فرمول یک ایران – در روزی که سرجیو پرز به علت مثبت بودن تست کرونا خود در قرنطینه و در خانه مانده بود، لوئیس همیلتون عمکرد خیره کننده‌ای داشت و هفتمین جایگاه پول خود را ثبت کرد.

نیکو هالکنبرگ نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بریتانیا حذف شد. همچنین آلبون هم در مرحله دوم حذف شد فردا شرایط سختی خواهد داشت.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020

مرحله اول تعیین خط

17:24 هوای پیست کمی گرم‌تر از تمرین سوم است اما وزش باد نسبتا بیشتر شده است. با توجه به تمرین سوم احتمالا باز باید انتظار یک دو مرسدس را داشته باشیم اما مکس ورشتپن هم عملکرد خوبی داشت و می‌تواند برای جایگاه اول رقابت کند. احتمال بارش باران 60% است.

17:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020

17:30 راننده ها خیلی سریع با لاستیک سافت به پیست می‌آیند و کیمی رایکونن اولین راننده ای است که زمان ثبت می‌کند: 1:27.941

17:35 سه سکتور بنفش برای کویات و ثبت زمان 1:26.819

17:36 همه در پیست هستند به جز ورشتپن، البون و اکون

17:37 استرول تا به اینجای کار سریع ترین زمان به ثبت کرده است اما لکلرک با زمان 1:26.550 جایگاه اول را در اختیار می‌گیرد.

17:38 همیلتون زمان 1:26.4 را ثبت می‌کند و برای لحظاتی در صدر است تا اینکه بوتاس با 1:26.092 جایگاه اول را از او می‌گیرد.

17:39 آلبون در جایگاه ششم است و در دو سکتور زمان مشابهی با مکس ثبت می‌کند اما مکس ورشتپن در سکتور آخر بسیار سریع بود.

17:41 رقابت میان تیم های میان رده بسیار شدید است و کیمی در حال حاضر در جایگاه شانزدهم سعی می‌کند لطیفی در جایگاه 15 را به چالش بکشد.

17:43 بوتاس زمان خود را بهبود می‌دهد: 1:25.801 و همیلتون با یک دهم ثانیه اختلاف پشت سر او قرار گرفته است.

17:43 هر دو راننده مکلارن زمان 1:26.055 را ثبت می‌کنند و دقیقا برابر هستند.

17:46 راننده های اول تا پنجم هم برای ثبت زمان بهتر در پیست هستند. راسل در جایگاه 15 در خطر حذف شدن است اما لطیفی باید سعی کند خودش زمان بهتری ثبت کند.

17:47 کیمی در حال ثبت زمان بهتری است و پشت سرش لطیفی هم سعی می‌کند زمان بهتری ثبت کند که کنترل ماشین را از دست می‌دهد و زمانش خراب می‌شود اما کیمی جلوتر است و زمانش آسیبی نمی‌بیند ولی در هر صورت نمی‌تواند خودش را از خطر حذف شدن نجات دهد.

17:49 راسل به احتمال زیاد به مرحله بعدی می‌رفت اما با ثبت زمان بهتر خیال خودش را راحت می‌کند.

17:50 اتمام مرحله اول تعیین خط بریتانیا 2020 و حذف شدن نیکولاس لطیفی، کیمی رایکون، جیوناتزی، مگنوسن و گروژان

17:51 داوران در حال بررسی ماشین ویلیامز (راسل) برای کم نکردن سرعتش در زمان پرچم زرد هستند. این موضوع بعد از تعیین خط بررسی خواهد شد.

مرحله دوم

17:56 آغاز مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020

17:57 دو راننده فراری استراتژی های متفاوتی دارند، فتل از لاستیک سافت و لکلرک از لاستیک مدیوم استفاده می‌کند.

17:58 نوریس، راسل و دو راننده رنو از لاستیک سافت استفاده می‌کنند.

18:00 مکس ورشتپن سریع ترین زمان را ثبت می کند اما مرسدس ها خودشان را برای ثبت زمان آماده کرده اند…

18:01 زمان 1:25.015 برای بوتاس و جایگاه نخست.

18:01 لوئیس همیلتون اسپان شد! او در حال برگشتن به پیت است.

18:02 پرچم قرمز در پیست. مارشال ها در حال تمیز کردن پیست هستند.

18:03 اگر پرچم قرمز تا انتها ادامه داشته باشد، که البته احتمالش کم است، ریکاردو، راسل، همیلتون، گسلی و کویات حذف می‌شوند.

18:06 کارلوس ساینز از عملکرد همیلتون و ترافیکی که به وجود آورد انتقاد می‌کند. همچنین زمان ثبت شده بوتاس سریع‎‌ترین زمان پیست بود.

18:08 بازگشت راننده ها به پیست و همیلتون فورا از پیت خارج می‌شود.

18:11 همیلتون در حال ثبت زمان است. به احتمال زیاد زمانش برای رسیدن به مرحله سوم کافی خواهد بود.

18:13 همیلتون زمان 1:25.347 را ثبت می‌کند. حالا پنج دقیقه به پایان این مرحله مانده است و پیست فعلا خلوت است. به زودی رقابت آغاز خواهد شد

18:14 سب با لاستیک های زرد به پیست برگشت…

اگر با اهیمت انتخاب لاستیک ها در این مرحله از تعیین خط آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنم صفحه قوانین مربوط به لاستیک ها و چرخ ها را مطالعه کنید.

18:15 همه به جز استرول و فتل از لاستیک های سافت استفاده می‌کنند.

18:15 رقابت آغاز شده است. همه راننده ها در حال آمدن به پیست هستند.

18:17 سکتور اول راسل با وجود لاستیکش خیلی خوب بود اما دو سکتور بعدی را خراب کرد و حذف خواهد شد.

18:18 هالکنبرگ برای یک لحظه به رده دهم می‌رسد اما ریکاردو جایگاه او را می‌گیرد و هالک هم حذف شد. اکون در جایگاه پنجم!!

18:18 آلبون هم حذف شد!!!

18:18 استرول با اختلاف بسیار ناچیزی به مرحله بعد رسید.

18:18 استرول و گسلی دقیقا یک زمان را ثبت کرده بودند. تا هزارم ثانیه دقیقا برابر!! اما استرول زمانش را زودتر ثبت کرده بود که باعث شد این راننده به مرحله بعد برسد.

18:19 پایان مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020 گسلی، آلبون، هالکنبرگ، کویات و راسل حذف شدند.

18:20 سرجیو پرز به دلیل مثبت بودن تست ویروس کرونا خود مجبور است این رقابت را از خانه دنبال کند. همه ما امیدواریم چکو هرچه سریع‌تر سلامت خود را به دست بیاورد و به پیست برگردد.

مرحله سوم

18:25 چه کسی در جایگاه اول قرار می‌گیرد؟ آغاز مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک بریتانیا

18:25 لندو نوریس به پیست می‌آید. بقیه هم در ترافیک پیت هستند و می‌خواهند به پیست بیایند.

18:29 لندو زمان 1:26.451 را ثبت می‌کند و فعلا اول است.

18:29 همیلتون زمان 1:24.616 را ثبت می‌کند که زمان فوق‌العاده ای است!!

18:30 زمان بوتاس خراب شد و فعلا مکس ورشتپن از او سریع‌تر است.

18:31 فعلا اکثر راننده ها دوباره به پیت برگشتند.

18:34 همیلتون دوباره به پیست آمد. آغاز رقابت اصلی بر سر جایگاه پول.

18:37 استرول زمان خودش را خراب می‌کند نمی‌تواند جایگاهش را تغییر دهد.

18:38 بوتاس زمانی مشابه زمان قبلی همیلتون ثبت می‌کند اما همیلتون زمانش را فورا بهبود میدهد و جایگاه پول را به دست می‌آورد!!! 1:24.303

18:39 تلاش بوتاس کافی نبود و عملکرد عالی همیلتون در گرندپری خانگی‌اش او را به جایگاه اول می‌رساند.

18:39 لکلرک برای لحظاتی سوم بود اما مکس جایگاه او را می‌گیرد.

18:39 خبر های بد برای طرفداران سباستین فتل ادامه دارد. او در جایگاه دهم است و زمانش ثبت نخواهد شد.

18:39 پایان مرحله سوم تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020

جدول تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2020

ردهرانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:24.303
2والتری بوتاسمرسدس+0.313
3مکس ورشتپنردبول+1.022
4چارلز لکلرکفراری+1.124
5لندو نوریسمکلارن+1.479
6لنس استرولریسینگ پوینت+1.536
7کارلوس ساینزمکلارن+1.662
8دنیل ریکاردورنو+1.706
9استبان اکونرنو+1.906
10سباستین فتلفراری+2.036
11پیر گسلیآلفاتاوری1:26.501
12الکس البونردبول1:26.545
13نیکو هالکنبرگریسینگ پوینت1:26.566
14دنیل کویاتآلفاتاوری1:26.744
15جورج راسلویلیامز1:27.092
16کوین مگنوسنهاس1:27.158
17آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:27.164
18کیمی رایکوننآلفارومئو1:27.366
19رومن گروژانهاس1:27.643
20نیکولاس لطیفیویلیامز1:27.705

175 دیدگاه

    • 5red16

      23

      3

      یادتونه بارها در فصل ۲۰۱۹ گفتم w10 مرسدس بهترین خودرو تاریخ f1 هست…
      خب به روزرسانی میکنم
      w11 مرسدس بهترین خودرو در تاریخ فرمول یک است و احتمالا w12 در فصل ۲۰۲۱ کاملترین خودرو تاریخ فرمول یک خواهد بود
      عملکرد لوییس در بهبود زمانش خیلی خوب بود
      مرسدس عملا سایر تیمها رو به تیمهای میان جدولی تبدیل کرده
      رسیدن هر دو خودرو فراری به q3 رو به طرفداران آقای بینوتو تبریک میگم، پیشرفت فوق العاده ای کردیم!!!

      • f355

        16

        5

        کاش از بین آلونسو فتل یا ورشتپن یکی هم تیمی همیلتون بود .

