فرمول یک ایران – تعیین خط فرمول یک صخیر بحرین 2020 با یک دو مرسدس به پایان رسید. والتری بوتاس به جایگاه پول رسید اما اختلاف میان رانندگان مرسدس بسیار کم بود.

یکی از غیر قابل پیش بینی ترین اتفاقات این تعیین خط، قرار گرفتن چارلز لکلرک در ردیف اول بود اما در نهایت رانندگان مرسدس و مکس ورشتپن زمان بهتری نسبت به راننده فراری ثبت کردند.

در حال تکمیل…

خلاصه‌ای از اتفاقات تعیین خط فرمول یک صخیر بحرین 2020

مرحله اول تعیین خط

20:32 آغاز مرحله اول تعیین خط صخیر بحرین 2020

20:32 فیتاپلدی اولین راننده ای است که زمان ثبت می‌کند اما مگنوسن فورا جای او را می‌گیرد.

20:34 پس از آغاز زودهنگام رانندگان هاس، ویلیامز، رایکونن و ساینز هم به پیست آمده اند.

20:36 گسلی هم به پیست آمده است و با زمان 55.311 برای لحظاتی در صدر بود تا اینکه لکلرک جای او را با زمان 54.917 می‌گیرد. از همین حالا وارد بازه 54 ثانیه شده ایم.

20:39 زمان نوریس حذف شد.

20:41 ورشتپن بازه زمانی را باز هم کاهش می دهد: 54.037

2042: اختلاف میان رانندگان رنو نسبتا زیاد است. ریکاردو پس از یک دور خیلی خوب سوم است و همتیمی او فعلا در جایگاه 13ام است.

20:43 پنچ دقیقه مانده به پایان رقابت…

20:45 اکثر رانندگان به پیت برگشته اند اما برخی هم برای ثبت آخرین زمانشان به پیست آمده اند. هر دو راننده مرسدس در پیست هستند.

20:47 گسلی یک دور خوب ثبت می کند دوم می شود اما لحظاتی بعد جایگاهش را از دست داد. هر دو راننده مرسدس از او سریع تر هستند.

20:47 آلبون در حال حاضر در جایگاه 15ام قرار دارد.

20:48 به نظر می رسد که این اولین تعیین خطی باشد که لطیفی از همتیمی خود سریع تر است.

20:50 این اتفاق می افتد و لطیفی برای اولین بار از همتیمی خود سریع تر است. به نظر می رسید که ردبول خیلی به محاسباتش اعتماد داشت و آلبون باوجود اینکه زمان دیگری ثبت نکرد، به مرحله بعد رسید.

مرحله دوم تعیین خط

20:55 آغاز مرحله دوم تعیین خط صخیر بحرین 2020

20:56 هنوز کسی به پیست نیامده است.

20:57 حالا ساینز اولین راننده ای است که به پیست می آید.

20:59 گسلی سریع ترین زمان را ثبت می‌کند: 54.130 اما دو راننده مرسدس در حال ثبت زمان هستند.

21:00 و حالا والتری بوتاس در صدر: 53.809

21:00 رقابت بین رانندگان مرسدس بسیار نزدیک است اما به نظر می رسد که والتری کمی شرایط بهتری داشته باشد.

21:02 رانندگان رنو پشت سر مکس ورشتپن در جایگاه پنجم و ششم هستند.

21:03 و حالا یک زمان بسیار خوب از پرز که او را در صدر جدول قرار می دهد: 53.787

21:07 نوریس اولین راننده ای است که برای دور های نهایی این مرحله به پیست می آید. او فعلا 14 ام است.

21:10 بقیه رانندگان هم به پیست می آیند و به نظر می رسد که همه روی سافت باشند.

21:11 حالا مکس با زمان 53:647 در صدر است اما باید دید مرسدسی ها چه زمانی را ثبت می کنند.

21:14 مرسدسی ها تنها رانندگانی هستند که این مرحله را با لاستیک مدیوم به پایان رساندند و به این ترتیب مکس جایگاه خود را حفظ کرد.

مرحله سوم تعیین خط

21:18 آغاز مرحله نهایی تعیین خط صخیر بحرین 2020

21:19 رانندگان مرسدس، لکلرک، ورشتپن و ریکاردو به پیست می آیند.

21:21 راسل با زمان 53.972 در جایگاه چهارم است و فعلا مکس سریع ترین زمان را ثبت کرده است: 53.591

21:22 اما عجیب ترین اتفاق ممکن! لکلرک با زمان 53.613 در جایگاه دوم قرار گرفته است.

21:23 به نظر می رسد که این آخرین ست لاستیک های فراری بود و این بهترین زمانی بود که آن ها میتوانستند ثبت کنند. به هر حال لکلرک عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان داد.

21:24 رانندگان مرسدس لاستیک هایشان را عوض کرده اند و حالا می خواهند مکس را شکست دهند.

21:25 والتری بوتاس در صدر! 53.377 و پشت سر جورج راسل با زمان 53.519

21:26 تا به اینجای کار یک دو مرسدس است اما هنوز مکس یک خطر جدی برای مرسدس به حساب می آید.

21:29 لکلرک از ماشین خارج شده است و کار فراری تمام شد اما رانندگان مرسدس و مکس در پیست هستند تا آخرین تلاش خود را بکنند.

21:31 راسل زمانش را بهبود می دهد اما نه به اندازه کافی: 53.403 اختلاف میان رانندگان مرسدس 0.026 ثانیه است!!

21:31 مکس ورشتپن هم زمانش را بهبود داد اما نتوانست رانندگان مرسدس را بگیرد.

جدول نهایی تعیین خط فرمول یک صخیر بحرین 2020

در حال تکمیل…

ردهنام رانندهتیمزمان
1والتری بوتاسمرسدس53.377
2جورج راسلمرسدس+0.026
3مکس ورشتپنردبول+0.056
4چارلز لکلرکفراری+0.236
5سرجیو پرزریسینگ پوینت+0.413
6دنیل کویاتآلفاتاوری+0.529
7دنیل ریکاردورنو+0.580
8کارلوس ساینزمکلارن+0.633
9پیر گسلیآلفاتاوری+0.777
10لنس استرولریسینگ پوینت+0.823
11استبان اکونرنو53.995
12الکس البونردبول54.026
13سباستین فتلفراری54.175
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو54.377
15لندو نوریسمکلارن54.693
16کوین مگنوسنهاس54.705
17نیکولاس لطیفیویلیامز54.796
18جک ایتکنویلیامز54.892
19کیمی رایکوننآلفارومئو54.963
20پیترو فیتیپالدیهاس55.426

درباره نویسنده

آموزش دیده زیر دست سید

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

205 دیدگاه

  1. Behrooz

    31

    6

    ماشالله به لکلرک، کم مونده بود همه برای مرسدس ها شاخ و شونه بکشن ، دیروز گفتم تجربه بوتاس میچربه به راسل ، مشخص بود هنوز نمیتونه صدرصد ماشین رو بکشه بیرون و نیاز به کار بیشتری داره ، باید ببینیم فردا چی میشه .

    • |ZXE-LECLERC16|

      14

      0

      نمی دونم با چه مغزی زدم راسلو(در واقع لوییس) در آوردم و به جاس ورشتپت و اکون رو گذاشتم تو فانتزی!
      تازه 10 امتیاز منفی هم گرفتم 😐
      باید بوتاسو می ذاشتم
      :||||

      • Mahmood.ghaedi

        18

        0

        ای بابا دست رو دلمون نذار ک هرکی من میذارم ی انفاقی براش میفته استرول ک کمر منو ب تنهایی شکست
        نوریس گذاشتم ک دورش تمام نکرد
        پرز هفته گذشته
        من سال دیگه تیم درست نمیکنم هرکی گذاشتم تو تیم ب خاک سیاه نشست میترسم
        زندگی حرفه ای رانندهارو خراب کنم
        پرز کرونا گرفت و بعدس کلا بدون تیم شد
        همیلتون کرونا گرفت
        مکس گذاشتم dnf شد
        😂😂😂😂😂😂

      • |ZXE-LECLERC16|

        9

        0

        والا شاید منم سال دیگه تیم فانتزی ندم چون به این فراری امیدی نیست چه sf1010 باشه چه sf 91 چه f80!
        امسال مجبور شدم برای اینکه امتیاز خوبی بگیرم لوییس و مرسدس رو بذارم تو تیمم و پاوریونیت فراری رو به خودم حرام کنم!
        تنها چیزی که بهم امید می داد مکلارن بود که می ذاشتمش تو تیمم
        ولی از اینا گذشته…
        «میترسم زندگی حرفه ای رانندهارو خراب کنم» یعنی 5 دقیقه داشتم ریسه می رفتم از خنده!!! :))))))))))))))))))))
        و جالب اینه که منم همین فکرو در مورد خودم می کنم!!! :)))))))))))))

      • الهه انصاری

        5

        3

        در مورد چی حرف میزنید کجا امتیاز منفی گرفتین
        به منم بگین😑

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        من رنو گذاشتم
        از اول هم رنو بود

    • RADU

      14

      3

      با اختلاف بهترین تایم رو به نظرم لکرک زد آفرین بهش
      فقط چرا 2 دقیقه آخرو بیخیال شد بخاطر تایر هاش ؟
      چون فقط یدونه هارد نو داره بقیه همه کهنه

      • Sina

        6

        3

        فراری مستر پلن

      • mohammad

        7

        1

        اون تایم رو با تو گرفتن از مکس زد دیگه نمیتونست همچین کاریکنه و تایم بهتری بزنه

    • Tracker

      11

      0

      مشکل راسل نقطه ترمز گیری پیچ یک بود که توی تمرین هم در تقلا بود

    • mohammad

      13

      5

      چارلز اسلیپ استریم گرفت
      راسل هم که تومصاحبه کفت من کم تجربه م کم تجربه ام خوب پسر 2 سال توفرمول یکی اگهخودت خودت رو دست کم بگیری هوادارات چی باید بگن؟ مثلا میخوای اگه فردا باختی بگی کم تجربه ای اگه بردی بگی شاهکارکردی؟ هم سنای تو الان چندتا مسابقه برده بودند یا قهرمان شده بودن

