فرمول یک ایران – به نقل از دیلی میل، مرسدس در حال از دست دادن اطمینان خود به والتری بوتاس بوده و می تواند قبل از پایان فصل جورج راسل را جایگزین او کند.

در فصل 2021 فرمول یک، فاصله مرسدس و ردبول بیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و چالش های بزرگتری برای راننده های هر دو تیم در طول مسابقات وجود داشته است. این در حالی است که به نظر میرسد مرسدس از عملکرد بوتاس به اندازه کافی راضی نبوده و در آنطرف میدان، تیم آلمانی یک راننده آماده و جوان بر روی صندلی ویلیامز در اختیار دارد، یعنی جورج راسل.

جورج راسل و والتری بوتاس - فرمول یک ایمولا 2021

جورج راسل و والتری بوتاس – فرمول یک ایمولا 2021

دیلی میل به نقل از یک مهندس آگاه در کارخانه مرسدس گزارش داده که این تیم ممکن است برای یک انتقال زودهنگام در نیمه فصل 2021 آماده شود:

در مورد والتری التهابی در کارخانه ایجاد شده است.

او قدرت و توانایی لازم را دارا نیست و با عملکردی که از راسل در بحرین دیدیم، واضح تر شد.

این گزارش پس از ناکامی بوتاس در تبدیل پول پوزیشن گرندپری پرتغال به اولین پیروزی فصل منتشر شده است و او پایینتر از مکس ورشتپن مسابقه را در رده سوم به پایان رساند.

212 دیدگاه

  1. امیرعبّاس

    19

    14

    بسم الله النّور

    ….Engi

    متأسفانه بنده نمی توانم مثل تو باشم و با ادبیات خودت با تو حرف بزنم!
    حقیر معتقدم که شأن انسان بسیار بالاتر از این است که جواب افراد شبیه تو را مثل خودشان بدهد.

    اما دقت کن:

    1- تو چرا اصرار داری خودت را دارای فیک اکانت بدانی، مگر بنده اسمی از کسی آورده ام؟ روان شناسان برداشت خوبی از این «خود متهم پنداری» تو دارند، چرا که یک نوع اعتراف در رفتارت مستتر است.

    2- چرا بی جهت اسامی کاربران محترم را به عنوان اکانت فیک خودت معرفی می کنی؟ این جانب صراحتاً گفتم که کمترین شکی به آقایان yaghub ، Max33vr46 و ali 33 ندارم؛ اما تو باز هم نام جناب yaghub را به میان می آوری؟ به دنبال چه هستی؟ آیا خودت می دانی؟

    3- گفته ای که آدم های (نامناسب) زیادی در زندگی ات بوده اند، که البته از روی رفتار و نوشته هایت، ناگفته برای بنده قابل حدس بود. عاقلان می دانند که ویژگی های حتی یک همنشین در انسان اثر می کند، چه رسد به این که تعدادشان زیاد باشد. این هم عجیب نیست که کسی دیگران را مثل همنشینان خود و مثل خود ببیند!

    4- تو حتی برای حرف خودت هم ارزشی قائل نیستی! بارها گفتی که دیگر جواب نمی دهی و باز هم آمده ای همان حرف های غلط، توهین آمیز و پر از خشونت خود را تکرار کرده ای و شواهد نشان می دهد که برای حرف اخیر خود نیز ارزش قائل نخواهی شد و باز هم می آیی و شده یک کلمه، می نویسی تا معلوم کنی حرف هایت – حتی برای خودت – ارزشی و اعتباری ندارد.

    5- به جناب آقای Mehriar Salehi و یکی دو تن دیگر از کاربران محترم سایت غبطه می خورم که قبل از بنده تو را شناختند و به قطعیت رسیدند.

    6- همچنان امیدوارم که ظرفیت لازم را در خودت ایجاد کنی تا بتوانی حقایق را ببینی.

    عزت زیاد.

    • Max33vr46

      32

      5

      سلام خدمت آقای امیر عباس و همینطور کاربر Enginerلطفا این بحثو تموم کنید باور کنید بحثتون بی فایدست و زشته آدم بخاطر دو تا خارجی که خودشون با همدیگه خوبن ولی ما فنهاشون تو سرکله هم میزنیم به هموطن خودمون توهین کنیم من خودمو میگم دیگرانو نمیدونم من شخص خودم حاضر نیستم بابت یه شخص هلندی که من فنشم به یه هموطن خودم توهین بکنم واقعا زشته من خودم تو چهارچوب اینکه به کسی بی احترامی نشه کل‌کلو دوست دارم ولی نه به اندازه که بخاطر یه بریتانیای و یه هلندی به هموطن خودم توهین کنم که اگه اینطور بود اصلا کامنت نمی زاشتم

      • 🏁Parsa16

        11

        2

        دقیقا درست گفتید
        Max 33vr46

      • امیرعبّاس

        4

        11

        سلام جناب Max33vr46

        حقیر هیج توهینی به کسی نکرده ام اما بعد از بارها توهین شنیدن جایز ندانستم که سکوت کنم.
        دیگران هم قبلاً تذکرات جدی به …….En داده اند و حتی او را با شناخت خودشان توصیف کرده اند، اما این بابا دست بردار نیست.

        خواهش می کنم حمله کننده و دفاع کننده در یک قاب نبینید؛ حقیر حق دارم در برابر توهین های این بابا از خود دفاع کنم.

    • Engineer

      16

      10

      امیرعبّاس

      سلام
      بله من برای خودم هیچ ارزشی قایل نیستم که جواب شما رو میدم.
      کسی که حرفش با عملش در تضاده.”دم از معنویات میزنه و به راحتی به مردم تهمت میزنه.”
      نیازی نبود حدس بزنی که چه افرادی دور من هستند وقتی میگی حدس میزدم یعنی به خانواده من توهین میکنی.
      خانواده من انسان های بسیار شریفی هستند و به من یاد ندادند به مردم تهمت بزنم!!!!!!!!!!!!!!!
      آدم های بسیار (نامناسب) رو از کجا اوردی؟
      من نوشتم آدم های شبیه تو زیاد در زندگی من بودن و همشون هم دوستانم بودن زمانی.
      کسانی که دم از معنویات میزدن ولی به راحتی تهمت میزدن.
      من ننوشتم آدم های نامناسبی در زندگی من بودن این هم یک توهین دیگه که شخص جنابعالی نسبت به من داشتی و ای عنایت اخلاقی شما نسبت به من رو میرسونه.
      ولی تو میگی آدم های (نامناسب) با این حساب خودت رو هم باید اینطور حساب کنی چون من افراد شبیه تورو گفتم که در زندگیم زیاد بودن.آیا تو خودت رو هم نامناسب حساب میکنی؟
      جناب صالحی و همه دوستان حتی در بحث با من حتی قبل از پایان فصل 2020 هم تا الان جوانب ادب و احترام رو با من رعایت کردن.
      این که تو از مهریار صالحی مایه میزاری درصورتی که خودش در بحث بسیار با احترام با من صحبت کرد و فقط منطق همدیگه رو قبول نداشتیم.
      پایین کامنت یعقوب مینویسی اکانت فیک و #مخاطب خاص و الان میگی من با یعقوب نبودم.
      بله هر کسی هم متوجه شد که با چه کسی بودی.

      من برای خودم ارزش قایل نیستم که جواب میدم درست میگی اینم از روی حس مسولیت هست.ولی برای کاربران سایت خیلی ارزش قایلم که تک تکشون رو با حوصله هرچند خلاف نظر هم ولی پاسخ دادم.و بهشون تهمت اکانت فیک نزدم.

      موفق باشی جناب امیرعبّاس

      • Amirali

        14

        0

        به نظرم جدا از اخلاق ارزش وقت شما عزیزان خیلی بیشتر از این هست که به چنین دعوایی بگذره.به نظر منم تقریبا تو تک تک مشکلات دوستان از عزیزانی مثل حسن محبی و مهریار صالحی و قدیمی های سایت مایه میذارن نه اینکه طرفداری از مهندس بکنم ولی این اتفاق خوب نیست از طرفی مهندس هم گاهی اوقات شده که خوب صحبت نکرده همینجا خواهش میکنم بحث رو تموم بکنید دوستان عزیز.

      • Abbas

        2

        6

        مهندس دادا برخی دوستان خیلی حالشون خوبِ،شما نباید زیاد اهمیت بدی،زیاد ب همدیگه سخت نگیریم،موفق باشید

      • 🏁Parsa16

        13

        1

        لطفا همین جا این بحث تموم شه
        از بحث فرمول یکی رسیدیم به دعواهای دو هم وطن،مگه ارزش اینو داره که ما به خاطر دو نفر دیگه با هم دعوا کنیم؟؟؟؟
        #تعصبی نباشیم

      • امیرعبّاس

        4

        11

        بسم الله النّور

        …En
        1- مثل روز برایم روشن بود که حتی خودت کمترین ارزشی برای حرف هایت قائل نیستی و مطمئن بودم که ادعایت کشک است و جواب خواهی داد.

        2- در حالی که انواع توهین ها را به این جانب کردی، هم زمان تهمت زدی که به تو تهمت زده ام. اصلاً این جانب کجا گفتم تو اکانت فیک داری؟ تو خودت بیش فعالی داری و به همه می پری و به همه جواب می دهی و این جا هم پریدی وسط که ایها الناس این بنده خدا به من گفته فیک!!! تازه به همین هم قانع نشدی و یک تعداد کاربر محترم را ردیف کردی و بعد گفتی که منظور این بندۀ خدا این ها هم هستند!!!!

        3- این جانب هیچ توهینی به تو نکرده ام و در شأنم نیست که مثل تو حرف بزنم و باز هم توهین نمی کنم و فقط از خودم دفاع می کنم. تو باید یاد بگیری بزن در رو نیست که هر چه بخواهی بر قلم جاری کنی و سرخوش راهت را بکشی و بروی.

        4- وقتی داری به این جانب توهین می کنی و بعد می گویی مثل تو (این جانب) در اطرافت زیاد بوده اند، معلوم است که اطرافت (به اعتراف خودت) پر از افراد ناسالم بوده که ظاهراً تأثیرات جدی هم بر تو گذاشته اند و این که در خیال خود مرا شبیه یاران خودت تصور کرده ای غلط است و این جانب از تو و از اطرافیانت برائت می جویم.

        5- هم چنان به امثال جناب آقای Mehriar Salehi غبطه می خورم که قبل از این جانب تو را شناختند و در توصیفت نکاتی گفتند که در پست های قبل موجود است.

        و السلام علی من اتبع الهدی.

      • امیرعبّاس

        4

        8

        آقایان Amirali و 🏁Parsa16

        با سلام
        همان طور که به دیگر عزیزان عرض کرده ام، حقیر هرگز به خودم اجازه نمی دهم که حتی به دشمن خود توهین کنم؛ اما پس از بارها توهین شنیدن به دفاع مشروع از خودم پرداختم، اما باز هم حاضر نیست متقابلاً به او توهین کنم.

      • Engineer

        10

        5

        امیرعبّاس

        بحث کردن با تو یه اعصاب فولادی میخواد که من ندارم.
        کس دیگریو برای بحث و ایجاد دعوا انتخاب کن.
        ضمنا این که کامنت بزارم یا نزارم یا جواب کسی رو بدم یا نه به خودم مربوطه و تو مالک اینجا نیستی که برای من کدخدا شدی.

        ثانیا من اشتباه کردم بیخیال ما شو فقط.

      • امیرعبّاس

        6

        10

        …En

        یادت باشد این تو هستی که بیش فعالی داری و تا این جانب نوشتم به اکانت های فیک جواب نمی دهم، پریدی وسط که منظور امیرعباس من هستم و بعد نام چند کاربر محترم را به میان آوردی!!!

        اصلاً کی با تو کار داشت؟ خودت پریدی وسط که ما را کجا می برید؟ 😂😂

        و البته دیدی که پیش بینی بنده درست بود و حرف هایت آن قدر ارزش نداشت که حتی خودت قبولش داشته باشی و به راحتی آب خوردن نظرات خودت را نقض کردی.

        از این که نظرات دیگران به این بحث ها جلب شده و تو دیگر مثل قبل به راحتی نمی توانی به این جانب توهین کنی و «بی منطق و تعصبی و فن بوی» بگویی خدا را شکر می کنم.

        به گمانم بنده تا حالا موفق بوده ام دست کم این نوع توهین ها را از فهرست واژگانت حذف کنم، امیدوارم در آینده بیشتر بتوانم کمکت کنم. 😎

    • محمد جواد سلیمانی

      14

      1

      اولا خدمت کاربران عرض کنم که اخلاق از همه چیز مهم تره. چرا بخوایم الکی سر دو تا راننده خارجی الکی سر و کله بزنیم
      بعد در مورد خبر
      بنظر من بوتاس اونقدر بد هم نبوده که میگید
      تا همین الان حداقل از پرز بیشتر امتیاز اورده.
      چرا بخوان رو راسل ریسک کنن ؟
      از کجا معلوم که راسل بتونه تو همون یکی دو تا مسابقه اول بتونه با ماشین هماهنگ شه ؟

      • Engineer

        7

        4

        درود بر جناب محمد جواد سلیمانی

        درسته که این کار سراسر و تماما ریسکه.و معلوم نیست تا چند مسابقه بتونه با ماشین مچ بشه.ولی چون راننده هست از انجین مرسدس استفاده میکنه توی همنو ریس صخیر هم بعد از 3 تمرین با ماشین کنار اومد.

        ولی در طی کل فصل فکر نکنم که دیگه عملکردش صعیف تر از بوتاس هم بشه که بخوان نگران عملکردش باشن.
        حتی اگه بهتر از بوتاس هم عمل نکنه فکر نمیکنم جورج راننده ای باشه که ضعیف تر هم عمل کنه.به نظرم حداقل توقعات رو میتونه برآورده کنه.

      • بوتاس فن!!!

        11

        0

        نظرتون کاملا صحیحه.بوتاس تا اخر فصل قرار داد داره و تو مرسدس میمونه.نکته عجیب این همه فشار رو بوتاس رو من نمیتونم درک کنم.پرز با اختلاف بیشتری از مکس عقبه و خیلی راننده های دومه دیگه ای که از هم تیمیشون عقب ترن.تازه بوتاس داره با افسانه فرمول یک رقابت میکنه.به نظرم این همه جو روانی ایجاد شده،کار تیمای دیگه هستش که میخوان جنگ درون تیمی برای مرسدس ایجاد کنن

      • امیرعبّاس

        3

        14

        سلام جناب محمد جواد سلیمانی

        حقیر در دفاع از راننده اقدامی نکرده امف بلکه در پاسخ به توهین ها و تهمت ها فقط از خودم دفاع کرده امف بی این که مثل آن بابا حرف بزنم.

      • mn.a

        6

        2

        ببخشید خیلی بی ربط به خبره این حرفم. ولی چندبار دیدم اینجا به همیلتون میگن افسانه. افسانه یعنی چیزی که وجود نداره. اگر منظورتون شگفتی هست بگید شگفتی، استعداد بلامنازع یا هرچی. نگید افسانه. بازم ببخشید امیدوارم به کسی بر نخوره.

      • Majid

        3

        0

        این خبر شاید برای تحریک بوتاس منتشر شده و کلا اخبار مربوط به بوتاس تو این هفته زیاد بوده و با شخصیتی که از بوتاس و کلا فنلاندی ها شناختیم، به چنین سروصداهایی علاقه ندارند و در آخر این مرسدس هستش که ضرر می بینه. راسل هم هرچقدر خوب بوده هنوز نتونسته عملکرد بوتاس در ویلیامز رو داشته باشه و از کجا معلوم وقتی مسئولیت ماشین مرسدس رو دوشش باشه چیزی نشه شبیه آلبون. آلبون رو هم فکر می کردن خیلی خوبه و دیدیم چی شد حتی پرز رو فکر می کردیم خیای خوبه و هنوز هیچ اتفاقی نیوفتاده. راسل هم نمی دونیم واقعا میتونه بهتر از بوتاس باشه یا نه حداقل از لحاظ آماری که بهتر نیست.

    • 🏁Parsa16

      3

      0

      دوستان بیوگرافی من رو بخوانید
      اگه دیگه خبری از من نبود،به اون دلیله

      • Ali shrifinia

        0

        0

        حیف واقعا یه قهرمانی حقش بود

  2. Zed pi

    25

    2

    عزیزان دارن شوخی میکنن یا جدی از ولتری بدبخت که همیشه گوش به فرمان و در خدمت تیم بوده ناراضین؟!
    در اینکه راسل راننده خوبیه شکی نیست ولی آیا عملکرد خوب تو یه مسابقه تضمین کننده اینه که راسل وسط فصل میاد و همه چی رو گل و بلبل می‌کنه !

