Register

17 + 1 =

A password will be e-mailed to you.

مکس ورشتپن با یک استارت فوق العاده پیشتازی مسابقه فرمول یک مکزیک 2021 را بدست آورد و با یک مدیریت بی نقص جلوتر از رقیب قهرمانی اش، لوئیس همیلتون از خط پایان عبور کرد تا اختلاف امتیازش با راننده مرسدس افزایش یابد.

با اینکه ردبول یک استراتژی بسیار خوب را اجرا کرد اما سرجیو پرز نتوانست در دورهای پایانی از همیلتون عبور کند اما یک سکو را در مسابقه خانگی اش کسب کرد.

دنیل ریکاردو در استارت مسابقه و پیچ اول با عقب خودروی والتری بوتاس برخورد کرد و باعث اسپین شدن راننده مرسدس شد و او رده های زیادی را در همان ابتدا از دست داد.

جدول مسابقه فرمول یک مکزیک 2021

ردهرانندهتیم زمان
1مکس ورشتپنردبول1:38:39.086
2لوئیس همیلتونمرسدس+16.555
3سرجیو پرزردبول+17.752
4پیر گسلیآلفاتائوری+63.845
5چارلز لکلرکفراری+81.037
6کارلوس ساینزفراری+1دور
7سباستین فتلاستون مارتین+1دور
8کیمی رایکوننآلفارومئو+1دور
9فرناندو آلونسوآلپین+1دور
10لندو نوریسمک‌لارن+1دور
11آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو+1دور
12دنیل ریکاردومک‌لارن+1دور
13استبان اکونآلپین+1دور
14لنس استرولاستون مارتین+2دور
15والتری بوتاسمرسدس+2دور
16جورج راسلویلیامز+2دور
17نیکولاس لطیفیویلیامز+2دور
18نیکیتا مازپینهاس+2دور
-یوکی سونوداآلفاتائوری-
-میک شوماخرهاس-

223 دیدگاه

  1. Erfan.5

    25

    10

    من که گفتم مکس و ردبول میبرن شما گفتید شتر و پنبه و شتر مرغ
    والتری هم عالی بود سریعترین دور رو هم از مکس گرفت
    پرز هم خوب بود.

    • Kave_Ferrari

      19

      11

      والتری عالی بود؟!
      تفسیر شما از عالی چیه دقیقا؟

      • Erfan.5

        14

        11

        عالی بود واقعا عالی بود
        آفرین بهش

      • محمد امین

        14

        4

        بوتاس ریسش خراب شد ، و دو تا پیت استاپ الکی براش انجام دادن و یه پیت فوق‌العاده کند ، و درگیر شد با دنیل و کلی زمان از دست داد و روحیش هم به هم ریخت ، استارت خوب بود ، منتها اسلیپ استریم که گیر مکس اومد باعث برتری اش شد

      • yousef

        18

        3

        استارت مکس خوب بود ولی از همیلتون بهتر نبود،خلا پشت بهش کمک کرد و اعصاب بمون که به خاطر دیروز خراب بود،کاملا سرجاش اومد.بوتاسم سعی کرد کاری کنه که همیلتون داخلو داشته باشه و اول وارد پیچ بشه ولی خو مکس خیلی سریع بود و نشد،حالا یه عده ای بی دلیل تو سر بوتاس میزنن.کلا مسابقه آرومی بود،ولی اینکه پرز با لاستیکای که ۱۱دور تازه تر بودن نتونست از همیلتون سبقت بگیره،ناامید کننده بود.با این سمی هم که داره سال بعد سال آخرش خواهد بود

      • Ali

        12

        14

        دقیقا!!! واقعا خندم میگیره که کسی خودش رو بوتاس فن معرفی میکنه!!! ببخشید بهیچ عنوان قصد بی احترامی ندارم اما بارها ثابت کرده یه راننده متوسطه… کاملا متوسطه… تعصب رو بذارید کنار… واقعا تو مایه های راننده های تاپی مثل مکس و لوییس و حتی یه لول پایینتر مثل لکرک و گسلی و راسل هم نیست… هوش بالایی هم نداره

      • Kave_Ferrari

        9

        12

        خدمت دوستانی که دارن از بوتاس دفاع میکنند.بنده به شخصی بحثی در مورد بدشانسی توی برخورد دور اول و گیر افتادن پشت ریکیاردو و…ندارم.
        بوتاس اونجایی قابل نقد میشه که با اینکه میدونه سال بعد صندلی مرسدس رو نداره بخاطر تیمی که چند سال انواع دستورات تیمی رو بهش داد و چیزی جز چشم نشنید و آخر سر با اخراج ازش قدردانی کرد،۲ بار میاد پیت لین واسه یه دستور تیمی دیگه بدون هیچ مقاومتی.
        البته که از نظر حرفه ای کار اشتباهی نکرده ولی بارها توی تاریخ F1 شاهد بودیم تو این موقعیت راننده به دستور تیمی توجه نکرده چون چیزی واسه از دست دادن نداشته

      • NICO ROSBERG-06

        20

        12

        خب بیاین دیگه راجع ب بوتاس چیزی نگیم..حتی آلفا هم براش زیادیه، کاری ب بدشانسی ک با برخورد با ریکاردو براش اتفاق افتاد نداریم، ایشون بااینکه در سمت تمیز پیست بودن خیلی قشنگ و تمیز بجای بستن راه مکس،یک دربازه کاملا خالی رو بهش داد تا مکس هر دو مرسدس هارو قیچی کنه..اوف بر تو ولتری،،من نمی‌دونم آیا نقشه تیم این بود که بوتاس اجازه عبور ب لویس بده یا چی اما نقشه هرچی بود مهم نیست،فقط یک نفر بگه چطور کسی که رده اول و داره و استارتش هم تقریبا خوبه می‌تونه نرسیده به پیچ یک دو تا رده رده رو تقدیم کنه بره 😑
        ب هرحال تبریک میگم ب مکس و طرفدارانش اما این روزا آمار تبریک گفتنامون ب ردبول داره خیلی معنی دار میزنه بالا..خدارو شکر ولتری رفت و راسل اومد حداقل رقابت درون تیمیمون اگه جذاب تر نشه هماهنگ تر که میشه..تبریک ب پرز هم میگم چه مدیریت لاستیکی داشت ،خدا بود ینی،، فراریا عالی بودن وتبریک بهشون و فن هاشون،مخصوصا ساینز ک با پیس عالیش و مدیریت لاستیکیش بااینکه رده رو تو استارت داده بود ب لکلرک،باعث شد با فراری مجبور به دستور تیمی ب چارلز بشن، و کیمی رایکنن هم نشون داد که واقعا اینجا کی رئیسه،خیلی دلمون تنگ میشه براش فصل آینده..وجیو هم با این پیس ضعیف از رده شیشی ک ب چنگ آغ ورد رفت به نام کجا و احتمالاً فصل بعد جیو رو نخواهیم دید..تبریک ویژه هم میگم ب فرناندو فرمانروا که عجب امتیازی رو گرفت..از کجا رسید ب کجا..هنوزم میگم حیف این بشر که نباید یک ماشین مثل فراری یا مک لارن باردبول زیر پاش باشه
        ،ریکاردو هم ک بعد اون اشتباه محض بدجوری موی دماغ بوتاس و مرسدس شد وگرنه شاید ولتری میتونست یک یا دو امتیاز و دشت کنه،،چه چهار مسابقه ای بشه در ادامه فصل.. لعنتی مرسدس قبل از ردبولا باید این بوتاس و شکست بده برای جمع کردن امتیازایی ک تک تکشان مهمه تو این چند ریس آخر ،بعد به فکر مکس و ردبول باشه☹️در ضمن کیمی با امتیازی که گرفت نیکلاس لطیفی رو در جدول امتیازات رد کرد،،درود به مرد یخی دوستداشتنی.اینم گذشت،شکر خدا که زنده بودیم بازم،،بریم بخوابیم،، شب همه خوش🚶🚶🚶

      • سامان

        15

        8

        وای از این والتری,سمت راست رو خاست ببنده که لوئیس رد نشه چپ رو باز گذاشت و مکس رد شد,هرچند هر کاری میکرد و میکردیم فایده نداشت,دم لوئیس گرم بخاطر دفاع خوب و مقام دومی,ردبول چرا انقد عجیب سریعه؟😂خوبه دیشب کُری ها رو خوندیم وگرنه چیزی واسه امشب نمیموند.لوئیس چه استرسی برداشته بود هی رادیو میکرد لاستیک خوبه؟موتور خوبه؟شاسی خوبه؟😔😔

      • بوتاس فن!!!

        17

        2

        در پاسخ به کاربر Ali
        دوست عزیز مگه در فوتبال همه طرفدار مسی با رونالدو هستن؟؟ با مثلا در ایران همه استقلال با پرسپولیس؟؟ من خودم به شخص قبل از پیوستن والتری به مرسدس فنش بودم و شما اگه رانندگیش رو اون موقع میدیدی،اصلا چنین صحبتی نمیکردی. مورد بعدی اینکه به جز امسال،شما کمتر راننده با ثباتی میبینی که این همه در خدمت تیم و امتیاز جمع من باشه در صورتی که از اینده اطمینانی نداره.(قرارداد های بوتاس یک ساله بوده با مرسدس) و نکته اخر اینکه بوتاس جزو با اخلاق ترین و ارام ترین راننده هاست و این خصوصیات باعث شده من طرفدارش بشم. طرفداری لزوما برای بهترین ها نیست.

      • امیرحسین

        12

        0

        ادمین جان مسابقه بعدی قطر نیست برزیله اشتباه زدین لطفا اسلاح کنید

      • آرشا

        5

        1

        ردبول قبل از مسابقه بال عقب وشتپن را با بال عقب ماشین پرز عوض کرده.آی آی آی

    • داریوش

      17

      6

      بوتاس ، واقعا چند سال هیجان از طرفدارای فرمول یک گرفتی
      مکس عالی
      گسلی فوق العاده
      وتل عالی
      بوتاس d:

      • yousef

        9

        9

        بوتاس اصلا براش مهم نیست دوم بشه آخر بشه هر چی بشه شده،ولی هنوز اگه فرصت باشه به همیلتون کمک میکنه

    • Ali

      14

      10

      مکس یه آینده بینظیر و طولانی در پیش داره… یه راننده جوان و در عین حال با تجربه و بسیار بسیار باهوش… تاکید میکنم بسیار باهوش…. والتری متاسفانه یه راننده متوسطه و بارها این رو ثابت کرده وقتی کل مسابقه ناتوان از عبور از ریکیاردو هست… اگه لوییس یا مکس بودن ۲ دور پشت دنیل نمیموندن!!

      • SUPER FAST 16

        15

        6

        مکسم پشت دنیل دیدیم تو مونزا!

      • Mahdi.drs

        12

        2

        دنیل لامصب ترمز گیری ش خیلی خوبه برای همین جاهایی مثه انتها مستقیمی نمیشه دیرتر ترمز گرفت وجلوش پیچید …. خدا هیچی بد بخت رو پشتش نندازه …

      • (Mahdi (CL16

        3

        3

        Maximum effort

        مکس عالی بودش تبریک به خودش و طرفداراش

        همچنین عملکرد گسلی و فراری هم قابل تقدیر بود
        تیم به این میگن وقتی فرصت هست دستور تیمی میدن وقتی میبینن نمیشه رده رو برمیگردونن

        واقعا دلم برا بوتاس کباب شد
        با اینحال معلوم بود اینجوری میشه
        امار جالب گرند پری مکزیک میگه که هیچ وقت پول سیتر برنده نمیشه که تاثیر انفجاری توو رو میرسونه

        ته دلم دوست داشتم لوییس ببرهبعد از مسابقه با دیدن قیافش واقعا ناراحت شدم

        اپدیت احتمالات:
        مکس ۸۰ درصد لوییس ۲۰ درصد
        (سابق : ۷۰ به ۳۰)
        مرسدس ۶۰ درصد ردبول ۳۵ درصد
        (سابق ۸۵ به ۱۵)

    • Erfan.5

      14

      4

      بوتاس عالی بود
      برای ردبول و مکس و طرفدار هاش
      درود بهش

      • Morteza

        5

        7

        اگه اون یک امتیاز هم نمیگرفت معرکه میشد ولی تو همون درجه عالی باقی موند

    • L.H 44

      10

      2

      به نظر من با این بی نقص بودن مکس و ماشین ردبول قهرمانی برای ردبوله امروز اگر ریکیاردو به والتری نمیخورد به نظرم الان وضعیت مرسدس بهتر بود

      • L.H 44

        2

        3

        LH44 یعنی الان امیدمون رو از دست بدیم ؟ و برای فصل بعد برنامه ریزی کنیم

    • Morteza

      11

      8

      سوپر مکس
      باورم نمیشه سوپرمکس دور اول پرواز کرد رفت جلو و پیشتاز شد با اینکه استارت تقریبا برابری با لوییس داشت
      خلاصه که خیلی کیف داد
      اوه راستی فراری هم خوب امتیاز جمع کرد برای سومی تبریک به قرمز ها

      • German man

        6

        0

        علاوه بر رقابت فراری و مک لارن
        رقابت ردبول و مرسدس هم جذاب شده!
        فاصلشون یه امتیازه!
        هر چند با توجه به پیست های که باقی مونده
        احتمال نود درصد مرسدس قهرمان شه مگر اینکه چنتا دی ام اف داشته باشن و پرز هم فوق‌العاده کار کنه

    • yousef

      3

      10

      بچه ها مرسدس چرا آپدیت نمیده اول فصل که هی نداد تا سیلور استون،بعد از سیلوراستون هم که آپدیت داد،تا حالا هیچ آپدیتی نداده به نظرم دیگه وقتشه تو برزیل یه کاری بکنن.نسبت به ردبولا خیلی کم آپدیت میدن یعنی تمام تمرکزشونو گذاشتن رو سال بعد؟

      • LH44

        12

        3

        بله.توتو ولف از اوایل فصل می گفت اپدیتی در کار نیست.الیسون دید اوضاع خرابه گفت یه اپدیت برای سیلور استون داریم.ولی در کل تمرکزشون روی فصل بعده.برعکس ردبول که بهترین شانس قهرمانی تیمی و راننده رو این فصل می بینه.
        به نظرم فصل بعد مرسدس قویی رو خواهیم دید و امیدوارم در کنار فراری. اینکه ردبول اینقدر مدیریت داشته روی کارش که فصل بعد از بقیه عقب نیوفته یا نه رو با صبر می فهمیم.نمی دونم قصل بعد چی میشه ولی ترکیب مرسدس و فراری از ردبول بهتره.البته اگه لوئیس بتونه امادگیش رو حفظ کنه.

