فرمول یک ایران – با وجود از دست دادن پیشتازی در جدول رانندگان، مکس ورشتپن ناامید نمی شود زیرا کاملاً مطمئن بوده که سریعتر از لوئیس همیلتون است.
والتری بوتاس در همان استارت مسابقه مجارستان با برخورد به پشت خودروی لندو نوریس باعث ایجاد تصادف زنجیره ای با دو خودروی ردبول مکس ورشتپن و سرجیو پرز شد تا سرنوشت پیشتازی جدول قهرمانی در نیم فصل فرمول یک 2021 تغییر کند.
با نتیجه مسابقه مجارستان، راننده مرسدس توانست با برتری هشت امتیازی نسبت به راننده ردبول به تعطیلات تابستانی برود.
ورشتپن اما معتقد است که به رقابت قهرمانی برخواهد گشت:
من مطمئنم که می توانیم آن را به یک نبرد هیجان انگیز تبدیل کنیم. ما هنوز شانس زیادی برای پیروزی داریم و نباید ناگهان تسلیم شویم.
داستان را اینگونه می بینم؛ من هنوز هم می توانم سریعتر از هر کس دیگری در خودرو پیش بروم. من کاملاً مطمئنم که سریعتر از لوئیس هستم.
برای من بسیار کارساز بوده که اینطور فکر کنم. اگر من اینطور فکر نمی کردم، بهتر بود در خانه میماندم.
بنظرم خودروها مطمئناً در اوایل امسال برابر بودند، مرسدس در حال بازگشت به مسیر [برتری] بوده و ما باید اطمینان حاصل کنیم که حداقل با آنها رقابت می کنیم، سپس من می توانم تفاوت ایجاد کنم.
مرسدس در سالهای قبل بسیار برتری داشت بنابراین از این نظر ما در این فصل وضعیت بهتری داریم. تغییر قوانین امسال نیز کمی کمک کرده اما باید ببینیم هنوز چه عملکردی را می توانیم از خودرو بیرون بکشیم.


تو صد درصد از همیلتون سریع تری… منتها نه توی پیست… توی رسانه ها 🤣
من هی میگم این چرت و پرتایی که فن های مکس میگن که مکس توی ماشین برابر سریعتره از کجا اومده هااااا؟؟؟؟
این توهم رو تیم ردبول و مکس گفتن و جالبه که خودشونم باورشون شده 😂😂😂😂
اون ریس هایی که ماشین برابر یه با برتری کمی داشتن رو که لوییس برنده شده و ریس هایی هم که برنده شدن رو اختلاف ماشین کاملا واضحه و نیاز به جنگ و دعوا نیست .
تغییر قوانین کمیییییییییییی کمک کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوبه که یکم کمک کرده
Hesam
فرانسه یه مثال خوبه برای حرفی که تو زدی تو فرانسه ردبول یکم بهتر بود اخرش مکس برنده شد
انگلیس مرسدس قوی تر بود ریس اصلی که مکس dnf شد ولی توی اسپرینتش مکس اول شد
تنها ریسی که ردبول خیلی قوی بود اتریش بود و البته باکو هم خوب بود ردبول ولی مجارستان تایم هایی که مرسدسا میزدن خیلی از ردبولا بهتر بود منو یاد هیولای 2019 انداخت
خداییش اگر مکس اونقدر بدشانس نبود هم توی باکو هم توی مجارستان با اون شاهکار بوتاس هم توی سیلوراستون که حتی استوارت ها هم حق رو به مکس دادن ولی یه سری از مرسدس و همیلتون فنا میان میگن مکس مقصر بود مکس امسال بدشانسی زیاد اورد
آقا بردیا حرف شما درست ولی همیلتون هم کم بدشانس نبوده فرانسه اولی رو با استراتژیک داد دو موناکو هم مکس شانس آورد لکلرک اوت کرد و در همون موناکو دوباره استراتژیک مرسدس سومی رو از همیلتون گرفت چون بجا اورکات کردن میخواست اندرکات کنه که اشتباه محظه بود باکو هم همیلتون ها با یه بدشانسی ترمز هاش قفل شد رفت اخر. مسابقه اتریش دوم هم مشکل پیدا کرد در بخش کفی و از دوم اومد چهارم و این مجارستان هم برد رو با استراتژیک از دست داد
Amirhossein
اگر فرانسه رو با استراتژی از دست داد اسپانیا رو با استراتژی برد
باکو خود همیلتون اشتباه کرد دکمه مجیک بریک رو روشن کرد
ااریش دو هم به هر حال مکس اول میشد ولی همیلتون اگر بدشانس نبود دوم میشد
موناکو که همیلتون با توجه به یه تعیین خط افتضاح دومی یا حتی برد رو از خوردش گرفت چون موناکو اصلا سبقت توش نمیشه گرفت ولی در عوض بوتاس دوم بود و اگر مشکل پیت نبود دوم میشد این نشون میده موناکو ماشین اونقدرا هم بد نبود موناکو با استراتژی نهایت یک تا دو رده رو کسب میکرد
ولی مجارستان رو قبول دارم فقط نمیدونم چرا نرفت پیت مثل بقیه معلوم نیست تیم چی توی سرش بوده که همیلتون رو نفرستاد پیتاستاپ
بردیا
شانس رو هر کسی برای خودش میسازه ولی یه مثال کوچک برات بزنم :
حتی حافظ شیرازی هم توی مقبرش میدونه که اتریش کلا پیست شخصی ردبول و مکس هست و جالب اینجاست که ردبول بدون هیچ لابی گری با فیا این پیست رو ۲ بار در تقویم امسال قرار داد ، و تغییر قوانین در فصل ما قبل تغییر قوانین بزرگ که یهویی اعلام شد و صرفا به جهت کند کردن مرسدس و سریع کردن ردبول انجام گرفت در حدی که مکس هم ناچار به اعترافش هست البته میگه کمی کمک کرده که معنی کمی هم متوجه شدیم هم هیچ گونه لابی گری نبود .
البته که مرسدس و لوییس همیشه گفتن که عاشق چالش هستن و از این چالش هم با قهرمانی عبور میکنن و مرسدس با اپدیت های خودش ماین رو سریع تر کرده .
حالا ببینیم تا اخر فصل جنگ اپدیت ها بین ردبول و مرسدس چی میشه ولی لوییس فقط توی همین ریس اخر رانندگی خودشو به رخ تمام رانندگان گرید کشید و توی پیستی که سبقت فوق الااده سخته از ۱۱ تا ماشین سبقت گرفت و حتی از ماشبن فرناندو که ساینز هم کمکش میکرد و باد کثیف دوبل به ماشین لوییس میرسید هم سبقت گرفت که اگه یک دور زودتر سبقت گرفته بود اول شدنش حتمی بود
Hesam
مرسدس که ضعیف شده تازه ماشین ها در حد هم هستند حتی بعضی از دوستان مرسدس فن بود بعد از ریس های کسل کننده که با اختلاف مرسدس سر بود میگفتن ما خودمون حاضریم مرسدس ضعیف بشه تا رقابت برگرده
و در مورد مافیا مگه قبلا مرسدس مافیا بازی نکرده؟ پیرلی رو یادتون نیست؟ هر تیمی اگر دستش بیاد اینکارا رو میکنه من هم قبول دارم با مافیا اتریش بجای کانادا شد ولی خب باید بدونیم فقط ردبول اینجور نیست
دو مورد سبقت های لوییس هم باید بگم که راننده های دیگه مطمئن بودن لوییس بالاخره ازشون رد میشه به خاطر همین بهش جا دادن تنها کسایی که واقعا تمام توانشون رو در دفاع گزاشتن الونسو بود که برای هم تیمیش داشت دفاع میکرد و پیر گسلی چون پیر گسلی برای صندلی ردبول داره خودشو نشون میده و چه بهتر از اینکه همیلتون رو دفاع کنه و ساینز هم با 100 درصد توان دفاع کرد
بردیا
دوست عزیزم اون برتری که مرسدس بدست اورده بود تا پارسال صرفا بخاطر مهندسی تیم بود و حمایت فیا نقشی درش نداشت ، همونطوری که سال ۲۰۲۲ هر تیمی بهتر ماشین برتر رو داشته باشه هیچ کس نمیتونه بگه فیا حمایتش کرده ، صرفا درک بهتر قوانین و ساخت ماشین بهتر منطبق با قوانین هست . ولی تغییرات در سال ما قبل تغییر قوانین اصلی صرفا تغییر قوانین بر مخالف نقطه قوت مرسدس واقعا یه چیز دیگست .