      • mohammad

        7

        2

        چرا این منتشر نشد
        واقعا دیگه ادمینها رندم دارید بن میکنید چرا آخه چه ایرادی داره

      • BAHRAM

        5

        8

        اسلیپ استریم؟ شما میدونید اسلیپ استریم چیه؟ و ماشینها باید چقدر فاصله داشته باشین تا اسلیپ استریم بگیرن؟ یکبار دیگه انبورد لکلرک رو ببین
        لکلرک حتی از toe ماشین مکس هم استفاده نکرد

      • Mahmood.ghaedi

        6

        1

        محمد تیمی ک توش ریس میده هم در نظر بگیر هیچوقت در این حد رقابت نکرده بود
        اکثرا از لطیفی یا کوبیتسا رد میشده دیگه هیچ رقابتی نداشته

    • NICO ROSBERG-06

      6

      2

      واااییی- فتل و آلبون چرا نتونستن دور بزنن؟چی شد ؟؟؟؟آقا اگه کسی میدونه بمن بگه ولی در کل
      همونی شد که گفتم
      بوتاس مشخصا تا تعییت خط دستش و رو نکرد اما واقعا این راسل کیه.. چقدر سریع بود اگر مرسدسا فردا 1و2 کنن باید دست مریزاد گفت به اون مهندسی ک ایده ساخت چنین موتوری رو به مرسدس داد.
      چه استارتی داشته باشیم اون جلو.. لکلرکم نشون داد تو تعیین خطا نظیر نداره
      وایی از فتل و آلبون.. فقط وای

      • ايزديار

        7

        6

        Nico
        دقیقا وای از فتل و البون
        البته بیشتر برای فتل
        انصافا ماشینا متفاوتن یا انگیزها ، نمیدونم چیه داستان ولی فصل بعد باید دید فتل با استرول چه میکنه.انجا جوابمو میگیرم.
        منکه طرفدارشم حتی با رتبه سیزدهمش.
        اما لکرک با وجود پرز و ساینزو ریکی، واقعا غوغا کرد، دمش گرم.
        تعیین خط امروز خیلی نکته داشت.دقت داشته باشیم که راسل کاملا با ماشین مچ نشده بود توی این مدت خیلی کوتاه.
        راسل با ماشین مرسدس فقط ۰۲۶ ثانیه اختلاف داشت،
        حالا بنظرتون ماشینه که راننده هارو پیروز میکنه یا راسل خیلی راننده تاپ و درجه یکیه یا بوتاس راننده خفنی نیست (پس چجوری تونسته چند باری همیلتونو شکست بده) .
        یک کدوم از این حالتها هست و لاغیر.

      • Fastboy 44

        10

        6

        ایزدیار
        لوییس راننده خفنیه
        راسل فوق العاده با استعداد
        و بوتاس قوی در تعیین خط
        !

      • Siamak

        13

        2

        ایزدیار عزیز .
        تصور نمیکنم وضعیت عملکرد فصل بعد فتل با آستون مارتین پاسخ مناسبی برای سوآلات امسال شما باشد ! چرا که نه اتومبیل فراری با آستون مارتین یکی است و عملکردی یکسان دارد ، و نه مقایسه عملکرد لکلرک با استرول ، مقایسه ای منصفانه و درست است .
        برداشت شخصی این حقیر آنست که مشکل فتل تکنیکال و تاکتیکال نیست ! مشکل روحی است . این مسآله کاملا در میمیک صورت سب پیداست . امیدوارم در فصل آتی با تغیر محیط کار و تفاوتیکه در شرایط پیرامونی برایش حادث میشود ، شاهد بازگشت روحیه از دست رفته و برگشت به روزهای خوب سب باشیم .

    • آرشا

      13

      2

      این حالا تازه مرسدس توسعه ماشینش را چند ماهه متوقف کرده و رو ماشین سال آینده تمرکز کردن…وگرنه بقیه تیمها خواب رقابت اینجوری رابا w11 را هم نمیدیدن….
      ولی خودمونیم انتظار داشتم راسل بااختلاف ۲ت۳دهمی از بوتاس شکست بخوره نه هزارمی…..

      • Mohammad44

        14

        5

        والا یه سری معتقد بودن والتری با اختلاف از جورج میبازه تو تعیین خط

    • Behrooz

      11

      1

      دوستان لااقل یه تبریک بگید برای شکست شمارشگر ، نکنه عادی شده دیگه 🙂 صرفا جهت مزاح

      • آرشا

        9

        3

        اتفاقا اون یک سری خیلی هم بیراه نگفتن….
        اختلاف را نگاه کن بوتاس باید بااختلاف بیشتری راسل راشکست میداد😏😏
        قهرمان نشدن با این ماشین(w۱۱) خیلی دیگه فاجعس خدایی….

      • Mahmood.ghaedi

        5

        2

        وقتی شمارشگری نباشه شما چطور شکستش دادی؟🤔

    • mohammad

      7

      5

      چارلز اسلیپ استریم گرفت
      راسل هم که گفت من کم تجربه ام کم تجربه ام
      خوب پسر 2 سال توفرمول یکی اگه خودت خودت رو دست کم بگیری هوادارات چی باید بگن؟ مثلا میخوای اگه فردا باختی بگی کم تجربه ای اگه بردی بگی شاهکارکردی؟ هم سن های تو الان چندتا مسابقه برده بودند یا قهرمان شده بودن

      حرف بدی نداره که منتشرنمیشه

    • Kenzo

      10

      3

      لکلرک یکی از بهترین راننده های تاریخه!!!
      فکر کن کل این فصل ماشینش از راننده های ثابت شده ای مثل ریکاردو پرز و ساینز ضعیف تر بوده
      تو تعیین خط میاد و ازشون سریعتره تو جدول امتیازی هم داره پا به پاشون پیش می‌ره
      بینظیره واقعا، بی‌نظیر!
      تاحالا هیچوقت نتونستم طرفدار کسی باشم که سنش از خودم کمتره
      ولی این پسر همه ورق ها رو تغییر میده

      • Homayoon

        0

        1

        به امید بهترین نتیجه برای فراری

    • بیژن

      5

      1

      دوستان
      مرسدس به گروژان گفته اگه به مسابقه آخر نرسه ؛ یه روز کامل برای تست ماشین مرسدس رو در اختیارش قرار میده .😍👏👏👏
      کارشون در همه زمینه ها قابل تحسینه

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      1

      3

      واقعا انتخاب تیتر افتضاح هست 🤐🤐🤐🤐🤐🤐😶😶😶😶🤭🤭🤭🤭

  2. Jingoozz

    23

    8

    و برگ زرینی دیگر در کتاب حماسه های یک اسطوره ایتالیایی🇮🇹🇮🇹🇮🇹

    گوش به زنگ باشید که کارشناسی نزدیک است…

    • Mahmood.ghaedi

      17

      3

      خداشکر شدیدا منتظر هستیم هفته گذشته کارشناسی نداشتیم دلمون واستون تنگ شده

  3. بوتاس فن!!!

    18

    5

    به به!!تمام سکتور ها بنفش شد.مرسی بوتاس

      • بوتاس فن!!!

        11

        3

        دقیقا،حتی گزارشگر هم دوست داشت راسل پول رو بگیره.وقتی بوتاس نتونست زمانش رو بهبود بده،واقعا از استرس داشتم میمردم.ولی الان واقعا خوشحالم.فکر کنم ۱۶مین پول بوتاس بود.

      • NICO ROSBERG-06

        10

        2

        منم هستما ناسلامتی من بودم دیروز گفتم احتمالا پل و پیروزی دست بوتاسه یکشنبه.

    • RADU

      9

      0

      تبریک میگم بهتون

    • مشتبا

      14

      6

      به عنوان یه فراری فن ناراحتم که سب نمی رسه به Q3. چارلز هم عالی بود و البته از مکس تو گرفت، ایم خودش خیلی تاثیر داشت.
      راسل هم عالی بود.
      دوست عزیز به نظرم با توجه به ماشین زیر پاش بوتاس ضعیف کار کرد و اگر راسل کمی بیشتر با ماشین تمرین کرده بود حتما پول می گرفت. قدرت هیولا هم بار دیگر ثابت شد. فکر کن زیر پای چارلز بود این هیولا…

      • mohammad

        5

        3

        اره زرنگی کرد خودش هم فهمید دیگه نمیتونه تایم بهتری بزنه دیگه رفت بیرون

      • BAHRAM

        5

        8

        اینطوری خودتون رو دلداری بدین تا شاید راحت تر هضمش کنید
        کدوم تو مرد حسابی انبورد شارل رو ببینید. کل تایم گیری ماشین مکس رو نمیبینی چطوری تو گرفته؟

      • mohammad

        3

        1

        کرافتی مثکه گفت از مکس گرفت

      • NICO ROSBERG-06

        10

        2

        mohammad شاید لکلرک زرنگی کرد و با تویی ک از مکس گرفت اون تایم و زد اما همینم خیلیه که با مکس بتونی بری که لکلرک انجامش داد اما چه فایده درکل فردا در خوش بینانه ترین حالتش شاید بتونه یکی دو امتیاز بگیره با اون ماشین قرمزه! 🙁

      • mohammad

        6

        1

        یس نیکو قبول دارم

    • B A H A D O R

      6

      1

      تبریک میگم به شما و طرفدارای والتری

  4. Ali.M

    10

    6

    اقا کسی میدونه لکلرک تو داشت یا فراری موتور پارسالو آورده؟

    • iman88

      11

      1

      همه تو داشتن

      • REZA.M

        1

        7

        نه اتفاقا لکلرک تو نداشت
        ولی تو کفی خیلی سریع بود

    • محمددانیال

      14

      2

      اگه موتور پارسال بود که بااختلاف یک ودو مال فراری بود

      • آرشا

        4

        1

        کیه این لطیفی خدایی……
        همتیمیش اگه پیچ اخر اشتباه نمیکرد شکستش داده بود….

