فرمول یک ایران – سر لوئیس همیلتون در مصاحبه ای توضیح داد که امیدوار است تا در آینده سِمت دیگری در فرمول یک داشته باشد و قبل از 40 سالگی بازنشسته شود. اما در ادامه افزود که زندگی می تواند شما را شگفت زده کند و این بدان معناست که وی احتمالات دیگر را کاملاً رد نکرده است.

در حالی که خبرها حاکی از آن است که راننده 36 ساله مرسدس قصد دارد تا در تعطیلات تابستانی با امضای قراردادی چند ساله، آینده خود را با این تیم تضمین کند، مرد بریتانیایی توضیحات خود را با این جمله که می خواهد قبل از این که خیلی دیر شود به اهداف دیگری نیز برسد، تکمیل کرد.

همیلتون گفت:

صادقانه امیدوارم كه در40 سالگی مسابقه ندهم. کارهای زیادی وجود دارد که می خواهم انجام دهم که البته دشوار خواهند بود.

اما در زندگی روند تکامل آنقدر سریع که می تواند شما را متعجب کند. به عنوان مثال، من انتظار نداشتم که در این فصل به این اندازه سرگرم شوم.

پیروزی لوئیس همیلتون در فرمول یک اسپانیا 2021

لوئیس همیلتون

همیلتون تا حدودی بی توجه به رقبا!!!

با این که به نظر می رسد لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن در فصل پیش رو مسیر سختی برای رسیدن به قهرمانی جهان دارند، اما مرد بریتانیایی مرسدس توضیح داد که سعی می کند تا مثل همیشه از مسیر پیش روی خودش لذت ببرد و همچنین سعی می کند تا از اوقات فراغت خود در قرنطینه استفاده کرده و افق فکری خود را گسترش دهد.

همیلتون درباره دلیل هیجان خود نسبت به فصل پیش رو گفت:

فکر نمی کنم این به خاطر مکس یا شخص دیگری باشد.

در واقع به این دلیل است که من هر روز چیزهای جدیدی در مورد خودم کشف می کنم. در شرایط قرنطینه، من وقت بیشتری برای اصلاح استعداد، جسم و ذهن خود داشته ام.

من همیشه با خودم رقابت می کنم. من به این فکر می کنم که چگونه خودم را شکست دهم. به این فکر می کنم که سال گذشته چگونه بودم و چگونه می توانم قهرمان هفت دوره جهان را شکست دهم.

من خیلی به رقبا نگاه نمی کنم، اما رقیبان جدیدم عالی هستند. لاندو نوریس، جورج راسل، چارلز و کارلوس بیش از همه. او (کارلوس) به تازگی به فراری پیوسته و بسیار خوب رانندگی می کند و در کنار لکلرک یک زوج بسیار قوی را تشکیل داده اند. فرمول یک در دستان افراد خوبی است، من آینده روشنی را پیش بینی می کنم.

همیلتون همچنین مجددا به حس قبلی خود مبنی بر احترام بین او و ورشتپن اشاره کرد و گفت:

بله، در داخل و خارج از پیست؛ و لازم نیست تغییر کند. او یک راننده شگفت انگیز است و به چالش کشیدن او بسیار سرگرم کننده است.

135 دیدگاه

  1. Hamoon

    21

    5

    هنوز برای اسطوره راه زیادی در پیش با این فرم عالی ک داره

    • Hamoon

      19

      4

      دوستان امروز جایی خوندم مرسدس برای جانشینی راسل با بوتاس اماده میشه

      • Kiarash16

        19

        6

        راستش به نظرم بهتره بواتس زودتر جدا بشه از مرسدس ……
        به نفعش نیست اونجا بمونه …….
        ریسه موناکو که تایرشو نتونستن باز کنن ….
        تعین خط باکو که تو بهش ندادن …..
        کلا دارن کاری می کنن خودش از تیم بره!!!!!

      • raha

        14

        2

        آره منم خوندم گفته بود که مرسدس تمایلی برای قرارداد با والتری نداره و یک خبرنگار هم گفته که راسل قراره بیاد جای والتری
        بعضی ها میگن شایعه درست کردن ولی بعضی ها هم میگن درسته کسی در مورد این موضوع چیزی میدونه من که نفهمیدم بالاخره کی درست میگه ؟؟؟

      • ali

        14

        0

        بوتاس گفته که انتظار دارم تا یک ماه اینده درباره اینده‌م در مرسدس مذاکره کنیم و البته تا الان هیچ حرفی نزدیم درباره‌ش

      • Lh44

        15

        2

        منم شنیدم که راسل در استانه پیوستن به مرسدسه

      • محمد جواد سلیمانی

        10

        6

        نباید ریسک کنن بنظرم هنوز هم
        اگه راسل جای بوتاس بیاد عملا بدبخت میشیم چون خیلی بعیده برسه به پرز و احتمال قهرمانی مرسدس خیلی کم میشه

      • raha

        9

        2

        مرسدس با آوردن راسل ریسک خیلی زیادی میکنه

    • NICO ROSBERG-06

      14

      2

      دوستان یه خبری که فرمول۱ایران، از قلم انداخته بگم.. اینکه مرسدس تصمیم گرفته راسل و جایگزین بوتاس کنه و این موضوع و به مدیران ویلیامز هم اعلام کرده.. اما از اینکه آیا بوتاسم جایگزین راسل تو ویلیامز میشه یا نه اطلاع نداده اما فکر کنم بوتاسم می‌ره وصندلی راسل و تو ویلیا مز میگیره.. اگه این اتفاق بیوفته که چه شود!!!!!!!
      بوتاس بالاخره کار دست خودش داد..

      • Engineer

        8

        10

        خب خداروشکر بالاخره بوتاس راهی شد.

    • 🏁Parsa16

      9

      2

      راسل در آستانه عوض شدن با بوتاس در مرسدسه

      • محمد امین

        18

        1

        به نظرم بوتاس که در مسابقات اول فصل حیلی عالی بود و سکو به دست آورد و پل هم گرفت ، در موناکو که خودشون زدن خرابش کردن بنده خدا داشت p2 بود و فقط در باکو بد بود
        اگر از کسی بدتون میاد آنقدر بهش گیر ندین
        اگر هم کسی میگه ماشینش خوبه باید هم همین نتایج رو به دست بیاره ، خب ماشین خیلی ها خوبه

      • Majid

        4

        3

        قطعا اگر تغییری اتفاق بیوفته این فصل نیست.

    • محمدامین

      5

      7

      لوییس دیگه اشتیاقش به قهرمانی مثل قبل نیست و انگار براش عادی شده
      امسال خیلی خودش له له قهرمانی رو نمیزنه؛ تیم مرسدس هست که دنبال امتیاز قهرمانی هست

      • Lh44

        2

        0

        فکت جدید.
        لوییس اشتیاقی واسه قهرمانی نداره

    • Fastboy 44

      13

      15

      با تشکر از یادآوری شما!

  2. Erfan

    13

    5

    جالبه که توی رقیباش اسمی از ردبول ها نبرد. ولی از راسل اسم برد. یعنی راسل با ویلیامز رقیبش محسوب میشه؟!

    • SIAMAK

      17

      6

      ولی جالبتر اینکه به صراحت و مشخصا از چالرز و کارلوس بعنوان یک ذوج قوی نام میبره !
      درکل تو این مصاحبه لوئیس سعی میکنه که مکس رو بعنوان رقیب و تهدید انکار کنه و بی اهمیت بشماره !!

      • Mehrab

        9

        9

        ان چیز که عیان است چه حاجت به بیان است . کسی که یکبار هم فرمول یک دیده باشه میدونه الان لوییس و مکس رقیب هم محسوب میشوند . در ضمن به نظرم منظور لوییس از اسم بردن این افراد این بوده که توانایی این رو دارند که در آینده این حجم از قهرمانی و پودیوم و سکوی نفر اول رو کسب کنند . من به لندو و تا حدودی میک امیدوارم . اخلاق لندو مناسب یک قهرمانه و میک هم توانایی تبدیل شدن به یک اسطوره مثل پدرش رو داره. ولی واقعا مکس رو نمیتونم مثل لوییس و یا مایکل کبیر با هفت قهرمانی ببینم. به فن های مکس بر نخوره. مکس راننده بسیار عالی و توانایی هست ولی اون منش و رفتار یک اسطوره که در سطح بین المللی ازش نام ببرند رو حداقل تا الان از خودش نشون نداده . حتی لوییس هم در اون حد نیست که همه دنیا بشناسندش . با اینکه تمام رکورد های مایکل بزرگ رو تقریبا شکونده. این موضوع در مورد جورج راسل هم صدق میکنه . حس من میگه مکس و جورج پتانسیل تبدیل شدن به یک نیکو رزبرگ (از لحاظ میزان غرور و تکبر ) دارا میباشند .

      • Engineer

        10

        11

        مگه به اخلاق و محبوبیت هست رکورد به توانایی هست.

        فتل 4 با قهرمانی و همیلتون با 7 تا.

        شاید تو خود بریتانیا هم طرفدارای فتل بیشتر از همیلتون باشن انقدر که محبوبه ولی از نظر رکورد همیلتون جلوتره.

        منش قهرمانی یعنی چی!!!

        به من برنخورده و فهمیدم منظور شما رو که محبوبیت از قهرمانی نمیاد و از اخلاق میاد بله و مکس اگه بتون 8 قهرمانی هم بگیره 1 نفر نمیتونه بهش بگه چون خشن تر از بقیه هست اخلاقت پس 1 قهرمانی ازت کم میکنیم.

        بله مکس اخلاق تندی داره و شاید برای خیلی ها محبوب نباشه ولی برای ما طرفدارهاش بهترین هست.

        و قطعا توانایی شکستن هر رکوردی رو داره.

      • SIAMAK

        11

        3

        الآن که نگاهی به کامنت قبلی ام انداختم متوجه شدم که کلمه درست ” زوج ” رو به اشتباه ” ذوج ” تایپ کرده بودم ! که به اینترتیب مرزهای معنای این واژه رو به تنهائی جابجا کرده ام !
        آه که چقدر سخته دیکته زبان شیرین پارسی !!
        به امید اونروزیکه نسبت رو ” نصبت ! ” … طلسم رو ” تلسم ! ” و استراتژِی رو اشتباها ” استرادژی ! ” ووو…. ننویسیم .
        پوزش از دوستان بخاطر کم سوادی خودم .

      • Mehrab

        3

        5

        مهندس عزیز من انتهای بحثم در مورد محبوبیت بود که خود شما هم گفتی که شاید طرفدار های فتل توی بریتانیا بیشتر از همیلتون باشه . من منظورم این بود که حتی اگه کسی مثل لوییس یا مکس 10 تا قهرمانی هم کسب کنند نمیتوانند مثل مایکل شوماخر یا بقیه دوستان در سطح جهانی به عنوان یک اعجوبه معروف بشوند . کسی در مورد استعداد های ایرتون سنا شکی نداره . ولی توی جامعه از 10 نفر شاید 2 نفر بدونند اون کی بوده و چه توانایی های توی رانندگی داشته . ولی. به همون 10 نفر بگو مایکل شوماخر کی بود . حتی اگه ندونه که 7 بار قهرمان فرمول یک شده برمیگرده جواب میده که شوماخر یه راننده فوق العاده هست . کل محتوای صحبتم در مورد مشهور شدن در اون سطح بود که به نظرم لندو ، کارلوس یا میک میتونند تا حدی به اون میزان محبوبیت دست میدا کنند .

    • ایرن

      0

      4

      برعکس. به نظر میرسه که داره از راننده های آینده صحبت میکنه. ورشتپن ثابت شده هست و نیازی نیست که کسی ازش تعریف کنه و بگه راننده خوبیه. یا مثلا پرز راننده جوونی نیست. اما راسل راننده ایه که در آینده میتونه بهتر باشه . لکلرک هم نسبت به ورشتپن راننده جوونتر و بی تجربه تری به حساب میاد.

  3. aydin-84

    19

    9

    لوئیس! چرا اصرار داری رقابتت با مکس رو یه سرگرمی جلوه بدی؟ امیدوارم نخوای مکس رو کوچیکش کنی. به عنوان یه اسطوره، ازت انتظار بیشتری دارم. و بردن اسم کارلوس به عنوان “بیش از همه او!”. آیا این هم یک بازی سیاسی هست؟ میخوای ارزش کارهای لکلرک رو کمرنگ کنی؟ میخوای بگی که نسبت به کارلوس احساس خطر بیشتری داری تا چارلز؟ بعضی وقتها در اینکه میشه دوستت داشت یا نه به شک میافتم. بخصوص وقتی اینطور سَیّاس و مرموز حرف میزنی.

