فرمول یک ایران – والتری بوتاس توانست مرسدس را روی خط یک مسابقه فرمول یک پرتغال 2021 قرار دهد و جلوی ثبت رکورد صدمین پول پوزیشن همتیمی اش، لوئیس همیلتون را بگیرد.

با حذف دور خوب مکس ورشتپن بدلیل خروج از محدوده پیست، او به رده سوم برای شروع مسابقه بسنده کرد. هم تیمی او، سرجیو پرز نیز پر کننده ردیف دوم خط استارت خواهد بود.

راهیابی سباستین فتل به مرحله سوم تعیین خط و همچنین حذف دنیل ریکاردو از مرحله اول تعیین خط که از ژاپن 2019 بی سابقه بوده را میتوان از جمله نکات این جلسه تایم گیری دانست.

جدول تعیین خط فرمول یک پرتغال 2021

ردهرانندهتیم زمان
1والتری بوتاسمرسدس1:18.348
2لوئیس همیلتونمرسدس+0.007
3مکس ورشتپنردبول+0.398
4سرجیو پرزردبول+0.542
5کارلوس ساینزفراری+0.691
6استبان اکونآلپین+0.694
7لندو نوریسمک‌لارن+0.768
8چارلز لکلرکفراری+0.958
9پیر گسلیآلفاتائوری+1.127
10سباستین فتلاستون مارتین+1.311
11جورج راسلویلیامز1:19.109
12آنتونیو جیوویناتزیآلفارومئو1:19.216
13فرناندو آلونسوآلپین1:19.456
14یوکی سونوداآلفاتائوری1:19.463
15کیمی رایکوننآلفارومئو1:19.812
16دنیل ریکاردومک‌لارن1:19.839
17لنس استرولاستون مارتین1:19.913
18نیکولاس لطیفیویلیامز1:20.285
19میک شوماخرهاس1:20.452
20نیکیتا مازپینهاس1:20.912

229 دیدگاه

  1. AmirAli

    30

    0

    چه بادی، چه چالشی بود برای تیم ها
    پرز داره خوب پیشرفت می‌کنه
    یعنی بوتاس برمیگرده؟؟
    اوکون عالی بود، آپدیت های آلپین جواب داده
    اما دنیل ….
    سب هم کارش خوب بود، به امید بهتر شدنش ❤️

    • 🏁Parsa16

      35

      0

      سب هنوز زنده است……..

      • Amir borouji 5

        22

        5

        قبلا هم گفتم منتقدای سب شبیه منتقدای رونالدو هستن و قطعا هم مثل رونالدو وتل دهنشون رو میبنده
        به امید خدا فردا یه مسابقه هیجان انگیز و زیبا برا همه به خصوص برا ما وتل فنا باشه

      • mrz_ir

        11

        4

        اتفاقی که داخل فراری براش افتاد خوردش کرده بود
        مشخصه که طول میکشه تا خودشو بازیابی کنه
        روز بروز داره بهتر میشه
        ماشینی هم سواره که هم از نظر پاور یونیت و هم از نظر ایرو دینامیک کاملا از ماشین های قبلیش متفاوته و افت عملکرد بدیهیه تا به ماشین عادت کنه

      • Engineer

        6

        4

        امار رسمی سایت f1 از سرعت ماشین ها در تایم گیری.

        ردبول 0.0
        مرسدس +0.05
        فراری +0.33
        آلپین +0.54
        الفاتوری +0.64
        مکلارن +0.79
        آستون مارتین +0.82
        ویلیامز +0.92
        الفارومو +1.23
        هاس +1.65

        نکته:مکلارن چون یک ماشینش در Q3 اوت کوالیفی شد الان پایین تر از رده واقعی قرار گرفته و بیشتر روی امار لندو نوریس به تنهایی بوده.

        نکته:مرسدس تنها 0.050 ثانیه از ردبول کندتره.
        یعنی نضف 0.1 ثانیه و این یعنی با توجه به دور های فاست راننده و مهارت زیاد میتونه هر تیم و هر راننده ای بهتر باشه و تقریبا برابریه.

    • بوتاس فن!!!

      33

      1

      ۱۷ امین پول رو به بوتاس و طرفداراش تبریک میگم.اینکه بعد از اون تصادف با این قدرت برگرده خیلی عالیه.کلی اعتماد به نفس بهش میده. به امید موفقیتش در مسابقه فردا

      • B A H A D O R

        22

        1

        بوتاس فن

        بهت تبریک میگم عزیزم

      • Majid

        10

        0

        دمش گرم والتت 77. نفهمیدم مشکل مکس چی بود؟

      • mrz_ir

        9

        6

        نمیدونم چه حکمتیه که هر وقت لوییس میخواد یه رکورد خفن بزنه یهو سخت میشه مرحله اخرش
        مثلا پارسال که پیروزی هارو داشت میزد چند مسابقه گیر افتاد
        امسال هم با 0.007 ثانیه نتونست 100 امین پول پوزیشنشو بگیره
        چه وضعشه خدایی🤦‍♂️

      • MERC

        8

        4

        فقط مرسدس میتونه خط 1-2 رو بگیره و توی گاراژ همه دپرس باشن.

      • Milad SV5

        3

        2

        اگه بنز بزاره و سوچی 2018 نشه 🙂

      • NICO ROSBERG-06

        4

        0

        انجینر باهاتون موافق نیستم ب نظرم مرسدس آپدیت هاش خوب جواب داده و پرتقال دست بالاتر و داره باتوجه ب تایمی ک لویس درq2 زد.1و17و986 اگه اشتباه نکنم . اما تو مسابقه و دورهای طولانی همه لویس و میشناسن..کم اشتباه و جنگنده.. پس ردبول برای پیروزی باید از سخره بالا بره یکشنبه پرتغال و.

    • Amir

      21

      4

      سلام ساینز بهتر از لکلرک و وتل بسیار بهتر از استرول ، با اینکه نمیشه با یه تعیین خط قضاوت کرد ولی داریم میبینیم برای راننده های تیم عوض کرده و روکی ها هنوز قضاوت زوده ، مکس هم دور اولش حذف شد تو کیو۳ برا ترک لیمیت ، در کل مرسدس برگشته و اپدیت هاش جواب داده تا جایی که معلومه ببینیم مسابقه چی میشه .

      • الهه انصاری

        20

        15

        فتل دوتا مسابقه قبلو پشت سر لنس شروع و تموم کرده بعد صرف یه پوزیشن استارت وتل شد بسیار بهتر از استرول؟
        به هیچ وجه منکر توانایی های فتل نیستم ولی خوب در حق لنس هم اجحاف نکنیم دیگه

      • محمد سلطانی

        5

        4

        احتمالا اون فلور ی که میگفتن رو روی ماشین ساینز پیاده کردن…فقط نمی‌دونم چرا نمیتونند روی دوتا ماشین پیاده کنند؟!

      • yaghub

        9

        7

        سلام علیکم
        ساینز بهتر از لکلرک نبود، ساینز با سافت بود لکلرک با مدیوم، حتی لندو هم با سافت بود، اگر با سافت دور میزد 4 یا 5 میشد

      • NICO ROSBERG-06

        15

        2

        بوتاس برمی گردد،چه برگشتنی،به به
        واقعا اگه اون اشتباه خیلی کوچیکه از مکس سر نمی زد برای ما گرفتن پل خیلی خیلی سخت می شد.. میدونستم بوتاس تعیین خط یه حرکتی تو آستینش داره.. ولی گرفتن پل زیادی خوب بود تموم ک لویی
        حالا فقط دعا میکنم پیچ۱ لویس و مکس سالم در بیان.وگرنه نصف هیجان ریس دود میشه میره هوا.
        آقا وتل و بگؤوووو،،،عجب تعیین خطی داشت به نظر داره قلق ماشین دستش میاد ک اگه بیاد چه شود مسابقات باقی مونده..گرچه اولین نتیجه خویش تو تعیین خط با استوانه اما اون دوستمون ک میگفت وتل تمومه،زود نتیجه گیری کرد ب نظرم
        رایان واقعا عالی بود عملکردش امیدوارم به چیزی ک حقشه برسه یکشنبه البته همه چی به خودش بستگی داره .
        وایی بوتاسسسسس. خط۱مرسدسا خط۲ردبولا
        فردا ردیف جلو قشنگ یه کال آف دیوتی میبینیم.
        مثل دفعه پیش ایمولا که گفتم اینم بگم یادتون نره من امروز چی گفتم.از جلو گیرنده هاتون جم نخورین فردا.
        آرام بخش یادتون نره.

      • Amir

        13

        2

        پاسخ به کاربر انصاری:
        من نگفتم وتل بسیار بهتر از استرول گفتم بسیار بهتر بود تو این تعیین خط ، و اشاره کردم با این تعیین خط نمیشه قضاوت کرد و این تعیین خط نشون داد هنوز قضاوت در مورد وضعیت راننده ها زوده و باید صبر کرد تا چند مسابقه آینده

    • آرشا

      22

      0

      اینقد گفتن بوتاس اِله بوتاس بِله آخرش عصبانیش کردن😂

      • NICO ROSBERG-06

        4

        1

        قبل از پاراف آخر منظورم راسل بود نمیدونه چرا رایان تایپ شد..خخخ ،،😅

    • Amin.SV

      12

      3

      بعد از دو مسابقه و تعیین خط بد از وتل امروز خوب بود ضمن اینکه اگه زمان مرحله دومشو میزد الان ششم بود ولی بازم مهرچی جلوتر شروع کنی خیلی بهتره.متاسفانه با فاصله وحشتناک ماشینا باهم تعیین خط تقریبا تکلیف ۵۰%‌مسابقه رو مشخص میکنه. امیدواذم با یه استارت به سبک خودش مسابقه ذو واسه ما بهتر کنه.

      • Milad SV5

        14

        2

        مکس هم باز ثابت کرد
        تو لحظات حساس تعیین خط پر اشتباهه

    • 🏁Parsa16

      7

      1

      گسلی هم نسبت به بحرین و ایمولا یکم افت داشت

      • NICO ROSBERG-06

        4

        1

        آره گسلی اصلا تو پیست نبود انگار.

    • Milad SV5

      9

      2

      خدایی دم سب گرم

      که با ماشین اپدین نشده تونست این رده رو بگیره
      البته از زرنگیش تو خروجی پیچ آخر که از مکس و اوکون تونست اسلیپ استریم بگیره هم غافل نشیم

      • Mahmood.ghaedi

        10

        0

        همیشه آبدیت داشتن ب نفعراننده نیست بعضی وقتها آبدیت ها جواب نمیده هیچ وضع ماشین هم بدتر میکنه

      • Fastboy 44

        8

        0

        بله محمود جان
        نمونه ش مالزی ۲۰۱۷ برای بوتاس

      • ایرن

        5

        1

        تایم های کیو سه همگی دستخوش باد شدید بالای بیست کیلومتری بودند. فتل توی کیو سه هفت دهم ثانیه زمانش بدتر از کیو دوش بود. باقی راننده ها همینطور. بعضی راننده ها حتی زمان دوم کیو ۳ رو ضعیف تر از زمان اول کیو ۳ زدند. اون اسلیپ استریم که گفتین فکر کنم توی کیو ۳ اتفاق افتاد.

    • |ZXE-LECLERC16|

      11

      3

      انصافاً باد شدید بود 🙂
      ضمناً فکر نمی کردم سب و راسل اینقدر سریع باشن 🙂
      و میک داره خیلی بالاتر از ماز(اس)پین تایم می زنه
      البته نتونستم امروز درست حسابی تعیین خط رو ببینم، پس چند تا سوال دارم:
      لاستیکای 10 نفر اول چی هست؟
      لکلرک چرا اینقدر کند بود؟ فکر کنم دور آخر رو تو کیو سه نزد، درسته؟
      و اینکه بعضیا تو کیو سه با مدیوم میومدن، اوضاع مثل پارسال شده بود که اون موقع هم مدیوم سریعتر بود؟
      خب و البته امروز یکم می بود…یعنی سنا… 🙁
      و البته توی این شب های پربرکت ما و همه بچه های سایت رو دعا کنید. 🙂

      • ایرن

        1

        1

        فکر کنم فقط مرسدس توی کیو ۳با مدیوم اومد. شاید سافتهاشون کهنه شده بوده یا میخواستند برای مسابقه نگهشون دارند. ولی کارشون جالب و عجیب بود.

