فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده مرسدس با پیروزی در مسابقه پرتغال 2020، عنوان بیشترین برد در فرمول یک را به نام خود کرد و رکورد 91 پیروزی مایکل شوماخر را شکست.

هم تیمی او، والتری بوتاس و مکس ورشتپن از تیم ردبول نیز در مکان های بعدی سکو قرار گرفتند.

خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک پرتغال 2020

16:25 احتمال بارش باران: 40٪. که اگه با مسابقه های گذشته مقایسه کنیم، همون  0٪.

16:32 چیس کری به همراه استفانو دومنیکالی در کنار لارنس استرول دیده میشه، دومنیکالی در فصل آینده جای چیس رو در راس این ورزش میگیره.

16:38 بررسی لاستیک ها: سافت برای ورشتپن، پرز، آلبون، ساینز، نوریس، گسلی، ریکیاردو و رایکونن. مگنوسن روی هارد و بقیه روی مدیوم هستند.

بیشتر بدانید؛ لاستیک فرمول یک

16:42 گسلی میگه که یخورده بارون داره میاد…

16:44 مسابقه شروع میشه و لوئیس و والتری رده های خودشون رو حفظ میکنن…

16:45 ورشتپن و پرز باهم برخورد می کنند…

16:46 کارلوس ساینز رده دوم و لندو نوریس رده چهارم!! چ شروعی داشته فلفل اسپانیایی…

16:46 ساینز پیشتازی مسابقه رو گرفته…چ خبره😂

16:47 بارون داره میاد و کیمی داره پرواز میکنه… ساینز دو ثانیه سریعتر از بوتاس دور زده.

16:47 راننده های روی تایر مدیوم خیلی کار براشون سخت شده…کارلوس ساینز؛ 1:23.466

16:49 کیمی خودش رو به رده ششم رسونده…مکس از لندو سبقت میگیره.

16:50 ظاهرا لاستیک مدیوم تازه عملیاتی شده و بوتاس از ساینز سبقت گرفت.

16:52 همیلتون و ورشتپن هم از ساینز رد شدن.

16:54 الکس البون چطور یازدهمه آخه؟ واقعا این عملکردش کمکی به حفظ صندلیش نمیکنه.

16:56 چارلز هم از لندو سبقت گرفت و رفت رده پنجم.

16:58 حالا مدیومی ها خیلی سریع شدن، چارلز داره پرواز میکنه.

17:01 مکس ورشتپن:

لاستیک های جلو سمت چپ کارشون تمومه.

17:02 دور 15 مسابقه:

  1. والتری بوتاس
  2. لوئیس همیلتون
  3. مکس ورشتپن
  4. چارلز لکلرک
  5. کارلوس ساینز
  6. پیر گسلی
  7. لندو نوریس
  8. لنس استرول
  9. استبان اکون
  10. الکس آلبون

17:05 همیلتون:

تایر جلو سمت چپ وضع خوبی نداره.

17:05 لوئیس همیلتون: 1:21.366

17:09 لنس استرول وقتی خواست که از نوریس رد بشه توی شعاع خارجی پیچ یک، کنترل ماشینش رو از دست میده و اسپین میشه، نوریس هم میگه که آسیب دیده و باید بره پیت.

17:10 سب فتل هم به رده نهم رسیده…همیلتون هم چسبونده به پشت بوتاس.

17:11 همیلتون پیشتاز مسابقه شد.

17:13 ساینز میگه که دوباره داره بارون میاد…

17:16 ورشتپن میره پیت و با مدیوم بیرون میاد، استرول هم 5 ثانیه جریمه میشه.

17:20 پرز از راسل سبقت گرفته و فعلا توی رده نهمه، چ ریکاوری کرده سرجیو.

17:21 سب رفت پیت و با تایر هارد توی رده 15 بیرون میاد.

17:24 استرول بابت رعایت نکردن حدود مجاز تعیین شده پیست، 5 ثانیه جریمه شد.

17:30 لکلرک با اینکه روی تایرهایی مدیومی هست که 36 دور زده فقط نیم ثانیه نسبت به مکس کندتره، سرعت مسابقه ای فراری خوب به نظر میرسه.

17:31 لکلرک میره پیت و با تایر هارد 7.5 ثانیه پشت مکس بیرون میاد.

17:38 همیلتون هم میره پیت و با تایر هارد بیرون میاد.

17:40 مرسدس به بوتاس:

لوئیس رفته روی هارد

بوتاس:

شاید … لازم باشه که ما در مورد سافت فکر کنیم..

ولی بوتاس تایر هارد میندازه

17:49 والتری بوتاس؛ 1:19.922

17:51 ردبول یه پیت استاپ 1.8 ثانیه ای رو برای الکس البون داشت…

17:52 مکس ورشتپن الکس آلبون رو لپ میکنه…لوئیس همیلتون با اختلاف خیلی اندکی فعلا سریع ترین دور رو داره.

17:58 اکون هم مسابقه خوبی رو داشته و بالاخره میره پیت و با تایر سافت جلوی ریکاردو بیرون میاد، البته با پیت استاپی نه چندان خوب.

18:00 همیلتون:

عضله هام گرفتن

18:10 لوئیس همیلتون؛ 1:18.750

جدول مسابقه فرمول یک پرتغال 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2والتری بوتاسمرسدس+25.592
3مکس ورشتپنردبول+34.508
4چارلز لکلرکفراری+65.312
5پیر گسلیآلفاتاوری+1دور
6سرجیو پرزریسینگ پوینت+1دور
7کارلوس ساینزمکلارن+1دور
8استبان اکونرنو+1دور
9دنیل ریکاردورنو+1دور
10سباستین فتلفراری+1دور
11کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
12الکس البونردبول+1دور
13لندو نوریسمکلارن+1دور
14جورج راسلویلیامز+1دور
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
16رومن گروژانهاس+1دور
17کوین مگنوسنهاس+1دور
18نیکولاس لطیفیویلیامز+1دور
19دنیل کویاتآلفاتاوری+1دور
-لنس استرولریسینگ پوینت-

191 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    32

    5

    ۹۲مین برد لوئیس و اولین برد تاریخ این پیست و رد شدن از تعداد بردهای شوماخر رو به طرفداراش تبریک میگم

    • AmirAli

      16

      2

      شمارش گر 😂

    • Mekaeel

      25

      1

      رکورد بیشترین برد رو به همیل و هواداراش تبریک میگم
      ساینز اول مسابقه فوق العاده بود امیدوارم توی فراری هم همین جوری باشه
      روز خوبی برای فراری بود و پیشرفت شون کاملا مشهوده لکلرک که عالی سب هم شاید اگه اون قفل کردن های آخر مسابقه نبود میتونست از ریکاردو عبور کنه در کل از مسابقه های قبل مقداری بهتر کار کرد
      به امید رسیدن به روز های خوب با استون

    • Mahmood.ghaedi

      19

      4

      فکر کنم لوییز ی خونه فقط واسه جام هاش خریده باشه 💪

    • itg

      20

      12

      تبریک به هوادارا
      همیلتون توی این ورزش سمبل پشتکار و تلاشه♥♥♥♥
      مسابقه چنددور بیشتر بود مد مکس لپ میشد
      همیلتون اسطورست شکی توش نیست به امید موفقیت لکرک در آینده نزدیک بینظیری پسر

      • Max33vr46

        6

        16

        اولامیشه لطفا به آینده این ورزش مد مکس نگی و بهتره بگی استعداد درخشان دوما فکر کنم لکلرک جونت به لپ شدن نزدیکتر بود تا مکس یه تبریک هم به لوئيس همیلتون

      • 33🦁Ali

        7

        15

        itg
        در جریان هستی اول راننده خودت16 لپ میشد بعدش تا برسه به مکس.

      • 33🦁Ali

        6

        13

        جدی تو اگه نظرت منطق داشت اول میرفتی فاصله مکس با چارلز نگاه می کردی بعدش این نظر میدادی که کی لپ میشه.

    • arash

      13

      5

      92 برد شوخی نیست
      ولی 110 برد دیگه بینظیره
      سلام به برد های سه رقمی لوئیس

      • itg

        8

        5

        آینده این ورزش کل دنیا همینو بهش میگن
        به تو چرا برخورد

      • itg

        5

        4

        ali33
        تو اگر گرافیک موقعیت میدیدی متوجه منظورم میشدی

    • داریوش

      5

      6

      تبریک به فن های لوییس
      امیدوارم توی اوج کنار بکشه و حال فن هاش ، مثل امروز ما فتل فن ها نشه
      آلبون فاجعه ، بوتاس افتضاح
      واقعا موتو جی پی خیلی هیجان انگیز تر هست ، اگر کسی نمیبینه شدیدا توصیه میشه ( خودم دو مسابقه هست که میبینم )
      البون از پس کیمی بر نیومد ، یعنی فقط رشت عالم

      • محمد

        2

        0

        موتوجی پی رسما خیچ هیجانی نداره
        فقط موتو ۳

    • Nohed81

      8

      13

      تبریک به تیم بزرگ و فوق العاده مرسدس آلمانی
      و تبریک به راننده های مرسدس بابت ۱و۲
      مسابقه نسبتا خوبی بود
      آلبون از ردبول بای بای کن برو
      ورود هالک بینظیر رو تبریک میگم
      آقا یه چیزی بگم به کسی برنخوره ، در اینکه لویس راننده خوبی هست شکی نیست
      اما تو اف 1هیچکی شوماخر نمیشه
      حتی اگه لویس بردهاش ۴ رقمی بشه
      موفق باشید

      • cfz

        6

        6

        به نوهد کبییییر!!!!!
        حال و روز رانندتو میبینی؟
        راجبش نظری نداری؟
        یادت میاد یه روزایی میگفتی اگه فردا پیستو به اتش نکشه من اسممو عوض میکنم یا میرمو پشت سرمم نگا نمیکنم؟ :)))

        خلاصع اینجوریاس هرکی با حاجی درافتاد اون ادم سابق دیگه نشد

      • Fastboy 44

        6

        4

        CFZ جان یادش بخیر😂
        نظرات جناب Nohed خیلی جالبه تو فصل 2018
        مخصوصا استرالیا و سنگاپور!

    • رضا red horse

      5

      2

      آقا مهدی ازچندسال قبل ماهرچی تلاش کردیم نتونستیم شمارشگرو شکست بدیم ، رمز و رموزشم نفهمیدیم ، بهرحال شاید یروز کسی شمارشگرو شکست بده

    • Saeedreza

      6

      9

      خسته شدیم از بس این سناریو تکراری رو دیدیم
      عاشق شمردنی تا خود مسابقه فرمول یک
      ول کن تورو خدا
      منم 500 مین برد مرسدس رو با همیلتون 80 سال بعد رو تبریک ميگم

      • محمد

        2

        0

        خیلی هم هیجان داره
        تو فقط سیلوراستون ۲۰۱۹ رو با ۲۰۲۰ مقایسه کن.
        فشار لکلرک اصلا هیجان نداشت(2019)

      • محمد

        1

        0

        باباتو با همیلتون مشکل دای

    • Lewis Hamilton محمد جواد

      7

      0

      مسابقه ی جالبی بود
      پرز7 شد ولی بهترین راننده
      به وضوح دیدیم کخ میدیوم چقدر بهتر از سافت بود
      خدایی سباستین وتل امروز خیلی بهتر از گرندپری های قبل بود
      ساینز امروز خوب بود
      ولی واقعا حیف شد که راسل امتیاز نگرفت

    • بیژن

      5

      3

      منم تبریک میگم ، تا الان تو تمام پیست هایی که مسابقه داده ؛حداقل یه بار پیروز شده تو اون پیست ، اینم خودش یه رکورده 👑

  2. Fastboy 44

    25

    4

    92nd 🇼 🇮 🇳
    Most 🇼 🇮 🇳 🇸in F1
    GET IN 🇹 🇭 🇪 🇷 🇪
    ⚡🔨🏆🎂

  3. a Ferrari lover

    18

    3

    نمیدونم چرا ولی واقعا می خوام به لوییس تبریک بگم
    لوییس 92😉

    • Legendary L.H

      1

      5

      منم از طرف خودم به خودِ لوئیس جونم تبریک عرض میکنم امیدوارم زیر همین رپلای جوابمو بده 😂 بعد لوئیس سب رو دوس دارم واقعا یه راننده حرفه ایی و با اخلاق امیدوارم سباستین وتل به روزهای اوجش برگرده و فرمول یک دیدنی تر شه واقعا جایگاه سب این نیس و اون بالاس

  4. javad

    8

    11

    چیکو خوب بود ب نظرم. اول مسابقه تصادف کنی با مکس ولی اخرش این رده رو کسب کنی عالیه.. کیمی خوب بود.. سب هم خوب بود… بقیه معمولی.. استرول البون فاجعه

    • Mekaeel

      12

      1

      استرول حالش خوب نیست واسه همین عملکرد خوبی نداشت اول فصل عالی بود

      • mohammad

        8

        0

        به نظر من هم آلبون به لحاظ روحی دچار مشکل شده

      • Mahmood.ghaedi

        6

        3

        میکایل دوست عزیز تنها ی دلیل واسه این نتیجه های استرول وجود داره اونم میخواد ب من زدحال بزنه
        اقا پرز تو تیم فانتزی من و استرول بهتر نتیجه میگرفت داداش از زمانی ک من جاشون باهم عوض کردم استرول همش dnf میشه😂