    • داریوش

      21

      1

      احتمالا میخوان یه تلنگری به والتری بزنند
      اسپانیا خیلی چیز ها را روشن میکنه
      باید دید اونجا کی دست بالا داره

    • 🏁🏎DR3🇦🇺FA14🇪🇸

      15

      1

      مشکل از بوتاس نیست مشکل از پرزه چون تا پارسال فقط از ردبول مکس می جنگید اما امسال پرز هم اومده پس امکان داره با بعضی امتیاز هایی که پرز می گیره و بوتاس از بده قهرمانی تیمی رو بگیرن و این یک ریسکه

    • Engineer

      7

      10

      برخلاف شما من فکر میکنم که این تغییر به نفع مرسدس بشه.

      همه میدونیم ماشین پرز و مکس و همینطور همیلتون و بوتاس یکیه.
      حداقل تا اینجا
      با این حساب همیلتون 2 برد و یک 2امی گرفته.و بوتاس 2 تا 3امی.

      اینطوری تا آخر فصل یک سری رو همیلتون میبره یک سری رو ورشتپن و شاید کم پیش بیاد که بوتاس برنده بشه.و این یعنی بوتاس باید سر سکو ها با پرز بجنگه.

      ولی وقتی که راسل بیاد احتمالا برد ها بین همیلتون-ورشتپن و راسل تقسیم بشه.
      خوب این یعنی برد بیشتر که 7 امتیاز بیشتر از سکو 2 داره به نسبت 2 به 1 به مرسدس برسه.

      خوب تا اینجا به نفع مرسدس میشه به نظرم.
      حالا اینکه در جنگ قهرمانی همیلتون مشکلی به وجود بیاره من فکر نکنم.
      همیلتون الان امتیازات زیادی جلو هست و بارها جنگ قهرمانی رو بیشتر از راسل تجربه کرده.
      و عملکردش ضعیف تر از راسل هم نخواهد بود.

      اگه جورج بیاد مرسدس همین موضوع تلاش جورج راسل برای کم کردن فاصلش با همیلتون هم میتونه باعث عملکرد بهتر جورج بشه که در رقابت قهرمانی قرار بگیره.
      پس در نتیجه باز هم امتیازات بیشتری رو به نفع مرسدس میکنه.

      در هر صورت من فکر میکنم با بودن ولتری هم خطری نباشه برای مرسدس اگر عملکرد پرز همچنان در این سطح باقی بمونه.
      ولی با اومدن جورج راسل هم به نظرم نه تنها ضرر نمیکنن بلکه به نفعشون هم هست و حتی جورج رو برای فصل 2022 برای رقابت با مکس ورشتپن آماده میکنن.

      باید فصل 2022 هم در نظر بگیریم قطعا مرسدس و آلمانی ها با نابغه هاشون به این نکات دقت میکنن.

      • AmirAli

        6

        1

        خودتون دارید میگید بوتاس رقابت داره با راننده دوم ردبول یعنی پرز؛ از نظر من والتری سرعت کافی برای رقابت با مکس رو داره؛ انوقت مرسدس چرا بیاد والتری رو عوض کنه و یه 2016 دیگه ای بسازه؟
        بوتاس تا اینجا عملکرد قابل قبولی به عنوان راننده دوم داشته(به جز ایمولا)

      • Engineer

        4

        3

        AmirAli
        سلام امیرعلی عزیز

        من خودم معتدقدم عملکرد بوتاس خیلی بد نیست.
        به 2 علت.
        1-عملکرد بوتاس نسبت به همیلتون در حال حاظر از پرز به ورشتپن نزدیک تره.
        2-عملکرد پرز حتی اگه بهتر بشه و نزدیک ورشتپن میدونیم که هردو خوب هستن.
        ولی ولتری داره جلوی همیلتون خوب به هرحال پرافتخار و خوب است مسابقه میده و مقایسه میشه.

        ولی تنها منظور حرفم این بود که راسل هم اگه بیاد میتونه در کمترین حالت ممکن مثل ولتری عمل کنه حداقل.
        و اینکه مرسدس میتونه بهش گوش زد کنه در مورد اینکه اتفاقاتی مثل 2016 رخ نده و فکر کنم راسل برای اینکه زودتر بیاد به مرسدس و بتونه برای 2022 اماده بشه حاظره هر دستوری رو عمل کنه.

      • Majid

        2

        1

        چطوری بدون هیچ مسابقه ای نتیجه گرفتید راسل می تونه با مکس و لوییس رقابت کنه؟ طبق مدوم آمار؟ چون تو ویلیامز خوب بوده اون هم فقط شنبه ها؟ یا فقط به خاطر یک استارت بهتر در سخیر؟ من هیچ آماری نمی بینم که بشه راسل رو بهتر از بوتاس دونست در عوض به عملکرد ویلیامز باشه، بوتاس در ویلیامز برای سکو می جنگید در حالی که راسل برای یک امتیاز که هنوز کسب نکرده. اگه آمار دیگه ای دارید که ما خبر نداریم بگید بدونیم.

      • Engineer

        4

        0

        Majid
        نه صرف 1 استارت شما نظر من رو پرسیدید و طبق دانش و نظر خودم به شما پاسخ میدم.و خوشحالم که این سوال پرسیده شد از من.

        ببینید عملکرد حقیقتا مشخص نیست.
        ولی زمان بوتاس ویلیامز بهتر از زمان راسل بود که راسل بخواد نتیجه بگیره.
        و صرف 1 تعیین خط که با ماشین بسیار بهتر ورشتپن رو برده و یا 1 استارت و ریس توی پیستی که 80 و 90 درصد کفی هست نمیشه گفت جورج بهتر از ولتریه.

        به هر حال توی همون 1 ریس بهتر بود در صورتی که ولتری که 4 سال اون ماشین زیر پاش بود باید بهتر میبود یا حداقل مشابه عمل میکرد.
        سبقت آخر مسابقه به خاظر تایر های ولتری بود که کند و کهنه بود.

        ولی در اول مسابقه هم جورج 1 بار رد شد از ولتری.
        و اختلاف 1 ثانیه رو به 3 ثانیه رسوند.بازم تاکید میکنم که این 1 مسابقه دلیل نیست.

        ولی شما وقتی راننده ای 4 سال نتیجه نمیگیره.
        که حقیقتا با این ماشین باید نهایتا 4 تا 2 امی میگرفت حتی اگه از همتیمیش میباخت ولی میبینم 2 رده 2 امی داره.
        اگه رزبرگ بود قطعا عملکردش این نبود.

        بعد اینکه جورج جوان و با استعداده و هر مدیری دوست داره راننده جوان و با استعداد داشته باشه.

        و برعکس حرف شما هم میتونه صحیح باشه.
        شما میگی از کجا معلوم جورج بهتر از ولتری باشه؟خوب من مطمنم بهتر خواهد بود.
        ولی خوب برعکسشم هست از کجا معلوم جورج بدتر باشه و ولتری بهتر؟

        به هر حال ولتری داره رو به پیری میره و عملکردش هم چندان چنگی به دل نمیزنه به نسبت ماشین که همیلتون هم همونو داره.

        ولی خوب تقریبا توی 1 فصل شاید 1 و 2 مسابقه پیش بیاد که ولتری از تمام توان اتوموبیل خوب استفاده کنه و بدون اشتباه.
        کلا عملکردش خوبه و کم اشتباه ولی میبینیم که امثال ورشتپن و همیلتون و راسل تقریبا توی همه ی مسابقه ها فول توان ماشین رو بیرون میکشن.
        و لکلرک و راسل در تعیین خط ها بیش از عملکرد ماشین هم توان استخراج میکنن.

        من خودم شخصا اگه مدیر مرسدس بودم 1 لحظه هم برای آوردن راسل تردید نمیکردم همونطور که اگه مدیر ردبول بودم 1 لحظه هم برای اخراج آلبون تردید نمیکردم.

        راسل بسیار راننده خوبیه و من اگه جای توتو بودم.
        ولتری رو میبردم از تیم و سعی میکردم با راسل یا نوریس قرارداد ببندم.

  3. محمد یاسین

    8

    2

    یعنی چی یعنی مرسدس فکر کرده که اگه بوتاس رو نگه داره قهرمانی سازندگانش به خطر خواهد افتاد( که خب به نظرم بعیده و امسال مرسدس با وجود عقب افتادن پرز قهرمانی سازندگان رو میگیره ) یا اینکه راسل میتونه برای قهرمانی رانندگان تلاش کنه ( که بوتاس نمیتونه )

    • @sebvr

      14

      7

      شک نکن بوتاس این فصل خوب خواهد بود ! مسابقه ی قبلی که خوب بود به ادامه ی فصل امیدواریم

      • 77Ali

        13

        7

        مسابقه قبلی خوب بود؟ از پل استارت زد و کندتر از لویس بود خوب یعنی چی؟ لویس ۷ دوره قهرمان جهان افسانه اییه هر کسی نمیتونه کنارش برونه همه اینا رو قبول دارم و نه تنها قبول دارم قلبا بهش اعتقادو باور دارم اما لویس ۳۶-۷ سالشه ۳۶-۷ سالش و این بوتاس انقد ازش دوره بوتاس اگه هم تیمی لویس ۲۸ ساله بود حتما یعنی شک ندارم که حداقل تو ۳ مسابقه فصل لپ میشد توسط لویس ، شما شک نکن که بوتاس سال بعد در مرسدس نخواهد بود سال بعد یه هندونه در بسته ست قطعا مرسدس بوتاسی رو نمیخواد که مکس بتونه هی بین راننده هاش شکاف بندازه پس منطقیه بخوان راسل از نیم فصل بیارن که مج شه با تیم چون به هر حال ماشینا که تغییر زیادی میکنن

      • 🏁Parsa16

        8

        3

        مسابقه قبلی خیلی بد بود،بدترین لحظه هم سبقت مکس ازش بود،انگار یک دقیقه با نفر قبل فاصله داره

      • Max33vr46

        9

        20

        البته Ali77نگران نباش مکس قرار نیست بین راننده هاش شکاف بندازه بلکه جلوتر از اونها تمموم میکنه پس نگران نباش

    • Max33vr46

      7

      22

      ببینید دوستان بوتاس باشه یا راسل یا حتی خود شوماخر و سنا هم بیان پشت این ماشین بشینن مکس امسال قراره حسابی یقه دارو دسته مرسدسو میگیره از من گقتن

      • Max33vr46

        6

        15

        البته میگیره نه بگیره

      • Siya

        18

        3

        خودتم نمیدونی چی مینویسی بعد همونو تاییدشم میکنی جالبه 🤔

      • 🏁Parsa16

        16

        2

        Max33vr46
        اگه اصلا یک درصد لوییس با اختلاف مکس رو شکست داد،اون موقع هم همین حرفو میزنی؟

      • Fastboy 44

        17

        5

        فکت دیگری نیز صادر شد…..
        ورستپن>آیرتون،شوماخر،لوییس و…!

      • محمد یاسین

        12

        3

        باور کن دوست عزیز مکس باید حداقل یک قهرمانی بگیره تا بشه با سنا و شوماخر و پراست و قهرمان های دنیا مقایسه اش کرد این ها روی هم با لوییس 21 دور قهرمان فرمول یک شدند

      • Amir

        16

        4

        از نظر طرفداران مکس , حتی اگه لوییس با ویلیامز مکس رو شکست بده : مکس بهتر از لوییسه و این بخواطر ماشین بود جون تو ماشین برابر حتما مکس بهتره , من نمیگم مکس راننده خوبی نیست اتفاقا خیلی سریع و با استعداده و امسال و پارسال واقعا پخته عمل کرده و دیگه اشتباهات سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷و ۲۰۱۸ رو انجام نمیده , ولی دیگه بت هم نیست , مکس امسال ماشین در حد مرسدس و چه بسا یکم بهتر در دست داره پس اگر تا اخر ماشین ها همین قدر نزدیک باشن بهانه ماشین برتر نه برای لوییس وجود دارد نه مکس , به نظرم بزرگترین اشتباه ردبول در ۳ سال اخیر از دست دادن ریکاردو بود ریکاردو تو رد بول در حد مکس بود بعضی وقتا بهتر و بعضی وقتا ضعیف تر واقعا ترکیب استثناعی بودن , سال ۲۰۱۸ هح با در نظر گرفتن میانگین امتیاز هر مسابقه و dnf ها ریکاردو حدود ۱۴ امتیاز کمتر از مکس گرفته بود پس نزدیک ترین زوج بودن ,ولی ردبول با سیاست های غلط و اهمیت دادن کم به ریکاردو باعث شد ریکاردو تیم رو ترک کنه , و از اونجا به بعد هیچ وقت یه راننده دوم مناسب نداشتن, فرض کنید این فصل ریکاردو تو ردبول بود عجب رقابتی میشد .

      • NICO ROSBERG-06

        3

        6

        محمدیاسین
        مکس باید حداقل۱فصل ماشین پیشتاز و داشته باشه تا بتونه قهرمانی بیاره
        بااین ماشین ردبول در برابر مرسدس وهمیل،شانسی نداره
        حالا یک سوال از بین راسلی ک اینقدر برای مرسدس تبلیغ میشه و مکس به نظرتون کدومشون سطح بالاتری دارن؟
        من خودم دوست دارم مکس. بیاد اما تا لویس هست امکانش تقریبا صفره..احتمال اومدن راسل بیشتره.