    • محمد

      3

      1

      چرا استرول اونجاست؟

    • Engineer

      7

      4

      سلام اقا AmirAli
      این کامنت در پاسخ به شما نیست و فقط میخواستم این کامنت بالا باشه تا زودتر خونده بشه چون نکته ای هست که باید بگم.

      فتل سال قبل در تیم 6 گرید بود و تیم فراری از 4 تیم الفاتوری-الفارومو-هاس-ولیامز بهتر بود.
      ولی از 5 تیم مرسدس-ردبول-مکلارن-ریسینگ پوینت-رنو ضعیف تر بود.

      5 تیم هر تیم 2 راننده میشه 10 راننده و 1 راننده یعنی لکلرک هم که ماشینش برابر بود.
      این یعنی ماشین فتل از 10 راننده پایین تر بود و با 1 راننده همتیمی برابر یعنی 11 راننده.
      توی 2020 از فتل بیشترین توقع به نسبت ماشین 11 ام بود و کمترینش 12 ام ولی 13 ام شد.
      و لکلرک عالی کار کرد و تا حد زیادی جور فتل رو هم کشید و بیشتر امتیاز های تیم رو اورد و بالا کشید توی جدول و 8 ام شد که ازش بهترین توقع 11 ام میرفت چون ماشینش از 10 راننده ضعیف تر بود.
      خوب لکلرک 8 ام و فتل 13 ام یعنی بیشتر اینکه فراری 6 ام شد برای لکلرک بود.

      ولی خوب بعضی ها توقع دارن فتل الان بیاد هر مسابقه سکو بگیره و میگن دیدید فراری بهانه بود و تو استون هم خوب نیست.

      در جواب این عزیزان باید بگم پارسال ماشین فتل ماشین 6 ام گرید بود و 10 راننده ماشین بهتر داشتن.

      الان توی این فصل هم 5 ماشین ردبول-مرسدس-مکلارن-فراری-رنو ازش بهترن و حتی افاتوری هم باهاش تقریبا برابره.
      این یعنی الان هم تیم فتل که استون هست در رده 6 ام هست در جدول و واقعا ماشینش هم 6 ام است و این یعنی 10 راننده ماشینشون بهتر از فتل هست و 1 راننده همتیمیش ماشین برابر داره و 2 ماشین الفاتوری هم تقریبا باهاش برابرن.

      حساب کنی میشه 10 ماشین بهتر و 3 ماشین برابر.
      و فتل هم توی بازه ای 11 تا 14 هست.
      بالاتر از 6 ماشین ولیامز و هاس و الفارومو.

      همه این حرف هارو زدم که بگم فکر نکین الان چون فتل رفته به استون باید به یک هیرو تبدیل بشه.
      نه
      الان هم ماشینش همون ماشین پارساله فراریه منتها توی استون.

      ولی تفاوتش با ماشین پارسال اینه که پایداری بهتر و درگ کمتر داره و میبینیم تاثیرش رو که فتل کمتر اسپین میشه و بهتر رده و شتاب میگره تو استارت و بهتر سبقت و دفاع.

      این یعنی ماشین استون یک ماشین خوب و پایدار و مناسب برای مسابقه دادن هست ولی ماشینی نیست که قوی باشه و در عملکرد برای نتیجه همون ماشین فراریه پارساله.
      ماشین فراری 6 امین ماشین پارسال بود و ماشین استون هم 6 امین ماشین امسال.

      این یعنی از فتل نباید توقع زیاد باشه و واقعا هم توی همین رده های 11 تا 14 هم تموم کنه فصل رو یعنی کار خودش رو کرده و زحمت کشیده و بقیش ضعف ماشینه.

      پس دوستان از فتل توقع بیجا نداشته باشین فتل از تیم رده اخر میانه جدولی پارسال رفت به 1 تیم دیگه که الان اون تیم شده رده اخر میانه جدولی های امسال.
      پس فتل تقصیری نداره اگه نتیجه نمیگیره.
      به ردبول یا مرسدس که نرفته ازش توقع دارید.

      گرچه خود دوستان این موضوع رو بهتر از من میدونن و درک میکنن.

    • آرشا

      3

      0

      آقایون داداشا.
      این اختلاف تایمهای Q2نسبت بهQ3به خاطر مود موتوریی هست که باید باهاش مسابقه را شروع کنن یا قضیه چیز دیگس..؟

      • Mekaeel

        7

        0

        فکر کنم به خاطر افزایش سرعت وزش باد بود
        اگه اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنید

  2. Sohrab

    20

    2

    سب 1 – استرول 2

    همونطور که انتظار داشتم سب تونست فرمشو البته تا اینجا بدست بیاره q3 بیاد و استرول هم شکست بده

    لیگ فانتزیمو کلا فراموش کردم 😐 :((

    • |ZXE-LECLERC16|

      9

      2

      ای بابا
      یادتون بمونه دیگه نباید یادتون بره 🙂

  3. Mekaeel

    20

    8

    عجب تعیین خط خوبی بود
    بوتاس خیلی خوب تایم زد و مرسدس کاملا دست برتر رو داشت
    فتل بعد از مدت ها یه عملکرد خوب از خودش نشون داد و امیدوارمون کرد به ادامه فصل
    استرول هم متوجه نشدم ماشینش مشکلی داشت؟
    نوریس داره ریکاردو رو له میکنه امسال خیلی خوبه این پسر
    یه روز عالی هم برای اکون بود

    • Fastboy 44

      12

      11

      عزیز جان
      چیزی که فقط من توی Q3 دیدم ردبول سریعتر بود البته با ورستپن
      ولی انگار من چیزی دیدیم که درست نبوده…

      • Mekaeel

        8

        7

        عزیزجان!
        من فقط نظر خودم رو گفتم شاید درست باشه شاید هم نه، مشکل چیه؟!

      • akbar

        23

        15

        چیزی که شما لوییس فن ها میبینید اینه که لوییس با فرقون 7 تا قهرمانی داره و این فصل درمقابل هیووووووووولااااااااااای ردبول داره واسه قهرمانی هشتمش میجنگه.

      • Fastboy 44

        12

        7

        الان من به شما گفتم که نظرتو نگو؟
        گفتم احتمالا چیزی که من گفتم اشتباهه
        و همونطور که آقا اکبر خاطر نشان کردن من اشتباه گفتم!

      • Engineer

        17

        2

        Fastboy 44
        توی q3 سریعترین تایم رو مکس زد 1.18.2
        ولی همیلتون توی p3 بود یا q2 یادم رفته ولی یه تایم 1.17.6 زد که 3 تا سکتور سریع رو گرفت و سریعترین دور رو.

        چیزی که معلومه پیشرفت ایرودینامیکی مرسدسه چون این پیست شراطیش سخته و ردبول خیلی باید بهتر میبود.

        حالا مرسدس خودی نشون داد.

      • Fastboy 44

        14

        1

        مهندس
        درسته
        مرسدس با میدیوم سریعه
        اگه سرعت باد افزایش پیدا نمیکرد،لوییس و ولتری هم میتونستن با میدیوم وارد ۱۷ ها بشن
        مکس هم احتمالا همون جا ها بود

      • Engineer

        8

        3

        Fastboy 44
        اره مدیوم خوب جواب میده براشون برعکس سافت.
        ولی خوب 0.9 کندتره در عوض چیزی حدود 15 دور بیشتر از سافت جواب میده.

        فردا اگه جنگ استراتژِی بشه که احتمالش زیاده و جذاب میشه.
        ردبول بعید میدونم تک پیت باشه چون احتمالا روی 1 سافت و 1 هارد نره و 2 پیت باشه 1 سافت و 2 مدیوم احتمالا.
        1 سافت و 1 هارد تا اخر مسابقه در هر 2 تایر باید 5 دور بیشتر از عمر تایر بزنن.

        ولی مرسدس با 1 مدیوم و 1 هارد میتونه یک استراتژی تک پیت استاپ فوق العاده بزاره و احتمالا در جنگ استراتژِی برنده هم بشه.

        اگه مرسدس تک پیت باشه و ردبو 2 پیت که باید اینطوری باشه
        مرسدس فردا 1 و 2 میگیره.
        ولی من فکر نمیکنم که ردبول یه هچین کاری کنه و 1 پیت یعنی حدود 22 ثانیه اضافه انجام بده.

        امیدوارم هر دو خوب باشن مرسدس و ردبول و هر 4 تا رانندشون.
        فقط امیدوارم مسابقه خوب باشه.

    • Mekaeel

      15

      3

      فراری وضعیت عالی داره توی همچین پیست هایی و ساینز خیلی خوب به ماشین عادت کرده
      فکر کنم از این به بعد لکلرک کار آسونی برای شکست دادن کارلوس نداشته باشه

      • محمد سلطانی

        6

        3

        ماشین ساینز احتمالا اون آپدیتی که تو تمرین اول رو ماشین لکلرک بود رو داره

      • رضا سلطانی

        20

        4

        عملکرد بسیار بد ریکیاردو و آلونسو
        عملکرد ضعیف لکلرک و ردبول ها
        دست به فرمون شدن فتل بعد از مدت ها!
        آپدیت های رنو یعنی آلپین جواب داده اما آلونسو خراب کرد!
        فراری هم اوضاع بهتری داره نسبت به مک لارن اما لکلرک خوب نبود برخلاف ساینز که عالی ظاهر شد کلی هفته.
        مثل اینکه کار از دست ردبول خارج شده و آپدیت های مرسدس کاملا جواب داده.
        برخلاف کسانی که می گفتند مرسدس تا الان داشته مخفی کاری می کرده به نظرم مخفی کاری نمی کردند و اتفاقا داشتند نقاط ضعف شون را می پوشاندند و دیدم یک جایی براندل هم اینو تایید کرد. و حالا با آپدیت و کاری که روی ماشین کردند دوباره قدرت اول شده اند.
        احتمالا مسابقه جالبی بشود

      • NICO ROSBERG-06

        2

        0

        انجینر شما اول ازخدا بخواه مکس و لویس پیچ1 و سالم در بیان هیجان مسابقه خود به خود تضمینه.

    • امیر باقری

      6

      4

      فعلا توی تعیین خط ۲_۱ به نفع ریکاردو هست

      • Mekaeel

        11

        2

        میدونم ولی توی مسابقه ها ریکاردو خیلی کندتره
        مسابقه قبل وقتی نوریس ازش رد شد عجیب داشت فاصله باز میکرد و آخر کار هم که رتبه ها معلوم بود
        هر چند هنوز زوده شاید ریکاردو هم تا چند مسابقه دیگه بهتر بشه

      • akbar

        11

        2

        از نظر امار درست میگید ولی تو تعیین خط ایمولا نوریس خیلی بهتر بود و فقط یکم بد شانسی اورد تایمش حذف شد.
        به نظرم تا اینجا نوریس بهتر عمل کرده
        امیدوارم دنیل سرعتش و پیدا کنه.

      • امیر باقری

        5

        1

        بله توی مسابقه سریعتره ولی فعلا توی تعیین خط عقبه

  4. Kenzo

    9

    24

    ۱_اگر مکس خودشو بتونه تو رده دوم قرار بده
    و پرز هم گند نزنه
    با استفاده از پرز و بازی کردن با استراتژی میتونن مرسدس رو تحت فشار بذارن
    در غیر این صورت مکس محاله بتونه ببره
    که البته مهم نیست
    مهم اینه که جلوی لویس تموم کنه
    ۲_اوکون بازم آلونسو رو تو تعیین خط شکست داد!
    سباستین فتل هم بعد از قرن ها اومد کیو سه!
    ۳_فراری فردا موقعیت خوبی داره که باز بتونه امتیاز جمع کنه، نوریس تنهاست و گسلی هم فکر نکنم با وجود عملکرد عالیش تو تعیین خط بتونه ساینز نچریس و لکلرک رو توی مسابقه شکست بده.

