فرمول یک ایران – طبق گفته اندرو شاولین، داده های جمع آوری شده توسط مرسدس به آنها گفته است که به اندازه ردبول سریع نیستند و ممکن است دچار مشکل شوند.
تیم آلمانی یک تست پیش فصل نه چندان خوب را در بحرین پشت سر گذاشت؛ والتری بوتاس با مشکل گیربکس مواجه شد و لوئیس همیلتون نیز در کنترل W12 کمی با مشکل روبرو بود.
ردبول در آنطرف با مشکل خاصی روبرو نبود و مدیر مهندسی تیم مرسدس نیز پس از آخرین روز تست بحرین گفت:
یک روز با قابلیت اطمینان خوب بود که توانستیم طبق برنامه پیش برویم. صبح والتري در حال انجام تنظیمات دورهای بلند و مسابقه ای بود و بعد از ظهر لوئيس تركيبی از مسابقه ای و تعیین خط را انجام مي داد.
ما در ایجاد تعادل با سوخت بالاتر کمی پیشرفت کرده ایم و ماشین قابل پیش بینی تر بوده اما از اطلاعات جمع آوری شده در چند روز گذشته می توان دریافت که در سرعت مسابقه ای، به اندازه ردبول سریع نیستیم.
کار با سوخت پایین گیج کننده تر بود، ما برتری زیادی در این قسمت بدست نیاوردیم و باید به رویکرد خود نگاه کنیم زیرا تعداد زیادی از خودروها جلوتر از ما بودند.
ما در سال های اخیر در تست های زمستانی با مشکلاتی روبرو بوده ایم و توانسته ایم قبل از مسابقه اول پیشرفت خوبی داشته باشیم، اما ممکن است این بار کارمان بیخ پیدا کند اما از هیچ تلاشی برای پیدا کردن سرعت بیشتر دریغ نمی کنیم.


یک نتیجه گیری کلی از ۳ روز تست ها دارم ( چون همه ۲۴ ساعتش رو دیدم ). استون مارتین : روز اول صبح به نظر شرایط شون متوسط و بهتر از مرسدس میومد و همینطور تو عصر هم استرول تایم خوبی رو زد و به نظر مشکلی نداشتند . اما روز دوم پایداری اش رو از دست داد و سب بی نهایت کند شد ؛ اما در نوبت عصر تیم سریعتر شد به واسطه لاستیک نرم تر و روز سوم که کاملا افتضاح به معنای واقعی . فراری : به نظرم چهارمی رو میگیرید و مثل پارسال تو تست های امسال شرایط شون نوسانی نبوده پس احتمالا مسابقات شون هم نوسانی نخواهد بود. مرسدس : به معنای واقعی کلمه فراری ۲۰۲۰ بودن یک موقع خیلی سریع و یک موقع پیکان جوانان ( فقط ادای سرعت رو در میاوردند ) مک لارن : قدرت شون خیلی خوبه و تو تست ها این رو ثابت کردند هم لندو و هم دنی ریک با ماشین راحت بودن و تو سکتور یک سریعترین هستند . آلفا ترائوری : عجیب و به طرز مشکوکی چراغ چشمک زن سریع هستند ( مخصوصا روکی یوکی ) البته یادتون باشه آلفا ی فعلی و تورو روسو مرحوم همیشه علاقه داشتن تموم قدرت شون رو تو تست ها نشون بدهند مثالش تست های 2019. الپین : اگه واقعا شرایط همینجوری پیش بره سال بعد سکو میگیرن. هاس : من از شرایط هاس هیچی نفهمیدم جدی میگم اما اگه اینطور پیش بره از ویلیامز شکست سنگینی خواهند خورد( میک و مازپین تقریبا تو یک سطح بودن و مازپین یک ذره بهتر) ویلیامز : همونطور که پیشینی میکردم پیشرفت زیادی کرده ولی همونطور که دوستان گفتند امسال حریف آلفا رومئو نمیشه . آلفا رومئو : بینوتو راست میگفت و اون ها موتور خیلی خوبی برای مسابقات ساختند دلیلش پیشرفت آلفا توی مستقیمی هست و اما یک چیزی میگم که دوستان جو گیر نشن و اون هم اینه که این دوست ایتالیایی مون کلا عادت داره مثل برادر ناتنی دیگه ایتالیایی اش آلفا ترائوری هرچی داره و نداره و رو بریزه وسط رینگ پس زیاد نمیشه جدی اش گرفت . ردبول : قدرت برتر گرید
تا زمانی که توتو دهنش رو بسته بود من که فکر میکردم واقعا ردبول شرایطش بهتر از مرسدسه
ولی وقتی توتو مصاحبه کرده مطمئن باشید مشکل رو پیدا کردن و حلش کردن
زنگ زدن به توتو گفتن مشکل حله سریعترینم
ولف هم که مطمئن شد اوضاع اوکیه مصاحبه کرد
که آره ما از ردبول ضعیف تریم، بازی همیشگیشه م.ر.ض داره جدی نگیریدش
هرچند ردبول واقعا امسال خطریه و اصلا به همین دلیل برای آوردن یه راننده باتجربه خرج کردن و گسلی رو ارتقا ندادن که بتونم امتیاز جمع کنن و استراتژی بچینن
بوی قهرمانی خورده ب بینیشون!
…
مکلارن به شدت سریعه با موتور مرسدس و شاید بتونه مسابقه ببره حتی.
انجین فراری بالاترین ریلایبلیتی رو داره تیما هیچ مشکلی باش نداشتن
آلفارومئو سریع نشون داده، هاس هم از موتور فراری تعریف کرده[ یادتون باشه دلیل کندی هاس اینه که هیچکدوم از توکن هاشون رو استفاده نکردن و میخوان بعد از اینکه طرح های بقیه رو دیدن توکن هاشونو استفاده کنن]
فراری هم خیلی آروم و بدون سر و صدا تستاشو انجام داده انجینش هم که هم قدرتمنده هم قابلیت اطمینان بالایی داره.
بعد
پارسال با اون فراری افتضاح شارل لکلرک تا ریسای آخر فصل جایگاه پنجم جدول قهرمانی بود!!! بعد از لویس والتری مکس و پرز
امسال با این فراری نسبتا رقابتی، آلونزو یا ریکاردو فقط بتونن شکستش بدن و جایگاه پنجم رو از چنگش بکشن بیرون
قشنگ عین ۲۰۱۹ میخوان این دفعه میخوان ردبولو تحت فشار جنگ روانی بزارن
فراری از جنگ روانی ردبول مرسدس بود که 2019 رو قهرمان نشد دیگه😐
قهرمانی ۲۰۱۹ انصافا حقه فراری بود
از یه طرف دوست دارم نظرت و قبول کنم چون فراری فنم
ولی واقعیتش اینه که دیگه اسکودیا یه تیم و شرکت بزرگ و حرفه ایست و مشکلات فنی عدم توانایی در برطرف کردن آنها فراری رو از قهرمان ی دور کرد
حق تیم و راننده ای که اونطور اشتباه کنه و بعدش نتوانند راننده و تیم خودشان را جمع و جور کنن ،
هیچ موقع قهرمانی نیست.
فراری در اون سال تمام ابزار قهرمانی را داشت اما دقبقا همان سال راننده و تیم شخصیت قهرمانی را در ان سال نداشت.
دقیقا نگاه به شرایط لوییس بکنیم. امتیازاتی که عقب بود ، اون بلایی که در انگلستان در مسابقه توسط رایکونن سرش امد ، و بعد در تعین خط المان ماشینش خراب شد ، اما این راننده تسلیم هیچ کدام از این شرایط نشد.
پس نگویید حقشان بوده . حق راننده و تیمی بوده که توانستند بر مشکلات غلبه کنند. وقتی میگین حقشان بوده انگار که از انها این حق گرفته شده . نه.
ببینید در همان سال چند مسابقه پیدا میکنید که فتل اِسپین نشده باشد ؟
همان سال بود که به فتل گفتن که میتواند حالا کتابی بنویسد بنام :
چگونه قهرمان نشویم.
موفق باشید.
البته یه تفاوتایی با ۲۰۱۹ هست
تو ۱۹ اگه درست یادم باشه هفته اول تمیرن با یه ست ایرودینامیکی دیگه اومده بودن و تو نا کجا بودن اما هفته ۲ اگه بازی درست یادم باشه تو روز اخر فاصله لوییس با سب ۳ هزارم بود و مرسدس تایم دو رو زد
البته به شرطی که درست یادم باشه 😂
ولی چیزی که هست ردبول امسال اگه در حد فراری ۱۹ نزدیک باشه که محتملم هست خوش به حال ما هوادارای اف فان
و ای کاش سب جای چکو بود و حتی البون 😕 البته با احترام فراوان به چکو و هواداراش نظر شخصیم بود
فراری 2018 بود که میتونست قهرمان بشه وگرنه 2019 که همون فصلی بود که 6_7 مسابقه اول فصل مرسدس 1_2 کرد و قدرت بلامنازع بود
2018 با تصادف فتل تو آلمان جو تیم به هم خورد
اون مسابقه رو فتل میبرد انقدر فاصله امتیازی باز میکرد با لویس که با اطمینان خاطر بقیه فصل رو رقابت کنن و آخر فصل قهرمان بشن
ولی بعد تصادف هم جو تیم به هم خورد و هم فتل اعتماد به نفسش رو از دست داد
2018 واقعا حق فراری و فتل بود که قهرمان بشن
(تو پست قبلی تایید نشد ) یک نتیجه گیری کلی از ۳ روز تست ها دارم ( چون همه ۲۴ ساعتش رو دیدم ). استون مارتین : روز اول صبح به نظر شرایط شون متوسط و بهتر از مرسدس میومد و همینطور تو عصر هم استرول تایم خوبی رو زد و به نظر مشکلی نداشتند . اما روز دوم پایداری اش رو از دست داد و سب بی نهایت کند شد ؛ اما در نوبت عصر تیم سریعتر شد به واسطه لاستیک نرم تر و روز سوم که کاملا افتضاح به معنای واقعی . فراری : به نظرم چهارمی رو میگیرید و مثل پارسال تو تست های امسال شرایط شون نوسانی نبوده پس احتمالا مسابقات شون هم نوسانی نخواهد بود. مرسدس : به معنای واقعی کلمه فراری ۲۰۲۰ بودن یک موقع خیلی سریع و یک موقع پیکان جوانان ( فقط ادای سرعت رو در میاوردند ) مک لارن : قدرت شون خیلی خوبه و تو تست ها این رو ثابت کردند هم لندو و هم دنی ریک با ماشین راحت بودن و تو سکتور یک سریعترین هستند . آلفا ترائوری : عجیب و به طرز مشکوکی چراغ چشمک زن سریع هستند ( مخصوصا روکی یوکی ) البته یادتون باشه آلفا ی فعلی و تورو روسو مرحوم همیشه علاقه داشتن تموم قدرت شون رو تو تست ها نشون بدهند مثالش تست های 2019. الپین : اگه واقعا شرایط همینجوری پیش بره سال بعد سکو میگیرن. هاس : من از شرایط هاس هیچی نفهمیدم جدی میگم اما اگه اینطور پیش بره از ویلیامز شکست سنگینی خواهند خورد( میک و مازپین تقریبا تو یک سطح بودن و مازپین یک ذره بهتر) ویلیامز : همونطور که پیشینی میکردم پیشرفت زیادی کرده ولی همونطور که دوستان گفتند امسال حریف آلفا رومئو نمیشه . آلفا رومئو : بینوتو راست میگفت و اون ها موتور خیلی خوبی برای مسابقات ساختند دلیلش پیشرفت آلفا توی مستقیمی هست و اما یک چیزی میگم که دوستان جو گیر نشن و اون هم اینه که این دوست ایتالیایی مون کلا عادت داره مثل برادر ناتنی دیگه ایتالیایی اش آلفا ترائوری هرچی داره و نداره و رو بریزه وسط رینگ پس زیاد نمیشه جدی اش گرفت . ردبول : قدرت برتر گرید
اینا همه تست بود نمیشه گفت توی مسابقه چه اتفاق های می افته
فقط امیداریم توی مسابقه ها ماشین ها خیلی به هم نزدیک باشند
خدا کنه همینطوری باشه که فرمودید
چون نزدیکی قدرت تیمها جذابیت بوجود میاره
در ضمن شک نکنید مرسدس داره فیلم بازی میکنه
هر سال همینه هیچوقت دستش رو رو نمیکنه
دکتر!
