فرمول یک ایرانلوئیس همیلتون، راننده مرسدس توانست در تعیین خط رو جمعه فرمول یک بریتانیا 2021، رده اول خط استارت تعیین خط سرعتی را ازآن خود کند.

مکس ورشتپن از تیم ردبول با فاصله اندک 0.075 ثانیه ای در رده دوم قرار گرفت و سرجیو پرز نیز دور پایانی و بهترین زمانش را به دلیل عریض طی کردن پیچ استو از دست داد و این والتری بوتاس خواهد بود که تعیین خط سرعتی را از رده سوم آغاز خواهد کرد.

تعیین خط فرمول یک بریتانیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:26.134
2مکس ورشتپنردبول+0.075
3والتری بوتاسمرسدس+0.194
4چارلز لکلرکفراری+0.694
5سرجیو پرزردبول+0.710
6لندو نوریسمک‌لارن+0.763
7دنیل ریکاردومک‌لارن+0.765
8جورج راسلویلیامز+0.837
9کارلوس ساینزفراری+0.873
10سباستین فتلاستون مارتین+1.045
11فرناندو آلونسوآلپین1:27.245
12پیر گسلیآلفاتائوری1:27.273
13استبان اکونآلپین1:27.340
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:27.617
15لنس استرولاستون مارتین1:27.665
16یوکی سونوداآلفاتائوری1:28.043
17کیمی رایکوننآلفارومئو1:28.062
18نیکولاس لطیفیویلیامز1:28.254
19میک شوماخرهاس1:28.738
20نیکیتا مازپینهاس1:29.051

185 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    33

    11

    101مین پول پوزیشن و اولین پول پوزیشن روز جمعه لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم
    1.26.134

    • بیژن

      32

      5

      چه دوری بود دور اخر لوئیز حیف که سر دوپیچ اخر خراب شد .
      و راسل واقعا محشر کرد امروز

      • ali

        16

        4

        اون دور خیلی سریع بود، دور و بر ۱.۲۵.۸ یا ۱.۲۵.۷ تایمش بود اگر اشتباه نمیکرد.

      • saeed66

        7

        4

        مسابقه کی برگزار میشه

      • ferarri

        6

        2

        برادران دانا . تعیین خط سرعتی چیه باز؟

    • Amin44

      18

      4

      شمارنده همینجاست…
      لوییس میتونس تایمشو بهتر هم کنه اما خب نشد
      بریم واسه تعیین خط سرعتی…

    • #1

      27

      0

      تعیین خط امروز برای اسپرینت ریس فرداست.
      تعیین خطی اصلی اسپرینت فرداست و نفر اولش پل پوزیشن میگیره.
      اول شدن امروز برای رکورد پل پوزیشن حساب نمیشه.

      • Hamoon

        17

        0

        جدی؟ من فکر میکردم پل حساب میشه
        لوییس خیلی خوشحالی میکرد ک

    • 17Sohrabsafari

      26

      0

      فقط اونجایی که راسل به Q2 رفت و صدای تشویق و هورای تماشاگرا بلند شد واقعا لذت بردم آفرین به راسل

      • Hamoon

        16

        0

        با هوادارا کلا ی چیز دیگست

      • itg

        14

        3

        Mehrab
        مخلصم
        درباره همیلتون جرات ندارم کامنت بدم
        ولی امیدوارم لکرک بزودی ماشین خوبی داشته باشه
        ببینیم مکس چه میکنه،

      • Mehrab

        12

        1

        کاربر itg ما چاکریم
        انتقاد درست از لوییس و هرکس دیگه همیشه حمایت شده تاکید میکنم انتقاد درست ، تخریب نه . تلاش برای تخریب همیشه جوابش تخریب متقابل بوده حداقل تا اونجایی که من دیدم . شما هم یکبار درست انتقاد کن یکبار تخریب کن میبینی تفاوت لایک و دیسلایک هارو توی هردوتا نظرت . یا حق

    • Mehrab

      33

      6

      یعنی ادم نمیفهمه شما چی فکر میکنید . تا اینجا مکس ماشین برتر داشت ما حرفی زدیم . فقط تبریک گفتیم . با نهایت احترام انگار به شما فشار اومده که ماشین برتر دست مکس نیست دوست عزیز .

    • محمد

      18

      4

      یه لحظه قلبم اومد تو دهنم وقتی سکتور سوم خراب کرد😦

    • itg

      26

      7

      آب بخور

    • mohammad ali F1

      19

      3

      عجب فن هایی دارن اینا فن رو رد کردن حتی.
      این پول رو هم تبریک میگم به لوییس فن ها.
      راسل 3 بار پشت سر هم در Q3. واقعا خیلی داره خوب کار میکنه.
      ریکیاردو هم بلاخره اومد Q3.

    • محمد امین

      24

      5

      چه اشکالی داره ، از اینجا میشه فهمید که زندگی همیشه باب میل نیست ، در اتریش شما حدود چهار دهم اختلاف داشتید ، و اینجا اصلا فرض کن چهاردهم عقب هستی، همونطور که مکس برد و شما خوشحالي کردین ،حالا هم لویس که نبرده تازه و خب بعد از پنج مسابقه خیلی خوبه ، و اینکه ردبول الآن پنج مسابقه است که برتره ، این خیلی واضح هست، در باکو پرز داشت سریع تر از لویس میرفت ، به نظرت این ممکنه ، پس یعتی ماشین خیلی جلو تر بوده در ریس
      شاد و مانا باشید ، هنوز مکس خیلی جلو تر هست
      و بدانید که لویس راننده ی کارکشته ای است ، الکی ۷ قهرماني به دست نیاورده

    • Mehrab

      17

      7

      کاربر itg
      یعنی هفته منو ساختی . دیدم کامنتت رو ترکیدم قشنگ . حاجی حلال اولسون

    • FJ

      20

      4

      آقایون آقایون خواهش میکنم اینقدر به هم تیکه نندازید و بحث های الکی نکنید .
      فرمول یک هفتاد درصدش ماشینه و الباقی راننده با مهارت و تیم با استراتژی خوب .
      تو همه دور ها هم این بود اواخر ده هشتاد رو نگاه کنید پراست و سنا تو مکلارن قبضه کردن بودن رقابتها رو حتی بیشتر از فصل 2016 مرسدس .
      شوماخر ,وتل ,همیلتون و یا هر راننده بزرگ دیگه ای بدون ماشین خب نمیتونه موفقیت به دست بیاره این بدیهیه .
      سب و لوییس راننده یه عصرن ,توانایی هاشون بهم خیلی شبیهه ,دهه قبل رو مال خودشون کردن ولی الان ببینید یا پارسالو ببینید اختلاف ماشین چقدر فاصله انذاخت بینشون,تاثیر ماشین تو فرمول یک احضرو من الشمسه (عربی شد (( :: ).

      امسالم نشون داد حتی همیلتونم تو این سه هفته جلوی مکس حرفی برای گفتن نداشت .
      بحث الکی نکنید سر ماشین , وقت تلف کردنه کدورتم ایجاد میکنه

    • NICO ROSBERG-06

      12

      1

      سلام به همه عزیزان دل.
      بعنوان یک مرسدس فن باید بگم، درود برهمگان، ما برگشتیم.
      تبریکککک برای پل لویی، مرسدس اومد،عجب تلاش خوبی بود به همه مرسدسیا تبریک میگم مخصوصا لویس فنهای عزیز..تبریک به طرفدارای مکسم میگم که خیلی تلاش خوبی کرد..فاصله ای که بین نفر اول و دوم هست،خیلی گمراه کننده ست،ینی چی؟
      ینی اصلا نمیشه حدس زد یکشنبه پیروزی برای کیه،باید تعیین خط ریس فردا رو ببینیم که تا حدودی می‌تونه پیروز یکشنبه رو هم بهمون معرفی کنه..بوتاسم بسیار خوب بود و ایشونم اومده که بگه قرار نیست صندلی ۲۰۲۲رو به راحتی تقدیم راسل با انگیزه کنه..تبریک به طرفدارای بوتاس و همینطور راسل که فاصلش با هم تیمیش کهکشانیه این پسر اون یکی ته جدول این رو ابراست.فقط تصور هم تیمی شدنش با لویسم منو میترسونه..باید دید مرسدس جرات چنین ریسکی برای سال بعد و داره یانه..پرزم با توجه به رده ش،خوب عمل کرد انتظار بیشتری نمیشد ازش داشت..
      یه تبریکم میگم به فن های فراری مخصوصا چارلز که تعریف کردن از این پسر نمیتونه چیزی که داره بااین فراری ارائه میده رو توصیف کنه..آفرین..
      فتل هم خیلی فضایی بود امروز به همراه ماتادور قول کش..تبریک به طرفدارای زیاد هر دوتاشون.اکثرمصاحبه های انجام شده خلاصش راجع به منفی بودن این شکل تعیین خط برای هیجان مسابقات بوده اما من فکر میکنم فردا تو اون ۱۷,۱۸دور چیزایی ببینیم که تا امروز ندیدیم از فرمول۱ ،چرا این و میگم؟
      چون ۱_به سه نفر برتر ریس فردا به ترتیب۳و۲و۱ امتیاز میدن واین باتوجه به فاصله لویس و مکس تو جدول کلی مسابقات،بسیار حائض اهمیته و۲ رتبه بندی ریس فردا در پایان ۱۰۰کیلومتری که برگذار میشه،در رده بندی روز مسابقه مستقیما تاثیر داره و ازین رو همه تمام تلاششان و میگذارن،برای اینکه از هر راهی که تا امروز توفرمول۱,یاد گرفتن،از نفر جلویی شون سبقت بگیرند..حالا به نظر شما قراره چه اتفاقی تو تعیین خط ریس فردا بیوفته؟؟؟
      حتی فکرشم آدم و هیجان زده می‌کنه..
      لحظه استارت فردا برای تعیین جایگاه ماشینا تو یکشنبه..خیلی به نظرم تاثیر خواهد داشت..
      شب به همه خوش.✨

      • بهزاد زمانی

        7

        2

        خوندن کامنتها جدای از اینکه نقطه نطرات موجبات مسرت رو ایجاد میکنه بعضا واژه‌های مورد استفاده هم، روز آدم رو با نشاط میکنه. قول کش!!!!؟ حائض؟!!! بزرگوار معنی این کلمات رو میدونید؟

    • Moein

      14

      4

      خخخ دمای ترمزات خیلی زیادشده داداش یخ خشک فراموش نشه

    • NICO ROSBERG-06

      11

      1

      عزیز دل رتبه امروز لویس فکر نمیکنم جزو پل پوزیشن هاش لحاظ بشه..مهم رتبه فرداست.