    • مهدی

      21

      4

      ی جوری میگی فتل بعد قرنها انگار فورمول رو فقط از دیروز داری دنبال میکنی

      • Kenzo

        7

        5

        مطمئن باش که از ۹۰٪ اعضای سایت زودتر شروع کردم به دنبال کردن فرمول یک.
        نظر شخصیم اینه که دهن به دهن شدن با فن بوی ها وقتمو تلف می‌کنه
        حالا فن بوی ها میخواد فن لویس باشن فتل باشن مکس یا هر کس دیگه ای
        ببین من اصلا در مورد چی کامنت گذاشتم
        به کجای کامنت من توجه شده!
        «عاه متاسفم که به ساحت مقدس آستان قدسی سباستین کفر گفتم!!»
        این هیچی اصلا
        یعنی از نظر شما ۹ماه کمه واقعا؟
        اونم برای یه راننده مثل فتل!؟
        برای من که به نظر یه قرن میاد!

    • Ahmadreza

      17

      4

      قرن؟؟ بعد حدود ۹ماه اومده
      آخرین بار تو سیلوراستون ۲۰۲۰ سب اومده بود به Q3

      • Reza.MC

        14

        2

        9 ماه واسه ما فتل فن ها یک قرن به حساب میاد. استارت زدن از خط یک و دو و سکو گرفتن تبدیل به عادت شده بود برای خودش و برای ما.

    • Engineer

      4

      2

      دوست من درسته که بوتاس همچین راننده قهرمانی نیست و پرز هم جدید اومده به تیم.

      ولی جنگ قهرمانی فقط بین ورشتپن و همیلتون نیست.
      درسته که بیشتر بین اوناست و از اونها توقع میره ولی رزبرگ 2016 رو به یاد بیار.

      شاید جنگ بین ورشتپن و همیلتون به نفع بوتاس بشه به هر حال 21 گرندپری مونده و بوتاس هم میتونه امتیاز بگیره و ماشینش هم مناسبه و پرز هم همینطور.

      این که میگی فقط ورشتپن بالاتر از همیلتون تموم کنه این حرف درستی نیست.
      خوب اگه برنده بشه و همیلتون 3 یا 4 خیلی بهتره تا با 1 رده بالاتر از همیلتون برنده بشه.

      در جنگ قهرمانی 1 امتیاز هم مهمه و بوتاس هم میتونه بجنگه چون فاصلش کمه و زمان زیاد داره البته اگه از الان شروع کنه برای بهتر شدن.

      • parsa911.

        1

        1

        سلام والا درست نفهمیدم مثالتون با رزبرگ اخه نیکو و همی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ همیشه اختلاف امتیازی خیلی کمی داشتن و میشه گفت اون سال ها هیشکی به مرسدس هم نمیرسید ولی بوتاس با اینکه دوسش دارم ولی ثبات نداره و از فرصت ها معمولا استفاده درست نمیکنه حتی اگر امتیاز ها بین همی و مکس تقسیم بشه مثل مسابقه قبل کل امتیاز ها از دست میده ولی من دوس دارم حرف شما بشه و بوتاس بجنگه اونقدر که میگن هم راننده بدی نیست فقط ثبات نداره

      • Engineer

        2

        0

        سلام
        متاسفانه بوتاس طی این سالها اصلا راننده قهرمانی نشون نداده و خودم بهش امیدی ندارم.

  5. محمد

    9

    0

    به نظرم باد توی عملکرد راننده ها تاثیر گذاشته احساس میکنم نتونستن ماکزیمم عملکرد رو داشته باشن

  6. Fastboy 44

    14

    7

    تبریک به طرفداران ولتری بوتاس
    ولی خب به جز ارزش آماری،تعیین خط ارزشی نداره
    بلکه این بودن یا نبودن آقا محمود هست که تعیین میکنه لوییس برنده میشه یا نه!
    مکس هم که پول پوزیسنو داشت ولی از پیچ ۴ خارج شد…..
    !

    • Fastboy 44

      7

      3

      خبر شده توییت؟!
      عکس هم نداره.

    • بوتاس فن!!!

      10

      1

      ممنون فست بوی جان.به امید موفقیت تیم مرسدس

    • Engineer

      11

      1

      یه تایم همزمان با همیلتون زد آلونسو توی P3 که حذف شد.
      فکر کنم 1.18.735 بود که بعد همیلتون یه دور 0.0.010 سریعتر زد.
      یعنی اگه اون تایم حذف نمیشد توی P3 الونسو نفر 3 ام بود.

      فتل هم بالاخره از استرول بهتر نشون داد توی q3 , q2 خوب بود.

      تایم مکس حیف شد و واقعا شاید دیروز من و پارسا چشم زدیم لکلرک رو.
      دنی ریک هم حیف شد q3 اوت شد.

      • mrz_ir

        0

        0

        فقط با شما نیستم اقای engineer
        کلی میگم
        اگه دوری که تایمش یه مقدار خوبی شده حذف میشه یعنی چی؟
        یعنی توی اون دور از محدوده پیست خارج شده
        یعنی سرعتش بالاتر از توان ماشین و راننده بوده و توی پیچ سرعت بیشتری داشته
        سرعت بیشتر یعنی تایم کمتر
        دو مسابقه که تایم ها حذف شده یجوری همه دوستان میگن تایمو حذف کردن انگار چی شده
        همه ماشینا هم اگه از عمد اون ابیوز رو بکنن کلا تایم ها میاد پایین
        پس لطفا اینقدر تایم های حذف شده رو مورد استناد قرار ندید
        شاید برای مقایسه دو راننده با فاصله رده ای زیاد خوب باشه ولی نمیشه گفت که اگه اون تایم حذف نمیشد میومد دوم یا سوم چون اون ابیوز رو همه میکردن اون راننده هم میرفت جای واقعیش

      • Engineer

        3

        0

        شما متوجه حرف من نشدی.

        منم میدونم باید حذف کنن و درستش هم اینه و بیشتر در مورد تایم تو P3 الونسو صحبت کردم نه تایم تعیین خط مکس.
        یه تایمی بود که زد دیگه حالا ولی حذف کردن منظورمون این نیست که به ناحق حذف کردند.
        ماهم میدونیم قانونی بوده و وقتی میگیم حذف کردن یعنی رییس که کنترل میکنه همه چیز رو این تایم رو حذف کرد.

      • mrz_ir

        0

        0

        منم گفتم که کلی میگم
        یسری از دوستان خیلی گیر اون تایم لندو تو مسابقه قبل بودن یا تایم راننده های دیگه
        بلایی که امسال به سر داون فورس ماشینا اومده راننده ها فشار بیشتری دارن میارن سر پیچ ها و نتیجه هم شده این که ترک لیمیت خیلی زیاد شده
        رفتم از 2012 تا امسال رو تایم پل لپ پیست بحرین رو در اوردم

        12-1.32.423
        13-1.32.330
        14-1.33.185
        15-1.32.571
        16-1.29.493
        17-1.28.769
        18-1.27.958
        19-1.27.866
        20-1.27.264
        21-1.28.997
        واقعا نباید در این حد ماشینارو نابود میکردن
        ماشینارو بیش از چهار سال به عقب برگردوندن
        جالبه که سال دو هزار و چهارده بعد تغییرات سنگین کمتر از یک ثانیه افت کردن
        امسال یک وهفت دهم ثانیه زیاد شده

  7. mohammad

    12

    6

    سلام دوستان
    تو این شب های احیا از همه التماس دعا داریم

    • yaghub

      4

      6

      همچنین آقا محمد

    • Mahmood.ghaedi

      10

      1

      محمد از ما انتظار دعا نداشت باش
      ما حکم گربه سیاه داریم هیچ بازونی نمیاد😉

  8. mohammad

    4

    2

    دور اخر سب چی شد؟ نزد حذف شد چی شد؟

    • محمد

      7

      0

      زد ولی تاثیری توی رتبش نداشت

    • kimi_7

      5

      0

      q3 به نظر دور سریع نزد

      • mohammad

        2

        0

        نظر منم همینه q2 دورش کند تر بود q3 نزد به نظر منم

  9. 🏁Parsa16

    10

    1

    چارلز چرا اینقدر کند بود؟

  10. Engineer

    12

    10

    دیروز گفته بودم مرسدس بهتر شده و گفتم که بوتاس پول میگیره.
    از تسلطش معلوم بود.
    به هر حال مکس میتونست پول بگیره یه تایم 18.2 زد که 0.1 سریعتر از بوتاس بود ولی حذف شد به عدم رعایت دلیل محدوده پیست.

    فردا احتمالا سکوها با ورشتپن و همیلتون و بوتاس باشه البته معلوم نیست ترتیبش.

    سال قبل مرسدس ها فقط 1 پول پوزیشن دادن به مکس.
    و 1 پول به استرول.و 15 مسابقه از 17 تا پول با مرسدس بود.

    حالا همه میان میگن ردبول خیلی بهتره و 0.4 سریعتره.
    همه دیگه خبر دارن مکس چقدر سریعه و میتونه توی تعیین خط هر کسی رو شکست بده.
    با این حال سال قبل نمیتونست ببره مرسدس هارو توی تعیین خط ولی مرسدس ها دارن این کار رو میکنن الان اونم با ورشتپن سریع.
    پس ماشین مرسدس در حد 0.1 نهایتا 0.2 کنده نه 0.4.تازه هی کمتر میشه الان واقعا 0.1 است.
    ولی از 3 تا گرندپری 2 تا پول مرسدس گرفته و 1 پول ردبول.
    این یعنی اختلاف اتوموبیل خیلی کمه که تیم 2 میتونه در این حد فشار بیاره.
    سال قبل ردبول تیم 2 بود و تا گرندپری آخر نتوسنت پول بگیره.
    یعنی از 17 تا مسابقه تا خود 17امی به مرسدس میباخت توی پول.

    2 تا راننده مرسدس هر وقت مکس توی تعیین خط بوتاس رو شکست میداد همیلتون پول میگرفت و هر وقت همیلتون رو شکست میداد بوتاس پول میگرفت.
    انقدر ماشینش ضعیف تر بود که فقط میتونست هر دفعه 1 از 2 تارو ببره.

    ماشین برتر یعنی مرسدس 2020 نه ردبول 2021 این اختلاف انقدر جزیی که محاسبه کردن نداره.

    • Miladgh

      13

      1

      بوتاس عالی بودامیدوترم شدم بهش بعداون تصادف به این پول نیازداشت
      لوییسم که بابه دمارسوندن مدیوم مشکل داشت چون توکیو2 تایم17.9روزده بود
      مکس هم 18.2روزدکه یک دهم ازوالتری سریع بودولی به علت ترک لیمیت حذف شد
      ردبولاروسافت ومرسدس رومدیوم عالی بودن به همین دلیل دوراخرشون روبااون ست زدن…
      درجواب دوستمون engineerهم بگم داداش کی گفته ردبولا0.4سریعترن بحرین اختلاف اینقدربودبعدش مرسدس بااپدیتاش روقسمت کف ماشین ودیفیوزراین اختلاف به 0.2 اینارسونده ولی بازم ردبول سریعه حالا با0.1یا0.2فاصله….

      • Engineer

        7

        5

        1.17.6 بود اگه اشتباه نکنم.
        نه اشتباه نکن.
        توی بحرین هم اختلاف 0.2 بود.
        0.3 تو پیچ ردبول سریعتر بود و 0.1 تا 0.150 توی کفی مرسدس.
        این یعنی چیزی حدود 0.150 تا 0.2 ردبول سریعتر بود.

        اگه 0.4 بود که ورشتپن 10 ثانیه جلوتر از همیلتون تموم میکرد.

  11. رضا گوهری مهر

    12

    5

    فتل دیر اومد بیرون از پیت
    3 دقیقه اون تو بود معلوم نبود دارن چیکار میکنن
    یک دور زودتر اومده بود بیرون شاید زمان درست رو زده بود

    • mn.a

      6

      2

      کلا تیم استون مارتین این سه تا ریس توی کیو سه درست تایم نمیزنن. دور سب توی کیو سه خیلی کندتر از کیو دوش بود. شایدم من اشتباه میکنم. شاید ماشین لنس توی دو ریس قبلی مشکل داشته نتونسته بود دور خوب بزنه.