ولی خب اگه مرسدس مدعی بهترین بودن هست از این چالش هم باید سربلند بیرون بیاد که امیدوارم همین اتفاق بیوفته . خدا رو شکر که اتریش رو قبول دارین و بحثی نیست .
در مورد سبقت های لوییس هم این توجیه که راننده های دیگه مطمئن بودن لوییس بالاخره رد میشه واقعا قابل قبول نیست چون توی این پیست حتی دنبال کردن ماشین جلویی هم به تنهایی کار سختی هست بخاطر باد کثیف ، در خصوص دفاع نکردن هم همه راننده ها سعی خودشون رو کردن میک شوماخر با ماشین ضعیف هاس دیدیم چه دفاع خوبی داشت ، تا بقیه راننده ها .
و الونسو با کمک ساینز باد کثیف دوبل به لوییس میداد و دفاع خوبی کرد ولی در نهایت این لوییس هست که باید بدون اشتباه رانندگی میکرد و با یه پیت بیشتر در پیستی که سبقت واقعا سخته واسه اول شدن میجنگید که بهترین نحو ممکن اینکارو انجام داد و باید به احترامش کلاه از سر برداشت.
تو رسانه که لوییس خداس از سلبریتی ها بگیر و برنامه های مختلف و مصاحبه تازه حرفش هست بره الن شو دیگه نمیدونم چی باید بکنه لوییس تا شما بگید تو رسانه مکی سریع تره
سعدیا! گرچه سخندانی و مصالح گویی/ به عمل کار براید به سخندانی نیست
قهرمان شدی بگو سریع تری
بردیا جان’
لطفأ با اینا بحث نکن،
وقتی به اشتباه فاحش رانندشون در باکو میگن بدشانسی وقتی به رانندگی بد رانندشون در اتریش که به ماشین ضربه زده میگن بدشانسی وقتی تو موناکو ضعیف ظاهر شده میگن بدشانسی و هنوز قبول ندارن ایمولا پرچم قرمز نجات داد مسابقش.
یکی دیگش میگه مکس با ماشین برتر از همیلتون شکست خورده وقتی اتفاقات مسابقه نگاه نمی کنن واقعأ اینا نوبر هستن، تو انگلیس و مجارستان میگن مرسدس یکم نزدیک شده🤦🏻♂️ بقیه فاصله همیلتون بوجود اورده.
بعضیا زیر اکثر پستها میگن ماشین ردبول سرتر برتر هست شاید الان نزدیک به برابری باشه واقعأ خسته نشدین شما که فن دیگه هستین، چرا سرعت مکس دخیل نمی دونید آقایان بی طرف.
حالا رانندتون با کمک نخودی رفته صدر افتخار کنید به این صدرنشینی دیگه.
چه می کنه این همیلتون تو مجارستان ترکوند سبقتاش از ماشینهای 1ثانیه کندتر.
بعضی از این لوئيس فن ها آخر منطق و بدون تعصب هستن ولی ما همش تعصبی و بی منطق نظر میدیم.
کاربر ali33
تو فقط وقتی مکس اول میشه ژست محترم بودن و متعصب نبودن و با منطق بودن میگیری ؟؟؟
در تمام ریس هایی که مکس حتی با اختلاف زیاد ماشینش برنده شده لوییس فن ها حتی تورو خطاب قرار میدادن و تبریک میگفتن بهت برنده شدن راننده مورد علاقت رو ، و الان تو اینجوری رنگ عوض کردی و زیر پست های مختلف با بد و بیراه گفتن به لویسس و مرسدس و کویف خطاب کردنشون و نخودی خطاب کردن بوتاس و چندیدن و چند توهین دیگه …
البته که کسی از تو توقع احترام نداره ولی خب حداقل ژست محترم بودن نگیر .
اینکه مکس سریعتره یا نه که به همه ثابت شده که تا امروز سریعتر بودنی نشون نداده و صرفا وقتی ماشینش سریعتر بوده اونم با اختلاف زیاد تونسته فاصله باز کنه و بدون هیچ فشاری اول بشه وقتی هم ماشین برتر نداشته نتونسته هیچ کاری به پیش ببره ، پس کجاش سریعتره احتمالا توی حمام خونشون بوده 😅😅😅
در نهایت یه لیوان اب سرد بیار چنتا قند هم بنداز داخلش هم بزن بخور اگه هم اثر نکرد و اروم نشدی دیگه چاره ای نیست سرتو بکوب تو دیوار چون لوییس امسالم قهرمانه😂😂😂😂
شاید ماشین الان نزدیک به برابری باشه!
شما ادعا میکردید مکس در ماشینی که ۲دهم کندتره همیلتون را شکست میده.یعنی میتونه جوری رانندگی کنه که حداکثر توان ماشین را بیرون بکشه یا نیرویی فرا زمینی داره که مثل یک ام جی یو مکس به توان ماشین اضافه میشه. بسیار خوب، این گوی و این میدان. باید همیلتون را شکست بده.
اینکه فلان ریس همیلتون شانس آورده، توی اون یکی اشتباه کرده، توی یکی دیگه پرچم قرمز اومده، جای دیگه بوتاس و نوریس و استرول به همراهی توتوولف و ملکه الیزابت و ام آی۶ ….زدن دوتا ماشین ردبول را بیرون انداختن وووووو همهاش بهانه است.کسی که توانایی جبران ۲دهم را با ماشین کندتر داره و فرابشری است، چنین چیزایی سد راهش نمیشه. یا اینکه این داستانها بهانه ای است برای توجیه شکست احتمالی
مهدی
این حرفت اصلا قشنگ نبود
ادمین جان حداقل قبل از اینکه یه تیتر بزنین یه بار بخونیدش
««مکس کاملا مطمئن بوده که سریعتر از همیلتون است »»
بوده واسه زمان گذشته است ، و است واسه زمان حال
این اشتباه از یه کاربر معمولی اصلا اهمیتی نداره ولی تیتر خبر اصلی جالب نیست
سلام به تمام کاربرای دوست داشتنی سایت همتون رو دوست دارم عشقید به مولا شما فقط کامنت بزارید یعنی هر کامنتی میام بزارم یکی قبلش اون رو کامنت کرده من چی بگم والا همه رو دوستان زحمتش رو کشیدن من بیشتر سوال میپرسم.
