فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک بحرین 2020 با یک دو مرسدس به پایان رسید و مکس ورشتپن هم پشت سر آنها از جایگاه سوم رقابت را آغاز خواهد کرد.

باوجود عملکرد خوب فراری در ترکیه 2020، هر دو راننده فراری در مرحله دوم حذف شدند. کارلوس ساینز در مرحله دوم تعیین خط دچار حادثه شد و این موضوع پرچم قرمز را به همراه داشت.

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک بحرین 2020

مرحله اول تعیین خط

17:25 خب دمای هوا 26.7 درجه سانتی‌گراد و دمای پیست هم 28.4 درجه هست. اما آفتاب در حال غروب کردن هست و در ادامه هوا سردتر خواهد شد.

17:30 آغاز مرحله اول تعیین خط فرمول یک بحرین 2020

17:33 فقط راسل در پیست است و بقیه در پیت مانده‌اند.

17:35 راسل هم قبل از ثبت زمان به پیت برمی‌گردد اما همزمان با او مکس ورشتپن هم در پیست است و قصد ثبت اولین زمان تعیین خط را دارد.

17:38 مکس ورشتپن زمان 1:28.355 را ثبت می‌کند.

17:39 انگار همه منتظر ثبت زمان مکس بودند و حالا تمام راننده ها در پیست هستند و مشخصا ترافیک در حال ایجاد شدن است.

17:41 همیلتون با زمان 1:28.343 فعلا سریع‎‌ترین است.

17:44 استرول تنها راننده ای است که با لاستیک مدیوم به پیست آمده است. دیدن این لاستیک در مرحله بعدی دور از ذهن نیست ولی در حال حاضر او تنها راننده ای است که با این لاستیک ها به پیست آمده است.

17:46 به دورهای نهایی این مرحله رسیدیم و همیلتون با وجود جایگاه مطمئنش با لاستیک سافت به پیست می‌آید.

17:48 مرد شنبه ها زمان خوبی ثبت می‌کند. راسل با زمان 1:29.294 در جایگاه دهم است و ممکن است به مرحله بعدی برسد.

17:51 راسل به مرحله دوم رسید! او در جایگاه 14ام قرار گرفت و پشت سرش نوریس است. راننده مک‌لارن در دور آخر مطمئن شد که به مرحله بعدی می‌رسد و سرعتش را کم کرد.

17:52 حذف شدگان: جیوناتزی، رایکونن، مگنوسن، گروژان و لطیفی

مرحله دوم تعیین خط

17:55 آغاز مرحله دوم تعیین خط

17:58 فعلا کسی به پیست نیامده است. 

18:00 و حالا همه پیست می‌آیند. اکثرا روی لاستیک مدیوم هستند به جز کویات و گسلی که با لاستیک سافت به پیست آمده‌اند.

18:01 ساینز در پیچ اول متوقف می‌شود. این موضوع پرچم قرمز را به همراه دارد

18:04 ساینز اولین دور سریع خودش در مرحله دوم تعیین خط را آغاز کرده بود که در پیچ اول لاستیک های پشتی قفل می‌کنند و به دنبال آن راننده مک‌لارن کنترل ماشین را از دست می‌دهد. ماشین او در خروجی پیست متوقف شده است.

18:05 رقابت شنبه برای ساینز تمام شد و در جایگاه 15ام رقابت فردا را آغاز خواهد کرد.

18:06 دو دقیقه دیگر رقابت آغاز خواهد شد.

18:08 آغاز دوباره مرحله دوم تعیین خط فرمول یک بحرین 2020

18:10 شاهد دو برنامه متفاوت میان تیم ها هستیم. نوریس، ورشتپن، آلبون و پرز به پیست آمده اند اما بقیه در پیت منتظر هستند.

18:11 ورشتپن زمان 1:28.025 را ثبت می‌کند. همیلتون هم در پیست است و به زودی از خط پایان عبور خواهد کرد.

18:13 همیلتون زمان 1:27.586 را ثبت می‌کند. حدودا نیم ثانیه از مکس سریع تر است اما بوتاس نمی تواند زمان سریع تری از مکس ثبت کند.

18:16 سه راننده اول در جدول به پیت برمی‌گردند.

18:17 یک دور خوب از ریکاردو. او فعلا چهارم است.

18:18 باوجود تمام صحبت های بینوتو در مورد بازگشت به رقابت، هر دو راننده فراری حذف می‌شوند.

18:19 حذف شدگان: فتل، لکلرک، استرول، راسل و ساینز

18:21 فتل از نتیجه مرحله دوم تعیین خط ناراحت است. حق هم دارد؛ او فقط با 0.141 ثانیه مرحله سوم را از دست داد.

مرحله سوم تعیین خط

18:26 رقابت بر سر 10 جایگاه برتر آغاز می‌شود.

18:28 همه راننده ها برای ثبت دور های اولیه به پیست آمده اند. دیگر خبری از انتظار و در پیت ماندن دو مرحله قبلی نیست.

18:29 لندو نوریس اولین راننده ای است که زمان ثبت می‌کند.

18:30 پرز فورا زمان سریع تری را ثبت می کند: 1:28.470 اما راننده های مرسدس و مکس ورشتپن در حال ثبت زمان سریعشان هستند.

18:32 همیلتون فعلا جایگاه پول را با زمان 1:27.677 در اختیار دارد. مکس با 0.146 و بوتاس با 0.244 ثانیه به ترتیب پشت سر او قرار گرفته‌اند.

18:33 فعلا پرز بهترین زمان را میان تیم های میان رده ثبت کرده است. در حال حاضر او از آلبون سریع تر است.

18:35 راننده های برای ثبت آخرین دورهایشان به پیست می‌آیند.

18:37 همیلتون فعلا دو سکتور را بنفش کرده است.

18:38 همیلتون رکورد پیست را جابه‌جا می‌کند! 1:27.264

18:39 بوتاس به جایگاه دوم می‌رسد اما نمی تواند همتیمی خود را شکست بدهد.

18:41 آلبون هم عملکرد خوبی را از خودش نشان می‌دهد و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد.

18:41 پایان مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک بحرین 2020

جدول نهایی تعیین خط فرمول یک بحرین 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:27.264
2والتری بوتاسمرسدس+0.289
3مکس ورشتپنردبول+0.414
4الکس البونردبول+1.010
5سرجیو پرزریسینگ پوینت+1.058
6دنیل ریکاردورنو+1.153
7استبان اکونرنو+1.155
8پیر گسلیآلفاتاوری+1.184
9لندو نوریسمکلارن+1.278
10دنیل کویاتآلفاتاوری+1.354
11سباستین فتلفراری1:29.149
12چارلز لکلرکفراری1:29.165
13لنس استرولریسینگ پوینت1:29.557
14جورج راسلویلیامز1:31.218
15کارلوس ساینزمکلارن
16آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:30.491
17کیمی رایکوننآلفارومئو1:30.810
18کوین مگنوسنهاس1:30.111
19رومن گروژانهاس1:30.138
20نیکولاس لطیفیویلیامز1:30.182

113 دیدگاه

  1. SIR Lewis Hamilton

    31

    9

    ۹۸مین پول پوزیشن لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم ۱.۲۷.۲۶۴

    • Silver Arrows

      21

      6

      مرد شنبه‌ها 😂 راسل واقعا هر جه در توان اون ماشین هست رو داره بیرون میکشه.

      • Ali n

        8

        0

        آره واقعاً خوب بوده روزای تعیین خط، هرچند توان ویلیامز همینه و امکان رقابت تو طول ۵۰-۶۰ دور رو نمیده.

    • TEAM LH #44

      11

      8

      تبریک ویژه به لوییس 💜💜💜💜
      نکته جالب برام اینه که فک کنم این دوست شمارشگرمون سرعتش از لویسس بیشتره
      دقیقا وقتی پست گذاشته شد. اومدم باز اینجا بود 👑👑👑👑👑👑

      • بوتاس فن!!!