      • |ZXE-LECLERC16|

        7

        1

        عزیزان کسی که 4 سال تو فرمول دو بمونه نمیشه ازش بیشتر انتظار داشت!

      • Ali.M

        11

        1

        واقعا 4 سال تو فرمول 2 بوده؟!!
        بیچاره اون کاربری که طرفدار ویلیامزه، چه زجری میکشه از دستش😂😂😂

    • mohammad

      1

      2

      کرافتی مثکه گفت از مکس اسلیپ استریم گرفت گرفت

    • Hamed

      6

      0

      آقا مگه فرمول 1 مسخره بازی برداره موتور پارسالو بیاره 🙂

  5. George Russell 63

    20

    3

    عالیییی بودی جورج،
    البته اگه ۰.۰۲۶ ثانیه سریع تر بودی عالی تر هم می بودی!🥺

      • George Russell 63

        9

        1

        دیگه اگه دقیقا مساوی میشدن بوتاس چون زودتر زده بود اول میشد که باید یه بلایی سر خودم میوردم!

      • |ZXE-LECLERC16|

        8

        0

        خب ببین من چه خدمت بزرگی به بشریت کردم
        نذاشتم که شما یه بلایی سر خودت بیاری
        :))))))

  6. A_S

    10

    1

    واقعا تعیین خط نزدیکی بود
    راسلم کارش عالی بود با اینکه تازه نشسته تو ماشین اختلاف کمی با بوتاس داشت و مکسم خیلی نزدیکه

    • A_S

      11

      1

      و البته تبریک به بوتاس و طرفداراش بابت سریع ترین دور تاریخ😉

  7. محمد جواد سلیمانی

    13

    2

    تبریک به والتری
    راسل هم خوب بود و قطعا انگیزه خیلی زیادی داره برای برد
    دوست داشتم پول رو مکس یا راسل بگیره اما خداوکیلی بوتاس خوب بود
    امیدوارم فردا رقابت جذابی باشه

    • بوتاس فن!!!

      7

      1

      ممنون فکر کنم ۱۶مین پول بوتاس بود.من که خیلی خوشحالم.وقتی بوتاس نتونست زمانش رو بهترکنه،داشتم از استرس میمردم

  8. Senna

    16

    4

    جای لوییس خالی ..
    فردا چند بار lead مسابقه عوض میشه فقط خدا میدونه.
    جورج عالی بود از اون بهتر چارلز بود .

    • NICO ROSBERG-06

      7

      0

      سنا- چارلز با تو- اون تایم و زد و فتلم نتونست به ثبت دومین دور سریعش برسه به همراه آلبون فقط من متوجه نشدم چرا آلبون و فتل اونقد دیر از گاراژ در اومدن.. کسی میدونه اصلا چی شد؟؟؟؟

      • BAHRAM

        3

        8

        هیچ تویی درکار نبود. شماراول تو رو تعریف کنید ببسنیم میدونید به چی میگن؟

      • iman88

        4

        3

        منم اول فکر کردم با تو این تایمو زده ،اما بعد از دیدن دورش متوجه شدم که کاملا خارج از محدوده تو مکس بوده

  9. McLaren F1

    18

    2

    آفرین به راسل که با دو روز تمرین با این ماشین فقط 26 هزارم ثانیه اختلاف داشت
    از اون بهتر کار مکس که همچین اختلافی با مرسدس داشت
    فکر کنم فردا مسابقه ی جذاب و متفاوتی بشه

    • ALEX-ALBON

      18

      10

      آفرین به مرسدس که همچین شاهکاری رو ساختن و بقیه دارن ازش نون میخورن و اسم در میارن.
      بپذیریم این مرسدس یک شاهکار مهندسیه خداییش…

      • Fastboy 44

        12

        13

        ردوبل هم ماشین کمی نیست!
        ولی خب بنظر میرسه رسیدن به کیو 2 سخت باشه باهاش!

  10. M.Kazemi

    9

    1

    خب تا اینجا که پیش بینی ام درست بود
    بوتاس جورج رو شکست داد توی تایم گیری
    احتمالا ماجرای فردا هم با برد بوتاس تموم میشه

  11. --AmirAli--

    9

    2

    تایم گیری جذاب
    جذاب تر از همه تایم لکلرک بود!
    واقعا پیشرفت خوبی کردن تپ چنین پست های قدرتی
    نمیدونم فتل چی شد یدفه، فکر کنم کیو‌ ۳ میومد یه پوزیشن مناسب کسب می‌کرد، شایدم نه🤷🏻‍♂️
    ولی تایم هاشون خیلی نزدیک بود از اول تایم گیری
    راسل فقط یکم می‌خواست برا پول پوزیشن، یه کوچولو!
    امیدوارم استارت خوبی داشته باشه
    کیویاتم روز خوبش بود امروز
    دیدن آلونسو در گاراژ رنو هم‌ جذاب بود!

  12. MILKY4EVER

    6

    1

    دوباره باریکلا راسل 😕👍👍

  13. Mohamad. 44

    8

    2

    چقد حیف شد راسل نتونست پول رو بگیره ولی خدایش عالیه این پسر

  14. iman88

    14

    2

    واووووووو!!!!
    عجب تعیین خطی!
    چه کرد چارلز!حیف واقعا حیف که فراری یه ماشین رقابتی نداره به این راننده بده.تو بدترین روز فراری هم میتونه سوپرایزمون کنه.واقعا دمش گرم.
    و البته راسل هم خیلی خوب بود.اگر اشتباه نکنم همون پیچ یک که کل اخر هفته باهاش مشکل داشت پل رو ازش گرفت.فردا اگر بتونه ریتم خوبی پیدا کنه و البته استارتو خراب نکنه به نظرم میتونه والتری رو شکست بده وگرنه که سر و کارش با مکس میوفته.

    • شاهین

      9

      1

      باهات مخالفم‌. اگه فقط مستقیم رفتن و گاز دادن بود خب ورشتپن و آلبون هم گازیدن،فتل و لکلرک هم گازیدن،پرز و استرول هم گازیدن و اکون و ریکاردو. پس چرا اختلاف دارن؟ پس حتما اینجوری هم که میفرمایید نیست که مستقیم برن و گاز بدن. قطعا چالش هایی هم توی همین پیست به ظاهر ساده هست

      • شاهین

        4

        0

        این چرا اینجا اومد. 🤦‍♂️ شرمنده در جواب دوستمون محمد بود

      • Hamed

        3

        0

        درسته شاهین پیچ 8 اش دردسر ساز بوده برای همه و چنتا راننده هم تایمشون بخاطر ترک لیمیت این پیچ پاک شده فردا هم احتمال داره بعضی راننده ها اخطار بگیرن سر این پیچ

  15. alireza_h

    10

    11

    لکرلک و دیگر هیچ!

  16. Mahmood.ghaedi

    7

    8

    جک ایتکن خوب بود
    لکلرک بینظیر بود حیف بود ک واسه دور اخر لاستیک نداشت

  17. Erfan

    6

    1

    احترام برای بوتاس
    تشویق و تحسین برای چارلز و جورج
    صندلی ردبول برای سرجیو پرز

    • |ZXE-LECLERC16|

      3

      1

      اگه برای مگنوسن باشه قهرمانی ورشتپن راحت تره

  18. شاهین

    13

    2

    جورج واقعا عالی بود. کسی که ۵ ساعت بیشتر پشت ماشین مرسدس نشسته و اختلافش با کسی که نزدیک ۵ ساله داره مرسدس میرونه ۰.۰۲ باشه یعنی عالی بوده. اگه بتونه والتری رو توی استارت بگیره عالی میشه

    • mohammad

      6

      3

      برادر همش مستقیمی بود یه ذوزنقه فقط مستقیم برو

      • شاهین

        3

        5

        باهات مخالفم‌. اگه فقط مستقیم رفتن و گاز دادن بود خب ورشتپن و آلبون هم گازیدن،فتل و لکلرک هم گازیدن،پرز و استرول هم گازیدن و اکون و ریکاردو. پس چرا اختلاف دارن؟ پس حتما اینجوری هم که میفرمایید نیست که مستقیم برن و گاز بدن. قطعا چالش هایی هم توی همین پیست به ظاهر ساده هست

      • mohammad

        2

        2

        خوب موتور مرسدس طراحی رسدس رو بقیه نداشتن

  19. Formula 44

    14

    4

    تبریک به آلبون بابت رسیدن به Q2

    • Mahmood.ghaedi

      3

      1

      البون فکر کنم ولی گسلی و نوریس ماشینهاشون مشکل داشت

  20. ali.es

    5

    0

    دوستان سرعت مسابقه ای مرسدس و ردبول چجوری بوده تو تمرینها؟

    • Mohammad44

      4

      4

      کامنت دیشب مهریار حاکی از این بود که مکس سرتره از مرسدس ها اونم به شدت

    • iman88

      5

      0

      اختلاف نسبت به مرسدس
      ردبول 2 دهم
      ریسینگ 5 دهم
      الفاتاوری و رنو 7 دهم
      مکلارن 9 دهم
      الفا 1 ثانیه
      فراری و هاس 1/1دهم ثانیه———–البته نتیجه فراری با سب بدست اومده.چارلز تمرین دوم رو از دست داد.
      ویلیامز 1/2 دهم ثانیه
      البته این اطلاعات خامه و خیلی چیزهارو درنظر نگرفته

