فرمول یک ایران – در هزارمین مسابقه فرمول یک تیم فراری در پیست موجلو، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به پیروزی رسید و هم تیمی او، والتری بوتاس در مکان دوم ایستاد.

الکس آلبون، راننده ردبول بالاخره اولین سکویش را در فرمول یک کسب کرد و در رده انتهایی سکو قرار گرفت.

خلاصه ای  از اتفاقات مسابقه فرمول یک توسکان 2020

17:27 کاور موتور خودروی مکس ورشتپن برداشته شده و مکانیک ها مشغول اند، آیا در این دقایق پایانی، مشکلی برای خودروی راننده هلندی پیش آمده؟

17:28 دمای هوا 30 درجه سانتی گراد و دمای پیست 45 درجه بوده و روز سختی برای رانندگان، لاستیک ها و همه افراد حاضر در پیست خواهد بود.

17:32 به نظر می رسد ورشتپن برای شروع مسابقه مشکلی ندارد، فقط  یک مشکل نرم افزاری در پاوریونیت هوندا بوجود آمده بود.

17:42 کویات، رایکونن، گروژان، راسل و لطیفی روی لاستیک مدیوم و بقیه هم روی سافت هستند.

17:43 شروع هزارمین مسابقه فرمول یک فراری در تپه های تاسکانی و اولین مسابقه فرمول یک در موجلو؛ بوتاس پیشتازی مسابقه رو از همیلتون میگیره!

17:45 ماشین ایمنی؛ برخورد زیادی اونجا رخ داده، پیر گسلی ساندویچ شد، کارلوس ساینز اسپین شد و در نهایت مکس ورشتپن هم سر از شن ریزه ها در آورد.

17:47 داستان اینطوری بود که رایکونن میزنه به پشت ورشتپن که این وسط گسلی هم به یغما میره و ساینز اسپین میشه و میره کنار استرول و بعد میرن به فتلی که داشت از راه میرسید میخورند الان فتل رفته پیت دماغه عوض کنه…خودمم نفهمیدم دقیقا چی گفتم خیلی سنگین بود.

17:49 مکس:

هیچ قدرتی ندارم! این چیزیه که به خاطر ……. گیرمون اومد.

17:50 بوتاس، همیلتون، لکلرک، البون، استرول، ریکاردو، پرز، نوریس و کویات و اکون 10 نفر اول هستند و راسل هم پشتشونه، اکون باید بره پیت چون پشتش داره آتیش میگیره.

17:58 باز هم برخورد قبل از شروع مجدد مسابقه؛ ساینز، جیوویناتزی، مگنوسن و لطیفی از مسابقه کنار رفتند.

18:00 پرچم قرمز؛ اوضاع مسیر مستقیمی پیست خوب نیست.

18:23 استبان اکون هم از مسابقه کنار رفت و شروع مجدد مسابقه از خط استارت خواهد بود.

18:26 مرسدس و رایکونن روی مدیوم بوده و بقیه روی سافت نو.

18:30 در شروع مجدد مسابقه، همیلتون از بوتاس عبور کرده و پیشتاز مسابقه می شود.

18:33 سریع ترین دور از لوئیس همیلتون؛ 1:22.376

18:37 دور 15 مسابقه:

  1. لوئیس همیلتون
  2. والتری بوتاس
  3. چارلز لکلرک
  4. لنس استرول
  5. دنیل ریکاردو
  6. سرجیو پرز
  7. الکس آلبون
  8. لندو نوریس
  9. دنیل کویات
  10. جورج راسل
  11. سباستین فتلل

18:43 استرول و ریکاردو از لکلرک عبور می کنند و حالا نوبت الکس آلبون بوده که به جنگ راننده فراری برود.

18:48 فاصله همیلتون و بوتاس در دو ثانیه ثابت مانده و لکلرک هم بعد از ازدست دادن رده به پرز، به پیت رفته و لاستیک هارد می بندد.

18:50 لوئیس:

احتمالا تایر هارد گزینه بهتریه.

18:54 بوتاس:

برای ست دوم تایرها من یه چیزی مخالف لوئیس میخوام.

19:00 والتری به پیت رفته و با لاستیک هارد به مسابقه ادامه می دهد.

19:11 دور 40 مسابقه موجلو

  1. لوئیس همیلتون
  2. والتری بوتاس
  3. دنیل ریکاردو
  4. استرول
  5. آلبون
  6. پرز
  7. نوریس
  8. کویات
  9. راسل
  10. فتل

19:12 الکس آلبون؛ 1:21.756

19:13 به راننده های مرسدس گفته می شود که از کرب ها دوری کنند.

19:17 ماشین ایمنی؛ تصادف خیلی بد لنس استرول در سکتور وسط.

19:20 پرچم قرمز.

19:44 سیزده دور به پایان مسابقه و راننده ها باید دوباره روی خط استارت قرار بگیرند.

19:46 شروع مسابقه و دنیل ریکاردو از بوتاس سبقت گرفته و به رده دوم می رود.

19:50 والتری بوتاس رده اش را پس گرفت و سریع ترین دور را نیز ثبت می کند.

19:52 الکس البون بالاخره از ریکاردو سبقت گرفت و فعلا روی سکو رفت.

19:55 والتری بوتاس؛ 1:19.432

20:02 لوئیس همیلتون؛ 1:18.833

جدول مسابقه فرمول یک توسکان 2020

ردهنام رانندهتیمزمان
1لوئیس همیلتونمرسدس
2والتری بوتاسمرسدس+4.880
3الکس البونردبول+8.064
4دنیل ریکاردورنو+10.417
5سرجیو پرزریسینگ پوینت+15.775
6لندو نوریسمکلارن+18.883
7دنیل کویاتآلفاتاوری+21.756
8چارلز لکلرکفراری+28.345
9کیمی رایکوننآلفارومئو+29.770
10سباستین فتلفراری+29.983
11جورج راسلویلیامز+32.404
12رومن گروژانهاس+42.036
-لنس استرولریسینگ پوینت-
-استبان اکونرنو-
-کوین مگنوسنهاس-
-نیکولاس لطیفیویلیامز-
-آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو-
-کارلوس ساینزمکلارن-
-مکس ورشتپنردبول-
-پیر گسلیآلفاتاوری-

263 دیدگاه

      • |ZXE-LECLERC16|

        12

        0

        امشب مارانلو به آتش کشیده خواهد شد…
        (پ.ن:ادمین اینو به جای اون تایید کن)

      • |ZXE-LECLERC16|

        10

        2

        راستی مهریار جان به شما هم دلداری می دهم…
        انشاالله ویلیامز هم از شر این افتضاحات طراحی و مدیریتی و… خلاص بشه و با جورج به روزای اوجش برگرده…

      • Mehryar Salehi

        12

        1

        Leclerc16 ، مرسی…حداقلش اینه که با ۳ تا تیم تونستیم رقابت کنیم…پیشرفته خود این موضوع.

      • محمدجوادسلیمانی

        3

        0

        عججججججببببب مسااااااابقققققه ای بود خدایی
        دقت کردید ۳ نفری که مسابقه اول در ایتالیا اول تا سوم شدن ، هر سه اوت شدن
        دو پرچم قرمز
        ۸ اوت
        خلاصه ،
        هر کی ندید واقعا ضرر کرد
        ولی رایکونن مقصر تصادف مکس و گسلی بود ، حقش گرفتن امتیاز نبود و راسل خیلی ناراحت خواهد بود

      • ALEX-ALBON

        5

        15

        توجه کردین ب محض اینکه ب آلبون گفتن بوتاس و بگیر یهو بوتاس رسید پشت لویس؟
        یه حسی بهم میگه بوتاس قرارداد بسته از لویس رد نشه..دوبار استارت دوباره رو قشنگ ول کرد لویس بره.ولی عجب ماشینی داره مرسدسس.استارت معکوسم نمیتونه جلو برنده شدن لویس و بگیره.

      • M.h.khalili

        8

        0

        چرا نمیشه سنگاپور 2017 هم هشت تا ماشین بیرون رفتن

      • Mohammad44

        8

        4

        داداش استارت اول که لوییس رده اش رو از دست داد استارت دوم هم لوییس حرکت جالبی زد به طوری استارتش ضعیفتر بود ولی رفت پشت بوتاس تا اسلیپ استریم بگیره و رد بشه حالا نمی دونم این حرکتش یعنی استارت بد اگاهانه بود یا اتفاقی

      • 33🦁Ali

        10

        0

        ALBON
        بهت تبریک میگم واقعٱ بعد سبقت عالیش تو پیچ از ریکاردو 🤙حقش بود سکو بگیره.

      • THE MINDBLOWER

        10

        2

        الکس آلبوم تو چیزی از باتری یا انرژی برقی ماشین فرمول۱ میدونی؟؟؟ بوتاس برای فاستست لپ رفت باتری خودشو پر کرد فاصله انداخت که لپش تحت تاثیر قرار نگیره و دور بعدش هم لوییس ازش تو سکتور۱ فقط ۰.۳ سریعتر بود. پس لطف برا خودت تئوری الکی نده.

      • محمد

        3

        0

        اونم همه با تصادف

    • ايزديار

      18

      0

      يك كودك خردسال و نوپا
      كه فقط در كل عمرش يك مسابقه را ديده باشه و اونم مسابقه مونزا ٢٠٢٠ بوده با ديدن تصادف لكرك و خراب ديوار ميفهميد كه تصادف استرول هم مشابه با اون تصادفه
      و به احتمال زياد پرچم قرمز مياد
      من بعنوان ببيننده گفتم خدا كنه فتل رو نيارن پيت.
      كلا الكي اون يكي دو رده هم از دست داد.
      بنظرم اين اشتباهات دائميه.
      چقدر دق خورديم ٢٠١٧ و ١٨.
      فراري هيچيش سرجاش نيست
      سيستم بيماره***
      امسال فتل احتمالا سيزدهم يا چهاردهم بشه.
      اين خيلي دردناكه
      چه كنم كه طرفدار تيم فراري و راننده هاشم

    • ALEX-ALBON

      12

      1

      لکلرک بازم با خوش شانسی امتیاز گرفت.. گفته بودم حداقل3 رده میده اما در عمل دیدیم اگر اون اتفاقات و خروج اکون و ساینز و مکس نبود احتمالا بهتر از یازدهم دوازدهم نصیبش نمیشد چون فارق از استعداد لکلرک- اصلا ماشینش توانایی کسب رده بهتری رو نداره.به هر حال فراری امسال ب نظر نمیرسه رتبه ای بهتر از پهارمی تیمی نصیبش بشه..

    • ALEX-ALBON

      2

      5

      علی33 مرسی دوست عزیز ایشالله مکس ریس بعدی جبران میکنه.. خدا کنه اکس همیشه اینطوری برونه..خیلی خوبه این پسر.
      درجواب اون دوستمون ..بزرگوار من فقط خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم راننده ای مثل بوتاس هم تیمی همیلتون شده قشنگ نصف هیجان مسابقات و از بین برده این بابا.. بازخوبه تو ریسهای اخیر چندتا پرچم قرمز دیدیم که یکمی هیجان داد ب طرفدارا.اصلا لویس داره تو ف1 فقط با خودش رقابت میکنه.. آخه قهرمانی انقدر مفت و بی هیجان کجاش افتخار داره.

      • ALEX-ALBON

        3

        5

        صد رحمت ب رزبرگ ک اونم بیرون کردن از رقابت.

  1. harlidkns

    36

    2

    يعني اگر 10 راننده باقي مونده هم از مسابقه کنار ميرفتن بازم فراري رتبه 1 رو نمي آورد چرا؟ چون فتل و لکلرک همديگه رو پيدا ميکردند و ميزدن بهم و کنار ميرفتن
    فراري فاجعه ترين سال خودش رو داره ميگذرونه از اون فاجعه تر آقاي بوتاس هست که 4 ساله نمي تونه يک حمله درست حسابي به هميلتون کنه.

      • SebVettel5

        15

        2

        نه بهرام چرا کم لطفی میکنی
        مشکل شخصه سباستین
        sf70h رو تبدیل به گاری sf1000 کرد
        مشکل شخص سباستین فتل هست….

      • REZA.M

        14

        4

        آره دیروز که فتل توی تعیین خط پشت کیمی بود بهتر از آلفا بودید.اما امروز که لکلرک نتونست به کیمی نزدیک بشه در حد آلفا هم نبودید.