      • Dr¡ft€r

        1

        2

        همیلتون میبره البته اگر مدیران ردبول دوباره از خوش شانسی محض همیلتون نگن

  4. @sebvr

    13

    1

    درخشش همیلتون بر فراز چرخ و فلک پورتیمائو : تحلیل کامل گرندپری پرتغال 2021 :
    بالاخره گرندپری پرتغال هم برگزار شد و واقعا برای من گرندپری جذابی بود ! این گرندپری نشون داد که رقابت این فصل ردبول و مرسدس چقدر میتونه جذاب و نفسگیر باشه یه مسابقه این بهتره یه مسابقه اون یکی و این فوق العادس برای جذابیت فرمول یک ! و اپدیت های الپین بهتر از تیم های دیگه جواب داده ! و باید دید میتونه خودش رو به رقابت جذاب مکلارن و فراری برسونه یا نه ؟! با بررسی این گرندپری با من همراه باشید !
    وضعیت پیست :
    پیست پورتیمائو با بالا و پایین های زیادی که داره به سیستم تعلیق ماشین فشار بیشتری میاره و این باد وضعیت رو بدتر هم میکنه ! پیستی که هرپین های سرعت پایینی داره که واقعا مرسدس توی این پیچ ها بهتر عمل میکرده نسبت به ردبول ! یه پیچ خیلی زیبا به سبک مکزیک داره که واقعا عالیه ! و توی پیچ ماقبل اخر باید کمی به سمت پیچ فرمون بدی بعد که از ایپکس دور شدی فرمون رو صاف کنی تا کل پیست رو برای پیچیدن به پیچ اخر که کاملا فلت هستش در اختیار داشته باشی !
    شرایط محیطی پیست :
    چون پیست پورتیمائو در منطقه ی ساحلی قرار داره باد های شدیدی از طرفی ساحل به سمت دریا و از دریا به سمت ساحل میوزه ! و چون سرعت باد تقریبا 35 کیلومتر بر ساعته کنترل ماشین فوق العاده سخت میشه ! مخصوصا وقتی تایر هات دمای پایینی رو دارن ! حالا فقط هم این ساحلی بودن پیست باعث این باد های شدید نیست ! چون پیست روی ارتفاعات ساخته شده همونطور که همه میدونیم در ارتفاعات همیشه سرعت باد بیشتره و این سرعت باد توی تعیین خط فوق العاده تاثیر گذار بود!
    یعنی مثلا اینکه کی تو لاستیکت رو به دما برسونی و کی دور سریعت رو شروع کنی خیلی تاثیر داره و ممکنه مثلا راسل اونقدری سریع نبوده باشه ! یا مکس سریعتر از مرسدس ها باشه ولیکن خیلی تایم های تعیین خط بستگی به زمان و شرایط اون وقت داره ! ممکنه وقتی مکس داشته تایم میزده باد شدید شده باشه و یا مثلا وقتی راسل داشته تایم میزده باد خیلی شدت کمتر بوده باشه و… و این باعث میشد مسابقه غیر قابل پیش بینی تر بشه و به جذابیت ریس کمک کنه !
    اپدیت ها :
    بال عقب مرسدس : نکته ی جالب این ریس بود که بال عقب مرسدس والتری بوتاس و لوییس همیلتون با هم متفاوت بود و بال عقب همیلتون درگ بیشتری داشت و چسبندگی بیشتری میداد و بال عقب والتری درگ کمتری رو تولید میکرد و در کفی ها سریعتر واقع میشد ! حالا اختلاف بال عقب لوییس و والتری توی کدوم قطعش بود ؟! دقیقا توی قطعه ی نگهدارنده ی بال عقب که بال همیلتون از 2 تا نگهدارنده استفاده کرد که به صورت قو شکل به بالای بال عقب وصل شده و ما پدیده ی اختشاش هوای روی بال عقب رو مشاهده خواهیم کرد ! ولی برای والتری به مانند ردبول از 1 قطعه ی نگهدارنده استفاده کردند ولی به جای اینکه مثل ردبول به صورت قو شکل این رو به بالای بال وصل کنن اومدن این رو به زیر بال وصل کردن تا از اختشاش هوا در بالای بال عقب جلوگیری کنند ! و این برام جالب که بگم سبک بال عقب بوتاس دقیقا به مانند اپدیت بال عقب مرسدس برای سیلوراستون سال قبل بود ! و قطعات نگهدارنده همیلتون هم به مانند اپدیت فراری برای سیلوراستون بوده !
    کاور موتور مرسدس : در مسابقه ی قبل مرسدس برآمدگی رو کاور موتور که دلیلش چسبیدگی اون به پاوریونیت بود رو کمتر کرده که یعنی کمی از حالت فشرده ی کاور موتور به پاوریونیت کم کرده که دلیلش این بود که این برآمدگی تاثیر منفی روی هوای وارده به سمت سیستم تعلیق عقب و بال میشد و به نظرم کار کاملا منطقی بود !
    برخورد ها :
    کیمی و جیو کبیر :
    این تصادف نتیجه ی اشتباه بچگانه ی کیمی بود که باعث شد مسابقه ی خودش خراب بشه ! اینجا کیمی رفت پشت جیو و اسلیپ استریم گرفت ! چون توی اون دور دی ار اس فعال نبود کیمی اروم به سمت بیرون پیست فرمون داد تا بیشترین استفاده رو از خلا پشت جیو بکنه ولی بال جلوی کیمی به چرخ عقب سمت چپ گیر کرد و الفا شانس اورد که باعث پنچری نشد ! و در اینجا جیو کاملا به کیمی جا داده بود و تقصیر مرد یخی بود !
    راندمان لاستیک ها روی ماشین های مختلف : لاستیک ها فوق العاده سفت پیرلی : سی 1 سی 2 و سی 3
    مرسدس و ردبول : مرسدس روی هر 3 تا تایر وفق پذیری و سرعت بهتری نسبت به ردبول داشت و ردبول مخصوصا روی تایر سافت ضعیف تر از مرسدس بود ! ولی روی تایر مدیوم تقریبا برابر بودن ! روی تایر هارد هم مرسدس دست برتر رو داشت ! ولی والتری اصلا توی گرم کردن این تایر ها خوب عمل نکرد و حتی فاصله ی مکس و والتری در مقطعی به 4 ثانیه هم رسید و بعد از گرم کردن لاستیک والتری هر دور سریعتر بود ! و این یعنی مرسدس روی تایر هارد هم نسبت به ردبول برتر بود !
    فراری : ساینز روی لاستیک مدیوم خیلی تایم از دست میداد و اصلا بعد از پیت استاپ ریس پیس خوبی نداشت و هر دور عقب میوفتاد ! و اینکه فراری خیلی زود ساینز رو اورد پیت هم در این اتفاقات بی تاثیر نبود ! ولی چارلز روی سافت خیلی خوب بود و روی مدیوم هم اول مسابقه پیس نسبتا خوبی داشت ولی خودش اخر مسابقه گفت باید روی وفق پذیری و بهتر شدن سرعت ماشین روی تایر مدیوم کار کنیم
    الپین : هم اوکون و هم الونسو توی استینت 1 و 2 خیلی ریس پیس خوبی رو داشتن مخصوصا روی تایر هارد الپین ها فوق العاده سریع بودن ! کلا بهترین تیم روی تایر هارد الیپن بود ! روی تایر مدیوم الونسو خیلی خوب همراه با دوام دادن لاستیک سرعت رو حفظ میکرد و واقعا کارش فوق العاده بود !
    مکلارن : ریکیاردو توی استینت اول با مدیوم فوق العاده سریع بود و وقتی از پیت بیرون اومد حتی میتونست 9 ام در بیاد ولی پیت استاپ بد مکلارن باعث شد یه مقداری تایم از دست بده ! ریس پیس ریکیاردو با هارد بهتر از الپین نبود ولی نسبت به گسلی و ساینز خیلی بهتر بود ! نوریس هم تایر مدیوم رو خیلی خوب مدیریت کرد ولی ریس پیس لکلرک کمی ازش بهتر بود ! و همچنین ریکیاردو خیلی خوب تونست توی استینت اول تایر هاش رو دوام بده و لپ تایم هاش هم خیلی به استینت اول الونسو نزدیک و گاهی بهتر هم بود !
    استراتژی ها :
    ردبول :{{سرجیو پرز}}
    پرز رو در واقع ردبول بیرون نگه داشت و بعد از استرول قطعا بهترین و بهینه ترین نگهداری لاستیک رو توی این ریس داشت ! که تونست 56 دور لاستیک مدیوم رو دوام بده {{4 دور برای تعیین خط }} و ردبول حالا چرا پرز رو بیرون نگه داشت ؟! قطعا سناریو ردبول از اول این نبود که بیان جلوی لوییس رو بگیرن ! ولی وقتی دیدن سرجیو هنوز لپ تایم هاش نسبت به رقباش {{نوریس و لکرک }} خیلی بدتر نیست گفتن حالا بیرون نگهش میداریم تا یه شانس حداقلی برای مکس بسازیم {{چون میدونستن جایگاه سرجیو به خطر نمی یوفته و میتونن بعد پیت استاپ یک امتیاز فستست لپ رو بگیرن }} و ردبول برای متوفق کردن لوییس نیاز داشت که لوییس توی اون دوری که رسید دی ار اس نداشته باشه ! تا هم یه دور توی هوای کثیف ماشین پرز قرار بگیره و تایر هاش خورده بشه و هم نسبت مکس تایم از دست بده ! که این استراتژی در واقع تیر اخر ردبول به سمت لوییس بود که باز هم به هدف نخورد !
    و مدرک اینکه ردبول برای کند کردن لوییس از پرز استفاده کرد اینه که دقیقا وقتی لوییس رد شد تو رادیو به پرز گفتن :”باکس باکس” !
    الپین : {{فرناندو الونسو}} :
    الپین استراتژی خیلی خوبی رو داشت که با نگهداری لاستیک عالیه الونسو و همزمان نگه داشتن یه ریس پیس ایده ال باعث شد که بتونه رتبه ی خیلی خوبی رو به نسبت جایگاه استارتش بدست بیاره ! توی استینت 1 و روی مدیوم الونسو نسبت به دنی ریک ریس پیس برابری داشت و فاصله ی 2 ثانیه ای بینشون تا بعد از پیت استاپ حفظ شد ! ولی بعد از پیت استاپ ریس پیس فوق العاده ی الپین روی تایر هارد باعث شد الونسو از دنی ریک و گسلی رد بشه !
    سوالات :
    1 . سبقت چارلز از ساینز دستور تیمی بود ؟! بله دستور تیمی بود چارلز سریعتر بود و لپ تایم هاش توی هر دو تا استینت مخصوصا استینت دوم بهتر از ساینز بود
    2 . فستست لپ ورشتپن حذف شد ؟! چرا ؟! بله تایم مکس حذف شد و فستست لپ به بوتاس تعلق گرفت چون توی خروجی پیچ ما قبل اخر هر چهار چرخش از پیست بیرون رفت و ترک لیمیت گرفت !
    3 . توی این پیست مرسدس بهتر بود یا ردبول ؟! ببینید بر اساس تعیین خط نمیشه نظر داد چون واقعا زمانی که شما وارد پیست میشدید خیلی بیش از حد تاثیر گذار بود ! ولی خب توی کفی ها مرسدس تا حد کمی سریعتر بود ! ولی مکس توی پیچ ما 13 و 8 سرعت وسط پیچ کندی داشت و باعث میشد یه خورده تایم از دست بده که بعد از رادیو ی ردبول بهتر عمل میکرد ! ولی در کل مرسدس توی این پیست یه مقداری بهتر بود !
    4 . لانس چرا از رده ی هفت به 14 عقبگرد کرد ؟! چون تا اون موقع پیت نرفته بود و بعد از پیت استاپ 14 ام بیرون اومد
    5 . لکرک چرا مدیوم داشت ولی توی بازه ای که سافت باید میرفت پیت رفت پیت ؟! لکرک باید فشار زیادی میاورد چون عقب استارت میزد ! و به خاطر اینکه بیشترین استفاده رو از تایر هارد کنه زود رفت پیت ! از طرفی شاید فراری دید لپ تایم های چارلز داره افت میکنه و اونو به پیت اورد ! معلوم نیست چرا ولیکن تصمیم درستی بود !
    6 . چرا مکس توی کفی نمی تونست مرسدس رو بگیره با وجود دی ار اس ؟! ببینید مکس توی پیچ ماقبل اخر مشکل داشت و از طرفی والتری هم اون پیچ رو فوق العاده طی میکرد و چون پیچ اخر تخته گاز بود سرعت خروجی پیچ ما قبل اخر فوق العاده برای گرفتن ماشین جلویی حیاتیه ! و خب این باعث میشد گه مکس نتونه بوتاس رو بگیره !
    7 . میشه به الپین امیدوار بود ؟! بله ! با این اپدیتی که اورد میشه کم کم اونها رو در کنار فراری و مکلارن قرار داد و این باعث میشه رقابت میانه ی جدول جذاب تر بشه ! و دیدن ماتادور توی این رقابت در کنار لکرک و ریکیاردو و نوریس قطعا جذابه !
    8 . رد شدن همیلتون از بوتاس دستور تیمی بود !؟ قطعا نه ؟! بوتاس و لوییس سرعت هاشون تقریبا برابر بود ولیکن لوییس خروجی خیلی خوبی رو از پیچ اخر گرفت ! و بوتاس شعاع داخلی رو بست ! برای دستور تیمی که با این سرعت شما نمیری شعاع داخلی رو ببندی ! همیلتون پشت بوتاس لاستیک هاش خورده شد و تایم از دست داد ! چرا باید این دستور تیمی باشه ! مگه مرسدس از کسی میترسه که بخواد غیر مستقیم دستور تیمی رو اجرا کنه ؟! به هیچ وجه !
    9 . چرا قدرت موتور بوتاس کم شد ؟! مهندس والتری گفتش که سنسور دما سنج اگزوز ماشین توی دادن دیتا اشتباه میکرده و خودکار از قدرت پاور یونیت کم میکرده ! و همین مورد باعث شد بوتاس حدود 4 ثانیه از دست بده !
    نتیجه گیری : بدشانس مثل والتری ! امیدوار کننده مثل الپین ! فاجعه مثل استون ! و مرسدسی که باز هم میتازد ! این بود داستان گرندپری جذاب پورتیمائو !
    ممنون که خوندید ! حتما اگه پیشنهادی انتقادی داشتید برام بنویسید من اونا رو میخونم و بهشون پاسخ میدم ممنون از همگی !

    • 🏁Parsa16

      4

      0

      سب وی ار تحلیلت تایید شد🎉🎉🎉👏👏ممنون فوق العاده بود

    • Engineer

      5

      4

      تو از خود راننده ها هم در عملکرد خودت بهتری.

      راننده ها هر ریس فراز و نشیب دارن ولی شما @sebvr عزیز هر ریس را بهتر از گذشته تحلیل میکنی.
      واقعا احسنت به شما.

    • SUPER FAST 16

      5

      1

      پیشنهاد میشه بیشتر از نقطه و ویرگول بجای علامت تعجب استفاده کنی.

    • Erfan

      2

      0

      خیلیم عالی. خسته نباشید و خداقوت sebvr

    • Majid

      2

      0

      از بدشانسی های والتری میشه شاهنامه نوشت. من فقط موندم چطور حتی یک دهم اتفاقاتی که برای والتری میوفته، برای لوییس نمی افته، هم در پیت استاپ های فاجعه هم مشکلات عجیب و غریب والتری لنگه نداره. به نظرم حتی اگه ماشین های والت و لوییس یکی باشه گروه مهندسین لوییس بهتر از والتری هستش و استراتژی ها تقریبا به نفع لوییس.

  5. Amir5

    23

    3

    واقعا بسه انقدر شایعه بوتاس کاملا عملکردش خوبه و مناسبه اگه مشکل موتوری نداشت دوم میشد درسته از همیلتون کند تره ولی انقدرم بد نیست بخدا

    • Mohammad44

      14

      0

      امیر یه خبر خوب
      گروژان قراره تو گرندپری فرانسه با w10 لوییس دور بزنه

      • Amir5

        4

        13

        خیلی هم عالی فقط چرا ماشین امسالو بهش نمیدن یا w11 بهش نمیدن ولی بازم گروژان نشون میده که هم سرعت همیلتونه

      • Reza.MC

        12

        0

        حالت خوشه؟ ماشین امسالو؟؟؟

      • SIAMAK

        9

        2

        Amir جان .
        این دیگه بستگی داره به عملکرد گروژان با W10 . اگه بتونه باهاش خوب برونه ، شاید مرسدسو متقاعد کنه که بهش اجازه بدن با W11 هم یه سلفی بگیره !

      • SUPER FAST 16

        5

        0

        آخ باهاش یه صدا درست حسابی بده بخندیم.توتو بیاد بگه شکر خوردم بهت گفتم بیا بشین تو ماشین ما.😆😆😆دوستان جدی نگیرید

  6. Nima

    14

    2

    در اینکه لوییس راننده فوق العاده ای هست شکی نیست ولی اینکه وسط فصل بوتاس رو جاگزین کنن بعید میدونم به قول بعضی از دوستان بوتاس کاملا در اختیار تیم بوده و حتی بیشتر از لوییس حرف تیم و کار های تیمی رو میخونه و انجام میده برای همین و عدم تجربه راسل برای کار کردن توی این فشار و تجربه کمترش آلمانی ها هیچ وقت قهرمانی خودشون رو به اما اگر واگذار نمیکنن.

  7. Hamoon

    13

    2

    تا فصل پیش خیالشون از قهرمانی تا حد زیادی راحت بود ولی امسال اوضاع خطرناک شده.حالا یا برای شوک دادن ب بوتاس یا اگه بوتاس نتونست انتظاراتو براورده کنه عوضش میکنن.
    چون پرز داره نزدیک میشه مکس هم تو بهترین حالت خودشه

    • SUPER FAST 16

      5

      1

      بستگی داره به نتیجه تا پایان نیم فصل ،چند تا مسابقه دیگه بارون باشه خیلی احتمالش بالا میره.اسپانیا هم خیلی احتمال میره ریس بارونی داشته باشیم.

  8. 🏁Parsa16

    11

    2

    به نظر من اگه راسل بیاد،میتونه بهتر از بوتاس کار کنه ولی به شرطی که زود با ماشین هماهنگ بشه

    • Hamoon

      8

      1

      تونستنو میتونه بنظرم.مسابقه فصل قبلم خوب نشون داد

  9. Hamoon

    19

    1

    دوست خوبم ایمان 88 چند وقته نیستش.امیدوارم سلامت باشه جاش خالیه

    • SIAMAK

      14

      2

      سلام هامون جان .
      واقعا جای ایمان 88 عزیز خالیه تا از نظرات دقیق ، درست و واقع بینانه اش استفاده کنیم .
      بدون شک ایمان یکی از آگاهترین اعضای سایته که نبودش در اینجا میتونه باعث دلتنگی بشه . امیدوارم دوباره شاهد فعالیتش باشیم .

      • Siya

        9

        0

        دقیقا

      • Hamoon

        6

        0

        کاملا درست میفرمایین

      • NICO ROSBERG-06

        3

        1

        منم چند وقتیه تو مقاله ها و پایان گرندپری ها دنبال کامنت های میگردم اما ندیدمش
        نیست.🤔

    • 🏁Parsa16

      4

      4

      دقیقاجای همچین افرادی خیلی خالیه،ایمان،ممدو،آقا حسن محبی و…..

  10. @sebvr

    13

    1

    ادمین عزیز لطفا کامنت من رو تایید کن

  11. Farzad🏁

    13

    1

    رقابت جدی ردبول و مرسدس .
    همیلتون vs ورشتاپن
    پرز vs بوتاس
    اما مرسدس توقعی از بوتاس داره که توانش نیست ، چون این تیم احساس خطر کرده .
    حتما توتو داره پیش خودش فکر میکنه که من یه راننده میخوام که ورشتاپن نتونه به راحتی ازش سبقت بگیره .

  12. Ali n

    12

    4

    تقریباً بعیده بوتاس این فصل از مرسدس جدا بشه چون قطعا تو امتیاز گیری تیمی نسبت به پرز که تازه اومده ردبول بهتره و مرسدس از نظر امتیاز تیمی به مشکل نمیخوره به علاوه اومدن راسل تقسیم قدرت میکنه بین اون و لویس و شانس قهرمانی این فصل لویس رو کم می کنه چون اونوقت رقیباش میشن دوتا رسانه های انگلیسی فقط بلدن هم وطن خودشون (راسل) رو تیتر کنن.

