فرمول یک ایران – مکس ورشتپن برنده مسابقه فرمول یک کوتاه و متوقف شده بلژیک 2021 شد، مسابقه ای که بدلیل شرایط نامساعد آب و هوایی، با دو دور پشت ماشین ایمنی به پایان رسید.

جورج راسل از تیم ویلیامز در کوتاه ترین مسابقه تاریخ فرمول یک به اولین سکوی خود دست یافت و لوئیس همیلون نیز در رده سوم قرار گرفت. راننده های رده اول تا دهم، نصف امتیاز یک مسابقه کامل را دریافت خواهند کرد.

جدول مسابقه فرمول یک بلژیک 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول
2جورج راسلویلیامز+2.198
3لوئیس همیلتونمرسدس+3.518
4دنیل ریکاردومک‌لارن+5.951
5سباستین فتلاستون مارتین+7.894
6پیر گسلیآلفاتائوری+10.275
7استبان اکونآلپین+11.791
8چارلز لکلرکفراری+13.217
9نیکولاس لطیفیویلیامز+15.634
10کارلوس ساینزفراری+16.961
11فرناندو آلونسوآلپین+20.259
12والتری بوتاسمرسدس+21.946
13آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+23.530
14لندو نوریسمک‌لارن+26.085
15یوکی سونوداآلفاتائوری+28.781
16میک شوماخرهاس+30.900
17نیکیتا مازپینهاس+32.687
18لنس استرولاستون مارتین+34.838
19کیمی رایکوننآلفارومئو+36.322
20سرجیو پرزردبول+38.690

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

راهنما؛ برای گزارش دیدگاه خلاف قوانین، با محتوای "#گزارش" به آن پاسخ دهید.

230 دیدگاه

  1. 3 6

    24

    4

    خیلی هیجان انگیز بود

    • Silver Arrows

      13

      13

      تبریک به سه نفر اول که فکر می‌کنم ساده‌ترین پودیومی که میشد رو بدست آوردند!!!
      ممکن بود توی مسابقه هر اتفاقی بیافته اما کم شدن اختلاف توی این رقابت شدید به این شکل، اتفاق خوشایندی برای مرسدس نبود.
      ولی با این حال این اتفاق برای من جالب بود!
      کی فکرش رو می‌کرد اولین پودیوم راسل بدست بیاد؟ شخصا به خودم تبریک میگم :))

      پی نوشت: احتمالا این سه نفر رو در کنار هم و در روی پودیوم در آینده بیشتر خواهید دید!

      • mrz_ir

        13

        5

        اولین پودیوم برای یه راننده باید با سختی و هیجان بدست بیاد
        دلم واقعا به حال راسل سوخت
        این مزخرف ترین پودیوم ممکن بود به عنوان اولین پودیوم

      • iran98ARASH

        5

        2

        اینکه مخارج زیادی برای برگزاری مسابقه در این تاریخ شده بود و اف.وان نمیخواست ریسک بالا بردن مخارج رو بپذیره به کنار !!!
        ..
        اما در تعجب هستم که چگونه مسئولان اف.وان چگونه با این دقت پیش‌بینی کردن اگر مسابقه برگزار میشد این 3 نفر به همین سکوها میرسیدند ؟؟؟
        از چه شبیه‌سازی استفاده کردند ؟؟؟
        و
        اگر این شبیه‌ساز را با این دقت دارند چگونه نتوانسته‌اند کمی بیشتر به پیش‌بینیهای هواشناسی یا شبیه‌سازهایی هواشناسی (که امروزه تا 3 روز بعد دقیق اعلام میکنه) توجه کنند ؟؟؟؟
        😰☔☔☔

    • Hamoon

      13

      6

      دقیقا هیجانش کجا بود دوست من

      • 3 6

        20

        3

        به صورت تمسخر بود 😉

      • mrz_ir

        15

        2

        چرا هیجانش خیلی بود
        چهار ساعت نشستم پای استریم که یه ریس بارونی با کلی اسپین و تصادف ببینم اخرش مفت مفت و بدون سبقت یه برد به مکس دادن و فرصتی هم برای لوییس و سب الونسو و لندو
        که از خوبای بارونی هستن ندادن
        تنها نکته مثبتش سکو راسل بود که اونم به عنوان اولین پودیوم حیف بود اینجور سکویی گیرش بیاد و ای کاش سکو نمیگرفت تا اولین سکوش این شکلی باشه.

      • mrz_ir

        10

        2

        حیف گیگ اینترنتم

      • mrz_ir

        10

        3

        الان که فکر میکنم اینترنت من به جهنم اون مردم بدبختی که توی این بارون رفتن اونجا و هیچی ندیدن

      • L.H 44

        10

        1

        ۴ گیگ اینترنت بی زبون

      • L.H 44

        0

        0

        بدبختا این همه پول از دست دادن

    • NICO ROSBERG-06

      15

      8

      عجب مسابقه ای..آخر هیجان..
      برنده اصلی اینجا در اصل مکس بود و بازنده واقعی لویس،چرا؟؟ چون امتیازات نصف میشه و این وسط کی بیشتر سود میبره؟؟
      باید توی تاریخ این ریس و ثبت کنن.بیشترین ضرر و مرسدس و لویس کردن.
      در هر حال تبریک میگم به طرفدارای مکس،مبارکشون باشه و همینطور راسل بخاطر اولین سکوش و دنیل و فن های سباستین..به هرحال ریکاردو و فتل تو بارون همیشه جزو مدعیان بودند و اتفاقا همیشه در این شرایط خوبم عمل کردن ولی خب بازم تو شرایط مسابقه بااین بارون هزار اتفاق ممکن بود بیوفته..حسرتش موند ب دلمون اومدیم بعداز یک ماه یه ریس ببینیم..خدایا شکرت🙄
      از بس هیجان انگیز بود تو فضام.
      دوستان شب همگی تون خوش🚶🚶

      • Majid

        7

        2

        اتفاقا هم مرسدس و هم ردبول ناراحت این مسابقه نیستند، ردبول که یک رانندشو از دست داده بود و ممکن بود فاصلش با مرسدس بیشتر هم بشه و مرسدس که قطعا ستاپ شرایط بارونی نداشت و ممکن بود هردو رانندشو از دست بده. بهترین نتیجه برای لوییس بود.

      • MV1

        2

        1

        دیدین گفتم؟
        نگفتم حیف پیچ به زیبایی اروژ و رادییون نیست که خیست بشه؟
        البته صددرصد اف وان پشت دستشو داغ میکنه که دیگه حداقل یباری وضعیت اب و هوایی رو درست بسنجه
        نه این مثل برنی اکلستون بیاد بگه :

        هوراااا گرند پری بارونی و لاستیکای اینتر

        به شخصه کلا با پیست های بارونی حال نمیکنم میدونم دنبال هیجان اید ولی خب بهترین گرند پری امسال سیلورستون بود دیگه البته حیف شد مکس سریع خارج شد (حالا نریزین رو سرم گفتم خارج شد نگفتم خارجش کردن)

        مونزا که مطمعنا عالی خواهد بود
        کلا سابقه بارون انچنانی نداره

      • MV1

        3

        1

        سیانور بود این
        ۴ ساعت نشستم پا تلوزیون
        بجاش میتونستم برم بخونم
        (کنکوری ام)

        احتمالا فصل ۲۰۲۲ رو نبینم😭😭
        تیر میرم همشو از سایت میخرم

    • Amirali

      18

      2

      مگه قرار نیست وقتی به نصف مسابقه نرسیده امتیازی ندن؟
      طبق قانون خودشون عملا هیچ اتفاقی نیفتاد.
      واقعا مزخرفه که تو یک همچین بارونی نتونیم یک مسابقه ببینیم.خیلی بیش از حد لوس نشدن؟

    • آرشا

      7

      3

      مزپین هم سریعترین دور مسابقه را ثبت کرد😁

  2. SEB.5

    15

    5

    اول یه تبریک به مکس فنا و ویلیامز فنا و یه تسلیت به فتل فنا .

  3. tofan

    16

    2

    من یه سوال دارم
    نصف امتیاز
    یعنی مکس ۱۲ و نیم
    همیل ۷ ونیم
    نفر اخر نیم؟

    • 🏁🏎FA14🇪🇸

      12

      0

      بری جدول فصل ۲۰۰۹ رو نگاه کنی نیم می بینی چون مالزی هم همینطوری امتیاز دادن البته اون موقع نفر اول تا هشتم امتیاز می گرفتن

    • tofan

      5

      2

      یکی اینو جواب بده لطفا

      • 🏁🏎FA14🇪🇸

        9

        1

        اره دیگه مثلا مالزی ۲۰۰۹ روزبرگ اخرین رتبه امتیازی رو گرفته بود به جای یک امتیاز فقط نیم امتیاز گرفت

    • Silver Arrows

      15

      1

      بارون همه رو شست برد :)) تبریک

      • MV1

        1

        1

        بارون نبود
        سم خالص بود که میبارید فرانکوشامپ رو داغون کرد

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      9

      7

      راسل از لحظه اول که اعلام شد ریس با تاخیر برگذار میشه داشت آیة الکرسی میخوند که کلا ریس لغو بشه و دومیش حفظ بشه چون میدونست به هیچ عنوان با این ماشین نمیتونست جلوی ماشینای پشت سر دوام بیاره .😂😂😂😂

      بخش آیة الکرسی خوندنش صرفا جهت شوخی بود

    • L.H 44

      2

      4

      راستی یک بد شانسی دیگه هم اورد که امتیاز ها نصف شدن

  4. tofan

    17

    5

    و واقعا مسخره بود حرکتشون
    همون اول باید کنسل میکردن
    یه مسابقه دیگه رو جایگزین میکردن یا همینو دوباره برگزار میکردن

    • MV1

      1

      1

      یعنی فقط همون حرکت اخرشون که بعد از ۴ ساعت دوباره ری استارت کردن و بعدش رد فلگ دادن
      دام میخووست اون لحظه گلوی استوارت ها رو بخاطر کنسل نکردن مسابقه همون روز شنبه و مایکل مسی بخاطر معطل کردن مردم

  5. Moli 44

    16

    10

    خیلی واسه راسل خوشحالم به نظر من ویژگی هایی داره که مکس ازشون بی‌بهره ست ، حالم واسه سومی همیلتون گرفت امیدوارم توو مسابقات بعدی فرصت خوبی گیرش بیاد تا بتونه فاصلهرو بیشتر کنه، در کل روز ضد حالی بود

    • L.H 44

      13

      3

      یه جوری میگین مسابقه که انگار اندازه پرتغال حال داد
      پشت ماشین ایمنی که سبقت نمیشه گرفت در واقع این امتیاز ها جایزه بود

      • Erfan asgari

        18

        11

        واقعا حق مرسدس خورده شد

    • Majid

      4

      5

      خود لوییس خوشحال بود که مسابقه لغو شد چون مطمئن بود ماشینش توان رقابت تو این شرایط رو نداره.

