فرمول یک ایران – با کنار رفتن والتری بوتاس از مسابقه ایفل آلمان به دلیل مشکل پاوریونیت مرسدس، هم تیمی اش لوئیس همیلتون بدون هیچ دردسری توانست پیروزی را ازآن خود کند. با این پیروزی، همیلتون به رکورد 91 پیروزی مایکل شوماخر رسید.
مکس ورشتپن در رده دوم سکو قرار گرفت و دنیل ریکاردو نیز اولین سکوی فصل را برای رنو به ارمغان آورد تا بتواند طرح تتوی سیریل ابیتبول را انتخاب کند.
خلاصه ای از اتفاقات مسابقه فرمول یک ایفل آلمان 2020
15:26 یادداشت های دما: دمای هوا 8.6 درجه سانتی گراد، دمای پیست 15.5 درجه سانتی گراد و خطر بارندگی در 40٪.
15:27 323مین مسابقه فرمول یک کیمی رایکونن و بطور رسمی رکورد بیشترین استارت روبنز باریلکو شکسته می شود.
15:38 همه ی راننده ها روی لاستیک سافت هستند بجز فتل، کویات و گروژان روی مدیوم.
بیشتر بدانید؛ لاستیک فرمول یک
15:44 شروع مسابقه ایفل آلمان؛ والتری و لوئیس خیلی به هم فشار میارن ولی والتری پیشتازی خودش رو حفظ میکنه.
15:45 والتری خوب فاصله باز کرده، الکس البون هم یه رده از دست میده و دنیل ریکاردو میاد رده پنجم.
15:50 سریع ترین دور از والتری بوتاس؛ 1:32.211
15:51 سرعت مسابقه ای فراری پایینه و قشنگ همه پشت لکلرک قطار شدن.
15:52 رومن گروژان:
سنگ ریزه هایی از ماشین کیمی خورد به من و فوق العاده دست هام درد میکنه. نمی دونم، امیدوارم که شکسته نباشه. از دست چپم نمیتونم استفاده کنم
15:54 مکس ورشتپن؛ 1:31.938
15:55 مهندس کارلوس:
کارلوس 5 دقیقه تا بارون فاصله داریم
15:57 دنیل ریکاردو بالاخره از چارلز لکلرک سبقت می گیره و به رده چهارم میره.
15:59 بونو به لوئیس:
2 3 دقیقه تا بارون فاصله داریم
16:00 چارلز به پیت میره و با تایر مدیوم توی رده 19 بیرون میاد.
16:00 سباستین فتل یک لحظه کنترل ماشینش رو از دست میده ولی موفق میشه توی پیست بمونه و توی رده 13 به مسابقش ادامه بده. سب:
ما باید پیت بریم، تایر ها فلت اسپات شدن.
16:03 لوئیس همیلتون از والتری بوتاس عبور میکنه، والتری تایرش قفل میکنه و برتری خودش رو از دست میده.
16:04 والتری به پیت میره و با تایر مدیوم به پیست بر می گرده.
16:06 کیمی و جورج با هم برخورد میکنن و راسل از مسابقه کنار میره.
16:11 دوباره پرچم زرد، الکس البون میزنه به دنیل کویات و بال جلوش رو میشکنه که الان وسط پیست افتاده.
16:12 والتری:
من هیچ قدرتی ندارم.
16:13 والتری از مسابقه کنار میره، چه بدشانسی میاره والتری! ظاهرا مشکلش سیستم بازیابی انرژی گرمایی MGU-H بوده.
16:15 پنالتی؛ کیمی هم بابت برخوردش با جورج راسل 10 ثانیه جریمه میشه.
16:19 دور 25 از 60 مسابقه
- لوئیس همیلتون
- مکس ورشتپن
- لندو نوریس
- سرجیو پرز
- کارلوس ساینز
- دنیل ریکاردو
- پیر گسلی
- چارلز لکلرک
- نیکو هالکنبرگ
- رومن گروژان
16:21 استبان اکون از مسابقه خارج میشه، الکس البون هم بعد از جریمه 5 ثانیه ای که میگیره از مسابقه خارج میشه.
16:24 لندو نوریس توی رده سومه و میگه موتور ماشینش مشکل پیدا کرده، امروز صبح هم پاوریونیت نو انداختن براش.
16:25 لندو:
من باید پیت بیام یا نه؟
مکلارن:
فعلا ادامه بدیم
لندو:
خب پرز رفت پیت؟
مکلارن:
پرز هنوز پشت سرته، 1.5 ثانیه فاصله داره باهات
لندو:
اشتباه من بود، کور شدم قشنگ
16:28 لندو به پیت میره و تایر ها رو عوض میکنن مکلارنی ها با یه پیت استاپ 2.4 ثانیه ای.
16:35 فاصله بین رده اول تا سوم بیشتر از یک دقیقه شده. سرجیو پرز از چارلز لکلرک رد میشه ولی چارلز با دی آر اس دوباره رده خودش رو پس میگیره.
16:40 سرجیو بالاخره سبقتش رو تکمیل میکنه و رده چهارم رو میگیره، لکلرک به پیت میره و پشت رایکونن توی رده دهم بیرون میاد.
16:44 چارلز لکلرک هم همه موتور فراری هارو سبقت میگیره و میرسه به رده هفتم.
16:46 گسلی و فتل باهم یه جنگ کوچیکی رو دارن ولی پیر بالاخره ازش عبور میکنه و به رده هشتم میره.
16:52 ماشین ایمنی؛ لندو نوریس کنار پیست پارک کرده و از مسابقه خارج شده، لندو فاز فرناندویی برداشته و رفته روی صندلی نشسته😂
16:55 همه تقریبا میرن پیت. لوئیس:
به خودروی ایمنی بگین که سرعتش رو ببره بالا.
17:02 شروع مجدد مسابقه…
17:04 مکس تایرهاش خوب گرم نشده و ریکاردو خیلی بهش نزدیک شده….
17:05 سرجیو پرز هم به ریکاردو خیلی نزدیک کرده اما دنی ردش رو حفظ می کنه.
17:07 لوئیس همیلتون؛ 1:28.335
17:15 سباستین فتل و کوین مگنوسن چرخ به چرخ خوبی رو باهم میرن و سب توی رده یازدهم قرار میگیره.
17:17 لوئیس همیلتون؛ 1:28.145
17:19 مکس ورشتپن سریع ترین دور را ثبت می کند.
جدول مسابقه فرمول یک ایفل آلمان 2020
| رده | نام راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | لوئیس همیلتون | مرسدس | - |
| 2 | مکس ورشتپن | ردبول | +4.470 |
| 3 | دنیل ریکاردو | رنو | +14.613 |
| 4 | سرجیو پرز | ریسینگ پوینت | +16.070 |
| 5 | کارلوس ساینز | مکلارن | +21.905 |
| 6 | پیر گسلی | آلفاتاوری | +22.766 |
| 7 | چارلز لکلرک | فراری | +30.814 |
| 8 | نیکو هالکنبرگ | ریسینگ پوینت | +32.596 |
| 9 | رومن گروژان | هاس | +39.081 |
| 10 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +40.035 |
| 11 | سباستین فتل | فراری | +40.810 |
| 12 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +41.476 |
| 13 | کوین مگنوسن | هاس | +49.585 |
| 14 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | 54.449 |
| 15 | دنیل کویات | آلفاتاوری | +55.588 |
| - | لندو نوریس | مکلارن | - |
| - | الکس البون | ردبول | - |
| - | جورج راسل | ویلیامز | - |
| - | استبان اکون | رنو | - |
| - | والتری بوتاس | مرسدس | - |


۹۱مین برد لوئیس و رسیدن به رکورد شوماخر آلمانی تو کشور آلمانو به طرفداراش تبریک میگم
دمت گرم همیل تایمٍ f1 Iran
«لندو فاز فرناندویی برداشته و رفته روی صندلی نشسته😂»
😂😂😂😂😂
دقت داشتید یه نفر خواست بگه دی آر اس هست و موتور فراری ولی دید نمیتونه گفت دی آر اس هست و فتل؟
با تشکر از سانسورچی محترم که سانسور نمیکنه چون نه توهین هست نه دروغ فقط مرور اتفاقی هست که رخ داده
خدایی دیدن ریکاردو با حرکت باحالی که روی سکو انجام میده دیدن داره
همونقدر که واسه دنیل خوشحال شدم بخاطر لندو عصبی شدم ولی سال بعد ترکیب این دو تا با موتور مرسدس تیم ترسناکی می شه
دوتا تبریک به شما یکی برای پیروزی همیلتون و یکی دیگه هم برای اولی خود شما
ریکاردو خیلی خوب بود و مزدشم گرفت
پرز هم خوب بود و هالک عالی بود حیفه این پسر توی فرمول یک نباشه
فتل هم افتش داره بیشتر میشه امیدوارم یه معجزه اتفاق بیفته و در استون دوباره همون سب قدیمی بشه
آلبون که معلوم نیست داره چیکار میکنه حیفه این صندلی که در اختیارشه
بوتاس درست جایی که نباید اشتباه کنه اشتباه کرد
ی جاهایی میرسی به بی حسی محض …
دیروز که فتل داشت برای هوادارا دست تکون میداد من فهمیدم که اصلا گوشش بدهکار فراری نیست. امروز هم این مورد با دفاع نکردن جلوی لکلرک مشخص شد. سال بعد توو محیط انگلیسی به نظرم فتل میتونه بهتر عمل کنه. من خودم طرفدار فتلم ولی الان انکار نمی کنم که فتل اصلا روحیه رقابت نداره و لکلرک بهتر داره عمل میکنه.
فتل افت کرده ؟ میشه دقیق توضیح بدید یعنی چی ؟
کم گاز فشار میده ؟ از نبرد چرخ به چرخ میترسه ؟
به ماشین فشار نمیاره ؟
استون مارتین مغز دراز گوش داره که این همه پول روی فتل ( بقول شما ((ها)) بدترین راننده گرید ) سرمایه گذاری کنه ؟!
زمستان میرود و رو سیاهیش به ذغال میماند
خیلی دوست دارم بدونم ردبول میخواد چه کسی رو روی صندلی آلبون قرار بده دوباره گسلی؟ هالک؟ پرز؟
با این مسابقه فاجعه بارش محاله نگهش دارن واسه فصل بعد و شاید هالک بهترین انتخاب باشه هم اون میتونه با رانندگی عالیش به ردبول کمک کنه هم ردبول به هالک کمک کنه که روی سکو بره بعد این همه مسابقه
داریوش جان یکم آروم تر 😐
منم مثل شما فتل فن هستم و تعصب زیادی هم روی سب دارم ولی واقعیت رو باید گفت
سب بعد از آلمان ۲۰۱۸ دیگه اون سب با روحیه و پرتلاش و بدون اشتباه قبل از اون نبوده فکر نمیکنم کسی به توانایی های سب شک داشته باشه ولی خوب نبودن این مدتش هم کاملا مشهوده
مناسب نبودن ماشین با سبک فتل تاثیرش کم نیست
Mekaeel: بدون شک هرچی از سب بیشتر انتقاد کنید بیشتر هم لایک میگیرید و احتمالا خیلی هم کیف میکنید.
ادعا میکنید طرفدار متعصب سب هستید که این خیلی بده. تعصب درباره هر چیز یا هرکسی موجب میشه منطق به حالت تعلیق وارد بشه. پس متعصب بودن را افتخار ندانید و ادعا هم نکنید. شاید همین تعصب شما موجب انتقاد بیجای شما از سب است.
واقعیات :
1- خبر جدایی سب و فراری از طریق فراری اعلام میشود. فراری ادعا میکند طی مذاکراتی که داشتند هردو به این نتیجه رسیده اند!!!
2- سب ادعای کذب فراری را رد کرده و اعلام میکند تا قبل از تماس تلفنی از ناکجا آباد! فکر میکرده با تیم خواهد ماند و حتی در تمرینات پیشفصل از مدیر تیم درباره این موضوع سوال کرده و به او اطمینان داده شده که اولویت اول با تمدید قرارداد است!!!
3- فراری با صحیح دانستن تمام صحبتهای سب اعلام میکند بدلیل مشکلات مالی و شیوع کرونا!!! با سب تمدید نکرده!
در واقع فراری غیراز عدم تمدید کاری کرد که صندلی هم برای سب وجود نداشته باشد و حداقل 1 فصل از مسابقات دور باشد. زمان اعلام عدم تمدید و شرایط حاکم بر تیمها عملا فرصت بودن در یک تیم رقابتی را از سب میگرفت. قطعا این رفتار فراری نمیتوانست بدون پاسخ باشد.
حذف زود هنگام نام سب از روی لباس تیم و تعویض کادر فنی گاراژ سب (که از فصل قبل با جابجا شدن مهندس ارشد برای لکلرک شروع شده بود) و خرابیهای زنجیره ای که از سیلوراستون 1 شروع شده را هم میبایست مدنظر قرار داد.
بنا به هر استاندارد و نظر هر کارشناسی آمادگی جسمی و روحی راننده ها و بخصوص قهرمانان جهان از اولویتهای اصلی است و در کارایی آنان موثر است.
از طرفی مدیریت فراری قبل از شروع مسابقه سیلوراستون در یک مصاحبه رسمی اعلام کرد “منافع فراری و وتل دیگر هیچ اشتراکی باهم ندارند”! در حالیکه هنوز چهارمین مسابقه فصل در پیش رو بود! تکلیف سب و فراری در همین نقطه مشخص شد. فراری عملا و رسما اعلام کرد برای سب هیچ کاری نخواهد کرد و او فقط بصورت مهمان در این تیم حضور دارد و برای شخص خودش مسابقه میدهد. یعنی امتیازات سب برای فراری فاقد ارزش است!
مقایسه کنید با ساینز و ریکیاردو که سال آخری هستند و هنوز در تیم بعنوان عضو مهمی از آن تیم کارشان را انجام میدهند. تازه این بخش نمایان و روشن ماجراست!
رفتار سب با فراری اما با احترام و کار تیمی و وجدان کاری حرفه ای بوده و علیرغم همه این بی مهریها و نامردمیها کارش را در حد توان و آنچه در اختیارش گذاشته شده انجام میدهد. این هم مقایسه کنید با کاری که دیاز در سال 2014 با فراری کرد و دست و پای این تیم را در پوست گردو گذاشت.