یه مطلب پزشکی ندارین راجع به اف۱؟ جالب میشه حتما.
برداشتی ک من از این س روز تست داشتم
ردبول بنظرم چون هوندا داره میره و سال اخر توسعه موتور بوده ی شاهکار رو تحویل ردبول داده چون اگ دقت کنیم واقعا الفاتائوری هم کولاک میکرد واقعا امسال بلوف نیست ردبول
میرسیم ب مک لارن ک سال قبل با موتور رنو سوم شدن و امسال با موتور مرسدس هستن و با حضور دنی ریک فوق العاده سریع هستند
مرسدس نمیشه دقیق گفت ولی بنظر با محدود کردن کف خودرو و تایر ها و حذف داس ک ب رسوندن لاستیک ها ب دمای عملیاتیشون کمک میکرد کمی ب مشکل برخوردن فک کنم اوایل فصل نتایج عالی نداشته باشن
فراری ها از سال قبل سریع ترند ولی نه ب اندازه کافی چون واقعا تیم های مدعی زیاد هستند
و میرسیم ب رنو یا الپین بنظر من در حد و حدود فراری ها هستن یا شاید کمی ضعیف تر
استون هم ک هیچ نظری نمیشه داد
برداشت من هم از سه روز تست..؛
…
…
مرسدس دهن همه را سرویس خواهد کرد.😁
من که تا مسابقه اول برگزار نشه وباچشم خودم نبینم مرسدس کنده وواقعا مشکل داره باورم نمیشه.
آخه تیمی مثل مرسدس که کلا از چند مسابقه آخر ۲۰۲۰ داره روی این ماشین وسال بعد کار میکنه چطور گند میزنه .اونم مرسدس…
من که باور نمیکنم.
اصلا بعید نیست😉
مرسدس و استون یه نقشه ریزی دارن ک امید وارم همچین چیزی بشه
حالا شانسما همین ک سب اومده استون و با موتور مرسدس قراره کار کنه یهو از بهترین پکیج گرید شدن فراری 2020
به نظر من ، می گم به نظر من ، به کسی بر نخوره. چند تا چیز هست تو فرمول یک که نمی شه قبولش کرد
۱ پیش بینی پیرلی برای تعویض لاستیک
۲ پیرلی ها بتونن تا اخر مسابقه برن
۳ حرف های هلموت مارکو
۴ نتایج تست های پیش فصل(اگه اینو قبول کنیم الان ویلیامز وسط جدوله استون مارتین کف جدول و یک چیزایی که با عقل جور در نمی یاد ، چرا تیمی قوی خودشو قوی نشون بده تا بقیه از روی اون کپی کنن)
سا()یت رسمی اف1 بعد از روز سوم تست، با استفاده از داده های دقیقی که دارن، یک برآوردی از اختلاف سرعت تیم ها ارائه داده که در زیر میبینیم :
ردبول 0.00
مرسدس 0.56 ثانیه کُندتر از ردبول
مکلارن 0.59 ثانیه کُندتر از ردبول
استون مارتین 0.72 ثانیه کُندتر از ردبول
آلپین 0.80 ثانیه کُندتر از ردبول
آلفاتائوری 0.97 ثانیه کُندتر از ردبول
آلفارومئو 1.12 ثانیه کُندتر از ردبول
فراری 1.28 ثانیه کُندتر از ردبول
هاس 1.36 ثانیه کُندتر از ردبول
ویلیامز 1.83 ثانیه کُندتر از ردبول
نکات : اول اینکه این تخمین کارشناسان اف1 هست و قطعی نیست.
دوم ؛ فراری در این تخمین هنوز ماشین بسیار کندی داره
سوم ؛ ردبول سریعترین ماشین رو داره
چهارم ؛ آلفا رومئو با فراری برابر یا بهتره
پنجم ؛ مکلارن فوق العاده هست
ششم ؛ ویلیامز پیشرفت محسوسی داشته با اینکه هنوز آخریه.
منم ب فراری زیاد امیدوار نیستم با این ک طرفدار سر سختشم بنظر مک لارن ردبول و مرسدس بهم نزدیکن با این فرق ک ردبول دست بالاتر رو داره
فراري از پارسال بهتره تو روز اخر چارلز كه يه تايم فضايي تو دور هاي اول با C3 زد و كارلوس به نظرم هنوز خيلي مونده با ماشين تطبيق پيدا كنه ( از اسپيناش معلومه )
ممدو این امار درسته داداش اگه اینجوری باشه استون الپین و مک لارن و الفاتاِئوری قطعا رقابت میان جدولی جذابی دارن ک مکلارن واستون دست الا رو خواهند داشت هاس و ویلیام هم اخر جدولو خیلی جذاب می کنن مرسدس و ردبول هم بالای جدول رو جذاب می کنن بنظرم فصل2021خیلی جذاب خواهد بود مرسدس هم خودشو زده ب خواب. قشنگ میشه دید ک تلاش همیشگی رو نمی کنن و صد در صد توان شون رو گذاشتن برای مسابقع
بسیار عالی ، تو پست قبلی هم البته گفتم به نظرم با خوشبینی یه فراری فن سرعت خام واس اولین رقابت
۱-ردبول
۲-مرسدس +0.1
۳-مکلارن + 0.2
۴-الپین + 0.2
۵- فراری + 0.5
۶-الفا تاوری + 0.7
۷-استون +0.8
۸- الفا رومئو
۹- هاس
۱۰- ویلیامز
اینجوری خواهد بود
مَمَّدو : با تشکر فراوان از شما بابت اطلاعات بسیار خوبی که از معتبرترین منبع دادید. هم مختصر و هم مفید.
چیزی که مشخصه اینه که تستها در حد تست هستند و نیازی به تحلیلهای عجیب و غریب هم نیست. بیننده تلویزیونی فقط چیزهاییو میبینه و میشنوه که کارگردان براش تدارک دیده.
دستتون واقعا درد نکنه.
خواهش میکنم. خوشحالم که پسندیدید.🌹
این جاست که باید به مرسدس گفت
الکی حال آدم بدا رو در نیار
😁
چندتا نکته هم از این سه روز در سا()یت اف1 استخراج شده که با هم مرور میکنیم :
1- سباستین فتل با تیمش خیلی خوب هماهنگ شده؛
در حالیکه سب تونسته 117 دور بزنه که یه دور بیشتر از همیلتون بوده، اما چون نتونسته با لاستیک نرم دوری بزنه و نیز اینکه تقریبا هیچ دوری رو با حداکثر قدرت بزنه (فست لپ) این نگرانی وجود داشت که روحیه اش خراب بشه. ولی در تماسی که با فتل داشتن، احساس کردن که خیلی حالش خوبه و احساس شادی میکنه چون گفته که در این سه روز، مهندسها با تمام سرعت و از خود گذشتگی، هر دفعه که ماشین خراب میشد میدویدند و اونو با دقت و مهارت درستش میکردن و این برای فتل خیلی ارزشمند بوده (چیزی که فراری ازش دریغ کرده بود و بهش بی توجهی میکردن) واسه همین حال خوبی داره
2- ردبول ها خیلی سریع شده اند خطری جدی برای مرسدس هستند. بر خلاف سالهای گذشته که ابتدای فصل و تست هارو با ضعف شروع میکردن، امسال هم بالاترین دوام رو دارن و هم بیشترین سرعت! به نظر میرسه که با فصلی رقابتی در صدر جدول روبو هستیم.
3- قدرت موتور اصلاح شده فراری در کفی ها به اثبات رسید؛
این خبر خوشی برای طرفداران اسب رقصانه که علی رغم وجود مشکلات آیرودینامیکی و شاسی، دست کم این وعده بینتو در مورد اصلاحات موتوری تحقق یافته و فراری در مستقیمی ها سرعت بسیار خوبی رو ثبت کرده.
پس بالاخره جناب بينوتو به يكي از وعده هاشون عمل كردند
خیلی کمه فراری راه زیادی در پیش داره
امسال راننده خوب زیاده و ماشین خوب هم زیاده
بنظرم سب و استرول فقط داشت ماشین رو امتحان می کرد و داده جمع می کردن
نظر عجیبیه! همه دوست دارن با حداکثر توان برونن.
ممدو تو مسابقه بهتر باشی مهم تر تا توی تست ها
ببینید وضعیت این فتل چطوریه که تا ماشین مشکل خورده حتی در تست سریع هم رفتن تماس گرفتن که نکنه دوباره این روحیه اش که انگار همین جلو دستش هم هستش، خراب بشه و دوباره یک فصل توام با اتفاقات در سال ۲۰۱۸ و البته قبلترش در سال ۲۰۱۴ ببینند.
دوستان اگه تونستین فیلم آنبورد سریعترین دور مکس ورشتاپن تو تمرینات رو ببینین (فست لپ مکس در روز سوم). پایداری ماشین در پیچ های سرعت بالا و پایین هردو فوق العاده هست و اینکه در لحظاتی که کمی پایداری رو از دست میده (پیچ های سریع)، با کمترین تلاش و یه ذره فرمون زدن دوباره برمیگرده و این واقعا عااااااالیه!
