فرمول یک ایرانمکس ورشتپن از تیم ردبول با یک استارت فوق العاده توانست پیروزی و پول پوزیشن اولیین تعیین خط سرعتی فرمول یک در گرندپری بریتانیا 2021 را بدست آورد.

لوئیس همیلتون که در تعیین خط دیروز رده اول را  کسب کرده بود، مسابقه را از رده دوم آغاز خواهد کرد و هم تیمی او، والتری بوتاس نیز بالاتر از چارلز لکلرک در مکان سوم جای گرفت.

جدول تعیین خط سرعتی فرمول یک بریتانیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2لوئیس همیلتونمرسدس+1.430
3والتری بوتاسمرسدس+7.468
4چارلز لکلرکفراری+11.278
5لندو نوریسمک‌لارن+24.050
6دنیل ریکاردومک‌لارن+30.959
7فرناندو آلونسوآلپین+43.527
8سباستین فتلاستون مارتین+44.408
9جورج راسلویلیامز+46.652
10استبان اکونآلپین+47.395
11کارلوس ساینزفراری+47.023
12پیر گسلیآلفاتائوری+48.217
13کیمی رایکوننآلفارومئو+50.677
14لنس استرولاستون مارتین+52.179
15آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+53.225
16یوکی سونوداآلفاتائوری+53.567
17نیکولاس لطیفیویلیامز+55.162
18میک شوماخرهاس+68.213
19نیکیتا مازپینهاس+77.400
-سرجیو پرزردبول-

253 دیدگاه

    • Mehrab

      28

      29

      دوستان ردبول دیروز خودشون رو کشتن که بگن ردبول ماشین برتر نداره . جوری مکس فشار اورده بود که دیسک ترمز اتیش گرفته بود . باز بگید مرسدس برتره

      • FJ

        29

        23

        هفت سال اون برتر بود حالا یه سال هم این ،تنش چرا میخوای ایجاد کنی ؟؟؟

      • Mehrab

        25

        23

        تنش نیست . دیروز همه ردبولی ها میگفتند مرسدس برتره . امروز دیدیم نیست . به همین سادگی

      • Mahyar.M.VER.33

        22

        19

        دوست عزیز برتری ردبول دیگه در حد دو یا سه دهم ثانیه نیست. دوما دلیل این اختلاف نظر ها در سرعت ردبول و مرسدس نزدیکی شدید دوتیم به هم هست….. یه جورایی خودش اثبات ” تقریبا برابر” بودن سرعت ماشین هاست

      • FJ

        23

        19

        چه اشکالی داره که ردبول برتره ،بعد هفت سال یه اسم جدید قهرمان میشه .خود شما مرسدس فن ها خسته نشدید اینقدر مرسدس اول بود اونم بدون هیچ چالشی

      • iman

        23

        11

        توی این پیست مرسدس بهتر نباشه ضعیفتر هم نیست،مطمئن باش مکس اگر اون استارت عالی رو نداشت و رده نمی‌گرفت به همیلتون نمیرسید،کافیه شما عملکرد پرز رو نگاه کنی تا ارزش کار مکس رو درک کنی.

      • سامان

        0

        0

        دمت گرم لوییس👏👏👏

    • بردیا

      14

      34

      دوست عزیز چرا نمیپذیری لوییس اشتباه محاسباتی داشت .
      میخواست لاستیک نگه داره وگرنه آخر ریس دیدیم چطوری داشت نزدیک میشد

      • Mehrab

        8

        10

        این یه تئوری کاملا متفاوته و به نظرم درسته چون پیچ اخر رو با اختلاف شاید 0.1 بعد از هم زدند .

      • FJ

        21

        3

        البته فاصله به خاطر این آخرش کم شد که به مکس گفتن رو کربها نرو سه ثانیه جلویی،اون بدبختم سر پیچ ها هی سرعت کم میکرد که لاستیکش نپوکه

    • Amirali

      31

      14

      تبریک به طرفداران ردبول.لوییس داشت میگفت این دیگه همه چیزه قدرت بیشتر نداریم؟یعنی حتی تو پیست خونگی لوییس که مرسدس همیشه دست بالا رو داشته هم ردبول برتره.البته به نظرم فردا لوییس برنده میشه ولی برتری ردبول غیر قابل انکاره.حقا که عجب کاری کرد فیا با مرسدس.

      • حمیدرضا . مکس .

        14

        20

        هرکاری کرد دستش درد نکنه
        هفت سال به نفعش کار کرد تشکر نکردید امسال اینجوری شد

      • FJ

        10

        11

        فیا از نظر ورزشی مجبور به انجام این کار بود وگرنه مثل پارسال کسل کننده میشد رقابتها.
        امسالم اگر در ادامه بخواد کسل کننده بشه حداقل یه اسم جدید داره اینکارو میکنه

      • Amirali

        16

        11

        FJ جان دقیقا همینیه که گفتی.امسال هم یک طرفست فقط به نفع ردبول.البته در جواب حمیدرضا،اصولا هرچی به نفع شما باشه حقه و هرچی بر علیه شما باشه نا حقه.در شرایط جوانمردانه که دیدیم چطور هم مکس و هم ردبول ناک اوت شدن.حالا با برتری ردبول فعلا عشق کنید.همونطور که ما با برتری مرسدس عشق کردیم ولی حداقل مال ما قانونی بود.
        و حداقل دیگه دم از برتری مکس نزنید که خودتون میدونید فیا امسال با مرسدس و همیلتون چه ها که نکرده!
        باز الان منو متهم به متعصب بودن میکنید ولی اظهر من الشمسه(یکی چند روز پیش غلط نوشته بود:))) )که مکس در قیاس با لکلرک و راسل در رتبه پایین تری قرار میگیره.اول فصل هم گفتم تا جایی که فشار بالا بود و هم چیز برابر هر مسابقه شاهد یک شاهکار جدید از جناب وستپن بودیم تا موناکو که دیگه جدا شدن و خیال ها هم راحت شدن از طرف ردبول.الانم میگم راننده خوبیه ولی نه اونقدری به بزرگش کردید.رسانه همیشه کار خودش رو میکنه.البته بگذریم که نصف طرفدارای مکس تو این سایت وتل فن های سابق هستن.

      • مهدی

        7

        15

        جدا امیر علی خیلی حال میکنیم با کامنتات… مکس فن ها.. فتل فن های سابقا…
        نظرت چیه در مورد این نظریه ک لوئیس توان رقابت با راننده ای ک ماشینش ی برتریه جزئی داره رو نداره
        لوئیس برای رقابت با بقیه باید ماشینی داشته باشه ک با 30 40 ثانیه نسبت ب نفر دوم تموم کنه
        مکس بزرگش کردن 😳😳😳 ببین واقعا ی نابغست ک بزرگ دیده میشه
        همیلتون با کمک دوتا تیم و ی راننده ی کمکی هم داره بد ب چالش کشیده میشه
        چقد تعصب چقد بی منطق چرا اینجورید شماها بزارید راسل بیاد مرسدس همیلتون معلوم میشه چ همیلتونیه

      • مهدی

        5

        11

        وژدانن از فیا هم بکشید بیرون
        با این قوانین امسال انقد کوبیدید تو سرو کله ی فیا سال بعد با قوانین جدیدترش فک کنم قمه بدست میرید سراغ فیا.. البته ما مخلص شماییم ی وقت بد برداشت نکنید قصد توهین ندارم
        برا مرسدس بد بوده خب برا استون هم بد شده وگرنه فتل الان با مکلارنها رقابت میکرد ن با الپینو رو مئو
        ول کنید جان عزیز لوئیس بچسبید ب مسابقات ک هیجان داااارتر شده

      • FJ

        0

        0

        اون که غلط نوشته بود خود من بودم 🤣🤣
        بحث در مورد قوانین همیشه هست تو همه دوره ها در آینده هم خواهد بود .
        مکس راننده واقعا خوبیه،به حرف دیگران هم بهتره اهمیت ندی.
        یادت نیست فتل اول این فصل چی گفت من با ۴ تا قهرمانی جهان و ۵۳ برد از نظر خیلی ها راننده معمولی حساب میشم ،پس اگه جماعت زیادی به یک چیز غلط باور داشته باشن درسته بازم دلیل نمیشه اون چیز درست باشه .
        بحث تغییر قوانین هرچی که بوده ،،حداقل نتیجه اش تا اینجا حداقل این بوده که یه اسم جدید داره قهرمان میشه و این واقعا از نظر ورزشی خوبه .
        در ضمن فتل فن سابق نداریم ،به قول توییت چند هفته پیش مرسدس ،everybody is a seb fan .
        😉😉😉😉😉

      • Arash.sz

        8

        11

        بدبخت دیگه همیلتون چکار کنه داره میگه قدرت بیشتر نداریم چه کار کنم. بقران دور اخر نشون داد که قهرمان کیه با این ماشین ضعیف تر دور سریع زد
        که ورشتاپن اومد ماشین همیلتون نگاه کرد بعد پایان مسابقه

      • Amirali

        1

        0

        مهدی جان جمع نبند.ظاهرا دوستان با کامنت های شما بیشتر حال میکنن.چون تا حالا هیچ کامنتی از شما ندیدم که تعداد لایک هاش بیشتر از تعداد دیس لایک هاش باشه.همیشه اظهار نظرات متعصبانه و غیر منتطقی رو داشتی.باشه لوییس نمیتونه رقابت کنه.فقط چرا 2007 آلونسو رو شکست داد؟چرا چندسال باتن رو شکست داد؟چرا وتل رو دو سال شکست داد؟اوکی نیم فصل دوم 2018 ماشین فراری ضعیف تر بود اصلا.تا همون هوکنهایمش هم همیلتون جلو بود با اون اتفاقی که برای وتل افتاد.اصلا برای کی دارم توضیح میدم.شک دارم این فصول رو دیده باشی یا ازشون خبر داشته باشی مهدی عزیز.
        و ضمنا آخر هر کامنت بعد کلی توهین خوب نیست بنویسی ما مخلص شما هم هستیم.چون بالاخره یا من بی منطق و متعصبم یا یک آدم نرمال و دوست داشتنی.