از واژه افت زمانی میتوانید استفاده کنید که تمام شرایط برای یک راننده از همه لحاظ آماده باشد و او نتواند از آن شرایط استفاده کند و نتایجش در هر مسابقه پسرفت داشته باشد نه برای راننده ای که بدون کمترین توجه از جانب تیم در یک روند منظم کارش را انجام میدهد.
آقا امید هرکس نظری داره و من هم نظر خودم رو گفتم و لازم نمیدونم برای شما یا هرکس دیگه ای توضیح بدم شما هم نظر خودت رو بنویس و به دیگران گیر نده
این که منکر افت سب و عملکرد بد این فصلش بشیم چیزی از واقعیت رو تغییر نمیده و من از روی دوست داشتن از سب انتقاد کردم و این به معنی عدم علاقه نیست
سعی کنید واقیت رو ببینید و از این انشا ها دست بردارید که گوشمون از حرفها و تعصب های خنده دارتون پر شده
من هیچ بی احترامی به سب نکردم و هیچ وقت هم همچین کاری نمیکنم و یه انتقاد ساده انجام دادم
در ضمن آقا امید من مثل بعضی بچه مدرسه ای های سایت به خاطر لایک گرفتن نظر نمینویسم و سعی میکنم واقعیت رو اونجوری که هست بیان کنم که خیلی وقت ها به مذاق بعضی دوستان خوش نمیاد
گفتن واقعیت ها(از نظر خودم)باعث شده با فن های خیلی از راننده ها بحث هایی داشته باشم که البته بیشترشون در دفاع از سب بوده و همین یه بار که ازش انتقاد کردم شما و داریوش از کوره در رفتید
مبارک شما و تمام لوئیس فنها، لذتش رو ببرید.👌🥳
تنکیو داشی
Mekaeel
مسابقه رو دیدی؟؟؟
دوست عزیز به حرفی که تایپ کردی قبلش فکر کن.. وقتی موتور هوندا وسط ریس خراب میشه تقصیر آلبونه؟ عملکرد فاجعه بار آلبون یا هوندا؟؟ با منطق شما عملکرد ریس قبلی مکس که موتور توی استارت مشکل پیدا کرد باید بگیم مکس خیلی عملکرد فاجعه باری داشت یا استارت فاجعه باری زد؟ درسته؟
واقعا نمیدونم در مورد بعضی نظرات چه جمله ای میشه گفت که سانسورچی محترم تایید کنن و در ضمنش حق مطلبم ادا بشه.. شما منتقدین آلبون خیلی خوبین بخدا..
قشنگ میشه از نظراتتون یک کتاب اجی مجی در آورد.
آلبون فقط یک رانندست.. نه جادوگر.وقتی ماشین خراب میشه توقع ندارین که همه مسابقه ماشین و حل بده؟
آلبون جان خود شما فکر کنم مسابقه رو ندیدی
کی میخوای قبول کنی آلبون در حد ردبول و حتی فرمول یک نیست
دو بار لاستیک هاش رو کاملا با فلپ اسپاتش(اگه اسمش رو درست گفته باشم) از بین برد این از نظر شما تقصیر هونداست ؟
یا شکستن بال کویات تقصیر هوندا بود؟
آلبون توی مسابقه ها قشنگ استعداد به وجود آوردن دو سه تا تصادف رو داره شما هم بد نیست یه مقدار از تعصبت کم کنی و منطقی نظر بدی
Mekaeel جان ، با سلام .
Flat (صاف ، مسطح و…. ) Spot ( لکه ، ناحیه و… ) – flat spot به معنی لکه یا ناحیه صاف و مسطحه.
قبل از توضیح در مورد پدیده فلت اسپات لازمه عرض کنم که سیستم ترمزهای اتومبیلهای f1 مجهز به آنتی بلوک سیستم ( ABS ) نیست و فقط مهارت و ممارست راننده است که با فشردن مقدار لازم فشار بر پدال ترمز ، درعین حال که از قفل شدن چرخها جلوگیری میکند ، ترمزگیری موثری را هم برای کنترل ماشین فراهم میکند !
در شرایط لازم و مخصوصآ اضطراری راننده به ناچار گاهآ با فشردن زیاد پدال ترمز باعث قفل شدن تایر یا تایرها شده و این امر سبب میشود تا در سرعت بالا لایه ای از سطح تایر که به علت قفل شدن تایر بر روی سطح اسفالت پیست کشیده و سائیده شده ، سوخته و نتیجتآ بصورت لکه ای از آن از بین رفته و لاستیک ضمن صدمه فیزیکی از حالت متقارن و مدور خارج شده و قسمت فلت اسپات شده بصورت لکه ای مسطح و صاف باعث بروز مشکلات ذیل شود :
1- قسمت فلت اسپات شده لاستیک بعلت خارج کردن تایر از وضعیت متقارن و بالانس ، باعث ایجاد لرزش در سیستم فرمان و تعلیق اتومبیل شده و در سرعتهای بالا کنترل اتومبیل را برای راننده بسیار دشوار میکند .
2- قسمت فلت اسپات شده بعلت از بین رفتن قسمتی از لایه بیرونی لاستیک بسیار آسیب پذیر شده و در سرعتهای بالا و همچنین برخورد با لبه کربها ممکن است دچار ترکیدگی شود !
به همین جهت بمحض بروز این پدیده راننده با اطلاع و هماهنگی پیت وال جهت انجام پیت استاپ به منظور تعویض لاستیکهای قبلی و صدمه دیده با ست جدید لاستیکها تازه اقدام میکند .
_________________________________________________________
پ.ن : امیدوارم توضیح و تصحیح این حقیر باعث کدورت ذهن و ناراحتی شما دوست عزیز نشده باشه ! چون مطمئنم مثل بنده به مسائل فنی این ورزش علاقه مندید و از طرفی حسب اظهار خودتان از کاربرد اصطلاح flap spot و درستی آن مطمئن نبودید ، جسارتآ توضیح فوق تقدیم شد ، انشاالله عفو میفرمائید !
خیلی ممنون آقا سیامک بزرگوار از توضیحتون واقعا برا من مفید بود دستتون درد نکنه 🙏
عزیزی میکائیل جان . ممنون از مرحمتت .
چه ریس خوشگلی بود
اول تبریک به همیلتون
دوم تبریک به دنی و ایضا ابیتبول :)))))
سوم آقا هالک دهنش سرویس خیلی خوب رانندگی کرد
ولی…
بهترین لحظه کل مسابقه اون جایی بود که میک اومد و کاسکت باباش رو داد به همیلتون…😍😍😍😍
Mekaeel
آلبون در حد صندلی ردبول هست یا نیست هر تیم دیگه ای هم بره حتی ویلیامز من طرفدارش هستم اما فاز شما ها رو متوجه نمیشم که بارها و بارها از کلمه (در حد صندلی ردبول نیست در حد ف1 نیست) استفاده میکنین .. واقعا فرهنگ 2500 ساله ای که میگن مال ایران بوده در هیچ جای ادبیات کامنت زدنتون دیده نمیشه بااحترام به شما.. بنده تاحالا شده جایی ازین جمله جایی راجع ب راننده ای استفاده کنم؟ مثلا گفته باشم لویس در حد مرسدس نیست؟ یا لک در حد فراری نیست؟ یا هر راننده ای؟
چرا ما ایرانی ها انقدر بد شدیم؟
تمام نقطه نظرات انتقادی ک بنده قبلا راجع ب لویس دادم هم بیشترش جنبه دفاعی داشته .. تا وقتی کاربری روی کاکمنتهای بنده ریپ نزده انتقادی انجام ندادم.. اما وقتی میبینم عده ای واقعا فقط هستن که باعث ناراحتی فن یه راننده ای بشن نمیتونم سکوت کنم
بخدا خجالت داره که مدام این ادبیاتن و تکرار میکنین.
کرونا اومد این چیزا رو یادمون بده هنوز بعضیامون مقاومت میکنیم در برابر صبر و گذشت.
alex_albon
انگار شما مسابقه رو ندیدی . آلبون چند جا کنترل ماشینش رو از دست داد و فلت اسپات شدید داشت بال کویات هم شکوند و به خاطرش جریمه شد عملکردش قابل دفاع نیست و تو ریس های مختلف نشون داده که اصلا در حد ردبول نیست. و جالبه که شما میای میگی ما ایرانیا چرا اینجوری شدیم؟؟؟؟؟ نظرات جالب شما در مورد همیلتون زیر تمام پستای سایت موجوده. خیلی خوبه که آدم حرف و عملش یکی باشه
آلبون عزیز به شما پیشنهاد میکنم که نظرات رو نخونی اگه تحمل نظری خلاف عقیده خودتون رو ندارید به همین سادگی
ALEX-ALBON
وقتی شما جملاتی مثل:”آلبون در حد ردبول و حتی فرمول یک نیست” رو دور از فرهنگ 2500 ساله ایران و همینطور اهداف ظهور کرونا میدونید،دیگه حدقل موقع انتقاد سعی نکنید با گفتن من هیچوقت این جمله رو بکار نبردم خودتون رو خارج از این گروه قرار بدید چرا که شما هم چنین نظراتی دادید.
به عنوان مثال معیارهای اخلاقی شما چه تعابیری از جملات زیر میتونه داشته باشه؟
“لوئیس بدون ماشینش هیچی نیست”؟؟
یا زیر همین پست درمورد والتری: “حیف صندلی”؟
“هر چند مطمعنا شما هم هرگز چشمت رو به واقعیت باز نخواهی کرد”،اما حداقل این صحبتها میتونه کسایی رو که اشنایی با نظرات شما ندارن و تحت تاثیر حرفهای شما قرار گرفتن رو بیشتر با خط فکریتون اشنا کنه.
تبریک به شما و تمام فن های مرسدس
تبریک به فن های دنی و مکس
حیف هالک ، امیدوارم با یک ماشین خوب برگرده ، نشستن پشت فرمون هاس و آلفا فایده ای نداره
همون ماهی یک بار بیاد بشینه پشت یه ماشین بدرد بخور بهتره
آخه من اصلا متوجه نمیشم چرا شما اینقدر اسرار دارین آلبون در حد کدوم صندلی هست یا نیست.. یا اصلا در حد ف1 نیست.. *
من فن آلبونم و برام هم اهمیتی نداره که بخوام ناراحت بشم از بعضی نظرات پوچ
کی گفته تحمل ندارم؟ بنده فقط جواب نظرات بی معنی منتقدای راننده مورد علاقمو میدم
الان من چ انتقادی ب لویس یا لک یا فتل کردم که یه کاربری کامنت میزنه و من و ب سکوت دعوت میکنه
برو … ب سکوت دعوت کن خوش تیپ با این ادبیات .
اقا مکلارن گفت 5 دقیقه دیگه بارون میاد
پس چی شد😂
ریکاردو عالی بود
من فردا امتحان زیست داشتم و نمی تونستم نگاه کنم ولی خدا نذاشت این اتفاق بیفته و تمامی مقاطع تحصیلی شهرمون رو تعطیل کرد
هر کی می گه خدا نیست پس این چیه
دوست دارم خدا
تبریک به ریکاردو و شما
برای قهرمان افسانه ای ما هم دعا کنید که از این افت فاجعه بار خارج بشه
سلام.
نود و یکمین برد لوئیس رو به خودش و خودم و طرفداراش تبریک میگم. ایول داره.👌🏻
همچنین به مکس و طرفداراش بابت سکو تبریک میگم.
و تبریک میگم به دنیل و رنو و طرفداراش بابت این نتیجهی خوب.
خالی از لطف نیست اگر به کیمی و طرفداراش، الالخصوص حسن خان محبی هم بابت سیصد و بیست و سومین استارتش تبریک بگم.👌🏻
اقا امیر فدات❤🌹 خیلی اقایی🙏
به تو هم تبریک میگم به خاطر کوردهایی قراره به جا بگذاره.
حسن آقا.❤
فعلاً که این رکوردهای لوئیس برای ما مایهی عذابه.
چون نشده من بیام تو قسمت کامنتا، یه نظر منفی راجع به لوئیس نبینم. همیشه چندتایی کامنت اینجوری هست.
میایم با چهار نفر عشق ماشین و رانندگی و منطقی مثل شما همکلام بشیم و لذت ببریم؛ کوفتمون میکنن!
منامیر به شدت باهات موافقم. البته با جملات آخرت.
میایم اینجا چارتا نظر بخونیم، بجاش همش داریم کل کل طرفدارای راننده ها رو میخونیم. بحث فراری و مرسدس و ردبول و لوییس و فتل و مکس و … هم نیست. ماشالا همه فقط دوسدارن کل کل کنند و روی حرف خودشون به قیمت جونشونم که شده دفاع کنند.
.
تورو خدا یه تالار گفت و گو راه بندازین این کل کل ها بره اونجا.
.
البته به نظرم کل کل نه تنها چیز بدی نیست بلکه نمک طرفداری همین کل کل هاست. اما نه به این شکل که شورش در بیاد. نظر پنجم رو اگه بهوای بخونی باید بیش تر از شصت هفتادتا نظر رو بخونی تا بهش برسی. چون همون پاسخ ها به نظر اول خودش بعد چندساعت شده بیست یا سی تا.
نفر اول اومده یه تبریک به لوییس داده اونوقت تا الان هجده تا پاسخ داده شده که به نظرم فقط یکیش مربوط به اون تبریک باشه و بقیش شده کل کلای بی ربط به اون نظر.
.
باید یه فکری به حال این بخش نظرات کنید واقعا.
سلام ایرن عزیز. من خدمت شما ارادت خاصی دارم.🙏🏻
من خودم بعضی وقتا اعصابم بخاطر بعضی کامنتا خورد میشه و میخوام گوشیم رو بترکونم!😤
بخدا انصاف نیست. نباید اعصاب هم رو خورد کنیم.