تازه مكس تو يك دور سريع قبل از سريعترين زمانش تو پيچ 6 از مسير خارج شد ولي بازهم سريعترين دور رو زد با C3 و باز دوباره سونودا تايم سريع تر از اون رو زد و بعد مكس بالاخره با C4 اومد و سريعترين تايم رو زد ؛ پايداري ردبول خيلي خوبه امسال قهرماني مال مكسه اگه مرسدس واقعا همه مون رو به سخره نگرفته باشه
شک نکن مرسدس هممون ایستگاه کرده
مثل سال های پیش
نکات فنی قابل توجه در ایام تست :
1- آمادگی جسمانی کیمی رایکنن و فرناندو آلنزو، دو تن از پیشکسوتان اف1 که در این بین کیمی در روز سوم 166 دور یعنی تقریبا سه برابر یه مسابقه اف1 رو پشت سر گذاشت!!!
2- راه حل فلور ردبول که ظاهرا کاملا متفاوت از راه حل سورپرایزی مرسدس هست و برخلاف مرسدس که هوا رو به روی فلور و سپس به فاصله بین چرخ عقب و انتهای کوکاکولایی میبره، ردبول اونو به سمت خارج هدایت میکنه ؟!!
3- سیستم تعلیق و آیرودینامیک عقب ردبول که پارسال باهاش خیلی مشکل داشتن :
امسال ردبول اومده و از مرسدس پند گرفته و بازوهای نگهدارنده چرخ عقبش رو تا حد امکان به عقب تر و بالاتر برده تا هوای دیفیوزر رو محمدود و محبوس نکنه. با این کار البته همزمان گیربکش ر باریکتر طراحی کرده و نیز در خروجی دیفیوزر از پره های کوچک و بیشتری (در قسمت مرکزی و زیر چراغ عقب!) استفاده کرده تا جریان هوا رو به بدنه بچسبونه و از آشفتگی و ارتعاش جلوگیری کنه. در این بین باریکتر شدن قسمت انتهایی کوکاکولایی با تبدیل خروجی های لوله اگزوز از دو تا ریز پایینی به یه دونه درشت تر و البته بازوی نگهدارنه بال عقب که مثل پارسال تکی هست (برخلاف فراری که دوتاییه) موثر بوده اند.
شماها هم زیادی کندش میکنین من راننده سراغ دارم از کرمانشاه تا مشهد را یه کلّه با پراید مدل۸۱ رفته☺
ما تو آمل یه اسطوره مرحوم مغفور داریم (داشتیم) به اسم استاد عرب (زاده) که یه سالن فوتسال هم داشت و پیشکسوت موتور سواری و کُشتی بود (ورزشکار زبلی بود مرحوم). یه رکورد غیر رسمی ولی معتبر داره که با موتور 1000 سی سی (فکر کنم هوندا) آمل تهران رو در 55 دقیقه رفت! …. ووووووو …. پیچ های جاده هراز موتور رو بخوابونی ……
اون معلومه حاجتش خیلی سنگین بوده!
یادش بخیر منم یکبار از غار علیصدر تا مشهدوبا پراید مدل 92 یه کله رفتم
تحلیل تغییرات تیم ها درتست بحرین 2021 :
مرسدس : سورپرایز بزرگ مرسدس و استفاده ی باورنکردنی از خلا قانونی امروز رونمایی شد با تحلیل این نوآوری مرسدس با ممدو همراه باشید :{{چیه تعجب کردین !؟}} :” تحلیل فلور مرسدس : :
بعد از آنکه مرسدس در روز رونمایی از W12 جیمز الیسون گفته بود که برای ماشین اصلیش یه سورپرایز ویژه داره، بسیاری از طرفداران اف1 لحظه شماری میکردن تا زمان تست پیش فصل فرا برسه و ببینن دست برتر آلمانی ها چی هست؟ حالا و پس از تمرین اول، همه متفق القول اند که اون سورپرایز، قسمت فلور بوده یعنی لبه باریک و سیاه رنگ بغل های (حاشیه های سینی کف ماشین) خودرو که در کنار و امتداد خارجی محفظه رادیاتور کشیده میشه و تا جلوی چرخ عقب ادامه داره.
در مرسدس، ابتدایِ این لبه یعنی دقیقا جایی که رقبایی مثل آلپاین، اون تکه رو کلا بریدن و دور انداختن (هیچ ایده ای واسش نداشتن و چند سانتیمتر اول فلور که پشت چرخ جلو و نزدیک به دهانه رادیاتور هست رو برش زدن و حذف کردن) به شکل موج دریا طراحی شده و یک تاثیر بی نظیر بر عملکرد دیفیوزر گذاشته. توضیح اینکه ظاهرا مرسدس از یک تعریف قانونی که درباره ابعاد فلور هست استفاده کرده و فهمیده که لازم نیست فلور حتما یه لبه باریک باشه و میشه در حد چند سانتیمتر بالاتر از سینی کف خودرو را هم جزو فلور قلمداد کرد و در ارتفاع کارهایی انجام داد. بنابراین با مواج طراحی کردن ابتدای فلور اونهم به صورتی که این موج ها هر چه بیشتر به سمت بیرون از خودرو میان، مرتفع تر هم میشن (نیم مخروطی)، کاری کرده که هوای کف خودرو، از زیر ماشین به سمت بیرون و بالا یعنی روی سطح فلور جابجا بشه. این کار باعث میشه که در مرحله اول، فشار هوا در روی سینی بیشتر از کف خودرو (که حالا در اثر خروج هوا تقریبا خلاء شده) بشه و نیروی دانفورس جدیدی به کمک دیفیوزر بیاد.
در مرحله دوم مرسدس اومده و درست در جلوی چرخ جلو، باز هم از ارتفاع فراموش شده توسط رقبا استفاده بهینه کرده و چند تا پره بهم متصل رو با زاویه ای خاص در اون منطقه نصب کرده که همون هوای اضافی ای رو که لبه مواج جلویی از زیر خودرو به روی سینی کف منتقل کرده بود، به سمت فضای خالی بین چرخ عقب و بدنه کوکاکولایی بفرسته و با این شاهکار، حجم هوای بیشتری رو به قسمت انتهایی دیفیوزر و زیر بال عقب منتقل کنه تا درگ و آشفتگی عقب ماشین کمتر بشه و سرعت ماشین تو کفی بیشتر هم بشه. این بود شاهکار بی نظیری از مرسدس که هم دانفورس رو زیاد کرده و هم درگ رو کاهش داده!
بال تی : بال تی مرسدس {{همون قطعه ای که بین نگهدارنده نصب شده }} شبیه یه چوب لباسی خیلی نازک شده که خیلی نسبت به تیم های دیگه بهینه تره ! و از طرفی ننه تنها روی هوای برخواسته از کاور موتور تاثیر بهنیه داره بلکه روی هوای اطرافش هم تاثیر بهنیه ی ایرودینامیکی داره ! و همچنین این قطعه به اگزوز ماشین متصل شده !
بال جلو : بال جلوی مرسدس بالک های جلوییش انتهاشون جمع تر شده !
استون مارتین : استون مارتین هم تغییراتی رو توی ساختار کلی ماشین داشته که یکی از اونها خیلی قابل انتظار بود ! در واقع استون مارتین اومد طرح فلور مرسدس رو کپی کرد و روی ماشین خودش قرار داد !!
بال تی : بال عقب هم به واسطه ی سبک رانندگی پسر المانی دستخوش تغییراتی شده ! از لحاظ اندپلیت بال عقب استون مارتین تغییر خاصی نداشته ولی بال تی شکل استون مارتین به مانند مرسدس به اگزوز متصل شده و شکلی به مانند بال عقب ریسینگ پوینت در گرندپری سیلوراستون 2020 داره که مقداری بهینه تر شده !
بال جلو : بالک های بال جلو ی استون مارتین نه تنها خودش طرحی موجی داشت {{از جلو}} بلکه طراحی خودش هم موجی شده که به نظرم بهترین بال جلو رو استون مارتین در اختیار داره !
الفارومئو :
بارج بورد : بارج بورد ساده ی الفارومئو ی رونمایی هم تغییراتی رو داشته !
جلوی فلور در قسمت جلویی بارج بورد 5 تا برآمدگی داره که مهندسی خوب الفا رو نشون میده ! از طرفی در قسمت بالایی بارج بورد دقیقا روی بدنه دو تا قطعه نسبتا نازک و کوچیک نصب شده که دایره ای شکل هستن و هوا رو به خوبی به سمت پایین هدایت میکنن ! و حالا در بین اون برآمدگی های جلوی فلور 6 قطعه ی پله ای شکل که جهتشون اریب هستش ولی رفته رفته قطعات به صورت صاف قرار میگیرن ! و به نظرم این کار باعث هدایت خیلی بهتر هوای وارد به اون قسمت میشه ! و در پشت این قطعات یه قطعه ی چکش شکل نصب شده ! همونطور که توی بررسی این ماشین گفتم همچنان از فلسفه ی بومرنگی پیروی میکنه که توی رونمایی سه تا خراش روی بدنه ایجاد شده بود که به سمت داخل اومده بود ولی حالا این خراش ها 4 تا شده ! این ربطش به بارج بورد چیه ؟! اون بومرنگی که بالای بارج بورد قرار داره به یکی از اون خراش متصل بود ولی حالا یه خراش دیگه بهش اضافه شده که این خراش جدید خیلی بهینه تر از خراش های قبلی هستش !
مکلارن : نوآوری عالی مکلارن توی ساخت دیفیوزر فوق العاده بود ! تحلیل این دیفیوزر جذاب : ممدو :” حالا قانون دیفیوزر میگه که ارتفاع بال هایی که تو کانال دیفیوزر میشه نصب کرد (بالهای آویزون از کف خودرو در قسمت عقب) باید ۵ سانتیمتر کمتر از پارسال باشه که یعنی فاصله لبه پایینی بال از سطح زمین، ۵ سانتیمتر دورتر باشه. اما این قانون داره راجع به بالهای نصب شده در خود داکت حرف میزنه ولی مک لارن اومده دوتا بال اضافه رو چسبونده کامل به دیواره داخلی داکت دیفیوزر که میشه دقیقا زیر چراغ ترمز و چون حالا اونها داخل محدوده داکت نیستن پس تونسته از سمت عقب ماشین یه مقدار بیرونشون بزنه و یعنی شامل تعریف ارائه شده از محدوده فیزیکی دیفیوزر نمیشدن! چیز عجیبیه مگه نه؟!
و تاثیرشون هنوز کامل معلوم نیست ولی پیشبینی میشه که با هدایت بیشتر جریان هوا خروجی دیفیوزر و کمک به اختلاط آروم تر اون با جریان های کنار گُذر، به کاهش درگ کمک میکنه
اندپلیت سایدپاد : ساید پاد مکلارن به مانند دماغه این فصل مکلارن از فلسفه ی مرسدس پیروی میکنه که اومدن چیکار کردن ؟! اومدن مثل مرسدس از قطعاتی موازی که {{5 قطعه}} قطعه کناری سایدپاد رو به بومرنگ بارج بورد متصل کردن که به نظرم خیلی براشون سودمند میتونه باشه !
