لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با ثبت زمان 1:27.511 اولین خط یک مسابقه فرمول یک عربستان سعودی 2021 را کسب کرد.
هم تیمی او، والتری بوتاس مسابقه را از جایگاه دوم آغاز می کند. مکس ورشتپن، راننده تیم ردبول و پیشتاز جدول قهرمانی در حال ثبت سریعترین زمان تعیین خط در آخرین دورش بود که با دیوار پیست در سکتور و پیچ پایانی برخورد کرد و به کار خود در مکان سوم پایان داد.
ماشین ورشتپن توسط مکانیک های ردبول بررسی خواهد شد و ممکن است با پنالتی گیربکس جدید، او مسابقه را از پنج رده پایینتر آغاز کند.
چارلز لکلرک از تیم فراری یک ریکاوری خوب از تصادف تمرین دومش داشت و مسابقه را از جایگاه چهارم بالاتر از سرجیو پرز شروع می کند.
تعیین خط فرمول یک عربستان 2021
| رده | راننده | تیم | زمان |
|---|---|---|---|
| 1 | لوئیس همیلتون | مرسدس | 1:27.511 |
| 2 | والتری بوتاس | مرسدس | +0.111 |
| 3 | مکس ورشتپن | ردبول | +0.142 |
| 4 | چارلز لکلرک | فراری | +0.543 |
| 5 | سرجیو پرز | ردبول | +0.612 |
| 6 | پیر گسلی | آلفاتائوری | +0.614 |
| 7 | لندو نوریس | مکلارن | +0.669 |
| 8 | یوکی سونودا | آلفاتائوری | +0.931 |
| 9 | استبان اکون | آلپین | +1.136 |
| 10 | آنتونیو جیوویناتزی | آلفارومئو | +1.243 |
| 11 | دنیل ریکاردو | مکلارن | +1.157 |
| 12 | کیمی رایکونن | آلفارومئو | +1.374 |
| 13 | فرناندو آلونسو | آلپین | +1.409 |
| 14 | جورج راسل | ویلیامز | +1.543 |
| 15 | کارلوس ساینز | فراری | 1:53.652 |
| 16 | نیکولاس لطیفی | ویلیامز | +1.666 |
| 17 | سباستین فتل | استون مارتین | +1.687 |
| 18 | لنس استرول | استون مارتین | +1.857 |
| 19 | میک شوماخر | هاس | +1.953 |
| 20 | نیکیتا مازپین | هاس | +2.962 |


عجب کوالی خفنی بود ، واقعا قلبم گرفت
بعد از جمعه که مردسدس برتری خودش رو نشون داد ، توی شنبه ردبول توی fp3 و کوالی یا ردبول دیکه بود و خیلی خوب می تاخت ، مکس خیلی خوب دور آخرش رو داشت میزد و نهایت لیمیت رو طی میکرد ، واقعا شوکه اور بود ، اگر دورش گرفته بود حدود ۳ الا ۴ دهم ثانيه سریع تر از لویس میشد توی سکتور یک هم یه برخورد کوچیک داشت ، فکر میکنم گیربکسش نیاز به تعویض داشته باشه و پنالتی رو بگیره
لویس نسبت به ماشینش دور خوبی زد ، آفرین
بوتاس هم عالی بود ، آفرین چارلز ، جلوتر از پرز و روی خط دو استارت میزنه ، و اینم اضافه کنم که یه نفر دیروز گفت که چارلز با این تصادف هاش به سرنوشت مونتویا گرفتار میشه… داداش تصادف کردن اصلا نشان از ضعف نیست ، مکس که یکی از سریع ترین ها هم هست تصادف کرد، و اون روز ماشین چارلز مشکل بالانس ترمز داشت و تقصیر خودش نبود
ساینز به معنای تمام حیف شد خیلی پیس خوبی داشت ،اما یه برخورد کوچیک باعث شد ماشینش آسیب بینه و نتونست تایم بزنه ، اما فردا با لاستیک نو استارت میزنه
نمیدونم چرا مکلارن قبول کرد که فرده روی سافت استارت بزنن…
بوتاس مشکل موتور داشت توی q1 … مرسدس امسال بدجوری روی اشتباهاتش داره ریسک میکنه
عجب پیست خوبی شده این جده
لاستیک ها خیلی رفتار عجیبی دارن ، و این رفتار توی ریس تاثیر گزار هست …
به امید سکوی فراری
سریع ترین ماشین روداشته باشی بزنی به در ودیوار دو بار
یه بار شانس بیاری باز با اون برخورد سریع ترین سکتور رو بزنی بعد دوباره تصادف کنی
سریعترین ماشینو نداشت. سریعترین راننده بود . اون گردوخاک سکتور یکم برخورد نبود. جدیدا فضای سایت خیلی سمی شده بدون هیچ دلیلی فقط تیکه میپرونن کاربرا آدم دلش نمیخواد چک کنه سایتو مث قدیم
آخه دوست عزیز صحبت شما صحیح نیست واقعا
ده بار بازپخش اون صحنه برخورد رو نشون دادن حالا شما میگی گرد و خاک بوده؟
سریعترین راننده هم نبود الان پول پوزیشن مال همیلتونه.
اینجور ریسک ها گاهی عاقبتشون همینه مخصوصا اگه وستپن با خصوصیات اخلاقی خودش انجامشون بده
بعد هم مکس برای تمام گرید حادثه آفرین بوده.بعضیا طرفدار کسی ان که راننده محبوبشون رو شکست داده و بعضیا هم طرفدار کسی ان که چندین بار مسابقه راننده محبوبشون رو خراب کرده.ولی اونایی که هنوز مکس رو نبخشیدن واقعا حق دارن.منم باشم راننده مثلا تو چین جلوتر باشه بعد مکس اونجوری بزنه مسابقش رو نابود کنه خب لجم میگیره.
خیلیا شاید اینجا بدونن نه طرفدار مکس هستم نه لوئیس ولی کامنت شما خیلی چیپ بود
شوماخرش هم رفته تو دیوار همیلتونش هم رفته فتل رفته آلونسوش هم رفته
این راننده ها میان و تا لیمیت ماشینشون میرونن برای چند صدم سریعتر و مستحق همچین نظراتی نیستن
حامد خان.
درسته که راننده ها میان تا لیمیت ماشینشون رو بیرون بکشند. اما لیمیت جایی نیست که اسپین بشی یا بری توی دیوار. لیمیت جاییه که ازش تندتر نری ولی اسپین هم نشی یا نری توی دیوار. اگه به لیمیت نرسی نهایتش اینه که سرعت کمتری خواهی داشت. اما اگه از لیمیت رد بشی کلا به پایان نمیرسی. اینجاست که میگن دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن هست.
این بحث اصلا ربطی به این نداره که لوییس باشی یا فتل یا آلونسو یا شوماخر.
این بزرگان هم هروقتی که رفتن توی دیوار یا اسپین شدن از این حد لیمیت تجاوز کردند و ضررش رو هم دیدند.
مکس شانس آورد که تایم اولش توی کیو3 انقدری بود که بتونه سوم بشه توی تعیین خط. وگرنه باید از رده دهم شروع میکرد.
امروز خدا روشکر ادمین با من مشکل نداره کامنت ها رو تایید میکنه
فکرکنم رندوم گیر میده ادمین
خیلی هیجان خاصی داشت وقتی همی اون دور زد گفتم تمام مکس نمیتونه ولی دور اخر مکس وحشتناک سریع بود واقعا دیدن همچین دور هایی لذت بخش بود
ب امید سکو فراری
بازی رسما تموم شد
دوستان خبر فوری:
ردبول گفته گیربکس سالمه 💪💪
طبق یک خبری از skysport بوتاس ۵ رده جریمه داره
البته برخی سایت های دیگه برعکس اینو گفتهاند که بوتاس پنالتی نداره
الان یه خبری اومد
تیم ردبول گفته : در صورت نگرانی در مورد آسیب دیدگی ناشی از تصادف مکس با دیواره ی پیست در تعویض گیربکس ماشین مکس تردیدی نخواهند داشت
دکتر هلموت مارکو : ما باید آن را جدا کنیم و به آن به صورت دقیق نگاه کنیم
مشابهه این اتفاق برای چارلز لکرک در مونت کارلو اتفاق افتاد و فراری گیربکس را تعویض نکرد و دیدیم چه اتفاقی برای آنها افتاد
ما آنقدر سریع هستیم که هیچ ریسکی نمی کنیم
اگر گیربکس آسیب یا مشکلی داشته باشد آنرا تعویض کرده و جریمه ی 5 رده را دریافت میکنیم
سبقت گرفتن در اینجا دشوار است ولی چاره ای نیست
دکتر هلموت : مکس تا قبل از آن پیچ 0.4 جلوتر بود ، ما دیدیم وقتی او ترمز گرفت چرخ جلوی سمت چپ آن قفل شد در نتیجه مکس چاره ای نداشت و ماشین به سمت بیرون سر خورد .
در حالی که ردبول با این خطای ورشتپن به احتمال زیاد به قیمت پنج رده پنالتی و استارت از رده ی 9 مسابقه را شروع خواهد کرد
دکتر مارکو هلموت گفت :
نمیتواند از سبک هجومی و رانندگی مکس شکایت کند .
دوستان تا فردا صبح مشخص میشه گیربکس رو تعویض میکنن یا نه ، ولی با این مصاحبه به احتمال زیاد تعویض کنن
و چون به احتمال خیلی زیاد فردا سیفتی کار داریم ، مکس با این ریس پیسی که امروز نشون داد میتونه حداقل نفر دوم تموم کنه و رقابت رو با همیلتون به روز آخر بکشونه
خبر جدیدی اومد میزارم
چرا استارت از رده 9 ؟؟😐
3+5 = ؟
یه عده میان میگن همیلتون خوش شانس بود ، اوکی همیلتون هم با ۳۵۰ تا بره توو پیچ بخوره به دیوار ما بیایم بگیم تیم حریف خوش شانس بود؟ مکس فن بی منطق ریخته توو این سایت
با عرض ارادت خدمت شما دوستان عزیز
دور آخر همیلتون که زمان مکس رو زد اگر دقت کرده باشید در سکتور ۱ و ۲ حدود ۲ دهم از زمان مکس عقب تر بود و در سکتور ۳ جبران کرد و زمان مکس رو زد
دور آخر مکس هم سکتور ۱ و ۲ باز هم جلو بود و بعد برخورد کرد
اگر اشتباه میکنم لطفاً اصلاح بفرمایید
این کوالی نشون داد که مرسدس نه تنها در این پیست دست بالاتر رونداره بلکه ماشینش کندتر از ردبول همهست ، مکس در سکتور دو ، ۴ دهم سریعتر بود و تا لحظه برخورد ۰/۶ سریعتر بود ، که نسبت به مرسدس خیلی سریعتره ولی اگه حتی مکس رومعیار قرار ندیم ، چکو و دوتا الفاتائوری ها هم خیلی خوب بودن توی این پیست و حتی سونودا هم خیلی سریع بود که نشان از تطبیق بیشتر ماین های ردبول با پیست هست . لاستیکای سافت اصلا واسه مرسدسا به دمای عملیاتی نمیرسیدن . در نهایت یه اشتباه مکس پول رو به لوییس تقدیم کرد در صورتی که انقدر اختلاف داشت که نیاز به این حد ریسک کردن نبود . اینجاست که تجربه خودشو نمایان میکنه و دلیل ریسک زیادی نکردن لوییس معلوم میشه . مکس با اینکارش پول رو از دست داد و اگه گیربکسشم مشکل بهم زده باشه از رده هشتم باید شروع کنه ( شخصا ترجیح میدم با لوییس توی خط یک استارت بزنن و رقابت چرخ به چرخش رو با لوییس ببینم و لذت ببرم )
چکو و گسلی و قطعا تایمشون از چارلز بهتر بود و بخاطر برخورد مکس نتونستن دور رو به اتمام برسونن ولی چارلز عالی بود . شک ندارم ساینز که فردا از ۱۵ شروع میکنه میاد بالاتر از دنیل که از ۱۱ استارت میزنه . ساینز عالی بود ولی بدشانسی هم اورد .
