فرمول یک ایران – مکس ورشتپن با اختلاف 0.095 ثانیه ای نسبت به لندو نوریس، ردبول را در صدر جدول زمانی تمرینات فرمول یک بحرین 2021 حفظ کرد.
در تنها جلسه تمرینی که در دمای مشابه تعیین خط و مسابقه برگزار می شود، ورشتپن توانست زمان 1:30.847 را ثبت کند و با لوئیس همیلتون از مرسدس در رده سوم، فاصله 0.235 ثانیه ای را داشته باشد.
همه زمان های ثبت شده در جدول زیر، با لاستیک سافت می باشد.
جدول تمرین دوم فرمول یک بحرین 2021
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | مکس ورشتپن | ردبول | 1:30.847 |
| 2 | لندو نوریس | مکلارن | +0.095 |
| 3 | لوئیس همیلتون | مرسدس | +0.235 |
| 4 | کارلوس ساینز | فراری | +0.280 |
| 5 | والتری بوتاس | مرسدس | +0.371 |
| 6 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +0.383 |
| 7 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +0.447 |
| 8 | لنس استرول | استون مارتین | +0.546 |
| 9 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +0.636 |
| 10 | سرجیو پرز | ردبول | +0.656 |
| 11 | استبان اکون | آلپین | +0.754 |
| 12 | چارلز لکلرک | فراری | +0.765 |
| 13 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +0.893 |
| 14 | سباستین فتل | استون مارتین | +0.922 |
| 15 | فرناندو آلونسو | آلپین | +0.923 |
| 16 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +1.015 |
| 17 | جورج راسل | ویلیامز | +1.484 |
| 18 | میک شوماخر | هاس | +2.450 |
| 19 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +2.553 |
| 20 | نیکیتا مازپین | هاس | +2.602 |


یکی که قهرمان فرمول دو ۲۰۲۰ شده باید بشه راننده دوم تیم ولی یکی که هیچ استعدادی نداره پارسال هم پنجم شده و تنها هنرش پول باباشه باید بیاد بشه راننده اول تیم واقعا که.
به قول یکی Money Talks
خود سب گفته طول میکشه با ماشین اشنا بشم
استرول یه فصل کامل این ماشین رونده مطمئنا ماشین بهتر درک میکنه تا سب
مطمئنا هم سب هم پرز و هم دنی خودشونو از این چیزی که هستن بالا میکشن
مطمئن باش دوران سب دیگه تمام شده,با وجود مرسدس و ردبول,نوریس,لکرک, سونودا و گسلی,ریکیاردو
صد در صد مشکل راننده های مثل سب و پرز و ریکیاردو اشنا نبودن با خودرو هستش باید بعد از چد مسابقه تغییر خواهند کرد فکر کنم مشکل مرسدس توی گیر بکسه دیروز تو تمرین همیلتون همیش در مورد گیربکس و سیستم انتقال قدرت حرف می زد مشکلی ک برای استون هم پیش ومده دوستان مگ گیربکس استون و مردس یکیه؟؟
بهتره قبول کنید دوران سب تموم شده,موندم فاز اونایی که دیسلایک میکنن چیه؟آلونسو که ول معطل,دقیقا مثه پیرمردها رانندگی میکنه,واقعا اشتباه کرد اومد,البته گروه مارکتینگ آلپین خواست نام تازه آلپین بیشتر شنیده بشه ک آلونسو رو با پول خوب آورد.پرز هم فک نکنم بهتر از آلبون در بیاد و نیم ثانیه کمتر باشه فاصلش با مکس.
میشه بگی کی من یکم گیج تشریف دارم؟!
F1fan فکر کنم با من بودید.مازپین و شوماخر ته جدول هستن امسال
امسال جفتشون ته جدول هستن.ویلیامز بالاخره از ته جدول کند
پارسال جرج راسل پایینتر از لطیفی تموم کرد سال قبلش هم پایین تر از کوبیتسا البته اگه حضورش تو مرسدس رو ندیده بگیریم
راسل خوبه واقعا.پارسال چنتا مسابقه بدشانس بود و ویلیامز خیلی از رقبا عقبتر بود.
بنظر میرسه که راننده اول و دوم بودن هیچ ربطی به رنگ دوربین نداشته باشه و رنگ مشکی دوربین برای راننده قدیمی تر هست. خب توی تیمی که هردو راننده همزمان وارد شدند این رنگ مشکی برای راننده ای در نظر گرفته میشه که اسپانسر اصلی تیم هست.
کلا بنظرم این رنگ چیزه بیخودی هستش آخه با اینکه گسلی سابقش تو تیم بیشتره ولی رنگش زرده
چقدر خوبه تمرینها شده یک ساعت.کوتاه ومفید.زیاد روی تمرین ۱و۲ حساب نکنید.
جنگ واقعی فرداست.
اره دیگه کسایی مثل مازپین اومدن که فقط پول دارن و اخلاق و رفتارشون اصلا درست نیست و استعداد شون هم نسبت به سایر رقبا مثل کالوم ایلوت کمترِ و ایلوت هنوز باید تو فرمول دو باشه
فکر کنم نظر همه ی ما اینه که تمرین ۱و۲نتیجه رو مشخص نمیکنه
با توجه به این،این حجم از انتقادات از مازپین رو درک نمیکنم
در این که استعدادش از ایلوت کمتره شکی نیست،ولی برای تیم هاس پول و اسپانسر آورده که ایلوت اصلا نداره و تو دنیاش نیست
شما جای تیم هاس بودید چکار میکردید
بر فرض مثال اگه ایلوت جای مازپین بود،میتونست از رده بیست و نوزده کنده بشه؟قطعا خیر
چون قهرمان فرمول دو نتونسته،بعد اونوقت نفر دوم بتونه؟
این رو هم فراموش نکنید که مازپین قبل از مسابقه آخر که بدون اشتباه بود،در رده سوم قرار داشت
این هم به خاطر پول پدرشه؟
در کل،برای تیم هاس مازپین بهتر و مفید تره تا ایلوت با اینکه استعدادش کمتره
parsa16 حرف شما هم همونی رو میگه که بالا گفتم
MONEY TALKS
درسته هاس وضعیت خوبی نداره و به اسپانسر نیاز داره ولی از نظرم اگر یک راننده خوب بیارن میتونن جایگاه بهتری داشته باشن نمونش همین راسل و لطیفی که راسل همیشه بالاتر از لطیفی تموم کرده و از نظرم راننده ای که استعداد بیشتری داشته باشه محبوب تر هست و به داشتن اسپانسر کمک میکنه
من که جین هاس نیستم حالا امیدوارم دوتاشون عملکرد خوبی داشته باشن
بعد فرق بین راننده اول و دوم در چیه؟ماشینهاشون متفاوته؟ماشین راننده اول قویتره؟
نه ماشین هاشون فرقی نداره فکر کنم هر کی سابقش تو اون تیم یا کلا فرمول یک زیاد باشه راننده اول میشه البته چند وقت اخیر راننده اول یا دوم بودن تو تیمها زیاد مهم نبوده فقط کافیه اون راننده خودشو ثابت کنه
آره دادا،
ماشین هاشون متفاوته. شما در تیمتون یه گروه فنی داری که نفرات محدودی داره و زمان محدودی. اونا میشینن با اون راننده ای که ارجحیت داره جلسات طولانی میذارن و بعد با همون راننده میرن تو تست (هر چند که راننده دیگه هم اغلب حضور داره ولی در کانون توجه و مشورت نیست) و ماشین رو طبق نظر اون تنظیم میکنن و حتی اصلاح میکنن (یا اصلاحات رو اولویت بندی میکنن). یادمه یه سری که رقابت مایکل شوماخر در صدر جدول فشرده شده بود، تیم فنی فراری در روز تست و تمرین اینقدر روی ماشین مایکل تمرکز کردند که کلا باریچلو رو بیخیال شدن و چندین مرتبه ست آپ ماشین مایکل رو طبق فرمایشاتش تغییر دادن ولی هر بار فقط تایم هاش بدتر میشد و چیزی که میخواستن بدست نمیومد. قسمت خنده دارش اونجا بود که در روز تعیین خط چون ست آپ ماشین مایکل به هم ریخته بود، مایکل سوار ماشین باریچلو شد (البته شماره خودش رو زدن روش) و ماشین مایکل (یا شاید هم یه ماشین سوم بود-من اینطور یادمه) رو دادن باریچلو!!! حالا فکر کن روحیه راننده دوم و تنظیماتی که برای خودش انجام داده بود ولی الآن دست کسی دیگر بود!