  21. Silver Arrows

    9

    2

    دوست داشتم راسل رده یک رو بگیره اما باز هم کارش عالی بود. اختلاف ناچیز بود.
    به امید یک مسابقه جذاب برای فردا

  22. Soheil

    8

    2

    تبریک به ولتری و امیدوارم لوییس هم هرچی سریعتر خوب بشه
    و چه کرد شارل واقعا چیزی نمیشه گفت امیدوارم فراری با اشتباهاش سرنوشت این راننده رو هم مثل خیلیای دیگه خراب نکنه و البته خودشم پیشرفت کنه و اشتباه نداشته باشه. واقعا از دور q3 شارل لذت بردم دمش گرم
    حالا جدا از اینا واقعا قراره چکو فصل بعد بیرون بشینه ما شیرین کاریای آلبونو ببینیم…؟

  23. amirreza

    6

    2

    گریه م در اومد لعنتی وقت ۰.۰۲۶ کم اورد جورج

  24. iman88

    9

    0

    راستی توجه کردین ایتکن از لطیفی سریع تر بود!؟اگر پیچ اخرو خراب نمیکرد یه 1دهمی سریعتر بود!
    واقعا حیف راسل که باید با همچین راننده هایی هم تیمی باشه و تازه صندلیش هم توسط یکی دیگه از همین ها به خطر بیوفته!!

    • Mahmood.ghaedi

      4

      3

      ایمان اینکن اگه پیچ اخر اشتباه نمیکرد میومد Q2
      حیف شدراننده خوبیه ی چیزهایی نشون داد حیف لطیفی صندلی داشته باشه یکی مثل اینکن یا پرز یا نیکو هالک صندلی نداشته باشن

      • |ZXE-LECLERC16|

        4

        1

        ایتکن!
        یه کم عجیبه دو بار اشتباه املایی
        اگر چه که نون و تِ کنار هم هستن توی کیبورد

      • Mahmood.ghaedi

        2

        1

        اوکی دوست عزیز ما با ده هم قبول بشیم خداشکر میکنیم
        شما بذار پا سواد ما

      • Xerxes

        0

        1

        این نشون میده که باید فرمول یک به جای ده تیم با دوازده تیم برگزار بشه

    • ایرن

      7

      4

      در مورد مقایسه ایتکن با لطیفی. اگ بخوایم اینجوری مقایسه کنیم که باید بگیم ایتکن اگر خراب نمیکرد همون اختلافی رو با لطیفی داشت که راسل داره (دقت کنیم که ماهیت پیست جوریه که اختلافها خیلی کمتر از قبله. نیم ثانیه ی پیست های دیگه توی اینجا شاید دو دهم و کمتر باشه و این رو اختلاف تیمها با هم داره نشون میده) پس اگر ایتکن هم پشت مرسدس جای راسل بود نهایتا یکدهم ضعیفتر کار میکرد و سوم رو دیگه میشد.

      البته من قبول ندارم حرف بالا رو. اما اینو گفتم که ببینید چقدر این مقایسه ها میتونه اشتباه باشه. برای مثال فتل از موتور قبلیش استفاده کرد. توی تمرین اول و دوم چیزی از لکلرک کم نداشت. پس میشه گفت موتورش شاید باعث نتیجه ی بدش شد توی روزی که توی تمرینها از همتیمیش بهتر بود. اما شایدم این موضوع درست نباشه. چون ما نمیدونیم واقعا موتور فتل چقدر اصطلاک داشته و قدرت تولیدیش چقدر کم شده بوده یا اصلا شاید مشکل از رانندگی خود فتل باشه.
      این مثال رو زدم که بگم ما مخاطبین و طرفدارها از خیلی از متغیرها خبر نداریم. پس نتیجه گیریهامون میتونه کاملا غلط باشه.

      • Mehriar Salehi

        7

        2

        مقایسه هم تیمی ها تو شرایط برابر و البته طی یک سیکل طولانی مثل یک فصل، بهترین و معتبرترین ملاک سنجشه دو تا راننده هستش، البته اگر درست انجام بشه، نه مثل اون چند سطر اول که بعنوان یک دیدگاه متفاوت مطرح کردین…چون اصولا اون دیدگاه اصلا وجود خارجی نداره که کسی بخواد در نظر بگیره.علت؟

        تصور شما (و دیدم پایینتر چندین نفر دیگه هم نوشته بودن) اینه که ایتکین لپتایم بهتری از لطیفی داشته و چون اختلاف آخرشون نزدیک به یک دهم بوده، پس اگر پیچ آخر زمانش خراب نمیشد، از لطیفی تایم بهتری داشت و همین بشه سنگ بنا برای نتیجه گیری های بعدی.
        خب این غلطه.

        سکتور ۱ لطیفی : ۱۸.۸۰۹
        سکتور ۱ ایتکین : ۱۹.۰۳۷ (با تو لطیفی)
        اختلاف آخر سکتور ۱ = ۰.۲۲۸ لطیفی سریعتر.

        سکتور ۲ لطیفی : ۱۹.۲۷۲
        سکتور ۲ ایتکین : ۱۹.۲۵۸
        اختلاف آخر سکتور ۲ : ۰.۲۱۴ لطیفی سریعتر.

        سکتور ۳ لطیفی : ۱۶.۷۱۵
        سکتور ۳ ایتکین : ۱۶.۵۹۷

        ترجمه راحتترش اینه که اتفاقا کسیکه تو پیچ آخر زمان از دست داد لطیفی بود چیزی که نسیب ایتکین شد با خارج شدن از پیچ، ضرر نبود، بلکه ۱ دهم زمان بدست آورد نسبت به نیکلاس.

        موضوع دوم اینکه نوشتین اختلاف نیم ثانیه بوده، خیر…تو شرایط بدون مشکل تو جایگاه پیست، این اختلاف نزدیک به ۶ دهم بوده.پس اینجا براحتی عدد ۴ دهم قابل دسترس بود با جورج.

        با جمع این اعداد، به ۶ دهم میرسیم برای پیست ۵۳ ثانیه ایی! اینجا که هیچی، توی هیچ پیستی دو راننده ایی که اختلاف ۶ دهم داشته باشن رو تو یک گروه هم نه، حتی نزدیک بهم قرارشون نمیدن.

        بله از پرسپکتیوهای متفاوت دیدن خوبه اما به شرطی که همچین پرسپکتیوی وجود داشته باشه.
        و من باب تاکید عرض میکنم…اتفاقا قیاس با هم تیمی طی فصل نتیجه درستی میده مگر اینکه اتفاقات عجیب غریبی بیافته.

      • iman88

        1

        1

        اون موتور، موتوریه که تو تمرین اول و دوم سب ازش استفاده کرده.قبل از تمرین سوم یه موتور دیگه رو میذارن و بعدش دوباره برمیگردن به موتور روز جمعه.

      • ایرن

        2

        1

        آقا مهریار اتفاقا من هم دارم میگم اون دیدگاهی که در چند سطر اول بهش اشاره کردم دیدگاه اشتباهیه. به جمله ی اول سطر اول و جمله ی اول سطر دوم توجه کنید متوجه میشید من از این استدلال به عنوان یک استدلال بی پایه یاد کردم.

        حرف من هم این بود که اگر بخوایم اینجوری بر اساس یک یا دو مسابقه و تمرین نتیجه گیری های اینجوری کنیم الان شاید بشه لطیفی رو در حد همیلتون نشون داد و کلاغ رو جای قناری جا زد که اشتباهه.
        در مورد عدد نیم ثانیه من به عنوان مثال عرض کردم و دنبال ارائه ی عدد دقیق نبودم و اصوصلا به منابع دقیق برای زمان ها و … دسترسی ندارم و دانشش رو هم ندارم که از داده های خام بتونم نتیجه گیریهای علمی در این ورزش کنم.

        و اعتقاد دارم به جای نگاه کردن به یه تمرین و یه مسابقه و حتی چند مسابقه دوستانمون توی این سایت باید به یک فصل نگاه کنند. البته متغیرهای دیگه ای هم هست که باید به نتایج یک فصل کامل اضافه بشه. و اینکه برخی با همون تمرین اول خیلی چیزها رو درباره ی مرسدس و همیلتون و راسل و بوتاس و … ثابت شده میدونستند اشتباه بزرگیه و اگر قراره چیزی درباره این افراد اثبات بشه حداقلش اینه که لااقل تا انتهای مسابقه صبر کنیم.

        محمد ممنون بابت اطلاعی که درباره موتور دادی. اصلا چرا موتور رو تعویض کردند و بعد برش گردوندن؟

      • iman88

        2

        1

        مهریار پیچ اخر پشت ماشینو از دست داد.اینطور نبود که پیچو عریض تر طی کرده باشه و خروجی بهتری گرفته باشه.البته این چیزیه که من با یه بار دیدن صحنه اهسته دارم میگم.اونطور که متوجه شدم شما به مینی سکتورها دسترسی دارید.بر اساس مینی سکتورها بهتر میشه گفت تایم از دست داده یا نه.

      • iman88

        1

        1

        محمد؟؟
        استفاده از موتور قدیمی تو روز جمعه یه امر متداوله.اینکه بعد از تعویض موتور دوباره برگشتن به موتور جمعه ظاهرا فقط برای احتیاط بوده.جایی اعلام نشد چی دیدن که موتور رو عوض کردن.فقط عنوان شده برای احتیاط بوده.

      • ایرن

        1

        1

        ببخشید. ایمان !!!
        اشتباه گفتم اسمت رو.