    • |ZXE-LECLERC16|

      7

      1

      آره اصلا انتظار نداشتم اینقدر کند باشه، خیلی زیاد کنده
      خدا کنه سریع بتونه با ماشین کنار بیاد

      • AmirAli

        2

        0

        زیاد کند نیس، مشکلش اون ترک لیمیت بوده

  12. امیر باقری

    7

    1

    فک کنم استراتژی مرسدس مدیوم هارد باشه
    یا احتمالا مدیوم هارد سافت باشه
    چون لوییس یه دست تایر سافت نو داره

    • بهزاد زمانی

      6

      1

      سلام جناب باقری، همین موضوع برای من جای سوال شده. تو Q3 هر دوتا مرسدس بعد ثبت تایم با سافت دور بعدی رو با مدیوم اومدن تو پیست در حالیکه قاعدتا باید با سافت میومدن. بنظرم قصد مرسدس، مدیوم، مدیوم، سافته

      • امیر باقری

        4

        1

        بهزاد زمانی
        سلام جناب زمانی وقتتون بخیر
        احتمالا مرسدس روی مدیوم سرعتش و مدیریت تایرش بیشتر هست
        من نظرم روی مدیوم هارد یا مدیوم هارد سافت بود
        اما مدیوم مدیوم سافت محتمل تر هست

  13. Fooad25

    11

    1

    از همه عجیب تر بنظرم عملکرد عالی ساینز بود و اینکه توی همین مدت کم تونست به ماشین عادت کنه و هم تیمی خودشو شکست بده و این خیلی برای فراری میتونه امیدوار کننده باشه

    • Amir

      9

      2

      سب هم عملکردش عالی بود، امروز استون تو این پیست قوی نبود ، ولی سب رسوندش به کیو ۳ و با اختلاف خوبی نسبت به استرول بالاتر تموم کرد

    • Aref

      11

      0

      تبریک به بوتاس فن ها
      پیست جالبی، اگر توضیح لوییس دیده باشید اینستاگرام، چند تا از پیچ ها هیچ دیدی نداری و فقط آسمون میبینی….
      مکس چقدر شاکی بود…. در تمرین جمعه هم مکس مشکل داشت…تیم ردبول هم فکر نمی کردن این نتیجه بیارن…
      برای من عجیب نتیجه دنیل!!!!
      چه چیزی هست که لندو پیداش کرده ولی دنیل نه… به شخصه فکر می کردم از لندو بهتر باشه.
      وتل با این تعیین خط زوده بگیم برگشته و اعتماد به نفس پیدا کرده ولی بازم براش خوشحالم و امیدوارم همینطور ادامه بده.

  14. REZA.M

    21

    5

    بنظرم امروز دو راننده خیلی بهتر از بقیه عمل کردن
    فتل
    و
    راسل
    فتل بدون آپدیت استرول رو شکست داد
    آره ماشین استرول اپدیت داشت و برنامشون اینه مسابقه بعد ماشین فتل رو هم آپدیت کنن
    نوریس ساینز و اکون هم واقعا خیلی خوب عمل کردن
    و بنظرم باید به دنی ریک و ناندو بیشتر وقت داد.
    امیدوارم فردا بوتاس تو استارت اشتباه نکنه و در نهایت ببره
    قطعا مسابقات رو جذاب تر میکنه.

    • Fastboy 44

      16

      4

      REZA.M
      ساینز و اکون :مارو دور ننداز!
      ما اون قدر ها هم بدرد نخور نیستیم!

  15. kimi_7

    8

    1

    واسه استرول مشکلی پیش اومده بود؟ یا وتل دورهاش خوب بود؟

    • 🏁Parsa16

      10

      2

      سب عالی بود،استرول هم بد

    • Engineer

      11

      6

      فتل امروز عالی تایم زد نسبت به ماشین.
      استرول مثل همیشه بود نه تندتر و نه کندتر.
      ولی فتل عالی تایم زد از همون تایم دوم q1 تا اخر.

    • میر علی اسپا

      0

      0

      سلام دوستان
      یک ویدئو دیدم
      پشت سر تصادف بوتاس در ایمولا، کیمی داشت حرکت میکرد
      و یه حرف هایی با مهندس خودش زد،
      کسی میتونه ترجمه کنه؟
      خیلی علاقه دارم بدونم
      با تشکر از دوستان
      عاشق فرمول یک هستم

  16. 🏁Parsa16

    11

    6

    لکلرک انگار یه چیزیش ایراد داشت،اصلا طبیعی نیست این حد از کند بودن نسبت به همتیمیش،اونم برای کسی که همین الان یکی از بهترین های تاریخه(در تعیین خط)

    • Engineer

      2

      7

      من فکر میکنم عدم تمرکز روی زمان و برنامه ریزی تایم گیری باعث شد.
      انگار ساینز واقعا بهتر بود.
      بعد برنامه ریزی کرد برای q3.
      یه تایم اول زد زودتر از بقیه و 1 تام 2 و 3 دقیقه مونده بود و نزاشت اون اخر بزنه بقیه زدن جلو افتادن از شانسش اون تک تایم رو هم نتونست خوب بزنه.

    • REZA.M

      4

      14

      آره پارسا جان ماشین رو دستکاری کردن
      شاید هم رانندگی رو فراموش کرده
      قطعا طبیعی نیست

      • Fastboy 44

        10

        3

        REZA.M
        این بهانه ها برای همه بجز یه راننده قفله!

    • SUPER FAST 16

      9

      1

      اقا پارساساینز عالی بود .من که خیلی از داشتن همچنین راننده ایی ذوق زده هستم.حتی اگه راننده محبوبم رو شکست بده.به این میگن چالش و رقابت سالم.

  17. MHS1

    15

    1

    سب خوب بود و امیدوار کننده… اگه اون دور 1:18:9 رو تکرار میکرد نتیجه بهتری میگرفت
    فراری ها هم خوب بودن مخصوصا ساینز که ظاهرا به خوبی با ماشین هماهنگ شده

  18. Erfan

    11

    2

    قطعا ماشین مرسدس بهتره

  19. kakolokia

    6

    2

    برو بچ به نظرم تو استارت مسابقه، با جایگاهی که تو تعیین خط بوتاس و همیلتون دارن و اینکه همیلتون داخله و بوتاس حتما داخل رو میگره ..اگه وشتپن استارت خوبی بزنه پیچ سه و چهار و پنج ممکنه برخورد صورت بگیره یا حداقل هیجان انگیز شه ..
    انتظار دارم اینطور بشه ..
    چون حتما همیلتون فشار میاره و از اون طرف وشتپن خیلی ریسکی فشار میاره مخصوصا تو ورودی پیچ ها ..

    البته پارسال بوتاس براش جا نگذاشت ..
    نظر یا پیش بینی شما چیه ؟
    مخصوصا ممدو عزیز

  20. Ramila_LHfan

    9

    3

    تبریک به بوتاس فن ها…امیدوارم فردا رقابت جذابی بین لوییس و والتری ببینیم 🙃
    چقدر واسه ریکاردو ناراحت شدم ولی قشنگ سب حالم رو جا اورد امیدوارم فردا هم بترکونه و کلی سبقت های قشنگ ازش ببینیم🤩
    ودراخر به امید برنده شدن لوییس در مسابقه فردا 💜

  21. Mahmood.ghaedi

    8

    1

    من فقط Q3 دیدم و نفهمیدم مرسدس چرا با مدیوم دور زد
    مکس خیلی حیف شد جونم ب نوریس و اکون

    • Mekaeel

      5

      0

      تا جایی که من میدونم با مدیوم سریعتر بودن!

      • Mahmood.ghaedi

        4

        0

        میکائیل چیزی ک ما دیدیم دور اول بهتر و سریعتر بودن
        البته ک دوربین ک امد رو لوییس تو چندتا پیچ اخر ی اشتباه داشت و اصلاح فرمون کرد ولی خب تو دوتا سکتور اول 7 دهم اگه اشتباه نکنم کندتر از دور قبلش بود

  22. SIAMAK

    10

    5

    همونقدر که جایگاه هشتمی لکلرک در جدول مایوسم کرد ، بجاش کسب رده یازدهم توسط راسل برام قابل تامل و البته امیدوار کننده بود !

    • Amir Nasiri

      0

      0

      واقعا راسل خیلی خوب بود و عجیبه که عملکردش کمتر به چشم دوستان اینجا اومد

  23. Soheil

    6

    0

    با این کوالی به نظر ریس خوبی هم خواهیم داشت، فقط متوجه نشدم شارل دور آخر Q3 چیکار کرد؟ به نظر میتونست تایم ساینز رو بزنه حیف شد واقعا البته با لاستیک مدیوم به نظر تو استراتژی دست بالا رو نسبت به جلوییاش داشته باشه
    تبریک به بوتاس فنا امیدوارم ریس جذابی داشته باشیم

  24. Ali seb

    12

    3

    خیلی وقت بود بخاطر عملکرد بد سب دیگه کامنت نمی‌ذاشتم ولی امروز واقعا امیدوار شدم. ادامه بده سب 💪
    آلونسو اوضاعش خوب نیست فکر کنم هر سه تعیین خط رو به اوکون باخته اگه اشتباه نکنم
    بوتاس بعد اون تصادف عالی ریکاوری کرده
    ساینز در کمال ناباوری لکلرک رو شکست داد لکلرک ناراحت بود البته نمی‌دونم مشکل ماشین داشت یا اشتباه کرد یا واقعا ساینز سریعتر بود

  25. Max33vr46

    4

    10

    الان مکس باید جمله وای اولویز می رو با خودش تکرار کنه بدشانس این پسر

    • محمد

      3

      2

      شانس این خرشانس رو بایدبا شانس جورج مقایسه کنی تا بفهمی بدشانسی یعنی چی.
      مسابقه ایمولا ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱
      مسابقه بحرین ۲ ۲۰۲۰
      و کلی مسابقه دیگه

  26. Amir5

    10

    1

    سب یواش یواش داره مچ میشه ولی بازم هنوز خیلی مچ نشده

  27. امیرعبّاس

    9

    15

    بسم الله النّور

    سلام دوستان

    بوتاس خودش را به منتقدینش ثابت کرد و همه را ضربۀ فنّی نمود؛ به خصوص کسانی را که با تمسخر می گفتند بوتاس اصلاً راننده نیست و یا در حد مرسدس نیست و … .

    البته بوتاس رانندۀ مورد علاقۀ بنده نیست، اما مورد احترام چرا؛ کما این که برای ورستپن و بقیه هم احترام قائلم؛ اما راننده ای که او را می ستایم، فقط «سر لوئیس همیلتون» است.

    بوتاس و همیلتون ثابت کردند که با ماشین ضعیف تر هم می توانند مکس را پشت سر بگذارند. مهم نیست که 0.1 یا 0.4 یا چقدر؟! مهم این است که همه اذعان دارند ماشین ردبول امسال بهتر است.

    مکس می گفت اگر ماشینم با لوئیس مساوی باشد، با اختلاف فاحش او را شکست می دهم، جالب است که الان با ماشین بهتر فقط می تواند رقابت کند! تازه برتری ماشین ردبول هم نتیجۀ زور بازوی خودشان و هوندا نیست، بلکه این برتری ماشین را مدیون قوانین فیا هستند که تعمداً دست و پای مرسدس را بست.

    و جالب تر این که الان هواداران ردبول ناراحت می شوند که قوی بودن ماشین شان یادآوری شود!!!

    … بگذریم، در این شب های گران قدر، از همۀ عزیزان طلب دعای خیر دارم.

    • 🏁Parsa16

      11

      1

      فکر نکنم با ۱ تعیین خط بشه اینقدر از بوتاس تعریف کرد ولی به هر حال خوب بود

      • امیرعبّاس

        3

        4

        جناب 🏁Parsa16
        بوتاس با همین تعیین خط پاسخ دندان شکنی به کسانی داد که او را اصلاً راننده نمی دانستند؛ شما هم که گفته اید: «خوب بود»؛ پس حل است!

    • REZA.M

      5

      4

      دکتر خودتی؟!

      • امیرعبّاس

        6

        0

        جناب REZA.M
        بنده در این سایت فقط «امیرعباس» هستم و همین یک اکانت را دارم.

      • امیرعبّاس

        5

        0

        جناب بهزاد زمانی
        متوجه منظور یا مزاح تان نشدم.

