فرمول یک ایران – سر لوئیس همیلتون در جریان مصاحبه خبری پس از مرحله تعیین خط گرندپری بحرین 2021 توضیح داد، که کاملا اعتقاد دارد قوانین جدید آیرودینامیکی فرمول یک که برای فصل پیش رو تعیین شده است، کاملا در جهت کاهش برتری مرسدس در برابر رقبای خود تنظیم شده است.
مرسدس سال گذشته در 13 مسابقه از 17 مسابقه پیروز شد. اما در شروع فصل جدید همیلتون و هم تیمی اش والتری بوتاس، در اتومبیل جدید خود خیلی راحت به نظر نمی رسیده و هر دو از تعادل انتهای اتومبیلشان ناراضی بودند.
قوانین جدید فرمول یک برای فصل 2021 شامل تغییراتی در قسمت عقب خودرو از جمله کاهش سایز فلور است. به نظر می رسد این تغییرات بیش از سایر تیم ها نظیر ردبول، بر مرسدس تأثیر گذاشته باشد. به همین دلیل راننده بریتانیایی معتقد است این تغییرات قوانین عمدی و هدفدار بوده است.
لوئیس همیلتون در این خصوص توضیح داد:
منظورم این است كه بر هیچ کس پوشیده نیست كه این تغییرات در قوانین، صد البته برای محدود کردن ما انجام شده است.
وی در ادامه تغییرات قوانین مربوط به ممنوعیت استفاده از برخی از مود های موتور در مرحله تعیین خط را که سال گذشته ارائه شد، یادآوری کرد.
البته ما در سال گذشته تغییراتی در موتور خود ایجاد کردیم تا همان عملکرد و بازدهی مورد نظرمان را از آن بگیریم.
اما مشکلی نیست. ما یک چالش جدید را دوست داریم و به این چیزها نگاه تحقیر آمیزی نداریم. ما فقط سخت تلاش می کنیم تا بهترین کاری را که می توانیم انجام دهیم؛ و این همان چیزی است که انجام خواهیم داد.

لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن
همیلتون، به ظاهر راضی از نتیجه تعیین خط بحرین 2021 !!!
همیلتون در مرحله تعیین خط گرندپری بحرین در جایگاه دوم قرار گرفت و بیش از سه دهم ثانیه کندتر از ردبول و مکس ورشتپن بود. وی در این خصوص گفت:
این فاصله قطعاً نزدیکتر از آن بود که انتظار داشتیم.
من فکر می کنم این واقعاً برای ما یک گام خوب و روبه جلو در این آخر هفته است. ما فکر می کردیم شکافی که امروز می بینیم دو برابر فاصله فعلی باشد و این قطعا به کارهای خارق العاده مردان و زنان مرسدس، در کارخانه بر می گردد.
قهرمان هفت دوره جهان معتقد است ردبول در مسابقه فردا نیز برتری خود را حفظ خواهد کرد.
این (نتیجه گیری) فقط حاصل از اطلاعاتی که به من داده شده و از آنچه می توانم ببینم است.
بالانس و تعادل اتومبیل ما واقعاً چشمگیر نبود، اما بدترین حالت برای رانندگی هم نبود. اگر تمام مشکلات را برطرف کنیم، به نظر می رسد که تنها دو دهم ثانیه اختلاف بین ما وجود دارد. اما امروز قطعا (تعیین خط) وحشتناک به نظر نمی رسید و خیلی بهتر از آن چیزی بود که فکر می کردم قرار است در این آخر هفته رخ دهد.
راننده بریتانیایی تمایلی به توضیح بیشتر درباره ماهیت مشکلات اتومبیل مرسدس نداشت. وی گفت:
من واقعاً نمی توانم به شما بگویم که با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنیم. من نمی خواهم به شما بگویم که مشکل ما چیست.


واقعا قبل شروع مسابقه اول هیچی نمیشه گفت..
دوستان مسابقه رو به صورت آنلاین از کجا ببینیم؟
ورزش نشون نمیده انگار
همیلتون و مرسدس ؛توپ رو انداختن تو زمین ورشتپن..
برای اینکه بتونن تهت فشار روانی بزارنش.
باید ببینیم مکس تحت فشار هم میتونه تو بالاترین سطح ممکن رانندگی کنه یا خیر.