عجیبترین نکته کوالی استون مارتینا بودن …
اخه چرااااااااا؟
واقعا عجیب بود برام و وقتی به سب گفتن ۱۷ اونم واقعا متعجب شده شده بودددد
به امید یه ریس جذاب و پر هیجان و پر از سبقت که البته بعید میدونم .
به امید برد لوییس و کشیده شدن رقابت قهرمانی تا اخرین پیچ های مسابقه اخر
مکساین آخر سر داشت چه دوری میزد رفقا جدا از رقابت قهرمانی خیلی حیف شد که نتونست تمومش کنه.ولی یه حس آشنای به من میگه فردا بوتاس استارتو خراب میکنه مکس هم میفته پشت لویس. رقابت فردا حتما جذاب خواهد بود.
تبریک به مرسدس فن ها
مکس واسه گیربکس جدیدش پنالتی خواهد گرفت
رسمی اعلام شده یا همین جوری اعلام میکنید؟
دوستان با توجه ب روابطی ک با فیا و مسیولین ردبول دارن اعلام میکنن😅😅😅😅
sebmm
هر وقت دیدی حرفم درست بود بیا معذرت خواهی کن سر این حرفت
دوست عزیز
ردبول اعلام کرده گیربکس سالمه
با پیس مکس فردا شانس خوبی داریم
خب سامان خبر رسیده ک گیربکس سالمه
😉😉😉
سلام یوسف جان
هیچ چیزی تموم شده نیست ولی به نظرم دیگه هر ریسکی یک تاوانی هم داره
مکس تاوان ریسکش رو داد
ببخشد کسی میدونه این موتور برزیل لوییس بود؟
اره موتور برزیل بود
البته قیافه توتو هم دیدنی بود خیلی خوب خودشو کنترل کرد و حرفه ای هم رفتار کرد
آره واقعا.من که لذت بردم از رفتارش.واقعا حرفه ای بودش
حیف شد میم های باحالی میشد ساخت ازش خخخ
توتو سر تکون دادنش بخاطر سرعت ردبول بود ک فردا اندرکاتشون اسونتر از هر زمانه دیگهایست
دوستان قبول دارن یا من بیراهه رفتم
بخاطر اصالت اتریشی بودنش بود
تبریک به مرسدس فن ها
خاورمیانه واسه ماست💜🖤
🥺😂🤭
اونایی که دیسلایک میکنن مگه نمیبینن خاورمیانه واسه ماست؟؟😂😂😂😂آخه حسادت چقدر؟😂😂😂
خاورمیانه با خوش شانسی
خاورمیانه با شانس
ظاهرا تجربه همیلتون > شجاعت مکس
بوتاس پنالتی موتور نداره؟
یک تصادف تایر به تایر توی Q2 هم داشت
بوتاس پنالتی رو گرفته اگه مکس گیربکس عوض نکنه دوم شروع میکنه
چرا
خیلی جالبه.طرف سوال کرده دو نفر دیسلایک زدن .اینحا مهدکودک شده
جالبتر این بود از اقا سید تشکر کردم و کلی دیسلایک گرفتم 😂
محسن جان در واقعه با دیس لایک جواب منفی دادن
دقیقا افتضاح شده
میتونستند به لوییس پنالتی بدن
مکس قهرمانی رو به آذربایجان و مجارستان و انگلیس باخت
حیف شد
دقت میکرد p1 بود
با اون سرعت کنترل نشده لوئیس هم بره p1 رو همیشه میگیره,ولی آخرش ممکنه اینطوری بشه که ارزش نداره
لوییس کلا شانس داره
تعیین خط بسیار جذابی بود
حیف مکس به دیوار خورد داشت یه دور فوق العاده میزد البته ریسک بسیار عجیبی انجام داد
تبریک به همیل فن ها
استون مارتین هم که دیگه از فاجعه گذشته
فتل باورش نمیشد هفدهم شده
با این وضعیت از فرمول یک بره خیلی بهتره
وقتی باید گفت فتل باید از فرمول یک بره که هم تیمی ش حداقل تا کیو یک رفته باشه!
دیگه خودرو این فصل استون مارتین که این حرفارو نداره
عزیز مگه من از فتل ایراد گرفتم؟!!!!
میگم جای فتل رتبه های آخر نیست
نبودنش توی فرمول یک از بودنش با استون مارتین بهتره
مکلارن ها هم همینطور.خیلی اعصابم از دستشون خورده
مکلارن که دیگه کامل جا مونده از فراری
با این وضعیت هر دو راننده فراری هم توی جدول از نوریس عبور میکنن
البته ریکاردو هم تاثیر خیلی زیادی داشته
فصل بسیار بدی رو گذرونده و اگه میتونست امتیازاتی نزدیک به نوریس بگیره شاید الان هنوز رقابتی وجود داشت
هر چند من که خوشحالم فراری داره برمیگرده به بالا
ترکیب راننده هاش هم که خیلی خوبه
ماشین این فصل آلفاتائوری هم قشنگ میتونست با فراری و مکلارن رقابت داشته باشه ولی راننده هاش!
سونودا که فاجعه بوده، گسلی هم شاید به نظر برسه داره خوب کار میکنه ولی به نظرم پتانسیل ماشینشون بیشتر از اینا هست
اها ازا اون جهت.
ببخشید توی هیجان دور اخر مکس بودم کلا اشتباه برداشت کردم. 🙂
عجیب بود که توی این آخر هفته در واقع جای آلفارومئو با آستون مارتین عوض شده بود .
جیووی کبیر که با قرار گرفتن در top 10 ترکوند ، ! کیمی هم خوب ظاهر شد .
آقا سیامک هرچی از فصل میگذره استون عقب تر میره!
فکر کنم تا آخر فصل بیفته پشت هاس
جالب اینه که استون توی پیست های خیابونی آذربایجان و موناکو با سب عملکرد خوبی داشت و توی پیست موتور محور مونزا هم لنس هفتم شد. توی پیست داون فورس محور مجارستان هم که خوب بود.دیگه نمیدونم استون با موتور مرسدس داره چیکار میکنه! بقیه پیشرفت کردن یا استون پیشرفت نکرده؟!
لارنس خیلی بلند پروازه حتما تمام تمرکز تیم رو برای فصل بعد گذاشته این فصل کار خاصی نمیشه کرد
سلام میکائیل جان .
موتور مرسدس که جای بحث نداره ، پس باید علت امر رو در شاسی و آیروداینامیک ماشین جستجو کرد که حتما امسال کار زیادی روش انجام نشده .
با سرمایه گذاریهای زیاد و جذب نیروهائیکه که لارنس استرول کرده تصور و پیش بینی من اینه که از فصل 2023 شاهد یک آستون مارتین نیرومند و مطرح باشیم .
آقا سیامک منم امیدوار که بلند پروازی هایه لارنس باعث بشه استون حداقل یه فصل خوب داشته باشه و سب رو درحال رقابت و با انگیزه ببینم
احتمال داره که این تصادف بره کنار تصادف هایی مثل گیر کردن لوییس در گراول توی ورودی پیت چین
رفت پیش همونا
این پیست جده سکتور ۱و۲ تعقیب گریز خیلی خیلی سخته فقط سکتور سه یه امیدی بهش هست حتی بدون پنالتی گیربکس هم بعیده بتونه جلوی لوییس تموم کنه !!!
باز هم مافیا و شانس به نفع راننده مرسدس
البته اگه نگن این با اون فرق داشت
چون به مکس پنالتی دادن و به راننده مرسدس جایزه
😂😂😂بعد برزیل دارم میگم خاورمیانه واسه ماست,الکی نیس که😂😂😂
داداش شیشه واسه سلامتی ضرر داره، دیگه خود دانی
مکس میتونست با برتری ردبول همینجا فصل رو عملا تموم کنه
ولی اشتباه خودش فرصت رو کاملا به همیلتون داد
خوشحالم
نمیخوام با بزرگ نشون دادن اشتباهش لوییس رو ببرم بالا ولی خب دیگه الان میدونیم قهرمانی حق کیه
شایدنشه گفت قهرمانشدن حق کیه، فتل- آلونسو- لویس-و… ولی قطعا حق مکس نیست
موافقم
البته مکس واقعا سطح بسیار بالایی از رانندگی رو به نمایش گذاشته اما حقش نیست
صراجتا بگم چون مثل راننده های نیسان رانندگی میکنه، البته بلا نسبت دوست عزیزمون مهدی
بابا لوییس،لکلرک و وتل هم از این لپ های پر فشار داشتن چرا هیچوقت اونا وسطش خراب نکردن؟
قهرمانی رو به فردی میدن که کمتر اشتباه داشته باشه و مکس خداروشکر کم نداشته از این جهت
لوییس وفتل و… لپ پر فشار داشتن ولی اشتباه نکردن!؟!!
میشه یه لیست ساخت ازشون!!