        6

        2

        واقعا خیلی از سرعت عمل ایشون خوشم میاد.حیف که اسمشون رو نمیدونم

      • Sina

        2

        0

        فکر کنم ده دور مانده به آخر مسابقه میاد تو سایت و هی ریلود میکنه😂😂

    • FJ

      15

      18

      تبریک دوست عزیز
      ولی با این ماشین و این میدون خالی ,اینقدر دیگه خوشحالی لازم نیست

    • رضا red horse

      8

      3

      واقعا فراری دیگه شورشو درآورده، چقد یه هوادار میتونه تحمل کنه آخه، عصبیمون کرده فراری ،این شرایط دیگه قابل تحمل نیست، خسته شدم ازبس امید واهی بخودم دادم

      • behrang 1350

        1

        1

        آقا رضا گل گفتی
        چقدر شاید تحقیر فراری توسط رنو و مکلارن و ریسینگ پوینت
        و آلفاتوری باشیم ؟ یعنی از Q2 هم بالا نمیان ؟
        سال 2018 و 2019 پول پوزیشن فراری در بحرین
        سال 2020 رده 11 و 12 تعیین خط
        سقوط آزاد !!!!!!

    • NICO ROSBERG-06

      6

      6

      آقا تبریک میگم یه تبریک تکراری به فن های تکراری یک راننده تکراری.. خخخ چیکار میکنه اینم لویس..رکورد پشت رکورد
      آقا کسی شماره این توتو رو نداره بده یه زنگ بزنیم بهش.. این راسل داره حیف میشه تو ویلیامز.. آلبونم بعد از اون شیرینکاری تمرین قبلی – خوب برگشت.. ساینز چی شد؟ من نفهمیدم یه لحظه سر برگردوندم دیدم داره تاب میخوره.
      تعیین خط معمولی درکل غیر از عملکرد پرز .. انگیزش برای صندلی ردبول انگار خیلی زیاده.

      • NICO ROSBERG-06

        4

        7

        آلبون غیر از مدیر ردبول انگار باید حواسش به پرزم باشه.. پرز جدی چشماش و دوخته به صندلی آلبون..خیلی جالب شد.. راستی ب طرفدارای مکس هم تبریک میگم گرچه میتونست دومی و بگیره ولی خب بوتاس امروز زنبور بهش نزد تعیین خط.

    • بوتاس فن!!!

      6

      2

      دوست عزیز با قدرت ادامه بده همون جوری که همیلتون از رکورد زدن و بوتاس از دوم شدن خسته و سیر نمیشن.لقب لوییز رو هم که به اسمت اضافه کردی.کارت درسته.

    • امیرحسین

      6

      4

      همیلتون واقعاراننده شایسته ای هست وبرخلاف نظراونایی که میگن ماشین خوبی داره ینگاهی بندازن به موتوجی پی مارک مارکز قهرمان میشه پشت سرهم پس اونم موتورش قوی تره پس چرا هم تیمی هاش که همون موتور رودارن نتونستن مثل اون باشن التماس تفکر

      • seb5

        4

        4

        دوست عزیز موتو جی پی خیلی فرق داره اولا دوما این که موتو جی پی کسایی که هم تیمی مارک مارکزن در 95 درصد حتی رو سکو هم نمییان ولی اینجا بوتاس که واقعا توانایی هاش به همه ثابت شده است !!!!!!!!! هم حتی روی سکو میره پس این نشون میده که راننده متوسطی مثل استرول هم اگه بره مرسدس میتونه سکو بگیره

  2. Fastboy 44

    17

    5

    9️⃣8️⃣ th POLE 🔝🏆🔨⏱👑👑

  3. 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

    8

    2

    اقا من می خوام تو همتیمی شدن ریکاردو و همیلتون جواب یکی رو بدم ولی وقتی وارد حساب می شم بخش کامنتا نیست

  4. |ZXE-LECLERC16|

    11

    3

    کارلوس مثل کوین مگنوسن اتریش شد
    ولی…
    فراری ها 1و2 پارسال،11و12 امسال!
    تبریک به مرسدس و پرز
    نسخه آلبون پیچیده است!

    • |ZXE-LECLERC16|

      7

      0

      بعد از موجلو این کوتاه ترین کامنتم بود
      :))))

  5. ● Schumattel ●

    6

    6

    دقیقا و دقیقا همون چیزایی ک پیشبینی میکردم اتفاق افتادن
    در پیست بحرین ماشینای فرمول ۱ ، بیشتر از هرچیزی فقط محتاج سرعت هستن نه چیز دیگه و طبیعتا بخاطر این وضع ، فاصله ها خیلی ب هم نزدیک بود .
    فراری هم در نبود بارون و ی آسفالت تازه دیگه ک شرایط رو مث ترکیه کنه ، بازم برگشت ب اتفاقات قبل ترکیه و هیچکدوم از ۲ راننده نتونستن حتی از Q2 هم رد شن .
    ماشینایی ک سرعت خوبی داشتن تونستن خوب ظاهر شن مث رنو و مک لارن .
    سرجیو پرز واقعا داره خیلی خیلی بیشتر از استرول کار میکشه از ماشین و باید نگهش میداشتن و ترکیب رو میکردن فتل و پرز ک عالی میشد .
    در مورد ۱ و ۲ بنز هم دیگه حرفی نمیمونه 🤷‍♂️

    • Ali n

      4

      5

      واقعاً وقتی اسم این بابا (استرول) کنار فتل، وشتپن و آلونسو به عنوان جوان ترین pole میاد آدم خنده اش میگیره. تو ترکیه همه گفتن شاهکار استرول ولی شاهکارشون رو اینجا دیدیم.

  6. Mahmood.ghaedi

    6

    6

    من بعد تمرین سوم فکر میکردم مکس میتونه پول بزنه
    البون هم خوب بود امروز
    Q2 هم من میدونستم فراری با مدیوم نمیرسه ب مرحله بعد
    خودشون چطور متوجه نشدن
    راسل با چ لاستیکی Q2 دور زد؟

    • بیژن

      10

      8

      محمود جان چطور بعد این همه مدت نمیدونی لوئیز تو کیو ۳ قدرت اصلی خودش رو نشون میده ؟
      همیشه اینطوره لوئیز

      • Mahmood.ghaedi

        7

        3

        بیژن جان من هم بخدا انسانم
        انسان هم معصوم نیست و اشتباه میکنه😉جونی کردم😂

  7. Amir Bagheri 4️⃣4️⃣

    8

    4

    قبل از هر چیزی…
    تویوتا سوپرا‌ی ۲۰۲۰ اونجا چیکار میکرد؟!🤩🤩🤩🤩😍😍😍😍
    خب به رسم طرفداری اول از همه به لوئیس و مرسدس تبریک میگم.
    ❤❤❤❤❤❤❤❤
    چنین عملکردی فقط از عهده‌ی مرسدس و لوئیس بر میاد.
    ✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻
    و به رسم اخلاق ورزشکاری، به مکس تبریک میگم که خیلی خوب کار کرد.
    👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

    • M.h.khalili

      5

      3

      من فقط منتظر مسابقه هفته بعد تو پیست ناسکار بحرینم که ببینم تیما تو تعیین خط چه استراتژی خواهند داشت و این مسابقه چند دوره خواهد بود

  8. Hassan Mohebbi

    8

    4

    تبریک به مرسدس فن‌ها و طرفداران لوئیس

    اقا گفتم تو فراری پیشرفتی نمیبینم. این از تعیین خط حالا باید تو مسابقه میتونن تو امتیازات تموم کنن یا استرول و ساینز میان و همین رده‌ها رو هم از فراری‌ها مگیرند.

    • Mahmood.ghaedi

      4

      1

      حسن این پیست قدرتیه
      فراری پیشرفتش ایرودینامیک بوده
      اتفاقا ب نظر من پیشرفت خوبیم داشته

      • Hassan Mohebbi

        3

        1

        محمود جان من که خیلی پیستارو نمیدونم چجورین ولی نظرم اینه که یه تیم وقتی میخواد ماشین رو توسعه بده باید از همه لحاظ پیشرفت کنه. به قول معروف نباید از یک طرف بوم بیافته. باید تو همه پیستا قدرت رقابت داشته باشند. بعد ما طرفدارای فراری انتظار زیادی نداریم حداقل پیرفت ماشین جوری باشه که راننده‌ها براحتی به کیو سه برسند تو این چند مسابقه اخیر و حداقل بتونن پشت ردبولا تموم کنن، همین!!