    • (Mahdi (CL16

      11

      2

      همشون اشتباه کردن لحظه اخر بجز چارلز
      اگه درست دیده باشین میفهمین چی میگم

    • behzad

      5

      21

      بنده خدا یر لوییس همه جا هوش میکنن خوب تا دو نفر دس میزنن براش هول میشه . به جز ژاپن و سنگاپور به دلیل مودب بودنشون و امریکا به خاطره اینکه نمیدونن فرمول 1 چیه و خونش همین وضعه

    • محمد امین

      8

      0

      تا اینجا نصف نصف بوده برتری ، از اینجا به بعد باید دید

    • yousef

      11

      2

      راسل عالی.دو روز پیش خواب دیدم جای بوتاس و راسل عوض شده توی همین فصل

    • آرشا

      9

      1

      واوووو چه کرده مرسدس چه آپدیتی آورده.
      از حالا به بعد جذابیت خواهیم داشت.

    • بهزاد زمانی

      11

      9

      سیر لوییس همیلتون؟ مطمئنی سیره و چیز دیگری نیست؟

    • مهدی

      3

      16

      با اختلاف 0.075😅😅😅😅😅
      سکتور دو ک مکس خراب کرد زرد شد حالا اگه اون بنفش بود چی پول برا کی بود
      ب احتمال زیاد برد برا مکسه اینو میگم یادداشت کنید اگه غیر این شد تا ی هفته من کامنت نمیزارم تو سایت

    • مهدی

      1

      11

      با اختلاف 0.075😅😅😅😅😅
      سکتور دو ک مکس خراب کرد زرد شد حالا اگه اون بنفش بود چی پول برا کی بود
      ب احتمال زیاد برد برا مکسه اینو میگم یادداشت کنید اگه غیر این شد تا ی هفته من کامنت نمیزارم تو

    • ...m6...

      12

      4

      اخیییی دلم کباب شد واسه مکس بدبخت😐
      دادا چته چرا اینقدر داغی
      به بیشتر فشار اومده که
      سر پل گرفته اونم تو خونش بین کلی بریتانیایی نباید خوشحال باشه؟
      حالا مسابقس و کلی اتفاق
      ولی نکنید این کارارو با خودتون
      لامصب چقدر مظلوم نمایییییی؟

    • ...m6...

      10

      2

      بهزار دادا هووو چیه
      بریتانیاییا قلبشون برای راننده هاشون میره
      اینا داشتن از خوشحالی جیغ میزدن

    • محمد امین

      10

      0

      اقا مهندس، اصلا کاری به گذشته ندارم، منظورم اینه که خب حالا چه ایرادی داره ، بعد از ۵ مسابقه که ردبول برد یکی هم همیلتون ببره در این فصل ، هنوز هم که اتفاقي نیفتاده

    • AMIN

      8

      2

      بعضیا هم بعد پول پوزیشن فرانسه جوری رفته بودن رو ماشین وایستاده بودن که انگار قهرمان ۷ دوره جهان شدن. بذار اول یه دوره قهرمان بشی اونم اگه بتونی بعد بیا ادای قهرمانی رو دربیار. هر موقع تونستی به پول پوزیشن ۳ رقمی برسی به برد ۹۸ تایی برسی و رکورد های دیگه ای که سر لوئیس همیلتون زده برسی اونموقع بیا حرف بزن. حالا امسال فقط یه همیلتون رقیب اصلیه مکسه. از سال بعد که لندو و چارلز و راسل هم اضافه بشن و ماشینای خوبی داشته باشن اونموقع بببینم مکس بازم مکس هست یا نه. فعلا قورباغه ای و سپه سالار حوض. مسابقه های بعدی و آخر فصل و فصل های بعدی معلوم میشه راننده واقعی کیه نه فقط دو تا مسابقه.

  2. Ferrari-leclerc

    29

    2

    ایول لوییس چه زمانی زد.عشقم چارلز چه کرد.راسلم عالی.
    خیلی سریع بود لوییس تو تعیین خط.حیف تو تلاش دومش یه اشتباه کوچک کرد وگرنه فاصله 2یا3دهمی بود با مکس نه75هزارم.آپدیت مرسدس به نظر خوب بودش

    • SIAMAK

      16

      3

      به نظر من در این تعین خط شارل جوان ما !؟ و جورج جوان آنها !؟ ستارگان پیست بودند .
      شارل واقعا داره از 100% ماشین فراری 120% پرفورمنس استخراج میکنه !! آفرین به شازده ، روسفیدمون کرد .
      جالبه که تایم عالی جورج با ویلیامز تشویق تماشاگران رو خیلی بیشتر از زمان بهتر نوریس انگلیسی با مکلارن بهمراه داشت ! نمیدونم تماشاچیان حاظر جورج رو انگلیسی تر میدونند ، یا اینکه با توجه به ماشین ضعیف ترش داره فنهای زیادی رو بخودش جذب میکنه . بهرحال عملکرد عالی جورج همه رو به هیجان آورد .
      خوشحالم که دوریلتون با تدبیر و آگاهی داره ویلیامز رو به سمت روزهای خوبش هدایت میکنه .

      • SIAMAK

        14

        2

        * حاضر درسته ! نه حاظر SIAMAK بیسواد !

      • Mehdi mozafari

        13

        3

        ارادت سیامک خان
        جورج من و مهریار ترکوند به معنای واقعی کلمه.
        و اینکه قطعا جورج را انگلیسی تر از لوییس میدونن به چند دلیل.یکی اش اینکه انگلیس زندگی نمیکنه و بارها دیدین و خوندین که در این باره بهش گیر دادن.دوم اینکه جورج داره واسه یه تیم صددرصد انگلیسی میرونه و طبیعتا ویلیامز واسه انگلیسی‌ها بسیار مهمتره تا مرسدس.و دلیل مهمتر را باید بعد از اتفاقات فینال یورو و خراب کردن پنالتی ۳ بازیکن رنگین‌پوست انگلستان حدس زده باشید

      • SIAMAK

        10

        2

        سلام جناب مظفری عزیز .
        رشد و پیشرفت ویلیامز و راسل در فصل جاری غیر قابل انکاره . اگرچه هنوز موفق به کسب امتیاز نشدند ، اما این مساله چیزی از ارزش کار و پیشرفتشون کم نمیکنه .
        در کامنت بالائی تشویق بیشتر جورج با ویلیامز توسط حاضرین در جایگاه تماشاچیان رو با نوریس و مک لارن ( که هم مک لارن انگلیسی است و هم لندو نوریس ) مقایسه کردم ولی شمای عزیز در پاسختون به مرقومه نارسای من به لوئیس و مرسدس اشاره فرمودید ! یقینا ایراد ازنوشتار این حقیر است که به قدر کافی واضح و روشن نبوده تا مطلب را به درستی به شمای گرامی منتقل کند . از این بابت عذر تقصیر دارم و طلب بخشایش بهمراه عرض ارادت .

      • Mehdi mozafari

        7

        2

        نفرمایید سیامک خان
        اشتباه از بنده بود.عذر میخوام از شما و بقیه دوستان که کامنت بی ربط منو مجبور شدن بخوانند.عذر تقصیر

  3. سامان

    23

    2

    همیلتون هر چی داشت و نداشت رو امروز رو کرد,ولی همچنان ردبول عجیب سریعه,راسل بی نقص👏

    • Mehrab

      18

      3

      ما کسی رو قول نمی زنیم . فقط داریم برای راننده خودمون خوشحالی میکنیم .

    • مهدی

      2

      13

      قطعا سریعتره فردا مکس
      پول امروز لوئیس ناشی از اشتباه مکس تو سکتور دو بود
      لوئیس هم اشتباه کرد سکتور سه ولی این ککجا و ان کجا

  4. Mehrab

    26

    7

    حضرت عباسی حال کردم مخصوصا حرض خوردن مکس که فهمید 0.3 عقبتره ( فقط جنبه شوخی داره ) . از بدشانسی لوییس حالم گرفته شد دور اخر اگه خراب نمی کرد احتمالا به 1:25 ها میرسید . بهترین صحنه امروز هم توی تمرین بود که به لوییس گفتند 0.7 عقبتره به یهو انگار برق گرفتتش گفت اینا 0.7 از کجاشون در اوردند ؟؟؟؟
    خدایی این حجم از هیجان واقعا عالیه یعنی هلو شده مسابقات .

    • Mehrab

      24

      5

      دکتر راسل رو فراموش کردم . نمیدونم چطوری و از کجا اون حجم سرعت رو از ماشین ویلیامز کشیده بود بیرون ؟؟؟
      خودش جای بحث سنگین داره که چطوری تونست اونجوری رانندگی کنه . سباستین هم میتونست بهتر عمل کنه ولی خب فردا طبق عادت جبران میکنه . ولتری هم عالی بود و به خوبی همراهی کرد . احتمالا فردا و یکشنبه شاهد 1 و 2 مرسدس باشیم .

    • Monster

      20

      4

      وای وای راسل عشقی سر لویس همیلتون.

      دلم میخواد یه بوس سفت از راسل بگیرم.

      مگه ممکنه با این ماشین همچین تایم همچین رده.

      چه ریس داشته باشیم تو سیلوراستون

      • SIAMAK

        19

        2

        بوس سفت یعنی از نوع سینمائی ؟!… لطفا حجاب اسلامی رو رعایت بفرمائید ! :))

    • ابوالفضل

      24

      8

      آرره بابا همیلتون اصلا راننده نیست فقط مکس راننده هست مکس انقدر خوبه که شرکت سایپا گفته ما قرار یه تیم بدیم فرمول یک و مکس رو استخدام کنیم تا همه شرکت های خودرو سازی رو خرد کنیم

    • ...m6...