      • Senna

        9

        3

        نفرمایید جناب
        فتل *
        چون نمیتونه به پای لکلرک برسه شبا که همه خوابن میره ماشین لکلرک رو دستکاری میکنه پوست تخمه میندازه تو air intake ش
        واقعا کار درستی کردن که گفتن نمیخوایم سال دیگه تو تیممون باشی

      • BAHRAM

        5

        13

        بحث تعیین خط با مسابقه خیلی فرق داره اونجا ماشین این کشش رو داشت که رده های مناسبی کسب کنه اما مسابقه مدیریت تایر خیلی بدی داشتن.
        بحث اینه فتل اونجایی که باید خوب کار کنه هم کار نمیکنه وقتی ماشینت پتاسیل رسیدن به مرحله سوم تعیین خط رو داره ولی پوزیشن ۱۴ رو کسب میکنی خب حرفی نمیمونه اما لانگ ران حسابش جداست
        فتل فنا هم جوری حرف میزنن انگار سال قبل رو ندیدن که ماشین تو تعیین خط سریع بود اما لانگ ران کاری ازپیش نمیبرد
        ضمنا اقای reza m مسابقه امروز چیزی از ضعف فتل کم نمیکنه که حتی نتونست با پنالتی که کیمی گرفت بالاتر تموم کنه تعیین خط هم که فاجعه بودن بهترین راننده تاریخ

      • ایرن

        4

        1

        البته از نظر بهرام خان این دوستمون (harlidkns) نباید میگفت فتل و لکلرک همدیگه رو پیدا میکردند و میزدند به هم. بلکه باید میگفت فتل لکلرک رو پیدا میکرد و میزد بهش. واقعا این دوستمون (harlidkn) چرا با لکلرک مشکل داره من نمیدونم.

    • Kenzo

      16

      4

      والتری باید تو ریستارت می‌رفت تو شکم همیلتون
      فکر کن سه بار کنار همیلتون استارت بزنی
      رقیب قهرمانی جهانت هم هست
      بعد حتی بش حمله هم نکنی

      • ALEX-ALBON

        6

        7

        تبریک ب آلبون و طرفدارای آلبون بخاطر اولین سکوش
        تبریک ب لویس با رانندگی فوق العادش.. بوتاسم ثابت کرد در حد این صندلی نیست..
        عجب امتیازی گرفت کیمی.. خیلی خوشجحال شدم بخاطر امتیازی ک گرفت..ب امید کسب امتیازای بیشتر برای مرد یخی.

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        1

        اگه می تونستم از خنده می ترکیدم!
        ولی…
        🙂

    • Fastboy 44

      16

      1

      من که اصلا خوشحال نشدم جورج امتیاز نگرفت
      از یه طرف خوشحال بودم واسه برد لوییس از یه طرف ناراحت که ریکیاردو پودیومو از دست داد و از یه طرف که آلبون پودیوم گرفت
      تبریک به طرفدارای آلبون
      چه مسابقه ای!
      واو!

  2. javad

    21

    2

    عجب مسابقه ای
    طرفدار سب ام
    ولی *به فراری که این بلا رو سر چارلز اورد.. واقعا از اون رده نه ام بشی فاجعه س. و بنده خدا چارلز و کارلوس فصل بعد تو این تیم معلوم نی چه بلایی سرشون قراره بیاد… توان ماشین همینه. نه سب و نه چارلز نمیتونستن رقابت کنن.. نکته بعدی واقعا حیفه کیمی از فرمول یک بره. تو این سن و این همه استعداد. بی نظیره کیمی

      • ....kh:n....

        9

        9

        آقا خداپدر همتون رو بیامرزه،منم همینو میگم دیگه کیه که کتمان کنه لکلرک از رایکونن سریعتره…..خداییش
        بعد این گزارشگر معلوم الحال هی اسرارداره بگه آی ی ی مردم دیدید رایکونن از سباستین سریعتره وبالاتر ازش مسابقه را تمام کرد بابا ……. مگر نمیبینی ماشین فراری ماشین نیست تراکتوره. لکلرک هم نمیتونس بهش نزدیک بشه…
        جان من کس میدونه چرا این آقای *از وتل اینقدر بدش میاد؟؟

      • Kimi-Matias Räikkönen

        10

        8

        کیمی ماشین بیاد دستش لکلرک و نمیدونم بقیه رو میزاره تو قوطی داریم درمورد مردی صحبت میکنیم که باتجربه ترین راننده فرمول یک نمیخوای از یک جوان تازه به دوران رسیده سریعتر بره؟ عجبا

      • ALEX-ALBON

        5

        5

        کیمی واقعا سریع بود.. الان چندتا ریسه ک سریع شده ب گمونم یه چیزی تو تنظیمات پیدا کرده.. کیمی ماشین با ستاپ درست گیرش بیاد میره برای امتیاز..خیلی خوشحالم برای رایکنن و ناراحت برای طرفدارای فراری و از همه بیشتر برای فتل.. حیف..واقعا دیدیم ک فراری با ئیلیامز ب چالش افتاده بود.. هعی.

      • THE MINDBLOWER

        7

        3

        لکرک جوون تازه به دوران رسیدس؟؟؟ پارسال یادت رفته؟؟؟ کیمی شاید یکی از نتورال ترین‌هایی باشه که تا حالا پشت ماشین اف۱ نشستن ولی ۴۰سالشه شارل ۲۱ و خیلی سریع؛ الان شارل فوق.العاده سریعه اما معنیش این نیست بهتر از کل کریر کیمی شده نه ولی از کیمی ۴۰ساله بهتره

      • Kimi-Matias Räikkönen

        3

        6

        یعنی میگی لکلرک از کیمی 40 ساله بهتره اقا جون کیمی خودش گفته من فعلا هم دارم لذت میبرم از رانندگی و ولش نمیکنم” اونوقت میگی شارل تازه به دوران رسیده از کیمی 40 ساله بهتره شارل هنوز اول راهه ولی کیمی باتجربه ترینه و شارل راه درازی در پیش داره تا به کیمی برسه از کجا معلوم شاید دوسال دیگه استعفا بده و تو 23 سالگی بازنشست بشه ما امروز رو دیدیم که هردو با موتور یکسان پشت همدیگه بودن ولی چیزی که درنهایت مشهود بود فاصله 3.5 ثانیه ای شارل با کیمی بود که این یعنی سن فقط یک عدد است و کیمی 40 ساله بهتر از شارل 21 ساله است متاسفم برای مدیرانی که کیمی و اریوابنه رو بیرون کردن و نتیجه اش ابرو ریزی شرکت فراری با اوردن تازه به دوران رسیده هایی مثل شارل و بینوتو بود هرکسی باید حدش رو بدونه نه اینکه مدیر فنی باشی بعدش بیای تیم پرینسیپال بشی یا با عملکرد یکسالت بیای جای بزرگتر ها رو بگیری کمی دقت در گزینش فراری خوب است هنوز هم میگویم تنها راه فراری اوردن Maurizio Arrivabene است و درکنارش کیمی و سباستین مطمئن باشید اگر اتفاق بیافتد فراری بازهم به دوران شکوه و جلال خود بازمیگردد و توان رقابت با مرسدس را دارد.

      • THE MINDBLOWER

        6

        1

        شارل بوضوح بهتره الان از کیمی؛ اون فاصله بیشتر از نشون دهنده رانندگی شارل باشه نشون میده فراری از کاستومر خودشم کندتر شده؛ کی گفته به موتور یکسانه؟؟؟ مرسدس و ویلیامز موتور یکسانی دارن. کیمی ۴۰ سالشه با بالاتر رفتن سن یسری تغییرات فیزیکی برای راننده‌ها بوجود میاد که خودشون قبول دارن که کندتر میشن وگرنه الان پراست و هیل و همه هنوز تو بیزینس بودن. شارل به دوران رسیده نیست بهتره ادبیات خودتو درست کنی؛ در مورد اریوابنه شما نبودی یادت نیست همه گفتیم بهتر که رفت چرا؟؟؟ چونکه تیمش ماشین خوب هرجور شدا میداد و تیم پیشرفت داشت ولی بشدت بهم ریخته بود؛ حمایت لازم از سب نشد، تو جنگ بروز رسانی مرسدس له کرد فراری رو و این بخاطر نبود برنامه ایشون بود؛ اینکه بینوتو بد عمل کرده دلیل نیست عملکرد اریوابنه از چیزی کا بوده بهتر تلقی بشه

      • iman88

        8

        0

        شما واقعا فکر میکنید راننده هایه مورد علاقه اتون از 30 سالگی وارد ف1 شدن و درخشیدن و تو سن 40 سالگی هم به کمال میرسن؟سب عیارشو جلو کیمی نشون داده چارلزم جلو سب.چارلز تو سال دومش تو ف1 کاری رو کرد که کیمی تو اوج پختگی چندین سال نتونست انجام بده.بعد شما چند فصل رو برای معیار ول کردی یکی دوتا ریسو گرفتی؟اونم اون ریسایی که فراری ها به شدت مشکل داشتن و به هر تیمی جز هاس نه گفتن؟

      • iman88

        5

        0

        “نه نگفتن”
        پوزش

      • iman88

        4

        0

        نیما خیلی از بدبختی هایه الانمون ثمره گنداییه که اریوابنه زده بوده و الان داره بوش درمیاد.
        من اصلا به مدیریت الان باور ندارم چون هیچ بحرانی رو نتونسته تو این تیم مدیریت کنه(مگر اینکه زیر زیرکی دارن کارایی میکنن که یکی دوسال دیگه هممون از حرفامون پشیمون بشیم که در این صورت من اولین کسیم که میگم غلط کردم)
        اما اگر مدیریت قبلی باقی میموند خدا میدونه چه اتفاقی تو این تیم میوفتاد.

    • JBjb

      14

      8

      فراری دوباره با حماقتش به فتل ضربه زد، حتی گزارشگر هم میدونست که بخاطر تصادف استرول پرچم قرمز داده میشه و خیلی تیم ها توی زمان سیفتی کار تعویض لاستیک انجام ندادند، ولی فراری با اشتباه دوباره اش فتل که جلوی لکلرک و راسل بود رو برد پیت لین، تا بیوفته پشت سر اینها، و یه دقیقه بعدش پرچم قرمز داده شد. اگر اینکار رو نمیکردن لاستیک ها روی توی زمان پرچم قرمز بدون از دست دادن رده تعویض میکردن مثل ریکیاردو و بقیه

      • Mekaeel

        8

        3

        منم طرفدار فتل هستم ولی خدایی میشه بگی فراری از کجا میدونست قراره استرول بره تو دیوار؟؟

      • iman88

        8

        3

        راننده های مرسدس هم بخاطر اینکه بیوفتن پشت چارلز اومدن پیت؟
        شما هم داری سر چی چونه میزنی.

      • Mahmood.gh

        8

        1

        ویلیلمز هم اشتباه کرد وقتی گزارشگر میدونست پرچم قرمز میدن
        فراری و ویلیامز اگه تعویض لاستیک نمیکردن قشنگ خپب امتیاز جمع میکردن
        اابته ک راسل بد استارت زد

      • JBjb

        7

        0

        Mekaeel
        پیت استاپ فتل بعد از تصادف استرول بود و در زمان سیفتی کار ناشی از تصادف استرول

      • JBjb

        10

        5

        iman88
        شما سعی کن علاقه ات به یک مجموعه فاجعه و متخلف، باعث نشه انتقاد دقیق و درست دیگران رو درست متوجه نشی، راننده های مرسدس به اندازه کافی به نفرات پشت سر شون فاصله داشتن که تیم شون تصمیم به چنین ریسکی بگیره ولی فاصله مابین رتبه های 8-9-10-11-12 خیلی کم و زیر سه ثانیه بین هر دو ماشین بود و یه پیت استاپ اضافه و سوزوندن پیت استاپ رایگان در زمان پرچم قرمز خیلی به ضرر شون میشد.

      • iman88

        10

        1

        علاقه من باعث میشه نتونم “انتقاد دقیق و درست” دیگران رو متوجه بشم؟
        شما داری میگی مرسدس انقدر فاصلش زیاد بود که این ریسکو کرد؟میشه بپرس وقتی فاصلشون انقدر زیاده دیگه ریسک کردنشون چه صیقیه؟و میشه بپرسم تو چند سال اخیر چند تا پرچم قرمز داشتیم که شما احتمالشو انقدر بالا میدونی.
        میشه یه مورد برا من تو چند سال اخیر مثال بزنی که یه تیم همچین حماقتی کرده باشه که به امید پرچم قرمز (برا ماشینی که کاملا از پیست خارج شده )رانندشو نیاره پیت؟
        دوست عزیز اونی متعصبه که نظر خودشو مثل وحی منزل “دقیق و درست” توصیف میکنه و کوچکترین درصد خطایی برای نظراتش قائل نیست.

      • #1

        16

        0

        حمله به گزارشگرو واقعا درک نمیکنم
        تو تمام گزارشگرای ورزشی * هم اطلاعاتش و هم علاقش به رشته ای که گزارش میکنه از همه بیشتره

      • Mekaeel

        4

        0

        JBjb
        شرمنده یه لحظه اشتباه متوجه شدم داداش🙏

      • JBjb

        3

        3

        iman88
        خط اول من رو یه بار دیگه بخون..نوشتم حتی گزارشگر هم می دونست که پرچم قرمز داده میشه بخاطر تجربه اش از دیدن مسابقات و آگاهی به قوانین چون نوار دور لاستیک ها پاره شده بود. جنابعالی اینو دقت نمیکنی متوجه نمیشی که چند اشتباه بزرگی تیم فراری کرده میای ادعا میکنی “تو چند سال اخیر چند تا پرچم قرمز داشتیم که شما احتمالشو انقدر بالا میدونی.”
        من از خودم چیزی نگفتم احتمالی ندادم، همون خط اول نوشتم گزارشگر گفت پرچم قرمز میاد و چرا اینو گفت؟ چون نوارهای حفاظ ها کنده شد مثل تصادف لکلرک توی ایتالیا که باعث کنده شدن نوارها شد و پرچم قرمز آورد. عین همون تصادف لکلرک اینجا تکرار شد معلوم بود قرمز میدن ولی تیم فراری میاد فتل رو میبره پیت.درکش راحته اشتباه فراری رو به صرف هواداری توجیه نکن

      • iman88

        3

        0

        باشه دوست عزیز بگذریم.