        قبلانا هیچ احساسی بهش نداشتم ولی الان چند وقته کلا حس بدی نسبت بهش دارم و به نظرم داره مثل سیاست‌مدارا رفتار میکنه و کلا میخواد با حرفاش فقط جایگاهش رو تیم حفظ کنه.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        0

        حسن جان پاوریونیت ک مثل بال جلو نیست ک هر هفته ی ابدیت بیارن
        در حال حاضر رو قسمت ایرودینامیک کار میکنن تا فصل بعد ک موتور جدید بتونن استفاده کنن
        باید تا فصل بعد صبر کرد بعد دید این موتور جدیدی چی هست

      • Esmaeil_5

        7

        0

        در قیاس با تعیین خط 2019 همین پیست:
        مرسدس 0.9 ثانیه سریعتر
        ویلیامیز 2.4 ثانیه سریعتر
        ردبول 1 ثانیه سریعتر
        فراری 1.2 ثانیه کند تر
        بطور کلی همه تیم ها بجز *فراری انجین ها* پیشرفت داشتن.

      • Hassan Mohebbi

        1

        0

        محمود جان حرفت درست. اون پارگراف اول کلی بود و مربوط به این چند فصل اخیر بود و منظورم رو اشتباه رسوند.
        من منظورم اینه که تو زمینه ایرو هم هیچ پیشرفتی تو ماشین دیده نمیشه.
        بازم ابوظبی ببینیم چی میشه

    • n3x0

      1

      1

      فراری میتونست بره رو سافت و مطمئنا به q3 میرسید ولی ریسک نکردن باید دید قمارشون تا چه حد جواب خواهد داد

      • ایرن

        3

        1

        نمیدونم این حرفم چقدر درست باشه. اما به نظر میرسه که بدترین لاستیک برای شروع مسابقه در این پیست لاستیک نرمتر هست.
        از اونجایی که پیست بیشتر مستقیمی داره تا پیچ احتمالا خوردگی لاستیک ها کمتر بشه و تیمها از استراتژی تک پیت استاپه استفاده کنند. در چنین شرایطی ترکیب مدیوم و هارد خیلی برتر از ترکیب سافت با هارد هست. مخصوصا لااقل در چند مسابقه اخیر دیدیم که تیمها در اخرین پیت استاپشون وقتی به ثبات بیشتر احتیاج دارند لاستیک سخت تر رو انتخاب کردند مثال بارزش انتخاب لاستیک سخت تر برای بوتاس زمانی بود که خودش درخواست لاستیک نرمتر کرده بود و یکی دو دور قبلترش برای لوییز (اگه یکی از دوستان عصبانی نشه که چرا نگفتم لوییس) هم با اینکه کمتر از پانزده دور به پایان مسابقه مونده بود سخت ترین لاستیک رو بسته بودند. و این نشون میده امسال در شرایط مسابقه تیم ها کمترین اعتماد رو به نرم ترین لاستیک داشتند.
        احتمالا اونقدر تفاوت وجود داره که فراری عطای مثلا هشتم یا هفتم شدن رو به لقاش بخشیده.

  9. AM-PHD

    16

    4

    فاصله مکس با مرسدس در حد تعقیب نیست خداوکیلی،
    کاش مینوشتید ورستپن در حال دید زدن آن ها :))

  10. CL16

    10

    2

    همون همیشگی شد
    قدرت مرسدس
    تلاش مکس
    سرافکندگی تیفوسیا
    بهتر بودن راسل تو تعیین خط از همتیمیش
    پیشبینیه بارونی که اتفاق نیفتاد

  11. Ali

    7

    3

    تبریک به طرفداران همیلتون، بدون استرس رانندگی کرد، یک مورد جالبم که توی مصاحبه ها بود، از مکس راجب این که البون از 4رم شروع میکنه و اینکه این برای مکس خوب هست یا نه پرسیدن، که گفت من بیشتر تمرکز دارم رو این که به مرسدسا بچسبم حالا ببینیم کسی میتونه دنبال ما بیاد یا نه 😂
    البون با این شرایط خودش از تیم خداحافظی کنه سنگین تره

    • CL16

      4

      4

      بین کسایی که قرارداد قطعی ندارند شایسته ترین افراد نیکو و چکو اند حیفه اینا صندلی نداشته باشند امثال مازپین و لطیفی صندلی داشته باشند

  12. mohammad

    3

    3

    خط اول رسدس خط دوم رد بول خط سومرسینگ اگه استرول مشکل پیدا نمیکرد خط چهارو رنو خط 6 ام فراری

    • JJ_Formula1

      7

      0

      اگه ساینز و استرول بودن، فراری ها خط 7 بودن …

  13. INDECENT

    11

    5

    خدایی دیگه بالا اوردم … هی لوییس والتری مکس، لوییس والتری مکس

    • RADU

      7

      6

      آره واقعا اگه تعیین خط رو از دست بدی هم بازم حدودی میدونی فردا ماشین ها از کجا شروع میکنن نمیدونم شاید برای خود طرفدار های مرسدس هم خسته کننده شده
      فکر کنم یک طرفه ترین فصل فرمولا وان بود

      • Mahmood.ghaedi

        8

        2

        Radu
        اره بخدا واسه ما تکراری شده
        ولی ازش لذت میبریم
        تا باشه از این تکرارها

      • Abbas

        6

        3

        #تا باشه از این تکرارها

      • RADU

        3

        0

        تبریک به مرسدس و فن هاش که تو این 7 ساله با ثبات ترین تیم پیست بودن

  14. Mmd9024

    1

    3

    جالب بود برام تیمها با لاستیک مدیوم توی Q2 زمانهای بهتری ثبت کردن نسب به لاستیک سافت توی Q1

  15. ferarri

    6

    6

    چیکار داره میکنه این فراری؟
    لوییس و بوتاس هم قدرت ماشینشون به مکس چربید
    فردا برنده لوییسه بعد مکس اگه اسپین نشه
    اگه چکو و سب رو با هم داشتیم واقعا میشد یه استون مارتین نجومی رو ببینیم.استرول با پارتی موند

  16. ferarri

    6

    1

    کلا اگه نتایج تمرین ها رو ببینیم نوید یه روز بد رو واسه فراری میده

  17. Mmd9024

    8

    3

    فراری هم البته همونجور که میشد حدس زد با توجه به پیست بحرین که پراز مستقیمیه نتونست نتیجه خوبی کسب کنه ولی خوشحالم که فتل با ماشین راحته و میشه گفت اعتماد بنفسشو تا حدودی بدست اورده تو کل تمرینا و تعیین خط از لکلرک بهتر بود

  18. REZA.M

    9

    14

    به بیانیه ای که لحظاتی قبل توسط بینوتو صادر شد توجه فرمایید
    سباستین بعد از مجارستان حافظه اش را از دست داد و رانندگی را فراموش کرد
    اما بعد از مسابقه ترکیه دوباره حافظه اش را بدست آورد
    ماتیا بینوتو مدیر تیم اسکودریا فراری

    سوال اینجاست که اون همه اختلاف بین فتل و لکلرک کجا رفته؟
    بعد از مجارستان فتل یه مسابقه عادی نداشته
    همیشه اختلاف های عجیب و غریبی بین لکلرک و فتل وجود داشته
    و امروز دوباره برگشتیم به مجارستان
    جوابش اینه که خر فراری و لکلرک از پل گذشته و مطمئن شدن که در هر حال فتل فصل رو پایین‌تر از لکلرک تموم میکنه

    • Ali n

      7

      8

      به نظرم بیشترش بر میگرده به روحیه گرفتن فتل از سکو ترکیه لطفاً دوباره توطئه چینی فراری رو شروع نکنین. قبلاً بسیار در موردش صحبت شده.
      به نظرم میومد فتل این هفته روحیه خوبی داره داشت برا اون سگ که وارد پیست شد هم طنازی می کرد.