من نمی تونم تو لیگ فانتزی شرکت کنم میزنه در حال حاضر نمی توانید🥺😭
این یه مشکلیه که با آیپی موبوط می شه، پیگیرم شدید که حلش کنم. منتها دیگه وقت زیادی نمونده
😭😭😭😭
کاملا باهات موافقم sina حداقل استرول تونسته با اینکه خیلی پول داره خیلی هم خوب عمل کنه ولی دیگه حرفی باقی نمیمونه.
مازپین 2 سال پیش تو تیم مرسدس در فرمول 2 18م شد حالا دیگه این که راننده اول هست و روی تیم هاس که یک تیم امریکایی است پرچم 🇷🇺 (روسیه) هست!!!!
چرا فصل پیش. و نمیگید. که تا مسابقه آخر سوم بود؟
مکس پول رو گرفت
لوییس دوم
بوتاس سوم
چارلز چهارم
گسلی پنجم
دو تا مکلارن ها پشت سر هم ششم و هفتم
ساینز هشتم
ناندو نهم
استرول دهم
سب ۱۸ ام!!!!؟؟
اکون ۱۶ ام؟؟؟!!!!
با توجه به تعیین خط،فصل جذابی در پیش داریم
بلاخره باور کنیم یا نه نزدیک شدن ب مرسدس رو 😂
نزدیک شدن
ولی مرسدس داری بازی میکنه به نظر من😂
ن اقا بهتر کار کردن تیم بهتری نشون دادن
اینجا فرمول وان هست
هرکی بهتر کار کنه نتیجش هم میبینه ب اسم نیست
اتفاقا بهتر ماشین خوب دست مکس باشه
لیاقت قهرمانی هم داره
البته مرسدس مشکلش اینهک بالانس ماشین دستش نیومده
وگرنه ماشینش همچنان خیلی خوبه
مشکلات مرسدس واقعی بود.بنظرم همیلتون کار سختی برا پل پزیشن داره
فگر گنم مرسدس از اون ور بومافتاده البنه تا تمرین سوم و تایم گیری رو انجام ندن باز سخته بگیم مرسدس قطعا مشکل داره امیدوارم لویس برگرده ب اوج دوباره
نه باور نکن
جناب nico rosberg چشم :)))
ولی مشکل هست هرچند تیمی مثل مرسدس نهایت تا مسابقه بعدی حل میکنه مشکل رو
هنوز مرسدس و توتو ولف رو نشناختی؟
مکس تو مسابقات اولی که مرسدس هنوز سرعتش بالا نرفته باید امتیازات جمع کنه
دقیقا” همون کاری که مرسدس چند سال اخیر میکرد. مخصوصا” از 2019 به اینور .
نیم فصل اکثر مسابقات رو میبردن و برای نیم فصل دوم حدودا یکم رقابتی میشد .
روال مرسدس تو ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ این بود که نیم فصل ماشین رو ول میکردن و میرفتن رو ماشین سال بعد(۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به خاطر رقابت با فراری نیم فصل دوم آپدیت آوردن و همزمان رو ماشین ۲۰۱۹ هم بودن
البته از یاد نبریم اختلاف اصلی ۲۰۱۹ برمیگشت رو انتخاب طرح بال جلو فراری برای استفاده حداکثری از اختلاف موتور که شاسی ماشین رو هم بر همون مبنا ساخته بودن و تو پیست های مختلط از کفی و سکتور پر پیچ کم میاوردن)
برای همین تو نیم فصل دوم ردبول نزدیک میشد و نیم فصل اول فصل بعد اختلافش دوباره برمیگشت
امسال بنظر بهتر کار کردن و اختلافشون مثل قبل نیست،تو سکتور دو ردبول ماشین خوبی داره و با حفظ چسبندگی برای سکتور دو،تو کفی ها هم سریع هستن.
پشرفت فتل تو شناخت از ماشینش و امیدم به امسالش درسته یا فقط نظر احساسی منه؟
نظر احساسی شماست,فتل امسال هم کاری از پیش نخواهد برد با وجود مرسدس و ردبول و مکلارن و تائوری,تازه آلپین هم هس,فک کن فتل بتونه این نوریس رو با این ماشین بزنه,سونودا رو هم نمیتونه بزنه
سامان خان شما همون کاربرسابقarasto نیستی.😁
آخه اون بنده خدا هم شدیدا آنتی فتل بود.
میدونم از وتل خوشت نمیاد اما به طرفدارهاش احترام بزار آمدو از وتل هم بد گفتی که چی از ارزشهاش کم میشه.؟عبداً
وتل قهرمان چهاردوره مسابقات قهرمانی جهانه عنوانی که راننده هایی مثل شوماخر همیلتون فانجیووپراست فقط بهش دست پیدا کردن.ازلحاظ برد بنظرم سومین یا چهارمین راننده پرافتخار تاریخه.وطرفدارای بیشماری هم داره.لطفا کمی محترمانه تر ازش انتقاد کن.
نه بابا ارسطو نیست. ارسطوی عزیز اینقدر از فتل متنفر بود که حتی نمیتونست اسمش رو تایپ کنه و همیشه مینوشت “آلمانی” خخخخخخخخخ
احترام ویژه به نظر شما اما حالا یکمم کوتاه بیایی قبوله ها!تقریبا طبق نظر شما سب 21امین راننده امسال میشه!!!
مکس میخشو محکم کوبید
هوندا چون سال آخرشه برا ردبول و تائوری سنگ تمام گذاشته
با سلام خدمت دوستان گرامی
با توجه به اینکه لنس استرول هم تیمی فتل در حال حاضر در رده هشتم و فتل در رده چهاردهم قرار گرفته(در دور دوم تمرین ها ) آیا فکر میکنید گفته دیمون هیل در باره اشتیاق و انگیزه سباستین فتل درست بوده یا خیر؟
اگر تمرین دیده بودید اینو نمیگفتید
فتل پیچ اخر باز طی کرد و اختلاف زمانی بینشون به این دلیل هست
در کل فاصله ای بین دو راننده استون نیست
بشخصه با اینکه فتل فن هستم ، جایگاه ۶ یا ۷ برای استون پیش بینی میکنم
تو تمرین اول کجا بودی؟!