      • iman88

        2

        1

        محمود جان 4 تیم راننده هاشونو اوردن پیت.3تاشون تو رقابت مستقیم با هم بودن.
        ازین بحث بگذریم.یادت میاد قبل ریس در مورد سرعت مسابقه ای صحبت کردیم الان به شدت احساس حماقت میکنم

      • iman88

        3

        0

        نوریس و پرز و البون هم بودن که من این گروه رو فراموش کردم.تا جایی که من شمردم 7 تا تیم به امید پرچم قرمز ننشستن و راننده هاشونو اوردن پیت حالا چرا یکیشون فقط حماقت کرده من نمیدونم.

      • Fastboy 44

        8

        6

        Amir salar 5
        حالا چرا لکلرکو میکوبی?

      • amir salar 5

        9

        2

        fastboy44 عزیز اگه حرف من کوبیدن لکلرک باشه حرف دوستتون در مورد فتل چی بود؟

      • Fastboy 44

        7

        4

        درسته حرفتون کاملا
        من فقط میگم از این همه چرا لکلرک بدبخت😄

      • amir salar 5

        11

        1

        آخه اون دوستمون خیلی خوشش میاد بگه فتل راننده تراکتوره و لکلرک یه سوپر راننده که فتل در حدش نیست
        وگرنه کیه که ندونه لکلرک و فتل هردو دارن حیف میشن تو این ماشین امسال

      • Hassan Mohebbi

        13

        1

        خب فست بوی جان اگه بیاد به لوئیس (که بهزاد طرفدارش هست) چیزی بگه که خودت اولین کسی هستی که بیچاره‌ش میکنه. شما باید به هم‌فن خودت بگی که چیکار به فراری و راننده‌هاش داری. نه این‌که بیای به امیر گیر بدی. اگه راست میگی به بهزاد بگو دیگه دست از سر فتل و لکلرک برداره. یه جورایی داره رابطه طرفدارهای فتل و لکلرک رو خراب میکنه. من خودم لکلرک فن هستم ولی چیز جالبی نیست که قهرمان چهار دوره رو مسخره کنی و به طرفداراش توهین.

        ادمین‌ها لطفا کامنت‌هایی که باعث میشه بین طرفدارای لکلرک و فراری رو خراب کنه و از طرف کسی باشه که طرفدار هیچ‌کدوم از راننده‌ها نیست رو جلوگیری کنند‌.

      • بهزاد زمانی

        5

        11

        درسته جناب امیر سالار 5, این تبریک رو یادم رفت بگم. اما یه تفاوت بزرگ هست. لکلرک هیچ عنوانی رو با خودش یدک نمیکشه. اینو فراموش نکنید.

      • amir salar 5

        6

        1

        جناب زمانی ماشین باید امکان سریع بودن بده یا نه؟
        فتل که نمیتونه ماشین برداره رو کولش هل بده دیگه وضع ماشین اینه
        فراری هم پرافتخار ترین تیم فرمول یک هست و وضعش 

      • بهزاد زمانی

        2

        11

        جناب محبی، به کدوم شخص بنده توهین کردم؟ در صورت امکان بفرمایید تا مجددا تکرار نشه!

      • بهزاد زمانی

        4

        12

        مدتهاست منتظرم اون روز از راه برسه, تو اوج بودن امثال فتل هیجان بخش مسابقاته. اما دوست عزیز کامنت بنده یجورایی اعتراض به کامنتهای بعضی دوستان هست. اونایی که بیش از حد در توانایی بعضیها اغراق میکنن و هنوز هم تقصیرارو حتی به گردن عینک بینوتو میندازن ولی حاضر نیستن بپذیرن که فتل با روزهای اوجش فرسنگ ها فاصله داره وگرنه بنده هم میدونم ماشین فراری اصلا در حد و اندازه های اسمش نیست.

      • ALEX-ALBON

        5

        3

        بحث در این مورد واقعا بی فایدست چرا با انتقاد بی دلیل طرفدارای لک و فتل و میکوبین؟ ماشین این فصل فراری اصلا قابل روندن نیست که بخوایم اینجا بگیم لکلرک بهتره یا سب.. واقعا این ماشین به هیچ دردی نمیخوره یه کاربری میگفت فتل سال دیگه تو فراری نیست و ما راحت شدیم..دوست عزیزسال دیگه هم با ساینز ازین فاجعه آمیز تر خواهد بود چون اصلا فراری انگار هیچ برنامه ای برای آپدیت و پیشرفت ماشین ندارن کما اینکه هر وقت آپدیتی هم آوردن ماشین از قبلش هم بدتر شده.. و به قول اون دوستمون- فقط استعداد دوتاراننده فراری تو این تیم داره نابود میشه..

      • Kh.k

        11

        1

        واقعا .مگه قراره ماشینو بزار رو کولش بره .وقتی قدرت فعلی ماشین همینه راننده چیکار کنه .معجزه

      • ....kh:n....

        10

        2

        اگر مسابقه روال آدیش راطی میکرد لکلرک باید یه دست لاستیک هم از وتل قرض میکرد😁😁😁😁

      • Mahmood.gh

        8

        1

        Kh اگه روال عادیش طی میکرد ب احتمال زیاد لپ میشد
        ی استارت عالی و بینظیر بزنی بعد ماشینت کاری کنه باهات ک تو ی دور بالای 3 ثانیه از لوییز عقب بیفتی و تو چند دور بعد هی رده از دست بدی
        لکلرک کار خودش ب بهترین شکل ممکن انجام داد ولی ماشینش نمیذاشت کاری کنه ی دور تو پیچ یک میبست طرف از بیرون رد میشد دور بعد بیرون میبست از داخل رد میشدن

    • Mekaeel

      15

      3

      بهزاد دیگه گندش رو در آوردی خدایی هر جایی بشه به فتل ایراد گرفت این جا نمیشه چون پشت سر هم تیمیش بود و دیدیم چقدر راحت کیمی از لکلرک دور میشد پس این قدر نظرات * ننویس یه کم فکر کردن بد نیست دوست عزیز

      • بهزاد زمانی

        5

        1

        من به فتل ایراد نمی گیرم. اعتراض ینده از حدود دو سال پیش شروع شد به کسایی که منطقی در طرفداریشون نیست. یکی از دوستان خیلی وقت پیش (هرچند با نیش و کنایه و کمی ناراحت کننده) به درستی دیدگاه بنده رو راجع به راننده های فرمول بیان کرد. راننده به نظر من یه اپراتوره نقطه پایانی یک هرم بزرگ. هرچی اپراتور قوی تر باشه عملکرد اون هرم بیشتر به چشم میاد. راننده نوک یه کوه یخه که ما میبینیم مهم اونیه که کمتر توجه بهش میشه, مهندسی فرمول یک.

      • Mekaeel

        8

        1

        بهزاد جان هرجایی شما دیدی کسی همچین حرف هایی زد هر چیزی دلت خواست بگو ولی این جا که کسی چیزی نگفته خودت شروع کردی

      • THE MINDBLOWER

        14

        2

        ایشون یه چیزی دارن انگار که باعث میشه حتی وقتی تیمشون بهترین حالت ممکنه و ۴۴ امتیاز ممکن رو میگیره بازم نتونن لذت ببرن که من راستش خیلی خوشحالم از این بابت.

      • بهزاد زمانی

        6

        9

        اونایی که یک و دو کردن راننده های مرسدس بودن نه بنده, در ضمن تعریف کردم شما چرا بد برداشت میکنید. تازه اینم میتونم اضافه کنم: همین که فتل اجازه نداد راسل ازش رد بشه کلی هنر کرد. آخرش اینکه اینجا جای خالی کردن چیزی نیست فقط میشه نظر داد. منم نظرم رو گفتم. منتظرم ببینم سال بعد چه اتفاقی میفته.

      • iman88

        13

        2

        ببخشید من فکر کردم شما طرفدار مرسدس هستید.
        شما 2ساله داری جواب اونارو میدی؟اونم با روش همون اشخاص؟فکر نمیکنید شروع نکرده به هدفتون پشت کردید؟
        توی ریسی که چارلز از سوم اومده نهم و 5 تا از رقباشم از مسابقه خارج شدن دارید به سب به خاطر عملکرد ضعیفش ایراد میگیرید؟
        ریس پیس چارلز با سب تفاوت زیادی نداشت.شک ندارم چارلزم پشت ویلیامز به دردسر میوفتاد.پشت کیمی که این بلاسرش اومد

      • بهزاد زمانی

        6

        6

        ایمان عزیز، بنده طرفدار مرسدس هستم و با کمی اختلاف طرفدار فراری هم هستم، ولی مطلقا طرفدار (به اون معنایی که در این سایت صدق میکنه) هیچ راننده ای نیستم. حق دارم عملکرد این اسطوره بی پایان!!! و قهرمان ۴ دوره جهان رو نقد کنم هرچند این نقد به مذاق بعضی دوستان خوش نیاد. همه ما بعنوان علاقه مندان فرمول یک انتظار داریم راننده ای که پشت فرمان میشینه تمام توان و انرژیش رو به نمایش بگذاره، بهانه ای هم نیاره. وقتی اینو از فتل نمیبینم بخودم اجازه میدم نقدش کنم، گاه فرمال و گاهی در قالب نیش و کنایه. اگر تمایل داشته باشید حاضرم کاملا منطقی بدون طنز با شما بحث کنم، تا اونجایی که بنده نظرات رو دنبال میکنم شما و دو سه نفر دیگر از دوستان منطق بیشتری در کلامتون هست.

      • iman88

        10

        0

        باشه بهزاد جان.منم به خاطر اون لفظی که به کار بردم پوزش میخوام دوست عزیز.من معمولا سعی میکنم خودم رو تا سطح چیزی که مورد انتقادمه پایین نیارم.شاید از نتیجه ریس ناراحت بودم و زیاده روی کردم.
        به جاش باهم گپ دوستانه ای میزنیم🌹🌹🌹🌹

      • Mahmoud

        11

        1

        اونی که نباید تایید میکردین کامنت بهزاد زمانی بود نه کامنت من!واقعا که…

    • S5

      12

      2

      چرا اون یکی تونست با جسارت، مهارت رانندگی و شهامت خودش نهم بشه،ولی این یکی که هیچی از رانندگی نمیدونه فقط دهم شد

      • mohammad

        4

        1

        لایک کلی خندیدم ایول

    • ایرن

      4

      0

      نمیدونم واقعا کدوم یکی از این دوتاست:
      bahram من رو یاد بهزاد زمانی میندازه
      یا
      بهزاد زمانی من رو یاد bahram میندازه
      یه آخر هفته مسابقات رو برگزار نکنند من بشینم فکر کنم ببینم کدوم یکی از این دوتاست.

      • mohammad

        10

        1

        این جمله در مورد تیم آلمان هست آخرش هم آلمانی ها برنده میشن

        آخرش هممرسدس برنده میشن

      • Fastboy 44

        7

        28

        ولی یه انگلیسی داره اونا رو به برد میرسونه و چن مسابقه دیگه بریتانیا بر قله فرمول یک خواهد ایستاد!(حداقل بر اساس برد و پول و پودیوم و بیشترین امتیاز و…………..!)

      • mohammad

        16

        7

        Fastboy 44 جان اگه یه آلمانی هم بزارن برنده میشه روزبرگ نمونه اش بوده سب رو نمیگم نگی بابت طرفداریه

      • Fastboy 44

        10

        54

        اره ولی این رکوردا رو نمیزنه!
        رزبرگ که دیگه از ترسش رفت خونشون تا یه سال هر روز عکس کاپ و خودشو میذاشت الانم که تو کانال یوتیوبش تز میده و با کولتارد رقابت میکنی تو Esports!

      • Mahmood.gh

        8

        0

        مخلص داش احمد. داداش کم میای تو سایت
        خب داداش المانین دیگه😉

      • Ahmad VETTEL

        12

        1

        ولی تیمش که آلمانیه(کار ندارم چندتا مهندس انگلیسی داره ولی بهرحال تیم واسه آلمانه(

      • Ahmad VETTEL

        8

        0

        قربونت محمود دل و دماغ نمونده با این وضع امسال دیگه تحمل میکنیم…

      • Fastboy 44

        7

        30

        اره شرکت آلمانیه
        ولی برکلی توی آلمان نیست!
        عمده تحقیق و پژوهش توی بریتانیاست و بیشتر تیمای فرمول یک توی بریتانیا قرار دارن و یه راننده بریتانیایی داره رکوردا رو میشکونه

      • Ahmad VETTEL

        30

        1

        Fastboy44
        روسای تیم اون کجایی هستن؟
        آلمانی
        اون روسا اگر اراده کنن میتونن تیم رو جمع کنن و اون برکلی رو هم تعطیل کنن
        خب این تیم آلمانیه دیگه من نمیدونم چه بحثیه سر یه موضوع واضح داریم میکنیم

      • Mohammad44

        5

        4

        محمد روسبرگ تو اون فصل از هر لحاظ پایین تر از لوییس بوده و فقط امتیاز پایانیش بالاتر شده
        تو میانگین رده و تعیین خط و پول پوزیشن و تعداد مسابقات جلوتر تموم کرده و هم تعداد برد!!!!!!!!!

