فرمول یک ایران – لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با کسب رده نخست در تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2021 توانست صدمین پول پوزیشن دوران حرفه ای خود را کسب کند.

مکس ورشتپن، راننده ردبول با اختلاف اندک 0.036 ثانیه ای در رده دوم قرار گرفت و والتری بوتاس از تیم مرسدس نیز مسابقه فردا را در کنار چارلز لکلرک از ردیف دوم خط استارت آغاز خواهد کرد.

جدول تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2021

ردهرانندهتیم زمان
1لوئیس همیلتونمرسدس1:16.741
2مکس ورشتپنردبول+0.036
3والتری بوتاسمرسدس+0.132
4چارلز لکلرکفراری+0.769
5استبان اکونآلپین+0.839
6کارلوس ساینزفراری+0.879
7دنیل ریکاردومک‌لارن+0.881
8سرجیو پرزردبول+0.960
9لندو نوریسمک‌لارن+1.269
10فرناندو آلونسوآلپین+1.406
11لنس استرولاستون مارتین+1.233
12پیر گسلیآلفاتائوری+1.241
13سباستین فتلاستون مارتین+1.338
14آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1.615
15جورج راسلویلیامز+2.413
16یوکی سونوداآلفاتائوری+1.815
17کیمی رایکوننآلفارومئو+2.176
18میک شوماخرهاس+2.376
19نیکولاس لطیفیویلیامز+2.478
20نیکیتا مازپینهاس+3.066

239 دیدگاه

  1. mrz_ir

    39

    8

    معرکست این بشر
    تبریک به همه دوستداران فرمول یک و طرفداران مرسدس و لوییس
    صدمین پول پوزیشن
    به امید صدمین بردش در همین فصل
    فردا استارت سختی در پیش داره با مکس در رده دوم
    فقط رده های زوج بهتره برای استارت یا فرد؟؟؟

    • سامان

      35

      6

      همیلتون باز عیار رانندگیشو نشون داد و مثه همیشه لحظه آخر از کلاهش خرگوش رو در میاره😂اون اشتباه استارت رو همیلتون یه بار انجام داد و دیگه درسشو گرفت,فردا حادثه ایی نباشه براش اول خواهد بود,به عقیده بوتاس رده سوم از دوم بهتره,و پارسال با تاو دادن به مکس خودشو سوم کرد و روز مسابقه رفت رو سکو اول

      • SIR Lewis Hamilton

        21

        4

        پارسال بوتاس تو روسیه اینکارو کرد نه تو بارسلونا، 4 فصل قبل را همیلتون برده

      • ALIREZA

        13

        2

        اون داداش روسیه بود با مستقیمی بلند … نه اسپانیا

      • سامان

        8

        9

        سر لوییز همیلتون,مگه من گفتم تو بارسلون این کار رو کرد؟؟؟مگه پرسیدن تو بارسلون زوج خوبه یا فرد؟؟کلی پرسید منم براش کلی مثال زدم,یکم قبل نوشتن چیزی فکر کن

    • Farzad🏁

      7

      20

      سبقت های چکو فردا جذاب خواهد بود ، مسقیم میاد پشت سر بوتاس فقط نمیدونم رد میشه ازش یا نه ! بستگی به تلاشش داره .

      • NICO ROSBERG-06

        16

        4

        اوه چی شد .. چه تعیین خطی شد.. این ترتیب راننده ها فردا قشنگ استارت،کراش ریسینگه.
        نمیتونم منتظر فردا نباشم..
        تبرییکک ب لویس
        تبریک ب طرفدارای مککسسس
        لکلرک و ساینز عالی
        تبریک ب فن های ریکاردو .
        پرزم که .. چی بگیم.
        آلونسو هم عالی بود.. فقط دوستان فواصل زمانی و توجه کردین؟ ،😬
        یطوریه که حتی فردا فتل هم قشنگ شانس امتیاز داره.
        فقط خدا کنه استراتژیست‌های استون خواب نمونن .. سب بقیش و حل می‌کنه.

      • parsa911.

        5

        0

        چکو اول باید مراقب باشه لندو نگیرش

      • Farzad🏁

        1

        0

        پارسا
        شرط میبندی 😂

    • 🏁Parsa16

      23

      4

      لوییس و چارلز نابغه اند
      عالی بودند،عالی

    • NICO ROSBERG-06

      10

      5

      اوه چی شد .. چه تعیین خطی شد.. این ترتیب راننده ها فردا قشنگ استارت،کراش ریسینگه.
      نمیتونم منتظر فردا نباشم..
      تبرییکک ب لویس
      تبریک ب طرفدارای مککسسس
      لکلرک و ساینز عالی
      تبریک ب فن های ریکاردو .
      پرزم که .. چی بگیم.
      آلونسو هم عالی بود.. فقط دوستان فواصل زمانی و توجه کردین؟ ،😬
      بطوریکه که حتی فردا فتل هم قشنگ شانس امتیاز داره.
      فقط خدا کنه استراتژیست‌های استون خواب نمونه .. سب بقیش و حل می‌کنه.

    • ALIREZA

      10

      1

      هرکی استارت بهتری بزنه و زیر پنج ثانیه دویست کیلومتر پُر کنه … تو اسپانیا زیاد فرق نمیکنه

    • Amirali

      8

      0

      جدا از تبریک کار فوق العاده لوییس به نظر میاد ریکیاردو هم با ماشین کنار اومده و از الان به بعد باید شاهد رقابت سختی باشیم.

    • Amir

      6

      3

      میک شوماخر فوق العاده هست واقعا تو تعیین خط بالای ۰.۶ سریع تر از همتیمی تو ریس کم مونده مازپین رو لپ کنه ، اگر مقداری از این اختلاف به خاطر ضعیف تر بودن مازپین باشه مقدار قابل توجهی هم بخاطر عملکرد عالی میک هست ، امیدوارم همینجوری به پیشرفت ادامه بده و قهرمان آینده باشه و فرصت روندن برای یه تیم خوب رو پیدا کنه ، به نظرم تا اینجا راکی ساله .

      • Abbas

        3

        0

        ب نظر من اصلا نباید شوماخر رو با مازپین مقایسه کرد،تقریبا شوماخر بدون همتیمی هستش،مازپین تو ی لیگ دیگست،شاید باید صبر ‌کرد تا ی همتیمی مناسب داشته باشه

      • Amir

        0

        0

        بین روکی ها میک بیشترین پیشرفت رو داشت , الان حتی از لطیفی که سال دومه و تو ویلیامز مسابقه میده بهتر عمل کرده , مسابقه قبل هم واقعا به چالش کشید لطیفی رو , مازپین هر چقدر هم بد باشه اختلاف ۱ دقیقه ای خیلی زیاده , حتی بگیم ۴۰ ثانیه اش برای بد بودن مازپین یعنی میک از یه راننده عادی ۲۰ ثانیه سریع تره , از طرفی با توجه به عملکرد میک تو فرمول دو میک معمولا تونیمه دوم فصل و یا فصل دو خودش رو پیدا میکنه پس هنوز خیلی جای پیشرفت داره

    • Ali

      3

      7

      همیلتون راننده بسیار خوبیه ولی مکس راننده بسیار بسیار بسیار خوبیه که با آشغالی مثل رد بول تنها کسی هست که امسال یکم خواب همیلتون رو آشفته کرده و هیجان رو به فرمول یک برگردونده…کلا مرسدس مسابقات رو چند سالی هست لوس کرده…اگه لوییس رد بول بود و مکس مرسدس زیر پاش بود بهتون قول میدادم مکس بوتاس رو لپ میکرد و لوییس خواب قهرمانی رو میدید

      • Farzad🏁

        6

        0

        رفیق منم خیلی مکس رو قبول دارم و واقعا هم خیلی سریعه ولی نه در اون حد که اگه مرسدس بود بوتاس رو لپ بکنه ( یعنی بیشتر ۱۵ تا راننده رو لپ میکرد !! )
        فیلم هندیه ؟!

      • Amir

        6

        1

        فکت همین بس که ردبول رو آشغال میدونی .

      • Abbas

        6

        2

        علی خوبی کاکا،نگرانتم،منتظر جواب هستم کا

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        6

        2

        آره مکس ورشتپن بیچاره داره با فرغون پول پوزیشن و برد میاره!
        اشتباهاتش هم بخاطر فرغونشه.

        میدونی چیه خود مکس ورشتپن چند روز پیش حرف تو رو نقض کرد😂😂
        دیگه من نمیدونم چی بگم

    • mrz_ir

      1

      0

      رفتم داخل گیم f1 2020 پلی دادم پیستو
      رده های فرد بهتره برای استارت چون داخل ریسینگ لاینه و اولین پیچ به چپه
      نفر دوم هم میتونه سبقت بگیره با یه استارت معرکه
      ولی کلا جای سبقتی نداره موناکوییه برای خودش 😂
      پیست خفنی نیست

    • جرج بست

      1

      0

      سلام خدمت همه دوستان عزیز وادمینایه محترم .
      تبریک به لوییس و طرفداراش . ویه تبریک ویژه به استراتژیست ارشد مرسدس که واقعا پیروزی رو به مرسدس هدیه داد.

  2. آرشا

    17

    4

    دمت گرم لیویس..واووووو..

    • سامان

      26

      6

      باز دقیقه نود یه گل زد😁😁و باز میگن طرف شانس داره,واقعا اسطورس این مرد

      • Farzad🏁

        19

        2

        سخت کوشی مادر خوش شانسی است . ( بنجامین فرانکلین )

      • alireza.hp.7

        0

        0

        واقعا داره دست نیافتنی میشه.فکر میکنم عمر من قد نده که ببینم راننده ای بیاد و بتونه رکوردهای همیلتون رو بشکنه.همیلتون واقعا معرکس👍👍👍

  3. Hamoon

    21

    0

    تبریک ب طرفداران لوییس
    فراری خوب بود

  4. SIR Lewis Hamilton

    34

    1

    100مین پول پوزیشن لوئیسو به طرفداراش تبریک میگم

  5. Fastboy 44

    35

    5

    🔮🔮❗
    🔨🔨🔨
    🇬🇧🇬🇧🇬🇧
    👑👑👑
    !100th POLE
    Whoooooooha!
    تبریک به همه عاشقان و طرفداران سر لوییس پرفکت همیلتون😎🤩
    زبان قاصر است از بزرگی این مرد😎
    امیدوارم فردا هم مسابقه رو ببره
    هرکی پیچ ۱ رو بگیره احتمال زیاد برنده مسابقه ست
    #TeamLH
    #HammerTime
    #100
    #TheBest

    • farshad.b

      24

      2

      فست بوی جان تبریک به شما و دیگر طرفداران همیلتون . صد پل پوزیشن کار بزرگیه . بوتاس هم خوب بود و خودش رو نزدیک نگه داشت و امان از پرز !