      13

      2

      ورشتپن فن چته داداش؟ همیلتون یه پل گرفته چرا اینقدر خودتو برای یه پل و یه برتریه که ممکنه تو مسابقات بعد اینطور نباشه خودتو به در و دیوار میزنی؟ یه پله همش
      یه جوری میگی نهایت پرفورمنس رو کشید انگار بقیه اینکارو نمیکنن…
      دادا یه دوش اب سرد بگیر یه دوساعتم بخواب…

  5. Dr¡ft€r

    23

    1

    بنظر میرسه آپدیتهای مرسدس جواب داده باشه اما مشخص بود رانندگان و مهندسان این تیم بشدت از نظر روحی تحت فشار بودند وستاپن و ردبول اگر تحت تاثیر هیجانات مسابقه قرار نگیرند و اشتباه نکنند و در این شرایط حتی به رده دوم یا سوم راضی باشند چیز زیادی از دست ندادند و به مسابقات بعدی امیدوار خواهند بود

  6. Fastboy 44

    5

    3

    GET IN THERE LEWIS
    CRACKER LAP
    NAILED IT
    WHOOHA
    به یه سری دلایلی نبودم
    و راستشو بگم
    از اینکه خیلی هاتونو نمیدیدم خوشحال بودم!
    همینطور که شما منو نمیدید خوشحال بودین!
    چند مسابقه اخیر برامون سخت گذشت ایشالا از این به بعد بهتر شه
    متاسفانه(یا خوشبختانه دیگه نمیتونم هر روز بیام تو سایت و یه سری مقاله علمی! بخونم! کار زیادی سرم ریخته و وقتمو سعی میکنم خیلی اینجا نگذرونم
    برای کسایی هم که از جو سایت خسته شدن پیشنهاد میکنم یه چند هفته ای دور باشن از فضای سایت مطمئنا بهتر میشن
    دم طرفدارا گرم👑
    زنده باد بریتانیا🇬🇧
    زنده باد لوییس🔨
    #TEAMLHFOREVER
    #GETINTHERE
    ♥️

    • Engineer

      4

      1

      سلام فست بوی عزیز

      خوشحالم که دوباره میبینمت.
      دلمون برات تنگ شده بود.
      امیدارم بیشتر به سایت سر بزنی جدا از بحث طرفداری همیشه دوست داریم.

  7. Mehdi mozafari

    25

    2

    وای از اون روزی که راسل ماشینی زیر پاش باشه در حد بالای گرید یا ویلیامز هرچه سریعتر برگرده به جایگاهی که بهش تعلق داره.

  8. moein

    15

    0

    دوستان اگر میشه یه توضیح بدین، چرا امروز تعیین خط بود و فرقش با تعیین خط سرعتی فردا چیه؟

    • Pink Floyd

      24

      0

      فردا یه مسابقه سرعتی 100 کیلومتری(یک سوم مسابقه اصلی) انجام میشه، این تعیین خط امروز برای مسابقه فردا بود . نتیجه مسابقه فردا میشه تعیین خط مسابقه اصلی و 3 نفر اول هم به ترتیب 3 ، 2 و 1 امتیاز میگیرن

      • moein

        13

        0

        ممنون دوست عزیز

  9. AmirAli

    16

    4

    آفرین به ویلیامز و جورج…
    تبریک به طرفداران لوییز همیلتون
    یعنی دنیل برگشت ؟
    از استون انتظار بیشتری داشتم…حیف شد

  10. محمد امین

    18

    2

    لوییس عالی بود ، دور آخرش هم خراب شد و گر نه بهتر هم تایم میزد ، خیلی کیف کردم
    از اون طرف مکس و بوتاس هم خیلی خوب بودن
    واقعا توتو تا اینجا راست گفته ، حداقل‌ میشه گفت ماشین در حد ردبول هست
    لکلرک عالی بود ، جلوی دوتا مکلارن در اومد، واقعا فکر نمیکردم بتونه، ساینز فکر کنم دورش یکمی باب میلش نبود و گر نه می‌تونست ۵ ام بشه حداقل‌ ، در کل فراری 😈
    نوریس خوب بود در q1و q2 ولی q3 که سرعت ها بیشتر شد یکمی نتونست خودش رو بالا بکشه ، ولی ریکاردو با توجه به موقعيت ای که در مکلارن داشت ، خیلی خوب بود
    و در اخر راسل هم عالی بود ، حرف نداشت، کاش بتونه در مسابقه هم امتیاز بگیره
    وتل هم خوب بود ،همتیمی اش رو نگاه کنید کجا بود…
    اسپرینت فردا میتونه خیلی جذاب باشه ،فکر کنم چونکه ورشتاپن در سکتور دو سریع تره بتونه اول بشه ، ولی خب همیلتون هم پرفکت رانندگی می‌کرد
    لکلرک خیلی احتمالش کمه به بوتاس برسه چون اختلاف حدود نیم ثانیه هست ولی فراری همیشه یا خیلی خوبه یا خیلی بد ، پرز هم خیلی بخاری نداشت ، مکلارن ها می‌تونن در ریس اصلی سریع باشن اما اسپرینت رو اصلا نمیتونم قضاوت کنم

    • Mehrab

      15

      1

      محمد امین عزیز خدایی تا اونجایی که دیدیم لوییس توی تلاش اول 3 تا بنفش دومی هم اگه اشتباه نمیکرد اون هم 3 تا بنفش داشت . فردا و مسابقه به احتمال قوی برای لوییسه

      • Lh44

        9

        2

        من که افتخار میکنم یه ربودل فن بیاد از تیمم تعریف کنه چه بهتر که یه ردبول فن بیاد بگه تیم برتریم .
        و ماشین برترو به کسی میدن که ارزششو داشته باشه لوییس ارزش اون ماشینو داره

  11. Hamoon

    17

    2

    تبریک ب طرفداران لوییس
    خیلی خوب بود امروز
    چارلز خیلی خوب بود برعکس ساینز
    همون فرمت قبلی بهتر بود اینجوری از هیجانش کم میشه

  12. Babak Asa

    11

    2

    چی شد؟ ؛-) این فرمت جدید تعیین خط بود؟، پس پول پوزیشن اصلی مربوط به تعیین خط فرداس؟

    • ابوالفضل

      10

      1

      آره فردا برای مسابقه اصلی حساب میشه

  13. Lh44

    18

    5

    yeeeeeees
    Lewis Hamilton 💜
    وای چه دوری شد دور اخر به این میگن هیجان
    101پول پوزیشنت رو بهت تبریک میگم قهرمان 💜

    • mahyar

      9

      0

      البته به عنوان پول پوزیشن به حساب نمیاد و اسپرینت امروز به عنوان پول پوزیشن به حساب میاد . یعنی اگه لویس امروز رو هم ببره میشه 101 پول . در غیر این صورت رکورد به شخص برنده دیگه ای میرسه .

  14. امیرحسین

    17

    1

    مرسی مرسدس مرسی آپدیت مرسی لوییز

  15. Mehriar Salehi

    27

    7

    ۶ دهم فاصله با بوتاس تو مرسدس؟
    جلوی آستون مارتین ها و آلپین ها؟
    سریعتر از یه فراری؟!

    چند سال فقط شنیدیم ماشین برابر به مکس بدید و قهرمانی میگیره، اوکی…به جورج ماشین ۱-۲ دهم کندتر بدید و همین کارو میکنه براتون!

    ۱.۳ ثانیه اختلاف با هم تیمی…این هیچ کجای گرید پیدا نمیشه…معرکه بود عملکردش!

    تبریک به تیم برای نگه داشتن فرم تو پیست های مختلف با آپدیت فرانسه.فرقی نداره امتیاز بیاد این فصل یا نه، تیم تو ریل درستی قرار گرفته و نمیدونم با چه راهی اما امیدوارم بتونن جورج رو نگه دارن و از شر لطیفی خلاص بشن زودتر! هرچند احتمالا جفتش برعکس از آب در میاد.

    یک استارت تمیز و تموم کردن تو ۱۰-۱۲ نفر اول برای ریس فردا و این جورج رو تو موقعیت رقابت قرار میده برای ریس اصلی.

    شارل هم عملکرد جالبی داشت…فراری تو پیست قدرتی و جلوی مک لارن ها؟ واقعا خوب بود لپش.

    • ابوالفضل

      17

      3

      به نظرم هرچه عملکرد لوییس بهتر باشه و بوتاس هم رو سکو باشه احتمال موندن بوتاس بیشتر میشه

      • Mehriar Salehi

        23

        3

        بوتاس بعد از چندتا ریس بد، ظاهرا به خودش اومده و زمان تصمیم گیری مدیرا برای سال آینده، داره همون چیزیو نشون میده که تیم میخواد.

        برای من وضع اونا مهم نیست، اما دنبال سناریویی هستم که جورج توی تیمم بمونه و فعلا تنها کاری که میشه کرد آرزوی موفقیت برای بوتاسه!

        در حال حاضر این تیم ۳ نفر تو کلاس A داره بنظرم.
        کپیتو، FX و جورج…امیدوارم تعدادشون کم نشه تو دوره ریکاوری تیم.

      • mn.a

        6

        0

        یک مرور به کریر راسل داشته باشیم تصور میشه پیشنهاد ملحق شدن به مرسدس رو رد نخواهد کرد. پنداری دینی بر گردنش هست.
        از حق هم نگذریم این پکیج ویلیامز خیلی خوب عمل کرده به جز لطیفی. دست مریزاد.