      • Mahdi.drs

        10

        3

        آره ردبول تمرکز امسالش زیاد احتمالا سال بعد به خوبی مرسدس و فراری نشن… ولی اگه بشه و سه تیم برابر باشه دیگه فصل پشم ریزونی میشه

    • Amir.Redbull99

      11

      4

      دیشب چقدر گفتی مسابقه فرداست مکس میبره 30 تا دیس میخوردی 🙂

    • Elahe

      12

      3

      تبریک به طرفدارایه ردبول و مکس و بوتاس….
      بنظرمن بوتا تو استارت سعی کرد لوییسو داخل پیچ جلوتر ازخودش بفرسته. و خودش مکس و پرز رو تا جایه ممکن پشت خودش نگه داره.ولی خب نقششون نقش برآب شد.اونم بخاطر اسلیپ که خود بوتاس ناخواسته به مکس داد و اونم نهایت بهره رو برد
      دررابطه با عدم سبقت پرز میتونم به راننده های لپی اشاره کنم که خیلی به کمک لوییس اومدن . و لوییس نهایت بهره رو ازشون میبرد… کاملا مشهود بود که وقتی پرز آزاد میشد فاصله زیریک ثانیه می اومد. ولی درست همون لحظه بازم به راننده ای لپی میخوردن وفاصله زیادمیشد . فک میکنم اگه دو دور پرز تورقابت بدون راننده های لپی با لوییس میتونست باشه احتمال فراوون پودیوم دوم میگرفت(بخاطر لاستیک تازه تر و برتری ماشین ردبول تواین مسابقه)

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        5

        4

        elahe
        نکته اول که فرمودین اگه بوتاس میخوایت به لوییس راه بده قطعا در اولین فرصت به محض استارت فرمان رو به سمت چپ میداد سمت ریسینگ لاین اصلی تا لوییس هم خودشو برسونه پشتش و اسلیپ استریم بگیره و بعدش سر پیچ راه بده که لوییس ازش عبور کنه که دقیقا برعکس این قضیه اتفاق افتاد و بعد از استارت دستشو داد سمت راست و روی لوییس و دقیقا لوییس رو دفاع کرد و اسلیپ استریم و ریسینگ لاین رو تقدیم به مکس کرد بدون هیچ دفاعی و مکس راحت از دوتا مرسدسا رد شد .

        نکته دوم بازم برعکس فرمودین ، ماشین های لپی بخاطر باد کثیف که به لوییس میدادن باعث کند شدن لوییس میشدن و پشت اونا که میرسید فاصله به نیم ثانیه هم رسید طوری که لوییس حتی به ماشین لپی هم نمیرسید بخاطر باد کثیفش و توی رادیو هم گفت ، ولی به محض سبقت از لپی ها و هوای تمیز یکم فاصله مینداخت و حدود ۱/۵ ثانیه میرسوند .

    • @sebvr

      13

      1

      رفیق
      هر کسی میتونه طرفدار هر راننده ای باشه
      برای من و شما که این بیرون نشستیم و میگیم اه چرا نرفت بیرون رو ببنده راحته ولی توی اون فشار اون سرعت تصمیم گیری سخت میشه
      نمیخوام اصلا از والتری دفاع کنم تصمیم اشتباهی گرفت ولی دیگه نباید این توهین ها رو به طرفدارانش کنین …
      واقعا درک اینطور کامنت ها برای من به شخصه سخته …

      • yousef

        4

        2

        والتری اصلا توی هلند اعلام بیطرفی کرد نمیدونم چرا ازش انتظار دارید
        اگه بعضی مواقع هم بخواد همکاری کنه به خاطر خود لویس اینکارو میکنه مگه نه اهمیتی به تیم نمیده

    • Hamoon

      6

      4

      والتری ب جای اینکه مکس ببنده لوییسو بست سر ترمزم ک فاجعه بود
      امتیاز تیمی ک پرید
      واقعا ترکوند امتیاز دور سریع اونم با دوتا پیت استاپ از مکس گرفت!!!

    • آرشا

      0

      1

      مکس وشتپن بی نقص اما بااستفاده از بال عقب ماشین سرجیو پرز…..
      آخ آخ آخ چه ورزش کثیفیه این فرمول یک😝

    • yousef

      3

      1

      رفقا اگه مکس گرند پری برزیل رو برنده بشه(و همچنین تعیین خط سرعتی رو)،لویس برای قهرمانی باید به شانس متوصل بشه چون بعد از اون اگه لویس هر سه تا ریس باقیمونده رو ببره و مکس هر ۳تاشو دوم بشه و فستست لپ هارو بازم برای مرسدس در نظر بگیریم،مکس با اختلا ف۳امتیاز قهرمانه.مرسدس برای برزیل حتما آپدیت میده.(مجبوره بده)

    • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

      6

      4

      erfan5
      بوتاس امروز واقعا عالی بود البته نه برای مرسدس بلکه برای ردبول یک روز‌کاملا عالی داشت .
      در لحظه شروع مسابقه لوییس استارت بهتری زد و‌با بوتاس بغل به بغل شد و سعی داشت خودش رو به سمت چپ پیست که مسیر تمیز و ریسینگ لاین بود برسونه که انبورد بوتاسو ببینی مثلا میخواست یافی بازی دربیاره و به لوییس راه نده و از لوییس دفاع کنه و فرمون داد به سمت راست (سمت لوییس) و ریسینگ لاین رو کامل در اختیار مکس گذاشت و مکس با اسلیپ استریمی که از بوتاس گرفت و ریسینگ لاین کاملی که در اختیار داشت به راحتی از دوتا مرسدسا رد شد و توی مسیر تمیز پیست دیرتر ترمز کرد و سبقت رو کامل کرد و بوتاس که خودشو انداخته بود توی مسیر کثیف پیست مجبور شد زودتر ترمز کنه که دنیل هم ترتیبشو داد .

      از قبل کاملا واضح بود پیست واسه ردبول هست و تعیین خط هم بخاطر فکر میکنم‌مطمئن نیستم سونودا بود که دور اخر پرز و مکس خراب شد و نتونستن دورشون رو کامل کنن خط یک استارت به مرسدس رسید .وگرنه هیچکس توقع برد توی این پیست از مرسدس نداشت و سرعت و اختلاف ۲۰ ثانیه ای مکس با لوییس نشون دهنده اختلاف ماشین ردبول و مرسدس توی این پیست هست که جای هیچ بحثی نمیذاره .

      لوییس توی این پیست عالی و بدون اشتباه کار کرد و نهایت توان ماشین رو استخراج کرد و وقتی سرعت ردبول رو میبینی متوجه میشی دفاع کردن از پرزی که لاستیک ۱۲ دور نوتر داشت و ۱۱ دور پشت لوییس نتونست ازش عبور کنه با ماشین سریعتر و دقیقا منطبق با پیست ارزش کار لوییس رو متوجه میشید .

      نکته اخر : دوستانی که بوتاس رو‌وینگ من مینامیدند یه سرچ کنن میبینن که دیروز واسه تعیین خط بال عقب مکس ایراد پیدا میکنه و وسط تعیین خط بال عقب مکس و چکو رو عوض میکنن که مکس ماشینش ایراد نداشته باشه و‌چکو دیگه مهم نبوده حتی توی پیست خانگیش . پس لطفا دیگه حرف از وینگ من نزنین .حکایت مکس و چکو حکایت فرهاد و فرزاد مجیدی واسه استقلاله😂😂😂😂

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        3

        6

        یه تبریک به طرفداران وتل ، فرناندو و کیمی بخاطر امتیازای ارزشمندشون

        عجب ریسی داشت ساینز عجب نگهداری لاستیکی کرد بینظیر بود با لاستیک ۳ دور استفاده شده استارت زد و اگه اشتباه نکنم ۴۵ دور با مدیوم زد خیره کننده بود .
        کلا روز خوب فراری و روز بد مکلارن بود تبریک به فراری فن ها
        گسلی هم خوب بود با اینکه یادمون نره الفاتائوری هم مثل ردبول ماشینش دقیقا منطبق با این پیست بود و اصلا جای تعجب نداشت و قطعا اگه سونودا هم خارج نشده بود دور یک میتونست خودشو بالا نگه داره

      • h.e.s.a.m 4️⃣4️⃣

        0

        1

        خیلی جالبه کامنتی که دیدگاه من از ریس هست ۴ تا دیسلایک خورده که طبیعیه بعضیا با من مخالف باشن پس مشکلی نیست ، ولی کامنتی که به طرفداران فراری و وتل و فرناندو تبریک گفتم ۶ تا دیسلایک دادین😂😂😂فازتون چیه رفقا؟؟؟؟

    • Mohamadhosein

      2

      1

      مکس به خاطر بچه بازی بوتاس تو استارت برد

  2. Parsa16

    13

    3

    تبریک به مکس و طرفداراش
    ردبول فوق العاده بود این مسابقه

    • L.H 44

      8

      2

      والتری انسانه
      هم تیمی کسیه که کار گروهی کنه چه برای خودش چه برای تیم الان وضعیتش چه فرقی کرده

      • سامان

        9

        3

        تصادف اول استارت تقصیر ریکیاردو,انقد فحشش دادم دیگه گلوم پاره شد,والتری یه ایراد بزرگ داشت که جلوی مکس رو نبست,همین

      • yousef

        5

        4

        والتری نیت خیر داشت ولی بد تموم شد
        قبل مسابقه گفت که میخواد به لویس کمک کنه،والتری فکر میکرد همین که لویس داخل پیچ رو داشته باشه براش کافیه ولی خوب مکس با اون ترمزگیری همه رو غافلگیر کرد.
        در واقعه مکس استثنای بود.اینقدر گیر به والتری ندید
        ولی کلا نقش والتری امروز مثل نخودی هاست انگار مهمانه

      • سامان

        2

        0

        Wolff was however unhappy with his drivers’ strategy at the start as Bottas let Hamilton up the inside but crucially allowed Verstappen to sweep past around the outside.

    • Morteza

      6

      3

      تبریک به فراری ها خوب امتیاز جمع کردن تو مکزیک نسبت به مکلارن ها
      راستی من اخرش نفهمیدم
      ساینز با شارل دوباره جاشون رو عوض کردن؟

      • Mahdi.drs

        13

        1

        چون اول لاستیک ساینز بهتر بود فرستادن جلو بعد دیدن سایز حریف گسلی نمیشه ساینز دوباره جایگاه رو به چارلز پس داد که حرکت قشنگی بود

      • Morteza

        4

        3

        ممنون بابت توضیح

      • NICO ROSBERG-06

        2

        3

        سامان
        منم همین و گفتم برو دیس هامو بشمر😂😂😂😶
        در جواب یوسف عزیز هم باید بگم داداش دیگه ولتری خیلی باز گذاشت مکس و در حد پاره باز گذاشت🙄🙃

  3. Ali Hosseini

    12

    5

    تبریک به مکس فنا و ردبول فنا.
    مصائب سبقت چکو از لوئیز می تونست برای مکس هم تکرار بشه اگه حماسه افرینی مرسدس ها توی استارت رخ نمی داد.
    ردبول به درستی شایسته قهرمانی سازندگان هست. مکس هم که دیگه هیچی …

  4. Kave_Ferrari

    15

    7

    مرسی وتل،آفرین به مکس و تاسف برای بوتاس که در حد یه ربات بدون غرور و جاه طلبی فقط میگه OK

    • Amirali

      8

      8

      دست از پا خطا کنه یک جوری میندازنش بیرون که خودشم نفهمه از کجا خورده
      راسل تو ویلیامزه ها!!