      • Fastboy 44

        6

        4

        دم اون یکی دو نفر که لایک کردن😄
        یادم رفت که نباید توی سایتی که همه آلمانی و ایتالیایی(جدیدا جمعیتشون کم شده) و البته هلندی این حرفو بزنم😄
        Entschuldigen Sie
        Mi dispiace
        Ik verontschuldig
        به سه زبان رایج هم حرف زدم از من بپذیرید اینو خیلی بلد نیستم به اندازه دوستان
        😂
        🏆🔨⚡

      • Fastboy 44

        5

        7

        همه این ها رو باز هم بگین ولی یک راننده بریتانیاییه که اونا رو صاحب افتخار میکنه

      • Ahmad VETTEL

        12

        2

        fastboy
        راننده بریتانیایی تو تیم آلمانی
        آره اون راننده بریتانیایی راننده خوبیه کسی منکر نیست ولی همون راننده اگه یه ماشینی مثل فراری بهش بدن الان رتبه ای بهتر از رتبه فتل و لکلرک گیرش نمیاد
        پس قدر اون تیم آلمانی رو که رانندشه بدونین

      • Mahmood.gh

        7

        2

        احمد داداش ایشالا روزهای خوب برمیگرده هیجان بیشتر میشه
        باهم بحث میکنیم کل کل میکنیم بیاد قدیم
        بعضی دوستان هم ببین میشه با احترام و دوست بودن باهام کل کل هم کرد
        خیلی مخلصیم بیشتر بیا دلمون تنگ میشه واست😉

      • Mahmood.gh

        10

        0

        فست بوی دوست عزیز جفتمون طرفدار لوییز و مرسدسیم
        ولی خدایی ببین چ ماشینی این المانیها بهش دادن
        نمیشه تو صنعت خودرو سازی منکر قدرت المانها شد
        مرسدس ماشین نساخته ی اثر هنری خلق کرده 💪💪💪💪💪💪

      • Fastboy 44

        6

        4

        اسطوره بی تکرار
        خیلی خوب شد که گفتین!
        Mahmmod.gh
        منم قبول دارم ماشین عاااالیه
        ولی همش ماشین آلمانی این نتایج رو نمیاره
        راننده بریتانیایی هم به نحو احسنت کارشو انجام میده! با کمترین اشتباه!

      • Mahmood.gh

        6

        0

        فست بوی
        ببین این دوتا همو تکمیل میکنن
        ماشین عصر هنریه
        لوییز بینظیره درسته از نظره ی عده راننده نیست😂
        ولی درباره لوییز هیچ حرفی نمیشه زد امار همه چیز نشون میده
        بعد نکته اصلی درباره کار فوق العاده لوییز اینه ک تا قبل از پارسال ماشین مرسدس تو کفی عالی بود تو پیچ ها مسبت ب کفی تایم از دست میداد
        مرسدس امد کلا طرحی برد سمت دانفورس بالا و مرسدس الان تو پیچها طمان میسازه تو کفی هم ماشین اکثرا چهارم و پنجم از نظر سرعت
        ولی لوییز همیشه کارش عالی انجام داده
        ولی من عاشق المانم دست خودم نیست دیگه لوییز اگه المانی بود دیگه چیزی کم نداشت😉

      • ایرن

        7

        0

        وااای خدای من . توی این سایت نباید بیای بخش نظر ها. ببین سر آلمانی یا بریتانیایی بودن مرسدس و روی یه جمله ی معروف چقدر بحث میشه. تازه بحثی که اصلا ربطی به این خبر نداره. خب یکی دوتا نظر دادین دیگه کشش ندین دیگه بذارین از نظرات برخی دوستان مثل بهزاد زمانی و بهرام استفاده کنیم و حظ ببریم.

      • ALEX-ALBON

        6

        6

        نه دوست عزیز رزبرگ نترسید..رزبرگ و بخاطر پسر انگلیسی و تهدادایی ک علیه تیم کرد اخراج کردن.. واقعا کو منطق؟

      • ALEX-ALBON

        4

        4

        تهدیدایی ک علیه مرسدی کرد.

      • Fastboy 44

        6

        5

        Albon
        به یکی این حرفارو بزن که باور کنه!
        پسر انگلیسی اگه بد شانسی نمیاورد (و خودشم کم نقص تر میبود) مرد ژژژژرمن(!) خواب قهرمانی رو هم نمیدید!
        راستی آلبون میانگین سرعت(!!!) ماشینا چقدر بود?!
        400 تا نبود در مورد مرسدس?!

    • ALEX-ALBON

      1

      4

      Fastboy 44
      نه دوست عزیز میانگین سرعت 700 تا بود..
      خوبه که یکمی ادب و رعایت کنی. اون اشتباه تایپی بود ک از بنده سر زد اومدم درستش کنم دوباره هم همون اشتباه تکرار کردم… این چیزا پیش میاد اما شما بهتره یکمی خویشتن داری کنی.. با این حرفت منو کوچیک نکردی دوست محترم احترام خودت زیر سوال بردی. با احترام

  3. Mahmood.gh

    15

    3

    عجب ریسی بود
    ایول لوییز ایول
    تبریک ب البون اولین سکوش
    دنیل حیف شد راسل حیف شد
    فراری نمیتونست ب الفا رمئو و ویلیامز نزدیک بشه
    لکلرک هم حیف اون استارت عالی اول مسابقش ک ماشین فراری خراب کرد اون استارت بینظیرو

  4. Mahmoud

    11

    1

    اینم از جشن هزارمین مسابقه ویلیامز… ببخشید فراری!!!
    همیلتون واقعا خوب بود و بوتاسم الکی هی میگه که میخوام لاستیک متفاوت با همیلتون داشته باشم درحالی که هیچی نیست.
    دنیل ریکاردو هم واقعا حقش سومی بود. حیف شد.

  5. AmirAli

    9

    1

    عجب مسابقه ای!
    و اما فراری، یعنی بیش تر از این میخواس تحقیر شه، بیچاره لکرلک
    تبریک ب آلبون ب خاطر سکوش و البته رانندگی خوبش
    و اما مکس بدشانس…..

  6. Mekaeel

    11

    0

    عجب مسابقه ای😃
    عجب تصادف هایی😄
    خدایی کیف کردم مسابقه خیلی قشنگی بود
    حیف ریکاردو سکو رو از دست داد
    استرول هم بدشانسی آورد
    دوست داشتم راسل هم یه امتیاز بگیره که البته اشتباه خودش در استارت امتیاز رو ازش گرفت
    در آخر هم یه تبریک به فراری به خاطر هزارمین مسابقش و یه تسلیت هم به خاطر ماشین فوق العادش
    لکلرک بنده خدا هرکی میرسید یه سبقت ازش میگرفت و فتل هم نمیتونست به ویلیامز نزدیک بشه

  7. iman88

    12

    0

    “sad but true”
    جشن باشکوهه تر زدن.
    ممنون بابت هدیه ای که امروز بهمون دادی فراری.واقعا کار بزرگی بود.از همه ممنون.ازمدیریت.از طراح ها و مهندسا.از استراتژیست ها و راننده ها از همه و همه ممنون.

  8. melika23

    9

    1

    فک کنم گفتن تو ایتالیا که قرار نیست پرچم قرمزی برای برنده بالا بره (فراری پودیوم بگیره)حداقل یه پرچم قرمزی بالا بره تیفوسیا کاری نکنن😂😂

  9. Ahmad VETTEL

    9

    2

    حداقل بعد مدت ها با دوتا ماشین امتیاز گرفتیم ولی آخه فراری باید سرعتش با آلفا رومئو یکی باشه؟
    خیلی خوبه که ویلیامز و هاس و آلفا رومئو تو تعیین خط ضعیفن

    • Kimi-Matias Räikkönen

      11

      1

      اما کیمی تو تعیین خط خوب بود11 ام شدبرای اولین بار توی مرحله 1 تعییین خط حذف نشد و اینکه سرعت الفا رومئو از فراری ها هم یخورده بیشتر بود نمونه اش فاصله 5.2 ثانیه ای وتل با رایکونن و 3.5 ثانیه ای لکلرک با رایکونن چون الفا رومئو فعلا سریعترین ماشین توی مستقیمی ها هستش ولی داونفورسش افتضاحه

  10. 33🦁Ali

    16

    3

    یه تبریک ویژه به اولین پودیوم الکس که خیلی بهش احتیاج داشت.
    تبریک هفتمین قهرمانی سال به لوئيس، سخت‌ترین رقابت داشت امسال.
    رأسل هم اوکی بود.
    بوتاس هم با اون استارتش فقط باعث نابودی چندتا ماشین شد.
    هوندا به تنهای امسال مکس و طرفداراش روانی کرد بدشانسی هم حدی داره هر دفعه مشکل نرم افزاری.

  11. Schumattel

    12

    2

    شاهکار جدید فراری تو پیستی ک مال خود فراری هس و هزارمین مسابقش ، واقعا تبریک میگم ب بینوتو ، واقعا . ماشینی ک ساخته ماشاالله از همیشه قوی تر ، اگه فتل ی ذره حواسش پرت میشد جورج راسل با ماشین ویلیامز هم ردش میکرد . بلاخره آلبون اولین پودیوم دوران حرفه اش تو F1 رو گرفت . تبریک بهش و طرفداراش . البته ب نظرم اگه جاش ورستپن بود میتونس بوتاس رو رد کنه ولی خب همیشه چن تا راننده هستن ک بخاطر بی دقتی اونا ، تو خارج شی از مسابقه . چیز جدیدی نیس . و تبریک به لوییس . ماشینی ک همیلتون داره واقعا ی شاهکار مهندسی هست

  12. بردیا

    8

    2

    مرسدس دید البون داره نزدیک میشه بوتاس از 2.5 رسید به فاصله ی 1 ثانیه ای لوییس بعد مشکل از مکس بود یا ردبول؟ اخه عادی نیست از سوم بیای اخرا
    گزارشگر* که نمیخوام اسمشو هم بیارم یه تیکه ی به جا انداخت به * حال کردم

  13. 『メ91』ÁLIEN

    8

    1

    همون همیشگی
    اما اینبار برای فراری واقعا دلم سوخت، خیلی ضعیف بودن
    مسابقم که خیلی لامصب طول کشید
    اما در کل عالی البته برای من که طرفدار لوئیز و مرسدسم

  14. Mahmood.gh

    15

    3

    ی کی از بچه ها ارزو داشت امیدوار بود ک لوییز خراب شه ماشینش یا تصادف کنه و ی انفاقی براش بیفته و مکس برسه بهش از وقتی این حرف زد مکس دوتا dnf شد
    لوییز هم اختلافش بیشتر کرد

    • 33🦁Ali

      6

      2

      محمود جان حالا حرف بی منطقی زده منم قبول دارم نباید می گفت نیاز به بازگو کردنش نیست لطفأ وقتی می دونی ما طرفدارای مکس از این همه بدشانسی از مسابقه اول تا الان اذیت شدیم.
      خوب چکار کنیم اینقد راننده ما بدشانس هستش فعلأ اینجوری هست اوضاع.؟

  15. Mohammad44

    7

    1

    به طرفداران آلبون واسه سکوش تبریک می گم.
    کسی می دونه واسه مکس و استرول چه اتفاقی افتاد؟
    استرول توربو درایورم بود نابود شدم تازه گسلی هم که رفت بیرون و از اون بدتر پرز رو آورده بودم جای دنیل کاش دنیل رو نگه می داشتم و گسلی رو حذف می کردم و بدشانسی بدتر اینکه توربو درایور هفته ی قبلم دنیل بود
    دوستان دیگه هم اگه مایل هستند وضعیتشون رو تو فنتستی بگن

    • Amir Bagheri

      6

      0

      سلام آقا محمد.
      استرول فک کنم پنچر شد.
      مکس هم تو استارت اول، طبق چیزی که تو رادیو گفت، قدرت از دست داد.
      بعدش گسلی و مگنوسن و کیمی‌ رسیدن بهش. اونا خوردن به هم. آخرش هم خوردن به مکس. حالا مگنوسن زد به مکس یا گسلی رو نمیدونم.