    • محمد

      14

      0

      راسل عالی بود کیف کردم واقعا

    • amirreza

      11

      6

      مهیار جان واقعا عالی گفتی دو سه سال انقدر این عکس فنا گفتن به موش ماشین برابر بدین قهرمان میشه خسته شدم حالا شما یه ماشین یک یا دو ترم کند تر به جورج بدین قهرمانی تحویل تون میده
      ……
      بعد خوشم میاد یه عده می گفتن چون جورج راسل انگلیسیه رسانه ها بزرگ ش کردن حالا رسانه کی رو بزرگ کردن؟

      • amirreza

        6

        1

        در خط دوم و سوم اشتباه تایپی بوده منظور در خط دوم موس و در خط سوم دهم بوده عذر میخوام

      • amirreza

        7

        1

        کلا کیبورد من با کلمه مکس انگار مشکل داره

    • farshad.b

      18

      2

      تبریک آقای صالحی . یک عملکرد واقعا چشمنواز از راسل و تیمی که داره مزد حوصله و تلاش خودش رو میگیره . تبریک به طرفداران همیلتون که در خانه و ان همه انرژی هواداران بدون عیب همه را خوشحال کرد در خانه . بوتاس هم عملکرد مقبولی از خودش نشان داد فاصله زیر دو دهم حتما قابل دفاع هست ان هم با این همه فشاری که در این چند ریس متحمل شده . لکلرک هم خیلی خوب خودش رو جلوی پرز و مک لارنها گذاشت . و اما پرز نمیدونم چی بگم , بازم صبر میکنیم ببینیم در ریس میتونه حرکتی بزنه یا نه ولی امیدوارم دیگران رو قربانی نکنه بابت بهتر بودن مثل اتریش!!!! . حالا تا فردا شب هم کمی حیران میمانیم تا ببینیم این فرمت جدید مینی ریس چه تغییراتی میتونه پیش بیاره . ( یعنی قراره هر چی الان گفتیم رو پس بگیریم اگه این رده ها فرضا جابجا بشه فردا مثلا اگر پرز اول بشه . .. !!!! ☺) . تا فردا ببینیم چه چیز جدیدی یاد میگیریم .

      • Mehriar Salehi

        18

        2

        ممنون فرشاد جان…همون از شما یک نفر فقط توقع این برخورد بود.

        فردا یه روز دیگه هستش، دمای پیست، ساعت برگزاری سشن…اینا به نفع یکسری از تیمها شد و به ضرر یکسری دیگه.
        فکر کنم برای فردا هم شاید نه آنچنان اما برای ریس یکشنبه، فرم خیلی ها اساسی عوض بشه

    • Behzad

      7

      6

      شما اختلاف تایم q3 راسل را با تایم q1 لطیفی مقایسه میکنید!
      اختلاف تایم q1 راسل با لطیفی حدود نیم ثانیه ست.
      حالا واسه طنز هم که شده میگیم همیلتون q2 با ماشین برابر با همیلتون q1 تونسته ۷ دهم ثانیه سریعتر بشه!

      • Mehriar Salehi

        21

        3

        البته تو اینکه میزان گریپ پیست پیشرفت میکنه و ماشینها سریعتر میشن که هیچ شکی نیست.
        و البته تو اینم شکی نیست که تاپ رانرها توی Q1 و Q2 محافظه کارتر هستن و قیاسش با رانندگانی که از همون Q1 دنبال آلتیمیت پیس هستن (جیو؟ اوکون؟ ویلیامزها؟ و…) خودش طنز جداگانه اییه.
        میزان پیشرفت لپ تایم تاپ رانرها با بقیه گرید تایید حرف هست.بقیه اش کمی ریاضیات هست.

    • Engineer

      7

      18

      جناب صالحی
      این رو شما بهتر از تقریبا هر کسی میدونی که
      تیم های رده پایین راننده های درجه 1 هم ندارن.
      اینکه جورج خیلی عالی هست به خاطر اینکه راننده درجه 1 هست تو تیم ضعیف.
      ولی رقیباش تو ماشین های همسطحش خیلی رقیب درست و درمونی نیستن.
      جورج این ماشین رو به رده های امتیازی نزدیک میکنه و تو کوالی عالیه.

      ولی رقیباش امثال جیو و لطیفی هستند.
      حالا هر وقت جورج اومد تو تیم های تاپ.
      قطعا چون خودش درجه 1 هست میتونه با مکس و همیلتون رقابت کنه.

      ولی اونها هم دیگه لطیفی نیست!!!!!!!!!!
      بلکه مکس و همیلتون درجه 1 هستن.
      فرقش اینجاست که جورج الان رقیب درستی نداره.

      شاید بتونه با مکس و همیلتون به خوبی خودشون رقابت کنه ولی اینکه برنده بشه مثل الان که داره لطیفی رو میبره معلوم نیست.

      مکس یکی از بهترین های گرید هست که شما به سادگی دربارش صحبت میکنی.
      من حداقل به سادگی از جورج رد نمیشم چون به توانایی و استعدادش ایمان دارم.

    • Mehriar Salehi

      16

      2

      یک آمار مقایسه ایی بین بهترین لپ تایم ست شده تیم ها سال قبل و امسال و میزان رقابتی تر شدنشون (بهرحال با توجه به تغییر قوانین، همگی کندتر شدن اما مقدارش میتونه تصویر خوبی رو از پیشرفت تیمی بده)

      ۱.ویلیامز : +۰/۲۳۹
      ۲.آلفارومئو : +۰/۴۵۳
      ۳.ردبول : +۰/۸۸۴
      ۴.آلفاتائوری : +۰/۹۳۰
      ۵.مک لارن : +۱/۱۱۵
      ۶.آلپین : +۱/۲۳۶
      ۷.آستون مارتین : +۱/۲۶۴
      ۸.فراری : +۱/۴۰۱
      ۹.هاس : +۱/۵۸۰
      ۱۰.مرسدس : +۱/۷۲۰

      یک پیست آیرو دامیننت داشتیم مثل اسپانیا که آمارشو یادمه نوشتم، یک پاور سیرکت مثل سیلوراستون…منتظرم تا مونزا و بعد میشه نتیجه گیری بهتری کرد.

      تا اینجای کار، توی جفت آمارها، میزان پیشرفت تیم چشم گیر بوده که همزمان نشون میده چه افتضاحی رو سال قبل روانه پیست کرده بودن و امسال چقدر با وجود محدودیت قوانین بهینه سازی، تیم جدید کار خوبی رو انجام دادن.

      • رضا( Ferrari16)

        15

        0

        آمار جالبی دادید. من فکر میکردم فراری پیشرفتش بیشتر باشه ولی الان میبینم از آخر تیم سوم هست!! میشه بفرمایید منبع آمارتون کجاست و اعداد مربوط به کدام پیستهاست؟

      • Mehriar Salehi

        15

        1

        رضا جان منبع که سایت رسمی فرمولا وان و کمی حوصله هست برای جمع و تفریق زمانها.

        درباره عملکرد تیمها، بنظرم باید بزاریم این چارت کامل بشه.
        پیست ها عموما یا های دانفورس هستن و نیازمند مکانیکال گریپ بالا، مثل موناکو، سنگاپور، تا حدودی آلبرت پارک که متاسفانه چون سال قبل این دست از پیستها توشون ریسی برگزار نشده، نمیشه تا الان قضاوت کرد میزان پیشرفت و پسرفت تیمها رو…مجارستان تنها پیست از این دست با خصوصیات مشابه هست که میشه بررسیش کرد.

        یکسری پیست ها ایرودامیننت هستن مثل بارسلونا، پرتیمائو و تقریبا نیمی از پیستهای فصل.

        یکسری ایرو افیشنت هستن که نیاز به توان بالای موتور + درگ ایده آل دارن مثل سیلوراستون، اتریش، بحرین و…

        و یک سری هم که کلا پیست های قدرتی لا دانفورس مثل مونزا و اسپا و کانادا.

        تا الان دو سری از این پیست ها رو نمونه داشتیم، تو این یکی فراری که کفتین از آخر سوم شد، تو پیست ایروافیشنت ، از اول سوم شد.

        باید بزاریم بگذره و تا آخر فصل با دیدن پیستهای متفاوت تصویر بهتر بگیریم.

        برای بنده تا اینجا نتیجه، عالی بوده چون تو تقریبا تمام پیست ها، ویلیامز از لحاظ میزان پیشرفت، بهترین بوده.
        حدسم اینه که توی پیستهای لا دانفورس و البته مجارستان هم این موضوع تکرار بشه…بقیه گرید، طرفدارای خودشون فکر کنم بهتر بتونن نتیجه گیری کنن.

        البته کل این قیاس ها کلی متغیر دیگه هم داره.
        مثل میزان اپدیت هایی که تیمها طی یک فصل میارن که امسال شرایط خاصی داره و از همیشه کمتره.
        یا جابجایی راننده ها که تو بعضی موارد شاید ۱-۲ دهم پیس نهایی یک ماشین رو بتونه بالا پایین کنه و اشتباهات راننده ها و…خیلی موارد دیگه.

        اما خب، معمولا طی یک فصل، همچین متغیرهایی، خودشونو خنثی میکنن و اگر یک نتیجه مستمر تو یک نوع پیست خاص مدام تکرار بشه، بنظرم معناداره.

      • Mehriar Salehi

        12

        1

        رضا جان توضیح دادم متاسفانه تایید نشده.
        بهرحال امیدوارم یک سری کلمات رو مشخص کنن که نباید استفاده بشه تا این مشکلات پیش نیاد.

      • ali

        11

        0

        Mehriar Salehi
        اقای صالحی واقعا ممنونم از شما که اطلاعات خوبی که دارید رو با ما در میان میذارید. من یکی که هیچکدوم از کامنت‌هاتون رو از دست نمیدم.

    • محمد سلطانی

      14

      4

      👍👍
      n نفر کامنت گذاشتند اینجا ولی ی جمله مفید ازشون در نمیاد…ممنون از آقای صالحی که میانگین کامنت هارو بالا میبرید

    • mahyar

      5

      3

      لطیفی رو باید بندازن بیرون .