دهنت سررویس امیر علی 😅😅😅😅
🚙 این عشقق من🤣🤣🤣🤣
اشتباه که تا دلت بخواد داشتن
ولی تو این شرایط کدومشون رفتن تو دیوار؟
کدوم یکی از سنگاپور ها اینجوری اشتباه کردن؟
جالب انگیز
در جواب این سوال که کدوم اشتباه رو داشتن که رفتن توی دیوار شما رو ارجاع میدم به
کوالفای برزیل۲۰۱۷ سر لوییس همیلتون
بلژیک۲۰۱۹ دور تمرینی سوم سر لوییس همیلتون در مورد کرب اشتباه کرد و با کله رفت تو دیوار ( دیوار حداقل ۱۰متر با پیست فاصله داشت
بحرین ۲۰۰۸ سر لوییس همیلتون رفت روی کرب دوباره و گاز رو نگهداشت و بازم رفت توی دیوار
روسیه امسال لوییس خورد به دیوار پیت لین
سب سال قبل روسیه کوالی رفت توی دیوار
موناکو امسال لکرک که سریعترین بود…
این مثال ها رو زدم بدونید حتی سریع ترین ها هم یه وقتی کنترل ماشین روی لیمیت رو از دست میدن و چه لوییس و چه سب و حتی سنا استثنا نیستن
اریتون سنا۱۹۹۱ کوالی مکزیک پشت ماشین رو نتونست کنترل کنه رفت دیوار
بنظرم میتونست پل بزنه اگه تصادف نمیکرد. اگه پنالتی نگیره مکس فردا رقابت نزدیکی رو خواهیم دید .باتوجه به فاصله ۰.۱ثانیه ایی سه نفر اول
برای چی پنالتی بگیره؟
کار خطایی نکرد که
اگه گیربکسش خراب شده باشه . قشنگ 5 رده رو شاخشه .
ممکنه مجبور شن گیربکس تعویض کنن. باید بررسی کنن مطمئن بشن
پنالتی گیربکس
پنالتی بخاطر تعویض گیربکس
پنالتی گیربکس داره
بدترین اتفاق ممکن تو بدترین زمان ممکن😢داشتمخوشحالی میکردم که لظه اخر این اتفاق افتاد نمدونماخرین بار کی بعنوان طرفدار یک شخص توورزش انقد ناراحت شده بودم واقعا از ته دل دلم میخواد مکس این اتفاق بدو بیخیال بشه وتا اخرین ثانیه مسابقه فردا رو بجنگه وامید وارم تیم ردبول هم مثل همیشه به بهترین نوع ساپورتش کنن ودر اخر تبریک به لوئیس و والتری
ولی من یک حسی بهم میگفت همچین اتفاقی میفته
بازم تفاوت
واقعا منم همین احتمال رو میدادم ک مکس اشتباه کنه
ولی شاید ماها این کار مکس رو احمقانه فرض کنیم ولی ی چیزی هست ک میگه موفقیت همیشه ب خاطر ریسکهای ک پذیرفته میشه بدست میاد
مث اون جمله یا همه یا هیچ….
یه زن تو تماشاگرا واکنشش مثل تو بود. ظرف ۳ ثانیه خوشحالی و ناراحتی رو دیدم.
اره واقعا جالب بود یهو خوشحالی و خنده ماسید تو وجودش
من خودم به شخصه دیگه توان غذا خوردن نداشتم . ولی خوشحال بودم که ردبول اینجا 3 دهم حدودا از مرسدس سریعتتره … ببینیم فردا چی میشه . بوتاس پنج رده پنالتی داره . امیدوارم مکس گیربکسش خراب نشده باشه . چکو هم توی تایین خط عالی بود برخلاف تمرینات . اگه هم مکس پنالتی بگیره چکو میشه نفر دوم و شیکین فکر نکنم برای راننده داخل مناسب باشه . یعنی در هر صورت اگه مکس از هفتم شروع بکنه . میتونه به سکو امیدوار باشه و شاید چکو مسابقه رو هم ببره .
دقیقا مهیار جان
من بالاتر پرسیدم بوتاس پنالتی پنالتی نداره؟ کلی دیسلایک گرفتم
بوتاس از موتورهای قبلی استفاده کرده. قطعا در تمرین از موتور اصلی استفاده نمی کنن پس مشکلی نبوده و موتور جدید در کار نیست. خط یک برای مرسدسه
بوتاس من فکر میکردم موتور نو براش گذاشتن . رفته روی موتوری قبلی .
پس بدبخت شدیم رفت
به هرحال مهیار جان جوری تنظیم میکنن که رده برتر جایگاه برتر رو داشته باشه دیگه
بعید میدونم چکو بتونه ببره
مسابقات 2018 رو که نگاه میکنم واقعا بوتاس با الان زمین تا آسمون فرق کرده، اگر 2018 بود میگفتم مکس رو میبنده
ولی الان دیگه احتمالا مکس همون دومی رو میگیره
اگه مکس پنالتی بگیره شارل دوم میشه
نمیدونم میدونست که۲دهم سریعتر بوده یا نه !! میتونست یکم ریسک کمتری برای پیچ اخر بکنه
واقعا بیش از حد داشت فشار میاورد
همون کاری رو کرد که لکرک دیروز انجام داد
پیست خیابانی = مزخرف
مخالفم
خیلی دردناک بود….
چه وقت اشتباه بود آخه دور عالیش نابود کرد و ریسش هم به خطر انداخت که امیدوارم گیربکسی که تازه عوض کرده مشکل نداشته باشه و فردا برامون جبران کنه..
پنالتی گیربکس داره,ولی جبران میکنه,احتمال زیاد دو میشه نهایت سه,,دیگه با این ماشین زیر پاش بدتر از سه نخواهد شد
تا سکتور دوم۰.۲۴۴ ثانیه سریع تر بود حتی اگه سکتور اخر معمولی هم تموم میکرد پول میزد😑😑😑
کاملا درسته البته برای یه راننده باتجربه نه یکی مثل مکس که فقط سودای اول شدن داره وقتی لوئیس تو Q3 سر خورد برای بار دوم کاملا حرفه ای عمل کرد و ریسک نکرد و تایم کاملا منطقی زد اینجاس که فرق دو تا راننده مشخص میشه قهرمانی لیاقت میخواد
من به ريس فردای مکس خیلی امیدوارم.. درسته اینجا دیونه وار رانندگی کرد در حد هر چی توان داری بزار، ولی فردا محتاط تر هستش..
با اینکه تو این مقطع حساس رقابت قهرمانی خیلی ناراحت و ضد بدی خوردم ولی واقعأ حال می کنم که طرفدار مکس هستم.
نکته اول: یادم نیست دقیقا کدوم یکی از دوستان، اما یکی گفت یه جا خونده که هروقت لکلرک جمعه تصادف میکنه، ساینز هم شنبه تصادف میکنه. واقعا ساینز تصادف کرد. هرچند خیلی جدی نبود و فقط به نظر بال عقبش یه دیواره خورد…
نکته دوم درباره تمرین سوم:
مازپین که جلو همه میپیچید همه عمر
دیدی چگونه لوییس ، مازپین گرفت؟
و نکته سوم: خب راننده عزیز. دوتا سکتور بنفش کردی و دویست و خورده ای هزارم ثانیه جلوتری. بیخیال بنفش کردن سکتور سوم بشو که لااقل به خط آخر برسی.
نکته آخر: ولی عجب پیستیه. یعنی مستعده که گرانترین تصادف تاریخ توش اتفاق بیفته. فکر کن دور دوم که هنوز فاصله بین ماشینا ایجاد نشده یکی از راننده های اون جلو اسپین بشه. بقیه دومینو وار میرن روی همدیگه…
گران ترین!جانی یا مالی!!!🙃
ان شا الله که در صورت بروز چنین تصادفی حتی آسیب دیدگی هم نبینیم چه برسه تلفات جانب. اما اگر دفت کنید اینجا سرعت توی پیچها بسیار بالاست و البته دید توی خیلی از پیچها کمه و این باعث میشه زمان برای عکس العمل به شدت کم باشه. اتفاق بین لوییس و مازپین رو دیدیم. مازپین تونست جمعش کنه چون فضای چپ و راست لوییس کاملا خالی بود. اما فرض کن یکی اسپین بشه و یه تصادف پیش بیاد و توی دورهای اولیه باشه که فاصله خودروها خیلی کمه.
توی بلژیک هم تقریبا شرایط همینجوری بود. سرعت بالا. فاصله ی کم خودروها با همدیگه و البته اونجا باران نقش اساسی یعنی ایجاد دید کم رو برعهده گرفته بود و توی کمتر از 15 ثانیه 13 تا خودرو تقریبا نابود شدند.
وقتی با مغزت مسابقه ندی اینظوری میشه. سکتور 1 و 2 رو بنفش کردی و میدونی جلویی چه اصراری داری؟ یاد نمیگیره این جوان پر مدعای بی مغز
واقعا چقدر بهت فشار اومده که با این لحن کامنت گذاشتی؟
ببخشید که راننده رو مبل دراز نکشیده و یه مانیتور هم سکتوراش رو نشونش نمیده
DavidKame@
دلتا رو نشون میده. نیازی نداشت اینقدر سکتور سه روی لیمیت برونه.
اصلا اینطور نیست در مسابقه بله دلتا های هر لپ رو نشون میدن ولی تعیین خط نه
شما برو فرمون ماشین رو نگاه کن راننده اصلا در ناکجا آباده راننده برای تمرکز فقط سرعت و دنده ها و چندتا سنیور که باید حواسش بهش باشه رو جلوش داره راننده در هر داور فقط مستقیمی آخر چشمش رو از روی پیست برمیداره و به فرمون نگاه میکنه این حرف های من نیست توی مستندی که پخش میشد فکر کنم هاالکنبرگ توضیح میداد اگه اون پشت اپراتور به مکس نمی گفت پل رو از دست دادی مکس اصلا خبر دار نمی شد
آره. راننده خودش میتونه بدونه دور خوبی زده یا نه.
ولی اشاره قشنگی به مبل کردی.
وقتی با رکابی رو مبل دراز کشیدی خیلی کارا راحته واست.
پول پوزیشن زدن، سبقت گرفتن و دفاع کردن و گل زدن و …..
DavidKame@
دلتل همیشه کار میکنه، نه فقط در مسابقه.
بایدم ببینه اون دلتا رو.چون تو دور سریع بوده و … دلیل نمیشه ندیده باشه.
من و امثال من که پشت فرمون نیستن که. راننده فرمول یکه. باید بتونه هم پیستو ببینه و هم داشبوردشو و حتی تنظیماتم عوض کنه.
بنظرم اطلاعات کاملا هم از روی فرمون هم از طریق تیم در دسترس هستش
همه حرفای دوستان قبول ولی مگه دویصت هزارم ثانیه چقد میتونه باشه ک سکتور رو اروم کنه ریسکش بالاست هااااااااا
بهزاد در اون زمان مکس از کجاباید میدونست ک دوتا سکتور رو بنفش کرده و نیازی ب فشار نیست…. تیم هم تو اون موقعیت نمیتونست ک بهش بگه اروم باش همه چی بنفعته
یکم ب کارشناسا گوش بدین بد نیست ها
روی فرمون اطلاعاتش هست
مزاح میکنی دگ دادا؟؟😉😉
رطب خورده….؟؟؟؟!!!!!!