        اما این تعویض موتور به بهای از دست دادن بخشی از تمرین ها تموم شد. میتونستند این تعویض رو قبل از شروع تمرین انجام بدند. به هرحال دلیلش هرچی بوده فعلا وضعیت فتل اینه و باید ببینیم امشب چی پیش میاد. ممنون از توضیحت

  25. Ali🦁3

    12

    2

    تبریک به طرفدارای مرسدس بوتاس و جورج برای اولین بارش با ماشین مرسدس عالی بود.
    اختلاف تایم مکس با مرسدس ها دیگه همچی میگه از سریع بودن، امیدوارم استراتژی جواب بده Tomorrow .
    یه تبریک به شاهکار و سوپرایز چارلز و طرفداراش@ الخصوص قدیمی ترین فراری فن داداش بزرگمون سیامک خان.
    آلبون واقعأ نمیدونم چه اتفاقی افتاد براش یا خراب کرد یا هر چیزی به هر صورت بد شد خیلی امیدوارم بتونه فردا جبران کنه چون شخصیت آرومی داره قابل احترامه برام.

    • --AmirAli--

      8

      3

      آلبون خیلی بچه گلیه 😅🌹

      • ALEX-ALBON

        9

        5

        آخ
        آخ آخخخخخخ.. لعنتیییی چرا آلبون نرسید به دور دومش؟؟؟ ای خدا.. تقصیر کی بود؟؟؟ گاراژ یا خودش؟؟ ایمان شما متوجه نشدی؟؟
        تبریک میگم به بوتاس فن و محمد جواد برای پل پزیشن ولتری اما فردا اون بالا بکوش بکشی راه بیوفته که نگو.. مکس و لکلرک که هر دوشون سابقه سبقتهای ریسکی و دارن مخصوصا چارلز که نشون داده هنوز توی سبقتاش خیلی عجوله و کم صبره.. پرز سکو میگیره احتمال زیاد.

      • ALEX-ALBON

        2

        13

        شکنکنین آلبون اصلا نرسید به دومین دور سریعش هر چی که بود خیعلی ناراحتم کرد.. اگر میتونست دورش و بزنه مطمعنم جزو 5تای اول میبود.. سکوش از دست رفت که رفت..
        باز ما اومدیم از رانندمون طرفداری کنیم شروع کرد به —-زدن
        فکر کنم من نحسم.

      • Mahmood.ghaedi

        6

        3

        الکس البون
        تقصیر کی بود خب معلومه مقصر صد درصد لوییز بود
        اگه اون دوتا تصادف نبود الان البون خط یک استارت میزد😉

    • Mahmood.ghaedi

      6

      4

      علی فردا مکس شانس اول برد مسابقس
      دوتایی ک جلوشن تو استارت زیاد جالب کار نمیکنن
      لکلرک هم تو استارت شانس کسب رده داره

      • NICO ROSBERG-06

        2

        3

        الکس این حرف و نزن
        آلبون فقط بدشانسی آورد همینطور فتل منم دقیقا متوجه نشدم چی شد اما چیزی ک نشون داد این بود که مثل اینکه دیر برای زدن دور دوم سریعشون بیرون اومدن و دیگه برای ثبت تایم دیر شده بود باز اگه دوستان چیزی غیر ازین بوده بفرماین تا بهره مند شیم.برای منم جای سوال بود واقعا چرا تایم نزدن یا خراب کردن.. ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • SUPER FAST 16

        2

        2

        هردوشون تو استارت عالی هستن ولی ماشین سریع دست اون دو نفری هست که استارت خوب ندارن و اگه تو استارت رده از دست بدن ماشینشون تو چند دور بعدی رده رو پس میگیره مثل خیلی از ریس های دیگه که شارل رده گرفته تو استارت بعد ازش پس گرفتن🥺🥺

    • Max33vr46

      9

      4

      تبریک به چارلز لکلرک که امروز خوب بود اما واقعا یه سری یجوری میان وانمود میکنن انگار فراری در حد ویلیامز نه آقا فراری فراری اول فصل نیست و تیم سوم گرید شده اینو پیشرفتشون نشون میده که حتی از ردبول هم بیشتر پیشرفت داشتن در آخر واقعا الان میدونم هیچکدوم از مکس فنا از ته دل خوشحال و راضی نیستند هر فصل آقای دکتر مارکو این قولو میدن که مکس دیگه امیال قهرمانه اما تهش میشه اینکه به گرد مرسدس هم نمیرسن و هر سال اوضاع همینه ولی امیدوارم که سال بعد یکاری بکنن هرچند بازم همون اوضاعه ولی امیدوارم 2022 واقعا در حد قهرمانی باشن

    • |ZXE-LECLERC16|

      2

      0

      ممنون عزیز🌹🌹🌹
      :)))))))))))))))))))))

    • Ali🦁3

      4

      1

      اگه آلبون Q3 بود حداقل مکس می تونست ازش too بگیره.

      • Ali🦁3

        3

        2

        44
        . ولی من رو فارسی تلفظش کردم بازم مرسی.

      • RADU

        1

        5

        هیچکدوم toe😃

      • Mahmood.ghaedi

        0

        2

        سیع کرد از راسل بگیر فکر کنم از راسل تونست بگیره
        البته خودم هنوز انبورد ندیدم

    • Siamak

      8

      1

      ممنون علی جان که به یاد این حقیر هستید .تایم خوب لکلرک با هوشیاری کسب شد ! تصور من اینه که با این ماشین فردا موفق نشه جایگاه خودشو حفظ کنه و رده از دست بده ، مگه اونکه اتفاق غیر منتظره ای پیش بیآد !
      پیش بینی شخصی ام برای فردای مکس بسیار خوشبینانه است . در صورتیکه همه چیز روال عادی خودشو طی کنه سکوی مکس محرزه ، فقط باید روی رتبه بهترش فکر کرد .

  26. RADU

    6

    1

    این همه فاصله بین دو تا راننده فراری نمیتونه درست باشه 😔

  27. mohammad

    6

    1

    پیست فقطمستقیمی بود فقط باید گاز میدادی
    حتی به 1 دقیقه هم نمیرسید
    ببینید این تو تاریخ میمونه والنری سریع ترین مرد فرمول 1 کی باورش رو میکرد؟

    • Mohammad44

      7

      1

      داداش قبول دارم بوتاس تو مسابقه نوسان داره ولی انصافا تو تعیین خط اثبات شده است و تو گرید به نظرم جز پنج تا هست ولی خب تو مسابقه مشکل داره

      • mohammad

        0

        4

        کرافتی و براندل میگفتند هرکی بشینه پشتش اول میشه البتهکرافتی گفت من بشینم دست و پا میزنم تو شاید اول بشی
        ولی نشد مهارت جرج رو کامل ببینیم چون فقط مستقیمی بود

      • mohammad

        10

        3

        درمورد بوتاس تو این مسابقه نظرم مثبت بود و نشون داد لویس هم نباشه بازم بوتاس میتونه این تیم رو قهرمان کنه
        در واقع اکثر راننده ها میتونن

      • محمددانیال

        2

        2

        امتیازارو هم تو مسابقه میدن نه تو تعیین خط

    • Senna

      5

      4

      سریع ترین راننده فرمول یک هنوز لوییسه با سرعت متوسط 264 کیلومتر برساعت تو مونزا
      والتری تو این پیست (بیرونی بحرین) سرعت متوسطش 238.95 کیلومتر برساعت بود

      • mohammad

        1

        4

        قبلا دستکیمی بود برای مونزا
        بعد لویس تو همون مونزا گرفتش
        ولی این کوتاه ترین پیست همش هم مستقیمی مگه اینکه همینجا باز مسابقه برگزار بشه وگرنه میمونه برای والتری

    • Fastboy 44

      5

      4

      Mohammad
      یه تنه سایتو میگردونی با جمله های “فقط مستقیمی بود” و “هرکی میتونه اول بشه” و….
      ولی خب تو همون مستقیمی رفتن بعضیا عملکرشون بهتر بوده!

  28. mohammad

    5

    8

    واقعا لکرک زرنگی کرد از مکس مثل اینکه اسلیپ استریم گرفت خودش هم میدونست دیگه دور بهتری نمیتونه بزنه دیگه از ماشین اومد بیرون

    • iman88

      10

      2

      همه حداقل یک دور با تو زدن.مکس تو مرسدس ها رو داشت.راسل تو والتری رو داشت و الا اخر …
      چارلزم دیگه سافت نو نداشت ،بخاطر همین دیگه دور نزد.

      • RADU

        0

        2

        آره منم به نظرم بخاطر لاستیک بود
        چون کسی که یه بار toe گرفته پس بازم میتونه
        فقط یه هارد نو داشت

    • BAHRAM

      4

      5

      یه نظر غلط رو صدبار گفتی باور کن داری ابروی خودتو میبری. لکلرک حتی toe مکس رو هم نداشت تو میگی اسلیپ استریم؟

      • mohammad

        1

        1

        نظرکرافتی رو کفتم اونا هم آخه هم تایم ها رو دارن هم از نزدیک بادوربین های مختلف میبینن منکه ندیدم اصلادور لکلرک رو از صحبت اونا میگم اونا هم گارشناس هستند هم خیلی بیشتر از ما اطلاعات دارند

      • RADU

        2

        1

        داداش باشه کلا 180 تا پیام فکر کنم 80 تاش برا شماس که میگی toe نداشت
        آقایون toe نداشت !!!!!!!
        فهمیدین یا بازم بگم 😂😂

  29. amirreza

    3

    2

    اول یه تبریک به طرفدار های دوتاش بابت پل پزیشن یه تبریک برای طرفدارای لکلرک واقعا بینظیر بود و یه ناراحتی عمیقی در قلبم ایجاد شد بعد از اینکه جورج با اختلاف ۰.۰۲۶ دوم شد و به نظرم اگه سوئیس بود به راحتی اول می شد و آلبون هم که …….