    • Hamoon

      14

      1

      فوری عجب عکسی گذاشتی

      • Hamoon

        11

        0

        دوستان 10 ماشین اول فردا با چ لاستیکی استارت میزنن؟

      • Fastboy 44

        16

        1

        Hamoon جان
        پس اسمی که انتخاب کردم برا چیه؟!😋

      • Hamoon

        7

        0

        Fastboy اره حواسم نبود 😄👍
        Mohammad ممنون داداش

    • سامان

      15

      4

      شک نکن رو قهرمانی سر همیلتون,اگه اتفاقی براش پیش نیاد,ولی مکس هم تو صدمین گراند پریش دنبال سکوی اول خواهد بود,خلاصه جنگ سرد بین مرسدس و ردبول تو اوجشه

    • Mahmood.ghaedi

      14

      1

      Fastboy
      عدد چی میگه؟❤❤❤❤❤❤

      • Fastboy 44

        13

        1

        محمود جان
        بیارم ناپلئونی ره؟!
        تعداد قلب ها چی میگه؟!👑🤗

    • Ali

      2

      5

      به نبوغ مکس نمیرسه…همه هم میدونن به روی خودشون نمیارن…با ماشین بهتر هنر نیست…بله از بوتاس خیلی بهتره ولی مکس راننده بهتریه بدون شک

      • Abbas

        3

        2

        علی خوبی کاکا،این کامنت رو بالا گفته بودی،شدیدا نگرانتم

  6. arshia

    26

    2

    تبریک می گم به طرفدار های همیلتون و البته شارل که هر چقدر هم خوب باشه این فصل خیلی کم دیده می شه و حیف مکلارن که سرعت رو داشتن اما جایگاه خوبی ندارن برای شروع .به امید این که فردا بهتر باشه . اوکون هم یادمون نره خیلی ساکت و خاموش داره کارشو می کنه افرین بهش

    • Hamoon

      16

      0

      اره واقعا. استرول هم همینطور

    • Ali

      3

      4

      از ته دل امیدوارم همیلتون خر شانس فردا DNF بشه و مکس با اقتدار اول شه….بوتاس هم که عددی نیست و برای رده باید با پرز و لکلرک و ریکیاردو و نوریس بجنگه

      • Erfan

        3

        1

        علی همینکه میگی لوییس دی ان اف بشه یعنی میدونه با وجود لوییس، مکس شانسش کمه. نظراتت به حد وحشتناکی متعصبانس. عباس هم شدیدا نگران حالته😂

      • Amir

        1

        1

        حالا این مکس که با فرقون ردبول پول میگیره , چرا با فرقون تورو روسو نتونست یه پودیم بگیره؟

  7. Hamoon

    13

    0

    چرا اینقد اختلاف زمان بین 3 نفر اول با بقیه زیاد.نزدیکتر بودن انگار
    چارلز 7 دهم عقب

    • سامان

      18

      3

      اون سه نفر اول به خون هم تشنه ان و با داشتن ابزار مناسب واسه قهرمانی دارن میجنگن,بقیه واسه مقام چهارمی,واسه همین اون تفاوت ایجاد میشه

      • THE STIG

        0

        0

        حیف که اونجا نیستم وگرنه ضبطو روشن می کردم پیستو به آتیش می کشیدم 8]

      • Ali

        2

        3

        اشتباه نکن دو نفر از این سه نفر ابزار مناسب دارن…مکس بنده خدا فقط با نبوغشه که تونسته خودش رو اونجا جا کنه وگرنه ماشین ردبول در حد همون رده های پرزه یا آلبون پارسال

  8. آرشا

    15

    2

    متاسفانه خط یک برای استارت رده مناسبی نیست ونیاز به یه استارت فوقلعاده داره پیست بارسلون بعداز مکزیکو فکرمی کنم دومین مستقیمی طولانی تاپیچ یک راداره البته روسیه هم هست اما روسیه درواقع پیچ یک یه قوس تخته گازه.وتقریبا یجور مستقیمیه.

    • سامان

      14

      5

      اون رده دومه که واسه استارت مناسب نیست,اگه حرف شما درست بود این جنگ داسه گرفتن پول پوزیشن واسه چیه؟؟اگه اول نشدی سوم باش که از دومی بهتره

      • mahyar

        21

        1

        چون راننده نمیتونه جوری توی حالت تایم بزنه که که مثلا فقط توی بازه دوم یا سوم باشه. ممکنه راننده یحو به خودش بیاد و ببینه شده 10هم .
        به خاطر همین همه راننده ها تمام توانشون رو به کار میگیرن. هیچکسی توانایی اینو نداره که بتونه تایمش رو توی فقط بازه مشخصی توی کوالی بزنه . ریس فرق میکنه
        ولی توی کوالی اینجوری نیست .
        توی ریس به فلان راننده میگن مثلا” توی بازه 1:20 ثانیه تایم بزن . راننده اگه روی فرمون تایم خودش رو ببینه و ازش سریعتر باشه. خودش رو کندتر میکنه . اگه ازش کند تر باشه خودشو سریعتر میکنه .
        ولی توی کوالی بحث سر اینه که همه رده بهتری برای شروع میخوان پس تمام توان ماشین و خودشون رو به کار میگیرن .
        مثلا” مکس بعد از دیدن این که تایم همیلتون ثبت شد میتونست خودشو کند بکنه که بشه دوم . ولی اگه بوتاس بهتر تایم میزد و بالاتر از مکس در میومد چی ؟ یا بدترش میرفت پشت آکون ؟
        خلاصه که توی کوالی نمیشه ریسک ها اینشکلی کرد . همه برای رده بهتر میجنگن

  9. Mahmood.ghaedi

    21

    1

    100 تا پول پوزیشن
    فقط عدد داشته باشین

  10. محمد

    17

    2

    100 پول پوزیشن ،فوق العاده است این پسر✌✌🔥🔥🔥

    • مهدی

      11

      22

      بابا چ خبرتونه عدد عدد؟ ی جوری میگید انگار با رنو یا مکلارن تونسته پول بگیره لامصب مرسدس ده سروگردن از همه ماشینا بالاتره
      ی سری هم میان میگن ماشین ردبول از مرسدس بهتره اصلا معلوم نیست رو چ حسابی این حرفارو میزنن

      • NICO ROSBERG-06

        9

        16

        ماشین ردبول که صد در صد از ما بهتر نیست این و از عملکرد پرز راحت میشه فهمید- آیا چکو راننده بدیه؟ ابدا همه میدونن پرز یکی از بهترین هاست تو ریس-این مکثه ک ردبول و چسبونده به مرسدس خدا میدونه این مکث یا حتی لکلرک اگه صندلی بوتاس زیرپاشون باشه پاشون و از رو گلوی لویس بر نمیدارن.
        به نظر من شاید-شاید 2022 هم مرسدس قدرت اول باشه.

      • mrz_ir

        10

        2

        نیکو جان مکس که با تی اچ نوشته نمیشه که ث استفاده میکنی
        بنویس مکس دمت گرم
        اون هود مکثه
        قربانت

      • Mohammad44

        8

        3

        چون واقعا تا الآن بهتر بوده!!!!
        از نظر شما فقط زمانی ردبول سریعتره که با نیم ثانیه پل بزنه!!!!

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        6

        2

        مهدی اینو خود مکس ورشتپن و هورنر روز ۵ شنبه گفتن شما پست قبلی رو مطالعه کن
        صرفا جهت اطلاع
        نیکو روزبرگ کم بود شما هم به جمع او پیوستین!
        میشه شما هم منطقتون رو بگین ما هم بفهمیم از روی چی اینقدر جدی کامنت میذارین؟
        سرجیو پرز میگه نمیتونم با ماشین کنار بیام

  11. Mahmoud

    23

    0

    به راستی مرسدس سریع تر است یا ردبول؟؟؟؟؟
    تبریک به لوییس فنا. بوتاس هم خوب بود. و البته پرز هم بدشانس بود!
    واقعا متاسفم براس استون مارتین که آلپین اول فصل پشتش بود و الان خودشو رسونده به فراری و مکلارن درحالی آستون مارتین خودشو رسونده به آلفارومئو!
    نمیدونم چرا دور آخر رو همه خراب میکنن! 😅

    • Erfan

      15

      6

      البته مسابقه فرداست
      منتظر مکس و وتل باشید.

      • Se5Mi7

        18

        5

        دقیقا منتظر چی وتل باشیم؟!؟
        تایمگیری هفته قبل و تمرین اول این هفته یکمی امیدوارمون کرد ولی… مثل اینکه جایی برای پیرمردها نیست.

      • سامان

        17

        2

        با ماشین فعلی وتل اگه فردا منتظرشی,دعا کن بارون بیاد که اونطوری سرعتها گرفته میشه و عیار راننده ها مشخص میشه

      • AmirAli

        9

        2

        Erfan
        امیدوارم همینطور باشه، اما استون آخر این قطار ماشین هست، خوشبینانه فکر کنیم آره میشه برای امتیاز جنگید، اما فکر کنم در صورت رخ دادن تصادف یا سیفتی در زمان مناسب این شانس پیش میاد، پیس این ماشین جالب نسبت به مکلارن ها و فراری ها مناسب نیست
        در حد یکی از آلفاتاوری ها
        الپین که آن فایر هست، تفاوت یک تیم سازنده و یک تیم مصرف کننده اینجاها مشخص میشه
        امیدوارم وضع بهتر شه، ولی فکر نکنم بتونن برای مقام ۴ امی بجنگن، امیدوارم اشتباه فکر کنم

      • raha

        11

        3

        کاربر kimi ببخشید اما این نظر من هست شما خودت طرفدار کیمی رایکونن هستی که توی فرمول یک سنش از همه بیشتر هست و از نظرتون 33 سال سن زیادی هست برای فتل که میگید پیرمردها و از نظر من اصلا به سن نیست و به استعدادِ طرف بستگی داره که فتل هم استعدادش رو داره اینو همه میدونن

      • Se5Mi7

        5

        4

        RAHA, من خودم دوست دارم وتل ماشین برتر رو داشته باشه تو مسابقه، بعد از کیمی واقعا سباستین رو دوست دارم، لذت میبرم از بردش ولی تو این ماشین و تیم و… آینده ایی نمیبینم. کیمی هم شل کرده آخر عمری تا ازفرمول یک لذتشو ببره.

    • الهه انصاری

      14

      2

      هنوز زود که بخواییم تایین کنیم کی به کی رسیده رنو هم هنوز خیلی مونده تا به مکلارن و فراری برسه خیلیییی

      • سامان

        14

        0

        آلپین تازه راه افتاده ولی انگار مسیرشو پیدا کرده,مکلارن از قبل تو مسیر بود دنبالشم فراری.پرتغال و اسپانیا حکایت از روند رو به رشد آلپین داره.

    • سامان

      10

      6

      آدرنالین و استرس دور آخر ,که باعث اون خرابیها میشه,مخصوصا وقتی قبل دور آخر سر همیلتون پرواز کرد,واسه رسیدن به اون تایم باید دیرتر ترمز کنی و با سرعت بالاتر پیچها رو بری که اونم باعث اشتباه میشه

      • Mahmoud

        5

        1

        عجب! ممنون از توضیحت.

    • mahyar

      5

      2

      والا هر دفعه من یا توسط مرسدس تفکراتم زیر سوال میره . یا توسط ردبول …

    • Hossein1382

      0

      1

      اینکه معلومه.فراری از همه سریعتره😎😎

  12. Mehriar Salehi

    25

    2

    اینجا و Q2 برای ویلیامز؟ این یک مگا لپ دیگه بود از جورج! ۸ دهم ثانیه سریعتر از هم تیمیش، شکست آلفا ها و آلفاتائوری سنودا! واقعا عملکرد کوالیفاینگ جورج نمیگم کم نظیر، میتونم بگم بینظیره.حیف که ست تایر نو برای Q2 نداشت وگرنه احتمالا میتونست چهاردهم تموم کنه.
    هرچند هنور ریس سیمیولیش های جمعه سرجاشون هستن و ما شانسی جلوی آلفا ها نداریم اصولا.نمیدونم شایدم تونستن با بررسی داده های تمرین، به ستاپ خوبی برسن اما اصولا مسیر حرکت فردا رو به عقبه تا رو به جلو بنظرم.