      • Mahdi.drs

        14

        1

        انداختنش بیرون دیگه یک ماه دیگه باس آلفا سوار شه…

  5. Amirali

    14

    12

    واقعا مرسدس داره چیکار میکنه با این بوتاس؟
    تو همون استارت اگر مثل آدم مکس رو بسته بود واقعا معلوم نبود چی میشد
    مرسدس تنها راهش تو همچین مسابقاتی کار با راننده دومه.چرا قدر نمیدونن؟چرا انقدر پر اشتباه شده این تیم؟
    بازم گلی به جمال لوییس که پرز با اون ماشین ردبول قدرتمند رو پشت خودش نگه داشت
    فقط میخوام ببینم بازم کسی هست شکی در برتری ماشین ردبول داشته باشه یا نه…
    برزیل رو لوییس جلوتر تموم نکنه باید با قهرمانی خداحافظی کنه

    • Erfan.5

      12

      8

      شتر در خواب بیند ………
      برزیل هم برای ردبول هست

      • Amirali

        12

        3

        جواب دندان شکنی بود
        ولی این جواب رو هم از من داشته باش:
        برزیل قراره بارون بیاد

      • محمد یاسین

        5

        4

        ردبول تو برزیل دست بالاتر رو داره مثل همین مکزیک

      • Hamoon

        5

        3

        اگه ب گفته امیر علی بارون باشه همه برابرند هیچکی دست بالاتر نداره
        کلی اتفاق ممکنه پیش بیاد

      • ...m6...

        3

        9

        بسه کری خوندن بسههه
        شتر و پنبه و فلان و بیسار
        یه دقیقه بشینین از مسابقات لذت ببرید
        غول ردبولو امسال نمیشه شکست داد ول کنید دیه

      • محمد یاسین

        5

        2

        شما رو به فصل2016 و برتری مکس با ماشین 2-3 گرید ارجاع میدهم در باران

    • Kave_Ferrari

      13

      3

      من بعنوان یه فراری فن شکی در برتری نسبی خودروی ردبول بخصوص تو این مسابقه ندارم.شما در مورد برتری مطلق خودروی مرسدس توی ۱ دهه اخیر تا قبل از قوانین امسال، نسبت به کل سازنده ها چطور؟شکی داری؟

      • Amirali

        12

        1

        کسی شکی داره؟

      • Kave_Ferrari

        14

        3

        حقیقت اینه خود من هر زمان تو سال های گذشته اینجا مطرح کردم بخش زیادی از موفقیت ها و رکورد شکنی های همیلتون مدیون خودروش هست کلی دیس خوردم و کلی هم کامنت مخالف.

      • Amirali

        13

        1

        همیلتون تمام موفقیت هاش رو مدیون خودروش هست
        هر راننده ای همینطوره عزیز
        منتها فقط 2020 میتونیم بگیم یک راننده در حد بوتاس هم قهرمان میشد!
        اون ماشین هم برای موفقیت مدیون لوییسه

      • NICO ROSBERG-06

        6

        3

        …m6… غول ردبول؟؟؟😂😂😂 در بدبینانه ترین حالتش یکمی از ما بهترند…غول؟؟؟ این اولین سالیه ک همیلتون داره با یک راننده تاپ رقابت می‌کنه واگر میخواد ب همه ثابت کنه که تمام قهرمانی هاش بخاطر ماشین نبوده و دهن منتقدانش و ببنده،باید بتونه از پس مکس بر بیاد..

    • Sebmm

      8

      1

      بله دقبقا
      این نظرت کاملا درسته و ب جا امیر علی

    • Ali

      11

      16

      امیر علی تو پنجاه درصد پیستها مرسدس دست بالا رو داره… ردبول واقعی رو در رده های پرز جستجو کن… هر راننده ای (غیر از لوییس که معتقدم هوش بینظیری داره مثل مکس) اگر جای مکس وستپن راننده اول ردبول بود بهیچ عنوان با همین ماشین بقول شما قدرتمند هم نمیتونست حریف مرسدسها بشه… دقیقا رتبه های پرز در طول کل فصل میتونست رتبه های نرمال ردبول باشه…. تفاوت رو داره خود مکس رقم میزنه… شما واقعا به تفاوت راننده ها قائل نیستین؟!!! فقط ماشین مهمه؟ چرا اینقدر بی انصافین!!! من مطمئنم مکس یا لوییس اگر امسال تو مک لارن هم بجای نوریس بودن الان برای قهرمانی فصل شانس داشتن

      • Amirali

        10

        4

        عزیز جان تو خودت میگی هوش لوییس رو مثل مکس میدونی و در تمام متنت این دو نفر رو در یک حدود در نظر گرفتی
        بعد میگی مکس میتونه دوری هفت دهم از لوییس همیلتون افسانه ای سریعتر باشه؟اصلا با عقل جور در نمیاد حتی اختلاف لطیفی با راسل هم انقدر نیست که تو میگی.هیچ دو راننده خوبی انقدر با هم فاصله ندارن.
        من به تفاوت راننده ها اعتقاد دارم،ولی تو مسابقه ای که حداقل اختلاف دیگه دوری هفت دهم نباشه.دوری هفت دهم یعنی یک سال دوست عزیز

      • Amirali

        14

        7

        پرز اولین فصلشه اومده و فلسفه این ماشین کلا با هرچی میدونسته زمین تا آسمون تفاوت داره و تازه کم کم داره عادت میکنه
        چرا اینطوری مقایسه میکنی؟مکس همونیه که اگر دنی ریک اونقدر دی ان اف نداشت ازش شکست سختی میخورد.چرا با ریکیاردو مقایسش نمیکنی؟یکی سال اولش آلونسو رو میبره و یکی هم به ریکیاردو میبازه و بعد شما میگی دومی از اولی دوری هفت دهم سریعتره!عجیبا غریبا

      • Morteza

        7

        5

        وقتی نظر شما رو خوندم یاد چکو افتادم که میگفت هر مسابقه دارم بیشتر از مکس یاد میگیرم چطور حداکثر توان ماشین رو بکشم بیرون

      • Morteza

        5

        5

        منظورم نظر ali بود اشتباه نشه یک وقت

      • Ali

        7

        6

        پیست مکزیک رو قبول دارم ولی پیستهای دیگه ای که پیچهای کند کمتر داره و کفیهای زیادی داره واقعا مرسدس دست بالاتر رو داره…. همین پیست مسابقه امریکا اگه مکس لوییس رو آندرکات نمیکرد بهیچ عنوان نمیتونست ازش رد شه

      • Amirali

        4

        2

        علی جان اونجا هم خودت میگی که مکس برتری استراتژی داشت،حالا شما میگی مرسدس سریعتر بود من میگم ردبول،ولی بدون اختلاف مکس و همیلتون خیلی کمه،خییییلیییی کم

      • (Mahdi (CL16

        1

        2

        هیچ کس به معنی واقعی نمیتونه دو راننده رو مقایسه کامل کنه مگر اینکه

        ۱) هم تیمی باشن
        ۲) زمان ورودشون به تیم یکسان باشه

        وگرنه دلیلی نداره هاس بیکار باشه بیاد چند ملیون به مازپین بده چیزی زیاده رانندست
        مثلا کالوم ایلوت در صدر f2 هست اما پاریال جزو گزینه ها بود

      • NICO ROSBERG-06

        0

        0

        Ali بشدت با شما موافقم،، لویس و مکس فوق العاده هستن،، و وجودشان تو هر تیمی,حد اقل ۱۰۰امتیاز بیشتر به نفع اون تیمه.

    • Mahdi.drs

      8

      2

      در اینکه توی مکزیک و برزیل قوی تر هست ردبول که همه یک ماه دارن میگن… ولی بازم برتری ردبول توی کوالی دیدیم اونقدر هم نبود و پرز ۱۴ دور لاستیک اش نو تر بودن اگه نمی‌توانست پا به پا لوییس بره عجیب بود…اگه لوییس ۱۴ دور لاستیک نو تر پشت پرز داشت ازش رد شده بود
      به نظر میاد ردبول بعد اومد آدرین به تیم یک دهم سریع تر شده … شایدم به خاطر پیست ها …

      • جواد

        6

        1

        این چه حرفیه؟. هر کسی لاستیک نو داشت باید از جلوییش رد بشه؟بوتاس چرا از دنیل رد نشد؟ پرز رو با همیلتون مقایسه نکن. قهرمان هفت دوره جهانه. باید پرز توی تابلو افتخاراتش بنویسه من به فاصله زیر یک ثانیه همیلتون رسیدم

    • German man

      4

      3

      نگران برزیل نباش
      اون مال ردبوله
      اما مرسدس باید تو پیستای خودش بهتر کار کنه
      سه مسابقه خاور میانه ماله مرسدسه
      اما اگه به اون مسابقات بی توجهی کنند و بخوان برزیلو بزور بدست بیارند،هردو رو از دست خواهند داد

  6. Hamid esm

    10

    10

    بوتاس بی خاصیت ب جای بستن بیرون پیچ گند زد و مرسدس و همیلتون را ب فنا داد همون بهتر ک اخراجش کردن

  7. ali ajami

    6

    16

    نمیدونم چرا خیلیا داشتن مقاومت میکردن خب وقتی تو آستینی که همیشههههه مرسدس برده ردبول میبره دیگه مکزیک و برزیل که اصلا جای صحبت نداره
    تبریک به ردبول و یه تبریک جانانه به فیا که همون قدر دامیننتی مرسدسو داده به ردبول و باز هم بی مزه کرده ریس هارو

    • Mahdi.drs

      12

      4

      مسابقات بی هیجانه؟؟؟!!! دیروز مرسدس پول گرفت توی ریس به خاطر تصادف بوتاس و دفاع ضعیف ش باختن
      در مورد بی هیجان بودن مسابقات هم احتمالا نظرتون اینه که ۲۰۱۴ و۲۰۲۰ حتما با هیجان بودن مگه نه؟

      • ali ajami

        4

        12

        اره خوشگلم قربونت برم اختلاف 20 ثانیه نفر اول و دوم یعنی ریس بیمزه

      • LH44

        7

        1

        بحرین 2014 هیجان نداشت؟؟؟؟؟؟

      • Mahdi.drs

        8

        2

        خوشگل نیستم حقیقتش بیشتر میخوره سیبیلو صدام کنن ولی مرسی از لطفت

      • محمد یاسین

        4

        1

        2014 مسابقات خوب کم نداشت مثل موناکو و بحرین اش
        2020 هم یک اتریش فوق العاده و یک ترکیه عالی داشت

    • NICO ROSBERG-06

      3

      1

      امسال اولین فصلیه ک بعد از سالیان دراز دارم از تک تک ریساش لذت میبرم،واین طبیعیه ک طرفدارای یه راننده براشون خسته کننده باشه ریس ها و یه راننده دیگه ،پر از جذابیت،آرزو میکنم لویس مکس و شکست بده و مرسدسم قهرمان کنه تا تو تاریخ فرمول ۱ ب تنهایی ۸قهرمانی داشته باشه اما خب به نظرم با این مکس و این وضعیت خیلی بعیده مگه دی ان آف مکس کمکی کنه بهمون

  8. Amin44

    12

    3

    حتی اگه بوتاس مثل فتل تو استارت ۲۰۱۹ همین پیست دفاع میکرد باز هم نمیشد جلوی برد مکس رو گرفت،به راحتی میتونس دوری ۷ دهم سریعتر بره
    ولی دیگه کنترل کرد،هر چند که بوتاس تو ترمز گیری خیلی بد بود…
    بحث ماشین برتر و سریعتر خیلی وقت پیش مشخص شده بود فقط بهتره که برخی دوستان باورش کنن!
    در نهایت یه معجزه مثل دی ان اف از مکس می‌تونه لوییس رو قهرمان کنه…

    • Ali Hosseini

      9

      8

      مکس dnf هم بشه بازم قهرمانه.
      ولی توی این پیست و هوای کثیف این ماشین ها و گرمایش ماشین پشتی، اگر والتری اشتباه نمی کرد، قرار نبود بازم مکس هر دور 0.7 ثانیه فاصله ایجاد کنه. و مطمئنا شرایط خیلی فرق می کرد.
      چکو خیلی سریع فاصله با لوئیز کم کرد ولی توی سبقت گیری موند دقیقا مشابه لوئیز و مکس توی استین.
      مکس واقعا پخته رانندگی می کنه شایسته قهرمانی هست.