امیر جان اگه بگم من خودم هم اولش اونجوری بودم خیلی بیراه نگفتم. ولی الان که دقت میکنم میبینم لوئیس با توجه به ثبات در رانندگی و عملکرد پیوستهش واقعا جای تقدیر و تمجید داره. درسته تو تیم رقیب نداره اما اگر هم داشت خیلی سخت پا پس میکشید مثل پیچ یک این مسابقه👌
امیدوارم تمام لوئیس فنها اگه از اینجانب کامنت نارحت کنندهای خوندن معذرت میخوام.
اینم برای تمام لوئیس فنها… گرنده لوئیس
گرنده فقط کیمیه! :))))
ولی خب لوئیس کوشا و پر تلاش
:)))))))
گرنده حسن.😅😍❤🌹🙏🏻
ابیتول حالا کجاشو خالکوبی میکنه؟
تبریک
مگه زبان انگلیسی بده ؟ چرا کامنتمو فارسیش کردید ؟
شاید دلتون نخواد بپذیرید
شاید محو شدن اسطوره های قدیمی براتون دردناک باشه
اما لوئیس همیلتون سلطان و پادشاه فعلی فرمول یکه
اگه اسمشو شانس یا هرچیزی میخوای بذاری بذار
اما دید آدم ها به واقعیت آسیبی نمیزنه
واقعیت اینه که اون نابغه است و پدال گاز زیر پاش مثل قلم پیکاسو،مثل پای چپ لیونل مسی،مثل ضربه سر رونالدو توی ارتفاع بی نظیر،مثل فدرر روی چمن،مثل نادال روی خاک رس،مثل مایکل فلپس توی اب،مثل …. بی نظیره.
به عصر همیلتون خوش آمدید.
عصر مرسدس
کسایی مث آیرتون سنا ، شوماخر ، فانخیو و بقیه اسطوره هایی ک ب معنای واقعی یک کلمه چیزی تو زندگیشون جز ماشین نداشتن و رقابت واقعی میکردن نه با وجود ی هم تیمی ساکت و سر ب پایین و رقابت همه راننده ها با ماشین های یکسان و جو روانی یکسان ، هیچ وقت محو نمیشن .
وقتی مسی تو فوتبال اوله دلیلش ضعیف بودن بقیه نیس دلیلش این نیس توپی ک اون باهاش بازی میکنه از بقیه توپ ها هوشمند تره و نمیدونم خودش اتومات تو دروازه و این چیزا مسی خودش تلاش میکنه .
شماها باید خداروشکر کنین ک همیلتون ی هم تیمی واقعی نداره مث ورستپن یا فتل وگرنه میشد مث ۲۰۱۶ ک گریه همیلتون داشت در میومد …
Schumattel
دوست عزیز. شما شرایط الان
والا 2014_2015_2017چی تونست همیلتون بگیره سعی کن اگه طرفدار کسی هستی فقط طرفدار باشی نو دیگران خراب نکنی فقط طرفدار باشی درسته ماشین همیلتون خوبه ولی اگه همیلتون خوب نبود اون ماشین فایده ای نداشت دقیقن الان شرایط ریسینگ پونت نگاه کن ماشین 2019 مرسدس دارن ولی نمیتونه سکو بگیره پس اون راننده که باید عالی باشه
داداشم دیگه حرف الکی نزن
شوماخد چیزی بنام ماشین یا همتیمی ضعیف نداشت؟؟؟ چجوری دلیل و مدرک بیارم تا بهت ثابت شه هم یارش نسبت به بوتاس الان بوتاس تر بود😅 هم ماشینش واقعا فراری افسانه ای بود، برای همین بعضیا میگن بهترین فراری دنیا، تو گاری که مسابقه نمیدادن
از زمان فتل بگیر برو تا موقع شوماخر، ردبول فتل و فراری شوماخر (نمیگم به اندازه الان) اما به جرات بهترین ماشینای تاریخ کمپانیشون تو فرمول یک بودن
ردبول بهتر از زمان فتل سراغ داری؟
یا فراری بهتر از موقع شوماخر؟؟
اونیم که میگی اگه وستپن بود، اولن هبچ تیمی این کارو نمیکنه علی الخصوص مرسدس، به فرض محالم تازه اون موقع میشد دوتا راننده مثل هم، همیلتون راننده بزرگیه، خودشو تو مکلارن ثابت کرده، فکر نکنین اگه با یکی دیگه هم تیمی شه مثلا فتل یا وستپن هیچ شانسی نداره، *، این راننده بهترین راننده حال حاضره، ماشینشم بهترین ماشین حاضر تو فرمول یک
Schumattel
اتفاقاً من خدا رو شکر میکنم که همون سال اول ورودش به فرمولیک، یه همتیمی واقعی مثل آلونسو داشت.
کامنت اولی اشتباهی ثبت شد.
معذرت.
دوست عزیز همون مسی هم تو تیمه افسانه ای بود
وقتی تیمش ضعیف شد 8 از بایرن خوردن
هیچکس تو دنیا بدون ابزار درست هیچکاری نمیتونه بکنه
هرکسی هم ک قهرمان جهان شده یا در اینده میشه ماشینش در حد قهرمانی جهان بوده
در این که همیلتون راننده خوبیه شکی نیست و خیلی هم کم اشتباه هست. ولی اینو هم باید قبول داشته باشین که والتری که شما می گید راننده درجه سه هست داره با این ماشین مقام کسب می کنه و اگه همیلتون نبود بیشتر مقام اولی به بوتاس می رسید. می خوام اینو بگم که ماشین مرسدس اختلاف خیلی بالایی با ماشبنای دیگه داره و اگه بیشتر رانندهای پیست پشت این ماشین بشینن مقام میارن یا برعکس همیلتون اگه پشت ماشینی غیر از مرسدس بود الان وسطای جدول بودو تو صدر نبود.
فانجیو رو نمیدونم اونزمان شرایط ماشینها چطور بوده اما زمان سنا و شوماخر همه ماشینها یکسان نبوده که هیچ اکثرا نزدیک به یکسان هم نبوده.
دوست عزیز ریسهایی بوده که شوماخر تا رده چهارم رو 2 دور لپ میکرده و بعضی رده هارو تا 6 دور.
IMAN88:
زمان فانجیو رو من یراتون می گم خودتون حساب کنین:
یه جوری بوده که فانجیو که 5 بار قهرمان جهانه 25 تا برد نداره!
کسایی که اسم بردی زندگیشون صرف فرمول یک شد و قفلی رو فرمول یک بودن همیلتون از روز اولم کلی کار و اولویت غیر فرمول یک داشت همتون هم میدونید تمرکز و جنگندگی عطش برای برد مهم ترین چیز برای یه راننده تو کورس قهرمانیه همیلتون تنها راننده ی قهرمان جهان که جز فرمول یک بیور جدی کلی حاشیه و چیرای دیگه رو دنبال میکنه
همیلتون ۲۰۰۷ تو زمانی که روکی حساب میشد نایب قهرمان جهان شد و فرناندو آلونسو رو تو فصل اول شکست داد و اگه از اول فصل به چشم یه شانس قهرمانی بهش نکاه میشد و شرایط برابر میدادن یا تو طول فصل تیم با اشتباهاتش بفناش نمیداد(کم تجربگی خودشم تا حدی اثر داشت نه به اندازه تیم) تو فصل اول حضورش قهرمان جهان میشد و رایکونن اون یه قهرمانی شانسی رو هم نداشت (دیگه همتون از جو تیم مکلارن و شرایط و مشکلاتش تو ۲۰۰۷ باخبرید) کاری که نه سنا کرد نه شوماخر نه فتل نه آلونسو و الان با یه قهرمانی بیشتر در خدمتتون بود
راجب ماشین و تیمم باید بگم هنوز هم تیم مهندسی شوماخر تو اون زمان اسطوره های بی بدیل فرمول یک هستن که هرکدومشون تو تخصص خودشون بهترین زمان نه بلکه بهترین دوران فرمول یک بودن و هیتن چیزی که ما تو تیم مهندسی مرسدس نمیبینیم و اگه اسژوره ای هم باشه قابل قیاس با اونا نیست شمارو ارجاع میدم به سلسله مقالات سایت در رابطه با تیم مهندسی فراری در اون زمان که هرکدوم به نوعی پدر اون شاخه تخصصی تو فرمول یک شناخته میشن پس شک نکنید اون تیم بهترین ماشین فرمول یک دوران خودشو میساخته که یه سر و گردن از همه بالاتر باشه البته همه قهرمانی های سریالی (شوماخر الونسو فتل همیلتون) یقینن با ماشین دامینت بوده پس تو این زمینه هم شرایط هم چیزی از ارزش قهرمانی های همیلتون کم نمیشه
راحب هم تیمی هم باز کلی مقاله تو سایت هست که شوماخر همتیمی و شرایط همتیمیش رو مشخص میکرد و هیچ وقت با هم تیمی رقابت نداست و این به یه سبک برای فراری تبدیل سده مثه فصل قبل که لکلرک رو میخواستن بزور پشت فتل نکه دارن نشد و فراری ضربشون خورد و این فصل کاری کرده که فتل نتونه این بلارو سرش بیاره و با رفتار فتل با فراری میشه کاملا فهمید رفتار فراری با اون قرارداد های معروفش با راننده های دوم در زمان شوماخر چی بوده اونا حق رقابت با شوماخر رو نداشتن اینو بذارید کنار رقابت ۲۰۱۴.۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ همیلتون و رزبرگ یا رقابت همیلتون و باتن یا همیلتون الونسو یا همیلتون و بوتاس که هر سال با ورزچژن جدید میاد اما کاری از پیش نمیبره البته نباید منکر این قضیه شد که بوتاس شهصیت قهرمانی نداره واقعا و فشاراش مقطعیه اما واقعا فشار رو میاره اما خب بنا به تصمیمات غلط مرسدس جاهایی حمایت های کرده که ضروری هم نبوده و اگه به اختلاف امتیازات پایان فصل نکاه کنی میبینی کاری که بوتاس تو تعویض جایگاه تو روسیه کرد فقط قهرمانی همیلتون رو سریع تر کرد اما تضمین شده بود اون قهرمانی فقط ریسکش کمتر شد شما اگه ۷۵ امتیاز (سه مسابقه در رده اول) از لوییس کم کنی بازن لوییس قهرمان میشد در صورتی که جا به جایی بوتاس و همیلتون یک دهم این امتیازم برای لوییس نداشت پس موضوع نلود همتیمی خوب یا داشتن وینگمن برای قهرمانی لوییس هم منتفیه
با توجه به مواردی که گفتم این موارد رو توی شوماخر و فتل هم بررسی کنید مبینید سرایط همیلتون نه تنها برتر اونا نبوده بلکه برابر یا بدترم بوده همیلتون با ۳ قهرمان جهان هم تیمی بوده اونم چندین فصل آیا شوماخر و فتل اینحور بودن تو دوران رانندگیاسون یا همیشه از این نظر محفوظ بودن البته همه میدونیم هم تیمی شدن فتل و رایکونن مال زمانیه که رایکونن دوران قهرمانی و اوجش تموم شده بود و بعد از اون که دوباره به فرمول یک پیوست با هم هم تیمی شدن تقریبا ۱۰ یال بعد دوران اوج و قهرمانی رایکونن در حالی که همیلتون با باتن الونسو و رزبرگ تو دوران اوجشون هم تیمی بود
هدفم از بیان اینا مقایسه نیست و نبوده چون کلا اعتقاد دارم سرایط هیچ فصلی با فثل قبل قابل مقایسه نیست و این فقط پاسخ مقایسه ای بود در قبال مقایسه هایی که بعضا دوستان انجام میدن اما در نهایت تاریخ با امار ها قضاوت میکنه همه چیز رو نه با فرضیات من یا دوستان دیگه نظری راجب اینکه بشه مقایسه کرد رانندگان نسل های مختلف رو ندارم چون هر کدوم مشکلاتو چالش های دوران خودشون داشتن و صرفا هر کدوم عملکردشون رو با نتایجشون نشون میدن و چه الونسو با دو قهرمانی چه شوماخر با ۷ قهرمانی هرکدوم به نوعی بهترین راننده زمان خودشون بودن و امکان مشخص کردن بهترین راننده تمام دوران جوری که قابل استناد باشه وجود نداره پس با این مقایسه ها دستاورد های هیچ راننده ای رو زیر سوال نبریم که هرکدوم این راننده ها بهترین های دنیا بودن و هستن
اگه اون اتفاق مسخره ( آتش گرفتن موتور ماشین همیلتون تو مالزی ۲۰۱۶) اتفاق نمی افتاد لوییس اون سال رو هم قهرمان میشد
دوران اگر اگر تموم شده
اگر! فراری گند نمی زد به پیت ماسا تو سنگاپور 2008 الان همیلتون یه قهرمانی کمتر داشت
و شاید اگر! روزبرگ ایتالیا 2015 (اگه اشتباه نکنم)از پیست خارج نمی شد همیلتون بازم یه قهرمانی دیگه کمتر داشت
😐
arash
Schumattel
جفتتون اشتباه میکنید.
اسطورههای قدیمی همیشه در اذهان خواهند بود. همیلتون هم جز اسطورههاست. چه بپذیرید و چه نپذیرید اسمش در تاریخ فرمولا خواهد درخشید.
دقیقا
شاید من باید واضح تر می نوشتم
اما جوابتون درون متن شما هست
قدیمی ها توی ذهن ما و در گذشته هستند درسته،اما اونی که سلطه بر “حال” داره و بقیه با فاصله زیاد دارن از پایین نگاش میکنن همیلتونه.
پادشاهی لویس روی اسفالت چیزیه که همه قبولش دارن ولی ی سری فن ها میخوان به خودشون دروغ بگن و بهانه بیارن تا قبول نکنن که لویس چیزی فراتر از ی راننده است.. زمانی معنی فرمول یکو درک کردم که رانندگی لویس رو دیدم ….
در سریع و مهارت لوئيس شکی نیست ولی کسی پادشاه هست که هیچ وقت از همتیمیش شکست نخوره یا اگر هم شکست بخوره حادثه یا خرابی باعثش شده باشه.
منظورم با همتیمیش بوتاس.