تقریبا مطمئن هستم لکلرک و نوریس تو ماشین برابر(البته بجز ماشین ردبول) شکستش میدن…
لوییس 44
راستش اصلا حتی ماشین برابر هم ملاک درستی برای مقایسه ی دو تا راننده نیست
فکر میکنم درستش اینه که هر راننده توی ماشینی قرار بگیره که همه جوره باهاش راحت باشه و اینطوری تازه میشه مقایسه ی درست کرد که با توحه به اختلاف رانندگان توی عملکرد اعضای مختلف ماشین این عملکرد توی هر پیست متفاوت خواهد بود و نمیشه مقایسه کرد
نمی دونم چرا همه انقدر مقایسه کردن رو دوست دارن وقتی توی فرمولا وان هیچ دلیلی براش نیست
موافقم.کلا نمیشه مقایسه کرد
خیلی چیزا دخیل هستن
هرکسی مجموعه ای از فاکتور هارو داشته باشه خودشم رو فرم و کم اشتباه باشه البته با چاشنی شانس قهرمان میشه
قهرمان شدن ی چیز اینکه این همه سال رو فرم باشی و 7 تا قهرمانی بدست بیاری و هنوزم مثل روز اول تشنه قهرمانی باشی ی چیز دیگه
مکس هنوز اول راه و در حال پیشرفت. اینده خیلی درازی در پیش داره…مثل چارلز لندو
دقیقا اشتباه گفتید… تنها شرایطی که میشه به طور قطع بهش استناد کرد و دو. راننده رو مقایسه کرد زمانیه ک هم تیمی هستن… ولی نه به این معنی که هرکی امتیاز بیشتری گرفت بهتره… چون تو بحث امتیاز گیری خیلی فاکتورا عین شانس و… دخیله. بعدم اینکه میگید چرا باید مقایسه بشن من میگم چرا نباید بشن؟ مسابقه هست و مسابقه برای مقایسه شدنه ذات این ورزش مقایسه شدنه دیگه.برا تفریح و سرگرمی که مسابقه نمیدن… اگه قرار بود مقایسه ای انجام نشه پس قهرمان شدن چه معنی میده؟
دقیقا درست میگید مقایسه کردن واقعا دلیلی نمی بینم نتیجه اخر مهمه
و کاملا موافقم که حتی ماشین برابر مهم نیست مثلا الان سب تونسته با ماشین اوکی بشه فصل قبل اصلا نمی تونست یا دنی این فصل نتونسته اوکی بشه
دوست عزیز بنظر من “مقایسه” فقط واسه کل کل و جر زنی کاربرد داره
۱۰ تا تیم و ۲۰ تا راننده داریم ک برا قهرمانی میجنگن.هرکی همه پکیج ها رو داشته باشه قهرمان میشه و “نتیجه” مهمه نه چیزای دیگه.
Lewis44
یه مثال پیر گسلی توی الفاتائوری بهتر از ردبول نتیجه میگرفت بعضی وقت ممکنه راننده با ماشین راحت نیست
سریعترین وتله تمام بهش ردبول میدادن امسا اگه میرفت مطمعن باشید شاهد یه نیکو لوییس تو ردبول بودیم که وتل نشق لوییس داشت و مکس نقش نیکو
وتل اگه امسال میرفت ردبول با مکس هم تیمی میشد چیزی ازش نمیموند تا ۲۰۲۲ .
دو صد گفته چون نیم کردار نیست… طبل توخالی… چند ساله مدام داره میگه من از این و اون سریع ترم و فقط زمانی مسابقه رو میبره که با اختلاف زیاد ماشینش سریع تر بوده تو اون ریس… ورشتپن چیزای زیادی داره برا اثبات که هنوز نزدیکشون هم نشده… اخر فصل میبینمت👍
لوییس 44
جالبه که همین مکس توی یکی از گرندپری ها که یادم نیستش گفت که بهتره من و لوییس حرف هامون رو تو پیست بزنیم و…
بعد همین ادم میاد میگه من از لوییس سریعترم در صورتی که هیچ مدرکی براش نیست
مکس فقط با این کار قصدش بازی روانی هست و فکر میکنم با این حرف هایی که قبلا زده باعث شده این حرف ها دیگه جدی گرفته نشه !
کاری ندارم مکس سریعتره یا لوییس یا هر کس دیگه ای چون اهل مقایسه نیستم ولیکن این مصاحبه ها بیشتر ضعف مکس رو میرسونه تا هر راننده رو ازار بده
این راننده ها خودخواه ترین ادمای دنیان توی پیست ! انتظار نداریم که مکس یا هر کس دیگه ای بگه فلان راننده از من بهتره !
sebvr
آخه رفیق با این حرفایی که مکس میزنه اصلا اسمش رو بازی روانی هم نمیتونه بذاره
این حرف رو تا الان صد بار زده بعد انتظار داره مثلا لوییس تو فشار روانی قرار بگیره؟
اون دفعه هم که گیر داده بود به پیچ اینستای لوییس:))
بازی روانی به لوییس تو تعیین خط هانگارورینگ میگن نه این:)
دقیقا همین طوره
قصدش جنگ روانیه که بلد هم نیست چجوری انجام بده
و لوییس قطعا تو این موضوع ماهر تره
و باز اینا به ضرر خودش میشه .
مطمئنی فرمول یک این چند سال دنبال کردی ؟!!
این حرفی که در مورد بردهای مکس زدی شرح حال بردهای این چند سال لوییس بودا!
ولش کن بابا…
شک ندارم اولین فصلشه داره ف1 نیگاه میکنه اونم س چارتای مسابقه ی اخر
Sebmm: من اواخر سال 2015 ک این سایت تاسیس شد اینجا کامنت میذاشتم شما اون موقع حتی اف وان نمیدیدی😁البته اون موقع اکانتم اسمش فرق میکرد
کامنتات حرفات رو ثابت میکنه
ما با قهرمانیای شواخر بزرگ شدیم… و با فتل عاشق این f1 شدیم گلم…
دوستان به این قسمت حرفش حتما توجه کنن “تغییر قوانین امسال نیز کمی کمک کرده “
این حرفت مثل اینه که بگیم مرسدس ناراحت بود از تغییر قوانین 2013 به 2014 .
تغییر قوانین توی اون سال نیز به مرسدس کمک کرد و ردبول رو کله پا کرد .
چند سال قبلش تغییر قوانین فراری رو هم کله پا کرده .
اگه به این حرف باشه شوماخر معلوم نبود چندتا قهرمانی دیگه میاورد .
تغییر قوانین 2014 به نفع مرسدس نبود.
همونطوری که تغییر قوانین 2022 به نفع هیچکس نیست.
کسی برنده میشه که به بهترین شکل خودشو وفق بده.
ولی تغییر قوانین ایرو به نظر ناچیز 2021 فقط برای صدمه زدن به ریک پایینها بود, و سندش هم افول استون مارتین هستش.
تغییر قوانین اساسی اصلش برای اینه که به نفع کسی نباشه
اما خوب در اخر به نفع یکی در میاد.
که اونم بر میگرده به تجربه مهندسان اون تیم و چیزی که به ذهنشون میرسه و…
تغییر قوانینی که کوچیکه و هر سال وجود داره با هدف های مختلفی بوده ، مخصوصا کند کردن یسری تیم ها و رقابت بیشتر و خلاصه به هم ریختن گرید.
که امسال دیگه فیا موفق شد .