    • SIAMAK

      13

      4

      Ali n عزیز . باسلام .
      اگرچه راسل در ویلیامز بسیار خوب و مستعد نشون داده ، ولی واقعیت اینه که کلاس کارش هنوز در مقایسه با همیلتون قابل قیاس نیست ! پس حضورش در کنار لوئیس نمیتونه تهدیدی براش محسوب بشه .
      ضمنا کافیه تا مرسدس اگر قرار بر این جابجائی باشه ، موقع آوردنش خط و خطوط کار و نقش در نظر گرفته شده براشو بهش گوشزد کنند ، مطمئن باشید راسل اونقد مطیع و سربراه خواهد بود که نخاد سربه سر همیلتون بگذاره !

      • akbar

        9

        1

        اگر راسل رو همین الان هم بیارن ، 44 امتیاز از لوییس عقبتره و مطمعنا نمیتونه برای قهرمانی بجنگه و خودشم میدونه با این وجود فکر نمیکنم نیازی به گوش زد مرسدس باشه.
        ولی ب نظرم من اوردنش خیلی ریسکی هست
        همون اندازه که ممکنه به نفعشون بشه ، ممکنه کاملا به ضررشون بشه
        با وجود عملکرد خوب والتری در حد راننده شماره 2 ، جابه جایی معقول نیست
        حداقل فعلا.
        از اون گذشته تا جایی که من در حد درک خودم متوجه شدم راسل راننده ی کم اشتباهی نیست و یکی از اشتباهات بچه گانه ش میتونه چندین امتیاز ارزشمند رو از مرسدس بگیره.

  13. Lh44

    17

    2

    تابلوعه دارن شایعه درست میکنن نمیشه تو این حساسیت مسابقات بیان راننده ای رو بزارن پشت فرمون ماشینی که ماشینو نمیشناسه. چون راسل تو یه پیست که پیچ های چالشی نداشته و در طول مسابقه با بتاس فاصله ناچیزی داشته الان بیاد پشت فرمون مرسدس بشینه و به لوییس کمک کنه که قهرمانی تیمی رو به دست بیاره ؟ مرسدس اینجور تیم سطحی نیست
    راسلی که پشت ماشین سیفتی میکوبه تو دیوار
    نمیگم راننده بدیه اینده داره ولی هنوز اون فشار اصلی ریس رو نمیتونه تحمل کنه .

    • Amir5

      13

      2

      آره درسته راس راننده کم تجربه ایه

  14. 🏁Parsa16

    5

    17

    بوتاس راننده خیلی خوبی نیست،مخصوصا در دفاع
    باید بره و راسل بیاد

  15. Lh44

    14

    0

    به نظرم بتاس از انتقادایی که ازش میشه خبر داره و بعد تصادف شدیدش توایمولا فهمیده ازش دل سرد شدن خودش اینو فهمیده و یهو میاد تو یه مسابقه تقریبا تمام اشتباهاتشو جبران میکنه هنوز تا نیم فصل فاصله داریم من امیدوارم بتاس به همین روند ادامه میده

  16. Mahyar.M.VER.33

    12

    2

    انگار برای ریس موناکو هم پیش بینی 7500 بلیت به ازای هر روز رو کردن… چه خوبه تماشاچی ها برمیگردن به نظرتون ترکیه هم برای تماشاچی ها بلیت میذاره؟

    • B A H A D O R

      6

      0

      سلام امکانش هست که موقع مسابقه ترکیه یه تور راه بندازیم اعضای محترم نظرتون چیه؟ البته اگه تا اون موقع واکسیناسیون انجام بشه.من پارسال واسه همین مشکل موفق نشدم برم ترکیه

      • B A H A D O R

        4

        0

        البته اگه قرار باشه بلیطی فروخته بشه،نه بصورت محدود

      • ایرن

        7

        1

        اگه قول بدی به فتل کمتر گیر بدی من پا در میونی میکنم تا تور رو راه بندازن 😉

  17. 🏁Parsa16

    14

    1

    به امید روزی که دیگه در هیچ جایی تعصب بیجا نباشه تا این درگیری ها بین افراد به وجود نیاد

    • امیرعبّاس

      2

      9

      جناب 🏁Parsa16

      بنده مسئول رفتار خودم هستم و برای همین عرض می کنم که حقیر هیچ تعصبی روی سر لوئیس همیلتون ندارم. آنچه را که می بینم می گویم. اگرچه همیلتون راننده ای با نبوغ، توانایی ها و قهرمانی های متعدد است، اما چندین بار تکرار کرده ام که مکس رانندۀ خوبی است و در همین فصل هم شانس قهرمانی دارد.

      اما این بابا چند بار به بنده توهین کرد و وقتی نوشتم به اکانت های فیک پاسخ نمی دهم، جنجال کرد که منظور امیرعباس من (…En) هستم. همۀ این ها در حالی بود که این جانب با او در حال مباحثه بودم!

      بعد هم نام چند کاربر محترم را به میان آورد و گفت امیرعبّاس به این ها فیک می گوید!

      یک نفر نپرسید این کشفیات را از کجا کرده ای و نگفت امیرعباس کجا اسم تو و این چند کاربر محترم را آورد.

      شما بفرمایید که آیا بنده در این شرایط باید سکوت می کردم و آیا باید نظر غلط این بابا را در مورد فیک بودن آن چند کاربر محترم، تأیید می کردم؟!

      مسلماً نه، لازم بود از خودم و از آن چند کاربر محترم دفاع می کردم و خوش بختانه بنده بلد نیستم حتی به دشمن خود نیز توهین کنم.

      • Engineer

        6

        7

        امیرع…..

        بالا یک کامنت زدم و تایید نشده یه بخشیش و نوشتم که گاها کامنت هایی رو دیدم که کسی درباره من صحبتی نکرده و من هم ریپلایی ندادم زیرش ولی جنابعالی از من اسم میاری و هیت میدی نسبت به من اونم با En…. که خودش یک نوع بی احترامی هست.

        این کامنت یه نمونه از اون کامنت هایی که گفتم کسی با من کاری نداشت ولی تو میای زیرش نسبت به من هیت میدی.
        همه حرفامم زدم توی 1 تا طومار طولانی که تایید نشده.شما اگه میخوای همچنان ادامه بدی بنده وقت و حوصله ندارم.
        در اخلاق خودت تجدید نظر کن جناب #اخلاق.

      • Engineer

        3

        6

        با همون چشم بصیرتی که شما تشخیص دادی اون پیج فیکه.
        منم با همون چشم بصیرت تشخیص دادم منظور شما با منه.

      • محمد یاسین

        4

        6

        واقعا نیازه که این بحث انقدر طولانی بشه اقا امیرعباس من حق رو به مهندس میدم چون شما واقعا خیلی دارید بحث رو کش دار میکنید

      • امیرعبّاس

        3

        10

        …En

        یاد بگیر ظرفیت داشته باشی
        یاد بگیر نخود هر آشی نباشی
        یاد بگیر به دیگران حمله نکنی
        یاد بگیر خودت را کنترل کنی
        همچنان که یاد گرفتی یا دست کم مجبور شدی توهین نکنی.

        آینه چون نقش تو بنمود راست
        خود شکن ایینه شکستن خطاست

      • امیرعبّاس

        1

        15

        آقا محمدیاسین سلام

        بعد از دیدن کامنت تان پروفایل شما را دیدم و خیلی خرسندم که از تعجیل در فرج حضرت حجت (علیه السلام) نوشته اید.

        لطفاً «لولیک» را اصلاح بفرمایید، یک الف زیاد نوشته اید.

      • Engineer

        4

        6

        محمد یاسین
        متشکرم دوست عزیز و همیشگی من.

        منم در جواب ایشون نوشتم هم زیر این پست و هم زیر پست بالا در حد یک طومار که تایید نمیشه ولی توی همون ها هم از ایشون خواهش کردم که تموم کنه.

      • Engineer

        5

        7

        امیرع. .
        جالبه واقعا تو زیر پست کسی که اسمی از من نیاورده اسم من رو نوشتی بعد به من میگی نخود هر آش نباشم؟
        به من میگی تعصبی در صورتی که همین هفته پیش زیر 1 کامنتت شخصی نوشته با احترام تعصبی ترین کامنتی که در این سایت دیدم.

        وقت و بی وقت از من زیر هر پستی که به من ارتباطی نداره اسم میاری اونم با … تازه میگی من نخود آشم.
        ضمنا من امضا نکردم که حتما راننده تورو قبول داشته باشم.
        پس تو جنبه و ظرفیتت رو ببر بالا.

      • Engineer

        4

        7

        از ادمین خواهش میکنم پیام های من رو تایید کنه که ایشون فکر نکنه با دسته کورها طرفه.

      • امیرعبّاس

        6

        6

        آقا محمد یاسین

        1- نمی خواستم بدون شواهد و قرائن بگویم که از روی دوستی با …En قضاوتت جانبدارانه است، اما خود این بابا آمد و با گفتن «دوست عزیز و همیشگی» نشان داد که برداشت مخاطب از کامنت شما صحیح بوده.

        اما در هر صورت قضاوت شما بلاتشبیه مثل توصیه های سازمان ملل است که به کشورهای تحت حمله و تحت ستم توصیه می کند که «خویشتن داری» کنند.

        2- این «دوست عزیز و همیشگی» شما توهین کرده، حمله کرده، در کامنتی که به او ربطی نداشته خودش را انداخته وسط و گفته منظور امیر عباس من (…En) هستم و نام چند کاربر محترم را بی جهت وسط کشیده و هنوز هم کوتاه نمی آید، حالا بنده باید کش ندهم (خویشتن داری کنم) و یا حمله کننده باید سرجایش بنشیند؟!

        3- بنده به تکلیفم عمل می کنم و تلاش می کنم چیزهایی یاد «دوست عزیز و همیشگی» شما بدهم و تا حدودی موفق بوده ام و بقیه اش به ظرفیت خودش بستگی دارد.

        4- الان عازم مراسم احیا هستم و دعاگو، به یاری خدا در اولین فرصت آخرین درس مهم را به او خواهم داد.

        عاقبت به خیر باشید.

      • Engineer

        6

        3

        امیرعبّاس

        من در بالا کامنت زدم و طومار نوشتم که رفتار شما رو به شما گفتم.
        نیازی به تایید شما یا کسانی که نام میبرید هم ندارم و لطفا دیگه هیچوقت در کامنت های من ریپلای نزنید.و منم همین کار رو میکنم.

        حالا در این بحث یا من باید کوتاه بیام و یا شما.
        که ظاهرا شما کوتاه بیا نیستی.

        من کوتاه میام.

      • Engineer

        3

        5

        بعدشم حتی اگه منظورت برای اکانت فیک به من نبوده.

        منظورت به هرکی بوده تو خبر نداشتی اون کانت فیکه یا اصلی.

        مثل اتهامی که اونروز زدی.
        الانم اتهام جانبداری به جناب محمدیاسین زدی.

        تازه میخوای درس نهایی رو هم به من بدی.
        برو کتاب های درسی دینی دبستان رو بخون درباره تهمت و عواقبش مفصل توضیح داده.

      • Engineer

        6

        3

        امیرعبّاس

        صرف اینکه میدونم تو الان میای پایین و جواب میدی.

        میخوام ازت حلالیت بگیرم و بگم من اشتباه کردم اصلا من اگر تهمتی زدم من رو ببخش و حلال کن.

        شاید این بحث بیهوده هم تموم بشه فقط لطف کن دیگه در جواب کامنت های من در تایپک های بدی ریپلای نده حتی اگه خلاف نظرت بود نخون و یا پایین در یک کامنت جدا اسمی از من نیار و دلایل و منطق خودت رو بیان کن.

        با اینکه به افرادی که دور من هستند (نامناسب) گفتی من تورو حلال میکنم توام منو حلال کن اگه فکر میکنی من به تو تهمت زدم.و اینکه دیگه نمیخوام هیچوقت چنین بحثی با شما داشته باشم برای همین میگم دیگه در ریپلای من پاسخ نده و اسمی از من نیار.

        ببخشید ولی تا همینجا هم اعضای سایت از بحث من و تو حالشون بهم خورده.

      • امیرعبّاس

        1

        3

        بسم الله النّور

        1- به قول امریکایی ها «عذرخواهی ات قبول»؛ و با این حساب نکته ای که در نظر داشتم، علی الحساب نیاز به بیان و اجرا نیست.

        2- نمی خواهم برای این موردی که می خواهم بگویم بر سر کاربران سایت منت بگذارم، اما در مدتی که با این جانب بحث می کنی، رویه ات با دیگر کاربران بسیار خوب شده و قربان صدقه همه می روی و با احترام صحبت می کنی؛ خوب اگر این رویه ادامه داشته باشد، مگر کسی مریض است که پاسخی متقابل بدهد؟ مطمئنم با حفظ این رویه، دوستان باتجربه و پیشکسوتی که خطاب به تو جملات محکمی گفتند نیز نظرشان عوض و با تو مهربان خواهند شد.

        3- راستش را بخواهی هر چه قبلاً در پاسخ به نظراتت نوشته ام، از روی تکلیف و یا دفاع مشروع بوده و لذتی از پاسخ به نظرات تو نمی برم و همان طور که خودت هم خواسته ای، بنا ندارم من بعد به نظراتت واکنشی داشته باشم، مگر این که واقعاً احساس تکلیف کنم.

        و السلام.

      • Engineer

        1

        1

        امیرعبّاس

        متشکرم که عزت و منت سر ما گذاشتید و عذرخواهی ما رو پذیرفتی.
        برادری رو در حق من تموم کردی.

        بعدشم من در حداقل 90% کامنت هام از اول که عوض شد کاملا محترمانه صحبت کردم که در پست های قبل از بحث با جنابعالی هم هست و میتونی بری ببینی.
        اون 10% هم یاد ندارم توهینی کرده باشم فقط شاید برای کلکل از روی خشم و عصبانیت با لحن خوبی صحبت نکرده باشم.که اینکه به کسی توهینی نکردم هم مشهوده و میتونید برید ببینید.

        در هر صورت بسیار خوشحالم که این بحث بچگانه تموم شد فارق از اینکه مقصر کیه و کی شروع کرده چون الان در سایت و حضور اینهمه آدم زمانی نیست که بخوایم دنبال مقصر بگردیم.

        و بسیار خوبه که به صلح رسیدیم و از اون بهتر اینه که در کامنت های همدیگه واکنشی در آینده نشان ندهیم.

    • 🏁Parsa16

      6

      0

      جناب امیرعباس،من کلی گفتم

  18. Mehriar Salehi

    25

    2

    نیم فصل؟ چرا مرسدس باید این کارو بکنه؟ همین ریس آخر پل‌گرفت، بین راننده دومها هم تا اینجا که امتیازات بیشتری داره.
    اگر از این میخوان راننده دوم نزدیکتر باشه به لوییس که خطر امتیاز گرفتن از لوییس و از دست رفت قهرمانی راننده هارو بیشتر میکنن تازه اگر برخورد و اتفاقات دوره روزبرگ‌ پیش نیاد!

    فکر نکنم همچین چیزی اتفاق بیافته مگر اینکه ۲-۳ تا ریس پیاپی، پیس والتری مثل ایمولا باشه که اونم بعیده.

    • Max33vr46

      8

      0

      آقا مهریار شما آگاهی کدوم تیما برای اسپانیا آپدیت میارن؟

    • SIAMAK

      11

      2

      اون دیسلایک مال منه !! :))

      • Mehdi mozafari

        8

        2

        خیلی توجه نکنید سیامک خان.اهمیتی نداره.
        اما پیرو فرمایش شما در چند کامنت بالاتر، بنده هم دلتنگ و هم نگران ایمان هستم.امیدوارم دوباره حضورش را داشته باشیم.

    • Mehdi mozafari

      7

      3

      به نظرم صرفا خبرسازی و درآوردن تیتر است و لاغیر.هیچ جوری با منطق جور در نمیاد. هرچند با یک درصد احتمال هم امیدوارم چنین حماقتی صورت نگیره(شبیه شیرین کاری‌های ردبول با محوریت مارکو!)

      • Mehriar Salehi

        11

        0

        راستش مهدی جان انقدر اتفاق عجیب میافته که آدم نمیتونه با قاطعیت یه موضوع رو رد کنه.منم هم نظرم باهات و تنها دلیلی که میتونم براش پیدا کنم اینه که شاید فصل بعد قراره لوییس و والتری توی تیم نباشن و حداقل یکی از سیت ها رو‌میخوان یک بنچ مارک داشته باشن که با تغییر قوانین، یک متغیر دیگه (توانایی عملکرد راننده) بهش اضافه نشه.
        البته این دلیل بنظر خودمم چرت ترین میتونه باشه مخصوصا اونم برای تیمی که داره برای قهرمانی میجنگه.

