفتم پس جدی نگیر من هدفم چیز دیگه اس .

      • Arvin.Hamilton 44

        17

        3

        حله رفیق:)
        فقط میخواستم بگم این حرف بنظرم جالب نیست

    • FJ

      8

      8

      ببین آروین جان
      همیلتون چه قهرمان بشه چه نشه به حال من فرقی نمیکنه ,من فقط یه چیزایی مینویسم ببینم ریکشن دوستان چیه همین.
      هر موقع زیر کامننت از لوییس بد گفتم تو بیا هر چی از دهنت در میاد به سب بگو:):):)

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        3

        میگم که حله Fj جان:)
        من دلیلی نمیبینم به سب چیزی بگم چون خودمم دوستش دارم حتی از راننده هایی که بدمم میاد هم من چیزی بهشون نمیگم:)
        اصلا به اونا چیکار دارم من:)

      • FJ

        6

        8

        به هر حال تو کامنتهای منو نخون اصلا اینجوری بهتره 😂😂😂😂

      • FJ

        9

        3

        البته اونایی که به خودت جواب میدم بخونی ها😂

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        2

        😂😂😂😂آره فکرکنم اینجوری بهتره😂

      • Amirhossein.gz

        14

        4

        من با این که فن همیلتونم ولی دارم میگم داخل اخلاق کسی به پا سب نمیرسه

      • FJ

        14

        3

        Arvin.Hamilton 44
        اگه ردبول آپدیت بهتر نده احتمال قهرمانی مرسدس به شدت زیاد میشه و اگه مرسدس بتونه با شرایط امسال قهرمان بشه به احتمال خیلی زیاد هم تو قوانین جدید بازم تیم برتره و باز باید شاهد دعوای قدیمی فلانی (راننده های بعد از همیلتون هم شاملش میشن)ماشین برتر رو داره تو سایت باشیم 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        2

        😂😂😂😂😂😂😂😂
        هنوزم این بحث ادامه داره😂
        ولی ای کاش همینجوری که میگی باشه امسالم بگیریم:)
        بریم هانگارورینگ ببینیم چی میشه

      • Amirali

        15

        1

        سب اخلاقش در خارج پیست تا جایی که دیده میشه خوبه ولی تو ماشین همه یک جنگجو سخت کوش هستن.مکزیک 2019 یا روسیه همون سال رو یادتونه؟یا ژاپنش؟و حتی مسابقاتی که تو ردبول بوده و جریاناتش با مارک وبر…
        به نظرم درست نیست تو ماشین توقع اخلاق داشته باشیم چون من اسم اون رو اصلا اخلاق نمیذارم.البته خب جریاناتش با مارک وبر به اخلاق هم برمیگشت ولی اینکه مثلا یک نفر رو بلاک کنی یا یک سبقت بگیری خیلی به نظرم بی اخلاقی نمیشه مگر اینکه دیگه مثل سبقت ها و دفاع های مکس بشه.

      • mrz_ir

        9

        1

        امیر علی راه دور میری چرا؟
        خود ما ایرانیا وقتی با هم دیگه میرسیم به یه در یکساعت به هم دیگه تعارف میکنیم
        حالا همون دو نفر سر چهار راه تو ماشین همو زیر میگیرن 😐

  14. mohammadvettelfan

    8

    5

    عالی بود
    حیف شد ریکاردو اون پاییناست تعیین خط قبلی راسل ۱ ثانیه از لطیفی جلو بود تو تععین خط اخر نسبت به تعینن خط اول لطیفی الانم وشتپن تو تعیین خط اول ۱ ثانیه از پرز جلو بود.
    عالین وستپن و راسل
    وستپن از پرز هم سریعتره حالا راسل از لطیفی
    عالی بودن همه ایکاش فردا ساینز هم خوب باشه
    مرسدس ها هم سریع شدن

    • mrz_ir

      9

      0

      اگه ماشین سریعی داشته باشی
      رده 11 از رده 8 هم بهتره ، چون توی لاستیک استارت دستشون باز تره هم لاستیک نو میندازن و هم لاستیک بهتر از ماشین جلویی
      ریکیاردو فردا حداقل 3 ماشین جلوشو میگیره
      مثل مسابقه اذربایجان که فتل اون رده رو تونست کسب کنه

  15. B A H A D O R

    23

    1

    تبریک به طرفدارای همیلتون و مرسدس
    باریکلا گرد و خاک بپا کردند تو تعیین خط
    به امید فردای طلایی برای مرسدس(سِر همیلتون)

    • سامان

      19

      4

      مرسدس یک رو با بوتاس تپل بسته,استارت اول در امان بمونیم از مکس,بوتاس هم تا پیچ یک نگه داره بقیش رو بسپار به لوئیس,ولی هر وقت میگن باکس باکس تنم میلرزه!😂😂مجارستان واسه لوئیسِ🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇🥇

      • م.یوسفوند

        3

        26

        آره خب کلا شش تا از قهرمانیهای همیلتون همینجوری بوده عقبی رو ببند پیچ یک رو بده به لویس با خودروی خیلی سریعتر در کمال شگفتی و ناباوری مسابقه رو میبرد
        از کرامات شیخ ما این است
        خورد حلوا را گفت که شیرین است

  16. بیژن

    27

    3

    به این میگن جنگ روانی همیلتون واقعا استاد روح و روانه .
    ردبول بازی رو شروع کرد که صدرصد به ضرر خودش میشه در ادامه .
    به امید یه مسابقه جذاب

    • Max33vr46

      6

      34

      به این نمیگن جنگ روانی به این میگن ناجوانمردی

      • Arvin.Hamilton 44

        29

        4

        Max33vr46
        حالا اگه همین کار رو مکس میکرد میشد نابغه هلندی و استاد جنگ روانی نه؟:)
        بسه انصافا این حرفا

      • بهزاد زمانی

        23

        1

        اگر لطف کنی و بگی کجاش ناجوانمردانه بود ممنون میشم

      • Mohamad. 44

        15

        1

        چرا ناجوانمردی؟؟؟ خوب چرا مکس ازش رد نمیشد؟؟؟؟

      • بیژن

        17

        1

        نه جلوی ردبول رو گرفتن که زودتر بیاد بیرون ، نه جلوی مکس رو که سبقت بگیره ، مکس میتونست سبقت بگیره
        و همین اتفاق ۲۰۱۹ تو ایتالیا افتاد که خیلی ها نتونستن دور بزنن .
        اونجا فراری اینکار رو کرد و کسی هم نگفت کار ناجوانمردانه ای بوده .
        میخواستن زودتر بیان بیرون از پیت به همین راحتی

  17. 🏁Parsa16

    24

    2

    تبریک به لوییس و طرفداراش
    فردا استارت مسابقه مهم ترین بخشه
    اگر توی استارت بوتاس بتونه جلوی مکس بمونه لوییس تا حدودی بردش قطعیه
    بقیه مسابقه هم جنگ استراتژیه
    سب خوب بود اما چارلز معمولی بود
    کارلوس حیف شد اگه تصادف نمی کرد توی استراتژی میتونست به تیم کمک کنه
    جورج و دنی ریک ناامید کننده بودند
    لندو و چکو عالی بودن
    ستاره های این تعیین خط کیمی و گسلی بودند که فوق العاده دور زدند
    و در اخر مشخص شد که هنوز هم مکلارن سریعتر از فراریه

    • محمد امین

      18

      2

      لندو فقط هفت هزارم ثانیه از شارل سریع تر رفت و گسلی هم سيزده هزارم ثانیه، چه طور لندو عالی بود ولی شارل نه!!!

      • 🏁Parsa16

        15

        2

        محمد امین جان
        ما طرفدار های چارلز عادت کردیم که چارلز توی تعیین خط با یک دور فضایی رده ای رو بگیره که بتونه برای سکو و حتی برد بجنگه(مثل موناکو،باکو و سیلورستون)
        قبول دارم که عملکرد چارلز خوب بود ولی مثل همیشه نبود
        حرف شما در مورد ماشین سریعتر هم کاملا درسته ممنون

    • محمد امین

      12

      1

      و اینکه فرا مشخص میشه کدوم تیم سریع تر هست ، فراري تقریبا در تمام تمرین ها و حتی q1 بهتر بود ، بعد از او تصادف معادله بهم ریخت

    • AmirAli

      5

      2

      مک‌لارن با چن آپیدت به مجارستان اومد
      یکیش باجبورد جدیدشون بود که تا حدودی خوب جواب داده
      اگه دنی ریک عملکردی نزدیک لندو داشت و درگیر میشد با فراری ها، شاید اختلاف بیشتر از این بود

    • mrz_ir

      8

      1

      امیدوارم امسال حداقل یه یک دو ببینیم
      اذربایجان که ردبول داشت یک دو میکرد مکس ترکید
      سیلوراستون هم که بوتاس موقعیتی نبود که برای دوم شدن ریسک بکنه و لوییس هم خودشو کشت تا برد .
      اینجا ببینیم چه میکنن

  18. بردیا

    5

    32

    مرسدس اون همه سرعتو از کجاش دراورد؟؟؟؟😑😑
    همیلتون باز شروع کرد کثیف بازی به هر حال روزی هم میبینیم که مکس جلوی همیلتون در بیاد از توی پیت

    • سامان

      23

      4

      چی رو شروع کرد؟؟به هورنر یه ایمیل بزن فکر تاو گرفتن از مرسدس رو فراموش کنه,به همین خیال باشه پشت همیلتون ببره بیرون با تاو پول بگیرن😂😂😂توقع رو باش

    • mrz_ir

      8

      1

      دیگه مرسدسه الکی که اینهمه سال نتونسته بهترین ماشینو بسازه .
      موقعیت گاراژ مرسدس عقب تر از ردبوله
      مکس اگه میخواست میتونست زودتر بیاد بیرون.
      نمیتونستن ببینن که رانندشون پشت لوییس داره میاد بیرون ؟؟؟؟ 😐
      نمیتونن مدیریت کنن تقصیر کسی نیست که
      یسری مکس فنا یه چیز هایی میگن ادم شیو میشه.