        مکس پل پوزیشن ایمولا،برد بحرین و برد اسپانیا رو فقط به خاطر خودش از دست داد.وگرنه اختلاف امتیاز بیشتر هم میشد.البته همیلتون هم سر استارت اینجا و سر مسابقه باکو اشتباه داشت.ولی در کل به نظر من امسال به قدری برابر بوده که نمیشه نظر داد.اما سالهای قبل هروقت ردبول ماشین خوبی داشته در حد مرسدس مثل مجارستان و مکزیک 2019 این لوییس بوده که برده.و سیلوراستون 2020 که با سه تا چرخ باز هم تونست خودرو رو کنترل کنه.
        پس لطفا ننویسید لوییس فقط با ماشین 30 40 ثانیه سریعتر میتونه برنده بشه.من هیچوقت در مورد مکس و بقیه راننده های تاپ این حرفو نزدم و نمیزنم.چون برای هر مخاطب عام فرمول یک هم پر واضحه که لوییس اگر بهترین نباشه هم قطعا یکی از بهترین های تاریخ هست.همونطور که وتل و آلونسو هستن.

    • 33🦁Ali

      19

      17

      چیزی که ماشین ردبول در این 17دور برتر بودش استارت و رانندگی عالی مکس بود شما اول نگاه واقعیت کنید رانندتون تو استارت شکست خورد بعدش هم نتونست در مقابل دفاع مکس رد بشه مگه قرار هست چند دور پشت هوای کثیف ماشین مکس بمونه.
      هر چند برای ما فردا مهم هست.

      • Mehrab

        21

        3

        حقیقت محض . استارت لوییس یه پله از افتضاح افتضاح تر بود . یعنی هیچ جای دفاعی نداره هیچی .

      • Moein

        16

        16

        عزیزجان فاصله شو ببین بابوتاس لویسس همون همیشگی ولی ردبول ماشین سریع تری داره چرا عجوبه تون فصل پیش ازاین استارتا نمی زد

      • Max33vr46

        5

        12

        دوستان یه سوال فردا با همین لاستیک‌ها شروع میکنن یا با لاستیک‌های تازه تر؟ و البته دوستانی که میگن ماشین ردبول سریعتر چشماشون باز کنن و یه نگاه به لاستیک‌های مکس بندازن چون دیگه داشت منفجر میشد بر خلاف لاستیک‌های همیلتون من اگه جای مکس بودم وقتی آتیشو تو لاستیک میدیدم دستو پامو گم میکردم خداروشکر تمرکزش خیلی بهم نخورد

      • mrz_ir

        15

        4

        Max33vr46
        اون لاستیک نبود که اتیش گرفته بود
        ترمز بود .

        و این اسپرینت هم واقعا بدرد نخوره.
        همه سبقت ها گرفته شد و سبقتی برای فردا نیست
        کاملا به ضرر راننده هایی که کوالیشون خیلی بهتر از ریسشونه
        مثل راسل و لکرک البته لکرک هم به خیر گذشت به خاطر اشتباه پرز
        جا داره که اون دو تا باقیمونده رو حذف کنن
        البته بهتر بود که اسپرینت رو مسابقه قبلی تست کنن که به خاطر دو تا بودن ردبول رینگ بشه مقایسه کرد دو شیوه رو و همچنین راننده ها اینهمه کمبود تمرین نداشته باشن
        برام سواله که برای کسی جذاب بود ؟؟؟؟؟؟؟
        قشنگی کوالفای معمولی اینه که بعضی ها نمیتونن به رده واقعیشون برسن و همین باعث سبقت میشه
        الان یکمشت سبقت مسخره و بی کیفیت دیدیم و کوالی دیروز و همچنین ریس فردا رو خراب کرد

      • Majid

        12

        9

        ماشین ردبول و مرسدس تقریبا برابرند و اگه لوییس هم لیدر بود مکس هم نمی تونست ازش رد بشه، فاصله لوییس و والتری هم که اصلا عجیب نبود. والتری تا لوییس جلوش باشه حق حمله نداره پس نیازی هم نداره فشار بیاره چون در هر صورت سوم تموم می کرد. والتری قرار بود به مکس فشار بیاره و استارتش هم عالی بود ولی لوییس تر زد به استراتژی مرسدس و والتری هم رفت تو مدیریت مسابقه.

      • iman

        10

        12

        علی جان یه عده از دوستان مسابقه رو نمیدونم چطوری نگاه میکنن که حتی امشب هم دم از برتری ردبول میزنن،اگر استارت عالی مکس نبود و لوئیس پیچ اول رو می‌گرفت عمرا دیگه بهش نمیرسید،تو دو سه دور اول هم لوئیس سعی کرد اما قاطعانه میگم با ماشین برتر هم رد شدن از مکس به این راحتی نیست چه برسه اینجا که فاصله خیلی نزدیکه و اینو قبلا هم دیدیم که مکس به این راحتی رده نمیده به کسی

      • Amirali

        10

        6

        علی جان درسته که استارت بدی داشت.ولی اگر ماشین مکس برتر نبود فاصله انداختنش چی بود؟حرفت اشتباهه دیگه.مکس هم با ماشین برد و هم با مهارتش.منم میگم ایول بهش ولی ماشینش رو انکار نکنید.ما هم 2019 و 20 رو انکار نکردیم که ماشین لوییس هم قدرت داشت.

      • 33🦁Ali

        10

        10

        دوستانی که تو این ريس دارن حرف از ماشین برتر میزنن فکر کنم خیلیا دیدن قبل استارت مقایسه دور مکس با همیلتون کوالی که مکس چقد تو مستقیمی عقب می افتاد ولی بجاش تو پیچها تایم بدست می آورد.
        تو این گرندپری شما نمی تونید ثابت کنید که ماشین ردبول به طور قاطع برتر هست.

      • Max33vr46

        8

        12

        آقای امیرعلی ماشین مرسدس اگه بهتر نبود قطعا بدتر از ردبول هم نبود اینو بهت قول میدم اگه لوئيس پیچ یکرو می‌گرفت هرگز مکس دیگه نمیتونست ازش سبقت بگیره لاستیک‌های مکس و لوئيس هم گواه همین موضوعه مکس اینقدر فشار آورده بود به لاستیک‌ها که در آستانه انفجار بودن بر خلاف لاستیک لوئيس که خوب مونده بود

      • 33🦁Ali

        7

        10

        واقعأ شما لوئيس فن ها اگه همیلتون این پوزیشن با 3امتیاز می گرفت باز حرف از این مسابقه که بیخود هست میزدین.؟
        دیشب که خوب می گفتین اگه دور آخر همیلتون خراب نمیشد حداقل دو دهم فاصله داشت حالا چی شده.؟ قبول کنید رانندتون تو استارت که مهمترین جای این 17دور بود برای پیشتازی شکست خورد.
        بی خیال حالا مهم فرداست که مکس باید با دو تا مرسدس رقابت کنه این واقعأ اذیت
        کننده هست برای مکس و تیم ردبول در نبود چکو.
        چون واقعا فاصله نزدیکترین هست هر کسی جلو افتاد و بدون اشتباه رانندگی کرد برد بدست میاره به احتمال زیاد چه مکس چه همیلتون.

      • 33🦁Ali

        6

        8

        راستش قبل استارت که دود دیدم سمت ماشین مکس و بعدش انبردش نشون داد آتیش دیدم گفتم وای نکنه استارت باکو همیلتون بشه برامون.

      • 33🦁Ali

        6

        9

        این حلقه گل یاد دوران قدیم که باتن انداخت دور گردن مکس برای من از تایر دیروز پیرلی خیلی ارزشمندتر بود.

        مکس تو مصاحبش گفت قبلم رسیده بود تو دهنم وقتی این اوضاع آتیش تایر داشتم که سر پیچ قفل کنم.

      • mrz_ir

        6

        3

        33🦁Ali
        اول اینکه نمیدونی هوای کثیف چه کار ها میکنه و راننده ای که تو هوای کثیف دووم میاره و فاصله رو نگه میداره نیاز به خودرویی با برتری ایرودینامیکی کامل داره که به همین دلیل اینکار برای مکس به مراتب راحت تر از لوییسه .
        اگه تحلیل منو خونده باشی حرفی از جلو نزدم و وسطو گفتم برای اینکه چیز مزخرفی بود این اسپرینت
        بعد هم اینکه ترسیدی مثل باکو بشه مشخصه که نه میدونی باکو چی شد و نه شناختی از این پیست داری
        باکو لوییس دستش خورده بود و بریک مجیکو فعال کرده بود که توضیحش داخل سایت هست
        و اینکه در این پیست مسافت کافی برای خنک شدن نسبی ترمز ها تا اولین ترمز گیری سنگین هست (ولی بدون ریسک هم نیست این حرارت) .

      • Amirali

        8

        3

        علی جان من دیروز هیچ اظهارنظری نکردم لطفا کار دوستان رو به پای من ننویسید.از نظر اینکه دیگه نمیتونست رد بشه هم که چه عرض کنم.مکس هر دور داشت فاصله باز میکرد.من نمیدونم تو مسابقه 17 دوری دیگه لاستیک نگه داشتنش چیه.در بهترین حالت برای ما ماشین برابره.عرض هم کردم درسته استارتش بد بود ولی مکس داشت فاصله باز میکرد.اونم تو فاصله ای که اصلا باد کثیف یا هیچی لوییس رو تحت تاثیر قرار نمیداد.خب این اگر معنیش برتری خودرویی نیست شما بگید معنیش چیه لطفا

    • سامان

      11

      6

      دیروز که گفتم این هوندا عجب ماشینی ساخته,چقد مهندس و انجینر پیدا شد با اعداد و ارقام و دیتا و اطلاعات,,امیدوارم جوابشونو گرفته باشن,,نمیدونم چرا تو استارت همیلتون جلویه ماشین دوم رو نمیبنده ,مثه مکس که هر سری جلویه همیلتون رو میبنده

    • محمد سلطانی

      12

      4

      آقا شرمنده اینجا کامنت میذارم.‌..توی هفده دور،بیشتر از یک دقیقه فاصله بین نفر اول و آخر واقعا خیلی مسخره است… البته امروز مسابقه از اون چیزی که فکر میکردیم انصافا جذاب تر بود…فک میکنم سال بعد اگه ماشین ها بهم نزدیک تر باشند مسابقه‌ی جذابی میشه اسپرینت ریس…

      • mrz_ir

        7

        11

        کجای این مسخره جذاب بود واقعا؟؟
        توی نیم ساعت گند زده شد به یه مسابقه 2 ساعته
        بعیده مسابقه فردا خیلی جالب باشه
        رده راسل از دست رفت
        و یا الونسو و وتل به ردشون رسیدن.
        سیلوراستون پیست به شدت جذابیه و این شیوه واقعا مسخره بود.
        اگه همون مسابقه نرمال رو صد کیلومتر اضافه میکردن و بعد صد کیلومتر رد فلگ میدادن و سوختگیری و دوباره استارت از الان جذاب تر میشد .