    • Mehriar Salehi

      15

      0

      Max، فکر نکنم چیزایی که شنیدم بیشتر از شما باشه.
      سب که آپدیت لنس رو میگیره.
      فراری هم فلور جدید برای هر دو ماشین.
      ویلیامز فرانت وینگ بهینه سازی شده.

      اینا رو میدونم ظاهرا حتمی هستن اما خیلی از تیمها اگر اشتباه نکنم گفته بودن تا اسپانیا آپدیت اساسی اگر بخوان بیارن، میارن و بعدش فقط میشه قطعات کوچکی که به اصطلاح فاین تیون هستن…فکر کنم به تیمهای بالا، ۳-۴ تا تیم دیگه هم اضافه بشن.
      درکنار اینکه بارسلونا یک بنچ مارک هست.همیشه جنگ آپدیت تو این پیست بوده و با توجه به ریس بعدیش که جای مناسبی برای تست قطعات جدید نیست، فکر کنم اکثرا فشار بیارن برای رو کردن چیزی که قراره فرم فصلشونو بسازه.

      از بابت دیسلایک هم ممنون 🙏🏻

    • Engineer

      7

      3

      Mehriar Salehi
      از ادمین میخوام تایید کنه چون سوال فنیه برام
      جناب صالحی دوست دارم یک سوال از شما بپرسم.نمیخوام بحث قبلی رو ادامه بدم و صرفا یک سوال هست و میخوام نظر شما رو بدونم.شما در بحث قبل به من گفتی دابل استاندارد میکنم.
      منم به شما گفتم دلیل منطقی برای نشون دادن برتری ورشتپن نسبت به ساینز ندارید که چیزی نمیگید.اولا اگر چیزی گفتم که ناراحت شدید عذر میخوام.

      این سوال رو هم برای آگاهی میپرسم و شاید جوابی هم بهش ندید.
      سوال من از شما اینه که
      وقتی من مقایسه کردم که ساینز نسبت به لکلرک 3 مسابقه شکست خورده.
      و پرز نسبت به ورشتپن 3 مسابقه شکست خورده.

      شما گفتی ساینز تازه وارده و 3 مسابقه از لکلرک باخته و اونور هم پرز تازه وارده و 3 مسابقه از ورشتپن باخته و شما به من گفتی این که این تازه وارده رو در نظر نمیگیری و ان طرف شرایط برعکس بازم در نظر نمیگیری.

      وقتی به شما گفتم دلیلی نداری که برتری ساینز به ورشتپن رو نشون بدی.

      شما به من گفتی دلیل من برای برتری همین بس که ساینز نوریسی رو شکست داده که عملکردش رو جلوی ریکیاردو دیدیم.که منم گفتم دلیل قانع کننده ای نبود.

      شما به من گفتی این که ساینز و پرز تازه وارد هستن رو در نظر نمیگیری و برعکس مقایسه میکنی.

      در صورتی که خود شما در نظر نگرفتی ساینز و نوریس 2 سال همتیمی بودن و ریکیاردو تازه وارده.
      شما خودت تازه وارد بودن ریکیاردو به تیم مکلارن رو در مقایستون در نظر نگرفتید.

      و سوال من از شما همینه.(خیلی دوستانه پرسیدم و خواهشمندم ناراحت نشید)
      فقط میخوام بدونم شما که به من میگی مقایست اشتباهه و ساینز و پرز تازه واردن و داری همتیمی هاشون مقایسشون میکنی.
      میخوام بدونم شما که خودت این حرف رو زدی دیگه چرا ریکیاردو تازه وارد در مکلارن رو با نوریس مقایسه کردی؟

      • iman88

        11

        1

        (با اجازه از مهریار)
        این چیزی بود که مهریار تو بحث مورد نظر گفته بود:
        “عملکرد ساینز و مکس(اینجا فکر کنم منظورشون دنیل بوده نه مکس) جلوی نوریس گویاست…البته که دنیل تازه رسیده به تیم.اما این اختلاف؟ ساینز هم تازه رسیده بود به مک لارن”

        اینکه ساینز از زمانی که واردمک لارن شده تونسته تو سال اول لندو رو کاملا مقهور خودش بکنه( توی سال اولش در رنو هم این کارو با نیکو کرد) اینکه تو سال اخرش تو مکلارن با وجود اینکه لندو حمایت کامل تیم رو داشت و همچنین مشکلاتی که براش بوجود اومد (که به تنهایی فقط در 6 . 7 ریس اول بیش از 30 امتیاز براش اب خورد)بازم در نهایت شکستش داد به خودی خود گویای سطح کارلوس نسبت به لندو هست.
        در مقابل دنیل به عنوان تازه وارد هم تیمی مدافع قهرمان جهانش رو در ردبول با اختلاف شکست داد.در رنو هم به عنوان تازه وارد هم تیمی باتجربه اش رو تقریبا با همون درصد برتری امتیازی شکست داد.(این هم میدونیم که دنیل در بالاترین سطح امادگی به مک پیوسته.)
        هر دو این راننده ها عملکرد چشمگیری در سال اولشون در تیمهای قبلیشون اونم جلوی راننده های خیلی خوب داشتن.
        حالا ساینز عملکرد گذشتش رو داره جلو یه راننده اثبات شده ادامه میده و دنیل نه!
        به نظر من با توجه به همه اینها میشه عملکرد کارلوس در مقابل لندو رو تا حدودی با عملکرد چند ریس اول دنیل با لندو در نظر گرفت.مطلقا ملاک نیست و هیچ قائده کلی بین این راننده ها تعیین نمیکنه اما در حدی قابل توجه هست که چنین دیدگاهی رو ( “عملکرد ساینز و دنیل جلوی نوریس گویاست…البته که دنیل تازه رسیده به تیم.اما این اختلاف؟”) خارج از تعریف “دابل استاندارد” قرار بده.

        دنیل راننده خیلی خوبیه و قبلا تونسته از ابتدا با تیم های جدید و ماشینهای جدید عملکرد بالایی رو ارائه بده.حتی بیشتر و در شرایطی سختتر از تجربیات ساینز هم تونسته حتی بهتر این کارو انجام بده.چنین راننده ای نباید عملکردش، صرفا به خاطر نا اشنا بودن با ماشین، توی سومین ماشین برتر گرید، جلو هم تیمیش به چنین مزحکه ای بدل بشه.اختلافی که ظاهرا ریس به ریس داره بیشتر هم میشه.دو کوالی اول چند هزارم سریعتر بود تو ریس سوم بیش از 1 ثانیه کند شد.تو ریس اول ریس پیسش تقریبا 350/. ثانیه کندتر از لندو بود تو ریس دوم نزدیک 4 دهم و ریس سوم هم استینت اخرش با وجود لاستیک خیلی نوتر و نهایت فشاری که داشت میاورد نزدیک 4 دهم از چارلز کندتر بود، نسبت به لندو میشه نزدیک به نیم ثانیه با حداقل گرفتن مواردی مثل اختلاف لاستیک و استراتژی.
        در کل بحث اینه که اختلاف الان لندو با دنیل و عملکرد خود لندو به تنهایی سطح این راننده رو، و چنین عملکردی هم، کار ساینز رو که در سالهای گذشته این راننده رو تقریبا به راحتی شکست داده نشون میده.این به اندازه خودش میتونه بعضی چیزهارو اشکار کنه.

      • iman88

        5

        1

        مضحکه رو به اشتباه “مزحکه” نوشتم!
        عذر میخوام.

      • Mehriar Salehi

        5

        3

        در ارتباط با قیاس عملکرد ساینز و‌پرز و اینکه هردوشون در قیاس با هم تیمی های ریت بالاشون شکست خوردن، خب بنظرم این مدل قیاس، مدل خوبی نیست و برای کسیه که مسابقات رو نمیبینه، فقط جدول رو چک میکنه.
        بله هر سه ریس شکست خورده اما تا جایی که میدونم بحرین و ایمولا بطور متوسط ۴ ثانیه انتهای ریس اختلاف داشته با شارل، پرنیمائو هم مچ بودن تا قبل گاف استراتژیک فراری.
        این شکست بنظرت با اختلافهای ۵۰-۶۰ ثانیه ایی پرز و مکس یکیه؟

        در ارتباط با لاندو/دنیل/ساینز

        ایمان توضیحات خوب و کاملی داد.

        واقعیت اینه که ۲۰۱۹ کارلوس تازه به مک لارن پیوسته بود.
        ۲۰۲۱ هم دنیل تازه به مک لارن رسیده.
        هر دو‌مورد هم، هم تیمیشون لاندو بوده.
        نتایج گویاست البته که لاندو سال ۲۰۱۹ روکی بود اما این اختلاف ۲۰-۳۰ ثانیه ایی با دنیل رو بنظرم نمیشه همه اش رو نوشت پای صرف تجربه.

        موضوع دیگه توی این قیاس، تقابل مستقیم نیست، بررسی تحول یک راننده منحصر بفرده برای من…اولا کارلوس ساینز کلا slow learner بوده.زمان میبرده تا جا بیافته توی تیمش در حالیکه بین تمام افرادی که تیم عوض کردن، ساینز نزدیکترین عملکرد رو نسبت به هم تیمیش داشته تا اینجای فصل.این برای راننده ایی که معمولا زمان میبرده براش سوئیچ تیم، خیلی امیدوارکننده هست.
        ثانیا من سیر تحولشونو نگاه میکنم…بنظرم ساینز مک لارن از سالهای ابتداییش خیلی بهتر بود.ساینز فعلی هم حتی بهتر…مدام در حال پیشرفت هستش.

        برای مکس من همچین چیزی رو نمیبینم.همونیه که بوده…خیلی سریعه، خیلی هم اشتباه میکنه.حالا ریتش نسبت به ۲۰۱۶ کمتر شده اما همچنان همون راننده سابقه…تو یک تک آخر هفته، شاید میتونست با رعایت ترک لیمیت جایگاه بهتری کسب کنه.با یک اشتباه جای گرفتن مرسدس جلویی رده از دست داد.با یک اشتباه هم امتیاز فستست لپ…با یک اشتباه هم برد بحرین.

        منظور اینکه ساینز بنظرم طی این سالها تحول بزرگی داشته.پیشرفت چشمگیری رو دیدم ازش…مکس؟ همونه کم و بیش.

        اما فعلا هایپ اطراف مکس هستش.همین هایپ هم کمک میکنه جایگاه و صندلی بهتری داشته باشه.

        سوالی هم پرسیده بودی در ارتباط با اینکه چرا دوست دارم مکس با ماشین برابر یا حتی کمی ضعیف تر لوییس رو شکست بده؟ علتش ساده هست چون شما یک راننده جوان رو دارید که علی الرقم سنش، سال هفتمش توی گریده.فوق العاده باتجربه به حساب میاد.یک طرف راننده ایی رو دارید که ۳۶ سالشه…خدای تجربه و … هم که باشید، سن تاثیرشو میزاره.هم روی سرعت تصمیم گیری هم سرعت عکس العمل و هم آترایت پیس.قرار بر اینه که مکس توی این سن آماده تر باشه از لوییسی که پیر بحساب میاد با استانداردهای فعلی فرمولا وان.باید بتونه گپ ۱-۲ ثانیه ایی رو (که البته بطور متوسط تو این ۳ تا ریس وجود نداشته) با آمادگی بالاترش از بین ببره.

      • Engineer

        3

        3

        iman88 , Mehriar Salehi
        پاسخ های خوبی بود.
        ولی نکاتی رو به نظرم نگفتید که بنده در پاسخ باید بگم.
        جناب مهریار تایید کرد که 2019 لندو روکی بود و ساینز تازه وارد این تیم شده بود.

        پس 2019 هردو تازه وارد به مکلارن بودن.
        و ساینز که 4 سال تجربه رانندگی داشت طبیعی بود که لندو رو ببره.
        و سال بعد هم یعنی 2020 لندو تازه داشت تجربه کسب میکرد و 1 سال هم شکست خورده بود از همتیمیش پس طبیعی بود که بازم روحیه کمتر برای لندو باشه و بیشتر برای ساینز که توی 2020 5 امین سال حضورش بود.

        و در 2020 لندو اختلاف رو به حداقل رسوند.
        شاید اگه در 2021 همتیمی بودن با این لندو آماده لندو برنده میشد ولی خوب این احتمال هست.
        به هر حال به نظرم باز ملاک خوبی نمیتونه باشه.

        فکر اولم اینه که چارلز بسیار بهتر از لندو.
        همینطور مکس و جورج هم بسیار بهتر از لندو هستن.
        توی 2015 هم که خود ساینز به عنوان 1 روکی از 1 روکی که 3 سال هم کوچکتر بود شکست خورد که خود مکس بود.

        خوب بله پیشرفت ساینز خیلی چشمگیره.
        و مکس فقط اشتباهات و تصادفاتش کمتر شده و پیشرفتی نداشته.

        ولی ازتون میخوام به این هم دقت کنید.

        معمولا راننده های بزرگ و با استعداد در حد نابغه خیلی کم پیشرفت میکنن و فقط تجربه کسب میکنن.

        نمونش مایکل شوماخر که از همون 1992 عالی بود تا 2006.
        نمونه دیگه لوییس همیلتون که از 2007 عالی بود تا الان.
        نمونه دیگه سباستین فتل از همون 2006 عالی بود تا حداقل 2018.
        نمونه دیگه آیرتون سنا از 1984 عالی بود تا 1994.

        و مکس هم همینطوره فوق العاده با استعداد و فقط تجربش بیشتر میشه.
        بالاخره شما وقتی به یک سطح آخر برسید روی همون میمونید.

        برای کسانی که استعداد ذاتی دارن و از هون ابتدا عملکردشون حداقل 90 از 100 است دیگه پیشرفت خیلی جزیی میشه.
        مثل شوماخر و سنا و همیلتون و ورشتپن و فتل.

        قطعا مکس اسطوره آیندست.

        ولی ساینز دقیقا چیزی هست شبیه پرز و ریکیاردو.
        به نظرم من اصلا ساینز استعداد مکس رو نداره.
        و حتی به نظرم پرز و ریکیاردو هم همچین استعدادی رو ندارن.

        برای همین هی تونستن سطح خودشون رو بیارن بالا.
        خوب مثلا از ابتدا سطح پایین تری داشتن.

        ریکیاردو 2014 فتل رو شکست داد ولی همون موقع از مشکلات فتل با خبر بودیم.
        صرفا موضوع فقط جدول رقابت نیست.

        2018 مکس با ریکی چیکار کرد؟
        چرا فقط عملکرد نوریس رو با ریکی تازه وارد برای برتری ساینز ببینیم.

        همین ریکی رو مکس به مرز نابودی کشوند.

        بعدشم برای کسی مثل لوییس همیلتون به نظرم سن یه عدد فقط.
        نباید چون صرفا 12 سال بزرگتر از مکس هست بگیم مکس برنده بشه.

        اول اینکه فکر میکنه عمده تاثیر سن حدود 40 سال است.
        و اینکه لوییس همیلتون خودش با استعداده و 9 بار رقابت قهرمانی تجربه کرده و 7 بار قهرمان شده و به عنوان قهرمان چند دوره و رکورد دار فوق العاده به لحاظ اعتماد به نفس و روحیه در سطح بالا هست و شاید حتی نوع زندگی هم در این روحیه و دیده نشدن سن در عملکرد تاثیر داشته.
        در تجربه هم که یکی از با تجربه ترین های تاریخ است.

        قبول دارم که مکس در بحرین و پورتیمااو و ایمولا حدود 10 امتیاز از دست داد.
        حداقل 8 امتیاز از دست داد.(7 امتیاز بحرین و 1 امتیاز فاست پورتیمااو)
        که اگه اون 7 امتیاز رو مکس میگرفت 7 امتیاز از همیلتون کم میشد و انگار تاثیرش 14 امتیاز هست به طور مستقیم در جدول قهرمانی.

        ولی آیا اگه این ردبول دست ساینز بود و چند سال هم در این تیم بود و تیم و توسعه و همه امکانات رو هم بهش میدادن میتونست هم پای همیلتون 69 به 61 امتیاز بگیره و بره توی همون رده 10 تایی +60 با همیلتون؟

        آیا ساینز میتونست توی بارون توی ایمولا اون فاصله رو با همیلتون نگه داره ک تجربه میخواد رانندگی در بارون؟
        سال قبل همه گفتن مکس بسیار اسپین شد در بارون پرتغال و همیلتون خیلی خوب بود و نشون ماهر تره در بارون.
        ولی امسال در بارون مکس بسیار بهتر بود وهمیلتون اشتباه کرد.

        دلیلش عدم مهارت مکس نبود که اسپین شد.
        یه بارش که در اسلیپ استریم پرز بود ولی خو ماشین بسیار ناپایدار تر از امسال بود.

        و این مقایسه غلط اعضای سایت در 2020 رو نشون داد که ماشین پایدار همیلتون رو در باران با ماشین ناپایدار مکس مقایسه کردن.