      • Mekaeel

        4

        0

        محمود جان این اتفاق واسه منم افتاده البته دوبار
        اول فصل پرز و ساینز رو داشتم که هردو بد بودن رفتم عوضشون کردم استرول و ساینز رو گذاشتم که از اون موقع نه نوریس نوریس قبل شده نه استرول😂

  5. vetel

    17

    4

    ایول لوییس ایول سب

  6. محمد

    17

    4

    اول مسابقه طوفانی بود ،رایکونن اولش ترکوند ،همیلتون تو مدیریت تایر حریف نداره

  7. |ZXE-LECLERC16|

    19

    6

    تبریک…تبریک…
    اول به همیلتون :))))
    دوم به لکلرک و ایضاً فراری
    سوم به پرز که مردانگی کرد و بعد از اون برخوردش با ورشتپن برگشت بالا
    و چهارم به جورج راسل و جناب مهریار صالحی که یه جاهایی اومد هفتم خیلی خوب بود
    و پنجم آقا دم رایکونن گرم :)))))))))))))))

    • |ZXE-LECLERC16|

      11

      3

      راستی یه نیمچه تبریکی هم یادم رفت به سب وتل بگم…
      ولی انشاالله تبریک اصلیه رو سال بعد با استون بهش بگیم…

    • sina

      14

      2

      لعنت به اون روزی ک از دهم شدن فتل خوشحال بشیم

      • |ZXE-LECLERC16|

        11

        1

        حرف دلمو زدی…
        نمی خواستم اینو بگم… :(((((

      • mohammad

        7

        0

        واقعا آزار دهندس

      • Freemax

        3

        1

        یا فتل با فراری لج کرده یا فراری با فتل غیر این نیست، اصلا جور درنمیاد ولی بنظر میرسه هم ماشین ضعیفتری نسبت به هم تیمیش بهش دادن هم خودش انگیزه ای نداره تو فراری، در کل اعتماد و اطمینان دو طرفه بینشون از بین رفته

    • Mehryar Salehi

      15

      4

      🙏🏻🙏🏻🙏🏻
      همونقدر که دیدن یه ماشینمون که میتونه رقابت کنه لذت داره، دیدن اون یکی راننده امون که هر سشن فقط داره اون آخرا لپ میزنه، حس بدی میده…بدتر هم میشه وقتی میبینیم اولیه صندلیش تو خطره و دومی مطمئن از جاش توی گرید سال آینده!

      • siamak

        11

        1

        وقتی بجای شایسته سالاری ، پول و اسپانسر سالاری حاکم بشه ، میشه همینی که میگی !

      • |ZXE-LECLERC16|

        7

        3

        تازه وقتی بدتر میشه که ممکنه یه راننده دیگه که اونم پولیه بیاد جای اولیه…
        حداقل مطمئن باشیم که یه راننده با تجربه میاد جاش!
        اگه اون راننده که به قدری ازش بدم میاد(حتی بیشتر از استرول و مازپین و لطیفی)که حتی اسمشو هم نمیارم،همون راننده ای که از منطقه اشغالی فلسطین اومده و به قدری پولیه که حتی باباش هم تو تمرین سوم مجارستان 2005 تو 41 سالگی در حالی که حتی یه بار هم پشت یه ماشین فرمول یک ننشسته بود،یه صندلی خرید!!!!و شرکت کرد تو اون تمرین و صد بار اسپین شد!
        و خود عزیزش هم که هر ریس فرمول دویی من دیدم ایشون دی ان اف بودن
        اینش بر حس بد و نگران کنندش می افزاید!

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        3

        اصلاحیه: اگه اون راننده…=>صد بار اسپین شد!*بیاد،رسما ویلیامز به فنا میره!*

      • mohammad

        1

        4

        تورده بندی کلی لطیفی جلو تر از راسل هست یعنی راسل رو شکست داده

      • Mehdi)Shabneshin)

        5

        0

        من همه. اش فکر میکنم این موضوع شوخیه.آخه مگه میشه راننده ای مثل راسل را رد کرد و لطیفی را نگه داشت؟یعنی چی؟

    • AHMADREZA_F1

      6

      0

      سوئیچ بک رایکونن در رقابت چرخ به چرخش با ساینز عالی بود!

      این مرد عجیبه!

  8. Muhammad

    13

    3

    تبریک ویژه به همیلتون و طرفدارای دموکراتش

  9. Noralireza

    15

    3

    تبریک به تمام طرفداران لوییز از جمله خودم .

  10. بهزاد زمانی

    14

    7

    تبریک به فتل، انتظار نداشتم بره نیمه اول جدول، مبارکش باشه

    • Mekaeel

      10

      2

      بهزاد یه چیزی واسم خیلی جالبه
      فقط در مورد فتل نظر داری؟ بقیه کشک هستن؟😂

      • بهزاد زمانی

        12

        7

        تنها کسی که بسیار پایین‌تر از نام و توانش عمل میکنه متاسفانه ایشون هست، و البته اگر سب برگرده به روزاهای اوجش قطعا هیجان مسابقات بیشتر میشه. دیدن رقابت فتل در میانه جدول نه‌تنها دلچسب نیست بلکه بسیار ناگوار هم هست

      • mohammad

        7

        1

        آرم مرسدس ولی ضد فتل به نظرم باید عکسش رو عوض کنه

        فکر نمیکردم توکامنت دومت اینجوری بنویسی بهزاد ولی هنوز فکر میکنم ضد فتل هستی

      • بهزاد زمانی

        3

        9

        بارها عرض کردم من ضد فتل یا هیچ راننده‌ دیگری نیستم

      • mohammad

        3

        4

        بهزاد جان ولی بیشتر از مرسدس از فتل میگی شاید هم از دوست داشتن باشه نمیدونم به هر حال همه طرفدار فتل هستند حتی اگه ادعا کنند که نیستند

    • پویا اردلان

      4

      1

      فعلا لکلرک که معمولا در بین ده تای اول است ،اما فتل را درست میگویید امدنش را باید تبریک گفت.

  11. Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

    14

    3

    نود و دومین برد لوئیس رو به خودش و همه تبریک میگم.😂
    این یکی خیلی دلنشین بود.
    انشالله خودتون و راننده‌هاتون همیشه موفق باشید.❤

  12. ّFerrari

    7

    3

    92nd win
    چه میشه گفت در وصف لوییز ” “

  13. ramin

    7

    2

    چرا هارد انداختن

    • vetel

      4

      4

      احتمالا میخواستن امتحان کنن

    • Mekaeel

      17

      0

      به جز هارد گزینه دیگه ای نبود
      هر راننده باید دوتا لاستیک متفاوت توی مسابقه استفاده کنه و اونایی که با مدیوم شروع کرده بودن مثل همیلتون و بوتاس و لکلرک و فتل مجبور بودن برن روی هارد چون سافت واسه مسابقه به درد نمیخوره

  14. Sina

    14

    4

    پرچم لوییس بالاس
    92

  15. شاهین

    4

    7

    یه سوال. مگه به بوتاس نگفتن که لوییس رفت روی لاستیک هارد بعد اونم گفت که پس من میرم روی سافت. پس برای چی براش هارد انداختن؟ حتی گزارشگر هم اشاره ای به اون حرف بوتاس کرد که هر استراتژی لوییس داره من عکس اون رو میخوام

    • Mahmood.ghaedi

      13

      2

      شاهین اتفاقا تصمیم مرسدس واسه بوتاس خیلی خوب بود
      لاستیک های سافت اصلا خوب نبودن اخر مسابقه ندیدی هرکی لاستیک سفت تر داشت بهتر بود پرز لاستیک سافت و نوتر داشت ولی دوتا رده داد

    • محمد

      9

      1

      اگه سافت میدادن به بوتاس همون دومی هم از دست میداد،پرز به خاطر همین ۲ رده از دست داد

  16. Milad.mishkhasi

    13

    16

    ایا ایمان‌نمیاورید

    خدا ستمگران و حسودان رو دوست نداره
    ۹۲ برد همیلتون رو تبریک‌میگم ب مرسدسی های عزیز

    این همه فاصله عجیبه

    • vetel

      13

      16

      ببخشید زمانی که سب تا ماشین 3 رو تو مالزی لپ میکرد ما از این * میگفتیم

      • ایرن

        6

        1

        منظورش فاصله بین بوتاس و لوییز بود و مشخصا لوییس وقتی میبینه فاصله ی امنی داره با نفر بعدی خیلی هم فشار نمیاره وگرنه شاید میتونست فاصله بیشتری ایجاد کنه.

    • Saeedreza

      4

      9

      بله عجيبه
      ولی برای راننده ها نه
      لوئيس جرات نداره به پیشنهاد مکث بله بگه چون عیارش معلوم ميشه
      اين همه اختلاف عجيبه برای ماشین ها نه راننده ها خواهشن از همیلتون چهره ماورایی نسازيد
      عملکردش از خیلی از راننده های حاضر بیشتر نیست که کمتر هم هست ولی چه شود که ماشینت يه لیگ بالاتر قرار داره و توان اينو بهت میده هر حرکتی بزنه
      نگيد بوتاس که درست اول نمیشه ولی اونم همش دومی میاره

      • Ali

        7

        4

        یچی بگین که منطقی باشه، پایین همون فیلم در اینستا اولین پیام پیام شرکت مرسدس بود که هر زمان مکس میخوای کافیه تماس بگیری برای تست یکی از مرسدسا، در ضمن با کمال احترام به ورشتپن و سبک رانندگیش و طرفداراش، دو نفر باید همسطح باشن که همدیگه رو به چلنج دعوت کنند، مثلا الان اگر شوماخر سالم بود و لوییس رو به این چالش دعوت میکرد، چرا کسی که 6 دوره قهرمان جهانه و تعداد برداش بیشترین تعداد در این این ورزش هست حتی باید خودشو به زحمت بندازه و با کسی که حتی یک بار قهرمان هم نشده و چون معروف شده که تند رانندگی میکنه چلنج برگزار کنه؟ میگم این حرفم به هیچ وجه توهین به مکس نیست، فقط واقعیت ها رو ببینیم، اصلا مکس سریع ترم باشه، هنوز در جایگاهی نیست که 6 دوره قهرمان جهان رو به چنلج یک به یک دعوت کنه

      • ­

        4

        0

        Ali جان!
        … نگو مؤمن!

  17. ?Farshadam?

    16

    1

    تبریک به طرفداری همیلتون . تبریک به مرسدس که همچین ماشینیو دراختیار همیلتون گذاشتن.
    ۹ دور اول مسابقه فوق العاده بود.
    تبریک میگم به مکس و طرفداراش مثل همیشه عالی بود.

  18. ● Schumattel ●

    14

    11

    خوشم میاد همیلتون هر وقت از ماشینش پیاده میشه قشنگ خوب نازش میکنه بهش ی خداقوت میده
    خودشم میدونه

    • Mahmood.ghaedi

      10

      3

      میشه بگی خودش چی میدونه ماهم بدونیم😂

      • Silver Arrows

        9

        5

        از نگاه بعضی عزیزان، پشمک هم پشت W11 قهرمانه 😄 #لبخند_بزنید

      • mohammad

        2

        1

        Silver Arrows
        مرسدسی که من طرفدارش هستم آره اینقدرماشین خوب ساخته اونم توش باشه قهرمان میشه مگه نه اینکه نفر دوم بوتاس هست سال قبل هم بوتاس بود اگه همیلتون نبود بوتاس قهرمان میشد

    • بهزاد زمانی

      11

      6

      هرکس مسابقه اسب‌دوانی رو دیده باشه میدونه همه سوارکارها بخصوص نفرات برتر اسبشون رو نوازش میکنن. دونستن این مطلب ضروری هست که اسب با سوارکار سریع‌تر از اسب بدون سوارکار هست. حالا چه چیزی باعث میشه اسب سریعتر بدوه؟

      • mohammad

        4

        4

        نژاد اسب تغذیه اسب رایطه خوب اسب با سوارش

      • بهزاد زمانی

        8

        4

        خیر، در شرایط برابر اسب با سوار سریعتر میدوه

      • ● Schumattel ●

        5

        6

        شما ک نمیتونی اسب رو مقایسه کنی با ماشین فرمول ۱
        اسب هایی ک قراره تو ی مسابقه باشن ک ربات نیستن ک توسط شرکتای ساخته شدشون هی قوی تر بشن همشون ی قدرت دارن نه اون یکی اسب از مریخ اومده نه اون یکی از ی کهکشان دیگه ولی ماشینای فرمول ۱ هممون خیلی و خیلی هم خوب میدونیم ک اصلا با هم برابر نیستن فک نکنم نیاز ب توضیح در این باره باشه واقعا ک آیا ماشینا برابرن یا نه .
        ی سوار کار میتونه اسبشو از بقیه سریع تر کنه بلاخره با روش هایی ک هس ولی ی راننده مث ساینز ک نمیتونه وقتی بوتاس میخاد ازش رد شه به ماشینش بگه : بگاز بگاز رفیق 😐
        اون قدرت داره هرچه قدر ظرفیت ماشینش داشته باشه هرکاری هم کنه نمیتونه قدرت بیشتری از ماشینش بکشه همینو بس