    • Kiarash16

      15

      5

      همش بازیه لوئیزه …….
      میخواد روحیه شارلو نابود کنه ……..
      و همچنین مکسو….‌‌‌..

      • Max33vr46

        21

        12

        شارلو نمیدونم چون هیچوقت تو رقابت قهرمانی نبوده که بخوایم بسنجیمش ولی مکس خوب بلده جوابشو بده تا هی نیاد هرچی دلش خواست بگه ای کاش اون تایر پیرلی لعنتی پنچر نمیشد تا بیای راحت حرف بزنی ای کاش پنچر نمیشد تا ببینیم بازم میتونستی اینقدر ریلکس باشی اگه مکس می‌برد مرسدسو حسابس تو رادیو می کوبید مثل موناکو ولی شانس آورد دوستان همیل فن وقتی مکس تو پرتغال پیچ آخرو بد میزد بهش خرده میگرفتن که این بشر تو رقابت قهرمانی و زیر فشار اون مکس همیشگی نیست نگو همون هم به هیچ وجه تقصیر مکس نبوده و بعلت بال خمیده ردبول بوده ولی لوئيس جانشون توی موقعی که مکس به دلیل پنچری بیرون بود گند زد چرا نیومدن بگن قهرمان هفت دوره جهان در مقابل یه پسر بیست و سه ساله چنین اشتباهی میکنه پس اونم زیر فشار اشتباه میکنه و حقیقتا تا اینجای فصل مکس بهتر نشون داده و مثل ایمولا سر نخورده بره بیرون به قول مهریار صالحی مکس شاید یکی دوتا اشتباه ریز تو کوالی و ریسو اینا داشته اما مثل همیلتون کل آخر هفته آف نبوده تو موناکو

      • Fastboy 44

        15

        13

        “دوستان همیل فن وقتی مکس تو پرتغال پیچ آخرو بد میزد بهش خرده میگرفتن که این بشر تو رقابت قهرمانی و زیر فشار اون مکس همیشگی نیست نگو همون هم به هیچ وجه تقصیر مکس نبوده”
        😑😑😑 از اینجا تا پیست زندورت!😑😑😑!

    • Amin44

      21

      2

      اتفاقا برعکس اگه قراره مکس و لکلرک با این حرفا روحیه از دست بدن
      بهتره از فرمول یک برن
      که از نظر خودم به هیچ وجه این طور نیست
      مکس و لکلرک از قدرتمند ترین های گرید هستن
      طبیعیه قهرمان هفت دوره با این همه افتخار در مورد یک جوون با انگیزه این طور صحبت کنه
      نباید انتظار داشته باشیم که لوییس بیاد بگه من از رقابت ترسیدم و خودمو گم کردم

      • Hamoon

        9

        5

        کاملا موافقم

    • NICO ROSBERG-06

      11

      7

      من خودم فن مرسدسم.. واز لویسم غیر از فصلی که با رزبرگ سر قهرمانی رقابت میکردند هیچ حس منفی نگرفتم ولی صادقانه بگم هر وقت لویس اینجور مصاحبه های ک توش سعی در نادیده گرفتن کوچک شمردن رقیبش می‌کنه واقعا حس بد و منفی بهم منتقل کرده.. شاید بخاطر همینه که فقط به عنوان مرسدس و اونم برای کمکهای زیادی ک ب مرسدس کرده براش احترام قائلم نه بیشتر..

      • NICO ROSBERG-06

        12

        7

        واقعا انتظار دیدن یه چنین مصاحبه ای رو از همیلتون داشتم.. وقتی احساس خطر می‌کنه شروع به کوچک شمردن و نادیده انگاشتن حریفش می‌کنه.. مکس راننده بزرگیه و این که قهرمان۷دوره مسابقات بیاد و چنین مصاحبه ای رو انجام بده یکمی به نظر شخصی من دور از روحیه یک قهرمانه

      • NICO ROSBERG-06

        9

        6

        از ادمین عزیز دلم می‌خوام که نظر منو هم تایید کنند.. تا یه چایی بریزم بیام😅

    • محمد

      3

      5

      مکس اینکار رو نکرد؟

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      2

      0

      این کامنتت منو یاد مفسرهای در راس ایران میندازه که سعی میکنن از یه جمله یا مطلب یک نفر به هر نحوری تفسیرش کنن و به چیزهای دیگه که‌در ذهن خودشون هست برسن . 😂😂😂

  4. محمد امین

    12

    13

    دوستان من یه نظری دارم
    هیچ وقت نمیشه گفت یه راننده به طور واحد سریع تره از دیگری ، مثلا نمیشه گفت میک شوماخر کند است، بلکه باید گفت هاس هست کند هست، منظورم اینه که کل تیم مهندسی و رانندگان هاس و عوامل و ماشینش
    یا مثلا نمیشه گفت مکس به تنهایی سریع هست ، بلکه کل تیم ردبول در کنار هم سریع هست
    و اینکه هیچ کس که به تنهایی قهرمان جهان نمیشه، از ماشین و تیمش هست که محور اصلی قهرمان شدن اون هستن ، مثلا اگر یادتون باشه فتل وقتی قهرمان شد به ماشینش سجده کرد ، چون که در راه قهرمانیش ارزش ماشینش رو میدونست
    اما متعصفانه بعضی راننده های امروزی فقط من من میکنن ، نمیدونن که این کل تیم هست که قعرنانی رو رقمیزنه، و باید به ماشینشون احتدام و ارزش بیشتری بزارن
    لطفا اگر انتقاد دارید نطر بدین، خوشحال میشم

    • ali

      18

      1

      نمیدونم منظورتون کدوم راننده‌هاست که میگید من من میکنن…
      ولی هیچ راننده خوبی بدون بهترین ماشین قهرمان نمیشه
      بهترین ماشین هم بدون راننده عالی همیشه اول نمیشه
      بین گزینه‌های موجود هم همیشه بهترین‌ راننده‌ها برای بهترین ماشین‌ها انتخاب میشن

      این روزا ادم هرچی بگه به یه نفر ممکنه بربخوره پس:
      «این صرفا یه نظره، کسی جبهه نگیره» 🙂

      • Amin44

        5

        1

        سهراب:فکر میکنم تو سال های گذشته کم در مورد اشتباهات فتل فارغ از سوتی های گاراژ و عملکرد ماشین صحبت نکردیم!
        بنظرم بازسازی همه اون اتفاقات کار بیهوده ایه
        قبلاً هم عرض کردم هرراننده ای می‌تونه اشتباه کنه اما برخی اشتباهات از برخی افراد بیش از اندازه غیر قابل قبول بود و فتل چندین و چند بار این اشتباهات رو مرتکب شد،این اتفاق حتی اگه برای لوییس هم بیفته همین نظر رو خواهم داشت
        در آخر در مورد جمله پایانیت…
        لوییس اشتباه سهوی داشت که برد رو پروند
        به شخصه فکر میکنم آخر فصل بیشتر خوشحال بشم تا ناراحت اما حتی اگه به قیمت قهرمانی فصل بوده باشه،باز هم مشکلی نیست تو این سالها به قدری فن هاشو خوشحال کرده که این ناراحتی ها چیزی نیست…

    • محمد امین

      14

      6

      اقا مگر غیر از اینه که انقدر دیسلایک میکنید
      خب بحث کل تیم هست ، هیچ کس که تنهایی قهرمان نمیشه
      به نظرتون همیلتون با تیم هاس ۷ بار قهرمان جهان می‌شد ، و غیره و غیره
      راننده ی خوب در کنار ماشین خوب به قهرمانی نمیشه ، یه رابطه‌ ی دوطرفه هست
      اگر کسی صرفا در تیم خوبی نیست و نتایج خوبی نمیتونه به دست بیاره این به این به این معنی نیست که‌ بده ، اگر همیلتون از ساینز تعریف کرده، به این معنی هست که یه نکته ای درش دیده

      • Engineer

        5

        11

        به نظرم اشتباهت همینجاست.
        ساینز مثل ریکی با اینکه راننده خوبیه ولی موفقیت زیادی در قرمول کسب نمیکنه.
        ساینز 2 آرزو داشته.
        1-راننده فرمول 1 بشه 2-قهرمان فرمول 1 جهان.

        به اولیش رسید ولی فکر نمیکنم به دومیش برسه مثل ریکیاردو.

        نوابغ همیشه با رانندگان عادی فرق دارن.

        ریکیاردو نتونست قهرمان بشه به دلیل حضور فتل و همیلتون.
        حتی آلونسو هم که نبوغ خاصی داشت بعد 2 سال متوقف شد در حضور این نوابغ.
        باتن و آلونسو ماشین برتر نداشتن خیلی و قهرمانی هاشون متوقف شد.

        کسانی مثل پرز-ریکی حتی رزبرگ هرگز نابغه نبودن.

        رزبرگ از خودش شایستگی نشون داد با ماشین برتر فقط 1 سال موفق شد قهرمان بشه اونم دیدیم به چه سختی این کار رو کرد.

        برای همین هم هست که همیلتون بیشتر از کارلوس تعریف کرده.

        نوابغ این نسل کارلوس نیست گفتم اگر نابغه بود ردبول 2016 به جای مکس کارلوس رو میاورد.شاید از گسلی و نوریس و حتی شوماخری که فعلا اطلاعاتی دقیق ازش نداریم بهتر باشه.
        ولی
        نوابغ این نسل ورشتپن-لکلرک-راسل هستند.

        کسانی که ممکن هست به رکورد شوماخر و همیلتون حمله کنند.

        و برای همین هم همیلتون از کارلوس تعریف میکنه که هم کارلوس روحیه بیشتری برای مبارزه با این نوابغ بگیره و هم اینکه شاید با اینکار که قهرمان 7 دوره کارلوس رو تمجید کرده اون نوابغ روحیه از دست بدن.

        و احتمال رکورد دار شدنشون هم کمتر میشه.

        1 حرف از 1 اسطوره در فرمول ممکن هست مدت ها تاثیر مثبت یا منفی بزاره.

        الان باتن گفته مکس ورشتپن بهترین استعدادی هست که به فرمول اومده.
        یا آلونسو که به دفعات از جورج تعریف کرده و همین هفته قبل هم گفته جورج هر هفته چیز خاصی برای ارایه داد داره و از مکس هم به عنوان بهترین راننده تا ریس 5 ام یاد کرده بود.

        از لکلرک هم در آینده تعریف زیادی خواهیم شنید.

        کارلوس و گسلی و نوریس از نظر من 1 سطح از ورشتپن-لکلرک-راسل پایین تر هستند و استعداد اولیه اونها رو ندارن.
        شوماخر هم که وضعیتش معلوم نیست فعلا با 5 ریس تو هاس نمیشه نتیجه درستی گرفت ولی اطمینان دارم میتونه جای کارلوس رو تو فراری تهدید کنه و حتی بگیره.

        ورشتپن به عنوان شوماخر آینده فرمول 1 در فصل قبلی ازش یاد میشد.
        اونوقت اینکه همیلتون از ساینز بیشتر از ورشتپن تعریف کنه به نظرت عجیب نیست!!!!!!!!!!!!

        به نظرت چیزی تو ساینز دیده یا نخواسته مکس روحیه بگیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • مهدی

        6

        15

        مطمینا روی حرف همیل با مکس بود و چارلز…
        این ضعف همیل رو نشون میده خارج از پیست میاد شرو ور میگه ک روی روحیشون تاثیر منفی بزاره
        ولی مکس فک کنم امسال خوب سرویسش کنه
        لکلرک هم اگه ماشین خوب داشته باشه همیل ب گرد پاشم نمیرسه…. جایی ک راسل ثابت کرد این قضیه رو پارسال
        بعضی ها رو نمیدونم چجوری میگن ماشین خوب تاثیر نداره احتمالا تا حالای ماشین پلاستیکی هم نروندن

      • Engineer

        4

        11

        حالا کارلوس 27 سالشه که تا 40 ساگی مسابقه بده 14 فصل وقت داره.

        به نظرت میتونه از 14 فصل 7 فصل رو قهرمان بشه و به رکورد همیلتون برسه!!!!!