    • mahdi arabi

      12

      8

      تو چهارتا پیست اسپا و مونزا و سوچی و ترکیه دست بالاتر رو به وضوح مرسدس داشت

      اینکه همیل و مرسدس نتونستن از اون چهارتا مسابقه استفاده کنن دلیل برتر بودن ردبول نیست

      یادمون نره تو باکو همیل 25 امتیاز مفت رو خیرات کرد وگرنه همین الانم با 3 امتیاز صدر بود

      • Arvin.Hamilton 44

        12

        11

        اسپا که دو دور پشت سیفتی کار تموم شد رفت
        مونزا هم که مکس رفت رو لوییس
        سوچی هم که لوییس برد
        میمونه یه ترکیه که شاید حق با شماست

        نه رفیق اصلا ردبول برتر نیستا،مکس و چکو با نبوغشون این همه گپ باز میکنن! دیگه همه قبول دارن ماشین برتر دست ردبوله!

      • yousef

        7

        8

        البته مجارستان و سیلور استون هم یادت نره مگه نه الان مکس قهرمانی زوذ هنگامشو جشن گرفته بوذ

      • V@ltteri it's J@mes

        12

        12

        یادمون نمیره تو سیلوراستون میزنی و در میری 25 تا خودت میگیری ، حریفت هم میفرستی بیمارستان
        یادمون نمیره به بهونه ی بارون با ایتس جیمز ماشین اول که رد میشه ، تو پیچ یک همه رو جارو میکنی
        اینا هیچوقت یادمون نمیره
        دوره ی همیلتون تموم شده است ، اینقدر بحث ماشین و مد مکس و نکشید وسط
        همیلتون تو یک دهه ی اخیر بهترین ماشین رو داشته ، امسال که شرایط مساوی یا یکم نزدیک شده زورش نمیرسه
        سال دیگه قشنگ تر هم میشه ، چون 4،5 تا مثل مکس با خودروی یکسان میان
        HAMMER TIME
        D:

      • Amirali

        10

        12

        این ولتری ایتز جیمز کیه؟
        من تا حالا کمتر دیدمش
        بگید سازندگان انیمیشن غارنشینان بیان قسمت سه رو از رو ایشون بسازن

      • NICO ROSBERG-06

        4

        3

        از این بحث کدوم ماشین بهتره خواهشاً بیاین پایین ،سرمون درد گرفت😶امسال مکس خیلی عجیب،بی اشتباهه.

    • Mahdi.drs

      7

      3

      آره پیست برا ردبول اگه جلو هم بودن احتمالا اندر کات. میشدن

    • German man

      6

      0

      نیازی به معجزه نیست،نا امید نباشید!
      سه پیست خاور میانه ماله مرسدسه
      این نظر همه کارشناسان است
      فقط پیست خیابانی جده هست که ردبول یکم شانس داره

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        نظرتون درسته ولی به نظر من اگه ردبول ومکس برزیلم با برد رد کنند کار لویس برای قهرمانی خیلی سخت میشه..

  9. جواد

    14

    2

    عجب مسابقه ای. مکس بی نقص و عالی. لوییس عالی بود قدرت ماشین ضعیف تر از ردبول بود. پرز هم واقعا پا به پای لوییس پیش اومد. اولین سکوی راننده مکزیکی در پیست مکزیک. پدر پرز از خود چکو خوشحال تره

  10. محمد امین

    14

    3

    عجب ریسی بود ، بیشتر از هر ریس دیگه برای من نکته داشت
    اول از همه تبریک به مکس فن ها و ردبول فن ها ، ریس عالی داشتن و بدون اشتباه تقریبا
    همیلتون فوق‌العاده بود ، بیشتر از همه ریسش رو مدیریت کرد ، واقعآ باورم نمیشه که نذاشت پرز رد بشه ، خیلی خوب مدیریت کرد
    پیچ یک بدی داشتیم ، بیشتر از همه برای بوتاس ناراحت شدم که ریسش کلا خراب شد ، می‌تونست روی سکو باشه ، شده بود موش آزمایش مرسدس ، و پیت بدی هم داشت ، اگر این پیت رو فراري کرده بود تا خود ایتالیا بد بیراه  میخورد
    فراری خیلی باحال بود ، پیت ساینز رو ۱۲ دور دور تر انجام دادن تا با فرش تر بودن تایر ها بتونه گسلی رو بگيره،  و وقتی دیدن نتونست گفتن بیا پایین موقعیت رو بده لکلرک ، چونکه لکلرک هم موقعیتش رو داده بود به ساینز ، درکل هردوشون خیلی با جنبه بودن
    درکل فراري عالی بود ، دو تا پیت عالی داشتن ، بهترین پیت استاپ ها از نظر مجموع زمانی برای هر دو راننده در کل گرید این مسابقه  و این پیشرفت خیلی خوبی هست و حسابی مکلارن رو تحقیر کردن
    ریکاردو عجب مدافعی هست ، کل ریس داشت بوتاس رو دفاع می‌داد،  به نظرم خوب بود ، هرچند ماشینش رقابتی نبود ، درکل مکلارن پیس نداشت ، لندو هم نتونست از الونسو رد بشه
    الفاتایوری نزدیک ترین شبیه ترین ماشین رو از لحاظ فنی نسبت به ردبول داره و در این گرند پری موتور هوندا بهترین بود و گسلی خیلی راحت تونست چهارمی خودش رو به دست بیاره ، دمشون گرم
    سبقت های خیلی ریزی و قشنگی داشتيم،  سبقت آلونسو از راسل و استرول از راسل  بی نظیر بود،  همچنین سبقت لکلرک از همیلتون 
    پرز عالی بود  ، فکر نمیکردم آنقدر سریع باشه
    بازنده ی امروز مرسدس بود ، هم از نظر فنی ، مخصوصا برای بوتاس و هم از نظر ماشین که پیس کمتری داشتن ، مکلارن هم همینطور
    برنده ها ، فراری،  ردبول و فتل و گسلی بودن

    • Morteza

      6

      4

      ممنون بابت تبریک و
      بابت نظرت محمد امین جان
      تقریبا به بیشتر نکات اشاره کردی
      دمت گرم

    • Hamoon

      8

      1

      نکته مثبت ریس برا ما فراری فن ها گرفتن ۱۷ امتیاز بیشتر از مکلارن ها بود و همکاری عالی ساینز و لکلرک
      برا ما بهتر از این نمیشد
      سومی نزدیکتر شد

  11. Amirali

    11

    8

    یک برزیل رو بالاتر تموم کنید بقیش باز ماشین نزدیک تره به ردبول
    واقعا انقدر بت سازی از مکس مهم بود که یک فصل هم صبر نکنن تا قوانین عوض بشه؟

    • ali ajami

      7

      6

      شوخی میکنی دیگه نه ؟ برزیل از اینم بدتره اینجا 20 ثانیه بود ببین برزیل چی میشه

      • Amirali

        9

        14

        شوخی نمیکنم برزیل باید لوییس بزنه به مکس هیچ راه دیگه ای نداره
        این همه شعار دادیم که این راننده ها گلادیاتورن و فلان و چنان ولی هیج عطشی برای پیروزی در این افراد دیده نمیشه بعضا
        هر مسابقه یک جوری باید سعی کنی مسابقه حریفت رو خراب کنی نه اینکه انقدر محتاط باشی،دقیقا مثل مکس

      • Mahdi.drs

        16

        2

        داداش اگه از عمد بزنه به مکس و تشخیص بدن بلک فلگ می‌ره که۲۵ امتیاز می‌ره تو پاچ اش … مگه فیلم هندی هست که بزنه در بره

    • Mahdi.drs

      10

      1

      مگه فیا بابای ردبوله داداش؟

  12. Ali🦁1

    13

    6

    اول خطاب به دوست لوئيس فن بگم که به این میگن لوله کردن در استارت، نه استارت آستین.
    چه حالی داد بهمون مکس امشب با استارتش
    ای ول داشت.
    چکو هم خوب بود ولی حریف همیلتون با تجربه نشد.

    ماشین ردبول پیس عالی داشت و تاثیر گذاری فاصله مکس با همیلتون بیشتر پیشتازی از پیچ اول بود.

    • Kave_Ferrari

      11

      24

      با اینکه اعترافش واسم سخته ولی مکس پتانسیل تبدیل شدن به بهترین راننده تاریخ رو بالاتر از شوماخر و سنا داره

      • Ali Hosseini

        19

        7

        اول بهترین راننده تاریخ ردبول بشه بعد برسه به شوماخر و سر لوییس

      • mohammad

        14

        6

        کاوه جان یکم احساسات خودتو کنترل کن 6 سال تو مسابقاته تازه امسال بردهاش 2 رقمی شده هنوز یه قهرمانی به دست نیاورده. هم سن و سال های مکس الان داشتن از قهمانیهاشون دفاع می کردند بدون اینکه لقب های کرش و مد بگیرن

      • Kave_Ferrari

        13

        9

        دوست عزیزم محمد،من سعی میکنم تعصب رو بزارم کنار و با استدلال نتیجه گیری کنم.
        به نظرت اگر مکس تو این ۶ سال خودروی مرسدس رو داشت بازم آمار قهرمانیش همین بود؟
        از وتل با استعدادتر که نداشتیم.چجوری با خودروی فاجعه فراری از قهرمانی هاش فاصله گرفت.
        مشکل اینه ما نمیخوایم قبول کنیم قهرمانی برآیند خودرو و راننده هستش.تمام افتخارات شوماخر و همیلتون رو به حساب راننده میزاریم ولی به محض باخت راننده مورد علاقمون بحث خودرو رو وسط میکشیم.نگاه صفر یا صد کاملا زاییده تعصب هستش.
        کی میتونه اینجا با صراحت بگه همیلتون و شوماخر میتونستند تو این سال ها با خودرویی بجز مرسدس قهرمانی ها رو درو کنند؟

      • Ali

        7

        12

        شیر مادر و نان پدر حلالت با این اعتراف شجاعانت…دقیقا باهات موافقم

      • Siamak

        13

        5

        سعی کن احساساتت رو کنترل کنی !

      • Mahdi.drs

        10

        3

        مکس توی یه مصاحبه به توی بلژیک گفته بود ۶۰ درصد راننده ها توانایی قهرمانی رو داخل مرسدس دارن واین جواب رو بعد این گفت که آیا به نظرت لندو پتانسیل قهرمانی داره
        دوستانی که فک میکنم شوماخر داخل ریس پوینت یا لوییس توی هاس یا وتل توی ردبول ۲۰۱۴ به بعد می‌تونستن قهرمان بشن هم باید دوباره در مورد عقاید شون یه مقدار فکر کنن
        اینکه از مکس انتظار داشته باشین داخل ردبول ۲۰۱۶ تا۲۰۲۰ برای قهرمانی جهان بجنگه مضحکه …در واقع اینکه انتظار داشته باشین خود جیم کلارک و سنا هم توی ردبول توی چند سال قبل قهرمان بشن مضحکه… این نظر که توی ۶ سال چرا قهرمان نشده مکس اگه راننده خوبیه جوابش ساده هست … چون ابزارشو نداشته مثه وتل و آلونسو و رایکونن و لکرک که ابزارشو نداشتن ..

      • mohammad

        8

        5

        قطعا کاوه جان
        خودرو نقش اصلی و بعد تیم و بعد یه هم تیمی خوب چیزی که لوییس تو این سال ها داشته و کسای دیگه نداشتند و امسال مکس داره

        از نظر من که یه طرفدار سب هستم تو این سال های برتری مرسدس کسای مثل دنی ریک- آلونسو- سب تو مرسدس بودن قهرمان می شدندهر کدم یه ویژگی برای این کار داشتند

      • Hamoon

        4

        11

        فتل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اگه کمتر گند میزد شانس قهرمانی داشت
        افتخار خیلی بزرگیه راننده فراری بودن.
        شما هم فقط اسم کاربریت فراری و کارت توهین ب فراری

      • German man

        7

        2

        پتانسیل رو که خیلی ها دارند ولی خب افراد کمی ازش استفاده کامل میکنند
        مشکل مکس عدم ثباتش بود که امسال تقریباً برطرف کرد
        اما فتل پتانسیل کامل برای دست نیافتی شدن داشت که خب هم ماشینش و هم برخی اشتباهات خودش این پتانسیل رو نابود کرد
        من بین نسل جدید به شارل خیلی امید دارم
        مگه اینکه راسل یه مرسدس خیلی قدرتمند بگیره

      • محمد یاسین

        4

        2

        هامون فتل گند زد یا گاراژ تیم محبوبتون فتل تو 2012 و 2010 ثابت کرده که با ماشین برابر میتونه قهرمان باشه

      • mohammad

        0

        3

        یه مرور از یه جایی دیدم برای سال 2017 تنها اشتباه فتل باکو بود و جز اون اشتباه دیگه ای نداشت
        برخی دوستان باید کمدین میشدن

    • Hossein44

      14

      2

      طبق آمار استارت مرسدس از همه بهتر بود و مکس فقط خلا پشت داشت و بس
      و یک پیام دارم برای ریکیاردو عزیز
      و اینکه چرا به پرز که از قصد از مسیر اصلی نرفت و راهش رو کوتاه کرد اخطار ندادن

      • Morteza

        7

        2

        فک کنم چون تصادف شد
        ولی نمیدونم اگه کسی دقیقش رو میدونه بگه

    • Amirali

      15

      5

      علی جان ظاهرا آمار استارت که خود کارگردان تو مسابقه نشون داد رو ندیدی
      استارت لوییس بهتر بود و سریعتر واکنش نشون داده بود،بوتاس هم اسلیپ استریم داد و هم بیرون رو باز گذاشت و باعث شد مکس رد بشه،در کل مکس استفاده کرد از موقعیت ولی اینکه بگیم استارت بهتری داشت کاملا اشتباهه

      • Mahdi.drs

        10

        1

        آره عملکرد لوییس سریعتر بود و اسلیپ ستریم و دیر تر ترمز گرفتن نتیجه رو کلا عوض کرد

    • Ali🦁1

      11

      7

      دوستان من بیشتر منظورم رو استارت، دیر ترمز کردن و زودتر وارد پیچ شدن هست که مهارت حیرت انگیزی نشون داد از خودش.