      • بهزاد زمانی

        4

        3

        این یه تشبیه بود روندن ماشین هم توان و استعداد خودش رو میخواد نمونه بارزش تفاوت لکلرک و فتل. این جمله منکر استعدادفتل نیست اما حداقل در این فصل فتل اونیکه ازش انتظار داریم نیست. صرف داشتن ماشین ملاک نیست یا صرف داشتن نبوغ رانندگی. حاصلضرب ایندو ملاکه

      • mohammad

        2

        2

        مگفتی شرایط برابر
        در شرایط برابر بله
        ولی شرایط برابر نیست نزاد تغذیه رابطه سوار کار با اسب رابطه مهتر با اسب محل پروش است مربی اسب …. این ها تعیین کنندس

  19. JBjb

    12

    21

    بردها و قهرمانی هایی که فقط به دلیل هیولای مرسدس و تیم مهندسی و مدیریتی مرسدس هست و هوادارن فرمول یک در جهان ارزشی براش قائل نیستند موضوعی که خود همیلتون هم کاملا ازش آگاه هست و ابراز ناراحتی کرد از این موضوع سال 2018

    • 77Ali

      19

      8

      تو ۲۰۱۷ و ۱۸ هیچ راننده ایی تو این گرید جز همیلتون نمیتونست جلو قهرمانی وتل و بگیره
      سال اول مکلارنشم گواه این موضوع است که هیچ مشکلی با رقابت با یه راننده فوق سریع نداره
      همیلتون فوق العاده فوق العاده خوب ریس میده و کم اشتباهه هیچکس نمیتونه استعدادشو زیر سوال ببره و هرکی اینکارو کنه نادونه من قبل شوماخر ندیدم ولی احتمالا میتونم مطمئن باشم که همیلتون یکی از ۳ راننده برتر تاریخه بدون تردید

      • JBjb

        9

        20

        جلوی فتل رو بگیره؟ بزرگترین مانع قهرمانی فتل و هر راننده ی توانای دیگه ای ماشین های ضعیف شون بوده که هیچوقت تو دوران هیبرید در حد هیولای های مرسدس نبودن در طول یک فصل و همه پیست ها..و همین موضوع به علاوه دو تا هم تیمی ضعیف که روزبرگ راننده معمولی بود و بوتاس راننده دسته 2 تنها عوامل قهرمانی همیلتون بوده.همیلتون فقط از بوتاس و تا حدی روزبرگ راننده بهتری یه، وقتی ثابت میشه از فتل وشتپن و حتی راننده های با استعدادی مثل لکلرک و جرج راسل راننده بهتره یه که توی یک تیم باشند با ماشین برابر.

        همون 2017 و 2018 همیلتون کلی اشتباه داشت توی تعیین خط ها و ریسها ولی اینقدر هیولای مرسدس قوی بود و اینقدر هیولای مرسدس توی همه پیست ها مدعی و رقابتی بود که اشتباهاتش رو پوشش بده بردها رو به دست بیاره و یه قهرمانی بی ارزش دیگه گیرش بیاد. سال 2017 فراری فقط توی 4-5 پیست که تاثیر ایرودینامیک بیشتر بود نسبت به هیولای مرسدس سریعتر بود 14-15 پیست دیگه مرسدس سریعتر بود و همین دلیل قهرمانی همیلتون شد و 2018 هم موتور فراری تقلبی بود و بعد از مشکوک شدن بقیه تیم ها و شکایت ردبول 7 مسابقه آخر بینوتو و آریوابنه ماشین رو به بهونه آپدیت های اشتباه و تونل باد کند کردن تا لو نرن و تقلب سوخت و موتوری فراری افشا نشه و فراری رو از دور خارج کردند اون 7 مسابقه آخر مرسدس فقط 2 مسابقه اش کمی به مشکل خورد که به دلیل شکایت فراری از رینگ های مرسدس بود. محض اطلاعات توی پیست های مشترکی بین 2020 و 2018 موتور فراری 2020 از 2018 و حتی 2017 هم کندتر و عقب تر بوده یعنی قضیه تقلب سوخت و موتوری فراری سر دراز داشته همون سالها هم فراری با تقلب یه مقدار به مرسدس نزدیک شده بود.امسال رو ببین 2014-15 و 16 رو ببین فاصله واقعی فراری با مرسدس این سالها بوده سه سال دیگه اش 17-18-19 موتور فراری مشکوک و مورد اتهام تقلب و دور زدن سنسورهای سوخته وگرنه دلیل نداره موتور 2020 از دو سال قبل و سه سال قبل ضعیف تر باشه.

      • Fastboy 44

        19

        10

        Jbjb
        به تنفرت ادامه بده
        همه این تنفر ها باعث میشه که من از اعماق وجودم لذت ببرم و بخندم و کیف کنم
        من بخاطر افتخارآفرینی لوییس اشک تو چشمام جمع میشه و امثال شما بخاطر مسئله ای دیگه
        خوشحالم که طرفدار کسی بودم که رشدش رو تماشا کردم و هیچوقت ازش ناامید نشدم
        به تنفر ادامه بده و #هیولای مرسدس ادامه بده حرفای تو برای من که ارزش خاصی نداره
        🎂🏆🔨⚡

      • Mahmood.ghaedi

        11

        7

        Jbjb سال 2018 و2017 فقط ماشین باعث قهرمان نشدن سب شد
        داداش یکم اشتباه نمیزنی پیشنهاد میکنم ی بار دیگه اون دو سال مرور کنید
        اتفاقا اشتباهات و تصادفات خود سب نذاشت قهرمان بشه شما برو ی مرور کن ببین چندتا تصادف با مکس داشت چندتا اسپین داشت و چندتا اشتباه داشت

      • JBjb

        32

        12

        Mahmood.gh
        یک همیلتون فن باید هم چنین ادعای اشتباهی رو بارها تکرار کنه تا به قهرمانی های بی ارزش همیلتون مشروعیت ببخشه.از بس این جعلیات رو تکرار کردید که کامل باورتون شده *

        فتل چجوری باید کسی رو شکست میداده که 14 پیست ماشینی که در اختیارش بوده سریعتر از ماشین فراری بوده؟ همین سال 2017 بخاطر عملکرد فوق العاده فتل با اون ماشین بود که رقابت نصف و نیمه ای به وجود اومد.همیلتون اون سال بیشتر از فتل اشتباه داشت ولی
        1- 14 پیست سریعترین ماشین در اختیارش بود فتل 5 پیست
        2-همیلتون اونقدری بدشانس نبود که مثل فتل از خط یک استارت بزنه ولی وشتپن ناکارش کنه 25 امتیازش بگیره کاری که وشتپن تو سنگاپور کرد 25 امتیاز از فتل گرفت و به همیلتون اهدا کرد.
        3-همیلتون اونقدری بدشانس نبود که توی مالزی 2017 موتورش ناکار بشه پنالتی موتور بگیره از رتبه اخر شروع کنه
        4- همیلتون با داشتن هیولا اونقدری بدشانس نبود که مثل فتل شمع ماشینش توی ژاپن بسوزه
        کدوم اشتباه فتل توی 2017؟ واقعیت ایناست نه دروغ هایی که به باور خودتون دادیداین همه بدشانسی و اتفاق بد علیه فتل تازه وقتی که یه ماشینی داشته که توی 5 تا پیست از مرسدس سریعتر بوده ولی مرسدس 14 پیست سریعترین ماشین رو داده.

        سال 2018 ماشین مرسدس توی کل فصل تعداد پیست های بیشتری توی تعیین خط و سرعت مسابقه ای از فراری سریعتر بوده، دیتا ها و آمارش موجوده بارها هم گفته شده،سال 2018 فراری فقط توی تعیین خط 6 پیست از 21 پیست ( در مقایسه با 2017 دو پیست اضافه شده بود ) سریعترین ماشین رو داشت ، ردبول هم کمی بهتر شده بود نسبت به 2017 و ردبول ها توی پیست آیرودینامیکی موناکو و مکزیک سریعترین ها بودن چه در تعیین خط چه در سرعت مسابقه ای وبرنده شدن
        فراری فقط در 6 مسابقه از 21 مسابقه توی تعیین خط ها سریعتر بودن ( 5پول فتل و 1 پول رایکونن ) و فقط توی 5 مسابقه فراری بیشترین سرعت مسابقه ای رو داشت

        و در بقیه 11 مسابقات با اختلاف بالاترین سرعت تعیین خط و اصل کاری سرعت مسابقه ای در اختیار هیولای مرسدس بود که حتی هیولا در چهارتا از پیست هایی که پول پوزیشن هم نداشتن در کنار فراری ردبول بالاترین سرعت مسابقه ای رو داشتن

        و ماشینی که فراری توی 2018 برای فتل مهیا کرده بود فقط توانایی کسب 5-6 پول پوزیشن رو از 21 مسابقه داشت که فتل 5 پول رو گرفت ولی توی چین قربانی سیفتی کار و بازم اشتباه وشتپن که بهش زد شد، توی آذربایجان درحالیکه اول بود قربانی چند تا سیفتی کار شد، توی آلمان اشتباه کرد، و توی استرالیا پول پوزیشن و بالاترین ریس پیس در اختیار همیلتون و هیولای مرسدس بود که فتل به لطف سیفتی کار مجازی تونست برنده بشه،،توی سیلوراستون انگلیس و اسپای بلژیک هم پول پوزیشن در اختیار همیلتون و مرسدس بود که فتل با استارت های خوب تونست اول رو بگیره

        وقتی میخوای در مورد 2018 حرف بزنی اول بیا بگو فراری چرا بعد از شکایت ردبول و سنسورهای اضافی فیا 7 مسابقه اخر تبدیل شد به فرغون؟ یک سوم مسابقات سال 2018 فراری کامل رفت کنار نهایت زورش دومی تعیین خط توی امریکا و برزیل شد اونم بخاطر عملکرد بد بوتاس تو این تعیین خط ها یعنی حالت نباید دوم هم میشدن. فتل با بردن المان هم قهرمان 2018 نمیشد محاسبه اش ساده است. یه اشتباه هم توی ژاپن داشت که سر کسب رده سومی بود و عدم یا انجام اون اشتباه تاثیری توی قهرمانی نمیزاشت.همین سال 2018 همیلتون چند تا اشتباه داشته ولی به لطف قدرت هیولای مرسدس، توسعه و پیشرفت هیولا در طول فصل،کمک های بوتاس و دستوری تیمی های ایتالیا و آلمان و روسیه که تیم مرسدس و توتو و جیمز 2 تا برد رو توی روسیه و المان از بوتاس گرفتن دادن به همیلتون و رینگ های نیم فصل دوم که به دلیل توسعه و خلاقیت های مهندس های مرسدس بوده براحتی تونستن قهرمان بشن آخر همین فصل همیلتون ناراحت و شاکی بود که چرا هوادارن فرمول یک ارزشی برای قهرمانی هاش قائل نیستن دلیلش معلومه بخاطر داشتن هیولای مرسدس و توسعه و خلاقیت های عالی این تیم و دستور تیمی ها و هم تیمی دسته2 که نقش وینگمن داشت درحالیکه هواداران فرمول یک حداقل روزبرگ رو دیده بودن،2018 ضعیف ترین عملکرد شخصی همیلتون از 2014 تا 2020 در مقایسه با خودش بوده ولی بازم هیولای مرسدس قوی بود و خوب توسعه دادن و دستور تیمی ها و بردهایی از بوتاس گرفته شد و شکایت از فراری که از تقلب سوخت و موتوری 7 مسابقه اخر استفاده نکردن باعث قهرمانیش شد.البته اگر دور زدن سنسورهای سوخت توسط فراری از شروع 2018 فهمیده میشد کار به این چیزا نمی کشید مثل 2014-2015-2016-2019-2020 نیمچه رقابتی بین دو تا ماشین مرسدس میشد فقط، فتل رایکونن لکلرک بردهاشون با فراری توی 2018-2019 بخاطر دور زدن سوخت و تقلب فراری بوده توی شرایط عادی با یک فراری پاک و درستکار ماشینش شون توان بردن نداشته و واقعیت اینه امثال همیلتون و بوتاس که سوار هیولا بودن باید اون ریس ها رو می بردند.

      • بیژن

        6

        4

        نمیدونم چرا بعضیابعضی چیز ها رو یادشون میره ؟؟!!!
        عملکرد همیلتون مقابل آلونسو تو سال اول حضورش تو فرمول وان رو چطوری میشه ندید ؟
        کدوم راننده با سه تا قهرمان جهان هم تیمی بوده ؟
        آلونسو ، باتن ؛ روزبرگ
        لوئیز همیشه از تیم مرسدس تشکر کرده ومثل همین امروز خودش رو مدیون زحمات های تیم میدونه ‌و هیچوقت هم نگفته ماشینم ضعیفه
        ماشین قویه بله هست ولی راننده قوی و مسلط میخواد ‌.
        اونجوری باشه پس از نظر شما مکس با این همه استعداد با لطیفی و جویناتزی فرقی نداره لابد .
        و همینطور سنا و شوماخر و فانجیو و الی آخر هم کس دیگه به جاشون بود قهرمان میشد .
        دوست عزیز ؛ الان علت اختلاف البون و مکس _لوئیز و بوتاس
        راسل و لطیفی در چیه ؟
        غیر از اختلاف سطح راننده ها هیچ چیز دیگه ای نیست .
        مورد دیگه شما برو ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رو نگاه کن ببین اشتباه فتل بیشتر بوده یا لوئیز ؟
        اگه واقعا یادتون نمیاد بهتر برید اون دو سال رو مجددا ببینید .
        لوئیز هم مثل هم راننده ها اشتباه داره ، ولی بیشتر اوقات از رقیبش کمتر اشتباه میکنه .