    • داریوش

      7

      1

      دوستان ، یکم احترام لطفا
      همین امسال ، اقای صالحی یک متن بلند در دفاع از شرکت ردبول نوشت (( در جواب دوستانی که هی میگفتن شرکت نوشابه سازی ))
      حالا یک کامنت ایشون به مزاج شما خوش نیومده ، یک دیسلایک بده و رد شو ، نیاز نیست همه ی فشار ها و استرس های زندگی اینجا خالی کنیم
      پیش فصل با ممدو و سایر دوستان ، این صفحه بسیار اموزنده و قابل تامل شده بود
      الان جرعت نیست ، درباره یک راننده نظر داد
      همه ی این راننده ها بازنشست میشن ، چیزی که میمونه فرمول یک و رفاقت های ما هست
      یکم استانه تحمل و پذیرش نظر مخالف بالا ببرید

      • Erfan.7

        0

        0

        بفرما اینم از تمرین

  16. Monster

    6

    1

    دوستان میشه تعیین خط جدید رو توضیح بدن

    • AmirAli

      9

      0

      Pink Floyd

      فردا یه مسابقه سرعتی 100 کیلومتری(یک سوم مسابقه اصلی) انجام میشه، این تعیین خط امروز برای مسابقه فردا بود . نتیجه مسابقه فردا میشه تعیین خط مسابقه اصلی و 3 نفر اول هم به ترتیب 3 ، 2 و 1 امتیاز میگیرن

  17. ali

    12

    0

    چه میکنه این جرج راسل.
    ایول داره واقعا

  18. Monster

    11

    2

    چه حالی داد این تعیین خط راسلو میخوام ببوسم.
    لویس هم که مثل همیشه پرفکت.

    لندو اینجوری یکم ضعیف بود تو این کوالی البته ریس پیس خوبی داشت.

    خلاصه تنور مسابقات گرمه

  19. Erfan.7

    6

    12

    برتری ردبول پودر شد.

  20. Monster

    10

    3

    جورج بنویس شوماخر بخون

    • NICO ROSBERG-06

      2

      5

      خواهشاً اینطور کامنت نزنین دوستان عزیز من بعنوان فن مرسدس از همه مکس فناییکه به رانندشون لفظ ،وحشی، خطاب شد، خیلی عذر خواهی میکنم
      دوستان خوب اگه یک مکس فن هم به راننده شما لفظ وحشی رو خطاب کنه قطعا خوشحال نمیشم.. بابا داریم زندگی میکنیم کنار هم😅 چیه بخاطر چند تا اجنبی به همدیگه توهین میکنین؟ بده به بخدا عزیزان دل. حالا بیاید دیس بدیدy بجای نشستن و فکر کردن به کار درست.☹️🚶🚶

  21. Lh44

    14

    1

    ایول اپدیتا جواب دادن اگه پیچ اخر خراب نمیشد فاصله حداقل 0.2 میشد.امیدوارم این روند ادامه داشته باشه
    وای جورج راسل چیکار میکنه این باید بیاد مرسدس به جرعت میتونم بگم اگه بیاد مرسدس رقیب نداره

    • FJ

      6

      4

      اکه راسل بره ردبول یا فراری اون موقع چی اونجا هم رقیب نداره؟؟؟؟

      • Lh44

        12

        2

        FJ
        راسل بره ردبول ؟
        راسل جاش تو مرسدسه و به مرسدس وفاداره اگه بیاد به مرسدس رقیب نداره

      • Lh44

        5

        1

        FJ
        راسل بره ردبول ؟
        راسل جاش تو مرسدسه و به مرسدسم وفاداره اگه بیاد مرسدس رقیب نداره

      • FJ

        4

        4

        منظور سوال من چیز دیگه بود دوست عزیز ,شما گفتی تو مرسدس رقیب نداره من گفتم تو اون دوتای دیگه چی ,تو مرسدس بوتاسم بعضی موقع ها رقیب نداره .
        یعنی با فراری یا ردبول میتونه مرسدسو شکست بده,کاری که مثلا فتل نتونست انجام بده یا مکس تا پارسال نمیتونست

      • مهدی

        4

        9

        نمیدونم دوستان چند وخته ف1 نگاه میکنن هر پیشرفتی تو هر دوره نمیتونه تصاعدی باشه دقت کنیین ک در مورد لکلرک چی میگفتن.. همینایی ک در مورد راسل اینحا میگن… این ی پیست خونگیه دوستان باید هم انگلیسیا اینطور بدرخشن مث ردبول تو اتریش..
        یعنی اگه ماشین لکلرک و بدن راسل قهرمان میشه اونم جلوتر از مکس با ردبول یا نوریس با مکلارن
        ول کنید این بحث هارو یکی دوتا ریس دیگه صبر کنید دوستان واقعا هفتاد درصد تظرات عجیب غریبه
        حالا جالتر از این نظرات بعضی صاحب نظران عجیبتره ک احساسی نظر میدن

    • ابوالفضل

      7

      3

      به نظرم سال بعد هم بوتاس تو مرسدس میمونه

    • FJ

      4

      4

      منظور سوال من چیز دیگه بود دوست عزیز ,شما گفتی تو مرسدس رقیب نداره من گفتم تو اون دوتای دیگه چی ,تو مرسدس بوتاسم بعضی موقع ها رقیب نداره .
      یعنی با فراری یا ردبول میتونه مرسدسو شکست بده,کاری که مثلا فتل نتونست انجام بده یا مکس تا پارسال نمیتونست

      • Monster

        5

        1

        همین امسالم نمیتونه

      • FJ

        5

        2

        مرور زمان روشن میکنه این حرف شما رو

  22. Erfan.7

    7

    7

    ردبول ۰/۳ عقبتره و حتما باید یه آپدیت انجام بده
    مرسدس باز به داد ۴۴ رسید داشت بال در میاورد

    • FJ

      8

      3

      این پیست تخصصیه همیلتونه طبیعیه اینجا خیلی خوب عمل بکنه ,مثل فتل که تو سنگاپور رقیب نداره .یادت نیست دو سال پیش شالرز و لوییس رو با هم آندرکات کرد

      • Mehrab

        11

        3

        مگه این اپدیت هارو از سفره شما برداشتند . ردبول هم اپدیت موتور داد چرا اونو نمیگی . نمیدونم چطوری اپدیت کرد که توی کفی از مرسدس هم سریعتر شده . خوبه ماهم اپدیت های ردبول رو علم عثمان کنیم ؟؟؟

      • FJ

        6

        5

        من کجا دقیقا گفتم ماشین مرسدس سریع نیست که خودم خبر ندارم.!!!!!!!
        مرسدس هفت ساله سریعهه و الانم سریعه, هفت سال آینده هم سریع خواهد بود .
        هرکی هم بره اون تو قهرمان میشه لوییس شد روزبرگ شد راسل خواهد شد
        سبم بر فرض بره میشه آلونسو هم همینطور و هر راننده درجه یک دیگری ایضا .
        من کجا دقیقا گفتم ماشین مرسدس سریع نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        میشه بگی

    • Mehriar Salehi

      16

      4

      اوضاع یکشنبه احتمالا فرق کنه.
      دمای کاهشی پیست، ساعت برگزاری، اینا به نفع مرسدس بازی کرد و چیزی نیست که طی کل آخر هفته یا ریس های آینده ثابت باشه.

      فکر کنم شانس ردبول برای یکشنبه بالاتر باشه.

  23. م.یوسفوند

    11

    5

    تبریک به همیلتون فن ها میبینم که آپدیت های مرسدس جواب داده و دوباره خودروی سریع تر گرید شدن و دوستانی که میخوان بدونن که مرسدس چقدر سریعتر بود نباید تایم های همیلتون و وستپن رو مقایسه کنن و باید اختلاف نیم ثانیه ای بین بوتاس و پرز رو ببینن

    • Mehrab

      9

      2

      دوستان ردبول فن و همچنین مرسدس فن این یک مورد نظر محترمانست بدون تخریب . بیاید تلاش کنیم همه اینجوری نظر بدیم .

      • Mehrab

        12

        2

        شما از اول هم میتونستی همین رو بنویسی مثل بقیه و بخش نظرات رو مورد عنایت قرار ندهی .

    • Hami

      8

      2

      درود . دوست عزیز این نظر شما یک ایراد بزرگ دارد وآنهم این هست که دور سریع چکو حذف شد . وگرنه اختلاف چکو و بوتاس اینهمه نیست

  24. Arvin.Hamilton 44

    14

    1

    مرسی سرلوئیس:)))راسل چقدر فوق العادست آخه:)
    ای چی میشه دوباره تو مسابقه Get in there Lewis رو بشنویم!
    هنوز رقابت و هیجان هست!

    • FJ

      7

      5

      نه نه آروین تورو خدا بزار این فصل یکی دیگه قهرمان بشه از سال دیگه دوباره مرسدس قدرتو میگیره دستش البته الانم کم قدرت نداره ولی خب دوباره از سال دیگه میشه همون همیشگی .
      یه امسالو بی خیال بشید 😂😂😂😂😂😂
      تازه اگه لوییس یه بار دیگه قهرمان بشه میشه دو برابر سب قهرمانی من یکی که طاقت ندارم 😂

      • Arvin.Hamilton 44

        10

        1

        😂😂😂
        متاسفانه Fj جان نمیتونم این اجازه رو بدم😂 (حالا انگار آروین ولف هستم😂)
        حالا بذار یه کوچولو هم ما حال کنیم بعد چند تا ریس😂

      • FJ

        9

        4

        دیدی چقدر سخت چند تا بازی به کامت نباشه رقابتها, حالا میبینی سه ساله ما چی داریم مکشیم به خاطر سب 😂
        با پوست و گوشت و استخون درک کردی وضع ما سب فنها رو 😂

      • Arvin.Hamilton 44

        9

        1

        Fj
        آره انصافا درک کردم حالتون رو😂
        ولی سب همه جوره سلطانه:)
        با اخلاق،با استعداد و قهرمان:)

      • FJ

        7

        3

        Arvin.Hamilton 44
        سلطان و با خلاق شمایی .
        ولی آخرم نشد این دوتا تو یه تیم باشن ,خدا کنه بعد این قرارداد 2 سالشون جفتی برن تو هاس همتیمی بشن .
        ببینیم تو پیست هم بهم احترام میزارن یانه ,من که میگم هم دیگه رو شت و پت میکنن 😂😂😂

      • Arvin.Hamilton 44

        11

        1

        Fj
        لطف داری رفیق:)
        هاس😂😂منم همین فکر رو میکنم😂😂😂

    • Arash.sz

      13

      1

      واقعا منتظر شنیدن دوبارش هستیم سر عزیزمون برگرده. دنیای فرمول یک دوباره شوالیه سیاه رو به جایگاه اصلیش میبینه💜44

  25. hamed.ab

    13

    1

    چقدر پیام نوشتید تو همین چند دقیقه ، فرض کن امارات بحرین عربستان با هم اندازه ی ایران جمعیت ندارن و سه تا مسابقه توشون برگزار میشه ، اینجا هیچ امکاناتی نیست و این همه طرفدار موتو اسپرت نهایت با فیلترشکن تعیین خط رو ببینیم بیایم با هم تو سایت ما کل کل کنیم هییی، واقعا عدالت خدا همون درست قضیه گردو تقسیم کردن ملانصرالدینه
    تبریک به طرفداران همیلتون هر چند اختلاف خیلی کم بود و به نظرم ردبول کاملا می‌تونه فردا پس فردا امیدوار باشه ،،،. فتل و راسل هم جور این ماشین های کند رو کشیدن و آوردن کیو۳….شارل هم عالی ، پرز ۷ دهم ثانیه کندتر بود ، ردبول خدا خدا کنه که مرسدس با آپدیت هاش نزدیک نشه که به راننده دومش احتیاج پیدا نکنه ،وگرنه قضیه فراری و فتل بی وینگ من پیش میاد ، بوتاس واقعا سرعت همیلتون رو نداره ولی هنوز یه سر و گردن بالاتر از پرزه •به نظر من البته•

  26. Erfan.7

    4

    12

    مرسدس خودش رو کشت و سریعتر شد فکر کنم ردبول بیکار نشینه و یه آپدیت تمیز برای بلژیک انجام بده .