      • Moli 44

        3

        0

        Majid
        خود لوئیس خوشحال بود؟ یعنی میخوای بگی راسل رو نمیتونست جا بذاره ؟ این از اون حرفا بود خدایی

  6. h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

    23

    1

    حیف ریس خوبی میشد و جالب اینجاست که لطیفی هم امتیاز گرفت .

  7. Mohammad ali 5

    10

    15

    افتضاح بود واقعا…
    شک نکنید اگه 3 دور مسابقه بود سب رو سکو بود شک نکنید.
    فستس لپ رو هم مازپین گرفت 😐
    چون تو لپ 3 از همه در سیفتی کار بهتر تایم زد.
    این مسابقه تو خاطرات خواهد ماند …

    • tofan

      13

      2

      نگووو.این دیگه اشتبا فیا هس
      چه ربطی داره همیشه تو سیفتی کار نفر اخر فستست لپ میزنه.واقعا حرکت fiaبه شدت مسخره بود

      • سامان

        8

        2

        فست اول مکس,بعد شد بوتاس,بعد رو مازپین فیکس شد😁😁یه ماست مالی حسابی

    • پویا اردلان

      12

      15

      واقعا شک نمی‌کنیم. به نظر من که اصلا فتل در سه دور اول میشد و یک دور هم لپ میگرد.

      اصلا فکر میکنید موقع کامنت گذاشتن؟

      • SEB.5

        8

        10

        بیا پایین بابا .

      • Kimi

        5

        12

        بدطوری از سب کینه داری.چرا؟یه دلیل منطقی بیار شاید ماهم ازش بدمون اومد

      • ایرن

        13

        2

        آقایون این چه طرز صحبت کردنه؟

        پویا حرفش رو به طنز گفت اما حرف درستی بود. به نظر منم سب در صورتی که مسابقه برگزار میشد شاید میتونست رتبه هم کسب کنه. اما اینا همش فرضیاته. اما یجوری از موفقیت صد درصد سب صحبت میکنید که انگار مایکل مسی به عمد خواسته از قهرمانی سب توی این مسابقه جلوگیری کنه و واسه همین مسابقه لغو شد.

        بعد اگر یکی مثل پویا به طنز و حتی فرضا طعنه این موضوع رو بهتون تذکر بده ، هرچی از دهنتون میاد بیرون بهش میگید. عقده ای، بچه، کینه ای، مردک و …
        خجالت بکشید بخدا.
        صبح تا ظهر از اخلاق و رفتار و شخصیت سباستین تعریف میکنیم و عص

      • ایرن

        6

        5

        صبح تا ظهر از اخلاق و شخصیت سب تعریف میکنیم و عصر تا شب داریم برعکس چیزی که تعریف کردیم، رفتار میکنیم.

        من از پویا معذرت میخوام.
        به عنوان یه طرفدار فتل هیچوقت باورم نمیشه یه طرفدار واقعی فرمول یک، مخصوصا یه طرفدار سباستین فتل اینجوری رفتار کنه.

      • Sebmm

        0

        7

        بله باید نظرشون با شما موافق باشه اونوقت نشون دهنده ی اینکه فکر کرده موقع کامنت زدن

      • ایرن

        1

        1

        آقا یا خانم sebmm
        من نمیگم مثل من فکر کنید. هرکسی هرجور دوستداره باید فکر کنه.
        اما قرار نیست هرکسی هرجور دوستداره رفتار کنه.
        یکی نظر مخالف داده، باید بهش القابی مثل قده ای، بچه، کینه ای، مردک و … بدیم؟
        اصلا این آقا وایساده به یب توهین کرده، آیا باید با توهین بهش جواب بدیم؟

        اگه قراره اینجوری حرف بزنیم که میشه چاله میدون. یخورده باید به فکر سلامت فضایی که داریم توش به تبادل نظر میپردازیم احترام بذاریم.
        تمام حرف من اینه. و این وسط طرفدار چه راننده ای و طرفدار چه تیمی بودن هم اصلا مطرح نیست.

    • B A H A D O R

      8

      2

      اینقد به تلویزیون و موبایل نگاه کردم برای برگزاری ریس که کلافه شدم،با اختلاف هیجانی ترین ریس امسال بوده تا اینجا

  8. محمد امین

    11

    2

    یعنی چی ، خیلی مزخرفه ، بهترین ریس رو تبدیل کردن به یه جوک

  9. SEB.5

    18

    5

    افتضاح ترین ریس فرمول یک تو این ۷۱ سال با اختلاف .
    مسابقه اصلا برگزار نشد و فقط اومدن ۱۰ دقیقه تو پیست دور زدن پشت سیفتی کار و مازپین سریع ترین دور رو زد تمام .🤦😡😑

    • L.H 44

      7

      3

      نمیدونم چرا دیس لایک خورده
      یعنی مسابقه خوبی بود ؟

  10. --AmirAli--

    9

    7

    مکس هم اکنون: کارما !
    #فان

  11. Schwaben

    14

    5

    میتونست یکی از هیجان انگیزترین مسابقات باشه !

    اما حالا تاسف باره نمیدونم فیا چیکار میکنه عمدا خواستن یک سری امتیازات الکی بدن این توهین به شعور طرفداراس

    دو دور رفتن پشت سیفتی کار ، تقسیم امتیازات .

    بهتره این مسابقه به هیچکس امتیازی تعلق نگیره خیلی از راننده هایی که امتیاز گرفتن اصلا حقشون نبود

    • tofan

      11

      3

      خیلی موافقم👍👍👍👍

    • ایرن

      14

      5

      خیلی از راننده هایی که امتیاز گرفتن دیروز توی تعیین خط تمام توانشون رو برای این جایگاه در یک رقابت برابر گذاشتن. منم واقعا این سرانجام رو دوستندارم. اما نمیتونم بگم این افراد لیاقت نداشتن.

      • Alii

        9

        3

        این حرفت و قبول ندارم دیروز بهترین راننده نوریس بود که با یک اتفاق کلا روزش نابود شد
        و امروز توی رده ۱۴ امتیازی نگرفت
        اگه مسابقه انجام میشد قطعا نوریس توی این رده تمام نمی‌کرد و امتیاز می‌گرفت
        این بی انصافیه

      • ایرن

        10

        5

        خب اینکه شما حرف من رو قبول نمیکنی چیز قشنگیه، یعنی منطق من با منطق شما متفاوته و این خودش قشنگه.
        اما بازم من اعتقاد دارم اگر امکان برگزارژ مسابقه وجود داشت و بوتاس شیرجه نمیزد توی شکم نصف خودروهای توی پیست احتمالا حرف شما درست بود. ولی اینها حقیقته. واقعیت با حقیقت فرقش در اینه که حقیقت چیزیه که باید اتفاق بیفته و واقعیت چیزیه که اتفاق افتاده، گاهی این دو ، یکی نیستند. مثل امروز که واقعیت اینه که مسابقه ای برگزار نشده تا نوریس هممون رو با رانندگیش مبهوت کنه. پس نمیشه به نوریس بعنوان بهترین راننده روز مسابقه رای داد.

    • Sebmm

      4

      1

      چطور حقشون نبود دوست من
      پس تایم گیری چی.. اونم حقشون نبوده… این تایم گیری شرایط خاصی داشت ک باید همه هماهنگ کنن خودشون با این شرایط همه ضرر کردن ب جز ویلیامز ک اون پی دو نتیجه کار خوبشون تو تایم گیری بود…
      هیچ کار دیگه ای نمیشد راانندها داشتن میگفتن ک اصلا دید نداریم… چطور کنسل بشه و چطور فردا اغاز بشه… یکی بیاد اینو بگه

  12. B A H A D O R

    11

    5

    جناب صالحی
    تیم و رانندتون امتیاز گرفتن
    بهتون تبریک میگم

    • Mehriar Salehi

      20

      3

      کرسی بهادر جان، لذتی نداشت.ریس اسپا از دست بره واقعا گنده!
      ما که با نتیجه ریس قبل هشتمیمون اوکی بود و تغییری نمیکرد با اون گپ.به تیمهای جلو هم نمیرسیم.
      حداقل یه ریس جذاب میدیدیم…اما بهرحال مرسی.

      • Hamoon

        15

        -1

        اقای صالحی شما میتونستی خوشحال ترین فرد بین همه ماها باشی ولی حتی برای شما هم لذتی نداشت.

  13. |ZXE-LECLERC16|

    10

    3

    عجیب ترین ریس تاریخ فرمول یک بود…
    عجیب تر از کانادای 2011 و آمریکای 2005!
    هیچی نمیگم، هیچ نطری هم ندارم، اما…
    نیکیتا مزسپین رسماً!!! فست لپ رو زد 😐

    • مَمَّدو

      12

      2

      😂😂😂😂
      آمریکای 2005 که اصلا عجیب نبود
      فقط یه خورده حق به حقدار رسیده بود 😂😂😂 آآآآآآآی‌ی‌ی‌ی‌ی‌یی من کیف کرده بودم خخخخخ

  14. مهران آله

    15

    2

    نکته مثبتش خوشحالی راسل بود که دمقی و کسالت 4 ساعت باضافه دو روز تمرین رو دنبال کردن ، تا اندازه ای از جسم و ذهن خالی کرد

    • Yasxx2

      7

      8

      بهتره بگی خدا به تیمایی رحم کرد که راننده شون جایگاه هفتم تا دوازدهم رو داشتن

      جارو برقی(77) تو کمین بوده

  15. SEB.5

    6

    15

    سب راحت یه دور اگه مسابقه برگزار می‌شد با چاشنی شانس حتی مسابقه رو می برد.🤦

    • پویا اردلان

      13

      7

      دقیقا، این که چیزی نیست ، یک بار هم همه را لپ میکرد. دیگه کم لطفی نکنید. خدا رحم کرد به سه راننده اول.