من حتی حس میکنم اهمیت این قسمتو توی یکی از مسابقه های پارسال که( ماشین بوتاس یه تیکه کوچیک از کف ماشینش موقع شروع اسیب دید و برای دفاع در برابر مکس داشت خودشو میکشت و تا زمانی که مکس پشت بوتاس بود ، لوییس فاصله رو ثابت نگه داشته بود و با رد شدن مکس لوییس هم سرعت گرفت و حتی توی رادیو تیمی ردبول هم قبل سبقت به مکس گفتن که سرعتت از مرسدس ها بیشتره )و تنها اسیب ماشین بوتاس همون یذره کف خودرو بود ، همون جایی که امسال برش خورد
یادم نیست کدوم مسابقه بود ولی وقایعشو میدونم همینطور شد
مقایسه رانندها با هم کار منطقی نیست. هر راننده باید در ماشین ستاپ شده با خصوصیات رانندگیش وارد ریس بشه. اگر مرسدس بخواهد روزی لوئیس جایگزین کنه باید دنبال راننده ایی شبیه با خصوصیات لوئیس باشه. برای مثال نگهداری از تایرها یا خروج از پیچ ها از مهمترین توانایی لوئیس هستش و ترکیب این دو مورد با پاوریونیت قدرتمند مرسدس، دلیل چندین قهرمانی پی در پی شده. فرمول وان در کمتر زمانی این همه راننده های ممتاز مثل لوئیس، وتل، مکس ، لکلرک ، نوریس، راسل، گسلی، ساینز و….. بصورت همزمان به خودش دیده. اگر دوره رانندگی این ها همزمان با هم نبود، حتما چند قهرمانی کسب می کردند. در مورد بدشانسی وتل و لکلرک هم که هرچی بگم کم گفتم
کلا مم از قبل هم گفتم مس عت راننده ها رو نباید مقایسه کرد ،چونکه وابسته به ماشین هست، باید توانایی ها در دفاع کردن و سبقت گیری و کنترل و تکنیک ها و سبک رانندگی و همچنین روحیه ریکاوری و استقامت راننده و مدیریت تایر و اینکه چه قدر میتونه به تیم از نظر استراتژی و مکانیکی کمک کنه ، این هارو باید مقایسه کرد
سرعت
کاملا موافق ام
کلا رانندا هاى فرارى خىلى عالى ان ولى منتها خىلى بد شانس ان
ماىکل الن فرناندو کىمى سب چارلز بجرعت بهترىن راننده ها هستن
همىلتون براى من وقتى ثابت مىشه که بره ىه تىم دىگه درست مثل مکس که من سى درصد به دوتاشون شک دارم
طبق امار همىشه فرارى و لوىىس هىچ وقت قرارداد هاشون همزمان تموم نشده
و توى اىن مدت همىلتون با خرىدن سه تا ماشىن فرارى علاقه شو به فرارى ثابت کرده
مىگن رسىدن به قله ى فرمول ىک ىعنى قرارداد بستن با قرمز ها
ىعنى امکان داره لوىىس بره فرارى درکنار چارلز و سب و مکس ىکىشون به مسىدىز برن؟
ببىنىد الان لندو و دنىل و ساىنز هم عالى هستن ىادتون هست که پارسال کارلوس حتى از لندو هم بهتر بود ولى اونم مثل دنى به ماشىن جدىد عادت نکرده
مسابقه قبلى واقعا بهترىن راننده هاى گرىد حىف شدن
سب
چارلز
لندو
دنى
و حتى والترى
والترى راننده عالى اىه منتاا گىر امىلتون افتاده
دوست عزىزى که مىگفتى رسانه هاى خارجى رو هم مىخونى گمون کنم ىا زبانت خوب نىست ىا ندىد گرفتى اىن موضوع رو که همه دارن مىگن اىن راهکار مرسدس براى پس گرفتن قهرمانى لوىىز و توتو بوده و در واقع دستورى تىمى به والترى بىچاره بىشترىن سود رو هم بعد از الپىن مرسدس برد بعدشم وىلىامز
مک لارن و ردبول که ناک اوت شدن
چارلز هم توسط استرول پرت شد و ساىنز ام سکو رو از دست داد پس فرارى هم هىچ
سب هم که با اىنکه سکو الکى گرفت ولى بازم سکو رو از دست داد
کلا هرسال مجارستان براى همىلتون مثل بوناس مىمونه
خارج از این موضوع ، موتور فراری در تصادف استرول با لکلرک آسیب زیادی دیده و غیر قابل استفاده هست و این احتمال وجود داره که از پاوریونیت چهارم تا آخر فصل استفاده کنن و اینکه حدود ۱ ملیون دلار صدمه دیده ماشین
داداش با لوئیس شروع و با والتری کامل شد کنار گذاشتن رقبا
واى چقد بد
خىلى بد شانسه چراز
موناکو و اذرباىجان هم درست مثل اىمىلىا رومانىاى 2019 همىنجور پرتى از دست رفت
اصولا بنظرم اىتالىاىى ها ىکم مغرور ان درست چک نمىکنن
تقصیر تیم نیست ، در واقع تصادف باعث شده این اتفاق بیفته و شرایط طوری هست که موتور امکان تعمیر شدن نداره
بابا چرا دیس میزنین
خدایی فراری اینجای کارش اشکال داره درسته فن دو اتیشه هستم ولی هیچ وقت پیت استاپ های ۲۰۲۰ و استراتژی های ۲۰۱۹ رو فراموش نمیکنم
ولی اقتدار و پرچم فراری با اصالتشه که بالاست
گویا تیم ها قصد دارن به دلیل سقف سیستم کروکی کشی رو راه بندازن :))
میخواست بگه وقتی من میبردم ماشین ها برابر بوده و من خوبم و سریع ولی اگه در ادامه باختم مرسدس ماشینش خوب و سریع شده نه لوییس
اصلا سریع و خشن خود تویی
چه عکس پروفایل زیبایی
به به
یک عکس تاریخی نمک بشه بر زخم دشمنان 😂
مکس صد در صد برمیگرده و دوباره پیشتاز میشه و قهرمانی این فصل رو به دست میاره .
تا اینجاش هم با نامردی و رقابت کثیف مرسدس عقب افتاده و گرنه الان باید نزدیک ۵۰ امتیاز با لوئیس اختلاف داشت و یکه تازی میکرد .
شب خیلی درازه و قلندر هم مثل اینکه قهوه خورده خوابش نمیبره تا صبح بیداره 🙂
البته با اینکه من خودم مرسدس فنم، ولی بنظرم داره راس میگه. امسال مرسدس توانایی رقابت با ردبولو نداره. تغییر قوانین و بال عقب ردبول، بدجوری بهشون برتری داده. با اینکه اصلا دوس ندارم اینو بگم ولی بنظرم امسال مکس به راحتی قهرمان خواهد شد و لوییس هیچ شانسی نداره.
عینک افتابی خشکلتو وردار گلم تا ببینی شب انقد دراااااااز نیست
تا بوتاس هست نمیتونه چون تا بخواد جلو بیفته جناب بوتاس گند میزنن به ریس مکس
موافقم ، پرز باید بی عرضه بازی رو بزارا کنار و خراب شه رو سر بوتاس
راننده خوب رو من وشما فقط از روی یک ریس و دو ریس نمی تونیم تشخیص بدیم هزار فاکتور هست که
تیمها قبل از استخدام راننده با اون دستمزدهای نجومی در نظر میگیرند که یکی از اون فاکتورها مداومت حفظ سرعت در طول مسابقه و کل فصل میباشد و البته نکته مهم حفظ لاستیک در طول مسابقه است
ورستاپن راننده سریعیه در این شکی نیست ، ولی حتی بحث خودش هم در این جا در مورد رانندگی نبود بلکه عملکرد ماشین رو مورد نظر داشت و قوانین. البته در تعیین خط مجارستان در بیشتر مراحل نیم ثانیه کندتر بودند شاید بدلیل تصادف یا نداشتن آپدیت یا بهبود مرسدس ها ….
شااااید😳😳😳
در مورد صحبت های مکس:بایدم این طوری صحبت کنه،انتظار این که بیاد بگه رقابت رو باختیم و فصل تموم شده،بچگانس…
اما در مورد این که دوستان میگن باید شرایط رو برای راننده فراهم کرد!دوستان عزیز اگر قراره همه چی صددرصد باشه پس تاثیر راننده چی میشه؟؟اتفاقا اختلاف راننده ها زمانی مشخص میشه که همه چی باب میلشون نباشه،هرکسی تونست راحت تر خودشو وفق بده و نزدیک تر به لیمیت رانندگی کنه،قطعا راننده بهتریه،تو نسل جدید بنظرم لکلرک چنین استعدادی رو داره با هر نوع ستاپ(داون فورس پایین یا داون فورس بالا)تو رقابت با هم تیمیش عقب نمیمونه!
لکلرک فوقالعاده خوبه… فقط نظر اخرو گذاشات برا وقتی ک ی ماشین عالی داشته باشه برا قهرمانی
تو زمان رقابت عیار مشخص میشه
ب نحوی فشار روانی برای رقابت با سوم و چهارم شدن در زمان رقابت برا اول دوم شدن فرق داره فصد 22 یا 23 ی لکلرک واقعی رو خواهیم دید
البته اگه ی استراتژیست خوب هم داشته باشن
این مسابقه ی اخر دیدیم چ ناله ای میکرد از دست استراتژیستها
فراریا دارن محتاط میشن ولی رانندهاشون خداروشکر اینطوری نیستن
تنها پیشرفت فراری گرفتن دوتا تاپ درایور بوده تو این چند سال ک تونستن نگهشون دارن
امیدوارم ک زودتر فراری ی ماشین قدرتمند برا این دوتا راننده اماده کنه
فراری امسال پیشرفت داشته از هر نظر ، حالا ساینز رو فرض کن جدبد هست ، لکلرک رو ببین در نیم فصل اول چند امتیاز داشت ، امسال هم ببین که با کلی حوادث و دوتا dnf چند امیتاز داره..