      • Fastboy 44

        3

        2

        محمد جان
        این توهین نیست
        من فقط دارم میگم که دست از توهم بردارید
        نه سباستین وتل رانندگی یادش رفته
        و نه موسس master

      • Fastboy 44

        6

        5

        داشتم میگفتم…!
        و نه موسس master🇧lan (بینوتو) میره ماشین رو انگولک(!) میکنه
        اینکه همش الکی بیای نظراتت رو توی حلقوم(!) مخاطب کنی نشون میده که خودت هم به اون مسئله باور چندانی نداری
        من بارها گفتم ارزش سباستین وتل خیلی بیشتر از “بعضی” طرفداراش(حداقل تو ایران) هست
        و منظورم این کامنت نبود بلکه کلی بود
        و هیچ مشکلی هم بنده با Reza.m ندارم
        🌹🔨🏆🔝⚡

    • Fastboy 44

      6

      12

      به خبری که تازه به دستم رسید توجه فرمایید!
      بنظر میرسد بعضی طرفداران سباستین وتل از شدت شور و شعف به هذیان گویی روی آورده و دم از موجودات تخیلی میزنند!
      حالا همکارم اخبار اقتصادی(!) را به سمع و نظر شما میرسانند

      • mohammad

        7

        6

        #توهین
        چرا این کامنت که توهین مستقیم به طرفدارای فراری هست تایید میشه

  19. امید نورمحمدی

    7

    6

    با درود و عرض ادب.
    تعیین خط هم تمام شد و همون ترکیب احتمالی هم سه ماشین برتر شدند.
    1- فاصله مکس و آلبون غیرقابل درکه.
    2- فراری برای فردا استراتژی داره . با توجه به اتفاقی که برای ساینز افتاد فقط یک انتخاب برای فراری باقی بود. یا سافت و رفتن به مرحله سوم و یا مدیوم و ریسک زیاد ماندن در مرحله دوم. فراری ترجیح داد ریسک کنه و بنظر من هم کار درستی کرد.
    3- مرسدس روی ابرها سیر میکنه و بنظر میرسه توی تمرینات بیشتر بفکر موش و گربه بازی هستند.
    4- همیلتون چندبار رکورد پیستو شکوند و بار اول هم با لاستیک مدیوم اینکارو انجام داد. لوییس دست نیافتنیه.
    5- عملکرد تورو روسو یا آلفا تائوری یا هر اسم دیگری که دارند رشک برانگیزه.
    6- تیمهای اقماری فراری به همراه لطیفی توی همون مرحله اول زمینگیر شدند. حتی کیمی هم عملکرد همیشگی خودشو توی تایمگیری نداشت.
    7- راسل و مکس همچنان یک بار هم به همتیمی فرصت جای بهتر ندادند. راسل باز هم به مرحله دوم آمد. سال آینده ویلیامز دیدنی خواهد بود.

    پ.ن : با توجه به اتفاقی که برای ساینز افتاد قاعدتا تاثیر زیادی روی برآورد میزان پیشرفت تیم مک لارن نسبت به مرسدس میزاره. آیا این روش تحلیل برای محاسبه پیشرفت یک تیم طی یک فصل واقعا جامع و کامله؟

    • mohsen.p

      2

      1

      به تعیین خط نرسیدم ولی چه میکنهههههه این پیر گسلییییییییییی

    • n3x0

      1

      0

      درود موافقم دوست عزیز اگه فردا شارل و سب بتونن یه استارت خوب داشته باشن استراتژی مدیوم براشون عالی خواهد بود چون پیست فوق العاده فرسایشی هست و لاستیک سافت به شدت خورده خواهد شد فردا اگه فراری بتونه فقط استاندارد شروع کنه اینکه هردو رانندش تو رده امتیازی باشن خیلی هست من که امیدوارم به مسابقه فردا

      • Mehryar Salehi

        6

        0

        تمام ماشینهای بالا سرشون هم مدیوم دارن، البته آلفاتائوری رو مطمئن نیستم.

        این تنها ۱۱-۱۲ ایی هست تو این مدت که هیچ آوانتاژی تو استراتژی نسبت به top10 نمیده.

  20. Abbas

    2

    3

    درود خدمت دوستان،تبریک تبریک تبریک❤❤❤❤❤❤

  21. n3x0

    0

    4

    به نظر من استراتژی مدیوم فراری میتونه برگ برندش باشه با توجه به اینکه ریس پیسشون هر هفته بهتر شده به نظرم میتونن حتی بالاتر از مک لارن تموم کنن باید فردا دید دیگه برنده هم که همون همیشگیه مگه اینکه اتفاق خاصی بیوفته

    • Mahmood.ghaedi

      5

      0

      دوست عزیز این ک استراتژی متفاوتی نیست خب کسایی ک جلوتر از لکلرک و سب هستن هم مدیوم دارن بجز کسلی و کویات
      اگه میخوان متفاوت باشن باید با هارد شروع کنن

      • آرشا

        0

        1

        بنظر من استراتژی هارد-مدیوم کارسازه برای فراری

  22. Saeedreza

    4

    7

    خیلی خوشحالم فتل خواست اراده خودش رو برای نشون دادن راننده بهتر تو تیم نشون بده
    دقیقا بعد از اینکه گفت :آیا من احمق هستم
    معلوم بود که فتل کمی آرامش و روحیه داشته باشه براحتی چارلز رو شکست میده

  23. itg

    5

    3

    تبریک به همیل و مرسدس فنها
    چه میکنه سب با اختلاف فاحش شارلو شکست داد😐
    چراغ بنفشها قضیش چی بود

  24. Amir_Ricciardo

    3

    2

    فراری باطل شد دیگه واقعا ناراحت کنندس 🥺

  25. RADU

    4

    5

    فتل نشون داد هنوز کت تن چه کسی هستش ؟

  26. 33🦁Ali

    5

    3

    حالا بوتاس بتونه تعقیب کنه همیلتون رو کافی هست، وستپن دیگه بهتر از این نمی تونه باشه جایگاه سومی…. .

    • Mehryar Salehi

      9

      2

      ۲۷ امتیاز…فاصله زیادیه مخصوصا وقتی که راننده جلویی ماشین مرسدس داره اما هیچوقت والتری رو دست کم نگیرید! تواناییش رو داره که این اختلاف زیاد رو هم تقدیم کنه.

      • ایرن

        6

        2

        شاید مسخره ترین بخش فرمول یک همین باشه. راننده ی بهتر رده ای پایین تر از راننده ی ضعیف تر رو داره.
        من بر خلاف برخی دوستان که والتری رو در حد نیکلاس لطیفی پایین میارن نمیخوام بگم راننده ی ضعیفی هست. اما انصافا همه میدونیم که مکس نسبت به والتری برتری فاحشی داره. اما به هر حال کاریش نمیشه کرد.

  27. RADU

    4

    2

    پرز بعد اینکه فهمید سال دیگ با تیم نیس
    زیر گاز رو زیاد کرد 😂😂
    اگه پرز و فتل باهم بودن وضعیت ترسناک میشد برا مک لارن و رنو و شاید حتی ردبول و فراری 😉

    • Mahmood.ghaedi

      0

      1

      برای مکلارن فکر نکنم فرقی میکرد
      سال دیگه موتور مرسدس داره

      • RADU

        2

        0

        این که موتور مرسدس دارن خوبه
        اما استون مارتین هم داره
        و اینکه موتور مرسدس قطعا پوئن مثبت اما همه چیز نیست مثال نقضش هم ویلیامز ( با اینکه خیلی نسبت به فصل قبل پیشرفت داشتن)

      • Mahmood.ghaedi

        4

        1

        Radu
        موتور همه چیز نیست ولی مکلارن همین الان با موتور رنو ببین
        حالا بهش موتور مرسدس هم بده بنظر من ردبول هم باید از این مکلارن با موتور مرسدس بترسه
        تیم خوب موتور خوب راننده خوب
        سال دیگه سال خوبی میشه
        رنو با الونسو استون مارتین با سب و مکلارن با موتور مرسدس و دنی ردبول با مکس و نیکو مرسدس هم ک لازم نیست چیزی بگیم
        فقط ی فراری میمونه ک امیدوارم برگرده
        گسلی و البون با آلفا
        والبته گل سر سبد همه اینا جیووووو همیشه کبیر