      • |ZXE-LECLERC16|

        5

        0

        راستی سیدجان این دوستمون Amir Bagheri به بنده درخواست دوستی دادن ولی برای من تو پنلم نمیاد!چیکار کنم؟

      • Fastboy 44

        6

        0

        دوست عزیز zxe leclerc
        من هم درخواست دوستی فرستادم
        ولی شاید منو لایق ندونستین که بخوام با شما دوست باشم😄👍

      • Amir Bagheri

        6

        0

        سلام ZXE- LECLERC16 عزیز.
        پیگیری شما برای من کافیست.🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️🙋🏻‍♂️
        دیگه دوست شدیم.❤
        من در کل سه دوست دارم! fastboy44 عزیز که یک هفته طول کشید که یاد بگیرم چطوری درخواستشون رو بپذیرم.😂
        shabneshin و A-S عزیز هم که اگر یخورده‌ صبر میکردن، خودم درخواست میدادم و پیش‌دستی میکردم.🤣
        فدای همه‌ی اعزای سایت که انقدر اهمیت میدند‌ به یک تازه وارد مثل من و انقدر پیگیر هستن.
        ❤❤❤❤❤❤❤❤❤

      • amir salar 5

        4

        0

        Amir Bagheri
        امیر عزیز منم مشکل بقیه رو دارم میخوام درخواست دوستی رو تایید کنم اما نمیشه!!

      • iman88

        6

        0

        |ZXE-LECLERC16|دقیقا.من الان که گفتی یادم اومد.تو مونزا هم قبل از اینکه ترمز سب به فنا بره یه تیکه به همون اندازه و از همونجا از ماشین جدا شد.اتفاقا وقتی این صحنه رو دیدم گفتم چقدر شبیه همون چیزیه که از ماشین سب جدا شد.

      • Amir Bagheri

        4

        0

        سلام امیر سالار عزیز.
        آره سایت مشکل پیدا کرده.
        ❤عیبی نداره چون همین الانشم‌ دوست هستیم دیگه.👌🏻🙋🏻‍♂️❤

  16. ایرن

    13

    0

    جشن کجا بود؟ اگه تصادف ها رخ نمیداد باور کنید لکلرک هم نمیتونست امتیاز بگیره و فتل هم توی رده ی پانزدهم به پایین میموند. وسطای مسابقه فتل نمیتونست به راسل برسه. یعنی عملا فراری داشت با ویلیامز رقابت میکرد. این به جز یک فاجعه چه چیز دیگه ای میتونه باشه.
    من اگه جای مدیران فراری بودم حاضر بودم یه دست و یه پا نداشتم اما توی جشن هزارمین مسابقه فراری با چنین فاجعه ای روبرو نمیشدم. اول فصل داشتیم میگفتیم با تیم سوم و چهارم رقابت میکنیم. بعد رسیدیم به تیم هفتم و هشتم. الانم با تیم آخر.

    • ALEX-ALBON

      2

      5

      این و که بنده قبل از ریس گفتم ک لکلرک با این ماشین نمیتونه کاری انجام بده.خیلی مضحکه فراری وقتی از رده های بالا استارت میزنه تا رده های دوازده سیزده یکی یکی رده از دست میده..دیدن فراری تو این وضع خیلی ناراحت کنندست آبرومندانه تره که ازهمون رده های پایین استارت بزنن چون اینجوری حد اقل دیگه ماشینی ازشون سبقت نمیگیره و اگه یکی دو زده هم بگیرن طرفداران و یکی ب وجد میارن

  17. Ario

    11

    1

    مسابقه ای وحشتناک.عجیب غریب.هیجان انگیز!!خسته کننده!…..
    تو این پیست فقط یه چندتا نیزه کنارهای پیست و تله های انفجاری کم بود…!!
    عجب پیستی بود تقریبا نصف ماشینا نابود شدن….!!
    و ماشین سیفتی کار مرسدس به رنگ قرمز به احترام فراری….
    راسل هم داشت از فتل سبقت میگرفت!! و رایکونن فاصله عجیبی انداخت بین خودشو فراریها!!!
    یعنی فراری بدتر از این نمیشد…
    امیدوارم این فصل کابوس وار هرچه سریعتر تموم بشه…
    بلکه فصل بعد یه فرجی شد!!

      • Amir Bagheri

        9

        1

        همین میشه دیگه. ما باید بشینیم اروپایی‌ها رو نگاه کنیم که چیکار میکنن تو اف‌وان و …
        خودمون کم مهندس و راننده و بودجه داریم!
        دو نفر از این اختلاصی‌ها رو بگیریم. سرمایه‌ی تیم جور میشه.
        یه چرخ تو شریف و دانشگاه تهران و امیرکبیر و … بزنیم، مهندسا‌ش جور میشه.
        یه چرخ بین ادمین‌ها و کاربرای‌ همین سایت بزنیم، استراتژیست‌ و تحلیلگرش‌ هم جور میشه.
        والا ما هم میتونم تو فرمول‌یک باشیم.
        همین پراید رو عنایت بفرمائید… چند سال دیگه تولیدش ادامه داشت، یه فرمون ترمز،دستی میذاشتن‌ تو دستمون، می گفتن بیا این ماشینت. بقیه‌اش آپشنه!

      • mohammad

        6

        0

        Amir Bagheri جان

        خیالت راحت تو شریف و اینا چیز خاصی پیدا نمی کنی مگه اینکه:
        1- فقط کار تو رو انجام بدن نه کار دیگه (مثل تدریس و پژوهش و کارهای دیگه)
        2- مدیرت کار روبهشون ندی
        3- هر روز ازش گزارش کار بخواهی
        و چندتا مورددیگه
        تازه میتونی امیدوار باشی وگرنه ازشون هیچی در نمیاد
        دلیل اینکه این بچه ها تو خارج موفق میشن این 3 تاس که بالاسرشون یهنفر هست و اونججا به جاییکه درس خوندن نمیتونن غره بشن

        شرمنده از همه اونایی که اینجوری نیستند

        تجربه شخصی بود صرفا

      • mohammad

        2

        1

        سلام

        اینو جدی میگم اگه یه هنرستانی دانشگاه آزادی بیاد من ترجیح میدمش به یه شریف درس خونده

  18. Farid

    11

    1

    وتل جلوی رایکونن و لکلرک بود قبل تصادف استرول و مشخص بود پرچم قرمز داده میشه و اون موقع میشه لاستیک عوض کرد … بازم حماقت گاراژ و عجله واسه تعویض لاستیک سب اونو پشت لکلرک انداخت وگرنه جلوی لکلرک و رایکونن تموم میکرد … هرچند با اون پلن های مسخرشون به مسابقه لکلرک هم گند زدن

    • Kimi-Matias Räikkönen

      10

      0

      خب باید بگم رایکونن هم 12 ثانیه بخاطر اون پیت استاپ لعنتی که چراغش گیر کرد معطل شد مگه نه توی اون پیت استاپ بایستی جلوی فتل در بیاد اما خب 12 ثانیه پشت اون زمانش رفت 30 ثانیه هم اول مسابقه که اومد لاستیک و بال جلو عوض کرد اگه این مشکل ها نبودن با توجه به تعیین خط خوبی که داشت میتونست رده بالاتر بیاره

  19. Kimi-Matias Räikkönen

    13

    1

    ماشالله به کیمی رایکونن مرد تکرار نشدنی فرمول یک مرد یخی فرمول یک که اولین امتیازات فصلش رو با ماشین قراضه الفا رومئو کسب کرد کاش توی فراری بودی و با اریوابنه پیروزی هاتو جشن میگرفتیم

  20. Senna

    8

    1

    صد رحمت به fw16
    حداقل اون تو ماشین تو رده های جلو رقابت میکرد
    این ماشین اصلا پایدار نیست
    فتل هیچ تعهدی دیگه به فراری نداره به نظرم اصلا لازم نیست فشار بیاره و جون خودشو به خطر بندازه
    بیچاره چارلز و کارلوس!

      • Mohammad44

        6

        0

        سه تا مسابقه
        چون سنا تو سن مارینو مرحوم شد…

      • Senna

        5

        0

        آره سنا اون مسابقات رو dnf شد

  21. Amir Bagheri

    8

    0

    سلام به همه.
    اول از همه تبریک به لوئیس بابت ۹۰امین بردش.
    ایول پسر ایول.👌🏻
    سپس به فراری و فراری‌فن‌ها تبریک میگم بابت جشن ۱۰۰۰امین گرند‌پری خودشون.
    تبریک میگم به بوتاس فن‌هاش.
    و تبریک به آلبون، بابت اولین سکوی خودش در فرمول‌یک.
    اگر بگم این مسابقه، هیچی کم نداشت، پر بیراه نگفتم.

  22. Hassan Mohebbi

    10

    2

    سلام درود بر همه دوستان

    یه تبریک ویژه به البون فن‌ها مخصوصا دوست عزیزمون الکس البون بابت سکوی سوم راننده مورد علاقه‌ش 🥳👏

    یه تبریک ویژه به کیمی فن‌ها و خودم بابت استارت (سوم) فوق‌العاده‌ش و رانندگی درجه یکش و کسب امتیاز 🥳😍💪💪💪💪 ولی اون پنج ثانیه ظلم بود من این صحنه که دیدم یاد المان ۲۰۱۸ و ۱۹ افتادم.

    یه تبریک هم به طرفداران مرسدس، لوئیس و ولتری.👏

    یه تسلیت هم به ویلیامز فن‌ها و راسل فن‌ها بگم بابت نگرفتن امتیاز😁 فکر کنم باید ۱۰ تا ماشین بیرون بره تا راسل امتیاز بگیره.
    راسل راننده خوبیه ولی زیادی ازش تعریف میشه. قبول دارم از خیلیا بهتره ولی هیچ وقت به پای لوئیس و جنسون نمیرسه نه الان نه اینده. خداییش ۹۰ درصد استارتاش تا اینجای کار بد بوده شک دارید برید استارتاش رو نگاه کنید.

    خب یه تسلیت به مکس فن‌ها هم بگیم اگه بود شاید نتیجه دیگه‌ای رقم میخورد شاید هم نه. ولی الان این نتیجه رخ داد.

    خب در نهایت خدا یاری کرد و ۸ تا ماشین بیرون رفت تا فراری بتونه تو ۱۰۰۰مین گرندپریش امتیاز کسب کنه 😄
    اصلا شک دارم فراری ماشین میان رده هم باشه. اخه الفاتوری و الفارمئو هم ازش سریع‌ترند😐 به نظرم فراری امسال در حد هاس و ویلیامزه که با رانندگی خوب راننده‌ها داره این نتایج رو میگره. حداقل تو این دو تا سه تا مسابقه که اینطور بنظر میرسید. شاید هم من اشتباه میکنم. به امید بازگشت روزهای طلایی فراری.

    یاعلی دوستان

      • Fastboy 44

        9

        2

        منم میخواستم اینوبگم گفتم همه میریزن سرم که کیمی به تو چه و…
        اره راسل توی استارت ها افتضاحه واقعا
        ولی امیدوارم دراینده قهرمان جهان شه

    • ALEX-ALBON

      6

      2

      Hassan Mohebbi
      سپاس بزرگوار
      و تبریک متقابل بخاطر امتیاز گیری راننده مورد علاقت
      کیمی اگه اون مشکلات اول ریس و آخر ریس تو پیت براش پیش نمیومد قطعا رتبه بهتری نصیبش میشد چون واقعا لایقش بود خودمم دوسداشتم رده بهتری بگیره
      کیمی رو همه دوس دارن ب امید موندنش تو فرمول1

    • ایرن

      5

      0

      درباره بخش آخر صحبت هات به نظرم اگه لکلرک یا فتل توی خودروی ویلیامز بودند نتایجشون خیلی بهتر از اینی که دیروز دیدیم میشد. تا مسابقات قبل میگفتیم فتل خودش باید استراتژی ها رو به گاراژ یاداوری کنه. دیروز دیدیم لکلرک هم همین اتفاق براش افتاد. انزو فراری بیچاره. هرچی ساخت اینا دارن به باد میدن. به هرحال مسابقات اتوموبیل رانی هویت فراری هست و افتضاح توی این مسابقات یعنی سرافکندگی برای انزوی فقید.

  23. بیژن

    12

    0

    تبریک برای ۱و۲ مرسدس
    تبریک برای ۹۰ پیروزی اسطوره
    همینطور رکورد جدید ۲۲۲ مسابقه که با امتیاز تمام میکنه .
    👑🌟🌟🌟🌟🌟🌟👑
    تبریک به طرفدار های الکس برای اولین سکوش ؛امیدوارم این باعث بشه خودش رو پیدا کنه .
    رنو هم پیشرفت خوبی داشته که تو پیست دانفورس بالا هم رقابتی ظاهر میشه .
    حیف شد راسل امتیاز نگرفت ؛اون پرچم قرمز اخر کارش رو خراب کرد وگرنه صدرصد امتیاز میگرفت .
    نشد که خالکوبی ابیتیبول رو ببینیم .😂😂😂
    کیمی چند دور اخر فوق العاده بود .
    #LH44

      • ایرن

        3

        0

        نکته ی جالبی بود. اما جدایی از تصادفات (که خدایی بخاطر پیست تبود و تصادف اول مشکل مکس توی استارت و تصادف دم سوتی خود راننده ها بود) عجب پبست خفنی هست.
        حیفه این پیست توی تقویم هر سال فرمول یک نباشه

  24. Amir Mp

    5

    3

    یه تبریک میگم به هرکس که از نتیجه خوشحاله ولی انصافا مسابقه آنچنان عالی هم نبود و اونقدرا که میگین جذاب نبود یعنی من قبول دارم که بعضی جاها واقعا جذاب و هیجانی میشد ولی عملا بیشتر مسابقه کسل کننده بود متاسفانه و اینکه به نظرم ردبول پیشرفت کرده

      • Mehryar Salehi

        11

        5

        عملکرد جورج تحت فشار این بود که توی کل مسابقه پیس بهتری داشت نسبت به سب با فراری…شوخی میکنید اگه بگید ماشینشون در یک حد و اندازه بوده.