        قطعا برای جورج 22 ساله که هم نبوغ بیشتری داره و هم تیم بهتری مثل مرسدس ازش حمایت میکنه و در آینده به مرسدس میاد و هم تا 40 سالگی اگر مسابقه بده حدود 19 فصل وقت داره 7 دوره قهرمان شد خیلی راحت از ساینز براش هست.

        همیلتون میدنه ساینز هرگز به رکوردش نخواهید رسید برای همین ازش تمجید کرد.

        ولی ورشتپن-لکلرک-راسل ممکن هست 1 نفر از این 3 تا به رکورد همیلتون برسن.
        برای همین هم همیلتون تعریفی نمیکنه چون در آینده ممکن است حتی بالاتر از همیلتون باشن و اونوقت همیلتون هم ازشون تمجید کرده بود قبلا.

        ورشتپن-لکلرک-راسل فقط در صورتی 1 نفر هم ازشون به رکورد شوماخر و همیلتون نمیرسه.

        که هر فصل ماشین یکیشون بهتر باشه و مدام قهرمانی رو از هم دیگه بگیرن.
        اینطوری نمیتونن 7 بار قهرمان بشن چون باید حداقل 7 فصل 1 راننده ماشین برتر داشته باشه وگرنه مثل فتل که 4 سال داشت 4 قهرمانی باقی میمونه.

        آینده فرمول 1 دست ورشتپن-لکلرک و راسل هست.

        من به نظرم ممکن هست تا 10 سال آینده کسی جز این 3 نفر قهرمان جهان نشه.

        ضمنا نظرت خوب بود که کسی به تنهایی سریع نیست و تیم و بقیه هم مهمن.

        ولی الان به نظرت سرعت لطیفی بیشتر هست یا جورج!!!!!!
        یا سرعت کویات بیشتر بود یا گسلی!!!!!!
        یا سرعت ورشتپن بیشتر بود یا آلبون!!!!!!!

        پس راننده هم به تنهایی میتونه سریعتر باشه از راننده های دیگه حالا چه تو ماشین برابر و چه در ماشین های دیگه.

      • محمد امین

        6

        4

        خب مشخصه که ساینز بهترین فرمول یک نیست ، این واقعا مشخصه ، حتی جزو برترین ها هم نیست ،
        ولی کارش رو خوب انجام میده و تاجایی که بتونه امتیاز جمع میکنه
        شما منظور من رو نفهمیدید هر چند که خودتون هم تاییدش کردید
        منظورم این هست که مثلا راسل خوبه اما در یک تیم خوب ، در تیم ضعیف تا آخ عمرش یه سکو هم نمیتونه بگیره
        منظورم من اینه که یه راننده تنها زمانی در بهترین شرایط خودشه که در بهترین و سريع ترین تیم باشه ، اگر کسی تازه فرمول یک نگاه کنه هیچ وقت به ذهنش نمیرسه که راسل فوقولاده هست ، چون با ماشینش هر کاری کنه به جایی نمیرسه ، حتی اگر ماشین هم خوب باشه و استراتژی خوب نباشه بازهم به جایی نمیرسه، و حتی اگر همه ی اینا خوب باشن و راننده خوب نباشه تیم به جایی نمیرسه همه چیز به هم بستگی داره و هیچکس به تنها یی در فورمول یک موفق نمیشه
        و اینکه لطفا راجب الونسو نظر بد ندین ، الونسو بعد از اینکه از رنو به مک لارن رفت کلا هیچ وقت ماشینی برای قهرمانی نداشته و همیشه در سطح ماشین خودش خوب بوده ، ریسک هایی که اونزمان میکرد کسی الان جیگر رو نداره که بکنه
        بازهم هم میگم ،همه چیز رو به زمان بسپارید

      • Engineer

        4

        10

        من دقیقا متوجه منظورت شدم.

        ولی 2 جاش رو مخالف بودم 1 اینکه همیلتون چیزی در کارلوس ندیده و فقط برای اینکه از جوانان با استعداد تر تعریف نکنه از کارلوس تعریف کرده.
        2 اینکه خود راننده هم بسیار مهمه که سرعتش بالا باشه یا پایین در 2 کامنت قبلیت نوشته بودی برای چی میگن راننده سریعه ماشین سریعه.

        بله همیلتون اگه بره به هاس خیلی کندتره.
        یا مکس بره به ویلیامز.

        ولی تو ماشین برابر مکس از البون بسیار سریعتر بود.

        ضمنا من خودم فن آلونسو هم هستم و ازش حمایت کردم همیشه و قبول دارم نابغست و حتی میتونست بیشتر از 2 بار هم قهرمان بشه و خودم اون رو جز 10 نفر برتر کل تاریخ میدونم برای خودم از نظر مهارت.

        ولی

        همون 2007 هم بهترین ماشین رو داشت و 3 ام شد.
        آلونسو به خاطر راننده هایی مثل فتل و همیلتون متوقف شد.

        وگرنه اگر فتل و همیلتون نبودن که بعد از اونها آلونسو بهترین بود تو تیم های بهتری هم میرفت احتمالا الان 10 قهرمانی داشت.

        به قول خودت هم همیشه تو ماشینی که بوده عالی بوده.

      • Amin44

        6

        15

        یک راننده ای بود به مراتب پر افتخارتر از لکلرک و مکس
        بعد از رقابت با لوییس که اتفاقا اوایل فصل بهتر هم بود دیگه اون راننده سابق نشد
        راننده ای که اکثرا رو سکو بودن واسش عادی بود حالا وقتی رو سکو می‌ره فکر می‌کنه رو ماهه!!
        لکلرک هم تو مونزا ۲۰۱۹ طعم فشار رو چشید
        جایی که فقط به خاطر تیفوسی ها پنالتی نگرفت
        وگرنه مثل همون راننده ممکن بود آخر مسابقه بره تابلو ها رو جابجا کنه
        میتونی هر چی که میخوای در مورد لوییس بنویسی،حداقل برای بنده رقابتی بودن تو ماشین برابر تو سال روکی مقابل مدافع عنوان قهرمانی جهان که تو اوجش هم بود،بالاتر از هرچیزی مهمه

      • 🏁Parsa16

        15

        0

        مهندس
        باتن از مکس به عنوان بهترین استعداد نام برده
        الونسو از راسل
        سب از چارلز
        واقعا فقط زمان مشخص میکنه کدوم راست گفته

      • Engineer

        13

        7

        Amin44
        طعنه به فتل.

        فتل که فکر میکنه رو ماهه یا جای تابلو عوض میکنه.

        به خاطر رقابت و شکست از همیلتون نیست.

        زحمت کشیده همیلتون که با ماشین بهتر فتل رو برده.

        همین همیلتون کسی بود که 2010 تا 2013 تو کنفرانس ها به ماشین برتر فتل اعتراض داشت.

        موقعی که همیلتون 1 قهرمانی داشت فتل 4 تا داشت و همیلتون تو رده های 4 و 5 دور میزد تازه همتیمیش 2011 با همون مکلارن 2 ام شد و همیلتون کلا تو 5 سال کلا سکو 3 هم نتونست بگیره.

        ماشین خیلی مهمه.

        اینکه فتل به خاطر خوش شانسی همیلتون که برترین ماشین تاریخ با بیشترین اختلاف با ماشین شماره 2 گرید 7 سال دست همیلتون بوده و قبلش هم 2 سال با مکلارن تقصیره فتل هست.

        فتل اگه 2013 مرسدس میمود و قرارداد نداشت و بهش پیش نهاد میشد الان بیش از 10 قهرمانی داشت و راننده تو تو همون 1 قهرمانی مونده بود و شانس میاورد که حداقل تو تالار مشاهیر این رشته هست.

        حالا همه اینها که گفتم اصلا به کنار.

        همین همیلتون که 2010 تا 13 از ماشین برتر فتل میگفت.

        تو این 7 فصل از 2014 شد 1 بار بشینه از ماشین برتر خودش بگه.

        نه مسلمه چون به نفعش هست و اون موقع میگه من خوب بودم و همه رو زد به نام خودش.

        حالا این فتل با اخلاق بوده که انقدر ماشین برتر رو به روش نیاورده.

        مکس امسال شاید بتونه ببره ولی ماشینشون فرق داره.

        صبر وقتی جورج اومد مرسدس ببین حرف من درست در میاد یا نه.

        نام و آبرویی از همیلتون نمینونه چون جورج همیشه برنده میشه.
        این چیزی هست که من برای خودم اطمینان دارم بلایی که رزبرگ سر شوماخر اورد جورج سر همیلتون میاره البته که شوماخر 4 سال غایب بود و برای رقابت نیومده بود.

        ولی تو مراقب باش که بعد اومدن جورج همیلتون برای عدم شکست مقابل جورج خداحافطی نکنه چون قطعا از روبرو شدن با جورج فرار میکنه که انقدر دوست داره ولتری بمونه.

        کی بهتر از ولتری.
        قهرمانی رو مفتی تقدیم میکنه.

        هرکسی الونسو هم امتیاز بود و باتن و رزبرگ هم شکستش دادن.
        هرکسی بود جای ولتری الان همیلتون حداقلش 1 قهرمانی کمتر داشت.

        این فصل اگه جورج بیاد نمیرسه به همیلتون چون 101 عقبه ولی اگه همیلتون این فصل قهرمان بشه احتمال سال دیگه خداحافظی کنه که مبادا از جورج شکست بخوره.

        جورج رو هرگز دست کم نگیر جورج استعدادی داره که هر ریس من رو به وجد میاره.

      • DavidKame

        8

        8

        Engineer عزیز
        سال 2007 یه ننگ بزرگ برای مکلارن و همیلتون بودش اول اینکه برای مکلارن چون به دلیل جانب داری کاملا یک طرفه از همیلتون قهرمانی تیمی و رانندگان رو به سادگی از دست دادن هیچ حمایتی از آلونسو نبود فقط کم مونده بود بهش بگن بیا خودت تایرها رو تعویض کن ننگ برای همیلتون چونکه نتونست با یه ماشین قهرمانی و یه تیم کامل پشتش آلونسو رو شکست بده شما به جایگاه سوم آلونسو نگاه نکن چون پیش هیچ کی ارزش نداره در امتیازات برابر در تعداد جایگاه اول برابر در تعداد جایگاه دوم برابر و واقعا درود بزرگ به راکونن که با ماشین دوم گرید فوقالعاده بود و قهرمان شد مکلارن به خاطر رسواییش عقب افتاد وگرنه ماشین اول گرید رو داشتن نمیدونم اون سال رو دنبال میکردید یا نه من خودم از طریق داییم که تو کانادا بود از سال 2007 مسابقه به مسابقه رو دنبال میکردم و جو اون سال ها رو دقیقا به خاطر دارم
        بعد گفتید آلونسو به وسیله فتل و همیلتون متوقف شد چونکه این دو بهتر بودن و ماشین بهتر رو گرفتن باید بهتون بگم که هیچ اینطور نیست اون سال ها بهترین تیم که فراری بود آلونسو رو گرفت نه همیلتون و نه فتل رو فتل که با ردبول بود که تیم با دستاوردهای خاصی نبود تا اون موقع و همیلتون هم در مکلارن بود و اون موقع ماشین خوبی داشتن ولی نه در حد فراری و بعدش که همیلتون رفت مرسدس مرسدس تیم در حد قهرمانی نبود

      • Fastboy 44

        15

        6

        چقدر کارشناس زیاد شده!
        ننگ منگ هم میکنن!
        احسنت!
        توی تاریخ از فصل ۲۰۰۷ و شاهکار لوییس همیلتون جوان نام برده خواهد شد به عنوان روکی و سال اولی که قهرمان دو دوره جهان و توی اون زمان بهترین راننده جهان رو شکست داد و بخاطر فقط و فقط ۱ امتیاز قهرمانی رو از دست داد
        و اگه گاراژ مکلارن سعی بر نگه نداشتن لوییس توی پیست به مدت طولانی نبود شاید لوییس با لاستیک های فرسوده اون اشتباه رو مرتکب نمیشد
        توی موناکو به نفع آلونسو دستور تیمی دادن
        توی دور های آخر برزیل ۲۰۰۷ اون اتفاق و از دست رفتن قهرمانی…..
        اون وقت این مرجع موتوراسپورت!!! از ننگ حرف میزنه!
        خیلی جالبه!
        روز به روز پیشرفت رو میشه دید……

      • ali

        13

        2

        مهندس جان من اکثرا نظرات طولانی رو نمیخونم
        ولی خب اونایی رو که از شما میخونم کم اشتباه ندارن
        مخصوصا اونجا که میخواید با امار حرفتون رو اثبات کنید
        گفتید که توی ۵ سال همیلتون کلا ۳ سکو هم نگرفته!
        که احتمالا منظورتون از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ باشه، یعنی بین قهرمانی اول و دومش.
        ۲» ۲۰۰۹
        ۳» ۲۰۱۰
        ۳»۲۰۱۱
        ۴»۲۰۱۲
        ۱»۲۰۱۳
        اینا فقط آمار «اول» شدناش توی اون سال‌هاست
        ماشاالله خوتون دیگه مهندسین حساب کتاب کنید که بیشتر
        از ۳ «سکو» میشه یا نه.
        و اینکه هر راننده‌ای فصل خوب داره فصل بد هم داره.
        جسارت نباشه ولی به نظرم بعضی وقتا در حق همیلتون یکم بی انصافید.
        مکس استعداد خوبی داره تونسته توی این یکی دوسال
        چند بار سکوی اول رو بگیره و البته اگر بخوایم با همیلتون مقایسه کنیم خوب اونم تونسته توی اون سال‌ها.
        مهندس جان خود مکس هم تا پارسال از ماشین برتر مرسدس میگفت
        امسال که ماشینشون یکم بهتره ببین حرفی میزنه در مورد ماشینشون؟ نه ۴ سال هم بگذره حرفی نمیزنه.