      • |ZXE-LECLERC16|

        0

        1

        خب فرمول2 هم ریس اولش تموم شد
        چه کردند سونودا و ژو
        میک ولی خراب کرد دور های آخر یهو از سومی رفت نهم
        فقط رو پودیوم مازپین اضافی بود

    • Milad.mishkhasi

      4

      1

      من دیگه چی بگم در مورد همیلتون این پسر فوق العادس خداوکیل

      واقعا شاد میکنه ادمو با عملکردش دمش گرم
      خوشم میاد چیزی کم نمیزاره *
      مرسی مرسدس مرسی همیلتون بزرگ‌

      • ALEX-ALBON

        0

        3

        ینی شما از پل گرفتن لویس انقدر خوشحال میشی؟
        پس امیدوارم رانندت همیشه برنده باشه.

      • mojtaba

        7

        2

        والا خوش بحالشون کاش سب مرسدس بود

      • Mohamad. 44

        7

        4

        کاری نداره شما هم دعا کنید راننده تون پول بگیره شما هم بشمرین ولی سالهای بعد

      • ALEX-ALBON

        5

        1

        بشمارن.. کی حسوده..دارندگی و(ماشین مرسدس) برازندگی

      • پویا اردلان

        5

        3

        دقیقا ، شما هم برو ببین چرا لوییس در این جایگاه است. چرا نیکی لائودا با اینکه مرتبه اول پیشنهاد او را رد کرده اما همچنان اصرار بر امدن لوییس داشت.

        در ضمن بردهایش را هم می‌شماریم. قهرمانی هایش را هم میشماریم، رکورد ‌هایش را هم همینطور.

      • بهزاد زمانی

        3

        2

        خوب خیلی لذت داره، واسه همین دوست دارن بشمرن

      • pejman

        0

        0

        کلا نر پول پوزیشن یه رکورد شکنیه و لوییس سال هاست که این رکورد رو داره و هر بار خودش این رکورد رو بهبود میبخشه فقط فصل قبل تعداد پل پوزیشنش کم بود اونم بخاطر تقلب فراری تو موتور بود

  1. ايزديار

    20

    12

    پول زدن با این ماشین و بدون رقیب مگه میشه انقدر خوشحالی داشته باشه.

    فراری داغون هست ولی تفاوت تایم فتل و لکرک چقدر زیاد شده😭

      • قلندر

        5

        1

        آقا سوتی داد اخبار ورزشی شبکه ۳ زمان تمرین ۳ را به عنوان تعیین خط داد هفته پیشم فک کنم اشتباه مطلبی گفتن

      • KASRA-33

        6

        1

        شبکه های ما که سلطانن اصن ! شبکه ورزش قبل شروع فصل ، مسابقه روسیه سال قبلو داشت به عنوان روسیه 2020 پخش میکرد
        اونم از اون گزارشگرشون

  2. javad

    17

    2

    لوییس وقتی اسپین شد کامل یه تایر مدیوم از دست داد به نظرم تو شرایط مسابقه فردا بوتاس بهتر عمل بکنه
    مشکل پدال ترمز ندیده بودیم که الحمدلله اینم دیدیم

    • javad

      14

      9

      راستی دوستان لکلرک فن لطفا دیگه نیان از آپدیت فراری به نفع سب بگن… آویزون بودن یه چیزی از پدال ترمز… بستن لاستیک نرم تر برای چارلز تو Q3
      البته خب طبیعیه این کار فراری ولی وقتی فراری فنا و لکلرک فنا میگن آپدیت ب نفع سب انجام دادن واقعا نمیدونم چی باید گفت

      • BAHRAM

        12

        2

        لاستیک نرمتر؟ مرحله سوم همه رانندهای از سریعترین لاستیک استفاده میکنن سب هم تایر سافت داشت مثل بقیه این بهونه ها چیه؟

      • siamak

        11

        3

        خدا بیامرزه دائی جان ناپلئون و مش قاسمو !……….

      • پویا اردلان

        3

        6

        چرا داستان میبافین؟ نتونست دیگه… شماها هم دیگه دارین مسئله را اصلا * میکنید. * جالبتر اینه که لکلرک‌ با مدیوم سریعتر از فتل با سافت بود.
        دتبال یک بهانه جدید باشید ، تعیبن خط یمی سوم و دیکری دهم ، افرین. بازم لکلرک داره ابرو داری میکنه.ارلن میان میگن ای ماشین خراب بود. ماشین این اقا درست شد و سالن هم بود. فقط اختلاف بین تایم را نکاه کنید ،بعدا خدا را روزی میلیون ها بار شکر کنید مرسدس نیامد. چون اون موقع شماها مجبور میشدین دلایلی بیاورید که دیگه روی خودتان تاثیر میگذاشت.

      • Fastboy 44

        7

        13

        Javad
        اینم تقصیر لکلرک و فراریه!

    • m.amin

      13

      0

      یه دست لاستیک مدیوم از دست داده به این نتیجه رسیدی بوتاس شرایط مسابقه ای بهتری داره؟ کیو دو رو با یه دست مدیوم نو دیگه زد ک باهاش مسابقه رو استارت میزنه.بعدشم میره رو هارد دیگ.مدیوم میخاد چیکار؟

    • ALEX-ALBON

      5

      7

      آقا همه چیز تعیین خط و بذارین کنار
      فقط اختلاف زمانی بین مرسدسا و ماشین سوم و نگاه کنین
      لوس قهرمان امسال و سالهای بعد ..

      • BAHRAM

        5

        2

        قابل توجه شما که از مدیریت ردبول تعریف میکردی و فراری رو میکوبیدی الان بین فراری و ردبول فرق زیادی نیست فقط فراری ادعای ردبول رو نداشت

      • BAHRAM

        7

        0

        البون هم که نشون داد خیلی کنده

  3. Hesam

    22

    1

    فرمول یک رقابت بین دهم ثانیه حتی صدم و هزارم ثانیه “بود”
    مرسی از تیم مرسدس و مخصوصا راننده هاش که فرق های ۱ ثانیه ای و حتی بیشتر رو برای ما عادی کردن
    به قول یکی از دوستان عزیز که اسمش یادم نمیاد :
    چیه این W11
    کیه این لوییس

    • ALEX-ALBON

      0

      1

      BAHRAM
      انسان جایزالخطاست خخخخ :)))))))))))))
      بعدشم دوست من-مرسدس و که بذاریم کنار بقیه تیمها همه شبیه همند فقط اسامی فرق میکنه.. اینطور نیست؟

  4. ....kh:n....

    15

    18

    حسّم بهم میگه یه دستهایی پشت پردست که نمیزاره بوتاس با همیلتون رقابت برابر داشته باشه البته من اینجوری احساس میکنم.
    اون دوری که بوتاس با مدیوم کیو۲زد همه را انگشت به دهان گذاشت چطوریه یه دفه با لاستیک سریعتر عملکرد ضعیفتر داده.نمیدونم🤔😏

    • Mohammad44

      11

      6

      منم مثل شما از واقعیت بی خبرم ولی اینو در نظر بگیر که لوییس بعد اسپینش تو کیو 2 طبیعتا یه مقدار محتاطانه تر دور زد به نظرم حالا بازم نمی دونم شاید حرف شما درست باشه

    • Fastboy 44

      11

      9

      راست میگی تو تعیین خط موناکو هم لوییسو جلو تر فرستادن بیرون و پول رو زد!
      اصلا همش این مافیاست!
      چه میکنه این مافیا!
      اه!
      😓

      • ALEX-ALBON

        20

        7

        حسم میگه شما ابتدا به ساکن برو اون صحنه ای که فتل مظلومانه تو گاراژش برای پیدا کردن مشکل ماشین فراری بجای مکانیکای دست آموز بینوتو تا کمر خم شده بود توی دماغه ماشینش و ببین بعد دیدگاهت و اصلاح کن.
        مرسی.

      • R.ivi4n2

        8

        12

        همون ماشین زیر پای لکرک هم هست. مکانیکای دست آموز ماشین فتل رو بردن تو باقالیا؟ :ِ)

      • akbar

        14

        6

        بزرگوار ، دیگه فتل هرچقدر هم بد عمل کنه و رانندگیش افت کرده باشه ، ۱ ثانیه که از لکلرک کند تر نیست!!!!
        داریم راجب ۴ دوره قهرمان جهان صحبت میکنیم
        مطمئن باش ماشینش یه مشکل اساسی داشته که تو تمرینات خودشم استینشو بالا زده بود داشت رو ماشین کار میکرد
        تنهایی فتل تو تیم فراری کاملا مشهوده
        بینوتو حتی به گاراژ فتل نگاه هم نمیکنه.

      • R.ivi4n2

        4

        9

        نکنه پارسال که فتل حکم راننده اول رو داشت و 3 مسابقه پشت سر هم دستور تیمی به نفع فتل ضادر کردن هم تیم با فتل چپ بود؟ اون فتلی که 4 دوره قهرمان جهان شد دیگه تمام شد اینو باید قبول کنید

    • بیژن

      17

      5

      😂😂😂خیلی باحالین شما ها
      پل پوزیشن رو تو کیو ۳ میدن
      لوئیز همش اینطوریه تو کیو ۱ و ۲ زیاد فشار نمیار ولی کیو سه میترکونه با نهایت توانش
      در مورد کیو ۲ که بوتاس دور زد همیلتون اسپین شد و نتونست دور بزنه و دور دوم با احتیاط دور زد که فقط تایم ثبت کنه بره کیو۳
      بهترین ماشین در اختیار بوتاس هست و این که نمیتونه لوئیز رو شکست بده به خود بوتاس مربوطه نه چیز دیگه

    • LH44VR46

      4

      1

      تمرینات رو باید ببینی بعد نظر بدی، مرسدسا با لاستیک مدیوم سریعتر بودن و با لاستیک سافت کلا مشکل داشتن، به همین دلیل اختلاف زیادی بین لاستیک مدیوم و سافت برای مرسدسا نبود

  5. siamak

    14

    8

    مثل همیشه ! تبریک به دوستداران مرسدس برای یک و دو مجددشون . طبق معمول عالی .
    آفرین به مکس که یه تنه داره بار ردبول رو به دوش میکشه . به آلبون امیدی نیست .
    مرحبا به چارلز که با این ماشین داره آبروداری میکنه .
    متاسفم برای سب که بالاخره نفهمیدم این فصل آخرش با فراری رو داره بی تفاوت میگذرونه و مایه نمیگذاره ، یا واقعآ دچار افت عملکرد شده ؟