      • امیرعبّاس

        0

        0

        جناب بهزاد زمانی
        الان متوجه کامنت تان شدم که گفته اید: «ظاهرا بدل های لِول اش است»! 😂😂

        خیر بنده دکتر مورد نظر و بدلش نیستم؛ حقیر «امیرعباس» هستم، همین و بس. 😎

    • Max33vr46

      6

      7

      ببین اولا که ماشین ردبول نهایتا یک دهم بهتربود که اونم مکس زد ولی بخاطر ترک لیمیت حذف شد تو برای مکس احترام قائلی حق داری چون مکس نشون داده که خوب بلده روی افرادی که پشتش چرتو پرت میگنو کم کنه. الان مکس میاد میگه امیرعباس تورو خدا مارو دور ننداز ما اینقدرا هم به درد نخور نیستیم 😂😂😂 ولی زود داری نتیجه گیری میکنی هنوز مسابقه اصلی مونده پس زیاد دلتو صابون نزن

      • مهدی

        7

        5

        داداش از رانندت خیلی تعصبی داری دفاع میکنی…
        بعدشم لوییس در تمامیه شرایط از مکس بهتره تمامی شرایط…
        طرفدار هیچکدومشون نیستم ولی لوییس زیر فشار استرسشو کنترل میکنه با کمترین درصد اشتباه ولی مکس زیر فشار باید منتظر سوتی دادناش باشید
        صحبتهای امیر عباس هم واقعا درسته و بجا

      • امیرعبّاس

        3

        3

        Max33vr46
        1- در هر صورت همه قبوا دارند که ماشین ردبول بهتر است، حالا بعضی ها می گویند 4دهم، بعضی ها کمتر یا بیشتر.
        2- بنده گفتم برای همه احترام قائلم، چه مکس و دیگران؛ و البته اگر مکس بداخلاقی، غرور و قرزدن را کنار می گذاشت، می توانستم او را دوست بدارم.
        3- «چرت و پرت» که گفتید به بنده نمی چسبد، اگر می خواهید ببینید به که می چسبد یک راهنمایی می کنم: یک بار کامنت خودتان را بخوانید.
        4- قضاوت بنده مربوط به این فصل است و نه فقط تعیین خط دیروز.
        ==> در این فصل و تا این جا، مکس با ماشین برتر فقط توانسته رقابت کند، اما قبلا می گفت اگر ماشینم مساوی باشد، لوئیس را با اختلاف فاحش شکست می دهم.

        5- این هم هدیه به شما: در هر صورت معتقدم تنها راننده ای که می تواند رقیب جدی ای برای سر لوئیس همیلتون باشد، همین مکس ورستپن است، چه امسال با ماشین برتر، چه قبلاً و چه فصل های بعد.
        امیدوارم اخلاق و رفتارش هم به سر لوئیس همیلتون نزدیک شود تا شاهد یک مکس جنتلمن باشیم و نه یک مکس قرقرویِ یهانه جویِ بداخلاقِ … .

      • محمد

        1

        2

        ببینید:اگه ترک لیمیت رعایت نشه و راننده دقیقا به میزانی که توی ترک لیمیت بود عقب بیفته، جریمه نمیدن و حذف نمیکنن.

      • Mahmood.ghaedi

        5

        2

        امیر عباس
        بحث کری خونی و کل کل ک بحث فان طرفداری بعضی حرفها ک در کامنتها میاد هم واسه همین ظرفداری و کل کل هست ولی مگه قرار مکس ب مردم درس اخلاق بده چ ربطی ب اخلاقش داره مکس باید مسابقه بده ک ب بهترین شکل مسابقه میده

      • REZA.M

        2

        3

        دکتر جان
        اگه فقط یه استعداد داشته باشم اون استعداد شناسایی لحن کامنت های شماست.درسته با اکانت های مختلف کامنت میذاری اما شناسایی کامنت های شما کار سختی نیست.
        بیخیال چرا اسم عوض میکنی.کسی چیزی گفته؟خب با همون اکانت قبلی کامنت میذاشتی بهتر نبود؟نمیخوای بیخیال مکس بشی؟
        اون موقع که فتل رقیب همیلتون بود حتی به دوستان فتل هم رحم نمیکردی.قدیمی های سایت داستان توحش خانواده شوماخر رو هنوز فراموش نکردن.

      • امیرعبّاس

        1

        2

        Mahmood.ghaedi
        با سلام
        بنده اهل کری خوانی و کل کل نیستم و سنم اقتضای این مسائل را ندارد. آنچه را که ببینم به راحتی آب خوردن می گویم و برایم مهم نیست که اشتباه راننده مورد علاقه ام را یادآوری کنم یا خوبی های رقیب را ذکر کنم.

        در مورد اخلاق بله؛ ما همه اول انسان هستیم و بعد به مشاغل دیگری مشغول هستیم. رانندۀ خوب اگر انسان خوبی نباشد، از نظر بنده رانندۀ خوبی نیست و ارادت بنده نسبت به سر لوئیس همیلتون، از این رو کامل است که علاوه بر نبوغ رانندگی، دارای اخلاق حسنه و انسانی است.

      • امیرعبّاس

        1

        0

        جناب REZA.M
        نمی دانم چطوری عرض کنم تا باور کنید بنده آن «دکتر» مورد نظر شما نیستم.
        حقیر امیرعباس هستم، همین یک اکانت را دارم و آن بخش از توضیحاتی که در مورد خودم در پروفایل نوشته ام، منطبق با حقیقت است.

        خوش حالم که لحن مرا شبیه یکی از دوستان خوب تان یافته اید، امیدوارم بنده نیز لایق دوستی با شما باشم.

        با آرزوی توفیق.

    • Milad SV5

      8

      5

      تا ریس قبلی لوییس فن ها ابرو واسه بوتاس نذاشتن !!!

      حالا باز دوباره که بوتاس لوییس رو شکست داد
      دارن ازش بت میسازن!!!!

      • امیرعبّاس

        1

        0

        سلام جناب Milad SV5
        بنده تا این تعیین خط، چیزی در مورد بوتاس نگفته بودم؛ او رانندۀ مورد علاقۀ بنده نیست، اما مورد احترام است.

        نکته ای که در این پست گفته ام این است که او پاسخ دندان شکنی به کسانی داد که او را اصلاً راننده نمی دانستند. همین پول برای اثبات بوتاس کافی بود و مهم نیست که در این ریس سکو بگیرد یا نگیرد.

    • امیرعبّاس

      2

      0

      سلام دوستان
      مراسم احیا را در یک جای بسیار خوب بودم و به یاد این سایت و کاربران افتادم و برای همه دعا کردم.

      دوست داشتم در این وقت عزیز پاسخی به نظرات دوستان ندهم، اما به رسم ادب پاسخ عزیزان را در ادامه عرض می کنم.

  28. yaghub

    7

    3

    دلیل هشتمی لکلرک استفاده از مدیوم بود و نفرات جلوییش مثل ساینز و لندو سافت بودن، البته با تاثیری که 0.9سریتره نسبت به مدیوم اختلاف ساینز نفر پنجم با لکلرک رده هشتمی فقط0.4 بود که این یعنی هنوز لکلرک سریعتره نسبت به اوکون و ساینز و لندو.

    • akbar

      5

      1

      اگه اشتباه نکنم لکلرک دور اخرش و با سافت زده بود

    • 🏁Parsa16

      6

      0

      لکلرک دور اخر رو نزد اصلا جدول هیچی نشون نداد از لکلرک اخر کیو ۳

  29. kakolokia

    4

    2

    برو بچ به نظرم تو استارت مسابقه، با جایگاهی که تو تعیین خط بوتاس و همیلتون دارن و اینکه همیلتون داخله و بوتاس حتما داخل رو میگره ..اگه وشتپن استارت خوبی بزنه پیچ سه و چهار و پنج ممکنه برخورد صورت بگیره یا حداقل هیجان انگیز شه ..
    انتظار دارم اینطور بشه ..
    چون حتما همیلتون فشار میاره و از اون طرف وشتپن خیلی ریسکی فشار میاره مخصوصا تو ورودی پیچ ها ..

    البته پارسال بوتاس براش جا نگذاشت ..
    نظر یا پیش بینی شما چیه ؟
    مخصوصا ممدو عزیز

  30. Erfn

    6

    1

    کسی میدونه چرا چارلز و استرول تایم هاشون این شکلیه؟

  31. amir

    6

    3

    فراری واقعا داره برمیگرده به روزای خوبش!
    توی تمرین یک و دو، کفی جدید(floor) لکرلک و ساینز رو با هم عوض کردن. چون فقط یک نسخه ازش ساخته بودن و هر دو راننده تونستن P4 رو ثبت کنن توی تمرینا. ولی فراری از این کفی توی این مسابقه اسفاده نمیکنه چون نمیخواد بین راننده هاش فرق بزار!
    ایشالا اسپانیا فراری رو اون جلوترا ببینیم…

  32. Hamoon

    8

    0

    چرا امروز کلا چارلز میزون نبود
    باز خداروشکر ساینز عالی بود
    وتل هم خیلی خوب بود

  33. محمد سلطانی

    9

    1

    آقا سلام…آلپین چرا انقد خوب شده ؟هم تو تمرین و هم تو تعیین خط؟آپدیتش مربوط به کجاس؟
    فراری ها خوب نبودند به نظرم…دلیل خوب بودن ساینز نسبت به لکلرک هم فک کنم(به احتمال زیاد)مربوط به اون آپدیتیه که تو تمرین اول رو ماشین لکلرک بود و تمرین دوم و سوم رو ماشین ساینز بود.چندتا نکته دیگه…عملکرد راسل بی نظیر بود اگه نزدیک به کیو سه…لطیفی بازم خوب عمل نکرد و امید من برای این فصل نسبت بهش کمرنگ شد…تبریک به سب فن ها که بعد از مدت ها راننده شون رو تو کیو سه دیدند…

  34. Hamoon

    2

    0

    من نرسیدم ببینم.ده نفر اول فردا با چ لاستیکی شروع میکنن؟

    • Erfan

      1

      0

      فکر کنم همه سافت بجز مرسدس ها، ردبول ها و چارلز

  35. REZA.M

    7

    2

    میک هم واقعا عملکرد خوبی داشته
    هرچند که بخاطر عملکرد ضعیف هاس به چشم نمیاد

  36. 33🦁Ali

    14

    4

    تبریک به طرفداران والتری عالی بود واقعا تو پیستای خشک سریع هست.
    تبریک به طرفداران وتل امیدوار کننده ظاهر شد.
    رأسل هم طبق معمول تو کوالی این سری دیگه عالی تر عمل کرد با فاصله خیلی کم نرسید Q3 واقعأ حیفش حقش بود.
    پرز هم خوبه که جز 4نفر هست.
    ساینز و اوکون هم سریع بودن.
    —–
    مکس دورش که حذف شد دیگه روحیش هم بهم ریخت پوزیشن مال خودش بود بهرحال برای رقابت قهرمانی جهان نباید کوچکترین اشتباهی کنی و تمرکزت بهم نریزی در مصاحبه می گفت که چسبندگیش خوب نبوده، چون فقط یه دور فرصت داشت جای هیچ اشتباهی نبود دیگه امیدوارم فردا که مهم هست روحیش اوکی کنه و خوب ظاهر بشه تو پیست چون ماشینش داره و فردا دفاع کردن بوتاس جلو همیلتون و مکس خیلی دشوار هست.

    • 33🦁Ali

      8

      1

      دیر امدنQ3 تو پیست همین ریسک داره با وقت کم چون خراب کرد و نمی تونست باز دور مجدد بزنه چون باید مکس میرفت گاراژ واسه بنزین.

      • farshad.b

        3

        1

        علی جان سلام . امروز بخاطر باد شدید و همینطور فرم پیست که شبیه ترن هوایی میمونه اکثرا با سافت در محور جلو مشکل داشتند و حتی همیلتون هم در تمرین در حال کلنجار با فرمان بود روی لاستیک سافت . به هر حال دور عالی مکس به همین علت در پیچ چهار خراب شد و مکس با توجه به محدودیت زمان بین ریسک دهم شدن یا احتیاط , دور آخر رو با احتیاط تمام طی کرد و جالبه که با سه سکتور زرد تایم سوم رو زد . حالا فردا شاید مثل ریس قبل و استارت از لاین تمیز و اون یکی دو دهم برتری نسبی , شاهد یه رقابت دیدنی دیگه باشیم , ولی خیلی سخت خواهد بود و امیدوارم باد نباشه که احتمال تصادف رو خیلی بالا میبره . نکته جالب دیگه بین ششم تا دوازدهم خط استارت هفت تیم مختلف دیده میشن و امروز هیچ هم تیمی در این هفت تیم نزدیک یار خودش نبود . پس میانه جدول جذابی رو فردا میبینیم . به امید یک ریس جذاب و بی تصادف .