دقیقا داشم
دیگه همیل میره برای وین ۳ رقمی و ۸ قهرمانی جهان و شکستن رکورد بیشترین گرنداسلم
درسته، این یعنی پادشاه واقعی
اینکه یک وینشم با ماشین مکلارن گرفته یا در رقابت با رزبرگ تو مرسدس وین گرفته باز ارزشش هم بالاتر میره
در جواب آقا علیم بگم بالاخره داداش همینطوری به بوتاس میگین درجه ۳، اینکه بعضی اوقات با همیل رقابت کنه و پیشی بگیره خوبه، اگه اینطوری نشه که فک کنم طرفدارای تیمای دیگه به مذاقشون خوش نیاد😅
هیچ راننده ایم تو دنیا نبوده که بعد ۳۰ سالگی بعد این همه ریس هیچ وقت از هم تیمیش عقب نیوفتاده باشه
بعدشم کلا اینا ملاک نیست، ملاک همین رکوردا و ارتقا دادنشونه
ملاک کارای افسانه ای که همیلتون و مرسدس میکنن😉❤
تمام حرف های دل منو زدید دمتون گرم
جواب منطقی مقایسه ای و کاملی رو براتون نوشتم اما هر کار کردم ثبت نشد شاید بخاطر حجم بالای پیام بود بعید میدونم برسه و تایید نشه اما چون خیلی جامع و مفصل بود و نیم ساعتی یا یکم کنتر روش وقت گذاشتم دیگه نمیتونم دوباره ارسال کنم
تریک به همیلتون و ریکاردو
تبریک ✌️ 91
گسلی عالی بود تبریک به طرفداران ریکاردو وچرا باید نیکو تیم نداشته باشه🤨🤨🤨
خیلی دوست داشتم ریکاردو بره رو سکو ولی دوست داشتم پرز هم بره روی سکو
خدایی من نفر اول بودم ولی باز تو اولین پیام گذاشتی اخرش اولین پیام میزارم نگاه کن حالا
تبریک به هواداری لوییس
ولی ماشین مرسدس صورتی داشته باشی نتونی سکو بگیری این یعنی اینکه راننده خیلی خوبی نیستی
تبریک به ریکاردو عالی بود و خوشحالم
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
خب این مرسدس 2019 بود و ریکاردو بهتر از پرز
ولی خداییش اگه ماشین لوییس را مکس داشت مکس یک مسابقه رو از دست نمیداد
این حرف اصلن درست نیست حتی اگه مکس ماشین برابری با همیلتون داشت نمیتونست چون تجربه و دقت و تیز هوشی و اراده و قدرت فکر همیلتون نداره همیلتون حتی توی فشار هم عالی عمل میکنه خدایش مثل همیلتون نیست حتی وقتی توی مکلارن هم بود تمام راننده های اول به چالش میکشید تحت فشار میزاشت نباید هیچ وقت با هم مقایسه کرد چون هر راننده ای خصوصیات خودش داره
من هیچوقت این کامنتها رو درک نکردم. به علاوه کسانی که لایکش میکنند.
شما قدرت مطلق فرمولا هم باشید نمیتونید همه مسابقات رو که توش ممکنه هزار و یک اتفاق بیافته و هزار و یک متغیر داره رو از دست ندید. فرمولا حتی اگه مثل یه مسابقه درگ ساده هم بود باز هم نمیشد چنین حرفی زد.
*
اوناییی ک میگن مرسدس ماشین خوبی داره و همیلتون داره قهرمان میشه
چرا قهرمانی های فتل رو با ردبول نمیگید
چرا بردهای فراری رو نمگید ک ماشین فوق العاده در اختیار رانندهاشون بوده و قهرمان شدن
رونالدو با رئال قهرمان شد همه عناوین رو گرفت چون تیم تیم بود و رونالدو فوق العاده …
پس وقتی میخوای موفق بشی باید همه در کنار هم خوب باشن
… مکس رو هیچوقت هیچوقت با راننده ی مثل همیلتون و فتل مقایسه نکن بهت میخندن
میلاد
طوری میگی مقایسه نکن انگار شکست ناپذیر هستن با احترام به طرفداراشون بگم که از این نسل جدید شکست می خورن با ماشین برابر پس اینقد رو آمار و رکورد حرف نزنید که همه اینا درو میشه منتظر باشین و ببینید..
اینم بهت بگم فعلأ خنده های مکس بعد فست لپ خیلی قشنگ بودن.
وااای هالکنبرگ چه خوب بود این مسابقه. و فراری ها چقدر بد بودند.
فتل 4 رده از دست داد. درسته یازدهم تموم کرد اما چهارتا خودرویی که در رده های بالاتر بودند از دور مسابقه حذف شدند و اگر حذف نمیشدند الان فتل رده ی پانزدهم بود.
لکلرک هم در اصل هفت رده از دست داد. سه تا در انتها و چهارتا لغوی هایی که اگر بودند در رده ی بالاتر از لکلرک تموم میکردند.
پس باید بگیم یک افتضاح دیگه برای فراری.
واقعا نمیدونم در مورد فراری چی بگم
دارن چیکار میکنن اینا؟
لکلرک بنده خدا سه تا رده از دست داده تازه بوتاس ، نوریس ، اکون و آلبون از مسابقه خارج شدن و استرول هم اگه بود قطعا یا از پرز بهتر میبود یا نزدیک بهش
هر کاری که لکلرک توی تعیین خط انجام میده در مسابقه به باد میره
یادم رفت بگم این پیچ اول چه پیچ عجیبی بود. توی هفت هشت دور اول همه توی این پیچ اشتباه میکردند. توی تایم گیری هم همین اتفاق میفتاد. حتی ریکاردو توی تعین خط یادتون باشه توی اون پیچ داشت اشتباها مسیر چپ رو میرفت و واسه همینم زمان از دست داد. کلا هر 20 تا راننده اونجا سوتی دادند یه بار.
بوتاس قبل از اینکه مشکل خودرویی براش پیش بیاد قافله رو به لوییس و مکس باخته بود اما خداییش هر دفه فکر میکنیم یکشنبه ی عالی ای داشته باشه علاوه بر اشتباهات خودش خودروش هم یه چیزیش میشه. آخر بد شانسیه.
آلبون هم که نمونه ی بارز اسپانسرینگ در فرمول یک هست. اگه یه راننده از اروپا بود شاید هیچوقت صندلی فرمول یک بهش نمیرسید. شانس آورده که اهل آسیا هست و اسپانسرها نگهش داشتند توی رقابت. د لامصب لاستیک اول رو بخاطر فلت تعویض کردی دوباره چند دور نزده یه فلت دیگه ؟
چون پیچ یک ابتداش تنگه و جلوش پهن تره آندر استیر برای راننده بوجود میاره پیچ عجیبیه حق با شماست
استراتژی فتل خیلی جالب بود، از لاستیکی استفاده شد که توو تمرین استفاده نکرده بودن …
فراری همه جوره ایراد داره …
این وسط فتل داره برای خودش خوش میگذرونه و لکلرک هم داره تلاش میکنه.
خیلی از مسابقات تیمها از تایری استفاده میکنن که باهاش تمرین نکردن و بهترین استرانژی برای فتل همون بود * چاره دیگه ای نداشتن
خخخ دقیقا فتل داره خوش میگذرونه و لکلرک هم تلاش میکنه.
یه سیگار برگ هم بدن فتل وسط روندن ماشین آتیش کنه.
البته شوخی بود اما امکان نداره فتل یا هر راننده دیگه ای مسابقه رو جدی نگیره. راننده هایی در این سطح همه ی زندگیشون روندن خودرو هست و شاید بخاطر مشکلات خودرو و استراتژی و حتی افت خودشون کلافه بشند و اعصابشون خورد بشه اما تا آخرین لحظه میجنگند.
با ایرن موافقم
این نظر منم بود.. فقط نمیدونم چرا اونقدر دیر تایید شده با اینکه زود کامنت زدم
با احترامی که برای فنهای لک و فراری قائلم اما اگر نوریس و بوتاس و آلبون خارج نمیشدن شاید لکلرک حتی از دایره امتیازی هم خارج میشد.. استرولم نبود هر چند هالک از روی مبل خونش پاشد و اومد روی این صندلی نشت وثابت کرد یک راننده حرفه ای همیشه حرفه ایه و بهترین راننده روزش و گرفت و رفت.. چیه این هالک واقعا با ماشین رقابتی.باور نکردنی.
موندم همیلتون مسابقه روبرد یا مرسدس یافیا یاهرسه تاش سطح فرمول یک آمده پاین وروز به روز تیم ها دارن می رن وهمش زیر سر یه تیم خاص هست
شما فعلا بمونید و ببینید چی میشه،شاید جوابتونو گرفتید
تنها پیشنهاد من به شما دوست عزیز،دوش آب سرده!
داداش سرما میخوره😁
Hassan Mohebbi
اینم درسته 😂
Wwe یه دمنوش گرم بزنی بعدش هم برا سلامتیت خوبه هم برای فشاری که روتع
کلا شُلت میکنه😂
سلام
تبریک به همیلتون و مرسدس
یه سوال دارم احتمالش هست سال آینده نیکو هالکنبرگ تو ردبول یا هر تیمی خلاصه توf1باشه؟؟؟؟
اره احتمال این هست که بره هاس
تبریک به طرفداران لوئیس همیلتون.
تبریک به سباستین بابت جلوگیری از دو بر خورد یکی با لکلرک یکی با مگنوسن
تبریک بابت اسپین؟
یا لپ؟
تبریک به فرراری بابت داشتن لکرک
تبریک ویژه به هوادارای همیلتون اسطوره
*
دلیل رو نوشتم
نخوندی
واقعا هر دوش رو خوب جمع کرد. مخصوصا با مگنوسن رو. قشنگ مگنوسن دنبال سبقت نبود بلکه میخواست فقط بزنه تلافی چرخ به چرخ شدن چند لحظه قبلش رو در بیاره.
get in there Lewis
آدمی نیستم که زیاد کری بخونم ولی اینبار دوست خوبمون با نام کاربری آلبون رو به سکوت دعوت می کنم هر چند می دونم ایشون سکوت نخواهند کرد و تئوری های جدید و قابل تاملی رو مطرح خواهند کرد
سلام محمد جان تبریک بهت میگم.
راستی کجا قبول شدی؟ خیلی کنجکاو بودم چون رتبهت رو گفتی ولی قبولی دانشگاه و رشته رو نگفتی.
سلام آقای محبی مرسی از تبریکتون
حقیقتش همونم نباید می گفتم چون ده تا دیسلایک خورد اولش برام مهم نبود ولی وقتی دوستان همون موقع اشاره کردند برام سئوال بود واقعا چرا؟؟؟
درباره ی دانشگاه هم نتیجه اش آبان میاد ولی اگه خدا بخواد یا ایران قبول میشم که احتمالش کمه چون جز ناحیه ۱ کشوری نیستم(ناحیه با منطقه فرق داره) یا دانشگاه شیراز یا بقیه اش هم به ترتیب اولویت که میشه مشهد و شهر خودم
امیدوارم هرچی خیر و صلاحتونه پیش بیاد براتون
ای کاش قسمت چت سایت دوباره فعال شه و من بتونم با شما(و خیلیای دیگه!) صحبت کنم!
فست بوی سلام این آی دی اینستای من هست اگه کاری باشه یا کمکی از دستم بر بیاد بسیار خوشحال خواهم شد
mohammad8179714541
ایران؟ خخخ
منظورت تهران بود دیگه؟.
.
از من میشنوی حتما رشته ای انتخاب کن که عاشقش باشی و ازش لذت ببری. مثل نسل ما نباش که مد بود برق معماری عمران و ما سر همین چیزا مجبور بودیم خرخونی کنیم واسه رشته ای که دوسش نداشتیم.
محمد جان انشالله بهترینها برات رقم بخوره🤲
حتما خبردارمون کن. به دیس لایک اهمیتی نده فقط به لایکها اهمیت بده.
نه اتفاقا منظورم دانشگاه علوم پزشکی ایران بود
آقا من اگه بفهمم این یه دونه دیسلایک رو همیشه کی میده. فکر کنم طرف میاد اینجا و شروع میکنه به هرکدوم از نظر ها که لایک بیشتری داره دیسلایک و به هرکدوم از نظرها که دیسلایک بیشتری داره لایک میده. باید شخصیت جالبی داشته باشه.
محمد44.. اولا ماشین آلبون خراب شد.. دوما * ریس و درست ببین و بعدهم اینطور کامنت نزن.. بنده اگر جایی آلبون بد بوده پذیرفتم.. *..هر چند مطمعنا شما هم هرگز چشمت رو به واقعیت باز نخواهی کرد محمد جان.
ادمین لطفا تایید کن تا حق پاسخگوییم ضایع نشه.
دوست بزرگوارم. امروز بنظر بنده هم که یک طرفدار غیر حرفه ای فرمول یک هستم. البون ضعیف بود. چند بار حادثه ساز بود و شاهدش هم نمرات منفی که فیا براش ثبت کرد. چند مسابقه بیشتر ازش دیدم و من هم با بعضی از دوستان که میگن البون راننده درجه یکی نیست موافقم.
تبریک ب لویس و طرفداراهاش..مخصوصا ایرانی هاش.
به مکس و طرفداراهاش هم تبریک میگم اگه منطقی باشیم-این مکس با مرسدس هیچ رقیبی نخواهد داشت-حتی لویس.
فقط یه تبریک مخصوص هم باید ب بوتاس گفت.. دیگه هیچ بهونه ای نداره برای سطح پایین رانندگیش….چ اشتباهی کرد.حیف این صندلی هر چند مرسدس همین ومیخواد
فرهنگ 2500 ساله!
اونجا که به ضرر شماست بهتون برمیخوره که های های، وای وای، به آلبون گفتن حیف صندل که تو اف1 داره
“فاز شما ها رو متوجه نمیشم که بارها و بارها از کلمه (در حد صندلی ردبول نیست در حد ف1 نیست) استفاده میکنین .. واقعا فرهنگ 2500 ساله ای که میگن مال ایران بوده در هیچ جای ادبیات کامنت زدنتون دیده نمیشه بااحترام به شما.. بنده تاحالا شده جایی ازین جمله جایی راجع ب راننده ای استفاده کنم؟ مثلا گفته باشم لویس در حد مرسدس نیست؟ یا لک در حد فراری نیست؟ یا هر راننده ای؟
چرا ما ایرانی ها انقدر بد شدیم؟”
حداقل تو یه پست دیگه کامنت می نوشتی!