ردبول :
بال جلو : به مانند بقیه ی تیم ها ردبول هم انتهای بالک های بال جلو رو کاملا فشرده سازی کرده !
فراری :
بال عقب : روی بالای بال عقب فراری {{اخرین نقطه ای که هوا بهش برخورد میکنه}} یه نواری به اسم فلپ گرنی اضافه شده که یه مقداری چسبندگی عقب رو بالا تر ببره و مقاومت رو بیشتر و درگ رو بیشتر کنه تا اعتماد راننده به عقب ماشین بیشتر بشه!و این فلپ هم برای چارلز و هم برای کارلوس استفاده شد !
سوالات :
گفتم شاید براتون سوال باشه اون وسایلی که تیم ها به به بال عقب متصل میکنن چیه ؟! این وسیله اسمش ایرو ریک هستش که این کارش چیه ؟! در واقع این به مهندسا کمک میکنه که کارایی خالص ایرودینامیکی قسمت های مختلف خودروی خودشون رو بسنجند !
2 . دلیل ضعیف ظاهر شدن استون مارتین ؟! میتونه چندین دلیل داشته باشه ولی قطعا تا این حد ضعیف نیستن ! مرسدس داره یه نتیجه ی نسبتا خوب میگیره ولی استون مارتین که میراث مرسدس هستش عملکرد فاجعه ای داره ! قطعا این منطقی نیست و در روز های 4 ام و 5ام بهتر خواهد شد !
3 . عملکرد مرسدس ؟! مرسدس خوب بوده و سرعت خوبی داشته و نوآوری عالی اونها رو هم توضیح دادیم ! ولیکن خیلی ناپایدار بوده این سرعت و هواداران نگران شدن !! البته احتمالا تا اخر تست این مشکل رفع میشه!
4 . عملکرد ردبول و فراری : ردبول توی روز سوم عملکرد خوبی داشت و فراری هم با چارلز روی فرم بود …باید دید چی میشه !
5 . عملکرد بد همیلتون در روز سوم تایم شب بعد از اسپین : یه قطعه ای توی ماشین لوییس گیر کرد که دیگه نتونست عملکرد خوبی داشته باشه ..!
خخخخخخخ sebvr! تحلیلت چاپ شد … خداروشکر تبریک پسر!
ممنون !!
پسر تشنه خوندن نظرت بودم چرا تایید نمیشد زیر اون پست
ممنون! شما لطف دارین !
نمی دونم دلیلش چی بود ! توی این پست هم اونجوری شد ولی یه دفعه دیدم کامنتم تایید شده ! خیلی روش وقت گذاشتم ! {{البته اون وقتی که گذاشتم سرشار از لذت بود !!}}
هاهاها خوندمش داداش. عااااالی بود. اول اینکه خیلی ممنون که از کامنت من استفاده کردی. احساس خوبی بهم دست داد و راستش کمی خجالت کشیدم خخخخ و اینکه چندتا سوال:
1- اون فلپ گرنی بال عقب فراری واقعا درگ رو زیاد میکنه؟ (عجیبه که ماشینی که مشکل درگ هم داره از راه حل های درگ دار استفاده کنه)
2- به نظرت فلور مرسدس (همانطور که آقا Mahyar تذکر دادن) باعث ناپایداریش شده؟ و چون استون هم اون رو تقلید کرده به همین مشکل دچار شده؟ یا اینکه مشکل دمای تایر و سرد بودنش رو داشتن؟
دقیقا برای منم عجیب بود فراری اینکار رو کنه !!
والا استون مارتین فکر کنم اون شکل فلور رو توی روز سوم عوض کرد !
راستش نوآوری جالبی بود این طرح فلور … ولیکن باید روش بیشتر کار بشه ! هنوز بهینه نیست !
ممنون از شما که خوندید !
سب عزیز واقعا تحلیل های شما جامع و کامله من راستش خیلی موقع ها کم حوصلگی ام میشه که کامل بخونمشون ولی یک چیزی از اعماق وجودم میگه ادامه بده الان یک چیز خیلی مهم دستگیرت میشه و به همین روش کل متن رو میخونم و چیزی خیلی بیشتر از یک چیز مهم دستگیرم میشه
ممنون محمد یاسین !! شما خیلی به منلطف دارین!
تغییرات اکثر تیم ها : تقریبا همه ی تیم ها توی بحرین فلپ های بال جلوشون رو فشرده تر کردند تا داونفورس کمتری تولید بشه و توی مستقیمی سرعت بیشتری داشته باشن تا هم قدرت خالص پاور یونیت رو بسنجند و هم سرعت بیشتری داشته باشند !
تغییرات تایم روز و شب : توی تایم روز مسلما دمای هوا بیشتره و اسفالت هم دمای بیشتری رو توی خودش ذخیره میکنه و اسفالت دمای بیشتری داره و با این حال دوام پذیری لاستیک هم کم میشه ! توی تایم شب ولی دمای هوا پایین و هم راننده کمتر اذیت میشه و هم از لاستیک اطلاعات بیشتری رو میتونن بیرون بکشن چون دور های بیشتری با یه لاستیک میشه زد !
نتیجه گیری : مرسدس ناپایدار و مرموز ……ردبول آماده ….استون در تقلا ….مکلارن در راه بازگشت به اوج ….هاس معمولی …..الپین با دوام….! این بود توصیف 3 روز اول تست بحرین 2021 ! بریم واسه یه فصل جذاب !
این ادامه ی تحلیل بالا بود ! {{چون فکر کردم مشکل از زیاد شدن تحلیله که تایید نمیشه}}
این رو توی پست قبل هم گذاشتم ولی گفتم شاید کسی نبینه
خب ردبول که امسال عالی ظاهر شده و موتور هوندا عالی بوده و همچنین پایداری خوب و راننده های رده بالا امسال به احتمال ۹۰ درصد اوله
_________________________
خب فراری پیشرفت خوبی داشته و میتونه سوم بشه
موتور جدیدشون قدرت بالایی داره که میتونه اون ها رو قوی تر جلوه بده
خوشبختانه درگ ماشینشون بهتر شده ولی میتونه بهتر هم بشه و پاور یونیت خوبی دارند
امسال فراری آیرودینامیک خوبی داشته و اندازه ماشین فراری اون رو نسبت به بقیه تیم ها متفاوت میکنه چون که جای زیادی برای اعمال آیرودینامیک داره مثل شیار ها و انواع چیز ها که اون رو حریف قدر تری میکنه
خب فراری کمی مشکل پایداری داره که ممکنه واسش مشکل ساز شده و باید توی آپدیت های فصل اون رو ترمیم کنند
_________________________
آلفا رومئو
امسال آلفا رومئو با موتور فراری بسیار قوی ظاهر شدند نسبت به پارسال و میتونه پتانسیلی خوب رو از خودش نشون بده و راننده اون ها یعنی کیمی رایکونن امسال خیلی خوب داره رانندگی میکنه و به نظرم از جیو کبیر امسال سرتره
خب آلفارومئو مشکل آیرودینامیکی بزرگی نداره و این یه نکته مثبت است ولی جای پیشرفت زیادی داره
آلفا رومئو مشکل پایداری هم نداره و امسال یه پکیج عالی اراعه داده و امسال میتونه بازی عالی از خودش نشون بده
_______________________
خب مکلارن با موتور مرسدس غوغا کرده و خوشبختانه گیربکس خودش را خودش میسازه چون گیربکس مرسدس امسال مشکل داره
طراحی امسال مکلارن بسیار خوب بوده و استعداد عالی خودش رو نشون داده مثل نوآوری های ناحیه گیربکس که از بقیه تیم ها مجزاش میکنه
مکلارن امسال پایداری بیشتری به پارسال داره و توی آیرودینامیک هم کم نمیاره و میتونه حریفی قدر برای ردبول باشه
______________________________
مرسدس
مرسدس امسال مشکلات بزرگی توی گیربکس داره و میتونیم اون هارو توی استون هم مشاهده کنیم که مرسدس باید بتونه راه حلی برای این مشکل درست کنه چون این مشکل میتونه اون رو به ته جدول ببره
مرسدس امسال موتور خیلی قدرتمند تری درست کرده ولی این موتور به خاطر مشکلات گیربکس به چشم نمیاد چون میتونید عملکرد خوب این موتور رو توی مکلارن مشاهده کنید
خب از لحاظ پایداری افتضاح عمل کرده چون که اگه با سرعت بپیچید ماشین اسپین میشه یعنی نباید بیشتر از یک حدی سرعت گرفت چون مشکل ساز میشه
_________________________
جمع بندی خوبی بود. آلفا واقعا خوب شده و مکلارن عاااالی ولی به مرسدس مشکوکم تا 5 تا ریس نگذره باور نمیکنم.
من هم در این مورد ۱۰۰ درصد با ممدو موافقم
دقیقا نمیشه به این رفتار مرسدس خیلی اعتماد کرد……….
برخلاف دوستان و اخبار منتشره، من فکر نمی کنم مرسدس مشکل جدی داشته باشه. بیشتر به نظر مشکل پیدا کردن ست اپ و تعادل باشه و مخفی کاری. در چند سال گذشته خیلی کم بوده که قدرت تیم ها به طور کامل از روی تست ها پیش بینی بشه. با این وجود امیدوارم ردبول با همین قدرتی که انتظار میره فصل رو شروع کنه و مرسدس رو بعد از چند سال به چالش برسه (اگر واقعا مرسدس مشکل هم داشته باشه اون وقته که فرصت قهرمانی مکس به وجود میاد).
یه پیش بینی هم از من: رکورد برخی از پیست ها امسال هم شکسته میشه و اون طور که انتظار میرفت تیم ها کند نشدن.
من که اصلأ حرفاشون باور نمی کنم تا تعیین خط نیاد هیچی مشخص نیست.
پارسال هم تو دقایق آخرای تست مکس سریعترین بود که انتهای سکتور3 بارسا سرعت کم کرد تا چیزی مثلأ فاش نشه و اکثرأ می گفتن امسال عجب ماشینی دارن با مسابقات کمتر می تونن قهرمان بشن ولی با شروع مسابقات تعیین خط اتریش مرسدس دست نیافتنی شد که علتش پاوریونیت ضعیف هوندا بود که مثال حتی مکس با DRS تو مونزا و ایمولا نمی تونست سبقت بگیره.
اینم بگم ماشین امسال Red نسبت به پارسال که تو تست ها کلی اسپین داشتن به گفته مکس خیلی بهتر از پارسال هست مهارش و احساس راحتی داشت که کاملأ مزیت بر علت هست با رانندگی سریع مکس بهترین امتیاز برای تیم.