    • Amirali

      11

      1

      اگر قراره بر اساس شانس حرف بزنیم به ما هم بگید که هر حرف از پایه و اساس غلطی رو به اسم اینکه بر اساس شانس نوشته شده رو بزنیم.اینکه نشد هرچی میخوای بگی بعدم بگی با چاشنی شانس.
      از محالات صحبت میکنی برادر من.قبول کن منطقی نیست.اگر یک دور قرار بود بزنن یا مکس میبرد یا نهایتا لوییس.ته تهش سب میتونست سکو بگیره که برای همونم اول باید دنیل رو رد میکرد.

  16. ایرن

    13

    3

    چه قدر هیجان خخخ

    شاید خوش شانس ترین فرد امروز راسل باشه. و مطمئن ترین فرد حتما راسل هست.

    شاید خیلیا فکر کنند لیاقتش رو نداشته. چون احتمالا در صورت انجام مسابقه باید راسل رو توی رده های چهارم تا هشتم میدیدم. اما خب منصفانه بود. چون توی تعیین خط راسل عالی بود و باید گفت راسل توی تعیین خط هرچیزی رو که لازم بود رو ثابت کرد. پس هرچند بعضیا بگن غیر منصفانه بود اما شرایط برای همه یکسان بود و راسل تونست از این موقعیت نهایت استفاده رو بکنه.

    پس به راسل و طرفداراش تبریک ویژه میگم.

    حس میکردم در صورت انجام رقابت فتل بتونه شانس سکو رو داشته باشه اما درباره نتیجه ی اتفاق نیفتاده نمیشه نظر داد.

    • Hamoon

      12

      5

      یعنی چون راسل تو تعیین خط خوب بود این سکو بدون مسابقه منصفانه بود؟
      😏😏

      • ایرن

        5

        5

        نه. منم دوسداشتم مسابقه برگزار شه. هزاران اتفاق میتونست بیفته. حتی شاید با چاشنی شانس میتونست برنده باشه. امسال مسابقات عجیب کم نداشتیم. نمونش برد پرز در مسابقه ای که هیشکی باورش نمیشد لوییس و مکس اونجوری از دور مسابقه حذف بشن. اما در شرایط فعلی که مسابقه برگزار نشده باید آخرین وضعیت رو در نظر بگیریم. آخرین وضعیت هم تعیین خط دیروز بود. فکر نکنم کسی شک داشته باشه که راسل دیروز با اختلاف بهترین راننده بود و حتی با کمی شانس لیاقت پول گرفتن هم داشت.
        الان مسابقه برگزار نشده. اگر برگزار میشد شاید نظرم تغییر میکرد.

    • Schwaben

      9

      6

      تعیین خط هست برای مسابقه نه برای امتیاز !

      دور خیلی خوبی زد از فرصتش به بهترین نحو ممکن استفاده کرد اما امتیازهایی که گرفت مثل خیلی از راننده های دیگه این ریس منصفانه نبود

  17. Hamoon

    14

    2

    کاش مسابقه کنسل میکردن .این دیگه چه وضعشه اخه.این همه وقت منتظر موندم اخرش شد این

    • Hamoon

      12

      3

      برنده مسابقه سیفتی کار
      حقش بود بره رو سکو

      • L

        7

        2

        😂👌

    • Amirali

      9

      1

      واقعا حیف وقت ارزشمند من و شما،از عصر منتظر مسابقه بودم و در نهایت وقتی رد فلگ 40 دقیقه مونده به پایان رو دیدم دیگه در لپتاپ رو بستم و رفتم به زندگیم رسیدم.

      • Sebmm

        4

        1

        دوست من سر کار بودم نتونستم زنده ببینم
        خودمو کامل در قرنطینه کردم ک اخبار نتایج رو متوجه نشم و وقتی فیلم مسابقه رو نیگاه کنم هیجانه باشه… خلاصه کلی دنبال تو ارشیو گشتم فیلمی نبود تا نتایج رو دیدم مکس برنده و راسل دوم
        واقعا بد بود ولی خب با توجه ب شرایط و هزینهای صورت گرفته امکان گرفتن تصمیم دیگه ای از طرف فیا نبود… و واقعا برا من پر از هیجان بود

  18. mohammad

    13

    3

    بخاطر این از سر کارم زود زدم بیرون اومدم هی تعویق باید میرفتم جایی نرفتم باز تعویق بعد آخرشم این؟
    خیلی م- ز- خ -ر ف بود

  19. Ashkan52

    12

    4

    اين اخه چه قانونی مسابقه حتی یک دور هم برگزار نشد بعد رو چه حساب باید امتیاز بدن اصلا قوانین فرمول یک بعضیاش واقعا چرت الان اگر مثلا مکس یا همیلتون از اخر شروع میکردن هیچ امتیازی نمیگرفتن ولی در جریان مسابقه شاید تا رتبه های3و4میومدن خوب حق بقیه اینطوری ضایع میشه

  20. SEB.5

    17

    2

    چه قدر اونایی که از کشور های دیگه اومدن برای دیدن مسابقه ضد حال خوردن خدا کنه کسی سکته نکنه.😂

  21. Formula 44

    17

    15

    5 امتیاز هدیه فیا به پسر وستپن
    فیا وسط فصل اینطور از همیلتون دزدی می‌کنه اگه رقابت به آخر فصل بکشه … چه بلاهایی سر هملتون بیارن
    این برد کثیف قلب هر انسانی که ذره ای انسانیت و عدالت تو وجودش قرار داره به درد آورد

    • Schwaben

      9

      3

      والا اینم در نظر بگیر امتیازات میدفیلد چقدر تاثیر داشت
      چقدر میتونست اختلاف الپین و الفاتائوری و استون نزدیک بشه این ریس اما واقعا چی بگیم

    • Silver Arrows

      8

      3

      حقیقتا موافق این صحبت ها نیستم.
      حیف نیست خاطر خودتون و بقیه رو با این حرف ها جریحه دار کنید؟
      اگر همیلتون دیروز توی تعیین خط اول میشد این صحبت رو می‌کردید؟
      راننده ها نتیجه تلاش تعیین خط‌شون رو امروز گرفتند.

      • Formula 44

        10

        7

        بحث نفس عمله
        شاید اگه مسابقه برگزار میشد همیلتون DNF میشد و امتیازی هم نمی‌گرفت
        ولی این شرایط ناعادلانه بود و دزدی آشکار از همیلتون

      • Silver Arrows

        12

        0

        بله درسته. ممکن بود هر کسی DNF بشه اما این قوانین امروز و دیروز نوشته نشدند.
        من در کامنت اولم که بالا هست هم گفتم که این جریان مسلما برای مرسدس خوشایند نبود اما در نهایت این قوانین هستند که اتفاقات رو رقم می‌زنند. شرایط، واقعا شرایط خوبی برای مسابقه نبود. نباید به چشم توطئه به جریان نگاه کرد.

      • Yasxx2

        5

        6

        مطمئنا اگه همیلتون نفر اول تعیین خط بود این حجم از انتقاد وجود نداشت

      • Formula 44

        9

        2

        درسته قانون از گذشته وجود داشته ولی قوانون به دلخواه استفاده شد
        از همون ابتدا مشخص بود امکان برگزاری مسابقه وجود نداره و حتی با گذشت زمان وضعیت بدتر میشه
        چرا مسابقه کنسل نشد ؟ چرا راننده ها باید به پیست می آمدن و چند دور ثبت میکردند تا امتیازدهی فعال بشه ؟

    • Sebmm

      3

      7

      چقد مظلومه همیلتون دلم ب حالش سووووخت اخی

    • Sebmm

      3

      5

      چرا کنسل نشد… فورمولا44 واقعا نمیدونی چرا
      میدونی چقد هزینه میشه برا تیمها با توجه ب محدودیت بودجه…
      فوتبال نیست که
      برا اینکه فردا هم بارونیه اوضاع پیست من خودم سب فنم و امکانشم بود سب سکوو بگیره ولی اصلا با این تصمیم موافق نیستم ولی خب این قوانینه فیاست روزی باتو و روزی علیه تو….. قرار نیست ک همیشه باتو باشه..
      همیلتون زد مکس رو در اخر هم برد این چی نظرت در این مورد چیه
      خدا اینا از کجا پیدا میشن

  22. Ashkan52

    9

    4

    اين اخه چه قانونی مسابقه حتی یک دور هم برگزار نشد بعد رو چه حساب باید امتیاز بدن اصلا قوانین فرمول یک بعضیاش واقعا چرت الان اگر مثلا مکس یا همیلتون از اخر شروع میکردن هیچ امتیازی نمیگرفتن ولی در جریان مسابقه شاید تا رتبه های3و4میومدن خوب حق بقیه اینطوری ضایع میشه واقعا اصلا نباید امتیاز میدادن اصلا

  23. Ashkan52

    5

    3

    سلام اين اخه چه قانونی مسابقه حتی یک دور هم برگزار نشد بعد رو چه حساب باید امتیاز بدن اصلا قوانین فرمول یک بعضیاش واقعا چرت الان اگر مثلا مکس یا همیلتون از اخر شروع میکردن هیچ امتیازی نمیگرفتن ولی در جریان مسابقه شاید تا رتبه های3و4میومدن خوب حق بقیه اینطوری ضایع میشه واقعا اصلا نباید امتیاز میدادن اصلا

  24. Kamran

    10

    4

    خوب دیگه مایکل مسی و دار و دستش به فنون و قابلیت پیشگویی هم دست یافتند.هر دم از این باغ بری می رسد.