احتمالا بخاطر برخورد کوچک توی سکتور 1 فکر میکرد که زمان از دست داده و میخواست حتما جبران کنه. به همین دلیل هم حداکثر فشار رو وارد کرد
با وجود اینکه همیلتون موتور برزیل استفاده کرده بود ، « موشک ردبول » برای مرسدس غیر قابل دسترس بود …
نتیجه رو ببینید ۱ و ۲ چه کسانی هستند
این نتیجه بخاطر رانندگی ضعیف مکس بوده
مکس تصادف نمیکرد دیگه 1-2 نبود و با اختلا 2-3 میشد واقعا ردبول اینجا دست برتر داره شانس بیاریم پنالتی گیربکس بگیره و همی اول بشه احتمالا مکس هم دوم میشه من دوست دارم همی اول مکس دوم بشه فقط برا اینکه مسابقه اخر از اینم هیجانی تر میشه
واقعا ردبول اینجا سریع بود . من خودم فکر میکردم ی پیست 50-50 باشه ولی مکس نشون داد که ردبول واقعا توی اکثر پیست ها سریع هست . فقط به خودشون میبازن .
امیدوارم فردا گیربکس لازم نشه .
آره جالب بود اختلاف ماشینا واقعا کم بود و راننده اختلاف رو تعیین میکرد
به نظر من اختلاف ماشینا زیاده،ردبول کاملا دست بالا رو داره،تیم بنز و رانندهاش دارن فشیار بسیاری ب خودشون میارن تا نزدیک بمونن
پرز با موشک چرا۵ هست اگه انقد سریعه؟
وقتی دوتا راننده خیلی خوب از یک تیم اختلافشون زیاد باشه قضیه چیز دیگری هستش،مثل مکس_آلبون،مکس_گسلی،مکس_پرز
من رسیدم خونه دور اخر لوییس بود که داشت می زد و اومد اول، بعد مکس اومد بیرون همینطور داشت هر سکتور بنفش می زد، معلوم بود داشت بالاتر از لیمیت رانندگی می کنه و همش نگران بودم الان یه اتفاقی می افته تا رسید به محدوده دی ار اس سوم گفتم دیگه تمومه ولی یهو …
هیف شد…
خداروشکر اتفاقی براش نیفتاد و ماشینی از پشت نمیومد.
* حیف شد
پدر مکس که بعد حادثه کوبید به میز خیلی ناراحت کننده بود😔😔
بوتاس ۵ رده پنالتی تعویض موتور داره
اگر گیربکس مکس نیاز به تعویض داشته باشه که فاتحه خونده هست وگرنه p2 شروع میکنه.
بوتاس موتور جدید که دریافت نکرده پنالتی بگیره، فکر کنم از موتورهای قبلی ش استفاده کردن.
و قبل تعیین خط بوده و پنالتی شاملش نمیشه
موتور جدید نگرفته فقط تعویض موتور بوده
پس فاتحه همین الانشم خونده هست
بوتاس مسابقه قبل از مسابقه بیرون اومد اگه موتور عوض کنه فکر نمیکنم پنالتی بگیره
سریع ترین ماشین روداشته باشی بزنی به در ودیوار دو بار
یه بار شانس بیاری باز با اون برخورد سریع ترین سکتور رو بزنی بعد دوباره تصادف کنی
مکس همینه
دیگه توی مقطعی از فصل هست که باید هرچی داره رو کنه و روی مرز ها رانندگی کنه اگه قهرمانی میخواد، طبیعی بود ریسکی بره اون دور اخر رو که پول پوزیشن بگیره.
به نظرم نقدی بهش وارد نیست از این جهت و اگه پیچ اخر لاستیک جلو قفل نمی کرد احتمالا الان پول پوزیشن داشت.
رادیو زد قبل دور دوم مرحله آخر,قبل گاراژ رفتن,که تاو میخوام,تاو اکی نشد براش,مجبور شد اونطوری ریسک کنه
دلیل اینکه سریعترین سکتور رو زد این بود که داشت از تک تک اینچ های پیست استفاده میکرد برای پول زدن و لوییس هم داخل دور اخر به همون دیوار نزدیک شد ولی لوییس ریسک به مراتب کمتری رو داخل لپ اخرش نسبت به مکس کرد که عاقلانه هم بود!! اگه دقت میکردین ماشین مکس داشت توی تموم پیچ ها لیز میخورد که نشون مکس از تمام پیست و تمام گریپ و تمام شارژ باتری و قدرت موتورش استفاده میکرد و در ضمن پیچ اخر اگه قفل نمیکرد به دیوار برخورد نمیشد
این اولین بار هست توی کل فصل این جمله رو میگم ولی این مسابقه ماشینا برابر بودن و دلیلی که مکس سریع تر بود ریسک بالا و نترس بودنش بود (این حرف رو تا الان نگفتم که به خاطر رانندگی ش فقط سریعتره) البته تموم حرفا بالا ارزش کار لوییس رو زیر سوال نمیبره در واقع لوییس بهترین بالانس بین ریسک و امنیت رو انجام داد ولی این کوالی سریع ترین راننده مکس بود به خاطر ریسک رانندگی البته نظر بنده هست و مسلما خیلی از دوستان ممکنه معتقد باشن سریع ترین راننده کوالی امروز جیو یا پرز یا بوتاس با لوییس و..باشن که هیچ ایرادی نداره
متاسفم داداش گلم که از تمام کوالفای امروز متوجه این شدی که مکس راننده بدی هست وشانسی به دیوار برخورد نمیکنه 😐
مهدی جان
گفتم شانس آورد بار اول باردوم دیگه شانس نیاورد
گفتم با اینکه برخورد کرد بازم سریعترین سکتور رو زد ماشینش اینقدر سریع هست
خوش شانسی دیگری برای همیلتون(هرچند دور خودش خوب بود ولی پل رو بهش نمی داد قطعا).
مکس بیش از حد داشت فشار می آورد روی مرز پیست. در همون سکتور اول گفتم خیلی خیلی داشت فشار می آرود و اتفاقا براندل هم به این اشاره کرد ولی همون رویه رو ادامه داد و در نهایت… . ای کاش بهش می گفتند دو سکتور اولت برای پول کافیه و سکتور آخر رو فشار نیار. پول رو با اختلاف حداقل سه دهم داشت.
با توجه به اینکه احتمالا مکس مجبوره تعمیراتی روی ماشین و مخصوصا گیربکس انجام بده و جریمه خواهد شد به احتمال زیاد ردبول هم به تصمیمی که برای جریمه نکردن همیلتون برای تمرین قبلی اعتراض خواهد کرد
و یک دور بسیار عالی از شارل شیردل که به جای عذخواهی از تصادف دیروز قطعا جوابه!
ساینز یکم بد شانسی آورد و شک ندارم فردا مسابقه خوبی خواهد داد.
و با توجه به اینکه مک لارن ها وضعیت خوبی نسبت به فراری ندارند مخصوصا در ریس پیس یحتمل فردا سومی رو قطعی خواهیم کرد.
راجع به نبرد مکس و لوئیس هم اوضاع کاملا به نفع مرسدس است اما با توجه به احتمال آمدن سیفتی کار و پرچم های زرد و شاید قرمز در مسابقه همه چیز می تواند فرق بکنه و در غیر این صورت تبریک به مرسدس و همیلتون فن ها.
آقا رضا ,میدونی چرا لوئیس رو جریمه نکردن و فقط اخطار دادن و تیم رو جریمه کردن؟
“As the on-board video of Car 44 (to be released by the Commercial Rights Holder following this Decision) clearly shows, there was no yellow flag displayed, no yellow lights were displayed to that driver and the yellow warning light was not visible on the driver’s steering wheel.”
منظورم از خوش شانسی همیلتون در رفتن از زیر پنالتی ها نبود. چون خیلی تقصیر خودش نبود. اما خب ردبول می تونست درخواست بازبینی بده چون در مورد مکس دو هفته گذشته هم همین اتفاق رخ داد هرچند کمی متفاوت بود اما قابل مطرح شدن بود.
خوش شانسی ای که همیلتون داره اینه که علیرغم اینکه ماشین ردبول در کوالی پیس سریعتر بود ولی رقیبش تصادف میکنه و پول رو تقدیم او.
واقعا امیدوارم مکس فردا از همون جلو استارت بزنه اما اگر هم پنج رده جریمه گیربکس بشه بازهم سکو برایش ممکنه. چون از بین این راننده هایی که باید ازشون بگذره گسلی و سونودا و پرز بهش راه میدن.
و اگر مکس سوم بشه و همیلتون اول دو امتیاز عقب می افته و همه چیز میره برای مسابقه آخر جایی که این دو نیم بسیار بیشتر به هم نزدیک هستند
واقعا دیدن دو راننده درجه یک که همدیگرو به چالش میکشن واقعا لذت بخشه
هم همیلتون و هم مکس فوقالعاده بودن بدون هیچ ترسی تو این پیست که هر لحظه قراره بدی توی دیوار نهایت توان ماشین رو میکشیدن بیرون
همیلتون امروز با این رانندگی بهمون نشون داد اگه قهرمان نشه هیچی از ارزشش کم نمیکنه و تا الان ثابت کرد که لیاقت تک تک قهرمانی هاش رو داره
مکس هم اگر امروز تصادف کرد نباید به خودش خرده بگیره و کسی هم نمیتونه ازش ایرادی بگیره اون داشت رو لبه ایی راه میرفت که یا طرفش برد و یه طرفش سقوط بود و برای قهرمانی باید روی این لبه حرکت میکرد و اگر امروز می دیدم که اینطور که امروز فشار آورد فشار وارد نمیکرد برای قهرمانی لایقش نمیدونستم اما وقتی امروز دیدم با چه شجاعتی و شور قهرمانی رانندگی میکرد به خودم گفتم اگه مکس قهرمان بشه به حقش رسیده و اگه قهرمان هم نشه بازم لایق قهرمانیه و ارزشی ازش کم نمیشه
دقیقا منم همین حس پیدا کردم وقتی دور اخر مکس دیدم و واقعا ناراحت شدم.
دمت گرم بابت این تحلیل زیبا و دلنشینت
اعصابم از دست مک لارنا و ریکی خرد شده . از اول فصل تا الان نتونست پا به پای نوریس بیاد وگرنه سومی قطعی بود .