  27. Monster

    13

    5

    Max33
    راسل تو ماشین برابر با مکس، مکس باید ابو بریزه اونجاش که میسوزه.

    طرف با ویلیامز این تایمو زده بعد میگی مکس و شارل فلان میکنه

    • Mehrab

      10

      0

      حاجی اینارو نگو عیبه . مکس و شارل راننده های خوبی هستند که ماشین رقابتی دستشون ( شارل نصفه نیمه ) هست . زمانی قابل مقایسه اند که هر سه تا توی ماشین تقریبا برابر نشسته باشند نه این حد اختلاف .

    • Erfan.7

      5

      10

      همیلتون هم باید بریزه فقط مکس که نه

    • محمد امین

      12

      0

      بحث بی خودی هست ، همشون ثابت شده هستن ، آنقدر غذاب ندین خودتون رو ، رانتده رو با سرعتش نمیسنجن، چون مربوط به ماشین هست ، به سبقت ها و کنترل ها و ترمز ها و نگهداری لاستیک و… میسنجن، این رو درک کنید
      مکس خیلی خوبه و شارل هم خیلی خوبه، و جورج هم همینطور ، اگر بخوای بحث کنی کدوم بهتره هیچ وقت تمومی نداره، ته تهش یکی میگه راسل پل اون مسابقه‌ در صخیر رو به بوتاس باخت پس در سطح اینا نیست و هزاران دلیل دیگه که بگن مکس بهتره یا شارل بهتره یا راسل بهتره، تمومی نداره ، مثل مرغ و تخم مرغ

      • محمد امین

        8

        0

        منظورم اینه که با ماشین رابطه ی مستقیم داره سرعت راننده

      • محمد سلطانی

        7

        0

        این کامنت از این لایک ها می‌طلبید 👇
        👍👍👍

    • Majid

      7

      4

      ماشین ویلیامز ماشین خوبیه اون لطیفی راننده نیست در ثانی ستاپ ویلیامز برای تعیین خط خوب جواب میده ولی روز مسابقه بازم امتیاز نمی گیرن. احتمال زیاد هم این هفته همینطوره

  28. 33🦁Ali

    18

    5

    لطفٱ.. فن های 44 من جدی گفتم شاد بشین از رانندتون حمایت کنید نه طعنه یا کنایه بوده از بس خیلیا بدبین هستن.
    قشنگی طرفداری به این هست در هر صورتی از رانندت حمایت کنی در پیروزی و شکستش.

    • Mehrab

      15

      1

      شما کارت درسته یه کوچولو حرفتون دو پهلو بود ولی ما نیمه پر لیوان رو میبینیم .

  29. Arash.sz

    11

    3

    دوست دارم سر لوییس💜44 تمام توانت رو گذاشتی
    همه مرسدس فن ها بهتون تبریک میگم تیممون داره بر میگرده ب قهرمانی
    ردبول هم بفهمه هیچوقت با شرکت سازنده در نیوفته تو همیشه یه تبلیغاتی هستی…

  30. Moein

    10

    7

    مرسدس دوباره ازخاکستر بلندشد ثابت کرد کت تن کیه همین که اراده کردن ردبول نشوندن سرجای همیشگیش این یعنی قدرت بگذریم ازاینکه اگه قانون من دراوردی امسالم نبود خیلیا این فصلم باید به جای شاخ وشونه کشیدن جلو تی وی اشک می ریختن

    • Arash.sz

      9

      5

      درود به شرفت که حرف دل مارو زدی و قطعا فرمول یک قطعا اینکارو کرد که نزار ما سریع تر باشیم ماه پشت ابر نمیمونه این شاهنامه آخرش خوشه.💜44

    • FJ

      11

      3

      تند نرو دوست عزیز , هنوز اتفاقی نیفتاده که .
      خود توتو با احترام در مورد ردبول صحبت میکنه و میگه تیم خوبی بودن همیشه .
      هورنرم هیچوقت تو این فصل نگفت کار تمومه و مرسدس قوی نیست دیگه و بر نمیگرده به رقابت .
      ردبول ماشین خوب ساخته چون مهندسهای هوندا کارشون رو بلدن ,مرسدس دوباره نزدیک شده چون اونم کارشو بلده .
      دلیلی برای تیکه و بی احترامی وجود نداره همونطور که شما خوشت نمیاد کسی به تیم محبوبت تیکه بندازه, طرفدارهای ردبول هم خوششون نمیاد به تیمشون تیکه بندازن

    • Erfan.7

      3

      7

      ردبول که فراری نیست و مکس هم مثل فتل احساسی و لطیف نیست امسال قهرمان ۵۰ / ۵۰ هست

  31. Arash⁵⁴

    7

    5

    بدون برتری برای مکس، بدون تیتر بزرگ و دهن پرکن واسه ادمینای موتور اسپورت ایران :)))

  32. محمد امین

    11

    4

    جرج در تایین خط هم خیلی سریع هست، اما ماشینش دیکه اون ماشین گرید ۷ نيست، حداقل‌ در حد استون باید باشه ،
    اما در مسابقه به خاطر سریع تر بودن پیس دیگر رانندگان و همچنین استراتژی های بد ، خراب میکنن

  33. SUPER FAST 16

    8

    3

    مرسی شارل،کارلوس.قرمز های دوست داشتنی.

  34. Mohammadali

    10

    2

    به به مرسی لکلرک چیکار کرد واقعا
    راسل هم که واقعا چند مسابقه ی آخر عالی بوده
    امیدوارم این ریس فراری ها خوب نتیجه بگیرن

  35. Legend44

    16

    0

    تبریک به طرفدارای مرسدس و همیلتون. مکس هم عالی بود و نهایت تلاششو کرد. من فکر میکنم برای نظر دادن درمورد مقدار تاثیرگذاری اپدیت های مرسدس هنوز خیلی زوده. باید روز مسابقه برسه تا بشه قطعی نظر داد و همینطور یکی دو پیست دیگه. از طرفی ردبول هم قطعا بیکار نمیشینه و اونام یه کاری میکنن برای پاسخ به اپدیت های مرسدس.
    یه خواهشی هم دارم از فنای همیلتون و مکس، واقعا این سرگرمی ارزش اینو نداره ما به هم توهین کنیم و بهترین کار اینه ک طرفداریمونو بکنیم و از هیجان مسابقات لذت ببریم

  36. Hami

    15

    0

    درود . از بعضی از کامنتها واقعا حیرتزده شدم . این حجم جدی گرفتن طرفداری از یک راننده خاص برای من واقعا غیر قابل تصور هست که بعضیها چطوری بهم میریزند و میخواهند زمین و در و دیوار را گاز بگیرند . توصیه من به آن بعضیها هم این هست که دوست عزیز این فقط یک ورزش هست و برای هیجان و لذت بردن طراحی شده نه برای نابود کردن خودت . پس بنشین و از تماشای این ورزش لذت ببر

  37. Mohammad44

    17

    2

    علی جان هستیم ما…
    بابت فرانسه و جفت اتریش ها هم از همینجا به تو و سای مکس فن ها تبریک میگم

  38. Abbas

    17

    4

    سلام،جدیدن متوجه شدم طرفدارای مکس خیلی تهاجمی هستن،اصلا نمیشه باهاش وارد بحث شد،چرا ایطورین؟؟؟ب عقیده من هر شخص طرفداری تیم خودش رو بکنه کاری ب بقیه نداشته باشه بهتره،مثل برخی از دوستان

  39. Majid

    7

    3

    چه تایمی زد لوییس و چه حالی داد والتری، این تایم های لوییس یک کار تیمی برای گرفتن پل بود و امیدوارم فقط برای لوییس نباشه. نگران اسپرینتم چون جای هیچ اشتباهی نیست، کوچکترین اشتباه یعنی مسابقه رو از آخر شروع کردن به همین خاطر تیم هایی که چیزی برای از دست دادن ندارن تهاجمی رانندگی می کنند و احتمال نابود کردن مسابقه بقیه زیاده. اصلا حس خوبی به این اسپرینت کوالی ندارم و امیدوارم دو تا مسابقه دیگه برای این فصل کنسل بشه. البته اگه تیمها خوششون بیاد که هیچی. تبریک به طرفدارهای مرسدس انگار آپدیت جدید جواب داده.