  25. SEB.5

    14

    3

    به قرآن شورای یه روستا قوانین از فیا بهتره.🤦

  26. MOHAMMAD KHZ

    10

    2

    ای کاش فردا مسابقه رو میگذاشتن یعنی حتما باید پرونده اش همین امروز بسته میشد؟

  27. SEB.5

    5

    10

    یا باید فردا برگزار میکردن یا اینکه اصلا لغو میکردن و امتیاز هم نمیدادن واقعا حق سب ضایع شد.🤬😡🤦

  28. SEB.5

    7

    7

    الان مکس از خوشحالی خودشو نمیتونه نگه داره 🤦😣

  29. Siamak

    14

    8

    نبوغ و استعداد … یا مرده خوری ؟
    مسخره ترین گرندپری که تا بحال دیده بودم .

    • Yasxx2

      7

      7

      نبوغ و استعداد جورج راسل و سباستین فتل و دنیل ریکیاردو باعث این رده شدن
      اگه راننده ات نتونست رده کسب کنه
      اگه اب و هوا برای مسابقه مساعد نبود
      جز ابرای تو اسمون کسی مقصر نیست دوست من

  30. 🏁🏎FA14🇪🇸

    8

    1

    فکر کنم این مسابقه مثل کانادا ۲۰۱۱ باعث می شه قانون دوباره عوض بشه

  31. SEB.5

    7

    3

    دوستان امتیاز ها نصف میشه یعنی الان سب ۵ امتیاز گرفته🤦

  32. Erfan.5

    8

    9

    مکس و سب ضرر کردتد

    • Arvin.Hamilton 44

      11

      4

      میشه بپرسم مکس چرا ضرر کرد؟
      بدون حتی یه دور مسابقه دادن 12.5 امتیاز گرفت و فاصله اش با لوییس کم شد!
      آره خیلی به ضررش تموم شد واقعا!

      • بردیا

        3

        9

        چه ربطی داره لوییس هم بدون یه دور مسابقه دادن هفت و نیم امتیاز گرفت
        هر چند قانون چرتی بود وای انگار مکس این قانون رو نوشته
        تازه اگر لوییس دوم تموم میکرد و فستست لپ رو میزد مکس 6 امتیاز بیشتر میگرفت نسبت به لوییس

    • Amirhossein.gz

      9

      4

      اگه منظورت از ضرر این بود که الکی پنج امتیاز مفت بگیره مکس. نمردیم معنی ضرر هم فهمیدیم

      • بردیا

        1

        9

        Amirhossein.gz
        دوست عزیز شما مگه پیشگو هستی که فکر میکنی همیلتون صد در صد اول میشد اگر مسابقه برگزار میشد اول اینکه اسپری ماشین ورشتپن میرسید به ماشین های پشتی از جمله همیلتون دوما این که شرایطی که دیروز راننده ها داشتن امروز هم داشتن و مکس به احتمال زیاد سریعتر بود تو بارون

      • Amirhossein.gz

        2

        0

        من مگه گفتم گفتم همیلتون حتما اول میشد یا تو مگه احتمال اسپین شدن مکس در نظر نمیگیری خوبه همین امسال پشت سیفتی کار اسپین شد چه برسه به ریس.
        تازه تو شرایط بدتر از این هم قبلا مسابقه انجام شده بود و همیلتون هم پیروزی های زیادیتوی پیست های بارونی داره

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      9

      1

      نه تنها امتیاز مجانی گرفت بلکه یه شانس بزرگی که امروز اورد موتور ماشینش بدون هیچ اصطحلاکی رفت واسه ریس بعد . شانسش اینجا بود که مکس داره از موتور سومش استفاده میکنه و در صورت استفاده از موتور بعدی پنالتی میگیره .

  33. Erfan.5

    5

    9

    مکس و سب ضرر کردند

  34. رضا سلطانی

    11

    4

    مسابقه ی قرن!
    فقط تبریک به آقای صالحی بابت این امتیاز آوری عالی ویلیامز!
    بالاخره فهمیدیم کوالی هم مهمه
    عجب فصلی سمی ای شده! برخی رکورد ها دارند جا به جا می شوند:
    کوتاه ترین مسابقه تاریخ!
    پی نوشت: بهترین خبر این مسابقه برای راننده هوایی بود که داشتند از آخرین موتور استفاده می کردند و الان موتورشون باقی موند. مثل ردبول ها و فراری ها!

    • Mehriar Salehi

      12

      2

      مرسی رضا جان، ما هشتمیمون مسجل بود.برام لذت بیشتر داشت ریس اسپا از دست نره و امتیازی نگیریم تا این وضعیت!

  35. SEB.5

    7

    4

    ساینز نیم امتیاز 😂🤣
    من اگه جای مایکل مسی و رئیس رؤسای فرمول یک بودم چمدون رو جمع میکردم و میرفتم از فرمول یک .

  36. Mehriar Salehi

    18

    26

    سیصد و چهاردمین پودیوم ویلیامز و اولین پدیوم جورج رو به طرفدارای کمشون تو این سایت تبریک میگم.بینظیر بود عملکردشون!
    حس عالی ایی بود که با ماشین ته جدولی توسط یک راننده تازه کار و بدون افتخار از امثال مرسدس قهرمان و فتل چهار دوره قهرمان جهان با ماشین برتر، امتیاز بیشتری بگیریم.
    شاید اگر این راننده های پر ادعا که تو بارون جادو میکنن و غیره… یا تیمهایی که بهترین امکانات و آنالیزورهارو در اختیار دارن بلد بودن کارشونو درست انجام بدن، الان اون پایین نمیایستادن برای یه ویلیامز ته جدولی و جورج دست بزنن…هرچند که مرد اخلاق گرید همینشم براش زور داشت و نتونست تحمل کنه.

    جورج هم مثل سال قبل بیشتر از هم تیمیش امتیاز گرفت و جالبه که به تنهایی بیشتر از کل راننده های ۴ سال اخیر ویلیامز امتیاز گرفته به تنهایی که فکر نکنم تاریخ فرمولا وان همچین چیزی به خودش دیده باشه تا بحال.

    خب…درس خوبی بود برای وراجی های ۲۴ ساعت اخیر یکسری از کاربرها.
    وقتی قرار به ترول بودن باشه، این کامنت میشه نتیجه اش.

    • SEB.5

      12

      8

      ناموصا الان خوشحالی.

    • Amir5

      14

      9

      آقا جوری میگید ماشین برتر انگار سب تو مرسدس میرونه با ماشین معمولی دوبار رفت رو سکو تازه یه بارشم ازش گرفتن و یه شانسشم امروز ازش گرفته شدتا سه تا سکو نگیره شک نکنید اگه ۵ دور مسابقه بوذ سب رو سکو وحتی شانس برد داشت

      پ.ن: لطفا نگید راسل بد شانسه چون امروز معنی شانسو جابجا کرد
      ۳۰۴ سکو ویلیامز مبارک باشه برای طرفداراش ایکاش همچین برد هایی نسیب فراری بیچاره شه

      • محمد امین

        11

        2

        امیر جان یه لایک بهت اادم و باهات هم موافقم ولی فراری در فورمول یک بیچاره نیست ، شاید شرایط نسبتا بدی داشته باشه فعلا ، این یکی دوسال ، اما نباید قافل شد

    • SEB.5

      6

      8

      راننده های پر ادعا که تو بارون جادو میکنن ‌.
      این تیکه رو اگه به سب انداختی که بازم میگم کوالی بارونی هزار تا چیز ممکنه و ریس هم که اگه استارت میخورد سب تو همون پیچ اول راسل رو رد می‌کرد.

    • Ali.M

      8

      9

      اصلا با این استعداد کمدی و کنایه ها و استعاره هایی که میزنی آدم نمیدونه چرا بایدن تحریم هارو لغو نمیکنه جری ساینفیلد بیاد ببرتت باشگاه کمدی نیویورک و شبکه ان بی سی ازت مستند بسازه. به بازدیدکنندگان سایت رحم کن از شدت نمکت فشار خون میگیرن با کرونا هم نمی‌تونن برن بیمارستان

      • Fastboy 44

        2

        2

        به به سلام دکتر جان خوبی؟
        دلم برات تنگ شده بود🙏♥️
        ایشالا ایام به کام باشه
        راستی خبری از دبه پلاستیکی ۵ لیتری نداری؟
        از دکه سیگار فروشی چطور؟
        گفتم شما که واری مارو یکم در جریان بذاری
        راستی برای فشار خون هم نمک کمتر بخوری برات بهتره
        با آرزوی موفقیت🙏♥️
        (امیدوارم یه بارم که شده کامنتمو تایید کنین!!!!!!)

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      11

      3

      جناب صالحی عزیز تبریک به شما و طرفداران ویلیامز
      راسل خوش شانس بود در تعیین خطی که هم خودش و هم تیم و استراتژیست هاش فوق العاده بودن این اتفاقات افتادو امتیاز با ارزشی گرفت . در عین حال لطیفی هم امتیاز گرفت و تیم ویلیامز فاصلش با تیم های پشت سرش بیشتر شد واسه سازندگان

      • Mehriar Salehi

        11

        5

        مرسی حسام جان لطف داری.
        کلیتش شانس بود امروز.در بهترین حالت شاید ۱-۲ امتیاز میگرفتیم تازه اگر پیست خیس میموند و همه چیز خوب پیش میرفت!

        فقط موندم تو کار این نیازمندایی که این کامنتو جدی گرفتن و توان درکش رو ندارن یکبار یکی مثل خودشون فنتیک یه چیزیو نوشته بفهمن چقدر تهوع آورن…خوبه دونه دونه اشون هم دارن دستشونو بالا میگیرن.