فراری در مسیر درستی قرار داره، و تنها مشکل ساخت یه ماشین بهتر هست و استراتژی های مناسب تر و هماهنگی بیشتر برای جلو گیری از حوادث و اتفاقات نا خوشایند
البته ماشین امسال هم خوبه و به نظرم این بهترین ماشین فراری در دوران هیبرید هست خارج از بحث موتور ,فراری سال بعد با تغیرات قوانین و توسعه ی ماشین حدیدشون بر اساس تجربیات امسال و سرمايه گزاری مناسب تر ، میتونه جزو برترین های گرید باشه ، قطعا آمادگی بیشتری برای رقابت قهرمانی لازم دارن و من مطمن هستم که سال بعد این آمادگی و هماهنگی رو به دست میارن، و تا اینجا هم از مکلارن بهتر بودن ، فراری یه شانس برد رو از دست داد و یه dnf در مجارستان که قطعا لکلرک شانس سکو داشت ، و کلی حوادث مختلف در این فصل که از حوصله ی این بحث خارجه، اما مکلارن بی اشتباه بوده و این نقطه ی قوتش هست و تنها مشکلشون dnf نوریس در مجارستان بود
سالهای اولیه هایبرید برا قهرمانی رقابت میکردن الان برا سومی هم ب مشکل خوردن… چطور بهترین ماشین دوران هایبرید رو دارن
سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ فراری نایب قهرمان شد ، اما بحث سرعت ماشین نیست ، من نگفتم بهترین ماشین رو دارن ، خارج از بحث موتور بهترین ماشین رو دارن و هنوز هم به یه موتور خوب لازم دارن
کامنت و نظر خوبی بود اما :
“تنها مشکل ساخت یه ماشین بهتر هست و استراتژی های مناسب تر و هماهنگی بیشتر برای جلو گیری از حوادث و اتفاقات نا خوشایند”
اینایی که گفتی یه مشکل نیست که بگی تنها مشکل
ماشین بهتر که ثمره یکسال تلاش هست و باید دید کدوم تیم میتونه ماشین بهتری بسازه و در واقع تیم ها امسال توی دو ماراتن مسابقات و توسعه ماشین دوره قوانین بعدی شرکت میکنن
استراتژی هم خیلی پیچیده تر از چیزی هست که به نظر میاد
اطلاعات سنگینی باید بررسی و مقایسه بشه تا بتونن اون استراتژی کلی رو اجرا کنن.
ناله های ساینز رو گفتم نزدیک ک فششون هم بده 🤣🤣🤣
مکس پارسال هم این جمله رو نگفت؟
اخر فصل چی شد؟
زیر بوتاس !
صد درصد مطمئنم که یکی از مغرور ترین راننده های گریده
البته این هیچوقت نمیتونه مانع سرعت و استعدادش بشه چون بدون غرورش یکی از سریعترین هاست
سلام.
درود بر ممدوی گرامی . خوش بر گشتی
درود بر شما جناب Hami؛
انشالله روند بهبودی تون بعد از اون تصادف رو به خوبی طی کردین؟ امیدوارم حالتون خوب باشه.
خوش برگشتی ممدو
این چند وقت نبودین ؟!
امیدوارم خودت باشی
از دست تو سپهر! خوشم میاد که ذهنیتت رو شفاف بیان میکنی.
از شما بابلی ها یه مدال طلا میخوایما! خوب کشتی بگیرین.
چشم حتما😁
اینچند وقت نبودین ؟!
حالا سلام واحوالپرسی هم دیسلایک داره بابا ایول
سلام ممدو عزیز
یک مدت نبودی
خوش برگشتی
خیلی خوشحالم برگشتی .. واقعا خوشحالم ..امیدوارم همیشه حالت خوب باشه… بیر عدد بیگ لایک گوزل، یوله میش می کنم
درود. خوش برگشتید.
ممنون Hami ،ممنون sebvr ،ممنون parsa 16 ،ممنون kakolokia یِ خونگرم ،ممنون mn.a ،ممنون seb.5 ،ممنون رضا سلطانی و متشکرم از دوستانی که از این ساعت به بعد، این حقیر رو مورد لطف و محبت خود قرار خواهند داد و سلام به همه دوستان و رقیبان فرمول یکی.
چند وقتی از لحاظ روحی حالم خوب نبود. پدرجون و مادرجونم رو به خاطر کرونا و حواشیِ اون از دست دادم و افسرده شده بودم. هرچند که هنوز هم لبخند به لبم نمیاد ولی حالم بهتر شده و گفتم که یادی از دوستان خوبم کنم.
راستش به خاطر مشغله بسیار، به ندرت توفیق حضور خواهم داشت و دیر به دیر سر میزنم ولی باور نمیکنید که از ابراز محبت شما حضرات، چقدر انرژی مثبت گرفتم و خوشحال شدم. به افتخار شما از جا بلند میشم و کلاهم رو از سر بر میدارم. درود به دوستان عزیزم.
ممنون Hami ،ممنون sebvr ،ممنون parsa 16 ،ممنون kakolokia یِ خونگرم ،ممنون mn.a ،ممنون seb.5 ،ممنون رضا سلطانی و متشکرم از دوستانی که از این ساعت به بعد، این حقیر رو مورد لطف و محبت خود قرار خواهند داد و سلام به همه دوستان و رقیبان فرمول یکی.
چند وقتی از لحاظ روحی حالم خوب نبود. پدرجون و مادرجونم رو به خاطر ویروس و حواشیِ اون از دست دادم و افسرده شده بودم. هرچند که هنوز هم لبخند به لبم نمیاد ولی حالم بهتر شده و گفتم که یادی از دوستان خوبم کنم.
راستش به خاطر مشغله بسیار، به ندرت توفیق حضور خواهم داشت و دیر به دیر سر میزنم ولی باور نمیکنید که از ابراز محبت شما حضرات، چقدر انرژی مثبت گرفتم و خوشحال شدم. به افتخار شما از جا بلند میشم و کلاهم رو از سر بر میدارم. درود به دوستان عزیزم.
ابراز همدردی میکنم دوست عزیز
تسلیت میگم🖤🖤🖤
تسلیت میگم و امیدوارم روحشون در آرامش باشه .. همین که بعد هر آخر هفته بیایمو نظراتت رو بخونیم هم خودش خیلی عه .. امیدوارم همیشه لبخند رو لب همه باشه مخصوصا شما
تسلیت میگم
خیلی ناراحت شدم
خدا بهتون صبر بده
منم تسلیت میگم جناب ممدو واقعا ناراحت شدم.ضایعه بزرگیه.خدابهت صبر بده.ماراهم درغم خود شریک بدون.یه مدت نبودی.به فکرت بودیم.خوش برگشتی.
سلام ممدو تسلیت میگم امیدوارم غم آخرتون باشه روحشون شاد و یادشون گرامی آرزوی صبر و استقامت سلامتی و حال خوب رو هم برای شما و همه عزیزان دارم.
به به سلام جناب ممدو
چه عجب از این ورا
بسیار خوشحالم از بازگشتتون
سرگرم استفاده از موبایل بودم که دیدم واسم ایمیل اومده ایمیل رو باز کردم دیدم نوشته :
(سلام لکلرک
درخواست دوستی شما توسط کاربر ممدو پذیرفته شد )
یهو بهم یه شوک بزرگ وارد شد
سریع اومدم ببینم کامنت گذاشتید یا نه که دیدم بله
به هر حال از بازگشتتون بسیار خوشحال هستم
خیلی ممنونم لکلرک عزیز و Mahdi عزیز
البته سزاواره که سلامی هم عرض کنم خدمت آقا SIAMAK ، پیشکسوت و بزرگتر جمع فرمول یکیمون. سلام حاج آقا صالحی.