    اما تصویر بزرگ برای تیمی که تو سال انتقال هست و داره ریکاور میکنه، مهمترینه…تو کوالیفاینگ هم گپ نسبت به پول پوزیش از ۳.۳٪ سال قبل به ۲.۲٪ تقلیل پیدا کرده و این نشون میده حتی تو سالی که زیاد اعتنایی بهش نمیشه هم تیم جدید مهندسی، کارشونو تو مسیر درست انجام میدن.

    اون جلو هم اوضاع تقریبا همونیه که بنظر میرسید.مکس تو یک جنگ سخت با مرسدس ها، کاملا مچ هستن (نمیدونم کی این سایت فرمولا وان میخواد استوپ کنه این گراف های مسخره اش رو بعد از تمرین که همیشه غلطه!) هردوی مکس و لوییس هم فکر کنم تمام توان ماشینشون رو بیرون کشیدن.شارل و ساینز همچنان مچ هستن (یک دهم) و پرز هنوز مشکل داره با پیدا کردن استایل مناسب رانندگی این ماشین…آستون مارتین ها و گسلی هم فکر کنم جایی تموم کردن که بازم از تمرینات جمعه میشد حدس زد…شاید این بین فقط گپ فراری با تاپ رانرها یکم سورپرایزم کرد و عملکرد بد آلونسو توی Q3.

    اما بیشتر از کسانی که خوب بودن امروز، فکر کنم وقتشه یکمم به کسایی که خیلی طرفدار دارن، خیلیم ازشون خوب گفته میشه یه نگاه بندازیم ببینیم حالا مدیا به کنار، واقعا اونقدر خوبن؟!

    کیمی…این بار سوم تو چهار تا کوالیفاینگ هست که داره از جیو شکست میخوره…نه با یک دهم دو دهم! با بالای نیم ثانیه.بله تو ‌ریس هنوز بنظر یکم بهتره (البته اگر اشتباه مضحکش که ریس قبل انجام داد رو فراموش کنیم که نمیدونم اگر مازپین این کارو میکرد چقدر تیکه بهش مینداختن) بهرحال ریس یک بخش آخر هفته هست، کوالیفاینگ یک بخش دیگه.و با گرید پوزیشن بهتر پس حتما میتونسته نتیجه بهتری بگیره تو ریس.تمام اینا رو هم با یک بنچ مارک نه چندان جالب مثل جیو کبیر داریم میسنجیم…خیلی خوب بودی کیمی اما الان اون صندلی حق میک شوماخر بود یا حتی آیلوت.شکست دادن جیو کبیر باید کار روزمره هر راننده متوسطی باشه، نه فقط تو‌ریس، تو هر سشنی!

    لاندو نوریس…فقط مثبت ازش میخونید تو هر سایت و فورومی.عالی هم هست، نتایج معرکه ایی هم میگیره اما چطوریه که کوچکترین اشتباه لوییس و شارل و مکس و جورج و … دهها بار دوره میشه و‌ بزرگنمایی میشه اما هیچ کس اینو در نظر نمیگیره که لاندو چپ و راست شنبه ها داره اشتباه میکنه! بعد قیاس میشه با لوییس؟ چرا واقعا؟ تو این سن باید سریعترین حالتت باشی، چطور تو ۴ آخر هفته ۳ بار از هم تیمی ایی که تازه رسیده به تیم و خودش میگه راضی نیست از عملکردش شکست میخوره؟ هرچقدر امتیاز بگیره یکشنبه ها، اگر جای نهم از پنجم ششم استارت بزنی، یعنی شانس امتیازت بیشتره.همین پیست، استینت های بلندش نسبت به بوتاس لپی ۲-۳ دهم کندتر بود! این گپی نیست که تو بارسلونا بتونی باهاش سبقت بگیری.باید تا پرز مشکل داره با ماشین، شکستش میداد تو کوالیفاینگ و با دفاع میشه تو بارسلونا رده رو حفظ کرد.اگر درست کوایفاینگ رو انجام میداد و یک استارت خوب میزد، شانس بلاک کردن یک مرسدس و پرز رو داشت…اگر قراره با بهترین ها قیاس بشی، بعنوان قهرمان آینده بهت نگاه کنن، این همه اشتباه تو‌کوالیفاینگ، کار یک قهرمان نیست.و این اتفاق نیست…سال قبل هم جلوی ساینزی که جزو بهترین ها به حساب نمیاد تو کوالیفاینگ، شکست خورد.
    در کل راننده عالی ایی هست، فردا هم مطمئنا مثل اکثر ریس ها، رو به جلو هست حرکتش و تهشم همه میگن به چه کرد! از نهم رسید مثلا پنجم یا ششم پس واقعا عالیه، جاش تو مرسدس و ردبوله! اما این همه هایپ با این همه اشتباه جور در نمیاد.مخصوصا وقتیکه کلامی هم درباره اش گفته نمیشه.

    سنودا…بحرین، اونکه میشه گفت اتفاق بود، بنچ مارک تیم نبود.شکست از گسلی این اوایل کار هم اوکی، اما با این فواصل؟! متوسط ۶ دهم؟ نمیدونم کدوم یکی از روکی هایی که اومدن فرمولا وان و خوب بودن، بعد از ۴ آخر هفته همچین گپی با هم تیمیشون داشتن…اینم نمیدونم چطور امکان داره یه روکی باشی که همه ازت خوب باشن و ۳ بار از این ۴ تا کوالیفاینگ رو با ماشین پنجم ششم گرید از ماشین نهم گرید شکست بخوری…این هایپ هم با این همه اشتباهات و عملکرد افتضاح جور در نمیاد.

    از لطیفی و مازپین نام نمیبرم چون اونا که سورپرایز نیستن، همیشه همین افتضاحی که هستن، بودن!

    در آخر تبریک به طرفداران لوییس.
    همونطور که دیش فصل عرض کردم، هنوز یک مقدار ازش مونده که تو پیست ببینیم و تا اینجای کار که واقعا در حد یک رکورد دار عمل کرده.

    • Max33vr46

      11

      1

      آقا مهریار الان واسه استارت جایگاه دوم بهتره یا اول یا سوم کدوم بنظر شما؟

      • سامان

        7

        5

        صد در صد جایگاه اول بهتره,میگن بعدش سوم بهتره(یادت باشه پارسال واسه کسب مقام سوم بوتاس به مکس تاو داد تا دوم بشه و خودش سوم)

      • Mahmood.ghaedi

        13

        0

        سامان
        اگه اشتباه نکنم اون روسیه بود ک ب مکس توو داد ن اسپانیا
        Max33
        همیشه رده اول واسه استارت بهتره اگه خوب استارت بزنی
        چیزی ک من شنیدم سوم باید کمی بهتر از رده دوم باشه کلا فرد ها بهتر از زوج ها باید باشن چون تو ریسینگ لاینن

      • Fastboy 44

        7

        6

        سمت ورستپن شرایطشون بهتره فکر کنم

      • Mehriar Salehi

        7

        2

        ایکاش اون بخش Ronspeak درباره پول پوزیشن یادم بود 😂

        بهرحال…همه برای پل تلاش کردن.این گویای همه چیزه.

      • سامان

        5

        5

        محمود خان مگه من گفتم تو اسپانیا اون کار رو کرد؟؟؟سوال کلی بود,منم کلی با یه مثال گفتم

      • Mahmood.ghaedi

        5

        2

        سامان خان پیست با پیست فرق داره همیشه رده اول بهتره
        همون روسیه هم ک خط استارت تا پیچ یک فاصلش زیاده و بخاطر خلا پشت میگن 3 بهتر از دو ولی بازهم لوییس یک استارت زد و رده حفظ کرد

    • 🏁Parsa16

      12

      4

      مهریار عزیز،شما چارلز رو هم در نظر بگیر
      جورج بی نظیرنیست،بلکه کم نظیره

      • سامان

        10

        9

        چارلز ماشینی در حد سر همیلتون داشته باشه بیشتر از راسل خودشو نشون نده کمترش نخواهد بود,راسل هم واقعا بی مانند داره کم اشتباه رانندگی میکنه بلکه یک امتیاز واسه تیمش کسب کنه,و این شده استایل رانندگیش,با جرات میگم اگه آستون دست راسل باشه قطعا رده ده رو میگیره

      • Mehriar Salehi

        13

        0

        پارسا جان من توقع گپ خیلی وحشتناکی داشتم با ساینز.

        ساینز رو خیلی اعتقاد دارم بهش که بهتر از اونیه که مدیا نشون میده، منظور ضعف اون نیست، اما شارل کاملا تو تیم جا افتاده، از طرفی کوالیفاینگ هیچوقت نقطه قوت ساینز نبوده، هنوزم کاملا مچ تیم نشده مثل اکثر راننده های دیگه…توقع داشتم شارل اگر قراره براساس چیزی که ازش انتظار میره عمل کنه، تو نیم فصل اول اختلاف های خیلی زیادی باهاش داشته باشه…که نداره.

      • 🏁Parsa16

        8

        3

        آقا مهریار شما ساینز رو هم در نظر بگیر،بیشترین هماهنگی با ماشین رو داره بین کسایی که تیم عوض کردن

    • Mehdi mozafari

      14

      9

      وقتی عملکرد اعجاب‌انگیز جورج را توی شنبه میبینم(گزارشگر عربی بهش میگه مسترساندی) دلم میخواد خفه‌اش کنم با اون شیرین کاری‌هاش توی بعضی یکشنبه‌ها.اما ذره ای شک ندارم جزو سه راننده برتر گرید هست و قهرمان آینده.
      تبم باوجود باد نسبتا شدید خوب کار کرد(لطیفی را با تیم جمع نمیبندم)اما امیدوارم فرض‌ات درست باشه که دیشب تحلیل درستی پیدا کردند.
      و لوییس،لوییس
      امیدوارم طرفدارهاش الکی با کسی سر بهتر بودن راننده دیگه ای از لوییس همیلتون بحث نکنند،چون فعلا بی رقیبه.بحث ماشین برابر هم فکر کنم دیگه خنده داره

      • miladleclerc16

        8

        0

        سلام با اجازه تصحیح میکنم میگه
        mr saturday

      • Mehriar Salehi

        6

        1

        مهدی جان راستش من با این فرم ویلیامز تو این چند ساله عادت کردم نیمه خالی لیوان رو ببینم درباره اشون.

        حقیقت اینه که فردا باد قراره شدیدتر بشه، خود این برای ماشین ما یعنی کار تموم شده.
        مطلب بعدی اینه که آلفاها ۱-۲ دهم سریعتر نبودن، گپ وحشتناک تر از این حرفها بود تو استینت های بلند جمعه.
        و یکسری مشکلات همیشگی ویلیامز تو این ۳ ساله، ظاهرا سر جاشونن : افت بیشتر نسبت به رقبا تو هوای کثیف ماشین جلویی، افت بیشتر تو شروع استینت اول با باک پر، مشکل کار انداختن تایرها تو شروع استینتها.
        خلاصه اش: انقدر شروع هر استینت بد هستن که بقیه ریس میافتن جایی که حتی اگر پیس خوبی هم داشته باشن نمیشه ازش استفاده کرد.