  6. Soheil

    15

    10

    در اینکه کارای مرسدس حرف نداره شکی نیست اما فقط کافی بود تو پیستی که مستقیمی زیادی داره فراری اینقدر فاصله مینداخت! قشنگ همه خودشونو به در و دیوار میزدن که آقا اصلا امکان نداره نمیشه و تقلب شده و اینا! الان چی واقعا؟
    کار لکلرک هم واقعا خوب بود هرچند که احتمالا پنالتی میگیره ولی ردبول و مکس با اون همه ادعا فقط 0.1 جلوترن 🙂 حالا باید بریم از مکس در مورد فراری درستکار نظرشو بپرسیم! فتلم که هیچی واقعا، هم خودش به شدت افت کرده هم فراری شاید داره در حقش کم لطفی میکنه در کل با عملکرد آلبون شاید بهترین جا برای فتل ردبول فصل بعد باشه یعنی به نظر خودم اگر سب فصل بعد بیرون بمونه و آلبون صندلی ردبولو داشته باشه واقعا اشتباهه

      • Soheil

        14

        5

        دوست عزیز فتل به اثبات ماها نیازی نداره! من که فنش نیستم اما مشخصا رو فرم نبودنش دلیلای زیادی داره و همین آدم اگر بهش یک ماشین خوب برسه میتونه خودشو دوباره پیدا کنه! اینکه امثال شما آلبون رو با اون ماشین و عملکرد متناظرش بهتر از فتل میدونن خیلی برام جالبه 🙂

      • R.ivi4n2

        7

        15

        دقیقا فتل خودشو تو این چند ساله کاملا اثبات کرده که چقدر فراز و نشیب داره و در حال حاضر حتی در سطح همتیمی خودش هم نیست. شما واسش دنبال ماشین بهتر میگردی؟ 🙂

      • Ahmadreza

        5

        1

        تایم سب ثبت نشدش. داری دهن مارو جر میدی

      • Soheil

        8

        6

        R.ivi4n2:
        من باز هم میگم فن سب نیستم و دوست ندارم از این بحثا داشته باشم فقط سب رو دوست دارم اما واقعا برام جالبه که شما ماشینای فراری و مرسدس رو با هم مقایسه کردید مثل داستان عملکرد آلبون 🙂 خیلی دوست داشتم این امکان وجود داشت که لوییس تو ماشین فراری باشه و ببینیم واقعا ماشین روی افت و خیز راننده تاثیر داره یا خیر! همچنین کاش مدیرای مرسدس جرات کنن و فتل رو جذب کنن تا ببینیم با ماشین برابر چه اتفاقی میفته!

      • Mahmood.gh

        10

        1

        سهیل بحثی ک دارین میکنید بحثی نیست ک دوس داشته باشم توش دخالت کنم
        ولی اخه چ ربطی داره یعنی چی جرات کنن سب بیارن مرسدس این چ حرفیه اخه
        مرسدس هیچ نیازی ب سب نداره واسه چی باید بیارش راحت داره قهرمان میشه چرا ترکیبش خراب کنه؟

      • Soheil

        4

        1

        محمود جان فکر کنم بد برداشت کردید یا من بد گفتم. منظورم از جرات بد نبود، دقیقا حرف شما منظورم بود. درسته دلیلی نداره به ترکیب برنده دست بزنن. شاید از کلمه ریسک استفاده میکردم بهتر بود

      • Mahmood.gh

        4

        2

        خب دوست عزیز میشه بگین دقیقا ب چی اعتراض کنن؟

      • Mohammad44

        4

        0

        یه وقت دیدی رد شد
        حالا به نتیجه ی تقابلشون کاری ندارم ولی مسئله اینه همه حتی شاید خود شارل فکر می کنن ساینز راننده دومه ولی بعید می دونم ساینز زیر بار این موضوع بره

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        miladleclerc16
        دوست عزیز بذار سال بعد برسه و عملکرد ساینز و ببینیم بعد شما بیا اینجا ضرب المثل شتر بزن.

  7. 33🦁Ali

    5

    5

    تبریک به راننده‌ های مرسدس.
    بضاعت ماشین ردبول همین هست متأسفانه. هوندا و آدرین نیوی مشخص نیست چکار کردن امسال واقعأ هیچ سریع نشدن.

      • Mahmood.gh

        8

        0

        دوست عزیز ک میگی همه پیشرفت کردن و میخوای بگی مرسدس تقلب کرده
        میشه بگی پیشرفت ردبول چی بوده وقتی از تایم پارسالش کندتر شده؟
        پیشرفت فراری هم بگی ممنون میشم؟
        نکته بعدی شماب عنوان کارشناس میشه بگی کدوم قسمت ماشین مرسدس غیر قانونیه یا شما ب کدوم قسمت مشکوکی؟ اگه چیزی بود ک مشکوک بود ردبول شکایت میکرد

      • Ali

        4

        0

        مرسدس داره درست عمل میکنه این تیم آلمانی تا الان فراری اگه قهرمانی داشته به خاطر نبود المانیا توی اف وانه بهتر دعا کنین که مرسدس بره شاید روی قهرمانی رو ببینین و وای به روزی که تیمهایی مثل پورشه هم مستقل با تیم وارد شن اون وقت شناسنامه ی اف وان نهایتا میتونه برای دیدن ماشینش نزدیک سکو تلاش کنه

      • Mmd9024

        0

        0

        جالبه که هیچ تیمی با اونهمه پیگیری و وسواسی که توی پیدا کردن نقاط ضعف و قوت هم دارن نمیگه مرسدس تقلب کرده ولی اینجا همه توهم دارن که اگه یه تیم اگه بهتر از بقیه تیماست حتما داره تقلب میکنه

  8. Amin

    10

    3

    تبریک بابت پل لوییز
    ان شاءالله برد رو هم کسب کنه
    فراری گفته بود تو تک دور سرعت خوبی داره ولی فکر نمیکنم ریس پیس خوبی داشته باشن
    و احتمالا استرول چهارم بشه،لکلرک شاید بتونه جلو مک‌لارن ها دفاع کنه
    نکته جالب این که مکس نتونس تایم پارسال خودشو تو همین پیست بزنه!!!
    امسال ۱.۲۵.۳۲۵
    پارسال ۱.۲۵.۲۷۶
    آلبون هم نشون داد از گسلی ضعیف تره
    یادم نمیاد پارسال با ماشین توروروسو تایم بهتری نسبت ب گسلی تو ردبول زده باشه

    • 33🦁Ali

      8

      7

      من چند بار گفتم ماشین ردبول از پارسال هم کندتر شده تو این 4تعیین خط مشخص بودش..
      درسته اصلأ به مرسدس نمیرسن سرعتشون ولی مکس داره تنهای زجر می کشه این وسط.
      امین از بس گفتی اسپین قهرمان جهان هم با بهترین ماشین اسپین شد اگه ماشین خشن ردبول بود الان رفته بود تو دیوار.

  9. Amirmm

    14

    17

    واقعا نظر بعضی ها برام عجیبه لوئیس فقط ماشینش خوبه وگرنه جزء 5 نفر اولم نبود. مکس بهترین رانندست اگه ماشین لوئیس دست مکس بود خود لوئیسم تو مسابقات lap میکرد. به نظرم انقدر الکی گندش نکنید فقط به خاطر ماشینشه مثلا اگه تو فراری بود عمرا نمیتونست حتی به لکلرک هم برسه.

    • Amin

      9

      4

      تایم کیو۳ مکس تو انگلیس
      امسال ۱.۲۵.۳۲۵
      پارسال ۱.۲۵.۲۷۶
      منظورت این رانندس؟؟؟؟؟
      اگه جوابت مثبته،پس باشه بهش میگم

    • Mahmoud

      14

      4

      داداش با این حرفت به من فتل فن برخورد. بدون هیچ شکی لوییس یکی هز بهترین هاست شکستش برای هیچ راننده ای آسون نیست!!!

    • Ali

      12

      3

      اره درست میگی، لوییس با پول باباش اومده توی فرمول یک، براش شرکت مرسدسم خریده که بهش بیشترین حقوقو بدن، ماشینم خودش برای خودش بره، لوییس فقط از منظره لذت ببره، حالا شما صداشو در نیار😂

  10. Mahmood.gh

    10

    4

    دست پشت پرده کجا بود بابا بیخیال
    چقدر اختلاف زمان لوییز و بوتاس بود؟
    3 دهم بوتاس سکتور دوم زرد کرد
    اینم دست پشت پردس؟
    بجای اینکه دنبال قاتل بروسلی باشی ببین تیم مورد علاقت کجاس راننده مورده علاقت کجاس

      • Mahmood.gh

        6

        5

        فست بوی 44
        اخ گفتی احتمالا اینجاهم پا وزیر ورزش وسطه
        ی تیم از رخت کن بیرون نیومد گفت وزیر پرسپولیسیه بقیه نتونستن بازیهاشون ببر گفتن وزیر پرسپولیسیه
        اینجاهم بقیه نمیتونن ماشین خوب بسازن
        تایمهای پارسال خودشون نمیتونن بزنن
        حرف از دست پشت پرده و مافیا و غیر میکنن

  11. R.ivi4n2

    9

    20

    یه راننده هست طرفداراش میگن اگه ماشین خوب داشت اول میشد و بهترین راننده فرمول 1 ولی جالبیش اینه که زورش حتی به همتیمیشم نمیرسه و این اختلاف خنده دار رو بیندو راننده با ماشین یکسان میبینیم 🙂

    • Ahmadreza

      13

      4

      *
      من نمیدونم وتل چکار کرده که تو اینقدر ازش بدت میاد
      شما کسایی هستی که تو و امثالت اسم طرفدار رو لکه دار میکنه طرفدار هر کسی هستی ازش حمایت کن نه اینکه یه راننده ای رو تخریب کنی مت فتل فنم و همیشه به لوییز احترام گذاشتم پس خواهش میکنم تو و امثالت(فتل فن مکس فن لکلرک فن و….) طرز فکرتونو عوض کنین
      *

    • Nohed81

      11

      2

      R.ivi4n2 برادر عزیز شما خسته نشدی؟ ببخشید برادر شما مطمئنی فرمول ۱ دنبال میکنی؟ اصلا سباستیان فتل میشناسی؟ بس کن برادر زشته، این آدمی(فتل) که شما داری اینقدر اونو میکوبی کلی فن و طرفدار داره، البته تقصییر شما نیست، ما هرچی میکشیم از دست فراری میکشیم، دوتا حرکت از فتل تو 2017 باکو و 2018 آلمان دیدی همونا رو فقط حفظی، زشته برادر دست بردار

      • ALEX-ALBON

        5

        0

        R.ivi4n2
        دوست عزیز میشه طرفداری تیم خودت و بکنی لطفا؟
        همه رو ناراحت کردی
        ادمین چرا تایید میکنی؟

      • Ahmadreza

        3

        1

        تازه الان چند تا فیلم و تصویر اومده که ۴ دور قبل برخورد تو المان ۲۰۱۸ یه قسمت بال جلوش کنده میشه

      • Fastboy 44

        0

        0

        Ahmadreza
        یعنی میخوای بگی اون اتفاق آلمان بخاطر اون بوده?!?!