        خلاصه به نظر من به این چیزا و اما و اگر نباید خیلی فکر کرد به جاش از مسابقات لذت ببریم و کمتر تعصب یه راننده یا تیم رو بکشیم بهتره.
        از همه مهم‌تر منصفانه کامنت بذاریم.

      • Amin44

        7

        2

        نمیدونم چطور ۲۰۰۷ رو به یاد دارید اما اوایلش رو نه!
        مک‌لارن دید یه راننده انگلیسی با حقوق خیلی پایین تر داره با برترین راننده روز به راحتی رقابت می‌کنه
        برای همین هم استراتژی رو تقسیم کرد
        خود آلونسو میگه لوییس بهترین هم تیمیم بوده و تو ۲۰۰۷ همه تلاشش رو کرده که لوییس رو شکست بده،اتفاقا خودش هیچ وقت در مورد این مسائل که فن ها بهش استناد می‌کنه،صحبت نکرده
        چون خودش بهتر از هر کسی می دونه تو هرتیمی این اتفاق می‌افته و فقط مهم اینه که راننده بتونه خودشو در اون شرایط قرار بده که اتفاقا لوییس نشون داد!در ضمن نظرم در مورد ماشین برتر بودن یا نبودن قهرمان شدن و نشدن لوییس تو ۲۰۰۷ نیست اولش هم گفتم،رقابتی بودن جلو برترین راننده حاضر و مدافع عنوان قهرمانیه که کار لوییس رو با ارزش می‌کنه،مثل این میمونه مکس امسال قهرمان بشه و سال بعد با یه روکی هم تیمی بشه و اون روکی مکس رو به چالش بکشه حتی با حمایت گاراژ! اون موقع جو جالبی راه خواهد افتاد

      • Sohrab

        2

        6

        Amin44

        دقیقا میشه بفرمائید اون راننده ای که دیگه راننده سابق نشد آیا ابزار قهرمانی داشت؟

        جدا از گاراژ و تیم تحت حمایتش ، ماشین رقابتی داشت ؟

        نکنه sf90 ماشین قهرمانی بوده ما خبر نداشتیم؟ یا sf1000?

        درک من از اون گفته سب که میگه حس میکنه روی ماهه

        بخاطر اولین پودیومش با استون بوده
        البته که فکر میکنم قبل از سب مدعی های خیلی بیشتری هم بودن و جایگاه اون ماشین.

        در آخرم یک جمله تاریخی بگیم

        “وقتی همه ترمز میزنن تو گاز بده”😂

      • Engineer

        2

        6

        ali

        خوبه هر بار مینوشتم سکو 3 فصلی.
        چون میدونستم ننویسم همچین اتفاقی میفته.

        اینهمه لایک برای حرفی که اصلا درست نیست.

        آمار همیلتون
        2009 = 5 سکو / 2 سکو 1 / 1 سکو 2 / 2 سکو 3 / رده 5 فصل.
        2010 = 9 سکو / 3 سکو 1 / 5 سکو 2 / 1 سکو 3 / رده 4 فصل.
        2011 = 6 سکو / 3 سکو 1 / 3 سکو 2 / 0 سکو 3 / رده 5 فصل.
        2012 = 7 سکو / 4 سکو 1 / 0 سکو 2 / 3 سکو 3 / رده 4 فصل.
        2013 = 5 سکو / 1 سکو 1 / 0 سکو 2 / 4 سکو 3 / رده 4 فصل.

        جناب الان کجای این آمار دروغ بود و انکار واقعیت!!!!!!!!

        کجاش بی انصافی بود!!!!!!

        کجاش چرت و پرت از خودم در آورده بودم برای اثبات حرفم!!!!!!!!!

        نوشتم همیلتون بین 2009 تا 2013 که ماشینش خوب نبود چرا تو رده ها 4 و 5 دور میزد و سکو 3 نگرفت که همتیمش باتن با همون مکلارن 2011 سکو 2 گرفت.

        کجاش نامفهومه!!!!!

        وقتی میگم باتن سکو 2 گرفت تو 2011 یعنی کل فصل رو دارم میگم که همیلتون سکو 3 نتونست تو 5 فصل بگیره ولی همتیمیش گرفت.
        وگرنه من تاریخ مسابقات رو حفظم شعورم هم میرسه یه چک کنم اول بعد بنویسم.

        1 دروغ از آمار بالا در بیار تا من دیگه تو این سایت کامنت نزارم.

        1 بی انصافی در بیار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        خواهشا اول فکر کنید بعد چیزی بنوسید که من رو خراب کنید که برعکس اتفاق نیفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Engineer

        1

        6

        ادمین لطفا تایید کن کامنت بالا رو.

      • ali

        5

        3

        مهندس عزیز
        اگر منظورتون «نتیجه و رده بندی نهایی» بوده حق با شماست. چون نوشتید سکو بد متوجه شدم.

        منظورتون از خراب کردنتون برام عجیبه!!! چون مشکلی باهاتون ندارم و بجز یکی دوتا پیام در قالب شوخی، کامنت‌هاتون رو ریپلی نکردم.
        یه بحث دوستانه‌ست، سخت نگیرید.
        فقط قصدم اشاره به بعضی از مطالبی بوده که توی کامنت‌هاتون دیدم، همه ماها اشتباه داریم شمام نباید فکر کنید مو لا درز کامنت‌هاتون نمیره.
        اصولا اهل بحث کش دار و مقایسه راننده‌ها هم نیستم.

        توی پیام قبلی هم گفتم هر راننده‌ای (یا بهتره بگیم هر ورزشکاری) سال و فصل، خوب و بد داره
        اینکه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ ماشین همیلتون ماشین چندم گرید بوده که جای بحث داره
        ولی مطمئنن بغیر ۲۰۱۱ ماشینش از تاپ‌ها نبوده.
        اینکه اون فصل چرا نتایجش اونطور بوده هم دلایل زیادی ممکنه داشته باشه.

        نمیشه هم با اون یه فصل نتیجه گرفت که اه اه این همیلتون چه راننده بدیه و…
        اگر اینطور باشه خب وتل رو هم باید بد دونست
        چون ۲۰۱۴ دنیل ریکاردو سوم شد و وتل پنجم، پس قهرمانیاش کشک چون ماشینش قوی بوده و رقابتش در سال‌های بعدی هم فقط و فقط بخاطر توانایی ماشین فراری بوده. نه اشتباهه دور از انصافه با یه فصل به این نتیجه برسی.
        همیلتون در همه فصل‌هاش از ۲۰۰۷ که تازه وارد بوده
        تا ۲۰۱۳ فقط بغیر ۲۰۱۱ از هم تیمیش بالاتر بوده در رده بندی نهایی.
        در مورد انصاف و جانبداری خیلی متعصبانه، بقیه دوستان بهتر در جریانن لازم به توضیح نیست.
        اینکه بعد از قهرمانی در فرمول ۳ و بعد فرمول ۲،
        تیم مک‌لارن با همیلتون قرارداد بست و همون اول به
        یه تیم تاپ رفت و بعدا نیکی لائودا انتخابش کرد
        چیزی بجز «تمام موفقیت همیلتون ماشینشه و اگر میگید نیست ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ رو ببینید» میگه، اکثر پیاماهای شما (حداقل اونایی رو که من خوندم) روی همین محور میگرده. رئیس فیا هم که هستن، اقای شانس و…
        اما و اگر و شاید اگر جای رزبرگ و بوتاس فلان راننده بود همیلتون اینقدر قهرمان نمیشد و… هم چیزی رو اثبات نمیکنه. چون همینو میشه برای بقیه راننده‌ها و تیم‌ها هم بکار برد مثلا اگر بجای وبر، الونسو توی ردبول بود! یا جای البون فصل پیش یه راننده عالی بود شاید اون سوم میشد. این احتمال و اگر و شایدها بی معنیه. دیگه خودتون بهتر میدونید اکثر تیم‌ها دوست دارن چه مدل ترکیبی داشته باشن.
        برقرار باشید.

      • Engineer

        1

        5

        Ali
        ماشین تاپ یعنی ماشین 1 تا 3 گرید.
        اون سالها فاصله ماشین 1 تا 3 ام به اندازه ماشین 1 با 2 ام بود.

        من درست نوشته بودم و شما اشتباه برداشت کرده بودی و در کامنتت نوشتی کامنت من اشتباه هست.

        من هیچوقت نگفتم مو لا درز کامنتم نمیره.

        منم اشتباه میکنم ولی چیزی که خودم قبولش دارم مینویسم.

        اگر راجع به فلان فصل صحبت کردم نوشتم با قطعیت نمیشه نظر داد و حتی خودم نوشتم آمار راست نمیگه.
        سر قضیه برد همیلتون تو 7 سال اول 22 و تو 7 سال دوم 74.

        خوب این آمار قطعا همه چیز رو نمیگه چون راننده همون رانندست و قطعا فرقی در تیم و اتوموبیلش به وجود اومده.این یعنی آمار همیشه درست نیست که بخوام به آمار فصل های قبل رجوع کنم.

        و اینم که 2011 چی شد و 2016 چی شد تو همون سال پروندش بسته شد.
        شاید اگر n سال دیگه همیلتون همتیمی رزبرگ بود همش رو همیلتون برنده میشد و شاید همش رو رزبرگ.
        من نوشتم این ها احتمال هست ولی حدس و گمان نیست چون نمونه هاش رو فصل های قبل دیدیم و درسته که رو همون ها هم نمیتونیم دقیق نظر بدیم.
        من فقط نظر شخصیم رو گفتم و یه عده قبول دارن و یه عده نه.

        من به این درک رسیدم که حرف من قطعا مخالفانی داره.
        به من میگی متعصب.
        اوکی من متعصبم رو فتل و مکس.
        ولی خوب خوبه که آدم بیان کنه.

        اینجا اکثرا متعصبن فقط خودشون رو قایم میکنن.
        نظر متعصبانه از هر کابری من دیدم شما هم احتمالا دیدی.

        به این دوستان متصب همیلتون فن نگاه کن.

        الان همیلتون برابر با شوماخر ایستاده.

        همون موقع که همیلتون 4 یا 5 قهرمانی داشت اگه تو همین سایت از 1 فن همیلتون میپرسیدی همیلتون بهتره یا شوماخر میگفت همیلتون.

        بدیهی هم هست خوب فن اون رانندست.
        نمیدونم چرا انقدر میخواید مبارزه کنید که بگید ما متعصب نیستیم.

        خیلی از دوستانی رو دیدم اینجا از ساینز یه قدیس ساختن در صورتی که من اطمینان دارم نهایتش میتونه 3 ام یا 2 ام 1 و 2 فصل بشه تازه اونم متحمله چون بستگی به ماشین فراری داره.

        اگه ماشین فراری برابر با ردبول و مرسدس بمونه تا 10 سال دیگم ساینز حتی 3 ام هم نمیشه تو فرمول که بعضی ها ازش قدیس ساختن و میپرستنش.