مهدی جان فتل دیگه تموم شده,جوونها نفسشو بریدن,ماشینشم به ماشین مرسدس و ردبول و مکلارن نمیرسه
از یه تمرین به همچین نظر شگرفی رسیدین؟؟
مخالفم آقا سامان
سب هنوز در حد ۳ نفر اوله
شاید حرف شما درست باشه؛ ولی اکنون این قضاوت شما، زود هنگام است!
فوق العاده زمان ها نزدیکه بین نفر اول تا ۱۵ کمتر از ۱ ثانیه اختلاف هست. درحالی که فصل پیش نزدیک ۱.۵ ثانیه اختلاف نفر ۱۵ با نفر اول بود. امیدوارم همین فاصله تو کل فصل حفظ بشه و حتی کمترم بشه.
به نظر فصل جذابی پیش رو هست
اره واقعا.خیلی جذاب شد
دقیقا,امسال واقعا جذاب خواهد بود,مکس واسه قهرمانی خواهد جنگید و مرسدس دفاع از عنوان,مکلارن هم تکرار رده سوم,تائوری به لطف سنگ تمام هوندا دنبال شگفتی,آلپین و آستون واقعا نباید امیدی به سکو داشته باشن,باز باید متتظر سورپرایزها بود ولی بعید میدونم
مکس حالا حالا ها واسه قهرمانی نمیجنگه باید تفکرش در رانندگی رو عوض کنه
مکس میخشو محکم کوبید روز اولی
خب من بازم میگم مکلارن و ردبول سریع ن و این رو نشون دادن ولی در مورد مرسدس نمیشه هنوز قضاوت کرد فراری یه جورایی برگشته در مورد استون هم نمیشه قضاوت کرد و ویلیامز و هاس دارن با هم می جنگن الپین هم هنوز چیزی رو نکرده الفاتائوری و الفارومئو هم وسط جدولن
استون مارتین چرا انقدر عقبه!!!
بخاطر شانس بد وتله
نمیدونم چرا واقعا ! پارسال ماشین خوبی داشتن و امسال با وجود مرسدس و فتل قطعا باید بهتر شه ولی از نظرم هنوز یکمی برای اینکه بگیم اوضاع یک تیم خرابه یا نه زوده و فتل هم گفته باید هنوز با ماشین آشنا بشه به هر حال امیدوارم مشکلات استون خیلی خیلی زود حل شه
نمیدونم من اینطور به نظرم میرسه ؟ یا واقعآ همینطوره ؟!… انگار آلپاینها تو پیست نیستند . اصلا خودی نشون نمیدن !
خیلی دلم میخواد خودمو کنترل کنم و احساساتی و جوگیر نشم ولی بنظرم واقعا فراری ی پیشرفت چشمگیر داشته.دست مریزاد بینوتو و کل مجموعه فراری ک تو ی تایم کم اینقدر فراری نزدیک شد ب رقبا.
چرا اون تیکه رنگ سبز زدن اخه.خیلی زشت شد.
ولی استون و آلپین زشتن واقعا.هاس هم قشنگ شد.
الپین خدایی قشنگه
استون هم،متوسط
زشت نیستن
اسمش آلپینه و ظاهرا برنامه های خاصی داشتن
بالاخره و یقینآ آلپاین درسته ، یا آلپین ؟
لطفآ بنده رو از شک و تردید نجات بدید !
سلام آقا سیامک
یادمه جیمز می تو گرندتور آلپین تلفظش میکرد
سلام محمد جان .
از شما و احمدرضای عزیز که اشتباهم رو تصحیح کردید ممنونم . سپاس .
احساس همه همینه
عرض ارادت سیامک خان
خوشحالم بازهم در خدمت تون هستم
سلام مهدی عزیز . ارادتمندم .
حضور در کنار دوستان آگاه و فرهیخته ای چون شما موهبتی است که دل کندن از آن راحت نیست .
مفتخرم که با شماهمراهم .
سلام علیکم
امسال سال جنگه چه بالای جدول چه میانه چه وسط جدول مسلما راننده ای که از لحاظ روحی و روانی قوی نباشه عقب میمونه in ferrari we trust
اگه تعین خط هم اینطوری باشه پس یه فصل بسیار زیبا پیش رو داریم امسال انشالله 🙏🙏🙏🙋♂️🙋♂️🤝
آرام آرام داریم باور می کنیم که ردبول واقعا به مرسدس نزدیک شده! که ایشالا همینطور باشه.
و مرسدس هم خیلی کم مشکل ظاهر شده اما قطعا مشکل دارند .
ردبول بسیار پایدار!
فتل و استون هنوز هم بسیار مشکل دارند
از رنو یعنی آلپین توقع بیشتر داشتم
خوشبختانه هم فراری بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد!!!
خیلی ها تون میگید رقابت امسال نزدیکه نتایج هم این رو نشون میده ولی من هنوز حس میکنم مرسدس از همه خیلی سریع تره شاید من اشتباه میکنم
منم میگم سریع تره, ولی زیاد نیست فاصله
این فصل هم فاصله کمتر شده, هم با وجود پرز ردبول تو یکشنبه ها میتونه یه کارایی بکنه
مگه میشه مرسدس پارسال یهو کند بشه اونم با اون مدیریت,یکی دو مسابقه بگذره بعد نظر بدیم,ولی قطعا کار فتل و آلونسو تمومه,این دو تا رو مطمئنم و بعد هر مسابقه خواهم گفت بعنوان یادآوری😁
به نظرم شما اگه این همه انرژی که صرف تخریب آلونسو و فتل و تیم هاشون( تا اونجایی که به لیوری تیم هام خورده گرفتید) میکنید رو ، میزاشتید برای طرفداری از راننده خودتون بهتر به نتیجه میرسیدید
عرفان جان بنده واقعیتی که مثه روز روشنه رو دارم میگم وگرنه با فتل دشمنی ندارم,شما اگه میتونی انرژی مثبت براش بفرست که بتونه بیاد جزء ۶,۷ تای بالا,طرف دیگه پیر شده و کهولت سن گرفته,طرف کنده,من با فتل الان کار دارم و با رانندگیش,نه با فتلی که ۴ سال قهرمان جهان شد,فتل دیگه روی قهرمانی که بماند سکو رو هم نمیتونه ببینه,و هر کس که واقع بین باشه اینو درک میکنه.ولی شما سعی کن انرژی مثبت رو براش سند کنی بلکه جزء ۱۰ تا باشه
این آقای رایکونن امسال کسی روبه کشتن نده صلوات !
از اول فصل شروع کرده چپ & اندر قیچی تودرو دیوار اونم با این خرج و مخارج سنگین…
به به جناب Jingoozz ، کارشناس اعظم .
با حضورتون فضا رو عطرآگین کردید ! اینشاالله با شروع مسابقات از نظرات کارشناسی شما کماکان بهره مند خواهیم بود .
هر راننده ای اشتباه میکنه ! حتی بهترینها!
جیو کبیر نبود جورج راسلو به فنا داد فصل پیش؟
درود بر کارشناس اعظم و فرهیخته سایت جناب جینگوز بزرگ!!!!!
واقعا راست میگن دیگه چیزی به اسم میدفیلد نداریم
در مورد استون حرفی نظری اگه هست بگید
چالز چرا اونجا!!
چارلز کم دور زد،فکر میکنم خیلی بهتره
به این تمرین ها اطمینانی نیست
ولی عده ای از همین تمرین ها به این نتیجه رسیدن که سب تموم شدس!!!