    • Senna

      13

      3

      لکلرک بود که تمرین یک و دو رو از دست داد؟! شما یکم دیگه ادامه بدی فک کنم رکورد دیسلایک رو بشکونی
      قصد بی احترامی به همیلتون و طرفداراش ندارم و احترام زیادی براش قائلم
      یه زمانی فتل قهرمانی ها رو درو میکرد و کاری از همیلتون بر نمیومد
      الانم همینطوره قدرت دست همیلتونه و از فتل کاری بر نمیاد
      حتی خود سنا هم وقتی رفت ویلیامز هیچ کاری از دستش برنیومد و وقتی فشار میاورد اسپین میشد
      نیازی به نطق شما نیست فتل اثبات شدست

    • ....kh:n....

      7

      2

      آبرا وتل عملا تمرین ۱و۲ را از دست داد بخاطر خرابی اینترکولر وپدال…
      تمرین ۳ هم که همش باماشین وپدالهاش درگیر بود وطبیعیه که نتونه تنظیمات وستاپ مناسب برای ماشینش پیداکنه…
      اختلافش با لکلرک بخاطر همین موضوعه…
      *اختلاف خنده دار*😌

    • Sebastian

      4

      1

      با سلام
      دوست عزیز مثل اینکه شما بجای F1 داری fa1 رو نگاه میکنی اون 2009 بسته شد.
      فتل و این همه خوشبختی محاله:
      پدال
      نبود تقریباً هیچ تمرین
      خستگی ناشی از تعمیر و کار کردن روی ماشینش
      چون فتل همیشه با مهندس چه در مسابقات خوب وبد بوده اینکه جای خود رو داره
      و چرا میگم تاثیر داشت فتل به جای مدیوم توq1 سافت رو انتخاب کرد که بتونه مشکلش رو جبران کنه

  12. alireza_h

    8

    9

    واقعا باید فیا ورود کنه روی این‌ مسئله که تفاوت مرسدس‌ها با بقیه غیر قابل هضم هستش!

    فرمول یک امسال اگر قرار باشه وضعش همینطور ادامه پیدا کنه باید اون رو یه سری مسابقات عاری از هیجان بدونیم با نتایج از پیش معلوم یک و دو مرسدس!

    وقتی به محدودیت‌های روز افزون فرمول یک نگاه می‌کنی، با خودت می‌گی انگار طراح این محدودیت‌ها و چگونگی اعمالشون، مرسدس هست و نه فیا!

    • Ali

      9

      2

      یعنی واقعا مقصر تیم مرسدسه که ماشین سال پیش ردبول توی این پیست سریع تر بوده؟، به جای پیشرفت پسرفت کردن تازه ادعای مبارزه برای قهرمانی میکرد تیم ردبول اول فصل

    • ALEX-ALBON

      0

      9

      دقیقا.. قبلا هم در یک پستی گفتم.. این فاصله زمانی هیچ توجیه منطقی نداره و نه میتونه داشته باشه و زمان همه چیو روشن میکنه البته امیدواریم..چون مرسدس هر چقدر هم که در چهارچوب قانون موتورشون و طراحی کرده باشن بازم فاصله بیشتر از1ثانیه ای مرسدس با تیم دوم نمیتونه اینقدر باشه
      حتی تو دوران شوماخر هم که میزان مصرف سوخت آزاد بود هرگز این اختلاف و توی تعیین خط ها نمیدیدیم.. مگر استثتائی پیش میومد اونم خیلی نادر
      چ برسه ب الان که همه چیز محدود شده توسط قوانین مخصوصا میزان صرف سوخت و نحوها جایگیری همه تاسیسات خودروها.
      واقعا نمیدونم فیا این اختلاف و چجوری میخوان توجیه کنن.

      • miladleclerc16

        1

        8

        اصلا تو کل تاریخ فرمول یک همچین اختلافی وجود داشته یا نه ؟

      • Ali

        3

        0

        بالاترم گفتم بهتون تیمهای المانی اگه وارد اف وان بشن تازه مشخص میشه کی چه کار کرده به جای ایراد گرفتن بهتر بقیه تیما تلاش کنن من موندم اگه چیزی مشکلی داره الان بقیه تیما اعتراض میکردن حداقل ردبول پس چیزی نیست ، تازه داره جذاب میشه اف وان و به اون هداف که داره میرسه نهایت تکنولوژی

  13. Mohammad44

    5

    4

    باشه تو راست میگی
    ولی هنوز یه عده معتقدن لوییس فنا هیتر هستن در حالی که خودشون و هم نظرانشون به مراتب بدتر تشریف دارند

  14. Mahmoud

    1

    9

    واقعا این مرسدس دیگه چیه!!! رسما دیگه هر مسابقه با عقبیاشون یک ثانیه فاصل دارن!!
    فراری هم خوب بود. لکلرک تایم خوبی زد البته اینکه فتل نتونست به خوبیه لکلرک باشه شاید مربوط به اون یه تمرینی که نتونست انجام بده و تمرین دومم که به هم ریخته بود باشه که نتونست خوب تنظیم کنه ماشینو.
    راننده های ریسینگ پوینتم اصلا نتونستن پتانسیل ماشینو بیرون بکشن!!

    • Mrzih93

      6

      1

      به قول جان نش تاچه تعریفی ازمنطق ارائه بدیم دوست عزیزشمامیگی احتمالامرسدس یاداره تخلف میکنه یاشکاف توقوانین پیداکرده وهیچکدوم ازنوابغf1نفهمیدن 😉بعدمنوتوپشت مانیتورفهمیدیم 😆پس بابادمشون گرم چن ساله ی چی پیداکردن که اون همه گردن کلف متوجهش نیستن (گرچه که بیشترشبیه جوک تااحتمال)

  15. Mahmood.gh

    3

    3

    ظاهرا امسال باید ب همین روند عادت کنیم 3 نفر اول تعیین خط لوییز بوتاس و مکس ک پول پزیشن بین لوییز و بوتاسه
    تو روز ریس هم اگه اتفاقی نیفته سکو واسه همین 3 تاس
    تو روز ریس مگه اینکه مکس دوباره یکی از شاهکارش کنه ک ببره یا بین دوتا مرسدس قرار بگیره

  16. بیژن

    11

    14

    یه سری از دوستان حق دارن اینقدر از لوئیز عصبانی باشن چون لوئیز روز به روز داره بهتر و قوی تر میشه از اونطرف هم گفته حداقل تا ۳ سال دیگه هست تو مسابقات دوستان عزا گرفتن از الان 😂😂😂😂

      • بیژن

        4

        2

        صدرصد مرسدس هم روز به روز بهتر میشه و همینطور لوئیز
        اینکه از هم تیمیت خیلی بهتر باشی ربطی به ماشین نداره ، اینکه بتونی بهترین نتایج رو با ماشین بگیری ،کاری که لوئیز داره انجام میده
        همونطور که اختلاف البون شما و مکس ربطی به ماشین نداره به سطح راننده مربوطه ، این چیزاس که سطح راننده درجه یک رو با راننده درجه دو مشخص میکنه
        اگه همه چی به ماشین ربط داشت چرا تیم ها اینقدر هزینه میکنن بهترین راننده ها رو استخددام کنن ؟!
        لوئیز با مرسدس
        سب با فراری
        مکس با ردبول
        و جدیدا چارلز با فراری
        چون راننده های بزرگ هم تو توسعه ماشین هم تو نتیجه گیری و هم تو رشد هم تیمی هاشون نقش دارن . بوتاس امسال رو با بوتاس سال ۲۰۱۷ مقایسه کنید ببینید چقدر پیشرفت کرده و مطمنئم اگه آلبون هم در کنار مکس بمونه پیشرفت میکنه . لوئیز داره کم کم میشه ۳۶ سالش و تونسته خودش رو قوی نگه داره رایکونن تو سن همیلتون تو فراری بود چطوری بود عملکردش ؟! که سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ ماشین فراری راحت برای برد رقابت میکرد ، اونم رایکوننی که یه استعداد فوقالعاده بوده و هست ، ولی اینکه شرایط ذهنی و بدنی خودت رو در بالاترین سطح نگه داری تو ورزش حرفه ای تو سن بالا از کمتر ورزشکار هایی بر میاد ،مثل لوئیز _شوماخر _روسی_مارکز_رونالدو_مسی _نادال _فدرر _ اینجور آدما ذهنیت فوق العاده ای دارن که مثل قبل قهرمانی هاشون انگیزشون بالاست و حتی انگیزشون بالاتر میره یه سری هم با یه قهرمانی دیگه انگیزه سابق رو از دست میدن اینه تفاوت اسطوره ها و نوابغ ورزش با دیگران ذهنیت فوق العاده و حفظ آمادگی بدنی در بالاترین حدش و پیشرفت سال به سال و گشتن دنبال اینکه چطوری میتونن بیشتر پیشرفت کنن.

  17. Ario

    1

    1

    حالا بحث مرسدسهارو بزاریم کنار(چون طرفدارشون نیستم اگه بودم کلی کیف میکردم خخ)….
    از رتبه 3 تا 12 رقابت داغ داغه بشخصه دوس دارم تصادفی نشه و بیشتر رقابت دیدنی بین رانندها رو ببینیم و لذت ببریم…
    مکس-چارلز
    لندو-استرول
    ساینز-ریکاردو
    اکون-فتل
    گسلی-البون
    اووفففففف
    چه شود…

    • a Ferrari lover

      2

      2

      با یکیش موافق نیستم مکس و چارلز امسال رقابت ندارن تو هیچ مسابقه ای هدف مکس سکو هست در حالی که هدف فراری امتیازه پس درگیری بین این دوتا نداریم

      • Ario

        0

        1

        اره خب حق با شماست فراری کمی از ردبول کندتره ولی خب همون یه چلنج کمی هم که بینشونه جالبه….. امیدوارم فراری اوضاعش بهتر بشه تا کمی هیجان فرمول وان بیشتر بشه حیف واقعا…

    • ALEX-ALBON

      0

      2

      بیژن
      آلبون راننده درجه 3 هم که باشه من طرفدارشم وشما نباید اینطور راجع ب یک راننده نظری بدی که ممکنه طرفدارانش رو ناراحت کنه.. ب هر حال نظرت برای بنده هیچ ارزشی نداره دوست محترم.