دلم یه عالمه برات تنگ شده بود❤❤👌🏼
ممدو عزیز تسلیت میگم
انشاالله غم آخرتون باشه
🖤
ممدو عزیز من را در غمت شریک بدون . امیدوارم روحشان پر از آرامش و شادی باشد و خدا به شما و خانواده صبر عطا کند . پ.ن چون در کامنتهای قبلی امکان ریپلای وجود نداشت اینجا تسلیت گفتم . شرمنده
سلام جناب ممدو گرامی . عرض ارادت .
لطفا مراتب همدردی و تسلیت این حقیر رو در غم از دست دادن والدین محترم و گرامی تون پذیرا باشید .
برای عزیزان تازه درگذشته ، آمرزش ، و برای شما آرامش و تحمل این مصیبت را صمیمانه از خداوند متعال آرزومندم .
از همتون متشکرم. 🌹🌹🌹
چند وقتی نبودید نظرات شما جاش خالی بود
سلام عزیزم
دلمون برات خیلی تنگ شده بود زیر هر خبری عده ای متفاوت با قبل همیشه سراغتو میگرفتن معلوم شد همه اینجا دلتنگت بودیم حتما روزای سختی رو میگذرونی من رو هم تو ناراحتی هات شریک بدون
سلام جناب مَمَّدو
تسلیت میگم، خدا رحمتشون کنه
و به شما و خانواده محترمتان صبر و سلامتی بده
این همه سال همیلتون و فتل با هم رقیب بودن ولی همیشه احترام و دوستی بینشون حاکم بود همیشه تو برد ها اولین نفری بودن که بهم تبریک میگفتن درک میکنم همه از لوییس بدشون میاد بخاطر سلطه ش رو فرمول یک . تصادفش با مکس هم این تنفر رو بیشتر کرد ولی باور کنین اگر لوییس تو این چهار سالی که با مکس رقابت میکنه نسبت به رانندگی خشن مکس عقب نمی کشید الان بارها و بارها شاهد تصادف شدید بین این دو بودیم تو سیلور استون هم لوییس تو رقابت قهرمانی بود و پا پس نکشید و این چیزا تو مسابقه همیشه بوده ولی متاسفانه این رقابت داره تبدیل به جنگ میشه
سلام ممدو جان
بچه زیاد سراغتو میگرفتن
*بچه ها
دقت کنید “’تغییر قوانین امسال نیز کمی کمک کرد”…
اکثر قوانین امسال بیشتر به منظور کند کردن مرسدس و استون بوده…
سلام ممدو جان من انقدر از بازگشتت خوشحالم که نمیتونم خودمو نگه دارم.
دوستان یه خبر بسیار مهم .
من تو یه سایتی خوندم که رده و امتیازات سب بازگردانده شده امیدوارم که اشتباه نخونده باشم .
اشتباه خوندی دوست عزیز منم دزدم ولی صحت نداره
بعد از مدت ها مرسدس یک مسابقه سریع تر بود بازهم بهونه ماشین آورد 😅
چرا اینقدر درگیر همیلتونه ؟ همیشه خودشو با لوئیس مقایسه میکنه 😅
خیلی خوشحالم که ممدوی عزیز برگشته!
من یک گزارشی خواندم که مرسدس حدس میزنه ردبول با توجه به دستورات فیا راجع به موتور، سرعتش کاهش پیدا کرده
و البته به نظرم این نظر نادرست هم نیست چون طبق آمار در دو مسابقه اخیر مرسدس در مستقیمی ها نیم ثانیه از ردبول سریع تر شده. و این درحالیست که مستقیمی ها رو در این فصل ردبول کلا سریع تر از همه بود و این پیشی گرفتن مرسدس به نظرم فقط بابت آپدیت های آیرودینامیکی نیست
نظر رفقا و دوستان چیه؟؟
اعتراض استون هم ک شد هیچ… فتل دوازده رنکینگ
چ بد 😢😢😢
فقط اون عکس تیتر خبری کوالیفای شدنش چ بد شد فتل
تا آخرین مسابقه رقابت ادامه خواهد داشت
امیدوارم مکس قهرمان بشه
جالبه میگه اوایل برابر بودیم الان ماشینشون سریعتره پس نتیجه من بودم که سریعتر روندم😄. ولی داده ها چیز دیگه ای میگه. تا همین دو هفته قبل هم ردبول سریعتر بود و حالا تقریبا برابرند. در دو صورت میشه فهمید مکس چقدر سریعه یا هم تیمی لوییس تو مرسدس بشه یا هم تیمی والتری تو ردبول تا ببینیم چقدر سریعه. البته اگه به مرسدس بیاد دیگه این میزان توجه ی که تو ردبول می گیره نصیبش نمیشه. پس احتمالا هیچوقت چنین اتفاقی نیوفته ولی هم تیمی با والتری شاید اتفاق بیوفته حتی فصل بعد.
درسته ، البته مازپین و بوتاس میتونن هم تیمی خوبی برای هم بشن
فکر کنم این چیزی باشه که ذهن امثال شارل، جورج، لندو، فرناندو، سب یا خیلی های دیگه هم باشه…تمام اینا ادعای بهترین بودن رو دارن.
نکته جالب اما برام اینه که یادم نمیاد لوییس همچین حرفی درباره مکس زده باشه، انقدر واضح و مستقیم!
و جالبتر اینه که این حرف از طرف کسی میاد که ادعا میکرد من خودم رو وارد بازی کلامی نمیکنم، حرفم رو توی پیست میزنم!
چند وقت پیش بود که عرض کردم، بلاخره تصادفات این دو نفر شروع میشه و بلاخره وقتی انقدر رقابت سخت بشه، جنگ روانی هم شروع میشه و مکس بهترین لطفی که میتونه به خودش بکنه اینه که وارد این بازی نشه…بشه، شک نکنید که بازنده اشه.
این همه مصاحبه، ریاکشن پرس کنفرانس ریس قبلش، صحبتهای الان، مشخصه کی تحت فشار ذهنی هست حتی با داشتن ماشین برتر.
لوییس سال اولش جلوی ناندو که ته این تاکتیک ها بود قرار گرفته، جلوی نیکویی مسابقه داده که ماشین رو وسط پیست پارک میکرده، حرکت بلژیک و اتریش رو میزده و… این آدم درسهاش رو فول یاد گرفته قبلا، الانم خوب داره ازشون استفاده میکنه.
کاملا موافقم.
ورود به بازی ذهنی با کسی که بیش از یک دهه با بزرگان این رشته جنگیده اشتباه محضه. کسی که به قطع بدونه که از رقیبش بهتره به هیچ عنوان این موضوع را همه جا جار نمیزنه.خیای راحت شکستش میده و بعد کری میخونه. آدم عاقل سعی میکنه فشار را از روی خودش برداره، نه اینکه بیشترش کنه.قسمتی از عملکرد ضعیفش توی کوالی مجارستان به خاطر همین فشارها بود.
حرف شما کاملا درست و متینه و ما هم موافقیم
امیدوارم که مکس خودش رو خارج از بازی های ذهنی نگه داره
اما یه نکته ی دیگه اینکه انگار با توجه به یه سری دستورات فیا راجع به موتور، ردبول کند شده. مخصوصا در مستقیمی ها.
به نظرم اون برتری تیم ثانیه ای ردبول تو مستقیمی ها در عرض یکی دو مسابقه و با آپدیت های مرسدس هم نمیتونه به برتری تیم ثانیه مرسدس در آنجا تبدیل بشه
نظر شما چیه؟
من هم با کند شدن ردبول مخالفم.ضمن اینکه بعد از دوتا ریس اصلا نمیشه نتیجه گیری کرد.اون هم دوتا ریسی که مکس توش حضور نداشته.