      بوتاس هم باحال بود مکس لپش کرد مجبور شد باز بره تایر عوض کنه برای فست لپ.

    • Ali

      8

      7

      یعنی تو پیچ اول که مکس دو تا مرسدسها رو فرستاد اونجا که عرب نی انداخت چنان فریادی زدم که مادرم نگران بود سکته نکنم…. ولی موقع پودیوم که لوییس داشت عرقهاش رو پاک میکرد و سرش رو پایین انداخته بود دلم براش سوخت…. مکس امسال در مجموع بینظیر بوده و پیشاپیش نوش جونش قهرمانی…. از سه چهار سال پیش که رانندگی متفاوت و تهاجمی و جسورش رو میدیدم حدس زدنش کار سختی نبود که روزی با پخته تر شدن رانندگیش و کنترل هیجاناتش جنم قهرمانی رو داره

      • Morteza

        8

        4

        با اینکه خودم بی نهایت منتظر قهرمانی مکس هستم و ثانیه شماری میکنم براش
        ولی بنظرم هنوز زوده برای تعیین قهرمان و باید مسابقات بعدی رو ببینیم چی میشه
        انشالله که همه چی به خیر و خوشی به قهرمانی مکس ختم بشه

    • Hossein 123

      7

      2

      لوله کردن بوتاس واقعا خیلی کیف داد (مرسدس فنم ولی واقعا مکس و لوییس نشون دادن دو لول سر ترن)
      حتی یک ترمز درست حسابی هم نگرفت!
      دو رده تو استارت داد! تازه استارتش هم بهتر بود

    • mohammad

      0

      2

      یه مرور از یه جایی دیدم برای سال 2017 تنها اشتباه فتل باکو بود و جز اون اشتباه دیگه ای نداشت

    • NICO ROSBERG-06

      1

      0

      Ali🦁33 تبریک میگم به شما،بخاطر این برد

  13. Kave_Ferrari

    14

    7

    واقعا چرا هوادارای همیلتون نمیخواستند قبول کنند خودروی مرسدس تا سال گذشته یه سر و گردن از همه بالاتر بود.خوب ایرادش چیه خودروی قوی داشته باشی.
    کسی توانایی همیلتون رو زیر سوال نمیتونه ببره ولی اون مقدار از فاصله با نزدیک ترین رقیب هاش و اون تعداد رکورد شکنی هم صرف مهارت راننده اصلا امکان پذیر نیست.

    • ali ajami

      13

      9

      ما که قبول داریم مرسدس 2020 بی نظیر بود ولی دوستان ردبول فن معتقند مکس داره تو ماشین ضعیف تر یا اگر پشیزی انصاف داشته باشن برابر لوئیس رو شکست میده

      • Kave_Ferrari

        16

        5

        چیزی که مشخصه امسال خودروی ردبول نسبت به مرسدس با اختلاف خیلی کم دست بالا رو داره.
        نتیجش هم اختلاف امتیازی که مکس با همیلتون افسانه ای شده.
        پس بازم حرفی رو میزنم که چند ساله اینجا گفتم.سطح راننده های تاپ لول مثل همیلتون.مکس و وتل اونقدری اختلاف نداره که یکی چند سال رنگ قهرمانی رو نبینه اون یکی همه رکوردها رو جابجا کنه.
        برایند اختلاف سطح راننده و خودرو تعیین کننده قهرمان هاست.

      • Morteza

        8

        5

        ما قبول داریم ردبول با اختلاف کم بهتره ولی امسال مرسدس هم بعضی از ریس ها ماشین برتر رو داشته
        حتی همین مسابقه هم که برد
        توی تعیین خط یک تیم دیگه یک دو کرده بود
        به ستاپ و کلی مسئله دیگه هم برمیگرده
        ولی من بشخصه قبول دارم امسال پکیج بهتر برای ردبوله نوش جونشون
        نه صرفا ماشین بهتر منظورم راننده و گاراج بهتر هم هست

      • ali ajami

        10

        3

        مکس33فن و مرتضی عزیز
        من به شخصه لذت میبرم از رانندگی مکس ولی حرفم با اون دسته از مکس فن هایی هست که میان مینویسن حالا که ماشین ها برابر شده مکس 20 ثانیه جلوی لوئیس تموم کرد پس یه لول ازش بالاتره.همین که کسی بگه ماشین امسال برابر بوده نشان از تعصب بیخودش داره

  14. Danyal_5

    8

    5

    تبریک به طرفداران مکس و پرز! من فقط نمیدونم این وسط ریکیاردو با بوتاس مشکل شخصی داشت یا بوتاس واقعا راننده ضعیفی بود که برای 39 دور!پشت ریکیاردو موند. یک بار هم که اسپین شد بعدش هم که پیت استاپ 11 ثانیه ای کلا کارشو تموم کرد.لکلرک هم که متاسفانه مشکل داشت یه جایی حتی ساینز بهش گفت الکی داره دفاع میکنه در برابر من و رد شد ازش.

    • Siamak

      14

      1

      تفسیرتون از اینکه لکلرک مشکل داشت و ساینز رو دفاع و معطل کرده بود غلطه !
      لاستیکهای ساینز خیلی نوتر از شارل بود ، به همین دلیل دستور تیمی برای جابجائی شون صادر شد تا ساینز شانس خودشو برای تعقیب و احتمالا سبقت از گسلی امتحان کنه . ولی وقتی موفق به اینکار نشد دوباره رده هاشونو عوض کردند و شارل بجای خودش برگشت .

    • NICO ROSBERG-06

      1

      0

      قبول کنین مرسدس امسال حداقل۳تا ریس و با اشتباهات استراتژی تقدیم ردبول کردن..مکس آدمی نیست که شما اشتباه استراتژی کنی بعد اجازه نفس کشیدن به شما بده.. برای قهرمانی ،تنها تیمی قهرمانه که یا بی اشتباه باشه یا کمترین اشتباهات و داشته باشه..مرسدس امسال که تو فشار ردبول افتادن،اصلا تمرکز سالهای پیش و ندارن.
      مصاحبه های توتو ولف و مارکو کاملا این و نشون میده.ردبول خوب یاد گرفته جنگ رسانه ای و.

  15. 🦁MILAD33

    10

    4

    استارت عالی مکس و سبقت از جفت مرسدس ها فوق العاده بود ترمز گیری بی نظیر هر چی بگم کم گفتم…
    میشه گفت مهم ترین اتفاق ریس بود بعد اون ریس سرد بی روح شد ولی چکو هم اخر کار میتونست فشار بیشتری به لوییس بیاره
    در مجموع امتیاز های خوبی جمع کرد ردبول

    • Morteza

      4

      4

      واقعا هرچی بگیم
      کم گفتیم
      از نظر من پرواز کرد دور یک رو

  16. ایرن

    15

    3

    مرسی بوتاس که روزمون رو ساخت.
    باعث شد ریکاردو که توی استارت تقریبا از فراریها و حتی گسلی هم داشت جلو میزد بره پی بازیش تا فراری بتونه خوب امتیاز جمع کنه و از مکلارن جلو بیفته حسابی.
    فتل هم دو رده دیگه کسب کرد و البته یه سبقت هم خودش داشت و امتیازات بیشتری جمع کرد.
    هر دوی اینا رو از بوتاس داریم.
    مکس هم چه استارتش و چه ادامه مسابقش عالی بود.
    گسلی مسابقه بی نقصی داشت.
    رایکونن و فتل هم همچنین.
    این پیست به شدت برای مکلارن ها نامناسب بود. جدای از اینکه عقب افتادنشون از فراری برام خیلی خوشاینده اما فکر نمیکردم انقدر بد باشن.

    • Mekaeel

      9

      3

      فتل امروز خیلی خوب بود و تونست جایگاهشو حفظ کنه
      کل مسابقه تنهایی اون بین داشت کیف میکرد:)
      راستی سبقت هم نگرفت البته تا جایی که من میدونم، به جیو و نوریس رسید که هر دو رفتن پیت

      • ایرن

        4

        2

        احتمالا درست میگید. من که درگیر دخترم بودم نصفه و نیمه دیدم مسابقه رو دیدم.
        ولی بنظر میرسید کلا توی این پیست سبقت گرفتن خیلی راحت نبود مگر اینکه تفاوت خودروها زیاد باشه. مثلا گیر کردن پرز پشت لوییس و فتل پشت جیو و بوتاس پشت دنیل…

  17. alireza ti

    8

    4

    عالی و عالی از این استارت مکس و واقعا جای سواله که چرا وقتی دوتا مرسدس از خط جلو استارت میزدن چرا چرا چرا والتری ماشینشو گذاشت وسط پیست ؟ والتری باید میومد سمت چپ و لوییس میومد وسط و‌چون مکس از چپ راه افتاد تنها راهش واسه رد شدن فقط سمت راست پیست بود که دیگه غیر ممکن بود
    ونکته بعدی اینکه مرسدس واقعا عجله داشت واسه جابجا کردن راننده هاش چون تو کفی استارت والتری باید خودشو کند میکرد تا لوییس رد شه و نتیجه شم شد اینکه مکس همون پیچه یک کارو تموم کرد مرسدس واقعا ناشی بازی در آورد و بدتر از اون راننده هاش که با این انتخاب مسیر پیست تو استارت
    تبریک هر چند من از این اشتباه به شخصه خوشحالم …

  18. Ali seb

    8

    9

    یه نکته بذهنم میرسه بنظرم فراری ساینز رو بازی داد
    میدونستن بذارن مسابقه روند عادی خودشو طی کنه که ساینز از چارلز سبقت می‌گرفت ولی به چارلز دستور دادن که به ساینز اجازه عبور بده و وقتی نتونست به گسلی برسه دوباره جاشون رو عوض کردن و چارلز جلو تر تموم کرد

    • Mekaeel

      12

      2

      اتفاقا فراری بهترین کار رو انجام داد!
      وقتی که دارن امتیازات خوب و بدون دردسری میگیرن مگه مرض دارن بزارن راننده هاشون درگیر بشن؟
      مطمئن باش اگه ساینز هم جلوتر بود همین کار رو میکردن

      • محمد امین

        11

        2

        دقیقا…
        قاعدتا چارلز حق دفاع داشت ، ولی اونایی گفتن بذار ساینز رد بشه ، ساینز که رد شد ، متونست به گسلی برسه ، و بعد گفتن که جاهایی رو عوض کنید ، منطقی هم بود ، چون چارلز با دستور تیمی رده رو داد ، وگر نه میتونست تا آخر مسابقه دفاع کنه ، ولی در اون صورت امکان تصادف بود و کلی زمان از دست می‌دادن
        فراری ریس تمیزی داشت

      • SUPER FAST 16

        9

        2

        با تشکر ویژه از دنیل ریکاردو🙏
        کلا تمام تلاش فراری این بود که از شارل استفاده کنه که برای آندرکات گسلی که حواب نداد(حداقل این شد که گسلی زود به پیت اومد و آخر مسابقه کند شده بود) و پلن بعدیشون هم کارلوس بود که سیو کنه و دیرتر بره به پیت که تو آخر مسابقه بتونه سریع باشه و به گسلی حمله کنه که در این مورد هم کلا ناموفق و حریف سرعت و رانندگی خوب گسلی نشدن ،و هردو راننده به رده های خودشون ۵ و۶برگشتن وامتیاز های خوبی جمع شد،و رده سوم سازنده ها رو پس گرفتیم،مونده رده ۵ و۶ راننده ها.