فراتر از یک گرندپری !! : تحلیل کامل گرندپری سنگاپور 2019 :
تعیین خط گرندپری سنگاپور : به خودت ایمان داشته باش ! خیلیا این جمله رو میگن ولی عمل کردن بهش نیاز به شرایط روحی بی نظیری داره ! تیم بهم گفت پیست خالیه منم با خودم گفتم :”وقتشه چارلز این فرصت برای توئه پس جوری ازش استفاده کن که انگار دیگه هیچ وقت برات اتفاق نمی یوفته !!” پیج اخر رو رد کردم تا دور رو شروع کنم …با دست چپ دنده رو به 3 کاهش دادم قدرت خاصی داشتم انگار هر چقدر توی اون پیست گرم دور میزدم خسته نمی شدم ! از پیچ اول خارج شدم وسط ماشین روی کرپ رفت با سرعت زیادی وارد پیچ 2 شدم! پیچ 2 رو رد کردم ماشین یک لحظه کنترلش از دستم در رفت ….حتی فکر کردن به اون لحظه هم برام هولناکه ! ما همیشه توی زندگی با چالش ها و سختی های مختلفی روبه رو میشیم ولی همیشه باید یه محرکی داشته باشیم تا از همه ی این سختی ها زنده بیرون بیایم ! نگه داشتن تمرکز بعد از از دست دادن کنترل ماشین خیلی سخته ! ولی وقتی توی این سطح از مسابقات باشی باید آماده مواجه شدن با هر اتفاقی رو داشته باشی حتی مرگ..!
ادامه دادم پیچ بعد به سمت راست بود ..همه تمرکزم روی مسیر بود … احساس میکردم حتی اگه ماشین روی هوا هم بره میتونم کنترلش کنم ! پیچ بعدی رو به راحتی رد کردم پا رو دوباره محکم روی پدال گاز قرار دادم وو بعد دوباره ترمز کردم دستام عرق کرده بود ولی از شوق و شورم برای ادامه ی مسیر کم نشده بود !گزارشگر : اوه اون چارلز لکلرکه !! ببینید چه دوری رو داره میزنه فوق العاده س این پسر !! حالا میره سراغ این شیکین سخت ….! اوه اوه یه لحظه نزدیک بود ماشین به دیوار برخورد کنه !! خوب جمعش کرد لکلرک !! حالا از پیچ اخر خارج میشه پول پوزیشن رو میگیره یا نه!؟ …..بلهههههههههههههه ! سریعترین دور و دراماتیک ترین دور برای چارلز لکلرکه !! خودمم باورم نمیشد انتظار پول رو نداشتم با وجود 3بار جمع کردن ماشین… ولی اون لحظه به خودم گفتم :”امروز روز توئه چارلز ازش لذت ببر !!”
مقایسه ی دور چارلز لکلرک {{نفر اول}} و لوییس همیلتون {{نفر دوم}} :
کفی اول : توی کفی اول چارلز به واسطه ی قدرت پاوریونیت فراری و خروجی خیلی خوب از پیچ اخر تونست که یه چند هزارمی از همیلتون جلو بیفته !
پیچ اول : توی پیچ اول چارلز پیچ رو نسبت به لوییس داخل تر طی کرد و با اینکه توی ورودی یه مقداری تایم از دست داد ولی توی خروجی نسبت به لوییس جلو تر بود!
پیچ دوم : توی پیچ دوم که کاملا وابسته به خروجی پیچ اوله چارلز باز هم مسیر رو داخل تر طی کرد و توی خروجی برخورد خیلی کمتری رو با کرپ بیرونی داشت !و لوییس باز هم پیچ رو نسبت به چارلز بیرون تر طی کرد و سعی کرد به کرپ داخل نزدیک نشه! ولی با اینکه توی طی کردن پیچ خیلی این دو تا با هم تفاوت داشتن ولی زمانشون نسبت به هم تغییری نداشت !
پیچ سوم : توی پیچ سوم چارلز چه توی ورودی چه توی خروجی خیلی بهتر از لوییس کار میکنه و این باعث میشه توی کفی بلند بعدی لکلرک خیلی به واسطه ی پاوریونیت و عملکرد عالی توی پیچ 3 زمان کسب کنه ! به حدی که انتهای کفی اختلافشون از چند هزارم ثانیه به 250 صدم ثانیه افزایش پیدا میکنه ! و من فکر میکنم که مرسدس یا نتونسته داونفورس کافی رو تولید کنه و همیلتون به خاطر بدست اوردن چسبندگی بیشتر از کرپ ها دوری میکرده ! و یا نخواسته داونفورس زیادی رو تولید کنه و ضعف پاوریونیت خودش رو در برابر فراری جبران کنه و اگه هدفش این بود باید بگم موفق بوده !
پیچ چهارم : توی پیچ چهارم همیلتون باز هم بیرون تر از چارلز وارد پیچ شد و توی خروجی 3 بار فرمونش رو اصلاح کرد و فاصله به 3 دهم ثانیه رسید !
پیچ پنجم : این پیچ یکی از پیچ های سرعت پایین این پیست هستش و خب توی این پیچ فراری باید نسبت به مرسدس تایم از دست بده ! ولی دقیقا برعکس میشه و اختلاف 1 دهم زیاد میشه و به 3 دهم ثانیه میرسه !
پیچ ششم : بعد از پیچ پنج یه پیچ به سمت چپ رو داریم که توی این پیچ همیلتون خیلی بیشتر از چارلز روی کرپ داخلی میره و خروجی قابل قبولی رو نمیگیره ! و این اتفاق باعث میشه در انتهای کفی بلندی که بعد از پیچ 6 هستش اختلاف به 4 دهم ثانیه برسه !
پیچ هفتم و هشتم : توی پیچ هفتم که یه شیکین هستش لکلرک توی خروجی شیکین کلا ماشین از دستش در میره و دوباره برمیگرده و توی این مدت همیلتون 2 دهم ثانیه نزدیک شده !
پیچ نهم : توی این پیچ که در واقع یه هرپین محسوب میشه همیلتون توی ورودی عقب میمونه و در عوض توی خروجی و در انتهای کفی بعدش اختلاف رو دوباره از 3 دهم ثانیه به 2 دهم ثانیه میرسونه !
توی سکتور 1 و 2 ماشین همیلتون یه مقدار ناپایدار بود چون توی خروجی بعضی پیچ ها فرمونش رو اصلاح میکرد
سکتور اخر : توی پیچ های اول سکتور سوم همیلتون اختلاف رو کم کرد و تو شیکین اخر هم عالی کار کرد و اختلاف به زیر 1 دهم رسید ولی چارلز توی پیچ اخر عالی بود و فاصله رو به دو دهم رسوند ! تا پول پوزیشن برای خودش بشه !
اپدیت ها :
فراری : فراری توی بال جلوی خودش تغییراتی رو داشته ! پنل های کناری بال جلو کاملا فضای بیشتری رو در بر گرفته ! و در کنار اون پنل ها یه قطعه ی نازک زاویه دار نصب شده تا داونفورس تولیدی ماشین و عملکرد خالص بال جلو رو بالا ببره !
و همچنین دماغه بال جلو کمی جلو تر و پایین تر اومده تا هوا رو بهتر به دو سمت ماشین پرت کنه ! و همچنین از وسط دماغه یه میله ای هم رد شده که نمی دونم واسه ی چی اینکار رو کردن ؟! کسی میدونه حتما بگه !