        فکر کنم “بزرگش کردن” امروز لایق راننده دیگه ایی بود.

      • Mekaeel

        6

        4

        دست خوش آقا مهریار
        از شما انتظار نداشتم فتل رو زیر سوال ببرید یعنی قهرمان چهار دوره جهان رو بی خودی بزرگ کردن؟

      • mohammad

        6

        2

        Mekaeel جان فکر نکنم منظورش سب باشه اخه مگه میشه قهرمانجهان رو الکی بزرگ کرد خودش بزرگه نیاز نداره اصلا بعضی وقت ها فکرمیکنم بعضی ها از امروز فرمول یک رو دیدن مگه میشه جوون ترین قهرمان تاریخ الکی بزرگ بشه؟ نه از جناب مهیار که سابقه طولانی دارند محال هست که منظورشون سب باشه

      • Mehryar Salehi

        10

        5

        میکائیل جان یه مثلی هست تو فرمولا وان که میگه :
        In formula one you’re only as good as Your last race.

        فکر میکنم شما دارید حد خودتونو میارید پایین که تا حرفی بهتون میزنن ، سریعا میگید سب چهار بار قهرمان جهانه! یکی میگه استارتش خوب نبود، جواب : یعنی قهرمانی چهار دوره بلد نیست استارت بزنه؟ یکی میگه فلان جا اشتباه کرده، میگید یعنی قهرمان چهاردوره بلد نیست کارشو انجام بده؟ یکی میگه شارل بهتره، میگید سب ۴ دوره قهرمانه و…

        حالا این “میگید” که عرض کردم اتفاقا منظورم به شما نیست چون دیدم که خیلی جاها مینویسید که این سالها سب مثل سابق نیست و فلان اما انقدر تعداد زیاده حداقل تو این سایت که دیگه نمیشه گفت اقلیت طرفداران سب اینو میگن! اکثریت این شده جوابشونو و همونطور که گفتم واقعا اینجوری فقط حد خودشونو میارن پایین…خب با این منطق بریم جلو که خیلی نتایج خنده داری بدست میاریم!
        کیمی قهرمان جهانه، پس بهتر از مکس هستش، چطوره؟
        لاندو که بیچاره اصلا راننده نیست! چون یک دهم کیمی هم افتخار نداره…این الان اوکیه؟ استرول راننده بهتری از ۲/۳ گرید هست چون اونا یه دونه هم پودیوم ندارن و استرول داره!
        شارل و ساینز و … هم اصلا در حد بوتاس نیستن چون بوتاس تعداد بیشتری مقام اولی داشته…درکل این حرفهارو بزارید کنار عزیز جان چون تکرار یه جمله در جواب هر حرفی کار… بگذریم.

        همونطور که عرض کردم توی فرمولا وان ملاک، عملکرد اخیر راننده هستش نه ۷ سال پیشش…ریس های اول همه جا تیتر یک لاندو بود، این یک ماهه حرفی هست ازش؟ ۱-۲ تا ریس صحبت از شارل بود، بعد مجارستان کسی چیزی ازش میگفت؟ معیار راننده ها ، هم تیمیشونه، جایی که بهترن ازش همه درباره اش صحبت میکنن و جایی که ضعیفتره، از اسپاتلایت میاد بیرون، این یه روال عادیه.کسی به افتخارات گذشته بک راننده نمیچسبه.

        صحبت از حال حاضر بود و همین ریس…مسابقه ایی که راسل با ماشبن ویلیامزی که جاش، پیس لطیفی هست، داشت از سب با فراری که بهرحال کل آخر هفته نسبت به شارل ضعیفتر بود، بهتر عمل میکرد…اگر اینجا کسی بگه سب ۴ دوره قهرمان و فلان دیگه واقعا آدم میمونه چی بگه!

        تمام این صحبتها برای ریس امروز بود و عملکرد این فصل اما دوست عزیز، بنده با اجازه ات ۷ سال پیش هم عقیده ام همین بود که گفتم، فکرم نکنم از بابت اینکه تعداد طرفدارانش اینجا زیاده، نیاز باشه ژست دیگه ایی بگیرم.دلایل خودمم دارم و باور کن تعداد افراد شبیه من “اصلا” کم نیست…اما بازم تکرار میکنم بیس صحبت الانمون نتایج و فرم فتل سال ۲۰۲۰ هست نه ۲۰۱۳.

      • Mehryar Salehi

        4

        4

        Mohammad جان کامنت بالا رو بخونی فکر کنم مایوست کرده باشم 🤦🏻‍♂️

      • Mekaeel

        7

        0

        محمد جان منم امیدوارم این طور که شما میگی باشه ولی برداشت من از این کامنت این بود

      • Fastboy 44

        7

        3

        آقای صالحی
        شما به دور از هرگونه جانب داری موارد رو میگید
        و مطمئنا هم اگه لوییس هم انتقاد کنه شما ازش انتقاد میکنین اونم به شیوه صحیح!
        چون تعصبی در کارتون نیست
        امیدوارم بتونیم باهم بیشتر صحبت کنیم بزرگوار!

      • mohammad

        4

        5

        نه مهیار

        ببینچی گفتی، فرمودید الکی بزرگش کردن اصلا نگفتیکه الان ضعیف شده فرمودید الکی بزرگش کردن یعنی بزرگ نیست یعنی از اول هم هیچی نبوده و در جواب اینکه بزرگ نیست گفتم یکی از بهترین هاچه تو آمار چه تورکورد ها و چه تو اخلاق و چیزهایدیگه هست قط در جواب بهت گفتم بزرگه
        اگر ازنظرشما قهرمان جهار دوره بزرگ نیست خوب نمیدونم پسکی بزگه احتمالا رزا زاده
        شما به کیمب ماشین بهتر بده شاید از بقیه هم بهتر باشن شاید هم نه و اینکه افراد نسبت به قبل افول کنن دلیل نمیشه کوچیک باشن مگه اینکه ما یه تعصب و یا اینکه یه مشکل شخصی داشته باشیم
        به هر حال از نظربنده سب هم از لحاظ ورزشی بزرگه هم از لحاظ اخلاقی حالا شاید 4 بار قهرمانی آدم روکوچیک میکنه احتمالا خط کش بنده و شما فرق داره و شاید شما جیو کبیر رو بزرگ بدونید نمیدونم ازنظر شما معیاربزرگ بودن چیه که الکی بزرگ نشه

      • mohammad

        5

        0

        وای چقدر اشتباه تایپی دارم ببخشیدمن کیبردم خرابه هرجا اشتباه دیدید ببخشدی
        نوشتم پس کی بزرگه احتمالا رضا زاده

      • mohammad

        4

        1

        Mekaeel

        میکایل جا با آقا مهیار شوخیکردم

        بله بهسبگفتند خواستم بگم اشتباهکردند

        همیشه فکرمیکردم منطقی باشند ولی چند مورددیدم نظرم کمی تغییرکردن هرجندهنوزمحترمند و عزیز

        وقتیمایکی ازبهترینها رو بگیم الکی بزرگ شده خوب احتمالا معیار بزرگی چیزی هستکهما نمیدونم

      • Mehryar Salehi

        6

        4

        mohammad,

        یه کلمه کوچیک کل معنی رو عوض میکنه،
        این “الکی” هم جزو همون دسته کلمه ها هستش که بنده نگفتم و کل معنی رو عوض میکنه.
        بله بنظر بنده بزرگش کردن، شاید بد گفتم، اصلاح کنم “زیادی بزرگش کردن”…اینجوری بهتر معنی کلمه Overrated رو القا میکنه و توی گرید حقیقتا به نظرم سالهاست که همین لقب برازنده اش بوده.

        اصلا هم معنیش این نیست که راننده خوبی نیست، خوبه…اتفاقا خیلی هم خوب بوده زمانی که پیک عملکردش رو داشت.راننده متوسط نمیتونه ۴ سال با هر ماشینی هم که باشه قهرمانی بگیره اما تو لیست بنده راننده های تاپ نسل گذشته لوییز و آلونسو بودن.
        با اومدن این نسل جدید و بالا رفتن سن این ۳ نفر، حتی نمیشه دیگه این خط کشی هم کرد بنظرم.

        عرض کردم که، من دلایل خودمو دارم، از روی کل کل با یکسری یوزر هم این چیزارو ننوشتم…حقیقتش اینه که با دیدن عملکردش تو این ۱۲-۱۳ ساله و خیلی قبل از اینکه با این فوروم آشنا بشم، این ذهنیت رو دارم.

        درباره اخلاقیات که میگید، خارج از پیست و فضای فرمولا وان من چیزای معرکه ایی درباره اش شنیدم و خوندم اما اصلا این بخشی از صحبت نیست…تمام این راننده های تاپ توی پیست و پادوک که میرسن موجودات بی نهایت خودخواهی میشن و اصلا نمیشه برچسب با اخلاق بهشون زد.فرقیم نداره سب باشه یا آلونسو یا لوییز یا مکس یا سنا…اینا توی پادوک که وارد میشن یه موجود دیگه هستن، این ذات راننده های برنده هستش.هر کدوم رو هم شما بگید نه، تا دلتون بخواد مثال نقض براتون میارم پس لطفا بحث اخلاقیات رو بزاریم کنار.

        درباره عملکردشون اما موقعیتی که یه راننده بدست میاره که زمان درست جای درست قرار بگیره کاملا میتونه این آمار و ارقامی که شما بهش استناد میکنید رو بلور کنه.
        از تیم مورد علاقه خودمم شروع میکنم، ژاک ویلنوف و دیمون هیل…دو نفری که در بهترین حالت دوتا راننده معمولی بودن و بخاطر شرایطی که توش قرار گرفتن راننده های تاپ بنظر رسیدن.
        زمان گذشت و اثبات کرد لول عملکرد هردوی این راننده هارو.
        حالا اونا راننده های معمولی بودن که خوب بنظر رسیدن، سب بنظرم راننده خوبی بود که بخاطر جایی که قرار گرفت یک اسطوره بنظر رسید.

        بله محمد جان، متر ما با هم فرق داره چون تو این ورزش اگر فقط به اعداد و ارقام آدم تکیه کنه، نتیجه اش میشه لیستی که از سریعترین راننده ها چند وقت پیش منتشر شد تو همین سایت و تقریبا همه باهاش مخالف بودن…اگرم کلا ارقام رو بزاریم کنار میشه این داستان سرایی هایی که بعضی از دوستان در رابطه با راننده مورد علاقه اشون میکنن…میکس این آمار و قیاس هاست بنظرم یک تصویر بهتری میده.
        متر منم قیاس عملکرد سب در مقابل هم تیمی هاش بوده…حقیقتش اینه که ایشون وبر رو شکست داده و ۴ تا قهرمانی بدست آورده، عالیه…خودش دستاورد بزرگیه اما این کاریه که هایدفلد هم کرد با وبر.
        نمیگم سب در حد هایدفلد هست چون معیارم فقط عدد نیست، مطمئنا بهتره ازش اما فقط یک موضوع نیست حقیقتا…میام جلوتر عملکردش جلوی دنیل رو میبینم…جالبه اینجا طوری قصه میسازن که ماشین طراحیش برخلاف سبک سب هست و دستکاری شده و ساپرت تیم رو نداره که…اختلاف کوالیفاینگ سب و دنیل اون سال فقط ۵ صدم ثانیه با امسال سب و شارل تفاوت داره، اون زمان هم یعنی خرابکاری بوده؟ میام جلوتر قیاس میکنم عملکرد سب در مقابل کیمی رو با کاری که آلونسو با کیمی انجام داد…میاد جلوتر میشه شارل…کل این قیاس ها بعلاوه تعداد اشتباهاتش بعلاوه این سیر نزولی دو سال اخیرش…همه اینا باعث میشه فکر کنم در حد اون دو نفر دیگه نیست.

        ————-

        درکل دوست عزیز منم یه زمانی سعی داشتم آسمون رو به زمین بدوزم تا توجیح کنم مونتویا از شوماخر بهتره…هنوزم بین این دوتا من میگم JPM و راننده با استعدادتری بود اما کاملتر؟ بهتر؟ اینا نبوده هیچوقت…همون دو نفر رو اما تیمهاشونو عوض میکردین و الان کلی آمار به نفع بنده میشد اما فرقی میکرد تو فکرم که کدوم راننده بهتریه؟ حقیقتا نه.

        اوکی هم هست اگه شما خوشت نیاد از این چیزایی که من نوشتم چون موجود ۱۰۰٪ بی طرف توی این سایت یا کسیه که تابحال فرمولا وان ندیده یا یک درخت! همه ما این رقابتهارو دنبال کردیم و یه پیش فرضی درباره این راننده ها داریم و یکیشون بیشتر مورد پسندمونه یکی کمتر و حتما تاثیر میزاره رو نظر دادنمون مگر اینکه فقط بخوایم از بابت پیاده روی رو اعصاب یکی دیگه یه کامنت بزاریم.