        حالا وقتی از ساینز یه اسطوره ساختن که تنها هنرش بردن 2 فصل 1 روکی بوده.

        توقع داری من درباره راننده محبوم که قهرمان 4 دوره جهان هست جانبداری نکنم!!!!!!!!!

        حرفی بزن که فقط از جانب خودت منطقی نباشه چون حرفت از نظر من 1 نفر منطقی نیست.

      • Sohrab

        3

        3

        fastboy44
        من اسمی از SF70H و SF71H نبردم .

        فقط میگم سب بعد از حادثه هوکنهایم دیگه سب سابق نشد (اسمش هرچی میخوای بزاری) ولی من فتل فن دیگه بعد از اون تصادف سب عملکردش برام قابل توجیه نبود

        البته فصل 2018 علاوه بر اینایی که گفتم هنوز بماند که ماشین فراری چطور بعد از سنگاپور یهو کند میشه ، فوت مارکیونه ، بودجه تحقیق و توسعه ای که اریوابنه فقط بخاطر رقابت با بینوتو قطع کرده

        بالاخره تیم و راننده حداقل به جو آرامی برای بهترین پرفورمنس خودشون نیاز دارن
        اشتباهات سب زیاد اینم انکار نمیکنم

        درباره sf70h نیازی نمیبینم صحبت کنم چون بنظرم سب بیشتر از این توان رقابت با اون ماشین نداشت تا همونجاش هم کار خارق العاده ای بود

        اشتباه سب ، باکو ( این فکر میکنم حقه زدن) و سنگاپور (که البته بنظرم 50 50 بود) و مالزی که مجبور شد از 20 ام شروع کنه ، ژاپن که شمع زد

        البته با توجه به اون برخورد سب ، سنگاپور عملا با توجه پیست های باقی مونده که قدرتی و قدرت موتور مرسدس عملا شانسی برای سب قائل نبودم

        من fastboy تا اونجایی که تونستم هم طرفداری مو کردم و هم خواستم حقایق بگم ولی ذات طرفداری که خودت بهتر میدونی.

        من کامنت زیاد نمیزارم مگه بعد هر ریس اما اینکه دوست شما amin میاد میگه راننده با سابقه بسیار بیشتر و عناوین قهرمانی بعد از رقابت با لوییز اون راننده سابق نشد نمیخوام کار شاقی انجام بده فقط دلیل بیاره ایا سب توان رقابت قهرمانی اصلا ماشینی داشت که ببینیم؟ فکر کنم همه بدونیم خیر

        اگه اشتباه نگم خودت البته خیلی پست قدیمی تر گفته بودی براندل و .. گفتن ماشین sf71h ماشین قهرمانی بوده ، من انکار نمیکنم درسته اما چون سب قهرمان نشده دلیل بر این نیست سب ضعیف یا … دلیلش ساده رقیب سب ماشین قهرمانی داشت شما فقط یک قهرمان میتونید داشته باشید

      • ali

        3

        0

        سلام مهندس جان
        اول از همه باید بگم به هیچ کدوم از راننده‌ها اندازه سباستین وتل علاقه ندارم. از همون موقعی که در برنامه تاپ گیر مهمان جرمی کلارکسون شد.

        بله درست میفرمایید باید جوری حرف بزنیم که با منطق بقیه هم جور در بیاد و این موضوع برای شمام صدق میکنه. اگر یک فن متعصب بعد پنج قهرمانی همیلتون گفته از شوماخر بهتره باز میگیم خب شاید فقط از روی تعداد قهرمانیاش میگه (نه که درست گفته باشه)، ولی شما در بیوی پروفایلتون چیزی نوشتید که با منطق ۹۹.۵ درصد اعضای سایت جور در نمیاد.
        مکس راننده جوون و قابلیه در موقعیت درست هم قرار گرفته، تیمی پشتش داره که تمام سعیشون رو میکنن که قهرمان بشه. اگر لازم به شرط بندی باشه من شرطم رو روی مکس میبندم ولی انصافا best driver of all time؟
        آینده؟ معلوم نیست. حرف زدن درموردش بازم شاید و اگر و گمانه. نظرم رو گفتم در این مورد.
        در مورد ساینز من نظری ندارم اینکه همیلتون ازش تعریف کرده لابد یه چیزی میدونه (از لکلرک هم تعریف کرده بوده قبلا ظاهرا) اونجا کنار همه راننده‌هاست به هر حال. جای شمام بودم اینقدر محکم در مورد ساینز حرف نمیزدم، باتن هم بعد چهار فصل خیلی معمولی و بعد یه سومی و بعدش بازم رده‌های پایین با ماشین ضعیف هوندا در اخر که یه ماشین خوب بهش دادن و تونست قهرمان بشه، رفتار و سطح رانندگی راننده‌ها ممکنه با ماشین تاپ و ماشینی که میتونه برای قهرمانی بجنگه با گذشته متفاوت باشه. فکر کنم اگه الان توی سال ۲۰۰۹ بودیم توی همین سایت خیلیا کلی مسخره‌ش هم میکردن و میگفتن که امکان نداره این راننده بتونه قهرمان بشه، ولی تونست.

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        2

        1

        کاربر مهدی
        اینکه شما میای اینجا و با این لحن زشت و درخور شان و شخصیت خودت درباره لوییس صحبت میکنی رو ما به پای فن های ردبول و مکس نمیزاریم چرا که همونطور که بعضی از به ظاهر فن های مرسدس و لوییس با بی ادبی به مکس یا ردبول توهین میکنن امسال شما هم دقیقا مثل همونا طرفدار واقعی فرمول یک نیستید و دنبال جایی واسه عقده گشایی و نمایش شخصیتتون هستین .
        ردبول و مکس طرفداران با شخصیتی مثل ali33 داره که در عین احترام طرفداری خودشو از راننده و تیم مورد علاقش داره

    • Engineer

      1

      2

      ali

      متشکرم وقت صرف کردی و نوشتی.

      بله من در بیوم چیزی نوشتم که در حال حاضر خودمم این رو جایی بیان نمیکنم.

      چون با منطق هیچ انسانی جور در نمیاد من نگفتم منظقی هست.

      ولی ممکن هست یه روز اتفاق بیفته.

      هیچکس فکر نمیکرد سنا که از 84 تا 88 4 فصل قهرمان نشد واسه ماشین یه همچین راننده ای باشه.
      یا شوماخر یه همچنین قهرمانی در بیاد.

      مکس قطعا آیندش درخشان هست.

      ضمنا مقایسه ساینز و باتن خیلی خنده دار بود.

      باتن در بدترین حالتش بهتر از ساینز بود.

      همون موقع که ماشینش هم خوب نبود عملکردش مثل جورج ماکسیمم و خیره کننده بود.

      ولی ساینز حتی با مکلارن هم 100% از ماشین نمیکشید بیرون که اگر میکشید 1% هم امکان نداشت پرز 4 ام بشه 2020.

      اگر مکس-لکلرک-راسل ماشین 2020 ساینز رو داشتن میتونست راحت 4 ام بشن.

      شب دراز است و قلندر بیدار نیاز به این همه توضیح نیست.

      من نه فن ساینز هستم و نه هیترش فقط به نظرم زیادی گندش کردن.

      آینده همه حرف های من راجع به ساینز رو مشخص میکنه.

  5. Farzad🏁

    14

    22

    همیلتون یه روباه انگلیسیه .

    در ضمن چندین روز از ریس گذشته و حتی یک پست هم درباره ورشتاپن کار نکردید با توجه به اون اتفاقی هم که براش افتاد یه پست مفصل رو میطلبید ، این سطح از دشمنی با مدعی قهرمانی واقعا نوبره .

    • saeed66

      19

      7

      زمانی که همیلتون کرونا گرفت جرج راسل باماشین همیلتون مسابقه داد اگه لاستیکش پنچر نمیشدقطعا رو سکو بود من حدود یه سالی هست مسبقات فرمول یک نگاه میکنم فقط یه چیز فهمیدم که همیلتون واقعا ازهمه لحاظ تکه مکس هم راننده خوبیه ولی از لحاظ کنترل ماشین ولاستیکهای ماشین خیلی بد عمل میکنه فک میکنه از قبل همیشه برندست

      • Engineer

        4

        15

        خود توتو ولف گفته مکس بسیار سریع و در کنترل خودرو بسیار خوب عمل میکنه.

        بعد فکت جدیدی میزنن که مکس در کنترل خودرو بده.

        باکو فقط 1 بدشانسی بود کسی که تو موناکو که به نظرم سخترین پیست برای کنترل خودرو هست پیروز میشه با اختلاف از مهارت در کنترل مثل ژیل ویلنوو و سنا باید برخوردار باشه که مکس ثابت کرده در همه چیز میتونه بهترین باشه.

      • Erfn

        11

        3

        همیلتون توی نکهداری از لاستیک خیلی عالیه دلیلش هم استایل رانندگیش در پیچ هاست یعنی بخوام ساده بگم ماشین رو توی پیچ بیشتر صاف نگه میداره تا مکس ، مکس راننده خوبیه و این جزئیات رو میتونه در طول زمان بدست بیاره و فعلا جا داره

    • Engineer

      6

      12

      بله منم 1 بار به این موضوع اعتراض کردم که از مکس 1/3 همیلتون هم خبر نمینویسید.
      اون موقع مکس رقیب قهرمانی بود و الان حتی لیدر هست.

      2 خبر قبلی راجع به همیلتون بود ولی هر 2و3 خبری که درباره همیلتون مینویسن 1 خبر راجع به مکس.

      این درست نیست فکر کنم اینجا ادمین ها هم مثل اکثر کاربران همیلتون فن باشن.

      • مهدی

        5

        12

        اره داداش قشنگ میشه فهمید اینو
        چرا در مورد رقیب قهرمانی چیزی نمینویسن همش شده همیل…… همیلتون اگه توانایشو داره فصل بعد بیاد مکلارن یا بیاد استون قهرمانی پیشکشش بتونه سوم سال بشه ب تواناییاش ایمان می اوریییم و در کار او میاندیشیم

    • Mahmood.ghaedi

      13

      4

      فرزاد کاری ب کامنتت ندارم
      شعر جدید نگفتی

  6. McLaren F1

    12

    6

    دیگه همه به این بازی های همیلتون آشنایی کامل دارن
    هرچی میگه رو باید برعکس در نظر گرفت
    اگه انقد نگرانه که توی ۴۰ سالگی مشغول مسابقه دادن نباشه میتونه از فصل بعد با خیال راحت خودش بهتر بشناسه و افق فکریش گسترش بده.

  7. Engineer

    11

    16

    خیلی جالبه که همیلتون میگه وارد بازی کلمات نمیشه.
    ولی سعی میکنه همه جوانان رو نام ببره به عنوان رقیب به جز اصلی ترین اونها که بهترینشون و رقیب اصلیشه.

    روزی که نوشتم احساس میکنم همیلتون ترسیده دوستان به من متلک گفتن.
    روزی که بند ورشتپن شایع شد همه نوشتن همیلتون همه رو شکست داده واسه چی باید از مکس بترسه اینها حقیقت نداره.

    ولی قشنگ مشخصه کی بیشتر ترسیده.
    البته من حق رو به همیلتون میدم در آستانه 8 امین قهرمانی و ترس از دست دادن رکورد باید ترسید نه فقط برای مکس ترس از دست رفتن تاریخ سازی.

    حالا ورشتپن گفته ماشین مرسدس بسیار قویه تو مسیرهای عادی و من پشیمانم چون میخواستم تو 2 ریس خیابانی فاصله رو بیشتر کنم که نشد.

    بعد هم گفته که اونها گاهی میگن ماشین ما ضعیفه و ردبول خوبه در صورتی که در مسیر های عادی بسیار قدرتمند هستند و همچنان ماشین خوبی دارن.

    حالا به جز بحث ماشین من نوشته بودم هر دو ترسیدن ولی خوب انگار همیلتون بیشتره با این صحبت ها و نادیده گرفتن مکس.

    قشنگ جنگ روانی راه انداخته.

    حالا درباره ولتری و جورج.

    بعد ایمولا من نوشتم اگر جای ولف بودم 1 روز هم برای آوردن جورج تردید نمیکردم.
    همه ریختن سر من بعد پرتغال و اسپانیا چون 2 سکو گرفت.
    بعضی هاتون شاید ولتری رو متوسط و در وسط های گرید بدونید.