پس این چندسال داشته چکار میکرده؟
از اواسط فصل 2018 به بعد مکس یه مکس دیگه شده
بعد از انتقادات زیادی که اون سال بش شده بود
فوق العاده کم اشتباه رانندگی کرده
همیشه هم تحت فشار بوده آبدیده شده مکس
به این فصل خیلی امیدوارم
البته نزدیک بودن مکلارن و فراری احتمالا مشکلاتی برای استراتژی های وسط مسابقه شون پیش بیاره
این فصل یه فصل خوب رو بعد از سالها شاهد خواهیم بود چون متغیرهای متعددی تو نتیجه هر مسابقه تاثیر دارن
دوست عزیز در اینکه مکس عالی بوده شکی نیست ولی از اول رانندگی تحت فشار نبود هیچ وقت
حرف شما درسته ولی این فصل با کل فصلای قبلی فرق داره..
من خودم مکس راننده محبوبمه.
مکس هنوز هم که هنوزه نمیتونه برای قهرمانی بجنگنه هنوز در اون حد نیست مگه اینکه استایلش رو عوض کنه
راننده سریعی هست ولی راننده قهرمان نیست
من با اینکه لکلرک رو بخاطر بچه بازیاش دوست ندارم ولی اون رو راننده ای میدونم که ممکنه قهرمان بشه ولی مکس هنوز زمان نیاز داره توی گرید لکلرک هم باهوش تره هم پشتوانه قوی داره البته مکس هم پشتوانه قوی داره ولی باهوش نیست
پس واقعاً مرسدس مشکل داشته؛ ولی به روز های اوج خودش برمیگرده! خیلی زود!
شروع شد باز
اونجاش جالبه که میگه راضیه از اختلاف الانشون با ردبول چون فکر میکرده بیشتر اختلافشون!
وجدانن خودش از اینکه چند ساله داره با خودش مسابقه میده و با یه ماشینی که یه کلاس از بقیه بالاتره بدون هیچ رقابتی اول میشه خسته نشده؟
تازه یه محافظم براش گذاشتن
این چه افتخاریه اخه؟
وای به روزی که راسل یا ورشتپن هم تیمیش بشن یا ماشین رقابتی داشته باشن
خیال بافی نکن تا اون موقع لوییس بازنشسته شده نمیخواد وای به حال و…. کنی برا ما چون چندین ساله این کارو میکنی و قصه سرای میکنی
لوییس جان برای مایی که داریم مسابقه رو میبینیم،خیلی هم بهتر شده،رقابت جذاب باید در فرمول یک همیشگی باشه
مثل اینکه بدست اوردن قهرمانی های مفت اخیر ، به همیلتون چسبید ، دوست داشت 8امی رو هم مثل هلو بدست بیاره که نشد.
این چرت و پرت هایی هم که میخوان مارو کند کنند و … هم در نوع خودش جالبه.
فعلا هم نمیشه از یه مسابقه قضاوت کرد ، قطعا مرسدس خودشو در ادامه ی فصل میرسونه.
همون جریان مود های موتوری هم که اشاره کرد کمترین تاثیر رو روی مرسدس داشت.
اومدن کل نوآوریهای فراری رو ممنوع کردن
تایرها رو پیرلی برای ماشینشون طراحی میکرد و به خواستشون تغییر میداد
از همون اولش فرمت انجین دوران هیبرید رو هم خودشون مشخص کردن و زودتر از بقیه توسعه دادن تیما نمیدونستن اصلا موتورشون روشن میشه! اونا رو ۸۰۰اسب بودن
و و و
کسی ککش نگزید مصاحبه نکرد
یه فلور رو انتهاشو بریدن وولف و همیلتون خودشونو جر دادن
هوچی گر تر از وولف و همیلتون فقط خودشونن
یعنی مطمئنم با تغییر قوانین یکی دو فصل قهرمان نشن مرسدس و همیلتون هردو از فرمول یک خارج میشن
چون نیومدن اینجا که رقابت ورزشی کنن
یه جور تبلیغات و بازاریابی و بیزنسه براشون هم مرسدس هم همیلتون
«چقد خوبیم ما» همین!
تازه سال ۲۰۱۹ و تغییر بال جلو یادم رفت که @mehdi Vettel
کامنت پایینی توضیح کاملشو داد
اکبر جان در این چند سال دائما از مرسدس معظم و همیلتون امپراطور ایراد گرفتی و نکته این که مرسدس و همیلتون همچنان میتازند و قهرمانی مفت هشتم رو هم بدست می آرند .