      • Fastboy 44

        6

        6

        Jbjb
        اول اینکه این قهرمانی های همیلتون نیست که بی ارزشه
        قهرمانی های راننده جنابعالیه که توانایی شکست دادن دنی ریک و لکلرک رو نداره و توسط اونا تحقیر و خرد….تکرار میکنم تحقیر و خرد شده!
        توی 2017 یه بررسی کنیم کدوم دو تیم مرسدس و فراری “”بهتر!”” بودن…..!
        استرالیا فراری
        چین مرسدس
        بحرین فراری(کوالی مرسدس)
        روسیه فراری(بخاطر استارت عالی بوتاس برد)
        اسپانیا مرسدس
        موناکو فراری
        کانادا مرسدس
        باکو مرسدس
        اتریش میشه گفت برابر
        بریتانیا مرسدس
        مجارستان فراری
        بلژیک تقریبا برابر(برین مسابقه رو ببینید که لوییس چطور با سافت جلوی التراسافت….بله الترا! دووم اورد و پیروز شد!)
        ایتالیا مرسدس
        سنگاپور فراری(آخیییییی😂)
        مالزی فراری
        ژاپن هیچوقت نمیفهمیم چون وتل dnf شد
        آمریکا مرسدس
        مکزیک فراری
        برزیل تقریبا برابر
        ابوظبی مرسدس
        تازه شما طرفداران وتل مگه نمیگید ماشین 2017 با سبک رانندگی اون سازگاره?!
        2018
        استرالیا مرسدس
        بحرین فراری
        چین فراری
        باکو فراری

      • Fastboy 44

        4

        5

        ادامه کامنت قبل(اگه تایید شده باشه!)
        اسپانیا مرسدس
        موناکو فراری
        کانادا فراری
        فرانسه مرسدس
        اتریش فراری
        بریتانیا برابر
        آلمان فراری(آخییییی 2 😂)
        مجارستان فراری
        بلژیک فراری
        ایتالیا فراری
        سنگاپور مرسدس
        روسیه مرسدس
        ژاپن مرسدس
        آمریکا تقریبا برابر
        مکزیک فراری
        برزیل مرسدس
        ابوظبی مرسدس
        امیدوارم کامنت تایید شده که منظورمو رسونده باشم………..!

      • mohammad

        5

        9

        JBjb جان سپاس از توضیحات کامل و مستندت برخی دوستان نمیخوان قبول کنند که همیلتون رو مرسدس همیلتون کرد وگرنه به قول خودش همون 1 قهرمانی با مکلارن رو داشت
        این دوستان همین 2019 و 2020 رو ببیندن متوجه میشن اگه همیلتون تو پیست نبود یه راننده درجه سه قهرمان میشد همیلتون خوبه درجه 1 هست ولی این مرسدس هست که همیلتون رو به اینجا رسونده منکر تلاشش نیستم ولی بددون مرسدس همون یه قهرمانی رو داشته

      • mohammad

        3

        2

        بیژن از همون هاییکه اسم بردی شکست خورد همیلتون دیگه نخورد؟

      • JBjb

        2

        4

        Fastboy 44
        * ادمین جون شما چرا اجازه تایید کامنت هایی رو میدی که از عمد تو روز روشن واقعیت رو جعل میکنند و دروغ می نویسند؟ *

        طرف براحتی میاد برتری مرسدس توی تعیین خط و مسابقه استرالیا 2017 رو انکار میکنه و به دروغ می نویسه فراری سریعتر بوده چون مسابقه رو بردن. فراری فقط با استراتژی و باریک بودن پیست ملبورن استرالیا که جای سبقت نداشت تونست برنده بشه وگرنه چنین آندرکاتی پیستی که جای سبقت داشت انجام میشد براحتی رده از دست رفته توسط هیولای مرسدس پس گرفته میشد. با دروغ اومده نوشته بحرین 2017 که فتل با عملکرد فوق العاده اش برده فراری سریعتر بوده ولی اتریش 2017 که بوتاس با جامپ استارت شروع کرد و برد برابر بودن.
        قدرت موتور هیولای مرسدس توی اسپای بلژیک که قدرت موتور حرف اول رو میزنه انکار میکنه سال 2017 که فراری با لاستیک نرم تر و دی آر اس نمی توست بهش برسه و میاد می نویسه برابر بودن.
        اوج دروغگویی * این فرد انکار برتری هیولای مرسدس توی ژاپن و مالزی هست که همیلتون سریعترین ماشین کوالی و ریس رو داشته و تو مالزی از ترس وشتپن برد رو نخواست اهدا کرد به وشتپن فراری کلا اخر بود بخاطر خرابی موتور و این فرد جعل کننده واقعیت میاد می نویسه فراری تو مالزی 2017 سریعتر بوده..دروغ گفتن حدی داره بخدا
        همونجوری که پول روسیه 2017 در اختیار فراری بود و بوتاس بخاطر استارت تو کفی بلند تونست ببره، پول برزیل 2017 و سریعترین ماشین پیست هم در اختیار مرسدس و بوتاس بود ولی فتل تلافی کرد روسیه رو با استارت تونست ببره ولی این فرد در کمال وقاحت و دروغگویی میاد می نویسه فراری سریعتر بوده هر دوتا تازه خبری از همیلتون شون که بخاطر هیولا قهرمانی بی ارزش کسب کرد هم نبوده.

      • Fastboy 44

        2

        2

        ببین دادا
        اول اینکه مسئله رو شخصی نکن همه و همه میدونن که من دروغ تحویل کسی نیمدم میتونن برداشت خودشونو داشته باشن
        و با کامل احترام وقاحت و دروغگویی و ….. شایسته من نیست
        اول چشماتو باز کن و ببین
        من کی گفتم ژاپن فراری بهتر?!
        گفتم هیجوقت نمیفهمیم که کی بهتر بوده
        شاید یه جاهایی یکم بزرگنمایی شده که بحرین فراری درسته شاید برابر بودن نه فراری برتر
        برتری مالزی رو انکار میکنی?!
        وتل از آخر شروع کرد داشت برا پودیوم میجنگید!
        تو تعیین خط رایکونن با قفل بزرگی هم که کرد فقط چند هزارم از لوییس کندتر بود!
        مطمئن باش اگه یکی از راننده های فراری اون جلو بود اول میشد!
        درکت میکنم..نه ببخشید نمیکنم جون تو این شرایط نبودم
        منم جای تو بودم احتمال صحبت از موجودات فضایی و هیولا میکردم
        *
        ودر آخر هرموقع خواستی درمورد لوییس کبیر حرف بزنی *!
        و اونو با سباستین وتل خودت مقایسه نکن(وتل تو با وتل خیلیا تقاوت داره)لوییسو با سنا و فنجیو کلارک مقیاسه کنن
        بسلامت….

      • Mahmood.ghaedi

        2

        1

        Jbjb من هیچوقت نگفتم متشین فراری بهتر یا در حد مرسدس بود
        من میگم اشتباهات و تصادفات بسیاز زیاد خود سب خیلی خیلی نقشش بیشتر از ماشین بود
        اشتباه میشه قفل کردن بعد از سیفتی کاره باکو اشتباه میشه پیشتازی و رفتن تو دیوار اشتباه میشه اونهمه اسپین شدن تو ی سال اونم وقتی تو کورس قهرمانی هستی اشتباه میشه جایی ک نباید و نمیشه سبقت گرفت بری واسه سبقت میل پیچ قاشق ژاپن و البته سری تصادفات با مکس ک ظاهرا از دید شما تمام اون تصادفات مقصر مکس بوده
        بعد دوست عزیز مکس تا جایی ک من یادمه اون تصادفی ک شما گفتین بین دوتا فراری ساندویچ شد
        دوست عزیز مرسدس ماشینش عالی شکی توش نیست ولی همون المان 2018 لوییزهم توی تعیین خط ماشینش خراب شد
        خرابی ماشین واسه همه هست همه هم اشتباه میکنن ولی شما دوس نداری واقعیت و اشتباه راننده ای ک دوس داری قبول کنی بحث ی چیز دیگس

    • Fastboy 44

      13

      7

      Jbjb
      *
      وقتی لوییس از فرمول یک رفت
      مردم بیشتر قدرشون رو میدونن
      مثل سنا و شوماخر….!

      • behrang 1350

        9

        3

        حرف شما کاملا درست است و در اینکه همیلتون راننده باهوش و قابلی است شکی نیست ولی هر مسابقه ورزشی که اینقدر قابل پیشگویی بشه دیگه خسته کننده میشه. البته این موضوع تقصیر همیلتون نیست و مسئولان FIA باید قوانین رو جوری بنویسند که تیمها به هم نزدیک بشن . قبول کنید مسابقه ای که از نفر چهارم به بعد تمام راننده ها لپ شوند یک جای کار میلنگه. به امید مسابقات جذاب F1 که همه لذت ببریم مثل موتوجی پی امسال

    • M-T

      14

      6

      خواب بد نبینی انقد هیولا هیولا کردی برادر !!!

    • B A H A D O R 4️⃣ 4️⃣

      6

      2

      عزیزم کلماتی رو که به کار میبری رو قشنگ حجی کن و معنی شونو بدون.طرف قهرمان 6دوره جهانه و انشاءالله 7به زودی انچه تصور کنی.اینا توهمی هست که افرادی چون حضرتعالی دچارش شدید.هیوللللللللللا

    • 77Ali

      8

      4

      اول از همه من فراری فنم و‌ اتفاقات تیممو کامل بلدم هرگزم منکر این نشدم که بهترین ماشین از ۲۰۱۴ تا الان قطعا مرسدس بوده و‌لی این مرسدس تو ۲۰۱۷-۲۰۱۸ و حتی بیراه نیست بگیم ۲۰۱۹ به خاطر چیت فراری دیگه اونقدا هم دور از دسترس نبود به خصوص که تو این ۳ سال راننده دومشون بوتاس بود
      پس قابل شکست دادن بودن اما چرا شکست نخوردن
      چون همیلتون پشت ماشین بود ، و البته تیم درست ترین تصمیم گیری هارو کرد منکر تیمم نمیشم اما نبوغ و بهتره بگم دور اندیشی همیلتونو تقریبا هیچکس نداره ۲۰۱۷ سنگاپور وتل چیکار کرد ؟ حالا هر چی بود ابرو ماه و خورشید بود کمک سیفتی کار بود فتل تو و فراری تو جایگاهی بودن که اخرا اگه سوم مداوم تموم میکردن میتونست وتل قهرمان شه اما اشتباهات نذاشت اشتباهاتی که مخصوص وتل نیست خیلی های دیگه هم میکنن و اما لویس نکرد تو ۲۰۱۷ وتل کلی با مکس که اون موقع پخته گی الانو نداشت کلی به خاطر نادانی مکس تصادف کرد ولی همیلتون تو ۳-۴ ریس که کاملا یادمه قشنگ گذاشت مکس بره و یا بهش حمله نکرد اینا همه فاکتور های راننده برتر بودنه راننده برتر بودن به معنای سریع تر بودن نیست اینو حواست باشه
      و بعد اینکه من گفتم همیلتون فقط میتونم اصلاح کنم چون دنی ریک هم میتونست واقعا ولی واقعا از اون گرید دیگه کی میتونست؟ که میگین همه میتونستن، مکس اون موقع که پر از اشتباه مگنوسن گروژان ؟ یا کیمی ؟
      سباستین تو اون سال داشت همه چی رو از ماشین میکشید بیرون شکست دادنش واقعا سخت بود البته اینو بگم فک کنم یه چیز بد گفتم وقتی گفتم جز همیلتون منظورم این نبود که سباستینم‌ نمیتونه تو ۱۷-۱۸۱
      -۱۹ اگه جا همیلتون و سباستین عوض میشد اره سباستین کسی بود که احتمالا قهرمان میشد ، منکر تاثیر ماشین نیستم اصلا و ابدا ولی بهتر شمام منکر استعداد همیلتون نباشید
      بعد جالبه که رزبرگ و راننده نمیدونید قهرمان اف ۲ بوده و شوماخر شکست داده درسته که اون شوماخر اصلا زمین تا اسمون با شوماخر اصلی فرق داشت و پیر تر بود و کلی دور از مسابقات ولی به هر حال شوماخره
      و اینم بگم من طرفدار سباستین وتلم و به نظرم سباستین کسی که سریعتر از لویسه و اگه تو مرسدس جا همیلتون بود الان ۱۱ قهرمانی جهان داشت اما واقعیت اینه که این اتفاق نیافتاد و الان همیلتون اونجاس نمیشه واقعیتو نادیده گرفت و با اما و اگر نتیجه گرفت ، شما یه جارو بگو که ازش نتیجه گرفتی همیلتون راننده نیست یه جا رو به عنوان مثال بگو که تا متوجه شم و شاید قانع شم

      • 33🦁Ali

        5

        6

        77ALI
        فقط با لفظ قشنگتر بیان کنی خیلی بهتره (نادان) به عنوان فراری فن برات قشنگ نیست.
        به نظرت کدوم حرکت مکس بدتر و ناشیانه تر از سیلورستون 2019 بودش که از پشت زدش.؟ یا استارت سنگاپور که مسابقه مکس نابود کردن باید چه صفتی بدیم ما وقتی شما اینجوری هستین.
        ما میگیم مکس تجربه نداشت اتفاق پیش أمد ولی راننده شما هم کم مقصر نبوده با این همه تجربه..
        ما همیشه احترام گذاشتیم ولی خودتون باعث میشین جواب بگیرین.