      • REZA.M

        2

        2

        آقای صالحی واقعا روش جنابعالی قابل تحسین هست
        مرحله اول:یه کامنت می‌ذاریم پر از تعصب و سعی میکنیم فتل رو هم تخریب کنیم تا باعث ناراحتی فتل فن ها هم بشیم
        مرحله دوم:منتظر بازخورد بقیه می مونیم.
        مرحله سوم:اگه بازخورد بقیه مثبت بود که هیچ،
        اگه نبود میایم میگیم صرفا جنبه شوخی داشت و درکتون پایینه که نفهمیدید
        اینطوری در هرصورت یا فتل رو تخریب میکنیم یا فن های فتل رو

        واقعا زیبا نیست؟

      • Mehriar Salehi

        3

        3

        تحلیلی نداره، واضح بود و یک سر سوزن عقل میخواست.
        تاییدیش هم میشه با قیاس با کامنتهای قبل و البته کامنتی که پایینتر نوشته و پاک شد و خب…به یه ورم که پاک شد.

        اشتیاقی به این محیط نمونده که حالا تایید شدن و نشدنش مهم باشه.

        اما برای یکبار توی مدت طولانی، یه چیزیو درست فهمیدی.
        تخریب فتل فن ها؟ حتما! چون “اکثریتتون” یه دونه ادم درست ندارید.
        خود سب اما؟ توهمته.

      • REZA.M

        2

        2

        باشه
        فقط تو خوبی
        ما که اشتباه میگیم و متعصب و متوهمیم
        سید هم که اشتباه میگه
        راننده های فرمول یک هم که سوءتفاهم هستن و ……….
        فقط تو خوبی……

    • REZA.M

      10

      10

      استاد صالحی و جابجایی مرز های منطق!
      اولا همه میدونن توی بارون فتل یکی از بهترین هاست
      و همه هم میدونن راسل راننده خیلی خوبی هست بخصوص توی تعیین خط
      اما قرار نیست با یه مسابقه خیلی خوب از امثال فتل و همیلتون و ……. بگیم بهتر از اون هاست.میشه بفرمایید توی مسابقه هایش بارونی اخیر چرا راسل این عملکرد خوب رو به نمایش نذاشت؟
      همه میدونن این آخر هفته ماشین ویلیامز اونقدر هم بد نبود.حتی لطیفی هم بالاتر از استرول و همه هم میدونن عملکرد راسل فوق العاده بود اما نه اینطور که شما میگی……
      جنابعالی یه طوری عملکرد راسل رو با بقیه مقایسه می‌کنی کسی ندونه فکر می‌کنه ماشین ویلیامز در حد هاس بوده و راسل خودش مثل دوچرخه، رکاب زده که به اینجا رسیده!
      واقعا متاسفم……

  37. SEB.5

    6

    9

    خدایا چرا سب انقدر بدشانسه من نمیدونم بدی در حق کسی کرده کسی نفرینش کرده 😂🤦

    • مَمَّدو

      16

      1

      احتمالا پدرِمعنویش، جناب دکتر مارکو عاق والیدینش کرده …
      به خاطر آخرین فصلی که در ردبول بود و به زور میخواست تیم ردبول رو مجبور کنه که بذارن بره و اگه یادت باشه اون سال خیلی بد رانندگی کرد تا ردبول ازش دست بکشه … شک نکن همینه دادا😂😂😂

      • SEB.5

        5

        3

        👌👍🤣😂

  38. Amir5

    8

    6

    هیچی درمورد این مسابقه مزحک که نگم مسابقه شو یه قصد تلف کردن وقت مردم نگم واقعا مسخره ترین مسابقه تاریخ اسپا بود انقدر مسابقه مزخرف بود که مازپین فست لپ زد!!!
    اگه فقط ۵ دور مسابقه برگزار میشد سب رو سکو بود و حتی مسابقه رو میبرد
    جالبیش اینجاست که راننده های که پودیم گرفتن جشن گرفته بود و شاد بودن بخوصوص راسل !!
    واقعا چی از این مسخره تر هیچ کاری نکردن رفتن رو سکو و جوری خوش حالی کردن که انگار نه انگار واقعا مسخره بود
    ولی باز تبریک میگم به فن هاشون ایشاالله یه همچین مسابقه هاییی نسیب سب و فرناندو و کیمی بشه و برن رو سکو

    • Amir5

      5

      5

      البته راسلم حق داشت شادی کنه حالا هی بگید راسل بد شانسه ولی خوش حالی بقیه رو نمیفهمم

      • Max&Nor

        4

        4

        اشتباه نکن راسل بازم بدشانس بود چون حتی بعد از دوم شدن هم نصف امتیاز گرفت!
        بدشانس نبود که هرسال کندترین ماشین زیر پاش نبود
        اونوقت اون سونادا یا حتی بوتاس درحد ماشیناشون نیستن

      • mrz_ir

        4

        1

        چهار ساعت یه مثلا مسابقه مسخره درست کردن این سه تا بشر هم روی سکو یه خوشحالی فیک کردن که اینهمه پولی که سر برگزاری خرج میشه فنا نره!!!
        (البته اینقدر مفت سکو گرفتن هم از زاویه مفت بودنش خوشحالی داره)

    • amir

      8

      1

      شاید بهتر باشه بگیم جورج مزد تمام تعیین خط هاشو به بهترین شکل گرفت

    • hamed.ab

      1

      5

      چرا همچین مسابقه هایی نسیب سب و کیمی و فرناندو بشه؟ این سه تا قهرمان جهانن و هرسه نابغه و اعجوبه ی عصر خودشون بودن هر سه جزو اسطوره های فراری هستند و تعداد پودیوم و بردهاشون رو تریلی نمیکشه و یه پودیوم اینور اونور براشون فرق نمیکنه …. هر سه هم تو این سن و سال روبه بازنشستگی از هم تیمی هاشون بهترن ….

  39. Max&Nor

    11

    3

    جایزه فنی رو به مهندسای پرز باید بدن که ماشین تعلیق شکسته dnf نشد!!
    هفت هشتا ماشینم شانس آوردن استارت نداشت وگرنه بوتاس بودجه نصف تیمارو قلع و قمع میکرد تو این هوا
    راسلم حقش بود دیروز حسابی پرواز کرد تو کوالیفای

  40. Amir5

    4

    6

    آقا واسه سب دعا کنید این سب ما خیلی بد شانسه خداکنه زندورت هلند سب ببره

  41. mn.a

    8

    2

    حیف وقت

  42. ...m6...

    11

    6

    نمردیم مافیای مرسدس و دست های پشت پردش و خدای شانس همیلتون رو دیدیم….
    چه مسابقه ی هیجان انگیزی چه پیروزی حماسیی
    😐

    • B A H A D O R

      7

      1

      وووووااااااووووو !
      چی میگی ؟

  43. SEB.5

    7

    7

    خدایی این پودیوم راسل اصلا خوشحالی نداره درسته بعد چند سال ویلیامز پودیوم گرفته و راسل اولین پودیومش ولی اگه نمی گرفتن سنگین تر بودن .

  44. Mahmood.ghaedi

    12

    1

    یک ما منتظر بودیم اخرم هیچ مسابقه ای در کار نبود
    البته واسه بعضیها خوبم شد😂

  45. L

    7

    3

    دِککککی من فکر کردم مسابقه لغو شده ، الان متعجب شدم !
    ولی عجب بارونی بود ، چه ریس هیجان انگیزی میتونست بشه ، فیا باید یه فکری به حال خودش بکنه آخه تو بارون شدید مسابقه های زیادی دیدم‌ که برگزار شده .

  46. Max&Nor

    8

    11

    واسه همیلتون بد نشد چون تو این پیست سبقت مساوی با تصادف بود پشتشم فتل مثل گرگ منتظر شروع بود حتی از ماشینش نمیومد بیرون این آخری

  47. SEB.5

    6

    2

    برای سب باید یه ختم قرآن کنم ببینم خوش شانس میشه به قرآن شاید تنها مسابقه این فصل باشه که استون و سب شانس برد داشتن .

  48. Lion of Singapore

    6

    16

    شخصا معتقدم اتفاق خوبی برای مکس و فتل نبود ، هردو در این شرایط آب و هوایی استاد امتیاز گرفتن هستن. بهرحال حتی این بعد از ظهر کسل کننده از پیروزی همیلتون در شرایط عادی ، هیجان انگیز تر بود😄

    • ...m6...

      8

      1

      نمیدونم بخندم یا گریه کنم :/

    • Max&Nor

      9

      13

      فک میکردم من زیاد با همیلتون حال نمیکنم
      ولی جدیدا فهمیدم تعدادی زیاد همینطورن!
      اکثر مسابقه ها بدجور داره هو میشه جدیدا

      • Arvin.Hamilton 44

        16

        6

        اگه منظورت از هو شدن همون هویی هست که طرفدارای منطقی مکس که با 9 تا پیچ مسابقه دادن میخوان راننده روز بکننش آره لوییس بدجور هو میشه توسط مکس فن ها،که البته کسی انتظار تشویق رو هم نداره از مکس فن ها

        پ.ن:به مکس فن های منطقی عزیز توهین نشه ها! منظورم با اون دسته از افراده

      • Max&Nor

        4

        14

        والا تنها جایی که امسال هو نکردن سیلوراستون بود که اونجام اگه نمیبرد معلوم نبود چی میشد

    • Amirali

      5

      0

      پیروزی های همیلتون برای شما هیتر های عقده ای مثل خاری در چشم هست.
      تا کور شود هرآنکه نتواند دید.

  49. SEB.5

    5

    4

    چهار ساعت نشستیم ببینیم استارت پیچ یک چی میشه آخرشم اصلا برگزار نشد 😑

  50. SEB.5

    5

    5

    الان خوشحال ترین فرد روی کره خاکی راسله 😑

  51. Alii

    9

    4

    اصلا کار جالبی نبود که FIA انجام داد
    یعنی چی اون از دیروز که وتل گفت آقا امروز اگه تایم گیری انجام بشه قطعا پرچم قرمز داریم برگزار شد
    با این حال نوریس توی تایم گیری داشت خوب کار میکرد ولی خب یک اتفاق که مقصر هم نبود افتاد
    رده ۱۴ شروع کرد
    خب مسابقه انجام میشد فکر نمیکنم کسی مخالف حرف من باشه که نوریس مطمئنا میومد بالا و رده کسب میکرد
    امروز اگه راضی باشند هم مک لارن و نوریس فن ها راضی نیستن این اصلا منصفانه نبود

    اون آقای خوشحال هم نفر اول شروع کرده هیچ آبی اسپری نمیشه میگه آقا شرایط عالیه برگزار کنید مسابقه رو
    مسابقه باید یا جایگزین میسد یا به یک روز دیگه انداخته میشد

  52. Ali🦁3

    5

    21

    چکو لامصب انگار تمام اشتباهاتش جمع کرده آورده ردبول دیگه زیادی بد شده با این ماشین نتایجش اصلا خوب نبوده الانم می تونست با حداقل نصف امتیاز یه کمی به تیم کنه که پوچ…
    کاش یه ريس بود مکس کمتر ضرر می کرد امتیازی حتی همیلتون دوم هم میشد، لعنتی یه خوش شانسی نباید برای ما بیاد.