      • RADU

        1

        1

        حرف شما درسته حتی این مک لارن احتمال داره مرسدس هم به چالش بکشه اما احتمال برعکسش هم هست اگه نتونه ( که از نظر من میتونه ) شاسی و … رو موتور درست و صحیح بخوابونه اون موقع است که باید نگران شد
        منم مثل شما از قدرت گرفتن تیم هایی که ریشه شون با فرمولا وان اجین شده خوشحال میشم مثل فراری و مک لارن و ویلیامز و …

  28. Mehryar Salehi

    10

    1

    تقریبا تمام فصل، ویلیامز بیشترین پیشرفت توی لپتایم نسبت به سال قبل داشته و حالا که به آخر فصل رسیدیم این عدد میتونه پیشرفت طی فصل رو هم نشون بده در قیاس با رقباش…
    ۲.۵ ثانیه سریعتر از سال قبل.این در حالیه که اکثر تیمها در حد ۱ ثانیه پیشرفت داشتن که شامل خود مرسدس و ریسینگ پوینت با موتور مرسدس هم میشه.
    هرچند از اون جایگاهی که ویلیامز بود سال قبل، هرکاری میکرد نتیجه اش میشد پیشرفت اما این ریت واقعا تحسین برانگیزه و امیدوارم میکنه که تیم فعلی توانایی تکمیل یک بازگشت به میانه جدول رو دارن…۴-۵ دهم پیشرفت بیشتر نسبت به رقباشون نیاز دارن که هرچند این دهم ها هرچقدر میاد جلوتر، بدست آوردنشون سخت تر میشه اما هیچکدوم تیمهای پیش رو مشکلات عظیم کولینگ و درگ بالا رو ندارن….چه کرد این پدی لو، چیزایی به یادگار گذاشت که بعد از ۲ سال هنوز پاک نشدن!

    جورج هم لپ Q1 اش واقعا عالی بود، اصلا توقع رسیدن به بازه ۲۹ رو نداشتم چه برسه به ۲۹.۲! قسمت دوم هم با توجه به اینکه فقط یک ران داشت و اونم با تایر کار کرده سافت…برنامه اشون ظاهرا این بود که حتی لپ رو تموم نکنن تا توی رادیو (با توجه به مشکل لنس) گفتن لپ رو تموم کنه…توقعی نمیشد داشت.

    چندتا بدشانس هم این سشن داشت…اولیش ساینز که کل آخر هفته با اختلاف از نوریس بهتر بود و اون اتفاق براش افتاد.
    دومیش لنس که با تغییرات ستاپش کاملا از پرز سریعتر بود و صحبتی که تو رادیو میکرد ظاهرا مشکلی پیش اومده بود.
    و تیم فراری که نه شارل و نه سب لپ خوبی نداشتن و شاید استحقاق تیم، بودن یکیشون توی Q3 بود حداقل.
    هرچند نسبت به بلژیک که یک پاورسیرکت دیگه بود، پیشرفت داشتن اما از لحاظ لپ تایم فکر نکنم حتی با لپ های خوب از راننده میتونستن به بازه ۱.۲ ثانیه ایی پول پوزیشن برسن.چیزی که میتونست ادامه عملکرد ایمولا باشه…باید منتظر موند و دید، تیمها شدیدا با تایرهای عقب مشکل داشتن و شاید فراری مثلا بیشتر رفته به سمت ستاپ مسابقه ایی برای حفظ تایرها…هرچند که زمانهای تمرین دیروز اینو نشون نمیداد.

    در آخر هم تبریک به لوییز و مرسدس، ثابت کردن اول فصل و آخر فصل نداره، اونا همیشه فشار میارن…توی نسکار ظاهرا یک دوره ایی یک ماشینی رو از رقابت ها حذف کردن.
    علت؟ بیش از حد قوی بودن!!!! شاید با مرسدس هم باید همین رویه رو در پیش بگیرن بلکه هیجان برگرده!

    • farshad

      5

      0

      سلام اقای صالحی عزیز . مرسی مثل همیشه استفاده بردیم . مشکل ساینز توی تصویر بنظر گریپاژ گیربکس به چشم میآمد . آیا شما اطلاعات دقیقتری دارید ؟ ممنون

    • farshad

      3

      0

      اقای صالحی یادم رفت . آیا تعمیرات یا تغییرات ماشین البون براش پنالتی بهمراه داره برای استارت فردا؟ بازم ممنون

      • Mehryar Salehi

        8

        0

        فرشاد خان، آلبون پنالتی نمیگیره ظاهرا چون شاسی رو عوض کردن اما موتور سالم بوده و گیربکس که معمولا تو این تصادفات اولین جاییه که باعث پنالتی میشه، آسیب دیده اما گیربکس مسابقه نبوده و تعویضش باعث پنالتی نمیشه.

        درباره ساینز نمیدونم، توی گزارش هم میگفتن گیربکس…هرچی که بود محور عقب کلا قفل شد و احتمالا همین چیزیه که گفتین.

      • farshad

        5

        1

        مرسی اقای صالحی . بازم سپاس . در مورد فراری هم فکر کنم اسفالت پیست استانبول هر اشکالی که برای بقیه تیمها داشت برای فراری ظاهرا امتیازی ایجاد کرده بود ,که بنوعی تایید فرمایشات حضرتعالی در خصوص کیفیت اسفالت استانبول پارک در بحث های هفته پیش بود . به هر صورت امیدوارم این تیم پر اوازه و معتبر هرچه زودتر مشکلاتش حل بشه و لااقل در فصل بعد جایگاه در خور شأن خودش رو پیدا کنه و البته تیم ویلیامز که پیشرفتشون تو این پیست نسبت به سال قبل قابل توجه و ارزشمنده .

      • Mehryar Salehi

        8

        1

        ممنون فرشاد جان! جالبه که من تقریبا ۹۰٪ این مدت که فرمولا وان میدیدم آرزوی شکست فراری رو داشتم و الان کارم اینجا شده دفاع ازشون :)) اما خب واقعا حیفه چون این راننده هایی که الان دارن یا سال آینده، من حقیقتا دوست دارم امثال ساینز و شارل توی شرایط رقابت برای سکو باشن تا مثلا استرول یا حتی چکو و هالک و… چون بنظرم اینا راننده های تواناتری هستن و رقابت های جذاب تری میبینیم مثل چیزایی که سال قبل مکس و شارل نشون میدادن یا سب و لوییز…نه که یک بلاک سیمانی باشن توی پیست و دیگران براحتی ردشون کنن.

        ویلیامز هم امیدوارم به صحبتتون، تا الان که خوب بوده پیشرفتشون اما فکر کنم هر یک دهمی که از اینجا به بعد نیاز دارن بدست بیارن اندازه ۵ دهم قبل براشون سخت باشه و از اینجا به بعد و مخصوصا با موتور جدید آلفا و هاس برای سال آینده مشخص میشه این تیم طراحی چقدر توانایی داره…حتما خوش بینم چون طرفدارشونم و راه دیگه ایی ندارم!