سال 2019 بال جلو رو ساده کردن و تایرا رو عوض کردن که صد در صد این تغییر به نفع مرسدس شد و به ضرر فراری و ردبول ( سال 2018 رقابتی ترین سال گرید بود که سه تیم توانایی بردن مسابقه رو داشتن)
همون تغییرات چنان به نفع مرسدس شد که از هشت مسابقه اول فصل 2019 مرسدس شش تا 1-2 کرد
این تغییر قانون اینقدر با طراحی ماشین مرسدس جور بود که سه تا تیم مکلارن ، رنو و علی الخصوص ریسینگ پوینت سابق به وضوح از طراحی ماشین مرسدس کپی کردن و سال 2020 پیشرفت عالی داشتن ( دیگه همتون یادتون هست گرید پارسالو)
حالا دقیقا این تغییر قانون جدید خلاف ماشین های با طراحی ریک پایین داره کار میکنه و طبیعی هم هست که استون و آلپین و مرسدس و مکلارن افت کرده باشن
اینجاس که باید گفت چیزی که عوض داره گله نداره لوییس جان
*سال 2018 رقابتی ترین سال دوران هایبرید بود *
دوستان خواهش میکنم راهنمایی کنید چجوری میشه مستقیم دید البته به غیر از اون کانال بازبان روسی؟
درود . من همان موقع که قوانین ۲۰۲۱ اعدام شد هم گفتم این قوانین برای تحت شعاع قرار دادن و تضعیف عملکرد مرسدس وضع شده اند . این هم تایید خود همیلتون . ولی به هر حال مرسدس هم تیم دست و پا بسته ای نیست و مطمئنا در کمترین زمان این مشکلات را حل خواهد کرد
فرمول یک یک نوع شوو و بیزنسه برای اینکه جذابتر بشه بیننده بیشتری داشته باشه و اسپانسرهای بیشتری بیان به این ورزش خب باید قوانین به نوعی طراحی بشن که همه تیمها توان رقابت با هم رو داشته باشن و مسابقات جذابی رو شاهد باشیم اینکه سالها فقط یک تیم قهرمان بشه و بقیه تیمها توان رقابت باهاشو نداشته باشن بنظرم به این ورزش آسیب میزنه
من با جذابتر شدن مسابقات و نزدیک تر شدن ماشینها به هم مشکلی ندارم . حرف من این بود چرا رقبای مرسدس نباید خودشان را تقویت کنند و ایرادهایشان را بر طرف کنند و چرا مرسدس را تضعیف میکنند .
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
غیب گفتی خب خودشونم گفتن برای اینه😐
عادت کردی به بهترین ماشینو داشتن😑😑😑
ردبول ماشین برتر گرید رو در اختیار داره.مثل برزیل سال ۲۰۱۹.
وقتی راننده های مرسدس از مشکل حرف میزنن احساس احمقانه ای بهم دست میده!
این ها سالهاست بهترین ماشین دستشون بوده و چیزهایی که بعنوان مشکل ازشون یاد میکنید پایین ترین سطح چالشیه که نزدیکترین راننده های رقیبشون میتونستن داشته باشن.چیزی که باقی راننده های گرید باهاش مواجه بودن رو(با وجود شایستگی هایی که داشتن) اینها حتی نمیتونن تصور کنن.
قوانین برای محدود کردن شماست!؟مگر قبلا ف1 غیر از این بوده؟و مگر همین تغییر قوانین از ابتدا به شما برتری نداد؟برتری که انقدر بزرگ بود که 8 سال طول کشید تا رقیباتون تونستن جبرانش کنن؟
مدام از شاهکار مرسدس صحبت میشه که منم قبولش دارم،اما ضعف و کم کاری تیمهای دیگه رو قبول ندارم.در ابتدای هر سیکل جدیدی اگر یه تیم برتری که مرسدس داشت رو داشته باشه(تیمی با منابع مشابه)میتونه برای سالها حفظش کنه،مگر اینکه دوباره تغییر قوانین به این وضعیت پایان بده.