  30. ....

    6

    7

    دکل نوردی که منتظر بود بوتاس تو تعیین خط شکست بخوره،حالت،فقط حالت…؟؟؟
    اونی که می‌گفت مگه ماشین مرسدس پیدا کردن قلق میخواد!دیدی که میخواست!!!

  31. amirreza

    1

    1

    عذر میخوام از دوستان بوتاس فن اشتباه تایپی بود منظورم بوتاس بود

  32. mohammad

    2

    3

    چرا نزاشتن سب دور بزنه؟
    تو سکتور اول 0.113 ثانیه بهتر بود تو سکتور بود فکر کنم 0.026 بدتر
    یعنی سکتور 3 رو اینقدر بد زد؟
    بعد فاصله اش با پار 3 صدم بود چی شد یهو این همه اختلاف افتاد
    کسی میدونه بگه

  33. Mmd9024

    2

    3

    فکر کنم توی دور آخر لکلرک فهمید که دیگه بیشتر از این نمیتونه از این ماشین فراری چیزی بیرون بکشه کلا رفت

    • Mahmood.ghaedi

      5

      3

      ن دوست عزیز لاستیک نو نداشت

      • mohammad

        5

        4

        نه نمیتونست بهتر بزنه
        همه اومدن یه دور دیگه چون اسلیپ گرفته بود بهترین دورش رو زد نمیتونست بهتر بزنه

      • iman88

        8

        1

        لاستیک نو نداشت.این اتفاق کم پیش نیومد.راننده های الفاتاوری هم کمبود لاستیک داشتن،بخاطر همین کیو3 رو با مدیوم شروع کردن که نتیجه اش شد گپ بالای 1 ثانیه.تو کیو1 که حتی لاستیک هاردم داشتیم(اینها بخاطر اینه که دو دست لاستیک سافت نو برا کیو 3 نگه دارن)…بعضی ها هم با سافت کهنه دور اول کیو3 رو میزنن و دور دوم رو با سافت نو.چارلزم میتونست این کارو بکنه اما بیهوده بود.دور اولش بی نقص بود و با لاستیک کهنه غیر ممکن بود بهتر بشه.اگر سافت نو داشته باشه هیچ ** همچین شانس بالقوه ای رو رها نمیکنه.
        درمورد tow داشتنش هم بله داشت.به پیر و به هرچه که شما بگید، tow داشت.

    • iman88

      6

      1

      حرفمو پس میگیرم.الان داشتم انبورد دور چارلز رو نگاه میکردم.از رو نقشه به نظر میومد که محدوده تو مکسه اما از انبوردش کاملا مشخصه که اینطور نیست.مگر اینکه دوستان از زاویه ای دیده باشن که این اختلاف رو کمتر کرده باشه.

      • Mehriar Salehi

        8

        2

        بنظرم یه جایی که شارل خیلی نسبت به هردوی مرسدس ها زمان بدست آورد، خروجی پیچ آخرش بود.
        کلا تو این آخر هفته معمولا جفت مرسدس ها (بیشتر جورج) برای شروع لپ، از میانه پیچ آخر شروع میکردن به پوش کردن و همین باعث میشد تو اواسط مسیر مستقیمی، تایمشون زرد باشه با وجود گریپ بالاتر پیست…اما شارل از همون مینی سکتور یک سبز بود…رادیو ریس اینجینرش قبل از پیچ آخر هم برام تایید همین موضوع بود که بهش گفتن لازمه پیچ آخر رو با فشار طی کنی.
        فکر کنم پیچ آخر شارل و جورج رو از آنبوردشون نگاه کنید، کاملا مشخص باشه.

      • iman88

        1

        1

        مثل همیشه دقیق و فنی.ممنون مهریار جان.

  34. amirreza

    0

    3

    البته یه اشتباه تایپی دیگه این بود که سوئیس رو سوئیس تایپ شد 🤣

  35. Mohammad44

    6

    3

    خوشم میاد کسایی که مزه میریزن یه روز نمی شه جوابشون رو می گیرن لااقل یه روز صبر کنید بعد تیکه بندازین

  36. amirreza

    4

    2

    من مردم از دست این کیبورد هی لوئیس رو می نویسه سوئیس

    • Ali.M

      5

      0

      احتمالا ترکیب سب و لوییسه، میبوردت دوست داره همتیمی شن😂😂😂😂

      • Ali.M

        4

        0

        ببخشید، کیبوردت

  37. amirreza

    3

    2

    Mohammad44 اگه منظورت با منه من خودم فن لوئیس م

    • ALIREZA

      4

      3

      دیدید بابا بوتاس رو دو روزه میکوبید … فردا هم اگه خراب نشه ماشینش اول میشه .. البته تو مسابقه اول رده از دست ندادن تو پیچ اول خیلی مهم هس .

    • Mohammad44

      3

      3

      نه خدایی نکرده به شما جسارت نکردم اونا خودشون می دونن همونایین که تو تعیین خط ترکیه در صحنه بودن کلا مهم نیست چی رخ می ده هر اتفاقی بیفته میشه یه سند برای اینکه لوییس راننده نیست فکر کنم کیفیت راسل تو تعیین خط اثبات شده است ولی خب …
      البته مسئله انکار ناپذیر و بسیار مهم مچ شدن با ماشینه که احتمالا راسل رو به مشکل انداخته ولی می خوام در کل اینو بگم لااقل تا آخر هفته صبر کنید اگه اونچه که میگید درسته اکی گردن ما از مو باریکتر ولی این عجله باعث میشه یه جاهایی خودتون حس بدی بهتون دست بده

  38. REZA.M

    7

    4

    واقعا تایمی که لکلرک زد عجیبه
    چون سکتور یک رو بنفش کرد و سکتور یک فقط دو پیچ داره و تماما کفیه و همه میدونیم موتور فراری تو کفی تعطیله
    حداقل اگه سکتور 2 رو بنفش کرده بود توجیه پذیر بود
    اما فراری موتور نداره چطوری سکتور یک رو بنفش کرده خدا میدونه
    یا یه توو درست و حسابی گرفته یا فراری دوباره فشار بنزین رو زیاد کرده
    موتور فتل هم قدیمی و کند تر بود. موتوری بود که تا الان توی تمرین ها استفاده کردن با این وجود حضرت استاد ایناکی روئدا دور اول کیو 2 فتل رو با مدیوم فرستاد بیرون.
    دور دوم هم یا اشتباه کرد یا تو ترافیک بود دقیقا نمیدونم.

    • REZA.M

      5

      2

      خب من حرفم رو پس میگیرم.
      فراری فشار بنزین رو زیاد نکرده.
      دلیل سریع شدن فراری تو کفی این بوده که لکلرک از یه بال عقب با داون فورس کم استفاده کرده.داونفورس بال جلو رو هم کم کردن
      اما برای فتل از یه بال عقب با داونفورس بیشتر استفاده کردن.لود آیرودینامیکی بال جلو هم بیشتر بوده که البته بد هم نبوده واقعا. با همین ستاپ فتل توی تمرین ها شرکت کرد و سریع هم بود اما متاسفانه کند بودن موتور + داون فورش بیشتر(درگ بیشتر)باعث شد نتونه تایم خوبی بزنه و فردا هم کار سختی برای سبقت گیری داره.شاید بهتر بود فراری با وجود موتور قدیمی کمی از داونفورس ماشین رو کم میکرد تا فتل بتونه تو کفی ها سریعتر باشه.

      • mohammad

        2

        1

        جدی این موثقه؟

      • BAHRAM

        3

        2

        نمیشد. فتل با داونفورس کمتر کنترل ماشین رو ازدست میده تو تمرینات هم دیدیم

  39. Mahmood.ghaedi

    11

    3

    لکلرک چ کرد
    ی درس رانندگی داد ب بعضیها ک الکی صندلی دارن و فقط دور دور میکنن تو پیست لکلرک و مکس بدشانس ترین رانندهایی هستن ک من تو عمرم دیدم
    تو بدترین دوره وارد مسابقات شدن
    تو دوره مرسدس امدن

  40. mohammad

    2

    2

    صد حیف برای لندو

  41. Engineer

    4

    8

    چیزی که مشهوده اختلاف ورشتپن و آلبونه

  42. ALIREZA

    4

    2

    دیدید بابا بوتاس رو دو روزه میکوبید … فردا هم اگه خراب نشه ماشینش اول میشه .. البته تو مسابقه اول رده از دست ندادن تو پیچ اول خیلی مهم هس .

  43. muhamad

    8

    2

    واقعا از ۴تا پیست حاضر تو سخیر بدترینشو انتخاب کردن
    خدایی اگه یکی که تو gp هم باشه میتونست با ماشین مثلا مرسدس یا ردبول تایم بزنه تو این پیست
    من منکر توانایی راننده ها نیستم ولی چالش برانگیز نیست این پیست

  44. Hamed

    2

    2

    عجب تعیین خط نزدیک و غیرقابل پیش بینی شد من فکر میکردم مکس پل رو بگیره و خب پیش بینی هم میکردم بوتاس بتونه راسل رو شکست بده به هرحال تجربه بیشتری با این ماشین داره ولی اختلاف خیلی نزدیکه
    تایم لکلرک هم اینقدر خوب بود که دیگه جای بهتر شدن نداشت ترجیح دادن تلاش دوم رو نیان تو پیست دیگه تایر نسوزونن

  45. Senna

    4

    0

    تیتر اشتباهه
    درستش اینه (کوتاه ترین دور ( از نظر زمانی) تاریخ فرمول یک)

  46. itg

    3

    1

    مرسی لکرک عالی
    آرزوی سلامتی برای همیلتون

  47. iman88

    8

    1

    تو یه پیست 3 کیلومتری که یه دورش 53 ثانیه است تو اگر چشم بسته بری وسط پیست بازم میوفتی تو محدوده تو یه ماشین دیگه.اینجا مونزا نیست.من حتی یک موردم ندیدم برا گرفتن تو ازون مسخره بازی های مونزا اتفاق بیوفته.
    در مورد سرعت فراری تو مستقیمی،اگر انالیز سرعت فراری و تیمهای مختلف رو تو پیچهای متفاوت ببینید،فراری در بهترین حالت جزء سه تیم اخر تو تمام پیچهاست.عملا تمام برتریشو تو پیچها قربانی مستقیمیها کرده.اتفاق غریب و خارق العاده ای نیوفتاده که بخواید داستانی سرش درست کنید.
    این یه ریسکه که منم تا حدودی بهش خوشبینم.