تحلیل استراتژی ها :
فراری {{سباستین وتل و چارلز لکلرک}} : قطعا هیچ وقت یه استراتژی هر چقدر هم که عالی باشه نمی تونه بدون مهارت و هوش راننده جواب بده ! فتل زودتر از لوییس و لکلرک به پیت استاپ و هدفش از اینکار این بود که بتونه با لاستیک خیلی زود وفق پیدا کنه و بتونه با استفاده از تمام ظرفیت ماشین خودش رو به رده ی اول برسونه ! در واقع توی این استراتژی باید کمی وابسته های دیگه ای هم در نظر گرفت وتل سریع بود ببخشید اصلاح میکنم وتل خیلی سریع بود حتی سریع تر از اونی که تیم فکرش رو میکرد و از طرفی بیرون موندن لکلرک باعث شد چارلز توی اون 2 دور اخرش واقعا کند باشه ! و با اینکه پیت استاپ چارلز 6 دهم سریع تر از سباستین بود ولی باز هم وتل جلوی چارلز در اومد ! شاید کمی فقط کمی استراتژی فراری برای وتل بهتر از چارلز بود ولیکن این راننده ها بودن که توی اون دور و اون شرایط تفاوت رو ایجاد کردن ! و باید بگم توی اون زمان سباستین سریعترین دور ریس رو زد 1:45:453 !
مرسدس {{لوییس همیلتون و والتری بوتاس}} : مرسدس همه چیز داشت ولی نبرد استراتژی رو توی این ریس بد باخت ! کلا توی این پیست راننده ها خیلی راحت لاستیک هارد رو به دمای معین رسوندن و انگار این لاستیک کاملا با ماشین ها وفق پیدا میکرد ! بنابراین مرسدسی که والتری و لوییس رو دیرتر از رقبا به پیت اورد ضرر کرد فاصله ی بوتاس و ورشتپن خیلیییی بیشتر شد و همیلتون از دوم به چهارم رفت !!! پس استراتژی پیت استاپ دیر یه شکست بزرگ بود ! و همیلتون با اینکه لاستیک هاش نسبت به جلویی ها خیلی نو تر بود ولی باید یادمون باشه ین پیست یه پیست خیابونیه و سبقت توش بی نهایت سخته ! و شما هر چقدر هم که سریعتر باشی اگه یه راننده ی خوب و با تجربه جلوت باشه سبقت خیلی سخت میشه !
بهترین استراتژی :قطعا بهترین استراتژی ممکن این بود که تا دور 22 تا 26 با لاستیک سافت بری و با یه پیت استاپ سریع مسابقه رو به پایان برسونی ! و باید یادمون باشه دور های سریع زدن از دوری که پیت استاپ کردین تا 3 دور بعدش خیلی تعیین کننده س!!!
نکاتی درباره ی گرندپری سنگاپور :
بیشترین قهرمانی 1 . سباستین وتل {{5تا}} 2 . لوییس همیلتون {{4 تا}}
حدودا 1500 تا پرژکتور روشنایی این پیست رو تامین میکنن !
پیستی که میزبان اولین مسابقه ی شبانه ی فرمول یک در سال 2008 بود !
پیستی که با 23 پیچ بیشترین پیچ رو در برابر سایر پیست ها داره !
حتی توی تایم شب هم دمای درون کاکپیت میتونه به 60 درجه برسه !
و راننده ها بر اثر عرق کردن 3 کیلوی وزنشون رو از دست میدن !
نتیجه گیری : شگفت انگیز مثل دور چارلز ! سریع مثل سباستین ! باهوش مثل مکس ! لجباز مثل همیلتون ! چه داستانی بود گرند پری سنگاپور !
شب تعیین خط مرسدس ها تو به دما رسوندن لاستیک ها به مشکل خوردن و اوت لپ فوق العاده ضعیفی داشتن!
برد فتل هم هدیه گاراژ بود
یادمون نرفته که لکلرک تو رادیو چیا میگفت
چون اگه منافع فراری و پاسخ به پیت استاپ مکس رو در نظر بگیریم به راحتی میتونستن جای فتل و لکلرک رو عوض کنن مثل مسابقات اوایل فصل
متاسفم ….نمیخوام بحث کنم ولی بهتر بود این تحلیل رو کار نمیکردم…..این جمله چه معنی داره : push now !! این رو فراری به چارلز تو رادیو گفت وقتی پشت سب بود ! بازم از دوستان دیگه معذرت میخوام !
فراری چرا یک و دو رو بخاطر یه راننده با یک و سه یا یک و چهار عوض کنه اگه وتل جلوی وشتاپن به پیت نمیرفت و اونو کند نمیکرد و در عوض وشتاپن میتونست دوری مثل فتل بزنه احتمالا برنده اون مسابقه تیم فراری نبود ضمنا چون چارلز اول بود نمیتونستن جواب استراتژی ردبول رو بدن همیشه راننده اول استراتژی خودشو داره راننده دوم تابع شرایط پیسته تو اون مسابقه چارلز راننده اول استراتژی خودشو داشت و فتل تابع پیت استاپ و جلوگیری از اندکات ردبول به پیت رفت و تونست با اون دور بی نظیر و نبوغش راننده اولو اندرکات کنه با وجود پیت استاپ کندتر تو اسپا وقتی فتل رو قربانی چارلز کردن با شخصیت تمام تابع نظر تیم بود ولی وقتی سنگاپور فتل با نبوغ و البته شانس بیشتر اول شد اونجوری تو رادیو خودشو نشون هر چند که من احترام زیادی واسه استعداد و شخصیت چارلز قائلم و جاه طلبی رو خصوصیت یه راننده داری پتانسلی قهرمانی جهان میدونم
معرکه بود
هر خط از متنو که میخوندی قشنگ احساسش میکردی واقعا عالی بود
درود . آقا تحلیل جذاب و کاملی بود . این دیدگاه و نوع شمارا دوست داشتم
البته نوع نظر بود . این ایرادات تایپی را هم بگذارید به حساب تصادف و خونریزی مختصر مغزی مختصر و گیجی بعد از ۱۲ روز بیهوشی
Hami،
چی میگی؟! تصادف کردی؟ چه وحشتناک. دعا میکنم که انشالله زودتر خوبِ خوب بشی ❤🌹
فوق العاده بود
خیلی جالب بود. دستت درد نکنه. واقعا باحاله وقتی از چند زاویه به قضیه نگاه میکنی خخخ
درود ممدو جان . آره داداش آن هم با موتور کاواساکی ۳۰۰ . بدی موتور این هست که شما خدای موتور سواری هم باشی باز هم توی خیابانها ۵۰ درصد ایمنی داری . البته دید رانندگان ماشینها نسبت به موتور خیلی کمتر هست . متاسفانه یک ماشین رنو مگان در ضلع شمالی میدان منرا ندید و با سرعت ۷۰ تا ۸۰ اینطور که دورینهای مدار بسته نشان میدهند با گوشه سپرش به من برخورد کرده . توی تصاویر من تقریبا ۱۵ متر روی هوا بودم . سینوسها و زیر چشم چپ و راست و گوش راست و پای راست بشدت آسیب دیده . الان هم توی بیمارستان فقط بزور یک گوشی موبایل دارم .
جناب حامی !! امیدوارم سریعتر خوب بشید ! با آرزوی موفقیت !
خیلی متاثر شدم. انشالله هرچه زودتر سلامتی خود را بدست بیارین.
رفقا تحلیل گرندپری سنگاپور 2019 رو قرار دادم و توی صف تایید هستش
ایول فراری مثل اینکه برگشته
البته فقط فراری نه
مثل این که کل فرمول یک برگشته
امیدوارم ۲۰۲۱ جذاب باشه
به نظر من تا تمرین سوم و کوالفلایینگ صبر کنید
هنوز چیزی رو نمیشه قطعی گفت
آخه به نظرتون جرمن ها همچین چیزی تو کتشون میره؟😅
ولله نمیره
دقت کردین بین سی و فرناندو فقط۰/۰۰۱فاصله بود!