ساینز سال قبل به مراتب بهتر از ریکی امسال بوده
تبریک به لوییس فنا
مکس امروز فوق العاده بود یه تبریک ویژه به فناش فقط یه خط یک کم داشت
وقتی تو سکتور یک با اینکه نزدیک بود دی ان اف کنه ۱ دهم بهتر از لوییس بود و با یک سکتور ۲ بنفش هم حدود ۲ و نیم دهم جلو بود اما یه بی دقتی محض خیلی کار رو براش دشوار کرد قبل پیچ آخر البته با اینکه ناراحت بودم داره پول میگیره اما آماده بودم بلند شم براش دست بزنم عجیب نیس تا اینجای فصل لوییسو بحال خودش رها نکرده
ردبول هر چقدر توی سکتور یک و دو خوب بود توی سکتور سوم یه ۱ یا ۲ دهمی از دست می داد و فکرم میکنم دلیل تصادف مکس این بود که نمی خواست زیاد تایم از دست بده که نیازی نبود دیگه به این حد ریسک کنه
واقعا مکس داشت پرواز میکرد میتونم بگم پول حق مکس بود ولی یه بی دقتی که همیلتون هم داشت کار دستش داد
واقعا برای مکس فنا ناراحتم اما نمیتونم بگم درکتون میکنم چون اصلا نمیتونم خودمو توی وضعیت شما بزارم
باید ببینیم ممکنه مکس پنالتی بگیره یا نه ولی هنوز تموم نشه دروغ چرا به دلم افتاده لوییس فردا دی ان اف میکنه و اینکه مکس با این سرعتی که داشت میتونه برگرده به رقابت
در رابطه با جریمه همیلتون مثل اینکه استوارت ها گفتن پرچم زرد اشتباها توی اون پئچ روشن شده در مورد صحنه مازپین اطلاعات دقیقی ندارم اما چون لوییس خبر نداشت فکر میکنم بخاطر همین جریمه نشد
امیدوارم فردا مسابقه خوبی ببینیم و قهرمانی به مسابقه آخر بکشه و هیچکس هم دی ان اف نشه
شانس….فقط شانس
من تا حالا به هیچ پول همیلتون تگفتم شانس ولی این یکی…تو این پیست…تو این موقع از فصل…هیچ توصیف دیگه ای ندارم هیچ…
حتی پرز ممکن بود ۲ بزنه…
مثل سیلورستن….مکس اوت شد…لکرک که فاصله انداخت سیفتی کار اومد…لکرک باز فاصله انداخت موتورش شروع کرد به قطع و وصل…
اگر این لپ اخر مکس تموم میشد بدون شک به نظر بنده حداقل بهترین لپ کوالی امسال میشد…. ماشین رو داشت رو تیغه گریپ حرکت میداد .. از این که دور به اون زیبایی رو تموم نکرد بیشتر ناراحتم تا اینکه فردا ممکنه پنالتی گیربکس بگیره.. حیف
میدونستم ردبول انرژی شو میزاره واسه عربستان چون با این موتور مرسدس زور ردبول تو دبی نمیرسید به مرسدس فردا اگه استراتژی درست انتخاب کنه مرسدس میتونه برنده بشه لوئیس
تعیین خط باحالی بود
مکس که پیچ های 21 و 22 و 23 رو رد کرد من گفتم پول رو گرفت چون تقریبا هیچ کدوم از راننده های تو پیچ آخر مشکل نداشتن
حیف دور مکس که با اون اشتباه خراب شد ( همینطور که داشتم میدیدم بی اختیار یاد دور سب تو سنگاپور 2017 افتادم که اینقدر رو لیمیت میروند که یه برخورد کوچیک با دیواره پیست هم داشت )
ردبول سرعتش رو داره و به نظرم مکس باید همینجا با یه اولی کار رو تموم کنه وگرنه کاملا تکلیف رقابت قهرمانی میوفته دست لوییس
استون هم این آخر هفته فرا فاجعه بود
کاملا از ویلیامز ها و آلفا ها کندتر بودن و تیم نهم بودن
این وسط احتمالا کسی بهش اشاره نکنه ولی اکون هم چه دور خوبی زد تو کیو 2 ( 0.4 سریعتر از ناندو )
اگه قضیه برعکس بود احتمالا الان نصف کامنتا راجب شاهکار آلونسو بود
دیروز تو یه پست ها گفتم امسال هر موقع چارلز تو تمرینات جمعه تصادف کرد ، کارلوس هم شنبه این اتفاق براش میوفته که اینجا هم این قضیه تکرار شد
البته از دور خوب چارلز هم نباید بگذریم
دقیقا مهدی جان منم یاد اون دور سب افتادم! چه ذوقی هم داشتم بعد اون دور سب!
نمیدونم لوییسم میتونست شبیه این دور رو بزنه یا از روی تجربه نزد. چون به هرحال ممکنه مکس پنالتی بگیره یا اگر یه تصادف شدید تر مثل برخورد با دیوار چارلز توی موناکو ایجاد میشد ، ممکن بود کلا نتونه مسابقه بده!کلا نمیدونم توی چنین پیستایی می ارزه یا نه؟!
قطعا می ارزه
احتمالا سبقت گیری اینجا سخت باشه و ترک پوزیشن خیلی اهمیت داره
مکس موقعی که قفل کرد دیگه نباید تلاش میکرد دور رو تموم کنه ( حداقل خیالش راحت بود ماشین مشکلی برا فردا نداره )
لوییس هم قبلا از این دورها زده ( سنگاپور 2018 ) و قطعا به خاطر تجربه اش کمتر رو لیمیت بود
اره این لپ دقیقا من رو یاد اون دور عالی سنگاپور لوییس انداخت که هر لحظه فکر میکردیم الان تصادف میکنه
دقیقا تصادف ساینز دیدم یاد حرف شما افتادم
بشمار!
بعضی وقتا ۱۰ از یک بزرگتر نیست!
اصلا اونطور که فکر می کردیم نبود و با اینکه متوسط سرعت در این پیست بالاست اما کمکی به مرسدس برای موتور قوی ترش نکرد. مشخص شد این پیست ردبول ها بود نه مرسدس. فردا اگه مرسدس ها زودتر از مکس از پیچ اول رد بشن احتمالا لوییس برنده میشه. امیدوارم مرسدس بالاخره یک و دو کنه و با خیال راحت به ابوظبی برن.
فقط اون حرکت لوییس که موقع مصاحبه ولتری اومد و تشویقش کرد نفهمیدم چی گفت اما صحنه خییییلی جالبی بود حتما تونستید ببینید
فردا بهش نیاز داره و اون حرکتش طبیعی بود
طبیعی بخاطر اینکه ی تیم هستن
تیم هم بهش نیاز شدید داره! ردبول از لحاظ تیمی هم خیلی نزدیکه.
امسال رابطه لوییس با بوتاس خیلی خوب تر از قبل شده حداقل از بیرون اینطوری دیده میشه
تو پیج اینستا f1 هستش
رابطه این دو مثل سب و کیمی هست دیگه .
به هم دیگه نیاز دارن ، بهترین همتیمی های هم دیگه بودن و هستن و رابطشون کاملا دوستانه بوده و هست .
شاید به خاطر 2019-2020 مقداری دلخور بود که شکست خورده از لوییس اما این ذات رقابته.
اما امسال که نزدیک ترین رقابت مرسدس و لوییس هست نقش بوتاس از همیشه پررنگ تر شده. و لوییس هم برای این رابطه احترام بیشتری قائل هست.
اول تبریک به هوادار های مرسدس و لوئیس
واقعا امروز رانندگی مکس عجیب غریب بود سرعت خیلی خوبی داشت
این آخرین دور واقعا ریسکی رانندگی کرد سرعت خوبی هم داشت تموم میشد شاید تا ۴ دهم ثانیه از لوئیس سریع تر بود
تمام پیچ ها رو با ریسک تمام زد و توی ترمز گیری قفل کرد
ولی می تونست این کار رو نکنه و یک دور معمولی بزنه حتی دوم شروع کنه بلاخره اون توی رقابت قهرمانیه نباید این ریسک های غیر ضروری انجام بده
الان امکان داره نیاز به تعویض قطعه داشته باشه و پنالتی بگیره
و اگر هم نگیره
یکی از دوستان گفت که بوتاس استارت رو خراب میکنه
خب یادتون نره مکس پشت لوئیس استارت میزنه نه بوتاس و کنارش لکلرک رو داره
فراری ها هم امروز واقعا خوب بودن مخصوصا ساینز بد شانسی آورد وگرنه می تونست بین سه چهار نفر اول باشه
لکلرک قول داده بود که اشتباه دیروزش رو جبران کنه و این کار رو کرد
ما مک لارن ها هم که دیگه به این فصل امیدی نداریم
نوریس با موتور نو که دریافت کرد بازم نتونست توی این چند مسابقه عملکرد خوبی داشته باشه
دنی ریک هم باید متعجب باشیم رسیده به Q3
امیدوارم فردا یک ریس جذاب ببینیم بدون اتفاق های بد و برخورد
واقعا پیست جذاب ولی دردسر سازی دیده میشه
دنیل ریکاردو به خاطر برخورد ماشینش به کرب ها آسیب دیدگی داشت
تخته رفتنی ک نشه کنترلش کنی و بخوری توی در و دیوار تهش میشه هیچ…
بر خلاف انتظارات این پیست اصلا موتور محور نبوده تا الان
جالب تر اینکه به شدت تعیین خط امشب از لحاظ رتبه بندی تیم ها به زندورت هلند نزدیک بود ( البته الان که دقیق میشم خیلی از پیچاش مثل اونجاس فقط یه خورده اینجا موتور تاثیرش بیشتره به خاطر مستقیمی های بیشتر )
ردبول و مکس سریعترین بودن
مرسدس دوم بود
آلفاتوری و فراری ها خیلی نزدیک بهم بودن و سوم بودن
آلفارومئو هم مثل زندورت خوب بود و یک راننده هاشون اومد تو کیو 3
و استون مارتین هم مثل اونجا فاجعه بود
امیدوارم مثل اونجا سبقت گیری سخت نباشه و مسابقه قشنگی ببینیم
لوییس خوش شانسه
فردا همه چیز مشخص میشه
پنالتی هم بگیره راحت جبران میکنه ردبول و مرسدس از بقیه ی سر و گردن بالاترن
مکس هرچقدر هم پنالتی بگیره با پرچم زردهای احتمالی ک میاد جبران میشه
این ماشینی ک داشت هنوز شانس برد داره
ی چیزی تو مایه های برزیل و همیلتون بود
مکس از رتبه دوازده هم شروع کنه رو سکو میره,اون که از رده ۸,,,ولی یک واسه لوئیسه اگه dnf نشه
شاید مکس قهرمانی رو “همینجا” از دست داده باشه و کسی هم دور و برش نبود …
البته همیشه میشه نبش قبر مصدق کرد ، ولی بنظر میرسید داره فشار غریبی به ماشینی میاره که قراره فردا هم مسابقه بده .
ممدوی عزیز کامنتت تایید نشد .خیلییییی ناراحتم چن وقت نبودم خیلی درسام زیاد بودن امروزم که اومدم اینشد خیلی ناامید شدم .منتظرم کامنت شما تایید شه بخونم حداقل یکم حالم جا بیاد
چه تعیین خط هیجان انگیزی
خوبیش اینه که از الان هیچی مشخص نیست چون فردا با این دیوارهای بی رحم اشتباهات بیشترین تاثیرو میذاره
فقط امیدوارم داورها مسابقه رو خراب نکنن
درود،خیلی مهیج بوووود،هیولای ردبول وحشت آوره،هر راننده ک بهش اجازه بدن با این ماشین قهرمان میشه،مکس دور آخرش فضایی بوووود حیف شد،انشالا ک ی مسابقه مهیجتر رو شاهد باشیم
با عذر خواهی از دوستان
چرا ما یاد نمیگیریم که :::بابا ما فقط تماشاچی هستیم و قضاوت کردن رانندگان و خودرو سازان تراز اول دنیا کار ما نیست ،ما فقط باید تماشا کنیم و لذت ببریم ؟!