  19. mazid

    16

    1

    فقط اون لحظه ای که همیلتون توی پیت جلوی مکس وایستاد :)) یه گارانتی 12 ماهه برای یه فصل فوق العاده

  20. Erfan.5

    5

    16

    البته مسابقه فرداست و الان کسی برنده نشده
    امروز تعیین خط بود
    امیدوارم مسابقه جذابی بشه
    رد کردن بوتاس کار سختی نیست

  21. محمد

    18

    2

    با اون فاصله ای که همیلتون با مکس ایجاد کرد حتی بار دوم هم مکس نمیتونست پول رو از چنگ لوئیس دربیاره نیم ثانیه خیلیه واقعا

    • mrz_ir

      4

      1

      نگاه کن تایم کیو یک و کیو دو و کیو سه رو نمیشه مقایسه کرد (منظورم تایم های یک رانندست (
      چون توی هر کدوم وضعیت پیست مثل باد و دما و یسری عوامل دیگه تغییر میکنه
      به خاطر همین دلیل نمیشه که توی کیو دو یه تایمی زد توی کیو سه حتما بهترشو بزنه

    • mrz_ir

      0

      0

      هر کسی میتونه نظر خودشو بده و مشکلی هم نداره
      بالاخره هر کسی یه استدلال و طرز تفکری داره و همین اشتراک گزاریش هست که جذابه
      من دلیل اینکه تایم کیو دو سریعتر از کیو سه هستو بهت گفتم
      اگر بری تایم بقیه رو هم نگاه کنی از کیو دو به کیو سه ، چند صدم تایمشون کند تر شده و برای همه هم این اتفاق افتاده.
      (مرسدسا نمیشه دید به خاطر اختلاف تایر)

  22. Ali🦁33

    8

    21

    فقط به امید یه استراتژی با وجود چکو ولی این مرسدس خیلی سریع هستن گرفتنش خیلی دشوار هست.

    • م.یوسفوند

      3

      26

      ali
      امید بیخود نداشته باش مرسدس الان هر دور حداقل دو دهم از ردبول خودروی سریعتری داره و فردا هم بخاطر سرعت بیشتر تو استراتژی دست بالاتر رو داره و گرنه مطمعنا با خودروی برابر وستپن همیلتون رو نابود میکرد

      • Amirali

        19

        2

        خوبه مکس رو با خودروی برابر در پرتغال،اسپانیا و سیلور استون دیدیم.
        بحرین هم که کاملا برتر بود ولی همیلتون نابو دش کرد.
        ایمولا هم که با نا جوان مر دی و بی اخ لاقی در پیچ اول برد.
        بقیه رو دیگه هرچی برده باید میبرده وگرنه در حد بوتاس هم نمیبود.حالا واقعا روتون میشه یا ع قل شما اجازه میده که بگی مکس در ماشین برابر همیلتون رو ل ه میکنه؟
        خوبه این فصل دقیقا ثابت کرده تا اینجا که چی به چیه و انشاالله که در ادامه هم به کام ما باشه و همینطور کاملا روشنگر.البته که به نظر اگر برای شما وحی هم نازل بشه باز هم بر نظرات خودتان خواهید ماند.

      • Sebmm

        1

        10

        امیرعلی در اینکه لوئیس راننده قابلی هست شکی نیست ولیرفضایی هم نیست… تو ماشین برابر پتانسیل کم اوردن رو داره این ثابت شده ولی ماشین فضایی داشت تا 2021… ماشینی ک با اختلاف اکثرا سی ثانیه با ماشین دوم گرید مسابقه رو میبره گویای همه چیزه..
        تو خودت با ی ماشین مسابقه میدی ک عالیه چند سروگردن از بقیه.. استرس اصلا نداری حتی ی ذره.. چرا چون عقب هم یفتی ماشینت فضایی هست و تو یکی دو دوره رده رده رو برمیگردونی… پس استرس و فشار یخت..
        برگشتش ب کورس قهرمانی ب لطف اپدیت و کنار زدن مکس بود ب اون طریق و البته ی تیم فوقالعاده عالی ب هر لحاظ ولی اینور مکس رو نیگاه… هورنر اومد جنگ روانی راه بندازه بدترش کرد با این کارای اخیرش
        بوتاس هم ول کنید بیخیال بابا اون رفته زیر دست و پای لوئس ک نگهش دارن… بزارید راسل بیاد یا نوریس یا ساینز… ایا اگه اینا بیان بشن همتیمیش میتونست انقد راحت باشه و مسابقه بده ن فک نکنم
        داداش ریپلای زدم رو کامنتت بدون غرض بود ممنون

      • Amirali

        7

        1

        sebmm
        کدوم راننده ایه که پتانسیل کم آوردن نداشته باشه؟همین الان تو میتونی قسم بخوری مثلا چمیدونم جیم کلارک از پراست شکست نخوره؟
        به هزار تا مسیله مربوطه.فقط یکیش مسایل روحی روانیه.فقط یکیش شانسه و…
        فصلی که به باتن باخته رو ندیدم پس نظر نمیدم.ولی فصلی که به روزبرگ باخت فقط به خاطر دی ان اف های زیادش بود.تازه بازم با اون اختلاف کم باخت!
        نوریس و ساینز که هردو در رده پایین تری از مکس قرار میگیرن و همه متفق القولیم در این موضوع.جورج هم معلوم نیست وقتی بیاد تیم برتر چی میشه.در کل من که بعید میدونم مشکلی برای لوییس ایجاد بکنن.تو ببین تو فصلی که برتری دست ردبول بوده تا چه حد همیلتون الان نزدیکه!که اگر کله شقی مکس نبود الان اصلا انقدر نزدیک نمیبود.سیلور استون هم کاملا تقصیر خود مکس بود که رفت بیرون.از نظر بررسی تصادف نمیگم.منظورم اینه که وقتی 40 امتیاز جلو هستی اصلا عقلانی نیست که اینجوری اگرسیو رانندگی کنی.
        در کل میخوام بگم نقدت به لوییس وارد هست ولی هیچ راننده ای نیست که بشه گفت قطعا نمیبازه و همه پتانسیل باخت دارن.دیگه سنا با اون سنا بودنش هم تا حالا شده مسابقه رو نبره.

      • Sebmm

        4

        1

        امیر علی این درست ک مکس کله شقی کرد باید بیخیال میشد و دوم میشد ک اختلاف ب این صورت کم نشه… ولی ترس از این بود ک تو ذهن همیلتون این پیداشه ک مکس ترسیده و حسابی برا همیلتون باز کرده تو ذهنش ک دقیقا همیلتون هم پا پس نمیکشید ب این خاطر بود ک تبعاتش برا مکس بیشتر میبود در این صورت هر چند ک الان هم مکس تبعاتش رو داره متوجه میشه ک بخش اصلیش ب تیم مربوط میشه ک نتونستن جمو جورش کنن
        ولی همیلتون هم یکم بار منفی رو حس کرد نسبت ب این قضیه ولی تیم جمو جورش کرد
        در کل هنوز کامل جم نشدن ب حد کامل مخصوصا مکس

    • Hamoon

      7

      3

      تو استارت مکس بوتاسو میگیره باقیش استراتژی تیمی و …

  23. Hamilton44

    23

    2

    تبریک به لوییس فنا لوییس عالی بود بوتاس عالی بود مکس افتضا بود از لوییس خیلی کیف کردم داشت پرواز می کرد مکس با همیلتون اختلاف 0.3 ثانیه ای داره و خب آپدیت مرسدس جواب داده و 0.3 اختلاف داده با مکس و دوباره سال ۲۰۲۰ شاید تکرار بشه بریم برای هشتمین قهرمانی لوییس به امید برد لوییس در مجارستان

  24. Hamilton44

    16

    1

    ببخشید 0.4 ثانیه اختلاف داشت

  25. Parsa911

    18

    1

    اول از همه که خیلی چسبید بعد مدت ها خط ۱ مرسدس شد
    فقط دوستان یه سوال به نظرتون فردا که مرسدس با مدیوم شروع میکنه بقیه با سافت مشکلی پیش نمیاد؟ اصلا استراژی کی بهتر میشه

  26. Mahmoud

    15

    1

    مرسدس این همه سرعتو از کجا آورد؟؟؟فکر میکردم این آخر هفته کاملا با ردبول باشه! دور هملیتون واقعا خوب بود و مکسی که بوتاس رو هم نتونست بگیره!نمیدونم شاید هنوز درگیر برخورد سیلورستونه و به آمادگی کامل نرسیده.
    توی بالای جدول واقعا تایم پرز توی ذوق میزنه…واقعا اختلافش با مکس زیاده و ردبول هنوز نتونسته این رو درست کنه.شاید حرف ژیل ویلنوو درست بوده!😉
    سب هم خوب بود.فکر میکردم حداقل بتونه فرناندو رو بگیره ولی…نشد.
    از اول فصل همش اختلاف بین گسلی و سونودا مورد توجهم بوده.این سونودا واقعا عملکردش خوب نیست مگرنه آلفاتائوری واقعا سریعه !