درود رفقا . فقط من به نظرم میرسه مرسدس داره باز هم موذی بازی در میاره و تمام قدرت ماشینرا در تمرین به نمایش نمیگذاره یا سایرین هم همین نظر را دارند ؟
خوب بالاخره بعد چندماه فصل شروع شد! مکس امسال با قدرت اومده واقعا عالی بود. ردبول و مکلارن با دست پر اومدن اما به نظرم هنوزم مرسدس سریعترینه. فراری هم به نظر امیدوار کنندس اما من بیشتر از همه برای آلفارومئو خوشحالم و خیلی دوست دارم تو رقابت میانه جدول ببینمشون. استون هم به نظر خودم این روندشون قابل پیشبینی بود، تیمی که ماشین از جای دیگه میگیره تو مشکلات احتمالی قطعا نمیتونه قوی عمل کنه ولی برمیگرده و هنوز خیلی زوده بگیم کیا کجا قرار دارن! چیزی که مشخصه تیما اومدن که به هم باج ندن!
آلپین هم به قول آقا سیامک کجا بودن؟ چرا نبودن اصلا؟ بعیده پسرفت داشته باشن…
توی تستهای پیش فصل منم فکر میکردم سر به زیر دارن اما الان دیگه این رویه ،توجیهی برای تیمی در این جایگاه نداره.وضعیت دورهای بلندشون هم خوب نبود.اگه اشتباه نکنم ناندو بالای 39 داشت دور میزد.
موارد نگران کننده هم کم ندارن!از جمله پاور یونیتشون که تنها یه نسخه به روز شده از پاور فصل قبله،در صورتی که هر سه سازنده دیگه پاور جدیدشون رو امثال معرفی کردن.یا این طرح جدید و غریب ایرباکس!(که البته ممکنه هدف اصلیش ماشین سال بعد با پاور جدیدش باشه)
آیتم تست زیاد داشتن و این قضیه تا تمرین دوم هم ادامه داشت.شاید زمان کمتری برای ستاپ داشتن و بیشتر از رقبا تمرکز روی پیدا کردن کانفیگوریشن ایده آل برای ایروداینامیکشون، گذاشتن.
اما بازم فکر نکنم یک شبه قرار باشه خیلی تحول اساسی توی زمانهاشون اتفاق بیافته…بهرحال مثل تمام تیمها با باک پر و سیمیولیشن مسابقه، لپ تایمهایی زدن که بیشتر نزدیک به زمانهای جورج بود تا میانه جدولی ها.نمیدونم بهبود ستاپ چقدر قراره این فاصله رو ببنده!
سلام آقای صالحی ارادت، خوشحالم که فصل شروع شده و بازم میتونیم نظرات شما رو بخونیم!
برای آلپین هم دقیقا حرفتون درسته، مورد برای تست زیاد بوده. حالا چی شده از اون تیم نسبتا موفق پارسال به اینجا رسیدن یکم عجیبه. امیدوارم مثل پارسال رقابتی باشن
ممنونم سهیل جان 🙏🏻
مگه ردبول از هوندا نگرفته؟مکلارن از مرسدس نگرفته؟آستون با موتور خودش میخواست چیکار کنه؟چرا الکی خرج جای دیگه کنه وقتی نهایت تولیدش بشه موتور مرسدس,ولی بجاش میره تو بخش تحقیقو توسعه خرج میکنه که بتونه تیم قوی داشته باشه
روز روزه لندو بود
وضعیت استون داره نگران کننده میشه یه جورایی واقعا نمی دونم چی بگم اخه تا کی میخوایم بگیم هنوز خودشونو نشون ندادن مسابقه از هر زمانی نزدیک تره باید حداقل بین ده تا بودن تا بشه گفت که اره هنوز زوده برای قضاوت با اینکه طرفدار استون هستم این فصل ولی بوی خوبی نمیاد خداکنه من اشتباه کنم اصلا دوست داشتنی نیست این نتایج توقع خیلی بیشتری میرفت از استون حداقل برای سومی فصل جنگیدن انتظار میرفت الان یه جورایی باید نگران بود امیدوارم تو تعیین خط چیز دیگه ای رو شاهد باشیم ولی فکر نمیکنم دیگ معجزه رخ بده!
امید وارم
هنوززز زوده…. هنوز زوده… هنوز زوده…
واقعا زوده برای قضاوت! باورش سخته مرسدسی که اینهمه یکه تاز بوده بیاد از مکلارن عقب بمونه پس مرسدس چیزای زیادی برای رو کردن داره!
فقط فردا تعیین خط مشخص کننده خواهد بود.
امیدوارم جذاب باشه!!!
شک نکن مرسدس واقعی این نیست.
فتل دردور سریعش توی پیچ آخر اشتباه کرد و زمان از دست داد
خب خب خب باز با دوتا تمرین خیلی ها مرسدس رو کلا گذاشتن کنار
مرسدس فقط فیلم بازی میکنه همین
فردا خط یک برای اونهاست
فراری برگشته به رقابت البته نه رقابت قهرمانی بلکه برای رده سوم
استون هم چیزی رو نکرد و خیلی بهتر از این باید باشن
مکلارن عالی هست شگفتی امسال میتونه باشه
رنو هم هرچقدر سال پیش خوب بود امسال داغون نشون داده بیچاره الونسو
خلاصه اینکه دوباره گول مرسدس رو نخورین اینا هیچیشون نیست
آقا مهرداد .
پس از مدتها خوش برگشتین . خیرمقدم .
فدایت siamak عزیز
اگه مرسدس شنبه نزنه تو حالمون با یه اخلاف بالای 1 ثانیه خوبه با لذت میشینیم برای دیدن ادامه این فصل
مکلارن با فراری میره رو سوم و چهارمی,تائوری شگفتی ساز خواهد بود به نظرم,چون هوندا واسه سال آخرش چیزی کم نخواهد گذاشت
مهرداد جان دقیقا حرف دلم رو زدی منم احساس میکنم مرسدس همه رو گذاشته سر کار
من ترجیح میدم تا خود تعیین خط سکوت کنم و منتظر بمونم چون مشخصا نه جای وتل چهاردهمه نه آلونسو و رایکنن 15 و 16
پرزم بعید بود دهم بشه.. مرسدس هم به نظرم تعیین خط این ظوری وارد نمیشه..قطعا جایگاه ها تغییر خواهد کرد
برای اون استاد عزیزمونم که با الفاظ زیباشون کیمی رو با کلماتی همچون (در و دیوار )مورد عنایت قرار داده بودن عرض میکنم_دوست عزیزم.. صبور باش تا تعیین خط زیر سوال نره اعتبار گزارشات گرانبهاتون..
به نظرم تمرین سوم هم نزدیک تر ازین تایم ها بزنن اما تعیین خط قطعا یه سری سورپرایزهایی برامون داره.