      • Mohammad44

        2

        1

        دوست عزیز به نکته ی خوبی اشاره کردی وقتی خودت خواهان احترام از سمت دیگران هستی سعی کن به بقیه احترام بذاری
        خود بنده مشکلی با آلبون ندارم اگرم جدیدا کامنت های انتقادی می ذارم به دلیل رفتار زننده شما و یکی دو نفر دیگه بعد مسابقه اتریشه هر چند آلبون واقعا نشون داده شایسته انتقاد هست!!!!!!!!

      • بیژن

        0

        0

        احترام بذارید احترام میزارم
        نزارید همینه از این به بعد، تو تمام پست هایی که راجع به لوئیز هست میاین نظر میدین شما و یه سری دوستان دیگه اونم نظرات مغرضانه و دائم میخوایین کارهای لوئیز رو کوچیک نشون بدین ولی لوئیز داره روز به روز بهتر میشه و این برای شما ها سخته تحملش.
        تا الان سعی کردم به همه احترام بزارم ولی صبر و تحمل ما هم حدی داره ، از این به بعد کسی بی احترامی کنه جوابش رو میگیره ،احترام بزارید منم کوچیک شما هستم و احترام میزارم ‌
        اگه نظرم ارزش نداشت جواب نمیدادی .

  18. Mehryar Salehi

    16

    2

    باز هم جورج و لاندو عالی بودن، لکلرک هم عالی بود با اون تراکتور فراری…
    اما درباره ماشین فراری، طرفدارانش کسی پیگیر کانفیگ ایرو تیم بوده؟ بال عقبشون به ظاهر بال عقب دانفورس پایین بود، چیزی که معمولا توی اسپا استفاده میشه…نمیدونم شاید هم خطای دید بود اما اگر واقعا با بال دانفورس پایین اومدن به این آخر هفته که چه افتضاحی پیش بیاد براشون توی مسابقه مخصوصا نیمه اول ریس با بنزین زیاد…یه قطار راه میندازن!

    درضمن اون اساتیدی که برتری مرسدس رو “صرفا” موتوری میدونستن، تحویل بگیرن! فاصله ردبول و مرسدس توی پیست ایرودینامیکی ۱.۴ ثانیه، بعد توی پیست قدرتی شد ۱ ثانیه! منتظر دوختن زمین و آسمون هستیم باز از این دوستان…

    توی اینکه مرسدس تو همه زمینه ها برتری داره شکی نیست، اما این “همه” زمینه ها فقط موتور نیست.مشخصا بهترین شاسی بهترین ایرودینامیک بهترین تعلیق بهترین گیرباکس، بهترین پیت وال و حتی بهترین لایناپ راننده ها رو (حداقل بین تیمهای تاپ) داره…تصور اینکه یه فاکتور صرفا علت برتریشونه، با این همه مثال نقض، توهمه.

    • Behzad

      4

      7

      دوست عزیز ما از یک ماشین صحبت میکنیم که حد نهایت چسبندگی رو ایجاد میکنه یا همون درگ!
      این ماشین در پیست هایی که بسیار تکنیکال و وابسته به داون فورس هست اختلافش با بقیه بیشتر میشه و در پیست هایی مثل سیلوراستون طبیعیه کم میشه.
      شاید شما نمیخوای واقعیت این روزهای f1 رو قبول کنی تقصیر ما نیست اما این اختلاف قدرت موجب جلسه بین هوندا و ردبول شده و تا جایی که بنده از کامنت قبلی شما به یاد دارم تو روز روشن گفتی اگه هوندا قدرتش کم بود ردبول طبق فلان بند یقه میگرفت و وقتی از اختلاف قدرت گفتیم و گفته های هورنر که ما اختلافی با مرسدس نداریم و باز شما درفشانی کردید که تو این مملکت یکسری ها بیشتر میفهمن این هم شد پیراهن عثمان!
      جالبیش اینجاست که به عملکرد آیرودینامیک این خودروها اشراف دارید و از بال عقب فراری و داون فورس اون و قطاری که قراره راه بیوفته میگید اما این داون فورس برای مرسدس ها کارش چیز دیگری هست!
      بدترین اتفاق مهم ندونستن یک ثانیه در f1 هست و شاید اطلاعات اشتباهی که به واسطه ی شیرینی برد وارد مغز میشه.

      • Mehryar Salehi

        14

        2

        شما هیچ ایده ایی درباره چیزی که داری مینویسی، نداری…یه سری اصطلاح این طرف اون طرف شنیدی، بهم چسبوندیشون و یه معجون بی سر و تهی رو مدام اینجا تکرار میکنی.

        ۱.درگ = مقاومت یک شی درمقابل جریان هوا، چیزی که شما درباره اش داری صحبت میکنی، بهش میگن گریپ…یاد بگیرید بعد درباره اش تحلیل کنین، اینطوری بهتره.

        ۲.من به منبع اطلاعاتی شما کاری ندارم، این یه اطلاع عمومی هست بین اهالی فرمولا وان که اتریش، انگلیس، بحرین، کانادا…اینا پیست های پاورسنستیو هستن.قدرت موتور تاثیر خوبی توی این پیستها داره، پیست مجارستان دانفورس بالا و مکانیکال گریپ بهتر و البته شاسی با pitch بالاتر نیاز داره…نظر شما جسارتا تو این موضوع اصلا اهمیتی نداره چون اینا حقایق فرمولاوان هستن، نظر دادنی نیست عزیزم.
        البته که توی مجارستان هم موتور قوی نیازه و توی سیلوراستون هم ایروداینامیک خوب چون به عکس شما که تک بعدی فکر میکنی مشکل یه ماشین فلان موضوع هست ولاغیر، اینطور نیست.صحبت درباره تاثیر بیشتر کدوم المان هست توی چه پیستی…با این طرز فکر جنابعالی، اگر اختلاف قدرت انقدر بود، باید توی پیست های پاور سنستیو اختلاف بیشتر میشد و توی پیستهایی با دانفورس بالا، کمتر میشد…عکسش هست.

        ۳.این چیزی که شما داری میگی رو میتونم ریشه اش رو حدس بزنم.شایعه ایی هست که ایروداینامیک فراری براساس ماشینی با توان خروجی بیشتر طراحی شده، علت؟ استفاده بیشتر از لولهای بالچه ها بدون از بین بردن برتری تاپ اسپید، یا تنظیمات نرمتر سایپنشن و آنتی رولبار باز بدون از دست دادن زمان زیاد توی مسیرهای مستقیمی…این محتمله هرچند که شایعه هستش اما محتمله، مشکل اینجاست که این هیچ ربطی به بهتر کار کردن موتور و شاسی مرسدس نداره.

        ۴.درافشانی که شما داری میکنی عزیزم، من همچنان سر حرفم هستم که مشکل تک بعدی نیست.جلسه ایی که ذکر میکنی هم بخون بعد بیا نظر بده.واضح هست معنای اون مصاحبه : مشکل دوطرفه هست.اینکه آدم یه مصاحبه رو بکنه تاییدیه حرفش و ۱۰ تا مصاحبه دیگه از همون اکیپ رو قبول نکنه بهش میگن دابل استاندارد که هیچ ارزشی برای پاسخ دادن نداره…همونقدر که هوندا به فاصله اش با مرسدس اشاره کرده، دهها برابرش رو هورنر و نیوی و مکس به مشکل ایرودینامیکشون اشاره کردن تو این یک ماهه.تکلیف رو با خودت روشن کن آخر حرف این افراد ارزش دارن با نه؟ اگر دارن پس این ابراز فضل که “فراری و ردبول مشکل تو طراحی شاسی و ایرو” ندارن رو از کجا آوردی؟

        ۵.موضوع بال عقب فراری رو هم اگر یه مقدار با نوشتار فارسی آشنایی داشته باشی متوجه میشی که سوالی پرسیدم از دوستداران فراری که بیشتر از من مطمئنا پیگیر اخبار تیمشون هستن، که آیا اینطوره؟ یا صرفا خطای دید بنده بوده؟ چیزی که به چشم دیدم رو بعنوان یه حدس مطرح کردم، حالا چطور میشه از یه جمله سوالی درباره ریروینگ فراری رسید به تاثیر دانفورس تو ماشین مرسدس یا چه برداشتی میشه کرد که دانفورس جاهای مختلف کارایی مختلف داره رو فقط یک ذهن خلاق میتونه متوجه بشه!

        ۶.ندونستن اهمیت یک ثانیه توی فرمولا وان؟ اتفاقا کسی که یه فاصله به این بزرگی رو سعی میکنه طوری تحلیل کنه که بگه مشکل تیم فقط موتور هست یا علت برتری یکی دیگه صرفا موتورش هست، درک نمیکنه…در ضمن شیرینی برد؟ من تیم مورد علاقه ام سالهاست که نمیبره عزیزم، نمیدونم درباره چی داری صحیت میکنی.

        درکل به عکس چیزی که شما ادعا میکنی، این اختلافها نمیتونه یک دلیل داشته باشه، نه صرف موتور نه صرف ایروداینامیک…مطمئنا میکسی از هردو هست و البته که براساس مصاحبه افراد آگاه و قیاس عملکرد توی پیستهایی با ماهیت متفاوت، اگر تاثیر ایرو بیشتر نباشه، کمتر هم نیست مطمئنا.
        گفتن اینکه فراری و ردبول هیچ مشکلی تو طراحی شاسی ندارن، نشون از بی اطلاعی شما درباره ورزشیه که دنبال میکنی.