        تنها نقطه امیدواری این آخر هفته که دیروز بعد از تمرین یادم رفت بگم، حضور سایموند رابرتز هست بعد از مدتها تو پیت وال…سال قبل خاطرت باشه هر ریسی که نبود تیم افت میکرد و هر زمان بود، جامپ بین تمرین بقیه آخر هفته بزرگتر میشد.آنالیزور قوی ایی هست و یک تغییری هم که اصولا برای این موضوع این آخر هفته اومده، تغییر رویکرد تیم طی آخر هفته هست.کاری که اواسط فصل پیش هم انجام داد: تغییر مسیر ستاپ از تمایل به عملکرد بهتر تو‌ شنبه ها به یک ماشینی که کمی مناسب تر باشه برای ریس…اما انتظار معجزه ازش نیست، اینجا ظاهرا پیست مناسب این ماشین نیست.

        متاسفانه با فوکوس کامل روی ماشین فصل بعد، امسال بعیده زیاد توی آخر هفته باشه، شاید چندتا از همین ریس های اروپایی صرفا…اما حضورش همیشه تاثیر مثبت داشته.

      • ferarri

        4

        9

        بعله آقایشب نشین
        بحث ماشین مرسدس با بقیه ماشین ها واقعا خنده داره ، چون از بس فاصله زیاده خنده داره که بخوای توصیفش کنی
        من نمیگم همیلتون راننده بدیه ولی میگم اگه ورستپن یا لکلرک ماشینی در این داشتن ، اگه به فرض محال قهرمان نمیشدن ، به همیلتون نسبت به بوتاس بیشتر فشار میاوردن ، اونم تا هفته آخر
        کاری که مکس داره با این ردبول انجام میده!

        اگه دیسلایک میدین فقط میخوام بدونم دلیل منطقیتون چیه

    • Mohammad44

      18

      2

      مهریار چیزی که برای من لذت بخشه اینه لوییس داره تو ۳۶ سالگی همچین عملکردی تو تعیین خط ارائه میده و باید به نظرم باید به احترامش ایستاده دست زد واقعا به من که خیلی کیف می ده چون با توجه به سنش اگه تو تعیین خط عقب بیفته برام عجیب نخواهد بود ولی داره اعجاب آور عمل می کنه!!!
      خلاصه که تبریک به لوییس فن ها و امیدوارم لوییس ببره هر چند که تا الآن استارت های مکس حقیقتا بهتر بوده
      به قول بونو what a job mate🥳🥳🥳
      امیدوارم بعد ریس هم بشنوم

      • سامان

        12

        4

        قبول داری رانندگی با بهترین کیفیت شده جزئی از DNA سر همیلتون؟؟لامصب یه چند بار اشتباه کن و اینقدر خوب نباش😂

      • Mahmood.ghaedi

        4

        6

        سامان داداش تو 3 تاریس امسال دوتا اشتباه داشت
        ایتالیا و لپ کردن راسل تو جای اشتباه
        پرتغال استارت مجدد و دادن رده ب مکس.

  13. M.Kazemi

    18

    3

    گاهی اوقات برخی آمار برای ما فقط عدد هست اما واقعا رسیدن به اون آمار برای یک راننده چیزی جز نتیجه یک عمر سختکوشی و تداوم حفظ فرم خوب طی سالیان طولانی نبست
    اولین مسابقه اش رو کاملا به یاد دارم، یادمه همه از همون روزها میگفتن استعداد جدید و اسطوره بعدی فرمول یک میتونه باشه، این حرفها قبل و بعد از او هم برای دیگران بود اما این همیلتون بود که حرفه ای زندگی کرد، حرفه ای انتخاب کرد، سخت کوشید و مزدش رو گرفت

  14. Siavaghsh

    18

    16

    فقط سر لوییز همیلتون⁦❤️⁩ بهترین راننده تاریخ
    و شارلز عزیز و جوان ما چه می کند😍 حیف توی فراری داره تلف میشه.

    و در روز مسابقه هم امیدوارم مکس وشتپن مثل سال هایی ک ب فتل می کوبید ایندفعه هم به سر لوییس بکوبه تا شاهد پودیوم شارلز عزیز و جوان باشیم

    • Max33vr46

      7

      18

      فقط و فقط میخوام بحث نکنم چون سر خودمو به درد میارم مکس فردا خودش جوابتونو میده

      • سامان

        14

        11

        مکس عالیه ولی هنوز خام تشریف داره به نسبت اربابش سر همیلتون,وگرنه امروز دور آخر و پرتغال دور آخر به راحتی میتونست پول رو بگیره ولی اشتباه کرد و کم آورد

      • @sebvr

        6

        1

        سلام جناب MAX33VR46 ! همین که این کامنت رو دادی یعنی خودت بحث کردی ! منتظر جواب مکسم😂

  15. Siavaghsh

    9

    2

    اوکون نیز بسیار عالی

  16. AmirAli

    17

    0

    تبریک به طرفداران لوییز، یه رکورد دیگه، پول پوزیشن هاش سه رقمی شد !!!
    اختلاف با رده دوم یعنی مکس چقدر کم بود
    روز خوب چارلز و اوکون، کارلوس هم عالی بود
    پیسی تو استون نیس، دلمون یکم رقابت میخواست، عذاب آوره😕
    پرز خوب نبود، امیدوارم تو مسابقه جبران کنه

    • رضا سلطانی

      12

      4

      آیا باید کم کم به رایکونن شک کنیم؟ آیا واقعا این پیرمرد یخی در حال آب شدن است؟
      فراری ها عالی! هر دو عالی! به نظرم قوی ترین لاین آپ را بین تیم های دیگر دارند. ایشالا سال بعد با ماشین بهتر قطعا شاهکار می شوند.
      از آلونسو انتظار بیشتری داشتم اما اوکون خیلی خوب ظاهر شده و به نظرم ریکیاردو هم داره خودش را پیدا می‌کنه.
      راسل هم آفرین بهش.
      سونودا هم فعلا خیلی جای کار دارد و هنوز روکی روکی است!

  17. 33🦁Ali

    22

    1

    صدمین پوزیشن تبریک به همیلتون و طرفداراش عالی بود دورش امسال داره بهترین عملکرد فصل طی می کنه در حال حاضر.

    همچنین تبریک به چارلز و طرفداراش.

  18. احمدرضا لکلرک

    17

    2

    فقط میشه گفت آفرین به چارلز که نشون داده واقعا بی نظیره و تو تعیین خط ها همیشه جزو راننده های تاپ هست
    انشالا فردا اگه بدشانسی های عجیب و غریب گریبانش رو نگیره میتونه جزو 4 تا بمونه

    • مهدی

      4

      19

      خاک تو سر لکلرک بدبخت ک چندتا هندوونه گذاشتن بغلش ک تو فراری بمونه این ماشین کندشونو سریع برونه ک فراری هم جز تاپها هست مثلا
      فقط عمرشو تلف میکنه وگرنه با این ماشین سالهای سال باید انتظاربکشه برا رسیدن ب سکو
      فراری اگه بخواد سکو بگیره باید منتظر بارون باشه و ی فتل بی عیبو نقص

      • ferarri

        6

        3

        دقیقا منظورتو نفهمیدم جناب مهدی
        هم اینکه فک کردی لکلرک مثه خیلی راننده هایی که نام نمی برم الکی بیاد بخاطر ی دوره ضعیف تیمشو ترک کنه؟
        و هم اینکه یعنی فراری منتظر بارون باشه و ی فتل بی عیب و نقص تا پودیوم بگیره؟ بنظرم خودتو آپدیت کنی بد نیست

      • Erfan

        5

        1

        مهدی به نظر من صرف رانندگی کردن برای فراری، افتخار خیلی بزرگیه. فراری جزیی از تاریخه و برای یک راننده چی از این بهتر که برای فراری رانندگی کنه.
        و اینکه این تیم این قدر امکانات داره که نخوایم سال ها منتظر بمونیم برای گرفتن سکو

      • SIAMAK

        7

        1

        آغا مهدی
        شعور و تربیت هم خیلی چیز خوبیه ! سعی کن یه ذره از هرکدومش داشته باشی .

      • Sohrab

        5

        1

        siamak خان

        عالی بود 😂😂

        کامنت “مهدی” رو بخونید به راحتی میشه درک و شناخت ایشون رو از فرمول یک دریافت 😂

  19. SUPER FAST 16

    18

    1

    تبریک به همیلتون
    همه تو آخرین تلاش تایمشون بدتر از تلاش اول بود و من نا امید از بهبود تایم شارل که ناگهان شارل استثنایی بازم منو سوپرایز کرد .مرسی پسر.

    • Mehriar Salehi

      15

      1

      البته لپ شارل که خیلی خوب بود اما ۱۰۰٪ بهتر میشد چون ران اول رو با تایرهای استفاده شده زده بود که بازه عملکردش با تایر نو، بین ۵ تا ۷ دهم بود…و پیست در این حد افت نکرده بود.

      • SUPER FAST 16

        14

        1

        پس میشه نتیجه گرفت اگه تایم اولی رو با لاستیک نو میزد تایمش بهترم میشد،آخه همه اولین تلاششون تایم بهتری ثبت کردن چه تو کیو ۲ و کیو ۳ .اینم به طور کلی میگم شاید نمونه غیر ش هم باشه.

      • Mehriar Salehi

        12

        0

        نه کلیت همینه که میگین سوپرفست، فقط سه نفر تو‌ ران اول از تایر کار کرده استفاده کردن که همونا هم زمانشون بهتر شد تو ران دوم : شارل، لاندو‌ و فرناندو.

        و البته چکو که تایم اولش اگر اشتباه نکنم اسپین شد.
        بهرحال شرایط تو ران اول بهتر بود.

  20. Mahmood.ghaedi

    13

    2

    چ کرد اکون دمش گرم خدایی
    فراریها هم خوب بودن
    از نوریس انتظار بیشتری داشتم ولی فردا جبران میکنه
    امسال چ رقابتی بشه بین مرسدس و ردبول سر قهرمانی مکلارن و فراری سر سومی
    پرز هم داره راه البون پیش میگیره ظاهرا دست ردبول تو استراتژی میبنده
    مکس تایم Q2 ک زد من گفتم تمام شد پول مال مکس

    • Max33vr46

      7

      3

      آقا محمود من دیروز پولو به مرسدس تبریک گفته بودم

      • Mahmood.ghaedi

        13

        1

        Max33
        دمه شما گرم
        منم امشب برد فردا بهتون تبریک میگم

      • Fastboy 44

        9

        3

        محمود جان فردا شیفتی یا چی؟!🙄

      • Mahmood.ghaedi

        7

        0

        فست بوی
        ن داداش 5 شنبه میرم جنوب

    • سامان

      10

      2

      به لطف پرز امسال نیز مرسدس قهرمان خواهد بود

  21. احمدرضا لکلرک

    14

    4

    شانس سبقت تو استارت فردا خیلی زیاده و بوتاس و لکلرک میتونن زود و با یه استارت خوب سبقت بگیرن
    اما خب قطعا رده ش رو از دست میده بعد از سبقت چارلز چون ماشینش…:)

    • Arvin.Hamilton 44

      17

      2

      تبریک به همه طرفدار های لوییس از جمله خودم
      100 تا پول پوزیشن!!Wow
      Get in there Lewis
      فراری هم روز خوبی داشت
      اوکون فوق العاده بود امروز
      امیدوارم فردا ریس خوبی بشه و یه رقابت جذاب ببینیم
      فردا اگه لکلرک یه استارت خوب داشته باشه میتونه پودیوم بگیره
      پرز هم نا امید کننده بود امروز

      • ferarri

        2

        6

        یا اینکه دوست دارم لکلرک پودیوم بگیره اما بنظرم دست نیافتنیه
        چرا؟ چون هم سطح فراری و مرسدس خیلی فرق میکنه (که بخاطر اختلاف سطح لکلرک و بوتاس جبران میشه) و از طرفی لکلرک نباید جوری حمله کنه ک امکان اسپین شدنش باشه . بنظرم همینکه از نوریس و ریکیاردو بالاتر تموم کنه کافیه

  22. Erfan

    6

    17

    بوتاس در بهترین شرایط راننده متوسطی هست

    • Mehriar Salehi

      25

      8

      برعکس، بوتاس راننده خوبیه، فقط آخر هفته های آف زیاد داره.
      اما کلیت فصل مطمئنا جزو خوب های گریده.