امکان تکرار این وضعیت سال دیگه و دوره بعدی هم اصلا کم نیست. هنوز هیچ مرجع معیاری وجود نداره ،پس تعجب نکنید اگر سال اینده چهار لیگ تو ف1 رقابت کنن با فاصله های بشتر.من اصلا تعجب نمیکنم که یه تیمی مثل مک لارن،فراری یا حتی خود مرسدس یه چرخه جدید رو با اختلاف بیش از 1 ثانیه شروع کنه.اون وقت فکر میکنید با ثبات قوانین و منابع یکسان چقدر طول میکشه تا این فاصله دوباره جبران بشه؟
کاملا با شما موافقم
اخیییی سر لوویس دلش واسه w11 تنگ شده
ولی جدای از همه بحثا واقعا w11 عجب چیزی بود
اینکه خودتو به سرعت با تغییر قوانین وفق بدی و درکشون کنی و پیشرفت کنی
با اینکه قوانین به سمتت بیان و به نفعت وضع بشن فرق داره
قوانین 21 یه ثانیه مرسدس رو کندتر کردن , نه بقیه رو
و این عمل کاملا عمدی و با هدف قرار دادن یک تیم وضع شده.
جالب اینه ک هنوز حتی ی مسابقه هم انجام نشده بهانه شروع شده.از کسی ک ۷ تا قهرمانی جهان داره انتظار نداشتم اینقد زود بهانه تراشی کنه.ولی مرسدس تیم تر از این حرفاست ک مشکل کش پیدا کنه
ایمان جان
به نظرم یک مشکل از دید یک نفر میتونه بزرگ و از دید دیگری کوچک باشه.طبیعی است تیمی مه هفت سال بدون رقیب بوده و با حداقل مشکل به قهرمانی رسیده، به چنین چالشی بگه مشکل بزرگ.
ولی من هنوز هم درک نمیکنم چرا برای نزدیک کردن خودروها و جذاب کردن ریس باید حتما تیم قویتر را به وسیله ای ضعیف کنیم.چرا تیمهای ضعیفتر تقویت نمیشن تا به حد تیمهای برتر برسند؟ارزش هوش،پشتکار،فنآوری و حتی سرمایه مالی(که اکثرا به چشم نکته منفی ازش یاد میکنند) چی میشه؟اصولا مگه همه این دستگاه عریض و طویل انگیزه ای به جز کسب درآمد داره؟
برای همینه که مرسدس با بقیه فرق داره دوست عزیز ، کوچکترین مشکل برای مرسدس با بزرگترین مشکل فرقی نداره و همونقدر با جدیت دنبالش میکنن .
با یه مسابقه نمیشه گفت کدوم تیم برتره ، چون با توجه به هر پیست ممکنه این برتری تغییر کنه .
ولی چیزی که مشخصه ردبول خودش رو رسونده
توتو که کشک نیست.اگه نبود الان که اینهمه قهرمانی م=نداشتن
واقعیتیه که باید مرسدس باهاش کنار بیاد
کاش کمتر به فکر AMG AMG AMG AMG AMG AMG AMG AMG AMG AMG AMG و ستاره بارون کردن و سیاه کردن و… ماشین بودن
2014 هم میومدی میگفتی تغییر قوانین واسه زمین زدن ردبول و برتری مرسدس بوده!
تازه الان که فقط یه تعیین خط رو دادین زود وا دادی
این حرف همیلتون مثل این میمونه که بینوتو توی فصل 2020 میگفت این تغییر ناگهانی موتور هدف دار بوده است و اونا میخواستن مارو کند کنند چون از قدرت انجین ما میترسیدن و کافی بود ما یک شاسی دانفورس بالا تولید میکردیم و از این جور چرت و پرت ها .
خب طبق معمول جنگ روانی شروع شد با همین چیزا ۱۸ و ۱۹ رو از فراری و فتل گرفتن اما مدیریت ردبول زرنگ تره از فراری اون موقع
و دو اینکه فاصله ردبول و مرسدی اصلا این نیست تو کوالی و کمتر از اینه چون تایم ورشتپن هر ۳ سکتور پرسنال بست زد و لویس تو بهترین تایمش دو تا سکتور ۲ و ۳ رو زرد زد مسابقه امشبم دو تا مرسدس داریم یه ردبول مرسدس دست بالا رو نداشته باشه دست پایینم نداره ( البته طبق معمول اینجور در نطر گرفتم که ریس پیس مرسدس نسبت به کوالی پیسشون همیشه بهتر بوده نسبت به تفاوت این دو پیس تو ماشین های دیگه )
تو اف وان مقایسه انبورداشون هست لویس اصلا دور بی نقص که چر عرض کنم حتی دور کم نقصی هم نزد البته در نهایت حتی اگه بی نقصم دور میزد بازم فکر میکنم ورشتپن پل رو میزد ولی با اختلاف کمتر مثلا ۰.۱۵ تا ۰.۱۰
دقیقا آقا علی.همیلتون دور خوبی نزد و در واقع فاصله اینقدرم نیست.