      • Behzad

        1

        2

        شما باز زدید جاده خاکی.
        مهندسین تیم ها میلیون ها بار بیشتر از ما از مسائل گریپ آیرودینامیک و مکانیکی مطلع هستند و دو تیم ردبول و فراری نیازی ندارن فلسفه ی شاسی رو یاد بگیرن و تک تک جزییات مربوط به حد نهایی قوانین رو میدونن و میتونن بیشترین بهره رو از تجربیاتشون استخراج کنن چون محدودیت بودجه در کار نیست.
        بنده چندمین بار هست میگم طراحان به دلیل محدودیت یا ضعف قدرت در این دو تیم نمیتونن یک خودرو بالانس بسازن و شما بعد از 7 سال هنوز درگیر جزییات قطعات آیرودینامیک هستید که در نهایت میتونه چند دهم یا صدم ثانیه تاثیر بزاره.
        مثال بارز میتونه دو فصل 17 و 18 باشه که میانه های فصل میشد فلسفه ی دو طرح متفاوت رو دید.
        وقتی یک ماشین در دو پیست متفاوت میتونه اختلافشو حفظ کنه حالا یکی کمتر و بیشتر انگشت اتهام به سمت قدرت موتور نشانه میره.
        جای دیگه ای گفتم بحث نگهداشت شغل رو به صورت حرفه ای دنبال کنیم میبینیم که پالس ها خبر از بهبودی داره و یک چرخه ی بیمار گونه که مهندسین با چند قطعه و چسبوندنش به ماشین خودشونو فعال نشون بدن و تحلیل هایی که دست به دست میگرده.
        تا زمانی که موتورها از صفر تا صد کوبیده نشه نمیشه با تعویض دو سه تا قطعه ضعف هاشون را جبران کرد.
        آخر فصل تحلیل های جامع تری خواهد رسید و اونجا میشه قضاوت کرد که حق با شماست یا نه.

    • PeymaN

      1

      2

      با درود و احترام به جناب مهریار و بهزاد بنده تخصصی در این زمینه ندارم ولی خب چیزی که طی این سال ها از مجلات و سایت ها خوندمو میگم که البتع این نطر منه و ممکنه درست هم نباشه اما بنظر من هم مشکل اصلیه فراری موتوره در واقع کلا بعد از قوانین جدید بجز مرسدس تیمی نبود که مشکل نداشته باشه با این موتور ها همون سال های اول که با قانون فریز کردن اومدن جلوی توسعه رو گرفتن از تیم هایی مثل فراری طی سال های 2014 تا 2018 ماشین فراری به نظرمن از نظر شاسی و آئرودینامیک از مرسدس واقعا سرتر بود اما از بعد از 2019 که قوانین تغییر کرد و بال جلو رو سادتر کردن با چنتا چیز دیگه که مهم ترینش همون بحث لاستیک بود واقعا اجازه نداد که دیده بشه ماشین فراری تز نظر آیرودینامیک در چه سطحیه در طی سال های اولیه این دوران مرسدس مشکل دمای لاستیک زیاد داشته نمونش مالزی 2015 که خب میدونیم تو اون فصل حریف مرسدس نبودن همچنین شاسی و ایرودینامیک هم که واقعا سرتر بود چون تو پیست هایی مثل مجارستان و سنگاپور و… فراری مدعی بود اون موقع سال گذشته فراری با چالش تغییر قوانین مواجه شد حالا علتش زبان طراحی اشتباه بود درک درستی نداشتن یا هرچیز دیگه واقعا اینکه فراری بعد از ماشین های خوب سال های قبلش که ایرودینامیک و شاسی حداقل هم سطح مرسدس داشتن برسه به ماشین 2019 خب یکم شک برانگیزه که بیشترشم به اعتقاد من بحث لاستیک ها بود و از طرفیم سیستم تعلیق مرسدس من معتقدم فراری مشکل ایرو و شاسی رو که بخاطر قوانین 2019 داشته الان تا حدود زیادی برطرف کرده اما مشکل موتوری چیزی بوده که از ابتدای این نسل گریبان گیر تیم بوده و واقعا تیم مرسدس اونقدری از ابتدا جلو بود تو بحث موتور که در واقع حاشیه امنی براش شد، و تونست ضعف های آیرودینامیکیش رو هم کم کم حل کنه البتع ناگفته نماند یسری از دوستان بحث تونل باد رو مطرح کردن که خب بنده واقعا چیزی از این بحثا نمیدونم ولی خب کلا چیزی که من فهیمدم اینه تیما خیلی مرموزن و شاید همیشه واقعیت اونطوری که بنظر میاد نباشه
      از ادمین محترم به خاطر طولانی شدن عذرخواهی میکنم

    • ALEX-ALBON

      0

      0

      Mohammad44lpln

      محمدجون من همیشه موضع خنثی نسبت ب لویس داشتم و گاهی حتی ستایشش کردم و ب طرفدارانش هم تبریک گفتم لایک هم دادم بیانم کردم به جز چند مورد که2 تاش بدلیل برخورد نامناسب لویس با آلبون در هنگام سبقت گیریش بوده که 2تا سکو رو هم از دست آلبون در آورده که منطقیه ناراحتی بنده و همین و اگر شما براتون اتفاق بیوفته تا 10 سال فراموش نمیکنین و هی تکرارش میکنین
      در همین صفحه برین بالا کامنتهای بنده رو ببینید تا حد اقل دیگه با یه پیش زمینه ذهنی کسی رو قضاوت نفرمایید
      بنده با ب شخصیت فردی لویس احترام میگذارم اما همیلتون روح قهرمانیه بزرگی نداره. نیازی هم ب آوردن دلیل و سند نیست.. شما خودتون سند هستید مگر اینکه اون برخوردها رو انکار کنید که او موقع دیگه بحث با شما تلف کردن وقت با ارزش هر دوی ماست .

  19. Leonard

    5

    5

    چند سالی میشه پیگیر فرمول وان هستم معمولا کامنتی نمیذارم جایی این دفعه اولمه دارم کامنت میذارم
    فرمول 1 رو صرفا بخاطر جذابیتش میبینم ولی واقعیت اینه مرسدس و همیلتون امسال جذابیت رو از بین بردن 1 ثانیه اختلاف؟؟؟ خیلیه

    • JBjb

      4

      3

      اگه 2014 -2015-2016 رو دیده باشی وضعیت همین بود و با سنسورهای دومی که برای سوخت موتور ها گذاشتن فراری و ردبول برگشتن به تظیمات کارخانه توی 2014 تا 2016…یه مدت کوتاهی فقط فراری با موتور تقلبی و تخلف سوخت هیجان کوتاه و موقتی به ریس ها تزریق کرد :)))

      تنها تفاوتش این بود روزبرگ از راننده دسته دو و درجه دومی به اسم بوتاس جان فدا بهتر بود و حداقل یه رقابت درون تیمی به وجود می آورد.

      • Leonard

        4

        1

        تا سه سال پیش بیشتر فقط نتایج رو دنبال میکردم
        بهرحال اینجوری نمی مونه یه موقع ردبول برتره یه موقع فراری یه زمانی رنو الان هم مرسدس
        الان بیشتر از میانه جدول لذت میبریم

    • aryan261

      7

      1

      خوش اومدید

      اینکه بقیه تیم ها نمیتونن خودشون رو به مرسدس برسونن مشکل مرسدس نیست.
      مرسدس ترکیب بی نظیری از مهندسی و استراتژی و مدیریت و ورزش رو ارائه کرده.
      ردبول 335میلیون دلار رو فقط داره برای شاسی خرج میکنه خب نتیجه؟
      فراری هم 435 دلار پول بی زبون رو داره حروم میکنه.
      عملا روی تردمیلی دارن میدون که سرعت نوارنقاله تردمیل از سرعت گام های فراری و ردبول بیشتره!

      • Leonard

        7

        0

        مشکلی با مرسدس نیست مزد تلاششو داره میگیره با یه راننده تاپ

        خیلی امیدوار بودم رنو هم با این هزینه های هنگفت بتونه وارد این رقابت بشه که فعلا نتونسته

  20. yas

    12

    5

    سلام به همه دوستان
    چندتا آیدی جدید داریم‌ می‌بینیم که ظاهرا تازه امسال پیگیر مسابقات شدند
    از اظهار نظر هاشون در مورد سب مشخصه
    من چیزی نمیگم
    از فست بوی و‌محمود و بقیه لوییس فنا بپرسید مشکل فرراری سب هستش یا ماشین داغون
    سب کل پیست داره با ماشیم سرسره بازی می‌کنه و ماشین عقبش در می‌ره
    تقصیر بنده خدا چیه؟
    اصلا تو این ۳ تا تمرین، سب چند دور زد؟
    میدونید؟
    اون وقت یه عده اومدن میگن سب بی انگیزه است و فلان

    • Muhammad-sv#5

      3

      8

      نمیخواد از کسی بپرسن آی پی های جدید تازه وارد فرمول یک شدن و ندیدن فتل تو اتریش و مجارستان چقدر بهتر بود از لکرک و یه سبقت هم ازش گرفت دیگه از خط قرمز رد میشن کار به جایی میرسه که یکی از مخالفان سب میگه” اینجا راننده ای هست که طرفداراش میخوان ماشین خوب داشته باشه در حالی که زورش به هم تیمیش نمیرسه وبا اختلاف یه ثانیه ای بهش میبازه ” بابا جون دادا این آی پی جدیدا واقعا خودشون با چشمای خودشون ندیدن که سب خودش با ماشین سروکله میزد با یه سرچ ساده تو یوتیوب که میتونن ببینن این قضیه رو
      پارسال هم مناسب استایلش نبود دیگه تو یوتیوب یه عالمه آدم میان مینویسن مشکل اینه که سبک رانندگی سب در تضاد با ماشین 2019 بود و اواخر فصل حتی دیدیم سب بهتر بود از لکلرک به غیر از ابوظبی

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        Muhammad-sv#5
        دوست عزیز مشکل فقط همین نیست مشکل وقتی حادتر میشه که این عزیزان تازه وارد حتی اطلاعات کافی هم در رابطه با این ورزش ندارن و فقط جهت سیاهه میان و یه نظری میدن. بدترش وقتیه که روی حرفشون پافشاری هم میکنن و فاجعه اونجاس که هی حرفشون و تکرار هم میکنند.. ای کاش سید عزیز برای کاربران جدید یه پکیج اطلاع رسانی کامل از رانندگان و نتایجشون در چندسال اخیر و قدرت موتورها شون و ما بقی اطلاعاتی که خودشون صلاح میدونن برای دوستان عزیزی که تازه وارد عرصه طرفداری ازف1 شدند بذارن
        ممنون سید جان

    • Fastboy 44

      2

      1

      قبول دارم که ماشین فراری فاجعه ست و توی تعیین خط بخاطر اینکه بیشتر تمریناتو بخاطر خرابی و مسخره بازی ماشین(!)و… از دست داد ولی اینکه از دوران اوجش فاصله گرفته یه مسئله غیر قابل کتمانه
      همونطوری که سال قبل شکست خورد ولی در کل توی این تعیین خط تقصیر خودش نبود همش،یه بخش خیلی کوچیک

  21. ALEX-ALBON

    4

    8

    Leonard
    اختلاف مرسدس و بقیه تیمها بیشتر از اینهاس لویس صرفا مقصر نیست ..ماشین خوب راننده توانا هم می طلبه-کی خفن تر از لویس؟
    مشکل اینجاست که اگر همین الان فراری نه1 ثانیه بلکه تنها7یا8 دهم با بقیه فاصله داشتن تمام تیمها از جمله مرسدس شکایاتشون قطاری تحویل فیا می شد اما الان هیچ کس حتی راجع ب این اختلاف مصاحبه هم نمیکنه
    باید دید قوانین کجا دارن توسط فیا و مرسدس دور زده میشن.. کاری نه ب قدرتشون دارم نه شاسیشون
    اختلاف واقعا سوال برانگیزه .