در هر صورت، شاد باشی
#1
عالی بود😂😂😂😂😂😂
#1 👍👍👍
آلبون حداقل بذار جوهر اون حرفای بالاییت خشک شه بعد بیا کامنت ضد و نقیض بذار لطفا!
فتل کاش همین امسال (2020) میرفت ریسینگ پوینت هم به نفع خودش بود هم به نفع فراری . خیلی بیخیال رانندگی میکنه. نمیتونه از هاس و آلفا رومئو هم سبقت بگیره .فتل فن ها هم بیخود بهانه نیارن .
یه تبریک هم به هالک و طرفدارهاش بگم واقعا فوق العاده بود و شایسته صندلی داشتن
فراری هم به نظرم یه مقدار بهتر شده و امیدوارم این روند همین طور ادامه داشته باشه
آقا یک نفر به من بگه راننده حرفه ای مثل هالکنبرگ چرا؟؟؟ چرا باید بیرون از فرمول1 باشه؟ بهترین راننده روز حقش بود.هیچ فرصتی برای وفق با شرایط نداشت.. از توی خونش پاشد اوئمد از رده22 شروع کرد و 8 تموم کرد.چقدر خوبه این پسر
لکلرک هم ک نشون داد نظری ک قبل از ریس دادیم درست بود.. اگر آلبون و بوتاسو نوریس بیرون نمیرفتن فراریا هیچ کدوم امتیاز نمیگرفتن به هر حال با این ماشین فراری لک خیلی خوب بود .. تبریک ویژه باید بگیم ب خودش و فن های محترمش..ب امید فراری بهتر در 2022 برای ساینز و لکلرک
حیف شد آلبون.. میتونست رتبه4 یا 5 و بگیره.بدشانسی.
آلبون با همون فلت اولش قائله رو باخت. پیت استاپ کرد و دوباره فلت کرد. فاجعه بود.
در ضمن هالک از رده 20 شروع کرد. از کی تاحالا تعداد راننده ها 22 تا شده؟ خخخ
22 ؟
شما یادتون نمیاد فصل های گذشته تعداد تیم ها بیشتر بود!
آقا از آلبون ایراد نگیر. والا آلبون اینقدر که اینجا طرفدار داره تو تایلند نداره. 🤪😂
چون یکی مثل آلبون تو اف 1 صندلی داره!
کاربزرگ نکرد ببین 6یا7سال توی مکلارن بود چند تا سکو می گیره بعد میاد تویه تیم خاص سکو پشت سکو عجب ورزش فرمول یک به سرعت روبه نابود جای خودش به فرمول ای می ده
جالبه واقعا منظورت از چند تا سکو ۳ تا قهرمانبه درسته یعنی نصف قهرمانی های لوئیز تو مکلارن بود اونم یکی از اونا در زمانی که شاید با یکم خوشبینی ماشین دوم گرید بودن بعد از ردبول
جدی؟ همیلتون تو مکلارن 3 تا قهرمانی آورد؟ اونوقت تو مرسدس 6 تا الان یعنی همیلتون 9 تا قهرمانی داره؟ واقعا؟
میشهبگی جه سال هاییهمیلتون تو مکلارن قهرمانی گرفن؟
آقایی که میگی کدوم سال
برو یکم تحقیق کن سال ۲۰۰۸ نمونه که در اوج قدرت ردبول و در جوانی تقریبا قهرمان شد
دوست عزیز همیلتون فن. مثل اینکه شما هم مثل من تو امار و اطلاعات یخرده ضعیفی. تو سال ۲۰۰۷ و ۸ مکلارن و فراری تیمهای برتر بودن نه ردبول. ردبول از ۲۰۰۹ خوب شد ولی برتر نبود حتی ۲۰۱۰ هم میشه گفت با فراری و مکلارن در یک سطح بودند.
در مورد لوئیس اگه منظورت از قهرمانی برد است که لوئیس تو مکلارن نزدیک ۲۰ تا برد کسب کرده بوده تو سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲. ولی اگه منظورت قهرمانی سال هست که تنها یک بار شد اونم ۲۰۰۸.
منم مثل شما خیلی به اطلاعات قدیمی اشراف ندارم و بعضی کلیتها رو میدونم و تنها مسابقات خاص رو یادم میمونه اونم از ۲۰۱۵ به اینطرف.
شما که طرفدار همیلتون هستید یخرده دربارهش بخونید و اطلاعات کسب کنید و به شیوه درست ازش دفاع کنید.
صرفا از روی خاطرخواهی براتون کامنت گذاشتم.
hamilton-fan عزیز
من فکر میکنم سال ها رو داری اشتباه میگی
2008 اوج قدرت مکلارن بود دقت نمیکنی چرا هم تیمی لویس کوالاین یه راننده پایین تر از بوتاس بود بعد از اون فراری بود که البته ماشین کیمی ر ب ر خراب می شد
رد بول دقیقا اونموقع کجا بود؟
هنوز هم نگفتی اون سه سالی که همیلتون تو مک لارن قهرمان شد کی بود
الکساندر آلبون: اونا خیلی بدجور و سخت باهام مسابقه میدن
مارتین براندل: به فرمول یک خوش اومدی
فتل باید اخر فصل خداحافظی میکرد
چی داری میگی ؟ این ورژن سب منو یاد شوماخر تو مرسدس میندازه باید با استون خودشو نشون بده خود واقعیشو سرمایه گذاری خوبی روش کردن قطعا سب از سال بعد وحشتناک سریع میشه و همچنین برای قهرمانی و توسعه ماشین برنامه ریختن
آقای بهرام شما طرفدار فراری نیستی و کلا ضد فتلی.
من طرفدار فتلم و میگم در حال حاضر لکلرک از فتل توو این ماشین خیلی بهتره. پنجاه درصد به خاطر خود لکلرک و پنجاه درصد به خاطر تفاوت ماشین ها. استراتژی امروز فراری هم نشون داد که چقدر برای فتل افتضاحه و از لاستیکی استفاده کردن که در تمرین استفاده نشده بود. بازم میگم ماشین های فراری تفاوت دارن که لکلرک با رنو رقابت میکنه و فتل با آلفارومئو.
دلیل این که میگم ماشینا یکی نیستن: کدوم ماشینو دیدی که اینقدر ناپایدار باشه زمان ترمز گیری برای سبقت پشت خودرو به فنا بره؟
اوضاع فراری اصلا جالب نیست و فقط امیدوارم برای فصل بعد بتونن اول میان رده ها بشن.
کدوم ناپایداری *؟ اشتباه خودشه از این شیرین کاریا هم کم انجام نداده فقط یاد گرفتین بگید ماشین دوتا راننده باهم فرق داره ولی نمیتونی یک مورد تفاوت رو هم نشون بدی رانندت از استارت مسابقه * رو شروع کرده همون اول کار جامپ استارت داشت یه رده اونجا ازدست داد تو مسابقه هم موقع سبقت گیری اشتباه کرد اسپین شد اونم از وضع تعیین خطش
واقعا حیف صندلی که فتل اشغالش کرده باید بره از هالکنبرگ رانندگی یاد بگیره با ماشینی که باهاش حتی یک جلسه هم تمرین نکرد و ستاپ پرز رو داشت ۱۲ رده کسب کرد و امتیاز گرفت
bahram ببین تا بحال هر * درباره وتل گفتی وتل فنا هیچی بهت نگفتن و گذاشتن جوابتو فصل بعد با استون مارتین بدن ولی *** … حواستو جمع کن … ادمین ناموسن بچاپ …صبرم تموم شده … اینهمه توهین از طرف این کاربر دیگه قابل تحمل نیست
جناب بهرام تنها پیشنهادی که به شما می کنم اینه که عکس لکلرک رو از پروفایلتون بردارین
چون مشخصه به سمت کی نظر می دین
همین که میگی ماشین ناپایدار نیست مشخص میکنه که چقدر تعصبی نظر میدی. زمان همه چیزو ثابت میکنه.
عجب مسابقه ای فقط یه بارون کم داشت ، تبریک به هالکنبرگ که از رتبه ۲۰ام شروع کرد و امتیاز گرفت ، تبریک به ریکاردو بخاطر اولین سکوش با رنو درسته گفته پشیمون نیست که سال آینده از رنو میره به مکلارن ولی فکر میکنم توی خلوتش با خودش کلنجار میره چرا زود تصمیم به ترک رنو گرفت رنویی که چه در موتور چه شاسی ماشین در حال پیشرفته ، فراری هم نشون داد که قدمای کوچیکی برای پیشرفت برداشته که بیشتر توی تک دورهاست و هنوز برای مسابقه جای کار دارن البته امروز لکلرک هم جلوی ریکاردو هم پرز تونست دو سه دوری خوب دفاع کنه که باز نشان از پیشرفت ماشین داشت
همیلتون به رکورد افسانه ای شوماخر رسید تبریک✌✌
این حرف اصلن درست نیست حتی اگه مکس ماشین برابری با همیلتون داشت نمیتونست چون تجربه و دقت و تیز هوشی و اراده و قدرت فکر همیلتون نداره همیلتون حتی توی فشار هم عالی عمل میکنه خدایش مثل همیلتون نیست حتی وقتی توی مکلترن هم بود تمام راننده های اول به چالش میکشید تحت فشار میزاشت نباید هیچ وقت با هم مقایسه کرد چون هر راننده ای خصوصیات خودش داره
روزگار ساینز سال بعد سیاه خواهد شد
به عنوان راننده دوم و این ماشین طبق میل لکلرک ساخته شده ابندای فصل هم
بینوتوی جانور اومد به دروغ گفت لکلرک و فتل تو شرایط برابر فصلو شروع میکنن
دروغ گفته فتل در باطن راننده ی دوم تیم بوده خودشم خبر نداشته
از سال بعد هم باز هم ماشین طبق میل لکلرک ساخته میشه و ساینز باید پشتش بمونه همیشه
جانور 😂😂😂😂😂
دقیقا درست گفتی 😂😂😂😂😂😂
راستی من از کاربر Kenzo تشکر میکنم بابت توضیح فوقالعاده خوبی که دربارهی V شکل حرکت کردن و U شکل حرکت کردن و ورود به پیچ دادن.
سپاسگزارم.🙋🏻♂️
🙏🏻
تبریک به لوئیس و طرفدارانش⭐
چه مسابقه ایی داد ریکاردو👌
هالکنبرگ هم که داره تمام و کمال خودش رو ثابت میکنه و اینکه که دقیقا چرا نباید تیم نداشته باشه؟🤔
همه مسابقه ی طرف استایل و فاز نوریس بعد خروجش ی طرف😂😂
به به تبریک ب فن های لوییز…
لوییز داره نون تلاشش رو میخوره
اون موقع که باباش روزی سه شیفت کار میکرد و همه ب خاطر رنگ پوست مسخرش میکردن هدف خودش رو مشخص کرد…
چقدر خوب میشه که عقده ای نباشیم و مثل میک که رکورد پدرش شکسته شده بیایم تبریک بگیم و بریم…فرهنگ یعنی همین
چون توهمات ما تاثیری در رکورد های لوییز نخواهد داشت و فقط نشون دهنده حسادت ماست…
#حسود_نباشیم
امین جان بهت تبریک میگم شما یه طرفدار دو اتیشه هستی و جا داشت بهت تبریک بگم🥳😊
ولی داداش امین جان شما هم گیر دادی به سه شیفت کار کردن بابای لوئیس. خوب کاری کرده دمشگرم کارش درست بوده. ولی از یه جایی به بعد اسپانسر و اینا میان و اون بچه حمایت میشه.
خب ما چی بگیم که علاوهبر بابامون خودمون هم باید کار میکردیم!!! بازم اون دیگه خودش راحت بوده ولی ما چی؟!! تا ظهر مدرسه بعدش سر کار. دانشگاه هم که نگو خودمون باس خرج خودمون رو در نیاوردیم.
این همه تو ایران استعداد وجود داره که به خاطر نبود امکانات اصلا شناسایی نمیشه چه برسه به شکوفا شدن.
تعریف جدید فقر در اقتصاد میگه فقر یعنی نداشتن حق انتخاب و رفاه داشتن حق انتخابهای بیشتر. دوران بچگی لوئیس تو دهه ۹۰ از اوضاع بچگی همه ما بهتر بوده، بیشک. انتخابهایی که جلو راه او بوده خیلی بیشتر از ما بوده. ما کلا دوتا انتخاب داشتیم یا درس یا ترک تحصیل. که هیچکدوم با هم هیچ فرقی نداشت. چراییش دیگه جای اینجا نیست.
خلاصش اینکه فقیر داریم تا فقیر.
ممنون جناب محبی
ب شما هم تبریک بابت رکورد شکنی کیمی
عرایض بنده در جواب دوستانیه که میگن لوییز مفت مفت صندلی گیرش اومده
سال ۲۰۰۶ تو همین پیست توانایی هاشو نشون داده،اما در مورد فقر ک فرمودین
والا اینجا جاش نیست اگه محیط خصوصی بود باهاتون صحبت میکردم در مورد وضعیت نوجوانی و انتخابم
اما خب فعلا همین قدر بگم که امیدتون به خدا باشه
خدا بالاترین قدرته،تا وقتی با خدا باشین همه چی ممکنه
اگه بده رحمت اگه نده حکمت
براتون آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم
امین جان درست میفرمایید👌
امین جان یه حسی بهم میگه شما طلبه (شیخ) هستید اگه حسم اشتباهه بهم بگو😊.
به نظرم به امین بیشتر می خوره یه آدم خود ساخته باشه که با وجود ناملایمات تلاش زیادی کرده و به خواسته اش رسیده این استنباط من از دو جمله ی آخرش بود
ینی این ماشینی که دست سبه، لغت “آشغال” رو داره جور جدیدی معنا میکنه.
ماشین نه انجین داره، نه شاسی نه ستاپ، نه بالانس و نه پایداری عقب.