    • Parsa911

      17

      1

      اپدیت های مرسدس اتفاقا تو این پیست بیشتر خودشون نشون میدادن که نتیجه رو هم دیدیم
      ردبول بعد دنی واقعا نتونست راننده خوبی بیاره برعکس مرسدس با اوردن بوتاس جای نیکو شاید همه گیر بدن به بوتاس ولی همیشه فاصله ش با همی کم بوده و نشون میده انتخاب مرسدس خوب بوده
      والا به نظرم کیوات خیلی بهتر از سونودا بود فکر کنم فصل بعد با البون جا به جا بشه

      • Sebmm

        2

        6

        احتمالش داره پرزو پیر جاشون عوض بشه و البون بره سونادا.. اگه اینطور باشه واقعا ردبول ردبول دیگه میشه…
        حیفه پرز ی ثانیه اختلاف چرا اخه تا کی… همه با تیم ست شدن غیراز این دوتا اسطوره پرز و دنی.. کاش اینا هم خودشون رو زودتر پیدا کنن اونوقت جذابیت ب ااوج میرسه

  27. itg

    13

    1

    کلی تیمها آپدیت داشتن نمیدونم چرا سایت اینجوری شده

  28. رضا سلطانی

    13

    1

    به انتظار باران می نشینیم!
    به احتمال زیاد فردا مرسدس برنده است

  29. DavidKame

    9

    2

    یه حسی به جونم افتاده که میگه استارت فردا فاجعه سنگاپور اتفاق میوفته

    • محمد امین

      10

      1

      خیلی اون استارت وحشتناک بود ، تصادف مکس با جفت فراری ها که برد حتمی رو خراب کرد واسه فراری

  30. م.یوسفوند

    2

    26

    متاسفانه بازم قراره فصل ۲۰۱۷و۲۰۱۸تکرار بشه آپدیت مرسدس واقعا خودروشون رو کاملا سریعتر از ردبول کرده عملا رقابت قهرمانی شاید تا دو یا سه تا ریس آینده نابود بشه شما فقط اختلاف تایم بوتاس و پرز رو ببینید تا متوجه بشید چقدر مرسدس خودروش سریعتره
    تبریک به همیلتون فن ها هرچند همیلتون با این خودرو هیچ نیازی نبود اون حرکت کثیف رو تو آخر تعیین خط انجام بده

    • Amirhossein.gz

      21

      0

      آقا یوسفوند یجور میگی فاصله پرز و بوتاس که انگار این اختلاف همش بابته ماشین به نظر من بوتاس خیلی سرتر از پرز هستش حرف شما هم بهانه ای بیش نیست

    • ali

      19

      0

      بوتاس همیشه راننده سریعی بوده، مخصوصا توی تعیین خط‌ها
      مقایسه پرز با بوتاس اصلا مقایسه درستی نبود.

  31. Erfan.5

    7

    6

    حداقل مرسدس 0.1 سرعتر هست حداقل

  32. Amin44

    16

    0

    مکس توکیو سه سرعت کیو دو رو نداشت
    بنظرم اشتباه کردن پشت لوییس فرستادنش بیرون
    فردا تو استارت می‌تونه سه به یک بیاد با توجه به اینکه هردو مرسدس رو مدیوم هستن ولی خب
    برای ادامه مسابقه کمی سخت میشه
    ردبول ها به احتمال 99% دو پیت استاپه خواهند بود
    از طرفی هم بنظر میرسه مرسدس رو مدیوم و به خصوص هارد سریعتر باشه
    بشینیم ببینیم چی میشه…

  33. Hb53865

    18

    1

    این حرکت مرسدس یه استراتژی درست بود که با هوشیاری رانندش به نحو احسن اجرا شد دیگه جوانمردانه یا ناجوانمردانه چه صیقه ای! مگه گود ز ورخونست

  34. توتو ولف

    20

    1

    ردبولیا میتونستن موقع اوت لپ از لوییس رد شن و دورشونو بزنن, پشت سر لوییس یواش میرن منتظر چی هستن؟
    در هر حال فرقی نمیکرد, مکس که رد شد کاری نکرد, پرز هم که کلا کنده و در هر صورت از چهارم بالاتر نمیومد.

    به امید یه استارت و استراتژی خوب برای هر دو راننده که حداکثر امتیاز ممکن رو بگیریم.

    • Mohamad. 44

      15

      1

      حرف حق. منم میگم چرا ردبولا از همیلتون رد نمیشدن منتظر خلأ پشت مرسدس موندن ضررش رو هم دیدن

      • توتو ولف

        15

        1

        خلا پشت واسه پیست های قدرتی مفید هستش, به هانگارورینگ میگن موناکو بدون دیوار.
        اینجا باید بالاترین حد دانفورس رو داشته باشی, پشت ماشین بودن و تو گرفتن اینجا بی معنیه.

      • AmirAli

        8

        1

        تاو در حد چند صدم هم واسه رقابت خوبه
        دوستان اصولا فاصله جوری تنظیم میشه که یک و نیم الی دو پیچ بین ماشین ها فاصله باشه و از هوای تمیز برای تولید دانفورس حداکثری استفاده‌ بشه
        تو کفی هم کمی از یهم ریختگی مولکول های هوا استفاده کنن، اصولا کاهش دانفورس ماشین ها از فاصله ۲ ثانیه ای ماشین جلویی شروع، و د حداکثر در فاصله ۰/۳ ماشین جلویی به ۶۰ درصد کل دانفورس تولیدی میرسه

  35. Amin-sdg

    15

    1

    واقعا دم گسلی گرم. چ میکنه این پسر… امیدوارم این مسابقه براش خوب پیش بره. اینکه ماشین های ردبول هم جلوش هستن بهش انگیزه مضاعف میده.

    • Amirali

      6

      2

      واقعا نمیدونم این کیه که به این کامنت دیس لایک داده.واقعا از موفقیت گسلی ناراحت شده یا چی؟

      • Hamoon

        10

        0

        امیر علی
        نصف کاربرا وقتی حوصله یکیو ندارن نخونده دیس میدن :))

  36. L'NORRIS.04

    8

    2

    جورج راسل و کالوس ساینز عمل چرد بسیار بدی داشتند

    • محمد امین

      8

      1

      سایتز خوب دور میزد حتی شما دوری که در اول q2 زد ببینید ، کاملا میتونست وارد تاپ ۶ بشه ولی خب اون تصادف نزاشت

  37. Ali

    21

    1

    تعصب داشتن خاصیت طرفداری هست ولی هرکدومتون جای همیلتون بودین همین کارو میکردین،
    اصلا شاید یکی خواست بیاد توی پیست دوباره برگرده به پیت لین، جلوی مکس و پرزو که نگرفته بودن که قانونا نمیتونین سبقت بگیرین، قهرمانیه جهانه، جای بچه بازی نیست، این یک اشتباه از تیم ردبول بود،
    معمولا تیمی که عقبه و فکر میکنه شانس پول گرفتن داره، راننده هاشو زودتر میفرسته که نکنه تصادفی بشه که راننده هاش نتونن دور بزنن،
    حالا چرا ردبول گذاشت بعد مرسدس فرستاد راننده هاشو؟
    میخواستن شده برای یک ذره کوچیکم پیست چسبنده تر باشه و شاید اگر مکس سریع باشه توی سکتور اخر تو بگیرن، ریسکو پذیرفتن

    • Ali

      19

      2

      اضافه کنم که واقعا این فصل همه تیما میتونن به بوتاس بگن وینگ من به جز ردبولیا، دیگه از پرز وینگ من تر نداریم، کلا زمانی که میخواستن برای این فصل راننده بگیرن میگفتن یکی باشه به مکس کمک کنه، پرز کلا توی پیسته که ببینن چه کمکی به مکس میتونه بکنه

      • mrz_ir

        16

        1

        توی سیلوراستون یه امتیاز خودشو از دست داد که لوییس امتیاز فستست لپ نگیره
        این حرکت ته وینگ من بودن بود
        برای کل تیم فرقی نمیکرد ولی اون یه امتیاز برای مکس مفید بود

  38. Amin-sdg

    19

    1

    یه جمله ای فتل تو کنفرانس خبری گفته بود خیلی حال کردم. گفته بود تو صخیر وقتی با آلونسو برای مدتی چرخ به چرخ شدم ناخودآگاه شروع کردم به لبخند زدن…
    واقعا مسابقه این دو تا با هم لذت بخش…
    و جالبه تو چند تا مسابقه اخیر همه ش کنار هم بودن 🙂

  39. Aref

    18

    2

    الان هایلایت تعیین خط دیدم
    نمیدونم طرفداران فرشتپن و سایت با توجه به تیتر به چه چیزی ایراد گرفتن مکس که به زمان بندی مشخص شده رسید… متوجه نمیشم علت این تیتر و ایرادات طرفداران مکس به چه چیزی هست…
    تکته بعدی این که ردبول این تعیین خط به استراتژی خودش باخت و نه مرسدس و همیلتون، کمی منطقی باشیم.
    نکته دیگر دنیل ریکیاردو اون پایین جدول چرا؟ ماشین که خوبه… خیلی عجیبه عملکردش، ردبول بود جنگنده و ریسک پذیر ظاهر میشد ولی الان…

    • Hamoon

      11

      1

      اره مکس رسید تایمشم بهتر شد ولی نه حدی ک ب لوییس برسه
      پرز نرسید

    • Mohamad. 44

      17

      3

      سایت خیلی وقته شده ردبول فن منم تیتر رو دیدم خیلی تعحب کردم

    • Hamoon

      10

      2

      ب احتمال زیاد ریکاردو رفتنی و فکر کنم گسلی بیاد جاش

      • Amirali

        11

        3

        هامون جان همین الانش واقعا به نظر من اون ماشینی رو که میخواد بهش بدن نوریس رو قورت میده.خیلی اتکا به دیر ترمز گرفتن داره و اینجا نمیتونه.کلا دنی ریک و وتل به سبک طراحی ماشین وابستست عملکردشون.وگرنه تو همون رنو هم که ضعیف تر از مکلارن بود هم پارسال هم 2019 نوریس رو شکست داد.واقعا راننده بی نظیریه به شرطی که ماشین مورد نظرش رو بهش بدن.و این کار داره.