    • Abbas

      7

      3

      آلکس آلبون عزیز سعی کن سطح علم و مطالعه ات رو افزایش بده،خیلی راحته ک بیای و هر کامنت ک ب ذهن میرسه تا هیچ رو ثابت بکنه بنویسی حالا بیا ببین میتونی کار سخت رو انجام بدی

      • ALEX-ALBON

        0

        0

        Abbas
        ای بایاع ما بی سوادیم دیگع.. شما کامنت بفرمایید ما اطلاعاتمون زیاد بشه
        مرسی.

    • Mahmood.gh

      7

      1

      ن عزیز من فراری اگه پارسال مقتدر شروع میکرد ن ردبول ن مرسدس ن بقیه تیمها ازش شکایت نمیکردن
      ولی وقتی یهو قدرتمند شی معلومه بقیه شک میکنن
      خوبه تقلبشم معلوم شد
      الان شما ناراحتی مرسدس و ردبول باعث شدن تقلب فراری رو بشه

    • Leonard

      7

      1

      با شناختی که از ردبول رنو ، مک لارن و فراری داریم فکر میکنم اگر کوچکترین تخلفی میدیدن توی مرسدس قطعا شکایت میکردن
      این تیما نیومدن برای رضای خدا مسابقه بدن، همشون کلی هزینه کردن و کلی برنامه ریزی کردن قطعا اگر چیزی میدیدن تو بوق و کرنا میکردن

    • mejo7925

      0

      0

      سلام
      من خیلی چیز های زیادی نمیدونم و لی بعد از دو سال که فقط سایت رو چک میکردم امسال تصمیم گرفتم که عضو بشم
      به نظر من قضیه اینه که مرسدس آهسته و پیوسته داره پیشرفت میکنه در حالی که بقیه با دارن درجا میزنند یا اگر که پیشرفت میکنن پیشرفت کمیه و از طرفی مرسدس درک بهتری نسبت به ماشین پیدا کرده و مثل بقیه تیم ها با مشکلات سر و کله نمیزنه پس بیشتر بوجه اش رو میزاره روی توسعه همون طور هم که دیدیم اگر که مرسدس ماشین فصل قبلش (ریسینگ پویت های الان ) رو این فصل با چند تا آیدیت میاوردن باز هم پیروز بودن در نتیجه قضیه اینه که باید قبول کرد که مرسدس الان توی سطح دیگه ای قرار داره و باید حداقل این فصل از رقابت های میانه جدول لذت ببریم

  22. mostafa67

    5

    0

    سلام خدمت همه دوستان
    دوستان اینکه مرسدس این همه با بقیه اختلاف داره تنها یه دلیل داره اونم اینکه مهندسی مرسدس همیشه بهترین بوده تو دنیا و از همه موتورهاش نهایت قدرتو بیرون میکشه.
    و یه چیز دیگه من خودم طرفدار همیلتون هستم ولی واقعا فتل حیف شده تو این فراری وقتی که خودش تو تمرین دیروز دست به کار تعمیر ماشینش شده بود واقعا دلم سوخت که تو این گاراژ کسی نبود که خودش باید آستین بالا بزنه.

    • Soheil

      2

      5

      به نظرم این که مرسدس ماشینای خوبی میزنه دلیل نمیشه تو فرمول یک هم عالی باشه همونطور که ماشینای فراری هم دست کمی از مرسدس ندارن! درسته مرسدس بین تیم های حاضر بهترینه و داره بهتر عمل میکنه و من درش شکی ندارم اما بحثم اینه آیا همین شرایط برای فراری بود بازخوردها یکی بود؟ یک بنده خدایی در مورد مرسدس و دور زدن سنسور فراری دو هفته پیش حرف خوبی زد، میگفت دزد نگرفته پادشاهه! به نظرم این حد از اختلاف و هیچ هجمه ای روی مرسدس نبودن غیر طبیعیه. دقیقا امسال تیم هایی که موتور مرسدس دارن جهش عجیبی داشتن واقعا این شک برانگیز نیست؟ اگر نیست چرا پارسال این همه روی فراری هجمه بود؟ من نمیخوام کار فراریو که اشتباه بوده تمیز جلوه بدم فقط احساس میکنم یک چیزی درست نیست این وسط
      در ضمن نوریس هم تو مجارستان خودش آچار به دست شد واقعا چه ربطی داره؟ هرکسی یک جوری رفتار میکنه قطعا راننده مشکلو تو ماشین میبینه و بهترین نفر برای رفع اون خود رانندس!

  23. FERRARI

    8

    1

    دوستان من واقعا درک نمیکنم ی سری جمله ها
    “اینکه مرسدس برتری مطلق داره تقصیر مرسدس نیست ، بقیه تیما باید بجنبن”
    “مرسدس بهترین مهندسی رو داره”
    “فراری ی پارچه نیست”
    “فراری کار تیمی حالیش نیست”
    “فراری متقلبه”
    “ردبول ….”
    من کله بحثم اینه (سه تیم ردبول و فراری و مرسدس) تیم های برتر
    بودجه های یکسان ، اونوقت مرسدس مهندسای نابغه داره ؟
    واقعا سر در نمیارم این (خودم هیچی فعلا بحث تخصصی یاد ندارم) ولی جو کامنتا اصلا بحث تخصصی نیست فقط ی سری نظریه بی پایه و اساسه
    دست از این مافیا و فیا و مرسدس هم بردارین بخدا زشته این بحثا
    طرفدار سب هستم ناراحتم چرا سب p10 شده ، سب توی تمرینا ناکجا اباد بود
    لوییز پول زد مبارک تمام طرفداراش باشه
    #خواهش_میکنم_بحث_تخصصی_کنید
    من هیچ ادعایی ندارم ولی برای منی که تازه طرفدار فرمول یک هم شده بتونیم اطلاعات موثق یاد بگیریم نه ی سری *** ممنون

    • Mehryar Salehi

      8

      1

      دوست عزیز موضوع جدیدی نیست واقعا این چیزی که شما داری میگی…هر دوره قوانین یه تیم برتر به معنای کلمه داشته…فراری یک دوره، ردبول یک دوره، الانم مرسدس…شاید فاصله یک مقدار بیشتر باشه اما ماهیت قضیه همین بوده برای چندین سال.

      همیشه هم برای تیم برتر یک سری صحبت هست.خیلی خوب بخاطر دارم که یکسری ویدئو و آنالیز درباره ردبول اون سالها دراومده بود که سیستمی مشابه ترکشن کنترل دارن و این غیر قانونیه!

      شاید هم این طراحی ها به نوعی خم کردن قوانین یا پیدا کردن حفره هایی لابلای قوانین باشه…همونطوری که دابل دیفیوزر بران و ویلیامز و تویوتا بود، همونطوری که موتور این دو سال فراری بوده…شاید هم الان مرسدس؟

      اینا اسمشون تقلب نیست، نبوغ مهندسین هست که قوانین رو به حد نهایت خم میکنن تا حدی که برچسب تقلب روش نخوره و کسی که میتونه اینکارو بکنه، عملکرد غیرعادی از اون بخشش میکشه بیرون همونطوری که دابل دیفیوزر بران نیروی عمودی خیلی بیشتری از بهترین طراحی های دیفیوزر ساده اون فصل رو ارائه میکرد.معنیش بی سوادی دیگران نیست، این ایده ها شاید خیلی کمیاب باشن، شاید هم خیلی ها ریسکش رو نپذیرن.

      مطمئن باشید آرزوی فرمولا وان هست که بتونه یه موضوع غیرقانونی توی مرسدس پیدا کنه تا سرعتشون رو کم کنه و رقابتهتی جذاب تری رو ارائه کنه.شک نکنید اولین برنده فصلی با رقابتهای نزدیک خود صاحبان و روسای فرمولا وان هست، تصور اینکه تقلبی بوده، FIA هم میدونه و کاری نمیکنه، معنیش اینه که صاحبان فرمولا وان بنگاه خیریه باز کردن و محض رضای خدا و خوشایند توتو ولف دارن مسابقات رو برگزار میکنن.