    بله ولتری راننده متوسطیه شاید تو گرید از 10 راننده سریعتر باشه ولی اشتباهاتش تحت فشار رو بیشتر از کل گرید هست.
    برای همین من گفتم برای صندلی تیمم اگه جای ولف بودم ولتری با فرم امسالش انتخاب 20 ام بود.

    حقیقتن سکو 3 برای مرسدس کافی نیست.
    مکس و همیلتون احتمالا بیشتر ریس ها 1 و 2 باشن.
    پرز هم که امتیاز بیشتری داره.
    برای همین تو جنگ سکو 3 اگه ولتری ببازه به پرز که احتمالش هست مرسدس سلطه 7 سالش از بین میره.

    همیلتون قهرمانیش و رکوردارشدنش مهمه برای مرسدس.

    ولی مهمتر قهرمانب تیمی و رسیدن به سلطه 8 سالست.
    همین فردا اگر جورج بیاد 101 امتیاز از همیلتون عقبه.
    قطعا نمیتونه برای قهرمانی با همیلتون رقابت کنه.

    و شاید چون خیلی عقبه و واسه اینکه زودتر بیاد به مرسدس حتی از دستورات تیمی هم به خوبی ولتری پیروی کنه.
    اگه جورج بیاد سر 1 و 2 با مکس و همیلتون میجنگه نه سر 3 با پرز.
    این یعنی بیشتر ریس ها پرز 4 ام میشه.

    و قهرمانی مرسدس محتمل تر میشه.

    جورج با ماشین وفق پیدا کنه بسیار جسور تر از ولتریه.

    حالا جالب تر از اون اینه که هم ولتری خواسته تا ماه آینده صحبت کنه برای فصل بعد.
    و هم جورج خواسته که تا آخر تابستان تکلیف سال بعد رو مشخص کنه.

    • مهدی

      4

      11

      انجینر پیش بینیات خیلی خوبه
      مکس قطعا از جورج بهتره با ماشین مرسدس هم نمیتونه از مکس بهتر باشه
      پرز کم کم داره خوب میشه پس چهار همیشگی مطمینا براش کمه.. انگیزش بیشتر‌شده‌

      • Engineer

        5

        13

        ممنون مهدی جان لطف داری شما.

        بله در اینکه پرز انگیزه گرفته شکی نیست چون قطعا 1 پیروزی انگیزه چند سکو دیگه رو هم میده.

        ولی خوب جورج هم راننده با جسارتی هست به راحتی سبقت میگیره حتی تو ویلیامز هم بار عملکرد بالایی داره ولی بازم قطعا مکس بهتر از شارل و جورج هست.

        قبلا هم گفتم اگر بخوام درصد بدم مثلا از 100 به مکس و شارل و جورج از نظر خودم اینطور نمره میدم.
        مثلا مکس 89-شارل 88-جورج 87-

        با اختلاف حداقل بهشون نمره میدم از نظر خودم ولی قطعا قبول دارم حداقل 1 درصد هم که شده مکس بهتر از شارل و شارل بهتر از جورج هست.

        البته تا الان چون آینده مشخص نیست.

      • Amirali

        7

        2

        شما دو نفر عالی هستین.یک سری حرف هایی میزنید که تو کل عالم هستی جز خودتون و طرفدارای متعصب مکس قبولشون ندارن بعدش هم همو تایید میکنین.مهدی که اصلا خارق العادست.موفق باشید.

    • Mehrab

      8

      1

      مهندس عزیز برخلاف همه نظراتت که تقریبا باهاشون مخالف بودم با این یکی موافقم . جورج میتونه یه نیروی جدید به مرسدس بده و به عنوان یک بوستر عمل کنه و چون جوونه و جویای نام احتمالا تا موقع حضور لوییس یا حداقل این فصل از همه دستورات تیمی تبعیت میکنه تا بتونه صندلی خودش رو تثبیت کنه . و یه چیز دیگه هم هست اینه که من فکر میکنم لوییس بیشتر با جورج کنار بیاد . هرچی نباشه هردوتاشون اهل انگلیس هستند و از یک ملیت . اگه جورج اندکی عاقل باشه میتونه تا موقعی که لوییس حضور داره نهایت استفاده رو ازش بکنه و به عنوان یک استاد همه فن حریف ازش درس یادبگیره و جایگاه خودش رو برای صندلی شماره یک مرسدس بعد از لوییس تا جای ممکن محکم کنه .

  8. محمد امین

    15

    7

    به نظرم همیلتون امسال هم قهرمان فرمول یک میشه و هیچ تردیدی درش نیست، چون در پیست های رو به رو واقعا حرف اول رو میزنه
    هرکس شک داره میتونم باهاش شرط ببندم

    • Engineer

      7

      11

      باید ببینی تست های جدید چی میگه.
      میزان تحت تاثیر قرار گرفتن بال فلکسی عقب ردبول یا بال فلکسی جلو مرسدس.

      به جز اینها باید ببینیم انجین جدید ردبول تا چه حد تو مسیرهای عادی جواب میده و میتونه به قدرت مرسدس باشه.

      ماشین ردبول چسبندگی بیشتری میده که بهتره به دلیل زاویه ریک بالاتر اگر درگ رو حساب نکنیم همین الانش مصرف تایر ردبول به خصوص در عقب ماشین بیشتره.

      مصرف تایر زیاده چون چسبندگی بیشتره و مرسدس ها هم که خوب تایر نگه میدارن هم ماشینشون و هم راننده هاشون.

      باید فقط وضعیت اتوموبیل ها و آپدیت هارو دید.

      اگه هرکدوم که ماشینشون یه خرده هم شده از رقیب بهتر باشه قهرمان میشن.

      ولی اگه ماشین ها برابر باشه رقابت پا به پا هست.

      • محمد امین

        8

        4

        آخه ، همیلتون یه جورایی تلسم کرده فرمول یک رو ، من مطمن بودم در گرند پرتقال ورشتاپن میبره آما اصلا نمیتونم درک کنم
        احتمالا پیش رمال یا فالگیر میره

      • Engineer

        5

        14

        محند امین

        بعید هم نیست شاید مکس هم باید بره پیش همون دعانویس.

        واقعا اگر اسم این چیزها خوش شانسی نیست پس چیه!!!

        از اول 2020 تا الان بوتاس 4 مسابقه ret شده همیلتون 0.
        از اول 2020 تا الان بوتاس 5 بار پیت استاپ طولانی داشته و همیلتون 0.
        برای همیلتون پیت بالای 4.7 ندیدم.

        در صورتیکه بیش از 5 بار برای بوتاس پیت بالای 8 ثانیه دیدم.

        مگه میشه همه اتفاقات پیت 1 تیم فقط برای 1 راننده بیفته.
        2 تا راننده هستن ریگه 5 بار برای ولتری و 0 برای همیلتون.
        100 تا پیست استاپ انجام میدن متوسط 50 تا برای هر راننده و برای همیلتون هیچوقت اتفاقی نمیفته و برای بوتاس 5 و 6 بار اتفاق.

        تو احتمالات هم اگر شما 2 تا تاس داشته باشی و 100 بار تاس بندازی اگر قرار باشه فقط 5 بار 6 بیاری اونم با 1 تاس احتمالش کمتر از 20% میشه.

        تو 2019 بوتاس موتور سوزوند.
        تو 2020 سیلورستون داشت 2 میشد 3 دور مونده بود پنچر کرد و 11 ام شد.

        حالا تو همون سیلورستون 2020 همیلتون دور آخر پنچر کرد و تونست برنده بشه در صورتیکه اگر 1 دور یا 2 دور زودتر پنچر میکرد تو 10 تا هم نبود مثل ولتری.

        یا همیلتون خیلی خوش شانسه یا ولتری خیلی بدشانس.
        یا هر دو مورد.

        مکس هم من خیلی خوش شانسی ازش ندیدم بیشترش بدشانسی بوده.
        5 تا ret تو 2020 و پنچر کردن تو ایمولا 2020 با رده 2 ریس رو از دست داد و بعدش هم تصادف ناخواسته تو صخیر.

        نمیدونم چرا این اتفاقات برای همه میفته جز 1 راننده….
        فیا هم اصلا در اتفاق و یا عدم اتفاق کسی تاثیر نداره!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Fastboy 44

        11

        10

        ببین داداش من فقط و فقط سه خط کامنتت رو خوندم و همونجا هم اشتباه داشتی و همچنین درحال تحریف واقعیت بودی
        لوییس توی ایمولا
        و این ریس آخر دو تا پیت طولانی داشت
        چشماتو به واقعیت ها نبند

        موفق باشی!

      • SUPER FAST 16

        9

        2

        انجینیر ،به جز اینها باید ببینیم انجین جدید ردبول تا چه حد تو مسیرهای عادی جواب میده و میتونه به قدرت مرسدس باشه.
        میشه این بخش از کامنتتون رو بیشتر و مفصل توضیح بدین؟؟

      • Engineer

        7

        9

        SUPER FAST 16
        قراره تو ریس فرانسه هوندا موتور جدید با قدرت بیشتر در اختیار ردبول بزاره.

        باید ببینیم اون تا چه حد کمک میکنه به ردبول به خصوص تو کفی و تعیین خط ها.

      • SUPER FAST 16

        12

        -1

        انجینیر ،بر عکس نظر شما به نظر من منظور از انجین تازه انجین جدید و نو نیست .چون میتونن بعد از ۶ تا ریس از موتور صفر کیلومتر استفاده کنن ولی از لحاظ ساختار همون موتور قبلی هست و چیز جدیدی نداره.چون موتورها مستهلک شدن از موتور بدون کارکرد و نو دارن استفاده میکنن.

    • Erfn

      13

      1

      روی سر در فرمول یک چیزی نوشته نشده ، هر چیزی ممکنه !

    • Engineer

      12

      15

      Fastboy 44

      خوب تو لطف کن و همچنان نخون چون من همیشه میخوام به تحریف واقعیت ادامه بدم.

      • Fastboy 44

        13

        10

        گفتم شاید هنوز هم نشانه ای از امید وجود داشته باشه ولی یادم نبود آدما عوض نمیشن…..

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        12

        3

        یادت میاد میگفتی فقط دعا کنین ماشین بهتر باشه تو ماشین برابر مکس راحت قهرمان😂😂😂
        حالا هر کدوم ماشین بهتر داشته باشن!
        تو باکو پرز و ورشتپن ماشین برابر و بهتر نسبت به سِر داشتن چی شد؟
        ولی قبول دارم همیلتون اشتباه کرد
        اما اونایی که میگن از سر استرس ناشی از پرز اینکارو کرد معلومه از منم دیرتر F1 رو شروع کردن!
        همیلتون خیالش راحت بود از امتیازات چرا باید استرس داشته باشه؟
        از این به بعد بهش بگین دیگه فستست لپ نزنه وگرنه استراتژی ضعیف در پی داره!

        همه اینا به کنار____خدایا ریکاردو رو برگردون تا مهندس سایت حرفاشو پس بگیره!

      • Engineer

        2

        7

        جناب احمدضا

        بله یادمه هنوزم میگم فکر میکنم اگر ماشین ها برابر باشه تو اکثر پیست ها یا یکی در میون بهتر باشن از هم مکس برندست.

        کی زدم زیرش؟
        همون موقع هم نوشتم ماشین ها برابر باشه رقابت پا به پای همه تا اخر فصل ولی مکس برندست.

        انقدر تجربه فرمول دیدن دارم که نگم مکس به راحتی برندست و این رو هرگز نگفتم و میدون با ماشین برابر کار سخته ولی مکس برندست به نظرم.

        حالا این یه پیش بینی هست که شما خیلی جدی گرفتی.

        Fastboy 44

        جواب کامنتت رو ندادم و میخواستم ندم چون تو بحث باهات به نتیجه ای نمیرسم گفتم لطف کن نخون.

        حالا که خوندی و نوشتی چشمات رو رو واقعیت نبند.
        جوابت رو اینبار هم میدم.

        من چی نوشته بودم کیه خلاف واقعیت بود؟!

        نوشتی همیلتون 2 تا پیت طولانی تو 2 ریس اخیر داشت چشاتو رو حقیقت نبند!!!!!!!!
        چقدر بود؟ 3 و خورده ای و 4.7 طولانیه!!!!!!!

        خودم بالا نوشتم از اول 2020 5 تا پیت بالای 8 و 10 ثانیه برای بوتاس بود و طولانی ترین برای همیلتون 4.7.