سلام علی آقا منم مثل شما میدونم این حرفای مرسدس فقط جنگ روانیه و دروغ اینا همون تیمین که کل دوران هایبرید برنده شدن ولی یه چیز دیگرم خوب میدونم اینکه شانس قهرمانی مکس امسال از هرسال دیگه ای بیشتره
درسته به عنوان یه عاشق بی ام و هیچ وقت حتی تا روز آخر زندگیم امکان نداره طرفدار یه مرسدس بشم (و البته توی فرمول یک که هیچ تیمی نمیتونه جای فراری رو برام بگیره). اما از حق نباید بگذریم که مرسدس، چه کارخانه اصلی و محصولات تجاریش چه تیم های مسابقه ایش و … همگی جزو تاپ ترین ها در طول تاریخ خودروسازی بودند و هروقت توی مسییری قدم برداشتند جزو بهترین ها بودند و کلا روش کارشون جوریه که در نا امید کننده ترین شرایط برگ برنده ی خودشون رو روو میکنن و به واسطه همین تجربه ی تاریخی احتمالا حداکثر تا مسابقه ی سوم اون هیولای درون مرسدس بیدار خواهد شد.
سلام بانو ی استاد دانشگاه ایرن کامنت قبلیم در نتیجه روز دوم تست غیب شد ؛ ولی الان به عنوان شاگرد شما و کسی که بخش بزرگی از معلومات خودش در موتور اسپورت را از شما فراگرفته بازگشت تان به سایت رو صمیمانه هم به خود شما و هم به اعضای عزیز سایت تبریک عرض میکنم امید است که بار فنی سایت با گذشت زمان و نزدیک شدن به آغاز فصل 2021 بیش از پیش افزایش یابد . ( با بازگشت افرادی مثل شما و اقا مهریار و علی 33 عزیز و خیلی های دیگه که من همیشه ازشون درس میگیرم چه در حیطه موتوراسپورت و چه در زندگی ) موفق و پاینده و پیروز باشید
کاربر حسن محبی رو فراموش کردی!من هم به شدت منتظر ایشون هستم.و همینطور کابر امین
که گویا حساب کاربریشون بسته شده!!
ولی الان به عنوان شاگرد شما و کسی که بخش بزرگی از معلومات خودش در موتور اسپورت را از شما فراگرفته
این بخش از نظرت رو هرچی خوندم متوجه نشدم. راستش من خودم یه علاقه مند آماتور هستم که هر روز میام اینجا و نظرات رو میخونم تا شاید بتونم یه چیزایی از لابلای بعضی نظرها یاد بگیرم.
اما در کل این نظرت بهم روحیه داد و ممنونم خخخ
به نظرم طرفداری های موتور اسپرت و درکل دنیای خودرو, با طرفداری فوتبالی فرق دارن, اینکه از بی ام و خوشت میاد دلیلی به این نیست که بخوای مرسدس یا پورشه رو دوس نداشته باشی و برعکس
خود من با اینکه مرسدس واسم جایگاه خاصی داره, دومین برند مورد علاقم بی ام و هستش.
من هم طرفدار منچسترم و هم لیورپول و هم رئال و هم بارسا! کلا مثل سیال شکل پذیرم دادا خخخخخخخخخ
راستش من فوتبالی ام شدید !!! رئالی دو آتیشه!! تو فوتبال به جز رئال تیم دیگه ای رو قبول ندارم ولی توی موتور اسپرت کلا فرق داره !
پس فوتبالی هم داریم
Seb عزیز خوشحالم اینجا هم فوتبالی داریم
یه زمانی فوتبالی دو نه پنج آتیشه بودم یعنی تا حد لیگ چین هم نگاه میکردم
ولی دا تغییر رشته دادیم اومدیم اف وان
از یه چیز اف وان خوشم میاد که واقعا ورزش خیلی خیلی تخصصی هست و افراد زیادی در موردش اطلاع ندارن همین باعث میشه اون کل کل های مسخره رو نداشته باشه
ولی من هیچوقت نمیتونم طرفدار مرسدس باشم .یعنی تو بگو بین مرسدس slr و بی ام و 123 کدوم رو انتخاب میکنی قطعا انتخابم مرسدس slr هست تا بفروشمش و باهاش یه x6 یا m8 بخرم و بقشه پولش هم بذارم توی جیبم. خخخ
اما در کل احترام خیلی خیلی خیلی زیادی برای مرسدس و محصولاتش قائل هستم.
ممدو شاید قبول کنم یکی بتونه هم طرفدار میلان باشه هم طرفدار یوونتوس.
حتی طرفدار پرسپولیس و استقلال رو هم در بعید ترین حالت ممکن شاید قبول کنم.
اما خداییش دیگه طرفدار یونایتد و لیورپول بودن یه خورده عجیب غریبه ها. انگار هم طرفدار گلاسکو رنجرز باشی و هم طرفدار سلتیک. اینا بچه مثبتهاشون هم دستشون به هم برسه تیکه بزرگه گوششونه بعد… جالب بود
درود بر شما ایرن گرامی؛
راستش درک این موضوع که چطور میشه کسی هم طرفدار گلاسکو باشه و هم سلتیک خیلی راحته! مثلا باید از هر دو طرف ذینفع باشه و بهش پول بدن! به همین راحتی خخخخخخخ
ولی من دلیل علاقه ام به منچستر و لیورپول علت دیگه ای غیر از پول داره. “مربی”!
من هیچوقت نه به صورت حرفه ای و نه آماتور کار مربیگری رو انجام ندادم ولی برای تیمهای دوستانه خودم با رفقا معمولا کاپیتان_مربی بودم. علتش هم این بود که استعداد خدادادی زیادی در این زمینه داشتم و دارم که تعریف خاطراتش در این فضا جایگاهی نداره ولی واقعا فقط با یه تعویض آنچنان نتیجه هارو تغییر میدم (و گاهی فقط با جابجا کردن مهره در زمین) که همه لذت میبرن (یه بار نتیجه باخت 6-2 نیمه اول رو با یه تعویض به 8-10 و برد تبدیل کردم). در کل برای همین علاقه زیادی به مربی های خوب دارن و اونا هرجا برن من طرفدار تیمشون هستم.
راستی! اگه براتون زحمتی نداره اون درخواست دوستی که 4 روز پیش فرستادم رو مورد لطف خودتون قرار بدین خخخخ متشکرم.
sebvr داداش کجایی؟
حاضر !
ممدو کلا حزب بادی
قلب رئوفی دارم 😂😂😂😂
همیلتون در پاسخ ب سوالات خبر نگارا گفته ما فقط ب اندازه کافی سریع نیستیم همین چیز دیگری نیست ک نگران ان باشیم
باز حرفای عجیب مرسدس شروع شد
مثل چند سال پیش
ما ضعیف تریم
ما مشکل داریم
ما …
حالا مسابقه ی اول که شروع بشه همه رو یه دور لپ میکنن
یکی از بدترین خاطراتی که از اف1 تو ذهنم مونده، لحظه ای هست که سباستین فتل در نیمه ریس توسط مرسدس ها لپ شد!!! در حالیکه نفر دوم بود و بین دوتا مرسدس قرار گرفته بود (فکر کنم بعد از پیت استاپ توسط یکی از بنزها لپ شد و یکی دیگه از پشت سر بهش رسید) و مرسدس عقبیه چندبار اقدام به سبقت گیری کرد ولی فتل اونقدر خشمگین بود (از اینکه فراری در نیمه ریس لپ شده درحالیکه نفر دومه!) که بهش راه نداد. یادمه صحنه اونقدر دراماتیک شده بود که با وجود پرچم آبی و راه ندادن طولانی فتل، داورها هیچی بهش اخطار ندادن و این صحنه تاسف بار از اف1 همیشه تو ذهنم مونده و ناراحتم میکنه …. واقعا گاهی باید برگشت و نگاه کرد که داری چیکار میکنی؟!
کدوم مسابقه ست ممدو جان؟!
من خاطرم نیست
والا حافظه یه خورده نم کشیده ولی مطمئنم دومین سال فتل تو فراری بود (2016؟) و اگه اشتباه نکنم در آخرش DNF هم شد (یه خورده احتمال بده که نشد). وسطای فصل هم بود. تصویری که تو ذهنم هست اطراف پیست جنگلیه
کسی یادش نمیاد راهنمایی کنین؟
فتل توسط مرسدس لپ شده بود!
من فکر میکنم اتریش 2016 رو میگی
اینجور که من یادم میاد اونجا مرسدس ها رفتن پیت و سب نرفت و اول موند اما مرسدسا به سرعت بعد 4 -5 دور فاصله باهاش رو از بین بردن و بهش رسیدن بعد وتل به رزبرگ راه نداد در صورتی که قاعدتا باید میداد و اونقدر از استراتژِی فراری ناراحت بود که از هیچ کاری برای رد نشدن رزبرگ دریغ نکرد و آخر لاستیکش ترکید و DNF شد ( ببخشید اگه اشتباه گفتم حافظه تاریخی هست دیگه ) اتریش هم که جنگلی هست
راستش این یه دو راهیه آدم از یه طرف میگه نکنه با توجه به صحبت های خودشون مشکلی دارن و راننده ها نمیتونن ماشین رو کنترل کنن
از یه طرف میگی بابا اینا همون مرسدس خودمونن😂
اینا حتی اگه به مشکلم بربخورن زودی رفعش میکنن
یا هم اینکه میخواستن بقیه رو بزارن سر کار
ولی همون حرف همیشگی باید تا تمرین که هیچ برای اطمینان خاطر تا تعیین خط ریس بحرین صبر کرد
صبررررررررررر از اینکه کلمه دیگه بیزار شدم ۰😂😂😫😪
نکنه تو بورس بودی که از این کلمه بدت میاد ؟؟:))))))))))))
راستی دو خبر یک اینکه کیمی رایکونن گفته موتور فراری روند دو به رشدی داشته و میشه به اون امیدوار بود
و خبر بعدی در مورد تستای موتو جی پی که چند وقت پیش روز آخرش بود اینکه فک کنم بازم جک میلر از دوکاتی سریع ترین زمانو زد ( البته مثل اینکه تو روز پایانی خیلی گرد و خاک بوده خیلی از موتور سوارا نیومدن دور بزنن به جز بعضی ها که اونا هم زیاد نروندن ) جوان میر که فصل گذشته رو برده گفته من تو آمادگی ۷۰ درصدم اما موتورمون خوب نیست ( مثل اینکه گفته شاسی سال قبل بهتر از امساله ) گفته تیمای دوکاتی و یاماها خیلی نزدیک یا حتی بهتر ما هستن و ما باید از این مرحله به خوبی عبور کنیم
ادمین!
مشکل بچه هارو برطرف نکردی (در ثبت نشدن کامنت ها و غیب شدن اونها پس از فشردن دکمه مجازی ثبت نظر) که دوستمون قهر کرد. شما هم آدمی و قلب داری و منطق داری. یه کم ملاحظه و رسیدگی لطفا!