    • MERC

      2

      0

      مقصر اصلی کلیر بود, وقتی توی سیستمی چندتا چیز خطا میره, نمیشه یه نفر که وظیفش تعریف شده اس رو محکوم کرد و همه تقصیرا رو گردن اون انداخت
      روند عملیاتی سازمان, و ساختارش دست اون فرد نیست که بتونه ایرادا رو ریشه یابی کنه و حل کنه

      • Mahmood.ghaedi

        0

        0

        مشکل ویلیامز از قبل از کلر شروع شده از زمان ویلیامز پدر استارتش خورد با ی سری لجبازی و اشتباهات

    • Behzad

      3

      14

      استاد بنظرتون تونل باد خطا نداشته؟ زاویه اسپویلرها یا براگیرها چطور؟
      مدیر میگفتن به گرفتن و رده ی سکو نزدیک شدیم اما مثل اینکه هنوز مشکلات پابرجاست.
      استاد برخی کارشناسان میگفتن مشکل از انجین هست اما شما میگفتی تمام مشکلات از آیرودینامیک و طراحیشه؟
      کاری به نگاه و تغییرش ندارم چون غرور و اون اطلاعات سیستماتیک که قبلا گفتم اجازه نمیده دو دیده یکم بازتر بشه اما اینکه یک کارشناس میاد میگه این ضعیفترین نتیجه فراری در چند مسابقه اخیر بوده با استدلال های آب دوغ خیاری و ذره ای نگرانی بابت کامنت های قبلیش نداره و با سرعت 200 مایل داره میتازه و جواب میده تو کت ما نمیره!
      البته شاید زاویه بال عقب از 70 به 68 میل کرده یا اون قطعه ی زیر آینه زاویه اش مشکل داشته یا بارج بورد قطعه ی پنجمش تو تونل بعد باعث خطا شده و منتظریم متیا بیاد راجبه این مشکلات توضیح کامل ارائه کنه و هر فردی هم مخالف باشه حتما چیزی حالیش نیست.
      عاقلان نقطه ی پرگار وجودن ولی…

      • Mehryar Salehi

        16

        1

        “اصولا اگر نظری غیر منطقی یا علمی هست میشه با جواب های علمی ردش کرد و با تیکه انداختن گفتگو به جایی نمیرسه.”

        این بخشی از پست آخرته! همونطور که قبلا هم گفتم ما فقط خوشگل حرف میزنیم وگرنه عمل به حرفمون صفر مطلق!

        اگر قرار باشه مثل خودت جوابتو بدم باید بپرسم استاد چی شد؟ قرار بود موتورها آخر فصل که میشه کاراییشون نزدیک بشه و دیگه با حداکثر توان مرسدس ها کار نکنن که؟ پس چرا کل گرید رو له کردن استاد؟ نکنه شیر فلکه رو یادشون رفته بوده ببندن؟ یا مثلا باید بگم استاد من گفتم موتور تاثیری نداشته و کل ضعف فراری بخاطر ایرودینامیکشه؟ استاد عینک بدم یا خودت رو زدی به ندیدن؟! استاد مرسدس که آپدیت نمیاورد از نیم فصل و قرار بود فاصله ها کم بشه که پس این چی بود؟

        اما اگر قرار باشه مثل “آدم” جواب بدم باید بگم که من مثل جنابعالی اونقدر تنگ نظر نیستم که فرق عملکرد تیم توی یک پاورسیرکت مثل بلژیک که داشتن با ویلیامز رقابت میکردن و به زور از Q1 خارج شدن رو نبینم با این پاور سیرکت که لبه رسیدن به Q3 بودن.
        اگر قرار باشه مثل “آدم” حرف بزنم نه از بابت تخلیه کمبودها، باید بگم که من روند کل فصلشون رو میبینم نه که برای اثبات حرف خودم بیام نوشته “من یک نابینا هستم” رو بزنم به پیشونیم و یک سشن رو بکنم مظهر عملکرد کل فصل یک تیم.

        اگر انقدر حافظه ات مشکل پیدا کرده یادت رفته همین تیم توی بلژیک چی بوده وضعش، توی موجلو از پس یه آلفا بر نمیومده و الان کجاست و اینو پای پیشرفت نمیزاری، مایه تاسفه…اگر تصورت از پیشرفت ممکن طی فصل اینه که تیمی که رسیده بود به هشتم از لحاظ عملکرد الان باید تیم روی سکو باشه چون اسمش فراریه، بازم مایه تاسفه.

        خوندن این متن اثبات میکنه کی داره موج سواری میکنه رو حرف غالب…فعلا که کوبیدن فراری مد روز هست، دنباله روی اکثریت بودن هم کار عوام.

        یه حداقل فرهنگی لازمه برای معاشرت با بنده، سعی کن رعایتش کنی اگر نیاز به پاسخ داری من بعد.

      • ایرن

        14

        1

        توی این نظر فقط یک کلمه ی درست خوندم اونم لقب استاد دادن به آقای مهریار بود. البته وقتی که این لقب با لحن تمسخر داده باشه همون یک کلمه هم غلط میشه.
        همیشه نمیشه انتظار داشت پیش بینی های افراد از نتایج و آینده درست از کار در بیاد. که اگر اینجوری بود که دیگه اسمش پیش بینی نبود. حتی علمی ترین پیش بینی ها که بر اساس پیچیده ترین الگوریتم ها هست هم در بسیاری از اوقات اشتباه میشند. بعد بخاطر یک یا دو پیش بینی غلط یکی بیای و تمام نفرتت رو قِی کنی به نظرم متعفن ترین کار جهانه.

      • Mehdi)Shabneshin)

        10

        0

        جواب دادن به چنین نوشته ای، شکستن حرمت کلمات است. کسی که چنین متنی مینویسه که جز گوشه وکنایه چیزی نداره نشون میده که توانایی بحث، ارائه دلیل و اثبات فرضیه و عقایدش را به صورت منطقی و عادی نداره.در نتیجه برای پوشاندن ضعف مفرط و ارضاء حس خودبزرگ بینی مجبور میشه آسمان و ریسمان ببافد و گوشه وکنایه بزند و مزه بریزد.

      • Mehryar Salehi

        9

        1

        مرسی ایرن جان اما این چیزی که شما میگی من فقط خجالت میکشم از بابتش!
        فقط این همه گارد جلوی کامنتهام قابل درک نیست برام.

      • siamak

        10

        2

        Mehryar Salehi >
        در خوشبینانه ترین حالت ، مدتها زمان لازمست تا استاااود بهزاد !؟… قادر باشند فرهنگ ” آبدوغ خیاری ” غالب بر سطح فکر وسیع خود را تصحیح و قابل معاشرت نوشتاری با شما باشند !
        واقعیت امر آنست که با حضورت , عرصه برای تنفس و ابراز وجود آنانکه مطرح بودن و دیده شدن را یک نیاز و احتیاج درونی حس میکردند تنگ شده !
        واکنش حضرات به این امر متفاوت و به انحاء مختلف قابل مشاهده است .
        برخی در قالب داستانسرائی و بازی با کلمات ژورنالیستی سعی در خودنمائی دارند ، عده ای دیگر فقط به صرف تکذیب نظر و نوشتارت ، بدون اینکه گفته ای مستدل و معتبر و مبتنی بر عقیده ای فنی یا علمی در چنته داشته باشند ! … و نهایتآ همانطور که اخیرآ باب شده عده ای برای اینکه اکانت اصلی شان خدشه دار نشده و بن نشوند با ساختن اکانت جدید فیک مخصوصآ با اسامی دخترانه و زنانه یک یا چندبار مصرف ، سعی در عقده گشائی و ارائه تراوشات ذهنی دبش خود دارند .
        علی الحال آنچه که مسلم و واضح است وجه مشترک مابین تمامی این سه گروه هدفی مشترک و واحد است : فقط نیاز به دیده شدن ! … حال به چه قیمت و چه بهائی ؟ دیگر حسابش با کرم الکاتبین است !

      • Mahmood.ghaedi

        5

        1

        مهریار جان دوست عزیز ی انتقاد میخواستم ازتون بکنم
        چون میدونم جنبه و ادب دارین جسارت میکنم و ی انتقاد از شما میکنم درسته ک چند وقته جو سایت واقعا بد شده و کامنتها و کلماتی ادم از بعضی از ……. میخونه ک تعجب میکنه
        ولی
        مهریار جان واقعا از شما انتظار این ادبیات نداشتم و حتی انتظار جواب دادن ب این مدل کامنتها
        بازهم جسارت منو ب بزرگی خودتون ببخشید

      • Behzad

        3

        6

        در وهله ی نخست ایشان چندین بار با لفظ تحقیر آمیز با این عنوان که این مدیران نمیدونن در ایران کارشناسانی هستند که این گفته هارو قبول ندارن وارد عرصه ی بحث و گفتگو شدن.
        مورد دوم سنجش میزان تحمل در صورت استفاده از ادبیات متقابل بود که نتیجه این رمان های عریض و طویل شد.
        وقتی یک نفر یک چیزی رو پیش بینی میکنه یا نظری داره که با دانش موجود جور در نمیاد کافیه صبر کنه تا آخر فصل و با دیدن نتایج، اون دیدگاه را نقد کنه.
        جواب ها زیاده اما از حوصله خارج و شما و سایر دوستان به جای تاخت و تاز و قضاوت کافیه به نوع کامنت ها سرک بکشید تا ببینید که ایشان این حق را برای خودش قائل میشه که از لفظ کارشناس استفاده کنه که معلومه نوک پیکان کدام جهته اما ایشان تحمل شنیدن کلمه ی کارشناس را نداره و سریع موضع میگیره.