    • ...m6...

      6

      2

      داداش بنظرم بهتره در این زمان تنفر ورزیدن رو بزاری کنار…..

      • ...m6...

        3

        2

        و اینکه فک کنم تو کل فصل ۲۰۱۸ در خواب بودی

  20. Mehdi44

    15

    2

    92برد و ثبت رکورد جدید رو به همه طرفداران لوییس تبریک میگم

  21. 77Ali

    16

    5

    اول تبریک به همیلتون
    و‌اما لکلرک یه راننده بی نظیره این پسر اون فراری رو اینجوری برونی صد باریکلا داره من قبلا شک داشتم ولی هر چی زمان میگذره مطمئن تر میشم که لکلرک بهتر از مکسه حتی ، مکس سرعت مسابقه ایش به درجه یکی و بی نظیری ریسش نیست ولی لکلرک تو هر دو بی نظیره 😍

    • 77Ali

      11

      10

      شما ببین چقد سریع تر از وتله وتل ۴ دوره قهرمان جهان و قطعا فک کنم موافقین وتل مردشم سریع تر از بوتاس و البونه و لطفا نیایید نگید ماشین مناسب وتل نیست من خودم وتل فنم اما واقعیت اینه لکلرک از سباستین ۳۴ ساله به واقع خیلی سریع تره این چیزیه که باید قبول کنیم وتل وتل ۲۶-۷ ساله دیگه نیست طبیعیه کند شه اما با این وجود قطعا از البون و بوتاس سریع تره اما لکلرک با فاصله بیشتر شکستش میده

    • 77Ali

      8

      5

      *ریس = تعیین خط

    • Max33vr46

      10

      14

      لکلرک بهتراز مکسه بهترین جک سال بود فکر کنم شما از رانندگان واساتید فرمول یک بیشتر میدونید که همه میگن جانشین لوئيس همیلتون در آینده مکس ورستپنه و تا به همین الان هم با وجود ماشین ظعیفتر از همیلتون داره در کل باهاش با فاصله خیلی کمی رانندگی میکنه و مورد دوم سال قبل که ماشین فراری قوی‌تر از ردبول بود چرا مکس یه تا پیروزی بدست آورد ولکلرک دوتا و تو جدول قهرمانی سال هم از مکس شکست خورد همه اینو میدونن که مکس از لکلرک بهتره حتی خود رانندگان فرمول یک هم به این اشاره کردن

      • Max33vr46

        4

        6

        ببخشید اشتباه گفتم یه تا باید میگفتم سه تا

      • itg

        9

        6

        آینده گواه همه چیزه
        بشین ببینیم مکس کجاست
        لکرک آینده این ورزشه
        سال قبلم پروندشو باز نکن فتل فنها بهشون برمیخوره

      • 77Ali

        7

        3

        مکس چند سال تجربه اف وان داره لکلرک چند سال داره ؟
        ۲ سال اول مکس چند تا اشتباه میکرد لکرلک چند تا ؟
        مکس پارسال راننده ۲ بوده ؟ یا تمام انرژی تیم خرجش میشده تا بره بالا و راننده دومش یکی دیگه بوده ؟
        لکلرک پارسال انتخاب دو فراری بوده
        به علاوه بحرین پارسال لکلرک به خاطر خرابی مونور قهرمان نشد و سنگاپورم اگر هم تیمیش وتل نبود ویکی دیگه بود که ترجیح یک تیم رو لکرک باشه مثل مکس ۴ تا برد میشد
        از این شمردنام البته جیزی اخرش در نمیاد

        و بعد اینکه کارشناساان فرمول یک کیه منظورتون ؟ پیشگوعن اونا ؟
        منم نگفتم مکس یه احمقه کنده که گفتم لکلرک تو ریسم فوق العاده سریع برعکس مکس که به نظرم دقت کنید به نظرم یکمی شاید تو ریس کندتر باشه
        انقد تعصبی نباشید و با سر جنگ وارد بحث نشید اینا همه حدس و گمان جتی همون کارشناسانم که شما میگی نمیتونن نطمئن بهت بگن کی بهتره مگر اینکه خدا باشن

      • 33🦁Ali

        3

        2

        در سریع بودن و مهارت چارلز شکی نیست ولی دل خوش به این نباشین که 2019 با ماشین غیر قانونی چقد سریع بودن کلی پوزیشن و امتیاز گرفت که بعد گرندپری آمریکا همچی عوض شد.
        در مورد زود آمدن مکس به پیست استعدادش داشت أمد تو اولین مسابقش هم برای ردبول با سن کم دو تا قهرمان جهان با ماشین سریعتر فراری شکستشون داد حتی دنیل همتیمی سریع خودش «بارسا 2016» .

    • itg

      9

      4

      دمت گرم
      هم نظریم
      اعجوبه جوونترهاست

      • Max33vr46

        4

        7

        یه سوال دارم شما آیندرو دیدی که میگی چارلز لکلرک از مکس بهتره با چه دیتایی اینو میگی چارلز چیکار کرده که باعث میشه شما بگی چارلز از مکس بهتره سال قبل که مکس چارلزو شکست داد با ماشین ظعیفتر پس بهتره بی خودی حرف نزنی چون حرفت کاملا اشتباهه و همه میدونیم مکس از چارلز بهتره و الان اگه دونفرو بتونیم بگیم که بهترین راننده های گرید بودن تا الان یکیش مکس و یکیش لوئيس همیلتون والبته که من هم از چارلز بدم نمیاد و قبول دارم که اونهم استعداد درخشان و خاصیه اما این حرفت که میگی چارلز از مکس بهتره رو الان با یه دلیل خوب ثابت کن نه اینکه بگی بشین ببین تو آینده کی بهتر میشه تو که با قطعیت میگی چارلز از مکس بهتررو با آینده ثابت نکن با حال ثابت کن خب اگه خودت یا هر کس دیگه با یه استدلال خوب به من ثابت کنه که چارلز از مکس بهتره من دیگه ساکت میشم و قبول میکنم چارلز از مکس بهتره ویا اگه نتونستی اگه قبول کنی از بلدای سایت درباره این موضوع از اونهایی که از گذشته مسابقات می دیدن نظر سنجی کنیم

      • 33🦁Ali

        2

        2

        Max33
        داداش دمت گرم🧡
        مکس خودش تو پیست ثابت می کنه اینا رو بیخیال.

    • 33🦁Ali

      8

      3

      من این نسل جدید همشون قبول دارم و از هیچکدومشون بدم نمیاد چون فوق العاده هستن چارلز هم بی نظیره ولی اینکه میگی راننده مسابقه ای و تک دور بهتره با یه مسابقه
      نمی تونی نظر بدی هنوز زوده این حرفت.
      دوران این نسل جدید تا 2سال دیگه شروع میشه بی صبرانه منتظریم.

      • 77Ali

        1

        3

        اره موافقم هنوز باید ببینیم البته منم با یه مسابقه نظر ندادم یه جورایی به یه جمع بندی رسیدم با توجه به اینکه لکرک فقط ۳ ساله اومده البته شاید اینکه لکرک فن هم هستم تاثیر داره که قطعا داره 😂 ولی اره حرفتون درسته نسل اینده فوق العاده جذابن هم مکس هم راسل هم لکلرک و‌هم حتی لندو باید ببینیم چی میشه

      • 77Ali

        2

        0

        اونجا نتونستم ریپلای کنم ،ولی وقتی من میگم نادانی لفظ منظور احمق بودن مکس نیست ، نادان کسیه که دانش کافی و نداره و مکس هم تو اوایل که به دلیل سنش طبیعی بود تجربه کافی نداشت تا به دانش مسابقه دادنش افزوده شه ، ولی حرف شمام میتونه تا حدودی درست باشه چون کلمه نادان جوری تو جامعه جا افتاده که معنی بدتر از چیزی که هست و القا میکنه ،
        بله من اصلاح میکنم بی تجربگی مکس باعث برخورد های فراوان شد

  22. Morteza

    9

    2

    تبریک به تمام لوییز فن و مرسدس فن ها
    تبریک به گسلی واقعا عالی بود اخر مسابقه که فاصلش با پرز زیاد شده بود نا امید شدم ولی ی دفعه چه سرعتی پیدا کرد خیلی حال کردم هر دوتا راننده ای که دوست داشتم بهترین نتیجه رو گرفتن

  23. cfz

    13

    10

    به سخره گرفتن تاریخ توسط لوییس کارل دویدسون همیلتون

    تبریک به همه عاشقان این فرازمینی❤️❤️❤️⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

  24. ایرن

    11

    2

    تبریک میگم به لوییس. واقعا رکورد منحصر به فردی رو زد. تا دیروز همه میگفتیم مگه میشه کسی رکورد شوماخر رو بزنه. از الان باید منتظر شکسته شدن لوییس باشیم. رکوردی که مطمئنا بالاتر خواهد رفت.
    از مسابقه ی فراریها هم خوشحالم. هردوی راننده های فراری با توجه به موقعیتی که داشتند بسیار عالی عمل کردند. هم لکلرک که تونست جایگاه چهارم رو حفظ کنه و با اختلاف چهارم شد و هم فتل که تونست با سبقت های خوب خودش رو به رده دهم برسونه.
    شاید وقتی فتل رو زودتر از انتظار به پیت آوردند و لاستیک هارد دادن بهش تعجب کردم. اما بعدش دیدیم که مرسدس هم حتی با توجه به تقاضای بوتاس برای لاستیک نرم تر، لاستیک دور سفید رو بهش دادند. پس میتونیم بگیم استراتژی فراری درست بود. حالا چرا لاستیک هارد انتخاب درستی بوده رو من نمیدونم اما حتما بهتر از لاستیک سافت بوده.
    مسابقه پرز هم عالی بود. از رده آخر اومد رده ششم. البته اگر جریمه زمانی نگیره و عقب تر نیفته.

  25. mahyar

    5

    0

    یحو باز چی شد ماشین بوتاس ؟
    اما اونجا که توی مستقیمی رفت توی آتو آشغال های سمت راست پیست . یجوری بود .
    احساس کردم جفتشون قراره پیچ یک برن تو باقالی ها یا تو هم دیگه .

  26. Mohamad. 44

    10

    2

    خدایش دمت گرم لوییز. پیش به سوی 100 برد تو فرمول یک💪

  27. Dr¡ft€r

    7

    0

    رایکونن در شروع مسابقه ۱۰ رده کسب کرد و کاش آلفارومئو حداقل در حد آلفاتائوری بود تا از رانندگی استثنایی مرد یخی بیشتر لذت می‌بردیم

  28. 33🦁Ali

    5

    3

    تبریک فراوان به طرفدارای مرسدس+همیلتون بابت این رکورد عالی.
    چقد دورای اول بد بود برام و چقدم لاستیک سافت بد بودن که مکس اینقد زمان از دست می‌داد که یه لحظه ناأمید شدم تا جای یه وقت نتونه سومی بگیره بازم دمش گرم ما را ناأمید نکرد.
    با این فاصله بوتاس که رانندگی عالی44 مزیت بر علت بود بعید نبود مکس اگه دورای اول مشکل لاستیک نداشت با فاصله کمتر ازش رد میشد.

    • 33🦁Ali

      6

      3

      با احترام به بوتاس و طرفداراش امسال دوس دارم مکس نائب قهرمان بشه.
      مکس 3تا مسابقه از خط پایان رد نشده ولی بوتاس 1مسابقه و اختلاف امتیازی ببینید با ماشین مرسدس.

      • مجتبی

        4

        1

        با اینکه لوئیسفنم فنم اما حق مکس حداقل نایب قهرمانی که هست

  29. Hamed

    7

    2

    مبارکش باشه ولی برای فراری فنا حیف شد رکورد شوماخر شکسته شد
    فراری هم مشخصه آپدیتای خوبی داشته و میتونه این روند رو تا آخر فصل و سال بعد حفظ کنه

    امیدوارم به این پیست و مسابقه موجلو فصل بعد هم میزبانی بدن حیف تو تقویم نباشن

    • farshad

      2

      1

      حمید جان رکوردها ثبت میشن برای شکسته شدن و هیچ آدم منطقی هم نباید ناراحت بشه , شوماخر جایگاه خودش رو داره و همیلتون هم همینطور باید امیدوار باشیم یک نابغه دیگه در اینده پیدا بشه و این رکوردها هم شکسته بشه این یعنی پیشرفت و امید به اینده .