    جورج هم آخرش جواب شنبه های خوبش گرفت چه شنبه ای هم بود براش که سریعترین ماشین پیست شکست داد یه چیزی بگم دوستانی که حرف از بهتری می‌زنید و 5امتیاز مفت به مکس دادن یعنی باور داشتین همیلتون چکار کنه تو پیست خیس دیشب عیارش نشون داد که برین فکر رانندتون باشید که از ویلیامز شکست میخوره نه حرفای مفت راجب مکس می‌زنید یعنی اگه دیشب جای مکس و همیلتون عوض میشد یه عده ای منتظر بودن به کوبیدن مکس که دیدیم خودشون حسابی کوبیده شدن حتی شکست همیلتون در مقابل رأسل میندازن گردن تیم مرسدس و واقعا باز شانس آمد سراغ همیلتون که امتیازات نصف شد و به نفعش.

    • Mahmood.ghaedi

      22

      4

      ب نفع لوییس شد؟
      شما از کجا میدونید مثل ترکیه نمیشد و مکس چندین بار اسپین نمیشد؟
      شاید هم لوییس میرفت تو دیوار.
      ولی خدایی از کجا اینقدر مطمئنی اخه شاید مکس تو دیوار میرفت شاید اسپین میشد
      شاید پیچ یک با جورج تصادف میکرد شاید استارت بد میزد از کجا مطمئنی اخه؟

      • Mehdi mozafari

        16

        1

        بی‌خیال رفیق
        بیکاری؟ ما که طرفدار ویلیامز هستیم و راسل راننده ماست، با نتیجه یک کوالی و حتی یک ریس ادعای شکست دادن این و اون را نداریم، بقیه از جیب ویلیامز و راننده هاش خرج میکنند.
        هر ۲۰تا راننده گرید میتونن و حق دارند که هم ادعای بدشانسی بکنند و هم خوش شانسی. به قول خودت اگر ریس برگزار میشد ممکن بود مکس اول بشه و همونقدر ممکن بود که بدون امتیاز و مثل هم تیمی‌اش قبل شروع ریس از در و دیوار جمعش کنند. برای هر ۱۹تای دیگه هم همینه. ریس قبل چندنفر فکر میکردن که اوکون اول بشه؟
        ولی بعضی کاربرا تکلیفشون معلومه. کلا بر یک مدار میچرخند. حالا هرچی که پیش بیاد.

      • Mahmood.ghaedi

        10

        1

        مهدی جان
        دکله دکل مهم نیست مال کی باشه علاقه ب بالا رفتن از دکل دارن شما ب دل نگیر

      • Mahmood.ghaedi

        8

        1

        مهدی جان داداش من از شما خواهش کردم هرچی نباشه من کلی هزینه کردم قفس تهیه کردم دارم مذاکره میکنم سر قیمت قراردادش دیگه داره بسته میشه
        لطفا رعایت کن اگه قرارداد بسته شد و دیگه نخوند چی شما پاسخگو هستین؟

      • Fastboy 44

        0

        2

        محمود و مهدی جان
        این حرف شما بعنوان یه ویلیامز فن و مرسدس فن اصلا قشنگ نبودش

      • Mehdi mozafari

        10

        1

        ببخشید محمود جان
        از مذاکرات پشت پرده بی‌خبر بودم.
        تکرار نمیشه

      • Ali🦁3

        3

        15

        ما با وجود مکس نیاز به دکل هیچ راننده ای نداریم.
        همین که تو کوالی بارونی مکس’ همیلتون با ماشین سریعتر شکست داد کافی بود برامون.

      • Mahmood.ghaedi

        12

        1

        با وجود ماشین سریعتر باشه عاقلان دانند🤔
        شما با ی نتیجه کوالی حال کن دیگه کاریش نمیشه کرد دنیاتون مثل مغزتون کوچیکه
        ما با قهرمانی حال میکنیم فقط چون بهش عادت داریم
        بالاخره باید ی فرقی بین طرفدارهای پرافتخارترین راننده گرید و طرفدارهای راننده ای ک هنوز هیچکاری نکرده باشه
        شما با همون کوالی حال کن گوگولی

      • Ali🦁3

        4

        12

        نکنه دوس دارین پیست بارونی ایمولا هم بازگو کنم که چطور رفت تو دیوار و پرچم قرمز نجاتش داد چه بسا اینجا هم موقع سبقت از راسل همون اتفاق پیش میومد ولی خبری از پرچم قرمز نباشه برین شکر کنید مسابقه انجام نشد.

      • Ali🦁3

        2

        13

        گوگولی مشخص هست کی بود که بعد موناکو شعار میداد… .، حرفات یادته.؟
        با قهرمانی های بدون رقیب حال می کنید بس کن بابا دم از افتخار می‌زنید این چندسال با این بوتاس…
        امسال که دارین می بینید کلکسیون اشتباهات و خراب کردن مسابقه رقیب تو کارش هست تا امتیاز مفت بدست بیاره.

      • Mahmood.ghaedi

        10

        1

        دم از اشتباه نزن دیگه چهارتا ریس اول سال یادت رفته؟
        ترکیه یادت رفته؟
        ما حرفهامون یادمونه و الکی ادا باشخصیتها و ادم حسابی ها هم درنمیاریم
        شماهم سیع کن خود واقعیت باشی
        با همون استیکرهای ک میذاری حال کن
        راستی ی سوالم ازت دارم لوییس همیلتون نارحت نشد بهش دست ندادی😂😂😂😂
        شما با این چیزها حال کن

      • Mahmood.ghaedi

        10

        1

        بابا دم از همتیمی و رقیب نزن دیگه خدایی خیلی رو میخواد ک شما ب میزان خیلی خیلی زیادش دارین
        مثلا مکس کلی هم تیمی و رقیب قوی داشته همه له کرده
        ی رقیب خوب داشته تا الان ک اون همین دنی ریک ک نوریس ترکوندش ک مکس از همون هم شکست خورده
        لوییس هم شکست داشته ولی اسم ها قابل قیاس نیست ب قهرمان جهان باختن کجا ب دنی ریک باختن کجا
        گفتم ک شما با همون توهمات خوش باشید ک اگه لوییس دیدین و امد بهت سلام کرد جوابش ندی و بهش دست ندی😂😂😂😂
        یا با تشویق کردن و هو کردن تماشاچی ها حال کنید

      • Amirali

        6

        1

        محمود با یک فصل بد دیگه کریر ریکیاردو رو زیر سوال نبر پارسال از بهترین های گرید بود بدون شک.ولی در کل این دوستان ترکیه،بحرین،تعیین خط همون ایمولا،پرتغال و کلی موارد دیگه رو یادشون رفته.نه تنها مثل کبک سرشون رو کردن زیر برف بلکه کلا دیگه مغزشون زیر برف یخ زده و توانایی بیرون اومدن هم ندارن.حرف زدن با این افراد درباره اصول تفکر منطقی بی فایدست.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        Amirali
        دنی راننده خوبی هست ولی وقتی میخوای مقایسه کنی هم تیمی های دوتا راننده دست اوردها هم درنظر میگیری
        دنی البون گسلی پرز اینا کجا نیکو روزبرگ و آلنسو جنسن باتن کجا
        اره لوییس شکست هم خورده ولی از قهرمان جهان شکست خورده
        ن از دنی ریک

    • Amirhossein.gz

      13

      6

      فقط دعوتت میکنم بری دوباره ریس ترکیه سال پیش رو ببینی. همین

    • مهران آله

      13

      3

      اگه مسابقه انجام میشد ، مکس به دور آخر نمیرسید … شرایط پیست خیلی بد بود و مکس راننده روتینه . این همون اتفاقیه که شنبه ها میافته .

    • Arvin.Hamilton 44

      22

      5

      واقعا حیف که دیروز بهت تبریک گفتم.
      همیلتون عیارش رو بارها تو پیست های بارونی نشون داده،البته اگه اون موقع میدونستی فرمول یک چیه:)
      از همون ژاپن 2007 بگیر تا بریتانیای 2016
      سریع ترین ماشین پیست هم که یه joke به تمام معنا بود حتی یه نابینا هم میتونه بفهمه که ردبول سریعتره
      جای اینکه انقدر مطمئن باشی و سر ما رو درد بیاری با حق گوییات برو با برد فوق العاده راننده نابغه ات خوش باش
      آره راستم میگی تازه شانسم آورد لوییس که نصف شد:)

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        3

        الانم برو ترکیه پارسال رو ببین اسپین شدنای مکس رو بشمار:)

    • Max&Nor

      2

      6

      دقیقا اره شانس اورد چون که اندازه نصف یک مسابقه امتیاز از دست داد و بهترین حالت واسش همین بود تو روز و پیستی که مال مرسدس نبود

    • Ali🦁3

      7

      20

      دوست عزیز تبریک گفتن منت نداره من هم همیشه تبریک گفتم به همیلتون ولی دیگه بعد سیلورستون کاملا نظرم راجب رانندتون تغییر کرده، وقتی دیگه بعضی همیلتون فن با فتوا گفتن راجب مکس که انتقاد سازنده نداره بلکه کارتون تخریب هستش مطمئن باشید ما هم خیلی جواب راجب رانندتون داریم.
      فکر کنم برین آلمان 2019 ببینید بهترتون هست اونجا هم عیارش نشون داده تو پیست بارونی که چطور رانندتون تو در و دیوار میرفت.
      «اینم همیشه در نظر بگیرید دیگه سالها از شکست همیلتون در مقابل رأسل با ماشین ویلیامز یاد می کنن»