چند تا نکته وجود داره: اول اینکه پیست هانگارورینگ جزو پیستهای مورد علاقه همیلتونه که شدیدا هم اپنجا موفق بوده. دوم اینکه مکس بلافاصله بعد از اون اتفاق سیلوراستون و دو هفته جنگ روانی مستمر وارد این ریس شد.فشار را میشه از همون کنفرانس قبل از ریس روش احساس کرد. سوم آپدیتهای مرسدس که بعد از سیلوراستون به درک نسبی ازش رسیدن و براشون جواب داده.اما بازهم نه اونقدرارکه میگن.اصولا اینا خودشونرا میکشن واسه ۵ صدم تا نهایتا ۱ ثانیه. هرجا دیدی صحبت از ۲-۳ دهم میشه مطمئن باش بی ربطه.میم ثانیه که جای خود داره.
به قول مهریار در حال حاضر و در بدترین حالت ماشینا برابر هستند(بدترین حالت از دید ردبول،هرچند معتقدم هنوز یکی دو دهم سریعتره ردبول،خصوصا در پیستهای آیرودینامیک). حالا باید دید واقعا همینطور که میگه خودش از همیلتون سریعتره یا نه!؟
دوست عزیز اولش رو دادی اشتباه میگی کسایی مثل چارلز جورج و سب و لندو هیچ وقت ادعا یی نداشتن و فقط گفتن بهترین خودم رو نشون میدم
فک نکنم گفتن این جمله ادعا باشه
کلن حضور نداشتن در کلام های اشفته برانگیز ذهنی خیلی فاکتور خوبیه
این حرف شما نشون میده در حد یک مخاطب حرفه ای نیستید(منم نیستم ادعایی ندارم)چون حتی drive to survive رو هم ندیدید بعد در مورد تخصصی ترین مطالب دیدم که اظهار نظر بکنید مهدی عزیز.اونجا نمیدونم در فصل چندم کارلوس ساینز که شاید به ظاهر یکی از آروم ترین راننده ها باشه به وضوح میگه اگر ما فکر نکنیم برتریم جایی در اینجا نداریم.بعد شما بگید چنین ادعایی ندارن.بعد تازه راجع به چه کسی هم داری این حرفو میزنی!چارلز لکلرک پدیده نسل جدید!قطعا هیچ ادعایی نداره:|
مثلا حتی بالاتر دیدم که بگی هروقت لوییس رفت یک تیم دیگه من بهش ایمان میارم یا همینطور در مورد مکس.شما قاعدتا برای چنین اظهار نظری باید بدونید اینها هرکدوم در دوتا تیم مختلف بودن و درهر دو خوب نتیجه گرفتن،مکس در بنر تبلیغاتی دوم ردبول و لوییس در مکلارن.و قاعدتا هم باید بدونید که عیار این راننده ها قبلا در فرمول های پایین تر ثابت شدست اونجا که دیگه تیمی به اسم مرسدس نداریم.
یا اطلاع نداشتید یا با مکس و همیلتون مشکل دارید جز این دیگه نمیتونه باشه.
اتفاقا هر ۳۰ قسمت ش رو دیدم
با همیلتون که بخاطر البون مشکل دارم بله
ولی اطلاعاتی که شما میگید رو ندارم
چون از ۲۰۱۸ دارم نگاه میکنم و نمیرم بزنم تو اینترنت که بله فلان راننده قبلنا چکار کرده
ویدیو های سبقت هاشون رو نگاه میکنم ولی نظرات و امار رو نمیخونم
خیلی عالی فرمودید … شب تعیین خط اسپرینت ریس سیلورستون در کلاب هاوس گفتم شادی نامتعارف لوئیس شروع یک بازی ذهنی با مکسه تا فاصله رو با یک استراتژی خارج پیست جبران کنه . مکس هنوز تجربه ای از شرایط “صدر جدول بودن” نداره و وارد این بازی شدن یعنی بازنده شدن مقابل کسی که با اسطوره روحیه و ذهنی مثل نیکی لائودا همنشینی کرده …
البته دوستان که من دارم شاگردیشون رو میکنم گفتن اینها فوق بشر هستن و این چیزا روشون تاثیر نداره … فرداش که اسپرینت رو برد راستش به حرفم شک کردم . ولی بنظر میاد لوئیس کار خودشو کرد !
فوق بشر؟ همین لوییس زیر فشار قهرمانی با یک اشتباه خیلی بچگانه تایتل رو از دست داد، سوپرمنن مگه!
ولی جدا از این صحبتها، مکس نیازی هم نداره خودشو وارد این دست مصاحبه ها و حرفها بکنه.
هنوز که هنوزه در بدترین حالت ماشین برابر داره با لوییس.مرسدس هم که انواع و اقسام گاف های استراتژیک رو داره میده، لوییس هم که کم اشتباه نبوده این فصل…وقتی با ۳تا DNF فقط ۶ امتیاز عقبی، معنیش اینه که این مسابقه رو فقط به خودت میتونی ببازی نه به رقیبت.
رضا سلطانی، این مطلب رو تقریبا ۱۰-۱۲ روز پیش از یک شخص معتبری شنیدم که به کفته اینسایدرهای مرسدس، آپدیت جدیدشون توی سیمیولاتورها اینو دیکته میکنه که حالا ستاپ دانفورس پایین تر میتونه ستاپ سریعتری باشه براشون طی پروسه کوالی/ریس (سریعتر نه به معتای پیس نهایی، به معنای سریعتر بودن طی یک استینت)…در صورتیکه تا قبل از این آپدیتها، همین سیمیولاتورها اینو نشون میدادن که راه بیرون کشیدن بهترین عملکرد، ستاپ مسیر دانفورس بالا هستش.کما اینکه خیلی پیش میومد قبل از سیلوراستون ریروینگ دانفورس پایینتری رو توی مقاطعی تست میکردن و بعد کنار میگذاشتنش.
برای چک کردن این موضوع هم راهی نیست چون ستاپ لادانفورس صرفا بالچه ها نیستن.با استفاده از میزان سفتی و نرمی تعلیق، ریک و حتی تغییرات جزیی تو خروجی بادیورک هم لول دانفورس بالا پایین میشه.
چیزی که هست، بنظرم این نقل قول درست بوده و این نیست که ردبول درحال حاضر چیزیو از دست داده باشه، درحقیقت مرسدس چیزیو بدست آورده…البته من تو اون عدد نیم ثانیه؟ توی کفی؟فقط؟ فکر کنم این عدد ادعایی رقبا بوده، تو این باهاتون موافق نیستم.همچین اختلافی اونم صرفا توی مسیر مستقیمی نیاز به اختلاف بالای ۱۰٪ توان خروجی داره.این مربوط به اوایل دوره هیبرید بوده…اما کل این صحبت به کنار، اصلا دستورات FIA نمیتونه به همین راحتی و درحالیکه همون پاوریونیت داشته استفاده میشده، یک موتور رو کند کنه! اگر قطعه ایی یا سنسوری نیاز باشه تعویض یا اصلاح بشه این به معنای عوض کردن یونیت هست، تغییر طراحی که خیلی زمان بر هم هست.درکل این شدنی نیست که FIA دستور بده این یونیت جدیدت فلان جاشو درست کن، اینا هم دو هفته ایی درست کنن بعد تعویضی هم نداشته باشن و درنتیجه بدون پنالتی با همون ادامه بدن و هیچ صدایی هم از کسی در نیاد.
مهدی جان، دوباره بخون، مطلب رو درست متوجه نشدی، این جواب بی ربط بود.
از کسی که یک دهه از لوییس کوچکتره و هنوز به نظرم نوجوان محسوب میشه در فرمول وان، نباید انتظار پختگی لوییس رو داشته باشید. یادتون نره لوییس چطور بازی ذهنی رو به نیکو باخت و دوم شد. مکس هم بالاخره به اون پختگی میرسه و نباید زیاد انتظار داشت. البته نقش تیم ردبول و شخص هورنر هم کم رنگ نیست که زیادی لی لی به لالای مکس می ذاره و عملا طوری رفتار می کنند که هیچ راننده ای توان رقابت با مکس رو نداره.