      • Hamed

        4

        3

        رکوردا که بله ابدی نیستن ولی جان من این تعارفات لوس رو بزارید ورزش حرفه ای به عشق و طرفداری زنده اس اصولا کسی از شکسته شدن رکورد خودش یا کسی که بهش علاقه داره خوشحال نمیشه هیچ فراری فن واقعی دوس نداشت رکوردی که دست شوماخر بود بخش اعظمش تو لباس فراری بود توسط رقیب مک لارنی مرسدسی شکسته بشه
        من دیگه با خودم که تعارف ندارم دوس نداشتم این رکورد بیفته دست همیلتون و مرسدس ولی دیگه رکورد رو زد مبارکش کاری نمیشه کرد امیدوارم رکورد دوباره یه روزی برگرده دست یه راننده فراری

      • Hamed

        1

        1

        *بزارید کنار*

  30. mohammad

    10

    3

    رکورد شکنی و تاریخ نویسی لویس همیلتون رو به خودش طرفداراش و مرسدس تبریک میگم

    • Ali

      2

      2

      من شخصا فراری فن نیستم، طرفدار لکلرک هم نیستم، ولی دست کمش نگیرین، اگر ماشینش شرایط بردن رو داشته باشه، نمیبازه، فصل قبل دقیقا یادم نیست کدوم مسابقه بود که اخرا مسابقه مکس خیلی سریع شد و مسابقرو هم برد، خیلی راحت از فتل رد شد از مرسدسا در شد ولی تا برخورد نکردن با هم لکلرک نذاشت که مکس رد شه، داورا جریمه به مکس ندادن، وگرنه نمیذاشت رد شه، شکی در این نیست که مکس خیلی شانس قهرمانی داره ولی قبول کنین الان بین راننده های جوون بهترین ماشین زیر پای مکسه، اگه یک همچین مرسدسی زیر پای راسل باشه بازم شانس اول قهرمانی رو مکس میدونین؟

    • siamak

      1

      0

      کاربر ?Farshadam?
      متوهم شمائید که اینقدر وقیحانه و با جسارت تمام عده زیادی از طرفداران یک تیم رو مورد توهین قرار میدید !
      *
      از ادمین عزیزی که پست این فرد * رو که سراسر توهین است ، تائید کردند گله مندم .
      قطعآ شلوغی کار و تراکم کامنتها باعث این اشتباه و عدم دقت شده . معهذا لطفآ این کامنت رو تائید فرمائید ، شاید این افراد نابالغ منبعد ادب در نوشتار رو بیشتر مراعات کنند .

      ———-
      درود، ممنون از گزارش شما، اقدام شد.

      • siamak

        0

        0

        سپاس ادمین عزیز . ازتوجهتون مجددآ تشکر میکنم .

  31. Eliya

    9

    2

    ایول لوئیز

  32. mohammad

    1

    12

    یه نکته ای رو امروز متوجه شدم راسل از لطیفی پایین تر هست با وجود اینکه میگن لطیفی با پول اومده و راننده نیست ولی بالاتر از راسل هست دم لطیفی گرم هموطن

  33. ....kh:n....

    8

    4

    منم رکورد شکنی لوییس همیلتون رو به همه طرفداراش تبریک میگم…براووو…..
    وامیدوارم این روزهای کابوس وار برای سباستین هرچه زودتر بگذره وبه رقابت ولو برای سکو سومی هم که شده برگرده..
    گرنده سب…

  34. Mehryar Salehi

    18

    4

    جورج یک آخر هفته عالی رو پشت سر گذاشت تا دیگه کاری نمونده باشه برای انجام دادن و حفظ صندلیش.
    استارت خوب، سبقت گیری، دفاع عالی جلوی ماشینهای سریعتر و البته پیس یکنواخت و مهمتر از همه بنظرم تایر منجمنت خیلی خوب…پیسش در قیاس با دنیل که تایرهای ۲۵ لپ نوتر داشت قبل از پیت واقعا معرکه بود.
    و البته یه عملکرد افتضاح از تیم استراتژی! یا باید زودتر میاوردنش توی باکس که جلوی جیو دربیاد یا نگهش میدشاتن ۱۰-۱۲ لپ بیشتر و میرفتن با تایر سافت برای حمله.
    بینابین رو انتخاب کردن و کوچکترین شانس هم از بین رفت.

    ————————–
    درکل اما این مسابقه کلی عملکرد عالی دیدیم از راننده ها.
    شارل واقعا خوب بود، ساینز کل هفته از نوریس بهتر بود و بازم نشون داد اگر چند قطره بارون باشه، عملکرد معرکه ایی داره.
    اوکون نسبتا بهتر بود این هفته، رایکونن واقعا خوب بود، پرز عالی اما فکر کنم بهترین این ریس گسلی بود! چقدر متحول شده این راننده و من نمیتونم منطقی پیدا کنم که چرا با داشتن گسلی، ردبول باید به فکر هالک باشه؟ من هالک رو واقعا دوست داشتم اما شکست از پرز، دنیل، چیزی از وجهه براش باقی نگذاشت…الانم بزرگترین کاری که کرده اینه که بیاد جایگزین یه راننده بشه و‌خیلی بد شکست نخوره از هم تیمیش.
    گسلی واقعا داره عالی کار میکنه و امیدوارم قبل از اینکه مثل ساینز کلی سال توی تورو روسو کریرش رو به هدر بده، زودتر خودشو از زیر چتر مارکو خارج کنه…شایعاتی درباره جایگیرینی اوکون توی رنو هست حالا یا سال دیگه یا ۲۰۲۲.

    و تبریک به فراری که داره کم کم بر میگرده به رده های بالاتر و توی ریل درستی افتاده، البته چندتا ریس قدرتی انتهای فصل هست که کارشونو سخت میکنه اما همونطور که پیش بینی میشد، یک تیم بزرگ همیشه شانس برای بازگشت داره.
    فصل بعد مطمئنا بهتر از این هم میشن.

    و این ریس هم دوباره اثبات کرد که چه عمارت بدی ساخته این برنی و رفته! این همه بالا بردن هزینه برگزاری مسابقات باعث شده فقط کشورهایی که توان بالای پرداخت دارن بتونن ریس برگزار کنن.
    موجلو و این ریس اثبات کردن که پیست خوب که میتونه رقابت چرخ به چرخ ارائه کنه کم نیست…استانبول پارک هم بزودی میرسه و همین موضوع رو تایید میکنه و ما همچنان باید پای ریس های روسیه و ابوظبی و فرانسه و… خمیازه بکشیم!

    • itg

      6

      3

      مهریار عزیزم
      مرسی که هستی
      درباره زمان سیستم شارژ و دشارژ چقدر اطااعات داری؟
      آیا زمانش توی استاندارد مساویه یا نه
      بنظرم زمان شارژ مرسدس سریعتر میاد
      بازهم ممنون بابت آنالیزهای دقیقی که انجام میدی

      • Mehryar Salehi

        8

        2

        ممنونم اما خیر متاسفانه چیزی از این پروسه نمیدونم که قطعیت داشته باشه.
        یکسری یوزر که میگن یک پوش لپ کامل کافیه تا باتریها کامل شارژ شن، یکی میگه ۲ لپ و یکی میگه تو مسیر به کرید میتونن شارژ کنن یکی میگه توی گرید که مکانیکها کار میکنن باید خالی باشه باتریها و…
        درکل هرکی یه چیزی میگه که خب هیچکدوم اینا اطلاعات دقیقی نیست که بشه پذیرفتشون.

    • Jingoozz

      10

      5

      جناب صالحی با تشکر از جنابعالی بابت کم‌کردن زحمت بنده در ارائه کارشناسی این هفته و با عنایت به سو‌‌‌ عملکرد جهاز هاضمه ام ، خواهشمندم در توضیحاتتون مرقوم بفرمایید جییوو همیشه کبیر ، ضمنا عارضم به حضور انورتون که جورج جوان شما در سطح شارل جوان ما ، مکس و جیوو همیشه کبیر نبوده و چنانچه عمق نگاه حضرتعالی اجازه بده موافق خواهید بود که رقیب مستقیم کبیر ، فتل بوده ، هست و خواهد بود..

      • Mehryar Salehi

        10

        0

        😅😅😅 منکه چیزی متوجه نشدم از عمق نگاه و غیره اما همیشه منتظر نظرات کارشناسی شما هستم!
        اما ظاهرا جناب کبیر برای سال آینده ماندگار شده توی تیم، از این بابت و مخصوصا اینکه به واسطه حضورش، کامنتهای شما رو از دست نمیدیم، خیلی خوشحالم.

        درباره جورج هم، در قیاس با شارل و مکس؟ زمان اثبات میکنه که توان رقابت با هر راننده ایی رو داره با وسیله درست.
        هرچند احتمالا زمانیکه داره این موضوع رو ثابت میکنه، راننده ما نیست و زیاد برای من تفاوتی نداره.

    • farshad

      4

      1

      سلام اقای صالحی عزیز . ممنون از تحلیل خوبتون . چند تا سئوال داشتم ممنون میشم راهنمای بفرمایید . اول اینکه اینهمه برتری مرسدس فقط از سیستم داس هست ؟ دوم اینکه چرا لاستیک سافت امروز اینقدر بد بود , نه سرعت بهتری ایجاد کرد نه دوامی ؟ سوم اینکه چرا رد بول دوبار آلبون رو به پیت برد , قصدم دفاع از آلبون نیست ولی در حالی که واضح بود که مدیوم خیلی بهتره با اینکار فقط بیست و پنج ثانیه تحمیل شد که اگه از تایم اخر مسابقه البون کم کنیم باید حدود پنجم یا ششم تموم میکرد . واقعا توجیه این استراتژی رو درک نکردم . از اونجایی که شما خیلی دقیقتر دنبال میکنید این ورزش رو ممنون میشم از نظرتون . پیروز و پایدار باشید

      • Mehryar Salehi

        6

        0

        ممنون فرشاد جان، راستش درباره ویلیامز باشه سعی میکنم چیزی از دستم در نره اما تیمهای دیگه انقدر اتفاقات میافته که جوابم میشه فقط حدس و گمان!
        درباره مرسدس که خب فکر کنم همچین برتری رو به یک فاکتور نسبت دادن کار درستی نباشه.
        نه فقط موتور یا نه فقط DAS یا نه فقط ایروداینامیک و تعلیق بهتر یا… کل پکیج مطمئنا برتری داره.اما یکی از چیزایی که بوتاس با رفتنش به مرسدس بعنوان کسی که از تیم سوم نشسته پشت ماشین برتر، یا راسل توی تست سال قبل برای مرسدس، موضوع گریپ بود…یعنی بکار انداختن تایرها و چسبندگی ایی که میتونن ایجاد کنن.اینو بعنوان بزرگترین مورد اختلاف ذکر میکردن که هزارتا دلیل میتونه داشته باشه از دانفورس بالاتر تا سیستم تعلیق بهتر تا حتی عملکرد بهتر مکانیکها توی ستاپ ایده آل.

        درباره تایر سافت هم البته تیمهایی بودن که باهاش خوب تونستن ادامه بدن، مثل مک لارن و آلفاتائوری اما ظاهرا آسفالت جدیدی که قبل از برگزاری مسابقه روی پیست ریخته شده بود، سطح سیقلی ساخته بود که باعث میشه تایرها دیرتر به پنجره دمایی ایده آل برای عملکرد بهتر برسن.
        این قضیه برای تمام تایرها هست اما سافت با توجه به خورندگی بالا بعد از چند دور اول (که تایر هنوز سرده و به همین دلیل اسلایدهای بیشتری داره) زودتر از بین میرفت و تو خیلی از مواقع حتی همون چند لپ عملکرد برتر رو هم نداشت.

        درباره آلبون راستش هیچ ایده ایی ندارم و زیاد توجهی به مسابقه اش نکردم حقیقتا.
        اما درکل وقتی که یک راننده به اصطلاح out of position هست، این زمان، زمان ریسکه! فرقی هم نداره این جای اشتباهی معنیش بالاتر بودن از جایگاه ماشین باشه یا پایینتر…احتمالا چیزی که شما اشاره کردین هم علتش این بوده و تیم وقتی میبینه اوضاع طوری که باید پیش نمیره، خواسته یک کار متفاوت رو امتحان کنه.
        البته یه موضوع هم هست که طی کل آخر هفته جالب بود اونم بازگشت عملکرد تایرها بودش…به این معنا که از روز جمعه و حتی با تایرهای پروتوتایپ، تیم ها با تایمهای خوبی شروع میکردن، به مرور سرعتشون افت میکرد و دوباره یک لول تازه از عملکرد به تایرها برمیگشت…چیزی که تقریبا بین اکثر راننده هایی که تایمهاشونو دنبال میکردم یکسان بود، برای مرسدس ها توی ریس اتفاق افتاد و کسلی و البته ساینز.
        این موضوعی بود مه از ۲۰۱۲ به این طرف به یاد ندارم اتفاق افتاده باشه….شاید اون افت اولیه تایر باعث شد تا تیم ریسک کنه و به خیال ۲ استاپ بودن بقیه، این استراتژی رو بچینه.