      • Mekaeel

        6

        1

        راستش رده ۵ برای لکلرک فکر میکنم در دسترس باشه ولی رده ۶ رو برای ساینز فکر نمیکنم
        ۵ و ۷ خیلی خوبه اگه بتونن بگیرن
        نوریس فکر نمیکنم اگه شرایط عادی داشته باشیم از هر دو فراری عقب بمونه

    • Hamed

      7

      1

      Ali seb
      اتفاقا این یه رسم نانوشته هست تو فرمول 1 راننده ای که احساس میکنه سریعتره و بدون دفاع و با تیم اوردر رده هم تیمیش رو میگره اگر نتونه تا آخر ریس سبقت یگیره از نفر جلوییش باید جایگاهش رو پس بده به هم تیمیش

  19. mahdi arabi

    14

    6

    واقعا سبقت مکس تو پیچ یک بی نظیر بود
    اونم از دوتا مرسدس
    مبارک طرفدارای ردبول و مکس
    شایسته قهرمانی هستن چون امسال واقعا عالی بودن

    سب هم امروز مسابقه آرومی داشت و امتیازات خوبی جمع کرد ( یه مقطع از مسابقه 8 ثانیه داشت تا استرول رو لپ کنه )

    در هر صورت اون 18 امتیاز رو مفت از سب نمیگرفتن الان بالاتر از جفت آلپین ها بود

    ریکاردو هم با اون اشتباه کلی امتیاز حساس از مکلارن گرفت و داد به فراری چون با خودش بوتاس رو هم برد قاطی باقالیا و امتیازات خوبی به فراری داد

    • محمد امین

      7

      1

      کلا مکلارن پیس نداشت ، همون نوریس هم ۴۰ ثانیه پشت فراری بود

  20. مکس مارکز⚡😺🧡

    8

    4

    خدایا زبونم بند اومده از این همه شور وهیجان چه کردن این مکزیکیا با ما امشب از هلند هم بهتر بود یعنی از لحاظ طرفدارا وجو بهترین مسابقه فصل بود به نظرم والا راستش بگم‌چند روزی بود اصلا حال وحوصله نداشتم چون یه سری اتفاقای بد برام افتاد ولی این مسابقه یکم حالمو خوب کرد وچه پدری داره سرجیو پرز واینکه سه تا عزیز شدن هفتم تا نهم واسه اوناهم خوشحالم ودراخر از مکس وسرجیو تیم ردبول وکل طرفدارای مکزیکی ممنونم حالمو جااوردن به امید جفت قهرمانی تیمی وفردی پیش به سوی برزیل🤗❤️❤️🧡🧡🥳🌟⭐😻🦁🏁🏁🏁🇧🇷🇧🇷

    • Morteza

      7

      4

      لتز گوووووو🏎🏎
      پیش بسوی ریوووو 🇧🇷🇧🇷

  21. alireza ti

    7

    8

    یعنی جای تاسف داره واسه اون عزیزانی که والتری رو مقصر میدونن در صورتی که والتری تو حوالی نشون داد که همچین راننده متوسطی ام نیست بله وقتی ساعت ها تو جلسه از این صحبت شده که والتری جاشو با لوییس عوض کنه خیلی زود و جلو مکس رو بگیره همین میشه نتیجه کاری که مرسدس بار ها و بارها و بارها در حق والتری کرده و اونو قربانی کرده جایی که من چندددددد بار استارت کفی اول مسابقه رو دیدم یه جاش کاملا مشخصه انگار والتری پاشو از رو گاز برداشت تا لوییس سریع رد شه ولی نتیجه اش این شد که مکس رد شد طبیعیه من مخالف این جابجایی نبودم ولی نه اینقدر زود و عجولانه و ناشیااااااانه خیلی شیک میتونستن تو دور دوم جابجا شن.
    یه جورابی تلافی مجارستان کت ریس ردبولا خراب شد اینجا درومد و مرسدس امتیاز از دست داد .
    یکی نیست بگه شوخی که نیست ردبولا پشت سرتونن که میخواین همین اول تو کفی جابجا بشین

    • Amirali

      12

      6

      دو قرون پول بده به فرمول یک تا بتونی آنبورد راننده هارو داشته باشی بعد بیا بگو گاز رو ول کرد
      تورو قرآن نگاه کن!
      تو فرمول یک یکی پارو از رو پدال برداره.واقعا عجب حرف هایی میزنید،این حرکات تو لیگ محلات هم قفلن

    • Seb. 5

      7

      3

      اشتباه اصلی و مرگبار بوتاس نبستن چپ بود . دستور تیمی یه چیزه ، درست اجرا کردنش یه چیز دیگه . از این تصمیمات اشتباه بوتاس زیاد گرفته ، مخصوصا امسال . تا حالا چند مرتبه به جای دفاع و بستن راه مکس خیلی راحت درو واسش باز گذاشته تا رد بشه.

      • NICO ROSBERG-06

        0

        0

        این بحث ها بی نتیجه،به نظر می رسید بوتاس میتونست جلو مکس و ببنده اما نخواست،به نظر نمی رسه بوتاس علی رقم اینکه میگه هدفش کمک ب هم تیمیشه، واقعا صادق باشه تو گفته ش‌.

  22. Arvin.Hamilton 44

    12

    1

    تبریک به طرفداران مکس و احتمال زیاد اولین قهرمانیش،مگر اینکه معجزه ای رخ بده،ماشین و راننده عالی ای دارین

    حرف دیگه ای نمیتونم بگم فقط میتونم بگم دمت گرم لوییس که اونجوری دفاع کردی

    • Mahdi.drs

      5

      2

      لوییس دفاعش عالی بود لاستکا۱۱ دور داغون تر بودن ولی خوب بود کارش …
      واسه قهرمانی خیلی زوده هنوز … ابوظبی و عربستان و قطر و برزیل ممکنه هر اتفاقی بیفته

  23. م.یوسفوند

    10

    7

    همون نحوه ترمزگیری باورنکردنی و مسترکلاس مکس اونم همتراز با دو خودروی دیگه و تو بیرونی ترین قسمت ورودی پیچ یک، به نظر شخصی خودم اختلاف کلاسش رو با بقیه راننده ها یک بار دیگه نشون داد،هرچند که الحق و الانصاف ردبول کاملا خودروش سریعتر بود(بنده هرجا که ردبول سریعتر باشه بدون لجاجت میگم) نکته جالب دیگه مسابقه اون حرکت جالب مکس با بوتاس تو دورهای آخر بود که خیلی زیرکانه کندش کرد و مجبورش کرد یه پیت دیگه بره

    • Amirali

      5

      10

      اون استارت بیشتر تفاوت سطح بوتاس با یک راننده خوب رو نشون داد تا توانایی های مکس
      مکس کلا تهاجمی میرونه،استایلشه،چه ربطی به کلاسش داره
      اگه سر همون پیچ قفل میکرد میگفتن مکس از مزپین بدتره

      • Mahdi.drs

        7

        2

        بوتاس توی کوالی همیشه امید م میده توی ریس نا امید میکنه

  24. Korosh.5

    9

    3

    مسابقه خوبی بود و پر اتفاق .
    ریکاردو هم مسابقه خودشو خراب کرد و هم ولتری و این خیلی به ضرر لوئیس و مرسدس شد و واقعا لوئیس دیگه بهتر از این نمیتونست بره چکو هم عالی بود و اما بقیه ،،،،
    گسلی فوق‌العاده بود و بی نقص ، فراری ها هم خوب بودن و اما سب که عالی بود و بی نقص اگه او ۱۸ امتیاز مسابقه مجارستان هم بهش میدادن الان از جفت آلپین ها جلو تر بود ، مرد یخی هم عالی بود واقعا ، فوق‌العاده بود با اون ماشین .
    بوتاس و بقیه هم خوب نبودن مخصوصا مک‌لارن ها و با این وضعیت مکس قهرمانه ، لوئیس اگه میخواد قهرمان شه باید از ۴ مسابقه بعدی ۳ تاشو ببره ولی فک کنم مکس کار و تموم کرد و برای برزیل هم پیش‌بینی نمیکنم چون دو سه مسابقه اس داره بر عکس میشه 😂🤦
    شب خوش.

    • Mahdi.drs

      2

      2

      من پیش بینی ام با ردبول بود ولی برعکس میکنم میکنم مرسدس برای کوالی

  25. Ferrari_leclerc

    6

    1

    تبریک به مکس و پرز و ردبول فنا،جفتشون عالی بودن
    تبریک به همیلتون و طرفدارانش که بهتر و بیشتر از این نمیشد رانندگی کنه

  26. iman

    8

    3

    چه میکنه این سوپر مکس،همیشه مهارت این پسر رو ستودم و حالا پختگی و تجربش هم به کمال رسیده و تبدیل به راننده بینظیری شده.امیدوارم فصل رو به بهترین شکل به پایان برسونه.فراریها خوشبختانه نتیجه خوبی گرفتن و با ادامه این روند سومی فراری بسیار محتمل هست،فرناندو هم یه روز معمولی رو پشت سر گذاشت و بازم بهترین رده ممکن با آلپین رو به دست آورد.اما چه میکنه پیر گسلی و واقعا در سطح بسیار بالایی داره رانندگی میکنه.

  27. Ferrari_leclerc

    6

    4

    چیزی که عوض داره گله نداره
    اتفاقی شبیه به مجارستان افتاد تقریبا
    ریکاردو بوتاسو ناک اوت کرد اینجا همون‌طور که بوتاس دوتا راننده ردبولو ناک اوت کرد مجارستان
    از این لحاظ خوب شد که ریکاردو هم از امتیازات خارج شد و فراری امتیازی بیشتر گرفت

  28. Sebmm

    9

    8

    چ تعیین خطی بود
    چ ریسی بود
    چ بوتاس
    چ دنیلی و
    چ فتلی
    چرا همی انقد گیر داده ب سرعت زیاد ردبول خب دوست عزیز اونها سریعترن
    برا هفت دوره قهرمان جهان زیاد خوب نیست این حرف زدن درباره ی سرعت ردبول یبار بگو تو ده بار گفتی
    بوتاس قشنگ داره گند میزنه ب هرچی برنامه مرسدس تو کوتاهترین زمان ممکن از این حیث بینظیره
    واقعا مکس بدون اشتباه و فتل عالی بود

    • ali ajami

      4

      6

      به تو نمیگه که داره به مهندسش میگه

      • Sebmm

        5

        5

        اها اون کسی ک داشت باهاش مصاحبه میکرد اونم مهندسش بود
        اون مصاحبه چند روز پیشش هم مهندسش بود
        ممنون ک گفتی چون ی لحظه احساس کردم من مهندسشم ای خدا ای خدا یعنی من مهندس

      • Sebmm

        3

        4

        جدی اخه ی لحظه فک کردم مهندسشم خوب کردی گفتی

    • مجید بیگدلی

      0

      13

      به نظر من اشتباه مرسدس این بود که والتری رو با لاستیک هارد شروع کردن و مشخص بود تو استارت با لاستیک هارد از مکس جا میمونه و اصلا نمی تونه مکس پشت خودش نگه داره تا همیلتون فاصله بگیره به نظر من اگر مثل بقیه رقباش با مدیوم شروع میکرد همون استارت جایگاه نمی داد به ردبولی ها و در کل والتری توی این پیست به نظرم از همیلتون سریع تر بود ولی به دلیل شروع با هارد تو استارت همه ی اونایی که با مدیوم بودن از ولتری سریع تر بودن در نتیجه جایگاه رو از دست داد و بعدشم اون برخورد اتفاق افتاد .

      • arminak

        12

        0

        مجید جان شما کدوم مسابقه رو دیدی !!!؟
        اونی که امشب برگزار شد و ما دیدیم والتری هم با لاستیک مدیوم شروع کرد دقیقا مثل مکس !

    • Mahdi.drs

      4

      3

      به نظرم اینکه آنقدر به روی تیمش بیاره که سریع ترین نبودن اونم به خاطر۲ دهم حداکثر داخل مکزیک که برای ردبول هست برای تیمی که ۷ سال بهترین ماشین با اختلاف رو بهش دادن جالب نیس…کاش اینا رو توی رسانه نگه وبه خود تیم بگه

      • Amirali

        5

        2

        دو دهم؟عجب انصافی

      • NICO ROSBERG-06

        1

        0

        وای این ریس یه نکته جالبی داشت، و اون، بوتاس برای زدن فست اسلپ،دو مرتبه مجبور به انجام پیت شد🤔

      • Mahdi.drs

        1

        0

        نه داداش یک ثانیه توی هر دور روی تموم لاستیک ها و چه مدیوم و چه هارد و چه سافت

  29. er22

    1

    9

    مسابقه ی قشنگی نبود ، جنگ بیشتری لازم داشتیم !