      • Mahmood.ghaedi

        5

        1

        فرشاد
        دیر امد تو پیست و تو دور سریعش اگه اشتباه نکنم ماشینی جلوش بود ک تو ریسینگ لاین نبود ولی تاثییر زیادی داره
        وقتی ب موقع بیایی توی پیست این اتفاق نمیفته واست
        ولی فردا من واست جبران میکنم😉😂😉

      • farshad.b

        3

        1

        اقا محمود مخلصیم . قبولت داریم داداش . اگر فردا هم مکس اول بشه , شما رو باید بدیم تو بورس . !😁🌹

      • Mahmood.ghaedi

        4

        0

        فرشاد کرجم و سرکار نیستم
        ولی احتمالا نمیبینم چون کار مهمتر از ریس دارم
        فرشاد من خودم بارها گفتم خرافاتیم ولی خدایی دقت کن ریس های ک ندیدم
        ریس قبلی
        ریس المان و جشن 125 سالگی مرسدس بود
        مکزیک لوییس لپ شد
        سنگاپور اگه اشتباه نکنم ک سب ریس برد
        بارسلونا 2016
        استرالیا 2018 و 2019
        چین ک مرسدسها جلو بودن سیفتی امد پیت نرفتن دنی ریک ریس برد
        دوتا مونزا اخر
        باکو ک بعد پرچم قرمز لولمحافظییس جلو بود سب جریمه داشت ولی محافظ گردن لوییس باز شد مجبور شد بیاد پیت
        تو هیچکدوم ریس نبرد تو خیلی ها اتفاقات نذاشت
        حالابازهم هست
        بعد بهم بگین خرافاتی

    • 33🦁Ali

      3

      2

      چکو: از زمانی همتیمی مکس شدم فهمیدم که بعضی از رسانه ها چیزی که میگن با واقعیت دوره راجب شخصیت و رفتارای مکس الان که بهش نزدیک شدم می بینیم اخلاقش و رفتارش کاملا با تو پیست فرق داره شوخ طبع در کنار احترام گذاشتن و دوستی نزدیک با همتیمی هر چیزی میگه بدون پنهان کاری این رفتارش منو بیشتر بهش علاقمند کرد.

  37. Sina

    6

    1

    لوئیس یه جوری اومد پشت میکروفون که انگار میخواست بگه (همیلتون ، لوئیس همیلتون)

  38. Mehriar Salehi

    23

    4

    یک عملکرد فوق العاده دیگه از جورج…رقابت برای Q3؟! اونم وقتیکه هم تیمیت داره تلاش میکنه یک دهم از هاس سریعتر باشه…واقعا دیدنی بود عملکردش.توی پیستی که انقدر شدت وزش باد بالا بود، توقع همچین جایگاهی رو نداشتم.
    شاید رسیدن به Q3 و دهم شدن، بوست روحیه خوبی میشد برای خودش و تیم اما الان انتخاب تایر آزاد داره و حتی اگر بخواد با سافت شروع کنه، میتونه از یک ست نو استفاده کنه + استارت از سمت تمیز ترک.
    استینتهای روز جمعه نشون میداد که نیاز داره به یک استارت عالی، استراتژی عالی، پیت استاپ های عالی و لپ بعد از لپ، بدون خطا باشه و در عین حال تایر منجمنت خوبی نشون بده تا شاید با اشتباه بعضی از راننده ها بتونه به امتیاز فکر کنه.حالت عادی، ماشینهای پشت سر سریعترن و نگه داشتن همین یازدهمی هم یکم خوش بینانه هست.
    بهرحال تا اینجا که نمایش خوبی بود ازش بعد از ۱۰ روز سختی که هر روز توی هدلاین ها هستی، نیاز به یک روحیه عالی هست که اینطوری مارک خودت رو بجا بزاری…فقط امیدوارم باز بخاطر همیلتون تصادف نکنه از قصد!

    ساینز هم خیلی داره زودتر از چیزی که تصور میکردم، خودش رو نشون بده…یادمه حدودا یک سال پیش بود قیاسی کردم بین ساینز و مکس، چه جملات گهرباری نصیبم شد…تا آخر فصل، این راننده فقط بهتر میشه و مارکو بیشتر حسرت میخوره که چرا دنیل و گسلی و کویات و آلبون و…. اومدن و شانس بهشون داده شد و به کارلوس نه!

    سب هم این هفته بهتره ظاهرا، استینت های بلندش دیروز از لنس بهتر بود اما فکر کنم اونم نیاز داره بیشتر مراقب ماشینهای پشت سرش باشه تا رو به جلو…پیس جمعه آلپین ها خیره کننده نبود اما از آستون مارتین بهتر بود.سنودا و دنیل هم بنظرم خارج از رده هستن.

    اما اون جلو فکر کنم جفت رقیبای اصلی تایتل، مایوس کننده بودن.
    مکس…نمیدونم یا یکمرتبه پرز نشسته تو ماشین و از ریس دوم شده مچ مکس تو کوالیفاینگ که این با چیزی که درباره لول مکس میشنیدیم سازگار نیست یا نمیتونه پتانسیل کامل خودش رو نشون بده…یک لپ هم که ترک لیمیتز رو رعایت نکرد، هرچند این اشتباه تاثیری تو رده اش نداشت و فقط نزدیکتر میشد به مرسدس ها.
    اما عملکرد لوییس تو رده اش تاثیر داشت! این شانس ها زیاد شاید پیش نمیان که بنا به هر دلیلی رقیب اصلیت رو فرم نباشه یا ترک سازگار با ماشینشون نباشه یا… و باید ازش استفاده میکرد.ترک تو Q3 ظاهرا کندتر شده بود بخاطر بادهای شدیدتر اما تایمش اگر اشتباه نکنم نزدیک به نیم ثانیه کندتر بود از Q2…و حالا باید از سمت کثیف پیست هم استارت بزنه…رقابت ۵ نفر اول تو پیچ اول بنظر دیدنی هستش و فکر نکنم هیچکدومشون قصدی برای میلی متری اضافه دادن داشته باشن!

    در آخر…آپدیت ها کار میکنن؟! ما ته جدولی ها که یک آپدیت آوردیم، کار کرد اما این تیمهای رده بالا؟! شارل با آپدیتش؟ ردبول ها با آپدیتشون؟ لنس با آپدیت؟!

    • Miladgh

      6

      1

      اقامهریارعزیزخسته نباشین به شخصه ازکامنتاتون واقعانکاتی رویا میگیرم سوالم اینه که ریس پیس مرسدس وردبول چطوریاس؟
      من هرسایتی که بگی گشتم نتونستم پیداکنم وسوال دومم اینکه اگه لوئیس یه دورزودتراومده بودپول پوزیشن مال خودش بودیانه؟

      • Mehriar Salehi

        6

        0

        مرسی آقا میلاد لطف دارید.
        دیروزم عرض کردم چون استینت بلند مرسدس با دو تایر مختلف بود و استینت مکس با تایر مدیوم، قابل قیاس نیست برای من…زیاد به گراف ها هم توجه نمیکنم چون پیست خام بود دیروز و فردا شاید پنجره عملکرد تایرها عوض بشه.

    • Fastboy 44

      7

      -1

      بله مهریار جان
      به نکته ظریفی اشاره کردین….
      اگه اسم رمز توی گوش جرج راسل خونده نشه!

      • Mehdi)Shabneshin)

        0

        0

        نخونن هم خونده حساب میشه!خیالت راحت فست بوی جان

    • Mehdi)Shabneshin)

      0

      0

      تنها کوالی بود که از دست دادم و اینهمه اتفاق!
      جورج، جورج چه دوری زده.دمش گرم
      امیدوار باشم واسه امتیاز؟

  39. REZA.M

    9

    8

    بعضی از دوستان دارن اطلاعات غلط به بقیه میدن
    فراری توی تعیین خط از فلور جدید استفاده نکرده
    فقط توی تمرین اول و دوم تست کردن
    بنابراین لطفا شایعه نسازید. و عملکرد راننده ها رو به این اکاذیب ربط ندید.

  40. Ario

    5

    0

    سلام دوستان عزیز
    لحظه اخر تعیین خط رو از دست دادم و نتونستم ببینم تایم لکلرک با مدیوم بوده یا سافت!
    ممنون میشم اونایی که دیدن و اطلاع دارن جواب بدن….

    • Soheil

      6

      0

      سلام
      استارت شارل با مدیوم خواهد بود اما تایم Q3 با سافت بود

      • Ario

        1

        0

        ممنون سهیل جان

  41. ایرن

    9

    2

    چه تعیین خط جالبی. به نظرم اومد که خیلیا توی کیو ۳ زمان پایین تری از زمانشون توی کیو ۲ ثبت کردند.
    احتمال نزدیک به یقین بخاطر باد شدیدی بود که میومد. فکر کنم بیشتر از ۲۲ کیلومتر در ساعت سرعت باد بود.
    همیلتون با سه سکشن زرد فقط هفت هزارم ثانیه تا پول فاصله داشت.
    و فتل گل کاشت. کاش توی مسابقه فردا هم سرحال باشه.

    • Mohammad44

      5

      1

      اون سه تا سکتور زردی که میگی برای دور دوم کیو ۳ بود. اگه اشتباه نکنم تو دور اول کیو ۳ سکتور یک و سه رو بنفش کرد

  42. mehdi vettel

    16

    1

    راجب تعیین خط
    مرسدس : همونطور که پیش بینی میشد مرسدس این پیست دست بالاتر رو داره و تایم همیلتون که با مدیوم تو Q2 زد 1:17:9 بود که 0.4 از تایم پول بوتاس سریعتر بود ( البته باد واقعا پیست رو غیر قابل پیش بینی کرده بود و هنوزم قطعی نمیشه گفت مرسدس سریعتر بود امروز )
    بوتاس عالی بود ( سریعترین راننده دوم دنیا )
    ردبول : مکس و چکو جفتشون از دورشون راضی نبودن ولی چیز که مشخصه ردبول 0.3 از مرسدس کندتر نیست

    فراری : شکستن دادن چارلز لکلرک با اختلاف نزدیک 0.3 واقعا کار راحتی نیست . ساینز واقعا نشون داد چه پتانسیلی داره و البته چارلز هم فردا با مدیوم شروع میکنه که میتونه بیشترین شانس رو برای کسب رده های بعد از ردبول و مرسدس داشته باشه ( به شرطی که تو استارت رده نده )
    مکلارن : نوریس همچنان فوق العاده و دنی ریک همچنان درگیر با ماشین ( هر چند واقعا باید به راننده هایی که به تیم جدید رفتن همچنان وقت داد مخصوصا تو شرایط عجیب و غیر قابل پیش بینی پیست تو تعیین خط)

    آلپین : بزرگترین سورپرایز هفته آلپین بود .اکون واقعا خوب بود فردا از ششم استارت میزنه
    فرناندو هم تو طول آخر هفته کندتر از اکون نبود ( حداقل 0.8 ثانیه کندتر نبود ) .احتمالا آلونسو هم قربانی عدم به دما نرسیدن تایرا شده
    استون مارتین : عملکرد قابل قبول از سب اونم در حالی که ماشینش آبدیت هم نداشت و کندتر بود ( کراویتز میگفت آبدیت حدود 0.5 ثانیه ماشین رو سریعتر میکنه ولی فک نکنم تا این حد یه آبدیت ماشین رو سریع کنه )
    در هر صورت خودم ترجیح میدادم سب تو طرف تمیز پیست و با مدیوم و از 11 استارت بزنه تا این موقعیتی الان میخواد استارت بزنه ولی سب همونطور که انتظار میرفت بالاخره یه خودی نشون داد
    آلفا توری : گسلی همچنان عالی و سونودایی که همچنان داره ناامید کننده ظاهر میشه . تو تست های پیش فصل بدجور انتظارات رو از خودش بالا برد و الان به اندازه اون انتظارات خوب نشون نمیده
    آلفارومئو : عملکرد خوب جیو ( همین که جلوتر از یکی از آلپین ها هستش نشون میده این هفته تا اینجا براش خوب بوده )
    ویلیامز : عملکرد درخشان آقای شنبه . راسل مثل همیشه عالی بود و بهترین جا فردا مسابقه رو شروع میکنه
    لطیفی هم برگشته به تنظیمات کارخونه
    هاس : مازپین همچنان افتضاح و میک هم تنها کاری که از دستش برمیاد یعنی شکست دادن هم تیمیش رو داره به خوبی انجام میده

    • ایرن

      1

      4

      اخوی. سونودا تا اینجای کار به عنوان یه تازه کار عالی بوده. بلاخره این سومین مسابقه ی فرمول یکش هست و خیلی طبیعیه که توی پیستهای مختلف نوساناتی رو ازش ببینیم. به نظر من بهترین راننده تا امروز با توجه به تمام شرایط و تازه کار بودنش و خودروش حتما سونودا بوده.