      تایید این ادعا هم سخت نیست، ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ تمام ۵ تیم بالای جدولی میخواستنش.نمیشه یک انتخاب اشتباه رو تمام بهترین مدیرها باهم همزمان انجام بدن.

      لوییس کم نظیره که بوتاس رو انقدر متوسط نشون میده.این اتفاقیه که بنظرم برای ۱۲-۱۳ تا راننده دیگه هم میافتاد اگر کنار دست لوییس نشسته بودن این ۴ ساله.

      • NICO ROSBERG-06

        6

        25

        با شما مخالفم.این مرسدس دست یکی مکث باشه اگه لویس و شکست نده مطمعنا باهاش مساوی می‌کنه.مطمعن باش مکث با ماشین برابر رقیبی نداره

      • سامان

        11

        6

        نیکو روزبرگ جان اگه لوییس تو ماشین برابر ردبول با مکس باشه هر مسابقه مطمئنن ازش جلوتره,تا وقتی مکس تو مرسدس نشینه انقد مطمئن حرف نزن,مکس دو تا دور آخر کوالی تو پرتغال و اسپانیا خراب کرد و پول رو از دست داد,اگه بهتر باشی نباید اشتباهی کنی

      • Mehdi mozafari

        13

        2

        کافیه عملکردش را با تمام راننده های دوم تمام تیمها مقایسه کنید.اصلا وجود بوتاسه که مرسدس داره هرسال قهرمان میشه. اونوقت به پرز میگن ماشین امتیاز گیری

      • Mohammad44

        17

        5

        نیکو(… سابق) داداش حالا کاری ندارم فردا کی میبره ولی بس کنید تا پارسال بهانتون دو دهم و اینا بود الآن که بالاتر یا برابره ردبول میگین برابر
        جدیدا هم یه سری از عزیزان رو آوردن به اینکه اصلا مرسدس برتر بوده از اول!!!!!

      • tarafdar

        0

        0

        اگه نیکو رازبرگو جنسن باتنو فرناندو آلونسو که هم تیمیه لوییز بودنو اونو شکست دادن حساب نکنی لوییز راننده کم نظیریه

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        7

        2

        Nico
        در مورد عملکردش تو مرسدس اینو بدون اولا خودش با ردبول تمدید کرد در صورتی که فرصتشو داشت.
        دوما ماشین مرسدس دیگه به سبک ورشتپن پیش نمیره مثل ردبول که تمام تلاشش رو میکنه.

      • Majid

        3

        5

        بوتاس واقعا راننده خوبیه و هیچ تیمی غیر از مرسدس انقدر تایم های راننده هاش نزدیک هم نیست. ولی به نظر بیاد ماشین مرسدس بیشتر با سبک رانندگی لوییس همخونی داره تا والتری و البته معمولا اشتباهات لوییس کمتره و چیز دیگری که به صورت عجیبی در تیم مرسدس هست، میزان اشتباه مکانیک های والتری به نسبت لوییس. از پیت استاپ های افتضاح گرفته تا انواع و اقسام مشکلات که آخریش همین مسابقه قبلی که یکهو قدرت از دست میده و من یادم نمیاد لوییس دچار چنین مشکلاتی شده باشه.‌

      • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

        7

        1

        مجید
        محض اطلاع بدون از گرندپریکس شانگهای ۲۰۱۹ لوئیس سبک رانندگیش رو تغییر داده و خودش گفته که والتری خیلی راحت تر نسبت به من تو ماشین.

      • Majid

        1

        5

        جناب احمد این شد دلیل چون لوییس گفته😐

      • Majid

        1

        4

        چیزی که از حرف های لوییس میشه درک کرد اینه هروقت که غر می زنه یعنی دقیقا می دونه داره چکار می کنه و اینکه حرف لوییس رو سند بذاری باید برعکسش کنی تا به جواب درست برسی.

      • ferarri

        6

        5

        آقای شب نشین
        اگه بوتاس بهترین راننده دوم نباشه کی بهترین راننده دوم باشه ؟ معلومه باید بوتاس باشه تا سومی رو بگیره . اگ راننده خوبیه چجوری مکس با ردبول ازش عبور میکنه؟

        آقای سامان
        قبول کن اگه ردبول حول مکس میچرخه ، مرسدس هم حول همیلتون میچرخه . مثه پارسال فراری و لکلرک . پس شمام تا همیلتون تو ردبول ننشسته اینقد مطمئن حرف نزن که همیلتون از مکس بالاتر خواهد بود

  23. Squidward

    6

    2

    چقد طول میکشه این نظر من ثبت بشه؟

    • NICO ROSBERG-06

      5

      14

      یادتون نره باهمین ماشین، پرز هشتم شد.. مکث استعداد نابی داره.این نظره کنه
      به همراه لکلرک..خیلی دوست دارم فقط یکبار لویس اجازه بده مکث یا چارلز هم تیمیش بشن تا دیگه این حرف وحدیثا ب پایان برسه.

      • سامان

        12

        7

        بجای اینکه اونارو بیاری مرسدس سر همیلتون رو ببر ردبول و فراری بعد ببین چطوری مکس و چارلز رو میشکنه😂هنوزم میگی ماشین ردبول ضعیفه؟یه بار اون ماشین رو بدید دست سر همیلتون بعد قهرمانیها رو تحویل بگیرید

      • بیژن

        9

        4

        بهتره بری نظر پرز رو بخونی که هنوز با ماشین مچ نیست .
        با اینکه مچ نیست با ماشین یه تعیین خط مکس رو شکست داد .
        به نظرم نیم فصل به بعد پرز هم برای مکس هم برای مرسدس دردسر میشه .
        پرز گفته هر کاری میکنم رو ماشین ردبول کار نمیکنه و از ستاپ مکس استفاده میکنه ؛ وقتی به ستاپ خودش برسه مثل اون تعیین خط مکس رو به دردسر میندازه .

      • Mahmood.ghaedi

        9

        1

        لوییی اجازه بده؟
        بنظرت کمپانی ب این بزرگی اجازش دست ی رانندس اونم ی کمپانی آلمانی؟
        بعد بنظرت ردبول ب همین راحتتی یکی مثل مکس از دست میده؟
        لکلرک هم ک فصل اولش تو الفارمئو تمام نشد بود فراری قرارداد بست باهاش اونم قرداد بلند مدت
        و اینکه چرا فکر کردی لوییس میترسه ازسون نکس صدتا ریس با ردبول داده لوییس فقط صدتا پول پوزیشن داره و لکلرک کلا هنوز صدتا ریس نداده ولی لوییس از هم تیمی شدن باهاشون میترسه😂
        این جمله شما ب خود مکس و لکلرک بگین میخنده

      • ferarri

        2

        8

        تو اینکه لوییس قویه شکی نیست ، اما تو اینکه لکلرک و مکس قطعا لوییس رو میبرن یا برعکس شک های زیادی هست . درسته همیلتون ۱۰۰ تا پول داره و مکس ۱۰۰ تا ریس ، ولی اگه این دو تا تو ی ماشین کاملا هم سطح بشینن حداقل فصل رو با فاصله کمتر از ۵۰ امتیاز با لوییس تموم میکنه کاری که بوتاس داره با ماشین ضعیف تر اونو با ۱۰۰ امتیاز اختلاف انجام میده

  24. itg

    18

    1

    تبریک به همه لوییس فن ها
    این بشر اعجوبست
    سمبل اراده و سخت کوشی
    بینظیری لوییس
    امیدوارم شاهزاده موناکویی هم بزودی در جایگاه واقعیش قرار بگیره

  25. Amir.Redbull99

    13

    1

    تبریک به همیلتون و طرفدراش. همینجور داره رکوردا رو جابجا میکنه این بشر.
    امیدوارم استارت از رده دو خیلی عقب نندازه مکسو دوم دراد پیچ اول.
    و اینکه پرز چرا اینقدر تایمش کند بود!!!!!
    امیدوارم مسابقه خوبی برای ردبول باشه.

  26. Mahdi33

    13

    0

    تبریک به لوئیس و طرفداراش.
    آلپین چه میکنه!
    استون مارتین به خودت بیا

  27. Lh44

    15

    1

    100مین پول پوزیشن سرلوییس همیلتونه شگفت انگیز رو تبریک میگم به تمام فن هاش در جهان. مثل همیشه عالی،باثبات، سریع، چی بگم هرچی بگم کم گفتم به امید 8قهرمانی جهانش 💜💜

    • ferarri

      3

      10

      به امید؟؟
      اگ لوییس امسال نتونه قهرمان بشه واقعا باید فرمول یکو بزاره کنار ک مکس با ماشین ضعیف تر قهرمان شده

  28. ...m6...

    16

    2

    به احترام سر لوییس باید ایستاده دست زد….این پسر معرکس نمونش پیدا نخواهد شد
    چه دور بی نظیری چه عملکرد فوق العاده ایی الحق که لیاقتت بیشتر از ایناس این پسر استعداد و نبوغ خالصه….
    King of F1
    No. 100
    The best
    GOAT
    👑👑👑👑
    #teamLH

  29. Lh44

    19

    3

    برادر من فرمول یکی نیست اما به دلیل این که من خیلی دنبال میکنم امروز وقتی 100پول پزیشن رو زد برادرم گفت والا من خسته شدم که اینقدر مجری TV اسم همیلتون رو اورد، مگه راننده دیگه ای تو مسابقات نیست 😂
    واقعا چیزی نمیشه گفت.نمیشه گفت رقیب نداره ولی مسلما رقیب اسونی برای هیچ کس نیست 💜

    • Zeed

      8

      5

      به برادرت بگو به شنیدن اسم همیلتون عادت کنه.چون تا چند سال دیگه باید مدام اسمشو بشنوه.

      • FJ

        1

        11

        تا چند سال دیگه با این روند دیگه چیزی از فرمول یک باقی نمونه که کسی بخواد به اسم همیلتون عادت کنه .روز به روز این ورزش داره میره به زوال چون تماما تحت سیطره یه تیم و یه نفره 🙃🙃🙃🙃

      • Arvin.Hamilton 44

        8

        2

        Fj
        اون موقع که چهار سال پشت سرهم فتل قهرمان شد مطمئنم یه همچین حرفی نمیزدی چون راننده مورد علاقه ات قهرمان میشد و رکورد ها رو جا به جا میکرد اما حالا که لوییس داره قهرمان میشه و رکورد میزنه فرمول 1 داره نابود میشه نه؟

      • FJ

        3

        6

        سب تو فصلی قهرمان شد که هفت ریس ابتداییش هفت برنده داشت ,سال 2012 رو منظورمه ولی واقعا تو این سالها به غیر از چند مقطع کوتاه تو بعضی فصلها کسی توان رقابت با مرسدس رو نداشت.
        من دستاورد های همیلتون رو زیر سوال نبردم من راجع به جذابیت مسابقات صحبت کردم.
        خودمم میدونم که نیم فصل دوم سال 2013 که از 9 ریس سب هر 9 تا رو برد جذابیتی برای کسی به غیر از هواداراش نداشته .
        برای شما که هوادار همیلتونی اون نیم فصل جذابیت داشت؟؟؟؟

      • Arvin.Hamilton 44

        4

        0

        FJ
        میدونم راجع به دستاورد های همیلتون حرفی نزدید
        نه برای من جذابیتی نداشت چون لوییس نمیبرد اما دلیل نمیشه که به نابودی بره!