زمان پیت همیلتون زمانی که مجبور بود وایسه تا مکس از کنارش رد بشه 4.2 ثانیه بود، زمان پیت سب موقعی که هیشکی تو پیت نبود 4.4 ثانیه بود.
استراتژیست ها که دیگه خدای تفکرن، آخه شما اصن از هارد داده ای داشتید که سبو میزارین رو هارد؟ حداقل میتونیم خوشحال باشیم که سال دیگه میره استون مارتین، راحت میشه از این شیرین کاری ها، بیچاره لکلرک که یهو 4 ساله بسته با فراری، خدا رحمتت کنه :)))))
این اشتباه کیمی که ۱۰ ثانیه پنالتی براش آورد، میتونه بهاش ۱۰ میلیون دلار برای ما باشه.
نهمی کاملا در دسترس جورج بود با اتفاقاتی که افتاد و جایی که خودش و رقبای مستقیمش بودن (جیو، سب و گروژان).
ماشالا اون یکی راننده امون هم که انگار توی یک دنیای دیگست برای خودش! یعنی اگر راسل باشه میشه یه کورسوی امیدی داشت.نباشه، هیچ!
واقعا چی میشد به هر بهایی که هست، قرارداد سال دیگه اش رو بشکونن و پرز رو بیارن که کلی هم اسپانسر داره…چند سال شده که همیشه با یک راننده باید مسابقه بدیم!
تبریک به دن و جیو، هردوشون عالی بودن این ریس و چه حیف برای لاندو که این آخر هفته کاملا دست برتر رو توی مک لارن داشت و در نهایت امتیاز نگرفت.جالبه که سیدل و جیمز کی هم میتونن آپدیتی بیارن به پیست که وضعیت ماشین رو بدتر کنه.
و چه کرد الکس آلبون! به تنهایی پتانسیل بوجود آوردن ۲-۳ تا تصادف رو داره هر مسابقه.
با این اوصاف نمیدونم چقدر زمان براش مونده توی اون صندلی.
شاید جالبترین تحوب این چند مسابقه مربوط به رنو باشه.
خیلیها از حال ساینز میگن که سال بعد توی فراری عقبتر خواهد بود و … اما فراری همیشه فراریه و برمیگرده.
اما دن باید روز به روز بیشتر پشیمون بشه با این حرکتش.چند مسابقه هست که رنو کاملا برتر بوده و درحال پیشرفت هست برعکس مک لارن.
خیلی خوبه فراری .یکی از بچه ها گفت دیروز .plan c😂.کلا اینا فقط plancدارن. تنوعم خوبه ی بارم A یاB لامصبا.
کلیت فصل فراری در حد تیم هفتم بوده و الان توی جدول ششم هست.
یک موضوعی هست به نام توانایی اپریشن که شامل عملکرد گاراژ توی تنظیمات ، عملکرد راننده ها توی پیست، عملکرد پیت وال توی استراتژی و باکس توی استاپ هاست.
مجموع این عوامل یعنی بیرون کشیدن حداکثر پتانسیل پکیجی که موجوده و فراری توی این موضوع این فصل خوب عمل کرده در کل که نتیجه اش میشه جایگاه بهتر نسبت به توانایی ماشین و اختلاف امتیازی کمتر از چیزی که پتانسیل ماشین بوده با تیم های بالاتر از خودش.
برعکسش میشه چیزی که توی تیم ریسینگ پوینت اتفاق افتاده.
فکر کنم از این لحاظ حداقل باید به مجموعه فراری کردیت داد اتفاقا.
من ۲ بار تا حالا تو قسمت کامنت ها به پیشرفت رنو واکنش نشون دادم ولی متاسفانه بازخوردی نداشت فکر میکنم یه سری از دوستان دارن بیش از حد مکلارن با موتور مرسدس رو بزرگ میکنن البته درسته که موتور مرسدس بهترینه ولی خب از کجا معلوم سال دیگه هم بهترین باشه؟از کجا معلوم که سال دیگه رنو دست برتر رو نداشته باشه؟اصلا حتی اگه مرسدس بهترین موتور با اختلاف رو داشته باشه بازم تطبیق موتور با ماشین(که خودتون بحث های مهندسیش رو بهتر میدونین بهتره بازش نکنم چون در این زمینه اطلاعات زیادی ندارم) کار سختیه و احتمالا کلی زمان ببره حالا شما پیشرفت رنو در زمینه شاسی و عملکردش تو پیچ ها رو ببینید واقعا فک میکنم با توسعه درست سال بعد رنو بتونه ماشین سوم رو داشته باشه کما اینکه امسال هم در کورس رقابت برای رده سوم جدول سازندگان هست ولی سال بعد شاید یه رنوی رقابتی رو با ناندو ببینیم رنویی که امسال رو به عنوان تیم ششم شروع کرد الان داره واسه سومی میجنگه حالا فکر کنین سال بعد رو سوم شروع کنه و با توجه به تغییرات ۲۰۲۲ شاید شاید به احتمال خیلی کم رنو بتونه واسه قهرمانی بجنگه
بله منم از بابت فرناندو خیلی دوست دارم رنو رو دوباره رقابتی ببینم نسبت به سال قبل خوب پیشرفت کردن.
هرچند یکم تلخه که میبینم اریک دبیر اومد ویلیامز یه بلوک سیمانی طراحی کرد و رفت، حالا توی رنو داره ایرودینامیک خوبی رو ارائه میکنه به تیم.
یه نمونه دیگه از کار نکردن یک فرد مستعد توی فضای غلط.
دوست دیگه از اونجایی ک سال دیگ هیچگونه تغییر در قوانین نیست و همه چیز ثابته بهت قول میدم موتور مرسدس همچنان بهترینه شما تو این موضوع هیچ شکی نکن حالا دوسال دیگه چی میشه باید صبر کرد و دید
تبریک ب تمام فن های لوییز واسه بردن مسابقه ورسیدن ب رکورد مایکل افسانه ای
تبریک ب فن های کیمی عزیز بخاطر رکورد شکنیش
آخرین برنده این مسابقه سب بوده
تبریک به همیلتون
“گرما در سرما با جیییووو همیشه کبیر “
با درود و دوصد بدرود خدمت یاوران همیشه مومن ، کارشناسی رو بدم و برم که آتیشم خیلی تنده :
در ابتدا باید به استارت مسابقه اشاره کنیم جاییکه تمامی رانندگان با حفظ خونسردی و رعایت سرعت مطمئنه ، اولین پیچ رو بدون هیچ حادثه ای پشت سر گذاشتن و از انجام مانورهای خطرناک و ژانگولربازی با توجه به دمای پایین تایرها خودداری کردن البته اسم نمیبرم ولی بودن رانندگانی که به دلیل فقر استعداد تو همچین استارتی هم جا موندن…
در ادامه هم اتفاق خاصی نیفتاد جز خراب شدن چندتا خس و خاشاک بی اهمیت و حفظ برتری همیشگی لوییس همیلتون که هرچی رکورده داره خورد و خاکشیر میکنه… این وسط البته طبق معمول یه اسپین خیلی ریز و به موقع از استاد داشتیم که اشک رو تو چشمان اسپانسر تیم حلقه و درد رو تو کمر مدیریت تیم گوله کرد…
و اما…میرسیم به نقطه عطف مسابقه که همانا جیییووو همیشه کبیره ، چه استارتی یک Control Freak واقعی ، یه تنه با دست خالی قهرمان و ابرقهرمان بود که دراز میکرد و پیش میتاخت اونم ۴-۵ رده…بعد از اون هم با گردن کلفتی و چغربازی تونست تو همچین پیست سخت و مشکلی یک امتیاز ارزشمند بگیره و یه تنه تیم رو تو جدول مسابقات بالا بکشه، نمیدونم چرا تیمهای ایتالیایی عادت به داشتن یه راننده امتیازآور دارن فقط؟!؟
در انتها شاعر میگه کبییییییرم کبیییییرم ، بگو ابر بباره میخوااااااام دوباره جووون بگیرم ( البته ابر کم کاری کرد وگرنه احتمال پودیم ایشون هم بود )
بازم از همه سروران و دوستان که تو این هوای سرد مارو شرمنده خودشون کردن کمال تشکر رو دارم و طبق معمول از طریق درگاه ، آماده دریافت سوالات و اشکالات دوستان هستم….
لعنت به تو!
خیلی با کامنتات حال می کنم!
خوش باشی
تو فقط باش
نیکو بدون تمرین امتیاز گرفت
دنیل اولین سکوش با رنو گرفت
لکلرکم ک. ی تنه جور کل فراری میکشه
دمشون گرم واقعا عالی بودن
چندتا تبریک ویژه
۱. طرفداران لوئیس
۲. طرفداران مکس
۳. طرفداران ریکاردو
۴. طرفدارن ولتری به خاطر اون پیچ یکش (لوئیس خداییش پرتش کرد بیرون ولی ولتری هم پا پس نکشید، واقعا جای تقدیر داشت😊)
۵. به طرفداران کیمی 🥳❤😍😊💪
و حیف و صد حیف به خاطر لندو😔 فراری هم که هیچ😑 اگه البون، بوتاس و اوکن بیرون نرفته بودن بدتر از این میشد.
اخ اخ ششمیش یادم رفت
۶. به طرفداران هالکنبرگ
سلام حسن خان.🌹❤🙋🏻♂️
اولاً تبریک به شما بابت سیصد و بیست و سومین امین استارت کیمی.(اگه اشتباه نکنم)👌🏻❤
ثانیاً لوئیس به اندازهی یه ماشین بهش جا داد دیگه.😅
راستی کسی می دونه چرا اینقدر بد برای سی لاستیک انتخاب کردن مدیوم بعد هارد؟
علتش اسپین سب بود که باعث شد برخلاف ۳ نفر دیگه ایی که با تایر مدیوم شروع کردن و نصف ریس رو باهاش رفتن، لپ ۱۲ بیاد برای تعویض لاستیک چون تایرها بعد از اون اسپین نشکل پیدا کرد و البته به درخواست خودش اومد به باکس.
استراتژی مدیوم-هارد بین تمام چهار راننده ایی که با تایر مدیوم شروع کردن یکسان بود و بهترین گزینه برای استراتژی تک پیت استاپ که البته با اتفاقات بعدی عوض شد اما بهرحال کسانی که با این تایر شروع کردن، استراتژی برتر رو داشتن و بیشترین رده ها رو بدست آوردن.
کساییکه با مدیوم شروع کردن؟
اون هاییک ه با سافت شروع کردن استراتژی برتر رو داشتن مثل ریکاردو تقریبا همه با سافت شروع کردن
تو اینهوای سرد منطقی بود با سافت شروع کنند
آخر لپ یک، گسلی ۱۳ بود و شد ۶-ام.
گروژان آخر بود و شد نهم.
کویات هم پانزدهم بود و تا قبل شاهکار آلبون داشت برای امتیاز میجنگید.
نتایج گویاست، این حقیقت که همه راننده های با تایر مدیوم بیشترین رده رو بدست آوردن هم گویاست، استفاده از استراتژی متضاد برای رده ۱۱-۱۳ هم یک امر خیلی عادیه و به نوعی تنها پوینت مثبت نسبت به ۱۰ نفر اول.
بدون اون اسپین، احتمالا سب شانس ۲-۴ امتیاز رو داشت.
جالبه همیلتون که ۳ تا قهرمانی در مکلارن کسب کرده در حالی که ماشین دوم و سوم گرید بودن اصلا رانندگی بلد نیست و همش مافیای مرسدس و فیاست
ولی مکس ۲ سال پیش با ماشین برابر با مرسدس تقریبا با اختلاف اول نشد خیلی ازش بهتره و لوئیز لیاقت صندلی مرسدس نداره چون اصلا کاری نمکنه فقط به خاطر ماشینه
چی؟؟
همیلتون با مکلارن 3 قهرمانی کسب کرده!اونم در حالی که ماشین دوم سوم گرید بودن!
مکس دوسال پیش ماشین برابر با مرسدس داشته!
ببین داداش دهن منو باز نکن تویی که نمیدونی همیل با مکلارن فقط یه بار قهرمان شده و یکبار هم با ماشینی که برای قهرمانی کاملا مناسب بود دوم شد و تو همون مکلارن یه بار از جنسن باتن با اختلاف باخت و یه بار فقط با دو امتیاز بردش لطفا الکی نظر نده در ضمن سال ۲۰۰۸ هم که همیل قهرمان شد ماشین کاملا مناسب قهرمانی بود (حالا شاید یه کوچولو فراری بهتر بود) راستی دقیقا کی مکس ماشین بهتر رو داشت؟؟دو سال پیش؟؟؟۲۰۱۸؟؟؟یا ۲۰۱۷؟؟؟که توی هردوسال ردبول ماشین سومو داشت و با همین ماشین هم تونست بالاتر از بوتاس ۲۰۱۸ رو تموم کنه و اگه برزیل رو میبرد (که بخاطر یه اتفاق مزخرف نشد ببره) بالاتر از کیمی تموم میکرد و میشد شاهکار اگه منظورت از مکس فتله که حرفی باقی نمی مونه وقتی این دو نفر رو نمیتونی تشخیص بدی چی میشه گفت 🙁نکته جالب اینجاست که نه تو ۲۰۱۷ و نه ۲۰۱۸ فراری دست برتر رو نداشته و فقط رقابتی بوده شاید فقط چهار پنج نفر تو تاریخ میتونستن اون سالا قهرمان بشن با فراری در ضمن مثه اینکه تو ۲۰۱۶ رو یادت نیست وقتی اسطوره اخلاقتون با اینکه تیم سمت اون بود کلی بهشون زخم زبون زده بود آخرش هم از یه راننده خوب (نه عالی)شکست خورد راجع به ۲۰۰۷ هم اگه تیم مثلا به جای لوییس طرفداری ناندو رو میکرد مطمئن باش اون فصل لوییس رو شکست میداد و قهرمان میشد پس به نتیجه می رسیم لوییس ۲ سال دیگه هم میتونست قهرمان بشه ولی نشد حالا مکس چی؟تاحالا ماشین دامیننت داشته؟خیر تاحالا ماشین برتر داشته؟خیر تاحالا ماشینی که مثلا در حد اون دوسال فراری باشن داشته؟خیر پس لطفا نظر الکی نده
آخرشم بگم من با لوییس مشکلی ندارم با بت سازی از افراد و تخریب دیگران مشکل دارم وگرنه لوییس اسطوره این ورزشه و رکورد دار بلامنازع پس لطفا نظرم رو از سر طرفداری ندونین
ببخشید که طولانی شد 91st 😂 رو هم تبریک میگم ایشالا بشه ۱۰۰
بهتره یه دوش آب سرد بگیری خنگ شی .