البته سرعت مسابقه ای مهمه که فکر میکنم ردبول توی سرعت مسابقه ای هم دست برتر رو داره.
لوییس دور بی نقص نزد چون ماشینش پایداری لازم رو نداشت و مکس به وضوح راحت تر و با تقلای کمتر از پیچ ها خارج می شد
لوییس تو خروج از پیچ اصلاح فرمون داشت همش و اینکه فلور مکس هم به گفته ی هورنر یه دهم آسیب داشته
اینا رو کنار هم بذاری می بینی تو تعیین خط اختلاف در همین محدوده ی فعلی اما تو ریس نزدیک تره
طبق چیزی که من دیدم و تحلیل های نیما (themindblower) که اینجا نیست مکس تو ده دور ۱.۸ ثانیه جلوتره نسبت به لوئیس
چیزی نیست سِِرررراحساس خطر کرده شروع کرد به غر غر کردن
چطور تغییر قوانین 2017 که با برتری موتوری مرسدس تونست فراری رو شکست بده( جدای از اشتباهات فراری) و به هرحال تونستند برتری رو حفظ کنند قهرمان شدند چیزی نگفت! 2019 که به شدت تغییر قوانین و لاستیکا به نفع مرسدس شد چیزی نگفت! اصلا بزرگترین تغییر قوانین که چنین سلطه ای رو برای مرسدس ایجاد کرده که همون تغیرات 2014 هست چیزی نگفت!
الان که در موضع ضعف قرار گرفتن از این حرفا میزنه؟؟ نکنه توقع داره قوانین تا ابد ثابت بمونه و مردسدس تا ابد قهرمان! اصل این مسابقات چالش هایی هست که تیم ها باید از پسش بربیان و اگه قوانین تغییر نکنه دیگه چالشی هم وجود نخواهد داشت!
هرچند این همیلتون و این مرسدس به همین راحتی ها قهرمانی رو از دست نمیدن و ردبول و مکس باید به شدت مواظب باشن.همیلتون راننده ی به شدت سریع و با ثباتیه و با تجربه هم که هست و توی مسابقه ی اصلی میتونه نتیجه رو تغییر بده!
دوستان زیر همین متن بنده دوست داشتین پیشبینی مسابقه امروز رو بگین ببینیم درست ترین حدس رو کی میزنه
مکس.لوییس.بوتاس.ریکیاردو.لکلرک.لندو.چکو.ساینز.آلونسو.فتل.استرول.اکون.گسلی.جیوویناتزی.سونودا.کیمی.راسل.میک.نیکیتا.لطیفی
۱-لوییس
۲-چارلز
۳-دنیل ریکیاردو
۴-چکو
مکس و والتری تصادف میکنن
برنده مکس ، دوم لوییس ، سوم والتری
سب از هشتم تا دهم یک کدوم
برنده مکس ، لوییس دوم ، والتری سوم
سب از رده ی هشت تا ده یک کدوم
حدس من برنده مکس ، لوییس دوم ، والتری سوم ، سب بین هشتم تا دهم تموم میکنه
اگه ورشتپن استارت خوبی داشته باشه و اول بمونه:
۱ مکس
۲ همیل
۳ یا لکلرک یا یکی از مکلارن ها
لوییس-مکس-بوتاس-پرز-ریکیاردو-نوریس-ساینز-لکلرک-فتل-راسل-بقیه
آیا 2014 هم همین رو میگفتی ؟ جناب آقای همیلتون از 2017 به بعد فقط همون دو سال اولش رو تحت فشار بودی اونم فقط تو نیم فصل اول انگار عادت تون شده که فقط با همتیمی رقابت کنید . مکس امسال سال سختی رو پیش رو داره فشار بالا و توقع مقابله با مرسدس ها . در رابطه با تعیین خط بحرین فکر میکنم سب میتونست به Q3 برسه اما شرایط باعث شد که نرسه ، تو پیست بحرین بالانس ماشین خیلی مهمه و خب عمدتا فراری ( به خصوص شارل ) عملکرد خوبی تو این پیست داشتن مثل بحرین 2019 که شارل و سب