فرمول یک ایران – سر جکی استوارت، مکس ورشتپن را بهترین راننده حال حاضر فرمول یک می داند، اما هشدار می دهد که نمی توان لوئیس همیلتون را دست کم گرفت.
با نگاهی به اینکه کدام راننده در نهایت برنده رقابت قهرمانی امسال می شود، استوارت ورشتپن را انتخاب می کند، اگرچه راننده هلندی هنوز در اول راه قرار دارد.
سر جکی استوارت گفت:
من فکر می کنم [مرسدس] بهترین پکیج را در حال حاضر دارد اما ردبول واقعاً خود را پر حرارت نشان داده است.
ورشتپن بنظرم اکنون سریعترین راننده فرمول یک بوده اما هنوز در اول راه قرار دارد. در همین زمان لوئیس ممکن است به پایان دوران حرفه ای خود در فرمول یک نزدیک شود، بنابراین من فکر می کنم آینده بیشتر برای ورشتپن رقم می خورد.
اما مرسدس را نادیده نگیرید و لوئیس همیلتون راننده فوق العاده ایست.
قهرمان سابق فرمول یک درباره حادثه مونزا نیز گفت:
گفتن مقصر بسیار سخت بود. ناظران تصمیمی گرفته اند، اما این پنالتی بسیار کوچک است.
من فکر می کنم هر دو راننده باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. پیچی بود که همه میشناختند و در زمان من وجود نداشت.
این تغییر به این دلیل اجرا شد که پیست مسابقه آنقدر سریع و خطرناک بود که مجبور به کاهش سرعت شدند. این همان کاری است که آن پیچ انجام داده!


پرنده اسکاتلندی کاملا درست میگه .مکس واقعا سریعه و همچنین فوق العاده ، رانندگیش بی نظیره من رو یاد جمیز هانت میندازه و کاملا مطمئنم که امسال قهرمانه .
تو لپ ها منو یاد رانندهای نیسان آبی میندازه …
خوش اومدی مهندس جان🙏♥️
من نبودم
کی با شما بود؟!
جناب “رد بول فن ” خواهش میکنم چیزی برای بخشیدن نبود شما لطف کردید توضیحاتی دادید … فقط این دوستمون دچار سوء تفاهم بین کامنتای ما شدن :))
آقای “فست بوی”عزیز میدونم با من نبودید منم با شما نبودم ، معذالک شما برید تو خیابونای ایران داد بزنید “مهندس” نصف مردم بر میگردن میگن “جان” … نمیشه همه رو کتک بزنید ؟ :))
ورشتپن بنظرم اکنون سریعترین راننده فرمول یک بوده : این جملش کمابیش درسته یا حداقلش اینه قابل بحث هست
ولییی
من فکر می کنم [مرسدس] بهترین پکیج را در حال حاضر دارد: راستش یا من امسال مسابقاتو از شبکه ی اشتباهی دیدم یا جکی ، غیر از نمیتونه باشه اکه پکیج یه تیم رو به دو قسمت خارج از پیست (( کارخونه )) و داخل پیست (( راننده ، کاراژ و…)) تقسیم کنیم حداقلش اینه قسمت داخل پیست جزو سه تای بدتر بوده و خیلی داره تلاش میکنه بدترین بشه البته تا حد زیادی هم تو این زمینه موفق بودن و امیدوارم به خودشون بیان و دست از تلاش تو این زمینه بردارن
نگفته ماشین گفته پکیج
امسال چون مرسدس رو ضعیف کردن عقب افتاد ولی اپگرید هاش از هر تیمی بهتر بوده
اگر کندش نمیکردن باز هم مثل سال های قبل سریع بود
لوئیس ثانیه ایی جریمه شد چون تو ریس بود،مکس رده ایی جریمه شد چون dnf شد و تو ریس حضور نداشت که زمانی جریمه بشه،
ایوالفضلB.C.G
بی خیال داداش،هندیش نکن دیگه،همه میدونین تو پیستهای سرعتی مثل مونزا ،سوچی،آمریکا و کلا ریسای سرعتی مرسدس شانس اول پیروزی و با همیلتون داره،ودیدیم که تو مونزاهم اگه اون برخورد نبود و باتوجه به عملکرد بوتاس که از رده آخر استارت زد و با بدشانسی سوم شد،لویس میتونست برنده مونزا باشه. ابوالفضل ،ب کجا چنین شتابان؟ 😂😂مرسدس کجا جزو سه تای بدترین تیم بوده؟
ساقیت و عشقه داداش✌️😁
مکس سریع ترین نیس ماشینش سریع ترینه،، بنظرت اگه اون ماشین زیر پای فتل، لکرک یا نوریس بود اونا سریع ترین راننده پیست نمیشدن…..
تا وقتی راننده ها با ماشین برابر تو شرایط برابر باهم مسابقه ندن نمیشه گفت کدوم سربع ترینه..
کمااینکه پارسال جورج راسل با ماشین مرسدس مسابقه دادکه برای اولین بار تو شرایط مسابقه ایی داخلش نشست و قبل از اون اتفاقات سریع ترین راننده پیست بود…
سریعترین ماشین چند وجه داره یکیش ستاپ آیرودینامیکه یکی دیگش انجین و پاور یونیت و …
تو بحث آیرو دینامیک برای رقابت بیشتر مرسدس امسال رو عمدا کند مردن ( مراجعه کن به تایم لپ های سال های قبلش در مقایسه با امسال )
از نظر انجین و پاور یونیت ولی مرسدس بازم قوی ترین انجین رو داره خود اونها هم به این موضوع اشاره کردن
مراجعه کن به تایم کوالی پیست مونزا که قدرت موتور تو تایم گیری تعیین کنندس کاملا اختلاف موتور ماشین مرسدس با ردبول مشخص بود
تو هد تو هد هم که نقشه پیست و دو خودرو رو کنار هم نمایش میده دقیقا تو تمام مسیر های مستقیمی مرسدس سرعت و شتاب بالاتری داره و اون قسمت از نقشه به رنگ خودروی تیم مرسدس نشون داده میشه ولی تو پیچ های تند و کم سرعت ردبول ( در پیچ ها هم ممکنه رانندگی مکس تاثیر داشته باشه چون تو پیچ ها راننده مهم تره )
با توجه به این مواردی که دیدم و با کنار هم قرار دادن اطلاعات دیگه میشه به این نتیجه رسید که مرسدس موتور قوی تری داره در مورد پکیج و ماشین در حالت کلی هم در شرایط عادی بازم مرسدس بهترین پکیج رو داشته تا فصل قبل
البته فراری هم شرایط عادی نداره که به نظرم فراری در شرایط عادی نزدیک ترین رقیب به مرسدسه.
ردبول واقعا قهرمانی سازندگان رو ول کرده و تنها هدفش قهرمانی رانندگان هست
مشکل ار راننده ی دومشون هست که بعد از باکو ، خراب کرد، مونزا بهتر بود پرز اما با پنالتی که گرفت ، سکوی خودش رو از دست داد
به هر حال جوجه رو آخر پاییز می شمارند ، ببینیم آخر فصل چی میشه ، با گفتن اینجور حرف ها که مثلا مکس بهترین راننده ی گرید هست و همیلتون به قرآن علاقه من شده ، چیزی مشخص نمیشه
پنالتی سه رده ای واقعا ناعادلانه بود و باید جریمه سنگین تر و شدیدتری بهش میدادن. مافیا تمام تلاششو داره میکنه تا مرسدس و همیلتونو بکش زیر. سیستم DAS رو غیر قانونی اعلام کردن در حالیکه بال عقب ردبول رو نادیده گرفتن. سینی عقبو به نفع ردبول تغییر دادن. حتی محدود کردن مودهای حین مسابقه هم برای برتری دادن به ردبول بود. هر کاری میکنن که مرسدس دوباره قهرمان نشه.