      • siamak

        5

        2

        استاد بهزاد .
        شما حتی متلک پرانی را نیز درست بلد نیستید و فقط سعی میکنید تا ادای اینکار را درآورید ! منتها بعلت عدم تبحر شما در این امر نتیجه کار میشود متن و جملاتی کنایه آمیزهمراه با توهین . بد نیست تا کسب تجربه کافی در اینمورد از بکارگیری این لحن از نوشتارخودداری فرمائید !
        فرمایش شما مصداق بارز تمثیل ” تو که لالائی بلدی ، چراخوابت نمیبره ؟ ” است !!
        اگر آستانه تحمل بیشتر را تجویز میفرمائید ، بهتراست در وحله اول تمرین کنید تا در مقابل شنیدن نظر مخالف خود پشت خاکریز شتلک و متلک پرانی قایم نشوید ! راه برای برقراری یک دیالوگ سالم و مودبانه باز است ، نیازی به استعانت از مزه پرانی نیست .
        ضمنآ اگر قرار است برای کسب نتیجه قطعی هر نظر و عقیده لازم باشد تا نگارنده تا پایان فصل منتظر بوده و دیگر اظهار نظری نداشته باشد ، پس فلسفه وجودی فعالیت این سایت چیست ؟ بنده و شما و دیگران اینجا چکار میکنیم ؟ خوب تا پایان فصل منتظر باشید تا پاسخ بسیاری پرسشها و نظرات خود را دریافت کنید !
        ضمنا آگاه باشید ، استفاده از ادبیات توهین آمیز را همه بلدند ! زن و مرد ، پیر و جوان ، حتی بچه ای 10 -12 ساله . آنچه که باعث میشود کسی در گفتار و نوشتار از ادبیات توهین آمیز کمک نگیرد به سطح تربیت خانوادگی و شعور اجتماعی اش مربوط میشود و همچنین نظرداشت اینکه مخاطب او کیست و چه نوع و چه جنس گفتمانی را برمیتابد ؟! ولاغیر .

      • ایرن

        4

        2

        اول اینکه آقا مهریار گارد گرفتن یه چیز طبیعیه. من اینجا به طور پیشفرض یرای هر نظرم دوتا دیسلایک در نظر میگیرم. یعنی دیسلایک هام رو از سه ببعد میشمرم خخخ
        و نمیشه انتظار داشت نظرات و استدلالها یکی باشه. شاید تعداد دیسلایک هایی که من به شما دادم بیشتر از لایک هایی باشه که دادم (جدا اینجوری هست) اما وقتی میبینم توی بحث هاتون از گزاره های منطقی استفاده میکنید و درونش دنبال تخریب راننده یا تیم خاصی نیستی برام تبدیل به یک شخص قابل احترام میشی هرچند احتمالا همون لحظه یک دیسلایک دیگه بهتون داده باشم فقط بخاطر اختلاف در نظر.
        اما چیزی که باعث شد من عکس العمل نشون بدم لحن عجیب این آقا در برابر شخصیت قابل احترام شما بود.

        درباره ی بهزاد هم درسته رفتارش زننده بود اما الان که فکر میکنم عکس العمل ها بهش شاید کمی شدید بوده. به هیچ عنوان رفتارش رو تایید نمیکنم اما یه لحظه خودم رو جای بهزاد گذاشتم و دیدم در مقاطعی خود من هم ممکنه بر اساس سوء تفاهم یا حال بد اون روزم یا هرچیز دیگه ای چنین رفتاری ازم سر بزنه و اونوقت اگر چنین عکس العمل هایی با این حجم ببینم شاید حالم بدتر هم بشه. مطمئنا ایشون با نیت قبلی دنبال تخریب دیگران نیست. یا بهتره چنین برداشتی داشته باشیم. به هرحال امیدوارم آقای بهزاد هم مثل همیشه باشه و با نظرات خوبی که بعدا میذاره این اشتباهش رو جبران کنه و آقای مهریار هم چیزی از ایشون به دل نگیره.

      • Behzad

        2

        0

        از کاربران گرامی نهایت تشکر را دارم و امیدوارم هیچوقت به خاطر مسائلی که برای ما ارزش تنش را نداره دلخوری ایجاد نکنیم.
        یک نکته قبل از قضاوت دوستان عارضم نظرات بنده همیشه آخرین نفر در اون لحظه نوشته میشه و کمتر پاسخی به کاربری دادم اونم یکی دو مورد با دوست گرامی amin راجب شوماخر و همیلتون بود.
        بنده هیچ مشکلی با نظر کاربری ندارم و احتمال اینکه جوابش رو بدم نزدیک صفره و اگر چیزی به ذهنم برسه اون پایین چند خطی مینویسیم و اگر میگم جمع بندی آخر فصل نشان میده کدام نظرات به واقعیت نزدیک بوده.

  29. Kamran

    5

    5

    دوستان عزیز وب سایت فرمول یک ایران سلام.شاید چند ماه که میخوام یه نکته ایی به اون دسته از دوستان خوبی که مثل من هوادار فراری هستند عرض کنم هر بار به دلیلی از بیانش خودداری میکنم. اما بزارید من یه واقعیت محض خدمتتون عرض کنم، دوستان عزیز هوادار فراری، این تیم تا زمانی که مدیری همچون کامیلری و سرپرست تیم بینوتو باشه تمام حرف ها و خبرها در رابطه با پیشرفت تیم فراری صرفاً مغلطه ایی بیش نیست و تنها همان دور سر گرداندن هواداران این تیم است. رجوع میکنم به صحبت های مزخرف خودشون که در این چند وقت اخیر جناب کامیلری و همچنین بینوتو چپ و راست در نشست های خبری بیان میکنند که هواداران توقع پیشرفت به زودی نداشته باشند، پیشرفت فراری پروسه ایی زمان بر و طولانی است. من میخوام بدونم مگه اسکودریا فراری یک تیم نوپا و تازه وارد به فرمول یک که باید در روند سالها تجربه و آزمون و خطا قرار بگیره تا بعد بفهمه چکار باید بکنه. من به دوران شوماخر که البته اونهم مدت زیادی نگذشته کار ندارم، همین 2017 و 2018 وضعیت فراری در فرمول یک چجوری بود؟ این تیم پر از تجربه قهرمانی و سالها در اوج فرمول یک بودن است. چطور شد یک شب فراری را به باد فنا دادید حالا درست کردنش سالها زمان خواهد برد؟ بله من به عنوان یک هوادار 20 سال فراری امروز توقع دارم اون فراری که من میشناسم الان با فشردن یک دکمه یک شبه برگرده به اوج. پس پشتوانه این تیمی که تا فرمول یک بوده فراری هم بوده آنهم چه بودن پر عزت و افتخاری که داشته نمیتونه در سریعترین زمان ممکن فراری رو به اوج برگردونه. اینا یه حوری موضع گرفتن که انگار این اولین سال معرفی و وزود فراری به فرمول یک. پیشرفت فراری در عرض یک سال امکان پذیر نیست؟ باید شامل رمانی طولانی بشه؟ خنده دار.
    من دوست دارم بینوتو تیم محبوب منو به اوج همیشه با شکوهش برسونه اما میدونم که با این مدیریت نمیشه.
    الان فراری برای یک پیشرفت جهشی سریع برای بازگشت به دوران با شکوهش چه کمبود و کاستی داره؟ راننده خوب؟ امکانات؟ سرمایه؟ تحربه؟ دانش؟
    خب فراری نه تنها همه اینها رو داره بلکه از نوع عالی هم داره. فراری تیمی بود که پیست اختصاصی فرمول یک داشت، این رویای تیم هتی دیگه بود. فراری حرفه ایی ترین تونل باد رو در جهان داشت زمانی که تیم ها اصلا چنین امکانی رو نداشتن.
    از تجربه و فن هم که چی بگم. فرمول یک بوده فراری هم بوده. بله درست فراری باید یک شبه به اوج دوران قهرمانیش برسه.
    الان فراری در این فصلی که گذشت میخوام بدونم چه پیشرفتی داشت؟ اگر به دو سه تا گرندپری هم بخوایم اشاره کنیم که با وضعیت بهتری تمام کرد درست نگاه کنیم متوجه میشیم که این اصلا هیچ ربطی به پیشرفت فراری نداشته بلکه شرایط قمارگونه به نفع فراری رفم خورده و یا یکبار تجربه سباستین فتل بوده.
    ایکاش تمام حرفهای من غلط و اشتباه از آب در بیاد که من خیلی خیلی خوشحال تر و خشنود تر خواهم بود.