      • Kimi-Matias Räikkönen

        3

        7

        من خدمتت اقا صالحی بگم کیمی هم باتجربه تر از این نوریس و مکس هست هم بهتر باور نمیکنی یک ریس بزار بینشون اگه کیمی اول نشد من اسممو عوض میکنم میزارم کلیر ویلیامز

      • siamak

        8

        0

        یه ذره زیادی داره این بحث کش داده میشه ، پیشنهاد میکنم از ادامه این موضوع صرفنظر کنید .
        در ضمن هرکدام از اعضاء صرفنظر از علائقشون دارای استقلال رای و عقیده هستند و کسی مجاز نیست عقیده و علاقه خودش رو به دیگری تحمیل و دیکته کنه یا با کنجکاوی در عقاید شخصی دیگران پاشو از حد و حدود خودش فراتر بگذاره .

      • mohammad

        4

        4

        اینکه اوندو نفر از این یکی بهتر هستند دلیل نمیشه بگی بزرگش کردن اصلا این حرف مشکل اصلی هست حالا چه الکی چه بدون الکی یه معنی میده وگرنه هرکس نظرب داره در مورد اینکه کی بهتره
        جواب زیادهست ولی خوب شایدبحث طولانی بشهو آقا سیامک هم ناراضی هستند
        اگه یه روز یهجایی اتفاقی همو دیدیم میشینیم باهم در موردش گپ میزنیم

      • Mehryar Salehi

        6

        1

        من مشکلی با دیالوگ ندارم و اینکه آدم از عقیده اش دفاع نکنه که مبادا یه صحبت کشدار نشه اصلا ایده درستی نیست…یه نظری یکی داره، نه از بابت اذیت کردن کسی، نظرشه، مینویسه و اگر کسی هم مخالفشه خب باید دفاع کنه از حرفش…این موضوع کاملا عادیه.

  25. Ahmad VETTEL

    13

    1

    واسه من کل مسابقه یه طرف اون
    for whaaat
    گفتن کیمی هم یه طرف😂
    کاش به این زودیا نره هنوزم اگه یه ماشین خوب داشته باشه خیلی کارا از دستش برمیاد

  26. Mehryar Salehi

    13

    2

    یعنی هر بار استندینگ استارت بود، چندتا تار سفید اضافه میشد رو سر من! آخرم این یکیش کار دستمون داد…

    این واقعا نمیشه که یکی با این همه هایپ دور و برش، تو یک سال و نیم ۹۰٪ خراب کنه استارتهاشو…اینطوری ارزشی نداره دیگه عملکرد شنبه اش وقتی که تو ۲۰ ثانیه همه اش از دست میره! امروز جایگاه هشتمی سازندگان برای ویلیامز بود تا قبل این استارت افتضاح جورج…تو یک صحنه ۱۰ میلیون دلار ضرر خورد به تیم :/

    پوف…ولی جدا از اون صحنه چند ثانیه ایی، عملکردش توی کل ریس عالی بود.پیسش از سب توی تمام استینتها بهتر بود و کردیت این بخشش رو کسی نمیتونه ازش بگیره.

    • Mehryar Salehi

      5

      0

      حرفمو درباره استارتش پس میگیرم.
      اینطوری که ادعا میکنه نهایتا ۲-۳٪ اختلاف بوده با هدفگذاری سرعت عکس العمل و علتش ویل اسپین چرخ بوده.
      معمولا این مشکل هم مربوط به تنظیمات کلاچ هستش.

      هرچند بازم پاک نمیکنه این همه مشکل استارت طی این یک سال و نیمش رو.

  27. احمدرضا لکلرک

    12

    1

    من طرفدار چارلز لکلرک‌م❤
    من نمیدونم تا کی باید چوب سوءمدیریتی و جهالت بینوتو و مهندسای فراری رو بخوریم😒
    از سایپا ماشین بگیرن راننده های فراری و بخصوص لکلرک سریع تر و به صرفه تر هستن تا از فراری…آخه این چه وضعشه😑
    لکلرک با اون مهارت و جوونیش خیلی خوب رانندگی میکنه ولی اینقدر ماشینش افتضاحه که زورش به هیچ ماشین دیگه ای نرسید و رتبه ۳ به ۹ تبدیل شد
    فقط میتونم بگم تاسف…
    همچنین برای فتل فن ها🌹

  28. Wwe.f1.77

    4

    10

    واقعان چه بلای اورده سر فرمول یک مرسدس قشنگ 20سال فرمول یک برد به عقب… یه چیز دیگه که اگه مکس توی مسابقه نباشه اون مسابقه دیگه مسابقه نیست که درمورد راننده های دیگه صدق نمی کنه

  29. محسن1350

    6

    0

    تبریک به برنده ها. در ضمن در مورد مرسدس دیروز تو دیلی میل نوشته بود که مرسدس داره ۷۰ درصد تیمش را میفروشن به اینیوس(شرکت) و راتکلیف(شخص پولدار انگلیس) و فقط سی درصد واسه مرسدس می مونه و از ساله آینده اینیوس اسم تیم میشه که الان هم اسپانسر هستش. فکر کنم یازده زمانیه مرسدس بعنوان یه تیم تک تموم داره میشه.

  30. سباستین فتل اسطوره بی تكرار

    11

    1

    نصف مسابقه رو لكلرك بود. البته نه بخاطر سبقتهاش! بخاطر سبقتهايي كه از چپ و راست ازش مي گرفتن و نه نمي گفت. با 5 دور لاستيك هارد رفت مديوم بست بازم فقط از بالا به پايين نزديكتر مي شد. اگر اشتباه مديريتي نبود و سب رو در زمان پرچم زردي كه معلوم بود قرمز ميدن، نمي آوردن باكس، دو رده بالاي چارلز بود. كلا چرلز داشت همش به سب نزديكتر مي شد و سب هم به چارلز

  31. Jingoozz

    13

    3

    “ توسکانی : محشر کبری در آشفتگی صغری “

    چه مسابقه ای چه اتفاقاتی ، پرهیجان ترین مسابقه فصول اخیر در شب هزارمین گرندپری فراری که هرچه باشکوه تر برگزار شد علیرغم برخی کارشکنی ها و دستهای پشت ، جلو و اینور اونور پرده…
    قدیس ایتالیایی ها پدر متیای عینکی به همراه دو بال فرشته ای خودش شارل جوان ما و فتل تمام شده شما بدرستی میراث دار عظمت و شکوه گرانبهاترین برند سال ۲۰۲۰ جهان بودند…
    خب دوستان مهمترین اتفاق امروز صحیح و سالم موندن استعدادهای ناب رانندگی جهان در آشفته بازار تصادفاته که جای تقدیر از مشیت خداوند داره…
    در ادامه باید اشاره ای کنم به بهم ریختگی مسابقه با رکورد دو توقف و یه مشت سیفتی کار که باعث شد حتی آلبون هم بتونه تو عمرش رنگ پودیم رو ببینه البته با چاشنی خوش شانسی!
    بعد از اون هم رانندگی ریکیاردو همچین بدک نبود و متاسفانه استرول و مکس هم بدشانس بودن وگرنه شانسشون بالا بود همینطور هم جیوو کبیر که علیرغم استارت انفجاری همیشگیش این بار گرفتار حماقت و درجازدن راننده بی استعدادی مثل مگنوسن شد…
    ( البته کبیر تو تصادف اول از جلوی فتل یه بدن اومد و صحنه رو رد کرد ولی فتل هی داد اینور هی اونور تا نهایتا ماشین جلویی رو بغل کرد )
    در آخر هم باید افسوس خورد به حال جورج جوان آنها که واقعا با بدشانسی از کسب امتیاز جا موند واقعا حق اون بود امتیاز بیاره نه رایکونن ولی خب همیشه حق به حقدار نمیرسه متاسفانه…
    به مانند همیشه با انرژی مثبت و نیم نگاهی به جدول مسابقات ، منتظر سوالات احتمالی دوستان خواهم بود…

    • Amir5

      7

      0

      تبریک به تمام مرسدس فن ها ماکه از آلفارومرو هم عقب افتادیم ای کاش فقط گروژان برخورد نمیکرد گروژان تو درگیری اول قربانی بود تو درگیری دوم فوق العاده خوب خودشو نجات داد
      حیف فتل حیف ریکاردو ایکاش دو سه نفر دیگه هم اوت میشدن تبریک به آلبون فن ها ریکاردو فن ها هم ناراحت نباشن شانس در خونه دنیل رو نزد

      • Namix

        7

        1

        حیف راسل و تیم اش برای فراری چهارم شدن با 10 شدن هیچ فرقی نداره کاش راسل میتونست فتل بگیره حداقل آخرین مسابقه های تیم ویلیامز با همین امیتاز ام شیرین بود
        با اینکه طرفدار همیلتون و مرسدس هستم ولی هیچ کس امثال توان رقابت نداره با مرسدس
        دقیقا هر زمانی که اراده کنن میتونن جا بزارن هر ماشین ایی رو و این مسابقه به نظرم تازه مود های همیلتون و بوتاس نزدیک بود ولی واقعا مدیریت لوییس کجا رانندگی بوتاس

      • THE MINDBLOWER

        9

        0

        آینه قشنگی هست این دوستمون
        آینه‌ای که کاریکاتور خودمونو نشون میده

    • Saeedreza

      8

      3

      جیوو صغیر اولی رو رد کرد، دومی رو باعث شد ، رفت تو شکم ساینز و لطیفی و این بار فتل از کنارش رد شد
      نشون داد سال بعد کارتینگ بغل راننده های نوجوان کمک مربی آینده جیوو صغیر
      کیمی 40 ساله نشون داد اگه لقب کبیر باشه ماله کیمیه
      از الان بنده اعلام میکنم کیمی کبیر، هم تیمیش جیوو صغیر

    • siamak

      9

      0

      آفرین ، مرحبا به این انشاء و قدرت نویسندگی جناب جینگو… !
      اونچه که در تحلیل کارشناسی شما بیشتر نمود داشت ، اول انتخاب تیتر و عنوانی یونیک و هم قافیه ، و بعد اینکه بجای استفاده از عنوان مانور عبارت ” یه بدن اومدن = لائی کشیدن ! ” و نهایتا
      ” ماشین جلوئی رو بغل کردن !! ” بود که فصل تازه ای از کاربرد عناوین جدید را در گزارشات کارشناسی تخصصی شما رقم زد !
      امیدوارم با تداوم حضور و ارائه مرتب گزارشات کارشناسی ، اعضاء سایت را همچنان از سرچشمه ذلال و بکر دانش خود بهره مند و سیرآب فرمائید .

    • Behrooz

      5

      0

      سوالی نداریم کارشناس عزیز ما فقط این جمله « قدیس ایتالیایی ها پدر متیای عینکی به همراه دو بال فرشته ای خودش شارل جوان ما و فتل تمام شده شما بدرستی میراث دار عظمت و شکوه گرانبهاترین برند سال ۲۰۲۰ جهان بودند…» !! این چی بود واقعا 😲

      • siamak

        5

        1

        یعنی شما با اظهار نظرت میخای بگی از جناب جینگوز ! کارشناس تری که نظر یه کارشناس خبره رو قبول نداری ؟!…

    • ALEX-ALBON

      0

      3

      خخخ خدایش کشتی ما رو با نظزاتت.. خیلی خوبی..کیمی اگه از تجربش استفاده نمیکرد جیو کبیرتون الا کاری کرده بود که کیمی باخودش دو ماشین دیگه هم از مسابقه اوت میکرد میشدن10 تا ماشین دیگه کسی واسه امتیاز گرفتن نمیجنگید ما هم تا آخرش چرتمون و میزدیم
      .جیو صغیر بیشتر بهش میاد تا کبیر.ندیدی همون اول باعث شد کیمی بخاطر مجبور شدن ب انجام پیت30 ثانیه از دست بده؟
      درکل نظراتت برای صفحه لطایف یک مجله هفتگی عالی اند. ادامه بده جینگو..جون.

  32. shahinmoheb

    7

    0

    تبریک به طرفداران همیلتون و آلبون مسابقه احتمالا طاقت فرسایی برای رانندگاه و عوامل تیم ها بود در هر صورت دیروز که امیدوار بودیم فراری امتیاز بگیره و گرفت توقعات ما را برآورده کرد!

  33. امیر یک مرسدس فن

    6

    0

    پرچم قرمز کمی جذاب کرد مسابقه رو
    البته تصادفه خطری بود تو استارت مجدد بوتاس
    دوست دارم بدونم واقعا مشکل از بوتاس بود یا بقیه عجله کردن
    و تبریک به همیلتون
    اولین سکوی آلبون
    ریکیاردو حیف شد
    و نهایتا راسل که دستش بسته است

  34. امیر یک مرسدس فن

    7

    0

    خوش شانس ترین راننده آلبون بود
    شاید تقدیرش اینطوری می شد که جای مرسدس ها برعکس می بود و اونوقت احتمالا بازم موقع سبقت لوییس همیلتون میفرستادش تو دیوار 😂😂😂
    فکر کن واقعا برای بار سوم لوییس سکو رو ازش می گرفت 😆😆😆

    • ALEX-ALBON

      1

      5

      آره موافقم لویس کاری جز گرفتن سکو از آلبون نداره انگار تو قراردادش بندی داره که نوشته شده آلبون اگه نزدیکت شد یا سکو نمیگیره یا نصف پول قراردادت پر خخخ
      شوخی بود.