اگر سه رده ناعادلانه بود 10 ثانیه هم ناعادلانه بود
داداش مثل اینکه جدی جدی فک می کنی همیلتون مقصر تصادف سیلوراستون بود!!! رانندگی تهاجمی مکس دلیل اصلی تصادف بود. همون 10 ثانیه هم زیادی دادن.
اره آقا بردیا هردوتا نا عادلانه بود باید یجوری جریمه میکردند که هر دو طرف و به خصوص مکس که همه میدونیم خیلی خطرناک رانندگی میکنه دیگه جرئت این رفتار هارو نداشته باشه مثل پرز که سبقت غیر قانونی میگیره بعدش چون ماشین قدرتمند زیر پاشه جریمه ۵ ثانیه رو نادیده میگیره چون میتونه اون فاصله امن رو باز کنه .باید جریمه ها امتیازی باشه یا کسر رده تا قابل جبران نباشه .
حرف حساب
البته حتی با پنالتی مسابقه بعدی هم، قطعا مکس قهرمان این فصل میشه. چون ماشین مرسدس به هیچ وجه رقابتی نیست. هیچ حرفی واسه گفتن جلوی ردبول نداره. ولفم که دس رو دست گذاشته و فقط نگاه میکنه. استراتژی های این فصل مرسدسم که افتضاح بود. سوتی همیلتون تو باکو هم که ناکامی های این فصلو کامل کرد.
مستر چی میگی
مونزا رو اصلا دیدی؟ ندیدی چه سرعتی مرسدس داشت
ندیدی سرعت مکس در حد مکلارن بود نه مرسدس؟
بلژیک چی؟ پرتغال چی؟ مجارستان چی؟
اسپانیا و فرانسه هم در حد هم بودن که بخاطر استراتژی یکی مکس برد یکی لوییس
بردیا
اسپانیا هم ردبول ، یعنی ماشین مکس ورشتپن دست برتر رو داشت. فقط فرقش با بقیه این بود که جزئی بود.
اینو از آخرین تلاش مکس ورشتپن تو Q3 برای پول پوزیشن فهمیدم!
داداش یکم رو احساس صحبت نکردی الان به نظرت ؟؟؟؟؟ ماشین مرسدس رقابتی نیست ؟؟؟؟مطمئنی ؟؟؟؟
فقط تو سیلوراستون و مونزا حرفی واسه گفتن داشت. تو باکو هم که ابر و باد مه و خورشید دس به دس دادن که اتفاق خوبی برای مرسدس بیفته، همیلتون گند زد به همش. ماشین مرسدس هیچ حرفی واسه گفتن جلو ردبول نداره.
mr3455 ماشین مرسدس هیچ حرفی واسه گفتن جلو ردبول نداره؟؟ مکس مطمعنی امسال قهرمانه؟ از کدوم شبکه و کدوم مسابقات و تماشا میکنی داداش.
پس مرسدس و لویس این وسط کشکن؟ که ردبول به راحتی که شما گفتی قهرمان بشه؟ چی زدی داداش؟ 🤣🤣من خودم به شخصه هنوز نمیدونم بین مکس و لویس کی ممکنه قهرمانی امسال و بگیره و اعتقاد دارم که حتی این درگیری سر قهرمانی،مثل۲۰۱۶ میتونه تا خود مسابقه آخر کشیده بشه.جالبین بعضیاتون به خدا.😶
ادمین جون تایید لطفا،سپاس با سه تا پاس😁✌️
داداش اگه بعضی اتفاقات، مثلا DNFشدن مکس تو باکو نبود، الان مکس قهرمانیشو مسجل کرده بود. کوالیفایارو ببین. راننده های مرسدس چنتا پول گرفتن، مکس چنتا پول گرفته؟ ماشین پارسال مرسدس رقابتی بود، امسال گند خورده به رقابت.
تایید کنید خواهشا
تو پیست هایی سرعتی و قدرتی که قدرت موتور تو اون مهمه مرسدس دست بالاتر رو داره و سریع تره اگه به کوالی این پیست ها نکاه کنی ماشین مرسدس سریعتره چون موتور قوی تری داره مثل پیست مونزا که مرسدس ۱ ۲ گرفت.
تو پیست های دیگه ردبول
از نظر پکیج و ستاپ ماشین هم که امسال نمیشه قضاوت کرد چون قوانین طوری تغییر دادن که به ضرر ماشین مرسدس باشه.
اینده فرمول یک فقط مکس نیست
تیم های مکلارن فراری ردبول و مرسدس به نظرمن قوی میشند در سال های اینده
که هر کدوم راننده های خوبی مثل مکس لکلرک نوریس و راسل دارند
شاید خیلیها بگن ساینز هم هست ولی من در کل قبولش ندارم
هنوز که کلی مسابقه مونده و لوییس هم تا الان تو کلی رقابت قهرمانی بوده،اختلاف امتیاز هم 5 امتیازه فکرمیکنم هنوز خیلی زوده که بگیم لوییس قهرمانه یا مکس
امیدوارم این رقابت تا آخر فصل همینجوری باقی بمونه و البته امیدوارم هیچکدوم از راننده ها آسیبی نبینه با این وضع
حالا مکس آسیبم دیده، که دیده دیگه. کار خدا بوده. من که خوشحال نمیشم ولی جای ناراحتیم برام نداره. خیلی بچه پررویه.
بر چه اساسی گفته مکس سریعترین بوده؟
خواسته یه چیزی گفته باشه..🙂
سر جکی استوارت درست گفته این شمایی که که درست نمیبینی و داری تیکه پرانی میکنی
بله بله😂🍼 حرف بعدیتون هم درست👍
حسادت تنها چیزی که باعث میشه حقیقتو انکار کنید خدارو شکر هیچوقت به هیچ راننده حسادت نکردم و از همشون تعریف کردم شما هم سعی کن از این حس دور شی حسود هرگز نیاسود
عجب!
تو عمرت تجربه دنبال کردن چند فصل از اول تا آخر فصل و داشتید آخه ؟؟؟؟؟خوبه فصل دوهزارو هجده درس بزرگی به همه تازه کارها که پنج ساله فرمول میبینند داد ….بسه دیگه اینقدر دری وری گفتن …حوصله آدم و سر میبرید.قشنگ ادم از خوندن سایت های فارسی و نقطه نظر اساتید احساس بدی داره .
مکس که سریعترین نیست ولی ماشینش چرا. ماشینای مرسدس نمیتونن باهاش رقابت کنن.
ماشینای ردبول نمیتونن با مرسدس رقابت کنن این رو به این دلیل باید گفت چون مرسدسی رو که امسال عمدا کند کردن تا این حد سریعه که تو پبست های سرعتی و قدرتی از همه سریعتره این یعنی ماشین مرسدس قوی ترین موتور رو داره ولی تو بخش های دیگه و پکیج کلی که تا الان بهترین بوده مانع کارش شدن. با این تفاسیر بازم هنوز مرسدس تو ماشین دست برتر رو داره ولی تو راننده ها مکس راننده خیلی سریعه و رانندگیش تهاجمی و بی پروا و خشنه که البته این جاهایی به ضرر خودش هم شده از اون مهمتر هم اینکه جلو افتادن با این رفتار ممکنه اونقدرا هم با ارزش نباشه این برای هر راننده ای همین طوره همیلتون یا هر راننده دیگه.
عذر میخوام
میفرمایید میانگین سرعت مسابقه ای لپ های خود راننده. راننده این لپ ها را با چی طی میکنه؟ اتوبوس و مترو که نیست بگیم هردونفر توی یک وسیله نشستن و به ماشین ربطی نداره. میشه بگی منظورت چیه؟
بر اساس درو کردن پولپوزیشن امسال اینو میگه
هشت پولپوزشن اونم تا الان که هنوز نیمه فصلیم
خیلی از راننده های قدیمی به خاطر افتخارات لوئیس دارن میسوزن مثل همین استوارت الونسو و باتن و ……….