      • Amirali

        8

        2

        و ضمنا همه یادمون هست که فصل اولش در رنو آن چنان درخشان نبود ولی فصل دوم تبدیل به یک هیولا شده بود

      • Hamoon

        9

        0

        امیر علی جان
        شاید اینطور باشه فصل بعد بهتر شه
        👍👍

  40. Hossein1382

    13

    0

    بازم که فراری خراب کرد!!!!!!! 😒😒😒😒

  41. Hamoon

    10

    1

    تبریک میگم ب هواداران همیلتون
    اوضاع فراری خوب نیست.ندیدم چی شد تو کیو 2 اخرش ساینز دور نزد

    • 🏁Parsa16

      11

      0

      هامون جان،ساینز تصادف کرد و از تعیین خط خارج شد

      • Hamoon

        9

        0

        پارسا جان ممنون
        یه روز نت قطع بود اخرای کیو دو نت وصل شد از اونجا دیدم

  42. mahyar

    13

    1

    سلام ، حرکت لویس خیلی جالب بود ، و نمی‌دونم کار مکس درست بود که پشتش موند یا این که باید سبقت می‌گرفت ، چون هم لاستیکاش سرد شدن و هم نزدیک بود تایم نزنه ،
    درکل به نظرم، لاستیک سافت مکس توی استارت نقطه قوتشونه ، پرز و مکس پتانسیل یک استارت خوب به خاطر چسبندگی سافت و یک ترمز گیری به معقه خوب باز به خاطر لاستیکاشون دارن، توی همچین شرایطی به نظرم بتونن دور اول حسابی مرسدس هارو تحت فشار قرار بدن ، حسابی جذاب شد از اینجا به بعد

  43. Amin-sdg

    16

    1

    در مورد حرکت همیلتون، اگر بخوایم بدون تعصب و بدون تحت تاثیر بودن از مسابقه قبلی و تصادفش صحبت کنیم، حرکت هوشمندانه ای بود. همیلتون از کوچیک ترین فرصت هم استفاده میکنه. ردبول نباید این اشتباه رو میکرد. تو اتریش یه بار موقع خروج از گاراژ اشتباه کردن و سر زودتر اومدن نزدیک بود پل رو بدن به لندو که شانس آوردن ولی ایندفعه دیگه اشتباه شون کار دستشون داد.

  44. Mehriar Salehi

    33

    2

    بلاخره یه کوالیفاینگ بد هم از جورج دیدیم…هرچند اون فاصله که با Q2 داشت، با اون اشتباه کوچیک پر نمیشد.

    لانگ ران امیدوار کننده ایی هم نداریم و درکل همون فرم موناکو کم و بیش برای ویلیامز هست.شاید میانگین سرعت سکتور دوم بهشون کمک کنه اما این درجه حرارت هایی که پیست داره برای ماشین های ویلیامز که حالت عادی تایرهاشون زود از بین میره، کارو خیلی سخت میکنه.

    میدفیلد هم یک پک واقعا نزدیک شده که یک دهم میتونه ۵ تا ماشین آلفاتائوری و فراری و مک لارن و آستون و آلپین رو تو خودش جا بده…بنظرم سریعترین این پک شاید فراری و آلپین باشن تو شرایط ریس اما بدترین تایر ویر رو دارن و آستون مارتین کندترینشون اما بهترین تایرمنجمنت رو دارن.لپ تایمهای سب و لنس جمعه اونم با تایر سافت واقعا یکنواخت بود در قیاس با هر تیم دیگه ایی.
    ساینز هم اشتباه بدی کرد.استارت از پانزدهم با تایر مدیوم، اونم ساینز که معمولا استارتهای خوبی داره، میتونست برش گردونه به ریس اما ضرر اصلی رو جایی دیدن که مجبورن برن رو پاوریونیت سوم برای فردا.هیچکس این کارو نمیکنه.همه تیمها نگه داشتن برای اسپا/مونزا و ضررش رو اونجا میبینه مطمئنا.

    اما شاهکار این سشن بنظرم لوییس بود.یک لپ اول عالی، و لپ دومی که تمام تجربه و هوشش رو نشون داد…کار به بوووو کردن و غیره ندارم.این مربوط به اینه که طرفدارای کدوم راننده بیشتر تو گرنداستند نشستن.همین کارو به نحو دیگه ایی کیمی تو ریس و ورودی پیت لین اسپا انجام داد و تقریبا از همه طرف به هوشش تبریک گفتن.علتشم مشخصه، چون همه کیمی رو دوست دارن!
    لوییس تو شرایط قانونی، با داشتن ترک پوزیشن، رعایت حد مجاز اسلو لپ، کار رقیبش رو خراب کرد و اگر کسی این تاکتیک هارو بلد نباشه میشه امثال بوتاس و پرز و … نه قهرمان هفت دوره جهان.
    نتیجه کارشم دید.فشار روانی روی مکس فاجعست! پرس کنفرانس بعد از کوالیفاینگ وقتی درباره احتمال تکرار تصادف ازش پرسیدن، سوال تموم نشده، جوابی داد که هرجور بخوام ترجمه اش کنم، این کامنت تایید نمیشه! کاملا مشخصه از لحاظ روانی تحت تاثیر هست و این چیزیه که لوییس دنبالش بوده و تا اینجا هم موفق شده.

    اینایی هم که حرف از جوانمردی و … میزنن.یکم فیلمهای زندگینامه تختی رو زیادی دیدین انگار.
    این فرمولا وان هست، اینا هم ادمهایی از یک فرهنگ دیگه، کار این راننده هم قانونی بود…مگر اینکه شماها از هورنر بیشتر حالیتون باشه که ۱۰۰٪ نیست.

    فردا ریس جذابی میشه.ردبول هنوز شانس داره.پیسشون مچ مرسدس هست تو لانگ ران و بنظرم دوتا شانس دارن.
    یکی استفاده از تایر سافت برای استارت بهتر و گرفتن لید و استفاده از ادونتج تایر سافت برای چند لپ اول.ذات ۴ پیچ اول، اکشن استارت این پیست رو متفاوت میکنه با جاهای دیگه و تا اونجا موقعیت هست برای سبقت گیری.
    یکی هم استفاده از استراتژی تهاجمی با یک استاپ بیشتر و برگشتن به ریس تو لپهای آخر با داشتن تایر ادونتج…از این نظر کاملا شرایط آماده هستش چون بین دو تیم اول و تیم سوم اینجا یک دره هست از لحاظ پیس مسابقه ایی.

    زرشک طلایی هم بدیم به کل این روکی های این فصل! استثنا هم ندارن…همگی از یک گرید بی کیفیت F2 اومدن و تمامشون مایوس کننده هستن.
    مزپین کند هست، میک با ماشین سبکتر نسبت به هم تیمی فاجعه اش داره لپ سریعتر میزنه و خیلی پر اشتباه.سنودا هم که حیف صندلی آلفاتائوری.یک راننده درست حسابی بزارید تو اون ماشین و الان داشتن تو جدول با فراری و مک بارن رقابت میکردن!
    و البته دنیل که دیگه جوک شده…۴ تا ریس فاجعه، یه سشن خوب عمل میکنه میگه دیگه من سوییت اسپات ماشین رو پیدا کردم! یه هفته نمیکشه باز جلوی هم تیمیش له میشه!
    پرداخت به راننده ها جزو سقف بودجه به حساب نمیاد اما این ۱۵ میلیون دلاری که دادن به دنیل رو میتونستن ۲ میلیون بدن به امثال فندورن یا هالک، همین نتیجه رو بلکه بهتر بدست میاوردن! با بقیه اش میتونستن ۲-۳ تا طراح و مهندس تاپ بیارن و بزارنشون تو لیست ۱۰ تا پرسنلی که خارج از سقف بودجه هستن.
    فاجعه بوده این تصمیم زک بران تا اینجای کار.