اینو مطمئن باش که جوونها نفس فتل و آلونسو و کیمی رو خواهند برید,,این مثه روز روشنه,بعد هر مسابقه بهتون یادآوری خواهم کرد این رو
مرسدس و استون الفا قطعا سریع تر خواهند شد
نمی دونم مرسدس همین بود که نشون داد یا فقط سیاست گمراه کنندست. مرسدس معمولا اول فصل جلوتر از بقیه بود و تقریبا همه آپدیت هارو انجام می داد، اگه همینی باشند که نشون دادن فصل سختی پیشرو دارند با توجه به موتورهای مرسدس مکلارن که نشون دادن امسال برای سومی قرار نیست بجنگند. البته تا پایان مسابقه اول نمیشه نظر قطعی داد چون باید سرعت مسابقه ای خودرو هارو دید نه تک دورهای سریع رو که فکر نکنم ردبول بتونه به مرسدس برسه.
چقدر خوب میشه اگر کل فصل انقدر گرید نزدیک بهم باشه…
انقدر بعضی از تیم ها پک هستن که بلاخره تاثیر عملکرد راننده میتونه نتیجه رو عوض کنه.
برای ویلیامز که اوضاع یکم از تست بهتر شده…از لحاظ درصدی و کمی، هردو مورد نسبت به سال قبل پیشرفت داشتن نسبت تیم اول گرید و برای اولین بار تو ۳ سال اخیر بعنوان کندترین تیم شروع نکردن.هرچند گام بزرگ آلفا، فاصله اشونو از پک میانه جدول بیشتر کرده اما وقتی استینت های شبیه ساز ریس رو نگاه کنیم، خیلی نزدیکتر بودن به امثال آلفا و آلپین، هرچند نه در شروع استینت، اما ظاهرا محافظت از تایرشون کمی بهتر بود و کل استینت روند یکنواخت تری داشتن.
تنها بخشی که بدتر از چیزی بود که تصورش رو میکردم، عملکرد لطیفیه که هم توی استینت کوتاه و مخصوصا تو استینت بلند، ظاهرا فاصله اش با جورج بیشتر هم شده جای اینکه کم کنه این اختلاف رو…بهرحال روز اول خوبی بود با توجه به اینکه صخیر احتمالا جزو پیستهای ضعیف این شاسی هستش.
اما درباره بقیه گرید، مشخصه که فراری، همونطوری که انتظار میرفت، بزرگترین جهش رو داشته با تنها ۱ ثانیه کندتر بودن نسبت به تمرین ۲ فصل قبل.پشت سرشم مک لارن و آلفا با ۱.۱ و ویلیامز و ردبول با ۱.۴ ثانیه…در انتها هم مرسدس و رنو با ۲.۱ و آستون مارتین با ۱.۹.
البته خیلی این نتایج بلور شده هست و با توجه به نزدیکی تیمها، خیلی راحت جایگاه یه تیم میتونه عوض بشه.
بطور مثال رنو امروز ۳ نوع فلور مختلف و ۲ نوع هیلو رو تست کرد.احتمالا مدت زمان کمتری برای کار روی ستاپش خرج کرده.
فراری با ساینز توی سکتور ۱ به تنهایی ۲۲۰ هزارم از شارل سریعتر بود که احتمالا تو قوی داشته.
آستون مارتین، معمولا چکو ۳-۴ دهم توی استینتهای کوتاه از لنس سریعتر بود، این زمان رو از زمان لنس کم کنید و میبینید که احتمالا وقتی سب با ماشین هماهنگ بشه بتونه تو لول فراری لپ بزنه.
مرسدس ریک های مختلفی رو تست کرد و استینت بلندشون ظاهرا با دو ستاپ کاملا متفاوت بین راننده هاش.
اما دوتا نکته که برام جالب بود، این زمانها برای استینتهای بلند یکم از هم باز میشدن و جای تیمها هم عوض میشد.
فراری بزرگترین علامت سوال بود برام، اگر استینت ساینز ملاک باشه، اونا تو رقابت برای سومی هستن با مک لارن و اگر استینت شارل ملاک باشه، یک مرتبه میرسن به لول آستون مارتین و آلپین و یه گپ حدودأ نیم ثانیه ایی با امثال مک لارن و آلفاتائوری.
و نکته دوم هم اینکه طریقه استفاده از دیپلویمنت باتری ها کاملا امسال زیر و رو شده ظاهرأ و این یکم خوندن تو توانایی های موتور رو سخت تر کنه چون بعضی از تیمها ترجیح میدادن تو مستقیمی استارت فینیش از کل این انرژی استفاده کنن و زمان بدست بیارن، بعضی دیگه، ظاهرا مثل ردبول، توی ۲ تا مستقیمی پشت پیست تو سکتور ۲ و ۳.
درکل انقدر همه چیز نزدیک بود که شاید نشه حتی از روی یک پیست قضاوت کرد عملکرد یک فصل تیمها رو…حتی با تمام شدن این آخر هفته، با توجه به اینکه فردا شرایط یک چیز هست و یکشنبه با بادهای شدیدی پیش بینی شده، شاید ۳-۴ تا مسابقه باید صبر کرد ولی این احتمالا بهترین شانس مکس هست بعد کلی انتظار.چکو هم نسبت به تمرین کم، زمانهای خوبی رو توی استینت بلندش ست میکرد و احتمالا بعد چندتا ریس، بتونه کمک خوبی باشه برای مکس تو جنگ قهرمانی.
سلام مهریارجان
به نظر میاد اگر شیرین کاری نکنند(مخصوصا لطیفی) به طور پیش فرض تیم هشتم گرید هستند.هاس که به نظر میاد چسبیده به ته جدول و آلفارومئو هم کاملا برای ویلیامز قابل دسترسه.اما به بالاتر از اون امید ندارم.هم آلفاتائوری پرقدرت ظاهر شده و هم آلپین به این راحتی باج نمیده.اما تا همینجا به نظر راضی کننده است
سلام مهدی جان، راستش امیدوارم حرفتون درست باشه و تو پیستهایی که با ماشین سازگاری بیشتری داره، بتونن فاصله رو کم کنن یا تو موقعیتهای محدود، امتیاز بگیرن اما راستش در حال حاضر، آلفا جزو تیمهایی هست که بیشترین پیشرفت رو نشون داده…نمیدونم، منکه سطح توقعمو امسال آوردم پایین، همینکه درصدی فاصله کمتر از فصل قبل باشه، آپدیتی آوردن، کار کنه، اینا کافیه که امیدوار بشم به این کروهی که ماشین اصلی (سال آینده) رو طراحی میکنن…FW43B که پایه اش یه ماشین ضعیفیه، زیاد راهی نداره.
درضمن شاید اخبارو از دست داده باشین، ویلی رمپف بعنوان مشاور در کنار FX به تیم اضافه شد.از قدیمی های گرید فرمولا وان بود قبل از رفتن به فولکس واگن و کمبود تحربه دومیزیون درباره فرمولا وان رو جبران میکنه…جالبه، اینم یکی دیگه از گروهی که فلکس واگن دهه کذشته رو تو رالی به قهرمانی رسوندن که به تیم اضافه شد!
و ۲ تا اسپانسر جدید…تا اینجای کار، کپیتو مرد عمل بوده! حرف میزنه، عمل میکنه.این فکر کنم هیجانش از چیزی که توی پیست برای تیم میگذره، کمتر نیست.