اخه چجوری میگی مکس سریع تره
ازنظر من به الونسو ردبول بدن نمیتونه مکس و شکست بده
جکی استوارت تا اونجا که یادمه با همیلتون زاویه داشت.
بعد یه چیزی مکس باید افتخار کنه که با بهترین راننده تاریخ داره رقابت میکنه
بیا پایین بابا سرمون درد گرفت، لوئيس فن های عزیز تو رو خدا آرامشت تونو حفظ کنید که ایشون گفته مکس سریعتره بازم بهانه جویی میکنید اصلا شما ها از این قهرمان جهان که یکی از بهترین های تاریخه بیشتر میدونید واقعا برای اینکه بگید لوئيس بهتره قهرمان های جهانی مثل باتن و آلونسو و سر جکی استوارت رو میخواید کوچیک کنید جمع کنید بابا
عزیزم من بالا تر هم توضیح دادم …مکس زمانی میتونه جزو تالار بهترین ها باشه یا بشه بهش گفت تو خوبی که یک قهرمانی فصل حداقل داشته باشه .
دادا دردت اومد،شماها طرفدار رانندهایی بودید که تو کف قهرمانی سوختند،هر سال، ولی میبینید مرسدس و همیلتون با اقتدار هر ساله جوایز و درو کردند،چسبیدید به مجموعه ردبول.کی بهتر از این تیم که همون ابر و باد و مه و خورشید و…. دست به دست هم دادند که ردبولو بکشن بالا و ردبول مکس ورستپن رو،شکست خودتونو تو امتیازایی که مکس میگیره پنهان میکنید
بهترین تاریخ مطمئنم شوخی میکنی 🤣🤣🤣
البته بی احترامی به لوئيس نباشه دوستان من خودم لوئيس رو یکی از پنج راننده برتر تاریخ میدونم ولی برای اینکه بگید بهترین تاریخه دیگه زیاده رویه
میشه آخرش درصدش رو هم بگی تا عریضه کامل بشه؟
سلام. من از 2016 فرمول یک رو هر هفته دنبال میکنم. سالهای قبلش رو به لطفِ آرشیوهایی که توی اینترنت هست تماشا کردهم. از همون 2016 تقریباً این سایت رو روزانه چک میکنم، امّا برای اوّلین بارِه که دارم کامنت میذارم.
دوست داشتم که توی اوّلین کامنتَم یه چیزِ بیانیهطور دربارهی دیدگاهَم نسبت به فرمولِ یک، تیمها و رانندههاش بگم تا در آینده اگه نظری دادم بدونید که من طرفدارِ کدوم راننده و کدوم تیم هستم و نظرم نسبت به فرمولِ یک چهجوریِه و روی چه حسابی و با چه رویکردی اینجا کامنت میذارم.
من طرفدارِ چارلز لکلرکَم. اون رو فعلاً سریعترین رانندهی پیست نمیدونم ولی پکیجِ «سبکِ رانندگی + شخصیَّتِش» رو بیشتر از بقیّهی رانندهها دوست دارم.
طرفدارِ فراری هستم و با شواهدِ فعلی معتقدَم بینوتو تیم رو توی مسیرِ درستی قرار داده، گرچه این رو هم نباید از نظر دور داشت که مشکلاتِ مدیریتی و استراتژیک و مَنِیجکردنِ رانندهها و غیره زمانی خودش رو بروز میده که تیم تحتِ فشار باشه و توی کورسِ قهرمانی؛ که فعلاً فراری توی این کورس نیست و نمیدونم اگه جنگ بر سرِ تایتل باشه بینوتو آدمِ مدیریتِ اون شرایط هست یا نه.
رویکردِ نظر دادنَم اینطوریِ ه که سعی میکنم حرفَم مثلِ خیلی از کاربرهای این سایت، هر روز و با هر مسابقه عوض نشه. دیدگاهَم رو نسبت به رانندهها و تیمها و فرمولِ یک صرفاً با یک مسابقه تغییر نمیدم. سعی میکنم مادامی که شاهد و دلیلی ندارم برای نظری، اون رو باور نکنم و از همین رو با نظریاتِ توطئه مشکلِ جدّی دارم. سعی میکنم واردِ دعواهای لفظی با کاربرها نشم. به هیچوجه توهینِ شخصی به خودم رو تحمُّل نمیکنم ولی مثلاً اگه کسی بیاد بگه «لکلرک به دردِ فرمولِ یک نمیخوره» بهِم برنمیخوره و از ادمینها نمیخوام که به موضوع ورود کنن و جلوی [آنچه به زعمِ خیلیها] «توهین» [تلقّی میشه] رو بگیرن.
نظرِ آدمها رو «محترم» میدونم ولی این به این معنی نیست که نظرشون رو «درست» بدونم. به دلیلِ همین «محترم بودنِ نظرات» از اَدمینها میخوام که کمترین دخالت رو در حذف یا سانسورِ کامنتها داشته باشن. خطِّ قرمز باید فقط توهینِ شخصی باشه و فقط کامنتهایی حذف بشه که الفاظِ نامناسب توشِه و یا لحنِ نامحترمانه نسبت به کاربرهای دیگه داره.
ممنون از اینکه من رو در جمعِ خودتون میپذیرید.
Welcome
خوش اومدی
وقتی نبودی سایت سوت و کور بود!!
عالی بود، ای کاش بعضی از دوستان هم کمی منطقی تر و به دور از هیجانات احساسی طرفداری نظراتشون رو بیان میکردند. واقعا بعضی از اوقات خوندن کامنت ها باعث سر درد میشه.
خوب و خوش باشی
ورشتپن بارها ثابت کرده که سریع بودن به تنهایی بهتر بودن نیست!مهم ثبات هست_که ورشتپن اگه بازم DNF داشته باشه یا مثل اول فصل لوئیس و مرسدس نتایج خوبی بگیرن و بلعکس ورشتپن نتایج ضعیفتری کسب کنه اشتباهاتش شروع میشه.با نمایشی که تو اون شیکین داشت_ممکنه بازم اینکارو کنه.
به عنوان یک طرفدار لوئیس عرض می کنم
به نظر من و راننده های بزرگی همچون سر جکی و جنسن باتن، مکس یکی از سریعترین ها و شاید سریع ترین راننده تاریخ فرمول یک باشه.
اما حقیقتی وجود داره و اینه که یکی از احمق ترین راننده های تاریخ هم هست
شما برای موفقیت، کسب پیروزی و حتی قهرمانی فقط به سرعت خالص بسیار بالا نیاز ندارید و در کنارش باید پکیج کاملی همچون:
مدیریت تایر خوب، مدیریت مسابقه ای خوب، کوالی پیس و ریس پیس خوب، راننده توسعه خوب، قدرت ذهنی و بدنی خوب، روحیه ای جنگنده، استراتژی مناسب و در نهایت اخلاق قهرمانی رو ارائه بدید.
به نظر من مایکل شوماخر، لوئیس همیلتون، سباستین فتل، فرناندو آلونسو و ایرتون سنا راننده های به مراتب بهتری نسبت به مکس هستند. حتی در اولین سالهای حضورشان در فرمول یک هم پکیج کاملتری رو ارائه میدادند.