    • DavidKame

      13

      3

      نباید تقصیر رو گردن زک براون انداخت وقتی پارسال ریکاردو با اون رنو دوتا پودیوم گرفت هیچ کس باورش نمی شد و همه یه صدا می گفتن ریکاردو راننده قهرمانی و صاحب سبکه وقتی با مکلارن قرارداد بست من گفتم 2022 اگه فراری مکلارن قهرمان بشه اون ریکاردو اصلا کسی فکرشو نمی کرد وضع اینطور پیش بره یه اتفاق غیر منتظره بود کاش ساینز رو ز دست نمیدادیم ساینز هم ایکاش نمی رفت میتونست با عملکردش این فصل و بالاتر تموم کردن از لندو عنوان راننده اول تیم رو بگیره و برای قهرمانی بجنگه کاش نمی رفت مکلارن پتانسیل جنگ برای قهرمانی رو به نظرم بیشتر از فراری داده مخصوصا با اعمال محدودیت بودجه حالا به نظرم تا آخر فصل بهش فرصت بدن بعدش اگه نتیجه نداد نگهداشتنش منطقی نیست و بهترین گزینه در حال حاضر گسلی ،گسلی رو نباید از دست بدن اگه قراره باهاش برای فصل بعد بزن از همین الان باید باهاش وارد مذاکره بشن
      بازم میگم ایکاش ساینز رو از دست نمیدادیم بهترین لاین آپ رو داشتیم

      • Mehriar Salehi

        21

        3

        با این منطق پیش بریم، کسی فکرشو نمیکرد تکنیکال دایرکتور مرسدسی که پشت سرهم قهرمانی میگرفت و طراح فراری که بهترین ایرو ۲۰۱۷ رو داده بود بیرون، اشتباه باشه…پس تقصیر کلر نبود که اینارو آورد و ۳ سال پیاپی بدترین ماشینهای فصل رو ساختن و از سوم شدن آخر و تیم به باد رفت!

        چرا عزیز، اونجا مسئول اون انتخاب کلر بود و گند زد…اینجا هم مسئول این نتیجه، زک هستش.

        انگلیسی ها یه مثل دارن میگن when something’s not broken why fix it?
        لایناپ مک لارن حرف نداشت سال قبل.باید بلاک میکردن و ساینز رو نگه میداشتن.

    • mrz_ir

      13

      2

      اون بحث استراتژی یه استاپ اضافه رو بیشتر موقعیت و استراتژی راننده های دوم تعیین میکنه که تا وسط های مسابقه نمیشه اوضاع رو حدس زد
      روکی ها هم که شوماخر و مازپین تو داغون ترین ماشین قرار دارن میشه ازشون گذشت اما این سنودا دیگه خیلی پرته بیچاره کویات که اینو گذاشتن جاش حتی جذاب هم نیست که بگی خوب رانندگی بلد نیست اما ادم باحال و جذابیه، رادیوش که فقط ف.ک میاد بیرون رانندگیش هم فقط ماشین خراب کنه
      دنیل واقعا عجیبه تو کار این بشر موندم باورم نمیشه که با رنو پارسال از مکلارن امسال بهتر نتیجه میگرفت
      فقط امیدوارم از نظر فنی و توسعه راننده مفیدی باشه که اون پولی که گرفته حلال بشه . 😐

      • Esmaeil_5

        16

        1

        اوردن سونودا دلیلش خوشحال کردن و راضی نگه داشتن ژاپنی ها بود… تمرکز عمده ردبول رو تیم اصلیه و حالا اینکه تیم دوم یه راننده ضعیف توش باشه خیلی اهمیتی نداره برای مجموعه ردبول. وگرنه بقول یکی از دوستان با اوردن یه راننده ای مثل آلبون یا هالک و یا نگه داشتن کویات الان میتونستن حتی با مکلارن رقابت کنن .

    • Miladgh

      14

      2

      فوق العاده بودتعیین خط لوئیس چه کردیه سنگاپور2018 دیدیم
      اون دوستایی که میگن ناجوانمردانه بودبنظرم توضیحات آقای صالحی براشون کافی باشه
      اینجافرمول یکه وهمشون تشنه قهرمانی داخل کاکپیت یه انسان دیگه میشن مکس وپرز خودشون نخواستن ازلوییس ردبشن حالادلیلش هرچی که بودمن نمیدونم اون دوستمون که میگه تاواینجورچیزانبودبرادرمن توهمچین پیستایی نزدیک موندن به ماشین جلویی اشتباه محض
      هستش اونقدری هم کفی بلندی نداره که بگیم تاثیربذاره توو لوئیس
      ولی یه سوال ازمهریاردارم اونم اینکه مرسدس رومدیوم فوق العاده بودلانگ ران روزجمعه ازردبول سریعتربود روهاردم طبق معمول عالین بنظرم ردبول تنهاشانسش استراتژی متفاوت بامرسدس بودکه اینکاروکرد
      ولی بنظرت آپدیتای مرسدس جواب داده یاردبول عقبگردداشته بنظرم خودمم هردوتا ولی نظرشما ارجح تره🙏🙏🙏

      • Mehriar Salehi

        19

        2

        اونکه ۱۰۰٪ آپدیتهای مرسدس باعث شده برگردن.یاد نمیدونم کدوم مسابقه اوایل فصل افتادم که ردبول یک آپدیت بزرگی آورد اون ریس زیاد اوضاع براشون خوب نبود اما از ریس های بعد و با شناخت بیشتر این قطعات و تاثیرشون رو عملکرد و پیدا کردن ستاپ ایده آل، تازه نتیجه اش رو ۱-۲ تا ریس بعدش گرفتن.
        مرسدس هم آپدیتی رو آورد که نتیجه اش شده اینجا تو پیستی که کاملا شرایط ردبولی رو داره، بتونن رقابت کنن.
        اما فکر کنم فاکتورهای دیگه ایی هم بود…نصف گرید از Q2 به Q3 نتونستن زمانشون رو بهتر کنن.
        مقدار لاستیکی که روی پیست اومده بود که خب بیشتر شد که کمتر نشد اما احتمالا تغییراتی دمای پیست داشته که به سمت سلیقه یک سری از ماشینها و راننده ها پیش رفته.
        مکس تو Q2 ۲ دهم زمانش بهتر بود و معمولا تیم های تاپ نسبت به اون زمان چند دهم توی کیسه دارن.لوییس رو کرد اما مکس نه.
        درکل فکر کنم با شرایط نرمال این اختلاف نبود یا حتی مکس باید لپ سریعتری هم میزد.

        اما درباره موضوع “اگر میخواستن رد میشدن”.
        این اتفاق نمیافتاد.
        تو پیت لین امکانش نیست، تو خروجی پیت لین تا امتداد خط سفید هم همینطور.
        بعد از اونم، بله یه موقع هایی شما ماشین جلویی رو غافلگیر میکنی و سبقت میگیری تو دور وارمآپ و اونا هم دفاعی نمیکنن.اما مطمئنا اگر ردبول ها میخواستن همچین کاری کنن لوییس از ترک پوزیشنش دفاع میکرد و یا اجازه این کارو نمیداد یا یکم شرایط ریسی میشد که در اون حالت هم آماده سازی حرارت تایر و ترمز مکس بیشتر تحت تاثیر قرار میگرفت.

      • mrz_ir

        5

        5

        اپدیت های مرسدس که چیز جدیدی نبوده .
        این اپدیت ها قبل از شروع فصل طراحی شدن و با دیتا هایی که توی طول فصل بدست میارن تصمیم میگیرن که کدوم رو استفاده کنند درسته؟
        یعنی باید اینهمه از فصل میگذشت تا این اپدیت ها رو استفاده کنند؟؟

      • Mehriar Salehi

        13

        1

        اینکه آپدیت ها بعد از تست زمستانه شروع به کار روشون میشه اوکی هست اما این همه ایی نگذشته بنظرم!
        ۱/۳ مسابقات، معمولا جایی بود که ریس اول اروپایی تو تقویم قبل از کرونا آپدیت اصلی میرسید…حالا ۱ ریس دیرتر شد! اونم بنظرم گذروندن ددلاین ۳۰ ژوئن برای زمان تونل باد سال آینده بی تاثیر نبوده.

      • mrz_ir

        5

        1

        اینهمه رو به خاطر این میگم که ردبول خیلی سریعتر اورد
        البته اینکه سیاست و استراتژی باشه رو هم قبول دارم
        از مرسدس بعید نیست
        توتو رو خیلی خوشم میاد
        واقعا ادم زرنگیه
        از حرف زدن تا بقیه کار هاش حساب شدست

    • Hamoon

      8

      0

      سونودا از همه داغون تر

      • Miladgh

        8

        2

        مرسی ازآقای صالحی کارشناس فرمول یک
        وفردبااطلاع سایتمون
        قانع شدم🙏🙏🙏

    • mahyar

      0

      6

      راستشو بخوای ما هم از صحبت راجع به تصادف سیلوراستون بهم میخوره ، چه برسه به مکس

      • Mehriar Salehi

        8

        0

        بله منم خسته شدم از خوندن درباره اش اما یه فرق هست بین ما و مکس و لوییس.
        اونا میشینن توی اون پرس کنفرانس، وظیفه اشونه جواب بدن نه فحش! مخصوصا وقتی اولین بار هست کنار رقیبت بعد اون تصادف نشستی.

        هر استیکری که روی لباس راننده و اون پشت خورده، بعنوان اسپانسر همین ادمها و تامین کننده حقوقشون، توقع داره راننده موضوع PR رو بدون کم و کاست اجرا کنه.
        منم خوشم نمیاد از روال این چند سال اخیر و این مصاحبه های خسته کننده اما روال اینه و شکستنش توجیه نداره.