        در عوض ایمولا هم دیدیم که پایداری ماشین بهتر شد مکس چه کرد.

        اصل موضوع تفاوتی نداره.
        بله ساینز نسبت به تازه وارد ها از همه به همتیمیش نزدیک تره.

        ولی من 1 تازه وارد رو با لکلرک مقایسه کردم و 1 تازه وارد دیگرو با مکس و نهایت رسیدم به ساینز و مکس.
        شما هم 1 تازه وارد رو یا نوریس مقایسه کردی.

        پس نمیشه دلیل منطقی و قطعی آورد که ساینز بهتر از مکسه این همون حرف اونروزم هست که هیچ دلیلی پیدا نمیشه که بگیم ساینز بهتر از مکسه و مهمترینش هم همون 2015 که به اون 2 تا سال اولی مسابقه دادن و با 3 سال کوچکتر بودن بازم مکس بهتر بود و برنده هم شد.

  19. mehdi vettel

    6

    12

    کاری که پارسال جرج راسل تو سخیر کرد واقعا سطح بالای رانندگی این آدم رو نشون میده

    یه نگاه به عملکرد راننده هایی که امسال تیم عوض کردن بندازید
    بعد از سه تا مسابقه هنوز نتونستن کاملا به سرعت هم تیمی هاشون برسن

    راسل فقط بعد از سه تا جلسه تمرینی اون عملکرد رو داشت

    ولی امیدوارم راسل تن به این انتقال وسط فصل نده
    من شک ندارم سال دیگه اگه از اول فصل بیاد مرسدس و از فرصت تست ها استفاده کنه از همون مسابقه اول میتونه لوییس رو به چالش بکشه ولی اینکه وسط فصل بیای به مرسدس و بخوای با پر افتخار ترین راننده تاریخ F1 از همون اول رقابت کنی بدون حتی انجام دادن هیچ تستی یه خودکشی از طرف جورج راسل خواهد بود

    اونم وسط رقابت مکس و لوییس که قطعا لوییس برا دفاع از کریرش با 100 درصد توانایی داره عمل میکنه و با یه لوییس بی انگیزه هم طرف نیست

    بمون تو ویلیامز و برای تیمی که سه سال بهت فرصت داده تو F1 باشی امتیاز بگیر و فصل بعد شانس شکست دادن لوییس رو بدست میاری قطعا

    • محمد یاسین

      13

      1

      درباره این جمله تون یه نگاه به عملکرد راننده هایی که امسال تیم عوض کردن بندازید
      بعد از سه تا مسابقه هنوز نتونستن کاملا به سرعت هم تیمی هاشون برسن درباره این موضوع یک مخالفتی با شما دارم ، جورج عملا خیلی به کارخونه مزسدس نزدیک بوده و قطعا تو بخش تحقیق و توسعه کمک خیلی زیادی بهشون کرده و در بین باقی راننده های گرید که راننده مرسدس نیستند بیشترین شناخت رو از ماشین مرسدس داشت تازه موتور تیمی هم که براش میروند ( ویلیامز) با موتور مرسدس یکی بود و پیش زمینه ذهنی خوبی از ماشین مرسدس داشت اما راننده های تازه وارد امسال رو که تیم عوض کردن نگاه کنیم .1- ریکیاردو تیم سابق رنو – تامین کننده موتور تیم سابق رنو _ تیم فعلی مکلارن _ موتور تیم فعلی مرسدس 2- پرز تیم سابق ریسینگ پوینت _ تامین کننده موتور تیم سابق مرسدس _ تیم فعلی ردبول _ تامین کننده موتور تیم فعلی هوندا 3- وتل تیم سابق فراری _ تامین کننده موتور تیم سابق فراری _ تیم فعلی استون مارتین _ تامین کننده موتور تیم فعلی مرسدس 4- ساینز تیم سابق مک لارن _ تامین کننده موتور تیم سابق رنو – تیم فعلی فراری _ تامین کننده موتور تیم فعلی فراری ؛ الونسو و میک و مازپین و سوندا هم که پارسال تو گرید نبودن پس اگر یک نگاه بکنیم متوجه میشیم که حتی یک نفر هم از این جمع سال قبل حتی تو یک تیمی که تامین کننده موتورش با تیم امسال شون یکی باشه نبوده ولی در مقابل راسل این همه به مرسدس نزدیک بوده پس مقایسه کردن این دو درست نیست هر چند که راننده های گروه دوم ( تیم عوض کرده ) زمان بیشتری نسبت به راسل برای هماهنگی در اختیار داشتند . ( این مطلب نه انکار استعداد راسل بود و نه چیز دیگری فقط در راستای مقایسه ای عادلانه بود )

      • mehdi vettel

        6

        1

        درست میگید 👍👍

        قطعا این راننده ها به خاطر اینکه با ماشین های فعلی و موتور های فعلی عادت ندارن و نیاز به زمان دارن کاملا درسته( من خودم تقریبا از مسابقه اول میگم پنج تا مسابقه نیاز دارن)

        ولی در نهایت این قضیه آشنایی راسل با موتور مرسدس و روندن ماشین تو شبیه ساز چیزی از بزرگی کار راسل تو سخیر کم نمیکنه اونم بعد از انجام دادن سه تا جلسه تمرینی ( فک کنم صندلی مخصوص راسل رو چهار پنج روز قبل از مسابقه براش درست کردن)

        و در ضمن یادمون نره این راننده ها درسته امسال مدت زمان کمتری برا تست های پیش فصل داشتن ولی حداقل یک و نیم روز فرصت روندن ماشین قبل از شروع فصل رو داشتن که تو این زمینه هم راسل این فرصت رو نداشت

      • محمد یاسین

        4

        1

        بله جناب mehdi vettel در تمامی مواردی که در این کامنت فرمودید با شما هم نظرم

  20. امیرعبّاس

    16

    3

    «دیلی میل به نقل از یک مهندس آگاه در کارخانه مرسدس» شوخی کرده! 😂😂😂

    • Fastboy 44

      16

      0

      به قول جرمی کلارکسون از دیلی میل مزخرف تر وجود نداره اصلا!

  21. @sebvr

    7

    2

    اراتمند ! سب وی ار !

  22. Mahmood.ghaedi

    6

    6

    بنظر من مرسدس اینکار نمیکنه
    چون راسل کسی نیست ک بهش بگن برو کنار لوییس رد بشه

    • Amirali

      10

      2

      الان امسال کی به بوتاس گفتن برو کنار لوییس رد شه؟یا حتی پارسال؟

      • Mahmood.ghaedi

        7

        3

        امسال ک تازه شروع شده و شک نکن بهش میگن
        پارسال هم نیاز نبود بهش بگن

      • Engineer

        6

        2

        سلام امیرعلی
        نه امسال و نه پارسال دستور تیمی در کار نبوده.(فقط 1 ریس از 17 تا ریس پارسال صحنه مشکوک دیدم.)
        2020
        ولی توی جشن 70 سالگی سیلورستون بود فکر کنم که وقتی دیدن تایر های بوتاس کهنست و به مکس نمیرسه.
        2 دور مونده بود و همیلتون تایر نو داشت و پشت بوتاس بود و 3 ثانیه بوتاس از مکس عقب بود.

        همیلتون با تایر نو از بوتاس سریعتر بود و ازش رد شد.گمانم چیزی در رادیو بوتاس گفته شد.
        ولی فکر کنم چون تایر همیلتون از تایر های کهنه بوتاس و ورشتپن نو تر بود و میتونست از بوتاس رد بشه من فکر میکنم اونجا به بوتاس گفتن بزار همیلتون بره شاید به مکس برسه.

        چون حتی بری مصاحبش رو هم نگاه کنی میبینی وقتی بوتاس 3ام شد توی مصاحبه آخر میگه تیم اینطور خواست.

      • Engineer

        5

        3

        Mahmood.ghaedi

        جناب محمود شما بسیار با عدالت و انصاف و منطق درباره تیم و راننده مقابل صحبت میکنید.
        شخصا از بحث و دوستی با شما بسیار خوشحالم.
        همین که توانایی ورشتپن رو هم در نظر میگیرید نشان از دقت بالای شماست.

      • Mahmood.ghaedi

        1

        1

        Amirali
        دستور تیمی چیز بدی نیست تیم صلاح میدونه این راننده ب هر دلیلی باید بکشه کنار تا اون یکی رد بشه تو این ورزش با این همه هزینه ای ک میشه ی مدیر حق داره هرکاری میتونه بکنه تا ببشتر امتیاز جمع کنه یا وقتی میشه با ی کار تیمی کاری کنه ک رانندش قهرمان بشه چرا دستور تیمی نده ک راننده ی تیم دیگه قهرمان بشه؟
        اتفاقا بنظر من امسال لوییس ب این دستور تیمی نیاز پیدا خواهد کرد حالا راننده کناریش بوتاس باشه بهتره یا راسل؟

      • Engineer

        2

        2

        Mahmood.ghaedi
        به نظر من هم دستور تیمی چیز بدی نیست.
        قبل هم گفتم این مسابقات در رده اول بین تیم هاست و بعد بین راننده ها.
        برای تیم چه فرقی میکنه بوتاس 2 بشه و همیلتون 3 یا همیلتون 2 بشه و بوتاس 3.
        در هر صورت 33 امتیاز نصیب تیم میشه.

        ولی خوب وقتی راننده ای نمیتونه به راننده جلویی برسه تیم حق داره راننده پشت سر رو به جلو بیاره که شاید بتونه به راننده جلویی فشار بیاره و حتی پیروزی بگیره.
        اینطوری شاید به جای 3 و 2 بتونن 1 و 3 بگیرن که 7 امتیاز بیشتر داره.
        یعنی به جای اون 33 امتیاز مجموعی که گفتم بتونن 40 امتیاز بگیرن که خیلی به نفع تیم هست.

        و قطعا همیشه و همه جا دستور تیمی در هر سالی و هر تیمی بوده و این عملکرد کند بوتاس شاید باعث بشه این دستورات بیشتر بشه که عمده سود به نفع همیلتون میشه ولی اگه کسی باشه مثل راسل که خودش بتونه اون امتیاز لازم رو کسب کنه دیگه دستور تیمی در کار نخواهد بود که راننده بهتر از امتیازش استفاده کنه. و توی مرسدس هم که راننده 1 همیلتونه.

      • Mahmood.ghaedi

        3

        1

        Engineer
        اتفاقا خیلی فرق میکنه
        فرقش اینه ک راسل شاید جاش نده و این واسه مرسدس فرق میکنه
        این ی واقعیت ک مرسدس میخواد رانندش رکورد مایکل بزنه اگه بحث یک و دو کردن باشه هم مرسدس حاضر ک ب یک و سه تبدیلش کنه ولی لوییس رکورد بزنه
        8 قهرمانی جهان ک 7تاش با مرسدس بوده و اون یکی هم با موتور مرسدس
        بوتاس اونقدر امتیاز جمع میکنه ک قهرمان سازندها بشن و هروقت نیاز باشه مثل روسیه جاش ب لوییس میده ولی اگه نیم فصل جاشون عوض بشه ایا راسل برد ی ریس ب لوییس میده؟ من فکر نکنم

      • Engineer

        2

        1

        Mahmood.ghaedi
        اتفاقا الان راسل دستش زیر ساطور مرسدسه.
        فکر کنم برای اینکه زودتر بیاد مرسدس و برای 2022 حاظر بشه هر کاری حاظر باشه انجام بده.

        الان اگه بیاد میتونه برای 2022 حاظر بشه.
        شاید اول فصل 2022 بیاد ولی شاید مرسدس اول تغییر قوانین این ریسک رو نکنه.

        اونوقت راسل باید تا 2023 صبر کنه.
        و فکر کن حاظر بشه حتی اگه به جای همیلتون با ولتری همتیمی میشد هم فکر کن باز اگه مرسدس بهش میگه راه بده ولتری بره واسه اینکه زودتر بیاد قبول میکرد.

  23. Eliya

    7

    3

    بچه ها یه خبر خیلی جذاب رومن گروژان قراره برای مرسدس در گرندپری فرانسه رانندگی کنه🎉🎉🎉

    • Amirali

      10

      0

      تست نه رانندگی.مرسدس بودجشو از پشت کوه نیاورده که حاصل ده سال تلاششو بده به لرد رومن گروژان!

  24. mahdi.doroudi

    11

    2

    این بهترین عملکرد مرسدس میتونه باشه تو از دست دادن قهرمانی به این دلیل که بوتاس نمیگم در سطح همیلتونه ولی اونقدرا هم اختلاف نداره بوتاس کلا تو تایم گیری خوبه حتی گاهی از همیلتون بهتر !این حرکت واقعا میتونه یه فاجعه برای مرسدس رقم بزنه چرا باید به جای روحیه دادن به راننده اینطوری نابودش کنین بوتاس اگر تو مسابقه قبل قدرت موتورشو از دست نداده بود مکس رو هم میگرفت واقعا فاجعه این کار مرسدس راسل هنوز سبقت گرفتن رو بلد نیست نمیگم راننده ی بدیه برعکس یکی از استعدادای خالص گریده ولی وقتی ازش کارای احمقانه سر میزنه چرا باید نیم فصل بیارنش نزدیک بود خودشو به کشتن بده برای اینکه ثابت کنه از بوتاس بهتره کنترل ماشین رو از دست داد کوبید به بوتاس بعدش اول مقصر بوتاس دونست بعد از ترس اینکه توتو ولف راضی به اوردنش بشه نظرشو عوض کرد بعدم بحرین پیچ خاصی نداشت درسته زود وفق پیدا کرد به ماشین ولی بحرین مسابقه سرعته تا اینکه پیچ دشوار داشته باشه !با اینکار مرسدس دو دستی قهرمانی سازندگان رو تقدیم ردبول میکنه فقط بجای اینکار باید به بوتاس روحیه شکست همیلتون بدن تا نتیجش بشه شکست پرز ن این حرکت اشتباه

    • Amirali

      10

      1

      تو نزدیک بودن بوتاس به همیلتون که مخالفم و جای هیچ بحثی هم نیست همین چند سال خوب نشون داده.
      ولی در مورد راسل موافقم خیلی ناپخته و بد عمل کرد این مدت.

      • mohammad

        7

        2

        Amirali جان
        یکی از دلایل نا پخته بودن راسل به نظرم این هست که زیاد بزرگش کردن و هی هر مسابقه میخواد خودشو اثبات کنه اگه اینقدر روش مانور نبود شاید میتونست مثل لندو موفق تر باشه لند الان سویمن یا 4 مین راننده گرید هست

      • mahdi.doroudi

        2

        0

        واقعا نزدیکه به همیلتون ما کارمون شده عدد. ارقام مگه چنتا سکو داریم ۳ تا سکو داریم که همیلتون بوتاس و مکس همیشه وایمیستن دیگ بنده خدا چیکار کنه بنظرم عملکرد خیلی خوبی داره و عامل موفقیت مرسدسه و فقط در حقش داره اجحاف میشه!

  25. Mahmoud

    10

    2

    ولی بوتاس که عملکرد خوبی داشت؟؟؟! با یک عملکرد بد بوتاس توی ایمولا فکر نکنم باعث بشه بوتاسو بندازن بیرون… مگه اینکه چندتا مسابقه اینطور باشه که بعید یمدونم… اگه راسل بیاد ممکه آتش جنگ اذیت کنه.
    توی همین پرتقال بوتاس پول زد و بعد اینکه همیلتون ازش سبقت گرفت اجازه نداد مکس ازش رد شه و کلی اونو پشت خودش نگه داشت و تازه فاصله خیلی زیادی هم با لوییس باز نکرد این یعنی میتونه سریع باشه و اگه مرسدس پیت سریع تری انجام میداد میتونست جلوی مکس بمونه! البته شاید نگرانی مرسدس راجب ثبات بوتاس هست که ما عملکرد راسل رو به طور مداوم در مرسدس ندیدیم و حداقل من در مورد ثبات راسل به یقین نرسیدم پس فکر نمیکنم بوتاس از مرسدس بره مگه چند مسابقه حیاتی مثل ایمولا باشه!

  26. ALIREZA

    10

    2

    کسی منکر خوب بودن راسل نیس ولی بحرین پارسال هم لکرک و ورشتپن پیچ اول حذف شدن وگرنه خیلی سخت بود برای راسل … اینها شایعه هس شک نکنید.اینها فقط فشار به بوتاس برای ادامه فصل و دستورهای تیمی هس که باید جا عوض کنه با لوئیز ….