مسلماً مکس در ادامه دوران حرفهای خودش تجربه بیشتری کسب میکنه و روز به روز بهتر میشه
اما از نظر من و به قول سر جکی خیلی جای کار برای بهتر شدن وجود داره و شاید روزی به کاملترین راننده تاریخ تبدیل بشه
زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد
نیما مکس توی هلند ثابت مدیریت مسابقه خوبی داره درسته که ردبول و مکس سرعت بهتری داشتن ولی خوب تونست مدیریت کنه
توی پیس هم که مکس جزو بهترین هاست
استراتژی مناسب که مال تیم هست
روحیه جنگنده هم داره
تنها چیز بد مکس مدیریت تایر هست که واقعا بد مدیریت میکنه
بله کاملا با شما موافقم
دلیلش خیلی سادست
مکس بر خلاف همه اون راننده هایی که نام بردی با خامی و بی تجربگی وارد فرمول یک شد
تایمی که باید در فرمول دو یا سه رقابت میکرد و آموزش میدید روی یکی از شش صندلی برتر فرمول یک بود.
سلام و درود به همه عزیزان
تو خبرها خوندم امروز هر دو راننده فراری پاوریونیت به روز شده فراری رو تو مونزا تست کردن همینطور شوارتزمن هم خودرو ۲۰۲۲ فراری رو تست کرده
دوستان اطلاع دارند از صحت و سقم خبر؟
دوستان تو پیست های آینده به نظرتون کدوم ها مرسدس برتر خواهد بود کدوم ها ردبول اینجوری یکم پیش بینی قهرمانی راحت تر میشه بدون در نظر گرفتن اتفاق هایی که ممکنه بیفته
مکزیک ردبول خیلی قویه
برزیل هم که توی سال های اخیر مکس نتایج خوبی توش گرفت
2016 سوم
2018 دوم ولی اول😂بخواطر اون شاهکار اوکون
2019 اول
بقیه رو نمیدونم
اره به نظر منم برزیل مکس قومی میاد
امریکا پیستش به نظرم مرسدس بهتره
روسیه هم مرسدس ولی بوتاس اوله
امارات هم مرسدس فکر کنم بتونه
ترکیه امسال فکر نکنم مثل سال قبل بشه برای همین سخته
پیست عربستان هرچی نگاه میکنم نمیتونم درکش کنم همه چی داره
برای همین احتمالا ترکیه و عربستان برای مکس مهم ترین پیست ها باشه
اره.امریکا و برزیل و مکزیک اوضاع برا ردبول بهتر بنظرم
قبل از هرچیز من دور پول پوزیشن w11 و w12 v مرسدس رو نگاه کردم . برام عجیب بود که توی پیچ ها w12 از w11 هم سریعتره و تنها توی مستقیمی ها زمان زیادی رو از دست میده . با توجه به تغییر قوانین توقع نداشتم که توی پیچ ها تا این اندازه سریعتر باشن .
نظر شخصیم :
اگه مبنا رو بر اساس کوالی فای قرار بدیم نسبت به dna ماشین ها و قدرت موتورشون و تایم هاشون نسبت به گدشته تا الان :
سوچی :
توی روسیه مکس 2019 توی کوالی سه تونست توی فاصله 3 دهم ثانیه ای لویس رده چهارم خط استارت رو داشته باشه . که ردبول ها تا همین فصل قبل موتور قوی نداشتن و توی 2020 اختلاف مکس و لویس حدود پنج صدم ثانیه کند تر از لویس بوده و رده دوم وایساد (توی مونزا 2020 مکس حدود 1 ثانیه از لویس کندتر بود)
با توجه به همه موارد بالا . فکر میکنم مرسدس میتونه با اختلاف خیلی کم پول پوزیشن روسیه رو بگیره و رده دوم برای روسیه اصلا” رده مناسبی برای شروع نیست و به نظر بهترین رده برای استارت رده سوم هست که تا قبل از پیچ دوم میشه نفر اول رو آچ مز کزد .
ترکیه :
توی ترکیه حالا دیتا های پارسال بارونی بود و 2019 هم چیزی نداریم . اما همون دیتا های پارسال ردبول ها با اختلاف زیادی به خاطر بارون و… از مرسدس ها سریعتر بودن . و توی تمرینات هم مکس توی هر سه تمرین از مرسدس ها سریعتر بود و اختلافش توی fp2 که بارونی نوبد با لویس حدود هشت دهم ثانیه بود .
به نظرم ترکیه برای ردبول پیست با اختلاف بهتریه .
آمریکا :
پارسال که هیچی دیتا از آمریکا نداشتیم اما برای 2019 مکس توی روز کوالی حدود 2 صدم سریعتر بوده نسبت به لویس . با توجه به همون موضوع موتور به نظرم مکس اینجا یعنی آمریکا هم میتوه از لویس سریعتر باشه
مکزیک :
مکس توی 2019 مکزیک با اختلاف 4 دهم ثانیه از لویس سریعتر بوده و پارسال هم که هیچی ولی مکزیک هم به نظر میرسه ردبول دست برتر رو داشته باشه .
برزیل:
برزیل که پارسال رو هوا بود ولی 2019 مکس حدود 2 دهم ثانیه سریعتر از لویس بوده . که بازم برزیل رو برای ردبول در نظر میگیریم .
-عربستان (جدا، جاده یا هر چیزی که هست اسمش ) :
تازه درست شده و به نظر میرسه با توجه به پیچ هاش خیلی مناسب ردبول ها باشه تا مرسدس .
-امارات یا یاس مارینا :
اینجا اینبار 2019 لویس حدود 3 دهم ثانیه از مکس سریعتر بوده ولی 2020 مکس حدود کمتر از 1 صدم از لویس سریعتر بوده .
–
خلاصه مطلب بالا :
سوچی مرسدس
ترکیه ردبول
آمریکا ردبول (با اختلاف کم)
مکزیک ردبول
برزیل ردبول
عربستان ردبول یا مرسدس
امارات ردبول (با اختلاف کم)
اوج امتیاز گیری مرسدس برای این فصل بعد از نیمفصل سه پیست بود :
اتریش که بارون اومد و مسابقه شروع نشده تموم شد
مونزا ایتالیا که جفتشون با هم دی ان اف شدن
میمونه ی روسیه . اگه توی روسیه مرسدس نتونه حداکثر امتیازات رو بدست بیاره تا آخر فصل تغریبا شاید نتونه هیچ برتری خاصی نسبت به ردبول داشته باشه . یعنی در این حد که هم قهرمانی رانندگان و هم سازندگان میتونه برسه به ردبول .
البته فرمولا یک هست و اتفاقاتش .
منظورشون همون شهر جده هست فکر کنم
یک موضوع دیگه رو ذکر کنم .
هورنر قبل از مونزا گفته بود که تصمیم گرفته بودیم که منابعمون رو توی موزنا و سوچی برای توسعه اون پیست ها به کار نگیریم چون برتری توی این دو پیست نخواهیم داشت .
بعنی میتونیم برای ترکیه یک آپدیتی برای ردبول ها داشته باشیم . که فکر میکنم از فرانسه تا الان آپدیت قابل توجهی مثل مرسدس نداشتن .
یعنی میتونیم ی آپدیت برای ترکیه داشته باشیم رو من گفتم . هورنر نگفته . یعنی به احتمال میتونیم ی آپدیتی برای ترکیه از سمت ردبول داشته باشیم .