      • FJ

        2

        3

        من کلی گفتم اگه جای همیلتون ,سب میومد مرسدس و تا الان ده تا قهرمانی داشت
        بازم نظرم همین بود سلطه بی بدیل یه نفر یا یه تیم تو هر رشته ای باعث از بین رفتن جذابیت میشه .
        ای کاش رقابت ها مثل سال 2012 بود و رقابت بین همه بود حالا اگه بازم هر سال لوییس قهرمان میشد مشکلی نبود حداقل جذابیت وجود داشت.
        فصل 2013 و 2020 خیلی شبیه هم بود و برای من و شما که هوادارهای راننده مورد علاقه مون هستیم بسیار شیرینه .
        ولی واقعیت اینه که جذابیت خاصی تو رقابتها وجود نداشته

      • Arvin.Hamilton 44

        3

        0

        FJ
        امسال که هنوز تموم نشده
        تا الان هیجان خوبی داشته
        20 تا ریس دیگه مونده رقابت هم هنوز هست

      • FJ

        0

        0

        درسته تموم نشده ولی نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه امسالم مرسدس و همیلتون دوباره قهرمان میشن اونم با اختلاف 🙃🙃🙃

    • Zeed

      7

      7

      به برادرت بگو به شنیدن اسم همیلتون عادت کنه چون تا چند سال دیگه باید مدام این اسمو بشنوه.

    • ferarri

      3

      8

      ی نکته ای .
      الان شما همچین میگین واقعا بینظیره ک انگار تو تاریخ کسی مثش نبوده ، درسته رکورد صد پول پوزیشن بسیار عجیبه ولی اینکه چرا همیلتون همش تو ی تیم قوی و سلطان سال های مختلف فرمول یک بوده عجیب نیست . تازه همیلتون بعد از ۲۰۱۷ تازه امسال ی رقیب جدی پیدا کرده ک بنظر اونم با این اختلاف ماشین کار بجایی نمیبره و اگه ببره واقعا شاهکار کرده . بنظرم همیلتونی ک با شوماخر مقایسه میشه اصن قابل مقایسه با شوماخر نیست ، چون شوماخر غیر ۲۰۰۲ رقیب داش ولی لوییس چی . هر فصل ی شروع دیگه و ی قهرمانی دیگه

  30. MSF11

    12

    1

    لکلرک فوق العادست…با این ماشین فراری کارستون میکنه واقعاً
    تبریک به همیلتون فنا H44

  31. ایرن

    15

    1

    به نظر فردا بهترین تایر برای شروع مسابقه سافت هست.
    چون توی کیو دو حتی مرسدس ها و مکس هم که مطمئن بودند با مدیون به کیو یک میرند لاستیک سافت رو انتخاب کردند. البته اونایی که اطلاعات دقیقتری دارند اگه درباره استراتژی لاستیک مناسب برای فردا نظر بدند ممنون میشم.

    • Siavaghsh

      4

      11

      چقدر باهوشین شما!!!!

      • ایرن

        10

        2

        فی المجلس شما هم بامزه هستین . خخخ به دل نگیر…

      • Siavaghsh

        1

        4

        هی روزگار😂.
        این همه👎 چیع؟😶

      • ایرن

        5

        1

        دیسلایکها واسه اینه که شاید فکر کردن حرف شما کاملا جدی بوده. من که فرضم این زود که یه شوخیه ساده هست.

    • Mehriar Salehi

      15

      1

      موضوع بیشتر از رسیدن یا نرسیدن به Q2 با تایر مدیوم، قدرت آندکات تو این پیسته و سختی سبقت گیری.

      مطمئنا کسی دوست نداره با تایر بهتر (مدیوم) استارت بزنه، رقیبش با سافت و زودتر بره پیت، آندرکاتش کنه و راننده پیشتاز با وجود برتری پیس، پشتش دربیاد و همونجا گیر کنه.

      مطمئنا قطارهایی که سال قبل پشت ماشین های کندتر راه افتاده بودن رو یادت نرفته.

      • farshad.b

        8

        2

        سلام اقای صالحی عزیز . مثل اینکه پاشنه آشیل رد بول پیچهای سرعت بالا به نظر میرسه (پیچهای هشت تا ده ) تنها جایی بود که کندشون میکرد و مکس سکتور یک و سه سریعتر از همیلتون بود و سکتور دو 0.180 هزارم کندتر . میخواستم نظر شما رو هم بدونم .

      • ایرن

        10

        1

        من البته یادم نیست چون مثل شما و برخی دوستان دیگه خیلی دقیق و تحقیقی به مسابقات نگاه نمیکنم و شاید الان از مسابقه اول این فصل بپرسین دقیقا یادم نیاد!!! مدل دیدن من اینجوریه دیگه.

        ولی در کل ممنون که این نکته ی آندرکات کردن رو گوشزد کردین و حتما موقع دیدن مسابقه فردا به این موضوع دقت خواهم کرد.

        کاش همیشه شما یا دوستای مطلع دیگه قبل از تمرینات یا قبل از مسابقه یه تحلیل کامل از پیست و شرایطش و نکات مهم در این پیست بذارید تا بشه دقیقتر به مسابقات نگاه کرد و لذت بیشتری برد.

      • ایرن

        9

        1

        و یه نکته، توی یکی از تمرینها گفتین لکلرک سکتور سومش عالیه و نتیجه اینکه موناکو رو به آتیش خواهد کشید. اما توی تعیین خط تا جایی که من فهمیدم هم مرسدس و هم ردبول سکتور سومشون از فراری بهتر بود و پس در شرایط عادی این آتیش بازی نهایتا بتونه رتبه پنجم یا چهارم رو نصیب لکلرک کنه.
        یه توضیح دقیقتر بدین ممنون میشم

      • Mehriar Salehi

        11

        1

        فرشاد خان، بنطرم نمیشه اینطوری نتیجه گرفت که چون سکتور دوم رو ردبول ضعیفتر بوده پس تو پیچهای سرعتی، کم میاره یا بلعکس…شایدم اینطور باشه اما اینجا بخاطر شرایط تایر سافت و تایر لود خیلی زیاد، لپ های کوالیفاینگ کاملا مدیریت شده بود و با اپروچهای متفاوت.
        توی کل تمرینات، حتی بین هم تیمی ها، راننده هایی بودن که سکتور اول رو زیاد پوش نمیکردن تا سکتور سوم تایر بیشتری براشون بمونه، یکسری ترجیح میدادن سکتور دوم رو فدا کنن و یکسری (مثا الونسو‌طی اخر هفته) سکتور سوم رو فدا میکرد…درکل این تایرها، توانایی موندن تو پنجره عملکرد ایده ال برای یک پوش لپ کامل رو نداشتن و هر راننده ایی داشت براساس چیزی که از تمریتات بهش رسیده بود، یک سازش بین سکتورها بوجود میاورد.

        فکر کنم این استراتژی مکس بود برای داشتن یک سکتور سه قوی و بلعکس لوییس تصورش به این بود که تایم بیشتری تو سکتور میانی میتونست بدست بیاره.

      • Mehriar Salehi

        11

        1

        ایرن من یادم نمیاد از آتیش بازی صحبت کرده باشم، البته شارل جمعه تو سکتور سوم کلا خوب بود.
        پست بالا درباره تایر منجمنت هم بخونید شاید یکم کمک کنه.

      • @sebvr

        6

        1

        پس جناب مهریار میشه اینو گفت که لکرک توی سکتور 1 و 2 لاستیکش رو سیو میکرد و بعد توی سکتور 3 چون میدونست خودش و ماشینش بهتر عمل میکنه و پوش لپش بیشتر روی سکتور 3 تمرکز داشت

      • Mehriar Salehi

        7

        1

        sebvr میشه اینطوری گفت اما تو استینتهای بلند هم همین بود که دیگه اونجا بحث بالا پایین کردن میزان فشار به تایر مطرح نیست زیاد تو جاهای مختلف پیست.

        برعکس فکر کنم‌ برای کوالیفاینگ، بخاطر بررسی‌ زمانها به این نتیجه رسیدن که زمان بیشتری توی دو سکتور دیگه بدست میارن و همین رویکرد رو‌در نظر گرفتن….شایدم داشتن تایر مقایسه ایی بدتر (ران اول) گپ رو تو اون بخش تحت تاثیر قرار داده.

      • farshad.b

        2

        2

        اقای صالحی , البته من با توجه به ریس پرتغال که اونجا هم توی پیچ سرعت بالا کم میآوردند و سه تمرین اسپانیا این نکته بنظرم رسید . به هر حال ممنون از توضیحاتتون و مثل همیشه استفاده بردیم .

  32. hamed.ab

    13

    2

    این نمایش ضعیف واقعا باعث شرمه، اسم با ابهت استون مارتین رو هم خراب کردن، از تیم دوم ردبول هم کندتر باشی دیگه یعنی فاجعه، اکون بنده خدا عالیه اصلا به چشم هیچکس هم نمیاد، استرول هم واقعا قوی نشون میده ، به نظرم در حد شارل نیست ولی کلاخیلی خوبه مخصوصا تایرمنیجمنتش، فراری هم ساکت و اروم خوب جلو میره، امیدواریم به سال دیگه و شارل و کارلوس و خدا کنه 1-2 فراری

    • Zeed

      7

      4

      فردا عجب روز محشری میشه.بایه استارت جذاب ویه رقابت دیدنی.همیلتون یک بار دیگه هنرش رو به همه نشون داد.
      در ضمن کسی اصلا متوجه استان اوکون شد؟
      این بشر تو مسابقه هفته ی پیش عالی بود وفردا قراره تو رده ی پنجم استارت بزنه.میدونی چیه تازه داره ازش خوشم میاد.

      • FJ

        2

        14

        هیچ جذابیتی نخواهد داشت ،چند ساله که فرمول یک جذابیت نداره ،تک و توک ریس ها قشنگ در میاد ولی کلا تکلیف روشنه .فرمول یک فقط برای هوادار های همیلتون جذابه و گرنه خیلی ها در سرتا سر دنیا دیگه عادی شده براشون این ورزش ،خالی از جذابیت

      • Erfan

        0

        0

        کاملا درسته ))))))))).

    • مهدی

      5

      3

      داداش اسم فراری هم با ابهته ولی وقتی ماشین کنده چیکار میخوایی بکنی
      با نیسان ابی میشه پا ب پای پارس رفت؟

  33. بیژن

    11

    1

    تبریک به تمام طرفداری سر لوئیز همیلتون ، اسطوره بی نظیر
    وقتی به رکورد هاش نگاه میندازی برق از سرت میپره .
    بی صبرانه منتظر اینم تعداد بردهاش هم سه رقمی بشه .
    TeamLH#👑💣🕶

  34. Amir5

    11

    1

    ۱۳ دهمی سب و پول پوزیشن همیلتونه نبریک
    میگم واقعا مسابقه فردا جذابه ساینز باید تلاش بیشتری کنه

  35. سجاد

    10

    7

    فتل جان وقت بازنشستگیه.تمومش کن اینقدرم ‌حرص نده مارو.