  30. Ferrari_leclerc

    2

    5

    خیلی خوب بود امتیازهایی که فراری گرفت
    فقط چارلز مشخص بود ناراحته از دستور تیمی که بهش دادن و با سختی بهش تن داد
    امیدوارم باعث حاشیه بین چارلز و ساینز نشه
    هرچند عاشق چارلزم ولی اول فراری مهمه بعد راننده هاش
    اعتراض ساینز با توجه به دستور تیم بی مورد بود.چارلزم باید زودتر راه میداد.
    با تموم شدن ریس امیدوارم این موضوع همینجا تموم بشه و این مسئله بینشون کینه بوجود نیاره

    • Hamoon

      3

      1

      ساینز نزدیک دو ثانیه باهاش فاصله داشت.اصلا دیر راه نداد.وقتی رسید راه داد

  31. Behrooz

    8

    3

    اقا من یه سوال دارم ، اگر ریکاریو میزد به همیل یا مکس جریمش میکردن یا نمیکردن ؟! نمیگفتن باعث شدی قهرمانی یکی از این دوتا تحت و الشعاع قرار گرفته و باید حتما جریمه بشه ؟ خب الان چه فرقی داشت که زد نفر پول پوزیشن رو داغون کرد ، یعنی مسابقه ای نداشتیم که پیچ یک برخورد بشه و جریمه داشته باشه

    • Mahdi.drs

      3

      2

      فک کنم چون لاستیکش قفل کرد و غیر عمدی بود و کاریش نمی‌توانست بکنه جریمه نشد ولی توی ترکیه گسلی می تونست یک بیشتر داخل پیچ بمونه و با یه نیش ترمز به آلونسو نمیخورد

  32. Behrooz

    7

    5

    و یه سوال دیگه ، چکو پیچ یک رو برید ولی فکر میکنم نرفت از پشت مانع برگرده ، اگر اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنند ، ایا در مسابقه پنالتی و اخطاری چیزی نداشت ؟ فقط برای همیل مشکل داشت ؟!!

    • Mahdi.drs

      5

      5

      احتمالا نمی خواستم به پرز توی ریس خونگی جریمه بدن و لوییس رو هم جریمه نکردن براش

  33. Sebmm

    7

    7

    چارلز حتی ب رادیو ی بله یا نه نگفت از این اخلاق مسخره ی چارلز کسی خوشش نمیاد چ تو زمان همتیمی با فتل بود چ الان ک با ساینز یعنی در اون حد خودتو میبینی ک ب رادیو جواب نمیدی
    ساینز هم کاملا حقداشت اگه اون موقع چارلز میزاشت ساینز بره شاید ی کاری میشد کرد
    من بودم جای بینوتو از مسابقه میکشوندمش بیرون ب هر قیمتی تا بفهمه فراری ارث باباش نیست نماد ف1ه

  34. Hamed

    8

    1

    تو تایم گیری دیروز هم مشخص بود تو سشن q3 یه چیزی برا ردبول درست کار نکرده که اختلافشون با آلفا تاوری فقط 1دهم بود وگرنه نرمال دیروز هم همین بود که امروز دیدیم و بعضی همراهان سایت دیروز فریب این کندتر بودن نامتعارف ردبول رو خوردن
    قبل از مسابقه هم مطمئن بودم تو ریس ردبول سریعتر خواهد بود و فکر میکردم مکس امروز با اندرکات مرسدسا رو میگیره ولی داستان عوض شد و مکس تو همون استارت سرنوشت ریس رو تموم کرد

    • Mahdi.drs

      6

      1

      گسلی اسلیپ استریم از سوندا داشت که ۳دهم سریعترش کرد… دلیل خارج شدن سوندا توی q3 همون کمک به گسلی بود که به ردبول ضدحالی زد

  35. Morteza

    8

    2

    مسابقه جالبی بود بعد از کوالیفای
    معلوم بود ردبول به خاطر پیچ های زیاد سریعتره و هوندا هم انصافا خوب جواب داد تو این پیست

    ولی نقش مکس هم این وسط نمیشه نادیده گرفت واقعا محشر رانندگی کرد و تو دور اول جفت مرسدس ها رو گرفت وگرنه شاید نمیتونست توی هوای کثیف از برتری ماشین استفاده کنه و فاصله باز کنه
    چون بیشتر سبقت ها هم توی مستقیمی هاس و مرسدس هم بهترین موتور هیبریدی رو داره
    پس حتی با دی آر اس هم سبقت خیلی سخت
    میشد ولی نشدنی نبود
    دیدیم که پرز با لاستیک یازده دور نو تر هم نتونست سبقت بگیره
    اما بنظرم این حواس پرتی ردبول بود وقتی همیلتون پشت لکلرک گیر کرد باید همون دور پرز رو میاوردن پیت و جلوی همیلتون در میومد
    بهرحال یک و سه هم خوبه
    اما هنوز دلم لک میزنه برای یک و دو ردبول
    انشالله برزیل
    ——–
    برای مرسدس هم همیلتون واقعا عالی رانندگی کرد کم اشتباه و دفاع جلوی پرزش واقعا حرف نداشت.
    بوتاس هم که تعداد پیت هاش کافیه برای روز نسبتا بدش
    ———
    فراری ها امروز هم خوب بودن هم شانس آوردن بخاطر تصادف دنی ریک وگرنه ۱۸ امتیاز بیشتر از مکلارن نمیگرفتن
    احتمالا این ۱۸ امتیاز تو سومی خیلی تاثیر بذاره
    ولی فراری که تو برزیل خوب بوده ولی بدشانس باید دید امسال برزیل چی میشه براشون
    ————–
    مکلارن هم نوریش حتی با تعویض موتور و دم و دستگاهش بازم سرعت مسابقه ای خوبی نداشت
    دنی ریک هم که مسابقه اش تو تصادف ختم شد
    البته دفاعش جلوی بوتاس هم قشنگ و دیدنی بود
    ——-
    امروز غیر از مدعی ها
    روز اسطوره ها هم بود
    فتل و کیمی و فرناندو د گلادیاتور هر سه با امتیاز تموم کردن
    دیدن ماشین این سه کنار هم و رقابتشون باهم دیگه واقعا جذابه برای من
    و اینکه از فصل بعد اینکه کیمی نیست واقعا دلم براش تنگ میشه کاش کیمی میرفت ویلیامز یا یک تیم دیگه ولی خداحافظی نمیکرد
    خیلی راننده خوبیه حداقل میتونم با قطعیت بگم از بوتاس خیلی بهتره کیمی

    خداحافظ مکزیکو
    و سلام بر ریو

    • Morteza

      4

      2

      نوریس یک امتیاز گرفته
      فراری ها ۱۷ امتیاز بیشتر گرفتن
      بابت اشتباه پوزش میخوام
      من فک کردم
      نوریس بدون امتیاز تموم کرده
      بعد دیدم نه مثل اینکه یک امتیاز گرفته

  36. Ferrari_leclerc

    4

    7

    بوتاس با استارت بدش که مکس رو درست دفاع نکرد ضربه بدی به رقابت همیلتون و همینطور تیم مرسدس زد‌.عملکردش خیلی بالا پایین داره و چیزی به عنوان دفاعم که کلا تو رانندگیش بلد نیست
    پیت استاپ خیلی بد برا بوتاس دسته گله این ریس مرسدس بود
    واقعا تکرار این پیت استاپای خیلی بد برا بوتاس در مقایسه با لوییس عجیبه.
    اگه کمتر از ده بار اتفاق می‌وفتاد میشد توجیهش کرد ولی اینهمه جای شک داره

  37. Majid

    3

    2

    دانیل فقط برنامه داشت تر بزنه به مسابقه والتری و گاراژ ابله هم تکمیلش کرد. چقدر بدشانسه این بشر.

    • Mahdi.drs

      6

      4

      خب این یکی حداقل طبق پیش بینی پیش رفت
      برزیل هفته دیگه…
      میگن برزیل بارونی خواهد بود .. فک کنم تمرین و کوالی بارونی باشه ولی ریس سرد و مرطوب و بدون بارون
      اگه کوالی بارونی باشه و مکس بخواد مثه ۲۰۱۶ برزیل توی بارون برونه بقیه راننده ها به پول فقط باس بگن ادیوس

  38. armin

    7

    2

    بنظر من هم مكس هم لوييس عالي بودن،دقت كنيد مكس چقدر دير ترمز كرد تو پيچ يك و كاملا بدون اشتباه مسابقه داد.لوييس هم عالي بود و تونست پرز رو پشتش نگه داره.بهر حال اين پيستي هستش كه ردبول قويتره.ناندو و گسلي و سب هم عالي بودن.

  39. Amir.Redbull99

    6

    1

    قبل مسابقه پیش بینی میکردم یه اتفاقی برا بوتاس میفته
    تبریک به طرفدارای مکس و ردبول.
    چی کرد مکس تو پیچ یک . محشره این پسر
    حیف یک دو نشد.رقابت دورای آخر همیلتون و چکو.وقتی اینقدر داشت سریع نزدیک میشد چکو از یک دو مطمئن بودم ولی همیلتون خیلی خوب چکو رو پشت خودش نگه داشت.
    حسرت پنج ساله ای که این فصل نشه بعیده تا چند سال اتفاق بیفته. ردبول هرچی داره برا این فصل گذاشته.
    فراری هم خوب امتیاز جمع کرد و رفت سوم . تبریک به طرفداراش
    و ساینز وقتی اینجوری رقابت کرد این فصل با لکلرکی که خودش یه استعداد نابه اونم تو فصل اولش با فراری!!! چه شود فراری با این ترکیب راننده فصل بعد.
    نوریس نمیدونم چش شده این چنتا مسابقه. نوریس نیم فصل اول کجاست؟!!
    گزلی هم که مثل همیشه فوق العاده. حیف اون صندلی که سونودا پر کرده
    و در آخر
    بریم برا قهرمانی ( اگرچه هنوز خیلی مونده و تو فرمول یک در ثانیه اتفاقای عجیب میفته)

  40. Erfan.5

    2

    1

    مسابقه بعدی برزیل هست

  41. @sebvr

    6

    1

    اول از همه یه تبریک بگم به تموم مکس فن ها مرتضی علی 33 و …
    ریس تقریبا خوبی بود یکم راجب استارت ریس صحبت کنیم
    استارت ریس خیلی جالب بود و یه جورایی منو یاد استارت های روسیه مینداخت با اون اسلیپ استریمی که مکس گرفت ! همه میدونیم بهترین ریسینگ لاین برای پیچیدن برای پیچ 1 بیرون پیچ هستش چون قسمت تمیز تری هست و هم میشه دیرتر ترمز کرد و برای ماشین ردبول و مخصوصا مکس بهترین چیزه ! این دفاع والتری منو یاد پرتغال انداخت ! دقیقا باید در اونجا برعکس اینجا عمل میکرد و اینجا برعکس اینجا !
    حرکت پرز هم منو یاد حرکت ناندو تو روسیه انداخت که این ریس همه چیش شبیه این ریس بود به جز معجزه ی اخر ….
    فکر میکنم پرز نمیتونست بدون این حرکت انقدر لوییس رو تحت فشار قرار بده ولی حرکتش نمی تونیم بگیم کاملا هوشمندانه ولی خوب بود
    دنی ریک هم میتونست والتری مجارستان باشه اگه جای مناسب بود ! و پیس مکس هم شبیه اتریش بود که واقعا بی نقص عمل کرد !
    دیگه چیز خاصی نداشت !
    استراتژی مجارستان طور برای پرز
    دفاع پرتغال طور والتری !
    پیس اتریش طور مکس !
    و مسابقه ی روسیه طور مکزیکو !
    هیچ نظری ندارم راجب ریس های بعدی ….فقط NEVER GIVE UP !

  42. Majid

    5

    2

    خب لااقل سریعترین دور به اسم والتری تموم شد و دیگه فکر نکنم کسی بتونه این رکورد رو بشکنه.