      • Arvin.Hamilton 44

        19

        4

        فکرکنم تو هم بهتره بری موناکوی 2008 رو ببینی که لوییس چجوری عیارش رو نشون داد
        با منطق تو که یه دونه تعیین خط رو حساب میکنی پس استرول از کل راننده های گرید بهتر بود پارسال امسالم راسل از هرکسی که پایینش بود از جمله شارل و لوییس و فرناندو و سب و…. بهتره!یادم نمیره تو ترکیه پارسال چقدر اومدین راجع به لوییس حرف زدین و فلانه بعد تو مسابقه همه ساکت شده بودن و یکی هم باید اسپین های مکس رو میشمارد:)
        آلمانم دیدم خیالت راحت،آخر فصل اگه بازم شیر هلندی نتونست قهرمان شه میخواید چی بگید؟
        من که همیشه به مکس تبریک گفتم اما تو هرموقع که راننده ات جلوئه آدم منطقی و با شخصیتی هستی اما وقتی عقبه…. دیدیم کامنت هات رو راجع به سیلورستون و….
        لابد تو دیوار رفتن مکس تو تمرین اسپا هم تقصیر لوییسه نه؟
        شکست همیلتون مقابل راسل:))) تو یه تعیین خط،عجب منطقی:)

      • Arvin.Hamilton 44

        15

        3

        بعدشم تو که انقدر نگران عیار لوییس تو پیست بارونی هستی میتونی بری بردهاش رو بشماری تو مسابقات بارونی:)
        دیگه همینم کم مونده بود که بیام راجع به بردهای لوییس تو بارون صحبت کنم فکرمیکردم شماردن بلدی:)

      • Hami

        12

        2

        درود . این نظر شما واقعی است یا دارید شوخی میکنید و سربسر دوستان میگذارید ؟ اگر واقعیست که باید به حال مکس با این طرفداران بسیار منطقی از ته دل های های گریه کرد.

      • Majid

        9

        2

        البته کسایی که چیزی از فرمول وان جز ترتیب راننده ها تو ریس نمی دونن و راننده ها رو فقط از دو جنبه مقایسه می کنن، ماشینی که دارن و جایگاهشون تو مسابقه.

    • Mehdi44

      17

      2

      سیلوراستون۲۰۰۸
      موناکو۲۰۰۸
      موناکو۲۰۱۶
      برزیل۲۰۱۲
      برزیل۲۰۱۶
      ترکیه۲۰۲۰
      اینا فقط چندتا از ریسایی بارونی همیلتون ک عالی بوده درش(بجز۲۰۱۲ ک داشت برای برد میجنگید ک هالکنبرگ زد بهش)
      طرف دوتا از برداش توی موناکو توی ریس بارونی بوده بعد میگی عیارش توی پیست خیس معلومه

    • Mahmoud

      18

      2

      همیلتون همون راننده ایه که توی تعیین خط اتریش دومی 2020 یه دور فضایی زد! همون راننده ایه که ترکیه 2020 در عین ناباوری مسابقه رو برد و قهرمان شد.
      بیایین کمی منصف باشیم!با این حساب مکس هم زیر سوال میره!چرا؟چون با اون همه ادعا مخصوصا توی بارون اختلافش با ویلیامز ته جدولی 0.3 ثانیه هست!

    • mrz_ir

      10

      4

      مفت ترین بردی که مکس میتونست بگیره
      لوییس که اثبات کرده که توی بارون معرکه هست.
      و همچنین بی حساب ترین مسابقات هم مسابقه های خیسن.(معلوم نیست چی میشه کی میره توی دیوار و چه اتفاقی برای هر کس میوفته)
      توی کوالی خیس هم به خاطر خطرش ریسک نمیکنه که سریع ترین رو بزنه چون میدونه بارون فرصت خوبی بهش میده روز مسابقه و توی مسابقه جبران میشه (برعکس مکس و لندو که وحشتناک ریسک میکنن )
      دقیقا اتفاقی که توی مسابقه ترکیه افتاد ، لوییس از ششم استارت زد و با یه رانندگی معرکه مسابقه رو برد و مکس و بوتاس هم رکورد اسپین شد توی یه مسابقه رو شکستن!

    • جواد

      4

      1

      پرز کجا بد شده؟؟؟؟؟؟؟

    • Ali🦁3

      2

      14

      ما با وجود مکس نیاز به دکل هیچ راننده ای نداریم.
      همین که تو کوالی بارونی مکس’ همیلتون را با ماشین سریعتر شکست داد کافی بود برامون.

  53. Shahab

    6

    2

    واقعأ قضاوت کردن سخته، از یه طرف راننده هایی که دیروز با تمام تلاش و توان رده گرفتن و از طرفی هم با این نحوه امتیاز دهی در حق بعضی از راننده‌ها و تیم‌ها اجحاف شد. شخصأ معتقدم این شیوه امتیاز دهی غلطه ولی در هر حال دوستان مکس فن هم نیاید درفشانی کنید که به ضرر مکس شد، که حقیقتأ باعث جریحه دار کردن احساسات بقیه ست.

  54. Hamed

    8

    3

    برگزاری همچین ریسی توهین به طرفدارا و لکه ننگی برا فرمول ۱ بود
    حداقل فردا نمیخواستین بندازین تعویق مینداختین جای یکی از این ریسهای کنسل شده برگزار میکردین
    الکی فقط اومدن پشت سیفی کار دو سه دور کامل کردن بتونن اون نصف امتیازا رو تخصیص بدن
    اون ۱ امتیاز سریعترین دور رو حداقل میدادید به برن مایلندر

    • Mehriar Salehi

      11

      3

      حامد قبلا مطمئنم درباره یک ریس داشتن بحث برگزاریش تو روز بعد رو میکردن که البته همون یکشنبه انجام شد به هر ترتیب اما این گزینه بود.

      اما یا قوانین عوض شده تو این ۱۰-۱۵ سال اخیر که اجازه اش رو نمیده یا وضعیت هوای فردا تفاوت آنچنانی نداشته و یا (بنظرم این محتمل تر هستش) تریپل هدر بودن این ۳ تا ریس امکان انجام ریس تو روز بعد رو نمیداد چون همینطوریش ریس های بک‌ تو بک‌ یه سرسام واقعی هست برای تیمها.
      بقیه جدول هم اگر نگاه کنی فکر کنم فرمولا وان از اروپا میره بعد از مونزا و با توجه به محدودیت های متغیر کشورها و لیستهای سیاهی که هر روز عوض میشن برای ورودی های کشور و افت و خیز کرونا و البته لوجستیک برگشت به قاره برای یه تک ریس؟ همه اینا باعثش میشه نتونن جایگزین اسلات امثال استرالیا یا سنگاپور بکنن.

    • Max&Nor

      3

      1

      اونهمه تماشاچی که هزینه کردن از راههای دور و سه روز بلیط خریدن نشستن تمرین و تعین خط دیدن به امید روز مسابقه بعد بگن برین خونتون به نظرت کار فیا نامردی نبود

  55. Mahmood.ghaedi

    10

    3

    فقط ب نفع جورج شد
    ک ی جوری حقشم بود وقتی با دومین ماشین ضعیف گرید از لوییس و سب و دنی بقیه بهتر کار کرد حقش بود
    ولی این ریس جوری بود ک همه میتونن بگن ضرر کردن
    بخصوص جفت رانندهای ک واسه قهرمانی میجنگن چون ممکن بود هرکدومشون ی اتفاق واسش تو ریس بیفته و کلی امتیاز از دست بدن شاید مکس میرفت تو دیوار شایدم لوییس میرفت

  56. Amin-sdg

    11

    1

    من فقط تو کف گاراژ آلپین بودم. این ور ناندو داشت ورق بازی میکرد. اون ور پیت کرو داشتن حرکات موزون انجام میدادن… واقعا فاز شون باحال بود…

    • Erfan

      1

      2

      دقیقا. خیلی عالی بودن😂😂

  57. Max&Nor

    6

    5

    واقعا این مزپینو تو فرمول وان چطوری صندلی دادن
    اصلا هیچ نکته مثبتی نداره حتی فیزیک بدنش بیشتر به جودو میخوره تا راننده
    البون کویات گروژان با فاصله سریع ترن ازین بابا

    • Erfan

      2

      2

      تو این وضعیت چطور شد به این مازپین گیر دادی؟ بدبخت دیروز کاری نکرد که

    • Amirali

      4

      0

      نصرت داداش حداقل میذاشتی یک روز از فستست لپ زدنش بگذره بعد به بدبخت گیر میدادی

  58. hamed.ab

    10

    4

    واقعا نمیدونستم تکنولوژِی پیش بینی اب و هوا انقدر عقب مونده است ، این همه مانیتور و رادار و دم و دستگاه ،اونوقت چهارساعت زل زده بودن به آسمون ببینن کی بارون بند میاد… خب اینکه دیگه این همه تجهیزات نمیخواد ….چهارساعت وقت مردم بنده خدا رو هم تلف کردید…خدا نعمت هاشو درست تقسیم نمیکنه ،بعضی جاها یه قطره بارون نمیاد ،اونجا هم بارون چهرپنج ساعت بند نمیاد…
    هیجان ترین قسمت مسابقه هم اونجایی بود که مکانیکای الپین داشتن حکم بازی میکردن ، لعنتیا نزاشتن ببینیم حکم چیه 🙁

    • جواد

      2

      3

      چکو چی شد تو دور گرم کردن نبود؟

    • SUPER FAST 16

      8

      1

      داداش سالش رو دقیقا یادم نیست ولی توی بهار یه سال تو دهه ۸۰تو شهر ما حدود ۶۳ یا ۶۴ روز خورشید دیده نشد،که حدود نصف و بیشتر رو بارون بارید.کلا کپک زده بود همه چیز😂#لاهیجان
      فکر کنم اونروزا خدا دکمه رو زد رفت سفر دور دنیا😉

      • Siamak

        1

        1

        به زیبائی شهرتون حسودیم میشه !
        از پنجره اتاق هتل جهانگردی مشرف به دریاچه پارک و نمای شیطانکوه که نگاه میکردم عین یک تابلوی زیبا بود ، منتها از نوع واقعیش .