فرق ما با همدیگه اینه که شاید یکی مون از اون یکی ۴ تا مسابقه بیشتر دیده باشه و فوقش ۴تا مجله و مقاله خونده باشه.
یاد بگیریم از شیر مرغ تا جون آدمیزاد کارشناسی نکنیم.
با تشکر از دوستان
در مورد این تعیین خط هم باید بگم رقابت خوبی و بسیار لذت بخشی بود
زیاد جدی نگیر!هواداری و طرفداری کلا میطلبه این بحثها رو,تو کلیه رشته های ورزشی تو کل دنیا این صادقِ,مهم اینه بهم دیگه فخری رو نفروشیم که توش افتخاری نداریم!
به دوستان مرسدس فن تبریک میگم اگه اشتباه نکنم اولین فرونت رو برای مرسدس توی فصل هست
هم لوییس هم بوتاس لپ های خیلی خوبی زدن
امیدوارم مکس پنالتی نگیره دوباره شاهد یه مسابقه حوصله سربر مثه قطر که نفر اول (بوتاس یا لوییس)با خیال راحت و بدون رقیب میتازه نباشیم ویه رقابتی درکار باشه!
مجارستان و پرتغال هم ردیف اول برا مرسدس بود
تنکس
خواهش میکنم
تازه مکزیک هم بود
مکزیک هم ردیف اول برای مرسدس بود
من نه طرفدار لوییسم نه طرفدار مکس…ولی وقتی بعد از این دوتا مسابقه لوییس قهرمان بشه اون وقته که مکس باید بشینه و درمورد اشتباهاتش مثه مسابقهی منزا و تعیین خط عربستان و آخرین دور های بحرین و سبک رانندگی تهاجمیش تو دور اول سیلورستون و…خیلی فکر کنه…به نظر من تو فصل هایی مثل این فصل که رقابت به بالاترین حد خودش رسیده فقط راننده ی خیلی خوب و سریعی بودن برای رسیدن به قهرمانی کافی نیست تو این فصل ها باید بدون اشتباه باشی و حتی کوچکترین اشتباهت میتونه سرنوشت یک فصلتو تغییر بده…من فک میکنم اگه مکس میتونست کمتر اشتباه کنه احتمالا تا الان نتیجه ی این فصل مشخص شده بود…
البته من منکر توانایی و استعداد مکس نیستم و معتقدم اگه ماشین مکس رو به هر راننده ی دیگه ای میدادند بعید بود بتونه انقد نزدیک و حتی بهتر از همیلتون(البته فقط همین فصل)رانندگی کنه…شاید چارلز میتونست نزدیک بشه ولی بازم به نظرم خیلی براش سخت بود که بتونه تا این حد رقابت رو ادامه بده…آخر هم میگم که این نظر من بود و شما هم حق دارید باهاش مخالفت کنید فقط امیدوارم باعث ناراحتی کسی نشده باشم
کاملا موافقم
البته در مورد بخشی که فرمودید سریعتر از لوییس بوده مطمین نیستم
ولی خیلی اشتباهات بدی داشته. اگر به وتل و آلونسوی جوان(نه در این سن قاعدتا) این ماشین ردبول رو میدادید تکلیف فصل از الان مشخص بود،شاید حتی از قبل تر.
اتفاقا از نظر من هم آلونسو و فتل ۲۴ ساله به مراتب پکیج کامل تری نسبت به مکس الان داشتن
چ قانون خوبی جریمه های همیلتون نقدی ولی مکس 5 رده پنالتی.اصلامیخواین مکس ی مسابقه شرکت نکنه ک همیلتون با ارامش قهرمان بشه
یه تبریک بگم به مرسدس فنا بخاطر یکو دو
یه تبریکم بگم به ردبول فنا واقعا پول مال مکس بود گفتم تمومه که اون اتفاق افتاد
فکر میکنم اون لحظه که توتو رو نشون دادن ولف داشت به این فکر میکرد که با این سرعت چیکار کنیم البته فکر نمیکنم مکس بتونه تمام مسابقه رو روی لیمیت پیست برونه چون یه اشتباه آخرین اشتباهه امیدوارم فردا بوتاس بتونه کمک کنه
لوییس این ریسم ببره شانس قهرمانی خیلی بیشتر میشه به امید برد فردا لوییس 💜💜
اتفاقی که برای مکس افتاد فقط بدشانسی نبود دوستان، یه مقدار بی تجربگی و اشتباه هم قاطیش بود و شاید ریسک های غیر منطقی … اگر کسی تعین خط رو دیده باشه میدونه من چی میگم ، یه بار میلیمتری رد میکنی یه بار فقط یه سایش کوچیک داری … دیگه چند بار قراره توی یه دور شانس بیاری ؟ حالا اگه پنالتی هم بگیره که دیگه هیچی … وگرنه من مطمئنم حداقل چند راننده دیگه هم داریم که اگر بخوان با این حد ریسک رانندگی کنن و هیچ چیزی براشون مهم نباشه، میتونن همچین تایم هایی بزنن
دوستان قانونی هست که اگه مکس بره روی گیربکس قبلیش چه اتفاقی براش میفته ؟
یعنی با فرض این مثال که مکس گیربکسش خراب شده باشه (امیدوارم نشده باشه حد اقلش توی تصاوی اینجوری بود که شفت گیربکس فقط شکسته و بخش های از سیستم تعلیق و لاستیک ولو نشده بود) اگه بخوان گیربکس نو مجدد بندازن قطعا” 5 رده پنالتی رو دارن . اما اگه برن روی گیربکس قبلی چه اتفاقی میفته ؟ پنالتی داره این موضوع ؟ چون کوالی هم تموم شده میگم .
به اضافه به این که چارلز به شکل خیلی بدتری رفت توی دیوار موناکو و تیم ریسک کرد .
نمیدونم فقط از خدا میخوام که همه چیز سالم باشه .
به نظرم همون تعویض قطعاتی رو که میخوان تو ابوظبی داشته باشن اگر اینجا انجام بدن خیلی بهتره
تبریک به همه مرسدس فنا و همینطور تیفوسی ها عالی عمل کردن
خیلی حالم گرفته شد
ولی اون امیدی که تو حرف های مکس بعد کوالی دیدم حالم سر جاش اومد 😥
به نظرم ردبول بدون تعویض قطعه ماشین مکس و تعمیر کنه چون تو این پیست هم سبقت سخته
فکر کنم مکس بتونه همیلتون اندرکات کنه
باید دید چی میشه
نقش چکو هم برای ریس خیلی خیلی مهمه
چه فصلی شده این فصل چقدر استرس کشیدیم😑
میلاد نامیدی نداره اولا ک مسابقه مانده و هزار اتفاق،دوم اینکه مسابقه آخر هم هست دادا،انشالا همیشه امیدوار و سالم و پیروز باشی
درود . با این پیست یک اشتباه وحشتناک از مکس را شاهد بودیم که در لیمیت پیست با سرعت خیلی زیاد راند . اگر گیرباکس مکس نیاز به تعویض داشته باشد که احتمالش زیاد هست مکس دچار درد سر زیادی خواهد شد و از این بابت فقط خودش مقصر هست و بس . امیدوارم مثل مسابقه زندوورت که مکس به راحتی برد این مسابقه هم لوییس به راحتی برنده شود تا با مکس بی حساب شویم . شاید بگویید این نهایت بدجنسی است ولی عوضش زاندوورت جبران شده و دل من خنک میشود .
بی تجربگی مکس؟ریسک؟
ریسک کار هر ۲۰ رانندست…
الان مکس شده بی تجربه؟با بی تجربگی بعد این همه ریس صدر جدول و داره؟
آدم با شانس از فرش به عرش میرسه من دیدم…آدم پوچ دیدم اینجوری شده…همیلتون با این همه استعداد کافیه ۱ ۲ درصد شانش بهش رو کنه…دست نیافتنی میشه…همیلتونه راننده خطی نیستا..من خودم خیلی قبولش دارم خیلی
ولی همیلتون فنا قبول نمیکنن امشب شانس محض بود
در ضمن من طرف ماشین قرمزم…اعتبار فرمول یک
ولی راننده خوب جای احترام داره
وقتی از رقابت سالم با سر لوئس همیلتون نامید میشن دوستان دگ حرفاشون میشه مافیا،هیولا،شانس و غیره
دوست عزیز وقتی پیست ناشناخته هست و لیمیتهای پیست کامل دست راننده ها نیست این مدل راندن مکس روی لبه تیغ بود که این به معنای ریسک سنگین مکس هست . بیتجربگی هم از این جهت گفتم که میتوانست درصد ریسکش را پایین بیاورد ولی این کار را نکرد . به هر حال این نظر من هست و نه هیچ اصراری در درستی اش دارم و نه اصلا اهل بحثهای گلایاتوری برای اثبات درستی نظراتم دارم . به هر حال خوش باشید
انبورد مکس رو چن بار دیدیم متاسفانه صد در صد اشتباه مکس بود … ۳۰ هزارم ثانیه شاید دیرتر پاش رو گاز بود مشکلی نبود ولی یه مقدار کمی از لیمیت پاشو فراتر گذاشت بعد سریع رفت برای تصحیح با فرمون که فایده نداشت…
البته دلیل اصلی که مشکل خورد قفل کردن چرخش بود داخل پرس کنفرانس گف من دیرتر ترمز نکردم و حداقل خودم اینطور فکر میکنم و تمام دفعه های قبلی اونجا ترمز کردم چرخ قفل نمیکرد و عجیب بود قفل کردن چرخ
خبر
ردبول به علت ناامیدی شدیدش از کوالی نسبت به رای فیا برای جریمه نکردن لوییس اعتراض کرده شاید پنالتی بدن به لوییس !!!
البته تقریبا مطمنم فیا بهشون میگه برو بابا خخخخ
مارکو گفته فرجام می دیم apeal ولی ردبول گفته نه!