  27. Amirali

    9

    7

    حالا کاری ندارم تا اینجا هم بد عمل نکرده ولی به شخصه خیلی انتظار بیشتری از مکس داشتم.امسال اگر با اختلاف جلوتر از لوییس نیست فقط مقصر خودشه.اون از بحرین و اینم از پرتغال که هم تعیین خط و هم تو سریعترین دور اشتباه کرد.با ماشین برتری که در اختیار داره و هممون میدونیم به خاطر ستاپ خاصش نتونست خیلی موفق باشه در این شرایط باید هر سه مسابقه رو میبرد ولی خیلی اشتباه داشت.صرف یک سبقت از ولتری((معمولی)) هم بهش نمیگم عالی.چون لوییس ماشین ضعیف تری در اختیار داره ولی بیشتر از مکس برد کسب کرده.نشون داد زیر فشار نمیتونه عملکرد همیشگیش رو داشته باشه.شایدم زیر فشار عملکردش بیشتر میاد زیر ذره بین وگرنه همون بوده.فکر میکنم در این مورد دوستان مکس فن هم با من موافق باشن که خیلی پایین تر از انتظارات بوده.اونم با توجه به اظهاراتی که از چندسال پیش مدام تکرارشون کرده و اینکه اگر من ماشین لوییس رو داشته باشم جرش میدم.خوب الان بهترش رو داری…
    بسم ا…!

    • Max33vr46

      4

      8

      اولا جناب امیر علی مودب باش مکس هرگز از واژه جرش میدم استفاده نکرده وهمیشه هم گفته به لوئيس احترام میزارم مثالش همین چند روز پیش تو مصاحبه کنار خود همیلتون اینو گفت در جواب رزبرگ دوما بزار این فصل تموم بشه و لوئيس مکسو شکست بده بعد بیا مکسو بکوب بله من هم مثل شما موافقم مکس الان تو افته ولی زود نتیجه گیری نکنید مکس راننده کوچیکی نیست اینو بارها ثابت کرده و خواهد کرد موفق باشید

      • Amirali

        3

        2

        دوست عزیز فکر میکنم هشت نفر حرف من رو فهمیدن و شش نفر نه وگرنه اونا هم دیسلایک نمیدادن.حالا الان منظورم رو دوباره میگم شاید بهتر شد.من از دید یک هوادار فرمول یک و نه یک هوادار لوییس اومدم نظرم رو درباره عملکرد مکس گفتم دیگه این واقعا نشون میده شما به عکس پروفایل آدم ها آلرژی دارید وگرنه محتوای پیام من مشخص هست و اون موردی هم که گفتید صرفا یک شوخی بود

      • AM PHD

        2

        0

        هنوز معتقدید ردبول سریع تر از مرسدسه؟ ردبول و مرسدس بسیار به هم نزدیکن و برتری کوالی پیس ها و لانگ ران پیس ها از پیست به پیست و حتی از روزی به روزی دیگه ممکنه عوض بشه (منظورم جمعه ست که شبیه سازی میکنن و یک شنبه که ریس اصلیه). هنوز هم معلوم نیست تو 20 مسابقه بعدی کدوم تیم حاضره وقت و سرمایه صرف آپدیت کنه و مهم تر از اون کدوم تیم آپدیتش کار کنه، اُور آل پیس رو بزارید مسابقه ابوظبی تعیین کنید که معلوم شده کدوم ماشین برتره، خود تیم ها با این همه اطلاعات و توانایی که دارن تا اسپانیا (البته امسال اسپانیا شده مسابقه چهارم قبلا پنجم بود) صبر میکردن تا ببینن واقعا ترتیب گرید چجوریه، اینجا نوابغی هست که بعد از 1 ساعت تمرین اول میرن سر منبر فتوا میدن که ردبول 0.4 سریع تره اون طرف یکی دیگه میاد فتوا میده وضعیت عین 2020 مونده و مرسدس 0.8 سریع تره! یکم صبر داشته باشید.

  28. Abbas

    7

    0

    درود،ب نظر من خیلی بعید میتونه باشه،منبع خبر هم مشخص نیست،مرسدس تقریبا تنها تیمی بوده،هستش ک اختلاف رانندهاش کمترینِ

  29. iman88

    24

    0

    سیا جان و مهریار عزیز مثل همیشه ارادت دارم خدمتتون.این که به یاد من بودید دروغ چرا واقعا برام لذت بخش بود.برای باقی دوستان و بحث و گفت و گو باهاشون هم واقعا دلم تنگ شده بود.
    اگر اشاره مستقیمی رو ندیدم عذر میخوام کامنتها زیاده و نمیشه همش رو خوند.مخصوصا که یه سری از کامنتهای جالب و خوندنی قربانی یه سری گزافه گویی بی سر و ته که کل انرژی و وقت مخاطب رو میگیره،میشن.
    ————–
    من امروز تازه ریس پرتغال رو دیدم.(چند دقیقه پیش تموم شد)دیروز تمرینات و کوالی رو دیدم و امروزم ریس.کلا تا امروز برای فرار از نتیجه ریس، خودمو قرنطینه کرده بودم!
    چون بحثش گذشته نمیخوام درمورد ریس صحبت کنم و فقط خواستم سلامی عرض کنم.

    • 🏁Parsa16

      12

      0

      سلام ایمان جان
      خوش برگشتی
      جات واقعا خالی بود این چند وقت

      • iman88

        9

        0

        ممنون پارسا جان❤️

    • Mahmoud

      12

      0

      سلام آقا ایمان. میگم یهویی بی خبر میزاری میری نمیگی ما نگران میشیم؟! 😅
      منتظر کامنت های جذابت هستم!

    • Mehdi mozafari

      14

      0

      اقا دلتنگت بودیم.چه خوب که دوباره میبینمت اینجا.خوشحالمون کردی

    • Hamoon

      12

      0

      به به اقا ایمان
      خوش برگشتی

      • iman88

        11

        0

        لطف دارید هامون عزیز❤️

    • SUPER FAST 16

      9

      0

      یکی از بهترین منابع گرفتن خبر از فراری برای من شما هستی آقا ایمان،نبودی چند وقت همه دلتنگت شدن.
      کفی جدید تو اسپانیا برای هردو ماشین سواره ایشالاه؟؟؟

      • iman88

        18

        0

        درود و تشکر از همه دوستانی که همیشه نسبت به بنده لطف بسیاری داشتن و دارن.امیدوارم شما هم همیشه شاد و سلامت باشید.
        مهدی جان دل به دل راه داره.
        ❤️❤️❤️❤️❤️
        ———-
        محمود جان بعضی وقتا یکدفعه حس و حال ادم از بین میره و میلش رو نسبت به بعضی چیزها از دست میده.و اگر نه چیز خاصی نبود.
        ——
        سوپر فست عزیز حقیقتش چون ریس پرتغال رو به موقعش نتونستم ببینم ، از چند روز قبل از ریس تا امروز (که بالاخره تونستم ریسو ببینم) هیچ خبری از ف1 نگرفتم.
        تازه الان میخوام برم ببینم تو این 1 هفته و اندی چه خبر بوده.
        اگر چیزی بود که اینجا مطرح نشده بود حتما به اشتراک میذارم.

    • Fastboy 44

      13

      0

      سلام ایمان جان
      جاتون خالی بود
      ان شا الله که دیگه هیچوقت ابنطوری نباشه
      💜

      • iman88

        12

        0

        سلام Fastboy عزیز.
        حقیقتش منم امیدوارم که دیگه اینطوری نباشه

    • Amin44

      9

      0

      یکی از بهترین فراری فن ها 🌹🌹🌹
      خوش برگشتی

    • محمد یاسین

      5

      0

      اقای ایمان 88 بنده از نظرات شما چیز های بسیاری آموختم و در این مدنی که نبودید واقعا یک چیزی کم بود بابت بازگشت تون متشکرم .

      • iman88

        6

        0

        محمد یاسین عزیز حسن نیت شما نسبت به بنده بیشتر از دل بزرگ و مناعت طبع شماست.❤️

    • Amirali

      5

      0

      خوبه باز شما قدیمی تر ها شهامت بیان بالاتری دارید.ما که هرچی زور زدیم نتونستیم به دوستان بگیم این گزافه گویی های بی سر و ته رو تموم کنن.

  30. SIAMAK

    14

    1

    ایمان جان .
    همیشه برقرار و تندرست باشی اینشاالله .

    • iman88

      12

      1

      ارادت دارم سیامک جان.
      بنده هم همیشه برای شما و مهریار عزیز ارزوی شادی و سلامتی دارم.

      • Mehriar Salehi

        12

        1

        ممنونم ایمان جان…باعث خوشحالیه که دوباره برگشتی 👌

      • Siya

        6

        0

        به به داداش ایمان گل رسیدن به خیرجات خالی بود رفیق

      • NICO ROSBERG-06

        6

        0

        خوش اومدی آقا ایمان.
        ایشالله از مطالبتون استفاده کنیم.،✌️

      • iman88

        5

        0

        ممنون سیا جان.
        در این مدت من از یاد شما غافل نشدم و از اینکه دیدم شما هم (مثل خیلی از دوستان)به یاد بنده بودید واقعا خوشحال شدم.❤️

      • iman88

        5

        0

        مرسی نیکو جان.امیدوارم شاد و سلامت بوده باشید.❤️

  31. @sebvr

    0

    0

    سلام رفقا ! راستش نمی دونم چرا ولی دیگه کامنتام تایید نمیشه ! در هر صورت از تمام عوامل سایت تشکر میکنم و از تمام کاربر ها هم تشکر میکنم راستش شاید این اخرین پیام توی این چند وقت باشه ! بازم از همتون ممنونم ! اگه باعث اذیت کسی شدم ازش معذرت میخوام

  32. @sebvr

    10

    1

    سلام رفقا ! راستش نمی دونم چرا ولی دیگه کامنتام تایید نمیشه ! در هر صورت از تمام عوامل تشکر میکنم و از تمام کاربر ها هم تشکر میکنم راستش شاید این اخرین پیام توی این چند وقت باشه ! بازم از همتون ممنونم ! اگه باعث اذیت کسی شدم ازش معذرت میخوام این دوران واقعا به من خوش گذشت !

    • Eliya

      6

      0

      داداش این چه حرفیه!شما جز خوب!ی و سود برای ما چیزه دیگه ای نداشتی!
      و ازت خواهش میکنم خداحافظی نکن و هر وقت که تونستی حداقل که کامنت بزار تا ما ببینیم حالت خوبه!

    • Engineer

      7

      1

      @sebvr

      دوست خوب من @sebvr خیلی بده که نظراتت تایید نمیشه.
      خیلی دوست داشتم که از نکات کارشناسانه شما استفاده کنم و چیز های بیشتری از شما یاد بگیرم.
      تا به حال از نظرات شما بهره ی بسیار بردم و همیشه بیشترین لطف رو نسبت به من و تمام اعضا داشتید.

      شاید یکی از افرادی که بهتر از اکثریت در سایت نظر مینویسه شما هستی.
      شخضا بسیار دوست دارم که همچنان برای ما نظر بنویسی و نظراتت تایید بشه.
      هر جند من خودم نظری بنویسم در آینده یا نه مطمن باش حتی شده برای خواندن 1 نفر که اون شما باشی به سایت میام و با تمام اشتیاق نظر شما رو مطالعه میکنم.

      از دوستی و آشنایی با شما بسیار خوشحال و مفتخرم.
      ای کاش باز هم بتونیم از علم شما استفاده کنیم.
      ارادتمندم.

    • Fastboy 44

      15

      0

      الان که اتفاقی نیفتاده
      کامنت های من هم خیلیشون تایید نمیشه!
      شما کارتو انجام بده
      مخاطب تو،حتی اگه آخرین کامنت مطلب باشه،میاد اونو میخونه
      💜

    • 🏁Parsa16

      0

      0

      داداش چرا اخه؟به خاطر تایید نشدن کامنت؟ من هم کامنتی گذاشتم در جواب به آقای محمد یاسین ولی نشد،اون کامنت راجب آقای ایمان و ممدو و آقا حسن محبی هم اولش تایید نشد،۳بار تایپ کردم تا شد.یک مدت هم اصلا نبودم چون کامنت هام (حتی کامنت های اطلاع رسانی)تایید نمیشد که بگم این موضوع رو،بعد شما الان این کامنتت تایید شده پس در لیست سیاه سایت نیستی،پس لطفا خداحافظی نکن،کامنت های شما حال مارو خوب میکنه

    • امیرعبّاس

      3

      2

      سلام جناب @sebvr

      بنده هم بارها به همین نقطه رسیده ام، اما در پیگیری ها دوستان توجه و نظراتم را تأیید کردند.

    • Mehriar Salehi

      15

      0

      دوست عزیز این مشکل ظاهرا چرخشیه…برای بنده هم کامنتهایی بودن که غیب میشدن، یا تو تایید میموندن یا حتی تا یک روز بعد تایید میشدن که کلا تاپیک عوض شده…بعد یهو از امروز تایپ میکنم میزنم ثبت، میاد رو صفحه! هیچوقت اینطور نبود! امروز بدون تایید، ثبت میشه.

      منظور اینکه ظاهرا بصورت چرخشی هست و مطمئنم قصد و نیتی پشتش نیست…تا اونجایی که اطلاع دارم، این کامنت ها و تاییدشون و غیره توسط بات انجام میشه و خب همونطور که میدونین هیچ باتی بی نقص نیست و یا شاید پروفایل شخص دیگری با آیپی مشابه شما، بنا بدلایلی تو لیست پیش فرضی قرار گرفته برای تایید شدن یا نشدن و هزار و‌یک‌دلیل دیگه که میتونه یک بات رو گمراه کنه.

      و بقول فست بوی، واقعا چه اهمیتی داره اگر یکم دیرتر تایید شه؟ کسیکه پیگیر کامنت های شما باشه که میدونم تعدادشونم زیادن، پایین یا بالای تاپیک، فرقی براشون نداره، پیداش میکنن و لذت میبرن ازش.

      • امیرعبّاس

        1

        1

        سلام
        باز هم یک چیزی از نظرات شما یاد گرفتم، نمی دانستم بخش نظرات سایت با «بات» چیز می شود! 🙂

        این بات ها مثل دوربین های راهنمایی و رانندگی می مانند!
        بر خلاف افسران خدوم راهنمایی و رانندگی که تا این سن، حتی یک بار بنده را جریمه نکرده اند، اما تا دل تان بخواهد این دوربین ها نامۀ فدایت شوم (قبض جریمه) برای سرعت غیر مجاز برایم ارسال یا پیامک کرده اند؛ دلیلش هم این است که دوربین بر خلاف عوامل انسانی، بی شعور است. 😂😂

    • SUPER FAST 16

      7

      0

      شما و چند نفر دیگه کاملا ظرفیت این رو دارین که فضای مخصوص به خودتون رو داشته باشین ،که موقعیت و علاقه شو باید فراهم کنید،که به احتمال زیاد موفق هم میشین.

    • 🏁Parsa16

      4

      0

      کامنت من برای سب وی ار تایید نشد متاسفانه

    • 🏁Parsa16

      7

      0

      خلاصه کامنت من:واقعا ناراحت شدم،لطفا این کارو نکن سب وی ار
      شما به جز سود و خوبی چیز دیگه ای نداشتی
      اگر هم تصمیم قطعی داری،امیدوارم در تمامی مراحل زندگی موفق باشی
      😞💙🙏

    • mohammad

      5

      1

      یکی دوتا طرفدار فتل داشتیم که میتونست بهمون حال بده نرو تنها میشیم

    • محمد یاسین

      4

      0

      @sebvr تمنا میکنم که از جمع ما خارج نشوید کامنت های شما بار علمی و محتوای بسیار زیادی دارند که کامنت های کمتر کسی در سایت از چنین حجم محتوایی برخوردار هستند ؛ در هر صورت بابت این حضور فعال تان طی مدتی که گذشت ازتون سپاسگزارم

    • محمد یاسین

      3

      0

      sebvr تمنا میکنم که از جمع ما خارج نشوید کامنت های شما بار علمی و محتوای بسیار زیادی دارند که کامنت های کمتر کسی از چنین حجم محتوایی برخوردار هستند ؛ در هر صورت بابت این حضور فعال تان طی مدتی که گذشت ازتون سپاسگزارم

    • raha

      3

      0

      سب وی آر نمیدونم چرا کامنت هات تایید نمیشه اما من یکی که واقعا از تحلیل ها کامنت هایی که گذاشتی یاد گرفتم

    • @sebvr

      7

      0

      سلام رفقا ! راستش نظر شما ها برای من خیلیییییی اهمیت داره ! و شاید باورتون نشه چقدر برام عزیزید ! واقعا اون لحظه یه مقداری ناراحت بودم که یه تصمیم عجولانه گرفتم ! بازم معذرت میخوام ! رفقا من کاری نمیکنم این تحلیل ها اصلا ارزشی نداره ! من جلوی همتون درس پس میدم ! خیلی از همتون یاد گرفتم ! ممنونم ازتون بابت این همه انرژی مثبت ! و دیگه حالا حالا ها مهمونتون هستم ☺

      • 🏁Parsa16

        2

        0

        Sebvr
        خوشحالم که تصمیمت عوض شده

      • iman88

        7

        0

        @SEBVR عزیز من کاملا درک میکنم که چه حالی داره وقتی بخشی یا بعضا تمام زمان فراغتی که داری رو میذاری تایپ می کنی که چهار کلام با کسایی که باهاشون اشتراکی داری معاشرت کنی؛ بعد تایید نشه یا اگر میشه زمانی بشه که دیگه اون پست به تاریخ پیوسته.این واقعا میتونه ادم رو از صرف وقت بیشتر برای بیان نظریاتش دلسرد کنه.مخصوصا برای کسایی که نسبت به نظراتشون حس مسئولیت بیشتری دارن ،که همین بعضا باعث میشه متن کامنتهاشون کمی طولانی تر بشه یا بحثی که مطرح میکنن به درازا بکشه.
        در کل توصیه میکنم اگر مشکل ادامه دار بود و صرفا به خاطر استفاده از کلمات ممنوعه نبود ی..و.ز-ا.ک..ا.نت خودتون رو تغییر بدید.
        درمورد کلمات ممنوعه؛ وقتی کامنت طولانی باشه هرچقدر که دقت به خرج بدی بازم ممکنه جندتاش از دستتون در بره.در این مورد هم میشه کامنت رو در چند پارت فرستاد.اینجوری شاید معلوم بشه که اشکال کار از کجاست.
        خلاصه اینکه خیلیها از مطالبتون استفاده میکنن.دلسرد نشید، این مسئله قابل حله.دیگه نهایتش یه تغییر اک.ا.ن.ته

    • Amirali

      2

      0

      سلام مطمینم دیگه نظرت با حرفای بچه ها برگشته منم دوستت دارم و ازت میخوام نظراتت رو با علامت توجه کمتری بنویسی:)))))))

  33. 🏁Parsa16

    0

    0

    ادمین های عزیز،سایت داره یکی یکی کاربرای عالیش رو از دست میده، لطفا رسیدگی کنید.ممدو،ایشون،آقا مهریار(البته موقت)اگه اوضاع ادامه داشته باشه منم دیگه کامنت نمیگذارم

  34. AmirAli

    3

    0

    دیدگاه من هم غیب میشه!