شومی ممنونم 🙏🏻
مرسی اقای صالحی عزیز
اینو میگن یه تحلیل درست و حسابی
احتمالا توی شبیه سازی تعیین خط مرسدس سندبگینگ کرده اما به هر حال براساس دیتا های سایت اف وان وضعیت سه تیم برتر به این شکله
شبیه سازی تعیین خط
ردبول
مرسدس
مکلارن
شبیه سازی مسابقه
مرسدس
ردبول
استون مارتین
امیدوارم
تمام دوستانی که نظر دادن صد در صد تمرین رو دیدن، من فقط یک سوال از خدمتتون دارم که از بعد از تمرین دوم همش ذهنمو درگیر کرده، اگر مرسدس چیزی رو پنهون نمیکنه چطور با لاستیک مدیوم سریع ترین زمان رو میزنه بعد با لاستیک سافت به سختی میتونه به زمان لاستیک مدیوم خودش برسه؟ اگر به جای سافت زمان لاستیک مدیوم مرسدس رو ملاک قرار بدیم، به نظر مرسدس نیم ثانیه از ردبول سریع تره، که به نظر با نزدیک شدن ردبول و تغییر قوانین، منطقی میاد، نظرتون غیر از اینه؟
مرسدس یک علامت سوال بزرگه .
فردا همه چیز مشخص میشه
سامان،
من با شما در مورد موفقیت سباستین فتل (البته به صورت نسبی و نسبت به هم تیمیش) شرط میبندم.
من فکر میکنم که سب در نیمی از تعیین خط های امسال، با فاصله کمتر از نیم ثانیه ای از نفر اول تایم میزنه و در مجموع مسابقات هم بین ۵ نفر اول قرار خواهد داشت.
احتمالا مکلارن امسال هم جزو سه تاست
پیش بینی: مرسدس..ردبول..مکلارن..فراری..آستون مارتین..آلپین..آلفا توری..آلفا رومئو..هاس..ویلیامز
حکایت مرسدس شده حکایت چوپان دروغ گو ، انقدر سیاسی کاری دراوردن دیگه اگه حالشون بد باشه کسی باورشون نمی کنه ( فردا مشخص میشه حالشون بده یا ادا حال بدا در میارن)
علی ایحال وقتی ویلیامز با انجین مرسدس توی کفی به تاپ اسپید 325 کیلومتر ( اگه اشتباه نکنم ) میرسه انوقت چرا همیلتون توی کفی حداکثر 317 کیلومتر میره !!!!؟؟ ( همین یه مورد نشون میده یه سیاستی تو کاره ) اینم در نظر بگیرید توتو یه کذاب و سیاس بالفطره هست
مکلارن با فراری توی رقابت سوم چهارمی هستن امسال
استون و آلپین دقیق نمیشه چیزی گفت تا استارت مسابقه چون واقعا ناامید کننده بودن با این حال چیزی که من از آنبورد فتل و الونسو متوجه شدم اینه که هم فتل هم الونسو با ماشین راحت هستن ، ورودی و خروجی پیچ ها و ایپکس ها راحت و بدون اصلاح فرمون می زنن ؛ حالا واقعا چرا این تایم ها ثبت کردن خدا داند تا زمان شروع ریس ….
حتما میدونین که ماشین رو احتمالا با ستاپ دنفورس بیشتر نسبت به ویلیامز چیده باشن?!
پس هیچی 100 درصد مشخص نیست
ظاهرا فقط شما میدونی
اگر مطلب درک کرده باشی نوشتم سیاست تو کاره که ماشین کند کردن که این سیاست شامل دانفورس ، مود موتوری و … میشود
توی اسپید ترپ های سال قبل هم آلفارومئو توی مستقیمی ها من میدیدم که از فراری سریعتر بود یا بعضی وقت ها من میدیدم که ویلیامز توی اسپید ترپ ها از مرسدس سریعتر بود
نکنه اون موقع وسط فصل هم مرسدس یا فراری سیاست اجرا میکرده😂
ظاهرا فقط می خوای یه چیزی گفته باشی
داری میگی وسط فصل ، خب استاد معلومه که این تیم ها برای پوشش ضعفشون مجبورن پارمترهای مختلفو دستکاری کنن تا به ماکزیمم سرعت بیشتری برسن تا اختلاف تایم با صدر کم کنن
حالتو خریدارم استاد …
مرسدس رو خوب اومدی,فتل و آلونسو دیگه تموم شدن,دورانشون بسر رسید ولی طرفداراشون قبول نمیکنن,این دو تا شانس بیارن بشن جزء ده تا و یک امتیاز واسه تیمشون کسب کننن,وگرنه سکو رفتن رو با اطمینان صد در صد میگم ,امکان نداره.
من نمی تونم تو لیگ فانتزی شرکت کنم میزنه در حال حاضر نمی توانید🥺😭
دوستان همه احساس و نظراتشون رو بیان کردن و تقریبا اکثرا یکسری نکات تکراری و تکراری رو تکرار کردن
آقا من نمیدونم واقعا چرا همه اول فصل رو فراموش میکنند که چه شرایطی داره …
وقتی با خود راننده ها مصاحبه میشه اونها میگند تا مسابقه چهارم هنوز مشخص نیست که قدرت واقعی دست کدوم تیمه
لطفا آقایون خانمها اینقدر سریع یکسری نتیجه گیری سطحی نکنید
در تایید این جریان و این شرایط کافی تاریخ فرمول یک رو نگاهی بی اندازید.
سلام به همه. آغا این لیگ فانتزی که میگین کدوم سایته؟ اگه خود سایت f1 منظورتونه که چرا من نمی تونم ثبت نام کنم؟ میگه بعدا تلاش کنین :/
برای منم همین ارور رو میده
سلام ، جدول راننده هاتون رو ادیت کنین ، حالا فراری سه راننده داره
بعد مسابقه میشه نظر قطعی داد .
صدرصد مرسدس با احتیاط داره عمل میکنه . با این حال ردبول خودش رو خیلی نزدیک کرده .
مکلارن هم با موتور مرسدس خیلی عملکرد خوبی داشته .
بخاطر کوچیکتر بودن موتور مرسدس جای مانور بیشتری داشتن .
با اینحال تا بعد مسابقه نمیشهنظر قطعی داد . فراری هم خیلی ماشینش پایدار شده .
کاملا باهات موافقم sina حداقل استرول تونسته با اینکه خیلی پول داره خیلی هم خوب عمل کنه ولی دیگه حرفی باقی نمیمونه.
مازپین 2 سال پیش تو تیم مرسدس در فرمول 2 18م شد حالا دیگه این که راننده اول هست و روی تیم هاس که یک تیم امریکایی است پرچم 🇷🇺 (روسیه) هست!!!!
پاسخش تو ده ها میلیون دلاریه که باباش آورد تو تیم و وضعیت اقتصادی تیم هاس رو پایدار کرد تا بتونه یک فصل رو راحت ادامه بده.
ببخشید شما چطور دور های تمرینی رو میبینید ؟
سب ۱۸ ام شد!😨😨😳😳😳
تو تعیین خط؟😶😶
بله
هواداران سب فکر میگردن جایگاه سب خوب میشه،اما…………
لعنت به استون مارتین
واقعا حیف این قهرمان با اخلاقه که توی این شرایط قرار بگیره . ولی هنوز دیر نشده . پرز هم نتونست توی ده تا باشه و در حالی که هم تیمیش ترکوند . البته با مدیوم ریسک کردند تا فردا دست بالا رو داشته باشن . ولی دیدیم که جفت شدن با ماشین جدید کار راحتی نیست .
فراری خخخخخ عجب یعنی عجبا
فراری چهارم و هشتم
استون مارتین دهم و ۱۸ ام
کی سود کرد؟کی ضرر کرد؟
سلام .
آقا ما اگه محتوا ویدیویی کلیپتور براتون آماده کنیم چجوری و از کدوم کانالی میتونیم براتون ارسال کنیم ؟