حالا این دوستمون نمیدونه همیلتون قهرمانی هاشو چه طوری بدست اورده .
شما که اطلاعاتت کامله باید بدونی ۳ سال لوئیز و جنسن هم تیمی بودن . جنسن هم کم آدمی نبود
یه قهرمان جهان که تو اوج دوران پختگیش بود.
لوئیز با سه تا قهرمان جهان هم تیمی بوده و هر سه تا رو شکست داده
آلونسو
جنسن باتن ۲ به ۱
رزبرگ هم ۲به ۱
کدوم راننده با سه تا قهرمان جهان هم تیمی بوده ؟
کسی که قهرمان جهان میشه راننده بدی نیست دوست عزیز
بازم میگم یه دوش آب سرد بگیر خنک بشی .
چه بخوای چه نخوایی فعلا دوران لوئیز عه .
لوئیز این چند سال نبود مطمئن باشید قهرمانی رانندگان حداقل نصفش رو راننده های دیگه میگرفتن .
ماشین خوب راننده خوب میخواد .
آقای بیژن: من اصلا ک ابدا قصد توهین به لوییس رو نداشتم و نخواهم داشت چرا که هر وقت هم کامنت گذاشتم از لوییس تعریف کردم همیشه هم گفتم که بنظرم عالیه کسیه که هم تو تک دور فوق العادست هم تو مسابقه به حدی که خودم بالاتر از اسامی که گفتم میدونمش ولی به عنوان کسی که راننده آنچنان مورد علاقه ای نداره(مکس رو در حال حاضر بیشتر از همه دوست دارم و ستایش میکنم سبکش رو )به نظرم کامنت دوستمون توهینی به قهرمانان جهان رشته مورد علاقه ام بود چون ایشون عقیده داشتن لوییس همیلتون با مکلارن ۳ بار قهرمان جهان شده و با ماشین سوم پیست رکورد ها رو جابه جا میکرده که برای من پذیرفتنی نیست بعد ایشون به این نکته اشاره کردن که مکس وستپن در دوسال پیش ماشینی برتر از مرسدس داشت و نتونست قهرمان بشه ☹حالا حتی اگه منظورش سب بود بنظر بنده حرفشون توهین بزرگی بود چرا که فتل واقعا رانندگی خوبی رو از خودش نشون داد ولی خب اتفاقات خوب و بد افتاد و لوییس هم با رانندگی عالی ای داشت تونست قهرمانی رو بگیره در ضمن ایشون گفتن که مکس فقط بخاطر ماشینه و رانندگی بلد نیست و نمیتونستم جوابشون رو ندم
در ضمن لوییس روزبرگ رو هم ۳_۱ برد ۲۰۱۳ هم همتیمی بودن راستی اینکه گفتین نصفش رو راننده های دیگه میگرفتن رو متوجه نشدم منظورتون راننده های تیمای دیگه به جز مرسدسه؟
ببخشید و معذرت مثل اینکه من ۳ بار گفتم لوئیز ۳ تا قهرمانی با مکلارن داره که اشتباه شد معذرت خودم تازه متوجه شدم چه گندی زدم(نمی دونم چرا ۳ نوشتم دقیقا)
و در رابطه با مکس من قصد توهین نداشتم و همیشه گفتم مکس و فتل راننده های خوبین و به همین خاطر از رفتن سب به استون مارتین ناراحتم چون به نظرم لیاقتش بیشتر از این تیمه
من فقط گفتم چطور لوئیز راننده نیست و فقط به خاطر ماشینه ولی مکس هست و فقط به خاطر نبوغشه به نظرم باید عادلانه حرف زد نه این جوری
جمله این بود در واقع :
لوئیز۳ تا قهرمان رو شکست داده و خودش هم در مکلارن ی بار قهرمان جهان شده ولی با هم ترکیب شد و اینجوری در اومد
در ضمن داداش کامنتای قبلی منو خونده باشی می بینی اصلا انقد بی اطلاعات نیستم
دوست عزیز سوءتفاهم نشه برات به هر حال ببخشید با اشتباهم ناراحتت کردم
شما واقعا فن لوییسی ؟
3 تا قهرمانی با مکلارن ؟
این حرفارو بهتره جلوی کسی بزنید که برای بار اول داره ریس میبینه !!
سال هایی که همیلتون تو مکلارن قهرمان شده رو بگی خوشحالمون می کنی
3 قهرمانی مکلارن😂😂😂
منظورت 2007 عه ک تو شنزار های ابتدای پیت لین هدر رفت
یا 2010 با اسپین Q1 مالزی؟!
لوییس رسید ب رکورد شوماخر کم یا زیاد شایستگیش رو داشته نوش جون خودش و شما طرفداراش
ولی دیگ فکت الکی صادر نکنید از خودتون..
سعید دوست محترم اون دوستمون اطلاعاتش پایین بود
ولی اگه بحث شمردن اشتباهات باشه ک……… ماهم میتونیم واستون بشماریم البته ریس ن سال
داداش من فن لوییزم
ولی لوییز فقط وفقط 2008 با مکلارن قهرمان شد
این چندمین باره داری میگی لوییز 3 قهرمانی با مکلارن داره
2008مکلارن
2014.2015.2017.2018.2019و2020 مرسدس
حیف مرسدس که دست بوتاسه 😐
من واقعا متوجه نیستم چرا دوستان همش میگن مرسدس فلان و فلان، داداش اگه یه چند سال برگردی عقب فراری فلان و فلان بود! تقصیر مرسدس چیه که بقیه تو مسیر درست نمیرن؟؟؟؟ رنو رو نگاه کنید از اول فصل چقدر پیشرفت کرده! حداقل فراری هم میتونست یه کاری انجام بده!
چه حالی داد که میک اومد یه یادگاری به لوییس داد!
هالک هم دوتا مسابقه اومده ۱۰ امتیاز گرفته، اگه تمام مسابقات بود چی مشد، خدا کنه سال بعد بیاد
تو این دوسالی که کاملا تمام مسابقات رو دیدم و دقت کردم، این بشر ( همیلتون ) واقعا شانس ترین بوده، راننده قابلیه منتهای مراتب واقعیت اینه کم کمش تو ۳۰درصد مسابقات شانس بوده، تمام راننده ها یعنی همشون یبار و حتی بیشتر بدشانسی رو تجربه کردن، امروزم باز شانس باهاش یار بود
اینجور که شما میگید بیشتر از لوئیز برای مکس و ریکاردو شانس بوده تا برای لوئیز دیدگاه شما .
این که بوتاس اشتباه میکنه ربطی به شانس لوئیز نداره ،به این ربط داره بوتاس تحت فشاره .
بوتاس اگه ماشینش خراب نمیشد نه مکس دوم میشد نه ریکاردو سوم و همینطور تا نفر دهم .
شانس لوییز امروز چی بود دقیقا؟
هرچی ما میگفتیم این بوتاس رانندۀ سطح پایینیه و اصلاً در حد صندلی مرسدس نیست باز بعضیا میگفتن نه، تیم پشت لوئیسه و بوتاس قربانی شده
حالا دیدین سطح تواناییهای این رانندۀ درجهیک رو؟ دیدین تحت فشار عُرضه نداشت سه چهار دور پیشتاز بمونه؟ دیدین وقتی لوئیس رو پشت سر خودش دید چطور رفت تو باقالیا؟ تفاوت یه رانندۀ فوقالعاده مثل لوئیس با یه رانندۀ درجه دو یا حتی سه اینجا مشخص میشه
البته با همۀ اینا، بازم هستن کسایی که بگن لوئیس فقط بخاطر ماشینش موفقه و رکوردها رو یکی یکی داره میشکنه
هر زمانی که لویس جرات کرد اجازه ورود یک هم تیمی مثل مکس و کنار خودش ب تیم بده شما بیا اینجا بگو همیلتون فلان.
مرسدس بهترین ماشین تمام دوران هیبرید..بهترین در مدیریت.. بهترین در دور ..البته در چیزای دیگه هم بهترینه اما نمیگم تا باعث ناراحتی بعضی دوستان نشیم..همه میدونیم.
الان اجازه مرسدس دست لوییزه🤔
یعنی واقعا دیدین این کامنتها خیلی لذت بخشه هر سری یچیزی باید واسه بهونه بگین دیگه اجازه کمپانی ب این بزرگی دست لوییزه
شماهم بجای اینکه درباره سطح پرافتخارترین راننده حال حاضر نظر بدین ریس امروز دوباره ببینید و درباره سطح رانندگی البون ی نظر بده البته طوری ک فرهنگ و تمدن 2500ساله ما زیر سوال نره
هالک فوقالعاده بود.احسنت به این امادگی ذهنی و بدنی.میتونست چارلزم بگیره اما شاید دیگه اخرش کم اورد و به هشتم قانع شد.
یه تبریک هم به لوئیس و طرفداراش.
بوتاس نمیدونم باید چیکار بکنه که عده بپذیرن این راننده تا همین جاشم خیلی بیشتر از لیاقتش از ف1 دشت کرده و صرفا به خاطر اینکه یه راننده متوسط و ایده ال برای “راننده دوم” بودنه ،یکی از دو ماشین برتر گرید رو دراختیار داره.اونقدرم از نداشتن حمایت تیم لطفا دم نزنید،خیلی راننده ها بودن به عنوان راننده دوم وارد تیم شدن و با استعداد و تلاشی که داشتن جایگاهی که لیاقتش رو داشتن به دست اوردن.تو همین گرید میشه لوئیس،سب,،مکس و چارلز رو مثال زد.حالا هی بیایم بگیم بهش بها نمیدن و ازش حمایت نمیکنن و وینگمنه و ازین حرفا واقعیت رو تغییر نمیده.
فراری هم دقیقا همونی که ازش میترسیدم سرش اومد.غیر از اینکه اصلا رقابتی نبودیم تیم هم هر جا فرصتی دست داد اشتباه کرد.سیفتی کارم که به ضررمون شد.کی این کابوس تموم میشه نمیدونم.
دنیل هم انصافا خیلی خوب بود و واقعا تو چند ریس اخیر جز 3 راننده برتر گرید بوده.جا داره اشاره ای هم به رشد بینظیر رنو داشته باشیم که از اسپا تا الان واقعا متحول شدن.امیدوارم تا سال اینده خودشونو به ردبول نزدیکتر کرده باشن تا بتونیم بالاخره بعد از سالها فرناندو رو تو یه ماشین رقابتی ببینیم.
منم ریس رو دیدم خیلی کیف کردم 😊
خخخ. به دیدنت ادامه بده. هنوز ریس تموم نشده.
منم خیلی کیفور بودم
تبریک به دنیل به حقش رسید آخر به لطف خرابی بوتاس که مثل مکس یکی از
بدشانس های این مسابقات بودن که چقد فشار مضاعف رو لوئيس أوردن رقیباش.
تبریک به همیلتون و طرفداراش بخاطر رکورد که من یک بارم گفتم فرمت گرندپری اون موقای شوماخر با دوران لوئيس فرق داشته کمتر بوده بازم تبریک بهش.
اون دوستمون 92که میگه لوئيس تو ماشین برابر مکس رو شکست میده حالا نظرات این سایت بیخیال می تونی کارشناسای خبره f1که تحلیل می کنن مسابقات می بینن چندین بار مصاحبه کردن راجب مکس، بهت بگن بعدش لوئيس چه فشاری روش بوده، چه چرخ تو چرخی داشته مثل برزیل 2019 حالا می تونی بگی.؟؟
فست لپ هم خیلی حال داد.
بازم سلام علی جان . داداش بعضی از دوستان علاقه زیاد باعث شده کمی از جاده انصاف و منطق فاصله بگیرنند . دیشب منی که فن مکس هستم پیش بینی کردم که همیلتون پس از چند دور بوتاس رو پشت سر میذاره که دیدیم شد . البته عیب موتوری بوتاس شاید علت بوده چون قبل پیت حتی مکس هم در بازه دی ار اس بوتاس قرار گرفت و در مورد چرخ تو چرخ شدن همیلتون با مکس ,آلمان 2019 هم در دورهای آخر بنفع مکس تموم شد . دیشب گفتم کاشکی بارون نیاد و امروز از اتفاق بارون نیومد و مسابقه خیلی خوبی تا حدود دور بیستم دیدیم ولی واقعا حیف از حذف بوتاس و البون و …. که بنظرم بشدت کم کرد از جذابیت مسابقه و از دور چهل ببعد مکس که میدونست نمیتونه به لوییز نزدیک بشه و پشت سر هم فشاری روش نیست قشنگ سوت زنان با دومی خودش خوش بود . که با خروج بوتاس خوب فاصله کم کرد . ولی بوتاس واقعا بدشانسه و امیدوارم نامزدش شرطش رو عوض کنه
به هیچ رانندهای توهین نمیکنم خودمم طرفدار همیلتون و فتل هستم ولی خیلی دوست دارم بدونم اگه جای لوئیس ، فتل بود(یعنی فتل ۶ قهرمانی داشت و لوئیس ۴ تا و خیلی موارد دیگه) به فتل هم میگفتین که هیچی نیست یا فقط دیوار لوییس کوتاهه؟فقط دیس لایک نکنین جواب هم بدین.
بله صدرصد
چون همین الان هم دارن میگن اون چهارتا قهرمانیش به خاطر ماشین ردبول بوده پس خیالت راحت، هیچ فرقی نداشت.
یه نظرم نه تنها فتل حتی دنی ریک هم این ماشین روداشت قهرمان میشد فقط ممکنه با امتیاز های متفاوت هیچوقت هم ما نخواهیم دونست تا زمانیکه با هم تو بهترین ماشن باشن و هیچ تیمی تو تا فوق ستاره تو تیمش نمیزاره
چیزی که هست هردو لیاقت قهرمان شدن رو داشتند
ایرن درست میگی.. منظورم رده آخر بود. چه فرقی میکنه .. منظورم این بود که از رده های آخر جدول به8 رسید.