      • Abbas

        3

        3

        در تقلب و تخلف فراری دگ نباید شک کرد،شما که پیگیری باید بدونی ک قبلا هم تجربه اش رو داشته ک با تقلب ب قهرمانی رسیده،خاطرم هست رقابش با مکلارن بود و دادگاه شیک و مجلسی رای رو ب فراری داد طبق این استناد ک چرا آخر فصل معترض شدید و فدراسیون هم در مقابل تقلب فراری سکوت البت اگر حافظه ام خوب یاری کرده باشه

  24. امید نورمحمدی

    6

    1

    با درود…
    اینکه چرا مرسدس اینگونه یکطرفه از بقیه بهتر است و در کلاس دیگری مسابقه میدهد از حوضه اطلاعات بنده خارج است. همه دیدیم که اختلاف ماشین مرسدس با سایرین در هر دور حدودا 1.3 ثانیه میباشد که در شرایط مسابقه حتی بیشتر از این هم خواهد بود. همه هم میدانیم بین دو راننده مرسدس هیچ رقابتی وجود ندارد و همیلتون با اختلاف از بوتاس بهتر است. او اراده کند و مزاحمتی نداشته باشد و پنالتی هم نگیرد تمام پول پوزیشنها و تمام مسابقات را با اقتدار خواهد برد و هیچ شک و ابهامی برای بنده در این مورد وجود ندارد.
    پرسش اصلی این است : این برتری از کی وجود داشته است؟ آیا مربوط به این فصل است؟ پاسخ از نظر من خیر است.
    مرسدس از فصل 2014 به بعد همیشه برتری داشته و این برتری حاصل دورانی است که با صبر و حوصله و آینده نگری از فصل 2010 استارت خورد و از 2014 با تغییرات عمده فنی و قوانین نمود و جلوه پیدا کرد و امروز به پیک خود رسیده است.
    هیچکس منکر عملکرد بینظیر همیلتون نیست و بحث بنده مربوط به لوییس بزرگ نمیباشد. نتایجی که در آخر هر فصل منتشر میشود نمیتواند حق مطلب را ادا کند چون مهمترین فاکتور در آنها غایب است. آیا مرسدس در آخرین مسابقه فصلها قهرمانی خود را مسجل میکرده؟ خیر.
    زمان رسیدن به امتیاز کافی برای قهرمانی فاکتور اصلی است که لحاظ نمیشود. تیمی که 4 مسابقه مانده به آخر فصل قهرمانیش قطعی شده بقیه مسابقات فصل را تمرینی برای فصل بعد خود قرار میدهد و یا ملاحظات سیاسی و اقتصادی و منافع بلند مدت تیم را جستجو میکند و آمار آن مسابقات فاقد واقعیتهای نهفته آن تیم است.
    تنها دو فصل 2017 و 2018 فراری با سباستین فتل توانستند تا حدودی مرسدس و همیلتون را آزار دهند که آنهم بدلیل شرایط خاص سب با فراری و همگرایی مدیریت و راننده بود که موجب ایجاد انگیزه مضاعف در راننده و مکانیکها و … شد. و صد البته تخطی فراری از قوانین فنی و دور زدن قانون بشکل تدریجی آن برای رقابت با مرسدس هم مزید بر علت شد و داستان این دو فصل را کمی متفاوت کرد.
    امروز فراری واقعی و تحت قانون را میبینیم . باور کردنی نیست که یک مکانیک هم برای تعمیر پدال ترمز در گاراژ این تیم وجود ندارد.
    شارل لکلرک کار بزرگی کرد و توانست مکان چهارم را از دهان شیرهای گرسنه مک لارن و ریسینگ پوینت و حتی رنو درآورد. سب بعداز از دست دادن تمرین اول و نیمی از تمرینهای دوم و سوم توانست ماشین را به جمع 10 ماشین کیو 3 برساند و چه بسا اگر تک دور او حذف نمیشد شاید در مکان 9 یا 8 قرار میگرفت.
    فراری امروز هر تک امتیازی که بدست آورد مدیون راننده های حرفه ای و خوب خود است. ماشین اصلا خوب و رقابتی نیست و اوضاع مکانیکها در حد نابودی است و استراتژیست هم ندارند و پدر متیا مانده و حوضی که در آن هر ماهی وجود دارد غیراز ماهی قرمز!
    جالب ترین قاب این آخر هفته کمک سب به مکانیکها برای تعمیر ماشین بود که عمق فاجعه فراری را نشان میدهد. در خوشبینانه ترین حالت عمدی در خرابی ماشین سب وجود ندارد که این خود برای تیمی با اینهمه سرمایه یک افتضاح تمام است.
    و اگر عمدی در خرابی ماشین سب و عدم تعمیر بموقع آن وجود دارد لکه ننگی است که بر صورت این تیم خواهد ماند. دوران پنهان کردن زباله ها زیر فرش تمام شده است !!!

  25. Muhammad-sv#5

    2

    2

    دوستان پر ادعا و مخالف سب بگید پارسال سب چند تا خرابی ماشین تو تعیین خطا داشت بگید دیگه خودتون برید بشمارید تعداد خرابی ماشینشو… اینجا که چنل یوتیوب نمیشه زد که تعیین خطای پارسالو نشون داد دوستان لوئیس فنی که من به این رانندشون هنوز احترام قائام اومدن به همراه طرفداری آلونسو و لکلرک شروع کردن به مسخره کردن سب به هیچ منطقی هم سر خم نمیکردن در حالی که فقط ظاهر قضیه رو میدیدن بعدش مگه بینوتو نمیگفت میخوان سرعت سب رو تعیین خطا نسبت به لکلرک کم کنن ؟ چطوری ؟ با ساختن ماشینی که تضاد با سبک رانندگی سب و تطابقش با سبک رانندگی لکلرک بود بعد از کانادا علنا این کارو کردن و هفتم شدن سب تو تایم گیری فرانسه که از اونجا دیگه قضیه بیخ پیدا کرد اختلاف های 0.6 ثانیه ای 0.8 0.5 و 0.4 ثانیه ای خیلی تابلو و شوت بودن

  26. Muhammad-sv#5

    3

    3

    چقدر سخته این که وقتی ببینی سریع ترین راننده ی جوان تاریخ بیاد به روزی بیفته که خودش ماشین خودشو تعمیر کنه بقیه هم تو گاراژ نگاش کنن

    • پویا اردلان

      3

      4

      جان؟؟؟؟؟؟؟ سریعترین چی؟؟؟؟؟؟؟؟

      دیگه توی این‌چیزها دست نبرید.

      بخدا قسم شما دارید اشتباه میبینید .
      چون فتل نبود که تعمیر میکرد.
      واقعا میخواین ترحم جمع کنید ؟؟؟ این اصلا خوب و برازنده نیست.

      فتل لطف میکرد بعد از ۶ سال ماشین را توسعه میداد. لکلرک‌بعد از یکسال فکر میکنم ببشتر فتل باعث توسعه شده.

      *

  27. Muhammad-sv#5

    1

    3

    حیف فتل واقعا عمرش تو فراری حروم شد عوضش همیلتونی که بهش احترام میذارم
    یه همتیمی قدرتمند نداشته ماجراهای 2007 بماند من خودم اونموقع طفلی بیش نبودم
    اما دوست دارم برای یک فصل هم که شده مرسدس با فتل قرارداد ببنده
    رقیبش هم همیلتون یا لکلرک باشه خیلی دوست دارم ببینم سب انتقام این سال های مضخرف توی فراری رو از لکلرک بگیره
    اصلا همیلتون 15 بار قهرمان شه مهم نیست فقط یه سال همتیمی سب بشه اونکه اواخر قرارداد رایکونن میتونست بره فراری پس چرا نرفت ؟ سبک رانندگی این سب و همیل خیلی شبیهه حداقل میتونست واسه دو سال همتیمی سب باشه ولی نرفت و کیمی رو مجبور شدن نگه دارن تو فراری چون دل کندن از یه ماشین دامینیت سخته اما مییتونست دستمزد بیشتری دریافت کنه و خودشو تو رقابت با سب به چالش بکشه ولی خب درک میکنم به مرسدس اعتماد کامل داشت و مرسدس هم جواب این اعتمادشو به درستی داد
    اما سب اونم فکر میکرد که یه قرارداد تا از 2017تا 2020 ببنده ونوار قهرمانی های شوماخرو با چهار قهرمانی پشت سر هم مثل ردبول تکرار کنه اما فراری نگهش داشت اونم میخواست میراث شوماخرو دوباره به رخ همه بکشه اما فراری نتونست حتی اگه تو ماشین فراری ربات برنامه ریزی شده قرار بدی و تایم جهانی رو که تو هر پیست تو شبیه ساز ها زدی رو روی همون ربات برنامه ریزی کنی بازم فراری قهرمان نمیشه
    حیف رباتع :>

  28. پویا اردلان

    4

    0

    ابتدا پول پوزیشن ۹۱ همیلتون را تبریک‌ میگویم.

    دوم کار فوق العاده لکلرک‌ را تبریک میگویم.

    یک فراری سوم و دیگری دهم .
    به هواداران فراری بخاطر داشتن همچین راننده جوان و فوق العاده ای بهشان تبریک میگویم.

    اما من برای ادمین محترم صحبتی دارم.
    در پادکست اخری یک سوالی بکی از کاربران عزیز پرسیدن که متاسفانه پاسخ کسی جواب داد بطور کامل اشتباه است. و من شخصا تعجب کردم از این پاسخ.
    پرسیده شده اون دو تا صفحه تی وی که جلوی راننده ها در زمانی می ایند پیت ،تا زمانی که مجددا خارج شوند قرار میگیرد چیست و دلیلش چیست. پاسخ دوستان فرمول ۱ این بود که در اون صفحه دارن زمانهایی را که راننده های دیگر زدن را نشانشان میدهند.
    دوست عزیز و محترم و خوب من، اون صفحه دارد به راننده داده های خودش را نشان میدهد، در اون صفحه مثلا همیلتون میبیند و متوجه میشود که در کجای پیست و در چه پیچ هایی زمان از دست داده . اینکه راننده های دیگر چه زمانی میزنن ، برای راننده مهم است نه به اندازه فهمیدن داده های خودش . میفهمند که چرا دارن تایم از دست میدهند. در کجا مشکل داشتن زمان از دست میدادن. و از طرفی بهشان گفته میشود که میتوانن تا چقدر زمان بدست بیاورند و در کدام نقاط این اتفاق میتواند بیفتد. من فقط خواستم اینرا یه دوست خوبم بگویم، یقیننا ایشان اینرا میدانستن اما چرا این پاسخ را دادن که عرض کردم واقعا نمیدانم.

    پیروز و سربلند و سرافراز باشید.

    ———

    با سلام

    بعضی موارد ممکنه در پادکست بهش اشاره کاملی نشه متاسفانه ولی این ویدیو می تونه به طور کامل در این مورد توضیح بده:
    https://f1iran.com/153133

  29. ERMIYA007

    5

    0

    مرسدس صورتی ک میگن ماشین پارسال مرسدس هست همه ماسینا رو گذاشته تو جیبش اونوقت چطور بعضیا میگن ماشینامون پیشرفت داشته؟اگ پیشرفت داشتید از w10پارسال عقب نمیموندید…
    پس اینم در نظر بگیرید مرسدس مقصر نیست چون امسال پیشرفتش زیاد بوده ….مشکل اینجاست ماشینای دیگ خیلی ضعیفندبه ماشین پارسال ب زور میرسند چطور میخان به ماشین امسال برسند

دیدگاه خود را بیان کنید