      • mehdi vettel

        1

        1

        ایرن
        والا شاید تعجب کنی ولی من خودم خیلی بهش امید داشتم مخصوصا با شروع عالیش تو تست ها و سرعت خوبش تو بحرین ( خودم احساس میکردم در حد یه ستاره ای که پتانسیل قهرمانی F1 رو داره هست )

        ولی خب پر خطا نشون داده فعلا
        البته هنوزم برا قضاوت زوده ولی یه خورده ناامیدم کرد با این چندتا مسابقه که داد

  43. Reza.MC

    12

    3

    کسانی که انتظار داشتیم جایگاه بهترین داشته باشند:
    مکس، شارل، دنیل، فرناندو.
    کسانی که انتظار داشتیم جایگاه بدتری داشته باشند:
    سب، استبان، جورج.

    • Abbas

      3

      3

      درود من تعیین خط رو ندیدم،میشه لاستیک استارت رو بهم بگید،سپااااس فراوان

      • Erfan

        4

        0

        مرسدس ها ردبول ها و چارلز با مدیوم شروع میکنن. بقیه با سافت. اگر اشتباه نکرده باشم

      • Reza.MC

        2

        2

        مرسدس و ردبول به علاوه لکلرک دور زرد بقیه تا رده 10 دور قرمز از رده 10 به بعد هم هرکی هرچی خواست، حتی نارنجی و بنفش.

      • Abbas

        0

        1

        سپااااس عرفان و رضا❤❤❤

  44. Mahmoud

    10

    0

    عجب تعیین خط عجیبی بود! 😅.
    همه تو ترافیک بودن!!! تبریک به بوتاس که از پارسال سرعتش توی تعیین خط رو اثبات کرد ولی اگه بتونه ثبات هم داشته باشه دیگه خطرناک میشه.
    همیلتون توی q2 یه دور فضایی زد فک کنم 1:17:9 زد ولی توی q3 انقدر ترافیک بود که اصلا شیرتوشیر بود! فردا به شدت جذاب خواهد بود.
    راسلو واقعا یکی بگیره!! یازدهم شدددد! عالی دمش گرم. ویلیامز به نظرم داره توی مسیر درست قرار میگیره… هرچند لطیفی زیاد جالب نبود.
    فتلم خوب بود. Q2 فک کنم 1:18:9 زد که واقعا خوبه… ولی توی q3 زیاد جالب نبود. استرولم نمیدونن چرا نتونست تایم بزنه!
    ولی به نظرم هنوز معلوم نیست مرسدس بهتره یا ردبول خیلی نزدیکن و فقط همیلتون یا وشتپن تفاوت رو ایجاد میکنن. حداقل من به نتیجه نرسیدم که کدومشون برترن مرسدس یا ردبول!

  45. mehdi vettel

    18

    2

    سب همین جایگاه رو هم به خاطر استراتژی خوبی که برا دور زدن انتخاب کرده بودن داره

    یعنی گزاشتن سوخت کمتر تو ماشین و فقط زدن یه دور برا گرم کردن تایرا و در نهایت استفاده از توو یکی از راننده هایی که داره دورش تموم میشه
    حرکت ریسکی بود چون ممکن بود تایرا به دما نرسن و نتونه دور خوبی بزنه ولی همین ریسک جواب داد و از چهارتا ماشین که قاعدتا باید پشت سرشون استارت میزد جلوتر استارت میزنه ( ریکاردو – سونودا – آلونسو – استرول )

    یه هوای سرد یا یه پیست نیمه خیس ( مثل پارسال ) تو استارت فردا میتونه به سب کمک کنه وگرنه احتمال امتیاز گرفتنش با توجه به جایگاه ماشین کمه واقعا

  46. raha

    9

    4

    به جای والتری فکر کنم این سب هست که برگشته ، سب عالی بود امیدوارم همینطوری ادامه بده واقعا گل کاشت

    • mohammad

      2

      2

      دقیقا تیتر رو دیدم به همین فکر کردم ولی گفتم شاید زود باشه

  47. @sebvr

    16

    4

    تعیین خط پرتغال 2021 : بازگشت با شکوه ولتری !
    خب تعیین خط پرتغال هم برگزار شد و عجب تعیین خطی بود مخصوصا برای سب و راسل !
    استون مارتین : واقعا پیش بینی این عملکرد وتل با توجه به تمرین ها دیروز واقعا برام دشوار بود ! البته وتل توی تمرین های دیروز ریس پیس بهتری نسبت به لانس داشت ولی توی تک دور کند بود ! از طرفی سب توی 3 دقیقه ی اخر وارد پیست شد و فقط میتونست یه دور بزنه که به نظرم چون شدت باد رو به افزایش بود تیم نباید این ریسک رو میکرد و باید سب رو زودتر داخل پیست میفرستاد ! با اینکه از اومدن سب توی تاپ 10 خوشحالم ولی خب قطعا رده ی 11ام خیلی رده ی بهتری برای شروع ریسه ! چون هم سمت تمیزتر پیست رو داری و هم انتخاب تایر آزاد داره ! در هر صورت امیدوارم یه برخوردی جلو شکل بگیره تا ویلیامز و وتل امتیاز بگیرن !{{اون لحظه واقعا برای مهریار خوشحالم!}}
    ردبول : یه عملکرد خوب و استاندارد از سرجیو پرز ! پرز واقعا خوب و تمیز رانندگی کرد به جز اسپینش توی تمرین سوم ! و خب رده ی چهارم خوبه ولی نه وقتی رقیب اصلیت جلوت استارت میزنه و کفی بلندی برای سبقت ازش نداری {{مثل ایمولا}} ! مکس هم یه لحظه توی دور سریعش کنترل ماشین رو از دست داد و وقتی به دست اورد که چهار چرخش بیرون کرپ خارجی بود ! و دور اخرش هم خیلی خوب نبود به خاطر تفاوت شرایط پیست نسبت به چند دقیقه قبل !
    فراری : چه عملکردی داشت این کارلوس ساینز ! واقعا خیلی دور خوبی رو زد ! و از اون طرف چارلز یه مقدار نا امید کننده بود نسبت به عملکردی که در فصل قبل داشت !{{البته کلا فصل قبل ملاک نیست ولی خب میشه یه مقداری به خوب بودن راننده توی پیست این رو ربط داد }}
    ویلیامز : جرج واقعا سریع بود ! حتی سریع تر از اونی که ویلیامز فکرشون بکنه ! به مهریار تبریک میگم و امیدوارم فردا بازم اتفاقات ایمولا تکرار نشه ! این امتیاز دیر و زود داره ! ولی در اخر اون روز فرا میرسه ! نیکولاس لطیفی هم که کاملا نا امیدمون کرد و رقابت با هاس ؟!! در کل معلومه اپدیت ویلیامز برای پیشی گرفتن نسبی از الفارومئو جواب داده !اینم در نظر بگیرید که جرج توی انتخاب لاستیک ازاده و سمت تمیز پیست رو برای حرکت بعد از استارت در اختیار داره !
    هاس : عملکرد عالی میک شوماخر نسبت به هم تیمیش قابل پیش بینی بود ! ولی امیدوارم یه روز هاس وضعش انقدر خوب بشه که اختیار اوردن راننده رو خودش داشته باشه ! اوردن میک کاملا منطقی بود ! ولی به نظرم برای سنجش عملکرد میک باید یه هم تیمی دیگه براش دست و پا کرد !
    مرسدس : توی پیست ایرودینامیکی که کاملا خوراک ردبول بود مرسدس خوب تونست شکستشون بده و خوشحالی در چهره ی توتو ولف موج میزد ! عملکرد خوب والتری واقعا برای من عجیب نبود و میدونستم واقعا استعدادشو داره ! و برنده ی مسابقه ی فردا خیلی به تعیین خط بستگی داشت چون کفی خیلی بلندی تا پیچ 1 در راه نیست و از طرفی سمت تمیز پیست برای والتریه ! فکر میکنم برنده ی ریس فردا والتری باشه {{اگه باز از اون استارت های بدش رو نزنه !}}
    الپین : رنو با توجه به اینکه در ریس فصل قبل عملکرد خوبی رو نداشت {{که واقعا طبیعی بود چون ماشینی داشت که برای سریع بودن توی کفی ساخته شده بود ! }} ولی این فصل با اپدیت جدیدش واقعا از لحاظ ایرودینامیکی پیشرفت کرده ! ولی اختلاف 8دهمی الونسو با اوکون ؟! پیش بینی کرده بودم اوکون سریعتره ولی نه تا این حد ! ریس پیس دو تا الپین هم توی تمرین ها خوب نشون میداد باید دید…
    مکلارن : برام جالبه که دنی ریک هنوز با ماشین مچ نشده ولی احساس میکنم سرعت لازم رو داره و سبقت های دیدنی مرد خوشحال توی پیست زیبای پورتیمائو دیدنیه ! نوریس هم خوب بود و رده ی 7 ام برای رقابت با فراری ها قابل قبوله ولی دی جی لاندو الان تنهاست ! و باید دید مکلارن چطوری میتونه برای رقابت برای سومی با فراری سر بلند بیرون بیاد !
    نتیجه گیری : امیدواری ویلیامز ! بازگشت والتری ! نا امیدی مکس ! و شکوه وتل ! این بود داستان این تعیین خط عجیب !

    • Ali

      6

      4

      داشتم فکر میکردم که چرا تو این چند وقت خبری ازتون نبود که یهو دیدم تحلیلتون رو گذاشتین خوشحال شدم دستتون دردنکنه مثل همیشه عالی بود
      راستی کسی از ممدو خبر نداره؟

      • |ZXE-LECLERC16|

        6

        1

        نمی دونم ولی چک کردم حسابشون باز شده بود
        خدا کنه هر جا هستن سلامت باشن 🙂

      • @sebvr

        1

        2

        ممنون ! ماهم خیلییییی دلمون برای ممدو تنگ شده امیدوارم هر جا هستند سالم و سلامت باشن !

    • 🏁Parsa16

      2

      2

      مثل همیشه فوق العاده بود
      ممنون

      • @sebvr

        0

        2

        ممنون پارسا ! لطف دارین ! یه سوال داشتم ازتون ! میخواستم بگم نظرت درباره ی ادامه فصل فراری چیه ؟! منظورم اینه که میتونه مکلارن رو شکست بده !؟ من خودم فکر میکنم مکلارن به راحتی شکستشون میده ولی میخواستم نظر یه لکرلک فنم بدونم !

      • Erfan

        0

        1

        sebvr
        من حس میکنم رقابت مکلارن و فراری مثل رقابت مکس و لوییس تا ریس اخر ادامه داشته باشه. و در روز آخر مکلارن پیروز بشه.

      • 🏁Parsa16

        1

        0

        از نظر.من قطعا میتونه،راننده های فراری+ماشین فراری کاملا میتونه از پس مکلارن بر بیاد،دنیل هنوز با ماشین مچ نشده،و به نظرم تا اول فصل بعد هم نمیتونه،میمونه لندو،لندو هم اگه بتونه کل توانشو نشون بده،نمیتونه از دو تا راننده آماده فراری بیشتر امتیاز بگیره حتی اگه دنیل هم با ماشین مچ بشه باز هم نمیتونن

      • @sebvr

        0

        0

        ممنون از نظرت عرفان عزیز !