واقعا میتونستن ۱و ۲ تعیین خط شون رو تکرار کنند و مرسدس که قطعا با گذشت زمان بهتر میشن ولی اگه یادمون باشه در تمام سال های حضور مکس در اف وان تاحالا ( از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ ) مکس تو بحرین در رتبه ای پایین تر از همیلتون مسابقه رو تموم کرده ؛ این مورد تغییر قوانین هم کاملا مشخصه همه طرافدار ها دوستدارند که گرید نزدیک تری رو ببینند تا گریدی که سه نفر در اون کاملا با فاصله از ۱۷ نفر دیگه مسابقه میدهند و به نظرم حرکت فیا در این راستا بسیار خوب بوده موضوع ثابت موندن مود های موتوری در تعیین خط و مسابقه هم هیچ ضرر بزرگ و هیچ سود بزرگی برای هیچ تیمی نداشته
لوئیس همیلتون غرغرو ترین راننده ی گرید است!!
فقط کافی است یک کمی- خیلی کم حتی-ماشین ایده آل نباشد بعد غرغر های ایشان شروع می شود!
اصلا دوست ندارم این حرف رو بزنم.اما واقعا توی این مورد حق با همیلتونه.تغییرات قوانین تاثیر خیلی بدی روی ماشین های لوریک داشته.مشکلات ماشین استون مارتین هم مشابه ماشین مرسدسه.با اینکه استون مارتین امسال خودش آیرودینامیک و شاسی ماشین رو طراحی کرده اما از اونجایی که فلسفه ماشینشون مثل ماشین مرسدس هست اون ها هم دچار مشکلات مشابهی شدن.
در واقع بعد از تغییرات قوانین فراری ردبول و آلفاتائوری کمترین تایم رونسبت به پارسال از دست دادن.
اگه هاس رو نادیده بگیریم مرسدس و استون مارتین تنها تیم هایی هستن که بیشتر از دوثانیه کند شدن نسبت به پارسال .
حالا که موضوع فتله این چیزارو قبول داری!
چه ربطی به فتل داره
تغییرات دیفیوزر و فلور تاثیر بدی روی ماشین های لو ریک داشته
این چه ربطی به فتل داره؟
همیلتونم دیگه پیر شده و مثل پیرمرد ها غر میزنه 😂😂😂 تازه خوبه یه تعیین خط پایین مکس تموم کرده یه دوتا مسابقه پایین مکس تموم کنه سر لوییس دستور حمله به هلند صادر میکنه 😂 😂
البته حالا خیلی هم اشتباه نمیگه وقتی فراری 1.5 ثانیه نزدیک شده و ردبول ازشون سریعتر شده معلومه فشار میاد به چند جا ولی خب 2014 و 2018 به نفع مرسدس 2021 به ضررشون. هنوز یکی بدهکار مرسدس(انشالله قوانین 2022) 🙄😂
فیلم Transformers رو دیدین؟!
به شباهت به حال و روز این یکی دو روز نیست!
به عده بالاخره اومدن بیرون و رفتن در رکاب طرفدارای ورستپن!
همونایی که میگفتن ورستپن توی سنگاپور ۲۰۱۷ مکس عمدا زد به وتل! تا صندلی مرسدس رو در سال ۲۰۲۰ بدست بیاره!
راست میگه باید کلیه قوانین مطابق میل همیلتون و به نفع مرسدس باشه
فراری.فقط به نفع فراری.
به نفع فراری نباشه فقط فراری و ویلیامز تو فرمول یک میمونن
مکس مسابقه روببره یه چیزایی بهش میگم درجا فرمول یک رو ترک کنه البته اونور خاورمیانه شنیده نمیشخ
کسی میدونه با وجود اینکه دور سباستین به خاطر پرچم زرد خراب شد ، چرا 5 رده پنالتی گرفت؟
لطفا بگین گرند پری بحرین رو از کجا ببینم 🙏🙏
—–
https://f1iran.com/live/