معلومه تو گاراژ ردبول هم دعواست
البته هلمت اینو گفته و رسمی نیس هنوز
یه نکته برای دوستانی که میگن ردبول سریع تر بود یا مرسدس
خود لوییس اعتقاد داشت ماشین هاشون برابر بودن (داخل مصاحبه بعد مسابقه گف(مصاحبه اولیه نه))
پست ریس انتر ویو مراجعه کنید برای منبع صحبتم😬
خب گیربکس سالمه گویا
P3
یعنی راحت بخوابیم 😂😂😂😂
البته طبق آخرین نظر مارکو هنوز خیچ چیز مشخص نیست
سلام من هیچ ادعایی در بحث های فرمول یک ندارم و نخواهم داشت اکثرا دیدید که من تحلیل ها رو میزارم مخصوصا پیست ها و خیلی ها شاید آخرین پست من رو به یاد بیارید که درباره همیت پیست عربستان بود و حمایت ها بازخوردهایی که از طرف شما داشتم واقعا برام ارزش داشت
خب بریم برا یه نکته ریز و بعد تحلیل مسابقه فردا اول اینکه یه تبریک به تمامی مرسدس فن ها و واقعا یه خسته نباشید به مکس که تمام تلاشش رو کرد ولی نشد
من به شخصه وقتی همون اول مکس نزدیک بود تو سکتور ۱ به دیوار برخورد کنه با خودم گفتم احتمالا میتونه دورش رو تموم کنه و دیدید که با بد شانسی به دیوار بر خورد کرد غیر از اون مکس تو اولین خرجی از اولین پیچ بعد از DRS نزدیک بود با سرعت خیلی بیشتری به دیوار برخورد کنه که به نظرم خوش شانس بود که همچین اتفاقی براش نیفتاد
خیلی طولانی شد نمیدونم چرا فقط یه نکته اینکه این تعیین خط بود و فردا قرار نیست اینقدر فاصله ها نزدیک به هم باشه چون دنبال کردن واقعا سخته و کسی که فردا در استارت پیشتاز بشه به احتمال زیاد مسابقه رو خواهد برد
اینجا قدرت اورکات باید بالا باشه . مثل باکو
چرا ؟
صرفا جهت کنجکاوی میپرسم
مرسدس باز هم دچار مشکل روشن کردن لاستیک ها شد،مثل موناکو و آذربایجان
به شخصه فکر میکردم تو جده دیگه مشکل نداشته باشیم، لوییس بعد از اشتباه دور اول کیو سه کمی احتیاط کرد،دور مکس هم فوق العاده بود ولی وقتی میبینی تا آخر سکتور دو جلوتر هستی باید فشارو کم کنی، وقتی کم نکردی و لاستیک قفل میکنی دیگه باید دور رو رها کنی تا ماشینت سالم بمونه…
مکس فردا تو بدترین حالت ممکن اگه پنالتی گیربکس بگیره(به غیر از دی ان اف) قطعا سوم میشه،احتمال برد هم داره با توجه به پیست حادثه خیز…
پیس مسابقه ای رو ندارم ولی بنظر میرسه ردبول و مرسدس نزدیک بودن
فردا استارت مهمی خواهیم داشت
یک نکته هم اضافه کنم
دور مکس با اینکه تمیز نبود ولی داشت به پل میرسید اما خب شخصا تو این مدل دور ها(هر طور شده ماشین رو سیو کنی و فشار بیاری)دور پل لکلرک سنگاپور ۲۰۱۹ رو بیشتر میپسندم!
دور تمیز هم لوییس سنگاپور ۲۰۱۸!
چنتا مورد که فراموش کردم و جدید هاش
اول اینکه قدرت اندرکات فوق العاده بالاس و با توجه به مشکل مرسدس تو روشن کردن لاستیک هاش ممکنه فاجعه آذربایجان براشون پیش بیاد!
مورد بعدی رو فرمون مکس تا قبل از پیچ آخر زمان ۴ دهم سریعتر از دور قبلش رو نشون میداده یعنی دو و نیم دهم از پل لپ لوییس جلو بوده!
مورد بعدی و عجیب تر از همه ماشین مکس هشت دهم سریعتر از لوییس به ۳۲۴ رسیده!!!
با اینکه سکتور یک و دو هم دست مکس بوده!!!
خیلی حس میکنم که فردا dnf خواهیم داشت و این مگه به جذابیت مسابقه کمک کنه (مخصوصا برای تعویض لاستیک) وگرنه پیستی نیست که پر سبقت باشه
تلاش خیلی خوبی کرد مکس ولی توی پیستی که اینهمه پیچ داره و مسافتش طولانیه هرچند که پیچها سرعت بالا هستن ولی فشار زیاد روی تایر سافت اونو از دمای عملیاتیش خارج کرد که قفل شدن تایر رو به همراه داشت.
توی پیستهای با تعداد پیچ زیاد و مسافت بالا،توی تک دورها همیشه این خطر توی پیچهای پایانی وجود داره.
طرفدار یا دوستدار مکس نیستم ولی از دیدن اتفاقی که افتاد براش ناراحت شدم.
واقعا راننده بسیار سریعی هست که لوییس رو به چالش کشیده.
حتما تجربه خوبی برای مکس جوان میشه این اتفاقات و اگه رفتارش موقع رانندگی جوانمردانه تر بشه،در سالهای بعد لایق قهرمانی جهان هست.
امسال با همه استعدادش در برابر لوییسه باتجربه و دقیق و سریع باید به دومی قناعت کنه.
سلام خدمت دوستان عزیز
واقعا حیف شد دور مکس خراب شد، هم خودش
مقصر بود هم کمی بدشانس بود
فقط اینکه در جواب بعضی از دوستان که میان میگن هر راننده ای این قدر ریسک کنه دور سریعی میتونه بزنه باید بگم
خود ریسک کردن تقریبا یه توانایی حساب میشه
که بیشتر از نیمی از راننده های گرید این توانایی
رو ندارن.
با هیولایی ک زیر پاشه و تیمی ک یک جانبه حمایتش میکنه و قوانین امسال تقریبا هیچ کاری جز خرابکاری انجام نداده ک البته در این مورد در تاریخ f1 شهره خاص و عام هستش
تیم حاضر نشد بهش یه tow بده ….نمیدونم چرا فکر م میکنید حاضرن همه چیزو فدا کنن براش
دلیل اینکه پرز بهش خلا نداد هم به خاطر این بود یه دور سریع بزنه و بالا تر شروع کنه که بازم لکرک ازش رد شد
به امید پیروزی مکس جوان
من دست و پا شکسته انگلیسی بلدم
فکر کنم هورنر گفت:
به گیربکس ماشین مکس آسیبی نرسیده
خدا کنه. مکس پنالتی نخوره. شانس برد داریم
دقت کردین این هفته های آخر چطور گذشته؟
شانس قهرمانی این دو نفر مثل الاکلنگ داره بالا و پایین میشه
بعد از هر سشن، نه هر آخر هفته، بعد از هر سشن، هر تصوری که از شرایط این دو نفر واسه قهرمانی داشتیم کاملا عوض شده.
امروز قبل تعیین خط میخواستم کامنت بذارم که این پیست خیلی پتانسیل داره واسه رقم زدن یه درام بزرگ برای یکی از مدعیان قهرمانی، هنوز هم همون حرفو میزنم، این پیست میتونه تو چند ثانیه شانس قهرمانی یه نفر رو نابود کنه.
سبقت گرفتن تو این پیست قطعا سخته. یعنی اگه یه نفر پشت راننده دوم تیم رقیب بیوفته کارش تمومه. یا فقط یه vsc بد موقع کافیه تا یه نفر چند رده از دست بده و دیگه نتونه جبران کنه.
در کل این فصل داره بیشتر از اون چیزی که منتظرش بودیم خاطره انگیز میشه.
چی بشه ویدیو floz برای این فصل.
آلونسو از اعماق وجودش میخواست مکس p1 باشه بعد از تصادف بدجوری ناراحت شد.
برای اینکه هنوز از اعماق وحودش بابت 2007 میسوزه
جدیدا داره ب افتخارات همیلتون کاملا حسادت میکنه واین ها اززمان اون دفاعش درفک کنم ایمولا شروع شد که حسابی رسانه ها بادش کردن وداره با کینه درمورد لوییس اظهارفضل میکنه البته که هنو یادش نرفته یه روکی سال اولی چحوری رد شد ازروی کریرش
احسنت آقا امیرعلی،با نظرتون موافقم،شدیدا کینه داره از سرهمیلتون
نه امیرعلی خان! به نظر من اونجا همه ناراحت شدن،همه! حتی خود توتو ولف. دریافت شخصی من از سر تکون دادن و چهره توتو یه تاسف قلبی درونی بود! البته بازم میگم دریافت شخصیم.
محمود جان اختلافات لوییس و الونسو رو خیلی جا ها میشه حس کرد .
(مکس که چندین بار گفته الونسو الگومه) و رابطشون خیلی دوستانست .
حتی الونسو بعد از اون دفاعش توی مجارستان در برابر لوییس گفت که دفاعم برای اوکون و مکس خیلی مهم بود و به خاطر اونها انجام دادم.
حتی روی سکو قطر هم این اختلاف بین این دو نفر کاملا حس میشد.
چرا همیلتون گیربکس رو عوض نکرد؟
عوض کرده فک کنم
دوستان کسی خبر معتبر در رابطه با گیر بکس مکس نداره اگه دارید بگید لطفا
فک کنم گیربکس سالمه اینطور که از اخبار پیداست!!
باید تا عصر صبر کنیم تا فیا استارتینگ گرید رو رسمی اعلام کنه یا خود ردبول تایید کنه خبر رو
چ عجب یکیش ثبت شد، انگشتان درد گرفت بس تایپ کردم، خلاصش و بگم، تبریک ب لویس تبریک ب مرسدس، اما مرسدس فنا خیلی ب ریس امیدوارم نباشن،این ردبول با پیت راحت رد میشه از لویس😶🚶🚶🚶
نیکو جان خیلی سخته نسبت به کامنت های که میزاری تورو مرسدس فن حساب کرد.کلا همیشه داری ایه یس میخونی واسه مرسدس. به امید اینکه دوباره بوتاس خوابش نبره زمان استارت وبفرما نزنه به ورستپن
نیکو ک مرسدس فن نیست،آمده برای تخریب،احتمالا همون آلکس آلبون سابقه ولی در کل آرزوی سلامتی و پیروزی دارم براش
نفر اول پای صندوق رای مشخص نمیشه که با کامنت جابجاش کنیم . تو پیست توسط کسائی که کامنتای من و شما رو نمیخونن تعیین میشه .