    • بهزاد زمانی

      0

      1

      از این دو نفری که دیسلایک دادن خوشم میاد، فکر کنم اصلا متوجه نشدن چی نوشته شده فقط اسم بنده رو دیدن یه دیسلایک فرستادند اما بنده براتون لایک دارم👍

  48. Mehriar Salehi

    10

    2

    فکر نکنم رسیدن به بوتاس ظرف ۴ ساعت تمرین، چیز عجیبی باشه برای جورج…فقط براساس چیزی که تا الان از خودش نشون داده بود تو این سالها، عمل کرد.اگر بغیر از این بود باید تعجب میکردیم.
    قیاس کنیم با عملکرد اولین ریس یک جایگزین یا راننده ایی که تازه به تیم پیوسته…فرقی نداره مکس، کوبیتسا، الکس یا…
    کاملا برتر بود اما انتظار دیگه ایی نمیرفت در قیاس با این راننده ها.

    احتمالا پول رو هم جایی از دست داد که کل آخر هفته مشکل داشت. : پیچ یک اما با یک تفاوت.اوایل هفته نقطه ترمزگیری بود و بیشتر مواقع ایپکس رو از دست میداد…امروز اما بیشتر با آندراستیر میانه پیچ درگیر بود.
    فکر کنم اگر لوییز تو اون ماشین نشسته بود، با مچ بودنی که با مکانیکها و گاراژش داشت، همون بعد از تمرین اول، این مشکل از بین میرفت براش اما خب این از اثرات طبیعی قرار گرفتن تو یک فضای جدیده.

    اما اصل قضیه از اینجا به بعد هست که بیشترین شک روش بوده این فصل: استارت.
    همینجوریش استارتهای خوبی نمیزد، نمیدونم تو این پیست اونم از سمت کثیف قرار چیکار کنه! جالب میشه ببینیم بیشتر این مشکل ، ناتوانی ویلیامز برای رسیدن به تنظیمات کلاچ مناسب برای جورج بوده یا ضعف خودش…اگر استارت خوبی بزنه، بقیه کار برای سکو، با توجه به توانایی بالاش تو زدن لپتایمهای یکنواخت و کم اشتباه بودن، نباید آنچنان سخت باشه…هرچند هنوزم فکر میکنم خطرناکترین موجود پیست، مکس هستش با اون سرعتی که دیروز نشون داد…دست نیافتنی میشه اگر قراره همون لپ تایمها تکرار بشه.

    فراری ها هم خوب بودن واقعا…شاید ذوق زدگی یکسریها هفته قبل بعد از عملکرد کوالیفاینگ بد فراری و تیکه پراکنی ها یکم عجولانه بود…بهرحال اینجا نزدیکترین پیست به مونزا بود و تفاوت مشخصه.
    نکته جالب اما این بود که شارل میشه گفت کمترین Toe ممکن رو داشت طی لپش…من وقتی تایمش رو دیدم، مخصوصا تو سکتور ۱، تصورم این بود که دابل تو داشته اما بعکس این قضیه بود و فاصله قبل از شروع لپش با ماشین جلویی (مکس) نزدیک به ۱۰ ثانیه شده بود که فکر نکنم چیزی از تو باقی گذاشته باشه…با چک کردن مینی سکتورهاش مشخصه که بیشترین زمان رو تو ترمزگیری پیچ ۱ و خروج معرکه از پیچ بدست آورده بود.
    درباره سب هم بالاتر نوشته بودن که چرا “آوردنش” پیت…برعکس بود.رادیوش طی لپ سکوت مطلق بود.بعد از خروج پیچ آخر توی رادیوش گفت “پیشرفتی نداشتم، میام باکس”…تصمیم شخصی راننده بود.

    و….آفرین به ایتکین.خیلی خوب تونست خودش رو به لطیفی برسونه و عملکردش توی کوالیفاینگ واقعا خوب بود.درسته که نیکلاس بنچ مارک خوبی نیست اما بهرحال قهرمان فرمولا ۲ بوده و یکسال با این ماشین رانندگی کرده.حیف که این ریس جورج رو نداشتیم وگرنه با اون فاصله همیشگی با لطیفی، میتونست اتفاقات خوبی رقم بخوره.

    و در آخر، جالبترین صحنه این سشن هم ایستادن شارل دم گاراژ راسل بود برای یه تامب آپ قبل شروع لپ آخرش 👌

    • REZA.M

      1

      4

      دوست عزیز اتفاقا لکلرک پیچ یک رو از دور قبلش تو کیو 2 خیلی بد تر زد.تو کفی خیلی سریع بود که دلیلش هم استفاده از بال عقب با داونفورس کم بود.

      • Mehriar Salehi

        11

        1

        نمیدونم چشمی دیدن شما رو قبول کنم یا اعدادی که جلومه!

        سکتور ۱، ۷ تا مینی سکتور داره…۴ تای اول از خط استارت فینیش هست تا نقطه ترمز گیری.۵ میشه نقطه ترمزگیری و ترن این به پیچ ۱، ۶ میشه قسمت چپ گرد پیچ یک (میانه پیچ) و ۷ میشه خروجی پیچ اول…چیزی که شارل توی کوالیفاینگ ۲ ثبت کرد، بنفش تو قسمت آخر مسیر مستقیمی بود.یعنی زمان بدست آوردن تو مسیر مستقیمی…و چیزی که توی کوالیفاینگ ۳ ثبت کرد، بنفش تو مینی سکتور ترمز گیری و خروجی بوده.حالا نمیدونم منظور شما از اینکه پیچ یک بهتری داشت تو Q2 چیه!

        دوم، اینکه تو کفی خیلی سریع بود بخاطر بالچه عقبش هم متوجه نشدم…مطمئنا ستاپ بال عقب با دانفورس پایین کمک میکنه به تاپ اسپید، اما در جریان هستین که ظرف ۷-۸ دقیقه بین Q2 و Q3 نمیشه بال عقب رو عوض کرد دیگه؟! نمیدونم چه تاثیری این بالچه میتونسته تو Q3 بزاره که توی Q2 نگذاشته!

        مطلب آخر…شما میگید موتور قدیمی + بال دانفورس بالاتر + کمبود Toe باعث شده سب تو مسیر مستقیمی زمان از دست بده.
        من اطلاعی از بالچه هاشون ندارم، حقیقتش اصلا دقتی هم نکردم بهش…موتوری که آخر سیکلش هست هم احتمالا یک مقدار ضعیف تر میشه که اونم نمیدونم این موتور نسبت به چیزی که قرار بوده استفاده کنه چقدر مستهلک تره…اما بازم اعداد و ارقام با این ادعا سازگار نیست چون تاپ اسپید سب توی اسپید ترپ یک مقدار بالاتر از شارل بود.

        Max33 ، با اختلاف مکس سریعتر بود.
        اما تجربه نشون داده درباره مرسدس که این اتفاق زیاد میافته که توی ریس تایمهایی متفاوت با تمرین بزنن.
        در کنار اینکه این ریس فکر کنم سختترین جا باشه برای پیش بینی…ریس های دیگه، ۱ لپ میزنن، ماشین دوم، از فاصله DRS خارج شده…اینجا تماما مسیر مستقیمیه و تاثیر Toe فکر کنم خیلی بالا باشه…بطوریکه اگر همه استارت درستی بزنن، امکان داره ماشین جلویی بفرض توی لپتایمها قابلیت ۲-۳ دهم سریعتر بودن رو داشته باشه اما بخاطر اسلیپ استریمی که به ماشین پشتی میده، این فاصله خنثی بشه نسبت به ماشین پشتی.

        مطلب آخر هم بنظرم خنک نگه داشتن ماشین، یکی از وظایف راننده ها باشه فردا…شما نمیتونید نزدیک ۹۰ لپ تمام مدت تو فاصله DRS یک ماشین باشید و توی اسلیپ استریمش بمونید…فکر کنم تو جاهایی از پیست که ماشینها مدت زیادی نزدیک بهم قرار میگیرن، زیاد ببینیم که راننده پشتی توی مسیر مستقیمی بجای استفاده از اسلیپ استریم، خودش رو از پشت ماشین جلویی خارج کنه به منظور خنک کردن موتور و ترمزها.

      • REZA.M

        4

        0

        ببخشید حق با شما بود من آنبورد کیو 1 رو دیده بودم سافت بود لاستیکا فکر کردم کیو 3 بوده

    • mohammad

      2

      0

      مرسی بابت توضیحی که در باره سب دادید

    • mohammad

      1

      0

      ولی گزارشگر های اینجور گفتند که از مکس تو گرفت حالا نمیدونم

      • mohammad

        2

        1

        باز چرا این منتشرنشد؟

        چرا اینجوری میکنید؟
        خندم مگیره ازتون

    • Max33vr46

      2

      0

      آقا مهریار یه سوال سرعت مسابقه ای مکس نسبت به مرسدس ها چطور بود؟

    • ایرن

      2

      0

      یه سوال. منبع این اطلاعات از کجاست؟ به عنوان یه طرفدار فرمول یک دوستدارم گاهی از چنین اطلاعاتی بهره مند بشم. سایت خاصی هست یا سایت خود فرمول یک هست؟ کدوم قسمتش؟
      و با اون بخش که گفتی خطرناکترین موجود توی پیست مکس هست کاملا موافقم. مخصوصا در نبود همیلتون

      • Mehriar Salehi

        0

        2

        ایرن سایت FIA اطلاعات لپ تایمها و تاپ اسپیدهای هر سشن هست، برای مینی سکتورها و رادیوها هم اکانت تلویزیونی فرمولا وان لازمه.