متوجه شدم اشتباه تایپی بود. اما خواستم یه گیری داده باشم به یه طرفدار آلبون.
خخخ همه یجورایی کلیدشون روی من گیر کرده..
خوشحال میشم شما هم اضافه شدین :))
واقعا برای سکوی ریکاردو خوشحال شدم . خیلی راننده خوب و جسوریه ولی به حقش توی فرمول یک نرسیده . کسب سه پیروزی ( کانادا – بلژیک – مجارستان ) با ماشین 2014 ردبول با حضور دو هیولای مرسدس در هر مسابقه کار هر کسی نبود . مهمترین ویژگی این گورکن بامزه مهارتش در سبقت است مثل چین 2018 که بعد سیفتی کار با پنج سبقت متوالی پیروز شد . تیم ردبول بعد از اومدن مکس نتومست اونها رو مدیریت کنه و با کج سلیقگی تمام ریکاردو رو از دست داد . انگار نفرین این صندلی یقه راننده های بعدش رو گرفت چون گسلی و آلبون بندرت در رده های جلو دیده میشن
گرند رومن گرند فورزا ریکاردو تبریک ویژه به طرفداران رومن گروژان و ریکاردو و همیلتون
آقا امیر سلام👋
گروژان به جز شما فکر نمیکنم هوادار دیگه ای داشته باشه اینجا
راستش وضعیت این روزای فراری و مخصوصا سب اصلا حوصله برام نذاشته.
ولی این برد لوییس و برابری با رکورد مایکل یه تبریک اساسی داره.
به جناب محبی و فنای کیمی که تبریک میگم.
فراهانی جان فدات🌹 خیلی اقایی🙏
انشالله فتل هم تو استون یه ماشین رقابتی برای قهرمانی بهش بدن و اونجا خوش بدرخشه. یجوریی رفتن فتل به استون مثل رفتن لوئیس به مرسدس هست امیدوارم همون اتفاقات هم برای او رقم بخوره.
گرنده سب
اول از هر چیز تبریک به همیلتون برای رانندگی که در حد خودش فقط یک لحظه قفلت بوتاس و سبقت بی نقص که نشان داد کی رییس
دوم میگن ماشین و تیم مرسدس رقیب نداره چطوری پس تایم خارقالعاده همیلتون میتونه بزنه مکس الان میگید مکس راننده سریع تری حتما اینجا ماشین دیگه ملاک نیست و موتور ها خوب نیست که آلبون هر مسابقه شده موش آزمایشگاهی که چه لاستیک بهتر چون تیم اصلا بهش برای سکو اعتماد نداره پنالتی که گرفت ماشین مقصر اش بوده چرا باید در ایران هواداری این فرمی باشه که صعف های کسی که حامی اش هستیم نبینیم و فقط دنبال زمین کج ماشین بد این حرف ا باشیم واقعا فتل اصلا دیگه مثل قبل نیست به ماشین هیچ ربطی دیگه نداره
به ماشین ربط نداره ؟ واقعا !!
برد همیلتون و مرسدس رو تبریک میگم ب هواداران مرسدس
ب امید بردهای بعدی
و اومدن فتل ب جای بوتاس
ک قدرتمند تر از همیشه بشه
323
شمردن تمام این ریس ها با ذکر زمان خودش به اندازه یه مسابقه فرمول یک وقت می بره
این مرد حیرت انگیزه
“صندلیهایی پر از خالی”
مسابقه امروز سوای تمام حوادث و اتفاقات و دست آوردها و … که درباره آن مفصلا دوستان دیگر نوشتند حاوی نکات جالبی بود.
1- امروز حکم قهرمانی فصل همیلتون زده شد. بوتاس نه توان رسیدن به او را دارد و نه شایستگی نشستن روی صندلی جادویی مرسدس را. استارت بد و اشتباهات فاحش او به هیچ وجه قابل قبول نیست. این ناتوانی را قبلا در مسابقات دیگر هم دیده بودیم. تمامی انتقادات به او بحق است و ناسزایی هم که در پایان مسابقه روسیه نثار منتقدانش کرد امروز بخودش بازگشت. گویا باور کرده بود برد روسیه حاصل تلاش خودش و شایستگی بوده!!!
2- آلکس آلبون هم نشان داد در روزهای سخت بهترین مکان برای او همان گاراژ است! موضوع اختلاف نجومی او با مکس نیست. او حتی با ماشین برتر توان رقابت با ماشینهای ضعیفتر هم ندارد. صندلی ردبول هم شایستگی میخواهد. سب و ریکیاردو و وبر روی آن نشستند و بردها کسب کردند و قهرمانی ها آوردند. آلبون شایسته این صندلی نیست.
3- یک مسابقه دیگر هم لطیفی از راسل جلوتر تمام کرد! در اولین مسابقه فصل نوشتم: “یادداشت کنید لطیفی1-راسل0” و دوستان بنده را مورد عنایت قرار دادند و اهانتها کردند. نمیدانم الان چند چند هستند ولی اختلاف زیاد نیست! اگر تصادفهای راسل و بدشانسی اورا بهانه میکنید توجه داشته باشید برای سایرین نیز این بهانه را قبول کنید.
4- مکس بهترین راننده فصل 2020 با اختلاف زیاد نسبت به نفرات بعدی است. مسابقات فقط آمار و اعداد و امتیازات را تولید نمیکنند.
5- همیلتون به رکورد شوماخر رسید و بزودی آنرا خواهد شکست ولی همیلتون هیچگاه شوماخر نخواهد شد.
6- دورهای جادویی لکلرک در تایمگیری و عملکردش در مسابقه دو روی سکه این راننده جوان هستند. فراموش نکنید بوتاس و آلبون و نوریس از مسابقه خارج شدند و استرول هم غایب بود. طرفداران فراری احتمالا در حال جشن و پایکوبی هستند ولی واقعیت 2020 فراری تلخ است.
7- استراتژی فراری برای سب خیلی نابخردانه بود و پیت 4.5 ثانیه ای هم هدیه دیگری از جانب تیم به سب بود. البته پیت 3.3 ثانیه ای لکلرک هم بسیار بد بود. این ضعف بزرگ فراری است و از سال 2017 همیشه و در مواقع حساس این ضعف مسابقه راننده را نابود میکرده ولی در این فصل بواسطه ضعف و غیر رقابتی بودن فراری چندان بچشم نیامده. فراری نیاز به یک تغییر در همه ارکان بخش مسابقه خود دارد.
8- شرایط سخت و عدم برگزاری جلسات تمرین 1و2 موجب شده بود عیار رانندگان جوان بیشتر سنجیده شود. عیاری که چیز زیادی هم نبود. حیف صندلیها! گسلی درخشان بود .
9- هالک ابرقهرمانانه کاری محال انجام داد. پرز تا آخرین پیچ آخرین دور دست از سر ریکیاردو بر نداشت. اگر این دو بدون صندلی باشند و یک عده جوان با هیاهو و تبلیغات و رابطه صندلی داشته باشند باید بحال آن صندلیها گریست!
10- سکو حق مسلم ریکیاردو بود. رانندگی عالی و تحسین برانگیز او غیرقابل چشمپوشی است. ای کاش در رنو ماندگار میشد. تازه جا افتاده…
11- نوریس جالبترین پدیده مسابقات است. رانندگی شجاعانه و اخلاق خاص از او چهره ای دوست داشتنی ساخته. امیدوارم روزی قهرمانی جهان او را ببینم.
12- من متوجه نشدم وقتی سب به لکلرک فرصت سبقت داد چرا نزدیک بود تصادف کنند؟! چرا لکلرک اقدام کرد او را به بیرون پیست هدایت کند؟! شاید اگر راننده دیگری بجای سب بود امروز فراری همین چند امتیاز را هم نمیگرفت و جشن طرفدارانشان کنسل میشد!
پ.ن : گزارشگر امروز رسانه ملی از هیچ فرصتی برای تحقیر یک راننده خاص نمیگذرد! من نمیدانم او طرفدار کدام راننده است ولی میدانم نسبت به کدام راننده احساسات منفی دارند. لپ شدن ماشینها تا رتبه پنجم و ششم توسط همیلتون و مکس اتفاق افتاده نه فقط برای یک راننده خاص! اینکه نام بیشتر تیمهای فصل بعد با حرف A شروع میشود هم برای ایشان جذاب است و مدام در هر گزارش به آن اشاره میکنند…
امید نورمحمدی
شما این جا از چندتا راننده انتقاد کردید که از نظر من هم انتقادتون صحیح و به جا بوده ولی خود شما با انتقاد من نسبت به فتلی که طرفدارش هستم رو محکوم میکنی
من اگه بگم از دیدن این وضعیت سب بیشتر از خودش ناراحتم اغراق نکردم و یه انتقاد ساده از کسی که دوسش دارم و موفقیت رو میخوام انجام دادم نه بیشتر و به دنبال لایک و این جور چیزها هم نیستم
در مورد گزارشگر هم جبهه گرفتنشون در برابر یه راننده خاص خیلی وقته عادی شده و یه جورایی به این حرف هاشون عادت کردیم
میکائیل دوست عزیز کلا چندتا راننده هست ک جز مقدسات بچه های این سایتن همیشه عالین همیشه خوبن هیچوقت اشتباه نمیکنن همیشه مقصر ی چیزه دیگه و کس دیگه بوده و نباید دربارشون نظر بدی بقیه ی وقت ناراحت نشن
حالا شما خودتون فن سب هستین ولی نباید چیزی بگین
کلا اینجا فقط باید تعریف کنی
من خودم دوبار گفتم امسال مکس بهترین رانندس با اینکه فن لوییزم ی کاری باهم کردن ک از گفتن حرفم پشیمون شدم😂
شماهم اگه میخوای واقعیت بگی بهش عادت میکنی😂
دقیقا در مورد جبهه گرفتن گزارشگر در مورد یه راننده خاص درست گفتی. حتی توی موتو جی پی هفته قبل هم داشت از این راننده ی مغضوب حرف میزد چه برسه به مسابقه فرمول یک.
کل توهمات مربوط به جورج و عملکرد ضعیف شارل توی ریس و قهرمان سازی از سب و ایراد خنده دار از استراتژی مدیوم/هارد که البته اثبات شد بهترین استراتژی ریس بوده، یک طرف…مورد ۸ یک طرف! راننده های جوان نشان دادن عیار زیادی ندارن؟!
۱.جیو کل هفته از کیمی سریعتر بود و ریس بدون اشتباه و با پیس برتری داشت.
۲.شارل تا اونجایی که نتایج نشون میده، کوالیفاینگ یه ۶-۷ رده از هم تیمی باتجربه اش بالاتر بود و البته توی ریس هم در حال رقابت توی یک لیگ دیگه نسبت به سب.
۳.لاندو کل آخر هفته از ساینز بهتر بود چه کوالیفاینگ چه ریس.
۴.گسلی کل آخر هفته از کویات بهتر بود، مجددا چه کوالیفاینگ چه ریس.
۵.جورج با ویلیامز در حال رقابت با قهرمان ۴ دوره سوار بر فراری بود که یک راننده با تحربه دیگه از ریس خارجش کرد.
کی موند دقیقا که باعث پایین آوردن عیار راننده های جوان شده؟
———
از نشر اکاذیب رسیدید به دیدن چیزایی که وجود ندارن…غم انگیزه.
مهریار یعنی عاشقتم داداش
بنده با نظر جناب مهریار صالحی موافقم…
دوست عزیز در اینکه جوون ها سریع هستند شکی نیست ولی من شما رو قاضی میکنم به نظرتون فتل ماشینش با لکلرک برابره وانقدر کنده شما هنوز چیزی از سیاست ها و * کاری های فراری نمیدونی و نظر میدی و مسابقه بعدی رده جیوو رو با کیمی مقایسه کن تا همینجاشم تو ریسا عقبه ضمنا اگه کیمی 10 ثانیه پنالتی نمی گرفت و در پیت لین 10 ثانیه متوقف نمی شد مسابقه رو جلوی جیوو تموم میکرد راجب به تعیین خط هم بگم که کیمی تو دورش زیاد اشتباه کرد ضمنا بگم ماشین امسال الفا واقعا بدرد کیمی نمیخوره دلیلشم میدونید. نوریس و ساینز به نظرم هر دو راننده های خوب و قابلی هستند گسلی رو نگاه کنین الان تو توروروسو به قول شما کل اخر هفته از کویات بهتر بود و این فصل یه ریس هم برد و در ردبول به مرحله سوم تعیین خط نمی رسید حالا به نظرت ماشینش اون زمان با مکس یکی بوده؟ همین قضیه فتله و قضیه البون امسال.
دوستان از انتقاد کردن از بوتاس خسته نمیشن
اگر بوتاس بدلیل اشتباهش رده اش رو به لوییس میده اونم تحت فشار راننده درجه 3 میشه
ولی مکس بدون اینکه فشاری بیاره به لوییس یا تحت فشار باشه دقیقه تو همون پیچ همون اشتباه رو میکنه ولی آینده فرمول یکه
این خیلی جالبه!!!
بوتاس یه استارت بد میزنه راننده درجه 3
لوییس یا مکس استارت بد میزنن ….؟!!!
ما واقعا کی واقع بین میشیم؟!!!
بوتاس راننده دوم مرسدسه و در کارش نظیر نداره.
آقا من امروز با اختلاف بیشترین سوتی تاریخ سایتو دادم ی جمله رو حذف کردم ی جمله رو با یکی دیگه ترکیب کردم و غیره
در کل از مدیران و کاربران سایت عذرخواهی میکنم
من اینطور شدم بعد 5 برابر دیسلایکها لایک زدم به نطرم
یادم نمیاد کجا بود
راستی سایت میتونه توی یک مطلب تمتم ویژگی های سایت رو بگه؟ممنون
@hamilton-fan
خب نمیشه میشد خیلی خوب میشد وقتی جای پاسخ باقی نمونده به درد میخوره