    • احمدرضا لکلرک

      1

      0

      مثل همیشه قشنگ و مفید بود
      خدا مسابقه شارل رو بخیر کنه خودش با این تعیین خط

  48. Ali

    6

    3

    اول از همه تبریییک به بوتاس فن های عزیز دوما خیلیی خوشحالم که سب تونست (با احترام) خیلیا رو ساکت کنه که میگفتن فتل انگیزه نداره و فتل تمام شده و… تازه فتل شروع کرده تا بعد موناکو که کم کم چالش هاش با ماشین جدید تموم میشه اگه استون مشکلی نداشته باشه این فتل که استون رو رهبری میکنه و اینکه باریک فراری به نظرم نسبت به پارسال کام بک خوبی داشتن و چقدر حیف شد ریکاردو مک لارن پتانسیل خوبی داشت به نظرم حتی لندو هم میتونست بهتر کار کنه ولی دیگه مجبور شد بره پیت فردا جنگ استراتژیه ببینیم چی میشه
    التماس دعا داریم توی این شب های عزیز ما رو هم از دعاهاتون بی نصیب نکنید

  49. Mohammad ali 5

    7

    2

    اگه بوتاس ببره مسابقه رو جدول جذاب میشه
    راسل در آینده میاد مرسدس مطمئنم . استعدادش خیلی خوبه
    مازپین هم که فاجعه ای هست برای فرمول یک
    و اینکه دم سب گرم که تلاش کرد که از استرول جلوتر باشه.

  50. ᗩᕼᗰᗩᗞ ᖇᗴᏃᗩ_ғ1

    3

    2

    امیدوارم ریکاردو به جایی نرسه که سبک رانندگیش رو عوض کنه!
    به هر حال اگه اونم مثل نوریس مچ باشه میتونه تو تعیین خط ردبول و مرسدس رو اذیت کنه
    ولی هنوز باید صبر کرد و دید چی میشه.

  51. mahyar

    3

    1

    دوستان تایم مکس 1:18.209 . میتونست حتی کمتر هم باشه . اگه توجه کرده باشید توی پیچ اصلاح پیش فرمانی باعث شد که اصلاح فرمان داشته باشه .
    مجری تلویزیون هم گفت تایم مکس میتونه بیاد توی بازه 1:17
    تلاش دومش هم خیلی خوب نبود و این که پشت استونمارتین کلی تایم از دست داد .

  52. babakghara

    4

    2

    با توجه به عملکرد همیلتون و بوتاس روی تایر مدیوم، فردا لوئیس دست بالا رو داره و اگر روی استارت مشکلی پیش نیاد همیلتون، بوتاس میگیره. کلا آپدیت های مرسدس خیلی خوب جواب داده

  53. mehdi vettel

    14

    7

    یه سلامی هم عرض کنیم به اون دوستمون که دیروز تو پست تمرین برا یکی از فتل فن ها که گفته عملکرد فتل تو تعییم خط مهمه ایموجی خنده گذاشته بود

    بانمک کی بودی تو گوگولی

    • علیرضا

      8

      5

      مین میعتقیدم وتل دورانش تیمیم شیده بید 😂😂مشخص بود هنوز با ماشین مچ نیست وگرنه از هیشکی سرعت کمتری نداره

    • Erfn

      3

      1

      خوب بود 😂

  54. Lh44

    1

    2

    تبریک به بوتاس فنا امید وارم والتری بوتاس خودشو پیدا کرده باشه حتی به امید برد فرداش لوییس هم با به دما رسوندن تایراش مشکل داشت وگر نه تو Q2تو هفده ها دور میزد مکسم که مثل ایمولا اشتباه کرد درصورتی که پول رو میتونست بگیره ریکاردو خیلی بد بود ساینز عالی بود و جذابیت این تایم گیری رو سباستین فتتتتتل دوست داشتی تکمیل میکنه به امید برگشتش به فرم همیشه گیش

  55. Ali-seb-max

    7

    2

    به به، این دفعه دیگه سب خوشحالم کرد، ولی از اونطرف مکس حالمو گرفت! کلا خوشی به من نیومده:)
    از قبل از شروع فصل میدونستم سب مسابقات اول رو پشت لنس تموم میکنه به دو دلیل، یکی اینکه ماشینش جدیده و متفاوت با ماشینی که سالها توش بود و طول میکشه باهاش مچ بشه، و هم تیمیش دو ساله با این ماشین رانندگی کرده و لمش دستشه، یکی هم اینکه به وضوح اعتماد به نفسش افت کرده و کسی که اعتماد به نفس افت کنه قطعا عملکردش هم افت میکنه. امیدوارم هر مسابقه بهتر بشه.
    مکس نمیدونم چرا از اواخر Q1 اینطوری شد ماشینش، کسی میدونه؟ اصلا تو Q3 ماشینش مشکل داشت یا نه؟

    • 🏁Parsa16

      6

      0

      سلام کاربر ALI-SEB-MAX
      خواستم ببینم در سال ۲۰۱۸به قبل که سب و مکس با هم تصادف میکردن حس شما چی بود؟
      من که هنوز تجربه نکردم دو راننده ای که ازشون خوشم میاد با هم تصادف کنند

      • Ali-seb-max

        1

        1

        قطعا حس خیلی بدی داشتم! من تو هر ورزشی که دنبال میکنم اصولا طرفدار فقط یه تیم/شخص هستم، فقط فرمول۱ هست که از دو نفر خوشم میاد، ولی همیشه راننده اولم سب هست. و در مورد ۲۰۱۸، راستش من اون موقع اصلا طرفدار مکس نبودم! پس با اون برخورد ها قطعا داشتم بهش فحش میدادم😂 اواخر ۲۰۱۸ از یه راننده جوون که در این حد رقابتی و جنگنده هست خیلی خوشم اومد (هرچند تو چند تا مسابقه گند زد به کار سب)، و این شد که الان فنش هستم. اما کاملا راننده دومم هست، یعنی اگه یه روزی در حال رقابت با هم باشن، قطعا طرف وتل هستم

  56. Lh44

    4

    0

    فصل قبل تو همین پیست بود که بوتاس تو پیچ اول کم نیاورد و بغل به بغل همیلتون میرفت که خود همیلتون گفته بود بابت این پا فشاری تحسینش کرده بود امید وارم بلایی که ۲۰۱۶ تو اسپانیا سر مرسدس اومد فردا اتفاق نیفته چون مکس فشار میاره به لوییس و لوییسم به والتری اگه تصادف کنن این دفعه توتو ولف اون میز جلوشو تیکه تیکه میکنه 😂

  57. Erfan

    3

    2

    سامان کجایی؟ )))))).

  58. Erfan

    3

    2

    سامان کجایی؟.)))))).

  59. mohammad16

    4

    4

    اکون عالیه ، این پسر فوق العادست.
    آلونسو هدفش از بازگشت چی بوده؟

  60. F1fan

    4

    2

    گسلی و لکلرک چرا اینقدر گند زدن؟؟؟؟؟

  61. Hamed

    3

    1

    به نظر آپدیتای مرسدس اینجا بهتر از ردبول جواب داده
    جالب بود مرسدسا با مدیوم راحت تر از سافت تایم میزدن یادمه سالای قبل هم یکی دوبار تو بعضی پیستا اینطوری بودن
    من ندیدم تلاش آخر لکلرک رو که تایمش چرا بهتر نشد خوبیش اینه فردا با مدیوم استارت میزنه
    آلونسو هم متاسفانه یه تعیین خط ضعیف دیگه رو داشت به نظر میرسه ماشین آلپین آپدیتای خوبی آورده امیدوارم فردا امتیاز بگیره حداقل

  62. Mahmood.ghaedi

    8

    0

    دوستان لطفا جوگیر نشین ک این راننده خوب بود اون راننده خوب بود
    امتیاز فردا میدند

  63. Behrooz

    2

    2

    من فکر میکنم نفر دوم که لوییس باشه شانسش تو پیچ ۲ بهتره چون داخل رو داره و پیچ هم به سمت راسته ، مگر اینکه استارت خیلی بدی همون اول بزنه .

  64. mahdi.doroudi

    4

    0

    تعیین خط امروز چیزای عجیب غریب زیاد داشت سب بعد مدتها انرژی دوباره گرفته💪🏻 البته تو مسابقات قبلی هم اینطوری بوده ولی اشکالات ماشین و بدشانسی نتونسته بود خوب ظاهر شه بوتاس برگشت عالی داشت👌🏻 واقعا بینظیر تایم زد . ساینز عالی دنیل نفهمیدم شاید مشکلی داشته اونطوری تایم زد ولی چیزی که هست فکر نمیکنم سب فردا انقدر خوب بتونه به مسابقه ادامه بده چون همونطوری که تو دوتا مسابقه قبل دیدیم سرعت مسابقه ای استون پایینه البته فکر کنم رو هارد یا مدیوم که نابوده سرعتشون ! امیدوارم سب فردا بتونه امتیاز بگیره تا سب فنا دوباره خوشحال بشیم 😍

  65. mahdi.doroudi

    4

    1

    و بنظرم هنوز زوده بگیم ایا الونسو چرا بد بود لکرک چرا بد چرا دنیل بد بوده هر راننده ای تو یه پیستایی مهارت خاص داره شاید نتونستن تو این پیست با ماشینا خوب کنار بیان وگرنه دنیل تو ایمولا اینطوری نبود یا الونسو انقدرا هم بد نبود حتی استرول !بستگی به نحوه رانندگی و شرایط جوی هم داره اینا بهترین ماشینا رو نداشتن پس قطعا دشواری بیشتری نسبت به مرسدس و ردبول دارن ماشین مرسدس و ردبول تو شرایط بد هم کارشونو درست انجام میدن ولی بقیه تیما تو شرایط و پیستای متفاوت عملکردی بالا پایین دارن ولی ن اونقدر !

  66. احمدرضا لکلرک

    3

    1

    پیست پرتغال بهشت قدرت ماشیناست با مستقیمی هاش
    مرسدس ها و ردبول ها اگه سوتی و تصادف نداشته باشن 4تای اول رو خواهند داشت و کسی بهشون نمیرسه و خب کم هیجان میشه اینجوری…نوریس هم قدرت ماشینش و خودش خوبه
    این پیش بینی من:

    1.همیلتون (با چاشنی شانس:) و خرابکاری بوتاس)
    2.مکس
    3.بوتاس
    4.پرز
    5.نوریس

    شما هم بگید

    • @sebvr

      1

      1

      البته پیست پرتغال 1 کفی بیشتر نداره و نشون داده پیست ایرودینامیکی هست تا وابسته به پاور یونیت !
      1 . بوتاس
      2 . همیلتون
      3 . مکس
      4 . پرز
      5 . اوکون
      6 . نوریس
      7 . لکلرک
      8 . ساینز
      9 . گسلی
      10 . وتل

    • 🏁Parsa16

      1

      0

      بستگی دارنده پیست خیس باشه یا خشک که اگه خیس باشه اصلا نمیشه پیش بینی کرد،اگر هم خشک باشه از نظر من :
      ۱-همیلتون
      ۲-مکس
      ۳-بوتاس
      ۴-لکلرک یا پرز
      ۵-پرز یا لکلرک
      ۶-نوریس
      ۷-ساینز
      ۸-گسلی
      ۹-اکون
      ۱۰-ریکیاردو
      ۱۱-سب
      ۱۲-استرول
      ۱۳-ناندو
      ۱۴-سونودا

  67. DavidKame

    0

    1

    همیلتون
    بوتاس
    ورشتپن
    پرز
    نوریس
    لکلرک
    ساینز
    اکون
    گسلی
    ریکاردو

  68. Mahmood.ghaedi

    0

    0

    فاصله خط استارت تا پیچ اول خیلی زیاده
    و تاماشین چهارم شانس اینو دارن ک پیچ یک و اول بیان بیرون اگه استارت خیلی خوبی بزنن
    ریس قبلی مکس نشون داد ک استارت خوب میزنه