  43. Amir5

    8

    9

    ریس خیلی بی بخاری بود فقط همون استارتش خوب بود وباید یه تبریک به ردبول ها و فراری فن ها ( ازجمله خودم) گفت
    یه تحلیل کوچیک بکنیم استارتو : وقتی استارتو زدن استارت اولیه بوتاس ازهمه بهتر بود ولی در ادامه همیلتون تونست خودشو به ولتری برسونه قطعا تیم مرسدس به ولتری گفته که باید مکسو ببندی و با همیلتون درگیر نشی اما چرا این کارو کرد ؟ وبه سمت داخل فرمرمون داد؟ جوابش : چون دیگه بامرسدس قرار داد نداره به همین راحتی بخاطر همین بجای اینکه مکسو ببنده همیلتون بست و عملا به حرف تیم گوش نکرد به همین علته که مکس رد شد البته استارت خود مکس هم عالی بود و پرزم تونست پشت سر بیاد ولی استارت دنی ریک بسیار نامید کننده بود و همون ابتدا کار تمام امید های مکلارن از بین رفت ولی استارت جوویناتزی عالی بود و تونست ساینز روهم رد کنه در آخر گرید هم اکون بین سنودا و شوماخر ساندویچ شد البته که میک شوماخر جای نداشت که بره و مقصر این برخورد سنودا بود
    درادامه به نوبت یه تحلیلی از ریس داشته باشیم
    ۱_ خب مکس که به راحتی برد و چالش خاصی نداشت مگر اینکه خواست بوتاسو کند کنه چون اهمیت این فست لپ بوتاسو میدونست و سعی داشت که نزاره بوتاس فست لپو بزنه
    ۲_ همیلتون هم با اینکه امروز از مکس شکست خورد اما مسابقه خوبی داشت و تونست پرزو نگه داره
    ۳_ پرز هم که امروز عالی بود ولی همیلتون بخوبی بستش و نگزاشت که ازش رد شه هرچند که پرز امروز عالی روند عالی وشایسته سکو بود و اون ۲ دور پیشتازی شم جالب بود
    ۴ _گسلی چی میشع گفت از این پسر خیلی خوب بود بی نقص بود و سریع ومسابقه خوبی رو داشت
    ۵_ لکلرک امروز سریع نبود و از ساینز کندتر بود بخوصوص در ست دوم تایر هاش و اینکه مخصوصا خودشو کند کنه تا ساینز ازش رد نشه و دستور تیمی رو چند دور بعد اجرا کنه کمی ناراحت کننده بود هرچند که ساینز دستور تیمی رو به خوبی اجرا کردو رده رو پس داد
    ۶_ ساینز امروز خوب بود اولش کمی به مشکل خورد ولی امروز بسیار بهتر از لکلرک روند و اگه لکلرک زودتر یه حرف گوش میکرد و میزاشت که کارلوس زودتر رد شه میتونست گسلی رو هم بگیره
    ۷_سب امروز جز بهترین ها بود هم خوب روند و هم با استراتژی خوب تونست که ۷ شه و ۶ امتیاز باارزش رو بگیره هرچند برای اینکه استون ۶ بشه این امتیازات کافی نیست
    ۸_کیمی رایکونن هم امروز نقش قهرمان تیمشو داشت و آلفا امروز نشون داد که داره پیشرفت های خوبی میکنه و برای سال آینده بهش امیدوارم
    ۹_ فرناندو هم با اینکه ماشینش کند تر از آفا رومرو بود ولی عملکرد کم نقصی رو داشت و تونست مسابقه رو ۹ تموم کنه با این حال از سرعت کم آلپین تو این پیست متعجبم
    ۱۰_ نوریس هم امروز بسیار خوب روند ولی بدشانس بود و نتونست که اون رتبه مورد نظرشو بگیره ولی به آپدیت های جدید مکلارن وسال آینده این تیم امیدوارم
    ۱۱_ جوویناتزی که بنده خدا پشت ریکاردو و بوتاس درومد وبا استراتژی ضعیف تیم آلفارومرو امتیاز ازدست داد واین میتونه به ضرر تیم آلفا باشه
    ۱۲_ دنی ریکم امروز مجموعه از اشتباهات بود که نقش نابود گر بوتاس ظاهر شدو بوتاسو تا آخر مسابقه عقب نگه داشت
    درمورد بقیه هم : بوتاس با اینکه مسابقش خراب شد ولی امروز واقعا آنچنانم بد نروند و فقط مسابقش خراب شد درمورد سریع ترین دور هم باید بگم که من جای بوتاس بودم برای سریع ترین دور به پیت نمی اومدم ولی بوتاس نشون دادچقدر عالیه و با اینکه دوبار به پیت اومد ولی امروز سریع ترین دور رو زد و واقعا فداکاری کرد هرچند که شروع کار نشون داد که راننده تیمه و امیدوارم که موفق باشه ویلیامز هم امروز کند بود و باید به مازپین تبریک گفت که سطحش به فرمول یک نزدیک شه
    سوال آیا مرسدی میتونه که به ردبول برسه؟ جواب بله اما مرسدس باید ت‌ ستاپش یه تغییری بده وباید هماهنگ تر باشن هرچند که برزیلم باز به نفع ردبوله

    • yousef

      3

      1

      بابا استارتو خوب نگاه بکن ولتری همیلتون رو نبست فقط کاری به مکس نداشت واون وسط موند

      • yousef

        0

        1

        این ممدو نیست

    • yousef

      0

      0

      ریکیاردو استارت خوبی داشت فقط دیر ترمز کرد

  44. Matin44

    5

    0

    همه چیز به برزیل بستگی داره چون بارون هست و اگر یک رانندگی دی ان اف بشه شانش برای قهرمانی کم میشه چون ۳ مسابقه بعد از برزیل برای همه ی ماشین ها برابرهستند

    • Mahdi.drs

      4

      1

      دی آن اف یه فاجعه اس توی این رقابت . .. در واقع گند میزنه به رقابت … امیدوارم نه لوییس ونه مکس دن آن اف نشن

  45. مکس مارکز⚡😺🧡

    3

    1

    بچه ها چرا تو سایت مسابقه بعدی رو قطر زده انگاری خیلی عجله دارن

    • Amir5

      3

      1

      آره برزیله

  46. مکس مارکز⚡😺🧡

    3

    1

    بچه ها چرا تو سایت مسابقه بعدی رو قطر زده انگاری خیلی عجله دارن مگه برزیل نی

  47. mahyar

    4

    2

    دوستات متوجه مثل این که نیستید .
    اگه جای پرز مکس هم میبود نمیتونست این کارو بکنه .
    مرسدس ها تا آخر مستقیمی رو نمیشه به این راحتیا گرفت . حتی با لاستیک نو تر .
    درسته چکو لاستیکاش کلی نو تر بود . ولی رسید به ماشین جلویی ی موضوع هست . ازش عبور کردن ی موضوع دیگه .
    پرز توی مستقیمی 341 (مکس 343) کیلومتر رو ثبت کرده و همیلتون 351 کیلومتر رو اختلافشون 10 کیلومتر برساعته .
    بهترین حالت عبور پرز این بود که درست توی دور بعدی لویس میومد پیت . چه بسی که اگه این کارو میکرد و یک پیت استاپ خوب میداشت با فاصله 3 صدم ثانیه ای جلوتر از لویس بیرون میومد . و نمیدونم چرا ردبول این کارو با پرز نکرد و گزاشتنش بیشتر توی پیست بمونه .

  48. @sebvr

    2

    0

    سلام !
    چطورین !
    بزودی یه تحلیل کامل از ماجرای استارت والتری و لوییس و مکس اماده میکنم
    امیدوارم خوشتون بیاد !
    ممنونم

    • مَمَّدو

      2

      0

      سلام. ممنون. لطفا راجع به تصادف ریکاردو هم بررسی بذار و به این سوال جواب بده که آیا مقصر بوتاس بود که تغییر لاین داد و یا ریکاردو زیاد نفوذ کرده بود؟

  49. Mohamadhosein

    3

    2

    سلام مکس این مسابقه رو به خاط اشتباه بچه گانه بوتاس برد شما اگه دقت کنید استارت بوتاس از همه بهتر بود حتی از لویس ولی تو کفی اومد داخل رو بست به طوریکه مکس از بیرون رفت چون زاویه ورود به پیچ ۱ از بیرون بهتره نسبت به داخل اگه بیرونو دفاع می کرد مکس مجبور بود از داخل بره داخلم لویس داشت می رفت و بازم زاویه ورود لویس نسبت به مکس اگه از داخل میرفت بهتر بود وکلا اشتباه بوتاس بود که باعث برد مکس شد درضمن اینم بگم که ریکیاردو کلا مسابقه بوتاس رو به فنا داد
    باتشکر از توجه شما

    • ایرن

      0

      0

      استارت بوتاس کجا بهترین بود؟ من کاری با آمار ها و .. ندارم. اما قبل از رسیدن به محل ترمز گیری چرخ جلوی مکس وسط خودروی بوتاس بود. این یعنی کدوم یکی استارتشون بهتر بوده؟ منتها اگه از آنبورد خود بوتاس ببینی مکس و لوییس دیرتر ترمز کردند و بوتاس برای اینکه رده از دست نده پیچ رو برید تا بیاد دقیقا پشت لوییس که اینکارش باعث برخوردش با ریکیاردو شد.

  50. Ferrari_leclerc

    3

    1

    توی خبری امروز خوندم که لوییس و توتو ولف خیلی ناراحتن و عصبین از دست بوتاس و تقصیر رو گردن بوتاس انداختن که داخل پیچ رو نبسته و مکس ازشون عبور کرده.
    من اطلاع موثق ندارم که بین لوییس و بوتاس قبل از ریس برای چطور استارت زدن و تعیین مسیرشون قبل پیچ یک هماهنگی وجود داشته.ولی تقریبا غیر ممکنه استراتژی استارت رو دربارش هماهنگ نکرده باشن.
    بوتاس راننده تو سری خوری هست و هرچی بگن انجام میده و داده تو این سالها.وگرنه لوییس همین چند وقت پیش نمی‌گفت بهترین همتیمم بوتاس بوده و کلی ازش تعریف کرد
    اشتباه خیلی بزرگه مرسدس اخراج بوتاس وسط فصل تو اوج رقابت بود.
    درسته بوتاس چندتا ریس خوب بعد از اخراجش داشته ولی بنظر میاد انگیزه کافی برای کمک به لوییس رو دیگه نداره
    مرسدس میشد براحتی بعد از پایان فصل. باهاش تمدید نکنه.الان بوتاس رو مثل دستمال کاغذی دور انداختن.راننده دیگه ای بود بدتر از این تلافی میگردد کارشونو
    اعلام کنار گذاشتن یه راننده وسط فصلی که رقابت قهرمانی وجود داره حتما به تیم ضرر میزنه.
    مرسدس یا لوییس امسال قهرمان نشن به خودشون باختن با اینهمه اشتباه استراتژی تو مدیریت و خیلی از ریس ها

  51. Ferrari_leclerc

    4

    3

    از کاربرها به خاطر علاقشون نمیشه ایراد گرفت ولی تیم مرسدس که چندبار گفته ردبول ازمون سریع تره و لوییس که تو چندتا ریس همش اینو تکرار کرده،واقعا عجیبه
    چندین سال خودشون بی رقیب بودن و سریع بودنشون نشونه افتخار و مدیریت خوب و مهندسان نابغه و … حالا که تو رقابتن سریعتر بودن شده جرم.انگار اگه تیمی غیر از مرسدس سریع باشه گناه کرده که انقد تکرار میکنن اونا سریعترین
    اگه سریع بودن بده و جرم هست که مرسدس همین الان و تو کل دوران هیبرید مجرم بوده فقط امسال انقدر خودزنی کردن با مدیریت و استراتژی های بدتر که دیدن ماشین و راننده سریعتر از اونا،بدجور کلافه و عصبیشون کرده

    • ali

      1

      0

      انگار توی این سال‌ها بقیه تیم‌ها هیچ شکایتی به سریع بودن مرسدس نکردن! همه حق دارن بگن مرسدس سریعه و بهترین ماشین رو داره اما مرسدس این حق رو نداره! جالبه واقعا…
      ممنونم از نظرات پربارتون.

  52. Erfan.5

    1

    1

    دوستان برزیل بارون نیست
    هوا آفتابی و بالای ۲۰ درجه هست
    باران شاید جمعه بیاید شاید

  53. Hossein44

    1

    0

    خب تحلیل و بررسی دور اول تمرینی
    مرسدس ها تقریبا خوب بودن همیلتون اول بوتاس چهارم و امیدواری برای روز یکشنبه مرسدس نشون داد از نظر تایم واقعا روی میدیوم سرعت بهتری دارن و شاید این استراتژی ر پیاده کنن که اگر نظر خودم باشه دوس دارم با سافت شروع نکنه همیلتون و حداقل برا همیلتون از مدیوم استفاده کنن تا راحت ت باشه تو استینت اول
    بگذریم……
    می ریم سراغ ردبول یکم با ماشین مشکل داشتن هم پرز هم ورستپن که به نظر همون قضیه ستاپ باشه و مشکلی نیست
    طبق معمول بازم موتور مرسدس برا لوییز تعویض شد ولی فقط قسمت ice که شامل جریمه ۵ رده پنالتی شده
    و در آخر گزلی فوق العاده بود و از فراری ها تایم بهتری ثبت کرد و پنجم شد
    وارد فاز تحلیل خود مسابقه میشم
    جایی که از دقایقی دیگه تایم گیری شروع میشه
    بله درست شنیدید تایم گیری و سپس تمرین سوم و بعد از اون طبق تایم گیری اسپرینت ریس انجام خواهند داد به این معنی که طبق تایم گیری یک مسابقه کوتاه برگزار میکنند و برنده پول پوزیشن خواهد بو به جز همیلتون (که پنالتی داره)
    امیدوارم در کل مسابقه خوبی باشه و از نظر من نمیدونم چرا ولی واقعا نگران تلافی بوتاس و ورستپن هستم چون قطعا برخورد بین این ها خواهد بود اگر نتایج مشابه تمرین اول باشه اون جوری اگه تصادف کنن مرسدس برای بوتاس عوض موتور عوض میکنه و آماده مسابقات بعدی میشوند از نظر من پیست های دیگه ۵۰ ۵۰ هست ولی به سمت مرسدس چون سابقه بهتری داشتن و امیدوارم یک شنبه بشنویم!!!!!get in there lewis !!!!!
    Good luck
    Hossein44