آقای مجید در مورد نیکو بنظرم همیلتون انتظار از رفیق دوران جوانیش نداشت اون کارها رو باهاش بکنه ولی درمورد مکس این ها اصلا رفیق هم نبودن که لوییس تحت تاثیر قرار بگیره تو خودت ببینی صمیمی ترین دوست بهت پشت بکنه ناراحت نمیشی روت تاثیرنمیذاره؟ بعد مکس ۶ سال تو فرمول یکه دیگه اینقدر هم که شما میگید بی تجربه نیست
نیکو چیکار کرده دقیقا ؟ 😂
دونگ آب میوه رو نداده بوده ؟ 😁
الان که لوئیس و مکس جیک تو جیک شدن دوباره که . همین مجارستان که نیکو توی بخش گزارشگر ها بود گفت لوئیس چند هفته قبل موناکو مهمونش بوده کرافتی (اگه اشتباه نکنم) هم گفت اره شنیدم یکی از ساعت هات رو هم کش رفته که نیکو خندید گفت : جدی !!! رفتم خونه چک میکنم .😂😂😂
مشکل ردبول الان بیشتر از ماشین و گاراژ و استراتژی ، توی ذهن راننده هاش خصوصاً مکس هست . کاملاً مشخصه که درگیر شده و تکرار و اصرارش بر ثبات میتونه تظاهرات این مسغله ذهنیش باشه .
همیلتون شاگرد کسی بوده که با بدن نیم سوخته بر میگرده و همون فصل رو با 3 امتیاز کمتر از دست میده … این روحیه بالا دکمه ای روی فرمان نداره و آپشنی نیست که بشه با توکن اضافه اش کرد .
با این که من مکس فنم اما فکر نکنم بتونه قهرمان بشه.
ولی امسال ردبول خوب به مرسدس فشار اورد
میخواد جنگ روانی ایجاد کنه… که متاسفانه تاثیرش رو طرفداراس تا لوئیس😐😂
لوئیس فنای عزیز، لوئیس برای همه اثبات شدس و نیازی به اثبات بیشتر نداره(البته برای یه عده مدام باید تکرار شه)
خودتون رو درگیر این چیزا نکنید با لبخند از کنارش رد شید🙂💜
ای ثابت شدس خب همیلتون خیلی بیشتر از مکس تجربه داره ولی مکس خیلی جوونه و تو این سال ها خدایی خوب با لوییس جدال کرده بنظرم ک مکس از لوییس بهتر میشه در اینده ولی خدب فعلا تا لوییس هس باید ببینیم جطوری باش رقابت میکنه
علی جان،فرصت رقابت چیزی نیست که هرسال به دست بیاد.لوییس هم اگر 2007 میخواست بگه من جوونم و بعدا بهتر میشم نتیجش چی میشد؟اون سال رو میباخت و بعدا هم هیجوقت فرصت رقابت مجدد رو زمانی که فکر میکرد الان دیگه از فرناندو بهتره به دست نمیاورد که خودشو ثابت کنه.راننده ها باید از فرصت هاشون استفاده کنن نه اینکه با این بهانه ها سر خودشونو کلاه بذارن.
امروز ….
ممکنه ولنتینو روسی ازموتو جی پی خداحافظی کنه
توی کنفرانس بعد از ظهر اعلاممیکنه میخواد چیکار کنه
دستمال کاغذی هاتونو آماده کنید
انقدر حالم بده نمیخوامطولانی کنمش ولی امیدوارم فقط یه فصل دیگه بمونه
متاسفانه رفت
اول از همه ناراحتی خودمو اعلام کنم با خداحافظی دکتر از موتور جی پی
با اینکه من حتی طرفدار موتور جی پی نیستم و نمیبینم با خواندن پست و کامنت هاش اشکم اومد
و ناراحتی همه دوستان را درک میکنم
بنده امروز فرمول یک مجارستان رو دیدم و باید بگم تصادف ساینز توی تعیین خط بسیار شبیه به مسابقه ی مونزا ۲۰۲۰ و تصادف لکلرک
تصحیح میکنم موتو جی پی •
امان از دست کیبورد
سلام دوستان . امروز تکرار مسابقه رو از یکی از شبکه ها اونوری دیدم .
چون مفصر فارسی صحبت میکرد ی نکته ای رو گفت که جالب بود .
دوستان مکس با موتور دوم که توی سیلوراستون آسیب دیده بود توی کوالی شرکت کرده بود و صبح روز مسابقه موتور مکس رو با موتور سوم عوض میکنن . و چون موتور سوم هست تیم برای این تغییر جریمه نمیشه .
و این که به نظر میرسه ترک موتور دوم که به خاطر تصادف ایجاد شده توی موتور میشه درستش کرد
ی شیوه قدیمی هست که ترک بلوک سیلندر رو میان اول سوراخ کاری میکنن . بعد پیچ های مخصوصی اون تو قرار میدن . بعد روی پیچ های سنگ میخوره تا همسطح بلوک سیلندر بشن .
مرحله بعدی یک سری المان هست که شکل خاصی داره شبی یک تیکه از پازل هست بلنده مثل چسب زخم ، مجدد توی منطقه ای که ترک وجو داشته ماشین کاری میشه (البته با شابلون مخصوص این پازل ها) و این المان ها رو با یک چسب خاصی اون تو ها پرس میکنند و مجدد سنگ زنی صورت میگیره تا هم سطح بشن . اینجوری میشه که یک ترک رو با چیز های ساده مثل شابلون و دریل دستی درست میکنند .
اگه ایراد موتور مکس فقط در همون مورد . یعنی فقط ترک بوده باشه . اگه تیم اجازه داشته باشه به نظرم من میشه اونو به این شیوه درستش کرد (هر چند که موتور های اونا کجا و بلوک سیلندر های خودرو های شهری کجا)
شاید به نظرتون با جوشکاری بشه ترک رو اصلاح کرد . به عرضتون برسونم که جوش کاری فقط برای مدتی کوتاهی جوابگو هست و چون جوش نمیتونه به عمق ترک وارد بشه عموما” فقط سطح ترک رو پر میکنه و توی تنش ترک به راحتی از زیر جوش راهشو ادامه میده .
الان شما مکانیک های خودمون رو ببینید . بلوک موتور ترک داره میگین با جوش درست میشه . شما هم میگید باشه . موتور رو میدن دست ی جوشکار که با مثلا” جوش آرگون جوشکاری کنه .
بعد از یکی دو ماه مجدد همون آش و همون کاسه . (اینو گفتم که بدونید چه خبره
با سلام خدمت دوستان برای من سوال چرا تیم ها ماشین هاشون رو با سبک راننده اولشون توسعه میدن
سلام چون معمولا راننده اول راننده بهتری هست مثل همی تو مرسدس مثل مکس تو ردبول چارلز تو فراری سب تو استون مارتین یا حتی الان لندو تو مکلارن البته دنی هم عالیه ولی خب لندو قدیمی تره و ماشین طبق رانندگی اون ساخته شده و کار برای دنی سخت شده ولی معمولا راننده اول راننده بهتریه حالا یهو یکی میشه ساینز و میتونه خیلی خوب عمل کنه با اینکه ماشین به سبک اون ساخته نشده
مکس ک واقعا سریعه با این ماشین ک نصفش نبود تونست امتیاز بگیره هم ک شاهکار کرد دمشم گرفم
ولی اون دوستی ک ب اشتباه لوییس قشنگ دقت میکنی اشتباهات امسال مکس هم دیدی اصلا یا مکس بدون اشتباه بوده؟
البته از کسی ک تمام درکش از این ورزش تشویق کردن ی راننده و هو کردن ی رانندس با این چیزها ذوق مرگ میشه انتظاری بیشتر از این نمیره فقط لطفا فاز شخصیت انسان بودن برندار