قهر !؟ نه بابا من به این راحتی ها ناراحت نمیشم !
براساس سیستم تعیین وزن(گری اندرسون)و تحلیل داده ها(مارک هیوز) میخوایم تایم بدست اومده راننده ها رو با حذف گپ حاصل از اختلاف وزن و تفاوت لاستیک محاسبه کنیم.
————-
اول یه نگاه به تایم حقیقی و لاستیک راننده ها میندازیم:
1 ردبول (ورستاپن) 1/28.960s C4
2 آلفا تاوری (تسونودا 1/29.053s C5
3 فراری(ساینز) 1/29.611s C4
4 آلفارومئو (رایکونن) 1/29.766s C5
5 مرسدس (همیلتون) 1/30.025s C5
6 ویلیامز (راسل) 1/30.117s C5
7 مک لارن (ریکیاردو) 1/30.144s C4
8 آلپ (آلونسو) 1/30.318s C4
9 هاس (مازپین) 1m31.531 C4
————–
حالا باید اختلاف تایم لاستیک هارو از تایم بدست اومده کم بکنیم.میخوایم تایم همه راننده ها رو روی C5 حساب کنیم.
اختلاف بین C3 -C4- C5 بین 2/. الی 4/. دهم هستش.ما اختلاف رو 3/. میگیریم.نتیجه میشه:
1 ردبول (ورستاپن) 1/28.660s C5
2 آلفا تاوری (تسونودا 1/29.053s C5
3 فراری(ساینز) 1/29.311s C5
4 آلفارومئو (رایکونن) 1/29.766s C5
7 مک لارن (ریکیاردو) 1/29.844s C5
8 آلپ (آلونسو) 1/30.018s C5
5 مرسدس (همیلتون) 1/30.025s C5
6 ویلیامز (راسل) 1/30.117s C5
9 هاس (مازپین) 1/31.231s C4
رده اولیه تیمها رو تغییر ندادم تا تغییراتو راحت تر متوجه بشید.
—————
حالا میرسیم به تاثیر گذارترین عامل یعنی وزن سوخت
ابتدا یه توضیح کوتاهی بدم.
وزن ماشینها بر اساس سیستم گری اندرسون به این شکله:
مرسدس 64
استون 57
مک لارن 57
ردبول 47
آلفا تاوری 41
ماشین فراری 37
رنو 14
هاس 14
ویلیامز 9
آلفا رومئو 5
وزن ماشینها تو طول تست متغیره، اما این حداقل وزنیه که ماشینها معمولا در سریعترین زمان خودشون تو تستها دارن.(اگر دوست دارین بیشتر در موردش بدونید مقاله زیر رو بخونید:
“Gary Anderson’s guide to deciphering F1 testing fuel loads”
مسئله بعدی که باید بدونین اینه که هر 10 کیلوگرم 33/. ثانیه زمان یک لپ رو افزایش میده.حالا این اختلاف وزن رو تایم اصلاح شده قبلی اعمال میکنیم:
1 ردبول (ورستاپن) 1/27.06s
2 آلفا تاوری (سونودا) 1/27.70s
3 فراری (ساینز) 1/27.96s
4 مرسدس (همیلتون) 1/28.04s
5 مک لارن (ریکیاردو) 1/28.09s
6 آلپ (آلونسو) 1/28.67s
7 آلفارومئو (رایکونن) 1/29.43s
8 ویلیامز (راسل) 1/29.79s
9 هاس (مازپین) 1/30.90s
———————–
فقط میمونه استون که اگر میانگین افزایش سرعت پیست رو از تایم دیروزشون کم بکنیم تایمشون در میاد 1/28/7 که میبرشون پشت فراری.
————————
در کل توی نتایج بالا فقط مرسدس که با وزن پایین مشکل داشت و مک لارن که سعی زیادی برای زدن سریعترین تایم نکرد جایگاهشون دور از ذهنه.
نتایج بدست اومده بعد از روز دوم خیلی بیشتر به واقعیت نزدیک بود.در واقع بعد از اعمال فرمول بالا روی تایمهای روز دوم،نتیجه ای که بدست اومد فوق العاده مشابه جدول سازندگان 2020 بود.تنها تفاوتش با سال گذشته جابجایی الفاتاوری با الپین(رنو)و جابجایی ویلیامز با هاس بود.
——————
امیدوارم این مطلب براتون جالب بوده باشه.
“وزن ماشینها تو طول تست متغیره، اما این حداقل وزنیه که ماشینها معمولا در سریعترین زمان خودشون تو تستها دارن”
منظورم تو جمله بالا وزن سوخت ماشینهاست.
فراموش کردم قبل از ارسال ویرایشش کنم.شرمنده
استون هم با 1/28/7 میره پشت الپین نه فراری.
جدول گری معیار خوبیه ممنون. ولی من جدول سا()یت رسمی اف1 رو بیشتر قبول دارم. به نظرم جایگاه هاش منطقی تره. تو جدول گری مرسدس زیادی پایین و مکلارن از فراری بدتره! فکر نکنم اینجوری باشه.
اون بر اساس دورهای شبیه ساز ریسه.
این براساس سرعت کوالیه.که نه مرسدس(که مشکل داشت )نه استون(که اصلا فرصت نکرد رو لاستیک نرم و سریعترین زمان روز دور بزنه)و نه مکلارن (که خودش دستشو تو سریعترین دور رو نکرد)هیچ کدوم زمان قابل اعتنایی رو بدست ندادن.
همونطور که قبلا هم اشاره کردم،چیزی که در انتهای روز دوم بدست اومد به نظر خودم جایگاه(جایی که توش رقابت میکنن ،نه رده نهایی شون) اصلی تیمها در طول فصل خواهد بود.
Mercedes 1/28.3
Red Bull 1/28.5
McLaren 1/28.65
Aston Martin 1/28.7
AlphaTauri 1/29.1
Ferrari 1/29.5
Alpine 1/29.5
Alfa Romeo 1/30.4
Williams 1/31.3
Haas 1/32.45
همونطور که میبینید با کمی تغییر جدول سازندگان سال قبله.
اما اینجا هم چند مورد هست که باید بهش توجه کرد.
اول :تایم ردبول با پرز بدست اومد نه با مکس.پس میشه ردبول(مکس) و مرسدس رو تو یه سطح قرار داد.
مورد بعدی: مکلارن درسته سال گذشته تونست در نهایت ریسینگ رو شکست بده اما در واقع این ریسینگ بود که بهترین ماشین میدفیلد رو داشت. ظاهرا امسال این تغییر کرده و مکلارن با اقتدار تیم سومه گریده.
بعدی: جهش فوقالعاده الفاتاوری و جا موندن رنو از میدفیلده.
مورد اخر هم :فراری که شاید نسبت به فصل گذشته از نظر جایگاه تغییری نکرده باشه،اما به خاطر پکیج خیلی بهتری که نسبت به سال گذشته داره توی ستاپ و توسعه دستش خیلی بازتر خواهد بود و فکر میکنم بعد از یکی دو ریس یکی از قدرتهای اصلی میانه جدول باشه.
تو یه جمله:
از تستها این جور به نظر میاد که اکثر تیمها همون جایی هستن که فصل قبل بودن،فقط نسبت بین قدرت ها تغییر کرده.
————-
در اخر هم به این اشاره کنم تمام این ها فقط و فقط از چیزهایی که تیمها نشون دادن برداشت شده و دیگر هیچ!!!
اوه چه مکانیزم پیچیده ای ولی به نظر من که بعیده فراری اونجا باشه ؛ درباره استون و مرسدس نمیتونم نظر بدم چون بهتره که اصل رو بر صداقت گذاشت ولی فراری مشخصه که اونقدر که سوم بشه هم پیشرفت نکرده ؛ در هر صورت از شما بابت مطالب مفیدتان متشکرم اقا ایمان
مررررسی. از اطلاعاتت خیلی لذت میبرم. ممنون.
سلام ایمان عزیز
کامنت تون را زیر پست قبلی دیدم و اینجا جواب میدم تا اگر دیگه سراغ اون پست نرفتید دیده بشه.سپاسگزارم از لطف شما. بعد از غیبت مهریار، اشتیاق حضور را از دست دادم و خیلی اتفاقی دیروز میخواستم نتایج تست سوم را ببینم که متوجه شدم برگشته.
با کمال احترام نسبت به اکثر کاربرهای محترم، من فقط به کامنت های شما و مهریار علاقه دارم و میخونم.به همین خاطر خوشحالم که هردو هستید و دوباره میتونم با علاقه و دقت سایت را دنبال کنم.
دم هردو شما گرم
💚——🌹
خیلی عالی بود
ممنون🙏
خواهش میکنم،کار خاصی نکردم.
من از زمانیکه گری اندرسون رنو سال ۲۰۱۸ رو پیش بینی میکرد پشت ویلیامز قرار گرفته، کلا آخرین امیدی که به تحلیل گرا داشتم رو هم از دست دادم.اینا پول میگیرن که بنویسن و کسی که پیش بینی کنه مرسدس قراره انقدر پایین باشه بیشتر بیننده داره که چرا اینو گفته، به همین راحتی!
راستش مرسدس کاملا حرفش با چیزی که راننده هاش میگن و خودش توی پیست انجام میده متناقضه! مدیر فنیشون میگه قضیه با ۲ سال پیش فرق داره، ما اون زمان متوجه شدیم آخرهای تست که ایراد کجاست و حلش کردیم…الان نمیدونیم ایراد از کجاست؟ احتمالا از محدوده فلور و در نتیجه تایر عقبه که این ناپایداری هست…خب اگر اینه، اگر اعتقاد دارن طراحی مشکل داره یا عملکرد پیست با چیزی که CFD و تونل باد میگه همخوانی ندارن، خب هر تیمی که به این مشکل میس کالریشن میرسه، شروع میکنه به تست های ایرودینامیکی…ایروریک و فلو ویز…چیزی که مرسدس نداشته! راننده هاشونم که یکی داره از اطمینانش به رقابت برای قهرمانی میگه، یکی دیگه هم میگه ردبول امسال رقیب سرسختیه برامون…اما اگر اندرسون نتیجه گیری کرده که مرسدس با اختلاف یک ثانیه تیم آخره؟ فکر کنم بدجور نیاز داره نوشته هاش دیده بشن.
درباره آلفاتائوری هم حتما خوندید که سنودا زودتر از مناطق DRS ازش استفاده میکرد تو هات لپ هاش، و این یک مقدار زمانش رو تحت تاثیر قرار میده.البته معنیش این نیست که ماشین بدی دارن یا حتی متوسطن و … اما وقتی اساس محاسبه میشه لپ تایمی که تو آخر هفته مسابقه ایی، قابل قبول نیست، این محاسبه دیگه نمیشه بهش اتکا کرد زیاد.