      • Amirali

        8

        1

        مهیار عزیز کلا به زاویه دید بستگی داره
        همونطور که فرانسه امسال یکی از بدترین مسابقه هاست برای لوییس فن ها از طرفی برای مکس فن ها بهترینه.
        و همونطور که این سیلوراستون یکی از بهترینا برای لوییس فن هاست در مقابل یکی از بدترین ها برای مکس فن هاست.
        من خودم فکر میکنم فقط آلمان 2019 رو دوباره دیدم از مسابقاتی که مکس برنده شده اونم به خاطر اینکه همه میدونیم چه شاهکاری بود.

    • L'NORRIS.04

      8

      2

      اقای صالحی تحلیلتون اینقدر درست و به جا بود که هیچکس دیسلایک نکرده.واقعا عالی بود،ممنون

      • Mehriar Salehi

        15

        1

        مرسی لطف داری اما راستش حالا نصفشم دیسلایک بود فرقی نمیکرد زیاد، من همینو دیدم!

      • SIAMAK

        11

        2

        L.NORRIS .04
        یادم باشه دوباره اسکرول کنم رو کامنت مهریار ، یه دیسلایک بهش بدم که در اینمورد ناشتا نمونه !! :((

    • Amirali

      8

      3

      مهریار عزیز در مورد دنی ریک باهات مخالفم دلایلم رو هم فکر کنم بالاتر نوشتم.همونطور که سب ماشین مطابق سبکش میخواد دنیل هم دوست داره دیر ترمز بگیره و ماشین 2019 رنو هم چون چنین چیزی رو بهش نمیداد نتایجش خیلی عالی نبود ولی 2020 خودت بهتر از همه دیدی چه کرد. کلا راننده فصل خوب و بد داره دیگه فقط افسانه ها همیشه خوبن.به نظرم یکم باید درکش کرد و بهش فرصت داد.2019 و 2020 با ماشین ضعیف تر نوریس رو خورد کرد انصافا درست نیست بگیم نوریس لهش کرده.

  45. @sebvr

    11

    4

    مرسدس رو فرم
    ما صدر جدولیم جاتو رو کن 😁😎

    • Sebmm

      6

      2

      تو سب فن نبودی الان شدی بوتاس فن 🤔
      یا من اشتباه میکنم🙁

      • Sebmm

        5

        2

        ن باور نمیکنم اشتباه کنم😎

      • Mahmood.ghaedi

        13

        1

        Sebmm
        دوست عزیز یکی طرفداره تیمه
        یکی طرفداره راننده
        یکی هم طرفدار ی تیمه ولی خب راننده ای ک دوس داره توی تیمش نیست
        این چیز کاملا طبیعی

      • Sebmm

        3

        2

        میدونم محمود این یبار توضیح داد برا بچه ها اسمشو
        اینطوری…. Seb =sebastian vettel
        Vr =valentino rossi

      • @sebvr

        8

        2

        سلام آقا مهدی عزیز
        شرمنده متاسفانه نتونستم تعیین خط رو ببینم و تمربن ها هم‌ شرایط مناسب نبود
        ولی بزودی یه مطلبی درباره ی بال عقب و فلور ماشین های ۲۰۲۲ مینویسم
        ممنونم

    • @sebvr

      9

      1

      بله دوست من من هم طرفدار والتری هستم هم سب

  46. ...m6...

    18

    2

    اول از همه 101مین پول سلطان رو به همه تبریک میگم این خیلی عالییی بود حال کردیم….
    بوتاس خیلی خوب بود…
    شما دوستان عزیز میتونید از الان تا روز قیامت به جلز ولز بپردازید کسی کاری نداره بهتون
    مشخصه این مقدار عصبانیت و حساسیت الکی از کجا میاد
    دادا مشکل داری؟ سبقت بگیر… راننده هاتو زودتر بفرس بیرون مگه کسی زورت کرده؟ کلا مشکل خودته
    یه جا خوندم که دور اوت لپ اخر لوییس حتی از دور قبلش سریعتر بود
    دوستانی که شرایطشون رو توضیح دادم دارن رو نکاتی کلیک میکنن که شوخی محضه درود بر تو ای هیتر….
    ناجوانمردانه؟ کثیف؟ باشه بهش میگم…
    مشکل خودتونه هر چی که هست تقصیر رو نندازین گردن لوییس…
    به امید پیروزی💜

  47. Mehdi mozafari

    16

    2

    متاسفم که روند خوب جورج راسل در رفتن به دور دوم کوالی خراب شد.افت محسوسی داشتن از تمرین دوم به بعد.فکر میکنم تنها چیزی که ممکنه وجود باد باشه که ویلیامز باهاش مشکل داشت.
    اینکه همیلتون کارش ناعادلانه بود که کند رفت از اون حرفهاست. اولا که وقتی رقیبت خط یک را داره، کدوم آدم عاقلی ماشین‌هاش را پشت اون دوتا میفرسته توی پیست؟ این نشون میده که حتی خود هورنر و مارکو و کل مجموعه ردبول به این چرندیاتی که میگن(رانندگی کثیف و ناعادلانه) باور ندارند، والا اگر یک درصد هم احتمال میدادن که همیلتون یا بوتاس بخوان کار غیرمتعارفی انجام بدن، ماشین‌شون را زودتر از مرسدس میفرستادن توی پیست. دوما انتخاب لاستیک سافت توسط ردبول به نظرم نشون میده که اونا قید پول پوزیشن را زده بودن و میدونستن به مرسدس نمیرسن.پس این حرفا توجیهی نداره. سوما بارها دیدید که وقتی راننده عقبی احساس میکنه ممکنه زمان را از دست بده و راننده جلویی داره کند رانندگی میکنه خیلی راحت ازش رد میشه!به همین سادگی. بگذرید از این تئوری و توهم توطئه.
    حیف از ساینز،خیلی حیف شد که نتونست زمان خودش را ثبت کنه.
    استاد جینگوز عزیز.وقتی راننده مورد علاقه‌ات را از تحلیل بی نصیب میکنی نتیجه میشه این.معلوم نبود چشه جیوکبیر؟دوبار نزدیک بود دوتا ماشین را به فنا بده.
    دنی ریک چه میکنه؟؟؟

    • mahyar

      6

      2

      نه مکس که نمی‌توانست از لویس به همین راحتی عبور بکنه ، و فکر هم نمیکنم ردبول موضع خاصی نسبت به این قضیه داشته باشه ، مکس اگه میخواست رد بشه لویس دفاع می‌کرد برای حفظ ترک پوزیشن عین حرف جناب صالحی هست که توضیح دادن .
      به نظر حرکت لویس بد نبود و جالب بود ،مخصوصا که چجوری مکسو توی آینه میپایید هم باحال بود .

      • Mehdi mozafari

        9

        1

        مگه ریسه که نگذاره عبور کنه؟روکی هم که نیست بخواد پنالتی را به جون بخره. اصلا چیز عجیب غریبی هم نیست عبور از ماشین جلویی تویی دور خروجی. همین کوالی را نگاه کنید حداقل دوبار اتفاق افتاد. ترک پوزیشن داشت اما نمیخواست به خاطرش دردسر درست کنه، اونم وقتی که خط یک مال مرسدس بود. ضمن اینکه هرکسی نظر را داره.چه من، چه شما و چه مهریار

      • Mehdi mozafari

        6

        3

        الان کامنت مهریار را در جواب یکی از دوستان خوندم و با احترام مخالفم با اینکه در جواب اگر میخواست رد میشد، بگیم: این اتفاق نمیافتاد. اصولا عرایض من بر این نکته استواره که مکس میخواست جلوی لوییس باشه(به هر دلیلی) که اگر میخواست باشه، قبل از رد شدن در مسیر پیست میتونست قبل از مرسدس ها از گاراژ در بیاد. اما اگر میخواست توی پیست رد بشه، همونطور که گفتم و مهریار هم گفته میشد ریس. اما اگر اتفاقی میوفتاد از نظر گرمای لاستیک و ترمز وووو برای هردو میوفتاد. اگر مکس سرعتش را زیادتر میکرد لوییس هم برای دفاع باید سریعتر میرفت(اگر فرض بگیریم میخواست از ترک پوزیشن‌اش دفاع کنه).پس احتمال داشت که اتفاق بیوفته.چرا نیوفتاد؟باید از هورنر و مکس پرسید.

    • Amirali

      11

      0

      استاد جینگوز رو چند وقتیه نداریم.دلتنگ غرش های تیبا 2 وحشی ایشون در مسابقه غیر قانونی درگ تهران هستیم.

    • mahyar

      1

      4

      به نظرم اگه لویس از این که پول رو از دست بده میترسید بعید بود که اینجوری کند بکنه خودش رو،
      در کل چیزی که هست شاید میدونسته که پول مال خودش هست و به همین دلیل اجازه داد تا لاستیک هاش از اون دمای مناسب پایین بیان .
      به نظرم گاراژ ردبول میدونست که پول پوزیشن برای اونا نیست به همین دلیل سعی نکردن کار عجیب غریبی انجام بدن . وگرنه مکس توی همون پیت میچسبوند به پشت لویس . و الش هم همین کارو کرد وقتی دید لویس آروم میره عقب کشید و فضا رو باز کرد . وگرنه اگه میخواست نسنجیده رفتار بکنه به نظرم شاید از همون اول میچسبوند به گیربکس لویس و توی اولین فرصت اقدام به سبقت میگرفت . یجورایی دوتا راننده برای هم دیگه داشتن شاخ و شونه میکشیدن و تا قبلش میگفتم نمیدونم کار مکس درست بود که موند پشت لویس یا نه ولی فکر میکنم از نظر روانی مکس بهترین کار ممکن رو انجام داد .