دو ستان،من به شخصه از وقتی فرمول یک رو دارم دنبال میکنم چه بین رانندگان فعلی و چه بین رانندگان گذشته فرمول یک به نظرم به طور میانگین سریعترین و جسورترین رانندگی هایی که دیدم از همین مکس وستپن بوده چه در سال اولش که با اون خودروی کند دوبار چهارم شد و تا الان همه همتیمی هاش رو ناک اوت کرده چه الان که با پکیجی هرچند جزیی ضعیفتر از مرسدس قشنگ نفس مرسدس و همیلتون رو بند اورده، در خصوص جدل همیشگی فن های مرسدس و ردبول درخصوص سریعترین خودرو بنظرم دیگه همه نظر سر جکی استوارت رو قبول داریم مگه فن های دو آتیشه و بی منطق باشیم
البته ناک اوت شدن همتیمی هاش بیشتر از اینکه به خاطر قدرت مکس باشه به خاطر قمار سنگینی بود که ردبول روی مکس انجام داد و بقیه راننده هاشو قربانی کرد
“تا الان همه همتیمی هاش رو ناک اوت کرده”
سال 2016 و 2017 از ریکاردو پایین تر بود و شکست خورد چجوری همه رو ناک اوت کرده تا الان؟!
بعد از سال 2018 هم که برداشتن گسلی و آلبون و پرز رو آوردن که هیچ حرفی برای گفتن نداشتن تو ماشین ردبول دلیلش هم که همه میدونیم….
خود هورنر میاد میگه دو دهم سریعتریم اون وقت بازم باید بیایم بحث سریع ترین ماشین تو گرید رو بکنیم
2016 ماشین کند بود؟! با همون ماشین کند ریکاردو سوم شد!
Arvin. 44
واقعأ این خبر از کجا در میارید بگید تا ما هم بریم بخونیم فکر نکنم من روزانه خبری از مکس و ردبول از دست بدم (هورنر گفته ما 2دهم سریعتر هستیم).؟؟!!
هیچ وقت مدیری همچین حرفی نمیزنه چون هر پیستی شرایط خاص خودش داره برای مرسدس و ردبول، امسال هم مهم تر رقابت رانندگی بین همیلتون و مکس هست.
یه نفر اینجا در جواب مکس فن نمی دونه چطور خودش تخلیه کنه و جوابش بده بعدش خبر کذب منتشر می کنه.
Ali
بعد گرندپری هلند گفته بود
آقای صالحی هم گفتن همینجا
کسی هم نیازی نداره جواب یه مکس فنی رو بده که میگه همه همتیمی هاش رو ناک اوت کرده
آره دیگه از نظر شما مکس فن ها اون سال هایی که زیر ریکاردو تموم کرده حتما ناک اوت کرده بودش
بعدشم یعنی واقعا شک داری تو سریع تر بودن ماشین ردبول؟
اروین راست میگه که
مکس با تصادفاش نصف راننده هارو ناک اوت کرده
مثل کشتی کج
۴ مسابقه ای که ورستپن نبود رو فاکتور بگیریم از هردو راننده هم باز اون دنی ریکه که جلوتره!
redbullfan2max
نه عزیزم همینجوری دارم یه چیزی میگم! معلومه که دیدم
بعدشم اون راننده هایی که میگی تو 17/18 سالگی تو فرمول 2 بودن پدر پولدار نداشتن که صاف بیان بشینن تو ماشین ردبول
ببخشید نمیدونستم شکست خوردن جای افتخار داره!
منم میتونم زمین و زمان رو ربط بدم بهم که مثلا لوییس یه سال از روزبرگ شکست خورده!
پس از این به بعد مکس از هرکسی شکست خورد میگیم این شکست نبودا این اسمش ناک اوت کردنه
redbullfan2max
رفیق در کل که بخوای حساب کنی ردبول بیشتر پیست ها دست بالاتر رو داشته تو پیست های پیش رو باید ببینیم چی میشه که البته احتمال میدم اونا هم بیشترشون واسه ردبوله
باید ببینیم تا آخر فصل چی میشه فعلا که 5 امتیاز فاصله است
مکس و میک هم سن هستن پدر جفتشونم راننده فرمول یک بوده
اگه دنبال بابای پولدار و پارتی بگردیم
قطعا شوماخر توی کما از ورشتپن سالم برای فرزندش هم بیشتر خرش میره هم پولدار تره
اما شوماخر پارتی نکرده و فرزندش فرایند و مراحلشو درست طی کرده فعلا که روکیه.
اگر شوماخر بیاد به فراری ، چهار سال دیگه معلوم میشه که یه بچه رو جهشی بیاری فرمول یک بهتره یا بزاری فرایند رشدشو اروم و صحیح طی کنه.
آروین:برای اونی که از ۲۰۱۹ فرمول یک رو دیده بله مکس همه هم تیمی هاشو شکست داده
چون کسی که قبلتر رو دیده باشه بعیده با عقل سلیم چنین حرفی بزنه!
و نکته جالب دیگه این که حرف هورنر ب عنوان مدیر تیم و کسی که تو جریان همه چی هست ملاک نمیشه
اما حرف یک شخصی که الان فقط مثل ما نشسته داره تماشا میکنه,ملاک هست!
امین جان
والا چی بگم😂
به قول اون دوست مکس فن هورنر هیچی نمیفهمه و عرضه درست کردن ماشین خوب نداره😂😂
ریکاردو مکس شکست داده تو همین مسابقه هم دیدیم که با ماشینی که کسی فکرشو نمیکرد بتونه ردبول بگیره اونم تو زمانی که ریکاردو با ماشین هنوز اوکی نشده تو استارت مکس که هم تیمی قبلیش بود رو خیلی راحت گرفت اگر ردبول سال اخر ریکاردو باش اون رفتار نمیکردن و تو تیم بود احتمالا بازم مکس شکست میداد
من این حرفِ جکی استوارت رو قبول دارم. مکس فعلاً سریعترینِ ه. ولی خُب همهچی سریع بودن نیست.
به بهونهی همین حرفِ سِر جکی، دوست دارم بگم توی هر skill کدوم رانندهی گرید فعلاً امتیازِ بالاتری میگیره و در آخر نتیجه بگیرم که چرا در حالِ حاضر با اینکه لوئیس همیلتون «سریعترین» نیست ولی «کاملترین»ِه. بقیهی دوستان هم نظرشون رو بگن جالب میشه:
سرعتِ خام: 1- مکس/ 2- همیلتون/ 3- چارلز
تکدور: 1- همیلتون/ 2- چارلز/ 3- جورج
سبقتگیری: 1- مکس/ 2- همیلتون/ 3- چارلز
دفاع: 1- آلونسو/ 2- نوریس/ 3- مکس (با چاشنیِ خشونت)
مدیریتِ تایر: 1- وتل/ 2- همیلتون/ 3- ساینز
استارت: 1- آلونسو/ 2- لکلرک/ 3- مکس
آرامش در طولِ مسابقه: 1- چارلز/ 2- همیلتون
جنگ روانی: 1- همیلتون/ 2-آلونسو
ثبات در طولِ فصل: 1- ساینز/ 2- همیلتون/ 3- نوریس
ارتباط مؤثّر با مهندس: 1- همیلتون
شخصیَّت خارج از پیست: 1- چارلز/ 2- وتل/ 3- ریکیاردو
با همهی اوصافی که گفتم، با اینکه مکس توی یه شاخصهی هایی به نظرم بهتر از همیلتونِه (مثلِ سرعتِ خام و سبقتگیری و حتّی دفاع) ولی هنوز کاملترین نیست. اینکه الآن همیلتون در کورسِ رقابتِ ه، ربطی به این نداره که هماندازهی مکس سریعِ ه؛ به این ربط داره که میدونه چهجوری خودش رو برای یه فصلِ طولانی مدّت توی یه فُرمِ خوب نگه داره.
کاملا درسته آقا صابر
ولی فکر میکنم توی بخش سبقت سب هم یکی از بهترین هاست
همینطور چارلز در دفاع که فکر میکنم بعد از الونسو بهترینه
بهترین استارت های این فصل برا مکس بود.