      • Majid

        8

        2

        شاید کمی جذاب باشه ولی جای اشتباه نمی ذاره و رقابت تیم ها غیرمنطقی میشه چون تیم های لیدر حق اشتباه ندارند و تیم های ضعیف چیزی برای از دست دادن ندارن. من فکر نکنم تیم های لیدر راضی باشند به این نوع مسابقه.

      • Hamoon

        5

        9

        واقعا مسخره ترین چیزی بود ک دیدم
        یه نصف مسابقه قبل مسابقه اصلی
        نه تعیین خط مزه میده نه مسابقه

    • مهدی

      7

      15

      با اختلاف 0.075😅😅😅😅😅
      سکتور دو ک مکس خراب کرد زرد شد حالا اگه اون بنفش بود چی پول برا کی بود
      ب احتمال زیاد برد برا مکسه اینو میگم یادداشت کنید اگه غیر این شد تا ی هفته من کامنت نمیزارم تو

      16 تا دیسلایک با س تا لایک
      با اون س نفری ک لایک کردن حاظرم پیمان برادری ببندم😉😉😉

      • Amirali

        1

        0

        شرمنده ولی الان دیگه فقط با خودت میتونی پیمان ببندی چون فقط یکنفر لایکت کرده و اون هم خودتی.اصولا هیچوقت نظرهای افراطی طرفدار ندارن.من میدونم حتی مکس فن های منطقی هم برنمیتابند که اینطوری از طرف جامعشون حرف زده بشه.

      • HAMILTON.ALI.F1

        0

        1

        لوییس هم بخاطر دور سریعش یک امتیاز گرفته. اما پاسخ دوستان هوادار مکس باشه برای دو سه روز اینده.

    • Farrokh

      7

      11

      ماشین ردبول برتر هست ولی فقط در حد ۲ تا ۴ صدم ثانیه چکو هم که با مکلارن داره مسابقه میده،به هیچ عنوان با دوران برتریه مرسدس مقایسش نکنید خواهشن

    • NICO ROSBERG-06

      6

      6

      عجبب تعیین خطی بود،همش هیجان،حیف شد برای لویس ،پل از دستمون رفت🥴 داشتیم امیدوار میشیدیم اما هنوز فردا مونده،بوتاسم کارش و به درستی انجام داد به طرفداراش تبریک میگم فقط باید منتظر مسابقه باشیم و ببینیم و عملکردی نشون میده ولی خب بازم تبریک به مکس و فن هاش ..پرز چش شده بود؟ چه تعیین خط وحشتناکی شد برای ساینز و از اون بدتر برای پرز بدشانس ،خیلی عجیب بود لحظه اسپینش،🤔🤔 حد اقل من متوجه نشدم چی شد یجوری اسپین زد بنده خدا انگار به یک مانع فرضی برخورد کرد😅😅✋
      واینکه چه تعیین خطی شد برای سب و آلونسو..چه لذتی داشت تماشای رقابت بین این دو اسطوره،کارهردوشون جای تشویق داره ..و دنیل که از این به بعد باید چشمامون و عادت بدیم به سبقتای بی نظیر مخصوص خودش و دیدنش اون بالا با اون مک لارن نارنجیش.مک لارن تازه داره اوج میگیره..حیف شد ساینز اما لکلرک چه تعیین خطی انجام داد،طرفدارش نیستم اما از دیدنش که چسبیده بود به ۳ماشین اول کلی لذت بردم..اما این و به طرفدارای ساینز بگم فردا رانندتون،اگه گاراژ یاری کنه،و سیل و زلزله طوفانی چیزی پیش نیاد، قطعا تو امتیازات خواهد بود..فراموش نکنین اینو.
      این تعیین خط برای کیمی هم تقریبا عالی بود استارت فوق العاده و گرفتن چند رده خیلی مهم برای یکشنبه جای تشویق داره واقعا نسبت به ماشین زیر پاشونسبت ب رده ای که هم تیمیش کسب کرد،اینجاس که فرق بین یک قهرمان جهان هرچند کهنه کار،با یک جوون تازه کار نمود پیدا میکنه،به نظرم بهتره کیمی رو برای۲۰۲۲ هم حفظ کنند،خود واسل مدیر تیم آلفا که پالس های مثبتی برای تمدید با کیمی تو مصاحبه اخیرش نشون داده ..راسلم شانسش و برای گرفتن امتیاز یکشنبه بالاتر برد تبریک به خودش و طرفداراش خیلی خوبه این پسر،فقط حیف که ماشینش نسبت به ماشین های پایین ترش،مخصوصا ساینز،حرفی برای گفتن نداره، وخب بهتره اصلا ویلیامز راسل و با فراری کارلوس مقایسه نکنیم. وآلپین اوکون و تاوریه گزلی.. دارم فکر میکنم بین گزلی و آلونسو وفتلم و اوکون و راسل برای گرفتن امتیازای فردا چه زد و خوردی قراره بشه..مو به تن آدم شیخ میشه😬😬 .وخب بهتره اصلا ویلیامز راسل و با ماشینهای ذکر شده اصلا مقایسه نکنیم .به شخصه دوست داشتم عملکرد چند نفر و با این فرمت جدید ببینم ،آلونسو،سباستین،کیمی، وپرز وراسل که به غیر از پرز که تقریبا بدشانسی اومد سراغش بقیه مخصوصا آلونسو با اون استارت که چی بگم،انفجار بود حرکتی که از لحظه شروع استارت زد..خوب بودن..
      راجع ب کیمی هم می‌تونستم حدس بزنم چند رده کسب می‌کنه چون تو تمام مسابقات امسال غیر از یکیش تو استارت ها حداقل۲ رده رو گرفته از جلویی هاش..
      به هر صورت یک یکشنبه خفن منتظر همه مونه.. امیدوارم همه فردا از ریس لذت ببرن.
      شب به همه خوش .✨

    • بوتاس فن!!!

      13

      1

      من که خودم به شخصه دیگه از قهرمانی لوییس ناامید شدم اما دیگه اگه قرار باشه فردا هم مکس بالاتر از لوییس تموم کنه،همون کور سو. امید هم از بین میره

    • NICO ROSBERG-06

      6

      11

      ولی من با احترام به بزرگی نام سر همیلتون،ودستاورهایی که برای تیمم کسب کرده ، خودم به شخصه فکر میکنم لوییس با ماشین یکسان،برابر این چند نفر واقعا به مشکل جدی میخوره و اونم لکلرک و مکس و راسل و نوریس و فتل و آلونسوی،مخصوصا چارلز و مکس و راسل که داریم میبینیم با ماشین شعبده بازی میکنند نه رانندگی و سب و ماتادورم بخاطر ماشیناشونه که کمی عقب افتادن،وگرنه اگه مقایسه کنیم می‌بینیم که هم تیمی های سب و فرناندو اصلا هیچ حرفی برای گفتن جلو این دو قهرمان جهان نداشتن تا اینجا..و ا
      اینه فرق بین رانندگان قهرمان و یه راننده معمولی..به نظرم استرول و اوکون خیلی خوبن در حدی که اگه جیو و سونودا هم تیمیشون بودن با اختلاف به این دو نفر قافیه رو میباختن،اما میبینیم همین دو راننده بااستعداد جلو سب و فرناندو چجوری زانو زدن. خیلی دلم میخواد فاصله ماشینا۲۰۲۲ تقریبا برابر بشه،اونجاست که خیلیها خیلی چیزا برای ثابت کردن دارن..کیمی،سب،فرناندو
      البته یادتون نره لویی همون کسیه که رکورد بیشترین پل و دارنده ۷قهرمانیه جهانیه و این از یک انسان معمولی بر نمیاد،من نظرم و باتوجه به عملکرد لویس در برابر مکس تو این فصل گفتم و امید که کسی رو ناراحت نکرده باشیم .

      • #1

        6

        6

        لطیفی و مازپین یادت رفت!

        همیلتون سال اولش تو ماشین برابر فرناندو رو شکست داد

      • محمد امین

        3

        4

        برابر شدن باهم همیلتون و الونسو ، و خیلی مشکلات بینشون بود و گر نه پیروزی برای آلونسو بود

  1. علیرضا

    22

    2

    واووووو اون آتشی ک تو ترمز ایجاد شد عجیب بود که تو عملکردش تاثیر کمی گذاشت پرز فاجعه نوریس و ریکی خوب آلونسو بهترین راننده اولین اسپرینت

      • علیرضا

        13

        2

        مرتضی
        پرز دیگه اون پرز ریسینگ پوینت نیست ک تمیز رانندگی میکرد هرچند خودخواهیش هنوز مثل اسپا 2018 هستش

      • Morteza

        10

        3

        علیرضا
        نمیدونم این دو تا ری اینجوری شد یا قراره هر ریس اینجوری باشه
        شاید چکو یک بوتاس درون داشته باشه هههه.
        خدا کنه فردا رو بدون امتیاز تموم نکنه فقط.
        فک کنم بحرین بود که از پیت استارت زد
        انشالله بحرین رو تکرار کنه.