        بخون دوباره ببین.

        جالبه که تو داری واقعیت رو تحریف میکنی بعد به من میگی من درست نوشته بودم همیلتون پیت 5 ثانیه ای هم نداشته تو این 2 فصل ولی ولتری بالای 10 ثانیه هم زیاد داشته.

        اگر پیت بالا 5 ثانیه از رانندت سراغ داری تو این 2 فصل خوشحال میشم مطلع بشم.

        ولی من حداقل 5 تا پیت بالای 8 ثانیه از ولتری دارم که 3 تاش بالای 10 ثانیه بوده.
        ضمنا من میخوام با همین کیبورد اشتباه بنویسم تا دوباره از اول الف ب رو اینبار از تو یاد بگیرم چون درس فرمول و اخلاق و کلکل و همه چیز که به ما دادی درس 1 ابتدایی رو هم بده.

        چشمات رو همچنان رو واقعیت ها ببند.

  9. Engineer

    6

    7

    تو رسانه خبری خیلی معتبری نوشته بود.

    همه تیم ها تست 2022 با تایر هاش دارن جز ویلیامز.

    این یعنی جورج تستی نداره برای فصل بعد.
    خوب این یعنی مرسدس اگر جورج رو اول فصل 2022 بیاره بسیار ضرر میکنه.

    هیمنطوری با ماشین جدید راننده هایی که تست دارن وفق نخواهند داشت چه برسه به جورج که تستی هم نداره.

    اول 2022 بیاد مرسدس عملکردش شدیدا تحت تاثیر قرار میگیره.

    ولی اگر الان بیاد هم با ماشین این فصل وفق بیشتری پیدا میکنه چون 16 ریس از الان مونده.
    اگر 10 ریس مونده بیاد هم کافیه.

    و هم در مرسدس میتونه از تست فصل بعد بهره مند بشه.

  10. Mahmood.ghaedi

    10

    5

    (مخاطبین خاص)
    دوستان دقت کردین ک گفت اول خودم باید شکست بدم بعد اولین نفر کیو گفت؟
    چقدر این راننده باشعوره خودش میدونه چی ب چیه کی ب کیه😂😂😂😂😂😂

  11. Erfn

    9

    3

    فکر نمی کنم این به خاطر مکس یا شخص دیگری باشد.

    من خیلی به رقبا نگاه نمی کنم، اما رقیبان جدیدم عالی هستند. لاندو نوریس، جورج راسل، چارلز و کارلوس بیش از همه.

    اول از همه اتفاقا هیجان اصلی این فصل مکس و همیلوتون هستن و اینو نمیشه انکار کرد ، چیزیه که هست و نسبت به سال های قبل میشه اینو فهمید

    در مورد بند دوم هم ، همه این نام ها اصلا نسبت به همیلتون رقابتی نیستن ، رقیب اصلی همیل ، مکسه

    حالا غرض از این حرف چیه ؟؟؟ یعنی من مکسو نمیبینم؟ یا نامشو ‌نمیارم چون برام مهم نیست؟

    تماشاگر های فرمول یک خنگ که نیستن

    درسته اسمش بازیه روانیه ولی نمونه بهترین بازی های روانی رو میتونیم نیکو روزبرگ بدونیم

    این حرکت همیلتون باحال نبود حداقل بهتر بود یجور دیگه این فشارو میذاشت روی مکس و تیم ردبول ؛ کاری که نیکو خیلی خوب بلد بود

    • Engineer

      7

      12

      نیکو خیلی باهوش بود قشنگ بلد بود با فکر افراد بازی کنه.

      برعکس فتل بسیار با اخلاق که کمترین استفاده رو بین راننده ها از جنگ روانی برده و همیشه چون سرش فقط تو رانندگیش بوده جنگ های روانی رو باخته.

  12. Legend44

    16

    6

    من برعکس اکثر دوستان فکر میکنم که لوییس منظور خاصی از نبردن اسم مکس نداشته. اگه دقت بکنین قبل از بردن اسم اون چنتا راننده میگه رقبای “جدیدم”، درحالیکه مکس سابقه بیشتری از این راننده ها از نظر رانندگی در بین پیشتازان داره.

    • ali

      15

      6

      دقیقا
      بعضی از دوستان تئوری توطئه رو به کمال رسوندن…

    • Fastboy 44

      9

      7

      درود بر شما جناب Legend44
      راستی به قول اونای امری good ebenin!
      مثل لوییس فن آرسنالی!
      موفق باشی………

      • yaghub

        10

        2

        لوئیس طرفدار آرسناله؟؟

      • Siavaghsh

        7

        3

        تا جایی ک من یادمه لوییس بارسا فنه

      • yaghub

        10

        3

        اگر طرفدار آرسنال بود هرچی میگفت نخونده میگفتم درسته! چون من طرفدار آرسنالم😁

      • ali

        10

        2

        اره ارسنالیه
        با بر و بچ آرسنال هم زیاد عکس هست ازش (تیری آنری و مخصوصا تئو ولکات و…) توی گوگل سرچ کن عکساشون رو ببین

      • Fastboy 44

        12

        1

        آره داداش فن آرسنال و بارساست…

      • raha

        3

        9

        نه فکر نکنم لوییس آرسنالی باشه تا اونجایی که من میدونم بیشتر طرفدار بارسلونا هست

    • Engineer

      11

      11

      پس چرا از کل گرید اسم برده جز مکس.

      مثل این میمونه رونالدو وقتی تو مادرید بود بگه.

      رقیبام تو بارسا خیلی خوبن.

      پیکه-اینیستا-سوآرز و .. و .. و فلان کسک و از همه اسم ببره جز مسی که اصلی ترین هست.

      الان دقیقا همیلتون اسم راننده های 2 و 3 تا تیم رو میشه گفت تقریبا 1/4 گرید رو نام برده جز مکس.

      اسم این چی میتونه باشه جز ترس و شروع جنگ روانی.

      فکر میکنم همیلتون به هیچ قیمتی حاظر نیست قهرمانی 8 رو از دست بده و حاظره هر کاری انجام بده.

      خوب خیلی سخته تو کل تاریخ فرمول فقط 2 راننده تونستن بیان تو 7 قهرمانی و بخوان به 8 امیش فکر کنن که هیچکس بهش نرسیده.

      قطعا هرکسی اگر جای او بود میترسید و واکنش نشون میداد.فشار امسال بسیار بالاست.

      • Fastboy 44

        14

        6

        “”او یک راننده شگفت انگیز است””
        فقط کم مونده که قربون صدقه ش هم بره تا اینجا دست از سرش بردارن!
        مهندس جان کیبورد گوشیتو عوض کن وگرنه من اینجا نهضت سوادآموزی راه میندازم
        اون حاضره نه حاظر!
        از شما سپاس گ’ز’ارم!!!

      • Hamoon

        11

        1

        اره جنگ روانی…ولی خب طبیعی

      • Breeze

        7

        1

        حاضر حاضر حاضر

    • مهدی

      1

      12

      ولمون کنید بابا…
      با این همه بار تعصب خوب راننده مورد علاقته درست، چرا دیگه تو داری متعصبانه نظر میدی
      ب خاطر ی راننده منطق خودتو زیر سوال نبر داداشlegendرقبای جدید هیچکدوم از اینا نیستن منظورش از اومدن جورج بوده و مکس وگرنه لکلرک و ساینز و نمیدونم بقیه در حد رقابت قهرمانی نیستن
      داره جنگ روانی را میندازه توهم قبول کن داداش

  13. L'NORRIS.04

    16

    1

    رسمی:
    جورج راسل درحال امادگی برای پیوستن به تیم مرسدس!😮

    • Siavaghsh

      15

      1

      میگن گرندپری بریتانیا رسمی میشه⁦⁩⁦🤷‍♂️⁩

    • Hamoon

      15

      1

      توتو بدجوری احساس خطر کرده

      • مهدی

        4

        7

        توتو گرخیده🤣🤣🤣

      • akbar

        7

        1

        جالبه که بوتاس چند وقت پیش به ردبول تیکه انداخت که تنها تیمی هست که وسط فصل راننده عوض میکنه. حالا مرسدس داره همون کار رو میکنه. تین نشون میده مرسدس چقدر تحت فشار هست و پرت و پلا میگه و به نظرم تا اینجای کار ردبول از نظر جنگ روانی دست بالاتر و داره
        از طرفی شخصا فکر میکنم اوردن راسل وسط فصل اشتباه بزرگی برای این فصل خواهد بود ولی ممکنه مرسدس این فصل و فدای فصل بعدش بکنه.

  14. NICO ROSBERG-06

    3

    9

    خب دیگه باید بگیم..
    خداحافظ بوتاس.. فکر کن این نسخه بوتاس تو ویلیامز فقط میتونه با مازپین سر اینکه کی آخر میشه، رقابت کنه.. حیف کرد خودش و.. البته که بدشانسی هم داشت..ولی فکر کنم تو ویلیامز خیلی عملکرد خوبی و ازش نبینیم.
    فکرش و که میکنم بوتاس تو ویلیامز خیلی😂😂😂

    • مهدی

      7

      8

      من جای بوتاس باشم نمیرم ویلیامز میام بیروووون

    • Mehriar Salehi

      12

      3

      گذشته ضد اینو‌ نشون داده.
      بعضی از راننده ها ظاهرا تحمل فشار قهرمانی رو ندارن و بودن کنار بهترین ها، سطح عملکردشونو خیلی متاثر میکنه.

      ماسا جوک بود تو سالهای آخر فراری، ویلیامز عملکرد خوبی داشت…روبنس همینطور و البته مورد آخرش گسلی.

      فضایی با فشار کمتر، روحیه مضاعف برای پس گرفتن اعتبار از دست رفته…معمولا این راننده ها عملکرد خوبی دارن.

  15. Legend44

    12

    2

    “ما مثل بعضی تیمها نیستیم که وسط فصل راننده رو عوض کنیم”، امیدوارم به خاطر شهید نکردن این لفظ بوتاس هم که شده تا اخر فصل دندون رو جگر بذارن و البته بوتاسم یه مقدار به خودش بیاد.

    • Fastboy 44

      14

      3

      دقیقا
      همین حرفو داشتم با مهریار و محمد و …. میزدم
      خیلی خیطه اینطوری!

  16. NICO ROSBERG-06

    8

    5

    ولی متاسفانه این اتفاق داره میوفته.. مرسدس دیگه نمیتونه یک یا دو ریس دیگه رو هم امتیاز از دست بده و فقط با لویس تنها مبارزه کنه برای قهرمانی تیمی.. اگر با بوتاس ادامه بدن به نظرم ریسک کردن به طرفدارای ولتری هم احترام میگذارم منو ببخشین دوستان.

    • Amirali

      9

      0

      آخه من نمیدونم واقعا تمام رتبه های بد والتری به جز ایمولا و باکو تقصیر خود مرسدس بوده.یعنی قطعا اگر عوضش کنن فقط به خاطر بار روانیه وگرنه خودشونم میدونن بوتاس تقصیر زیادی نداشته.و اینکه جورج در فصل اول خییلییی بعید میدونم بتونه چیزی بهتر از بوتاس ارایه بده.برای همین و برای اعتبار برند هم که شده نباید حرف والتری رو نابود کنن.

  17. Kommandant

    7

    8

    امیدوارم سر لوئیس به این درک برسه که مسابقاتی که مظهر فساد و دوگانگی شده دیگه ارزش وقت ارزشمندشو نداره…
    .
    دوست دار محیط زیست ولی ماشین بزرگ تر

    طرفدار همجنسگرایی ولی مخالف مبارزات ضد نژادپرستی لوئیس

    به اسم مسابقات هایتک ولی تکنولوژی های برتر ممنوع میشه

    به اسم جایی برای درخشیدن خودرو ساز و راننده ولی در عمل جایی برای درخشیدن نوشیدنی ها

    هر آدم عاقلی اگه بخواد منطقی باشه اینو متوجه میشه که دیگه ارزششو نداره مثل سابق…

    • yaghub

      6

      1

      دیگه در همه جای دنیا بیزینس و منفعت مالی حرف اول را میزنه، روند کاری مدیران هم به این صورت شده که اول رصد میکنن که چی سود داره بعد برای اون کار دلیل تراشی میکنن و نهایتا به اسم حمایت از مردم انجامش میدن و منت هم بر سر هوادارا میزارن.
      تقریبا همه اینجوری شدن، همین الآن توی کامنت ها نگاه کنی این استاندارد دوگانه را میشه دید.