    • Fastboy 44

      12

      0

      به به سجاد!
      هنوز هم ماشین مرسدس دست دو تا آماتوره؟!
      درضمن،اینجا اسپانیاست،نه اسپا!

      • Sohrab

        0

        0

        fastboy44

        فکر کنم اکانت های بعضی از دوستان با اینکه دیگه به سایت سر نمیزنن ولی بازم اکتیو هست!

        مثلا شما پروفایل the mind رو ببین

        اگر خود این دوستان هستن خبر خوبیه.

    • Sohrab

      13

      0

      “سجاد”

      شرایط استون همینه
      اونا تیم رقابتی فصل پیش نیستن

      فکر نمیکنم پرفورمنس بیشتری amr21 داشته باشه

  36. mahdi.doroudi

    18

    0

    فقط میتونم بدترین امسال ضدحال برای طرفدارای تیم استون مارتین و وتله حتی از پارسال فراری داغون تره استون ماشین کشش نداره اصلا الپین پشت سرشون بود الان کجاست !ولی استون فکر کنم به نیم فصل برسه ویلیامزم ردشون میکنه با چی درگیرن چرا انقدر ماشینشون کنده هر دو راننده تو Q2 حذف شدن انقدر افتضاح اخه به امید رقابت برای سومی بودیم الان به امید رقابت برای نگه داشتن سومی از ته جدول😐

    • سامان

      12

      13

      این حرف رو من بعد مسابقه اول گفتم و هی دیسلایک شدم,دوران فتل تموم شده اگه همچنان ماشینش این باشه,آلونسو اثبات اینه که ماشین نداشته باشی هیچی نیستی!

    • Mahmood.ghaedi

      9

      1

      این دقیقا چیزی ک دو 3 سال دارم با بعضی فن های سب سرش بحث میکنم
      دوست عزیز اول باید ابزار خوب باشه بعد از طرف نتیجه خوب بخوای
      درسته باید هم تیمیش حداقل شکست بده
      ولی انتظار رقابت با راننده تیم دیگه ک ابزار ب مراتب بهتری ازش داره اصلا منطقی نیست
      حالا چون سباستین فتل باید همیشه برای سکو قهرمانی بجنگه وگرنه باید خداحافظی کنه؟🤔🤔

  37. Siavaghsh

    8

    3

    آقای صالحی هم ما فراری فن هارو الکی امیدوار کرد واسه موناکو.

    • Mehriar Salehi

      15

      2

      من خودمم خودمو بیخودی امیدوار میکنم خیلی مواقع 😂

      اما جدا از شوخی، چرا؟ سکتور ۳ های خوبی میزد شارل این هفته که خب بی شباهت به موناکو نیست…اما راستش چرا تا موناکو؟ الانم چهارمه شارل! فکر کنم طرفداران خوش بین فراری هم سال قبل توقع این همه پیشرفت رو نداشتن.نه از طرف تیم نه از طرف ساینز.

      امیدوارم موناکو از اینم نزدیکتر بشن به تیم های بالای جدول.

      • Mahmood.ghaedi

        7

        1

        مهریار داداش ی سوال میدونی
        چرا مرسدس ک لاستیک نو داشت کیو دو با لاستیک استفاده شده دور زد؟
        یا چرا اصلا کیو دو با مدیوم دور نزدن چون تایم کیو یک نشون داد ک با مدیوم ب کیو 3 می رسیدن؟

      • Mohammad44

        6

        0

        محمود اینجور که من شنیدم لاستیکی که یکی دو بار سیکل گرم و سرد شدت توش انجام بشه دوام بیشتری خواهد داشت

      • Mehriar Salehi

        8

        1

        محمود جان من چیزی که محمد گفت رو نشنیدم جز برای تایرهای اینترمیدیت اما ببین کلا بیس اکثریت این صحبت کامنتاتورها که کی با چه تایری توی پیسته، اپلیکیشن فرمولا وان هست که اشتباه کم نداره.
        زیاد پیش اومده که اپ میزده فلان راننده با تایر نو خارج شده از گاراژ و همون زمان دوربین میاد روش و نشون میده که تایرهاش کار کرده بودن و بلعکس.

        دیروقته، فردا حتما آنبوردشونو چک میکنم که ببینم واقعا این لپ دوم رو با تایر استفاده شده زدن و علتش چیزی هست که محمد گفته یا صرفا یک گلیچ ساده تو اپ اف وان بوده.

        درمورد تایر مدیوم هم، اینجا قدرت آندرکات زیاده.
        شما لوییس، با مدیوم شروع میکنید…مکس با سافت.
        بعد از ۱۰-۱۲ لپ مکس تایرهاش از بین میرن، میره پیت، شما نمیتونی عکس العمل نشون بدی چون تایرهات باید استینت بلندتری رو داشته باشه…اختلاف تایر نو و کهنه هم بخاطر تایر ویر بالاتر اینجا خیلی زیاده.آندرکات میشی.استاپ دوم هم باز آندرکات میشی و حالا تو استینت آخر با تایر بهتر و نوتر یه گپ ۱۰ ثانیه ایی داری با مکس و تایر کهنه اش.رسیدن بهش گپ تایر نو و کهنه رو کم میکنه، ۴ دور هم تو هوای کثیفش رانندگی کنی، اینحا تاثیرش زیاده، یکی میشه عملکرد تایرهاتون.شانسی برای رد شدن نداری.

        در یک کلام اینجور پیست ها خیلی قدرت آندرکات بالایی دارن و‌ریس سال قبل نشون داد این موضوع رو که چقدر زود تایر نو تو درتی ایر از بین میره و سبقت کیری تقریبا محال میشه.ظاهرا همه اشون درس گرفتن از این موضوع.

      • Mahmood.ghaedi

        6

        3

        محمد 44 اگه واثعا اینطوره ک شما میگین پس چرا بقیه تیمها اینکار نمیکنن
        تو این همه سالی ک من میبینم این اولین باره ک دیدم ی تیم لاستیک نو داره ولی از لاستیک استفاده شده توی Q2 استفاده میکنه
        اگه اینطوری بود ک حداقل مهندسهای ردبول و فراری هم اینو میدونستن و حداقل ی بار امتحان میکردن
        ی حسی میگه همینکار باعث از دادن این ریس میشه

      • Soheil

        6

        0

        آقای قائدی، همونطور که میدونیم امسال تایرا عوض شدن و مثل سالای قبل نیست و تیما خیلی دیتا ندارن، مرسدس هم ریسک کرده با این کار ممکنه جواب بده ممکنه هم جواب نده

      • Mehriar Salehi

        8

        0

        محمودجان یه کامنت نوشتم کلا حذف شد.

        اطلاعات گزارشگرا براساس دیتای اپلیکیشن فرمولا وان هست که کم هم اشتباه نداره تو این موضوع.میگه تایر نو درحالیکه تایر کار کرده هست و بلعکس.

        البته لوییس با تایر کار کرده رسید به پیست برای ران دوم اما بوتاس رو چک کردم آنبوردش با تایر نو اومد به پیست.

        چیزی که محمد میگه رو من نشنیده بودم جز برای تایرهای اینترمدیت و خب راستش راننده هایی مثل شارل و آلونسو جورج و لاندو این کارو کردن و چیزی بدست نیاوردن.

        نمیدونم شاید علتش چیزیه که محمد میگه و شاید مربوط به استراتژی فرداست که در صورت نیاز آندرکات قویتری بدست بیارن با لوییس…اینجا کسی ریسک Q2 با مدیوم رو نکرد چون توی ریس به راحتی آندرکات میشن و بخاطر تاثیر بالای درتی ایر، اگر با تایر بهتر استینت دوم پشت ماشین رقیب قرار بگیرن، خیلی زود برتری تایرشون کم میشه و سبقتگیری خیلی خیلی سخت میشه.

      • @sebvr

        4

        1

        سلام مهریار عزیز
        درباره ی اینکه شما درباره ی زیاد بودن اندرکات توی این پیست گفتید رو کاملا قبول دارم ! و اگه این استراتژی که شما مطرح کردیم باشه تقریبا میشه همون داستان بحرین امسال فقط برعکس و احتمالا با حضور والتری {{باید دید استارت چطوری میشه}} و برای من جذابه که وقتی همیلتون با مکس توی بحرین اینطوری عمل کرد دوست دارم برعکسش رو هم ببینم ! و خب یه جورایی توی این پیست از بحرین سبقت گیری خیلی سخت تره ! و مثل بحرین دو تا دی ار اس پشت هم وجود نداره و دوتا منطقه ی دی ار اس کاملا جدا هستن و به خاطر همین خیلی من دوست داشتم بین پیچ 5 و 6 یه منطقه دی ار اس کوچیک بزارن تا حداقل توی این پیست که سبقت کمه کار رو راحت تر کنن ! در جواب اقا محمود هم باید بگم بوتاس و بقیه پوش لپ اخرشون {{ران دوم}} رو با سافت نو زدن

  38. tarafdar

    0

    0

    تبریک🥳🥳
    صدمین پل پوزیشن لویس کاکاسیاهو به فن های با دانشش تو این سایت تبریک میگم
    اصلا این پول پوزیشناش برای ماشینش نیس همیلتون پرایدم میتونه رو پول ببره😃
    مدیونید اگه فک کنید هرکی از ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ تو مرسدس میموند صدتا پول پوزیشن میزد شایدم بیشتر

  39. @sebvr

    16

    2

    Get in there Lewis 💙💜
    What a job mate 😇
    What a qualifying that was😎
    Whooooooooooooa 💎💎💎
    عجب تعیین خطی بود ! مگا مگا چارلز !!! گراتزی !
    الپین : عملکرد فوق العاده ی الپین ! چقد این اوکون توی فلایینگ لپ اخرش قوی بود ! عجب تایمی زد و چه عملکردی توی پیچ ۱۰ و سکتور ۲ و ۳ داشت ! اینکه بتونی یه قهرمان جهان رو با اختلاف تقریبا ۷ دهم شکست بدی واقعا هنر میخواد ! شاید الونسو هنوز اونجوری که باید با این ماشین اشنا نیست ولی بعد ۳ ریس این اختلاف عجیبه ! از طرفی عملکرد خوب اوکون روی تایر سافت یه پیشرفت خوب محسوب میشه که با عملکردی که از این‌ماشین رو هارد و مدیوم سراغ دارم انتظار یه ریس خیلی خوب رو برای الپین میدم ! و دست باز برای استراتژی خیلی به کمکشون در رقابت با مکلارن و فراری میاد
    مرسدس : چه کوالی بود برای مرسدس ! والتری داره خودش رو نزدیک میکنه به مکس و این یه نشونه ی خیلی خوبه . این باعث میشه که روی مکس فشار بیشتری باشه که هم کمک میکنه سریعتر شدنش چون مجبوره از تمام ظرفیت ماشینش استفاده کنه و این فشار میتونه باعث اشتباه بیشتر هم بشه . از طرفی این سومی برای بوتاس خوب بود چون تا پیچ ۱ فاصله ی زیادی داریم و اسلیپ استریم مکس کاملا به کارش میاد !
    ردبول : توی دوری که پرز داشت تو پیچ ۱۲ یکم بیرون رفت و چرخ جلو سمت چپش رفت رو سنگریزه ها و بالانس ماشین به هم خورد و حول محور ماشین چرخید و سنگریزه وارد پیست کرد و این‌یه مقداری برای کسایی که میخواستن بعدش دور بزنن اوضاع رو چالشی میکرد ! چون اگه خیلی بیرون میرفتن کلا امکان اسپین وجود داشت از طرفی پرز تو لپ اخرش با سافت اصلا خوب عمل نکرد و یه جورایی ردبول رو نا امید کرد . مکس هم واقعا عملکرد خوبی رو داشت و با مدیوم دور خوبی رو زد و عملکرد خوب خودش رو تکمیل کرد و باعث شد که ما بفهمیم که ردبول رو مدیوم بهتر شده و استینت های جمعه کاملا جواب داد و ردبول به هدفش که بهتر شدن لپ تایم هاش روی مدیوم بود رسید .
    فراری : عجب لپی رو زد چارلز ! اصلا فوق العاده بود . البته میتونست بهتر عمل کنه چون با ست کهنه فلایینگ لپش رو زد و صد درصد میتونست لپ بهتری با این تایر های نو توی ران اول بزنه فراری با این ترکیب نقطه ضعف ها رو خوب شناسایی میکنه و از اون بهتر برطرفش میکنه و این باعث میشه واقعا دربرابر مکلارن رقیب قوی باشن ! البته الان باید نگران الپین هم باشن چون واقعا توسعه ی فوق العاده ای رو توی این مسابقات اول داشته و میتونیم دیگه رسما اسمشون رو در کنار مکلارن و فراری بزاریم
    استون مارتین : استون مارتین عملکرد معمولی داشت و دیگه میشه جزوه تیم های برتر کیو ۲ اونها رو دونست چون در حال حاضر ۵ تا تیم برتر یه جورایی مشخصه ((الپین و مرسدس و ردبول و فراری و مکلارن)) و دیگه باید استون رو برای رقابت برای یکی دو امتیاز دید
    نتیجه گیری : خوب برای مرسدس …امیدواری الپین ….مستعد مثل جورج …..و اغاز پر هیجان راند چهارم رقابت مکس و لوییس و والتری ! ((البته تا حدودی والتری))