پرز هم تو مدیریت تایر عالی هستش
هومن
بهترین استارتو واقعا نمیشه ارزیابی کرد و معیاری براش نداریم
موقع استارت که از جلو فیلمشو میبینیم
راننده های توی کورس قهرمانی همیشه بیشتر تو چشم بودن به خاطر ردیف های اول بودن وبله مکسو به نسبت همیلتون میشه این حرفو زد
اما کسایی هم عقب تر ممکنه استارت هایی بهتر با توجه به توان ماشینشون زده باشن که دیده نشدن
حتی پارسال لطیفی هم یه استارت معرکه زده بود که توی دور اول خیلی رده کسب کرده بود (یادم نیست کدوم مسابقه بود و چند رده)
تا جائیکه ممکن باشه تعصب و علاقه شخصی ام رو تاثیر نمیدم ! نظرم اینه :
بالاترین سرعت خام : لکرک .
بالاترین سرعت تکدور ( کوآلی ) چارلز .
بهترین سرعت مسابقه ای : شارل !
سرسخت ترین دفاع کننده : چالرز لکلرک !
بهترین سبقت گیرنده : شارل لکلرک !
پراشتیاقترین راننده : شارل جوان ما !
بهترین راننده با ماشین ضعیف : جورج جوان آنها / جیووی کبیر !!
جذاب ترین شخصییت : راننده اول فراری ! ( نمیدونم اسمش چی بود !!)
مظلوم ترین راننده : اون پسره که بهش میکن شازده موناکو ! ( اسمش یادم رفته !! )
کامنت جالبی بود
با چندتا از شاخصه ها نتونستم ارتباط برقرار کنم و چندتا شاخصه دیگه خودم اضافه کردم
سرعت تک دور : 1- جورج/ 2- مکس / 3- چارلز
سبقت گیری : 1- چارلز/ 2- مکس/ 3- سب ( این سه نفر تو سبقت گیری به شدت اگرسیو هستن )
دفاع : 1- آلونسو/ 2- چارلز / 3- نوریس ( یاد کوین مگنوسن خدا بیامرز هم بخیر )
استارت : 1- آلونسو / 2- ساینز /3- استرول
سرعت تو بارون : 1- لوییس /2- مکس / 3- سب
مدیریت تایر : 1- سب / 2- لوییس / 3- ساینز
ثبات در فصل : 1- آلونسو / 2- ساینز / 3- نوریس
صرفا نظر شخصی
تا اونجا که جا داشت سعی کردم تعصب رو کنار بذارم
سرعت تک دور راسل مکس لکلرک
سبقت مکس لکلرک فتل
دفاع مکس لکلرک آلونسو
استارت آلونسو فتل استرول
بارون لوییس مکس=فتل
مدیریت تایر همراه با پیس خوب لوییس فتل پرز
ثبات لوییس آلونسو=فتل=مکس
ریس پیس تو شرایط برابر لوییس مکس لکلرک
شخصیت خارج پیست دنی فتل لوییس
همه اینایی که گفتم به ترتیب از سمت راسته
مکس راننده فوقالعاده خوبیه به هیچ وجه نمیشه سرعتشو کتمان کرد اما اصلا شخصیت دلچسبی نداره،شوماخر هم تو پیست بی رحم بود اما شخصیت خارج از پیستش نظیر نداشت
با اینکه تو موارد مختلف لوییس رو بین سه تای برتر قرار ندادم اما تو کل گرید هیچ کس به جز لوییس نیست که تو همه این موارد بین چهار تای برتر باشه
Mehdi
فقط یه سوال
میتونم بپرسم توی مدیریت لاستیک با چه معیاری وتل بالاتر از لوییسه؟!
دونفر باشن که تو تایر منجمنت بهترین باشن یکی لوییسع یکیم پرز
۲۰۱۹ مکزیک
۲۰۲۱ بحرین
۲۰۲۰ ترکیه
کافیه یا بازم بگم؟!
رانندگی تو بارون رو یادم رفت بنویسم. ولی با مهدی موافقَم. که لوئیس و مکس و سب خوبَن تو بارون ولی خُب به خاطرِ آلمانِ 2018 باید یه کمی مُحتاط باشیم توی اینکه سب رو رانندهی بارون (وقتی تحتِ فشارِ)ه بدونیم یا نه.
صابر
همچنین مکسو به خاطر اسپین های ترکیه 2020
Fastboy44
درسته پرز میتونست جز گزینه ها باشه و حتی جای ساینز
راجب مدیریت تایر سب هم نیاز به تعریف الکی نیست
همین باکو امسال رو با مدیریت تایر عالی خودشو تو یه موقعیت استراتژی عالی قرار داده و سکو گرفت
به همون اندازه که لوییس مسابقات خوبی رو با تایر منیجمنت داشته سب هم کم نداشته و نیاز نیست من دونه دونه اینجا بگم
Saber
داداش همه راننده ها تو بارون مسابقه بد داشتن
خود لوییس امسال تو ایمولا اشتباه بدی داشت
مکس پارسال تو ترکیه
ولی در مجموع این سه نفر ۹۰ درصد اوقات تو بارون عملکرد عالی داشتن
جالب بود
سرعتِ خام: 1 همیلتون . 2 چارلز . 3 نوریس
تکدور: 1 همیلتون . 2 چارلز . 3 بوتاس
سبقتگیری: 1 مکس. 2 همیلتون . 3 ریکاردو
دفاع: 1 آلونسو . 2 نوریس . 3 مکس
مدیریتِ تایر: 1وتل . 2 همیلتون . 3 پرز
استارت: 1 آلونسو . 2 لکلرک . 3 مکس
آرامش در طولِ مسابقه: 1 همیلتون . 2 نوریس . 3 چارل
جنگ روانی: 1 همیلتون . 2 آلونسو . 3 نیکو رزبرگ (میدونم نیستش ولی عالی بود)
ثبات در طولِ فصل: 1 همیلتون . 2 نوریس
ارتباط مؤثّر با مهندس: 1 همیلتون . 2 سب . 3 بازم نیکو با اینکه نیست
سرعت در باران: 1 همیلتون . 2 سب . 3 مکس
شخصیَّت خارج از پیست: 1 سب . 2 ریکاردو . 3 چارلز . 4 نوریس (واقعا نمیشد نوریس نگم)
خیلی خوب میشد ادمین های محترم که وقت میزارن و تاپیکی رو ترجمه میکنن و در اختیار کاربران قرار میدن، کامل این کارو انجام بدن چون ناقص انتقال دادن این مصاحبه، نتیجه اش شده یک متن کاملا یکجانبه!
ادامه نظر جکی در ارتباط با تصادف:
مکس داره بیش از حالت عادی زمان میبره تا بزرگ شه.
اینکه حتی نری ببینی راننده ایی که با ماشین رفتی روش حالش چطوره چیزیه که من نمیتونم درک کنم.مخصوصا وقتی که میبینی مدت زیادیه که توی ماشینه و هنوز بیرون نیومده.
مکس خیلی چیزاست که باید یاد بگیره.اما اون به حرف کی گوش میده؟! اون خیلی خیلی خوبه، احتمالا سریعترین راننده گریده اما برای قهرمان شدن باید یاد بگیره که نمیشه تمام مدت خودشو درگیر تصادفات کنه.
من اگر جای مدیرانش بودم حتما بهش میگفتم دیگه هیچوقت همچین کاری نکن، اینکه تو جدول جلویی معنیش این نیست که ضدگلوله ایی! (بردت حتمی نیست)
داوران مطمئنا دسترسی به اطلاعات زیادی دارن اما ۳ رده پنالتی؟ اگر هیلو نبود احتمالا لوییس کشته شده بود و برای همچین تصادفی، این جریمه یک شوخیه!