    • مشتبا

      9

      5

      واقعا آلونسو عالی بود، چند تا مسابقه هست که سبقت های عالی خصوصا تو استارت میگیره، من که خیلی کیف می کنم.
      یه سوال دوستان، به نظرتون مرسدس به شرط راننده دوم بودن با بوتاس تمدید نکرده؟ استراتژی تایر سافت برای حمله به مکس و راحت تر کردن کار لوییس نبود؟

      • Morteza

        10

        3

        مشتبا
        گزارشگر ها فک کنم به لاستیک بوتاس و همین مسئله اشاره کردن ولی
        فک کنم مکس صبر نکرد بوتاس بهش حمله کنه
        با استارت محشرش همه رو تعجب زده کرد البته دفاع اولش هم اگه همیلتون رد میشد شاید یک بوتاس دیگه میدیدیم

  2. Mohammadali

    18

    2

    تبریک به ردبول و مکس فن ها
    فراری ها واقعا خوبن تو این ریس مخصوصا لکلرک
    راسل هم بازم مث مسابقه های قبل مث تایم گیری نیست
    هر چند حداکثر توان ماشین همینه
    به امید نتیجه ی خوب برای فراری ها در مسابقه ی فردا❤

  3. Mehrab

    14

    5

    عاقا این لاستیک ها چقدر داغون و بی خاصیتند . با مدیوم 20 دور نزدند هم مکس هم لوییس داغون شده بود لاستیکشون . فردا جنگ گاراژ هاست بیشتر تا راننده ها

      • FJ

        8

        6

        مهارت رانندگی هم بسیار تاثیر داشت بوتاس هم سافت داشت ولی هنوز دور دوم تموم نشده سه ثانیه عقب افتاد از او دوتا .
        اصلا معلوم نیست این بشر داره چی کار میکنه واس خودش تو پیچ میچرخه

    • مهدی

      10

      7

      یاد استارت خودم افتادم تو همین پیست تو f1 mobile
      چند بار امتحان میکردم نشد از 13 بشم پنجم اون ستا پیچ از بیرون ک بری اینطوری میفتی جلو
      احتمالا فرناندو اون ریپلی مسابقه ی منو دیده باشه تو بازی ک گفتم و از این شیوه استفاده کرده😁😁😁

      • FJ

        9

        2

        توی xbox غالبا این اتفاق میفته ،خود من بارها از بیستم شدم چهارم پنجم .چون اونجا همه بی قانون رانندگی میکنن با یا برخورد ده نفر میرن تو اوت 😂😜😜

  4. McLaren F1

    19

    3

    تبریک به مکس و طرفداراش
    اما دور اول آلونسو واقعا یه کلاس درس رانندگی و سبقت بود
    بینظیر بود
    نوریس و راسل و چارلز عالی بودن
    و یه تبریک ویژه به بوتاس که با لاستیک نرم تر حتی توی دورهای اولم نتونست کوچکترین فشاری به همیلتون بیاره
    حالا یا نذاشتن یا نتونست نمیدونم

    • Parsa911

      11

      0

      بوتاس میتونست ولی الویت با همی بود که منطقی هم هست استراژی این بود که بوتاس مکس بگیره دوم بشه نه اینکه مکس همی بگیره بعد بوتاس بیاد همی بگیره الان جنگ بین همی و مکس پس باید دستور تیمی هم داده بشه

    • Majid

      11

      5

      دیگه اینو همه می دونن بوتاس اجازه حمله به لوییس رو نداره تو همون پیچ اول با استارتی که زد حتی بهتر از مکس می تونست از لوییس رد بشه ولی بهش اجازه حمله کردن نمیدن. استراتژی مرسدس حمله به مکس بود که لوییس تر زد به این استراتژی، بقیه مسابقه هم که سومیش حتمی بود و فقط مدیریت کرد تا آخر

  5. 33🦁Ali

    18

    16

    دمت گرم مکس حال حسابی بهمون دادی با استارت آتشی.
    الان باید ارتش نارنجی باشن تا جو ببینن اینا، زندورت نشون میده جو یعنی چی.
    —-
    چکو هم نابود کرد خودش و تیم امیدوارم فردا ییاد تو امتیازات.
    —-
    آلونسو چه استارتی زد ترکوند.

  6. م.یوسفوند

    10

    27

    اون حرف وستپن که گفت من با خودروی برابر دو دهم ثانیه از لویس سریعترم امروز واسم ثابت شد حالا بماند که مرسدس دیروز تو تک دور چقدر سریعتر بود ،استارت مسابق هم خیلی جالب بود وستپن به حدی لاستیک ها و ترمز رو گرم کرد که یه لحظه شعله کشید!!!

  7. Mahyar.M.VER.33

    21

    2

    پول رو به همه ردبول فن ها تبریک میگم…. چقدر الونسو خوب بود …. البته این رو بگم که من از ایده اسپرینت خوشم نیومد. شاید اگه یه تمرین دیگه هم باشه و چیدمان تمرین و کوالی تغییر کنه بهتر میشه

  8. محمد امین

    13

    1

    تبريک به ردبول فن ها ، مکس خوب رفت ولی ب هنوز حواسشون باشه اختلاف خیلی کمه
    شارل هم عالی بود ، حدود ۳ ثانیه بوتاس تموم کرد ، باید این رو هم ور نظر بگیریم که ماشین فراری هر چی به آخر مسابقه نزدیک بشه سریع تر میشه چون بخاطر مصرف سوخت سریع تر عمل میکنه نسبت به اول مسابقه
    ساینز خیلی خوب ریکاوری کرد برعکس پرز ، و سرعتش برابر با مکلارن ها بود
    نوریس شانس چندانی نداره ، حدود ۱۳ ثانیه اختلاف داشت با شارل و همینطور هم بیشتر داشت می‌شد، ریکاردو که حدود ۷ ثانیه از نوریس هم عقب‌تر بود
    استارت خوب به الونسو میگن ، همرو سر جاشون نشوند
    جرج هم خوب بود ، کاش اون برخورد با ساینز پیش نميومد که ساینز هم شانس رقابت با مکلارن ها رو داشته باشه

    • Mehrab

      7

      12

      ماشین پرز بعد اون اتفاق توانایی همراهی نداشت . اخر مسابقه هم ماشین رو کشیدند بیرون . اجازه اتمام نداند . امیدوارم اتفاق خاصی نیوفته چون چکو خودش به تنهایی یه راننده ای هست که میتونه سبقت های قشنگی بگیره و جذابیت رو بالاتر ببره .

      • Mehrab

        0

        2

        خدا وکیلی این همه دیسلایک برای چیه . ماشینش که بعد از اسپین بال جلوش مرخص شده بود . اخرش هم مسابقه رو تموم نکرد . سبقت هم میگیره و سوژه میسازه . 12 تا دیس برای چیه ؟؟؟

    • محمد امین

      12

      8

      اخر مسابقه اختلاف رو از حدود ۳ به کمتر از ۱.۵ رسوند ، خیلی نزدیک هست ریس فردا، از طرفی شارل هم سرعتش خوب بود ، میتونه و ممکنه با استراتژی بهتر بوتاس رو تهدید کنه

      • Erfan.7

        9

        9

        آره نزدیک و برابر البته که به نظر من ماشین مرسدس برتر هست ولی کری خوندن با بی احترامی فرق داره

      • Mehrab

        10

        2

        احسنت به اقا عرفان . کوری با توهین 180 درجه فرق داره . همینجا میگم اگه توهینی از طرف من به کسی شده یا سو برداشتی از نظر من شده تمام قد معذرت خواهی میکنم .

      • LH44

        15

        1

        لوئیس کاری نکرد.
        مهندس ورستپن به رانندش گفت اروم کن.برا همین اختلافشون کم شد.وگرنه اختلاف در 17 دور نزدیک 3.5 ثانیه میشد!!!

      • رضا گوهری مهر

        11

        0

        لوییس اختلاف رو کم نکرد. تو رادیو به مکس گفتن تو 3 ثانیه جلوتری از لوییس و از کناره های پیست فاصله بگیر
        مکس هم سرعت رو توی دو دور اخر کم کرد.

  9. Arvin.Hamilton 44

    18

    4

    تبریک به مکس فن ها:)
    فرناندو چه استارتی زد!حال کردم انصافا با استارتش:)
    اما فکرمیکنم فردا لوییس ببره:)
    به هر حال به امید یه مسابقه جذاب

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        2

        Fj
        فردا مهم تره ولی قربونت😆
        فردا اگه Get in there Lewis رو دوباره بشنوم خون به پا میکنمXD (شوخی)

  10. بیژن

    12

    3

    تبریک به ردبولی ها و طرفدار های مکس داشت آتیش میگرفت لاستیک های مکس سر استارت
    چه استارتی زد آلونسو
    راسل هم اگه برخوردش با ساینز نبود شاید تا ۷ میامد بالا .
    با ماشین های سال دیگه این نوع تعیین خط میتونه جذاب باشه چون تعقیب کردن ماشین جلویی. راحت تره ولی امسال نه .
    پرزهم هم خدا رحم کرد به دیواره نخورد شدید

  11. Morteza

    13

    11

    مکس مکس مکس
    سوپر سوپر مکس مکس مکس
    اولین برد اسپرینت همون سرعتی فرمول یک
    و پول مکس رو به همه طرفدارا تبریک میگم

  12. mohammad

    9

    6

    جالب بود با اینکه مخالفش بودم خوشم اومد
    شاید به این دلیل که بعد از 2 هفته یه مسابقه دیدیم ولی جالب بود
    آلونسو و قتل خوب بود

  13. Abolfazl1010

    16

    3

    چه استارت بدی زد همیلتون
    مثل مسابقات قبلی نمیتونه نزدیک مکس بشه همه اش گپ بیشتر میشه
    اما نکته مهم این بود که به نظر من این گپی که ایجاد میشد نسبت به مسابقات قبلی کمتر بود
    آلونسو عالی بوووود .
    پرز ناشی گری کرد
    مکس بی نقص بود
    مک لارن ها هم بد نبودن

  14. Amirali

    13

    9

    یعنی واقعا اگر هنوز میتونی بگی مکس فقط به خاطر تواناییش الان در جایگاه برتر هست که دیگه هیچ حرفی نباید باقی بمونه.تو پیست خونگی لوییس و در هفده دور 2 ثانیه اختلاف باز کرده بستون نیست؟
    تنها اشتباه لوییس استارت بدش بود وگرنه حتی اگر ماشین برابر هم داشت بازم باید میگرفتش در چند فرصتی که داشت.

      • Amirali

        10

        3

        بهتر که شده ولی هنوزم عقبه

    • Max33vr46

      8

      11

      نمیخوای بیخیال شی از بالا تا پایین هزار بار کارای مکسو میخوای کوچیک کنی ول کن آقا همه شاهکار امروز مکس رو دیدن و نیاز نیست شما کارای مکسو کوچیک جلوه بدی

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        1

        این ۷ سال شما فتل فن ها اینکارو کردین حالا باید تحمل کنین!
        حقیقت محضه ورشتپن با هیولا رانندگی میکرد نه ماشین.
        اونقدر راحته.اگه لوئیس تو اون ماشین بود بیشتر امتیاز میاورد.