  48. Majid

    10

    1

    واقعا ازینکه ردبول انقدر از مرسدس کندتر بود در تعجبم. شاید به خاطر باله های عقب بوده باید صبر کرد و دید. این پیست با اینکه پیست کوتاهی محسوب میشه به خاطر پیچ های متعدد اختلاف زمانی زیادی دیده میشه. و این پیست دقیقا نشون میده ماشین و راننده ها در چه موقعیتی هستند و هنر رانندگی رو به چالش می کشه. استقامت در این پیست شرط اوله چون مداوم جهت ها عوض میشه و فشار زیادی به راننده وارد میشه. امیدوارم بالاخره یدونه یک و دو از مرسدس ببینیم. راستی یه خبر دیروز خوندم که ردبول ممکنه برای صندلی خالی فصل بعد دنبال والتری بره. ازونجایی که مرسدس راننده هلندی فرمول ای و پیشتاژ مسابقات رو به ویلیامز پیشنهاد داده میشه متصور شد اومدن راسل به مرسدس قطعیه و والتری جایی در فصل آینده مرسدس نداره. حالا ردبول تو فکر اینه کسی رو بیاره جوابشو پس داده و می تونه لوییس رو به چالش بکشه. حالا باید دید والتری جانشین کیمی میشه یا ردبول یا شاید ویلیامز. خودم فکر نکم والتری علاقه ای به ردبول داشته.

    • mrz_ir

      11

      1

      ردبول جوری با راننده هاش رفتار میکنه که فقط به شرطی راننده میتونه صندلی ردبولو قبول کنه که مثل پرز بی صندلی بشه .
      برای اعصاب و روح راننده صندلی الفارومئو بهتر از ردبوله
      البته بوتاس امسال استارت خوبی نداشت ولی الان به فرم برگشته و واقعا برای تیم مرسدس خوب کار کرده
      و اوردن راننده ای مثل راسل به مرسدس ریسکش بالاست و ممکنه که 2016 رو دوباره بسازه.
      راسل بهتره که جایگزین لوییس بشه تا کنارش
      بهترین ، سریع ترین و بی دردسر و ریسک ترین راننده ها رو مرسدس داره الان و از دست دادن این ترکیب ریسک بالایی براش داره .

      • Majid

        5

        4

        با شایعاتی که در مورد ویلیامز شنیده میشه به نظرم بوتاس جاشو میده به راسل. ولی چیزی که من دارم از عملکرد بوتاس می بینم که کاملا در خدمت تیم و لوییس هستش شاید قول هایی از توتو گرفته برای سال بعد. بوتاس تو تمام مسابقات برای لوییس می جنگه. کل تیم برای قهرمانی هشتم لوییس می جنگن.

  49. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    7

    2

    کار پیر گسلی عالی بود.
    تعیین خط رو ندیدم و خواب موندم.
    از اونطرف یوکی سونودا هم خراب کرده شاید لطیفی بهتر از اون عمل کنه!پرز باید مواظب گسلی باشه اگه استارت بدی داشته باشه کار سخت میشه.

  50. L.H 44

    6

    1

    دوستان شما از کجا مسابقات رو زنده تماشا میکنید؟

    • AmirAli

      5

      1

      سلام، خواستم جوابت بدم گویا اسم هایی که نوسته بودم جز کلمات ممنوعه هست، نشد دیگه

    • #1

      5

      0

      اف 1 لایو جی پی دات می

    • SUPER FAST 16

      3

      0

      27500V۱۱۲۷۰. ۲۶ درجه شرقی ku badr

    • Amirali

      3

      0

      سلام از آ ی و ا س پ ر ت و ا ن ت ن میشه دید.

      • Amirali

        4

        0

        دو تا سایت نوشتم اشتباه نشه

  51. Majid

    3

    4

    می خوام به پیشبینی از اتفاقات فردا بکنم که چرا ردبول با سافت شروع می کنه با اینکه به راحتی با مدیوم میشد به مرحله سوم برسند. ردبول منتظر یک تصادف تو دور اوله تا اولا استارت بهتری داشته باشند و شاید از لوییس رد شدند و سریعا با توقف مسابقه با یک پیت استاپ زود به مدیوم برگردند. مطمئنم ردبول اگه لازم باشه یه ماشین آلفاتوری رو فدا می کنه برای پیشتازی مکس. نظرم سنودا تو دور اول از مسابقه خارج میشه.

    • mahyar

      7

      3

      و زمین تخته 🤣

    • Amir.Redbull99

      4

      3

      یچیزی بگید بگنجه.دور اول برن لاستیک عوض کنن که پشت همه ماشینا در میان.یکم سنجیده صحبت کنیم

      • Majid

        5

        4

        چنان نتیجه گیری می کنید انگار تا الان اتفاق نیوفتاده😐 وقتی مسابقه استاپ بشه بازم میری ته؟. یکم مغز هم خوب چیزیه. خوبه همین دو هفته قبل اتفاق افتاد وگرنه می گفتم فراموشی دارید

    • SUPER FAST 16

      5

      2

      و اگه اون تصادف خیالی هر دوتا ردبول رو اوت کنه احتمالا ،چه نظری دارین شما ؟؟مجید جان

      • Majid

        3

        1

        همه اینها در پیشبینی و شوخیه چرا حالا جدی می گیرید انگار قراره حتما اتفاق بیوفته که ناراحتید.😐

    • Amirali

      6

      1

      مجید جان ردبول درسته تیم اخلاق مداری نیست ولی چنین کاری برای اعتبار و ارزش اون برند خطر ایجاد میکنه.بعدم مگه به این راحتیاست!بررسی میکنن موضوع رو اکر بفهمن چه شده ممکنه بدبختشون کنن.

      • Majid

        1

        0

        درسته ولی استارت مسابقه است و خیلی تصادفات استارت رو جدی نمی گیرند. ولی شروع با سافت برخلاف تمام مسابقات شک برانگیز هم چون واقعا مزیتی نداره حتی اگه شروع از هر دو مرسدس سبقت بگیرند که بعید می دونم، باز هم به مزیت شروع با مدیوم نمیرسه

  52. pooriya

    3

    8

    مکس تو مصاحبه چقدر قشنگ نشون داد که فقط به فکر اینده‌ست و دیگه نمی‌خواد بازیچه تصمیمات مدیریتی بشه

  53. هومن

    1

    7

    نمیدونم چی شد مکس؟😐

  54. هومن

    2

    10

    مکس همش داشت پل می گرفت اینبار هم بد رف هم لوعیس اجازه نداد

  55. م.یوسفوند

    4

    21

    ولی بعد تعیین خط قشنگ بود تماشاگرا همیلتون رو هوو کشیدن و مسخرش کردن منتهی این بشر قشنگ خودشو زد به اون راه
    البته همینه دیگه وقتی حتی با خودروی خیلی سریعتر هم از وستپن بترسی و این خرکتا رو بکنی بایدم هوو بشی

    • Amirali

      16

      1

      با این طرز صحبت تنها کسی که باید هو بشه تنها شمایید و بس.
      یک عده هلندی متعصب نمیشن تماشاگرا.من نمیدونم آیا شما مقطع ابتدایی رو گذروندید؟به راحتی اونجا می آموزید که گاهی اوقات نمیشه ((همه))رو به کار برد.بوی نظرات مز خرف و سراسر نفر ت شما کل سایت رو برداشته.یک فکری به حال ذهنتون بکنید.

  56. SEB.5

    8

    1

    تعیین خط خوبی بود .
    لوئیس فکر نمی‌کردم همچین تایمی بزنه عالی بود فکر میکردم حداقل دو دهم با مکس اختلاف داشته باشه.بوتاس خوب بود . لندو و پیر و چارلز هم که تقریبا یکی بودن ، و آلپین ها هم که قابل پیش بینی بود با توجه به تایم های تمرینات و سب عالی بود دمش گرم ، دنی ریکی رو اوت کرد درباره ی ردبول هم فکر نمی‌کردم تو این پیست با این اختلاف عقب باشن چون پیست مخصوص شاسی و آئرودینامیک هست و تو این چند سال شاسی ردبول فوق العاده بوده واقعا عجیب بود برام و مرسدس هم که ابدیت عالی کار کرده فردا هم به نظر من مکس اگه نتونه تو پنج دور اول رد شه مرسدس ها فاصله گرفتن با توجه به این که لاستيک هاشون هم دوام بیشتری داره و سب هم به نظر من با توجه به تایم تیم های آلپین و فراری و مک‌لارن و حتی آلفاتاوری شانس امتیازش کمه چون پشت سب دنی ریکی و کارلوس هست و سخته ازشون دفاع کنی با ماشین استون ولی اميدوارم سب امتیاز بگیره.

  57. Mostafa

    1

    7

    متاسفانه ردبول همون روز شنبه مسابقه رو باخت
    هم تو پولپوزشن باخت هم تو استراتژی

  58. mrz_ir

    8

    0

    داداش سیلور استون تموم شداا
    الان مجارستانن

  59. MSF11

    8

    1

    یه سری کاربر اینجا هست هوش و زکاوت و گیرایی و فکر استراتژیشون از عوامل تیم های فرمول یک بیشتره
    شما چرا خودتون و معرفی نمی کنید به مرسدس و ردبول؟؟!