لپ تایمهای یکسری از سیمیولیشنهای مسابقه ایی هست…میشه قیاس کرد لپ تایمهای سنودا رو با ساینز.خیلی نزدیک تر از چیزی هست که این جداول نشون میدن که البته بازم باید اشاره کرد سنودا تو “بعضی” از لپهای شبیه سازی مسابقه اییش، از DRS استفاده میکرد.
من با جدول دومی که خودت نوشتی بیشتر موافقم ایمان جان البته بنظرم هم گروه مک لارن/آستون یکم فاصله اشون با پیشتازها بیشتر از ۱ دهمه و هم پک فراری/آلپین نزدیکتر به تیمهای بالا سرشون…درکل یک میدفیلدی که کاملا براساس کاراکتر پیست، استراتژی و عملکرد راننده هاش تو هر پیستی یک تیم دست برتر و میتونه داشته باشه و راستش برای “کلیت” فصل، آخرین تیمی که بنظرم شانس بودن تو ۳-۴ تای اول رو داره، آلفاتائوری هستش.
فقط امیدوارم فاصله این C2 با پیشتازها، حالا نه در حد ۱ دهم اما از فصل قبل خیلی نزدیک تر باشه.
کاملا باهات موافقم مهریار جان.در واقع جدول اول اگر فقط یک چیزو ثابت کنه اینه که کوچکترین متغیری میتونه کل نتایج و تحلیلهای بدست اومده رو بی ارزش کنه.
مثلا یه اختلاف وزن 15 کیلویی، میتونه نزدیک به نیم ثانیه تایم یه ماشینو بالا-پایین کنه.
دوستان راستش من خیلی حس خوبی به فلور مرسدس ندارم . کافیه کمی اختلاف سطح فلور با کف زمین بشتر بشه تا اون بخش قشنگ تمامی جریانات هواش بهم بریزه . ما که ذهنمون CFD نیست ولی میشه ی چیزایی رو درک کرد ازش.
سیستم تعلیق ردبول . به زمان قدیم برگشته ولی با این تفاوت که . بدنه در بخش تعلیق عقب باریکتر شده و فضای عبور جریان هوا هم بیشتر شده .
ردبول هم کلا” اون لینک رو از حالت خمیده خارج کرده و به یک لینک ساده که از نظر مکانیکی از سیستم قبلی خیلی بهتر هست رو جایگزینش کرده . با این دوتا کار حجم هوای عبوری از این منطقه بیشتر شده .
حالا باید دید مسابقه اول چی میشه .
فکر کنم فلور ردبول جزو ساده ترید فلور ها باشه جز چندتا هدایت کننده هوا چیز خاصی مثل مال مرسدس اونجا نیست .
آقا دمت گرررررم. از دیروز میخواستم راجع به فلور مرسدس بگم ولی فکر کردم از حوصله بچه ها خارجه!
من که به CFD تا حدی واردم، از دیروز ذهنم مشغول شده بود که راه حل مرسدس همون ضعف مشهور دیفیوزرهای دهه 80 میلادی رو داره. یعنی بر خلاف ردبول که پره ها روی فلور قرار دارن، ولی لبه مواج در فلور مرسدس از سطح زیری فلور و در تقابل با سطح زمین تغذیه میکنه. در نتیجه با تغییرات ارتفاع ممکنه تغییرات دانفورس رو شاهد باشیم و مثل طرح خروجی دیفیوزر پارسال ردبول که نوسان داشت و فقط مکس از پسش بر میومد، امسال مرسدس نوسان رو تجربه کنه. به خصوص در پیستهای با جریان هوای شدید مثل صخیر و یا دارای سطح ناهموار.
برداشت و واکنش من نسبت به این مصاحبه……… باشه بهش میگم!!! راستی بچه ها به نظرتون تیمی که این فصل قهرمان بشه به ضررش نیست؟! باید توجه به قوانین جدید که استفاده از تونل باد و … رو شامل میشه
عجب نکته ای گفتی! البته من چون به توطئه اعتقاد دارم و فکر میکنم که تیمی مثل مرسدس یا فراری دارن از تونل باد ویلیامز و هاس استفاده میکنن، پس عین خیالشون نیست.
مشکل اینه نمیشه تضمین کرد قوانین دستشون رو نبنده …. حالا باید صبر کنیم تا مسابقات شروع شه ولی اگه مرسدس با همین پیس ادامه بده و ضغف خودش رو تغییرات دیفیوزر بدونه چندان هم به ضررشون نیست چون یه سال کامل برای توسعه ماشین و کسب چند قهرمانی پشت سر هم دارن به جای اینکه فقط یک سال قهرمان بشن… تازه موضوع زمانی جالب میشه که مرسدس فصل قبل هم اپدیت چندانی نداشت و شاید تایم رو روی ۲۰۲۲ زوم کردن مثل دوره قبل که همین کار رو کردن…
قهرمانی تو 2020 روی 2022 تاثیر میذاره و قهرمانی تو 2021 روی 2023.در واقع اون محدودیتهایی که بهش اشاره کردید مرسدس در حال تجربه اشه .
یک کلمه sandbagging!!!
Ali n :دمت گرم. هیچکس اصلا به این موضوع اشاره هم نمیکنه. فقط همه اینجا دوست دارند تحلیل بر اساس تخیل بکنند! کلی آلترناتیو دیگه هم هست که یکیش همین سندبگینگه که بدرستی اشاره کردی.
آلونسو هم خیلی روی فرمه. کاری به نتایجش ندارم چون اطلاعات تستها فاقد ارزش و اعتباره.
بله حرف شما کاملاً صحیحه، تقریباً هیچ تیمی قدرت واقعی خودش رو نشون نداد حتی ردبول که زمان سریع می زد توجه کنین جز ۳-۴ تیم با حداقل دور در طول تمرینات بود. حتی آلفا تائوری (علی رغم اینکه به نظرم در رقابت میانه جدول حرف برای گفتن داره) تایم دو بعد ردبول زد که مشخصه جایگاه درست آلفاتائوری نیست.
یادمه سال های قبل تر اینطور نبود که همه تیم ها تو یه پیست جمع بشن و تمرین پیش فصل داشته باشن اون زمان ها کمتر مخفی کاری می شد. تیم ها تو این تست ها بیشتر میان داده های خودشون تو تونل باد رو با داده های واقعی مقایسه می کنن اگه دقت کنین بیشتر تیم ها از رنگ های آیرودینامیکی و سنسورهای شبکه ای برای دریافت اطلاعات استفاده می کردن و در کنارش بعضی تیم ها هم هدفشون دورهای بالا زدن جهت بررسی قابلیت اطمینان موتور و ماشین بود. بعیده هیچ کدوم دورهای شبیه ساز تعیین خط در حد یک گرند پری زده باشن و قطعاً بیشتر زمان تمرین رو با ستاپ های مختلف و باک پر انجام دادن که زمان های واقعی ماشین و قدرتش مشخص نشه. البته این موضوع در مورد تیم های آخر جدول مثل ویلیامز، هاس و آلفا رومئو که نیاز مبرم دارن از همین تمرینات استفاده کنن تا پتانسیل ماشینشون رو بررسی کنن شاید کمتر صادق باشه ولی قطعاً مرسدس، استون مارتین، ردبول در کنار آلپین، مک لارن و هم چنین فراری به نظرم حرف های بیشتری برای گفتن دارن.
بین این تیم ها جایگاه مرسدس و ردبول در کنار ویلیامز، هاس و آلفا رومئو از نظر من مشخصه و احتمالاً همون عملکرد سال گذشته البته ارتقا یافته اش رو نشون میدن. من به شخصه منتظر دیدن عملکرد استون مارتین هستم، به نظرم مرموز ترین تیم تمرینات بودن، از اونجا که عمده قوانین۲۰۲۱ ثابت بوده و استون مارتین سال گذشته به خوبی با موتور و تقلید از شاسی مرسدس نتیجه گرفته، خیلی جای تعجب داره که به مشکلات قابلیت اطمینان دچار شده باشن پس بنابراین اون ها تیمی ان که باید چشممون رو روشون داشته باشیم ببینیم چه عملکردی نشون میدن.
آلپین هم به نظرم خوب بود اما تا مشخص نشدن قدرت مک لارن و فراری نمیشه در موردشون نظر داد. اگه مک لارن و فراری بهتر کار کرده باشن به راحتی آلپین باید برای Q2 و رده های ۱۱-۱۲ با آلفاتائوری رقابت کنه و در غیر اینصورت انتظار حضور مداوم تو Q3 و رقابت با استون مارتین میشه ازشون انتظار داشت.
در کل همه این تحلیل ها تا شروع نشدن اولین تعیین خط تقریباً کشکه.
از نطر من که دارن مخفی کاری میکنن ، مگه همین توتو ولف نبود که میگفت ما مشکل پاوریونیت رو حل کردیم ؟ بعد الان چی شده ؟یادمه پارسال هم میگفتن ما به مشکل برخوردیم اما باز مرسدس اول بود من که فکر میکنم الان نمیخوان چیزی رو کنن بعد که مسابقه شروع شه سریع همه رو لپ میکنن ولی توی اینکه ردبول سرعتش خیلی بالا هست شکی نیست
حرف های مرسدس منو یاد سوپرایز نامزدم میندازه روز تولدم می گفت اصلا خبری از مراسم وتولد و… نیست اما شب تولدم کلی مهمون دعوت کرد و جشن درجه یکی گرفت خخخخخ اخه چجوری میشه مرسدس این همه ضعیف بشه
خخخخ یاد یه جوک محشر افتادم که نمیشه اینجا گفت! خخخخخخخخخ
خخخخ ؛ احتمالا کار خرزو خانه
به شخصه بدجور منتظر جنگ بین ترکیب ردبول -مکس- چکو با مرسدس -لوییس -بوتاس هستم
امیدوار امسال اون سال باشه
ترکیب فراری – سب -کیمی که حریف ترکیب مرسدس -لوییس -بوتاس نشد
واقعا برا شکست دادن مرسدس فقط یه ماشین خوب و یه راننده درجه یک هم کافی نیست
یه هم تیمی خوب هم باید کنار مکس باشه که خوشبختانه امسال ردبول چکو رو داره
تقریبا میشه گفت این چند سال تنها مسابقه ای که جنگ برابر مرسدس و ردبول رو داشتیم مجارستان 2019 بود که خوب مرسدس و لوییس نشون دادن چه رقیبی قدری هستن و ردبول و مکس رو کیش و مات کردن ( اینجاس که خوشحالم امسال چکو هم تیمی مکسه )
و الان که شرایط خوب ردبول رو میبینم حسرت میخورم که کاشکی ردبول تکلیف آلبون رو زودتر مشخص میکرد و سب همونطور که مارکو گفته بود شانس داشت بره ردبول ( تقریبا ابتکاری مکلارن رو دفیوزر زده ردبول هم انجام داده و غقب ماشین ردبول به شدت پایدار شده و ماشین تا حدودی برا سب هم مناسب بود )
و البته دیدن مکس تو رقابت قهرمانی جهان که چجوری کار میکنه هم جذاب خواهد بود ( تحت فشار اشتباهاتی خواهد داشت یا نه؟؟؟)
از موقعی هم که چکو به ردبول ملحق شده یه سره تصویری رو میبینم که چکو تو مسابقه مکزیک امسال لیدر و وقتی وارد سکشن استادیوم میشه تمام تماشاگرا تشویقش میکنن ( تصورش هم خوش حال کننده اس)
البته همه اینا به فرض این هست که مرسدس نزدیک ردبول باشه نه اینکه مجدد سندبگینگ کرده باشن
“پیچیدگی فناوری موتور های حال حاضر فرمول یک”
قلب تپنده یک اتومبیل فرمول یک موتور است و پاوریونیت های ۱.۶ لیتری V6 توربو فعلی از چشمگیرترین هاست!