      • Max33vr46

        5

        9

        هفت سال کافی نبوده براتون بازم میخواید

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        1

        1

        چرا وقتی میشه ۸امی رو بدست بیاری نشه؟طبیعتا ما دوست داریم دست نیافتنی باشیم ولی فیا میزاره مگه؟
        حیف اونهمه نوآوری و مهندسی و ایده که رو ماشین به کار رفته بود.
        دیگه اونایی که میگن ۷ سال فیا باهاتون بود معلومه خیلی سوختن.این۳سال فیا کلا برعلیه مرسدس قانون جدید وضع کرد.

  15. Ferrari-leclerc

    18

    1

    تبریک به مکس و ردبول فن ها.چه استارت سریعی زد مکس.شارل عالی بود خودشو تو سه ثانیه ای بوتاس نگه داشت.و یکی از قشنگترین استارت ها که دیده بودم رو آلونسو زد.واقعا کارش ارزش چندین بار دیدن رو داشت خیلی قشنگ بود کارش.
    .پرز هم تاوان کار کثیفی که مسابقه قبل با چارلز کرد رو داد.من که لذت بردم از این فرمت جدید تعیین خط.

    • Amir.Redbull99

      7

      8

      چیه این فرمت لذت داره؟واقعا بی منطق ترین و بی معنی ترین نوع فرمته.فقط باعث میشه تیم بهتر فاصلش بیشتر شه با قبلی.من که طرفدار ردبول و مکس هستم دارم اینو میگم که اسپرینت ریسو بردیم.
      باید مثلا اینجوری بود که مثلا یک تا سه اسپرینت ریس همین سه امتیازو بدن ولی تعیین خط فرداش براساس سریعترین دور این هفده دور باشه یا برعکسش.
      این فرمت هیچ منطقی برای هیجانی تر شدن نداره

      • Morteza

        6

        4

        Amir.Redbull99
        بنظرم حداقل جمعه رو از کسل بار بودن در آورده
        خود من اصلا تمرینات جمعه رو دنبال نمیکردم ولی دیروز تعیین خط رو دیدم
        البته این فرمت برای فصل بعده و فک کنم مونزا و نهایت یک یا دو ریس دیگه ازش استفاده نکنن این فصل.

    • Majid

      7

      5

      تنها دلیلی که چارلز فاصلش با والتری حفظ شد، مدیریت تایر بود چون کار دیگه ای از والتری بر نمیومد و نیازی هم نداشت فشار بیاره چون حق حمله به لوییس رو نداره.

      • محمد امین

        4

        2

        این رووهم در نظر بگیر بوتاس سافت داشت و لکلرک مدیوم، و مرسدس رو تایر مدیوم نسبت به سافت حداقل هر لپ دو دهم عقب تره ، یعنی در ۱۷ دور حدود ۳.۵ ثانیه نسبت به سافت عقب میفته و این اختلاف تقریبا برابر اختلاف لکلرک و شارل بود ، یعنی اگر جفتشون مدیوم داشته باشن فاصله کم میشه

      • محمد امین

        5

        0

        یعنی تا ۲۰۲۴ با این موتور فراری، مگه نداشتن موتور می‌ساختند، فکر کنم منظور از سال بعد باشه ،نهُ

      • Max33vr46

        2

        3

        بله جناب محمد امین تا سال 2024 همه با همین موتور های فعلی ادامه خواهند داد

      • Max33vr46

        2

        3

        موتورهای جدید که احتمالا طبق چیزی که من دیدم گفته میشه سوختش قراره هیدروژن باشه در سال 2025 معرفی میشه

  16. Mehrab

    13

    12

    با همه این اتفاقات : جابجایی لوییس و مکس + به فنا رفتن چکو + نفس کش طلبیدن ماتادور + برخورد راسل و ساینز نظرتون در مورد اسپرینت کوالیفای چیه . کسایی که موافقند لایک مخالفین دیسلایک .

    • Lh44

      9

      3

      به نظرم بهتره که باشه دیدین که چکو چه بلایی سرش اومد اینجوری حداقل کسایی که کنترل بهتری رو ماشین دارن به نفعشونه

      • Mehrab

        9

        4

        چکو بچه یه ساله نیست که . به قول دوستان کارما مسابقه قبلی و بلاهایی که سر لکلرک اورده بود رو داد.
        این چیزا توی مسابقه طبیعیه . مثل لوییس که توی ایمولا رفت تو خاکی . ولی در کل باشه برای ما جذاب تره فکر میکنم

      • NICO ROSBERG-06

        4

        5

        این اتفاقی که برای چکو افتاد برای هر راننده ای تو اون شرایط ممکنه اتفاق بیوفته سرعت بالای توی پیچ و هوای کثیف ماشینهای جلویی که نزدیکشون بود پرز و زیاد شدن بی موقع سرعت وزش باد،نتیجش میشه همین که دیدیم. کارما ؟

    • FJ

      19

      0

      همه اینهایی که گفتی یه طرف شش رده تو سه پیچ گرفتن فرناندو یه طرف ،تازه شش تا ماشین جلویی همشون بهتر بودن از فرناندو .حرکت تاریخی بود

  17. mohammad

    8

    0

    دوستان انتخاب لاستیک ها حالا چطوری هست؟
    آزاد هستند؟
    تعداد لاستیک ها همون قبلی هاست؟
    با کدوم ست لاستیک باید شروع کنند؟

  18. mahyar

    6

    6

    پرز چی شد ؟ هوای کثیف باعث شد اسپین بشه ؟
    فراری ی دونه موتور رقابتی … فقط یدونه . و تمام . ماشین خوبی رو امسال طراحی کردن . یعنی اینججوری به نظر میرسه

  19. Amir.Redbull99

    8

    3

    تبریک به طرفداران ردبول و مکس اگرچه مسابقه اصلی فرداست
    چیزی که دیدیم مرسدس و ردبول خیلی نزدیکن تو این پیست و استراتژی خیلی خیلی اهمیت داره
    مسابقه هیجان انگیزی میشه
    فقط من اسپرینت ریس رو ندیدم و نمیدونم چرا پرز اونجاست
    امیدوارم مسابقه خوبی برای ردبول و مکس باشه

      • NICO ROSBERG-06

        5

        3

        پرز خوش شانس ترین راننده امروز بود چون اگه با اون سرعت به دیوار میخورد کار ردبولم برای فردا سخت میشد به استثنای خسارتی که وارد میشد.

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      3

      0

      amir. redbull99
      اگه منظورت از نزدیکی فاصله طی ۱۷ دور ۳ ثانیه هست که بله مرسدس و ردبول نزدیکن از نظر ماشین .
      اینکه دیدی فاصله دور اخر کم شد به مکس گفتن نیاز نیست فشار بیاری و از کربها دور بمون ، فاصلت با لوییس زیاده

  20. بیژن

    14

    13

    مرسدس فن ها همیشه هستن
    شاهنامه اخرش خوشه دوست عزیز.
    سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هم اوایل فصل خیلی ها مثل شما زبون باز کردن ولی اخر فصل میرفتن برای خودشون
    شما رو هم آخر فصل میبینیم
    یه تعیین خط جمعه لوئیز اول شد. دیروز خودتون رو کشتین که اهای مرسدس برتره .

      • #1

        5

        5

        مگه خوش شانسی بده؟
        من که خیلی دوست دارم مرسدس و همیلتون امسال با خوش شانسی قهرمان بشن، کیفش خیلی بیشتره.
        شما میگین مگس بدشانسه، امیدوارم حق با شما باشه!

        یا مگه ماشین برتر داشتن بده، باشه مرسدس ماشین برتر، بهتر که مثل 7 سال قبل ماشین دامیننت داشته باشه، تا 7 سال دیگه هم دامیننت باشه…

        (بدشانسی مگس و ماشین برتر تو پیام شما نبود، فقط امیدوارم چند سال دیگه پشت سرهم مرسدس نه فقط برتر که دامینننننننت باشه، مثل چند ریس ابتدای 2019)

      • FJ

        6

        2

        شانس لازمه قهرمانیه ، ولی من یاد آوری کردم که اون سال رقابت برابر بود و بد شانسی های سب نتیجه قهرمانی رو رقم زد .

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        4

        2

        fj
        حالا ۲۰۱۷ لوییس با شانس قهرمان شد یا صرفا ماشین دایمیننت ؟؟؟؟؟
        البته که میدونم از نظر شما کمترین تاثیر رو شخص لوییس داشته توی قهرمانی ولی خی حداقل به یه نتیجه گیری برسید که شانس بوده یا ماشین؟
        با تشکر

      • بیژن

        0

        0

        وقتی تلاش کنی و همیشه بهترین ورژن خودت باشی شانس هم بهت رو میکنه .
        همیلتون هم ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کم برخورد نداشت ولی روحیه خودش رو حفظ
        باکو ۲۰۱۷ هم شانس بود که سب خودشش رو کوبید به لوئیز ؟
        همون مسابقه نشون داد چقدر بهم ریخته سب

      • بیژن

        0

        0

        محمد دانیال
        مرسدس ازابتدا حضور داشته با دو قهرمانی پی در پی سال۱۹۵۴و۵۵
        بعدش هم همیشه به عنوان سازنده
        سالهای حضور مهم نیست کیفیت مهمه دوست عزیز

  21. ali ajami

    9

    4

    تبریک به همه فن های مکس و طرفداران ردبول
    مثل این که آپدیت های مرسدس تاثیر خیلی زیادی نداشته براشون و لوئیس هرچه تلاش کرد حتی نزدیک هم نتونست بشه به مکس.
    این اپدیت اخرین شانس مرسدس و همیلتون برای قهرمانی بود که متاسفانه نشد و ردبول و مکس به احتمال 99 درصد قهرمان این فصل میشن

    • FJ

      9

      2

      کسی چه میدونه شاید تو قوانین جدید رنو رو دست همه پاشد ،اصلا معلوم نیست سال دیگه کی برتر خواهد بود .به سالهای دیگه ای که قوانین زیرو رو شدن مراجعه کن ببین چه تیمهایی از کف رفتن رسیدن با اوج.
      تغییر قوانین امسال در مقایسه با سال آینده خیلی خیلی ناچیز به حساب میاد حتی بااینکه جای ماشینای برتر رو عوض کرده