  40. Majid

    6

    2

    به نظرم جایگاه راسل چندان عجیب نیست من موندم چرا انقدر تعجب کردند، پرواضحه که ماشین ویلیامز نسبت به پارسال ارتقاء زیادی داشته و البته که موتورش هم مرسدسه قبلا بودجه تحقیق و توسعه آیرودینامیکی نداشتند که امسال تاحد زیادی مشکلاتشون رفع شده و قطعا سال دیکه ویلیامز یک ماشین رقابتی خواهد داشت. وقتی از فراری و آستون مارتین تایم بهتری می زنه این فقط به خاطر رانندگی نیست البته که راسل خیلی بهتر از لطیفیه ولی لطیفی اگر به خاطر بابای پولدارش نبود هیچوقت رنگ فرمول یک رو نمی دید. اگه راسل تو ویلیامز بمونه پشیمون نمیشه.

  41. Mehdi mozafari

    15

    4

    دوباره در مورد جایگاه و حرف زدن دردمورد یک راننده حرف زدی.اصلا رک و غیر رک نداره.اینجا هرکسی(امیدوارم حداقل معنی هرکسی را بفهمی) در مورد هر راننده‌ای، هرچی دلش بخواد میتونه بگه و میگه. جایگاه هرکسی از نظر اجتماعی، ادب و تربیت و شعور را میشه از گفته ها و نوشته هاش متوجه شد. واسه کسی خط و نشون نکش،خط مشی مشخص نکن.در حد خودت صحبت کن و بنویس

  42. محسن

    8

    3

    سلام به دوستان عزیز
    خیلی ببخشید ولی از بیشتر کامنتها خندم میگیره!
    دوستان به جای کل کل و حرفای بی ارزش و بچگانه بحث فنی و منطقی بکنید!
    همیلتون راننده امروز و دیروز نیست که خیلی راحت با دوتا مسابقه میاید قضاوتش میکنید مکس و دیگر راننده های فرمول یک همگی خوب هستن ولی دلیل نمیشه همیلتون رو زیر سوال ببرید والا هرجای دنیا هرکسی کامنتای مارو بخونه هنگ میکنه! یه زمانی همیلتون رو قهرمانی بود هنوزم داره تلاشش رو می‌کنه ولی سنش هم دیگه بالا رفته و دیگه اون برتری همیشگی داره کمرنگ میشه الان دور دوره مکس و ردبوله
    فهمیدن این چیزا سخت نیست بخدا
    خوبه ادم قبل از نظر دادن کمی فکر بکنه
    موفق باشید

  43. Engineer

    5

    15

    Mehdi mozafari

    ضمنا تو همونی نبودی که گفتی من درباره بوتاس و همیلتون و مرسدس میگم.

    و Mehriar بی طرف صحبت میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!

    دیدیم چقدر Mehriar بی طرف صحبت میکنه.

    تو بحث مایکل که نابودش کرد که میگیم اون زیر پست مربوط به مایکل بود.
    تو طرفداری از سنا و جورج هم میگیم رانندش هست.

    تو این پست برای چی Mehriar تیکه هاش رو بار مکس کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    مگه بی طرف نبود!!!!!!!!!!!!

    این تربیت رو اول برای خودتون تعریف کنید اگر جواب مثبت داد.
    ماهم میایم که برامون تعریف کنی.

  44. Erfan.7

    3

    6

    این فصل برای ردبول و مکس هست حتی با ماشین ضعیف تر

  45. Erfan.7

    2

    8

    اینجوری پیش بره ردبول ها لپ هم میشن بلای ۲۰۱۸ فراری رو دارن سر ردبول هم در میارن

  46. Erfan.7

    2

    7

    ولی بازم واسه مکس و ردبوله بابا 😂😂

  47. Kiarash16

    7

    5

    خوب تعیین خط خیلی خوبی بود!!!!
    انتظارمون از شارل همینه ……
    دور آخرش تو Q3 بی نقص بود ……..

    ساینز افتضاح بود امروز ……..
    نباید از جورج عقب تر باشه …….

    از حق نگذریم جورج عالی بود ………
    خدا کنه زودتر از شره لطیفی خلاص شیم
    واقعا هیچ بخاری از لطیفی بلند نمیشه
    تو این دو سال هیچ کاری انجام نداده ………

    الان میشه گفت ویلیامز ها سریعتر از الفارومئو هستن
    و احتمال امتیاز گیریشون بسیار بالاست ……….

    یه سریا میان میگن جورج با ماشین 0.2 کندتر میتونه قهرمان بشه……….که این کاملا اشتباهه ….

    جورج با ماشین 0.2 کندتر یا حتی نیم ثانیه کندتر میتونه پول پوزیشن بگیره
    اما برد و قهرمانی دور از دسترسه ……

    جورج خوبه،عالیه،پرفکته اما فقط تو شنبه ها…….

    استارت های بسیار ضعیف و مسابقه های نه چندان جالب باعث شده که در ریس راننده سریعی نباشه …

    دیدیم که همیشه گپ حدودا یک ثانیه ای که بین اون و لطیفی تو تعیین خط به وجود میاد ……….
    اما روز یکشنبه !!!!!!

    اوکون بازم از ناندو شکست خورد ‌……
    (البته اینبار با اختلاف کم تر)

    ماشین های آلفاتائوری افتضاح بودن تو این پیست

    دنیل ریکاردو ای که بعد از مدت ها تو تعیین خط عملکرده خوبی داشت…‌‌‌‌‌‌‌..

    کیمی ای که تو بازم تو تعیین خط خوب نبود …….

    سبی که داره لنس رو خورد می کنه!!!!

    لوئیزی که خیلی سریع بود ………
    مکسی که خیلی سریع نبود
    والتری ای که به اندازه لوئیز نبود
    و پرزی که بدشانس بود…….

    فردا از شارل استارت خوب میخوایم
    از همون استارت ها که بوتاسو می گرفت و ۲۰ دور پشت خودش نگه می داشت …….

    آخرین باری که شارل سکو گرفت مسابقه سیلوراستون ۲۰۲۰ بود …….
    باید دید میتونه تو سیلواستون ۲۰۲۱ طلسمو بشکنه!؟
    مطمئنم که میتونه ……..

    • Majid

      9

      0

      ماشین ویلیامز ستاپش مناسبه تعیین خطه و تو مسابقه کارایی نداره چون طبق قانون باید از ستاپ تایم گیری استفاده کنن تو مسابقه کم میارن. اینکارو مرسدس هم می تونه انجام بده و با فاصله تو هر مسابقه پل بگیره ولی قطعا تو خود مسابقه کم میاره.
      کل برنامه مرسدس پل گرفتن لوییس بود و والتری هم برای پل گرفتن لوییس تلاش می کرد و البته این پیستی نیست که کسی بتونه جلوی کسی رو بگیره اگه ماشین بهتری نداشته باشه. من یادم نمیاد هربار چارلز از والتری رد شده بیست دور پشت خودش نگه داشته باشه، شاید یک بار این اتفاق افتاده. اونم قطعا شرایط عادی نبوده. همین اول فصل بود که چارلز اتفاقا از والتری رد شد و خیلی زود والتری جایگاه شو پس گرفت.

      • Kiarash16

        9

        2

        مجید در مورد جورج شاید درست میگی
        اما جورج همیشه نشون داده که روز ریس راننده خوبی نیست !!!!
        بسیار پر اشتباه بوده و هست …….
        بارها در موقعیت امتیاز گیری dnf شده
        بارها با استارت ضعیف رده از دست داده …..
        و ….

        در مورد شارل باید بگم
        تو ریس اسپانیای امسال شارل تو استارت از والتری رده گرفت
        و ۲۴ دور جلوی اون دووم اورد ‌‌‌…….
        در ضمن به هیچ وجه از شارل سبقت نگرفت
        بلکه آندرکاتش کرد !!!!!

        تعین خط سرعتی امروز حدودا نیم ساعته
        پس شارل میتونه ردشو نگه داره

    • benzfordengineerarteusupbestgod

      2

      0

      سلام کسی میدونه آپدیت های مرسدس وی بوده یعنی چه چیزایی رو تغییر دادن مثلا موتور و پاوریونیت رو قوی تر کردن و آیرودینامیک رو هم آیا تغییر دادن؟

    • benzfordengineerarteusupbestgod

      1

      1

      سلام کسی میدونه آپدیت های مرسدس چی بوده یعنی چه چیزایی رو تغییر دادن مثلا موتور و پاوریونیت رو قوی تر کردن و آیرودینامیک رو هم آیا تغییر دادن؟

    • @sebvr

      3

      0

      کیارش عزیز نظرت رو قبول دارم کاملا ولی خب یه جورایی توی اسپرینت کوالی استارت واقعا مهمه و استارت خوب چارلز میتونه تاثیر بزاره ولی فکر نمیکنم بتونه والتری رو جا بزاره
      چون والتری داخل پیچ 1 رو داره و اگه بتونه تا پیچ بعدی با چارلز کنار به کنار باشه با توجه به سرعت وسط پیچ مرسدس تو این پیست میتونه شارل رو پشت خودش نگه داره چون داخل پیچ رو داره و بعدش یه کفی بلنده که تو اونجا شارل کاری نمی تونه کنه مگر اینکه خیلی نزدیک باشه و اسلیپ استریم وحشتناکی بگیره و بتونه رد بشه !
      خودم دوست دارم بوتاس برنده ی این نبرد باشه ولی با وجود شارل هیچ چیز غیر ممکن نیست ….بی صبرانه منتظر این بتل جذابم !
      شرمنده این دفعه هم نتونستم تحلیل رو اماده کنم ولی حتما از ریس بعد اماده خواهم کرد

  48. alonso87

    3

    13

    با همه احترامی که برای همیلتون قائلم اما فکر میکنم اگه جورج راسل سال بعد همتیمیش بشه شکست سنگینی به همیلتون تحمیل میکنه واقعا دیگه راسل اثبات کرده که هم از مکس و هم چارلز سریعتره از لندو نوریس که خیلی سریعتره درهر صورت امیدوارم فصل بعد به مرسدس بیاد وبه چیزی که حقشه برسه

    • L'NORRIS.04

      3

      5

      به نظر من لندو از مکس سریعتره ولی از چارلزی که حتی به جایگاه شیشم با ماشین الفارومعو رسیده سریعتر نیست.
      راسل خیلی سریعه مخصوصا در تک دورها ولی شرایط مسابقه ای چارلز و لندو از راسل بهتره