        طولانی شد ببخشید و البته جز مورد لاستیک سافت، بقیه اش فقط حدس و گمان بنده هستش، درست و غلطش دیگه با خودتون ؛)

      • farshad

        3

        0

        اقای صالحی عزیز بسیار سپاسگزارم . شما ببخشید که برای پاسخ به بنده اینهمه وقت گذاشتید , برایم بسیار ارزشمند و مفید بود این لطف حضرتعالی . من کرج زندگی میکنم و خیلی خوشحال میشم یک یکشنبه میزبان شما و برادر و پدر بزرگوارتان باشم تا در کنار لذت دسته جمعی دیدن یک ریس از اطلاعات ارزنده شما استفاده ببرم . بنا به شغلم دید فنی به روی ماشین آلات راهسازی دارم ولی در این رشته ورزشی سئوالات زیادی ذهنم را درگیر کرده . اگر شرایطتان مهیا بود خوشحال میشم در خدمتتان باشم .

      • Mehryar Salehi

        3

        0

        ممنونم فرشاد جان اما متاسفانه شرایط کاریم طوریه که با هزار بالا پایین میتونم خودمو درست سر فرمیشن لپ برسونم به منزل پدرم، دیگه اگر کرج بشه مقصد احتمالا دم اهدا جوایز برسم :))
        اما حتما با پایین اومدن سرعت زندگی این پیشنهاد خوبتونو عملی میکنیم حالا هرجایی که بشه، همیشه دیدن ورزش مورد علاقه امون دور هم لذتش بیشتره 🙏🏻
        بازم ممنون از دعوتتون قربان 🙏🏻

  35. A_S

    10

    1

    اون در آغوش کشیدن اخرمسابقه لوئیس و پدرش تحمل یه عمر سختی و تلاشو نشون میداد والان که پاداششو گرفت

  36. Amir5

    6

    1

    تبریک به طرفدارهای همیلتون واقعا از وجود این راننده باید لذت برد تبریک به فتل فن ها و گروژان و کیمی رایکونن اسطوره
    تبریک به طرفدار های گسلی و بوتاس مظلوم

    • |ZXE-LECLERC16|

      3

      2

      نگاه کن اصلا قصد توهین ندارم ولی رومن امتیاز نگرفت که هیچی،ترک لیمیت رو هم رعایت نکرد اونم چندبار و به واسطه اون 5 ثانیه پنالتی گرفت
      حالا چه تبریکی؟

  37. gasli

    5

    1

    تبریک به طرفداران لوئیز بابت رکورد شکنیش
    گسلی هم که مثل همیشه عالی بود
    آلبوم خداحافط
    پرز گسلی نیکو مسئله این است

      • siamak

        4

        1

        سلام میکائیل جان .
        زیاد تعجب نکن ، بغیر از آلبوم ، لاستیک مدیون ! و مکث ! هم قبلآ در کامنتهای سروران عزیز داشتیم ! :))

      • iman

        3

        2

        آقا یادمه مگس کبیر هم داشتیم

      • mohammad

        2

        1

        ابنا غلط تایپی هست نونکنار میم هست رو کیبرد غلط تایپی هست نه دانش فنی

  38. امید نورمحمدی

    10

    12

    ” تاجگذاری پادشاه با فتح تمامی سنگرهای فراری”

    لوییس همیلتون امروز با کسب 92 امین برد و کسب رکورد 34.5% برد از کل تعداد مسابقاتی که داده آخرین سنگرهای تاریخی فراری را نیز فتح کرد. و چه شایسته اینکار را انجام داد.
    راننده ای که به گفته گزارشگر رسانه ملی تمام عمر ورزشی خود را تحت حمایت مرسدس بوده امروز با چشمانی اشکبار از این تیم و فرصت داده شده تشکر کرد. او براستی مرد شماره یک این رشته در تاریخ است.
    زمانیکه او پدر زحمتکش خود را درآغوش کشید برای من و در حافظه من با رنگی روشن ثبت شد. چشمان اشکبار پدر که بنا به گفته گزارشگر رسانه ملی مهاجر بوده و سختی های زیادی را متحمل شده تا این استعداد را پرورش دهد حاکی از همه رنجها و نامرادی هایی بود که در راه پرورش قهرمانی بدون چشمان رنگی متحمل شده بود.
    همیلتون تاجی را بر سر گذاشت که باور آن برای خود او هم سخت و ناممکن بود. من شخصا خوشحالم که در دوره ای زندگی میکنم که چنین قهرمان بزرگی تمام رکوردهای یک رشته را اینگونه درو میکند و من مستقیما میتوانم تماشایش کنم و لذت ببرم.
    و اما نکات دیگر مسابقه که برای من جذاب بود :

    1- ناتوانی بوتاس امروز باز هم مشهود بود. او نتوانست از فرصت بدست آمده خود استفاده کند و جریمه ای هم به لوییس همیلتون بزرگ داده نشد که او بواسطه آن بتواند به منتقدانش اهانت کند! صندلی کنار همیلتون افتخاری است که برای بوتاس زیاد بنظر میرسد.

    2- آلکس آلبون در ردبول چه میکند؟ آیا واقعا او شایسته تر از گسلی است؟ آیا ردبول این فرصت را به پییر گسلی داد؟ گسلی چوب چه را خورد؟ آیا کسی پاسخی برای این پرسش دارد؟

    3- فراری و طرفدارانش دیگر به کسب رتبه چهارم توسط راننده خود راضی شدند و آنرا موفقیت میدانند. چه حافظه های کوتاه مدت بدی دارند این طرفداران فراری! 2016 تا 2019 اگر راننده شان چنین رتبه هایی بدست میاورد احتمالا مورد بدترین حملات قرار میگرفت. البته از هوادارانی که با دو برد بت میسازند چنین انتظاری هم میتوان داشت. گزاشگر وطنی هم برای این عزیزان کم نمیگذارد …

    4- پرز بحق بهترین راننده امروز بود. او در هر رده امتیازی تمام میکرد مستحق این عنوان بود.

    5- مک لان هم مثل آب و هوای پیست بسیار پرنوسان و متضاد ظاهر شد. بشدت منتظر فصل بعد هستم تا ببنم این شوالیه اسپانیایی که چگونه سواربر مرکب فراری تاخت و تاز میکند.

    6- رنوها با استراتژی بینقص خود امتیازات خوبی از پیستی دشت کردند که آن مشکل داشتند. آفرین به استراتژیستهای رنو.

    7- پیر گسلی بدون نقص و شجاعانه و حرفه ای مسابقه داد. لیاقت او بسیار بیشتر از ماشینش است و او راننده ایست که بیشتر از توان ماشین در اختیارش کسب امتیاز میکند.

    پ.ن : بلاخره باید یک مطلب روشن شود. هر هوادار پیگیر فرمول 1 میداند که ماشینهای تیمها یکسان نیستند. چه در مرحل ساخت و چه در مرحله تنظیم و چه در اجرا دو تیم کاملا جدا عمل میکنند. نقشه ها یکسان هستند و حرفی نیست. ولی تیم سازنده هر ماشین جداست. این حرف نادرستی است که ادعا کنیم دو ماشین یک تیم کاملا مشابه و یکسان هستند.
    بحث طرفداری من و شما نیست. بحث سیستم گردش کار برای دو راننده یک تیم است. کافی است یک سرچ کوچک کنید تا بهتر با روند ساخت ماشینهای هر تیم آشنا شوید. البته دلایل منطقی و محکمی هم برای این موضوع وجود دارد که از حوصله این بحث خارج بوده و به خود شما عزیزان واگذار میگردد.
    اینکه یک فرد مطلع و آگاه و کارشناس در رسانه ملی اعلام کند هردو ماشین فلان تیم یکسان است و بعد طرفداران یک راننده را متهم به گفتن دروغ کند واقعا دون شان هر هواداری است و بنوعی آدرس غلط دادن است.
    بنده بحثی در باره بهتر بودن لکلرک از سب در تیم فراری ندارم و منهم مثل همه شاهد این اختلاف بزرگ هستم . ولی منصفانه صحبت کردن با تسویه حساب کردن تفاوت دارد.
    در همین روز که 5 راننده برتر جهان را بارها نشان میدادند همگی دیدیم سب رتبه سوم را دارد و با توجه به سن و آمادگی که دارد میتواند آمارش را بهتر هم بکند. راننده ای که از آخرین برد او هنوز یک فصل هم نمیگذرد را نمیتوان متهم به افت یک شبه کرد. دقیقا افرادی مبادرت به این کار میکنند که درباره همیلتون بزرگ هم در کمال بی انصافی موفقیتهای اورا به داشتن ماشین برتر منتسب میکنند.
    طیف خاصی از فراری فنهای دوره دیاز که فکر میکنند هنوز با سب در رقابت هستند! حتی تعداد بردهای دیاز هم نصف تعداد بردهای سب است. نکته جالب اینجاست که مسیر هردو هم شبیه بوده. دیاز با موتور رنو قهرمان جهان شده و با فراری هم بردهایی کسب کرده!
    این طیف با همیلتون هم مشکلاتی از 2007 دارند که گویا هنوز تسویه نشده. تاریخ و آمار و اطلاعات رسمی را بیشتر مطالعه کنید و واقعیات را قبول کنید تا مجبور به پنهان شدن پشت یک راننده جوان در یک شرایط خاص و نابرابر نشوید و ناکامیهای راننده مورد علاقه و قهرمان جهانتان را هم یادآوری نکرده باشید.

    • iman

      5

      5

      امید: کوته بینانه ترین تحلیل در مورد یک ورزش تیمی مثل اتومبیلرانی اینه که ملاک بهتر بودن تعداد قهرمانی یک فرد باشه،با متر امثال شماها باید الان بگیم که جناب وتل مثلا از آیرتون سنا یا آلن پراست یا بسیاری از بزرگان دیگه بهتره در حالی که الان داریم واقعیت وتل رو میبینیم که خودش معترفه چارلز لکلرک جوان بهتر از اون داره مسابقه میده،برای این نوع تحلیلهای بچه گانه گو اینکه چند صفحه انشا شده باشه و پر از واژه های دهان پر کن هیچ آدمی که کمترین اطلاعاتی از ورزش و اتومبیلرانی داشته باشه تره خرد نمیکنه.ضمن اینکه اون کسی که شما سعی میکنی با مصغر کردن نام خانوادگیش به زعم خودت کوچکش کنی قهرمان دو دوره جهان و نایب قهرمان و سوم چند دوره دیگست و با این لفاظیها گوینده خودش رو بیش از پیش کوچیک میکنه

      • Mekaeel

        1

        4

        ایمان جان اگه آلونسو جای همیلتون ۷ تا قهرمانی داشت الان خود شما میگفتی رکوردها و قهرمانی ها مشخص میکنه کی از همه بهتره
        واقعا نمیدونم چرا طرفدار های آلونسو همچین باوری دارن که همیلتون و فتل و اینا هیچی نیستن و فقط ماشین قهرمانشون کرده فکر کنم آلونسو با تراکتور قهرمان میشد🤔
        در ضمن فتل الان رو گفته که لکلرک بهتر از اونه جوونی های فتل رو که شما بهتر به یاد داری که چیکار میکرد با ردبولش و بعضی هارو چجوری سوزنده که الان هم دست از سرش بر نمیدارن😉

  39. iman

    13

    6

    خوب اینم از آخرین رکورد باقی مانده که به دست همیلتون شکسته شد و جا داره تبریک بگیم به این راننده بزرگ و مجموعه معظم مرسدس که با این مهندسی بینظیر تونستن بهترین خودروی مسابقه ای تاریخ رو در اختیار راننده بریتانیایی قرار بدن.خودرویی که نیکو روسبرگ متوسط رو به قهرمانی میرسونه و بوتاس رو به راحتی به نایب قهرمانی ولی به هر حال این دوران میگذره و میراث همیلتون برای آیندگان باقی خواهد ماند و راننده بریتانیایی رو به افسانه سرعت تبدیل خواهد کرد.تنها سه راننده بخت راندن این ابر خودرو رو پیدا کردن که یکی با اولین عنوان قهرمانی که اتفاقا در رقابت با لوییس کسب کرد سیراب شد و دومی که اصلا لیاقت و شایستگی این صندلی رو نداشت و لوییس با بخت بلند درست در زمان مناسب در جای مناسب حضور داشت.باز هم تبریک به علاقه مندانش

    • iman

      3

      2

      Mekeelبه هیچ وجه دوست عزیز،همیلتون جای خودشه و فرناندو جای خودش حتی اگر تعداد قهرمانیها بر عکس بود همونطور که الان مکس از نظر من بهترین راننده گریده،من در مهارت همیلتون تردیدی ندارم ولی این تعداد قهرمانی بدون بهترین خودروی تاریخ f1 میسر نبود.در مورد وتل هم من بارها نظرم رو گفتم و یقین دارم حتی همون سالهای ردبول هم به هیچ وجه بهترین گرید نبود.من به نظر شما و خیلیای دیگه احترام میذارم ولی متاسفانه کامنتهای یه عده از دوستان به هیچ وجه قابل احترام نیست