:)))
آقای مهریار صالحی لطفکن منبع خبری که هورنر گفته ماشین ما دو دهم سریعتره رو بده چدون حرف انداختی تو دهن این فن های متعصب همیلتون نمیگم تو دروغ میگی ولی من از اون موقع تموم سایت ها و حتی اینستاگرام بررسی کردم هیچ اثری از این خبر نبود در ضمن از خود تو یه سوال دارم مهریار آیا عاقلانه است مدیر یه تیم یه همچین حرفی بزنه با توجه به وضعیت متغیر پیست مثلا همین مونزا که مرسدس سریعتر بود یا سوچی که مطمئنا مرسدس بهتر خواهد بود یا مثلا پیستی مثل آمریکا که خوراک لوئيسه پس با عقل جور در نمیاد یا به قول یکی از دوستان از اون حرف های مارکویی زده.
منبع خبر اصلا نیازی نبوده اینترنت رو زیر و رو کنی، معتبرترین منبع اخبار موتوراسپرت خود سیت موتوراسپرت هست.جداگانه یه کامنت دیگه میزارمش چون اصولا همینم تایید نمیکنن.
نه منطقی نیست اما با منطق امثال شما منطقی نیست.البته قبلا هم فن بوی های مکس فرموده بودن ایشون (هورنر) چیزی حالیش نیست!
جفت کامنتها ارسال شد، با این سرعت تایید، شاید ۲-۳ روز دیکه ببینی اما حتما میبینی.
کریستین هورنر چیزی که گفته بود فقط درمورد پیست هلند و پیست های مشابه اون درست بود ولی درمورد پیست های قدرتی و سرعتی که قدرت موتور مهمه مرسدس سریعتره چون موتور قوی تری داره.
👌👌👌
من همچین کاری نکردم احتمالا با کسی اشتباه گرفتین چون اتفاقا از بیرون کاکپیت لوییس خیلی بدم میاد و از بیرون کاکپیت سب خیلی خوشم میاد، درباره عملکردشون نوشتم ۹۰٪.
اینکه میگم ۹۰٪ به این دلیله که یه بخشی از شخصیت مانع استفاده کامل از پتانسیل میشه.مثل بلد نبودن بازی ذهنی!
مثل کنترل نکردن ریسک پذیری با توجه به جدول، مثل احساساتی بودن راننده که نوسان میسازه و…
اما به شخصه به یاد ندارم گفته باشم مکس شخصیت قهرمانی نداره، چون اصولا هیچ کس نداره تا اولیشو بدست بیاره! اما گفتم اویل فصل اگر بره تو بازی ذهنی با لوییس بنظرم شکست میخوره.که باید دید نتیجه اشو.
اینایی هم که نوشتم بالاتر، صحبت های جکی بود نه بنده.
مهیار جان ادمین های محترم برای اینکه کامنت زیر پست زیاد باشه و شلوغ باشه سایت جدیدا دارن تیتر های کاسه داغتر از آش انتخاب میکنن
(منم فعلا بیکار ، میام یکم بحث کنم حوصله ام سر نره و این تیتر هارو دوست دارم 😅!)
میدونی که کامنت های ما باعث میشه رتبه اینجا بالا بیاد ؟
راهکاری که اینجا در پیش گرفته در حال حاضر کاملا” اشتباه هست و ممکنه خیلی ها برن از اینجا یا خودشون یدونه بهترشو درست بکنن .
ماشین مرسدس برتر و بهتر هست در گرندپری های باقی مانده
به هیچ عنوان . بالاتر عرض کردم .
بجز عربستان و ترکیه ردبول برتری نداره
حتی در برزیل یا امارات
آمریکا و روسیه هم خوراک مرسدس هست
من کاری به خوراک و… ندارم . من به نتایج کوالی دو سال قبل کار دارم و تا حدود نتایج از پیست ها همین فصل مثل هلند و فرانسه .
ردبول با موتور ضعیف تر از مرسدس توی این پیست ها :
ترکیه2020(2019 توی تقویم مثل این که نبوده) ، آمریکا2019 (2020 مسابقه نداشت)، امارات (2019 و 2020)، مکزیک(2019 و 2020 مسابقه نداشت )، برزیل(2019و 2020 مسابقه نداشت)، از مرسدس ها سریعتر بودن توی کوالی .
مکزیک و برزیل خیلی شبیه به هلند هستند و توی هلند ردبول خودرو بهتری بود
سوچی خیلی شبیه به کاتالونیاس ی چیزی بین موزنا و کاتالونیا هست که مرسدس خیلی توشون خوب هست.
آمریکا رو نمیدونم شبیه چه پیسیتی هست ولی مستقیمی آنچنانی نداره و پره پیچ های پشت سر هم هست . ی نمونش این که از پیچ 3 تا پیچ 9 راننده هیچ استراحتی نداره .
امارات یک پیست به شدت نزدیکه . و مرسدس ها فقط توی سکتور 2 برتری دارن .
امارات یک چیزی توی مایه های باکو هست و توی روز مسابقه ردبول خیلی راحت لویس رو آندرکات کرد . جوری که هر دوتا راننده ردبول با وجود بد بودن پیت پرز تونستن جلوتر از لویس از پیت بیرون بیان و اگه مکس پنچر نمیکرد مسابقه 1-2 ردبول رو سکو میرفت . جایی مثل یاس مارینا قدرت استراتژی و آندرکات خیلی بلا هست .
این وسط سوزوکا از تقویم خارج شد و جاشو به ترکیه تا فعلا” داده . خواستم بگم بدترین اتفاق ممکن برای مرسدس آخر فصل همین این بود که ی پیسیتی مثل سوزوکا از تقویم حذف بشه و جاشو به ی پیسیتی بده که ردبول توش خیلی خوبه .
و حتی حذف شدن کانادا دقیقا” این پیست ها همون پیست هایی هستند که مناسب مرسدسن . اما فعلا” از تقویم به خاطر کورونا کنار گذاشته شدن .
مسابقات پیش رو خیلی به نفع ردبول هستن تا مرسدس .
نکته بعدی :
دلیل رقابتی بودن ردبول این فصل . هم موتور خوبشون بود
و هم شاسی خوبشون و هم مدیریت تایر خوب .
تو باکو ردبول ها لوییس رو اوور کات کردن نه آندرکات!!!
پیت لوییس به طور متوسط ۲ ثانیه کند بود!!!
امارات با توجه به پیت لین طولانیش ریسک بالایی برای اجرای استراتژی داره و اگه سیفتی کار یا سیفتی کار مجازی بیاد تیم ها دست بکار میشن!!!
تو امارات بنظرم بوتاس و پرز میتونن نقش خوبی رو برای هم تیمی هاشون استفاده کنن
شک نکنید که برنامه های خاصی از طرف تیم بهشون محول خواهد شد
اما در مورد پیش بینی پیست ها!همه چی برمیگرده به اینکه مرسدس رو موتور چهارم لوییس بره یا نه
که فکر کنم برن!چون با این موتور رقابت جلوی موتور نو مکس سخت خواهد بود به خصوص اینکه پنالتی مکس برتری خیلی خاصی هم برای لوییس و مرسدس نمیتونه باشه تو روسیه بوتاس فرم خوبی داره و اگه بتونن پل بزنن مکس نهایتا سوم میشه
الان با پنالتی موتورش هم باز سوم میشه چراکه اختلاف پیس با میدفیلد زیاده پرز هم راه خواهد داد!
آمریکا کفی طولانی داره و بستگی داره تیم ها رو کدوم ستاپ باشن،مرسدس تجربه ۲۰۱۷ با ستاپ داون فورس پایین رو داره و ممکنه قمار کنه!
مکزیک بنظر با ردبول باشه اما برزیل اگه کوالی خوبی برای مرسدس ها باشه میتونن امیدوار باشن
اما در نهایت همه چیز برمیگرده به قصد مرسدس برای موتور چهارم لوییس
به نظرم اگه لوییس بدون موتور چهارم بتونه قهرمان فصل بشه،نوعی معجزه رخ داده!