      • Kommandant

        6

        3

        بیشتر افراد تازه کار یا کسانی که ادعای روشن فکری دارن که همون تازه کار محسوب میشن گول این نوع مهندسی جذب طرفدار رو میخورن

  18. Amir5

    1

    19

    خیلی از دوستان درمورد جایگزینی راسل با بوتاس صحبت میکنن ولی یه اتفاقی هم ممکنه بیوفته اینم جایگزینی گروژانو بوتاسه اگه این باشه چه شود

    • Erfn

      15

      0

      گروژان ؟ 😐😂

    • Fastboy 44

      13

      2

      آره چه شود
      هر مسابقه باید از تو در و دیوار جمع کرد ماشینو!
      دیگه میز هم برای توتو نمیذاره!

      • Amir5

        2

        11

        آره ولی فست بوی ممکنه که این آخرین فصل همیلتون باشه و بعد از قهرمانیش بازنشسته شه و بوتاس و راشل باهم باشن

      • Fastboy 44

        13

        1

        داداش بخدا این طرفداری از گروژان بی شوخی برای من قابل تحسین بوده
        ولی دلتو الکی خوش نکن
        گروژان احتمال خیلی زیاد دیگه به فرمول یک برنمیگرده
        از رانندگی گروژان توی ایندی لذت ببر🙏

    • Esmaeil_5

      9

      2

      دم لوییس گرم که هر روز چیزای جدیدی راجب خودش کشف میکنه من این همه سال چیز خاصی راجب خودم کشف نکردمه😑 (شوخی)

    • Amirhossein.gz

      6

      0

      برادر من بوتاس در این حد تحقیر نشده که جاش گروژان بیاد!!!!!

  19. mahyar

    12

    2

    این خبر رو خوندم یاده کنفرانس خبری فکر کنم 2017 افتادم که خبرنگار به مکس گفت . تو چرا اینقدر تصادف میکنی ؟
    جواب داد . من نمیدونم . ولی اگه یک بار دیگه این سوال رو از کسی بشنوم (بوووووق) رو روش انجام میدم .
    مکس خیلی شخصیت جالبی داره .
    و احساساتشو بروز میده .
    برخلافش لویس سعی میکنه احساساتشو توی شرایط سخت مخفی کنه .
    ولی بعد از کوالی موناکو . رفتار لویس برام جالب بود . برای یک دقیقه توی ماشین همونشکلی نشست و به ماشین مکس خیره شد . و هیچ کاری نکرد . و فقط صرفا داشت اون بخش از پیست رو که سه نفر اول ماشینشون رو میبرن رو تماشا میکرد .
    مکس هم توی باکو همون لگدی رو به لاستیک عقب زد که پارسال زد .

  20. Mehriar Salehi

    24

    2

    با اجازه اساتید ۲ تا خبری رو که بیربط به تاپیک هست رو بنویسم شاید بعضی از کاربرها علاقه داشته باشن.

    ۱.اوکون که بعضی از ماها یه شانس کمی براش قائل بودیم برای پیوستن به مرسدس، قراردادش رو تمدید کرد…اونم ۳ ساله! مسیر آینده این راننده مشخص شده و از اون طرف یک آپشن دیگه برای بوتاس و راسل کمتر شد برای جابجایی.

    ۲.جالبه که کل نتیجه ریس باکو بخاطر اتفاقات تایرها شکل گرفت، خطر جانی برای راننده ها داشت و اتفاقات اون ریس شاید تعیین کننده قهرمان این فصل باشه…از دیروز هم خبر علتش و چگونگی برطرف کردن مشکل منتشر شده و همچنان اینجا دوستان میزنن سر و کله هم که مکس بهتره یا لوییس.

    بعد از چک های انجام شده، مشخص شد که اتفاقات ریس باکو نتیجه طریقه اوپریشن تیم ها و آماده سازیشون قبل از ارسال به پیست و استفاده از منطقه خاکستری قوانین که به نوعی اجازه دور زدن تست میزان فشار باد لاستیک دستوری پیرلی رو میداد.
    همونطور که اطلاع دارید، برای هر ریس پیرلی یک عدد مشخصی رو برای فشار باد لاستیک ها اعلام میکنه که این موضوع صرفا جنبه ایمنی داره و البته بازم همونطور که میدونید مدت زیادیه که تیم ها و‌راننده هاشکایت دارن از اینکه این فشارها بیش از اندازه بالا هستن، به نوعی مدعی هستن که پیرلی و اف آی ای، تو قضیه حفظ ایمنی داره زیاده روی میکنه.
    حالا مشخص شده که تیم ها راهی پیدا کردن که بین زمانی که تایرها توسط متخصص پیرلی چک میشن از لحاظ فشار باد و زمانی که ماشین به پیست میرسه ، راههایی هست برای کاهش این فشار.
    تا الان، زمانیکه تایر توی بلنکت بوده این فشار چک میشده و باید روی عدد قانونی قرار میگرفته یا بالاتر.اما این راهی رو جلوی پای تیم ها قرار میداد که بلنکت رو خیلی زودتر از زمانیکه ماشین قراره گاراژ رو ترک کنه، از روی لاستیک بر میداشتن.به این ترتیب هوای داخل لاستیک که در اثر گرمای بالای داخل بلنکت، پرفشار تر بوده، با سرد شدن محیط، منقبض و در نتیجه کم فشارتر میشده و ماشین با تایرهایی که عملا فشار باد پایین تری داره از عدد تعیید شده توسط پیرلی، راهی پیست میشدن که این باعث افزایش گریپ ماشین میشه…موضوعی که لوییس درباره ردبول تو آخر هفته بارسلونا بهش اشاره کرد.
    از این به بعد هیچ تیمی اجازه نداره بیش از ۳۰ ثانیه بین زمانی که تایر بلنکت برداشته میشه و زمانیکه تایر روی ماشین سوار شده و وارد پیست شده، تلف کنه…بیشتر از این یا پنالتی داره یا تیم باید اثبات کنه که دلیل فنی داشته تاخیرش.

    راه دیگه پایین آوردن فشار بین زمان اندازه گیری پیرلی و زمانی که ماشین توی پیست هستش، استفاده طولانی مدت تایر بلنکت هاست…چیزی که تا الان حتی از شب قبلش تایر رو توی روپوشش میزاشتن و این باعث گداخته شدن بیش از حد تایر میشده و هرچند میزان گرمای این بلنکت ها یک حداکثر مشخصی داره اما با طولانی کردن این پروسه بازم باعث میشد هوای داخل تایر منبسط و در نتیجه پر فشارتر از چیزی که واقعیت هستش، ثبت بشه زمان اندازه گیری و البته در زمان خارج از سشن (مثل شب قبلش) محدودیتی برای گرمای بلنکتها نبوده…از ریس فرانسه، تنها برای زمان مشخص شده از طرف پیرلی، و نه از شب قبل از سشن، استفاده از تایر بلنکت ها مجاز هستش.

    راه دیگه هم استفاده از روغن ها و گازهایی هست که حالت تورمی به هوای داخل تایر انتقال میدادن که باز باعث میشده عدد ثبت شده زمان اندازه گیری فشار باد توسط پیرلی، عدد غیر واقعی بدست بیاد که قراره نظرات دقیق تری در این رابطه هم اعمال بشه.

    از این آخر هفته، جدا از محدودیت های بالا که ذکر شد، پیرلی یک راه خیلی کارآمدتری رو در نظر گرفته برای جلوگیری از این رفتارهای خطرناک تیمها : سنجش فشار باد لاستیک های سرد بعد از اینکه از روی ماشین باز میشن…براساس محاسبات پیرلی، یک فشار باد مشخصی برای تایرها تعیین میشه بعد از اینکه مورد استفاده قرار گرفتن و اگر عدد خوانده شده پایین تر از لیمیت باشه، به داوران ارجاعش میدن.
    درکنار این موضوع دوربین های اینفرارد برای سنجش گرمای تایرها داخل بلنکت اضافه شدن که جلوگیری کنن از اورهیت کردن تایرها داخل گاراژ و البته از سال ۲۰۲۲ سنسورهای سنجش گرمای رینگ و لاستیک و فشار باد لاستیک، توسط یک ساپلایر مشخص توسط اف آی ای انجام میشه تا تیمها استاپ کنن دروغ گفتنشون رو.
    درکل جالبه این ریسک ها…چیزایی که میتونست خیلی نتیجه وحشتناکتری داشته باشه…برای بدست آوردن دهم یا صدم ثانیه، تو سرعت های بالای ۳۰۰ کیلومتر برساعت این مهندسین رو راننده هایی قمار میکنن که تو کیس باکو، با چند ده متر اختلاف، امکان داشت لنس و مکس به تیغه ورودی پیت لین بخورن یا ماشینی اکر نزدیکشون بود شرایط متفاوتی میشد.

    طولانی شد و صد البته عذرخواهی میکنم از این همه بی ربط بودن.بهرحال وقتی ۲۵ تا از ۳۰ خبر اخیر صرفا درباره ۳ تیم و ۴-۵ تا راننده هست، این بی تربیتی به حساب میاد که از امثال اوکون و تایر پیرلی و… صحبت کنیم، مهم اینه که لوییس درباره ساینز چی گفته! بقیه گرید هستن که گاراژها خالی نمونن.

    • Hamoon

      9

      2

      بسیار عالی جناب صالحی
      خبر های جالبی بود تو این روزای بی خبری و کل کل های بی پایان کی بهتر کی بدتر 😄
      👍👍👍

    • Mehdi mozafari

      5

      4

      دست خوش مهریار جان
      تومنی ده شاهی توفیر داری

    • farshad.b

      2

      1

      سلام آقای صالحی عزیز . اول تشکر کنم بابت کامنت خوب شما . واقعا چند روز بود انتظار چنین اطلاعاتی رو میکشیدم چون خودتان دیدید اتفاقات ریس باکو و عملکرد لاستیک در هر دو حادثه برام خیلی سئوال برانگیز بود (میدانید که دنبال درک بهتر هستم نه تعصب فن بودن و اگر برای همیلتون هم این اتفاق میفتاد بازم پیرلی رو با شک دنبال میکردم ) . الان متوجه دلایل پیرلی , که به زیبایی و کامل زحمت تایپش را کشیدید , شدم . ولی چند سئوال برام پیش اومده که اگر راهنمایی بفرمائید سپاسگزار خواهم شد . اول اینکه اگر زود برداشتن پتوی لاستیک و کمی سرد شدنش باعث منقبض شدن میشه (که منطقی هست) بعد از یکی یا دو دور که لاستیک به دمای عملیاتی میرسه و قائدتا از دمای پتو هم بیشتر میشه , همین هوای داخل لاستیک مجدد منبسط نمیشه تا جبران کاهش فشار بشه ؟ دوم اینکه این لاستیک در زمان پیت استاپ که به راننده اعلام باکس باکس میشه توسط تیم بسرعت از پتو خارج و آماده عملیات پیت میشه و مگر زمان آماده سازی تا نصب برای همه تیمها تقریبا یکسان و محدود به همان دور پیت , ان هم با نظارت استوارت صورت نمیگیره ؟ برای مکس که در میانه ریس , هارد نصب شد ولی استرول از ابتدا ریس بود . سوم اینکه فرض بر اینکه لاستیک از شب قبل در پتو قرار بگیرد , خوب مگر همه تیمها از این امکان استفاده نمیکنند ؟ و میدونیم یکساعت بعد از تعیین خط ماشین و گاراژها پلم و تا پنج ساعت قبل ریس و تحت نظارت دقیق فیا و استوارت ها قرار داره پس چطور فرصتی برای سوء استفاده پیش میاد؟ البته قصدم تائید یا تکذیب موردی نیست و فقط سئواله که ذهنم رو درگیر کرده . از فرصت استفاده کنم و بپرسم : از سی1تا سی پنج لاستیک داریم , آیا سی 3 که در این ریس هارد محسوب میشد در ریس دیگری که از سخت ترین ست کامپاند استفاده بشه سافت خواهد بود . آیا هیچ تفاوتی از لحاظ ساختاری نداره و فقط از دورنویس سفید به دورنویس قرمز تبدیل میشه یا نه ؟ بازم تشکر فراوان از وقتی که گذاشتید و می‌گذارید . سپاس