  40. mobinfr

    9

    1

    کم فرمونی تو پیچ 8 و 9 باعث شد مکس زمان از دست بده .. چیزی که تو آنبورد این دو نفر جالبه اینه که لوییس ترمز گیری معرکه ای داره و زمان سازه واسش.
    فردا هم اگر بارون نیاد و خشک باشه و بعد چند دور اول هم لویسس چایگاهشو حفظ کنه … مسابقه کسل کننده ای در پیش داریم.

    • @sebvr

      4

      1

      راستی مبین بهت تبریک میگم ! انگار دنی ریک با ماشین مچ شده و پیش بینی من از کوالی غلط از آب در اومد با ارزوی یه ریس خیلی خوب برای مرد همیشه خندون😇💙😎💜

      • mobinfr

        3

        1

        ممنون🙏🙏، ولی دلیلش شاید دور نه چندان ایده ال نوریس باشه، دنی که هنوز در تقلا هسش… ایشالا که به شرایط مورد نظرش برسه ما رو که دق داد. 😐😐

      • @sebvr

        3

        1

        اینکه نوریس دورش خوب نبود هم یه دلیله ولیکن حداقل از مسابقات قبلی خیلی بهتر ظاهر شده ! برای رقابت با فراری مکلارن خیلی به دنی ریک نیاز داره !

  41. Reza.MC

    5

    1

    آخر کیو 1 اختلاف زمانها بسیار کم بود.
    رده 5 زمان 0.369+ به نسبت نفر اول
    رده 13 زمان 0.468+ به نسبت نفر اول
    یعنی 9 راننده تو بازه 0.099 ثانیه ای. واووووو.
    احتمالا این باعث شد کسی توی کیو 2 ریسک نکنه و همه با سافت تایم بزنند.

  42. Zed pi

    10

    0

    بنام خدا
    اگه مکس ناراحت نمیشه
    یه تبریک به همیلتون بگیم

    پ.ن:مزاح بود عزیزان ، خود مکسم به لوییس تبریک عرض فرمود

  43. alonso87

    8

    1

    طرفدارای لکلرک هم زیاد شدن

    • Mekaeel

      3

      10

      دیگه وقت پیرمردها داره به سر میاد و جوون ها حکم فرما میشن
      فتل و آلونسو و کیمی دیگه توان رقابت با این جوونای فوق‌العاده رو ندارن
      مکس، لکلرک، نوریس، ساینز، اکون، راسل و …. به به عجب راننده هایی

  44. F1fan

    1

    15

    لوئیز با شانس تونست 100مین پول خودش رو هم بزن😂😂💪
    گسلی هم افتضاح بود 😔😭😔😭😔

  45. Majid

    8

    5

    خب کاملا مشخصه رقابت صدر جدول باز بین سه نفره و شاید بعضی اوقات نفر چهارمی هم اضافه بشه. ولی رقابت چهارم تا دهم بسیار جذابه و اصلا معلوم نیست چی به چیه. مک‌لارن فراری حتی آلپین و شاید آستون مارتین بدجور دارن رقابت می کنن. اابته شاید آلفاتوری هم بتونه از همه اینها بهتر بشه. ته جپول هم که نمیدونم بهش میگن رقابت یا چیز دیگه که از الان مشخصه و تا ته فصل هم همینطور می مونه.
    و یک چیز دیگه همه منتظر راسل هستن بیاد مرسدس ولی من امیدوارم لاندو نوریس بیاد مرسدس که واقعا از همه نظر عالیه و واقعا دوست داشتنی نه مثل راسل نچسب.

    • FJ

      3

      9

      اگه ردبول نتونه تو دو سه تا ریس آتی از مرسدس بزنه جلو رسما این فصلم مثل همه فصلهای قبل تکلفش روشن میشه .هر چند الانم به نظر میرسه تکلیف روشنه .همیلتون قهرمان ،مرسدس هم قهرمان تموم شدو رفت .
      تازه سال دیگه قوانینم که عوض بشه دوباره مرسدس فاصله رو بیشتر میکنه

  46. FJ

    5

    13

    همیلتون واقعا خوش شانس بود که نسبت به هم دوره های خودش یعنی سب و آلونسو ،سالهای بیشتری ماشین رقابتی داشت و تونست بیشتر توانایهاشو نشون بده ،بعضی سالها هم که واقعا ماشینش بیش از حد قوی بود و تونست باهاش رکورد های بهتری هم بزنه (البته سب هم دو فصل تو ردبول این شرایط رو داشت ).
    در ضمن فکر میکنم نیازی نیست هوادارهای همیلتون بیش از حد هیجان زده باشن برای این رکورد ،از سال آینده با تغییر قوانین و احتمالا فاصله گرفتن بیشتر مرسدس ، این عدد تا ۱۳۰ یا ۱۴۰ یعنی نزدیک به دوبرابر نفر دوم که شوماخره میرسه .سالهای کسل کننده بیشتری برای فرمول یک البته به جز هوادار های همیلتون و مرسدس در پیش است .
    پ.ن:امیدوارم دوستان همیلتون فن و مرسدس فن ناراحت نشن از کلمه کسل کننده ،ولی واقعیت همینه اگه قهرمانی های سب و ردبول هم تا الان ادامه داشت قطعا شماها نیز همین حس رو داشتید .هر چند که خود همیلتونم هم سال ۲۰۱۳ گفته بود قهرمانی های متوالی سب کسل کننده شده 😎😎😎😎😎😎

    • ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

      7

      2

      بوتاس راننده سریعی هست تو روز شنبه مگه به همین راحتی تو گفتی؟
      لکلرک ۲۰۱۹ رو یادت رفته؟

      • FJ

        3

        5

        بوتاس راننده متوسطیه و نمیتونه همیلتون. که یه راننده خوبه رو به چالش بکشه
        .روزبرگ تونست به چالش بکشه و برنده بشه چون اونم مثل همیلتون راننده خوبیه ولی بوتاس نه نمیتونه.
        در حال حاضر چهار راننده اگه جاب بوتاس بودن میتونستن واقعا کار روزبرگو تکرار کنن.آلونسو و فتل به خاطر تجربه و سابقه درخشانشون و اون اعتماد به نفسی که دارن.
        مکس و چارلز به خاطر جسارت جوانی و استعداد و انگیزه درونشون .
        بقیه در این سطح نیستن متوسطن مثل این 5 تا خوب نیستن

    • Abbas

      9

      0

      داداش چرا کسل کننده،،،این رقابت بین ۱۷ تا راننده و۸ تا تیم وجود داره برای تماشا کردن و لذت بردن

      • FJ

        1

        3

        اصل رقابت قهرمانی و سکوهاس نه وسط و کف جدول.هیجان مسابقه به اونه که میبره و قهرمانی فصل رو میاره

  47. Sina

    9

    0

    این پسر لیاقتشو داره

  48. Milad.mishkhasi

    8

    4

    باز هم‌همیلتون باز هم طرفدارهای ردبول میگن شانسی بابا کوتاه بیاین قبول بکنید اون بچه نورادتون در حد لویسسسس نیسسسسس اینو هر روز تکرار کن

  49. @sebvr

    10

    0

    البته رفقا دلیل عملکرد فاجعه بار لطیفی و عقب افتادن از میک فقط رانندگیش نبود ! نیکولاس توی فلایینگ لپ اولش رفت رو کرپ بیرون خروجی پیچ 9 و مثل چارلز توی 2019 یه قطعاتی از ماشینش کنده شد و باعث شد دیگه نتونه اون سرعت قبلی رو نداشته باشه {{فکر کنم بارج بوردش اسیب دید بازم مطمئن نیستم}}

    • AmirAli

      1

      0

      خیلی جالب بود که آینش شکست…
      البته تو ایمولا که ازش استفاده ای نمی کرد :))))

  50. Siavaghsh

    9

    1

    متاسفانه خبری از بارون نیس الکی دلتونو صابون نزنین!😂
    احتمالش 10 درصد
    رطوبت 77 باد 17 ک س

    • @sebvr

      5

      1

      قیافه ی فرمول یک فن ها هم اکنون : 😐

      • Siavaghsh

        6

        1

        باد الان شد 15mph
        رطوبت شد 74

      • AM PHD

        6

        3

        پس حالا که آب نیست بریم سراغ خاک، بیاید امیدوار باشیم یه باد شدید بیاد و جهتش در هر سکتور عوض بشه، اینطوری هی اسپین میشن مسابقه با هیجان میشه :)))

      • @sebvr

        4

        1

        AMPHD اگه خاک هم جواب نداد میریم سراغ اتش 😂😂💪

      • Erfan

        4

        1

        اگه آتش هم نشد نوبتی ماشینارو پنچر میکنیم

      • Zed pi

        2

        0

        اگه هیچکدوم از نقشه هاتون جواب نداد
        بگین یه الکلاسیکو بندازیم
        مسی وسط پیست ماشینارو دریبل بزنه

  51. King 5

    0

    0

    سلام خوبین همه دوستان من تازه اومدم توی سایت و از سال ۲۰۱۷ فرمول یک دنبال میکنم

  52. Monster

    5

    2

    والا من چهار سال بیشتر نیست f1رو دنبال میکنم ولی متوجه شدم لوئیس بیشتر از اینکه صحبت کنه عمل میکنه ولی مکس بیشتر حرف میزنه حالا اینا نقشه دکتر ماکو هستش یا از غرور جوانی لوئیس حرفو تو پیست میزنه و اینو اثبات کرده ولی هنوز مکس با ردبول از مرسدس توتو ولف ضعیف تره توتو یک رهبر واقعیه

  53. مجتبی

    0

    0

    لوئیس بهترین راننده گرید هست بدون شک