      • Mekaeel

        1

        1

        منم اگه بخوام نظر خودم رو بگم فتل توی اون دوران با اختلاف بهترین راننده بود و وقتی که توروسو بود این رو ثابت کرد با پیروزی و پولی که زد
        البته برام قابل درکه که شما آلونسو رو بهترین راننده اون دوره میدونی چون طرفدارشی ولی من طرفدار فتل هستم و معتقدم خیلی از آونسو بهتره و برای من بهترین رانندست ، همون طور که برای شما آلونسو هست ، برای طرفدارای همیلتون هم اون از همه بهتره شاید بهتر باشه این همه تیکه به هم نندازیم و از مسابقات لذت ببریم همه راننده ها قابل احترام هستن به خصوص قهرمان هایی مثل فتل و آلونسو و همیلتون
        من فتل فن از آلونسو اصلا بدم نمیاد ولی نود درصد طرفدارهای آلونسو از فتل متنفرن نمیدونم این که قهرمان نشده با فراری مگه تقصیر فتل بنده خداست که این همه بهش تیکه میندازین ؟

  40. M.Kazemi

    6

    4

    اولا تبریک به لوییس و طرفدارانش بابت برد و رکورد
    به خاطر نبوغ شوماخر عاشق این رشته شدم و کاملا اولین مسابقات لوییس را به یاد دارم یک جوان هم سن خودم رو میدیدم که با بزرگان این رشته میجنگید، چقدر دوست داشتم توی همون سال اول قهرمان بشه

    چند نکته:
    ورشتپن و لکرک آینده این ورزش هستند این رو همه میدونن، از دو سال قبل دیدن مسابقاتشون منو یاد اوایل لوییس و فتل مینداخت که چقدر جسور بودن
    بهتره طرفدار هاشون واقع بین باشن درسته که هر دو خوب هستن اما دایل بر ضعف همیلتون نیست، اونهایی که میگن ماشین مرسدس هیولاست و هر کسی باهاش قهرمان میشه یک نگاه به اختلاف زمان ها بندازن
    توی تایم گیری سه راننده اول حدود 0.25 ثانیه اختلاف دارن اما ته مسابقه ..
    این که مدیریت لاستیک لوییس و سرعت مسابقه ایش عالیه رو میشه از همین اختلاف ها فهمید
    یک نکته هم بگم که خودم از رانندگی مکس لذت میبرم و آینده رشته مورد علاقه ام رو در اون میبینم ولی اگر راننده خیلی خوب و درجه یکی هست چرا حتی به راننده درجه دو مرسدس هم نمیرسه؟ فکر میکنم بعصی از دوستان دیگه خیلی از مکس بت ساختن
    اگر اختلافش با بوتاس رو ملاک اختلاف دو ماشین بدانیم برتری مطلق لوییس بر بونتاس به نطرتان دلیل بر کلاس رانندگی بالاتر یا حداقل برابر با مکس نیست؟ چرا فکر میکنید اگه هر دو ماشین مشابه داشته باشن مکس مثل آب خوردن قهرمان میشه؟ در صورت هم تیمی شدن با لوییس امکان قهرمانی مکس خواهد بود چون جوانتر و جسورتره اما قطعا نه به سادگی و مطمئن باشید جذابیت فوق العاده ای بینشان خواهد بود

    از رایکونن خوشم میاد که همیشه کار خودش رو میکنه فارغ از اینکه سوار اسب قرمز باشه یا لگن!
    گسلی خیلی خوبه به شرط اتخاذ تصمیم مناسب و پشتکار کافی میتونه صاحب چندین برد توی دوران حرفه ایش بشه و شایدم روزی بتونه برای قهرمانی سال بجنگه

  41. ...m6...

    6

    2

    اقا تبریک میگممممم تبریکککک یه تبریک ویژه ب لوئیس و تیم ال اچ😍
    رکورد جدید برای سلطان فرمول یک

    ۹۲مین پیروزی مثل رویا میمونه
    الان فقط دو تا بال لازمه ک دیگه پرواز کرد

    چه مسابقه ی قشنگی بود💜
    به امید ۳ رقمی شدن

    #TEAMLH

  42. Mahmood.ghaedi

    7

    2

    بچه ها پیچ اف وان انبورد دور اول کیمی گذاشته ببینید و لذتش ببرید
    و چ دفاعی کرد کیمی چ سویچ بکی کرد
    عالی بود
    نکته جالب هم این بود دور سوم ساینز پیشتاز بود دور بیست و سوم لپ شد

    • Mehryar Salehi

      9

      0

      لپ اول کیمی واقعا معرکه بود! اگر بهترین تاریخ نباشه، مطمئنا یکی از بهترین ها بود 👌👌👌👌👌👌

  43. بردیا

    6

    3

    کل هیجان فرمول یک شده اینکه مرسدسا تا کجا لپ میکنن یا اینکه بارون میاد یا نه (که نمیاد) و دیگه هیچ هیجانی برای اولی نیست حتی دومی! نمیدونم چرا تغییرات رو انداختن 2022 اخه یه فصل دیگه باید مرسدسا رو تحمل کنیم😞

  44. Soheil

    2

    2

    خوب بالاخره بعد مدت ها قسمت شد کامنت بذارم:) واقعا حیف این پیستا که نمیتونن تو یک تقویم عادی حضور داشته باشن…
    اولا باید تبریک گفت به لوییس که هرچی هم بگیم بهترین ماشین رو داشته یا هم تیمی حرف گوش کن و امثال این ها اما کار لوییس خیلی بزرگ بوده و هست. این که بتونی به رکورد شوماخر برسی با همه حواشی و حرف و حدیث هایی که اطراف لوییس هست بزرگه واقعا. تبریک به طرفداراش
    جدا از بحث مرسدس و همیلتون من واقعا از رانندگی شارل و گسلی به خصوص پیر لذت میبرم امسال. واقعا عالین. پارسال که مکس پیر رو تو اتریش لپ کرد کارش تموم شد امسال مارکو و هورنر چقدر میخوان به آلبون زمان بدن؟ واقعا حیف پرز و نیکو اگر بدون تیم بمونن سال بعد و آلبون بمونه
    یک از صحنه های زیبای امروزم به نظرم سوییچ بک کیمی بود وقتی یکی (دقیقا یادم نیست کی فکر کنم ساینز بود) میخواست ازش رد بشه. قشنگ تجربه رو میشد تو حرکتش دید

  45. meysam8

    6

    6

    اگر شما فوتبال مارادونا رو دیده باشین هیچ وقت اقای گلی علی دایی جذاب نخواهد بود.
    تعداد برد دلیل بر بهتر بودن نیست
    خوشحالم که رقابت های نفس گیر زیادی دیدم حتی مالزی ۲۰۱۳ ، بعید میدونم دیگه همچین رقابتی رو بشه دید اگه ندیدین حتما ببینین ، ابوظبی ۲۰۱۲ ، برزیل ۲۰۱۲ و ….

    • mohammad

      3

      2

      مثال خیلی خوبی زدی خیلی خوب کی بیشترین گل رو زده ولی کدوم بهترینه؟
      حتی هنوز اکثرمردم دنیا تورا گیری اینترنتی گفتند بهترین بازیکن تاریخ مارادونا هست خود فیفا گفت پله که توش اسمی از رونالدو و مسی نبود با اینکه این همه بهترین بازیکن سال شدند ولی مارادونا و چله بهترین تاریخ هستند حتی آقای گل جهان هم اونجا نیست

      • meysam8

        2

        3

        یه مقایسه ساده میشه کرد تعداد بردهای رزبرگ و بوتاس رو جمع کرد ، میبینیم که بیشتر از برد های ردبول و فراری هست،!!!!!! یه سوال کسی تا حالا رقابت همیلتون رو دیده؟ ۲۰۱۶ دیدیم تحت فشار چه جوانمردانه رقابت میکنه،همیشه غر میزنه و کارهاشو بزرگ جلوه میده ، حالا فکر کن دو بار تو اخرین مسابقه قهرمان بشی چه لذتی داره 👍رقابت با غیر هم تیمی چقدر هیجان داره

  46. فتل آریایی

    5

    6

    92 رو مدیون ماشینی هستید که یک ثانیه با بقیه فاصله میندازه در تعیین خط ها، (البته تا دو سه سال پیش برد ها تونو علاوه بر موتور مرسدس مدیون چارلی بودید که نه جریمه میکرد نه چیزی، خدا رحمتت کنه

  47. فتل آریایی

    6

    5

    این برد ها رو باید مدیون ماشین و موتور مرسدس باشه، و البته چارلی که نه جریمه میکرد نه چیزی، مرسدسم هر کاری خواست کرد خدا رحمتش کنه😎😎

  48. علیرضا

    0

    1

    واقعا شگفت انگیز هست این لوییس،داخل مسابقه از والتری بوتاس عقب میوفته و به سرعت جبران میکنه.جفتشون یک ماشین با قدرت برابر دارند اما در اکثر مواقع میتونه از والتری بوتاس رد بشه

  49. علیرضا

    0

    1

    بیشترین چیزی که در این طول مسابقات تونسته طرفدارای فرمول یک رو متعجب بکنه امتیازهایی هست که چالرز لکلرک با فراریِ داغون این فصل تونسته بدست بیاره،فتل بیخود نگفت که این پسر در یک کلاس دیگه داره رانندگی میکنه.واقعا تعجب برانگیز هست

  50. Mahmood.ghaedi

    7

    2

    دوست عزیز ی سوال فکرم مشغول کرده اگه ناراحت نمیشین
    میشه بگین نقش ماشین توی ثبت این رکوردها چقدر بوده؟
    اخه رکوردهای لوییز بخاطر ماشینه فقط.
    میخواستم بدونم ماشین نقشی تو این رکوردهای سب داشته یا نه فقط بخاطر نبوغ خودش بوده

    • mohammad

      2

      3

      اون موقع هم ماشین خوبی داشت سب ولی اختلاف اون ماشین با این مرسدس خیلی متفاوت هست
      اینقدر بگم که 2010 فتل شانس 4 ام قهرمانی بود تا مسابقه آخر تو ابوظبی وبر اول بود دوم آلونسو سوم همیلتون جهارم سب ولی سب پول گرفت و رفت اون ماسبقه رو برد و بقیه پشت پترف و دیگران گیر کردند

  51. Saeedreza

    4

    5

    تو این روزهای بد برای فتل بی همتا
    و فرمول یک بی هیجان
    و تکرار مرسدس و مرسدس
    چه آمارهایی جالبی از رکورد های فتل گذاشتی، واقعا خوندنش لذت داره ولی مطمئن هستم اين آمارها به اینجا ختم نميشه حتما باز فتل جنگنده رو خواهیم دید
    به امید آینده ای پر از موفقیت برای فتل

  52. mohammad

    4

    2

    مرسی که نوشتی همیشهمیخواستم تو یه مسابقه که سب برنده میشه این ها رو بنویسم
    تازه تو دوگرند اسلم پشت سر هم سباستین جوون ترین راننده ای هست که اینکار رو کرده
    رکوردجوان ترین راننده ای که دوبار پشت سر هم قهرمان شده
    رکوردجوان ترین راننده ای که 3 بار پشت سر هم قهرمان شده
    رکوردجوان ترین راننده ای که 4 بار پشت سر هم قهرمان شده
    خیلی از این رکورد ها حداقل باید یه نسل دیگه از راننده ها بیان تا به این رکورد ها برسن حتی نسل میک شوماخر هم نمیتونند این رکورد ها رو بزنن باید نسل بعدی شاید بتونه حرکتی کنه

  53. mohammad

    4

    2

    یه رکورد دیگه
    رکورد جوان ترین نایب قهرمان تاریخ فرمول 1

  54. Majid

    7

    4

    من متوجه نشدم چرا بوتاس یکهو کند شد یا همیلتون یکهو انقدر سریع شد. همیلتون هرچقدر هم بهتر باشه نباید انقدر فاصله میوفتاد واقعا عجیب بود حتی مکس هم فاصلشو کم کرد. خود بوتاس هم نمیدونست چه خبر شده؟ به نظرم حتی اگه خودروهای هردو یکی باشه، همیلتون از تیم فنی بهتری سود می بره چه مسابقه قبلی که پاور از کار افتاد و چه امروز که یکهو سرعتش کند شد و چه سایر مسابقات که معمولا هیچ مشکلی برای همیلتون از نظر فنی پیش نمیاد ولی در هر فصل، بوتاس باهاش درگیره. چه این هفته و چه هفته قبل، بوتاس راننده بسیار بهتری از همیلتون بود و در آینده شاید. روزی که بوتاس در مرسدس نباشه واقعیت هارو بگه چون درحال حاضر تیم بهتری از مرسدس وجود نداره که بتونه رقابت کنه. بعضی از دوستان چنان کینه ای از بوتاس دارند انگار جای اونارو تنگ کرده و آرزوی پیروزی راننده مورد علاقشونو در نبود بوتاس در مرسدس می بینه و حتما توتو انقدر احمقه که نمی دونه و باید از ایشون سوال کنه. اگه کسی لیاقت صندلی مرسدس رو داشته باشه پس قطعا رو صندلی مرسدس نشسته.

  55. محمد

    1

    0

    عجب
    راستی #لبخند_بزنید