    • JBjb

      5

      2

      2017 و 2018 جوری نبود فقط تقلب موتور و سوخت کرده بودن،جاسوس های تیم های دیگه لو شون دادن به فیا، فیا تحت زیرنظر گرفت فراری رو مچشون رو توی 2019 گرفت.اگر با 20 سال سابقه یه پیگیری ساده خبرها رو میکردی متوجه میشدی که چرا یه شبه به فنا دادن.کل تمرکز شون گذاشتن روی موتور و تقلب کردن،از شاسی و آئرودینامیک و توسعه خوب غافل شدن،وقتی تقلب شون برای فیا رو شد و سنسورهای اضافی گذاشتن برای سوخت دیگه شیلنگ سوخت اضافی رو بستن و اتفاقا فراری چهار ماه اخیر از لحاظ آئرودینامیکی مقداری بهتر شدن اینو من بعد مجارستان هم گفتم که مشهوده با این وضعیت افتضاح موتورش که به واقع ضعیف ترین موتور توی پیسته چون پاکه.سالهای بعد هم همین وضعیت رو داره فراری تا زمانی که از لحاظ قدرت موتور به تیم های دیگه نزدیک نشن و حتی تغییر قوانین هم به فراری کمک نمیکنه اگر همچنان تو موتورهای پاک و درست عقبتر از بقیه باشند.

      • Kamran

        3

        2

        بر فرض اینکه شما متخصص بودین و حاصر در مارنلو که شما فهمیدید و تشکیلات فرمول یک نفهمید.باشه اینم درست .تاریجچه این برند آخه کی میخواد و میتونه حرف توش در بیاره.اونو چکار کنیم.بزاریم کنار؟ دوست عزیز و خوبم یک لحظه توجه به این اصطلاح داشته باش”فراری—-اسکودریا فراری

        ضمن اینکه من واقعا تجسین میکنم به عزیزانی که در این سایت صاحب نظر هستند په اطلاعات و اخبار دقیقی دارند که هیچ کجا و از هیچ منبع معتبری در دنیای فرمول یک نشنیده بودیم. دادگاه فلان تیم رو میگیرند محکوم میکنند.اخطار میدن و غیر و ذالک.
        من فرمول یک رو دوست دارم هواداراش هم مثل خود شما دوست دارم.یه جورایی فیرمستقیم دوستام هستند . ولی قدری نگاهی به موقعیت خودمون بکنیم ببینیم میتونیم اینقدر با اطمینان بگیم در مارانلو چه خبر بوده و هست؟هخباری که در هیچ کجای دنیا در تاریخ فرمول یک منتشر نشده چنان با اظمینان برای استدلال نظراتمون استفاده میکنیم که انگار کم کمش یه جایگاهی در حد ؤان تاد داریم.
        اما به هرحال همین که گاهی وقت میزارم و کامنت های دوستان عزیزم رو میخونم پس یعنی علاقمند نظراتشون هستم و البته احترام میزارم همینطور نظر شما برام قابل احترام حتی اگه در دل قبولش نداشته باشم.فقط میگم یه کوچولو منطق داشته باشیم .
        درود به همه دوستان فرمول یک ایران.مخلص همتون هم هستیم

    • Hamed

      3

      0

      به واقع امکانش نبود با این همه عقبگرد بتونن تو یک فصل برگردن اون وقت شما میگید یک شبه؟
      فراری امکانات داره ولی الان دیگه فصل 2008 نیستیم که تست وسط فصل به تعداد نامحدود مجاز باشه هر قطعه ای که دلت خواستو رو ماشین عوض بدل کنی آزمون خطا کنی راحت تست کنی و بهترین آپشن رو پیدا کنی محدودیت استفاده از زمان تونل باد محدودیت کامل روی توسعه موتوری این فصل که مجبور شدن 1سال عقب بندازن بخاطر کرونا دیر شروع شدن فصل و دلایل دیگه
      صبر کنید چند ماه دیگه با شروع فصل جدید میتونیم بفهمیم بینوتو بلوف زده یا داره کارش رو درست انجام میده

    • ایرن

      2

      1

      بذار برداشت خودم از موضوع تقلب فراری رو به روشی که بلدم توضیح بدم. احتمالا تقلب فراری یک تقلب کوچک در یکی از حساس ترین بخش های سیستم قدرت بوده اما تاثیرش در قدرت خروجی به اندازه ای زیاد نبوده که فیا رو مجبور به افشای ماجرا کنه. فراری مجبور شده اون موضوع تقلب رو اصلاح کنه اما چون در بخش اصلی و حیاتی ساختار پاورپوینت بوده مجبور به باز طراحی کلی موتور میشده و این کار راحتی نبوده پس مجبوره در ازای حذف موضوع تقلب بخش زیادی از قدرت موتور رو از دست بده.
      فکر کن یک ساختمان داریم با پنجاه ستون. شما میخوای یک ستون رو کمی در حد یک متر جابجا کنی. اگر این ستون در یک بخش غیر حساس سازه باشه شاید حتی بتونی فقط با تغییر در محاسبات همون ستون یا حتی بدون این کار و با تغییر در یک یا دو تیر موضوع رو حل کنی. اما اگر اون ستون در حساس ترین بخش سازه باشه احتمال داره مجبور بشی محاسبات کل سازه رو مجددا انجام بدی. در هر دو حالت تو قراره یک ستون از بین پنجاه ستون رو فقط یک متر در طراحی جابجا کنی اما فرقش در واقعیت زمین تا آسمان خواهد بود.
      برای همینه که به نظر میرسه فراری تقلایی در رفع مشکل موتورش برای این فصل نمیکنه و وعده ی موتور جدید رو داده. چون احتمالا مجبور شده کل مجموعه ی قدرت رو از نو طراحی کنه تا تاثیر مربوط به جابجایی همون یک ستون رو خنثی کنه.

    • Mahmood.ghaedi

      0

      0

      Kamran
      ی شبه؟ واقعا؟
      اتفاقا بنظر من مدیریت فراری داره درست میگه ک انتظاره اینو نداشته باشید ک توی ی سال فرا ی بازهم برای قهرمانی بجنگه اینجا بحث دوس داشتن نیست ک ما یا بقیه چی دوس دارن بحث علمه بحث دانشه
      تو فرمول وان ی تخریب هم ی شبه سخته چ برسه ساختن اونم واسه قهرمانی ساختن

  30. وحید

    1

    0

    سلام
    آقا چرا کامنتای منو نمیذارین
    مگه مشکلی داره
    اگه چیزی هست خب بگید بدونیم!!!
    😔😐😠

  31. m Ferrari

    3

    0

    کسی را حل نداره که مسابقه رو رایگان نگاه کنیم؟

  32. AM-PHD

    0

    0

    کسی لاستیکای ده نفر اول رو میدونه؟

  33. MOHAMMAD.H

    0

    0

    سلام ببخشید کسی خبر داره فعلا چی شده گرندپری بحرین؟