    • iman88

      8

      0

      کامنتهایی که اینطور میشن از بین نرفتن.منتظر تاییدن.برای من بعضی وقتها پیش اومده کامنتم تو لیست نیاد اما بعد دیدم ثبت شده.بعد فهمیدم که کامنتم منتظر تایید بوده و حالا بنا به دلایلی فقط تو لیسته “در حال انتظار برای تایید”برای من نمایش داده نشدن.
      البته برای من اینطوری بوده؛ ممکنه اتفاق متفاوتی برای کامنتهای بعضی دیگه داره می افته!

      • farshad.b

        5

        0

        ایمان88 سلام . خوشحالم که دوباره برگشتید و مهمتر از آن که در سلامت بسر میبرید . روزگار بدی شده و دل و دماغ برامون نموده , این جمع دوستانه هم نباشه که دیگه هیچ .

      • iman88

        3

        0

        ارادت دارم فرشاد جان.❤️
        واقعا که تو این شرایط پاندومی اگر این جمع دوستانه هم نباشه که دیگه هیچ!

  35. AmirAli

    3

    0

    یه سوال فنی:
    این قطعات آنتن مانندی که بین فرانت وینگ و هیلو هستن، چقدر میتونن تو منحرف کردن جریان هوا به سمت دیگر بالچه ها نقش داشته باشند؟
    آیا نقش منحرف کردن باد رو دارند؟اگر نه، دقیقا کاربردشون چیه؟
    پ ن: این قطعات L مانند هستن و در دوربین آنبرد مشخص هستند

  36. ایرن

    12

    1

    این حرفها مطمئنا از طرف مرسدس نیست. چون با این صحبت ها فقط اعصاب راننده خودشون رو خورد میکنن

    • Mehdi mozafari

      6

      1

      نکته درستی را اشاره کردید. این بدترین تاثیر را روی راننده تیم میگذاره،حتی اگر فقط یک ریس دیگه پشت ماشین باشه، چه برسه به نیم فصل. وباتوجه به وضعیت امسال گرید و رقابت نردیک بین تیمها و همچنین سابقه مدیریتی مرسدس بسیار بعیده واقعیت داشته باشه

  37. mohammad

    9

    0

    مننمیدونمموضوع بحث چی بوده الان از سر کار اومدم میبینم چه حرفا
    یکی از دوستان خوب گفت دوتا خارجی که با هم دوست هستند ما اینجا به جون هم می پریم برای چی؟
    من طرفدار فتل هستم اگه برخی دوستان میگن راننده ضعیفیه اکی شما درست میگید اگه قویه شما درست میگید اگه همیلتون بخاطر استعداش این همه عنوان داره درست میگید اگه بخاطر ماشینشه درست میگید اگه مکس از همه تاریخ بهتره درست میگید اگه از همه تاریخ بدتره درست میگید
    دعوا برای چی؟
    هرکی با هرکسی که می پسنده لذت ببره و اگه دلیل برای ناکامیش میاره دلیلی نداره بقیه بگن نه تو اشتباه میکنی دلیلش این نیست دلیلش اونه
    چیکار طرفدار یه نفر دارید

    • ایرن

      9

      2

      من اولش مخالف این بودم که نظرات مستقیم تایید نشند. اما بعضی اوقات که چنین بحثهایی رو میبینم از اون مخالفتم پشیمون میشم و میگم کاش دونه دونه نظرات که کوچکترین تناقضی با موضوع خبر دارند تایید نشند.

      • Mehdi mozafari

        10

        3

        اساسا با تاییددصلاحیت(چه فرد و چه کامنت) موافق نیستم.این برمیگرده به خلقیات و فرهنگ خودمون. مطمئن باشید اگر نظارت را بیشتر هم بکنید برسر یک واو جنگ و دعوا درست میشه.
        به نظرم هیچ مشکلی نداره این دیالوگ ها. شخصا وقتی یکبار کامنتی از این دست از کاربری ببینم دیگه کامنتهاش را نمیخونم،خیلی راحت.پس درگیر بحث‌اش هم نمیشم.

  38. mahyar

    3

    1

    یجورایی حس فصل 2007 رو میده . وقتی لویس اومد مکلارن و جنجال به پا شد .
    خیلی دوست دارم ببینم راسل در رقابت با لویس چه کاری از دستش برمیاد .

  39. Zeed

    5

    0

    به نظر من یکمی دارن عجله میکنن.درسته بوتاس تو دوتا مسابقه اول عملکرد خوبی نداشت ولی تو مسابقه ی سوم عالی بود وتمام تلاششو کرد.بایدحداقل تاآخر فصل بهش فرصت بدن تا خودشوثابت کنه.
    خیلیا بوتاس رو با هم تیمیش همیلتون مقایسه میکنن که به نظر مقایسه ی درست وعادلانه ای نیست.بوتاس راننده ی خوبیه اگه راننده ی بدی بود پس چرا راننده ی فرمول یکه.
    درهرحال قضاوت کردن یه راننده به خاطر دوتا اشتباه درست نیست.هرکسی اشتباه میکنه،فقط باید یکم فرصت بدیم تا جبران کنه.

  40. امید نورمحمدی

    10

    2

    با درود و عرض ادب خدمت کاربران گرامی.
    این شایعات درباره بوتاس بنظرم خیلی غیرمنصفانه است. کار کسانیکه تحلیل میکنند این است که به چگونگی کسب یا عدم کسب نتایج نگاه کنند نه فقط اعداد!
    اکثر کسانیکه نظراتشونو مینویسند بنوعی تحلیل خودشون از مسابقاتو منتشر میکنند و اگر بحث “فقط نتیجه” بود که نیازی به نوشتن نبود!
    شایعه پردازی رسانه ای هم در جهت تولید “به هر قیمت” محتوی جهت جذب مخاطبه و بس. بوتاس یکی از ارکان موفقیتهای مرسدس و همیلتون طی چند فصل حضورش بوده و خواهد بود. دفاع جانانه و قدرتمندی که در استینت اول در برابر مکس داشت موجب برد مسابقه همیلتون شد و کسب امتیاز خوبی برای تیم. بدون شک تک مسابقه درخشانی که راسل در بحرین فصل قبل داد نمیتونه ضامن موفقیت “تیم” در این فصل دشوار محسوب بشه و از طرف دیگه ترکیب همیلتون-راسل هم ناشناخته است و ممکنه مشکلاتی که مرسدس در دوران همیلتون-رزبرگ داشتو مجددا احیا کنه.
    بوتاس نایب قهرمان دو فصل اخیر فرمول یکه و هنوز هم فقط 3 مسابقه برگزار شده. تصور کنید تصادف ایمولا بین راسل و بوتاس اتفاق نمیوفتاد که در اینصورت امتیازات جدول رانندگان هم دستخوش تغییرات زیادی میشد. من نمیخوام خیلی درباره اون تصادف صحبت کنم و خوشبختانه همه رفقا خودشون بهتر و بیشتر از این حقیر نسبت به این موضوع اشراف دارند.
    اینکه یک خبرگزاری بیاد یک فرضیه را مطرح کنه و روی آنتن صدا و سیما هم توسط برخی بهش دامن زده بشه (که اصلا نمیدونم چه نفعی برای آنها داره؟!!!) نمیتونه باعث بشه منطق را تعطیل کنیم .
    اگر هم این اتفاق بیوفته (که بنظر من خیلی بعیده) دلیل نمیشه که کار درست یا غلطی بوده و باید تبعاتشو دید و بعد نظر داد.
    یاد شایعه برکناری بینوتو از فراری افتادم که اتفاقا منبعش هم شناخته شده بود و بعدا هم آمد و حرفشو پس گرفت و گفت نظر شخصی خودم بوده! یا ماجرای قرارداد آماده سب با فراری که سب از ترس لکلرک! از امضا امتناع کرده و بعداز مدتی مدیر تیم فراری آمد و حقیقت ماجرا را گفت که اصلا نه مذاکره ای بوده و نه قراردادی!
    جمعبندی من اینه که مرسدس به تیم برنده خودش که از فصل 2017 بخوبی جواب داده برای اینفصل که ردبول از همیشه قوی تره دست نخواهد زد .

    • Majid

      3

      0

      مقصر تصادف بوتاس و راسل خیلی واضح و مشخص بود. واقعا کسی که هنوز فکر کنه مقصر بوتاس بوده قطعا مشکل شناختی داره. فقط کافیه به فیلم نگاه کنی و مسیر حرکت یک ماشین با سرعت 300 کیلومتر از یک پیچ نرم به سمت مستقیمی رو تصور کنید، که بوتاس نه تنها اشتباهی انجام نداده، فضای زیادی هم در اختیارش قرار داده در حالی که به راحتی می تونست راهشو ببنده و نذاره سبقت بگیره ولی اینکارو نکرد چون نه راسل حریف بوتاس بود نه مسیر اجازه می داد ولی راسل برای خودنمایی رفت برای سبقت چون تیتر فردا بسیار بزرگ بود، سبقت ویلیامز از مرسدس.

      • امید نورمحمدی

        4

        1

        Majid : تیتر که تبدیل شد به “راسل: بوتاس قصد جان من را داشت”!!!
        تصادف بخشی جدایی ناپذیر از این رشته است . نکته جالب این تصادف این بود که راسل و بوتاس که هردو راننده مرسدس هستند با هم تصادف کردند و این تصادف مسابقه همیلتون هم نجات داد.
        من اصلا ادعا نمیکنم عمدی بوده یا سهوی و … ولی جالب که بوده.
        گویا چند نفری هم این تصادف را ندیدند و بیخبر هستند. چون وقتی به آن اشاره میشود سریع موضع میگیرند که از کجا میدونید و ….
        بنظر من این “عزیز” ان بهتر است مسابقات را با دقت بیشتری ببینند تا مجبور به زدن اتهام نشوند. البته که “بزرگ” هم شده اند ولی “کوچک” نمایی میکنند. احتمالا نمیخواهند ریا بشه!!!

      • Majid

        0

        1

        امید عزیز من فکر نکنم مرسدس چنین حماقتی بکنه برای نجات یک رانندش، ماشین خودشو نابود کنه و امتیازات زیادی که بوتاس می تونست جمع کنه از دست بده. این دیگه اصلا احتمال نداره.

    • SUPER FAST 16

      8

      5

      سلام جناب نور محمدی آقای مهریار صالحی زیر نظر شما در مورد تصادف بوتاس و راسل .از شما در خواسته آوردن چند تا مثال از حرفی که زدین کردن ولی جوابی از شما داده نشد.؟؟؟به شخصه خیلی علاقه مند هستم از اسرار پشت پرده فرمول یک،که توسط یک کاربر معمولی مثل خودم در دسترس نیست.توسط شما کسب اطلاعات کنم.لطفا محروم مان نکنید.با تشکر

      • Abbas

        3

        5

        عزیزم ب تنش ها دامن نزنیم،،،موردی ک فرمودی ب من و شما ربطی نداره،،،بزرگشیم نه فقط سنمون بره بالا،موفق باشی

      • SUPER FAST 16

        4

        1

        عباس جان،این عزیز از چیزایی خبر داره که هیچکس نداره.شما شاید کنجکاو نباشی ولی من یه چیزی برام جلب توجه کنه تا آخر دنبالش میکنم.

      • امید نورمحمدی

        3

        2

        SUPER FAST 16 : با درود. بنده هیچ پاسخی برای شخصی که نام بردید ندارم و در متنم هم عرض کردم هرکس میتواند با بررسی تک تک تعیین خطها و مسابقات طی فصول 2017-2019 بررسی کند و خودش قضاوت کند.
        بنده هیچگاه ادعا نکردم از اسرار پشت پرده جایی یا چیزی خبر دارم ولی معتقدم عدم اطلاع از چیزی دلیلی بر وجود نداشتن آن چیز نمیباشد و برای شخص خودم تلاش میکنم از منابعی که معتبر میدانم نسبت به چیزی که دوست دارم اطلاعات کسب کنم و در حد مقدوراتم اگر شد چیزی هم با دیگران به اشتراک بگذارم. حال اگر شما معتقدید پشت پرده و اسراری در فرمول 1 وجود ندارد هم به بنده هیچ ربطی ندارد.
        من مقصر نگشتن و تنبلی دیگران نیستم و برای شخص من هم هیچ فرقی نمیکند کسی قانع بشود یا نشود. منهم مثل سایرین نظرات شخصی خودم را مینویسم.
        نمکهایتان را ریختید و مزه پرانی هم کردید. امیدوارم به آرامش رسیده باشید. اگر سیبل کردن بنده موجب شادی و خوشحالی جماعتی چون شما بشود بنده بعنوان کار خیر به آن نگاه میکنم.
        موفق و خوشحال باشید

      • SUPER FAST 16

        2

        0

        آقای نورمحمدی من از فصل ۲۰۱۹ بیننده اف وان هستم.نه قصد نمک ریختن نه سیبل کردن داشتم اگه اینطور برداشت کردین بنده عذر میخام.ولی یاد گرفتم از گفته های خودم دفاع کنم،مخصوصا اگه به صورت ادعا درباره مطلبی باشه که اکثریت باهاش موافق نیستن.اعتبار چیز عجیبیه خیلی سخت بدست میاد ولی به راحتی از دست میره.
        من این فصل برای اولین بار تونستم رانندگی الونسو رو ببینم در کل با چیزی که ازش شنیده و خونده بودم تفاوت چندانی نداشت.
        اینم برای این گفتم شاید اگه پاسخ شما برای روشن سازی نظرتون میبود میتونستم یه تصویر بهتر و روشن تر از پدوک مرسدس برا خودم ترسیم کنم.

  41. Majid

    3

    3

    فقط یک ابله با یک استارت بهتر نتیجه می گیره کی بهتره. حاضرم با هرکسی که بخواد شرط ببندم وقتی مسئولیت یک ماشین مرسدس به راسل داده بشه هیچ عملکرد بهتری از بوتاس نخواهد داشت. احتمالا سرنوشتش بهتر از آلبون نمیشه. راسل حتی نتونسته عملکرد خوب بوتاس تو ویلیامز رو تکرار کنه. راسل فقط تو شنبه ها خوبه و راننده روز یک شنبه نیست.

  42. امید نورمحمدی

    0

    0

    Abbas : کدوم تنش؟ کدوم مورد به من و شما ربط نداره؟ میشه واضح بگی؟

  43. L'NORRIS.04

    0

    0

    اگر همیلتون تمدید نکنه بهترین ترکیب برای فصل بعد مرسدس نوریس و راسل هست این دوتا میتوانند بهترین ترکیب راننده های تاریخ بشن و قطعا اگر همتیمی بشن رقابتشون باعث پیشرفتشون میشه

  44. L'NORRIS.04

    0

    0

    تفسیر عکس دوم: راسل: میخوای منو بکشی؟ بوتاس: دارم سعیمو میکنم😂