        Siya جان مرسی البته ما که ۱۸-۱۹ شدیم این سشن، زیاد تبریک نداره :))
        اما چیزایی که گفتین دقیقا همینه و جمعه داشتن از این صحبت میکردن که همین ۱۰-۱۱ سانت اضافه چقدر توی کاکپیت بالاتر قرارش میده و سرش جایی قرار میگیره که نباید باشه و این رو جریان هوا تاثیر جزئی میزاره.
        این صندلی هم مربوط به ۳ سال قبل هست و اکثر راننده ها بعد از تغییر قوانین ۲۰۱۸ وزن گرفتن…اما خب هالک هم راننده قد بلندیه…فقط با یک تفاوت.کسی از هالک توقع شکست استرول رو نداشت، درباره جورج این توقع مقابل بوتاس بوجود اومده.

    • Siya

      3

      1

      مهریار جان اولا بهت تبریک میگم به خاطر عملکرد بی نظیر جرج و امیدوارم که فردا رو سکو باشه یه نکته ای خواستم بگم نمی‌دونم شما هم بهش فکر کردی یا نه از لحظه ای که اعلام شد جرج میره جای لویس من تو این فکر بودم با قد بلندی که جرج داره توی کاکپیت به مشکل بر میخوره یا نه که امروز متوجه شدم سایز پاش و جای پدال هابراش مشکل ایجاد کرده و مجبور شده که کفش با یک سایز کوچکتر پاش کنه و با اون شرایط سخت تونست همچین تایم با اختلاف کمی رو بزنه که آفرین داره و همچنین از نظر من این پیسته همچین راحتی هم نیست که دوستان میگن فقط گاز بده و برو نظر شما چيه؟

  49. Amirmm

    10

    13

    حالا هی من بگم همیلتون فقط ماشینش خوبه شما بگید نه اگه لطیفیم تو ماشین مرسدس باشه ۴ بار قهرمان جهان میشه بهترین راننده حال حاضر به قطع ورستپنه

    • Fastboy 44

      1

      6

      یعنی حال اون دونفری (تا الان) که لایک دادن رو با قیمت زیادی خریدارم!!!

  50. امید نورمحمدی

    4

    13

    خیلی جالب بود. منکه لذت بردم. چه ماشینیه مرسدس. اصلا مهم نیست کی با چقدر تمرین روی صندلیش نشسته باشه. البته من با راسل هیچ مشکلی ندارم و راننده خوبیه حتما. ولی این ماشینه …
    16 کوالی توی فصل داشتیم که 15 تاش مال مرسدس بوده و یکیشم مال ماشینی بوده که میگن کپی مرسدس سالهای قبله! الانم با راننده ای روبرو هستیم که فقط با سه جلسه تمرین و با اختلاف ناچیزی نسبت به راننده ای که 15 مسابقه روی صندلی بوده تایم میزنه!
    دیگه الان از استعداد و نبوغ و جورج گفتن و این تیپ تحلیلها کار نمیکنه بخدا! یکم هم واقع بین باشیم و طرفداری متعصبانه را کنار بزاریم.
    ستاره امروز بدون شک لکلرک بود. چه کار بزرگی کرد این راننده جوان. براستی عالی بود. اون تایم موجب شد مرسدس و ردبول از خواب خرگوشی بیدار بشن. نمیدونم چرا دوباره نیومد دور بزنه.
    تمجید از هر راننده ای غیراز لکلرک برای تایمگیری امروز واقعا متعصبانه است. ستاره امروز بود.

  51. iman88

    11

    0

    بچه ها چرا برای تو مینویسید “toe”?
    tow به معنای کشیدن درسته.

    • Mehriar Salehi

      7

      0

      مرسی ایمان از اصلاح…منم اشتباها نوشتم Toe، که برای زاویه چرخها به داخل و خارج استفاده میشه و ربطی به این موضوع نداشت.

    • BAHRAM

      4

      1

      بله درسته toe مربوط به زاویه چرخ هاست
      Tow درسته

  52. بیژن

    1

    2

    تبریک برای یک و دو مرسدس
    جورج هم که عالی بود .
    بنظرم ۲۰۲۲ والتری باید با مرسدس خداحافظی کنه اگه ۲۰۲۱ نتونه لوئیز رو شکست بده .
    راسل قهرمان آینده مرسدس 😍😍😍👌

  53. RADU

    3

    0

    مسیری با فشار هوای پایین‌تر که توسط ماشین جلویی برای ماشینی که در فاصله‌ی بسیار نزدیک در تعقیب اوست فراهم می‌شود. تو گاهی توسط هم‌تیمی‌ها برای همدیگر ایجاد می‌شود و گاهی ماشین‌های پیشتاز از ماشین‌های لپ شده تو می‌گیرند. در این حالت ماشین عقبی با استفاده از تونل هوای کم‌فشار پشت سر ماشین جلویی می‌تواند سرعت بیشتری پیدا کند و اقدام به سبقت‌گیری کند.

    این رو از یه جا کش رفتم خیلی شفاف تو گرفتن رو توضیح داده ✌

  54. Mahmood.ghaedi

    4

    0

    بچه ها کل پیست 54 ثانیه
    پیت استاپ 24 ثانیه
    فکر کنید تو پیچ یک بعد استارت برخورد پیش بیاد در حدی ک ی لاستیک پنچر بشه و سیفتی کار هم نیاد
    طرف تا ی دور بزنه بر پیت استاپ و برگرده دو دور عقب میفته دو دور لپ میشه😂

    • Mehriar Salehi

      2

      2

      محمود جان شما به شوخی گفتی اما این چیزیه که مدتهاست توی ذهنمه بعنوان یک راه حل خیلی ساده برای تزریق هیجان به ریس ها و تشویق تیمها به استاپهای بیشتر که خودش میتونه دستشونو تو استراتژی باز کنه و بشه یک متغیر طی مسابقه.
      اونم اسپید لیمیت پیت لین هست…الان فکر کنم یکسری جاها ۶۰ هستش و یکسری جاها ۸۰.
      زمان ورود و خروج پیت لین ها هم بین ۲۲ تا ۲۵ ثانیه…زمان از دست دادن با یک استاپ اضافه هم معمولا ۱۸-۲۰ ثانیه بسته به متوسط سرعت اون پیست…با این حساب یک راننده بخواد استراتژی تهاجمی استفاده کنه، بره پیت بیاد، باید ۲۰ ثانیه زمان رو جبران کنه تا دوباره برسه پشت رقیبش و طی این مدت احتمالا برتری تایرش رو تا حدود زیادی از دست داده.

      با افزایش این عدد به ۱۲۰ یا ۱۵۰ میتونستن پنالتی یک استاپ بیشتر رو بیارن زیر ۱۵ ثانیه که میتونه راننده هارو تشویق کنه به همچین کاری…البته احتمالا بخاطر ایمنی این کارو نمیکنن اما شاید میشد با محدودیت تو رفت و آمد های پیت لین، همچین چیزی رو انجام بدن.

      • Senna

        2

        0

        “با افزایش این عدد به ۱۲۰ یا ۱۵۰ میتونستن پنالتی یک استاپ بیشتر رو بیارن زیر ۱۵ ثانیه که میتونه راننده هارو تشویق کنه به همچین کاری…البته احتمالا بخاطر ایمنی این کارو نمیکنن اما شاید میشد با محدودیت تو رفت و آمد های پیت لین، همچین چیزی رو انجام بدن.”
        مهریار جان این ایده نشدنی و خطرناکه
        خیلی از تیم ها ما دیدیم که unsafe release داشتن و دارن
        شما فکر کن یه برخوردی باسرعت 150 رخ بده اونوقت یه طرف کلی مکانیک که وایسادن یه طرف هم کسایی که تو پیت والن …

      • Mehriar Salehi

        0

        2

        Senna حرفتون درسته، بیس پایین آوردن این عدد هم همینه از نظر FIA اما بنظرم زیاده روی از اونجایی که تو ایندیاناپلیس همین پیت لین لیمیت برای مسابقات فرمولا وان ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت بود و اتفاقی نیافتاد…در حقیقت قدرت ترمز گیری این ماشینها انقدر بالاست که شاید ۴۰ کیلومتر بیشتر تفاوت چندانی بوجود نیاره…اما بهرحال نظر شما چیزیه که فعلا FIA هم قبول داره.

    • Tracker

      4

      0

      MAHMOOD.GHAEDI
      البته محاسبت اشتباه ست
      دلیلش چیه؟
      فرض گرفتیم ی ماشین پنچر بشه طبیعتا خب از پیچ 1 تا ورودی پیت لین شما بگیر (50 ثانیه) مسیر هست ماشین پنچر که 50 ثانیه ای نمیاد !
      بخاطر یک پنچری ممکنه تا 4 دور هم لپ بشه😂

  55. VB77

    0

    1

    ارامش بوتاس عالی بود 👍❤️

  56. AmirReza

    1

    0

    آفرين لكلرك واقعا انتظار نداشتم 444444444444444 16 16 16
    بچه ها ميخوايد جواب بديد اسممو بگيد مرسي

  57. Homayoon

    0

    1

    به امید موفقیت فراری