چیزی که میمونه ، کامنت های متکی بر اطلاعات فنی و قابل دفاعه ، و یا غلیان احساسات . اون اولی تبدیل میشه به “اعتبار و احترام ” و دومی …
احسنت آقا مهران👏👏👏
واااووو
واقعا تعیین خط بی نظیری بود
مکس،لوییس،چارلز،والتری و جیو عالی بودن
حیف شد مکس تصادف کرد،مسابقه جذاب تر میشد در حالت معمول
کارلوس هم که…حیف
چکو هم بر خلاف تمرین های جمعه خوب بود
دوستان کسی از وضعیت گیربکس مکس خبری داره؟!با صحبت های هورنر که چیزی معلوم نشد
من یه جایی الان خوندم توی بررسی های اولیه گیربکس آسیب ندیده و اگر سوپرایز نداشته باشیم مکس استارتش از سوم خواهد بود که اگر اون سرعتی که در کوالیفای داشت رو داشته باشه یا حتی با استارت خوب و در صورت عدم اشتباه استراتژی میتونه جایگاه خوبی داشته باشه
تعیین خط جالبی بود …و نشون دهنده ی یه سری مسائل بتل قهرمانی بود
پیس و پرفورمنس مکس واقعا فضایی بود اون عملکردی که تو تک دور با اون تایر ها داشت باعث شد ردبول خیلی با اطمینان بیشتر راجب به تعویض گیرباکس صحبت کنه…اینجا رقابت قهرمانیه یه دی ان اف میتونه کاملا ورق رو برگردونه و پوزیشنی که مکس برای استارت داره هم قطعا به تصمیم راحت تر ردبول برای این قضیه کمک میکنه
مکس توی سکتور 1 و 2 کاملا برتر بود و حتی با یه سکتور 3 در حد کیو 2 هم میتونست پل رو بگیره ولیکن ادم ممکنه فشار ناشی از لوییس و رقابت و رسانه ها باعث عملکرد بهترش بشه ولی ممکنه تاثیرش کاملا متفاوت باشه در یه سری کوالی ها و ریس ها …
در انتها میخوام بگم فرمول وان اینه همونطور که میتونه فوق العاده باشه میتونه بی رحم هم باشه
به قول استاینر :”اینجا فرمول وانه سکو ها خیلی بلند پستی ها خیلی پست…
یه نکته ی دیگه هم در باره ی ساینز هست
ساینز عملا تو کیو 3 دو تا شانس داشت و هر دو رو با یک اشتباه در یک پیچ از دست داد ! کالوس معلومه مثل فتل فصل قبل هنوز به قسمت عقبی ماشین فراری اعتماد نکرده و فراری باید یه بال عقب به یه هندسه ی جدید با درگ بیشتر طراحی میکرد {{درسته قطعا توی این پیست این طراحی غلطه ولی حداقل میتونست از این فاجعه جلوگیری کنه}}
یه پیت لین کوتاه ! یه پیست ناشناخته ! و یه قهرمانی …
همه ما سرکار هستیم دوستان . چه مرسدس فنا چه ردبول فنا. دست های پشت پرده حسابی تنور رقابت را داغ کردند که صرفا پول بیشتری به جیب بزنن . اینکه رقابت ها اینقدر عجیب شده به خاطر همین است . خود توتو و هورنر هم با هم کنار آمدند و حتی از اول فصل توافق کردند که قهرمان چه کسی باشد .
حرفیست برای خودش
سلام
صاحب نظرا 😁
اگ واقعا ب حرف خودت ایمان داری پس چرا دنبال میکنی مسابقاتی رو ک همش از قبل مشخصه؟؟؟؟؟؟؟؟
Amir-80 اگ واقعا ب حرف خودت ایمان داری پس چرا دنبال میکنی مسابقاتی رو ک همش از قبل مشخصه؟
احتمال زیاد همیلتون این ریس را ببرد. یعنی باید ببرد چون حتما باید رقابت قهرمانی به مسابقه اخر بکشد . تصور کنید چه غوغایی به پا شود و چه درآمدی کسب کنند سر ریس اخر .
می شود
می شود
چه شود
دوستان یه سوال لوییس تو یاس مارینا اگه پاور عوض کنه پنالتی بهش تعلق نمیگیره نه ؟
اگر پاور یونیت جدید بگذار قطعا جریمه میشه
چرا نگیره؟؟؟
بدترین اتفاق ممکن همونی بود که Amin44 گفت.DNF یا قفل کردن تو ۲دور اول مخصوصا استارت.
به نظرم ورشتپن از نظر اینکه بخواد ریسک کنه نسبت به لوئیس راحت تر بود.منظورم پیشتازی ۸امتیازیش نسبت به حریفش هست.لوئیس علاوه بر اینکه باید پول رو در اختیار داشته باشه جوری زمان ثبت میکرد که به کناره ها برخورد نداشته باشه اونم با اون تایر های خاموش.. تا فصل رو از دست نده.اما مکس ورشتپن به اندازه یک برد و یک فست لپ جلو هست و میتونست با آوردن فشار کمتر به ماشینش رده دوم رو بگیره
مثل رقابت روز شنبه هر اتفاق غیر منتظره ای امروز میتونه رخ بده.
امیدوارم لوئیس این ریس سخت رو ببره.
خبر داریم چه خبری :
ردبول بعد از تست گیربکس مکس گفته که سالمه و هیچ مشکلی ندارد و امروز از سوم شروع خواهد کرد.
اما من بسیار نگرانم چون دقیقا مشابه این اتفاق برای فراری در موناکو افتاد. اونجا هم خود گیربکس نیاز به تعویض نداشت اما میل دنگ drive shaft مشکل پیدا کرده و نتونست استارت بزنه. و بینوتو گفته بود که حتی اگر ما گیربکس رو عوض می کردیم هم احتمال بروز این مشکل بود. حالا من نگرانی از بابت اینه که شاید گیربکس سالم باشه اما به جای دیگری ضربه وارد شده باشه که متوجه نشوند مثل ماجرای موناکو. با حتی بدتر سعید تعویض بکنند و بازهم مشکل داشته باشه.
البته یک چشممون هم به بوتاس باشه که احتمال میدم باز هم موتورش به مشکل بخورد
اما بسیار نگرانی ؟ موندم چرا عکست فراریه ولی انقد داری حرص مکس رو می خوری :))))
فک کنم گیربکس سالمه اینطور که از اخبار پیداست!!
باید تا عصر صبر کنیم تا فیا استارتینگ گرید رو رسمی اعلام کنه یا خود ردبول تایید کنه خبر رو
داشتم یه نگاهی به استارت های فرمول 2مینداختم نفر دوم برای پیچ اول کارش سخته ولی پیچ بعدی به نفعش هست..
معنی این میشه اگه بوتاس یه استارت متوسط هم بزنه راحت مکس رو تا اخر سکتور ۲ پشتش نگه میداره ولوییس میتونه فاصله بندازه
در واقع پیست جوری هست نفر دوم (برای کل نفرات سمت چپ گرید نسبت به سمت راستی شون)داخل پیچ یک رو اگه خشن برن میتونن جایگاه کسب کنن !!
الان مکس باید حواسش خیلی به لکرک باشه که میتونه دردسر براش درست کنه داخل پیچ یک و جایگاه رو ازش بگیره
تعیین خط خیلی هیجان انگیزی بود .
از برخورد مکس بگیر تا حذف دو تا استونا تو کیو یک .
تو این پیست استون ، بهتره بگیم ماشین نهم گریده آلفارومئو ها حداقل ۳ دهم سریع تر بودن از استون ها ، استون تو پیست های خیابونی خوب ظاهر شده بود ولی اینجا نمیدونم چرا اینجوری شدن .
تبریک به لوئیس فنا ولی اگه مکس دورشو میزد با اختلاف ۴ دهم سریع تر تایم میزد و واقعا بد شد برای مکس .
چارلز هم عالی بود و حیف که ساینز نتونست بیاد کیو سه .
این پیست یه هزارم ثانیه اشتباه کنی تو دیواری خیلی سرعتی و سخته سبقت گیری هم سخته به نظرم .
بریم برای یک مسابقه جذاب .
جناب امیر حسن دوست …برادر گرامی آخه چرا تیتر رو به گونه ای کار میکنی که انگار حق مکس پول بوده و ازش گرفتن و دادن به لوییز ….نه خیر بهترین زمان دیروز رو لوئیس به ثبت رساند و کوالی رو بدست آورد …مکس نتونست و در سکتور سوم تصادف کرد با دیوار …مکس چون سکتور یک و دو رو سریعتر بوده لزومی نداره در سکتور سه هم سریع باشه و دیدیم که نتونست و تصادف کرد .پس نتونست زمانی سریع تر از همیلتون ثبت بکنه …و کسی لطفی به همیلتون نکرده بلکه این همیلتونه که بهترین زمان رو ثبت کرده و صحیح و سالم و بدون اشتباه پل رو بدست آورد .
بنظر من احتمال تصادف امروز خیلی زیاده و سیفتی کار هم میاد . لوییس برای قهرمانی باید از مکس سریع دور بشه وگرنه از رانندگی که مکس تو کوالی داشت میشه فهمید که احتمال زیاد بازم از لیمیت رد میشه و احتمال تصادفش با لوییس یا با دیواره بالاست.
اگه فردا یه راننده تصادف نکنه تعجب میکنم
غیر ممکن بود داخل یک سکتوربیشتر از0.244 عقب بیفته در نتیجه پول پوزیشن راحت بود ولی لوییس تونست یه دور تکیز بزنه ومکس نتونست و اعتبار پول میرسه به لوییس
اگه مکس پنالتی گیربکس دریافت نکنه،استارت و ریس جذابتری رو میبینیم.
شخصا خیلی دوست دارم پنالتی نگیره تا ببینم ایندفعه بوتاس چطور استارت میزنه
حدس خودم اینه با اشتباهی که بوتاس انجام داد تو آستین،اینبار دیگه تیم طوری توجیهش میکنه که بعیده اونطور راه بده به مکس.
البته که استارت زدن تمرکز و سرعت عملی لازم داره که یک دهم ثانیه دیر واکنش دادن باعث استارت ضعیفتر و از دست دادن موقعیت میشه.
بی صبرانه منتظر شروع ریس هستم که چهار ساعت مونده به شروعش
اگه مرسدس فن هم نبودم میخواستم که این مسابقه رو لوییس ببره که همه چیز بیوفته برای مسابقه اخر
حداقل حس میکنم ابوظبی جای بیشتری برای برای رقابت چرخ به چرخ نسبت به این جده خیابونی داره (هرچند پول سیتر اونجا برده) و باعث بشه که ریسی ببینیم که یکی از بهترین ریس های امسال و حتی چند سال گذشته باشه.
اما در مورد اخرین دور های لوییس و مکس میتونم بگم که واقعا خیلی نزدیک بودن هر دو “ماشین” و این سریعتر بودن مکس به خاطر رانندگی عجیب غریبش بود.
توی تمام قسمت ها واقعا با ریسک بالایی رانندگی کرد ، چیزی که اصلا توی دور پول لوییس حس نمیشه
خواسته باشم به ریسکشون درصد بدم لوییس رو 40 میدم اما مکسو حتی 90 درصد.
واقعا شوقشو برای قهرمانی نشون داد.اولین باری بود که از مکس خوشم اومد و از تصادفش هم خوشحال شدم هم ناراحت.!
رسمی اعلام شد پنالتی گیربکس نداریم
خوشبینم به ریس امروز. فقط امیدوارم مکس ماشینش نقصی نداشته باشه و بالاترین توانو داشته باشه
نمیدونم واقعا چجوری بعضیا میگن این فصل حق مکس قهرمانی نبوده!!
در هر صورت هرکدومشون قهرمان شن با رانندگی که کردن این فصل حقشونه. ولی بازم بنظرم مکس فوق العاده تر و بی نقص تر کار کرده. بدشانسی های مکس رو هم حساب کنیم که اگه نبود تا الان احتمالا قهرمان مشخص شده بود.
بریم برای یه نتیجه خوب و بالابردن احتمال قهرمانی