    • Amirali

      9

      1

      درسته خیلی باهوشن ولی هنوز اونقدر باهوش نشدن که اکانت فیک بزنن.
      حتی تیم مورد علاقه رو مشخص نکردی که ببینیم کدوم طرفی هستی.

  60. seb.vettel

    4

    0

    یه کوالی عالی و مکسی که میگفت در ماشین برابر 2 دهم از همیل سریع تره (مثل تفاوت سباستین وتل 4 بار قهرمان با لنس استرول 1 پودیوم)

  61. ایرن

    2

    10

    خب حرکت مرسدس ها از نظر قانونی مشکلی نداشت. اما از نظر عرف مشکل داشت. بازی جوانمردانه هم بر اساس عرف تعیین میشه و نه بر اساس قانون. اما اونها از حق4 قانونی خودشون استفاده کردند و مشکلی هم نیست حتی اگر من اصلا خوشم نیومده باشه.

    الان تقریبا یک سوم از فصل گذشته. اما دوستان مرسدسی یجوری برتری این تعیین خط و مسابقه قبل رو بزرگ میکنند انگار مسابقه قبلی و این تعیین خط اسکیلی از کل فصل خواهد بود. در صورتی که تا دو مسابقه قبل همین اتفاق برای دوستان ردبولی افتاده بود و اونها همینقدر مطمئن از قهرمانی و برتری صحبت میکردند.

    یادمونه بعد از هشت بازی از لیگ برتر فوتبال ایران که پرسپولیس 6 مساوی داشت سپاهانیا و استقلالیا برای همدیگه کری میخوندن و همدیگه رو رقیب قهرمانی میدونستند اما در آخر کی قهرمان شد؟

    راستی گلات رو به همه تبریک میگم. گوگل سرچ کردم ببینم اصطلاح مربوط به ششمین قهرمانی متوالی چیه کلمه ای پیدا نکردم. به نظرم چون شیشمین قهرمانیه و بخاطر عدد شش به ششمین قهرمانی متوالی بگیم استقلال…. انشا الله همونطور که امسال گلات کردیم سال دیگه استقلال کنیم. خخخ

  62. Hamed

    4

    0

    واقعا آپدیت بود این آپدیت مرسدس به نظرم ردبول به جای شکایت و شکایت شکی باید نیم فصل دوم یه آپدیت گردن کلفتی رو کنه وگرنه قافیه رو به مرسدس میبازه

  63. mahyar

    2

    1

    sebvr شنیدم میخوای راجع به بال عقب 2022 بنویسی .
    ببین به نظرم اون طراحی برای اینه که محیط کمفشار بیشتری رو پشت بالا درست بکنه و هوای دیفیوزر رو با خودش بمکنه ببره بالا تا هوای کثیف متوجه خودرو عقبی نشه .
    چون کنار باله زاویه هوایی هست که به انجام این کار کمک میکنه .
    و باله مثل باله امسال اندپلیت نداره تا فشار هوا سطح بالاه بالا بره .
    ببینیم چه میکنی .

  64. م.یوسفوند

    1

    12

    خنده دارترین چیزی که از نظرات بعضی دوستان خوندم اینه که اختلاف 0.7ثانیه ایی بوتاس و پرز رو بعنوان اختلاف سرعت دو تا خودرو قبول ندارن و میگن بوتاس سریعتره حالا اینکه بوتاس سریعتره اصلا قبول منتهی نهایتا 0.3 ثانیه نه 0.7 ثانیه
    خواهشا اول فکر کنید بعد نظر بدید و سطح درکتون رو از آنالیز تله متری نتایج اینقدر سریع نشون ندید

    • mahyar

      1

      1

      دوست من دمای پیست خیلی بالا رفته بود . جوری بود که به نظر میرسه ردبول توی این شرایط خوب نباشه ولی مرسدس ها این شرایط به نفعشون بود . حالا یا سبک رانندگی یا به خاطر طراحی خاص ماشین هاشون و به نظرم توی پیست هایی خنک ردبول باید دست بالاتر رو داشته باشن .
      یعنی اینجوری فکر میکنم که لاستیک ها روی RB16b شاید به خاطر دانفورس بیشتر ماشین هاشون زودتر گرم میشن و توی پیست های گرم مثل اینجا ممکنه باعث بشه زودتر از پنجره دمایی خارج بشن و به سمت پیش گرامیش برن که اونوقت لاستیک مثل کره میشه و به جای چسبندگی دچار فرسایش بیشتر و عدم چسبندگی میشه . به قولی لاستی ها مثل بستنی آب میشن .
      حالا نمیدونم امروز بارونی هست یا این که هوا چقدر گرمه ولی بعلا” برای دور اول با سافت ردبول ها بیشتر میتونن به مرسدس ها فشار بیارن .

  65. mahyar

    3

    1

    الان نصف کامنت ها اینه که ردبول حقش بود که موند پشت مرسدس نمیدونم اونیکی اومده نوشته کثیف خودشونن که میخواستن ناجوانمردانه از مرسدس “تو” بگیرن توی کیو سه . والا ردببول که این همه حاشیه درست کنه چیزی در مورد این حرکت لویس نگفته (البته تا فعلا”) شماها جوش نیارید کسی ناراحت نشده توی اون گاراژ . خودشون هم میدونستن که نمیتونن پل رو بگیرن . خلاصه که وضعیت این شکلیست ی دو ساعت دیگه ماسبقه شروع میشه . به جای این انتقاد ها که به خودمم هم وارده ، از مسابقه لذت ببریم

  66. babakghara

    3

    0

    سلام خدمت دوستان
    امروز با توجه به تایرهای سافت ردبول و تایرهای مدیوم مرسدس، شاهد یک رقابت دیدنی خواهیم بود. لوئیس و بوتاس در سه دور اول کار مشکلی خواهند داشت. از طرف دیگه آپدیت مرسدس شاهکار بود. یکی از دوستان فراری فن در پست های قبلی گفته بود که اژدهای خفته مرسدس اگر بیدار بشه هر کار ازش بر میاد. که بیدار هم شد.

    • Hamoon

      0

      0

      بارون هرچی استراتژی تعطیل !!!!

  67. Hamoon

    0

    0

    بارون میاد ک

    • Hamoon

      0

      1

      ترمز چرخ جلو شارل هم مشکل داره دارن روش کار میکنن :(((((

      • L'NORRIS.04

        0

        0

        بارون اومده و تصادف شدید و استرول،پرز،لکلرک و بوتاس از مسابقه کنار رفتند و لطیفی شیشمه و راسل هشتم. فقط میتونم بگم پشمام😑

    • Hamoon

      1

      0

      بوتاس یه تنه مسابقه رو ترکوند

      • L'NORRIS.04

        2

        1

        ی تنه چندین میلیون از فرمول یکو به باد داد

      • Hamoon

        0

        1

        دیروز گفتم این بشر سر استارت گند میزنه ولی نمیدونستم بارون

      • L'NORRIS.04

        0

        1

        اتفاقا من سر استارت وقتی دیدم بارونه گفتم امروز بوتاس ن تنها خودش میره بیرون بلکه چند قربانی هم میگیره

  68. AmirAli

    1

    0

    چخبر شددددددد
    اوه اوه اوه

    • L'NORRIS.04

      1

      1

      شما هم مثل من اومدین سریع خبر بدین😐😂

      • AmirAli

        0

        0

        ۷_۸ ماشین درگیر بودن
        دوتا مک‌لارن ها، یکی از ردبول ها، مرسدس ها و….

  69. AmirAli

    1

    0

    ویلیامز با شانس کسب کردن چند امتیاز و شاید بالاتر از آلفا در جدول سازندگان قرار بگیرند، چند میلیون پول بیشتر برای سال تغییر قوانین!

    • Hamoon

      1

      0

      برا ویلیامز و الفا خوب شد…ماشین لندو هم اوضاعش خراب

      • L'NORRIS.04

        0

        1

        ماشین لندو از مسابقه بیرون رفت

      • Hamoon

        0

        1

        فقط امیدوارم با این بدبیاری واسه چارلز لااقل ساینز سکو بگیره

  70. @sebvr

    0

    0

    الان ویلیامز فنا چه حال و هوایی دارن !
    امیدوارم اخر ریس تبریک بابت امتیاز بگم

  71. Erfan.5

    1

    3

    وتل برو برای برد بروووو

  72. @sebvr

    2

    0

    جنتلمن برد تو دستاته ! برو

  73. Hamoon

    0

    1

    وتل میبره

    • Hamoon

      1

      1

      ساینز سونودا رو نمیتونه بگیره خداااا

  74. Pink Floyd

    4

    0

    هر تیمی یه قربانی به خدایگان فرمول یک پیشش کرد … اونایی که نکردن باید منتظر عقوبتش باشن ..

  75. Pink Floyd

    1

    0

    همیلتون انگار داره لپ میکنه یکی یکی

  76. Erfan.5

    0

    1

    عجب مسابقه ای شده

  77. Erfan.5

    1

    1

    وتل نتونست بگیره اکون رو

  78. Pink Floyd

    3

    0

    آلونسو نبود همیلتون اول بود … چه مسابقه ای بود … چه مسابقه ای واقعا