    • Amirali

      2

      0

      حامد جان در مورد تقسیم نعمت که باهات موافق نیستم
      ولی برای پیشبینی آب و هوا باید بگم پیست اسپا در منطقه خاصی قرار داره در کنار کوه های نمیدونم چی،که این مسیله باعث میشه پیشبینی آب و هوا مشکل باشه اونجا.

  59. Amir5

    8

    10

    تیتر رسانه ها : معجزه جورج راسل. راسل بالاتر از فتل
    حالا فرض کنید اگه فتل میبود: فتل هنوز پیر نیست . هنوز چیزی از فتل مونده .
    بنده خدا سب هرکاری کنه بازم ازش انتقاد میکنن فقط فرق تیتر هارو ببینید تا قدرت رسانه های انگلیسی رو درک کنید متاسفانه رسانه های بزرگ فرمول یک دست انگلیسی هاست

  60. Mehdi mozafari

    7

    2

    قسمت آخر را عالی گفتی.
    ما همیشه از ترکیب بدشانسی و بی‌تجربگی جورج راسل نالیدیم، چون خیلی وقت پیش باید این امتیازها کسب میشد.اما امروز شاید یجورایی جبران شد. هرچند شخصا اون ۶ امتیاز مجارستان(نه اون ۱۰تایی که با حذف یک راننده به هردلیلی کسب شد) خیلی بیشتر برام خوشحال کننده بود تا این ۱۰ امتیاز. اما از کسب رده دوم کوالی دیروز کلی کیف کردم و این ۹ امتیاز را به همون میدم.
    مرسدس هم موافقم باهات، اینجوری بهتر بود براشون تا ریس بدن. اضافه بر این حال اونایی که با دو دور پشت سیفتی کار کُری قهرمانی میخونند را خریدارم.

  61. Hami

    11

    3

    با درود به همه دوستان . بعد از یک شوی تماما فکاهی از فیا خواندن نظرات بعضی از مکس فنها فکاهی را کامل کرد . دمتون گرم همینطوری نظرات گوهر بارتان را ادامه بدید بلکه کمتر غمها و دردهای این روزهای تلخ کرونایی ما را آزرده خاطر کند .

  62. Forza Ferrari

    7

    1

    وای خدا چ ریس بیخودی بخدا سیفتی کار باید میرف رو پودیوم و منم که سه ساعت زل زده بودم آخرش خاموش کردم رفتم پی زندگی و بیچاره اون کسایی که حداقل ۱۷۵ یورو پول بلیط دادن و ضد حال اسپا گند زد به روزشون افرین با این سیستم هواشناسی قویترین ماشالله واقعا

  63. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    12

    2

    کلی صبر کردیم برای یک گرندپریکس دیگه که این اتفاق براش افتاد…
    دو دور فورمیشن لپ پشت سیفتی کار
    فیا باید یک توضیحی در این رابطه بده!
    Ali33 بامنطق ستاپ ماشین مرسدس مایل به پیست خشک بود.
    شما در هاله ای از ابهام قرار دارین!
    خودت میدونی که در حالت عادی بیشتر به نفع ورشتپن شد چون احتمال Dnf برای همه بود.

  64. Majid

    5

    1

    اول بگم این مسابقه تنها یک برنده داشت اون هم راسل بود. مسابقه به شدت خسته کننده و فقط برای اینکه پول تماشاچی هارو پس ندن چهار ساعت ملتو سرکار گذاشتن تا نیم امتیاز بیهوده به راننده ها بدن. البته مطمئنم مرسدس راضیه از کنسل شدن و البته ردبول هم نباید شاکی باشه چون یک راننده ش که امتیازی نمی گرفت و ممکن بود فاصله ش با مرسدس بیشتر هم بشه. در کل سرکاری کسل کننده ای بود و امیدوارم دیگه پیش نیاد.

  65. Amirhossein.gz

    7

    2

    میگم چرا استراتژیست های مرسدس اینقدر پر اشتباه عمل میکنن برای تعیین خط ردبول ستاپ روی بارونی بود و با بال عقب بادانفورس بالا انتخاب کردن ولی مرسدس ستاپ رو روی خشک بارونی و بال عقب دانفورس کم گذاشتن و به خاطر همین مرسدس نتونست سریعتر بشه توی کوالیفاینگ. چرا اینقدر باید اشتباه کنن

  66. خیلی ها میشناسن

    12

    1

    نصیحت کردن و پند و اندرز کلا چیزیه که اکثر افراد دوست ندارن بشنون،خصوصا اگه ایرانی باشن…
    نمیخوام از این حرفهای کلیشه ای بزنم و راه و رسم نشون بدم، فقط خواستم بگم محیط س*ا*ی*ت بیش از اندازه بچگانه شده،دلیلش هم واضحه حضور یک عده بچه که به اقتضای اشتباه جامعه ما گوشی موبایل دستشونه و امکان ثبت نظرات و …واسشون فراهم شده،متاسفانه یکی از مشکلات اساسی مملکت ما همینه…

    • Siamak

      3

      2

      احسنت امین امین جان .

  67. ali

    5

    2

    بدتر از ریس بارونی فقط خودشه.
    دوستان لذت بردید از ریس بارونی؟؟
    خخخ

  68. Erfan

    6

    1

    و طبق معمول 99% نظرات درباره اینه که چه کسی بدشانسی آورد و چه کسی خوش شانسی

  69. SEB.5

    3

    3

    حیف واقعا با یه برنامه ریزی اشتباه شاید بهترین و جذاب ترین مسابقه فصل از دست رفت من تعجبم الان همه گوشی ها برنامه هواشناسی دارن مایکل مسی اگه مکان یا جی پی اس گوشیش رو روشن می‌کرد نشون میداد تا کی بارون میباره .🤦
    مایکل واقعا متاسفم برات اسپا رو برامون زهر مار کردی .
    حالا چی میشد فردا برگزار می کردین🤦
    نهایت چند هزار تماشاگر ضرر میکردن به مارشال ها هم دو برابر پول میدادین میگفتین فردا بیاین. .🤦
    خدایی حیف این پیست نبود تو شرایط خشک هر دور یه سبقت تو اون کفی بلندش بود حالا این مسابقه که بارونی بود جذابیتش دو چندان میشد .

    • SEB.5

      3

      4

      دوستان البته شاید گوشی مایکل مسی نوکیا ۱۱۰۰ بوده . 🤣😂

  70. ERMIYA

    0

    3

    دیروز خیلی روز مزخرفی بود واسه طرفدارای فرمول 1…
    تو یه هفته اخیر همش ب خودم میگفتم روز مسابقه کی میرسه؟؟؟
    دیروز نتونستم سر وقت برسم خونه و مسابقرو نگاه کنم.تا 12 شب خودمو نگه داشتم تا نتیجه رو نبینم و تکرار مسابقرو ببینم.بالاخره نصف شب وقتش شد کاش میخوابیدم و وقتمو هدر نمیدادم.کل ذوق و شوق دیروزم هدر رفت..خدایی این چی بود؟؟؟هنوز هنگم

  71. ERMIYA

    1

    2

    تو یه هفته اخیر همش ب خودم میگفتم روز مسابقه کی میرسه؟؟؟
    دیروز نتونستم سر وقت برسم خونه و مسابقرو نگاه کنم.تا 12 شب خودمو نگه داشتم تا نتیجه رو نبینم و تکرار مسابقرو ببینم.بالاخره نصف شب وقتش شد کاش میخوابیدم و وقتمو هدر نمیدادم.کل ذوق و شوق دیروزم هدر رفت..خدایی این چی بود؟؟؟هنوز هنگم

    • SEB.5

      3

      2

      خیلی حس بدیه .
      ما که دیروز چهار ساعت جلو تلویزیون نشستیم منتظر استارت پیچ یک بودیم ببینیم کی اول خارج میشه و کی سالم میمونه آخرشم دو دور پشت سیفتی کار زدن گفتن مسابقه تموم شد 😭🤦

      • SEB.5

        2

        0

        پرز در دور های تمرینی قبل از مسابقه به دیوار برخورد کرد و ماشینش خراب شد .
        در آخر ماشینش رو درست کردن .

  72. نوذر

    2

    0

    فواصل زمانی پشت مارشال رو هم انتشار داده اند؟ خیلی جالبه 🙂 .

    • محسن

      6

      2

      دوستان عزیزی که میگن حق مکس خورده شد رو در نمیکنم!!! اول اینکه پیشتاز جدول امتیازی ضرر کرد دوم اینکه خوبه دیروز تو همین پیست و جاهای دیگه مکس برای چند دهمین بار تو کل رانندگیش با کله رفت تو دیواره پیست،😏 شاید بقیه هم دچار اتفاق میشدن ولی کمی انصاف به خرج بدید جای این همه تعصب بیخودی

  73. مهدی

    1

    1

    واقعا که از ادمین، نظرات رو چرا پاک میکنید؟

  74. ایرن

    1

    3

    بعد از خوندن تمام نظرات به یه نتیجه رسیدم.

    اینجا همه ادعا دارن راننده مورد علاقشون بارها ثابت کرده توی بارون معرکه و فوق العاده هست و راننده رقیبش همیشه توی درو دیوار بوده.
    فقط تنها راننده ای که تا اینجا طرفداراش چنین ادعایی نداشتند بوتاس بوده که خداییش حق دارند روشون نشه چنین ادعایی کنند.
    حتی خبر رسیده یکی از طرفدارهای مازپین هم گفته که این راننده روس توی بارون بهترین راننده گرید هست اما مدیر این نظر رو تایید نکرده واسه همینم اینجا ثبت نشده.

  75. مهدی

    3

    1

    بهترین راننده اسطوره بارون مایکل شوماخر بود والسلام 😆😆😆