      • Saeedreza

        18

        0

        هنوزم دود از کنده بلند میشه
        آلونسو ثابت کرد جز بهترینهاست
        با یه استارت انفجاری یه کلاس رانندگی در حد لالیگا ارائه کرد
        ایول به آلونسو
        این پسر واقعا محشره

      • محمد امین

        8

        1

        راستی رنو که بیاد باید از فورمول ۲ راننده
        بگیره نه؟
        و اینکه من مطمنن هستم رنو همیشه موتور های خوب میسازه ، و در تاریخ ثابت شده که جزو پر برد ترین موتور ها است بعد از موتور فراری
        اما همیشه مشکل شاسی و ایرودینامیک دارن

  22. AmirAli

    9

    0

    دوستان بنده نرسیدم به این مسابقه….
    مکس پیچ اول گرفت لوییز رو؟
    استارت آلونزو و سب و اوکون چطور بود؟
    کارلوس اشتباهی کرد؟
    هم‌چنین گویا دنیل به سرعت لاندو نرسیده، درسته؟

    • FJ

      12

      2

      بقیه رو ول کن فقط فرناندو رو برو حتما ببین چه کرد ،تو سه پیچ شش تا ماشین قوی تر از خودشو گرفت .کلاس رانندگی درجه یک برای جوانترهای که ردشون میکرد گذاشت 😊😊😊

  23. Mehriar Salehi

    23

    2

    دیگران رو نمیدونم اما فکر کنم برای تلاش اول، اسپرینت نتیجه داد و هیجان داشت.
    رقابت دو نفر اول، دست کمی از رقابت برای پل پوزیشن نداشت تو همون چند ثانیه.
    شاید اگر ۴۰٪ بکنن مسافت رو، که لپ های آخر مشکلات تایر وارد بازی بشه، هیجان انگیزترش کنه و اکشن بیشتر ببینیم.اما برای تست؟ جالب بود.

    هایلایت این سشن هم بنظرم فرناندو بود! از اون استارتهایی که تو اسپانیا میزد رو زد، چه کرد لپ اول! البته تایر سافت بهش کمک کرد اما بازم جایگزاری هاش عالی بود و بعدش هم دفاع کاملا حرفه ایی جلوی کسانی که که آوانتژ ماشین داشتن…دیدن رقابتهایی که آلونسو یک طرف قضیه اش هست، همیشه جذابه.

    برای ویلیامز…البته اصلاح کنم، تیم ما فعلا نصفه تیم هست چون بود و نبود یک ماشین تفاوتی تو کار بوجود نمیاره.شاید اگر قوانین اجازه میداد بهتر بود یک شاسی کلا ساخته نشه، پول دور نریزن سر هزینه ساخت و تامین قطعاتش…بهرحال برای این نصفه تیم ما، اوضاع خیلی بهتر از اونی پیش رفت که تصورش رو داشتم.
    فکر نمیکردم بشه این همه ماشین سریعتر رو پشت سر نگه داشت که خب حداقل در مورد آلفاتائوری ها و یکی از آلپینها موفق بود…به ۱۰-۱۲ راضی بودم و این یه بونوس بود با کمک اشتباه پرز.

    فردا اوضاع از اینم بیشتر تغییر میکنه.
    ساعتی ریس برگزار میشه که استاندارد ساعت محلی پیست های دیگه هستش و همونطوری که دیروز میشد پیش بینی کرد ردبول تو شرایط عادی همچنان دست برتر رو داره و صرف شرایط دمایی پیست چیزی رو دیدیم که غیر عادی بود.

    برای ویلیامز هم فردا اوضاع از این سختتر میشه مطمئنا.پیس این ماشین اینجا نیست…ساینز، گسلی، پرز، حتی اوکون و استرول همگی ماشینهای سریعتری دارن تو دمای عادی پیست و اگر جلوی آلفارومئو تموم کنیم، هنر کردیم.

    تبریک به جورج، شارل و فرناندو…بنظرم کسایی بودن که خارج از توان ماشین، جایگاه بدست آوردن.

    • Mehdi mozafari

      8

      3

      آلونسو عالی بود.ترکوند.
      جورج با حداقل ضایعات! رسید به ریس فردا و امیدوارم واسه برخوردش با ساینز پنالتی نگیره.شاید فردا با یه کم شانس بتونیم امتیاز بگیریم

      • Mehriar Salehi

        9

        0

        بهرحال میتونست زودتر ترمز بگیره، کامل قفل کرد و از آندبورد سب مشخص بود که داخل جای زیادی بود.

        بازگشت به واقعیت، دوازدهم! پرز و استرول و سنودا هم همگی ماشین های سریعتری دارن.
        پانزدهمی نهایت توانمونه ظاهرا، البته اگر از پس آلفاها برییایم!

  24. Abbas

    8

    3

    درود دوستان،تبریک ب همه طرفداران فرمول،رد بولیا،مرسدسیا،فراریا،ویلیامزیا،مکلارنا و غیره،لاستیک استارت چی شد؟؟؟

      • mahyar

        3

        0

        اون ریس با 70 دور بود .
        این ریس با 17 دور بوده . اگه اشتباه نکنم همش 100 کیلومتر مسابقه دادن

  25. Morteza

    9

    11

    امیدوارم که اگه بحث یا کری خونی هم قراره باشه
    محترمانه و بدور از توهین باشه.

    من چیزی که دیدم مرسدس تو مستقیمی ها سه دهم جلوتر بود.
    ولی امروز مکس تو پیچ ها اون فاصله رو جبران میکرد و عالی بود
    استارتش درجه یک بود و با اینکه تو مسابقه سرعتی مکس برد.
    و خیلی هم به ما ردبولی ها چسبید.

    ولی فردا دست بالاتر رو مرسدس داره بخاطر بوتاس و استراتژی. (و حتی اون سه دهم)
    و من فک میکنم فردا برد برای لوئیس باشه.
    با اینکه دوست دارم مکس پیروز باشه.( البته اگه واقع بین باشیم نمیگم نشدنی چون هیچی تو فرمول نشدنی نیست ولی حداقل میشه گفت احتمالش کمه)

    مرسدس فن ها هم الان لطفا نیان بگین مکس ماشین برتر داشت (چون خیلی خنده داره)
    سه دهم تو مستقیمی ها جلو هستین
    و اگه تو پیچ ها زمان از دست ندین قبول کنید ماشین برتر دست شماست.
    پس صبر کنید فردا قشنگ جشنتون رو بگیرید.

    تو دور های اول هم لوئیس داشت لاستیک نگه میداشت و نمی خواست پشت هوای کثیف مکس قرار بگیره. وگرنه راحت میتونست نزدیک بشه.

    • Moein

      8

      7

      خنده دار حرف های مکس فن هاست حداقل ما قبول داریم ماشین سالهای قبل ما سریع بود ولی شما اززمین وزمان فکت های چرت میارین که بگین مکس باگاری داره ریس می بره !!!

      • Max33vr46

        5

        7

        با گاری نمی‌بره ولی با ماشین دامیینیت هم نمیبره

  26. رضا سلطانی

    14

    2

    ستاره ی بی چون و چرایی این اسپرینت آلونسو بود! چه کرد! استارت عالی و دفاع های محشر!
    و البته همان طور که هزار بار گفتیم با بالا رفتن سن سرعت واکنش پایین میاد فلذا همیلتون توی تمام استارت های این فصل از مکس عقب افتاده
    و چه ریکاوری ای داشت ساینز
    امیدوارم مسابقه ی خوبی باشه

    • Majid

      4

      6

      شما تو یه جمله خودتو نقض کردی که برادر ازونفر از استارت پیرمرد تعریف می کنی بعد می گی پیرمردا استارتشون ضعیفه. کدوم بالاخره

      • رضا سلطانی

        4

        6

        هیچ تناقضی وجود ندارد بین این دو گزاره:
        این قاعده ی عمومی است که بین افزایش سن و سرعت واکنش رابطه ی مستقیم وجود داره
        و از طرف دیگه هم این که این قانون و معادله ی ریاضی نیست که همیشه درست باشه و قاعده ای تجربی است. فلذا می شود راننده ای باشه که سنش بالا باشه ولی در استارت خوب واکنش بدهد

  27. iman

    8

    3

    چه استارتی زد ماتادور.پنج رده تو استارت ولی حیف که این ماشین بیش از این توان نداره.مکس مثل همیشه فوق العاده و همینطور چارلز.پرز هم که بیشتر ثابت کرد که فاصلش با مکس خیلی بعیده و هیچکس نزدیک مکس نیست

  28. Soheil

    10

    2

    تبریک به فنای مکس (دیگه این جمله رو هر هفته باید بگیم و عادت کنید :)) لانچ فوق‌العاده‌ای داشت واقعا اما از اون بهتر استارت آلونسو بود که البته با سافت بود اما خوب عالی بود
    شارل هم عالی بود کاملا با نوریس فاصله باز کرد حتی بعد از رد شدن نوریس از آلونسو، به نظر ماشین فراری اینجا پیس نسبتا خوبی داره امیدوارم این هفته بتونن مکلارن رو شکست بدن
    به نظرم باتوجه به پیستای قدرتی که مونده امتیاز گرفتن راسل این فصل حتمیه، فقط بحث زمانشه…
    در مورد فرمت اسپرینت کوالی هم، خوب نیست اما واقعا بدم نیست. بودنش تو بعضی ریسا یکم جذابه اما آیا این چیزیه که فرمول یک الان بهش نیاز داره؟ قطعا نه!