  35. Kamran Schlageter

    5

    1

    دوستانی که دارن در مورد آلمانی نبودن مرسدس صحبت میکنن واسم خیلی جالبن کاری ب حواشی ای که خودتون نتیجه گیری میکنید ندارم یا اینکه هنوز اتفاقی با اسپانسری چیزی نیفتاده رو ملاک میدینم ندارم فقط خوب گوش کنید که بعد از پیروزی های پیا پی مرسدس سرود چه کشوری با احترام پخش میشه به ب نظرایی که میدید خوب فکر کنید دایملر این صحبتاتونو بخونه کلی میخنده زنده باد همگی 🖤🖤🇩🇪🇩🇪🍻

  36. Gasly10

    3

    4

    کار کیمی خوب بود 😍
    ولی کار کیمی یه جای دیگه واقعا فوق‌العاده بود اون این بود تو یه حرکت هم مکس و هم پیر گسلی dnfکرد یعنی این کار فقط از دست کیمی برمیاد.😡😡😡

    • Kimi-Matias Räikkönen

      2

      4

      عه نکنه یادت رفته این گسلی بود که فرمونشو داد سمت کیمی بعدش برخورد کردن و بعدش کیمی مستقیم زد به مکس مقصرش گسلی بود اگه فیلمو نگاه کنی گسلی اول زد به کیمی

  37. Saeedreza

    6

    2

    جیوو صغیر بعد سیفتی کار قبل از شروع مجدد يه استارت انفجاری زد خیلی انفجاری بود ترکش انفجارش سه تا ماشین رو هم زمان با خاک یکسان کرد
    اینم از انتخاب فراری واسه آلفا

  38. Wwe.f1.77

    3

    3

    باسلام یه سوال داشتم ازبچه های سایت چرا برای هرگرندپری یه پادکست نمی رین خواهشن پادکست هارو بیشتر بکنین خیلی خیلی خوب من خودم حداقل4بار هرپادکست گوش می دم

  39. mahyar

    8

    1

    اول این که تسلیت میگم به جامع ورزشی . خدا بزرگه و ی روز خوب میاد ….
    اما بریم برسیم به بحث امروز ، قشنگ اگه مکس موتورش سالم میموند همیلتون رو توی استارت می‌گرفت و ی مسابقه جذابی رو می‌داشتیم ، هوندا خیلی خوبه توی سبقت از ریکاردو دیدیم .
    اما در کنار خوب بودنش اصلا قابل اعتماد نیست .

  40. ...m6...

    5

    3

    اول از همه یه تبریک جانانه به لوئیس عزیز💜 بابت ۹۰مین پیروزیش و یه قدم دیگه نزدیک شدن به رکورد برد شوماخر….

    دوم اقا شما مگه قبول نکردید فراری ضعیفه و لکلرک و فتل قرار نیس نتیجه بگیرن…دیگه فتل یا لکلرک کدوم جلوتر باشه دیگه مشخصه دیگه ما شاهد افت فتل هستیم و عملکرد بهتر لکلرک حالا خودتون هرچی دوست دارید دلیل براش بزارید….ولی دیگه مغزمونو تلیت نکنید هر مسابقه….

    خواهشا نگید خو نیا سایت نم کامنتارو نخون ک اصن نمیشه میخوای یه تبریک بگی پنجاه هزار تا کامنتو باید رد کنی

    سوم اقا شما طرفداری از راننده ی خودتو بکن لزومب نداره ##درباره ی دیگران نظر بدی قهرمانی های لوییس از هر قهرمانی تو فرمول یک با ارزش تره اوکی؟ این پسر شاهکار بودن خودشو با ماشین ضعیف تر هم نشون داده کلا نمیشه اسمشو اسطوره نزاشت….

    #Teamlh

  41. امید نورمحمدی

    1

    3

    ” جهنم توسکان . با هنرمندی لوییس همیلتون. مهمان برنامه : سباستین فتل”

    دو پرچم قرمز و سه استارت و انواع تصادفات و خرابیها موجب شد تا یکی از مسابقات کلاسیک فرمول یک در پیست موجللو رقم بخورد . غیراز زمانهایی که بدلیل پرچم قرمز مسابقه در حال سکون بود و آن چند دوری که در ابتدای مسابقه پشت ماشین ایمنی قرمز رنگ زده شد مابقی مسابقه پر از سبقتهای متعدد و رقابتهای شانه به شانه و هیجان بود. از دو ماشین پیشتاز در حال رقابت بودند تا دو ماشین آخر. کمتر چنین مسابقاتی در دوران هایبرید شاهد بودیم.
    نکته منفی تصادفات برای نگارنده دلشوره و نگرانی برای راننده ها بود . در هر صحنه از تصادفات مهیب توسکان احتمال آسیبهای جدی به رانندگان وجود داشت. پیست خارج از شرایط استاندارد برگزاری مسابقه فرمول 1 بود و همین نگرانی را برای من بیشتر میکرد.
    درباره ریز اتفاقات این مسابقه دوستان و کاربران گرامی هرچه بود نوشته اند و بنده تلاش میکنم به نکاتی که برام جذابیت بیشتری داشت از منظر خود بنگرم.

    مسابقه تایم زنی همیلتون بزرگ با بوتاس خیلی جذاب بود. ریکیاردو لیاقت سکو داشت. استرول عملکرد خیره کننده ای داشت (تا قبل از تصادف). پرز چکوی همیشگی نبود و حق هم داشت. شاید یکی از صندلیهایی که بشکل بدی گرفته شد صندلی چکو بود. البته همانطوریکه قبلا هم اشاره کرده بودم همه تیمها این حق را دارند تا برای بهبود شرایط خود اقداماتی انجام دهند. همانطوریکه فراری حق عدم تمدید قرارداد با سب را داشت . ولی مشکل من با نحوه برخوردهاست و با اصل موضوع هیچ مشکلی ندارم. امیدوارم ریسینگ پوینت با پرز رفتاری خوب داشته باشد تا حداقل کمی از بار این اخراج بکاهد و بنوعی از او دلجویی کند. رانندگان هم طبق بندهای قراردادشان میتوانند به تیمهای برتر بروند و این نحوه رفتن هم برای آنها از نظر من صدق میکند. موتوراسپرت و فرمول 1 بی رحم است و شکی در آن ندارم.

    مکس اما بدشانس ترین راننده این مسابقه بود. هنوز دلیل خروج از مسابقه مونزا را متوجه نشده بودم که ابهام جدیدی برای من بوجود آمد. اگر مشکل موتوری مشابه مونزا داشته که واقعا باید به ردبول و هوندا معترض شد.

    لکلرک را قبل از شروع مسابقه یکی از کاندیدهای سکو میدانستم. با خروج مکس و ساینز و گسلی بنظر سکو برایش محقق میشد. با پرچم قرمز اول و استارت دوم او را به سکو خیلی نزدیک میدانستم ولی گویا ماشین فراری در هر مسابقه هم نوسان دارد! هواداران و طرفداران فراری باید قویا از مدیریت تیم پرسش کنند که این چگونه ماشینی است که هر 5 دقیقه یکبار عملکردش عوض میشود؟! لکلرک علیرغم تلاش ستودنی و رسیدن به رتبه سوم اما بعلت ضعف ماشین و نوسان عملکرد آن قادر به نگه داشتن رتبه خود نبود. صحنه هایی که هر ماشینی از هر تیمی یکی پس از دیگری از او سبقت میگرفتند بسیار مایوس کننده بود.

    و اما راننده موذد علاقه من سب. او که با اعلام شدن انتقالش به استون مارتین همزمان با جشن هزارمین مسابقه فراری در تیررس همه رسانه ها بود چه در تعیین خط و چه در مسابقه خیلی با انگیزه و جنگنده ظاهر نشد. بنظر میاید از این پس ارتباط بد وی با فراری بدتر هم خواهد شد و حالا هیچکدام حاضر نیستند در نقش اصلی خود بازی را ادامه دهند. بخصوص اینکه صحبتهای او بعداز مسابقه در تمجید از راسل و اینکه واقعا دلش میخواسته راسل با امتیاز مسابقه را تمام میکرده ولی نمیتوانسته این اجازه را بدهد برای من کمی عجیب بود.
    سب صراحتا گفت اگر این اجازه را به او میدادم الان در همین مکان آویزانم میکردند(دارم میزدند)! از این جمله تعابیر بسیاری میتوان کرد و پرسشهای زیادی میتوان پرسید که بنده قصد ورود به آنها را ندارم چون سب راننده مورد علاقه من است! فقط یک نکته : نمیتوانستی اجازه رد شدن به او بدهی؟ اگر اینطور است پس زمانیکه او نزدیک شد سریعتر شدی . آیا سریعتر هم میتوانستی رانندگی کنی؟ مگر قرار نیست با تمام توان و با حداکثر سرعت ممکن در طول مسابقه رانندگی کنی؟! اگر میتوانی و نمیکنی کار نادرستی است و در شان سب نمیبینم اینگونه باشد. امیدوارم من اشتباه برداشت کرده باشم.

    به هر روی بعد تمام از حرفها نمیتوانم از بزرگی لوییس همیلتون و رانندگی بینظیر او چیزی نگویم. همه کاربرانی که با بنده آشنایی دارند میدانند من سب فن هستم. اما همیلتون فراتر از هر راننده دیگری در دوفصل اخیر نشان داده است.
    در جهنم توسکان بیشترین فشار روی همیلتون بود. بعداز استارت اصلی و اول مسابقه که از بوتاس عقب افتاد توانست خونسردی و تمرکز خود را در پیستی ناشناخته حفظ کند. دو استارت بعدی و نحوه کنترل ماشین و مدیریت او بقدری پخته و عالی بود که هر بیننده منصفی گمان میکرد او بارها در این پیست رانندگی کرده. همیلتون در حد قهرمان 7 گانه جهان ظاهر شد. او در هر شرایطی عملکردی عالی از خود نشان میدهد.
    منش او و ایستادگی بر سر اصول ضد نژادپرستی او در هر مسابقه و فارغ از هر نتیجه ای قابل احترام است. لوییس همیلتون فراتر از یک راننده فرمول 1 در این فصل نشان داده. او به همه ثابت کرده قبل از راننده بودن و یا قهرمان جهان بودن یک انسان است. تلاش او برای باقیماندن سب در فرمول 1 و داشتن صندلی نیز هیچگاه از ذهن من بیرون نخواهد رفت.

    حیف است از آلبون و اولین سکوی دوران رانندگیش صحبت نکنم. بعداز هجمه ای که طی هفته گذشته با برنده شدن گسلی در مونزا علیه آلبون بوجود آمده بود همه از جمله خودم شاید نسبت به او کمی بی انصافی کرده باشیم و کسب سکوی ارزشمند سوم در توسکان برای آلبون میتواند بمانند سکوی پرتابی باشد برای آینده.

    پ.ن : من از شبکه ورزش مسابقه را تماشا کردم . گزارش جهتدار آقای گزارشگر و تمجید و تعریفهای او از لکلرک و بنوعی کوبیدن سب برای من تازگی نداشت و علیرغم همه اینها ایشان را برترین گزارشگر در میان گزرشگران پارسی زبان حال حاضر میدانم. ولی : زمانیکه لکلرک در مکان سوم بود او بارها از مقایسه تایم شیت لکلرک با “بعضیها” سخن گفت ولی با سبقتهای چپ و راستی که دیگران از لکلرک میگرفتند و لکلرک رفته رفته به “بعضیها” نزدیک و نزدیکتر میشد فرمودند حتما لکلرک لاستیک تمام کرده! بسیار هم خوب و عالی …
    بعداز استارت سوم و عدم توانایی لکلرک در رسیدن به کیمی و باز شدن فاصله حدود 3 ثانیه ای او با کیمی درحالیکه در شرایط لاستیک یکسان هم بودند ناگهان لکلرک از چشم ایشان بدور ماند و فقط و فقط به راسل و رسیدن او به سب پرداختند. اوضاع جوری شد که آقای گزارشگر دعا میکردند راسل از این مسابقه با امتیاز بیرون بیاید!
    بنظر من ایشان تحت تاثیر هیجان زیاد مسابقه و اتفاقات آن بودند و از طرفی از صبح همان روز هم با گزارش مسابقات موتو3 و موتو2 و موتو جی پی خستگی هم داشتند. تابحال ندیده بودم ایشان برای کسب یک امتیاز یک راننده انقدر هیجان داشته باشند و یا بدون ترس از فرجام یک مسابقه از راننده ای (لکلرک) اینگونه اسطوره سازی کرده باشند و بعد کلا او را از گزارش خود حذف کنند!

دیدگاه خود را بیان کنید