      • alonso87

        5

        5

        واقعا خنده داره .. مکس ورشتپن یه پکیج کامل از رانندگیه شاید از راسل هم بهتر باشه یا شاید راسل بهتر باشه اما لندو نوریس درحد ین دو نفر نیست شاید بعدا بشه اما الان نیست

    • Arash.sz

      3

      3

      حاجی تو راجب سر همیلتون ما نظر ندی بهتره
      دمتگرم همون طرفدار رانندت باش
      شوالیه سیاه رقیب نداره💜44

  49. ali

    7

    0

    قبلا به این صورت بود که ستاپی که در کوالی مورد استفاده قرار میگرفت رو برای ریس هم باید استفاده میکردن و حق تغییر دادنش رو نداشتن.
    الان چجور شده دوستان؟ یعنی ستاپی که در کوالی اول داشتن رو حتما باید برای اسپرینت ریس و ریس اصلی هم استفاده کنن؟ یا اینکه نه فقط ستاپ اسپرنت ریس و ریس اصلی باید یکی باشه؟

    • ساعد

      3

      0

      اتفاقن منم همین سوالو داشتم،و اینکه نوع لاستیک مسابقه یکشنبه چی میشه؟من فکر میکنم در مورد لاستیک یکشنبه آزاد هستن کامل ولی در مورد ستاپ هیچ جا چیزی نخوندم

  50. Amin-sdg

    10

    0

    سلام دوستان. یه چیزی خوندم که کلاچ یه سری از ماشین ها مثل استون و آلپین بعد ۳۰۰ کیلومتر باید تعویض بشن و با توجه به نحوه جدید مسابقات و وقت کمی که دارن، دیگه نمیرسن کلاچ های جدید استفاده کنن. برای همین این احتمال وجود داره که تمرین دوم رو شرکت نکنن تا تو اسپرینت ریس به مشکل نخورن. نظرتون چیه؟ امکان داره همچین چیزی؟ چون از دست دادن یه تمرین هم تو خود مسابقه ضربه شو میزنه به تیم ب نظرم

  51. ساعد

    4

    0

    رفقا این حد از تعصب و داغ کردن سر یک نظر شخصی واقعن در شان خودتون و فرمول یک نیست،فرمول یک یعنی شماره یک مهندسی تکنلوژی و مهارت رانندگی و همه چی ،اینجا نه به راننده ای توهین شده بود نه بی احترامی به تیمی اتفاق افتاده بود ،ما همینیم همدیگرو داریم فقط این درجه از بر افروخته شدن به یک نظر واقعن بی معنی هست.میبینیم که تنها افرادی که رایگان و بی منت تو این مملکت به بعد هر مسابقه به هم یاد میدیم فقط خودمونیم.همه رفقا چه مکس فن ها چه همیلتون فن ها تو این صفحه خیلی چیزا به من یاد دادن کاری نکنیم به خاطر یه سوء برداشت همدیگرو پشیمون کنیم از نظر دادن.همه شما و همینطور آقای صالحی کلی وقت میذارن برای یه نظر و من به شخصه وارد صفحه که میشم دنبال نظر آقای صالحی میگردو و یک سری از دوستان چون مشخصه وقت گذاشتن و بدون فکر تایپ نکردن و برای من ارزشمند هست.خیلی راحت میتونیم نظر مخالف خودمونو بیان کنیم اگر ما هم مثل بقیه طرفدارای ورزشای دیگه رفتار کنیم فقط شان فرمول یکو اوردیم پایین.

  52. Hamoon

    5

    1

    پایه و اساس همه تصمیم ها شده کسب درامد بیشتر
    همه مزه تعیین خط ب یک بار بودنشه نه دوبار !!
    میخوان هر سه روز رو با جلب بیننده بیشتر و بلیط فروشی بیشتر پول بیشتری بدست بیارن
    وگرنه واسه من بیننده هیچ جذابیتی نداره واسه تیم و راننده هم دردسر بیشتر

  53. ساعد

    9

    1

    در مورد راننده ها اجازه بدید شرایطش اتفاق بیوفته بعد اینکه فلانی اگه فلان ماشین داشت اینجوری میشد اونجوری میشد فقط حرفه،همین امروز من دیدیم کسی اشاره کنه به اینکه بوتاس جلوتر میرفت و همیلتون از خلا ایجاد شده پشت سر بوتاس استفاده کرد برای تایم بهتر.یا پرزی که تو بهترین حالت 4 دهم پشت سر مکس هست.یا اینکه راسل اگه تو تایم گیری عالی هست چقدر بخاطر ستاپ ماشینش هست که تمام تمرکزش روی تایم گیری باشه.اینا چیزایی که باید در موردش بحث کنیم نه اینکه اگه این راننده این ماشینو داشت فلان میشد.چی به ما میرسه که داغ کنیم بخاطرش؟ولی اگه تکنیک راننده شیوه حمله و دفاع راننده رو بدونیم بهتر میتونیم لذت ببریم از مسابقه.همین عملکرد پرزو اگه بوتاس داشت زمین و زمانو بهم میریختیم،لکرلک با دو رده ماشین ضعیف تر دیدیم چه بلایی سرش تو مسابقه اتریش دو اورد که مجبور شد با فضا ندادن به لکرلک فقط موقعیتشو حفظ کنه با 10 ثانیه پنالتی.

  54. Mehdi mozafari

    8

    4

    بچه مهندس
    ۱)پرفسور کسیه که عقده داشته باشه خودش را مهندس صدا کنه.واسه خودت به کار ببری مناسب تره
    ۲)پست نامربوط اینجا نداریم.راننده من و تو هم نداریم.هرجا،زیرهرپستی من هرچی بخوام میگم.بااین فرمون تو الان زیر این بحث من و شخص ثالث چکار میکنی؟
    ۳)به فست بوی و محمود و ایکس و ایگرگ چکار داری؟ من به اونا چیکار دارم؟از خودت حرف بزن
    ۴)دست دارم، خوبش هم دارم.هروقت هم بخوام ازش واسه نوشتن با کار دیگه استفاده میکنم
    ۵)مهریار این وسط باز چکاره بود؟چرا از دکل مهریار بالا میری؟اون نه بادیگارد میخواد ونه چیز دیگه!خودش اگر بخواد جواب بده به قول خودت بهتر از من میدونه.اینجا صرفا ایستادن مقابل حرف زور بود
    ۶)تقلید از روی دست دیگران.به واسطه حضور تو و یکی دوتا مثل تو اصلا نیستم که بخوام تقلید کنم.من حرف خودم را میزنم تقریبا بدون تکرار.اگر دوتا کامنت از خودت پیدا کردی که حرف تکراری توش نزدی میتونی از تقلید حرف بزنی.ضمنا خودم نمیام ولی به ادمین التماس نمیکنم اینو پاک کن و اونو پاک کن
    ۷)اصلا این وسط صحبت از شعور و تربیت شد.تو چرا اینقدر داغ کردی؟یاد نداشته هات افتادی؟ پسر جون من یه کامنت بدون بی ادبی نوشتم که برای بار چندم یکی نیاد بگه کسی حق نداره یا در جایگاهی نیست که در مورد یک نفر دیگه حرف بزنه.چرا کتاب نوشتی پر از اهانت به یک عده کاربر که فقط نظرشون با تو یکی نیست و از پنج شش نفر اسم آوردی که فلان کردن و بیسار! به من چه ربطی داشت؟ الان توهین به مقدسات را هم به این راحتی اشد مجازات نمیکنن.شما چی میگین این وسط؟
    و اگر جواب من خاموشی بود که کتاب نمینوشتی.پس با توجه به رویکرد من، معلومه که این یکی را هم برعکس گفتی

  55. mahyar

    6

    1

    مکس توی رادیو تیمی توی کوالی سه گفت مشکل اندر استیر داره ؟ یکم عجیب بعد کوالی هم گفت ما مشکل اندر استیر اول پیچ داشتیم .
    پرز هم دقیقا” همین مشکل رو داشت توی رادیو همینو گفت .
    مکس گفته که وقتی فرمون رو میچرخوندم یجوری بود که باید صبر میکردم تا چسبندگی خودشو نشون بده .
    لکلرک عجب تایمی زد .

  56. SEB.5

    7

    0

    سلام دوستان عجب تعيين خط جذابی بود .
    راسل واقعا عالی بود این بشر رو کسی نمیتونه تو تعيين خط جلوشو بگیره کار خودشو کرد و چارلز هم انتظار همچین تایمی نداشتم ازش عالی بود و ساینز بد بود حداقل باید از جورج جلو تر بود سب هم که ترکوند واقعا عالی بود تو کیو ۲ اختلافش با لنس به هشت دهم هم رسید و آلپین ها هم خیلی بد بودن و تبریک به لوئیس فن ها ابدیته کار خودشو کرد از حق نگذریم لوئیس هم عالی دور زد مکس هم خوب بود .
    مک‌لارن ها هم بد نبودند فکر کنم میتونستن بهتر باشن و خوشحالم برای دنی ریکی به مسابقات برگشت با این تایم و به نظر من ردبول تو این پیست سکتور دو و سه بهتره از مرسدس این نظر شخصیه منه و سکتور یک هم برای مرسدسه .
    تایم آلفاتاوری ها خیلی بد بود ازشون انتظار اومدن به کیو سه رو داشتم حداقل گزلی و دوستان الان راننده هایی که اومدن کیو سه ، کیو دو رو با سافت تایم زدن الان باید تعیین خط سرعتی رو با سافت شروع کنن یا حق انتخاب لاستیک دارن .

  57. benzfordengineerarteusupbestgod

    3

    0

    سلام کسی میدونه آپدیت های مرسدس چی بوده یعنی چه چیزایی رو تغییر دادن مثلا موتور و پاوریونیت رو قوی تر کردن و آیرودینامیک رو هم آیا تغییر دادن؟
    ماشالا همه هم اطلاعات بالایی دارید و دوست داشتنی هستید دوباره نوشتم که اگه کسی دید هرکی خواست نظرشو بکه.

  58. tofan

    6

    1

    اقایان من نمیفهمم چرا باید برا تعیین خط سرعتی امتیاز بدن . 😐

  59. Erfan.7

    3

    2

    بفرما اینم از تمرین