تو باکو ردبول ها لوییس رو اوور کات کردن نه آندرکات!!!
پیت لوییس به طور متوسط ۲ ثانیه کند بود!!!
امارات با توجه به پیت لین طولانیش ریسک بالایی برای اجرای استراتژی داره و اگه سیفتی کار یا سیفتی کار مجازی بیاد تیم ها دست بکار میشن!!!
تو امارات بنظرم بوتاس و پرز میتونن نقش خوبی رو برای هم تیمی هاشون استفاده کنن
شک نکنید که برنامه های خاصی از طرف تیم بهشون محول خواهد شد
در مورد پیش بینی پیست ها!همه چی برمیگرده به اینکه مرسدس رو موتور چهارم لوییس بره یا نه
که فکر کنم برن!چون با این موتور رقابت جلوی موتور نو مکس سخت خواهد بود به خصوص اینکه پنالتی مکس برتری خیلی خاصی هم برای لوییس و مرسدس نمیتونه باشه تو روسیه بوتاس فرم خوبی داره و اگه بتونن پل بزنن مکس نهایتا سوم میشه
الان با پنالتی موتورش هم باز سوم میشه چراکه اختلاف پیس با میدفیلد زیاده پرز هم راه خواهد داد!
آمریکا کفی طولانی داره و بستگی داره تیم ها رو کدوم ستاپ باشن،مرسدس تجربه ۲۰۱۷ با ستاپ داون فورس پایین رو داره و ممکنه قمار کنه!
مکزیک بنظر با ردبول باشه اما برزیل اگه کوالی خوبی برای مرسدس ها باشه میتونن امیدوار باشن
اما در نهایت همه چیز برمیگرده به قصد مرسدس برای موتور چهارم لوییس
به نظرم اگه لوییس بدون موتور چهارم بتونه قهرمان فصل بشه،نوعی معجزه رخ داده!
نه ماشین مرسدس بهتره ردبول به هیچ عنوان نمی رسه
امین جان، پیت چکو توی باکو 5 ثانیه بود .
مهیار جان تو باکو اوورکات قوی تر از آندرکات بود
چون به دما رسوندن لاستیک سخت بود
اگه پیت پرز خراب نمیشد میتونس مکس رو هم اوورکات کنه و لیدر بشه
البته قبول دارم که اشتباه از مرسدس بود
باید رو اوورکات کار میکردن
گسلی گرندپری روسیه رو از دست داده؟!
😱😱😱 به چه علت؟
گسلی بدشانس ترین راننده این فصل
سلام دوستان
چند وقت به دلیل مشغله نتونستم بیام توی سایت
راجب این پست هم فکر میکنم سریعترین ملاک نیست،کامل بودن ملاکه
کامل بودن یعنی راسل یعنی لکلرک،هم سریع،هم بالغ،هم با تجربه،هم پر ریسک ،هم کم خطر،هم با شخصیت و هم با اخلاق رانندگی
تمام اینها یه راننده کامل میسازه نه فقط سرعت
سرعت خالی به درد هیچکس نمیخوره حتی مایکل کبیر
خوش برگشتی پارسا جان:)
حقیقتا که یکی از بهترین های اینجایی
دقیقا باهات موافقم،هرچقدر میخوای سریع باش ولی وقتی مغز مسابقه ای نداشته باشی وقتی مدیریت تایر خوب نداشته باشی و ندونی کی عقب بکشی و کی باج ندی یه راننده کامل نیستی
پ.ن:منظورم راننده و شخص خاصی نیست همینجوری گفتم اینارو.
سلام وقتی میفرمایید که دقیقا موافقید یعنی اینکه به جز اصل مطلب که همه موافقند با مصادیق ذکر شده هم توافق دارید .که این مساله را سلیقه ای کرده و نظرات منفی ومثبت برآن مترتب خواهد شد.لطفا دررابطه با رانندگان ذکر شده هم نظر مشخص خود را بیان بفرمایید.با سپاس
سلام حسن جان
والا به نظرم راننده خاصی نیست اما تو نسل جدید خودم شارل رو بیشتر از همه قبول دارم و یه علاقه خاصی هم بهش دارم
بازم میگم مکس راننده فوق العاده ایه،اما بازم خیلی چیزها مونده که یاد بگیره.
ممنون آروین جان
کاملا موافقم،این مسئله هست که کسایی مثل سنا و پراست رو از کسایی مثل روزبرگ جدا میکنه،هر سه سریع هستن،اما سنا و پراست کجا روزبرگ کجا
سلام پارسا
خوش برگشتی
سلام sebvr عزیز
ممنونم
دوستان عزیز به نظر من که مرسدس امسال بازم قهرمان میشه به دو دلیل یکی پیست های که قراره ریس برگزار بشه دست بالاتر روی کاغذ رو مرسدس داره دوما با وجود بوتاس هنوز تو استراتژی دست بالاتر رو داره.
نظر شما چیه
راستش کاملا با صحبت های سر جکی موافقم :
و درباره ی سرعت راننده ها و کامل بودنشون فکر کنم قبلا هم گفته بودم
اقای سید علی حسینی یه حرف قشنگی زد گفت رومن گروژان راننده ی فوق العاده سریعی هستش حتی شاید از لوییس و سب هم در مواقعی سریعتر ولی هرگز کسی اونو به عنوان یه راننده ی کامل و در نهایت خوب قبول نداره رومن شاید خیلی سریع باشه ولی ضریب اشتباهاتش بالاس برای دفاع کردن فضای زیادی میزاره و…
خواستم بگم سب و لوییس و شوماخر و ….فقط به خاطر سرعتشون نیست که به این درجه از محبوبیت و موفقیت رسیدن ! هر چند هیچ راننده ای کامل نیست و این کوچکترین متغیر هاست که فاصله ی بین بهترین و معمولی رو مشخص میکنه
در نهایت سریع بودن هیچ وقت به معنای بهترین بودن نیست !
احسنتم
مثال گروژان خیلی مثال خوبیه.
مکس امسال خیلی سریع بوده ولی بسیار هم کم خطا ظاهر شده و بزرگترین خطاش مثل همیشه بیش از حد خشن بودن در رانندگی است که کار دستش داده به قول معروف مد مکس.
و البته به نظرم کامل بودن معنا ندارد و کامل شدن درسته. و مکس به نظرم فرصت کافی رو داشته که کامل بشه و تا حدی هم شده. قطعا اگر این ماشین خوب رو سال دوم یا سومش در ردبول داشت نمی توانست این حد از رانندگی را به نمایش بگذارد.
و اگر امسال قهرمان بشود به نظرم به لول جدیدی میرسه سال بعد.
برای لکلرک و راسل هم به نظرم این جنگیدن در میانه ی جدول و حتی پایین جدول خیلی براشون توی کامل شدن در رانندگی مفید خواهد بود.
قیاس یک راننده جوان و فوق العاده 22 ساله با یک راننده که در این رشته پا به سن گذاشته و تقریبا موعد بازنشستگیش هست یک قیاس مع الفارق هست. یکی از شرایط قیاس باید لحاظ سن دو راننده باشه. افزایش سن خودبخود کندی عکس العمل میاره و همین باعث میشه همیلتون رو فوق العاده تر در نظر بگیرم. سرعت خوبه برای قهرمانی اما یقینا به تنهایی کافی نیست. مکس خیلی چیزها کم داره.
سلام.پروفایلا رو که نگاه میکردم اکثر کاربرای فرمول یک `علاقه مند موتوجی پی هم هستن.ولی اصلا رو خبراش کار نمیشه و خیلی خلوت شده.میخواستم خواهش کنم یه گوشه چشمی هم به موتوجی پی داشته باشین اگه هنوز علاقه مندین. ممنون.