    • Majid

      4

      3

      ماشین ویلیامز برخلاف تایم گیری قدرت چندانی در مسابقه نداره و اگه اتفاقات عجیبی نیوفته فکر نکنم امتیازی بگیره

      • Soheil

        5

        0

        اگر منظورتون این ریسه که میتونم تا حدی موافق باشم اما اگر در کل این فصل میگید مخالفم به نظر راه درستی دارن میرن و دیر یا زود اون یک امتیاز از راه میرسه…

  29. Siya

    5

    9

    وی وی وی چی بود این
    خیلی مسخره بود هفده دور فقط؟؟؟!!!
    حداقل اگه قراره باشه مسافتش باید بیشتر باشه تا مسائل تایرها درش درگیر بشه
    ولی چه کرد ماتادور با اختلاف یکی از بهترین استارت زنای تاریخه
    فراری که پیسشو داره واسه فردا امیدوارم ساینز خودشو بکشونه بالا خیلی به امتیازاتش نیاز داریم
    کل مسابقه یه طرف آخر مسابقه که مکس به بهونه خسته نباشید به همیلتون رفت لاستیکاشو نگاه کرد یه طرف البته پدرش بهش گفت ولی خیلی باحال بود.
    فردا استارت بکش بکشه هر کی بتونه از تصادف دور بمونه شانس بالایی داره واسه امتیاز بیشتر

  30. Hamed

    8

    1

    چه استارتی داشت ناندو مستر کلاس
    یاد مجارستان 2006 رو این بار تو خشکی زنده کرد.
    فراری انصافا به نظرم سرعت ریس خوبی داشت در حد خودش. شارل تقریبا نزدیکای بوتاس داشت میروند بعد دوئل مکس لوئیس فردا رقابت فراری و مک لارن هم جذابه
    اسپرینت ریس هم بدک نیست ایده اش البته من هنوز تعیین خط کلاسیک رو ترجیح میدم ولی برای 3 یا 4 گرندپری تو تقویم 22 مسابقه ای بدم نمیاد برگزار بشه اتفاقات غیر منتظره توش رخ میده مثل همون حادثه پرز که رده بندی فردا رو غیر قابل پیش بینی تر میکنه.

    • 🏁Parsa16

      12

      2

      تبریک به مکس و طرفداراش
      استارت لوییس خیلی بد بود و به خاطر قدرت های نزدیک ماشین ها مکس تونست مدیریتش کنه
      ناندو مثل سال‌های پیش تو استارت عالیه
      جورج عالی بود حیف شد که با ساینز برخورد داشت
      چارلز هم بی نقص بود
      چکو افتضاح بود
      گسلی خوب نبود
      مکلارن ها بد نبودند
      در کل من هم با این فرمت جدید موافقم،شنبه ها و جمعه ها از کسل کنندگی درمیان

      • 🏁Parsa16

        8

        3

        دلم برای سب میسوزه،واقعا با ماشین رقابتی هنوز میتونه برای سکو بجنگه اما…😔

  31. Majid

    14

    5

    از استارت عالی آلونسو بگذریم که عجیب هیچکس جلوش دفاع نکرد، والتری یک استارت عالی داشت و فقط با استارت بد لوییس نابود شد، استراتژی مرسدس لاستیک سافت برای والتری برای حمله به مکس بود ولی ازونجایی که حق حمله به لوییس رو نداره تو همون سومی مدیریت کرد. یکی از دوستان میکه فاصلشو با بوتاس ببین😄 چی می گید واقعا!؟، والتری بعد تر زدن لوییس فقط مدیریت کرد چون کار دیگه ای نمی تونست انجام بده.

    • mahyar

      3

      1

      به شخصه اگه جای والتری بودم و میدونستم صندلیم در خطر هست قطعا” این فصل رو حداقل سعی میکردم لویس رو شکست بدم .

      • Majid

        1

        0

        تو تیم مرسدس حق ندارند هم تیمی رو به چالش بکشند و تمام سبقت ها با هماهنگی تیم انجام میشه. پس چنین توقعی نداشته باشید. نمونه همین اسپرینت کوالی، والتری یک استارت عالی زد برای حمله به مکس ولی وقتی دید لوییس عقب موند، سرعتشو کم کرد که از لویییس رد نشه با اینکه با اون استارت به راحتی می تونست رد بشه.

  32. Majid

    4

    6

    دیروز نوشته بودم بدی چنین مسابقه ای به اینه که فقط یک اشتباه انجام بدی کارت تمومه، تو تایم گیری لااقل یک فرصت دوباره هست، و امروز پرز با یک اشتباه بچگانه ردبول رو نابود کرد. اگه مازپین اینطور اسپین می شد جای تعجب نبود ولی پرز با این همه تجربه.‌

    • mahyar

      3

      2

      البته اشتباه پرز بچه گانه نبود، ممکن بود اون اتفاق برای هر کسی اونجا رخ بده . حتی لویس که خدای کنترل پشت خودرو هست .

      • Majid

        1

        0

        شکس دیگه ای چنین اشتباهی نکرد بله لوییس هم اگه اسپین می شد اشتباهش بچگانه بود اینجا مساله تجربه است اگه مازپین اسپین می شد دیگه اشتباه بچگانه نبود یک چیز عادی محسوب می شد که ممکنه از هر راننده تازه کاری سر بزنه

  33. م.یوسفوند

    7

    12

    من به احترام فن های همیلتون که دوستشون دارم نگفتم که تو سیلوراستون مرسدس خودروی سریعتری داره و فرض رو بر این گرفتم که خودروی یکسانی دارن منتهی من خودم داده های تله متری رو که بررسی کردم از سه تا فاکتور مرسدس تو دو فاکتور(سرعت مستقیمی ها و سرعت ورود به پیچ های سریع سریعتره و در مقابل ردبول فقط در یک فاکتور سرعت خروج از پیچ ها سریعتر بود) در ضمن همیلتون فقط با خودروی سریعتر یا dnfشدن وستپن میتونه به رقابت قهرمانی برگرده

      • Amin-sdg

        5

        2

        ای کاش شوخی بود:(
        حداقل خوبه به ناندو به خاطر حرکات مارپیچ ش جریمه ندادن. حالا دو دیقه دیگه هم خبر میاد استواردا به ناندا هم گیر دادن:))

  34. Moein

    15

    1

    به عنوان یه مرسدس فن همیلتون داره تو تک تک استارت ها گند می زنه درصورتی که فقط زمانی شانس برد جلو مکس سریع تروداره که حداقل اول ازتو پیچ یک دربیاد

  35. Amin-sdg

    12

    0

    ولی واقعا چ قدر خوبه ماتادور برگشت امسال. قشنگ از ۱۷ دور ۱۶ دور دوربین رو اون بود:) به نوبه خودش خوب هیجان میده به مسابقه

  36. Hamoon

    13

    2

    نکته جالب برام این بود ک شارل تونست خودشو نزدیک بوتاس نگه داره و فاصلش با لندو زیاد میشد.اگه فردا استارت خراب نکنه چهارمی میتونه نگه داره
    ساینز هم میتونه تا هفتم بیاد
    برام مهم نیست کی راننده بهتر یا ماشین بهتر داره
    هرکی اول شد باید تبریک گفت جر زنی هم نداره
    تبریک ب همه مکس فن ها
    استارتش عالی بود

      • hamed.ab

        8

        7

        واقعا شارل چراغ خاموش داره میتازونه… قهرمان جهان نیست ولی جانشین به حق شوماخر ،الونسو و فتله ،یک راننده یک واقعی

  37. رضا گوهری مهر

    9

    3

    حالا شما همه اینا رو میگید.
    من دلم میسوزه برای فتل با این ماشین های که دستش میدن. با DRS پشت آلونسو نمیتونست نزدیکش بشه. من دقت کردم سر پیچ ها آلونسو ریس لاین های بهتری داشت و فتل نمیتونست توی اون خط قرار بگیره. البته این هم بود که یک ریسک نکنه و اسپین نشه.
    فردا فتل نهایت یک رده بگیرهه و نفر 7 بشه چون در حالت عادی نمیتونه از پس مکلارن ها بر بیاد. مگه اینکه اتفاقی بی افته یا اندرکات کنه یا …….

    • hamed.ab

      7

      3

      دوست عزیز ریکیاردو و لندو با ماشین مکلارن که معلومه تو سیلورستون ماشین سومه به سختی رد شدن ، چه انتظاری داری که استون مارتین راحت رد بشه ، اگر دو سه دور بیشتر داشتیم فتل رد میشد چون سافت ناندو تموم شده بود ، به هر حال الپین و استون مارتین و ویلیامز دارن با یه راننده مسابقه میدن و هر سه عالی هستن …

      • رضا گوهری مهر

        9

        0

        متوجه هستم که اگه ادامه پیدا میکرد آلونسو به لاستیک خوری میافتاد. بحث من این هست که با DRS و لاستیک میدیوم که توی اون بازه از مسابقه باید بهترین عملکرد رو بده چرا استون زورش نرسید. فتل یک جاهایی فاصله اش رسید به 0.2 ولی باز هم نتونست رد بشه. داستان این که استون ماشین ها رو آپدیت نمیکنه و صرفا ستاپ رو برای هر مسابقه تغییر میده. امیدوارم علتش این باشه که منابع رو دارن برای فصل بعد نگه میدارن

    • Kiarash16

      9

      3

      دوست عزیز هفتم برای فتل خیلی خوشبینانه است
      رو نهم حساب کن
      دو تا مرسدس
      مکس
      دوتا مکلارن
      و شارل قطعا جلوشن …….

      ساینز و پرز هم با اون ریس پیس فضایی خیلی بهتر از اون خواهند بود

      باید برای نهم بجنگه اگه dnf نداشته باشیم

      • رضا گوهری مهر

        2

        1

        منم دوست دارم خوشبین باشم خوب
        اصن انقدر که بگم اول میشه ولی خوب نمیشه 🙂

  38. NICO ROSBERG-06

    6

    7

    داداش تکبر خوب نیست،اونم این حدس
    از کجا معلوم ۷سال بعدی دست ردبول و مکس میوفته و مرسدس دنبالش؟
    اونقدر تو خوشحالی قهرمانیامون خوش بودیم که اصلا حال و روز فن های راننده های دیگه برامون مهم نبود.. حالا میتونم حس کنم اون حسی که داشتن و.

  39. NICO ROSBERG-06

    6

    3

    آره،آلونسو قید لاستیکا رو کاملا زده بود و قشنگ هم پیست و هم لاستیکارو رنده کرد
    عجب مارپیچایی میزد.. یک رانندگی کلاسیک از یک قهرمان تابناک..آفرین ب این توانایی در این سن.