که از سال ۲۰۱۴ معرفی شدن و دارای ۶ بخش اصلی است که همگی سهم خود را در حرکت اتومبیل به سرعت بیش از ۲۲۰ مایل بر ساعت دارند.(که شما و سایتمون این بخش ها رو قبلا معرفی کردین)کار بر روی پاوریونیت های فعلی در مرسدس از ۲۰۱۲ شروع شد.به دلیل پیچیدگی آن تیمی متشکل از ۳نفر حدود ۲هفته طول میکشد تا هر پاوریونیت با عملکرد بالا در برکلی انگلستان جمع و ساخته شود.
در مقایسه با V8های قبلی پاوریونیت های امروزی ۵۰kg سنگین ترند(حدود ۱۵۰kg)اما بیش از ۱۰۰ اسب بخار بیشتر تولید میکنن و تقریبا ۵۰ درصد بازده حرارتی بدست می آید!(موتورماشین های جاده ای ۳۰ درصد)
MGU_K انرژی اتلافی از ترمز را بازیافت میکند و MGU_H گازهای خروجی را به انرژی الکتریکی تبدیل میکند سپس انرژی ها در باتری ذخیره می شود و توسط سیستم کنترل الکترونیکی در طول مسیر پیست کنترل میشود.(بقیه کار با راننده میشه)بخش کنترل الکتریکی(CE)در طول یک مسابقه میتواند ۴۳تریلیون محاسبه را انجام دهد…
این باتری ها اولین بار در ۲۰۰۷ با حالت آزمایشی از پروژه کِرس به وزن ۱۰۷kg تولید شد اما بازده آن از ۳۶ به ۹۶ درصد امروزی رسیده است!
پاوریونیت های تیم مرسدس از سوخت پتروناس پریماکس و روغن پتروناس سینتیوم استفاده میکنند
که مهندسین پتروناس که سوخت و روغن را کنترل میکنن تا اطمینان در عملکرد موتور طی مسابقه در آخر هفته حاصل شود.
همنطور که وقتتون رو گذاشتید و خوندید متوجه شدید که من خیلی کلی توضیح دادم و شما میتونین از سایت مطالب و جزئیات رو پیدا کنین.👇
https://f1iran.com/2502
مرررسی احمدرضا. من شیفته اون پردازنده 43 تریلیونی شدم …. اوووه مای گاد!
ممنون از شما
اما من میدونم این جور اطلاعات برای شما و اکثر اعضای سایت مون تکراری هست و صرفا جنبه یادآوری داشته
ناسا و گوگل از اینا ندارن
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
چون بهترش رو دارن
بعضیهاش خدایی جدیدن. تازه حتی اگه مرور باشن، مرور بسیار شیرینی هستن. دستت درد نکنه.
محمد یاسین عزیز از درخواست دوستیت ممنونم مرسی ک قابل دونستی ببخشید اگ دیر جواب دادم سرگرم تست های بحرین بودم
خیلی ممنون از شما که ما رو به دوستی لایق دانستید
فکر کنم به این دلیل مکس زیاد نمیبره که وقتی مکس میبره یجوری عصبانی میشم صدام تا پیست میاد
عکس سینا:
سمت راستی:ببین چقد سریعیم!
توتو با تکون دادن سر تایید میکنه
توتو(چپی) داخل ذهن:ما چنان کندیم که فکر نکنم بتونیم به راننده ها بگیم از رمپ ها دوری کنین!نمیشه ریسک زیاد نکرد
يكي به اين بوتاس بگه انقدر تو تست هاي پيش فصل جو گير نشه!. چون وقتي تو يه تمرين بالاترين زمانو ثبت مي كنه (البته يكي از پنج تا رو!!!) شايد در ظاهر داره آمادگيشو به رخ بقيه مي كشه ولي بعدا بقيه راننده ها سعي مي كنن خودشونو بهش برسونن و در نهايت در مسابقه اصلي بهتر هم بشن ولي كار هوشمندانه اينه كه توي اين تست ها بذاري بقيه جلو بيوفتن كه خودشون فكر كنن وضعيتشون خيلي خوبه در هر حالي كه همين غرور باعث ميشه از مقام كسب كردن تو مسابقه اصلي محروم بشن. چون به عنوان مثال از قدرتي كه مرسدس اون رو پنهان نگه داشته بود غافلگير مي شن. پس…اين تيم با يه تير دو نشون ميزنه. در واقع هم مسابقه اصلي رو برده هم ضربه سنگيني به رقبا زده كه تا اونا بيان خودشونو جمع و جور كنن و نااميدي رو بذارن كنار بقيه مسابقه ها هم از آن اونه. البته تموم تيم ها ميدونن كه هيچ كدومشون توانايي واقعيشون رو جز در مسابقه اصلي نشون نميدن ولي خب مزيتش اينه كه لااقل تيم حريف نميدونه چقدر قدرتت بيشتره و منم نبايد يك طرفه نگاه كنم چون تيم هست كه تصميم مي گيره و اونا هم قطعا مي دونن چيكار كنن.
گرینلند پیستمسابقهداره؟
آره داره
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
پیست سورتمه سواری داره رو یخ!
بچه ها پارسال فراری تو تست ها ضعیف عمل کرد.همه گفتیم داره ادا در میاره و نمیخواد قدرت ماشینشو نشون بده.حالا مرسدس این اتفاق براش افتاده و می گن به اندازه ردبول سریع نیستیم.نمیدونم این جنگ روانیه یا واقعا حرفشون حقیقت داره ولی چیزی که مشخصه مرسدس با ماشین امسالش یه مشکلی داره!
خوب بالاخره فصل جدید داره شروع میشه و شروع کنیم تبادل نظر! در مورد تستا گفتنیا رو دوستان گفتن دیگه فقط چیزی که خیلی دوست دارم بدونم و در طول فصلم ایشالا پیگیر خواهم بود وضعیت دو تا آلفاست. به نظر واقعا پیشرفت داشتن. فراری هم که مشخصا رو ماشین کار کرده اما با اوضاعی که رقبایی مثل مکلارن و آلپین دارن سخته بشه به سومی فکر کرد. در مورد مرسدس و استون هم اگر مشکل حادی وجود داشته باشه به نظر رفع میشه، البته در مورد استون یکم شک دارم چون صرفا شده کپی کننده مرسدس. استون شاید نتونه به سرعت مرسدس مشکل احتمالی رو رفع کنه. نظر خودم اینه مشکل وجود داره اما اونقدرا بزرگ نیست. ردبول هم با دست پر اومده اما این فقط تست بود و یادمون نره تو این سالایی که مرسدس پشت هم قهرمانی آورده چندین سال فراری تو تستا بهترین بوده! این 3 روز فقط عطش همه رو برای شروع مسابقات زیاد کرد، به نظر رقابت بالا، میانه و پایین جدول نزدیک تر از همیشس و چی بهتر از این:)
پ.ن: کامنت زیر پستا شده صفحه اجتماعی؟! از سلام و احوال پرسی و تحلیل عکس دیده میشه تا کامنتی که فقط نوشته خنده! نمیدونم چرا چندتا یوزر خاص دوست دارن در مورد هرچیزی یک کامنت جدید درست کنن! امیدوارم در طول فصل هم دوستان رعایت کنن هم ادمین توجه بیشتری داشته باشه
در مورد پی نوشت شما کاملا موافقم.دوستان یکم رعایت کنید و بی خودی شلوغش نکنید.
تحلیل مشکل گیربکس مرسدس👇🏻👇🏻
مشکل مرسدس که طبق اخبار ناشی از گیربکس است.براورد شده به دلیل مشکل خنک کاری مناسب در خودرو w12 حرارت روغن به کار رفته در گیبرکس به مرز خطر نزدیک میشه که با نگاه به کاور پاور یونیت در قسمت عقب خودرو و روی گیبرکس مشاهده می کنیم که این ناحیه نسبت به مکلارن و فراری و … بسته تر است و جالبه که مرسدس و استون مارتین هر دو از این موضوع به نظر میرسه رنج میبرن که در این قسمت شباهت های زیادی دارند.
بنا بر این به نظر میرسه که این مشکل تا شروع فصل قابل حل خواهد بود.
اما مشکل اصلی مرسدس عدم ناپایداری خوردو در قسمت عقب است که باید دید تا شروع فصل قابل حل است یا نه با توجه به فرصت کم با قیمانده.
منبع howf1work
مرسدس سال 2019 تو روزهای تست افتضاح بودن ولی فصل شروع شد ترکوندن
ولی اگه راست باشه ی فصل جذاب میبینیم
و مکس هم ب چیزی ک حقشه میرسع
توتو ولف یه کذابه بالفطره هست
بگه ماست سفیده من باور نمی کنم
در اینکه مرسدس ماشینش مشکل تعادل روی محور عقب داشت شکی نیست ولی اینم به نظر یه بازیه چون به نظر مرسدس چندتا پکیج داره که داره تست می کنه و سوپرایز نهایی گذاشته برای خط استارت
دم همه دوستان گرم که اطلاعات مفید میزارن .یا نظرشون رو تو یه کامنت میگن.👏👏
ولی وجدانن بیاین وقتی اون اول تعداد کامنت رو میبینیم مثلا ۷۰ تا ،ندید بدونیم با ۷۰ تا کامنت خوندنی و مفید طرفیم.😉😉
استاد سوپر فست جان!
من خودم هم کامنت علمی میذارم و هم شوخی و بذله گویی که بازم سعی میکنم کمترش کنم دومی رو (دفعه دومه بهت قول میدم؟!) ولی خداییش انتظار داشته 100 درصد کامنت ها علمی باشه غیر ممکنه. هیچ چیزی بازده 100% نداره دادا. من به 50 درصدش هم که فکر میکنم رویایی به نظر میاد!