  40. Kiarash16

    11

    2

    خوب اونقدر که فکر می کردم بد نبود …….
    آهه شارل فنا پرزو گرفت ………
    تنها جذابیت اسپرینت اینه که بعضی راننده ها از مسیر خارج بشن و برگردن و سبقت بگیرن

    فردا احتمال کمی وجود داره که به راسل پنالتی بدن
    چون ساینز و انداخت بیرون

    شارل فوق العاده سریع بود ……….
    (در پایان ۱۷ دور ۳ ثانیه با بوتاس فاصله داشت)

    این یعنی فردا شانس سکو هست
    از گاراژ فراری استراتژی خوب می خوایم ………
    لاندو به اندازه شارل سریع نبود ………

    استارت مکس عالی بود ……..
    پول پوزیشن به فناش تبریک میگم

    ولی فردا مرسدس دست بالاترو تو استراتژی داره…..
    ستاره امروز قطعا آلونسو بود …….
    ۶ رده تو استارت خارق العاده است ……..

    فردا استراتژی تک پیت استاپ حرف اول و میزنه …
    و فک نکنم کسی بخواد دو پیت استاپ انجام بده …

    مدیوم هارد
    سافت هارد
    هارد سافت

    به نظر بهترین استراتژی ها هستن …….
    آندرکات حسابی جواب میده ….!!!

    کارلوس می تونه بیاد تو رده ۶ ام قرار بگیره!!!!!

    تو این ریس مخصوص ماشین فراری(باشارل) هردور حدود 0,4 ثانیه نسبت به مکلارن ها بدست میاره
    حالا آلپین و آلفاتائوری و استون که هیچی

    بازم میگم شارل شانس سکو داره …….
    همه چیز به گاراژ فراری بستگی داره ………

    لوئیز هم احتمالا برنده میشه فردا
    و مکس پشتش میمونه ‌‌………

    پرز هم واقعا برای سبقت گیری تو تقلاست …….
    بعید می دونم به رده ای بهتر از ۵ ام برسه ….‌.

    کیمی هم استارت خوبی داشت!!!!!!!!

    • Majid

      3

      5

      تحلیلت خیلی احساسیه تا منطقی یک چیزهایی از واقعیت داخل مسابقه گفتی درحالی که حقیقت چیز دیگه ای بوده، استارت مکس خوب بود و فقط به خاطر استارت بد لوییس خیلی به چشم اومد در حقیقت استارت والتری از مکس هم بهتر بود. در مورد فاصله شارل با والتری این ذهنیت اشتباهو در شما بوجود آورده که واقعا فراری در مقابل مرسدس حرفی برای گفتن داره فردا بدترین روز والتری هم باشه امکان نداره شارل بهش برسه چون دلیل فاصله سه ثانیه امروز به خاطر سرعت کم والتری نبود اولا که نیازی به فشار بیشتر و نزدیک نگه داشتن به لوییس نداشت چون تیم اجازه حمله نمی داد و لاستیک سافت والتری مدیریت بیشتری از لاستیک مدیوم شارل نیاز داشت و علت فاصله این بود نه سرعت خیره کننده فراری.

  41. SEB.5

    4

    3

    سلام دوستان
    تقریبا اسپرینت بد نبود و رقابت سب و ناندو هم خوب بود و به نظر من ماشین های آلپین و استون آخرین قدرتشون همینه واقعا و چارلز عالی بود و کارلوس هم اگه پنج دور دیگه ادامه داشت تا نهم هم میومد و پرز هم که مسابقه اش نابود شد ولی با توجه به ماشین ردبول امتیاز میگیره و ناندو هم که استارت فوق‌العاده خوبی زد و واقعا سب داره یه تنه استون رو میاره بالا و استون تو سکتور سه خیلی بد بود من مسابقه رو که نگاه کردم دیدم سکتور سه خیلی تایم از دست میدن سکتور یک و دو عالین و سکتور سه ضعیفن و برعکس آلپین سکتور یک و دو از استون ضعیف تره و سکتور سه خیلی خوبی داره و به نظر من سب تو بهترین حالت ششم بشه تازه اگه ساینز و پرز هم روز خوبی نداشته باشن .

  42. mahyar

    5

    0

    مکس اگه لویس رو توی بازه 3-4 ثانیه ای پشتش نگه داره فکر کنم اجازه آندر کات شدن به لویس رو نده . و اگه استینت اول رو بیشتر فشار بیاره و فاصله رو باز بکنه . (فکر کنم هم با هارد شروع بکنه و با مدیوم تموم بکنه ) یعنی اونقدر به لاستیک هاش فشار بیاره تا لویس هم برای این که خودشو بهش برسونه فشار بیاره قبل از لویس بره پیت یا اونقدر فاصله داشته باشه که لویس پیت کرد دوربعدش مکس آندرکات نشه . هرچند که بوتاس قطعا” به عنوان یک دست انداز سر راه مکس خواهد بود تا سرعتشو کم بکنه .

    • Erfan

      6

      0

      فکر نکنم با هارد شروع کنن. به هیچ وجه نمیخوان تو استارت رده از دست بدن. به نظر من با مدیوم شروع میکنه و با هارد تموم میکنه مکس. لوییس احتمالا استراتژی متفاوتی خواهد داشت. شاید شروع با سافت و تموم با هارد. (با توجه به استارت عالی فرناندو با سافت احتمالا شروع با سافت استراتژی پر استفاده ای باشه امروز)

      • farshad.b

        6

        0

        این لاستیکهای امسال توی این پیست با پیچهای سرعت بالا, گرمای زیاد و فشار مسابقه بعید بنظر میرسه با یک پیت جواب بده , وقتی مدیوم هم زیر ردبول هم زیر مرسدس بعد15 دور قابل اعتماد نبود پس هر تیمی تک پیت عمل کنه احتمالا قربانی خواهد شد . امروز ریس یک و نیم ساعت زودتره و دما بالاتر .

  43. Amir5

    4

    2

    تعیین خط جالبی بود ولی میتونست بهترم باشه خوب بریم سراغ اصل مطلب اون چیزی که مشخصه سرعت خوب مرسدسه و بنظر میرسه که این آپدیت ها باعث این شده که مرسدس هم سریع تر شه و هم بتونه لاستیکشو بیشتر نگه داره نکته بعد مرسدس تمام توانشو نشون نداد البته از نظر من و مرسدس میتونه که حتی یکو دو بگیره و مکس سوم شه
    نکته بعدی فراری بنظر کمی بهتر از مکلارن میاد البته مکلارن تو ریس بهتره
    آلپین بنظر میاد که با فرناندو برای امتیاز میجنگه البته در سکتور یک و دو نمیتونه اونقدر که باید تو پیچ های سریع خوب باشه و کلا یکمی فرناندو با ماشین در گیره ازاون طرف هم سب سکتور یکو دو سریع بخاطر ماشین خوب و شاسی و ایرو دینامیک خوبشون منتها این که ماشین استون اونقدر تو مستقیمی ها سرعت نداره

    • محمد امین

      2

      1

      اصلا تقصیر لوییس نبود ، مکس عجله کرد، هیچکدوم تقصیر نداشتن، ولی به هر حال سرعت لویس و مرسدس در مستقیمی ها خیلی بیشتر بود ، ولی حداقل‌ دوم می‌شد، خیلی ناراحت شدم

      • محمد امین

        0

        0

        ادم هستم ، چه ربطی به طرفداری داره ، حقيقت رو هم گفتم ، آدم ناراحت میشه
        منم فراری فن هستم

  44. ali

    2

    1

    مکس خیلی خیلی تهاجمی میرونه
    انصافا این همه همیلتون بهش جا داد
    هر کی به جای همیلتون بود احتمالا همون چند پیچ اول برخورد میکردن.

  45. محمد امین

    1

    0

    چ تصادفی شد
    تقصیر هیچ کدوم نبود چون نه مکس دید داشت نه لوییس ، ولی مکس یکم عجله کرد، درسته احتمال زیاد لویبس می‌برد و لی مطمن بودم نهایتا دوم میشه،استارت لکلرک و سایتز عالی بود ، لکلرک قبل از تصادف به همیلتون هم داشت حمله میکرد

  46. بهزاد

    0

    0

    لوئیز خیلی فشار روش بود که حتما تو سیلور استون نفر اول بشه بخاطر همین خیلی بی پروا رانندگی کرد می تونست یکم صبر کنه تو مستقیمی ها می تونست بگیره

    • NICO ROSBERG-06

      1

      0

      آقا سکته رو زدیم امروز
      چه رانندگی کرد چارلز چه مسابقه ای داد لویس آفرین به بوتاس..مسابقه امروز هزار تا نکته داشت که ۹۹۹تاش ریسی بود که لکلرک داد و یه تبریک بزرگ میگم به طرفداراش،این پسر قهرمان آینده خواهد بود به همراه مکس در دوران پس از لویس و یه تبریک بزرگ تر تقدیم طرفدارای لویس.. چه شود از این به بعد بین لویی و مکس،، تجربه ثابت کرده قبل به بقا با لویس ینی خروج قطعی از ربس..عحیبه این داستان بین لویس و ردبول،اوج زدو خورد بود امروز.. چه کرد فتل واقعا اون اسپین واقعا اونجا جاش نبود بعد از تعیین خط عالی یک مسابقه واقعا ،، چی بگم که طرفداراش ناراحت نشن،و دقیقا برعکسش آلونسو بود که حیفم میاد به خدا این بشر آلپین زیر پاشه خدا کنه سال بعد ردبولی چیزی زیر پاش باشه هر چند خیلی بعیده..و با تغییر قوانین سال بعد باز امیدی هست که اگه ماشینا نزدیک بشن آلونسو هم یه خطر بالقوه می‌تونه بشه برای همه بالای جدول یا..
      نفسم بد گرفت آخر ریس که لویی چارلز و گرفت هر دوشون جای تشویق حسابی دارن..و در آخر مکس بدشانس..و مسابقه ای که برای ردبول خیلی کابوس وار به اتمام رسید..
      تبریک به طرفدارای ولتری و چارلز و ریکاردو ولویس..که الحق روزمون و ساختن و کیمی هم که ،تا قبل از درگیریش با پرز واقعا جنگید مثل یک کهنه سرباز واقعی..
      تا ریس بعدی تو استرس سیلور استون روزامو میگذرونم که چه ریسی شد..سر درد گرفتیم.
      تازه داستان فصل۲۰۲۱ شروع شده.
      شب همه بخیر .

  47. saeed66

    0

    0

    همیلتون دمت گرم حالمونو خوب کردی مکس باید یادبگیره صبر داشته باشه مث آب خوردن همیلتون ازش رد میشد قبلا هم همچین کاری کرده بود همیلتون عقب میکشید عجب راننده ای

دیدگاه خود را بیان کنید